Prehravani videa bez blikani obrazu?

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 15.2.2001 06:07:59

Zkousel jsi u toho Image zapnout IncrementalDisplay na true ?

Petr Jur�k, Spr�vce s�t�, program�tor
COMET System s.r.o.
1.M�je 1220
756 61 Ro�nov pod Radho#t�m
tel. 0651/653990
fax. 0651/653993
www.cometsystem(tec)cz

----- Original Message -----
From: Reiniger Milan <reiniger(zv)mmp.plzen-city(tec)cz>
To: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Sent: Wednesday, February 14, 2001 4:38 PM
Subject: Prehravani videa bez blikani obrazu?> Mam takovy problem, ktery uz jiste vsichni vyresili, pouze ja ne.
> [...]
> jednotlive snimky videt. Musel bych tam asi udelat nejake zpozdeni, ale
> to by nebylo ono.
> Rekl jsem si, ze bych ten image kopiroval vzdy do jineho image
> (image2.Picture:=image1.picture], kde by zustal az do dalsiho
> nahravaneho obrazku. Ale bohuzel je efekt naprosto stejny. Blika porad.
> Pak jsem jeste zkousel udelat image2 neviditelny (visible:=false) a
> teprve po natazeni ho nastavit na true, ale vysledek je porad stejny.
> Myslim, ze bych to musel vyresit nejak offline, ale nevim jak.
>
> Dokazete mi nekdo poradit, jak to vyresit, aby obraz neblikal?

COMET System Network Administrator.

Chyba pri pouziti QR

[*] Oldrich Balak <kkwest(zv)iol(tec)cz> - 15.2.2001 07:26:23

D4 Pro, Win2000

Zravim,
nejakou dobu jsem nepotreboval QuickReport. Ted jsem obnovil projekt, ve
kterem je pouzity a zacly se dit podivne veci. Pokud projekt zkompiluji a
pustim ho mimo prostredi Delphi, vse funguje jak ma. Pokud se pusti primo z
prostredi Delphi, zastavi se pri CreateFormu QR a vypise okno s nadpisem CPU
a nejakymi hodnotami (mohu zaslat), pokud se odklepne pokracovat, projekt
bezi dal az do pouziti QR, napr. Preview, situace se opakuje. Tohle se mi
driv nedelo. Delaji mi to vsechny projekty s QR a pouze na mem stroji.
Zkousel jsem to jinde, dokonce na W98 a jde to v pohode. Hardware jsem
nemenil a pokud si pamatuji ani software (ovladace a pod.). Zkusil jsem
preinstalovat Delphi a nic. Do Windows se mi zatim moc nechce. Nevim, jak
hledat kde je chyba, poradite nekdo ?
Olda Balak

Mapa

[*] "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz> - 15.2.2001 07:31:25

Zdravim,
napad by tu byl. Ale nevim jestli je zrovna dobry. Pouzit MapObjects LT. Jenomze to neni zdarma.
S pozdravem
Mirek Drejcek.

From: "Slavomir Skopalik" <skopalik(zv)atlas(tec)cz>> Nebyl bych tak kategoricky, nez testovat nativni komponenty
> [...]
> Osobne BDE pouzivam pro pristup k Informixu.
> Jinak trampory s IBExpresem taky stoji za to.
> Firma koupila delphi, koupila IB5.6 a pak se dozvim,
> ze podpora jejich produktu (v dobe koupe to tak bylo) se jich
> tak nejak netyka. Viz prohlaseni P. Cisare v Belohrade.
> Takze investovat cas a namahu do zkoumani neceho bez zaruk kontinuity
> se moc nechce.
> Ano BDE ma spoustu problemu, ale jednu vyhodu, vetsinu z nich jiz clovek
zna.
> Moje idea je (zatim jsem ji neuskutecnil): BDE na aplikacnim serveru a

Ahoj. Chcem Ta len povzbudit ze Tvoja idea je realizovatelna. Sam pouzivam
BDE uz par rokov a vo viacvrstvovej architekture.
Zacal som s MS SQL 6.5, pokracujem MS SQL 7.0 a 2000 a mame portovanie aj na
ORACLE.
Nepouzivam nijake tie "srandicky" typu BatchMove, UpdateSQL a rozne tie
eventiky, zazracne komponenty od "stvrtych" firiem a podobne...
Staci TDatabase, TSession, TQuery a TStoredProc, to je vsetko (aspon pokial
ide o DATOVY server), no a na klientovi TClientDataSet, TDBGrid (TRxDBGrid),
ziadne TDBEdit a podobne, vsetko cez SELECT, UPDATE, DELETE, INSERT a pokial
mozno ciste ANSI-SQL a hotovo...
Sledujem diskusiu o konektivite na SQL servery uz dlho a moj zaver je (mozno
nespravny) ze:
- ak uz to mam v BDE a funguje to, netreba to prerabat len preto ze
momentalne je moderne ADO, DAO a podobne
- ked uz by som zacal robit nieco nove tak:
- ak je to len pre urcity typ SQL servera -> pouzit najpriamejsiu
komunikaciu (priklad: s MS SQL cez ADO)
- ak je to pre rozne typy roznorodych SQL serverov -> ODBC (to jedine sa
zda ze maju vsetky spolocne - mylim sa ?)

Mozno sa mylim, ale myslim si ze pri dodrzani istych pravidiel by som mal
byt schopny urobit konektivitu aj na IB5.6 a 6.0 bez vacsich zmien v kode a
vacsich problemov s rychlostou.
BDE bol skvely projekt a v podstate pokracuje v tom novom engine (ktoreho
meno som zabudol) ktory bude s DELPHI 6 (a Kylixom ?) pre konektivitu k
DB...

Jan Grman
janog(zv)pluto.elf.stuba.sk
+421 905 412 681
www.svop.sk
SVOP s.r.o.
Slovenska Technicka Univerzita
Ilkovicova 3
812 19 Bratislava

Mapa

[*] Michal Tiller <Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz> - 15.2.2001 11:18:33

Ja bych to kreslil do TImage, kterou bych polozil na TScrollBox a roztahoval
a posunoval.
Musi mit nastaveno Strech na True. Uz jsem neco takoveho delal. Jde to.
Michal Tiller

> [...]

>nemam napad jak.Zobrazim je souradnicemi do canvas, ale jak pohybovat a
>zoomovat souradnice?? Neresil jste toto nekdo nebo nemate dobry napad jak

Diky
>moc
>
>Jirka Virt
>
>email: virt(zv)volny(tec)cz

DCU to PAS

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 15.2.2001 12:28:09

> Taky by asi byl problem s funkcemi ktere vraci record.

Hmm, takove veci v Pascalu nesly.
I kdyz - jestli ta funkce vraci record, bude do nej dosazovat
=> neco by se o tom typu zjistit dalo.

Ale jsme mimo reseni toho praktickeho problemu. :-)

Tom

DCU to PAS

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 15.2.2001 12:30:42

Jeste k tomu - zase v .DCU je, pokud vim, .DFM,
takze a) by se z toho daly zjistit dalsi informace
b) by potom ten prevod mohl byt zajimavy i prakticky.

Jako kdyz se pred lety objevil zpetny preklad tusim z FOX-ky...

Tom

incremental search v DBLookupComboBox ?

[*] Petr Mohapl <p.mohapl(zv)nemstbk(tec)cz> - 15.2.2001 11:31:58

Vi nekdo, zda a jak udelat incremental search na DBLookupComboBox?
Mam velkou lookup table a nechce se mi vybirat sipkama ...
Diky za kazde (nove rano) nakopnuti spravnym smerem.

cau
Petr

DrawGrid

[*] mkotaska(zv)atlas(tec)cz - 15.2.2001 11:55:16

Ahoj,
prosim o pomoc s nasledujicim problemem.
Potrebuji komponentu se stejnou funkcionalitou jako je DrawGrid, tj. grid, ve kterem jsou fixovany prvni sloupec a prvni radek a ostatni se mohou rolovat. Do jednotlivych bunek gridu potrebuji umistovat dalsi komponenty (napr. Button, Label, ...). Pokousel jsem se to resit nastavenim stylu csAcceptsControls v konstruktoru odvozene tridy, ale rolovani umistenych komponent fungovalo nespravne.

Nevite nekdo, jak na to?

Dik za kazdy namet.

Milan Kotaska
mkotaska(zv)atlas(tec)cz

K cemu jsou Dependencies?

[*] rado(zv)nnsk.sk - 15.2.2001 12:00:46

> To, ze je IBAdmin mizerny, jsem uz taky zjistil. Muzes mi prosim
> rict, kde jsi cetl neco o IBAdminovi nebo nejaky zdroj informaci o
> nem (jiny nez stranky vyrobce).

Na http://www.cvalde.com/misc/packages_and_utilities.htm je
zoznam inych utilit.

Vacsinu informacii mam z interbase listov (archivy su na
http://www.mers.com ), da sa robit search z 1 700 000 postov.

> Mimochodem, neni mi jasne, proc by mel IBAdmin zasahovat
> do tabulky Dependencies? Mel jsem za to, ze tuto a jine podobne
> tabulky udrzuje server.

Udrzuje. Ale nic nebrani tomu, aby do nich uzivatel (resp. nejaka
utilita) zasiahla. Dalsi problem vidim v tom, ze systemove tabulky
nemavaju primary key (a ani iny unique index), co moze robit problemy
pri refreshovani. Ak tabulka nema primarny kluc, (teoreticky)
neexistuje jednoznacny sposob identifikacie konkretneho riadka.

To nepovazujem za chybu. Je to skor vec navrhu tej tabulky.
V normalizovanych databazach je to tak zvykom. Nova vlastnost =
novy riadok.

> [...]
> ohledem na to, ze v zadnem jinem pripade jsem nenasel podobny
> ukaz. Mozna je to v poradku, ale selska cast meho rozumu to

Vyzera to naozaj divne, ale... toto je z Language Reference:

RDB$DEPENDENT_TYPE
Describes the object type of the object referenced in
RDB$DEPENDENT_NAME column; type codes (RDB$TYPES):
0 - table
1 - view
2 - trigger
3 - computed_field
4 - validation
5 - procedure
6 - expression_index
7 - exception
8 - user
9 - field

Pre RDB$DEPENDENT_ON_TYPE je to skoro to iste.

Akurat si pozeram systemove tabulky v jednej letitej databaze
a vyzera to tam ako z knizky. :-)
Systemovych trigrov je tam pozehnane (52), ale z celkovych 346
to nie je zase tak vela. :-)
Ak mas podozrenie, ze nieco nie je v poriadku, po backup/restore
by sa to malo upravit (samozrejme, ak ten backup/restore zbehne :-)).

Zdravim,

bego

Transparent form

[*] Ing. Petr #vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 15.2.2001 12:32:57

Nastaven� pruhledn�ho formulare a navrat do puvodni podoby najdes zde:

http://www.lingvista(tec)cz/dsf/0043.html

Petr Svejda
http://www.lingvista(tec)cz/
Delphi SuperFAQ

Reseni: Rezie retezcu a objektu?

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 15.2.2001 12:36:54

> stringy do
> string?
> nastavit
>
> Ja to zkousel, kdyz nastavim promennou pomoci SetLength, tak se to
> jeste zpomali. Radove.

zrejme pri prvni operaci se stringem Delphi zjisti, ze prebyva moc volnych
bytu a realokuje pamet.

D. Toman

Ikona v TComboEditu a Editace

Lze editovat editokno ComboBoxu pokud mam nastavene Style na
csOwnerDrawFixed? Zakaznik chce mit ikony vedle itemsu (to mam) ale zaroven
chce mit
moznost editace polozky. Lze to vubec zaroven a pokud lze, tak jak?

Diky predem

Sroub

Service packy pro NT

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 15.2.2001 12:41:08

> Ahoj,
>
> nevite nekdo nahodou, cim se lisily SP3 a SP4 pro NT4? Resp.
> pokud pobezi nejaka moje aplikace napsana z D4 na NT4SP3,
> jake mohu cekat problemy (pokud mozno konkretni)? Prijimam
> jakekoli zkusenosti.

zalezi co Tvoje aplikace vyuziva za funkce. SP4 zavedl poprve podporu
IPHelper API a tusim i nejake dalsi zmeny ve WinSocku.

Asi by stalo za to prohledat http://msdn.microsoft.com - tam by snad change
listy mohly byt k dispozici.

D. Toman

Prehravani videa bez blikani obrazu?

[*] Reiniger Milan <reiniger(zv)mmp.plzen-city(tec)cz> - 15.2.2001 12:43:29

To jsem taky zkousel, ale nepomohlo ani true, ani false.

Milan Reiniger

> [...]
> Myslim, ze bych to musel vyresit nejak offline, ale nevim jak.
>
> Dokazete mi nekdo poradit, jak to vyresit, aby obraz neblikal?

[*] Jan Tungli <Jan.Tungli(zv)datapac.sk> - 15.2.2001 12:43:26

Mozes skusit New SQL Report Builder na: http://www.tungli.host.sk

Jan Tungli
email: jan.tungli(zv)seznam(tec)cz
tungli(zv)datapac.sk
http://www.tungli.host.sk

> [...]
> nemenil a pokud si pamatuji ani software (ovladace a pod.). Zkusil jsem
> preinstalovat Delphi a nic. Do Windows se mi zatim moc nechce. Nevim, jak

Problemy pri raw tisku na sitovou tiskarnu

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 15.2.2001 12:57:07

Hi all,

potykam se tu s nasledujicim problemem.

1. Zkousim z D5.01prof tisknout pomoci AssignPrn(), rewrite, writeln(),
CloseFile() na HP Deskjet

2. Kdyz spustim aplikaci, tak se cela uloha vytiskne tj. fyzicky tisk se
objevi po te, co zavolam CloseFile()

3. Kdyz mam pripojenou tiskarnu lokalne k W2KCZ profesional, tak to funguje
normalne a tiskovou ulohu mohu libovolne opakovat.

4. Jakmile na ni ale tisknu jako na sitovou, pripojenou k W98CZ SE, tak mi
nejde tisk zopakovat tj.

a. vsechny I/O operace probihaji bez chyb
b. data nekam padaji a zadny fyzicky tisk se neuskutecni.
c. Musim exitnout aplikaci a pustit ji znovu, aby to zase vytisklo za jen
jeden soubor (data padajici do kanalu se po exitu aplikace neobjeci)

5. Kdyz se moje aplikace nachazi ve stavu, ze vsechna tistena data zahazuje
do kanalu, tak lze na sitovou tiskarnu bez problemu tisknout napr. postu z
Outlook exporessu.

***

Nedokazal by me nekdo nasmerovat spravnym smerem?

Nechce se mi totiz psat znovu rutiny pro psani textu na Canvas, hlidani
okraju apod., ktere jsou v unit Printers.

Bye, pf

Rezie retezcu a objektu?

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 15.2.2001 12:57:44

http://msdn.microsoft.com/scripting/vbscript/doc/reconIntroductionToRegularE
> xpressions.htm

Regular expressions jsou uplne o necem jinem. Je to sice dost mocny nastroj
na prohledavani a substituce retezcu ale nema nic spolecneho s optimalizaci
operaci s retezci jako takovou.

RegExp podpora pro delphi:
http://anso.virtualave.net/

D. Toman

tPrinters.GetPrinter

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 15.2.2001 13:06:55

Hi all,

potreboval bych poradit s nasledujicim problemem:

1. Tisknu na radkovou lokalni tiskarnu pomoci CreateFile(), WriteFIle() a
CloseFile() na kazdy radek - no problem.

2. Abych nemusel extra zadavat jmeno zarizeni jako PRN:, LPT1: apod., chtel
bych pouzit seznam nainstalovanych tiskaren podporovanych v D5.01prof
tPrinter.Printers

3. Jmeno portu ziskavam volanim Printer.GetPrinter().

4. Pokud vyvolam dialog PrinterSetupDialog a v nem vyberu lokalni tiskarnu
"Generic / Text only", pak volani GetPrinter(), vraci to spravne LPT1.

5. V konfiguraci moji aplikace si pamatuji jmeno tiskarny a pri jejim
spusteni nastavuji PrinterIndex := Printers.IndexOf(PrinterName).

6. Ovsem v takovem pripade mi nasledne volani GetPrinter vraci jen Device
= moje PrinterName), ale port ma hodnotu NULL.

***

Nedokazal by mi nekdo poradit, co se s tim da udelat tj. jak
zapamatovat/obnovit predvolenou tiskarnu a vyloudit na systemu jmeno portu,
ktere je pripojena?

Thanx, pf

DCU to PAS

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.2.2001 13:17:03

From: "Tomas Holan" <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz>

Ahoj,

> Jeste k tomu - zase v .DCU je, pokud vim, .DFM,

DFM je ulozeno jako RCDATA v resource a prevod mezi binarni a textovou podobou
je zcela exaktni, viz funkce ObjectTextToBinary a spol. v Classes.pas

> takze a) by se z toho daly zjistit dalsi informace
> b) by potom ten prevod mohl byt zajimavy i prakticky.

Nazvy funkci, metod, RTTI lze ziskat napriklad z exportu BPL balicku, ovsem
bez navratove hodnoty funkci. Viz UnmangleNameExample z prikladu JCL.

> Jako kdyz se pred lety objevil zpetny preklad tusim z FOX-ky...

Foxka byla jen interpreter, zdrojak byl mechanicky preveden do binarni podoby
takze zpetny prevod byl samozrejme z principu mozny.

> [...]

> Nedokazal by mi nekdo poradit, co se s tim da udelat tj. jak
> zapamatovat/obnovit predvolenou tiskarnu a vyloudit na systemu jmeno portu,

Zdar,

resil jsem obdobny problem a nedarilo se dokopat Delphi aby
delali co jsem chtel (ja to potreboval opacne) .Zjistil jsem ze
ruzna opakovana volani GetPrinter atd.. moc nedejchaj.
A tak jsem to vyresil tak ze jsem funkci GetPrinters vzal zkopiroval jinam
a upravil tak aby daval co potrebuji. Napr. jen jmeno tiskarny, jen port)
Neni to moc koser ale funguje to mnohem lepe a clovek nad tim ma kontrolu

Da se to samozrejme napsat od 0 ale zaklad je v Printers pouzitelnej a tak
to nezabere tolik casu.

Radek

DCU to PAS

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 15.2.2001 14:28:26

ahoj,
omylem jsem si smazal tento thread, takze sory, pokud opakuju.
programek na vytazeni formulare z exe od delphi byl na unorovem chip_cd.
je to nejakej sharevare nebo trial.

DCU to PAS

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.2.2001 14:33:36

From: "Petr Palicka" <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz>
> omylem jsem si smazal tento thread, takze sory, pokud opakuju.
> programek na vytazeni formulare z exe od delphi byl na unorovem chip_cd.
> je to nejakej sharevare nebo trial.

Ahoj,

na DFM nepotrebujes zadny shareware. Podivej se treba na PE Viewer (ten je
Open Source): http://www.volweb(tec)cz/pvones/delphi

Petr Vones, amatersky programator

Mapa

[*] Jiri Binder <j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 15.2.2001 15:03:58

> On 14.2.2001 at 19:21 Jirka Virt wrote:
> mam databazi se souradnicemi mest CR.Chtel bych je zobrazit, ale

Ahoj,
mohu se zeptat, kde se da takova databaze ziskat?

Zdravi Jiri Binder

Uvolnovani dynamicky generovanych controlu

Ahoj vespolek,

rad bych se ujistil o jedne veci: generuju dynamicky okno
MacroEditWnd:= TMacroEditWnd.Create(nil);
a pak generuju dynamicky Edity, ktere maji jako parenta toto okno:
Edit[1]:=TEdit.Create(MacroEditWnd);
Edit[1].Parent:=MacroEditWnd;
...a tak dale

Myslim si, ze pri uvolneni (Free) toho okna MacroEditWnd se automaticky
uvolni take ty Edity. Je to tak, nebo se musi uvolnovat rucne?

Diky

RNDr. Petr Brant [Brant(zv)dcomm(tec)cz]
ICQ # 68652380

D&COMM s.r.o

Chyba pri pouziti QR

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 15.2.2001 15:29:11

ahoj,

presne tohle mi to dalo, kdyz jsem zmenil tiskarnu z HPIIIP na HP1100,
pomohlo stahnout nejnovejsi ovladace na tiskarnu. Mozna te mate ze ti to v
prvnich chvilich nedelalo, ale to me myslim taky.

[...]

Kliknut� mimo aplikaci

[*] Surfman <surfman(zv)volny(tec)cz> - 15.2.2001 15:33:53

Ahoj,

nevite nekdo, jak zjistim, ze uzivatel kliknul mimo aplikaci?
Potrebuji tuto ud�lost odchytit prvkem, ktery prave ma focus.

Diky

Surfman

Zmena casu souboru

[*] Petr Kucera <kucera(zv)vri(tec)cz> - 15.2.2001 15:37:52

Dobry den,

prosim Vas, jak se da v Delphi zmenit cas vzniku souboru. Nejak
to ted nemohu najit.

Dekuji.

Petr Kucera

Prehravani videa bez blikani obrazu?

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 15.2.2001 16:05:45

ahoj,

myslim ze pouziti TImage neni na tohle zrovna to nejlepsi reseni.
Pouzil bych bud Canvas (TImage bych prekrocil) nebo stahnul Delphix
http://www.ingjapan.ne.jp/hori/index-e.html ,
ktery maj TDXDIB a TDXDraw, myslim ze vyuzivaji primo DirectX, jestli
nedocilis zlepseni.

> [...]
> Myslim, ze bych to musel vyresit nejak offline, ale nevim jak.
>
> Dokazete mi nekdo poradit, jak to vyresit, aby obraz neblikal?

[*] Jiri Novotny <NOVOTNY(zv)ftknw.upol(tec)cz> - 15.2.2001 15:45:34 met-1

> prosim Vas, jak se da v Delphi zmenit cas vzniku souboru. Nejak
> to ted nemohu najit.

Je na to funkce FileSetDate(Handle: Integer; Age: Integer) : Integer;

Vice viz Help.

Jirka.

TChart?

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 15.2.2001 17:03:00

Preji vsem pekneho dne,

potrebuji ulozit to, co mi nakresli TChart, ale do gifu ci jpegu. Ten to ale
umoznuje pouze do bitmapy ci metafilete. Pokud to chci udelat sam, nepusti
me na Canvas. Tedy: Chart.Canvas je typu TCanvas3D a ten dle napovedy
ma vlastnost Canvas typu TCanvas. Skutecnost je bohuzel jina: na zadnou
vlastnost Chart.Canvas.Canvas se nedostanu, takze nelze pouzit napriklad
toto:

Image1.Picture.Bitmap.Canvas.CopyRect (Rect (0, 0, Chart1.Width,
Chart1.Height), Chart1.Canvas.Canvas, Rect (0, 0, Chart1.Width,
Chart1.Height));

Take jsem predpokladal, ze TCanvas3D je potomkem TCanvasu a zkusil
pretypovat, bohuzel tomu tak neni.

Je nejaky zpusob jak se k tomu dostat? (ulozit to do souboru ci clipboardu a
pak prekonvertit je vzhledem k zadani nemozne).

Pokud ne, existuje neco podobneho (free!)?

Je to pro Delphi 4.

Diky za info

* K Jezisku, panacka, ja se budu kolebati...
* Narodil jsem se, radujte se...
--------------------------------------

DCU to PAS

Tomas Holan wrote:

> Neexistuje.... pred par lety jsem vedl diplomku na tohle
> tema a vysledkem byl fungujici prekladac z .EXE do BP.
> Tedy z .EXE, ktere bylo vysledkem prace Borland Pascalu,
> zpatky do zdrojaku, vcetne unit atd.

Raz som mal moznost vyskusat akysi prekladac resp.
analyzator DCU suborov. Nevedel vsak vytvorit
cisty PAS subor, len nejaky pseudo format,
nieco medzi pascalom a assemblerom.
Napisal ho Alexei Hmelnov a myslim,
ze k nemu boli aj zdrojaky.

Vlkovic

Kliknut� mimo aplikaci

[*] Michal Tiller <Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz> - 15.2.2001 17:45:03

Myslim, ze by to melo volat TForm.OnDeactivate, pripadne
TApplication.OnDeactivate.
V druhem pripade je dobre pouzit TApplicationEvents z palety Additional
(D5).
Michal Tiller

[...]

[*] Marcant <marcant(zv)sct.sk> - 15.2.2001 17:45:08

Uvolnovani dynamicky generovanych controluJe to presne tak, ibaze to uvolnenie nezabezpecuje Parent ale Owner (ten co je v parametri metody Create). V tomto pripade je to to iste t.j.TMacroEditWnd, ale nemusi to tak nutne byt.
[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.2.2001 18:32:05

From: "Slavek Rydval" <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
> potrebuji ulozit to, co mi nakresli TChart, ale do gifu ci jpegu. Ten to ale

Ahoj,

bitmapu ziskas takhle, pak ji uz staci prevest do JPEGu:

Bitmap: TBitmap;
begin
Bitmap := Chart1.TeeCreateBitmap(Chart1.Color, Chart1.ClientRect);

Image1.Picture.Bitmap := Bitmap;
Bitmap.Free;

HTTPS

[*] Petr Kro�a <delphi sysoft(zv)centrum(tec)cz> - 15.2.2001 18:44:59

Ahojky,

nevite nekdo o komponente ktera by umoznila upracovat obdobne jako HTTPGet http://www.utilmind.com
ale pod protokolem https://

s pozdravem
Petr Kro�a
www.sysoft.org

tPrinters.GetPrinter

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 15.2.2001 21:52:43

From: <voltrr1.epr(zv)mail.cez(tec)cz>

> [...]
> Neni to moc koser ale funguje to mnohem lepe a clovek nad tim ma kontrolu

Diky,

tak jsem si nakonec napsal vlastni GetPrinterPort a zda se, ze s malymi
problemy v kompatibilite mezi W2K a W98 se to da obejit.

Bye, pf

Pridani DLL po kompilaci

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.2.2001 22:58:06

From: "Petr Palicka" <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz>

Ahoj,

> to jde?

Pokud ti jde pouze o nazvy tak ano, parametry samozrejme ne.

> treba z twain32.dll si vytahnou seznam funkci a pracota s tim?
> jak zjistim parametry funkce (a jejich typy)?

K tomu je treba dokumentace.

Petr Vones, amatersky programator

Pridani DLL po kompilaci

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.2.2001 23:00:55

From: "Adam Feistner" <feistna(zv)volny(tec)cz>

Ahoj,

> Jaky export ?

Funkce exportovane z DLL podle jejich nazvu.

> Druha moznost by sice sla resit predanim primo z funkce, ale ja nevim :-).
Kdyz jsem si zkousel napsat takovy plugin, prislo mi
> rychlejsi vypsat si nejakou tabulku jmen a pak to posilat jedinou fci.

Co treba pouzit COM a Type Library ?

Petr Vones, amatersky programator

IB6 - pouzivanie poli

[*] Roland Turcan - RoTurSoft <rotursoft(zv)nextra.sk> - 16.2.2001 04:20:17

Zdravim.

Pouziva niekto polia (array) ? Nie je mi uplne jasne ako pomocou IBQuery
zapisat do poli.

Problemy pri raw tisku na sitovou tiskarnu

Podle mne je problem s tim ze tisknes na port a spooler to spatne zpracovava.
Zkusil bych tam ty data nacpat pres kombinaci
OpenPrinter , StartDocPrinter, WritePrinter, ClosePrinter.

Kdysi jsem to na neco pouzil ale nakonec jsem to udelal jinak takze nevim
jak by se to chovalo na siti.

Zkus todle (a dej vedet jak to dopadlo :-) ):

procedure TPrintfile1.OutputWinPrn(Sender: TObject; FileName: String);
var
FIn,
FOut : File;
Buffer : array [0..1024] of Byte;
RealByte : integer;

ADevice,
ADriver,
APort : string;
PrinterHandle: THandle;
DocInfo1: TDocInfo1;
DS : string;
OutByte: DWORD;

AssignFile(FIn,FileName);
Reset(FIn,1);
except
MsgOk('Fout bij openen bronbestand!','Bestand uitvoer');
setlength(ADevice,80);
setlength(ADriver,80);
SetLength(APort,80);
Printer.GetPrinter(PChar(ADevice),
PChar(ADriver),
PChar(APort),PrinterHandle);
if not OpenPrinter(PChar(ADevice),PrinterHandle, nil) then
begin
StringMsgOk('error ' + IntToStr(GetLastError),caption);
with DocInfo1 do
begin
pDocName := PChar(FileName);
pOutputFile := nil;
pDataType := 'RAW';
end;
screen.Cursor:=crHourglass;
StartDocPrinter(PrinterHandle, 1, (zv)DocInfo1);
if length(InitWin)>0 then
WritePrinter(PrinterHandle,PChar(InitWin),length(InitWin),OutByte);
while not eof(Fin) do
begin
Blockread(Fin,Buffer[0],sizeof(Buffer),RealByte);
setlength(DS,RealByte);
move(buffer[0],DS[1],RealByte);
if not WritePrinter(PrinterHandle,PChar(DS),RealByte,OutByte) then
if length(ExitWin)>0 then
WritePrinter(PrinterHandle,PChar(ExitWin),length(ExitWin),OutByte);
except
MsgOk('Fout bij verwerken van uitvoer!','Bestand uitvoer');
EndDocPrinter(PrinterHandle);
ClosePrinter(PrinterHandle);
CloseFile(FIn);
screen.Cursor:=crDefault;

Radek Voltr

PS: Kod je nejakeho holandana a je newsu

Prehravani videa bez blikani obrazu?

[*] Hubka Lubos <L.Hubka(zv)trenkwalder(tec)com> - 16.2.2001 07:19:56

ja by som pred zmenou obrazkou skusil "uzamknut" prekreslovanie.
LockWindowUpdate(Handle); - uzamknutie
LockWindowUpdate(0); - odomknutie

/LH

> [...]
> http://www.ingjapan.ne.jp/hori/index-e.html ,
> ktery maj TDXDIB a TDXDraw, myslim ze vyuzivaji primo DirectX, jestli

Mapa

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 16.2.2001 07:45:12

ahoj,

sece se neptas me, ale my jsme hranice republiky nasnimali tabletem z
mapy. mesta jsme pak vzali podle seznamu v autoatlase a toho urceni
List/Ctverec/kvadrantek (napriklad 28-a-2), coz na mape na jednu
obreazovku staci, ale pro zvetsovani to nestaci...

> Ahoj,
> mohu se zeptat, kde se da takova databaze ziskat?
> Zdravi
> Jiri Binder

Zmena casu souboru

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 16.2.2001 07:46:58

> Dobry den,
>
> prosim Vas, jak se da v Delphi zmenit cas vzniku souboru. Nejak
> to ted nemohu najit.

V JCL Lib mas SetFileLastWrite, SetFileLastAccess, GetFileLastAccess,
GetFileLastWrite, GetFileCreation ..., v unitu JclFIleUtils ....
To je sikovne zejmena v NT, kde je tech casu u souboru k mani trosku vic ...

Tomas Vladik
vladik(zv)swadvice(tec)cz
ICQ# 101763081

DBLookupComboBox na DBCtrlGrid

[*] Petr Kejval <petr.kejval(zv)worldonline(tec)cz> - 16.2.2001 08:00:08

Nemohl bys mi SQLBoxes tak� poslat. R�d bych se na n� tak� pod�val.
D�kuji.
Petr Kejval
petr.kejval(zv)wo(tec)cz

> nevadi, pouziju SQLBoxes, stejne jsou lepsi.
>
> uz jsem to nekomu posilal, je to free + zdroje.
> je to combo, do ktereho se zada SQL dotaz, a co se prebira do ceho a co
> se ma listovat (zobrazovat) a ono to pekne funguje :)

Problem s volanim funkcie z DLL

[*] Miroslav Hro��o���#�,�(�j�Z��3 - 16.2.2001 08:00:59

Nazdar,

Mam problem s volan�m funkcie s DLL.
Ked zavolam funkciu z DLL, tak sa vykona spravne ale nevrati sa mi fokus na nasledujuci edit. Ked nasymulujem vratenie fokusu na dany edit, tak sa nevykona funkcia OnEnter a v Edite neblika kurzor. Ked potom prepnem sa na ine okno vo windowsoch a vratim sa naspat, tak sa vykona funkcia OnEnter napriek tom, ze som uz ju vykonal zavolanim z inej funkcie.
Prosim Vas poradte mi co robim zle.

procedure TForm1.Edit1Exit(Sender: TObject);
var hh:Integer;
getobj:Function(meno:string):boolean;
hodnoty,combo:variant;
icidkl : integer;
t f:boolean;
savefocus:HWND;
saveWindow:HWND;
me:Tmessage;
aaaa:TFormState;
curso:TCursor;
Klavesa : Char;
begin
hh:=LoadLibrary('DKL.DLL');
(zv)GetOBJ := GetProcAddress(hh,'VKOC0701');
GetObj('EKOC0701');
FreeLibrary(hh);

Application.ProcessMessages;
Form1.Activate;
Form1.SetFocus;
Edit2.SetFocus;
Edit2.OnEnter(Sender);
end;

LCD s radicem HD44780

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 16.2.2001 08:34:29

Ahoj,

zapojeni LCD na paralelni port + zdrojaky v C:
http://members.tripod.com/padara/lcd_info.htm

Zdroje v BP7 k prehravaci MPX (ktery pouziva i zapis na tento displej)
jsou tady:
http://www.radioactivesoft.com/mpxf/

> From: Pavel Simek [mailto:kejchal(zv)volny(tec)cz]
> Subject: LCD s radicem HD44780
> Hledam pomoc s ovladanim LCD displaye rizeneho radicem
> HD44780. Nemate nekdo
> nejake zkusenosti?

Volne siritelny codec pro MP3

[*] XOR <xor(zv)centrum(tec)cz> - 16.2.2001 09:32:25

Zdravim.

Jsem tvurcem aplikace, ktera umoznuje prehravani WAV souboru
(zvukovych ukazek). Rad bych ale presel na format MP3, kvuli
moznosti umistit na CD vetsi mnozstvi ukazek. Pokud se ale
nepletu, Windows 95 (2000 uz asi ano) neobsahuji zabudovanou
podporu MP3 (na rozdil od WAV, kodek se do nich dostava vzdy s
prislusnou aplikaci, napriklad s instalaci WinAmpu nebo Media
Playeru 7.

Rad bych se dotazal, zda existuje nejaky codec umoznujici
prehravani souboru ve formatu MP3 ve Windows, jehoz
sireni by nebylo vazano na zadne dalsi licencni poplatky.
To zn. ze po jeho zakoupeni bych ho mohl dal distribuovat se
svoji aplikaci. Jedna se mi skutecne jen o codec, ne o komponentu
pro Delphi na prehravani MP3!

Pripadne poradte jiny komprimovany format s mensi velkosti nez
WAV.

D�k.
XOR
Xenomorph Optimized for Repair
xor(zv)centrum(tec)cz
http://xor.hyperlink(tec)cz

K chatov�n� je tu http://www.XChat(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

Pridani DLL po kompilaci

[*] Delphi konference <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 16.2.2001 10:18:24

Ahoj,
Jedna z cest jak psat pluginy mohou byt i COM objekty (eventulene
OLE a Active X). Tvoje aplikace muze obsahovat typovou
knihovnu s rozhranim(i) pro pluginy. Plugin pak tohle rozhrani implementuje.
Navic tvorce pluginu neni nutne odkazan jenom na Delphi (vyhoda?).
Programujes-li COM objekt tak, ze ma implemetovat taato rozhrani
z teate typove knihovny umi delphi ale i treba VC++ vytvorit delkarace
techto metod v kodu.
A z typove knihovny lze vycist i informace o metodach objektu, paramerty
vcetne typu, a typech v teto knihovne definovanych.
HOW TO (v C++): http://www.eburg.com/~baxters/typeinf2/

Tomas Bihary

> Funkce exportovane z DLL podle jejich nazvu.

> Kdyz jsem si zkousel napsat takovy plugin, prislo mi
>
> Co treba pouzit COM a Type Library ?
>
> Petr Vones, amatersky programator

Problemy pri raw tisku na sitovou tiskarnu

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 16.2.2001 10:23:45

From: <voltrr1.epr(zv)mail.cez(tec)cz>

> Podle mne je problem s tim ze tisknes na port
> a spooler to spatne zpracovava.

No, kdyz tisknu primo na port v radkovem rezimu pomoci CreateFile() etc...
tak to funguje spravne i na sitovou tiskarnu - tam je zrejme neresitelny
problem s osetrovanim chyb na urovni aplikace. Ale jinak to pracuje.
To, cos by mi poslal, resi stejny problem, ale pomoci OpenPrinter() apod.
Moc jsem to nezkousel, ale vypada to, ze to funguje taky.

***

Tady jde o neco jineho: ja potrebuji prehodit puvodni radkovy rezim tisku na
strankovy na laserovku. Pro jednoduchost jsem chtel pouzit AssignPrn() a
standardni pascalske I/O rutiny.

AssignPrn() nastavuje u promenne typu File.OpenFunc na jednu z lokalnich
funkci PrnOpen(). Volani standardniho Rewrite pak tuto funkci zavola a ta
nastavi FileInOutFunc na PrnOutput(), coz je dalsi lokalni funkce v unit
Printers, ktera prevadi standardni funkci write(ln) na operace s
Printer.Canvas. PrnClose() pak udela EndDoc() a je to.

Na lokalni tiskarne to funguje spravne, ale jakmile to poslu na sitovou, tak
to po prvnim CloseFile() zacne zahazovat dalsi tisk a zadnou chybu to
neindikuje, pricemz z jinych programu lze i v tomto stavu normalne tisknout.

Takze to vypada, ze je neco shnileho mezi moji aplikaci a wokny.

Bye, pf

Problem s volanim funkcie z DLL

Mozna je to uplna blbost, ale zkus do te DLL predavat ne string, ale PChar.
Mozna muze byt take problem ve volaci konvenci (cdecl, stdcall). Kdovi,
jestli to neudela nejaky bordel na zasobniku. Ta DLL je tvoje a napsana v
Delphi?

[...]

MidWare Ano ci Ne

[*] Delphi konference <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 16.2.2001 11:39:23

Rad bych se zeptal na vase zkusenosti s komponentami MidWare
od F. PIETTIHO. V archivu jsem nasel ohlasy pouze na jeho
dalsi sitove komponenty, ale o MidWare se moc nepise.
Pouzivate je nekdo, jsou s nimi problemy, ... apod.?
Dekuji Tomas Bihary

Problem s volanim funkcie z DLL

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 16.2.2001 11:40:59

Ahoj,

jiz se zde nekolikrat probiralo, ze kdyz chces
pouzivat pri praci s DLL String nebo dyn. pole
je nutne doplnit jako prvni unitu vzdy ShareMem a
distrubuovat potom BORLANDMM.DLL.
Dale viz help:

If a DLL exports routines that pass long strings or dynamic arrays as
parameters or function results (whether directly or nested in records or
objects), then the DLL and its client applications (or DLLs) must all use
the ShareMem unit. The same is true if one application or DLL allocates
memory with New or GetMem which is deallocated by a call to Dispose or
FreeMem in another module. ShareMem should always be the first unit listed
in any program or library uses clause where it occurs.

ShareMem is the interface unit for the BORLANDMM.DLL memory manager, which
allows modules to share dynamically allocated memory. BORLANDMM.DLL must be
deployed with applications and DLLs that use ShareMem. When an application
or DLL uses ShareMem, its memory manager is replaced by the memory manager
in BORLANDMM.DLL.

> [...]

begin
hh:=LoadLibrary('DKL.DLL');
(zv)GetOBJ := GetProcAddress(hh,'VKOC0701');

InterBase

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 16.2.2001 11:42:19

Ahoj
muzete mi nekdo poradit jak na linuxu (RH 6.2 s 2.4.0 jadrem) nakonfiguruju
interbase 6.0 na optimalni vykon. Nebo aspon kde sehnat tyto informace v
dokumentaci to nejak nemuzu najit.

dik

Delphi ikony a karta Riva TNTT2 pro

[*] Str�n�k Franti�ek - 16.2.2001 11:48:00

Vazeni pratele,
diskutovalo se zde o karte Trio S3 a poskozenych ikonkach. Tuto kartu
mam a chci ji vymenit za kartu
Riva TNT2 PRO 32 MB. Mate nekdo zkusenosti s touto kartou ?
(Abych tuto kartu nekoupil a vysledek nebyl zase stejmy).
Ktera jina graficka karta je dobra a neprinasi tyto problemy ?

Dekuji za odpovedi.
F. Stranik

IB6 - pouzivanie poli

[*] rado(zv)nnsk.sk - 16.2.2001 11:52:28

Pokial viem (skoro naisto), IBX nepodporuje typ ARRAY,
IBObjects ano. http://www.ibobjects.com

HTH,

bego

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 16.2.2001 11:54:27

momentalne to cely predelavam na IB6, oni puvodne chodi jenom pres BDE.
autora puvodnich SQLBoxes se mi nepodarilo kontaktovat.
az to bude hodim to na web.

zadosti plz na souk mail, aspon nezapomenu :).

> Nemohl bys mi SQLBoxes tak� poslat. R�d bych se na n� tak� pod�val.
> D�kuji.
> Petr Kejval
> petr.kejval(zv)wo(tec)cz

Volne siritelny codec pro MP3

[*] RDocekal(zv)csas(tec)cz - 16.2.2001 12:27:46

> Pripadne poradte jiny komprimovany format s mensi velkosti nez
> WAV.

Mrkni na
http://www.xiph.org/ogg/vorbis/

<mailto:rdocekal(zv)csas(tec)cz> ICQ: 9008367

Delphi ikony a karta Riva TNTT2 pro

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 16.2.2001 13:02:35

S kartami s TNT2 nemame zadne problemy. :-)

> [...]
> zkusenosti s touto kartou ? (Abych tuto kartu nekoupil a vysledek
> nebyl zase stejmy). Ktera jina graficka karta je dobra a neprinasi

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

TDBChart a ukladani do souboru ve vlakne

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 16.2.2001 14:15:59

Preji vsem pekneho dne,

potrebuju ve vlakne provadet SQL dotaz, jehoz vysledna mnozina je napojena
na DBChart, ktery pak ukladam do jpegu. Tohle se provadi neustale.
Problem je ale v tom, ze po nekolika malo obrazich (zalezi na rozmeru) se
uklada jen bila plocha. V jinych pripadech mi program vyhuci s hlaskou Out
of system resources (D4, Windows 2000).

Co s tim?

Diky za kazde info

* K Jezisku, panacka, ja se budu kolebati...
* Narodil jsem se, radujte se...
--------------------------------------

D3, DBASE a InstallShield

[*] milan_2(zv)sose-sou(tec)cz - 16.2.2001 14:16:04

Ahojky Delphini,
muj problem se tyka tvorby instalace programu, ktery vyuziva databazi a
BDE.

Mam program, kde pouzivam soubor definovany jako DBDEMOS - animals.dbf
(priklad)

Potrebuju udelat instalaci tohoto programu pomoci InstallShieldu.

V InstallSHieldu nadefinuju pridat BDE (vybrane DBASE, ale zkousel jsem to i
s FULL instalaci) a vytvorim instalaci celeho programu.

Pri spusteni programu na jinem pocitaci, kde neni predem nainstalene
BDE, se mi samozrejme program nespusti, nebot nenajde muj soubor :((

Cim to ?
Dle meho nazoru bude nejspis zapecenej zajic v nastaveni ALIASU u instalace
BDE, protoze s tema jsem se vubec nezatezoval ... nevim totiz, jak s tim :(

Muze nekdo poradit ?

Dik moc.

MIlan
=============
Milan
Delphi beginner
Delphi 3, W98

MidWare Ano ci Ne

[*] Ales Radikovsky <radik(zv)allstar(tec)cz> - 16.2.2001 14:53:20

> [...]
> dalsi sitove komponenty, ale o MidWare se moc nepise.
> Pouzivate je nekdo, jsou s nimi problemy, ... apod.?

Zkusenosti nemam prakticke, ale ten kod jsem nedavno prohlizel, protoze pisu
podobnou knihovnu. Takze vim, ze kod je dobry, i kdyz podle me ne uplne
dokonaly. Podle me by mohl delat problemy hodne zatizeny server, velke
dotazy a mnoho klientu. Ale jako problem vidim hlavne licenci. Na rozdil od
ISC neni MidWare free pro komercni ucely!!!

Ales

COM; I/O Error 103

Prosom o radu s nasledujicim problemem. Mam trochu nestandardni situaci.
Napsal jsem programek, ktery neustale cte v urcitych casovych intervalech
nejaka data z COM portu. Pouziva k tomu komponenty AsyncFree a komponentu
Timer z Delphi. Podle nactenych dat aktualizuje sve vnitrni promenne. Aby se
tohoto programu mohl uzivatel zeptat na hodnoty ulozene ve vnitrnich
promenych zabudoval jsem do ni COM objekt, ktery pres svou metodu
zpristupnuje vnitrni promenne programu.
Tato metoda ma poze cist obsah nektere z vnitrnich promenych a vratit ho na
vystup.

Jako klienta potrebuji vytvorit programek, ktery se bude volat v ramci
dosove aplikace pod Windows. Nechci v nem zadne formulare, ani datamoduly.
Obsahuje jen prilinkovanou unitu *TLB.pas a soubor *.dpr ze ktereho jsem
vyhazel vsechna volani metod Application. Je tam jen prace zapis do TXT
souboru a vytvoreni a prace s ComObjectem. Com server je stale spusteny.
Problem nastane pri vytvareni COM objectu tehdy mi metoda CoObject.Create
hlasi chybu I/O error 103. Nevite nekdo cim by to mohlo byt.

Vse je v D5 ent SP1.

Diky za kazde popostrceni

Jaromir Cermak

Zjisteni existence sloupce

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 16.2.2001 15:29:34

Nevite nekdo, jak zjistim na SQL servru zda v dane tabulce exituje urcity sloupec?

Zjisteni existence sloupce

To zavisi od SQL servera. O aky sa jedna v Tvojom pripade?

L.

> Nevite nekdo, jak zjistim na SQL servru zda v dane tabulce exituje urcity
sloupec?

aktualni radek gridu

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 16.2.2001 16:26:40

DDV,

pratele, snazim se obslouzit kresleni DBGridu (event
DBGrid1DrawColumnCell) a potreboval bych zjistit, zda prave vykreslovany
radek je aktualni veta datesetu. proste nekde neco delam a pohybuju
aktualni vetou (inkrementalni hledani) a chci oramovat radek s aktualnim
zaznamem, jenze nevim, jak zjistit ze to je policko zrovinka toho
aktualniho zaznamu.

poradte nekdo prosim. hlavne ne stylem pouzij tu a tu komponentu, nebo
inkrementalni hledani je pomale a podobne. sef je sef, potrebuju to
napsat ve stavajicim DBGridu (nebo v jeho potomkovi, kteryho muzu
spachat sam).

Delphi 5 profi

mciSendString

[*] Petr Ha�lar <rincewind(zv)volny(tec)cz> - 16.2.2001 17:03:57

Ahoj,
potreboval bych poradit s :

a) mciSendString('Set cdaudio door open', nil, 0, hinstance); => otevre
se mi CD mechnika E:\, ale ja chci otevrit F:\. Jde to nejakym parametrem
zmenit? ( nasel sem to kdesi na internetu, ale nikde k tomu nemuzu najit
zadnej help :-( )

b) da se win.MediaPlayer spustit z commmand line s param. fullscreen
( a nerad bych to resil importem MP do Delphi ) ? Pres keybd_event muzu
simulovat stisk napr. Entru, ale ja potrebuju Alt+Enter...

Predem dik.

S pozdravem

Petr Ha#lar
rincewind(zv)volny(tec)cz

ICQ #89356906

MidWare Ano ci Ne

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 16.2.2001 17:38:18

Pokud vim, je pomoci neho napsany FreeVCS. Ten pouzivam a nemuzu si
stezovat.

Delphi konference wrote:

> [...]
> dalsi sitove komponenty, ale o MidWare se moc nepise.
> Pouzivate je nekdo, jsou s nimi problemy, ... apod.?

[*] Jan Tungli <Jan.Tungli(zv)datapac.sk> - 16.2.2001 19:00:40

Query.FieldDefs.Update
Query.FieldDefs.FindField(name)

alebo :
if Query.Active then Query.FindField(name)

Ale ak potrbujes vediet ako sa volaju jednotlive polozky aj ako sa vola na
urovni SQL tak
tomu ti mozem doporucit moje komponenty - prave dnes robim stranku - zajtra
to bude ok
(Edge komponenty).

Jan Tungli
email: jan.tungli(zv)seznam(tec)cz
tungli(zv)datapac.sk
http://www.tungli.host.sk

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Jaroslav Nadhera [SMTP:nadhera(zv)csh(tec)cz]
> Odesl�no: 16. febru�r 2001 15:30
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Zjisteni existence sloupce
>
> Nevite nekdo, jak zjistim na SQL servru zda v dane tabulce exituje urcity
> [...]

Edge componenty

[*] Jan Tungli <Jan.Tungli(zv)datapac.sk> - 16.2.2001 20:34:30

Uverejnil som moje Edge komponenty na http://www.tungli.host.sk

EQuery - odstanuje urcite nedostatky BDE, obsahuje SQL parse
EDBGrid - umoznuje menit indexaciu aj zlozene indexy, vie zistit SQL nazov
polozky napr: A.Name
EFilter - vyhladavanie (filtrovanie) ciste na base SQL (like,<,>, atd.)
spolupracuje s EDBGrid.

atd.

Popis este chyba.

Jan Tungli
email: jan.tungli(zv)seznam(tec)cz
tungli(zv)datapac.sk
http://www.tungli.host.sk

Aktivita uzivatele na PC

[*] Kralik Michal <xkrali07(zv)stud.fee.vutbr(tec)cz> - 16.2.2001 21:25:23

Diky, vyzkousel jsem to a funguje to zatim bez problemu.

On Sat, 10 Feb 2001, Petr Vones wrote:

> [...]
> CursorPos: TPoint;
> begin
> GetCursorPos(CursorPos);
> Result := (LastCursorPos.x <> CursorPos.x) or
> (LastCursorPos.y <> CursorPos.y);
> LastCursorPos := CursorPos;
> if not Result then
> for VirtKey := 1 to 255 do
> if GetAsyncKeyState(VirtKey) <> 0 then
> begin
> Result := True;
> Break;
>
> Bohuzel jak znamo jednoducha reseni nebyvaji nejlepsi a to plati i o tomto.
> Obcas se stane, ze to nezachyti stisk klavesy.

[*] Kralik Michal <xkrali07(zv)stud.fee.vutbr(tec)cz> - 16.2.2001 21:26:02

Takhle ale neosetrim situaci, kdy ten uzivatel bude pracovat v jine
aplikaci ne?

On Mon, 12 Feb 2001, Ladislav Fitz wrote:

> [...]
> takhle
>
> procedure tModuleObject.MessageEvent (var msg : tMsg; var handled :
> boolean);
> begin
> if ((WM_KEYFIRST<=msg.message)and(msg.message<=WM_KEYLAST))or
> ((WM_MOUSEFIRST<=msg.message)and(msg.message<=WM_MOUSELAST)) then
> begin
> LastTime:=Time; {cas pri stisku,pusteni klavesy a pohybu mysi}
> end;
> if (Assigned (OldMessageEvent)) then OldMessageEvent (msg,handled);
> {OldMessageEvent uschovana puvodni hodnota OnMessage}

Zpravy z threadu do komponenty

[*] Jiri Binder <j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 16.2.2001 21:37:44

Ahoj,
narazil jsem na situaci se zpracovanim zprav, ktera mi neni jasna.
Mam nevizualni komponentu, vytvorim v hlavnim threadu jeji okno.
Dale vytvorim thread z nehoz obcas posilam komponente do tohoto
sryteho okna zpravu. Pri zpracovani zpravy za urcitych okolnosti
poslu zpravu threadu zpet. Vse Post nikoliv Send. Obcas ni takto
dojde k zatuhnuti aplikace v pripade, ze se zpravy zacykli. Je to
sice vzdy dusledek chyby pri rozhodovani zda zaslu zpravu zpet,
ale
ja bych chtel, aby aplikace zila i v tomto pripade.
Zachrani to, kdyz pred zaslanim zpravy zpet dam
Application.ProcessMessages, ale jednak se mi to moc nelibi a
jednak mam pocit ze to delam spatne. Na veci mi neni jasne toto:
Jak smycka zprav komponenty tak hlavniho okna jsou soucasti
hlavniho threadu. Proc tedy nedostane slovo zpracovani zprav
hlavniho okna? Zkousel jsem tez poslat zpravy oklikou, tj z threadu
ne do komponenty, ale do hlavniho okna a teprve odtud ve
zpracovani OnMessage udelat post komponente - nemelo to vsak
na vec vliv. Proc kdyz tato zprava musela projit hlavnim oknem se
provedla, ale zpravy vstupu nebo paint nikoliv. Zrejme necemu
spatne rozumim. Muzete me prosim nekdo poradit?

Jiri Binder

InstallShield download

[*] NecTSpider <NecTSpider(zv)seznam(tec)cz> - 16.2.2001 21:48:58

Zdravim,
chtel bych pro instalaci svoji aplikace pouzit IS, ale nebyl mi poskytnut spolecne s instalaci Delphi, muzete mi nekdo poradit odkud bych ho mohl stahnout. Staci odkaz na www nebo ftp. Thanks lidicky.

Nec T Spider
ICQ: 104256123

Predlohy v D5

[*] Phill <pedrophill(zv)seznam(tec)cz> - 17.2.2001 11:48:33

Ahoj,
mam takovou jednu vec. Kdyz se v D5 otevre Editor Properties, muzou se
na zalozce Code insight vytvorit naky predlohy. Nak sem ale neprisel nato,
jak je pouzivat. Je tam treba cases a pod tim je rozepsan prikaz case
of...... ale furt to tam nemuzu dostat. Nebo to slouzi uplne knecemu jinymu?
Dik,
Phill
--------------------------
Email: Phill(zv)cmail(tec)cz
Web: http://phill.webz(tec)cz
ICQ:69193789
Phone:+420 608/ 963 869
--------------------------------

InstallShield download

[*] M. Winkler <m.winkler(zv)seznam(tec)cz> - 17.2.2001 18:39:41

http://www.installshield.com/products/default.asp

M. Winkler
From: <milan_2(zv)sose-sou(tec)cz>
> Dle meho nazoru bude nejspis zapecenej zajic v nastaveni ALIASU u instalace
> BDE, protoze s tema jsem se vubec nezatezoval ... nevim totiz, jak s tim :(

Ahoj,

vytvareni aliasu se pokud mozno vyhni, jsou s tim problemy pokud uz na danem
pocitaci je jina aplikace s BDE. Pouzij radeji TDatabase komponentu a v ni
nastav cestu k tabulkam pomoci PATH v Params (za behu aplikace pred otevrenim
tabulek).

Petr Vones, amatersky programator

COM; I/O Error 103

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.2.2001 15:57:37

From: "CERMAK" <CERMAK(zv)procom(tec)cz>
> vyhazel vsechna volani metod Application. Je tam jen prace zapis do TXT
> souboru a vytvoreni a prace s ComObjectem. Com server je stale spusteny.

Ahoj,

a jak je ten zapis realizovan, pomoci AssignFile a spol ?

Petr Vones, amatersky programator

aktualni radek gridu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.2.2001 16:02:27

From: "Petr Palicka" <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz>
> [...]
> DBGrid1DrawColumnCell) a potreboval bych zjistit, zda prave vykreslovany
> radek je aktualni veta datesetu. proste nekde neco delam a pohybuju

napriklad pomoci gdFocused in State.

Petr Vones, amatersky programator

Zpravy z threadu do komponenty

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.2.2001 16:09:13

From: "Jiri Binder" <j.binder(zv)albacon(tec)cz>
> [...]
> poslu zpravu threadu zpet. Vse Post nikoliv Send. Obcas ni takto
> dojde k zatuhnuti aplikace v pripade, ze se zpravy zacykli. Je to

mozna by bylo lepsi zasilat zpravy pomoci SendMessage(Timeout), tim se zprava
vyridi okamzite, coz vlastne dela i TThread.Synchronize.

> Application.ProcessMessages, ale jednak se mi to moc nelibi a
> jednak mam pocit ze to delam spatne. Na veci mi neni jasne toto:

Mam tentyz pocit. Jak je vyresena smycka zpracovani zprav v tom threadu ?

Petr Vones, amatersky programator

MidWare Ano ci Ne

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.2.2001 16:15:43

From: "Ales Radikovsky" <radik(zv)allstar(tec)cz>

dalsi moznost je ASTA (http://www.astatech.com)

Petr Vones, amatersky programator

TDBChart a ukladani do souboru ve vlakne

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.2.2001 16:18:58

From: "Slavek Rydval" <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
> [...]
> uklada jen bila plocha. V jinych pripadech mi program vyhuci s hlaskou Out

bez zdrojaku (TeeChart) to bude asi tezky. Nemuze byt ale chyba i v napojeni
na databazi a zpracovani v threadu ? Zkousel jsi to i s ne-DB Chart ?

Petr Vones, amatersky programator

Problem s volanim funkcie z DLL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.2.2001 16:22:28

From: <brant(zv)dcomm(tec)cz>
> Mozna je to uplna blbost, ale zkus do te DLL predavat ne string, ale PChar.

Ahoj,

neni to blbost. Pokud pouzijes string tak musis zajisit, aby jak EXE tak DLL
pouzivala Borlandi alokator pameti (viz SharedMem unit + .DLL), coz neni vzdy
idealni. Pokud je budes predavat jako PChar tak je to bez problemu. Dalsi
moznost je misto DLL pouzit balicek, pak neni treba ShareMem, ovsem je nutno
prelozit i aplikaci s alespon zakladnim VCLx0 balickem.

Petr Vones, amatersky programator

HTTPS

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.2.2001 16:27:04

From: "Petr Kro�a" <delphi_sysoft(zv)centrum(tec)cz>
> nevite nekdo o komponente ktera by umoznila upracovat obdobne jako HTTPGet

Ahoj,

melo by to jit s Indy (http://www.nevrona.com/Indy/SSL.html)

Petr Vones, amatersky programator

Error code

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.2.2001 16:31:44

From: <MDvorak(zv)csas(tec)cz>
> nevite nahodou nekdo, co by se mohlo skryvat za chybou:
> The application, , generated an application error The error occurred on 2/
> 7/2001 (zv) 6:56:28.656 The exception generated was c0000025 at address
> 77f892e5 (RtlRandom)

Ahoj,

v jake verzi Delphi, na jakem OS, pouziva aplikace sockety nebo BDE, stane se
to ihned po spusteni nebo az casem ... ?

Petr Vones, amatersky programator

Prekresleni plochy

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.2.2001 16:38:36

From: "Pavel Zemek" <Zemek(zv)gymhu.ipex(tec)cz>
> jak udelam, aby Windows prekreslil celou plochu a vsechna okna?

Ahoj,

procedure Experimental_RepaintDesktop;

function EnumWindowsProc(Wnd: HWND; Param: Integer): Boolean; stdcall;
begin
if IsWindowVisible(Wnd) then
begin
InvalidateRect(Wnd, nil, True);
UpdateWindow(Wnd);

RedrawWindow(0, nil, 0, RDW_INVALIDATE or RDW_ERASE or RDW_ALLCHILDREN or
RDW_UPDATENOW or RDW_ERASENOW);
EnumWindows((zv)EnumWindowsProc, 0);
GdiFlush;

runtime packages

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.2.2001 16:39:32

From: "Bohdan Voska" <bohdan(zv)softok(tec)cz>

Ahoj,

> 1.Lze libovolne distribuovat runtime balicky typu VCL50.BPL,VCLDB50.BPL atd.

Ano.

> 2.Slo by udelat vlastni balicek, ktery by byl jen jeden a obsahoval by
> balicky VCL50.BPL,VCLDB50.BPL.

Ne.

Petr Vones, amatersky programator

HTTPS

[*] Petr Kro�a <delphi sysoft(zv)centrum(tec)cz> - 18.2.2001 18:14:51

diky :o) je to presne to co sem hledal

From: "Heinisch Jiri" <deis(zv)deis(tec)cz>
> Existuje nejaky postup ci komponenta na zaslani tiskove sestavy na FAX
> napriklad na tiskarnu Microsoft Fax tak aby vytacene cislo bylo mozne zadat
> v primo v programu tim byl odstranen jakykoliv dialog s uzivatelem ?

Ahoj,

pro Microsoft Fax lze pouzit SimpleMAPI. Unit JclMapi pochazi z JCL:
http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL

uses
JclMapi;

with TJclEmail.Create do
try
Recipients.Add('12345678', '', rkTO, 'FAX');
Subject := 'Subject';
Body := 'Text';
Send(False);

mciSendString

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.2.2001 19:47:08

From: "Petr Ha#lar" <rincewind(zv)volny(tec)cz>
> a) mciSendString('Set cdaudio door open', nil, 0, hinstance); => otevre
> se mi CD mechnika E:\, ale ja chci otevrit F:\. Jde to nejakym parametrem

Ahoj,

zkus tohle (a dej pripadne vedet jestli to funguje):

uses
MMSystem;

procedure OpenCloseCdDrive(const OpenMode: Boolean; const Drive: Char);
const
OpenCmd: array [Boolean] of DWORD =
(MCI_SET_DOOR_CLOSED, MCI_SET_DOOR_OPEN);
var
Mci: TMCI_Open_Parms;
MciResult: MCIERROR;
Param: DWORD;
DriveName: array[0..2] of Char;
begin
Param := MCI_OPEN_TYPE or MCI_OPEN_TYPE_ID;
FillChar(Mci, SizeOf(Mci), #0);
Mci.lpstrDeviceType := PChar(MCI_DEVTYPE_CD_AUDIO);
if Drive <> #0 then
begin
Mci.lpstrElementName := StrFmt(DriveName, '%s:', [UpCase(Drive)]);
Inc(Param, MCI_OPEN_ELEMENT);
end;
MciResult := MciSendCommand(0, MCI_OPEN, Param, Cardinal((zv)Mci));
if mciResult <> 0 then
raise Exception.Create('Error');
MciSendCommand(Mci.wDeviceID, MCI_SET, OpenCmd[OpenMode], 0);
MciSendCommand(Mci.wDeviceID, MCI_CLOSE, 0, 0);
end;

> b) da se win.MediaPlayer spustit z commmand line s param. fullscreen
> ( a nerad bych to resil importem MP do Delphi ) ? Pres keybd_event muzu

Nevim, ale zbytecne si to komplikujes. Import jako ActiveX neni prece problem.

Petr Vones, amatersky programator

OT: Jeste jednou modem

[*] Mirek <dmiroslav(zv)seznam(tec)cz> - 18.2.2001 20:37:01

Ahoj, jeste jednou se chci zeptat:

potrebuju ve svem SW delanem v D5 zjistit, kdy byl pouzit paralelni
telefonni pristroj. A to hlavne v pripade odchozich volani. Lze vubec nejak
pres modem zjistit, jestli bylo zvednuto sluchatko a kdy bylo polozeno -
delka hovoru, cas hovoru (pripadne volane cislo - ale to neni dulezite) ???
A jeste se zeptam, zda je mozne zvedutim sluchatka probudit (samozrejme pres
modem) spici PC?

predem diky
Mirek Drancak

mciSendString

[*] Ing. Lud�k Florian <Ludek.Florian(zv)bluerose(tec)cz> - 18.2.2001 21:26:13

Cauec,

> [...]
> zmenit? ( nasel sem to kdesi na internetu, ale nikde k tomu nemuzu najit

pou��v�m to v DLL knihovn�, tak si to uprav.

Bye Ludan
//******************* OpenCD *************************
//
// Otev�e dvݰka CD mechaniky
function OpenCD(Drive: char): boolean; stdcall; export;
var Res: MCIError;
OpenParm: TMCI_Open_Parms;
Flags: DWORD;
S: string;
DeviceID: word;
S := Drive + ':';

Flags := mci_Open_Type or mci_Open_Element;
with OpenParm do begin
dwCallback := 0;
lpstrDeviceType := 'CDAudio';
lpstrElementName := PChar(S);
end;

Res := mciSendCommand(0, mci_Open, Flags, Longint((zv)OpenParm));
if Res <> 0 then
Exit;

DeviceID := OpenParm.wDeviceID;
try
Res := mciSendCommand(DeviceID, MCI_SET, MCI_SET_DOOR_OPEN, 0);
if Res = 0 then

mciSendCommand(DeviceID, mci_Close, Flags, Longint((zv)OpenParm));
end;
end;//******************* CloseCD *************************
//
// Zav�e dvݰka CD mechaniky
function CloseCD(Drive: char): boolean; stdcall; export;
[...]

Res := mciSendCommand(DeviceID, MCI_SET, MCI_SET_DOOR_CLOSED, 0);
if Res = 0 then

mciSendCommand(DeviceID, mci_Close, Flags, Longint((zv)OpenParm));

WebMIDAS

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 18.2.2001 23:06:51

Ahoj,

prosim pomozte najst chybu. Pokusam sa pracovat s XML dokumentami a na
testovacom subore dostavam mne nevysvetlitelne chybove hlasenie ked to
spustam pod W2k; pod W98 ide bez chyby. Obe PC maju instalovany IE5.

testovaci subor test.htm
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0//EN">
<HTML>
<XML Id="Countries">
<COUNTRIES>
<COUNTRY>
<CODE>SK</CODE>
<NAME>Slovakia</NAME>
</COUNTRY>
</COUNTRIES>
</XML>
<SCRIPT Language="JavaScript">
<!--
var xmlDoc=Countries;
var root=xmlDoc.documentElement;
// na dalsom riadku pride na W2k chyba: root.childNodes.length neni objekt.
var intCountries=root.childNodes.length;
// -->
</SCRIPT>
<BODY>
<FORM Name="CForm" Method="post">
<TABLE>
<TR><TD>Code:</TD><TD><INPUT Id="code" Type="text" Size="2"/></TD></TR>
<TR><TD>Name:</TD><TD><INPUT Id="name" Type="text" Size="30"/></TD></TR>
</TABLE>
</FORM>
</BODY>
</HTML>

Podobne chybove hlasenie dostanem, ak sa pokusam vytvorit WebMIDAS aplikaciu
podla dodavanych prikladov. Vtedy ta chyba nastane v subore xmldb.js. Prosim
o pomoc.

[*] Jirka Skladal <jirka.skladal(zv)seznam(tec)cz> - 19.2.2001 02:00:29

Mam dotaz. Chtel bych monitorovat zpravy od mysi a vypisovat jeji souradnice. Pouzil jsem na to hookovani fce.
Takhle jsem nastavil ten "hook", ale ono to nejede. Nevite proc?

SetWindowsHookEx(WH MOUSE, (zv)myHookProc, hInstance, 0)

Tuto fci mam v DLL knihovne, jenze stejnak se mi vyvolava pouze u aplikace, pomoci ktere zavedu toto DLL do pameti. V dokumentaci pisou ze se to ma vyvolat, pro vsechny udalosti mysi, nejenom pro ty ktere nastanou nad moji aplikaci. Nevite co delam spatne? Dekuji za vsechny namety a pripominky.

S pozdravem Jirka Skladal

Velke ikony v TreeView

[*] Michal Vojta <michal.vojta(zv)iol(tec)cz> - 19.2.2001 03:53:58

Ahoj, ve snaze vyrobit menu netradicnejsim zpusobem, zhledl jsem se ve
starsim Outlooku, kde je po leve strane formu neco jako TreeView, ale s
velkymi ikonami.
Jinak se to chovalo jako normalni TreeView, melo to SubItems atd.
Mam D3 Prof., nejblize jsem se dostal s vyse zminenou komponentou, ale do
ImageList, na ktere se pres index odkazuje TreeView, se daji pridat jen
*.bmp do velikosti 24x24 bodu, coz mi nestaci. Zkousel jsem hledat na
Torrym, ale nevedel jsem, jak se jmenuje to co hledam a zahy mi dosly sily.
Poradte.
Michal VOJTA
P.S.: Nejradsi bych neco zadarmo, i 5 USD je na mne trochu moc :-)))

InstallShield

[*] Petr Hajny <hajny5(zv)eryx1.zcu(tec)cz> - 19.2.2001 07:21:08

Preji pekny den,

1)
nevite nekdo prosim, jak dostat cestinu do vysledneho instalacniho
programu z InstallShieldu? Zjistil jsem, ze se prodavaji snad nejake ceske
knihovny, ale nejde to pocestit svepomoci?

2)
lze nejak zajistit, aby se BDE instalovalo pouze tehdy, neni-li na cilovem
pocitaci vubec, nebo pouze ve starsi verzi? U InstallShieldu dodavanym s
Delphi 4 na to nemohu prijit. (pouze u BDE).

(D4, CS, W98)

Dik, Petr.

InterBase

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 19.2.2001 07:32:00

Ahoj muzete mi nekdo poradit jak vypisu velikosti tabulek v IB ? Soubor gdb
ma 70MB ale urcite tam tolik dat zase nemam , tak nevim proc je tak
nafoukla.
dik

Error code

[*] MDvorak(zv)csas(tec)cz - 19.2.2001 07:42:06

Diky za zajem,
uz jsem si rikal, ze ta otazka asi zapadla. OS je Win-NT 4.0, Delphi je ve
verzi 5 se SP1, jedna se o konzolovou aplikaci, ktera nepouziva ani BDE,
ani sockety, pouziva ale nektere systemove COM objekty a manipuluje s daty
na siti. K chybe dojde v neznamem miste aplikace, resp. pokud se to snazim
nasimulovat, tak zcela bez uspechu. K chybe navic dochazi zcela nahodne,
treba jednou za tyden. Na W2k beha ten stejny programek bez podobnych chyb.

M. Dvorak

> [...]

se
to ihned po spusteni nebo az casem ... ?

Windows hooks

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 19.2.2001 07:52:09

> Mam dotaz. Chtel bych monitorovat zpravy od mysi a vypisovat jeji
souradnice.
> Pouzil jsem na to hookovani fce.
> Takhle jsem nastavil ten "hook", ale ono to nejede. Nevite proc?

Myslim, ze je tam nejaky problem se sdilenou pameti v DLL. Pokud tam
nepotrebujes udelat nejakou promennou, ktera je stejna pro vsechny vyvolane
instance hooku (ci jak se spravne vyjadrit), tak by to mozna melo fungovat.

Kdysi jsem delal neco s hookovanim klavesnice a musel jsem to DLL udelat ve
MS VC++, protoze Borlandi kompilator neumel prave tu sdilenou oblast pameti
v DLL. Bohuzel uz od toho nemuzu najit zdrojaky.

T.V.

InterBase

On 16 Feb 2001,, Sula Milos wrote:

> muzete mi nekdo poradit jak na linuxu (RH 6.2 s 2.4.0 jadrem) nakonfiguruju
> interbase 6.0 na optimalni vykon. Nebo aspon kde sehnat tyto informace v
> dokumentaci to nejak nemuzu najit.

http://www.ibphoenix.com

Hodne zdaru

Pavel Cisar <pcisar(zv)inprise(tec)cz>
Borland s.r.o.

TDBChart a ukladani do souboru ve vlakne

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 19.2.2001 08:25:47

Ahoj,

TChart jsem nezkousel, ale zdroj problemu jsem objevil. Bylo to presne v
pripade, kdy se zacalo neco vykreslovat po dokonceni dotazu. Reseni je
nasledujici:

behem vykonavani dotazu (pripadne dalsich veci v threadu) Series.DataModul
musi byt nil a pouze v synchronizacni metode lze datamodulu neco priradit,
nechat vykreslit a opet nastavit na nil.

Ma to ten nedostatatek, ze so to lehce trha.

Slavek

> [...]
> na databazi a zpracovani v threadu ? Zkousel jsi to i s ne-DB Chart ?

* K Jezisku, panacka, ja se budu kolebati...

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 19.2.2001 08:41:12

Dobry den,

tak to potom snad jenom pres Hook funkce, ale to presne nevim a uz to to
bylo nekolikrat takze archiv konference

> Takhle ale neosetrim situaci, kdy ten uzivatel bude pracovat v jine
> aplikaci ne?

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 19.2.2001 08:47:40

Nelze, tuto vec jeste nevyresily. Podpora prace s poly je pouze pri pouzivani API funkci.
Viz API Reference. Teda to byl stav k IB5.6 a nepredpokladam, ze se neco zmenilo.

> Pouziva niekto polia (array) ? Nie je mi uplne jasne ako pomocou IBQuery
> zapisat do poli.
>
> Dakujem.
>
> Roland.

ProcessMessages

[*] Ota Maly <ota.maly(zv)volny(tec)cz> - 19.2.2001 09:08:03

Ahoj,
zahledl jsem tu nejake pripominky (Petr Vones) proti pouzivani
ProcessMessages v programu. Pokud vsak mam nejakou delsi smycku, jak to mam
udelat, aby nezatuhly cele Windows? Jsou situace, kdy je takova smycka
potreba a nechci zastavit cele Windows.
Mam pouzivat ProcessMessages, HandleMessage nebo treba Sleep nebo uplne neco
jineho?

PaPouch elektronika
http://www.papouch.com

Dokumentacni system

[*] Petr Reichl <p.reichl(zv)gmc(tec)net> - 19.2.2001 09:26:28

Zdravim vsechny,

potreboval bych poradit tip na nejaky (free) dokumentacni system pro Delphi.
Neco jako je JavaDoc nebo lepsi Doxygen. Neznate neco takoveho?

Winnt4Eng workstation +Regional Options

[*] Tono Kukura <akukura(zv)microstep-hdo.sk> - 19.2.2001 09:29:22

Mal som podobny problem pomohlo preinstalovanie service packu.
Tono

> [...]
se tlacitka a napisy jak menu tak labelu, a nevejde se na obrazovku.
> Nevite nekdo co se musi nastavit aby to bylo stejne jako pri English

InstallShield

[*] Milan Tomes <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 19.2.2001 09:34:54

My jsme to koupili asi za 1300,- Kc, ale nevim presne od koho to bylo
(myslim, ze to byl Jaro, ale nevim to jiste). Dotycny se urcite ozve.

Milan Tomes

> [...]
> pocitaci vubec, nebo pouze ve starsi verzi? U InstallShieldu dodavanym s
> Delphi 4 na to nemohu prijit. (pouze u BDE).

WebMIDAS

> prosim pomozte najst chybu. Pokusam sa pracovat s XML dokumentami a na
> testovacom subore dostavam mne nevysvetlitelne chybove hlasenie ked to
> spustam pod W2k; pod W98 ide bez chyby. Obe PC maju instalovany IE5.

Na mojom W2k to chodi korektne.

Erik

Dokumentacni system

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 19.2.2001 10:21:20

> potreboval bych poradit tip na nejaky (free) dokumentacni system pro Delphi.
> Neco jako je JavaDoc nebo lepsi Doxygen. Neznate neco takoveho?

Nekdo tady minuly rok zminoval www.time2help.com. Letmo jsem to zkousel a asi je to i pouzitelny (pokud se nepletu tak umi generovat krome html formatu, i winhelp a novy format winhelpu (htmlhelp ??). Na mem projektu se to sice pri pokusu o winhelp vzdy sesypalo, ale html format byl OK.
Jen me zarazi, ze posledni update je z pulky minuleho roku...

D. Toman

FAXOVANI Z DELPHI

[*] Heinisch Jiri <deis(zv)deis(tec)cz> - 19.2.2001 10:45:10

> From: "Heinisch Jiri" <deis(zv)deis(tec)cz>

Petr Vones odpovedel
> pro Microsoft Fax lze pouzit SimpleMAPI. Unit JclMapi pochazi z JCL:
> http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL

Moc diky za radu, k uplne spokojenostni mi ovsem chybi zpusob jak poslat
grafiku.
Lze to nejakym zpusobem ?

S pozdravem Heinisch Jiri

konference o Interbasi

[*] Milan Dvorak <Dvorak.Ucitel.GYMNAZIUM(zv)gymzn(tec)cz> - 19.2.2001 10:49:17

Nevite, jestli probiha take nejaka %subj% ?
Jde mi jednak o instalovani IB pod Linuxem, ale take o
programovani (to je pochopitelne i v Delphi konferenci).

Milan Dvo��k
dvorak(zv)gymzn(tec)cz

Dukaz chyby v Paradoxu. Prosim o spolupraci.

[*] Bohuslav �vancara <boh.svancara(zv)quick(tec)cz> - 19.2.2001 10:56:42

Zdravim vsechny uzivatele Paradoxovych tabulek.

Pokud jako ja stale bojujete s havarovanymi tabulkami, snazite se o co
nejlepsi nastaveni parametru BDE, vyladeni site a zalohovani napajeni, tak
mam pro vas spatnou zpravu.

Vase snaha je marna. Domnivam se, ze mam dukaz, ze v Paradoxu je chyba.

Mam data, ktera kdyz ulozim do Paradoxove tabulky, tak vysledkem je
poskozena tabulka "Corrupt file - other than header". Nejde o nahodnou
chybu. Funguje to pod vsemi verzemi Delphi a BDE, ktere mam k dispozici.

Cele jsem to sepsal a ulozil sem: http://web.redbox(tec)cz/svancara/paradoxbug

Prosim vsechny, kdo maji chut, aby se na to podivali a vyzkouseli na svych
strojich, ve svych operacnich systemech, se svymi verzemi Delphi a BDE.

Doufam, ze jsem nekde neudelal nejakou fatalni chybu, ale nerekl bych.

Jestli to bude fungovat u vsech stejne jako u me, tak je to dukaz chyby v
Paradoxu a dukaz jeho nepouzitelnosti.

Zridil jsem na to konference na Yahoo. Jednu ceskou a jednu anglickou.
Jestli se chcete podelit o svoje zkusenosti, prihlaste se do nich a napiste,
jestli je to podle vas chyba nebo ne. Hlavne by me zajimalo, jestli se u
nekoho chyba NEPROJEVI, jakou ma verzi a konfiguraci BDE.

V konferencich jsou zrizena i "hlasovani" (Poll), jestli je to chyba nebo
ne. Pokud je vyuzijete, dozvime se, u kolika lidi se chyba projevila a u
kolika ne. (Hlasujte samozrejme jen v jedne konferenci.)

Odpovedi samozrejme muzete posilat i do teto konference (ale bude se hure
pocitat, u kolika lidi to nastalo a u kolika ne)

Poznamka: Vyse uvedene stranky jsem sepsal v jazyku, o kterem se domnivam,
ze je anglicky. Jestli ten jazyk nepoznate, udelam jeste cesky preklad ;-)
Jestli se spolecne usneseme, ze je v Paradoxu chyba, bylo by dobre zverejnit
to i pro zbytek sveta. V tom pripade by to skutecne melo byt anglicky. Kdyby
mi nekdo, kdo anglicky umi, poslal pripominky, tak budu rad.

S pozdravem

Bohuslav Svancara
softprojekt(zv)iol(tec)cz

Hloupy dotaz k undo

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 19.2.2001 10:58:23

Zdravim,
jde nejak pouzivat undo v D5? Ne pri psani kodu nebo zapsani hodnoty
vlastnosti, ale napriklad po nechtenem presunu komponenty ... Diky. KER

MidWare Ano ci Ne

[*] Ales Radikovsky <radik(zv)allstar(tec)cz> - 19.2.2001 10:58:28

> Pokud vim, je pomoci neho napsany FreeVCS. Ten pouzivam a nemuzu si
> stezovat.

Prave FreeVCS mel problemy na W2k s komunikaci a podle me za to mohl prave
MidWare (v soucasne verzi je to uz v poradku).

> Ahoj,
>
> dalsi moznost je ASTA (http://www.astatech.com)
>
> Petr Vones, amatersky programator

Mam pocit, ze jsem nekde cetl, ze prave Asta vychazi z MidWare a ze prave
proto neni MidWare free pro komercni ucely....

Ales

Zpravy z threadu do komponenty

[*] Jiri Binder <j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 19.2.2001 11:04:29

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
> From: "Jiri Binder" <j.binder(zv)albacon(tec)cz>
>
> mozna by bylo lepsi zasilat zpravy pomoci SendMessage(Timeout), tim se
> zprava vyridi okamzite, coz vlastne dela i TThread.Synchronize.

Abych to upresnil. Hlavni i vedlejsi thread provadeji nejaky zapis do
com portu a zapisy jsou synchronizovany mutexem. Vedlejsi
thread port stale monitoruje a pri urcitem vstupu z portu mu neco
posila zpet. Aby nezablokoval hlavni thread neposle to na com
rovnou, ale posle zpravu do okna komponenty a odtud mu je
poslana zprava s pozadavkem na zapis. Do tehoz okna posila
zpravy s pozadavkem na zapis na com i hlavni thread. Ma
predstava byla, ze kdyz bude thread cyklicky chtit neco psat na
com nevyblokuje hlavni thread, protoze jeho pozadavky budou
zarazovany do stejne smycky zprav jako pozadavky od uzivatele.
Proto thread posila zpravy prave pomoci PostMessage a nikoliv
SendMessage.> > Application.ProcessMessages, ale jednak se mi to moc nelibi a

> Mam tentyz pocit. Jak je vyresena smycka zpracovani zprav v tom
> threadu ?

Thread nema okno, zpravy posilam pomoci PostThreadMessage, v
metode Execute threadu je (myslim standardni) smycka zprav
while .. Peek .. MsgWaitForMultipleObjects end

Uplne spatne to nebude, protoze "vetsinou" vse funguje podle
predpokladu, az na to ze za urcitych okolnosti chce thread porad
neco psat a vyse popsany mechanizmus posilani zprav nedela to
co jsem si od nej sliboval (jeste jednou moji predstavu:. zpravy od
GUI a threadu jdou pres stejnou smycku - smycku zprav okna
nevizualni komponenty vytvorene hlavnim threadem - a tedy GUI
nemuze byt takto zablokovano).

Mam ten pocit, ze ani neni podstatne to ze jdou zpravy z threadu
ale ze chybu delam proto, ze mi neni jasne neco, co bych se
pokusil vyextrahovat jeste jednou jinak:

1. Kazdy thread by mel mit jednu smycku zprav. Kdyz vytvorim v
threadu nevizualni okno s vlastni smyckou zprav, jak je zarazena
do zpracovani zprav threadu?

2. Proc me nepomohlo (tj. roc nesly zpravy z threadu a z GUI pres
jednu smycku), kdyz jsem nepasiroval zpravy z threadu ne pres
okno komponenty ale pres okno hlavniho fomu? Tady me napadlo
nevytvari Delphi v objektu Application okno pres ktere bych to mel
zkusit posilat (jeste jsem nemel moznost pres vikend proverit)

Za nejake postrceni predem moc dekuji.
Jiri Binder

globalni HOOK

[*] Jirka Skladal <jirka.skladal(zv)seznam(tec)cz> - 19.2.2001 11:06:59

[...]

vypnutie mysi

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 19.2.2001 11:12:29

Ahoj,

ukazatel vypnes/zapnes funkci ShowCursor (BOOL);
Slavek