TActionListy a jak s nima zachazet

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 25.4.2001 08:13:14

Protoze jsem zacal delat novy projekt ve verzi 5 (konkretne CBuilderu, ale
to je jedno), tak jsem chtel vyzkouset co vsechno ta verze umi a tak jsem
zacal pouzivat TActionList a TFrame.

Protoze je to editor, ktery jednotlive dokumenty otvira na zalozkach, tak
jsem to udelal tak, ze okno s editaci dokumentu je Frame, ktery vytvarim
dynamicky, takze jich muze byt vice.

A ted k tem actionlistum (AL), protoze nektere akce jsou svazane s celou
aplikaci, tak mam jeden AL na hlavnim formulari. Nektere akce jsou svazane s
dokumentem, tak je dalsi AL na frame pro editaci dokumentu. Pokud volam akci
z AL na frame stisknutim tlacitka/volbou v menu, tak vsechno funguje. Ale
kdyz zmacknu klavesovou zkratku, tak to dela neplechu. Lze to nejak
ovlivnit, ze ktereho AL se provede akce pri zmacknuti klavesove zkratky,
nebo je budu muset vyhodit a ovladani z klavesnice si ridit sam.

Jan Krizek
- D5Prof Update 1, W2K -

DBGrid barva radku

[*] Petr J�nsk� - 25.4.2001 08:34:29

Ahoj Ahoj!

Vim , ze se tu ji leccos na toto tema probiralo, ale stale nevim co s tim.

Potrebuji v DBGridu zmenit barvu radku podle jedne hodnoty ve vete.

Napr.: data vypadaji takto:
Udaj1 Udaj2 Udaj3
1 2 1
2 4 4
1 2 2
1 2 0

v DBGridu zobarazim toto:
Udaj1 Udaj2
,kde barva pozadi prislusneho radku je zavisla na hodnote Udaj3
tzn. napr. 1 -> clRed, 0 -> clWhite, ...

Pokud pouziju OnDrawColumnCell, tak nevim, kde vzit hodnotu prislusneho
Udaj3,
to same je i u OnDrawDataCell, tam znam jen hodnotu prislusne Fieldu.

Ma nekdo nejaky lek nebo radeji radu?

Diky a zdravim

Ing. Petr J�nsk�
C.A.C spol. s r.o.
Tolst�ho 148/27
41503 Teplice

tel.: 0417 531091
fax.: 0417 532633
e-mail: p.jansky(zv)amzdy(tec)cz

Jak zjistit ze je tiskarna barevna

[*] Jon� Mari�n <Jonas(zv)komercpoj(tec)cz> - 25.4.2001 07:40:40

Dobry den

Jakym zpusobem programove zjistit, ze tiskarna je barevna (skutecne tiskne
barevne, zadne stupne sedi) ? Neznate nejakou API funkci ?

Marian Jonas

aplikace, ktera si prepise exe

Doporucuji vyzkouset na jinych WIn nez NT.

MoveFileEx je urcite pouze pro NT ,a prejmenovat spusteny exe jde (podle
mych zkusenosti) taky pouze na NT (2000)

Radek

aplikace, ktera si prepise exe

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 25.4.2001 08:51:18

> Doporucuji vyzkouset na jinych WIn nez NT.
>
> MoveFileEx je urcite pouze pro NT

Take proto v tom co jsem posilal byl rozskok a pokud to jsou Win9x, tak v
MSDN radi, ze se ma toto presunuti/mazeni zapsat do wininit.ini

>,a prejmenovat spusteny exe jde (podle mych zkusenosti) taky pouze na NT
(2000)

Vypada, ze opravdu ve Win9x to nejde - ted to nemohu vyzkouset, ale napada
me, neni to dokonce spis rozdil mezi FAT a NTFS?

Honza +

Ako vyriesit tlac?

[*] Jozef Cervenansky <dodosoft(zv)hotmail(tec)com> - 25.4.2001 08:52:27

Ahojte.

Mam na formulari komponentu RichEdit, do ktorej budem zapisovat data z
Excelu, vytvaram listy.
No a neviem ako zaistit, aby som vzdy nove data + nejaky text zapisoval na
novu stranu, jednoducho novy list.
(v liste moze byt rozdielny text, roznej dlzky)
Robil som to v Exceli, ale to je pomale, ide o vela dat.
Da sa to vyriesit aj nejako inak nez za pomoci richedit? Pocul som nieco o
quickreporte, ale neviem to pouzivat.
Kto by bol ochotny mi to trochu objasnit, ako by som mal postupovat.
Dakujem.
jozo

DBGrid barva radku

[*] Ing. Lud�k Florian <Ludek.Florian(zv)bluerose(tec)cz> - 25.4.2001 08:53:30

Cauec,

nevim jak u DBGrid, pouzivam RxDbGrid, treba je to stejny, nezkousel jsem.

Zobrazuji seznam zakazniku, komplet vsechny data krome jedineho - jestli je
proveren, na coz reaguji zmenou barvy radku. Pouzivas-li Rx komponenty, je
tam i demo, odkud jsem cerpal napad na tohle.

procedure TFRM_Zakaznici.GridGetCellParams(Sender: TObject; Field: TField;
AFont: TFont; var Background: TColor; Highlight: Boolean);
var Proveren: boolean;
begin
Proveren := ((Sender as TRxDBGrid).D
ataSource.DataSet.FieldByName('Proveren').AsInteger = 1);
if NOT Proveren then
if Highlight then
begin
Background := clRed;
AFont.Color := clYellow;
Background := clYellow;
AFont.Color := clNavy;

Ing. Lud�k Florian
Blue Rose v.o.s.
Mikulovick� 2584
CZ-53002 Pardubice
Tel.:+420-40-6330840
Fax:+420-40-6301311
E-mail: Ludek.Florian(zv)bluerose(tec)cz

> [...]
> Udaj3,
> to same je i u OnDrawDataCell, tam znam jen hodnotu prislusne Fieldu.

[*] Jozef Cervenansky <dodosoft(zv)hotmail(tec)com> - 25.4.2001 08:55:24

[...]

[*] Zelen� Ale� <azeleny(zv)csas(tec)cz> - 25.4.2001 09:35:06

DDV,

> pouze na NT
> (2000)
> >

> Vypada, ze opravdu ve Win9x to nejde - ted to nemohu
> vyzkouset, ale napada
> me, neni to dokonce spis rozdil mezi FAT a NTFS?

To bych nevidel na FAT/NTFS (nejak mne pro to nenapada jediny duvod, handle
na soubor nebude zaviset na filesystemu - teda laespon doufam)

To s tema Wir9x je pravda a ja mel za to, ze vec je vyresena uvedeny
rozskokem Win9x/WinNT -- tedy ohledne mazani po rebootu.

Pokud na Wir9x nelze prejmenovat soubor programu pod rukama, pak ma muj
system aktualizace problem (neprisel jsem na to, protoze Win9x nepouzivam).

a.
Ales Zeleny (OK1UUE)
Ceska sporitelna a.s.
Bubenska 1
170 00 Praha 7
Email: azeleny(zv)csas(tec)cz
tel: +420 2 66703 306
Due to technical difficulties tomorrow has been postponed indefinitely.

Sledovani zmen souboru

[*] Tomas Skoda <delphi(zv)jdsoftware.sk> - 25.4.2001 09:38:36

Ahoj

Existuju Win32 API funkcie ktore zabezpecuju tuto funkcnost, toto je priklad
z kodu threadu na to urceneho; popis funkcii mas v MSDN.

NotifyHandle:= FindFirstChangeNotification(PChar(SLEDOVANY_ADRESAR), False, FILE_NOTIFY_CHANGE_LAST_WRITE);

try
if (NotifyHandle <> INVALID_HANDLE_VALUE) then begin
while not(Terminated) do begin
try
// wait for change notification or TimeOut
ErrorCode:= WaitForSingleObject(NotifyHandle, cWaitTime);
case (ErrorCode) of
WAIT_TIMEOUT : ;
WAIT_OBJECT_0 : begin
NASTALA_ZMENA_ADRESARU;
// find next notification
FindNextChangeNotification(NotifyHandle);
; // error ?

; // error ?
end; // try-except
end; // while
end; // if
finally
if (NotifyHandle <> INVALID_HANDLE_VALUE) then begin
FindCloseChangeNotification(NotifyHandle);
end;

V Win9x systemoch sa sleduju zmeny v celom adresary - musis si preto sam zistit, ci sa
zmenil prave tvoj subor (napr. porovnanim jeho atributov -> cas, velkost a pod).
V NT/2000 systemoch sa tiez da pouzit specialna funkcia ReadDirectoryChangesW.

--
Tomas (tomas.skoda(zv)jdsoftware.sk)

TGrid Enter vs Tab

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 25.4.2001 09:42:58

Od: Petr Kucera [mailto:kucera(zv)vri(tec)cz]
Odesl�no: 25. dubna 2001 13:46
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P�edm�t: Tak trochu OT: Sumace v SQL

Dobry den,

prosim Vas, daji se nejak v SQL secist hodnoty typu Time?
Numericke typy bych zvladl, ale u casovych mi to haze chybu.

Petr Kucera

Sumace v SQL

[*] Jir� Kr�l jr. <admin(zv)printo(tec)cz> - 25.4.2001 13:04:18

muzes si extractnout neco z data a secitat to jako SUM(DAY(datumneceho))
otazka je, na co to bude... ;-)

Date and Time Functions (T-SQL)
These scalar functions perform an operation on a date and time input value
and return either a string, numeric, or date and time value.
DATEADD, DAY, DATEDIFF, GETDATE , DATENAME,MONTH ,DATEPART,YEAR

nebo si CASTnout (prevest datum na real) datetime jako float a pak s nim
pracovat jako s floatem (realem)

zalezi na dB stroji, co umoznuje
uvedene lze pachat na MS SQL 7

Bc. Jiri Kral
administrator IT
tiskarna Printo, spol. s r.o.
e-mail: admin(zv)printo(tec)cz
mobil e-mail: jirka.kral(zv)click(tec)cz
ICQ# 15303940
PGP ID: 62B8BA3C (najdete na www.pgp(tec)cz)

TerminateProcess

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 25.4.2001 13:12:35

Ahoj,

mam velky problem s touto funkci.
Zde kus kodu:

hProcess:=OpenProcess(PROCESS_ALL_ACCESS, true, PID);
if hProcess <> 0 then try
if GetExitCodeProcess(hProcess,ExitCode) then
if ExitCode = STILL_ACTIVE then
if TerminateProcess(hProcess,0) then
CloseHandle(hProcess);

Tento kod ma hlidat process s PID cislem. Nastane situace, kdy
hlidany program jil nebezi (bezel pred chvili nekdo jej vypnul),
presto OpenProcess vrati hProcess jiny
nez null, takle predpokladam platny proces,
GetExitCodeProcess vrati true a v ExitCode vrati STILL_ACTIVE,
to mi taky rika, ze je a bezi,
takze si myslim, ze dany proces bezi, ukoncim ho TerminateProcess no
a tady se moje aplikace bez kecu ukonci.
Ma to byt hlidac spustenych aplikaci (jakysi IBGuard), jenze misto
toho nefunguje.
Win2000, Delphi3 Prof,

Kdo s tim ma zkusenosti, necht se ozve. Dik

Martin

Tak trochu OT: Sumace v SQL

[*] Petr Kucera <kucera(zv)vri(tec)cz> - 25.4.2001 12:45:57

Dobry den,

prosim Vas, daji se nejak v SQL secist hodnoty typu Time?
Numericke typy bych zvladl, ale u casovych mi to haze chybu.

Petr Kucera

Nestihani pri rucnim zavreni MDI chil okna

[*] Da�a Petr <Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz> - 25.4.2001 13:50:40

Zdravim,
narazil jsem na nejaky divny problem.
Mam MDI aplikaci a rucne otevru child okno. Pak s nim neco delam a kdyz
zavru cely program, tak tam mam ruzne obsluhy zavreni childu, podle toho,
jak byly otevreny.
Childy zaviram pres frmMain.MDIChildren[]. V tride pro child okna mam na
FormClose udalost, na konci prirazuju caFree do Action.
Nejprve zaviram okna jednoho druhu (zavolam frmMain.MDIChildren[i].Close) a
pak zbytek oken. Problem je v tom, ze to asi nejak nestiha uvolnit z
frmMain.MDIChildren, protoze pri druhem cyklu zavirani se snazi zavrit MDI
child okno, ktere jsem uz jednou zavrel.
Pokud mezi tyto dva cykly hodim ShowMessage(), tak je to v pohode.

Jestli jste nekdo pochopil, o co mi jde, muzete mi poradit co s tim?

Existence objektu

[*] Lasevic, Martin <MLasevic(zv)ratiopharm(tec)cz> - 25.4.2001 15:26:19

> Ahoj,
>
> treba takhle :
>
> If (tvuj ojekt)<>nil then (ojekt existuje) else (ojekt neexistuje) ;

> Tomas Jantac

Ono to ma jednu chybku. Pokud promenne Objekt priradim hodnotu nil, tak
stale objekt existuje. Akorat na nej nic neukazuje, ale je zcela korektne
alokovany.

Podle meho nazoru by 100% spolehlive zabral jedine test v try..except, kde
chytim Access violation.

> ing. Martin Lasevic
> Software Specialist
> Tel.: +420-2-51 02 11 30, +420-602-298 904
> Fax: +420-2-51 02 11 23
> mailto:mlasevic(zv)ratiopharm(tec)cz

PasswordDlg - logoff, MDIAplikace

[*] Lasevic, Martin <MLasevic(zv)ratiopharm(tec)cz> - 25.4.2001 15:26:20

> Jak zjistim identifikator MDIChilFormu, mam v aplikaci
> spusteny napr. 4krat
> mdi decko a ja chci z jineho mdi decka zavrit prave jeden z nich (jsem
> schopen si i pri spusteni identifikator pamatovat ale nevim
> kde ho vzit),
> jak zjistim jeho identifikator, vim zatim jen o MdiChildCount
> ale to mi
> vibec nepostaci.

Ahoj, melo by to byt MDIChildren a ActiveMDIChild.

> ing. Martin Lasevic
> Software Specialist
> Tel.: +420-2-51 02 11 30, +420-602-298 904
> Fax: +420-2-51 02 11 23
> mailto:mlasevic(zv)ratiopharm(tec)cz

Detekcia sietovej cesty resp. disku

[*] Lasevic, Martin <MLasevic(zv)ratiopharm(tec)cz> - 25.4.2001 15:26:18

Ahoj,

Ludek nekeca, ale ma to jeden hacek. Kdyz jsme nainstalovali Novellackeho
klienta pro Novell, tak funkce vracela u sitoveho disku seriove cislo v
rozsahu 0-100!!! A to zcela nahodne a delalo to i u klient�, takze to
nemohlo byt rozhasenym pocitacem. Takze bych se asi spokojil s toleranc� do
100 - sitovy disk.

> ing. Martin Lasevic
> Software Specialist
> Tel.: +420-2-51 02 11 30, +420-602-298 904
> Fax: +420-2-51 02 11 23
> mailto:mlasevic(zv)ratiopharm(tec)cz
> Pokud mne pamet neklame, tak u namapovaneho disku neslo
> zjistit seriove
> cislo pomoci fce GetVolumeInformation.
> Ale nejsem si jisty a nemuzu to ted overit.
>
> Ludek

Sekundarne IDX v paradoxe

[*] Lasevic, Martin <MLasevic(zv)ratiopharm(tec)cz> - 25.4.2001 15:26:14

Ahoj, ty soubory vznikaji bud pri zalozeni tabulky nebo pri zmene struktury
(pridani indexu) automaticky.

> ======================================
> ing. Martin Lasevic
> Software Specialist
> Tel.: +420-2-51 02 11 30, +420-602-298 904
> Fax: +420-2-51 02 11 23
> mailto:mlasevic(zv)ratiopharm(tec)cz
> sekundarne indexy
> v DBASE to viem ale v PARADOXE mi to nejako nejde.

QR Image - tlac

[*] Jan Tungli <Jan.Tungli(zv)datapac.sk> - 25.4.2001 15:34:28

Mam nasledujuci problem

V Detail Bandu mam jeden QRImage komponentu. Na udalost DetailBand -
BeforePrint z ineho Image copyrujem na QRImage obrazok pomocou CopyRect
metody.

Vsetko je poriadku v preview - avsak pri tlaci obsah obrazku je prazdny.
(nevitlaci QRImage)

Je zaujimave to ze mam aj na Colum Hedaer Band taky isty QRImage - a to
funguje.
Kde je zrada?

(mam QR 3.0.7 pre D5)

Jan Tungli
email: jan.tungli(zv)seznam(tec)cz
tungli(zv)datapac.sk

Character set a IB

[*] Roman #ev��k���##�#�(#�h�̿ - 25.4.2001 15:52:34

Ahoj,
mam databazi, ve ktere jsou dve tabulky po jednom atributu typu varchar, kde
jedna tb.(atribut) ma win1250 a druha dos852.
Jak docilim toho, ze mam jedno pripojeni k databazi a obe tabulky se zobrazi
(v gridu) dobre, tzn. bude spravne cestina?

Zobrazuje se mi spravne ta tabulka, ktere souhlasi Charset s default
nastavenim v IBDatabase.

D5Pro, W2K, IBE 4.52

Frames a DLL

[*] Radim Hampel <hampel(zv)ecommerce(tec)cz> - 25.4.2001 16:15:55

Dobry den,

mam problem, ktery se zde pred casem jiz probiral, ale nedoslo se k
reseni. Jedna se o toto: vytvarim v DLL formular a nastavuji jeho parent
na hlavni aplikaci. Pri tom vyskoci chyba 'Cannot assign TFont to a
TFont'. Toto mi vse krasne fungovalo do chvile, kdy jsem z hlavni
aplikace udelal take DLL. Takze jedno DLL ma formular na ktery se
prilepi panel z druheho DLL. No a ve chvili, kdy nastavuji parent panelu
na formular te hlavni DLL, objevi se vyse zminena hlaska. Jestli jste s
podobnou veci jiz setkali a znate reseni, prosim pomozte.

Radim Hampel

ActionList a Categories

[*] Jiri Dolecek <xdolec00(zv)stud.fee.vutbr(tec)cz> - 25.4.2001 16:39:59

Nazdarek,
nevite nahodou nekdo, jak se do ActionListu pridavaji kategorie? Mam
na mysli vlastni kategorie, napr. pokud chci urcitou sadu akci
priradit kategorii "moje_kategorie", jak mam tuto kategorii
vytvorit?

\|||/ Jiri Dolecek
/ O O \ tel. 0604 462619, ICQ: 113240060
< | > xdolec00(zv)stud.fee.vutbr(tec)cz
\ --- / http://www.stud.fee.vutbr(tec)cz/~xdolec00

ActionList a Categories

[*] Pavol Kakacka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 25.4.2001 16:41:25

Jednoucho ;-) staci v ObjInspecotre na tej akcii napisat nazov tej akcie,
ona sa potom akoby vytvori ;-)

Pavol Kakacka
kasix(zv)atlas(tec)cz

> [...]
> na mysli vlastni kategorie, napr. pokud chci urcitou sadu akci
> priradit kategorii "moje_kategorie", jak mam tuto kategorii

Existence objektu

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 25.4.2001 16:41:23

> [...]
> zcela korektne
> alokovany.
>
> Podle meho nazoru by 100% spolehlive zabral jedine test v

A pak jeste test operatorem IS a ani to neni stoprocentni, protoze uz se
mohl na stejnou adresu naalokovat jiny objekt stejneho typu... TO JE BLBOST
(az na vyjimky viz. nize)

V Delphi (ale i napr. v C++) plati (narozdil od veci jako Java), ze jakou
spravu objektu si udelas takovou ji mas. Me napriklad vyhovuje drive
popisovana varianta s pouzivanim FreeAndNil(), pak muzu testovat na
Assigned.

Pokud chces, lze si napsat i reference counting.

Varianta, kdy testujes na Access violation a dalsi veci pri pristupu k
promenne, nepatri do normalniho programu. Ale pouzivaji je veci jako je
CodeGuard v C++Builderu, ktery se zapina pouze pro ladeni, ale ve vyslednem
programu se jeho kod nevyskytuje.

Honza +

p.s. Nevite nekdo o CodeGuardovi pro Delphi? Uz jsem se ptal, ale nikdo
nereagoval.

IB: TimeStamp v SQL

[*] Jon� Mari�n <Jonas(zv)komercpoj(tec)cz> - 25.4.2001 15:44:04

Interbase 6 ma pro datum format '2000-JAN-31 10:00:00' nebo '31-JAN-2000
10:00:00', vseobecne pouzivany format '20010131 10:00:00' v Interbasi
nefunguje. Zajimave je, ze treba IBConsole pri exportu metadat vcetne obsahu
tabulky pouziva '31.01.2000 10:00:00', zatimco IBExpert pouziva format
'01/31/2000 10:00:00' a pak aby se v tom prase vyznalo.

Pokud potrebujes timestamp predat nejakemu Query nebo procedure je to lepsi
pres ParamByName('TStamp').AsDateTime - to funguje vzdy.

Marian Jonas

[*] Jano <jj_delphi(zv)ke.ubp.sk> - 25.4.2001 16:47:24

Ahoj,

skus to trosicku "cistejsie". Vtip spociva v tom, aby si si zbytocne
nerobil v kode zmatok typu: "tam" ho vytvoris, "hentam" inicializujes,
"uplne inde" zlikvidujes... atd.

- vytvaraj Thread "na pocitanie", az ked ho budes v kode potrebovat,
- dekladuj si inicializacny constructor Threadu rovno ako:
GetMsgCountThread.InitThread(...Tvoje parametre)` // a v tele
constructora si inicializuj vsetko co potrebujes:
begin
inherited Create(TRUE);
{
:
: co len chces
:
}
Priority:= tpIdle;
Resume;----> a samotne spusteni
end;

- v tele procedury Execute je uz potom kontrola zbytocna:
[...]
// end;
// end;
Terminate;
end;

- definuj si proceduru TTvojForm.ThreadDone, bude vyzerat nasledovne:
procedure TTvojForm.ThreadDone(Sender: TObject);
begin
// zastav a zlikviduj Thread
GetMsgCountThread.Terminate;
// vlastna procedurka na uvolnovanie pamati def. prem. ? Ak ano, pridaj
vsetko do GetMsgCountThread.Destroy;
GetMsgCountThread.DoneThread; ---> vycisteni pameti alokovane pri
InitThread
//
GetMsgCountThread.Free;
// alebo aj...
// CloseHandle(GetMsgCountThread.Thread.Handle);
end;

cela rezia spustenia pocitadla v kode programu potom bude vyzerat
nasledovne a uz nic viac nebudes potrebovat, sam sa zlikviduje:
// vytvor Thread a po udalosti onTerminate Threadu spusti proceduru
"ThreadDone"
with GetMsgCountThread.InitThread('ITR_CISELNIKY', 'MSG.DB',
1073741823, nil, StatusBar1.Panels.Items[0]) do
OnTerminate := ThreadDone;

Snad som Ta viac nedomotal :-)
> [...]

>GetMsgCountThread.InitThread('ITR_CISELNIKY', 'MSG.DB', 1073741823,
nil, StatusBar1.Panels.Items[0]);---> predani .

MDI child v DLL

[*] Zden�k Sv�en - 25.4.2001 17:24:59

Zdravim,
mam problem ohledne DDL, ktery uz byl v ramci konference resen, jenze dane
reseni jsem budto nepochopil nebo spatne pouzil nebo bylo spatne (to asi ne,
co :-)
Musim vytvorit modularni aplikaci a chtel jsem to resit pouzitim DLL.
Problem je ten, ze formular (modul, plug-in) musi byt MDI child a to my
proste vzdycky nahlasi chybu.
Jestli nekdo budete ochoten se vice rozepsat a podrobneji popsat reseni, tak
vam budu neskonale vdecny.
Tanks.

Danny

MDI child v DLL

[*] Martin Falta <martin.falta(zv)atlas(tec)cz> - 25.4.2001 17:55:40

Ahoj,
podivej se tady.
http://www.delphi(tec)cz/soubor.asp?rok=2000&mesic=Nov&den=09&first=16&soubor=dl
faaaaw.htm

> [...]
> proste vzdycky nahlasi chybu.
> Jestli nekdo budete ochoten se vice rozepsat a podrobneji popsat reseni,

res + jazykove verze

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 25.4.2001 19:18:35

On 25 Apr 2001, at 11:22, Parizsky Ladislav wrote:

> [...]
> hlaseni programu, ale to mi pripada dost krkolomne. Je naka moznost
> jak to udelat pres resources nebo jeste nejaka jina ?

Lokalizace do samostatne DLL, kterou lze potom pretahnout pres
tu puvodni. Od D4 to lze prohazovat i za behu aplikace (s vyjimkou
nekterych komponent, ktere dokazou takove prohazovani shodit).
Vse potrebne najdes v D5E a Demos\Richedit nebo na
http://www.localizator.com

Pristup z DLL do hlavniho formulare

[*] Zden�k Sv�en - 25.4.2001 19:25:16

Zdravim.
Mam formular v DLL, nazvany treba DLLForm. Tento DLLForm zavolam z nejakeho
hlavniho formulare MainForm. Ted potrebuju pracovat v DLLForm s komponentami
MainForm. Jak?
Vymyslel jsem jednu metodu, ale zda se mi prastena.
Priklad. Potrebuju cist vlastnost Text komponenty Edit1 na MainForm. Pri
volani DLLForm predam jako parametr samotny MainForm a ulozim si ho do
promenne ParentForm. Pak, kdyz potrebuju precist Text z komponenty Edit1,
udelam to nasledovne:
ShowMessage(TEdit(ParentForm.FindComponent('Edit1')).Text);

Funguje, ale neni to ono, ze ?

Ma nekdo mazanejsi reseni ? (predpokladam, za ano :-)
Dik.
Danny

Delphi v p��kladech

[*] Jakub Pl�ek <kubapl(zv)seznam(tec)cz> - 25.4.2001 19:43:20

Ahoj
zajimalo by me jetli se nekde neda sehnat nejaka kniha typu "Delphi v
prikladech".
Pokud ano prosim o jeji pribliznou cenu.
Jeste sem se chtel zeptat jestli nekdo nemate a nechcete prodat knihu
"Mistrovstv� v Delphi 4"

Za vsechny odpovedi predem dekuji

Jakub Pl#ek
kubapl(zv)seznam(tec)cz
www.sweb(tec)cz/kubapl

aplikace, ktera si prepise exe

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 25.4.2001 21:55:24

Zdravim

Kdyz uz jsme zase u toho ... Nevite nekdo, jestli lze (a jak) pouzit prikazy
v registru v polozkach Run a RunOnce nebo v system.ini (polozka run). Prave
do RunOnce by slo zapsat smazani puvodniho souboru, ale pouze v pripade, ze
by tam sel napsat prikaz napr. "del c:\smazme.exe". Ten program spusteny
nebude. Jinimy slovy, znate nekdo zpusob, jak pri startu windli smazat
(stejne v 9x i NT) soubor bez pouziti dalsich programu?

> Take proto v tom co jsem posilal byl rozskok a pokud to jsou Win9x, tak v
> MSDN radi, ze se ma toto presunuti/mazeni zapsat do wininit.ini

TMediaPlayer & TThread

[*] Zdenek Janish <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 25.4.2001 22:27:39

Dobry den,

sleduji zajimavou vec: mam komponentu TMediaPlayer ne hlavnim formu, pak
vytvarim vlakno (TThread), ktere ma nejnissi moznou prioritu (idle) a vni
ctu pres Synchronize pozici prehravani TMediaPlayeru (.position). Vyber
souboru pro prehravani delam v MainForm.FormCreate, taktez probuzeni k
zivotu vlakno. A ted co se deje: V pripade, ze spustim prehravani
TMediaPlayeru (MPEG4) a ne vlakno, tak se form uplne normalne zobrazi v
dalsim okne se prehrava - to je OK, ale pokud vytvorim a spustim vlakno tak
se form stane linym - pokud zmenim velikost tak se zbytek komponent resizne
treba az po 5s. Me by zajimalo proc se to tak strasne spomali, pritom video
bezi plynule, procesor je zatizen na 20% (mam PIII 750MHz). Psano to je v
D5+SP1 a Win2000.

Dekuji za kazdou radu ci namet

Zdenek

TGrid Enter vs Tab

[*] Als <Als.FofrsIT(zv)worldonline(tec)cz> - 25.4.2001 22:36:22

Ahoj,

JS> Urcite jiz tady byl dotaz na pohyb v gridu pres enter, ale snad spatne
JS> hledam. Jediny dotaz ktery jsem nasel - P.Vones pred asi rokem a pul
JS> odkazuje na TI. Ten jsem tam ale uz nenasel.

Ja to jiz dlouhou dobu delam pres SelectedIndex a funguje to dobre.
Tady mas priklad :

procedure Tfrm_main.DBGrid1KeyPress(Sender: TObject; var Key: Char);
begin
if key=#13 Then
begin
DBGrid1.SelectedIndex:=DBGrid1.SelectedIndex+1;
If DBGrid1.SelectedField.ReadOnly=True then
DBGrid1.SelectedIndex:=DBGrid1.SelectedIndex+1;

navic to jeste kombinuji s tim ze mam promenou ktera oznacuje jestli
byl do bunky zadan spravny udaj. Jestlize byl spatny pak ho musis
opravit nebo dat ESC.

Jiri Kubelka Als.FofrsIT(zv)worldonline(tec)cz

TOracleEvent, dbms_alert

[*] Jahoda Jozef <jj(zv)naex.sk> - 25.4.2001 22:59:33

Nestihani pri rucnim zavreni MDI chil okna

[*] Roland Turcan \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 26.4.2001 01:06:41

zavolaj

frmMain.MDIChildren[i].Free;

Roland.

From: "Da�a Petr" <Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz>
Subject: Nestihani pri rucnim zavreni MDI chil okna
> FormClose udalost, na konci prirazuju caFree do Action.
> Nejprve zaviram okna jednoho druhu (zavolam frmMain.MDIChildren[i].Close)

TMediaPlayer & TThread

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.4.2001 03:53:55

From: "Zdenek Janish" <medusa(zv)brajan(tec)cz>
> [...]
> vytvarim vlakno (TThread), ktere ma nejnissi moznou prioritu (idle) a vni
> ctu pres Synchronize pozici prehravani TMediaPlayeru (.position). Vyber

a jakym zpusobem (v jakych casovycm intervalech) tu pozici ctes ?

Petr Vones, amatersky programator

aplikace, ktera si prepise exe

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.4.2001 03:55:56

From: "Hurricane" <hurricane(zv)quick(tec)cz>
> Kdyz uz jsme zase u toho ... Nevite nekdo, jestli lze (a jak) pouzit prikazy
> v registru v polozkach Run a RunOnce nebo v system.ini (polozka run). Prave

Ahoj,

v unitu JclRegistry v JCL najdes funkci RegisterAutoExec
(http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL)

Petr Vones, amatersky programator

Frames a DLL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.4.2001 03:57:17

From: "Radim Hampel" <hampel(zv)ecommerce(tec)cz>
> [...]
> na hlavni aplikaci. Pri tom vyskoci chyba 'Cannot assign TFont to a
> TFont'. Toto mi vse krasne fungovalo do chvile, kdy jsem z hlavni

musis aplikaci i DLL prelozit s balicky.

Petr Vones, amatersky programator

Pocitani zaznamu v databazi a Thread

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.4.2001 04:01:17

From: <brant(zv)dcomm(tec)cz>
> zacinam si hrat s thready (takze zkusenosti nulove) a potrebuji "na povel"
> spocitat zaznamy v tabulce Paradox tak, aby to nezdrzovalo hlavni aplikaci.

Ahoj,

v tom pripade by bylo asi nejlepsi vytvorit v tom threadu novou Session a
danou tabulku (SQL dotaz) a spocitat v ni zaznamy. Podobny priklad najdes
treba v prikladech BkQuery v Delphi.

Petr Vones, amatersky programator

Prevod cisla na slova napr. 1423 = jedentisicstyri

[*] DHederer(zv)softip.sk - 26.4.2001 07:09:17

Hi all

Potrebujem vypisat slovom sumu do vysky radovo milionov.
Ak ste uz robili nieco podobne a mozte poslat zdroj alebo odkaz, kde uz
nieco take
je budem vdacny ( nemusim vyvmyslat vymyslene). Taktiez vyrabam svoju
vlastnu
funkciu, kto by mal zaujem, mozem poslat az bude hotova.

Dann

Prevod cisla na slova napr. 1423 = jedentisicstyri

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 26.4.2001 07:54:57

Ahoj,
toto je zpracovan� ve VGLib (http://www.vglib.com) s ceskymi res jako
TMoneyString (je zde i napr. TvgTranslator pro snadnejsi tvoreni
vicejazycnych verzi programu), ale lze i do jineho jazyka.

Jaro B.

> Potrebujem vypisat slovom sumu do vysky radovo milionov.

Existence objektu

[*] Ota Maly <ota.maly(zv)volny(tec)cz> - 26.4.2001 08:38:20

Ahoj,
zde probirany stav objektu (Free ale nikoli Nil-popripade obracene) je IMHO
z pohledu Pascalu nekorektni, tudiz je (podle me) na programatorovi, aby
tyto stavy podchytil a uvolnene objekty byly vzdy nil. (Samozrejme neberu
pripad, kdy se uz provedlo Free, ale jeste ne Nil :).
Jinak muzeme testovat validitu objektu do zblazneni..

PaPouch elektronika
http://www.papouch.com

p��loha OLE do souboru

[*] Petr�j Zden�k <ZPetruj(zv)qgir(tec)cz> - 26.4.2001 08:40:11

Jak OLE prilohu ulozit do souboru ???
Nevite nekdo jak z cizi aplikace (Outlook) ulozit do souboru prilohu,
ktera je vlozena jako OLE. Priloha je pravdepodobne OLEContainer,
a nevim jak se mam k nemu dostat. Jedine k cemu se dostanu pres praci
s Outlookem jako OLE je jeden z objektu aplikace Outlooku - objekt
Attachment.
Pokud je priloha vlozena jako soubor tak objekt Attachment ma metodu
na ulozeni souboru, ale pokud je priloha vlozena jako OLE, tak tuto
metodu nelze pouzit. Attachment je pravdepodobne (nevim) asi neco jako
OLEContainer. Uz jsem pred nedavnem posilal podobny dotaz ohledne
attachmentu Outlooku a nikdo neodpovedel. Pravdepodobne zde neni nikdo
kdo se zabyva pristupem k COM objektum externich aplikaci. Takze
kdybyste
nekde neco takoveho videli a nebo vedeli kam se na inetu muzu podivat,
tak dejte prosim vedet.

Zdenek

Frames a DLL

[*] Radim Hampel <hampel(zv)ecommerce(tec)cz> - 26.4.2001 08:43:48

Ahoj,

ktere balicky mas na mysli? Staci treba vcl50, nebo musim nejake
specialni? A proc se to musi s balicky? Diky.

Radim Hampel

From: "Radim Hampel" <hampel(zv)ecommerce(tec)cz>
> [...]
> TFont'. Toto mi vse krasne fungovalo do chvile, kdy jsem z hlavni

Ahoj,

musis aplikaci i DLL prelozit s balicky.

[*] Petr�j Zden�k <ZPetruj(zv)Qgir(tec)cz> - 26.4.2001 08:43:40

[...]

[*] Zelen� Ale� <azeleny(zv)csas(tec)cz> - 26.4.2001 09:42:50

DDV,

v komponente, kterou se pripojujes, treba TIB_DATABASE (neco pdobneho asi
bude i v IBX) mas property charset), ale to je zavisle pro kazdou session,
takze IMHO asi nedosahnes toho, aby se ti jednim pripojenim zobrazovaly
znaky ruznych znakovych sad korektne.

Jinak v ISQL je to pred pripjenim prikazem set names DOS852, nebo set names
WIN1250...

a.

> [...]
> (v gridu) dobre, tzn. bude spravne cestina?
>
> Zobrazuje se mi spravne ta tabulka, ktere souhlasi Charset s default

Character set a IB

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 26.4.2001 10:04:40

Este tu je jedna moznost ale treba ju zvazit pretoze nemusi vyhovovat. Ked
urobis connection s CharacterSet NONE alebo nejakou inou ktora moze byt
spolocna. Potom Ti ale nemusi korektne chodit triedenie a pod.

Pavol Kaka�ka
kasix(zv)atlas(tec)cz

> [...]
> znaky ruznych znakovych sad korektne.
>
> Jinak v ISQL je to pred pripjenim prikazem set names DOS852, nebo set

Ellipsis button v DBGride

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 26.4.2001 10:11:39

Caute,
mam problem zobrazit Ellipsis button v stlpci DBGridu.

Ak v stlpci zmenim Property ButtonStyle na cbsEllipsis mal by sa zobrazit
(...) button
v danom stlpci.

A nic. Skusal som v D2, D3 aj D5 - rovnaky vysledok.

Co treba este urobit? Alebo je to bug vo VCL?

Jaro

Delphi v p��kladech

[*] R�bert #ak - 26.4.2001 10:22:17

Skus tuto - je vhodna pre zaciatocnikov
Knihy vydan� ve vydavatelstv� MATFYZPRESS v roce 1999
http://www.mff.cuni(tec)cz/iso/resources/mfp/home.htm
Holan, T.: Delphi v p��kladech (p��loha CD-ROM)
ISBN 80-85863-37-5, 1999, 202 s., B5, 151,- K�

Robert Sak

Magion spol. s r.o. tel./fax :0657/614 289
Jiraskova 1284 e-mail: robert.sak(zv)magion(tec)cz
755 01 Vsetin www: http://www.magion(tec)cz

> [...]
> Pokud ano prosim o jeji pribliznou cenu.
> Jeste sem se chtel zeptat jestli nekdo nemate a nechcete prodat knihu

Ceske helpy a skoleni

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 26.4.2001 10:27:50

On 24 Apr 2001, at 16:06, Jakub Pl#ek wrote:

> 1)Nejsem moc zdatnej v anglictine a tak by me zajimalo jestli se nekde
> da sehnat ceskej help do delphi4(jsem ochotny i platit pokud bude cena
> primerena) a ke komponentam DelphiX (k DelphiX i anglicky)

:-)) No, ja nevim, ale ta dokumentace je uz tak rozsahla, ze levneji
vyjde investice do nauceni se anglictiny.

V teto souvislosti me jeste napada, ze podle zakona ma byt navod
k pouziti prelozen do cestiny (coz je prave help). Ale doufam, ze se
to zde nikdy neuplatni, protoze nejsem ochoten platit za Delphi tak
vysokou cenu jen proto, ze bude mit povinne cesky help.

Existence objektu

Na "vyprazdnenie" obrazka v TImage pouzivam konstrukciu
Image1.Picture.Assign ( nil ),
je to spravne z hladiska skutocneho uvolnenia
alokovanych zdrojov (bitmapy a pod.)?

> zde probirany stav objektu (Free ale nikoli Nil-popripade obracene) je IMHO
> z pohledu Pascalu nekorektni...

RAS a dialog

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 26.4.2001 10:53:36

ahoj,

od P.Vonese z 13.12.99
---

Obecne se "Telefonicke pripojeni site" vytvari pomoci RAS funkci. Prelozene
hlavicky s demo aplikaci lze stahnout tady (RAS.ZIP):
http://delphi-jedi.org/Jedi:APILIBRARY

K vyvolani dialogu pro pripojeni k Internetu, jak jej zname z IE, slouzi
funkce InternetAutoDial (vychozi pripojeni):

uses
WinInet, RasError, RasUtils;

LastError: DWORD;
begin
if InternetAutoDial(INTERNET_AUTODIAL_FORCE_ONLINE, 0) then
LastError := 0
else
LastError := GetLastError;
if LastError <> ERROR_USER_DISCONNECTION then RasCheck(LastError);
end;

Ukoncit pripojeni lze pak pomoci funkce InternetAutodialHangup:

Win32Check(InternetAutodialHangup(0));
end;

Vyvolat jine nez vychozi pripojeni lze takhle:

Res: DWORD;
ConnId: DWORD;
begin
Res := InternetDial(0, 'Moje pripojeni', INTERNET_AUTODIAL_FORCE_ONLINE,
(zv)ConnId, 0);
if Res <> ERROR_USER_DISCONNECTION then
begin
RasCheck(Res);

ShowMessage('Po stisku OK bude pripojeni ukonceno');
RasCheck(InternetHangUp(ConnId, 0));

Behalf Of CERMAK

Ahoj vsichni

Mam takovy drobny dotaz, da se obecne ve Win9x a Win NT zavolat API fce
RasDial tak, aby se pred vytocenim objevil standardni dialog pripojeni s
prednastavenymi hodnotami a uzivatel je mohl zmenit, nebo ho musim
naprogramovat sam?

Jaromir Cermak

Detekcia sietovej cesty resp. disku

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 26.4.2001 11:34:44

Nebo jeste toto, viz help:

function ExpandUNCFileName(const FileName: string): string;

Description

ExpandUNCFileName returns a string containing a fully qualified path
name for the file passed in as FileName. A fully qualified path name
includes the drive portion of the filename in the UNC format
'\\<servername>\<sharename>' if the drive letter is mapped to a
network resource instead of a local drive with any directory and
subdirectories in addition to the file name and extension.

Use this function to store filenames that are independent of a
particular user's drive letter mappings.

Karel Rys

Lasevic, Martin dne 25 Apr 2001, v 15:26:
> [...]
> klient�, takze to nemohlo byt rozhasenym pocitacem. Takze bych se asi
> spokojil s toleranc� do 100 - sitovy disk.

TMediaPlayer & TThread

[*] Zdenek Janish <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 26.4.2001 11:38:43

Asi nejlepe kousek kodu:

var Pos: Longint;

procedure TThread.ReadPos;
begin
Pos:= MediaPlayer.Position;
end;

procedure TThread.Execute;
begin
while not Self.Terminated
do begin
Self.Synchronize(ReadPos);
Self.NecoDelej(Pos);
Sleep(1); {tady jsem daval i vic, je mu to naprosto jedno}

Jeste jsem prisel, ze to priserne zpomaleni nastane pouze, pokud potrebuji
TMediaPlayer.Position v milisekundach, pokud to je ve frame, tak to je OK...
(Stale netusim, proc mi to vyhazuje vyjimku kdyz otevru video pri ladeni v
Delphi a nejak prazvlastne (nekdy jo, nekdy ne) pri spousteni mimo delphi, v
tomto pripade se jedna o "Neznamou softwarovou vyjimku, bla, bla...")

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>

> a jakym zpusobem (v jakych casovycm intervalech) tu pozici ctes ?

TabStop a sipky

[*] Jiri Novotny <NOVOTNY(zv)ftknw.upol(tec)cz> - 26.4.2001 09:42:56 met-1

Ahoj!

Na formulari mam - krom jineho - dva GroupBoxy (TabStop nastaveno na
false), jeden RadioGroup (TabStop := false) s nekolika RadioButtony
(pricemz plati, ze TabStop := Checked) a nakonec dva Buttony
(TabStop nastaveno na true). Pokud se ve formulari pohybuju pomoci
tabelatoru, vse funguje tak jak ma, tzn. ze focus se prenasi v
nastavenem poradi na povolene komponenty. Ale kdyz pouziji k pohybu
po komponentach sipky, tak focus se mi prenese i na komponenty, ktere
maji nastaveno TabStop na false, tzn. ze ten "zvyraznovaci" ramecek
kolem vybrane komponenty se mi v tomto pripade ztrati.
Nemuzu prijit na to, jak zabezpecit, aby sipky fungovaly stejne jako
tabelator. Muzete mi nekdo poradit?

Diky, Jirka.

PDF (Adobe Acrobat)

[*] <volcik(zv)email(tec)cz> - 26.4.2001 11:47:23

Zdravim vsecky.
Mam nasledujici problem. Potrebuji ve sve aplikaci zobrazit PDF soubory (Adobe
Acrobat). V archivu jsem nasel nejake zminky o OCX s odkazem (od M.Balaz
z 7.oct.1998), kde to muzu stahnout, ale tam jsem nic takoveho nenasel.

1. Muzete mi nekdo poradit, pomoci ceho zobrazit PDF v okne me aplikace ?
2. Protoze nejsem az tak zkuseny programator v Delphi, muzete mi poradit jak
do sve aplikace zavedu nejake OCXko a jak s nim pracovat ?

Dekuji, D.V.

---
EMAIL.CZ - Vase posta je vzdy s Vami
http://www.email(tec)cz

Com a agregace

[*] �ejka Pavel <cejka(zv)proteco(tec)cz> - 26.4.2001 12:11:51

Pros�m o radu. Nem��e mi n�kdo poradit, kde najdu n�jak� p�iklad s
agregac� COM objekt� v Delphi. Neda�� se m� tuto konstrukci v Delphi
zapsat.

D�ky

Martin Koropeck�

Ceske helpy a skoleni

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ> - 26.4.2001 12:15:56

ad1) No asi se naucis anglicky, co ja vim tak neni.

ad2) Na netu vzdy jen par kapitolek, nic uceleneho, ale v knihkupectvi je
toho spousta.
Drobne hodnoceni knih najdes na
http://www.peprsoft(tec)cz/default.asp?stpm=delphi/tipy.asp?id=124

Michal PEPR Pesek

BatchMove, IB6

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 26.4.2001 12:35:24

AHoj,
snazim se prenest nejaka data s paradox tabulky, do IB6 dialect 3 pres ODBC
Gemini pomoci BatchMove.
Bohuzel, pada mi to na hlasce "Invalid field type ...".
PDX tabulka ma pole typu DATE.

Kdyz se to pokousim prenest pres DataPump, tak je to bez problemu.

U obou pozivam stejne nadefinovane aliasy.

Muzete mi s tim nekdo helfnout.

Dynamicka pole jako parametr

[*] Zdenek Janish <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 26.4.2001 13:05:32

Dobry den,

kdyz budu mit definouvaou proceduru:

type TxItem = record
Pol1, Pol2: Longint;
Text: String;
end;
TxItems = array of TxItem;

{***}

procedure ShowItem(xItems: TxItems; Idx: Longint);
var X: xItems;
begin
{co je zac fyzicky "xItems"? Je to ukazatel a nebo skutecne cele pole?}
X:= xItems;
{co bude v X? Skutecne tam bude obsah xItems, a nebo jenom ukazatel na
xItems v procedure CallShow}
end;

procedure CallShow;
var xItems: TxItems
begin
System.SetLength(xItems, 2);
xItems[0].Pol1:= 0; xItems[0].Pol1:= 5; xItems[0].Text:= 'Text';
xItems[1].Pol1:= 1; xItems[0].Pol1:= 6; xItems[1].Text:= 'Text';
ShowItems(xItems);
System.SetLength(xItems, 0);

Ikonka na componente

[*] Delphi <delphi(zv)minv.sk> - 26.4.2001 13:31:50

Ahoy,

Vie niekto polopatisticky napisat ako komponente v palete priradit vlastnu
ikonku?
Nikdy som to nepotreboval, a teraz ked idem podla helpu, tak mi ju nikdy
nezobrazi...hmm

Thanx,

Werki

Pouze jedna instance aplikace a FindWindow

[*] Da�a Petr <Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz> - 26.4.2001 13:45:17

Zdravim,
potrebuju hlidat, aby se neotviraly dalsi instance aplikace, ale aby se
aktivovala ta prvni.
Vim jak na to pomoci FindWindow. Problem je v tom, ze se tam zadava Caption
formulare. Jenomze ten Caption se v prubehu aplikace casto meni.
Existuje nejaka jina funkce nez FindWindow, kde by nebyl Caption ale neco
jineho?

Petr

Pouze jedna instance aplikace a FindWindow

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 26.4.2001 14:06:50

Ked budes mat jedinecnu classu tak sa mozes na FindWindow spolahnut. Nemusis
zadavat Caption staci nil - to znamena ze na Captionu nezalezi.

Pavol Kaka�ka
kasix(zv)atlas(tec)cz

> [...]
> formulare. Jenomze ten Caption se v prubehu aplikace casto meni.
> Existuje nejaka jina funkce nez FindWindow, kde by nebyl Caption ale neco

Ikonka na componente

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 26.4.2001 14:12:23

Staci ked si vytvoris subor <name>.dcr kde <name> je meno shodne s unitou
pas. A do tohoto suboru das napr. pomocou porogramu Image Editor z Delphi
ikonu ktora ma nazov shodny s classou komponenty.

btw: Nepis prosim do konferenicie na adresu delphi-l(zv)fwd(tec)cz ale na
delphi-l(zv)clexpert(tec)cz!!!

Pavol Kaka�ka
kasix(zv)atlas(tec)cz

> [...]
> nezobrazi...hmm

Pouze jedna instance aplikace a FindWindow

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 26.4.2001 14:20:10

Zkusil bych pouzit GlobalAddAtom, GlobalFindAtom a GlobalDeleteAtom.

Petr Jur�k, Spr�vce s�t�, program�tor
COMET System s.r.o.
1.M�je 1220
756 61 Ro�nov pod Radho#t�m
tel. 0651/653990
fax. 0651/653993
www.cometsystem(tec)cz

COMET System Network Administrator.

Pouze jedna instance aplikace a FindWindow

[*] Kralik Michal <xkrali07(zv)stud.fee.vutbr(tec)cz> - 26.4.2001 14:20:51

On Thu, 26 Apr 2001, Da�a Petr wrote:

> [...]
> formulare. Jenomze ten Caption se v prubehu aplikace casto meni.
> Existuje nejaka jina funkce nez FindWindow, kde by nebyl Caption ale neco

Ja na hlidani jedne instance pouzivam mutex a pak az FindWindow (pro
aktivaci aplikace). Takze to cele vypada asi nejak takhle:

var
HMutex, HWND: THandle;
MyForm : TMyForm;

begin
HMutex := CreateMutex (nil, False, 'MyFormMutex');
if WaitForSingleObject (hMutex, 0) = wait_TimeOut then begin
HWND := FindWindow(PChar('TMyForm'), nil);
if HWND <> 0 then SetForegroundWindow(HWND);
Application.Terminate;

Pouze jedna instance aplikace a FindWindow

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 26.4.2001 14:21:19

Jednou z moznosti je pouziti semaforu windows:

viz help CreateMutex function

Vytvari jedinecne objekty v OS - staci kousek kodu.

Pavel Lstiburek

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Da�a Petr [mailto:Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz]
Odesl�no: 26. dubna 2001 13:45
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P�edm�t: Pouze jedna instance aplikace a FindWindow

[...]

[*] Zdenek Drvota <drvota-l(zv)zds(tec)cz> - 26.4.2001 14:25:04

Ahoj
### Zbysek Hlinka napsal dne 26 Apr 01, v 10:27 :
> On 24 Apr 2001, at 16:06, Jakub Pl#ek wrote:
> V teto souvislosti me jeste napada, ze podle zakona ma byt navod
> k pouziti prelozen do cestiny (coz je prave help). Ale doufam, ze se to

...podle ktereho paragrafu ktereho zakona?
Obavam se, ze to ustanoveni zakona na ochranu spotrebitele se tyka pouze
HMOTNEHO ZBOZI (resp.SLUZEB), a s DELPHI si zakaznik kupuje pouze
LICENCI - PRAVO NA UZITI AUTORSKEHO DILA.
Nevim, z ceho vyplyva povinnost k autorskemu dilu pripojovat
take cesky navod. Vi to nekdo?

> zde nikdy neuplatni, protoze nejsem ochoten platit za Delphi tak vysokou
> cenu jen proto, ze bude mit povinne cesky help.

Asi tak.

Ale mne by se taky libilo mit veskery cizi software komplet
v cestine, kdyz uz za nej mam platit ;-)

Darek, ktery nezklame? CeDecko od nas!
http://www.zds(tec)cz/cdrom/cdrom.asp?sender=mail
--

Pouze jedna instance aplikace a FindWindow

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.4.2001 14:31:40

From: "Da�a Petr" <Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz>
> Vim jak na to pomoci FindWindow. Problem je v tom, ze se tam zadava Caption

Ahoj,

pouziti FindWindow je v tomto pripade krajne nevhodne. Pouzij radeji
pojmenovany mutex nebo jiz hotovy kod v JclAppInst kde mas i vice veci jako
posilani zprav mezi instancemi apod. http://delphi-jedi.org/Jedi:JCLDOWNLOADS

Petr Vones, amatersky programator

PDF (Adobe Acrobat)

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ> - 26.4.2001 14:34:10

Na http://www.peprsoft(tec)cz/default.asp?stpm=delphi/tipy.asp?id=80
najdes celkem slusnej popis jak postupovat.

[*] Jozef Cervenansky <dodosoft(zv)hotmail(tec)com> - 26.4.2001 14:37:07

> [...]
>Holan, T.: Delphi v p��kladech (p��loha CD-ROM)
>ISBN 80-85863-37-5, 1999, 202 s., B5, 151,- K�

oplati sa mi kupit knihu Mistrovstvi v Delphi 3.0 ?
doma mam D 5.0 - E.
(ide mi hlavne o to, aby som pochopil filozofiu tvorby aplikacii pod
Delphi-ckami)

jozo

Dolni index v TLabel

[*] Petr Mohapl <p.mohapl(zv)nemstbk(tec)cz> - 26.4.2001 14:39:25

Myslim, ze jsem na to tema neco videl v delphi3000.

Petr

From: Jiri Novotny <NOVOTNY(zv)ftknw.upol(tec)cz>
> mam dalsi problemek. Potreboval bych napsat v Labelu dolni index,

Pouze jedna instance aplikace a FindWindow

[*] Jon� Mari�n <Jonas(zv)komercpoj(tec)cz> - 26.4.2001 13:57:43

Ja pouzivam FindWindow s tim ze jako prvni parametr mu zadam jmeno tridy
hlavniho formulare a druhy parametr necham na nil.

if FindWindow(PChar('TfMujProgram'), nil)>0 then UzProgramBezi

Pokud si zvolis dostatecne unikatni name hlavniho formulare, bude ti to
spolehlive fungovat. A neni treba vymyslet nejake silenosti s Atomy nebo
Mutexy.

Marian Jonas

Formatovany text

[*] Jan Dvorak <dvorak(zv)szu(tec)cz> - 26.4.2001 15:01:33

Opet jeden zacatecnicky dotaz: Chci pouzit komponentu TRichEdit pro
vytvoreni formatovaneho textu a jeho tisk na tiskarne. Pokud pouziji
RichEdit1.Lines.LoadFromFile('soubor.rtf'), tak se mi v editovacim poli
spravne zobrazi formatovany text vytvoreny jinym programem. Pokud vsak
pouziji RichEdit1.Lines.Add('hlavicka + formatovaci prikazy + text'),
zobrazi se vse jen jako Plain text. Prosim nektereho odbornika o radu jak
vytvaret programove formatovany text, pripadne o nasmerovani na vhodny
odkaz.

Dekuji predem Ing. Jan Dvorak

Pouze jedna instance aplikace a FindWindow

[*] Josef A. Cerny <delphi(zv)atlascon(tec)cz> - 26.4.2001 15:33:59

> [...]
> formulare. Jenomze ten Caption se v prubehu aplikace casto meni.
> Existuje nejaka jina funkce nez FindWindow, kde by nebyl Caption ale neco

FindWindow hleda taky podle jmena tridy (prvni parametr), ale pokud
pouzivas TfrmMain, tak to ani nezkousej, protoze by to treba naslo jinou
aplikaci. Nejspolehlivejsi bude pouzit nejaky systemovy objekt, treba mutex.

Ja to mam v DPR takto:

function AlreadyRunning: boolean;
var mutex: THandle;
recipients: DWORD;
begin
MSG_FOCUSME := RegisterWindowMessage('myMSG_1');
mutex := CreateMutex(nil,false,'myMUTEX_1');
if GetLastError = ERROR_ALREADY_EXISTS then
begin
CloseHandle(mutex);
Recipients := BSM_ALLCOMPONENTS;
BroadcastSystemMessage(BSF_IGNORECURRENTTASK or
BSF_POSTMESSAGE,(zv)Recipients,MSG_FOCUSME,0,0);
Result := true;
end else
Result := false;
end; {function AlreadyRunning}

begin {DPR}
if AlreadyRunning then exit;
end. {DPR}

A ve formulari:

if Message.Msg = MSG_FOCUSME then
begin
Application.Restore;
Application.BringToFront;
Message.Result := 0;
end {if MSG_FOCUSME};

Josef Cerny

Dolni index v TLabel

[*] Jiri Novotny <NOVOTNY(zv)ftknw.upol(tec)cz> - 26.4.2001 13:33:10 met-1

Ahoj,

mam dalsi problemek. Potreboval bych napsat v Labelu dolni index,
napr. x1 (kde ta jednicka bude dolnim indexem). Nevite jak na to?

Jirka.

event - minimalizovani aplikace

[*] Liboz Zapletal <zapletal(zv)cbox(tec)cz> - 26.4.2001 15:47:24

Zase jedna trivialnost

Potreboval bych reagovat na event vznikly pri minimalizuji aplikace clickem
mysi na tlacitko _ na v liste aplikace.
Tesne po minimalizaci bych chtel neco provest kam to napsat ??

Diky vsem LiborZ

DBNavigator

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 26.4.2001 15:57:36

OK,. ja sa o to pokusam tiez.
Nedari sa mi vsak presvedcit projekt aby si to prelozil...

> Pokud mas Delphi 5, zkus si prelozit unity consts.pas a dbconsts.pas do
> cestiny a potom pridat do projektu a presvedcit projekt, aby si je
> prelozil....
>
> T.

"Prkotina"

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 26.4.2001 16:11:39

Ahoj,

na http://www.micrel(tec)cz/delphi mam knihovnu pro praci se stringy.
Z ni muzes pouzit funkci Str3Long(), ktera nacte cislici do prvniho
neciselneho znaku
nebo funkci ExtractWord(), ktera vraci podretezec z retezce s oddelovaci
napr.
ExtractWord(2,'0|255|xxx',['|']) vrati '255' (na toto tema je tam cely
blok funkci).
No a nebo muzes pouzit z RxLibrary podobnou funkci.

Jaro B.

> Zdar
> Prominte, ze vas obtezuju s opravdou blbosti, ale nejak me nic
nenapada:

> Mam string ve tvaru: 0|1|xxx
> Potrebuju z nej vytahnout cislo 1, ale zrada je v tom, ze to cislo
muze byt
> i vetsi nez 1, takze muze byt napr. 0|255|xxx , takze
> funkce Copy() zde
> nelze pouzit, nebo ano?
> Sem asi uplne tupej, ale zkuste to vymyslet

Ellipsis button v DBGride

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 26.4.2001 16:23:41

Uz som zistil ako to funguje,
ale rad by som mal takyto alebo podobny button aj v ReadOnly gride
a v celom danom stlpci.

Potom by som chcel obsluzit OnClick na takyto button...

nevie niekto poradit ako na to?

DBCtrlGrid sa mi nepozdava...

> [...]
> v danom stlpci.
>
> A nic. Skusal som v D2, D3 aj D5 - rovnaky vysledok.
>
> Co treba este urobit? Alebo je to bug vo VCL?

OT:Copyright

[*] Jakub Pl�ek <kubapl(zv)seznam(tec)cz> - 26.4.2001 17:08:12

Ahoj Delphini
Zajimalo by me jak je to s copyrightama jak copyright vznika a jak zanika.
D�ky za vsechny odpovedi nebo alespon linky.

Jakub Pl#ek
kubapl(zv)seznam(tec)cz
www.sweb(tec)cz/kubapl

Formatovany text

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 26.4.2001 17:43:08

> [...]
> odbornika o radu jak
> vytvaret programove formatovany text, pripadne o nasmerovani na vhodny

Ahoj,
zkus to treba nejak takto:

procedure FillRicheditFromString(RE : TRichEdit; S : string);
// v S je ulozen zformatovany text
var
ST : TMemoryStream;
Buf : PChar;

begin
ST := TMemoryStream.Create;
ST.Position := 0;
GetMem(Buf, Length(S) + 1);
StrPcopy(Buf, s);
ST.write(Buf^, Length(S));
ST.Position := 0;
RE.Lines.LoadFromStream(ST);
FreeMem(Buf);
ST.Free;

Zaslani zpravy s parametrem

[*] Listuj <listuj(zv)centrum(tec)cz> - 26.4.2001 18:01:00

Zdravim,

potreboval bych poradit. Mam hlavni okno aplikace, ktere vola
nejakou funkci v jine unit. Jenomze ta funkce trva trochu dele,
takze bych rad informoval uzivatele o tom, ze se jeste neco
provadi a aplikace _nevytuhla_.

Rad bych to provedl tak, ze bych v one procedure zaslal zpravu
(PostMessage, SendMessage) s parametrem napr. procento
zpracovani, nebo dokonce nejaky string (pChar) o zpracovavane
cinnosti. A tuhle zpravu potom v hlavnim okne odchytit.

Prosim, muzete mi poradit? Nejlepe casti kodu. Jeste podotykam,
ze ta funkce muze byt ve tride (tim by se to dalo zjednodusit???)

Dekuji a hezky den

D5 Prof.

*****************
Jarda Jirava
(zv)
LiStuj
listuj(zv)centrum(tec)cz
^^^^^^^^^^^^^^^^^
SW development
^^^^^^^^^^^^^^^^^
*****************

Hrajte on-line hry na http://www.XChat(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

Delphi v p��kladech

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 26.4.2001 18:10:02

Mno ;-)) ked si mozes dovolit Delphi 5.0 - E doma tak tak kniha aby si
pochopil pracu s Delphi za tisicovku asi nebude problem.

(Sorry silna provokacia ;-D )

Pavol Kaka�ka
kasix(zv)atlas(tec)cz

From: "Listuj" <listuj(zv)centrum(tec)cz>

> [...]
>
> Prosim, muzete mi poradit? Nejlepe casti kodu. Jeste podotykam,
> ze ta funkce muze byt ve tride (tim by se to dalo zjednodusit???)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.4.2001 21:06:37

From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>
> [...]
> k pouziti prelozen do cestiny (coz je prave help). Ale doufam, ze se
> to zde nikdy neuplatni, protoze nejsem ochoten platit za Delphi tak

no to ja taky, pri predstave co by tam bylo chyb. Ono uz staci ze jsou nejake
chyby v tom puvodnim. Navic by tak clovek prilis zpohodlnel, protoze ocekavat
ze bu nejaka literatura toho typu masivne prekladana do cestiny je blahovost.

Petr Vones, amatersky programator

Frames a DLL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.4.2001 21:09:27

From: "Radim Hampel" <hampel(zv)ecommerce(tec)cz>
> ktere balicky mas na mysli? Staci treba vcl50, nebo musim nejake

Ahoj,

v tomto pripade staci zakladni VCL50 balicek.

> A proc se to musi s balicky? Diky.

Protoze jak EXE tak DLL musi nekde sdilet spolecnou VMT a RTTI tabulku te dane
tridy. Dale je treba aby byly nekde i spolecne globalni objekty apod. To se
prave zajisti pomoci runtime balicku.

Petr Vones, amatersky programator

MS SQL7: Transaction log

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.4.2001 21:36:13

Hello All!

Dnes som si vsimol, ze na jednom serveri je nejak malo miesta na disku a ked
som patral po pricine, zistil som, ze jedna SQL databaza, ktora ma po 2
rokoch prevadzky asi 47 Mega, ma subor s transaction logom skoro 2 Giga!

Co s tym? Myslite, ze mozem ten .TLD (alebo .TDL?) beztrestne zmazat? Mozem
do programu v Delphi dat nejaky prikaz, aby to nenarastalo? Alebo je to len
problem nastavenia servera?

V 'properties' tej databazy je nejaka volba 'truncate transaction log', tak
tu som zapol, ale nic sa nedialo. Tu databazu uz 2 roky maju permanentne
otvorenu 2-5 programov, sem-tam sa niektory restartuje, ale ani na Vianoce
nebola uplne volna.

Bye
V.Mlich http://www.rar(tec)cz

telef. +420-67-7986163
mobil +420-603-454069

Prevod cisla na slova napr. 1423 = jedentisicstyri

[*] Josef Straka <strakajosef(zv)seznam(tec)cz> - 26.4.2001 21:58:18

Prijemny den,
> Potrebujem vypisat slovom sumu do vysky radovo milionov.
Mohu-li se nesmele vyjadrit, koukni na http://strakaj.zde(tec)cz Je tam muj
programek s nazvem Prevody cisel 1.23, ktery to umi do miliardy. Nedavno jem
to dodelal do tohoto radu. Budes-li mit zajem, poslu zdrojaky v D5Prof. Je
to jednodussi, nez by se dalo cekat.

S pozdravem Straka Josef,
kteremu uz kukacka 28krat oznamila jaro.
e-mail: strakaj(zv)hbnet(tec)cz
www: http://strakaj.zde(tec)cz

Pridelovani prav pro databazovou aplikaci primo v

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 26.4.2001 23:31:56

Ahoj vsem.
Nemate nekdo kus kodu, ktery by mi ukazal, jak pracovat s pravy pro
prihlaseneho uzivatele ? Jde mi o to, ze bych chtel aby administrator mohl i
v aplikaci zadat ruzna prava pro ruzne skupiny uzivatelu a pro ruzne moduly.
Ty by se pri prihlaseni nacetly a podle nich by se nektera tlacitka v
ruznych modulech disablovala nebo enablovala. Neresil jste to uz nekdo. Za
pripadne namety predem dekuji.
Je mi jasne, ze z duvodu bezpecnosti je to nutne nastavit i na serveru. To
vsak neni problem, me by zajimalo reseni v aplikaci. Jeste jednou diky.

Zdravi
Filip Hazuka

MySQl - nefunguje cestina pri uploadovani dat - VY

[*] Tom� Hol� - 26.4.2001 23:59:31

dobry vecer !

takze uz mi bylo porazeno, dekuji

je potreba nastavit v BDE Administratoru u daneho ODBC driveru

LANGDRIVER na Access general

jak, logicke :)))

TH
> mam zajimavy problem:
>
> uplodauji data na WWW server
> pouzivam k tomu ODBC driver MyODBC + BDE (proste komponentu ttable)
>
> a na WWW strance je cestina zmrsena

event - minimalizovani aplikace

[*] ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)email(tec)cz> - 27.4.2001 06:07:32

do private si dej
procedure OnMinimize(var Message : TMessage); message WM_SysCommand;
Potom kod, ktery vyuzivam pri minimalizaci hlavniho okna, pokud
zminimalizuje podrizene modalni okno, je napriklad

// Zajistim minimalizaci nebo obnovu i hlavniho okna spolecne s minimalizaci
// nebo obnovou tohoto okna
if Message.Msg = WM_SYSCOMMAND then
case Message.WParam of
SC_Minimize : if Application.MainForm.WindowState <> wsMinimized then
Application.MainForm.WindowState := wsMinimized;
SC_Maximize : if Application.MainForm.WindowState = wsMinimized then
Application.MainForm.WindowState := wsMaximized;
SC_Restore : if Application.MainForm.WindowState <> wsNormal then
Application.MainForm.WindowState := wsNormal;
mailto:zilinec(zv)email(tec)cz

26.04.2001 Liboz Zapletal:
> [...]

> Diky vsem LiborZ

Pridelovani prav pro databazovou aplikaci primo v

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 27.4.2001 06:12:52

> [...]
> vsak neni problem, me by zajimalo reseni v aplikaci. Jeste jednou diky.

Prava se nastavuji pomoci SQL prikazu GRANT a rusi pomoci prikazu REVOKE.
Pokud chces vedet jaky uzivatel ma jake prava pro danou databazi, otevri
databazi a nech si zobrazit tabulku (myslim ze to je) RDB$USER_PRIVILEGES,
kde prava pro vlozeni je I, pro update je U, mazani je D atd.

[...]

Oracle - Triedenie

[*] bosnis <bosnis(zv)yo(tec)cz> - 27.4.2001 06:56:54

select --+ INDEX(TABULKA idx1)
*
from TABULKA
order by STLPEC;

koukni na direktivy jazyka SQL

Ing. Pavel �PEJTEK
bosnis(zv)yo(tec)cz
http://freeweb.starweb(tec)cz/ps/

Od: "Hazuka Filip" <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odesl�no: 27. dubna 2001 9:28
P�edm�t: Pridelovani prav pro databazovou aplikaci primo v aplikaci -
upresneni.

GSM aplikacie

[*] Petr Kellner <kellner(zv)praktik(tec)cz> - 27.4.2001 12:24:04

zku#enosti nem�m, ale s GSM telefony (nebo jin�mi GSM moduly nap�. od
Siemens) se komunikuje pomoc� specieln�ch AT p��kaz�. Sta�� si typo p��kazy
naj�t (na inetu jich bude jist� spousta) a m��ete vesele komunikovat s GSM
telefonem.

Mgr. Petr Kellner
Praktik SW, spol. s r.o.
V. Outraty 7, Prost�jov, 796 00
Tel : 0508/365583
Fax : 0508/365512
e-mail: mailto:kellner(zv)praktik(tec)cz
Web : http://www.praktik(tec)cz

MS SQL7: Transaction log

[*] Ji�� Kr�l jr. - 27.4.2001 12:25:39

Mozem

Spise bych v Enterprise Manageru pouzil u te dB funkci Truncate Trans action
Log, at si to udela samo...
mazani bych radsi odlozil..

JK

Komunikace pres infraport

[*] Jiri Novotny <NOVOTNY(zv)ftknw.upol(tec)cz> - 27.4.2001 10:27:03 met-1

Ahoj!

Mel bych jeden takovy dotaz - jak se da v Delphi komunikovat s jinym
pocitacem pres infraport? Nemusite mi rovnou posilat cele hotove
programy, staci me jen nakopnout. Tedy - abychom si rozumeli -
spravnym smerem :-)), tj. odkazy, komponenty atd.

Diky, Jirka.

Pridelovani prav pro databazovou aplikaci primo v

[*] Petr Mohapl <p.mohapl(zv)nemstbk(tec)cz> - 27.4.2001 12:33:40

From: Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz>
> [...]
> Ty by se pri prihlaseni nacetly a podle nich by se nektera tlacitka v
> ruznych modulech disablovala nebo enablovala. Neresil jste to uz nekdo. Za

caues,
tady je neco, ale je to uplna drvarina ...
cely (pomerne imbecilni) princip je v tom, ze kazdy pracovnik (identifikuje
se heslem) ma v tabulce pracovniku naka prava a podle nich se mu nastavi
vlastni menu

TabPracovnici.IndexName := 'Heslo';
TabPracovnici.First;
if TabPracovnici.FindKey([VstupniKod.Text]) then
begin
JmenoUzivatele := TabPracovniciJmeno.AsString;
{ nastaveni polozek menu ... }
mObjednavka.Enabled := TabPracovniciZadaniObj.AsBoolean;
mVydej.Enabled :=
TabPracovniciVydej.AsBoolean;
if mVydej.Enabled then
begin
mmVydejExpirace.Enabled := TabPracovniciExpirace.AsBoolean;
mmVydejOprava.Enabled := TabPracovniciOprava.AsBoolean;
end;
atd ...

{ Zneviditelneni zakazanych polozek v menu }
for I := 0 to Menu.Items.Count-1 do
begin
Menu.Items[I].Visible := Main.Items[I].Enabled;
for J := 0 to Menu.Items.Items[I].Count-1 do
Menu.Items[I].Items[J].Visible :=
Menu.Items[I].Items[J].Enabled;
end;
Jestli to pomuze, dobre, jestli ne, nepiste mi sprosty majly.
Petr

Vytvareni komponenty

[*] Radim Kunz <privat(zv)casestudio(tec)com> - 27.4.2001 12:53:27

> [...]
> potreboval bych poradit v cem delam chybu. Pokuosim se vytvorit zdedenou
> komponentu (poprve v zivote). Zde je kus zdrojoveho kodu:

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
procedure SetAligC(AligS:string);> protected
> [...]
> violation, a to prave proto, ze v ShowMessage nezna AlignS.
> Kdyz svuj kod porovnavam s ukazkami v ruznych knihach rozdil nevidim.

Radim

Grafy do D5

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 27.4.2001 13:02:51

> Co pouzivate za grafy v Delphi 5?
>
> Zajimaji mne v podstate jen free (nebo za mirny poplatek) a hlavne se
> zdrojem..

xyGraph. Je to free se zdrojakama a pracuje se s tim skvele.
www.kestral.com.au/devtools/xygraph .

[...]

[*] KAZ�K �ubo� <lubosk(zv)asset.sk> - 27.4.2001 13:02:55

Surne zhanam nejake komponenty na ovladanie GMS telefonu, SMS,AT prikazy....
Mate niekto s tym skusenosti?

Dik Lubos

OT: Insufficent quota ve W2000

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 27.4.2001 13:03:24

ahoj,

nevite nekdo jak se zvysuje ve w2000 jakasi quota sitovych pristupu?
v helpu sem vycetl ze lze quota nastavit pouze na NTFS, ja mam ale FAT32 a
po nekolika pristupech na disk z jinych pocitacu mi to vypise:

Insufficent quota to complete the requested service

nestalo se vam to nekdy? (jinak nez logoff nebo restart mi zatim nepomaha,
ale uz se z toho zacinam uodlogovavat)

Za pripadnou odpoved predem diky.

M.Jirman

OT: PSC a nove kraje CR

[*] R�bert #ak - 27.4.2001 13:11:55

Mam problem: Potrebujem urcit podla PSC kraj do ktoreho obec patri.
Jedna sa mi o nove uzemne clenenie krajov CR. Nemate niekto tieo data ?
Res. mam data PSC obci s urcenim okresu. Mozno by stacila tabulka
Krajov a k nim prisluchajucich okresov.

Diky za pomoc
[...]

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 27.4.2001 13:13:55

From: "Hazuka Filip" <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz>

> Ja jsem mel spise na mysli vlastni system prava.
> Vlastni tabulku v databazi, kde jsou k uzivatelum,
> coz je take vlastni tabulka pridelena urcita prava.

V DB aplikacich pouzivame 2 tabulky:
- tabulku uzivatelu
- tabulku skupin
- tabulku operaci

U kazde skupiny nastavime, jake operace muze delat. Vlastni aplikace
pak pri vytvareni/zobrazovani formulare nahledne do tabulky, ktere
operace ma povolit.

Tabulka operaci obsahuje dve esecialni polozky:

U2ULEV CHAR() // jmeno skupiny kde je operace dostupna
U2SCOM CHAR() // jmeno componenty

BDE a AS/400, data dictionary

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 27.4.2001 13:18:57

From: "Ing. Maxmili�n Szewieczek" <msz.delphi(zv)seznam(tec)cz>

> Mate nekdo zkusenosti s pripojenim na AS/400 pres BDE a ODBC?

Mam. My pouzivame jen CHAR(), protoze podle sdeleni IBMaku VARCHAR
AS/400 nepodporuje. A nebyly s tim vetsi problemy.
(ale napr. ODBC komponenty of L.Fuleho nepracovali, protoze na strane
IBM Acess Client nebyly u ODBC driveru implementovany nektere
prikazy).

> Podarilo se nekomu vytvorit DATA DICTIONARY na AS/400.

Nevytvareli jsme.