HWND aktivniho prvku

[*] pepek_007(zv)post(tec)cz - 16.3.2001 23:13:57

Dobry den,
chci vas pozadat o radu. Jakym zpusobem je mozne zjistit HWND aktivniho prvku (myslim tim prvku, ktery ma focus klavesnice - napr. Memo, Edit atp.)? Pritom HWND obecneho formulare, na kterem se hledany prvek nachazi, znam.
Uz si s tim marne lamu hlavu nekolik dni :-(

Predem mockrat diky za odpovedi.
Petr Pokorny

TGroupControl

[*] Jan Skopov� <jsdelphi(zv)atlas(tec)cz> - 16.3.2001 23:18:29

Neni. Samozrejme si seznam umim obnovit, pokud do nej vlezu. Ale pokud do
nej nevlezu, pak se mi neopravi. Pote spustim aplikaci a nastavim moji
komponente Enabled := false, takze by se vsechny komponenty v seznamu mely
nastavit take na Enabled := false. Protoze ale nejsou opravena jmena, je to
v keli.

From: Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>
To: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Sent: Thursday, March 15, 2001 11:54 AM
Subject: Re: TGroupControl

> Aha, pak bych mel takovyto navrh: ihned po vytvoreni formulare si
> na zaklade toho seznamu vytvor druhy seznam, ktery bude
> obsahovat pointry na objekty, a s temi pracuj. Pak se zmena
> jmena za pochodu da odchytit. Patrne to ma fungovat pouze v
> design modu, v runtime modu pro to nejak nevidim vyuziti. Potom
> kdykoliv pri otevirani textoveho seznamu nebo pri ukladani (IMHO
> csWriting) bych zkusil textovy seznam obnovit podle aktualniho
> stavu (muze se i stat, ze nekterou komponentu programator zrusi,
> takze je treba i testovat, zda je komponenta dostupna).

> [...]

TGroupControl

[*] Jan Skopov� <jsdelphi(zv)atlas(tec)cz> - 16.3.2001 23:20:27

Dobre, ale pokud do sveho seznamu nevlezu a neulozim jej, neprovede se prece
zapis ! A zapis jinych komponent opet neumim odchytit.

> No ja bych na to sel asi jinak. Behem design time bych si pamatoval
> jen ukazatele a jmena bych zjistoval az tesne pred zapisem. Co jsem
> se tak zbezne dival na TComponent tak by snad slo pouzit virtualni
> metodu WriteState nebo DefineProperties z TPersistent. Snad Vam to
> pomuze...
>
> s pozdravem Otakar Milink

OT skladani PC

> mozna se budete divit ale uz jsem videl vyhorele PC - priskripnuty kabel
od
> zdroje

Teraz som si uvedomil, ze ani k digitalnym hodinkam, co mam na ruke
som nedostal ziadny certifikat. Co treba robit podla vyhlasky 50, az mi
tento elektronicky pristroj zacne horiet (resp. ako mam tomu zabranit)?
Kedze zariadenie je pod prudom, hasit vodou by som ho zrejme nemal.
;-)

Erik

Komponenty pro DB aplikace

> V MSDN jsem nasel kapitolu s nazvem "ODBC Engine Settings", dale na

Nezabudni to aj precitat. Az tam najdes informaciu, ze ODBC
je databazovy engine, daj mi vediet. Tym jednoznacne potvrdis,
ze nemam pravdu.

> nekolika mistech spojeni "DAO engine".

Ano, strucne tak volaju DAO DBEngine objekt.

Erik

OT skladani PC

> A kdyz bys otevrel nektere vybrane modely IBM, tak bys zjistil, ze
> uvnitr pocitace je jediny vodic, a tim je dvojlinka k LED. Vsehno

Preco? Zabudli na neho?

Erik

Kniha o Delphi

[*] Jaroslav Antos <jara-slava(zv)seznam(tec)cz> - 17.3.2001 00:22:52

no mistrovstvi v delphi je ponekud tlusta kniha a jeste ma dalsi dily, ale po case clovek zjisti, ze je mu lito, ze to neni tlustci a jeste vic veci tam napsanych :-)
WWW stranky zdarma na http://www.sweb(tec)cz

KonfView - RichEdit line insertion error.

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 17.3.2001 03:14:57

From: "Jan Skopov�" <jsdelphi(zv)atlas(tec)cz>
> Neni.

> From: Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>

HWND aktivniho prvku

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 17.3.2001 11:54:31

On 16 Mar 2001, at 23:13, pepek_007(zv)post(tec)cz wrote:

> [...]
> Memo, Edit atp.)? Pritom HWND obecneho formulare, na kterem se hledany
> prvek nachazi, znam. Uz si s tim marne lamu hlavu nekolik dni :-(

Ze by Form.ActiveControl.Handle?

Nebo GetFocus?

OT skladani PC

[*] Zdenek Drvota <drvota-l(zv)zds(tec)cz> - 17.3.2001 14:57:18

Ahoj,
mam nedavnou zkusenost (necely mesic starou) s kontrolou
z COI. Pozadovali okamzite (!) predlozeni Prohlaseni o shode na
1. klavesnici Samsung (obycejnou PS/2)
2. GO sadu Eurotel
Cely mechanismus kolem prohlaseni o shode mi pripada
docela potenkinovsky a na dodavatele veskrze buzeracni.
Kontrolu nezajima, jestli SKUTECNE zarizeni vyhovuje,
ale JEN A POUZE, jestli to o nem nekdo prohlasil.
Takovemu caru papiru bych stejne neveril :-)
Za cele roky platnosti zakona to na nas pozadovali
celkem dvakrat, a to:
1) kontrola COI
2) kontrola COI
Zato nam oznamili, ze se chysta nejaky vetsi zatah
prave na tzv. VYROBCE PC (assemblery) v blizke dobe.
No - uvidime.
(COI=Ceska obchodni inspekce)

Darek, ktery nezklame? CeDecko od nas!
http://www.zds(tec)cz/cdrom/cdrom.asp?sender=mail
--

TGroupControl

[*] Jan Skopov� <jsdelphi(zv)atlas(tec)cz> - 17.3.2001 15:30:53

Tim tedy myslis, ze pointer na komponentu v desing je stejny jako pointer na
komponentu po spusteni aplikace ? To prece neni vubec pravda !

> [...]
> vycte jejich nazvy a obracene.
>
> Druhou moznosti reseni tohoto problemy by mohlo byt
> pouziti TCollection a TCollectionItem. Pak se nemusis

Zastupce na liste

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)mnul(tec)cz> - 17.3.2001 15:32:07

Hi,

mam dotaz. Jak vytvorim na liste (vedle tl. Start) nove tlacitko programu
(nebo jak se to jmenuje)?

Neco jako kdyz ve Windows Commanderu dam kopirovani na pozadi, vytvori se
toto tlacitko(toho kopirovani) na liste.

Diky moc.

Michal PEPR Pesek

Create table podle vzoru

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 17.3.2001 15:41:11

Hi all,

potreboval bych poradit, jestlineexistuje nejaky zpusob, jak pomoci
SQL jazyka vytvorit novou tabulku, ktera by zdedila vsechny vlastnosti
z jiz existujici tabulky. Idealne by to melo byt nezavisle na typu
pouziteho SQL serveru.

Thx, pf

TGroupControl

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 17.3.2001 17:57:29

On 16 Mar 2001, at 23:18, Jan Skopov� wrote:

> [...]
> moji komponente Enabled := false, takze by se vsechny komponenty v
> seznamu mely nastavit take na Enabled := false. Protoze ale nejsou

Podivej se tedy, jak ma TTable udelany seznam fieldu, a udelej to
podle toho. Pak ti odpadnou popsane problemy.

Instalace BDE s Inno Setupem v silent modu?

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 17.3.2001 18:37:05

Jo, jenze ten "priblblej InstalShield" na to ma sablonu, takze
nespousti instalaci z Borlandackyho DLL, ale aktualizuje primo knihovny a
dela zapis do registru.

16.03.2001 KadaneM(zv)sdc.pce.cdrail(tec)cz:
> Taky jsem se o tohle snazil, ale nepodarilo se me to.Nejak to ale musi jit
> kdyz to dovede priblblej InstalShield, jestli na to prijdes tak dej vedet.
> Cau Mirek

Create table podle vzoru

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 17.3.2001 19:47:41

zkus create table as select * from <tabulka>. Ale ma to omezeni (nevytvori
se mnohdy indexy a nektere veci z integrity). A ne kazdy server to podporuje
v plnem rozsahu. Ale na tech vetsich by to fungovat melo ... KER
----- P�vodn� zpr�va -----
Od: "Petr Fejfar" <development(zv)callnet(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 17. b�ezna 2001 15:41
P�edm�t: Create table podle vzoru

> [...]
> SQL jazyka vytvorit novou tabulku, ktera by zdedila vsechny vlastnosti
> z jiz existujici tabulky. Idealne by to melo byt nezavisle na typu

Konverze

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 17.3.2001 20:03:56

Ahoj,

proc komponentu? Pouzij Synapsy (http://synapse.ararat(tec)cz)

Slavek

> Dobry den, nevite nekdo o nejake komponente, ktera provadi konverzi textu
> mezi ruznym kodovanim (Hlavne windows-1250 -> ISO-8859-2)
> S pozdravem, Jan Kravar

Setrete vodou. Sprchujte se s pritelem/pritelkyni.

OT -mail client

[*] Adam Feistner <feistna(zv)volny(tec)cz> - 17.3.2001 22:42:22

Zdravim,

zminovalo se tu quotovani, chybny format MS Outlooku a i ja pridam trosku do mlyna :-)

nemel by tu nekdo typ na nejakeho dobreho free mail clienta? Pegasus mi nesedl, Outlook je pro me zbytecne komplexni a
Outlook Express (jenz vyuzivam ted) ma zase chyby (obsas se mu nechce quotovat, obcas zmrsi seskupovani podle subjektu...). Diky,

Adam Feistner
feistna(zv)volny(tec)cz
www.volny(tec)cz/feistna/cz.htm

TGroupControl

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 18.3.2001 00:09:32

From: "Jan Skopov�" <jsdelphi(zv)atlas(tec)cz>> Tim tedy myslis, ze pointer na komponentu v desing je stejny jako pointer
na
> komponentu po spusteni aplikace ? To prece neni vubec pravda !

Nic takoveho preci netvrdim. Tak tedy priklad:

Mene elegantni, zato velice jednoducha metoda.
Seznam vybranych komponent je primarne udrzovan
jako seznam ukazatelu v FComponentList typu TList.
Pro jednoduchost je pro editaci a ukladani pouzita
property typu TStrings a interni property editor.
Protoze pracuji primo s pointry na skutecne objekty,
mam pres property ComponentList k dispozici
vzdy aktualni seznam jmen komponent a muze je
kdo chce a jak chce prejmenovavat.

type
TGroupControl = class(TComponent)
private
FComponentList: TList;
FComponentNames: TStrings;
function GetComponentList: TStrings;
procedure SetComponentList(AList: TStrings);
public
constructor Create(AOwner: TComponent); override;
property ComponentList: TStrings read GetComponentList write
SetComponentList;

constructor TGroupControl.Create(AOwner: TComponent);
begin
inherited Create(AOwner);
FComponentList := TList.Create;
FComponentNames:= TStringList.Create;
end;

destructor TGroupControl.Destroy;
begin
FComponentNames.Free;
FComponentList.Free;
Inherited Destroy;
end;

function TGroupControl.GetComponentList: TStrings;
var i: integer;
begin
FComponentNames.Clear;
for i := 0 to FComponentList.Count-1 do
FComponentNames.Add(TComponent(FComponentList[i]).Name);
Result := FComponentNames;
end;

procedure TGroupControl.SetComponentList(AList: TStrings);
var i: integer;
begin
FComponentNames.Assign(AList);
FComponentList.Clear;
for i := 0 to Owner.ComponentCount-1 do
if AList.IndexOf(Owner.Components[i].Name) >= 0 then
FComponentList.Add(Owner.Components[i]);
end;

Elegantnejsi ale pracnejsi reseni by bylo vynechat pomocnou
promennou FComponentNames a definovat vlastni
property editor primo na FComponentList a vlastni
procedury nacitani a ukladani.

Vaclav Krmela

Je tiskarna nainstalovana?

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 18.3.2001 07:36:48

From: "Pavol Kaka�ka" <paka(zv)aktis(tec)cz>> No takto sa programovat neda. Ne-e-e!!!!
> Neni dobre uvedomele napisat kod ktory moze spadnut.

Proc? To, co ty doporucujes, je technika tzv. ofenzivniho
programovani, ktere je zalozeno na tom, ze si pred vypoctem
zkontrolujes *vsechny* podminky stejne jako v matematice a teprve pak
vypocet uskutecnis/neuskutecnich.

To je sice tradicni zpusob, protoze pred zavedenim vyjimek jazykem ADA
programatorum nic jineho nezbyvalo, ale dnes zpusob ponekud zastaraly,
protoze ma tri nevyhody: pro programatora je pracny, v run-time ma
znacny overhead a existuje realna pravdepodobnost, ze programator
nejakou (zejmena implied) podminku prehledl, protoze na rozdil od
matematiky neexistuje vetsinou dukaz, ktere podminky jsou nezbytne
nutne a ktere postacujici.

***

Dnes lze psat v nekterych jazycich programy zpusobem, kdy vypocet
uskutecnis a doprogramujes zotaveni po chybe.

Je to jednoduzsi, bezpecnejsi, zotavit po chybe se stejne nejak musi,
z pohledu diagnostiky existuje jedine misto, odkud lze psat do system
logu, ale ma to jednu podstatnou nevyhodu: veskery kod, ktery volas,
musi byt napsat "ciste" a touto technikou, jinak se dostanes do
problemu, jako ja (viz jiny mail o tisku).

Dnes se v praxi vetsinou obe techniky kombinuji, casto jen proto, ze
osetreni vyjimky ma znacnou casovou rezii, takze v nekterych cyklech
se vyplati "testnout".

***

BTW, problem Pavla Zidka vubec neni to, ze dereferoval Printer=nil
nebo Printers=nil, protoze v unit printers to vypada takto:

function Printer: TPrinter;
begin
if FPrinter = nil then FPrinter := TPrinter.Create;
Result := FPrinter;
end;

function tPrinter.GetPrinters: tStrings;
begin
if FPrinters = nil then
begin
FPrinters := TStringList.Create;
Result := FPrinters;

Osetreni chyby pri volani GetDeviceCaps

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 18.3.2001 07:37:14

Hi all,

Narazil jsem na problem, jak osetrit chybu v pripade volani
GetDeviceCaps na sitovou tiskarnu, ktera neni v dany okamzik
pripojena.

Mam notebook s W2000Prof CZ bez SP, D5.01prof a nastaveny 2 tiskarny:
Fax a sitovou HP - ta je default. Kdyz neni notebook pripojen do site
a spustim aplikaci, ktera si nastavuje pri spusteni nejake parametry
tisku podle nastavene tiskarny, tak volani
GetDeviceCaps(Printer.Handle) skonci otevrenim CPU okna v procedure
ntdll.dbgUserBreakpoint a kdyz dam run, tak nasleduje
"Access Violation at address 40003470 in module Vcl50.bpl. Write of
address 020B4684". Po jejim kvitovani a dalsim run se to chova ruzne,
nekdy to vyhazuje tuto chybu opakovane, jindy do exitne Delphi apod.

Nejhorsi je, ze uzavreni techto operaci do bloku TRY-EXCEPT nic
neresi, jedine chybovy kod se zmeni na neco jako "Too many consecutive
exceptions ..... "

Nevite nekdo, jak dostat chovani programu pod kontrolu?

Thx, pf

TGroupControl

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 18.3.2001 07:56:27

On 17 Mar 2001, at 15:30, Jan Skopov� wrote:

> Tim tedy myslis, ze pointer na komponentu v desing je stejny jako
> pointer na komponentu po spusteni aplikace ? To prece neni vubec
> pravda !

Kdyby ses podival na TCollection, tak bys zjistitl, ze v principu je.
Fyzicka adresa bude sice pokazde jina, ale bude vzdy ukazovat na
ten spravny objekt.

WinMe a volna pamet 640K

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 18.3.2001 14:52:37

Zdravim

No, on tam je, jelikoz WIN je porad nadstavba nad dosem (i kdyz to tak
nevypada-je to hoodne provazany). Problem je ale v tom, ze ve WinME ho MS
zakryl tak dokonale, ze uz se k nemu nedostanes. Jedine pres BOOTovaci
disketu, coz asi neni moc dobre reseni. Jako nejlepsi reseni bych videl
navrat k WIN98SE (je to temer totez, i ja jsem to udelal) nebo vytvoreni
maleho (10 MB) diskoveho oddilu s klasickym dosem a bootovat do nej pres
BOOT manager. IMHO by se tam mohl dat i DOS 7 (verze z WIN - vidi na FAT32).
Akorat do toho nepujde prebootovat z WIN. Musis rucne.

From: <pepek_007(zv)post(tec)cz>
> chci vas pozadat o radu. Jakym zpusobem je mozne zjistit HWND aktivniho
> prvku (myslim tim prvku, ktery ma focus klavesnice - napr. Memo, Edit atp.)?

Ahoj,

napriklad pomoci Screen.ActiveControl.Handle

Petr Vones, amatersky programator

*build - 2*exe

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.3.2001 22:28:54

From: "Vit Tichy" <vitek(zv)softok(tec)cz>
> Udelam build na projektu, vytvori se exe, vse je v poradku. Udelam
> build podruhe, bez jakehokoli zasahu do projektu a vytvorene exe je
> zcela jine. Ackoli stale pouzivam 'build with runtime packages' delphi

Ahoj,

jak jine ? Ma naprosto stejnou velikost ale rozdilny binarni obsah ? Na toto
jsem narazil pri psani JCL IDE Debug experta, vznika to patrne pri cachovani
unitu v IDE, takze pri kazdem buildu je poradi unitu v EXE jine. Na funkci
aplikace to samozrejme nema vliv. Porovnej si MAP soubory pri obou buildech.

Petr Vones, amatersky programator

Pridelovani casu threadum - AsyncFree

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.3.2001 22:33:36

From: "Ota Maly" <ota.maly(zv)volny(tec)cz>
> Problemem je, ze pokud jsou Win prilis vytizeny, tak to vlakno dostava malo
> systemoveho casu a pro odpoved na dotaz mi vyprsi timeout. Samozrejme ho
> muzu zvetsit, ale uz ted je na 500ms i kdyz zarizeni odpovida max. do 50ms,
> predpokladam, ze tudy cesta nevede.

Ahoj,

problem bude podle mne v necem jinem. Totiz synchronizace udalosti z threadu
komunikace do thredu aplikace je realizovan pomoci zprav. Prave zde muze dojit
k situaci, ze aplikace je prilis zamestnana a k vyrizeni zprav dojde s malym
(ci vetsim) zpozdenim. Prave proto umoznuje AsyncFree zasilat usalosti i bez
synchronizace, pak ale v teto udalosti nesmis volat kod VCL ale jen zaslat
odpoved na data apod.

> Asi bych mel take zminit, ze ve smycce prijimaciho vlakna je sleep(1), bez

A to je tam proc ? Tohle vypada na zasadni chybu. V threadech se obvykle na
neco ceka, ovsem ne stylem za mas promennou a ve smycce testujes jeji stav,
nybrz pomoci funkci jadra, tedy eventu, mutexu apod.

Petr Vones, amatersky programator

CPU - vyuziti

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.3.2001 22:34:29

From: "Kov߰�k Ladislav" <Ladislav.Kovarik(zv)brno.aksignal(tec)cz>
> Potrebuji zjistit nektere inf. o procesech ( jako ve spravci uloh,
> PID, ...., uz vim z TLHelp32 ) :

Ahoj,

Toto je mozne pouze u NT, kde zase nelze dost dobre pouzit TLHelp funkce, a to
ani na Win2k.

Petr Vones, amatersky programator

COM Port: FIFO

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.3.2001 22:35:33

From: "Bednar��k Dalibor" <dalibor(zv)torola(tec)cz>
> Jak nastavit(vypnout, zapnout) u COM portu FIFO z Delphi?

Ahoj,

neni na to zadne API, pouze nejaka nedokumentovana polozka v registru.

Petr Vones, amatersky programator

Open Tools API help

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.3.2001 22:38:40

From: "Brano Vislocky" <delphi(zv)jdsoftware.sk>
> neviete mi poradit, ci existuje niekde Borland OpenTools API help ?

Ahoj,

napriklad tady: http://www.gexperts.org/opentools/

Petr Vones, amatersky programator

Ovladani CD-Rom mechaniky

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.3.2001 22:39:50

From: "Petr Ha#lar" <rincewind(zv)volny(tec)cz>
> mam problem s vysouvanim video CD - kdyz ho pomoci nize popsane procedury
> vysunu (ale az po prehrani videa), tak mi naskoci 'modra obrazovka smrti',

Ahoj,

tohle je znamy problem snad vsech Win9x, souvisi to tusim nejak s tim, pokud
je tomu CD prirazena zvlastni ikona.

Petr Vones, amatersky programator

TGroupControl

[*] Jan Skopov� <jsdelphi(zv)atlas(tec)cz> - 18.3.2001 23:39:47

To je presne ono. Uz jsem pochopil, ze nejlepsi je generovat si podle
seznamu jmen komponent vlastni komponenty - jako TMenu a TMenuItem, nebo
TActionList a TAction nebo TTable a jeho fieldy. Tyto vygenerovane
komponenty jsou primo uvedeny ve formulari a budou mit read-only property
neco jako focusControl, takze tim je to vyreseno !

Diky vsem moc za pomoc.

> Podivej se tedy, jak ma TTable udelany seznam fieldu, a udelej to
> podle toho. Pak ti odpadnou popsane problemy.

> [...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.3.2001 01:23:30

From: "Adam Feistner" <feistna(zv)volny(tec)cz>
> Outlook Express (jenz vyuzivam ted) ma zase chyby (obsas se mu nechce
> quotovat, obcas zmrsi seskupovani podle subjektu...).

Ahoj,

jaka verze OE ? OE5.01SP2 mi funguje (narozdil od OE4) bez problemu.

Petr Vones, amatersky programator

OT skladani PC

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.3.2001 01:23:34

From: "Ji�� Kr�l jr." <admin(zv)printo(tec)cz>
> prosim neznate nekdo co presne musi po pravni strance splnovat firma, ktera
> chce skladat PC z dilu a prodavat hotove sestavy?

Ahoj,

nevim jestli to tu uz nepadlo. Firma by predevsim tomu mela rozumet, coz tu
splnuje tak cca 0.5% prodejcu pocitacu.

Petr Vones, amatersky programator

Konverze

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.3.2001 01:23:22

From: "Jan Kravar" <honzik_x(zv)volny(tec)cz>
> Dobry den, nevite nekdo o nejake komponente, ktera provadi konverzi textu
> mezi ruznym kodovanim (Hlavne windows-1250 -> ISO-8859-2)

Ahoj,

programovat se da dobre (nekdy dokonce lepe ;-) i bez komponent. Predevsim
prinos nevizualnich komponent je prinejmensim sporny. Konverze mezi ruznymi
kodovanimi cestiny (vcetne pokusu o autodetekci kodovani) najdes tady:
ftp://ftp.mlp(tec)cz/pub/misc/Delphi/konference/D4/other/CharSetConv.zip

Petr Vones, amatersky programator

Osetreni chyby pri volani GetDeviceCaps

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.3.2001 01:23:11

From: "Petr Fejfar" <development(zv)callnet(tec)cz>
> [...]
> ntdll.dbgUserBreakpoint a kdyz dam run, tak nasleduje
> "Access Violation at address 40003470 in module Vcl50.bpl. Write of

projevuje se to stejne i v pripade, ze aplikace nebezi pod debugerem ? Na 99%
jsou to chybne drivery pro tiskarnu (HP je tim primo povestny). Zkus stahnout
nove nebo pouzit trochu jine.

> Nejhorsi je, ze uzavreni techto operaci do bloku TRY-EXCEPT nic
> neresi, jedine chybovy kod se zmeni na neco jako "Too many consecutive
> exceptions ..... "

To souhlasi.

Petr Vones, amatersky programator

Zmena LangDrivera tabulky

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.3.2001 01:25:49

From: <mms(zv)host.sk>
> 1. Ako sa da u uz existujucej tabulky zmenit langdriver?

Ahoj,

viz archiv:
http://www.delphi(tec)cz/soubor.asp?rok=1998&mesic=jul&den=21&soubor=dlfaaabr.htm

Petr Vones, amatersky programator

Kontrola fontu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.3.2001 01:26:57

From: "Peter Vlkovic" <vlkovic(zv)minv.sk>
> ako sa da v Delphi zistit, ci font s urcitym nazvom
> uz je v systeme instalovany?

Ahoj,

podivej se na TScreen.Fonts

Petr Vones, amatersky programator

instalace MSDE

[*] Petr Reichl <p.reichl(zv)gmc(tec)net> - 19.3.2001 06:11:09

| 1. Nevite nekdo jak dosahnu toho, aby se pri instalaci
| nastavil SQL server
| service manager na autostart = true (checked)?

Pokud instalujes v "unattended" modu, tak se to na WinNT a 2000 dela
automaticky, a na W95 se me to nikdy nepodarilo automaticky nastavit, ale
uzivatel si to muze nastavit rucne :=(.

S pozdravem,

Petr Reichl

IB a collate

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 19.3.2001 06:41:47

> opacnem pripade se omlouvam. Dle meho nazoru nejcistsi reseni je
> nadefinovat si sve domeny vcetne charsetu a collation a na jejich
> zaklade pak tvorit tabulky - pouzivat pri definici tabulek hole SQL
> datove typy se nedoporucuje, ale to je asi zname pravidlo.

K posledni vete - slysim to poprve, tak se chci zeptat - proc se
nemaji pouzivat hole SQL datove typy?

orisek

Hurricane wrote:

> [...]
> Takze bys tam musel zase mit nejaky programek, kterym smazes uninstalator a
Ahoj, mne sa to cez RunOnce nepodarilo rozchodit.
Nakoniec som z roznych prikladov "zlepil" nasledovne
riesenie (funguje aj pod Windows NT):

var WinInitFile, AppName: string;

// toto zabezpeci odstranenie prave beziaceho programu
if isWindowsNT then
MoveFileEx ( PChar(Application.ExeName), nil,
MOVEFILE_DELAY_UNTIL_REBOOT or MOVEFILE_REPLACE_EXISTING )
WinInitFile := GetWinDir();
WinInitFile := StripBackSlash ( WinInitFile ) + '\WININIT.INI';
AppName := Application.ExeName;
AppName := GetShortName ( AppName );
WritePrivateProfileString ( 'Rename', 'NUL', PChar(AppName),
PChar(WinInitFile) );
end;

a este pomocne procedury:

function isWindowsNT: boolean;
// zisti, ci ide o Windows NT
var OS: TOSVersionInfo;
begin
OS.dwOSVersionInfoSize := SizeOf(OS);
GetVersionEx(OS);
Result := ( OS.dwPlatformId = VER_PLATFORM_WIN32_NT );
end;

function GetWinDir: string;
// zisti adresar, kde je nainstalovany OS
var mWinDirLength: integer;
begin
mWinDirLength := MAX_PATH;
SetLength ( Result, mWinDirLength );
mWinDirLength := GetWindowsDirectory(PChar(Result), mWinDirLength);
SetLength ( Result, mWinDirLength );
end;

function StripBackSlash ( const Path: string ): string;
// vypusti koncovy BackSlash
var Len: integer;
begin
Result := Path;
Len := Length ( Result );
if Len > 0 then
if Result[Len] = '\' then
delete ( Result, Len, 1 );
end;

function GetShortName ( const LongName: string ): string;
// vrati short-name prislusneho long-name souboru
var
Required: Integer;
begin
// v prvom behu zisti pozadovanu dlzku kratkeho nazvu
Result := '';
Required := GetShortPathName( PChar(LongName), nil, 0 );
if Required <> 0 then
begin
SetLength ( Result, Required );
Required := GetShortPathName( PChar(LongName), PChar(Result),
Required );
SetLength ( Result, Required );
Samozrejme, fyzicku "likvidaciu" programu urobi az
operacny system pri svojom restarte.

Vlkovic

PS: Pisal som to len tak narychlo, dufam,
ze tam nie su nejake chyby.

Vkladani hodnoty NULL

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 19.3.2001 07:20:18

Zrejme bude treba nastavit typ parametru (vstupni/vystupni, integer,
string ...). Jak ma program vedet co po nem chces ? :-)

18.03.2001 Hazuka Filip:
> [...]

> From: Martin Kubecka [mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz]

> DataModul.KopirovaniD.ParamByName('Cislo_cer').Clear;

Video Capture pres AviCap32.dll

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 19.3.2001 07:30:56

Ahoj,

Stahl jsem si pro delphi podporu, ktera vyuziva knihovnu AviCap32.dll(plus
jeste nejake dalsi knihovny).
Chtel bych sejmou obraz z urciteho zarizeni s video vstupem (presneji Ati
Rage 128 Pro) v urcitem okamziku.
Coz by melo fungovat. Jenze na W2000CZProf to nejak nefunguje.
Pri pokusu u ulozeni obrazu do obrazku, nebo do clipboradu to zahlasi chybu.
U souboru - Chyba pri ukladani obazu do souboru xxx.BMP. Pritom se soubor
vytvori s nulovou delku.
U clipboardu - Nedostatek pameti.

Zkousel jsem to na Win98 a tam to funguje bez problemu.

Mam nainstalovane nove ovladace na Ati a pak Direct8...

D5Prof, Win2000CZ

Instalace BDE s Inno Setupem v silent modu?

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 19.3.2001 07:34:00

> tu anglickou

No, toz jsem zjistil, ze ten switch /s s tim BdeInst nefunguje ...
Zkusil jsem si aspon pocestit hlasky. Nechtel jsem hrabat primo do DLL, tak
jsem si vytvoril BdeInst.csy, na Win 2K to slapalo, ale ve Win95 to hodilo
hlasku:"String list does not allow duplicates." ...

Tom�# Vlad�k
vladik(zv)swadvice(tec)cz
ICQ# 101763081

Vkladani hodnoty NULL

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 19.3.2001 07:36:33

> [...]
> Zkousel jsem jak DataModul.KopirovaniD.ParamByName('Cislo_cer').Clear;
> tak take DataModul.KopirovaniD.ParamByName('Cislo_cer').IsNull; a ani

IsNull je funkce, ktera udava, zda udaj ma hodnotu null, cili pro
prirazovani nema vyznam. Hodnota null neni zadneho konkretniho
typu (patri do vsech domen). Pred volanim
ParamByName('Cislo_cer').Clear jeste nastav
ParamByName('Cislo_cer').DataType := dtString

nebo neco podobneho (pisu to ted z hlavy bez Delphi) - misto
dtString das samozrejme typ, ktery tam patri.

Jina moznost, nevim, nakolik pouzitelna v tomto pripade, je, jiz pri
sestavovani prikazu insert uplne vynechat sloupce, v nichz ma byt
hodnota null (pokud nemaji na serveru definovanou nejakou default
hodnotu).

David Lebeda

instalace MSDE

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 19.3.2001 07:49:52

Ahoj,

na http://msdn.microsoft.com/library/techart/deploybus_depdbsol.htm je
podrobny popis vsech zalezitosti, ktere je treba delat pri instalaci MSDE.

K tem tvym vecem, tam radi vykaslat se na nastavovani v service manageru
autostartu, ale pridat do HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
program (tam uvadeji script ve VB), ktery zavola metodu SQLServer.Start
(snad COM objektu SQLDMO.SQLServer) - bohuzel jsem presne nepochopil kde se
sezenou zdrojaky na ktere je v textu odkazovano.

A pokud by se MSDE spoustelo odsud, tak to mozna resi i tu druhou otazku -
poradi nekdo jak presne probiha spousteni veci v Run, RunOnce apod?

Od: Hazuka Filip [mailto:filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz]
Odesl�no: 18. b�ezna 2001 21:58
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
P�edm�t: Vkladani hodnoty NULL

> [...]

> Try
DataModul.KopirovaniD.ExecSQL;

> Nevite nekdo jak MS SQL server donutit, aby tam vlozil hodnotu Null.

IB a collate

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 19.3.2001 08:38:50

From: Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz>
> [...]
> Coz by melo fungovat. Jenze na W2000CZProf to nejak nefunguje.
> Pri pokusu u ulozeni obrazu do obrazku, nebo do clipboradu to zahlasi

mozno to bude suvisiet s velkostou ukladaneho obrazku. Posielam kusok kodu,
ktory u mna funguje pre porovnanie.
AviCap: TAviCap; // delphi-wrapper pre hCapWnd
pouzivam tieto spravy na zachytenie obrazku
SendMessage(hCapWnd, WM_CAP_SET_OVERLAY, {True/False}, 0)
SendMessage(hCapWnd, WM_CAP_GRAB_FRAME_NOSTOP, 0, 0)
SendMessage(hCapWnd, WM_CAP_FILE_SAVEDIB, 0, {DibFileName})

procedure TAviCap.SaveToFile;
var
IsOverlay: Boolean;
begin
IsOverlay := Overlay;
Overlay := False;
capGrabFrameNoStop(FCapWndHandle);
capFileSaveDIB(FCapWndHandle, lParam(FDIBFileName));
Overlay := IsOverlay;
end;

procedure TLiveVideoForm.Snapshot(FileName: string);
var F: File;
begin
AviCap.SaveToFile;
AssignFile(F, AviCap.DibFileName);
Rename(F, FileName);

Oracle8 pres ODBC

[*] Martin Kleiner <mkleiner(zv)seznam(tec)cz> - 19.3.2001 11:01:53

Mam potize s pristupem k Oracle 8.1.7. Enterprise pres ODBC.
Konkretne se to tyka fieldu typu NUMBER.
Pokud pouziju SELECT na tabulku kde nektery z numerickych fieldu ma hodnotu
NULL,
dostanu chybu (Oracle)(ODBC)Restricted data type attribute violation.

SQL dotaz poustim v SQL Exploreru.
Pouzivam Oracle ODBC Driver 8.01.07.00. a BDE 5.11
Chyba se vyskytuje i pri pouziti native linku od Borlandu.
Pokud pustim dotaz primo v Oraclu (napr. v SQL Plus Worksheet, tak je vse v
poradku).

modelovy priklad:

TABULKA:

CREATE TABLE pokus1(
id NUMBER(10) NOT NULL,
cislo1 NUMBER(10),
cislo2 NUMBER(15,2),
CONSTRAINT pk_pokus1 PRIMARY KEY (id)
);

DATA:

ID CISLO1 CISLO2
-- ---------- ----------
1 22123 10

DOTAZ:

SELECT * FROM pokus1
vrati chybu

pokud udelam UPDATE pokus1 SET cislo2=12 WHERE id=10
tak bude select fungovat v poradku

Diky za pomoc

Martin Kleiner

IB a collate

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 19.3.2001 11:27:07

Ahoj,

> Dalsim duvodem je snadna zmena struktury. POkud si totiz zdefinujes jeste
> nejake vlastnosti domeny
> treba kontrolu rozsahu, staci to menit jen na jednom miste.
*****Na jednom miste plus na milionech dalsich v pripade parametru pro
procedury, protoze typy parametru nemohou byt definovany domenami. :-(
Povazuji to za nedotazenost IB.

* K Jezisku, panacka, ja se budu kolebati...
* Narodil jsem se, radujte se...
--------------------------------------

Registry WINDOWS

[*] "Milan Skalsk�" - 19.3.2001 10:55:04

Jasne jasne ... byl bych moc vdecnej :)))
... a za tu adresu taky dik :)

P.S:
Nejakou jinou neznas ? (Ne ze bych nebyl anglofil, ale neco v cestine,
polstine, rustine nebo nejakem jinem slovanskem jazyce ?????) :)))

> [...]
>Korunova�n� 6
>Praha 7
>
> Ahoj lidi, nevite nekdo o nejakych internetovych strankach nebo
>odborne literature, ktera se zabyva registrama Windows na trosku hlubsi
>urovni ???
>
>Zajimala by mne hlavne systemova politika (kde co kdy a jak
>zakazat,povolit,
>
>zobrazit, nezobrazit, loadovat, neloadovat, spou#t�t nespou#t�t ... atd.)
> ... ale teky bych rad sehnal nejakeho kompletniho pruvodce po registrech
>... vsechno bude lepsi nez literatura od Microsoftu, kde nereknou skoro nic

=============
Milan
Delphi beginner
Delphi 3, W98

orisek

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 19.3.2001 11:56:00

> [...]
> OS.dwOSVersionInfoSize := SizeOf(OS);
> GetVersionEx(OS);
> Result := ( OS.dwPlatformId = VER_PLATFORM_WIN32_NT );

Zlepsovak:

Uses Sysutils;
function isWindowsNT: boolean;
// zisti, ci ide o Windows NT
var OS: TOSVersionInfo;
begin
Result := Win32Platform = VER_PLATFORM_WIN32_NT

Pretekani systemovych prostredku

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 19.3.2001 11:56:49

Pro zobrazovani a zkryvani radsi pouzivej Show a Hide.

Petr Jur�k, Spr�vce s�t�, program�tor
COMET System s.r.o.
1.M�je 1220
756 61 Ro�nov pod Radho#t�m
tel. 0651/653990
fax. 0651/653993
www.cometsystem(tec)cz

[...]

COMET System Network Administrator.

C++ dialog

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.3.2001 12:26:56

From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>
> nevite nahodou nekdo, jak se urcuji souradnice v C++ dialogovych
> oknech? Rozebral jsem resource dialogu a zjistil jsem, ze
> souradnice neodpovidaji pixelum.

Ahoj,

pomoci dialog units. Podivej se na funkce MapDialogRect a GetDialogBaseUnits.

Petr Vones, amatersky programator

Pretekani systemovych prostredku

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 19.3.2001 12:28:45

> [...]
>potreboval bych poradit mozna s banalni veci, ale ja se u ni pekne potim;). Muj problem spocivas v tom, ze si necham v programu vytvorit vsechny >formulare automaticky a pak mezi nimi prepinam pomoci Visible:=true/false; Samozrejme krome hlavniho. Obcas se ovsem stava, ze tato procedure >spotrebuje vsechny systemove prostredky. Nechapu proc, kdyz vsechnyformulare jsou jiz predem vytvorene a proc program nasledne spadne s >hlaskou Out of system resources. Nevi nekdo, jak by se toto dalo osetrit? Predem dik!

Kazdy formular spotrebuje pri vytvoreni vice ci mene prostredku. Takze jedine reseni je vytvorit si formular tesne pred tim, nez jej skutecne potrebuji a po uzavreni jej zase odstranit. Je to vic psani, ale asi s tim nic jineho delat neda.

KADAO

[*] Richard Valny <Richard.Valny(zv)oku-st(tec)cz> - 19.3.2001 12:42:15

Pouzivam.
Vcelku spokojenost, pouze se mi nedari vytvaret nove databaze (i kdyz to delam podle popisu v helpu). Syntakticky dobre ale hodi to behovou chybu. Da se to obejit distribuci prazdne databaze s programem.>>> JBenes(zv)cpoj(tec)cz 7.3.2001 10:41:50 >>>
Ahoj,

pouzivate, prosim, nekdo KADAO?

pocet radek v souboru

[*] Richard Valny <Richard.Valny(zv)oku-st(tec)cz> - 19.3.2001 12:44:19

Ahoj,
lze nejak jednoduse (a hlavne rychle) zjistit pocet radek v textovem souboru?

Soubory maji radove 2 MB a kolem 9 000 radek. (nejvetsi zatim mel asi 5 MB)

Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216
Smetanova 533 fax. 0342-323 746
386 22 STRAKONICE

orisek

> function StripBackSlash ( const Path: string ): string;
> // vypusti koncovy BackSlash

Nevim od jake verze D ,ale v D5 urcite jsou v sysutils
funkce IncludeTrailingBackslash a ExcludeTrailingBackslash
ktere ti bud pridaj / zrusej backslash - pokud tam neni/je

Obcas si rikam ze asi budu muset zacit cist ty kusy
helpu Co je noveho. Tady ty funkce jsem nasel
vicemene nahodou tak nedavno :-)

Radek

DelphiX & TBackgroundSprite

[*] Luis <xx1(zv)atlas(tec)cz> - 19.3.2001 13:00:45

> [...]
> TPictureCollectionItem ma Picture: TPicture.
> Takze staci napsat napr.: BackSpr.Image.Picture.LoadFromFile('bla.bla').

Za prve : Problem je v tom, ze ja si tu Bitmapu generuju za behu, takze
LoadFromFile pouzit nemuzu. ( ulozit na disk to, co vygeneruju a pak
to nacist mi nepripada vhodny )
Za druhe : BackSpr.Image.Picture.LoadFromFile('bla.bla') sem zkousel
hned na zacatku a neslo to.

Luis

Pretekani systemovych prostredku

[*] David #�ra - 19.3.2001 13:41:55

Diky, no kdyz vytvarim formulare rucne tak se me stava ze pg pada. Jeste sem se do toho moc nedostal. Jen me zarazi, proc to pada az po delsim pouzivani pg a ne hned. Muzes me aspon v kostce popsat jak funguji frames...nejak sem to nepochopil ani pomoci chytry literatury:)
David S.
ps: jeste jednou dik;)))))

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Subject: Re: OT -mail client

> [...]
>
> Ahoj,
>
> jaka verze OE ? OE5.01SP2 mi funguje (narozdil od OE4) bez problemu.

[*] Martin Kleiner <mkleiner(zv)seznam(tec)cz> - 19.3.2001 16:19:03

To mi bohuzel nepomuze, protoze chyba nastava i u celych cisel - takze
decimal separatory na to nemaji vliv.

Martin Kleiner

> Nevim, zda-li Ti to pomuze, ale my jsme meli trochu obdobne potize a
resili
> jsme to nastavenim session (je to klasicky SQL prikaz, ktery se vzdy musi
> provest na pocatku startu aplikace):
>
> alter session set nls_numeric_characters = '.,'
>
> S pozdravem
> Jiri Goth

OT -mail client

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 19.3.2001 17:02:09

> OE 5.00 - 2919 - 6700
> - tusim ze je z baliku s Explorerem 5.5

To samy mam ja - prave jsem zkousel instalovat IE 5.5 SP1 - a bylo mi
receno, ze pouzivam posledni verze vsech komponent cili doporucuje se SP1
neinstalovat znovu :-(

Co s tim? SP2 pro IE5.5 neni (nenasel jsem jej u MS)

D. Toman

Jak zjistit aktualni prava

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 19.3.2001 17:41:44

Zdravim.
Jak zjistim (u WinNT/2000) ze je program spusten s administratorskymi pravy.
Jde mi o to, ze pri registraci programu potrebuji zapisovat do klice HKLM,
kam normalni user nemuze.

Predem dik.

Ludek

Nastroj pro UML

[*] Ondrej Krajicek <xkrajic(zv)ics.muni(tec)cz> - 19.3.2001 18:36:39

Dobry den vsem,

vim ze se uz tomhle vedla diskuse pred davnymi
casy. Muzete nekdo doporucit freeware
(klidne i v Jave) modelovaci nastroj ?

Ondrej Krajicek

Ondrej Krajicek OK-)
email: xkrajic et {ics,fi}.muni(tec)cz
Omnia ad maiorem Informaticae gloriam.
email: okay at sourceforge.net -->>> The Nexus Framework <<<--
Of course we can, moreover we must, it is our holiest duty.

OnKeyDown a Free

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 19.3.2001 18:39:14

> [...]
> OnkeyDown := DBLookupComboBox1KeyDown;
>
> procedure TForm1.DBLookupComboBox1KeyDown(Sender: TObject; var Key: Word;

Neni nahodou potreba taky nastavit Datasource a DataField ?

Ludek

Oracle8 pres ODBC

[*] Olesia <olesia(zv)idirect(tec)com> - 19.3.2001 12:58:53 -0500

Ked tam nemas vela fieldov, skus dat select nvl(field,0) ,.... from tabulka
Potom ti null dosadi nulou
Lelitka

> To mi bohuzel nepomuze, protoze chyba nastava i u celych cisel - takze
> decimal separatory na to nemaji vliv.
>
> Martin Kleiner

> resili

> hodnotu

pocet radek v souboru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.3.2001 19:31:50

From: "Richard Valny" <Richard.Valny(zv)oku-st(tec)cz>
> lze nejak jednoduse (a hlavne rychle) zjistit pocet radek v textovem
> souboru?

Ahoj,

napriklad takhle. JclFileUtils je na (http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL)

uses
JclFileUtils;

function FileLinesCount(const FileName: TFileName): Integer;
var
Stream: TJclFileMappingStream;
P, EndP: PChar;
Stream := TJclFileMappingStream.Create(FileName, fmOpenRead or
fmShareDenyWrite);
try
P := Stream.Memory;
EndP := P + Stream.Size;
while P < EndP do
begin
if P^ = #10 then
Inc(Result);
Inc(P);
Stream.Free;

OT -mail client

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.3.2001 19:41:15

From: "Adam Feistner" <feistna(zv)volny(tec)cz>
> OE 5.00 - 2919 - 6700
> - tusim ze je z baliku s Explorerem 5.5

Ahoj,

pochybuji, tohle spis vypada na OE5.01 bez SP. Viz verze IE:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q164/5/39.ASP

Petr Vones, amatersky programator

OT: Re: OT -mail client

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 19.3.2001 20:26:58

Zdravim

A tenhle to quotuje spravne? Ja mam 5.50.41.33.2400 (verze 5.5 od atlasu) a
obcas to quotuje, obcas
ne.

Pozice kurzoru a vyber v ComboBox

[*] Jan Dubsk� <hdplot(zv)seznam(tec)cz> - 19.3.2001 20:27:58

Mam nasledujici problem.
V udalosti OnExit komponenty ComboBox potrebuji zjisti na ktere pozici se nachaz� kurzor, pripadne jestli bylo neco vybrano. Pouziti nasledujici procedury ale nefunguje Obe integer hodnoty jsou vzdy 0, vybrany text je prazdny string. A jak lze zjisti, na ktere pozici je umisten kurzor, pokud neni nic vybrano.

procedure TForm1.ComboBox1Exit(Sender: TObject);
begin
Label1.Caption := IntToStr(ComboBox1.SelStart);
Label2.Caption := IntToStr(ComboBox1.SelLength);
Edit1.Text := ComboBox1.SelText;
end;

Dotaz (mozna) budouciho kolegy

[*] Martin Burle <mburle(zv)volny(tec)cz> - 19.3.2001 20:31:26

DD,
obracim se na (mozna) budouci kolegy - uzivatele Delphi:

Po letech programovani v prostredi Paradox for DOS se, konecne, chystam
dalsi veci delat pod Wokny. Windowsove verze Pdoxu mne zatim nepresvedcily
(a
bojim se, za ani nova verze 10 neprinese moc noveho), hledam tedy
alternativu. Mam par zkusenosti s Deplhi 3, takze se poohlizim timto
smerem.

Desim se ale toho, ze budu muset stravit spoustu casu (a toho mam strasne
malo) vytvarenim zakladniho aplikacniho rozhrani, mohu-li tomu tak rikat.
Potreboval bych si trochu zrychlit start. Tedy, muj dotaz zni:

1.Da se ziskat nejak knihovna, komponenta (tady v tom nemam prilis jasno)
apod., ktera resi zakladni prostredi pro multiokenni databazove aplikace,
vcetne prekladu hlasek BDE? Nebo to uz je v Delphi obsazeno? Kde?
Predstavuji si napr. komponentu (rikejme ji treba tableFrame), ktera umi v
pripade udalosti (treba touch, departRecord apod) zavolat knihovnu, ktera
obsahuje obecnou obsluhu udalosti, doplnitelne vlastni obsluznou procedurou
(na zaklade vlastnosti te volajici komponenty), take obsahuje obecne ceske
reseni datovych filtru, prepinani setrideni (indexu) apod.

2.existuje nejaka volne dostupna ukazkova aplikace, vc zdrojaku?

Diky za odpovedi,

Martin Burle

HWND aktivniho prvku

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.3.2001 20:44:44

From: <pepek_007(zv)post(tec)cz>
> Pokud se nemylim, tak Screen.ActiveControl.Handle funguje jen pro moji
> aplikaci :-( Ja to ovsem potrebuju obecne pro cely system.

Ahoj,

pak to lze udelat napriklad takhle:

function GetSystemFocusWindow: HWND;
var
GuiThreadInfo: TGUIThreadInfo;
_GetGUIThreadInfo: function (idThread: DWORD; var pgui: TGUIThreadinfo):
BOOL; stdcall;
ForeWnd: HWND;
ForeTID: DWORD;
(zv)_GetGUIThreadInfo := GetProcAddress(GetModuleHandle(user32),
'GetGUIThreadInfo');
if Assigned(_GetGUIThreadInfo) then
begin
GuiThreadInfo.cbSize := SizeOf(GuiThreadInfo);
if GetGUIThreadInfo(0, GuiThreadInfo) then
Result := GuiThreadInfo.hwndFocus
begin // Win95 does not have GetGUIThreadInfo function
ForeWnd := GetForegroundWindow;
if ForeWnd <> 0 then
begin
ForeTID := GetWindowThreadProcessId(ForeWnd, nil);
AttachThreadInput(GetCurrentThreadId, ForeTID, True);
Result := GetFocus;
AttachThreadInput(GetCurrentThreadId, ForeTID, False);

Dotaz (mozna) budouciho kolegy

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.3.2001 20:48:12

From: "Martin Burle" <mburle(zv)volny(tec)cz>
> [...]
> apod., ktera resi zakladni prostredi pro multiokenni databazove aplikace,
> vcetne prekladu hlasek BDE? Nebo to uz je v Delphi obsazeno? Kde?

pokud ti mohu poradit, tak na souborove databaze typu Paradox zapomen a prejdi
na nejaky SQL server. Napriklad InterBase 6 je dokonce zdarma:
http://www.borland.com/interbase/

Petr Vones, amatersky programator

OnKeyDown a Free

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 19.3.2001 20:55:20

Zdravim

Ja bych to zkusil natvrdo pretypovat.

if Key = 27 then (Sender as TDBLookupComboBox).Free;

> From: "Vladislav Cadsky" <delphi(zv)cadsky(tec)cz>
OnKeyDown

Word;

Nastroj pro UML

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 19.3.2001 21:12:15

Jeden freeware pro osobni pouziti je D.OB (tusim ze Delphia Object
Model). Je treba se u nich zaregistrovat, ale registrace je zdarma. Z
tech freewarovych nevypadal spatne.

a nakonec www adresa:
www.ii.atos-group.com/rhone-alpes/dom/english/index.html

Muzes zkusit www.objects(tec)cz, nekde tam byl prehled OM nastroju vcetne
ceny atd.

19.03.2001 Ondrej Krajicek:

> Dobry den vsem,

> vim ze se uz tomhle vedla diskuse pred davnymi
> casy. Muzete nekdo doporucit freeware
> (klidne i v Jave) modelovaci nastroj ?

> Ondrej Krajicek

Nastroj pro UML

[*] Radim Kunz <privat(zv)casestudio(tec)com> - 19.3.2001 22:25:22

> Dobry den vsem,
>
> vim ze se uz tomhle vedla diskuse pred davnymi
> casy. Muzete nekdo doporucit freeware
> (klidne i v Jave) modelovaci nastroj ?
>
> Ondrej Krajicek

http://www.objectsbydesign.com/tools/umltools_byCompany.html

Radim

OnKeyDown a Free

[*] Vladislav Cadsky <delphi(zv)cadsky(tec)cz> - 19.3.2001 22:45:37

Zdravim, diky, ale ani tohle bohuzel nepomaha :(

> if Key = 27 then (Sender as TDBLookupComboBox).Free;
>
> Hurricane

KADAO

[*] Ludek Paral <ludek.paral(zv)telecom(tec)cz> - 19.3.2001 22:50:42

Ahoj,

chtel jsem pouzit KADAO pro SELECT Master-Detail dvou tabulek FoxPro z dvou adresaru (drive jsem pouzil BDE4.51 s Query a v selectu jsem uvedl celou cestu), ale zde mi veskere ovladace na ODBC (W2000/ODBC z Office2000) zadaji o jeden adresar. Mate nekdo zkusenosti s nastavenim ?

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.3.2001 22:53:55

From: "Vladislav Cadsky" <delphi(zv)cadsky(tec)cz>
> Zdravim, diky, ale ani tohle bohuzel nepomaha :(

Ahoj,

a nebylo by jednodussi jej pouze skryt pomoci Visible ?

Petr Vones, amatersky programator

Jak zjistit aktualni prava

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.3.2001 23:51:07

From: "Lud�k ZITA" <konference(zv)sales(tec)cz>
> Jak zjistim (u WinNT/2000) ze je program spusten s administratorskymi
> pravy.

Ahoj,

v JCL (http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL) je funkce IsAdministrator.

Petr Vones, amatersky programator

OT -mail client

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.3.2001 23:52:51

From: "Hurricane" <hurricane(zv)quick(tec)cz>
> A tenhle to quotuje spravne? Ja mam 5.50.41.33.2400 (verze 5.5 od atlasu) a
> obcas to quotuje, obcas ne.

Ahoj,

pouzivam verzi z IE5.01SP2 US - 5.50.4522.1200. Mam nastaveno pouzivat jen
plain text a oba fonty (tedy fixed i variable) jako "Courier New" aby to vzdy
zobrazovalo font s pevnou sirkou znaku.

Petr Vones, amatersky programator

AddMenuItem za behu

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 20.3.2001 01:08:38

Zdravim.
Potrebuji za behu pridavat Itemy do MainMenu.
Problem je v tom, ze pocet a obsah polozek menu, ktere se mi ma rozbalit
znam az v tom okamziku, kdy na menu kliknu.
Chtel jsem to udelat nejak takhle :

Zobrazit1.Clear;
TS := TStringList.Create;
try
TS.Text := 'PouzeJednoMeny'; //Zde naplnim TS prislusnymi Captiony,
//v tomto pripade pouze jednim
for i := 0 to TS.Count-1 do
begin
NewItem := TMenuItem.Create(self);
NewItem.Caption := TS[i];
NewItem.OnClick := ObsluhaClick;
Zobrazit1.Add(NewItem);
TS.Free;
end;

Jenomze se mi po kliknuti nic nerozbali.
Pokud dam pryc prikaz Zobrazit1.Clear pak se pri prvnim "clicku" nic nestane
a pri druhem jsou tam dve polozky.

Predem dik.

Ludek

Visual Assist pre Delphi

[*] Ing. Patrik Tesar <tesar(zv)rainside.sk> - 20.3.2001 05:17:42

Caute

Neviem, ci niekto poznate Visual Assist k VC++ ...

Ak ano, poznate nieco podobne aj k Delphi?

Tato utilitka fakt pri programovani DOST pomaha.

Visual Assist pre Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.3.2001 05:32:05

From: "Ing. Patrik Tesar" <tesar(zv)rainside.sk>
> Neviem, ci niekto poznate Visual Assist k VC++ ...

Ahoj,

ne, co je to zac ?

Petr Vones, amatersky programator

Poradi nacitani property

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.3.2001 05:34:38

From: "Jiri Binder" <j.binder(zv)albacon(tec)cz>
> jde nejakym zpusobem ovlivnit poradi v jakem jsou
> u komponenty nacitany published property? Popr. jak takove

Ahoj,

melo by to byt v poradi v jakem jsou uvedeny v published sekci.

> zavislosti resit. Nejak drevacky jsem to udelal, ale neni nejaky
> standardni mechanizmus?

Lze nacist hodnotu do pomocne promenne a pak v metode Loaded provest potrebne
akce.

Petr Vones, amatersky programator

Ochrana freeware proti piratstvi?

[*] daniel.hrna(zv)sme(tec)cz - 20.3.2001 06:10:17

Me se osvedcilo pri spusteni programu kontrolovat jak UserName tak v.c. HDD
(C:).
V dnesni dobe jsou v pocitaci pevne disky a ty maji v.c. Pokud ho nactes a
treba xorujes se jmenem (pripadne dalsimi informacemi o uzivateli) dostanes
nejaky kod. Pri spusteni ho zkontrolujes a spustis program pokud souhlasi.

PS: Pokud si uzivatel vymeni pevny disk (C:) pozada o nove cislo a dostane
ho, pokud je evidovany.Jinak program, samozrejme funguje (s urcitymi
omezenimi), zalezi uz jen na programatorovi, jakou politiku zvoli.
Kazdopadne mam takovy nazor, ze pokud nekdo spusti "neregistrovanou, demo"
verzi nemela by mu nabourat system (uz jsem to taky videl: program po
mesici, kdy vyprsela doba pro demo verzi, mazal *ini soubory. Takoveho
programatora .....

PS: Ale pro dnesniho programatora a crackera by asi nebyl problem cracknout
nejaky programek .... Takze jedni se snazi a druzi dokazuji, ze jsou taky
dobri. A stale dokola...

Cau Dan

> Zajimalo by mne, jak to mate technicky resene. Treba to cislo na
zpristupneni programu je stale stejne? Pak se ale neda zarucit, ze ho nejaky
uzivatel toho freewaru da volne k dispozici...

Detekce pohybu kamerou

[*] BONNEL TECHNOLOGIE, v�voj <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 20.3.2001 06:11:37

Nekdo tu pred casem shanel reseni detekce pohybu pri snimani kamerou. Mozna
by pomohl programek

Vascam v1.0 [2.7M] W9x/NT/2k FREEWARE
http://www.digitalsecurity.uk.com/cctv_system/download/vascam10.exe

{Motion detection for Webcams} Home security makes me feel so... secure.
This tool will keep an eye out for intruders -- or things that go bump in
the light. Ya know, like burglars, peeping toms, the Easter Bunny, etc. See,
it detects motion and snaps a picture when it sees something lurking in the
shadows. "Sprocket, what were you doing with that knapsack? And why were you
wearing a ski mask?" You can monitor images from the Web or FTP site,
control how many images the camera takes before it stops, and change
sensitivity so the camera doesn't start shooting whenever the lights flicker
just a little. Of course, I'd never change my own sensitivity.

Zdravim

Mira Ondrisek
PGP podporovano

OT -mail client

[*] Do�ekal Radek <RDocekal(zv)csas(tec)cz> - 20.3.2001 07:45:18

> [...]
> pouzivat jen
> plain text a oba fonty (tedy fixed i variable) jako "Courier

Nevim jak OE, ale u Outlooku 2000 tohle nestaci, protoze se jeste rozlisuje
kodovani. Pokud pouzivas Central European (iso-8859-2), coz je jedine
spravne (viz http:/www.cestina(tec)cz) a nekdo Ti posle mail napr. ve Western
European, tak Outlook 2000 zobrazi i pri Tvem nastaveni fontu Arial )-8

<mailto:rdocekal(zv)csas(tec)cz> ICQ: 9008367

OnKeyDown a Free

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 20.3.2001 07:48:48

Nepomohlo by do KeyDown do tela ifu pridat key := 0 ? Ale myslim
ze to nebude ono. Napada me, jestli problem neni v tom, ze ten
DBLookupComboBox zrusi sam sebe uvnitr sve vlastni metody,
takze si reze vetev sam pod sebou. Co kdyby misto volani free
posilal zpravu nekam do hlavniho formu a ten provadel vymaz az na
zaklade teto zpravy?

David

Pozice kurzoru a vyber v ComboBox

[*] #u�ka R�bert <spravca(zv)lumen.sk> - 20.3.2001 08:06:00

[�u#ka R�bert]
Neviem ci som to spravne pochopil ale myslim ze hladas

Label1.Caption:= ComboBox1.Items.Strings[ComboBox1.ItemIndex];

[...]

Informacia od NOD32 1.74 (20010315)

Tato sprava bola preverena systemom NOD32 pre Exchange.
http://www.nod32.com

Kompilace .RC souboru

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 20.3.2001 08:35:44

Ahoj,

udelal jsem unit, ve ktere bych chtel mit k dispozici bitmapy z resourcu.
Tak jsem vyrobil unit.rc soubor a do .pas jsem pridal radek

{$R 'unit.res' 'unit.rc'}

ale to mi hlasilo, ze unit.res neexistuje. Totez kdyz jsem tam dal absolutni
cestu na .res i .rc.

Nakonec jsem skoncil u toho, ze kompilaci .rc na .res provadim rucne. Ale D5
to prece umi sama (ale vypada, ze pouze v .dpr souboru). Nevite nekdo jak
delphiny presvedcit aby mi prekompilovali .rc sami?

Diky

Jan Krizek
- D5Prof Update 1, W2K -

p.s.: tohle jsou ty pripady, kdy je videt, ze Delphi/Pascal je jenom na
hrani a na poradne programovani je C/C++ s jeho propracovanym MAKE.
Neexistuje MAKE integrovany do IDE Delphi?

komponenty - nastaveni property

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 20.3.2001 08:36:17

A mas vytvoreny objekt typu TFont ???
Dale doporucuji na promenne s tim fontem nastavit obsluhu udalosti OnChange a
pak take odchytavani zpravy CM_FONTCHANGE.

mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

P.S.: Muzu poslat komponentu, kde jsem s tim pracoval (potomek TCustomLabel)

> Dosel jsem do doby kdy si potrebuju udelat vlastni komponentu ale uz se oni
> snazim nekolik veceru a nic. Pro zacatek jsem si vzal jako predka
> TWinControl, pomoci create v nem vytvorim dalsi dve componenty(TEdit a
> DBLookUpListBox), zbytek dodelam az budou chodit tyto dve. A problem.
> Property jako Text, Color nebo visible mi dosadi pomoci Set bezvadne ale
> napriklad Font mi dosadi pouze pokuk v obj.insp. otevru dialog. A HLAVNE CO
> SE ZMENOU VELIKOSTI. Same Aplikace zpusobila vyjimku, nebo " nema predka.
> Zmena velikosti mi FEdit.Width = Width mi funguje pouze v porcedure Loaded.
> [...]

Kompilace release verze

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 20.3.2001 08:42:44

Ahoj,

chtel jsem si udelat pro Delphi neco jako je v VC++ kompilace Release verze.
Tedy s pevnym nastavenim prekompilovat projekt.

Vytvoril jsem si davku, ktera by kompilovala distribucni verzi. Volam dcc32
a snazim se predavat napr. pres parametr -D nastavene promenne preprocesoru,
ale bohuzel se mi to porad kouka do .cfg souboru u projektu. Nevite jak tomu
zabranit?

Pripadne, podelte se jak delate Release kompilaci vy?

Jan Krizek
- D5Prof Update 1, W2K -

Dotaz (mozna) budouciho kolegy

[*] Martin Burle <mburle(zv)volny(tec)cz> - 20.3.2001 08:59:55

I o tom uvazuji. Proc ne. ale opet - programovani me zivi jen castecne, a
protoze jsem se pokousel vytvorit jakesi rozhrani pro PdoxWin, vim, ze je to
prace na hodne dlouho. Pokud by bylo neco hotoveho, rad bych to koupil...

Martin Burle

> [...]
prejdi
> na nejaky SQL server. Napriklad InterBase 6 je dokonce zdarma:

Cteni teto konference

[*] Martin Burle <mburle(zv)volny(tec)cz> - 20.3.2001 09:04:31

Je mozne tuto konfenci cist primo z Outlook Expresu, bez nutnosti stahovat
zpravy? Ac ve vzlastni slozce, je to neprehledne. Ctu tak nejake jine news
(treba comp.databases...), je to mnohem prehlednejsi, stahuji jenom zahlavi
a jenom kdyz chci...

Martin Burle

> Zdravim, diky, ale ani tohle bohuzel nepomaha :(
> Vlada

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 20.3.2001 09:05:34

>Diky, no kdyz vytvarim formulare rucne tak se me stava ze pg pada. Jeste sem se do toho moc nedostal. Jen me zarazi, proc to pada az po delsim >pouzivani pg a ne hned.

A neni to tim, ze je po zavreni neuvolnujes?

MapViewOfFile & Win95 - diskuse

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 20.3.2001 09:30:06

DD,

MS pise na MSDN, ze mapovane fily mohou nefungovat v pripade, ze je malo
mista na disku pro zvetseni swapu:

Windows 95: MapViewOfFile may require the swapfile to grow. If the swapfile
cannot grow, the function fails.

Zajimalo by me cim to muze byt zpusobeno (diky teto poznamce mam z
mapovanych filu trochu strach). Win95 nejsou schopny namapovat file rovnou
do pametoveho prostoru? Kopiruji snad ten file do swapu ?!? Pak by to bylo
zaroven i znacne pomale...

D. Toman

OT -mail client

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 20.3.2001 09:43:25

> From: "Adam Feistner" <feistna(zv)volny(tec)cz>

Instaloval jsem IE 5.5 - a v nem je opravdu OE s touhle verzi (IE samotny
hlasi 5.50.4522.1800 coz by mel byt IE5 SP1)

> Ahoj,
>
> pochybuji, tohle spis vypada na OE5.01 bez SP. Viz verze IE:
> http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q164/5/39.ASP
>
> Petr Vones, amatersky programator

CAPTURE VIDEO

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 20.3.2001 10:05:54

AHOJ. tenhle dotaz jsem uz psal, ale bohuzel zatim jseem ho nevyresil,
tak ho posilam znova.

Mam ATI Rage 128 Pro s video vstupem. Potreboval bych v urcitem okamziku
sejmout obraz. Stahl jsem si nekolik prikladu pro delphi 5, ktere vyuzivaji
VfW(AviCap32). Bohuzel pri pokusu ulozit obraz to hodi chybu - Chyba pri
ukladani sninmku do souboru xx.bmp. Ppokud se to pokusim ulozit do schranky,
vyhodi to chybu - Nedostatek pameti.
pokud zvolim jiny zdroj nez ATI kartu, treba Web Kameru pres usb, tak to
probehne bez problemu. Tozn. Obraz se mi ulozi do souboru..

Predem moc dekuji.

OT -mail client

[*] Adam Feistner <feistna(zv)volny(tec)cz> - 20.3.2001 10:07:30

Takze novejsi verze / se SPem quotujou / radi zpravy podle konverzace spravne?

Jinak s nicim jinym tu problem nemam. Mne to odpovida vzdy spravne, t.j. v plaintextu s nastavenym kodovanim...

> [...]
> plain text a oba fonty (tedy fixed i variable) jako "Courier New" aby to vzdy

[*] Ing. Patrik Tesar <tesar(zv)rainside.sk> - 20.3.2001 10:23:13

Nachadza sa to na www.wholetomato.com
a je to take nieco ako Code Insight v Delphi, ale OVELA namakanejsie
Programovanie v VC++ bez tejto utilitky si uz neviem ani predstavit
a strasne mi chyba v Delphi...

delphi a linux, freeware komponenty

[*] tmara(zv)itsys(tec)cz - 20.3.2001 10:28:05

> Dobre jitro,
> 1) Nekde jsem zaslechl, ze existuje Delphi pod Linuxem, co je na tom
> pravdy? V pripade ze to ne neni blabol, mate s nim nekdo nejake
> zkusenosti?
> 2) Dalsi dotaz se tyka komponent. Nekde si stahnu nejakou freeware
> komponentu a pouziju ji ve svem programu. Mohu potom tento program
> komercne sirit i s touto komponentou?
> 3) Kde bych mohl najit nejakou dobrou freeware komponentu pro prehravani
> .MP3? Na Torrym jsem uspesny nebyl, vlastne ani nikde jinde :)) Nejradeji
> [...]

Kompilace release verze

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 20.3.2001 10:36:30

> [...]
tomu
> zabranit?
>
> Pripadne, podelte se jak delate Release kompilaci vy?

kazdou unitu (project file) mam doplnenou na zacatku o radek:

{$I DEFINE.INC}

define.inc obsahuje veskere nastaveni kompilatoru (CtrlO-O) a definice
symbolu pro podmineny preklad (odliseni debug a ostre verze atd). Pak staci
zmenit Define.INC a nechat projekt zkompilovat znovu (provede se automaticky
rebuild, protoze vsechny casti projektu vykazuji zmenu - zmenil se include
file)