REPORT BUILDER

[*] DHederer(zv)softip.sk - 27.2.2001 15:11:55

Uz sa mi to podarilo vyriesit.
Vytvoril som 2 skupiny z labelov, pretoze pri jednej este nedrzi data
pokope a pri dvoch to uz slape ako ma.
dakujem

"Robert
Kindl" Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
<rob(zv)exec(tec)cz> Kopie: (Na v�dom�: Daniel Hederer/BYS/SOFTIP)
Odeslal: P�edm�t: Re: REPORT BUILDER
owner-delphi-
l(zv)fwd(tec)cz

27.02.2001
14:29
Odpov�zte
pros�m
u�ivateli
delphi-l

> dobry den
> hladam riesenie na nasledujuci problem
> v REPORT BUILDER-i som vytvoril sablonu tlacovej zostavy.
> V SummaryBand sa nachadza subreport. V nom su data z databazy (2 text.
> polia )
> V pripade ze sa na stranu zmestia spolu udaje z detailbandu aj zo
> summarybandu je vsetko v poriadku.
> Ak nie chcem vytlacit cely summaryband na novu stranu, cize v tom pripade
> ak pocet
> zaznamov v detaile + pocet zaznamov v sumare je vacsi ako pocet riadkov,
> ktory sa zmesti na stranu.

Mozna by stacilo nastavit subreportu vlastnost KeepTogether na True.

Rob

Sledovani chyb v programu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.2.2001 15:36:02

From: "Milan Schembera" <milan(zv)missoftware(tec)cz>
> Ja teda nevim jak ostatni, ale ja se na tu stranku proste nedostanu.... :-(

Ahoj,

hm, asi to zase spadlo. FTP by melo jit:
ftp://ftp.delphi-jedi.org/Code_Library/Release_1_02/

Petr Vones, amatersky programator

zarovnavani recordu v delphi 5

[*] karol.cizik(zv)iteuro(tec)cz - 27.2.2001 15:54:11

Dobry den,
rozhodl sem se upgradovat na Delphi5 a dopsat v nem projekt na kterem nyni
pracujeme.Stare zdrojaky jsem prevedl bez chyb, ale posleze sem zjistil, ze
Delphi5 nejak "jinak" zarovnava recordy. Potrebuji totiz pouzivat jiste API
funkce z DLL, ktere je napsane v C, a ty pouzivaji nasledujici recordy,
ktere mam definovane v zdrojacich.Delphi5 ale vraci jine velikosti techto
struktur nez Delphi3 a timto samozrejme nefunguji ani ony API funkce, ktere
volam externe.Nize uvadim jednu strukturu s popsanymi rozdily.Za jakoukoliv
radu dekuji...
//***************************************************
const MAX_OLXFSTR = 80;
type
Ppart_s = ^part_s;
part_s = record

{/*------------------------------------------------------------------------*
/}
partalias : array[1..MAX_OLXFSTR+1] of char;//v delphi 3 i 5 oboje na
rel adrese 0
prtcomalias : array[1..MAX_OLXFSTR+1] of char;
prtflagsalias : array[1..MAX_OLXFSTR+1] of char;
prtcategoryalias : array[1..MAX_OLXFSTR+1] of char;
prtunitmeasalias : array[1..MAX_OLXFSTR+1] of char;
prtprecisionalias : array[1..MAX_OLXFSTR+1] of char;
prtminmultiplealias : array[1..MAX_OLXFSTR+1] of char;
prtleadtimealias : array[1..MAX_OLXFSTR+1] of char;
prthorizonalias : array[1..MAX_OLXFSTR+1] of char;
prtlosspctqtyalias : array[1..MAX_OLXFSTR+1] of char;
prtinvrangealias : array[1..MAX_OLXFSTR+1] of char;
prtinventoryalias : array[1..MAX_OLXFSTR+1] of char;
partwidth : Integer;
prtcomwidth : Integer;
prtunitmeaswidth : Integer;
depth : Integer;
inuse : Integer;
part : array[1..MAX_OLXFSTR+1] of char;
prtcom : array[1..MAX_OLXFSTR+1] of char;
offset : Integer;
sort : Integer;
prtflags : Integer;
prtcategory : Integer;
prtunitmeas : array[1..MAX_OLXFSTR+1] of char;
prtprecision : Integer;// adresa v delphi3 i delphi5 1256b (od zacatku
recordu) - tady jeste OK
prtminmultiple : array[1..2] of double;//!!! v Delphi3 1260, Delphi5
1264 - no a tady je to jine... :-(
prtleadtime : double;// D3 1276; D51280
prthorizon : double;// D3 1284; D51288
prtlosspctqty : array[1..2] of double;//D3 1292; D5 1296
prtinvrange : array[1..2] of double;//D3 1308; D5 1312
prtinventory : array[1..2] of double; //D3 1324; D5 1328
prtinventoryscr : double;//D3 1340; D5 1344
prtattid_l : Integer;//D3 1348; D5 1352
prt22rte_l : Integer;//D3 1352;D5 1356
prt22bom_l : Integer;//D3 1356; D5 1360
prt22sch_l : Integer;//D3 1360; D5 1364
prt22prtg_l : Integer;//D3 1364; D5 1368
end;
Ppart_struct = ^part_struct;
part_struct = part_s;

sizeof(pars_s) v Delphi 3 1368Bs (to je ok, a bere mi to i DLL) a v Delphi 5
1376Bytes (je to o 8B navic, a to posledni polozka je o 4B, takze si Delphi
5 necha 4B na konci navic )

Karol Cizik

zarovnavani recordu v delphi 5

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.2.2001 16:15:03

From: <karol.cizik(zv)iteuro(tec)cz>
> [...]
> Delphi5 nejak "jinak" zarovnava recordy. Potrebuji totiz pouzivat jiste API

ano, Delphi5 zarovnava recordy i na 8 bytu.

Petr Vones, amatersky programator

Archiv RFC

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 27.2.2001 16:17:50

> Zdravim vsechny,
>
> muzete mi poradit link na archiv RFC dokumentu?

www.ietf.org (jsou tam i drafty)

D. Toman

Cestina v prijatych mailovych zpravach

[*] Glatter, Petr <Petr.Glatter(zv)oriflame(tec)cz> - 27.2.2001 16:49:16

This message is in MIME format. Since your mail reader does not understand
this format, some or all of this message may not be legible.

Dobry den,

Mam nasledujici problem:

V programu mam definovanou POP3 schranku - typ TNMPOP3. V ni zpracovavam
prichozi maily do mailboxu na MS Exchange Serveru. Prichozi zpravy obsahuji
ceske znaky v kodovani Win-1250. Pri zpracovani zpravy v programu nejsou
ceske znaky prectene spravne, misto nich se objevuji kombinace jinych znaku
- napr s^ se objevi jako =B9 atd.

Celkem tusim, ze problem je v tom, ze Delphi nepozna cestinu kodovanou ve
win-1250. Muzete mi nekdo prosim poradit jak tyto znaky zpracovat?
Samozrejme je tu moznost vyhodit diakritiku z mailu, ale jelikoz se budou
posilane udaje zaznamenavat do databaze a jedna se treba o prijmeni a
adresu, tak bych rad cestinu v techto datech zachoval.

Dekuji a preji prijemny den, Petr Glatter

Chyba Delphi?

[*] brant(zv)dcomm(tec)cz - 27.2.2001 17:22:54

This message is in MIME format. Since your mail reader does not understand
this format, some or all of this message may not be legible.

Bylo by mozne zlikvidovat tu moznost posouvani okna mysi a to odchycenim
message WM NCHITTEST s tim, ze se mu vnuti vysledek HTCLIENT, takze si
Windows budou myslet, ze se kliklo na klientske plose okna. Ale pak je to
treba zase nekdy povolit, aby se s tim oknem dalo hybat.
Preji hodne uspechu.
RNDr. Petr Brant [Brant(zv)dcomm(tec)cz]
ICQ # 68652380

D&COMM s.r.o
Korunova�n� 6
Praha 7

From: "Ivo Karkoska" <ivo.karkoska(zv)accubatt.ktv-ova(tec)cz>
Subject: Prepinani Unit

> [...]
> proceduru Timer1Timer aby vykonala to co je ulozeno v Unit2.
> Zkousel jsem do Unit2 dat label a pomoci goto ho volat, ale tohle Delphi

ADRESARE NA FORMULARI

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.2.2001 00:12:02

From: "Ing. Petr �vejda" <lingvista(zv)lingvista(tec)cz>
> [...]
> samostatnem okne, ale primo na formu.
>
> Chtel bych se vyhnout tretim stranam, byt by byly free.

Proc ? Pak to totiz nema prilis reseni, leda ze by jsi si dane komponenty
napsal sam. Tady mas odkazy na par komponent:

http://www.gexperts.com/GXExplorer/
http://www.plasmatech.com/shellctl.htm
http://www.turbopower.com/products/systools/

> Nelze pouzit primo nejakou API funkci?

Jednu rozhodne ne ;-)

Petr Vones, amatersky programator

Tlac uzivatelskej funkcie Sinea.

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 28.2.2001 00:28:22

From: "Roland Turcan - RoTurSoft" <rotursoft(zv)nextra.sk>>
> Ako je to s upgrade Sinei pre registrovanych uzivatelov, lebo ja
som(Sedas.
> s.r.o. Kosice) pred tyzdnom kupil Sineu od p. Hrabeho z Blavy.
>
> Roland.

Podle mych informaci poskytuje firma Sinea jiz treti rok
vsechny upgrady zcela zdarma. Vubec nezalezi na tom,
kde byla puvodni verze zakoupena.

Vaclav Krmela

SINEA UDF error ?

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 28.2.2001 00:29:23

From: "Roland Turcan - RoTurSoft" <rotursoft(zv)nextra.sk>

> Nie je to ani jedna z veci co je vymenovane.
>
> Roland

A jak vubec vypada ten funkcni vyraz se zapsanym textem?
Podle takoveto informace se opravdu tezko neco radi.

Vaclav Krmela

SINEA - Oramovanie strany

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 28.2.2001 00:32:35

From: "Roland Turcan - RoTurSoft" <rotursoft(zv)nextra.sk>

> Cela strana zostavy, alebo aj telo.

Cela stranka lze velice elegantne vyresit pres property Background.
Ja do toho davam zcela libovolne formulare a v navrhu predlohy
uz jenom rozmistim polozky.

Pokud je pozadavek oramovat pouze telo sestavy,
v tom preci neni vubec zadny problem. Staci umistit
ramecek do tela sestavy a je to.

Vaclav Krmela

Zatvorenie CHM helpu cez ESC

[*] Roland Turcan - RoTurSoft <rotursoft(zv)nextra.sk> - 28.2.2001 01:20:53

Zdravim.

%subj% je to len vec nastavenia, alebo to vobec nie je mozne spravit ?
Hladal som nejake nastavenie v MS HTML HWShop ale nic take som nenasiel.

Dakujem.

Roland.

Tlac uzivatelskej funkcie Sinea.

[*] Roland Turcan - RoTurSoft <rotursoft(zv)nextra.sk> - 28.2.2001 02:04:30

> som(Sedas.

> Podle mych informaci poskytuje firma Sinea jiz treti rok
> vsechny upgrady zcela zdarma. Vubec nezalezi na tom,
> kde byla puvodni verze zakoupena.

A kde sa k nej dostanem ?

R.> Vaclav Krmela

Prepinani Unit

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 28.2.2001 06:23:33

Mel bych par pripominek :
1. GOTO a LABEL nekdy opravdu potrebujes (sice velice zridka). Nekdy je
pouziti techto prikazu zadouci z hlediska slozitosti kodu.

2. Unity lze deklarovat na dve mista ( pred implementation a po
implementation) z duvodu zabraneni "Circular reference". Da se to prirovnat
ke dvema autum, ktere jsou spojene a kazde chce jet jinam. Proto ma
deklarace pred implementation vyssi prioritu.

Priklad 1 :

UNIT Unit1;
interface
uses Unit2; ----
... |
| Patri Unit2 unite Unit1 nebo
UNIT Unit2; | Unit1 unite Unit2 ?
interface |
uses Unit1; ----

Tohle je CHYBNE !!
Priklad 2 :

UNIT Unit1;
interface
uses Unit2;

UNIT Unit2;
uses Unit1;

OK

Petr Jur�k, Spr�vce s�te, program�tor
COMET System s.r.o.
1.M�je 1220
756 61 Roznov pod Radhostem
tel. 0651/653990
fax. 0651/653993
www.cometsystem(tec)cz

> [...]
>
> P.S.S.: jeste mne napada jeden zacatecnicky dotaz - jaky je rozdil v
umisteni uses do interfacu a implementationu?

COMET System Network Administrator.

Prepinani Unit

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 28.2.2001 07:00:43

Ahoj,

> P.S.: na skole nas uci, ze v objektovym programovani jsou funkce
Goto/Label dost brutalni. Uz nam ale
> nerikali, k cemu tam tedy jsou (vzdyt jde snad vsechno zabalit do
funkce/procedury - nebo se pletu?).

goto je v Pascalu jeste z dob kdy nebyl objektovy a nemel vyjimky. Sice se
ani ve strukturovanem programovani (pro ktere vznikl Pascal jako ucebni
pomucka) take nema pouzivat, ale ve slozitejsich vecech se obcas hodilo
(napr. pri reseni chybovych stavu).

Stejne do cisteho strukturovaneho programovani nepatri continue a break (i
kdyz ty nejsou tak brutalni a nejde s nima udelat paseku), ale bez nich bych
programovat nechtel (i kdyz pred verzi sedm jsem musel ;-().

> P.S.S.: jeste mne napada jeden zacatecnicky dotaz - jaky je rozdil v
umisteni uses do interfacu a
> implementationu?

Prvni rozdil je, kde muzes pouzit veci z unity pridane pres uses pouzit. To
muzes az za uvedenim klausule uses. A druhy je v cyklickem pouziti knihoven,
pokud chces aby unit1 pouzivala unit2 a ta pouzivala unit1, tak to lze pouze
pokud alespon jednou je ta vazba az v implementation. Ale nedavno jsem tu
zaslechl, ze se z takovych zavislosti Delphi po.... Tedy me pripada, ze se
po... z mnoha veci, ale z pohledu Pascalu je ta cyklicka zavislost v
poradku.

Honza +

WebBrowser na Win95

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)mnul(tec)cz> - 28.2.2001 07:33:06

V helpu jsem nasel tohle:

TWebBrowser provides access to the WebBrowser functionality of Microsoft's
Shell Doc Object and Control Library (SHDOCVW.DLL).

From: "Roland Turcan - RoTurSoft" <rotursoft(zv)nextra.sk>

> A kde sa k nej dostanem ?

O produktech Sinea je vedena samostatna konference
http://www.sinea(tec)cz/sinea.asp?src=konference
Mozna by bylo vhodnejsi detailnejsi dotazy prenest tam.
V archivu konference lze nalezt postup provedeni
bezplatneho upgrade.

Vaclav Krmela

WebBrowser na Win95

[*] Igor Vodi�ka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 28.2.2001 07:47:08

Nazdar! Celkem slusna komponenta je na http://www.pbear.com/ je sice
placena, ale ja tam i nejaka orezana freeverze.

Ing. Igor Vodi�ka
informa�n� syst�my

Nakladatelstv� Sagit, Horn� 1, 700 30 Ostrava-Hrab�vka
Tel.: 069 353 062, Fax: 069 357 758
Mailto:vodicka(zv)sagit(tec)cz
> [...]
> spis bych
> uvazoval o nejake nativni komponente pro zobrazovani HTML.

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 28.2.2001 07:59:21

> A kde sa k nej dostanem ?

www.sinea(tec)cz

stahnout demo a preplacnout RES fajl ostrym.
btw, sinea ma svoji vlastni konferu na pandore.
prihlasit se lze na jejich webu.

jednak to odlehci konfere delf a druhak to pomuze udrzet thready po
kupe.

dekuji PeC(zv)

CU onTheFutureOfMatrix
MatriX.CyberSpace.Cz

/~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~\
|[smtp:petr.palicka(zv)atlas(tec)cz]|
|[smtp:peca(zv)email(tec)cz] |
\~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~/

SINEA - Oramovanie strany

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 28.2.2001 08:02:40

> [...]
> uz jenom rozmistim polozky.
> Pokud je pozadavek oramovat pouze telo sestavy,
> v tom preci neni vubec zadny problem. Staci umistit

mam tomu rozumet, ze do backgroundu vlozis obrazek formulare?
treba oscanovany (a vyfiltrovany) formular danovyho priznani?

dekuji PeC(zv)

CU onTheFutureOfMatrix
MatriX.CyberSpace.Cz

/~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~\
|[smtp:petr.palicka(zv)atlas(tec)cz]|
|[smtp:peca(zv)email(tec)cz] |
\~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~/

Tlac uzivatelskej funkcie Sinea.

[*] Ren� Otisk - 28.2.2001 08:16:57

Hi,

www.sinea(tec)cz sekce downloads

Sroub

> A kde sa k nej dostanem ?
>
> R.

Canvas a otoceny text

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 28.2.2001 08:38:38

Zdravim,
kreslim na Canvas tiskarny a potrebuji otocit text. Jde to nejak Canvas.Font -> otocit...
Diky Pavel

Pekny den (rano, vecer i noc) preje
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
KOPR software Pavel ZIDEK mailto:kopr(zv)kopr(tec)cz
http://www.kopr(tec)cz/w-delphi.htm http://www.kopr(tec)cz
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

COM / DCOM

[*] Pavel Vasek <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 28.2.2001 08:50:50

Prave ctu knizku "Programujeme v COM a COM+" od Dalibora Kacmare (vydalo
Computer Press),
ktera by te mozna mohla zajimat, neni to zrovna psane pro Delphi, nebo C
Builder, ale hlavne pro
Visual C++ (take priklady pro Javu a VB). Myslim, ze ale velmi dobre a
srozumitelne popisuje problematiku
COM, DCOM i COM+ a hlavne vysvetluje jejich principy. Cena okolo 460Kc neni
nejmin, ale mas k tomu
i CD s priklady (i kdyz v Visual C++).

Sand ti to pomuze.

Pavel Vasek

From: "Petr Palicka" <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz>

> mam tomu rozumet, ze do backgroundu vlozis obrazek formulare?
> treba oscanovany (a vyfiltrovany) formular danovyho priznani?

Presne tak. Je to mozne pouzivat dvema zpusoby.

1. Pouze jako podklad pro usnadneni navrhu sestavy v pripade,
ze je tisk provaden do predtistenych formularu.
Formular se nascanuje v rozliseni 100 dpi ve velikosti
podle nastaveneho papiru (pro A4 to je 826x1169 bodu)
do nejakeho znameho obrazoveho formatu. Soubor
s obrazkem formulare se umisti do adresare vedle predlohy sestavy
a v predloze nebo u komponenty se nastavi Background
na tento soubor. Pokud se necha PrintBackground na false,
bude se formular ukazovat pouze v editoru predloh a v Preview.
Tisknout se pak pozadi jiz nebude.

2. Pro tisk celeho formulare na prazdne listy.
Je mozne navrhnout slozitou sestavu se spoustou
ramecku a kolonek vse v predloze. Takova predloha
je ale malo prehledna a hure se edituje.
Je mozne predlohu rozdelit na dve casti. Formular
nebo ramecky umistit do pozadi a v editoru predloh
pouze rozmistovat polozky. V tomto pripade, aby se
pozadi tisklo, musi byt nastaveno PrintBackgroud na true.

Elegantne je mozne pouzit generator sestav jako
generator formularu ve formatu WMF/EMF.
- vezmu slozitou predlohu
- z predlohy vyhazim vlastni datove polozky a ponecham
pouze graficke prvky, ramecky, konstantni texty...
- udelam preview takove sestavy a ziskam nahled
na prazdny formular
- pravym tlacitkem mysi na preview ulozim tento formular
jako WMF soubor.
- znovu vezmu puvodni slozitou predlohu
- tentokrat z predlohy vyhazim ramecky a podobne veci,
ktere mam uz na formulari
- do pozadi sestavy vlozim vytvoreny WMF soubor formulare
- nastavim umisteni a velikost pozadi v Nastaveni parametru
sestavy, na zalozce Rastr (napr. 0, 0, 826, 1169 pro A4).

Canvas a otoceny text

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 28.2.2001 11:26:54

A nebude jednodussi otocit papir ( landscape, portrait) ?

Petr Jur�k, Spr�vce s�t�, program�tor
COMET System s.r.o.
1.M�je 1220
756 61 Ro�nov pod Radho#t�m
tel. 0651/653990
fax. 0651/653993
www.cometsystem(tec)cz

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>

> no, ja jsem GOTO nepouzil uz nekolik let. Pouzivam radeji konstrukci:

Nekdy pouzivame take pro tyto ucely exceptions:

type
xBreak = class(Exception);

try
..
if problem1 then
raise xBreak.Create(sz);
..
except
on E:Exception do
if E.InheritsFrom(xBreak) then
raise;
end;

Pokud cloveka netlaci zrovna rychlost, tak se takto da "skakat" i pres
hranice subrutin.

Bye, pf

P.S.

Pro uplnost pripomenu, ze ani cyklus REPEAT-UNTIL neni z hlediska
strukturovaneho programovani nejcistsi, proto se jedna o slozeninu
SEKVENCE+ITERACE

Prepinani Unit

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 28.2.2001 20:12:46

From: "Slavomir Skopalik" <skopalik(zv)atlas(tec)cz>

> jednoduche parsery). Drive jsem poctive nahrozoval
> Goto pomoci while a repeat,
> ale vysledne kontrukce byly naprosto necitelne.

Jenomze ono strukturovane programovani nespociva v tom, ze pouzivas pouze 3
zakladni typy operaci: posloupnost, selelekci a iteraci, ale zejmena v tom,
jakym zpusobem je pouzijes tj. jakou metodiku zvolis pro navrh systemu.

Nejlepe se podivat na klasickou literaturu k tematu strukturovaneho
programovani of M. Jacksona (neni to ten zpevak :-)) - presny nazev z hlavy
nevim popr. na nejakeho Yourdana.

Bye, pf

Prepinani Unit

[*] Milan Tomes <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 28.2.2001 14:31:29

Goto jsem nikdy nepouzil ani v TPascalu natoz pak v OOP. Vzdycky existuje
cesta, ktera je prehledna a funkcni.

Milan Tomes

> [...]
>
> ** Som na tom rovnako. ;-))
>
> btw: Ono ale asi dost zalezi na kazdom programatorovi. Niekomu sa to moze

Canvas a otoceny text

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 28.2.2001 15:45:18

> [...]
> begin
> lfHeight := Font.Height;
> lfWidth := Round(RelWidth*lfHeight); { have font mapper choose }

Jde to zkratit pomoci GetObject():

o GetObject( Font.Handle, o
o SizeOf( LogFont ), o
o Addr( LogFont ) ); o
o LogFont.lfEscapement := ... sklon ve stupnich... o
o Font.Handle := CreateFontIndirect( LogFont ); o

Tom

Pritomnost mysi nad komponentou

[*] Michal Tiller <Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz> - 28.2.2001 15:07:01

A co event OnMouseMove ??? Ja to puzivam.

> [...]

> ruznymi kostrbatymi
> zpusoby, jako zjistovat OnMouseMove vseho ostatniho a podobne,

Seriova komunikace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.2.2001 15:09:25

From: "Ota Maly" <ota.maly(zv)volny(tec)cz>
> Tenhle problem vyvstal kdysi pri prechodu z DOSu do Windows a zatim se nam
> to nepodarilo uspokojive vyresit. V DOSu jsem precetl registr a slo to v

Ahoj,

pokud chces mit ve Windows obsluhu RS485 tak potrebujes prislusny driver,
ktery bude takto pracovat:
http://www.integrityusa.com/software.htm
http://www.lvr.com/serport.htm

Videl jsem i jine silene reseni, kdy se predem spocitala doba po jakou se bude
dany blok dat vysilat a pomoci periodickeho cteni performance counteru se to
'presne' odpocitalo.

Petr Vones, amatersky programator

Prepinani Unit

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 28.2.2001 15:40:46

On 28 Feb 2001, at 12:28, Pavol Kakacka wrote:

> [...]

> ** Nesuhlasim. Vsetko sa da napisat bez GOTO a je to prehladnjsie a
> bezpecnejsie. (Vynimka moze existovat, ale neviem o nej. ;-)) )

Zkus se podivat na priklad ke goto v helpu a prepis to bez goto -
schvalne, o kolik to bude prehlednejsi (a pomalejsi :-).

http://www.hlinka(tec)cz http://www.slhaters(tec)cz
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Seriova komunikace

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 28.2.2001 16:04:14

Drobna opomeni, ja pouzivam neco, cemu rikam line change time,
za tim waitem dam jeste
Sleep(LineChengeTime); Hodnota dle rychlosti.

Slavek

Okamzita odpoved (prodleva pod 1us) neni na RS485 spolehlive mozna.

> [...]
> pohode, ale ve Win to ma zpozdeni jednoho znaku. Posilat znak navic sice
> taky lze, ale neni to rozhodne korektni reseni.

Prepinani Unit

[*] Pavol Kakacka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 28.2.2001 16:20:02

> Zkus se podivat na priklad ke goto v helpu a prepis to bez goto -
> schvalne, o kolik to bude prehlednejsi (a pomalejsi :-).

> Zbysek Hlinka

Myslis toto? :))

procedure FindFirstAnswer;

procedure iFoundAnAnswer;
begin
{ ... }

X, Y, Z, Count: Integer;
begin
Count := 5;
for X := 1 to Count do
for Y := 1 to Count do
for Z := 1 to Count do
if True then begin
iFoundAnAnswer;
Exit;
end;
{ ... }
end;

Pavol Kakacka
kasix(zv)atlas(tec)cz

Prepinani Unit

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 28.2.2001 16:42:16

> Zkus se podivat na priklad ke goto v helpu a prepis to bez goto -
> schvalne, o kolik to bude prehlednejsi (a pomalejsi :-).

originalni kod z helpu:
=====
procedure FindFirstAnswer;

var X, Y, Z, Count: Integer;
label FoundAnAnswer;
begin
Count := SomeConstant;
for X := 1 to Count do
for Y := 1 to Count do
for Z := 1 to Count do
if ... { some condition holds on X, Y, and Z } then
goto FoundAnAnswer;

... {code to execute if no answer is found }
Exit;

FoundAnAnswer:
... { code to execute when an answer is found }

end;
====

kod bez goto (doufam, ze Exit; nikoho neurazi):

[...]

prehlednejsi to urcite je (alespon pro mne)
pomalejsi to taky neni - spise naopak

D. Toman

Prepinani Unit

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 28.2.2001 17:24:07

Ja se jen zeptam (pomoci objektu programuji asi tak 6 -7 let), GOTO pouzivam velmi zridka.
Jen bych rad vedel jak prepsat tohle ?
Berte to tak, ze se jedna o velmi zjednoduseny pripad.

Slavek

PS: Kdesi jsem cetl, ze opravdovy programator se neboji goto. :-)

Prepinani Unit

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.2.2001 17:48:42

From: "Milan Tomes" <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz>
> Goto jsem nikdy nepouzil ani v TPascalu natoz pak v OOP. Vzdycky existuje
> cesta, ktera je prehledna a funkcni.

Ahoj,

zcela spravne, goto je takovy virus v Pascalu ;-)

Petr Vones, amatersky programator

Zadani hodnoty null pres ParamByName

[*] Jaroslav Uher <moravia(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.2.2001 18:45:48

Ahoj,

D5P, Pdx

prosim poradte mi, jak mam zadat null hodnotu pomoci
ParamByName do pole typu Date.

V helpu se pise, ze TParam.Clear, ale mi se to nejak nedari.

************ fragment kodu *************************
QueryTemp.ParamByName('DateDevUpdate').AsDate:=

Dekuji za jakykoliv namet.

Jarek Uher

Dvoufazovy commit

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 28.2.2001 18:51:33

ahoj,

> muze mi nekdo vysvetlit otazky okolo %subj% ?
castecne

> Co to presne je ?
jak nazev napovida, jedna se o commi rozdeleni do dvou casti

> K cemu a proc se to pouziva ?
pouziva se k potvrzeni transakci nad vice servery ci databazemi.
takze pricipielne zahajite transakci nad dvemi ci vice databazemi na
jednom ci vice serverech. v okamziku kdy chcete zplatnit transakci musi
dojit k soubeznemu commit na vsech serverech a ve vsech databazich. v
tomto okamziku se provede prvni faze, kdy se data rozjete transakce
postupne na serverech a ve vsech databazich prevedou do tzv _limbo_
stavu. pokud se toto podari na vsech srvrs a dbs, dojde k druhe fazi a
data se z limbo prevedou na "ziva".

> Jak se to pouziva ?
bohuzel, jeste jsem to nezkousel.

> Pouziva to nekdo a ma s tim prakticke zkusenosti ?
nepouzivam, tudiz zkusenosti nemam.

> diky
> Tomas Bradle
> t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz

dekuji PeC(zv)

CU onTheFutureOfMatrix
MatriX.CyberSpace.Cz

/~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~\
|[smtp:petr.palicka(zv)atlas(tec)cz]|
|[smtp:peca(zv)email(tec)cz] |
\~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~/

Jak pozn�m, �e aplikace neodpov�d�?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.2.2001 19:04:17

From: "Milan #ݿek" <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz>
> nevite nekdo, jak by se dalo zjistit, jestli dany program pone funguje nebo
jestli je napr. vytuhlej? Neco jako task manager a v z�vorce ...neodpovida...

Ahoj,

muzes pouzit funkci IsWindowResponding z JclSysUtils.
http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL

Petr Vones, amatersky programator

DRAG-AND-DROP souboru do TMemo

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.2.2001 19:05:11

From: "Ing. Petr �vejda" <lingvista(zv)lingvista(tec)cz>
> Potrebuji tahat nazvy souboru ze slozek pruzkumnika do TMemo.
> Jak to ale zaridit, aby to akceptovala pouze konkretni komponenta? (napr.
> Memo1)

Ahoj,

muzes pouzit Drag & Drop komponenty:
http://www.melander.dk/delphi/dragdrop/

Petr Vones, amatersky programator

Formular a datamodul.

[*] Bohdan Voska <bohdan(zv)softok(tec)cz> - 28.2.2001 19:21:09

Ahoj,

mam formular a k nemu datamodul. Zalozim formular vicekrat a potrebuji, aby
datovy modul byl ke kazdemu formulari zvlast. Problem je v tom, ze vsechny
formulare se odkazuji na prvne zalozeny datovy modul. Prosim poradte, jak se
tohle ma spravne resit. Predem diky.

Bohdan Voska
bohdan(zv)softok(tec)cz

DBGrid jinak

[*] cis <cis(zv)atlas(tec)cz> - 28.2.2001 19:23:47

Na to je nejlepe pouzit dxDBgrid od fy developer express.

alda
[...]

tisk vyplnenych obrazcu

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 28.2.2001 19:31:56

ahoj,

jak resite tisk vyplnenych obrazcu?
funkce jako floodfill, polygon a pod nefunguji :(.
ja to delam pres nakresleni bitmapy a kopii na printer.canvas.
napadlo me, jestli na to nekdo nemate jinej figl.

dekuji PeC(zv)

CU onTheFutureOfMatrix
MatriX.CyberSpace.Cz

/~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~\
|[smtp:petr.palicka(zv)atlas(tec)cz]|
|[smtp:peca(zv)email(tec)cz] |
\~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~/

Formular a datamodul.

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 28.2.2001 19:53:05

Vazby provadet rucne, tj. nelze proves vazbu pres object inspector.
Asi nejlepsi je si primo v tom formulari vytvorit i ten DataModul
a pak nastavit odkazy.

> [...]
> formulare se odkazuji na prvne zalozeny datovy modul. Prosim poradte, jak se

Prepinani Unit

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)napri.sk> - 28.2.2001 20:38:04

> kod bez goto (doufam, ze Exit; nikoho neurazi):

Exit je tiez goto.

Erik

Seriova komunikace

[*] Ota Maly <ota.maly(zv)volny(tec)cz> - 28.2.2001 20:45:28

Ahoj,
pokud mas na mysli 1 mikrosekundu, tak to mi samozrejme jako doba na
prepnuti postacuje, ale pokud to byl preklep a byla myslena milisekunda, tak
tomu tak neni.
Norma tez definuje linku 485 pro rychlosti okolo 1MBitu, tam je jedna
milisekunda naprosta vecnost. Pokud jsi vsak myslel skutecne mikrosekundu,
tak predchozi vetu ignoruj.
Podle pouziti sleep() asi mluvis o milisekunde, a pod ni se samozrejme
dostat lze uplne v pohode, nikoli vsak pri automatickem prepinani smeru,
proto jsem se ptal na moznosti rucniho prepinani.
U automatiky v prevodniku je jeste problem s tim, ze cim kratsi casova
konstanta na prepnuti, tim vyssi je minimalni rychlost (odporna definice
:-), napr. pri 3ms si na 1200Bd neskrtnes, prepne to klidne uprostred bytu.

Ota Maly

IB6: zajimavy problem s UNION

[*] Ota Maly <ota.maly(zv)volny(tec)cz> - 28.2.2001 21:03:55

Ahoj,
resili jsem tu s kolegou zajimavy problem.
Predem upozornuji, ze v SQL zas tak jisty nejsem, mozna skutecne delam neco
spatne, ale mnoziny z prvni tridy mi napovidaji, ze by to melo fungovat.

Mejme SQL dotaz (SELECTy byly samozrejme o neco slozitejsi):
SELECT neco FROM table1
UNION
SELECT necojineho FROM table2

Samotne selecty vraci jeden a dva zaznamy. Cekal bych, ze kdyz udelam UNION,
tak vrati tri zaznamy. Nikoli, vratil dva.
-Pokud jsem prehodil poradi SELECTu, vratil tri - tohle me dostalo nejvice
:-O
-Pokud jsem misto UNION pouzil UNION ALL, vratil tri.

Toto vse se projevuje pouze na jednom mem gdb souboru, udelal jsem
Backup&Restore, pak jeste sweep, a chova se to stale stejne.
Totez tady videl dalsi clovek z konference (Rene Otisk), skutecne nejsem
blazen :-).

Zkouseno v IBConsole 323 a IBWISQL, tez v programu v Delphi, vsude stejne.
Pokud to chce nekdo zkusit, mohl bych i gdb soubor zaslat na soukr.mail.

Win2000,D5P;IBX4.4;IB6;

S pozdravem
Ota Maly

PaPouch elektronika
http://www.papouch.com

SINEA UDF error ?

[*] Roland Turcan - RoTurSoft <rotursoft(zv)nextra.sk> - 28.2.2001 21:41:00

Naschval som sa snazil navodil ho to toho stavu znova, ale FUNGUJE TO ako
ma. Asi bola chyba medzi klavesnicou a stolickou. Napriek tomu dakujem za
zaujem na rieseni mojho problemu.

S pozdravom

Roland.

> A jak vubec vypada ten funkcni vyraz se zapsanym textem?
> Podle takoveto informace se opravdu tezko neco radi.
>
> Vaclav Krmela

Jak spustit/zastavit sluzbu ve W2000

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 28.2.2001 22:02:49

Zdravim.
Potrebuji z programu spustit a zastavit sluzbu ve Win2000.
Jak na to ?

Predem dik.

Ludek

Zadani hodnoty null pres ParamByName

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 28.2.2001 22:14:26

From: "Roland Turcan - RoTurSoft" <rotursoft(zv)nextra.sk>> Naschval som sa snazil navodil ho to toho stavu znova,
> ale FUNGUJE TO ako
> ma. Asi bola chyba medzi klavesnicou a stolickou.

Chyba "Neznamy identifikator" se vyvola take tehdy,
pokud pred nazvem polozky chybi znak "#".
Potom je nazev polozky hledan mezi vestavenymi funkcemi
a tam asi nalezen nebyl.

Vaclav Krmela

IB6: zajimavy problem s UNION

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 1.3.2001 07:40:27

DDV,

vynato z helpu:

UNION [ALL] Combines two or more tables that are fully or partially
identical in structure; the ALL option keeps identical rows separate
instead of folding them together into one

> [...]
> dostalo nejvice
> :-O
> -Pokud jsem misto UNION pouzil UNION ALL, vratil tri.

podle helpu union slucuje identicke zaznamy do jednoho, takze kdyz prvni
select vrati A a druhy A a B, union selectu vrati A a B. pokud das union
all dostanes A, A a B. takhle nejak bych to pochopil ja.

dekuji PeC(zv)

CU onTheFutureOfMatrix
MatriX.CyberSpace.Cz

/~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~\
|[smtp:petr.palicka(zv)atlas(tec)cz]|
|[smtp:peca(zv)email(tec)cz] |
\~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~/

Zadani hodnoty null pres ParamByName

[*] Ren� Otisk - 1.3.2001 07:58:27

a Query.ParamByName('DateDevUpdate').Clear ti hlasi co?

Sroub

> QueryTemp.ParamByName('DateDevUpdate').AsVariant:= Null;
>
> Pavol Stolc
> pstolc(zv)sc.sknet.sk

Formular a datamodul.

[*] Bohdan Voska <bohdan(zv)softok(tec)cz> - 1.3.2001 08:24:34

> Vazby provadet rucne, tj. nelze proves vazbu pres object inspector.
> Asi nejlepsi je si primo v tom formulari vytvorit i ten DataModul
> a pak nastavit odkazy.

Myslis jako zrusit datamodul a tabulky a query nahazet na formular? Nebo jde
nejakym zpusobem DataModul nahodit primo na formular, aby byl jeho soucasti.
Abych rekl pravdu rucne se mi to moc delat nechce.

Bohdan

IB6: zajimavy problem s UNION

[*] Ren� Otisk - 1.3.2001 08:38:01

Ne, ne, problem prave je v tom, ze ty radky jsou uplne jine, ale db se chova
ze jako dva snad jsou stejne. Tam snad neni stejna hodnota ani v jednom
sloupci...

Oto, posli ukazku tech radku, ja tady nemam tu DB.

Sroub

> [...]
> select vrati A a druhy A a B, union selectu vrati A a B. pokud das union
> all dostanes A, A a B. takhle nejak bych to pochopil ja.

Canvas a otoceny text

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 1.3.2001 09:03:43

No to nejde, jsou formulare, kde je nutne mit text otoceny o 90 stupnu.

From: "Slavomir Skopalik" <skopalik(zv)atlas(tec)cz>

> [...]
>
> Slavek
>
> PS: Kdesi jsem cetl, ze opravdovy programator se neboji goto. :-)

[*] rado(zv)nnsk.sk - 1.3.2001 09:32:23

> [...]
> Backup&Restore, pak jeste sweep, a chova se to stale stejne.
> Totez tady videl dalsi clovek z konference (Rene Otisk),

Podobny problem som mal vcera. Popisem. Mam na serveri databazu.
Na inom stroji mam nejaku developersku verziu tej databazy. Ked
som spokojny s developerskou verziou, spravim na backup, presuniem na
server, restore (namiesto tej povodnej na servri) a - na serveri je
furt stara verzia.

Problem je v tom, ze ak je k databaze na serveri pripojeny co len
jediny klient, server sa tvari, ze upgrade prebehol (nevypise chybovu
hlasku), v skutocnosti vsak neurobi nic.

Konfiguracia podobna: Win2000(klient)/WinNT4(server),D5E;IBX4.4;IB6;

Problem je pokial viem v tom, ze IB pouziva mierne nestandardny file
pristup k suboru. Prejavuje sa to napriklad aj podivnym spravanim
Last Modified atributu gdb suboru.

HTH,

bego

Autoincrement + IB6

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 1.3.2001 09:35:35

Ahoj,

podivej se sem: http://swnet(tec)cz/article.php?id=14046

Slavek

> Jak udelat %sub% .

--------------------------------------
http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk
http://swnet(tec)cz
* K Jezisku, panacka, ja se budu kolebati...
* Narodil jsem se, radujte se...
--------------------------------------

ISAPI a TTimer

[*] Kov���k Ladislav - 1.3.2001 09:35:23

> [...]
> volani timeru.
> Ale to vse opravdu odporuje zpusobu chovani
> CGI - ISAPI aplikace. Ta by mela provest to proc
> byla zavolana a ukoncit se, ne drepet v pameti.
> Dokazes si navic predstavit 300 soucasnych
> pripojenych uzivatelu?
> Pokud chces aby Ti ISAPI vracela stav co urcity
> interval (to bych rekl, ze je duvod) nejjednodussi
> je dat do HTML pokyn k obcerstvovani. Slozitejsi
> cestou je udrzovat spojeni, ale nejsem si jisty, ktere
> servery to podporuji. Univerzalni moznost je fakt
> nechat stranky refreshovat v pravidelnych intervalech.

Dekuji za odpoved,
potreboval jsem jen obcas(TTimer) vytvorit seznam *.HTML
souboru na nasem serveru (LOKALNE !).
Nakonec jsem to udelal jinak, bez TTimer-u.
Z Tve odpovedi jsem poznal, ze fungovani ISAPI je slozitejsi
nez jsem si myslel.
Lze nekde sehnat podrobnejsi popis jak ISAPI pracuje?

Dekuji Lada

ISAPI a TTimer

[*] Kov���k Ladislav - 1.3.2001 09:36:46

Ahoj,
dekuji za odpoved, potreboval jsem jen obcas(TTimer) vytvorit seznam
*.HTML souboru na nasem serveru (LOKALNE !).
Nakonec jsem to udelal jinak, bez TTimer-u.

Lada

ISAPI a TTimer

[*] Kov���k Ladislav - 1.3.2001 09:37:05

> Je ten Timer Active? Je ta udolst skutocne zavesena (Assigned) ?
> A ked to urobis ako exe funguje to?

Ahoj,
dekuji za odpoved, Active je True a udalost je zavesena, duvod je
zrejme jiny viz
jine odpovedi. Exe jsem nezkousel, udelal jsem to nakonec bez
TTimer-u.

Lada

Jak spustit/zastavit sluzbu ve W2000

[*] rado(zv)nnsk.sk - 1.3.2001 09:38:30

Neskusal som na W2K, skus (samozrejme, resource stringy si musis
nadefinovat sam):

procedure StartStopService(const ServiceName: String; const Start: Boolean);
var
Mgr: THandle;
P: PChar;
Svc: THandle;
begin
Mgr := OpenSCManager(nil, nil, SC_MANAGER_ALL_ACCESS);
if Mgr = 0 then
raise Exception.Create(rsErrorCantLoadServiceManager);
Svc := OpenService(Mgr, PChar(ServiceName), SERVICE_ALL_ACCESS);
if Svc = 0 then
raise Exception.CreateFmt(rsErrorCantFindService, [ServiceName]);
QueryServiceStatus(Svc, Status);
if Start then
begin
if Status.dwCurrentState = SERVICE_RUNNING then
begin
MessageDlg(Format(rsInformationServiceAlreadyRunning, [ServiceName]),
mtInformation, [mbOk], 0);
end else
begin
P := nil;
StartService(Svc, 0, P);
MessageDlg(Format(rsInformationServiceStarted, [ServiceName]),
mtInformation, [mbOk], 0);
end;
end else
begin
if Status.dwCurrentState = SERVICE_STOPPED then
begin
MessageDlg(Format(rsInformationServiceAlreadyStopped, [ServiceName]),
mtInformation, [mbOk], 0);
end else
begin
ControlService(Svc, SERVICE_CONTROL_STOP, Status);
MessageDlg(Format(rsInformationServiceStopped, [ServiceName]),
mtInformation, [mbOk], 0);
CloseServiceHandle(Svc);
CloseServiceHandle(Mgr);
end;

HTH,

bego

Seriova komunikace

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 1.3.2001 09:50:38

Nebyl to preklep, je zde spise problem jinde. Casovani PC (pod Win) neni uzpusobeno na presne
casovani -> pouze pravdepodobnost ze se kod vykona a to i kdyz tam nebudes mit
Sleep. Sleep je ale implementacne zavisly, takze je to pouze takova zaslepka (Sleep(1) trva standartne 5-10ms).
Pokud opravdu trvas na okamzitem prepnuti, tak to nesmis resit pres OS (a musis zakazat preruseni).
Pokud bys to resil jako driver, tak ses se schopen dostat na cca 15us (nastavit si casovac pro interni hodiny a ten si odchytavat).
Takto se resi SoftPLC (Citech, nebo tak nejak se to pise), tam je to udelano tak,
se se WinNT pousti jako dceriny process totohotu driveru (spise mini OS).

> [...]
> :-), napr. pri 3ms si na 1200Bd neskrtnes, prepne to klidne uprostred bytu.

[*] radek cervinka <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz> - 1.3.2001 10:08:02

Myslim ze staci
> [...]

> ************ fragment kodu *************************
> QueryTemp.ParamByName('DateDevUpdate').AsDate:=

[*] Ota Maly <ota.maly(zv)volny(tec)cz> - 1.3.2001 10:16:34

Ahoj,
to jsem zapomnel rict, vsechny tri zaznamy jsou rozdilne.
Ale i tak to neresi pripad, kdy to po prehozeni poradi select1 union select2
vratilo jiny pocet zaznamu. To je prave vec, kterou vylozene nechapu.

Ota

Autoincrement + IB6

[*] Marek Eichler <marek.eichler(zv)atlas(tec)cz> - 1.3.2001 10:16:42

Zdravim,
Asi nejlepsi zpusob je vytvorit si generator (napr. CREATE GENERATOR
G_AUTOINC) a potom v trigeru, ktery bude nastaven na BEFORE INSERT zavolat
NEW.ID = GEN_ID(G_AUTOINC, 1)
Podrobnosti viz dokumentace k InterBase

S pozdravem Marek Eichler

Od: Ren� Otisk [mailto:otisk(zv)misel(tec)cz]
Odesl�no: 1. b�ezna 2001 11:17
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: Zadani hodnoty null pres ParamByName

Podle mne tohle vyhodi exception...

Sroub

> Myslim ze staci
> QueryTemp.ParamByName('DateDevUpdate').Value:= NULL
> Radek

Canvas a otoceny text

[*] Radek Janka <Radek.Janka(zv)seznam(tec)cz> - 01.3.2001 12:48:13

Zkus toto:

{------------------------------------------------------------------------------}

procedure MyTextOutAngle(MCan:TCanvas;x,y:TPos;Angle:TUhel;text:string);

var NewHandle,OldHandle:HFont;
oldsize:integer;
oldName:string;
ital,weig,under,strike:integer;

begin

with MCan do
begin
OldHandle:=Font.Handle;
OldSize:=Font.Size;
OldName:=Font.Name;

if (fsItalic in font.style) then ital:=1 else ital:=0;
if (fsBold in font.style) then weig:=700 else weig:=400;
if (fsUnderLine in font.style) then under:=1 else under:=0;
if (fsStrikeOut in font.style) then strike:=1 else strike:=0;

NewHandle:=
CreateFont(-MulDiv(OldSize,GetDeviceCaps(MCan.Handle,LOGPIXELSY),72), {nHeight}
0, {-MulDiv(50,GetDeviceCaps(MCan.Handle,LOGPIXELSX),72)} {nWidth}
round(Angle*10), {nEscapement}
round(Angle*10), {nOrientaion}
weig, {fnWeight 400 normal 700 bold}
ital, {fdwItalic 0 no 1 yes}
under, {fdwUnderline 0 no 1 yes}
strike, {fdwStrikeOut 0 no 1 yes}
DEFAULT_CHARSET, {fdwCharSet}
OUT_DEFAULT_PRECIS, {fdwOutputPrecision}
CLIP_DEFAULT_PRECIS, {fdwClipPrecision}
DEFAULT_QUALITY, {fdwQuality}
DEFAULT_PITCH, {fdwPitchAndFamily}
PChar(OldName) {name of typeface}
);

SelectObject(MCan.Handle,NewHandle); {vybere novy font}
TextOut(x,y,text);
SelectObject(MCan.Handle,OldHandle); {navrat ke staremu}
DeleteObject(NewHandle); {smaze sikmy font}

{------------------------------------------------------------------------------}

Radek.

Dne 1.�b�ezen�2001, <delphi-l(zv)fwd(tec)cz> napsal:

> No to nejde, jsou formulare, kde je nutne mit text otoceny o 90 stupnu.
> Pavel

Jak si stoji kurz koruny? http://kurzy.seznam(tec)cz

Zadani hodnoty null pres ParamByName

[*] Ren� Otisk - 1.3.2001 13:09:07

Ty pristupujes pres BDE, ze?

Jestli si dobre vzpominam, tak by pomohlo dat tam nejakou defaultni hodnotu
reprezentujici ten datovy typ toho pole a az pote ten Clear. Ono neni NULL
jako NULL a on asi nepozna jaky typ onoho NULL tam ma dat...

Sroub

> stejne jako
> QueryTemp.ParamByName('DateDevUpdate').Value:= Null;
> vzdy vyhodi vyjimku - unknown type
>
> Tak uz fakt nevim...
>
> Jarek Uher

Viacriadkova hlavicka v DBGrige

[*] Banik Rastislav <banik(zv)svslm.sk> - 01.3.2001 13:14:29

Nazdar.

Potrebujem v v hlavicke DBGridu urobit nieco take

popis1 popis2
stlpec1 stlpec2 stplpec3 stlpec4

Stlpec su stlpce databazy.
Pri presuvani by bolo najlepsie, aby sa presuval cely popis a nie
stlpec1 alebo stlpec2.

Za pomoc diky.

Rasto Banik

Zadani hodnoty null pres ParamByName

[*] Michal Tiller <Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz> - 1.3.2001 13:35:45

QueryTemp.ParamByName('DateDevUpdate').Clear;
Ja to pouzivam. Pripadne bych zkusil
QueryTemp.ParamByName('DateDevUpdate').AsString := '';

Michal Tiller

> QueryTemp.ParamByName('DateDevUpdate').Value:= NULL
> Radek

Autoincrement + IB6

[*] Pavol Kakacka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 1.3.2001 13:49:14

Cau,

mas prosim ta link na tie nove IBX?

Pavol Kakacka
kasix(zv)atlas(tec)cz

> [...]
> 4.51) Tam uz staci mit v databazi jen generator, u datasetu nastavit
> property GeneratorField a uz neni nutny trigger.

Prepinani Unit

[*] rado(zv)nnsk.sk - 1.3.2001 13:53:50

Milovnikom goto odporucam klasiku:

http://www.acm.org/classics/oct95/

FWIW,

bego

NT40 a procesy

[*] Kov���k Ladislav - 1.3.2001 13:56:24

Zdravim vsechny.

Na zjisteni jedoucich procesu pouzivam z TLHelp32

Handler := CreateToolhelp32Snapshot(TH32CS_SNAPPROCESS, 0);
if Process32First(Handler, Data) then

Pro W98 a W2k je to OK.
Ale ve Win NT40 1.radek nevraci korektni cislo takze dale nic nezjistim.
Prosim o radu kde je chyba.

Dekuji Lada Kovarik

Delphi IDE a build all project

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 1.3.2001 14:02:54

Preji vsem pekneho dne,

jak mam prostredi Delphi vysvetlit, ze po prikazu Project/Build All projects
ma nechat autivni ten, ktery byl pred buildem?

Po dobrem to nejde a par facek take nepomaha.

Diky za kazde info

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.3.2001 14:07:01

From: "Kov߰�k Ladislav" <Ladislav.Kovarik(zv)brno.aksignal(tec)cz>
> Na zjisteni jedoucich procesu pouzivam z TLHelp32

Ahoj,

v NT4 to nelze takto delat. Pouzij funkci RunningProcessesList z JclSysInfo:
http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL

Petr Vones, amatersky programator

Zadani hodnoty null pres ParamByName

[*] Michal Tiller <Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz> - 1.3.2001 14:09:13

A co je v Query.SQL ???
Mozna je problem tam. Michal Tiller

> a Query.ParamByName('DateDevUpdate').Clear ti hlasi co?
stejne jako
QueryTemp.ParamByName('DateDevUpdate').Value:= Null;
> [...]

Zjisteni verze ADO

[*] Petr Reichl <p.reichl(zv)gmc(tec)net> - 1.3.2001 14:10:12

Zdravim vsechny,

potreboval bych zjistovat pri startu aplikace jaka je nainstalovana verze
ADO. Problem je v tom, ze to nelze zjistovat pres samotne ADO, protoze v te
dobe k nemu jeste nemam pristup. Je mozne tuto informaci nalezt nekde v
systemu?

Prepinani Unit

[*] Robert Kindl <rob(zv)exec(tec)cz> - 1.3.2001 14:17:30

> Ahoj,
>
> zcela spravne, goto je takovy virus v Pascalu ;-)
> Petr Vones, amatersky programator

Blablabla
Muzete mi nekdo prozradit kde je problem kdyz GOTO pouziji?
Jake problemy mohou nastat?
Vetsina z vas se jen boji jakehosi imaginarniho zla,
ktere vyplyva z dogmat starych desitky let!
Neni to spise o kokretnim programatorovi?
Napsat spatny kod lze totiz at s GOTO nebo bez nej.
Napr. cela VCL je bez GOTO jak tu nekdo psal.
A vysledek? Prinejmensim sporny!

Kez by totiz cely problem programatoru byl jen v (ne)pouzivani GOTO!
Dnesni programator v Delphi totiz chce na vse komponentu
a ne psat nejaky kod...

Rob

IB6: zajimavy problem s UNION

[*] Ota Maly <ota.maly(zv)volny(tec)cz> - 1.3.2001 14:18:00

Ahoj,
radky jsou opravdu jine, ale ted jsem si vsiml, ze ty radky, ktere povazuje
za stejne jsou NOT NULL PRIMARY KEY. Pokud by hodnotil jen radky s PK, pak
by to bylo v poradku. V helpu se vsak hovori o tom, zda je stejny cely
radek, nikoli jen PK field.

Ota

Zadani hodnoty null pres ParamByName - vyreseno

[*] Jaroslav Uher <moravia(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.3.2001 14:21:25

Ahoj,

From: <David.Vodicka(zv)gecapital.com>

> "nekdy" me pomohlo nastavit typ parametru
>
> QueryTemp.ParamByName('DateDevUpdate').FieldType := ftdate;
> .. a pak teprve SetNull

takovym zpusobem to funguje
QueryTemp.ParamByName('DateDevUpdate').DataType := ftdate;
QueryTemp.ParamByName('DateDevUpdate').Value:= Null;

Diky vsem,

preji hezky den,

Jarek Uher

> David Vodicka
>

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Ren� Otisk [mailto:otisk(zv)misel(tec)cz]
> Odesl�no: 1. b�ezna 2001 11:17
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Zadani hodnoty null pres ParamByName
>

> Podle mne tohle vyhodi exception...
>
> Sroub

Autoincrement + IB6

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 1.3.2001 14:27:49

jo, akorat ze se mi to nepodarilo rozchodit.
schvalne to nekdo zkuste, treba jsem blb.
nebo je tam bug.

> [...]
> 4.51) Tam uz staci mit v databazi jen generator, u datasetu nastavit
> property GeneratorField a uz neni nutny trigger.

dekuji PeC(zv)

CU onTheFutureOfMatrix
MatriX.CyberSpace.Cz

/~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~\
|[smtp:petr.palicka(zv)atlas(tec)cz]|
|[smtp:peca(zv)email(tec)cz] |
\~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~/

IBReplikator

[*] Richard Kejval <kejval.delphi(zv)atlas(tec)cz> - 1.3.2001 14:37:54

Toto je zprava ve formatu MIME obsahujmcm vmce hastm.
Ahoj,
nepracuje nekdo s IB replikatorem pro interbase 6.0 od firmy Synectics software 20

Mam nasledujici problem :

Po nainstalovani sluzby Replication Server se mi nedari tuto sluzbu spustit a porad to na me rve, ze system nemuze najit uvedeny soubor. Pracuji na W2000. No nevim, mozna delam neco spatne, ale myslel jsem, ze po regulernim nainstalovani by to melo jit.

Diky za kazdou radu.

Autoincrement + IB6

[*] Zelen� Ales <azeleny(zv)csas(tec)cz> - 1.3.2001 14:48:15

DDV,

> triggerem ne.

Podle mne prave triggerem,
predstavte si, ze pak potrebujete neco v ISQL vlozit do tabulky a musite
myslet jeste na proceduru ,od toho je prece trigger.

Jina vec je ze neni sptany napad insertit procedurama, muze se to hodit k
ledascemu, mj je to dobra abstrakce od dat, ktera pak umoznuje nechat
proceduru a zmeit tabulky ve kterych se hrabe.

Klice prideluji v triggerech a nemam s tim problemy.

Navic nic nikomu nebrani, aby si v aplikaci zjistil selectem hodontu
generatoru a insertoval ji tam - tim odpoadnou namitky jak dohledat prave
vlozeny zaznam.

> [...]
> gen=gen_id(JmenoGeneratoru, 1);
> END!
>
> Tohle je, myslim, uplne nejjednodussi, ale funkcni, vylepsenim se meze

No IMHO to nejednodussi neni:-)

Trigger ma tu vyhodu, ze je z hlediska aplikace tranpsarentni, ta porcuje
proste s tabulkou.

Cimz samozrejme nerikam, ze je to nemozne, nbeo nesmyslne, podle mne je to
jen nemetodicke a nevhodne.
a.

Autoincrement + IB6

[*] Zelen� Ale� <azeleny(zv)csas(tec)cz> - 1.3.2001 14:49:51

DDV,

> jo, akorat ze se mi to nepodarilo rozchodit.
> schvalne to nekdo zkuste, treba jsem blb.
> nebo je tam bug.

> nastavit

stejne byuch tam mel trigger, kdyz budu potrebovat inserovat z ISQL a ne z
aplikace.

a.

Autoincrement + IB6

[*] Zelen� Ales <azeleny(zv)csas(tec)cz> - 1.3.2001 14:51:24

This message is in MIME format. Since your mail reader does not understand
this format, some or all of this message may not be legible.

To je IMHO to SPRAVNE reseni - transparentni a bez procedur, pouzivam to
obdobne jen mampridanou podminku ID > 0, ale to uz je vec konkterniho
navrhu.

a.

From: "Tomas Rosa" <trosa(zv)seznam(tec)cz>
> Nema taky vliv, ze jsou DLL a EXE zapakovany pomoci UPX?

Ahoj,

rozhodne ano. Tyhle 'kompresory' jsou totiz naprosta kravina, pouze zvysuji
narocnost aplikace na pamet, protoze kazda instance je vlastne zkopirovana
(v dekomprimovanem stavu) do swapfilu (v tom nejhorsim pripade). Filozofie
techto kompresoru jde zcela proti operacnimu systemu, takze mapovani souboru
je timto vlastne zruseno. Uprime doufam, ze MS upravi jadro tak, aby se tyhle
blbosti nedaly pouzivat a nematli se uzivatele tim, ze je soubor na prvni
pohled mensi.

Petr Vones, amatersky programator

prepocet

[*] DHederer(zv)softip.sk - 1.3.2001 15:28:08

potreboval by som pomoct so vzorcom na prepocet tejto veci.

ak poznam vysku strany v milimetroch, chcem vediet kolko riadkov sa mi
zmesti
na danu stranu ked
za 1; rozlisenie pisma je 10CPI
za 2; rozlisenie pisma je 12CPI

a spatne ked uzivatel zada pocet riadkov,
chcem vypocitat najmensiu moznu vysku strany v milimetroch
tiez pre 10 CPI a 12 CPI.

prepocet

[*] DHederer(zv)softip.sk - 1.3.2001 16:07:25

ide o nativnu tlac t.j. na ihlickovych tlaciarnach

Autoincrement + IB6

[*] Jan Diblik <jan.diblik(zv)lfmotol.cuni(tec)cz> - 1.3.2001 16:44:33

Me se zda (zatim s minimem zkusenosti) ze to funguje. U toho
GeneratorField je potreba nastavit Apply Event - On New Record a
transakce ma byt Read Commited. A jeste jsem musel vyhodit ten
puvodni trigger, protoze s nim pak ten generator narusta celkem 2-
krat.

Honza