OT: Re: Male pismenka v Kylixu

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 11.5.2001 07:45:20

> Jinak ale nevim o tom, ze by nastaveni WINE melo jakykoliv vliv na beh
> kylixu. Jsou to prece dva nezavisle programy.

Chacha.. Kylixacke IDE pouziva WINE! (mozna proto je cele takove
liiineeeee....)

BTW: spustitelny soubor Kylix IDE se jmenuje 'Delphi' ;-))))))))

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

UpdateSQL

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 11.5.2001 07:52:04

AHoj,
mam TQuery. Pripadne zmeny(vkladani, mazani. atd) se provadeji pres
UpdateSQL.

Potreboval bych nekdy provest pri zmene zaznamu a naslednem potvrzeni misto
MODIFY INSERT..
Nevite nekdo jak toho docilit?

Ako nastavit textovy format bunky v Exceli

[*] Pavel Gazda <Pavel.Gazda(zv)seznam(tec)cz> - 11.5.2001 08:03:05

> // tu by som potreboval nastavit format bunky Sheet.Cells[1, 1] na text
> Sheet.Cells[1, 1] := 'jan/2001';

Sheet.Cells[1, 1].FormatNumber := '(zv)';

pavel.gazda(zv)seznam(tec)cz

Male pismenka v Kylixu

On 10 May 2001,, Gebauer Lukas wrote:

> Jo, to jsem objevil. Je tam odkaz na documentation/fonts, ale nic
> takoveho jsem nikde nenasel. Po dokumentaci k Wine jsem se take
> shanel, ale nejak ji ne a ne nalezt. :-/

Ta na webu www.winehq.org neni bud aktualni nebo uplna,
pripadne oboje. Nejlepsi dokumentace je primo v jejich CVS.

Hodne zdaru

Pavel Cisar <pcisar(zv)borland(tec)cz>
Borland s.r.o.

OT: Re: Male pismenka v Kylixu

On 11 May 2001,, Gebauer Lukas wrote:

> Chacha.. Kylixacke IDE pouziva WINE! (mozna proto je cele takove
> liiineeeee....)

Nepouziva WINE (coz je v podstate emulator), ale WineLib (coz je
sada knihoven WIN API, ktere se prilinkuji k aplikaci. WINE
spousti Windows EXE soubory, kdezto aplikace pousivajici
WineLib jsou nativni Linuxove v ELF formatu. Bohuzel cas (jen
cast!) IDE Kylixu je napsana ve VCL, a VCL se vaze na WIN API.

Hodne zdaru

Pavel Cisar <pcisar(zv)borland(tec)cz>
Borland s.r.o.

tlac na tlaciaren

[*] iko <iko(zv)kamarad(tec)cz> - 11.5.2001 08:09:39

Tlacim cez Pritner.Canvas na tlaciaren, ale robi mi to blbosti. Napriklad ak
nakreslim ciernu plochu a potom cez to bielu ciaru, tak ta ciara je za
ciernou plochou, teda neni. Dalej ak napisem biele pismena na tu ciernu
plochu, tak je to dobre...ale ked potom este na tie pismena nakreslim sedu
plochu tak ona je po vytlaceni nad ciernou plochou, ale pod tymi bielymi
pismenami. Cudne to vyzera :) Na inej tlaciarni je to zas trosku inak. Pri
preview vo FinePrint je to normalne, ale ked to on potom vytlaci, tak je to
zas chore.

Co robim zle? Ako mam tlacit na tlaciaren? Keby som kreslil najprv do
metafile a ten potom hodil na tlaciaren bolo by to dobre? (ak ano... ako mam
prepocitavat rozmery? Metafilom moc nerozumiem...

multiboot

[*] L. Filip <lfilip(zv)lekis(tec)cz> - 11.5.2001 08:23:53

Von: simca.jb(zv)post(tec)cz(zv)clexpert(tec)cz am 10.05.2001 14:13 OEZ

Bitte antworten an delphi-l(zv)clexpert(tec)cz

Gesendet von: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz

An: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Kopie:
Thema: file of trecotd na CD

Rad pouzivam k ulozeni dat format file of recotd, a rad bych tou pouzval na
CD, ale bohuzel se na CD soubory chovaji podivne
Kdyz chci otevrit soubor pomosi reset(soubor) tak tato oparace vygeneruje
error.
Nevim bohuzle, jak je mozne otevrit na CD soubor file of record??????? Aby
mi to nehlasilo chybu?

Jirka Borovy

IMPORTANT NOTICE:

This email is confidential, may be legally privileged, and is for the
intended recipient only. Access, disclosure, copying, distribution, or
reliance on any of it by anyone else is prohibited and may be a criminal
offence. Please delete if obtained in error and email confirmation to the sender.

Prace s ADO a ulozene procedury

[*] Listuj <listuj(zv)centrum(tec)cz> - 11.5.2001 08:56:45

Zdravim pri patku,

mel bych dotaz, jak se spravne pracuje s ADODB komponentami,
pri praci s ulozenymi procedurami na SQL serveru 7.0?

Mam tuto konstrukci, ktera by mi mela vratit pro zvolene ID pocet
vyskytu

DBCommand.CommandText := DB_NEPOUZITE;
DBCommand.CommandType := cmdStoredProc;
DBCommand.Parameters.Clear;
DBCommand.Parameters.CreateParameter
('ID',ftInteger,pdInput,0,ID);
DBCommand.Parameters.CreateParameter
('POCET',ftInteger,pdOutput,0,Ret);
DBCommand.Execute;

Avsak v promenne Ret se mi vzdy vrati 0.

Muzete mi prosim pomoc?

Diky

*****************
Jarda Jirava
(zv)
LiStuj
listuj(zv)centrum(tec)cz
^^^^^^^^^^^^^^^^^
SW development
^^^^^^^^^^^^^^^^^
*****************

Hrajte on-line hry na http://herna.centrum(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

spustit prikaz dosu

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 11.5.2001 09:06:45

Od nejjednodussiho bez kontroly k nejslozitejsimu s kontrolou procesu:
WinExec, ShellExecute, CreateProcess

11.5.2001 Koci Michal:
> Dobry den,
> uz nejaku ru chvilku sa tu morim s problemom, ako spustit z Delphi 5
> Profesional
> nejaky prikaz dosu. V pascale na to bola procedure Exec, ale v Delphi?
> Poradite mi niekto prosim?
> Mifko

Prace s ADO a ulozene procedury

[*] V�t Kr�ka����+?#�$g�^#�3 - 11.5.2001 09:15:42

osobne na vsechny dotazy a ulozene procedury pouzivam ADODataSet. pro
proceduru tak napriklad vypada SQL dotaz takto:
//////////////////////////
DECLARE (zv)StanStill REAL

EXEC up_StandStill :StartTime, :EndTime, :ID, (zv)StandStillTime = (zv)StanStill
OUT

SELECT (zv)StanStill * 60 AS StandStill
///////////////////////////
ja proste ADODataSet pouzivam na vsechno.

vitek

mel bych dotaz, jak se spravne pracuje s ADODB komponentami,
pri praci s ulozenymi procedurami na SQL serveru 7.0?

Mam tuto konstrukci, ktera by mi mela vratit pro zvolene ID pocet

Prace s ADO a ulozene procedury

[*] Milink Otakar <otam(zv)TDAT.CZ> - 11.5.2001 09:25:24

> [...]
> ('POCET',ftInteger,pdOutput,0,Ret);
> DBCommand.Execute;
>
> Avsak v promenne Ret se mi vzdy vrati 0.

No ja bych za Execute jeste pridal:

Ret := DBCommand.Parameters.Parameters.ParamByName('POCET').Vaue;

s pozdravem Otakar Milink

P.S. Nestacilo by misto rucniho zadavani parametru zadat
DBCommand.Parameters.Refresh; ?

Male pismenka v Kylixu

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz> - 11.5.2001 09:29:02

Ahoj,

Kylix (IDE) pouziva cast programu Wine (myslim ze se tomu rika winelib).
Aplikace v nem vytvorene ne. To mne privadi na myslenku, zda Kylix (potazmo
Delphi) dokazi prelozit sami sebe (jako Free Pascal). Driv to tak pry bylo,
a nyni? Vi to nekdo.

Od: Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Datum: 10. kv�tna 2001 23:04
P�edm�t: OT: Re: Male pismenka v Kylixu

>Zdravim
>
>A proc by ne? Existuje Linuxovy program WINE, pod kterym jdou spoustet
>windowsove aplikace. Uplne vsechny samozrejme nefungujou, ale velika
>vetsina. Office myslim funguje, dale taky Photoshop, CDPlayer, notepad,...
>Dokonce i muj delphinovy program jsem castecne spustil (nefungoval mi muj
>specialni dialog).
>
>Jinak ale nevim o tom, ze by nastaveni WINE melo jakykoliv vliv na beh
>kylixu. Jsou to prece dva nezavisle programy.
>
>Hurricane

spustit prikaz dosu

[*] Koci Michal <Michal_Koci(zv)koba.sk> - 11.5.2001 09:40:00

--
Michal Koci
Komercni Banka Bratislava

GPS, MAPY

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 11.5.2001 09:55:26

Ahoj,

nasel by se tady nekdo kdo by mi sdelil nejake informace o GPS.
V blizke dobe budu muset resit problem sledovani sluzebnich aut a
zobrazovat jejich polohy na mape.

Pripadne jestli mate nejake linky, kde bych se o tehle problematice
dozvedel neco vice.

GPS, MAPY

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 11.5.2001 10:29:04

> nasel by se tady nekdo kdo by mi sdelil nejake informace o GPS.
>
> Pripadne jestli mate nejake linky, kde bych se o tehle problematice

http://www.axolot.com
http://www.torry.net/gps.htm

T.

Service a komunikace

[*] David Mensik <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 11.5.2001 10:36:56

Jiste :)
Zalezi jakou komunikaci mas na mysli.
Napada mne neco takoveho:
Nasdilis si pamet mezi service a aplikaci, ktera s nim bude komunikovat. To
se dela pres fci myslim CreateFileMapping, kde si vytvoris pojmenovany
file-mapping, nejlepe ve swapu. Pak v alpikaci, ktera ma s service
komunikovat zavolas OpenFileMapping. Tim mas sekci, kde mohou pristupovat
oba programy (service + aplikace). No a pro synchronizaci si vytvoris treba
eventy a vzdycky, kdyz aplikace chce neco rict service, tak nahodi event, v
service bude thread, ktery ve smycce ceka na tu eventu
(WaitForSingleObject()) a provede precteni tech informaci, co tam aplikace
zapsala, z toho si vytvori, co ma vlastne delat a udela to. Komunikace zpet
je uplne na stejnem principu. Windows jeste umoznuji zpravu WM_COPYDATA.
Ikdyz ja si myslim, ze service muze prijmout take libovolnou zpravu, ale uz
si presne nevzpominam. Mozna ze SCM umoznoval i user-defined volani service,
ale to uz si nevzpomenu.

Odkazy, ktere by mohly pomoci:
MSDN (http://msdn.microsoft.com/library/default.asp) - viz fce Interprocess
Comunication (dostanes se tam, kdyz zadas hledat WM_COPYDATA) - tam toho je
vic, jsou tam popsany i ty fce na mapovani souboru.
Borland help k Win32 API, tam by taky mohlo neco o tom byt.
Ev. muj projekt o service :))
ftp://ftp.inf.upol(tec)cz/pub/projects/1997/3/mensikd.zip

> Nikdy jsem stim nedelal, slo by rosku sireji?
>
> Zdenek

Ozon.

Doufam, ze to pomuze.

SELECT a datum - EXTRACT ??

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 11.5.2001 10:47:14

Parametr do SQL prikazu se predava bud pomoci promenne, zacinajici
dvojteckou, napr:

select ...
where Datum = :Datum

Pak se provede naplneni promenne :
Query1.ParamByName('Datum').AsString := '01.12.2001';
Je dobre u parametru nastavit, ze je vstupni a datovy typ. Pokud
naplnis obsah TQuery a bude obsazena promenna, najdes ji i v object
inspectoru.
Query1.Open;

Dalsi moznosti je vygenerovat si cely text dotazu, tak jak to delas,
ovsem nesmis tam predat nazev promenne datum, ale jeji obsah:
Query1.SQL.Text:=('SELECT prijmeni, jmeno, narozeni FROM "DATA.DBF" where
NAROZENI= ''' + datum + '''');
{ apostrofy si uprav dle potreby, aby v dotazu zustal obsah promenne
ohraniceny :-) }

11.5.2001 "Milan Skalsk�":

> [...]
> den, mesic, rok:word;
> begin
> DecodeDate(now, rok, mesic, den);
> Datum:=DateToStr(now);
> Datum:=Copy(datum,1,Length(datum)-4);
> Datum:=datum+'%%%%';
> Query1.SQL.Text:=('SELECT prijmeni, jmeno, narozeni FROM "DATA.DBF" where
> NAROZENI= datum');
> Query1.Open;

> ... hlaska : Invalid Field Name DATUM .... jak to udelat, aby mi to bralo
> nejakou promennou, do ktere budu ukladat dnesni datum ????

> ... kdyz to udelam pomoci EXTRACT (viz. Delphi Local SQL Help), tak nevim,

SELECT a datum - EXTRACT ??

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 11.5.2001 11:05:37

Jaka verze BDE je u D3 ?
Umi tvoje verze BDE Extract ?
Co to pise za hlasku, nebo to vypisoje spatny data ?
Zkus pouzit posledni verzi BDE tj. 5.11

Slavek

> [...]
> Query1.SQL.text:=('SELECT prijmeni, jmeno, narozeni FROM "DATA.DBF" where
> EXTRACT(month FROM narozeni) = mesic and EXTRACT(day FROM narozeni) =

multiboot

[*] Tom� Hol� - 11.5.2001 11:07:17

www.xosl.org

nebo lilo z linuxu

mozne je i poopravit soubor boot.ini ve W2K

a nebo uplne malicky a super ej os-bs(tec)cz :)

vejde se doo MBR a je k tomu zdrojak v ASM

muzu zaslat na mail

vse je free

TH

> Altavista ti jej najde v pohode

restart site ve W2K z programu

[*] Tom� Hol� - 11.5.2001 11:09:18

Ahoj,

netusite, jak bych mohl pod W2K zakazat a znovu povolit sitove pripojeni

ekvivalent nabidky v lokalnim menu pripojeni k mistni siti - Zakazat a
Zapnout

chci si udela prepinatko siti, protoze chodim s notebookem do vice firem, a
kazda ma jinou cfg IP adres

a s timhle si nevim rady

dik TH

SELECT a datum - EXTRACT ??

[*] "Milan Skalsk�" - 11.5.2001 9:12:46

>NAROZENI=current date

Bohuzel SQL v Delphi3 nezna CURRENT DATE :((((
... chci, aby mi to vypsalo lidi, kteri maji dany den narozeniny.
data v NAROZENI jsou ve formatu dd.mm.yyyy
udelal jsem to takhle, ale .... :(((

Datum:=DateToStr(now);
Datum:=Copy(datum,1,Length(datum)-4);
Datum:=datum+'%%%%';
[...]

Heeeeeeeeeeeeeeelp :) Diky vsem

Milan
Delphi beginner
Delphi3 C/S, W98

SELECT a datum - EXTRACT ??

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 11.5.2001 11:13:11

> [...]
>
> ... hlaska : Invalid Field Name DATUM .... jak to udelat, aby mi to bralo
> nejakou promennou, do ktere budu ukladat dnesni datum ????

Ja bych to delal takhle:

> Query1.SQL.Text:='SELECT prijmeni, jmeno, narozeni FROM "DATA.DBF" where
> NAROZENI="'+datum+'"';

a nebo

> Query1.SQL.Text:=('SELECT prijmeni, jmeno, narozeni FROM "DATA.DBF" where
> NAROZENI=:datum');

a potom v Params vypln polozku Query1.Datum

S pozdravem

Milan Tome#
Vedouc� v�vojov�ho t�mu Windows
Softwarehouse HAiDA s.r.o.
Nov� Bor
tel: 0424/722291, 0424/222284
email: Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

DiskFreeSpace

[*] Ing. Jozef Baranec <joba(zv)digitaldocuments.org> - 11.5.2001 11:21:29

V DirListBoxe si vyberiem cielovy adresar a potrebujem zistit velkost
volneho miesta na cielovom disku.
function DiskFree(Drive: Byte): Int64;
mi vyhadzuje chybu
Nepoznate nahodou iny sposob ako to zistit?

Jozo

www.digitaldocuments.org
joba(zv)digitaldocuments.org

SELECT a datum - EXTRACT ??

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 11.5.2001 11:40:59

A co tak to udelat takhle :

Query1.SQL.Text:='SELECT prijmeni, jmeno, narozeni FROM "DATA.DBF" where
NAROZENI= ''' + FormatDateTime ( 'dd.mm.yyyy', now) + '''';
Query1.Open;

Petr Jur�k, Spr�vce s�t�, program�tor
COMET System s.r.o.
1.M�je 1220
756 61 Ro�nov pod Radho#t�m
tel. 0651/653990
fax. 0651/653993
www.cometsystem(tec)cz

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Milan Skalsk� <milan_2(zv)sose-sou(tec)czmilan_2(zv)sose-sou(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odesl�no: p�tek, 11. kv�tna 2001 11:12
P�edm�t: SELECT a datum - EXTRACT ??>> Na Sybase SQL funguje napriklad toto :

Datum:=DateToStr(now);
Datum:=Copy(datum,1,Length(datum)-4);
Datum:=datum+'%%%%';
[...]

[*] Petr Kejval <petr.kejval(zv)worldonline(tec)cz> - 11.5.2001 12:11:28

Ahoj,
napriklad takto by sel spustit prikaz DEL, kteryby mazal vschny soubory v
adresari c:\a

var CmdLine : string;
begin
CmdLine:='command.com c:\windows /c del c:\a\*.*';
windows.WinExec(PChar(CmdLine),SW_SHOW);
end;

Petr Kejval

DiskFreeSpace

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 11.5.2001 12:15:27

> V DirListBoxe si vyberiem cielovy adresar a potrebujem zistit velkost
> volneho miesta na cielovom disku.
> function DiskFree(Drive: Byte): Int64;
> mi vyhadzuje chybu

jakou?

> Nepoznate nahodou iny sposob ako to zistit?

na velkych discich (a na nenamapovanych discich (UNC path) je treba pouzivat
API funkci: GetDiskFreeSpaceEx(). Ta je ale jen v nekterych verzich Windows
(od Win95 OSR2, nebyla treba na FAT16ce) a proto ji musis pouzivat
dynamickym odkazem (GetProcAdress())

Ale GetDiskFree pouziva GetDiskFreeSpaceEx() tam kde je dostupna. Cili
jedine co neumi je UNC path

D. Toman

Prace s ADO a ulozene procedury

[*] Listuj <listuj(zv)centrum(tec)cz> - 11.5.2001 12:20:35

Jo, diky, to bylo presne ono co jsem potreboval.

Co se tyce refresh, tak mozna ano, ale ja mam pouze jeden command
a nekolik procedur, ktere ruzne volam a takhle jim zaroven i
predam parametry, coz bych stejne musel nekde provest. Jde spis o
to, co je rychlejsi, jestli komunikovat nejdrive se serverem (pro
refresh) a pote naplnit hodnoty, nebo nejdrive naplnit hodnoty a
pak se dotazovat serveru.

Presto diky, tohle mi nejak nedoslo, ze potrebuji vratit hodnotu.

hezky den

> [...]
('POCET').Vaue;

> s pozdravem Otakar Milink
>
> P.S. Nestacilo by misto rucniho zadavani parametru zadat

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 11.5.2001 12:21:43

Nevim, skoly nemam :-), ale takhle zjistis pouze lidi, kteri se
narodili dnes. Pokud jsem se narodil vloni, mam smulu :-(

11.5.2001 Petr:
> [...]

> Query1.SQL.Text:='SELECT prijmeni, jmeno, narozeni FROM "DATA.DBF" where
> NAROZENI= ''' + FormatDateTime ( 'dd.mm.yyyy', now) + '''';

TSpeedButton

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 11.5.2001 12:44:07

Glyph prechazi po nacteni do resource a stava se soucasti programu.
Cesta se neuchov�v�. Pokud to potrebujes, udelej si potomka a pridej

10.5.2001 "Mirek Drej�ek":
> Zdravim,
> zkusil jsem nahravat do TSpeedButton bitmapu za behu programu. Vse probehlo hladce. Ale nyni bych potreboval nazev tohoto souboru. Neco jako SpeedButton1.Glyph.FileName. Ale nemuzu nic najit.
> Hledam spatne, nebo to skutecne nejde?
> Predem dik za jakoukoli odpoved.

> Mirek Drejcek

Nove okno s novym tlacitkom na taskbare

[*] Lubos Daniel <ldaniel(zv)gymmt.sk> - 11.5.2001 12:47:39

Ahoj.

Toto mi tiez moc nefunguje a straca sa ikona na taskbare.

Datum: 12.05.2001 18:34
Od: "Delphi" <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz>
Pro: milan_2(zv)sose-sou(tec)cz, ...
V�c: Re: SELECT a datum - EXTRACT ??

> [...]
>
>Query1.SQL.Text:='SELECT prijmeni, jmeno, narozeni FROM "DATA.DBF" where
>NAROZENI like ''' + FormatDateTime ( 'dd.mm.', now) + '%''';

Milan
Delphi beginner
Delphi3 C/S, W98

SELECT a datum (FormatDateTime)

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 14.5.2001 09:09:06

> [...]

> NAROZENI like '''+FormatDateTime ('d.m.', now) + '%''';
> // ... kdyz tam bude 'dd.mm', tak to bude hledat data treba 02.09.2001,ale

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 14.5.2001 09:24:01

Z vlastni zkusenosti vim, ze tohle opravdu moc casto nehrozi resp. nam se to za
cca. 5 let jeste nestalo a tech instalaci mame opravdu dost...

> [...]

tel: 0424/722291, 0424/222284
email: Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

> Ale je do te doby, nez to nekdo nebo nejaka jina aplikace prenastavi

Uzamceni stanice

[*] jemeto <jemeto(zv)volny(tec)cz> - 14.5.2001 09:34:02

D5E, NT

Lze zachytit udalost, kdy uzivatel "uzamkne PC" resp. "odemkne" pomoci
(Ctrl+Alt+Del). Zasila Windows v tomto pripade nejake zpravy.

Diky za pomoc

SELECT a datum - akutni

[*] Ko��tkov� Jolana <kotatko(zv)nym.pvt(tec)cz> - 14.5.2001 09:47:57

>Potrebuju do DBGridu vypsat seznam vsech lidi z tabulky, kteri maji "dnes"
>narozeniny ...
>pole NAROZENI obsahuje datum narozeni clovicka (typ DATE)
> pouzil jsem uz dva druhy a ani jeden mi nefacha

Ahoj,

a tohle by nevyhovovalo ?

SELECT prijmeni,jmeno,narozeni FROM "DATA.DBF"
WHERE DAY(narozeni)="24" AND MONTH(narozeni)="1"

Melo by najit vsechny, kteri se narodili 24.1.

Jolana Ko#�tkov�
e_mail: Jolana.Kotatkova(zv)pvt(tec)cz

SELECT a datum - akutni

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 14.5.2001 09:56:39

Paradox i Delphi hlasi Invalid use of keyword. Token Day(Datum)='1'

> [...]

> a tohle by nevyhovovalo ?
>
> SELECT prijmeni,jmeno,narozeni FROM "DATA.DBF"
> WHERE DAY(narozeni)="24" AND MONTH(narozeni)="1"

StringList - loadFromFile

[*] Adam Feistner <feistna(zv)volny(tec)cz> - 14.5.2001 09:56:22

Jo dik, tohle bylo ono - neuvedomil jsem si to a mel jsem tam pouze soubor. Dik.

Adam Feistner
feistna(zv)volny(tec)cz
www.volny(tec)cz/feistna/cz.htm

P.S.: Jinak, samozrejme tam ma byt Neco := TSrtingList.Create; Sem se prepsal pri psani mailu. Sorry.

> Uvadis soubor i s cestou ? Open dialog meni adresar pro aplikaci.

> [...]

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 14.5.2001 10:08:19

> [...]
>ale ve formatu DD.MM.YYYY ... a navic pokud je datum treba 1.1.2001, taxe
>ulozi jako 1.1.2001 a ne jako 01.01.2001 ?

Zkus jeste tohle :

Query1.SQL.Text:='SELECT prijmeni, jmeno, narozeni FROM "DATA.DBF" where
cast(NAROZENI as char(10)) like ''' + FormatDateTime ( 'dd.mm.', now) +
'%''';
[...]

COMET System Network Administrator.

restart site ve W2K z programu

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 14.5.2001 10:29:51

Mezi nami: Tuhle moznost jsem zkousel, ale nejak nefugovala v pripade
ruznych GW a masek. :-(

Nebo sem blbej a neprisel na to, jak ...

> [...]
> Behalf Of Tu�ek Roman (M# Praha 15)
>
> winnt i win2k mohou mit najednou prideleno vice IP adres,

Zalozka OBSAH v napovede

[*] Josef Madlik <josef.madlik(zv)worldonline(tec)cz> - 14.5.2001 11:25:09

Zdravim vespolek.

Kdysi v konferenci probehla diskuze o problemu zobrazeni
zalozky Obsah pri vyvolani napovedy. Ale bohuzel jsem
v archivu nenalezl, jestli se to nekomu povedlo.

Umim zobrazit Rejstrik pomoci prikazu:
Application.HelpCommand(HELP_PARTIALKEY, Longint(EmptyString));

Ale pokud pouziji:
Application.HelpCommand(HELP_FINDER, 0);
Otevre se vzdy napoveda na zalozce, ktera byla otevrena naposledy.
Pritom to nejak jit musi, nebot jine aplikace to zvladnou.

Nevite tedy nekdo jak primet napovedu, aby se mi otevrela
vzdy na zalozce Obsah?

Predem Vam dekuji.
J.Madlik

None

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 14.5.2001 11:28:36

Hledej na Internetu Skin Factory. Vaclav Sazima

Lubos Daniel wrote:

> Ahoj.
>
> Neviete niekto ako si mozem zoskinovat moj program.
> [...]

Ukon�en� aplikace

[*] Michal K�rka <kurkami(zv)volny(tec)cz> - 14.5.2001 12:00:34

> V pripade restaru nebo ukonceni windowsu se negeneruje
> WM_SYSCOMMAND : sc_close ???

Ne. Windows mohou program ukoncit nekolikerym zpusobem. Napr.: poslanim
zpravy WM_CLOSE, ale nikdy ne pres WM_SYSCOMMAND. Tahle zprava se posila,
kdyz udela neco UZIVATEL - klikne na zavrit, chce okno maximalizovat,
minimalizovat, atd. S klidem muzes pouzit to co jsem ti napsal - je to
vyzkousene.

> PS: Kde se vice docist o tom co windowsy delaji (generuji) v pripade
> Reset/Vypnuti/Spanku/Hibernate???

SELECT a datum - akutni

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 14.5.2001 12:03:22

Toto je format z Accesu, v BDE je na to funkce Extract. Ale to uz tady bylo.

Slavek

> Paradox i Delphi hlasi Invalid use of keyword. Token Day(Datum)='1'

Personal information manager

[*] Kr�l Jirka jr. <admin(zv)printo(tec)cz> - 14.5.2001 12:03:29

::omlouvam se za OT, ale chci nahradit Outlook98, ktery pouzivam pro postu,

Vrele doporucuji Outlook 2000 (tzn. vyrazeni klinu klinem)
jsem s nim naprosto spokojen, a navic krasne umi informacne kopulovat s
handheld PC.
Je rychly a stabilni, funguje na nem vetsina viru ;-))), ale specialista
jiste nebude spoustet podezrele atasmenty s VBS nebo PIF, ze ano.

SELECT a datum - akutni

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 14.5.2001 12:15:49

Zkus tento tvar:

SELECT a.*
FROM odberat.db a
WHERE (extract(day from ZmDatum)=28)
and (extract(month from ZmDatum)=4)

Karel Rys

Milan Tome# dne 14 May 2001, v 9:56:
> Paradox i Delphi hlasi Invalid use of keyword. Token Day(Datum)='1'

> [...]

Spusteni programu se startem Windows

[*] Petr Vasicek <pvasicek(zv)operamail(tec)com> - 14.5.2001 06:22:06 -0400

Zdravim,
jak mohu docilit toho, aby se aplikace spustila vzdy po spusteni Windows a
nechci to davat do Po Spusteni. Kam a jak se to da dat do registru nebo do
win.ini?
Dekuji za radu
Petr Vasicek

The Fastest Browser on Earth now for FREE!!
Download Opera 5 for Windows now! Get it at
http://www.opera.com/download/

Spusteni programu se startem Windows

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 14.5.2001 12:29:25

> jak mohu docilit toho, aby se aplikace spustila vzdy po spusteni Windows a
> nechci to davat do Po Spusteni. Kam a jak se to da dat do registru nebo do

Zkus z JCL pouzit RegisterAutoExec z unitu JclRegistry ...

T.

Spusteni programu se startem Windows

[*] Martin Bocek <Martin_Bocek(zv)gordic(tec)cz> - 14.5.2001 12:42:19

> jak mohu docilit toho, aby se aplikace spustila vzdy po spusteni Windows
> nechci to davat do Po Spusteni. Kam a jak se to da dat do registru nebo do
> win.ini?

Pro Windows98 je to v registrech ve vetvi:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

S pozdravem

Martin Bocek (Martin_Bocek(zv)gordic(tec)cz)

Spusteni programu se startem Windows

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 14.5.2001 12:43:09

Dej to do registru na
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Petr Jur�k, Spr�vce s�te, program�tor
COMET System s.r.o.
1.M�je 1220
756 61 Roznov pod Radhostem
tel. 0651/653990
fax. 0651/653993
www.cometsystem(tec)cz

> nechci to davat do Po Spusteni. Kam a jak se to da dat do registru nebo do

COMET System Network Administrator.

Uzamceni stanice

[*] David Mensik <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 14.5.2001 12:45:26

Nelze,
ve WinNT to nejde vubec, leda ze by se prepsala gina, jinak W2K na to snad
maji nejakou api fci - LockWorkStation(). Nicmene, zatim se mi nedari ji
nejak rozchodit ;).

Ozon

> D5E, NT
>
> Lze zachytit udalost, kdy uzivatel "uzamkne PC" resp. "odemkne" pomoci
> (Ctrl+Alt+Del). Zasila Windows v tomto pripade nejake zpravy.

Zalozka OBSAH v napovede

[*] Jaroslav Uher <moravia(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.5.2001 13:15:27

Ahoj,

From: "Josef Madlik" <josef.madlik(zv)worldonline(tec)cz>

> [...]
> Otevre se vzdy napoveda na zalozce, ktera byla otevrena naposledy.
> Pritom to nejak jit musi, nebot jine aplikace to zvladnou.

musis pouzit
Application.HelpJump(NAVESTI);
podivej se do Helpu

> Nevite tedy nekdo jak primet napovedu, aby se mi otevrela
> vzdy na zalozce Obsah?

Jarek Uher

"Zatuhnuti" CTRL

[*] Zden�k Brej�a <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 14.5.2001 13:48:52

Zdravim,

deje se mi zvlastni vec: uzivatel normalne dela, v nejakou chvili
(nevysledoval jsem kdy) blikne NumLock a jakoby zustane stisknuty CTRL
(pridava se ke kazdemu stisku) a jakmile ho stiskne (CTRL), tak se zase
uvolni !?

Co to muze zpusobovat ? (nebo aspon jak automatizovane zjistit tuto situaci
a provest napravu)

prede dekuji za nakopnuti

"Zatuhnuti" CTRL

Nemas zapnutou funkci "Jednim prstem" v ovladacich panelech v casti
"Moznosti usnadneni"?

From: Zden�k Brej#a [mailto:prog(zv)hjsoft(tec)cz]

Zdravim,

[...]

[*] David Mensik <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 14.5.2001 14:20:03

Sorry, mluvil jsem k jinemu tematu...
Takze tedy:
Pri stisknuti Ctrl+Alt+Delete se skutecne vygeneruje zprava
WLX_SAS_TYPE_CTRL_ALT_DEL, kterou Winlogon posle GINA dll (nesklonuji). IMHO
jedine reseni je napsat filtr na GINA.dll, ev. ji prepsat. Druha moznost je
napsat filter driver na klavesnici, ktery odchytne Ctrl+Alt+Del. Ale to je
takove docela hloupe reseni.

Odkazy: MSDN - Security->Logon Authentication. (na
> [...]

> maji nejakou api fci - LockWorkStation(). Nicmene, zatim se mi nedari ji

Select v ListView

[*] Roman Budinec <roman(zv)ttc-telecom.sk> - 14.5.2001 14:23:02

Potreboval by som, aby sa pri kliknuti na nejaky riadok v ListView (pri
ViewStyle:= vsReport) nezmenila podkladova farba tohoto riadku. Da sa to
urobit nejako jednoducho?

Roman

Zalozka OBSAH v napovede

[*] Josef Madlik <josef.madlik(zv)worldonline(tec)cz> - 14.5.2001 14:32:31

Zrejme si nerozumime.
Mam soubor napovedy xxx.hlp a soubor s obsahem xxx.cnt.
Pokud spustim primo xxx.hlp, otevre se okno, ktere obsahuje
celkem 3 zalozky:
- Obsah
- Rejstrik
- Najit

Vyvolat napovedu a otevrit konkretni tema napovedy, umim.
Mne ale zajima, jak vyvolat napovedu, aby se otevrelo
okno s obsahem napovedy - dle xxx.cnt.

J.Madlik

> musis pouzit
> Application.HelpJump(NAVESTI);
> podivej se do Helpu

> Jarek Uher

Uzamceni stanice

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 14.5.2001 14:36:18

Btw, a existuje neco podobneho jako je (zminovana) GINA.DLL i na
PlayStationu 9x a Meee?

>ve WinNT to nejde vubec, leda ze by se prepsala gina, jinak W2K na to snad
>maji nejakou api fci - LockWorkStation(). Nicmene, zatim se mi nedari ji

------------------------=[ pinknet on every screen ]=----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net

"Zatuhnuti" CTRL

[*] Radek Janka <radek.janka(zv)ipsystem(tec)cz> - 14.5.2001 14:47:49

neni to nejaka z funkci winsows pro ulehceni psani telesne postizenym? (je
to nekde v prislusenstvi nebo ovladacich panelech - psani jednim prstem).
Anebo zaspinena klavesnice? (tedy skutecne "prilepeny" ctrl)

Od: "Radek Janka" <radek.janka(zv)ipsystem(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odesl�no: 14. kv�tna 2001 14:47
P�edm�t: RE: "Zatuhnuti" CTRL

> neni to nejaka z funkci winsows pro ulehceni psani telesne postizenym? (je
> to nekde v prislusenstvi nebo ovladacich panelech - psani jednim prstem).
> Anebo zaspinena klavesnice? (tedy skutecne "prilepeny" ctrl)

to urcite ne, protoze to nedela jen u mne, ale u dalsich 5 zakazniku (W98,
W2K)

Prepis funkce z Ccka do Pascalu

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 14.5.2001 15:41:02

DD,

lze vubec nejak prepsat v pascalu deklaraci hlavicky funkce, ktera je v Ccku
deklarovana takto:

void NejakeJmeno(int, ...);

tedy ma variabilni pocet parametru?

D. Toman

restart site ve W2K z programu

[*] Tom� Hol� - 14.5.2001 15:51:43

a jak se to nastavi ?
me zatim vyhovuje ten tnetshell od kolegy, facha to super !!!

TH

> winnt i win2k mohou mit najednou prideleno vice IP adres, gateway, masek
> apod. tak proc prepinatko ?

Prepis funkce z Ccka do Pascalu

[*] Marek M�ller <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 14.5.2001 15:52:08

zkus se do helpu podivat na funkci VarArrayOf()

Datum: 14.05.2001 11:43
Od: "Petr" <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz>
Pro: milan_2(zv)sose-sou(tec)cz, ...
V�c: Re: SELECT a datum (FormatDateTime)
>Zkus jeste tohle :
>
>Query1.SQL.Text:='SELECT prijmeni, jmeno, narozeni FROM "DATA.DBF" where
>cast(NAROZENI as char(10)) like ''' + FormatDateTime ( 'dd.mm.', now) +
>'%''';

... POKROK : Uz to pri vykonavani dotazu netuhne ... to znamena, ze je to
syntakticky spravne :) ... bohuzel do toho DBGRIDU mi to nevypise jedineho
clovicka ... nevim proc :(

Kdyztak mrknete na to nekdo, kdo si myslite, ze byste s tim neco svedli ...
posilam to v priloze, ma to asi 6 kB v *.zip a nebo 31kB zdrojakove soubory
vcetne DB.
DIky moc

... Milan

Milan
Delphi beginner
Delphi3 C/S, W98

SELECT a datum (FormatDateTime) - POKROK

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 14.5.2001 16:24:26

Ahoj,
s datumem se pracuje obecne dost ruzne, pokud je to nejaka *.DBF, tak
nejjednodusi je prime porovnani !

Query14.SQL.Text := 'SELECT prijmeni, jmeno, narozeni FROM data WHERE
narozeni = DATE()'

Pokud by slo SQL server je nutna konverze (datum obsahuje i cas a ten je
treba oddelit).

PS: extenze souboru tabulky je nepovinna pokud je 'DBF' (default hodnota)!

Ahoj Pavel

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: "Milan Skalsk�"<milan_2(zv)sose-sou(tec)cz> [mailto:milan_2(zv)sose-sou(tec)cz]
Odesl�no: 14. kv�tna 2001 17:02
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P�edm�t: SELECT a datum (FormatDateTime) - POKROK

Datum: 14.05.2001 11:43
Od: "Petr" <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz>
Pro: milan_2(zv)sose-sou(tec)cz, ...
> [...]

posilam to v priloze, ma to asi 6 kB v *.zip a nebo 31kB zdrojakove soubory

"field BETWEEN ... AND ..." nepouziva index

[*] Michal Tiller <Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz> - 14.5.2001 16:33:06

Dobry den,
D 5 Ent., IB 6, IBExpress.

Mam tabulku T_Values s fieldy
"S_Day" TIMESTAMP,
"Object" Char(10),
"Value" Integer

Index je (S_Day, Object). Potrebuji vybrat hodnotu Value pro Object = ... v
rozmezi S_Day od ... do ...

Pokud pouziji dotaz
"(Object = ...) and (S_Day between ... and ...)"
nebo
"(S_Day >= ...) and (S_Day <= ...))",
trva vyber velmi dlouho.

Pokud pouziji dotaz
"(Object = ...) and (S_Day in (..., ..., ..., ..., ...))"
nebo
"(S_Day = ...) or (S_Day = ...) or (S_Day = ...) or (S_Day = ...) or
(S_Day = ...)",
pak je vysledek mnohem rychlejsi.

Je zrejme, ze v prvnim pripade neni pouzit Inedex. Druhy zpusob je nepruzny
a pouzitelny pouze pro jednoduche selecty generovane z v kodu Delphi. Pro
ulozene procedure, ktere pracuji s rozmezim od ... do ... je nemozne pouzit
durhy zpusob.

Otazka: Lze prinutit SELECT, aby pouzil index pri BETWEEN? Nebo existuje
nejake jine reseni?

Diky za kazdou pomoc,

Michal Tiller
(poukaz na vyvojare)
Michal.Tiller(zv)OskarMobil.Cz

Prepis funkce z Ccka do Pascalu

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 14.5.2001 16:38:05

> zkus se do helpu podivat na funkci VarArrayOf()

Bohuzel s typem Variant to _nema_ nic spolecneho

> lze vubec nejak prepsat v pascalu deklaraci hlavicky funkce, ktera je v
Ccku
> deklarovana takto:
>
> void NejakeJmeno(int, ...);
>
> tedy ma variabilni pocet parametru?

Za predpokladu, ze Ccko nepridava do seznamu predanych parametru skryty
parametr, ktery uznacuje skutecny pocet parametru zadany volajicim to lze
ale zrejme jednoduse obejit prostou deklaraci nekolika funkci s potrebnym
poctem parametru:

Procedure NejakeJmeno_1param(Prvni, Konec: Integer);cdecl;
Procedure NejakeJmeno_2param(Prvni,Druhy, Konec: Integer);cdecl;

za predpokladu, ze promenna Konec bude mit hodnotu, kterou Cckovska funkce
bere jako zarazku.

D. Toman

Uzamceni stanice

[*] David Mensik <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 14.5.2001 16:41:52

Nevim, podivej se do MSDN.

Ozon

> Btw, a existuje neco podobneho jako je (zminovana) GINA.DLL i na
> PlayStationu 9x a Meee?

SELECT a datum (FormatDateTime) - POKROK

[*] "Milan Skalsk�" - 14.5.2001 15:01:58

[P��loha v souboru: dbase - sql pokus.zip";]
Datum: 14.05.2001 11:43
Od: "Petr" <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz>
Pro: milan 2(zv)sose-sou(tec)cz, ...
> [...]

posilam to v priloze, ma to asi 6 kB v *.zip a nebo 31kB zdrojakove soubory

SQL dotaz nebo Filtr

[*] "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz> - 14.5.2001 17:03:18

Zdravim,
v programu otevru DBF soubor. V tomto programu si uzivatel muze udelat SQL dotaz na tuto tabulku. Pri zadani napr tohoto dotazu select * from "tabulka" where sloupec=21 je bohuzel vysledkem dotazu prazdna tabulka. Pritom tam hodnota 21 skutecne je. Staci, kdyz prepisu tuto hodnotu znovu hodnotou 21 a vse je v poradku. To same se deje, kdyz na komponentu TTable zkusim nastavit filtr. Udela to to same. Zkousel jsem to na dvou PC, chovaji se stejne.
Mohl by jste prosim nekdo poradit? Mohu poslat i tabulky na soukromou adresu. Po zabaleni maji necele 3k.
Predem dekuji za jakoukoli odpoved.

Mirek Drejcek.

Select v ListView

[*] Roman Budinec <roman(zv)ttc-telecom.sk> - 14.5.2001 17:06:48

Sice to funguje, ale ma to jeden velky nedostatok.
Ked nastavim OwnerDraw:= True, okamzite mi zmiznu vsetky subitemy a
ikonky a uz ich viac nezobrazim. Skusal som podobne vyplnit
ListCustomDraw aj ListCustomDrawSubItem, ale bez uspechu.

Roman

Ales Radikovsky wrote:

> [...]
>
> procedure TForm.ListCustomDrawItem(Sender: TCustomListView;
> Item: TListItem; State: TCustomDrawState; var DefaultDraw: Boolean);

SQL dotaz nebo Filtr

[*] Radim Hampel <hampel(zv)ecommerce(tec)cz> - 14.5.2001 17:23:45

Poslete to, jestli vam uz nekdo neodpovedel, to bude nejaka prkotina.

> [...]
> to na dvou PC, chovaji se stejne.
> Mohl by jste prosim nekdo poradit? Mohu poslat i tabulky na
> soukromou adresu. Po zabaleni maji necele 3k.

SELECT a datum narozeni - VYRESENO

[*] "Milan Skalsk�" - 14.5.2001 17:52:06

To All Delphins,
dekuji vsem za pomoc, hlavne pak Jolane Kotatkove, problem je vyresen. V
pripade, ze by Vas nekoho zajimalo konkretni reseni, pak zde pripojuji i
danou sekvenci pismenek, ktere dohromady davaji smysluplny text ... :

public
mY, mM, mD:Word;

Decodedate(Now(),mY,mM,mD);
Query1.SQL.Text:='SELECT prijmeni, jmeno, narozeni FROM "DATA.DBF" where'+
' (extract(day from narozeni)='+IntToStr(mD)+') '+
' and (extract(month from narozeni)='+IntToStr(mM)+')';
Query1.Open;
Delphi beginner
Delphi3 C/S, W98

Prepis funkce z Ccka do Pascalu

[*] Delphi <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 14.5.2001 20:37:36

> void NejakeJmeno(int, ...);

Ja bych to prepsal takto :

procedure NejakeJmeno ( i : integer; args : array of variant);

[...]

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 14.5.2001 21:10:24

Moc si toho z cecka uz nepamatuju, ale neslo by to takhle:

procedure MojeProc(const x:array of integer);
begin
for i:=low(x) to high(x) do something...

MojeProc([1,2,3,4,5]);

Roman
OOOOOOOOOOOOOOOO
O icq #84229702
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

Skiny

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 14.5.2001 21:46:15

Anebo si v napovede k Delpham precti, co je to TBitmap a TControl, a v napovede
k Win32 API co je Region... a pak je jeste treba naucit se kreslit :-)

Roman

> Hledej na Internetu Skin Factory. Vaclav Sazima

OOOOOOOOOOOOOOOO
O icq #84229702
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

Reset na CD

[*] simca.jb(zv)post(tec)cz - 14.5.2001 22:04:10

Dekuji za radu, abych nahradil proceduru Reset funkci fileOpen. Ale bohuzel, bych chtel s tim otevrenym souborem pracovat velmi podobne, jako s file of trecord, ale nevim, jak cist z souboru otevreneho pomoci fileopen data po recordech, nebo po castech, co odpovidaji velikosti zadanyho trecord.
Jirka Borovy

Ukon�en� aplikace

[*] Zdenek Janish <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 14.5.2001 22:12:53

> Ne. Windows mohou program ukoncit nekolikerym zpusobem.

Ano, dekuji,
lec jsem zaznamenal jednu drobnost a to po kliknuti pravym tlacitkem na
button v seznamu uloh (lista s tlacitkem "start" a hodinami) a vyberem
"Zavrit" aplikaci zcela ukonci - WM_SYSCOMMAND se vubec negeneruje. Lze i
toto nejak obejit?

Zdenek

> [...]
> kdyz udela neco UZIVATEL - klikne na zavrit, chce okno maximalizovat,
> minimalizovat, atd. S klidem muzes pouzit to co jsem ti napsal - je to

SQL

[*] Jaroslav Bayer <jaroslav.bayer(zv)quick(tec)cz> - 14.5.2001 23:36:38

Programuji jednoduche databazove aplikace v DELPHI 5. Drive jsem se snazil vse naprogramovat bez SQL, ale neslo to, a proto jsem se uchylil k teto metode. Muj problem spociva v tom, ze po nacteni tabulky napr. do DBGrid pomoci prikazu "SELECT * FROM nazev tabulky" nejsem schopen tuto tabulku odstranit prikazem "DROP TABLE nazev tabulky". Chyba neni v napojeni QUERY nebo jinych komponent - ani v readonly tabulce. Po restartovani programu ji lze vymazat, ale po zobrazeni, se problem opakuje.

Dekuje za pomoc Jaroslav Bayer.

Select v ListView

[*] Roman Kunovsk� <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 14.5.2001 23:49:33

"SubItemy" a ikonky musis znovu naplnit v OnData handeru ...

Roman

> [...]
> ikonky a uz ich viac nezobrazim. Skusal som podobne vyplnit
> ListCustomDraw aj ListCustomDrawSubItem, ale bez uspechu.

Chyba v TIBQuery.IsEmpty ?

[*] Roland Turcan \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 15.5.2001 00:55:12

Zdravim.

Preco mi IBX 4.52 v TIBQuery.IsEmpty vrati true aj napriek tomu ze tam
zarucene nie je ziadny zaznam. Opytam sa ho to napr. tri krat a potom mi
odpovie true. Medzi kazdym opytanim este refreshnem data. Som na lokale ako
single user takze mi nikto do dat nefusuje a predsa si niekedy vrati ze nie
je Empty.

Why ?

Focus na vybrany text v MDIChildu

[*] ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)email(tec)cz> - 15.5.2001 05:48:19

Pokud tomu dobre rozumim, mas na MDIChild formulari objekt, ktery
obsahuje nize popsane a ve kterem se provadi vyhledavani.
Zkus se podivat, jestli u toho objektu nemas HideSelection na True a
pripadne ho prepni na False (viditelnost oznaceneho textu i po ztrate
focusu).

mailto:zilinec(zv)email(tec)cz

> [...]
> vybrany. Tedy abych to shrnul: nedokazu prenest fokus z dialogu replace do
> daneho mdichildu abych videl, co je nalezeno.

SQL

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 15.5.2001 06:13:39

>Muj problem spociva v tom, ze po nacteni tabulky napr. do DBGrid pomoci
prikazu "SELECT * FROM nazev tabulky" >nejsem schopen tuto tabulku odstranit
prikazem "DROP TABLE nazev tabulky".

Ono zalezi na tom co pouzivas.

Pokud TDataSet, musis ji prvni zavrit a potom by to pres TQuery melo jit.
Pokud pouzivas TQuery, zkus predtim ukoncit a znova spustit transakci (a
pote samozrejme uplatnit zmeny).

[...]

[*] Ren� Otisk <otisk(zv)MISEL(tec)cz> - 15.5.2001 06:39:16

Nejsem ceckar (to slovo zni blbe), ale co takhle dynamicke pole Array of
integer?

P.S. varim z vody