CAPS LOCK a NUM LOCK

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 22.2.2001 18:36:23

Ahoj,

mrkni sem:

http://swnet(tec)cz/article.php?id=4154

> nevite nekdo, jak v Delphi zjistit, jestli je zapnuty CAPS LOCK a NUM LOCK?
> Martin

Setrete vodou. Sprchujte se s pritelem/pritelkyni.

ADO a jeden nejeden recordset

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 22.2.2001 18:38:29

nojo, o to tady u "ADO problemu" pri 90% vzdycky jde, rychle a bez
bolestneho mysleni PREKLOPIT danou db aplikaci, vse neni dobre bezhlave
preklapet, zajimalo by me pod cim to bylo predtim

>Ukazky beru vzdy.
a abych jenom nekritizoval:

---

CREATE PROCEDURE stp_Insert
(zv)ObchJmeno nvarchar(50),
(zv)Name nvarchar(20),
(zv)EMail varchar(50)
AS
if exists(select * from Zakaznici where ObchodniJmeno=(zv)ObchJmeno<>'')
begin
select 'Z�kazn�k s t�mto obchodn�m n�zvem je ji� zaregistrov�n.' as
msg, -1 as code
return 1
end

insert into Zakaznici
(ObchodniJmeno, Name, EMail)
values ((zv)ObchJmeno,(zv)Name,(zv)EMail) select 'Byli jste zaregistov�n� jako
z�kazn�k.' as msg, (zv)(zv)IDENTITY as code

ADO

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.2.2001 18:53:03

From: "JIM Design" <jim.design(zv)iol(tec)cz>
> pouzivam ADOExpress hlavne kvuli tomu ze je soucasti D5Ent, sem tam se jim
> tam vsak chyba vloudila a je videt ze v SP1 nestrili opravama i k ADO.

Ahoj,

ADOExpress Update
http://www.borland.com/devsupport/delphi/downloads/dado501readme.html
ADOExpress Update Pack 2
http://www.borland.com/devsupport/delphi/mdac26.html

Petr Vones, amatersky programator

StrToPenStyle

[*] Lauko #tefan <laukosw(zv)naex.sk> - 22.2.2001 18:53:38

Ahoj,
tu je aj priklad...

Uses
TypInfo;

Procedure StrToPenStyle(Style:String):TPenStyle;
begin
Result:=psSolid;
Pen:=TPen.Create;
try
SetEnumProp(Pen,'Style',Style);
Result:= Pen.Style;
finally
pen.free;

Shape1.Pen.Style:= StrToPenStyle('psDash');

Od: Pavel ZIDEK
Komu: Konference DELPHI forum
Odoslan�: 22. febru�r 2001 13:36
Predmet: StrToPenStyle

Zdravim,

mam nadefinovanou promennou

var Style: TPenStyle;

a ve stringu zadany nejaky styl, napr.:

S:='psDash';

Jakym zpusobem lze zjistit, ke kteremu stylu prislusi dany styl.
Funkci compiler sezere, ale po pruchodu programem to padne:

functuin StrToPenStylel(S: string): TPenStyle;
Result:= TPenStyle(StrToInt(S));
except
Result := psSolid;

Diky Pavel

Pekny den (rano, vecer i noc) preje
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
KOPR software Pavel ZIDEK mailto:kopr(zv)kopr(tec)cz
http://www.kopr(tec)cz/w-delphi.htm http://www.kopr(tec)cz
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Jak zjistit funkceni Internet?

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 22.2.2001 18:53:39

jeste mne napada, pokud ti jde jen o to logovani, tak pokud ta pevna
linka konci v nejakem routeru (treba Cisco), tak takovehle informace ty
routery umi logovat samy o sobe. ;-)

(vetsinou pomoci Syslogu po siti na jiny pocitac, coz muze byt zpravidla
kdejaky Unix ci WinNT)

> Zakaznik je pripojeny pevnou linkou k Inetu, jenze tu a tam se stane,
> ze provider dela nekdy v noci snad nejakou udrzbu apod. a tim padem
> spojeni neni. Potreboval bych periodicky zjistovat, zda spojeni je ci
> neni a logovat to. Neresil jste nekdo neco podobneho? (D5 Prof., W98).

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

WebMIDAS a XML

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 22.2.2001 18:58:56

ahoj,

ad2] pro testovani CGI aplikaci je nejlepsi a nejjistejsi mit stejny nebo
podobny system jako je na serveru, kde to hodlas provozovat samozrejme,
treba WinNT nebo Win2k, mit na nem rozbehly IIS a pak uz jen jedes.

From: "Heinisch Jiri" <deis(zv)deis(tec)cz>
> Zkousel jsem nasledujici podle rady P. Vonese
> procedure TFoCisel.Button3Click(Sender: TObject);
> begin
> with TJclEmail.Create do

Ahoj,

a fungovalo to ?

Petr Vones, amatersky programator

Vytvoreni tlacitka na liste

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)mnul(tec)cz> - 22.2.2001 20:13:34

Hi,

mam dotaz. Jak vytvorim na liste (vedle tl. Start) nove tlacitko programu
(nebo jak se to jmenuje)?

Neco jako kdyz ve Windows Commanderu dam kopirovani na pozadi, vytvori se
toto tlacitko(toho kopirovani) na liste.

Diky moc.

Michal PEPR Pesek

Delphi, Excel a RS232

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.2.2001 20:20:28

From: "Tomas Folprecht" <tomas(zv)apkfolprecht(tec)cz>
> Tak jsem to vyresil jinak a ted to pise 'Nebyla volana funkce CoInitialize'.
> Moc jsem o tom nepremyslel a zavolal jsem ji sam
> a to pak napsalo 'Aplikace zavolala rozhrani, ktere nalezi jinemu
> podprocesu' (tady asi nejsem moc presny)

Ahoj,

interface je platny pouze v danem apartmentu. Jinak musis interface poslat
pres COM, viz "interface marshaling". Popsano treba tady:
http://www.techvanguards.com/com/concepts/multithreading.htm

Petr Vones, amatersky programator

CreateOleObject ErrorNumber

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.2.2001 20:22:24

From: "Jio� Koeara" <pazout(zv)sport(tec)cz>
> Poradite jak mam zjistit cislo chyby ktere nastane pri pouziti DCOM objektu?
> K vytvareni objektu pouzivam
> CreateOleObject

> on E: Exception do ShowMessage(E.Message);
> file://jake je cislo chyby??

Ahoj,

podivej se na EOleSysError.ErrorCode

Petr Vones, amatersky programator

Delphi, Excel a RS232

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.2.2001 20:26:27

From: "Tomas Folprecht" <tomas(zv)apkfolprecht(tec)cz>
> Project Exporter.exe raised exception class EOleException with message
> 'Odchozi volani nelze provest, protoze aplikace vybavuje vstupni synchronni
> volani'. Process stopped. Use Step or Run .....

Ahoj,

zkus zjistit kod chyby pomoci EOleSysError.ErrorCode a najit prislusnou
konstantu.

Petr Vones, amatersky programator

LL5

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.2.2001 20:47:20

From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>
> To by skutecne bylo dobre, pro ladeni Lokalizatoru by se to velice
> siklo. :-) Treba to udelat jako samostany objekt, ktery by sledoval

Ahoj,

Presneji receno, jsou to i DLL ktere jsou prelozeny s balicky a jsou v seznamu
LibModuleList. Slo by to rozsirit na vsechny moduly (vyhleda se prislusne
jmeno exportu na zaklade adresy), jenze je problem se Stack Frames v "cizich"
modulech. Muzes si to zkusit upravou ValidCodeAddr v JclDebug na:

function ValidCodeAddr(CodeAddr: DWORD): Boolean;
begin
Result := ModuleFromAddr(Pointer(CodeAddr)) <> 0;
end;

Vysledek je uz ovsem ponekud sporny, protoze adresy exportu v DLL jsou jedinym
zdrojem informaci a nemusi byt vzdy presne (viz treba ImageList_DrawEx).
Samozrejme toto by slo vylepsit pokud bychom meli zdrojaky ci MAP soubory od
Windows ;-))

[0047D044] StackTrackDemoMain.TForm1.Button1Click (Line 90,
"StackTrackDemoMain.pas")
[77F8E103] _ftol
[77F9F062] KiUserExceptionDispatcher
[004253F5] StdCtrls.TButtonControl.WndProc
[0042F5A0] Controls.DoControlMsg
[0044373B] Forms.TCustomForm.WndProc
[0042F073] Controls.TWinControl.MainWndProc
[00440C76] Forms.StdWndProc
[77E148DC] PtInRect
[77E17EF9] MonitorFromWindow
[77E17F92] CallWindowProcW
[77B54ED3] ImageList_DrawEx
[77B54DF2] ImageList_DrawEx
[77B54EB1] ImageList_DrawEx
[77B822C4] InitializeFlatSB
[77B54DF2] ImageList_DrawEx
[77B54D12] ImageList_DrawEx
[77E148DC] PtInRect
[77E157EF] IsIconic
[77E15705] SendMessageW
[77E2D830] UserLpkPSMTextOut
[77E2A28C] IsDialogMessageW
[77E148DC] PtInRect
[77E17EF9] MonitorFromWindow
[77E17F75] CallWindowProcA
[0042F54B] Controls.TWinControl.DefaultHandler
[004253F5] StdCtrls.TButtonControl.WndProc
[00440C76] Forms.StdWndProc
[77E148DC] PtInRect
[77E14AA7] TranslateMessageEx
[77E266FD] DispatchMessageA
[0047D3B4] StackTrackExample.StackTrackExample (Line 13, "C:\code
library\examples\StackTrackExample.dpr")
[77E992A6] GetCommandLineW

> vsechny programy, ve kterych je prihlaseny a pak by to hazel na
> jednu hromadu. Nebo by delal vypis do souboru.

Presne tak to funguje ted, akorat jsou vyfiltrovany "nesystemove" (ve smyslu
Delphi System unitu) moduly. Co se tyce logovani (do souboru, EventLogu ....)
tak na tom se pracuje.

> No a nejaka slova chvaly ... nic? :-)))))

No je to uplne genialni ;-) Jeste ten import/export slovniku v XML.

Petr Vones, amatersky programator

Jak zjistit podrobnosti pri neosetrene vyjimce?

pouzil jsem unit JclDebug pro zpracovani neosetrenych vyjimek. Neni mi vsak
jasna jedna vec: Kdyz se objevi vyjimka pri zpracovani databaze, obdrzim
jmeno unitu (zpravidla DB), jmeno procedury (napr. DbiError apod.) a cislo
radku (vzdy 0). Ale potrebuji jeste zjistit, ze ktere procedury v mem
programu se volalo, ze ktere procedury se volala tato procedura atd. Takovy
Call Stack, ale s cisly radku a jmeny procedur. Da se to udelat a pokud ano,
tak jak?

Diky predem za vsechny rady

RNDr. Petr Brant [Brant(zv)dcomm(tec)cz]
ICQ # 68652380

D&COMM s.r.o

Jak zjistit podrobnosti pri neosetrene vyjimce?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.2.2001 22:15:43

From: <brant(zv)dcomm(tec)cz>
> [...]
jmeno unitu (zpravidla DB), jmeno procedury (napr. DbiError apod.) a cislo
radku (vzdy 0). Ale potrebuji jeste zjistit, ze ktere procedury v mem

musis zaskrtnout Use Debug DCU's v Compiler options.

Petr Vones, amatersky programator

WebMIDAS a XML

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 22.2.2001 22:50:45

From: JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz>
> ad2] pro testovani CGI aplikaci je nejlepsi a nejjistejsi mit stejny nebo
> podobny system jako je na serveru, kde to hodlas provozovat samozrejme,
> treba WinNT nebo Win2k, mit na nem rozbehly IIS a pak uz jen jedes.

tak to aj skusam, ale ked mi server vrati chybu 500 - internal error, neviem
zistit kde je presne chyba, pretoze mi IE nezobrazi vystup CGI-Aplikacie. Ja
potrebujem nejako otestovat odozvu CGI-Aplikacie bez IIS. Podla dokumentacie
a zdrojakov CGI-Aplikacia prebera data cez standardny vstup a vracia
vysledok na standardny vystup. Neviem ale aky je format poziadavky
posielanej z IIS na vstup CGI-Aplikacie. Ak by som to vedel, malo by byt
mozne spustis CGI-Aplikaciu povelom "cgiapp.exe <input.cmd >output.htm", kde
input.cmd je ta poziadavka, ktoru nepoznam. Prosim opravte ma ak sa mylim.

Palo.

predani zpravy mezi aplikacema

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 22.2.2001 23:09:21

Zdravim

Dik za radu, ale nepodarilo se mi to rozchodit. Mozny problem bych videl v
tom, ze v jednom programu je msg_zprava1 a v druhem msg_reakce1. Podle ceho
se pak rozlisuji ty zpravy? Podle toho textu? Ja jsem i zkousel pouzit v
obou programech jenom msg_zprava1, ale taky bez reakce. Program pro vyslani
jsem defakto opsal podle toho tvyho, takze tam by byt problem nemel. Druha
vec, co je mi divna. Procedura DoAppMessage se spousti vzdy, kdyz do
aplikace prijde nejaka zprava? V helpu jsem to nenasel. Handled predpokladam
slouzi k tomu, aby program vedel, jestli byla message zpracovana. Jde mi o
to, ze tato procedura neni navazana na zadnou zpravu.

Hurricane

Jeste pridam to, jak jsem si to zprvu zhruba predstavoval:

App1:
procedure TForm1.HCButton1Click(Sender: TObject);
begin
SendMessage(WM_SPUST);
end;

App2:
protected
procedure DoAction(var Msg: TMessage); message WM_SPUST;

procedure TForm1.DoAction(var Msg: TMessage);
begin
Form1.Caption := 'Message predana';

Subject: Re: predani zpravy mezi aplikacema

posilam kousek kodu z mych vytvoru. Prvni uklada udaje do databaze a posila
zpravu te druhe, ze doslo ke zmene.

Je to vykoseny, melo by to byt funkcni.

Bye Ludan

App1 (neco uklada a posila zpravu te druhe)

program App1;

uses
Forms,
Windows,
FRM_Hlidac in 'FRM_Hlidac.pas' {FRM_Stav};

{$R *.RES}

Msg_Zprava1 := RegisterWindowMessage('Text zpravy 1');
Msg_Zprava2 := RegisterWindowMessage('Text zpravy 2');
Msg_Zprava3 := RegisterWindowMessage('Text zpravy 3');

Application.Initialize;
Application.CreateForm(TFRM_Stav, FRM_Stav);

unit FRM_Hlidac;

interface

uses ...

type
TFRM_Stav = class(TForm)
:
end;

var FRM_Stav : TFRM_Stav;
Msg_Zprava1,
Msg_Zprava2,
Msg_Zprava3: word;

procedure TFRM_Stav.NejakaUdalost...;
begin
PostMessage(hwnd_Broadcast, Msg_Zprava1, 0, 0);
:
PostMessage(hwnd_Broadcast, Msg_Zprava2, 0, 0);
:
PostMessage(hwnd_Broadcast, Msg_Zprava3, 0, 0);
end;

App2 (reaguje na zpravu od prvni aplikace)

program App2;

uses
Forms,
Windows,
FRM_Reakce in 'FRM_Reakce.pas' {FRM_Okno};

{$R *.RES}

begin
Msg_Reakce1 := RegisterWindowMessage('Text zpravy 1');
Msg_Reakce2 := RegisterWindowMessage('Text zpravy 2');
Msg_Reakce3 := RegisterWindowMessage('Text zpravy 3');

Application.Initialize;
Application.CreateForm(TFRM_Okno, FRM_Okno);

unit FRM_Reakce;

interface

uses ...

type

TFRM_Player = class(TForm)
:
private
procedure OnAppMessage(var Msg: TMsg; var Handled: boolean);

FRM_Player: TFRM_Player;
Msg_Reakce1,
Msg_Reakce2,
Msg_Reakce3: word;

procedure TFRM_Player.OnAppMessage(var Msg: TMsg; var Handled: boolean);
begin
// zpr�va 1
if Msg.Message = Msg_Zprava1 then
begin
// n�jak� �innost
Handled := True;
end;

// zpr�va 2
if Msg.Message = Msg_Zprava2 then
begin
// n�jak� �innost
Handled := True;
end;

// zpr�va 3
if Msg.Message = Msg_Zprava3 then
begin
// n�jak� �innost
Handled := True;

> Mam jeden hlavni program a k nemu jiny program. Ja potrebuju po zmene
udaju
> v druhe aplikaci dat zpravu te prvni, ze se data zmenily. Nemam na mysli
DDE
> komunakaci a nepobezi to na siti. Jde mi ciste jen o spusteni procedury v
> prvnim programu impulsem z te druhe. Napadlo me to udelat pomoci zprav
> WM_SPUST. V prvnim programu umim zpravu odchytit, ale nevim jak ji vyslat.
> Otazka tedy zni, jak se vysila zprava WM_COKOLIV z programu.

Aplikacia v Delphi a CHM help file

[*] Roland Turcan - RoTurSoft <rotursoft(zv)nextra.sk> - 23.2.2001 00:11:49

Zdravim.

Stiahol som si Microsoft HTML Help workshop a zaujimalo by ma ako spojit
moju aplikaciu v Delphi s tymto druhom helpu.

CAPS LOCK a NUM LOCK

[*] Ju�ica Marek <marekj(zv)tdat(tec)cz> - 23.2.2001 07:57:36

Ahoj,
k tomuto bych jen poznamenal, ze zminovana fukce vola obecnejsi
funkci GetKeyState, ktera podle JCL helpu vraci:
"True, if the key is pressed or toggled. False otherwise."

Jenze podle Win32 helpu se nastavuje nejvyssi bit, pokud je klavesa stiskla
a nejnizsi, pokud je "toggled".
Takze implementace:
Result := Keys[VirtualKey] = 1;

neni nejstastnejsi - vubec nefunguje na stisk a pokud je CAPS LOCK "on" a
navic jeste stiskly, tak taky ne.
Poslal jsem uz upozorneni, treba to dojde ;)

S pozdravem
Marek Jurica

kompilace v BCB

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 23.2.2001 08:14:00

> Mam drobny problem v C++ Builderu (version 5.0, Build 12.34,
> UpdatePack 1).
> Delam v nem trochu vetsi projekt a docela me zacina stvat, ze v
> okamziku, kdy v jednom souboru udelam drobnou zmenu a pak dam Run,
> tak se kompiluje temer cely projekt. Nebo kdyz dam BuildAll a pak dam
> Run (mezitim jsem nic nezmenil), tak opet uplne zbytecne kompiluje
> cely projekt. Nejspise (aspon doufam) mam neco spatne nastaveno, ale
> co? Za jakoukoliv radu budu velmi vdecny, neb kompilace celeho
> projektu trva jiz temer 10 minut a zacina to byt neunosne.
*** No koukam, ze nejak nikdo neodpovida :-(
Tak to zkusim jinak.
V tom projektu je nekolik pascalskych unit, ktere pak pouzivam,
pripada mi, ze pri kazde kompilaci ZNOVU a ZCELA ZBYTECNE
prekompilovava tyto pascalske zdrojaky a potom jeste zdrojaky,
ktere tyto pascalske unity vyuzivaji...da se tomu nejak zabranit?
Predem diky za jakoukoliv radu.

Petr

--=====[ PETR VACLAVEK ]====---- --- --- -- -- - -
`======----( visit: http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~bla )=-- -
`======----( read: http://www.swnet(tec)cz )=-- -- -
`======----( icq: 73995087 )==--- -- -

OT: jak zadat masku *.xxx pro BAT

[*] Michal K�s <kus(zv)tangosw(tec)cz> - 23.2.2001 08:59:05

Ahoj,
potreboval bych udelat BAT, ktery najde vsechny soubory
podle masky a s kazdym nalezenym souborem udela nekolik
operaci.

V drevnich dobach DOSu jsem to nekde videl a nebylo to
nijak slozite. Slo jen o kouzla s parametrem %. Jenze dnes
uz nevim kde jsem to videl ani jak se delalo.

Takze pokud to nekdo vi, predem diky
Michal K�s

WinExecAndWait

[*] Petr Luis <xx1(zv)atlas(tec)cz> - 23.2.2001 10:19:36

Potreboval bych spustit cizi aplikaci a pockat, az skonci. Dozvedel sem se,
ze by to mohla umet procedura WinExecAndWait.
Nemate ji nekdo ?

Telefonicke spojeni 2 PC

[*] Va�k�� Martin - 23.2.2001 10:31:55

Ja nemam FastNet komponenty, protoze nemam D5.

Ja potrebuji obcas ziskat data z druheho PC, ktery ovlada nejake
zarizeni.
To znamena pouze: vytocit - spojit - dostat data z disku - odpojit.

M.Vackar

> [...]
> nejake promene, ze ktere ho pak precist. Me to funguje. Vic je v
> prikladech
> k FastNet komponentam, nebo by to melo byt i v helpu.
>
> Jiri Hysek

> potrebuju aby si spolu popovidali, coz neni problem. Do problemu jsem
> se
> dostal pokud sem chtel poslat soubor z jedne stanice na druhou.
> Pouzivam na
> to serversocket a clientsocket (pokud se da pouzit neco jineho budu
> rad).
> Nevite nekdo jakym zpusobem by slo poslat ten soubor na nejakou ip

OT BP7 pod win ME CZ

[*] Petr Kellner <kellner(zv)praktik(tec)cz> - 23.2.2001 10:46:07

> tyhle commandy totiz v W ME nejsou

ano, nejsou. Spus# si msconfig, najdi z�lo�ku Mezin�rodn� a vyho� si �pln�
datov� soubor kl�vesnice, pak se to nespust� v�bec. Pokud jde o obrazovku, v
okn� je v�dy Latin2 i ve str#�ch Windows. Na cel� obrazovce te� p�esn�
nev�m, ale ten ega.cpi tam asi vnucuje Taky Latin2, ale pou��v�m mkvgax a
ten mi tam klidn� vnut� kamen�ky.

Mgr. Petr Kellner
Praktik SW, spol. s r.o.
V. Outraty 7, Prost�jov, 796 00
Tel : 0508/365583
Fax : 0508/365512
e-mail: mailto:kellner(zv)praktik(tec)cz
Web : http://www.praktik(tec)cz
ICQ : 104088467

kompilace v BCB

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 23.2.2001 11:05:38

Posli mi prosim kod projektu (BPR). Pokusim se na to mrknout. Mimochodem v
C/C++ se musi zkompilovat vse, co je provazano s pozmenenym zdrojem
(nedejboze kdyz je ten zdroj nejaky spolecny hlavickovy soubor).

Petr Jur�k, Spr�vce s�te, program�tor
COMET System s.r.o.
1.M�je 1220
756 61 Roznov pod Radhostem
tel. 0651/653990
fax. 0651/653993
www.cometsystem(tec)cz

> [...]
> prekompilovava tyto pascalske zdrojaky a potom jeste zdrojaky,
> ktere tyto pascalske unity vyuzivaji...da se tomu nejak zabranit?

COMET System Network Administrator.

jak zadat masku *.xxx pro BAT

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 23.2.2001 11:17:41

[P��loha v souboru: KsCopyP.bat]
[P��loha v souboru: _CopyAll.bat]
>potreboval bych udelat BAT, ktery najde vsechny soubory
>podle masky a s kazdym nalezenym souborem udela nekolik
>operaci.

Musis to zadat ako akykolvek iny text. V prilohe su dve batky z ktorych to
mozes vycitast.
(jedna je "subproces")

(automaticky to kopiruje najeke subory odniekal niekam podla zadanej masky.)

Pavol Kaka�ka
kasix(zv)atlas(tec)cz

WebMIDAS

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 23.2.2001 11:19:09

Ahoj,

chybu som odstranil tym ze som subor MSXML.DLL (ver. 5.0.2920.0) na W2k
prepisal suborom MSXML.DLL (ver. 5.0.2614.3500) z W98. Skusal som zobrazit
ten testovaci subor aj na W2k-Server kde je MSXML.DLL (ver. 8.0.5226.0) a
tiez to skonci chybou, ze childNodes nie je objekt.

Vie niekto, ze by Microsoft zmenil objektovy model XML-dokumentu?
v XML dokumente "<ROOT><PARENT>Parent</PARENT></ROOT>" vrati
xml.firstChild.text hodnotu "Parent", ale xml.childNodes.item(0).text skonci
chybou. Preco? S povodnou MSXML.DLLDLL (ver. 5.0.2614.3500) z W98 je to OK.

Vie niekto o stranke www.borland.com/CodeCentral ? Ma tam byt aktualizacia
JavaScript kniznice pre XMLBroker.

kompilace v BCB

[*] Pavol Kakacka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 23.2.2001 11:21:45

> [...]
> prekompilovava tyto pascalske zdrojaky a potom jeste zdrojaky,
> ktere tyto pascalske unity vyuzivaji...da se tomu nejak zabranit?

Malo by stacit dat subory *.pas do adresara kotry neni v SearchPath a nechat
pristupne iba *.dcu. Ked nebude mat zdroje nebude chciet ani komilovat. Ale
pozor ak sa zmeni nejaky subor ktory je usovany do tych unit tak kompilaciu
asi neobides.

Pavol Kakacka
kasix(zv)atlas(tec)cz

Cannot allocate socket

[*] <brejsa(zv)centrum(tec)cz> - 23.2.2001 11:24:12

Pouzivam komponentu Indy IdFtp. Na Win98 a NT neni problem, ale
na 2000 to
pri Connect hlasi "Cannot allocate socket".
Udelal jsem si maly testovaci programek a problem se nevyskytl.
Zavolal jsem
ho z vyvyjeneho programu (CreateProcess) a bylo to tu. Zkusil
jsem jine
komponenty (i z Delphi) a vysledek byl stejny.

Co muze zpusobovat ty problemy? Jsem z toho na masli. Zachrante
mne.

Zdenek Brejsa

K chatov�n� je tu http://www.XChat(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

jak zadat masku *.xxx pro BAT

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 23.2.2001 11:49:27

napriklad:

FOR %%X IN (*.xxx) DO CALL akce.bat %%X

kde %%X je promenna, do ktere se ulozi nazev souboru.
takze pro vsechna *.xxx se zavola programek akce.bat,
kteremu se jako parametr preda nazev aktualniho souboru.

ja proste...

bohuzel M$ dost neumi takovy zakladni vjeci, jako (od/vy)preparovat
priponu a podobne.
neumi zadnou operaci s promennou nez, ji predat dal :(

dalsi moznost je pouzit wsh (windows scripting host) a nainstalovat si
vhodny skriptovaci jazyk. standartne to podporuje JScript a JavaScript
nebo VBScript? no a doinstalovat muzes treba python ;)

> potreboval bych udelat BAT, ktery najde vsechny soubory
> podle masky a s kazdym nalezenym souborem udela nekolik
> operaci.

Delphi, Excel a RS232

[*] Tomas Folprecht <tomas(zv)apkfolprecht(tec)cz> - 23.2.2001 11:50:54

Mockrat dekuji za cenny zdroj.
Vse vyresil jeden radek v .dpr jeste pred Application.Initialize
jsem dal:

CoInitFlags:=0; //COINIT_MULTITHREADED;

A vsechno chodi jako po masle.

> [...]
>
> interface je platny pouze v danem apartmentu. Jinak musis interface poslat
> pres COM, viz "interface marshaling". Popsano treba tady:

[*] Miroslav Barica <miroslav.barica(zv)matador.sk> - 23.2.2001 12:14:29

chytaj ;o)

function WinExecAndWait32(FileName: string; Visibility: integer):
Integer;
var
zAppName: array[0..512] of char;
zCurDir: array[0..255] of char;
WorkDir: string;
StartupInfo: TStartupInfo;
ProcessInfo: TProcessInformation;
Res: Cardinal;
begin
StrPCopy(zAppName,FileName);
GetDir(0,WorkDir);
StrPCopy(zCurDir,WorkDir);
FillChar(StartupInfo,Sizeof(StartupInfo),#0);
StartupInfo.cb := Sizeof(StartupInfo);

StartupInfo.dwFlags := STARTF_USESHOWWINDOW;
StartupInfo.wShowWindow := Visibility;
if not CreateProcess(nil,
zAppName, { pointer to command line string }
nil, { pointer to process security attributes }
nil, { pointer to thread security attributes }
false, { handle inheritance flag }
CREATE_NEW_CONSOLE or { creation flags }
NORMAL_PRIORITY_CLASS,
nil, { pointer to new environment block }
nil, { pointer to current directory name }
StartupInfo, { pointer to STARTUPINFO }
ProcessInfo) then Result := -1 { pointer to PROCESS_INF }

else begin
application.ProcessMessages;
WaitforSingleObject(ProcessInfo.hProcess,INFINITE);
GetExitCodeProcess(ProcessInfo.hProcess,Res);
Result := Res;

[...]

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 23.2.2001 12:16:52

PROGRAM %1 %2 %3
nebo
program prvniparametr dalsi %1 %2 %3

> [...]
> nijak slozite. Slo jen o kouzla s parametrem %. Jenze dnes
> uz nevim kde jsem to videl ani jak se delalo.

jak zadat masku *.xxx pro BAT

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 23.2.2001 12:18:58

A jeste dale
mam H.BAT pro hledani obsahu v pascalovskych datech

GREP -i+ %1 *.pas

> [...]
> nijak slozite. Slo jen o kouzla s parametrem %. Jenze dnes
> uz nevim kde jsem to videl ani jak se delalo.

WinExecAndWait

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 23.2.2001 12:46:14

[...]

nil,
nil,
false,
CREATE_NEW_CONSOLE or
NORMAL_PRIORITY_CLASS,
nil,
nil,
StartupInfo,
ProcessInfo) then Result := -1

else begin
WaitforSingleObject(ProcessInfo.hProcess,INFINITE);
Result:=1;
Petr Jur�k, Spr�vce s�t�, program�tor
COMET System s.r.o.
1.M�je 1220
756 61 Ro�nov pod Radho#t�m
tel. 0651/653990
fax. 0651/653993
www.cometsystem(tec)cz

> [...]
se,
> ze by to mohla umet procedura WinExecAndWait.

[*] Ing. Patrik Tesar <tesar(zv)rainside.sk> - 23.2.2001 13:07:12

function WinExecAndWait32(Path: PChar; Visibility: Word): integer;
var
Msg: TMsg;
lpExitCode : cardinal;
StartupInfo: TStartupInfo;
ProcessInfo: TProcessInformation;
begin
screen.Cursor:=crHourGlass;
FillChar(StartupInfo, SizeOf(TStartupInfo), 0);
with StartupInfo do
begin
cb := SizeOf(TStartupInfo);
dwFlags := STARTF_USESHOWWINDOW or STARTF_FORCEONFEEDBACK;
wShowWindow := visibility; {you could pass sw_show or sw_hide as
parameter}
end;
if CreateProcess(nil,path,nil, nil, False,
NORMAL_PRIORITY_CLASS, nil, nil, StartupInfo, ProcessInfo) then begin
repeat
while PeekMessage(Msg, 0, 0, 0, pm_Remove) do
begin
if Msg.Message = wm_Quit then Halt(Msg.WParam);
TranslateMessage(Msg);
DispatchMessage(Msg);
end;
GetExitCodeProcess(ProcessInfo.hProcess,lpExitCode);
until lpExitCode<>Still_Active;
with ProcessInfo do {not sure this is necessary but seen in in some code
elsewhere}
begin
CloseHandle(hThread);
CloseHandle(hProcess);
end;
result := 0; {sucess}
result:=GetLastError;{error occurs during CreateProcess see help for
details}
screen.Cursor:=crDefault;

Nastaveni debuggeru

[*] Igor Vodi�ka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 23.2.2001 13:19:37

Ahoj vsichni!

Mam jednu, mozna hloupou otazku. Jak nebo kde mam nastavit pro krokovani
projektu, aby krokovani prochazelo jen unitami projektu a ne unitami ruznych
komponent (kdyz jsou i se zdrojaky), ktere mam nainstalovane v Delphi. Mam
D5 prof.
Diky za kazdou radu nebo nakopnuti.

Ing. Igor Vodi�ka
informa�n� syst�my

Nakladatelstv� Sagit, Horn� 1, 700 30 Ostrava-Hrab�vka
Tel.: 069 353 062, Fax: 069 357 758
Mailto:vodicka(zv)sagit(tec)cz
Http:\\www.sagit(tec)cz\

BroadcastSystemMessage

[*] Str�n�k Franti�ek - 23.2.2001 13:43:25

Vazeni pratele,
prosim o radu.
Provedli jsme transformaci programu z Delphi 3 do Delphi 5.
Po spusteni tohoto programu ve Windows 98 nejsou absolutne zadne
problemy.
Problem nastava na pocitacich , kde jsou nainstalovany Windows 95.
Program nelze spustit. Objevi se pouze hlaska:

LOADER EROOR
"The procedure entry point BroadcastSystemMessageA could not be located
in the dynamic link library user32.dll".

Nemate s tim nekdo nejakou zkusenost?

Dik za radu, zkusenost atd. .....

F.Stranik
e-mail: FSTRANIK(zv)CPOJ.CZ

seriove cislo CD

[*] �ampulka Ji�� - 23.2.2001 14:38:03

Cau,

nevite jak ziskat seriove cislo CD disku?

Dik Jirka.

Pripojeni k MySQL

[*] Mik Radim <mik(zv)oce(tec)cz> - 23.2.2001 14:39:04

Zkus prikaz
telnet server 3306
jestli se ti objevi nejaka zprava o verzi MySQL na Linuxu.

> MySQL server na
> funguji, ale
> a port. Muze mi

seriove cislo CD

[*] stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz - 23.2.2001 14:42:32

> nevite jak ziskat seriove cislo CD disku?

Z helpu API:

The GetVolumeInformation function returns information
about a file system and volume whose root directory
is specified.

BOOL GetVolumeInformation(
LPCTSTR lpRootPathName, // address of root directory of the file system
LPTSTR lpVolumeNameBuffer, // address of name of the volume
DWORD nVolumeNameSize, // length of lpVolumeNameBuffer
LPDWORD lpVolumeSerialNumber, // address of volume serial number
LPDWORD lpMaximumComponentLength, // address of system's maximum filename length
LPDWORD lpFileSystemFlags, // address of file system flags
LPTSTR lpFileSystemNameBuffer, // address of name of file system
DWORD nFileSystemNameSize // length of lpFileSystemNameBuffer

Pavel Stingl
mailto: stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz
--------------------------------

WebMIDAS a XML

[*] rado(zv)nnsk.sk - 23.2.2001 15:02:47

> Ak by som to vedel, malo by byt
> mozne spustis CGI-Aplikaciu povelom "cgiapp.exe <input.cmd
> input.cmd je ta poziadavka, ktoru nepoznam. Prosim opravte ma
> ak sa mylim.

cgi bin aplikaciu mozes spustit napr. z Command Promptu. Uvidis
ale iba to, co cgi aplikacia posle servru pri default poziadavke.
Co sa tyka ladenia (chybu 500 som videl uz milionkrat), nechavam
si vypisovat uplne vsetko co program robi - takmer riadok po riadku.
Ze je to blbost - ak pouzijes conditional defines:

{$IFDEF TEST}
Response.Content := Response.Content +
'Teraz robim nejaku blbost, napr. A := A + 4';
{$ENDIF}

je to v pohode (akurat sa trocha viac napises :-)).

HTH,

bego

Extrahovanie resource do suboru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.2.2001 20:10:47

From: "Peter Vlkovic" <vlkovic(zv)minv.sk>
> mam v resource ulozene nejake binarne data
> a chcel by som ich z programu skopirovat
> do noveho suboru.

Ahoj,

pokud ti to staci jen jednorazove tak pouzij PE Viewer:
http://www.volweb(tec)cz/pvones/delphi

programove to pak lze udelat treba pomoci unitu JclPeImage:

uses
JclPeImage;

PeImage: TJclPeImage;
ResItem: TJclPeResourceItem;
begin
PeImage := TJclPeImage.Create;
try
PeImage.FileName := Application.ExeName;
ResItem := PeImage.ResourceList.FindResource(rtRCData, 'TFORM1');
if ResItem <> nil then
begin
ResItem := ResItem.List[0];
with TJclPeResourceRawStream.Create(ResItem) do
try
SaveToFile('TForm1.bin');
PeImage.Free;

WebMIDAS

> [...]
skonci
> chybou. Preco? S povodnou MSXML.DLLDLL (ver. 5.0.2614.3500) z W98 je to

Pouzivam MSXML3.DLL (verzia 8.00.7820.0) Ak posles priklad, tak to vyskusam.
Zatial som v svojich projektoch ziadny problem s tymto XML parserom nemal.

Erik

Rozliseni tiskarny

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 23.2.2001 21:54:42

Ahoj,

to funguje, ale jak se zjisti sirka a vyska stranky?

Slavek

> PrnDC := Printer.Handle; // device context
> DPI.x := GetDeviceCaps(PrnDC, LogPixelsX);
> DPI.y := GetDeviceCaps(PrnDC, LogPixelsY);
>
> a vraci mi to spravne hodnoty (zkousel jsem to na par tiskarnach - HP,
> Minolta, i na Star LC-20). Zkus vypustit Canvas, melo by to chodit, pokud
> mas alespon jednu tiskarnu jako Default.
>
> Ing. Jiri Foldyna
> mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz

Setrete vodou. Sprchujte se s pritelem/pritelkyni.

ADO a jeden nejeden recordset

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 24.2.2001 11:56:36

On 22 Feb 2001, at 18:38, JIM Design wrote:

> [...]
> begin
> select 'Z�kazn�k s t�mto obchodn�m n�zvem je ji� zaregistrov�n.' as

Hm, hm, a jak tohle chces lokalizovat?

FAXOVANI Z DELPHI

[*] Heinisch Jiri <deis(zv)deis(tec)cz> - 24.2.2001 13:42:16

Ahoj

Prave ze ne , odeslalo se to do OE 5 jako email, ani to nemrklo :-(
Mozna nemam neco nainstalovaneho ve Windows ?

S pozdravem Heinisch Jiri

Konfigurace
D5P+ SP1 + W2000+ IE5.5

Ahoj,

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>> From: "Heinisch Jiri" <deis(zv)deis(tec)cz>

Pripojeni k MySQL

[*] Ing. Lud�k Florian <Ludek.Florian(zv)bluerose(tec)cz> - 24.2.2001 15:52:20

Cauec,> Zkus prikaz
> telnet server 3306
> jestli se ti objevi nejaka zprava o verzi MySQL na Linuxu.

Nepusti me to -> Host ... is not allowed to connect to this MySQL server.

Dik za radu, jdu patrat dal.

Bye Ludan

predani zpravy mezi aplikacema

[*] Ing. Lud�k Florian <Ludek.Florian(zv)bluerose(tec)cz> - 24.2.2001 16:14:43

Cauec,

jeste jedna chybka se tam vloudila. V Create formulare jeste chybelo
Application.OnMessage := OnAppMessage;. Predtim to bylo vykoseny z projektu,
ted posilam odzkouseny prg.
Jinak zpravy se rozlisuji podle textu ! Ne podle nazvu promennych.

Hodne stesti.

program Project1;

uses
Forms,
Windows,
Unit1 in 'Unit1.pas' {Form1};

{$R *.RES}

begin
Msg1 := RegisterWindowMessage('Button 1');
Msg2 := RegisterWindowMessage('Button 2');

Application.Initialize;
Application.CreateForm(TForm1, Form1);

StdCtrls;

Msg1, Msg2: word;

PostMessage(hwnd_Broadcast, Msg1, 0, 0);

PostMessage(hwnd_Broadcast, Msg2, 0, 0);

program Project2;

uses
Forms,
Windows,
Unit2 in 'Unit2.pas' {Form1};

{$R *.RES}

begin
M1 := RegisterWindowMessage('Button 1');
M2 := RegisterWindowMessage('Button 2');

Application.Initialize;
Application.CreateForm(TForm1, Form1);

Windows, Messages, SysUtils, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs;

procedure OnAppMessage(var Msg: TMsg; var Handled: boolean);

M1, M2: word;

procedure TForm1.OnAppMessage(var Msg: TMsg; var Handled: boolean);
begin
if Msg.Message = M1 then
begin
ShowMessage('Zm��knutej �udl 1');
Handled := True;
end;

if Msg.Message = M2 then
begin
ShowMessage('Zm��knuto tla��tko 2');
Handled := True;

> [...]

> slouzi k tomu, aby program vedel, jestli byla message zpracovana. Jde mi o
> to, ze tato procedura neni navazana na zadnou zpravu.

stringgrid s columns

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 24.2.2001 16:59:17

Potrebuju, data se tahaji z tabulky /-ek/, hodnoty barev, stylu, viditelnosti
sloupcu si uzivatel meni a ty se ukladaji do ini apod...

A nevi nekdo o komponente, ktera by se chovala jako DBGrid, s tim rozdilem, ze
se cely obsah tabulky /dotazu/ nacte do gridu a datasource se odpoji?

> Na takovou vec nepotrebujes novou komponentu. V udalosti OnDrawCell lze
> udelat vse co potrebujes. Ja napriklad menim barvy pozadi podle hodnot,
> ktere mi nameri program ze zarizeni.

LL5

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 24.2.2001 19:32:29

On 22 Feb 2001, at 20:47, Petr Vones wrote:

> [...]
> se prislusne jmeno exportu na zaklade adresy), jenze je problem se
> Stack Frames v "cizich" modulech. Muzes si to zkusit upravou

Patrne je to tvoje ditko, takze to necham na tobe - ani ted nemam
kdy se v tom hrabat. Ale klidne ti to odladim na Lokalizatoru, tam
je pekna zmet vseho mozneho, a hruzne propletena.

> No je to uplne genialni ;-)

Tak nejak jsem si to predstavoval. :-)))

> Jeste ten import/export slovniku v XML.

Zadny problem, jen to nekdo musi napsat. COM rozhrani
definovane mam, takze tomu nic nebrani. Ruznych exportu/importu
muze byt cela rada, co si kdo napise.

Zacatecnik a access

[*] Tom� Po�arovsk� - 24.2.2001 21:38:25

Cau
v Delphi zacinam.

Chci se napojit na tabulku *.mdb (MS access)
Pri napojovani tabulky vsak chce jmeno a heslo.

zkusil jsem podle helpu
jmeno: admin
heslo: (cti "nic" :-) )

a nic. Hlasi to porad, ze ho nemuze napojit. Co s tim, mozna to ani nebude
heslem.

zastavenie programu

[*] R�bert Fujak <robof(zv)inmail.sk> - 25.2.2001 12:17:30

Zdravim,
prosim o radu preco sa mi program (D5c/s) pri spustani v delphi cez klavesu
F9 zastavi a zobrazi okno CPU pri vytvarani reportov (QR), po stlaceni F9
zas pokracuje. Program nevyhadzuje ziadnu chybu, ale zastavi sa na
BreakPoint-e v CPU.

Application.Initialize;
Application.CreateForm(TForm1, Form1);
Application.CreateForm(TQRListForm, QRListForm); // tu sa zastavi a
zobrazi CPU po stlaceni F9 pokracuje
Application.Run;

PS: skompilovat ide normalne a da sa aj sputit EXE.
S pozdravom Fujak, R�bert
mailto: robof(zv)inmail.sk

---
Odch�dzaj�ca spr�va neobsahuje v�rusy.
Skontrolovan� antiv�rusov�m syst�mom AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verzia: 6.0.228 / V�rusov� datab�za: 109 - d�tum vydania: 17. 1. 2001

(zv)InMail.sk - Vas postovny server - www.InMail.sk
sponzor www.SlovakNET.sk - profesionalny webhosting

predani zpravy mezi aplikacema

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 25.2.2001 12:23:37

Zdravim

Diky, uz to funguje. Ale mel bych jeste jeden dotaz. Ta procedura
OnAppMEssage se spousti kdykoliv, kdy prijde jakakoliv zprava? Nebo jendm
pri te hwnd_BroadCast? Jde mi o to, aby to zbytecne nebrzdilo tu prijimaci
aplikaci. Ono se to nebude spoustet moc casto a tak kdyby to moc zdrzovalo,
udelal bych tam jenom hlasku, ze uzivatel musi rucne restartovat tu
prijimaci aplikaci.

[...]

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)mnul(tec)cz> - 25.2.2001 13:09:23

zkus user name : sa
password : (cti "nic")

obcast to u MS databazi pomaha.

S pozdravem
Michal PEPR Pesek
http://www.peprsoft(tec)cz

[...]

InterBase 6 pres OLE DB

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 25.2.2001 15:07:01

Ahoj,

mate, prosim, nekdo informace o %subj%. V dokumentaci
sice neco je, ale nejsem z toho moc moudry:(.

>===================================<
> ...The Truth Is Out There... <

Editace ErrorMessage (EDBEditError) v MaskEditu

[*] Ale� Pavel <bejcek(zv)centrum(tec)cz> - 25.2.2001 15:24:15

Ahoj kluci tak co poradite mi? Nejak se mi nedari zmodifikovat ErrorMessage
EDBEditError ktera je v MaskEditu, zkousel jsem to pri try except, ale
nejak mi to neslo, da se nejak tato hlaska zmenit jeste pred vyvolanim
vyjimky?

Ales Pavel
D5Ent
Amater vsech amateru
Kukacka mi kukla 24krat
a jiny ptaky krome kachny na cerno
se zelim odmitam znat.....

zastavenie programu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.2.2001 16:26:52

From: "R�bert Fujak" <robof(zv)inmail.sk>
> [...]
> F9 zastavi a zobrazi okno CPU pri vytvarani reportov (QR), po stlaceni F9
> zas pokracuje. Program nevyhadzuje ziadnu chybu, ale zastavi sa na

Ahoj,

tohle vypada na problem driveru tiskarny (HP ?). Zkus jej aktualizovat nebo
pouzit jiny.

Petr Vones, amatersky programator

LL5

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.2.2001 16:31:42

From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>

> Zadny problem, jen to nekdo musi napsat. COM rozhrani
> definovane mam, takze tomu nic nebrani. Ruznych exportu/importu
> muze byt cela rada, co si kdo napise.

Jasne, ja tim chtel rict ze prave tohle by ale melo byt v zakladni vybave.

Petr Vones, amatersky programator

Aplikacia v Delphi a CHM help file

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.2.2001 16:37:59

From: "Roland Turcan - RoTurSoft" <rotursoft(zv)nextra.sk>
> Stiahol som si Microsoft HTML Help workshop a zaujimalo by ma ako spojit
> moju aplikaciu v Delphi s tymto druhom helpu.

Ahoj,

tady najdes konverzi hlavicek pro HTML help vcetne prikladu pouziti s VCL:
http://delphi-jedi.org/Jedi:APILIBRARY (HtmlHelp.zip)

Petr Vones, amatersky programator

stringgrid s columns

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.2.2001 16:39:50

From: "Roman" <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz>
> A nevi nekdo o komponente, ktera by se chovala jako DBGrid, s tim rozdilem,
> ze se cely obsah tabulky /dotazu/ nacte do gridu a datasource se odpoji?

Ahoj,

a co pouzit DBGrid, ale napojit jej na nejaky dataset ktery umi uchovavat data
v pameti. Neco takoveho je v RxLib nebo muzes pouzit TClientDataSet.

Petr Vones, amatersky programator

BroadcastSystemMessage

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.2.2001 16:45:08

From: "Str�n�k Franti#ek" <FStranik(zv)cpoj(tec)cz>
> Program nelze spustit. Objevi se pouze hlaska:
> "The procedure entry point BroadcastSystemMessageA could not be located
> in the dynamic link library user32.dll".

Ahoj,

problem je v tom, ze na Win95 ta funkce neni jako BroadcastSystemMessageA, ale
jako BroadcastSystemMessage, takze si ji musis naimportovat znova. Nevim ale,
jestli naopak zase na Win98 neni jen jako BroadcastSystemMessageA. Nutno se
podivat, treba PE Viewerem: http://www.volweb(tec)cz/pvones/delphi

Petr Vones, amatersky programator

Zacatecnik a access

> zkus user name : sa
> password : (cti "nic")
>
> obcast to u MS databazi pomaha.

To tazko, default user name v MS Access-e je Admin.

Erik

volani z dll

[*] Pisingr <pisingr(zv)volny(tec)cz> - 25.2.2001 19:03:56

Dobry den,
mam problem se kterym si nevim rady. Pri zpousteni programu volam formular, ktery je ulozen v dll. Nastavim ho na Form.Show, ale protoze se vytvareji formulare programu, formular z dll jenom problikne a uz neni videt. Kdyz ho nastavim jako Form.ShowModal, program uplne prestane bezet a ceka se na zpracovani tohoto formulare. Existuje nejake reseni jak to udelat, aby probihaly obe veci soucasne (formular z dll byl v popredi a vytvareli se fomulare programu)? Privitam jakoukoliv radu.

Dekuji za odpoved
Petr

InterBase 6 pres OLE DB

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 25.2.2001 20:37:41

Ahoj,
pokud vim, je rozpracovana verze OLEDB ovladace od Jason Whartona na
www.ibobjects.com ,
je snad k dispozici se zdrojaky od ibobjects, ale nejsem si jist, ze je
dodelan do pouzitelneho stavu,
nebot sam Jason na serveru vyzval pred rokem ke spoluucasti na vyvoji a asi
to usnulo.

Takze (muj nazor):

* pokud to chcete k IIS, zkuste nejaky ODBC ovladac
free na www.xtg(tec)cz (mne moc nechodil, ale verim ze se to zlepsi)
na www.ibphoenix.com je dalsi, ten je ale za $100

* pokud to chcete nativne (bez BDE) k Delphi pouzijte IBObjects (nebo
ibexpress)

O nicem jinem nevim.

Leos

Pripojeni k MySQL

[*] Martin =?iso-8859-2?Q?Pe=B9ava?= <jimx(zv)volny(tec)cz> - 25.2.2001 22:36:34

Zkus si to prelozit. Tam se nepripojis, ani kdyby si mel komponenty od
Pana Boha. Na serveru je proste zakazany se pripojovat na MySQLku z
venku (nebo alespon z ty IP, co ses ty). Bejva to na vetsine serveru -
kvuli bezpecnosti.

--
Martin Pe#ava

/--------------------------------------------------------------\
| E-Mail: mailto:mail(zv)jimx.net ICQ# 18148896 |
| WebMaster of |
|http://miss.jimx.net - Neofici�ln� str�nka MISS #R a CyberMiss|
\--------------------------------------------------------------/

stringgrid s columns

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 25.2.2001 23:21:22

> [...]
> v pameti. Neco takoveho je v RxLib nebo muzes pouzit TClientDataSet.

ClientDataset jaksi pouzit nemuzu :-) Mno a MemoryTable z RxLib pouziva BDE, ja
bych se mu celkem rad vyhnul a za treti: DBGrid neumi ThumbTracking /tedy
alespon ne podle mych predstav :-(/

Roman

stringgrid s columns

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.2.2001 23:54:26

From: "Roman" <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz>

Ahoj,

> ClientDataset jaksi pouzit nemuzu :-)

skoda.

> Mno a MemoryTable z RxLib pouziva BDE

pokud si vzpominam tak nepouziva.

Petr Vones, amatersky programator

Tlac uzivatelskej funkcie Sinea.

[*] Roland Turcan - RoTurSoft <rotursoft(zv)nextra.sk> - 26.2.2001 01:14:27

Zdravim !

Ako dam vytlacit uzaivatelsku funkciu do viacerych riadkov. Moja funkcia
vypada:

&1+IIF(&2='','',', '+&2)+IIF(&3='','',', '+&3)+IIF(&4='','',',
'+&4)+IIF(&5='','',' '+&5)+IIF(&6='','',', '+&6)

ale za kazdym spojenym by som chcel dat prikaz na odriadkovanie #13+#10.

SINEA UDF error ?

[*] Roland Turcan - RoTurSoft <rotursoft(zv)nextra.sk> - 26.2.2001 03:00:14

Zdravim.

Pokial pouzijem pre UDF ako polozky tabulky s prepinacom polozky podla
nazvu, tak mi to hlasi "Neznamy indentifikator", ale ak pouzijem ciselne
oznacenie fieldov (#3,#5,...) tak je vsetko OK.

Kde robim chybu ?

Sinea 3.39x pre D5 ?

Roland.

Tlac master/detail zostavy zo Sinea modulu.

[*] Roland Turcan - RoTurSoft <rotursoft(zv)nextra.sk> - 26.2.2001 03:04:51

Zdravim.

Ako vytlacim riadky masteru, tak ze kazdy ako nova zostava. Pokial mam viac
zaznamov v master tak to tlaci divociny. Principialne by to malo fungovat,
ze chcem dat vytlacit viac faktur naraz a nie kazdu odklikavat. Pri zadani
tlace sa raz opyta na nastavenie tlaciarne a vsetky faktury vytlaci.

SINEA - Oramovanie strany

[*] Roland Turcan - RoTurSoft <rotursoft(zv)nextra.sk> - 26.2.2001 03:10:34

Zdravim.

Ako zabezpecim aby mi oramoval vzdy vsetky strany na ktore ide tlacit.
Vlozil som do tela zostavy ramcek, ale nefungovalo to tak ako som si
predstavoval.

Dakujem,

Roland.

stringgrid s columns

[*] Petr Kejval <petr.kejval(zv)worldonline(tec)cz> - 26.2.2001 06:57:11

> From: "Roman" <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz>
>
> Ahoj,

> skoda.

> pokud si vzpominam tak nepouziva.
>
> Petr Vones, amatersky programator

MemoryTable pouzivaji BDE, ale RxMemoryData nepouzivaji BDE

Petr Kejval

Nastaveni debuggeru

[*] Petr Kejval <petr.kejval(zv)worldonline(tec)cz> - 26.2.2001 07:36:13

V unitech ruznych komponent by mela byt nastavena direktiva
{$D-}
Petr Kejval

> [...]
> Mailto:vodicka(zv)sagit(tec)cz
> Http:\\www.sagit(tec)cz\

> Verze: 6.0.230 / Virov� b�ze: 111 - datum vyd�n�: 25.1.2001

stringgrid s columns

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 26.2.2001 07:41:04

> pokud si vzpominam tak nepouziva.

V RxLib jsou dve podobne komponenty nejaka MemoryTable a
RxMemoryData. Ta prvni pouziva BDE, druha nikoli.

David

Zacatecnik a access

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 26.2.2001 08:57:14

Caf,

> [...]
> jmeno: admin
> heslo: (cti "nic" :-) )
>
> a nic. Hlasi to porad, ze ho nemuze napojit. Co s tim, mozna

No a mas u ODBC datasouyrce nedefinpovanou systemovou databazi (nevo .mdw -
tusim), mela by byt nekde na disku po instalaci Access-u. Nez jsem ji
nastavil, tak mi to delalo taky tak.

a.

BDE

[*] KadaneM(zv)sdc.pce.cdrail(tec)cz - 26.2.2001 08:58:59

Mam nasledujici problem instaluju program pomoci Inno Setup a potrebuju
nainstalovat BDE-to by nebyl problem, ale ja potrebuju aby se instalace BDE
neptala na cestu ani na nic jinyho, pro instalaci pouzivam "MiniReg.exe
bdeinst.dll".
Dik Mirek

asociovani souboru

[*] Jaroslav Antos <jara-slava(zv)seznam(tec)cz> - 26.2.2001 09:51:37

Dobry den

nevite jak udelat, aby win asocioval soubory s vasi aplikaci, tzn. ze by meli stejnou ikonku a pri jejich spusteni by se spustila vase aplikace a ten soubor jako pozicni parametr

Dekuji jara
WWW stranky zdarma na http://www.sweb(tec)cz

asociovani souboru

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 26.2.2001 10:01:23

Ahoj,

na soukromou adresu Ti posilam unitu, ktera to umi, ale dela jen to
nejzakladnejsi, pokud chces neco komplexnejsiho, musis vedet o registraci
vice.

Slavek

> nevite jak udelat, aby win asocioval soubory s vasi aplikaci, tzn. ze by meli stejnou ikonku a pri jejich spusteni by se spustila vase aplikace a ten soubor jako pozicni parametr
> Dekuji jara

* K Jezisku, panacka, ja se budu kolebati...
* Narodil jsem se, radujte se...
--------------------------------------

Tlac uzivatelskej funkcie Sinea.

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 26.2.2001 10:09:22

From: "Roland Turcan - RoTurSoft" <rotursoft(zv)nextra.sk>

> [...]
> '+&4)+IIF(&5='','',' '+&5)+IIF(&6='','',', '+&6)
>
> ale za kazdym spojenym by som chcel dat prikaz na odriadkovanie #13+#10.

Problem ma dva stupne reseni.

Nekolik poslednich verzi jiz generator sestav SINEA umoznuje tisknout
i puvodne jednoduche jednoradkove polozky na vice radku i s promennou
vyskou. K tomu slouzi ve vlastnostech prvku dva CheckBoxy
Viceradkovy text a Promenna vyska. Bohuzel, u prvku typu
Funkce tyto CheckBoxy nejsou videt, i kdyz interne asi funguji.
Je treba rucne zeditovat soubor PTS takto:
- najit radek odpovidajici prvku funkce, bude zacinat asi T,6,... a
ke konci bude v uvozovkach nazev funkce, napriklad:
T,6,0,0,32,710,20,Courier New,10,0,0,0,0,238,"Viceradkova funkce",0,0,0
- v tomto radku je treba nastavit viceradkovost a promennou vysku,
to se uklada do 12. parametru a je tam treba pricist hodnotu 80:
T,6,0,0,32,710,20,Courier New,10,0,0,80,0,238,"Viceradkova funkce",0,0,0
Takto zmenenou predlohu ulozit. Pri pristi editaci v editoru predloh
by jiz toto nastaveni melo zustat zachovano.

Druhym problemem je jak dostat do vysledku uzivatelske funkce
znak odradkovani. Generator sestav SINEA zatim neumoznuje
prime vkladani ridicich sekvenci. Je nutne si pomoci obchazkou
pres parametr. Je treba si zalozit novy parametr, do ktereho
se vlozi v navrhu libovolny obsah, treba "LF".
Predpokladejme, ze bude mit parametr poradove cislo 8,
tedy interni index 7. Do programu se nekde pred pouzitim
generatoru vlozi radek:
Sestava1.Parametry[7] := #10;
Tim se naplni parametr &8 ridicim kodem odradkovani.

Nakonec staci upravit uzivatelskou funkci takto:
&1+IIF(&2='','',', '+&8+&2)+IIF(&3='','',', '+&8+&3)+
IIF(&4='','',','+&8+&4)+IIF(&5='','',' '+&8+&5)+
IIF(&6='','',', '+&8+&6)
Pricteni parametru +&8 vyvola ono pozadovane odradkovani.

Prvni krok s prictenim hodnoty 80 do vlastnosti prvku
sestavy je zcela korektni. Az autori Siney zpristupni
dalsi vlastnosti prvku i u funkci, bude vse fungovat stejne.

Druhy krok je zbytecna obchazka. Tady by asi bylo vhodne
zavest do generatoru sestav nejakou standardni funkci,
napriklad CHR(10), kterou by bylo mozne vlozit
ridici kod primo do funkcniho vyrazu.

> Dakujem.
>
> Roland.

ToolBar

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 26.2.2001 10:09:28

Ahoj,

da se ToolBar nejak donutit, aby tlacitka byla zarovnana vpravo ? Zkusil
jsem to pomoci prazdneho tlacitka, ale pokud je property List true (aby se
popisky zobrazovaly vedle ikony), tak si ode mne do nastaveni sirky nenecha
kecat... Nejde to nejak chytreji ?

SINEA UDF error ?

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 26.2.2001 10:13:37

From: "Roland Turcan - RoTurSoft" <rotursoft(zv)nextra.sk>

> [...]
> nazvu, tak mi to hlasi "Neznamy indentifikator", ale ak pouzijem ciselne
> oznacenie fieldov (#3,#5,...) tak je vsetko OK.

A jak se ta polozka jmenuje? Generator sestav SINEA
muze mit problemy s polozkami jejichz nazev
- zacina cislici
- obsahuje uvnitr mezeru
- obsahuje znaky s diakritikou

Neni to nektery z techto pripadu?

SINEA - Oramovanie strany

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 26.2.2001 10:16:22

From: "Roland Turcan - RoTurSoft" <rotursoft(zv)nextra.sk>

> Ako zabezpecim aby mi oramoval vzdy vsetky strany na ktore ide tlacit.
> Vlozil som do tela zostavy ramcek, ale nefungovalo to tak ako som si
> predstavoval.

Co vsechno ma byt oramovano?
Ma to byt jako nejaky formular na pozadi?
Ma byt ramecek pres celou stranku, nebo jenom za telem sestavy?

create table a foxpro

[*] "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz> - 26.2.2001 10:26:51

Zdravim,
dneska jsem si vyzkousel vytvorit DBF tabulku pomoci SQL dotazu. Soubor se opravdu vytvoril. Kdyz jsem jej oteviral v komoponente Table tak bylo vse OK. V Database Desktop, ktery je dodavan s Delphi bylo take vse OK. Ale jakmile jsem tabulku chtel otevrit ve FoxPro2.0 (pro DOS), tak mi to vynadalo, ze to neni DBF tabulka (coz bych vzhledem ke stari tohoto programu snad jeste pochopil). Ale pak jsem to jeste zkousel na VisualFoxPro 5.0 a vysledek byl stejny!
Nevite prosim nekdo co s tim?
Predem dik za jakoukoli odpoved.
Pouzivam Delphi 5 prof., BDE je 5.01 (je primo z instalace)
Mirek Drejcek.

WebBrowser na Win95

[*] Milan Dvorak <Dvorak.Ucitel.GYMNAZIUM(zv)gymzn(tec)cz> - 26.2.2001 10:30:11

Ahoj,

da se nejak jednoduse specifikovat, co je potreba "dodat" na
pocitac, na kterem chci spustit aplikaci, vyuzivajici komponentu
WebBrowser, na kterem jsou nainstalovany Win95 (jedna z prvnich
verzi) bez podpory pripojeni k Interentu a bez prohlizecu? Ta
aplikace slouzi pouze k zobrazovani lokalnich souboru, takze by
bylo dobre, pokud to bude resitelne bez nainstalovani napr. IE.
Milan Dvo��k
dvorak(zv)gymzn(tec)cz

Tlac master/detail zostavy zo Sinea modulu.

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 26.2.2001 10:32:03

From: "Roland Turcan - RoTurSoft" <rotursoft(zv)nextra.sk>> Ako vytlacim riadky masteru, tak ze kazdy ako nova zostava. Pokial mam
viac
> zaznamov v master tak to tlaci divociny. Principialne by to malo fungovat,
> ze chcem dat vytlacit viac faktur naraz a nie kazdu odklikavat. Pri zadani
> tlace sa raz opyta na nastavenie tlaciarne a vsetky faktury vytlaci.

Myslim si, ze by nemel byt problem vytisknou vice faktur
jako jednu sestavu Master/detail. Melo by stacit v master
sestave nastavit Nove telo na novou stranku.
Pokud problemy mate, zkuste mi je popsat podrobneji
primo na muj e-mail.

Hromadny tisk jednotlivych sestav lze realizovat dvema
zpusoby.

1. Ponechat usporadani master/detail a v master sestave
nastavit TiskJedenZaznam na true. Potom staci
...Dotaz na nastaveni tiskarny
MasterDataSet.First
while not MasterDataSet.Eof do
Sestava1.Print;
MasterDataSet.Next;

2. Pouzit pouze jednoduchou sestavu napojenou
primo na detail faktury, tedy na DetailDataSet,
a hlavickove udaje z master predavat do sestavy
jako parametry:
...Dotaz na nastaveni tiskarny
MasterDataSet.First
while not MasterDataSet.Eof do
Sestava1.Parametr[i] := MasterDataSet.Fields[i].AsString;
Sestava1.Print;
MasterDataSet.Next;

Registry a DWORD, BINARY ...

[*] milan_2(zv)sose-sou(tec)cz - 26.2.2001 11:09:36

Cauky Delphini ...

co se tyce registru, jsem uplny zacatecnik, ale zapsat a nacist textovou
promennou uz jakztakz zvladam.

Problem : Zapisu-li do textove promenne napriklad retezec 'noname' a pote
jej zase nactu z registru napriklad do promenne X, pak pri porovnavani x =
'noname' mi to hazi FALSE ! ... cim to je ??? Mala a velka pismena jsou v
poradku.

Dalsi otazka zni :
Jak zapsat do nejakeho klice promennou, jejiz hodnota je DWORD ?

Dik za pomoc.
Milan
=============
Milan
Delphi beginner
Delphi 3, W98

ToolBar

[*] milan_2(zv)sose-sou(tec)cz - 26.2.2001 11:12:14

Mam dojem, ze nekde v RXlib jsem videl ToolBar (mozna to byla podobna
komponenta), kde si muzes umistit tlacitka libovolne ... zkus se tam
mrknout.

=============
Milan
Delphi beginner
Delphi 3, W98

TEmail & MS Exchange

[*] janula.m(zv)atlas(tec)cz - 26.2.2001 11:12:47

zdravim,

mam problem s komponentou TEmail 2.10 pro odesilani posty,
pracoval s ni nekdo?
Vsechno je OK, ale kdyz poslu mail s prilohama pres MS Exchange
do Outlook Expressu, tak mail dojde (subj. i telo), ale bez priloh. Pritom z
Outlooku do MS Exchange, z Outlooku do Outlooku a Exchange
do Exchange to funguje a prilohy dochazeji.
Nesetkal se s tim nekdo? Budu rada za jakoukoli zminku o tehle unite.

diky jana

create table a foxpro

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 26.2.2001 11:12:44

A jsi si jisty, ze jsi skutecne vytvoril FoxPro tabulku a ne treba
paradoxovou s priponou DBF ? Zkus zmenit vychozi driver v BDE na
FoxPro ...

26.02.2001 "Mirek Drej�ek":
> [...]
> Nevite prosim nekdo co s tim?
> Predem dik za jakoukoli odpoved.
> Pouzivam Delphi 5 prof., BDE je 5.01 (je primo z instalace)

Vlastni UDF na LINUXu

[*] Pavel Bare� <bares(zv)atoll(tec)cz> - 26.2.2001 11:49:58

Jak je to s UDF na LINUXU ?

Pokud jsem to dobre pochopil, tak je to C zdrojaky, ktery se prelozi pod linuxem.
Ja bych potreboval prenest nejake vlastni funkce psane v Delphi z Win na Linux.
Lze nejak napsat v Delphi UDF pro Linux, nebo se to musi prepsat v do C.

dekuji

Pavel Bares

create table a foxpro

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 26.2.2001 11:53:07

Stari neni na zavadu. Zkus to otevrit pomoci FoxBase. Ta je tak
malo hakliva, ze ji lze pouzit i na otevreni dbf souboru ktere
vsechny novejsi Foxky odmitaji jakoze nemaji spravny format,
porusenou hlavicku a podobne.
On 26 Feb 2001, at 10:26, Mirek Drej�ek wrote:

> [...]
> Nevite prosim nekdo co s tim?
> Predem dik za jakoukoli odpoved.
> Pouzivam Delphi 5 prof., BDE je 5.01 (je primo z instalace)

Z.Kalhous

ToolBar

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.2.2001 12:36:15

From: "Ji�� Foldyna" <jiri.f(zv)avizo(tec)cz>
> da se ToolBar nejak donutit, aby tlacitka byla zarovnana vpravo ? Zkusil

Ahoj,

nastav u neho Align na alNone, AutoSize na True, Anchors na [akTop,akRight] a
umisti jej k prave strane formulare.

Petr Vones, amatersky programator

WebBrowser na Win95

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.2.2001 12:36:19

From: "Milan Dvorak" <Dvorak.Ucitel.GYMNAZIUM(zv)gymzn(tec)cz>
> [...]
> WebBrowser, na kterem jsou nainstalovany Win95 (jedna z prvnich
> verzi) bez podpory pripojeni k Interentu a bez prohlizecu? Ta

webrowser je IE, takze staci nainstalovat IE5, coz je vlastne zaroven takovy
servis pack pro Win9x.

Petr Vones, amatersky programator

Tlac master/detail zostavy zo Sinea modulu.

[*] Jan Tungli <Jan.Tungli(zv)datapac.sk> - 26.2.2001 12:47:17

Trozku od veci: Mozes skusit moj SQL Report Builder
http://www.tungli.host.sk
kde je umoznene aj dialogom vytvorit Master/Slave report - velmi jednoducho
(iba 3 cliknutie s misou).

Jan Tungli
email: jan.tungli(zv)seznam(tec)cz
tungli(zv)datapac.sk
http://www.tungli.host.sk

> [...]
> ze chcem dat vytlacit viac faktur naraz a nie kazdu odklikavat. Pri zadani
> tlace sa raz opyta na nastavenie tlaciarne a vsetky faktury vytlaci.

ShowModal

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 26.2.2001 13:37:38

Ahoj,

mam takovyto problem:

D5, W2K

na formu mam panel, do nej chci umistit jiny form a pouzit na nej ShowModal
(v podstate chci mit dialog uvnitr hlavniho formu). Zkusil jsem to asi
takhle:

(D_F je ten jiny form)

D_F := TD_F.Create(Application);
D_F.Parent := Panel;
D_F.Align := alClient;
D_F.Edit1.Text := Text1;
if D_F.ShowModal = mrOK then
D_EditBatchF.Free;

Problem je v tom, ze nove vytvoreny form se xichti, jako by se ho to
netykalo, nereaguje ani na mys, ani na klavesy, a zbytek aplikace samozrejme
ceka na uzavreni modalniho formulare. Co delam blbe a jak to muzu resit ?

Pripadne jak jinak by slo donutit panel, aby se choval jako modalni okno ?

Zarovnavani RTF.

Moc prosim o radu. Nevite nekdo jak by se dal donutit DBRichEdit, nebo
QRDBRichText v D5, aby zarovnaval na obe strany (tj. k pravemu i levemu
okraji). Moc by mi to pomohlo. Predem dekuji za kazde popostrceni spravnym
smerem.

Jaromir Cermak

high score na netu - ftp

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 26.2.2001 14:55:35

From: "Frantisek Sevcik" <sevcik(zv)anexis(tec)cz>

> [...]
> Nevite nekdo o necem ?
>
> Dekuji.
> Frantisek Sevcik, Anexis sevcik(zv)anexis(tec)cz

[*] Martin Macko, M-PRO s.r.o. <martinm(zv)m-pro(tec)cz> - 26.2.2001 15:59:54 -0000

Nejspis je potreba nastavit LEVEL v BDE
admin/Configuration/Drivers/Native/DBASE - viz. help

Martin MACKO,
M-PRO s.r.o.
U mesta Chersonu 1595/1
tel.: +420 (35) 610 79 48,
610 72 31 a� 33

martinm(zv)m-pro(tec)cz
+420 (603) 48 39 40

[...]

Avast32 (VPS 12.2.2001): zprava neobsahuje virus

TToolButton.AutoSize na W95

[*] Petr E�ner <petr.esner(zv)atlas(tec)cz> - 26.2.2001 20:27:14

Ahoj,

D5 Ent.,W98 SE.

Mam TToolBar a na nem naskladane tlacitka TToolButton. Potrebuji, aby se
sirka tlacitek prizpusobovala popisku, a proto jsem nastavil u kazdeho
tlacitka vlastnost AutoSize na true. Problem je v tom, ze toto mi nefunguje
na cistych W95 OSR2. Proto se ptam, potrebuji pro pouziti vlastnosti
AutoSize novejsi verzi nejake knihovny, nez je ta, ktera je na W95? (zrejme
ano, protoze po instalaci IE5.5 uz AutoSize funguje...nevim ale o kterou
knihovnu jde a jakou verzi potrebuji).

Predem dekuji.

S pozdravem
Petr E#ner
petr.esner(zv)atlas(tec)cz
#ICQ 105826792

TToolButton.AutoSize na W95

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.2.2001 20:52:58

From: "Petr E#ner" <petr.esner(zv)atlas(tec)cz>
> [...]
> na cistych W95 OSR2. Proto se ptam, potrebuji pro pouziti vlastnosti
> AutoSize novejsi verzi nejake knihovny, nez je ta, ktera je na W95? (zrejme

potrebujes update COMCTL32.DLL:
http://www.microsoft.com/msdownload/ieplatform/ie/comctrlx86.asp

Petr Vones, amatersky programator

Registry a DWORD, BINARY ...

[*] milan_2(zv)sose-sou(tec)cz - 27.2.2001 7:08:56

Cauky,
deklaruju to klasicky jako string;

>Hodnoty DWORD se zapisuji normalne jako integer (WriteInteger resp.
>ReadInteger). S tim stringem je to trochu slozitejsi. Potreboval bych vedet
>jako co deklarujes to X (pole znaku, PChar nebo string ?)

S pozdravem Milan
=============
Milan
Delphi beginner
Delphi 3, W98

Je mozne v registrech Win95 skryt hidden a system

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 27.2.2001 07:22:04

Ahoj lidi,

netusite nekde, zda je mozne v registrech Windows 95 nastavit schovani
skrytych a systemovych souboru v okne pruzkumnika?
We Win98 a WinNT to neni problem, tam to je v

HKEY_CURRENT_USER,
'Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced', 'Hidden'

Ale ve Win95 to tak zrejme neni. Nevide teda nekdo, kde to jde nastavit?

Tom�� Vlad�k
vladik(zv)swadvice(tec)cz
ICQ# 101763081

REPORT BUILDER

[*] DHederer(zv)softip.sk - 27.2.2001 07:40:57

dobry den
hladam riesenie na nasledujuci problem
v REPORT BUILDER-i som vytvoril sablonu tlacovej zostavy.
V SummaryBand sa nachadza subreport. V nom su data z databazy (2 text.
polia )
V pripade ze sa na stranu zmestia spolu udaje z detailbandu aj zo
summarybandu je vsetko v poriadku.
Ak nie chcem vytlacit cely summaryband na novu stranu, cize v tom pripade
ak pocet
zaznamov v detaile + pocet zaznamov v sumare je vacsi ako pocet riadkov,
ktory sa zmesti na stranu.

Tlac uzivatelskej funkcie Sinea.

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 27.2.2001 07:58:37

From: "Vaclav Krmela" <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz>> Prvni krok s prictenim hodnoty 80 do vlastnosti prvku
> [...]
> zavest do generatoru sestav nejakou standardni funkci,
> napriklad CHR(10), kterou by bylo mozne vlozit

Podle informace na
http://www.sinea(tec)cz/sinea.asp?src=aktuality
je jiz k dispozici verze generatoru sestav 5.39y,
ktera umoznuje nastavit viceradkove uzivatelske funkce
a ma zavedenou interni funkci CHR().

V teto verzi by stacilo upravit funkcni vyraz takto:
&1+IIF(&2='','',', '+CHR(10)+&2)+IIF(&3='','',', '+CHR(10)+&3)+
atd...
Neni jiz nutna obchazka pres pomocny parametr.

Zarovnavani RTF.

[*] Milan Dvorak <Dvorak.Ucitel.GYMNAZIUM(zv)gymzn(tec)cz> - 27.2.2001 08:01:39

> [...]
> okraji). Moc by mi to pomohlo. Predem dekuji za kazde popostrceni spravnym

Ahoj,

Nevim, ale myslim, ze to nepujde.

Milan Dvorak
dvorak(zv)gymzn(tec)cz

Ikony v PopupMenu

[*] Igor Vodi�ka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 27.2.2001 08:10:58

Ahoj!

D5prof, Win NT

Delam aplikaci (MDI), ve ktere pouzivam komponentu TActionList. Na ni jsem
napojil komponentu TImageList s ikonami. Jednotlive akce jsem napojil na
hlavni menu, tlacitka v toolbaru a na popupmenu. Vse funguje OK jen v
popupmenu se mi za behu aplikace neobjevuji u jednotlivych items menu ikonky
(prirazene v actionlist) jako v jednotlivych nabidkach v hlavnim menu.
Prosim vas nevite nekdo v cem muze byt problem, nemam neco nastavene ...

Diky za kazde trknuti

[...]

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 27.2.2001 08:27:14

Ahoj,

Leos Urban wrote:

> Da se ocekavat, ze to pujde prelozit pod Kylixem.
>
> Dneska, vychazeje z toho ze nebudes kvuli tomu kupovat Kylix,
> se obavam, ze jedine C (neni to zas tak hrozne jak to mozna vypada).

Nejen C, jeste existuje Free Pascal Compiler http://www.freepascal.org
Priklad hotovych UDF pro Linux zkompilovanych pro Linux (vcetne zdroje)
najdes tady
http://home.t-online.de/home/schlottmann-goedde/download/fpc_udf.tar.gz

Sam jsem si dotvoril nektere dalsi funkce, takze to jde. Bohuzel ale v
aktualni verzi FPC stale neni vyresen bug, kdy se ve sdilenych
knihovnach vyuzivanych v procesech nevytvorenych v FPC neprovede
inicializace http://www.freepascal.org/bugs/showrec.php3?ID=1304

Diky tomu je to nekdy komplikovane, reseni chyby je pry znamo, avsak ma
se objevit az ve verzi 1.2 FPC (to jsem nekde cetl, ale uz nevim, kde to
bylo) ...

Snad to pomuze,

Sledovani chyb v programu

[*] Parizsky Ladislav <parizsky(zv)access-it(tec)cz> - 27.2.2001 08:30:03

Cau,
da se nejakym zpusobem zjistit kde v programu doslo k chybe (radek, procedura, funkce) ? V programu si odchytavam chyby globalne:

procedure chyba(Sender: TObject; E: Exception);
begin
//tady nekde bych potreboval zjistit na jakem radku nebo v jake procedure ci funkci doslo k chybe
end;

nevi nekdo jak na to ?

mockrat dekuji Ladap

Ikony v PopupMenu

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 27.2.2001 09:21:58

Pripoj ten ImageList i k popupMenu. Zkontroluj ImageIndex u
jednotlivych MenuItem v PopupMenu

27.02.2001 Igor Vodi�ka:
> [...]

> Mailto:vodicka(zv)sagit(tec)cz
> Http:\\www.sagit(tec)cz\

> Verze: 6.0.230 / Virov� b�ze: 111 - datum vyd�n�: 25.1.2001

Copy, Cut, Paste

[*] Marek Eichler <marek.eichler(zv)atlas(tec)cz> - 27.2.2001 09:41:40

Zdravim,
chtel bych se zeptat, jak v komponente TMemo poznam, ze je vybrany nejaky
text abych mohl aktivovat prikzay Copy, Cut

S pozdravem Marek Eichler

Seriova komunikace

[*] Ota Maly <ota.maly(zv)volny(tec)cz> - 27.2.2001 09:59:30

Ahoj,
pokud posilam zpravu na seriovy port, lze nejak zjistit, ze uz odesla z
pocitace? Jde mi o to, aby to detekovalo skutecne az posledni odchozi bajt z
pocitace, nikoli bajt nacpany v bufferu UARTu. Cely problem vznika pri
komunikace na ser. linkach s prepinanym smerem komunikace (RS485), zde je
potreba nahodit DTR, ale to se mi nedari tak, jak jsem popisoval. Vzdy se to
nahodi jeden bajt pred koncem zpravy (mereno dig. osciloskopem).

Mate s tim nekdo zkusenosti?

PaPouch elektronika
http://www.papouch.com

Ikony v PopupMenu

[*] Milan Dvorak <Dvorak.Ucitel.GYMNAZIUM(zv)gymzn(tec)cz> - 27.2.2001 10:07:10

> [...]
> (prirazene v actionlist) jako v jednotlivych nabidkach v hlavnim menu.
> Prosim vas nevite nekdo v cem muze byt problem, nemam neco nastavene ...

asi budes muset ImageIndex naplnit i v tom popupmenu.

Milan Dvorak
dvorak(zv)gymzn(tec)cz

Lock time out

Ahoj, netusite nekdo, co znamena a cim je zpusobena resp. odstranitelna
chyba %subj%? Objevuje se u aplikace bezici na WinNT, pouziva se BDE z D5
Prof a tabulky Paradox.

Diky predem
RNDr. Petr Brant [Brant(zv)dcomm(tec)cz]
ICQ # 68652380

D&COMM s.r.o

Registry a DWORD, BINARY ...

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 27.2.2001 10:31:01

Tak by to melo bez problemu jit. Zkousel jsem to takto :

var X : string;
MyReg : TRegistry;
begin
// Otevreni registru bla bla bla
X := 'test';
MyReg.WriteString('TEST', 'TestStr', X);
if X<>MyReg.ReadString('TEST', 'TestStr') then
MessageDlg('Chyba !', mtError, [mbOK], 0);
end;

Petr Jur�k, Spr�vce s�t�, program�tor
> [...]

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 27.2.2001 10:40:17

> Ahoj,
> prave byla uvolnena JCL 1.0, ke stazeni zde:
> http://delphi-jedi.org/Jedi:JCLDOWNLOADS
> Petr Vones, amatersky programator

je tam presne to co potrebujes

Prilinkovanie DLL xxx.lib do vysledneho exe

[*] Jano <jj_delphi(zv)ke.ubp.sk> - 27.2.2001 11:07:36

Ahojte delfini a delfinky,

stretol sa z Vas so %subj% uz niekto? Ide DLL kniznicu napisanu v C-cku.
Nemam ku kniznici zdrojaky, mam len uplnu dokumentaciu k exportovanym
funkciam a potrebujem ich prilinkovat do vysledneho exe. Je to vobec mozne?
Ak ano, tak ako? Rozmyslal som aj nad konverziou do xxx.obj, ten prilinkovat
nie je problem, ale ani o tom nic neviem blizsie. Prosim, poradte mi, budem
Vam velmi povdacny,

Diky,

Jano

BroadcastSystemMessage

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 27.2.2001 11:15:07

Prijde mi divne ze musim neco naimportovat kvuli W95. Znamena to ze s
tim Borland nepocital a urcite programy prelozene pod D5 nepobezi na
systemu W95 ??? Vzdyt dopredu nemohu zarucit ze to pobezi jen na W2K
nebo na W98 (treba kdyz se to stahne z Internetu...)

> [...]
Nevim ale,
>jestli naopak zase na Win98 neni jen jako BroadcastSystemMessageA.

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 27.2.2001 11:23:49

Ahoj, co zkusit sellength > 0? Vaclav Sazima

Marek Eichler wrote:

> Zdravim,
> chtel bych se zeptat, jak v komponente TMemo poznam, ze je vybrany nejaky
> text abych mohl aktivovat prikzay Copy, Cut
>
> S pozdravem Marek Eichler

Lock time out

[*] Ji�� Kr�l jr. - 27.2.2001 11:27:00

to zapricinuji poskozene sitove kontrolni soubory. Ukonci vsechny dB apps a
usporadej pogrom na soubory *.LCK a *.NET
(vsechny takove smazat)

pak pust app, a jiste bude fungovat

...to jsou Paradoxy...
Bc. Jiri Kral
administrator IT
tiskarna Printo, spol. s r.o.
e-mail: admin(zv)printo(tec)cz
mobil e-mail: jirka.kral(zv)click(tec)cz
ICQ# 15303940
PGP ID: 62B8BA3C (najdete na www.pgp(tec)cz)
[...]

[*] Igor Vodi�ka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 27.2.2001 11:29:28

Ahoj!

Pres nejakou udalost od mysi si otestuj

if Tmemo.SelLength<>0 then

Jinak viz help vlastnosti SelStart, SelText a jinak TClipboard.

> [...]

> ---
> P��choz� zpr�va neobsahuje viry.
> Verze: 6.0.230 / Virov� b�ze: 111 - datum vyd�n�: 25.1.2001

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 27.2.2001 11:43:17

Ahoj,

zkusil bych cist LINE STATUS REGISTER (port 3FDh pro COM1) a testovat
TxEmpty (6. bit). Pokud to nepomuze (a nemusi, zalezi na UARTu), dopln
zpravu o nevyznamne znaky, ktere bude prijemce ignorovat.

> [...]
> popisoval. Vzdy se to
> nahodi jeden bajt pred koncem zpravy (mereno dig. osciloskopem).

Sledovani chyb v programu

[*] Parizsky Ladislav <parizsky(zv)access-it(tec)cz> - 27.2.2001 11:46:29

Muzes mi to prosim blize specifikovat. JCL mam a nikde tam nevidim to co potrebuju.

Dik Ladap

> Ahoj,
> prave byla uvolnena JCL 1.0, ke stazeni zde:
> [...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.2.2001 12:13:09

From: "Parizsky Ladislav" <parizsky(zv)access-it(tec)cz>
> Muzes mi to prosim blize specifikovat. JCL mam a nikde tam nevidim to co
> potrebuju.

Ahoj,

potrebujes unit JclDebug, funkce jako GetLocationInfoStr apod. Podivej se na
demo SourceLocExample.dpr

Petr Vones, amatersky programator

Sledovani chyb v programu

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 27.2.2001 12:16:35

Staci ti adresa, potom si pustits program v Delphi, puaznes a do CPU windows das goto address
(musis hexa a v pascalovske konvenci).
Jinak primo v exe to nezjistis, zdrojak neni obvykle soucasti exe (pokud nemas nastaven preklad
pro externi debuger).
Velice dobry je vypis od Dr. watsona, tam je i nekolik navratovych adres.

> [...]
> begin
> //tady nekde bych potreboval zjistit na jakem radku nebo v jake procedure ci funkci doslo k chybe

BroadcastSystemMessage

[*] Dvo��k Miroslav <MDvorak(zv)csas(tec)cz> - 27.2.2001 12:29:48

Borland s tim nema nic spolecneho, stezuj si radsi ma M$. :-)
Resenim je dynamicke nahravani Dll spojene s detekci OS, pak to mas plne pod
kontrolou.

M. Dvorak