OT Re: sit a W2000

[*] Luk� Lou�ansk����#��#�o��#�� - 7.5.2001 01:41:37

Nazdar
jenom pro informaci - nebyla to nahodou 3Com etherlink 10 nebo etherlink III
(ISA,EISA) ?
Mam ji nainstalovanou - vlastni DOS info chodi, 3com DOS info chodi,
diagnostika DOS chodi, diagnostika 3com WIN nechodi, sit nechodi, ale uz
chodila (s touhle kartou) - s jinejma sitovkama (realtek PCI) vse chodi
domnivam se ze jde o nastaveni primo na karte - co vy na to ?
OS W98 (BUILD 1998, DRV 6.1 orig 3Com- 1999 pro 3Com 509B-TP ISA non-PnP)
Lukas L.
----- Original Message -----
From: <jan.navratil(zv)email(tec)cz>
To: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Sent: Sunday, May 06, 2001 1:20 PM
Subject: Re: sit a W2000

S identickym problemem jsem se potykal pred ctvrt rokem. Predpokladam, ze
sit je realizovana prekrizenou dvoulinkou (tj. 2xPC) resp. koax. BEZ
aktivnich
prvku.
Problem je v nastaveni ovladace sitovky (v mem pripade 3Com), ktery je
defautne
prilis chytry -automaticky vypne sitovku, pokud neni pouzivana (tj. napr.
kdyz zustane server na siti sam).
No a W2K reaguji na odpojeni sitovky tak, ze automaticky vypnou veskere
sitove
sluzby (tj. na serveru v tu chvili prestanou fungovat i sitove protokoly).

Reseni je bud zmenit nastaveni ovladace sitovky (1x checkbox) nebo pripojit
server na aktivni prvek.

Jan Navratil

> [...]
> disku a uzivatele poucili o tom, ze ma po startu pc "zkontrolovat sit"
> tim ze dvakrat kliknul na toho zastupce. Pozdeji jsme museli z nejakeho
> duvodu reinstalovat Windows a po teto reinstalaci se to chovalo uz
> normalne, cili spravne a zastupce jsme tam nedavali.
> Jelikoz jsme neodhalili pravou pricinu predchoziho chovani, tipuji ale
> ze by snad pomohlo odinstalovani site a nova jeji instalace.
>
> S pozdravem
> Jiri Fait

> Verze: 6.0.249 / Virov� b�ze: 122 - datum vyd�n�: 13.4.2001

---
EMAIL.CZ - Vase posta je vzdy s Vami
http://www.email(tec)cz

Prosba o radu Mam tiskarnu Minolta 1100 (ne L)

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 7.5.2001 06:58:19

Tuto tiskarnu (nevim presne jaky podtyp) jsem kdysi potkal a nerad
na to vzpominam. Vypadalo to tak, ze pod W3.11 fungovala bez
problemu ale po prechodu na W95 se chovala jak pises. Nektere
vystupy z ni proste nevypadly i kdyz signalizovala "data", jine byly
v poradku. Nejsmutnejsi na tom bylo to, ze po marnem shaneni
driveru na Infernetu a po kamaradech privolany servisni muz od
Minolty prisel, videl a nezvitezil - proste pokrcil rameny a
konstatoval, ze to sice nejde ale vsechno je v poradku. Nastesti to
bylo v male siti kde stejne zustal jeden stroj s W3.11, takze jsme
to obesli pripojenim tiskarny k tomuto PC, od te doby na ni jde
tisknout i ze stanic s W95 a vyse.

On 6 May 2001, at 20:04, Josef K�n wrote:
> Subject: FW: Prosba o radu Mam tiskarnu Minolta 1100 (ne L)
> ... ale jen nektere sestavy se vytisknou na tiskarne ...

Z.Kalhous

Kompresia suborov

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 7.5.2001 08:14:38

Koukni na
http://www.geocities.com/SiliconValley/Orchard/8607/
http://www.ziptv.com/

> Neviete niekto o nejakych komponentach (najlepsie FREE) na kompresiu
> suborov?
>
> dik
>

> S pozdravom
>
> Ing. Jozef Baranec
> Normex spol. s r.o.
>
> www.digitaldocuments.org
> joba(zv)digitaldocuments.org

D modely aut a ovladanie

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 07.5.2001 08:26:06

Zkus hledat GLScene na Torry.net - je to pro OpenGL a umi to nacitat
obrazky ze 3D studia a Quake II.
Fakt super.

At 09:25 3.5. 2001 +0200, you wrote:
>Mam k vam jednu prosbu.Potrebujem len trosku postrcit.Potrebujem spravit 3D
>model auta,ktory sa da priblizovat,oddalovat presne tak ako je v hre Need
>for speed 5. To by nebolo ani tak dolezite ale ako by som mohol kurzorom
>mysi menit,otvorit alebo otacat objektom....
>Nemate niekto komponenty na tieto veci.
>Dakujem moc by ste mi pomohli.....
>Lubos

------------------------=[ pinknet on every screen ]=----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net

Co je $EXTERNALSYM ??

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 07.5.2001 08:29:35

Dephi umi prekladat balicky i pro C Builder a proto tato direktiva - pomoci
ni se pak da vytvorit patricny .H soubor a balicek vyuzivat i v C.

>Zdravim vsechny,
>
>muze mi prosim nekdo nejak lidsky vysvetlit co znamena direktiva
>$EXTERNALSYM. Z Delphi helpu jsem to nejak nemohl pochopit.
>
>diky
>
>Tomas Bradle
>t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz

------------------------=[ pinknet on every screen ]=----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net

COM objekt

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 07.5.2001 08:59:03

Myslim, ze jedinecna kniha (a uz se zde doporucovala) je "Delphi 4
Unsleashed".

> 2) Vite o nejake dobre literature, kde by bylo primerene podrobne a
> srozumitelne popsano tema COM a Delphi5? Mam Mistrovstvi v
> D3, ale to neni moc pouzitelne.

Oznaceni v Treeview

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 7.5.2001 09:27:52

Ahoj,

potreboval bych zaridit, aby node zustal oznaceny i potom, co treeview
ztrati focus. V podstate chci, aby node zustal obarveny treba modre,
nebo jakkoliv :)
Zkousel jsem predelat metodu CustomDrawItem, ale zatim bez vysledku...
Nemuzu totiz zjistit ktery state node ma, kdyz neni selected -
cdsSelected, cdsFocused, cdsMarked ani cdsChecked nefunguje.

Nedelal uz to nekdo?

Directory Listbox

[*] Ing. Jozef Baranec <joba(zv)digitaldocuments.org> - 7.5.2001 09:50:15

Viete mi odporucit vhodnu komponentu, nieco ako TDirectoryListBox, ale aby
mala krajsi look - nieco na styl Explorera vo Windowsoch?
S pozdravom

Ing. Jozef Baranec
Normex spol. s r.o.

www.digitaldocuments.org
joba(zv)digitaldocuments.org

Zapis do registru

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 7.5.2001 10:13:01

Teorii neznam, ale v praxi pouzivam registery jako aplikacini generatory (prirazovani
jednoznacnych ID i po restartu aplikace) a zatim s tim nebyly zadne problemy.
Tento system funguje pod Win98 cca 10 mesicu nepretrzite.

> pokud zapisuju do registru (stale prepisuju tentyz klic) kazdych 10s treba
> rok, ma to nejaky negativni vliv na Windows(9x/NT)? (fragmentace registru ci
> buhvicojeste?)
> Jde mi o to, jestli takoveto zapisy muzu s klidem posilat do registru, nebo
> si mam vytvorit vlastni (ini) soubor.
>

> S pozdravem
> Ota Maly

sit a W2000

[*] Lukas Skala <skalal(zv)volny(tec)cz> - 7.5.2001 10:19:09

Jeste k siti:
Na microsofti siti je to zcela normalni jev, pokud je na jednom stroji
nasdileny sitovy disk, toto sdileni se po urcite dobe ztrati bez jakekoliv
chybove hlasky. U jednoho naseho zakaznika to je cca 3-4 dny. Pomuze jedine
restart PC, na kterem je nastaveno sdileni.
Lukas

> [...]

Jelikoz jsme neodhalili pravou pricinu predchoziho chovani, tipuji ale
ze by snad pomohlo odinstalovani site a nova jeji instalace.

Pristup k property pres promennou nebo ukazatel

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 7.5.2001 10:30:39

K proprty sa da pristupovat priamo ale len na objektoch ktrore su potomkom
od TComponent (tusim) a property je published. Takze v pripade BOF a EOF to
neplati. V tomto pripade je ale lepsie pouzit iny algoritmus. Napr:

function StopCheck: Boolean;
begin
if SearchDirection = sdSearchForward then
Result := DataSet.Eof
else
Result := DataSet.Bof;

kasix(zv)atlas(tec)cz

> [...]
> od aktualni pozice. Algoritmus je vzdy stejny jen se
> misto Next vola Prior a misto Eof se vola Bof. A tady
> je ten problem Eof a Bof jsou property a nedaji se volat
> neprimo - tedy alespon ja to neumim....
>
> Ukazka kodu:
> var
> InitMove, StepMove: procedure of object;
> StopCheck: function: Boolean of Object; //????
>
> if SearchDirection = sdSearchForward then
> begin
> InitMove := First;
> StepMove := Next;
> StopCheck := Eof; //!! takto to bohuzel nelze...

sit a W2000

[*] Ji�� Kr�l jr. - 7.5.2001 11:06:57

toto nastaveni je nejen pri mapovani sit. disku, ale take nekde ve
vlastnostech site (ted tu nemam w9x, takze to nereknu presne)
je tam volba :rychle prihlaseni vs. obnoveni vsech sitovych prostredku
taxe zkuste kouknout jeste tam
Bc. Jiri Kral
administrator IT
tiskarna Printo, spol. s r.o.
e-mail: admin(zv)printo(tec)cz
mobil e-mail: jirka.kral(zv)click(tec)cz
ICQ# 15303940
PGP ID: 62B8BA3C (najdete na www.pgp(tec)cz)

Prosba o radu Mam tiskarnu Minolta 1100 (ne L)

[*] Lauko #tefan <laukosw(zv)naex.sk> - 7.5.2001 11:18:55

Ahoj,
mal som ten isty problem...
Vyriesil som ho takto (asi pol roka to bezi bez problemu).
Odinstaluj ovladac Minolty restartuj PC a nainstaluj z Windows ovladac pre
HP LJ 4L - ten chodi dobre.
From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On
Behalf Of Ing. Jozef Baranec

Viete mi odporucit vhodnu komponentu, nieco ako TDirectoryListBox, ale aby
mala krajsi look - nieco na styl Explorera vo Windowsoch?

Delphi a format MPG

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 7.5.2001 20:16:16

ahoj,

a TMediaplayer ti nevyhovuje?

Shanim nejakou komponentu pro Delphi 5.0, abych mohl s ni spoustet videa ve
formatu MPG
(nasel jsem MP3, ale ne MPG)
Dekuju za odpoved
SIMCA

POST

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 7.5.2001 20:21:18

HTTPsend.pas z moji synapse. ;-)

Lukas.
http://www.ararat(tec)cz/synapse

> Potrebujem v Delphi naprogramovat funkciu, ktora dokze vyvolat na web
> stranke funkciu POST. Vie niekto ako na to?

Zamknuti formu

[*] Tom� M�dle - 7.5.2001 20:45:47

S Enabled je problem, nefunguje ve vztahu MDIChild, jakmile u jednoho
MDIChild Formu nastavim Enabled:=false, pracuju v druhem formu a pak se
snazim puvodni form nastavit na enabled:=true, nejde to.

Ja mam takovy pocit, ze tohle uzavirani formu jde udelat primo v object
inspectoru, ale ne enabled, jenom to nemuzu najit.

Tomas

> Zkus nastavit na formu Enabled na False.
>
> Pavol Kaka�ka
> kasix(zv)atlas(tec)cz

dec do hex a zpet?

[*] SlavekB <VlcekB(zv)atlas(tec)cz> - 7.5.2001 22:04:38

nemate nekdo algoritmus na prevod cisla z decimalniho cisla do hexadecimalniho a cisla a zpet?

nejde mi ani tak o funcki z VCL ale spis primo algoritmus, nebo aspon princip na jakem jsou tyto cisla prevadena, vubec v tomhle nejsem v obraze a zrovna by se to hodilo

s pozdravem
SlavekB

Resize

[*] Ondrej Skipala <OSkip(zv)seznam(tec)cz> - 07.5.2001 22:22:20

Jde n�jak�m p��kazem zmen#it TImage? nap� m�m obr�zek 100x100 pixel� a pot�ebuju ho zmen#it na 50x50 nebo zvetsit na 150x150. Nev�te n�kdo jak na to?

Jak by se Vam libila kreditni karta s moznosti opakovaneho cerpani uveru!
Mame ji pro Vas � VISA MAXIM http://www.maxim-karta(tec)cz

Delphi a format MPG

[*] Jirka Borovy <jborovy(zv)atlas(tec)cz> - 7.5.2001 22:41:17

Zatim jsem neprisel na to, jak to zprovoznit...

Spise, co k tomu potrebuju......
**********************
Simca - Jirka Borovy - simca(zv)nhl(tec)cz - ms2001(zv)zde(tec)cz
ICQ - 66436984
www.volny(tec)cz/borovy - www.melies(tec)cz
http://extraliga.game.site(tec)cz, http://ms2001.zde(tec)cz

> Shanim nejakou komponentu pro Delphi 5.0, abych mohl s ni spoustet videa
> [...]

dec do hex a zpet?

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 7.5.2001 23:38:57

Ahoj,

staci ti tohle:? Je to z desitkove do libovolne, kde libovolne je 2..16
a z libovolne do desitkove za stejnych podminek.

{-------------------------------------------------------------------------}
function XtoDec (zJake : byte;Number : string;Delka : byte) : string;
const POLE : array [0..15] of char =
('0','1','2','3','4','5','6','7','8','9',
'A','B','C','D','E','F');
var I,J,K,L : byte;
Pom : longint;
Chyba : integer;
S : string;
begin
XtoDec := '';
if Number = '' then Exit;
if (zJake<2) or (zJake > 16) then Exit;
Pom := 0;
J := 0;
for I := length (Number) downto 1 do
begin
K := 20; { nesmysl };
for L := 0 to 15 do
if Number [i] = Pole [L] then K := L;
if K = 20 then
begin
XtoDec := '';
Exit
end;
Pom := Pom + K * XSqr (zJake,J);
Inc (J);
end;
S := MyStr (Pom);
if Length (S) < Delka then
for I := length (S) to Delka-1 do
S := '0' + S;
xToDec := S;
end;
{-------------------------------------------------------------------------}
function DecToX (const Jake: byte; Cislo: longint;
const Delka: byte): string;
const Pole: array [0..15] of char =
('0','1','2','3','4','5','6','7','8','9',
'A','B','C','D','E','F');
var Pomocna: string;
Cisilko: word;
i: byte;
Vysledek: string;
begin {DecToX}
Vysledek := '';
Pomocna := '';
if Jake in [2..16] then
begin
for i := 1 to Delka do
begin
Cisilko := Cislo mod Jake;
Cislo := Cislo div Jake;
Str (Cisilko, Pomocna);
Vysledek := Pole [Cisilko] + Vysledek
DecToX := Vysledek
end; {DecToX}

Slavek

> nemate nekdo algoritmus na prevod cisla z decimalniho cisla do =
> hexadecimalniho a cisla a zpet?
> SlavekB

Buh miluje ateisty. Neobtezuji ho svymi problemy.

Resize

[*] Valenta Patrik <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 8.5.2001 09:24:51

vlastnost stretch

e-mail : valentapat(zv)volny(tec)cz
ICQ: 54152896

Jde n�jak�m p��kazem zmen#it TImage? nap� m�m obr�zek 100x100 pixel� a
pot�ebuju ho zmen#it na 50x50 nebo zvetsit na 150x150.

udalost predaka v naslednikovy

[*] Viktor Bul�nek <xbulanek(zv)fi.muni(tec)cz> - 8.5.2001 11:15:10

Zdravim,
jsem zacatecnik v Delphi a dostal jsem se do tohoto problemu.
V unite jsem si vytvoril tridu odvozenou od vizualni komponenty
TNeco=class(TListView)
a obohatil jsem ji o sve metody.
Ted bych v me tride potreboval nadefinovat reakce na udalosti, ktere vyvolava TListView.
Ale bohuzel nevim, jak.
Predem diky za odpoved
Viktor Bulanek

U� porazil Minoltu 1100

[*] Josef K�n <jkyn(zv)iol(tec)cz> - 8.5.2001 11:28:18

Sta�ilo vyplnit vlastnost "ReportTitle" jinak to zablokuje ovlada�
pravd�podobn� to vych�z� �e je stav�na s�tov�

s pozdravem Josef K�n

TAction a Image

vytvoril jsem si potomky TAction, konkretne standard action - napr.
TDatasetInsertXX..., ale nevim, jakym mechanismem pri vlozeni do TActionList
automaticky vlozit i sdruzeny Image, tak jak to dela standartni
TDatasetInsert.

Za kazdou pomoc dekuji.

Honza Naiser.

Program bez panelu

[*] Jakub Pl�ek <kubapl(zv)seznam(tec)cz> - 8.5.2001 14:18:51

> zajimalo by me jak udelat, aby kdyz spustim muj program, se
> neobevil panel
> dole v hlavni nabidce(myslim tim u tlacitka START).

Kdyz dam showwindow(application.handle, sw_hide) do TForm1.CreateForm(Sender: TObject) tak se mi na liste to tlacitko kratce zobrazi! Nevite nekdo, jak to udelat lepe????

Filter u Query

[*] celda <jcelikovsky(zv)mbox.dkm(tec)cz> - 8.5.2001 15:03:15

Mohu v Query nastavit vicenasobny filtr? Napr. u tabulky trid, aby zobrazil
pouze zaznamy, pro ktere plati Class = '2E' a zaroven Day = 'Po' ...
Dekuji,
Celda

Zamknuti formu

[*] Jakub Chytr��ek����#.k�!���q��Š�v#�w# - 8.5.2001 15:22:35

> [...]
> obycejne pole Child formularu
>
> Ve sve podstate se odemknou vsechny Child formulare.

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 08.5.2001 16:15:25

v sekci published u tve komponenty napises akorat

property OnClick;
property OnDblClick;
a takto vyjmenujes vsechny property, ktere maji byt viditelne...

At 11:15 8.5. 2001 +0200, you wrote:
> [...]

Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net

probl�m s listbox.selected[x] := true

[*] Michal K�rka <kurkami(zv)volny(tec)cz> - 8.5.2001 17:39:48

Ahoj!
V aplikaci mam naplneny listbox; jestlize vsak udelam napr.:
listbox.selected[0] := true vyvola se vyjimka 'List index of bounds (0)',
prestoze polozka s indexem 0 skutecne existuje. TListBox nededi po
TCustomListBox property ItemIndex, takze jediny zpusob, jak muzu nejakou
polozku vybrat je sendmessage(listbox.handle, lb_setcursel, x, 0). Proc
nejde nastavit selected[x] := true, kdyz i cteni funguje bez problemu??

problemy s winNT

[*] Tomas Bozik <tomas_bozik(zv)pobox.sk> - 8.5.2001 20:31:23

mam takyto problemik...
ked si customizujem menu v exploreri, pouzivam InsertMenuSB(blabla, bla),
lenze pod win2000 mi to beha, ale pod win nt nechce.... vie mi niekto
prosim vysvetlit preco????
s pozdravom
tomas bozik

p.s.: nehlasi ziadnu chybu, len proste v menu nevidno zmeny...
____________________________________
P. S. V. P. U.
http://www.pobox.sk/

dec do hex a zpet?

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 9.5.2001 05:54:52

Jinak pokud ti staci zabudovane funkce, staci pouzit HEX() na prevod
do 16-kove (pozor, vraci retezec) a IntToStr('$FA25') do decimalni

7.5.2001 SlavekB:
> [...]

> nejde mi ani tak o funcki z VCL ale spis primo algoritmus, nebo aspon princip na jakem jsou tyto cisla prevadena, vubec v tomhle nejsem v obraze a zrovna by se to hodilo

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 9.5.2001 05:58:10

Pokud to myslis v podmince pro vyber, samozrejme muzes. Napr:
Where (Class = '2E' and Day = 'Po') or ( ) ...

Asi by stalo za to nahlednout do helpu na Local SQL. Najdes take
dalsi operatory jako IN, BETWEEN ....

8.5.2001 celda:
> Mohu v Query nastavit vicenasobny filtr? Napr. u tabulky trid, aby zobrazil
> pouze zaznamy, pro ktere plati Class = '2E' a zaroven Day = 'Po' ...

IB : Autoincrement

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 9.5.2001 07:15:38

On 4 May 2001, at 16:15, Ota Maly wrote:

> Ahoj,
> nekdo tu radil generator + trigger, ja jen upozornuji na problemy s
> pripadnymi exporty a doporucuji generator + ulozena procedura.
> Ota Maly
Muzes mi prosim (treba na muj mail abychom zde nevadili s OT)
naznacit o jake problemy s exporty jde a jak si od nich odpomoci
procedurou misto triggeru ? Diky.
Z.Kalhous

okno bez parent

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 9.5.2001 07:24:33

Ahoj
1. nevite nekdo jak vytvorit v Delphi pomoci TCustomControl okno, ale tak
aby se zobrazilo primo na desktopu - tj. bez rodicu (jako obycejny main
Form) ?
2. jak je mozne vytvorit prazdny form ?
mam tridu
TMyForm=class(TForm)
constructor Create(AOwner:TComponent);override;
procedure TMyForm.Create(AOwner:TComponent);
begin
inherited Create(AOwner);
end;

pri mujform=TMyForm.Create(Application); mi zahlasi exception ze nenasel
resources (nejspis dfm), tak se ptam jestli je pri vytvareni prazdneho
TFormu vzdy soubor dfm zapotrebi ?

Excel a NumberFormat

[*] Michal.Michal <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 9.5.2001 07:54:38

Ahoj Delfisti,
Oteviram pres delphi Excel.Application.Worksheet a potrebuji
nastavit u jednotlivych bunek NumberFormat. Udelal jsem zaznam makra a
opsal vygenerovany NumberFormat. To mi ale hlasilo chybu!? Pak jsem
zjistil, ze do makra se pise NumberFormat v Anglicke notaci ("," -
oddelovac tisicu a "." - desetiny oddelovac) a Excel jsi ho interpretuje
podle narodniho nastaveni, ale z delphi to chce NumberFormat rovnou
podle narodniho nastaveni, ktere muze byt pokazde jine. Nevite nekdo,
jak mu posilat konstantni NumberFormat a donutit excel, aby si
interpretoval jako ze sveho makra.

dec do hex a zpet?

[*] Milan Tomes <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 9.5.2001 08:33:52

> Jinak pokud ti staci zabudovane funkce, staci pouzit HEX() na prevod
> do 16-kove (pozor, vraci retezec) a IntToStr('$FA25') do decimalni

Ta druha funkce by mela byt StrToInt :)

mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

DirectShow a editovani videa

[*] Jaroslav Sipek <jaroslav.sipek(zv)idea(tec)cz> - 9.5.2001 08:50:12

Ahoj,
nemate nekdo zkusenosti s editovanim video souboru (avi, mpeg) pomoci
DirectShow.
Konkretne bych potreboval sestavit takovy 'filter graph', ktery by dokazal
prehravat video soubor na obrazovku a zaroven by jej ukladal do jineho
souboru.
Dokazu to udelat tak, ze se bud prehrava soubor na obrazovku, nebo se
prevadi
do jineho souboru. Uvital bych i odkazy na WWW stranky, kde bych se mohl
dozvedet vice.
Na vetsine stranek, ktere jsem nasel pomoci vyhledavace je pouze ukazka
prehravace
a to je vse. Ja spise potrebuji stranky o editovani videa.
Vubec nevadi, bude-li to v jayzce C.
Dival jsem se do MSDN, ale bohuzel nemam k dispozici SDK s prislusnymi
priklady.
Za jakoukoliv pomoc dekuji predem.

Jaroslav Sipek
mailto:jaroslav.sipek(zv)idea(tec)cz
http:\\www.idea(tec)cz

okno bez parent

[*] Jon� Mari�n <Jonas(zv)komercpoj(tec)cz> - 9.5.2001 07:56:44

> [...]
>.
>.
>procedure TMyForm.Create(AOwner:TComponent);

*** sem dej inherited CreateNew(AOwner);
*** a nebude to rvat na chybejici resource

Marian

> [...]
>ze nenasel
>resources (nejspis dfm), tak se ptam jestli je pri vytvareni prazdneho

IB : Autoincrement

[*] Ota Maly <ota.maly(zv)volny(tec)cz> - 9.5.2001 09:09:31

> Muzes mi prosim (treba na muj mail abychom zde nevadili s OT)
> naznacit o jake problemy s exporty jde a jak si od nich odpomoci
> procedurou misto triggeru ? Diky.
> Z.Kalhous

Ahoj,
OT to IMHO neni.
Ja osobne pouzivam proceduru, ve ktere je jednoduse
GEN_ID(JmenoGeneratoru,1);
Puvodne takto kolega narazil pri pouziti AutoInc poli v Paradoxu. Kdyz se
provadel export/import mezi jednotlivymi instalacemi programu, tak byl
znacny problem uhlidat "dve sady" techto AutoInc poli v kazde tabulce.
Trigger lze vsak vypnout, coz tento problem vlastne spolehlive resi.
Pokud vsak toto unikatni pole generuje DB(trigger), tak je potreba udelat
ihned po Insertu jeste refresh, aby se ziskala hodnota tohoto pole. Kdyz
jsem to zkousel s Interbase Express 4.2(tusim), tak se mi to nepodarilo
nejak rozumne(!) rozchodit. Pri pouziti procedury mam jasnou kontrolu nad
vkladanou hodnotou a nijak me to neomezuje. Mam na Dataset.AfterInsert kod,
ktery spusti proceduru a ziskanou hodnotu automaticky vlozi do toho pole,
tudiz se o to dale vubec nestaram.
Jeste jsem videl kombinaci procedury, generatoru a triggeru (Slavek
Skopalik), ktera v pripade zadani hodnoty NULL sama doplnila cislo z
generatoru. Pokud vsak uzivatel vlozil hodnotu, tak ho to neotravovalo
triggerem. To je urcite lepsi reseni.

Je to samozrejme kazdeho vec, nekomu trigger vyhovuje, me vsak prilisna
automatika pri ladeni privadi k tropickemu silenstvi :-).

D5Prof;IBX;

[*] Da�a Petr <Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz> - 9.5.2001 09:09:44

Nevite nekdo, kdy bude i u nas a jake budou baleni (Std, Prof, Ent) - a za
kolik?

Petr

>Hi
> jenom upozorneni D6 je zde
>
>alda

OT: RealVideo

[*] Ji�� Kr�l jr. - 9.5.2001 09:46:39

vite prosim nekdo zda vubec a if tak jak, se da ukladat stream RealVidea z
inetu do souboru?

[...]

Zahranicni software

[*] Richard Kejval <kejval.delphi(zv)atlas(tec)cz> - 9.5.2001 09:56:27

potrebuji urychlene zakoupit QRDesign ke quickreportu od firmy THSD http://www.thsd.de i s danovym dokladem. Nevi nekdo jak na to 20

Diky za nakopnuti.

okno bez parent

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 9.5.2001 10:35:18

No uz jsem prisel na ten TForm, je potreba , pokud neexistuje dfm pro unitu
v niz je nadeklarovana trida misto TMyForm.Create pouzit TMyForm.CreateNew
(vytvori nove okno bez toho aniz by hledal v dfm vlastnosti/komponenty toho
formulare)

[...]

OT DLL vraci ukazatel na prazdny retezec

[*] starka <starka(zv)ticketpro(tec)cz> - 9.5.2001 10:45:56

napsal jsem si nasledujici funkci, ktera je v DLL a mela by udelat trim z widestringu,
ale nejak se mi nedari. Prebere sice parametr z volajici funkce, spravne vidi hodnotu na
kterou parametr ukazuje, prevede ji do promenne "dovnitr", udela z ni trim, ulozi ho do
promenne "ven", do resultu ulozi adresu, kde ji hledat a tu vrati. Ale jakmile skonci,
na te adrese je prazdny retezec. Nevite nekdo, co delam spatne?

Diky za kazdy napad Jarda

function pokd(parametr:pwidestring):pwidestring;
var
dovnitr:widestring;
ven:widestring;
begin
dovnitr:=parametr^;
ven:=widetrim(dovnitr);
result:=pwideString(ven);
end;

OT DLL vraci ukazatel na prazdny retezec

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 9.5.2001 10:52:01

zkus misto result:=pwideString(ven);
[...]

OT-maly neproporcionalni font

Mam drobnou prosbu.
Nevite nekdo o nejakem malem neprporcionalnim pismu. Kdyz pouziju Small font
dojde pri tisku na tiskarnu pres Quick report k tomu ze cisla jsou nestejne
siroka a nevypada to pekne. Tisk je z D5 na HP LJ 1100. Diky za kazdou
dobrou radu. Jaromir Cermak

OT DLL vraci ukazatel na prazdny retezec

[*] Karel Klimes <klimes(zv)metra(tec)cz> - 09.5.2001 11:25:28

>na te adrese je prazdny retezec. Nevite nekdo, co delam spatne?

pouzivas spravne volaci konvence fci DLL, tj. stdcall?

>function pokd(parametr:pwidestring):pwidestring;
function pokd(parametr:pwidestring):pwidestring; stdcall;

Progr-amather -kchodl-
Karel Klimes

Male pismenka v Kylixu

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 9.5.2001 11:32:04

taky mate v Kylixu cele IDE v tak roztomile mrnavych pismenkach? (je to
dsne legracni.. bohuzel vsak necitelne...) v editoru je to pak jiz v poradku,
navic v editoru se da pismo i velikost nastavovat.

To IDE si vsak postavilo hlavu a rozhodlo se pro vlastni velikost fontu,
ktere navic zcela ignoruje nastaveni pisem v X-windows...

Netusit nekdo jak to pismo zvetsit?

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

SELECT v SQL nebo jinak ?

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 9.5.2001 11:36:30

> Mam to vybirat primo z toho souboru
> 1) SELECT * FROM "data.dbf" WHERE narozeni='10.10.'
>
> nebo z te tabulky, ve ktere mam ty lidi ulozene ?
> 2) SELECT * FROM "????" WHERE narozeni = '10.10.'

No u selectu musi byt datum kompletni takze by to muselo vypadat takhle:

Select * from "Data.dbf"
where
Narozeni = '10/10/2000' atp...

nebo pres like

cast(Narozeni as char(10)) like '10.10.%%%%'

> 3) a jak ten vypis dostat do te dalsi tabulky ???

Pouzij Query1.Open a napoj to do DBGridu

> 4) Neslo by to vypisovat i jinak nez pomoci SQL ???
> (najdi jmeno, kde narozeni = 'xxx', soupni ho do seznamu, najdi dalsi ....)

Slo, ale pres SQL je to nejrychlejsi :)

S pozdravem

Milan Tome#
Vedouc� v�vojov�ho t�mu Windows
Softwarehouse HAiDA s.r.o.
Nov� Bor
tel: 0424/722291, 0424/222284
email: Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

SELECT v SQL nebo jinak ?

[*] "Milan Skalsk�" - 9.5.2001 9:43:04

Cauky delphini,
Zkousim pouzit SQL pro vypis nektetrych dat z DBGRIDU ... nejaxe mi to
nevede ...
vytvoril jsem si databazi (*.dbf) a ted bych chtel vypsat do jine tabulky
jmena vsech, kteri maji napriklad narozeniny 10.10. ... jak to mam udelat ?

[...]

Dik moc za helpa.
Milan
Delphi beginner
Delphi3 C/S, W98

Synchronni prenos

[*] SPELZA s.r.o. <spelza(zv)spelza(tec)cz> - 9.5.2001 11:52:40

Ahoj Delphici,
mam takovyto problemek. Mam HW zarizeni pripojene na seriovy port PC pres
TxD a RTS. S timto se neda nic delat. Potrebuji vyuzit port ne v
asynchronnim rezimu ale v takovem rezimu aby TxD vysilalo data a RTS hodiny.

<---------------- 1. BYTE --------------------------> <---
2. BYTE...

TxD: -----<B0><B1><B2><B3><B4><B5><B6><B7>-------<B0><B1>...
RTS:
___------_------_------_------_------_------_------_------_____------_------

Nemate zkusenost jak to zaridit?

Dik za kazdy impulz. Jara.
svehla(zv)atlas(tec)cz

OT DLL vraci ukazatel na prazdny retezec

Jestli to nebude v to, ze "ven" je lokalni v te funkci a tim padem po jejim
ukonceni uz muze byt na te adrese buhvico. Krome toho je otazka, jestli
pouzivas spravnou volaci konvenci (stdcall).

Tel. 0724/007234

[...]

[*] �ampulka Ji�� - 9.5.2001 12:03:44

Co takhle Courier?

OT : To Lukas Gebauer /SynaSer/

je mi lito, ale tohle reseni nefunguje, vse pri starem :O(

Radek

"Lukas Gebauer" <gebylist(zv)mlp(tec)cz>(zv)clexpert(tec)cz on 06.05.2001 20:48:29

Odpov�zte pros�m - delphi-l(zv)clexpert(tec)cz

Odesl�no k�m: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz

Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Kopie:
P�edm�t: Re: OT : To Lukas Gebauer /SynaSer/
Zkus to upravit tak, abys misto 'WriteFile' volal 'windows.WriteFile'
:-)

Lukas.

Synchronni prenos

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 9.5.2001 12:21:48

> [...]
> TxD a RTS. S timto se neda nic delat. Potrebuji vyuzit port ne v
> asynchronnim rezimu ale v takovem rezimu aby TxD vysilalo data a RTS

<---

___------_------_------_------_------_------_------_------_____------_------

> Nemate zkusenost jak to zaridit?

1) pokud nemuseji ty hodiny jit nachlup presne melo by to jit udelat (sam
jsem to kdysi pouzil pri programovani nestandardniho prenosu poseriaku -
rychlost 20kB-40kB misto standardnich 10kB)

2) pro prenos musis pouzit jen ty bity, ktere muzes sam primo ovlivnovat. To
znamena, ze na TxD aRxD muzes zapomenout. Pouzij ostatni ridici signaly

3) nejsem si jist jestli to pujde jednoduse naprogramovat pod Windows (to co
jsem psal ja bylo psano jeste v DOSu). Na Win9X jde sice psat primo na port
ale pokud to ma chodit obecne (i na WinNT) musi se na to jinak. Mozna pujdou
pouzit WinAPI funkce na manipulaci s ridicimi signaly seriaku, ale nejsem si
tim jist. Jednak to muze zpusobovat dost znacne zpomaleni prace s hodinami a
jednak to neumsi chodit vubec. Dalsi cestou je sehnat/napsat nejaky driver,
ktery zpristupni seriaky primo.

D> Toman

OT : To Lukas Gebauer /SynaSer/

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 9.5.2001 12:23:49

>je mi lito, ale tohle reseni nefunguje, vse pri starem :O(

Jakou verzi Delphi pouzivas? Mam pocit, ze mezi D3 a D5 byl rozdil v
deklaraci prototypu tehle funkce. Zkus nacpat do zdrojaku synapse misto NILu
cislo 0.

D. Toman

Zahranicni software

[*] cis <cis(zv)atlas(tec)cz> - 9.5.2001 12:26:07

Podivej se na jejich stranku, je tam e-mail na prodejce v Cechach. Od neho
necekej nic, posle ti akorat obrazek s fakturou a stahnes si program.
alda

From: "Ales Vasicek" <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz>
nasledne ulozit animovany
GIF. Existuje na to nejaka komponenta/unita, nebo

******
Ahoj.

Zkus RXLibrary .

Ludek

Synchronni prenos

[*] SPELZA s.r.o. <spelza(zv)spelza(tec)cz> - 10.5.2001 08:41:56

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odesl�no: 9. kv�tna 2001 17:05
P�edm�t: RE: Synchronni prenos

> Lze pouzit i TxD.

A jak? Zkus to popsat trochu detailneji.

> [...]
byt, ale
> pokud je, je to jednodussi) z vyznamem zacatek framu (skupiny prenasech

Co je komponenta Async32? Ja mam balik AsyncProfessional ale jak obslouzit
TxD ve vyse uvedenem rezimu jsem nezjistil. Jedine co mne napadlo je
vyuzivat break linky ale ten ma taky sve omezeni (konkretne v AsyncPro je
jeho minimalni delka trvani 1 tik casovace = 55ms).

Jara.
svehla(zv)atlas(tec)cz

OT : To Lukas Gebauer /SynaSer/

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 10.5.2001 08:56:29

>Pouzivam D4 na W95 , i tu nulu misto nil jsem zkousel, zkousel jsem i
>POVERLAPPED(nil) , bohuzel nic :O((
>a to se mi ta unita tak libi a hodila byse :O)))

podivej se do zdrojaku Windows.PAS na deklaraci te funkce. Pripadne se
podivej na tooltip (mysi nad jmeno funkce - pokud to D4 umi)

ovsem pokud je deklarovana tak jak v D5 pak nevim:

function WriteFile(hFile: THandle; const Buffer; nNumberOfBytesToWrite:
DWORD;
var lpNumberOfBytesWritten: DWORD; lpOverlapped: POverlapped): BOOL;
stdcall;

jedine snad:

>function
> TBlockSerial.SendBuffer(buffer:pointer;length:integer):integer; var
> x:integer;
> begin
> x:=integer(WriteFile(Fhandle,buffer^,length,result,nil));
> serialcheck(x);
> ExceptCheck;
> end;
>
> Zde mi kompiler nechce sezrat v radku
> x:=integer(WriteFile(Fhandle,buffer^,length,result,nil)); to nil na
> konci, krici, ze typ aktualniho a formalniho parametru musi byt
> identicky .. tj. POverlapped ...

Jsi si jist, ze se to tyka toho NILu (tyj je v error hlasce vypsan
POverlapped??). Kompilator nekdy hlasi podobne problemy dost nepruhledne -
mozna ze chce rict, ze jiny parameter je spatrne = napriklad Resullt neni
typu DWORD ale Integer....

D. Toman

Synchronni prenos

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 10.5.2001 08:59:41

> Lze pouzit i TxD.

Jak???

TxD nelze primo ovladat - tj nemuzes prohlasit, prave ted mam na vystupu TxD
tuto hodnotu a nebude se menit bez meho vedomi. A rozhodne nejde TxD
synchronizovat bitove s jinym dratem

> [...]
byt, ale
> pokud je, je to jednodussi) z vyznamem zacatek framu (skupiny prenasech

Modalne okno z formularu volaneho v Threade

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 10.5.2001 09:08:12

> Je treba
> ovsem uvazovat "multiaplikacne", tzn., ze prenos dat mezi aplikacemi
> je trochu omezen: v ramci OLE datovych typu. Tedy zadne tridy, pole,
> pointery apod. Jako pole lze pouzit variant array, zkratka jde o COM
> objekty. Pozor na thread-modely u tech COMu.
>
> Hodne zdaru a dej vedet jak pokracujes.

Ahoj,

vypada to, ze zakladni vyzkum je hotov. Toto reseni se zda byt
dobre pouzitelne, funguje presne v souladu s ocekavanim.
Pokud jde o prenos dat mezi aplikacemi, ten bude v mem
pripade zcela minimalni, nebot aplikace jsou vicemene samostatne
a jejich externi rizeni je jen prilezitostne.
Zaridit, aby bezna aplikace byla spustitelna pomoci OLE
Automation, taky neni nic sloziteho, takze v tuto chvili nevidim
problem. Coz neznamena, ze tam problem byt nemuze :)

David Lebeda

Synchronni prenos

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 10.5.2001 09:15:38

> [...]
>
> TxD nelze primo ovladat - tj nemuzes prohlasit, prave ted mam na vystupu TxD
> tuto hodnotu a nebude se menit bez meho vedomi. A rozhodne nejde TxD

Ale lze, podivej se na: DWORD fNull: 1; // enable null stripping
Hledej to v Win32 API reference DCB.
Jinak se podivej do registru ovladani portu na polozku break (treba v ATHelpu).

Slavek

PS: nevite nekdo odkud stahnou posledni verzi ATHelpu ?

Je to realne cislo?

[*] prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz - 10.5.2001 9:17:24

Zdravim ve spolek ...
Resim ted problem, kde potrebuju vedet, zda je nejaky stringovy retezec
realne cislo nebo to je jen string. Nevi nekdo, jak to zistit? Predem,
zadem, dekuju za odpoved.

Lukas Weiss receny Rumcajs

Hookovani klavesnice a CTRL+ALT+DEL

[*] David Mensik <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 10.5.2001 09:32:46

Zelbohu ne.

Ozon

> Predpokladam, ze filter driver asi v Delphi nenapisu, ze :( ?

Je to realne cislo?

[*] Milan Tomes <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 10.5.2001 09:33:48

Ja bych to delal asi takhle:

function isStringFloat(Str : string) : boolean;
StrToFloat(Str);
Result := true;
except
on EConvertError do Result := false;

> [...]

> Resim ted problem, kde potrebuju vedet, zda je nejaky stringovy retezec
> realne cislo nebo to je jen string. Nevi nekdo, jak to zistit? Predem,

Je to realne cislo?

[*] Vit Krska����+?#�$g�^#�3 - 10.5.2001 09:38:01

zkus String prekonvertovat na Float a jestli to projde tak string obsahuje
platne Float cislo. asi nejak takto:

try
StrToFloat(MujFloatString)
ShowMessage('promena MujFloatString obsahuje platne cislo typu float')
except
on EConvertError do ShowMessage('promena MujFloatString neobsahuje platne
cislo typu float')

From: "Petr Mohapl" <p.mohapl(zv)nemstbk(tec)cz>
Subject: vzhled PageControl, TabControl

> Ahoj,
>
> potrebuji, aby se zalozky u PageControl zobrazovaly zkosene (= pravidelny
> lichobeznik) - tak jak je to napr v ikonkach pro slozku ve W98.
> Pomuze nekdo?
> Diky Petr

Animovany GIF

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 10.5.2001 13:47:25

Ahoj,

uz jsem na to nasel celou unitu a vse funguje skvele. Ma to ovsem jeden
a dost podstatny hacek a to ten, ze GIF pouziva LZW kompresni
algoritmus, ktery je licencovany. Zajimalo by me, kolik ta licence
stoji. Nevi to nekdo?

Tohle se pise v readme k te unite:

"LZW license

GIF (and thus TGIFImage) uses an adaption of the LZW compression
algorithm for image compression. The LZW algorithm is patented by
UNISYS. Unfortunately UNISYS requires royalty payment for all software
that uses the LZW algorithm."

> From: Lud�k ZITA [mailto:konference(zv)sales(tec)cz]
> nasledne ulozit animovany
> GIF. Existuje na to nejaka komponenta/unita, nebo
>
> ******
> Ahoj.
>
> Zkus RXLibrary .

file of trecotd na CD

[*] simca.jb(zv)post(tec)cz - 10.5.2001 14:13:48

Rad pouzivam k ulozeni dat format file of recotd, a rad bych tou pouzval na CD, ale bohuzel se na CD soubory chovaji podivne
Kdyz chci otevrit soubor pomosi reset(soubor) tak tato oparace vygeneruje error.
Nevim bohuzle, jak je mozne otevrit na CD soubor file of record??????? Aby mi to nehlasilo chybu?

Jirka Borovy

Je to realne cislo?

[*] Kruzik Tomas�����+�8��k)�g���� - 10.5.2001 14:33:14

Ahoj.

Co takhle testovat vyjimku pri provadeni funkce StrToFloat(). Vypadalo by to
asi nejak takto:

F:Float;{mozno taky Real, Double}

try
F:=StrToFloat(<tvuj retezec>);
except
on EConvertError do
begin
{Zadany retezec je reteyec a neni to realne cislo}
{Je to realne cislo}

[...]

Poichozi zprava neobsahuje viry.
Zkontrolovano antivirovym systemem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.252 / Virova baze: 125 - datum vydani: 9.5.2001

---
Odchozi zprava neobsahuje viry.
Zkontrolovano antivirovym systemem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.252 / Virova baze: 125 - datum vydani: 9.5.2001

Synchronni prenos

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 10.5.2001 15:13:34

> [...]
> vyuzivat break linky ale ten ma taky sve omezeni (konkretne v AsyncPro je
> jeho minimalni delka trvani 1 tik casovace = 55ms).

Komponenta pro ovladani COM portu, nez jsem si napsal vlastni, tak jsem ji
pouzival.

K tomu TxD, znad nikoho neurazi tento odstavecek z Helpu MSD Win32 API
Reference

Slavek

The EscapeCommFunction function directs a specified communications device
to perform an extended function.

BOOL EscapeCommFunction(

HANDLE hFile, // handle to communications device
DWORD dwFunc // extended function to perform
);

Parameters

hFile

Identifies the communications device. The CreateFile function returns this
handle.

dwFunc

Specifies the code of the extended function to perform. This parameter can
be one of the following values:

Value Meaning
CLRDTR Clears the DTR (data-terminal-ready) signal.
CLRRTS Clears the RTS (request-to-send) signal.
SETDTR Sends the DTR (data-terminal-ready) signal.
SETRTS Sends the RTS (request-to-send) signal.
SETXOFF Causes transmission to act as if an XOFF character has been
received.
SETXON Causes transmission to act as if an XON character has been received.
SETBREAK Suspends character transmission and places the transmission line
in a break state until the ClearCommBreak function is called (or
EscapeCommFunction is called with the CLRBREAK extended function code). The
SETBREAK extended function code is identical to the SetCommBreak function.
Note that this extended function does not flush data that has not been
transmitted.
CLRBREAK Restores character transmission and places the transmission line
in a nonbreak state. The CLRBREAK extended function code is identical to
the ClearCommBreak function.

Return Values

If the function succeeds, the return value is nonzero.
If the function fails, the return value is zero. To get extended error
information, call GetLastError.

SELECT a datum - akutni

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 10.5.2001 15:23:01

> 1)
> SELECT prijmeni, jmeno, narozeni FROM "DATA.DBF" WHERE
> (datediff("m",narozeni,Now() = 0) and datediff("d",narozeni,Now() = 0))
>
> ... v tomto pripade mi to pri vykonavani vytuhne a zarve:
> EDBEngineError with message "Invalid use of keyword Token:= LineNumber: 1"
>
> ... mam tedy chybu v tom prikazu ... ale kde?????

BDE asi neumi funkci DateDiff, odkud jsi ji opsal ?
Zkus funkci Extract (hledej v Local SQL Help).
Tady je z nej priklad:
SELECT SaleDate,

EXTRACT(YEAR FROM saledate) AS YY,
EXTRACT(MONTH FROM saledate) AS MM,
EXTRACT(DAY FROM saledate) AS DD

FROM Orders

Slavek

Prechod z Paradoxu na InterBasi

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 10.5.2001 15:25:47

Zdravim,

(konecne) take uvazuji o prechodu z paradoxovych souboru na
InterBasi. Muzete mi prosim nekdo poradit/zodpovedet nasledujici
nejasnosti:

- cela database je zrejme v jednom .GDB souboru. Mohu ho mit ulozeny
na serveru Novell?
- mohou jednotlive stanice pristupovat primo k tomuto souboru nebo je
nutne, aby na jednom pocitaci bezel InterBase server?
- pokud musi bezet InterBase server, muze bezet na tom Novellu
(NetWare 5.0)?
- pokud aplikace pobezi soucasne asi na 15 pocitacich, musime kupovat
nejake licence?

Predem diky,

Karel Rys

Prechod z Paradoxu na InterBasi

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 10.5.2001 15:44:46

> - cela database je zrejme v jednom .GDB souboru. Mohu ho mit ulozeny
> na serveru Novell?

Ano, ale, viz dale

> - mohou jednotlive stanice pristupovat primo k tomuto souboru nebo je
> nutne, aby na jednom pocitaci bezel InterBase server?

NE, IB neni souborova databaze.

> - pokud musi bezet InterBase server, muze bezet na tom Novellu
> (NetWare 5.0)?
Musite mit Interbase pro Novel, jestli je port IB6 pro novel nevim,. IB5 pro Novel je,
ale je to za penize.

> - pokud aplikace pobezi soucasne asi na 15 pocitacich, musime kupovat
> nejake licence?
Poku dpouzijete IB5 tak si musite zakoupit licence.

Slavek

SELECT a datum - akutni

[*] "Milan Skalsk�" - 10.5.2001 13:55:08

Ahojky Delphini,
mam problemek se SELECTEM ...
Pouzivam D3 C/S, Win98

Potrebuju do DBGridu vypsat seznam vsech lidi z tabulky, kteri maji "dnes"
narozeniny ...
pole NAROZENI obsahuje datum narozeni clovicka (typ DATE)
pouzil jsem uz dva druhy a ani jeden mi nefacha

[...]

2)
SELECT prijmeni, jmeno, narozeni FROM "data.dbf" WHERE DATEDIFF("y;m",
narozeni, Now()) = 0

... tady mi to zase vyhodi tuhle hlasku :
EDBEngineError with message "Capability not supported"

... no a taxem vlastne tam, kde jsem byl :((((

Nemate nahodou nekdo nejakej napad, jak to resit ???!!!???!!!???!!!!

Dik za jakekoli posoupnuti kupredu.
Milan
Delphi beginner
Delphi3 C/S, W98

SELECT a datum - akutni

[*] ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)email(tec)cz> - 10.5.2001 15:58:05

Nevim, na jakem DB to pouzivas, ale na SQL bych to delal asi takto:
SELECT prijmeni, jmeno, narozeni FROM "DATA.DBF" WHERE
Narozeni = "par_nar", kde par_nar je string ve formatu RRRRMMDD,
kteryzto je vseobecne preveditelnym na typ Date.
Predpokladam, ze Narozeni neobsahuje i cas, pokud ano, tak bych ho
oriznul pomoci convert(char(8), narozeni, 112).

Pokud to je jinde nez na SQL a nelze pouzit takove funkce, tak bych
to resil pomoci rozsekani na jednotlive casti
... where year(Narozeni) = Rok and month(Narozeni) = Mesic and
Day(Narozeni) = Den

mailto:zilinec(zv)email(tec)cz

10.05.2001 "Milan Skalsk�":
> [...]

> ... no a taxem vlastne tam, kde jsem byl :((((

> Nemate nahodou nekdo nejakej napad, jak to resit ???!!!???!!!???!!!!

lib file a Berkeley DB

[*] Petr Langer <p.langer(zv)nexnet(tec)cz> - 10.5.2001 16:14:52

prosim prosim, smutne koukam... pokud mozno i s malou ukazeckou. Ja jsem na
to spise nahodou narazil, ale podle popisu to vypada dost zajimave a nejspis
by to vyresilo jeden muj problem.

Diky mnohokrate

[...]

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 10.5.2001 16:34:26

> [...]
> nNumberOfBytesToWrite: DWORD;
> var lpNumberOfBytesWritten: DWORD; lpOverlapped: POverlapped): BOOL;

No, sranda je v tom,z e v mych D3 je to deklarovane uplne stejne, takze
doufam, ze D4 to nemaji uskokem nejak jinak... Hlavne na D3 to funguje.

Ale je mozne, ze problem je jinde... muze nekdo vyzkouset:

x:=integer(windows.WriteFile(Fhandle,buffer^,length,DWORD(result),nil));

???

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

Male pismenka v Kylixu

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 10.5.2001 16:43:33

> [...]
> protoze pokud mate dany typ fontu (napr. Helvetica) od ruznych
> dodavatelu, pak se muze pouzit nevhodna sada pri generovani Font

No, nastaveny to explicitne mam a vsechno ostatni Xkove aplikace mi jej
zbastily normalne. Kylix ne. ;-/ Ale zkusim s tim polaborovat...

> [...]
> 7.2, ale u Mandrake 8.0 jsem musel vyhubit urw fonty (ktere se
> prosakly na vrchol seznamu fontu (default) pred adobe), jinak i KDE

No, jakozto Wokenar jsem primo zhnusen kvalito Linuxovych fiontu.. je
jich tam mraky, ale vsechny vypadaji priserne... ;-(

> [...]
> delphirc (tusim) v adresari .borland ktery obsahuje i nastaveni pro
> winelib. Hledej sekci [Fonts]. V dokumentaci k WINE je popsano jak

Jo, to jsem objevil. Je tam odkaz na documentation/fonts, ale nic
takoveho jsem nikde nenasel. Po dokumentaci k Wine jsem se take
shanel, ale nejak ji ne a ne nalezt. :-/

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

TSpeedButton

[*] "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz> - 10.5.2001 17:36:33

Zdravim,
zkusil jsem nahravat do TSpeedButton bitmapu za behu programu. Vse probehlo hladce. Ale nyni bych potreboval nazev tohoto souboru. Neco jako SpeedButton1.Glyph.FileName. Ale nemuzu nic najit. Hledam spatne, nebo to skutecne nejde?
Predem dik za jakoukoli odpoved.

Mirek Drejcek

Zapis do registru

[*] David Mensik <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 10.5.2001 17:53:35

> [...]
> rychlejsi. Ale pokud bys tam zapisoval kazdych 10 sekund, mozn aby az
> neumerne narostl a zabiral by moc pameti. Vyslo mi 3153600 zaznamu za rok.

Nemyslim si, pokud se prepisuje jedno misto, tak se registr nezvetsuje.

> Predpokladam, ze ta aplikace bude bezet non-stop Asi bych to delal tak, ze
> to treba hodinu bude zapisovat do pameti a pak se cely jeji obsah ulozi na
> disk a znovu se bude ukladat do pameti.

To je zbytecne, protoze tak se prave registry chovaji.
Mimochodem, ono cyklicke zapisovani hodnoty do registru windows ve
skutecnosti delaji - pak podle toho poznaji "dirty filesystem", melo by to
byt po kazdem cache-flush, takze na Win2K zhruba co 5 sek. Takze bych si s
tim hlavu nedelal.

Ozon

OT: Re: Male pismenka v Kylixu

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 10.5.2001 17:57:14

Zdravim

A proc by ne? Existuje Linuxovy program WINE, pod kterym jdou spoustet
windowsove aplikace. Uplne vsechny samozrejme nefungujou, ale velika
vetsina. Office myslim funguje, dale taky Photoshop, CDPlayer, notepad,...
Dokonce i muj delphinovy program jsem castecne spustil (nefungoval mi muj
specialni dialog).

Jinak ale nevim o tom, ze by nastaveni WINE melo jakykoliv vliv na beh
kylixu. Jsou to prece dva nezavisle programy.

Subject: Re: Male pismenka v Kylixu

Z tve odpovedi soudim, ze mas Office 97 pro Linux? To je ale novinka.

> Ja mam to same, ale u Windows Office 97, takze to bude nekde jinde.

App bez VCL - prepinani focusu klavesou Tab

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 10.5.2001 18:47:16

Mam malou aplikaci bez VCL, na okne je nejaky COMBOBOX,
BUTTONy A EDITy (vysel jsem z nejake ukazkove aplikace,
myslim od P.Vonese). Potreboval bych aby po stisku klavesy TAB
se focus premistil na dalsi prvek. Je potreba pouze neco nastavit,
nebo si to musim napsat sam ? Myslel jsem ze je to standardni
vlastnost. Zkousel jsem to realizovat pres Accelerators, coz funguje,
pouze u EDITu, se zapise znak #9 i do textu.

Daniel Rott - roxton(zv)volny(tec)cz
http://www.volny(tec)cz/roxton
Some minor bugs/features fixed/added

virtual Listview

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 10.5.2001 18:47:47

Jak je to s TListItem v ListView ve virtualnim rezimu ?
Mam dojem ze by nemeli vubec existovat, alespon ne
vsechny, ale jak lze pouzit treba vlastnost ItemFocused ?
Nasledujici kod ma vyvolat zmenu poradi pretazenim
polozky mysi, ale objekt li se "sam od sebe zmeni", tzn.
okazmize po naplneni funkci GetItem obsahuje spravne
udaje, ale v dobe prirazeni step:=li.Index jiz obsahuje
jina data. Jak TListView obhospodaruje Items, kdyz
je ve virtualnim rezimu ?

procedure TForm1.ListView1DragDrop(Sender, Source:
TObject; X,Y: Integer);
var li:TListItem;
step:Integer;
begin
li:=ListView1.GetItemAt(X,Y);
if li<>Nil then begin
step:=li.Index;
if ListView1.ItemFocused<>Nil then begin
Dec(step,ListView1.ItemFocused.Index);
UpdateOrder(step);

Daniel Rott - roxton(zv)volny(tec)cz
http://www.volny(tec)cz/roxton
Some minor bugs/features fixed/added

Autokonfiguracia Internetu

[*] Robert Suska <robert(zv)korak.sk> - 10.5.2001 18:48:01

Potrebujem take nieco ze ked sa to spusti vypita si to heslo a nastavi mi to
PROXY port proste pristup na internet lebo mame takych inteligentnych userov
ze si to nevedia sami a mame siet kde je 150 pc a nechce sa mi chodit chodit
a chodit. A inac to moj sef proste nechce. Chce mat proste instalacku a
basta.

Dakujem za vsetky nakopnutia

S pozdravom,
Robert Suska, IT specialista, amatersky programator
KORAK slovakia, Banska Bystrica
Slovenska republika
www.korak.sk
robert(zv)korak.sk
mIRC - /server 195.168.40.146 - channel #sme NICK Sefino
+421 088 415 14 02

Service a komunikace

[*] Zdenek Janish <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 10.5.2001 19:53:16

Dobry den,

Vytvoril jsem Service a nejak me nenapada jak s ni komunikovat z jine
aplikace?

Service a komunikace

[*] David Mensik <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 10.5.2001 21:27:33

Soubory mapovane do pameti + treba eventy?
Eventualne WM_COPY message.

Ozon

> Vytvoril jsem Service a nejak me nenapada jak s ni komunikovat z jine
> aplikace?

Zapis do registru

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 10.5.2001 22:17:56

Zdravim

> Nemyslim si, pokud se prepisuje jedno misto, tak se registr nezvetsuje.

Kdo rikal, ze se bude prepisovat stale stejne misto?

> [...]
> byt po kazdem cache-flush, takze na Win2K zhruba co 5 sek. Takze bych si s

No jo, dost mozna mas pravdu. Asi to tak bude.

Hurricane

Service a komunikace

[*] Zdenek Janish <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 10.5.2001 22:23:24

Nikdy jsem stim nedelal, slo by rosku sireji?

Zdenek

> Soubory mapovane do pameti + treba eventy?
> Eventualne WM_COPY message.

SELECT a datum - akutni

[*] Als <Als.FofrsIT(zv)worldonline(tec)cz> - 11.5.2001 00:52:47

Ahoj,
MS> Potrebuju do DBGridu vypsat seznam vsech lidi z tabulky, kteri maji "dnes"
MS> narozeniny ...
MS> pole NAROZENI obsahuje datum narozeni clovicka (typ DATE)
MS> pouzil jsem uz dva druhy a ani jeden mi nefacha

Na Sybase SQL funguje napriklad toto :

select prijmeni, jmeno, narozeni FROM "DATA.DBF" where NAROZENI=current date

to je typ pro vyber primo v SQL (current date)

nebo v delphi

SQL.Add('select prijmeni, jmeno, narozeni FROM "DATA.DBF" where
NAROZENI='2001/03/31'

2001/03/31 bude naplneny nejaky string.

Jiri Kubelka Als.FofrsIT(zv)worldonline(tec)cz

SELECT a datum - akutni

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 11.5.2001 04:48:42

Ale tazatel potreboval urcite i lidi, kteri se nenarodili zrovna
letos. Narozeniny se slavi prece kady rok :-)

11.5.2001 Als:

> [...]
> nebo v delphi
> SQL.Add('select prijmeni, jmeno, narozeni FROM "DATA.DBF" where

OT?: statistika poctu vytlacenych bytov a stranok

[*] Miroslav Barica <miroslav.barica(zv)matador.sk> - 11.5.2001 07:08:00

zdravim vas,
nevedel by mi niekto poradit? potreboval by som zistit, kto a kolko
stranok tlacil na sietovej zdielanej tlaciarni. print server bezi na
w2000. a ja by som potreboval dostat fajl typu napr:
miroslav.barica,1231242,5 - cize meno uzivatela, pocet bytov a pocet
stranok + hospodarske stredisko atd atd... viem ze ma niektori odkazete
na eventlog ale tudy cesta nevede. zvlastnostou mi totiz ostava, ze u
niektorych tlacovych operaciach, resp.. uzivateloch zapise do event logu
aj pocet stranok, ale u vacsiny je pocet stranok 0. nevie niekto vcom
moze byt sabaka zakopana? tipoval som ze je to ovladacom, ale e-e.
dik za nakopnutie, nie vsak doslova ;)

SELECT a datum - akutni

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 11.5.2001 07:32:03

Select * from "Data.dbf"
where
(Narozeni = '10/10/2000') or (Narozeni = '10/10/1999') atp...

nebo pres like

cast(Narozeni as char(10)) like '10.10.%%%%'

> [...]

SELECT a datum - akutni

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 11.5.2001 07:33:17

> [...]

email: Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

> Potrebuju do DBGridu vypsat seznam vsech lidi z tabulky, kteri maji "dnes"

SELECT a datum - akutni

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ> - 11.5.2001 07:36:54

A co to zkusit takhle?

SQL.Add('select prijmeni, jmeno, narozeni FROM "DATA.DBF" where NAROZENI
Like %'/03/31'