Problem s BDE

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 17.4.2001 10:54:36

> v jedny firme, kam dochazim, maji server, ktery nema monitor,
> klavesnici ani
> mys. Vsechno se da nastavit pres RemoteAdministrator
> Je teda fakt, ze tam BDE neni, ale zkusim ho tam nacpat a dam
> vedet (nekdy p

Ta chyba je tusim jen ve Win 98, ve Win NT se to asi neprojevi ...

T.

Interbase a trideni

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 17.4.2001 11:03:34

Ahoj
nevite nekdo jak v IB zmenit zpusob trideni. Nam IB tridi nejdrive velka
pismena a pote mala. Takze napr. Z je pred a.

dik

IB6: Jak spravne pouzit gbak

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 17.4.2001 11:06:03

Zdravim.
Mel bych prosbu. Poradte mi jak spravne pouzit prikaz gbak.
Nejak se mi nepodarilo rozlustit z dokumentace jak ho spravne pouzit.
Potrebuji rychle zajistit pravidelne nocni zalohovani databaze.
POslete mi prosim jednoduchy priklad jak zazalohovat a obnovit databazi.
Take mne trapi, ze budu muset dat do prikazove radky viditelne heslo
uzivatele.
Musi to byt primo SYSDBA nebo staci nejaky "menepravny" uzivatel ?

Predem diky.

Ludek

EditFormat

[*] Str�n�k Franti�ek - 17.4.2001 11:13:56

Cim nastavim "EditFormat" u komponenty TDBEdit tak, aby slo cislo
zadavat pouze ve tvaru celociselnem
napr: 1235, -1256 atd.

Pri pouziti masky "000000" mi tata maska dovoli napsat napr. 1256- coz
zpusobi vyjimky.
(zkratka dovolit psat znamenka pouze pred cisla ! Diky za radu
Franti#ek STR#N#K
mailto:FSTRANIK(zv)CPOJ.CZ

tvorba helpu

[*] Tomas Bozik <tomas_bozik(zv)pobox.sk> - 17.4.2001 11:14:39

prepacte, viem ze uz tu ta tema bola, ale.....
tvorim help v html help workshope a neviem, ako vytvorim nieco take, ako v
delphi stlacenie F1, ked je kurzor na konkretnom objekte... vyvolanie
konkretnej temy v danom helpe...
nie je to napisane najzrozumitelnejsie...
s pozdravom
tomas bozik
____________________________________
P. S. V. P. U.
http://www.pobox.sk/

Nove okno

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 17.4.2001 11:21:40

From: Da�a Petr <Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz>
> omlouvam se za OT, ale s Delphi to taky souvisi. Nevite nekdo o nejakem
> jednoduchem programku, ve kterem by slo rychle vytvorit MDB databazi?

Ahoj,

ODBC administrator -> novy data source MS Access -> je tam tlacitko
"Vytvorit"

Pavol Stolc
pstolc(zv)sc.sknet.sk

bordestyle:=bs_none a MDIchild okno

[*] Otakar Vesely <otakar.vesely(zv)seznam(tec)cz> - 17.4.2001 14:30:17

Zdravim vsechny priznivce Delphi.
Mozna mi poradite s mym nasledujicim problemem :
Mam nastaven ve formulari(ktery je MDIchild) borderstyle na bs_none.
Problem je v tom, ze vrchni "modra" lista mi nezmizi. Potrebuji jen ciste hole okno. BorderIcons mam vsechny vypnute.
Poradite ?
Hledani lidi a jejich e-mailu: http://www.lide(tec)cz

Smycka zprav v threadu

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 17.4.2001 14:32:30

Ahoj, tak snad jeste posledni dotaz na tema okno ve vlastnim
threadu.
Petr Vones psal, at se nesnazim implementovat smycku zprav
v threadu. Prave jsem koukal do archivu, ale nenasel jsem odpoved
na to - proc. Pritom prave to by celou vec resilo. Smycka zprav se
mi sama o sobe nezda byt slozita (v Application je to cyklus s
PeekMessage a DispatchMessage. Udelal jsem neco podobneho
do threadu, do obou smycek dal breakpoint a ukazalo se, ze se
nejak provadeji obe (tak by to podle me melo byt).
Jediny problem vidim v tomto: pokud v threadu vytvorim novy
form (pomoci synchronize), na tom formu bude button no a ja ten
button stisknu, zaradi se zprava o stisknuti buttonu do hlavniho
threadu. Je-li hlavni thread uprostred nejakeho vypoctu, obsluha
zpravy nastane az po skonceni toho vypoctu. Tuto zpravu nelze
pomoci PeekMessage vybrat v jinem threadu (PeekMessage vybira
zpravy pouze aktualniho threadu).
Otazka zni - jestlize form vytvorim z nejakeho threadu, da se
nejak zajistit, aby i zpravy jeho buttonku patrily tomuto threadu (a
byly uchopitelne pomoci PeekMessage v tom threadu)?

David Lebeda

Ktera komponenta ma focus

[*] Jan Dvorak <dvorak(zv)szu(tec)cz> - 17.4.2001 14:40:19

Jsem zacatecnik v programovem prostredi Delphi i novy ucastnik konference a
dovoluji si pozadat zkusene ucastniky o radu v tomto problemu: Na formulari
mam radu vizualnich komponent prevazne jednoducheho typu. Nektere mohou mit
focus, jine ne.
Existuje zpusob jak programove zjistit, ktera komponenta je aktivni?
Pouziti vlastnosti Components[index] se mi nedari k tomuto ucelu vyuzit,
nebot tato nema vlatnost Focus. Na jaky typ ji pretypovat, aby to slo
pouzit?
Dekuji predem za kazdy namet. Ing. Jan Dvorak

Ktera komponenta ma focus

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 17.4.2001 14:52:27

> mam radu vizualnich komponent prevazne jednoducheho typu. Nektere mohou
mit
> focus, jine ne.
> Existuje zpusob jak programove zjistit, ktera komponenta je aktivni?

Takto:

Screen.ActiveControl

Pavol Kaka�ka
kasix(zv)atlas(tec)cz

DBGRID - barva aktualniho radku

[*] Ing. Vladim�r Ruzicka <ruzicka(zv)digitus(tec)cz> - 17.4.2001 15:04:01

a coz to zkusit takhle:

procedure TFHlavni.DBGrid9DrawColumnCell(Sender: TObject;
const Rect: TRect; DataCol: Integer; Column: TColumn;
State: TGridDrawState);
begin
If DBGrid9.Canvas.Brush.Color = clWindowText then
If (gdSelected in State) then
DBGrid9.Canvas.Brush.Color := clBlack // standardni zobrazeni
else
DBGrid9.Canvas.Brush.Color := clWhite;

if podminka1 then
If (gdSelected in State) then
DBGrid9.Canvas.Brush.Color := clRed
else
DBGrid9.Canvas.Font.Color := clRed;

if podminka2 then
If (gdSelected in State) then
DBGrid9.Canvas.Brush.Color := clBlue
else
DBGrid9.Canvas.Font.Color := clBlue;
DBGrid9.Canvas.FillRect(Rect);
DBGrid9.DefaultDrawColumnCell(Rect, DataCol, Column, State);
From: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>
> Ne tak docela. Ovladace pro HP jsou hodne slozite, a tak trva docela
> dlouho, nez se vse zinicializuje a nacte.

Ahoj,

zkus se prosim znovu poradne podivat na ten kod:

///make sure this call has time to complete...
aPrinter := nil;
aPrinter := TPrinter.Create;
/// je mozne aby zde byla nekdy hodnota aPrinter = nil ? ;-)))
while (aPrinter = nil) do
application.processmessages;

Pokud trva inicializace v TPrinter treba dva dny, tak se to na ten radek while
.. do dostane az za ty dva dny, ne driv. Tohle je tedy naprosta blbost, pokud
se nekdo pri prepisu toho kodu nespletl. Podobne jako:

var
X: Integer;
begin
X := 1;
while X = 0 do
MessageBeep(0); // Kolikrat se zavola MessageBeep ?

Thready

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz> - 17.4.2001 15:56:52

Zdravim,

napada me - coz tohle udelat pomoci COM ? Moduly udelat jako COM objekty, a
ty budes z jadra vytvaret, volat jejich metody, pouzivat jejich vlastnosti,
obsluhovat jejich udalosti. Jen je treba spravne nastavit a ohlidat si
instance a thread modely. Ty COM objekty by samozrejme musely byt
out-of-proccess, cili EXace.

Tomas Bradle
t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz

From: "David Lebeda" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> v threadu. Prave jsem koukal do archivu, ale nenasel jsem odpoved
> na to - proc. Pritom prave to by celou vec resilo. Smycka zprav se

Ahoj,

protoze nemuzes mit okno (formular) bezici v jinem threadu, VCL neni takto
postavena (navic to ani neni nutne).

> mi sama o sobe nezda byt slozita (v Application je to cyklus s
> PeekMessage a DispatchMessage. Udelal jsem neco podobneho

Je to trochu slozitejsi, podivej se do TAppliation.ProcessMessage, hlavne na
metody IsKeyMsg apod.

> [...]
> threadu. Je-li hlavni thread uprostred nejakeho vypoctu, obsluha
> zpravy nastane az po skonceni toho vypoctu. Tuto zpravu nelze

Uz asi chapu o co ti jde. Resenim je, ze v hlavnim threadu nebude provaden
*zadny* vypocet, hlavni thread bude slouzit jen pro obsluhu uzivatelskeho
rozhrani aplikace. Vsechny (paralelne) bezici vypocty pak budes provadet v
dalsich threadech a z nich pouze volat pres Synchronize VCL metody ktere budou
na formularich zobrazovat potrebne udaje. Behem vypoctu tak bude aplikace
stale ovladatelna a jedina potrebna smycka zprav bude tedy ta existjici v
hlavnim threadu aplikace.

> Otazka zni - jestlize form vytvorim z nejakeho threadu, da se
> nejak zajistit, aby i zpravy jeho buttonku patrily tomuto threadu (a
> byly uchopitelne pomoci PeekMessage v tom threadu)?

Ne. Ve Windows je kazde okno vlastneno tim threadem ktere ho vytvorilo a
zpravy jsou zpracovavany ve smycce zprav daneho threadu. Navic ve VCL muzes
bezpecne vytvaret formulare jen v hlavnim threadu.

Petr Vones, amatersky programator

Instalace OS Was: Problem s BDE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.4.2001 18:26:16

From: "Jaroslav Nadhera" <nadhera(zv)csh(tec)cz>
> Nastaveni Windows na 16 barev je spatne nainstalovany OS??? A proc tam tedy

Ano, toto "rozliseni" je tam jen proto, aby to nezobrazovalo cernobile a bylo
schopno neco ukazovat s jakoukoli kartou, nez dokoncis instalaci ovladace. Pak
je jiz zpravidla nejhorsi mozna volitelna hloubka 256 barev. Nemluve o tom, ze
pri nedokonceni instalace bezi karta tak na 20% vykonu a predevsim nelze ani
nastavit refresh rate, coz je o oci.

Staci se take podivat do HW specifikace pocitace pro Win95 kde je pozadavek na
graficky adapter minimalne 640x480 bodu 256 barev. Pokud neni pocitac ve stavu
aby splnoval zakladni podminky pro provoz OS dane jeho vyrobcem, neni duvod
aby na nem spolehlive bezela jakakoli aplikace.

Petr Vones, amatersky programator

Threadova bezpecnost CLX

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.4.2001 18:36:07

From: "David Lebeda" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> V D6 a Kylixu ma byt alternativni knihovna komponent (CLX).
> Jak ta je na tom s bezpecnosti vuci vlaknum? Da se pouzivat bez

Ahoj,

podivej se na zdrojaky FreeCLX. Navic jak jsem jiz psal v predchozi odpovedi,
neni vubec nutne (pro 99% pripadu) aby byla cela vizualni knihovna threadsafe.

"FreeCLX source code available on SourceForge":
http://community.borland.com/article/0,1410,27100,00.html

Petr Vones, amatersky programator

Instalace OS Was: Problem s BDE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.4.2001 18:41:56

From: "David Lebeda" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> nepritel nez pritel a na telefonicke podpore pomerne casto musi
> technici poradit, aby si nechali nainstalovat novejsi ovladac
> videokarty. Ti lidi casto vubec netusi, ze to jde a ze muzou mit

Ahoj,

Tady nejde o novejsi ovladac, ale o to nainstalovat vubec nejaky ovladac, v
tom je trochu rozdil. To ze to lide netusi je dalsi problem, navic si jeste
kazi oci, protoze pochybuju ze v tom nedoinstalovanem stavu nejaka karta
nabidne vic jak 85Hz (coz je opravdu nutne minimum).

Petr Vones, amatersky programator

AT nebo service

[*] Ondrej Krajicek <xkrajic(zv)ics.muni(tec)cz> - 17.4.2001 18:42:10

> [...]
> bezicich aplikaci (po Ctrl-Alt-Del neni videt). Aplikace pouzivajici
> RegisterServiceProcess taky nebude ukoncena pri odhlaseni uzivatele (coz ma

No matne si vzpominam, ze jsem nekde videl nejaky clanek,
ktery o tomhle a jeste nejakych API funkcich na toto
tema pojednaval. Uz si to ale moc nepamatuju,
protoze si dopravam komfort W9x naprosto ignorovat.

[...]

SQL + result v promenne

[*] Parizsky Ladislav <Ladislav.Parizsky(zv)access-it(tec)cz> - 17.4.2001 18:43:52

Cau,
jak napisu SQL dotaz, ktery mi vrati jedno pole ve vice prommenych. Tabulka obsahuje pole C_stroje a Datum a ja bych potreboval aby mi to vratilo napr. v promenne Stroj1 vsechna pole kde je Datum mensi nez aktualni a Stroj2 kde je pole Datum vetsi nez aktualni a to v jednom selectu.

Dik Ladap

MS SQL7
Delphi5 Pro
Wint2k Pro Eng

kl�vesa "PrintScreen"

[*] Mirek <dmiroslav(zv)seznam(tec)cz> - 17.4.2001 19:38:16

Ahoj,
co se tyce PrintScreenu, potrebuju ve chvili kdy je na monitoru neco, u ceho
je nezadouci stazeni obrazovky, "zablokovat" tuto klavesu. A netusim jak.

> Ne, resp. to zalezi na nastaveni daneho postovniho klienta. Moznost
vyvolat toto explicitne je navic vcelku nezadouci, protoze by tak slo snadno
poslat mail bez vedomi uzivatele a mozne zpetne kontroly.

... a k tomu neukladani do odeslane posty: posilam vcelku casto po fabricke
siti maily u kterych nepotrebuju mit zaznam o odeslani. Prijde potvrzeni o
precteni a to mi staci.

Mirek Drancak

Zmena vlastnosti u vice tlacitek

[*] Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> - 17.4.2001 20:41:48

> Zdravim
>
> Nebo zvaz moznost, ze ty tlacitka vytvoris dynamicky za behu. Potom bys je
> uz mel v array a prace s nimi je jak uz bylo zmineni (pomoci FOR).

ja na hromadne nastavenie nejakej vlastnosti u WinControl prvkov
(ako su tlacitka, labely, panely a pod.) obvykle pouzivam
nejaku vonkajsiu proceduru, ktorej odovzdavam pole objektov.

Napriklad v obsluhe OnResize upravujem sirku urcenych WinControl
prvkov nasledovne:

procedure AdjustWidth ( Correction: Integer; const Args: array of
TControl );
// koriguje sirku objektov o prislusnu hodnotu
var
i: integer;
Ctrl: TControl;
begin
for i := 0 to High ( Args ) do
begin
Ctrl := Args[i];
Ctrl.Width := Ctrl.Width + Correction;

Proceduru AdjustWidth volam v OnResize takto:

// prirastok/ubytok sirky
Delta := Width - FMainWidthOld;
FMainWidthOld := Width;
AdjustWidth
(
Delta,
[
Label3,Label4, Label6, Label7,
Label9, Label10, Label11, Label12, Label14,
eMENO, eROD_CISLO, eULICA, eCISLO_DOMU
] );

Vlkovic

Registry

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 17.4.2001 20:50:16

Zdravim

Me to funguje bez problemu. Jsou na to fce ReadInteger a WriteInteger.

Hurricane

From: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>
> Jo, jo. Jsou veci mezi nebem a zemi. Samozrejme na prvni pohled to
> vypada jako naprosta blbost, ale pokud to splni svou funkci...

Ahoj,

To je to o cem uspesne pochybuji, protoze kdyz se na to podivas tak zjistis,
ze je to blbost. Pokud ma neco plnit nejakou funkci, tak to musi predevsim
nejakou funkci vykazovat ;-)

> Nerikej mi, ze jsi se ve Windowsech nesetkal s vecmi, ktere vypadaly
> podobne nesmyslne, ale fugovaly ? :-)

To neni problem Windows ale nesmyslne konstrukce zapsane v danem jazyce.

Vi nekdo, odkud ten aprilovy kod pochazi ?

Petr Vones, amatersky programator

automaticke zpracovani zprav v MSO2k

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.4.2001 22:10:42

From: "Milan #ݿek" <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz>
> TOutlookApplication me uz napadlo pouzit. Ja mam problem ale s tim, ze
> nevim, co ma tento objekt za fce,metody a jak ho pouzit. Potreboval bych

Ahoj,

par prikladu najdes tady:
http://www.djpate.freeserve.co.uk/AutoOutl.htm

Petr Vones, amatersky programator

Dkoument z BLOBu do MS Wordu

[*] Filip Hochman <filip.hochman(zv)atlas(tec)cz> - 17.4.2001 22:59:42

Uz jsem se jednou ptal, ale nic. Tak to zkusim jeste jednou.
Dik za ev. odpoved.

Da se nejak primo (predpoklal bych napr. pomoci OLE)
otevrit v MS Wordu obsah (dokument), ktery je ulozen v BLOBu v databazi,
aniz bych tento obsah presunul do temporary souboru,
ktery bych nasledne otevrel ?
Potreboval bych i zmeny ulozit zpet do BLOBu v databazi.

Jeste jednou dik, Filip.

ActiveX Library a pouziti komponent

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.4.2001 23:04:19

Puvodni zprava, kterou napsal Milan Schembera dne 17 Apr 2001,:

> Vsak to ja taky chci ;-) Jde mi ale o to, jestli to jde. Uz jsem neco malyho
> zkousel a vypada to nadejne ;-)

Ja nevidim duvod, proc by to jit nemelo.

Obvodova 740/14, P.O. Box 15, 400 07 Usti nad Labem
Telefony: 047-5500610, 047-5501627, 0602-409601
Fax: 047-5511338
WWW: http://www.clexpert(tec)cz, http://www.zahradnik(tec)cz
E-Mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz, petr(zv)zahradnik(tec)cz

databaza DBX

[*] Ing. Jozef Baranec <joba(zv)digitaldocuments.org> - 17.4.2001 23:11:37

Zdravim progr. obec.

Vie mi niekto poradit v com alebo ako da mozem dostat do databazy Outlook
Expresu?
Su to subory *.dbx.
S pozdravom

Ing. Jozef Baranec
Normex spol. s r.o.

www.digitaldocuments.org
joba(zv)digitaldocuments.org

Indy 8, IdMessage a ulozeni do DB

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 17.4.2001 23:44:41

Ahoj,
pouzivam D5 Pro, internetove komponenty Indy8.

Potreboval bych ukladat mailovou zpravu (IdMessage)
nactenou z POP3 serveru do databazoveho blobu,
ovsem ve tvaru, aby z toho sla zase nacist.

Smyslem je archivace zprav,
neco jako by bylo v Jave:
stream.writeObject(IdMessage);

Zkousel jsem
BlobField1.Assign(IdMessage1);
ale pise to chybu, ze nemuze assignovat IdMessage.

Mate s tim nekdo zkusenost?

Na Indy8 nelpim, pujde-li to jinak.

Diky.
Leos

Dataset pro Pervasive 2000

[*] Matula M. <mirek.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 17.4.2001 23:50:20

Zalezi na tom, jak jsou data ulozena.

1. Data pochazeji z DOS aplikace = neni popis struktury databaze ( *.DDF
soubory ). Struktura dat je primo v programu a pri komplikovanejsi databazi
je to neresitelny problem (pokud nemas zdrojak toho DOS programu).
2. Data jsou vytvarena pres SQL prikazy a pak je prace s daty stejna jako s
kazdou jinou SQL databazi.(ODBC, ADO)

Mirek
| Zdravim vsechny a mam prosbu.
|
| Chci udelat co nejjednoduseji komponentu pro napojeni Delphi na Pervasive
| 2000.
| Funkce pro praci s Pervasivem mam (otevrit, zavrit, dalsi zaznam, ....).
|
| A ted dotaz.
|
| Muze mi nekdo poradit, jak postupovat, co si vzit za vzor, atd ?
| Nebo nedelal to uz nekdo ? ;-)
| A nebo nechce nekdo spolupracovat ?
|
| Delam neco jineho a delphi mam jen jako konicek
|
| Diky za kazdou pomoc
|
| pavel.gazda(zv)seznam(tec)cz

OT: Kousajici se Windows 95 (OSR2)

[*] Miroslav Novosad <mirnov(zv)atlas(tec)cz> - 18.4.2001 00:18:11

Ahoj vsem,

zkousim uz kdeco a stale se nemohu doptat. Nemate nekdo napad?

Jedna se o starsi kousek z roku 1997 Cyrix klon P133.
V lednu jsme dokoupili dalsich 32 MB RAM (vyzkouseli - OK,
zaplatili,...), namontovali novy disk Segate 8,4 GB a kompletne znova
vse "nacisto" nainstalovali. Fungovalo to bez nejmensich problemu az do
konce brezna, t.j. 2,5 mesice. Pak se to (pry) zniceho nic zacalo kousat
a nesly Windows ani spustit. Kdyz zacal animovat dolni prouzek u
start-loga, tak to totalne ztuhlo. Jedine co fungovalo bylo tlacitko
reset:-) Podivne je, ze kdyz se zadalo "Potvrzovat krok za krokem" tak
to nabehlo, prestoze jsem nic nevynechal. Kdyz se spustil "Jen system
MS-DOS", tak "win" z prikazove radky taky fungovalo. Dlouho to ale
nevydrzelo. Jakoby Windows zjistily, ze jsme je nejak prevezli... Pak
nesel uz ani nouzovy rezim. Reinstalace do stejneho adresare pomohla na
jeden den a problem byl zpatky.
Mel jsem podezreni na vetrak a prehrivani procesoru, ale to asi nebude,
protoze pro jistotu jsem udelal novou instalaci do jineho adresare a dal
instrukce k pozorovani podivneho chovani a po dvou dnech totez -
kousnuti pri startu (bezprostrene po zapnuti PC).
No neni to nejak divne?
Nema nekdo napad, co s tim?
Ze by se pripadny HW problem projevil az za 2,5 mesice?
???...

Dnes jsem s tim zase ztratil furu casu a nic. Dokonce se kouse uz i pri
snaze spustit "Jen system MS-DOS". Kdyz jsem dal "Stav nouze se systemem
MS-DOS" tak to sice nabehlo, ale jeste tak 5 sekund po zobrazeni C:\
sviti kontrolka disku, jakoby se jeste neco cetlo, coz me mate.

Netusite nekdo, na cem se to kouse?

Miroslav Novosad
mirnov(zv)atlas(tec)cz

Rychle nacteni adresaru a souboru

[*] Ondrej Krajicek <xkrajic(zv)ics.muni(tec)cz> - 18.4.2001 00:44:18

Da�a Petr wrote:

> [...]
> souborama? Ja vim pouze o FindFirst a FindNext.
> Zajimalo by me, jestli je nejaka rychlejsi moznost, nez pouzivat tyto funkce

FindFirst/FindNext/FindClose se pouzivaji k prohledani
adresare. Ty jeste musis zajistit to zanoreni.
To se dela budto pomoci zasobniku (do hloubky)
nebo fronty (do sirky). Proste kdyz pomoci Find* najdes adresar
tak ho ulozis do zasobniku/fronty a az dokoncis
hledani aktualniho adresare, vytahnes ze zasobniku
dalsi adresar k prohledavani. Konci se,
az bude zasobnik/fronta prazdna.

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.4.2001 00:45:29

From: "Miroslav Novosad" <mirnov(zv)atlas(tec)cz>
> Jedna se o starsi kousek z roku 1997 Cyrix klon P133.
> [...]
> Mel jsem podezreni na vetrak a prehrivani procesoru, ale to asi nebude,

Ahoj,

muze to byt cimkoli a vzhledem ke stari toho PC se asi moc nevyplati s tim
experimentovat. Je ten disk v BIOSu nastaven jako LBA ?

Ohledne prehrivani procesoru, mel jsem take Cyrix u ktereho byl nedostatecny
ventilator. Bezel asi dva roky (dost se prehrival), ale jednoho dne se to po
cca par hodinach vzdy po zapnuti zaclo chovat tak jak popisujes. Pomohlo mirne
podtaktovani toho procesoru o cca 20MHz.

Petr Vones, amatersky programator

databaza DBX

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.4.2001 02:15:54

From: "Ing. Jozef Baranec" <joba(zv)digitaldocuments.org>
> Vie mi niekto poradit v com alebo ako da mozem dostat do databazy Outlook
> Expresu?
> Su to subory *.dbx.

Ahoj,

oficialni rozhrani neni nikde zdokumentovano pokud vim, ale tady najdes nejaky
popis DBX formatu: http://www.djpate.freeserve.co.uk/AutoOE.htm#ReadFiles

Petr Vones, amatersky programator

Quick Report3 a tiskarny HP

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 18.4.2001 03:56:10

Z oficialnich stranek Quick Reportu www.qusoft.com - reseni problemu s
tiskem na tiskarnach HP a Qerox.

------
> [...]

> To neni problem Windows ale nesmyslne konstrukce zapsane v danem jazyce.
> Vi nekdo, odkud ten aprilovy kod pochazi ?

DWORD

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 18.4.2001 06:26:28

> Tak co bude s temi registry ? To nikdo nevi jak vytvorit hodnotu DWORD ???
> SEm hledal na netu ale vsude uvadi jen s textovou hodnotou....

Proste a jednoduse ji dej jako Integer (WriteInteger, ReadInteger).

Petr Jur�k, Spr�vce s�t�, program�tor
COMET System s.r.o.
1.M�je 1220
756 61 Ro�nov pod Radho#t�m
tel. 0651/653990
fax. 0651/653993
www.cometsystem(tec)cz

COMET System Network Administrator.

Interbase a trideni

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 18.4.2001 06:40:56

Vytvorit databazi se spravnym character setem (prikladmo
WIN1250) a v deklaraci textovych poli tabulek uvadet spravne
COLLATE (nam funguje bez problemu COLLATE PXW_CSY).

On 17 Apr 2001, at 11:03, Sula Milos wrote:

> Ahoj
> nevite nekdo jak v IB zmenit zpusob trideni. Nam IB tridi nejdrive
> velka pismena a pote mala. Takze napr. Z je pred a.
>
> dik

Z.Kalhous

Rychle nacteni adresaru a souboru

[*] Dana Petr <Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz> - 18.4.2001 06:52:06

> [...]
>tak ho ulozis do zasobniku/fronty a az dokoncis
>hledani aktualniho adresare, vytahnes ze zasobniku

No, tohle vim a pouzivam, me zajimalo, jestli se to da udelat i jinak,
rychleji. Treba jestli existuji na disku ci CD nejake obrazy struktury,
nejaka tabulka, ze ktere by se to dalo nacist rychleji, aniz by se musel
projizdet cely disk. Nevim teda, na jakem principu funguji funkce Find* ...

Petr

Rychle nacteni adresaru a souboru

[*] Parizsky Ladislav <Ladislav.Parizsky(zv)access-it(tec)cz> - 18.4.2001 07:15:19

Cau,]
koukni se do demos na VirtualListView.

Ladap

> [...]

projizdet cely disk. Nevim teda, na jakem principu funguji funkce Find* ...

Vyuzivanie pamete OS Win PlayStation

[*] �ipel Miroslav <Cipel(zv)Gumokov(tec)cz> - 18.4.2001 07:21:08

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Hurricane [SMTP:hurricane(zv)quick(tec)cz]
> Odesl�no: 13. dubna 2001 14:51
> Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
> P�edm�t: Re: Vyuzivanie pamete OS Win PlayStation
>

> To vim samozrejme taky, ze v Ctrl-Alt-Del nejsou vsechny
procesy. Ja na to
> mam ToolHelp Viewer o P. Vonese. Priznavam ale, ze jsem se trochu
seknul,
> prave mi to hlasi 18 procesu a 51 threadu. Ale i tak jich v
Linuxu dokaze
> najednou bezet mnohem vic.

to je pekna hovadina

M.

Dataset pro Pervasive 2000

[*] Pavel Gazda <Pavel.Gazda(zv)seznam(tec)cz> - 18.4.2001 07:49:49

> [...]
databazi
> je to neresitelny problem (pokud nemas zdrojak toho DOS programu).

Jde mi o to, abych mohl prohlizet (upravit) libovolnou databazi pri
zvlastnich okolnostech.

Chtel jsem to resit tak, ze
1) pokud jsou definovana pole zaznamu, tak pouziju definici pro jednotliva
pole
2) useky (cely zaznam), ktere nejsou definovany, definuju jako pole znaku
( bytu)

Delka celeho zaznamu se zjisti pri otevreni souboru.

Jeste poznamka:
Zatim chci resit pouze soubory vytvorene pod Pervasive 2000, popripade
Pervasive 7. Ty starsi maji trochu jinou strukturu.

Pavel

Indy 8, IdMessage a ulozeni do DB

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 18.4.2001 07:51:05

Ehm...

Zkus POP3 podporu v moji Synapsi. Vysledek je cela zprava ve
StringListu, ktery bez poblemu zapises i prectes do/z BLOBu. ;-)

Objektove opicarny v Indy jsou zbytecne slozite.... ;-)

> [...]
>
> Zkousel jsem
> BlobField1.Assign(IdMessage1);
> ale pise to chybu, ze nemuze assignovat IdMessage.

Louci se Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

Threadova bezpecnost CLX

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 18.4.2001 08:05:42

> podivej se na zdrojaky FreeCLX. Navic jak jsem jiz psal v predchozi
> odpovedi, neni vubec nutne (pro 99% pripadu) aby byla cela vizualni
> knihovna threadsafe.

A jak tedy zajistit to, co jsem psal v paralelnim mailu, aby bezely
dva samostatne moduly, v kazdem z tech modulu bylo modalni
okno (modalni pouze v ramci toho modulu) a po uzavreni
kterehokoli z modalnich oken aby ten prislusny modul bezel dal?
Pritom modul sam neni nejaka trivialni dvouformularova vec, ale
pomerne rozsahla aplikace.
ShowModal, jak jsem koukal, prevezme smycku zprav, ale to v
pripade, ze by tech "lokalne modalnich" oken melo byt vic, nelze v
jednom vlakne pouzit.

David Lebeda

IB: Prelezeni souboru prez 4GB

[*] Pavel Cisar <pcb(zv)atlas(tec)cz> - 18.4.2001 08:09:41

Haj hou!

On 17 Apr 2001,, Michal Tiller wrote:

> [...]
> Add "File2.gdb" starting at Page 500001; A tim jsem to zrejmne
> dodelal. Databaze vzdy rekne, ze narazila na konec filu File2.gdb.

Tak tohle nikomu nezavidim. Databaze je v haji a bude treba ji
restaurovat ze zalohy. Novou databazi bude zapotrebi obnovit
rovnou s nekolika soubory (viz operation guide strana 166), POZOR
na velikost stranky !!!

Obecne: Pokud ocekavate ze databaze poroste nad 2GB, pak
zavcasu pridejte dalsi soubory (neljepe kdyz ma 1GB). Nenechte
jeden soubor prelezt pres 2GB, obvzlaste ne na Windows, a dokud
nebude k dispozici Firebird 1.0 s 64 bitovym I/O.

Hodne zdaru

Pavel Cisar <pcisar(zv)borland(tec)cz>
Borland s.r.o.

Hodnota pole typu AutoIncrement po Insertu

[*] Da�a Petr <Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz> - 18.4.2001 08:23:43

Zdravim,
nevite nekdo, jestli se da nejak zjistit hodnota pole, ktere je typu
AutoIncrement, po SQL prikazu Insert?
Ja normalne pracuju pod Unixem v Informixu a tam se to da zjistit z chybove
struktury. Je nejaka moznost i v Delphi?

Petr

Citanie z Excelu

[*] Jozef Cervenansky <dodosoft(zv)hotmail(tec)com> - 18.4.2001 08:31:52

<P>V Delphi som zaciatocnik a potreboval by som radu od profikov.</P>
<P>Mohol by mi niekto z Vas uviest priklad, ako si v Delphi otvorim nejaky subor, ktory moze mat aj viac listov a ako mozem citat/zapisovat data do buniek v jednotlivych listoch?</P>
<P>A potom by som sa chcel spytat este na jeden problem.</P>
<P>Precitam data z Excelu a vytvorim z nich nejaky dokument, ktory obsahuje viac stran textu a neviem, ako by som mohol urobit PrintPreview, Delphi to nejako jednoducho umoznuje&nbsp; urobit?</P>
<P>Dakujem za Vase odpovede.</P>
<P>S pozdravom</P>
<P>Jozo</P>

Rychle nacteni adresaru a souboru

[*] Ondrej Krajicek <xkrajic(zv)ics.muni(tec)cz> - 18.4.2001 08:38:35

No ja nevim jakou mas predstavu, ale tohleto neni DOS.
A jak pravi klasik, things got more complicated :).
Na CD samozrejme "obrazy struktury" sou,
stejne jako metadata na discich (tabulky FAT, MFT).
Vsechny tyhle speciality jsou ale zapouzdrejne
prislusnymi ovladaci (a to i v nekolika vrstvach).
Takze v podstate nezbyva nic jineho nez se spolehnout
na Find* funkce. Nic "rychlejsiho" asi nenajdes.

Ondrej Krajicek

> [...]

-->>> The Nexus Framework <<<-- sourceforge.net/projects/nexusproject
Of course we can, moreover we must, it is our holiest duty.

[*] Ondrej Krajicek <xkrajic(zv)ics.muni(tec)cz> - 18.4.2001 08:45:28

Jo a jeste jedna vec - nevim co si predstavujes pod pojmem
"projizdet cely disk", nic takoveho se nedeje. Find* ti zjisti
jmeno souboru, plus (tusim) atributy a jeste nejake drobne,
tyhle informace jsou zpravidla ulozeni "jinde" nez soubor
jako takovy, takze k zadne projizdeni disku od zacatku
do konce nedochazi (prochazi se relevantni metadata).

[...]

Metodika programovani s ADO proti SQL databazi

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.4.2001 08:52:02

Hello Jaroslav!

> Snazim se vyvarovat aktualizaci DBGridu. Aktualizaci jednoho
> zaznamu prenasim do editacniho formulare (TEdit,

Tvoje pohnutky nie su mi vobec jasne. Aky je podla teba rozdiel medzi
zavolanim UdpateSql pri Edit.Text.OnChange a StringGrid.Text[i][j].OnChange?
(asi to nemam syntakticky spravne napisane, v poslednom case robim kazdu
chvilu v inom jazyku, nechce sa mi teraz zistovat, ako sa zapisuje pole v
Delphi) Myslis, ze u toho DbGridu sa to robi nejako inac? Aku vlastne ma ta
komponenta inu moznost okrem UpdateSql na implementovanie metody .Post?

Mne osobne sa to zda prehladnejsie v Gride, clovek zmenu lepsie vnima v
kontexte okolitych dat. Zato v tych Editoch sa mozes viac vyblaznit s
velkostou pisma podla dolezitosti udaja atd.

Bye
V.Mlich http://www.rar(tec)cz

Hodnota pole typu AutoIncrement po Insertu

[*] Ing. Jarom�r Sola� <solar(zv)magion(tec)cz> - 18.4.2001 08:56:57

V Informixu od verze 7.3 lze hodnotu ziskat selectem:
select dbinfo('sqlca.sqlerrd1') from systables where tabid=1

From: Ing. Jozef Baranec <joba(zv)digitaldocuments.org>

> [...]
> pohode.
>
> Vie mi niekto poradit, ako zistit inym sposobom, ci je file ReadOnly?
spravne to ma byt takto
if (searchRec.Attr and faReadOnly) <> 0 then atr := 'r' else atr :=
Lauko.

-----

[*] MILLENNIUM <millennium(zv)e-posta(tec)cz> - 18.4.2001 15:07:12

Tak me to donutilo sem zase prijit zpet.... (se klidne vsadim ze mi zas
pride email ze sem napsal vec co sem nepatri)

nevite jak to udelat aby to nehledalo to meno ale tu hodnotu ?
treba mam "test"="pokus" tak aby to hledalo to pokus a ne to test...
zatim to mam tak ale to hleda jen to prvni...

var
reg : TRegistry;
begin
reg := TRegistry.Create;
try reg.RootKey := HKEY_LOCAL_MACHINE;
reg.OpenKey('\test001\',true);
if reg.ValueExists('111')
then begin
reg.WriteString('xxx','yyy');
ShowMessage('OK');
end
else ShowMessage('CHYBA!');

finally
Reg.CloseKey;
Reg.Free;

dik....
Weex

Tydenni buildy JCL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.4.2001 15:14:33

Ahoj,

pokud chcete mit posledni buildy JCL (tydne), tak jsou ke stazeni zde:

otevirani napovedy kontextove

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 18.4.2001 15:28:39

Ahoj,
coz skusit tohle:

Application.HelpContext(n);
kde n je cislo topic napovedy

[...]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 18.4.2001 15:35:15

> [...]
> treba mam "test"="pokus" tak aby to hledalo to pokus a ne to test...
> zatim to mam tak ale to hleda jen to prvni...

Podle me budes muset nacist obsahy vsech promennych v danem klici a
prohledat si je sam. Ale Borlandi wrapper nad registrem nepouzivam takze
mozna nejakou uzitecnou funkci maji.

Jinak WinAPI funkce

RegOpenKeyEx()
RegQueryInfoKey()
RegEnumKey() ci RegEnumKeyEx()
RegEnumValue()

Ti umozni prochazet registrem podle libosti

PS pokud si nechas poradit doporucuju:
- pouzivat u dotazu dusledne Subject
- vyvarovat se pubertackych zpusobu

D.Toman

Vhodna volba predka

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.4.2001 15:50:21

From: "Listuj" <listuj(zv)centrum(tec)cz>
> [...]
> funkcnosti (dedeny z TObject) to je v pohode. Ted bych tento
> objekt (rikejme mu TOsoba) potreboval uchovat jako TOsobaList v

Ahoj,

odvod TOsobaList od TObjectListu a prepis vlastnost Items tak aby vracela
primo typ objektu z toho seznamu, napriklad TOsoba.

Petr Vones, amatersky programator

otevirani napovedy kontextove

[*] Petr Blau <blau(zv)emdat(tec)cz> - 18.4.2001 15:56:29

RE: otevirani napovedy kontextoveOK a jak a kam do XXX.hlp souboru zadam topic cisla napoved? Petr
[*] Tomas Skoda <delphi(zv)jdsoftware.sk> - 18.4.2001 16:06:13

Ahoj,

Wednesday, April 18, 2001, 2:32:06 PM, David Lebeda wrote:

> [...]
> neprenositelna do Kylixu (resp. na linux - nebo se pletu?). Existuje
> v Kylixu neco podobneho, co by bylo pouzitelne bez nutnosti

podpora DCOM pre Linux pod nazvom EntireX sa da najst na :

http://www.softwareag.com/entireX/download/free_download.htm

Tento "DCOM" je tusim pre nekomercne pouzitie zadarmo.

V samotnom Kylixe najdes len podporu rozhrani (interface) na urovni
Object Pascalu, Kylix neobsahuje "dcom" unity ako ComObj, ComSrv,
ActiveX a pod. Tieto unity by si musel preportovat do Linuxu
vyuzivajuc uz spomenutu EntireX kniznicu.

--
S pozdravom,
Tomas (tomas.skoda(zv)jdsoftware.sk)

otevirani napovedy kontextove

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 18.4.2001 16:08:28

Ja delam helpy ve ForeHelpu a tam je primo polozka v Topic properties
Context number. Pokud ale mas uz help hotovy tak to asi zmenit nejde.
Opravit to musis ve zdrojich.

OK a jak a kam do XXX.hlp souboru zadam topic cisla napoved? Petr

Otevirani napovedy kontextove

[*] Lasevic, Martin <MLasevic(zv)ratiopharm(tec)cz> - 18.4.2001 16:31:59

Podivej se na metody TApplication.HelpContext() a TApplication.HelpCommand()> ======================================
> ing. Martin Lasevic
> Software Specialist
> Tel.: +420-2-51 02 11 30, +420-602-298 904
> Fax: +420-2-51 02 11 23
> mailto:mlasevic(zv)ratiopharm(tec)cz

Vhodna volba predka

[*] Tomas Kminek <tomas.kminek(zv)atlas(tec)cz> - 18.4.2001 16:32:35

Ja bych zvolil jako predka TObjectList, protoze implementace potomka je mene
pracna. Metody pro prid., odebir. mas uz hotove, takze pridas jen funkci
prum_vyska:
begin
Pack;
Result := 0;
if Count = 0 then Exit;
for i := 0 to Count - 1 do
Result := Result + Items[i].Vyska;
Result := Result / Count;

> [...]
> prum. vyska
> end;
>
> Prosim poradte co je spravne, pripadne jak se s tim spravne ma

bs_none a MDIchild okno

[*] Otakar Vesely <otakar.vesely(zv)seznam(tec)cz> - 18.4.2001 16:49:10

[...]

O. Vesely
----
D5+
----

PS. ZKousim konferenci jeste jednou.

Poctenicko pro kazdy den: http://www.novinky(tec)cz

COM a Kylix

[*] Pavel Cisar <pcb(zv)atlas(tec)cz> - 18.4.2001 16:54:53

Haj hou!

> [...]

> neprenositelna do Kylixu (resp. na linux - nebo se pletu?). Existuje
> v Kylixu neco podobneho, co by bylo pouzitelne bez nutnosti

Podivej se na http://nexusproject.sourceforge.net

S pozdravem

Pavel Cisar <pcisar(zv)atlas(tec)cz>
Delphree Open Source Initiative
http://delphree.clexpert.com
Nexus project
http://nexusproject.sourceforge.net

uplne OT: Maly exe z Delphi - korekce uses

[*] Zdenek Drvota <drvota-l(zv)zds(tec)cz> - 18.4.2001 16:57:12

Ahoj
### Tomas Bradle napsal dne 18 Apr 01, v 13:59 :
> Zdravim,
>
> doprcic chlapi, kdyz si nekdo kupuje novy pocitac nebo upgraduje, kam se
> podeji ty stare pameti, event. dalsi komponenty (MB, CPU,...)? To je uz

Vzdyt je to proste, mily Watsone :-)
V dobe, kdy se pouzivaly 486, byly osazeny prumerne asi 8MB
RAM (SIMM). (Neco MALO SIMM se pravda jeste dovyrobilo navic.)
Dnes by tam kazdy chtel mit aspon 64 nebo 128MB
a proste nejsou, nebot se jich tolik nevyrobilo.
Jenom se nektere PRESUNULY z jinych desek (a ty prazdne MB
se pak uz vyhodily) do tech, co jeste funguji.
Logicky tedy musi byt tech starych pameti dnes jiz nedostatek.

> takovy srot, ze se tim nikdo nezabyva ? Kde se tyhle veci shaneji ?
> Inzerce ? Pocitacove firmy ? Ty asi ne, ty chteji prodat nove zelezo. Nebo
> [...]

Ing. Zdenek Drvota e-mail: drvota(zv)zds(tec)cz
director
ZDS, spol. s r.o.
Hronovicka 708 tel:+420-40-6613756
530 02 Pardubice fax:+420-40-6613756
Czech Republic http://www.zds(tec)cz
e-mail: info(zv)zds(tec)cz
Pripojte se k hledani mimozemskych civilizaci:
SETI(zv)Home http://setiathome.ssl.berkeley.edu
Darek, ktery nezklame? CeDecko od nas!
http://www.zds(tec)cz/cdrom/cdrom.asp?sender=mail
--

SearchRec

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 18.4.2001 17:05:52

Hmm..
me to teda nic nehlasi. Ale stejne bych to radsi napsal takhle :
if searchRec.Attr and faReadOnly <> 0 then ...

Vaclav Sazima

"Lubomir.Sadlon" wrote:

> [...]
> if ((searchRec.Attr and faReadOnly) > 0)=true ...
>
> Lubomir.Sadlon(zv)upce(tec)cz

Jak vymazat urcite resource z .dll knihovny

[*] Weex <weex(zv)kiwwi(tec)cz> - 18.4.2001 18:10:51

restorator nebo reshacker......

> [...]
>
> Jde o to ze Delphi tam linkuji i veci ktere nechci (napr. kurzory pro SQL,
> obrazky na tlacitka) a rad bych se jich zbavil.

Interbase chat

[*] Frantisek Sevcik <sevcik(zv)anexis(tec)cz> - 18.4.2001 19:37:38

http://chatjet.borland.com/chat

Prave probiha chat s Interbase teamem.(tedy pokud jste nekdo prave ted na
prijmu)

Ahoj Franta

Frantiskek Sevcik, Anexis

Rozliseni+AltCtrlDel a tak

[*] Cafi Atlas <cafi(zv)atlas(tec)cz> - 18.4.2001 20:17:42

Zdravim,
pouzivam D5 Pro, ale jsem uplny zacatecnik.
Rad bych se Vas zeptal, nevite-li nekdo, jak udelat, aby veci na formu
byly dle rozliseni obrazovky ve stale stejnem rozmisteni a ne, aby pri
zvyseni rozliseni zustaly u praveho horniho rohu a zbytek byl prazdny?

A jeste by me zajimalo, jak se daji vypnout fce Woken jako napr.
Alt+Ctrl+Del, Alt+Tab atd.

Predem diky moc.

app.path

[*] Cafi Atlas <cafi(zv)atlas(tec)cz> - 18.4.2001 20:19:25

Zdravim,
jeste by me zajimalo jak se da spustit externi program a jestli v
Delphi existuje neco podobneho jako ve VB6 'app.path'.
Dik moc

Kousajici se Windows 95 (OSR2)

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 18.4.2001 22:43:23

Zdravim

Pokud to bude HW problem, tak bych to tipoval na HDD nebo prehrivani neceho.
Prehrivani muzes vyloucit, jestli se to seka i na studenem stroji. Zkusil
bych pouzit jiny HDD a pokusne tam nainstalit windowsy. Kdyz to pojede, mas
castecne vyhrano. Pak bych zformatoval puvodni hadr a vse nainstaloval z
ciste vody a spustil kompletni scandisk. Kdyz se to bude seka, je v haji
HDD. KDyz se to nebude sekat, byly to pokazeny data na disku.

Hurricane

> [...]
> MS-DOS" tak to sice nabehlo, ale jeste tak 5 sekund po zobrazeni C:\
> sviti kontrolka disku, jakoby se jeste neco cetlo, coz me mate.

[*] Roland Turcan - RoTurSoft <rotursoft(zv)nextra.sk> - 18.4.2001 23:33:51

Alebo pomocou

PostMessage (Handle, WM_CLOSE, 0,0);

nebude dobre ?

Roland.

From: "Cafi Atlas" <cafi(zv)atlas(tec)cz>
> Zdravim,
> jeste by me zajimalo jak se da spustit externi program a jestli v
> Delphi existuje neco podobneho jako ve VB6 'app.path'.

Ahoj.
VB neznam ale z nazvu mne napada, ze potrebujes zjistit cestu k exe souboru
Tve aplikace.
Takze Application.ExeName je cely nazev a cestu z nej dostanes konstrukci
ExtractFilePath(Application.ExeName)
Pro spousteni externiho programu se mrkni v helpu na ShellExecute (unit
ShellApi) a WinExec (unit Windows).

Ludek

Hodnota pole typu AutoIncrement po Insertu

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 19.4.2001 06:53:19

On 18 Apr 2001, at 12:16, Tomas Michal�k wrote:

> [...]
>
> Na praci s generatory nemaji transakce vliv, cili i v ramci jedne
> transakce muze byt generator zmenen nekym jinym.

Tak to jsi mne zaskocil. Kdyz neuvazuju ze by uzivatel dal SET
GENERATOR, tak jsem dosud veril tomu, ze v dobe kdy bezi
transakce s insertem tak jina insert transakce musi pockat (nebo
je odmitnuta kdyz je nowait) a ergo kladivko mi nemuze generator
posunout.

> =================================
>
> Tomas Michalik
> ProCA, s. r. o.
> V Luzich 818, Praha 4
> Czech Republic
>
> e-mail: michalik(zv)proca(tec)cz
> tel: +420 2 67283446

Z.Kalhous

Jak vymazat urcite resource z .dll knihovny

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 19.4.2001 07:37:11

On 18 Apr 2001, at 10:45, voltrr1.epr(zv)mail.cez(tec)cz wrote:

> nevite nekdo jakym zpusobem se daji z exe/dll souboru vymazat
> urcite resources ??

Pokud mas k dispozici NT/2000, pak se podivej na
BeginUpdateResource, UpdateResource a EndUpdateResource.
Pokud nemas, pak bych ti mohl prodat reseni, ale W2000 by te
vysly levneji. :-)

http://www.hlinka(tec)cz http://www.slhaters(tec)cz
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

TField.DataSize

[*] Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> - 19.4.2001 07:45:07

Ahoj,

mam databazu DBase, na ktoru pristupujem cez TQuery (BDE).
Pri zistovani velkosti poloziek pomocou konstrukcie:
Query1.FieldByName('XXX').DataSize
dostanem hodnotu vzdy o jedna vacsiu, nez je velkost
danej polozky v skutocnosti.
Preco?

Vlkovic

TField.DataSize

[*] Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> - 19.4.2001 07:50:11

Ahoj,

beriem, naspat, uz som na to prisiel,
treba pouzit property TField.Size !
Sorry.

Vlkovic

> ...Query1.FieldByName('XXX').DataSize
> dostanem hodnotu vzdy o jedna vacsiu, nez je skutocna velkost

COM a Kylix

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 19.4.2001 08:05:46

> Podivej se na http://nexusproject.sourceforge.net

Prima - vypada to, ze COM samotny nebude na linuxu problem.
Jelikoz ale nemam k dispozici v tuto chvili Kylix ani cvicny Linux,
chtel bych poprosit o par odpovedi:

1) Jak psat v Kylixu programy pouzivajici COM? Tj. jaka bude v
Kylixu podpora pro nexus?

2) Jak to bude s prenositelnosti mezi D6 a Kylix? Budou upravy ve
zdrojakach jen formalni (nazvy unit apod.) nebo spise vetsi?

3) Da se psat jiz ted v D5 aplikace pro COM (jde mi o out of
process servery v exe), ktera bude pozdeji snadno preveditelna do
D6 a Kylixu?

Jak vymazat urcite resource z .dll knihovny

[*] Jano <jj_delphi(zv)ke.ubp.sk> - 19.4.2001 08:25:31

>restorator nebo reshacker......

...len dodam, ze ResHacker najdes na:

http://rpi.net.au/~ajohnson/resourcehacker/

Jano

Quick Report3 a tiskarny HP

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 19.4.2001 08:37:30

> CALL TPrinter.Create
> MOV EAX,aPrinter

Asi ne, prvni by mela byt alokace pameti, pak volani konstruktoru. Pokud
neco selze pak se vyvola vyjimka a tedy se dalsi radka nevykonava. Jinak tam
musi nejaka hodnota byt. Pokud ne, pak se nekomu povedlo prepsat operator
new v Delphi (coz snad nelze - nebo si nekdo edituje system.pas). Ve VC++ je
nejake option, ktere rika zda pri NEW se ma pri problemech vyvolat vyjimka,
nebo vratit NULL, ale to v Delphi neni (nebo nekdo o takove veci vite).

Jina vec je zda jsou v te chvili inicializovane vsechny struktury ovladacu
tiskarny, ale objekt v Delphi TPrinter se musi vytvorit (nebo vyjimka).
Chapal bych, ze se rekneme po zmene vybrane tiskarny musi cekat, ale
rozhodne ne testovanim Printer na nil, neni tam spis cekani na ziskani
nejakeho handle (nebo rovnou sleep).

> ked aPrinter je objekt. Napriklad efektom priradenia
> 'BackGroundColor:=clBlue' zdaleka nemusi byt len ulozenie

Nojo ale tohle je properta a tedy to nesmis cist jako prirazeni, ale jako
volani funkce - a to muze delat plno veci.

Spusteni procesu po compile/buildu programu

[*] voltrr1.epr(zv)mail.cez(tec)cz - 19.4.2001 07:41:56

Zdravim,

nevite nekdo jak udelat aby se pred/po compile/buildu v Delphi spustil
nejaky
exe (cmd,bat) ???

Zavreni programu pri skonceni Windows

[*] Miroslav Ondrisek <ondrisek(zv)atlas(tec)cz> - 19.4.2001 08:57:25

Narazil jsem na podivne chovani programu - zavru-li ho pres klasicky krizek
v pravem hornim rohu, zavre se. Zavru-li ho zevnitr prikazem Close - zavre
se. Zaviram-li Windows (nebo se chci prehlasit), probehne v tomto programu
pouze metoda OnCloseQuery a do metody OnClose uz program nedorazi, zustane
otevren a windows nelze zavrit (odhlasit uzivatele). Pricemz v OnCloseQuery
je samozrejme nastaven CanClose := True. Normalne je program zmensen v
systray, ale nepomuze ani kdyz ho v OnCloseQuery nejdrive vratim do
normalniho stavu. Nepomuze ani kdyz kod provadeny v OnClose presunu cely do
OnCloseQuery - pak se provede v poradku, ale ani tak program do OnClose
nedorazi a zustane otevren.
Nevite nekdo, kde by mohla byt bota (krome botniku)?

Mira Ondrisek

MySql

[*] Jaroslav ��hal <cihal(zv)mppraha(tec)cz> - 19.4.2001 09:04:30

Ahoj,
cht�l jsem se zeptat jak�m zp�sobem se d� p�ipojit k datab�z�m MySql. Jde to
podobn� jako k SQLserveru? Nem�m s t�m ��dn� zku#enosti a budu r�d za ka�dou
radu.
d�kuji

#�hal Jaroslav

ComboBox a ListBox

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 19.4.2001 09:06:20

Zdravim,
musim precist konkretni radek z TComboBox a z TListBox:

u ComboBoxu lze pouze:
Label1.Caption := ComboBox1.Items[ComboBox1.ItemIndex];

u ListBoxu lze:
Label1.Caption := ListBox1.Items[ListBox1.ItemIndex];
nebo
Label1.Caption := ListBox1.Items.Strings[ListBox1.ItemIndex];

PROC je jeden zpusob cteni pro ComboBox a
dva zpusoby pro ListBox

Delphi4 Pro
Diky Pavel

Pekny den (rano, vecer i noc) preje
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
KOPR software Pavel ZIDEK mailto:kopr(zv)kopr(tec)cz
http://www.kopr(tec)cz/w-delphi.htm http://www.kopr(tec)cz
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Foto Olympus

[*] Zelen� Ale� <azeleny(zv)csas(tec)cz> - 19.4.2001 09:10:57

DDV,

taky mne to zajimalo a nakonec jsem to prozatim vypustil - s podobnym
vysledkem, bude, ale nevime kdy a bude to drahe... nicmene na
www.systeminternals.com je programek jmenem portmon, takze pokud to muze
bezet i pod windoes, nemel by byt problem odsedovat protokol a napsat si
vlastni stahovadlo fotek...

Toz, jen napad, nerikam ze je to jednoduche, nebo rychle reseni.

a.

Postmessage a Ctrl+S

[*] Ing. Vladim�r R��i�ka���#��rF#v("#�� - 19.4.2001 09:10:47

Zdravim vsechny privrzence Delphi,

mam prosbicku: Jak pomoci PostMessage poslu na nejake okno kombinaci CTRL+S
nebo jine pismeno ?

Jo kdyby slo poslat pomoci postmessage wm_keypress, to uz bych si poradil,
ale protoze jde posilat jen wm_keydown nebo wm_keyup, jsem bezradny i po
zhruba dvouhodinovem patrani v helpech.

Dik.

Ing. Vladimir Ruzicka