TreeView

[*] Fabik Milan <kinekus(zv)nextra.sk> - 17.12.2001 07:34:26

D4,W98

Dobry den,

mam nasledujuci problem a prosim o radu.

Naplnam komponenutu TreeView pomocou
NodeOtec:=TreeView1.Items.Add(TreeView1.Selected,'NIECO').

Otazka, ktoru mam na Vas je : Kde a ako si ulozim poziciu (adresu)
zaradeneje vetvy. Potrebujem testovat, na ktorej vetve sa uzivatel nachadza.

P.S.:Archiv konferencie a help som pozeral.
Dakujem

MF.

Resource

[*] Slavom�r �eke# - 17.12.2001 08:03:02

Zdravim ...

potrebujem vyrobit viacjazycnu aplikaciu ... neviete mi poradit, ktory
soft na editaciu resource je free a je dobry ? Ak cosi mate a mozte mi
to poslat, tak vas prosim o zaslanie ... vdaka

Slavo

rtf - attributes za rohem

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 17.12.2001 08:25:21

Zdravim,
trochu pracuiji s RTF a mam tyto problemy. Mam text, ktery je delsi nez je
videt na RitchEdit1. Potrebuji barevne odlisit nektere texty. Radky jsou
generovany postupne :
RitchEdit1.Lines.Add(S);
Z nejake tabulky nactu atributy, vcetne delky textu atd. kdy dany radek
obarvim apod.
Vse funfuje ale POUZE pro texty, ktere lze videt. Jakmile zacnu text
zapisovat do oblasti kde nelze videt, tak text je barevne zmrseny.
Co s tim
Pavel

----- KOPR software -----
Pavel ZIDEK
http://www.kopr(tec)cz, kopr(zv)kopr(tec)cz, delphi(zv)kopr(tec)cz

TreeView

[*] ing. Pavel #ilinec����)b���zf�#�3 - 17.12.2001 08:34:21

Kazdy TTreeNode ma vlastnost Level (uroven, na ktere se nachazi,
pricemz 0 je nejvyssi uroven). Dale muzes vyuzit vlastnost Parent, aby
ses dostal o jednu uroven vyse.
Moc jsem z toho dotazu nepochopil, co presne chces.

------
ing. Pavel �ilinec
mailto:zilinec(zv)email(tec)cz

17.12.2001 Fabik Milan:
> [...]

> zaradeneje vetvy. Potrebujem testovat, na ktorej vetve sa uzivatel nachadza.

> P.S.:Archiv konferencie a help som pozeral.

IBQuery a Kopie polo�ky

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 17.12.2001 08:35:23

From: "Jan Sebel�k" <honza(zv)haes(tec)cz>
> Mozna je to az moc "neefektivni", ale treba by stacilo:
> V:=TStringList.Create;
> with DataSet do
> for i:=0 to FieldCount-1 do
> V.Values[Fields[i].FieldName]:=Fields[i].asString;

Este treba dat pozor na NULL hodnoty, pretoze .AsString vracia prazdny
string, resp. nulu ak je field NULL.

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Kopirovani textu do Edit poli cizi aplikace

[*] Kakacka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 17.12.2001 08:35:25

From: <morzol(zv)atlas(tec)cz>
> Muzete poradit jak kopirovat text do edit poli cizi aplikace, popripade
cist hodnotu z techto poli ?

Musis poznat Handle toho editu. Ak ho posnas tak potom to mozes robit
pomocou messages. WM_GETTEXT, WM_SETTEXT.

Napr:

function KsGetWindowTitle(AHandle: THandle; AUseGetTextMethod: Boolean):
String;
var
mBuffer: array[0..255] of Char;
begin
if AHandle <> 0 then begin
if not AUseGetTextMethod then
GetWindowText(AHandle, mBuffer, SizeOf(mBuffer))
else
SendMessage(AHandle, WM_GETTEXT, SizeOf(mBuffer), LPARAM((zv)mBuffer));
Result := String(mBuffer);
end else
Result := '';
end;

procedure KsSetWindowTitle(AHandle: THandle; const AText: String;
AUseGetTextMethod: Boolean);
var
mBuffer: array[0..50] of Char;
begin
StrPCopy(mBuffer, AText);
if not AUseGetTextMethod then
SetWindowText(AHandle, mBuffer)
else
SendMessage(AHandle, WM_SETTEXT, SizeOf(mBuffer), LPARAM((zv)mBuffer));
end;

Kakacka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Existuji API funkce pro praci s typy souboru?

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 17.12.2001 08:37:58

Bohuzial, (aspon nie dokumentovane).

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

From: "Miroslav Novosad" <mirnov(zv)atlas(tec)cz>
> osobne jsem sice nic nenasel, ale zkusenejsi treba vi... (pro jistotu)
> At nepisu neco zbytecne. Neexistuji nejake API funkce treba pro pridani
> akce k danemu typu atd.?
>
> Neco jako:
> PridejAkci (PriponaTypu, MojeAkce, Prikaz)
> ZaregistrujTyp (Pripona, Popis)

OT:Licence a freeware

[*] Miroslav Ondrisek <ondrisek(zv)atlas(tec)cz> - 17.12.2001 08:39:52

Ovsem pamatuji si (ale uz nevim, co to bylo za SW, ale mam pocit, ze zrovna
neco od Borland), ze vyrobce chranil distributory v ostatnich zemich tim, ze
v dane zemi se smely prodavat pouze krabice oznacene napr. "for Czech Rep.
only" a na americkych krabicich bylo "U.S. customers only, not for sale
outside the USA".

V mych D4 Pro je nasledujici odstavec:

This Software is subject to U.S. Commerce Department export
restrictions, and is intended for use in the country into
which Inprise sold it (or in the EEC, if sold into the
EEC).

Toto je jedina zminka o jinych statech. Nase D4 jsou zakoupeny v D, protoze
jsme kdysi koupili D1 u Borland DE a pak upgradovali take u nich, protoze
BORLAND CZ podle svych vlastnich slov odmital prodat upgrade na licenci
zakoupenou mimo CZ. Vzhledem k tomu, ze jak v D tak v CZ se SW Borlandu
prodava, pak je splnen vyse uvedeny odstavec licencniho ujednani. Zadny jiny
PRAVNI duvod, proc by byly jine krabice v CR nelegalni, jak udava Borland
CZ, nevidim.

Mira Ondrisek

OT: Licence, freeware, komponenty ze zahranici

[*] Miroslav Ondrisek <ondrisek(zv)atlas(tec)cz> - 17.12.2001 08:39:52

100 GKc je navic podle mych zkusenosti ZNACNE nafouknute, viz pripad z meho
blizkeho okoli: FU pozaduje zaplatit dluznych 34 kKc. Protoze jde o spornou
castku, vede se soud a jeste nez skonci, jedna se dnes o castku uz 134
kKc!!! Techto 134 kKc je vykazovano ve vsech statistikach jako soucast dluhu
firem u statu a stava se tak soucasti onech zminovanych 100 GKc. Krome toho,
ze se FU temer urcite nepodari vysoudit tech cca 100 kKc navic (penale,
uroky), patrne nedostanou ani tech puvodnich 34 kKc (neni kde brat). Cili
dle meho odhadu je z dluhu podniku u statu REALNA tak polovina uvadene
castky a i z ni se vymuze jen cast. Velkohuba prohlaseni soucasne vlady o
tom, jak vymohou od podniku veskere dluhy vuci statu jsou smesna a to o to
vic, ze tito lide to pochopitelne vedi, ale predpokladaji, ze obyvatele
tohoto statu jsou nemyslici ovce, slysici na kdejaky nesmyslny zvast.

Mira Ondrisek

TreeView

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 17.12.2001 08:42:41

From: "Fabik Milan" <kinekus(zv)nextra.sk>
> [...]
> Otazka, ktoru mam na Vas je : Kde a ako si ulozim poziciu (adresu)
> zaradeneje vetvy. Potrebujem testovat, na ktorej vetve sa uzivatel

Ukazatel na tu novu node mas predsa v premennej "NodeOtec".
Uzivatel sa na nachadza na node ktoru zistis TreeView.Selected, (viz. i
TreeView.NodeFocused v CLX)
Ako to myslis s tym "ulozenim"? a s tym testovanim? popis o blizsie.

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Resource

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 17.12.2001 08:46:35

From: "Slavom�r #eke�" <cekel(zv)noves.sk>
> potrebujem vyrobit viacjazycnu aplikaciu ... neviete mi poradit, ktory
> soft na editaciu resource je free a je dobry ? Ak cosi mate a mozte mi
> to poslat, tak vas prosim o zaslanie ... vdaka

Zkus http://www.localizator.com/localize/download.asp?lang=cz

Viz verzia 3 (freeware) a 4 (shareware)

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Zarovnani TEdit doprava

[*] Ing. Petr #vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 17.12.2001 08:51:08

To je problem - musim vystacit s pouhymi D5Prof. Jde mi spise o to, jak
dotahnout reseni Petra Vonese v tipu c. 832 nebo podobne.

Od: Piskac Josef [mailto:josef.piskac(zv)comarr(tec)cz]
Odesl�no: 17. prosince 2001 10:26
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P�edm�t: OT: USB printer

[...]

OT : re ... licence, prava atd ...

[*] skalsky(zv)oksystem(tec)cz - 17.12.2001 11:28:10

Debata sice nadmiru plodna, lec mi silne pripomina zabijeni Mrtveho
more ... myslim, ze tu muzeme navrhovat sebelepsi reseni %subj%
problematiky, ale beztaxtim asi sami mnoho neudelame.
At uz vyznava firma velkeho M$Billa nebo kterakoli jina firma
politiku takovou ci makovou, nam nezbyva nez se tomu prizbusobit ... z
tohoto duvodu bychom mohli tuto debatu odlozit na dobu za X let (kde X
bohuzel jde limitne k nekonecnu), az i v tomto state bude vhodne prostredi
na uplatnovani jakychkoli pravidel ohledne SW.

Bc. Milan P. Skalsk�
�������������
Software consultant
OKsystem s.r.o.
Na Pankr�ci 125
140 21, Praha 4
�������������
http://www.oksystem(tec)cz
MailTo:Skalsky(zv)oksystem(tec)cz
Tlf : 02 / 44021 217

OT : re ... licence, prava atd ...

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 17.12.2001 11:45:32

Osobne bych jako zaver teto debaty videl jasne receno:

1. chci udelat freeware, jakym zpusobem jej sirit, co vse musim
ucinit a jake podminky musim splnit, aby mne za to zadny urad nemohl
popotahovat? (toto cele jak pro fyzickou, tak i pro pravnickou osobu)

2. zcela totez, ale pro Opensource.

Dokaze na to nekdo udelat strucnou-jasnou-vecnou odpoved?

CoInitialize - podruhe

[*] <aldik(zv)quick(tec)cz> - 17.12.2001 12:08:48

Tak kluci to se tu nenajde nekdo kdo by mi poradil?
Vazne to moc potrebuji.. CoInitialize je hezka a strucna odpoved,ale kam presne
prijde a v jakem tvaru,v helpu se mi to nedari najit.
Moc diky za kazde nakopnuti,do zitra to musim mit hotovy a vse mi visi jen na
tomhle...
Aldik

Marian Jonas napsal :
Zkus dat na zacatek dpr CoInitialize.

aldik(zv)quick(tec)cz napsal :

Ahoj kluci mam service pro W2000 a potrebuji tam hodit
ADOQuery jenze...
ackoliv kompilace projde OK tak mi to pri behu zarve chybu
initializace,jak to
udelam? V cem je chyba vsimnul jsem si ze se moje service
lisi od klasicke
aplikace ze nema Application.Initialize, da se initializovat
jen cast nebo jak
initializuji svoji service?
Diky moc....

CoInitialize - podruhe

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 17.12.2001 12:27:22

Je to tusim v ActiveX.pas, pouziva se to v programech ktere jsou klienty
COM serveru. Sice se ti to ma zavolat samo, ale je to platne pouze
pro hlavni thread, pro ostatni thready si to musis volat sam. Service
je tusim prave ten pripad, protoze vykonny kod servicu bezi v jinem
nez hlavnim threadu. Doufam ze nekazu bludy.

aldik(zv)quick(tec)cz napsal :

[...]

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 17.12.2001 12:29:09

On 17 Dec 2001 at 10:39, Ben, Martin (CAP, GCF) wrote:

> takove Visual Studio s ceskym navodem ? Plno lidi si proto rekne -
> jestlize zakony nedodrzuje Microsoft, nemusim je dodrzovat ani ja.
> Netyka se to samozrejme jen Microsoftu.

Ma-li mit cokoliv sanci na zlepseni, MUSI kazdy zacit predevsim sam u sebe. Jinak se nehneme z
mista.

> [...]
> zaslouzila samostatne reseni. Jenomze protoze je tak specificka, tak
> patricny lide (poslanci, urednici...) ji nerozumeji a maji obavy

Pokud by lide mezi sebou jednali alespon s elementarni slusnosti, pak by zadne takove zakony
nebyly vubec zapotrebi. Z premiry zakonu pak vznikaji takove hovadiny, jako zdaneni darovaneho
SW.

Phone: 0603 551 282

TreeView II

[*] Fabik Milan <kinekus(zv)nextra.sk> - 17.12.2001 12:30:36

Dobry,

skusim svoj problem nacrtnut inak.

Komponenta TreeView obsahuje tieto vetvy a podvetvy:

+ Vetva 1
Podvetva 11
Podvetva 12
+ Vetva 2
Podvetva 21
Podvetva 22
Podvetva 23

Toto naplnanie robim programovo.

Po naplneni TreeView Vetvami a podvetvami chcem programovo skocit na
Podvetvu 21. Aby som to urobil, predpokladam, ze musim poznat nejaku adresu
alebo ja neviemco, ktora mi ukazuje na Podvetvu 21 a ktoru musim ziskat pri
naplnani TreeView.

Teda Otazka znie, ako urobit : skoc na Podvetvu 21.

Dakujem a prepacte, ze naplnam archiv konferencie pre Vas primitivnym
dotazom. Ucim sa.

MF.

Resource

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 17.12.2001 12:39:22

On 17 Dec 2001 at 8:46, Kaka�ka Pavol wrote:

> From: "Slavom�r #eke�" <cekel(zv)noves.sk>
>
> Zkus http://www.localizator.com/localize/download.asp?lang=cz
>
> Viz verzia 3 (freeware) a 4 (shareware)

Musim vsak upozornit na to, ze LL4 nepracuje za urcitych okolnosti s programy z D6, krome toho
nahodne zprzni nejake preklady, takze je to nepouzitelne pro sireni zakaznikum. Plne volny a
otevreny je pouze LL3 (i se zdrojaky), ovsem tam neni zadna zaruka na spravnou funkcnost pro
D4 a vyse.

Phone: 0603 551 282

OT:Licence a freeware

[*] HTK Pro s.r.o. <delphi(zv)htkpro(tec)cz> - 17.12.2001 12:45:14

> [...]
>o bananech, ktere si nekoupis od nich. A to je asi tak vsechno,
>co s tim muze delat...
>Ze je Borland CZ bude povazovat za nelegalni, to vsak jeste
>neznamena, ze jsou nelegalni. Nedivim se vubec Borlandu CZ,
>ze se jim nelibi, ze prichazeji o chleba. Nemam ale rad, kdyz
>nekdo hlasa nepravdy. Pokud si pamatujes tu diskusi pred
>rokem nebo dvema (neni problem dohledat), pak se zde mnoho
>lidi proti tomu ohradilo vcetne me.
>Neni to mozne. Prodejce krabic si nemuze cokoliv diktovat
>nebo menit licencni ujednani od majitele autorskych prav,

Dobry den,

pouze doplnuji k legalnosti produktu Borland dovezenych odjinud. Tyto
produkty jsou plne legalni.
Vzhledem k tomu, ze na nas cesky Borland postval jejich anglicke pravniky,
(protoze produkty Borland do CR dovazime a prodavame mimo Borland CR) a tito
pravnici (placeni Borlandem) nam potvrdili, ze neni zadny duvod proc by meli
byt tyto produkty nelegalni a lze je bezne pouzivat pri dodrzeni licencnich
smluv.
Pouze plati, ze na tyto produkty Borland CR neposkytuje podporu a upgrade,
coz je jeho pravo, ale nic to nerika o nelegalnosti software. Proto jsme si
podporu zajistili jinde a zakaznik tak dostane vse co potrebuje navic neni
omezen stalym nakupovanim licenci u Borland CR.
Prohlaseni Borland CR na http://www.borland(tec)cz/ce_cenik.html je matouci a ma
vest pouze k tomu aby mohl Borland CR obcas prodavat svoje licence za velmi
zvlastni ceny (dokud ho nekdo nedonuti ceny snizit na uroven obvyklou ve
svete).

S pozdravem
Jan Kadlecek
HTK Pro s.r.o.
www.htkpro(tec)cz
www.dev-shop(tec)cz

CoInitialize - podruhe

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 17.12.2001 12:48:42

Osobne jsem s tim nedelal a toto pravi napoveda:

CoInitialize

The CoInitialize function initializes the Component Object Model(COM)
library. You must initialize the library before you can call its functions.
Applications must call CoInitialize before they make any other COM library
calls with two exceptions: the CoGetMalloc function, and memory allocation
calls.

HRESULT CoInitialize(

LPVOID pvReserved //Reserved, must be NULL
);
Parameter

pvReserved

In 32-bit OLE, this parameter must be NULL. The 32-bit version of OLE does
not support applications replacing OLE's allocator and if the parameter is
not NULL, CoInitialize returns E_INVALIDARG.

Return Values

S_OK

Indicates the library was initialized successfully.

S_FALSE

Indicates that the library is already initialized or that it could not
release default allocator.

E_OUTOFMEMORY

Indicates that it was unable to initialize because the system is out of
memory.

E_INVALIDARG

Indicates the argument is invalid.

E_UNEXPECTED

Indicates an unexpected error occurred.

Comments

You need to call this before you call any of the OLE library functions
unless you call the OleInitialize function, which calls CoInitialize
internally.
Typically, CoInitialize is called only once in the process that uses the OLE
library. There can be multiple calls, but subsequent calls return S_FALSE.
To close the library gracefully, each successful call to CoInitialize,
including those that return S_FALSE, must be balanced by a corresponding
call to the CoUninitialize function.

See Also

CoInitialize, OleInitialize

> [...]
> lisi od klasicke
> aplikace ze nema Application.Initialize, da se initializovat

TreeView II

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 17.12.2001 13:17:26

Odpoved si uz ale dostal :))

Ja alemyslim ze ta Tvoja otazko je sle polozena. No neva, mas asi tieto
moznosti:

Pri nacitani si zapamatovat JEDNU node podla nejakych kriterii na ktoru
potom skocis a to velmi jednoduche:

var
N: TTreeNode;
N := TreeView.Items.Add(Owner, <Text>);

TreeView.Selected := N;
end;

Alebo nodu mozes vyhladat v strome a potom ju nastavit ako selected (a
focused) napriklad:

var
N, mMyNode: TTreeNode;
mMyNode := nil;
for I := 0 to TreeView.Items.Count -1 do begin
N := TreeView.Items[I];
if N.Text = 'TebaHladam' then begin
mMyNode := N;
Abort;
if Assigned(mMyNode) then begin
TreeView.Selected := mMyNode;

Dufam ze si nechces zapamatovat vsetky nody - k cemu aj ked ich drzi
TreeView.

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

From: "Fabik Milan" <kinekus(zv)nextra.sk>
> [...]
>
> Teda Otazka znie, ako urobit : skoc na Podvetvu 21.
>
> Dakujem a prepacte, ze naplnam archiv konferencie pre Vas primitivnym

Sifrovanie

[*] Tom Lebr <tom.lebr(zv)volny(tec)cz> - 17.12.2001 13:33:09

Dobry den,

se znaky mimo ASCII tabulku jsou casto problemy, pro tenhle pripad by byla
nejjednodussi cesta po zasifrovani jeste pouzit algoritmus jako se koduji
MIME prilohy v emailech - Base64 pripadne UUEncode (umi ZipTV -
http://www.ziptv.com/productinfo.htm) - vysledek je ciste 7bitove ASCII a
naroste jen o trochu, rozhodne ne dvojnasobek

pokud by se pro sifrovani pouzival mirne modifikovany RC4 algoritmus, mozna
by se dalo zaridit aby mel na vystupu rovnou znaky, ktere nicemu nevadi

freeware ActiveX komponenta -
http://www.sevillaonline.com/ActiveX/vb5/RC4Lib.htm

s pozdravem

Tom Lebr

From: "Gebauer Lukas" <gebylist(zv)mlp(tec)cz>
> Dokaze na to nekdo udelat strucnou-jasnou-vecnou odpoved?

Ahoj,

obavam se ze tohle je presne jadro problemu. Tady v tom bordelu, kde si kazdy
vyklada veci jak se mu zrovna hodi, je to podle mne neresitelne. Vysledkem je
pak to, ze ac budes sebepoctivejsi, tak kdyz nekdo bude chtit te stejme smete.

Petr Vones

Jaky XSLT processor?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.12.2001 15:35:25

From: "Petr Smol�k" <psmolik(zv)fides(tec)cz>
> co pouzivate na prevod XML na XML (mozna i na neco jineho) pomoci XLS v D5.
> Myslim tim komponentu ci knihovnu s XSLT processorem (nejlepe free a se
> zdrojakama :).

Ahoj,

co treba MSXML ?

Petr Vones

IB 6.5

Jen dotaz, uz jste stahli IB verze 6.5

mate nekdo poznatky o jeji stabilite ?

mohu bez problemu na ni prejit ?

TreeView II

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 17.12.2001 15:53:53

From: "Fabik Milan" <kinekus(zv)nextra.sk>
> Problem je v tom, ze pri nacitavani TreeView premenna N:TTreeNode
> [...]

Toto ale neni pravda. Je mozne ze sa Ti o Watch nic nezobrazi a to vetdy ked
mas zapnutu optimalizaciu a vypnute debuginfo. - Je to nastavitelne na
Options projektu. (po prenastaveni urob Build)

a mimo to N = nil je N = nil ale ak sa Ti vo Watch ukazuje [] znamena to ze
tam nieco je - nejaky objekt :-)
Skus trevars N.Text co Ti to povie.

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

vetsi funkce DBGRIDu ?

[*] Pavel Mattivi <pmattivi(zv)dezadata(tec)cz> - 17.12.2001 16:03:41

ahoj vsem,

rad bych radu, potrebuju mit funkcionalitu vykopirovani celeho radku tabulky
v komponente BDGrid, potrebuju vytahnout text vsech sloupcu do schranky
(klasicky na Ctrl+C a bez editace zaznamu) a taky moznost oznaceni vice
radku mysi, standartne jde rozchodit jen oznacovani pomoci Shift a kurzoru
bez kopirovani.
Mam predstavu, ze by se dala vyse zminena funkcnost dodelat, ale mozna i
neco stahnout hotoveho na webu, co myslite? Vyvijim na Delphi 6.0
Professional.

Dik za nazory!

Pavel

Dotaz k IDE

Ahoj vespolek, existuje v IDE Delphi podobne udelatko jako v microsoftim
Visual C++, kdy lze k leve zavorce najit odpovidajici pravou zavorku resp. k
begin najit odpovidajici end a opacne?

Jaky XSLT processor?

[*] Petr Smol�k <psmolik(zv)fides(tec)cz> - 17.12.2001 16:22:18

D5.

> co treba MSXML ?

O tom jsem uvazoval, ale nevim, jak moc se tomu da verit.
Tusim, ze byly chyby i v parseru. Zjistit nejakou chybu pri
dokoncovani projektu, cekat na opravu ...
A navic je treba zakazniky nutit do IE 5.

Jsou jine moznosti?

Petr Smol�k
psmolik(zv)fides(tec)cz

Dotaz k IDE

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 17.12.2001 16:37:57

> [...]
microsoftim
>Visual C++, kdy lze k leve zavorce najit odpovidajici pravou zavorku

neco takoveho jsem tusim videl v IDE Experts (nebo jak se to jmenuje)
kdyz jsem je zkousel...

D. Toman

Dotaz k IDE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.12.2001 16:46:21

From: <brant(zv)dcomm(tec)cz>
> Ahoj vespolek, existuje v IDE Delphi podobne udelatko jako v microsoftim
> Visual C++, kdy lze k leve zavorce najit odpovidajici pravou zavorku resp.

Ahoj,

v helpu pod heslem 'editor keyboard shortcuts'. Pro default klavesnici je to
Alt + [ ] pro nalezeni zavorek.

Petr Vones

Jaky XSLT processor?

[*] Jarda Jirava <listuj(zv)centrum(tec)cz> - 17.12.2001 16:46:21

Zdravim,

asi 2 mesice pouzivam MSXML ve verzi 3.0 a ted budu prechazet
na 4.0 a docela bych tomu veril. Mozna nejakou chybu najdes, ale
je k tomu velmi dobra dokumentace, ale spise hledej
nekompatibilitu (rozumej rozsireni) od standardu. Par funkcicek,
ktere obcas pomuzou, navic.

Uzivatele nemusis nutit do IE5.0 nebo vyssi, staci stahnout se
stranek MS SDK kit pro MSXML a rozdistribuovat. Mel by jsi se
vejit do nejakych 200 kB pokud si dobre pamatuju.

Pekny den a zadne obavy

Jarda
*****************
Jarda Jirava
(zv)
LiStuj
listuj(zv)centrum(tec)cz
^^^^^^^^^^^^^^^^^
SW development
^^^^^^^^^^^^^^^^^
*****************

-----
U�ite�n� informace pro v�no�n� pohodu
http://vanoce.centrum(tec)cz

Jaky XSLT processor?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.12.2001 16:56:00

From: "Petr Smol�k" <psmolik(zv)fides(tec)cz>
> [...]
> Tusim, ze byly chyby i v parseru. Zjistit nejakou chybu pri
> dokoncovani projektu, cekat na opravu ...
> A navic je treba zakazniky nutit do IE 5.

existuji updaty a udajne staci jen IE4.01. To se stejne tyka jen uzivatelu s
Win95/NT4, protoze v novejsich verzich OS uz je IE5 primo v instalaci.

INFO: How to Redistribute the Microsoft XML Parser (Q278969)
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN;q278969

Petr Vones

UML editor

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 17.12.2001 17:31:13

Pozna niekto UML editor, ktory
by bol Free alebo Shareware?

Dik, Jaro

---
Odch�dzaj�ca spr�va neobsahuje v�rusy.
Skontrolovan� antiv�rusov�m syst�mom AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verzia: 6.0.298 / V�rusov� datab�za: 161 - d�tum vydania: 13. 11. 2001

Jaky XSLT processor?

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 17.12.2001 18:13:59

Mno, myslim ze MSXML je velmi dobra implementace jak DOM
parseru tak XSL/XSLT processoru. Problem je ve "vylepsenich"
ktera MS implementoval, kvuli kterym nejsou uplne podle normy.
Rychlost je velmi dobra, pouze zpracovani jen opravdu velkych XML
dat (cca jednotky MB) si bere trochu vic pameti (cca stovky MB ;-)
ale to je problem vsech parseru zalozenych na DOMu.

Nejvetsi nevyhoda je to ze existuje pouze pro platformu Windows,
a protoze stale vice smerujeme na Linux, museli jsme prejit na neco
jineho.

From: "Petr Smol�k" <psmolik(zv)fides(tec)cz>> > co pouzivate na prevod XML na XML (mozna i na neco jineho)

> [...]

Tusim, ze byly chyby i v parseru. Zjistit nejakou chybu pri
dokoncovani projektu, cekat na opravu ...
A navic je treba zakazniky nutit do IE 5.

Pouziti service application

[*] <aldik(zv)quick(tec)cz> - 17.12.2001 18:41:06

Ahoj kluci,jak pouziju standartni service application v Delphi 5 Ent,jsem z
toho nestastnej, nejak nevim jak udelat ten zacatek, stacila by mi mala
ukazka...
Do zitra to ma byt hotovy a ja se nemuzu hnout sapra

parek

Dekuji
Aldik Pavel
W2000 D5 Ent

Jaky XSLT processor?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.12.2001 19:39:49

From: "Martin Schayna" <mschayna(zv)aktis(tec)cz>
> Nejvetsi nevyhoda je to ze existuje pouze pro platformu Windows,
> a protoze stale vice smerujeme na Linux, museli jsme prejit na neco
> jineho.

Ahoj,

v Delphi 6 je abstrakce XML myslim docela dobra, takze si muzes pripojit
parser jaky chces. Pokud neco takoveho neexistuje na Linuxu, pak to ale neni
chyba Windows ;-)

Petr Vones

UML editor

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 17.12.2001 20:19:08

Free pro osobni pouziti je treba Delphia Object model (D.OM).
Je treba se u nich zaregistrovat, ale registrace je zdarma. Z
tech freewarovych nevypadal spatne.

a nakonec www adresa:
www.ii.atos-group.com/rhone-alpes/dom/english/index.html

Na nasledujici adrese mas prehled case nastroju, vcetne popisu, ceny atd.
http://www.objectsbydesign.com/tools/umltools_byCompany.html

Ale u tech free necekej zadny zazrak
Nevim, co si predstavujes pod shareware, ale Rational Rose ma nejakou
30 denni verzi.

17.12.2001 Jaroslav Popluhar:
> Pozna niekto UML editor, ktory
> by bol Free alebo Shareware?

Databaze2

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 17.12.2001 20:32:08

ahoj,

myslim ze lepsi je zacit primo v te klientske aplikaci, a treba tim ze pri
kazde zmene urciteho zaznamu si zaroven tento zaznam oznacis ( v extra
sloupci budes mit boolean hodnotu, ktera bude u zmenenych zaznamu true) a
potom pri synchronizaci dat budes vedet ze vsechny true byly meneny.
Tato rada ovsem predpoklada ze mas pristup do kodu aplikace nebo si ji
dokonce sam psal.

From: <brant(zv)dcomm(tec)cz>
> Ahoj vespolek, existuje v IDE Delphi podobne udelatko jako v microsoftim
> Visual C++, kdy lze k leve zavorce najit odpovidajici pravou zavorku resp.
> begin najit odpovidajici end a opacne?

Bud CodeRush <grr> alebo ciastocne GExperts (www.gexperts.org) (ale su k
tomu zdrojaky :) )

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

TreeView II

[*] Fabik Milan <kinekus(zv)nextra.sk> - 18.12.2001 09:54:08

Vdaka vasej odbornej pomoci som to urobil cez AddObject.

----------------
Vytvoril som strukturu, ktora obsahovala polozku vety ID, ktora bola
jedinecna, pre kazdy zaznam.
Toto som naplnil do mojho recordu.
MyRecPtr^.IPX:=ID
Pri naplnani TreeView, som toto ukladal
NodeOtec:=TreeView1.Items.AddObject(nil,'NIECO', MyRecPtr);

a potom som osetril som udalost na TreeView : OnClick
pozicia_v:=PMyRec(TreeView1.Selected.Data)^.IPX;
-----------------
Este raz Dakujem - zachranili ste mi zivot.
Ten druhy sposob, este vyskusam.

MF

Problem po inst. IBX502

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 18.12.2001 09:54:24

Ahoj, stahl jsem si Upd IBX502.
Po spusteni Delphi to po chvili zacne hazet chyby ve smyslu ze nebylo
nalezeno nejake propojeni a ze balicek se nepovedlo naloudovat.

V readme o updatu pisou

Applying this update to an unpatched Delphi 5 will result in an
error message during startup and the IBX package will not be
able to load.

Mam nainstalovanej D5ProUpdate.exe, tak si myslim, ze by to melo byt
vpohode, ale neni.

Nevite nekdo, kde delam jeste chybu?

D5Prof, Win2000

Zapis do DBGrid

[*] Slavom�r �eke# - 18.12.2001 10:03:03

Zdravim ...

mam nasledujuci problem, v databaze mam polozku STAV nadobuda ciselnu
hodnotu, v programe ale danej ciselnej hodnote odpoveda nejaky retazec

a teraz ten problem ...

v DBGride chcem vypisat okrem inych poloziek aj polozku STAV, lenze
chcem aby namiesto toho CISLA co je v databaze sa mi vypisal
prisluchajuci TEXTOVY RETAZEC

Ako na to ?

(dufam, ze sa najde lepsi sposob ako vsetko si naprogramovat cez
StringGrid)

Vdaka za akukolvek radu ...

Slavo

Zapis do DBGrid

[*] Lasevic, Martin <MLasevic(zv)ratiopharm(tec)cz> - 18.12.2001 10:06:44

Cel� mechanismus si poves na udalost OnDrawDataCell. Jeden z parametru je
poveseny Field a podle hodnoty na Canvas bunky vypises to, so potrebujes. Ja
takhle resil zatrzitko na boolean stav.

[*] ing. Pavel #ilinec����)b���zf�#�3 - 18.12.2001 10:25:29

Pokud ten DBGrid je tabulka nejakeho selectu, tak by to mohlo jit
teoreticky dohodit i do toho selectu a pomoci 'case ...' to plnit.
Pokud to neni odkud vytahnou a ty to vis az v Delphi, tak si muzes v
TStoredProc dodat pocitatelny sloupec (Kind = fkCalculated + v te
chvili musis mit vyjmenovana vsechna pole). Pak si pro TStoredProc
prepises udalost OnCalcFields, kde bude neco jako napr.
DataSet.FieldByName('StavStr').AsString := VratRetezecProHodnotu(FieldByName('Stav').AsInteger)
Samozrejeme si u toho vlastniho sloupecku nadefinujes typ, popis, jmeno, atd.

------
ing. Pavel �ilinec
mailto:zilinec(zv)email(tec)cz

18.12.2001 Slavom�r #eke�:
> [...]

> v DBGride chcem vypisat okrem inych poloziek aj polozku STAV, lenze
> chcem aby namiesto toho CISLA co je v databaze sa mi vypisal

Cestina (852) v tabulkach FoxPro?

[*] Roman Netu�il <netusil.roman(zv)vspardubice(tec)cz> - 18.12.2001 10:27:27

Mam takovyto problem:
Pripojuji se k tabulkam FoxPro 2.5 kodovanych v CP852 p�es ADO pomoc� ODBC ovladace Microsoft Visual Foxpro Driver. Data potrebuji pouze pro cteni. Bohuzel se mi nedari data videt s ceskou diakritikou.
Vyzkousel jsem Collation sequence Machine, Czech i General, ale vysledek byl vzdy spatny.
Nevi nekdo jak tento problem vyresit, treba i pomoci jineho pripojeni. Tabulky vsak maji slozite CDX indexy, takze jediny spolehlivy zpusob jak je otevrit se mi jevi pres ADO.

Dekuji
Netusil Roman
W98 D6 Prof

Zapis do DBGrid

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 18.12.2001 10:29:04

Cel� mechanismus si poves na udalost OnDrawDataCell. Jeden z parametru je
poveseny Field a podle hodnoty na Canvas bunky vypises to, so potrebujes. Ja
takhle resil zatrzitko na boolean stav.

Ahoj.
Pokud tohle chces "globalne" t.j. nejen pro grid ale i pro ostatni libovolne
dataaware komponenty v aplikaci tak muzes taky pouzit udalost
GetText fieldu (dataset).
Napr :

procedure TForm1.IBDataSetNEZVPOLEGetText(Sender: TField;
var Text: string; DisplayText: Boolean);
var c : integer;
begin
c := (Sender.AsInteger);
case c of
1: Text := 'JENDA';
2: Text := 'DVE';
else Text := 'NEZNAM';

Hlavne jses pak nezavisly na tom jak si uzivatel pretahuje columns a pokud
si tvori dotaz sam a jednotlive pole muzou byt zobrazeny kdekoliv nebo treba
v dotazu chybet.

Zapis do DBGrid

[*] Slavom�r �eke# - 18.12.2001 10:39:46

Cafko znovu ...

neviem cim to je, ale na tu udalost mi to vobec nejde ... vobec mi do
obsluhy tej udalosti neskoci ...

Slavo

> [...]
je
poveseny Field a podle hodnoty na Canvas bunky vypises to, so

[*] Slavom�r �eke# - 18.12.2001 10:57:10

Znova ...

funguje to, ale iba ked nemam nadefinovane ktore polozky chcem
zobrazovat (COLUMNS je prazdne) ... lenze to ma OBMEDZUJE ... nic idem
skusat dalej :)

Slavo

> [...]
je
poveseny Field a podle hodnoty na Canvas bunky vypises to, so

Patrne nemas nastavenou property, ktera zpusobi, ze se nekresli standardne,
ale pomoci tveho kodu. Myslim ze to je DefaultDraw nebo tak nejak.

> [...]

> v DBGride chcem vypisat okrem inych poloziek aj polozku STAV, lenze
> chcem aby namiesto toho CISLA co je v databaze sa mi vypisal

A nebylo by jednodussi si udelat calculated Field ?

> [...]
> prisluchajuci TEXTOVY RETAZEC
>
> Ako na to ?
>
> (dufam, ze sa najde lepsi sposob ako vsetko si naprogramovat cez

Zapis do DBGrid

[*] Slavom�r �eke# - 18.12.2001 11:37:38

Nie tym to nie je ...

Occurs when the grid needs to paint a cell if the State property of
Columns is csDefault.

Obsluha sa vzkona IBA ak State je csDefault ...

If the Columns editor is used to configure data-grid columns, State is
automatically set to csCustomized.

A vzdy ked configurujes Columns tak State je automaticky csCustomized.

Ale aj tak vdaka ... :)

Slavo

> [...]

> v DBGride chcem vypisat okrem inych poloziek aj polozku STAV, lenze
> chcem aby namiesto toho CISLA co je v databaze sa mi vypisal

[*] <aldik(zv)quick(tec)cz> - 18.12.2001 11:37:49

To co jsem nasel v helpu ti dava za pravdu,ono to pousti application.
initialization,ale to ja ve sve service nemam, muzete mi nekdo ukazat jak to
volat ja fakt nevim,zkousel jsem to furt mi to hlasi,ze procedura CoInitialize
neexistuje. Take mi poradte s jednou veci,jako druhej pokus jsem to prehodil do
druhe service,ale mam ten problem ze to bezi jen nekolik vterin a pak se to
zastavi,nehlede na to ze to nejak zblbne(to kdyz to pustim z registru jako
sluzbu) a potom se to ukonci ihned po startu. Take funguje nejak divne install
a uninstall,divna divna vec,nebyl by tu machr ktery by to se mnou trochu
rozebral?
Aldik Pavel
D5 Ent W2000

Aldik wrote:

[...]

Sobory v databazi

[*] Vasek Navrat <engine(zv)ropacek(tec)cz> - 18.12.2001 11:48:30

Mohl by mi nekdo poradit, jak programove vkladat do databaze nejake soubory
z hard-disku (napriklad zvuky [WAV])? A jak je pak zase z databaze na HDD
ulozit?

Je mi jedno, co to bude za databazi a tak podobne - jsem v tomhle zacatecnik
a jen potrebuju do databaze dostat nekolik souboru.

Delphi 6 Ent, Windows XP

OT: WinXP pomoooc

[*] Robert Suska <robert(zv)korak.sk> - 18.12.2001 11:59:31

Ospravedlnujem sa za OT: ale uz ma to vazne hneva. Doma som si na odskusanie
nainstaloval Windows XP pro. Moj hardware vyzera nasledovne. MB ABIT BX133
RAID, Intel Celeron 800MHz, 256MB RAM CL2, ATI Radeon 7200 64MB SDRAM TVo,
WDAC 30GB 7200RPM, SB 128 PCI, Network 3COM 905. Pod W98 pohoda, pod W2k
pohoda ale pod WinXP mi to puka praska v zvukovke a zasekava sa mi cely
system ale len niekedy obcas mi to sekne a praskne aj pri prehravani MP3 aj
v hre ale len pocas prvych sekund hrania hry DivX-u a potom ked sa to ustali
tak uz to robi iba naozaj obcas. Uz mi z toho sibe. Prehadzal som vsetok
hardware vymenil som grafiku uz tam bola aj Matrox G400 vsetky karty boli
vonku okrem grafiky a stale nic. Uz som to aj cele dvakrat preinstaloval a
nic. Prosim skuste sa mi k tomu vyjadrit. A nerobi to nikomu iba mne a
skusal to aj kamos a tiez ma BX133 a pohoda.

Dakujem za vsetky... u pomoc

S pozdravom Robo

IDE - code templates

[*] Petr Mohapl <p.mohapl(zv)nemstbk(tec)cz> - 18.12.2001 12:20:47

Ahoj vsichni,
pouzivate nekdo %SUBJ% a kdyz, tak jak je dokazete vlozit do textu?
(W98, D5 Pro)
Zkousim to a zaboha nemuzu uspet - bude to naka blbost (asi moje).

Diky predem a zdravim Petr Mohapl

IDE - code templates

[*] Ota Maly <ota.maly(zv)volny(tec)cz> - 18.12.2001 12:35:46

Pokud ji mas definovanou, tak napises tu zkratku a Ctrl-J.

PaPouch elektronika
http://www.papouch.com

> [...]
> (W98, D5 Pro)
> Zkousim to a zaboha nemuzu uspet - bude to naka blbost (asi moje).

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 18.12.2001 12:35:36

Ctrl+J seznam, pokud napises jmeno template, napt. trye a das
Ctrl+J, tak se primo vlozi

18.12.2001 Petr Mohapl:
> Ahoj vsichni,
> pouzivate nekdo %SUBJ% a kdyz, tak jak je dokazete vlozit do textu?
> (W98, D5 Pro)
> Zkousim to a zaboha nemuzu uspet - bude to naka blbost (asi moje).

WinXP pomoooc

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 18.12.2001 12:39:37

A mate posledni bios ?
aasi vam nezbyva nez zkouset vymenovat HW za jiny a zjistit v cem je
pricina, ale vypada to snad na zvukovou kartu, jakoby se nejaky HW
snazil pouzivat stejne preruseni/port jako zvukova karta. Ale to je jen
muj amatersky nazor.
cau

[...]

TCP, sockety

[*] Martinec <martin108(zv)post(tec)cz> - 18.12.2001 12:46:51

Mame nasledujici problem:

Na nekolika serverech bezi stredni vrstva nasi aplikace. K teto stredni vrstve se pripojuji klienti, kterych je neco kolem 200. Dale mame program, ktery meri zatez jednotlivych serveru tak, ze na kazdem bezi servis, ktery na zaklade pozadavku centraly provede mereni a posle zpet vysledek. Centrala bezi na jednom ze serveru. Ke komunikaci se pouzivaji TSocketServer (servis) a TSocketClient (centrala - pro kazdy server jeden). Toto par mesicu bezelo vcelku v pohode. Ted testujeme novou verzi (servis i centrala), ktere v ramci testu bezi soubezne se starou. A ted nam to zacalo delat problemy - v dobe mereni se prudce zvysuje zatez procesoru serveru, na kterem bezi centrala, a server se casto zasekava. Zatim to vypada na problem v oblasti TCP a socketu, neco jako prekroceni kapacity, ale zatim tapeme.

Chci se proto zeptat, jestli s timto nekdo nemate zkusenosti, kam se mam obratit pro informace...

Dik

NT,D5Ent
---
4.12.2001 V.I.P. Chat Live s
Terry Gilliamem - MONTY PYTHON
http://chat.volny(tec)cz

TCP, sockety

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 18.12.2001 12:56:35

Jen tak mimochodem na stejnem portu vam novy i stary TSocketServer
nenasloucha soucasne ze ? nebo snad ano (no to by asi neslo ) ? Myslim
ze pokud tam je jen 200 klientu tak to jde (maximalni limit je 65536 -
teoreticky), spis mozna jestli neni chyba nekde jinde.

[...]

[*] Martinec <martin108(zv)post(tec)cz> - 18.12.2001 13:08:30

Samozrejme ze stary i novy "merak" maji kazdy svuj port.

> [...]

---
Nevite jaky sperk koupit k Vanocum?Prijdte na V.I.P. Chat s odbornikem,

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 18.12.2001 13:39:06

U shareware pozadujem, prip. akceptujem:
- pouzitelnost
- prinos z pouzivania nad ramec dokumentacie
- cenu do 65 USD

> [...]
|
| Ale u tech free necekej zadny zazrak
| Nevim, co si predstavujes pod shareware, ale Rational Rose ma nejakou

---
Odch�dzaj�ca spr�va neobsahuje v�rusy.
Skontrolovan� antiv�rusov�m syst�mom AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verzia: 6.0.298 / V�rusov� datab�za: 161 - d�tum vydania: 13. 11. 2001

TCP, sockety

[*] Daniel Rott <roxton(zv)seznam(tec)cz> - 18.12.2001 13:40:20

> Chci se proto zeptat, jestli s timto nekdo nemate
> zkusenosti, kam se mam obratit pro informace...

Mel jsem podobne tvarici se problem, ktery vsak
byl banalni. Aplikace po urcite dobe zpusobovaly
zpomaleni az uplne kousknuti NT4.0 Problem
byl nedostupny zalozni server, a zrejme chyba
v ClientSocket (D5Pro). Pri neuspesnem pokusu
o connect zustavaly v pameti viset sockety
(NETSTAT vypisoval tisice a tisice nespojenych
socketu). Az sokety dosly uplne, tak vyhnil
cely OS. Po prepsani primo na WinSock bylo
a doposud je vsechno ok.

Daniel

OT: WinXP pomoooc

[*] Pavel Krehula <pavel.krehula(zv)nlm(tec)cz> - 18.12.2001 13:46:33

Hello Robert,

Tuesday, December 18, 2001, 11:59:31 AM, you wrote:

> [...]
RS> nic. Prosim skuste sa mi k tomu vyjadrit. A nerobi to nikomu iba mne a
RS> skusal to aj kamos a tiez ma BX133 a pohoda.

Tohle presne mi dela w2k s novejsimi ovladacemi pro RAID HPT370 radic, do verze 1.0.94.21616 je to v
poradku, novejsi zasekavaji na milisekundy cely pocitac

pavel.krehula(zv)nlm(tec)cz

TCP, sockety

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 18.12.2001 13:49:38

> [...]
Myslim
>ze pokud tam je jen 200 klientu tak to jde (maximalni limit je

a to mas odkud?

65535 (plus minus) je maximum na pocet portu na jednom interface (
pokud budu bindovat porty na interface
tak otevrit jich muzu N x 65535). Ne na pocet spojeni.
Posloucha-li server nas portu 80 - muze se na tento port pripojit
spousta klientu (server side bude mit
vzdy stejny par IP a port). Je to mozne proto, ze TCP stream spojeni
je identifikovano ctverici
identifikatoru (sideA_IP, sideA_port, sideB_IP, sideB_port).
Cili spojeni na jeden server (treba WWW) muze by soucasne mnohem vic
nez 65535 (zvlaste pokud se pocitaji i
spojeni v close_wait, fin_wait, etc stavech).

----
k puvodnimu problemu:

objevuji se nejake zajimave chybove kody (pri otevirani a praci se
sockety?) Napriklad 10055? Pokud ano pak jste narazil na strop v poctu
otevrenych portu/socketu.
WinNT/2000 maji prednastaven limit kolem 4000 automaticky
pridelitelnych (efemernich) portu - lze to jednoduse zvysit pomoci
regeditu .
Pokud Vas server navazuje nejaka spojeni mohl by tento problem
vyvolat. Vice viz:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q196271

WinXP pomoooc

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.12.2001 14:54:50

From: "Robert Suska" <robert(zv)korak.sk>
> WDAC 30GB 7200RPM, SB 128 PCI, Network 3COM 905. Pod W98 pohoda, pod W2k
^^^^^^^^^^
Ahoj,

problem bude asi ve zvukovce, SoundBlaster tohle dela skorem vsude.

Petr Vones

Pridanie Popupmenu do Gridu

Ahojte.

Toto mam v Create mojho Gridu, ale potrebujem spravit aby sa v pripade
existujuceho popupmenu doplnilo moje programovo vytvorene, ale asi to nemoze
byt v TDBGrid.Create lebo to nefunguje. Teraz ak mam priradene nejake
popupmenu v design mode, tak sa moj novy neprida a je aktivne to pridane v
navrhu. Ak nema v design mode definovane menu tak je moje viditelne a
funguje OK.
Ako ich zlucim dohromady ? //vytvorenie popup menu do gridu
if PopupMenu=nil then //ak nie je tam ziadne menu tak vytvor
begin
GridPopup:=TPopupMenu.Create(Self);
PopupMenu:=GridPopup;
end;
PMItem1:=TMenuItem.Create(Self);
PMItem1.Caption:=PMItem1Caption;
PMItem1.OnClick:=PopupMenuClick;
PMItem1.ShortCut:=ShortCut(Word('C'), [ssCtrl]);
PopupMenu.Items.Add(PMItem1);

PMItem2:=TMenuItem.Create(Self);
PMItem2.Caption:=PMItem2Caption;
PMItem2.ShortCut:=ShortCut(Word('C'), [ssCtrl,ssShift]);
PMItem2.OnClick:=PopupMenuClick;
PopupMenu.Items.Add(PMItem2);

Roland Turcan - amatersky programator
D5Pro, Firebird 1.0, IBX4.62, Win2000Pro/CZ, Win98CZSE

WinXP pomoooc

From: "Robert Suska" <robert(zv)korak.sk>

> pohoda ale pod WinXP mi to puka praska v zvukovke a zasekava sa mi cely
> system ale len niekedy obcas mi to sekne a praskne aj pri prehravani MP3
aj

Mal som aj ja SB128PCI ale Windows2000 a praskalo mi to ako salene, a nijako
som si nevedel pomoct, novy driver, zmeny pozicii v PCI, a nic. Moj osobny
nazor je ten ze to je kombinacia ATI+SB128. Aj mne to islo na Windows
Playstation SUPER.

Riesenie: V mojom pripade som predal PC a uz mi to nepuka. Skus este toto.
:-))))

Roland.

Delphi bug: DF

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 18.12.2001 15:57:28

From: "Delphin Delphin" <delphin(zv)post(tec)cz>

> Nev�m jestli je to jen moje za��te�nick� chyba,
> ale v n�pov�d� jsem k tomu nic nena#el.

Co me pamet saha, tak to v dokumentaci vzdycky bylo a to uz z dob TP.
Podivej se napr. do helpu na Program Control | Parameter passing a
dole najdes odstavecek:

Register saving conventions

Procedures and functions must preserve the EBX, ESI, EDI, and EBP
registers, but can modify the EAX, EDX, and ECX registers. When
implementing a constructor or destructor in assembler, be sure to
preserve the DL register. Procedures and functions are invoked with
the assumption that the CPU's direction flag is cleared (corresponding
to a CLD instruction) and must return with the direction flag cleared.

Bye, pf

melodie a loga

[*] Pavel Kupka <pavel.kupka(zv)atlas(tec)cz> - 18.12.2001 16:03:49

Chtel bych si udelat programek na vytvoreni loga a kompozici melodii pro
mobila.
Jake komponenty byste mi doporucili, abych pouzil, neexistuji nejake primo
na to?
Neresil nekdo uz neco podobneho?
Diky za tipy

Kubik

Delphi bug: DF

[*] Delphin <delphin(zv)post(tec)cz> - 18.12.2001 16:25:09

OK, je to tam, ale uznej, ze by te nenapadlo hledat v "parameter passing", kdyz chces jen pridat kratky deseti-radkovy blok asm .. end; a ne celou funkci. Ja jsem si precetl napovedu k ASM, tam se mluvi jenom o registrech a to me zmatlo.

Delphin

From: "Delphin Delphin" <delphin(zv)post(tec)cz>

> [...]

the assumption that the CPU's direction flag is cleared (corresponding
to a CLD instruction) and must return with the direction flag cleared.

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 18.12.2001 17:02:26

> [...]
pou�it� cld to ji� funguje OK.

> Nev�m jestli je to jen moje za��te�nick� chyba, ale v n�pov�d� jsem

direction flag musi byt vzdy nastaven tak, aby ve string operacich
dochazelo
ke zvysovani hodnot index registru. Cili pokud jej v ASM nastavis
musis jej
zase smazat pred tim nez predas rizeni normalnimu delphi kodu.

Je to popsane v dokumentaci (sekce o inline asm). Bylo by dost
zbytecne
(plytvani kodem a rychlosti) pred kazdou stringovou operaci nastavovat
DF do
spravne polohy. Borlandi proto rozumne prohlasili, ze proste s DF se
nesmi
hybat...

D. Toman

OT: zmena resourcu - nelegalni ???

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 18.12.2001 17:15:20

Zdravim

Napsal jsem na PCTuning clanek o zmenach resorcu a temer vsichni tvrdi jak
je to hrozne nelegalni a ze pry to muze zapricinit nestabilitu programu a
jine nesmysly. Byl by nekdo z vas ochotny se zapojit do teto diskuze a
vyvratit tyto famy, pripadne prinest fundovany nazor?

Moc dekuji
Hurricane

zmena resourcu - nelegalni ???

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.12.2001 17:29:42

From: "Hurricane" <hurricane(zv)quick(tec)cz>
> [...]
> jine nesmysly. Byl by nekdo z vas ochotny se zapojit do teto diskuze a
> vyvratit tyto famy, pripadne prinest fundovany nazor?

tohle se tu tusim uz probiralo. Otazka do jake miry to je nelegalni nejsem
schopen posoudit, pravdepodobne je to nelegalni od te chvile kdy takovou
upravu zacnes sirit.

Co se tyce nestability. Za prve zalezi cim je tato uprava provedena, pokud
pouzijes API (pouze na NT) tak by to melo byt v poradku. Existuje ale plno
aplikaci, ktere si to delaji vlastni cestou a je mozne, ze takto vytvori
chybny format dat a je tu hned problem. Dale muze vzniknout napriklad chyba
preteceni bufferu pri zvetseni delky resource nebo je oriznuti na delku
bufferu ktera je pevne nastavena v kodu apod. Taktez se muze stat, ze aplikace
bude fungovat (presneji pujde spustit) na Win9x ale uz ne na NT, protoze NT
loader provadi detailnejsi analyzu PE formatu a muze vyjit na povrch chyba v
te aplikaci, ktera soubor modifikovala. V neposledni rade muze byt soubor
chranen nejakym CRC apod kvuli napadeni virum, popripade muze byt digitalne
podepsany, takze jakakoli zmena je pak oznacena za chybny/napadeny soubor.

Petr Vones

Kylix a verzie Linux, UNIX

[*] Jan Grman <janog(zv)pluto.elf.stuba.sk> - 18.12.2001 19:02:03

Ahoj.

Kde by som sa mohol docitat viac o moznostiach prostredia Kylix smerom k
roznym verziam Linuxu (Suse, RedHat,...) a UNIXu (Sun,....).
Nie je problem s nijakou verziou. Alebo su tu nejake problemy ? Ak to
vyvijam pod Suse Linuxom, pojde to aj pod UNIXom od SUNu ?
Ako to je ?

S pozdravom
janog(zv)pluto.elf.stuba.sk

IB 6.5

On 17 Dec 2001, at 15:53, Radek KALA wrote:

> Jen dotaz, uz jste stahli IB verze 6.5

IB 6.5 je pouze certifikovana a za penize. Open Edition 6.5 neni a
nebude, i kdyz opravy chyb by se pry v CVS IB OE mely objevit
nekdy po novem roce.

> mate nekdo poznatky o jeji stabilite ?

Zatim ne, ale chystame se na porovnani IB 6.5 a FB 1.0

Jsou v D5Pro D1?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.12.2001 00:52:24

From: <borkovec(zv)email(tec)cz>
> znicehoz nic jsem potreboval D1, sahnu po originalni D5Prof, potom i po
> Comp. Tools, ale kde nic, tu nic. Opravdu uz D1 nejsou standardnim doplnkem

Ahoj,

neni. Jedna se uz o dost zastaralou vec.

Petr Vones

Informace z BIOSu

[*] <delphist(zv)atlas(tec)cz> - 19.12.2001 04:32:39

Ahoj,
jak zobrazit informace z BIOSu?
Napr. teplotu CPU, otacky vetraku...

Informace z BIOSu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.12.2001 04:36:49

From: <delphist(zv)atlas(tec)cz>
> jak zobrazit informace z BIOSu? Napr. teplotu CPU, otacky vetraku...

Ahoj,

pokud je mi znamo tak tyto informace jsou specificke pro kazdeho vyrobce desky
a neexistuje na to zadne standartni API.

Petr Vones

Informace z BIOSu

[*] <delphist(zv)atlas(tec)cz> - 19.12.2001 04:48:16

>Ahoj,
>
>pokud je mi znamo tak tyto informace jsou specificke pro kazdeho vyrobce desky
>a neexistuje na to zadne standartni API.
>
>Petr Vones

Ale jak to potom delaji, ta ruzn� aplikace napr. motherboard monitor, wincooler ...
je mi to zahadou, nikde neni ani zminka.

DLL - nove okno

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.12.2001 04:52:46

From: "Jiri Novotny" <novotny(zv)ftknw.upol(tec)cz>
> Hnd := LoadLibrary('FormDLL.DLL');
> if Hnd <= 32 then ShowMessage('Chyba!)

Ahoj,

tohle je spatne (patrne pozustatek z 16 bit kodu). LoadLibrary vraci 0 pri
chybe, GetLastError pak kod chyby. Vyse uvedeny kod sice bude nahodou fungovat
(coz neni dulezite), protoze handle library je adresa kde je knihovna nahrana
a ta nemuze byt v intervalu 1..32

Petr Vones

Informace z BIOSu

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 19.12.2001 06:10:27

Ty to delaji tak, ze si detekuji o jakou desku se jedna a pak zjistuji
potrebne informace. Jak sis mohl vsimnout, nechodi se vsemi deskami...

19.12.2001 delphist(zv)atlas(tec)cz:

> Ale jak to potom delaji, ta ruzn� aplikace napr. motherboard monitor, wincooler ...
> je mi to zahadou, nikde neni ani zminka.

DBGrid - vertical ScollBar

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 19.12.2001 07:08:26

Zdravim,
v 1001 tipech je navod, jak schovat v DBGridu horizontalni rolovaci listu, i
kdyz v Helpu pro ssNone je napsan text: The grid has no scroll bars - coz
znamena ze mrizka nema ZADNE rolovaci listy.

Prosim, kdo mi poradi, jak vyhodit z DBGridu i vertikalni rolovaci listu.
Diky Pavel

----- KOPR software -----
Pavel ZIDEK
http://www.kopr(tec)cz, kopr(zv)kopr(tec)cz, delphi(zv)kopr(tec)cz

Sobory v databazi

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 19.12.2001 07:53:40

From: "Vasek Navrat" <engine(zv)ropacek(tec)cz>
> [...]
zacatecnik
> a jen potrebuju do databaze dostat nekolik souboru.

Jaka DB?
Plati ale ze to urobis pomocou TMemoFieldu resp TBlobFieldu metodami
LoadFromStream a SaveToStream.
Napriklad:

urobis SQL Query.SQL.Text := 'INSERT INTO XXXX (FIELDNAME) VALUES (:pFIELD)'
preparnes a pomocou Query.ParamByName('pFIELD').LoadFromStream(FileName);...

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Kylix a verzie Linux, UNIX

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 19.12.2001 08:27:25

From: "Jan Grman" <janog(zv)pluto.elf.stuba.sk>
> [...]
> Nie je problem s nijakou verziou. Alebo su tu nejake problemy ? Ak to
> vyvijam pod Suse Linuxom, pojde to aj pod UNIXom od SUNu ?

Kylix certifikuje rozne OS a verzie OS na ktorych beha.
Ale to neznamena ze na inych to nechodi, chodi akorat za to Borland neruci.
Ale aj tak, mutacii Linuxu je tolko a lisia sa i samotne distribucie len
zmenou verzie az si myslim ze najleposie je to vyskusat na konkretnom OS.

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Pocet zaznamu na MSSQL

[*] borkovec(zv)email(tec)cz - 19.12.2001 08:30:16

Dobre jitro,
deje se nam zahadna vec: Jedna jedina tabulka v DB se po dosazeni 65535 vet pri programovem exportu do MSSQL zadrhne. Pokud se export provede po castech, je vse v poradku. Netusite nekdo proc? V ostatnich tabulkach je vse OK i pri vetsich rozsazich
MSSQL2000, D5Pro, ODBCe

---
Set�ete losa Va#ich sn� a pochop�te, co doopravdy znamen� term�n �#t�dr� den�.
http://los.tiscali(tec)cz/?hledej

TTabSheet udalosti

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 19.12.2001 09:03:57

Ahojky,
mam nasledujici problem...
Na formu mam nekolik TabSheet, naivne jsem si myslel, ze kdyz se prepnu z viditelneho na jiny, zavola se mi OnHide viditelneho a potom OnShow, na ktery jsem se prepnul. Ale ouha ono je to presne naopak.
Potrebuju nejdriv neco ulozit, a potom aby to pouzival novy....jak to tedy mam provest....
Zatim jsem to tedy provedl vse v OnShow, kdyz je nastaven nejaky muj priznak, ze....., ale to se mi nezda to prave orechove.....

jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
www.access-it(tec)cz

TActionList a ikony

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 19.12.2001 09:18:06

Mam nadefinovano nekolik TActionList. Kazdy je napojen na jine Images.
Nektere akce maji nastavenu ikonu.

Dale mam hlavni menu, jehoz polozky mam napojene na tyto actionlisty.
Problem je v tom, ze se mi nezobrazuji ikony v menu.

Pocet zaznamu na MSSQL

[*] Lubo Fule <fule(zv)ekosoft.sk> - 19.12.2001 09:40:15

Chcelo by to podrobnejsie udaje: z coho to exportujes do MSSQL, aka je
struktura tabulky, nie su na strane MSSQL nejake triggre, ktore by to mohli
sposobit?, akym sposobom to insertujes do MSSQL. Taketo chyby sa mozu
vyskytovat pri zlom formate dat napr. pri zlom formate datumu. Najlepsie by
bolo, keby si uviedol cast kodu v Delphi, kde to pada. Vela sa da zistit aj
z ODBC logu. Tesne pred spustenim exportu do inkriminovanej tabulky zapni
trasovanie v ODBC (pojde to potom asi dost pomaly), resp. najlepsie by bolo
zapnut trasovanie az pred insertovanim zaznamu na ktorom to spadne a tento
log mi mozes poslat na sukr. adresu.
Uved tieto doplnujuce udaje a potom sa da nieco radit.

L.

> [...]
> Pokud se export provede po castech, je vse v poradku. Netusite
> nekdo proc? V ostatnich tabulkach je vse OK i pri vetsich rozsazich

TActionList a ikony

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 19.12.2001 09:40:32

From: "Krayzel Libor" <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz>
> [...]
> Dale mam hlavni menu, jehoz polozky mam napojene na tyto actionlisty.
> Problem je v tom, ze se mi nezobrazuji ikony v menu.

Za designu nie ale za runtime by to malo fungovat. Je tak?

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

TActionList a ikony

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 19.12.2001 09:44:12

A jak je v tom hlavnim menu nastavena vlastnost Images ?

> [...]
>
> Dale mam hlavni menu, jehoz polozky mam napojene na tyto actionlisty.
> Problem je v tom, ze se mi nezobrazuji ikony v menu.

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 19.12.2001 09:45:58

Aby se ikony zobrazily, je treba v MainMenu nastavit ImageList.

Ale budes mit problem. Menu je mozno napojit pouze na jeden ImageList.
Je sice mozno pro kazde podmenu nastavit jiny ImageList, ale nevim,
jestli ti to postaci.

Asi by bylo lepsi vse prehazet do jednoho ImageListu a ten pouzit pro
nekolik ActionListu.

19.12.2001 Krayzel Libor:
> [...]

> Dale mam hlavni menu, jehoz polozky mam napojene na tyto actionlisty.
> Problem je v tom, ze se mi nezobrazuji ikony v menu.

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 19.12.2001 09:48:43

Mozna by bylo vhodn�j�� pou��t ud�lost OnChanging.

19.12.2001 Blazek Jaroslav:
> [...]
> Zatim jsem to tedy provedl vse v OnShow, kdyz je nastaven nejaky muj priznak, ze....., ale to se mi nezda to prave orechove.....

[*] Martinec <martin108(zv)post(tec)cz> - 19.12.2001 09:53:33

Application.OnError zachycuje chybu:

Windows socket error: (10055), on API 'connect'

Hlidame ted kazdou proceduru blokem
on E:Exception do <log_error>;
end;

Chyba se objevuje pouze v Application.OnError, TClientSocket.OnError ji nezachyti.

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 19.12.2001 09:55:50

On 18 Dec 2001 at 17:15, Hurricane wrote:

> [...]
> programu a jine nesmysly. Byl by nekdo z vas ochotny se zapojit do
> teto diskuze a vyvratit tyto famy, pripadne prinest fundovany nazor?

Clanek je na http://www.zive(tec)cz/H/PCtuning/Ar.asp?ARI=103381&CAI=2082
Takze svuj nazor tam pridavam, vzhledem k tomu, ze se lokalizacemi zabyvam, snad i
fundovany... :-)

Phone: 0603 551 282

ALTER VIEW vo FB

Ahojte.

Mam jeden view ktory je vyuzivany cca. 7 procedurami a viewmi a potrebujem
ho zmenit, lenze "alter view" neexistuje. Rozmyslal som nad docasnym
zrusenim dependies ale to obnasa aj zapamatanie GRANTov a toho moze byt
vela, ale ja potrebujem pridat jeden stlpec do view.
Rozmyslam nad upravou RDB$RELATIONS ale co ak to pokaslem ?

Ako ma to ?

Kylix a verzie Linux, UNIX

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 19.12.2001 11:10:46

Este doplnim ze na UNIXe bude trochu problem. Rozne zkompilovane aplikacie
na Linuxu nechodia na UNIXu kvoli inej binarnej stavbe. (Su programy ktore
su zkomipolave pre vic platforiem, ale tych je menej). U tychto systemov je
ale zvykom dodavat SW so zdrojakami a potom to zkomilujes pod roznymi OS a
chodi to.
Inym riesenim je programek ktory umoznuje na UNIXoch spustat Linux
aplikacie.
Otazkou je ci bude Kylix kompilator i pre UNIX a ine platformy :)

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

> [...]
> zmenou verzie az si myslim ze najleposie je to vyskusat na konkretnom OS.

TTabSheet udalosti

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 19.12.2001 11:15:21

Super to je mnohem lepsi.....
Z jakeho duvodu se vubec drive nastavi TabVisible na true a nasledne i udalost OnShow u vybraneho TabSheet.
Opravdu bych cekal toto poradi : Aktivni->TabVisible:=false; (OnHide) Vybrany->TabVisible:=true;(OnShow)

jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
www.access-it(tec)cz

>>> jan.fiala(zv)iol(tec)cz 19.12.01 9:48 >>>
> [...]

> Zatim jsem to tedy provedl vse v OnShow, kdyz je nastaven nejaky muj priznak, ze....., ale to se mi nezda to prave orechove.....

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 19.12.2001 11:22:20

> [...]
> on E:Exception do <log_error>;
> end;
>
> Chyba se objevuje pouze v Application.OnError, TClientSocket.OnError

no tak je to jasne ne? System nema dost prostredku na to aby povolil
otevreni ci praci se sockety.
Pokud to bezi na NT jde pravdepodobne o onen vestaveny microsofti
limit (asi vlastni implementaci
TCPka tolik neveri, tak to radeji zkrouhnou). Zkousel jsi jej menit??

PS: komponenty pro TCP komunikaci nepouzivam (je sice pekne, ze
spousta veci zdanlive funguje
na kliknuti ale v poradnem nasazeni to vetsinou pak zacne skripat).
Neznam zadnou komponentu pro
TCP, ktera by byla skutecne dobra. Podle me je vzdy lepsi a levnejsi
naprogramovat si komunikaci prez
Winsock API funkce sam (blocking funkce s vyuzitim threadu jsou
jednoducha a pro vetsinu
aplikaci pouzitelna metoda. I kdyz ve tvem pripade by to spis chtelo
asynchronni non-blocking socketu
obsluhu resenou jednim pracovnim threadem)

D. Toman

TCP, sockety

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 19.12.2001 11:23:44

> [...]
> on E:Exception do <log_error>;
> end;
>
> Chyba se objevuje pouze v Application.OnError, TClientSocket.OnError

- jeste poznamka. Zkontroluj pomoci

netstat -an | more

zda na serveru odpovida pocet socketu v ESTABLISHED stavu poctu
navazanych spojeni (mozna nekde nejsou
sockety spracne zavirany a spojueni zustavaji viset)

D. Toman

Kylix a verzie Linux, UNIX

[*] Jan Grman <janog(zv)pluto.elf.stuba.sk> - 19.12.2001 11:42:56

> [...]
je
> ale zvykom dodavat SW so zdrojakami a potom to zkomilujes pod roznymi OS a

Cize inymi slovami sa chce povedat ze v prostredi Linux/Unix nie je nejaky
spolocny betonovy zaklad o co sa moze
clovek (programator) opriet ???
Nieco podobne ako je Win32 pre prostredia Windows (prosim nekomentovat
Win32, viem ze kazdy z Vas ma urcite zaujimavy nazor, ale sem moje otazky
nesmeruju) ??
Su nejake skusenosti ?
Ma niekto link na zoznam certifikovanych platforiem Kylix - nejak to nemozem
najst ?!

Len pre poriadok. Dodavat zdrojove kody s nasim systemom aj pri portovani na
Linux/UNIX akosi neprichadza do uvahy !
Vidim to dobre ak si myslim ze riesenie by mohlo byt take ze je potrebne
zohnat si prosttredia/dodavky/distribucie Linuxu/Unixu pre ktory planujem
dodavat system, vsade zinstalovat Kylix a skompilovat ?!

Pekny den.
janog(zv)pluto.elf.stuba.sk

Integrace Kylix aplikace a Spidermonkey

[*] Radim Kunz <privat(zv)casestudio(tec)com> - 19.12.2001 11:52:20

Ahoj,

zkousel uz nekdo zaintegrovat interpret JavaScriptu
Spidermonkey do sve aplikace v Kylixu ?
http://www.mozilla.org/js/spidermonkey
Jsou s tim nejake zkusenosti ?

Radim

Kylix a verzie Linux, UNIX

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 19.12.2001 12:15:57

From: "Jan Grman" <janog(zv)pluto.elf.stuba.sk>
> Cize inymi slovami sa chce povedat ze v prostredi Linux/Unix nie je nejaky
> spolocny betonovy zaklad o co sa moze
> clovek (programator) opriet ???

Zas taky guru do UNIXu nie som.

http://www.borland.com/kylix/ - tam su rozne info, viz PDF subory.

> Len pre poriadok. Dodavat zdrojove kody s nasim systemom aj pri portovani
na
> Linux/UNIX akosi neprichadza do uvahy !

To uplne chapem :)

> Vidim to dobre ak si myslim ze riesenie by mohlo byt take ze je potrebne
> zohnat si prosttredia/dodavky/distribucie Linuxu/Unixu pre ktory planujem
> dodavat system, vsade zinstalovat Kylix a skompilovat ?!

Hmm to uplne nie hoci by to nebo od veci :)), ale najprv by musel byt Kylix
pod UNIXom.
Toto je bohuzial "..." stranka Linuxu ze tam neplatia take standardy ako u
Windows.
Tiez ako Ty dufam ze tu nikto nezacne riesit svoje mindraky a porovnavat
Windows vs. linux :))

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

TMemo & Access

[*] jsramek(zv)kodys(tec)cz - 19.12.2001 12:54:58

Ahoj,
pouzivam DB Accessu 97 a nejak mi do ni nejdou vkladat polozky typu
TMemo. Nekde jsem slysel, ze pomoci SQL to nelze - snad je to chyba BDE ci
DELPHI. Budu vdecny za kazdou radu, jak to memo dostat do te DB...
Dik, Jakub.

TCP, sockety

[*] Martinec <martin108(zv)post(tec)cz> - 19.12.2001 12:57:43

Zkousim ted misto TServerSocket a TClientSocket pouzit Indy, ale nejak se mi nedari jedna vec:

Klient posle zadost o test a v TClientSocket.OnRead ceka na prichod zpravy s vysledkem testu, ktery dale zpracuje.

U Indy jsem reakci na prichod zpravy udelal v TIdTCPClient.OnWork, ale bez uspechu. Tahle udalost nikdy nenastala.

V 1001a1 je priklad na chat, kde je pouzit TTimer. Tento zpusob reseni mi vsak nevyhovuje.
---
4.12.2001 V.I.P. Chat Live s
Terry Gilliamem - MONTY PYTHON
http://chat.volny(tec)cz

TActionList a ikony

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 19.12.2001 13:32:24

> A jak je v tom hlavnim menu nastavena vlastnost Images ?

Prazdna.

TActionList a ikony

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 19.12.2001 13:32:14

> Za designu nie ale za runtime by to malo fungovat. Je tak?

Neni:-( Mam delphi 4.0 standard.

TActionList a ikony

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 19.12.2001 13:33:07

> Asi by bylo lepsi vse prehazet do jednoho ImageListu a ten pouzit pro
> nekolik ActionListu.

To bude asi nejschudnejsi reseni.

Zmena dat v exe

[*] <aldik(zv)quick(tec)cz> - 19.12.2001 14:55:47

Ahoj kluci potreboval bych menit data v *.exe souboru,jde i o to abych
nenarusil integritu,muzete mi nekdo rici na co si mam dat pozor a ceho se
vyvarovat,pripadne ukazku jak se to resi.Mam totiz v Exe heslo a chci ho vzdy
zamenit!
Dekuji
Aldik Pavel
W2000 a D5 Ent

Zmena dat v exe

[*] Lasevic, Martin <MLasevic(zv)ratiopharm(tec)cz> - 19.12.2001 14:58:32

Jednak by to mel byt text s konstantni delkou. My jsme to resili tak, ze
byla textova konstanta o urcite delce ( brano jako max. delka hesla a v
ramci teto delky se heslo dalo menit a fungovalo to.

Malinky problem nastava v tom, ze pokud o zapis do EXE detekuje antivir jako
pokus o infikovani a muze uzivateli leccos napovedet.

Martin

> [...]

> pozor a ceho se
> vyvarovat,pripadne ukazku jak se to resi.Mam totiz v Exe

Kylix a verzie Linux, UNIX

[*] David Janko <djanko(zv)infoware(tec)cz> - 19.12.2001 15:18:03

> [...]
> spolocny betonovy zaklad o co sa moze
> clovek (programator) opriet ???
> Nieco podobne ako je Win32 pre prostredia Windows (prosim nekomentovat

Pokud mate na mysli rozdilne linuxy jako debian, RH, mandrake a pod. (tedy
ruzne distribuce) tak zkompilovany program bude fungovat na vsech, kde budou
nainstalovany prislusne knihovny (QT a pod.). Pro vsechny jsou tyto knihovny
k dispozici. Resi se to pres tzv. instalacni balicky, kde vypisete na cem
vas balicek zavisi a dalsi veci (pred a po instalacni upravy, kam co s
jakymi pravy ulozit a pod). Pokud pak dam nainstalovat vas balicek, a nemam
prislusne balicky na kterych zavisi, instalacni program mi nabidne jejich
stazeni pripadne upgrade automaticky (pisu to proto, aby nekoho po vzoru win
nenapadlo distribuovat se svoji aplikaci taky vsechno na cem zavisi ;-) ).
Take spravne udelany balicek by mel mit rozumne cesty, kam se co uklada -
varianta vse do jednoho adresare jako na win je sice mozna (pak
/usr/local/<appName>) ale nikoliv idealni (napr. exe maji byt zpravidla v
/usr/bin/, globalni konfiguraky v /etc/ atd.). Nejpouzivanejsi balicky jsou
DEB a RPM (mezi nimi lze konvertovat pomoci app. alien).

> [...]
> zohnat si prosttredia/dodavky/distribucie Linuxu/Unixu pre ktory planujem
> dodavat system, vsade zinstalovat Kylix a skompilovat ?!

O Unixech (ne linuxovych) moc nevim, ale tam to asi budete muset
prekompilovat (pokud dany Unix nepouziva ELF format exe souboru) a obavam
se, ze nebude pro kylix kompilator. Spousta veci mezi Unixy a Linuxem je
podobnych, takze prenos C/C++ zdrojaku a kompilace na dane platforme se
zpravidla obejde bez vetsich problemu (proto jsou na techto Unixech dostupne
i vetsiny veci/knihoven z Linuxu) ale Borlandi pascal je na Unix based
platformach trochu exotika ...

---
Best Regards,
David Janko
programmer & Linux system administrator
djanko(zv)infoware(tec)cz
Czech Republic / Central Europe

Komprimace jako PKZIP 2.04g

[*] Str�n�k Franti�ek - 19.12.2001 16:04:27

Pratele,
nemate prosim nekdo algoritmus na komprimaci metodou deflate, ktera je obsazena v PKZIPu uvedene verze.
Uvitam zdrojaky nebo i funkcni priklad.
Potrebuji nativni reseni bez dll.

Franti#ek STR#N#K
mailto:FSTRANIK(zv)CPOJ.CZ

TActionList a ikony

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 19.12.2001 16:15:35

No to se potom nedivim, ze ikony nejsou videt. Vlastnost ImageIndex odkazuje
na patricnou ikonu v TImageList. Jestli ale nema kam odkazat, nemuze se nic
zobrazit. Kazda komponenta (ktera to umi) muze pouzivat pouze jeden
ImageList. Nezbyva proto nic jineho, nez sloucit ikony do jednoho
ImageListu. Ale to uz tu radil nekdo prede mnou.

> Od: Krayzel Libor [mailto:Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz]
> Odesl�no: 19.12.2001 13:32
> Komu: 'delphi-l(zv)clexpert(tec)cz'
> Predmet: RE: TActionList a ikony

> Prazdna.

TActionList a ikony

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 19.12.2001 16:24:31

From: "Krayzel Libor" <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz>
> Neni:-( Mam delphi 4.0 standard.

Konferencia sa samozrjeme vyziva v prehadzovani doslych sprav v case ale
predpokladam ze ked pisem tieto riadky odpoved uz mas, keby nie tak len
zpakujem, musis mat na menu nastavenu TImageList z ktoreho sa ikony sosaju.
Ak mas imagelistov na actionlistoch viac je mozne ich samozrejme dynamicky
vymenat, alebo este lepsie vsetky potrebne ikonky dat do jednoho imglistu.

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Komprimace jako PKZIP 2.04g

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 19.12.2001 16:40:22

>Pratele,
>nemate prosim nekdo algoritmus na komprimaci metodou deflate, ktera
je obsazena v PKZIPu uvedene verze.
>Uvitam zdrojaky nebo i funkcni priklad.
>Potrebuji nativni reseni bez dll.

podivej se na internetu po ZLIB. Tusim, ze obsahuje prave deflate (v
kazdem pripade komprimuje dost dobre), je free a
se zdrojakama. Exituji tusim i nejaky prepisy do Delphi a komponent.
Clovek co to psal se snad primo podilel na vyvoji deflate v PKZIPu ...

D. Toman

Control has no parent window

[*] Filip Hochman <filip.hochman(zv)atlas(tec)cz> - 19.12.2001 16:44:41

Ahoj,
mam formular, kterej je zdedenej a doplnenej o dalsi TControls. Obcas se
stane, ze pri zobrazeni tohoto formulare ve spustene aplikaci dojde k chybe
"Control 'Bevel1' has no parent window". Reseni je problematickou komponentu
odstranit Ctrl-X a znovu ji "polozit" CTRL-V v navrhu.
Ted ale nastala tato potiz s komponentou, ktera pochazi z rodicovskeho okna
a tudiz odstarnit ji v dedici nelze. Na jinych zdedenych fromularich problem
nedela.
Zkoumal jsem i textovy tvar formu, ale na nic objevnyho jsem neprisel.
Apropo, co znamenaji cisla v zavorkach za tridou objektu ( Label1: TLabel1
[12] ) ? Nejakej Create order ?

Co s tim ?

Dik, Filip. D5p, W2K

Zmena dat v exe

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.12.2001 17:01:58

From: <aldik(zv)quick(tec)cz>
> Ahoj kluci potreboval bych menit data v *.exe souboru,jde i o to abych
> nenarusil integritu,muzete mi nekdo rici na co si mam dat pozor a ceho se
> vyvarovat

Ahoj,

predevsim se vyvaruj toho neco takoveho vubec delat.

Petr Vones

Komprimace jako PKZIP 2.04g

[*] Tom Lebr <tom.lebr(zv)volny(tec)cz> - 19.12.2001 17:15:14

Dobry den

mozna by se dal pouzit Info ZIP, zdarma, licence BSDlike, se zdrojaky

http://www.ctan.org/tex-archive/tools/zip/info-zip/Zip.html#Sources

nebo zlib knihovna

http://www.info-zip.org/pub/infozip/zlib/

ktera se da pouzit primo z Delphi 5

http://www.base2ti.com/zlib.htm

100% shodne s deflate to ale nebude, jsou tam opravene chyby a daji se
pouzivat dloha jmena :)

s pozdravem

Tomas Lebr