Jak osetrit jakoukoliv vyjimku ?

[*] Ing. Vladim�r R��i�ka���#��rF#v("#�� - 11.12.2001 11:59:29

hmm jednoduchy priklad nemam, kdyz jsem si s tim hral v samostatnem projektu
bez okolnich veci, ktere ve svem projektu potrebuju, tak to skutecne spadne
tam kam ma a vyjimku bych si mohl osetrit, ale v mem rozdelanem projektu
(zatim neni velky) se tak nedeje.

Co vlastne delam ? Pomoci CommPortDriveru se dotazuju (kazdych 200ms) na
externi zarizeni, odkud mi chodi odpovedi, ktere zapisuju do listu na
hlavnim formu. Podle toho jaka mi prijde odpoved, zapisu do prislusne bunky.
Jenomze pri zapisu zdroj. kodu jsem se cabl (prisel jsem na to po prvnim
spadnuti) a napadlo me, co by se asi stalo, kdybych na to neprisel. Proto
vznikl muj dotaz. Obrazek - jak to vypada pri vyjimce jsem ulozil na
www.cnc.digitus(tec)cz/downfree/exception.jpg
Tesne nad oknem spusteneho programu je videt kousek zdroje, ktery ma v
poznamce uvedeny spravny zdroj. kod a za ni je promnenna i, ktera je uvedena
chybne. Konstanty pri spadnuti: Ulohy1.[AktualniUloha1].VListu=3, i=20 a
Tr.SerialNo=174

mrkne se na to nekdo? dik

VR, D4.03Pro, WIN98

> a mas nekde jednoduchy priklad ve kterem se to vzdy projevi ?
>
> Petr Vones

"Ztracena" udalost OnMouseUp u PaintBoxu

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 11.12.2001 12:06:09

Dobry den,

mam okno (MDIChild), na nem PaintBox. U PaintBoxu sleduju udalosti
OnMouseDown, OnMouseMove a OnMouseUp.

Kdyz uzivatel na PaintBoxu stiskne leve tlacitko, drzi je a dostane
se mysi mimo PaintBox, porad mi chodi udalosti OnMouseMove a nakonec,
kdyz tlacitko pusti, dostanu OnMouseUp. Coz mne vyhovuje.

Pokud totez provede pravym nebo prostrednim tlacitkem, po opusteni
PaintBoxu udalosti nechodi a, coz je pro mne horsi, pokud tlacitko
pusti mimo PaintBox, neprijde ani OnMouseUp.

Nenapada vas prosim nekoho, jak zajistit, aby se prave a prostredni
tlacitko chovalo stejne jako to leve?

Diky za kazdy namet,

Karel Rys
______ _ ___ Vyssi odborna skola zahradnicka
\ \/ \_ --- | Stredni zahradnicka skola
/ | | Melnik
( | |
\_ ___/ | e-mail: rys(zv)zas-me(tec)cz
_/ \\ ______| web: http://www.zas-me(tec)cz
\_ / \_/ tel. 0206/623023-5, 0604/846436
\____/ fax 0206/623009

uvolnovanie pama(e)te

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 11.12.2001 12:07:10

> To sice neprobehne, ale Windows se urcite dovi, ze
> byla ukoncena aplikace a neni prec takovy problem
> projit vsechny handles a podivat se jestli nahodou
> nepatrily k prave ukoncene aplikaci.
>
> Takze soubory otevreny nezustanou (jen ty sitove),

nevidim duvod. Uz DOS network redirector obsahoval hook na ukonceni
aplikace. Proc by Windows system nemohl rict vsem zainteresovanym
komponenetam-: tato aplikace byla ukoncena ?

> CreateProcess vraci hProcess a hThread. Ten prvni jsem
> uvolnoval, druhy ne. Nevedel jsem o tom. Tak handly
> narustaly az ucpaly cely server. Ale Win98 se to
> netykalo, tem to vubec nevadilo. No, a pak se v tom
> vyznejte.

nejspis se tam (na Win98) ten CreateProcess volal podstatne mene
casto, pripadne cely system
byl nechavan v behu kratsi dobu (vypinan prez noc)

D. Toman

funkce Str vraci "Nan"

[*] likeapear <likeapear(zv)centrum(tec)cz> - 11.12.2001 12:13:18

dobre, sice to uz nekolik let pouzivame a je to na 1000 mistech, ale
zajimalo by me co to "Nan" ma znamenat a proc to nekdy funguje a nekdy ne.> Pouzij funkci Format('%f12.2', [double_cislo]);

Pojmenovan� sloupc� tabulky za b�hu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 11.12.2001 12:16:53

> pot�eboval bych poradit. D� se n�jak�m zp�sobem m�nit n�zvy sloupc� v
> tabulce 'DBGRID' za b�hu.Pou��v�m jednu tabulku pro v�ce SQL dotaz� a
> cht�l bych m�nit n�zvy a velikost sloupc� podle p�edem nastaven�ch
> hodnot p�ed ka�d�m SQL dotazem.

Priste prosim bez diakritiky.

V zasade jsou dva zdroje popisu sloupcu v DBGridu. Prvni - v dobe
navrhu v DBGridu nastavit radne property Columns, nebo, coz se
mi zda pro dany pripad lepsi, Columns nechat prazdne. DBGrid
pak zobrazuje jmena poli podle datasetu a pokud ma nektere pole
nastaveno DisplayLabel, pouzije se ten. Obe cesty lze pouzit v
dobe navrhu i za behu.

David Lebeda

Jak osetrit jakoukoliv vyjimku ?

[*] Sebesta Jan <delcomseb(zv)volny(tec)cz> - 11.12.2001 12:50:52

Jeste dotaz k tomuto tematu,
uvedli jste zde odchyceni vyjimek na formu.

Muj dotaz : jak to bude v pripade, ze mam hlavni Form a v nem osetreny
vyjimky,
z nej zavolam dalsi pomoci create. Musim v nem mit take osetreny vyjimky
nebo to lze
globalne pro cely program napr v *.dpr.

Dik Jan Sebesta

Prevod cisla tydne

[*] vladimir.michl(zv)hlubocky.del(tec)cz - 11.12.2001 12:52:45

On Tue, 11 Dec 2001, Tomas Vladik wrote:

> Kalendar si kazdy muze vytisknout jak chce, pokud to chces mit dle normy
> ISO 8601, tak prvni tyden roku je tusim ten, ve kterem je prvni ctvrtek
> roku (obsahuje tedy aspon jeden pracovni den) ...

A jeste k tomu pribiva, ze pro nektere staty je prvnim dnem v tydnu
nedele.

V. Michl

OT: Zalohovanie vo Windows 2000 - druhy pokus o od

[*] Roland Turcan <rolo(zv)sedas.sk> - 11.12.2001 12:59:35

Ahoj.

Poradte mi prosim ako zazalohujem vsetky uzivatelske ucty,skupiny, zdielania
vo Windows 2000 Professional ? Potrebujem reinstalovat PC.

Dakujem

Roland.

SpeedButton

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 11.12.2001 13:00:39

Takhle primo to nechodi. Ale chodi to, pokud SpeedButton propojis s
akci.

------
ing. Jan Fiala
mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

11.12.2001 Slavom�r #eke�:
> Preco v Delphi5 nefunguje toto:

> SpeedButton1.Down := not SpeedButton1.Down;

> Slavo

SpeedButton

[*] Miroslav Ondrisek <ondrisek(zv)atlas(tec)cz> - 11.12.2001 13:05:35

Rekl bych, ze nemas nastaven GroupIndex (musi byt > 0) ... a AllowAllUp :=
True (zvlaste pokud je ve skupine jedine).
Mira Ondrisek
BONNEL TECHNOLOGIE

uvolnovanie pama(e)te

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)yahoo(tec)com> - 11.12.2001 04:11:31 -0800 (pst)

>nevidim duvod. Uz DOS network redirector obsahoval
>hook na ukonceni aplikace. Proc by Windows system
>nemohl rict vsem zainteresovanym
>komponenetam-: tato aplikace byla ukoncena ?

Hm, a Windows redirector byl zas hlavnim zdrojem chyb
a padu sitovych Paradox souboru. Ja osobne jsem
pouzival tabulky DBISAM, ktere po padu aplikace (ktera
je obcas i poskodila) nesly otevrit exclusive, protoze

jim to nikdo nerekl.
Ano, "proc by Windows nemohl rict vsem
zainteresovanym...", souhlasim... bohuzel si myslim,
ze to nedela.

>nejspis se tam (na Win98) ten CreateProcess volal
>podstatne mene casto, pripadne cely system
>byl nechavan v behu kratsi dobu (vypinan prez noc)

Ne, cely system musel bezet 24hx7dni v tydnu. Na tom
serveru to tak bylo, ten se nerestartoval a ja, kdyz
jsem to pak zkousel jsem to delal taky tak. Nic jsem
nevypinal. Presto vsak stejny EXE (nechal jsem si ho
dokonce poslat) na NT zpusobil ubyvani handlu a
nakonec pad systemu, zatimco Win98 to prezily bez
uhony.

Check out Yahoo! Shopping and Yahoo! Auctions for all of
your unique holiday gifts! Buy at http://shopping.yahoo.com
or bid at http://auctions.yahoo.com

"Ztracena" udalost OnMouseUp u PaintBoxu

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 11.12.2001 13:18:23

> [...]
> pusti mimo PaintBox, neprijde ani OnMouseUp.
>
> Nenapada vas prosim nekoho, jak zajistit, aby se prave a prostredni

Lave tlacitko sa vo VCL od ostatnych lisi tym, ze nastavuje mouse capture.
Preto potom kontrolka dostava spravy o pohybe mysi, aj ked kurzor je nad
inym oknom, az kym uzivatel neuvolni tlacitko. Pre prave a stredne tlacitko
to mozes jednoducho vyriesit tak, ze si mouse capture nastavis sam, napr.
takto:

type
TControlHack = class(TControl); // MouseCapture je protected

procedure TForm1.PaintBox1MouseDown(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
begin
if Button <> mbLeft then
begin
SendCancelMode(Sender as TControl);
with TControlHack(Sender) do
if csCaptureMouse in ControlStyle then
MouseCapture := True;

Pri uvolneni tlacitka by si tiez mal uvolnit mouse capture:

procedure TForm1.PaintBox1MouseUp(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
begin
if Button <> mbLeft then
with Sender as TControl do
if csCaptureMouse in ControlStyle then
TControlHack(Sender).MouseCapture := False;

uvolnovanie pama(e)te

[*] <delphi(zv)zvlauto.sk> - 11.12.2001 13:22:59

ale ano, uvolni systemove prostriedky, ale nie w98 alebo nizsie. Win2000
ano.
Mne to tiez liezlo na narvy stale restartovanie pc, s win2000 mi to uz
nerobi.

Robo.

From: "Sebesta Jan" <delcomseb(zv)volny(tec)cz>
> [...]
> vyjimky,
> z nej zavolam dalsi pomoci create. Musim v nem mit take osetreny vyjimky

Ahoj,

spominane riesenie sa tyka celej aplikacie (viz Application.OnException :=
MyOnException)

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

SpeedButton

[*] Radek KALA <Kala(zv)Atlas(tec)cz> - 11.12.2001 14:08:10

A mas splnenu podminku
SpeedButton1.GroupIndex <> 0 AND SpeedButton1.AllowAllUp
?

> Preco v Delphi5 nefunguje toto:
>
> SpeedButton1.Down := not SpeedButton1.Down;
>
> Slavo
S pozdravem Radek KALA
BetaControl, s.r.o.
Cerneho 58/60, 635 00
tlf. : + 420 5 4622 3491
fax : + 420 5 4622 3470
GSM : + 420 603 85 75 15

Handle aplikacie

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.12.2001 14:09:01

From: "Slavom�r #eke�" <cekel(zv)noves.sk>
> Ako zistim Handle nejakej aplikacie ?

Ahoj,

co je to handle aplikace ? Handle hlavniho okna, handle okna TApplication
specifickeho pro VCL aplikace, ID procesu ktery lze pak otevrit a ziskat tak
jeho handle ....

Petr Vones

uvolnovanie pama(e)te

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.12.2001 14:15:41

From: "iko" <iko(zv)kamarad(tec)cz>
> [...]
> nepodari spustit ani notepad, malo pamete, vybehne okno ze mam nebezpecne
> malo syst. prostriedkov, teda restart a pokracujem :)

to je tim ze pouzivas neco k tomu, k cemu to nebylo urcene. Win9x jsou z
principu nespolehlive a to ze umoznuji ladit (navic jen jeden proces) je z
nouze ctnost a podle toho to vypada.

Petr Vones

Jak spustit IE s nejakou html strankou

[*] Vagner Pavel <Vagner(zv)ceps(tec)cz> - 11.12.2001 14:20:24

Hi lidi,
nevite nekdo + subj. S Excelem pres OLE uz jsem delal. Ale objektovej model
IE neznam. Muze me nekdo kopnout spravnym smerem?
Dik Pavel Vagner

OT: Vyreseno - Zacatecnik s Win 2000 - Jeste jeden

[*] Zden�k Sv�zen - 11.12.2001 14:22:18

Zdravim,

bohuzel jsem dane tema nejak v konferenci minul. Potreboval bych to same,
tedy spustit z Win2000 DOS program a pouzivat v nem cestinu Kamenicky. Muzu
poprosit o ten ovladac a alespon podrobny popis toho, co tedy vsechno musim
udelat (jak co upravit, atd.)
Diky

Zdenek S.

> ten mam a spoustim pred EXE.
> Chyba byla jinde. Byl jsem zvykly ovladac umistovat do High
> memory pomoci prikazu LH a navic jsem tam mel jeste >nul,
> abych nevidel chybovou hlasku -:)))
>
> Diky vsem za pomoc,
>
> Jarek Uher

SpeedButton

[*] Slavom�r �eke# - 11.12.2001 14:23:46

nastavene je vsetko ... a aj tak to nejde ... vyskusaj uvidis :)

Rekl bych, ze nemas nastaven GroupIndex (musi byt > 0) ... a AllowAllUp
:=
True (zvlaste pokud je ve skupine jedine).
Mira Ondrisek
BONNEL TECHNOLOGIE

SpeedButton

[*] Slavom�r �eke# - 11.12.2001 14:43:42

Ano mam

SpeedButton1.GroupIndex <> 0 AND SpeedButton1.AllowAllUp
?

> Preco v Delphi5 nefunguje toto:
>
> SpeedButton1.Down := not SpeedButton1.Down;
>
> Slavo
S pozdravem Radek KALA
BetaControl, s.r.o.
Cerneho 58/60, 635 00
tlf. : + 420 5 4622 3491
fax : + 420 5 4622 3470
GSM : + 420 603 85 75 15

Type mismatch in expression

[*] CHYTRACEK, Jakub <Jakub.CHYTRACEK(zv)NEOS(tec)cz> - 11.12.2001 14:52:42

> [...]
> if cbHledej.Text = 'Datum narozen�' then
> Dotaz:='select * from data where Datum_narozeni like
> "%'+StrToDate(eHledej.Text)+'%" order by Datum_narozeni';
>
> Takhle to nejde ani zkompilovat, Delphi hlasi chybu rozdilnosti typu
> String a TDateTime!
>
> Za pomoc predem dekuji
> S pozdravem
>
> =====================================================
> Jakub Chytr��ek
> |
> mailto:jakub.chytracek(zv)neos(tec)cz | NEOS Computer a.s.
> tel: +420 2 81 006 395 | U Stavoservisu 1
> fax: +420 2 72 704 879 | 100 40, Praha 10

[*] Jirka Kr�l jr. <admin(zv)printo(tec)cz> - 11.12.2001 15:02:55

>>> if cbHledej.Text = 'Datum narozen�' then
>>> Dotaz:='select * from data where Datum_narozeni like

u typu date nelze pouzit operator LIKE
zkus spise rozsah hodnot:

od:='1.1.98';
po:='31.12.00';

jestli MDY nebo DMY, to zkus

'select * from data where Datum_narozeni >= '''+od+''' and Datum_narozeni
<= '''+po+''' order by Datum_narozeni';

datumy musi byt v apostrofech, nejlepe v designtime nad otevrenou tabulkou
zkousej Filter

J.

Jak spustit IE s nejakou html strankou

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 11.12.2001 15:03:49

> nevite nekdo + subj. S Excelem pres OLE uz jsem delal. Ale
> objektovej model
> IE neznam. Muze me nekdo kopnout spravnym smerem?

Ak chces spustit prehliadac mimo svojej aplikacie, mozno Ti postaci
ShellExecute s URL ako parameter, napr.

ShellExecute(Form1.Handle, nil,
'http://community.borland.com/article/0,1410,17909,00.html', nil, nil,
SW_SHOWNORMAL);

To by malo spustit browser, ktory je na stroji zaregistrovany ako default.
Ak chces spustit konkretne IE, da sa to myslim tiez v ShellExecute zadat cez
parameter asi takto nejako:

ShellExecute(Form1.Handle, nil, 'iexplore.exe',
'http://search.borland.com/', nil, SW_SHOWNORMAL);

pripadne mozes pouzit

uses
UrlMon;

HLinkNavigateString(nil,
'http://community.borland.com/article/0,1410,17306,00.html');

Ak chces mat browser vlozeny do svojej aplikacie, mozes pouzit
TWebBrowser.Navigate, popis najdes v helpe.

Handle aplikacie

[*] Slavom�r �eke# - 11.12.2001 15:07:08

Hlavneho okna ....

[...]

[*] CHYTRACEK, Jakub <Jakub.CHYTRACEK(zv)NEOS(tec)cz> - 11.12.2001 15:11:03

Dokonce stacilo pouze napsat:

if cbHledej.Text = 'Datum narozen�' then
Dotaz:='select * from data where Datum_narozeni = "'+eHledej.Text+'" order
by Datum_narozeni';

Jakub Chytr��ek
Technik CISCO Systems |

zkus spise rozsah hodnot:

[...]

Propagace chyb Oracle

[*] ivan.virag(zv)aliatel(tec)cz - 11.12.2001 15:18:34

Zdravim

Prosimvas, jak odchytim chyby generovane ulozenou procedurou na Oracle.
Spoustim ji pomoci

ADOStoredProc1.ExecProc;

V pripade chyby potrebuji tuto osetrit. Dekuji.

Mam Delpi 6 Ent., Oracle 8.1.7.

Ivan Virag

OT : TCP/IP Protokol pod WIN2000 Serverom.

[*] Miroslav Hro��o <hrossik(zv)nrsys.sk> - 11.12.2001 15:24:53

Dobry,

Mam problem nastartovanim TCP/IP protokolu.

Mam dva programy, ktore komunikuju pomocou TCP/IP protokolu. Vsetko funguje
ak som pripojeny do siete.
Ale ak sa od siete odpojim, tak sa mi "pripojenie s miestnej sieti" odpoji a
s nim aj TCP/IP protokol.
Ako sa da vo WIN2000 Server nastvit, aby TCP/IP protokol bol stale aktivny,
aj ked nie som pripojeni do ziadnej siete, a ani na modeme.

TCP/IP Protokol pouzivam ako komunikacny prostriedok medzi aplika�nym
serverom a kientom.

WIN2000, D5 Ent, MIDAS

Miro

Prevod cisla tydne

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 11.12.2001 15:28:36

> A jeste k tomu pribiva, ze pro nektere staty je prvnim dnem v tydnu
> nedele.

Jo, treba v Izraeli, je to docela nezvyk, kdyz tam jste vyrazit hezky v
nedeli zcerstva do noveho pracovniho tydne :)))
Kazdy muze pokladat za zacatek tydne, co se mu zlibi, ale standardy jsou
standardy.
Definice cisla tydne podle ISO snad zadne vyjimky nema, nebo ma?

http://webexhibits.org/calendars/week.html

What Is the Week Number?
International standard ISO-8601 assigns a number to each week of the year.
A week that lies partly in one year and partly in another is assigned a
number in the year in which most of its days lie. This means that

Week 1 of any year is the week that contains 4 January,

or equivalently

Week 1 of any year is the week that contains the first Thursday in January.

Most years have 52 weeks, but years that start on a Thursday and leap years
that start on a Wednesday have 53 weeks.

How can I calculate the week number?
If you know the date, how do you calculate the corresponding week number
(as defined in ISO-8601)?

Using the formulas in the section on the Christian calendar, calculate the
Julian Day Number, J.
Perform the following calculations (in which the divisions are integer
divisions in which the remainder is discarded):
d4 = (J+31741 - (J mod 7)) mod 146097 mod 36524 mod 1461
L = d4/1460
d1 = ((d4-L) mod 365) + L
WeekNumber = d1/7+1

Type mismatch in expression

[*] Lubom�r Sp��il - 11.12.2001 15:29:21

Zdravim,
myslim, ze staci pretypovat datum na string prikazem CAST, ale nezkousel
jsem to

napr

if cbHledej.Text = 'Datum narozen�' then
> Dotaz:='select * from data where CAST(Datum_narozeni AS CHAR(10))
like
> "%'+eHledej.Text+'%" order by Datum_narozeni';

Ahoj
Lubomir Spacil

> [...]
> |
> mailto:jakub.chytracek(zv)neos(tec)cz | NEOS Computer a.s.
> tel: +420 2 81 006 395 | U Stavoservisu 1
> fax: +420 2 72 704 879 | 100 40, Praha 10

Propagace chyb Oracle

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 11.12.2001 15:31:46

ADOStoredProc1.ExecProc;
except
on E : Exception
do ShowMessage('Chyba: ' + E.Message);

> From: ivan.virag(zv)aliatel(tec)cz [mailto:ivan.virag(zv)aliatel(tec)cz]
> Prosimvas, jak odchytim chyby generovane ulozenou procedurou
> na Oracle.
> Spoustim ji pomoci
>
> ADOStoredProc1.ExecProc;
>
> V pripade chyby potrebuji tuto osetrit. Dekuji.

Error-handling v SP

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 11.12.2001 15:41:50

> mam ulozenou proceduru napr.pro insertovani do tabulky.
> Tabulka je pres foreign key svazana s jinou tabulkou.
> Porusim-li podminky tohoto foreign key nastava chyba,
> procedura konci, a jsem oblazen chybovou hlaskou. Dobre,
> pomoci konstrukce WHEN ANY DO zachytim tuto vyjimku.
> No a ja bych potreboval cislo chyby (dle IB/FB) dostat do
> vystupniho parametru ulozene procedury coby informaci
> pro klientskou aplikaci s jakym vysledkem ulozena
> procedura skoncila. Nevite nekdo prosim jak na to? Nevim
> jak ziskat ten chybovy kod v ramci ulozene procedury.

V ramci ulozenej procedury by mala fungovat premenna SQLCODE.
Ale kvoli tomu, aby sa ten chybovy kod dostal na klienta, ho nemusis vracat
vo vysledku procedury, podla toho, aky pristup pouzivas. Napr. v IBExpress
je EIBInterbaseError.SQLCode, a v IBObjects je EIB_ISCError.SQLCODE.

Propagace chyb Oracle

[*] ivan.virag(zv)aliatel(tec)cz - 11.12.2001 15:44:28

Jeste jsem nasel toto:

showmessage(exception(ExceptObject).message);

Ivan Virag

> [...]
> Spoustim ji pomoci
>
> ADOStoredProc1.ExecProc;
>
> V pripade chyby potrebuji tuto osetrit. Dekuji.

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 11.12.2001 15:46:26

> From: Slavom�r #eke�

> nastavene je vsetko ... a aj tak to nejde ...

A nemas to v obsluze SpeedButton1Click?
V tu chvili je SpeedButton1 Down.

Vaclav Krmela

Error-handling v SP

[*] ing.Pavel Cabalka <pavel_cabalka(zv)vcshk(tec)cz> - 11.12.2001 16:13:22

> [...]
> vo vysledku procedury, podla toho, aky pristup pouzivas. Napr. v IBExpress
> je EIBInterbaseError.SQLCode, a v IBObjects je EIB_ISCError.SQLCODE.

To jsem si myslel taky, ale nejak nemuzu prijit na spravnou syntax. A tak me
napadlo, jestli lze v ramci SP vubec promennou SQLCODE pouzit. Nemohl bys to
trochu rozvest, jak to pouzit?
A co se tyce toho predavani, tak ono je to trochu slozitejsi. Jde o to
zajistit jednotne predavani pro ruzne typy klientu (Delphi app., HTML PHP
intranet, popr.dalsi), a navic ja pres ty vystupni promenne nepredavam jenom
chybove hlasky produkovane interbasi ale i pripadne logicke chyby atd.
vcetne hlasky o tom, ze je vse v poradku.

diky a cau
PavelC

neukoncovani aplikace

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 11.12.2001 16:16:42

Zdravim

Mam aplikaci, ktera bezi na pozadi (v Tray). Kdyz dam Win98 vypnout, tak se
proste jednoduse nevypnou. Je to kvuli me aplikaci. V ni mam RxTrayIcon (ta
za to asi nemuze, nevypina se ani kdyz je zobrazena ani kdyz neni), pak tam
je AppEvents (z Rx). Zrejme za to ale muze tahle procedura:

procedure TForm1.FormCloseQuery(Sender: TObject; var CanClose: Boolean);
begin
//canclose := false;
//application.minimize;
rahtlistbox1.Items.SaveToFile(ExtractFilePath(Application.ExeName)+'data.dat
');
end;

Ted bych sice mohl presunout ukladani do OnClose, ale pozdeji budu chtit mit
napevno canclose:=false. Jak mam potom osetrit takovouhle neukoncitelnou
aplikaci, aby se vypinala spolu s windowsama?

Diky
Hurricane

IB:Error-handling v SP

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 11.12.2001 16:16:21

Mam takovy dojem, ze cislo provedene akce se ulozi do promenne SQLCODE, nemam tady IB, takze si nejsem jistej...........

Bc. Jaroslav Blazek
Access-IT Ceska Lipa
jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
www.access-it(tec)cz
ICQ : 13367373990
+420605/813644

>>> pavel_cabalka(zv)vcshk(tec)cz 11.12.01 10:32 >>>
Ahoj,
[...]

diky
PavelC

volani procedury z EXE

[*] Zden�k Sv�en - 11.12.2001 16:24:35

Ahoj,

aplikace, kterou delam spousti DLL. V DLL se vytvori formular, ktery se
zobrazi nemodalne.
Ted potrebuju objevit zpusob, jak z toho DLL spustit proceduru(metodu),
ktera je obsazena v tom formulari, z ktereho jsem DLL importoval.

Predavam te DLL jako jeden z parametru samotny formular (self) jako sender a
pak z DLL volam:

SomePointer:=Sender.MethodAddress('nazev metody');

Tim zjistim ukazatel na tu metodu a muzu ji spustit. Nedari se mi ale timto
zpusobem predavat jakykoliv parametr, coz potrebuju. (Respektive chybu to
nevyvola, ale parametr se nepreda)

Nevite nekdo, jak volat z DLL proceduru v EXEcku?

Diky.

Zdenek S.

Delphi neni instalovano

[*] David Kraina <DKx(zv)Seznam(tec)cz> - 11.12.2001 16:36:00

Dobry den,
mam vetsi problem. Mam svou Delphi aplikaci, a kdyz ji chci skusit na
jinem Windows, kde neni istalovane Delphi vyhodi to furu oken s adresama
F a 0 ; trida neni zaregistrovana atd. Zkousel jsem jenom prekopirovat
nejake knihovny (test) a to problem neresi. Ty nejake knihovny (nevim
jake) musi byt instalovany a zapsany asi v registru. Proto se pt�m,
jestli nekdo nevite jak to vyresit, ci jestli neni na netu nejaky ten
doinstalovaci balik.
D�ky DKx

D6, Kylix a konektivita na ORACLE + MS SQL

[*] Jan Grman <janog(zv)pluto.elf.stuba.sk> - 11.12.2001 17:13:24

Ahoj.
Dost rychlo by som potreboval poradit co pouzivate pre %subj%.
Spolahlive, oskusane, jednotne komponentne prostredie ktore mozem pouzit ako v D6 Ent, tak v Kylixe na spristupnovanie databaz MS SQL 7 a viac a ORACLE 8.0 a viac.. (mozno aj 7.0).

Ak take nieco existuje - v com vidite problemy pri prechode s BDE - resp. co taka zmena konektivity obnasa.

Pekny den.
JaNo.
janog(zv)pluto.elf.stuba.sk

Error-handling v SP

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 11.12.2001 17:21:38

> [...]
> syntax. A tak me napadlo, jestli lze v ramci SP vubec promennou
> SQLCODE pouzit. Nemohl bys to trochu rozvest, jak to pouzit?

Trochu som experimentoval. Zda sa, ze hodnota SQLCODE nie je priamo
pristupna.
Napriklad sa neda pouzit v priradeni: code = :SQLCODE;
Jedine, co fungovalo:

CREATE PROCEDURE ...
RETURNS (
CODE INTEGER
) AS
BEGIN
code = 0;
BEGIN
... statement ...

/* foreign key violation */
WHEN SQLCODE -530 DO
code = -530;

/* no permission */
WHEN SQLCODE -551 DO
code = -551;

END
SUSPEND;
END

Mozes si podobny WHEN statement do tej procedury pridat pre kazdu hodnotu
SQLCODE zvlast (ktora ma zmysel v kontexte tej procedury). Bohuzial, toto
velmi nestastne riesenie je jedine, ktore ma napada. :-\

Nadalej si vsak myslim, ze je vhodnejsie nechat vynimky, aby boli
propagovane na klienta, a tam ich osetrit.
To, ze pouzivas viacero roznych klientov, na veci nic nemeni: kazdy z nich
by mal byt schopny osetrovat vzniknute vynimky.

> a navic ja pres ty vystupni promenne nepredavam jenom
> chybove hlasky produkovane interbasi ale i pripadne logicke chyby atd.

Nadefinuj si v databaze vlastne exceptions a vyvolavaj ich zo svojich
procedur.

> vcetne hlasky o tom, ze je vse v poradku.

Vsetko je v poriadku, ak nebola vyvolana ziadna vynimka.

TOndrej

Error-handling v SP

[*] ing.Pavel Cabalka <pavel_cabalka(zv)vcshk(tec)cz> - 11.12.2001 17:40:14

> [...]
> SQLCODE zvlast (ktora ma zmysel v kontexte tej procedury). Bohuzial, toto
> velmi nestastne riesenie je jedine, ktore ma napada. :-\

Hmm, tak sem jsem se dostal taky, ale co kdyby na to mel nekdo nejakej figl.
Skoda. Presto diky za namahu.
Cau
PavelC

Type mismatch in expression

[*] ing. Pavel #ilinec����)b���zf�#�3 - 11.12.2001 18:20:52

StrToDate(eHledej.Text) musi samozrejme hlasit chybu, pze se znazis
zretezit do sebe string + tdatetime + string a to nejde.
Udeleje si fci, ktera ti to datum prevede na tvar RRRRMMDD a ten tam
predhod pro to porovnani (uzavri do uvozovek!). To uz by melo
fungovat, nebot se jedna o univerzalni format datumu.
Prikaz pak bude vypadat napr.
select * from data
where Datum_narozeni = '19731231'
order by Datum_narozeni

ing. Pavel �ilinec
mailto:zilinec(zv)email(tec)cz

11.12.2001 CHYTRACEK, Jakub:

Jak osetrit jakoukoliv vyjimku ?

[*] bleak <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 11.12.2001 18:35:24

jiste, p�ed prikazem Halt, muze program provadet cokoliv... treba zapsat do
txt souboru tu chybu... jen�e toto je pouze priklad... a v te konkretni
aplikaci neni zadouci zobrazovani jakychkoliv hlasek a neni potrebne
protokolovat chyby....
bleak

From: "Pavel Malinsk�" <spiderland(zv)iol(tec)cz>
> Nevite, prosim, nekdo jak napojit
> RXQuery na IBDatabase, kdyz IO nabizi
> jen aliasy databazi registrovanych BDE:(.
>
> Nebo to proste nejde ?

Ahoj.
Podle mne to nepujde.

Ludek

RXQuery - jeste jednou

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 11.12.2001 21:13:32

Ahoj,

trochu to zapadlo. Zkusim to jeste jednou,
protoze to akutne potrebuju.

Nevite, prosim, nekdo jak napojit
RXQuery na IBDatabase, kdyz IO nabizi
jen aliasy databazi registrovanych BDE:(.

Nebo to proste nejde ?

Potrebuju se zbavit BDE.

S pozdravem dikem
=====================================
> Pavel Malinsky; spiderland(zv)iol(tec)cz <
>===================================<
> ...The Truth Is Out There... <
=====================================
GSM: 0602 652 203

Licence, freeware, komponenty ze zahranici

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.12.2001 21:21:35

Puvodni zprava, kterou napsal Jaroslav Pospisil dne 11 Dec 2001:

> a. Nemohu si uplatnit naklady na vyvoj freeware, protoze neslouzi k dosazeni
> a udrzeni ... bla bla ... Je to problem, pokud napriklad mate nakoupen

To je naprosto chybna interpretace konkretniho urednika financniho
uradu. Verim tomu, ze pripadny soudni spor s financim uradem bys
vyhral. Jestlize firma je uvedena v programu, daly by se pouzit
minimalne dva argumenty, ze jde o vydaj na dosazeni a udrzeni prijmu.
Za prve je to reklama a vydaje na reklamu jsou vydajem na dosazeni
a udrzeni prijmu. Za druhe, kdyz uz nic jineho, se na to da pohlizet
jako na reklamni predmet, protoze je oznacen nazvem firmy. Rozhodne
bych to nevzdaval.

> software, ve kterem jste "zatim" udelali jenom freeware (neni podstatne, ze
> se tak ucite), pokud mate WWW server, na kterem je prevazne freeware, pokud
> jste zaplatili zamestnance, ktery naprogramoval freeware atd.

Totez jako vyse.

> b. Uzivatel co si stahl freeware by mel zaplatit darovaci dan. Pokud vsak
> koncovy uzivatel neni vyrobci freeware znam mel by dan zaplatit vyrobce
> freeware!. Uzasne co.

Kterym presne zakonem to argumentujou? Navic pokud se nejedna o osoby
zpriznene, mohl bys aplikovat slevu 100% a pak se jedna o slevu a dan
platis jen z toho, co jsi dostal, tj. z niceho.

Obvodova 740/14, P.O. Box 15, 400 07 Usti nad Labem
Telefony: 047-5500610, 047-5501627, 0602-409601
Fax: 047-5511338
WWW: http://www.clexpert(tec)cz, http://www.zahradnik(tec)cz
E-Mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz, petr(zv)zahradnik(tec)cz

RXQuery - jeste jednou

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 11.12.2001 21:26:14

Toho sem se bal, ale potrebuju
Macros, ktery RX ma:((((.

S pozdravem a dikem
=====================================
> Pavel Malinsky; spiderland(zv)iol(tec)cz <
>===================================<
> ...The Truth Is Out There... <
=====================================
GSM: 0602 652 203

modalni shellexecute

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 11.12.2001 22:07:05

Zdravim

Jde pomoci ShellExecute spustit aplikace modalne? Zkousel jsem sw_ShowModal
apod., ale bez uspechu.

Diky
Hurricane

volani procedury z EXE

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 11.12.2001 22:12:22

> Nevite nekdo, jak volat z DLL proceduru v EXEcku?

neni problem v xecku udelat to same co v DLL - tedy vyexportovat nejakou
funkci pomoci 'ecport'.
DLLko pak akorat musi zjistit handle execka a pomoci GetProcAddress adresu
te funkce

D. Toman

volani procedury z EXE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.12.2001 22:18:32

From: "Zden�k Sv��en" <dkonf(zv)seznam(tec)cz>
> Nevite nekdo, jak volat z DLL proceduru v EXEcku?

Ahoj,

nejdrive je nutne si uvedomit, ze pokud neni EXE a DLL prelozene s balicky
tak:

EXE.TSomeObject <> DLL.TSomeObject, tedy nelze takto predavat objekty a cele
to musis prevest na 'flat' procedury a funkce.

Petr Vones

modalni shellexecute

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.12.2001 22:24:38

From: "Hurricane" <hurricane(zv)quick(tec)cz>
> Jde pomoci ShellExecute spustit aplikace modalne? Zkousel jsem sw_ShowModal

Ne.

Petr Vones

Delphi neni instalovano

[*] brant(zv)dcomm(tec)cz - 11.12.2001 22:35:20

Duvodu muze byt vic, napriklad na tom cilovem pocitaci neni (zaregistrovana)
nejaka DLL, kterou ten projekt vyuziva nebo napriklad pouzivas nejaky OLE
server, ktery na cilovem pocitaci neni, pripadne pouzivas nejakou funkci BDE
apod.

RNDr. Petr Brant [brant(zv)dcomm(tec)cz]
ICQ #68652380

D&COMM s.r.o.
Korunova�n� 6
170 00 Praha 7

[...]

[*] Jaroslav Pospisil <delphi(zv)japos(tec)com> - 11.12.2001 22:36:57

Bohuzel k vykladu ktery jsem uvedl dospeli i tri na sobe nezavisli danovy
poradci, ktere jsem oslovil.

Samozrejme vydaje na reklamu byl prvni argument co jsem pouzil. Zde je
bohuzel jiny vyklad a to ten, ze by se mela odvest z uvedene sumy DPH coz by
bylo pouze 5% pro software, protoze DPH nepodleha podle zak.588/1992 �8 odst
c:

c)bez�platn� poskytnut� reklamn�ho nebo propaga�n�ho p�edm�tu, kter� je
opat�en obchodn�m jm�nem nebo ochrannou zn�mkou poskytovatele tohoto
p�edm�tu, jeho� po�izovac� cena bez dan� nep�esahuje 200 K�, nejde-li o
zbo��, kter� je p�edm�tem spot�ebn� dan�,

Jelikoz "obvykla" cena uvedeneho software je vetsi jak 200 Kc, mel bych z
tohoto reklamniho p�edmetu odvest DPH. �9 odst.j

Dalsi vyklad je, ze pokud hodnota reklamniho predmetu (je opatren logem
firmy ap.) je vetsi jak 200 Kc bez DPH, musi se zahrnout do dane z prijmu.
Potom by se tedy i Delphi 6 PE pokud by jeho hodnota byla stanovena nad 200
Kc musela zahrnout do dane z prijmu. (viz zakon o dani z prijmu �4 a �25)

K darovaci dani:
Podle dale nize uvedenych zakonu patrime do skupiny III a tam se pocita dan
podle �14 a to je minimalne 7%. Souhlasim s tim, ze pokud by cena obvykla
Delphi 6PE byla mene jak 20 tis.,darovaci dan obdarovany neplati, ale u mne
ten problem stoji obracene, protoze ja v teto kauze nevystupuji jako
obdarovany, ale jako darujici a jelikoz se neda prokazat obdarovany, jsem
podle vykladu rucitelem a mel bych zaplatit dan za vsechny dary - viz zak.
357/1992 �5 odst. 1. Jelikoz se mne to dotyka a vyslechl jsem si jiz spoustu
nazoru amaterskych i odbornych, myslim si, ze zatim neexistuje jednotny
pravni nazor. Bohuzel take neexistuje moznost efektivniho odvolani a
pripadnou vymerenou dan je nutne v terminu uhradit.

Z vyse uvedeneho je videt, ze se asi zdaneni freeware neda uniknout.

Jarda Pospisil
JAPOS

odkazy na zakony - omlouvam se za diakritiku, je to kopirovano a uvedl jsem
jen podstatne citace:

zak. 357/1992
�5 Poplatnik
(1) Poplatn�kem dan� darovac� je nabyvatel; p�i darov�n� do ciziny je
poplatn�kem v�dy d�rce. Nejde-li o darov�n� z ciziny nebo do ciziny, je
d�rce ru�itelem.

� 6 P�edm�t dan�
(1) P�edm�tem dan� darovac� je bez�platn� nabyt� majetku na z�klad� pr�vn�ho
�konu, a to jinak ne� smrt� z�stavitele. Majetkem pro ��ely dan� darovac�
jsou
b)jin� majetkov� prosp�ch.

� 7 Z�klad dan�
(1) Z�kladem dan� darovac� je cena majetku, kter� je p�edm�tem t�to dan�,
snݿen� o ...
(2) Cenou podle odstavce 1 je cena zji#t�n� podle zvl�#tn�ho p�edpisu1) ke
dni nabyt� majetku....

cena se zjistuje podle:
zakon 151/1997 Sb.
� 2 Zp�soby oce�ov�n� majetku a slu�eb
(1) Majetek a slu�ba se oce�uj� obvyklou cenou, pokud tento z�kon nestanov�
jin� zp�sob oce�ov�n�. Obvyklou cenou se pro ��ely tohoto z�kona rozum�
cena, kter� by byla dosa�ena p�i prodej�ch stejn�ho, pop��pad� obdobn�ho
majetku nebo p�i poskytov�n� stejn� nebo obdobn� slu�by v obvykl�m obchodn�m
styku v tuzemsku ke dni ocen�n�...

> [...]

> b. Uzivatel co si stahl freeware by mel zaplatit darovaci dan. Pokud vsak
> koncovy uzivatel neni vyrobci freeware znam mel by dan zaplatit vyrobce

Jezismarja kde to ziju ?????!!!!!!!!

Ludek

Licence, freeware, komponenty ze zahranici

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.12.2001 22:59:20

Puvodni zprava, kterou napsal Jaroslav Pospisil dne 11 Dec 2001:

> Bohuzel k vykladu ktery jsem uvedl dospeli i tri na sobe nezavisli danovy
> poradci, ktere jsem oslovil.

To je mi divne. Jsou to fakt schopni danovi poradci?

> Samozrejme vydaje na reklamu byl prvni argument co jsem pouzil. Zde je

No a co na tohle rekli? Co prodej software se 100% slevou apod.?

> [...]
> Kc musela zahrnout do dane z prijmu. (viz zakon o dani z prijmu �4 a �25)

Ono na reklamni predmet to stejne asi napasovat nepujde, protoze smlouva
o vyuziti prav neni predmet.

Ten freeware od tebe byl jednoznacne smlouva o vyuziti prav. Co takhle
tedy napadnout tuhle smlouvu? Co tam najit nejaky odstavec, ktery by
z ni cinil smlouvu neplatnou, a pak by zadna smlouva nebyla, takze by
k zadnemu prevodu uzivaciho prava nedoslo?

> [...]
> pravni nazor. Bohuzel take neexistuje moznost efektivniho odvolani a
> pripadnou vymerenou dan je nutne v terminu uhradit.

Z ceho oni vubec vychazeji (financni urad)? Jako myslim ciselne. Totiz
jak prokazi, ze tolik lidi to opravdu pouziva, ze tolik lidi dar
prijalo? Preci nejake pocitadlo stazeni nemuze byt dukazem, ja si
stahuji haldy veci a ne vsechno pouziji, dokonce casto to nespustim
ani jednou.

Jak to delaji ostatni firmy, ktere davaji software zadarmo? Zkusil
jsi nekoho kontaktovat a zeptat se? Co Microsoft, co Software602,
co Cigler, co ostatni velci, kterych je v CR dost? Jak to dela
treba autoservis se zapujcenim auta zadarmo, kdyz mas u nich auto
v servisu?

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.12.2001 23:09:07

From: "Jaroslav Pospisil" <delphi(zv)japos.com>
> Jelikoz "obvykla" cena uvedeneho software je vetsi jak 200 Kc, mel bych z

"Obvykla" cena softwaru zadarmo je obvykle 0 Kc. Navic nejste zdaleka jedina
firma, ktera u nas nabizi kancelarsky nebo ucetni software zdarma, nemluve o
firmach jako 602 Software, Microsoft, Abobe ....

Petr Vones

Licence, freeware, komponenty ze zahranici

[*] Jaroslav Pospisil <delphi(zv)japos(tec)com> - 12.12.2001 00:07:34

Problem je, ze argumentace protistrany je logicka. Je jedno zda se jedna o
hmotnou nebo nehmotnou vec. Pocitacova firma take nemuze postavit pocitac,
dat si na nej logo a pak jej nekomu dat s prohlasenim, ze se jedna o
reklamu. Je take logicke, ze pokud nekdo dostane drahy reklamni predmet,
musi jej zdanit dani z prijmu. (viz priznani poslancu)

Pokud se provede sleva 100%, tak to sice konecny uzivatel dostane zadarmo,
ale ja musim odvest DPH jako bych to normalne prodal minimalne za nakupni
cenu, protoze se predpoklada, ze jsem si na vstupu uplatnil odpovidajici DPH
(a kdyz jsem produkt vyvinul, predpoklada se, ze jsem jako platce uplatnoval
DPH z plneni, ktere jsem potreboval na vytvoreni produktu). Pokud by to tak
nebylo, slo by velmi jednoduse delat danovy podvod - stat by mi jeste vracel
DPH.

Jak to delaji vetsi firmy se mi nepodarilo zjistit, protoze je to dosti
citliva otazka a nikdo se k ni radeji nevyjadril. Ja jsem nabyl dojmu, ze
velke firmy tento problem znaji, ale pres hradbu auditoru, pravniku a
danovych poradcu umi tento problem s FU resit.

Jinak FU vychazi z udaju, ktere jsme si drive vedli a zverejnovali na nasem
serveru. Toto je zatim nase jedina nadeje, ze se jim nepodari prokazat
skutecny pocet a tak nebude mozne vycislit presne hodnotu. (Vytistena
stranka z internetu pravdepodobne nebude dostatecny argument u soudu.) Potom
pravdepodobne dostaneme jenom pokutu za neprukazne vedeni casti dokumentace
a bude nam ulozen prikaz k naprave. Doufam a vse tomu zatim nasvedcuje, ze
to skonci takovouto dohodou. Pro nas je to ale velke varovani, ze s
freewarem je nutne zatim skoncit.

Ja k tomu asi nemam co vice rici. Snad jenom to, ze freeware je tak
specielni komodita, ze by bylo dobre, kdyby byla v zakone definovana. Mozna
by bylo dobre vytvorit nejake sdruzeni (pokud neexistuje), ktere by se
snazilo prosadit zdravy rozum v teto oblasti.

S pozdravem

Jarda Pospisil
JAPOS

> [...]

E-Mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz, petr(zv)zahradnik(tec)cz

Licence, freeware, komponenty ze zahranici

[*] Jaroslav Pospisil <delphi(zv)japos(tec)com> - 12.12.2001 00:20:58

Podle nasich zakonu neni nic zadarmo. Proto existuje zakon, ktery se zabyva
ocenovanim tam, kde neni cena presne stanovena. Uvedene firmy podle vseho
obchazeji tento problem tim, ze se nejedna o plne funkci verze - casove
omezene i kdyz treba jen slovni dolozkou o dobe pouzitelnosti - viz
Microsoft, pak vsak musis licenci zaplatit. Software 602 uvadi cenu cca 300
Kc a to znamena, ze pravdepodobne odvede za kazdeho zakaznika, ktery vyplni
velmi podrobny registracni formular 15 Kc DPH a to se jim marketingove
vyplati.

Jarda Pospisil
JAPOS

> [...]

firmach jako 602 Software, Microsoft, Abobe ....

Petr Vones

Licence, freeware, komponenty ze zahranici

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 12.12.2001 00:31:54

Puvodni zprava, kterou napsal Jaroslav Pospisil dne 12 Dec 2001:

> [...]
> reklamu. Je take logicke, ze pokud nekdo dostane drahy reklamni predmet,
> musi jej zdanit dani z prijmu. (viz priznani poslancu)

Prijmy poslancu s tim nesouvisi, to je neco uplne jineho. Ale kdyz mluvis
o tom pocitaci, tak to neni pravda, ze to je nutno jej zdanit, kdyz ho
das nekomu zadarmo nebo za nejakou symbolickou cenu. Musis to brat jako
slevu. Nesmi to byt osoba zpriznena, jinak to neni problem, muzes prodavat
pod cenou.

> [...]
> nebylo, slo by velmi jednoduse delat danovy podvod - stat by mi jeste vracel

Nemusis odvest DPH, protoze DPH se pocita z prodejni ceny, ktera by byla 0.
Jedine v pripade osob zpriznenych by to bylo jinak. Co se tyka DPH, stat
o nic neprichazi, tu DPH vybere od tveho dodavatele. Pocitej, ja vyrobim
pocitac a prodam ti ho za 20.000 bez DPH + 4.400 DPH, takze 24.400 korun,
ty mi je zaplatis, ja 4.400 DPH odvedu statu, ten je vrati tobe. Takze
jsi nakoupil za cenu 20.000 bez DPH - ty mam ted ja, stat nema nic. Ty das
nekomu slevu a das mu to zadarmo. Mas prijem 0, neodvedes DPH, dotycny
ma pocitac zadarmo, ale neni to dar, je to prodej se slevou. Je uplne
jedno, jestli mu to prodas za 1 korunu nebo za 0 korun, i kdyz nekdo se
uchyluje k te 1 korune. Stat bude mit dan z prijmu ode me z tech 20 tisic,
ty jsi nic nevydelal, dokonce jsi prodelal, ale tato ztrata by mela byt
danove uznatelna.

> [...]
> velke firmy tento problem znaji, ale pres hradbu auditoru, pravniku a
> danovych poradcu umi tento problem s FU resit.

No tak pokud to resit dovedou, pak musi byt nejake reseni. Uvazuj
logicky, v teto zemi vetsina firem dela slevy, protoze lidi slevy
chteji a na slevach je zalozeny obchod. Vidis to vsude kolem sebe,
takze si nedovedu predstavit, ze by to nebylo danove schudne...

> [...]
> stranka z internetu pravdepodobne nebude dostatecny argument u soudu.) Potom

No to jiste nebude, protoze takovych stranek ti kazdy vyrobi haldy :)

> [...]
> a bude nam ulozen prikaz k naprave. Doufam a vse tomu zatim nasvedcuje, ze
> to skonci takovouto dohodou. Pro nas je to ale velke varovani, ze s

No to jsem sam zvedav. Zajimalo by me, kdo na takovou ptakovinu vubec
prisel. Evidentne urednici nemaji co delat... pres 100 miliard od
velkych podniku nevyberou, tak prudej.

Ono ja se na cokoliv kolem sebe divam trochu jinak, ja tvrdim, ze neni
mozny ustupovat, ale ze je potreba proti tomu bojovat. Bohuzel v teto
zemi a vubec v Evrope to uz nebude lepsi, protoze... no nechci tu
zabredavat do politiky...

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.12.2001 00:37:59

From: "Jaroslav Pospisil" <delphi(zv)japos.com>
> [...]
> velmi podrobny registracni formular 15 Kc DPH a to se jim marketingove

Je plno software kde jeho pouziti neni casove ani jinak omezene, napriklad
prohlizece pro MS Office soubory, Adobe Acrobat Viewer a mnoho dalsich. Navic
pro jejich pouziti neni vyzadovana registrace.

Mozna by po case neskodilo udelat cele veci radnou publicitu. Ohledne sdruzeni
na podporu free software, drive to bylo na adrese http://czdev.byte(tec)cz ale
nejak to zmizelo, listserver je na czdev-l(zv)lists.altair2000.net Vice informaci
bude asi schopen poskytnout Zbysek Hlinka.

Petr Vones

Licence, freeware, komponenty ze zahranici

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 12.12.2001 04:51:11

Zdravim,
hohuzel Jarda Pospisil ma ve vsem pravdu. My uz taky Free nedavame, ale
zasadne davame DEMO nebo program pro vyuku. A ten davame zadarmo.
Neco podobneho je i s nasi hudebni produkci, takze kdyz si nekdo zaspiva
(treba na soukrome zahradni party), bude muset zaplatit za tento zpev.
Jeste k freeware. Je vybec definovany tento pojem v nasi legislative.

----- Pavel ZIDEK -----
http://www.kopr(tec)cz/delphi, delphi(zv)kopr(tec)cz

> [...]
>
> Jezismarja kde to ziju ?????!!!!!!!!
>
> Ludek

Licence, freeware, komponenty ze zahranici

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 12.12.2001 05:22:47

A jak resit napr. situaci, kdy kolem meho domu je obecni cesta, kde je
spousta listi - na podzim.
Ja kvuli bezpecnosti a estetiky toto listi pohrabu - a to nekolikrat do
mesice - listi pada prubezne.
Taky to delam zadarmo a za to bych mel zaplatit darovaci dar obci, kdyz jsem
pouzil pouze sve hrabe a sirky (zapalky). Je jasne ze obec plati dane jinak,
ale z hlediska pravniho bych mel aspod tento dar - jako procavni ukon -
prilozit do danoveho priznani. Tuto praci jsem si souurome ocenil za cenu
obvyklou asi na 1000 Kc.

Pavel ZIDEK

> [...]
vyplni
> velmi podrobny registracni formular 15 Kc DPH a to se jim marketingove

OT: Registrace Delphi 6 PE

[*] Ka.Kewasa <kewasa(zv)quick(tec)cz> - 12.12.2001 06:39:27

Ahoj,
nainstaloval jsem si na novy pocitac D6PE a dostal jsem se az k registraci
po prvnim spusteni. Chvili jsem to nechal, a po chvili se D6 rozbehly samy -
ale unregistered - v tu chvili jsem proste nezadal pozadovany retezec. Co to
znamena a jak to tedka zaregistruji? Bude to mit vliv na preklady nebo se to
bude chovat jako trial? Poradite mi nekdo, prosim, co s tim?

Diky

Ka.

neukoncovani aplikace

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 12.12.2001 06:42:40

Je treba odchytit zpravu
procedure WMQueryEndSession(var Msg:TWMQueryEndSession);
message WM_QUERYENDSESSION;
a v ni osetrit ukonceni

------
Jan Fiala
mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

11.12.2001 Hurricane:
> [...]

> napevno canclose:=false. Jak mam potom osetrit takovouhle neukoncitelnou
> aplikaci, aby se vypinala spolu s windowsama?

Delphi neni instalovano

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 12.12.2001 07:09:45

> [...]
> knihovny (nevim jake) musi byt instalovany a zapsany asi v registru.
> Proto se pt�m, jestli nekdo nevite jak to vyresit, ci jestli neni na

Na takto specifikovany problem se neda nic rozumneho poradit.

1) Nemas aplikaci prelozenou s balicky? Pokud ano, musis je sirit
spolu s aplikaci.

2) Pouzivas BDE? Pokud ano, musis jej s aplikaci sirit a instalovat.

3) Pouzivas i komponenty, ktere nejsou soucasti Delphi? Pak se
musis podivat, zda nejde o ocx nebo zda soucasti jejich dodavky
neni redistribuovatelna dll, kterou bys musel sirit spolu s aplikaci.

Zkus napsat bliz neco o sve aplikaci.

David Lebeda

modalni shellexecute

[*] Nagy Dusan <Dusan.Nagy(zv)alcatel.sk> - 12.12.2001 07:30:50

[P��loha v souboru: Dusan.Nagy.vcf]
Co je to modalna aplikacia?

Petr Vones wrote:

> From: "Hurricane" <hurricane(zv)quick(tec)cz>
>
> Ne.
>
> Petr Vones

RX a TFormStorage

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 12.12.2001 07:35:11

Uz jsem se tu jednou ptal, ale nikdo mi neodpovedel. Zkusim to tedy znovu.

Od jiste doby nelze ulozit do TFormStorage vlastnost Checked u checkboxu.
Nevim proc. Nepomohla ani preinstalace RX knihovny. Jakmile vyberu tuto
vlastnost, ulozi se nejblizsi, v tomto pripade vlastnost Color.

Poradite nekdo?

Licence, freeware, komponenty ze zahranici

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 12.12.2001 07:50:22

> b. Uzivatel co si stahl freeware by mel zaplatit darovaci dan. Pokud vsak
> koncovy uzivatel neni vyrobci freeware znam mel by dan zaplatit vyrobce
> freeware!. Uzasne co.

Nejsem pravnik, ale pripada mi dost divne, ze by se mela platit
darovaci dan z 'NABYTI PRAV'. :-O

Stahnutim neceho z internetu preci clovek nic nedostane, tady z ceho
platit darovaci dan? Program je nehmotna vec, je to jen autorske dilo
a ty ziskavas pouze pravo jej pouzivat, neziskavas program... pouze
pravo na uzivani!

Ono se ma platit drovaci dan i z nabyti prav na uzivani??? Nebo
dokonce platit darovaci dan za prenos nehmotneho autorskeho dila,
potazmo myslenky? To za chvilku nekdo neco nekomu rekne a bude muset
za to platit?

Nejak mam pocit, ze tyto problemy jsou zpusobeny pouze tim, ze jak
pravnici, tak i soudci proste tyto pripady resit vubec neumi...
;-((((
-- Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
http://www.ararat(tec)cz/synapse/ - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Lib.

ako na Pointer ?

[*] Slavom�r �eke# - 12.12.2001 08:18:49

Zdravim ...

s ukazovatelmi som este nerobil a potreboval by som ...

a preto by ste ma potesili, keby ste mi poslali nejake pekne
vysvetlujuce zdrojaciky :) srdecna vdaka ...

Slavo

MDI form

[*] Peter Mojdis <mojdis(zv)colnicapo.sk> - 12.12.2001 08:35:45

verzia Delphi 5 Enterprise

From: "Slavom�r #eke�" <cekel(zv)noves.sk>
> [...]
> Je mozne, ze dana adresa Stringu, je pre kazdy program inde ? teda v
> inom pamatovom priestore ? alebo ako je to s pamatou ? Srdecna vdaka za

Problem s Pointerom

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 12.12.2001 10:24:00

From: "Lasevic, Martin" <MLasevic(zv)ratiopharm(tec)cz>
> Tusim, ze problem je v tom, ze pro adresaci PChar si kazda aplikace vymezi
> urcity usek pameti. Musel jsem pak predavat string pres message WM_COPY.

OK neni problem, priklad najdes napriklad v JCL viz. "Interprocess
communication routines" v unite JclAppInst. alebo v Overseer debuggeru
(http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=1371)

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Licence, freeware, komponenty ze zahranici

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 12.12.2001 11:02:53

On 12 Dec 2001 at 0:37, Petr Vones wrote:

> [...]
> http://czdev.byte(tec)cz ale nejak to zmizelo, listserver je na
> czdev-l(zv)lists.altair2000.net Vice informaci bude asi schopen

Na toto tema me napadaji vyhradne velice sprosta, hruba a nepublikovatelna slova (dtto na
placeni za zpev).

Jestlize vypoustim freeware, pak je to treba z techto duvodu:

1. Ucil jsem se na tom, ale prislo mi lito to vyhodit (smazat), tak jsem to nabidl verejnosti.

2. Zacal jsem nejake dilo, ale nedotahl jsem to k marketingovemu konci, takze realne se jedna o
neprodejny program.

3. Uvolnil jsem starou verzi (treba duvodu nalakani zakazniku na novou verzi), protoze vuci
novejsim verzim se stala neprodejnou.

4. Uvolnil jsem oklestenou verzi komercniho programu (coz je ale v podstate funkcni demo).

5. ...

Program (zejmena se zdrojaky) je urcitym zpusobem zapsana myslenka. Pokud se rozhodnu tuto
myslenku predat ostatnim, nemuze po me bernak vymahat dan. To by pak mohl vymahat dan i za
to, ze sem napisu radu, jak vyresit nejaky problem. Pokud by se i pres to bernak pokousel
vymahat ode me dan z nuloveho prijmu, pak balim kufry a bernak ode me nedostane uz zadnou
dan, ani z niceho jineho.

Phone: 0603 551 282

Problem s tabulkou BDE

[*] brant(zv)dcomm(tec)cz - 12.12.2001 11:49:46

Ahoj vespolek, bohuzel stale musim pouzivat BDE a mam tento problem:
Mam standardni paradoxovou tabulku TableVeh, k ni prirazeny DataSource a k
nemu DBGrid. Tabulka je filtrovana, tj. ma nastaveno Filtered=true a
Filter='...'. Pouzivam tuto konstrukci:

TableVeh.DisableControls;
OldIndex:= TableVeh.IndexName;
TableVeh.IndexName:=''; <<<<<<
TableVeh.SetKey;
TableVeh.FieldByName('Id').AsInteger:= SelectedCarID;
TableVeh.GotoNearest;
.... (zde se s tabulkou nic nedela)
TableVeh.IndexName:= OldIndex;
TableVeh.EnableControls;

a na oznacenem radku se NEKDY objevi problem Access violation at address XXX
in module 'IDAPI32.DLL'. Read of address FFFFFFFF. Vypis zasobniku vypada
takto:

[4BE385FD] DbiRenameTable
[0049E967] DBTables.TBDEDataSet.InitBufferPointers (Line 4231,
"DbTables.pas")
[004A0486] DBTables.TBDEDataSet.SwitchToIndex (Line 4943, "DbTables.pas")
[004A504B] DBTables.TTable.SetIndex (Line 7077, "DbTables.pas")
[004A50F5] DBTables.TTable.SetIndexName (Line 7093, "DbTables.pas")
[005E3F04] MessageWnd.TMsgWnd.DisplayOptionsClick (Line 312,
"MessageWnd.pas") <<<< to je ten problematicky radek
[00440ED9] Controls.TControl.Click (Line 4289, "Controls.pas")

Projevuje se to na pocitacich s W98, ale na jinych se to neprovozuje, takze
nevim, jestli by se to stavalo i na NT ci 2000. Podotykam, ze tabulka zcela
jiste neni nijak nabourana, protoze program se pouziva v siti a ostatnim
uzivatelum to nevadi. Je zajimave, ze na nekterych pocitacich to pada cca 1
- 3 krat za den, jinde treba jen jednou za tyden pri srovnatelne hustem
provozu.

Netusite nekdo, v cem muze byt problem (patrne asi v BDE, ale jak to resit
krome prechodu na SQL)?

RNDr. Petr Brant [brant(zv)dcomm(tec)cz]
ICQ #68652380

D&COMM s.r.o.
Korunova�n� 6
170 00 Praha 7

Jan na XML...

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 12.12.2001 11:51:00

...dokumenty v Delphi? Existuji nejake knihovny pro praci s temito soubory?

Jan na XML...

[*] Lasevic, Martin <MLasevic(zv)ratiopharm(tec)cz> - 12.12.2001 12:04:14

Koukal jsem na webu na XMLRAD. URL je tusim xslcomponent.com. Ale jistejsi
bude, kdyz budes hledat XMLRAD

======================================
> [...]

> From: Krayzel Libor [mailto:Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz]
>
> ...dokumenty v Delphi? Existuji nejake knihovny pro praci s

Problem s Pointerom

[*] Slavom�r �eke# - 12.12.2001 12:05:28

hmmmm preco nasledujuci zdroj hlasi pri kompilacii toto:

[Warning] Unit01.pas(49): Variable 'T' might not have been initialized

var T: PChar;

StrCopy(T,PChar(Msg.lParam));

Problem s Pointerom

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 12.12.2001 12:11:34

> hmmmm preco nasledujuci zdroj hlasi pri kompilacii toto:
>
> [Warning] Unit01.pas(49): Variable 'T' might not have been initialized
>
> var T: PChar;
>
> StrCopy(T,PChar(Msg.lParam));

Protoze s PCharem se musi dodrzovat urcita pravidla, narozdil od
stringu. PChar sam je pointer na char a neobsahuje misto na
ulozeni retezce. Neboli po deklaraci promenne PChar, pokud do ni
chces neco strcit, musis nejprve alokovat potrebny prostor. Viz tez
help.

David Lebeda

Problem s Pointerom

[*] brant(zv)dcomm(tec)cz - 12.12.2001 12:45:40

Jinak receno, musis pouzit toto:

var T: array[0..255] of char
a pak teprve
StrCopy(T,PChar(Msg.lParam));

Deklarovat T jako PChar je zbytecne, ba nebezpecne. Samotna promenna T uz
znamena pointer na jiz alokovanou oblast pameti.

> [...]

ulozeni retezce. Neboli po deklaraci promenne PChar, pokud do ni
chces neco strcit, musis nejprve alokovat potrebny prostor. Viz tez

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 12.12.2001 13:02:33

Doporucuji XDOM, vyhoda je ze to cisty 100% Pascal (neni to postavene na
MSXML) a funguje to spolehlive a projekt se porad udrzuje. Je to jedna
unita, ktera ma 1,2MB! ;-)

http://www.philo.de/xml/

Martin Schayna

#32 je mezera, ale da se to zapsat i jako #$20

------
Jan Fiala
mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

12.12.2001 V�t Jur�sek - konference:
> [...]
> Co prosim znamena nasledujici zapis?
> Ten dolar bych bral ze je to hexa, ale proc ty koleje?

Konstanty

[*] ing. Pavel #ilinec����)b���zf�#�3 - 12.12.2001 13:24:36

Koleje nahrazuji funkci chr, takze ty konstanty jsou typu Char.

------
> [...]
mailto:zilinec(zv)email(tec)cz

12.12.2001 V�t Jur�sek - konference:
> Ten dolar bych bral ze je to hexa, ale proc ty koleje?

Konstanty

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 12.12.2001 13:25:15

> [...]
> Co prosim znamena nasledujici zapis?
> Ten dolar bych bral ze je to hexa, ale proc ty koleje?

Znak # urcuje typ Char. (Bez neho by to bol myslim Integer.)

Konstanty

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 12.12.2001 13:26:35

Pravdepodobne se jedna o hexadecimalni zapis charu (znaku). Proto ty koleje :)

S pozdravem

Milan Tome# [mailto:milan.tomes(zv)haida(tec)cz]
GORDIC distributor sever, HAiDA s.r.o.
tel : +420 424 / 222282, 222284
fax : +420 424 / 222962

> Co prosim znamena nasledujici zapis?
> Ten dolar bych bral ze je to hexa, ale proc ty koleje?

> [...]

Export nebo stdcall ? (WAS: volani procedury z EXE

[*] Zden�k Sv�en - 12.12.2001 13:31:23

Vyexportoval jsem funkci z execka stejne jako z DLL. Fungovalo to, ale neslo
predavat parametr, tj. volana funkce si ho vymyslela.
Mel jsem to vyexportovany jako stdcall pak jsem tam zkusil napsat misto toho
export a vsechno funguje, jak ma.
Jakej je v tom rozdil?>

> [...]
> funkci pomoci 'ecport'.
> DLLko pak akorat musi zjistit handle execka a pomoci GetProcAddress adresu

uvolnovanie pama(e)te

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 12.12.2001 13:56:21

> Odes�latel: Martin Nedopil <nedopil(zv)yahoo.com>
> To sice neprobehne, ale Windows se urcite dovi, ze
> byla ukoncena aplikace a neni prec takovy problem
> projit vsechny handles a podivat se jestli nahodou
> nepatrily k prave ukoncene aplikaci.
>
> Takze soubory otevreny nezustanou (jen ty sitove), ale
> DB server se o ukonceni klienta dovi. Socket je dtto
> taky soubor a navic TCP/IP ma takovou moznost, zjisti,
> ze se ze socketu neda cist.

Nechtel jsem se prit o konkretnostech.
Chtel jsem jenom rici, ze aplikace be se mely psat tak, aby sly korektne ukoncit.
Neni to az takovy problem.
Pokud musim stistkout Ctrl+F2 (nebo volat halt), pak je chyba na me strane a nemam si na co stezovat.

= HAES - RNDr. Jan Sebelik
= http://www.haes(tec)cz
= Skolici a konzultacni stredisko pro Delphi a Win32
= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

InterBase komunikacia

[*] Slavom�r �eke# - 12.12.2001 14:34:23

Zdravim ...

stiahol som si InterBase 6 Server a aj Clienta ... na jeden PC som
nainstaloval IBServer, na druhy PC IBClient ...

otazka:

Co vsetko musim nastavit, aby som ich spojil, aby som mohol s Delphi
pristupovat na IBServer ?

Ohladom IB som iba v plienkach, preto prosim vysvetlovat ako malemu
decku :)
Vdaka

Slavo :)

Licence, freeware, komponenty ze zahranici

[*] Frantisek Sevcik <sevcik(zv)anexis(tec)cz> - 12.12.2001 15:42:38

> [...]
bernak pokousel
> vymahat ode me dan z nuloveho prijmu, pak balim kufry a bernak ode me

Je to opravdu smutne. Tento zpusob demokracie, ktery vede k absurdnim
zakonum a vyhlaskam, se mi nezda nejstasnejsi, ale muze byt jeste hur.
Kolega pobyval nejaky cas v Dansku a z jeho zkusenosti sel mraz po zadech.
Napr.: Udajne je absolutne nemyslitelne, aby nekdo jen tak ve volnem case
pomohl nekomu napr. se zahradou a to ani vlastni rodice, kteri jsou tou
dobou na navsteve. Jinak je samozrejme nutne tuto udalost priznat jako
nepenezni prijem a pochopitelne zdanit. Nebo hezky priklad je take to, ze
lide se boji pujcovat si navzajem veci. Je jednodussi si vsechno koupit,
protoze jinak se jedna o totez. Atd.

S pozdravem Frantisek Sevcik, Anexis s.r.o.
sevcik(zv)anexis(tec)cz

InterBase komunikacia

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 12.12.2001 15:55:57

Nastavovat po instalacii nemusis nic specialne. (neviem ako je to IB s
licencovanim)

K IB mozes pristupovat IBX komponentami na zalozke v Delphi. (BDE ani
neskusaj) staci ked si na formular das TIBDatabase, TIBTransaction, TIBTable
a grid. (v helpe je tusim aj nejaky priklad)

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

From: "Slavom�r #eke�" <cekel(zv)noves.sk>
> [...]
> pristupovat na IBServer ?
> Ohladom IB som iba v plienkach, preto prosim vysvetlovat ako malemu

RichEdit komponenta

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 12.12.2001 17:28:31

Doporucte nejakou komponentu pro praci s RTF, nejlepe nativni
(bez MS DLL). Nemusi byt zdarma, ale...

--------
Jan Fiala
MailTo:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

Prog-Soft s.r.o. Plzen
Informacni system pro vyrobce
a distributory napoju

Licence, freeware, komponenty ze zahranici

[*] Martin Kube�ka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 12.12.2001 18:18:55

A nebo si predstav veliky billboard a kdo na nej koukne zaplati 50,- :-)
To bude teprve byznys :-)

Mac

Delphi neni instalovano

[*] David Kraina <DKx(zv)Seznam(tec)cz> - 12.12.2001 18:20:21

To je odpoved... ...to vim taky,ale co s tim, jak ji zaregistovat a jak
zjistit jake pouziva ?

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.12.2001 18:40:28

From: "Slavom�r #eke�" <cekel(zv)noves.sk>
> [...]
> pointer poslem druhej aplikacii, ta si ho preberie, ale ked si chce
> precitat obsah Stringu, tak je prazdny. I ked pre prvu aplikaciu nie je

Ahoj,

je to tim, ze kazdy proces ma svuj vlastni virtualni adresovy prostor. Musis
pouzit nejakou formu IPC napriklad prenos zpravou WM_COPYDATA nebo mapovany
soubor apod.

Petr Vones

ScriptMaker+InnoSetup a cestina

[*] Heinisch Jiri <deis(zv)deis(tec)cz> - 12.12.2001 18:54:18

Ahoj

Pouzivate nekdo kombinaci ScriptMaker+InnoSetup+W2000 SP2
a ve jm�nu aplikace pouzivate "e" s hackem.

Ve Win98Se to jde bez problemu, ale ve Win2000
mi to "e" nahradi otaznikem.Konfiguraci Scriptu pouzivam stejnou v obpu
systemech.

S pozdravem Heinisch Jiri

Licence, freeware, komponenty ze zahranici

[*] Jaroslav Pospisil <delphi(zv)japos(tec)com> - 12.12.2001 18:56:29

Souhlasim, ale

vetsina vetsich firem to resi velmi chytre. Napriklad Microsoft presmerovava
vetsinu (mozna vsechny) downloady do zahranici, Adobe to dela podobne. Takze
tuzemska zastoupeni s tim nemaji nic spolecneho. Pokud pozadate mistni
Microsoft o zaslani nejakeho produktu, ktery je zdarma, tak vam jej zasle
ale za penize. Mimochodem kdo z vas mel nebo jeste ma MSDN Library "zdarma",
tak si mohl na prilozenem dokladu vsimnout, ze Microsoft na nem vycislil
celni hodnotu tohoto "zdarma" produktu, kterou pravdepodobne take na celnici
proclel.

Jarda Pospisil

> [...]

bude asi schopen poskytnout Zbysek Hlinka.

Petr Vones

Licence, freeware, komponenty ze zahranici

[*] Jaroslav Pospisil <delphi(zv)japos(tec)com> - 12.12.2001 19:03:51

Ja si myslim, ze se na to bude pohlizet podobne jako na problem Yahoo! a
francouzskeho soudu. Bude zalezet na zakonodarstvi zeme, kde jsi produkt
koupil. To znamena, ze pokud si po internetu neco koupis v USA, tezko na to
muzes uplatnit nase zakony. Firma z USA te vsak zase tezko muze z neceho
obvinit u nasich soudu. Takze pokud nevycestujes do USA firma ze zahranici
na tebe asi tezko dosahne. (Proto se take pri vetsich obchodech ve smlouvach
urcuje podle prava ktere zeme se bude pripadny spor resit - viz NOVA)

Jarda Pospisil

> [...]

zemi(aniz bych vycestoval-prijde postou)? Plati pro me opet nase zakony,
tudiz se na me nevztahuje licencni ujednani(psane napr.anglicky)?

[*] Jaroslav Pospisil <delphi(zv)japos(tec)com> - 12.12.2001 19:17:57

Podle mne je nejlepsi placena TRichView Package od Sergey Tkachenko.
http://www.trichview.com/

Jarda Pospisil
JAPOS

[...]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 12.12.2001 19:40:46

> [...]
verzi), protoze vuci
> novejsim verzim se stala neprodejnou.
>
> 4. Uvolnil jsem oklestenou verzi komercniho programu (coz je ale v

5) cely open source.
Jak to funguje tam, kdyz se na necem podili desitky programatoru, kazdy z
jine zeme? Odvody ma platit majitel/provozovatel www? Jak jsou na tom file
archivy (tedy asi jen ty ceske - slunecnice(tec)cz, atd)?
Nestacilo by prestehovat servery s free software nekam do zahranici?

Doufam, ze tuhle konferenci necte "nas" urednik na FU :-(((((((

D. Toman

modalni shellexecute

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 12.12.2001 21:55:15

Zdravim

Vetsinou se uvadi pojem "modalni dialog". To znamena, ze se spusti nejaky
dialog (napr. "Chcete ulozit ..") a aplikace, ktera je pod nim je neaktivni,
nelze na ni kliknout a vubec nic s ni udelat. Ten vyvolany dialog je modalni
vuci aplikaci, ktera ho vyvola. Existuje jeste moznost, kdy je dialog
modalni nad vsemi okny. Pak nelze kliknout na nic jineho, nez na ten dialog.
Tyhle dva druhy modalnosti lze nastavit napr. u Application.MessageBox.

Ja bych to potreboval pouzit pro dialog "Nastaveni" k memu programu. Jenze
to mam koncipovane jako dalsi externi program.

Hurricane
From: Martin �d�rsk� <zdary(zv)seznam(tec)cz>

Ahoj, potrebuju nejaky nastroj pro zacryptovani programu. Nebo nejaky
jiny zpusob, jak se branit proti hackerum. (alespon jim to ztizit...)
Diky

ESC sekvencia na tlac ciarkod pre t6090

[*] DHederer(zv)softip.sk - 13.12.2001 06:23:57

Dobry den.

Nestretol ste sa niekto s fungujucou ESC sekvenciou pre tlac
EAN kodu. Potreboval by som vytlacit EAN-13 na manesmann tally T6090
a podla manualu sa mi to nepodarilo.

Delphi neni instalovano - upresneni

[*] David Kraina <DKx(zv)Seznam(tec)cz> - 13.12.2001 07:01:34

Ten program mi nejede, dokud nenaistaluji Delphi. Pomoc� PreFuncExample
z JCL jsem si zjistil jake knihovny to pry pouziva. Na zkousenem
pocitaci chybely. Zkopirovani knihovny nepomaha - mus� byt
zaregistrovana a nevim jak na to.

Delphi neni instalovano - upresneni

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 13.12.2001 07:10:23

Prihraj ji primo do adresare s programem

------
ing. Jan Fiala
mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

13.12.2001 David Kraina:
> [...]
> z JCL jsem si zjistil jake knihovny to pry pouziva. Na zkousenem
> pocitaci chybely. Zkopirovani knihovny nepomaha - mus� byt

nacitanie txt suboru

[*] DHederer(zv)softip.sk - 13.12.2001 07:13:29

Mam txt subor, ktory obsahuje ESC sekvenciu na tlac eanu pre tlaciarne
Epson.
Tato sekvencia vyzera v hexa takto 1B,...,00,00 atd.
Akonahle delphi narazi na kody 00,00, co je zrejme prenho koniec stringu
dalsej uz nenacitava.
Ako nacitat takyto subor?

KADAO ???

[*] <volcik(zv)email(tec)cz> - 13.12.2001 07:15:44

Zdravim vsecky.
Mam problem s KADAO. Na formu mam, mimo jine, TKADaoDatabase1, TKADaoTable1 atd. TKADaoDatabase1 je napojeno na zabezpecenou Access databazi (TKADaoDatabase1.UserName = user1, TKADaoDatabase1.Password = heslo1, TKADaoDatabase1.SystemDatabase = db1.mdw, TKADaoDatabase1.Database = db1.mdb). Vse funguje OK.

Kdyz je aplikace pustena a potrebuju se pripojit k jine databazi - delam to takto:
TKADaoDatabase1.Connected := False;
TKADaoDatabase1.UserName := 'user2';
TKADaoDatabase1.Password := 'heslo2';
TKADaoDatabase1.SystemDatabase := 'c:\pokus\db2.mdw'; //zde nastane chyba
TKADaoDatabase1.Database := 'c:\pokus\db2.mdb';
TKADaoDatabase1.Connected := True;

Soubory db2.mdw a db2.mdb existuji, zadna jina aplikace s nima nepracuje a presto pri TKADaoDatabase1.SystemDatabase := 'c:\pokus\db2.mdw'; nastane chyba:
Project XYZ.EXE raised exception class EOleException with message 'Can't start your application. The workgroup information file is missing or opened exclusively by another user'. Process stoped. Use Step or Run to continue.

Poradte mi, prosim, nekdo jak na to, nutne to potrebuji vyresit. Diky. D.V.

---
Po��ta�ov� p�ekvapen� pod V�# strome�ek: http://www.gcsystem(tec)cz/darecek
a k tomu kni�n� hit roku: http://www.stansemilionarem.com/vanoce

Bezpecnost

[*] Ji�� Kratochv�l����*��J�##!�)?���o� - 13.12.2001 07:17:38

> Ahoj, potrebuju nejaky nastroj pro zacryptovani
> programu. Nebo nejaky
> jiny zpusob, jak se branit proti hackerum. (alespon jim > to ztizit...)
PGP

Bye JK

Vyberte Vas "Nejoblibenejsi automobil roku 2002 v CR"
a hlasujte na adrese http://www.autoroku(tec)cz. Hlavni vyhra 600 000 Kc!!!

HANDLE spustene aplikace

[*] Nagy Dusan <Dusan.Nagy(zv)alcatel.sk> - 13.12.2001 07:19:17

[P��loha v souboru: Dusan.Nagy.vcf]
skus pouzit funkciu FindWindow

Michal wrote:

> Dobr� den,
>
> Potrebuji spustit nejakou aplikaci a rovnou ziskat jeji handle tak
> abych ji mohl opet uzavrit.
>
> Predem diky za rady
>
> Michal

nacitanie txt suboru

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 13.12.2001 07:31:11

Nepouzivat ke cteni zadne prostredky pro praci s textovymi soubory.
Muzes pouzit treba FileStream nebo MemoryStream nebo treba stary
pascalovsky obecny soubor File Of Char.

------
ing. Jan Fiala
mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

13.12.2001 DHederer(zv)softip.sk:
> [...]
> Tato sekvencia vyzera v hexa takto 1B,...,00,00 atd.
> Akonahle delphi narazi na kody 00,00, co je zrejme prenho koniec stringu

nacitanie txt suboru

[*] Nagy Dusan <Dusan.Nagy(zv)alcatel.sk> - 13.12.2001 07:37:42

[P��loha v souboru: Dusan.Nagy.vcf]
skus citanie binarneho suboru.

DHederer(zv)softip.sk wrote:

> [...]
> Tato sekvencia vyzera v hexa takto 1B,...,00,00 atd.
> Akonahle delphi narazi na kody 00,00, co je zrejme prenho koniec stringu

Komprimace Paradox tabulky

[*] jtomecek <jtomecek(zv)dezadata(tec)cz> - 13.12.2001 08:36:00

Toto je zprava ve formatu MIME obsahujmcm vmce hastm.
Jak, prosim Vas, zajistim, aby se rusila prazdna mista pri
odebirani zaznamu z Paradox tabulky.
diky

HANDLE spustene aplikace

[*] Peter <peter(zv)baris.sk> - 13.12.2001 09:01:24

Ja som handle ziskaval pomocou GetForegroundWindow, ale len vtedy pokial som
vedel ze bude v popredi a celkom sa mi to osvedcilo .....

Peter
From: <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz>
> [...]
> nedojde ke zmene frekvence monitoru, nastavovana frekvence je povolena, ale
> ve woknech se stejne nasravi frekvence 60 Hz, poradte jak na to ?

patrne spatne nainstalovany system (nedokoncena instalace driveru videokarty,
stazeneho z Internetu a ne z CD) nebo uz pri tom rozliseni dany monitor vyssi
frekvenci neumi.

Petr Vones

ROZMERY PAPIRU

[*] CERMAK <CERMAK(zv)procom(tec)cz> - 13.12.2001 13:36:52

Ahoj vsichni

Nevite nekdo jak zjistit rozmery papiru. Potreboval bych zjistit jake
rozmery ma pro dany ovladac tiskarny papir urcenu konstantou. Tj. napr.
DMPAPER_A4. Potrebuju to zjistovat programove, pro ruzne formaty papiru.
Predem dekuji za jakykoliv napad.

Jaromir Cermak

Dynamic arrays - Delphi6 vs C++

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 13.12.2001 13:44:29

>mam deklarovane dynamicke pole
>aParams: array of longint;
>
>volam fci z ciziho DDLka (nemam zdrojak) napsanyho v C++ a ta me to
pole
>naplni 98 long hodnotama.

musis tomu DLLku predhodit pole, ktere bude vyhovovat predepsanym
parametrum funkce. To znamena, ze to urcite nemuze byt dynamicke pole.
C++ primo nepodporuje dynamicka pole a navic neni mozne chtit po
DLLku aby pripadne menilo alokovanou velikost pole. Jde o stejny
pripad jako s AnsiString.
DLLko pouziva vlastni pametovy prostor (a vlastni pametovy manazer)
takze pri realokaci pole (stringa) by doslo
k pozadavku na uvolneni ciziho prostoru dat (DLLko jej nema v seznamu
alokovanych bloku heapu)>Ja tech 98 longint hodnot z toho pole bez problemu prectu, ale pri
> [...]
Delphi
>snazi uvolnit pamet podle toho length-indikatoru a spadne to na hubu
delka pameti je soucasti deskriptoru bloku pameti na heapu - staci
tedy znat jen pointer
na uvolnovanou pamet (indikator delky v hlavice stringa ci pole slouzi
jen ke zjisteni
obsazenosti alokovaneho bloku - tedy ke zjisteni skutecne delky
promenne, ktera
nemusi nutne zabrat cely alokovanu blok (at jiz zduvodu nedelitelnosti
16 ci optimalizace rychlosti zpracovani)

rozliseni obrazovky

[*] kuchar(zv)unicodesys(tec)cz - 13.12.2001 13:57:46

tak to te sklamu, ovladac nainstalovan original z CD a snaha je zmensit
rozliseni z 1024x768 a 100Hz na 800x600 a aspon na 85Hz, monitor to bez
problemu zvlada stejne jako graficka karta ( odzkouseno ve woknech )
konkretne ATI XPERT 98 RXL AGP 2x

> [...]
videokarty,
> stazeneho z Internetu a ne z CD) nebo uz pri tom rozliseni dany monitor

rozliseni obrazovky

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.12.2001 14:14:09

From: <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz>
> tak to te sklamu, ovladac nainstalovan original z CD a snaha je zmensit

Ahoj,

v tom bude ten problem. Drivery dodane na CD s videokartou jsou z 90% zcela
nepouzitelne a je nutne stahnout aktualizovane z webu vyrobce. Navic ATI je
povestna neschopnosti vyrobit vubec jakykoli funkcni driver. Dale, pokud je
monitor rozpoznan jen jako 'Plug and Play monitor' tak zkus z prislusneho INF
souboru (bud na diskete u monitoru ale radeji opet stahnout z Internetu)
doinstalovat informace pro dany monitor.

Petr Vones

rozliseni obrazovky

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 13.12.2001 14:33:40

> [...]
> dmFields := DM_BITSPERPEL or DM_PELSWIDTH or DM_PELSHEIGHT;
> end;
> aResult := ChangeDisplaySettings( lpDevMode, 0 );

Podla mna mas nespravny parameter dmBitsPerPixel, asi si tam chcel dat 16.
Zmysel maju, pokial viem, hodnoty 4, 8, 16, 24, 32.
A potom potrebujes nastavit DM_DISPLAYFREQUENCY flag, aby bola hodnota
dmDisplayFrequency vobec pouzita.
Skus lpDevMode nastavit takto:

with lpDevMode do
begin
dmBitsPerPel := 15;
dmPelsWidth := 800;
dmPelsHeight := 600;
dmDisplayFrequency:=85;
dmFields := DM_BITSPERPEL or DM_PELSWIDTH or DM_PELSHEIGHT or
DM_DISPLAYFREQUENCY;

Dynamic arrays - Delphi6 vs C++

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 13.12.2001 14:34:46

Dynamicke pole v C++ je uplne stejne tvorene jako v Delphi
v C++ se zavolaji Delphi funkce...

template <class T> class DELPHIRETURN DynamicArray;

je-li v C++ pole typu int (longint) je 32-bit, pokud je to pole smallint tak je 16-bit

pokud chces 16-bit
aParams: array of smallint; - ale pokud je vsechny v pohode prectes?

jo jinak dynamincky pole vytvoreny SetLength se uvolnuje samo......ve svem pametovem prostoru.....

nejde na ni pouzit neco jako Dispose(aParams);

Bc. Jaroslav Blazek
Access-IT Ceska Lipa
jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
www.access-it(tec)cz
ICQ : 13367373990
+420605/813644

>>> Jiri.Simek(zv)czech-tv(tec)cz 13.12.01 13:14 >>>
[...]

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 13.12.2001 14:36:24

> dmBitsPerPel := 15;

sorry za preklep, mal som samozrejme na mysli

dmBitsPerPel := 16;

TOndrej

Dynamic arrays - Delphi6 vs C++

[*] #imek Ji�� <Jiri.Simek(zv)czech-tv(tec)cz> - 13.12.2001 14:38:16

Header te funkce v DLLku je
/*
Obtains a list of all parameters supported by the camera
(zv)param hCamera a valid camera handle
(zv)param pnCount pointer to a variable that will receive the number of
parameters present
(zv)param ppLong indirect pointer to an array of longs. This array
will be allocated internally by the SDK and must be freed with a call to <A
HREF =
http://msdn.microsoft.com/library/psdk/com/cmf_a2c_63l1.htm>CoTaskMemFree</A

(zv)reentrant yes
*/
TDigitaResult DigitaListAllParameters(HDIGITA hCamera, unsigned long*
pnCount, long** ppnParams);

nic vic o te funkci nevim.

V delphi ji deklaruju a volam takto:
type aLongint = array of Longint;
type HDIGITA = Longword;

Function DigitaListAllParameters(hCamera: HDIGITA; var pnCount: Longint; var
ppnParams: aLongint):Longword; cdecl; external 'digitacamW.dll';

a volam
var hCam: HDIGITA;
nCount: Longint;
aParam: aLongint;
rslt: Longword;
begin
rslt:=DigitaListAllParameters(hCam, nCount, aParam);
end;

Jak to mam teda udelat, aby to bylo spravne ???

JirkaS