kryptovani

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 2.5.2001 12:54:04

> P�edm�t: kryprovani
> potrebuji napsat kryprovaci funkci, neco jako crypt v u*ixu,
> ( function
> kryptuj(const t:string):string )
> nemate nekdo neco podobneho staci i link.

Ahoj,

dobry sifrovaci SW je na Torry - hledej CIPHER.ZIP.

Ing. Jiri Foldyna
mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz

DELPHIX podruhe

[*] Zden�k Adler <zdeneka(zv)seznam(tec)cz> - 2.5.2001 13:25:42

Jeste jeden dotazek....
jak je mozne nejjednoduseji (a nejrychleji) v celoobrazovkovem rezimu (fullscreen) zobrazovat bitmapu tak, aby u ni bylo prokladane radkovani... tj. jeden radek z bitmapy, dalsi radek volny, dalsi radek bitmapy, atd...
Take bych se rad zeptal, zda existuje rychlejsi funkce pro vykreslovani zvetsene bitmapy nez StretchDraw(Rect, Bitmap,.. ktera mi pri vetsim zvetseni jak 1X prijde velmi pomala (potrebuji stretchnout BMP 320*200 do rozliseni 800*600)

Dekuji za odpoved

Zdenek

CTRL + R pomoc� PostMessage

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 2.5.2001 13:35:30

> Je to velika prekerie, jeste porad jsem na to neprisel, ikdyz uz hledam
> skoro mesic (po chvilkach):
>
> Jak poslu na okno cizi aplikace kombinaci klaves CTRL+nejake pismeno ?

Zkus se podivat do newsu, namatkou napr. tady:

http://groups.google.com/groups?hl=cs&lr=&safe=off&ic=1&th=84c564dbf5f92b31,3&seekm=74r5g8%24g715%40forums.borland.com#p

http://groups.google.com/groups?hl=cs&lr=&safe=off&ic=1&th=bce1b8bbbef57e40,2&seekm=4ljlcu%24b4e%40mksrv1.dseg.ti.com#p

http://groups.google.com/groups?hl=cs&lr=&safe=off&ic=1&th=56f3d2bf83ef466b,3&seekm=34cba137.10327983%40news.arrowsmith.
net#p

T.

Problem s DBGrid.OnDrawColumnCell

[*] Radek KALA <Kala(zv)Atlas(tec)cz> - 2.5.2001 13:37:34

Navrhuji tyto zmeny
procedure TFrmBrowseAuto.DBPxGrid1DrawColumnCell(Sender:
TObject; const Rect: TRect; DataCol: Integer; Column: TColumn;
State: TGridDrawState);
begin
If not (gdSelected in State) Then
If DBPxGrid1.DataSet.FieldByName ('CP').AsInteger = 99 Then
Canvas.Brush.Color := $00A0F0F0;
DBPxGrid1.DefaultDrawColumnCell (Rect, DataCol, Column,State);
end;

> Pozrite si prosim obrazok a skuste poradit co robim zle, resp.
kde je
> zakopany pes (Bug) ?
> Potrebujem opravit kod u seba alebo niekde vo vetve k DBGrid.
>
> Moja obsluha OnDrawColumnCell:
>
> procedure TFrmBrowseAuto.DBPxGrid1DrawColumnCell(Sender:
TObject;
> const Rect: TRect; DataCol: Integer; Column: TColumn;
> State: TGridDrawState);
> begin
> if Column.Field.DataSet.FieldByName ('CP').AsInteger = 99
> then DBPxGrid1.Color:= $00A0F0F0
> else DBPxGrid1.Color:= clWindow;
> DBPxGrid1.DefaultDrawColumnCell (Rect, DataCol, Column,
> [...]
BetaControl, s.r.o.
Cerneho 58/60, 635 00
tlf. : + 420 5 4622 3491
fax : + 420 5 4622 3470
GSM : + 420 603 85 75 15

Qreport, master-detail

[*] V�t Kr�ka����+?#�$g�^#�3 - 2.5.2001 13:49:20

SubDetail band ma vlastnosti HeaderBand a FooterBand. to by snad melo bejt
ono, vytvoris nejakej footer band se souhrnymi udaji a pomoci jiz zminene
vlastnosti ji pripojis k SubDetail bandu.

vitek
vit.krska(zv)del(tec)cz

nevi nekdo jak v qreportu - pouzivam delphi 3 client server - vytisknout
sestave master detail po sekci subdetail s daty z vedlejsi tabulky jeste
nejaka pole z hlavni tabulky.

Priklad:
(1. vyrobek)
Vseobecne udaje vyrobku (hlavni dataset)
rozpiska soucasti (vedlejsi dataset)
souhrnne udaje (opet hlavni dataset).
(dalsi vyrobek)
.

IB:Interbase Express 4.52

[*] Ota Maly <ota.maly(zv)volny(tec)cz> - 2.5.2001 14:25:36

Ahoj,
po nainstalovani updatu IBX na 4.52 se udalo toto:
Mam TIBStoredProc, v ni spoustim svoji ulozenou proceduru, ale ted mi to
hlasi, ze procedura neexistuje. Problem je ve velikosti pismen, zda se mi,
ze nyni jsou komponenty IBX case sensitive, coz drive nebyly.
(nazvy procedur ve skriptu mam zadane bez uvozovek, coz driv melo za
dusledek to, ze to nebylo citlive na velikost pismen).
Reseni me napada vcelku jednoduche (UpCaseStr), ale co kdyz v dalsi verzi
IBX je to bude vyzadovat male..:-).

Nevite o tom nekdo neco blizsiho, jako treba Proc, Jak se toho zbavit atd.?

S pozdravem
Ota Maly

PaPouch elektronika
http://www.papouch.com

vzhled PageControl, TabControl

[*] Petr Mohapl <p.mohapl(zv)nemstbk(tec)cz> - 2.5.2001 14:45:17

Ahoj,

potrebuji, aby se zalozky u PageControl zobrazovaly zkosene (pravidelny
lichobeznik) - tak jak je to napr v ikonkach pro slozku. Poslal bych
obrazek, ale asi by se to nelibilo ADMINovi ... ;-)
Pomuze nekdo?
Diky Petr

Prechod z Paradoxu na IB

[*] Zden�k Brej�a <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 2.5.2001 14:52:49

Pokusil jsem se to obejit tak, ze pridam SQL prikazem novou vetu pouze s
klicem, refresnu tabulku najdu si tu vetu a dam Edit a pak uz pokracuje
stary program. Jenze pak zase bylo prvni pridani dlouhe a nasledujici uz
rychle. Tak jsem to zkombinoval :o), poprve pridam vetu APPENDem a pak uz
SQL.INSERTem - je to silene, ale beha to uz pouzitelne.

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: "Zden�k Brej#a" <prog(zv)hjsoft(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odesl�no: 1. kv�tna 2001 13:37
P�edm�t: Prechod z Paradoxu na IB

> Zdar vsem,
> mame fungujici aplikaci na Paradoxu pres BDE a predelavame ji na IB (pres
> BDE) - cas a zakaznici tlaci.
> Narazil jsem na toto: je aktualizacni formular 1:N hlavicka se uklada pres
> TTable, detaily pres kesovane TQuery a cele je to v transakci.
> Ukladam 1. doklad: TTable.Append trva asi 0.5 sec.
> Ukladam 2. doklad: TTable.Append trva asi 11 sec.
> a dalsi doklady 11 az 13 sec.
>
> setkal se s tim nekdo ?
>
> da se neco delat ?
>
> za nakopnuti predem dekuji
>
> Zdenda Brejsa prog(zv)hjsoft(tec)cz

DELPHIX

[*] Zden�k Adler <zdeneka(zv)seznam(tec)cz> - 2.5.2001 14:53:20

Omlouvam se jestli to posilam podruhe, ale napoprve se mi to veatilo zpet...

Ahojte,
vznesl bych zde takovy zacatecnicky dotaz: v emulatoru osmibitoveho mikropocitace MZ-800 pouzivam komponentu DELPHIX pro Fullscreen zobrazeni. Vse se chova normalne az do okamziku, kdy se prepnu z okna do fullscreenu a zpet - pote se mi hlavni okno nastavi jako "stay on top", tudiz nelze prekryt zadnym jinym oknem. Poradi mi nekdo kde je chyba?
Diky

Zdenek

QReport nebo SINEA?

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 2.5.2001 15:08:50

> p.s. pri tisku na laserovku nebo inkoust je vse OK, ale na traktor se mi
> kazda stranka posune cca o 1cm. Co s tim?

Bude potreba nastavit spravne rozmer papiru a mozna vypnout u tiskarny
automaticky posun pres perforaci..

J. N�dhera

CSH spol. s r.o.
Velflikova 10, 160 00 Praha 6
tel: 02/2431 2344-5, fax: 02/652 28 92
Nedbalova 14, 701 00 Ostrava
tel: 069/663 56 87
e-mail: nadhera(zv)csh(tec)cz WWW: http://www.csh(tec)cz

Memo jako ve wordu

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 2.5.2001 15:20:43

ahoj,

kdysi sem delal neco podobneho a pouzil sem na to specielni roztahovaci
panel ze SineaVCL a mel na nem
TMemo s Align:=AlClient.

Pokud se ti to podle nasledujiciho popisu nepodari udelat muzu poslat kus te
app :-)

M.Jirman

From: "Martin Dietl" <dietl(zv)4use(tec)cz>
> pouze obsahem na par adresach.

Ahoj,

pokud je to v oblasti CODE sekce tak je to zpusobeno tim, ze linker po kazdem
prekladu mirne prehazi poradi unitu (patrne nejaky vedlejsi efekt). Na funkci
to samozrejme nema vliv.

Petr Vones, amatersky programator

ak zapsat vzorec do Excelu ?

[*] bosnis <bosnis(zv)yo(tec)cz> - 2.5.2001 19:03:16

Tom�# Hol� :
>jak mam vkladat vzorecky
>zkousim: WS.Cells.Item[22, 4].Value := '=SUMA(D1:D21)' ;
> WS je TExcelWorksheet;
> ale v excelu se mi objevi
> #NAZEV?
> kdyz na nej dan F2 a enter, tak je to spravne

S Excelem je to trochu problem, protoze plno nazvu funkci je prelozenych do cestiny (ty se daji zadavat primo do bunky), ale pokud chces programovat ve Visual Basicu musis pouzivat anglicke originalni nazvy !!! (proto zafunguje F2 ENTER, ale ne z kodu)

=> misto =SUMA() pouzivat =SUM()

dale pak misto do .Value davat vzorec do .FormulaR1C1

Ing. Pavel �PEJTEK
bosnis(zv)yo(tec)cz

OT: MSOCKLIB.DLL

[*] Michal Kus <kus(zv)tangosw(tec)cz> - 2.5.2001 19:19:31

Ahoj,
nevi nekdo kde sehnat vyse uvedenou DLL.
Je potreba komunikaci DOSoveho programu s NT serverem
pod TCP/IP.

Je to desne stary, ale nikde to nemuzu najit ....

a potrebuji ho opravdu velmi, velmi nutne

Dik

Automatick� tisk do souboru

[*] Michal Vojta <michal.vojta(zv)iol(tec)cz> - 2.5.2001 23:25:10

Ahoj,
mam aplikaci, ktera tiskne v nepravidelnych intervalech data na lokalni
tiskarnu,
prostredi je dost nehostinne, vlhko, prach. Chtel bych tisknout do souboru,
ale pri klasickem nastaveni portu tiskarny na FILE, se pri kazdem tisku
objevi okno Save file pro zadani ciloveho souboru tisku. Nevite o zpusobu,
jak zadat jmeno souboru natvrdo?
Napsal bych si programek, ktery by pak testoval pritomnost toho souboru, a
prejmenoval/presunul bych ho jinam.
Michal VOJTA

QReport nebo SINEA?

[*] Lud�k P�ral - 3.5.2001 00:54:12

Ahoj,

pracuji delsi dobu se Sineou. Ma sve mensi mouchy, do W98 umim ale bez
problemu tisknout ve znak.rezimu . K Sinee existuje ceska konference, takze
lze vnutit i vlastni vkladani dat, lze tez jednoduse naprogramovat vlastniho
tvurce sestav (nad malymi db i master-detail). Neumim ovsem ze Siney primo
exportovat do html/rtf/xls. XLS si musis vytvorit sam, RTF/HTML zase umi
QREP.

I pres to, ze me nejeden Delphista odrazuje, pracuje se mi zatim se Sineou
nejlepe a uzivatele jsou take radi za ceske prostredi.

From: <brant(zv)dcomm(tec)cz>
Subject: Algoritmus pro vyhledani dvojice cisel

[...]

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 3.5.2001 12:00:37

brant(zv)dcomm(tec)cz dne 3 May 2001, v 11:07:
> [...]
> pak projizdet zaznamy dokud nenajdu nejblizsi druhou souradnici nebo
> dokud se nenajde jiz prilis rozdilna prvni souradnice. Nema nekdo

No napad, by byl, ted jen ho realizovat...

Hadam, ze souradnice mas v ciselnych polich. Vzdalenost hledaneho
bodu od jineho bodu v databazi bych pocital Pythagorovou vetou, ale
asi bych to neodmocnoval (jednak zdrzeni, jednak kdo vi, jestli se v
SQL da umocnovat a odmocnovat, ze...). Nemohu to ted vyzkouset, ale
snad by to mohlo byt nejak takhle:

SELECT a.*
FROM Mesta.db a
ORDER BY ((50-ZemSirka)*(50-ZemSirka) + (15-ZemDelka)*(15-ZemDelka))

Ted jen overit, zda se do ORDER BY da napsat vyraz. Pokud ne, mozna
by to slo takto:

SELECT
a.*,
((50-ZemSirka)*(50-ZemSirka) + (15-ZemDelka)*(15-ZemDelka)) as
Vzdalenost
FROM Mesta.db a
ORDER BY Vzdalenost

No je to jen namet, ono i to pouziti Pythagorovy vety tady neni uplne
spravne, kdyz je to na povrchu koule (nekde by se dal urcite najit
presny vzorec), navic to neresi "preteceni" pres 360 stupnu...

Karel Rys

ak zapsat vzorec do Excelu ?

[*] bosnis <bosnis(zv)yo(tec)cz> - 3.5.2001 12:50:06

From: Tom�# Hol�
je to velka chyba pouzivat Value misto FormulaR1C1, nebo je to fuk ?
Neni to fuk

.Value vraci hodnotu v bunce - mela by se pouzivat jen na cteni hodnoty

.Formula obsahuje vzorec / =SUM(D7:D13) /
.FormulaR1C1 obsahuje vzorec ve tvaru / =R[-1]C*5 / - pouziva se pro zapis vzorce v relativni podobe, kde vztazny bod je aktualni aktivni bunka, pokud by byla aktivni bunka D7 pak vzorec =R[-1]C*5 je interpretovan jako =D6*5 ten pak bude v .Formula

obe varianty Formula se pouzivaji jak k prirazovani hodnot tak vzorcu

Ing. Pavel �PEJTEK
bosnis(zv)yo(tec)cz

OT: Email web access

[*] Mephisto <mephisto(zv)akvila(tec)cz> - 3.5.2001 12:57:14

Sorry za OT

Neznate prosim nekdo nejakou utilitu pro vzdalene cteni posty (neco jako ma
M$ Exchange - okno Outlooku v Exploreru)

Odchozi zprava neobsahuje viry.
Zkontrolovano antivirovym systemem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.250 / Virova baze: 123 - datum vydani: 18.04.2001

Algoritmus pro vyhledani dvojice cisel

[*] Radim Hampel <hampel(zv)ecommerce(tec)cz> - 3.5.2001 13:33:22

Ne, takto ne. Horsi, pomajejsi reseni snad nejde nalezt. Pokazde by to
musel pocitat pro vsechny dvojice a jeste v iteraci, ne dekuji. Asi
nejlepsi je ta docasna(nebo stala?) tabulka s rozdily, ta se muze
indexovat a pujde to jako po masle.

[*] Radek Janka <radek.janka(zv)ipsystem(tec)cz> - 3.5.2001 13:33:02

tak to mi prijde rychlejsi projet celou databazi a vyhledat minimum, protoze
pri te iteraci bude x krat projizdet celou databazi zatimco pri hledani
minima jen jednou. Neco takovehoto:

var d, min:real;mesto:string;

min:=1e999;

for i:=1 to n do
begin
d:= (sqrt((x[i]-x0)*(x[i]-x0)+(y[i]-y0)*(y[i]-y0));
if d<min then begin min:=d;mesto:=mesto[i];end;
end; -

> [...]
>
> a zkusit v iteraci zvysovat limit, az se neco chyti...
>
> Otazka je, jak rychle to bude BDE zvladat pri realnem poctu zaznamu v

OT: Interbase na Linuxu - jeii sprava

[*] Richard Valny <Richard.Valny(zv)oku-st(tec)cz> - 03.5.2001 13:57:57

Ahoj,
naistalovali jsme IBase 6 na RedHat Linux.
ISQL chodi bez problemu ale nemohu najit vhodnou IBConsole, kterou bych
mohl server spravovat z WinNT.
Mam IBConsole verse 1.0.0.336. Konektuji se pomoci TCP/IP a at to zkusim
pomoci cisla masiny nebo jmeny z DNS je vysledek stejny:

"Cannot attach to services manager
Services functionality will be supported in a later version of the =
product"

Nevite nekdo co s tim nebo kde by se dala sehnat lepsi verze?
P.S: Proti IBase 6 na WinNT to chodi bez problemu.

Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216
Smetanova 533 fax. 0342-323 746
386 22 STRAKONICE

Modalne okno z formularu volaneho v Threade

[*] Lubos Daniel <ldaniel(zv)gymmt.sk> - 3.5.2001 13:57:39

Ahoj.

Ked volam modalne okno pre fomular, ktory bol otvoreny v threade, tak sa
mi tento formular vobec ako modalny nechova.
Da sa nejako spravit, aby tento formular, ktory volam bol modalny len pre
ten jeden form?

S pozdravom, Lubos

Nove okno s novym tlacitkom na taskbare

[*] Lubos Daniel <ldaniel(zv)gymmt.sk> - 3.5.2001 14:05:22

Ahoj.

Uz som sa o tom zmienoval. Pomocou poslanej procedury som do vytvaraneho
okna pridal dotycnu proceduru, ktora pri vytvarani zaistila, ze sa jej
vytvori na taskbare tlacitko.
Lenze potom sa pri modalnom okno volaneho z tohto noveho formulara tento
form schoval a zobrazilo sa hlavne okno, do ktoreho sa nedalo ani prepnut.
"Vyriesil" to dalsi prispevok, ktory zabranil volaniu
RestoreTopMosts. Lenze mne tento kod nijako nepomahal, aj ked sa
volal. Funguje to tak ako predtym.
Podla mna je chyba niekde inde, ale kde?

Vie to niekto?

S pozdravom, Lubos

Prenos dat pres seriovy port

[*] Robert Poncak <robo(zv)zvlauto.sk> - 3.5.2001 14:36:27

Prave dnes som natrafil na inete na komponenty tohto typu. Este som to
poriadne nepozrel, ale skus su tam aj priklady:
Varian async32.
http://www.varian-software.com/downloads.html

Robo.

From: Alexandr �tefek <alex(zv)scova.vabo(tec)cz>

****** V tomto pripade sa QRLabel nenakresli vobec. ********

> Alexandr STEFEK

> mrchy

> PrintBand:

Opet QReport a tisk na traktor

[*] Zaplik <zaplik(zv)volny(tec)cz> - 4.5.2001 07:04:17

Toto je zprava ve formatu MIME obsahujmcm vmce hastm.
Dobry den
Prochazel jsem konferenci, ale nikde jsem nenasel odpoved na to, jak donutit jehlickovou tiskarnu tisknout spravne stranky. Neco podobneho se tady probiralo, ale bez nejakeho vysledku. I kdyz se snazim v qrep nastavit delko papiru na 305mm,custom, tak se nic nestane. Pokazde je dalsi stranka posunuta cca o 1cm.
Poradte prosim. D5profi, QRep 3.0, W2000, Epson

p.s. nevite nekdo jak pri exportu Qrep do txt, html , rtf zabezpecit aby se jednotliva pole neprekryvala a nabyla pohazena?

Martin Zapletal
zaplik(zv)volny(tec)cz

Opet QReport a tisk na traktor

[*] ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)email(tec)cz> - 4.5.2001 07:23:45

Tak tady si dej velky pozor!!!
QReport neumi zvladnout zadny "custom format", takze jedina moznost,
jak ho k tomu donutit, je nastavit "default format", ktery ma prave
tuto pozadovanou delku stranky.
Bohuzel, takovych formatu aby clovek pohledal. My uz dnes vime, ze
tento format ma napriklad "Nemecky skladany papir", ale je velmi
obtizne to tam dostat. Je to totiz rozdilne od verze Windows.
Pro W95 staci do konfikuracniho souboru pro tiskarny (myslim eps.cfg
nebo tak nejak).
Pro W98 to snad ani nejde.
Dale posilam, jak mi to vyresil kolega pro W2000.

U nekterych ovladacu jehlickovych tiskaren neni ve W2000 ovladac, ktery by
mel formular FANFOLD_STD_GERMAN - tj. bezny traktorovy papir, vetsinou je
odpovidajici formular definovan jako custom, to ale znamena ze QuickReport
nebude schopen spravne strankovat (QR pozna jen noncustom formulare).

Nastesti tvurci W2000 pouzili hlavu kdyz vymysleli system tisku. Kazda
tiskarna ma soubor .GPD ktery obsahuje veskera nastaveni tisku a zaroven
ridici kody pro tisk. Tento soubor je textovy a lze jej snadno opravovat.
Bohuzel spooler tisku si tento .GPD soubor "prekompiluje" pri instalaci do
souboru .BUD ktery je uz necitelny.

Moznosti jak toto obejit je nekolik. Vyzkousel jsem tuto a zda se mi
nejjednodusi; podstrcit pri instalaci tiskarny vlastni .GPD soubor. Vytvoril
jsem si soubor DRIVER.CAB se soubory potrebnymi pro instalaci asi
nejbeznejsi tiskarny EPSON FX-850.

Pri instalaci az se vas W2000 zeptaji, kde jsou soubory ulozeny, podstrcte
jim tento upraveny DRIVER.CAB. Puvodni DRIVER.CAB NESMI byt v
adresari WINNT\DRIVERS ... a ani nesmi byt v adresari, ze ktereho se
instalovali W2000.

To ze skutecne bere upraveny DRIVER.CAB, poznate tak, ze pri instalaci
zarvou Windows na chybejici digitalni podpis u souboru EPFX850.GPD.

------
ing. Pavel Zilinec
mailto:zilinec(zv)email(tec)cz

04.05.2001 Zaplik:
> [...]

> Zkontrolov�no antivirov�m syst�mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
> Verze: 6.0.242 / Virov� b�ze: 117 - datum vyd�n�: 27.3.2001

SUBST

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 4.5.2001 07:26:14

Ahoj,
jak muzu vytvorit virtulani disk na urcity adresar ze sveho programu.
Presne tak, jak to dela DOSovsky SUBST .

Dynamick� tvorba QRLabel

[*] Petr <petr(zv)slunce(tec)cz> - 4.5.2001 07:59:30

Toto staci na obycejny Label, ale pro QRLabel ani n�hodou.Pomoooc.

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
var Label00: array [0..10] of TLabel;
J:Integer;
begin
J:=0;
Label00[J]:=TLabel.Create(self);
Label00[J].Parent:=self;
Label00[J].Left:=10;
Label00[J].Top:=10;
Label00[J].Width:=60;
Label00[J].Height:=16;
Label00[J].Autosize:=True;
Label00[J].Caption:=' Ty bejku ';

> [...]
> Parenta mozes menit lubovolne.
> (prida ho do zoznamu QRBand1.Controls)
>
> TQRLabel je potomkom TControl (vzdialenym).

[*] Pavel Cisar <pcb(zv)atlas(tec)cz> - 4.5.2001 07:59:37

Haj hou!

On 3 May 2001,, Richard Valny wrote:

> [...]
>
> Nevite nekdo co s tim nebo kde by se dala sehnat lepsi verze?
> P.S: Proti IBase 6 na WinNT to chodi bez problemu.

Podivejte se na www.ibphoenix.com a nebo www.interbase2000.org
do seznamu administracnich nastroju pro IB. Vyber je veliky.

S pozdravem

Pavel Cisar <pcisar(zv)borland(tec)cz>
Borland s.r.o.

Opet QReport a tisk na traktor

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 4.5.2001 08:21:20

Zdravim,
jiz dlouho se zde mluvi o jehlickove tiskarne, ale nebylo receno o jakou jehlicku jde. Spousta jehl. tiskaren ma primo v sobe nastavenou delku stranky. Zkus si prolistovat manual, zda na tuto jehlicku neni zase nejaka vyjimka.
A z wordu ta jehlicka tiskne dobre?
[...]

[*] Ji�� Kr�l jr. - 4.5.2001 08:30:10

nejjednodussi je, pokud maji ve firme k uctu EC/MC nebo VISA kartu a
zaplatit to po inetu kartou.
Nemyslim si, ze je treba zivit nejake prostredniky. Podle me by to slo i bez
karty domluvit se s majitelem licence a pripadne prevest $ z banky do banky.==========================================================
Bc. Jiri Kral
administrator IT
tiskarna Printo, spol. s r.o.
e-mail: admin(zv)printo(tec)cz
mobil e-mail: jirka.kral(zv)click(tec)cz
ICQ# 15303940
PGP ID: 62B8BA3C (najdete na www.pgp(tec)cz)

Prenos DAT ale teraz po LPT1 ako NC50

[*] Robert Suska <robert(zv)korak.sk> - 4.5.2001 08:35:37

Potrebujem komponentu na prenos dat po paralelnom porte, bracho si kupil
NOTEBOOK a nechce sa mu kopirovat data cez disketu tak som mu navrhol ze mu
to naprogramujem. Tu na COM1 uz mam ;-)

P.S. Viete nemam co momentalne na praci :)

S pozdravom,
Robert Suska, IT specialista, amatersky programator
KORAK slovakia, Banska Bystrica
Slovenska republika
www.korak.sk
robert(zv)korak.sk
mIRC - /server 195.168.40.146 - channel #sme NICK Sefino
+421 088 415 14 02

Modalne okno z formularu volaneho v Threade

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 4.5.2001 08:36:20

> [...]
> sa mi tento formular vobec ako modalny nechova. Da sa nejako spravit,
> aby tento formular, ktory volam bol modalny len pre ten jeden form?

tak presne tohle jsem se snazil nejak vyresit a jsem cim dal vic
skepticky.

1) Formular nelze vytvorit v threadu bez volani Synchronize (na NT
to zdanlive slape, i kdyz jde zrejme o koledovani si o Access
Violation, ale W2000 uz rovnou reknou, ze canvas neni dostupny).
Pouziti Synchronize ale znamena, ze ten form de fakto vytvori
hlavni form.

2) Zkousel jsem prepsat ShowModal tak, aby nedisabloval vsechna
okna, ale jen sveho ownera. Jenze... ShowModal se chova tak, ze
po dobu sveho provadeni obsluhuje frontu zprav. Neni opravdu
problem vytvorit "lokalne modalni" okno, ale funguje to jen v
pripade, kdy je v cele aplikaci zobrazeno jen jedno soucasne. A to
asi neni zamer. Jakmile vyvolas nekolik lokalne modalnich oken,
prejde obsluha smycky zprav do posledniho ShowModal, takze kod
ZA JINYM showmodal (tj. po zavreni nejakeho starsiho modalniho
okna) se neprovede, dokud neskonci vsechna modalni okna
vytvorena pozdeji. Vyzkouseno.

3) Cestou, ktera by mohla byt schudna, je pouzivani vlaken tak, ze
hlavni vlakno aplikace nedela nic, jen se stara o zobrazovani
(synchonize z ostatnich vlaken) a veskere obsluhy buttonku apod. -
zkratka kod aplikace probiha v jinych vlaknech. To ovsem
komplikuje psani aplikace tak silenym zpusobem, ze je to skoro
nepouzitelne. Na kdejakou volovinu, napr. i ktera ma zavolat
ShowModal, musi byt thread, ktery ovsem pouziva VCL pres
synchronize (takze psat vlakna a procedury pro synchronizaci...).
Navic by bylo potreba metodu ShowModal zcela prepsat, tak aby
se nestarala o smycku zprav, ale provadela suspend vlakna, jez ji
vyvolalo apod....,

zkratka nez by clovek napsal i trivialni aplikaci, zemrel by
vycerpanim.

Muj vyzkum se ted bude ubirat asi k COM (out of process server),
tj. modul, v nemz se muze vyskytnout modalni okno, by byl
samostany exe (COM server) a jadro aplikace by ho ovladalo coby
COM. Verim, ze takto by se "lokalne modalni okna" dala pouzivat,
a to normalne (ShowModal bez uprav klasicky - modalni v ramci
sveho exe). V tuto chvili nemam nejmensi tuseni, zda je ta cesta
schudna ci ne.

David Lebeda

Rozdily v kompiovanem exe

[*] Martin Dietl <dietl(zv)4use(tec)cz> - 4.5.2001 08:46:15

> Jeste mne napada:
> -co treba version info & automaticka inkrementace buildu?

Ahoj,
automaticka inkrementace je vypnuta, version info nezmeneno.
Ucelem je provest porovnani shodnosti mezi exacem zkompilovanym z WORKING
DIRECTORY a exacem ze zdrojaku ziskanych po naslednem CheckIn do VSS a potom
GetLatestVersion - tedy dvojita kontrola:
a) ve VSS je to co tam ma byt
b) klientovi se dodava stejny exe ktery byl otestovan.

Martin

Lotus NOTES a MAPI

[*] Pavel Gazda <Pavel.Gazda(zv)seznam(tec)cz> - 4.5.2001 09:06:34

Pro pristup k Outlook jsem pouzil funkce MAPI.
Nevite, prosim, nekdo zda existuji nejake funkce pro napojeni na LOTUS NOTES
?
Mate s tim nekdo zkusenosti?
Jeste jsem nehledal na internetu, tak mi nenadavejte, pokud je o tom hodne
informaci.

pavel.gazda(zv)seznam(tec)cz

Lotus NOTES a MAPI

[*] Ing. Jarom�r Solar <solar(zv)magion(tec)cz> - 4.5.2001 09:09:36

> Nevite, prosim, nekdo zda existuji nejake funkce pro
napojeni na LOTUS NOTES
> ?
> Mate s tim nekdo zkusenosti?

Na torry je soubor ln.zip. Je to mnozina trid pro pripojeni
k Notesovskym databazim. Pouzivaji primo jeho rozhrani
(prepis z Ceckovskych hlavickovych souboru). A dokonce to i
funguje.

Ing. Jaromir Solar (jaromir.solar(zv)magion(tec)cz)
MAGION system a.s. (http://www.magion(tec)cz)
tel./fax :0657/614 289

sit a W2000

[*] Miroslav Hostinsk� <miroslav.hostinsky(zv)worldonline(tec)cz> - 4.5.2001 09:19:36

D4

program bezi na W98 a server IB6 na W2000

vsechno bezi normalne, po skonceni smeny vypnou PC s W98 a jdou domu.
server bezi dal. Rano spusti PC s w98 a program jiz nejde spustit, protoze
nefunguje sit.
Teprve kdyz restartuji server vse zase bezi normalne.

Po celodennim testovani jsme chybu nenasli
Program spolehlive funguje u mnoha jinych zakazniku
Dekuji za kazdou radu.

Mira

SUBST

[*] Zelen� Ale� <azeleny(zv)csas(tec)cz> - 4.5.2001 09:31:54

DDV,

alespon na WinNT (2000) necekane prikazem subst, jak na wir9x/Millenium to
nevim. Ze sveho programu pouzij subst ShellExecute(), nebo CreateProcess().

a.

P.S.: Taky mne prekvapilo, kdyz jsem na WinNT tento prikaz nasel.
Mimochodem, rad jej pouzivam.
Ales Zeleny (OK1UUE)
Ceska sporitelna a.s.
Bubenska 1
170 00 Praha 7
Email: azeleny(zv)csas(tec)cz
tel: +420 2 66703 306
Due to technical difficulties tomorrow has been postponed indefinitely.

> Ahoj,
> jak muzu vytvorit virtulani disk na urcity adresar ze sveho programu.
> Presne tak, jak to dela DOSovsky SUBST .

D modely aut a ovladanie

[*] PeJaSoft <pejasoft(zv)pejasoft(tec)com> - 4.5.2001 09:44:34

...A na zobrazeni tlacitka pro ukonceni aplikace pouzij dreveny spalicek,
ktery vyfotis, v pripade nedigit. fotaku oscanujes, upravis v grafickem
editoru, strcis ten obrazek do flashe a vlozit pomoci druheho TWebBrowsera
na formular. :-))

Jinak zajimave ukazky rotace 3D objektu najdes treba tady:
http://perso.wanadoo.fr/thomas.senikies/3D_downloads.htm

S pozdravem

Petr Jarkovsky
pejasoft(zv)pejasoft.com
www.pejasoft.com

> [...]
>
> Jeden z techto free 3rd party pluginu do exploreru je treba WorldView2.1,
> pripade nenalezeni na nejakem vyhledavaci ti muzu zjistit odkud sem ho

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 4.5.2001 10:05:51

On 3 May 2001, at 20:24, Miroslav Evj�k wrote:

> [...]
> Vim, ze existuje nejaka ceska firma, ktera se registraci zahranicniho
> SW zabyva, ale nemuzu si vzpomenout na jmeno. Nevite nekdo?

Az na vyjimecne pripady pro tuto cestu nevidim zadny duvod. Dnes
neni problem registrovat se primo, a prevest primo i penize. V
podstate jediny duvod pro volbu zprostredkovatele vidim v tom, ze
takovy zprostredkovatel posila vic penez najednou, takze docili
nizsi celkove ceny (to jest za bankovni poplatky, ktere jsou ve
vztahu k cene WC dost vysoke).

http://www.hlinka(tec)cz http://www.slhaters(tec)cz
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

FileVersion

[*] Tibor Galik <tgalik(zv)usske.sk> - 04.5.2001 10:20:17

Prosim o radu.

Uz sa tu velakrat spominalo ze na ziskanie info o subore sa da pouzit komponenta %subj%.
Ale ako zapisat tieto udaje uz do existujuceho exe file-u?

diky

tg

S pozdravom / Regards

Tibor Galik
tgalik(zv)usske.sk

IB : Autoincrement

[*] Miroslav Hro��o���#�,�(�j�Z��3 - 4.5.2001 10:37:46

Nazdar,

Prave sa zoznamujem s IB 6.0 a rad by som sa dozvedel od Vas,
ci IB 6.0 ma nieco podobne, ako je v MSSQL7 Identity .
Inac povedane, ci mozna typ, ktoremu sa automaticky prideluje nasledujuca hodnota. Musi byt ale typu Integer.

Miro.

ODBCe

[*] martin.falta(zv)obi.de - 4.5.2001 10:50:26

Ahoj,

mam dve otazky.
1) Odkud se da stahnout ODBCe?
2) Jak se lze pres ODBC pripojit k Access DB, ktera je zaheslovana?

IMPORTANT NOTICE:

This email is confidential, may be legally privileged, and is for the
intended recipient only. Access, disclosure, copying, distribution, or
reliance on any of it by anyone else is prohibited and may be a criminal
offence. Please delete if obtained in error and email confirmation to the sender.

vzhled PageControl, TabControl

[*] Petr Mohapl <p.mohapl(zv)nemstbk(tec)cz> - 4.5.2001 11:11:53

Ahoj,

potrebuji, aby se zalozky u PageControl zobrazovaly zkosene (= pravidelny
lichobeznik) - tak jak je to napr v ikonkach pro slozku ve W98.
Pomuze nekdo?
Diky Petr

Hookovani klavesnice a CTRL+ALT+DEL

[*] HERO Computers <obchod(zv)hero(tec)cz> - 4.5.2001 11:18:30

Mam nasledujici problem: Hooknul jsem si klavesnici (udelano jako DLL).
Vse funguje OK (po celych Windows), ale v NT nebo Win2000 po stisknuti
CTRL+ALT+DEL se tato funkce vypne a obnovi se az po vyskoceni ze systemoveho
dialogu.

Nejaka rada ?
Diky
Ivs

Modalne okno z formularu volaneho v Threade

[*] David Mensik <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 4.5.2001 11:22:27

> [...]
> (synchonize z ostatnich vlaken) a veskere obsluhy buttonku apod. -
> zkratka kod aplikace probiha v jinych vlaknech. To ovsem
Zdar,
pokud vim, tak na tom jsou zalozeny windows. Proste zobrazovani se
serializuje, neni mozno paralelne zobrazovat. Proto Delphi vytvareji ono
skryte neviditelne okno. MFC funguje stejne, pokud vim, je tam jedna smycka
zprav (=> jeden thread), ktera vykresluje GUI...

Ozon

* David Mensik
* student of Palacky University
*
* e-mail: mensikd(zv)seznam(tec)cz
* www: http://www.inf.upol(tec)cz/~mensikd
* icq: 19658607

IB : Autoincrement

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 4.5.2001 11:37:57

> ci IB 6.0 ma nieco podobne, ako je v MSSQL7 Identity .

ne, primo jako identity ne

> Inac povedane, ci mozna typ, ktoremu sa automaticky
> prideluje nasledujuca hodnota. Musi byt ale typu
> Integer.

ale dela se to pres trigger a generator.

projdi si histori konfery, je tu spousta prikladu
priste pis v txt a ne v HTML.

princip je ten, ze vytvoris polozku typu integer
treba:
KLIC INTEGER;

vytvoris generatoe (priklad je v helpu k IB6)
treba:
CREATE GENERATOR GNR_KLIC;

o v triggeru si do polozky vlozis hodnotu
treba:
CREATE TRIGGER bi_Tabulka FOR Tabulka
BEFORE INSERT POSITION 0
AS
BEGIN
IF (NEW.Klic IS null) Then
NEW.Klic = GEN_ID(gnr_Klic, 1);
END

dekuji PeC(zv)

CU onTheFutureOfMatrix
MatriX.CyberSpace.Cz

/~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~\
|[smtp:petr.palicka(zv)atlas(tec)cz]|
|[smtp:peca(zv)email(tec)cz] |
\~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~/

IB : Autoincrement

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 4.5.2001 11:38:43

Ne, IB ma Generatory, hodnota se prirazuje vetsinou v aplikaci, ale lze ji priradit
i v trigru Before Insert treba takto:
Create Trigger TrGnPanelsInfoid FOR PanelsInfo BEFORE INSERT POSITION 0 AS
BEGIN
IF (new.id IS NULL) THEN new.id=GEN_ID(GenPanelInfoID,1);
END ^

Slavek

> [...]
> Inac povedane, ci mozna typ, ktoremu sa automaticky prideluje nasledujuca hodnota. Musi byt ale typu Integer.

[*] Zaplik <zaplik(zv)volny(tec)cz> - 4.5.2001 11:48:39

> [...]
jehlicku jde. Spousta jehl.
>tiskaren ma primo v sobe nastavenou delku stranky. Zkus si prolistovat

Jedna se o ruzne typy Epson-ek a Star-ek. Z ostatnich SW (napr. z Wordu)
tisknou spravne.
Asi se budu muset vice zahloubat do konfikuraci a driveru tiskaren. Netusil
jsem, ze je v driverech takovej binec. Presto dik za pomoc.

Martin Zapletal
zaplik(zv)volny(tec)cz

Rozmer okna pred Maximalizaci/Minimalizaci

[*] Daniel Dedek <Dedek(zv)ds(tec)cz> - 4.5.2001 11:53:03

Zkus tohle

type TWindowPlacement = record
length: Integer;
flags: Integer;
showCmd: Integer;
ptMinPosition: TPoint;
ptMaxPosition: TPoint;
rcNormalPosition: TRect;
end;
var WindowPlacement: TWINDOWPLACEMENT;

begin
FillChar(WindowPlacement, SizeOf(WindowPlacement), 0);
WindowPlacement.length := SizeOf(WindowPlacement);
Win32Check(GetWindowPlacement(Handle, (zv)WindowPlacement));

// tady uz pristupujes k prislusnym polozkam, viz. help.

end;

( puvodne od P. Vonese, takze slava opet na jeho hlavu )

Ahoj, Dan

> Dobry den,

> Kde je "schovan" puvodni rozmer okna (formu) pri maximalizaci nebo
> minimalizaci?

> Dekuji
> Zdenek

Zapis do registru

[*] Ota Maly <ota.maly(zv)volny(tec)cz> - 4.5.2001 12:19:54

Ahoj,
pokud zapisuju do registru (stale prepisuju tentyz klic) kazdych 10s treba
rok, ma to nejaky negativni vliv na Windows(9x/NT)? (fragmentace registru ci
buhvicojeste?)
Jde mi o to, jestli takoveto zapisy muzu s klidem posilat do registru, nebo
si mam vytvorit vlastni (ini) soubor.

S pozdravem
Ota Maly

PaPouch elektronika
http://www.papouch.com

Dynamick� tvorba QRLabel

[*] Lauko #tefan <laukosw(zv)naex.sk> - 4.5.2001 12:32:30

Ahoj,
staci to ale vytvaranie nesmie prebiehat v Preview (pri generovani reportu).
Ja som to vyskusal takto...
Na sukromi mail ti to posielam cele.

type
TForm1 = class(TForm)
QuickRep1: TQuickRep;
Button1: TButton;
QRBand1: TQRBand;
QRLabel1: TQRLabel;
procedure Button1Click(Sender: TObject);
procedure QRLabel1Print(sender: TObject; var Value: String);
private
{ Private declarations }

Form1: TForm1;

implementation

{$R *.DFM}

QRLabel:TQRLabel;
n:Integer;
begin
For n:= 1 to 5 do
begin
QRLabel:=TQRLabel.Create(Self);
QRLabel.Name:='MojLabel'+IntToStr(n);
QRLabel.Parent:= QRBand1;
QRLabel.Left:=n* QRLabel.Width;
QRLabel.Top:= (n *QRLabel.Height);
QRLabel.OnPrint:=QRLabel1Print;
end;

QuickRep1.Preview;

{Zrusenie QRLabelov}
For n:= 1 to 5 do
begin
QRLabel:=TQRLabel(FindComponent('MojLabel'+IntToStr(n)));
If Assigned(QRLabel) then QRLabel.Free;

procedure TForm1.QRLabel1Print(sender: TObject; var Value: String);
begin
Value:='Ahoj : '+TComponent(sender).Name;

Lauko.

> Toto staci na obycejny Label, ale pro QRLabel ani n�hodou.Pomoooc.

sit a W2000

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 4.5.2001 12:38:51

On 4 May 2001, at 9:19, Miroslav Hostinsk� wrote:
Mozna pricina muze byt uvedeni serveru do sleep modu. Nektere
sitove karty se pak po "oziveni" pocitace nevzpamatuji.
> protoze nefunguje sit. Teprve kdyz restartuji server vse zase bezi
> normalne.

Z.Kalhous

Algoritmus pro vyhledani dvojice cisel

[*] <ondra.vosta(zv)centrum(tec)cz> - 04.5.2001 12:51:58

Podle me je nejrychlejsi zpusob(pokud se databaze mest moc casto
nemeni) udelat si k temto bodum tzv. Voronoiho (nejsem si jist,
ze se takhle pise) diagramy. Teoreticky to jsou mnoziny v rovine
prislusne bodum teto roviny a jsou to mnoziny bodu, ktere jsou
tomuto bodu nejblize. Voronoiho diagramy lze vytvorit v linearnim
case (zhruba 5n jestli si to dobre pomatuju) a pak uz by jsi
jenom hledal, do ktere mnoziny dany bod patri. Nevyhoda je, ze
pri kazde zmene databaze mest budes muset diagramy predelavat.
Pokud chces muzu ti poslat nejakou teorii okolo Voronoiho
diagramu. Pis na muj mail ondra.vosta(zv)centrum(tec)cz.
Ondra

> [...]
nim se ma
> vyhledat nejblizsi mesto. Ma to ovsem byt rychle. Neni problem

Hrajte on-line hry na http://herna.centrum(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

Hookovani klavesnice a CTRL+ALT+DEL

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 4.5.2001 12:54:05

From: "Martin Dietl" <dietl(zv)4use(tec)cz>

> [...]
> GetLatestVersion - tedy dvojita kontrola:
> a) ve VSS je to co tam ma byt
> b) klientovi se dodava stejny exe ktery byl otestovan.

Ahoj
Nebylo by tedy jednodussi tu aut. inkrementaci buildu zapnout a porovnavat
verzi ?
Proto to snad je a ja to s uspechem pouzivam.

Ludek

Opet QReport a tisk na traktor

[*] Jon� Mari�n <Jonas(zv)komercpoj(tec)cz> - 4.5.2001 12:56:53

Pokud ta tiskarna strankuje z Wordu dobre, znamena to ze je skutecne chyba v
QReportu. Moznosti jak tyto problemy obejit je nekolik. Koupit QR a ve
zdrojacich si to opravit. Nebo pokud nepotrebujete mit aplikaci jako .BPL,
staci poupravit unitu Printers, konkretne metodu NewPage. QuickReport tuto
metodu vola behem tisku, pri prechodu na novou stranku. Staci jen do NewPage
prihodit kod, ktery nastavi format papiru na A4, Letter, Fanfold dle
potreby. Presny kod najdete v knize Mistrovstvi v Delphi 3 nebo 4.

Marian Jonas

[...]

Zavedeni COM objektu do pameti

[*] Tomas Kminek <tomas.kminek(zv)atlas(tec)cz> - 4.5.2001 14:00:59

A ten COM mas v EXE(single/multi)/DLL ?