OT - velikonocni vajicko?

[*] SALAM <salam(zv)mail(tec)cz> - 22.3.2001 13:16:50

ad "Easter egg":

podle me nemaji v komercnich aplikacich co delat,
ale jinak samozrejme kazdeho vec...

i tak jsou myslim z Delphi az moc 'tucne' aplikace

s pozdravem Martin Stangler

XML parser

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 22.3.2001 13:33:30

> mel bych dotazek - nema nekdo odkaz, popr. hotovou unitu na parsovani XML
> dokumentu ??? Docela bych to potreboval a nechce se mi ten parser psat :(

Neco , bohuzel v C, je tady http://www.jclark.com/xml/expat.html

Na http://www.torry.net/html.htm lze najiti odkaz na
http://jansfreeware.com/jfdelphi.htm ,kde je toto
http://jansfreeware.com/janxmltree.zip

Nevim, neznam, nezkousel jsem ...

OT - volani odkazem - cecko !!!

[*] Marcant <marcant(zv)sct.sk> - 22.3.2001 13:33:25

Spravne by to malo byt
void main()
{
char *data;
// tu treba doplnit alokaciu pamati
data = (char *) malloc(50); // max 50 znakov vratane \0
Funkce("ahoj",data);
printf("%s",data);
}

> [...]
> ono to sice funguje, ale vraceny retezec je poskozeny ... nejprve obsahuje
> nejake nesmyslne znaky a az potom ocekavany retezec. Co delam blbe ??
> Pripadne jak na stringy v C ??
> Diky za rady a moc me nekamenujte za to C
>
> Radegast
>

> void main()
> {
> char *data;
> Funkce("ahoj",&data);
> printf("%s",&data);
> }
>
> int Funkce(char *promenna1, char *promenna2)

Procesor a vyjimka

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 22.3.2001 13:36:23

Ugrade radice je sice pekna vec, ale zkousel jsi nekdy po telefonu vysvetlit
nejake "pani" ci "panovi" jak se takovy radic da upgradovat, nebo dokonce
aby vedel jaky operacni system ma v pocitaci, kdy ani nevi, jaky procesor ma
v PC.

Pavel
> Takze jeste jednou (kdyz uz jsi se vyplakal ;-)) ) - z diskuse, na kterou
tu
> nekdo nechal odkaz, jasne vyplyva, ze problem je s nejvetsi
pravdepodobnosti
> nekde mezi deskou radice VIA-tech a radici dodanymi pro Win98. Mel by to
> resit upgrade techto radicu na adrese:
>
> http://www.viatech.com/drivers/index.htm
> kde by mel byt 4-in-1 driver package s novym zpusobem IRQ-routing.
> Jde zrejme o to, ze vyjimku odchyti rychly procesor drive, nez ji program
> staci osetrit.
>
> Cau Mira Ondrisek

TImageList, jvTreeView, TSpeedBar /rx/

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 22.3.2001 13:39:21

Ahoj,
uz se mi podruhe behem jednoho tydne stalo nasledujici: mam imagelist a v nem 7
obrazku a ty se mi z niceho nic doslova pod*laly... obrazky slouzi jako
stateimages v jvtreeview, momentalne vypadaji v design modu jeste spravne, ale
kdyz aplikaci pustim, sou uz znicene /nektere cerne, nektere vzhuru nohama,
ruzne pomichane dohromady apod./... kdyz tedka ten projekt uzavru a pak znovu
otevru, tak budou znicene uz i v designu /rikam, ze se mi to stalo uz podruhe
:(/
Mno, mam podezreni na speedbar z rxlib, protoze nez sem ho na formular umistil,
tak se to nedelo... ale stejne nechapu souvislosti...

Ted sem ted imagelist /jeste se spravnyma obrazkama v designu/ zkusil umistit na
jiny formular a aplikaci spustit a je zniceny obsah i uplne jineho imagelistu,
ktery na tom formulari je taky... naprosto uzasne, takova komponenta by mela mit
oznaceni "vir"...

Stalo se to uz nekomu? Bych se te neprijemnosti celkem rad zbavil, nez se tu z
toho zblaznim...

D4, RX2.50
OOOOOOOOOOOOOOOO
O icq #84229702
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

OT - volani odkazem - cecko !!!

[*] Nada Chrapciakova <chrapciakova(zv)vuje.sk> - 22.3.2001 13:45:34

Aj takto sa to da:

#define MAX 100 //maximum kolko potrebujes + 1

void main()
{
char data[MAX];
Funkce("ahoj",data);
printf("%s",data);

Ak retazec moze byt lubovolne velky, pouzi AnsiString (C++) namiesto char a tomu
prisposob aj Funkce().

Nada

tomsir1.edu(zv)mail.cez(tec)cz wrote:

> [...]
> printf("%s",&data);
> }
>
> int Funkce(char *promenna1, char *promenna2)

XML parser

[*] Barnab�s Nagy <bnagy(zv)ciglersw.sk> - 22.3.2001 13:47:05

Skus www.icom-dv-de. Ja tam komponenta XMLParser a je free.

Barny

From: "Milan Tomes" <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz>
> mel bych dotazek - nema nekdo odkaz, popr. hotovou unitu na parsovani XML
> dokumentu ??? Docela bych to potreboval a nechce se mi ten parser psat :(

Ahoj,

asi nejednodussi je pouzit MS XML parser. Je soucasti OS, u starsich verzi
staci provest upgrade na IE5. Priklad pouziti najdes napriklad tady:

http://homepages.borland.com/ccalvert/TechPapers/Delphi/XMLBrowse/index.htm
http://www.delphizine.com/features/2000/05/di200005rp_f/di200005rp_f.asp
http://www.delphizine.com/features/2000/03/di200003kw_f/di200003kw_f.asp
http://www.delphizine.com/features/2000/02/di200002kw_f/di200002kw_f.asp

Petr Vones, amatersky programator

Refresh TQuery

jeden TQuery mam napojeny na TDBGrid, pomocou druheho
TQuery urobim UPDATE urciteho zaznamu.
Chcem, aby sa zmena prejavila v TDBride.
Momentalne to robim tak, ze dotycny Query zavriem
(Active := False) a znovu otvorim (Active := True).
Ma to vsak hacik, musi sa nasledne manualne vratit
na prislusny zaznam (pomocou TBookMark).
Myslel som, ze bude stacit nieco ako Refresh.
Da sa to urobit jednoduchsie?

TLargeIntField v IBExpres

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 22.3.2001 14:02:20

Delphi5+IB6,SQL dialect 3:

V komponentach IBTable,IBDataSet se nedari navazat
master-detail vazbu mezi polozkami typu TLargeIntField
(deklarovana vazba se neuskutecni /potichu bez hlasek/)
- jedina funkcni kombinace je TLargeIntField -->TSmallIntField
V komponentach typu lookup takova vazba zpusobi hlasku
"Invalid variant operation"

Vypada to na problemy s 64bitovymi cisly v IB, polozky jsou tam
definovany jako DECIMAL(11,0).

Nevite nekdo co s tim ?
Z.Kalhous

OT - velikonocni vajicko?

[*] Radek Janka <radek.janka(zv)ipsystem(tec)cz> - 22.3.2001 14:09:11

vysvetlujes si to uplne spravne, je to presne tak jak pises. a navic jim ty
vajicka nosi a schovava na zahradu kralik neboli Bunny a asi proto jsou
americane tak uneseni pri pohledu na divky z playboye prevlecene za
kraliky. to je ale hloupej off topic :-)

> [...]
> myslim ze je to preto, lebo v zapadnych krajinach sa velka noc oslavuje
> inac
> ako u slovanov. Zatial co u nas je zvykom hladat zeny a dievcata, ktore
> nam
> tie vajicka za trochu vyprasku a vody rady daju, na zapade je zvykom v
> zahrade (ci v byte) poschovavat velkonocne prekvapenia (vajicka, cokolady,
> peniaze, apod.) a potom ich hladat. Takze, ak nieco ukryju v programe, tak
> to nazvu "easter egg", po slovensky "velkonocne vajicko".
>
> Dufam, ze som nevymyslel velku hovadinu, ale takto si to vysvetlujem ja

XML parser

> http://jansfreeware.com/janxmltree.zip

Todle nepouzivej - je sice docela dobrej ale nejak spatne uvolnuje entity
a dela to bordel v pameti.

Ja pouzivam k plne spokojenosti XMLParser ktery je ke stazeni
na http://www.destructor.de

Pouzivam to rutinne v aplikaci a zatim jsem nenarazil na problem.

Radek

MAPI Profile

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 22.3.2001 14:14:47

Zdravim,

mam takovy maly problem: Mam Win2k prof, na nich MS SQL 7 SP3 a prestoze mam
v systemu nadefinovany MAPI profil, u agenta se mi v mail session
nezobrazuje v tom comboboxu (neni tam vubec zadny profil). Pokud napisu
nazev profilu rucne a dam test, hodi mi to Error 22030 ~~~~ MAPI Logon
failed" (podotykam, ze PST soubor neni pod heslem).

Dokaze vubec MS SQL 7 pracovat s profily ve Win2k ? Da se to pripadne
upravit nejakych patchem ?

XML parser

Coz takhle OpenXML, Open source XML DOM ?

K nalezeni na http://philo.de/xml/

Podporuje DOM Core Level 2 a Level 2 Document Traversal. Podporuje UTF-8,
UTF-16, ISO-8859-x, KOI8-R...

Hodne zdaru

Pavel Cisar <pcisar(zv)inprise(tec)cz>
Borland s.r.o.

Jeste jednou XML

[*] Ota Maly <ota.maly(zv)volny(tec)cz> - 22.3.2001 14:27:49

Ahoj,
zkus se podivat na http://www.kosek(tec)cz/xml/, lezi mi tu od nej knizka "XML
pro kazdeho" a na jeho webu, myslim, byly pomerne dobre odkazy.

PaPouch elektronika
http://www.papouch.com

> Jeste jeden dotaz - nemate prosim nekdo presnou specifikaci XML ?
>
> Diky
>
> Milan Tome�
> Vedouc� v�vojov�ho t�mu Windows
> Softwarehouse HAiDA s.r.o.
> Nov� Bor
> tel: 0424/722291, 0424/222284
> email: Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

Datum

[*] prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz - 22.3.2001 14:33:58

Resim jeden problem, ktery neumim vyresit.....
Potrubuju zjistit, zda datum v datumove polozce databaze (nebo obecne
jakykoliv STRIG v datumovem formatu) je v rozmezi dane pomoci komponent
"DateTimePicker1.Date" a "DateTimePicker2.Date".
Win98, D4, bez BDE

Dik za pomoc, Rumcajs

problem s QuickReport

[*] Petr Mohapl <p.mohapl(zv)nemstbk(tec)cz> - 22.3.2001 14:40:12

Ahoj,
nemuzu zaboha spustit QuickReport.
Objevi se bile okno DELPHI32 v programu doslo k chybe ... a kdyz to odklepnu, objevi se vyjimka Delphi32 porusila obecnou ochranu v modulu HPPTA.DRV na adrese 0001:0000 6b18 (to je stejne na nic ...).
Stane se to kdyz napr.:
1) chci umistit QuickReport na form
2) dam New | Report
3) dam New | Business | Report Wizard, naplnim jej a dam Ok
4) podivam se do Demos na neco, kde je QReport
Mam D5 Professional, ale delalo mi to tusim i pod D4.

Prohlizel jsem data z konfery, nic jsem na toto tema nenasel - poradte prosim, co delam blbe.
Diky za kazdy namet.
Petr

mail a JCL

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 22.3.2001 14:41:21

Dobry den,

nevite nekdo jak vnutit TJclEmail z JclMapi adresu ze ktere se posila a aby
to slo do posty k odeslani a ne primo odesilalo

predem diky

problem s QuickReport (se resi)

[*] Petr Mohapl <p.mohapl(zv)nemstbk(tec)cz> - 22.3.2001 14:51:59

Neuvedomil jsem si, ze problem muze byt zpusoben tiskarnou HP - tohle se tu ale uz resilo, takze zkousim stahovat novou verzi QReportu.

[...]

Problem s RichEdit

[*] Milan Dvorak <Dvorak.Ucitel.GYMNAZIUM(zv)gymzn(tec)cz> - 22.3.2001 14:54:38

> TRichEdit.lines.LoadFromFile('c:\dokument.pdf');
>
> Do richeditu mi nenatiahne cely text zo suboru. Skusal som to na viacerych dokumentoch typu *.PDF a iba pri jednom mi nenacita cely.
> Je mozne, za richedid nepozna nejake znaky, a zastavavi sa nacitavanie pri neznamom znaku?
>
> Ak by to niekto chcel aj skusit poslem mu aj dotycny PDF subor (55 k).

ahoj,

Sice jsem to nezkousel, ale me prekvapuje, ze se ti tam vubec
natahne neco smysuplneho. RichEdit je na soubory ve formatu
RTF a ne PDF (na to je napr. Adobe Reader Acrobat
cijaksetomenuje).

Milan Dvorak
dvorak(zv)gymzn(tec)cz

Zvlastni chovani delphi - internal error URW3380

[*] Bohdan Voska <bohdan(zv)softok(tec)cz> - 22.3.2001 15:04:31

Ahoj,

mam tu docela zvlastni chovani delphi. Pokud dam delphi do var nasledujici
text tak delphi pri build se chova normalne, potom provedu compile a vypada
ze je vsechno v poradku. Po druhem compile to vyhodi chybu prekladu
"internal error URW3380" a postavi se nakonec uses souboru dpr.

var _rep:function (AOwner:TComponent; Licence:TAdoQuery;
skupinaSestav:string; poradi:integer; akce:byte; ds1:TDataSource=nil;
ds2:TDataSource=nil; vyberSestav:boolean=true; vsechnySkupiny:boolean=true):
Tform;

Chybu zpusobuji default hodnoty, ktere jsou tam sice na nic, ale prijit na
to proc delphi ve vetsim projektu krici, je docela znicujici. Pokud ty
default hodnoty se delphi nelibi pri druhem prekladu, tak by melo uz kricet
pri prvnim a melo by se postavit na chybu, coz neudela. Myslite si, ze mam
spatne nastavene delphi, nebo je to normalni stav hlaseni.
Problem na delphi 5 SP1.

Bohdan Voska
bohdan(zv)softok(tec)cz

OT - volani odkazem - cecko !!!

Mel bys to deklarovat asi takto:

void main()
{
char data[10]; --> char* data znamena pouze pointer na promennou data, ale
nealokuje se zadna pamet, takze Access violation...

Funkce("ahoj",data); ---> nepouzivej &, protoze data uz znamena pointer
printf("%s",data);
}

int Funkce(char *promenna1, char *promenna2)
{
strcpy(promenna2,promenna1);
return 0;
}

Pokud pouzivas MFC, tak je k dispozici trida CString, kde takoveto problemy
nejsou, ale jsou zase jine.

RNDr. Petr Brant [Brant(zv)dcomm(tec)cz]
ICQ # 68652380

D&COMM s.r.o

[...]

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 22.3.2001 15:17:46

To neni presne ono, takhle by to spadlo.

Maz dve moznosti

1) chces alokovat pamet pak jsou potreba dve hvezdicky, prvni udela z
jednoho znaku retezec a druha zajisti predani odkazu.

int Funkce( const char * promenna1, char ** promenna2 )
{
*promenna2 = strdup(promenna1);
}

volani

{
char * data;
Funkce( "AHOJ", &data );
printf("%s", data);
free(data);
}

2) nechces alokovat pamet ve funkci, pak staci jedna hvezdicka

int Funkce ( const char * promenna1, char * promenna2 )
{
strcpy( promenna1, promenna2 );
}

a volani

{
char * data;
data = (char *) malloc(200);
Funkce("AHOJ", data);
printf("%s", data);
free(data);

> void main()
> {
> char *data;
Funkce("ahoj",data);
> printf("%s",&data);
> }

int Funkce(const char *promenna1, char *promenna2)
> [...]

Procesor a vyjimka

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 22.3.2001 15:17:45

> Neplacte, vcera jsem doma zjistil a dnes podle neciho prispevku do
> teto konference na webu overil, ze staci nastavit stavove slovo
> matematickeho koprocesoru na jinou hodnotu, myslim ze staci
> Set8087CW($133f). Tim se vypnou vyjimky koprocesoru. Vysledkem toho

Co se stane, pokud nekdo spusti jinou aplikace, ktera FPU preprogramuje?

D. Toman

Ako zistim handle appl. bez okna

[*] #u�ka R�bert <spravca(zv)lumen.sk> - 22.3.2001 15:21:45

Napr. ako je Systray lebo ja si spustim program bez form. a potom ho chcem
dialkovo uzavriet z inej appl. Ked mam form tak to ide pomocou FindWindow()
ale ked nemam form tak co ???

[...]

[*] Josef A. Cerny <delphi(zv)atlascon(tec)cz> - 22.3.2001 15:22:43

> Protoze na zapade (anglickem) je tradice, ze na velikonoce schovaji rodice
> velikonocni vajicka a deti je pak hledaji a maji skoro takovou radost jako
> uzivatel, ktery najde "dooma" v Excelu. ;-)

To je ale divny velikonocni zvyk. Vajickova (slivovicova) odmena za
"zmlaceni" a politi zen a divek je podle meho mnohem hezci zvyk.

K tomu doomu v Excelu.
Kdysi jsem to videl a zkousel, ale uz si nevzpominam ve ktere verzi a co
se ve ktere bunce melo pomackat, aby to fungovalo. Kdo to vi?

Josef Cerny

XML parser

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 22.3.2001 15:23:19

Muzu zaslat - vlastnim jednu svoji, kterou jsem si napsal. Parsuje XML a
dovoluje pak pouzivat format zapisu GetData('dokument.hlavicka.title')...

Primarne delana pro XML stream :) (treba ze site)

>Ja bych to potreboval jako unitu v Delphi - vystup si potrebuji upravit a musi
>to byt soucasti jedineho spustitelneho souboru (i-net aplikace)
>
>Diky
>
>S pozdravem
>
>Milan Tomes
>mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

> http://msdn.microsoft.com/downloads/default.asp?URL=/code/sample.asp?url=/ms

------------------------=[ pinknet on every screen ]=----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net

Provadeni skriptu pod IBX

[*] Pavel Bare� <bares(zv)atoll(tec)cz> - 22.3.2001 15:24:41

Resil uz nekdo provadeni skriptu (uprava, vytvareni databaze) programem pod IBX ?

Problem je v tom, ze preprocesor IBX vyhodi ze skriptu parametry coz je problem pokud jsou v procedure, nebo v trigeru,
takze nejde programove vytvorit nova procedura nebo triger.

diky za kazdy napad

Pavel Bares

XML parser

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 22.3.2001 15:37:08

Ahoj,

> Ja pouzivam k plne spokojenosti XMLParser ktery je ke stazeni
> na http://www.destructor.de
> Pouzivam to rutinne v aplikaci a zatim jsem nenarazil na problem.
*****Ja jo. :-) Pokud tam mam v XML dokumentu PCDATA a v nich CRLF,
pak mi to tenhle tupajz prevede na dve mezery. Jak to resis?

* K Jezisku, panacka, ja se budu kolebati...
* Narodil jsem se, radujte se...
--------------------------------------

Provadeni skriptu pod IBX

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 22.3.2001 15:38:29

Ahoj,

jasne, je na tom postaveny IBTalk. Mas hodnotu atributu ParamCheck na
False?

Slavek

> [...]

* Narodil jsem se, radujte se...
--------------------------------------

Zvlastni chovani delphi - internal error URW3380

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.3.2001 15:40:18

From: "Bohdan Voska" <bohdan(zv)softok(tec)cz>
> ze je vsechno v poradku. Po druhem compile to vyhodi chybu prekladu
> "internal error URW3380" a postavi se nakonec uses souboru dpr.

Ahoj,

jedna se o interni chybu prekladace ke ktere neni zadne "zname" chybove
hlaseni. Zkousel jsem to v D5.01 a ta chyba se mi neprojevuje, ovsem ono to
muze zalezet na konkretni aplikaci. Mas nejaky jednoduchy priklad kde se to
vzdy projevi ?

Petr Vones, amatersky programator

XML parser

> *****Ja jo. :-) Pokud tam mam v XML dokumentu PCDATA a v nich CRLF,
> pak mi to tenhle tupajz prevede na dve mezery. Jak to resis?

Bohuzel to nijak neresim , zatim jsem to nepotreboval - pouzivam
vetsinou presne dane tagy s velmi jednoduchym obsahem

Radek

Datum

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 22.3.2001 16:44:41

Ahoj,
vzhledem k tomu, ze TDatetime je vlastne realne cislo (cela cast je
pocet dni, za teckou je pak zlomek dne, tedy cas), muzes hodnoty typu
TDatetime mezi sebou smele porovnavat. No a na prevod stringu je funkce
strtodatetime. V pripade databaze je pak vhodne pouzit
Tfield.asdatetime.
Vaclav Sazima

prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz wrote:

> [...]
> jakykoliv STRIG v datumovem formatu) je v rozmezi dane pomoci komponent
> "DateTimePicker1.Date" a "DateTimePicker2.Date".

[*] honza.dforum <honza.dforum(zv)atlas(tec)cz> - 22.3.2001 17:12:31

No ja to delam tak ze pridam polozky do registru. Hledej LanManage.
Pokud jde o to jak nastavit pristup pres heslo tak to je docela jednoduchy
sifrovaci algoritmus co microsoft pouziva je dosti trapnej. Kdy bude mit
nekdo
zajem tak poslu popis sifrovani i desifrovani.

Honza

ps: pokud mas zajem o podrobnejsi priklad tak napis

HonzaOdchoz� zpr�va je uplne v poradku.
Zkontrolov�no antivirov�m syst�mem BABICKA(http://www.griotkasoft(tec)cz).
Verze: 0.0.226b / Virov� b�ze: 1 - datum vyd�n�: 1.1.1991 :)

[...]

[*] honza.dforum <honza.dforum(zv)atlas(tec)cz> - 22.3.2001 17:12:30

To je tim ze Richedit ani memo neumi binarni paznaky.
Jedina moznost jak soubory techto typu nacitat by byla pres block read.

[...]

jozo

Ikony

[*] honza.dforum <honza.dforum(zv)atlas(tec)cz> - 22.3.2001 17:12:32

Nazdarek

Nejlepsi je ty ikony vypreparovat z nekterych windows aplikaci. Jejich
prostredi je
na jedno brdo. V adresari Delphi5/demos je REsExplorer. Staci skonpilovat
a hura na ikony

From: "Karel Rys" <delphi(zv)zas-me(tec)cz>
> [...]
> aplikace muze nastavit, jak chce, a ostatni aplikace by tim nemely
> byt vubec ovlivneny. Ten jen upenlive doufam, ze me nekdo nevyvede z

Ahoj,

neboj, to nastaveni je samozrejme per thread ;-) Spis by bylo dobre, kdyby
nekdo zkusil ten update VIA driveru na Win98, aby se poznalo jestli to
vyresili.

Petr Vones, amatersky programator

Ikony

[*] Vaclav Krejci <krejciv(zv)ssakhk(tec)cz> - 22.3.2001 18:36:26

Nebo se treba muzes mrknout na my stranky. Obrazku na tlacitka tam mam
vcelku mrte...

http://vencasoft.webpark(tec)cz/glyphs.htm

> Nejlepsi je ty ikony vypreparovat z nekterych windows aplikaci. Jejich
> prostredi je
> na jedno brdo. V adresari Delphi5/demos je REsExplorer. Staci skonpilovat
> a hura na ikony

USB kontra DOS

[*] Gadourek <gadourek(zv)centrum(tec)cz> - 22.3.2001 20:07:40

Ahoj,
vyzn�te se nekdo v USB? Muze USB pracovat i v DOSu?
Konktretne mam notebook, ktery nema COM porty, ale jen USB. Pak jsem na USB pripojil prevodnikUSB-COM a ted potrebuji spustit seriovou komunikaci z DOS programu.
A aby toho nebylo malo tak na jsou na notebooku nainstalovany W2000.
Existuje nejak resen�?

Diky Petr

OT - velikonocni vajicko?

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 22.3.2001 21:01:54

Zdravim

Mozna, ze tam taky neco pridam.

Jo a v ktere ze verzi Wordu to funguje? Predpokladam ze ve vsech, jen ne v
te moji (97).

> *****Co to je za reci? Tohle je ve wordu (udajne) schvalne, aby se
> pri predvadeckach nemusel dotahovat slozite text. Proste
> prednasejici napise vyse uvedene (hodnoty cisel jsou volitelne) a
> ono to vygeneruje odpovidajici pocet vet a odstavcu.

> ****Jiste. ;-) Jeden z postupu najdes tutaj:
> http://swnet(tec)cz/article.php?id=10686

Nastroje pro Interbasi

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 22.3.2001 21:22:03

Ahoj,

na modelovani muzes pouzit skvele CaseStudio
(http://www.casestudio.com) a napriklad pro spousteni skriptu,
inkrementu apod. pouzivam IBTalk
(http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk/IBTalk.shtml).

Slavek

> [...]
> Myslim tim cim vytvarite tabulky, spoustite SQL skripty,
> provadite zalohy atd... Existuje neco lepsiho nez Marathon a

Setrete vodou. Sprchujte se s pritelem/pritelkyni.

Datum

[*] Pavel Skalicky <P.Skalicky(zv)sh.cvut(tec)cz> - 22.3.2001 22:31:29

> strtodatetime. V pripade databaze je pak vhodne pouzit
> Tfield.asdatetime.

a pro rozmezi v sql pouzit klauzuli between ... and ...
(select * from ... where datum between d1 and d2;)

Pavel Skalick�
e-mail - P.Skalicky(zv)seznam(tec)cz
www - http://pts.kvalitne(tec)cz
mobil - 0604 844 698
ICQ - 38169741

bde replacement

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 22.3.2001 23:28:34

Puvodni zprava, kterou napsal Pavel Kupka dne 22 Mar 2001,:

> [...]
> Delam jednoduchou aplikaci na p�r set kilo, nechci ��dn� MB velikosti.

Treba http://www.clexpert(tec)cz/software/turbopower/flashfiler.asp

Procesor a vyjimka

[*] Lauko #tefan <laukosw(zv)naex.sk> - 22.3.2001 23:45:26

> [...]
>
> neboj, to nastaveni je samozrejme per thread ;-) Spis by bylo dobre, kdyby
> nekdo zkusil ten update VIA driveru na Win98, aby se poznalo jestli to

uz ked sme pri tom...
Tento kod na mojom PC nevyvola ziadnu vynimku, facha ticho dalej. Je to
mozn�?
Ak pisem od veci tak sorry.
CPU Duron 700, MB QDI KinetiZ 7B,Apollo KT-133 chipset , W98, D5.1

C,B:Extended;
begin
C:=0/0;
B:=C*10;
Caption:=FloatToStr(B); {vysledna hodnota Caption = "NAN" ???}

TImageList, jvTreeView, TSpeedBar /rx/

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 22.3.2001 23:50:55

Ahoj,

predevsim zacni kontrolou verze knihovny Commctl32.dll.
Aktualni je tusim 5.8. Viz:

http://www.microsoft.com/msdownload/ieplatform/ie/comctrlx86.asp

>===================================<
> ...The Truth Is Out There... <

Form & Componenta

[*] Zdenek Janish <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 23.3.2001 00:14:14

Dobry den,

Mohl by mi, prosim, nekdo poslat priklad jak vytvaret form v komponente s
tim, ze bude mit property show, ktera kdyz bude True, tak form bude videt a
existovat a pokud False, tak form nebude videt ani existovat... Jde mi o to
jak to zaridit, aby toto nastaveni slo udelat v ObjectInspectoru. Me to
stale hlasi chybu cteni z adresy 0000... Pritom, kdyz tu komponentu spracuji
rucne v eventu Createform, tak to jde normalne...

TStringGrid

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 23.3.2001 00:16:29

Ahoj,
zdravim vsechny a mam na vas takovy dotaz. Nejspise uz to tu nekdy probehlo,
ale ja to nezaregistroval. Potreboval bych vedet jak mam zjistit jak mam
vybrat aktualne oznaceny text v TStringGridu abych ho mohl dosadit do
promene. Co mam pouzit ?

Predem diky za odpoved.

zdravi
Filip

bde replacement

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 23.3.2001 06:55:11

FlashFiler je sice dobry, ale ma nevyhody :
1 neumi napr. pracovat sekvencne, takze nemuzete nastavit ani zjistit
RecNo (alespon verze 1). Porad ukazuje -1.
2 neni nahodou placena ?

Ja bych doporucil mrknout na DBTT (na adrese pjsoft.kgb(tec)cz/dbtt.zip) . Je to
free komponenta, ktera pracuje s DBF tabulkami bez BDE ani jinych DLL
knihoven.

Petr Jur�k, Spr�vce s�t�, program�tor
COMET System s.r.o.
1.M�je 1220
756 61 Ro�nov pod Radho#t�m
tel. 0651/653990
fax. 0651/653993
www.cometsystem(tec)cz

Tdataset potomek?

> Treba http://www.clexpert(tec)cz/software/turbopower/flashfiler.asp

> ============================================================
> Petr Zahradnik, Computer Laboratory
> Obvodova 740/14, P.O. Box 15, 400 07 Usti nad Labem
> Telefony: 047-5500610, 047-5501627, 0602-409601
> Fax: 047-5511338
> WWW: http://www.clexpert(tec)cz, http://www.zahradnik(tec)cz
> E-Mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz, petr(zv)zahradnik(tec)cz
> ICQ: 21215917
> ============================================================

COMET System Network Administrator.

Ako zistim handle appl. bez okna

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 23.3.2001 07:02:43

No pokud aplikace nema form (okno) tak asi handle okna nezjistis. IMHO musis
nejak killnout ten process, tady ti FindWindow a sendmessage je docela k
nicemu.

[...]

ja osobne by som odporucal TDbf komponentu
http://www.geocities.com/garlicsoftware/
Je free, vratane zdrojakov.

Vlkovic

Petr wrote:

> [...]
> free komponenta, ktera pracuje s DBF tabulkami bez BDE ani jinych DLL

DDE

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 23.3.2001 07:38:48

Zdravim,

potreboval bych vytvorit program, ktery se bude chovat jako DDE server i klient.
Problem je, ze nemuzu pouzit klasicke komponenty z Delphi, nebot potrebuji
predavat netextova data - potrebuji predavat strukturu. Nemate nekdo nejaky
priklad, popripade odkaz na nejake podrobne popisy DDE ?

[...]

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 23.3.2001 07:41:54

On 22 Mar 2001, at 17:45, Pavel Kupka wrote:

> [...]
> ��dn� MB velikosti. Zn�m minitable www.unleytools.com, ale moc mi
> nevyhovuje, nevite nekdo o necem? Diky Pavel

TDataSet neni zadna databaze, ale pouze komponenta pro praci s
nejakym datovym zdrojem.

IMHO pro takovy pripad by mohl byt vyhovujici FlashFiler, ktery lze
prikompilovat primo do programu.

TStringGrid

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ> - 23.3.2001 08:03:24

nejaka_promenna := StringGrid1.Cells [x,y];

From: SALAM <salam(zv)mail(tec)cz>
To: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>> ad "Easter egg":

> podle me nemaji v komercnich aplikacich co delat,
> ale jinak samozrejme kazdeho vec...

V skoro kazde komercni aplikaci JE egg.

> i tak jsou myslim z Delphi az moc 'tucne' aplikace

Treba Norton Utility 3 for Windows maji egg jako zvlastni knihovnu DLL
(BORGEGG.DLL - asi 3MB), kterou dotahnou az je potreba a nasledne ji potom
uvolni. A takhle by to melo byt.

Radek Cervinka

Ako zistim handle appl. bez okna

[*] Jano <jj_delphi(zv)ke.ubp.sk> - 23.3.2001 09:56:26

> [...]

musis
>nejak killnout ten process, tady ti FindWindow a sendmessage je docela k

Ahoj,

najdi "ProcessID" beziacej aplikacie a potom pouzi na kill procesu API
TerminateProcess(), napriklad takto:

function TerminateApp(ProcessID: DWord): Boolean;
var
Handle: THandle;
SnapProcHandle: THandle;
ProcessEntry: TProcessEntry32;
Next: Boolean;
// Prehladaj vsetky spustene procesy
SnapProcHandle := CreateToolhelp32Snapshot(TH32CS_SNAPPROCESS, 0);
if SnapProcHandle <> THandle(-1) then
begin
ProcessEntry.dwSize := Sizeof(ProcessEntry);
Next := Process32First(SnapProcHandle, ProcessEntry);
while Next do
begin
if ProcessEntry.th32ProcessID = ProcessID then
begin
Handle := OpenProcess(PROCESS_TERMINATE, False,
ProcessEntry.th32ProcessID);
TerminateProcess(Handle, 0);
CloseHandle(Handle);
Result := TRUE;
Break;
end;
Next := Process32Next(SnapProcHandle, ProcessEntry);
end;
CloseHandle(SnapProcHandle);
Result := FALSE;

procedure FindApp(AppName: String);
var
[...]
with ProcessEntry do
if AnsiLowerCase(ExtractFileName(szExeFile)) = AppName then
TerminateApp(th32ProcessID);
Next := Process32Next(SnapProcHandle, ProcessEntry);
end;
CloseHandle(SnapProcHandle);

nezabudni si pridat kontroly, napr. z akeho adresara musi byt applikacia
spustena, velkost suboru, verziu atd, atd... aby si si neodpalil nieco
ine...!

Jano

MDI + SQL + Form Caption

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 23.3.2001 10:04:47

mam MDI aplikaci, ve ktere pouzivam SQL.
Nevite nekdo, proc se mi pri vykonavani SQL DOTAZU, zobrazi text sql dotazu
u FORMU V TITULKU?

Form & Componenta

[*] Jan Tungli <Jan.Tungli(zv)datapac.sk> - 23.3.2001 10:19:02

Na nizsie uvedenej stranke mas Edge komponenty -pro D5 aj so zdrojakom.
V tomto balicku naides napr. EQuery- ktory ma prave to co ti chces - zavola
form.

Jan Tungli
email: jan.tungli(zv)seznam(tec)cz
tungli(zv)datapac.sk
http://www.tungli.host.sk
http://www.nexus.hu/tungli

NEW SQL REPORT BUILDER - end user designer , similar report programing
EDGE components for D5 free with source code (parse SQL query to part:
select.from,where,order... )

> [...]
> spracuji
> rucne v eventu Createform, tak to jde normalne...

Procesor a vyjimka

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 23.3.2001 10:23:05

Ono je celkem jedno, k jake vyjimce dojde. Proste porovnas na nulu a ono
ti to spadne na neco jineho (preteceni, podteceni).
Deleni je nebezpecna operace a vysledek se lisi podle typu FPU, kdyz delis dve cisla, tak vysledek nemusi
byt stejny, muze se drobne lisit v poslednim radu, stejne jako kalkulacky.
i kdyz hlavni problemy jsou s ostatnimi funkcemi.

Slavek

> [...]
> pokud tam je neco jako 1E-17, k chybe pri deleni nedojde, protoze uz
> se nejedna o deleni nulou, ale tim 1E-17.

Jak povysit prava programu

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 23.3.2001 10:24:32

Zdravim.
Napsal jsem si aplikaci na automaticky update SW pri zmene verze.
Princip je jednoduchy na serveru je maly txt soubor s cislem akt verze a
aktualizovany soubor.
Pri spusteni na stanici se aplikace podiva, zda neni nahodou nova verze a
pokud ano, tak spusti
ze serveru ten muj updatovaci SW preda mu cestu na sebe a ukonci se.
Updatovaci SW pouze zcela
primitivne nakopiruje novy soubor ze serveru na puvodni misto a update je
hotov. Vse v realu pracuje bez potizi.
Nyni se ale vyskytl pozadavek, aby useri nemeli prava prepisovat exe
soubory, cili (v tomto pripade
vse bezi na W2000 a NTFS) pokud maji takova prava nastavena, nemuze muj
updatovaci SW prepsat puvodni
soubor, protoze je spusten pod tim "omezenym" uctem uzivatele. Potreboval
bych tedy ten update spustit
s "lepsimi" pravy, respektive mne spise zajima, jak si za behu ty prava
"zvysit" (Pochopitelne ze v SW bude nekde
zakodovano heslo toho "lepsiho" uctu). Zaujala mne fce CreateProcAsUser z
unity JclMiscel. Nevim ale jak ji pouzit
"sam na sebe". Do hlavniho SW to nechci z urcitych duvodu davat.
Napada Vas nekoho neco ?

Predem dik

Ludek

RxMemoryData

[*] Petr J�nsk� - 23.3.2001 10:29:58

Ahoj, Ahoj
Potrebuji vytvorit jednoduchou db aplikaci (bez BDE,SQL). Zda se mi, ze by
bylo vhodne pouzit RxMemoryData. Ale nevim jak na nej.
Hlavne bych potreboval vedet jak z nej ukladat na disk resp. nacitat.
Nemate nekdo nejaky priklad nebo aspon kopanec?

Diky Petr Jansky

Prace s neexistujicim kontrolem

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 23.3.2001 10:39:12

> [...]
> Problem je, ze nevim jak s timto objektem mam v kodu pracovat, kdyz se
> vytvori az pri startu programu (OnCreate).

Ahoj.
Zkus tohle.

Ludek

**** Unit1.pas ****

Menus, StdCtrls;

MainMenu1: TMainMenu;
Soubor1: TMenuItem;
procedure FormDestroy(Sender: TObject);
Vytvareny : TMenuItem;
procedure Vytvareny1Click(Sender: TObject);

Vytvareny := TMenuItem.Create(self);
Vytvareny.Caption := 'MUJ ITEM';
Vytvareny.OnClick := Vytvareny1Click;

end;

procedure TForm1.Vytvareny1Click(Sender: TObject);
begin
ShowMessage('AHOJ');
end;

procedure TForm1.FormDestroy(Sender: TObject);
begin
Vytvareny.Free;

Soubor1.Add(Vytvareny);

****unit1.dfm*******
object Form1: TForm1
Left = 305
Top = 157
Width = 280
Height = 150
Caption = 'Form1'
Color = clBtnFace
Font.Charset = DEFAULT_CHARSET
Font.Color = clWindowText
Font.Height = -11
Font.Name = 'MS Sans Serif'
Font.Style = []
Menu = MainMenu1
OldCreateOrder = False
OnCreate = FormCreate
OnDestroy = FormDestroy
PixelsPerInch = 96
TextHeight = 13
object Button1: TButton
Left = 104
Top = 22
Width = 75
Height = 25
Caption = 'P�i�adit menu'
TabOrder = 0
OnClick = Button1Click
end
object MainMenu1: TMainMenu
Left = 22
Top = 18
object Soubor1: TMenuItem
Caption = 'Soubor'

RxMemoryData

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 23.3.2001 10:42:59

> [...]
> ze by bylo vhodne pouzit RxMemoryData. Ale nevim jak na nej. Hlavne
> bych potreboval vedet jak z nej ukladat na disk resp. nacitat.

nemam priklad, ale rekl bych, ze jinou moznost nez delat to rucne
asi nemas. Pochopil jsem to tak, ze chces mit data ulozena na
disku v nejakem vlastnim formatu. Pokud ne, sorry.

Postup bych videl asi takovyto:
1) Na RxMemoryData dvojklik - objevi se prazdny FieldEditor.
2) Pomoci New field v nem zalozit uvazovana pole - jejich typ,
vlastnosti, viditelnost...
3) Nacitani pres nejaky cyklus provedejici Append, naplnit data
(FieldByName apod.), Post.
4) Zapis nejak podobne.

Nebo jsem nepochopil, kde je problem?

David Lebeda

problem s QuickReport

[*] Jir� Kr�l jr. <admin(zv)printo(tec)cz> - 23.3.2001 10:44:36

Mimochodem, tento problem je i ve Win NT4 SP6a a to v podobe BSOD.

JK

Neaktivni polozky seznamu v ComboBoxu

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 23.3.2001 10:46:29

> 2. jak zakazat DBCombu, aby nemohl vypadnout seznam ? Oznacim-li combo
> jako Enabled := false je sedy a to pri prohlizeni nevypada moc dobre
> (hlavne je to obtizne citelne).

Nepomohlo by dat to Combo na panel stejne velikosti a tomu
nastavovat enabled?

David Lebeda

ListView a prohozeni dvou Itemu

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 23.3.2001 11:01:14

Preji vsem pekneho dne,

rad bych prohodil dva itemy v ListView, nasledujici kod vsak nedela to, co
bych si predstavoval:

procedure TfrmProject.bbtnMoveUpClick(Sender: TObject);
var
ListItem1: TListItem;
ListItem2: TListItem;
Index1: integer;
Index2: integer;
begin {TfrmProject.bbtnMoveUpClick}
ListItem1 := lvFiles.ItemFocused;
if ListItem1 = nil then exit;
ListItem2 := lvFiles.GetNextItem (ListItem1, sdBelow, []);
if ListItem2 = nil then exit;
Index1 := lvFiles.Items.IndexOf (ListItem1);
Index2 := lvFiles.Items.IndexOf (ListItem2);
lvFiles.Items.BeginUpdate;
lvFiles.Items [Index1] := ListItem2;
lvFiles.Items [Index2] := ListItem1;
lvFiles.Items.EndUpdate;
end; {TfrmProject.bbtnMoveUpClick}

Existuje nejaka slusna cesta nebo musim vlozit novy item, cunacky to
prekopirovat (Assign) a stary Item smazat?

Diky za info

* K Jezisku, panacka, ja se budu kolebati...
* Narodil jsem se, radujte se...
--------------------------------------

Prace s neexistujicim kontrolem

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 23.3.2001 11:05:43

Ahoj,

pokud ti jde o referenci na objekt, tak pak si ji bud pamatuj po vytvoreni v
nejake promenne, nebo ji muzes najit podle jmena :

function TwForm.findComponent ( aJmeno : string ) : TComponent;
var i : integer;
begin
for i := 0 to ComponentCount - 1 do
if Components[i].Name = aJmeno then
begin
result := Components[i];

result := nil;
end;

Pokud ti jde o pripojeni udalosti, pak si vytvor metodu tveho formulare se
spravnou hlavickou - najdes v helpu, nebo si vytvor v design modu komponentu
stejneho typu a klikni na udalost a vytvorenou metodu zkopiruj pod jine
jmeno.

A nakonec udelas

Component.OnClick := MojeOnClick;

kde Component je promenna obsahujici referenci na tvoji komponentu a
MojeOnClick je ta metoda tveho TForm.

[...]

[*] Ren� Otisk - 23.3.2001 11:14:25

Jestli znas Ownera te komponenty, tak lze vyuzit nasledujici:

function FindComponent(const AName: string): TComponent;

> [...]
>
> A nakonec udelas
>
> Component.OnClick := MojeOnClick;
>
> kde Component je promenna obsahujici referenci na tvoji komponentu a

Ako skopirovat speteny EXE na ine miesto

[*] #u�ka R�bert <spravca(zv)lumen.sk> - 23.3.2001 11:40:56

Potrebujem aby program skopiroval sam seba na ine miesto. Ked to chcem
urobit tak mi vyhlasi system Violation access read error.

[...]

multithreading

[*] Ota Maly <ota.maly(zv)volny(tec)cz> - 23.3.2001 11:42:17

Ahoj,
stale se potykam s problemem pridelovani casu threadum.
Mam dva komunikacni thready (Out & In), v OutThreadu cekam na event z
InThreadu (WaitForMultipleObjects - 500ms), ale obcas se to proste nestihne,
pritom zarizeni to na 100% poslalo do 50ms (odposlech. kabel+osciloskop).
OutThread ma prioritu tpHigher a InThread ma tpHighest. Kdyz spustim DOSovy
Term95.exe(z NC5) a zahybu s oknem, v tu ranu to spadne na timeout.
Nepotrebuji do 500ms zpracovat prichozi data, ale potrebuji proste dat
InThreadu trochu casu na zpracovani.

Netusite nekdo, jakym smerem se mam ubirat?

W2000;D5Prof+UP1;

PaPouch elektronika
http://www.papouch.com

bde replacement

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 23.3.2001 12:17:08

Puvodni zprava, kterou napsal Petr dne 23 Mar 2001,:

> FlashFiler je sice dobry, ale ma nevyhody :
> 1 neumi napr. pracovat sekvencne, takze nemuzete nastavit ani zjistit
> RecNo (alespon verze 1). Porad ukazuje -1.
> 2 neni nahodou placena ?

Nevyhody samozrejme ma, stejne jako cokoliv jineho, ale zrovna
vyse uvedene bych za nevyhody nepovazoval. RecNo jsem napriklad
ja v zivote nepotreboval, no a placeny je jen jednou, kdyz se
kupuje :)

Vlastnosti tiskarny

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 23.3.2001 12:22:35

Zdravim.
Pouzivam sestavy Sinea.
Neumim, vsak obslouzit stav, kdy uzivatel v TSineaPrintDialogu klepne u
vyberu tiskyrny na "Vlastnosti" a nastavi si dejme tomu jinou nez defaultne
nastavenou kvalitu tisku prislusne tiskarny. Sestava se vzdy vytiskne podle
defaultniho nastaveni tiskarny.
Jak tedy umoznit uzivateli aby pred tiskem zmenil parametry tisku.

Ludek

TBitmap.FreeImage

mam TImage, do ktoreho v programe (D3) natahujem
obrazky cez TImage.Picture.Bitmap.LoadFromFile.
Ak sa mi obrazok nepodari natiahnut, ostatne
v TImage, ten, ktory tam bol predtym.
Ja by som vsak povodny obrazok chcel zmazat.
Myslel som, ze bude stacit:

Image1.Picture.Bitmap.FreeImage()

lenze pouzitie tejto metody je bez odozvy
(canvas obrazka ostatne bez zmeny).
Ak vsak urobim napriklad:

Image1.Picture.Bitmap := nil
Image1.Refresh()

obrazok sa zmaze, ale nie som si isty, ci je
taketo priradenie je korektne a ci zaroven
uvolnuje alokovane zroje systemove prostriedky.

Ak napriklad zavolam:

Image1.Picture.Bitmap.Free(),

program vyhadzuje vynimku.

Neporadil by mi, prosim, niekto?

Vlkovic

Operation not applicable vs UniDirectional=True

[*] Ivo.Herles(zv)pvt(tec)cz - 23.3.2001 12:52:05

Preji pekneho dne.

Prechazime z D3 C/S na D5 Ent. Pri teto prilezitosti jsem narazil na
nasledujici problem.

Pokud pouzivam TQuery s nastavenou property UniDirectional=True a vysledek
SELECTu nevrati zadny zaznam, objevi se chyba "Operation not applicable".

V D3 se tato chyba objevila take, ale byla pohlcena v try except bloku uvnit
VCL knihoven. V D5 je toto osetreni vyhozeno (viz metoda
TDataSet.GetPriorRecords).

function TDataSet.GetPriorRecords: Integer;
try <<<< neni v D5
while (FRecordCount < FBufferCount) and GetPriorRecord do Inc(Result);
except <<<< neni v D5
end; <<<< neni v D5
end;

V podstate jde o to, ze se nelze vracet v jednosmernem SELECTu.

Neresil nekdo tento problem? Oprava VCL neni reseni, pouzivame BPL balicky.

Diky za kazdou odpoved.

Delphi 5 Ent UP1 (Build 6.18)
Win NT 4.0 SP6a
Informix DS 7.31

Ivo HERLES
PVT, a. s., o. z. Chomutov
e-Mail: ivo.herles(zv)pvt(tec)cz
tel.: +420(396)619216

Refresh

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 23.3.2001 12:53:03

Ahoj,
potreboval bych poradit, jak provadet refresh tabulek v aplikacich, ktere tahaji
data z jedne databaze /Access2000, max. 5 pocitacu/. Potreboval bych v aplikaci
nejak rozumne reagovat na situaci, kdy jiny uzivatel zmeni obsah v nejake
tabulce a provest u aktualniho uzivatele refresh.
Zatim me nadapadlo pouziti timeru a nejake pomocne tabulky zasahu /abych
zbytecne nerefreshoval, i kdyz se nic nezmenilo/, ale moc se mi to nezamlouva,
neexistuje nejake lepsi reseni?

Predem dik,
Roman
OOOOOOOOOOOOOOOO
O icq #84229702
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

IB: BLOB update

[*] Zdenek Moravec <zmo(zv)volny(tec)cz> - 23.3.2001 12:57:11

Zdravim vsechny !

Mam problem s updatem a insertem BLOB poli v interbase 6.0.

Opravdu se to neda normalne provest takto : ?

update T_OP
set F_desc_op = 'aaa'
where F_no_op = 4579

IBconsole i muj Delphi program (pres BDE) pisou :

Conversion error from string "BLOB"
Statement: update T_OP
set F_desc_op = 'aaa'
where F_no_op = 4579

deklarace pole je nasledujici:
F_desc_op BLOB SUB_TYPE TEXT SEGMENT SIZE 80 CHARACTER SET WIN1250,

Muze mi prosim nekdo poradit ? Prikaz INSERT ma podobne nasledky.

S pozdravem (Regards)
Zdenek Moravec zmo(zv)volny(tec)cz

ListView a prohozeni dvou Itemu

[*] Parizsky Ladislav <parizsky(zv)access-it(tec)cz> - 23.3.2001 13:02:21

Mozna by to slo takle

ListItem.SubItems.Move(CurIndex, NewIndex: Integer);

Ladap

>>> rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz 23.3.01 11:01 >>>
[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 23.3.2001 13:07:24

Puvodni zprava, kterou napsal Petr dne 23 Mar 2001,:

> FlashFiler ma bezesporu mnoho vyhod, ale ty bych spise uplatnoval ve
> strednich az vetsich projektech (u tech vetsich FlashFiler 2).

??? Jakto ??? Ja bych tedy na velky projekt FlashFiler nenasadil,
protoze u velkeho projektu se neobejdu bez ulozenych procedur,
triggeru a podobnych veci. Naopak, FlashFiler je idealni pro
mensi aplikace, ktere musi byt male co do rozmeru, proste jen
jeden maly EXE soubor. Neco, co se da snadno stahnout z Internetu
a hned to jede. Nebo ktere musi jet na CD bez instalace.

bde replacement

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 23.3.2001 13:10:44

FlashFiler ma bezesporu mnoho vyhod, ale ty bych spise uplatnoval ve
strednich az vetsich projektech (u tech vetsich FlashFiler 2).

Petr Jur�k, Spr�vce s�te, program�tor
COMET System s.r.o.
1.M�je 1220
756 61 Roznov pod Radhostem
tel. 0651/653990
fax. 0651/653993
www.cometsystem(tec)cz

> [...]
> WWW: http://www.clexpert(tec)cz, http://www.zahradnik(tec)cz
> E-Mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz, petr(zv)zahradnik(tec)cz

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 23.3.2001 13:15:03

> [...]
> zasahu /abych zbytecne nerefreshoval, i kdyz se nic nezmenilo/, ale
> moc se mi to nezamlouva, neexistuje nejake lepsi reseni?

My jsme kdysi uvazovali u aplikace, ktera neco podobneho
vyzadovala, o pouziti UDP paketu. Tj. pokud nekdo provede update
ci co, posle do site UDP paket a klienti na nej nejak vhodne
zareaguji. K realizaci aplikace nakonec nedoslo, takze nevim, do
jake miry je to schudne, pokusy ale vypadaly nadejne.

David Lebeda

problem s QuickReport HOTOVO

[*] Petr Mohapl <p.mohapl(zv)nemstbk(tec)cz> - 23.3.2001 13:38:29

Diky za rady, ale vyresil jsem to upgradem QuickReportu. Novy soubor se jmenuje QR307SD5.exe (QR verze 3.0.7, D5) a po jeho instalaci mi vse chodi jak s HPLJ 1100, tak i s HPLJ 4L.

Jeste jednou � Petr

[...]

programov�n� Plug-in�

[*] Zaplik <zaplik(zv)volny(tec)cz> - 23.3.2001 13:47:29

Poradi mi prosim nekdo, jak spravne psat v Delphi 5 Plug-iny. Jedna se mi o
popis a vseobecnou koncepci Plug-in�. Postaci nejaky odkaz na tuto
problematiku nebo priklad.
Diky moc.
p.s. Moc toho i nich nevim

Martin Zapletal
zaplik(zv)volny(tec)cz

SQL dotaz a cestina

[*] "Mirek Drej�ek"���v#�q��#�d�ʿ - 23.3.2001 14:03:00

Zdravim,
pouzivam dotaz: select * from "tabulka.dbf" order by sloupec.
Prikaz probehne, ale spatne se seradi cestina.
Muzete mi prosim nekdo poradit, co s tim?
Predem dik za jakoukoli radu
Mirek Drejcek.

nastaveni prostredi

[*] jara slava <jara-slava1(zv)seznam(tec)cz> - 23.3.2001 14:03:50

Dobry den

mam jednoduchy dotaz jen k nastaveni prostredi v delphach. Kam nastavit, aby se pri spusteni delph, automaticky pustil i muj project ne ten novy (treba posledne pouzivany, nebo i nekam natrdo do options to napsat)

dekuji jara
Seznam Prace - Hledate praci nebo menite zamestnani? http://prace.seznam(tec)cz

Vlastnosti tiskarny

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 23.3.2001 14:22:11

From: "Lud�k ZITA" <konference(zv)sales(tec)cz>> Pouzivam sestavy Sinea.
> [...]
podle
> defaultniho nastaveni tiskarny.
> Jak tedy umoznit uzivateli aby pred tiskem zmenil parametry tisku.

Melo by stacit toto:

Sestava1.PrintTo(PrintDialogSinea1.PrinterIndex);

V nekterych starsich verzich fungovala i prima vazba,
stacilo v PrintDialogSinea nastavit property Report.
Toto se casem "nejak pokazilo" a uz to samo nefunguje.

Vaclav Krmela

Soubor services

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 23.3.2001 14:31:18

Ahoj,

mam aplikaci bezici proti IB6. K tomu, aby aplikace byla funkcni,
jsou potreba dve veci:
- sirit s ni knihovnu gds32.dll (to je v pohode)
- do souboru services pridat radek (gds_db 3050/tcp)

druhy krok bych rad resil programove, bohuzel ale nevim, jak
"ciste" zjistit, kde soubor services je. V nekterych verzich
Windows je primo v Windows adresari, jindy zase system32\etc
apod.
Asi by pomohlo zjistovat verzi Windows a podle toho urcit tu
cestu, ale treba byste nekdo vedel neco lepsiho?
Instalovat celeho IB6 klienta pred instalaci sve aplikace mi
prijde zbytecne a rad bych se tomu vyhnul.

David Lebeda

RxMemoryData

[*] Jiri Novotny <NOVOTNY(zv)ftknw.upol(tec)cz> - 23.3.2001 13:36:03 met-1

> [...]
> Hlavne bych potreboval vedet jak z nej ukladat na disk resp. nacitat.
> Nemate nekdo nejaky priklad nebo aspon kopanec?

Ahoj, nasledujici kod jsem vypreparoval z jednoho sveho starsiho
pokusu (snad je to dost nazorne). V podstate pri spusteni programu
nactu data ze souboru do RxMemoryData a pri jeho ukonceni je zase
nacpu zpatky do souboru.

(*nejdulezitejsi promenne jsou techto typu
RxMD : TRxMemoryData;
Osoba : TZaznam;
BaseO : file of TZaznam;
*)

procedure THlavniForm.NastaveniRxMD;
begin
with RxMD.FieldDefs do begin
Clear;
Add('FKod',ftSmallint,0,true);
Add('FIdent',ftInteger,0,true);
Add('FPrijm',ftString,50,true);
Add('FKrest',ftString,20,false);
Add('FAdres',ftString,50,false);
Add('FPozn',ftString,50,false);

procedure THlavniForm.NacistData;
begin
Reset(BaseO);
while not Eof(BaseO) do begin
Read(BaseO,Osoba);
with RxMD, Osoba do begin
Append;
FieldByName('FKod').AsInteger := Kod;
FieldByName('FIdent').AsInteger := Ident;
FieldByName('FPrijm').AsString:= Prijm;
FieldByName('FKrest').AsString:= Krest;
FieldByName('FAdres').AsString:= Adres;
FieldByName('FPozn').AsString:= Pozn;
Post;
CloseFile(BaseO);
end;

procedure THlavniForm.ZapsatData;
var Chyba : Boolean;
begin
Rewrite(BaseO);
with Osoba, RxMD do begin
DisableControls;
First;
while not Eof do begin
Kod := FieldByName('FKod').AsInteger;
Ident := FieldByName('FIdent').AsInteger;
Prijm := FieldByName('FPrijm').AsString;
Krest := FieldByName('FKrest').AsString;
Adres := FieldByName('FAdres').AsString;
Pozn := FieldByName('FPozn').AsString;
Write(BaseO,Osoba);
Next;
CloseFile(BaseO);
end;

procedure THlavniForm.FormCreate;
AssignFile(BaseO,'c:\pokus.dat');
NastaveniRxMD;
NacistData;

procedure THlavniForm.FormClose;
ZapsatData;
+-------------------------+---------------------------------+
| Jiri NOVOTNY, Olomouc, | e-mail: novotny(zv)ftknw.upol(tec)cz |
| Czech Republic | http://aix.upol(tec)cz/~novotnyj |
| | ICQ: 9495586 |
+-------------------------+---------------------------------+
| ... and objects in the rear view mirror can appear closer |
| than they are |

Nastaveni prostredi

> Dobry den
>
> mam jednoduchy dotaz jen k nastaveni prostredi v delphach. Kam nastavit, aby se pri spusteni delph, automaticky pustil i muj project...

Ahoj,

Skus nastavit v menu:
Tools/Enviroment Options/AutoSave options/Editor files + Desktop = True

Vlkovic

TStringGrid

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 23.3.2001 15:23:06

Upresneni problemu. Refer na predeslou odpoved.
Toto bych ale mohl pouzit v pripade, ze vim x a y. Ja ho ale nevim, jelikoz
je pokazde jine. Ja potrebuji priradit promenne aktualni vybranou bunku, to
znamena aktualne oznacenou nebo lepe vybranou ve StringGridu. Jak tedy
priradit aktualni text bunky ?

Diky za neci radu.
Filip

bde replacement

> [...]
> vyse uvedene bych za nevyhody nepovazoval. RecNo jsem napriklad
> ja v zivote nepotreboval, no a placeny je jen jednou, kdyz se

RecNo nema ziadna poriadna SQL databaza. SQL databazy totiz vobec nie su
urcene na sekvencne spracovanie, aj ked sa to v niektorych SQL databazach da
ciastocne nahradit pouzitim kurzorov a bookmarkov.

L.

Zastaveni zprav pri tazeni okna

[*] Ing. Lud�k Florian <Ludek.Florian(zv)bluerose(tec)cz> - 23.3.2001 16:26:56

Cauec,

prijimam zpravy ze serioveho portu, kam mi externi zarizeni posila informace
v intervalu 200ms. Na formulari mam komponentu od P.Vonese AsyncFree, ktera
bezi v pohode, zpracovani dat to stiha a podle stavu reaguje. Potud by to
slo.

Kdyz ale najedu mysi na titulkovy pruh okna a stisknu krysu, komunikace
ustane. Neprichazeji zadna dat, nebo spis nejsou z portu ctena. Kdyz
tlacitko pustim, tak se sice komunikace rozbehne, ale ten kus, co nebyl
zpracovan, chybi. Protoze na prisunu dat je zavisla HW karta v masine, tak
jakmile komunikace ustane (staci ji 2 vteriny), karta pres svy ovladace
nahlasi chybu. Pak zbyva jedine reset masiny.

Co s tim ? Uvazuji dat cteni serioveho portu do extra DLL a obsluhovat to
pres ni, ale protoze jsem to nezkousel, nevim jeste, jak se to bude tvarit.

Neresil jste nekdo podobny problem ? Jak zajistit komunikaci i pres to
zadrzeni po stisku krysy ?

Dik za kazdou radu.

Bye Ludan

programov�n� Plug-in�

[*] Ales Radikovsky <radik(zv)allstar(tec)cz> - 23.3.2001 16:34:14

> [...]
> Jedna se mi o
> popis a vseobecnou koncepci Plug-in�. Postaci nejaky odkaz na tuto

Na http://www.uil.net/ je UIL Plugin System mi prijde jako celkem vymakanej
system.
Na http://www.torry.net/plugins.htm jich je i mnoho dalsich.

Ales

nastaveni prostredi

[*] Mephisto <mephisto(zv)akvila(tec)cz> - 23.3.2001 16:35:05

tools>>>Environment Options>>> Preferences .... Editor Files + Project
Desktop
> [...]
>
> dekuji jara
> Seznam Prace - Hledate praci nebo menite zamestnani?

---
Odchozi zprava neobsahuje viry.
Zkontrolovano antivirovym systemem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.237 / Virova baze: 115 - datum vydani: 07.03.2001

Ako skopirovat speteny EXE na ine miesto

[*] Lauko #tefan <laukosw(zv)naex.sk> - 23.3.2001 17:06:41

>Ako skopirovat speteny EXE na ine miesto
> Potrebujem aby program skopiroval sam seba na ine miesto. Ked to chcem
> urobit tak mi vyhlasi system Violation access read error.

Ahoj,
asi takto:
var
S1,S2:TFileStream;
begin
S1:=TFileStream.Create(ParamStr(0),fmShareDenyNone);
S2:=TFileStream.Create(NovyExe,fmCreate);
S2.CopyFrom(S1,S1.Size);
S2.Free;
S1.Free;

ListView a prohozeni dvou Itemu

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 23.3.2001 17:22:15

Ahoj,

to neni ono, protoze prohazujes dva retezce ve StringListu
(SubItems), kdezto ja potrebuju prohodit dava ListItemy (Items).

Slavek

> Mozna by to slo takle
>
> ListItem.SubItems.Move(CurIndex, NewIndex: Integer);
>
> Ladap

Setrete vodou. Sprchujte se s pritelem/pritelkyni.

programov�n� Plug-in�

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 23.3.2001 17:36:35

Ahoj,

mrkni se sem: http://www.obsof.com/delphi_tips/DL613.html

Slavek

> Poradi mi prosim nekdo, jak spravne psat v Delphi 5 Plug-iny.

Setrete vodou. Sprchujte se s pritelem/pritelkyni.

SQL dotaz a cestina

[*] Jan Tungli <Jan.Tungli(zv)datapac.sk> - 23.3.2001 17:38:44

Musis nastavit LangDriver na CSY852 v BDE admin

> [...]

> Prikaz probehne, ale spatne se seradi cestina.
> Muzete mi prosim nekdo poradit, co s tim?

Refresh

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 23.3.2001 17:50:11

On 23 Mar 2001, at 12:53, Roman wrote:

> [...]
> zasahu /abych zbytecne nerefreshoval, i kdyz se nic nezmenilo/, ale
> moc se mi to nezamlouva, neexistuje nejake lepsi reseni?

Delal jsem pred casem takovou aplikaci, kdy bylo treba obnovovat
zaznamy. Programy komunikovaly pres TCP/IP a ten, ktery provedl
zmenu, rozeslal ostatnim zpravy, ktera veta byla zmenena. Ovsem
to jde jen tehdy, kdyz jsou cizi zaznamy pouze pro prohlizeni,
jinak bych to povazoval za dost riskantni.

programov�n� Plug-in�

[*] Petr Langer <p.langer(zv)nexnet(tec)cz> - 23.3.2001 18:23:25

Cau,
taky jsem hledal a nasel jsem: http:/www.btinternet.com/~yang
Pak jsem jeste nasel UIL Plugin System 5.0, ale zatim jsem se nedostal k
tomu, abych to nainstaloval a nemuzu najit adresu - muzu to ale cele poslat
mailem (590 KB).

[...]

[*] Jaroslav Uher <moravia(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.3.2001 18:26:06

Ahoj,

From: Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk>
> [...]
> v TImage, ten, ktory tam bol predtym.
> Ja by som vsak povodny obrazok chcel zmazat.
> Myslel som, ze bude stacit:> Ak napriklad zavolam:

ja si TImage "cistim" takto:

var BMP : TBitMap;
begin
// clear Image by Bitmap
BMP := TBitmap.Create;
try
Image1.Picture.Bitmap := BMP;
finally
BMP.Free;
end;
(*****************************)
if (EditDevBMPFile.Text <> '') AND
(FileExists(EditDevBMPFile.Text)) then
try
Image1.Picture.LoadFromFile(EditDevBMPFile.Text);
except
on E: Exception do
begin
MessageDlg(rsE_LoadBMP+#13+E.Message, mtWarning,
[mbOk], 0);

Snad ti to pomuze,

Jarek Uher

Vlastnosti tiskarny

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 23.3.2001 18:40:10

From: "Slavek Rydval" <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
> to neni ono, protoze prohazujes dva retezce ve StringListu
> (SubItems), kdezto ja potrebuju prohodit dava ListItemy (Items).

Ahoj,

napriklad takhle:

function ExchangeListViewItems(Item1, Item2: TListItem): Boolean;
var
TempItem: TListItem;
begin
Result := (Item1.ListView = Item2.ListView);
if Result then
begin
TempItem := TListItem.Create(TListView(Item1.ListView).Items);
try
TempItem.Assign(Item1);
Item1.Assign(Item2);
Item2.Assign(TempItem);
finally
TempItem.Free;

listbox.selected

[*] jara slava <jara-slava1(zv)seznam(tec)cz> - 23.3.2001 22:29:07

Dobry den

mam problem ze chci hned aby byla oznacena prvi polozka v listboxu pri aktivaci okna, myslim si ze je to ListBox1.Selected[0]:=true, ale pri spusteni mi to vyhodi chybu. Jsem si jist ze mam v listboxu aspon jednu polozku. Nevite nekdo co s tim?

dekuji Jara
Jak si stoji kurz koruny? http://kurzy.seznam(tec)cz

Pozice kurzoru a vyber v ComboBox podruhe

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 24.3.2001 00:03:38

From: "Ladislav Fitz" <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz>
> nevite nekdo jak vnutit TJclEmail z JclMapi adresu ze ktere se posila a
> take aby to slo do posty k odeslani a ne primo odesilalo

Ahoj,

adresa odesilatele se tusim v SimpleMAPI zmenit neda. Ohledne ulozeni zpravy
pouzij metodu Save misto Send, pokud jsem to dobre pochopil.

Petr Vones, amatersky programator

HttpCli od FPiette a zmena Metody

[*] morzol(zv)atlas(tec)cz - 24.3.2001 08:30:52

Ahoj

Jesti nekdo tady pouzivate HttpCli od F. Piette chtel bych se zeptat na takovou zaludnost.

Mam dokument v I-netu kteremu posilam data metodou POST. Data se pravdepodobne odeslou, ale dokument je presmerovan na jinou HTML stranku, ke ktere lze pristupovat jen metodou GET.
Muzete mi prosim Vas rict jak to resite ?
Kdyz jsem se v OnLocationChange pokousel puvodni zadost Abortnout a poslat druhou tak program zhavaroval na vyjimce.

Je treba zmenit HttpCli1.URL := HttpCli1.Location ?

Popripade jestli tuto zalezitost resite pomoci jine metody (komponenty) rad bych vedel jak.

Diky

TStringGrid

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ> - 24.3.2001 09:43:48

Na udalosti TForm1.StringGrid1Click(Sender: TObject);
begin
x := StringGrid1.Col;
y := StringGrid1.Row;
end;

dale viz minuly mail.

S pozdravem
Michal PEPR Pesek
http://www.peprsoft(tec)cz

Hazuka Filip wrote:

> [...]
> je pokazde jine. Ja potrebuji priradit promenne aktualni vybranou bunku,
> znamena aktualne oznacenou nebo lepe vybranou ve StringGridu. Jak tedy

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 24.3.2001 09:52:11

:-)

resim to tak, ze pouzivam moji Synapsi. :-))) (hm, zase reklama, ze?)

Ne, vazne!

HTTP klient z moji Synapse se totiz nesnazi byt chytrejsi nez vy. Dela
presne jen to co mu reknete.

Tedy kdyz chcete neco po nejakem URL, vrati vam presne to, co server
na tom URL odpovedel. Jestlize server odpovi tim, ze stranka byla
presunuta, normalne vam tuto informaci jen preda. Jestlize pak vas
program usoudi ci neusoudi, ze zopakuje pozadavek na nove URL, to je
jiz jen a jen zcela na vas.

tedy ve vasem ripade date POST pozadavek na nejake URL, a ono vam
to misto navratoveho kodu OK vrati kod pro presmeovani. Vas program
se tedy podiva do vracenych hlavicek pro nove URL, a je jen na vasem
programu, jestli pokus zopakuje na nove ziskane URL. takze tam treba
zkusite na nove URL dat ten POST, a server vam vrati, ze tuto metodu
nepodporuje. Fajn, v klidu si to programem osetrite jak potrebujete.

Mate pak cele chovani HTTP pod kontrolou, a to je mnohkdy k
nezaplaceni.

Krom toho, ze muj HTTP klient (narozdil od pietteho, ktery umi jen GET,
POST a HEAD) podporuje libovolnou metodu, ktera je kompatibilni se
systemem dotaz-odpoved v HTML. tedy muzete v klidu pouzivat nejen
GET, POST a HEAD, ale i takove veci jako PUT, DELETE, OPTIONS,
atd... nic takoveho podle mne nenabizi ani Indy. ;-)

> [...]
>
> Je treba zmenit HttpCli1.URL := HttpCli1.Location ?
>
> Popripade jestli tuto zalezitost resite pomoci jine metody

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

TBitmap.FreeImage

> From: Vlkovic
>
> ja si TImage "cistim" takto:
>
> var BMP : TBitMap;
> begin
> // clear Image by Bitmap
> BMP := TBitmap.Create;
> try
> Image1.Picture.Bitmap := BMP;
> finally
> BMP.Free;
> end;
> Snad ti to pomuze...
>
> Jarek Uher

Nepomaha.
Priradenim prazdneho obrazku napr.
Image1.Picture.Bitmap := EmptyBmp;
sa povodny obsah Image nepremaze.
Nepomaha ani Image1.Refresh() alebo
Image1.Repaint().
Ako som uz spominal, funguje
napriklad
Image1.Picture.Assign ( nil );
Image1.Repaint();
Ale nie som si isty, ci toto
po sebe korektne uprace
predtym alokovanu bitmapu.

Vlkovic

listbox.selected

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 24.3.2001 10:27:35

Ahoj,

zkus

if ListBox1.Items.Count > 0 then ListBox1.ItemIndex := 0;

> [...]
> ListBox1.Selected[0]:=true, ale pri spusteni mi to vyhodi
> chybu. Jsem si jist ze mam v listboxu aspon jednu polozku.

[*] Tom� Hula - 24.3.2001 11:38:22

Dobry den,
mam dotaz: mam nainstalovane Delphi 5 pod WinME a stalo se to, ze se sprehazely
ikony v seznamu komponent a nektere se nahradily naprosto nesmyslnymi zmatky.
Pod Win98 jsem takove problemy nemel ... Zaslechl jsem, ze to mohou
zapricinovat S3 graficke karty (kterou taky mam) ... Muzete nekdo poradit, jak
tohle vyresit? Predem diky.

Tomas Hula
Tom�# Hula, email: hula(zv)spszl(tec)cz, homepage: http://e-technics.zde(tec)cz

Pruvodce Pridani tiskarny

[*] Jirka Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 24.3.2001 12:17:10

Ahoj vsem,
nevite jak vyvolat pruvodce Pridani tiskarny??

Zkousel jsem
WinExec('rundll32.exe shell32.dll,ShellExecuteA PRINTERS',0),
ale to kupodivu nedela vubec nic.Nechybi tam nejake parametry?

virt(zv)volny(tec)cz

listbox.selected

[*] Ivan Virag <ivirag(zv)hopi(tec)cz> - 24.3.2001 12:33:28

Ahoj,

ListBox1.ItemIndex := 0;

Ican Virag

> [...]
> ListBox1.Selected[0]:=true, ale pri spusteni mi to vyhodi
> chybu. Jsem si jist ze mam v listboxu aspon jednu polozku.

[*] Marcant <marcant(zv)sct.sk> - 24.3.2001 13:16:39

Iba jedna pripomienka, priradenie ListItem cez Assign zapina Checkbox-y v
ListView. Je to preto, ze pri zapise ListItem.Checked:= NIECO
sa automaticky nastavi ListView.Checkboxes na True a Assign priradzuje okrem
inych vlastnosti prave aj vlastnost Checked. Takze po pouziti
Assign treba nastavit este ListView.Checkboxes na False (ak sa nemaju
zobrazovat) alebo sa na Assign celkom vykaslat a urobit to pekne po
jednotlivych polozkach rucne. Aspon u mna v D4 to takto fungovalo.

> [...]
> if Result then
> begin
> TempItem := TListItem.Create(TListView(Item1.ListView).Items);

Pruvodce Pridani tiskarny

[*] Jio� Koeara <pazout(zv)sport(tec)cz> - 24.3.2001 14:22:00

Pro Win 95/98 takto

rundll32.exe sysdm.cpl,InstallDevice_Rundll printer

Pro Win 2000 ? Pazout

[...]

Na�ten� WWW str�nky

[*] Kenny McCormick <motvicka(zv)atlas(tec)cz> - 24.3.2001 18:44:44

M�m dotaz - pot�ebuji do formul߰e vlo�it obsah www str�nky, kter� je ulo�en� n�kde na Internetu.
Jak na to?

Adam Motvi�ka - P�edem d�kuji za odpov��!

Otaceni objetku na formu

[*] Mirek <dmiroslav(zv)seznam(tec)cz> - 24.3.2001 18:56:22

ahoj chtel bych se zeptat, jak bych mohl otacet napr. TImage na formu. Lze
to nejak?
(nebo alespon TShape)

diky Mirek Drancak

Format TIFF

potreboval by som implementovat do svojej aplikacie
podporu citania obrazkov vo formate TIFF.
Neporadil by niekto nejaku free komponentu?

Vlkovic

Ikony

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.3.2001 23:09:12

From: "Tom�# Hula" <hula(zv)spszl(tec)cz>
> Win98 jsem takove problemy nemel ... Zaslechl jsem, ze to mohou
> zapricinovat S3 graficke karty (kterou taky mam) ... Muzete nekdo

Ahoj,

zkus updatovat drivery na tu kartu, ale obavam se ze u S3 to bude problem.
Spis si porid nejakou normalni videokartu (nVidia, ATI, Matrox ...)

Petr Vones, amatersky programator

FileListBox vyber

[*] Pisingr <pisingr(zv)volny(tec)cz> - 25.3.2001 01:07:34

Dobry den v konferenci,
potreboval bych radu. Pouzivam FileListBox. Kdyz vyberu nejaky soubor, nejsem schopen dostat FileListBox do stavu, kdy neni vybran zadny soubor.

Dekuji za pomoc
Petr

Pruvodce Pridani tiskarny

[*] Jirka Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 25.3.2001 06:00:34

Diky
zkousel jsem to a jde to i pro W98

Jiri Virt
virt(zv)volny(tec)cz

> rundll32.exe sysdm.cpl,InstallDevice_Rundll printer
>
> Pro Win 2000 ?
>
> Pazout

Otaceni objetku na formu

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 25.3.2001 10:02:58

From: "Mirek" <dmiroslav(zv)seznam(tec)cz>
> ahoj chtel bych se zeptat, jak bych mohl otacet napr. TImage na formu. Lze
> to nejak?
> (nebo alespon TShape)

V historii konference na
http://www.delphi(tec)cz/soubor.asp?rok=2000&mesic=Nov&den=10&first=31&soubor=dl
faaabj.htm
lze nalezt toto:

Na rotaci a i pripadnou deformaci bitmapy lze pouzit funkci PlgBlt.
viz. Help. Bohuzel, tato funkce pracuje pouze v prostredi WinNT/2000.
Ve Win95/98 pouzit nelze, i kdyz prekladac ji vezme.

Vaclav Krmela

Na�ten� WWW str�nky

[*] Valenta Patrik <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 25.3.2001 11:54:35

a� v D5 je na top komponenta WebBrowser
M�m dotaz - pot�ebuji do formul߰e vlo�it obsah www str�nky, kter� je ulo�en� n�kde na Internetu.
Jak na to?

Adam Motvi�ka - P�edem d�kuji za odpov��!

SMS na Slovensku

[*] Ji�� H�sek - 25.3.2001 13:06:07

Tusim, ze je to takhle:

+421ppp######(zv)sms.globtel.sk
00421ppp######(zv)sms.eurotel.sk

ppp - predvolba (bez prvni nuly)
###### - cislo

S pozdravem Jiri Hysek

From: "Milan #ݿek" <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> knihovnu? V delphi v kostce je jakysi priklad vlastni dll pro spravu pameti,

budto mezi aplikaci a DLL nepredavat typy ktere toto vyzaduji (stringy,
dynamicka pole, objekty) nebo prelozit vse s balicky. Pak je sice musis se
svoji aplikaci distribuovat, ale zmensi se ti znacne velikost spustitelnych
souboru, navic tak ziskas moznost predavat mezi EXE a DLL i objekty, coz ti
ShareMem samozrejme neumoznuje. Balicky je vhodne nainstalovat do adresare
tve aplikace a ne do systemoveho adresare. Dnes uz je na disku mista vic nez
dost, takze neni problem ze to zabere o nejake to mego vic.

> dynam.poli. Jak poznam, pokud je sharemem potreba, spadne mi program?

Vicemene toto je jedna z metod jak to poznas ;-)

Petr Vones, amatersky programator

Je tiskarna nainstalovana - podruhe

[*] Jirka Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 25.3.2001 15:45:37

Ahoj,
a co z WINAPI EnumPrinters ? Zde ziskas vycet(seznam) dostupnych tiskaren a podle
vstupnich parametru i tiskovych serveru a zprostredkovatelu tisku.
Pokud by to delalo problemy mohu Ti pomoci.neco jsem v tomto smeru jiz delal.

S pozdravem
Jiri Virt
virt(zv)volny(tec)cz

From: "Kenny McCormick" <motvicka(zv)atlas(tec)cz>
> M�m dotaz - pot�ebuji do formul߰e vlo�it obsah www str�nky, kter� je
> ulo�en� n�kde na Internetu.

Ahoj,

pomoci komponenty TWebBrowser:

WebBrowser1.Navigate('http://delphi(tec)cz');
end;

Pokrocilejsi priklad je treba Community Chat client:
http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=15754

Petr Vones, amatersky programator

Program s balicky WAS:ShareMem a BORLNDMM.DLL

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 25.3.2001 18:13:45

> [...]
> zmensi se ti znacne velikost spustitelnych souboru, navic tak ziskas
> moznost predavat mezi EXE a DLL i objekty

Rad bych se zeptal, zda aplikace s balicky neni narocnejsi na pamet a zdroje
pocitace.
Zejmena pokud budu urcite spoustet vice instanci tehoz programu a zda
nedojde k nejake kolizi
pokud bude vice instanci volat stejny objekt z dll(tedy balicku).

Ludek

Ako skopirovat speteny EXE na ine miesto

[*] honza.dforum <honza.dforum(zv)atlas(tec)cz> - 25.3.2001 18:19:22

>Potrebujem aby program skopiroval sam seba na ine miesto. Ked to chcem
>urobit tak mi vyhlasi system Violation access read error.

A jakou metodou ho kopirujes ??

ja to normalne delam takto a funguje to bezvadne.

CopyFile(Pchar(paramstr(0)),PChar('c:\windows\myfiles'),TRUE)