spinaci tranzistory do zdroje

[*] Zdenek Janish <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 6.4.2001 01:39:01

No, nevim jestli to sem patri, ale davam tam BUT11A, jeste mi neshorel ani
jediny...

From: "Daniel Dedek" <Dedek(zv)ds(tec)cz>
To: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Sent: Thursday, April 05, 2001 10:12 AM
Subject: RE: spinaci tranzistory do zdroje

Ahoj,

tam vetsinou bejvej tranzistory oznacene Cxxxx, je to ale jenom
zkracene oznaceni pro 2SCxxxx, zkus hledat tam. Jiny typ tranzistoru nez
je ten puvodni nebo prima nahrada bych tam radsi nedaval.

Dan

> je opravoval, mel jsem dva ruzne). No proste mi shorel PC zdroj. Uz
podruhe.
> Nevite nekdo nejaky typ spinacich tranzistoru, ktere tam muzu dat?
Jsou tam
> trandiky made in tchai-van a v katalogo samozrejme nejsou.

BDE - rychlost

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.4.2001 01:45:57

From: "Jaroslav Popluh�r" <popluhar(zv)acc.sk>
> Problem je naozaj zavazny, nakolko jeho existencia ma nuti program aj
> nadalej vyvyjat pod Delphi2,
> aj ked mame legalne kupene Delphi5 a vsetci urcite viete (mnohi lepsie ako
> ja) o co prichadzam :-)

Ahoj,

Reseni: Co prejit na nejakou SQL databazi, napriklad InterBase ?

Petr Vones, amatersky programator

ScrAuth.dll

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.4.2001 01:57:23

From: "Radim Kunz" <privat(zv)casestudio.com>
> Nevi nekdo, odkud pochazi a k cemu slouzi
> ScrAuth.dll ? Jednomu memu zakaznikovi dela

Ahoj,

zkus se podivat do VersionInfo pokud tam je. Mohl by to byt napriklad nejaky
virus.

Petr Vones, amatersky programator

Maly exe z Delphi - korekce uses

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.4.2001 02:37:51

From: "Tomas Bradle" <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz>
> no ja myslim ze deklarace var se nedavaji do kodu, takze nemaji vliv na
> velikost EXE. No, ale muzu se mylit.

Ahoj,

globalni inicializovane promenne se ukladaji do DATA sekce PE souboru, jinak
jsou implicitne inicializovane na 0. Z toho duvodu implicitni prirazeni nulove
hodnoty do globalni promenne zvetsi (zbytecne) velikost souboru o 4 byty ;-)

var
X: Integer; // promenna musi byt nekde pouzita

Section VirtSize RVA PhysSize PhysOfs Flags Info Percent of file
------- -------- -------- -------- -------- -------- ---- ---------------
CODE 00042248 00001000 00042400 00000400 60000020 CER 79,8%
DATA 00000D64 00044000 00000E00 00042800 C0000040 RWI 1,1%
BSS 00000851 00045000 00000000 00043600 C0000000 RW 0,0%

var
X: Integer = 0; // promenna musi byt nekde pouzita

Section VirtSize RVA PhysSize PhysOfs Flags Info Percent of file
------- -------- -------- -------- -------- -------- ---- ---------------
CODE 00042248 00001000 00042400 00000400 60000020 CER 79,8%
DATA 00000D68 00044000 00000E00 00042800 C0000040 RWI 1,1%
BSS 0000084D 00045000 00000000 00043600 C0000000 RW 0,0%

Pripominam ze velikost BSS nezvetsuje vyslednou velikost EXE souboru, viz
PhysSize.

Petr Vones, amatersky programator

probl�m FlashFiler 2 & datum

[*] Pavel Gazda <Pavel.Gazda(zv)seznam(tec)cz> - 6.4.2001 07:51:05

zobraz si presne datum a zkontroluj zda mas presny format vcetne oddelovacu

pavel.gazda(zv)seznam(tec)cz

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>

> nemohou aplikace nepouziva VCL :-).

Ahoj,

zakladni VCL50 balicek neobsahuje jen VCL, ale i vsechny 'systemove' unity
(jedina mirna vyjimka je SysInit). Preloz si jednoduchou aplikaci bez VCL s
balicky a uvidis. Kdysi jsem vyvijel doplnek IDE, ktery ti zobrazil pouzite
unity v projektu a informaci o tom, kolik kodu je z neho pouzito, popripade
jestli je pouzit balicek. Na to jake unity obsahuje dany balicek muzes pouzit
PE Viewer (http://www.volweb(tec)cz/pvones/delphi), kde si zobrazis v okne
Resources data z RCData\PACKAGEINFO nebo si muzes napsat vlastni aplikaci na
zobrazeni unitu v balicku, viz priklad:

uses
JclPeImage;

with TJclPeBorImage.Create do
try
FileName := 'vcl50.bpl';
if IsPackage then
Memo1.Lines.Assign(PackageInfo.Contains);

VCL50 - Contains
AccCtrl [Weak, OrgWeak]
AclApi [Weak, OrgWeak]
ActiveX []
ActnList []
AppEvnts []
AxCtrls []
Buttons []
Classes []
Clipbrd []
ComConst []
ComCtrls []
Commctrl [Weak, OrgWeak]
CommDlg [Weak, OrgWeak]
ComObj []
ComStrs []
Consts []
Contnrs []
Controls []
CPL []
Ddeml [Weak, OrgWeak]
Dialogs []
Dlgs [Weak, OrgWeak]
DsgnIntf []
DsgnWnds []
EditIntf []
Exptintf []
ExtCtrls []
ExtDlgs []
FileIntf []
FlatSB []
Forms []
Graphics []
Grids []
Imagehlp []
ImgList []
Imm [Weak, OrgWeak]
IniFiles []
Isapi [Weak, OrgWeak]
Isapi2 [Weak, OrgWeak]
IStreams []
LibHelp []
LibIntf []
LZExpand [Weak, OrgWeak]
Mapi []
Mask []
Masks []
Math []
Menus []
Messages [Weak, OrgWeak]
MMSystem [Weak, OrgWeak]
Mtx []
MultiMon []
NSApi [Weak, OrgWeak]
OleConst []
OleCtnrs []
OleCtrls []
OleDlg [Weak, OrgWeak]
OleServer []
PenWin [Weak, OrgWeak]
Printers []
Proxies []
Registry []
RegStr [Weak, OrgWeak]
RichEdit [Weak, OrgWeak]
ScktComp []
ShellAPI [Weak, OrgWeak]
ShlObj [Weak, OrgWeak]
StdActns []
StdCtrls []
StdVCL []
SvcMgr []
SyncObjs []
SysConst []
SysInit []
System []
SysUtils []
TLHelp32 [Weak, OrgWeak]
ToolIntf []
ToolsAPI []
ToolWin []
TypInfo []
UrlMon [Weak, OrgWeak]
Vcl50 [Main, Package]
VCLCom []
VirtIntf []
Windows [Weak, OrgWeak]
WinInet [Weak, OrgWeak]
WinSock [Weak, OrgWeak]
WinSpool [Weak, OrgWeak]
WinSvc [Weak, OrgWeak]

Petr Vones, amatersky programator

DOS - WIN

[*] <OlivaJiri(zv)seznam(tec)cz> - 6.4.2001 13:03:21

prosim o radu, chci z DOS okna,ktere je pres celou obrazovku, cela je cerna,
z prikazoveho radku, spustit nejakou win aplikaci, napr. jen klasicke okno
HALLO_WORD.exe, ale tak aby se to nepreplo do Win, zustalo v dosu, jde to
nejak potlacit, to HALLO_WORD je samozrejme napsano v DELPHI. Nebo obecne
lze nejak pro jakoukoli bezici aplikaci zakazat jeji zobrazovani?

dekuji za pomoc Jirka Oliva

simulator klavesnice

[*] DJ <giorgione(zv)email(tec)cz> - 6.4.2001 13:34:52

Ahoj,

> (pouzivam
> Tez jsem ted vyzkousel na w2k, funguje. Tobe ty API funkce proste vratily
0?
Omlouvam se, neco jsem zblbnul. Tvuj priklad funguje. Ovsem je tam prave problem,
na ktery jsem upozornoval - ComboBox :-(

> napis.
> Nepomohlo by poslat pred vlastnim retezcem znak VK_RIGHT? Vybrana oblast
se
> odznaci.
Ano, toto by jiste pomohlo, ale co kdyz si uzivatel vlozi kurzor doprostred
textu, protoze tam treba neco spletl. Timto bych mu kurzor dal o znak doprava,
coz by se mu asi nelibilo :-(

To je teda orisek, ale stale verim tomu, ze se podari rozlousknout.
Dost by pomohlo i to, kdyby nekdo vedel, co se deje pri aktivaci aplikace.
Jake metody a v jakem poradi se volaji. Potom uz by mozna slo nekterou predefinovat
tak, aby pri kliknuti na nasi aplikaci tato neziskala focus...tj. nestala
se aktivni - cimz by byl cely problem vyresen.

Za jakekoli dalsi napady budu vdecny
Jiri Dolezel

EMAIL.CZ - Vase posta je vzdy s Vami na
http://www.email(tec)cz

licence na Formula One + registrace komponenty na

[*] Tom� Hol� - 6.4.2001 13:36:41

ahoj vsichni

prave jsem doladil App pouzivajici komp. FormulaOne

vse je OK, akorat mi nelze nainstalovat na PC, kde nejsou delphi

zkousel jsem registrovat OCX prikazem

regsvr32.exe vcf132.ocx

- ktere zkonci chybou, nepodarena registrace --
nebo tak neco

predpokladam, ze to potrebuje naky DLL nebo jiny OCX, da se to nejak
zjistit ?

jeste ke vsemu jsem
regsvr32.exe vcf132.ocx
pustil na mem PC, kdyz jsem tot testoval, a od te
doby mi Delphi Pisou, ze nemam licenci k Formula One komponente

reinstall Delphi, pomohl

matne si vzpominam, ze se nejak musel resit soubor vcf1???.lic - ale uz
jsem
to nenasel

jeste by me zajimalo, jaky je rozdil mezi soubory

diky TH

simulator klavesnice

[*] Hubka Lubos <L.Hubka(zv)trenkwalder(tec)com> - 6.4.2001 14:11:48

> [...]
> kurzor doprostred
> textu, protoze tam treba neco spletl. Timto bych mu kurzor

tak ho posun doprava a potom naspat dolava.
Oznacenie sa zrusi a kurzor bude na mieste.

Re[4]: blok try... finally + zrusenie objektu

[*] Vit Tichy <vitek(zv)softok(tec)cz> - 6.4.2001 14:15:10

Hello Marcant,

M> Tak vyskusaj nieco taketo:
M> var
M> i: Integer;
M> begin
M> i:= 0;
M> try
M> if i = 0 then
M> begin
M> ShowMessage('EXIT');
M> Exit;
M> end;
M> finally
M> ShowMessage('FINALLY !!!');
M> end;
M> end;

Mas pravdu, funguje to jak rikas. Me to prekvapuje, jelikoz se o tom
pred casem mluvilo na pandore:

ot> narazil jsem na podle me velmi nelogicke az debilni chovani
ot> prikazu konstrukce try...finally v Delphi a zajimalo by me,
ot> jestli je to v C++ stejne nebo jestli jsou dementi jen Bordelandi.
ot>
ot> Situace:
ot>
ot> begin
ot> try
ot> ...
ot> exit;
ot> ...
ot> finally
ot> ...
ot> end;
ot> end;
ot>
ot> Podivnost: Provedenim prikazu exit se preskoci cast finally, cimz
ot> se podstatne degraduje jeho pouzitelnost -- musim porad dokola
ot> pouzivat goto konec a kdyz si to spletu a omylem napisu exit, tak
ot> se pak nestacim divit. Odhaleni tehle "vlastnosti" me prave stalo
ot> pul hodiny casu.

vt

simulator klavesnice

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 6.4.2001 14:18:50

Dobry den,

a neslo by se pripichnout na zpravy od mysi a ty clicknuti co vyuzijes
neposlat dal do systemu?

Problem s BDE

Videl jsem neco takoveho. Bylo to zpusobeno ovladaci Graficke karty. Mozna
by pomohlo nahrat originalni ovladace Hardware, (tj. ne z CD windows, ale z
disket k jednotlivym periferiim).

-------------------------------
[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.4.2001 14:50:22

> Tak potom by bylo nejlepsi si udelat z SysUtils dll knihovnu ?

Ahoj,

a k cemu by to bylo dobre ? Za prve by jsi musel zajistit predavani trid mezi
tou DLL a ostatnim kodem. Dale by jsi musel tuto DLL distribuovat se svoji
aplikaci. Vzhledem k tomu, ze SysUtils neni nijak velky unit by to prineslo
spise zvetseni celkove velikosti souboru.

Petr Vones, amatersky programator

Barva menu

[*] Martin Falta <martin.falta(zv)atlas(tec)cz> - 6.4.2001 15:14:54

To me taky napadlo. Ale zase nedokazu vybarvit polozky, ktere se zobrazi
rozbalenim toho menu.

From: "Jind�ich Nikodem" <nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz>
> mam problem s prevodem casti kodu z C++ do Delphi. Jedna se o praci s COM
> objekty,
> definice v C++:
>
> void ShowDAList(CATID cid)
> {
> HRESULT hr, hr2;
> ICatInformation *pCat;
> IEnumCLSID * pEnum;
> CATID Implist[1]; // tomuhle nerozumim, neumim moc C++
> Implist[0] = cid; // tomuhle nerozumim, neumim moc C++
>
> hr = CoCreateInstance (CLSID_StdComponentCategoriesMgr, NULL,
> CLSCTX_INPROC_SERVER, IID_ICatInformation,
> (void **)&pCat);

prevod by byl asi tak:

procedure ShowDAList(cid: TGUID);
var
hr, hr2: HRESULT ;
pCat: ICatInformation;
pEnum: IEnumGUID;
Implist: array[0..0] of TGuid; //pole o jedne polozce
begin

Implist[0] := cid;

hr := CoCreateInstance (CLSID_StdComponentCategoryMgr, nil,
CLSCTX_INPROC_SERVER, IID_ICatInformation, pCat);

end;

zdar

Tomas Bihary

TimeStamp and Updated_by v trigroch - Oracle

[*] Olesia <olesia(zv)idirect(tec)com> - 6.4.2001 11:30:30 -0400

Ahojte.

Robim s Oracle 8.i
Potrebujem spracovat databazu, co je uz vytvorena, a skoro pre vsetky
tabulky by som rada pridala timestamp a updated_by. Lenze tych tabuliek je
asi 300 - co by bola poriadna babracka.
Nie je nejaky sposob, napriklad v nejakom oracle packagi nadefinovat
globalne nejak, aby som to nemusela vytvarat vzdy?
A este uzivatel ma zaskocil otazkou. Opytal sa ma ci je pravda, ze oracle
nikdy nevymazuje natvrdo data a vsetky zmeny registruje a trackuje, co si
myslim defaultne sa nerobi, na to by som musela urobit prislusne trigre a
dodatocne tabulky - aspon si myslim. Ale predsa len, co, ked sa to napzaj
robi v nejakych systemovych tabulkach? Ma niekto s tym skusenosti?
Dakujem

Lelitka

Nekolik problemu v Delphi

[*] <delphiforum(zv)centrum(tec)cz> - 06.4.2001 17:36:10

Dobry den.
Mam nekolik problemu, ktery nemuzu vyresit.
Prvni je, ze mam ve Formu komponentu TWebBrowser a potrebuju
poslat prikay, aby zkopiroval oznaceny text do schranky.
Druhy je, ze bych potreboval hodit do TMailMessage (nebo nejak
tak) emailovou zpravu a abych pak mohl cist jenom Subject,
Prilohy apod. Ony jsou totiz vsechny polozky v tomto objektu
pouze pro cteni, ale na druhou stranu TNMPop3 to nejak delat musi.

Predem Dekuji.

Hrajte on-line hry na http://herna.centrum(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

Tvorba helpu

[*] Ing. Petr Svejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 6.4.2001 17:57:42

pravdepodobne nejlepsi by bylo pouzit HTML Help WorkShop od MS. Napovedu
napises v klasickem a snadnem HTML a tento program vse prekonvertuje do dnes
jiz standardni napovedy *.CHM. Uzivatel musi mit nainstalovan prohlizec, ale
to snad dnes ma kazdy.

A hlavne je to standard.

PS: Program je ke stazeni na strankach Microsoftu.

Petr Svejda
http://www.lingvista(tec)cz/> -----Original Message-----
> Neznate nejaky freewarovy program na tvorbu helpu fe formatu hlp. Nechcou
> se mi totiz helpy psat primo v rtf.

SOAP

[*] Petr Slaby <slaby(zv)kadel(tec)cz> - 06.4.2001 18:05:20

Zbysek Hlinka wrote:
> vite nekdo, co je to SOAP, na cem to funguje a jestli to je
> komercni nebo ne? Pripadne, zda je to pouzitelne s Delphi.

Ahoj,
SOAP je Simple Object Access Protokoll. Jak nazev rika, je to pouze
protokol, takze otazka komercnosti neni na miste. Nejakym zpusobem v tom
ma prsty Microsoft (usuzuji tak z toho, ze jsem o SOAP cetl clanek v M$
system journal). V onom clanku je rovnice, ktera vse vysvetluje:

SOAP = HTML + XML

V zasade se jedna o protokol, ktery umoznuje vyvolavat metody na
objektech, ktere lezi na vzdalenem serveru.

Vypada to treba takhle:
(Html vcetne hlavicky):
POST /string_server/Object17 HTTP/1.1
<Envelope><Body>
<m:reverse xmlns:m='urn:strings-com:IString'>
<theString>Hello, World</theString>
</m:reverse>
</Body></Envelope>

Tenhle pozadavek rika, ze se ma na serveru na objektu, ktery je tridy
IString zavolat metoda reverse s parametrem Hello, World. Takze kdybys
mel prislusny server, tak ti v podobnem formatu posle zpatky Hello,
World napsane pozpatku.

No a ted uz jenom zbyva najit nejake implementace tohohle protokolu.
Microsoft udajne zvazuje nejakou formu prime podpory v COM, pokud se to
nejak prosadi, daji se ocekavat i implementace pro CORBA.

Mnohem vic se da docist na www.develop.com/soap

Best regards,
Petr Slaby.

PS: Dekuji vsem kdo mi odepsali na muj dotaz ohledne mrznouciho BDE.
Ackoli se to zda neuveritelne, spravna odpoved je skutecne: Mrzne-li BDE
pod Windows 98 pri sve inicializaci, je treba zmenit pocet barev ve
Windows na neco jineho nez sestnact.

SOAP

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.4.2001 18:17:51

From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>
> vite nekdo, co je to SOAP, na cem to funguje a jestli to je
> komercni nebo ne? Pripadne, zda je to pouzitelne s Delphi. Diky
> za odpovedi.

Ahoj,

pouzitelne s Delphi to je, Delphi 6 a Kylix bude mit podporu pro SOAP, jinak
vic se dozvis treba v clanku "Using SOAP with Delphi":
http://www.msdelphi.com/Articles/SOAP/Using%20SOAP%20with%20Delphi.htm

Petr Vones, amatersky programator

Konfigurace operacniho systemu Was: SOAP

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.4.2001 18:23:58

From: "Petr Slaby" <slaby(zv)kadel(tec)cz>
> pod Windows 98 pri sve inicializaci, je treba zmenit pocet barev ve
> Windows na neco jineho nez sestnact.

Ahoj,

VCL (tusim TImageList) obecne nefunguje v rozliseni 16 barev, protoze se
nepredpoklada ze neco tak priserneho nekdo v praxi pouziva. Pokud vim tak
rezim 16 barev je dostupny pouze v "nouzovem rezimu", tedy dokud neni radne
nainstalovan ovladac dane graficke karty.

> [...]

> vite nekdo, co je to SOAP, na cem to funguje a jestli to je
> komercni nebo ne? Pripadne, zda je to pouzitelne s Delphi. Diky

Simple Object Access Protocol. Je to standard, ktory definuje
sposob ako medzi sebou mozu komunikovat web aplikacie.
Existuju rozne implementacie, ja pouzivam SOAP od MS
(SOAP Toolking). Je to pouzitelne aj s Delphi,
tu je priklad SOAP klienta:

Client: ISOAPClient;
begin
Client := CoSoapClient.Create;
Client.MSSoapInit('http://localhost/ErikSoap/ErikSoap.wsdl', '', '', '');

try
ShowMessage(OleVariant(Client).Add(2, 3));
ShowMessage(OleVariant(Client).Echo('erik'));
except
on E: Exception do ShowMessage(Client.FaultString);

simulator klavesnice

[*] Petr E�ner <petr.esner(zv)atlas(tec)cz> - 6.4.2001 20:43:13

Ahoj,

> tak ho posun doprava a potom naspat dolava.
> Oznacenie sa zrusi a kurzor bude na mieste.

To imho nepujde, kdyz bude mit uzivatel kurzor na konci textu, tak se kurzor
neposune doprava ale jen doleva.

S pozdravem
Petr E#ner
petr.esner(zv)atlas(tec)cz
ICQ# 62399997

ListBox

[*] Ondrej Skipala <OSkip(zv)seznam(tec)cz> - 06.4.2001 21:20:07

Jak zjistim text, ktery mam oznaceny v ListBoxu(kdyz na nej 2x kliknu)? Potrebuju ho jako string. Diky
Vy jeste nepouzivate nejnavstevovanejsi jobtal v Cechach? http://www.jobtal(tec)cz

IB6 Numeric (10:0) chyba ???

[*] Jindrich Forejt <fofrs(zv)iol(tec)cz> - 6.4.2001 21:25:51

Pokud si v IB6 nastavim pole na numeric(10,0) IBexpress (v4.52)se ho snazi
nacitat jako TLargeIntField. Potom mi to trvale hlasi chybu. Je to chyba
IBX, a da se nejak obejit?(krome Numeric(11,1)

Jindrich Foreit

Tvorba helpu

[*] Petr Mar�k <rtepema(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.4.2001 22:02:00

> Neznate nejaky freewarovy program na tvorbu helpu fe formatu hlp. Nechcou

Zdravim,
podle mne jediny pouzitelny free program pro tvorbu helpu je Oasis SE help
(http://www.adept.co.za/~oasisdev ). Je celkem slusny, ale ma jednu
nevyhodu. Obcas se kousne a dojde k vytvoreni chyby v internim formatu a ten
uz pak nejde znovu nacist. Cili pouzitelny jen pri velmi castem zalohovani
pod jinym jmenem. Jinak prekladac Microsoft hrtf.exe potrebuje. Ten lze
stahnout z Microsooftu. Sam jsem vsak presel na placeny WHD Pro, Windows
Edition.
(registrace stoji cca 3500 Kc).

Petr Marik
rtepema(zv)mbox.vol(tec)cz

TOracleEvent, dbms_alert

[*] Jan Skopov� <jsdelphi(zv)atlas(tec)cz> - 6.4.2001 22:33:15

Ahoj vsem,

pisi aplikaci v D5 kde se pres DOA komponenty pripojuci k ORACLE. Potrebuji vyresit problem, aby vsichni pripojeni klienti (aplikace) k databazi dostavali zpravy, ze se zmenil obsah tabulek, ktere prave prohlizeji / edituji a tyto se jim automaticky refreshovaly. Pochopitelne az po provedeni COMMIT.

Po pomerne dlouhem laborovani jsem zacal pouzivat trigery v tabulkach, kde generuji signal (dbms alert.signal(...)), ktery odchytavam pres TOracleEvent. Vsechny pripojene aplikace jej v pohode odchyti, ale ... Bohuzel pokud provedu update na vice zaznamu a pote COMMIT, pripojene aplikaci obdrzi pouze posledni odeslany signal, vsechny predchozi se ztrati.

Prosim o radu nejlepe nekoho, kdo podobny problem jiz resil. Ja jsem v koncich.

Kurzory

[*] Petr Vasicek <pvasicek(zv)operamail(tec)com> - 6.4.2001 16:56:06 -0400

Pouzivam toto:
Screen.Cursors[1]:=LoadCursorFromFile('c:\cesta\kurzor.ico');//mozna .cur
Pak jednoduse Screen.Cursor:=1;
funguje i s animovanyma.>Jo, taky delam v Delphi hru. Ale uz jsem zjistil ze delphi je na hry tak
trochu nevhodny... Mno ale je to jednoduchy, tutiz dobry :) Chtel jsem se
zeptat jak se vubec ten vlastni kurzor nacita? Nemas na to nejakej prikaz?
Docela by se mi to hodilo. Diky

>_____________________________________________________________________________
_
>Vy jeste nepouzivate nejnavstevovanejsi jobtal v Cechach?
http://www.jobtal(tec)cz

The Fastest Browser on Earth now for FREE!!
Download Opera 5 for Windows now! Get it at
http://www.opera.com/download/

Videa - zjisteni velikosti a roztazeni

[*] Petr Vasicek <pvasicek(zv)operamail(tec)com> - 6.4.2001 17:12:10 -0400

Zdravim,
nevite prosim nekdo, jak mohu zjisit rozmery otevreneho videa v TMediaPlayer
a jak ho muzu roztahnout(treba na celou obrazovku).
Diky
Petr Vasicek

The Fastest Browser on Earth now for FREE!!
Download Opera 5 for Windows now! Get it at
http://www.opera.com/download/

Maly exe z Delphi - korekce uses

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.4.2001 23:55:45

From: "Hurricane" <hurricane(zv)quick(tec)cz>
> 1) Vetsi EXE se dyl spousti. IMHO vetsina mene znalych uzivatelu sahne radsi

Ahoj,

toto je velmi mylny predpoklad. Pokud napriklad zkompilujes aplikaci s balicky
tak je sice mensi, ale bude se spoustet o malinko dele.

> 2) Na ZIVE jsem cetl, ze cesi telefonuji se stopkama v ruce. Totez plati pro
> dial-up. Cim mensi, tim lepsi. Bez debat.

+/- 500k dat na 56k modemu uz neni takova katastrofa.

> 3) Ne kazdy ma 30GB disk. Mam nekolik kamosu: 600MB 1024MB. Az koupim novy

Dobre, nejmensi co se prodava je 10GB, pricemz se samozrejme uz nevyplati jej
kupovat protoze 20GB je jen o par set drazsi.

Petr Vones, amatersky programator

Zmena struktury tabulek

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 7.4.2001 01:18:14

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> Asi jsem neco nepochopil - BSS je prece oznaceni pro segment
> inicializovanych promennych?

Ahoj,

ano, promennych 'inicializovanych' na nulu.

Petr Vones, amatersky programator

ListBox

[*] Ing. Jozef Baranec <joba(zv)digitaldocuments.org> - 7.4.2001 08:24:13

> Jak zjistim text, ktery mam oznaceny v ListBoxu(kdyz na nej 2x kliknu)?
Potrebuju ho jako string. Diky

procedure OnDblClick(...)
var
text : String;
begin
text := ListBox1.Items[ListBox1.ItemIndex];
end;

licence na Formula One + registrace komponenty na

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 7.4.2001 10:11:23

> vse je OK, akorat mi nelze nainstalovat na PC, kde nejsou delphi

Kouknul jsem do sveho dva roky stareho dokumentu a je tam cca toto:

Formula One je 32-bitovy ActiveX komponent (W95,W98 a WNT40) pro praci ve
stylu tabulkoveho procesoru kompatibilniho s MS Excel. K dispozici jsou
fakticky dve verze.
Borland Edition (d�le BE) je k dispozici jako soucast Delphi 4 (i Delphi 2)
ve verzi 3.0.4 a umi pracovat s Excelovymi tabulkami verze 4 a 5, pricemz
pro komunikaci mezi Excelem 97 (verze 8) byl odzkousen format Excel 4
(SingleSheet), verze 5 se nepodarila prevest. Produkt je soucasti D4, vse
napovida tomu, �e koncovy uzivatel platit licenci nemusi. Vzhledem k tomu ze
se ale pracuje s tabulkami o ctyri verze zpet, je toto pouzivani neprilis
realne.
K distribuci objektu BE je treba prevest nasledujici soubory: Vcf132.ocx,
mfcans32.dll, oc30.dll, msvcrt20.dll

Professional Edition (d�le PE). Verzi PE je mozne objednat u firmy Tidestone
Technologies (http://www.tidestone.com ), tato verze umi jiz pracovat s
formatem Excel 95 (verze 7) a Excel 97 (verze 8). Cena za jednouzivatelskou
licenci je 99 dolaru a musi ji mit i koncovy u�ivatel. PE obsahuje 130
funci.

Jak jsem uvedl, neco z toho jiz mozna neplati, ted koukam tam uz je cena
$400, ale to je pro vyvojare...
Leo�

Zamceny Paradox

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 7.4.2001 12:36:23

On 6 Apr 2001, at 15:22, ZdenXk BrejXa wrote:

> Zdravim vsechny,

Zdravim te, vyplnuj subjekt.

> [...]
> zavre obe tabulky - prejmenuje (odlozi) starou tabulku (TEMP2) pres
> TTable.RenameTable - prejmenuje TEMP1 na OLD_TABLE pres

No potes. S takovouhle strukturou a rezimem prace zacni docela
vazne uvazovat o SQL databazi. Usetris si dost prace a nervu.

> [...]
> 80 sloupcu, 3 indexy) padat na odmitnuty pristup. Na systemu ani na
> poctu zaznamu to nezavisi. Zjistil jsem, ze jsou nektere soubory te

Patrne ti po nejakem padu zustaly viset zamky v *.lck souborech.
Ukonci vsechna pripojeni k databazi a tyto soubory vymaz. Mely
by byt v adresari s databazi.

On 5 Apr 2001, at 23:10, Hurricane wrote:

> 1) Vetsi EXE se dyl spousti. IMHO vetsina mene znalych uzivatelu sahne
> radsi
> po 56KB nez po 731KB programu. (notepad X muj Text Editor)

Neni pravda. Zalezi na tom, co vsechno si program musi tahat do
pameti. Pokud mas 100 formularu a vsechny mas autocreate pri
startu, pak si pockas. Pokud je vytvaris dynamicky, je start o
poznani rychlejsi. Na line masine to poznas velice dobre.

Nezanedbatelnou cast velikosti exe souboru tvori tabulky s
resources a dalsimi informacemi. Pokud mas cast takovychto
prostredku jinde, napr. v DLL nebo baliccich, a potrebujes je
inicializovat pri startu programu, pak se ti cas startu prodlouzi o
rezii komunikace s externimi soubory.

Takze dobre napsany velky exe muze velice snadno startovat
rychleji nez maly exe, ktery ovsem potrebuje hromady balicku a
DLL.

Notepad a textovy editor bych nesrovnaval, to je o uplne jine
funkcnosti programu. Notepad nestartuje rychleji proto, ze je
mensi, ale proto, ze umi jen zlomek toho, co textovy editor.

> 3) Ne kazdy ma 30GB disk. Mam nekolik kamosu: 600MB 1024MB. Az koupim
> novy
> komp, tak budu mit 475MHz proc s 810MB diskem. Byl jsem s nim v
> kilobytove valce kolem tri let, vim o tom svoje.

V tomto pripade nekoupis novy komp, ale stary krap z bazaru.

DBGrid Edit, HotLinks...

mam par dotazu k pouziti DBGridu:
1) Rekneme, ze mam 3sloupce, jak docilit toho, aby se v prvnim dalo editovat
a v dalsich 2 uz nikoli? Nastaveni ReadOnly primo ve vlastnosti column nema
vliv.
2) Pokud mam pozadi sloupce vybarvene, pak pri editu polozky se nastavi opet
na puvodni barvu. Jak se to da osetrit, aby barva zustala stejna jako pred
editaci?
3) Jeden muj sloupec obsahuje same linky, slo by nejak udelat, ze pri
stisknuti (treba SHIFT nebo CTRL) + najeti na polozku, by se nejak
zvyraznila a pri kliku nani by se zavolalo ShellExecute(http://...? Ten
SHIFT je dulezity, jelikoz bych rad zachoval moznost pri jednomkliku tu
polozku editovat (a ne otevrit).

Pokud se najdou nejake odpovedi, mockrat diky...

PS: Sorry za MemTable, bylo to tesne vedle, ale myslel jsem na to same...
:-)

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1)
Win2k (SP1) a Win98, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Synapse & RTF

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 7.4.2001 20:52:13

> to neni kvuli Outlooku to by tam melo byt kvuli RFC 822. Hlavicky
> slouzi k tomu aby, klient vedel zda ma soubor sobrazit (inline),
> zachazet s nim jako s filem (attachment), pod jakym jmenem ma byt
> soubor veden (ulozen), jakeho je typu a jak je zakodovan.

Jsi ponekud mimo. Ani jedna z techto hlavicek totiz nema nic
spolecneho s RFC-822. Tykaji se spise MIME formatu (RFC-2045
az RFC-2047).

Nicmene pro korektni MIME neni hlavicka 'Content-disposition'
vubec nutna (obsahuje pouze doplnkove informace...). Tato hlavicka
je podrobne popsana v RFC-1806, ktere ma navic status
EXPERIMENTAL.

Tedy absence teto hlavicky neni VUBEC ZADNA CHYBA.

Nicmene jak jsem slibil, dneska byla uvolnena nova Synapse (s
novym POP3 klientem), ktera ve svych MIME rutinach jiz zcela
hlavicku 'content-disposition' podporuje. Takze je po problemu. :-)

> Ze MS Outlook Express dekoduje spoustu veci automaticky primo z
> vlastniho obsahu prilohy je vec druha. Je pak schopen obslouzit
> spravne i takove prilohy, ktere postradaji vsechny nalezitosti. Stejny
> mail prijaty Netscape messegnegre (4.7X) muze byt necitelny - resp
> priloha nezpracovatelna.

To, ze se postovni klient snazi vyporadat s nekorektnimi informacemi
v mailu, to je jiste zcela v poradku, a neni to nijak vyjimecne chovani.
Co vsak outlook dela blbe, ze si casto vymysli, i kdyz k tomu nema
duvod, a mrsi maily zcela v rozporu s RFC.

> D. Toman

Geby.

TRichEdit & event OnClick

[*] Zdenek Janish <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 7.4.2001 21:44:09

Dobry den,

rad bych vyuzil vlasnosti zobrazeni TRichEditu, ale narame moc potrebuji
event OnClick. Lze nejakym zpusobem si tento event dodelat. Predpokldam
vytvorit potomka, ale netusim jak "vymyslet" udalost OnClick.

Dekuji za radu(y).

Zdenek

oci.dll - Oracle

[*] Olesia <olesia(zv)idirect(tec)com> - 7.4.2001 16:01:32 -0400

Ahojte.

Mam problem. Nainstalovala som Oracle clienta na Win NT u mojho clienta.
Pri spusteni mam hlasku : can not find oci.dll
oci.dll je kniznica, ktora spravidal je v oraclovskom bin adresari. Overila
som aj cestu - su nastavene v Path. Toto je moja prva instalacia clientu na
WinNT. Neviem, mozno musim nieco dodatocne nastavit? Alebo je to chyba aj
Delphi?
Budem vdacna za kazdu pomoc

Lelitka

uz OT: Maly exe z Delphi - korekce uses

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 7.4.2001 22:51:54

Zdravim

Zda se, ze jsem zaryl do vosiho hnizda.

> Ahoj,
>
> toto je velmi mylny predpoklad. Pokud napriklad zkompilujes aplikaci s
balicky
> tak je sice mensi, ale bude se spoustet o malinko dele.
***Mam na mysli jednolity exe bez balicku. Aplikace s balicky je nahrava
hned pri svem startu, takze vlastne vubec neusetrim. BTW jsem zatim zadny
takovy program nevidel (nebo jsem si nevsim), takze to asi nebude zas takova
slava.

> +/- 500k dat na 56k modemu uz neni takova katastrofa.
U vetsiny programu to katastrofa neni, ale napr. instalacky meho programu
maji velikost 623KB, kdyz mi je zmensis o 500KB, budu ti vdecnej :-)

> Dobre, nejmensi co se prodava je 10GB, pricemz se samozrejme uz nevyplati
jej
> kupovat protoze 20GB je jen o par set drazsi.
***Samozrejme, ja sem taky pred pul rokem koupil 20GB, ale ne vsichni jsou
na tom financne tak dobre jak ja. I kdyz by to mohlo byt lepsi. Zrovna ted
davam do kupy kamosovi komp 486DX2 66 a ma tam 200MB disk. Takze uz treti
pripad.

Jak rikam, je to pripad mene majetnych uzivatelu, kteri maji stare pouzite
sunky, jelikoz tech 20KKc proste nemaji.

Hurricane

TOracleEvent, dbms_alert

[*] Martin.Chaloupka(zv)bbdo-interone.de - 7.4.2001 22:57:22

> [...]
> Bohuzel pokud provedu update na vice zaznamu a pote COMMIT, pripojene
> aplikaci obdrzi pouze posledni odeslany signal, vsechny predchozi se
A otazka zni - co myslite tim slovem ztrati? Jsou ty Vase triggery
nastavene na "for each row"? Nebo ne?
Nebo myslite update ve vice tabulkach ... to mi neni zcela jasne
(pokud jsem to nepochopil a je to zcela jasne, omluvte me, je uz
docela pozde :-) ).
> Prosim o radu nejlepe nekoho, kdo podobny problem jiz resil. Ja jsem v
> koncich.
Ja ro sice nejsem, ale treba se chytne nekdo ...

> Diky
>
> Jan Skopovy
S pozdravem Martin Chaloupka

Maly exe z Delphi - korekce uses

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 7.4.2001 22:59:24

Zdravim

> [...]
> vhod. Pochybuji vsak, ze vetsina znalych uzivatelu ma P75. Jinak jestli
> je to 56kB nebo 731kB, to je srdecne jedno i na tom P75.
***Jak uz jsem psal jinde, mluvim o pripadech mene majetnych lidi. Dam
priklady:
bratranec AMD K5-75 1024MB-HDD 32MB-RAM 10KKc
spoluzak AMD 486DX2-50 200MB-HDD 8MB-RAM 1500Kc
dalsi spoluzak AMD K5-75 500MB-HDD 16MB-RAM 5000Kc
ja AMDK6-II-450(zv)475 20GB-HDD 80MB-RAM cca 35KKc

> Zadne bez debat, to je s debatama. Ja jsem cetl kdeco a nemuzes hned
> vsemu verit.
***Tim chci rict, ze v cechach je dial-up internet prehnane predrazeny a
kazdej si ten cas hlida. Kdyz nekomu doporucim program s dodatkem, ze to ma
15MB, co si o me asi pomysli.

> Ze ty se svymi kamosi mate disky pod 1GB, to jeste neznamena,
> ze to tak ma vetsina. Vzhledem k cenam pevnych disku jsou dnes
> bezne 20 GB disky.
***Nejvyhodnejsi jsou 30GB, ale kdo na to ma? Vy mozna ano, ale ja ne. A mi
kamosi taky ne. Vite jak dlouho jsme setril na tu 20? Dlouho.

No, myslim, ze jsme si rekli svy a uz to utneme.
Hurricane

spinaci tranzistory do zdroje

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 7.4.2001 23:02:01

Zdravim

No, ja jsem se s pajkou v ruce narodil. Kdyz trandik shori, tak zdroj
prestane davat napeti. Jsou mnohem nebezpecnejsi veci, nez prepajeni dvou
trandiku. Krom toho kdyz mi shori grafarna aspon si konecne koupim lepsi,
deska jakbysmet.

> No hlavne aby sis pak hlavne nemusel kupovat ten zbytek kolem toho
> zdroje (treba zakladni desku, videokartu...) :-)

uz OT: Maly exe z Delphi - korekce uses

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 7.4.2001 23:21:09

Puvodni zprava, kterou napsal Hurricane dne 7 Apr 2001,:

> [...]
> davam do kupy kamosovi komp 486DX2 66 a ma tam 200MB disk. Takze uz treti

Pro 486 s 200 MB diskem se delaji programy v DOSu, takze to s Delphi nema
nic spolecneho a tim padem to tu nema co delat.

uz OT: Maly exe z Delphi - korekce uses

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 7.4.2001 23:37:59

Zdravim

Ja jsem tam dal Win95OSR2 a beha to naprosto v pohode. Jedinkrat mi to
nespadlo. I ty D3 tam nainstaluju.

> Pro 486 s 200 MB diskem se delaji programy v DOSu, takze to s Delphi nema
> nic spolecneho a tim padem to tu nema co delat.

uz OT: Maly exe z Delphi - korekce uses

[*] Adam Hauner <aha(zv)pinknet(tec)cz> - 7.4.2001 23:45:34

On Sat, 7 Apr 2001, Petr Zahradnik wrote:

> Pro 486 s 200 MB diskem se delaji programy v DOSu, takze to s Delphi nema
> nic spolecneho a tim padem to tu nema co delat.

Samozrejme se muzeme tesit z toho, ze velikosti disku a rychlosti
procesoru rostou, ale presto by mel kazdy programator velikost svych
programu obhajovat maximalni moznou efektivitou kodu a nikoliv
technickymi udaji z posledniho ceniku.

Uzivatele NECHTEJI kupovat dalsi a dalsi HDD, pameti ci procesory a
ROZHODNE NE v nejakem kazdorocnim cyklu. Investice do zeleza jsou mozna
konickem nas lidi z IT, ale nevyvozujme z nich obecne zalibeni.

Penize vlozene do pocitace jsou pro radu z nich velke penize. Pokud je k
temto investicim zbytecne nutite, je to dukazem Vasi jiste arogantnosti,
sebestrednosti a kratkozrakosti. Pokud zminuji kratkozrakost, mam na mysli
podnik, kde nasazeni mozna prave Vaseho programu bude branit nutnost
upgradu pocitacu.

Jedine vysvetleni, ktere obhaji velikost kodu, je 'Mensi to jiz nelze
udelat'. Cokoliv ostatniho jsou jen varianty na tema 'Jsem neprilis dobry
programator.' ci 'Nedokazal jsem si zvolit spravny jazyk.', oboji vsak
neni omluvou.

Prichazi cas aplikaci na vsemoznych mobilnich a domacich zarizeni, takze
se prosim nad vysem uvedenym zamyslete...

--
Adam Hauner

-=[ AHA ]=[ aha(zv)pinknet(tec)cz ]=[ Koukni na http://www.postcard(tec)cz/ ]=-

uz OT: Maly exe z Delphi - korekce uses

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.4.2001 23:55:23

From: "Hurricane" <hurricane(zv)quick(tec)cz>
> Ja jsem tam dal Win95OSR2 a beha to naprosto v pohode. Jedinkrat mi to
> nespadlo. I ty D3 tam nainstaluju.

Ahoj,

to je pravda nainstalujes, ovsem pouzivat se to uz neda.

Petr Vones, amatersky programator

oci.dll - Oracle

[*] Jan Skopov� <jsdelphi(zv)atlas(tec)cz> - 8.4.2001 00:11:06

Nevim jakou mas verzi. Ja instaluji klienty ORACLE pravidelne a casto
nastava stejny problem jako tvuj. Resim to opetovnou instalaci a pokud to
nepomuze tak klienta odinstaluji a pote nainstaluji znovu. Pak to vzdy
funguje.

Problem je ze se pri instalaci obcas zbordeli registry pro klienta.

Jan Skopovy

> [...]
na
> WinNT. Neviem, mozno musim nieco dodatocne nastavit? Alebo je to chyba aj

Zachytavani udalosti v Internet Exploreru

[*] Michal K�rka <kurkami(zv)volny(tec)cz> - 8.4.2001 07:39:32

Dobry den,
potreboval bych poradit, jak zachytavat udalosti v Internet Exploreru.
Zejmena se zajimam o udalost prechodu na jinou stranku. Vim, ze je to mozne.
Na msdn.microsoft.com (MFCIEEvtSpy) je dokonce priklad, jak toto udelat. Je
to ovsem v VC++, ktery nemam a navic jazyk c++ zvladam ciste teoreticky.

Dekuji
Mike

Delphi & OLE

[*] Radek Se�ka <sejda(zv)centrum(tec)cz> - 8.4.2001 09:50:18

Dobry den,
potreboval bych nejake linky na materialy o OLE v D5.
Sice jsem si cetl HELP (dost podrobne), ale potreboval bzch si informace srovnat jeste z jineho zdroje.

Poradte

Sejda

OT Re: spinaci tranzistory do zdroje

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 8.4.2001 12:06:24

On 7 Apr 2001, at 23:02, Hurricane wrote:

> No, ja jsem se s pajkou v ruce narodil.

Huh, a co na to rikala mama? :-)

uz On Topic: Maly exe z Delphi - korekce uses

On 7 Apr 2001, at 23:45, Adam Hauner wrote:

> [...]
> kratkozrakost, mam na mysli podnik, kde nasazeni mozna prave Vaseho
> programu bude branit nutnost upgradu pocitacu.

Mno, co to je "zbytecne nutite"? Je jasne, ze programator ma dbat
o maximalni efektivitu kodu, na druhe strane nema nekonecne
casu, aby to mohl beze zbytku splnit - to souvisi s vyberem
jazyka. Proto programuji v Delphi, ktere mi poskytuje dobry pomer
mezi velikosti kodu a rychlosti vyvoje.

Zkusim rozvest "nuceni" na srozumitelnem prikladu. Mejme
databazovou aplikaci. Mohu ji napsat nad DBF, kvuli velikosti EXE
se nebudu prilis starat o osetreni vsemoznych chybovych stavu.
Program bude maly, levny, rychly, pobezi i na starem srotu.
Zakaznik bude spokojeny, ovsem jen do doby, nez se mu to zacne
sypat. Pak me zacne prudit, abych s tim neco udelal. Budto tyto
dodatecne naklady vyuctuji zakaznikovi (kteremu se timto stary
srot velice neprijemne prodrazi), nebo to budu delat ve vlastni rezii,
pak ponesu ztratu.

Nebo pouziju SQL databazi, peclive osetrim kdejake chybove
stavy. Pak bude program velky, pobezi citelne pomaleji, takze
zakaznik bude muset starou sunku vyhodit a koupit neco novejsiho
(nebo se na nej radeji vykaslu, usetrim si tim radu zbytecnych
starosti). Ovsem dobre napsany program bude daleko spolehlivejsi,
takze uzivateli nevzniknou dalsi dodatecne naklady.

Jeste k tem mobilnim a domacim zarizenim. To jsou vesmes
technologie v plenkach, stejne zde casem vznikne nutnost rychlejsi
komunikace, velkych pameti a vykonu. Pro tyto "hracky" lze zatim
psat pouze trivialni programky, ktere tato zarizeni utahnou.
Predpokladam, ze za par let tyto masinky dospeji natolik, ze na
nich bude mozne provozovat i robustni programy, takze situace
bude stejna, jako dnes ve svete PC. Soucasne pristroje se stanou
starymi kramy, ktere bude treba upgradovat. Takze budeme
kupovat nove komunikatory, lednice, topinkovace a jine blbosti. A
to tak dlouho, nez se stane jejich kapacita tak velkou, ze bude
stacit po dobu zivotnosti pristroje. V teto situaci zatim nejsme ani v
pripade PC. :-)

Zkratka, budu-li chtit od sveho telefonu stejny vykon, jaky mi
poskytuje moje PC, nebude zde umrnenych aplikaci. :-)

simulator klavesnice

[*] DJ <giorgione(zv)email(tec)cz> - 8.4.2001 13:18:52

> tak ho posun doprava a potom naspat dolava.
> Oznacenie sa zrusi a kurzor bude na mieste.

Ach jo,
a co kdyz ten kurzor bude uplne vpravo? Kdyz ho posunu doprava, tak se nic
nestane a vzapeti ho posunu doleva - takze bude o jeden znak vlevo nez by
mel spravne byt. Tudy cesta nevede!!!

EMAIL.CZ - Vase posta je vzdy s Vami na
http://www.email(tec)cz

Synapse & RTF

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 8.4.2001 13:54:00

> Jsi ponekud mimo. Ani jedna z techto hlavicek totiz nema nic
> spolecneho s RFC-822. Tykaji se spise MIME formatu (RFC-2045
> az RFC-2047).

Z RFC 822 vsechny ty ostatni vychazeji. Ale je pravda, ze 822 je obecna a dalsi konkretnejsi.

> Nicmene pro korektni MIME neni hlavicka 'Content-disposition'
> vubec nutna (obsahuje pouze doplnkove informace...). Tato hlavicka
> je podrobne popsana v RFC-1806, ktere ma navic status
> EXPERIMENTAL.

Ta hlavicka sice neni nutna (protoze byla zavedan pomerne pozde) - ale je doporuceno ji pouzivat a ma prednost pred Content-Type a spol. Misto pridavani parametru do Content-Type (jmeno souboru , atd) se ma prave pouzivat Content-Disposition. Napriklad
RFC 1521 (a aby nebylo mozno polemizovat i RFC 2046) ve vykladu Content-Type rika:

RFC 1341 also defined the use of a "NAME" parameter which gave a
suggested file name to be used if the data were to be written to a
file. This has been deprecated in anticipation of a separate
Content-Disposition header field, to be defined in a subsequent RFC.

Navic Content-Type neumoznuje instruovat mail klienta aby prilohu povazoval za soubor (attachment) nebo za zobrazitelnou prilohu (inline)

> Tedy absence teto hlavicky neni VUBEC ZADNA CHYBA.

jak myslis. Jak tedy pripojis ke zprave JPG obrazek, ktery se ma/nema zobrazit?

> [...]
> novym POP3 klientem), ktera ve svych MIME rutinach jiz zcela
> hlavicku 'content-disposition' podporuje. Takze je po problemu. :-)

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 8.4.2001 13:57:18

jo jo. Kde jsou ty doby, co se soutezilo o to, kdo napise kratsi program na prepinani svetylka NumLock na klavesnici :-)

D> Toman

Tvorba helpu

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 08.4.2001 14:04:48

> [...]
>jiz standardni napovedy *.CHM. Uzivatel musi mit nainstalovan prohlizec, ale

***Problem je ze pro kontextove otevirani helpu je treba mit nainstalovan
ActiveX prvek a ten portrebuje knihovnu, a ta potrebuje instalaci,... a
pokud toto neni, aplikace nelze korektne spustit. Nebo to lze nejak jinak
bez ActiveX, aby se mi help otevirak kontextove?

>A hlavne je to standard.

------------------------=[ pinknet on every screen ]=----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net

uz OT: Maly exe z Delphi - korekce uses

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 8.4.2001 15:57:50

From: "Adam Hauner" <aha(zv)pinknet(tec)cz>

> [...]
dobry
> programator.' ci 'Nedokazal jsem si zvolit spravny jazyk.', oboji

To je nazor :-) Mozna by neskodilo otevrit si alespon nejaka skripta
o softwarovem inzenyrstvi...)

***

Dovolim si pripomenout letitou poucku, ktera pochazi z ery, kdy
optimalizace delky kodu byla ne nevyznamnym kriteriem pri jeho
posuzovani:

1. Kazdy program lze alespon o jednu strojovou instrukci zkratit
2. V kazdem programu je alespon jedna chyba

Z toho plyne, ze nejkratsi program ma prave jednu instrukci
a i ta je spatne
<g>

Bye, pf

uz OT: Maly exe z Delphi - korekce uses

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 8.4.2001 17:28:05

Puvodni zprava, kterou napsal Adam Hauner dne 7 Jan 2001,:

> [...]
> procesoru rostou, ale presto by mel kazdy programator velikost svych
> programu obhajovat maximalni moznou efektivitou kodu a nikoliv

Nemyslim si, ze velikost programu je hlavnim a rozhodujicim faktorem.
Sebemensi program umejici prdlajs ci padajici a vyvojavajici vyjimky
je na dve veci. Prehnane optimalizace prodrazuji vyvoj, roste cena
programu. Optimalizace se ma delat tam, kde je to vyznamne. Jestlize
zmensim velikost EXE souboru o 500 kB, neznamena to, ze program take
pracuje rychleji. Jsem spise pro optimalizaci casove narocnych
a stezijnich mist nez prehnaneho bazirovani na velikosti EXE.

> Uzivatele NECHTEJI kupovat dalsi a dalsi HDD, pameti ci procesory a
> ROZHODNE NE v nejakem kazdorocnim cyklu. Investice do zeleza jsou mozna
> konickem nas lidi z IT, ale nevyvozujme z nich obecne zalibeni.

Koupit novy disk, notabene kdyz to bereme takto, je v podstate mnohem
levnejsi nez cas programatora, ktery hleda zpusob, jak usetrit par
set kilo. Jinak lidi nechteji nic, takze to mas jedno...

> [...]
> sebestrednosti a kratkozrakosti. Pokud zminuji kratkozrakost, mam na mysli
> podnik, kde nasazeni mozna prave Vaseho programu bude branit nutnost

Nevidel bych to tak cernobile, zustanme na zemi.

> [...]
> udelat'. Cokoliv ostatniho jsou jen varianty na tema 'Jsem neprilis dobry
> programator.' ci 'Nedokazal jsem si zvolit spravny jazyk.', oboji vsak

Nekdo chce udelat co nejrychleji kvalitni program, ktery bude delat to,
co delat ma, tedy resit problem zakaznika. Ten pouziva RAD v Delphi
a treba i haldu komponent. Pak je mu celkem jedno, jestli program bude
mit treba 5 nebo 7 MB, protoze vyresi problemy a je vyroben rychleji.
A nekdo baziruje na velikosti, takze dela v Cecku primo pod API, sice
ma male programy, ale dela je leta, pak se v nich nikdo nevyzna, ale
je to male... Vsak vime dobre, jakym stylem ti ceckovi silenci pracuji,
neni to nic jineho nez neustala snaha napatlat vse pokud mozno na jeden
jediny radek. Jsou ochotni hodiny a hodiny premyslet nad jedinou
procedurou, jestli by nahodou nesel jeden radek zdrojaku usetrit.

> Prichazi cas aplikaci na vsemoznych mobilnich a domacich zarizeni, takze
> se prosim nad vysem uvedenym zamyslete...

Tam to ma svuj vyznam, ale tam se nepracuje s Delphi. Tam se vetsinou
dela prave v cecku. V kazdem pripade i tam bude pamet pribyvat. Opet
i zde nastane komporomis mezi rychlym vyvojem a snizovani velikosti
vysledneho programu.

Vypinanie W2K

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 8.4.2001 17:35:13

ahoj,

27.10.00 tu radil J.Weiss :

const SE_SHUTDOWN_NAME = 'SeShutdownPrivilege'; // Borland forgot this
declaration
var hToken:THandle;
tkp:TTokenPrivileges;
tkpo:TTokenPrivileges;
zero:DWORD;
begin
zero := 0;
if not OpenProcessToken( GetCurrentProcess(),
TOKEN_ADJUST_PRIVILEGES or TOKEN_QUERY, hToken) then begin
MessageBox(0,'Exit Error','OpenProcessToken() Failed',MB_OK );
if not OpenProcessToken( GetCurrentProcess(),
TOKEN_ADJUST_PRIVILEGES or TOKEN_QUERY, hToken) then begin
MessageBox(0,'Exit Error','OpenProcessToken() Failed',MB_OK );
// SE_SHUTDOWN_NAME
if not LookupPrivilegeValue( nil, 'SeShutdownPrivilege' ,
tkp.Privileges[ 0 ].Luid ) then begin
MessageBox(0,'Exit Error','LookupPrivilegeValue() Failed',MB_OK );
tkp.PrivilegeCount := 1;
tkp.Privileges[ 0 ].Attributes := SE_PRIVILEGE_ENABLED;
AdjustTokenPrivileges( hToken, False, tkp,SizeOf(TTokenPrivileges ),
tkpo, zero );
if Boolean( GetLastError()) then begin
MessageBox(0, 'Exit Error', 'AdjustTokenPrivileges() Failed',MB_OK );
Exit; end
else
ExitWindowsEx( EWX_FORCE or EWX_REBOOT, 0 );
// just shut the machine down
halt(0);

Behalf Of Vito

Ahoj ludia,

prosim, neviete nahodou ako vypnem, alebo resetnem v programe Win 2000,
nejaku Win API.
Pod Win9X je to jednoduche [ExitWindowsEx(EWX_SHUTDOWN, 0)], ale potrebujem
nieco co bude fungovat pod W2K.

uz OT: Maly exe z Delphi - korekce uses

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 8.4.2001 20:48:48

Zdravim

No to se teprv uvidi. Zatim se to chova extremne stabilne. Daval jsem tomu
dost velky kapky a za celou dobu to spadlo jen jednou. Jo, kjdybych mel tak
stabilni komp.

> Ahoj,
>
> to je pravda nainstalujes, ovsem pouzivat se to uz neda.

TOracleEvent, dbms_alert

[*] Jan Skopov� <jsdelphi(zv)atlas(tec)cz> - 8.4.2001 21:22:52

1. Trigerry jsou opravdu nastavene na "for each row"
2. Myslim vicenasobny update v jedne tabulce (napr: update pokus set
update_date = sysdate where id < 100)

Zkusil jsem si rucne vygenerovat dva signaly dbms_alert.signal(...) a pote
jsem provedl COMMIT. Aplikace samozrejme obdrzela pouze posledni
vygenerovany signal a predchozi jako by se ztratil.

Jan Skopovy

> A otazka zni - co myslite tim slovem ztrati? Jsou ty Vase triggery
> nastavene na "for each row"? Nebo ne?
> Nebo myslite update ve vice tabulkach ... to mi neni zcela jasne

oci.dll - Oracle

[*] Jan Skopov� <jsdelphi(zv)atlas(tec)cz> - 8.4.2001 21:24:48

Prosim o presnejsi specifikaci verze klienta a pouzite volby pri instalaci.
Pak mozna poradim.

Jan Skopovy

> [...]

> procesoru rostou, ale presto by mel kazdy programator velikost svych
> programu obhajovat maximalni moznou efektivitou kodu a nikoliv

Dolezita je celkova efektivita (cena) softwaru.

> Uzivatele NECHTEJI kupovat dalsi a dalsi HDD, pameti ci procesory a
> ROZHODNE NE v nejakem kazdorocnim cyklu. Investice do zeleza jsou mozna
> konickem nas lidi z IT, ale nevyvozujme z nich obecne zalibeni.

Je to na rozhodnuti uzivatelov.

> [...]
> sebestrednosti a kratkozrakosti. Pokud zminuji kratkozrakost, mam na mysli
> podnik, kde nasazeni mozna prave Vaseho programu bude branit nutnost

Je otazka, ci pre uzivatela je vyhodnejsie zaplatit upgrade pocitaca
za niekolko tisic alebo optimalizovany software za niekolko stotisic.

> [...]
> udelat'. Cokoliv ostatniho jsou jen varianty na tema 'Jsem neprilis dobry
> programator.' ci 'Nedokazal jsem si zvolit spravny jazyk.', oboji vsak

Existuje daleko lepsie vysvetlenie: cena programu.

> Prichazi cas aplikaci na vsemoznych mobilnich a domacich zarizeni, takze
> se prosim nad vysem uvedenym zamyslete...

Tam sa tato situacia opakuje presne rovnako ako v pripade PC-ciek.

Erik

Edit.OnExit a zalamovani radku v QRLabelu

[*] Tomas M <tm.delphi(zv)atlas(tec)cz> - 8.4.2001 22:32:46

Na formulari je cca 20 editu (kazdy ma udalost OnExit) a tlacitko
(default=true). Kdyz zadavam neco do editu a zmacknu enter, tak u toho editu
neprobehne OnExit (protoze bude mit porad focus). Prozatim jsem to vyresil
tak, ze nastavim focus tlacitku. Ale pak bych ho potreboval vratit zpatky
tomu editu. Jak se to da udelat? Prip. je jina moznost, jak toto cele
vyresit (treba v obsluze tlacitka spustit OnExit naposledy vybraneho editu)?

Da se nejak nastavit, aby se text ve QuickReportLabelu mohl zalomit na max.
2 radky? Prisel jsem jen na to, ze nastavenim WordWrap=true nebude zalamovat
radky vubec.

Predem dik za pomoc
S pozdravem Tomas

D5 - chyba v dealokaci menu ?

[*] Radim Kunz <privat(zv)casestudio(tec)com> - 8.4.2001 23:03:11

Ahoj.

Prevedl jsem vetsi projekt z D4 na D5, a objevil se problem.
Je to MDI aplikace, s automerge menu.
Stava se mi, ze pokud je otevrenych nekolik MDI child
oken, a ja zavru celou aplikaci, pricemz nektere MDI child
okno se trosku zdrzi s ukoncenim cinnosti, program
po ukonceni vyvola nepeknou hlasku access violation.
Adresa je z TMenuItem.GetCount, nakonec jsem se
dopatral, ze k chybe dochazi pri dealokaci menu.
Nevi nekdo, cim to je, pripadne jak tomu predejit ?

K chybe nedochazi, pokud zavru vsechny okna pred
ukoncenim aplikace. Proto jsem v parentMDI prepsal
metodu CloseQuery, aby uzavrel vsechny MDI child
okna pred uzavrenim parent, ale tohle reseni se mi zda
trochu drevorubecke.

Radim

D5 - chyba v dealokaci menu ?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.4.2001 23:14:20

From: "Radim Kunz" <privat(zv)casestudio.com>
> Prevedl jsem vetsi projekt z D4 na D5, a objevil se problem.

Ahoj,

mas instalovany D5 Update Pack #1 ?

> Adresa je z TMenuItem.GetCount, nakonec jsem se
> dopatral, ze k chybe dochazi pri dealokaci menu.
> Nevi nekdo, cim to je, pripadne jak tomu predejit ?

Pokud jsi schopen udelat co nejjednodusi priklad kde se to projevi tam mi ho
posli.

Petr Vones, amatersky programator

Internal error U1158

[*] bigzero(zv)post(tec)cz - 9.4.2001 01:14:19

Zdravim,
narazil jsem na SUBJ pri rekompilaci QRDesigneru 1.22 proti QReports 3.0.8
Pro. Predtim jsem mel tentyz QRD na QReports 3.0.5 Standard a s touto chybou
jsem se nesetkal.
Kompilator se zastavi v USES sekci na jednom z unitu. Kdyz ho (unit) vyhodim
tak to projde dal a skonci to az na miste, kde se vyskytuje objekt z
vyhozeneho unitu (co uz je asi normalni ;-) ).

Nevite s cim by to mohlo souviset ?

Konfigurace: D5 Pro Update 1, W2000 CZ SP 1, vse bezi na PII 256MB.

oci.dll - Oracle

[*] Olesia <olesia(zv)idirect(tec)com> - 8.4.2001 21:32:03 -0400

To vsetko som skusila, nepomaha bohuzial..:-(
Any other ideas?

diky

Lelitka

> [...]

na
> WinNT. Neviem, mozno musim nieco dodatocne nastavit? Alebo je to chyba aj

freeware

[*] Valenta Patrik <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 9.4.2001 06:54:48

P.S. Doufam ze uz nedostanu upominku od admina za chybny mail.

K veci. Chtel jsem se zetpat - udelal jsem v delphi administraci k MySQL, a
chctel bych do dat ke stazeni na web jako free. Delphi jsou ale registrovane
na firmu. Je to pravne v poradku ? Knihovny pro pristup k MySQL jsou free.

pv.
e-mail : valentapat(zv)volny(tec)cz
ICQ: 54152896

IB6 Numeric (10:0) chyba ???

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 9.4.2001 07:13:34

> Pokud si v IB6 nastavim pole na numeric(10,0) IBexpress (v4.52)se ho
> snazi nacitat jako TLargeIntField. Potom mi to trvale hlasi chybu. Je
> to chyba IBX, a da se nejak obejit?(krome Numeric(11,1)

Tezko neco poradit, kdyz ani nenapises, jakou chybu.

David Lebeda

IB: Interbase 6.0, IBExpress a transakce

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 9.4.2001 07:24:01

> [...]
> Query1. Query2 musi misto Commit volat CommitRetaining, aby se
> transakce potvrdila, ale neukoncila. Jinak Query1 vyhuci na uzavrenou

Z duvodu zavleceni chyb mezi operacemi, ktere by jinak mely byt
zcela samostatne a nezavisle, doporucuji pro Query1 i Query2 mit
samostatny objekt Transaction. Domnivam se, ze pokud bude
aplikace s 10 Query a jen jedinou spolecnou IBTransaction, casem
programator zapomene (zejmena az se po roce jine prace vrati k
editaci tohoto programu), ze zavrenim transakce ve skutecnosti
ovlivnil i uplne jine casti programu, nez si myslel. Nehlede na to, ze
muze byt rozumne transakce pokryvajici jen selecty nastavit jen
pro cteni, zatimco transakce pro update apod. asi ne.

David Lebeda

simulator klavesnice

[*] Pavel Gazda <Pavel.Gazda(zv)seznam(tec)cz> - 9.4.2001 07:28:41

Nesledoval jsem tento problem, tak me nabijte pokud uz to tu bylo.

Ja bych se asi podival na napojeni (hook) na Windows. Priklad je v
"Mistrovstvi v Delphi 3".

Pavel.Gazda(zv)seznam(tec)cz

Zamceny Paradox

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 9.4.2001 07:34:43

----- Puvodn� zpr�va -----
Od: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odesl�no: 7. dubna 2001 12:36
Predmet: Re: Zamceny Paradox

> Zdravim te, vyplnuj subjekt.
priste se polepsim

> No potes. S takovouhle strukturou a rezimem prace zacni docela
> vazne uvazovat o SQL databazi. Usetris si dost prace a nervu.

Vazne se na tom pracuje, ale do te doby to musi u zakazniku pracovat tak jak
to je

> Patrne ti po nejakem padu zustaly viset zamky v *.lck souborech.
> Ukonci vsechna pripojeni k databazi a tyto soubory vymaz. Mely
> by byt v adresari s databazi.

Jenze tohle nemuzu radit zakaznikovy.

Premyslel jsem i o ALTER TABLE, ale muselo by byt generovane a urcite to
zase prinese jine potize.

Nemoznost smazat adresar v NT

[*] Zden�k Brej�a <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 9.4.2001 07:57:15

Hi,
v programu mam akci, ktera vytvori 2urovnovou adresarovou strukturu, prenese
do no data z jineho adresare a tento smaze. Ale na NT se nesmaze, respektive
smazou se soubory a adresar zustane. Podari se ho smazat az pozdeji, takze
pravama to neni.

vi o tom nekdo neco?

Brejsa

OT : Excel a heslo

[*] Lasevic, Martin <MLasevic(zv)ratiopharm(tec)cz> - 9.4.2001 08:09:04

Zdravim, vim, ze existuje univerzalni heslo na paradoxi tabulky. Ale ted mam
stejny problem u Excelu. Mam zamcene bunky, clovek, ktery tvorit dany sheet
u nas jiz nepracuje a neni na nej kontakt a potrebuju upravit nektere funkce
v bunkach.

Nevite, nekdo, jak na to?

ing. Martin Lasevic
Software Specialist
Tel.: +420-2-51 02 11 30, +420-602-298 904
Fax: +420-2-51 02 11 23
mailto:mlasevic(zv)ratiopharm(tec)cz

freeware

[*] Lasevic, Martin <MLasevic(zv)ratiopharm(tec)cz> - 9.4.2001 08:12:04

Ahoj,

pravne by to asi bylo v poradku, ale mohl by si kvuli tomu letet na hodinu,
pokud firma detailne dodrzuje pravidlo, ze firemni veci nesmis pouzivat pro
soukrome ucely bez jejiho souhlasu.

> ing. Martin Lasevic
> Software Specialist
> Tel.: +420-2-51 02 11 30, +420-602-298 904
> Fax: +420-2-51 02 11 23

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 9.4.2001 08:28:20

Ahoj

Zalezi asi i na tom, kdo je Vasim zakaznikem. Pokud mate zakazniku pet a
kazdy Vam da rocne vydelat milion, tak je pochopitelne, ze asi detailne
znate jeho HW i potreby a muzete sit SW na miru kazdeho z nich - vzit v
potaz velikost jejich disku, pameti, OS atp.. Pokud ale treba delam
obezny SW na zarizeni dle technicke dokumentace, nikdy jsem zarizeni
nevidel a ocekavam ze si to z Internetu stahne tisic ucastniku, tak ten
SW musi byt nutne napsany jinak, s ohledem na nejmensiho mozneho
jmenovatele OS (pokud delam pod Win32 tak asi je to W95). A abych se
vyhnul problemum update systemu u (anonymniho) zakaznika (byt by mel
upgradovat jen treba comctrl32), tak se musim vyhnout pouzivani urcitych
prvku, komponent a metod. To je obecne problem SW, ktery je urcen pro
siroke spektrum anonymnich uzivatelu, kteri opravdu nerozumi tomu, co a
jak si nastavit v systemu, upgradovat, atp. Optimalizace s tim jde ruku
v ruce. pokud pouziji komponenty tretich stran, kod vzdycky nejak
nabobtna, i kdyz to momentalne vyresi mou situaci (a treba v blizke
budoucnosti zjistim, ze z te komponenty mohu pouzit jen jednu proceduru
:-o ).
Z vlastni zkusenosti vim, ze pokud si stahnu SW, ktery se po instalaci
(nebo prostem spusteni) nechova dobre, tak uz se k nemu nikdy nevratim.
Pokud by tohle byl ale problem mych zakazniku, tak bych asi byl v ...

Pokud ale apriori vyloucim nekoho, kdo ma sice jen 486 a 200MB disk (ale
ma tam alespon W95) tak si ale pak budu rikat, ze jsem spatny obchodnik
a nenabidnul jsem uzivateli reseni, ktere by ocekaval a ktere je jiste v
me moci.> -----Original Message-----

[*] Fiala Milan <Milan.Fiala(zv)pvt(tec)cz> - 9.4.2001 08:32:37

Ahoj,

> Potrebujem spracovat databazu, co je uz vytvorena, a skoro pre vsetky
> tabulky by som rada pridala timestamp a updated_by. Lenze

Pokud vsechna tabulky vlastni = vytvoril jeden uzivatel, tak to muzes udelat
tak, ze se pod nim prihlasis a dotazem:

SELECT 'alter table '||table_name||' add timestamp date;' FROM user_tables;

timto vygenerujes skript, ktery po spusteni prida do _VSECH_ uzivatelovych
tabulek = uzivatel, ktery je prihlasem a ktery soucasne tabulky vytvarel
(!), sloupec timestamp.

Pokud sloupec potrebujes pridat pouze nekterym tabulkam, tak v SELECT-u v
klazuli WHERE muzes vyber tabulek omezit - napr:

WHERE table_name like 'prefix_%'

vybere jen tabulky, jejichz jmeno zacina zvolenym prefixem.
Milan

Synapse & RTF

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 9.4.2001 09:00:49

> [...]
> prave pouzivat Content-Disposition. Napriklad RFC 1521 (a aby nebylo
> mozno polemizovat i RFC 2046) ve vykladu Content-Type rika:

Ano, to mas pravdu. Jenze tohle mohou splnovat jen nejnovejsi postovni
klienti. Proto je praxe takova, ze v zajmu maximalni kompatibility i kdyz
pouzivas content-disposition hlavicku k urceni jmena prilohy, tak tak ci
tak pouzijes plnou hlavicku 'content-type'.

> [...]
> (inline)
> jak myslis. Jak tedy pripojis ke zprave JPG obrazek, ktery se ma/nema

vec je strasne jednoducha... NIDY NIC TAKOVEHO NECHCI. Kdyz mam
ke zprave prilozeny JPG obrazek, tak chci to byt ja, jako uzivatel, abych
si rozhodoval o tom, jestli se obrazek ukaze nebo ne. A toto moje
rozhodnuti je zcela nezavisle na tom, jestli je obrazek oznaceny jako
inline ci jako attachment.

Z me strany, tedy ze strany uzivatele, cokoliv putuje jako priloha dopisu,
je pouze a prave jen priloha dopisu. JA mam byt ten, kdo rozhoduje o
tom, co se s tou prilohou stane. At uz je oznacena jak chce, ja si nekdy
chci obrazek jen prohlednout a jindy jej chci ulozit na disk. A tyto moje
potreby jsou zcela nezavisle na tom, co si mysli odesilatel.

Vsechny tyhle piskuntalie o tom, ze program neco nekdy iniciativne
provede za mne, jsou prave podhoubi pro vsechny ty e-mail viry, ktere se
strasne rozmohly. (A to diky tomu, ze homada lidi pouziva ten debilni
outlook.)

Co se stane, kdyz jako inline oznacim prilohu, jejiz ukazani muze byt
destruktivni? (nejaky zakerny HTML, co VBS skript?) Je postovni klient
tak tupy, ze jej suse spusti, aby jej ukazal??? Doufam ze ne. Kdyz ale
ne, tak proc najednou potovni klient, jindy tak dbajici na ono 'inline'
najednou toto ignoroval? Proc ma byt program ten, kdo rozhoduje
SVEVOLNE o tom, kdy se teda drzi a kdy nedrzi toho co je v mailu
napsano? Pak je totiz chovani programu zcela nepredvidatelne, a to je
spatne!

Spravne to ma byt totiz podle mne tak, ze postovni program vzdy
nabidne prilohu k ulozeni, a teprve kdyz ji umi zobrazit, tak at nabidne i
jeji zobrazeni. (ale jen nabidne.. ne ze ji sam rovnou ukaze!) Na to ale
zadne 'inline' nepotrebujes. A takhle se podle mne maji postovni klienti
chovat. (A nastesti ten, co pouzivam, se tako chova.) :-)

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

Delphi & OLE

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 9.4.2001 09:16:09

Pekne DEMO i popis je v "Mistrovstvi v Delphi 3". Mne fungoval v D4.

[...]

[*] "Fait Ji��, ml." <fait(zv)jakl(tec)cz> - 9.4.2001 09:20:05

Vim ze to je asi prehnane, ale pokud jde o zaheslovana data v paradoxu
tak je
pozadavek na univerzalni heslo O.K. (data vetsinou neporizuje autor),
ale
pokud jde o pozadavek na heslo ktere zpristupni v podstate zdrojovy kod
tak
jde podle mne o pozadavek na CRACK.

Jiri Fait.

OT : Excel a heslo

[*] M�ra Tom� <tmara(zv)itsys(tec)cz> - 9.4.2001 09:27:04

Existuye spousta lamadel hesel na dokumenty ve Wordu i Excelu... odkaz
posilam na Vasi adresu...

[...]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 9.4.2001 09:33:43

> [...]
> pouzivas content-disposition hlavicku k urceni jmena prilohy, tak tak ci
> tak pouzijes plnou hlavicku 'content-type'.

to je snad samozrejmy

> vec je strasne jednoducha... NIDY NIC TAKOVEHO NECHCI.

no svet kolem nas neni zaplnen klonovanymi Gebauery :-)

> [...]
> chci obrazek jen prohlednout a jindy jej chci ulozit na disk. A tyto moje
> potreby jsou zcela nezavisle na tom, co si mysli odesilatel.

To je sice fakt a ja mam taky radsi vse pod kontrolou, ale to nic nemeni na
tom ze RFC inline podporu deklaruje.

> [...]
> zadne 'inline' nepotrebujes. A takhle se podle mne maji postovni klienti
> chovat. (A nastesti ten, co pouzivam, se tako chova.) :-)

PS - RFC povoluje (viz definice Content-Type) jeste zajimavejsi veci. Jde
napriklad o partial messages - zprava je poslana jako sled kratsich zprav a
postovni klient je ma poskladat automaticky do jedne zpravy (nevim zda tohle
bezni postovni klienti podporuji - pokud ano pak by se nektere typy AV
ochrany (kontroly na MTA) daly lehce osalit rozdelenim viru na vice kousku.
Dale definuje tzv externi zpravy - zpravy jejich telo, je umisteno mimo
vlastni zpravu (napriklad na WWW, FTP serveru...)

D> Toman

uz OT: Maly exe z Delphi - korekce uses

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 9.4.2001 09:45:31

> Je otazka, ci pre uzivatela je vyhodnejsie zaplatit upgrade pocitaca
> za niekolko tisic alebo optimalizovany software za niekolko stotisic.

u programu za stovky tisic asi uz na velikosti moc nezalezi - pravdepodobne
to stejne uz bude tak rozlezly moloch, ze nejake setreni na kodu se nejak
vyznamne opticky neprojevi. Navic za tu cenu by mozna uzivateli pripadlo
trosku podivne, kdyby dostal jednu poloprazdnou 3.5" disketu misto
naslapaneho CDcka :-)

Bavime se (resp. ja mel na mysli) aplikace, ktere jsou urcene pro siroky
okruh uzivatelu, ktere jsou sirene pomozi internetu a pouzivaji je (a
stahuji) tisicovky lidi.

Klasickym pripadem spatne napsane a rozsirene aplikace je pro mne ICQ.
Autori se neumeli vcas zarazit a tak podporuje desitky nesmyslnych funkci a
zrejme je jeste dost neefektivne napsane (castecne to obchazeji pouzitim MS
knihoven na praci s grafikou - coz ale v dusledku znamena, ze stejne vetsina
lidi stahuje veliky balik, ktery obsahuje i tu vizualni knihovnu). Nemohu se
zbavit pocitu, ze vsechny potrebne funkce v ICQ implementovane by bylo mozne
nacpat do programu, ktery by nyl kratsi (se vsim vsudy, bez pakovani) nez
1MB

D> Toman

SOAP - PureSOAP

byla tu diskuse o SOAPu - zkousel jste nebo pouzivate nekdo subj ?????

NTLM autorizace

[*] tomas.kminek(zv)post(tec)cz - 9.4.2001 09:58:50

Ahoj
Nedelal jste nekdo HTTP klienta, ktery umi NTLM Challenge/Response?
Prohledanim webu, MSDN jsem pochopil teorii -> 2 dalsi pozadavky s danou strukturou pri neprerusenem spojeni.
Chtel bych na naplneni tech struktur nejake API fce. Pry nejake maji byt v LanManageru. Stahl jsem si konverzi od P.Vonese, ale porad nevim ty funkce. Teda jestli nejake jsou nebo jestli nejsou jinde?

Tom

PS: bez pouziti WinInet API

Zamceny Paradox

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 9.4.2001 10:06:02

On 9 Apr 2001, at 7:34, Zdenek Brejsa wrote:

> Jenze tohle nemuzu radit zakaznikovy.

Muzes. :-)

> Premyslel jsem i o ALTER TABLE, ale muselo by byt generovane a urcite
> to zase prinese jine potize.

Jestli ti zustaly viset zamky, pak ti zadne takove uhybne manevry
nepomohou. V takovem pripade je lepsi budto zakaznikovi rict, at
ty soubory vymazne, nebo to zkus pri startu programu, jeste nez si
otevres databazi.

Vyhledavani v sestavach

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 9.4.2001 10:10:14

zdravim,
mate nekdo nejaky napad, jak prohledavat v sestavach vytvorenych v Quick
REportu??? Diky za kazdou ideu.

S pozdravem

KER

OT : Excel a heslo

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 9.4.2001 10:28:56

Doufam, ze me admin za tohle nevylouci. Predpokladam, ze to potrebujes
skutecne pro firemni dokument.

AdvancedZipPassword Recovery. nenech se zmast nazvem, slouzi i pro
soubory Office.

9.4.2001 Lasevic, Martin:
> [...]

> ing. Martin Lasevic
> Software Specialist
> Tel.: +420-2-51 02 11 30, +420-602-298 904

[*] Ren� Otisk - 9.4.2001 10:34:06

Uz jsem zazil pripad, kdy firma se nepohodla se sekretarkou, a ta jim vse
zaheslovala, takze veci (cracku) neznali majitele meli boule na hlave co s
tim... Pomohl crack. Tim neospravedlnuji crack, ale nekdy jsou proste
situace...

Sroub

> [...]

ale
pokud jde o pozadavek na heslo ktere zpristupni v podstate zdrojovy kod

WinSocket Error

[*] Petr Vale� <delphipetr(zv)infoware(tec)cz> - 9.4.2001 10:34:44

Ahoj,

mam CB 4.0 Enterprise + Windows 98 ME.

Problem:

Pri provozu programu jenz pouziva Socket ( komponenta TClientSocket ) se obcas stava, ze program vyhodi chybovou hlasku "WinSocket Error" a prerusi se spojeni. Ovsem byl jsem upozornen, ze se tak stava pouze v prostredi Windows ME, jinde to pry funguje. Jelikoz je nemam, nemohu to ani pripadne odladit. Nemate prosim s timto nekdo zkusenosti.

Diky moc.

Petr.

Oracle a commit

[*] Karel Hudan <KarelH(zv)cashreform(tec)cz> - 9.4.2001 10:59:23

Dobry den.

Narazil jsem na zajimavy problem, ktery bych rad predlozil.

Kdyz se pripojim k databazi Oracle (8.1.6.0, client taktez verze 8) pomoci
SQLORA8.DLL a otevru si dve aplikace, zmeny z jedne nevidim v druhe, dokud
tu prvni neuzavru ci nedam "commit". Pokud pouziji starsi a doted vyuzivanou
SQLORA32.DLL, jsou zmeny videt ihned po ulozeni vety, tedy predpokladam, ze
po "postu" je volan automaticky zminovany "commit".

Paradox->Pokud v jedne aplikaci pouzivam vice TDatabase komponent, nevi
vzajemne o zmenach, ktere byly provedeny, coz je very fany. :-)

Na druhou stranu, pokud pouziji SQLORA32.DLL, zmenim data v tabulce a dam
Post a pote opet zmenim data a pokusim se o post, hlasi mi Oracle "chybny
ROWID". Tato chyba se projevuje i SQL Exploreru.

A ted by me zajimalo, co mam delat, kdyz mam hafo aplikaci, ktere jsou
napsane v dobe stare knihovny a ted chci prejit na nove "vymozenosti"
Oracle8 (doted Oracle7).

Dekuji predem za kazdou odpoved.

KarelH

MSSQL + Corrupted database

[*] bigzero(zv)post(tec)cz - 9.4.2001 11:07:44

Pouzivame D5 Pro + ADONIS + MSDE7 SP2 a jiz nekolikrat (6x v letosnim roce na 50 instalacich, SQL server vzdy bezi na W2000 CZ Pro vesmes SP1) doslo k poskozeni DB (DBCC found X consistency errors ...). Mate s tim nekdo jakekoliv zkusenosti ? Nejde mi o to jak to opravit, ale spis z jakych pricin k tomuto muze vubec dojit.

Podle meho zamestnavatele je to jen moje chyba a muj problem (DB musim opravit pres noc a nejradeji by mi strhnul i penize za projety benzin ...).

Podle meho nazoru ale integritu DB muzu svoji pripadnou chybou v programu dost tezko ovlivnit. Nebo skutecne existuji nejake prikazy, ktere by to mohly zpusobovat ?

Diky za jakekoliv nakopnuti

Honza

WinSocket Error

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 9.4.2001 12:01:39

> [...]
Windows ME, jinde to pry >funguje. Jelikoz je nemam, nemohu to ani pripadne
odladit. Nemate prosim s timto nekdo zkusenosti.

je treba uvest alespon kod te chyby (100xx). Jinak je pokus o reseni jen
hadani z kristalove koule.

Doporucuju vyrobit nejakou "debug" verzi aplikace, ktera bude logovat
informace o prubehu spojeni (asi bude treba sahnout do zdrojaku komponenty)

D. Toman

MSSQL + Corrupted database

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 9.4.2001 12:05:40

> [...]
> s tim nekdo jakekoliv zkusenosti ? Nejde mi o to jak to opravit, ale
> spis z jakych pricin k tomuto muze vubec dojit.

U nas se to stalo jen jednou (na MSSQL7). Protoze nekdy pred tim
byl vypadek proudu, mame nijak nepotvrzenou hypotezu, ze to bylo
tim.

V kazdem pripade souhlasim s tim, ze poskozeni konzistence
databaze je neco, co by nastat nemelo a MSSQL7 se take chlubi
tim, ze ma opatreni proti naboreni konzistence dat i v techto
pripadech, takze nevim, co si o tom mam myslet.

David Lebeda

OpenDialog

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 09.4.2001 12:15:38

Zdravim programatorskou obec!
Jak zjistim v SaveDialogu, jako jaky typ souboru to chce uzivatel ulozit? (Jestli vybral priponu 'ico' nebo 'bmp', dle toho pak ke jmenu priradit priponu). Dale by mne zajimalo, zda se lze nejakym zpusobem napojit na picture v TSavePictureDialog a strcit tam uz pri otvirani nejaky obrazek? Dik.
M&B

freeware

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 9.4.2001 12:25:03

On 9 Apr 2001, at 6:54, Valenta Patrik wrote:

> [...]
> MySQL, a chctel bych do dat ke stazeni na web jako free. Delphi jsou
> ale registrovane na firmu. Je to pravne v poradku ? Knihovny pro

Ja to vidim tak, ze knihovny jsou v tomto pripade majetkem firmy
(resp. ma k nim dispozicni prava). Mel bys mit tedy (urcite
pisemny) souhlas zamestnavatele.

Tvorba helpu

[*] "Milan Skalsk�" - 9.4.2001 10:42:34

Pouzivam HelpExpress, je velice jednoduchej na tvorbu a lze v n�m i pracovat
s kontextem bez pot�eby instalovat n�jake ActiveX ci neco jineho.>>pravdepodobne nejlepsi by bylo pouzit HTML Help WorkShop od MS. Napovedu
> [...]
>Tomas Rosa
>Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
>Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net

=============
Milan
Delphi beginner
Delphi 3, W98

MSSQL + Corrupted database

[*] ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)email(tec)cz> - 9.4.2001 12:45:59

Pouze mne napada, ze k nekonzistenci dat by mohlo dojit, pokud by
doslo k soubeznemu neosetrenemu pristupu dvou lidi naraz (tzv. spinave
cteni i zapis), ale defaultne to SQL nema nastavene. Dalsi pricinou by
mohlo byt pole s automaticky generovanou hodnotou (identity), na ktere
se pak navazujes z jine tabulky (myslim, ze existuje moznost na
pregenerovani takoveho pole a pak by se ztratila navaznost).
Jsem ale bohuzel presvedcen, ze jsou to blbosti a neni to asi to, co
hledas, ale chtel jsi jakekoliv nakopnuti :-(
Take si nejsem jist, jestli ta chyba, kterou SQL hlasi je stejna,
kterou se tu snazim ja pospat.

Preji Ti, abys to brzo vyresil.

mailto:zilinec(zv)email(tec)cz

09.04.2001 bigzero(zv)post(tec)cz:
> [...]

> Podle meho nazoru ale integritu DB muzu svoji pripadnou chybou v programu dost tezko ovlivnit. Nebo skutecne existuji nejake prikazy, ktere by to mohly zpusobovat ?

Zamceny Paradox

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ> - 9.4.2001 12:49:03

A je to bezne. Pouzivame dosovy program, ktery vyuziva paradox tabulky na
siti.
Ve chvily, kdy s timto programem pracovalo cca 40 uzivatelu soucasne tak to
proste ty zamky nezvladaly. A dodavatel jenom rekl. No to musite smazat ty
soubory *.lck a nic vic. Takze je to normalni praxe.

A zakazniku starej se.

S pozdravem
Michal PEPR Pesek
http://www.peprsoft(tec)cz

Dataset pro Pervasive 2000

[*] Pavel Gazda <Pavel.Gazda(zv)seznam(tec)cz> - 9.4.2001 13:20:27

Zdravim vsechny a mam prosbu.

Chci udelat co nejjednoduseji komponentu pro napojeni Delphi na Pervasive
2000.
Funkce pro praci s Pervasivem mam (otevrit, zavrit, dalsi zaznam, ....).

A ted dotaz.

Muze mi nekdo poradit, jak postupovat, co si vzit za vzor, atd ?
Nebo nedelal to uz nekdo ? ;-)
A nebo nechce nekdo spolupracovat ?

Delam neco jineho a delphi mam jen jako konicek

Diky za kazdou pomoc

pavel.gazda(zv)seznam(tec)cz

uz OT: Maly exe z Delphi - korekce uses

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.4.2001 13:28:38

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> Klasickym pripadem spatne napsane a rozsirene aplikace je pro mne ICQ.
> Autori se neumeli vcas zarazit a tak podporuje desitky nesmyslnych funkci a

Ahoj,

to je trochu jinak. Ty nesmyslne funkce tam byly pridany po te, co to koupil
AOL ;-)

Petr Vones, amatersky programator

Thready a DB

[*] Radim Hampel <hampel(zv)ecommerce(tec)cz> - 9.4.2001 13:45:11

Zdravim,
pri pousteni programu pouzivam pro urychleni startu thread, ktery cosi
nacita z DB. Vse funguje OK, jen pri predcasnem ukoncovani threadu NEKDY
vyskoci vyjimecka a ja nevim proc. Normalne obsluhuju metody Terminate i
Destroy, z nich volam PostMessage(Formular.Handle, wm_User,
Self.ThreadID, 0); tu message chytam v hlavnim okne a obsluhuju.
Teoreticky vse by melo fungovat OK. Jenze vzdycky tak po 20 spustenich a
ukoncenich threadu to nekde spadne. Mate s tim nekdo zkusenost?

Dekuji za radu.

Radim

Internal error U1158

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.4.2001 13:47:16

From: <bigzero(zv)post(tec)cz>
> [...]
> tak to projde dal a skonci to az na miste, kde se vyskytuje objekt z
> vyhozeneho unitu (co uz je asi normalni ;-) ).

jedna se o interni chybu prekladace. Je mozne tu chybu nejak izolovat aby se
to projevilo s co nejmensim poctem unitu ? Pokud ano tak mi to prosim posli.

Seznam internich chyb:
http://ww6.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=14778
B : debugger
BC : debugger
BR : browser
C : codegen
CM : command line version of the compiler
D : parser
DB : debugger
DBG: debug info output
DM : IDE version of the compiler
E : parser
EO : debugger/evaluator
FN : filename / pathname parsing
GH : HPP generator
I : code generator
IN : inspectors
L : linker
LI : BPI file writing
LO : object file loading
M : memory allocation
MA : name mangling
MB : multi-byte (MBCS) support
O : object (OMF) file handling
P : package managment
R : resource writing
S : scanner
ST : standard procedure handling
SY : symbol table
T : code generator
TI : RTTI generator
U : parser
UD : IDE version of the compiler
UI : error handling
URW: DCU reading/writing
W : Object file (OMF) writing
X : code generator

Petr Vones, amatersky programator

Tisk PubStrGrid

[*] Valenta Patrik <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 9.4.2001 13:49:11

Nemam moc casu a potrebuji nejak elegantne vytisknout obsah (Pub)StringGridu
vcetne delicich car, fontu a barev. neresil uz to nekdo ?
e-mail : valentapat(zv)volny(tec)cz
ICQ: 54152896

EMAIL - cisty text

[*] Bednarc�k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 9.4.2001 14:05:47

Ahoj,
poradte mi prosim, jak z emailove zpravy dostat pouze cisty text zpravy,
pripadne Predmet.
Dik

SetFocus handler

[*] Pavel K�ehula <pavel.krehula(zv)nlm(tec)cz> - 9.4.2001 14:07:29

Zdravicko,

potreboval bych udelat handler, ktery by reagoval na setfocus
jakekoliv komponenty na formulari, nevite jestli existuje nejaka
zprava, ktera by se dala odchytit?

Pavel Krehula

NewLink, s.r.o. pavel.krehula(zv)nlm(tec)cz
Hradni 4 tel. +420 501 456059
Boskovice http://www.newlink(tec)cz