TGroupControl

[*] Jan Skopov� <jsdelphi(zv)atlas(tec)cz> - 15.3.2001 01:21:03

Zrejme to nebylo dost jasne. Proto to zkusim znovu.

Chci si napsat nevisualni komponentu do ktere v design modu budu moci
vyjmenovat existujici komponenty na formulari. Tato moje komponenta bude na
zaklade nejakych podminek ridit "property Enable" komponent v jejim seznamu.

Do seznamu me nevisualni komponenty ulozim jmena techto komponent ktere chci
ridit. Pokud potom zmenim jmeno nejake z komponent uvedenych v mem seznamu,
nemam prostredek jak tuto zmenu jmena zachytit a opravit toto jmeno v mem
seznamu. Takze nebudu moci ridit Enable komponenty se zmenenym jmenem,
protoze ji nebudu umet najit.

Umim odchytit zpravu, pokud nejakou komponentu zrusim, neumim ale odchytit
zmenu jmena komponenty. Umim sice napsat dovnitr me komponenty timer, ktery
neustale kontroluje, zda se nejake jmeno komponenty na formulari nezmenilo a
podle pointeru jej opravit, ale je to prasarna. Po spusteni je samozrejme
puvodni pointer na komponentu jiny, takze mam pro vyhledani komponent k
dispozici pouze jejich jmena.

Je to trochu jasnejsi ?

Jan Skopovy

Chyba v Databazi

[*] bosnis(zv)yo(tec)cz - 15.3.2001 06:52:24

Nevim jestli to bude ono, ale napada mne toto:

1) pokud to co vkladas je dost velke, nebo k tomu pouzijes narocny
prikaz, muze dojit k preplneni databazova cache a tim jsou ostatni
transakce pozastaveny az do uvolneni cache

2) dochazi k nejakemu blokovani (zamky) - radkovy, nebo tabulkovy
zamek

3) problemy mohou nastat pokud je vyslana sada prikazu a dlouho neni
vyslan commit, muze zpusobit variantu 1)

4) vyvolava se nasledne proces, ktery vede k bodu 1) nebo 2), z�pis
do transakcniho logu, triggry, ...

Byly by i dalsi varianty, ale vsechny dojdou k bodu 1) a 2). Nevim co
vsechno delas, kolik tam pracuje uzivatelu najednou, ...

----------------------------
Ing. Pavel SPEJTEK
bosnis(zv)yo(tec)cz
http://freeweb.starweb(tec)cz/ps
----------------------------

Citace Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz>:

> [...]
> ale, ze
> kdyz otevru tabulku Vyrobky a vlozim do ni neco, zavru ji a otevru
> tabulku
> Vykresy, ze vyskoci takovato hlaska. Upozornuji, ze se to nestava
> pravidelne
> !!! Coz je prave nejhorsi, jelikoz se mi nedari odpozorovat v cem
muze
> byt
> zakopany pes.
>
> Key Violation
> General SQL error.
> [Microsoft][ODBC SQL Server Driver]Pripojeni je zaneprazdneno

Chyba v Databazi

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 15.3.2001 06:56:01

> [...]
>
> Key Violation
> General SQL error.
> [Microsoft][ODBC SQL Server Driver]Pripojeni je zaneprazdneno vysledky

Meli jsme stejny problem. Predevsim hstmt znamena handle na
statement a ja nabyl dojmu, ze tato chyba znamena, ze
komponenta TDatabase je "pretizena", tj. v jednom okamziku by
mela vyridit nekolik pozadavku soucasne a nezvladne to. Do nejake
hranice to snad resi pretazenim dat na disk a tak, nicmene do
zakulisi presne nevidim. A ted co s tim. Nejjednodussi vec, ktera
pomuze, je pridat jednu nebo nekolik dalsich komponent
TDatabase a nektere TTable nebo TQuery prevest do spravy teto
komponenty, aby se zatez rozdelila. Reseni nic moc, protoze
spatna aplikace zustane spatna, ale problem zmizi. To, ze jsem
aplikaci oznacil za spatnou, neni invektiva vuci Tobe, ale spis
konstatovani, ze pouzite nastroje nejsou pro reseny problem
vhodne (a Borland, misto aby na to upozornil, si libuje, ze BDE je
tak univerzalni, ze funguje s libovolnou databazi. Vysledek ale vidis
sam. Takze nic ve zlym).

Pokud pouzivas TTable, je toto jeden z principialne
neresitelnych problemu. Prepsanim na TQuery by se dalo leccos
usetrit:
- pouzivat jen vyzadane sloupce a vyzadane radky
- pokud pouzivas Lookup fieldy, daji se nahradit joinem v SQL a
usetri se tabulky pro lookup vazbu

Dalsi vec je neblahy dusledek pouzivani db-aware komponent -
pokud ma byt v techto komponentach neco videt, musi byt po
celou dobu dataset otevreny - leckdy zbytecne.

Proto by jako lepsi reseni bylo datovou cast prepsat tak, aby
aspon nektera data se necerpala z TTable, ale z pametove tabulky
(napr. RxMemoryData z RxLib). To funguje tak, ze data ze serveru
nactes do jedne nebo vice RxMemoryData, od serveru se muzes
odpojit (dataset zavrit) a db-aware komponenty pak oprit o tuto
RxMemoryData. Je ale potreba naprogramovat jeji nacitani a starat
se o refresh. Na AfterPost a AfterDelete naprogramovat prislusny
Insert/update/delete SQL prikaz. To neni uz tak jednoduche, jako
puvodni reseni (s TTable funguje vse "samo", pokud to ovsem
funguje :( ), ale je to setrnejsi.

David Lebeda

Chyba v Databazi

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 15.3.2001 07:04:27

Ahoj,
ta prvni hlaska signalizuje, ze muze nastavat priklad kdy dva klienti
soucasne zakladaji totez.
Napriklad fakturace ze dvou pocitacu, oba vicemene najednou zjisti
(selectem), ze dalsi faktura ma mit cislo 12,
pak ji rychle sestavi a pokusi se zalozit. Druhy ma smulu - 12 uz existuje a
nastava Key Violation. Pravdepodobnost tohoto je nizka, nebot ten problemovy
interval je treba sekunda, proto to nastava jen malokdy.
Druha hlaska muze ukazovat na to, ze neuzaviras zdroje vracene databazi nebo
pouzivas vicevlaknovy pristup v ovladaci, ktery to nezvlada.
Nejlepe to zjistis, kdyz si bud budes trasovat ODBC nebo si v aplikaci
udelas log a nechas to bezet dokud to zase nespadne.
Neznam ani MSSQL ani ODBC, muze to byt samozrejme i chyba ovladace ODBC.
V tom pripade muzes zkusit upravit to pro ADO.
L.

> Key Violation
> General SQL error.
> [Microsoft][ODBC SQL Server Driver]Pripojeni je zaneprazdneno vysledky pro
> jine hstmt.

dbase a microsoft ODBC

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 15.3.2001 07:08:15

No jak jsem se koukal na popis formatu xbase tak tam je uveden language
driver, ktery udava v jake kodove strance je dbase ulozen, da se to nastavit
i v database desktopu, ale tam neni zadna volba pro win1250 :( Presel jsme
na pouzivani ODBC pro dBase od Merantu (Intersolv) a s tim to slape OK (da
se tam vypnout translace).

From: <prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz>
Subject: TV karty

> Pro zmenu zase pro tebe (asi to bude novinka), je i vicero vyrobcu TV
karet,
> nejenom ATI. Sam sem jich uz nekolik mel. Co se tyce pristupu na TV kartu
> snimani obrazu, vysla knizka Vuziti rozhrani PC. Je k tomu i CD s
knihovnou,
> ktera se umi napojit temer na vsechny rozhrani PC (TV, zvukova karta, COM,
> LPT, PCI).
> S pozdravem RUMcajs, ne-programator

Instalace komponent.

[*] Valenta Patrik <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 15.3.2001 08:52:11

Zdravim a chci se optat, jake jsou pravidla v instalaci komponent. jde o to, ze jsem si naistaloval komponenty pokazde z jineho adresare, a pri instalaci a kompilaci dals� do stejneho balicku hlasi ze nema potrebne unity z tech predchozich a pomuze jedine kdyz je nahazu vsechny do jednoho adresare coz je pak neprehledne.
PV

KonfView

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 15.3.2001 08:53:51

Ahoj,

*****Je to popsane nekdo v dokumentaci? Nikde jsem nic nenasel.

> tady jde uz spis o
> nazor. me se to naopak libi, protoze si muzu vytvorit v podstate
> cokoliv. muzes vytvorit v podstate cokoliv a nejses tudiz omezen
> fantazii autoru dodavatele.
*****Tady pozor, i v SQL Serveru si muzes doprogramovat sve dalsi veci a
pouzivat to. Jenom na to holt ma lepsi aparat (jazyk) nez IB.

> opet uhel pohledu, ale imho jediny dodavatel neznamena lepsi reseni.
*****To netvrdim. :-) Pouze rikam, ze dodavka SQL Serveru je vyrazne lepsi
nez dodavka IB (tim myslim dodavane nastroje ,,v cene``).

*****Souhlasim.

> ne ze by M$ neresil zjistene problemy, ale na jejich hotline jsem ziskal
> alergii a jses odkazan na to, az to M$ vyresi.
*****No, o hot line MS jiste kazdy vime sve :-( Je to podobne jako s vladou:
take se nebavi se svymi ,,zakazniky``.

Slavek

> dekuji PeC(zv)

* K Jezisku, panacka, ja se budu kolebati...
* Narodil jsem se, radujte se...
--------------------------------------

Komponenta Timer

[*] Ji�� Nov��ek <jnovacek(zv)spst(tec)cz> - 15.3.2001 08:55:45

Ahoj lidi.

Jan Skopov� p�#e:

> Jiste. Napriklad:
>
> var X: TTimer;
>
> procedure PripravTimer;
> begin
> X := TTimer.Create(nil);
> X.OnTimer := DoOnTimer;

Tady se napise chyba: incompatible types method pointer and regular
procedure.

KonfView

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 15.3.2001 08:59:47

> ****,,Pluginy`` jsem myslel UDF, ktere si musis naprogramovat,
> abys dostal to, co jine databazove stroje umi standardne.
aha, s IB se standartne dodava jejich UDF knihovna, ktera ma pomerne
dost veci hotovych, takze je staci jenom pripojit. tady jde uz spis o
> [...]

opet uhel pohledu, ale imho jediny dodavatel neznamena lepsi reseni.
naopak se domnivam, ze diky konkurenci se dodavatele musi snazit byt

pravda, probiralo se tu dost ruznych problemu. ale nemam pocit, ze by to
bylo neco neprekonatelneho. i ja jsem narazil na podivna chovani
databaze. nakonec se ukazalo, ze vzorovou db zkopiroval sef pri
pripojeny aplikaci a nebyla zrovna konzistentni. po novem vytvoreni a
naplneni databaze bylo vse ok.
ne ze by M$ neresil zjistene problemy, ale na jejich hotline jsem ziskal
alergii a jses odkazan na to, az to M$ vyresi. to sice o IB taky, ale
reseni u open projektu se vetsinou nekdo rychle ujme a udela.

> Nechci zde pusobit jako propagator MS, ale posledni dobou
> zacinaji delat veci, ktere se i nechaji pouzivat.
no, tady bych s pro a proti M$ skoncil, protoze bysme se dostali, kam se
dostat nechceme ;)> Slavek

ISToll & Inno 2.0.4

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 15.3.2001 09:08:57

ahoj,
mam opet nekolik dotazu. V IS Tool nemam v TreeViewu (vlevo) kategorii Inno Setup Extensions. Verzi ISX mam 1.3.26 (vyssi jsem nikde nenasel) a cestu v Options mam spravne.

Potrebuju, aby instalator v pripade upgradu schodil uz bezici tentyz program, pak se nainstaloval a opet se spustil (pokud uzivatel zaskrtne checkbox). Pokud Inno neumi to schozeni, stacila by nejaka hlaska, at to uzivatel schodi rucne.

Porad se mi nedari nastavit nazev skupiny ve start - porad mam 'default'. + takoveto policko: Nevytvaret zastupce ve Start menu.

Da se pri zobrazeni licencniho ujednani nastavit, na kterem tlacitku bude focus?

OT: pokud vytvarim zastupce do QuickBaru, jake mam nastavit verze Windows?

zatim, urcite zase na neco narazim...
Jinak diky za predesle odpovedi, moc mi pomohly :)

S pozdravem Milan Cizek, D5 Ent
Poctenicko pro kazdy den: http://www.novinky(tec)cz

TGroupControl

[*] Milink Otakar <otam(zv)tdat(tec)cz> - 15.3.2001 09:15:02

No ja bych na to sel asi jinak. Behem design time bych si pamatoval
jen ukazatele a jmena bych zjistoval az tesne pred zapisem. Co jsem
se tak zbezne dival na TComponent tak by snad slo pouzit virtualni
metodu WriteState nebo DefineProperties z TPersistent. Snad Vam to
pomuze...

s pozdravem Otakar Milink > Zrejme to nebylo dost jasne. Proto to zkusim znovu.

> [...]
> je samozrejme
> puvodni pointer na komponentu jiny, takze mam pro vyhledani

Chyba v Databazi

[*] Jan Tungli <Jan.Tungli(zv)datapac.sk> - 15.3.2001 09:16:55

Prave tento problem snazi riesit EQuery komponenta v baliku Edge - tak ze
ked server je velmi pretazen tak csaka a neustale sa skusi dobit sa na
server (default 10 sec) a potom ked to nepojde
tak zahlasi error.

Jan Tungli
email: jan.tungli(zv)seznam(tec)cz
tungli(zv)datapac.sk
http://www.tungli.host.sk
http://www.nexus.hu/tungli

NEW SQL REPORT BUILDER - end user designer , similar report programing
EDGE components for D5 free with source code (parse SQL query to part:
select.from,where,order... )

> [...]
> Insert/update/delete SQL prikaz. To neni uz tak jednoduche, jako
> puvodni reseni (s TTable funguje vse "samo", pokud to ovsem

TGroupControl

[*] Robert Kindl <rob(zv)exec(tec)cz> - 15.3.2001 09:18:17

> [...]
> podle pointeru jej opravit, ale je to prasarna. Po spusteni je samozrejme
> puvodni pointer na komponentu jiny, takze mam pro vyhledani komponent k

Zkus dedit ActionList, ten tohle presne dela s menu, buttony atd.
Staci ho naucit ovladat i jine komponenty (TEdit a spol.) a je to.
Sam to mam v planu takhle udelat.

Rob

Chyba v Databazi

[*] Robert Kindl <rob(zv)exec(tec)cz> - 15.3.2001 09:27:07

> [...]
> General SQL error.
> [Microsoft][ODBC SQL Server Driver]Pripojeni je zaneprazdneno vysledky pro

No, doslo ti nekolik odpovedi,
ale nejspravnejsi je ta od Davida Lebedy.

Neni to ani chyba key violation ani zamykani zaznamu. Neni to ani chyba BDE.

Situace je takova:
Pricina: MSSQL neumi na jednom connection provest SOUCASNE vice prikazu.
Dusledek: Pokud nedokoncim predchozi prikaz a chci od connection neco
dalsiho dostanu vyse uvedenou hlasku.
Reseni:
a) dokoncit predchozi prikaz napr. pomoci FetchAll u TQuery
b) pro kazdy prikaz mit vlastni connection. Ten vznika tak, ze vytvoris
novou TDatabase jak ti radil DL.

Problemy:
Transakce je vazana na connection. Je tedy nejlepsi mit pro veskere updaty
separatni connection.

Rob

Je tiskarna nainstalovana?

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 15.3.2001 09:37:12

Zdravim.
Potrebuji zjistit, zda ve Win je nainstalovana tiskarna.
Jakmile neni nainstalovana tiskarna, vykazuje muj program chyby:

i) Kvuli centrovani textu, potrebuji zjistit sirku textu:
TW := Printer.Canvas.TextWidth('Abc');

Vznikne chyba "Invalid floating point operation" a nasledna chyba "Win32 Error. Code: 123"
- Jak zjistim sirku zadaneho textu, kdyz neni tiskarna ve Windows nainstalovana.
- jak vubec zjistim, ze tiskarna neni nainstalovana

Zkouseno na Win95/98

P.S. V JclPrint jsem taky nenasel odpoved

Diky Pavel

Pekny den (rano, vecer i noc) preje
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
KOPR software Pavel ZIDEK mailto:kopr(zv)kopr(tec)cz
http://www.kopr(tec)cz/w-delphi.htm http://www.kopr(tec)cz
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Nahravani zvuku v Delphi

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 15.3.2001 09:48:50

Mylis se, nebude to merit frakvence pod urcitou mez, obvykle pod 10 - 100 Hz podle vyrobce.
Tedy obdelniky to merit bude (ale ne stejnosmernou slozku !!), viz Furierova transformace.
Jinak jsem si odkudsi stahl neco, co chces delat a nejvice se to hodi na testovani repro soustav
(Umi to i generator), velice snadno se tak hledaji doma veci, ktere rezonuji (pri hudbe to clovek
vnima jako pazvuky).

Slavek

> Tu knihu o vyuziti portu ve Win mam, ale tam je to na nic...
> A mimochodem, dekuji vsem za napady, ale napada mne, ze to stejne bude na
> nic, nebot zvukovka ma na vstupu kondenzator a tak to nebude merit obdelniky
> atd...pokud se mylim, opravte mne....

Posunuti textu v editu na OnExit

[*] Jaroslav Sipek <jaroslav.sipek(zv)idea(tec)cz> - 15.3.2001 09:55:43

Ahoj,
vytvoril jsem si komponentu oddedenou od TEdit
a chtel bych, aby kdyz je v editu text delsi
nez je delka editu, aby pri opusteni tohoto
editu se nastavil text na zacatek.
Zkousel jsem to obejit tak, ze jsem
simuloval stisk klavesy Home, ale protoze
edit uz nema focus, tak se ten text neposune,
dokud edit neziska focus.
Nevite nekdo jak toto resit.
Diky.

Jaroslav Sipek
mailto:jaroslav.sipek(zv)idea(tec)cz
http:\\www.idea(tec)cz

OT skladani PC

[*] Martin Radvansk� <delphicz(zv)stereo(tec)cz> - 15.3.2001 09:04:39 -0000

Omlouvam se za odpoved ohledne OT ale musel jsem reagovat.

Nechci Vas od toho odrazovat, ale
Pokud chcete "SKLADAT PC z DILU"
tak to pro Vas znamena nasledujici:
1. Zivnostensky list na Montaz, vyroba a opravy elektronickych zarizeni
2. �8 zak 50 o zpusobilosti v elektotechnice

- Kazdy takovy pocitac uvedeny na trh musi mit prohlaseni o shode tj.
mimo jine ve zkusebne zmerene elekticke vlastnosti
ve skusebne zmerene EMC z toho plyne ze
naklady na 1 takto slozene PC legalne prodane na trhu jsou
cena PC + cca 30 000,- za vsechny provedene zkousky na 1 pc pokud se to
nebude vyrabet v seriich.

Z toho plyne nema smysl se tim zivit v malem. Pokuta za PC dodane a
nesplnujici
zakon o shode je az 20 000 000,-
problem muze totiz vniknout napr pri pripojeni modemu, kde je uvedeno, ze
zarizeni smi byt
pripojeno jen k vyrobku (pocitaci) jenz splnuje prohlaseni shody.
Dale pri jakekoliv pojistne udalosti, pokud se jedna o pocitac ve firme ci
doma se pojistovna
okamzite patra po prohlaseni o shode - pokud neexistuje tak nevyplati
pojistku.

Dle meho nazoru pokud pocitac neskladate sobe ci velmi dobrym kamaradum
radeji nezacinat.
prodavat skladane PC firme je risk, kdy se neco prihodi. Za nasledky si pak
kazdy ruci sam.

Mimochodem jelikoz jsem minuly tyden absolvoval kolecko na EMC a povidal
jsem si s
techniky co to meri - kazda firma jenz nabizi slozeni PC podle pozadavku
zakaznika nema opravneni
dodat k PC prohlaseni o shode pokud neprovede mereni PC.

S pozdravem Martin Radvansky
Od: "Fait Ji��, ml." [mailto:fait(zv)jakl(tec)cz]
Odesl�no: 15. b�ezna 2001 10:28
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: RE: Komponenty pro DB aplikace

[...]

:-))

DelphiX & TBackgroundSprite

[*] radek cervinka <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz> - 15.3.2001 12:27:05

Ahoj,
Osobne si myslim, ze kdyz se pouzije DXImageList, tak data do nej nahrana
mohou byt (a vetsinou taky jsou) ulozena v pameti videokarty (videoram).
Tudiz kopirovani a spol. je MNOHEM rychlejsi nez z operacni pameti (tam jsou
ulozeny az data co se nevejdou do videoram), proto nejcasteji pouzivane data
(sprity a pozadi) by meli byt ve videoram (a tedy DXImageList).
Jinak je mozne za behu vytvorit jeste dalsi instanci DXImageListu a do nej
nahrat pozadi, ale pripravis se o moznosti jednoduche prace s paletou (to
umi DXImageList) pro mody s 256 barvama a podle mne neni zaruceno co pak
bude ve videoram a co v RAM.

Tak snad takhle

> [...]
> pomale. Neumim to vysvetlit, ale dela to.
>
> Umi to vysvetlit nekdo jiny? Umel by to vysvetlit Jan Tleskac? (-:

Kniha o Delphi

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 15.3.2001 12:28:20

From: Mik Radim
To: delphi-l(zv)fwd(tec)cz

pribaleni prilohy k mejlu

[*] Ji�� Kr�l jr. - 16.3.2001 09:44:26

dobry den,
pouzivam

ShellExecute(Application.Handle, 'open',
'mailto:?Subject=Faktura', nil,
nil, SW_SHOW);

na odeslani exportovane faktury e-mailem.

Nemuzu nikde na www zaboha zjistit, jak primo specifikovat Attachment.
Poradite prosim nekdo?

Bc. Jiri Kral
administrator IT
tiskarna Printo, spol. s r.o.
e-mail: admin(zv)printo(tec)cz
mobil e-mail: jirka.kral(zv)click(tec)cz
ICQ# 15303940
PGP ID: 62B8BA3C (najdete na www.pgp(tec)cz)

>>> end;

Kniha o Delphi

[*] #u�ka R�bert <spravca(zv)lumen.sk> - 16.3.2001 09:50:32

Kamarad zacina s Delphi. Chtel pujcit nejakou knizku, tak jsem mu ukazal
mistrovstvi v Delphi a "malem ho porazilo" jak je "tlusta". Ja jinou
nepouzivam. Nevite nekdo o necem "stravitelnejsim" pro zacatecniky ?
------

ak sa to chce raz naucit tak i bude musiet raz zacat citat :))

Robert Suska, spravca siete, amatersky programator
Radio Lumen, Banska Bystrica
Slovenska republika
www.lumen.sk
spravca(zv)lumen.sk
ICQ Id: 82600022
mIRC - /server 195.168.40.146 - channel #sme NICK Sefino
088/41 25 739 kl.14

IBX 4.52

[*] Milan Dvorak <Dvorak.Ucitel.GYMNAZIUM(zv)gymzn(tec)cz> - 16.3.2001 10:02:07

> Na Code Centrale je dostupna nova verze IBX4.52.
> Aplikuje se na IBX4.42 a lepsi.
> Z tech nejvetsich zmen:
> Zlepsena podpora roli, IBEvents.

Ahoj,

mohu se zeptat, jaka je adresa Code Cenrale.

Milan Dvorak
dvorak(zv)gymzn(tec)cz

Tracert

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 16.3.2001 10:13:09

>Nezna nekdo nejakou komponentu pro zjisteni "cesty" na webu k urcitemu
serveru? (tedy vypis vsech serveru, prez ktere >komunikace probiha)

Proc komponentu? Lze to napsat pomoci ICMPApi par radky kodu :-)

D. Toman

Chyba v IDE & Local Variables watch

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 16.3.2001 10:19:08

[P��loha v souboru: idebugunit.pas]
[P��loha v souboru: IDEBug.dpr]
DD,

mozna jsem prave objevil kolo v Americe ale treba to nekomu pomuze:

pokud je v D5 (SP1) zapnute Local Variables watch okno pak IDE spadne (nebo
alespon se objevi hlaseni o vyjimce a IDE je nepouzitelne) pokud krokujete
kod uvnitr procedury/funkce, ktera ma jako parametr promennou typu record a
nektera polozka recordu je dlouha (array, pchar). Viz prilozeny demo
projekt.

Jedinym resenim je vypnuti local variables watchingu.

D. Toman

OT skladani PC

> [...]
> Pocitac je eletricky pristroj tridy 2 a nerozhoduje ze se sklada s
> komponentu to televizni technici delaji taky. Maji vyhodu nikdo se jim do

Jedna vec su nezmyselne zakony, druha vec je racionalne myslenie. Ja by som
poskladanie pocitaca z hotovych komponentov urcite nenazval jeho vyrobou.
A opravou uz vobec nie. Skor hardwarovou konfiguraciou/instalaciou. Je
to totiz iba urcite prepojenie jednotlivych komponentov, podobne ako
povedzme pripojenie televizora do zasuvky (i to je vyroba, ci oprava?).
Ked vlozim disketu do mechaniky (teda vlastne tiez tu disketu pripojim
k pocitacu), to je tiez vyroba alebo oprava? A vlozenie harddisku
(nie do disketovej mechaniky, samozrejme ;-) ), to nie je vlastne to iste?

Erik

Komponenty pro DB aplikace

> no do databazi nedelam - ale neni nahodou BDE zkratka z Borland Database
Engine?

Kedysi sa to volalo Paradox Engine a aj to bol engine pre Paradox tabulky.
Potom z toho urobili univerzalne (skoro) rozhranie a premenovali to na BDE.
Enginom sa obvykle mysli databazovy "stroj" (napr. Jet Engine pre Access),
kdezto BDE je skor databazove rozhranie (podobne ako DAO, ADO, ODBC, atd.).

Erik

OT skladani PC

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 16.3.2001 11:10:32

From: "Pavel Malinsk�" <spiderland(zv)iol(tec)cz>

> Asi taknejak. Pochybuju, ze nekdo bude stavet i zdroj,
> takze �8 je prilis.

Jenomze pokud me pamet neklame (dnes uz mam 50 propadlou), tak nazev
�8 je neco jako "Rizeni cinnosti dodavatelskym zpusobem a/nebo rizeni
provozu", takze pokud dodavas elektricka zarizeni na trh, je to IMHO
paragraf naprosto primereny. Taky jsme si ho hned po revoluci vsichni
dodelavali spolu s �10 na projektov�n� :-)))

A ohledne te EMC, to byla a zrejme stale je velmi podcenovana vec. Ma
dva zakladni aspekty:

1. zarizeni svym provozem nesmi narusovat prostredi
2. prostredi nesmi ohrozovat spravnou funkci zarizeni

A pokud by sis napr. otevrel IBM stroj, tak zjistis, ze kolem vsech
otvoru (napr. i kolem disketniku) jsou fosforbronzove kontakty s
rozteci mensi nez je vlnova delka rychlych prechodovych jevu viz IEC
801-4.

A kdyz bys otevrel nektere vybrane modely IBM, tak bys zjistil, ze
uvnitr pocitace je jediny vodic, a tim je dvojlinka k LED. Vsehno
ostatni je kompaktni, takze napr. zdroj vcetne vypinace, ventilatoru,
privodu apod. je jedina krabice na strane pocitace. Takovy stroj ovsem
klidne snese napr. 2 kV ruseni do signalnich vodicu, takze kdyby
takove stroje meli v bankach, na postach apod., nemuselo by tam mj.
byt zakazano napr. pouzivani mobilu.

Bye, pf

Pr�ce s datumy

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 16.3.2001 11:13:22

Ahoj,
pokud potrebujes rozdil dvou datumu v jine jednotce nez ve dnech musis si ho
vypocitat z obou datumu sam !

Schopnost datumu se odecitat je ti na nic !

algoritmus je jednoduchy:
1. rozdil celych roku
2. rodil celych mesicu
3. vzdalenost obou poradovych cisel dnu od sebe (nezapomenout na ruzny pocet
dni v mesici a u unora na rozdilny pocet dni v jednotlivych letech).

V algoritmu s vyhodou vyuzijes funkci IncMonth() !

Urcite existuji hotove fce nazev byva DiffDate...

Sam pouzivam vlastni, inspirovanou podobnou knihovnou z Turbo Profesional
(vyrazne zjednodusena unita TPDate, nebo jak se jmenovala).

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: David Lebeda [mailto:david.lebeda(zv)comarr(tec)cz]
Odesl�no: 15. b�ezna 2001 12:41
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: Pr�ce s datumy

> [...]

Na zaklade techto otazek se mi zda, ze udaj typu "rozdil datumu
je 2 mesice a 8 dni" je nejasny, protoze uzivatel nemuze tusit, jak

problem s Recordsetem

> [...]
> var RecordsAffected: OleVariant;
> begin
> Result := fAdoDatabase.Handle.Execute(SQL, RecordsAffected,

Tu sa vola ADOConnection.Execute metoda a ta vrati vzdy
len najjednoduchsi recordset, ktory nepodporuje niektore
funkcie. Ak je potrebna vecsia funkcionalita, tak treba
pouzit ADORecordset.Open metodu (cize ADODataSet
komponent v Adonise).

> Tato funkce vykona nejaky SQL dotaz a vrati recordset. Tento
> recordset je potom z COMu predavan ostatnim aplikacim pres
> IDispatch. Vsechno funguje v pohode, az na jeden maly problem. V

Ked recordset predavas cez IDispatch, tak vlastne recordset ostava
na serveri a na klientovi sa vytvori proxy, prostrednictvom
ktoreho sa spristupni recordset na serveri. V ADO sa preferuje
pouzitie RDS, ked sa kompletny recordset (t.j. aj so zaznamami)
prenesie na klienta, tam sa s nim pracuje (bez potreby spojenia
so serverom) a modifikovany recordset sa potom synchronizuje
so serverom. Je to vyhodnejsie, pretoze sa menej zatazuje
server. V pripade RDS nezalezi na type recordsetu na serveri,
pretoze na klientovi vzdy bude kliensky recordset, ktory
podporuje vsetky ADO funkcie.

Erik

Hloupy dotaz k undo

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 16.3.2001 11:24:31

jedine pouzivat prevenci,
je tam moznost zamknout komponenty a potom s nimy nelze posunovat,
jedine editovat property.
jinac to imho nejde...

Je tiskarna nainstalovana?

[*] Juraj Skotnick� <delphi(zv)jdsoftware.sk> - 16.3.2001 11:43:49

Ahoj, skus nieco taketo:

function JeTiskarna: boolean;
begin
Result:= (Printer.Printers.Count > 0);
end;

Juraj
kdyz to udelam takhle, tak to pada taky D4Pro
From: Milan Tome <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz>
> [...]
> set WIN1250 a pri connectu specifikovat character set take na WIN1250
> a vkladani ceskych znaku mi funguje i bez collate. Jak to s tim tedy

Default char set urcuje sadu znaku,
collate pak trideni

Jiri Binder

IB a collate

[*] Daniel Sloup <sloup(zv)ticketpro(tec)cz> - 16.3.2001 16:08:36

COLLATE slouzi pro trideni (pro WIN1250 je to COLLATE PXW_CSY), takze pokud
nebude chtit tridit podle abecedy, tak pro Vas nema zadny vyznam. Pro
vkladani ceskych znaku opravdu staci spravne nastavit CHARACTER SET a
spravne jej specifikovat pri connectu.

Daniel Sloup
sloup(zv)ticketpro(tec)cz

[...]

ReportBuilder

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 16.3.2001 16:10:15

Ahoj,"ing. Jan Fiala" wrote:

> Mam nekolik dotazu k ReportBuilderu professional
>
> 1. Existuje lepsi nastroj na tvorbu sestav ?

Tezko rict, pred tydnem jsem mel moznost videt predvadecku Fast Reportu
(viz. http://www.fastreport.ru/ ). Vypada jako pomerne verna kopie
ReportBuilderu, pricemz ma asi i nektere veci navic, pravdepodobne je i
levnejsi. Myslim, ze mnoho lidi preferuje ReportPrinter, s tim ale
osobni zkusenosti nemam (ani jsem ho nevidel).

> 2. Umoznuje draft tisk na jehlickovych tiskarnach ?

Sam nevim, zatim jsem to nezkusil, ale hodilo by se mi to taky - ted
nemam cas to zkouset/zjistovat :-(

> 3. Nejsou nejake problemy s tiskem na uzivatelsky definovany format
> papiru ?

Pouzival jsem takove sestavy, problemy nebyly. Jedine, co by se mi
hodilo a co RB neumi (a ani to tvurci nechystaji), je schopnost tisknout
sestavu otocenou o 180 stupnu. RB spoleha na schopnosti driveru tiskarny
a ja jsem takovy jeste nevidel.

IB a collate

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 16.3.2001 16:14:47

Ahoj,

Milan Tome# wrote:

> [...]
> specifikovat character set take na WIN1250 a vkladani ceskych znaku mi funguje i

Vkladani ceskych znaku funguje diky nastaveni znakove sady na WIN1250.
Uz Ti ale nefunguje spravne trideni podle ceskych pravidel a taky Ti
spravne nefunguje fce UPPER (neprevadi znaky s diakritikou). Oba
problemy vyresis prave pomoci nastaveni COLLATION. Osobne pouzivam
PXW_CSY, jine jsem ani nezkousel. Vim, ze uz snad jsou i nove ceske
collations od Karla Brichnace - doufam, ze jsem to jmeno nepopletl, v
opacnem pripade se omlouvam. Dle meho nazoru nejcistsi reseni je
nadefinovat si sve domeny vcetne charsetu a collation a na jejich
zaklade pak tvorit tabulky - pouzivat pri definici tabulek hole SQL
datove typy se nedoporucuje, ale to je asi zname pravidlo.

Posledny krat PARADOX a siet

[*] Ing. Petr #vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 16.3.2001 16:37:51

> [...]
> nastavuje cesta Net Dir. Asi to este celkom nechapem. Bude niekto taky
> laskavy a trpezlivy co by mi to vysvetlil po lopate krok po

Dobre, ja to zkusim.

Cesta zadana do TableName ukazuje, kde je tabulka. To je asi jasne.

Pokud budou dve aplikace (napr. dva klienti) mit nastaveno TableName na
stejnou tabulku - coz asi u viceuzivatelske aplikace budes chtit - a nebudes
mit spravne nastavenou NetDir, tak dojde ke konfliktu z tohoto duvodu:

Kazdy klient si shromazduje informace o sdileni dat v souboru Pdoxusrs.net -
na lokale standardne a nejcasteji umisteny v korenove slozce c:\. A ted si
predstav, ze kazdy klient ma svuj vlastni ridici soubor Pdoxusrs.net, (ktery
by vsak mel byt spolecny pro vsechny uzivatele) na svem vlastnim disku v
c:\. Pruser. :-(((

Musis tedy zabezpecit, aby vsichni klienti pouzivali pro rizeni sdileni
JEDEN JEDINY soubor Pdoxusrs.net a sve aplikaci musis sdelit, kde tento
soubor je. Vetsinou ho davam tam, kde jsou spolecna data, ale muzes ho
umistit nekam uplne jinam, nez kde mas tabulky.

A to, kde Pdoxusrs.net bude lezet, reknes nastavenim NetDir.

Pokud to neudelas, dopadnes nasledovne:

# jeden uzivatel na svem pocitaci udela zmenu v datech a druhy uzivatel ji
ani po refresich neuvidi - uvidi jiz vetsinou az pote, co ukonci a znova
spusti svoji aplikaci
# koledujes si o poskozeni indexu (v lepsim pripade) a velmi pravdepodobne i
poskozeni dat (dost casto)

Pozn: Pdoxusrs.net se vytvari automaticky. Staci tedy zadat cestu do NetDir.
Naopak, pokud mas nejake problemy se sdilenim, smaz vsechny Pdoxusr.net a
*.lck.

Petr Svejda
http://www.lingvista(tec)cz/

Copie komponenty...jak?

[*] Michal Tiller <Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz> - 16.3.2001 16:47:38

Jak udelam copii nejakeho objectu nebo komponenty?
Delam komponentu TIBThread_Statment, ktera bude v samostatnem threadu. K
tomu je potreba, aby mela i sve vlastni IB_Connection.
Predam ji IB_Connection, ktere je pripojene a ona komponenta by si mela
udelat jeho kopii, preze kterou bude pripojena.
Jak to udelat? Zkousel jsem IB_Connection_Copy.Assigen(IB_Connection_Old),
ale to IB_Connestion neumi. :(
Diky moc za kazdou radu, Michal Tiller;

Michal.Tiller(zv)oskarmobil.Cz :o)
RF Support Coordinator, OSKAR, RF - Engineering
+420 (02) 7117 1388, +420 (0608) 011 327

SQL - select pres tri tabulky

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 16.3.2001 17:02:25

Ahoj p�esn� ti nerozum�m, ale pokud jde o n�co takov�ho :

SELECT D1.VehicleNo as Field_01,
D1.DevStand as Field_02,
D1.ProgVerNo as Field_03,
D1.OSNo as Field_04,
D2.MsgNo Field_05
// pokud je to propojeno na prvni tabulku
FROM TblName_DevNumbs D1 LEFT OUTER JOIN TblName_DevMsgs D2 ON
(D1.DevTypeId = D2.DevTypeId AND D1.DevNo = D2.DevNo)
LEFT OUTER TblNameXXXX D3 ON ( podm�nka
propojen�)
//

//pokud je to propojeno na druhou tabnulku:
FROM TblName_DevNumbs D1 LEFT OUTER JOIN TblName_DevMsgs D2 LEFT OUTER

//a toto je zase stejn� !!
WHERE D1.DevTypeId=Tx;

Zdrav� Pavel Lstiburek

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jaroslav Uher [mailto:moravia(zv)mbox.vol(tec)cz]
Odesl�no: 16. b�ezna 2001 13:43
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: SQL - select pres tri tabulky

[...]

[*] Michal Tiller <Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz> - 16.3.2001 17:05:40

[...]

QueryQR.SQL.Add('D3.MsgText as Field_06');

QueryQR.SQL.Add('FROM '+TblName_DevNumbs+' D1');
QueryQR.SQL.Add('JOIN '+TblName_DevMsgs+' D2');
QueryQR.SQL.Add('ON (D1.DevTypeId = D2.DevTypeId AND
D1.DevNo = D2.DevNo)');
QueryQR.SQL.Add('JOIN '+TblName_DevTexts+' D3');
QueryQR.SQL.Add('ON (D2.MsgNo = D3.MsgNo)');
[...]

IB inak ako ROOT

[*] Bohdan Pomsahar <bpomsahar(zv)nocomment.sk> - 16.3.2001 17:36:22

Zdravim,

do teraz sme pouzivali InterBase iba v LAN. Za niekolko malo dni musime
zpristupnit intratetovu aplikaciu cez internet. InterBase bude behat na
servri pripojenom rpiamo do inetu. (intranet bezi na PHP+Apache) Vsetko co
som o tejto problematike nasiel je na
http://www.ibphoenix.com/art_fb_security.html ... Su to zvacsa vseobecne
doporucenia co by sa zhruba malo spravit ale chybaju mi podrobnosti typu
ked
to DB stroj ma bezat pod iny pouzivatelom ako je root, treba spravit toto a
toto a dat si pozor na toto ... Zaroven je tam niekolko odvolaviek na
neexistujuce skripty atd.

ma s tymto niekto prakticke skusenosti?

Dik

Bohdan Pomsahar

ReportBuilder - upresneni

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 16.3.2001 18:28:06

Mam nekolik dotazu k ReportBuilderu professional. ReportBuilderem
myslim komercni produkt od fy. Digital Metaphors Corp, dodavany
Dev-Shopem. Nemyslim produkt SQL ReportBuilder od J.Tugli, ktery je
zalozeny na Quick Reportu (bez urazky, dival jsem se na nej, je pekny)

1. Umoznuje draft tisk na jehlickovych tiskarnach ?
2. Nejsou nejake problemy s tiskem na uzivatelsky definovany format
papiru ?
3. Existuje nejaky dalsi schopny reporter pro Delhi (krome Sinei ?)

Problemy, na ktere jsme narazili s QuickReportem :
Potrebujeme tisknout v draft rezimu na jehlickovych tiskarnach. Tim
myslim znakovy tisk, ne tisk v grafice. Spousta nasich zakazniku
pouziva jehlickove tiskarny jednak z hlediska ekonomiky tisku, jednak
kvuli poctu kopii a tisku na skladany papir. Denne nekolik set faktur,
mesicne ucetni knihy, ktere maji nekolik set stran atd.
!!! Instalace pouze znakove tiskarny to neresi !!!
QuickReport za dodrzeni urcitych podminek umoznuje tento tisk.
Problemy nastavaji u W98 a W2000, ve kterych jiz tiskarny nemaji
nadefinovany skladany papir, ale berou ho jako Custom velikost. S tim
si ale QuickReport neporadi.

To je duvod, proc hledame neco jineho nez QuickReport. Byl bych
vdecny, pokud by se nekdo, kdo podobne problemy resil ozval a podelil
se o zkusenosti.

MailTo:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

Instalace BDE s Inno Setupem v silent modu?

[*] KadaneM(zv)sdc.pce.cdrail(tec)cz - 16.3.2001 19:15:17

Taky jsem se o tohle snazil, ale nepodarilo se me to.Nejak to ale musi jit
kdyz to dovede priblblej InstalShield, jestli na to prijdes tak dej vedet.
Cau Mirek

[...]

FTP

[*] morzol(zv)atlas(tec)cz - 16.3.2001 20:23:13

Nebo muzes pouzit komponenty od F. Piette. Je tam i FTP Client.
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: "owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz" <owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz> za u�ivatele "honza.dforum" <honza.dforum(zv)atlas(tec)cz>
Odesl�no: 16. b�ezna 2001 12:24
Komu: "delphi-l(zv)fwd(tec)cz" <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>