mailovy program

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 13.4.2001 08:21:44

A co takhle Phoenix Mail - skoro lepsi nes Outlook a je kompletni,
pouzitelny, free a se zdrojakama. Pokud by nesel stahnout, poslu...

http://fox.hispeed.com/phoenix
>si ho upravit, ale nechce se mi ho psat od zacatku, kdyz uz to nekdo jiste
>delal, vite o necem?

------------------------=[ pinknet on every screen ]=----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net

"Prkotina"

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 13.4.2001 08:21:26

Ahoj,

na http://www.micrel(tec)cz/delphi mam knihovnu pro praci se stringy.
Z ni muzes pouzit funkci Str3Long(), ktera nacte cislici do prvniho
neciselneho znaku
nebo funkci ExtractWord(), ktera vraci podretezec z retezce s oddelovaci
napr.
ExtractWord(2,'0|255|xxx',['|']) vrati '255' (na toto tema je tam cely
blok funkci).
No a nebo muzes pouzit z RxLibrary podobnou funkci.

Jaro B.

> Zdar
> Prominte, ze vas obtezuju s opravdou blbosti, ale nejak me nic
nenapada:

> Mam string ve tvaru: 0|1|xxx
> Potrebuju z nej vytahnout cislo 1, ale zrada je v tom, ze to cislo
muze byt
> i vetsi nez 1, takze muze byt napr. 0|255|xxx , takze
> funkce Copy() zde
> nelze pouzit, nebo ano?
> Sem asi uplne tupej, ale zkuste to vymyslet

Quick Report3 a tiskarny HP

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 13.4.2001 08:52:54

>nemate nekdo zkusenosti s QuickReport3 a tiskarnami typu HP1100,
>HP550 apod.

U HP1100 to bylo urcite driverem. po nainstalovani ovladace stazeneho z
Internetu zacala tiskarna chodit dobre. U HP550 to muze byt podobne.

Object property a AV

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 13.4.2001 09:04:05

Cus,

mam nasledujici problem. Mam dve komponenty na formulari a ta druha ma
published property typu te prvni. Muzu tedy te druhe priradit tu prvni
primo v Delphi. Az sem je to OK. Pokud ale smazu tu prvni z formulare,
zustane na ni odkaz stale v te druhe a kdyz na to kliknu, obevi se AV a
zhrouti se Delphi (5std). Nevite nahodou nekdo jak tomu predejit. Diky.

type Ta=class(Tcomponent)
end;

Tb=class(Tcomponent)
private
fa:Ta;
published
property a:Ta read fa write fa;

[...]

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 13.4.2001 09:04:51

> [...]
>i vetsi nez 1, takze muze byt napr. 0|255|xxx , takze funkce Copy() zde

Na to mam takovouhle funkci, ktera vrati nte slovo ze stringu Veta.
Jednotliva slova jsou oddelovana Separators.

Priklad volani:
S := '0|255|xxx';
S := Slovo(S, 2, ['|']); // S bude 255

Function Slovo(Const Veta:string; nte:Integer; Separators: tCharSet):string;
var i,j : integer;
CeleSlovo: Boolean;
L : Integer;
begin
i:=0; j:=0; CeleSlovo := false; Result :=''; L := Length(Veta);
if (nte > 0) and (L > 0) then begin
repeat
inc(i);
if (not (veta[i] in Separators)) and (not CeleSlovo) then begin
inc(j); CeleSlovo := TRUE;
end;
if Veta[i] in Separators then CeleSlovo := false;
until (j = nte) or (i = L);
if j=nte then
repeat Result := Result+veta[i]; inc(i);
until ( i > L ) or (Veta[i] in separators)

Pripojeni pres OleDB nebo ADO - jak ale na to ?

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 13.4.2001 09:10:46

Ahoj.
Vsichni mluvite o Ado nebo o OleDB. To uz mi radilo hodne lidi, ale ja nevim
jak s takovyma komponentama zachazet. Nemate nekdo kus kodu, jak se
pripojovat pres OleDB nebo ADO k MS SQL serveru ? Je mi jasne, ze k nim
urcite existuje help a ze by mi mnoho z vas nabidlo, abych se do neho
podival, ale neni nad vase zkusenosti s temito komponentami a navic bych nad
tim musel ztravit spoustu casu, ktery bohuzel vubec nemam. Jestli mi nekdo
pomuze tak mockrat dekuji

Diky
Filip

FileRead

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 13.4.2001 09:25:23

> bohuzel uz to nezjistim, prepsal jsem to:
>
> AssignFile(f, Value);
> Reset(f);
> Seek(f, 6);
> t:='';
> for i:=1 to 233 do
> begin
> Read(f, b);
> t:=t+b;
> end;
> CloseFile(f);

velice "efektivni" :-). Misto jedne operaqce cteni jich provedes 233 - coz
znamena znacne zpomaleni.> zkousel jsem (zv)b a ^p, nejak mi stale unika smysl (a hlavne rozdil)
> techto operatoru. pokud vim, tak (zv)x vrati adresu x, a co teda ma delat
> ^p (nebo p^?) ?

(zv)b vraci adresu mista kde je ulozen obsah promenne b
b^ (je-li) b pointerovy typ vraci adresu pameti kam ukazuje pointer ulozeny
v b

B : PChar je prakticky promenna typu pointer, ktera ukazuje na nejakou
pamet - cili musis pouzit spravny zapis aby reprezentoval to co prave
potrebujes. Pruhlednejsi je poizit primo typ pointer (nebo staticke pole -
pokud neni ten buffer moc beliky a nevyplati se jej dynamicky alokovat). U
typu Pointer je zrejmejsi na prvni pohled, ze pokud chcves manipulovat s
pameti na kterou promenna miri musis pouzit zapis P^

D> Toman

Pripojeni pres OleDB nebo ADO - jak ale na to ?

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 13.4.2001 09:26:43

> [...]
> neho podival, ale neni nad vase zkusenosti s temito komponentami a
> navic bych nad tim musel ztravit spoustu casu, ktery bohuzel vubec

Ahoj,

to neni jen tak, predat zkusenosti... Ty zkusenosti jsou obvykle tak
obsahle, ze by se mi to nechtelo sepisovat, navic spoustu veci
zjistis nejlepe z vlastniho experimentovani. Obecny princip je ten,
ze si stahnes prislusne komponenty, nainstalujes a pouzivas.
Casto jde o nejakou obdobu TDatabase, TQuery apod., je celkem
sance, ze se to bude pouzivat podobne no a v helpech je pak popis
specialit - toho, co v BDE komponentach nebylo. To je opravdu
nejlepsi nastudovat a hlavne pochopit, takze jestli nemas dost
casu, dopadne to asi bidne a je otazka, zda to pomuze. Mozna by
pak cas investovany do pochopeni tech komponent byl daleko nizsi
nez cas straveny resenim pozdejsich problemu.
Zkusenosti navic ukazuji, ze pokud s novymi komponentami
napises nejakou aplikaci a podivas se na ni po par mesicich,
zjistis, ze je napsana kvuli tehdejsi neznalosti uplne blbe
(=neefektivne, komplikovane apod.) a dostanes chut ji prepsat
poradne. Proto si myslim, aplikace, na ktere se nekdo uci pouzivat
nejakou novou technologii, by mela byt mala nebo cvicna a uz na
zacatku by se melo pocitat s tim, ze bude mizerna a po case
nevyhovujici. Jenze to chce zase cas...

David Lebeda

delphi-paradox

[*] hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 13.4.2001 09:32:52

Ahoj,

mam nasledovny problem. Pouzivam Paradox tabulky. Master tabulka nie je
v rezime cached updates a Detail tabulka je v rezime chached updates.
To znamena post na master tabulke uklada udaje do databazy priamo, post u detail tabulky
neuklada zaznamy na disk. Samozrejme v udalosti AfterPost u master tabulky
vykonavam applyupdates a commitupdates, aby sa zmeny v detailnych tabulkach
ulozili. A zase Pri after cancel u master tabulky volam cancelupdates.
Funguje to OK pokial do hry nevstupi praca 2 pocitacov v sieti. vtedy sa zacnu neuplne
ukladat zaznamy detailnej tabulky (mam tam autoinkrementacne pole, ktore prestane
obsahovat hodnotu - je prazdne) alebo zaznamy v detailnej tabulke uplne chybaju.

1. Nie je mi jasne preco sa to deje aj ked iba pridavam nove zaznamy cez append
a teda nesnazim sa z dvoch pocitacov siahat na ten isty zaznam.
2. Nie je mi jasne preco toto spravanie nevyvola vynimku. Evidentne udalost afterpost,
kde volam applyupdates a commitupdates neprebehne korektne, ale nevyvola vynimku.
ak to vsak obalim do try - except, tak tu chybu odchytim.

Poradi niekto?

Peter

TPrintDialog

[*] <ds.soft(zv)atlas(tec)cz> - 13.4.2001 09:34:16

Lze nejakym zpusobem zakazat zobrazeni Checkboxu COLLATE v dialogu TPrintDialog ?
Zajimalo by me spise obecne, jestli se da nejakym zpusobem zakazovat zobrazeni nekterych veci v preddefinovanych dialogovych oknech
.
(Pouzivam D5 St.)

Predem diky za radu.
David �auer

Detekce internetu pomoci RAS: je to bezpecne?

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 13.4.2001 09:39:28

> TJCLMap - to mas asi jeste nejakou historickou verzi, ten unit by cely
> prepracovan.

kouknu se po aktualni verzi, diky za upozorneni

> Ne, ale ty pridana data tvori cca 12% velikosti MAP souboru. Zase bych v
> dnesni dobe tech par desitek kb tolik neprozival ;-)

no to Ti pekne dekuju. Pred par tydny jsem chrochtal blahem, kdyz se mi
vymenou kompresniho algoritmu v setupu podarilo usetrit 200kB delky
instalacniho archivu a ted je mam zaplacnout debug infem? (MAP file ma 1,5MB
:-( ).
Pokud tomu rozumim MAP file se komprimuje ZLIBem - coz bude znamenat to, ze
je treba v JCLDebugu prilinkovat i ZLIB (prave ten pouzivam v setupu a
implementace inflate me stala cca dalsich 20kB a to jsem ZLIB co nejvic
ocesal...)
D. Toman

HTTP/1.1

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 13.4.2001 09:43:01

From: "Tomas Rosa" <trosa(zv)seznam(tec)cz>

> [...]
> zustane na ni odkaz stale v te druhe a kdyz na to kliknu, obevi se AV a
> zhrouti se Delphi (5std). Nevite nahodou nekdo jak tomu predejit.

Je treba odchytit odstraneni komponenty fa:

type
Ta=class(Tcomponent)
end;

Tb=class(Tcomponent)
private
fa:Ta;
protected

procedure Notification(AComponent: TComponent; Operation: TOperation);
override;
published
property a:Ta read fa write fa;
end;

procedure Tb.Notification(AComponent: TComponent; Operation: TOperation);
begin
inherited Notification(AComponent, Operation);
if (Operation = opRemove) and (AComponent = fa) then
fa:= nil;

Object property a AV

[*] Ales Radikovsky <radik(zv)allstar(tec)cz> - 13.4.2001 12:33:54

Podivej se na TComponent.Notification a TComponent.FreeNotification....
Prakticke priklady ve zdrojacich VCL jsou asi nejlepsi vysvetleni.

Ales

> [...]
> obevi se AV a
> zhrouti se Delphi (5std). Nevite nahodou nekdo jak tomu

Problem s BDE

Laik zasne, odbornik se divi. Sice me udivilo zae cinnost BDE ovlivnuje
ovladac graficke karty, ale verim tomu. Mam s tim vlastni zkusenost, ale jak
to souvisi s tim rozlisenim, to by me opravdu zajimalo. Da se vubec sehnat
karta, ktera by neumela lepsi rozliseni a vic barev? Dela vubec nekdo ve
windows na tak hroznem rozliseni? Jaromir Cermak

pokud je mi znamo vyzaduje BDE vetsi rozliseni jak 640x480x16 barev

> S oblibou to dela videokarta (napriklad pokud ovladac neumi vice nez 16
> barev)

---
Odchozi zprava neobsahuje viry.
Zkontrolovano antivirovym systemem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.248 / Virova baze: 121 - datum vydani: 11.04.2001

---
Pr�choz� zpr�va neobsahuje viry.

OT: konverze

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 13.4.2001 12:59:57

Funkce OemToAnsi().

Jinak treba :
StringList.LoadFromFile(soubor);
StringList.Text := OemToAnsi(StringList.Text);
StringList.saveToFile(soubor);

13.4.2001 JIM Design:
> ahoj,

> mel bych jeden soubor s cestinou Latin2 a potreboval bych ho co
> nejjednodusseji prevest na win1250 vi nekdo jak na to (rady, utilitky,
> apod.)?

> Diky
> M.Jirman

Problem s BDE

[*] Kone�n� Franti�ek <KONECNY(zv)fic(tec)cz> - 13.4.2001 13:04:59

Nejedn� sp�#e ne� o 16 barev o 16 bit. hloubku ;-)) ?

Fanda

Jake ma kdo zkusenosti s detekci ON-LINE?

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 13.4.2001 13:23:25

>a co zkusit ping na nejakou ip adresu v Internetu?

vrele nedoporucuji. Pomerne dost lidi je pripojeno nejakym on-demand
routerem. Takze se jednak nic nedozvis (budou se jevit jako stale pripojeni)
a jednak zbytecne vytocis linku.

D. Toman

Problem s BDE

[*] Mephisto <mephisto(zv)akvila(tec)cz> - 13.4.2001 13:58:43

sorry za preklep tech barev je 256 ne 16 ... omlouvam se

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.4.2001 14:25:22

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> kouknu se po aktualni verzi, diky za upozorneni

Ahoj,

Ted je to 1.02, v budoucnu by mely byt ke stazeni i tydenni snapshoty.

> vymenou kompresniho algoritmu v setupu podarilo usetrit 200kB delky
> instalacniho archivu a ted je mam zaplacnout debug infem?

Vzdy je neco za neco, ja nerikam ze mas nad tim jasat, pouze nabizim moznost
ktera podle mne za tech par kB stoji ;-)

> (MAP file ma 1,5M :-( ).
> Pokud tomu rozumim MAP file se komprimuje ZLIBem - coz bude znamenat to, ze
> je treba v JCLDebugu prilinkovat i ZLIB (prave ten pouzivam v setupu a

Tohle bylo opet ve stare verzi. Nova verze ZLIB vubec nepouziva, ale je tam
specialni binarni format k tomu ucelu zhotoveny. Velikost tech dat je cca 12%
puvodni velikosti MAP filu, u velkych MAP filu nad 4MB az 10%, nemluve o
uspore pameti protoze se to nemusi dekomprimovat, ale rovnou se to cte. Muzes
to pak distribuovat bud jako samostatny JDBG file (je tam zabezpeceni proti
pripadnemu poskozeni nebo umyslnemu prohozeni s jinym souborem) nebo vlozit do
spustitelneho souboru (pomoci IDE experta).

Petr Vones, amatersky programator

Quick Report3 a tiskarny HP

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 13.4.2001 14:31:50

> Na strance Qusoftu (www.qusoft.com) je popisovana oprava QuickReportu.
> Bohuzel jsou k ni treba zdroje :-(. Problem je pri vytvareni TPrinter.
> Se slozitymi ovladaci, jake maji napr. HP, neni dostatek casu na
> vytvoreni objektu. Uprava spociva v tom, ze se ceka, dokud se objekt
> nevytvori.

Kde to tam je, ja to nemuzu najit.

Instalace OS Was: Problem s BDE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.4.2001 14:35:04

From: "CERMAK" <CERMAK(zv)procom(tec)cz>
> karta, ktera by neumela lepsi rozliseni a vic barev? Dela vubec nekdo ve
> windows na tak hroznem rozliseni?

Ahoj,

ne v pripade ze byla dokoncena instalace operacniho systemu. Coz znamena
instalovat posledni verzi ovladace graficke karty (nejlepe stazeneho z
Internetu, v nejhorsim pripade pouzit ten co je na CD u gr.karty). Bohuzel
nekteri "pocitacovy odbornici" povazuji nouzovy zakladni driver za spravny a
tento pracuje pouze v zakladnim rozliseni s oslepujicim refresh rate a s
nejmensim poctem barev, tedy 16. Normalne se tato barevna "hloubka" samozrejme
ani nastavit neda, obcas lze nastavit 256barev a i to je zcela nevhodne
protoze to znacne zpomaluje chod systemu.

Petr Vones, amatersky programator

OT: konverze

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 13.4.2001 14:39:28

[...]

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 13.4.2001 14:39:29

Ahoj,

ahoj stahl jsem si z http://delphi-jedi.org/Jedi:APILIBRARY , priklady
detekce RAS spojeni a vubec mi to nepada (upravil sem si tam jeden priklad)
:-))

From: "bardon" <bardon(zv)akord-soft(tec)cz>
> S oblibou to dela videokarta (napriklad pokud ovladac neumi vice nez 16
> barev)

Ahoj,

Spise bych rekl, ze to s oblibou delaji neschopni prodejci ci osoby nejakym
zpusobem zodpovedne za chod daneho pocitace. Funkce softwaru je totiz
podminena spravne nainstalovanym operacnim systemem, coz neni pripad pouziti
nouzoveho driveru s 16ti barvami.

Petr Vones, amatersky programator

Kodovani DBF

Mohlo by to jit tak, ze nastavis v BDE langdriver na kameniky a Batchmovem
prekopirujes soubor .dbf do noveho. BDE provede konverzi samo. pozor
zdrojova tabulka musi mit nastavenu kodovou stranku win1250.

[...]

Help me s TCP/IP

[*] Ing. Vladim�r R��i�ka���#��rF#v("#�� - 13.4.2001 15:44:38

Hi,

cetl jsem furu starych prispevku do konference o TCP/IP a nic moc chytry z toho nejsem. Potrebuju se z mojeho PC dokomunikovat s jednou krabickou (ma v sobe prumyslovy pocitac) a da se v ni nastavit pouze jeji vlastni IP adresa a IP adresa ktera je nazvana jako HOST, takze to bude asi nejaka adresa PC, nikde tam neni nic uvedeno o portech a podobnych vecech neni.

Doposud jsem nic s Ethernetem nedelal potreboval bych jednoduchy navod jak rozchodit alespon zakladni komunikaci. Hledal jsem nejakou literatutu o Delphi, ale taky jsem toho moc nepochytil.
Nejhorsi je, ze ani nevim co znamenaji zakladni pojmy jako je Socked, Kdy je pocitac Klient, Kdy je server, apod.
Muzete mi nekdo objasnit nejaky pojem, nebo alespon me "nakopnout" na ten spravny smer k informacim ?

Diky

Ing. Vladim�r R��i�ka

QRMemo - tisk na v�ce str�nek

[*] <mcpraha(zv)email(tec)cz> - 13.4.2001 16:10:44

Pot�eboval bych poradit, jak vytisknout v�ce ��dek, kter� zad�m
v runtime a p�edem nev�m, kolik jich bude, tak�e se to teoreticky m��e
rozt�hnout na v�c str�nek.
Pou�il jsem QuickReport, p�i�em� jsem dal n�kolik QRMemo vedle sebe
na DetailBand. Probl�m je v tom, �e kdy� se tisk nevejde na jednu str�nku,
vytiskne se dob�e pouze prvn� sloupec. U dal#�ch sloupc� se vytiskne
prvn� ��dek na prvn� str�nce a dal#� ��dky za��naj�
a� na dal#�ch str�nk�ch.

D�kuju,
Michal Karas

Windows 2000
Delphi 5 Enterprise
QuickReport 3.0.5

EMAIL.CZ - Vase posta je vzdy s Vami na
http://www.email(tec)cz

Quick Report3 a tiskarny HP

[*] Str�n�k Franti�ek - 13.4.2001 16:34:40

> QuickReportu.
> TPrinter.
>
> Kde to tam je, ja to nemuzu najit.

Je to tady!!!!! J� jsem to ji� vyt�hl !!!!!!

<<Problem s tiskarnama QR3.txt>>

Franti#ek STR#N#K
mailto:FSTRANIK(zv)CPOJ.CZ

Zde je pops�n probl�m:
=================
Access viola
tion crashes on printing or previewing.
This sometimes o
ccurs with printers that are remote or have large complic
ated drivers that take significant time to install.
The
solution is to make sure that a valid printer is returned
by TPrinter.Create before proceeding.
This requires som
e new code in 'QRPrntr.pas' - outlined below.
The fix be
low is not entirely safe, in the event that no valid prin
ter can be created, the code might hang.
It is far more
likely that TPrinter.create will throw an exception, thou
gh.

Many thanks to Ivan Haltakov of University of Sofi
a, Bulgaria for pointing this out.
Ivan says this cured
problems with a Xerox P8ex printer, and network printers

Zde je �e�en�:
==========
Changes to QRPrntr.pas

constructor TQRPrinter.Create;
begin

.. some co
de

FPrinterOK := Printer.Printers.Count > 0;
//
QBS Tech 15/03/01
//make sure this call has time to c
omplete...
aPrinter := nil;
aPrinter := TPrinter.Cr
eate;
while (aPrinter = nil) do
application.pr
ocessmessages; aPrinterSettings := TPrinterSetting
s.Create;
if PrinterOK then
.. code continues

Quick Report3 a tiskarny HP

[*] Str�n�k Franti�ek - 13.4.2001 16:41:44

> QuickReportu.
> TPrinter.
>
> Kde to tam je, ja to nemuzu najit.

Je to tady !!!!!!

[...]

Princip treeview...

[*] vlada_ponechal(zv)post(tec)cz - 13.4.2001 17:10:21

Zdar panove,
Mam na Vas velkou prosbu. Nemuzu porad pochopit jak funguje treeview.
Koukal jsem do helpu, ale nejsem z toho chytrej.Koukal jsem i do historie, ale nejak tam nemohu najit to podstatne.
Jsem schopny ledatak neco vlozit, ale definovat ikonu nebo neco pozmenovat v treeview je moje nocni mura.

Chci dynamicky, to znamena z programu pridavat zaznamy do treeview s tim, ze pouzivam i ikony z
imagelistu.

1.) Jak pridam item s ikonou a textem do treeview?
2.) Jak pridam subitem s ikonou a textem do treeview?
4.) Help, neustale mi to pridava pouze prvni ikonu z image listu. Jak muzu definovat jine ikony pokud je jiz v imagelist komponente mam?

Nemate nekdo poslat mi nejake primitivni priklady?

Mam D3 prof.

Konverzia diakritiky a prehliadac suborov

[*] David Majda <david.majda(zv)seznam(tec)cz> - 13.4.2001 19:34:48

> 2. Kde mozem zohnat tabulky pre konverziu medzi povedzme Latin2,
kamenicky a
> windows.

Koukni se na www.cestina(tec)cz - melo by to tam byt.

David Majda
E-mail: david.majda(zv)seznam(tec)cz
WWW: http://dmajda.hyperlink(tec)cz

ListView

[*] Hejna Martin, PRAHA <hejnam(zv)praha(tec)comsoft(tec)cz> - 13.4.2001 19:52:21

Ve verzi 5.0

<hejnam(zv)praha.comsoft(tec)cz>
> Jedna se o to, ze pokud mam t list view nastaven na vsReport a MultiSelect
> je True a implementuji vlastni udalost OnCustomDrawItem (viz vypis).

Ahoj,

v jake verzi Delphi ?

Petr Vones, amatersky programator

ListView

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.4.2001 19:59:31

From: "Hejna Martin, PRAHA" <hejnam(zv)praha.comsoft(tec)cz>
> Ve verzi 5.0

Ahoj,

s instalovanym Update Packem #1 ? Bez neho je totiz custom drawing ve VCL v D5
nepouzitelne (chyba s neuvolnovanim GDI fontu).

Petr Vones, amatersky programator

ListView

[*] Hejna Martin, PRAHA <hejnam(zv)praha(tec)comsoft(tec)cz> - 13.4.2001 19:59:15

resp. 5.0 + SP1

Martin Hejna

> [...]
> Jedna se o to, ze pokud mam t list view nastaven na vsReport a MultiSelect
> je True a implementuji vlastni udalost OnCustomDrawItem (viz vypis).

Zmena vlastnosti u vice tlacitek

[*] Fredy (nightmare) Crueger <Fredy.C(zv)seznam(tec)cz> - 13.4.2001 21:06:57

Zdravim
Na formu mam nekolik tlacitek a potrebuju pri kliknuti na jedno nastavit tem
ostatnim nejakou property na stejnou hodnotu (Boolean). Tlacitka nejsou
vytvareny dynamicky. Slysel sem neco o poli komponent, ale nevim jak to
pouzit. Diky za radu.

300 000 korun - na drevo. http://www.worldonline(tec)cz/mone/mone_brokermanie.html

Zaokrouhleni realneho cisla - jeste jednou

[*] Jan Skopov� <jsdelphi(zv)atlas(tec)cz> - 13.4.2001 21:08:05

if cislo < 0 then
Result := Int(cislo*10-0.9)/10 else
Result := Int(cislo*10+0.9)/10;

nebo

Result := Int(cislo*10+0.9*Integer(cislo>=0)-0.9*Integer(cislo<0))/10;

Jan Skopovy

> A kdyz to cislo bude zaporne ?

Vyuzivanie pamete OS Win PlayStation

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.4.2001 23:03:50

From: "Hurricane" <hurricane(zv)quick(tec)cz>
> prave mi to hlasi 18 procesu a 51 threadu. Ale i tak jich v Linuxu dokaze
> najednou bezet mnohem vic.

Ahoj,

Spust si vice procesu a pobezi ti (tedy asi trochu pomalu pokud to bude 486ka
z bazaru ;-). Neni problem aby na Windows bezelo spolehive treba nekolik set
threadu, viz 'Hundreds of Threads' is s obrazky:
http://www.pbe.com/Kudzu/Articles/IntroToIndy/

Obecne doporuceni je max. 16 threadu per process na jednoprocesorovem stroji,
coz ale neznamena ze jich nemuze byt vice. Na jednom starem krapu (200MHz,
96M RAM, 1.6G HDD, ATI 8M PCI Video) kde byly driv Win95 jsem zkusil Linux
(RH7.0) a nevsiml jsem si zadne zmeny v rychlosti (graficke rozhrani), spise
je to jeste trochu pomalejsi nez Win95.

Petr Vones, amatersky programator

dig. fotoaparat

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 13.4.2001 23:11:47

Ahoj,
chtel bych do sve aplikace zabudovat podporu dig. fotaku, tj. nacteni /vyber/
snimku a pak nejake jejich zpracovani, ale zatim spise netusim, kde zacit,
jestli existuje nejake spolecne rozhrani nebo zda-li kazdy vyrobce ma vlastni
/pro zacatek by mi stacilo pracovat fotakem od Canonu/... Neresil to tady uz
nekdo?
Popr. me aspon nakopnete, kde mam zacit hledat :-)

OOOOOOOOOOOOOOOO
O icq #84229702
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

Vyuzivanie pamete OS Win PlayStation

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 13.4.2001 23:14:58

Zdravim

No, graficke rozhrani urcite neni rychlejsi. Spis bych rekl, ze se plazi
jako snek. Ale v konzoli je neprekonatelny a ve stabilite taky.

> [...]
> 96M RAM, 1.6G HDD, ATI 8M PCI Video) kde byly driv Win95 jsem zkusil Linux
> (RH7.0) a nevsiml jsem si zadne zmeny v rychlosti (graficke rozhrani),

Problem s DLL

[*] Belenor <belenor(zv)mail(tec)cz> - 13.4.2001 23:20:42

Zdravicko

Zjistil jsem, ze potrebuju v Delphi napsanou DLL pouzit ve Visual C++. I po
nekolikahodinovem zapasu s helpy a dokumentacemi se mi to nepodarilo.

Vypada to, ze bych pro slinkovani programu potreboval mit import library
(*.lib), jenze nevim, jak ji vyrobit. V helpu Delphi cosi pisou o toolu
IMPLIB, ktery se mi ovsem nepodarilo najit. Pouzil-li jsem LIB.EXE u Visual
C++, vyplivlo to nepouzitelny *.lib (nenalezl jsem v nem exportovane funkce
z knihovny).

Existuje tedy nejaka cesta, jak pro C++ vyrobit *.lib (nebo podobny) soubor
v Delphi ?

Dik za pripadnou radu,

Belenor

Problem s DLL

To bych ani nezkousel, spis zkus v tom C++ pouzit jinou volaci konvenci
(stdcall, cdecl,...). Pokud mas k te DLL zdrojak, zkus ji prelozit s volaci
konvenci cdecl.

RNDr. Petr Brant [Brant(zv)dcomm(tec)cz]
ICQ # 68652380

D&COMM s.r.o

[...]

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 13.4.2001 23:38:38

RE: Quick Report3 a tiskarny HP> Na strance Qusoftu (www.qusoft.com) je
> [...]
> Se slozitymi ovladaci, jake maji napr. HP, neni dostatek casu na
> vytvoreni objektu. Uprava spociva v tom, ze se ceka, dokud se objekt

Jeee... a nebyl by tady nekdo te lasky a neposlal by mi takto opraveny a pod D4
zkompilovany unit? U Qusoftu to neumi...

OOOOOOOOOOOOOOOO
O icq #84229702
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

Zmena vlastnosti u vice tlacitek

Treba takto:

var BTArray: Array[1..BtNr] of TButton

for i:=... to ... do BTArray[i].Your Property:=Your value;

Nejdriv ovsem musis to pole naplnit, napr.
BTArray[1]:=Button1;
BTArray[2]:=Button2;... atd.

[...]

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 14.4.2001 00:52:25

From: "Jan Novak" <megamax(zv)seznam(tec)cz>
> Muze mi prosim nekdo poradit, jak spolehlive a bez chyb zjistit ON-LINE
PC?

Ahoj.
Je to jenom okamzity napad.
Co si treba ping-nout na nejakou adresu v netu ci lepe na 2 (kdyby byla
jedna nedostupna).

Ludek

Problem s BDE

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 14.4.2001 01:05:22

> [...]
> zpusobem zodpovedne za chod daneho pocitace. Funkce softwaru je totiz
> podminena spravne nainstalovanym operacnim systemem, coz neni pripad

Stejne mi neni jasne, proc ovlivnuje zpusob zobrazeni BDE, ktere snad krom
sveho BDEAdministratora samo vubec nepotrebuje nic zobrazovat.

Ludek

Vyuzivanie pamete OS Win PlayStation

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 14.4.2001 01:13:28

From: "Josef Kokes" <kokes(zv)fsid.cvut(tec)cz>

> [...]
> Nebadali jste o tom nekdo? Jak nebo kde se dovim, co z registru _opravdu_
> potrebuju, resp. jestli mi toho pulka nechybi???

Ja tohle delam takhle :
Pomoci programu GHOST si cas od casu a predevsim pred zkusebnimi instalacemi
vytvorim fyzicke kopie prislusnych partition disku. To trva u 20G disku cca
35 minut a vysledne soubory jsou zkompresovany na cca 50% takze zaberou
okolo 10G na druhem disku, ktery mam v "suplicku". Data zalohuji jeste
zvlast naprosto normalne (takze obcas :)).
Ted jsem si na to poridil levny pomaly 40G disk, na ktery se mi vejde vse
dvakrat az trikrat.
Pokud se mi neco zhrouti, nebo pokud najednou zjistim, ze neco neslo
korektne odinstalovat (naposledy pokusy s WinRoute - aby je cert zpral za
ten vir kterej chtej jeste platit) obnovim prislusnou partition ze zalozni
kopie (posledni dobre funkcni) a je vse zase v puvodnim stavu.
Pak do toho doplacnu zazalohovana data (pokud jsem zalohoval) a vse je
nastaveno.
Zacinam to praktikovat i u firem, kterym pomaham s udrzbou PC. Je to
idealni, protoze data se obcas zalohuji, takze pri havarii se daji obnovit,
par chybejiv�ich udaju dopsat a muze to bezet dal. Ovsem nastaveni systemu,
instalace SW pristupova prava atd... trva obnovit do puvodniho stavu mnohem
dele, "zalohovat" se to da vetsinou spise jen pomoci poznamkoveho bloku, a
to je timto vyborne eliminovano.

Ludek

dig. fotoaparat

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 14.4.2001 22:18:46

> [...]
uz
> nekdo?
> Popr. me aspon nakopnete, kde mam zacit hledat :-)

Skus DirectX. Mne to chodi s web kamerou, ktora ma zabudovany aj
digitalny fotoaparat.

Erik

TSaveDialog - zmena adresare

[*] Zdenek Janish <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 14.4.2001 22:21:37

Dobry den,

jak lze zmenit aktualni zobrazovany adresar u TSaveDialog v eventu
TSaveDialog.OnTypeChange???

Jak ukoncit Thread?

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 14.4.2001 22:22:10

>Proto se ptam: Jak ukoncit (klidne i natvrdo) thread, aby se aplikace
>ukoncila okamzite po kliknuti na krizek v liste?

Skus TerminateThread.

Erik

Vyuzivanie pamete OS Win PlayStation

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 14.4.2001 22:22:03

> [...]
> 96M RAM, 1.6G HDD, ATI 8M PCI Video) kde byly driv Win95 jsem zkusil Linux
> (RH7.0) a nevsiml jsem si zadne zmeny v rychlosti (graficke rozhrani),

Pocul som uz viac staznosti, ze Linux bezal podstatne pomalsie ako Windows
na tom istom pocitaci a to z toho dovodu, ze neboli dostupne drivery, ktore
by dokazali naplno vyuzit dany HW. V oblasti ovladacov je Linux, pokial
viem, na tom o dost horsie oproti Windowsom. Prejavi sa to hlavne
na lepsom HW, pokial samozrejme ovladac nie je k dispozicii.

Erik

Vyuzivanie pamete OS Win PlayStation

[*] Jaroslav ��hal <cihal(zv)mppraha(tec)cz> - 14.4.2001 23:34:45

Linux je jeno hloup��� zbra� proti vokn�m. Do t�hle doby nebyla schopna
��dn� spole�nost vyvinout jin� sytem dob�e funguj�c�.
Linux je jen pab�rk kter� se sna�� p�edhonit wokna. Na to �adna firma nem�.
Firma mysl�m tu ��v� v#t#inu z n�s. Zkuste vymyslet syt�m kter� bude po��dn�
fungovat. Na to nem� ni kdo kdo z n�s a# d�l� na �emkoliv. To by jsi musel
b�t b�h.
Kluci kdo z v�s prof�k� mi odpov�. M�m z�jemce kter� by cht�l programovat,
ale nev� v�em jestliv c++ nebo delphi firma zajist� v#e. Pora�t� f�rov�. M�
j�t do Delphi nebo Micr
softu! Nechci aby odpov�dnost byla na n�kon z nu�s proto,hled�m od dedf�n�
nezaujat�ho �lov�ka ter� sem hod� sv�j n�zor. Velmi se t�mto olouv�
adminovo konfery jestli jsem p�es�hl parametry po�adavk� inrmac�. d�ky v�m
v#em moc Jarda

> [...]

viem, na tom o dost horsie oproti Windowsom. Prejavi sa to hlavne
na lepsom HW, pokial samozrejme ovladac nie je k dispozicii.

Export nastaveni

[*] Jaroslav ��hal <cihal(zv)mppraha(tec)cz> - 14.4.2001 23:53:34

Chapy nebo jsko v�s v�m nazvat u m� ve firm� se pou��v� Microsoft a nechci
j�t na Linux. pros�m v�s v�s napi#te mi pro� na n�ho nep�ej�t. U n�s vd�y
fungoval Micro bez probl�m�, ale te� se u��m Delphi orito�e chci na
n�ho,p�ej�t z accesu. Je o v�bec mo�n�.

Jarda nov� delf�n.
> [...]

dele, "zalohovat" se to da vetsinou spise jen pomoci poznamkoveho bloku, a

Zadavani parametru procerure

[*] NecTSpider <NecTSpider.DelphiKonference(zv)seznam(tec)cz> - 15.4.2001 10:57:14

Zdravim,
jak mam zadat parametr procedure:

type
MujTyp : record =
ID : Word;
T : String;
end;

procedure Moje(Pole : array of MujTyp);

kdyz chci potom zavolat tuto proceduru se dvema primo vlozenymi parametry treba:

[25,'jedna'] a [26,'dve'] jak to mam zapsat, aby to chodilo?
Vyvolava mi to chybu: 'Ordinal type required'. Predem dekuji za pomoc.

Nec T Spider
E-Mail: NecTSpider(zv)seznam(tec)cz
ICQ: 104256123

TTimer v komponente

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 15.4.2001 13:28:30

Zdravim

Potrebuju mit v komponente TTimer a nejak se mi ho nedari zinicializovat.
Zkousel jsem to takhle, ale hlasi mi to Acces violation.

private
Timer: TTimer;

procedure THCLabel.Create;
begin
Timer := TTimer.Create(self);
with Timer do
begin
Enabled := false;
Interval := 50;
Tag := 0;
OnTimer := TimerOnTimer;

A pak uz jen v procudere timer enabluju pomoci Timer.Enabled := true;

Tusite nekdo, v cem delam chybu?

ListView a sipka triedenia

[*] Ing. Keder Vladim�r <vkeder(zv)iol.sk> - 15.4.2001 13:54:57

Ahoj

Potreboval by som poradit ako dostat do ListView pri nastaveni vsReport
do hlavicky stlpca malu sipku ako napr. v Outlooku. Staci mi iba jedna sipka
(nemusi byt rozdelene na vzostupne alebo zostupne). Skusal som to cez
ImageList, ale pri nastaveni ikony ta sa zobrazi aj v kazdom riadku.
Pouzivam D5 C/S s UpdatePack 1.
Diky za radu

Vlado

Zadavani parametru procerure

[*] David Majda <david.majda(zv)seznam(tec)cz> - 15.4.2001 15:54:10

Da se to resit treba takhle:

function To_MujTyp(AID:word; AT:string):mujtyp;
begin
result.id:=aid;
result.t:=at;
end;

a vlastni volani:

moje( [to_mujtyp(25,'jedna'), to_mujtyp(26,'dve')] );

Nejspis to nejak pujde i bez te konverzni fce, ale to se mi nepovedlo
vyzkoumat.

> [...]

> [25,'jedna'] a [26,'dve'] jak to mam zapsat, aby to chodilo?
>
> Vyvolava mi to chybu: 'Ordinal type required'. Predem dekuji za pomoc.

Export do Wordu

[*] Tomas M <tm.delphi(zv)atlas(tec)cz> - 16.4.2001 01:02:50

Muzete mi poradit, kde bych nasel nejake info, ukazky atd. o exportu do
Wordu (resp. vytvoreni wordovskeho dokumentu z Delphi)?

Dik Tomas

Corrupt Resource

[*] Weex <weex(zv)kiwwi(tec)cz> - 16.4.2001 13:23:05

Sem tu novy chtel bych se zeptat jak mozu ochranit naky muj program pres programem Restorator ci Reshacker ? Sem par takovych programu nasel a misto zdrojoveho kodu je tam Corrupt Resource nevite jak to mam udelat aby si kazdy gdo ma Restorator ci reshacker nemoh precist zdrojak toho programu ?
Diky...

Weex

email: weex(zv)kiwwi(tec)cz

Zmena vlastnosti u vice tlacitek

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 16.4.2001 14:37:28

Zdravim

Nebo zvaz moznost, ze ty tlacitka vytvoris dynamicky za behu. Potom bys je
uz mel v array a prace s nimi je jak uz bylo zmineni (pomoci FOR).

PRIKLAD:

uses Shape;

var
a : Array[1..30] of Tshape; // Deklarace pole [1..30] Shap�, pr�ce s
t�mto, je stejn� jako s jak�mkoliv polem...
for i := 1 to 30 do
begin
a[i] := Tshape.create(form1); // Vytvo�� Shape, d�le se na ni budete
odkazovat a[i] (i := 1..30)
a[i].parent := form1; // kam se m� Shape vytvo�it ...
a[i].top := i * 4; // *
a[i].left := i * 4; // *
a[i].width := i * 10; // *
a[i].height := i * 10; // *
a[i].visible := true; // **

// * nastaven� jak m� Shape vypadat
// ** komponenta se vytvo�� neviditeln�, mus�te ji zviditelnit

Subject: Re: Zmena vlastnosti u vice tlacitek

> [...]

natvdro. Nebo to pole jde naplnit take nejakym jednodussim zpusobem? Zdar.

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 16.4.2001 14:45:23

Zdravim

Tohle mam ve sve komponente. Volam to po stisku tlacitka na SaveDialogu
dialogu. Tusim, ze to lze pouzit jen v komponente toho dialogu, takze si
musis napsat potomka TSaveDialogu. Moje komponenty (i se zdrojema) ti muzu
poslat, kdyztak napis.

procedure THCOpenDialog.SetFolder(const FolderName: String);
var
ParentWnd, LastFocus: HWND;
begin
ParentWnd := GetParent(Handle);
LastFocus := GetFocus;
setfocus(getdlgitem(getparent(handle),1152));
SendMessage(ParentWnd, CDM_SETCONTROLTEXT, 1152,
LPARAM(PChar(FolderName)));
SendMessage(GetDlgItem(ParentWnd, 1), BM_CLICK, 0, 0);
SendMessage(ParentWnd, CDM_SETCONTROLTEXT, 1152, 0);
SetFocus(LastFocus);

> jak lze zmenit aktualni zobrazovany adresar u TSaveDialog v eventu
> TSaveDialog.OnTypeChange???

TTimer v komponente

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 16.4.2001 16:48:30

Ahoj,

nemas nahodou TimerOnTimer jako virtual?

Slavek

> [...]
> Zkousel jsem to takhle, ale hlasi mi to Acces violation.

> Hurricane

Buh miluje ateisty. Neobtezuji ho svymi problemy.

[*] Weex <weex(zv)kiwwi(tec)cz> - 16.4.2001 16:51:03

co to vubec je ??
> nemas nahodou TimerOnTimer jako virtual?
>
> Slavek

> Buh miluje ateisty. Neobtezuji ho svymi problemy.
> http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk
> http://swnet(tec)cz

ActiveX Library a pouziti komponent

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 16.4.2001 17:31:27

Zdravim,

chtel jsem se zeptat, abych to zbytecne nezkousel: Chci si vytvorit ActiveX
library se serverovymi objekty, ktere chci dale pouzit v ASP a netusim, zda
muzu v kodu pouzit napr. QuickReport - treba i dynamicky vytvoreny (na
strankach se da prikaz k vygenerovani reportu a ten se vytiskne na
tiskarnu - napriklad) ...

Lze to nebo nee ?

Diky moc,

Milan

TTimer v komponente

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 16.4.2001 17:59:03

From: "Hurricane" <hurricane(zv)quick(tec)cz>> Potrebuju mit v komponente TTimer a nejak se mi ho nedari zinicializovat.
> Zkousel jsem to takhle, ale hlasi mi to Acces violation.
>
> procedure THCLabel.Create;

Tady by asi nemela byt procedura, ale constructor.

> OnTimer := TimerOnTimer;

A jak je deklarovana procedura TimerOnTimer ?
Je to procedura objectu THCLabel ?

Vaclav Krmela

Export do Wordu

[*] Radoslav Jal� <rjalc(zv)pnet.sk> - 16.4.2001 18:12:51

> Muzete mi poradit, kde bych nasel nejake info, ukazky atd. o exportu do
> Wordu (resp. vytvoreni wordovskeho dokumentu z Delphi)?

Ahoj,

pozri si tieto url:
http://homepages.borland.com/ccalvert/TechPapers/Delphi/DelphiWord.htm
http://www.djpate.freeserve.co.uk/Automation.htm

ak mas Delphi 5, tak si prezri adresar:
c:\Program Files\Borland\Delphi5\Demos\Activex\Oleauto\

Radoslav Jal�,
ProNet Systems, s.r.o.

TTimer v komponente

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.4.2001 18:21:27

From: "Hurricane" <hurricane(zv)quick(tec)cz>
> Potrebuju mit v komponente TTimer a nejak se mi ho nedari zinicializovat.

Ahoj,

podivej se do zdrojaku komponenty TSpinEdit, unit Spin trida TTimerSpeedButton

Petr Vones, amatersky programator

Help me s TCP/IP

[*] Radoslav Jal� <rjalc(zv)pnet.sk> - 16.4.2001 18:23:26

> Doposud jsem nic s Ethernetem nedelal potreboval bych jednoduchy navod jak rozchodit alespon zakladni komunikaci.

Ahoj,

urcite si pozri http://www.nevrona.com/indy/

na stranke http://www.nevrona.com/Indy/download80.html
najdes aktualnu verziu komponent pracujucich s TCP/IP.
Takisto tam najdes pekne dema + help
Je to free!

Radoslav Jal�,
ProNet Systems, s.r.o.

Corrupt Resource

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.4.2001 18:26:36

From: "Weex" <weex(zv)kiwwi(tec)cz>
> [...]
> zdrojoveho kodu je tam Corrupt Resource nevite jak to mam udelat aby si

ve spustitelnem (EXE) souboru zadny zdrojovy kod neni, Delphi je kompilator.
Spis mas asi namysli popis formularu ulozenych v resource sekci. S tim tezko
neco udelas, leda ze by jsi prepsal cely streaming component ve VCL, coz za to
asi nestoji. Muzes ovsem doplnit svuj kod o kontrolni soucet celeho obsahu EXE
souboru a pokud tento nesouhlasi tak pri startu zobrazit chybove hlaseni a
celou aplikaci ukoncit. Toto je zaroven uzitecne jako ochrana pred napadenim
virem.

Petr Vones, amatersky programator

ListView a sipka triedenia

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.4.2001 18:28:49

From: "Ing. Keder Vladim�r" <vkeder(zv)iol.sk>
> [...]
> (nemusi byt rozdelene na vzostupne alebo zostupne). Skusal som to cez

Nastav ImageIndex v prislusnem sloupci (TListColumn)

> ImageList, ale pri nastaveni ikony ta sa zobrazi aj v kazdom riadku.

Musis u jednotlivych polozek (TListItem) nastavit ImageIndex na -1

Petr Vones, amatersky programator

TPrintDialog

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.4.2001 18:39:58

From: <ds.soft(zv)atlas(tec)cz>
> Zajimalo by me spise obecne, jestli se da nejakym zpusobem zakazovat
> zobrazeni nekterych veci v preddefinovanych dialogovych oknech

Ahoj,

neco podobneho se tu pred casem probiralo:
http://www.delphi(tec)cz/soubor.asp?rok=2000&mesic=jan&den=02&soubor=dlfaaaar.htm

Petr Vones, amatersky programator

automaticke zpracovani zprav v MSO2k

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.4.2001 18:42:38

From: "Milan #ݿek" <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz>
> na stanici je nainstalovan MSOutlook2000, potrebuju vytvorit program, ktery
> bude kontrolovat vsechny dosle zpravy, a pokud zprava obsahuje prilohu s

Ahoj,

v tom pripade by jsi asi mohl vyuzit Outlook automation. V palete Servers mas
uz predimportovany server TOutlookApplication.

Petr Vones, amatersky programator

Jak ukoncit Thread?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.4.2001 18:48:35

From: "Ales Vasicek" <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz>
> Pri zavolani MyThread.Terminate se nestanenic, cemuz se samozrejme ani
> nedivim, protoze v tu chvili se provadi SQL dotaz. Aplikace se zavre az

Ahoj,

pokud neexistuje nejaka moznost jak u ADO prerusit bezici dotaz nejakou funkci
jako "CancelQuery(QueryHandle: THandle)" volanou z jineho (v tomto pripade
hlavniho threadu) tak jina moznost patrne neni. Samozrejme vzdy je mozne
ukoncit thread pomoci volani TerminateThread, tim ale nedojde k uvolneni
nekterych prostredku coz muze zpusobit problemy.

Petr Vones, amatersky programator

TMediaPalyer

[*] Zdenek Janish <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 16.4.2001 18:57:47

Dobry den,

mam nasledujici problemy:

1) Kdyz dam na form komponentu TMediaPlayer, tak vzdy pri ukonceni aplikace
mi to nahlasi: "application-defined exception (code 0xc0000008)". Toto se
deje pouze pokud poustim program z prostredi Delphi. Mam neco spatne
nastavene v Delfounech a nebo to je neco jineho?

2) Kdyz ctu v TThradu.Execute property TMedialPlayer.Position, tak mi to
vraci naprosto neskutecna cisla vcetne zapornych. Pokud totez ctu Timerem
tak je vse OK. Cim to muze byt?

3) Lze nejak zjistit, ze TMedialPlayer vykraslil novy snimek?

Mam D5 + SP1 a Win2000.

TSaveDialog - zmena adresare

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.4.2001 19:04:05

From: "Zdenek Janish" <medusa(zv)brajan(tec)cz>
> jak lze zmenit aktualni zobrazovany adresar u TSaveDialog v eventu
> TSaveDialog.OnTypeChange???

Ahoj,

napriklad takto:

procedure TFavOpenDialog.SelectFolder(const FolderName: string);
var
LastFocus: HWND;
begin
if (FParentWnd = 0) or not DirectoryExists(FolderName) then Exit;
LastFocus := GetFocus;
SendMessage(FParentWnd, CDM_SETCONTROLTEXT, edt1,
LPARAM(PChar(FolderName)));
SendMessage(GetDlgItem(FParentWnd, 1), BM_CLICK, 0, 0);
SendMessage(FParentWnd, CDM_SETCONTROLTEXT, edt1, 0);
SetFocus(LastFocus);
end;

Cely kod najdes v "IDE Open and Open Project dialogs with favorite folders":
http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=14732

Petr Vones, amatersky programator

Thready

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.4.2001 19:09:02

From: "David Lebeda" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> Spustim hlavni aplikaci, vytvorim dva thready a chci oba spustit.
> JAK mam zaridit, aby vypocet probihal v obou soucasne? Nyni to

Ahoj,

zkratka spustis oba thready, predas jim jako parametr (v konstruktoru) dany
ukazatel (edit nebo cely formular kde se nachazi). Pomoci metody Synchronize
pak budes volat kod ktery zmeni zobrazeny udaj na formulari kdyz je treba.

> pokracuje. Zkousel jsem v metode Execute threadu implementovat
> vyber zprav z fronty, podobne jako to je v TApplication. Ale uspech

Na implementaci smycky zprav v threadu uplne zapomen.

Petr Vones, amatersky programator

TMediaPalyer

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.4.2001 19:19:35

From: "Zdenek Janish" <medusa(zv)brajan(tec)cz>
> [...]
> mi to nahlasi: "application-defined exception (code 0xc0000008)". Toto se
> deje pouze pokud poustim program z prostredi Delphi. Mam neco spatne

deje se toto i v pripade, ze vytvoris novou aplikaci a na formular umistis jen
TMediaPlayer a spustis ?

> 2) Kdyz ctu v TThradu.Execute property TMedialPlayer.Position, tak mi to
> vraci naprosto neskutecna cisla vcetne zapornych. Pokud totez ctu Timerem

Obavam se ze TMediaPlayer neni thread safe, takze musis jeho vlastnosti cist
pres volani pomoci TThread.Synchronize.

> 3) Lze nejak zjistit, ze TMedialPlayer vykraslil novy snimek?

Netusim, zkus se podivat do MSDN na nejake MCI callback funkce.

Petr Vones, amatersky programator

Jeste jednou potomci TForm

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.4.2001 19:20:41

From: "David Lebeda" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> Pokud na TC1Form pridam normalne reakci na OnKeyDown,
> rvou na me potomci odvozeni z TC1Form pri nacitani projektu do
> Delphi, ze Ancestor not found a pro tyto potomky neni k dispozici
> form samotny (F12).

Ahoj,

TC1Form musi byt pak soucasti projektu. Pridej ho do Object Repository a z
neho pak znovupouzij (to je slovo) v novem projektu.

Petr Vones, amatersky programator

Zachytavani udalosti v Internet Exploreru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.4.2001 19:25:51

From: "Michal K�rka" <kurkami(zv)volny(tec)cz>
> potreboval bych poradit, jak zachytavat udalosti v Internet Exploreru.
> Zejmena se zajimam o udalost prechodu na jinou stranku. Vim, ze je to mozne.

Ahoj,

mozna by ti pomohlo toto:
http://www.euromind.com/iedelphi/ie5tools/bho.htm

Petr Vones, amatersky programator

zoznam eventov

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.4.2001 19:52:41

From: "Tono Kukura" <akukura(zv)microstep-hdo.sk>
> Ako by sa dalo zistit ake eventy maju jednotlive komponeny, a ktore z nich
> su assigned?

Ahoj,

napriklad takhle:

uses
TypInfo;

procedure ListComponentEvents(Component: TComponent; Strings: TStrings);
const
AssignedText: array [Boolean] of string = ('', 'Assigned');
var
Count, Size, I: Integer;
List: PPropList;
PropInfo: PPropInfo;
Method: TMethod;
IsAssigned: Boolean;
begin
Count := GetPropList(Component.ClassInfo, tkMethods, nil);
Size := Count * Sizeof(Pointer);
GetMem(List, Size);
try
Count := GetPropList(Component.ClassInfo, tkMethods, List);
for I := 0 to Count - 1 do
begin
PropInfo := List^[I];
Method := GetMethodProp(Component, PropInfo);
IsAssigned := (Method.Code <> nil);
Strings.Add(Format('[%8s] %s: %s', [AssignedText[IsAssigned],
PropInfo^.Name, PropInfo^.PropType^.Name]));
FreeMem(List);

ListComponentEvents(Button1, Memo1.Lines);
end;

pri pouziti JclDebug unitu by to slo jeste rozsiri o jmeno metody ke ktere je
udalost prirazena, staci pak pridat jeden parametr:

Strings.Add(Format('[%8s] %s: %s = %s', [AssignedText[IsAssigned],
PropInfo^.Name, PropInfo^.PropType^.Name, ProcOfAddr(Method.Code)]));

OT: SQL7 SP3

[*] Kr�l Jirka jr. <admin(zv)printo(tec)cz> - 16.4.2001 19:56:11

Zrovna se chystam instalovat SQL7 SP3. Radeji se ale ptam, jestli nekdo z
vas ma nejakou negativni zkusenost s timto SP. Obecnou nebo v navaznosti na
apps z D5.
Diky za any info

JK

Corrupt Resource

[*] Weex <weex(zv)kiwwi(tec)cz> - 16.4.2001 21:20:29

a jak to udelat ?

> [...]
> souboru a pokud tento nesouhlasi tak pri startu zobrazit chybove hlaseni a
> celou aplikaci ukoncit. Toto je zaroven uzitecne jako ochrana pred

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.4.2001 21:20:43

From: "Petr Poto�ek" <pp1(zv)volny(tec)cz>
> sice moc nevim, jak to udelat, ale moc by mne to zajimalo. Nebyl by mozny,
> prosim, nejaky prikladek.

Ahoj,

jde o to jak moc to ma byt odolne. Nejednodusi moznost je vyuzit kontrolniho
souctu PE souboru. Ten se standartne neprovadi, ale je mozne jej vytvorit
pomoci MapAndLoad/UnmapAndLoad funkci a pak zkontrolovat pomoci funkce
MapFileAndCheckSum (ImageHlp). Tim ze je to ale 'znamy' zpusob je mozne, ze
nektery pokrocilejsi program po uprave obnovi i checksum souboru. Dalsi
moznost by byla si tento checksum ulozit jeste jinam a zkontrolovat.

Petr Vones, amatersky programator

obraceni stranky

[*] Ing. Petr #vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 16.4.2001 21:34:23

Tobe se to rekne. Snazil jsem se najit, jak schovat zalozky u TPageControl,
ale nenasel jsem.

Nevite nekdo, zda je to mozne?

Jediny zpusob, jak mit nekolikanasobny panel a programove v nem prepinat je
pouziti TNotebook.

Je to tak?

Petr Svejda
http://www.lingvista(tec)cz/> -----Original Message-----
> pokud TI nejde o animaci, tak pouzij obycejny TPageControl a schovej mu
> zalozky.

obraceni stranky

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.4.2001 21:44:19

From: "Ing. Petr �vejda" <lingvista(zv)lingvista(tec)cz>
> Tobe se to rekne. Snazil jsem se najit, jak schovat zalozky u TPageControl,
> ale nenasel jsem.

Ahoj,

TTabSheet.TabVisible

Petr Vones, amatersky programator

Corrupt Resource

[*] Weex <weex(zv)kiwwi(tec)cz> - 16.4.2001 21:45:38

temu moc nerozumim teda vubec ne mam delphi asi tak mesic a pred tim se dal
v pascalu 7 .....

> [...]
> nektery pokrocilejsi program po uprave obnovi i checksum souboru. Dalsi
> moznost by byla si tento checksum ulozit jeste jinam a zkontrolovat.

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 16.4.2001 21:53:15

Ahoj,

co je ,,to``?

* TTimer je komponenta v Delphi, ktera kazdych x milisekund
vyvola udalost Timer
* TimerOnTimer (vzhledem k dotazu puvodce) je metoda, ktera se
vyvola prave pri obluze zminene udalosti
* virtual urcuje zpusob volani metody

Slavek

> co to vubec je ??

OT: Export nastaveni

[*] Josef Kokes <kokes(zv)fsid.cvut(tec)cz> - 16.4.2001 21:58:30

Dekuji vsem za napady. Udelat obraz disku je urcite lepsi, nez to cele
preinstalovavat.
Presto to ma 2 vady, ktere mne deptaji:
1) image se neda udelat hned po instalaci (instalace se musi "usadit", aby
se vychytaly drobnosti) - ale tim padem nevim, jestli si nedelam image
neceho, co uz ma "zadelano" na pozdejsi spadnuti.
2) ja nejak neumim vyexportovat a pak zas nacist postu z Outlook Express...
(blby, co?)
JK

> Jestli by treba nepomohl nejaky program, ktery vytvori obraz disku.
> Napr. Norton Ghost, Drive Image. Instalace celeho pocitace je pak
> hotova behem par minut.

ActiveX Library a pouziti komponent

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.4.2001 22:02:19

Puvodni zprava, kterou napsal Milan Schembera dne 16 Apr 2001,:

> [...]
> muzu v kodu pouzit napr. QuickReport - treba i dynamicky vytvoreny (na
> strankach se da prikaz k vygenerovani reportu a ten se vytiskne na

No ono ten ActiveX se ti spusti na serveru, takze by se to
nevytisklo na tiskarne uzivatele, ale na tom serveru...

obraceni stranky

[*] Ing. Petr #vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 16.4.2001 22:28:26

aha, my si asi nerozumime. Myslel jsem jednim jedinym prikazem nebo
vlastnosti schovat pouze vsechna ouska - ne nejakou konkretni zalozku.
Prepinani zajistim programove.

Nebo jinak. Chci napriklad udelat klasickeho pruvodce instalaci s
nekolika-panelovymi strankami. Na form hodim "prislusnou" komponentu a dve
tlacitka Vpred a Vzad. Jaka bude ta "prislusna" komponenta? Vhodna se mi
jevi TNotebook, ale pro design-time je idealni prave TPageControl (protoze
ma ouska a dobre se mi prepina a navrhuje - ouska vsak pri behu programu
nechci ani videt).

Petr Svejda
http://www.lingvista(tec)cz/> -----Original Message-----
> TPageControl,

> TTabSheet.TabVisible

obraceni stranky

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.4.2001 22:40:56

From: "Ing. Petr �vejda" <lingvista(zv)lingvista(tec)cz>
> aha, my si asi nerozumime. Myslel jsem jednim jedinym prikazem nebo
> vlastnosti schovat pouze vsechna ouska - ne nejakou konkretni zalozku.

Ahoj,

pak staci v OnCreate formulare dat TabVisible na False ve smycce pro vsechny
zalozky:

with PageControl1 do
for I := 0 to PageCount - 1 do
Pages[I].TabVisible := False;

Petr Vones, amatersky programator

Drag & Drop butonu

[*] Galfy Milan <galfym(zv)yahoo.co.uk> - 16.4.2001 21:51:55

Caute,

mam jeden takyto problem: Mam na formulary nejake
buttony a potreboval by som ix za behu programu
premiestnovat a menit ix velkost. Mohol by mi niekto
poradit ako to urobit. Skusal som metodu Drag ale
nejak mi to nefunguje. Dokazem si ten button
oznacit-vybrat ale ked ho akoze zavrem (ukoncenie
Drag-u) zmizne mi cely. :-((((
Diky za pomoc, velmi pekne

Milan Galfy alias Zigi

TMediaPalyer

[*] Zdenek Janish <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 16.4.2001 23:09:13

> From: "Zdenek Janish" <medusa(zv)brajan(tec)cz>
>
> Ahoj,
>
> deje se toto i v pripade, ze vytvoris novou aplikaci a na formular umistis
jen
> TMediaPlayer a spustis ?

Vzdy, mam pocit, ze to je nekde v ntdll.dll - naprosto netusim co toje... A
hazi to ikdyz s ni nic nedelam... Zadne nastaveni.. nic. Jen ji tam
"polozim" a prelozim a spustim. V okamziku ukonceni to napise hlasku a ukaze
CPU debug, ci jak se to nazyva... nejlepsi na tom je to, ze kdyz znova bacim
do F9, tak to cele stuhne a pak Delphi hlasi "timeout"...

Timerem

> Obavam se ze TMediaPlayer neni thread safe, takze musis jeho vlastnosti
cist
> pres volani pomoci TThread.Synchronize.

Ach jo, ja jsem potreboval aby to bylo svizne (stihal brat kazdou zmenu)...
No uvidime...

> Netusim, zkus se podivat do MSDN na nejake MCI callback funkce.

Kdyz tu je drobna bariera plynule anglictiny :-)) Jdu zhavit slovnik :-))
Diky...

> Petr Vones, amatersky programator

Pri te prilezitosti, neexistuje nejaky klon MediaPlayeru, ktery by dokazal
pouzivat titulky v samostatnem souboru??? Zdenek

TMediaPalyer

[*] Zdenek Janish <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 16.4.2001 23:20:43

> [...]
>
> Ahoj,
>
> deje se toto i v pripade, ze vytvoris novou aplikaci a na formular umistis

Tak pardon... Nejak jsem zblb... Chybu to hazi pouze pri zavoalni OPEN, a
pak nepomuze ani CLOSE...

Zdenek

Quick Report3 a tiskarny HP

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.4.2001 23:22:53

From: "Roman" <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz>

Ahoj,

pokud je to tenhle kus kodu co se tu objevil nedavno, tak by me zajimalo,
jestli nahodou nepochazi z 1.4.:

///make sure this call has time to complete...
aPrinter := nil;
aPrinter := TPrinter.Create;

/// je mozne aby zde byla nekdy hodnota aPrinter = nil ? ;-)))

while (aPrinter = nil) do
application.processmessages;

Petr Vones, amatersky programator

ListView a sipka triedenia

[*] Ing. Keder Vladim�r <vkeder(zv)iol.sk> - 16.4.2001 23:26:16

Ahoj

Skor je to otazka estetiky ako funkcnosti. Uvedeny postup funguje, avsak
v kazdom ListItem.Caption je text posunuty o velkost ikony ktora aj ked sa
nevykresluje (ImageIndex na -1) stale zabera svoje miesto. Je mozne
vypisovat text od zaciatku stlpca ?

Vlado

> Nastav ImageIndex v prislusnem sloupci (TListColumn)

> Musis u jednotlivych polozek (TListItem) nastavit ImageIndex na -1
>
> Petr Vones, amatersky programator

Drag & Drop butonu

[*] Zdenek Janish <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 16.4.2001 23:49:09

No, tak nevim, zda jsem problem dobre pochopil, ale presouvani lze resit
takto:

procedure Button1MouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState; X, Y:
Integer);
procedure Button1MouseDown(Sender: TObject; Button: TMouseButton; Shift:
TShiftState; X, Y: Integer);
procedure Button1MouseUp(Sender: TObject; Button: TMouseButton; Shift:
TShiftState; X, Y: Integer);
Moved: Boolean;

procedure TForm1.Button1MouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState; X, Y:
Integer);
var S: Boolean;
begin
S:= (Y > Self.Button1.Height - 15) and (Y < Self.Button1.Height - 2) and
(X > Self.Button1.Width - 15) and (X < Self.Button1.Width - 2);
if S
then Self.Button1.Cursor:= crSizeNWSE
else Self.Button1.Cursor:= crDefault;
if Self.Moved
then if S
then begin
Self.Button1.Height:= Y + 5;
Self.Button1.Width:= X + 5;
Self.Button1.Left:= Self.Button1.Left + X;
Self.Button1.Top:= Self.Button1.Top + Y;

procedure TForm1.Button1MouseDown(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
begin
Self.Moved:= True
end;

procedure TForm1.Button1MouseUp(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
begin
Self.Moved:= False;
end;

Je trba ti jeste doladit...

> [...]
> poradit ako to urobit. Skusal som metodu Drag ale
> nejak mi to nefunguje. Dokazem si ten button
> oznacit-vybrat ale ked ho akoze zavrem (ukoncenie

Corrupt Resource

[*] Weex <weex(zv)kiwwi(tec)cz> - 17.4.2001 00:09:50

NO NO v "Restorator" ci "Resource hacker" se obevi zdrojak i z EXace a dela
to jen u progrmu vytvorenych v Delphi, v C++ se tam nic neobevi napise to
Corrupt Resource a ja se ptam jak to obejit aby to taky psalo Corrupt
Resource
diky....
Weex

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.4.2001 00:24:34

From: "Weex" <weex(zv)kiwwi(tec)cz>
> NO NO v "Restorator" ci "Resource hacker" se obevi zdrojak i z EXace a dela
> to jen u progrmu vytvorenych v Delphi, v C++ se tam nic neobevi napise to

Ahoj,

aha, takze to jako zpetne vytusi jmena promennych, typu apod ? ;-) Spise se
bude jednat o spojeni adres rutin z RTL k prislusne verzi Delphi. No, s tim
asi moc nenadelas, navic bych se tim netrapil protoze je to pomerne k nicemu.

Petr Vones, amatersky programator

Drag & Drop butonu

[*] Zdenek Janish <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 17.4.2001 00:38:22

A tohle je jeste o trosku vice upravene...
StdCtrls;

[...]
Sized: Boolean;

var Form1: TForm1;

procedure TForm1.Button1MouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState; X, Y:
Integer);
begin
if (Y > Self.Button1.Height - 5) and (Y < Self.Button1.Height) and
(X > Self.Button1.Width - 5) and (X < Self.Button1.Width)
[...]
if Self.Sized
then begin
Self.Button1.Height:= Y;
Self.Button1.Width:= X;

procedure TForm1.Button1MouseDown(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
begin
Self.Sized:= (Y > Self.Button1.Height - 5) and (Y < Self.Button1.Height)
and
(X > Self.Button1.Width - 5) and (X < Self.Button1.Width);
Self.Moved:= not Self.Sized;
end;

procedure TForm1.Button1MouseUp(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
begin
Self.Moved:= False;
Self.Sized:= False;

OT: Export nastaveni

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 17.4.2001 03:58:34

Co se tyka posty z OE, neni to zase tak slozite. Staci si najit
adresar, kam se posta uklada (je to nekde v nastaveni / servis) a ten
cely ulozit. Pak staci po preinstalaci prehrat tim ulozenym.

Me spis vadilo, ze kdyz jsem si udelal v adresari skupiny, adresar si
ulozil a pak otevrel, tak jsem o ne prisel :-(

OE ma nastaveni strasne rozstrkane. Neco je v adresari s OE, neco je v
adresari s daty, vlastni adresy jsou jinde a nastaveni filtru apod je
rozstrkane po registrech (HKEY_Local_Machine a HKEY_Current_user).

16.4.2001 Josef Kokes:
> [...]
> neceho, co uz ma "zadelano" na pozdejsi spadnuti.
> 2) ja nejak neumim vyexportovat a pak zas nacist postu z Outlook Express...

Quick Report3 a tiskarny HP

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 17.4.2001 04:04:07

Ne tak docela. Ovladace pro HP jsou hodne slozite, a tak trva docela
dlouho, nez se vse zinicializuje a nacte.
Pokud na to nedas dost casu, neprovede se to korektne a pak jsou ty
zname problemy, ze das tisk, ten probehne, ale ve fronte nic nemas.
Resi se to pak jednodussimi nebo "novejsimi" ovladaci.
Zkus se zeptat autoru SINEI, kam se vsude strka
Application.ProcessMessages nekolikrat za sebou, jen aby to korektne
tisklo :-)

16.4.2001 Petr Vones:

> [...]

> aPrinter := nil;
> aPrinter := TPrinter.Create;

> /// je mozne aby zde byla nekdy hodnota aPrinter = nil ? ;-)))

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 17.4.2001 06:30:48

> No ono ten ActiveX se ti spusti na serveru, takze by se to
> nevytisklo na tiskarne uzivatele, ale na tom serveru...

Vsak to ja taky chci ;-) Jde mi ale o to, jestli to jde. Uz jsem neco malyho
zkousel a vypada to nadejne ;-)

Milan

OT: Export nastaveni

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 17.4.2001 06:47:56

> 1) image se neda udelat hned po instalaci (instalace se musi "usadit", aby
> se vychytaly drobnosti) - ale tim padem nevim, jestli si nedelam image
> neceho, co uz ma "zadelano" na pozdejsi spadnuti.

Tak tohle je tvuj boj.

> 2) ja nejak neumim vyexportovat a pak zas nacist postu z Outlook
Express...
> (blby, co?)

Dej hledat soubor "cleanup.log". Tenhle soubor je ve stejnem adresari jako
zpravy z OE. Jednoduse si je pred smazanim nekde hod (ne do kose) a po
zdarne instalaci je pred spustenim OE nakopiruj tam, kde si instalator
vytvoril adresar pro tyto data (hledej zase podle toho souboru). Napr. u
Win95, 98 si skoro pokazde vytvari novy adresar v Win\Application
Data\Identifies\ a nejaky svuj ID; u WinME, NT, 2k je to zase jinde
(Dokuments and settings\ ucet uzivatele \Local settings\Application\ atd.
nebo tak nejak).

Petr Jur�k, Spr�vce s�te, program�tor
COMET System s.r.o.
1.M�je 1220
756 61 Roznov pod Radhostem
tel. 0651/653990
fax. 0651/653993
www.cometsystem(tec)cz
> Dekuji vsem za napady. Udelat obraz disku je urcite lepsi, nez to cele
> preinstalovavat.
> Presto to ma 2 vady, ktere mne deptaji:
> JK

COMET System Network Administrator.

obraceni stranky

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 17.4.2001 06:55:12

Na adrese http://pjsoft.kgb(tec)cz/Wiz.zip je komponenta, ktera je tohle primo
delana.

Petr Jur�k, Spr�vce s�t�, program�tor
COMET System s.r.o.
1.M�je 1220
756 61 Ro�nov pod Radho#t�m
tel. 0651/653990
fax. 0651/653993
www.cometsystem(tec)cz

COMET System Network Administrator.

OT: Export nastaveni

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 17.4.2001 07:06:28

Jenom doplnim, ze je jeste dobre ulozit adresar, ktery ma extenzi WAB,
jmenuje se "logname.wab" a byva umisten (W98)
ve Windows/#pplicationData/Microsoft/AddressBook.

Leos

> [...]
> Data\Identifies\ a nejaky svuj ID; u WinME, NT, 2k je to zase jinde
> (Dokuments and settings\ ucet uzivatele \Local settings\Application\ atd.

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 17.4.2001 07:36:08

Ahoj,

dela, bohuzel... Mame hodne zakazniku, pro ktere je pocitac vice
nepritel nez pritel a na telefonicke podpore pomerne casto musi
technici poradit, aby si nechali nainstalovat novejsi ovladac
videokarty. Ti lidi casto vubec netusi, ze to jde a ze muzou mit
lepsi obraz...

David Lebeda

Zmena vlastnosti u vice tlacitek

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 17.4.2001 08:01:28

> To znamena ze musim stejne napsat 27 (tolik je tech tlacitek) radku a
> pridadit je do toho pole. To uz je jednodussi tem 27 pridadit tu
> vlasnost natvdro. Nebo to pole jde naplnit take nejakym jednodussim

Krome pristupu v paralelnim mailu je u vyse popsaneho postupu
zasadni to, ze naplneni pole provedes jen jednou, zatimco
prirazovat jim nejakou vlastnost pak lze na mnoha mistech
programu (uz snadneji - bez vyjmenovavani).

David Lebeda

Thready

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 17.4.2001 08:20:18

> [...]
> formulari kdyz je treba.

> Na implementaci smycky zprav v threadu uplne zapomen.

Potrebuji toto. Chci udelat aplikaci, ktera se bude skladat z
nekolika (samostatnych) modulu. Kazdy modul by se mel chovat
jako samostatna aplikace, tj. melo by byt napr. mozne v jednom
modulu vytvorit modalni okno, prepnout se do jineho modulu a v
nem delat. Jadro aplikace by spravovalo jen spolecne prvky (vlastni
taskbar, prepinani do konkretniho okna v danem modulu, patrne
nejaka nastaveni, ktera by se mela promitnout ve vsech
spustenych modulech apod).
Pokus o napsani jednovlaknove aplikace selhal (protoze neni
mozne v jednom vlakne delat narocny vypocet v jednom modulu,
cekat na jeho vysledek a soucasne delat jinou cinnost v jinem
modulu).
Zkusil jsem tedy postup - co modul, to vlakno. Kazde vlakno
samo musi vytvaret potrebne formy apod. a samostatne bezet.
Proto by bylo nejlepsi, kdyby si samo obsluhovalo zpravy, ktere
souviseji primo s tim threadem. Aby zkratka mohlo bezet nekolik
smycek resicich vyber zprav z fronty (pricemz kazda smycka by
mela zajem pouze o zpravy ze sveho threadu, takze by se nemely
pohadat). To se mi ale nepodarilo.
Patrne to neni dobra cesta - jak to tedy delat lepe? U
samostatnych exe pro kazdy modul je zase pomerne obtizne
udelat to, co jsem nekde vyse nazval jadro aplikace.

David Lebeda

Princip treeview...

[*] Alexandr #tefek <alex(zv)scova.vabo(tec)cz> - 17.4.2001 08:29:43

D3 neznam. V D5
var
PomNode : TTreeNode;
Otec : TTreeNode;
begin
Otec := TreeView.Selected;
PomNode := TreeView.AddChild(Otec, 'Text')
nebo
PomNode := TreeView.AddChildFirst(Otec, 'Text')
PomNode.ImageIndex := 45;
end;

> [...]
definovat jine ikony pokud je jiz v imagelist komponente mam?

> Nemate nekdo poslat mi nejake primitivni priklady?

Pokud je to pro tebe akceptovatelne, mam napsanyho potomka,
ktery toto resi, mas li zajem napis a poslu ti ho na soukromy mail.
Neprisel jsem na to jak to resit jen programem

> [...]
>
> ja pak cely aktualni radek oznacen tmave modre.
>
> Jak lze tuto barvu zmenit behem programu (prepinani mezi dvemi DBGridy) ?

obraceni stranky

Rovnaky problem som riesil pomocou TPageControl.
V OnCreate formulara pouzivam nasledovny kod:

// zneviditelni "usi" zaloziek
for i := 0 to PageControl1.PageCount - 1 do
PageControl1.Pages[i].TabVisible := False;

// teraz este koriguje vysku formulara
Height := Height - 24;

Vlkovic

> [...]
> Prepinani zajistim programove.
>
> Nebo jinak. Chci napriklad udelat klasickeho pruvodce instalaci s

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 17.4.2001 09:01:05

> v tom pripade by jsi asi mohl vyuzit Outlook automation. V palete Servers mas
> uz predimportovany server TOutlookApplication.

ahoj,
TOutlookApplication me uz napadlo pouzit. Ja mam problem ale s tim, ze nevim, co ma tento objekt za fce,metody a jak ho pouzit. Potreboval bych neco jako prehled v SourceEditou, abych napsal OutlookApplication1. a nabidlo by mi to vsechny udalosti... jen si vybrat. Na msdn jsem nasel pouze priklady pro C++.

diky
S pozdravem Milan Cizek, D5 Ent
Vyhrajte zajezd na Velikonocni ostrovy! http://www.jobpilot(tec)cz/go/velikonoce

COM:Udalosti pod Win98

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 17.4.2001 09:10:36

D5 Ent 5.01
Pri implementaci klienta DCOM jsme narazili
na nefungujici eventy pod Win98. Pod WinNT
a pod Win2000 v poradku, ale pod Win98 ne.
Klient cetl ze serveru data bez problemu, ale
nedokazal odchytit udalost.

Nevi nahodou nekdo, jak tohle resit ?

Diky Slavek.

ing. Slavomir Skopalik DEL a.s.
Olomoucka 355 Marianske udoli 783 75
Tel: 068 535 35 48
Mobil: 0602 795 874
Fax: 068 535 23 64
e-mail:skopalik(zv)atlas(tec)cz

Problem s BDE

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 17.4.2001 09:14:29

> [...]
> zpusobem zodpovedne za chod daneho pocitace. Funkce softwaru je totiz
> podminena spravne nainstalovanym operacnim systemem, coz neni pripad

Nastaveni Windows na 16 barev je spatne nainstalovany OS??? A proc tam tedy
ta volba je? Podle me by to melo chodit bez zavislosti na berevnem rozliseni
a taky by me moc zajimalo proc tomu tak je.

Threadova bezpecnost CLX

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 17.4.2001 09:37:15

Ahoj,

mate nekdo informace k nasledujicimu? Vi se, ze VCL neni
bezpecna vuci vlaknum, coz prakticky znemoznuje napsat thread,
jenz by VCL pouzival a byl nezavisly na vykonavani hlavniho
threadu aplikace. Budiz.
V D6 a Kylixu ma byt alternativni knihovna komponent (CLX).
Jak ta je na tom s bezpecnosti vuci vlaknum? Da se pouzivat bez
nutnosti synchronizace s hlavnim vlaknem?

David Lebeda

OT: SQL7 SP3

[*] <jan.navratil(zv)email(tec)cz> - 17.4.2001 09:41:21

SP3 bezne pouzivame pres 2 mesice a zadne problemy ve srovnani se SP2 jsme
nezaregistrovali (D5Pro+ADONIS+SQL7/MSDE7).
Naopak doufame ze by tento SP mohl odstranit problemy s narusenim konzistence
DB, se kterymi se obcas na SP2 setkavame (viz. SP3 FIX-LIST - NOLOCK). Zatim
to vypada, ze to skutecne pomohlo, ale na jistotu je jeste moc brzy.

JNA

> [...]
>
> Zrovna se chystam instalovat SQL7 SP3. Radeji se ale ptam, jestli nekdo
> vas ma nejakou negativni zkusenost s timto SP. Obecnou nebo v navaznosti

Metodika programovani s ADO proti SQL databazi

[*] Radek Ku�era <raku(zv)foresta(tec)cz> - 17.4.2001 09:58:25

Dobry den,

v letosnim roce jsem presel z programovani v Delphi proti Paradoxu na
Delphi - Adonis - MSSQL. Rad bych vyvolal diskusi, jak metodicky spravne
programovat obecne proti SQL databazi.V minulosti jsem programoval v
Ingresu. Jedna se rovnez o SQL databazi v te dobe s velmi chudym
programovacim jazykem. K databazi slo pristupovat vyhradne pomoci SQL
prikazu (select, insert, update, delete + dalsi pro tuto diskusi nevyznamne
prikazy). Vysledek selectu slo zobrazit v tabulce v pameti. Jakoukoliv
aktualizaci tabulky musel programator rucne zanest do databaze (insert,
update, delete).
Domnivam se vsak, ze tento pristup k databazi je zcela spravny! Nyni se
snazim v novem projektu vyuzivat "jen" komponentu ADODataset, ktera vsak
slouzi pouze k propojeni Selectu s DBGridem a take k zadani SQL prikazu
(ADODataset.SQL.Text ) a nasledne ExecSQL.
Snazim se vyvarovat aktualizaci DBGridu. Aktualizaci jednoho zaznamu
prenasim do editacniho formulare (TEdit, TCurrencyEdit, TDateEdit, ...).
Tlacitko "Uloz" pak provadi (Insert, Update, Delete - dle potreby, pripadne
volani Stored procedur).
Jeste bych si dovedl predstavit editaci DBGridu s navesenou komponentou
UpdateSQL za kterou jsou pruhledne opet videt SQL prikazy.
Velmi se mne prici pouzivat primou editaci DBGridu a dale metody :
ADODataset.Edit, ADODataset.FieldByName(..., ADODataset.Post. Na komponenty
TADOTable, TADOQuery radeji ani nepomyslim. Domnivam se, ze tyto komponenty
(metody) jsou prilis poplatne "paradoxovemu" (souborovemu) programovani.
Na druhou stranu vsak temito nazory ztracim komfort programovani (mnoho
prace musim udelat sam "rucne", kdyz nepouziji jiz "hotove" metody), ale
hlavne ztracim rychlost behu aplikace, coz je hlavnim duvodem, proc
vyvolavam tuto diskusi. Vysvetlim:
Selectem naplnim treba DBGrid. Pak v TEditech aktualizuji zaznam. V databazi
tyto zmeny projevim pomoci Insert, Update, Delete - dle potreby, pripadne
volani Stored procedur. Naplneni DBGridu novymi udaji vsak opet provadim
Selectem. A zde si prave myslim, ze se jedna o casovou havarii. Samozrejme,
ze vybiram vzdy co nejmensi moznou mnozinu dat (zpravidla definovanou
uzivatelem). KurzorLocation umistuji na Server. KurzorType davam na KeySet.
Primou editaci DBGridu nebo ADODataset.Edit .... ADODataset.Post sice
ztracim pruhlednost a naopak narusta mrazeni v zadech, ze tyto metody jsou
poplatne dobe a v nekterych dalsich verzich prestanou fungovat, nebot nejsou
"ciste SQL". Naopak se nestaram o aktualizaci zobrazeni dat, ktere dle meho
nazoru probehne rychle (jen data, ktera se zmenila a nemusim tahat selectem
znovu vsechna pozadovana data k zobrazeni).

Predem diky za prispevky k tematu

Radek Ku�era

Problem s BDE

[*] Ing. Lud�k Florian <Ludek.Florian(zv)bluerose(tec)cz> - 17.4.2001 10:02:00

Cauec,

> pouziti
>
> Nastaveni Windows na 16 barev je spatne nainstalovany OS??? A proc tam ted

v jedny firme, kam dochazim, maji server, ktery nema monitor, klavesnici ani
mys. Vsechno se da nastavit pres RemoteAdministrator (www.famatech.com). OS
je nainstalovany s 65K barvami, ale kdyz masina najizdi, tak nezdetekuje mon
itor a prestavi se do modu 640x480x16 barev.

Je teda fakt, ze tam BDE neni, ale zkusim ho tam nacpat a dam vedet (nekdy p
risti tyden).

Bye Ludan

Metodika programovani s ADO proti SQL databazi

[*] Ji�� Kr�l jr. - 17.4.2001 10:06:22

nicmene pokud ma clovek programovat treba I/O formular pro plneni
master/detail tabulek ( n x(prace = n x material + n x operace))
snadno cloveka zlaka "temna strana sily" (DBgrid a spol.)
protoze je to bez dbgridu
a) desna piplacka
b) vysledek je pro uzivatele trest - slozite GUI, komplikovana obsluha

budou snad v D6 konecne funkcni DBkomponenty pro SQL (tzn. na pozadi si
korektne SQLujici) jako jsou ted napr. ve VB?

Bc. Jiri Kral
administrator IT
tiskarna Printo, spol. s r.o.
e-mail: admin(zv)printo(tec)cz
mobil e-mail: jirka.kral(zv)click(tec)cz
ICQ# 15303940
PGP ID: 62B8BA3C (najdete na www.pgp(tec)cz)