ComboBox a ListBox

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 19.4.2001 09:20:18

Kdo ti rekl ze pro Combo je jenom jeden zpusob ? Je to uplne stejne jako u
ListBoxu (porad je to TStrings). Lze to zkratit, protoze objekt TStrings ma
implicitne nastavene Strings.

Petr Jur�k, Spr�vce s�t�, program�tor
COMET System s.r.o.
1.M�je 1220
756 61 Ro�nov pod Radho#t�m
tel. 0651/653990
fax. 0651/653993
www.cometsystem(tec)cz

COMET System Network Administrator.

Aplikace nenajde sama sebe?!

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 19.4.2001 09:24:51

Problem muze byt v dlouhem jmenu souboru, popr. znaky s diakritikou ve
jm�nu.

19.4.2001 Zdenek Janish:
> Dobry den,

> vytvoril jsem aplikaci (na W2000/D5+SP1), ktera existuje sama o sobe (zadne
> dll a pod nepotrebuje, holy Exe), ale u jednoho zakaznika se stalo, ze po
> spusteni ze sitoveho (Novell) mapovaneho disku to vypise, ze nemuze najit
> sebe sama... Pravama to nebude, neb je prihlasen jako supervisor (admin). Me
> to dost prekvapuje, nebod mi to na sitovych discich chodi (test na win98 a
> Linuxu se Sambou). Nevice kde je zakopan pes?

> Dekuji
> Zdenek

Zavreni programu pri skonceni Windows

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 19.4.2001 09:31:38

Do nejake casti tridy hlavni formy (treba private, to bych doporucoval) dej
toto :

procedure WMQueryEndSession ( var Message : TWMQueryEndSession); message
WM_QUERYENDSESSION;
procedure WMEndSession ( var Message : TWMEndSession); message
WM_ENDSESSION;

Obsah je nasledujici

procedure Tfmain.WMQueryEndSession;
begin
{U�ivatel chce ukon�it Windows}
{Aplikace mus� povolit ukon�en�}
FEnd := True;
inherited;
mEndClick ( nil); {Tohle vola rutinu pro ukonceni na jejimz konci je
Application.Terminate}
end;

procedure Tfmain.WMEndSession;
{U�ivatel chce ukon�it Windows}
{Aplikaci je mo�no ukon�it}
FEnd := Message.EndSession;
end;

CloseQuery by mohlo vypadat nejak takto :

procedure Tfmain.FormCloseQuery ( Sender : TObject; var CanClose : Boolean);
begin
CanClose := FEnd;
if FEnd then RWConfig ( false); // Pokud se ma ukoncit aplikace zapsat
nastaveni
end;

Promenna FEnd slouzi pro predani informace, zda se ma program ukoncit,
zapsat nastaveni pri zavreni okna (treba pokud se aplikace pouze presouva
dolu do tray, nastaveni se ukladat nemusi) atd.

[...]

Rychle nacteni adresaru a souboru

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 19.4.2001 09:33:44

> FindFirst/Next su funkcie, ktore Windows zdedili z DOSu. V normalnom ANSI
> svete sa pouzivaju funkcie OpenDir a spol. Hladat ich v Delphi ma ani
> nenapadlo, lebo nakoniec by aj rtak boli realizovane volanim funkcii jadra
> pre FindFirst/Next.

nejspis proto, ze WinAPI nic takoveho nenabizi :-) Takze pokud nejake Cecko
je ma implmentovane na Win platforme jde stejne jen o prevleceny
FindFirstFile()

> Co sa tyka 'projizdeni' celeho disku, nastava to vtedy, ked mas v pocitaci
> malo RAM. Serverove systemy zvyknu pri cachovani uprednostnovat bloky
> obsahujuce adresarove struktury.

To je sice pravda, ale ktery pocitac ma v cache vsechny obsahy adresaru?

> Ale spocitaj si, ked 20G disk mas z 2/3 zaplneny subormi priemernej dlzky
> 200k, to je 90 tisic suborov.

FAT16 na 20GB disku???? Pokud dobre pocitam mel by jeden cluster 20GB/65500
= 305kB !! (FAT16 tusim povoluje maximalne 64 sectoru per cluster - tedy
32kB na cluster cili jde vyrobit maximalne 65500*32kB = 2GB partition)

>Jedna DOSova dir-entry je 16 byte
omyl jedna FAT16 entry zabere 32 bytu (10 byte je nevyuzitych). Potrebene
udaje se do 16 bytu proste nevejdou

>, na
> 'longname' sa spotrebuju priemerne dalsie dve 'entry', to je 48 byte na
> subor, celkom 4.5 Mega len adresarove polozky.
> U FAT32 este pribudne na
> kazdy takyto subor (pri 2k/blok) 100 4-bytovych poloziek FAT, co je
dalsich
> 40 Mega.

pri kesovani obsahu adresaru te snad FATka nezajima, cili kalkulovat s jeji
velikosti je v podstate k nicemu. Smysl ma pricist par sektoru pouze na
cluster chain pro samotne adresare (a pripadne na dlouha jmena) - soubory
prece vubec nenacitas.

FontToOleFont

[*] "Mirek Drej�ek"���v#�q��#�d�ʿ - 19.4.2001 09:36:00

Zdravim,
pouzivam tento kod:
znak.Font:=FontToOleFont(LabelForm.FontDialog1.Font);
toto ovsem zpusobi chybu: Incompatible types: 'Variant' and 'IFontDisp'
kdyz pouziji toto: znak.Font:=LabelForm.FontDialog1.Font;
pak nastane tato chyba: Incompatible types: 'IFontDisp' and 'TFont'
V cem prosim delam chybu?
Predem dekuji za jakoukoli odpoved.

Mirek Drejcek.

Vyuziti formu z Access databaze

[*] martin.falta(zv)obi.de - 19.4.2001 09:46:19

Ahoj,
nevite nekdo, jestli je mozne nejakym zpusobem vyuzit form, ktery uz je
vytvoreny v DB MS Access 2000, aniz bych musel pouzit komponentu
TAccessApplication?
Predem dekuji za kazdou odpoved.
Martin Falta

D5Pro + SP1, W2k, Adonis 4.1

IMPORTANT NOTICE:

This email is confidential, may be legally privileged, and is for the
intended recipient only. Access, disclosure, copying, distribution, or
reliance on any of it by anyone else is prohibited and may be a criminal
offence. Please delete if obtained in error and email confirmation to the sender.

ComboBox a ListBox

[*] daniel.hrna(zv)sme(tec)cz - 19.4.2001 10:00:52

A co treba u ComboBoxu pouzit toto:

Label1.Caption := ComboBox1.Text;

From: "Koukal Pavel" <Pavel.Koukal(zv)pvt(tec)cz>
> [...]
> spustil muj formular. Anebo druha varianta vytvorit externi aplikaci, ktera

toto mozne je pomoci Open Tools API. Podivej se do unitu ToolsApi.pas na
IOTAProcess.ReadProcessMemory.

> mi zobrazily data. Sice bych pro tento priklad mohl pouzit Watch, ale ja to
> potrebuji pro slozitejsi ucely.

Pomoci OTA si muzes do Delphi IDE dopsat plno funkci.

> Jde toto vubec nejak pod chranenym rezimem v prostredi Windows realizovat?

Ano, v rezimu ladeni.

Petr Vones, amatersky programator

Jak naprogramovat Undo/Redo

[*] ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)email(tec)cz> - 19.4.2001 15:25:15

My to mame udelano dvojim zpusobem - zalesi na dane situaci.
Mame hlavni objekt, ktery je vychozi a ten ma v sobe vlastnosti, ktere
se naplni pri pritahnuti ze zdroje dat (databaze atd.). Ten je pote
mozno uzivatelsky editovat, takze se spusti dialogove okno, ktera si
veskere polozky z daneho objektu nacte do editacnich poli. Tam si
uzivatel muze menit vse, co mu dovolim, ale za kdyz da ulozit, tak to
vsechen obsah z dialogu prehrne do toho objektu a pak se spusti
metoda v objektu, ktera tyto zmenu ze svych vlastnosti ulozi do zdroje
dat. Je tedy mozne v kterokouli chvili indikovat, zda doslo ke zmene
nektere z polozek jednoduchym porovnanim editu a puvodnich hodnot.

Druha moznost je mit v objektu public vlastnosti ze zdroje dat a
zaroven jeste podvojne private vlastnosti (pouze duplikace tech
public). Pak pri nacteni ze zdroje dat vyplnim oboji, ale zmena uz je
potom mozna jen u tech public, takze mam opet moznost neustale
porovnavat zmeny. Zde je dobre, ze Save se muze provest naraz se vsemi
zmenami v libovolnem poctu objektu (to uz zalezi jen na navrhu tech
objektu). Pritom jsem schopen jakekoliv zmeny jeste vratit (pokud se
nepovede kterykoli 'Save', tak mam jeste porad stare hodnoty, ze
kterych mohu dosavadni operaci navratit).

V obou pripadech je mozne provest Undo bez nutnosti sahnout znovu do
zdroje dat a hlavne je to hezke pri jakekoliv zmene zobrazovat
viditelnost tlacitek (Save, Print, Delete, ...).

mailto:zilinec(zv)email(tec)cz

19.04.2001 Karel Rys:
> [...]

> najednou, muze pridavat nove objekty a mazat stavajici. Mezi
> nekterymi objekty jsou navic urcite vazby, ale to uz nejak osetrim.

Jak vypocitat priblizny cas do konce nejake akce

[*] Ren� Spi��k - 19.4.2001 16:19:08

[P��loha v souboru: Ren� Spi#�k.vcf]

Zdravim,

nema nekdo nejake zkusenosti s tim, jak prubezne pocitat priblizny cas,
ktery zbyva do konce nejake akce? Vetsinou potrebuju ve smycce neco
spustit a pak zobrazovat priblizny cas.

Diky
Raptor

Ren� Spi#�k (Raptor)

telefon : +420 656 706203 mobil: +420 0605 876 088
e-mail : xraptor(zv)email(tec)cz, raptor(zv)amenit(tec)cz
WWW : http://go.to/paradise77

uvolneni dll knihovny

[*] EFG developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 19.4.2001 16:25:49

Zdravim vsechny,
uz asi 2 dni se trapim timto problemem:
v aplikaci pouzivam funkce z dll knihovny

deklarace v programu je takovato:
-----------------------
unit test;

procedure A(ID: Integer); pascal;
function B(ID: string):integer; pascal;

implementation

procedure A; external 'resource.dll';
function B; external 'resource.dll';
---------------------------------------

ihned po skonceni programu potrebuji tuto dll smazat, ale na OS Win 95 je
tento soubor blokovany a nemuzu ho smazat. Smazat jde az po nejake dobe
(nechapu to).

na OS W2000 to probehne v poradku.

Musim nejak pri ukoncovani programu tuto dll uvolnit?

Mnohokrat dekuji Petr Sikola

OT: Sledovani provozu na siti

[*] Ota Maly <ota.maly(zv)volny(tec)cz> - 19.4.2001 16:44:04

Ahoj,
mame lokalni sit pripojenou na Internet a ja bych potreboval vysledovat,
kolik kdo stahnul z Netu.
Nevite nekdo o necem?

PaPouch elektronika
http://www.papouch.com

Velikost pameti

[*] Petr Kucera <kucera(zv)vri(tec)cz> - 19.4.2001 15:51:02

Dobry den,

prosim Vas, jak se da v Delphi 4 zjistit velikost pameti
(vyuzita, volna)?

Dekuji.

Petr Kucera

Jak vypocitat priblizny cas do konce nejake akce

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 19.4.2001 16:51:54

>nema nekdo nejake zkusenosti s tim, jak prubezne pocitat priblizny cas,
>ktery zbyva do konce nejake akce? Vetsinou potrebuju ve smycce neco
>spustit a pak zobrazovat priblizny cas.

na zacatku odectes aktualni cas, provedes par iteraci zjistis kolik Ti to
zabralo casu, z toho vypocitas prumerny cas na jednu iteraci, vynasobis
poctem iteraci a zobrazis. Predpokladem je, ze dopredu vis potrebne udaje
(teady celkovy pocet iteraci)

D> Toman

Zavreni formu pomoci funkce SendMessage

[*] Jaroslav Uher <moravia(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.4.2001 17:24:12

Ahoj,

from "Roland Turcan - RoTurSoft" <rotursoft(zv)nextra.sk>

> Alebo pomocou
>
> PostMessage (Handle, WM_CLOSE, 0,0);
>
> nebude dobre ?
bohuzel ne a zatim jsem na nic neprisel.

Jarek Uher

Velikost pameti

[*] Jaroslav Uher <moravia(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.4.2001 17:31:52

Ahoj,

from: "Petr Kucera" <kucera(zv)vri(tec)cz>
> prosim Vas, jak se da v Delphi 4 zjistit velikost pameti
> (vyuzita, volna)?

var
MS: TMemoryStatus;
begin
Label1.Caption:=Application.Title;
GlobalMemoryStatus(MS);
LabelWinVer.Caption := GetWindowsVersion;
LabelPhysMem.Caption := FormatFloat('#,###" KB"',
MS.dwTotalPhys / 1024);
LabelFreeRes.Caption := Format('%d %%', [MS.dwMemoryLoad]);
end;

a do uses VclUtils

Jarek Uher

WWW Form & Delphi

[*] Phill <pedrophill(zv)seznam(tec)cz> - 19.4.2001 17:53:20

Ahoj vsichni,
potreboval bych poradit jak z aplikace odesilat smsky pomoci webu. Napr. jak na webu eurotelu vyplnit textove pole a odeslat.
Rad bych vytvoril program na posilani smsek,ale zatim nevim jak dostat do www stranky ty data. Nejlepsi by pochopitelne bylo to vse delat uvnit programu a neotvirat kvuli tomu prohlizec.
Budu velmi rad za kazdou radu,
Phill

PS:Jestli jste nekdo resil neco podobneho, docela by pomohla ukazka zdrojaku na phill(zv)seznam(tec)cz

Detekcia sietovej cesty (resp. disku)

da sa nejakym jednoduchym sposobom skontrolovat,
ci je urcita cesta sietova?
(ci uz vo forme UNC alebo obsahuje primapovany sietovy disk)

Za pripadnu pomoc vdaka.

Vlkovic

Jak v run-time rozsirit primarni klic v *.DB

[*] borkovec(zv)email(tec)cz - 19.4.2001 19:41:04

Hajhou,
vsechny zdravim a oslovuji: potrebuji rozsirit primarni klic ze soucasnych
dvou sloupcu na tri (paradoxovske tabulky) primo z aplikace. Neco jako IndexDefs.Add,
jenze
tak to bohuzel nejde. Tusite nekdo, jak na to?
Dekuji vsem.

---
EMAIL.CZ - Vase posta je vzdy s Vami
http://www.email(tec)cz

PChar

[*] Ondrej Skipala <OSkip(zv)seznam(tec)cz> - 19.4.2001 19:51:34

Existuje nejaky zpusob jak prevest adresu ve stringu na PChar? napr kdyz mam:

Screen.Cursors[1]:=LoadCursorFromFile('C:\Cursor1.cur');

Pricemz ta adresa je PChar.... a ja ji mam jako string a potrebuju to previst tak, aby to bralo jako PChar... jo a jen tak mimochodem.... co je to vlastne ta promena PChar??? :)

300 000 korun - na drevo. http://www.worldonline(tec)cz/mone/mone_brokermanie.html

MSSQL 2000 a Delphi 5 Ent

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.4.2001 20:01:07

From: "Brothanek Jiri Ing." <brothanek(zv)seznam(tec)cz>
> Je jeste jina moznost nez BDE ?

Ahoj,

BDE je na MS SQL server zcela nevhodne (jakozto i na dalsi SQL databaze).
Pouzij ADOExpress komponenty, mas je primo v D5 Enterprise. Nezapomen si
nainstalovat servis pack na Delphi 5 a ADO Express, pokud jsi tak jeste
neucinil:
http://www.borland.com/devsupport/delphi/downloads/index.html

Petr Vones, amatersky programator

MySql

[*] borkovec(zv)email(tec)cz - 19.4.2001 21:30:42

Haj,
v soucasne dobe je na trhu krasna kniha Naucte se MySQL za 21 dni. Krome
jineho obsahuje CD i s komponentami pro Delphi. Zkus to.

Roman Borkovec

--- P�vodn� zpr�va ---
Od: Jaroslav_Cihal <cihal(zv)mppraha(tec)cz>
Datum: 19.04.2001 21:27:23

Ahoj,
cht�l jsem se zeptat jak�m zp�sobem se d� p�ipojit k datab�z�m
MySql. Jde to
podobn� jako k SQLserveru? Nem�m s t�m ��dn� zku#enosti a budu
r�d za ka�dou
radu.
d�kuji

#�hal Jaroslav

---
EMAIL.CZ - Vase posta je vzdy s Vami
http://www.email(tec)cz

MySql

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 19.4.2001 21:37:06

> cht�l jsem se zeptat jak�m zp�sobem se d� p�ipojit k datab�z�m MySql. Jde > to podobn� jako k SQLserveru?

MySQL je SQL server.
Mas nekolik moznosti:
- ODBC
- special knihovna do Delphi

vse najdes zde:
http://www.mysql.com/downloads/os-win32.html

D. Toman

Podminka pro edit

[*] Cafi Atlas <cafi(zv)atlas(tec)cz> - 19.4.2001 21:52:29

Hello Cafi,

CA> Zdravim,
CA> mam takovy pro Vas asi velmi banalni problem.
CA> Zaboha nemohu prijit na to, jak udelat podminku, kdyz text v Editu je
CA> neco, tak se stane neco jineho. A nebo kdyz text jednoho Editu se
CA> rovna textu jineho Editu, pak se neco stane.
CA> Mohl by mi nekdo poradit prosim?
CA> Predem moc dekuji.
Cafi mailto:cafi(zv)atlas(tec)cz

Vlastni 'start menu'

[*] Cafi Atlas <cafi(zv)atlas(tec)cz> - 19.4.2001 21:53:54

Hello Cafi,

CA> Zdravicko,
CA> Mel bych takovy dotaz.
CA> Chtel bych si do sveho programu udelat neco jako windowsovskou listu a
CA> Start menu.
CA> Pouzil jsem k tomu komponentu Panel.
CA> Lista mi funguje perfektne, ale zaboha nemuzu udelat, aby se mi menu
CA> zobrazovalo vlevo dole 'nalepene' na liste u aktivacniho tlacitka.
CA> Nemate nekdo nejaky napad jak to resit??
CA> Budu vdecny za jakoukoliv radu
CA> Predem diky moc.
Cafi mailto:cafi(zv)atlas(tec)cz

Podminka pro edit

[*] Jir� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 19.4.2001 21:54:56

Ahoj,

nevim, jestli myslime oba to stejne, ale co zkusit porovnavat v udalosti
OnChange tech editu ?

> Od: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]za
> u�ivatele Cafi Atlas
> Odesl�no: 19. dubna 2001 21:52
> Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
> P�edm�t: Re: Podminka pro edit

> text v Editu je
>

> --
> Best regards,
> Cafi mailto:cafi(zv)atlas(tec)cz

MySql

[*] Tomas Vida <vida(zv)uniware(tec)cz> - 19.4.2001 22:01:16

Ahoj,
nevis prosim, kdo to vydal?

tomas

> [...]
> dni. Krome
> jineho obsahuje CD i s komponentami pro Delphi. Zkus to.

MySql

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.4.2001 22:04:03

From: "Tomas Vida" <vida(zv)uniware(tec)cz>

http://www.vltava(tec)cz/Store/GoodsDetail.asp?sCGoodsID=SE00034660

Petr Vones, amatersky programator

Re[2]: Aplikace nenajde sama sebe?!

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 19.4.2001 22:52:58

> Hello Karel,

> A jak Novell pozna, ze chces soubor spustit a ne kopirovat ?
> Nefunguje to nahodou jen na Applech ?

snad podle toho, ze open na soubor jde z user level procesu a ne z jadra?? Mozna ze Windowsi redirector posila serveru hlasku ze volana open file funkce je volana kvuli spousteni souboru?

Ve starem DOSu to bylo taky jednoduche - Novell redirector odchytaval prakticky vsechny INT 21h sluzby, takze rozdil mezi otevrenim souboru a spustenim programu jednoduse detekoval. (ovsem nejakym chytrym presmerovanim INT 21h by to melo jit jednoduse osalit.

D. Toman

PChar

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 19.4.2001 22:58:19

Zdravim

String na Pchar zmenis pomoci

Pchar(string)

Pchar je retezec Charu o pevne dane delce zakonceny nulami. Jak je dlouhy
nevim.

[...]

__
300 000 korun - na drevo.
http://www.worldonline(tec)cz/mone/mone_brokermanie.html

COM:Udalosti pod Win98

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz> - 19.4.2001 23:21:12

Zdravim,

mel jsem pred casem podobny problem, reseni jsem obesel, ale je to stale
aktualni - pres ty eventy bych to chtel nejak udelat. Tenhle prispevek mne
opet po nekolika mesicich motivoval k zamysleni se nad tim, proc nejdou
eventy v DCOM. Mam takovy pocit, ze to souvisi se zprovoznenim W98 jako DCOM
server. Myslim si, ze ta udalost, ktera vznikne na serveru, musi zakonite
najit jakysi "server" v tom prislusnem klientu. Tohle je samozrejme hodne
zjednodusene, protoze klientu muze byt vice, atd.

Nevim, jestli jsem neco malo pomohl nebo poradil. Ja jsem to tenkrat vzdal,
protoze jsem uz nevedel jak dal a vyresil jsem to oklikou tak, ze jsem
udelal zpetnou vazbu pres TClientSocket a TServerSocket. Neni to ale "ono".

Tomas Bradle
t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz

From: "Ing. Vladim�r R��i�ka" <ruzicka(zv)digitus(tec)cz>
> mam prosbicku: Jak pomoci PostMessage poslu na nejake okno kombinaci
CTRL+S
> nebo jine pismeno ?

Ahoj.
Na instalacnim CD Delphi je unita SndKey.pas. Ta by ti mohla pomoct.

Ludek

WWW Form & Delphi

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 20.4.2001 00:26:06

Datum: 20.04.2001 08:01
Od: Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz>
Pro: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Vec: Re: WWW Form & Delphi
>Vykasli se na to a pouzij posilani pres mail na
>0042060xxxxxxx(zv)sms.eurotel(tec)cz.
>Pouzij na to Synapsi nebo komponenty ICS od FPietteho.
>
>Ludek

Rozliseni+AltCtrlDel a tak

[*] Jano <jj_delphi(zv)ke.ubp.sk> - 20.4.2001 08:49:33

>HAHAHA, never tomu ... v praci timto zpusobem ukoncuju v 90% pripadu SS
>... nejak se to totiz vzdycky kousne ... a chce to heslo treba 5x ... a
>na to nemam nervy ... :-)

co Ti nato mam odpovedat... A to co maju za setrice?!? Ak je setric
naprogramovany ako ma, nedokazes to! Samozrejme poznam aj sposob ako setric
ukoncit a dostat sa do stroja. Som syst. admin., takze to je u mna NUTNOST
vediet standardny setric zhodit korektnym sposobom, resp. vykuchat to heslo
po sieti, dekodovat ho a potom uz ho len napisat. A na tie "nestandardne"
setrice, aj takych je tu dost a dost, musim ist zase inac. ALE TO JE UZ TEMA
O NIECOM UPLNE INOM AKO %subj%...

Vratim sa k teda teme:
Poznas aj lepsi napad, ako zablokovat AltCtrlDel? Ak ano, sem s tym :-)

Jano

PChar

[*] Tomas Kminek <tomas.kminek(zv)atlas(tec)cz> - 20.4.2001 08:56:08

Staci napsat PChar(S), kde S je typu AnsiString(=String).
PChar je ukazatel na Char. Pouziva se jako ukazatel na zacatek pole znaku,
ktere je ukoncene #0.

[...]

[*] Ji�� Kr�l jr. - 20.4.2001 08:56:19

zkus si otestovat pameti DOSovou utilitkou GOLDMEM, najdes to nekde na netu
podle jmena
je to tusim cesky shareware
Bc. Jiri Kral
administrator IT
tiskarna Printo, spol. s r.o.
e-mail: admin(zv)printo(tec)cz
mobil e-mail: jirka.kral(zv)click(tec)cz
ICQ# 15303940
PGP ID: 62B8BA3C (najdete na www.pgp(tec)cz)

WWW Form & Delphi

[*] Josef A. Cerny <delphi(zv)atlascon(tec)cz> - 20.4.2001 09:44:51

> Vykasli se na to a pouzij posilani pres mail na
> 0042060xxxxxxx(zv)sms.eurotel(tec)cz.
> Pouzij na to Synapsi nebo komponenty ICS od FPietteho.

Presne to jsem taky potreboval a udelal jsem si maly mailer pomoci
TNMSMTP.

Josef Cerny

Sledovani provozu na siti

[*] Miroslav Barica <miroslav.barica(zv)matador.sk> - 20.4.2001 09:45:21

robil som nieco podobne, je to ale stavane priamo na vystupny logfajl z
proxy servera. princip je zalozeny na citani textoveho logu a jeho
naslednom analizovani. udaje ukladam cez ODBC do docasnej accessovskej
tabulky, potom nasleduje zopar selectov podla kriterii a nasledne
vytvorenie textovych suborov a zrusenie docasnej DB. tie na IIS-ku
pomocou ASP zverejnim na firemnom Intranete a ludia mi za to hubuju. je
to riesenie site na nasu mieru, ale princip v podstate sa pouzit da.
riesenie nic moc, ale ucel splnuje ;o)

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 20.4.2001 09:48:20

Puvodni zprava, kterou napsal Ota Maly dne 19 Apr 2001,:

> mame lokalni sit pripojenou na Internet a ja bych potreboval vysledovat,
> kolik kdo stahnul z Netu.

http://www.tinysoftware(tec)cz

MSSQL 2000 a Delphi 5 Ent

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 20.4.2001 10:03:15

On 19 Apr 2001, at 11:06, Brothanek Jiri Ing. wrote:

> MSSQL 2000 a Delphi 5.0 Ent
>
> Je jeste jina moznost nez BDE ?

Tak nevim ... jak dlouho jsi zde prihlaseny? S ohledem na
periodicitu, se kterou se zde neustale opakuje, ze kombinace MS
SQL 7 a vyse plus BDE _JE NAPROSTO NEVHODNA_, me
prekvapuje, ze to stale nekdo porad zkousi.

aplikace, ktera si prepise exe

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 20.4.2001 10:51:35

Spoustej misto programu may programek, ktery si zjisti, zda neexistuje
aktualizace, popr. ji provede a pak spusti hlavni program a ukonci se.

20.4.2001 EFG developer:
> Nejak jsem to nepochopil...

> proste mam aplikaci, ktera provadi ruzne updaty jinych exe, ale potrebuju
> updatnout i ji samotnou...

> Staci mi, kdyz si prepise vlastni exe novou verzi, aby se pri dalsim
> spusteni uz pustila tato nova verze.

> Petr Sikola

> spusteni

> GetTempFileName()).

Problem s uchovani promene v DLL

[*] Jano <jj_delphi(zv)ke.ubp.sk> - 20.4.2001 11:10:45

> [...]
>hostitelska aplikace zavola WriteText, tak mi funkce
>WriteText, kde je WriteLn(F, Value); nic do souboru

snad som spravne pochopil Tvoj problem,
- premennu F musis definovat ako globalnu,
- pre ucely testovania stavu je podla mna rozumne pouzit ukazatele,
- a mensi problem, mas definovanu svoju funkciu CloseFile, svojou ju ale
predefinujes. Ako potom subor zatvoris?

priklad:

V HOSTITELSKEJ APLIKACII definuj:

DLL_NAME = 'Files.dll';

// Importovane funkcie z DLL
function CreateMyFile(const FileName: PChar): Boolean; stdcall; external
DLL_NAME;
function WriteMyText(const FText: PChar): Boolean; stdcall; external
DLL_NAME;
function CloseMyFile: Boolean; stdcall; external DLL_NAME;

// takto ich budes volat
if CreateMyFile(PChar(Edit2.Text)) then
begin
if not WriteMyText(PChar(Edit1.Text)) then
ShowMessage('Chyba pri zapise!')
else
ShowMessage('Zapis OK!');
CloseMyFile;
ShowMessage('Chyba pri otvarani suboru!');
end;

A TU MAS KOMPLETNU IMPLEMENTACIU DLL:

library Files;

uses
SysUtils;

type
PTextFile = ^TextFile;

var
FFileType: PTextFile;

function CreateMyFile(const FileName: PChar): Boolean; stdcall;
begin
// Kontrola, ak mas subor uz otvoreny, najprv ho musis zatvorit...
if FFileType = nil then
begin
New(FFileType);
{$I-}
AssignFile(FFileType^, FileName);
{$I+}
if IOResult = 0 then
Result := TRUE
else
Result := FALSE;
Result := FALSE;
end;

function WriteMyText(const FText: PChar): Boolean; stdcall;
begin
// Kontrola, ci je subor otvoreny...
if FFileType <> nil then
begin
Rewrite(FFileType^);
WriteLn(FFileType^, FText);
Result := TRUE
Result := FALSE;
end;

[...]
CloseFile(FFileType^);
{$I+}
if IOResult = 0 then
Result := TRUE
else
Result := FALSE;
Dispose(FFileType);
FFileType := nil;
Result := FALSE;
end;

exports
CreateMyFile,
WriteMyText,
CloseMyFile;

Islo Ti o toto?

Jano

Zobrazeni Printer setup dialogu

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 20.4.2001 11:23:55

D5Ent, SP1
Potrebuji zobrazit Printer setup dialog, ale ne vyber tiskarny, ale uz
primo konkretni vlastnosti tiskarny.
Proste zobrazit kartu s vlastnostmi konkretni tiskarny.
Jde o to, ze mame upraveny QuickReport, a pro vyber tiskarny mame
vlastni dialog, ktery obsahuje dalsi informace.
Mozna by bylo jednodussi upravit stavajici printer dialog ...
Budu vdecny za kazdou radu.

MailTo:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

Sledovani provozu na siti

[*] Hubka Lubos <L.Hubka(zv)trenkwalder(tec)com> - 20.4.2001 11:42:48

> Ahoj,
> mame lokalni sit pripojenou na Internet a ja bych potreboval
> vysledovat,
> kolik kdo stahnul z Netu.
> Nevite nekdo o necem?
taketo udaje by mali byt dostupne niekde na proxy statistikach

aplikace, ktera si prepise exe

[*] EFG developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 20.4.2001 11:45:08

Zdravim vsechny,
potreboval bych udelat aplikaci, ktera se spusti a sama si prepise svuj exe
soubor novou verzi. Umisteni nove verze ji predavam jako parametr. Umisteni
je na lokalnim nebo sitovem disku. Jde mi o to, jak prepsat spusteny exe
soubor.

Dekuji
S pozdravem Ing. Petr Sikola

WWW Form & Delphi

[*] Ota Maly <ota.maly(zv)volny(tec)cz> - 20.4.2001 11:50:46

> Ahoj.
>
> Vykasli se na to a pouzij posilani pres mail na
> 0042060xxxxxxx(zv)sms.eurotel(tec)cz.
> Pouzij na to Synapsi nebo komponenty ICS od FPietteho.
>
> Ludek

Tohle funguje nejspis u Eurotelu, ale u Paegasu jen nekdy. Pokud ma uzivatel
aktivovan Click, tak smula..

PaPouch elektronika
http://www.papouch.com

mozna OT: SW v Delphi a nastaveni MS IE

[*] Miroslav Dran��k <DMiroslav(zv)seznam(tec)cz> - 20.4.2001 11:50:03

Ahoj Delphaci,
mam takovy problem. Potrebuju spoustet aplikaci z firemniho Intranetu, ale vadi mi tam ta hlaska jestli chci "otevrit" nebo "stahnout" a dalsi, jestli to chci pustit, i kdyz to neni podespane.
Nevite nekdo jak bych to mohl vyresit?

predem diky

Mirek Drancak
300 000 korun - na drevo. http://www.worldonline(tec)cz/mone/mone_brokermanie.html

MSSQL 2000 a Delphi 5 Ent

[*] Jan Grman <janog(zv)pluto.elf.stuba.sk> - 20.4.2001 11:55:34

> BDE je na MS SQL server zcela nevhodne (jakozto i na dalsi SQL databaze).
> Pouzij ADOExpress komponenty, mas je primo v D5 Enterprise.
Ahoj.
Mam D5/Ent a pouzivam BDE (z historickych dovodov)
Prosim o informaciu na ktore existujuce aktualne typy SQL serverov NEMOZEM
ADO pouzit !
Zaujima ma hlavne ci je mozne konektovat: MS SQL 7, 2000, Oracle 8,
INFORMIX, Sybase, Interbase a MySQL a to jak beziace na WIN alebo UNIXoch. S
BDE to ide ale nebranim sa technologii ktora by mala byt efektivnejsia...

Este podotazka. Co vsetko sa musi pre pouzitie ADO (ADOExpress - je to to
iste ?) instalovat !

Vdaka. JaNo.
janog(zv)pluto.elf.stuba.sk

aplikace, ktera si prepise exe

[*] Zelen� Ale� <azeleny(zv)csas(tec)cz> - 20.4.2001 12:02:22

> [...]

pouzival a celkem to chodilo (zkus hledat v grupe okolo GetTempFileName()).

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 20.4.2001 12:08:47

Oskar ma, domena je (zv)mujoskar(tec)cz, ale prijemce si to musi aktivovat a neni
podminka, ze by musel mit ciselnou adresu, alias si muze kazdy sam zvolit.

> To je hezke, ale jak to vyresis u Oskara? Ten nema pristup z netu.
>
> Rumcajs
>
> --------------

aplikace, ktera si prepise exe

[*] EFG developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 20.4.2001 12:24:58

> [...]

> Bohuzl uz si nepamatuji, jmen atech fci pro to mazani, ale kdysi jsem to
> pouzival a celkem to chodilo (zkus hledat v grupe okolo

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 20.4.2001 13:08:05

> [...]
Umisteni
> je na lokalnim nebo sitovem disku. Jde mi o to, jak prepsat spusteny exe

Ja to delam pomoci samostatneho exe. Aktualizace probiha v nasledujicich
krocich :

( Main = hlavni program ; Aktual = Aktualizacni program)

1. Program (Main) prvni spusti program, ktery provadi aktualizaci (Aktual) a
ukonci se (Main).
2. Aktualizacni program si pomoci smycky, ve ktere se nachazi GlobalFindAtom
kontroluje zda je jiz hlavni program (Main) ukoncen.
3. Pokud se hlavni program jiz ukonci, probehne vlastni update (kopirovani
nove verze Main).
4. Spusti se hlavni program (Main) a ukonci se aktualizacni (Aktual).

A tim je aktualizace provedena.

[...]

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 20.4.2001 13:14:38

> [...]

nove verze Main).
4. Spusti se hlavni program (Main) a ukonci se aktualizacni (Aktual).

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 20.4.2001 13:34:36

> Je jeste jina moznost nez BDE ?

Skus ADO, napr. Adonis http://www.cybermagic.co.nz/winsoft
pripadne pozri www.kylecordes.com

Erik

WWW Form & Delphi

[*] Phill <pedrophill(zv)seznam(tec)cz> - 20.4.2001 13:38:20

To je sice pekna vec ale jak to dostanu na oskara? Druha vec je ze ta smska
je potom mnohem kratsi, u ET je to docela podstatna vec. Vdzyt to prece
nemuze bejt tak slozity vyplnit dve policka a stisknou tlacitko submit.

> Presne to jsem taky potreboval a udelal jsem si maly mailer pomoci
> TNMSMTP.
>
> Josef Cerny

aplikace, ktera si prepise exe

[*] Radim Hampel <hampel(zv)ecommerce(tec)cz> - 20.4.2001 14:01:22

A nebo udelat maly programek, ktery pusti stara aplikace, on ji smaze a
pusti tu novou. A je to. Me to tak funguje.

> [...]

Bohuzl uz si nepamatuji, jmen atech fci pro to mazani, ale kdysi jsem to
pouzival a celkem to chodilo (zkus hledat v grupe okolo

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 20.4.2001 14:03:37

> [...]
> '.del') a kdyz
> tak to smazat, nebo LEPE vyuzit api funkci woken pro mazani

Zrovna to ted pisu do programu,
takze to mazani pri bootu by melo byt nasledujici :

if IsWinNT then
MoveFileEx( PChar( filename ), nil, MOVEFILE_DELAY_UNTIL_REBOOT )
else
WritePrivateProfileString( 'Rename', 'NUL', PChar( filename ),
'wininit.ini' );

Kde IsWinNT je fce JCL (adresu doda P.V.) a dela to co by clovek podle nazvu
cekal, tedy zjistuje zda system jsou WinNT.

Honza +

MSSQL 2000 a Delphi 5 Ent

[*] Jon� Mari�n <Jonas(zv)komercpoj(tec)cz> - 20.4.2001 13:17:11

Zajimal by mne jediny duvod proc je kombinace MSSQL7,8 a BDE SQL Link tak
naprosto nevhodna ?
V Delphi programuju pro MSSQL par let a pouzivam prave BDE SQL Link. Vim
presne o dvou chybach, na ktere si davam pozor. Zkousel jsem ruzne nativni
komponenty, nebo implementace ODBC nebo ADO, ale nic mne neprinutilo odejit
od BDE.

Pri provadeni prikazu potrebuji, aby na SQL Server slo presne to co mu
posilam, bohuzel ADO v nekterych pripadech modifikuje odesilane prikazy k
obrazu svemu, napr. volani ulozenych procedur, nebo take posila sileny
balast navic na SQL server. Protoze nekteri klienti pristupuji k serveru
pres telefonni linky, musim eliminovat veskery nadbytecny provoz a davat
pozor na kazdy preneseny paket.

Samozrejme SQL Link neumi nektere nove vlastnosti MSSQL, napr. GUID,
varchar>255 apod. Ale bez techto veci jsem se zatim obesel.

Marian Jonas

WWW Form & Delphi

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 20.4.2001 14:21:34

Koukni se do zdroje tech stranek kde se SMS zadavaji, uvidis jaky HTTP
prikaz a kam mas poslat. Pak vem nejakou komponentu pro HTTP clienta -
urcite ti nekteri prispevatele doporuci Synapse :-) (me se taky libi) a
posli pomoci neho ten POST. Jak presne POST request vypada to najdes v
prikladech.
A je to.

A ted jsem zjistil, ze trochu kecam. Takze napr. Paegas dela GET, takze to
je jednoduchy, posles GET s nasledujicim url

http://sms.paegas(tec)cz/cgi-bin/sms/wwwsms?prefix=0603&number=999999&email=tvuj
_mail&mtype=1&text=text_sms&key=xxxxxx

tvuj_mail a text_sms musis prohnat url kodovanim (ted nevim mato synapse v
sobe?)

A posledni problem je to key, tam samozrejmne nejsou xxxxx, ale strasne
dlouhy cislo, kterym se Paegas brani presne tomu co chces delat (pokud jsem
to spravne pochopil, tak ho obcas zmeni).

[...]

DBGrid

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 20.4.2001 14:28:41

Ahoj,

potrebujem upravit spravanie DBGridu pri oznacovani zaznamov, tak aby bolo
toto ovladanie zhodne so sposobom v exploreri, t.j. pri stlacenej klavese
CTRL oznacil resp.odznacil zaznam, pri stlacenej klavese SHIFT oznacil
vsetky zaznamy od aktualnej pozicie po novu. Takisto potrebujem aby sa dala
pouzit funkcia dran'n'drop. Originalny DBGrid pri pokuse o drag'n'drop
odznaci vsetky oznacene zaznamy a je to v haji :-((

Ak niekto pozna komponenty, alebo sposob ako na to prosim pomozte.

Zdravim, Pavol Stolc
pstolc(zv)sc.sknet.sk

aplikace, ktera si prepise exe

[*] ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)email(tec)cz> - 20.4.2001 14:29:32

Asi by bylo lepsi udelat to tak, ze budes mit malicky exacek, ktery
bude provadet aktualizaci (predpoklad, ze ten se nebude nikdy menit) a
pote spusti dany hlavni program. Zmena oproti predeslym odpovedim je
ta, ze se nepousti jeden pres druheho :-).

mailto:zilinec(zv)email(tec)cz

20.04.2001 EFG developer:
> [...]
> je na lokalnim nebo sitovem disku. Jde mi o to, jak prepsat spusteny exe

MSDN Library a Delphi

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 20.4.2001 14:30:46

Ahoj,

nejde nejak presvedcit Delphi, aby mi misto sveho Win32 helpu otviralo MSDN
Library?

Jan Krizek
- D5Prof Update 1, W2K -

problemy s FindNextChangeNotification

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 20.4.2001 14:30:10

DD,

dokaze mi nekdo vysvetlit proc nasledujici kod vrati pouze prvni cekajici
notifikaci (while probehne vzdy jen jednou) prestoze jich system vygereruje
urcite nekolik?

==
While WaitForSingleObject(MailDirChangeHandle,0) = WAIT_OBJECT_0 do
begin
if NOT FindNextChangeNotification(MailDirChangeHandle) then
==

Velikost TimeOutu ve WaitForSingleObject() nema zadny vliv (zkousel jsem).
Pritom staci, abych vybehl z rutiny ktera sleduje tyhle zmeny a za chvili ji
zase zavolal a notifikace je detekovana. Tato rutina je volana z vedlejsiho
threadu

Zavisi snad doruceni notifikace napr na obsluze zprav? (doufam, ze ne)

Dalsi souvisejici problem je ten, ze ackoliv FindFirstChangeNotification()
volam se bWatchSubTree nastavenym na False, sleduje vesele zmeny i v
podadresarich :-(

Vse se deje ne Win2000 SP1

StringGrid a Combo box

[*] Valenta Patrik <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 20.4.2001 14:44:41

Mu�u se optat jak se tam kresli ta komponenta ?
Zkou#el jsem n�kde zjistit sou�adnice cell ale marn�.
e-mail : valentapat(zv)volny(tec)cz
ICQ: 54152896

> ja tohle resim tak, ze na OnSelectCell do daneho pole stringgridu
prekreslim
> TComboBox.
> Ota Maly

Univerzalni komponenta pro vyhladavani zaznamu v I

[*] Jakub Valenta <dapos(zv)wo(tec)cz> - 20.4.2001 15:16:26

Mel bych takovej malej dotaz, zda neexistuje univerzalni komponenta
pripojena na IBTable IBQuery .... ktera by umoznila z libovolne polozky ci
polozek vybrat spravnej zaznam. Neco podobneho jako universalni vyhledavani
u VisualFoxPro . Tez pro univerzalni nastaveni filtru.

Diky za napovedu

JaVal, Dapos.

WWW Form & Delphi

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 20.4.2001 15:45:13

Trochu jsem se na to kouknul a zjistil jsem, ze to tak jednoduche neni. To
key se generuje podle hlavicek http requestu (nejspis, protoze, kdyz jsem
pridaval, tak se to key prodluzovalo). Navic nejake hlavicky jsou nutne
(jeste nevim, ktere vsechny), udelal jsem hodne hruby prikladek, ktery to na
Paegase poslal pres HTTP. A nejde pouzit stejny Key dvakrat.

Honza +

p.s.: jeste mi neprisel z konference ten muj prvni mail, to jsem zvedav,
jestli ho nahodou tenhle nepredbehne.

> [...]
>
> A ted jsem zjistil, ze trochu kecam. Takze napr. Paegas dela
> GET, takze to je jednoduchy, posles GET s nasledujicim url

[*] "Milan Skalsk�" - 20.4.2001 15:03:46

Tu knizku mam a mohu vrele doporucit !!! (i kdyz ty new komponenty od
Tomase Rosy by se mohly docela hodit - urcite umej par vecicek navic : )) )

--- P�vodn� dopis ----------------------------------------------------------
Datum: 20.04.2001 00:57
Od: borkovec(zv)email(tec)cz
Pro: milan_2(zv)sose-sou(tec)cz, ...
V�c: Re: MySql
>Haj,
> v soucasne dobe je na trhu krasna kniha Naucte se MySQL za 21 dni. Krome
> jineho obsahuje CD i s komponentami pro Delphi. Zkus to.
>
> Roman Borkovec

=============
Milan
Delphi beginner
Delphi 3, W98

stringy z windows

[*] EFG developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 20.4.2001 17:26:53

Zdravim vsechny, zajimalo by me, jak mam ze systemu (z nejakych knihoven)
ziskat stringy typu "Kopiruji soubor" "Vytvorit slo�ku" atd... tyto stringy
se napriklad pouzivaji v systemoych dialozich....

Dekuji Petr Sikola

problemy s FindNextChangeNotification

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 20.4.2001 17:37:14

DD,

Zda se, ze se mi podarilo najit reseni - pokud bezi dotaz na
WaitForSingleObject() stale ve stejnem threadu je vse v poradku. Jakmile je
tato funkce volana pokazde v jinem threadu dochazi k problemum (misto jedne
notifikace jich prijde treba i nekolik desitek).

Mozna, ze tou problemovou funkci je FindNextChangeNotification() (tu vzdy
volam bezprostredne po WaitForXXX jakmile tato nahlasi ze objekt je
signaled) a problem je v tom, ze hlaseni zmen se mysli, ze tu zmenu nedostal
ten spravny thread (protoze posledni FindNextChange.... volal jiny thread
nez ten, ktery volal WaitForXXX (vzdy se vytvari novy thread)???
ZAtim jsem v dokumentaci nenarazil na zadnou zminku, ze by thready mohly
zpusobit problemy - mam za to, ze rozhodujici by mel byt ten handle na
notifikace (ziskany z FindFirstChangeNotiication) a melo by byt jedno kdo
jej pouziva??

D> Toman

D5 ADO a zadavani typu parametru u ADOStoredProc

[*] Tom� Hol� - 20.4.2001 17:47:40

> [...]
> OleSTR ale jak kdy, nekdy small Int apod ...
>
> ted jsem dospel do stadia, kdy me nejde vubec StoredProc otevrit, hlasi to
> ze
> Objekt parametr je nespravne definovan, byly poskytnuty nekonzistentni
nebo
> neuplne informace, :((((
>
> tento dotaz bez zmeny kodu nebo struktury, proste jsem zmenil v kodu
detail,
> byl to jenom text v labelu, takze pochybuji, ze to ma vliv
>
> a od ted doby proste dotaz nespustim :((
>
> mam radeji zacit pouzivat Adonis od Erika Salaje ???

MSSQL 2000 a Delphi 5 Ent

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.4.2001 17:52:30

From: "Jon�# Mari�n" <Jonas(zv)komercpoj(tec)cz>
> komponenty, nebo implementace ODBC nebo ADO, ale nic mne neprinutilo odejit
> od BDE.

Ahoj,

uz jen instalace BDE je horror, nemluve o tom, ze BDE bylo mozna dobre pred
5ti lety, ale ne dnes. V pripade ADO neni treba u novych verzi OS instalovat
nic.

> [...]
> obrazu svemu, napr. volani ulozenych procedur, nebo take posila sileny
> balast navic na SQL server. Protoze nekteri klienti pristupuji k serveru

BDE toto dela velmi intenzivne, navic pouziva zastaraly zpusob napojeni na MS
SQL ktery se jiz dale nerozviji. Viz odkaz (posledni veta):
http://community.borland.com/article/0,1410,10359,00.html

Petr Vones, amatersky programator

PChar

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 20.4.2001 18:56:58

Ahoj,

PChar je ukazatel na oblast pameti interpretovan� jako pointer na textov�
retezec ukonceny binarni nulou (#0). Realizuje se bud alokaci pameti
potrebne delky nebo jako pole znaku (coz je de facto totez). Pri alokaci se
musi pamatovat na ukoncovaci nulu (neni soucasti stringu). Help ke
stringovym funkcim hledej v napovede k unite SysUtils, null-terminated
strings.

Howgh.

> [...]
>
> String na Pchar zmenis pomoci
>
> Pchar(string)
>
> Pchar je retezec Charu o pevne dane delce zakonceny nulami.

pristup k polim v DBGridu

[*] <miragesoft(zv)centrum(tec)cz> - 20.4.2001 19:12:52

Dobry den,

zajimalo by me jakym zpusobem se muzu odkazovat na polozky v DBGridu. Potreboval bych zkopirovat urctite polozky z jednoho DBGridu do druheho.

Predem dekuji Castka Miroslav

mailto:mirage(zv)mymail(tec)cz

Hrajte on-line hry na http://herna.centrum(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

PasswordDlg - logoff

[*] Tom� M�dle - 20.4.2001 20:27:13

Dobry den,
mam problemy s PasswordDlg, pri tvorbe klasicke funkce Logoff. Do standardniho Password dialogu jsem si pridal jeden Edit do ktereho ma uzivatel vkladat login. Po stisku tlacitka logoff se ma zobrazit znova PasswordDlg, ale pri opetovnem vkladani zustane v Editu a v Password.Text puvodni hodnoty, nove vlozene sou ignorovany. Jeste doplnujici udaj, PasswordDlg je MDIChild hlavniho Formu.

Dik za pomoc

Tomas Madle

PasswordDlg - logoff, MDIAplikace

[*] Tom� M�dle - 20.4.2001 20:50:54

[...]

Jeste jeden problem pridam:

Jak zjistim identifikator MDIChilFormu, mam v aplikaci spusteny napr. 4krat
mdi decko a ja chci z jineho mdi decka zavrit prave jeden z nich (jsem
schopen si i pri spusteni identifikator pamatovat ale nevim kde ho vzit),
jak zjistim jeho identifikator, vim zatim jen o MdiChildCount ale to mi
vibec nepostaci.

Dekuji za odpovedi, vim ze to asi neni moc dobre popsane, ale snad me nekdo
pochopi.

Tomas

Kousajici se Windows 95 (OSR2)

[*] Jan Kravar <honzik_x(zv)volny(tec)cz> - 20.4.2001 20:54:53

Ja si myslim, ze by to mohlo byt zapricineno virem - me se taky stavalo, ze
mi win95 zamrzaly pri bootovani a jediny zpusob, jak je nabootovat, bylo
pres DOS. Pamatuji si, ze jsem tenkrat zkousel vsechno mozne (menit ramku
atd.). Pokud sem win95 preinstaloval, vzdy to chvili slapalo, ale bylo jen
otazkou casu, kdy si vir opet prepsal systemove soubory!

> [...]
> tiskarna Printo, spol. s r.o.
> e-mail: admin(zv)printo(tec)cz
> mobil e-mail: jirka.kral(zv)click(tec)cz

OT - Certifikaty pro elektronickou postu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 20.4.2001 21:31:21

Pratele,

dovoluji si Vas upozornit na svou zcela nekomercni aktivitu,
ktera sice nema s Delphi temer nic spolecneho, presto by Vas
mohla zajimat:

http://wot.clexpert(tec)cz/

Pripadne reakce ale prosim vyhradne na muj mail, nikoliv
do konference...

UpDown - jak na to s datumem

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 20.4.2001 22:14:39

Zdravim vsechny.
Nevite jakym zpusobem mam pripradit komponentu TUpDown, aby zdvihala nebo
ubirala roky v TDataTimu ?
Zkousel jsem to asociovat a nefunguje to.

Nevim co mam volat ?

Diky za vase navrhy.

Filip

DirectX

[*] Petr Vasicek <pvasicek(zv)operamail(tec)com> - 20.4.2001 16:50:43 -0400

Zdravim,
kde bych mohl sehnat komponentu, jez umoznuje v Delphi praci s
DirectX(myslim, ze se jmenuje DelphiX).

The Fastest Browser on Earth now for FREE!!
Download Opera 5 for Windows now! Get it at
http://www.opera.com/download/

Spusteni programu v zadany cas

[*] Weex <weex(zv)kiwwi(tec)cz> - 20.4.2001 23:20:20

Dobry den,
chtel bych ze optat jak se da spustit nejaky program kery napisi v urcity
cas ci datum.
diky...
Weex

Spusteni programu v zadany cas

[*] Roman #ev��k���##�#�(#�h�̿ - 20.4.2001 23:32:21

Co takle "Naplanovane ukoly" ve Win

[*] Weex <weex(zv)kiwwi(tec)cz> - 20.4.2001 23:39:14

ja myslel spis neco jako aby to bylo automaticky abych nemusel nic nigde
nastavovat.....

odbc

[*] Mgr. Anton�n Blatn� <tonyk(zv)atlas(tec)cz> - 21.4.2001 01:02:32

Dobry den.

Lze se nekde docist nebo jinak informovat o tom, jak nainstalovat a
nakonfigurovat ODBC?

Jde mi o to, abych umel programove svou aplikaci, ktera vyuziva SQL Server
pres ODBC nainstalovat na pocitaci zakaznika. Je hezke, ze to umim naklikat,
ale jak to udelat primo nevim.

Dekuji predem.

Mgr. Antonin Blatny
blatny(zv)atlas(tec)cz

WWW Form & Delphi

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 21.4.2001 03:55:15

From: "Jan Krizek" <krizek(zv)vitasw(tec)cz>> Trochu jsem se na to kouknul a zjistil jsem, ze to tak jednoduche neni. To
> [...]
na
> Paegase poslal pres HTTP. A nejde pouzit stejny Key dvakrat.

Jak jsem psal, vykasli se na to a pouzi mail->SMS branu.
Pokud ovsem chces kazdej mesic aktualizovat SW a travit hodiny rozborem
stranek, pak prosim...

Ludek

pristup k polim v DBGridu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.4.2001 04:10:35

From: <miragesoft(zv)centrum(tec)cz>
> zajimalo by me jakym zpusobem se muzu odkazovat na polozky v DBGridu.
> Potreboval bych zkopirovat urctite polozky z jednoho DBGridu do druheho.

Ahoj,

mozna by ti pomohlo tohle:
ftp://ftp.mlp(tec)cz/pub/misc/Delphi/konference/D4/database/Xbase/Tisk_oznacenych_
polozek.zip

Petr Vones, amatersky programator

stringy z windows

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.4.2001 04:16:28

From: "EFG developer" <developer(zv)efg(tec)cz>
> [...]
> ziskat stringy typu "Kopiruji soubor" "Vytvorit slo�ku" atd... tyto stringy
> se napriklad pouzivaji v systemoych dialozich....

ano daji, pokud je vyctes z prislusnych resource. Problem je ale v tom, ze se
nejedna o zadnou vlastnost systemu definovanou na urovni aplikacniho rozhrani,
takze neni zaruceno ze rekneme resourcestring 12345 bude mit v dane DLL stejny
obsah na vsech verzich Windows apod. Je to pouze interni vec aplikace ktere
dane resource pouziva.

Petr Vones, amatersky programator

WWW Form & Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.4.2001 04:25:00

From: "Lud�k ZITA" <konference(zv)sales(tec)cz>
> Jak jsem psal, vykasli se na to a pouzi mail->SMS branu.
> Pokud ovsem chces kazdej mesic aktualizovat SW a travit hodiny rozborem
> stranek, pak prosim...

Ahoj,

nehlede na to, ze pres WWW byva i omezeni v odesilani na jednu SMS za urcity
cas. Nekteri operatori (nebudeme jmenovat ;-) to maji vyresene tak "sikovne",
ze pokud pouzivas proxy tak nerozlisuji tvoji interni adresu, takze treba i
nekolik tisic uzivatelu sdili spolecny casovy limit ;-))

Petr Vones, amatersky programator

Spusteni procesu po compile/buildu programu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.4.2001 04:25:30

From: <voltrr1.epr(zv)mail.cez(tec)cz>
> nevite nekdo jak udelat aby se pred/po compile/buildu v Delphi spustil
> nejaky exe (cmd,bat) ???

Ahoj,

podivej se na IOTAIDENotifier50 v ToolsApi.pas a dale pak na:
http://www.gexperts.org/opentools/

Petr Vones, amatersky programator

WWW Form & Delphi

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 21.4.2001 10:58:09

From: Petr Vasicek <pvasicek(zv)operamail.com>
> kde bych mohl sehnat komponentu, jez umoznuje v Delphi praci s
> DirectX(myslim, ze se jmenuje DelphiX).

zrovna vcera na www.zive o tom byl clanek

http://www.zive(tec)cz/r-art.asp/app=0x6320764/id=32633

Jarek Uher

WWW Form & Delphi

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 21.4.2001 12:03:53

Ja tedy nevim, nedelal jsem to, ale neni problem u toho paegase preci
cinnost toho WWW probhlizece nasimulovat...

Vezmu moji Synapsi a poslu normalni GET pozadavek na
http://sms.paegas(tec)cz/cgi-bin/sms/wwwsms

Pak se musi napsat kus kodu, ktery proleze vnitrnosti vracene stranky,
(proste prohleda vsechny prvky formulare, coz se snadno najde podle
HTML tagu...) a podle nich se vygeneruje DRUHY GET pozadavek,
kteremu prida vsechny parametry, ktere jsou v tom HTML zdrojaku
uvedeny.

A je to, ne? Tak zjistis i ten aktualni zbesily bezpecnostni kod, a tak... V
cem je problem?

(tedy problem je ale skutecne pak uz jen v tom, ze je tam limit na
pozadvky z jednoho IP, tedy musis si to hlidat, coz je bnejvetsi pakarna.
;-()
> [...]
>
> p.s.: jeste mi neprisel z konference ten muj prvni mail, to jsem
> zvedav, jestli ho nahodou tenhle nepredbehne.

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

MSSQL 2000 a Delphi 5 Ent

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 21.4.2001 12:04:10

On 20 Apr 2001, at 13:17, Jon�# Mari�n wrote:

> Zajimal by mne jediny duvod proc je kombinace MSSQL7,8 a BDE SQL Link
> tak naprosto nevhodna ?

Opravdu jediny? :-) Mas ho mit.
D 5.01 E, BDE 5.01, MS SQL 2000, nativni SQL link

Mam takovouto ulozenou proceduru:
CREATE PROCEDURE rc_ins
(zv)id uniqueidentifier,
(zv)name nvarchar(30),
(zv)com tinyint
INSERT reader_circuit(

Typ uniqueidentifier dokaze rozhodit komponentu TStoredProc tak
dokonale, ze mi na miste parametru vraci uplne nesmysly. A
abych kvuli BDE degradoval navrh databaze neprichazi v uvahu.
Kdyby nic jineho, tak tohle je pro me dostatecny duvod pro tvrzeni,
ze BDE je proti MS SQL 2000 _NAPROSTO_ nepouzitelne.

> [...]
> davam pozor. Zkousel jsem ruzne nativni komponenty, nebo implementace
> ODBC nebo ADO, ale nic mne neprinutilo odejit od BDE.

Ja vim o vice chybach, uz se tu mnohokrat pretrasaly.

> [...]
> prikazy k obrazu svemu, napr. volani ulozenych procedur, nebo take
> posila sileny balast navic na SQL server.

A ja jeste k tomu potrebuji, aby komponenty vracely spravny obraz
struktur z databaze, a ne co si vymysleji. Krome vyse uvedeneho
prikladu vraci napriklad TQuery typ TBytesField na miste, kde je
uniqueidentifier - jenze ja potrebuji pracovat s typem guid, a ne
nejakym blobem, na dodatecne prevody nejsem zvedavy, protoze
guid pouzivam jako klic. Varchar vetsi nez 255 je pro BDE znacny
problem. Typ nvarchar si BDE nativni SQL link drze transformuje na
ansistring - pricemz jsem si nvarchar deklaroval proto, abych dostal
do programu WideString, protoze ho tam chci.

O silenem balastu v pripade, ze se pouziva prima editace namisto
pouzivani ulozenych procedur k ukladani dat, v pripade BDE snad
ani neni treba mluvit.

> Protoze nekteri klienti
> pristupuji k serveru pres telefonni linky, musim eliminovat veskery
> nadbytecny provoz a davat pozor na kazdy preneseny paket.

Pak vede cesta primo pres OLE DB. Tam dostavam data primo a v
prirozenych typech, jake si _ja sam_ urcim (samozrejme v ramci
povolenych konverzi). Nasledne si mohu data posilat presne tak,
jak mi to vyhovuje. Pres OLE DB nemam sice takovy komfort, jako
pres ADO nebo BDE, ale mam zase k dispozici silu, o ktere se
BDE nezda ani omylem.

> Samozrejme SQL Link neumi nektere nove vlastnosti MSSQL, napr. GUID,
> varchar>255 apod. Ale bez techto veci jsem se zatim obesel.

Ja ne. A nevidim nejmensi duvod, proc bych se jich mel zrikat, a
vymyslet tak slozite konstrukce proto, ze bych nemohl delat veci
jednoduse.

Tohle vsechno znamena, ze se ti velice snadno stane, ze se pres
BDE proste nedostanes na cizi databazi, kterou jsi nenavrhoval ty
tak, aby vyhovela omezenim BDE.

MSSQL 2000 a Delphi 5 Ent

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 21.4.2001 12:05:42

> [...]
> BDE to ide ale nebranim sa technologii ktora by mala byt efektivnejsia...

ADO umoznuje pristup k databazam pomocou nativneho OLEDB providera
(napr. MS SQL, Oracle) alebo aj pomocou ODBC providera. Cize staci ak
databaza podporuje aspon ODBC.

Na MS SQL a Oracle existuje nativny OLEDB provider.

> Este podotazka. Co vsetko sa musi pre pouzitie ADO (ADOExpress - je to to
> iste ?) instalovat !

MDAC (http://www.microsoft.com/data), Windows 2000 ma zabudovane MDAC 2.5.

Erik

Jak naprogramovat Undo/Redo

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz> - 21.4.2001 13:42:50

Zdravim,

ja myslim, ze tenhle priklad je spise prikladem transakcniho modifikovani
dat nez Undo/Redo jako je treba v MS-Wordu. Ono zalezi na typu aplikace.
Takovy MS-Word je prikladem aplikace, kde na tom dokumentu pracuje jeden
clovek, a ten si samozrejme muze davat undo/redo dle libosti. V pripaje
klasicke DB aplikace v uvedenem prikladu to jiz tak jednoduche neni v
pripade, kdyz na tech datech pracuje simultanne vice uzivatelu. Predstav si,
ze neco zmenis, mezitim to zmeni jiny uzivatel, a ty das v klidu undo. Jsou
ta data platna? Ja si myslim, ze ne, protoze je mezitim modifikoval jiny
uzivatel.

Mozna by slo udelat neco jako globalni Undo/redo, jakousi historii hodnot
(vsechny modifikace od vsech uzivatelu) s moznosti vratit se k libovolne
hodnote. Tady ale komplikuje situaci Insert a delete.....

hodne zdaru

Tomas Bradle
t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz

> [...]
> vubec melo implementovat.
>
> Mate nekdo nejaky napad / realizaci / odkaz na Net?

bs_none a MDIchild okno

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ> - 21.4.2001 14:09:56

Zkus okno maximalizovat, pak vrchni lista zmizi.

S pozdravem
Michal PEPR Pesek
http://www.peprsoft(tec)cz

D5 ADO a zadavani typu parametru u ADOStoredProc

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 21.4.2001 14:10:38

Vyskusaj aj ADOCS komponenty, co je zapuzdrenie ADO
objektov a je to sucastou Adonisu.

Erik

uvolneni dll knihovny

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 21.4.2001 14:40:20

A zkousel jsi dynamicke linkovani DLL ???
Zkus se kouknout na LoadLibrary(ex) a GetProcAddress.

S pozdravem

Milan Tome#
Vedouc� v�vojov�ho t�mu Windows
Softwarehouse HAiDA s.r.o.
Nov� Bor
tel: 0424/722291, 0424/222284
email: Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

> [...]
>
> Musim nejak pri ukoncovani programu tuto dll uvolnit?
>
> Mnohokrat dekuji Petr Sikola

Jak v run-time rozsirit primarni klic v *.DB

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 21.4.2001 14:43:28

Obavam se, ze to nepujde. Jedina moznost je dropnout vsechny sekundarni indexy,
potom primarni a nasledne je vsechny znovu vytvorit.

mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

> [...]
> jako IndexDefs.Add,
> jenze
> tak to bohuzel nejde. Tusite nekdo, jak na to?

WWW Form & Delphi

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.4.2001 17:29:16

Hello All!

> http://sms.paegas(tec)cz/cgi-bin/sms/wwwsms

> (tedy problem je ale skutecne pak uz jen v tom, ze je tam limit na
> pozadvky z jednoho IP, tedy musis si to hlidat, coz je bnejvetsi pakarna.

To je fakt. Jeden moj znamy, ked potrebuje vyrobit SMSkovu spamovu vlnu to
riesi tak, ze scanuje verejne pristupne http proxy a postupne ich strieda.

Da sa to vyuzit aj na 'vylepsenie' skore v rebrickoch typu 'navrcholu',
pripadne vo vselijakych tych webovych hlasovaniach atd..

Bye
V.Mlich http://www.rar(tec)cz

Inicializace WinInet.dll

[*] Jan Novak <megamax(zv)seznam(tec)cz> - 21.4.2001 18:42:01

Ahoj,
pomousim se zjistovat On-line stav PC pomoc� WinInet.dll Tato knihovna vsak
musi byt napred zinicializovana, aby spravne fungovala. Zkousim to takhle a
nefunguje to. Mohl by prosim nekdo zkuseny zkouknout ostrizim zrakem a rict
mi, kde mam chybu? Predem diky.
Jan Novak, megamax(zv)seznam(tec)cz

const
INTERNET_CONNECTION_MODEM = 1;
INTERNET_CONNECTION_LAN = 2;
INTERNET_CONNECTION_PROXY = 4;
INTERNET_CONNECTION_MODEM_BUSY = 8;
INTERNET_FLAG_EXISTING_CONNECT = 0;
INTERNET_OPEN_TYPE_PRECONFIG = $20000000;

Function InternetOpenA(lpszAgent: PAnsiChar; dwAccessType: DWORD;
lpszProxy, lpszProxyBypass: PAnsiChar;dwFlags: DWORD):
HWND; stdcall;External 'wininet.dll';

Function InternetCloseHandle( hInet :HWND): Boolean;stdcall; External
''wininet.dll';

Function InternetGetConnectedState(lpdwFlags: LPDWORD;
dwReserved: DWORD):BOOL; stdcall;External 'wininet.dll';

hInternet:= InternetOpenA
('Project1.exe',INTERNET_O
PEN_TYPE_PRECONFIG,nil,nil,INTERNET_FLAG_EXISTING_CONNECT);

dwConnectionTypes: Integer;
dwConnectionTypes := INTERNET_CONNECTION_MODEM +
INTERNET_CONNECTION_LAN +
INTERNET_CONNECTION_PROXY;
if InternetGetConnectedState((zv)dwConnectionTypes, 0) then
begin
Result := true

procedure TForm1.FormClose(Sender: TObject; var Action: TCloseAction);
begin
InternetCloseHandle(HInternet);

IP a p�ipojen�

[*] Roman <roman.ozana(zv)sendme(tec)cz> - 21.4.2001 19:03:47

Jak zjist�m v Delphi 4
Jak zjist�m zda jsem p�ipojen nebo n� a posl�ze jak zjist�m aktu�ln� adresu IP.
D�k Roman

IP a =?iso-8859-2?Q?p=F8ipojen=ED?=

[*] ing. Jiri Vrabec <vrabec(zv)jaja.kn.vutbr(tec)cz> - 21.4.2001 22:29:40

Dej si na formular komponentu Powersock, pri spusteni programu je IP
v promene Powersock.LocalIP.

Jirka

Roman p�#e:

> Jak zjist�m v Delphi 4Jak zjist�m zda jsem p�ipojen nebo n� a posl�ze
> jak zjist�m aktu�ln� adresu IP.D�k Roman

Porovnanie Interbase Borland vs. FireBird

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 21.4.2001 23:53:38

Zdravim Vas pani,

vedeli by ste (mi) niekto povedat, aky je rozdiel
v InterBase 6 (6.01) od Borlandu a od FireBirdu?

S pozdravom
Jaroslav Popluhar

Data Dictionary - BDE

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 22.4.2001 02:07:40

Caute vsici,

pokusam sa pouzit Borland Data Dictionary pre nastavovanie sad atributov pre
TFiled.

Avsak pri pokuse ulozit akukolvek sadu atributov k TXxxField (Save
Attributes as [Ctrl-E])
vo Fields Editore (pred uspesnou asociaciou s nejakou sadou atributov)
dostavam chybovu hlasku:
"Field 'Xxx' not in dictionary.", pricom tento field by tam mal byt
importovany z DB ???

Co robim zle ? Dakujem za akukolvek radu.

P.S.
Ked som sa pozeral dovnutra tabulky, ktora reprezentovala DataDictionary,
zistil som, ze TYPEID=138 znamena atributovu sadu, TYPEID=122 znamena stlpec
z tabulky,
a tie su tam naozaj vsetky naimportovane...

S pozdravom
Jaroslav Popluhar

Try..except

[*] Va�ek N�vrat <engine(zv)ropacek(tec)cz> - 22.4.2001 03:31:00

Dobry den!

Pouzivam casto prikazy try...except a zacina mi vadit, ze kdyz testuju svuj
program z prostredi Delphi, tak se mi vypisuji chybove hlasky, ktere se vsak
pri normalnim spusteni (mimo prostredi Delphi) nezobrazuji. Jak se to da
vypnout, aby se program choval tak, jak doopravdy bude?

Vasek Navrat

Delphi verze 5 Prof.

StringGrid - repaint

[*] Valenta Patrik <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 22.4.2001 10:15:38

zdravim ,
1. problem - nev�m jak m�m udelat u StringGridu repaint po pot�hnut�
scrollbarem
2. chtel bych vymazat v�echny ozna�en� cells - prazdn� retezec, ale nemuzu
zaboha projet je a zjisti jestli jsou selected ?
diky valik

Po�ta pomoci NMSMTP

[*] Roman <roman.ozana(zv)sendme(tec)cz> - 22.4.2001 12:26:00

Nem�te n�kdo p��klad na odes�l�n� po#ty pomoci t�to komponenty Pro#�m za#lete ho na Ozzy1(zv)post(tec)cz d�k.

(OT:?) W2k a mys v konzolovych alikaciach a DOS DP

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 22.4.2001 12:41:43

Hi,

DOSovske ale aj 32bitove konzolove aplikacie (napr. FAR manager) nie je
mozne ovladat mysou
pokial bezia v okne. (Myslim, ze vo full screen mys funguje, ale nie som si
isty...)
(Z tohoto dovodu udrzujem tieto app. stale pod W9x...)

*** Da sa nejako zariadit obsluha mysi pre konzolove aplikacie?

Navyse, pokial sa jedna o DOS DPMI aplikaciu pisanu v Borland Pascale,
pouzivajucu orlandom dodavany
DPMI extender, pokial okno zachyti udalost mysi (staci pohnut) (v full
screene je to vzdy), aplikacia
okamzite havaruje s RunError 216.

Jedine, co proti havarii zabralo, bolo odstavenie obsluhy mysi v unite
Drivers.

*** Nemate niekto nejaku radu?

S pozdravom
Jaroslav Popluhar

OT: Ako nastavit OutlookExpres v dvoch OS tak, aby

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 22.4.2001 12:47:35

(Nielen) Z dovodu nutnosti udrzovat chodive DOS app. a nefunkcnoti mysi v
DOS app. pod W2k
pouzivam dual boot Win98 a Win2000.

V oboch chcem vsak pouzivat Outlook Express (mozno neskor Outlook), ktory
vidi do toho isteho mailboxu (do schranky Outlook Expressu instalovanom vo
Win98).

Vie neikto poradit ako to dosiahnut ? (Priame zasahy do registrov
neprekazaju...)

S pozdravom
Jaroslav Popluhar

AfComPort problem s OnNonSyncEvent

[*] Tom� Janta����##��{�#��Y��̿ - 22.4.2001 13:07:41

DD,

Napsal jsem komunikaci pro jiste nase zarizeni. Pro komunikaci jsem pouzil
AfSynCom Protoze se jedna o nepretrzite periodicke dotazovani na stav
zarizeni po seriovem portu, oddelil jsem komunikaci od hlavniho vlakna a
pustil ji v threadu. V tomto hreadu se periodicky dotazuju zarizeni a cekam
na jeho odpoved, (WaitForMultipleObject) kdyz dlouho nic nejde, tak
pokracuju nasledujicim dotazem. Kdyz prijde odpoved tak ji zpracuju a poslu
zpravu (PostMessage) hlavnimu oknu a tam obnovim hodnoty. Tohle vsecno mi na
prvni pohled funguje. Nechal jsem tento program ale pusteny prez noc a ejhle
rano jsem zjistil ze se neaktualizuji hodnoty. Vlakno bezi a periodicky se
pta, jenze neprichazi zadny event o tom ze prisla data. InBufUsed je
prazdny. Na lince jsou videt dotazy i odpovedi od zarizeni. Dokonce jak se
zda AfComPort ani sami neregistruji nejaka data na lince. Opravdu netusim
kde je problem, ma nekdo podobne zkusenosti? Nevi nekdo v cem by mohl byt
proplem?

Delphi 5, W2000

Tomas Jantac

PaPouch elektrinika
www.papouch.com

Ako nastavit OutlookExpres v dvoch OS tak, aby zdi

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 22.4.2001 14:36:54

Nastroje -> Moznosti -> Udrzba -> Slozka pro ukladani