Instalace W2000 a W98SE

[*] Adam Feistner <feistna(zv)volny(tec)cz> - 29.3.2001 22:09:16

----- Original Message -----
From: "Milan Tome#" <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz>
Subject: RE: Instalace W2000 a W98SE

> ...Problem je, ze to samozdrejme neprevezme
> nastaveni prostredi W98

K tomu prostredi: jednou jsem narazil na "uzivatelske profily", umoznujici export uzivatelova nastaveni na jine poce. Nevim,
zde existuje nejaka kompatibilita a zda jsem to videl u W98 nebo W2k, nicmene mozna je to taky cesta (napr. to zazalohovat pred
reinstalaci -> zrejme by se pak vsechno nemuselo nastavovat znovu).

Pokud jsem prave obevil trakar, tak sorry :-)) S pozdravem,

Adam Feistner
feistna(zv)volny(tec)cz
www.volny(tec)cz/feistna/cz.htm

IB - create / alter

[*] Lauko #tefan <laukosw(zv)naex.sk> - 29.3.2001 22:35:30

Zdravim vo spolok,
konecne uz zcinam s IB. Viem vytvorit, menit, pouzivat databazu. Mam tento
dotaz:
Ako riesite UpGrade databazi - myslim zmenu struktury pri starte programu.
Napr. u uzivatela je urcita verzia GDB-suboru ja pridam v desiatich
tabulkach stlpce zmenim tela procedur trigerov atd. Poslem exe-subor a pri
prvom spusteni by mala prebehnut kontrola a uprava struktur. Aj toto viem
pracne naprogramovat. Existuje na to lepsi sposob ako rucne...? Co bude po
urcitej dobe ked bude napr. 20 uzivatelov a kazdy bude mat inu verziu
(casovo) GDB-suboru a ja im poslem UpDate programu (nechcem si ani
predstavit ten balast v zdrojakoch).
Za uvahy a pomoc dakujem.
Lauko.

OCX Delphi vs VBasic

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 29.3.2001 22:56:49

Zdravim

Pro zakaznika jsme napsal OCX komponentu a rika mi, ze mu nejde
zaregistrovat. Kdyz si ji preprogramoval do VisualBasicu, tak to pry slo.
Nevite nekdo, kde delam chybu. Pritom, kdyz si napisu vlastni OCX, s
registraci do Delphi nemam sebemensi problem. Prikladam dopis od zakaznika:

Tu komponentu som preprogramoval do Visual Basicu ak chces poslem ti ju
ide mi bez problemov nechapem tomu ani ja ale je to tak ked som spravil
lubovolnu komponentu v ActiveX v Delphi tak sa nedokazalo ulozit
nastavenie, ked som to spravil v Basicu tak to slo bez problemov, viem si
to vysvetlit jedine tym ze ta aplikacia bola pravdepodobne naprogramovana
v Microsoftackej aplikacii inak neviem ani ja. V podstate mas pravdu aj ja
som bol z toho vedla preco to nejde ked to bolo korektne zaregistrovane
tak vobec to nechapem.

Diky
Hurricane

Interbase, resp. FireBird -- zacatecnik

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 29.3.2001 22:57:35

Ahoj,

Skutecne existuje!:) Zbezne jsem ho zkousel a zadna potiz.

> Pavel Malinsky; spiderland(zv)iol(tec)cz <
>===================================<
> ...The Truth Is Out There... <
=====================================
GSM: 0602 652 203

IB - create / alter

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 29.3.2001 23:18:30

From: Lauko �tefan <laukosw(zv)naex.sk>
> Ako riesite UpGrade databazi - myslim zmenu struktury pri starte programu.

Ahoj,

ja pouzivam uchovavanie verzie databazy v jednej tabulke (nazyvam ju
sysdata). S kazdym upgrade, ked sa meni struktura databazy napisem sql
skript, ktory tieto zmeny vykona. Pri starte aplikacie sa zisti z tabulky
sysdata aktualna verzia databazy a porovna sa s pozadovanou. Potom sa
vykonaju v serii vsetky sql skripty, ktore este neboli aplikovane a moze sa
pracovat...

Pavol Stolc
pstolc(zv)sc.sknet.sk

IB zaloha databaze

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 30.3.2001 01:55:42

From: "Josef Madlik" <madlik(zv)jsp(tec)cz>
> ma velikost 12 byte v Delphi 2 a 16 byte v Delphi 5 ?
>
> V obou pripadech mam zapnute RECORD FIELDS ALIGN.
> U Delphi 2 je to v poradku, ale v D5 nevim kde se vzaly 4 byte navic a jaka

Ahoj,

otazka je co znamena 'v poradku'. V D5 bylo zarovnavani upraveno i na 8 bytu.
Pokud mas nekde ulozeny struktuty v souboru tak je vzdy musis deklarovat jako
packed.

Petr Vones, amatersky programator

Vyjimka pri zpracovani zpravy zaslane funkci SendM

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.3.2001 13:23:03

From: "Karel Klimes" <klimes(zv)metra(tec)cz>
> [...]
> procesu B, pokud pri zpracovani zpravy v okne W1, procesu A nastane vyjimka

Ahoj,

neznazis se takto nahodou predavat pointer na nejaka data ?

Petr Vones, amatersky programator

Instalace W2000 a W98SE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.3.2001 13:25:25

From: "Tomas Michal�k" <michalik(zv)proca(tec)cz>
> [...]
> prestani, dokud je k dispozici) v pripade, ze v Project Manageru uvedena
> cesta k unite uz neplati, ale diky "library path" ji kompiler presto

Ahoj,

jeden problem je v tom, ze prekladac v IDE cachuje unity projektu, takze pokud
mas v project group treba tricet projektu tak je to uz narocne. Uzavrenim toho
projektu by se to melo uvolnit (to co ukazuje Task Manager je blbost).

Petr Vones, amatersky programator

Zobrazovani Child formularu

[*] Listuj <listuj(zv)centrum(tec)cz> - 30.3.2001 13:25:24

OK. tohle vyzkousim, doufam, ze se nedostanu do nejakych
problemu. Vlastne tim prirazuji jeste existujicimu (nebo uz ne?)
formulari nil.

Jsou kazdy jineho typu (respektive, zatim dvou typu)

Pro vysvetleni
mam seznam zakazniku - potrebuji zobrazit detail zakaznika
mam seznam objednavek - zobrazeni detailu objednavky

V te souvislosti se jeste zeptam, jde nejak zajistit posilani
zprav mezi hlavnim formularem a okolnimi (sendmessage?) s tim, ze
predanym parametrem bude object?

Dekuji

> [...]
formular
> (promennadetailform = nil).
> Aj ked s tymi roznymi typmi detailnych formularov som to celkom

*****************
Jarda Jirava
(zv)
LiStuj
listuj(zv)centrum(tec)cz
^^^^^^^^^^^^^^^^^
SW development
^^^^^^^^^^^^^^^^^
*****************

Hrajte on-line hry na http://herna.centrum(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

Databaze v IB II

[*] Radek KALA <Kala(zv)Atlas(tec)cz> - 30.3.2001 13:26:00

Kdyz uz nabadate k zapomenuti na IBX, muzete prosim nekdo
napsat proc vlastne, Ja ho pouzivam uz dlouho a nikdy jsem
problemy nemel. I Eventy me chodi dobre, pravda jsou tam drobne
musky, ale urcite se s nimi dat zit a netvrdte mi, ze to co
doporucujete je naprosto bez chyby.

> [...]
> bude prepsan pro IBO ...
> K vyzve na zapomenuti na IBX se pripojuji :-)

BetaControl, s.r.o.
Cerneho 58/60, 635 00
tlf. : + 420 5 4622 3491
fax : + 420 5 4622 3470
GSM : + 420 603 85 75 15

None

[*] Str�n�k Franti�ek - 30.3.2001 13:28:03

V pripade napr. kdyz si delas vlastni Preview pouzij udalost
OnPageAvaliable:

napr. takto:

procedure TNahledF.QRPreview1PageAvailable(Sender: TObject;PageNum:
Integer);
var status:string;
begin
case QRPreview1.QRPrinter.Status of
mpReady: status:=' printer k dispozici';
mpBusy: status:=' prob�h� p��prava str�nek';
mpFinished: status:=' p��prava str�nek ukon�ena';
end;
StatusBar1.Panels[1].Text:='str�nka '+IntToStr(QRPreview1.PageNumber)+'
z '+IntToStr(PageNum);
StatusBar1.Panels[2].Text:=status;
end;

Zdravi: F.Stranik

mailto:FStranik(zv)CPOJ.CZ
> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Reznicek David [SMTP:reznicek(zv)jakl(tec)cz]
> Odesl�no: 30. b�ezna 2001 12:03
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t:
>
> Ahoj.
> Jak pokud mozno jedno jednoduse v QuickReportu 3.0.8. vytisknu celkovy
> pocet stran ??
> Hledam, hledam a nemuzu to nikde najit. Prosel jsem snad vsechny
> funkce,
> ktere tam jsou
> a vysledek vyskery zadny.
> Diky za pomoc.

ROUND

[*] brant(zv)dcomm(tec)cz - 30.3.2001 13:29:10

This message is in MIME format. Since your mail reader does not understand
this format, some or all of this message may not be legible.

Result:=trunc(10^pocet mist * puvodni cislo + 0.5)/10^pocet mist,

napriklad pro 1.6877 by to bylo:
100*1.6877 = 168.77
168.77 + 0.5 = 169.27
trunc(169.27) = 169
169/100 = 1.69 a hotovo

From: "PeJaSoft" <pejasoft(zv)pejasoft.com>
> Mimochodem, pamet se nevraci i po otevreni a naslednem zavreni tabulky z MS
> SQL. Pokud budu pri prochazeni tabulkou (treba 100 000 zaznamu) nacitat jen

Ahoj,

za prve nacitat 100 000 zaznamu neni zrovna idealni u SQL databazi. Dale, jak
k te databazi pristupujes. Jsou v te tabulce BLOBY a pouzivas D4 ?

Petr Vones, amatersky programator

Instalace W2000 a W98SE

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 30.3.2001 13:33:43

On 30 Mar 2001, at 10:49, Tomas Michal�k wrote:

> [...]
> uvedena cesta k unite uz neplati, ale diky "library path" ji kompiler
> presto nalezne. Nemohl to byt tento problem ?

Asi ne. Protoze pri praci s nejakym projektem mi podle Task
Manageru naroste MEM Usage do nejake vyse. Kdyz pak otevru
novy projekt (bpg), zabrana pamet zustane a zabira se dalsi pro
novy projekt.

Krome toho, obcas mi Delphi pohlti cely vykon CPU Usage, coz je
take protivne.

http://www.hlinka(tec)cz http://www.slhaters(tec)cz
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

QuickReport - Pocet stran...???

[*] Reznicek David <reznicek(zv)jakl(tec)cz> - 30.3.2001 13:35:51

> [...]
pocet stran ??
Hledam, hledam a nemuzu to nikde najit. Prosel jsem snad vsechny funkce,

ROUND

[*] Michal Tiller <Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz> - 30.3.2001 14:04:41

This message is in MIME format. Since your mail reader does not understand
this format, some or all of this message may not be legible.

Domnivam se, ze to nebude davat spravne vysledky u zapornych cisel.
Pouzil bych Round(X) misto Trunc(X + 0.5), tzn.

Y := IntPower(10, pocet mist);
Result := Round(puvodni cislo * Y) / Y;

Funguje to pro zaokrouhlovani obema smery, tj. na desetina i desitkova
mista.

Michal Tiller

mam vysledek typu real a potrebuju zaokrouhlit na 2 desetinna cisla. Prosim
, jak na to.

Access violation

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.3.2001 14:21:37

From: "Ing. Maxmili�n Szewieczek" <m.szewi(zv)asei400(tec)cz>
> Da se to vyresit nejakou direktivou pri prekladu, nebo co se s tim da
> delat?. Ten program jsem nenapsal ja. Je to priklad na volani procedury.

Ahoj,

je treba opravit chybu v tom programu.

Petr Vones, amatersky programator

OT: 2 PC ve 2 mestech - jak je spojit?

[*] Ing. Petr #vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 30.3.2001 14:26:11

Omlouvam se za hruby OT, ale byl jsem postaven pred nalehavou situaci.

Musim spojit dva pocitace, kazdy v jinem meste pres normalni telefonni
linky.

Potrebuji najit rychle, elegantni reseni pro prenos souboru - nic min, nic
vic.

Pozor: Internet (ac s tim hrube nesouhlasim) - NEPRIPADA v uvahu.

Oba pocitace Win98. Tusim, ze moznosti bude spousta, ale ktera z nich je ta
prava?!?

Mate nekdo nejakou tuchu nebo zkusenosti?

Aby to nebylo tak uplne OT, jakou pouzit komponentu z D5Prof, kdybych chtel
tuto situaci resit programove svymi silami?

Petr Svejda
http://www.lingvista(tec)cz/

PC ve 2 mestech - jak je spojit?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.3.2001 14:39:11

From: "Ing. Petr �vejda" <lingvista(zv)lingvista(tec)cz>
> Musim spojit dva pocitace, kazdy v jinem meste pres normalni telefonni
> linky.
> Pozor: Internet (ac s tim hrube nesouhlasim) - NEPRIPADA v uvahu.

Ahoj,

hm, patrne aby to bylo dostatecne drahe ;-)

> Mate nekdo nejakou tuchu nebo zkusenosti?

Mozna by nejdriv stalo za pokus vysvetlit tomu dotycnemu ze spojeni pres
Internet pomoci dial-upu do jineho mesta vyjde ponekud levneji (pokud ovsem
nakladnost a komplikovanost reseni neni cilem).

Asi nejednodussi je na nainstalovat RAS server na ten pocitac a pak se pomoci
"Telefonickeho pripojeni site" na nej pripojit. Na RAS existuje plno komponent
ci prikladu, jeden najdes treba tady:
http://delphi-jedi.org/Jedi:APILIBRARY

Instalace RAS serveru na starsi OS je popsana tady:
http://www.isdn(tec)cz/templ/clanek.phtml?cid=573

Petr Vones, amatersky programator

PC ve 2 mestech - jak je spojit?

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 30.3.2001 14:58:56

Na jakou vzdalenost ?
Pokud je to do cca 20 km volnym terenem, tak by slo pouzit
wireless. Naklady do 50kkc.

Slavek

> [...]
>
> Aby to nebylo tak uplne OT, jakou pouzit komponentu z D5Prof, kdybych chtel
> tuto situaci resit programove svymi silami?

OT: Zpomalovani PC

[*] daniel.hrna(zv)sme(tec)cz - 30.3.2001 14:58:54

Omlouvam se, ale uz nam tady s kamosem dochazi napady jak resit nasledujici
problem:

Na PC iPentium II - 350, 128(100), SB Live ... atd, no proste docela slusna
masina:
Po zapnuti PC se nekdy stane, ze Windows 98/Me nenajede korektne, ale
zpomalene. Potom nejde spustit ani Excel. Musi se Restartovat cele PC! Hry
pokud najedou tak jako zpomaleny film. Potom po restartu je vse ok.

No a takhle to dela nahodne porad, ikdyz uz je v tom PC vse vymenene (krome
CD, ZK).
Ted tam je 733 iPIII, Gigabyte 815.

Stalo se nekomu neco takoveho. Na koho se obratit. Ja mam uplne stejnou
sestavu a jsem v pohode.

Dik za kazdou radu a napad.

PS: Nejsou v tom treba duchove ???

ROUND

[*] M. Winkler <m.winkler(zv)seznam(tec)cz> - 30.3.2001 15:19:19

Ahoj,

TvujReal := Round(100 * TvujReal) /100

M. Winkler

Databaze v IB II

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 30.3.2001 15:28:47

Zdravim vsechny

IBX a IBO znam, ale kde roste FIB+ a IBExpert ??? Rad bych to odzkousel.

mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

> [...]
> bude prepsan pro IBO ...
> K vyzve na zapomenuti na IBX se pripojuji :-)

OT: Re: Instalace W2000 a W98SE

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 30.3.2001 15:41:14

Zdravim

XOSL je vyborny boot manager, ale myslim si, ze ten co je ve W2K splni
stejnou sluzbu.

Hurricane
From: "Petr Ma��k" <rtepema(zv)mbox.vol(tec)cz>
> obc := SetBkColor(FCanvas.handle, FAppearance.FBkgdColor);
> obc je typu TColor, FAppearance.FBkgdColor je typu TColor
>
> Chybova hlaska: Range check Error, projevuje se jak pod W98SE, tak pod W2000

Ahoj,

protoze:

TColor = -$7FFFFFFF-1..$7FFFFFFF

COLORREF SetBkColor(
HDC hdc, // handle of device context
COLORREF crColor // background color value
);

COLORREF = DWORD;

Nepouzivej Range a Overflow checking ve finalnim buildu aplikace, zbytecne
tim zhorsujes efektivitu kodu a vznikaji ti problemy jako tenhle.

Petr Vones, amatersky programator

Procesor a vyjimka

[*] Petr Ma��k <rtepema(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.3.2001 19:11:45

> to je pravda. Jenze vyjimka se do aplikace vubec nedostane, protoze selze
> dany driver. Jedna se o chybu na jine urovni nez je aplikace.
>
> Je zde nekdo kdo provozuje Win98 s VIA chipsetem a Intel procesorem (tohle
asi
> bude ta chybna kombinace) a neprojevuje se mu to ? Jak to vypada s Win98SE
?
> Prijde mi zvlastni ze by to u VIA neopravili, pokud by s tim melo problem
vice
> lidi.
>
> Petr Vones, amatersky programator

Pridavam trosku do mlyna:
Duron 650(zv)7x133, Abit KT7A , chipset KT133A (133 Mhz). drivery Via4in1 4.29
final. Na W98 SE OK, W2000 SP1 OK

Petr Marik
rtepema(zv)mbox.vol(tec)cz

Instalace W2000 a W98SE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.3.2001 19:28:49

From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>
> Asi ne. Protoze pri praci s nejakym projektem mi podle Task
> Manageru naroste MEM Usage do nejake vyse. Kdyz pak otevru
> novy projekt (bpg), zabrana pamet zustane a zabira se dalsi pro
> novy projekt.

Ahoj,

to je tim, ze Mem Usage ukazuje blbost ;-) Musis mezitim alespon minimalizovat
okno Delphi IDE a pak jej obnovit.

Petr Vones, amatersky programator

Pametove naroky IDE Was: Instalace W2000 a W98SE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.3.2001 19:45:58

From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>
> Manageru naroste MEM Usage do nejake vyse. Kdyz pak otevru
> novy projekt (bpg), zabrana pamet zustane a zabira se dalsi pro

Ahoj,

jeste doplneni, kdyz si do zastupce na spusteni IDE pridas parametr -hm tak ti
pak v titulku okna zobrazuje skutecnou hodnotu alokovane pameti. Vice v helpu
pod heslem "IDE command-line options" (Delphi 5.01)

Petr Vones, amatersky programator

Provereni spravnosti URL seznamu

[*] honza.dforum <honza.dforum(zv)atlas(tec)cz> - 30.3.2001 20:05:07

mam soubor, ve kterem mam URL adresy, potreboval bych nejakym
> zpusobem jednotlive tyto adresy otestovat a podle vraceneho kodu
> v hlavicce zahlasit bud OK-pokud se stranka v poradku nacte
> (kod200), nebo ERROR... Zkousel jsem neco vytvorit pomoci
> komponenty HTTPCli z baliku ICS, problem je ale v tom, ze mi
> treba komponenta zahlasi chybu 500 - Internal server error, ale v
> IE stranku bezproblemu zobrazim...
>
> Nedelal jste nahodou nekdo uz neco podobnyho??

No ja jsem na po pouzival standartni komponetny z Delph 5. a nebo
co takhle misto GET pouzit HEAD.

popr. mihu poslat ukazku za pouziti NMHTTP1

OT: 2 PC ve 2 mestech - jak je spojit?

[*] Dvo��k Miroslav <CLexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 30.3.2001 22:03:00

Puvodni zprava, kterou napsal Ing. Petr �vejda dne 30 Mar 2001,:

> Musim spojit dva pocitace, kazdy v jinem meste pres normalni telefonni
> linky.
>
> Potrebuji najit rychle, elegantni reseni pro prenos souboru - nic min, nic
> vic.

Treba na jednom udelat RAS Server, pokud jeden je NT nebo W2K,
no a z druheho se k nemu pripojovat stejne, jako se pripojujes
do Internetu pres PPP. Pak tam bude normalne TCP/IP a muzes
soubory jet treba pres FTP...

Nebo se treba spojit modemama pres nejaky program typu Norton
pcAnywhere atd. Pak zase muze jeden porad jet jako hostitel
a druhy se na nej pripojovat...

Obvodova 740/14, P.O. Box 15, 400 07 Usti nad Labem
Telefony: 047-5500610, 047-5501627, 0602-409601
Fax: 047-5511338
WWW: http://www.clexpert(tec)cz, http://www.zahradnik(tec)cz
E-Mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz, petr(zv)zahradnik(tec)cz

Excel - sirka sloupce

[*] David Majda <david.majda(zv)seznam(tec)cz> - 30.3.2001 22:12:53

Melo by fungovat napr. toto (predpokladam, ze V je Variant obsahujici
objekt typu "Excel.Application" vytvoreny pres CreateOleObject):

V.Columns['B:B'].ColumnWidth:=15;

Vyznam je snad jasny :-)

David Majda
E-mail: david.majda(zv)seznam(tec)cz
WWW: http://dmajda.hyperlink(tec)cz

Bednar��k Dalibor wrote:

> Jak se nastavuje sirka sloupce v excelu z Delphi 5 pres OLE.

Kurzory

[*] Petr Vasicek <pvasicek(zv)operamail(tec)com> - 30.3.2001 16:05:31 -0500

Zdravim,
chtel bych se zeptat, jak mohu spolehlive pouzit v takove aplikaci svuj
kurzor. Kdyz pouziju SetCursor dela to problemy, protoze po zavreni formy se
zase obnovi defaultni kurzor(kdyz tam mam vice forem) a hlavne kdyz mam
modalni okno, pod kterym je jina form, a vyjedu z toho okna, tak se taky ukaze
normalni windowsovskej kurzor(form v pozadi je pres celou obrazovku).
Jedine co mi fungovalo spolehlive bylo SetSystemCursor, jenze to je ponekud
neprakticke, protoze se pak neda obnovit puvodni nastaveni kurzoru(alepson se
mi to nepodarilo).
Neexistuje tedy nejaka moznost pouziti kurzoru v Delphi tak, aby platily pro
celou aplikaci nebo nejaky jiny prikaz nebo alespon zpusob, jakym bych mohl
vratit puvodni kurzor, kdyz pouziju SetSystemCursor?
Dekuji

Petr Vasicek

Chyba v ukladani do souboru - stale nevyreseno

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 30.3.2001 23:14:59

Ahoj vsem.
Tady vam posilam ukazku procedury, kterou chci spustit a hazi to chybu v
oznacenem miste. Je to ale presne okopirovane z napovedy viz (FileWrite
function)- kdyztak na to mrknete.

BackupName: string;
FileHandle: Integer;
StringLen: Integer;
X: Integer;
Y: Integer;
begin
if Save.Execute then
begin
if FileExists(Save.FileName) then
begin
BackupName := ExtractFileName(Save.FileName);
BackupName := ChangeFileExt(BackupName, '.BAK');
if not RenameFile(Save.FileName, BackupName) then

raise Exception.Create('Unable to create backup file.');
end;
FileHandle := FileCreate(Save.FileName);
{ Write out the number of rows and columns in the grid. }
FileWrite(FileHandle,
Mrizka.ColCount, SizeOf(Mrizka.ColCount));
FileWrite(FileHandle,
Mrizka.RowCount, SizeOf(Mrizka.RowCount));
for X := 0 to Mrizka.ColCount - 1 do
begin

for Y := 0 to Mrizka.RowCount - 1 do
begin
{ Write out the length of each string, followed by the string
itself. }
StringLen := Length(Mrizka.Cells[X,Y]);
FileWrite(FileHandle, StringLen, SizeOf(StringLen));
FileWrite(FileHandle,*************************************
Mrizka.Cells[X,Y], *** Pise to tu Variable required ***
Length(Mrizka.Cells[X,Y]);
end; *************************************
end;
FileClose(FileHandle);

Diky za pomoc.

Filip

Chyba v ukladani do souboru - stale nevyreseno

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 30.3.2001 23:35:43

> [...]
>
> FileWrite(FileHandle,*************************************
> Mrizka.Cells[X,Y], *** Pise to tu Variable required ***

Uz Ti prece nekdo odpovidal jak to vyresit ?!

FileWrite je definovana jako:

Function FileWrite(Handle: Integer; const Buffer; Count: Integer): Integer;

to znamena, ze jako druhy parametr vyzaduje skutecnou promennou (ve skutecnosti se predava pointer na pamet nejake promenne). To co ji predavas ty neni promenna, ale jako fyzicka promenna nexistujici property komponenty (to je ve skutecnosti realizovano funkci/procedurou a ackoliv se navenek tvari jako promenna nejde o pravou promennou)

Cili musis udelat to co ti radi kompilator - uloziit Cells[X,Y] do skutecne promenne a tu FileWritem ulozit

Chyba v ukladani do souboru - stale nevyreseno

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.3.2001 23:56:41

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> Cili musis udelat to co ti radi kompilator - uloziit Cells[X,Y] do skutecne
> promenne a tu FileWritem ulozit

Ahoj,

nebo muzes pouzit konstrukci: Pointer(StringGrid1.Cells[X, Y])^

Take by stalo za zvazeni pouzit spise TFileStream a try..finally blok na
uzavreni souboru.

Petr Vones, amatersky programator

TMemo & Font

[*] Zdenek Janish <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 31.3.2001 00:22:15

Dobry den,

1) Lze nejak donutit TMemo aby v pripade, ze se text nevejde, byl posledni
radek videt castecne? Me to zobrazuje jenom cele uplne radky, coz nechci.
2) Dynamicky vytvarim nekolik TMemo, ale v pripade ze velikost je mensi nez
pouzity font, tak vznikne vijimka, ze to cte odkudsi. Pokud je font takovy,
aby byl zobrazen alespon jeden radek, vse je ok... Dela to jenom mne a nebo
to je prirozena vlasnost TMena.

Dekuji za odpovedi

Zdenek

Kurzory

[*] Lauko Stefan <laukosw(zv)naex.sk> - 31.3.2001 00:46:35

Screen.Cursor:=
> [...]
mohl
> vratit puvodni kurzor, kdyz pouziju SetSystemCursor?

Nastaven� v�choz� tisk�rny

[*] Choozee <choozee(zv)quick(tec)cz> - 31.3.2001 02:50:08

Hi Dear!
M�m nainstalovan� ve Win98 dv� tisk�rny pot�eboval bych zjistit, jak se programov� v Delphi 4 d� nastavit v�choz� tisk�rna.
D�ky Choozee.

TColor

[*] Petr Ma��k - 30.3.2001 17:45:45 -0800

Zdravim vsechny, a hned mam dotaz.
Po prevodu programu do Delphi 5 mi kolabuje tato funkce

obc := SetBkColor(FCanvas.handle, FAppearance.FBkgdColor);
obc je typu TColor, FAppearance.FBkgdColor je typu TColor

Chybova hlaska: Range check Error, projevuje se jak pod W98SE, tak pod W2000
SP1. V D3 je vse OK !!

Pokud prirazeni vynecham a pouziju funkci bez navratove hodnoty, je vse OK.
Zna nekdo duvod a ev reseni? Potrebuji si na zacatku uchovat puvodni barvu
pozadi a pak ji znovu pouzit v prikazu SetBkColor(FCanvas.handle, Obc)

Zpomalovani PC

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 31.3.2001 07:19:00

> Po zapnuti PC se nekdy stane, ze Windows 98/Me nenajede korektne, ale
> zpomalene. Potom nejde spustit ani Excel. Musi se Restartovat cele PC! Hry
> pokud najedou tak jako zpomaleny film. Potom po restartu je vse ok.

Predpokladam, ze jste si to smontovali sami, takze pocitac jako celek
nemuzete nikde reklamovat (Autocont, Bravo, Triline, atd.), coz by
byla cesta nejjednodussi.
Pokud jste vse vymenily, muzeto byt zakladni deskou.
Ja bych postupoval nasledovne:
Reset SETUP, CMOS na tovarni nastaveni, abych predesel nejakemu
podivnemu nastaveni. Vyndal bych vse, co pro beh Windows neni potreba,
napriklad tu zvukovku.
Nainstaloval bych do systemu ovladace dodane k zakladni desce.
Dale bych zkontroloval pamet,
napr http://reality.sgi.com/cbrady_denver/memtest86/
Podobne muzete mimochodem proverit disk pres utility vyrobce,
ale tim to nebude.
Desetkrat bych nabootoval, zda se zavada projevi
ci nikoliv a sledoval irq a Vlastnosti/System, zda tam nemate vykricniky.
Pokud by se to slo pomalu stale, tak bych zkusil vymenit MB.
Postupne bych pridaval komponenty (zvukovku,...).

Hodne stesti.
Leos

Nastaven� v�choz� tisk�rny

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 31.3.2001 07:22:26

uses
Printers;

Label1.caption := Printer.Printers[printer.PrinterIndex];

M�m nainstalovan� ve Win98 dv� tisk�rny pot�eboval bych zjistit, jak se programov� v Delphi 4 d� nastavit v�choz� tisk�rna.
D�ky Choozee.

Chyba v ukladani do souboru - stale nevyreseno

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 31.3.2001 08:51:55

Jakeho typu ma byt ta promenna. Ja zkousel Variant a fungovalo to. Je to
spravne ?

Diky Filip.

> [...]

promenne a tu FileWritem ulozit

Chyba v ukladani do souboru - stale nevyreseno

[*] Radek Janka <radek.janka(zv)ipsystem(tec)cz> - 31.3.2001 09:32:34

Ano je to spravne, ne neni to spravne. Protoze promenna typu Variant spolkne
jakykoliv typ, neni problem ji dosadit namisto toho Stringu, ktery by mel
byt tady (viz. definice TStringGrid, property Cells[Col,Row]:string). Urcite
je tedy spravnejsi pouzit promenou toho typu ktery tam ma byt misto
univerzalniho Variantu - krome naroku na pamet, rychlosti pristupu a tedy i
vysledneho kodu existuji asi i jine duvody - navic bez kontroly nad datovymi
typy bychom sklouzli zpatky k Basicu :-) nebo Jave ;-)). Z tvych dotazu mam
opakovane pocit, ze by nebylo uplne spatne kdyby jsi venoval misto psani
dotazu prozmenu chvilku cteni a precetl si za prve odpovedi na sve otazky,
ktere z konference dostanes a za druhe nejakou knizku o jazyce Pascal,
pripadne o datovych typech (pokud mas zajem mohu poslat strucny seznam
knizek ktere jsou na toto tema na trhu). A jeste za treti by nebylo spatne
si obcas precist napovedu k Delphi, ktera je dle meho nazoru docela podrobna
a i kdyz tam nektere veci chybi, tak tam urcite najdes to, jakeho typu je
ktera property. Neboj se cteni, clovek se pri tom dozvi mnoho noveho.

R.

> [...]
>
> Uz Ti prece nekdo odpovidal jak to vyresit ?!
>

> Cili musis udelat to co ti radi kompilator - uloziit Cells[X,Y] do

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 31.3.2001 09:53:31

On 30 Mar 2001, at 12:33, PeJaSoft wrote:

> [...]
> nacitat jen 100-radkove bloky, tak mam za chvilku zaplnenou celou
> pamet. To se pry stava taky jen v Delphi.

Hehe, tak takovehle problemy nemam. Asi to bude tim, ze ve
svych komponentach pamet radne uvolnuji. :-)

http://www.hlinka(tec)cz http://www.slhaters(tec)cz
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Je tiskarna nainstalovana - podruhe

[*] Jirka Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 31.3.2001 10:04:21

Zkuste tento kod(unit).

unit tiskarny;

interface
uses Windows, Classes, WinSpool;

function IsPrinter(PrinterName:Pchar):boolean;
function PrinterList:TStringList;

implementation

function IsPrinter(PrinterName:Pchar):boolean;
var PrinterHandle:THandle;
begin
if OpenPrinter(PrinterName,PrinterHandle,nil) then
begin
ClosePrinter(PrinterHandle);
result := True
end
else result :=False;
end;{IsPrinter}

function PrinterList:TStringList;
var
i,dwAlloc,dwReturned,dwBytesOfArray,dwByteNeeded:dWord;
pPrinterInfoI:PPrinterInfo2;Seznam:TStringList;
begin
dwBytesOfArray:=0;
Seznam:= TStringList.Create;
EnumPrinters(PRINTER ENUM LOCAL,Nil,2,Nil,0,dwByteNeeded,dwReturned);
if dwByteNeeded <> 0 then
begin
dwAlloc := GlobalAlloc(GHND,dwByteNeeded);
pPrinterInfoI := GlobalLock(dwAlloc);
if EnumPrinters(PRINTER ENUM LOCAL,Nil,2,pPrinterInfoI,dwByteNeeded,dwBytesOfArray,dwReturned) then
begin
for i:= 0 to dwReturned-1 do
begin
Seznam.Add(pPrinterInfoI.pPrinterName);
{ pPrinterInfoI.pServerName;
pPrinterInfoI.pPortName;
pPrinterInfoI.pDriverName;
pPrinterInfoI.cJobs;
pPrinterInfoI.
}
INC(pPrinterInfoI);
end;{for}
end;{EnumPrinters}
end;{cByteNeeded <> 0}
result := Seznam;
end;{PrinterList}
end.

Jirka Virt
virt(zv)volny(tec)cz

From: "Kralik Michal" <xkrali07(zv)stud.fee.vutbr(tec)cz>
> Pokud se nepletu, tak se tam musi dat neco jako $FFFFFFFF.

Ahoj,

muzes pouzit napriklad UINT(-1)

Petr Vones, amatersky programator

Nastaven� v�choz� tisk�rny

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.3.2001 20:02:13

From: "Choozee" <choozee(zv)quick(tec)cz>
> M�m nainstalovan� ve Win98 dv� tisk�rny pot�eboval bych zjistit, jak se
> programov� v Delphi 4 d� nastavit v�choz� tisk�rna.

Ahoj,

pomoci Printer.PrinterIndex, viz napoveda k TPrinter.

Petr Vones, amatersky programator

Problem s SystemParametersInfo

[*] Olda Horak <horacius(zv)horacius(tec)cz> - 2001

Ahojky,

mam mensi problemem, s kterym si uz vazne nevim rady. Vtip je v tom, ze drive to fungovalo :(
Od te doby, co jsem PREinstaloval Win95 OSRII, tak to nechodi.

Z nize uvedeneho funguje jen prvni radek, ale druhy se proste neprojevi (mel by zakazat spousteni
screensaveru, ale on se stejne v nastavenem intervalu spusti). Vzdyt zapis je ale stejny, pouze je jina
constanta. Zarazejici je, ze to FUNGOVALO pred reinstalaci OS.

var
Dummy : Integer;
begin
SystemParametersInfo(SPI_SETFASTTASKSWITCH, 1, (zv)Dummy, 0);
SystemParametersInfo(SPI_SCREENSAVERRUNNING, 1, (zv)Dummy, 0);
end;

Neni treba mit nainstalovan jeste nejaky jiny program, to je ale blbost, ne?

Diky za kazdou pomoc
Olda Horak

Win95 OSRII, D5 Pro Update Pack 1

ePodpis v D5Pro

[*] Olda Horak <horacius(zv)horacius(tec)cz> - .2001

Ahoj,
nemate nekdo nejake zkusenosti (unity, komponenty) na elektronicke podepisovani (asymetricky)?
Diky.
Olda Horak

Pervasive SQL

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 28.2.2000 22:40:27

From: Mephisto
Subject: Select bez opakovani

Ahoj,

pouzi stored procedure. potrebujes priklad?

Pavol Stolc
pstolc(zv)sc.sknet.sk

Kurzory

[*] Petr Vasicek <pvasicek(zv)operamail(tec)com> - 31.3.2001 18:21:29 -0500

Nestaci, protoze SetSystemCursor prave default zmeni.
Petr

> [...]
>
>31.3.2001 Petr Vasicek:

The Fastest Browser on Earth now for FREE!!
Download Opera 5 for Windows now! Get it at

Fonty

[*] Petr Vasicek <pvasicek(zv)operamail(tec)com> - 31.3.2001 18:25:18 -0500

Mohu nejak poznat, zda ma uzivatel nainstalovane nejake fonty a ja je tak mohu
pouzivat v aplikaci, aniz bych nejak prohledaval adresar Fonts ve Windows.
Napriklad chcu zjistit, zda ma uzivatel k dispozici font "Impact", jak to
udelam?
Dekuju az pomoc
Petr Vasicek

The Fastest Browser on Earth now for FREE!!
Download Opera 5 for Windows now! Get it at
http://www.opera.com/download/

Fonty

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 1.4.2001 04:05:27

> pouzivat v aplikaci, aniz bych nejak prohledaval adresar Fonts ve Windows.

Ahoj
Seznam fontu Ti doda globalni promenna Screen.

Takze treba :
function IsFont(FontName: string): boolean;
begin
Result := (Screen.Fonts.IndexOf(FontName) > -1)

Kurzory

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.4.2001 07:17:29

Hello Petr!

> [...]
ukaze
> normalni windowsovskej kurzor(form v pozadi je pres celou obrazovku).

To ma najviac vytaca, ked niekde vidim program, co si otvori nejake modalne
okno a pod nim necha na celu obrazovku ine svoje okno! Jedina vynimka, ktoru
znesiem, je nejaky alert, co sa len potvrdi OK. Ale ked musis vyplnat nejake
udaje, vzdy sa hodi moznost otvorit si vedla neho nejake ino okno, notepad
atd tak, aby bolo vidiet obe naraz.

Preco by si chcel menit kurzor aj ostatnym oknam? V jednom okne kliknes na
'Hladaj', tak tam sa ukazu presypacie hodiny, ale preco by tie hodiny mali
ukazovat aj ostatne okna? A co ked si medzi tym chce user zascrollovat,
trebars v tom modalnom okne mas grid, a uzivatel si chce skratit cakanie
tym, ze si este prezera jeho stary obsah? To bude pointovat v scrollbare
presypackami?

Bye
V.Mlich http://www.rar(tec)cz

telef. +420-67-7986163
mobil +420-603-454069

Delphi a Flash

[*] Mr. Fredy Nightmare Crueger <Fredy.C(zv)seznam(tec)cz> - 01.4.2001 09:11:57

Lze nejakym zpusobem prehrat v Delphi Flashovou animaci (*.swf). Kdyz ve Flashi zkompiluju do avi, tak to ma 20 MB, samotna animace vsak ma 300 KB. Zkousel jsem prevest i do gifu, velikost je v poradku, ale kdyz sem pouzil Gifanimator z RxLib, tak to bylo cele rozmazane. Uz me nenapada jak to udelat.
E-mail zdarma na cely zivot: http://email.seznam(tec)cz

Select bez opakovani

[*] David Mensik <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 1.4.2001 10:26:48

Proc?
Jak chcete data prezentovat?
Domnivam se, ze to neni problem selectu ale problem prezentace dat.

Ozon
[...]

Nezrusitelny breakpoint na W2K

[*] Petr E�ner <petr.esner(zv)atlas(tec)cz> - 1.4.2001 11:33:34

Ahoj,

D5 Ent.,W2K SP1

dostal jsem se do dost neprijemneho problemu. Presunul jsem jeden vetsi
projekt z W98 na W2K. Na W98 fungovalo IDE normalne, v W2K mi IDE samovolne
prerusuje bezici program s tim, ze jsem nastavil breakpoint (coz jsem
neudelal). Kliknu na Run a vzapeti se mi otevre CPU window s timto obsahem:

ntdll.Rtl.SetUnicodeCallouts:
ret $0004
ntdll.DbgBreakPoint:
int 3
ret ; <= tady me to vyhodi
ntdll.DbgUserBreakPoint:

Je hezke, ze Delphi zachyti int3 a upozorni me na nej. Mene hezke je to, ze
po opetovnem kliknuti na Run se CPU window zobrazi na temze miste. Musim asi
5x kliknout na Run, nez se program spusti :-( CPU window se zobrazi i kdyz
muj program otevira dialog TOpenPictureDialog. Ja uz vazne nevim co s tim.
Zkusil jsem se podivat do okna Call stack a zjistit kdo vola tu funkci
ntdll.DbgBreakPoint, nicmene toto okno je prazdne. Take jsem zkousel ruzna
nastaveni debuggeru pres nabidku Tools -> Debugger Options ale nepovedlo se
mi na nic prijit :-( Stava se mi to jen v jednom konkretnim projektu.
Podotykam, ze pokud se muj program spusti samostatne z .exe souboru, jede
normalne.

Mate s tim nekdo nejake zkusenosti? Predem diky.

S pozdravem
Petr E#ner
petr.esner(zv)atlas(tec)cz
#ICQ 105826792

Nezrusitelny breakpoint na W2K

[*] Vladislav Cadsky <delphi(zv)cadsky(tec)cz> - 1.4.2001 12:30:32

Ahoj, muze to byt ovladacem tiskarny, odinstaluj vsechny tiskarny hlavne tu
vychozi ve windows.
Teto rady se mi dostalo od Amaterskyho programatora, taky jsem to hledat asi
tri dny. Delal to ovladac od HP Deskjet 840C.
Vlada

> [...]
> normalne.
>
> Mate s tim nekdo nejake zkusenosti? Predem diky.

Prevod textu na vzorec

[*] Martin Dupal <mdupal(zv)vision(tec)cz> - 1.4.2001 12:46:58

Na to slou�� aritmetick� parsery. Na webech s Delphi-ware jsou na to k
dispozici komer�n�, shareware i free komponenty �i objekty.
Zkus t�eba DSP: http://sunsite.icm.edu.pl/delphi

Martin

> potreboval bysom poradit s prevodom textu na vzorec a jeho vypoctom.
> Napr:
> const
> H=100;
> V=120;
> P=10;
> var
> s: string;
> vysledok: float;
> begin
> s:='(H+V)/P';
> vysledok:= VratVysledok(s);
>
> end.

Prevod textu na vzorec

[*] Fredy (nightmare) Crueger <Fredy.C(zv)seznam(tec)cz> - 01.4.2001 13:51:53

Zdar

Tisknu delsi texty, ktere jsou v TMemo. Chtel bych, aby si uzivatel mohl vybrat stranky pro tisk a zaroven v tom TMemu nakreslit nejake oddelovaci cary, aby vedel, ktere stranky chce tisknout.

WWW stranky zdarma na http://www.sweb(tec)cz

Barva menu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.4.2001 13:58:53

From: "Martin Falta" <martin.falta(zv)atlas(tec)cz>
> nevite nekdo, jak by se dala zmenit barva menu?

Ahoj,

mas namysli barvu textu nebo podkladu ?

Petr Vones, amatersky programator

Promenne v souboru

[*] David FM <dave.fm(zv)atlas(tec)cz> - 1.4.2001 14:35:37

Ahoj Dlephici,

jak ulozit promenne ve formatu ("promena=hodnota", hodnota muze byt ciselna,
nebo string), do souboru a jak si potom libovolne nacist. Znam pouziti
IniFile a Registru ale nechci to pres textovy soubor (aby si to kazdy
prectel)

Diky David

Programovani Palmtopu

[*] <KadaneM(zv)sdc.pce.cdrail(tec)cz> - 1.4.2001 15:31:05

[P��loha v souboru: smime.p7s]
Toto je zprava ve formatu MIME obsahujmcm vmce hastm.
Cau,
nemate nekdo zkusenost s programovanim Palmtopu konkretne Palm V?

Miroslav Kadan�
Odbor informatiky - #esk� dr�hy s.o. - Spr�va dopravn� cesty Pardubice,
+420 (040) 676 4261, +420 (0603) 370 172
mailto:KadaneM(zv)sdc.pce.cdrail(tec)cz

Barva menu

[*] Martin Falta <martin.falta(zv)atlas(tec)cz> - 1.4.2001 15:48:13

Ahoj
mam namysli barvu celeho pruhu menu. Pomoci metody OnAdvancedDrawItem se mi
podarilo zmenit barvu podkladu pro danou polozku menu, ale ja potrebuju mit
tu barvu v celem pruhu menu.

From: "Fredy (nightmare) Crueger" <Fredy.C(zv)seznam(tec)cz>
> 1. Nikdy jsem s WebBrowserem nedelal, takze nemam ani tuseni kde to najit

Ahoj,

TWebBroswer je komponenta v D5 (zalozka Internet). Je to vlastne Internet
Explorer (IWebBrowser2). Pro zobrazeni stranky pouzij metodu Navigate, vice je
v helpu.

Petr Vones, amatersky programator

MAPI, simpleMAPI, SMTP

[*] <OlivaJiri(zv)seznam(tec)cz> - 1.4.2001 21:44:48

muae mi nekdo prosim pomoci s objasnenim rozdilu a definic pojmu v
"Subject"?, jak se simpleMAPI nastavi v Outlooku?, jaky je rozdil mezi MAPI
a SMTP?

dekuji Jirka

Nacteni zvuku z RES pri startu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.4.2001 21:47:18

From: "Milan #ݿek" <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz>
> v odchyceni zpravy CM_MOUSEENTER. To zpusobi, ze pri prvnim spusteni a
> najeti na tlacitko, je asi tak 2s prodleva a pak az se zvuk prehraje a

Ahoj,

jak je ten WAV velky ? Mozna by pomohlo zjistit poitner do resource pri
spusteni aplikace, tedy provest kod az do volani LockResource a pri dalsich
volanich pouzivat jen ten pointer. UnlockResource/FreeResource neni treba ve
Win32 pouzivat.

Petr Vones, amatersky programator

Vyuzivanie pamete OS Win PlayStation

[*] Roland Turcan - RoTurSoft <rotursoft(zv)nextra.sk> - 1.4.2001 22:00:36

Zdravim.

Ako je to s pouzivanim operacnej pamate pri Windowsoch typu playstation
(9x,MEEEE), lebo niekde som cital, ze na programy je mozne pouzit prvych
64MB a dalsich 64MB je na datove subory.

dakujem.
Roland.

Nacteni zvuku z RES pri startu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.4.2001 22:32:42

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
> spusteni aplikace, tedy provest kod az do volani LockResource a pri dalsich
> volanich pouzivat jen ten pointer. UnlockResource/FreeResource neni treba ve

Jeste jsem zapomel, ze muzes pouzit TResourceStream coz je mozna jednodusi.

Petr Vones, amatersky programator

Delphi a Flash

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 1.4.2001 22:49:56

>Lze nejakym zpusobem prehrat v Delphi Flashovou animaci (*.swf). Kdyz ve Flashi
zkompiluju do avi,

lze :-) ta prvni moznost je via HTML, ta druha je pres ActiveX (naimportuj si
ShockwaveFlash)

Roman
OOOOOOOOOOOOOOOO
O icq #84229702
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

simulator klavesnice

[*] DJ <giorgione(zv)email(tec)cz> - 2.4.2001 00:00:41

Dobry den,
chtel bych tuto konferenci pozadat o radu v nasledujicim problemu.
Pro jednoho postizeneho cloveka se snazim naprogramovat simulator klavesnice.
Tzn. uzivatel klikne na button v me aplikaci a ja poslu prislusny keybd_event.
V momente, kdy tento keybd_event posilam, samozrejme potrebuju, aby byla
aktivni (tj. mela focus) ta (uplne cizi, predem neznama) aplikace, ktere
simulaci stisku klaves posilam. Nejlepsi asi je, aby muj program vubec neziskal
focus (tj. zustal neaktivni), kdyz se klikne na button, ktery posila simulaci
klavesy. Cili obecne jak udelat toto: kdyz uzivatel klikne na moji aplikaci,
ja toto kliknuti obslouzim, ale aplikace neziska focus. Jenze jak na to?
Vim, ze to udelat lze, ale uz si s tim marne lamu hlavu 2 tydny. Prosim,
pomozte.

S pozdravem
Jiri Dolezel

P.S. Zkousel jsem i jine moznosti. Napr. zjistit handle prvku, kteremu budu
klavesy posilat a pote pouzit PostMessage. Tady jsem narazil ale ruzne jine
problemy...

EMAIL.CZ - Vase posta je vzdy s Vami na
http://www.email(tec)cz

Delphi a Flash

[*] Jirka Skladal <jirka.skladal(zv)seznam(tec)cz> - 2.4.2001 01:05:55

1) Importuj ActiveX (Components->Import ActiveX control , vyber ShockWave
Flash)
2) vznikne ti unita s nazvem: ShockwaveFlashObjects_TLB a tu dej do nejakeho
balicku (install component)
3) a v palete, do ktere to nainstalujes, budes mit komponentu ShockwaveFlash
a tu dej na formular a prirad ji do vlastnosti( movie ) cestu k flash
animaci.

Jirka

[...]

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 2.4.2001 04:04:46