Visual Assist pre Delphi

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 20.3.2001 10:38:15

Cau,

"Ing. Patrik Tesar" wrote:

> Nachadza sa to na www.wholetomato.com
> a je to take nieco ako Code Insight v Delphi, ale OVELA namakanejsie
> Programovanie v VC++ bez tejto utilitky si uz neviem ani predstavit
> a strasne mi chyba v Delphi...

Podobny a nejspise i lepsi (soude podle informaci na uvedene adrese,
osobne nedelam v MS VC++, takze to sam neznam) je CodeRush -
http://www.eagle-software.com

licence na IB6

[*] suky(zv)atlas(tec)cz - 20.3.2001 10:58:59

Mam takovej malej dotazek a to sice ohledne databazoveho serveru IB6. Pokud budu vytvret aplikaci s pouzitim tohoto databzoveho serveru, budu sirit svou aplikaci spolecne s instalaci IB6, budu neco porusovat, myslim licenci? Neumim dobre anglicky a tak cteni licence v IB6 mi nic nerekne.
Mohou tento program vubec pouzivat uzivatele pro komercni pouziti?

Oracle8 pres ODBC znovu

[*] Martin Kleiner <mkleiner(zv)seznam(tec)cz> - 20.3.2001 11:26:48

Jeste se vracim k tematu.

Je tu nekdo kdo PRAKTICKY pouziva Oracle pres ODBC?

Pri pristupu k Oraclu pres ODBC se totiz vyskytuje nekolik problemu
- SELECT na numerickou hodnotu NULL (viz predchozi maily)
- INSERT a UPDATE pomoci parametru

Momentalne testuji tyto ODBC Drivery a kazdy z nich vykazuje nejake chyby:
- Oracle ODBC Driver 8.01.07.00
- Microsoft ODBC for Oracle 2.573.6526.00
- Microsoft ODBC Driver for Oracle 2.00.00.6325

Diky Martin Kleiner

Time out u IBDatabase

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 20.3.2001 11:39:39

Zdravim,
nevite nekdo, zda a jak osetrit dobu pokusu o pripojeni se k db serveru
(IBase 6.0, D5En), napriklad kdyz zadate spatnou IP adresu serveru ...
prodelvy jsou strasne dlouhe. Napadlo mne v tomto pripade nejprve zjistit
pomoci sitovych komponent dostupnost serveru, ale ten samy problem pak
nastava u neexistence zvolene databaze. Diky za kazdou radu a napad.

KER

DBGrid

[*] Dusan Fojtik <fojtikd(zv)aix.upol(tec)cz> - 20.3.2001 11:47:34

nazdar
Jak zajistim , aby scrollbar u DBGrid nemel jenom tri polohy. Potrebuji
aby se posouval primo po radcich a ne po celych strankach. S databazi
pouzivam IB6, cosi jsem slysel , ze s Paradoxem DBGrid funguje bez
problemu.
S pozdravem
D. Fojtik

OT -mail client

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.3.2001 12:22:58

From: "Do�ekal Radek" <RDocekal(zv)csas(tec)cz>
> Nevim jak OE, ale u Outlooku 2000 tohle nestaci, protoze se jeste rozlisuje
> kodovani. Pokud pouzivas Central European (iso-8859-2), coz je jedine
> spravne (viz http:/www.cestina(tec)cz) a nekdo Ti posle mail napr. ve Western
> European, tak Outlook 2000 zobrazi i pri Tvem nastaveni fontu Arial )-8

Ahoj,

tohle je prave vyreseno v OE5, staci zaskrtnout v International Settings na
zalozce Read volbu Use default encoding for all incoming messages.

Petr Vones, amatersky programator

MapViewOfFile & Win95 - diskuse

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.3.2001 12:29:22

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> MS pise na MSDN, ze mapovane fily mohou nefungovat v pripade, ze je malo
> mista na disku pro zvetseni swapu:
>
> Windows 95: MapViewOfFile may require the swapfile to grow. If the swapfile
> cannot grow, the function fails.
>
> Zajimalo by me cim to muze byt zpusobeno (diky teto poznamce mam z
> mapovanych filu trochu strach). Win95 nejsou schopny namapovat file rovnou

Ahoj,

za prve Win95 (ale spise cela rada Win9x) nejsou schopny namapovat pouze cast
souboru. I kdyz zadas mensi view tak se vzdy snazi namapovat cely soubor a
pokud pro to neni dost mista ve virtualnim adresovem prostoru tak funkce
selze.

Ohledne swapu, rozumel bych tomu tak, ze pri pouziti PAGE_WRITECOPY Win95(x?)
automaticky rezervuji na swapu potrebne misto pro tuto celou oblast narodil
od NT, ktere to delaji az pri prvnim pokusu o zapis. Nicmene ten popis v MSDN
je ponekud neuplny.

Petr Vones, amatersky programator

CAPTURE VIDEO

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 20.3.2001 12:34:04

Ahoj, ja pouzivam componentu TVideo (J. Huebler), a funguje mi to s ATI
AIW.

Vaclav Sazima
Bednar��k Dalibor wrote:

> AHOJ. tenhle dotaz jsem uz psal, ale bohuzel zatim jseem ho nevyresil,
> tak ho posilam znova.
>
> Mam ATI Rage 128 Pro s video vstupem. Potreboval bych v urcitem okamziku
> sejmout obraz. Stahl jsem si nekolik prikladu pro delphi 5, ktere vyuzivaji
> VfW(AviCap32). Bohuzel pri pokusu ulozit obraz to hodi chybu - Chyba pri
> ukladani sninmku do souboru xx.bmp. Ppokud se to pokusim ulozit do schranky,
> vyhodi to chybu - Nedostatek pameti.
> pokud zvolim jiny zdroj nez ATI kartu, treba Web Kameru pres usb, tak to
> probehne bez problemu. Tozn. Obraz se mi ulozi do souboru..

> [...]

DBGrid

[*] Tomas =?iso-8859-1?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 20.3.2001 12:43:30

Ahoj,

Dusan Fojtik wrote:

> [...]
> aby se posouval primo po radcich a ne po celych strankach. S databazi
> pouzivam IB6, cosi jsem slysel , ze s Paradoxem DBGrid funguje bez

Je to proto, ze u SQL databazi obecne neni znam pocet zaznamu, takze
jsou znamy pozice prvni, posledni a "neco mezi". Resit to urcite nejak
jde, zalezi na zpusobu pripojeni (u IB pres IBObjects, BDE, IBX, FIB
Plus). Pouzivam IBObjects, tam to funguje.

Pretekani systemovych prostredku

[*] David #�ra - 20.3.2001 12:47:24

no ja je nezaviram ja je jen skryju a pak zase odkryju ale dostal sem ted nasledujici tip:[�u#ka R�bert]

Nepouzivaj AutoCreate a to uz nie prepinanie medzi form pomocou Visible:= BOOL Jodnoducho pouzivaj Form:= TForm.Create(self); a v Option project si nastav aby sa Ti form nevytvarali automaticky. Vytvaraj si ich sam a v Udalosti formu OnClose nastav uvolnovenie formu a to takto>

procedure TForm.OnClose(var Action: Boolean);
begin
Action:= caFree;
end;

coz si myslim ze by mohlo byt ok?
From: "Jan Krizek" <krizek(zv)vitasw(tec)cz>

> a ten define.inc ma byt kde? V adresari aktivnim
> pri spusteni kompilace? Mam
> totiz vzdy zdrojaky rozsete po celem disku
> a kompiluji se do ruznych
> projektu.

RC prekladam batchem, ktery vypada nejak takhle
(predava to jak -D paramtry, tak to definuje cestu ke spolecnemu
include filu)(zv)ECHO OFF
echo *
echo ***
echo ***** Building CALLNET.RES
set F=CALLNET.
if exist %F%RES del %F%RES
"%D32%\BIN\brc32.exe" -r -d%1 -d%2 -i..\..\..\INC\ %F%RC
if not exist %F%RES goto ERR_BRC
goto END

:ERR_BRC
echo Unable to create %F%RES file.
pause
goto END
:END

Vlastni preklad EXE vcetne prekladu RC spoustim napr. takhle
(vsimni smazani toho .cfg - Delphi tusim od verze 5 zacal reagovat na
konfiguraci s IDE :-((()(zv)echo OFF
goto MAKE
REM EMREMREMREMREMREMREMREMREMREMREMREMREMREMREMREMREMREMREMREMREMREMR
EMREMREM
REM
REM
REM Making MTE (MBank Transaction Engine)
REM
REM
REM
REMREMREMREMREMREMREMREMREMREMREMREMREMREMREMREMREMREMREMREMREMREMREMR
EMREMREM
:MAKE
cd RES
call make.bat
cd ..

set DST=..\..\COMMON\DBG\BIN
if not "%DST%"=="..\..\COMMON\DBG\BIN" goto ERR_ENVI

echo *
echo **
echo *** Building "EMBMTE.EXE"

set F=embmte.
if exist %F%cfg del %F%cfg
if exist %DST%\%F%exe del %DST%\%F%exe
"%D32%\BIN\dcc32.exe" -D%1 %F%dpr
if not exist %DST%\%F%exe goto ERR_COMP
goto END

:ERR_COMP
echo Compilation failed...
pause
goto END

:ERR_ENVI
goto END

:END

Bye, pf

Je tiskarna nainstalovana - podruhe

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 20.3.2001 15:57:03

From: =?iso-8859-2?B?WmRlbuxrIKl07HDhbmVr?= <zstepanek(zv)atlas(tec)cz>
To: "CZDEV-L" <czdev-l(zv)byte(tec)cz>
Subject: Re: Upravy bodu 5 -6
Date: Mon, 19 Mar 2001 20:12:33 +0100
Sender: CZDEV-L <czdev-l(zv)byte(tec)cz>

Zdravim

No, neco na sice tom je, ale podle ceho potom spravni rada urci, jestli je
potreba smirci komise? Podle me by to melo byt tak, ze kdyz se vylucovany
clen odvolat proti spravni rade, tak ta vytvori smirci komisi, proti ktere
neni odvolani.

Ty to myslis pro pripad, ze spravni rada si neni jista zda clena vyloucit
nebo ne?

From: =?iso-8859-2?B?SW5nLiBKafjtIFZvanRlaw==?= <j_vojtek(zv)del(tec)cz>
To: "CZDEV-L" <czdev-l(zv)byte(tec)cz>
Date: Tue, 20 Mar 2001 08:00:05 -0000
Sender: CZDEV-L <czdev-l(zv)byte(tec)cz>

No spis pro pripad, kdy neni vse uplne jasne (duvody vylouceni) a je potr=
eba
to dosetrit a zjistit, zda se ma, ci nema vylucovat.
S pozdravam Jiri Vojtek

From: "Petr" <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz>
> Query.First). Je to nejspis fatalni chyba Borlandu, ale nezabyvaji se

Chovani ScrollBaru u dbGridu sice neni idealni, ale myslim, ze se
nejedna o fatalni chybu, ale (v tomto bode) ocekavane chovani pro
CS databaze. Pokud se otevre DataSet neni znam pocet zaznamu
protoze se z logiky veci ze serveru taha jen nezbytny pocet
zaznamu. V okamziku, kdy je pocet znam (napr. kdyz v datasetu
dojdu na konec) chovani Scrollbaru se umravni. Myslim ze by
misto presouvani na konec databaze mel mit stejny ucinek prikaz
FetchAll

> tim, protoze sami nedoporucuji pouzivat kombinaci IB a DBControls
> (delali to pro BDE).

Nikde jsem takove doporuceni nevidel a myslim, ze pro ReadOnly
ucely neni zadny duvod proti pouzvani dbControls. Naopak
skutecnost ze FIB komponenty byly zalozeny na DataSetu a
umoznovaly pouzivani techto komponent melo rozhodujici vliv na to,
ze byly prevzaty do Delphi a ne napriklad v nekterych ohledech
propracovanejci IBObjects.
Jiri Binder

InterBase 6

[*] Jiri Binder <j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 20.3.2001 17:40:04

From: "Valenta Patrik" <valentapat(zv)volny(tec)cz>
> http://www.borland.com/devsupport/interbase/opensource/ A zajimalo by
> me jestli je to opravdu zdarma

Ano

> a jak se to siri k zakaznikum.

Pro otazky ohledne instalace IB doporucuji se podival na

http://ibwise.delphihost.com/ Jiri Binder

HRESULT

[*] Ondrej Krajicek <xkrajic(zv)ics.muni(tec)cz> - 20.3.2001 17:52:28

To je sice vsecko strasne pekne, ale me ani tak nejde o to
s tim HRESULTem pak udelam, jako spis o to,
jestli se z te vyjimky co je vyhozena (EOleException)
diky safecall volaci konvenci da ta hodnota
vubec nejak vypreparovat.

Ondrej Krajicek

Dalibor Toman wrote:

> [...]

email: okay at sourceforge.net -->>> The Nexus Framework <<<--
Of course we can, moreover we must, it is our holiest duty.

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 20.3.2001 18:05:43

> [...]
> s tim HRESULTem pak udelam, jako spis o to,
> jestli se z te vyjimky co je vyhozena (EOleException)
> diky safecall volaci konvenci da ta hodnota

Tak to jsem Te spatne pochopil. Neslo by neco blizsiho zjistit ze zdrojaku
od Borlandu?

D. Toman

HRESULT

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.3.2001 18:11:52

From: "Ondrej Krajicek" <xkrajic(zv)ics.muni(tec)cz>
> [...]
> s tim HRESULTem pak udelam, jako spis o to,
> jestli se z te vyjimky co je vyhozena (EOleException)
> diky safecall volaci konvenci da ta hodnota

Ahoj,

EOleSysError.ErrorCode

Petr Vones, amatersky programator

desktop aplikacia previazana s Internetom

[*] Petr Langer <p.langer(zv)nexnet(tec)cz> - 20.3.2001 19:26:19

Hi,
zkus se kuknout na www.nevrona.com/indy

> [...]
>
> Problem je ze ma nenapada riesenie ako tie udaje poslat na ten web server
> samomzrejme ziskat odpoved, mohol by mi niekto poradit.

Pocet prenesenych dat pres ADO

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 20.3.2001 20:54:25

Zdravim,

resim tu ted takovy problem: Potrebuji si udelat statistiku prenesenych dat
z MS SQL serveru, ktery lezi kdesi na inetu, smerem na muj klientsky pocitac
(stahuju si vzdy par dat pres TADOQuery). Pripojuju se pres TADOConnection.
Bylo by krasne, kdyby tam byla property BytesSent a BytesRecvd, ale nic
takovyho nejni ;-)
Nejake inteligentni a rychle reseni me zrovna nenapada, proto se ptam touto
cestou (vic hlav, vic rozumu), uz nekdy nekdo neco podobneho resil ?

Diky za kazdou konstruktivni radu ...

Milan

Kompilace .RC souboru

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 20.3.2001 21:01:41

> Ahoj,
>
> udelal jsem unit, ve ktere bych chtel mit k dispozici bitmapy z resourcu.
> Tak jsem vyrobil unit.rc soubor a do .pas jsem pridal radek
>
> {$R 'unit.res' 'unit.rc'}
>
> ale to mi hlasilo, ze unit.res neexistuje. Totez kdyz jsem tam dal absolutni
> cestu na .res i .rc.

Nepis tam ty uvozovky...

> Nakonec jsem skoncil u toho, ze kompilaci .rc na .res provadim rucne. Ale D5
> to prece umi sama (ale vypada, ze pouze v .dpr souboru). Nevite nekdo jak
> delphiny presvedcit aby mi prekompilovali .rc sami?

Nevim, proc potrebujes stale kompilovat .rc... myslim, ze $R resource pouze
vklada, ale nekompiluje /D4/...ja mam v D4 pridany Resource Compiler v menu
Tools...

> p.s.: tohle jsou ty pripady, kdy je videt, ze Delphi/Pascal je jenom na
> hrani a na poradne programovani je C/C++ s jeho propracovanym MAKE.
> Neexistuje MAKE integrovany do IDE Delphi?

:-)))) radeji no comment

Roman
OOOOOOOOOOOOOOOO
O icq #84229702
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

DBGrid - odobratie stlpca

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 20.3.2001 21:21:01

> Ahoj,
>
> mam DBgrid napojeny na TQuery.
> Chcel by som redukovat pocet zobrazenych stlpcov, ale
> Destroy prislusneho stlpca nefunguje.
> Nestretol sa s tym niekto?

Grid.Columns[PrislunySloupec].Free;
popripade
Grid.Columns[PrislunySloupec].Visible:=false

Roman
OOOOOOOOOOOOOOOO
O icq #84229702
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

Kompilace .RC souboru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.3.2001 21:44:41

From: "Roman" <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz>

Ahoj,

v D5 staci pridat .rc soubor do projektu a ten se pak zkompiluje. Neni treba
pouzivat zadne odporne nastroje z prikazove radky ;-)

Petr Vones, amatersky programator

Ikony

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.3.2001 21:49:05

From: "Ales Vasicek" <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz>
> Tyhle ikony jsou opravdu predpotopni... Ja bych potreboval ikony ve

Ahoj,

nejake odkazy jsou tady:
http://community.borland.com/article/0,1410,25911,00.html

Petr Vones, amatersky programator

command-line

[*] Jan Skopov� <jsdelphi(zv)atlas(tec)cz> - 20.3.2001 22:18:04

Cely kod musis napsat do DPR formulare a odstranit hlavni automaticky
vytvareny formular.

From: "Ota Maly" <ota.maly(zv)volny(tec)cz>
> [...]
> Thread.Terminate, tak mi (predpokladam) nevyskoci z
> WaitForSingleObject a visi a visi.. Mohu mu samozrejme vyvolat tu

Misto WaitForSingleObject dat WaitForMultipleObjects(
CloseEvent, Event, INFINITE) , ktera ceka tez na ukoncovaci event

Naznak kodu viz nize.

Pri teto prilezitosti upozornuji na pomerne obsahly tutorial na tema
multithreading v Delphi na
http://www.pergolesi.demon.co.uk/prog/threads/ToC.html

dwHandleSignaled: DWORD;
HandlesToWaitFor: array[0..1] of THandle;
begin
HandlesToWaitFor[0] := CloseEvent;
HandlesToWaitFor[1] := Event;

dwHandleSignaled := WaitForMultipleObjects(2,
(zv)HandlesToWaitFor, False,INFINITE);

case dwHandleSignaled of
WAIT_OBJECT_0: // CloseEvent
WAIT_OBJECT_0 + 1: // Event

Procesor a vyjimka

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 21.3.2001 11:22:51

Mam nasledujici problem. Program

var A,B,C: double;
begin
A := 100;
B := 0;
try
C := A/B;
except
ShowMessage('Deleni nulou');

bezne normalne funguje a vyjimka deleni nulou se chytne. Nas jeden uzivatel
(bohuzel je z Blanska, takze to mame trochu z ruky) si ted koupil novy
Pentuim III 850 MHz a tato konstrukce vede k padu do modre obrazovky. Na
starsim Pentiu III 750 MHz to funguje. Ja mel toto moznost zkusit jen na
Pentiu III 800 MHz a tam to slo. Co si o tom myslite - je to problem
hardwaru nebo je lepe se tomuto chytani vyjimky deleni nulou vyhnout a
pouzit klasicky if? Anebo Delphi to prelozi tak, ze na rychlem procesoru to
spadne?

InterBase 6 (zacatky)

[*] Valenta patrik <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 21.3.2001 12:09:02

Diky, a ted co dal. mam nainstalovane, dokazal jsem pripojit databazi
employee a vytvorit novou databazi TEST. Ted ale nevim jak vytvorit novou
tabulku.... nebo ji musim vytvorit jedine pomoci SQL prikazu ?
A pristup z delphi ... asi musim doistalovat interbase komponenty ze ?

Dalsi problem, kdyz se pripojim s jineho pocitace, tak vidim jenom tu databazi co jsem tam vytvoril, tedy tu TEST, employee nevid�m

pv

TClipboard a cestina

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 21.3.2001 12:10:05

Zdravim,

ted jsem narazil na problem (moje zname zdroje mlci). Potrebuju prenest z
TADOTable par poli do clipboardu. Vsechno to jsou textova pole (beru je
AsString). Do clpbrd je vlozim pomoci SetTextBuf, a kdyz to vlozene pak
zkousim pomoci Ctrl+V vlozit do MS Wordu, tak tam jsou zapadoevropske znaky
misto ceske diakritiky.

Tusi nekdo, jak se tenhle problem da obecne odstranit ? Ja mam Win2k Prof,
D5 SP 2, MS Word 2k, na klientech jsou OS od Win95 do Win2k ...

Diky,

Milan Sch.

Table1.Exclusive

[*] "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz> - 21.3.2001 12:12:58

Zdravim,
na formu mam nejake DB komponenty (DBComboBox,...). Pak Table1 a DataSource1. Potrebuji ovsem Table1.Exclusive:=True.
Pak mi to ovsem pise: Cannot perform this operation on an open dataset. I kdyz mam pred timto DataSource1.DataSet:=nil.
Co s tim prosim jeste musim udelat?
S pozdravem
Mirek Drejcek.

odmitnout focus

[*] DJ <giorgione(zv)email(tec)cz> - 21.3.2001 12:14:52

Ano, jedna se o moji Delphi aplikaci, ktera obsahuje dany FORM.

> --- P�vodn� zpr�va ---
> Od: Tomas Bozik <tomas_bozik(zv)pobox.sk>
> Datum: 21.03.2001 10:46:33
>
> ta aplikacia je delphi aplikacia, ktorej patri to okno, alebo nejaka ina???

> kliknuti

> byla

> ____________________________________
> P. S. V. P. U.
> http://www.pobox.sk/

EMAIL.CZ - Vase posta je vzdy s Vami na
http://www.email(tec)cz

OT - velikonocni vajicko?

[*] Jio� Koeara <pazout(zv)sport(tec)cz> - 21.3.2001 12:26:00

Tak mne napadlo,
zabudovavate do svych aplikaci "velikonocni vajicka"?

Pazout

OT - velikonocni vajicko?

> zabudovavate do svych aplikaci "velikonocni vajicka"?

Ne ,ale zkuste si v D5 v about boxu zmacknout ALT a natukat JEDI

Radek

Safecall (WAS: HRESULT)

On 21 Mar 2001,, Ondrej Krajicek wrote:

> [...]
> proc vlastne Borlandi vymysleli safecall
> volaci konvenci. Ja totiz za boha nemuzu prijit
> na zadnou vyhodu a akorat to IMHO komplikuje

Ondro, Ondro :) COM/DCOM nedovoluje, aby vyjimka pascalu
unikla z volane metody. Pokud se to stane, ma to fatalni nasledky.
Z toho duvodu by kazda metoda interface COM serveru musela byt
zapouzdrena do TRY..EXCEPT bloku, ktery prevede vyjimku na
IErrorInfo a HRESULT. Rovnez signatura metody musi vypadat
jinak nez je v OP zvykem. Uznej, ze je dost opruz. Pokud pouzijes
safecall, tak se tohle vsechno deje na pozadi a ty se o to nemusis
starat. Pokud ti toto reseni nevyhovuje, neni nic snazsiho nez
pouzit stdcall a osetrit si to po svem (vyse uvedenym zpusobem).

Hodne zdaru

Pavel Cisar <pcisar(zv)inprise(tec)cz>
Borland s.r.o.

Visual Basic pro Internet Explorer

[*] Daniel Dedek <Dedek(zv)ds(tec)cz> - 21.3.2001 12:54:12

Pekny den,

nevite prosim nekdo, kde by se dalo sehnat neco jako "Prehled
jazyka Visual Basic pro Internet Explorer", podobne, jako existuje
standardni podpora pro Word, Excel a Power Point v helpu ve Visual
Basicu?

dekuji

Dan Dedek

OT - velikonocni vajicko?

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 21.3.2001 12:58:15

Ahoj,

*****Co to je za reci? Tohle je ve wordu (udajne) schvalne, aby se
pri predvadeckach nemusel dotahovat slozite text. Proste
prednasejici napise vyse uvedene (hodnoty cisel jsou volitelne) a
ono to vygeneruje odpovidajici pocet vet a odstavcu.

> Tak mne napadlo,
> zabudovavate do svych aplikaci "velikonocni vajicka"?
****Jiste. ;-) Jeden z postupu najdes tutaj:
http://swnet(tec)cz/article.php?id=10686

Slavek

> Pazout

Setrete vodou. Sprchujte se s pritelem/pritelkyni.

Procesor a vyjimka

[*] Milan Dvorak <Dvorak.Ucitel.GYMNAZIUM(zv)gymzn(tec)cz> - 21.3.2001 13:05:30

> [...]
> starsim Pentiu III 750 MHz to funguje. Ja mel toto moznost zkusit jen na
> Pentiu III 800 MHz a tam to slo. Co si o tom myslite - je to problem
mame zkusenosti od zakazniku, ze jim neco obdobneho nefunguje
treba i na PIII 500, ci jinych nizsich frekvencich jinych typu
procesoru, takze to mozna nebude jen problem procesoru ale
celkove konfigurace.
> hardwaru nebo je lepe se tomuto chytani vyjimky deleni nulou vyhnout a
> pouzit klasicky if? Anebo Delphi to prelozi tak, ze na rychlem procesoru to
> spadne?

Milan Dvorak
dvorak(zv)gymzn(tec)cz

Maximalizace v MDI aplikaci

[*] Igor Vodi�ka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 21.3.2001 13:13:38

Ahoj vsichni!

Narazil jsem na jednu zajimavost. Mam MDI aplikaci, v ni 4 druhy
MDIchildformu, ktere ruzne otviram. Kdyz si otevru treba 3 childokna a dam u
jednoho maximalizuj, tak na urovni hlavniho menu aplikace mam v levem hornim
rohu ikonku childokna a v pravem 3 oknova tlacitka min, max, close tak jak
to ma byt. Pokud se zacnu prepinat mezi okna pomoci windowmenu (seznamu
otevrenych oken), tak mi ikona i 3 tlacitka zmizi, a to postupne u vsech
otevrenych oken jak se mezi nimi prepinam.

Zajimave je ze se to projevuje jen na PC s Win 98, ale na PC s Win NT ( na
nem programuji D5 prof) se to chova normalne, jen zaviraci tlacitko [X] je
potlacene.

Problem je v tom, ze pak se maximalizovana okna nedaji ovladat
(minimalizovat, obnovit nebo zavrit). Prosim vas nesetkal se tim nekdo?

Diky

Ing. Igor Vodi�ka
informa�n� syst�my

Nakladatelstv� Sagit, Horn� 1, 700 30 Ostrava-Hrab�vka
Tel.: 069 353 062, Fax: 069 357 758
Mailto:vodicka(zv)sagit(tec)cz
Http:\\www.sagit(tec)cz\

Procesor a vyjimka

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 21.3.2001 13:28:53

> Mam nasledujici problem. Program
>
> var A,B,C: double;
> begin
> A := 100;
> B := 0;
> try
> C := A/B;
> except
> ShowMessage('Deleni nulou');

Rekl bych, ze lepe by tady z meho pohledu slusela konstrukce if B= 0 then

> bezne normalne funguje a vyjimka deleni nulou se chytne. Nas
> jeden uzivatel
> (bohuzel je z Blanska, takze to mame trochu z ruky) si ted koupil novy

Blansko snad neni az takovy zapadakov ;-)

T.V.

_______________________________
Tom�# Vlad�k

vladik(zv)swadvice(tec)cz
ICQ# 101763081

SW advice
Hybe#ova 5
Blansko
CZ 678 01

Maximalizace v MDI aplikaci

[*] Jan Grman <janog(zv)pluto.elf.stuba.sk> - 21.3.2001 13:41:09

> Problem je v tom, ze pak se maximalizovana okna nedaji ovladat
> (minimalizovat, obnovit nebo zavrit). Prosim vas nesetkal se tim nekdo?
Presne takto to funguje aj mne a zda sa ze sa to neda odstranit.. Neviem. Az
tak mi to nevadi, ale bez zmeny VCL to asi nepojde.
Mne dokonca nefunguje (a to dokonca ani pod NTckami) ani to ze by sa mi
vytvorene MDI okna zobrazovali v menu Okna (Window v ang. verzii) aj ked
vsetko mam nastavene podla helpu a DEMA MDI aplikacie (v tom deme to chodi).
V mojom pripade to ale asi bude zalezitost dedicnosti formularov (MDIParent
aj MDIChild vsetkych mojich aplikacii maju spolocneho predka). Mozno je
chyba u mna, mozno nie. Napriek mojej snahe sa mi to odstranit nepodarilo.

JaNo.
janog(zv)pluto.elf.stuba.sk

Ctrl-Tab a Ctrl-Shift-Tab v MDI aplikaci

[*] Miroslav Hro��o���#�,�(�j�Z��3 - 21.3.2001 13:50:30

Ja som mal podobn� problem s klavesou Alt + F4 a vyriesil som to pomocou
ActionListu,
v ktorom som si zalozil action v HotKey = "Alt+F4". Tento ActionList som
polozil na hlavny formular, v ktorom otvaram MDI Okna.
ActionList ma tu vyhodu, ze odchiti ako prvy vsetky klavesy.
Miro.

> [...]
se
> zapamatuje okno, ktere bylo aktivni pred pouzitim Ctrl-Tab a pri dalsim

Table1.Exclusive

[*] Ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)email(tec)cz> - 21.3.2001 13:54:58

Dej si jeste predtim Table1.Close, pze Exclusive se neda menit za 'behu'.
Samozrejme pak zase musis dat Table1.Open
[...]

[*] Jir� Kr�l jr. <admin(zv)printo(tec)cz> - 21.3.2001 13:55:41

musis mit
table1.active=false;

neboli napred zavolat

table1.close;
Bc. Jiri Kral
administrator IT
tiskarna Printo, spol. s r.o.
e-mail: admin(zv)printo(tec)cz
mobil e-mail: jirka.kral(zv)click(tec)cz
ICQ# 15303940
PGP ID: 62B8BA3C (najdete na www.pgp(tec)cz)

[...]

Chybny RXGrid.

[*] Miroslav Hro��o���#�,�(�j�Z��3 - 21.3.2001 14:01:22

Nazdar,

Mam problem s RXGridom. Ak sa vnom pohybujem pomocou klaves (napr : PageDown, PageUp), tak mi zacne nezmyselne oznacovat riadky.
Viete mi povedat ako odstranit tuto chybu pri vykreslovani gridu.

Miro.

rkEdit: XML, Delphi, C++, SQL, HTML, Java a dalsi

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 21.3.2001 14:12:02

Preji vsem pekny den,

dovoluji si upozornit na prvni Public release programatorskeho editoru rkEdit,
ktery krome editace zvlada nastavit si zvyrazneni, prekladace, pripony a dalsi k
velkemu mnozstvi typu souboru a spoustu dalsiho, co normalne zvladaji
placene editory (MultiEdit apod).

Protoze se zatim nejedna o hotovou verzi, ale pouze release, ktery se k
,,hotovosti`` blizi, prosim pripadne stourali o co nejvetsi stourani, abych mohl
pripadne chyby opravit.

Zakladni informace naleznete na mem webu:

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk/rkEdit.shtml

blizsi informace v prilozene napovede (format chm).

Diky za pozornost a predevsim ohlasy. V zaveru prikladam typy souboru, ktere
rkEdit podporuje.

Slavek

Object Pascal; Delphi/C++ Builder Forms; C/C++; x86 assembler; Fortran;
Java; PHP; Perl; Python; JavaScript; MS VBScript; SQL; Progress;
FoxPro; HTML; CSS; MS-DOS Batch files; INI files; Inno Setup; TeX;
XML

Setrete vodou. Sprchujte se s pritelem/pritelkyni.

Table1.Exclusive

[*] Milink Otakar <otam(zv)tdat(tec)cz> - 21.3.2001 14:32:43

> [...]
kdyz
>mam pred timto DataSource1.DataSet:=nil.

Table1.Close;

s pozdravem Otakar Milink

P.S. Priste prosim cisty text, ne HMTL...

Table1.Exclusive

[*] Suska R�bert <spravca(zv)lumen.sk> - 21.3.2001 14:38:04

[...]
[Suska R�bert]

Napis to takto

Table1.Close;
Table1.Exclusive:= True;
Table1.Open;

a potom zase naopak

Table1.Close;
Table1.Exclusive:= False;
Table1.Open;

OKI? :) CAF nech sa dari

SELECT po dnoch

[*] Marcant <marcant(zv)sct.sk> - 21.3.2001 14:42:16

MS SQL 7.0

Jeden mierny offtopic, nevie mi niekto poradit ako co najoptimalnejsie urobit vyber poslednych hodnot za den.
Mam povedzme tabulku Hodnoty (Objekt, Velicina, Hodnota, Datum) a potreboval by som selektnut
poslednu (nie maximalnu) hodnotu za kazdy den. To znamena pre vsetky dni z vybraneho obdobia
a pre vybrane objekty a veliciny vybrat tu hodnotu, ktora je v najvyssom datume (teda skor case)
za dany den. Takyto selekt samozrejme napisat viem, dosiel som k niecomu takemuto:

SELECT Objekt, Velicina, DATEADD(day, DATEDIFF(day, '20000101', Datum), '20000101'), Hodnota
FROM Hodnoty X
WHERE Datum IN (SELECT MAX(Datum)
FROM Hodnoty
WHERE DATEADD(day, DATEDIFF(day, '20000101', Datum)) = DATEADD(day, DATEDIFF(day, '20000101', X.Datum))

ale myslim, ze by sa to malo dat napisat aj jednoduchsie.

Inak to DATEADD... orezava hodiny a minuty z datumu (desatinnu cast v ponimani Delphi). Ak by mal niekto napad ako to
napisat inak, tiez by som to privital.

Procesor a vyjimka

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 21.3.2001 15:03:06

> Rekl bych, ze lepe by tady z meho pohledu slusela konstrukce if B= 0 then

Toto je obecny problem - tzn, zda by to melo fungovat nebo ne. Je to pouze
lokalizovane misto, kde je patrne problem - to je odchytnuti vyjimky deleni
nulou. Samozrejme u takovehoto trivialniho pripadu bych napsal if .

> Blansko snad neni az takovy zapadakov ;-)

Urcite neni, ale z Prahy je to vylet na cely den.

Table1.Exclusive

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 21.3.2001 15:22:08

> [...]
kdyz
> mam pred timto DataSource1.DataSet:=nil.

Doporucoval bych Table1.Close , resp. Table1.Active := False :)

Tom�� Vlad�k
vladik(zv)swadvice(tec)cz
ICQ# 101763081

command-line

[*] Zelen� Ales <azeleny(zv)csas(tec)cz> - 21.3.2001 15:31:13

Ale to nee,

podivejte se na direktivu {$APPTYPE CONSOLE} do helpu a tam se dozvite
potrebne.

> Cely kod musis napsat do DPR formulare a odstranit hlavni automaticky
> vytvareny formular.

Ales Zelen� (OK1UUE)
#esk� spo�itelna a.s.
Na Perst�n� 1
113 98 Praha 1
Email: azeleny(zv)csas(tec)cz
tel: +420 2 24995 236
Due to technical difficulties tomorrow has been postponed indefinitely.

IB6 + IBX + SIT

[*] Mephisto <mephisto(zv)akvila(tec)cz> - 21.3.2001 15:31:20

Mam dva klienty v jednom edituji data a v druhem se mi tato zmena neprojevi nemuzu prit na to cim to je muzete me prosim nekdo nakopnout popr. poslat nejakej sample.

1. Jde mi o to ze nevim jak druhumu klientovi poslat spravu o tom aby si udelel refresh.
2. Pokud udelam na query refresh tak mi to hlasi cannot refresh now. (No refresh query)

Odchozi zprava neobsahuje viry.
Zkontrolovano antivirovym systemem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.237 / Virova baze: 115 - datum vydani: 07.03.2001

command-line

[*] Do�ekal Radek <RDocekal(zv)csas(tec)cz> - 21.3.2001 15:42:02

> From: Zelen� Ales [mailto:azeleny(zv)csas(tec)cz]

> podivejte se na direktivu {$APPTYPE CONSOLE} do helpu a tam se dozvite
> potrebne.

Presneji receno, command-line aplikace je kazda, nejen console.

<mailto:rdocekal(zv)csas(tec)cz> ICQ: 9008367

Procesor a vyjimka

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 21.3.2001 15:43:28

> var A,B,C: double;
> begin
> A := 100;
> B := 0;
> try
> C := A/B;
> except
> ShowMessage('Deleni nulou');

Mne to bohuzel dela na pocitaci, na kterem programuju. Shodi to
nejprve moji aplikaci, ihned po ni "jdou" i Delphi. Mam Windows 98
SE, procesor Celeron 600 bezici na 710 (ale takto to blbne i na
normalni frekvenci 600 i na snizene), zakladni deska MS 6309. Myslim,
ze problem neni v Delphi - takhle to pada i v intelovske Performance
Library (IPL), kterou (pravda, z Delphi) volam. Nezpusobuje to jen
deleni nulou, ale v podstate jakakoli vyjimka na matematickem
koprocesoru (treba odmocnina ze zaporneho cisla). Tentyz program na
jinem pocitaci s Celeronem 600, ale deskou od Intelu funguje
normalne. Pokud byste nekdo prisel na to, jak to odstranit, budu
vdecny, kdyz to prozradite...

Karel Rys

SMS na Slovensku

[*] SlavekB <VlcekB(zv)atlas(tec)cz> - 21.3.2001 17:10:20

mam takovy problem, chtel bych poslat SMS na Slovesko pres SMTP a nemam ani poneti o serverech mobilnich operatoru na Sl., neznate nekdo tyto servery?

Aktualni datum a cas v Interbasi

[*] david.winter(zv)volny(tec)cz - 21.3.2001 17:24:10

Omlouvam se za svuj mozna prihlouply dotaz, jak poznam v ulozene procedure na IB6.0 jaky je aktualni datum a cas ?

David

Carove kody

[*] Tu�ek Roman (M� Praha 15) - 21.3.2001 17:43:32

nemate nejakou free komponentu na carove kody ?

muzete zaslat i ukazku kodu jak se s tim zachazi a tiskne na tiskarnu pres
quickreport ?? Predem dekuji

tucek

Carove kody

[*] Zdenek Janish <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 21.3.2001 20:15:49

Komponentu mam, ale tisk jsem nestudoval, ale ma to vazbu na Canvas tak by
to problem byt nemel...
Poslu, je-li zajem

From: <david.winter(zv)volny(tec)cz>

> Omlouvam se za svuj mozna prihlouply dotaz, jak poznam v ulozene procedure
na IB6.0 jaky je aktualni datum a cas ?

Ahoj.
Treba takhle :
CREATE PROCEDURE NEW_PROCEDURE
RETURNS (
DTM TIMESTAMP)
dtm = 'now';
suspend;
end

Application.BringToFront and Activate

[*] Lauko #tefan <laukosw(zv)naex.sk> - 21.3.2001 22:52:52

Ahoj,
vedel by mi niekto poradit ako zaktivnit program?
Chcem aby sa po urcitej dobe okno mojho programu predsunulo do popredia a
zaktivnilo...
Za pomoc vopred dakujem.

Skusam tieto kombinacie {a nefunguju}:

procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject);
begin
Application.BringToFront;
Application.ProcessMessages;
SetForegroundWindow(Application.Handle);
Application.ProcessMessages;
SetForegroundWindow(Handle);
end;

D5, W98/W2000
Lauko.

AN: Real DOS-Mode Patch for Windows Millennium

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 21.3.2001 23:23:27

Ahoj.
Nedavno se tady probiraly problemy s Win ME.
Narazil jsem ma zajimavy clanek, mozna to nekomu pomuze.
http://www.geocities.com/mfd4life_2000/

Ludek

Application.BringToFront and Activate

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.3.2001 00:47:15

From: "Lauko �tefan" <laukosw(zv)naex.sk>
> vedel by mi niekto poradit ako zaktivnit program?
> Chcem aby sa po urcitej dobe okno mojho programu predsunulo do popredia a
> zaktivnilo...

Ahoj,

pokud to ma fungovat i ve Win98/2000 tak to lze udelat takto. Unit JclAppInst
pochazi z JCL (http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL):

uses
JclAppInst;

procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject);
begin
TJclAppInstances.SetForegroundWindow98(Application.Handle);

Procesor a vyjimka

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.3.2001 03:12:34

From: "Karel Rys" <delphi(zv)zas-me(tec)cz>
> [...]
> nejprve moji aplikaci, ihned po ni "jdou" i Delphi. Mam Windows 98
> SE, procesor Celeron 600 bezici na 710 (ale takto to blbne i na

tohle se nedavno objevilo v newsech na Borlandu:
http://groups.google.com/groups?lr=&safe=off&ic=1&th=d3c9debd54819cd5

Vypada to na nejakou chybu v HW, navic Delphi pouziva trochu jine nastaveni
FPU flagu nez VC++, proto se to projevuje az s Delphi. Zkus upgradovat BIOS
a drivery.

Petr Vones, amatersky programator

SQL na pozadi?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.3.2001 03:22:58

From: "Peter Vlkovic" <vlkovic(zv)minv.sk>
> Alebo - dal by sa spustit SQL z threadu (na pozadi)?. Ako?

Ahoj,

podivej se na priklad Demos\Db\Bkquery v pripade BDE.

Petr Vones, amatersky programator

DBGrid

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.3.2001 03:26:45

From: "Tomas Michal�k" <michalik(zv)proca(tec)cz>
> [...]
> jde, zalezi na zpusobu pripojeni (u IB pres IBObjects, BDE, IBX, FIB
> Plus). Pouzivam IBObjects, tam to funguje.

zalezi na tom, jak dany potomek datasetu implementuje metodu
TDataSet.IsSequenced

Petr Vones, amatersky programator

Maximalizace v MDI aplikaci

[*] "Fait Ji��, ml." <fait(zv)jakl(tec)cz> - 22.3.2001 06:27:38

Zkuste neco takoveho:

procedure TfrmCustomBrowse.FormActivate(Sender: TObject);
begin
perform(WM_SIZE, SIZE_RESTORED, 0);

Ctrl-Tab a Ctrl-Shift-Tab v MDI aplikaci

[*] Da�a Petr <Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz> - 22.3.2001 06:54:20

Zdravim,
tak jsem to vyzkousel. Nejdriv jsem nevedel, jak tam dostat Ctrl+Tab, kdyz
neni v seznamu hotkeys. Pak jsem to tam zkusil napsat rucne a slo to.
Avsak nefunguje to :( Action list mam na hlavnim formulari, ze ktereho
oteviram MDI childy. Pokud neni otevreny zadny MDI child, tak se to odchyti,
ale kdyz nejake okno je otevrene, tak to nereaguje (pri vice oknech se to
dal prepina). Zkousel jsem taky hotkey Alt+F4 a to fungovalo bez problemu.
Mate nekdo jinej napad, jak odchytavat Ctrl+Tab a Ctrl+Shift+Tab, nebo jak
upravit dosavadni postup (s Action listem), aby to fungovalo?

Petr

> [...]
> polozil na hlavny formular, v ktorom otvaram MDI Okna.
> ActionList ma tu vyhodu, ze odchiti ako prvy vsetky klavesy.

[*] Jan Tungli <Jan.Tungli(zv)datapac.sk> - 22.3.2001 07:50:32

Pozri na nizsie uveden web - tam naides QRBarcode komponentu na ciarove
kody.

Jan Tungli
email: jan.tungli(zv)seznam(tec)cz
tungli(zv)datapac.sk
http://www.tungli.host.sk
http://www.nexus.hu/tungli

NEW SQL REPORT BUILDER - end user designer , similar report programing
EDGE components for D5 free with source code (parse SQL query to part:
select.from,where,order... )

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Tu�ek Roman (M# Praha 15) [SMTP:TucekR(zv)p15.mepnet(tec)cz]
> Odesl�no: 21. marec 2001 17:44
> Komu: LIST delphi-l(zv)fwd. cz (el. adresa)
> P�edm�t: Carove kody
>
> nemate nejakou free komponentu na carove kody ?
>
> muzete zaslat i ukazku kodu jak se s tim zachazi a tiskne na tiskarnu pres
> quickreport ??
>

> Predem dekuji
>
> tucek

Carove kody

> nemate nejakou free komponentu na carove kody ?
> muzete zaslat i ukazku kodu jak se s tim zachazi a tiskne na tiskarnu
pres
> quickreport ??

Nech si najit DuckBarCode je to free, bez zdroje.

Je tam i primo komponenta pro quickreport a dbaware komponenty

Pokud budes pouzivat kod EAN13 a budes si ho generovat sam
tak bacha na kontrolni soucet. Duckbar ho umi ignorovat ,ale nektere
ctecky ho kontroluji a pak nechtej ten kod cist. Pokud bude nekdo
chtit funkci pro vypocet tak napiste a poslu.

Radek

Chybny RXGrid.

[*] Miroslav Hro��o���#�,�(�j�Z��3 - 22.3.2001 08:12:39

[...]

Alebo mi poradte iny grid, ktory ma podobne vlastnosti ako RxGrid, ale prekresluje sa spravne.

Miro.

TTS a LANGID

[*] Ing. Petr #vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 22.3.2001 08:36:13

nemate nekdo nejaky priklad, jak pouzit komponenty TTS (Text-To-Speech) od
MS pro cesky jazyk. Da se pry nastavit LANGID, ale jak ona je jenom
ReadOnly. Engine je anglicky a o ceskem nevim. Pouziva se pro cestinu
anglicky engine?

Jestli se nekdo touto problematikou alespon trochu zajimate, dejte mi vedet
na mejlak-soukromak.

Cau

Petr Svejda
http://www.lingvista(tec)cz/

Procesor a vyjimka

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 22.3.2001 09:29:53

O testovani na 0 bych ani ve snu neuvazoval, testovat na 0 lze pouze
int typy.
Pokud chces testovat tak takto:
if ABS(B)>nejake male cislo then begin
end;
Zaroven musis mit predstavu o maximalnim cisle v A, tak aby
podil nepretekl.

Slavek

> Rekl bych, ze lepe by tady z meho pohledu slusela konstrukce if B= 0 then

OT - velikonocni vajicko?

[*] Josef A. Cerny <delphi(zv)atlascon(tec)cz> - 22.3.2001 09:30:02

To tam je podle meho schvalne pro oucely testovani. Prvni parametr je
pocet vygenerovanych odstavcu, druhy parametr je pocet vet v odstavci.

> Tak mne napadlo,
> zabudovavate do svych aplikaci "velikonocni vajicka"?

Myslite ruzne skryte ptakoviny v About boxu, jako treba jmena autoru apod.
Tak to ja davam do kazde aplikace, ktera se prodava.

Proc se tomu rika "Easter egg"?

Josef Cerny

* Josef A. Cerny
* SW projects leader
*
* ATLAS consulting, spol. s r.o.
* Chocholouskova 9
* 709 16 Ostrava
* Czech Republic
*
* office : +420 69 661 64 32
* secretary: +420 69 661 33 33
* fax : +420 69 661 33 30
* e-mail : cerny(zv)atlascon(tec)cz
* WWW : http://www.atlascon(tec)cz

OT - velikonocni vajicko?

hm ... zkusil jsem to a NIC ... podotykam ze ve verzi 95 ...
Radegast

"Josef A. Cerny" <delphi(zv)atlascon(tec)cz>(zv)fwd(tec)cz on 22.03.2001 09:30:02

Odpov�zte pros�m - delphi-l(zv)fwd(tec)cz

Odesl�no k�m: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz

Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Kopie:
P�edm�t: Re: OT - velikonocni vajicko?> > > Ani Bill Gates nevie toto vysvetlit!

Procesor a vyjimka

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 22.3.2001 09:42:25

> [...]
> jinem pocitaci s Celeronem 600, ale deskou od Intelu funguje
> normalne. Pokud byste nekdo prisel na to, jak to odstranit, budu

Tohle je ale prusvih. Jiz nekolikrat jsem se setkal, ze urcite programove
konstrukce na nekterych pocitacich nefunguji. Jak se tedy ma programovat?
Jak se zarukami za takovy program? Dodavatel pocitace to hazi na SW,
dodavatel programu na HW a uzivatel jen peni. A hlavne lokalizovat ono misto
nekdy nebyva jednoduche. Z toho tedy plyne nespolehat se na chytani vyjimek
pomoci try except a pouzivat tak jako drive klasicky IF? A co bombasticke
prdvadecky Borlandu jak je jejich Delphi skvele a co vse umi. No uz jsem se
vyplakal :-)

From: Josef A. Cerny <delphi(zv)atlascon(tec)cz>
> Proc se tomu rika "Easter egg"?

Ahoj,

myslim ze je to preto, lebo v zapadnych krajinach sa velka noc oslavuje inac
ako u slovanov. Zatial co u nas je zvykom hladat zeny a dievcata, ktore nam
tie vajicka za trochu vyprasku a vody rady daju, na zapade je zvykom v
zahrade (ci v byte) poschovavat velkonocne prekvapenia (vajicka, cokolady,
peniaze, apod.) a potom ich hladat. Takze, ak nieco ukryju v programe, tak
to nazvu "easter egg", po slovensky "velkonocne vajicko".

Dufam, ze som nevymyslel velku hovadinu, ale takto si to vysvetlujem ja
:-))))

IB6 + IBX + SIT

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 22.3.2001 11:04:03

> [...]
> si = udelel refresh. 2. Pokud udelam na query refresh tak mi to hlasi
> cannot refresh now. (No = refresh query)

Nerozumim bodu 2. Property RefreshSQL mas nastavenou?
K bodu 1 - cesta by mohla vest pres IBEvents, ale zkusenosti s
tim nemam.

David Lebeda

OT - volani odkazem - cecko !!!

Ahoj, je to sice off-topic, ale potykam se s problemem, zajiste trivialnim,
ale ....
Potrebuju v C volat funkci, jejimz vysledkem je string, coz v C neexistuje
tak, jaxem z pascalu zvyklej, proto jsem zkusil volani funkce odkazem ...
ono to sice funguje, ale vraceny retezec je poskozeny ... nejprve obsahuje
nejake nesmyslne znaky a az potom ocekavany retezec. Co delam blbe ??
Pripadne jak na stringy v C ??
Diky za rady a moc me nekamenujte za to C

Radegast

void main()
{
char *data;
Funkce("ahoj",&data);
printf("%s",&data);
}

int Funkce(char *promenna1, char *promenna2)
{
strcpy(promenna2,promenna1);
return 0;
}

OT - velikonocni vajicko?

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 22.3.2001 11:49:45

> Proc se tomu rika "Easter egg"?

Protoze na zapade (anglickem) je tradice, ze na velikonoce schovaji rodice
velikonocni vajicka a deti je pak hledaji a maji skoro takovou radost jako
uzivatel, ktery najde "dooma" v Excelu. ;-)

Honza +

Problem s RichEdit

[*] Ing. Jozef Baranec <joba(zv)digitaldocuments.org> - 22.3.2001 12:18:42

TRichEdit.lines.LoadFromFile('c:\dokument.pdf');

Do richeditu mi nenatiahne cely text zo suboru. Skusal som to na viacerych dokumentoch typu *.PDF a iba pri jednom mi nenacita cely.
Je mozne, za richedid nepozna nejake znaky, a zastavavi sa nacitavanie pri neznamom znaku?

Ak by to niekto chcel aj skusit poslem mu aj dotycny PDF subor (55 k).

jozo

RxGrid

[*] Ren� Otisk - 22.3.2001 12:23:50

Asi mas nastaveno Multiselect na True

Sroub

[...]

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 22.3.2001 12:41:23

To co se tam objevi jako prvni znaky je delka retezce na ktery ukazuje
pointer tj prvni 4 byte. U stringu jsou znaky ulozeny primo od adresy
pointeru.
Jinak v kodu dole je podle me chyba kdy deklarujete data jako pointer na
char a pak predavate pointer na pointer a taky nealokujete pamet pro text;
void main()
{
char *data=new char[256];
Funkce("ahoj",data);
printf("%s",data);
delete (data);
}

aspon myslim

[...]

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 22.3.2001 12:41:33

Jaroslav Nadhera dne 22 Mar 2001, v 9:42:

> [...]
> drive klasicky IF? A co bombasticke prdvadecky Borlandu jak je jejich
> Delphi skvele a co vse umi. No uz jsem se vyplakal :-) J. N�dhera

Neplacte, vcera jsem doma zjistil a dnes podle neciho prispevku do
teto konference na webu overil, ze staci nastavit stavove slovo
matematickeho koprocesoru na jinou hodnotu, myslim ze staci
Set8087CW($133f). Tim se vypnou vyjimky koprocesoru. Vysledkem toho
deleni pak je +INF namisto vyjimky. Pry to delaji desky VIA,
potvrzuji, mam tuhle desku. Borland za to (tentokrat) nemuze.

Vcera jsem zkusil upgrade BIOSu (nepomohl), dnes zkusim nainstalovat
jeste jakysi jejich ovladac na obsluhu IRQ (pesimisticky
predpokladam, ze take nepomuze). Ve sve aplikaci asi udelam volbu,
kterou uzivatel bude muset zapnout v pripade, ze to takhle pada. Kde
budu moci, osetrim si to programove pres IF-THEN, ve zbylych
pripadech holt vyjde nekonecno...

Karel Rys

Maximalizace v MDI aplikaci

[*] Igor Vodi�ka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 22.3.2001 12:42:33

[P��loha v souboru: winmail.dat]
Diky! Pomohlo to.
Take jsem

perform(WM_SIZE, SIZE_RESTORED, 0);

dal take do metod MaimForm.CreateChildOkno, protoze ztracene buttonky se
objevovaly az po prepinani mezi okny, ted je problem uplne vyresen hned pri
vyvoreni ChildOkna.

> [...]

Http:\\www.sagit(tec)cz\>
> Zkuste neco takoveho:
>
> procedure TfrmCustomBrowse.FormActivate(Sender: TObject);

XML parser

[*] Milan Tomes <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 22.3.2001 12:44:06

Ja bych to potreboval jako unitu v Delphi - vystup si potrebuji upravit a musi
to byt soucasti jedineho spustitelneho souboru (i-net aplikace)

mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

> [...]
> http://msdn.microsoft.com/downloads/default.asp?URL=/code/sample.asp?url=/ms
> dn-files/027/001/469/msdncompositedoc.xml

[*] Jiri Binder <j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 22.3.2001 12:58:51

From: tomsir1.edu(zv)mail.cez(tec)cz
> [...]
> retezec je poskozeny ... nejprve obsahuje nejake nesmyslne znaky a az
> potom ocekavany retezec. Co delam blbe ?? Pripadne jak na stringy v C

Kde je alokovana pamet pro data?
Jiri Binder

> printf("%s",&data);
> }
>
> int Funkce(char *promenna1, char *promenna2)
> [...]

Grant M a MSSQL

D5, MS SQL, ODBCe

Obcas se mi pri grantovani nektere tabulky stane, ze zamrzne onen prikaz.
Nevite nekdo cimpak by to mohlo b�t?

with Query
Close;
SQL.Clear;
SQL.Add('GRANT SELECT ON STAVY TO Sroub');
ExecSQL;

Diky predem

Sroub

OT - velikonocni vajicko?

[*] Jiri Binder <j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 22.3.2001 13:02:38

From: "Josef A. Cerny" <delphi(zv)atlascon(tec)cz>
> Myslite ruzne skryte ptakoviny v About boxu, jako treba jmena autoru
> apod.
> Tak to ja davam do kazde aplikace, ktera se prodava.

To me uteseuje, ze nejsem sam, kdo ma v aplikacich obcas skryte
ptakoviny -:) !

Jiri Binder

OT - volani odkazem - cecko !!!

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 22.3.2001 13:06:44

On 22 Mar 2001, at 11:46, tomsir1.edu(zv)mail.cez(tec)cz wrote:

Zkus to takto:

> void main()
> {
> char *data;
Funkce("ahoj",data);
> printf("%s",&data);
> }

int Funkce(const char *promenna1, char *promenna2)
> {
> strcpy(promenna2,promenna1);
> return 0;
> }

Pocet prenesenych dat pres ADO

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 22.3.2001 13:12:32

Zdravim,

resim tu ted takovy problem: Potrebuji si udelat statistiku prenesenych dat
z MS SQL serveru, ktery lezi kdesi na inetu, smerem na muj klientsky pocitac
a zpet (stahuju si vzdy par dat pres TADOQuery). Pripojuju se pres
TADOConnection (D5), pouzivajice SQLOLEDB.1 (MDAC 2.5) a pripojeni via
TCP/IP.
[...]

[*] BONNEL TECHNOLOGIE, v�voj <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 22.3.2001 13:13:02

Takze jeste jednou (kdyz uz jsi se vyplakal ;-)) ) - z diskuse, na kterou tu
nekdo nechal odkaz, jasne vyplyva, ze problem je s nejvetsi pravdepodobnosti
nekde mezi deskou radice VIA-tech a radici dodanymi pro Win98. Mel by to
resit upgrade techto radicu na adrese:

http://www.viatech.com/drivers/index.htm
kde by mel byt 4-in-1 driver package s novym zpusobem IRQ-routing.
Jde zrejme o to, ze vyjimku odchyti rychly procesor drive, nez ji program
staci osetrit.

Cau Mira Ondrisek