InterBase

[*] rado(zv)nnsk.sk - 19.2.2001 11:22:55

> Ahoj muzete mi nekdo poradit jak vypisu velikosti tabulek v
> IB ? Soubor gdb ma 70MB ale urcite tam tolik dat zase nemam,
> tak nevim proc je tak nafoukla.

Nie je to celkom take jednoduche.

1. IB uklada data do tzv. stranok (pages). Velkost stranky sa da
nastavit pri vytvarani, resp. restorovani databazy. Velkost stranky
mozno zvolit: 1kB, 2kB, 4kB, 8KB. Kolko stranok zabera tabulka sa
da zistit napriklad z vypisu Database Statistics v IBConsole.

Teoreticky:
velkost tabulky = pocet stranok * velkost stranky

Nie je to ale take jednoduche:
BLOBy sa ukladaju na zvlastne stranka a samotna datova stranka obsahuje
iba pointer na BLOB stranku.

Povedzme, zistim, ze tabulka IMAGE obsahuje 51 4kB stranok,
teda teoreticky 204 kB. V skutocnosti je to ale ovela viac.

Treba si tiez uvedomit, ze stranky obsahuju tzv, back-versions,
teda modifikovane / zmazane zaznamy.

2. IB neuvolnuje pouzite stranky (teda ak zmazes data, velkost
suboru databazy sa nezmensi. Je tomu tak preto, ze alokacia novej
stranky je pomerne narocna na cas a prostriedky.

3. Ak chces zmensit velkost databazy, pouzi backup/restore.

4. Cela vec je trosku zlozitejsia, odporucam prestudovat si
dokumentaciu, resp. clanky na webe. Su ich haldy.

Viac na http://www.ibphoenix.com

HTH,

bego

vypnutie mysi

[*] Hubka Lubos <L.Hubka(zv)trenkwalder(tec)com> - 19.2.2001 11:22:32

Zdravim Delfinov!
Potreboval by som "vypnut" a "zapnut" mys vo Win NT.
Teda zakazat zobrazovanie kurzora mysi a aj vsetkych mysich
eventov. Zaroven na poziadanie vsetko obnovit.
Zatial nemam ziadny napad ako na to.
Vdaka za kazde nakopnutie.

/LH

high score na netu

[*] Vaclav Krejci <krejciv(zv)ssakhk(tec)cz> - 19.2.2001 11:51:32

Zdravim,

pot�eboval bych pomoci s jedn�m probl�mem.
Jedn� se o hru, ve kter� bych cht�l, aby se
p��padn� sk�re dalo odeslat na internet, kde
by se vyhodnotilo a n�sledn� by si jej mohl
ka�d� prohl�dnout. D�k za ka�dou radu. venca

InterBase

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 19.2.2001 12:16:38

DDV,

> Nie je to ale take jednoduche:
> BLOBy sa ukladaju na zvlastne stranka a samotna datova
> stranka obsahuje
> iba pointer na BLOB stranku.

Aby to nebylo tak jednoduche :-) tak CHAR i VARCHAR se uklada zase
kompresovany pomoci RLE algotirmu, pri stejhne delce retezce ma Varchar o 2B
vice na ulozeni delky retezce.

No a ten zminovany BLOB taky ale treba muze byt v datove strance a nemusi, a
muze byt v nekolika N strankach kam ukazuji pointery z stranky s ostatnimi
daty, nebo taky muze ukazovat do dalsich pointer pages (pokud se nevejde do
poctu pointru odkazovatelnych v radce s daty...) staci do toho parl let
delat a zjistite ze fakt nic nevite :-) (tedy aleposn v mem pripade).

Jo a pokud chcete vedet presnou hdonotu, podivejte se na to, jak se dela
restore databazi pro ReadOnly provoz (treba poro paleni an CD). Restore ma
nejaky parametr (neco jako -USE_FULL_SPACE ???) a tim se mu rekne, aby
stranky databaze plnil na 100% (normalne dela cca 70% aby mel misto pro
updatovane verze a pritom je cetl pokud mozno z jedine databazove stranky -
ie jednou operaci cteni z disku, pokud mate nastavenou velikost DB stranky
stejne jako v OS tusim NTcka ctou 4KB).

Tak a ted se v tom nekdo vyznejte :-)

Pekny den!

P.S.: pro prohlizeni a studium se podivejte na tabulku RDB$PAGES, pripictete
neco na hlavicku datafile-u...

a.

vyhledavani v souborech

[*] Jirka Trpko� <trpkosj(zv)atlas(tec)cz> - 19.2.2001 12:26:29

Preji prijemny den

nedavno jsem narazil na prispevek od Petra Vonese ohledne prohledavani textovych souboru pomoci mapovani filu do pameti. Chtel bych se zeptat, jak by bylo mozne ten priklad upravit pro vyhledavani case insensitive (nerozlisovani velikosti pismen) ?

function StrPosBuff(const Str, FindStr: PChar; StrLength: Integer): PChar; assembler;
asm
PUSH EDI
PUSH ESI
PUSH EBX
OR EAX,EAX // Str
JE (zv)(zv)2
OR EDX,EDX // FindStr
JE (zv)(zv)2
OR ECX,ECX // Length
JE (zv)(zv)2
XCHG ESI, ECX
MOV EBX,EAX // Calculate length of FindStr
MOV EDI,EDX
XOR AL,AL
MOV ECX,0FFFFFFFFH
REPNE SCASB
NOT ECX
DEC ECX
XCHG ESI, ECX
JE (zv)(zv)2
INC ECX
SUB ECX,ESI
JBE (zv)(zv)2
MOV EDI,EBX
LEA EBX,[ESI-1]
(zv)(zv)1: MOV ESI,EDX
LODSB
REPNE SCASB
JNE (zv)(zv)2
MOV EAX,ECX
PUSH EDI
MOV ECX,EBX
REPE CMPSB
POP EDI
MOV ECX,EAX
JNE (zv)(zv)1
LEA EAX,[EDI-1]
JMP (zv)(zv)3
(zv)(zv)2: XOR EAX,EAX
(zv)(zv)3: POP EBX
POP ESI
POP EDI
end;

function TWebModule1.Search(where,what:string); // MapFiles+StrPosBuff
var
SourceHandle, SourceMapping: THandle;
SourceView: Pointer;
SourceSize: Integer;
WordCount: Integer;

procedure FindString(const FindStr: string);
var
SourcePos, FoundPos: PChar;
RemainingLength: Integer;
begin
SourcePos := SourceView;
RemainingLength := SourceSize;
repeat
FoundPos := StrPosBuff(SourcePos, PChar(FindStr), RemainingLength);
if FoundPos = nil then Break;

Inc(WordCount);

Inc(FoundPos, Length(FindStr));
Dec(RemainingLength, FoundPos - SourcePos);
SourcePos := FoundPos;
until False;

WordCount := 0;
SourceHandle := CreateFile(PChar(where), GENERIC_READ, FILE_SHARE_READ,
nil, OPEN_EXISTING, FILE_ATTRIBUTE_NORMAL, 0);
e:=e+'otevrel soubor';
if SourceHandle = 0 then RaiseLastWin32Error
else e:=e+'source je <>od 0';
try
SourceMapping := CreateFileMapping(SourceHandle, nil, PAGE_READONLY, 0, 0, nil);
if SourceMapping = 0 then
SourceView := nil
else
SourceView := MapViewOfFile(SourceMapping, FILE_MAP_READ, 0, 0, 0);
if SourceView = nil then RaiseLastWin32Error;
try
SourceSize := GetFileSize(SourceHandle, nil);
FindString(what);
finally
UnmapViewOfFile(SourceView);
CloseHandle(SourceMapping);
CloseHandle(SourceHandle);
end;

// ShowMessageFmt('%d' {[%5.3fms]'}, [WordCount]{, SP_Time(1) * 1000]});
result:=WordCount;
end;

QuickReport,Zarovnany tisk

Nevite nekdo o komponente pro D5, jako je QRDBtext, aby umela tisknout memo
pole se zarovnanymy okraji. tj radky zacinaji i koci stene daleko od kraje.
Kdysi jsem delal neco takoveho v Pascalu a fungovalo to tak ze se do radku
rozdistribuovaly mezery. Stacilo by, kdyby to fungovalo na neprporcialni
font. Pripadne by mi pomohlo, kdybych se dozvedel, jak takovou komponentu
snadno vyrobit. Predem dekuji za kazdy tip. Jaromir Cermak

IB6 - pouzivanie poli

[*] Jiri Binder <j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 19.2.2001 13:28:37

Myslim ze to umi komponenty IBO
Jiri Binder

From: Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz>
> Nelze, tuto vec jeste nevyresily. Podpora prace s poly je pouze pri
> pouzivani API funkci. Viz API Reference. Teda to byl stav k IB5.6 a
> nepredpokladam, ze se neco zmenilo.
> Slavek

Winnt4Eng workstation +Regional Options

[*] Parizsky Ladislav <parizsky(zv)access-it(tec)cz> - 19.2.2001 13:33:51

Muzes mi rict jakej service pack si tam nainstaloval ? Dal sem tam 6 a nechodi to.

Dik Ladap

>>> akukura(zv)microstep-hdo.sk 19.2.01 9:29 >>>
Mal som podobny problem pomohlo preinstalovanie service packu.
Tono

From: "Milan Dvorak" <Dvorak.Ucitel.GYMNAZIUM(zv)gymzn(tec)cz>
> Nevite, jestli probiha take nejaka %subj% ?
> Jde mi jednak o instalovani IB pod Linuxem, ale take o
> programovani (to je pochopitelne i v Delphi konferenci).

borland.public.delphi.database.interbaseexpress
mers.interbase.list

Dalsi viz

http://www.borland.com/newsgroups/#interbase

Jiri Binder

Hloupy dotaz k undo

[*] Jiri Binder <j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 19.2.2001 13:44:00

From: "Ing. Marek Kocan" <kocan(zv)ebchod(tec)cz>
> Zdravim,
> jde nejak pouzivat undo v D5? Ne pri psani kodu nebo zapsani hodnoty
> vlastnosti, ale napriklad po nechtenem presunu komponenty ... Diky.
> KER

Obavam se ze nic takoveho bohuzel neexistuje

Jiri Binder

Dukaz chyby v Paradoxu. Prosim o spolupraci.

[*] Michal Tiller <Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz> - 19.2.2001 14:05:44

Nechci Vam branit v teto praci. Pro nekoho to muze byt velmi hodnotne, ale
ja osobne si myslim, ze misto dokazovani chyby v Paradoxu by bylo
efektivnejsi vyuzit tento cas na prechod na jinou DB. Ze je Paradox
nespolehlivy asi neni treba dokazovat.
Pripada mi to podobne jako dokazovat nespolehlivost levneho stareho auta.
Paradox je dobry, pokud ta data nejsou az tak dulezita a Vy chcete usetrit
cas, ktery by jste stravili instalaci DB-serveru.
Pokud jde o neco duleziteho, doporucuji nejaky server. Asi se schodnem, ze
sqela nahrada Paradoxu je Interbase :) Je free a podle me je super :)
Michal Tiller

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> Nekdo tady minuly rok zminoval www.time2help.com. Letmo jsem to zkousel a
asi je to i pouzitelny (pokud se nepletu tak umi generovat krome html formatu,
i winhelp a novy format winhelpu (htmlhelp ??). Na mem projektu se to sice pri
pokusu o winhelp vzdy sesypalo, ale html format byl OK.

Ahoj,

dalsi moznost je http://www.doc-o-matic.com

Petr Vones, amatersky programator

Elektr. schema ISA, PCI slotu

[*] #u�ka R�bert <spravca(zv)lumen.sk> - 19.2.2001 14:58:19

Zdravim Vsetkych prosim Vas nemate niekto elektricku schemu zapojenia ISA a
PCI slotu. Jedna sa mi hlavne o napajaciu cast. Ktore su napajacie "nozicky"
- plosky na karte.

Dakujem

S pozdravom,

R�bert �u#ka, spr�vca siete
R�dio Lumen, Bansk� Bystrica
Slovensk� republika
www.lumen.sk
spravca(zv)lumen.sk
088/41 25 739 kl.14

Dokumentacni system

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 19.2.2001 15:01:34

Ano ja (a dufam ze nie len ja ;-) ) som ho tu zpominal.
Je dorby ale varujem pred pouzivanim *.inc suborov a html tagov v texte. Ten
program ma totiz problem pri takychto veciach ked upgradujete na novsiu
verziu. Ale aj bez toho formatovania htmll tagmi je to dost dobre.

Tiez je pouzitelny DocOMatic: http://www.toolsfactory.com/

Pavol Kaka�ka
kasix(zv)atlas(tec)cz

From: "Ota Maly" <ota.maly(zv)volny(tec)cz>
> zahledl jsem tu nejake pripominky (Petr Vones) proti pouzivani
> ProcessMessages v programu. Pokud vsak mam nejakou delsi smycku, jak to mam
> udelat, aby nezatuhly cele Windows? Jsou situace, kdy je takova smycka

Ahoj,

cele Windows ti nezatuhnou, pouze dany thread (mam namysli samozrejme Win32).

> Mam pouzivat ProcessMessages, HandleMessage nebo treba Sleep nebo uplne neco
> jineho?

Multithreading.

Petr Vones, amatersky programator

Detekovani scanovani PC

[*] fskapa(zv)post(tec)cz - 19.2.2001 15:09:18

Dobry den,

chtel bych se zeptat, zda-li jde nejakym zpusobem
detekovat scanovani mojeho PC (otevrenych portu)
ruznymi TPC/IP-scanery nebo i programem ping.exe.
Zkousel jsem v programu mit TServerSocket na
konkretnim portu, ale vysledek nebyl valny. Pro
vice portu by to asi chtelo vice TServersocketu,
coz je kostrbate reseni.

Predem diky za jakoukoliv napovedu nebo i stranky
s touto tematikou.

Frantisek Skapa
fskapa(zv)post(tec)cz

OT Elektr. schema ISA, PCI slotu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.2.2001 15:27:41

From: "�u#ka R�bert" <spravca(zv)lumen.sk>
> Zdravim Vsetkych prosim Vas nemate niekto elektricku schemu zapojenia ISA a
> PCI slotu. Jedna sa mi hlavne o napajaciu cast. Ktore su napajacie "nozicky"

Ahoj,

zkus http://www.sonic.net/~alanwall/hwb/hwb.html

Petr Vones, amatersky programator

Vypnutie kurzora mysi v Konzolovej aplikacii

[*] #u�ka R�bert <spravca(zv)lumen.sk> - 19.2.2001 15:28:02

Ako sa prosim Vas da vypnut kurzor mysi v konzolovej aplikacii ????

Vdaka,

S pozdravom,

R�bert �u#ka, spr�vca siete
R�dio Lumen, Bansk� Bystrica
Slovensk� republika
www.lumen.sk
spravca(zv)lumen.sk
088/41 25 739 kl.14

Detekovani scanovani PC

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 19.2.2001 15:29:23

No, ten Ping asi nepujde, ale zkus si
otevrit treba pet portu s cisly vedle sebe a sledovat,
jestli se Ti otevrou vsechny ve stejnem case.
Pokud jo, znamena to, ze zdroj skenuje.

Martin

----- Original Message ----- > Dobry den,

> [...]
> vice portu by to asi chtelo vice TServersocketu,
> coz je kostrbate reseni.
>
> Predem diky za jakoukoliv napovedu nebo i stranky

ProcessMessages

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 19.2.2001 15:39:22

DDV,

zalezi od OS (NT/9x) sleep() se chova ruzne, ale speel(1) na WinNT udela
pokud se nepletu to, ze dojde k prideleni casu CPU vsem procesum podle
jejich priority base, kdezto na wir 9x to vede k prideleni casu aplikacim se
stejnou prioritou - nepamatuji si to uz presne, nekde cca pred rokem jsem to
tu popisoval (doufam, ze v tehle konfereneci) a tehdy jsem to vedel presne
(ta skleroza).

Upresneni sem!, rad si to ozivim a nemam uz mail z archivu a nemam pristup
na web :-(

Jo a sleep(1) neceka 1 milisekundu, tusim minimalni casove kvantum je stejne
25ms, podivejte se do helpu, treba uz to MS nekde u fce sleep()
zdokumentoval...

a.

Detekovani scanovani PC

[*] Albert VAJANYI <ali(zv)army.sk> - 19.2.2001 15:39:34

sucastou resource kit-u W2k Prof (taky mam dojem, ze to bolo uz aj v NT
4.0 RK) je ISS - popis je vytiahnuty z help-u :

System Scanner for Windows runs on the Microsoft�s Windows 95, Windows
98, and Windows NT operating systems. It is a security assessment
solution from Internet Security Systems, Inc. (ISS). System Scanner
evaluates the security profile of your system from the operating system
(OS) perspective.

Assessments

System Scanner assesses file permissions, file ownership, network
service configurations, account setup, security patches, vulnerable
programs, and common user-related security weaknesses such as guessable
passwords. System Scanner also looks for signs that a hacker may have
broken into a system by running baseline scans.

fskapa(zv)post(tec)cz wrote:

> [...]
> vice portu by to asi chtelo vice TServersocketu,
> coz je kostrbate reseni.
>
> Predem diky za jakoukoliv napovedu nebo i stranky

A.V.

----------------
Administrator of Army Data Networks
Computer Centre of the Communication & Information Systems Agency
Ministry of Defence of the Slovak Republic
http://www.army.sk
mailto:ali(zv)army.sk

Bez mozgu to nejde...

"Emergency"

Windows hooks - v cem je tedy zakopany pes

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.2.2001 15:48:56

From: "Tomas Vladik" <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz>
> Myslim, ze je tam nejaky problem se sdilenou pameti v DLL. Pokud tam
> nepotrebujes udelat nejakou promennou, ktera je stejna pro vsechny vyvolane
> instance hooku (ci jak se spravne vyjadrit), tak by to mozna melo fungovat.

Ahoj,

to je pravda, ale da se to pomerne snadno resit.

V cem tedy spociva hlavni problem:
----------------------------------
Jde o to, ze Microsoft neni dodnes schopen presne rict, co lze bezpecne volat
v inicializaci DLL. V dokumentaci najdete pomerne 'presny' popis:
http://msdn.microsoft.com/library/psdk/winbase/dll_8asu.htm

"Calling Win32 functions other than TLS, object-creation, and file functions
may result in problems that are difficult to diagnose."

Po precteni toho odstavce je clovek hned klidnejsi ;-) Delphi RTL ma totiz
zabudovany mechanismus pro lokalizaci aplikaci, ktery pri inicializaci kodu
(at aplikace, DLL ci balicku) vyhledava soubory s priponou dle vychoziho
locale Windows a take cte z registru polozku, kde lze nastavit jiny jazyk jako
vychozi. Cteni z registru neni uvedeno v seznamu 'bezpecnych' operaci a jsou
znamy situace kdy zpusobuje problemy. Hook DLL jsou pravedepodobne jednim z
tech pripadu. Jelikoz nelze zmenit kod RTL, tak z vyse uvedeneho vyplyva, ze
napsat bezpecny system hook v Delphi je temer nemozne. Ono to sice bude z cca
98% fungovat, ovsem neprijemnou vlastnosti je, ze muze takto dojit k ohrozeni
i jine nez vlastni aplikace. Asi jako jedine reseni je napsat DLL v C++, kde
je odlisny inicializacni kod RTL.

Petr Vones, amatersky programator

mwCustomEdit a WordWrap

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 19.2.2001 15:48:13

Zdravim

Potrebuju do mwEditu pridelat WordWrap. Napadlo me toto:

procedure TForm1.mwCustomEdit1KeyDown(Sender: TObject; var Key: Word; Shift:
TShiftState);
begin
if (mwCustomEdit1.CaretX > StrToInt(Edit1.Text)) and (Key <> Word(8)) then
Key := Word(13);
end;

Problem je v tom, ze mi to odchyti vsechny klavesy (napr. i Alt-F4).
Form1.KeyPreview mam na true. Zaroven mi to taky prepisuje posledni pismeno,
po kterem se ma wrapnout tim Word(13). Zkousel sem Key := Key+Word(13) apod.
ale bez uspechu. Mate nekdo nejakou radu?

Detekovani scanovani PC

[*] Albert VAJANYI <ali(zv)army.sk> - 19.2.2001 15:49:16

:-) je to pekna myslienka , ale pokial ide o kvalitny scanovaci sw tak
zarucene neotvara jeden
port za druhym, ale pouziva nejaky nahodny system, aj keby len random z
intervalu 1 - 65535...

Martin Nedopil wrote:

> No, ten Ping asi nepujde, ale zkus si
> otevrit treba pet portu s cisly vedle sebe a sledovat,
> jestli se Ti otevrou vsechny ve stejnem case.
> [...]

A.V.

----------------
[...]

Prirazeni Eventu

[*] Petr Reichl <p.reichl(zv)gmc(tec)net> - 19.2.2001 16:37:11

Zdravim,

muzete mi prosim poslat kus kodu jako prikladek jak priradit proceduru jako
event dynamicky vytvorenemu objektu TButton?

Lokal InterBase HW naroky

[*] Pavol Kakacka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 19.2.2001 16:38:03

> chtel bych vyhledove nahradit na 1 solovem PC aplikaci v Paradoxu pro
> DOS aplikaci v Delphi pouzivajici lokalni InterBase. Vite nekdo
> alespon priblizne jake HW naroky ma lokalni InterBase pro Windows?
> Slo by o InterBase 6.0, ktera je, jak doufam, free...

Neviem ake su minimalne HW naroky ale mi sme to skusali aj na Pentium 200MHz
24MB RAM a chodila pekne.

Pavol Kakacka
kasix(zv)atlas(tec)cz

Lokal InterBase HW naroky

[*] tomas.mazurek(zv)vitkovice(tec)cz - 19.2.2001 15:48:08

Dobry den,

[...]

Dekuji.

Tomas Mazurek

Volne siritelny codec pro MP3

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 19.2.2001 17:09:46

ahoj,

nevim jak to je s pravama, ale na www.mp3.com je paradni MP3Ext a pak
funguje ve vsech prehravacich (TMediaplayer).

From: "�u#ka R�bert" <spravca(zv)lumen.sk>
> Ako sa prosim Vas da vypnut kurzor mysi v konzolovej aplikacii ????

Ahoj,

takhle:

program Cons;

{$APPTYPE CONSOLE}

uses
Windows, SysUtils;

procedure HideConsoleCursor;
var
InputHandle: THandle;
ConsoleMode: DWORD;
begin
InputHandle := GetStdHandle(STD_INPUT_HANDLE);
Win32Check(GetConsoleMode(InputHandle, ConsoleMode));
ConsoleMode := ConsoleMode and (not ENABLE_MOUSE_INPUT);
Win32Check(SetConsoleMode(InputHandle, ConsoleMode));

HideConsoleCursor;

ReadLn;

Detekovani scanovani PC

[*] Ales Radikovsky <radik(zv)allstar(tec)cz> - 19.2.2001 17:27:59

Co takhle zkusit nejaky Firewall.... pro soukrome pouziti jsou casto zadarmo
("ceska" varianta Tiny Personal Firewall na www.tinysoftware.com na ceskych
strankach to moc neaktualizuji). Tam se daji nastavit pravidla sledovani
dost presne a hlavne je zobrazovan kazde poruseni takovych pravidel. Kdyz
jsem to doma nasadil, nestacil jsem se divit jak casto si me nekdo prohlizi

> [...]
> vice portu by to asi chtelo vice TServersocketu,
> coz je kostrbate reseni.
>
> Predem diky za jakoukoliv napovedu nebo i stranky

Zpravy z threadu do komponenty

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.2.2001 17:47:04

From: "Jiri Binder" <j.binder(zv)albacon(tec)cz>
> Abych to upresnil. Hlavni i vedlejsi thread provadeji nejaky zapis do
> com portu a zapisy jsou synchronizovany mutexem. Vedlejsi
> thread port stale monitoruje a pri urcitem vstupu z portu mu neco
> posila zpet. Aby nezablokoval hlavni thread neposle to na com
> rovnou, ale posle zpravu do okna komponenty a odtud mu je

Ahoj,

v pripade COM portu se to obvykle resi dvema samostatnymi thready, jeden pro
prijem udalosti a druhy jako fronta pro odesilani dat. Thread pro odesilani
lze ridit pres event na ktery se ceka ve wait funkci. Presne takhle to funguje
i v AsyncFree (http://delphree.clexpert.com/pages/app_ASYNCFREE.htm) a mnoha
dalsich komponentach.

> Thread nema okno, zpravy posilam pomoci PostThreadMessage, v
> metode Execute threadu je (myslim standardni) smycka zprav

Neni. TThread vubec neimplementuje smycku zpracovani zprav protoze to neni v
mnoha pripadech nutne.

> Uplne spatne to nebude, protoze "vetsinou" vse funguje podle

Pokud ale neco funguje jen 'vetsinou' tak je to spatne. Thready jsou pomerne
zabavna zalezitost, ovsem kod je nutne psat peclive a pocitat vzdy s nejhorsi
teoreticky moznou variantou. Samozrejme je dobre si pri tom udrzet smysl pro
humor ;-)

> 1. Kazdy thread by mel mit jednu smycku zprav. Kdyz vytvorim v

Zpravy nejsou jedinou moznosti jak komunikovat s thready. Jsou tu take eventy
a wait funkce. Proto je seriova komunikace implementovana jako asynchronni (a
to i ve Win9x, kde jinak asynchronni prace se soubory neni), takze je mozne
pomoci overlapped pristupu cekat v jedne wait funkci v threadu na vice moznych
udalosti (opet viz AsyncFree).

> okno komponenty ale pres okno hlavniho fomu? Tady me napadlo
> nevytvari Delphi v objektu Application okno pres ktere bych to mel
> zkusit posilat (jeste jsem nemel moznost pres vikend proverit)

Trida TThread vytvari okno (v hlavnim threadu VCL) pres ktere posila zpravy
pri pouziti Synchronize. V zasade je jedno o ktere jde okno, jedina dulezita
vec je ve kterem threadu bylo vytvoreno. Nicmene si myslim, ze neni treba
vubec pouzivat smycky zprav v threadech ktere slouzi pro obsluhu seriove
komunikace.

Petr Vones, amatersky programator

K �emu slou�� TDatabase?

[*] Josef L���a�����#{�s#ƫ��ej�� - 19.2.2001 18:20:51

Zdrav�m v#echny v konferenci!
P�i studiu Delphi 5 jsem narazil na n�sleduj�c� nejasnost:

D�l�m datab�zovou aplikaci. Pou��v�m datab�zi Paradox7. Nadefinoval jsem
alias pro BDE a ten vyu��v�m pro p�ipojen� ostatn�ch tabulek atd...
Jeliko� pot�ebuji, aby aplikace byla nez�visl� na um�st�n� v adres߰ov�
struktu�e, r�d bych pou�il lok�ln� alias, kter� vytvo��m za b�hu aplikace.
Nyn� jde o to, jak zajistit, abych tento alias nadefinoval pouze jednou, na
jednom m�st� a aby tedy byl platn� pro v#echny tabulky v datab�zi.
Sna��m se vyu��t TDatabase, ale zat�m mus�m u ka�d� tabulky zvl�##
nastavovat vlastnost DatabaseName, co� se mi zd� dost ne#ikovn�.
Existuje je#t� n�jak� efektivn�j#� postup? D�l�m n�kde chybu?
Za ka�dou radu p�edem d�kuji, r�d se nech�m pou�it.

Pepa

Sorry, ale zase DDE

[*] Sl�va Roman <rsliva(zv)novahut(tec)cz> - 19.2.2001 18:30:42

Zdravim.

Pouzivam terminal IBM Personal Comunications 4.1 pro svou praci. (dale
pripojen na LAN + IBM3270 ???? bla bla)
Prime pripojeni neni mozne. Terminal zna jen DDE a IDAPI. (IDAPI vubec
neznam)
U programu byly dema ve Visual Basicu pro DDE a podle nich jsem zatim
dokazal posilat prikazy, texty a sledovat jejich odpoved.
Muj problem je prave s texty. Pri posilani fce PokeData se predava ASCIZ
retezec (PChar).
Fce ma v okne na terminalove applikaci vypsat v urcitem miste prislusny
text.
Jenze se vypise text plus jeden nebo dva znaky navic ktere jsou nahodne.
Jelikoz moc nechapu
presny (logicky) postup pri komunikaci nepouzil jsem zadne API fce.

Na W98 + Delphi 4 + Terminal - to obcas chodi a obcas ne ???
Na Win NT4 + SP5 + Terminal - to standartne nechodi ... pise na konci
blbosti.

Prosim zda by mne mohl nekdo nakopnout spravnym smerem.

Diky moc

Roman Sliva
rsliva(zv)novahut(tec)cz

Prirazeni Eventu

[*] Olesia <olesia(zv)idirect(tec)com> - 19.2.2001 12:49:31 -0500

Ja to robim tak, ze najprv dam na form button, potom napisem pre tento
button event, napriklad na OnClick
potom ten event napr. TForm1.Button1OnClick premenujem na
TForm1.ButtonikClick a prepisem to do private section ako normalnu proceduru
, vymazem ten Button s formu a potom pri dynamickom vytvarani len priradim
Button1.OnClick:=ButtonikClick

Samozrejme, OnClick je najjednoduchsi priklad, to mozes napisat aj bez toho,
aby si robil take saskarny
tam je len procedure_name(Sender: TObject)
Pre eventy s vacsim poctom premennyh to robim, ako som popisala vyssie.

Lelitka

From: "Mirek" <dmiroslav(zv)seznam(tec)cz>
> potrebuju ve svem SW delanem v D5 zjistit, kdy byl pouzit paralelni
> telefonni pristroj. A to hlavne v pripade odchozich volani. Lze vubec nejak
> pres modem zjistit, jestli bylo zvednuto sluchatko a kdy bylo polozeno -
> delka hovoru, cas hovoru (pripadne volane cislo - ale to neni dulezite) ???

Ahoj,

obavam se ze ne. K tomuto ucelu dnes slouzi male pobockove ustredny, ktere
poskytuji vsechny vyse uvedene informace.

> A jeste se zeptam, zda je mozne zvedutim sluchatka probudit (samozrejme pres
> modem) spici PC?

Ne, lze to ale pomoci vyzvaneni, pokud je to tak nastaveno na motherboardu a
v Control Panelu.

Petr Vones, amatersky programator

Dukaz chyby v Paradoxu. Prosim o spolupraci.

[*] Bohuslav �vancara <boh.svancara(zv)quick(tec)cz> - 19.2.2001 21:27:43

Souhlasim.

Ale podivej se do napr. konference forums.borland.com kolik lidi s tim
bojuje a co jim tam radi chlapi z "TeamB". Evidentne vsichni doufaji, ze
prechodem na Novell a nastavenim nejakych parametru BDE se to zacne chovat
lepe.

Zadej do Google dotaz paradox corrupted table a dostanes 3640 odkazu.
Nektere z reseni jsou vyzkumne ulohy, ktere musely stat hruzu casu.

Samozrejme musim prejit na Interbasi. Ale kdyby to Borlandi opravili, tak
zustanu u Paradoxu protoze mi vyhovuje a mam usetreny pulrok prace s
prepisovanim aplikaci.

S pozdravem

Bohuslav Svancara
softprojekt(zv)iol(tec)cz

[*] Bohuslav �vancara <boh.svancara(zv)quick(tec)cz> - 19.2.2001 21:36:56

Sorry, ale mam nejake potize s e-mailem. Tuto zpravu jsem odesilal jiz
dopoledne, ale v konferenci neni. Mozna prijde dvakrat...

Toto je RE na e-mail od: Bednarcik Dalibor [dalibor(zv)torola(tec)cz]

> Testuji zrovna ty tvoje data...
>
> Prvni tabulka(2048) se mi vytvori OK.

Prosim te, co to znamena, ze je OK? Znamena to, ze TUtility hlasi ze tabulka
je bez chyb, kdyz do tabulky naplnene 96611-ti vetami vlozis dalsi vetu s
hodnotami, ktere uvadim, to jest Field1 = 'M', Field2 = 'CYSY', Field3 =
'210802303', Field4 = '000'?

A znamena to, ze kdyz otevres v Borland Database Desktopu tabulku takto
naplnenou 96612-ti vetami a tahnes jezdec na scrollbaru ke konci tabulky,
tak nedostanes hlasku "Corupt file - other then error"?

Jestli to je tak, pak prosim o zaslani na muj mail:
- tvuj IDAPI32.CFG
- vypis adresare s BDE (tim myslim "DIR > VYPIS.TXT") abych mohl
zkontrolovat data a velikosti souboru
- vyexportovanou vetev z Registry HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Borland
- Datum a velikost souboru TUTIL32.DLL

Jeste upozorneni:
Jestli na kontrolu tabulek pouzivas program "Borland TUtility - Delphi
32-bit Example", tak hlaseni "Verification Successful. Version could not be
completed." neznamena, za tabulka je OK, ale prave naopak, ze je havarovana.

> Pri naplnovani druhe tabulky(block 4096) to spadne na KEY
> VIOLATION, ale to
> je z duvodu porizeni duplicitni vety pri primarnim indexu...ZREJME. Pokud
> nepouziju INDEXY, je tabulka s daty OK

Ano. Bez indexu je to OK. Jenze to musi byt OK i s primarnim indexem.

Diky za zpravu.

S pozdravem

Bohuslav Svancara
softprojekt(zv)iol(tec)cz

WebMIDAS

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.2.2001 21:41:58

From: "Pavol Stolc" <pstolc(zv)sc.sknet.sk>
> prosim pomozte najst chybu. Pokusam sa pracovat s XML dokumentami a na
> testovacom subore dostavam mne nevysvetlitelne chybove hlasenie ked to
> spustam pod W2k; pod W98 ide bez chyby. Obe PC maju instalovany IE5.

Ahoj,

> testovaci subor test.htm

Bez problemu - Win2k US SP1 IE5

Petr Vones, amatersky programator

Dukaz chyby v Paradoxu. Prosim o spolupraci.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.2.2001 21:50:40

From: "Bohuslav �vancara" <boh.svancara(zv)quick(tec)cz>
> Zadej do Google dotaz paradox corrupted table a dostanes 3640 odkazu.
> Nektere z reseni jsou vyzkumne ulohy, ktere musely stat hruzu casu.

Ahoj,

coz je prave ten problem s travenim casu nad necim, co uz je vicemene vyresne
casem. Zkratka souborove databaze, podobne jako treba elektronky (hudebnici
necht prominou ;-), jsou jiz za svym zenitem.

> Samozrejme musim prejit na Interbasi. Ale kdyby to Borlandi opravili, tak
> zustanu u Paradoxu protoze mi vyhovuje a mam usetreny pulrok prace s
> prepisovanim aplikaci.

Stejne by jsi to driv nebo pozdeji musel prepsat, takze cim driv se seznamis
nejakym SQL serverem tim lip. Osobne si myslim, ze nez aby Borland travil cas
opravovanim Paradoxu tak bude lepsi kdyz ho vyuzije napriklad pro vylepsovani
komponent pro IB apod.

Petr Vones, amatersky programator

Prirazeni Eventu

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 19.2.2001 22:36:00

Ahoj,

to je vsechno pravda a pro uplnost z toho plyne
pouceni, ze prirazovana procedura mit stejnou deklaraci
jako je deklarace puvodni:).

>===================================<
> ...The Truth Is Out There... <

[*] Bohuslav �vancara <boh.svancara(zv)quick(tec)cz> - 19.2.2001 23:00:51

Souhlasim.

Ale podivej se do napr. konference forums.borland.com kolik lidi s tim
bojuje a co jim tam radi chlapi z "TeamB". Evidentne vsichni doufaji, ze
prechodem na Novell nebo NT a nastavenim nejakych parametru BDE se to zacne
chovat lepe.

Zadej do Google dotaz paradox corrupted table a dostanes 3640 odkazu.
Nektere z reseni jsou vyzkumne ulohy, ktere musely stat hruzu casu.

Samozrejme ze musim prejit na Interbasi. Ale kdyby to Borlandi opravili, tak
zustanu u Paradoxu protoze mi vyhovuje a mam usetreny pulrok prace s
prepisovanim aplikaci. Mozna, ze cela nestabilita je zpusobena tim, co jsem
nasel... (Nechci PROSIM vyvolavat diskusi o vyhodach SQL databasi. Znam je.
Diky.)

> ja osobne si myslim, ze misto dokazovani chyby v Paradoxu by bylo
> efektivnejsi vyuzit tento cas na prechod na jinou DB.

Chybu jsem proste najit musel a pritom jsem to nasel. Ty chyby v programech
nehledas? :-)

S pozdravem

Bohuslav Svancara
softprojekt(zv)iol(tec)cz

Velke ikony v TreeView

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 20.2.2001 00:15:21

> [...]
problem.
> Jedine, co je nutne je nastavit ImageList.Height = 64 a ImageList.Width =

Neni, ja jsem do ImageListu v D3 nacpal bitmapy 48x48 a bezbroplemu je
zobrazoval jako Glyphs.

Hurricane

> sily.

FAXOVANI Z DELPHI

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.2.2001 01:06:20

From: "Heinisch Jiri" <deis(zv)deis(tec)cz>
> Moc diky za radu, k uplne spokojenostni mi ovsem chybi zpusob jak poslat
> grafiku.

Ahoj,

to uz je horsi, pokud pridas jako prilohu bitmapu tak to predpokladam nepujde?

Petr Vones, amatersky programator

Sleep Was: ProcessMessages

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.2.2001 01:44:53

From: <azeleny(zv)csas(tec)cz>
> Upresneni sem!, rad si to ozivim a nemam uz mail z archivu a nemam pristup
> na web :-(

Ahoj,

v dokumentaci se pise tohle:
A value of zero causes the thread to relinquish the remainder of its time
slice to any other thread of equal priority that is ready to run. If there are
no other threads of equal priority ready to run, the function returns
immediately, and the thread continues execution

Pro zajimavost, automaticky cesky preklad ;-)
Hodnota z nuly primeje nit, aby vzdal se zbytku jeho casoveho platku k nejake
jine niti z rovnat se priorite, ktera je pripravena bezet. Jestlize tam nejsou
zadne dalsi niti z rovnat se priorite pripravene bezet, funkcni navraty
okamzite, a nit pokracuje v poprave

> Jo a sleep(1) neceka 1 milisekundu, tusim minimalni casove kvantum je stejne
> 25ms, podivejte se do helpu, treba uz to MS nekde u fce sleep()

Je to dost rozdilne, Sleep(1) mi davalo takovehle vysledky:

0,0092
0,0024
0,0070
0,0082
0,0080
0,0026
0,0009
0,0090
0,0028

Petr Vones, amatersky programator

Statistika

[*] delphi <delphi(zv)profia(tec)cz> - 20.2.2001 06:16:38

Zdravim Vas,

D5,MS SQL Server 2000, FlashFiler.

Potreboval bych vyresit pozadavek na statistiku.

Predstava je asi takovato:

Spojivani libovolnych tabulek databazi, tvorba vlastnich podminek, v�b�ry
fieldu tabulky, prehledy dat, sou�ty a podobne. V podstate kombinace vseho
se vsim v ramci zadanych dat.

Vse ale v rukou neskuseneho uzivatele s velkou kreativitou pozadavku :]
tudi� velice pritulne uzivatelske rozhrani a intuitivni ovladani podninkou.

Vim ze si patrne chci zivot az moc ulehcit, ale predpokladam ze toto resilo
jiz x lidi predemnou.

Prijmam jakakoli reseni, od komponenty po komer�n� aplikace, preferuji
moznost zacleneni do vlastni aplikace.

Predem dekuji za rady.

Fink Alois

vyhledani znaku v MEMO

[*] Jan Tungli <Jan.Tungli(zv)datapac.sk> - 20.2.2001 07:16:04

... where MemoField like "%Hodnota%"

Jan Tungli
email: jan.tungli(zv)seznam(tec)cz
tungli(zv)datapac.sk
http://www.tungli.host.sk

> [...]
> aby
> pokracoval ve vyhledavani ?
> Dale nevim jak udelat to aby nasel retezec v polozkach memo.

OT: FAT32 na NT

neexistuje nejaky ovladac pre OS Windows NT,
aby vedel pracovat aj z diskami FAT32 (W95)?

Vlkovic

vyhledani znaku v MEMO

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 20.2.2001 07:31:00

ahoj,

> Pro vyhledavani v databazi jsem pro jednotlive polozky pouzil
> FINDNEAREST a FINDKEY.
> Pri vyhledavani udelato, ze polozku najde, ale
> nevim jak dat, aby pokracoval ve vyhledavani?

1/ pro hledani pomoci FindNearest a FindKey, musis mit nastaveny index
podle ktereho hledas. takze najdes prave prvni vyskyt. dale pojedes Next
dokud bude stejna hodnota klice.
if Table1.FindKey(['peca']) then
begin
i:=0;
while Table1.Fields[0].AsString='peca' do
begin
inc(i);
ShowMessage('Nasel jsem pecu '+IntToStr(i)+' ;]] !!!');
Next;

> Dale nevim jak udelat to aby nasel retezec v polozkach memo.

2/ zkousel jsi pos?
i:=pos('peca', Memo1.Text);
if i>0 then
ShowMessage(Format('peca je na pozici %d',[i]));

3/ v poli komu mas vyplneno delphi-I(zv)fwd(tec)cz (delphi-<velke pismeno
i>(zv)fwd(tec)cz). jenze spravne je to delphi-l(zv)fwd(tec)cz (delphi-<male pismeno L,
jako list>(zv)fwd(tec)cz). jasne? von to klient potom blbe zarazuje (spis
vubec). oprav si to prosim.

Lokal InterBase HW naroky

[*] Ren� Otisk - 20.2.2001 08:05:01

Ja ji mam na P233MMX, 32 MB RAM, je to notebook - takze realtivne pomaly
pristup na disk a je to OK, i kdyz jsem se zatim nikdy nedostal pres 100MB.
Samotna Interbejska mi zabrala neco kolem 17MB na HDD.

> [...]
>
> Dekuji.
>
> Tomas Mazurek

Dukaz chyby v Paradoxu. Prosim o spolupraci.

[*] Ren� Otisk - 20.2.2001 08:12:14

Souhlasim. Kdyz jsem delal na Paradoxu, tak jsem si myslel jak to neni
skvele protoze je to zadarmo, umi to to a to, a pak jsem okostoval MS SQL a
Interbejsku a udrzba starych programu na Paradoxu se stala moji nocni
murou...

Sroub

From: "Bohuslav �vancara" <boh.svancara(zv)quick(tec)cz>
> [...]

komponent pro IB apod.

Petr Vones, amatersky programator

Dukaz chyby v Paradoxu. Prosim o spolupraci.

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 20.2.2001 08:18:05

On 19 Feb 2001, at 23:00, Bohuslav �vancara wrote:

> [...]
> pulrok prace s prepisovanim aplikaci. Mozna, ze cela nestabilita je
> zpusobena tim, co jsem nasel... (Nechci PROSIM vyvolavat diskusi o

Stejne si to neodpustim. :-)
Mno, nevim, skoly nemam, ale domnivam se, ze Paradox ma
krome zjevnych chyb jeste radu dalsich zavaznych nedostatku,
ktere proste plynou z podstaty souborove databaze, ze se to snad
ani nevyplati opravovat. Krome toho, pokud vim, tak Borland uz
davno neni vlastnikem Paradoxu. Takze suma sumarum, prepsani
do SQL povazuji za velice dobrou investici.

FlashFiler - obe verze najednou ?

[*] BONNEL TECHNOLOGIE, v�voj <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 20.2.2001 08:41:44

Cau Ludku,
jde to, ale musis mit v projektu vzdy pouze jednu. Cili pred otevrenim
projektu musis vypnout prislusnou nepotrebnou design time library v
Component/Install Packages a v nastaveni PATH nastavit pouze tu jednu,
kterou potrebujes. Asi by bylo nejlepsi vyhazet z TOOLS/ENVIRONMENT
OPTIONS/LIBRARY cesty na oba FF a dat je vzdy jen do
Project/Options/Directories ke kazdemu prislusnemu projektu.

Cau Mira
P.S. nazvy menu jsou platne pro D4 PRO

IB a Stored proc

[*] Libor Stujan <listuj(zv)centrum(tec)cz> - 20.2.2001 08:52:42

Zdravim a mam tento dotaz.

Trosku to priblizim, potrebuji zpracovat data podle urcitych
kriterii a vybrana data presypat do jine tabulky. Vytvoril jsem
tedy nekolik ulozenych procedur vykonavajici dilci ulohy.

Pote jsem napsal jednu proceduru, ktera vsechny ostatni vola a
vysledky volani zpracovava. Pri tomto zpracovani, ale doslo k
nejake chybe, konkretne ze jedna procedura nejspis vraci vice nez
jeden zaznam a IB Console zobrazila chybu.

Podle me jsou ale ty procedury napsane tak aby vratily pouze
jeden zaznam. (Pouzivam v nich funkce COUNT,MIN,MAX)

Ukazka jedne z nich

SET TERM !! ;
CREATE PROCEDURE GET_MINCENA_N(Ircico VARCHAR(15), Iisin VARCHAR
(20), Idatprodeje DATE,
Icenaprodeje DECIMAL(18,6))
RETURNS(DATNAKUPU DATE, MINCENA DECIMAL(18,6),POCETKS DECIMAL
(15,2))
AS
DECLARE VARIABLE ODATNAKUPU DATE;
DECLARE VARIABLE ODATUM DATE;
DECLARE VARIABLE OROZDIL INTEGER;
DECLARE VARIABLE DATUM DATE;
DECLARE VARIABLE POCET DECIMAL(15,2);
BEGIN
ODATUM = NULL;
FOR SELECT DATVYP,FADDMONTH(:Idatprodeje,-6) FROM PRAC_OBCHODY
WHERE RCICO = :Ircico AND ISIN = :Iisin AND SMER = 'N' AND
POCETKS > 0
ORDER BY DATVYP DESC
INTO :ODATNAKUPU,:OROZDIL
DO
BEGIN
IF ((:ODATNAKUPU >= :OROZDIL) AND (:ODATUM IS NULL)) THEN
BEGIN
ODATUM = :ODATNAKUPU;

IF (ODATUM IS NOT NULL) THEN
BEGIN
SELECT MIN(CENAKS) FROM PRAC_OBCHODY WHERE
RCICO = :Ircico AND ISIN = :Iisin AND SMER = 'N' AND
POCETKS > 0
AND CENAKS < :Icenaprodeje AND DATVYP < :ODATUM
INTO :MINCENA;

FOR SELECT DATVYP,POCETKS FROM PRAC_OBCHODY WHERE
RCICO = :Ircico AND ISIN = :Iisin AND SMER = 'N' AND
POCETKS > 0 AND CENAKS=:MINCENA
INTO :DATUM,:POCET
DO
BEGIN
DATNAKUPU = DATUM;
POCETKS = POCET;
SUSPEND;
EXIT;
END
END ELSE BEGIN
DATNAKUPU = ODATUM;
POCETKS = 0;
SUSPEND;
EXIT;
END

END !!
SET TERM ; !!

A dalsi problem je, se zpracovanim datumu, hlaska o tom, ze
nemuze konvertovat string 1999-11-02 coz reprezentuje DATE
polozku v DB 2.11.1999

Prosim o jakoukoli radu, docela dost mi to hori. Dekuji a jsem s
pozdravem

IB 6.0, IB Console 333 tabulka s cca 6000 zaznamy.*****************
Libor Stujan
listuj(zv)centrum(tec)cz
^^^^^^^^^^^^^^^^^
SW development
^^^^^^^^^^^^^^^^^
**************

K chatov�n� je tu http://www.XChat(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

Soucet sloupcu v DBGrid

[*] Jind�ich Nikodem <nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz> - 20.2.2001 08:55:37

mam databazi, kterou prohlizim pomoci DBGrid a Query. V tabulce je asi 5 sloupcu a potrebuji na konci tabulky udelat soucet nekterych sloupcu a pridat to jako dalsi radek v DBGrid, ale ne jako dalsi vetu v databazi. Jde mi ciste jen o zobrazeni souctu sloupcu.
Predem dekuji
Jindrich Nikodem

nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz

Jeste jednou modem

[*] Ing. Lud�k Florian <Ludek.Florian(zv)bluerose(tec)cz> - 20.2.2001 08:56:15

Cauec,

???

> obavam se ze ne. K tomuto ucelu dnes slouzi male pobockove ustredny, ktere
> poskytuji vsechny vyse uvedene informace.

Nebudes-li trvat na ciste softwarovem reseni, pak neco lze.

Mas-li zvukovku, muzes detekovat zvednuti sluchatka pres GamePort. Podminkou
je ovsem analogovy telefon, ne ISDN. I kdyz tam by to slo taky, ale uz to
chce drobny zasah do founu.
Co se tyce volaneho cisla, pres drobny HW pripravek na detekci tonove volby
by se dalo zjistit i to. Kamos (velmi dobry HW rejpal) by to zmaknul, v
pripade vazneho zajmu se muzem domluvit jak dal.

> Ne, lze to ale pomoci vyzvaneni, pokud je to tak nastaveno na motherboardu
> v Control Panelu.

Zalezi na tom, co si mam predstavit pod pojmem spici. Kdyz pujdeme do
extremu, lze pocitac i zapnout, ale za predpokladu, ze je to ATX provedeni.

Kdyz se to vezme tak vselijak, lze udelat temer cokoliv, ale s vedomim, ze
to nebude ciste softwarove.

Bye Ludan

Ing. Lud�k Florian
Blue Rose v.o.s.
Mikulovick� 2584
CZ-53002 Pardubice
Tel.:+420-40-6330840
Fax:+420-40-6301311
Mobil:+420-603-471087
E-mail:Ludek.Florian(zv)bluerose(tec)cz
http://www.bluerose(tec)cz

K �emu slou�� TDatabase?

Pouzivam tento kod (zdedil jsem ho po svem predchudci):

function SetBDEEnvironment: boolean;
{ nastavi parametry prostredi pro BDE - Alias, adresare atd. }
var MyParams: TStringList;
begin
Session.ConfigMode:= cmAll;
Session.Active:= false; { uzavri session }
if not Session.IsAlias('ITR CISELNIKY') then
Session.AddStandardAlias('ITR CISELNIKY',G2.DirDB General,'PARADOX');
if not Session.IsAlias('ITR YEARS') then
Session.AddStandardAlias('ITR YEARS',G2.DirDB Years,'PARADOX');
if not Session.IsAlias('ITR EMPTY') then
Session.AddStandardAlias('ITR EMPTY',G2.DirDB Empty,'PARADOX');
MyParams:= TStringList.Create;
MyParams.Clear; { uprav adresar u databaze ciselniku }
MyParams.Add ('PATH='+G2.DirDB General);
Session.ModifyAlias ('ITR CISELNIKY',MyParams);
MyParams.Clear; { uprav adresar u prazdnyh databazi }
MyParams.Add ('PATH='+G2.DirDB Empty);
Session.ModifyAlias ('ITR EMPTY',MyParams);
MyParams.Clear; { uprav adresar u databaze dat }
MyParams.Add ('PATH='+G2.DirDB Years);
Session.ModifyAlias ('ITR YEARS',MyParams);
MyParams.Free;
Result:= true;
end;

Preji mnoho uspechu

RNDr. Petr Brant [Brant(zv)dcomm(tec)cz]
ICQ # 68652380

D&COMM s.r.o

[...]

[*] Libor Stujan <listuj(zv)centrum(tec)cz> - 20.2.2001 09:03:19

Take zdravim,

pred nedavnem jsem neco podobneho delal. Mel jsem sice takove
nejake zadani, co vsechno by to melo umet, ale nakonec jsem si
definoval pouze nekolik moznych vystupu (tj SELECT). Propojeni
vsech databazovych tabulke pro jednotlive selecty a pote jsem
sestavil ne narocnou proceduru pro tvorbu podminek. Udaje jsem
vetsinou sypal do TCheckListBox, tak aby si uzivatel mohl vybirat
z vice variant. Tlacitkem pridat se pridala podminka do listu,
kde bylo mozne mazat jednotlive podminky.

Ale vcera jsem nasel nejakou komponentu od www.trollsoft.com,
ktera by mozna mohla poslouzit lepe. Zkus se na to podivat, a
kdyztak dej vedet, ted zrovna nemam cas to otestovat, ale kdo vi.

Hodne uspechu
> [...]
| ze toto resilo
| jiz x lidi predemnou.
|
| Prijmam jakakoli reseni, od komponenty po komer�n� aplikace,

*****************
Libor Stujan
listuj(zv)centrum(tec)cz
^^^^^^^^^^^^^^^^^
SW development
^^^^^^^^^^^^^^^^^
**************

K chatov�n� je tu http://www.XChat(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

Statistika

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 20.2.2001 09:12:49

Hledej pod klicovym slovem OLAP.
Je to celkem narocne na HW a drahe.

Slavek

> [...]
> tudi? velice pritulne uzivatelske rozhrani a intuitivni ovladani podninkou.
>
> Vim ze si patrne chci zivot az moc ulehcit, ale predpokladam ze toto resilo
> jiz x lidi predemnou.
>
> Prijmam jakakoli reseni, od komponenty po komereni aplikace, preferuji
> moznost zacleneni do vlastni aplikace.
>

> Predem dekuji za rady.
>
> Fink Alois
>

> ---
> Odchozi zprava neobsahuje viry.
> Zkontrolovano antivirovym systemem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
> Verze: 6.0.164 / Virova baze: 74 - datum vydani: 8.6.2000

Linux cestina

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 20.2.2001 09:26:39

> Ahoj,
> IB6 nepodporuje (pokud vim) iso8859-2, je mozne nejak
> jednoduse videt v isql
> na Linuxove konzoli videt spravne ceske znaky? Jak to resite
> v praxi? Jde mi
> o administratorsky pristup na konzoli serveru s obcasnym
> nahledem na data.
> Leos

moje teorie!:
data muzes ukladat klidne jako win1250 nebo utf-8 nebo jak chces.
v konzoli, alespon windozacky, se nastavuje jaky mas kodovani na ty
konzoli. takze bud si tam nastav necesky iso (latin1, nebo jak na unixu)
nebo zkus utf-ko, ale budes muset mit utf prostredi, abys to dobre
videl.
imho to tak ma fungovat. jestli to tak funguje nevim. zkus a dej vedet.
taky me to zajima. cas linuxu prichazi ;].

InterBase

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 20.2.2001 09:29:45

mam dojem, ze sweep a backup restore by melo dost pomoci.
hlavne ten backup / restore, sweep sice uklidi, ale nezmenci gdb fajl.

OT: AutoRun CD na NT

ako sa u NT (4.0) disabluje AutoRun pre CD-ROM ?
Nikde som to nenasiel.

LL5 (was: Treeview s checkboxem u kazdeho nodu)

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 20.2.2001 09:41:30

On 12 Feb 2001, at 12:47, MDvorak(zv)csas(tec)cz wrote:

> Mam jeden drobny dotaz. Proc na me Lokalizator pri pokusu o Add
> Project porad rve "Catastrophic failure" ?

Nic se mi zatim nepodarilo zjistit. Prekompiloval jsem hlavni
program, a pokud budou stale stejne problemy, dejte mi prosim
vedet.

IB a Stored proc 2

[*] Libor Stujan <listuj(zv)centrum(tec)cz> - 20.2.2001 10:00:42

Tak mam prvni uspech, podarilo se mi najit jednu chybu v datumu,
ale stale mi jeste schazi doresit tato hlaska a s tim uz si asi
vazne neporadim.
****
Multiple rows in singleton select
Statement: execute PROCEDURE MAKE_ALLSTEPS
****

vypise sice, ze je to v hlavni procedure, ale kdyby alespon
vypsal v jake casti (tj. v jake subprocedure se to deje). Nemate
s tim nekdo nejake zkusenosti?

Prosim o jakoukoli radu.

Dekuji mockrat
*****************
Libor Stujan
listuj(zv)centrum(tec)cz
^^^^^^^^^^^^^^^^^
SW development
^^^^^^^^^^^^^^^^^
**************

K chatov�n� je tu http://www.XChat(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

K �emu slou�� TDatabase?

[*] Ing. Petr #vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 20.2.2001 10:04:59

na form hod TDatabase, vsechny tabulky na ni napoj a potom budes napr. na
OnCreate formulare nebo ve tvem nastaveni programove menit parametr
PATH=C:\NEJAKY_ADRESAR

pokud budes mit data na vice mistech, staci si zalozit vice TDatabase.

V kazdem pripade u tabulek menis nastaveni pouze jednou a vetsinou naporad.

Petr Svejda
http://www.lingvista(tec)cz/> D�l�m datab�zovou aplikaci. Pou��v�m datab�zi Paradox7. Nadefinoval jsem
> [...]
> Existuje je#t� n�jak� efektivn�j#� postup? D�l�m n�kde chybu?
> Za ka�dou radu p�edem d�kuji, r�d se nech�m pou�it.

[*] Ing. Petr #vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 20.2.2001 10:05:00

jedna z moznosti, jak usetrit plytvanim Application.ProcessMessage, je volat
ji jenom obcas.

Pokud v cyklu pouzijes pomocnou promenou i: Integer a toto:

Inc(i);
if i mod 100 = 0 then Application.ProcessMessage;

...tak se Application.ProcessMessage vyvola jenom kazdy 100 (sty) pruchod.

Pokud je smycka naopak delsi, je mozne bez problemu volat
Application.ProcessMessage vicekrat v jednou cyklu.

Petr Svejda
http://www.lingvista(tec)cz/> zahledl jsem tu nejake pripominky (Petr Vones) proti pouzivani
> [...]
> potreba a nechci zastavit cele Windows.
> Mam pouzivat ProcessMessages, HandleMessage nebo treba Sleep nebo

Dvoufazovy commit

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz> - 20.2.2001 10:13:13

Zdravim vsechny,

muze mi nekdo vysvetlit otazky okolo %subj% ? Co to presne je ? K cemu a
proc se to pouziva ? Jak se to pouziva ? Pouziva to nekdo a ma s tim
prakticke zkusenosti ? ...

t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz

Elektr. schema ISA, PCI slotu

[*] Raul Endymion <raul(zv)raphael(tec)cz> - 20.2.2001 10:16:31

Dobr� den,
19. �nora 2001, 14:58:19, napsal jste:

�R> Zdravim Vsetkych prosim Vas nemate niekto elektricku schemu zapojenia ISA a
�R> PCI slotu. Jedna sa mi hlavne o napajaciu cast. Ktore su napajacie "nozicky"
�R> - plosky na karte.

�R> Dakujem

�R> S pozdravom,

�R> ------------------------------------------------
�R> R�bert �u#ka, spr�vca siete
�R> R�dio Lumen, Bansk� Bystrica
�R> Slovensk� republika
�R> www.lumen.sk
�R> spravca(zv)lumen.sk
�R> 088/41 25 739 kl.14
�R> -------------------------------------------------

Nech si na altaviste nebo na yahoo vyhledat kod
HARDWARE BOOK jedna se o web se zapojenim vsech moznych konektoru...

Raul
raul(zv)raphael(tec)cz

OT: TIPY A TRIKY aneb TO BE OR NOT TO BE?

[*] Ing. Petr #vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 20.2.2001 10:16:57

Vazeni,

krome nekolika pochvalnych mailu jsem dnes dostal i tento jeden, tykajici se
stranek DSF:

> myslim, ze jestlize na konferenci ( ktera je zalozena na
> dobrovolnych prispevcich a rad bez naroku na odmenu ) nabizite placeny
> produkt, ktery vznikl z invence lidi, kteri o tom potazmo ani nevedi, je
> celkem drzost si jeste zadat o pripominky a upozorneni na chyby.

V zadnem pripade nechci vyvolat rozsahlou diskuzi na tema tipu a triku nebo
smyslu konference, ale presto by me zajimaly nazory autorit (nebudu
jmenovat - vsichni zname) - a samozrejme ostatnich.

Pokud by se to melo zvrtnout, prosim admina, at me zrusi, vyradi,... - nebo
at to utne. Dekuji predem (nebot jak kdosi vtipne podotkl - zadem se to
nesmi). :-)))

Tak tedy zacinam:

Vazeny pane (radeji) XY. Reaguji tedy na Vasi pripominku (viz. vyse) a musim
s ni hrube nesouhlasit.

Moje drzost podle vas spocivala v tom, ze jsem uzivatele konference Delphi
upozornil na fakt, ze pokud budou mit pripominky k mym FAQ, tak at mi pisi
na soukromy mail. Myslel jsem tim pouze jedine: NE NE NE NE NE do
konference. Uz kolikrat doslo k tomu, ze uzivatele si vyrizovali non-Delphi
korespondenci v konferenci. Co to udela v konferenci za smeti - vite vsichni
sami. Predesel jsem Admina (Admin necht promine) a uzivatelele upozornil
dopredu. (Ted tak koukam - snad tento mail nebude zarnym prikladem smeti v
konferenci.)

Dalsi moje drzost spociva v tom, ze jsem "zneuzil invence druhych lidi". O
opaku vas snad presvedci nasledujici radky.

P�ed lety jsem si za�al budovat PRO SVOJE pot�eby databazi tipu a triku.
Zpocatku jsem o konferenci vubec nevedel, knih bylo pokrovnu, a tak nezbylo,
nez si delat zasobarnu vlastnich zkusenosti a znalosti. Asi jste na tom byli
podobne. Desitky z nas se snazi probrat se zmeti knih o Delphi (ja jich mam
doma 24). Kazdy z nas horko-tezko prochazi denni prival prispevku v
konferenci. A presto vite, jak je tezke nekdy najit trivialni reseni
trivialniho problemu (narychlo me napada napr. dvouradkovy button , nebo
odchyceni zmeny schranky). V konferenci mam (a ted strpeni - podivam se...)
pres 29 000 mailu. Nepocitam vubec skvele a nedostizne KonfView.

Vytvoril jsem tedy svoji vlastni databazi triku (tak jako mnoho z nas) a
nazval jsem si ji (skoro az velikasky) Delphi SuperFAQ (d�le jen DSF)

A ted pozor:

Tuto DSF jsem nabidl na webu ZDARMA. Je tedy pro vsechny ZDARMA pristupna.
Je to moje osobni iniciativa a roky ji delam na vlastni triko. Pozor: je bez
reklamy a take pokud date odkaz na nejaky konkretni FAQ, je stranka prosta
jak�koliv reklamy (viz. dale). Ale v seznamu DSF je v hlavicce stranky
pochopitelne klasicke menu s polozkami cinnosti me osoby. Vetsinou si vsak
FAQ prohlednete, zkopirujte, pouzijte - vse (podle me) v souladu s etickymi
zasadami konference Delphi.

Pokud v konferenci odpovite na nejaky dotaz, mate predpokladam dve moznosti:
zapsat primo odpoved - nebo rychle hodit odkaz na nejake misto, kde je
umisten vyreseny problem. Sami vite, ze nekdy je lepsi, nez se rozepisovat -
hodit link.

Co se tyce programovani, snazim se nabidnout programatorum neco vic nez jen
proste ukazky kodu a vzorovy priklad bez komentare. Program DSF-CD umozni
trideni, vyhledavani, mesicni stahovani aktualizace DSF z Internetu,
zatridovani jednoho tipu do nekolika trid, atd. - a predevsim ke kazdemu
kousku kodu vytvarim kompletni vzorovy program, s vlastnim popisem jak tento
kod pouzit, jaka je kompatibilita s jednotlivymi verzemi Windows a Delphi,
jake dalsi nutne naroky je nutne splnit, aby to bezelo, jake prostredky bude
uzivatel potrebovat (ne kazdy ma FlashFiler, RxLibrary, SinEdit, Sineu,...).
Nyni si predstavte, ze CD nabizene ZA NAKLADY bude chtit dvacet lidi.
Pocitejte se mnou. Nad priklady travite posledni tri roky - den co den v
prumeru jednu hodinu. Spocitejte si naklady na praci (radsi nepocitam),
vypaleni (min 30 Kc), postovne (min. 40 Kc), atd. Pokud budete neci
zamestnanec nebo student a budete si to delat pro svoji kratochvili a na
naklady zamestnavatele nebo skoly, tak budiz.

Ted mala vsuvna otazka:

Jak mam ja a vlastne i vsichni ti, kteri uvadeji na svych strankach tipy a
triky pokracovat? Za prve se chceme s ostatnimi rozdelit o sve skusenosti.
Za druhe temer kazdy z toho malinko profituje: nekdo skrytou reklamou, nekdo
primo inzeruje svoje produkty a nekdo se zivi z reklamy umistene na techto
strankach. Taky bychom mohli zalozit DSSF (Delphi Super Socialisticke FAQy
:-))) ) na vedouci tridou zalozene oficialni strance (pokud jim nekdo
neukradne domenu, jak je to zvykem :-)))))

Nakonec nekolik postrehu a zaroven i otazek: (napreskacku)

Podivejme se, jak jsou kuprikladu Delphi(tec)cz prospikovany reklamou - at uz
vymennou nebo primou. Je to jenom kvuli tomu, aby se o Delphii(tec)cz vedelo?
Nebo je to take proto, aby se vedelo o produktu Delphi a dobre se prodaval a
tim padem i nase programatorska komunita byla co nejvetsi? Neprofituje tedy
nekdo z vasi invence? Samozrejme ze ne. Myslim si, ze i Inrise se chova
naprosto normalne - to jest trzne. Domnivam se, ze je to podminkou pro dobre
fungovani konference konference jako takove.

Kladu si otazku: je Delhi trik uvedeny na soukromych strankach nejake firmy
reklamou pro firmu samu?

Vsimnete si, ze u kazdeho druheho mailu je krome odpovedi a podpisu i
pridavek o firme a cinnosti (kde dotycny dela a co dela). Neni to skryta
reklama?

Neni odpoved Zbyska: "podivej se na lokalizator" skrytou reklamou. Urcite je
a v tomto pripade je to normalni. Jednak Zbysek odpovedel tou nejspravnejsi
odpovedi (podle me) a to ze to je svym spusobem reklama?... Sam Jazykovy
lokalizator pouzivam nekolik let.

Nedavno jsem volal jednomu renomovanemu programatorovi z konference, ze
nerozumim jeho formulaci odpovedi a ze bych potreboval jestli by mi neposlal
fragment kodu, ze ktereho bych to pochopil. Chtel po me cca 2 000 Kc,
protoze by mu to zabralo par hodin. A vy po me pane XY chcete, abych Vam
desitky vzorovych prikladu, ktere jsem sam upravil do pouzitelneho prikladu,
okomentoval (viz. copyright), sam vytvoril (viz. copyright) v Delphi, daval
volne k dispozici a jeste vam platil za postovne, vypalovani (nebot na
disketu se to nevejde), atd...?

A jeste si kladu jednu otazku? A zaroven ji kladu vyse uvedenym autoritam.
Co je vlastne predmetem autorskeho prava? K�d pro otevreni CD-mechaniky?
Dira v okne? Skryt� programu? Rekurze slo�ek? P��tomost diskety? Ted bych
mohl jmenovat desitky tipu od jednoradkovych, az po nekolikastrankove.

Kde je hranice mezi copyrightovym kodem, obecnou rutinou, opisem API helpu?
Dokaze to nekdo zodpovedet?

Je jasne, ze pokud nekdo napise rozsahlejsi komentar k tipu, jedna se
samozrejme o autorske dilo ve smyslu autorskeho zakona. Jak je to s kratkym
programovym kodem? Kde je hranice?

Kdyz nekdo zanalyzuje prispevky konference, vytahne z nich to podstatne, da
k tomu komentare, podstatu reseni zabali do funkcni prikladu a komercne
vyuzije (at uz je to kniha, CD, web,...) - je to eticke? Je to v souladu s
pravnim radem? A zase - kde je hranice.

Jak mam zjistit, kdo je autorem FAQ? Ten, kdo se pod nej podepsal? V
minimalne polovine pripadu se pod FAQ podepsal jako autor ten, kdo
prokazatelne autorem neni. A nebo jinak. Kdo je autorem FAQ? Ten, kdo je
autorem kodu (popr. kodu opsaneho odjinud, popr. kodu opsaneho z API, popr.
kodu upraveno z jineho zdroje) nebo ten, kdo je autorem rozboru, vzoroveho
prikladu, komentare,...?

Kdyz je FAQ kombinaci vyse uvedeneho - kdo je autorem?

Vite, co je zajimave? Na nasem skvelem celosvetovem Internetu jsou naprosto
stejne tipy, ale zdroj maji (pokud je uveden) jiny? Vsimli jste si toho? A
tak se najednou stane, ze API funkci pro otevreni CD mechaniky si narokuje
vice "autoru". Co ted s tim. Komu mam poslat honorar? ;-))))

Pokud na svych strankach uverejnim FAQ s uvedenim toho, od koho jsem jadro
FAQ prevzal, neposkodim s ohledem na vyse uvedenou uvahu skutecneho autora?

Neni vlastne pojem FAQ sam o sobe terminem, ktery jiz urcuje, ze autor jako
takovy nema smysl? Jde preci o castou odpoved na castou otazku?!?

Neni podpis pod FAQ (tedy ne podpis ale slovo "Autor:XY") alibismus?

Pokud zalozim detektivni kancelar a budu patrat u kazdeho FAQ, kdo je
skutecnym autorem (ne tedy ten, kdo se jako autor podepsal) - nezblaznim se
z toho?

Napr. Petr Vones uverejni do konference prispevek, ktery castecne
vyprodukoval a castecne zjistil z ruznych zdroju a podepise se jako obvykle
Petr Vones. Ja tento prispevek uverejnim ve FAQ s podpisem Petr Vones.
Neposkodil jsem nekoho jineho? Jsem vubec opravnen uverejnit jadro reseni
tohoto prispevku ve FAQ?

Muze se vubec FAQ vyuzit komercne? Neni lepsi, kdyz se na to vykasleme - at
si kazdej hrabe v konferenci a priklady si dela sam a knizky at si kupuje
taky sam? ;))))))) Koukam, to bylo ted pekne drsny.

Kdyz nekdo da prispevek do konference, dava ho ostatnim ke komercnim ucelum
(pokud si neprogramujete sam pro sebe). Je to pravda?

Neni to cele vubec blbost? Nejde nahodou o to, aby nam Delphi zustalo krome
povolani i konickem?

Sakra - dve hodiny v tahu, na obrazovce intelektualni gulas a v hlave vic
otazek nez predtim.

Micuda je na vasi strane.

Petr Svejda
http://www.lingvista(tec)cz (vidite? - klasicka ukazka skryte reklamy :-)))))

IB a Stored proc

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 20.2.2001 10:18:08

Pokud maji vracet jednu hodnotu (radek), tak nepouzivej suspend, ten je urcen
pro navrat vice radku. Viz selektovaci procedury.

Slavek

> [...]
> jeden zaznam a IB Console zobrazila chybu.
>
> Podle me jsou ale ty procedury napsane tak aby vratily pouze

[*] Zdenek Drvota <drvota-l(zv)zds(tec)cz> - 20.2.2001 10:25:59

Ahoj,
zkus The Hardware Book

> http://www.blackdown.org/~hwb/hwb.html.

ISA tam je.

### �u#ka R�bert napsal dne 19 Feb 01, v 14:58 :
> Zdravim Vsetkych prosim Vas nemate niekto elektricku schemu zapojenia ISA
> a PCI slotu. Jedna sa mi hlavne o napajaciu cast. Ktore su napajacie
> "nozicky" - plosky na karte.
>
> Dakujem
>
> S pozdravom,

> R�bert �u#ka, spr�vca siete
> R�dio Lumen, Bansk� Bystrica
> Slovensk� republika
> www.lumen.sk
> spravca(zv)lumen.sk
> 088/41 25 739 kl.14

Darek, ktery nezklame? CeDecko od nas!
http://www.zds(tec)cz/cdrom/cdrom.asp?sender=mail
--

Windows hooks - v cem je tedy zakopany pes

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 20.2.2001 10:34:59

Kdyz uz to tady diskutujeme:

kdyz jsem hookoval tu klavesnici, tak ve Win NT 4 to bylo vsude bez
problemu, ale ve Windoze PlayStation to nebralo DOSovska okna. To je
vlastnost techto DOS extenderu? Ono to co pisu v DOSovem okne nejde pre
standardni messages system ve Windows????

Tom�# Vlad�k
vladik(zv)swadvice(tec)cz
ICQ# 101763081

try...except...finally

[*] Miroslav Barica <miroslav.barica(zv)matador.sk> - 20.2.2001 10:40:32

zdravim vas,
trosku som sa zamotal vo vynimkach. pripajam tabulku, ak nastane chyba,
vyvola sa sa vynimka, tu osetrim a potrebujem aby sa dalsi kod uz
nevykonaval. samozrejme takto napriklad riesenie nefunguje ;o)

//tu nastane chyba, pretoze tabulka napr. neexistuje
ADOTable1.Active := True;
ADOTable1.First;
except
//zapisem chybu do logu, a potrebujem aby dalsi kod za finally
nezbehol
LogFile.Write('Chyba pri prip�jan� datab�z!',mtError);

bol som v tom, ze takto vnoreny prikaz try funguje, ale vidim, ze som sa
mylil.
know how pr~aaateleeee?
diky, KoNiK

ADO a jeden nejeden recordset

[*] Bardoo <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 20.2.2001 10:46:27

Pros�m, znate nekdo lesi reseni nize uvedeneho problemu? (Omlouvam se za
cestinu, prenasel jsem to clipboardem z mailu, ktere jsem si vymenoval s
kolegou a nechce se mi to pracne odcestovat.)

V ADO neprojde Open dotazu, kter� d�l� update a z�rove� select, nap�.
INSERT INTO ...
SELECT (zv)IDENTITY
Jde ud�lat pouze ExecSQL, ale to zase nevr�t� recordset. Hledal jsem ve
FAQ jak se to m� d�lat a na#el jsem, �e to d�laj� procedurou. Hledal
jsem d�l a zjistil jsem, �e ADO m��e vracet v�ce recordset� (a d� se
m�zi mima p�ep�nat). Nakonec jsem zjistil i jak tu ud�lat, aby v�#e
uveden� konstrukce fungovala, mus� se d�t na za��tek SET NOCOUNT ON,
tak�e to mus� b�t
SET NOCOUNT ON
INSERT INTO ...
SELECT (zv)IDENTITY
Toto mus� b�t u v#ech query, kter� se otev�raj� pomoc� Open a uvnit�
prov�d�j� update, insert �i podobn� operace. Je mo�n� �e se to d�
zapnout defaultn�, ale zat�m jsem nep�i#el na to kde.

ADO m� funkci NextRecordset - t�m se p�epne na dal#� recordset.
Funguje mi to, kdy� ud�l�m t�eba 2 selecty za sebou. Kdy� je ale
nejd��ve update a potom select, tak to nejde. Zkou#el jsem ud�lat
ExecSQL, NextRecordset, Open. Ale to nejde, za�ve �e to nen� otev�en�.
Mo�n� d�l�m n�co blb�, ale kdy� to nep�jde jinak, tak se tam dopln� to
SET NOCOUNT ON, nen� to zase tolik m�st

Dukaz chyby v Paradoxu. Prosim o spolupraci.

[*] Mirek Junek <mirek.junek(zv)worldonline(tec)cz> - 20.2.2001 10:48:30

Ahoj,
prisel jsem, zkusil jsem a nemam problemy :-)

BDE ver. 5.1.1.1
TUtility ver. 5.0.0.38

Testov�no m�rn� upraven�m programem PdxBld: www.rksolution(tec)cz
(must have pro uzivatele PX)

> [...]
Kdyby
| mi nekdo, kdo anglicky umi, poslal pripominky, tak budu rad.

Elektr. schema ISA, PCI slotu

[*] Petr Ma��k <rtepema(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.2.2001 10:58:04

> Zdravim Vsetkych prosim Vas nemate niekto elektricku schemu zapojenia ISA
> PCI slotu. Jedna sa mi hlavne o napajaciu cast. Ktore su napajacie
> [...]
Zdravim a posilam odkaz na HWBOOK. http://www.blackdown.org/~hwb/hwb.html.
Je to help soubor WINDOWS ajsou zde snad vsechny konektory co existuji.

Petr Marik

LL5 (was: Treeview s checkboxem u kazdeho nodu)

[*] MDvorak(zv)csas(tec)cz - 20.2.2001 10:58:43

Zbysku,
vyzkousel jsem novou verzi, jak jsem zahy zjistil, doplnenou o debug fce z
JCL. Vysledek pokusu otevrit projekt je sice stejny, tedy neuspesny.
Nicmene, tady je vypis chyby.

Mirek D.

Exception class: EOleException
Exception address: 004A8706

Stack list, generated 20.2. 2001 10:25:49
[004A8706]
[0048A7E3]
[004A8706]
[00406A0F] ConnectIntf.TConnectIntfFrm.ListBoxEndDrag (Line 82,
"ConnectIntf.pas")
[004A8706]
[004A8844]
[004A54DA]
[004A5537]
[0041C890]
[00449D6E]
[0044A607]
[0041C6E5]
[0043D58C]
[0048419F]
[0043DA98]
[0043D382]
[0043D105]
[00440747]
[00440864]
[0043D382]
[0043D105]
[00488C89]
[0043D105]
[00486547]
[0048659C]
[00488C89]
[004404BF]
[004404D7]
[00455FD2]
[00460E39]
[00460E80]
[00461106]
[0046112A]
[004B47DE]

ActiveControl:
TListBox "LangListBox"
TPanel "LangPanel"
TMainForm "MainForm"

OS: Win2000, Version: 5.0, Build: 893, "Service Pack 1"
Processor: Intel P6 (Model 7) 450 MMX
Screen: 1024x768 pixels, 32 bpp

List of loaded modules:
[02050000] C:\tmp\local\DELPHIFRM.DLL
5.0.0.0 - 5.0.0.0
[02220000] C:\tmp\local\DICTIONARIES.DLL
5.0.0.0 - 5.0.0.0
[02260000] C:\tmp\local\DISTINCTS.DLL
5.0.0.0 - 5.0.0.0
[02290000] C:\tmp\local\ICONS.DLL
5.0.0.0 - 5.0.0.0
[022C0000] C:\tmp\local\IGNORED.DLL
5.0.0.0 - 5.0.0.0
[020D0000] C:\tmp\local\LocalGrid.bpl
1.0.0.0 - 1.0.0.0
[00400000] C:\tmp\local\Localize.exe
5.0.0.1 - 5.0.0.1
Language Localizator
[022F0000] C:\tmp\local\MARKLINES.DLL
5.0.0.0 - 5.0.0.0
[02320000] C:\tmp\local\PCKINFO.DLL
5.0.0.0 - 5.0.0.0
[02340000] C:\tmp\local\PEFILES.DLL
5.0.0.0 - 5.0.0.0
[02390000] C:\tmp\local\STRINGS.DLL
5.0.0.0 - 5.0.0.0
[40000000] C:\tmp\local\Vcl50.bpl
5.0.6.18 - 5.0.6.18
Borland Component Package
[402F0000] C:\tmp\local\Vclx50.bpl
5.0.6.18 - 5.0.6.18
Borland Extended Component Package
[02080000] C:\tmp\local\WideRich.bpl
1.0.0.0 - 1.0.0.0
[77DB0000] D:\WINNT\system32\advapi32.dll
5.0.2195.1600 - 5.00.2195.1600
Advanced Windows 32 Base API
[773E0000] D:\WINNT\System32\ATL.DLL
3.0.8449.0 - 3.00.8449
ATL Module for Windows NT (Unicode)
[74870000] D:\WINNT\System32\AVIFIL32.DLL
5.0.2134.1 - 5.00.2134.1
Microsoft AVI File support library
[71110000] D:\WINNT\System32\browseui.dll
5.50.4134.600 - 5.50.4134.600
Shell Browser UI Library
[691D0000] D:\WINNT\System32\CLBCATQ.DLL
2000.2.3449.0 - 2000.2.3449.0
[71700000] D:\WINNT\system32\comctl32.dll
5.81.4134.600 - 5.81
Common Controls Library
[76B30000] D:\WINNT\system32\comdlg32.dll
5.0.3103.1000 - 5.00.3103.1000
Common Dialogs DLL
[770C0000] D:\WINNT\System32\CSCDLL.DLL
5.0.2195.1600 - 5.00.2195.1600
Offline Network Agent
[77840000] D:\WINNT\System32\cscui.dll
5.0.2195.1387 - 5.00.2195.1387
Client Side Caching UI
[77980000] D:\WINNT\System32\DNSAPI.DLL
5.0.2195.1600 - 5.00.2195.1600
DNS Client API DLL
[71F00000] D:\WINNT\System32\docprop2.dll
5.0.2178.1 - 5.00.2178.1
DocProp2
[70020000] D:\WINNT\system32\faxshell.dll
5.0.2134.1 - 5.00.2134.1
Fax Tiff Data Column Provider
[77F40000] D:\WINNT\system32\GDI32.DLL
5.0.2195.1340 - 5.00.2195.1340
GDI Client DLL
[77920000] D:\WINNT\system32\IMAGEHLP.DLL
5.0.2195.1 - 5.00.2195.1
Windows NT Image Helper
[75E60000] D:\WINNT\System32\IMM32.DLL
5.0.2180.1 - 5.00.2180.1
Windows 2000 IMM32 API Client DLL
[6E420000] D:\WINNT\System32\INDICDLL.dll
5.0.2920.0 - 5.00.2920.0000
Keyboard Language Indicator Shell Hook Extension
[77E80000] D:\WINNT\system32\kernel32.dll
5.0.2195.1600 - 5.00.2195.1600
Windows NT BASE API Client DLL
[759B0000] D:\WINNT\system32\LZ32.DLL
5.0.2134.1 - 5.00.2134.1
LZ Expand/Compress API DLL
[75090000] D:\WINNT\system32\mpr.dll
5.0.2195.1340 - 5.00.2195.1340
Multiple Provider Router DLL
[77410000] D:\WINNT\System32\MSACM32.dll
5.0.2134.1 - 5.00.2134.1
Microsoft ACM Audio Filter
[78000000] D:\WINNT\system32\MSVCRT.DLL
6.1.8637.0 - 6.10.8637.0
Microsoft (R) C Runtime Library
[6A8F0000] D:\WINNT\System32\MSVFW32.DLL
5.0.2134.1 - 5.00.2134.1
Microsoft Video for Windows DLL
[75170000] D:\WINNT\System32\NETAPI32.DLL
5.0.2195.1600 - 5.00.2195.1600
Net Win32 API DLL
[751C0000] D:\WINNT\System32\NETRAP.DLL
5.0.2134.1 - 5.00.2134.1
Net Remote Admin Protocol DLL
[77F80000] D:\WINNT\System32\ntdll.dll
5.0.2195.1600 - 5.00.2195.1600
NT Layer DLL
[76FA0000] D:\WINNT\System32\ntshrui.dll
5.0.2134.1 - 5.00.2134.1
Shell extensions for sharing
[77A50000] D:\WINNT\system32\ole32.dll
5.0.2195.1607 - 5.00.2195.1607
Microsoft OLE for Windows
[779B0000] D:\WINNT\system32\oleaut32.dll
2.40.4514.1 - 2.40.4514
[752F0000] D:\WINNT\System32\oledlg.dll
5.0.2134.1 - 1.0
Microsoft Windows(TM) OLE 2.0 User Interface Support
[695E0000] D:\WINNT\System32\olepro32.dll
5.0.4514.1 - 5.0.4514
[01260000] D:\WINNT\System32\PDESKRES.DLL
6.14.0.50 - 6.14.050
PowerDesk localized resource module
[10000000] D:\WINNT\System32\PDSHELL.DLL
6.14.0.50 - 6.14.050
PDShell
[01120000] D:\WINNT\System32\PDTOOLS.DLL
6.14.0.50 - 6.14.050
mgactrl.dll
[690A0000] D:\WINNT\System32\PSAPI.dll
5.0.2134.1 - 5.00.2134.1
Process Status Helper
[4EF80000] D:\WINNT\system32\RPCRT4.DLL
5.0.2195.2103 - 5.00.2195.2103
Remote Procedure Call Runtime
[75150000] D:\WINNT\System32\SAMLIB.DLL
5.0.2160.1 - 5.00.2160.1
SAM Library DLL
[77BE0000] D:\WINNT\System32\SECUR32.DLL
5.0.2195.1600 - 5.00.2195.1600
Security Support Provider Interface
[70FE0000] D:\WINNT\System32\SHDOCVW.dll
5.50.4134.600 - 5.50.4134.600
Shell Doc Object and Control Library
[69800000] D:\WINNT\system32\shell32.dll
5.0.3103.1000 - 5.00.3103.1000
Windows Shell Common Dll
[70BD0000] D:\WINNT\system32\SHLWAPI.DLL
5.50.4134.600 - 5.50.4134.600
Shell Light-weight Utility Library
[77E10000] D:\WINNT\system32\user32.dll
5.0.2195.1600 - 5.00.2195.1600
Windows 2000 USER API Client DLL
[77820000] D:\WINNT\system32\version.dll
5.0.2134.1 - 5.00.2134.1
Version Checking and File Installation Libraries
[77570000] D:\WINNT\System32\winmm.dll
5.0.2161.1 - 5.00.2161.1
MCI API DLL
[77800000] D:\WINNT\System32\winspool.drv
5.0.2195.1340 - 5.00.2195.1340
Windows Spooler Driver
[77950000] D:\WINNT\system32\WLDAP32.DLL
5.0.2195.1175 - 5.00.2195.1175
Win32 LDAP API DLL
[75030000] D:\WINNT\System32\WS2_32.DLL
5.0.2195.1340 - 5.00.2195.1340
Windows Socket 2.0 32-Bit DLL
[75020000] D:\WINNT\System32\WS2HELP.DLL
5.0.2134.1 - 5.00.2134.1
Windows Socket 2.0 Helper for Windows NT
[75050000] D:\WINNT\System32\wsock32.dll
5.0.2195.1207 - 5.00.2195.1207
Windows Socket 32-Bit DLL

Lokal InterBase HW naroky

[*] Michal Tiller <Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz> - 20.2.2001 11:11:14

Mam soubor GDB velky cca 3GB a stale roste. Temer nepretrzite se insertuji
data.
Pristupuje cca 5 - 10 clientu.
Je to na PIII-500MHz, 250 MB RAM a je to zatracene pomale.
Zrovna jsme dostali server 2xPIII-800MHz, 1GB RAM, 64GB HDD, tak se moc
tesim, jak to pobezi. :)
S pozdravem Michal Tiller

> [...]

> alespon priblizne jake HW naroky ma lokalni InterBase pro Windows?
> Slo by o InterBase 6.0, ktera je, jak doufam, free...

Detekovani scanovani PC

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 20.2.2001 11:13:35

> [...]
> vice portu by to asi chtelo vice TServersocketu,
> coz je kostrbate reseni.
>
> Predem diky za jakoukoliv napovedu nebo i stranky

V Linuxu na to existuji specializovane utility (napr PortSEntry ci jak se to
pise). Ve svete Windows neznam nic podobneho. Rozumnou nahradou by mohlo byt
otevrit UDP a TCP sockety na znamych portech - pokud se na nich objevi
pozadavky ze stejnych IP v kratkem case, jde pravdepodobne o scan. Ale je
treba vedet, ze nektere techniky scanovani neoteviraji TCP spojeni uplne,
cili Tvoje aplikace se nic nedozvi.

Dalsi variantou je poslouchat vsechny pakety a ty analyzovat. Do win9x
existuji drivery, ktere ctou vsechny pakety, Win2000 by to mely umet primo
pomoci Winsocku.

D. Toman

Dotaz na archive

[*] Petr Hodbod <hodbod(zv)mendelu(tec)cz> - 20.2.2001 11:17:57

Dobry den,
moc prosim, jak se muzu dostat k archivu teto konference.
Vsude se pise o archivu, ale nikde nemuzu najit cestu.
Dekuji moc
petr Hodbod

Ing. Petr Hodbod
Dep. of Computer Science
Mendel University of Agriculture
fax : +420 5 4513 5008
email: hodbod(zv)mendelu(tec)cz
___________________________________

Kde najdu ODBC na InterBasi?

[*] Michal Tiller <Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz> - 20.2.2001 11:20:23

potrebuji InterbBase ODBC a nemuzu to najit.
Kde to nejdu?
Diky moc, Michal Tiller

Michal.Tiller(zv)oskarmobil.Cz :o)
RF Support Coordinator, OSKAR, RF - Engineering
+420 (02) 7117 1388, +420 (0608) 011 327

FAT32 na NT

[*] Jir� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 20.2.2001 11:23:37

Ahoj

zkus http://www.winternals.com.

Pouzivam read only verzi (je free) bez problemu.

> Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz]za u�ivatele
> Peter Vlkovic
> Odesl�no: 20. �nora 2001 7:18
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: OT: FAT32 na NT
>

> Ahoj,
> neexistuje nejaky ovladac pre OS Windows NT,
> aby vedel pracovat aj z diskami FAT32 (W95)?
>
> Vlkovic

TSession a ADO

[*] Jirka Trpko� <trpkosj(zv)atlas(tec)cz> - 20.2.2001 11:23:05

Ahoj

programuji ISAPI knihovnu pro web a potreboval bych vedet, jestli pri pouziti ADOConnection a ADOQuery je potreba pouzit i TSession. Taky by me zajimalo, jestli ma ADO neco spolecneho s BDE ? Tedy jestli ho pouziva ?

Dekuji za pripadne odpovedi
Jirka

Soucet sloupcu v DBGrid

[*] Ren� Otisk - 20.2.2001 11:28:24

Na jake DB to mas? MS SQL to umi standardne jinak asi pres union ve view

SELECT 1 AS FLAG, COL1, COL2 FROM TABLE
UNION
SELECT 2 AS FLAG, SUM(COL1), SUM(COL2) FROM TABLE
ORDER BY FLAG

[...]

[*] Radim Kunz <privat(zv)casestudio(tec)com> - 20.2.2001 11:30:54

> Zdravim,
>
> nemate nekdo komponentu Treeview, ktera by umoznovala dat ke kazdemu
> nodu checkbox? Dost nutne bych to potreboval. Hledal jsem na Internetu,
> ale vsechny ty komponenty jsou hodne chybove. Napadlo me jeste napsat si
> to sam, ale nevim presne jak na to...
>
> Pomuze nekdo?
>
> Diky, Ales

Na http://www.eldos.org je Eltree lite. Je zdarma.

Radim

IB a Stored proc 2

Pravdepodobne tam pouzivas vnoreny select, ktery ti vraci vice radku. Nebo
neco na podobnem principu

[...]

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 20.2.2001 11:31:01

www.ibphoenix.com

tam je nekd epatricny odkaz.

a.

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 20.2.2001 11:47:39

Ja bych za logfile.write dal
raise;
To ale zpusobi, ze to vybehne na obrazovku, coz nevim jestli chces.

> [...]
> LogFile.Write('Chyba pri prip�jan� datab�z!',mtError);
>
> bol som v tom, ze takto vnoreny prikaz try funguje, ale vidim, ze som sa

IB a Stored proc 2

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 20.2.2001 11:50:36

muzes zkouset nastrel pres exception.
tedy do kodu procedury das umyslne vyvolani exceptiony a uvidi, kam az
se dostanes. pak ji posunes dal nebo bliz, podle toho, jestli ti ta exc.
vyskocila ci nikoli.

> vypise sice, ze je to v hlavni procedure, ale kdyby alespon
> vypsal v jake casti (tj. v jake subprocedure se to deje). Nemate
> s tim nekdo nejake zkusenosti?

try...except...finally

[*] ZPetruj(zv)qgir(tec)cz - 20.2.2001 11:52:26

try - finally se pouziva prave proto a v pripadech kdy se ma VZDY vykonat
nejaky kod i kdyz pred tim nastane vyjimka. Napr. k uvolneni vytvorenych
objektu.
Pokud nechces aby se neco po vyjimce vykonalo neumistuj to za finally ale
pred finally
a hned za moznou chybu.

. - vykona se
.
//nastane chyba
.
. - nevykona se
. - vykona se po chybe
.
// mozno pouzit raise pro dalsi pokracovani chyby
. - vykona se pokud nebylo pouzito raise
. - vykona se VZDY !!!

Detekovani scanovani PC

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 20.2.2001 11:52:38

> :-) je to pekna myslienka , ale pokial ide o kvalitny scanovaci sw tak
> zarucene neotvara jeden
> port za druhym, ale pouziva nejaky nahodny system, aj keby len random z
> intervalu 1 - 65535...

nerekl bych ze je to k necemu. Cilem scanu je oscanovat co nejvice portu za
co nejkratsi dobu. Cili behem nekolika (desitek) sekund dojde k otestovani
vice (desitky, stovky, tisice) portu. Takze je jedno jestli se testuji
sekvencne nebo nahodne.

D. Toman

InstallShield

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 20.2.2001 11:53:29

> 1)
co zbyskuv lokalizator?
ale levnejc te vyjde koupit to hotovy (my kupovali preklad od sinei)

> 2)
me to dela samo. pokud je tam bde, chce to az treti disketu. mam to ted
v D5, ale afaik to tak delalo vzdycky.

Dotaz na archive

[*] Ren� Otisk - 20.2.2001 11:55:07

zcela nelogicka adresa WWW.DELPHI.CZ

> moc prosim, jak se muzu dostat k archivu teto konference.
> Vsude se pise o archivu, ale nikde nemuzu najit cestu.
> [...]

Soucet sloupcu v DBGrid

[*] Michal Tiller <Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz> - 20.2.2001 11:56:38

Asi bych to resil dvema gridy.
Jeden by zobrazil:

select f1, f2, f3, f4, f5
from ...

a druhy by zobrazil

select Sum(f3), Sum(f4), Sum(f5)
from ...

tyto gridy bych dal pod sebe a nejak bych si s tim vyhral designove.

Pokud to je v nejakem DB Serveru, tak by to perfektne resila stored
procedura, ktera by vratila onen select a jako posledni radek by vyhodila
ten soucet.

napr.:

create procedure P1
retuns(
f1 ...,
f2 ...,
f3 ...,
f4 ...,
f5
) as begin
for
select f1, f2, f3, f4, f5
from ...
into :f1, :f2, :f3, :f4, :f5
do
suspend;
select Sum(f3), Sum(f4), Sum(f5)
from ...
into :f3, :f4, :f5
Suspend;
end;

Michal Tiller

[...]

nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz <mailto:nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz>

IB a Stored proc

[*] Martin Ocenas <matko(zv)proces.sk> - 20.2.2001 11:56:31

> [...]
> INTO :MINCENA;
>
> FOR SELECT DATVYP,POCETKS FROM PRAC_OBCHODY WHERE
> RCICO = :Ircico AND ISIN = :Iisin AND SMER = 'N' AND
a tu je problem. tento select ti vracia viac zaznamov
> EXIT;
> END
> END ELSE BEGIN
> DATNAKUPU = ODATUM;
> POCETKS = 0;
> SUSPEND;
> EXIT;
> END
sem daj SUSPEND; a vsetky ostatne SUSPEND daj prec
> END !!

Hi. M.

Kde najdu ODBC na InterBasi?

[*] Ren� Otisk - 20.2.2001 12:00:20

Pro IB6 asi zatim nikde. Vice info najdes na www.ibphoenix.com

> [...]
>
> Michal.Tiller(zv)oskarmobil.Cz :o)
> RF Support Coordinator, OSKAR, RF - Engineering
> +420 (02) 7117 1388, +420 (0608) 011 327

Export tabulky

[*] cb.rumcajs(zv)quick(tec)cz - 20.2.2001 12:09:48

�e#�m te� jeden problem, pot�ebuji obsah tabulky v DBGridu vyexportovat do Excelu. DBase *.dbf Delphi4,
Nepou��v�m BDE!

Na#el jsem na to komponentu, ale nejde naistalovat //a nejsou k n� zdroj�ky :-(

Nem� kdo �e#en�?
|------|
| |
| |
/ \
/----------\
| O O |
| | |
\ \---//
\----/
Luk�# Weiss �e�en� Rumcajs
rumcajs(zv)email(tec)cz

Visualni SQL tvoric

[*] Milan Dvorak <Dvorak.Ucitel.GYMNAZIUM(zv)gymzn(tec)cz> - 20.2.2001 12:10:27

Ahoj,

nevite nekdo o nejakem visualnim nastroji na tvorbu SQL dotazu?

Milan Dvo��k
dvorak(zv)gymzn(tec)cz

Soucet sloupcu v DBGrid

[*] Jan Tungli <Jan.Tungli(zv)datapac.sk> - 20.2.2001 12:18:39

Nato by si mohol pouzit StringGrid alebo DrawGrid ale neviem ako vyriesis
vertikalne skrolovani Gridu. Jan Tungli
> [...]

> Predem dekuji
>
> Jindrich Nikodem
>

> nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz <mailto:nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz>

[*] mms(zv)host.sk - 20.2.2001 12:37:55

Ak pouzivas MS FAX, tak to funguje takto:

Ked das ako prilohu graficky subor, tak MS FAX spusti aplikaciu ktora ma tieto
subory priradene v registroch, pomocou nej to prevedie do obrazovej predlohy a
tuto odosle. Ak taka aplikacia v pocitaci nie je, zisti si ci na druhej strane
je tiez MS FAX. Ak ano odosle si prilohu binarne bez prevodu do grafickej
podoby. Ak na druhej strane je len klasicky fax tak skonci s hlasenim.Este
mozno bude zalezat na tom co je ta grafika co chces odoslat lebo fax to odosle
len ciero biele.
Takto isto - t.j. pred odoslanim prevedie do grafickej podoby aj subory v MS
Word, exel a ine.

Miro Mrazik

try...except...finally

[*] Jio� Koeara <pazout(zv)sport(tec)cz> - 20.2.2001 12:37:43

a co pouzit exit?

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.2.2001 12:53:03

From: "Peter Vlkovic" <vlkovic(zv)minv.sk>
> neexistuje nejaky ovladac pre OS Windows NT,
> aby vedel pracovat aj z diskami FAT32 (W95)?

Ahoj,

pro NT4 je neco tady:
http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/fat32.shtml

Petr Vones, amatersky programator

Detekovani scanovani PC

[*] radek cervinka <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz> - 20.2.2001 12:54:18

Ahoj,
nejlepsi je poslouchat vsechny pakety na siti (clovek se navic muze neco
dovedet). Zde je free program ANALYZER s jedne itelske univerzity,
ktery to umi ve VSECH oknech, velice doporucuji, jsem s nim spokojen, jen
si dobre precist jak se ma instalovat :)

http://netgroup-serv.polito.it/analyzer/install/download.htm

S pozdravem Radek

> [...]
>
> Dalsi variantou je poslouchat vsechny pakety a ty analyzovat. Do win9x
> existuji drivery, ktere ctou vsechny pakety, Win2000 by to mely umet primo

TSession a ADO

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.2.2001 12:56:20

From: "Jirka Trpko#" <trpkosj(zv)atlas(tec)cz>
> pouziti ADOConnection a ADOQuery je potreba pouzit i TSession. Taky by me
> zajimalo, jestli ma ADO neco spolecneho s BDE ? Tedy jestli ho pouziva ?

Ahoj,

ne ADO nastesti s BDE nic spolecneho nema. TSeesion je komponenta BDE.

Petr Vones, amatersky programator

IB a Stored proc

[*] Libor Stujan <listuj(zv)centrum(tec)cz> - 20.2.2001 12:57:16

Presne tak,

potreboval jsem updatovat tabulku a predtim se dotazat na
nejake polozky a tady byl ten zadrhel, dal jsem prilis malou
podminku (bohuzel me domenky, ze preci vic jak jeden zaznam tam
byt nemuze to naprosto vyvratilo) a vratilo mi to vice zaznamu.

Takze pro priste pozor, i pokud procedura nevraci zadny
vysledek, je nutne osetrovat vnitrni selecty.

Muzu se jeste zeptat jak je to s prikazem suspend? A
navratovymi hodnotami z ulozenych procedur? Jak se s nimi pracuje
v IBX? Pokud jsem si chtel tyto hodnoty vyzvednout v parametrech,
tak tam nic nebylo.

Dekuji za odpovedi predem

> [...]
|
| vypise sice, ze je to v hlavni procedure, ale kdyby alespon
| vypsal v jake casti (tj. v jake subprocedure se to deje). Nemate

*****************
Libor Stujan
listuj(zv)centrum(tec)cz
^^^^^^^^^^^^^^^^^
SW development
^^^^^^^^^^^^^^^^^
**************

K chatov�n� je tu http://www.XChat(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

TIPY A TRIKY aneb TO BE OR NOT TO BE?

[*] Michal Tiller <Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz> - 20.2.2001 13:01:45

Mam stejne otazky, jako pan Svejda.
Michal Tiller

> [...]

povolani i konickem?

Sakra - dve hodiny v tahu, na obrazovce intelektualni gulas a v hlave vic

Oprava zaheslovanych tabulek

[*] Roman LISZKA <liszak(zv)usa(tec)net> - 20.2.2001 13:08:11

tomas.mazurek(zv)vitkovice(tec)cz wrote:

> Hello,

> Vsak jsem taky nemel na mysli jen EXE, ale i zdrojove kody v Delphi.
> Z tech uz samozrejme bude patrne, jak otevirat a obnovovat tabulky s
> hesly... Neni to nijak velke a muzes to pripadne zabudovat do svych
> programu.

V mezidobi jsem sam experimentoval a i zaheslovanou tabulku se mi podari
jiz opravit, ale kdyz proste zadam heslo u nezaheslovane tabulky, nebo
nezadam heslo (ci zadam nespravne) u zaheslovane, vse se tvari O.K. (i
TUVerifyTable), ale vysledek nestoji za nic. Takze jestli je mozne,
zaslete mi na privatni adresu nejake ukazky zdrojaku a zkusim pobojovat.
Dik.

Export tabulky

[*] Ing. Petr #vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 20.2.2001 13:09:48

> �e#�m te� jeden problem, pot�ebuji obsah tabulky v DBGridu
> vyexportovat do Excelu. DBase *.dbf Delphi4,
> Nepou��v�m BDE!

Podivej se na toto, ale nezkousel jsem to v D4.

Petr Svejda
http://www.lingvista(tec)cz/

uses
ComObj;

Vlastn� k�d:
var
SouborExcel: Variant;
i, Radek: Integer;
SouborExcel := GetActiveOleObject('Excel.Application');
except
SouborExcel := CreateOleObject('Excel.Application');
end;
SouborExcel.WorkBooks.Add;

// vytvo�en� hlavi�ky v prvn�m ��dku
for i := 0 to DBGrid1.Columns.Count - 1 do
SouborExcel.Cells[1, i + 1].Value := DBGrid1.Columns[i].Title.Caption;

// vytvo�en� ostatn�ch ��dk�
with DBGrid1.DataSource.DataSet do
begin
First;
Radek := 2; // skok na druh� ��dek v Excelu
while not Eof do // proch�z� ��dky Gridu
begin
for i := 0 to DBGrid1.Columns.Count - 1 do // proch�z� sloupce Gridu
SouborExcel.Cells[Radek, i + 1].Value :=
FieldByName(DBGrid1.Columns[i].FieldName).AsString;
Next;
Inc(Radek);
end;
First;
end;
SouborExcel.Visible := True;
end;

Dotaz na archive

[*] Ing. Petr #vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 20.2.2001 13:09:50

> moc prosim, jak se muzu dostat k archivu teto konference.
> Vsude se pise o archivu, ale nikde nemuzu najit cestu.

Mozna by bylo lepsi pouzit rovnou KonfView (ted zrovna nevim, kde mam link)
s daty - napr.:

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk/DataZKonference.shtml

Petr Svejda
http://www.lingvista(tec)cz/

try...except...finally

[*] Ing. Petr #vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 20.2.2001 13:09:52

Zkousel jsem toto (coz je temer to same, co mas ty) a funguje mi to bez
problemu.

// zde dojde k chybe, protoze jsem Table umyslne spatne nastavil
Table1.Open;
ShowMessage('To se nesmi provest');
except
// zde se zobrazi chybove hlasky nebo zapisy do chybovych souboru
ShowMessage('Chyba');
// ale pozor!!! vse co je zde, se vykona bez ohledu na vyjimku, ktera
nastala
// od toho to tu je
ShowMessage('At se deje, co se deje');
end;

Petr Svejda
http://www.lingvista(tec)cz/> trosku som sa zamotal vo vynimkach. pripajam tabulku, ak nastane chyba,
> [...]
> LogFile.Write('Chyba pri prip�jan� datab�z!',mtError);
>
> bol som v tom, ze takto vnoreny prikaz try funguje, ale vidim, ze som sa

Visualni SQL tvoric

[*] Ing. Petr #vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 20.2.2001 13:09:45

Jednoduchy nastroj mas primo v Delphi - Database Desktop.

Zvolis File | New | QBE Query...

vytvoris vizualni dotaz a das zobrazit SQL.

Petr Svejda
http://www.lingvista(tec)cz/

> nevite nekdo o nejakem visualnim nastroji na tvorbu SQL dotazu?

try...except...finally

[*] Michal Tiller <Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz> - 20.2.2001 13:12:40

try
;;kod zde se provadi dokud nedojde k vyjimce,
;;pak preskoci vse az k except
except
;;pokud doslo k vyjimce, provede se tento kod

;;kod zde provede az k vyjimce,
;;pak skoci do finaly (vzdy)
finally
;;tento kod se provede vzdy
end;

try finely ... urcuje, ktery kod ma zkusit a ktery kod ma provest vzdy.
rty except ... urcuje, ktery kod ma zkusit a ktery ma provest v pripade
vyjimky.

takto bych udelal vas pripad.

try
ADOTable1.Active := True;
;;tu nastane chyba, pretoze tabulka napr. neexistuje
;;preskoci nasledny kod az k except
ADOTable1.First;
except
LogFile.Write('Chyba pri prip�jan� datab�z!',mtError);
;;zapisem chybu do logu, a potrebujem aby dalsi kod
;;za finally nezbehol, ten kod patri pred except.
end;

ja napriklad pouzivam toto:

try
Transaction.StartTransaction;
Query.Prepared := True;
Query.Params[0].AsString := ...;
Query.Params[n].AsString := ...;
Query.ExecSQL;
Transaction.Commit;
WriteLog('SQL was succesfully executed.');
except
Transaction.RollBack;
WriteLog('SQL execution error!');
end;

Michal Tiller

[...]

[*] Raul Endymion <raul(zv)raphael(tec)cz> - 20.2.2001 13:20:21

Dobr� den,
20. �nora 2001, 7:18:26, napsal jste:

PV> Ahoj,
PV> neexistuje nejaky ovladac pre OS Windows NT,
PV> aby vedel pracovat aj z diskami FAT32 (W95)?

PV> Vlkovic

jo existuje, nevim kro to pise ale nech si vyhledat na altaviste heslo
FAT32 for Windows NT.
(mozna to dela sysinternals)

Raul
raul(zv)raphael(tec)cz

Zpravy z threadu do komponenty

[*] Jiri Binder <j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 20.2.2001 13:21:22

Ahoj,

omlouvam se, ze se jeste jednou vracim ke svemu problemu,
ale stale se mi zda, ze jsem se zrejme spatne ptal nebo spatne popsal jadro
problemu. Situace je toto:

V hlavnim threadu mam na formu nevizualni komponentu jemuz v hlavnim
thredu vytvorim okno. Do tohoto okna posilam zpravy
bud z hlavniho threadu (uzivatel neco chce a klikne na buttonek) nebo z
vedlejsiho threadu (napr. dusledek udalosti na comu). V urcitych situacich
posila vedlejsi thread zpravy cyklicky (thread komponente , ta mu pri
zpracovani zpravy neco posle zpet a thread neco posle ...). Vsechny zpravy se
posilaji jako PostMessage. Ocekaval jsem ze i v pripade takoveho cyklickeho
posilani zprav se nemuze stat, ze nedojde na zpravy od uzivatele, protoze jdou
prece do stejne smycky. Proc byl muj predpoklad spatny??

(podotykam, ze uznavam ze uz popsana situace je nezdrava; ona vznikla jako
dusledek chyby, umim ji vyeliminovat, ale chtel jsem aby to bylo odolne i na
takove chyby a hlavne bych v tomto bode chtel mit jasno)

Potud tedy muj pretrvavajici dotaz

> [...]
> Thread pro odesilani lze ridit pres event na ktery se ceka ve wait
> funkci. Presne takhle to funguje i v AsyncFree

Ono to tak v podstate (myslim) mam, jen jsem nechtel popisovat detaily. Mam
tam tri vedlejsi thready jeden cteci na port druhy zapisuje a ten treti ( o nem
byla rec) je jakymsi dispecerem, ktery komunikuje s temi dvemi a ridi logiku
prace se zarizenim.

> Neni. TThread vubec neimplementuje smycku zpracovani zprav protoze to
> neni v mnoha pripadech nutne.
To je pravda, ale volani PeekMessage vede k tomu, ze system smycku vytvori
{HYPERLINK "messques_8085.htm"}
Dekuji za cas a trpelivost s mymi dotazy. Zdravi Jiri Binder

high score na netu - ftp

[*] Vaclav Krejci <krejciv(zv)ssakhk(tec)cz> - 20.2.2001 13:22:38

Zdravim, a lejikoz mi nikdo
neodpovedel, pisu svuj dotaz znovu.
Jedna se o to, ze bych potreboval
umistit high-score ke sve hre na
net, nejlepe aby si jej ostatni
mohli z webove stranky prohlednout.
Nejlepsi by asi bylo pres ftp pristup,
ale nmftp komponenta me nak moc
nefunguje (vlastne vubec), a pak
tedy na ftp hodit bud soubor s
vysledkama, kterej bych zpracoval
ve strance, nebo rovnou vygenerovat
v delphi celou stranku a tu pak
rovnou uploadnout. Takze problem
cislo jedna a zaroven nejvetsi je
v ftp pristupu. Existuji i jine
komponenty, nebo jiny zpusob
jak nahrat soubor na ftp ? Dik
za vsechno. venca

try...except...finally

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 20.2.2001 13:22:55

Nevidim jedinou chybu ve vnorenem osetreni vyjimky. Pracuje to presne tak,
jak ma, protoze finally se provadi VZDY !! Zatimco except se provede pouze
pri vyvolani vyjimky. Nejjednodussi reseni bych videl asi takhle Napr.:

var
Err : boolean;
{ tu nastane chyba, pretoze tabulka napr. neexistuje }
Err := false;
[...]
Err := true;
{ sem to skoci vzdy ! }
if Err then Abort;
{ tady bude kod, ktery se provede pouze pri uspesnem otevreni tabulky }
end;
Petr Jur�k, Spr�vce s�t�, program�tor
COMET System s.r.o.
1.M�je 1220
756 61 Ro�nov pod Radho#t�m
tel. 0651/653990
fax. 0651/653993
www.cometsystem(tec)cz

> [...]
> LogFile.Write('Chyba pri prip�jan� datab�z!',mtError);
>
> bol som v tom, ze takto vnoreny prikaz try funguje, ale vidim, ze som sa

COMET System Network Administrator.

try...except...finally

[*] Miroslav Barica <miroslav.barica(zv)matador.sk> - 20.2.2001 13:29:32

tomu som sa chcel vyhnut, aplikacia bezi davkovo na serveri, takze
vystupy na monitor nie su pristupne.

> [...]

> LogFile.Write('Chyba pri prip�jan� datab�z!',mtError);
>
> bol som v tom, ze takto vnoreny prikaz try funguje, ale vidim, ze som

Jak tisknout z tWebBrowser

[*] Martin Frohlich <martin.frohlich(zv)seznam(tec)cz> - 20.2.2001 13:38:40

Zdravim vsechny,

muzete mi nekdo poradit jak vytisknout HTML dokument z komponenty
tWebBrowser. Nenasel jsem v helpu u tehle komponenty metodu print a
pot�eboval bych vytisknout tabulku v HTML.Tabulku si sice generuji s�m, ale
vykreslovat a vypisovat ji celou na tiskarnu mi pripada slozite a proto sem
se rozhodl ji vygenerovat v HTML dokumentu a ten vytisknout z m�ho programu,
kde chci vlastn� i n�hled a tohle mi pripada nejjednodusi.

Poradte. M�m Delphi 5 professional, a potrebuji to pro Win9x a Win NT.

Predem dekuji

Martin Frohlich

FAT32 na NT

[*] Mephisto <mephisto(zv)akvila(tec)cz> - 20.2.2001 13:39:16

www.sysinternals.com

> neexistuje nejaky ovladac pre OS Windows NT,
> aby vedel pracovat aj z diskami FAT32 (W95)?
>
> Vlkovic

---
Odchozi zprava neobsahuje viry.
Zkontrolovano antivirovym systemem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.231 / Virova baze: 112 - datum vydani: 12.02.2001

Detekovani scanovani PC

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 20.2.2001 13:43:14

> [...]
> ktery to umi ve VSECH oknech, velice doporucuji, jsem s nim spokojen, jen
> si dobre precist jak se ma instalovat :)

Mas pravdu - na tohle jsem zapomnel. Zajimavy jsou predevsim tim, ze
distribuuji zdrojaky ke capture driverum.

PS. Jejich analyzator ma nejakou explicitni podporu detekce scanu nebo se to
musi doprogramovat??

D. Toman

Soucet sloupcu v DBGrid

[*] Jind�ich Nikodem <nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz> - 20.2.2001 13:44:18

Mam to na MS Access 97 v Delphi 5 Prof. UpdPack 1, Win NT.

Nevim co jsi myslel tim "jinak asi pres union ve view", asi potrebuji vic
nakopnout.

Diky

Jindra

> [...]
>
> SELECT 1 AS FLAG, COL1, COL2 FROM TABLE
> UNION
> SELECT 2 AS FLAG, SUM(COL1), SUM(COL2) FROM TABLE

AutoRun CD na NT

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 20.2.2001 13:51:42

Zde n�vod od p��mo od MS:
How to disable autorun

One problem is that a disc in the CD-ROM drive often opens when you least
expect it. If you prefer life without Autorun, this tip is for you.

Disabling Autorun requires you to edit the Registry and you know what we
always say about editing the Registry--be careful. Click Start, Run. Type
regedit or regedt32 and press Enter.
Navigate to:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdrom

In the RegEdit right pane, locate Autorun and double-click its icon.
Change the one (1) to zero (0) and click OK. Close RegEdit (choose
Registry, Exit) and restart the computer.

Od: Peter Vlkovic [mailto:vlkovic(zv)minv.sk]
Odesl�no: 20. �nora 2001 9:29
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: OT: AutoRun CD na NT

Ahoj,
ako sa u NT (4.0) disabluje AutoRun pre CD-ROM ?
Nikde som to nenasiel.

OT: TIPY A TRIKY aneb TO BE OR NOT TO BE?

Nez nas Petr Zahradnik utne, tak bych rad k tomuto (jinak velice
dulezitemu) tematu napsal par radek.

Cely problem spociva ve vyuziti zaznamenaneho (v danem pripade
psaneho) projevu fyzickych osob. Je naprosto nedulezite, zda je to
za uplatu, nebo zadarmo. Na tento projev se muze (ale nemusi, viz
dale) vztahovat autorsky zakon, nicmene vzdy plati zakon na
ochranu osobnosti. Autorsky zakon vstupuje do hry, pokud
zaznamenany projev naplnuje charakteristiky autorskeho dila
(vypisovat nebudu, nalistujte si to sami), nicmene autorsky zakon
chrani pouze konkretni projev, nikoliv myslenku atd. V pripade
prispevku do konference v drtive vetsine o autorska dila nepujde. V
kazdem pripade (s aut. zakonem nebo zak. na ochranu osobnosti)
ma autor pravo rozhodovat, jak je s takovym zaznamem nakladano
(mimo citaci, a to pouze u autorskych del). Obecne se o to nikdo
nestara, protoze by to bylto pekny zmatek, kdyby jsme si meli
navzajem ke vsemu davat souhlas. Zpravy ve "verejnem kanalu"
jsou tedy chapany volneji ve smyslu, ze autor si nevyminuje
obvzlastni prava ke svym prispevkum. Proto se resi az nasledne
"problemy", kdyz je takovy zaznam "zneuzit". Napr. nikdo asi
netouzi po tom, aby nekdo preposilaval jeho "peprnejsi" soukrome
maily do nejake konference bez jeho souhlasu :) Da se tedy rici,
ze obecne se pouzivani cizich prispevku ridi samoregulaci na bazi
"slusneho chovani". V tomto konkretnim pripade by se za "slusne
chovani" dalo povazovat nasledujici:

1) Bezplatne zverejneni databaze prevzatych prispevku (prodavat
se da ten program, prace za vypaleni, VLASTNI prispevky atd).

2) Ziskani explicitniho souhlasu u znamych autoru, pokud je
prispevek rozsahly (napr. kus aplikace, a/nebo pokud je zrejme, ze
se jedna o soucast komercni aplikace autora).

3) Uvedeni autora u kazdeho prevzateho prispevku (pokud je
znam), nejlepe i s informaci jak ho lze kontaktovat (staci e-mail).

HTH

Pavel Cisar <pcisar(zv)atlas(tec)cz>
Delphree Open Source Initiative
http://delphree.clexpert.com
Nexus project
http://delphree.clexpert.com/pages/projects/nexus/

Visualni SQL tvoric

[*] Ing. Patrik Tesar <tesar(zv)rainside.sk> - 20.2.2001 14:08:56

Query builder od EMS

aktualni radek gridu

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 20.2.2001 14:12:06

gdFocused je ale jenom jeden sloupec v radku. ja chci obarvit cely
radek.
> napriklad pomoci gdFocused in State.
btw, da se v konfere nejak zmeni email adresa (moje, abych to moh
posilat a vybirat z jiny schranky)? koukam, ze moje zprava dorazila na
atlas v sobotu a me do schranky az ted (utery) :(((((. cas pro vymenu
postaka.

TIPY A TRIKY aneb TO BE OR NOT TO BE?

[*] Ren� Otisk - 20.2.2001 14:13:16

Kdoz jsi bez viny, hod kaminkem. Myslim ze tohle by se melo uzavrit, protoze
kdybych mel platit za vsechno, co jsem tady nacerpal, tak bych mj. zivil
amaterskeho programatora a zaplatpanmurphy tedy buch, ze takovi existujou...

P.S. Pokud je tam v nejakem rozumnem rozsahu balne a (vy)palne, proc ne. V
dnesni dobe?

P.P.S. Ale jenom malinkym kaminkem...

> [...]

http://www.lingvista(tec)cz (vidite? - klasicka ukazka skryte reklamy :-)))))

OT: TIPY A TRIKY aneb TO BE OR NOT TO BE?

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 20.2.2001 14:14:39

On 20 Feb 2001, at 10:16, Ing. Petr �vejda wrote:

> krome nekolika pochvalnych mailu jsem dnes dostal i tento jeden,
> tykajici se stranek DSF:

[...]

> [...]

> Tuto DSF jsem nabidl na webu ZDARMA. Je tedy pro vsechny ZDARMA
> pristupna. Je to moje osobni iniciativa a roky ji delam na vlastni

[...]

> [...]
> v prumeru jednu hodinu. Spocitejte si naklady na praci (radsi
> nepocitam), vypaleni (min 30 Kc), postovne (min. 40 Kc), atd.

Usporadani, vypaleni, zaslani take neco stoji, a dobre usporadane
informace jsou cennejsi nez informace samotne. Nevim sice, kolik
za CD chces, ale podle mne je to zcela koser i v pripade, ze si
budes uctovat treba 20 000 za kazde CD (jen to asi nikdo nekoupi
:), zalezi na zpusobu usporadani.

Stejne se siri i distribuce Linuxu - produkt je sice zadarmo, ale CD
s Linuxem take nestoji prave nejmene, a nejsou v tom jen hole
naklady.

> Vsimnete si, ze u kazdeho druheho mailu je krome odpovedi a podpisu i
> pridavek o firme a cinnosti (kde dotycny dela a co dela). Neni to
> skryta reklama?

Neni. Je to uplne normalni reklama.

> [...]
> Urcite je a v tomto pripade je to normalni. Jednak Zbysek odpovedel
> tou nejspravnejsi odpovedi (podle me) a to ze to je svym spusobem

:-))

> Sam Jazykovy lokalizator pouzivam nekolik let.

To mohu jen chvalit... :-)

> [...]
> API, popr. kodu upraveno z jineho zdroje) nebo ten, kdo je autorem
> rozboru, vzoroveho prikladu, komentare,...?

Tohle jsou problemy, ktere by melo resit sdruzeni programatoru,
ktere jsem nedavno rozpoutal. Takze drobna reklama na to
sdruzeni: http://czdev.byte(tec)cz

Muj nazor. Kdo vypusti do verejne konference svuj kod nebo svoje
reseni, automaticky tim dava souhlas k jeho libovolnemu pouziti (s
vyjimkou privlastneni si autorskych nebo jinych exkluzivnich prav).
Pokud by nekdo chtel z takto ziskanych znalosti vybirat poplatky
(pozor, je tu jiste nebezpeci z vybirani poplatku za FW, coz je - v
mirne vetsim meritku - totez!), stane se prizivnikem na cizi praci.
Pokud nekdo usporada tyto informace do prehledneho celku,
nechava si platit za praci na poradani. Pokud nekdo pouzije takovy
kod ve svem programu, ktery pak prodava, opet se zpravidla jedna
o vhodne "usporadani", krome toho je na programu hromada jine
prace. Pokud ale nekdo vezme uceleny produkt / knihovnu, na
kterou nesahne a nic sveho k ni neprida, a zacne z jejiho sireni
vybirat poplatky, je to hyena.

LL5

On 20 Feb 2001, at 10:58, MDvorak(zv)csas(tec)cz wrote:

> [...]
> [0048A7E3]
> [004A8706]
> [00406A0F] ConnectIntf.TConnectIntfFrm.ListBoxEndDrag (Line 82,

Tohle nechapu. Zkus nejdrive ze vseho pustit Connect Interfaces,
melo by tam byt 10 polozek.

Udelal jsem dalsi kompilaci, je to opet na
http://www.hlinka(tec)cz/ll5/ll5.zip

Trochu OT: IR ovladni PC, pluginy do girderu v del

[*] Raul Endymion <raul(zv)raphael(tec)cz> - 20.2.2001 14:21:02

Dobr� den,

Zalozil bych konferenci o tomto a dalsich softwarech souvisejicich s
moznosti ovladani PC pres IR. Take za timto ucelem bych umoznil
ulozeni softwaru, stranek, a dalsi ptakovin na mem serveru umistenem
na paterni siti. Co rikate ?

Raul
raul(zv)raphael(tec)cz

Soucet sloupcu v DBGrid

[*] Ren� Otisk - 20.2.2001 14:28:06

CREATE VIEW V_TABULKA_SE_SOUCTY
AS
SELECT 1 AS FLAG, COL1, COL2, STRINGPOLE FROM TABLE
UNION
SELECT 2, SUM(COL1), SUM(COL2), 'NEJAKY BLABOL ZE JE TO SOUCET, ALE NE DELSI
NEZ
VELIKOST STRINGPOLE' FROM TABLE

> [...]
>
> SELECT 1 AS FLAG, COL1, COL2 FROM TABLE
> UNION
> SELECT 2 AS FLAG, SUM(COL1), SUM(COL2) FROM TABLE

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 20.2.2001 14:30:18

Puvodni zprava, kterou napsal Ing. Petr �vejda dne 20 Feb 01,:

> [...]
> smyslu konference, ale presto by me zajimaly nazory autorit (nebudu
> jmenovat - vsichni zname) - a samozrejme ostatnich.

Petre,

tak jsem to docetl az do konce. Ano, bohuzel je to tak, jak to je,
kdykoliv a kdekoliv se objevi jakakoliv financni castka (at jiz
sebemensi), najdou se i zavistivi lide. Prosim nenech se otravit
podobnymi maily (mozna jich vic nez jeden ani nebude), protoze
jiste delas zasluznou cinnost. Ja mam v teto chvili v konferenci
60.371 prispevku a v tom se hrabat, to je tragedie.

Nevidim zadny duvod, proc bys nemohl za penize nabizet program,
kterym lze prispevky prohlizet, navic jeste prispevky vybiras,
tridis a ja nevim, co vsechno, a prodavat jej na CD, ktere jaksi
take musis nejak vyrobit. Notabene je to jeste za smesne penize,
je evidentni, ze prodavas program a nejakou svou praci, nikoliv
prispevky samotne. Podle meho nazoru autorsky zakon neporusujes,
uz jen proto, ze valna vetsina prispevku neni zadnym autorskym
dilem. Navic snad kdyz nekdo posle informace do verejneho fora,
dela to preci proto, aby je ostatni mohli volne pouzivat.

Telefon/fax: 047-5500610, 047-5501627
Mobilni telefon: 0602-409601

try...except...finally

[*] Miroslav Barica <miroslav.barica(zv)matador.sk> - 20.2.2001 14:32:00

nie je mozne, za tym sa vykonava dalsi kod, zatvaranie pracovnych
suborov a upratovanie po aplikacii ;o). je to v procedure

[...]

[*] Milan Dvorak <Dvorak.Ucitel.GYMNAZIUM(zv)gymzn(tec)cz> - 20.2.2001 15:25:53

> [...]
> kde chci vlastn i n�hled a tohle mi pripada nejjednodusi.
>
> Poradte. M�m Delphi 5 professional, a potrebuji to pro Win9x a Win NT.

TWebBrowser ma tusim metodu ExecWB. Dal se podivej do helpu.

Milan Dvo��k
dvorak(zv)gymzn(tec)cz

IB a Stored proc

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 20.2.2001 15:26:32

ahoj,

> [...]
> navratovymi hodnotami z ulozenych procedur? Jak se s nimi pracuje
> v IBX? Pokud jsem si chtel tyto hodnoty vyzvednout v parametrech,

normalne

select
*
from
nejaka_procedura(pram1, pram2...)

dulezite je aby procedura nekonila na exit, ale prave na suspend (pokud
ma tedy vracet vice radku, jinak exit staci). dneska ne, ale jinak ti
muzu sesmolit kratocky priklad.

high score na netu - ftp

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 20.2.2001 15:27:27

Komponentu NMFTP pouzivam v nekolika aplikacich a nezasil
jsem problem. Fungovala vzdy na poprve.
Snaz se ji rozchodit, nebo upresni problemy a ja se pokusim
poradit.

> Zdravim, a lejikoz mi nikdo
> [...]

OT: Re: Dynamicke pridelovanie IP

[*] Fiala Milan <Milan.Fiala(zv)pvt(tec)cz> - 20.2.2001 15:33:09

Ahoj,

> /renew". Moja otazka znela, ci typ IP adresy, ktoru si system
> prideli pri
> autokonfiguracii je niekde nastavitelny, alebo je to
> zadratovane do OS. Ak

Tohle je mozne nastavit, ale pouze v registru, neni k tomu zadny nastroj.
Zkus hledat tam, bohuzel tu W2K nemam a v poznankach ze skoleni jsem to
nenasel. Jen vim, ze to jde zmenit.

Milan

ADO a jeden nejeden recordset

[*] Bardoo <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 20.2.2001 15:45:30

[...]

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 20.2.2001 16:39:02

On 20 Feb 2001, at 13:44, Jind�ich Nikodem wrote:

> Mam to na MS Access 97 v Delphi 5 Prof. UpdPack 1, Win NT.
>
> Nevim co jsi myslel tim "jinak asi pres union ve view", asi potrebuji
> vic nakopnout.

V OLE DB (Delphree) jsem delal grid, ktery umi vytvorit na konci
souctovy radek. Data je nutne do nej nacpat samozrejme rucne,
protoze TDataSet neuznavam. :-) Pouze nevim, zda to umi
vystavena verze, protoze jsem to uz drahnou dobu neaktualizoval.

Kde najdu ODBC na InterBasi?

[*] Radim Kunz <privat(zv)casestudio(tec)com> - 20.2.2001 16:48:29

> Pro IB6 asi zatim nikde. Vice info najdes na www.ibphoenix.com
>
> Sroub

Zkus u konkurence.

www.xtg(tec)cz

Radim

Detekovani scanovani PC

[*] radek cervinka <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz> - 20.2.2001 17:05:56

Je to komplexni program, ktery zachyti pakety a nasledne ti je dovoli
analyzovat s tim ze ti vysvetli co kterej byte v paketu je.
Vysledkem muze byt napr. paket xxx ze sitovky MAC=xxxxx se dotazoval pomoci
UDP na port 137.
Doporucuji vyzkouset na vlastni kuzi.

From: "Jirka Trpko#" <trpkosj(zv)atlas(tec)cz>
> [...]

Ahoj,

ne ADO nastesti s BDE nic spolecneho nema. TSeesion je komponenta BDE.

Jak odstranit libovolny udaj v registrech?

[*] Josef L���a�����#{�s#ƫ��ej�� - 20.2.2001 17:25:13

Jak lze odstranit libovolny klic ve Windows registrech pomoc� Delphi?
Dival jsem se na tridu TRegistry, ale zda se mi ze to nedokaze sahnout
kamkoliv...

Diky za radu.
Pepa

Jak tisknout z tWebBrowser

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)mnul(tec)cz> - 20.2.2001 17:26:35

.ExecWB(OLECMDID_PRINT, 0);

[...]

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 20.2.2001 18:00:06

> potrebuji InterbBase ODBC a nemuzu to najit.

Jeden z tych ktore su este vo vyvoji, ale vypada dobre je na:

www.xtg(tec)cz

Pavol Kaka�ka
kasix(zv)atlas(tec)cz

Kde najdu ODBC na InterBasi?

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)mnul(tec)cz> - 20.2.2001 20:04:58

Tohle je pro cteni, ale pro mazani to je hodne podobne.

var
R : TRegistry;
begin
R := TRegistry.Create;
try
R.RootKey := HKEY_LOCAL_MACHINE;
R.OpenKey('Software\PEPR_Soft\Priklad2', False);
// true vytvori klic pokud neexistuje
Edit1.text := R.ReadString('TXT');
finally
R.CloseKey;