Export BMP do RTF suboru.

potrebujem vlozit BMP obrazok do RTF suboru,
ma s tym niekto skusenosti?

Vlkovic

Oracle a commit

[*] Martin.Chaloupka(zv)bbdo-interone.de - 9.4.2001 14:11:58

> [...]
>
> Narazil jsem na zajimavy problem, ktery bych rad predlozil.
>
> Kdyz se pripojim k databazi Oracle (8.1.6.0, client taktez verze 8)
> pomoci SQLORA8.DLL a otevru si dve aplikace, zmeny z jedne nevidim v
> druhe, dokud tu prvni neuzavru ci nedam "commit". Pokud pouziji starsi
> a doted vyuzivanou SQLORA32.DLL, jsou zmeny videt ihned po ulozeni
> vety, tedy predpokladam, ze po "postu" je volan automaticky zminovany
> "commit".
>
> A ted by me zajimalo, co mam delat, kdyz mam hafo aplikaci, ktere jsou
> napsane v dobe stare knihovny a ted chci prejit na nove "vymozenosti"
Pro novou knihovnu (presneji bude se to tykat uzivatelu, kteri se
tam prihlasuji) - Oracle umoznuje nastavit pres 'alter session set
autocommit on'.
Pokud chcete zachovat tuto starou funkcnost, bude treba nastavit
tuto vlastnost pro daneho uzivatele (ted Vam z hlavy nereknu, jak
se to dela, ale zkuste se mrknout do dokumentace na create user,
create session + vlastnost autocommit).
Ale pozor, aby se Vam to nevymstilo pri nejakych upravach
databaze, ktere delate rucne.

> Dekuji predem za kazdou odpoved.
>
> KarelH

S pozdravem Martin Chaloupka

uz OT: Maly exe z Delphi - korekce uses

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 9.4.2001 14:18:21

On 9 Apr 2001, at 8:28, Bene# Jaroslav wrote:

> [...] Pokud ale
> treba delam obezny SW na zarizeni dle technicke dokumentace, nikdy
> jsem zarizeni nevidel a ocekavam ze si to z Internetu stahne tisic
> ucastniku, tak ten SW musi byt nutne napsany jinak, s ohledem na
> nejmensiho mozneho jmenovatele OS (pokud delam pod Win32 tak asi je to
> W95). [...]
>
> P.S.
> Pokud ale apriori vyloucim nekoho, kdo ma sice jen 486 a 200MB disk
> (ale ma tam alespon W95) tak si ale pak budu rikat, ze jsem spatny
> obchodnik a nenabidnul jsem uzivateli reseni, ktere by ocekaval a
> [...]

Tohle se resi tak, ze se vypise minimalni konfigurace, na ktere to
lze provozovat. Priklad Lokalizatoru 5 - vyzaduji pritomnost COM a
nejmene 32 MB RAM. Stara plechovka s W95 nemusi mit
nainstalovany ani COM, ani dost pameti. Je mi to lito, ale takovy
uzivatel si ani neskrtne. Kdybych mel jit opravdu po minimalnim
moznem jmenovateli (tedy stara instalace W95 bez COM), nikdy
bych Lokalizator 5 nezacal psat, prestoze by to bylo v me moci.

Podlezat pod hranici rozumnych moznosti se nemusi vyplatit.
Prikladem budiz databazovy program. Jestlize ho postavim nad
SQL databazi (MSDE, IB ci co ja vim), pak uzivatel musi mit urcite
minimalni vybaveni. Jestlize ho nema a prizpusobit se nechce,
mohu se rozhodnout takto:
1. Vykaslu se na nej.
2. Podlezu rozumne pozadavky a kvuli nemu udelam variantu nad
Paradoxem.

Zvolim-li bod 2, jsem spatnym obchodnikem, protoze namisto
abych zakaznika presvedcil o nutnosti upgradovat, poustim se do
nebezpecnych dobrodruzstvi.

Takze bude-li muj skvely program volne ke stazeni, pak ma uzivatel
se starym krapem dve moznosti:
1. muj program je tak skvely, ze se mu upgrade vyplati,
2. muj program neni tak skvely jako jeho krap nebo ho nepotrebuje,
takze se na to vykasle.

WebViewer

[*] daniel.hrna(zv)sme(tec)cz - 9.4.2001 14:24:06

Pouzivam tisk pres WebViewer.
Mam v cyklu nacitanou databazi na formular (jsou to otazky: Otazka, odpovedi
a) b) c) ), Nacteni funguje v poradku, jenom mi vadi, ze pri tisku mi to
rozdeli otazku od odpovedi na jinem liste.
Je to neco jako test autoskoly.

Ale nevim jak dosahnout celistvosti otazky a 3-odpovedi. Pokud by nejaka
funkce zjistila, ze se nevleze cela otazka i s 3-odpodmi na stranku, mela by
tuto otazku tisknout jiz celou na dalsi stranku i s tema odpovedma.

Mam D5Pro.

Prosim, jak toto resit, nemate nekdo nejakou komponentu?
Prosim o zaslani odpovedi tez na e-mail: drak5919(zv)seznam(tec)cz

Moc dik.

Dan

Zistenie nazvu suboru.

[*] kinekus <kinekus(zv)nextra.sk> - 9.4.2001 14:30:29

D4,W98

Ako zistim ci konkretny adresar obsahuje nejake subory a ako sa volaju ?

Dakujem
Fabik

komponenty WDE pre Winbase602

[*] iturcan(zv)gamo.sk - 9.4.2001 14:30:46

Zdravim priaznivcov Delphi

K dispozicii je nova podstatne vylepsena verzia komponent WDE pre pristup k
databazovemu servru Winbase.

Viac informacii najdete na strankach WDE

www.software602(tec)cz\wde

alebo aj na novej stranke

www.software602.sk\wde

Pripadne blizsie otazky rad zodpoviem

S pozdravom

Ivan Turcan

EMAIL - cisty text

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 9.4.2001 14:34:03

> Ahoj,
> poradte mi prosim, jak z emailove zpravy dostat pouze cisty text zpravy,
> pripadne Predmet.

vse zavisi na tom v jakem tvaru mas tu zpravu nactenou. Pokud ji mas v
nativnim tvaru pak:
- Subject:
je polozka v hlavicce. Cili staci nacist z hlavicky prislusny
radek(radky) a pripadne jej prevest z kodovaneho tvaru do textu s
diakritikou (RFC 1342, pokud se nepletu)
- telo zpravy
to uz je horsi - musis se naucit rozparsovat zpravu na prvocinitele.

D. Toman

StrToInt

[*] prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz - 9.4.2001 14:37:20

Uz se tu kdysi neco podobneho objevilo, ale nemuzu to najit.
Mam nejakou takovou fci:

var
s: string;
i: Integer;
begin
i := StrToInt(s);

Potrebuju zjistit, jsou-li v 's' i jine znaky nez cislice, nevite nekdo jak
na to ...

RTF -> HTML

Nevite nekdo o unite, ktera umi prevod z RTF do HTML.

StrToInt

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 9.4.2001 14:42:17

pomoci val

From: "Zden�k Brej#a" <prog(zv)hjsoft(tec)cz>
> Kde se daji sehnat FreeIBComponents? (www.interbase.com to neni)

Napr. www.ibphoenix.com sekce Downloads / Contributed

Jiri Binder

StrToInt

[*] Radek Secka <sejda(zv)centrum(tec)cz> - 9.4.2001 15:30:27

Zkus se podivat do helpu na vyjimky (exceptions). Pokud tam jou i jine znaky
nez cislice ja vyvolana vyjimka.

Nebo pouzij proceduru Val.

> [...]
> begin
> i := StrToInt(s);
>
> Potrebuju zjistit, jsou-li v 's' i jine znaky nez cislice, nevite nekdo

StrToInt

[*] Milan Tomes <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 9.4.2001 15:34:23

Napr:

StrToInt(s)
except
on E:EConvertError do
showmessage('Chyba - Cislo nema spravny format');

Zistenie nazvu suboru.

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 9.4.2001 15:37:32

Podivej se na funkce FindFirst a FindNext

From: "Radek Se�ka" <sejda(zv)centrum(tec)cz>
> No jo, aj mel spise na mysli neco, co je FREE (protoze zrovna nejaky ten
1000,- navic nemam). Vim neco je i v Delphi v kostce.

Ahoj.

Zkus se podivat na http://www.marcocantu.com, tam mozna najdes neco ke
stazeni.

Ludek

MDIChild a visible

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.4.2001 04:34:03

From: "Tomas Bradle" <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz>
> [...]
> nastavi i visible:=true ? Ma to nejake logicke opodstatneni nebo si tvurce

toto chovani je implicitne dano tim jak MS kdysi navrhl MDI rozrhani.

Petr Vones, amatersky programator

SetFocus handler

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.4.2001 04:35:56

From: "Pavel K�ehula" <pavel.krehula(zv)nlm(tec)cz>
> potreboval bych udelat handler, ktery by reagoval na setfocus
> jakekoliv komponenty na formulari, nevite jestli existuje nejaka
> zprava, ktera by se dala odchytit?

Ahoj,

Screen.OnActiveControlChange

Petr Vones, amatersky programator

Thready a DB

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.4.2001 04:37:43

From: "Radim Hampel" <hampel(zv)ecommerce(tec)cz>
> pri pousteni programu pouzivam pro urychleni startu thread, ktery cosi
> nacita z DB. Vse funguje OK, jen pri predcasnem ukoncovani threadu NEKDY
> vyskoci vyjimecka a ja nevim proc. Normalne obsluhuju metody Terminate i

Ahoj,

to je prilis obecne popsane. Jak k te databazi pristupujes ? Pokud pomoci DBE
tak musis mit pro kazdy thread zvlast Session, viz BkQuery priklad v Delphi.

Petr Vones, amatersky programator

Nekolik problemu v Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.4.2001 04:40:46

From: <delphiforum(zv)centrum(tec)cz>
> Prvni je, ze mam ve Formu komponentu TWebBrowser a potrebuju
> poslat prikay, aby zkopiroval oznaceny text do schranky.

Ahoj,

podivej se na BorChatClient, tam je to vyresene:
http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=15754

Petr Vones, amatersky programator

TOpenDialog

[*] Radek Janka <radek.janka(zv)ipsystem(tec)cz> - 10.4.2001 06:28:10

nekde v Optionech toho OpenDialogu se d� nastavit neco jako "multiple files"
(pisu z hlavy musel bych sednout k pocitaci s Delphima) a pak staci nastavit
Filetype "*.txt" a vybrat vsechny zobrazene soubory. Co se tyka tveho
predchoziho dotazu na pripojeni obrazku do Open dialogu, v Delphi 5 (nevim
jestli i drive, znam jenom verze 2 a 5) je TOpenImage dialog ktery obsahuje
i nahled vybran�ho souboru.

> [...]
> "txt")? Nebo vsechny soubory z jednoho adresare, ci jen ten adresar?
> Prijde mi, ze to TOpenDialog, neumi. :-( Diky

MSSQL + Corrupted database

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 10.4.2001 07:06:06

> Pouzivame D5 Pro + ADONIS + MSDE7 SP2 a jiz nekolikrat (6x v

V kazdem pripade je asi uzitecne pouzivat vzdy nejaktualnejsi SP, to je
dnes tusim SP3 ...

T.

Zamceny Paradox

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 10.4.2001 07:54:46

On 9 Apr 2001, at 12:49, Pesek Michal wrote:

> A je to bezne. Pouzivame dosovy program, ktery vyuziva paradox tabulky
> na siti. Ve chvily, kdy s timto programem pracovalo cca 40 uzivatelu
> soucasne tak to proste ty zamky nezvladaly. A dodavatel jenom rekl. No
> to musite smazat ty soubory *.lck a nic vic. Takze je to normalni
> praxe.

:-) Nejvetsi chybou je totiz pouziti Paradoxu pro sitove aplikace,
pres veskera bombasticka avicka, ktera Borland nacpal i k Delphi
5. Je experimentalne dokazano, ze Paradox je pro sitovy provoz
nevhodny, protoze tam mohou nastat i horsi chyby nez jen
nezvladnuti seznamu aktualnich zamku.

Potomci TForm

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 10.4.2001 07:58:02

Ahoj,

vytvoril jsem jednoducheho potomka TForm, ktery obsahuje par
public promennych, obsluhu OnKeyDown apod. Z nej jsem odvodil
dalsiho potomka, ktery obsahuje udalost OnCloseQuery. Oba
formy jsem umistil do Object repository a chtel bych z nich
odvozovat vsechny formy v me aplikaci (vybrat z Repository, inherit
from)
Jenze to nejak nefunguje. Vznikaji chybove hlasky typu
Ancestor not found. Chci-li se podivat na "prvniho" potomka
TFormu, pise, ze to nelze, protoze je otevreny decendant.
Co to znamena, resp. jak bych to mel delat spravne?

EMAIL - cisty text

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 10.4.2001 08:07:35

> [...]
> diakritikou (RFC 1342, pokud se nepletu)
> - telo zpravy
> to uz je horsi - musis se naucit rozparsovat zpravu na prvocinitele.

Vsechno toto (i vcetne prekodovavani znakovych sad...) resi moje
Synapse. ;-)

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

Synapse & RTF

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 10.4.2001 08:07:34

> [...]
> prilozeneho k mailu, pretoze na to ziadny dovod nie je.
> Na druhej strane u spustitelnych suborov take dovody su.

nepochopil si mne. treba muj postovni program ukaze text e-mailu, a pod
nim seznam vsech priloh. Staci si libovolnou prilohu vybrat tim, ze na ni
mysi tuknu... nedochazi nikde k zadnym otravnym otazkam.. ale take
nedochazi k zadnemu svevolnemu pokusu o spousteni kodu. kapisto?

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

Thready a DB

[*] Radim Hampel <hampel(zv)ecommerce(tec)cz> - 10.4.2001 08:22:30

Pristup pres ADO a jsem si jist, ze zadna zadny konflikt v DB nenastava.> pri pousteni programu pouzivam pro urychleni startu thread, ktery cosi
> [...]

pomoci DBE
tak musis mit pro kazdy thread zvlast Session, viz BkQuery priklad v

[*] prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz - 10.4.2001 8:24:12

To je velice hezke, lec nefunkcni. Jakmile se na vstupu 's' objevi cokoliv
nez ciselny retezec, tak to stejne zacne hulakat, ze tohle neni cislo ...

D4 Prof, Win98SE
>co treba takhle
>function IsNumeric(S : String) : Boolean;
>Var I : Integer;
>Begin
> Try
> Result := True;
> i := StrToInt(s);
> Except
> Result := False;
> End;
>End;

Zmena systemovych barev jen v me aplikaci

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 10.4.2001 08:36:50

Ahoj,

nevite nekdo jak udelat aby se zmenily barvy vsech prvku dle nejakeho
schematu, ale jen pro moji aplikaci - tedy aby treba rolovatka a
tlacitka,... byly ruzove, modre,... Neco jako skiny, ale jen v barvach. Lze
to jen pro moji aplikaci? Diky. S pozdravem
Tomas Rosa

------------------------=[ pinknet on every screen ]=----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net

MS SQL a create table v stored procedure

Potreboval bych ve Stored Procedure vytvorit , smazat a alterovat trvalou
table (ne temporary), ale zaboha nemuzu prijit na to, jak mam natlacit ten
nazev v parametru. Nebo je lepsi to vytvaret v delphi, ale tam zase prijdu o
transakci?

Create procedure Pokus
(zv)jmeno varchar(30) (nebo sysname?)
as

create table (zv)jmeno
(..

Nevite nekdo jak na to?

Sroub

MS SQL a create table v stored procedure

Musis na to ist takto:

exec ('create table ' + (zv)jmeno + ' (...)')

L.

cize v stor procedure vyskladat prislusny SQL prikaz a spustit ho pomocou
exec

> [...]
> (..
> )

MS SQL a create table v stored procedure

[*] Hynek Svato� <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 10.4.2001 09:04:35

> [...]
> table (ne temporary), ale zaboha nemuzu prijit na to, jak mam natlacit ten

Mrkni se na sp_executesql, to vyresi tve trapeni.> Nebo je lepsi to vytvaret v delphi, ale tam
> zase prijdu o
> transakci?

Na prikazy typu create table, drop, atd. se, myslim, nevztahuji transakce.

> Create procedure Pokus
> (zv)jmeno varchar(30) (nebo sysname?)
> as
>
> create table (zv)jmeno
> (..
> )
>
> Nevite nekdo jak na to?
>
> Sroub

Nejsem zastancem promenliveho schematu DB, pokusil bych se vyresit
zalezitost
pres pevnou strukturu relaci a vyhnout se tabulkam, ktere by mi v DB
mnozi nekontrolovane jako trpaslici ...

Keep mailing :-)
=======================
Hynek Svato#
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz
=======================

OT: Zamceny Paradox

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ> - 10.4.2001 09:16:01

Ja to vim, vy to vite, ale bohuzel je to tak a existuje jen but to ber, nebo
si sezen neco jineho.
A vzhledem k tomu, ze mate podporu a upgrate zadarmo, tak tezko sezenete. A
to vcetne supportu
vzhledem na dalsi produkty nasi firmy.

A investovat do produktu zhruba na 1/2 roku, nez se prejde na novy
nemocnicni system nema cenu.

Jedinou vyhodou je, ze to funguje i na naprostych sitkach jako jsou IBM PS2
coz jsou trochu lepsi 286 s 4mb Ramky.

S pozdravem
Michal PEPR Pesek
http://www.peprsoft(tec)cz

OT: Win2000 - WWW

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 10.4.2001 09:18:26

AHoj,
potrebuji spustis osobni WWW server na win2000 CZ.
Ale pri pokusu o spusteni mi to porad hlasi chybu 1747 - Overovaci sluzba
neni znama.
Zkousel jsem preinstalovat sitove pripojeni i samotny WWW server, ale bez
uspechu.

Nevite nekdo co s tim muze byt?
PROSIM..

Dik

Win2000 - WWW

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 10.4.2001 09:34:48

Tak jsem to rozjel.
Chtelo to nainstalovat klienta site Microsoft.
> [...]
> PROSIM..
>
> Dik

Zmena systemovych barev jen v me aplikaci

[*] Jiri Binder <j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 10.4.2001 09:42:47

From: Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> tlacitka,... byly ruzove, modre,... Neco jako skiny, ale jen v
> barvach. Lze to jen pro moji aplikaci? Diky.

Myslim, ze to jednoduse nejde, jedina moznost podle me je
pouzivat v aplikaci vlastni sady barev bez vyuziti systemovych
barev.
Jiri Binder

Export BMP do RTF

potrebujem vlozit BMP obrazok do RTF suboru,
ma s tym niekto skusenosti?
Chcem do dokumentu v RTF formate na urcitu
poziciu vlozit bitmapovy obrazok (nie cez OLE).
Neviete ako na to?

Vlkovic

Zmena systemovych barev jen v me aplikaci

[*] Radim Hampel <hampel(zv)ecommerce(tec)cz> - 10.4.2001 10:04:04

Jde jenom menit barvu vsech aktivnich prvku, odchytavat
OnActiveControlChange a tam to menit. Nesmi se zapomenout potom pri
odchodu z prvku vratit barvu na puvodni.

Radim Hampel

>Myslim, ze to jednoduse nejde, jedina moznost podle me je
>pouzivat v aplikaci vlastni sady barev bez vyuziti systemovych
>barev.
Jiri Binder

Tooltip expression evaluation

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 10.4.2001 10:05:58

Ahoj,

pocas ladenia (Delphi3) mozem vidiet hodnoty "variables" a "object
properties", ked nad nim zastavim kurzor mysi (Environment options:
%subject%). Ak ale takyto objekt, alebo record pouzijem v konstrukcii with
objekt do begin ... end, hodnoty property alebo clenov recordu sa
nezobrazia, ani v Evaluate/Modify dialogu. Je nejaka moznost ako tieto
hodnoty pocas ladenia vidiet?

jednoduchy priklad:

procedure test;
begin
with TForm.Create(Application) do begin
Height := 200;
Width := 200;
Caption := 'Form Caption'; // napr. hodnotu property Caption nezobrazi.
PRECO?
ShowModal;

Pos�l�n� zpr�v okn�m MDIChild

[*] Ing. Lud�k Florian <Ludek.Florian(zv)bluerose(tec)cz> - 10.4.2001 10:12:35

Nazdar fsichni,

Muze mi nekdo poradit, jak poslat zpravu z jednoho MDI okna vsem ostatnim (o
tevrenym) ?

Potrebuji udelat refresh vsech oken, resp DB Gridu v techto oknech. Zmenim-l
i neco v jedne tabulce, tak aby se projevily zmeny ve vsech ostatnich.

Nebo je jiny zpusob nez posilani zprav ?

MSSQL + Corrupted database

[*] Ing. Mgr. Michal =?iso-8859-2?Q?=A9ef=E8=EDk?= <mikese(zv)benefitcz(tec)cz> - 10.4.2001 10:28:27

bigzero(zv)post(tec)cz pise:
>Pouzivame D5 Pro + ADONIS + MSDE7 SP2 a jiz nekolikrat (6x v letosnim roce na 50 instalacich, SQL server vzdy >bezi na W2000 CZ Pro vesmes SP1) doslo k poskozeni DB (DBCC found X consistency errors ...). Mate s tim nekdo >jakekoliv zkusenosti ? Nejde mi o to jak to opravit, ale spis z jakych pricin k tomuto muze vubec dojit.

Mam zkusenosti s verzi 6.5, kde se mi nekolikrat podarilo porusit konzistenci, a to dvema zpusoby:
1. Pokusem opravit polozku primarniho klice (nedostatecnou kontrolou prace uzivatele)
2. Pokusem o update ci insert do tabulky se soucasnym selectem ze stejne tabulky

IB6: IBDataSet.Params

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 10.4.2001 10:40:12

ahoj,

potreboval bych property params komponente TIBDataSet v IBX 4.52 udelat
published.
bohuzel kdyz si dam menu - component - install packages, tak ibxka nelze
editovat.
unitu se zdrojem mam, ale nevim jak na to (no, moh bych napsat autorovi
;)?

-< ON - LINE - AGAIN >-

Kopirovani z WebBrowser do schranky

[*] <neuman.aritex(zv)email(tec)cz> - 10.4.2001 10:50:15

Dobry den,

chtel jsem se zeptat, kde je problem, kdyz pri pouzivani nasledujiciho prikazu:

webbrowser1.ExecWB(OLECMDID_copy,0);

Mi Delphi zahlasi chybu:

Snaha odvolat c�l p�eta�en�, kter� nen� zaregistrov�n. Nev�te,
pros�m, n�kdo co s t�m ?

Dekuji,

Premysl Neuman

Hled�te kvalitn� p�eklada� anglick�ch www-str�nek?
Zkuste Eurotran: http://www.eurotran(tec)cz

WinSocket Error

[*] Petr Vale� <delphipetr(zv)infoware(tec)cz> - 10.4.2001 11:00:11

Ahoj,

mam CB 4.0 Enterprise + Windows 98 ME.

Problem:

Pri provozu programu jenz pouziva Socket ( komponenta TClientSocket ) se obcas stava, ze program vyhodi chybovou hlasku "WinSocket Error" a prerusi se spojeni. Ovsem byl jsem upozornen, ze se tak stava pouze v prostredi Windows ME, jinde to pry funguje. Jelikoz je nemam, nemohu to ani pripadne odladit. Nemate prosim s timto nekdo zkusenosti.

Diky moc.

Petr.

Delphi 5 - screensaver a nahled

[*] Jiri Mlnarik <jmlnarik(zv)grpr.inext(tec)cz> - 10.4.2001 11:11:30

Pisu prvni screensaver a mam problem s urcenim
okna pro preview. Jak mam prevzit souradnice
nahledoveho okna z vlastnosti obrazovky?
J.Mlnarik-Agupi

Synapse & RTF

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 10.4.2001 11:16:01

From: <neuman.aritex(zv)email(tec)cz>
> [...]
> webbrowser1.ExecWB(OLECMDID_copy,0);
>
> Mi Delphi zahlasi chybu:
>
> Snaha odvolat c�l p�eta�en�, kter� nen� zaregistrov�n. Nev�te,

tu chybu nehlasi Delphi ale tvoje aplikace. Musis v inicializaci (napriklad
unit hlavniho formulare) volat inicializaci OLE:

initialization
OleInitialize(nil);

finalization
OleUninitialize;

Je to v tom zdrojaku na ktery jsem posilal odkaz minule.

Petr Vones, amatersky programator

Obrazok do RTF

nenasla by sa tu nejaka dobra dusa,
ktora by mi vysvetlila, ako
dostat nejaky obrazok (to je jedno
v akom formate) do RTF suboru?

Vlkovic

Algoritmus pro zimni/letni cas

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 10.4.2001 13:34:39

Ahoj,

nevite nekdo, jak je presne definovan algoritmus pro vypocet prechodu na
letni/zimni cas ?

StrToInt

[*] Miroslav Barica <miroslav.barica(zv)matador.sk> - 10.4.2001 13:48:13

samozrejme ked nastane vynimka. ak ti to v IDE vadi, tak vypni
vypisovani vynimiek

StrToInt

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 10.4.2001 13:49:40

> To je velice hezke, lec nefunkcni. Jakmile se na vstupu 's' objevi
> cokoliv nez ciselny retezec, tak to stejne zacne hulakat, ze tohle
> neni cislo ...
>
> D4 Prof, Win98SE

A neni to jen hlaseni Delphi? Mas vypnute Stop on Delphi
Exceptions nebo jak se to jmenuje?

David Lebeda

Oracle a NUMBER

[*] Karel Hudan <KarelH(zv)cashreform(tec)cz> - 10.4.2001 14:22:11

Dobry den.

Tak jsem tady opet s problemem:

Kdyz mam v tabulce sloupce typu NUMBER a napr. v SQL Exploreru zalozim novou
vetu a inkriminovany sloupec nevyplnim, tak po postu a close/open mi to
vyhodi misto null naproste capiny typu: -1.00025e-105 atp. A to nejlepe na
NUMBER,2,0.
Coz mi pak dela docela problemy to i smazat pres TDBNavigator.

Help, co s tim??

Oracle 8.1.6
BDE 5.1.1.1

Dekuji predem za kazde radu kudy na to.

KarelH

Zmena systemovych barev jen v me aplikaci

[*] Jiri Binder <j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 10.4.2001 14:30:15

> ***To je to co potrebuji - jen muj ListBox, aby mel treba zeleny
> ScrollBar. Kuprikladu IE to zrovna na tom ScrollBaru umi.
> S pozdravem Tomas Rosa

Je pravda, ze u windowsovskych prvku jde i toto vetsinou ztuha.
Neco lze zmenit obsluhou zprav wm_ctlcolorxxx ale zmenu
nekterych barev jsem nedokazal a docela by me to tez zajimalo.
Napr. zmenu barvy vybraneho textu u TEdit nebo prave ty
scrollbary. nakonec jsem dospel k nazoru, ze nez ztracet cas s
tim jak tyto prvky upravit podle sveho je lepsi je nahradit kompletni
sadou vlastnich a je navzdy pokoj.
Jiri Binder

Instalace Resource Workshop

[*] Petr Reichl <p.reichl(zv)gmc(tec)net> - 10.4.2001 14:33:24

Zdravim vsechny,

prave se snazim nainstalovat Resource Workshop, ktery jsem nasel na
instalacnim CD Delphi5, ale moc se mi to nedari. Porad pise:

--
INSTBI40 caused a general Protection Fault in module BAMGR16.dll at
0004:0D70.

Choose close. INSTBI40 will close.
--

Da se s tim neco delat, nebo to je proste zmrsena instalace. Pokud ano, kde
si muzu stahnout funkcni instalaci.

Best Regards,

Petr Reichl
--
* GMC Software Technology AG
* E-mail: p.reichl(zv)gmc.net

Synapse & RTF

> [...]
> mysi tuknu... nedochazi nikde k zadnym otravnym otazkam.. ale take
> nedochazi k zadnemu svevolnemu pokusu o spousteni kodu. kapisto?

1. Mne ten kritizovany Outlook Express rovno ukaze aj obrazky
a nemusim nikde tukat.

2. Az tuknes na prilohu, to sa Ta uz nepyta, ci spustit, ak je to
kod? Tak to potom nie je v poriadku podla mna. Co ak tam mas
aj obrazky aj nejaky skript, chces pozriet obrazok ale tuknes
mysou vedla... To uzivatel potom MUSI sam vediet rozhodnut,
co je kod a co nie je a velmi pozorne to sledovat (a davat velky
pozor, kde mysou klikne). Podla mna je daleko vyhodnejsie,
ked na to dava (aspon trochu) pozor program.

3. Na jednej strane Tvoj program vzdy otravuje uzivatela tym,
ze akukolvek prilohu musi najprv odkliknut (vecsinou zbytocne),
na druhej strane uzivatela vobec neupozorni, ze otvorenie prilohy
(ak ide o spustitelny subor) moze byt nebezpecne. Nevidim jedinu
vyhodu takehoto spravania, a podla mna je ten Tvoj program
z tohto hladiska znacne nedorobeny. To samozrejme nebrani
nikomu prezentovat to ako vyhodu a kritizovat ine, daleko
kvalitnejsie programy ;-).

Erik

StrToInt

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.4.2001 14:43:55

From: "David Lebeda" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>

Ahoj,

ano, problem je v tom ze ta funkce je spatne implementovana. Vyjimky jsou
urceny pro obsluhu *vyjimecnych* situaci. Zotaveni z vyjimky, tedy obnova
kontextu je navic casove pomerne narocna. Spravne by funkce mohla vypadat
treba takto:

function IsNumeric(const S: string): Boolean;
var
E, N: Integer;
begin
Val(S, N, E);
Result := (E = 0);

IB6 + procedura + ceske znaky

[*] cis <cis(zv)atlas(tec)cz> - 10.4.2001 15:07:25

Zdar vseci

potrebuji poradit jak v procedure predavat varchar do lokalni promenne. Pri
definici lokani promenne odmita nastavit ceske znaky.
ALTER PROCEDURE xxx
AS
declare variable ivypsoc VarChar(1);

alda

Zmena systemovych barev jen v me aplikaci

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 10.4.2001 15:19:54

>scrollbary. nakonec jsem dospel k nazoru, ze nez ztracet cas s
>tim jak tyto prvky upravit podle sveho je lepsi je nahradit kompletni
>sadou vlastnich a je navzdy pokoj.

***No a mas asi pravdu. A mas tyto prvky vlastni k dispozici, nebo ne.
Pokud ne, budu je muset napsat a nerad bych psal to co uz je hotove. S pozdravem
[...]

Jeste jednou potomci TForm

[*] Milan Tomes <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 10.4.2001 15:27:36

A neslo by to vytvorit do repository a pak dedit nebo kopirovat ???
Dalsi moznost (mozna) je predefinovat konkretni udalosti napr:

type
TC1Form = class (TForm)
private
FOnKeyDown : TKeyEvent;
procedure FormKeyDown (Sender: TObject; var Key: Word; Shift:
TShiftState);
public
constructor Create(AOwner : TComponent); override;
published
property OnKeyDown : TKeyEvent read FOnKeyDown write FOnKeyDown;
end;

constructor TC1Form.Create(AOwner : TComponent);
begin
inherited Create(AOwner);
TForm(self).OnKeyDown := FormKeyDown;
end;

procedure TC1Form.FormKeyDown(Sender: TObject; var Key: Word; Shift:
TShiftState);
begin
//tvuj kod
if Assigned(FOnKeyDown) then
FOnKeyDown(Sender, Key, Shift);
end;

Nezarucuji, ze to bude fungovat. Je to spis momentalni napad.

S pozdravem

Milan Tome�
Vedouc� v�vojov�ho t�mu Windows
Softwarehouse HAiDA s.r.o.
Nov� Bor
tel: 0424/722291, 0424/222284
email: Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

P.S.: Pokud tohle nemuze fungovat tak jestli se najde dobra duse, ktera mi
vysvetli proc tak budu velice rad :)> Ahoj,

> [...]
> rvou na me potomci odvozeni z TC1Form pri nacitani projektu do
> Delphi, ze Ancestor not found a pro tyto potomky neni k dispozici

Jak ukoncit Thread?

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 10.4.2001 15:29:13

Ahoj,

mam napsany Thread, ktery pouzivam na nacitani dat z DB, ktere se
uzivateli
postupne vypisuji do gridu. Pouzivam ADONIS komponenty. Vse funguje v
pohode, ale zajima me, jak korektne ukoncit dany thread?

Thread vypada nejak takto:

procedure MyThread.Execute;
begin
ADODataSet.Close;
ADODataSet.SQL.Text := '.....';
ADODataSet.Open;
if not Terminated
then begin

Problem je totiz v tom, ze kdyz uzivatel napr. zavre aplikaci a muj
thread
jeste bezi, nemuzu ho ukoncit. Pri zavolani MyThread.Terminate se
nestane
nic, cemuz se samozrejme ani nedivim, protoze v tu chvili se provadi SQL
dotaz. Aplikace se zavre az potom, co dany thread (SQL dotaz) probehne.
Proto se ptam: Jak ukoncit (klidne i natvrdo) thread, aby se aplikace
ukoncila okamzite po kliknuti na krizek v liste?

Ales

Prevod dat z Excelu

[*] Pavel Gazda <Pavel.Gazda(zv)seznam(tec)cz> - 10.4.2001 15:31:23

Mel jsem podobny problem pri EXPORTU do Excelu.
Myslim si, ze chyba souvisi s poctem operaci provadenych s Excelem.
Nakonec jsem data nejdrive ulozil do tabulky

XLS.Matice := VarArrayCreate([1,PocRadku,1,PocSloupcu],varVariant);

a tu pak exportoval

XLS.Worksheet.Range['A1','xxx'].Value := XLS.Matice;

Zkus to opacnym postupem

pavel.gazda(zv)seznam(tec)cz

uz OT: Maly exe z Delphi - korekce uses

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 10.4.2001 15:35:16

> Dobry obchodnik neni ten, kdo donuti programatora psat windowsovske
> programy pro MS-DOS proto, aby ten soft za dve stovky prodal, ale
> ten, kdo s tim programem proda soucasne poradny pocitac.

A kdyz zakaznik na novy pocitac nema a nebo nechce mit? A existuje cela rada
(treba i horsich) reseni, ktere mu vsak na jeho pocitadle pojedou? A kdyz
takovych zakazniku je hodne? Radu "nech je konkurenci, at si natlucou"
neberu, protoze se treba rok budou potykat s nejakym programem, pak zjisti
ze je nepouzitelny a stejne si koupi neco podobne blbeho, co vsak pojede na
jejich stroji. Je to moje zkusenost a kdo ma jinou, tomu zavidim.

> [...]
> ze je to spravne a dulezite. A kdo dela jen 10 MB programy
> vyzadujici 32-bitove Windows a rychlejsi pocitace, ze je spatny

On je to ale nezanedbatelny segment trhu ti lidi s MSDOSem. Hlavne ted, kdyz
vsichni delaji vse jen pro Windows. Na Sfamexu byla jedna firma s
ucetnictvim pro MSDOS a jaky tam meli naval - my Windowsaci jsme mohli jen
zavidet, nebot nemeli konkurenci.

Jeste jednou potomci TForm

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 10.4.2001 15:43:58

> A neslo by to vytvorit do repository a pak dedit nebo kopirovat ???

To jsem prave udelal. Nicmene uz je to vyresene. Nevim sice, zda
korektne, ale funguje to. Zjistil jsem, ze dfm soubor obvykle zacina
slovem object, ktere uvadi obsazeny objekt. U tech odvozenych
formularu bylo misto slova object slovo inherited. Pak i prazdny
form (tj. potomek, ktery se od predka nelisi nicim novym)
zpusoboval drive popsanou chybu.
Jakmile jsem smazal slovo inherited a nahradil ho object, je vse
v poradku. Jen nechapu, kde se to tam vzalo, zvlast kdyz to Delphi
neni schopnou schroustat.

David Lebeda

IB6 + struktura database

[*] cis <cis(zv)atlas(tec)cz> - 10.4.2001 15:46:40

Zdar

ted jsem si nainstaloval IB z 4.4.2001 a jake bylo prekvapeni. Stare db
soubory nechce otevrit: hlasi nepodporovana struktura, found 8, structure
10. Pritom ve ver. 6 a 6.01 je zakaznik pouzival.
Dale jsem se pokousel nainstalovat tento server na W2k a bez rucnicho zasahu
nefungoval. Knihovnu gds32.dll pro jistotu tvrdohlave umistuje do adresare
c:\dokumenty\setting......

Poradite nekdo co s tim?

alda

Tooltip expression evaluation

[*] Radim Hampel <hampel(zv)ecommerce(tec)cz> - 10.4.2001 15:48:58

Jde o zpusob jakym je to udelane. Kdyby melo IDE nejak parsovat, ke
kteremu with dany element patri, zblaznily by se. Bud se k te vlastnosti
napise i vlastnik(treba jen pro debug a potom se vyhodi), pak to
funguje. A v evaluate/modify, se musi tak stejne psat cela "cesta" k
vlastnosti.

> [...]
>objekt do begin ... end, hodnoty property alebo clenov recordu sa
>nezobrazia, ani v Evaluate/Modify dialogu. Je nejaka moznost ako tieto

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.4.2001 15:55:05

From: "Jaroslav Nadhera" <nadhera(zv)csh(tec)cz>
> ucetnictvim pro MSDOS a jaky tam meli naval - my Windowsaci jsme mohli jen
> zavidet, nebot nemeli konkurenci.

A co teprve papirova ucetni kniha bez pocitace, to by byl naval ! A nejlepe
jeste zadarmo. Existuje prislovi "Nemam na to abych si kupoval levne veci",
neplati sice vzdy ale v tomto pripade patrne ano.

Petr Vones, amatersky programator

uz OT: Maly exe z Delphi - korekce uses

[*] Radek Janka <radek.janka(zv)ipsystem(tec)cz> - 10.4.2001 16:13:13

Zajimave kam az muze puvodne nevinna debata dojit. Je jasne, ze pokud nekdo
pise profesionalni aplikace v cenach radove tisicu az desetitisicu tak se
bude setkavat s ponekud jinou tridou zakazniku (harwarove i financne) nez
amater ktery napise free nebo share software na evidenci domaci knihovny,
ale myslim si ze technicka uroven pocitacu u cilove skupiny uzivatelu
konkretniho programu se da docela dobre odhadnout predem a podle toho se
zaridit.
Obecne ale neni spravny tlak programatoru na vykonejsi hardware u nove verze
aplikace. Da se oduvodnit tam kde je potreba vyssi vykon pro funkce, ktere
stary hardware nezvladal (CAD aplikace a grafika obecne, ony zminene
databaze atd). Ale proc proboha potrebuje ucetni pentium dvojku na trech
stech megaherzich, kdyz ten software pro ucetnictvi dela porad uplne to
same? Stejne tak obchodni dopisy ktere bezna sekretarka napise za den jsou
na stejne obsahove i graficke urovni at uz je napise ve starem AmiPro nebo v
nejnovejsim wordu. Jediny rozdil je v tom ze se bude muset obejit bez
cervenych vlnovek pod preklapama.
Tvrdit pocitacove pologramotnym uzivatelum - a to nemyslim nijak hanlive, to
jsou ti bezni uzivatele co pocitac zapnou, pusti svuj program a pracuji do
te doby nez jim naskoci nejaka povetsinou anglicka hlaska. Potom zustanou
konsternovane hledet na monitor a zoufale volat o pomoc :-)), tedy tvrdit
temto lidem ze musi upgradovat harware, potom operacni system a nakonec
veskery aplikacni software, tedy investovat nekolik desitek tisic jen proto
aby jejich pocitac delal totez co delal predtim (tedy: psal, tiskl, vrcel
diskem a obcas se zasekl) neni prilis fair.

Malym exe programum zdar preje

Radek :-)
> jen

TWebBrowser a metoda POST !

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.4.2001 16:45:04

From: "Jan Grman" <janog(zv)pluto.elf.stuba.sk>
> - pokusam sa do dotazu zaradit aj data (ktore mozu byt potencionalne velke -
> 10, 20kB) a chcem zmenit metodu dotazu na POST !!!!

Ahoj,

priklad najdes na teto strance dole:
http://www.euromind.com/iedelphi/embeddedwb/navigate2.htm

> Ma niekto skusenost a pripadne funkcny kusok kodu volania Navigate alebo
> ???inej??? metody TWebBrowser ?

Ano, nakonec jsem to ale resil jinak:
http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=15754

Petr Vones, amatersky programator

OT: Zamceny Paradox

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 10.4.2001 16:50:33

On 10 Apr 2001, at 9:16, Pesek Michal wrote:

> [...]
>
> Jedinou vyhodou je, ze to funguje i na naprostych sitkach jako jsou
> IBM PS2 coz jsou trochu lepsi 286 s 4mb Ramky.

Jiste, vzdy je neco za neco. Cenou za to, ze to bezi na starych
krapech je vyssi riziko selhani. S ohledem na stav soucasneho
vyvoje to lze pojmout i jako prechodne (nouzove) reseni, ale
budovat na Paradoxu sitovy system s dlouhodobym vyhledem
provozu bych si rozhodne netroufal - jakozto dodavatel. A
neobmekcily by me ani narky, ze nejsou penize na nove pocitace.
Proste za ty prusery, ktere se u souborove databaze casem vynori,
mi to nestoji. :-)

uz OT: Maly exe z Delphi - korekce uses

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 10.4.2001 17:24:56

> [...]
>ale myslim si ze technicka uroven pocitacu u cilove skupiny uzivatelu
>konkretniho programu se da docela dobre odhadnout predem a podle toho se

I u SW za desetitisice nechteji uzivatele koupit novy pocitac.

>Ale proc proboha potrebuje ucetni pentium dvojku na trech
>stech megaherzich, kdyz ten software pro ucetnictvi dela porad uplne to
>same?

No protoze prece souborova databaze je nespolehliva (jak se tady porad
tvrdi) a SQL server na 486 nepobezi a nepobezi. A pokud tady na konferenci
reknu, ze i Paradox neni zas tak spatny, tak me nekteri sezerou (dobrou chut
:-)).

> [...]
>aby jejich pocitac delal totez co delal predtim (tedy: psal, tiskl, vrcel
>diskem a obcas se zasekl) neni prilis fair.

Naprosty souhlas.

Algoritmus pro zimni/letni cas

Algoritmus nevim, ale pokud potrebujes zjistit, zda aktualni datum je v
obdobi letniho casu, tak na to pouzivam tohle a funguje to:

function IsDaylightSavingTime: boolean;
//zkoum�, zda aktu�ln� datum spad� do letn�ho �asu
var TZI: TIME ZONE INFORMATION;
begin
Result:=(GetTimeZoneInformation(TZI) = TIME ZONE ID DAYLIGHT);
end;

[...]

[*] Jiri Binder <j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 10.4.2001 17:26:30

> ***No a mas asi pravdu. A mas tyto prvky vlastni k dispozici, nebo ne.

Mam i nemam. Udelal jsem si sadu komponent odvozenych od
TCustomControl buttony, toolbar, listbox, edit, kalendar,
pagecontrol ... az po docela zajimavy dbgrid (pouze read-only, ale
viceradkove zahlavi i zaznam, bunky pres vice sloupcu nebo radku
samostatne konfigurovatelne, a prizpusobujici se sirce ..). Vsechny
komponenty jsou dost konfigurovatelne, mohou byt v plochem
stylu, pruhledne .. Sebralo mi to ale tolik casu, ze to jiz nemohu
dotahnout do predatelne podoby a sam bych cizi komponenty v
tomto stavu do sve aplikace nikdy nepouzil. Ja je pouzivam, ale
tim stylem, ze napr chybejici vlastnosti dodelam pokud je potrebuji.
Pisi to zde proto, ze kdyby se nahodou nasel nejaky dostatecne
otrly podivin, komu by se zdaly komponenty nadejne a kdo by na
dodelani chtel spolupracovat, uvital bych to (prosim pres soukromy
mail, ne do konference).

Jiri Binder
j.binder(zv)albacon(tec)cz

Algoritmus pro zimni/letni cas

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 10.4.2001 17:33:51

Ahoj,

tohle umim, ale potreboval bych realizovat funkci neco jako

function IsLetniCas(DatumCas : TDateTime) : boolean;

tedy pro zadany casovy udaj. Nechci kvuli tomu menit nastaveni systemoveho
casu :-)).

P�edm�t: RE: Algoritmus pro zimni/letni cas

[...]

Import do IB mam vyreseny a jelikoz ty soubory Excelu jsou vicelistove,
export do jineho formatu neni to prave orechove a navic potrebuju, aby se to
dalo v pripade nutnosti takto zopakovat. Proto by bylo nejvyhodnejsi to OLE.
Ale jak se zda, asi to bude nakonec nepruchodne.

Honza.

> [...]
> dosahnes sveho.
>
> Pokud teda nedelas neco, co ma fungovat automaticky prave s tim Excelem

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 10.4.2001 17:37:45

> nevite nekdo, jak je presne definovan algoritmus pro vypocet
> prechodu na letni/zimni cas ?

Myslim ze je to zrejme z Time Zone Editoru (soucast NtResKit).
(tzedit.exe). Pro EU nyni plati ze prechod na letni cas je posledni
nedeli v breznu v 2 rano (->3) a prechod zpet posledni nedeli
v rijnu v 3 rano (->2).

Daniel Rott - roxton(zv)volny(tec)cz
http://www.volny(tec)cz/roxton
Some minor bugs/features fixed/added

Algoritmus pro zimni/letni cas

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 10.4.2001 17:43:11

> nevite nekdo, jak je presne definovan algoritmus pro vypocet prechodu na
> letni/zimni cas ?

Pokud se nepletu tak by to melo byt takto:
posledni nedele v breznu (02:00 -> 03:00)
posledni nedele v rijnu ? (03:00 -> 02:00) nebo az v Listopadu? (Klaus to o
mesic posunul...)

http://www.rog.nmm.ac.uk/leaflets/summer/summer.html
(Podotykam, ze jsme posunuty o hodinu dopredu od GMT)

D. Toman

Obrazok do RTF

Uz som sa pytal dva razy, ale mozno
to niekam zapadlo.
Potrebujem vlozit do RTF suboru obrazok.
Kdesi na internete som vykuchal a upravil
si nasledovnu proceduru, ktora mi
konecne funguje, ale pri uvolnovani
FCanvas to vyhadzuje vynimku.
Neporadil by mi niekto, co robim zle?
Uz sa s tym trapim dva dni.
Za pripadnu pomoc dakujem.

Vlkovic

Tu je ta procedura:

procedure ImageToRTF ( Img: TImage );
const
RTFBegin =
'{\rtf1\ansi '#13#10 + // uvodna sekvencia
'{\fonttbl{\f0 Arial;}}'#13#10+ // tabulka fontov
'{\f0\fs20 '#13#10; // vyberie vychodzi font a velkost
RTFEnd = '}';
var
RTF: TMemoryStream;
HMF: THandle;
FCanvas: TCanvas;
lpBits: pointer;
dwSize: LongInt;
h,h1,w,w1: double;
pPPoint: PPoint;
pPSize: PSize;
BinData: string;
begin
RTF := TMemoryStream.Create;
FCanvas := TCanvas.Create;
FCanvas.Handle := CreateMetafile ( nil );
SetMapMode ( FCanvas.Handle, mm_AnIsoTropic );
pPPoint := nil;
SetWindowOrgEx ( FCanvas.Handle, 0, 0, pPPoint );
pPSize := nil;
SetWindowExtEx ( FCanvas.Handle, Img.Width, Img.Height, pPSize );
FCanvas.StretchDraw ( Rect(0,0, Img.Width, Img.Height),
Img.Picture.Graphic );
HMF := CloseMetafile ( FCanvas.Handle );
dwSize := 0;
dwSize := GetMetaFileBitsEx ( HMF, dwSize, nil );
GetMem ( lpBits,dwSize );
GetMetaFileBitsEx ( HMF, dwSize, lpBits );
h := Img.Height;
h1 := h;
w := Img.Width;
w1 := w;
h := ( h / Screen.pixelsperinch ) * 1440.0;
w := ( w / Screen.pixelsperinch ) * 1440.0;
h1 := 26.46875 * h1;
w1 := 26.46875 * w1;
StreamWriteStr ( RTF, RTFBegin );
StreamWriteStr ( RTF, '{\pict' );
StreamWriteStr ( RTF, '\picscalex100' );
StreamWriteStr ( RTF, '\picscaley100' );
StreamWriteStr ( RTF, '\piccropl0' );
StreamWriteStr ( RTF, '\piccropr0' );
StreamWriteStr ( RTF, '\piccropt0' );
StreamWriteStr ( RTF, '\piccropb0' );
StreamWriteStr ( RTF, '\picw' + IntToStr(Round(w1)) );
StreamWriteStr ( RTF, '\pich' + IntToStr(Round(h1)) );
StreamWriteStr ( RTF, '\picwgoal' + IntToStr(Round(w)) );
StreamWriteStr ( RTF, '\pichgoal' + IntToStr(Round(h)) );
StreamWriteStr ( RTF, '\wmetafile8 '#13#10 ); // + oddeli medzerou
BinData := BinToHex ( lpBits, dwSize );
WritePerPartes ( RTF, BinData, 80 );
FreeMem ( lpBits );
StreamWriteStr ( RTF, '}}'#13#10 );
StreamWriteStr ( RTF, RTFEnd );
WriteMemoryStreamToFile ( RTF,
'D:\Delphi\Album\Rtf_testy\img2rtf\test.rtf' );
DeleteMetaFile ( HMF );
FCanvas.Free();
RTF.Free();
end;

Oracle a NUMBER

[*] delphi(zv)htkpro(tec)cz - 10.4.2001 18:34:40

Jedina spolehliva rada jak predejit nize uvedenym problemum je zahodit BDE a
SQLExplorer a zacit s nejakymi funkcnimi komponentami, ktere pouzivaji
pristup primo pre OCI.

S pozdravem
Jan Kadlecek
HTK Pro s.r.o.
http://www.dev-shop(tec)cz
http://www.htkpro(tec)cz

--- P�vodn� dopis ----------------------------------------------------------
Datum: 10.04.2001 14:33
Od: KarelH(zv)cashreform(tec)cz
Pro: Konference DELPHI (DELPHI), ...
V�c: Fw: Oracle a NUMBER
> [...]
>NUMBER,2,0.
>Coz mi pak dela docela problemy to i smazat pres TDBNavigator.

[*] cis <cis(zv)atlas(tec)cz> - 10.4.2001 19:10:55

V poradku, pochopim pokud se struktura zmeni treba jak to bylo z 5 na 6.
Mam stesti ze na jednom PC mi zustala ver., kde ma konzola 1.0.0.315 (a dale
dava tyto udaje Base level:6, ODS 10, WI-V6.0.0.627). Posledni instalovana
ver. z 4.4.2001 dava tyto udaje: 1.0.0.334, Base level:6, ODS 10,
WI-V6.0.1.6.
Nedovedu si predstavit to ohromne stesti a radost, kdy si budu stahovat
posledni ver.IB a pak nasledne prevadet vsechny db soubory.

alda

Od: "delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz" <delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz> za u�ivatele "Daniel Dedek" <Dedek(zv)ds(tec)cz>
Odesl�no: 6. dubna 2001 11:31
Komu: "delphi-l(zv)clexpert(tec)cz" <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
P�edm�t: RE: Tvorba helpu

A ja se pripojim - helpy v RTF musim psat ve Wordu z Officu 95,
nevite nekdo, proc nejdou prekladat soubory RTF z Wordu z Office 97? (
Delphi 3 )

Dan

> Nazdar
> Neznate nejaky freewarovy program na tvorbu helpu fe formatu hlp.
Nechcou
> se mi totiz helpy psat primo v rtf.
> S pozdravem
> Dusan Fojtik

uz OT: Maly exe z Delphi - korekce uses

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 10.4.2001 21:52:03

Puvodni zprava, kterou napsal Jaroslav Nadhera dne 10 Apr 2001,:

> A kdyz zakaznik na novy pocitac nema a nebo nechce mit? A existuje cela rada

Zalezi, jestli chces mit na starosti tento segment trhu. Pokud zakaznik
nema nebo nechce mit na pocitac, pak tezko bude mit nebo bude chtit mit
na program.

> (treba i horsich) reseni, ktere mu vsak na jeho pocitadle pojedou? A kdyz
> takovych zakazniku je hodne? Radu "nech je konkurenci, at si natlucou"

Neeee! Nech si je, protoze tim padem je nebudu mit ja :-)))

> [...]
> vsichni delaji vse jen pro Windows. Na Sfamexu byla jedna firma s
> ucetnictvim pro MSDOS a jaky tam meli naval - my Windowsaci jsme mohli jen

Ja sam jsem autorizovany zastupce pro distribuci ucetnich programu
pracujicich pod DOSem. Je to jediny DOS program, ktery dodavam a ktery
sam take pouzivam. Takze vim, co ti zakaznici jsou vetsinu zac. Mezi
nami, nejmene 3/4 uzivatelu ma stejne Windows 95 nebo spis Windows 98.
Takze o to je to horsi, ze jedou DOS program pod Windowsem, kupuji
si tiskarny, ktere s Windowsem nechteji moc chodit apod. No a jinak
ti uzivatele, co maji sunky, tak bud maji takove sunky, ze jim
tam i ten DOS program jede spatne, v kazdem pripade vsak dostat z nich
nejakou korunu, to je tragedie, porad skuci, ze nic nemaji. Nerikam,
ze vsichni, ale jen ti, co maji sunky...

uz OT: Maly exe z Delphi - korekce uses

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 10.4.2001 21:57:07

Puvodni zprava, kterou napsal Radek Janka dne 10 Apr 2001,:

> [...]
> aby jejich pocitac delal totez co delal predtim (tedy: psal, tiskl, vrcel
> diskem a obcas se zasekl) neni prilis fair.

????? Proc to neni fair ????? Kdyz ma nekdo sunku pocitac 5 let stary
a ted si ma nejaky novy koupit, tak to neni fair mu to rici? Neni to
blbost? Napriklad ja mam 2 roky stare auto a uz mam skoro sjete gumy,
takze si jdu zitra koupit nove a jedna ta gumicka stoji 5,5 tisice.
Takze to mas 22 litru jen to fikne a me ani nenapadne protestovat.
Pritom bych se na to mohl divat stejne jako ty - proc bych mel davat
nekolik desitek tisic jen proto, aby moje auto jezdilo jako driv
a neplavalo po silnici zleva doprava? Jezdim autem, mam sjete gumy,
potrebuji nove. Delam na pocitaci, uz je to pomala stara sunka,
potrebuji novy. Nebo snad nemuzeme porovnavat auto s pocitacem?
Notabene to auto stoji na udrzbe daleko vic nez pocitac, mezi nami...

> [...]

>same? Stejne tak obchodni dopisy ktere bezna sekretarka napise za den jsou

Lenze je obrovsky rozdiel (aj pre pologramotneho uzivatela), ked program
robi nieco hodinu a ked to robi par minut. A o to tu ide.

>na stejne obsahove i graficke urovni at uz je napise ve starem AmiPro nebo
>nejnovejsim wordu. Jediny rozdil je v tom ze se bude muset obejit bez
>cervenych vlnovek pod preklapama.

Ano, a ak chce firma usetrit na pocitacoch, tak dopis sa da napisat aj
perom.
Po obsahovej stranke to bude rovnake, po grafickej - zalezi od sekretarky.
V zaostalych krajinach, kde ludska praca nema takmer ziadnu hodnotu
(v porovnani s cenou pocitaca), to aj moze byt velmi efektivne riesenie.
Vo vyspelych krajinach, kde je ludska praca inac ohodnotena, a kde
z jedneho platu si moze clovek kupit x-pocitacov, o takejto alternative
nikto ani neuvazuje. Ja samozrejme, ze firma si kupi pocitace, pretoze
je pre nu daleko lacnejsie a vyhodnejsie pracu, ktoru zvladne pocitac
prenechat na pocitac. Kym programy budu pisat ludia a pocitace
sa budu seriovo vyrabat, tak vo vyspelych krajinach bude vzdy
vyhodnejsie upgradovat pocitace ako prisposobovat software
staremu hardware.

> [...]
>aby jejich pocitac delal totez co delal predtim (tedy: psal, tiskl, vrcel
>diskem a obcas se zasekl) neni prilis fair.

Ked dva pocitace robia to iste, nie je to vzdy to iste ;-).

Erik

Prevod dat z Excelu

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 10.4.2001 22:14:27

ahoj,

a co kdyby ses do excelu napichnul pres ADO a vyzobal to pomoci TAdoDataset
jak sestavit SQL dotaz na ruzne listy v excelu najdes na
http://www.cybermagic.co.nz/winsoft/adofaq.htm

[...]

Videa - zjisteni velikosti a roztazeni

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 10.4.2001 22:14:29

ahoj,

prirad TMediaplayer.DisplayRect
jeste nez das Play

Od: "delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz" <delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz> za u�ivatele
"Daniel Dedek" <Dedek(zv)ds(tec)cz>
>A ja se pripojim - helpy v RTF musim psat ve Wordu z Officu 95,
>nevite nekdo, proc nejdou prekladat soubory RTF z Wordu z Office 97?

Ahoj.
Myslim, ze je na to ke stazeni u M$ nejaky patch nebo novejsi verze, ktera
uz umi vyssi Wordovske dokumenty.

Ludek

uz OT: Maly exe z Delphi - korekce uses

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 11.4.2001 00:36:37

Od: "Listuj" <listuj(zv)centrum(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odesl�no: 11. dubna 2001 8:37
P�edm�t: Re: Prevod dat z Excelu

> [...]
> jsem si vytvoril VBA makro, ktere vzalo strukturu toho listu a
> zapsalo do normalniho textaku SQL prikazy pro INSERT. Pokud budes

Prevod dat z Excelu

Zkusil jsem a je to pruchodne. Asi je to jedina cesta, jak se dostat pres
magickou hranici 32761 cteni bunky. Navic je to cele nekolikanasobne
rychlejsi. Pripada mi, ze pri vetsim poctu listu a pevne strukture je toto
reseni asi nejprehlednejsi.

Honza Naiser.

> [...]
>
> a tu pak exportoval
>
> XLS.Worksheet.Range['A1','xxx'].Value := XLS.Matice;

Synapse & RTF, ale spis The Bat!

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 11.4.2001 10:27:12

V hlavnim okne Zobrazit/Zdroj zpr�vy RFC 822...
Jinak The Bat! existuje i v cestine, vcetne ceskeho spell checkeru.
A to uzivatelske rozhrani chce opravdu trochu zvyku. Ale zato ty
moznosti ....

11.4.2001 Dalibor Toman:

> [...]
> autori neimplementovali nebo proto ze z principu to nejde (The Bat umi
> ulozit prilohy i mimo vlastni zpravu do specialniho adresare, ale to jsem

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 11.4.2001 10:31:09

Vzhledem k puvodnimu dotazu zaokrouhlovani na dve desetinna mista
odhaduji, ze slo o penize.
Pro cisla, ve kterych jsou ulozeny penize doporucuji typ TCurrency.
Presnost na pevne 4 mista, nedochazi k problemum, o kterych pises a
ktere se tykaji formatu s plovouci desetinnou teckou.

11.4.2001 Jan Tungli: