Je tiskarna nainstalovana - podruhe

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 25.3.2001 18:28:56

----- Original Message -----
From: "Pavel ZIDEK" <delphi(zv)kopr(tec)cz>

> Ja pouzivam tuto funkci, ktera bezi ale vubec se mi nelibi:
> function ExistPrinter: boolean;
> Result := Printer.PrinterIndex >= 0;

*******
Ahoj.
Mozna je to hloupost, nemel by se radeji ten result inicializovat a po
exceptu nastavit ?
Protoze v pripade vyjimky v nem muze byt ledacos a buhvi jak se to chova.
Mne osobne se to
v prvem pripade jednou kouslo, ve druhem nikdy ne. (D5, W2000prof SP1).
Samozrejme, ze je nutne testy provadet primym spoustenim zkompilovaneho exe
a ne z Delphi IDE.

Ludek

function ExistPrinter2: boolean;
Result := Printer.PrinterIndex >= 0;
except on E:Exception do

Program s balicky WAS:ShareMem a BORLNDMM.DLL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.3.2001 18:30:18

From: "Lud�k ZITA" <konference(zv)sales(tec)cz>
> Rad bych se zeptal, zda aplikace s balicky neni narocnejsi na pamet a zdroje
> pocitace.

Ahoj,

neni. Mozna trochu vic na pamet, protoze v balicku je samozrejme vsechnen kod
knihoven, ne jako v aplikaci jen metody/funkce ktere pouzivas, ale ten rozdil
je z dnesniho pohledu nevyznamny, navic namapovany jsou stejne stranky po 4k.

> Zejmena pokud budu urcite spoustet vice instanci tehoz programu a zda
> nedojde k nejake kolizi pokud bude vice instanci volat stejny objekt z dll

Ne, kazdy proces ma svuj adresovy prostor kde jsou i DLL, globalni data se
ve Win32 samozrejme nesdileji.

Z tveho pohledu je aplikace co do chovani naprosto stejna jak s balicky tak
bez balicku.

Petr Vones, amatersky programator

Format TIFF

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 25.3.2001 18:32:29

Zdravim

Na http://pjmodos.fbi(tec)cz/programo.php3 je DLL pro cteni spousty formatu, i
TIFF.

From: "honza.dforum" <honza.dforum(zv)atlas(tec)cz>
> CopyFile(Pchar(paramstr(0)),PChar('c:\windows\myfiles'),TRUE)

Ahoj.
Mozna je lepsi pouzit Application.Exename misto ParamStr(0) kvuliva dlouhejm
nazvum souboru.

Ludek

Dynamicky vytvarene TImage

[*] Gadourek <gadourek(zv)centrum(tec)cz> - 25.3.2001 23:10:18

Ahoj,
za chodu programu vytvarim TForm, ktery umistuji na Panel jineho formu:

PicView:=TForm.Create(Self);
with PicView do
begin
parent:=PanelView;
Show;
end;

Pak na tento vytvoreny Form opet dynamicky vkladam TImage:

for i:=0 to PicListDir.Items.Count-1 do
begin
Thumb:=TImage.Create(Self);
(Thumb as TImage).parent:=PicView;
with (Thumb as TImage) do
begin
Stretch:=true;
Visible:=False; AutoSize:=True;
Picture.Bitmap.Handle:=LoadImageAsBmp(Name[i]);

Staci pri zruseni TForm pouze PicView.Release nebo musi byt zruseny i TImage a pak jak?

Diky Petr Gadourek

komponenta pro dialing win2000

[*] Radek Janu� FSG <janus(zv)foresta(tec)cz> - 26.3.2001 05:59:31

Ahoj shanim komponentu pro telefonicke vytaceni pro modem pro Windows 2000.Nev�te kde by se dala sehnat?

D�ky Radek

listbox.selected

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 26.3.2001 06:44:25

Zalezi jestli mas zapnute MultiSelect nebo ne. Pokud je multiselect pak je
to jak pises

ListBox1.Selected[0] := true;

Pokud neni Multiselect pak
ListBox1.ItemIndex := 0;

Pokud chces nejen mit vybrany radek, ale mit kolem neho i ramecek a byt na
tom radku pri pohybu sipkama, tak je treba nastavit ItemIndex i v pripade
MultiSelectu.

Honza +

> mam problem ze chci hned aby byla oznacena prvi polozka v
> listboxu pri aktivaci okna, myslim si ze je to
> ListBox1.Selected[0]:=true, ale pri spusteni mi to vyhodi
> chybu. Jsem si jist ze mam v listboxu aspon jednu polozku.
> Nevite nekdo co s tim?

KLX,IB6 DECIMAL(10,0)

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 26.3.2001 06:59:33

Zajimave neprijemna chyba v Kylixu: je-li numericky atribut ulozen v
IB6 jako 64bit cislo a bez desetinych mist (DDL treba
DECIMAL(10,0), DECIMAL(11,0),...) pak Kylix "neumi" cisla mensi
nez deset. Ulozim-li do takove polozky cislo mensi nez 10, Kylix je
interpretuje jako 13,14 nebo 15 - kterou z techto interpretaci si
vybere je dost nahodne. Pritom ulozit takove cislo umi spravne. Ma
nekdo podobne problemy ?
Z.Kalhous

Jeste jednou MDI a Ctrl-Tab

[*] Da�a Petr <Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz> - 26.3.2001 07:41:01

Zdravim,
tak jsem se zkoumal, jak to vlastne funguje (prepinani pomoci Ctrl-Tab a
Ctrl-Shift-Tab) i ve zdrojacich VCL, ale moc moudrej z toho nejsem. V
dokumentaci WinAPI jsem se dozvedel, ze standardne se k prepinani MDI oken
pouziva Ctrl-F6. V programech Delphi to funguje taky, navic je tam Ctrl-Tab.
Zkousel jsem snad vsechny moznosti, jak odchytit stlaceni Ctrl-Tab (i
odchyceni zpravy WM_KEYDOWN), ale bez uspechu. Uvolneni klavesy odchytit
jde, ale stisknuti ne. Jak jsem rikal, patral jsem ve zdrojacich VCL
postupne od TForm pres jeho rodice, ale na nic jsem neprisel (mozna jsem
hledal spatne).
Vzhledem k tomu, ze nikdo nereagoval na tento problem (pardon, jeden clovek
vlastne jo, psal o pouziti ActionListu, ale pro Ctrl-Tab taktez
nepouzitelne), nechavam toto tema otevrene a az budu mit vice casu, tak to
poradne propatram a kdyz na neco prijdu, tak dam vedet.
Kdyby ale na to prisel nekdo jiny, tak by to bylo super, protoze bych si
usetril dost casu ;-)

Petr

TStringGrid

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 26.3.2001 08:02:49

> Na udalosti TForm1.StringGrid1Click(Sender: TObject);
> begin
> x := StringGrid1.Col;
> y := StringGrid1.Row;
> end;
>
> dale viz minuly mail.

A co v pripade, ze uzivatel najede na bunku kurzorovymi klavesami?
Hodnoty vlastnosti Col a Row prece neni potreba ukladat do x a y,
kdyz jsou volne k dispozici.

David Lebeda

> jelikoz

Jeste jednou MDI a Ctrl-Tab

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 26.3.2001 08:07:31

Bohuzel jsem si tvojeho dotazu driv nevsiml, takze odpovidam az ted. Vytvor
ActionList, hod do nej dve akce a nastav jim klavesove zkratky na CTRL+Tab a
Shift+CTRL+Tab. Do udalosti hod toto :
pro CTRL+Tab :
SendMessage ( fMain.Handle, WM_KEYDOWN, VK_CONTROL or VK_TAB, 0);

pro Shift+CTRL+Tab :
SendMessage ( fMain.Handle, WM_KEYDOWN, VK_CONTROL or VK_SHIFT or
VK_TAB, 0);

Toto je asi nejjednodussi reseni. Ja to pouzivam uz nejakou dobu a nejsou s
tim zadne problemy (NT4 SP5, D5Pro).

Petr Jur�k, Spr�vce s�t�, program�tor
COMET System s.r.o.
1.M�je 1220
756 61 Ro�nov pod Radho#t�m
tel. 0651/653990
fax. 0651/653993
www.cometsystem(tec)cz

> [...]
> poradne propatram a kdyz na neco prijdu, tak dam vedet.
> Kdyby ale na to prisel nekdo jiny, tak by to bylo super, protoze bych si

COMET System Network Administrator.

List souboru v adresari

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 26.3.2001 08:09:11

ahoj,
mam v adresari neurcity pocet souboru ruznych jmen, potreboval bych ziskat nejakej seznam nazvu techto souboru. Jde to udelat jinak, nez abych na formular musel dat FileList?

Diky

S pozdracem Milan Cize, D5 Ent
Seznam Prace - Hledate praci nebo menite zamestnani? http://prace.seznam(tec)cz

FileListBox vyber

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 26.3.2001 08:09:12

Ahoj,

nastav jeho ItemIndex na -1

From: David Lebeda [mailto:david.lebeda(zv)comarr(tec)cz]

>A co v pripade, ze uzivatel najede na bunku kurzorovymi klavesami?
>Hodnoty vlastnosti Col a Row prece neni potreba ukladat do x a y,
>kdyz jsou volne k dispozici.

Ulozeni jako - Ttable (Paradox)

[*] Marek Bedn�����m�gj��#����# - 26.3.2001 09:52:05

Potrebuji vedet jestli jsou i jine zpusoby ulozeni (Ulozeni jako) TTable nez
jsem pouzil ja. Muj postup byl nasledujici: Zkopirovani vsech souboru
tabulky pod jinym jmenem a prirazeni tabulky temto novym souborum. Lze toto
resit i elegantnejsim zpusobem?

Za odpoved predem dekuji. Mara.

SMS na Slovensku

U globtelu neviem, ale urcite viem, ze eurotel tak nefunguje, totiz funguje,
ale treba si to zaplatit. Zaplatit to musi ten, kto chce sms-ky takto
posielat, nie prijemca.

Problem s INDEXNAME

[*] Ren� Otisk - 26.3.2001 10:23:49

To je pomerne casta chyba paradoxu. Smaz indexy a znovu je nadefinuj a nebo
na to pust nejaky nastroj na opravu (tutil32).

Sroub

> [...]
> spravca(zv)lumen.sk
> ICQ Id: 82600022
> mIRC - /server 195.168.40.146 - channel #sme NICK Sefino

mail a JCL

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 26.3.2001 10:38:29

> From: "Ladislav Fitz" <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz>
> nevite nekdo jak vnutit TJclEmail z JclMapi adresu ze ktere se posila a
> take aby to slo do posty k odeslani a ne primo odesilalo

>From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
> pouzij metodu Save misto Send, pokud jsem to dobre pochopil.

tohle mi zpravu presune do Dorucena posta (Outlook Express), ja bych chtel
abych mohl vytvaret zpravy a tepr az se clovek pripoji tak se odeslou

ale presto diky

TnEmulVT z ICS a MDI child

[*] Da�a Petr <Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz> - 26.3.2001 10:42:37

Zdravim,
stahnul jsem si balik ICS od F.Pietteho kvuli komponente TnEmulVT.
Problem je v tom, ze zrejme nejde pouzit na formularich, ktere jsou MDI
child.
V tomto pripade to totalne spadne na necem ve VCL.
Pri debugu jsem zjistil, ze v modulu EmulVT je AppMessageHandler. Na konci
je toto

if not Handled and Assigned(FAppOnMessage) then
FAppOnMessage(Msg, Handled);

a na tom se to asi zacykli nebo neco takoveho. Pri blizsim zkoumani jsem
zjistil, ze tato komponenta prevezme rizeni zprav od TApplication.

Zkousel jste nekdo tuto komponentu pouzit v MDI aplikaci coby jednu z
moznosti detskych oken?
Nebo napada nekoho, jak to upravit?

Export nastaven� z Registru

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 26.3.2001 10:45:43

ahoj,
mam program, ktery vsechno nastaveni uklada do registru. Potreboval bych nejakou procedurku, ktera by vyexportovala zamereny klic, vcetne podklicu se vsema hodnotama. V helphu jsem nasel TRegistry.SaveKey, ale nedari se mi nic ulozit (Soubor ma vzdy 0kB). Idealni by bylo, kdyby ten export mel strukturu INIfile:

[HlavniKlicProgramu]
Polozka1=
Polozka2=

[HlavniKlicProgramu\SubKey1]
PolozkaPodklice1=
PolozkaPodklice2=

V zahlavi toho INI bych si jeste pridal nejakou identifikaci verze programu, ze kteryho byl export proveden. Nechce se mi otrocky psat proceduru jen pro zapis do INI (opis ukladani do Registru jen pro INI), predstavoval bych si to tak, ze by ta proc. sama prosla klice i podklice v zadane vetvi a vyexportovala. Jo, bylo by to idealni, jenze neni...

S pozdravem Milan Cizek, D5 Ent
WWW stranky zdarma na http://www.sweb(tec)cz

Ulozeni TStringGridu

[*] Radek Janka <radek.janka(zv)ipsystem(tec)cz> - 26.3.2001 11:10:11

treba takto:

rewrite(outputfile);
for i:=0 to stringgrid1.rowcount-1 do
begin
for j:=0 to stringgrid1.colcount-1 do
write(outputfile,stringgrid1.cells[j,i]+#9);
writeln(outputfile);
end;
close(outputfile);

ale kdyby jsi se nad problemem trochu zamyslel driv nez posles dotaz tak na
to urcite prijdes sam, ze jo.... ;-)

r.

> [...]
>
> Ahoj vsem.
> Potreboval bych poradit jak mam ulozit TStringGrid do nejakeho souboru.
> Slo
> by to jako xls nebo obycejny txt ? Dival jsem se do borlandovskeho dema na
> rich edit jak se uklada, ale TStringGrid takove property nema. Nevite
> nekdo
> jak to ulozit do souboru ?
>
> Diky za pomoc.
> Filip
> ---
> P��choz� zpr�va neobsahuje viry.
> Verze: 6.0.167 / Virov� b�ze: 80 - datum vyd�n�: 29.6.2000

Jeste jednou MDI a Ctrl-Tab

[*] Da�a Petr <Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz> - 26.3.2001 11:34:32

Diky za radu, ale kam ten ActionList mam dat? Na hlavni formular? MDI okna
vytvarim dynamicky, takze kazde by muselo mit svuj ActioList, to by bylo
divne...
Kdyz ho hodim na ten hlavni form, tak se nic nedeje ...

Petr

> [...]
> VK_SHIFT or
> VK_TAB, 0);
>
> Toto je asi nejjednodussi reseni. Ja to pouzivam uz nejakou

listview a zarovnani prvniho sloupce

[*] Pavel Kupka <pavel.kupka(zv)atlas(tec)cz> - 26.3.2001 11:40:41

Ahoj!
Pouzivam listview styl report.
U prvniho sloupce s indexem nula nejde nastavit zarovn�n�, v�dy nut� doleva, u ostatn�ch u� to jde.
Nev�te n�kdo pro� tomu tak je, a jak to obelst�t?
D�ky
Pavel Kupka

Problem s INDEXNAME

[*] Milan Dvorak <Dvorak.Ucitel.GYMNAZIUM(zv)gymzn(tec)cz> - 26.3.2001 10:53:08

> [...]
> nechce robit vyhlasuje mi Index is out of date. A neviem co s tym mam robit.

Ahoj,

mas proste narusenej index teto tabulky. Pokud mas "ostry"
paradox, pak zvol menu Tools / Table repair.
Milan Dvorak
dvorak(zv)gymzn(tec)cz

Export nastaven� z Registru

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 26.3.2001 11:54:30

> [...]
ulozit (Soubor ma vzdy 0kB). Idealni by bylo, kdyby ten export mel strukturu

Ja bych zase doporucoval regedit.exe (Win9X/NT4) format - lze pak vse velice
jednoduse zase importovat zpet.

> [...]
predstavoval bych si to tak, ze by ta proc. >sama prosla klice i podklice v
zadane vetvi a vyexportovala. Jo, bylo by to idealni, jenze neni...

Vzdyt to neni problem napsat, podivej se na help k
RegOpenKey
RegQueryInfoKey
RegEnumKey

D. Toman

List souboru v adresari

[*] Radek Janka <radek.janka(zv)ipsystem(tec)cz> - 26.3.2001 11:59:10

v DOSu jsem to dalaval takto:

var f:searchrec;

findfirst(cesta+'\*.*',anyfile,f);
while doserror<>18 do
begin
{poyadovane operace se souborem, nazev je ulozen v f.name}
findnext(f);
end;

myslim ze FindFirst a FindNext jsou i v Delphi, akorat misto toho DosErroru
bude nejaka vyjimka, zkus se kouknout do helpu nebo do source VCL knihovny
na ten FileList

> [...]
> ---
> P��choz� zpr�va neobsahuje viry.
> Verze: 6.0.167 / Virov� b�ze: 80 - datum vyd�n�: 29.6.2000

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 26.3.2001 12:00:01

On 26 Mar 2001, at 8:59, �u#ka R�bert wrote:

> [...]
> databazu tak to tam nechce robit vyhlasuje mi Index is out of date. A
> neviem co s tym mam robit. Prosim pomozte mi.

:-) Ano, armada je patrne jedine misto, kde pouziti Paradoxu a
podobnych databazi vrele schvaluji. Jen at se to hezky borti, ve
vojenskem bordelu se to ztrati.

Nastroje pro Interbasi

[*] Radek Zhasil <radek.zhasil(zv)vitkovice(tec)cz> - 26.3.2001 12:04:56

Ahoj,
zkus pouzit DBExperta umi editovat u IB vetsinu objektu (tabulky, sloupce,
indexy, domeny, trigerry, granty, generatory, vyjimky, funkce, zatim chybi
editor procedur a pohledu), obsahuje take IBSQL Script Debugger, prohlizec
zavislosti, atd. Najdes jej na nize uvedene adrese. Jedna se o beta verzi.

Radek

e-mail: radek.zhasil(zv)seznam(tec)cz
http://www.mujweb(tec)cz/pocitace/radek.zhasil/

> Jake pouzivate nastroje pro IB ? Myslim tim cim vytvarite
> tabulky, spoustite SQL skripty, provadite zalohy atd...
> Existuje neco lepsiho nez Marathon a IBAdmin ?
>
> Diik
>
> David

BDE - An error occured

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 26.3.2001 12:35:34

Ahoj,

u jednoho zakaznika se na nekterych strojich s W2000 pri pokusu
o spusteni aplikace objevi hlaska BDE - An error ocurred when
attempting to initialize BDE (neni to asi doslova). Zakaznik ma
nejnovejsi upgrade a stava jen na nekterych strojich (jen na W2k).
Protoze jde o nic nerikajici hlasku, chci se zeptat, zda nekdo
nemate zkusenosti, co by se s tim dalo udelat (nepiste mi, at
prepisu aplikaci tak, aby nepotrebovala BDE. Potrebuji rozchodit
BDE, nikoli upravit aplikaci, ktera je jinak funkcni).

Interbase

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 26.3.2001 12:41:31

Ahoj
nevite nekdo jak zadat v SELECTu napr ve WHERE dotaz kde se ve stringu
nachazi apostrof ?
napr. SELECT * FROM column='O'Neill'; Nejde mi to ani v IBConsole;

Kylix FreeCLX source available!

[*] Tomas Skoda <delphi(zv)jdsoftware.sk> - 26.3.2001 12:45:30

Ahojte

len tak, pre informaciu:

Tomas.

Balicky

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 26.3.2001 12:47:33

Zdravim vsechny,

mohl by mi prosim nekdo priblizit jak to s temi balicky vlastne je ??? Co to je,
jak se to dela a pouziva ? Zatim jsem pouzival pouze DLL a pokud mam moznost
predavat i objekty tak bych asi radsi vyuzil tech balicku. Tusim, ze s tim nejak
souvisi Package Collection Editor, ale to je asi tak vse

Problem s INDEXNAME

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 26.3.2001 12:50:24

Probmel muze byt v tom, ze jsi nedal u indexu "maintained", cili
automaticky udrzovany. Pak jsou problemy :-)
Jinak na opravu PDox tabulek existuji nastroje, ke stazeni primo na
Borlandu.

26.3.2001 Zbysek Hlinka:

> :-) Ano, armada je patrne jedine misto, kde pouziti Paradoxu a
> podobnych databazi vrele schvaluji. Jen at se to hezky borti, ve
> vojenskem bordelu se to ztrati.> S pozdravem

> Zbysek Hlinka
>
> http://www.hlinka(tec)cz http://www.slhaters(tec)cz
> Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

BDE - An error occured

[*] Bednarc�k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 26.3.2001 13:04:08

Ahoj, ve vypisu te chyby by melo bejt nejake cislo, to si opis a dej vedet.

Jedna z pricin muze byt malo pameti. Mam Win2000CZ s 65MB RAM a taky mi to
obcas udela v souvislosti
s jinou aplikaci, ktera je celkem narocna.

> [...]
> prepisu aplikaci tak, aby nepotrebovala BDE. Potrebuji rozchodit
> BDE, nikoli upravit aplikaci, ktera je jinak funkcni).

List souboru v adresari

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 26.3.2001 13:23:18

> v DOSu jsem to dalaval takto:

puvodni kod najde vsechny polozky adresare (sub adresare a pravdepodobne i
VolumeLabel v rootu). Je treba jeste provadet kontrolu Attr

> findfirst(cesta+'\*.*',anyfile,f);
> while doserror<>18 do
> begin
if (f.attr and (faDirectory+faVolumeID) = 0 then
begin
> {poyadovane operace se souborem, nazev je ulozen v f.name}
> findnext(f);

Procesor a vyjimka

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 26.3.2001 13:36:34

> Spis by bylo dobre, kdyby nekdo zkusil ten update VIA driveru na
> Win98, aby se poznalo jestli to vyresili.

Tak uz se to poznalo - muj pesimismus se naplnil a problem pretrvava
i po nainstalovani novejsich ovladacu. Zkusim casem (az budu mit
volny HD) jeste cistou instalaci W98 s temi novymi ovladaci, ale
vypada to nevesele... Do sve aplikace zatim asi doplnim moznost
vypnout vyjimky koprocesoru, abych predesel infarktnim stavum
uzivatelu...

Karel Rys

system/init/localshare ???

[*] #u�ka R�bert <spravca(zv)lumen.sk> - 26.3.2001 13:44:08

Da sa tato "vlastnost" nastavit v Delphi kodom na True alebo False aby som
nemusel chodit do BDE Administratoru. Ozi este by som chcel nejaku dobru
dusu poprosit ci by mi nemohla popisat ako sa duju spajat tabulky v Delphi.
Mam napr. tabulku mien obci atd. a potrebujem to vsetko pospajat, lebo
doteraz som to robil teraz prosim profesionalou aby necitali, iba jednou
tabulkou a proste sa to tam vsetko hromadilo a hromadilo. Prosim popiste mi
to nejakym samozrejme ako pre mna po lopate sposobom.

Dakujem krasne dobrej dusi co sa na to podujme

[...]

QuickReport

[*] Radim Hampel <hampel(zv)ecommerce(tec)cz> - 26.3.2001 13:51:41

Dobry den,

chtel bych pouzivat QR, ale nelibi se mi vzhled jejich preview. Nevite
nekdo, jak udelat jine preview, pripadne jestli a kde se daji sehnat
zdrojove soubory? Dekuji za pomoc.

Radim Hampel

QuickReport

[*] Str�n�k Franti�ek - 26.3.2001 13:58:28

V materi�lu "Build Reports using QuickReport3" je uveden postup "jak na
to".
Materi�l najdes na adrese : www.qusoft.com

Zdravi F.Stranik

> [...]
>
> chtel bych pouzivat QR, ale nelibi se mi vzhled jejich preview. Nevite
> nekdo, jak udelat jine preview, pripadne jestli a kde se daji sehnat

Problem s INDEXNAME

[*] Milan Tomes <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 26.3.2001 13:59:05

Tak tohle moc nedoporucuji - tenhle nastroj totiz velice casto pada a sebou
vezme kolikrat i Windowsy. Radsi pouzij primo borlandi dtutil32.

QuickReport

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 26.3.2001 14:04:00

Na to, abys udelal jine preview, nepotrebujes zdrojaky. V helpu ke
QuickReportu se to doctes.
Zdrojaky jsou k mani na www.qusoft.com za 99$

26.3.2001 Radim Hampel:
> [...]

> chtel bych pouzivat QR, ale nelibi se mi vzhled jejich preview. Nevite
> nekdo, jak udelat jine preview, pripadne jestli a kde se daji sehnat

List souboru v adresari

[*] Milan Dvorak <Dvorak.Ucitel.GYMNAZIUM(zv)gymzn(tec)cz> - 26.3.2001 13:16:46

> [...]
> bude nejaka vyjimka, zkus se kouknout do helpu nebo do source VCL knihovny

Ahoj,

Neni to na vyjimku, ale FindFirst a FindNext jsou funkce, ktere
vraci integer. Pokud je =0, je to OK, jinak uz to neni OK.

Milan Dvorak
dvorak(zv)gymzn(tec)cz

QuickReport

[*] "Fait Ji��, ml." <fait(zv)jakl(tec)cz> - 26.3.2001 14:55:50

Podivej se do archivu, uz jsem tam postup psal kdyz to nenajdes tak se
ozvi na soukr.mail
j.Fait

Nevite...

MS Access SQL Reference

[*] Marek Hradil <marekhr(zv)benefitcz(tec)cz> - 26.3.2001 14:56:12

Zacel jsem vyvijet aplikaci
MS Access 97 + BDE Native Link.
Kde ziskam kompletni SQL referece(seznam podporovanych prikazu a funkci)
abych mohl co nejlepe napsat SQL dotazy.

Jedna se mi predevsim o funkci ekvivalentni k
MSSQL napr: ISNULL,COALESCE apod.

Neocekavam ze MS Access ma veskere vymozenosti SQL databazi
ale nektere funkce podporuje, napriklad pro praci s retezci. Ale kde
tedy sezenu kompletni reference. V napovede k MS access 97
jsem nic uzitecneho nenasel

Dekuji

Marek Hradil
Benefit CZ, s.r.o
Hrub�ho 11, 602 00 Brno
Tel: +420 5 4121 9098,+420 5 4121 9099
Fax: +420 5 4121 5886

MS Access SQL Reference

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 26.3.2001 15:15:58

Hledal bych v MSDE library. Jednak se CD rozdavaji na temer kazde MS
konferenci, jednak je pristupna online na WEBu.

26.3.2001 Marek Hradil:
> [...]

> ale nektere funkce podporuje, napriklad pro praci s retezci. Ale kde
> tedy sezenu kompletni reference. V napovede k MS access 97

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 26.3.2001 15:15:44

Zkus jeste tenhle kod.

function TestTiskarny : string;
{Test na implicitni tiskarnu}
var
FDevice: PChar;
FDriver: PChar;
FPort: PChar;
FHandle: THandle;
CurrentPrinterName: string;
OkrajX, OkrajY : integer;
begin
result:='';
GetMem (FDevice, 255);
GetMem (FDriver, 255);
GetMem (FPort, 255);
try
Printer.GetPrinter (FDevice, FDriver, FPort, FHandle);
CurrentPrinterName := FDevice;
except
CurrentPrinterName :='';
end;

if FDevice <> nil then FreeMem (FDevice, 255);
if FDriver <> nil then FreeMem (FDriver, 255);
if FPort <> nil then FreeMem (FPort, 255);
if CurrentPrinterName = '' then begin
MessageDlg('Neni Implicitni Tiskarna', mtError,[mbOK],0);
end;
result:=CurrentPrinterName;
end; ----- Original Message -----
[...]

end; Pavel

Pekny den (rano, vecer i noc) preje
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
KOPR software Pavel ZIDEK mailto:kopr(zv)kopr(tec)cz
http://www.kopr(tec)cz/w-delphi.htm http://www.kopr(tec)cz
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

WAV := WAV1 + WAV2 (p�ilepen� nakonec)

[*] Ing. Petr #vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 26.3.2001 15:27:07

potreboval bych programove prilepit k jednomu wavu (hlas cloveka) nakonec
druhy wav (zaverecny gong).

Druha cast problemu zni: Mam wav a chci prehrat pouze presne danou cast od
presne dane milisekundy.

Treti otazka: nevite, kde se da sehnat struktura wav (hlavicka a datova
cast) a prace s nim.

Dekuji vsem za podnety

Petr Svejda
http://www.lingvista(tec)cz/

TnEmulVT z ICS a MDI child

[*] Da�a Petr <Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz> - 26.3.2001 15:39:00

Tak jsem zjistil, ze to prebrani zprav je v poradku. Co ale neni v poradku
je to, ze kdyz tu komponentu vytvorim dynamicky za behu programu, tak to
funguje v pohode, ale kdyz ji priplacnu na form v dobe navrhu, tak to pri
otevreni toho MDI okna spadne :(

A mam jeste dalsi dotaz. Zkousel jsem nastavit vetsi rozmery terminalu (Rows
a Cols), ale nejak to nereaguje. V normalnich telnetovejch terminalech to
jde nastavit v pohode, takze typem serveru nebo nejakym nastavenim na nem to
asi nebude.
Nevite, jak spravne pouzit ty rozmery? Jestli to vubec jde...

> [...]
> zjistil, ze tato komponenta prevezme rizeni zprav od TApplication.
>
> Zkousel jste nekdo tuto komponentu pouzit v MDI aplikaci coby jednu z

List souboru v adresari

[*] Jiri Novotny <NOVOTNY(zv)ftknw.upol(tec)cz> - 26.3.2001 14:01:05 met-1

> [...]
> VolumeLabel v rootu). Je treba jeste provadet kontrolu Attr

> if (f.attr and (faDirectory+faVolumeID) = 0 then

A nebylo by lepsi (=prehlednejsi) nastavit prislusne atributy primo
jako parametr ve funkci FindFirst?

P.S. Nezapomen po ukonceni "prohledavani" zavolt FindClose!

Jirka.

TStringGrid

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 26.3.2001 16:21:10

From: "Milan Tome#" <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz>
> Tusim, ze s tim nejak souvisi Package Collection Editor, ale to je asi tak
> vse

Ahoj,

ten s tim sice souvisi, ale jen trochu, moc se nepouziva. Jedine co je treba
je zaskrtnout 'Build with runtime packages' v Packages -> Options, popripade
omezit seznam balicku (zakladni VCLx0 tam musi byt vzdy), pokud nechces z
nejakych duvodu pouzit vsechny balicky ktere tvoje aplikace vyzaduje.

Petr Vones, amatersky programator

MSSQL: spusteni DTS z aplikace

[*] Petr Reichl <p.reichl(zv)gmc(tec)net> - 26.3.2001 16:48:16

Zdravim vsechny,

nemate nekdo priklad jak se pracuje s DTS z MS SQL Serveru? Konkretne mi jde
o spusteni jiz hotoveho balicku z me aplikace.

Interbase

Skus takto:

SELECT * FROM column="O'Neill"

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)mnul(tec)cz> - 26.3.2001 17:09:29

select * from column= 'O''Neill'

From: "Ji�� Kr�l jr." <admin(zv)printo(tec)cz>

Ahoj,

http://216.101.185.148/scripts/isapi.dll/article?id=13A4F17C&article=2171669

Petr Vones, amatersky programator

mail a JCL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.3.2001 20:20:49

From: "Ladislav Fitz" <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz>
> tohle mi zpravu presune do Dorucena posta (Outlook Express), ja bych chtel

Ahoj,

neni to spise slozka Drafts ?

> abych mohl vytvaret zpravy a tepr az se clovek pripoji tak se odeslou

Pak je treba v OE nastavit neodesilani zprav okamzite.

Petr Vones, amatersky programator

Procesor a vyjimka

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.3.2001 20:21:49

From: "Karel Rys" <delphi(zv)zas-me(tec)cz>
> Tak uz se to poznalo - muj pesimismus se naplnil a problem pretrvava
> i po nainstalovani novejsich ovladacu. Zkusim casem (az budu mit

Hm .. co je to za motherboard ?

Petr Vones, amatersky programator

Ikony

[*] Ji�� Wendl - 26.3.2001 20:47:49

> Dobry den,
> mam dotaz: mam nainstalovane Delphi 5 pod WinME a stalo se to, ze se
sprehazely
> ikony v seznamu komponent a nektere se nahradily naprosto nesmyslnymi
zmatky.
> Pod Win98 jsem takove problemy nemel ... Zaslechl jsem, ze to mohou
> zapricinovat S3 graficke karty (kterou taky mam) ... Muzete nekdo poradit,
jak
> tohle vyresit? Predem diky.

Ahoj

Me se to stava i pod Win98 a taky mam S3.
Pokud mam barevnou hloubku nastavenou na 16bit� dela to psi kusy.
Pokud si nastavim 24bit� je to v pohode.
Muj nazor je ze to asi fakt bude tema S3.

Cau Jirka

mail a JCL

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 26.3.2001 21:18:15

> tohle mi zpravu presune do Dorucena posta (Outlook Express), ja bych chtel
> abych mohl vytvaret zpravy a tepr az se clovek pripoji tak se odeslou
>
> ale presto diky

No, me to funguje tak, ze kdyz vytvorim zpravu a dam Send, tak se ta zprava
zobrazi a kdyz dam Odeslat, tak se hodi do slozky K odeslani /kdyz nejsem
pripojeny/... pouzivam k tomu JclEmail

Roman
OOOOOOOOOOOOOOOO
O icq #84229702
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

HTML editor - komponenta

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 26.3.2001 21:18:58

Zdravim,

jenom se ptam jako posledni moznost: Nevi nekdo o sikovne WYSIWYG komponente
pro HTML kod, ktera by sla navazat na varchar pole v DB ? Nemusi to bejt moc
promakany, staci mi par zakladnich tagu (b, i, u, br, a). Pokud mozno free
nebo za slusnou cenu. Uz jsem prolezl kdeco a nikde nic.

Uz jsem nasel SynEdit, ale to je jenom code highlight, ja to potrebuju pro
uzivatele, aby se toho nemuseli moc ucit ... Zkratka chci co nejvic
eliminovat lidsky faktor.

WAV := WAV1 + WAV2 (p�ilepen� nakonec)

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 26.3.2001 21:33:46

> [...]
> presne dane milisekundy.
>
> Treti otazka: nevite, kde se da sehnat struktura wav (hlavicka a datova

Myslim, ze odpoved na vsechny otazky najdes v MS Multimedia API... :-)
I kdyz, na druhou otazku bys mohl snad pouzit TMediaPlayer...
A kte prvni otazce: ty chces vytvorit novy WAV, nebo je jenom po sobe prehrat?

Roman
OOOOOOOOOOOOOOOO
O icq #84229702
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

Property

[*] Zdenek Janish <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 26.3.2001 22:30:56

Dobry den,

da se nastavit poradi "provadeji" property v objektu???

napr:

type Xxx = class(TComponent)
private
xx: Integer;
yy: Integer;
zz: Integer;
procedure SetActive(Value: Boolean);
function GetActive: Boolean;
published
property x: integer read xx write xx;
property y: integer read yy write yy;
property z: integer read zz write zz;
property Active: Boolean read GetActive write SetActive;
end;

Nastavim-li x, y, z a Active na true v "Object inspercotru", tak jak mam
zajistit, aby pri spusteni programu byly nejdrive naplneny xx, yy, zz a
teprve jako posleni Active???
Uznavam, ze tento priklad je stupidni, ale jako demo slouzi...

TStringGrid - znovu

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 26.3.2001 22:42:40

Ahoj vsem.
Nevim zda se muj predesly dotaz ztratil ci byl prilis banalni, ze na neho
nikdo neodpovedel a tak to zkusim znovu.
[...]
jak to ulozit do souboru ? Mam tam data z databaze a potreboval bych je
vytisknout. To taky nevim jak, kdyz je jich tam vice nez oblast, ktera je
videt a musi se rolovat, nebo kdyby to bylo vice jak na jednu stranku.
DBGrid pouzit nemohu. Poradte mi nekdo ?

Diky za pomoc at uz je od kohokoliv.
Filip

Chyba v ukladani do souboru

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 27.3.2001 00:58:49

Ahoj nevite nekdo, co je v teto procedure spatne, myslim tim radek viz
ukazka.

Mrizka je TStringGrid.
Save je SaveDialog.

FileHandle: Integer;
StringLen: Integer;
X: Integer;
Y: Integer;
begin
if Save.Execute then
begin
FileHandle := FileCreate(Save.FileName);
FileWrite(FileHandle, Mrizka.ColCount, SizeOf(Mrizka.ColCount));
FileWrite(FileHandle, Mrizka.RowCount, SizeOf(Mrizka.RowCount));
for X := 0 to Mrizka.ColCount - 1 do
begin
for Y := 0 to Mrizka.RowCount - 1 do
begin
StringLen := Length(Mrizka.Cells[X,Y]);
FileWrite(FileHandle, StringLen, SizeOf(StringLen));
FileWrite(FileHandle, Mrizka.Cells[X,Y], //// pise to Variable
required v tomto miste se
prekladac zasekne ////
Length(Mrizka.Cells[X,Y]));
FileClose(FileHandle);

Filip

listview a zarovnani prvniho sloupce

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.3.2001 01:01:15

From: "Pavel Kupka" <pavel.kupka(zv)atlas(tec)cz>
> Pouzivam listview styl report.
> U prvniho sloupce s indexem nula nejde nastavit zarovn�n�, v�dy nut� doleva,

Ahoj,

ListView je takto navrzen.

Petr Vones, amatersky programator

TStringGrid - znovu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.3.2001 02:12:50

From: "Hazuka Filip" <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz>
> Potreboval bych poradit jak mam ulozit TStringGrid do nejakeho souboru. Slo
> by to jako xls nebo obycejny txt ? Dival jsem se do borlandovskeho dema na

Ahoj,

ohledne plain textu, zalezi na tom jak jej chces ukladat. Jestli oddelit
jednotlive sloupce nejakym oddelovacem, nebo u kazdeho sloupce zjistit
nejdelsi text a podle neho pak doplnit mezery, aby se to dalo snadno cist
apod.

Petr Vones, amatersky programator

Jeste jednou MDI a Ctrl-Tab

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.3.2001 02:18:37

From: "Da�a Petr" <Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz>
> pouziva Ctrl-F6. V programech Delphi to funguje taky, navic je tam Ctrl-Tab.
> Zkousel jsem snad vsechny moznosti, jak odchytit stlaceni Ctrl-Tab (i

Ahoj,

nemohlo by to byt tohle:
http://www.delphi(tec)cz/soubor.asp?rok=1999&mesic=Sep&den=28&soubor=dlfaaado.htm

Petr Vones, amatersky programator

TStringGrid - znovu

[*] Ma Fi <MarekFi(zv)centrum(tec)cz> - 27.3.2001 03:48:51

Tusim, ze uz tu nekdo odpovidal, ale ulozit obsah StringGridu do *.txt souboru
je mozne treba takto:

procedure TForm1.tlUlozitClick(Sender: TObject);
var
X, Y : Integer;
F : TextFile;
begin
AssignFile ( F, 'D:\Smazat.txt' ); // Priradi promenne F jmeno
souboru
Rewrite ( F ); // Vytvori novy soubor
(puvodni je vymazan)
For Y := 1 to StringGrid1.ColCount - 1 do
begin
For X := 1 to StringGrid1.RowCount - 1 do
Writeln ( F, StringGrid1.Cells[X, Y] ) // Ulozi obsah bunky do
souboru
end;
CloseFile ( F ); // uzavre soubor
end;

a aby jsi se nemusel opetne vyptavat jak to nacist tak treba takhle:

procedure TForm1.tlNacistClick(Sender: TObject);
var
X, Y : Integer;
F : TextFile;
R : string;
begin
AssignFile ( F, 'D:\Smazat.txt' ); // Priradi promenne F jmeno
souboru
Reset ( F ); // Otevre soubor
For Y := 1 to StringGrid1.ColCount - 1 do
begin
For X := 1 to StringGrid1.RowCount - 1 do
begin
ReadLn ( F, R ); // precte retezec ze souboru
StringGrid1.Cells[X, Y] := R
CloseFile ( F ); // uzavre soubor
end;

Nevim na co to presne potrebujes, ale myslim, ze StringGrid asi nebude ta
spravna komponenta.

Ahoj Marek

Hazuka Filip wrote:

> [...]
> nikdo neodpovedel a tak to zkusim znovu.
> Potreboval bych poradit jak mam ulozit TStringGrid do nejakeho souboru.

[*] Jan Tungli <Jan.Tungli(zv)datapac.sk> - 27.3.2001 05:40:15

skus FileWrite(FileHandle, Mrizka.Cells[X,Y], //// pise to Variable
required v tomto miste se
prekladac zasekne ////
Length(Mrizka.Cells[X,Y]));

Mrizka.Cells[X,Y] vytiahnut do lokalnej premennej a to predat do FileWrite;
> [...]

> FileWrite(FileHandle, StringLen, SizeOf(StringLen));
> FileWrite(FileHandle, Mrizka.Cells[X,Y], //// pise to Variable

Property

[*] Jan Tungli <Jan.Tungli(zv)datapac.sk> - 27.3.2001 05:46:31

Ak mas problem iba pri spusteni - tz. pri create, tak to je pomerne
jednoduche - cez pomocnu premennu FEnabled:boolean - v sekcii private;

procedure Create ...
begin
xx:=..
yy:=..
zz:=..
FEnabled:=true;
end;

procedure Active
begin
if Not FEnabled then exit

Toto ti bude fungovat lebo FEnabled : boolean default nastavuje na false.

> [...]

> teprve jako posleni Active???
> Uznavam, ze tento priklad je stupidni, ale jako demo slouzi...

Procesor a vyjimka

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 27.3.2001 06:23:32

> From: "Karel Rys" <delphi(zv)zas-me(tec)cz>

Petr Vones dne 26 Mar 2001, v 20:21:
> Hm .. co je to za motherboard ?

MS 6309, ted je nahrany posledni upgrade BIOSu i posledni verze "4-in-
1 driver package". Puvodne se tu ozyvalo vice lidi, ze maji podobne
problemy: povedlo se je nekomu z vas odstranit?

Karel Rys

ADO cursor type := ctDynamic(Dataset does not supp

[*] malasek(zv)homecredit(tec)cz - 27.3.2001 7:04:18

Obavam se, ze tentokrat Borlandi na nic nezapomeli, kdyz pouzijes
DataGrid.OCX od M$ a otevres si ADO spojeni ve Visual Basicu, narazis na
stejny problem. Asi jedinym resenim je nastavit si timer a casto
refreshovat. Jo a Cursor type myslim na Keyset, abys minimalizoval prenosy.

Bye PeM

--- P�vodn� dopis ----------------------------------------------------------
Datum: 26.03.2001 20:13
Od: "Michal Kraus" <Delphi(zv)wige-mic(tec)cz>
Pro: malasek(zv)homecredit(tec)cz, ...
V�c: ADO cursor type := ctDynamic(Dataset does not support boo...
> [...]
>reseni tohoto problemu, popripade jak se napojit na SQL a zobrazovat zmeny
>od jednoho klienta ostatnim, pak vam budu vdecny za radu.

system/init/localshare ???

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 27.3.2001 07:10:48

Pro propojovani Tabulek se pouzivaj polozky MasterSource a MasterFields u
TTable.

Na nastaveni BDE pouzivam tuto proceduru
SetConfigParameter('\SYSTEM\INIT\;LOCAL SHARE','TRUE');

procedure SetConfigParameter(Param: string; Value: string);
var
hCur: hDBICur;
rslt: DBIResult;
Config: CFGDesc;
Path, Option: string;
Found: boolean;
Temp: array[0..255] of char;

begin
hCur := nil;
Found := False;
try
if Pos(';', Param) = 0 then
raise EDatabaseError.Create('Invalid parameter passed to function.
There must ' +
'be a semi-colon delimited sting passed');
Path := Copy(Param, 0, Pos(';', Param) - 1);
Option := Copy(Param, Pos(';', Param) + 1, Length(Param) - Pos(';',
Param));
Check(DbiOpenCfgInfoList(nil, dbiREADWRITE, cfgPERSISTENT,
StrPCopy(Temp, Path), hCur));
repeat
rslt := DbiGetNextRecord(hCur, dbiNOLOCK, (zv)Config, nil);
if rslt = DBIERR_NONE then
begin
if StrPas(Config.szNodeName) = Option then
begin
StrPCopy(Config.szValue, Value);
Check(DbiModifyRecord(hCur, (zv)Config, FALSE));
Found := True;
break;
if rslt <> DBIERR_EOF then
Check(rslt);
until rslt <> DBIERR_NONE;
if Found = False then
raise EDatabaseError.Create(Param + ' entry was not found in
configuration file');

finally
if hCur <> nil then
Check(DbiCloseCursor(hCur));

> [...]
> spravca(zv)lumen.sk
> ICQ Id: 82600022
> mIRC - /server 195.168.40.146 - channel #sme NICK Sefino

Co ak ???

[*] Peter Surov� <surovy(zv)miesto.sk> - 27.3.2001 07:12:39

Ja by som tam radsej dal kontrolu typu ak je niekto prihlaseny tak je zapis
disabled lebo je to dost riskovanie. U nas pracuju s databazou na sieti len
traja ludia a predsa sa uz stalo ze zapisovali naraz. Dost Ta potesi ked
odide databaza ktora sa za posledne dva tri dni nema zalohu
> [...]
> Pokud si nastavim 24bit� je to v pohode.
> Muj nazor je ze to asi fakt bude tema S3.

PDF a ShowModal

[*] daniel.hrna(zv)sme(tec)cz - 27.3.2001 07:27:32

Chtel bych ve svem okne (je ShowModal) spustit dokument PDF.

Jde nejak zajistit, aby se mi ten PDF otev�el v m�m okn� i s Acrobat
Readerem (myslim tim, moje okno a v nem Acrobat Reader s dokumentem) a jeste
aby to okno bylo ShowModal ?

Dik za kazdou poznamku

Dan

Balicky

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 27.3.2001 07:45:24

Me se jednalo o konkretni vytvareni uzivatelskych balicku - tuto volbu znam a
take obcas pouzivam :)

> [...]
> omezit seznam balicku (zakladni VCLx0 tam musi byt vzdy), pokud nechces z
> nejakych duvodu pouzit vsechny balicky ktere tvoje aplikace vyzaduje.

[*] Ji�� Kr�l jr. - 27.3.2001 08:01:34

ja jsem to kdysi vyresil tak, ze iteruju pres sloupce a radky a ukladam to
textoveho fajlu kazdu bunku na jeden radek.
A stejnym postupem to zase do gridu nactu.
takovyto text muzes ukladat treba i do BLOBu v dB.

pokud chces ten kod, pis na soukr mejl, treba to nekde vyhrabnu

Bc. Jiri Kral
administrator IT
tiskarna Printo, spol. s r.o.
e-mail: admin(zv)printo(tec)cz
mobil e-mail: jirka.kral(zv)click(tec)cz
ICQ# 15303940
PGP ID: 62B8BA3C (najdete na www.pgp(tec)cz)

TStringGrid - znovu (tisk)

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 27.3.2001 08:03:41

S ulozenim StringGridu jsem to uz vyresil, ale potykam se s problemem, ze
nevim jak by se to dalo primo tisknout. Kdyz je ve StringGridu vice polozek
a musi se rolovat, nebo kdyz by to melo vijit na vice stranek. Nevite nekdo
jak to tisknout a rozplanovat obsah na stranku ? Jinak diky vsem za navrhy
na ukladani toho StringGridu. Nenapadlo me, ze by to slo takto jednoduse. Ja
premyslel jak to udelat spis pres SaveDialog. Jinak zkuste zapremyslet nad
tim tiskem.

Diky vsem za to, ze mi pisete.

Filip

Hazuka Filip wrote:

> [...]
> nikdo neodpovedel a tak to zkusim znovu.
> Potreboval bych poradit jak mam ulozit TStringGrid do nejakeho souboru.

TStringGrid - znovu > MaFi

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 27.3.2001 08:09:55

Ahoj,
proc myslis, ze StringGrid neni to spravne. Ja do neho rozdeluji nekolik
TQuery podle obsahu. Mam jich vice podle urciteho kriteria a navic nechci v
tomto pripade pouzivat DBAware - DBGrid, protoze bych TQuery musel nechat
otevrenou a to ja nechci kvuli tomu, ze s ni pracuji dynamicky.

Filip

InterBase - Linux

[*] Oldrich Balak <kkwest(zv)iol(tec)cz> - 27.3.2001 08:11:59

Ahoj,
mam problem pri nebo spis po nainstalovani Interbase ver. 6.01 CS na Linux
RedHat ver. 7.0. S problemem prechodu z inetd na xinetd jsem si poradil.
Server chodi, ale nechodi mi gsec, takze nemohu vytvorit nove uzivatele.
Pise mi to "I/O error for file isc4.gdb, No such file or directory unable to
open database". Pricemz soubor ics4.gdb existuje a je zrejme ve spravnem
adresari, protoze IB s nim pracuje. Na verzi Linux RedHat ver 6.2 to chodilo
normalne. Docasne jsem to vyresil tak, ze jsem zavedl uzivatele na jinem IB
serveru a soubor isc4.gdb jsem zkopiroval. Mate s tim nekdo nejake
zkusenosti ?

Oldrich Balak
obal(zv)iol(tec)cz

mail a JCL

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 27.3.2001 08:15:44

Petr Vones: neni to spise slozka Drafts ?
Ne opravdu je to Dorucena Posta

Roman: dam Send, tak se ta zprava zobrazi a kdyz dam Odeslat, tak se hodi do
slozky K odeslani
Ja by jsem potreboval aby uzivatel nemusel mackat Odeslat

presto diky za snahu

TStringGrid - znovu (tisk)

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 27.3.2001 08:25:42

Ahoj,

pokud by te to zajimalo, mam upraveny StrinGrid+Sort , ktery uz ma
SaveToFile, LoadFromFile, WriteHTML(asTable), Colors property,
Remove-Insert/Rows-Cols, SimpleSave, SimpleLoad atp.
Muzu poskytnout, bude-li vetsi zajem, pripadne i vystavim na mych
strankach (www.micrel(tec)cz/delphi).

TStringGrid - znovu (tisk)

[*] Krska Vit <v_krska(zv)del(tec)cz> - 27.3.2001 08:34:52

zkusil bych QR nego jinej generator sestav a ten bych plnil na udalost
OnNeedData.

Ing. V�t Kr#ka
vit.krska(zv)del(tec)cz

Hazuka Filip wrote:

> [...]
> nikdo neodpovedel a tak to zkusim znovu.
> Potreboval bych poradit jak mam ulozit TStringGrid do nejakeho souboru.

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 27.3.2001 08:44:25

Bohuzel, vzdy musis uz pri programovani pocitat s tim, ze to nastane.
Pokud se na to vykasles, bude se ti stavat, ze jednou za mesic nebo za
dva dojde najednou k naprosto nevysvetlitelne chybe.

�u#ka R�bert wrote:

> [...]
> stlacili tlacitko save a ten request by prisiel na tu tabulku naraz ze by
> doslo ku kolizii. Mam nastaveny 30 sek. refresh a chodi to uplne

-vrstva aplikace

[*] Listuj <listuj(zv)centrum(tec)cz> - 27.3.2001 08:53:08

Hezky den preji vsem,

tak trochu filozoficka otazka.

prave jsem dostal za ukol vytvorit behem jedineho tydne
aplikaci napojujici se na dve databaze (SQL, Oracle) a
zpracovavajici uzivatelem zadana data.

Behem vcerejska jsem si udelal vsechny objekty, ktere budu
potrebovat, ale narazil jsem pri definovani stredni vrstvy.
Formulare pro zobrazovani a zadavani mam vytvorene, napojeni na
DB pomoci ADO a DataModulu taky, ale jak tyhle dve vrstvy
provazat? Mam napsat celou logiku (praci s objekty) do
DataModulu? Nebo si mam vytvorit nejakou dalsi unitu (tridu) a z
ni napojit jak DataModul tak i formulare? Kde potom tato trida ma
byt definovana (vytvarena a rusena)?

Zatim je muj navrh zpracovani takovy, ze mam MDI form a z nej
volam jednotlive formulare. Dale mam pouze unitu, kde je
definovana trida pro pristup k DataModulu a tento objekt si
vytvarim pri zavolani Child-okna formulare (ale obcas mi tam neco
malo chyby co bych potreboval udelat), no a dale maji jednotlive
objekty svuj vlastni pristup k DataModulu (tady se mi zda, ze je
vytvoreno prilis spojeni na DB).

Omlouvam se za ponekud rozsahlejsi mejl, ale rad bych to udelal
objektove a _spravne_, za to to musi byt rychle :-(

Za vase nazory a rady predem dekuji.

Hezky den
*****************
Jarda Jirava
(zv)
LiStuj
listuj(zv)centrum(tec)cz
^^^^^^^^^^^^^^^^^
SW development
^^^^^^^^^^^^^^^^^
*****************

Hrajte on-line hry na http://herna.centrum(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

system/init/localshare ???

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 27.3.2001 09:01:06

> Da sa tato "vlastnost" nastavit v Delphi kodom na True alebo False aby som
> nemusel chodit do BDE Administratoru. Ozi este by som chcel nejaku dobru

Zkus juknout semhle:
http://www.borland.com/devsupport/bde/bdeapiex/dbiopencfginfolist.html

A dalsi sikovne BDE informace tady:
http://www.bdesupport.com

TV
_______________________________
Tom�# Vlad�k
vladik(zv)swadvice(tec)cz
ICQ# 101763081

Plug-iny pomoci dynam.balicku

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 27.3.2001 09:03:13

ahoj,
mam aplikaci, ktera by mela umoznovat pracovat s plug-ini. Resim to pomoci dynamickych balicku, ale jedno mi porad vrta hlavou. Pokud umoznim uzivatelum, aby si mohli tvorit vlastni plug-iny (treba jako WinAMP), tak pokud se nejaky uzivatel trefi do jiz existujiciho jmena (npr. nejaky Form), tak mi to asi spadne. Da se udelat treba nejaky test, jestli objekt uz existuje a v pripade ze ano, pak plug-in odmitnout?

S pozdravem Milan Cizek, D5 Ent
Kam do kina ci divadla? http://kultura.seznam(tec)cz

Label

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 27.3.2001 09:05:59

Zdravim vsechny,

potreboval bych sehnat komponentu typu TLabel, ktera by umela tohle:
1. eventy OnMouseEnter, OnMouseLeave
2. a to je ten problem - v textu musi umet ryzne styly (typy) pisma.
3. musi umet vypocitat svoji vysku pri zadane sirce a stavenem priznaku WordWrap

Chtel jsem to vyresit pomoci DrawText, ale chybi mi tam nejaka moznost
formatovani jednotlivych znaku - mozna by stacila nejaka takova funkce, ktera ma
callback pred vykreslenim kazdeho pismena.

S pozdravem

Milan Tome#
Vedouc� v�vojov�ho t�mu Windows
Softwarehouse HAiDA s.r.o.
Nov� Bor
tel: 0424/722291, 0424/222284
email: Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

Problem s INDEXNAME

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 27.3.2001 09:23:15

Na http://www.rksolution(tec)cz je free skvely opravovac paradoxich databazi.
Krome indexu opravi mnohe dalsi.

> Tak tohle moc nedoporucuji - tenhle nastroj totiz velice casto pada a
sebou
> vezme kolikrat i Windowsy. Radsi pouzij primo borlandi dtutil32.

IB zaloha databaze

[*] Jirka Skladal <jirka.skladal(zv)seznam(tec)cz> - 27.3.2001 09:27:00

Mam takovej dotazek.
Potreboval bych zalohovat v IB databazi, nez s ni neco zacnu delat. Jenomze jina cast programu (ne moje) je na ni pripojena (IBConnection). A proto kdyz to chci udelat nasledujicim zpusobem, tak mi to krici, ze nemuze otevrit soubor:

procedure fileCopy(const FromFile, ToFile: string);
begin
with TMemoryStream.Create do
try
LoadFromFile(FromFile);
SaveToFile(ToFile);

Nevite jak by se to dalo udelat, aniz bych musel kolegy omezit na podminku odpojeni od databaze?

Dekuji za pomoc Jura

List souboru v adresari

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 27.3.2001 09:52:08

> mam v adresari neurcity pocet souboru ruznych jmen, potreboval
> bych ziskat nejakej seznam nazvu techto souboru. Jde to udelat
> jinak, nez abych na formular musel dat FileList?

Zkus z JCL Lib BuildFileList

Unit: JclFileUtils

TV

ADO cursor type := ctDynamic(Dataset does not supp

Myslim, ze problem je v tom, ze TDataset je navrhnuty tak, ze v pripade
zobrazenia dat v DBGrid-e alebo inej DB komponente, ktora zobrazuje viac
zaznamov sucastne, vyuziva tzv. bookmarks, teda potrebuje mat moznost
nastavit sa na lubovolny riadok datasetu, ktoreho znacku (bookmark) si
pamata. MSSQL toto umoznuje iba pre staticke alebo tzv. keyset-driven
kurzory. BDE alebo niektore ine db komponenty (napr. ODBCe) to riesia tak,
ze zaznamy zo servera "kesuju", takze je mozne sa k nim kedykolvek vratit.
Tiez sa to da zriesit pomocou Client Dataset-u.
Este drobne upozornenie, staticky kurzor ma nevyhodu v pripade, ze dany
dotaz vrati velke mnozstvo zaznamov, pretoze staticky kurzor fyzicky funguje
tak, ze sa vytvori temporary tabulka, do ktorej sa vlozia vsetky zaznamy,
ktore vrati dany dotaz a nad nou sa potom urobi select. Z uvedeneho teda
vypliva, ze otvorenie statickeho kurzoru moze byt v pripade vacsieho objemu
dat vyrazne pomale. U nas sme skusali staticky kurzor nad tabulkou s cca 10
mil. zaznamov a po 10-tich minutach cakania sme sa na to vykaslali...

L.

> [...]
> zaznam:"Dataset does not support bookmarks, which are required for
> multi-record data controls"... no jestli u Borlandu trosku zapomeli na par

[*] Daniel Dedek <Dedek(zv)ds(tec)cz> - 27.3.2001 10:26:35

Ahoj,

naimportuj si knihovnu Acrobat Reader ( pres Project - Import
Library ) a prida se ti primo komponenta TPdf ( standardne do palety
ActiveX ). S tou uz se pracuje normalne - pres LoadFile( filename )
natahnes dokument, procedurou SetShowToolbar ovladas, jestli ma byt
videt toolbar :-) a tak podobne.
Jinak je vse popsano v helpu ( z menu Delphi Help: Developing
COM based applications -> Creating an Automation Controller -> Creating
an Automation Controller by importing a type library ).

Dan

> [...]
>
> Jde nejak zajistit, aby se mi ten PDF otev�el v m�m okn� i s Acrobat
> Readerem (myslim tim, moje okno a v nem Acrobat Reader s dokumentem) a

Farebne odlisenie riadkov v DBGride

[*] #u�ka R�bert <spravca(zv)lumen.sk> - 27.3.2001 11:06:53

Viem ze to tu uz bolo preberane, prepacte mi to prosim ale ten mailik nie a
nie najst. Potrebujem zmenit farbu niektorych riadkov v DBGride podla napr.
nejakeho Item v databaze ci je true alebo false. Takze napr. ked bude True
tak riadok porebujem mat modry a ked false tak riadok potrebujem vykreslit
na zeleno.

[...]

Zalohovat databazi jejim kopirovanim je prinejmensim "nestastne".
Lze to, ale ma to sva omezeni (na jedno jsi prave narazil) a
nefunguje to vzdy.

Na zalohovani je Admin API nebo utilita GBAK. Oboji lze pouzit i
za plneho chodu.

Hodne zdaru

Pavel Cisar <pcisar(zv)borland(tec)cz>
Borland s.r.o.

InterBase - Linux

On 27 Mar 2001,, Oldrich Balak wrote:

> Pricemz soubor ics4.gdb existuje a je zrejme ve spravnem
> adresari, protoze IB s nim pracuje.

To jeste vubec nic neznamena. Rozhoduje pod jakym uctem jsi
prihlasen (IB bezi pod vlastnim uctem) a vliv mohou mit i promenne
prostredi. Zkontroluj si prava k adresarum, souborum a k portum.
Zkus najit rozdil v instalaci IB mezi RH 6.2 a RH 7.0 (env., adresare
apod)

Hodne zdaru

Pavel Cisar <pcisar(zv)borland(tec)cz>
Borland s.r.o.

IS Tool

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 27.3.2001 11:17:15

Zdravim vsechny,

rad bych zacal delat instalace pomoci Inno Setupu, ale nasel jsem pouze Inno
Setup 2.0.5 a IS Tool, ktery podporuje pouze 2.0.4. Nemate prosim nekdo IS Tool
pro 2.0.5 nebo sadu IS Tool + ISX verze 2, ktera spolu funguje ?

Pokud ano a muzete mi to poslat na nize uvedeny mail, tak bych to privital.

[...]

Delphi a LDAP

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ> - 27.3.2001 11:23:36

Hi,

potrebuji nejak pristupovat z Delphi k seznamu na MS Exchan. 5.5 a 2000.
Napadlo mne pouzit LDAP.

Poradte jak na to. Diky PEPR

Farebne odlisenie riadkov v DBGride

Pouzij RxDBGrid, tam to jde bez problemu, metoda GetCellParams:

procedure TMsgWnd.MsgDBGridGetCellParams(Sender: TObject; Field: TField;
AFont: TFont; var Background: TColor; Highlight: Boolean);
begin
ColorizeTableRow(MsgTable, Field, BackGround, AFont);
end;

procedure ColorizeTableRow(Table:TTable; Field:TField; var
BackGround:TColor; AFont:TFont);
begin
if (Table.FieldByName('MsgFlag').AsString = 'NR') and (Field.FieldName =
'MsgFlag') then BackGround:=CColorNotRead;
if (Table.FieldByName('MsgFlag').AsString <> 'NR') and
(Table.FieldByName('MacroNR').AsInteger <> 0) and (Field.FieldName =
'MsgShortened') then BackGround:=CColorMacro;
if (Table.FieldByName('MsgFlag').AsString = 'EXP') and (Field.FieldName =
'MsgFlag') then AFont.Color:=CColorExp;
if (Table.FieldByName('MsgFlag').AsString = 'ITR') and (Field.FieldName =
'MsgFlag') then AFont.Color:=CColorITR;

Preji mnoho uspechu.
RNDr. Petr Brant [Brant(zv)dcomm(tec)cz]
ICQ # 68652380

D&COMM s.r.o
[...]

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 27.3.2001 11:49:16

Otazkou je preco to potrebujes, z toho prikladu to fakt neni vidiet.
Ovplivnit to ide tym v akom poradi su v casti published property napisane.
Respektive ak Ti ide o to aby sa nieco nerobilo v urcitom stave komponenty
tak v metodach sa mozes dotazat na ComponentState.
napriklad:

procedure TXxx.SetActive(Value: Boolean);
begin
if not (csLoading in Self.ComponentState) then begin

kasix(zv)atlas(tec)cz

> [...]

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Zdenek Janish [SMTP:medusa(zv)brajan(tec)cz]

> da se nastavit poradi "provadeji" property v objektu???

Jeste jednou ADO Dataset does not support bo

[*] Michal Kraus <Delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 27.3.2001 12:23:47

Zdravim vsechny,

no hned na zacatek musim reagovat - borlandi dokonce sami na svem DB FAQ
serveru potvrdili
ze kvuli zpetne kompatidebilite s BDE se dynamicky kursor na serveru proste
nema pouzivat u vizualnich komponent,
no este ze tam ta vlastnost je :-).
Za druhe s tim MS dbgrid ocxem je to totalni blbost - naintalujete-li si MS
Visual Studio 6.... tak tam ado s gridem funguje
dynamicky a na serveru - to uz jsem testoval - takze bohuzel Borland?!?!?!?

Pro ty kteri jeste snad hledaji reseni pro defaultni realtime refresh dat v
gridech - coz je mimo jine standardni vlastnost kterou ado podporuje -
je mozne exportovat Typovou knihovnu msadodc... a v kodu kovytvorit
koinstanci a tu pak natvrdo pretypovat na Tadodataset - trosicku
prasecinka, asi tam budou naky chyby, ale heureka - ono to refreshuje
dynamicky gridy a bez protestu.

Takze DIKY BORLANDE.

PS: Enterprise vetsinu tech poctivych stoji okolo 95000kc a to se jeste
musi
platit za technickou podporu, ktera ovsem stejne nic nevi, nebo
nechce prozradit, a pak ze Microsoft sucks :-)

> prenosy.

> dopis ----------------------------------------------------------

> propojim
> nastavim
> uzivateli
> Active
> par
> znate
> zmeny

WAV := WAV1 + WAV2 (p�ilepen� nakonec)

[*] Ing. Petr #vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 27.3.2001 12:28:33

potreboval bych nad wavem mit kontrolu. Vyrobit ho umim, ale potrebuji s nim
pracovat na nizsi urovni.

A to je to co neumim.

Petr Svejda
http://www.lingvista(tec)cz/> > potreboval bych programove prilepit k jednomu wavu (hlas
> [...]
> A kte prvni otazce: ty chces vytvorit novy WAV, nebo je jenom po
> sobe prehrat?

Jeste jednou ADO Dataset does not support bo

[*] Ji�� Kr�l jr. - 27.3.2001 12:33:24

mohl bys prosim popsat co je potreba udelat/napsat do Delphi?
:-)

priklady tahnou

diky

JK

IB zaloha databaze

[*] Ota Maly <ota.maly(zv)volny(tec)cz> - 27.3.2001 12:36:53

Ahoj,
bud zkus gbak dodavany s IB nebo se podivej na komponentu pro Backup. To
zavisi na pouzitych komponentach pro pristup, v pripade IB Express je to
IBBackupService. Delat zalohu kopirovanim souboru urcite neni dobry napad.
Navic takto lze backup delat i pri plnem provozu, transakce se totiz nastavi
tusim na Snapshot a je to v pohode.

PaPouch elektronika
http://www.papouch.com

---

[...]

ja jsem to vyzkousel na Abit BX133Raid, Cel600(zv)950 (BX440) a vyjimku deleni
nulou osetri regulerne. Dalo by se vysledovat na kterych deskach, pripadne
CPU to chodi/nechodi?

Honza Naiser.

> [...]
> 1 driver package". Puvodne se tu ozyvalo vice lidi, ze maji podobne
> problemy: povedlo se je nekomu z vas odstranit?

DBGrid - refresh riadku

nenssiel by sa nejaky databazovy guru, ktory by poradil
ako refreshovat urcity riadok v DBGride (napojenom
na TQuery) bez toho, aby som musel spustat novy select?

Ak napriklad v ramci ineho TQuery zmenim urcity zaznam
a chcem aby sa mi zmena premietla aj do prislusneho
riadku DBGridu.

Vdaka za pripadnu pomoc.

Vlkovic

Spusteni DTS balicky

[*] Petr Reichl <p.reichl(zv)gmc(tec)net> - 27.3.2001 13:08:15

Zdravim vsechny,

potrebuji z aplikace spoustet jiz hotovy DTS balicek. Muzete mi poradit jak
na to?

Outlook Express a OLE

[*] v.holy(zv)oku-rk(tec)cz - 27.3.2001 13:18:40

Prosim o radu v nasledujicim problemu:
Jde mi o rozesilani emailu z Delphi aplikace za pouziti Outlook Express.=

Pri pouziti OutLook mi to funguje dle nasledujiciho kodu:

uses ......, comobj;

procedure TfrmKlient.BitBtn21Click(Sender: TObject);
var E1,E2: OleVariant;
begin
E1:=3DCreateOleObject('OUTLOOK.Application');
E2:=3DE1.CreateItem(0);
E2.Recipients.add('alfred(zv)ferda(tec)cz');
E2.subject :=3D 'Predmet';
E2.Body :=3D 'telo';
E2.display;
end;

Jak vsak donutit k temuz Outlook Express ? 'OutlookExpress.Application'

nefunguje, hlasi chybu retezce tridy.
Obdbnym kodem poustim Word i Excel, a to bez problemu.

Dekuji za jakoukoliv radu.

Vladimir Holy
v.holy(zv)oku-rk(tec)cz

Plug-iny pomoci dynam.balicku + VCL?

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 27.3.2001 14:12:01

ahoj,
pri laborovani s balickama me po spusteni na stanici bez Delphi program vyhlasi, ze nenalezl vcl50.bpl. Da se nejak nastavit, abych nemusel tento soubor distribuovat s programem, napr. prelozit balicek vcetne VCL. V options balicku - Packages mam Build with runtime package DISABLED...

diky za kazdou radu

S pozdravem Milan Cizek, D5 Ent
Jake bude pocasi? http://pocasi.seznam(tec)cz

SERVICES

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 27.3.2001 14:15:02

Da se nekde zjistit cesta k souboru SERVICES?
We win95-98 je v adresari windows, ale ve Win2000 je jinde.
Potrebuji to pro pripadnou zmenu. Diky

Farebne odlisenie riadkov v DBGride

[*] kinekus <kinekus(zv)nextra.sk> - 27.3.2001 14:22:29

Nie je to z mojej hlavy (to by som si nedovolil) ale niekto to uz riesil
takto :

procedure TForm1.DBGrid1DrawColumnCell(Sender: TObject; const Rect: TRect;
DataCol: Integer; Column: TColumn; State: TGridDrawState);
begin
if databazapolozka.value=FALSE then
begin
TDBGrid(Sender).Canvas.Font.Color:= clRed;
TDBGrid(Sender).DefaultDrawColumnCell(Rect,DataCol,Column,State);
end;

a aj to funguje. Overene !

> [...]
> spravca(zv)lumen.sk
> ICQ Id: 82600022
> mIRC - /server 195.168.40.146 - channel #sme NICK Sefino

USB a WinNT4.0

[*] Doller.Jozef(zv)zsr.sk - 27.3.2001 14:32:51

Ahoj,

Potrebujem vytvorit program s podporou USB ktory by chodil vo WinNT 4.0
Nemate s t�m niekto skusenosti?
Pripadne ak viete Komponentu alebo priklady velmi by sa mi hodili ...
Uz som nasiel nieco na http://www.bsquare.com/products/devtools/usbwin40/
Lenze tento produkt je treba kupit, a neponukaju trial verziu - samozrejme
nechcem to kupovat ak neviem,
ci to bude podla mojich predstav ...

Diki moc ...

Jozef Doller
doller(zv)zsr.sk

Farebne odlisenie riadkov v DBGride

[*] Jaroslav Uher <moravia(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.3.2001 14:47:00

Ahoj,

From: brant(zv)dcomm(tec)cz
> Pouzij RxDBGrid, tam to jde bez problemu, metoda GetCellParams:

muze klidne pouzit i klasicky DBGrid.

procedure TFormXX.DBGrid1DrawColumnCell(Sender: TObject;
const Rect: TRect; DataCol: Integer; Column: TColumn;
State: TGridDrawState);
begin
DbGrid1.Canvas.Font.Color := // tady si dej podminky barvy
if GdFocused in State
DbGrid1.Canvas.Font.Color := clWhite;
DbGrid1.Canvas.Brush.Color := clNavy;
end;
DbGrid1.DefaultDrawColumnCell(Rect, DataCol, Column, State);
end;

To je vse.

Preji hezky den,

Jarek Uher

Nahravani zvuku.

[*] Josef Madlik <madlik(zv)jsp(tec)cz> - 27.3.2001 14:57:38

Zdravim vespolek.

Chystam se na aplikaci pro nahravani zvuku v Delphi 5.
Protoze jsem nic takoveho nedelal, tak bych uvital nejake rady a podnety,
pripadne jestli nekdo nedelal neco podobneho.
Jedna se vyhradne o soukrome pouziti, tak preferuji pouziti free komponent.
Dival jsem se do archivu konference, ale zatim jeste tapu.

Potreboval bych programove:

- Vybrat Line-In vstup jako zdroj pro nahravani.
- Nastavit uroven vstupu Line-In.
- Nastavit zvukovy format (16bit, mono/stereo, 44kHz).
- Spustit nahravani a ukladat pokud mozno primo do souboru.

Predem Vam dekuji za podnety.

J.Madlik

List souboru v adresari

[*] Tom� Kru��k�����+�8��k)�g���� - 27.3.2001 15:08:21

A co zkusit to takto:

procedure SouborList(ADRESAR: String);
var FileAttrs:Integer;
sr:TSearchRec;
A:TStringList;
begin
A := TStringList.Create;
A.Clear;
FileAttrs := 0;

{Zde muzes vybrat atributy ukladanych souboru z nasledujici nabidky}
FileAttrs := FileAttrs + faDirectory;
FileAttrs := FileAttrs + faHidden;
FileAttrs := FileAttrs + faSysFile;
FileAttrs := FileAttrs + faVolumeID;
FileAttrs := FileAttrs + faArchive;
FileAttrs := FileAttrs + faAnyFile;

if FindFirst((ADRESAR + '\*.*'), FileAttrs, sr) = 0 then
begin
if (sr.Attr and FileAttrs) = sr.Attr then
begin
A.Add(trim(sr.Name));
end;
while FindNext(sr) = 0 do
begin
if (sr.Attr and FileAttrs) = sr.Attr then
begin
A.Add(trim(sr.Name));
FindClose(sr);

Ja to v celku uspesne pouzivam.

S pozdravem / Best regards

Tomas KRUZIK
(CZECH REPUBLIC)

e-mail: t.kruzik(zv)msp.mesit(tec)cz
tkruzik(zv)atlas(tec)cz
Cellular: 0603-947060

[...]

[*] Jiri Binder <j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 27.3.2001 15:32:14

Subject: DBGrid - refresh riadku
> nenssiel by sa nejaky databazovy guru, ktory by poradil
> ako refreshovat urcity riadok v DBGride (napojenom
> na TQuery) bez toho, aby som musel spustat novy select?

Myslim, ze to obecne nejde a zavisi to na tom jak je
implementovano refresh u napojeneho datasetu. Vetsinou je to
refresh vseho ale napr. IBDataset provadi refresh radku.

Jiri Binder

IBClient

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 27.3.2001 15:33:58

Ahoj

Muzete mi nekdo napsat, nebo me odkazat nekde, kde se dozvim
jake potrebuji soubory, aby spravne fungoval IBClient.

Diky.

komponenta pro dialing win2000

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 27.3.2001 15:46:19

ahoj,

na http://delphi-jedi.org/Jedi:APILIBRARY jsou prelozene RAS funkce s
paradnima prikladama.

Ahoj shanim komponentu pro telefonicke vytaceni pro modem pro Windows
2000.Nev�te kde by se dala sehnat?

D�ky Radek

TStringGrid - znovu (tisk)

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 27.3.2001 15:46:20

ahoj,

umistil jsem na www.glass(tec)cz/software/tisk/column.zip priklad na tisk
DBGridu
pripadne si muzes stahnout i www.glass(tec)cz/software/tisk/chap10.zip

[...]

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 27.3.2001 16:02:33

ahoj,

imho GDS32.DLL

nicmene se koukni na www.ibphoenix.com

-< ON - LINE - AGAIN >-

Clipboard a cestina

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 27.3.2001 16:02:03

Ahoj,

mam nasledujici problem. Pomoci teto sekvence vlozim nejaky text do
clipboardu:

GlobalHandle := GlobalAlloc(GHND, Length(Text_) + 1);
S := GlobalLock(GlobalHandle);
StrPCopy(S, Text_);

GlobalUnlock (GlobalHandle);
if OpenClipboard(Application.Handle)
then begin
EmptyClipboard;
SetClipboardData(CF_TEXT, GlobalHandle);
CloseClipboard;
end
else GlobalFree(GlobalHandle);

Vse funguje, ale mam problem s cestinou. Kdyz totiz nasledne v notepadu
dam CTRL+V, text se sice vlozi, ale ma zmrsenou cestinu. Vi nekdo jak to
udelat, aby se cestina spravne ulozila do clipboardu?

Ales

SMTP a proxy

[*] Josef A. Cerny <delphi(zv)atlascon(tec)cz> - 27.3.2001 16:06:00

Zdravicko,

Jak mam pomoci SMTP poslat mail pri pripojeni pres Proxy.

Po vyprseni TimeOutu pri Connect mi to hlasi "Socket readln aborted."

Diky za nasmerovani.

Josef Cerny

Label

[*] PeJaSoft <pejasoft(zv)pejasoft(tec)com> - 27.3.2001 16:44:38

Ja bych to resil vlastnim potomkem.
1.
procedure CMMouseEnter(var Message:TMessage); message CM_MouseEnter;
procedure CMMouseLeave(var Message:TMessage); message CM_MouseLeave;
2.
prepises si DoDrawText

3.
pouzijes metodu TextHeight objektu TCanvas

Doufam, ze je to spravne. :-)

S pozdravem

Petr Jarkovsky
pejasoft(zv)pejasoft.com

[...]

[*] PeJaSoft <pejasoft(zv)pejasoft(tec)com> - 27.3.2001 16:46:40

To ti nepujde. Outlook Express zadne takove OLE nema.

S pozdravem

Petr Jarkovsky
pejasoft(zv)pejasoft.com

[...]

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 27.3.2001 16:58:03

Ahoj,

priklad najdes tady:

http://swnet(tec)cz/article.php?id=11405

Slavek

> Chtel bych ve svem okne (je ShowModal) spustit dokument PDF.

Setrete vodou. Sprchujte se s pritelem/pritelkyni.

SERVICES

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 27.3.2001 17:19:44

> Da se nekde zjistit cesta k souboru SERVICES?
> We win95-98 je v adresari windows, ale ve Win2000 je jinde.
> Potrebuji to pro pripadnou zmenu. Diky

jestli to jde zjistit netusim (nikde jsem nevidel zminku - snad z
registru??) ale jsou jenom dve moznosti kde je umisten - lisi se to podle
OS.

D> Toman

SMTP a proxy

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 27.3.2001 17:21:37

> Zdravicko,
>
> Jak mam pomoci SMTP poslat mail pri pripojeni pres Proxy.
>
> Po vyprseni TimeOutu pri Connect mi to hlasi "Socket readln aborted."
>
> Diky za nasmerovani.

jsou dve moznosti:

1) bud na proxy zridit mapovany link na SMTP server v Internetu a Tvoje SMTP
donutit poslat postu prez ten link
2) pokud proxy podporuje SOCKS pak bud Tvuje SMTP klient umi SOCKS nebo jej
muzes spustit z utility SocksCap32, ktera jeho TCP/IP zadosti do SOCKS
prevede

D. Toman

SMTP a proxy

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 27.3.2001 17:30:31

> Jak mam pomoci SMTP poslat mail pri pripojeni pres Proxy.
> Po vyprseni TimeOutu pri Connect mi to hlasi "Socket readln
> aborted."

Zalezi jestli proxy (router) funguje jako mail gateway nebo je sam o sobe
mailserver. Zkuste si na ten SMTP server pingnout z prikazoveho radku
nejdriv pres jmeno a pak pres IP adresu (pokud nemate zadany DNS).

Co bezi na tom proxy za SW ? Nebo je to HW router ?

Property

[*] Zdenek Janish <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 27.3.2001 17:34:57

Jasne, ale mne jde o uzivatelske nastaveni v "object inspektoru"... Je to
pro komponentu v ktere mam property obrazek a property show... Kdyz se oboji
nastavi v "object inspektoru" tak pri spusteni aplikace je nejdrive volana a
naplnena show a potom teprve obrazek, coz je nanic, jelikoz v show uz
potrebuji pracovat s obrazkem... Jak nastavit aby nejdrive byl
proveden/naplnen obzazek a pak teprve show???

> [...]

> teprve jako posleni Active???
> Uznavam, ze tento priklad je stupidni, ale jako demo slouzi...

Clipboard a cestina

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 27.3.2001 18:19:12

[P��loha v souboru: winmail.dat]
Ten problem mam taky, uz jsem i psal do konfery, ale nikdo neodpovedel. Mam
problem pouze na Win2000.

Vlastni API v programu

mohl by me prosim nekdo nasmerovat, jak ve svem vlastnim programu umoznim
rizeni API funkcema, ktery si nadefinuju?

Diky, pokud nekdo ma nejaky prikladek - sem snim :)

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1)
Win2k (SP1) a Win98, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

List souboru v adresari

[*] <ondra.vosta(zv)centrum(tec)cz> - 27.3.2001 20:10:16

Zkus procedury FindFirst a FindNext

Ondra

>bych ziskat nejakej seznam nazvu techto souboru. Jde to udelat

Hrajte on-line hry na http://herna.centrum(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

Procesor a vyjimka

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.3.2001 21:14:10

From: "Jan Naiser" <tua(zv)wo(tec)cz>
To: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
> ja jsem to vyzkousel na Abit BX133Raid, Cel600(zv)950 (BX440) a vyjimku deleni
> nulou osetri regulerne. Dalo by se vysledovat na kterych deskach, pripadne
> CPU to chodi/nechodi?

Ahoj,

spise to bude problem chybnych ovladacu pro dany OS ve spojeni s chipsetem.

Petr Vones, amatersky programator

Delphi a LDAP

[*] Tomas Skoda <delphi(zv)jdsoftware.sk> - 27.3.2001 22:27:05

Ahoj,

Tuesday, March 27, 2001, 11:23:36 AM, Pesek Michal wrote:

> potrebuji nejak pristupovat z Delphi k seznamu na MS Exchan. 5.5 a 2000.
> Napadlo mne pouzit LDAP.

Podporu LDAP mas priamo vo Win, preto na zaciatok budes asi potrebovat
preklad h-ciek do Delphi:

ftp://delphi-jedi.org/api/WinLDAP.zip

Dalsie informacie o specifikach MS LDAP najdes v SDK:

http://msdn.microsoft.com

--
S pozdravom,
Tomas (tomas.skoda(zv)jdsoftware.sk)