odli?n� ikona programu a z�stupce

[*] Milink Otakar <otam(zv)TDAT.CZ> - 17.5.2001 16:22:22

Pomoci Image Editoru vytvorte jeden ICO soubor,
ktery bude obsahovat jak ikonu 32x32 tak i 16x16
(pri editaci ikony je tam tlacitko new)
a tuto ikonu priradte projektu. Windows pak budou
samy pouzivat tu "spravnou"...

s pozdravem Otakar Milink

> ahoj,
> chci se zeptat, jestli je n�jak mo�n� ud�lat n�sleduj�c�:
> mam 2 ikony - 16x16 a 32x32, chci, aby program normalne
> pouzival tu 16x16, ale jakmile vytvorim zastupce na plose,
> tak aby se pouzila ta 32x32. Lze to?

Zmena obrazu

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 17.5.2001 17:11:20

Prave to budu resit jako semestralni praci - ale strucne:

1) obraz se rozseka na X*X regionu (treba 8*8) a v nich se spocita
intenzita barvy (teda prevede se no na sedivou barvu (pokud to neni) a
spocte se prumerna svetlost (0..255) ze vsech pixelu v regionu

2) tato informace se ulozi jako soucasny stav (tedy 64 cisel (bajtu))

3) opakuje se krok 1 pro novy obraz

4) porovna se danych 64 cisel -> rekneme ze dame treba 10% toleranci na sum

5) potom vime, ze se treba 14 cisel shoduje a 50 se zmenulo -> obraz je
jiny !!!!

6) jdeme na krok 2

Je treba stanovit rozhodovaci hranice pro body 4) a 5) a pak take vhodne
zvolit jemnost obrazu. Pokud chceme sledovat krecka ktery zabira 5% obrazu,
je to skoro problem. Pokud chceme sledovat cloveka ktery zabira 20-50%
obrazu, je to vpohode.

V pripade potreby - muj soukromy mail: Tomas.Rosa(zv)pinknet(tec)cz

>mam kameru ze ktere bych potreboval sejmout obraz v pripade zmeny.(nekdo
>projde atd.).
>Nejde mi o program, ale o nejake vhodne reseni, algoritmus, apod.
>Nemate s tim nekdo zkusenosti.

------------------------=[ pinknet on every screen ]=----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net

Kill DLL

[*] Zden�k Sv�en - 17.5.2001 17:42:22

A jak to udelas, kdyz konci cela aplikace, tzn. zavres okno hlavniho
formulare?
Jak maji ty akce jit po sobe. Zkousel jsem:
OnClose (hlavni form) : FreeLibrary
tim se vyvola finalization v DLL a tam : DLLForm.Release;
Vzdycky to v lepsim pripade zmrzne a pomuze jen Ctrl-F2 (Reset). V tom
horsim musim shodit cely W98.
Mozna muze bejt bota jeste v tom, ze ten DLLForm je MDIchild hlavniho formu
a provadim tam akci (kterou mam odsud z konference), ze do Application a
Screen DLL prirazuju promenny z exe.> -----Original Message-----

ClietSocket,ServerSocket

[*] Vobornik Petr <vobornik(zv)apel(tec)cz> - 17.5.2001 16:04:39 -0000

Ahoj,
mam nekolik otazek ke komunikaci pomoci komponent ClietSocket,ServerSocket v
D3.

1.Navazu komunikaci a pote poslu dotaz serveru (SendText), ten posle
odpoved. Pokud odpojim sitovy kabel jeste pred vyslanim odpovedi serveru,
tak jak zjistim, ze data nedosla. SendText nic nevraci a ja nevim jak to
zjistit.

2.Jak osetrit mrtva pripojeni na serveru, myslim tim jak zjisti, ze dane
spojeni s klientem neni aktivni.

3. Jak odchytit dialog s chybovou hlasku na serveru "Asynchronous socket
error 10054".Jde mi o to, ze nechci aby se mi tento systemovy dialog
zobrazoval.

Diky moc Petr

Kill DLL

[*] Zden�k Sv�en - 17.5.2001 18:31:17

Asi jsem uplne neschopnej, ale porad mi to nejde. A pritom chci tak
jednoduchou vec.
Pouze potrebuju, abych z hlavniho formulare (MDIForm) otevrel NEMODALNI,
MDIChild formular v DLL. To DLL potrebuju nahrat do pameti az za behu pomoci
LoadLibrary.
Nemate nekdo potrebnou zkusenost nebo potrebny ilustrativni priklad?

Zdenek

OT: Manual

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.5.2001 19:06:13

Puvodni zprava, kterou napsal Petr Palicka dne 17 May 2001,:

> tak ten jsme zahodily, na dokumentace to bylo nepouzitelny

Tak jste to asi neumelY... a kdyz prinasis takovou prazdnou
informaci, tak by bylo vhodne aspon vysvetlit duvody, proc
je to nepouzitelne, resp. pro vas nepouzitelne.

Dlzka zaznamu v IB6

[*] Roland Turcan \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 17.5.2001 20:32:53

Zdravim.

Je podla vas zaznam cca. 500 bytes dlhy a uvazujem ze sa do tabulky budu
ukladat 500tis. a viac zaznamov? Skusal som zistit, ze keby som presunul do
druhej tabulky niektore polozky, lebo nie su az take dolezite, ziskal by som
asi 50% usporu, lebo ci to stoji za to aby som potom mal vacsiu reziu okolo
ziskavania udajov z dvoch tabuliek ?
Pri tabulke s pol milionom mi najzlozitejsia operacia trvala cca. 1minutu a
kolko by som ziskal keby som este navyse zmenil na hodnoty dozadovane
foreign keyom na primary key priradenej tabulky a nie cez VarChar(8), lebo
ja robim zoskupovanie pomocou Select .... group by Stlpec1,Stlpec2,Stlpec3 a
vsetky su Typu Varchar(8) a obsahovat mozu len udaje ulozene v inych
tabulkach?

dakujem za kazdu radu.

Roland.

rekurzivita v tabulke

[*] Roland Turcan \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 17.5.2001 20:46:12

Zdravim

Ako dam vypisat v IB6 napr. zoznam vsetkych podriadenych zakaziek, tabulka
vypada nasledovane:

CREATE TABLE ZAKAZKY (
JEDIN INTEGER NOT NULL,
NAPOJENE INTEGER,
CISLO D_ZAKAZKA NOT NULL collate WIN1250,
NAZOV VARCHAR(30) character set WIN1250 NOT NULL collate WIN1250,
ZACREAL D_DATUM NOT NULL,
KONREAL D_DATUM,
VYRAD BOOLEAN);

ALTER TABLE ZAKAZKY ADD CONSTRAINT PK_ZAKAZKY PRIMARY KEY (JEDIN);

ALTER TABLE ZAKAZKY ADD CONSTRAINT FK_ZAKAZKY_NAPOJENE FOREIGN KEY
(NAPOJENE) REFERENCES ZAKAZKY (JEDIN) ON DELETE CASCADE ON UPDATE CASCADE;

Proste mi ide ako o vypisani obsahu adresara vcetne vsetkych vnorenych
suborov a adresarov, ale nezaujima ma ich hierarchia.

Manual

[*] Ondrej Krajicek <xkrajic(zv)ics.muni(tec)cz> - 17.5.2001 21:26:01

Aniz bych si cinil jakekoliv naroky na spravnejsi spravnost,
dovolil bych si to uvest na pravou miru.
Pan Cermak ma na mysli typograficky system TeX [cti: TeCH],
coz je system, ktery pouziva znackovaci jazyk pro popis
publikace. Zminovany LaTeX je nadstavbou tohoto
systemu, ktery definuje makra a styly pro tvorbu
clanku, knih (atp.). Tento system je jednak
neobycejne komplexni, druhak velmi jednoduchy
na zvladnuti zakladu. Jako dobry start
doporucuji: http://www.cstug(tec)cz. Tam se da sehnat
jak distribuce (TeX-Live 5, ktery disponuje user friendly
instalaci vc. cestiny), tak literatura.

Hodne zdaru. Za sebe musim rict, ze co jsem poznal (La)TeX,
Microsoft Word uz neznam a nechci s nim nic mit.

Ondrej Krajicek

PS: Dulezite je, ze se nejedna o wordprocessor, ale
o typesetting system. Nejde tedy o WYSIWYG (GUI) aplikaci,
ale o WYSIWYM system (What You See Is What You Meant).
Zdrojovy soubor v TeXu je treba vytvorit v nejakem
textovem editoru a pote jej prelozit TeXem.

CERMAK wrote:

> Ahoj
>
> Pro pripravu profesionalnich publikaci se v prostredi univerzit pouziva
> system Latex. Manual se v ni da vytvorit pomoci jakehosi jazyka pro popis
> formularu. Tusim ze je zdarma nebo zdarma pro nekomercni ucely. Je
> prenositelny mezi Windows a Linux. Chce to trochu cviku, ale jinak je
> vyborny.
>
> Jaromir Cermak

Ondrej [Krajicek at ics.muni(tec)cz] OK-) fi: xkrajic(zv)fi.muni(tec)cz
.Omnia ad maiorem Informaticae gloriam
-->>> The Nexus Framework <<<-- sourceforge.net/projects/nexusproject
.Of course we can, moreover we must, it is our holiest duty

Zachovani dat i po ukonceni aplikace

[*] Zdenek Janish <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 17.5.2001 22:09:36

Mohu vam zaslat unitku, kde je potomek TRegistry a umi takoveto veci vcetne
jednoducheho kryptovani ukladanych informaci (vyvojova verze)...

From: "Pavel Gazda" <Pavel.Gazda(zv)seznam(tec)cz>

> Myslim si, ze pro uvedene vlastnosti byl vymyslen soubor *.ini
>
> pavel.gazda(zv)seznam(tec)cz

Ahoj.
Je treba si ale dat pozor na to kam soubor ukladas. Tedy pokud chces aby
aplikcae korektne pracovala i pod W2000 na NTFS.
Bohuzel mnoho aplikaci si ini soubor vytvari ve svem adresari (Program
files\....) nebo v systemovem (WINNT...) a to potom na W200Oprof prihlasenem
do domeny nefacha anzto uzivatel je tam typu "User" tedy se zakazanym
zapisem do adresaru WINNT,PF a All User, a take do registru HKLM a HKCR.
Hodne aplikaci na tohle kasle (programator se obvykle prihlasuje s "lepsimi
pravy") a pak jsou potize.
JInak je tohle omezeni moc sikovna obrana proti ruznym e-mailovym cervikum,
kteri povetsinou modifikuji nebo pridavaji neco prave do vyse uvedenych
adresaru nebo registru.

btw: Vi nekdo KAM se maji korektne ukladat v takovehle situaci (uzivatel s
omezenym opravnenim) nejaka spolecna nastaveni, aby je pak videli i ostatni
useri ?

Ludek

Desktop databaze

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 18.5.2001 09:49:34

From: Pavol Kaka�ka [mailto:paka(zv)aktis(tec)cz]

Hmm to vyzera na zle uvolnovanie objektov. Budes musiet pouzit MemProof. Uz
som tu pisal aj postup jak sa s tym pracuje tak hladaj v archive.

kasix(zv)atlas(tec)cz

> Mam dojem ze se to uz rozebiralo, ale nevim s jakym vysledkem. Mam delphi
5
> na Win 98. Mam projekt s nekolika formular, ktere spotrebuji celkem dost
> pameti a systemovych prostredku. Problem je v tom ze pri otevreni techto
> formularu v navrhu se vycerpa jiste mnozstvi pameti a po zavreni zalozky a
> formulare se ji uvolni mene. Nekolikanasobne opakovanivede k vycerpani
vsech
> zdroju a havarii Windows. Nevite nekdo co s tim.

dBASE III+ pro Delphi 1

[*] Roman Kunovsk� <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 18.5.2001 10:06:27

Potrebuji sehnat nejakou volnou komponentu,ktera umi cist dBASE III+ (bez BDE) pro Delphi 1
Zna nekdo neco takoveho?

Problem s pameti

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 18.5.2001 10:06:05

Sorry, tak tam bude problem v balickoch ak ich pouzivas, respektive v
komponentach.
V Delphi inak plati jeden taky trik kedy sa da uvolnit pamet: menu
Components/Install packages v dialogu odskrtni nejaky balicek, ktory nema
zavislosti zavislosti a daj CANCEL. V konfiguracii balickov sa nic nezmeni
ale Delph pamet uvolni.
Najlepsie je ale prejst na NT resp W2000. ;-)

Pavol Kaka�ka
kasix(zv)atlas(tec)cz

>Problem je pri navrhu a ne za behu. To mam trasovat Delphi IDE?

Desktop databaze

[*] V�t Kr�ka����+?#�$g�^#�3 - 18.5.2001 10:18:26

zkus tohle http://tdbf.casdb.com/

From: "CERMAK" <CERMAK(zv)procom(tec)cz>
Opravdu to pomohlo. Nevi nekdo jak to udelat inteligentneji? Tzn nejak
vnutit aby se pamet uvolnila po uzavreni souboru s formularem automaticky?

Nastaveni barvy u potomku TControl

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 18.5.2001 11:39:59

Jde to. ale neni to zrovna ciste.
potrebujete se nejprve ujistit, ze implementace Color
property je vsude stejne, ze se jedna skutecne pouze o zverejneni.
potom je to snadne.
Napisete si potomka TControl a ten bude mit zverejnenou property
color, nic vic.
pak staci tohle:
if Sender is TControl then THackColorControl(Sender).Color;

Pozor, nemusi to vzdy fungovat korektne, pokud si nekdo vytvoril vlastni
implementaci color, tak to asi zpusobi zmatky.

> [...]
> if Sender is TRichEdit then (Sender as TRichEdit).Color := Barva;
> if Sender is TMemo then (Sender as TMemo).Color := Barva;

Interbase

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 18.5.2001 11:53:36

Je to superserver, jinak to je verze 6.0.0.624 pro linux. A UDF zadny
program co tu mame nepouziva, ale je tam zprovoznene.

[...]

Tak presne z techto duvodu jsme superserver vyhodili a pouzivame
clasic

> [...]
>
> Jaka verze severu: Classic nebo SuperServer ? Jak je ta verze
> stara (IB6 je siroky pojem, je jich hodne) ? Pouzivate UDF ?

Problem s pameti

[*] Jon� Mari�n <Jonas(zv)komercpoj(tec)cz> - 18.5.2001 12:03:07

Jake pouzivas komponenty krome standartnich, dodavanych s Delphi ? Mas
nejake vlastni komponenty ? Mne se podobny problem objevil prave pri spatne
alokaci/dealokaci vlastnich komponent. Nejake zapomenute Free apod.

Marian Jonas

>Problem je pri navrhu a ne za behu. To mam trasovat Delphi IDE?
>
> Jaromir Cermak

Desktop databaze

[*] Da�a Petr <Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz> - 18.5.2001 15:35:45

>Preco nie IB??? Je velmi mala (+/- 4MB po instalacii, ak sa nemylim),
>vykonna a hlavne SQL! a pristup k nej tiez velmi jednoduchy.

No jo, ale kdyz budu chtit prenest tu db na jiny comp, tak tam budu muset
taky instalovat IB, coz nechci.
Uvazoval jsem o mdb databazi a o komponentach KADAO (tech zakladnich, free)
- nemate s tim nekdo zkusenosti?

Petr

Kill DLL

[*] Bohdan Voska <bohdan(zv)softok(tec)cz> - 18.5.2001 15:45:40

Zkus to takhle

const WM_Konecdll= wm_user+200;

v dll:
ondestroy formulare
postmessage(exeForm.Handle,WM_Konecdll,0,0);

v exe :

implementation
procedure Konecdll(var Message: TWMChar);message WM_Konecdll;

interface

freelibrary(LibHandle);

Bohdan Voska
bohdan(zv)softok(tec)cz

> [...]
pomoci
> LoadLibrary.
> Nemate nekdo potrebnou zkusenost nebo potrebny ilustrativni priklad?

[*] Jon� Mari�n <Jonas(zv)komercpoj(tec)cz> - 18.5.2001 14:55:15

Podivej se do databaze ISC4.GDB do tabulky USERS, sem staci dohodit novy
radek a uz to bezi. Problemem mohou byt hesla. Postup zadavani noveho
uzivatele by snad sel vykuchat ze zdrojaku IB Console.

Marian Jonas

> [...]
>
>=========================================
>Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
>Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216

Interbase

> Je to superserver, jinak to je verze 6.0.0.624 pro linux. A UDF zadny
> program co tu mame nepouziva, ale je tam zprovoznene.

Toz si poridte novou verzi IB 6.0.1 nebo Firebird 0.9.4. Tahle verze
SS ma problemy se spravou ameti pri pouziti UDF. Nebo pouzijte
Classic, ale SS je lepsi pokud zrovna nemate vice procesoru v
masine.

Hodne zdaru

Pavel Cisar <pcisar(zv)borland(tec)cz>
Borland s.r.o.

Desktop databaze

[*] Da�a Petr <Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz> - 18.5.2001 16:05:01

>My v t�chto p��padech pu��v�me FlashFiler.

No jo, ale ta neni FREE ...
Petr

Nastaveni barvy u potomku TControl

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 18.5.2001 17:10:38

On 18 May 2001, at 11:39, Slavomir Skopalik wrote:

> [...]
> zverejnenou property color, nic vic.
> pak staci tohle:
> if Sender is TControl then THackColorControl(Sender).Color;

Nebo takto:

var
PropInfo: PPropInfo;
PropInfo := GetPropInfo(Sender.ClassInfo, 'Color');
if PropInfo <> nil then SetOrdProp(Sender, PropInfo, ColorValue);

Delphi, Novell and connected users

[*] <martin.duffek(zv)sk.pwcglobal(tec)com> - 18.5.2001 17:46:27

Caute,
Momentalne pracujem na jednom takom programiku v Delphi, ktory si eviduje uzivatelov v sieti. Som v stadiu, ked do databazy zapisem Connection
reference a
connection handle. Vsetko je OK az dovtedy, ked sa pokusam zistit ci je dany uzivatel (s danym handle a refference) stale aktivny.
Myslim, ze nemam spravny grif. Neviete niekto ako na to ?
Pouzivam k tomu unity CalWin32, netwin32,clxwin32 (support.novell.com) a funkcie nwccopenconnbyref,nwccgetallconninfo.
Diky za kazdy dobry napad.

The information transmitted is intended only for the person or entity to
which it is addressed and may contain confidential and/or privileged
material. Any review, retransmission, dissemination or other use of, or
taking of any action in reliance upon, this information by persons or
entities other than the intended recipient is prohibited. If you received
this in error, please contact the sender and delete the material from any
computer.

OT: Manual

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 18.5.2001 19:36:08

Puvodni zprava, kterou napsal Petr Palicka dne 18 May 2001,:

> omlouvam se, ale chtel jsem tim rict (a nerekl), ze publisher je spis na
> informacni letaky nez knihy. alespon tak jsem ho pochopil. pokus udelat

No, nemohu s tim souhlasit. Tedy ne ze bych v tom psal knihy, ale
na bulletiny A5, ktere delam, je to pro me naprosto dostacujici.

> v tom 80-ti strankovou dokumentaci skoncil neuspesne. mozna ze jsme

No 80 stran A5 delanych jako prehnuta A4, to je 20 papiru A4,
to uz vypada docela blbe, kdyz se to prehne, musi se to aspon
seriznout. Ale v Publisheru to jde.

> neschopny my a publisher je skvely nastroj. ale neprisel jsem napriklad
> na to, jak na A4 vytisknout dokumentaci tak, aby to slo poskladat na
> sebe a v pulce prelozit. to jsem od toho ocekaval a kvuli tomu jsem to

Ja mam anglicke Office, takze: File - Page Setup, tam nastavit
Layout na Special Fold (radio button druhy shora), pod tim pak
v combo boxu Special Fold nastavit Book Fold. Orientation
samozrejme Landscape. Vpravo v Preview je to pak videt, jak to
bude vypadat. Pri tisku to pak Publisher samozrejme tiskne tak,
aby to vyslo presne tak, jak chces...

> btw, za to Y se stydim.

No jo, neni to takova tragedie, jsou i horsi veci :)

inline

[*] Bejvlov� Martina <M.Bejvlova(zv)cra(tec)cz> - 18.5.2001 19:56:01

M�m takov� probl�m. Nev�te n�kdo, jestli je n�jak� mo�nost p�epsat do D.
tuto ��st progr�mku ze sta�i�k�ho TP55?
M�la jsem n�kolik teori�, ale ani jedna mi nefunguje, tak�e jestli si n�kdo
mysl� �e v�, pros�m pora�te. (nejsem si toti� jist�,jestli to v�bec jde. )
D�ky Martina

Procedure ieinit(ioport,myaddr,setting:integer);
begin
inline ($9A/$00/$04/$00/$D0);
end; { call D000:0400 }

vycentrovani textu ve statusbaru

pouzivam nasledujici kod, ke zmodreni textu v casti statusbaru. Pokud ale
pouzivam vlastni vykreslovani, nefunguje zarovnavani. Nevite nekdo, jak ten
text vycentrovat? Zkousel jsem nato jit matematicky, ale nedari se

Canvas.TextRect(Rect,Rect.Left+((Panel.Width-(Rect.Right-Rect.Left)) div
2),Rect.Top,Panel.Text);

Diky za radu.

procedure TMainForm.StatusBarDrawPanel(StatusBar: TStatusBar; Panel:
TStatusPanel; const Rect: TRect);
begin
if (Panel.Index=1) or (Panel.Index=3) then
with StatusBar do
begin
Canvas.Brush.Color:=Color; Canvas.FillRect(Rect);
Canvas.Font.Color:=clBlue;
Canvas.TextRect(Rect,Rect.Left,Rect.Top,Panel.Text);

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1)
Win2k (SP1) a Win98, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

vycentrovani textu ve statusbaru

[*] Jan Skopov� <jsdelphi(zv)atlas(tec)cz> - 18.5.2001 22:15:38

Canvas.TextRect(Rect,Rect.Left+(Panel.Width-TextWidth(Panel.Text)) div
2),Rect.Top,Panel.Text);

> [...]
> text vycentrovat? Zkousel jsem nato jit matematicky, ale nedari se
>
> Canvas.TextRect(Rect,Rect.Left+((Panel.Width-(Rect.Right-Rect.Left)) div

TButton a OnKeyPress

[*] Jan Skopov� <jsdelphi(zv)atlas(tec)cz> - 18.5.2001 22:16:54

Musis pouzivat OnKeyDown nebo OnKeyUp.

Jan Skopovy

> potrebuji v TButton odchytit v udalosti OnKeyPress odchytit stisk klaves
> Sipka vlevo/vpravo/nahoru a dolu.
> Odchytit lze skoro cokoliv, ale sipky ne. jak se to dela.

pohyb bez blikani

[*] activer <activer(zv)seznam(tec)cz> - 18.5.2001 22:33:17

Pomuze mi nekdo udelat "jezdici tlacitko", aby se posunovalo podle timeru po 1 bodu ale nepoblikavalo pritom?

vycentrovani textu ve statusbaru

[*] Milan ��ek - 19.5.2001 00:11:29

> Canvas.TextRect(Rect,Rect.Left+(Panel.Width-TextWidth(Panel.Text)) div
> 2),Rect.Top,Panel.Text);
>
> Jan Skopovy

> ten

ahoj,
bohuzel to neni porad to pravy, stale to utika :((

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1)
Win2k (SP1) a Win98, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Interbase -tabulka uzivatelskych uctu

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 19.5.2001 01:56:05

From: "Leos Urban" <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz>
Subject: Re: Kde sehnat DELPHI 1.0/2.0? Pomozte!!> Pokud se tyka sehnani, tak predpokladam, ze kdyz koupis D5 STD (cca 5kKc)
> [...]
> Nevim, jestli jsi tohle chtel slyset, ale radsi predpokladejme ze ano,
> jinak by sis zde mohl udelat (opravnene) problemy s adminem ;-)

Pokud se nemylim tak D1 je uz free. Jinak Instalace D1 je stoprocentne na
instalacnim CD s Delphi3 a Delphi4.
Take jsem ji videl na nejakem CD CHIPU nebo COMPUTERU (myslim).

Ludek

IB6.0.1.6: Backup/Restore

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 21.5.2001 00:55:27

From: "Pavel Cisar" <pcb(zv)atlas(tec)cz>
> Je na nekterem poli s jinym CHARSETem definovana DEFAULT
> hodnota ? Pokud ano, pak je to znama chyba
>
> http://sourceforge.net/tracker/index.php?func=detail&aid=212177&g
> roup_id=9028&atid=109028

Zdravim
Vi tady v teto konferenci nekdo jak lze tedy korektne zazalohovat (a
samozrejme po te ze zalohy obnovit) data Intebase provozovane na platforme
Windows ?

Moje dosavadni poznatky :

Utilita gbak : nepouzitelna (viz vyse) leda bychom se vratili k cestine bez
hacku a carek.

IBConsole (1.0.0326) : dtto: obnova konci stejnou hlaskou

IBExpert Trial (1.2.0.6) : totez (evidentne nejak pouziva GBAK)
IBE: Arithmetic overflow or division by zero has occurred.
arithmetic exception, numeric overflow, or string truncation.
arithmetic exception, numeric overflow, or string truncation.
IBE: Restore completed

Vlastni pokusy s IBX IBBackupService a IBRestoreService :
Zazalohuje a obnovi bez 'reci' v obnovene databazi vsak chybi VSECHCNY
PRIMARY KEY A TRIGERY, DALE VSECHNY DEFAULT DEFINICE U DOMAINS (viz nize)

Zda se mi, ze cely proces zalohovani nejak pada na definicich DEFAULT bez
zavislost na znakove sade.
gbak se pouze pres znakovou sadu nedostane.

Na ukazku pridavam vypis "orezanych" domen po procesu [Source] -> Backup ->
Restore ->[Target] (vse pomoci IBX)

DOMAIN declaration difference:
[Source]: CREATE DOMAIN "D_BOOLEAN" AS SMALLINT DEFAULT 0 NOT NULL CHECK
(Value=0 or Value=1);
[Target]: CREATE DOMAIN "D_BOOLEAN" AS SMALLINT DEFAULT 0 NOT NULL;
DOMAIN declaration difference:
[Source]: CREATE DOMAIN "D_DEN" AS SMALLINT DEFAULT 12 CHECK ((Value > 0)
and (Value < 32));
[Target]: CREATE DOMAIN "D_DEN" AS SMALLINT DEFAULT 12;
DOMAIN declaration difference:
[Source]: CREATE DOMAIN "D_GUID" AS CHAR(32) CHARACTER SET ASCII NOT NULL
CHECK (STRLEN(VALUE) = 32);
[Target]: CREATE DOMAIN "D_GUID" AS CHAR(32) CHARACTER SET ASCII NOT NULL;
DOMAIN declaration difference:
[Source]: CREATE DOMAIN "D_MES" AS SMALLINT DEFAULT 12 CHECK ((Value > 0 )
and (Value < 13));
[Target]: CREATE DOMAIN "D_MES" AS SMALLINT DEFAULT 12;
DOMAIN declaration difference:
[Source]: CREATE DOMAIN "D_PRIVATE" AS SMALLINT DEFAULT 0 NOT NULL CHECK
(VALUE<5 /* 1 volne 2 jen cist 3 jen grupa 4 jen uzivatel */);
[Target]: CREATE DOMAIN "D_PRIVATE" AS SMALLINT DEFAULT 0 NOT NULL;
DOMAIN declaration difference:
[Source]: CREATE DOMAIN "D_ROK" AS INTEGER DEFAULT 1990 CHECK ((Value >
1989) AND (Value < 2050));
[Target]: CREATE DOMAIN "D_ROK" AS INTEGER DEFAULT 1990;
DOMAIN declaration difference:
[Source]: CREATE DOMAIN "D_SECINFO" AS SMALLINT DEFAULT 0 NOT NULL CHECK
(VALUE < 11);
[Target]: CREATE DOMAIN "D_SECINFO" AS SMALLINT DEFAULT 0 NOT NULL;

Pokud nekdo vi jak tedy zalohovat databazi poradte mi prosim. Zatim to resim
scriptem ktery v noci vypina server a zalohuje fyzicky soubor.
A ja zalohuji verze metadat.
Nebyl s tim zatim nastesti zadny problem, ale ve chvili, kdy bude potrba
updatovat IB na verzi s jinym file formatem nastane nepredstavitelne
martyrium s updatem.

Ludek

Desktop databaze

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 21.5.2001 07:05:05

> No jo, ale ta neni FREE ...

Ahoj,

nemam uz puvodni dotaz, ale nevzpominam si, ze by tam byl
pozadavek na to, aby slo o freeware. Pokud jo, tak se omlouvam.

David Lebeda

inline

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 21.5.2001 07:16:23

no podle me tato cast kodu vola rutinu na adrese D000:0400 s parametry ktere
jsou vlozeny do te procedury. Ale jelikoz TP55 neznam tak se domnivam ze
pujde nejspise o nejakou inicializaci portu. Chce si to sehnat nejakou
dokumentaci kde si presne zjistite co na teto adrese zacina za rutinu.

[...]

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 21.5.2001 07:18:58

ja si myslel ze rozdil mezi tou nasi a 6.0.1 je jen v security patch.

Haj hou!

> [...]

SS ma problemy se spravou ameti pri pouziti UDF. Nebo pouzijte
Classic, ale SS je lepsi pokud zrovna nemate vice procesoru v

[*] Pavel Gazda <Pavel.Gazda(zv)seznam(tec)cz> - 21.5.2001 07:40:54

Procedure ieinit(ioport,myaddr,setting:integer);
begin
inline ($9A/$00/$04/$00/$D0);
end; { call D000:0400 }

Problem bude nejspis v adresaci pameti. Instrukce CALL se da jiste napsat.

pavel.gazda(zv)seznam(tec)cz

BDE - full dbase expressions not suported.

[*] kinekus <kinekus(zv)nextra.sk> - 21.5.2001 07:45:07

Zdravim vsetkych v konfe,

prosim o radu. Chcel som napojit komponentu TABLE na databazu s indexom CDX.
BDE vypisuje tuto informaciu:
Full dBase expressions not suported. Znamena to, ze potrebujem este nieco
doinstalovat k BDE ? A kde to zozeniem alebo kupim ?

Dakujem za akukolvek informaciu.

Milan F�bik

IB6.0.1.6: Backup/Restore

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 21.5.2001 08:12:33

docel jsi me postrasil.
minuly tyden jsem napsal zalohovani a imho to funguje.
na ztratu triggeru, primary keys atp se tedy jeste podivam.
jinac ja to vykuchal ze zdrojaku IBConsole takto:

procedure TFDM.Backup(Soubor: TFileName);
begin
if IBTransaction1.Active then IBTransaction1.Commit;
if IBDatabase1.Connected then IBDatabase1.Close;
try
Screen.Cursor:=crSQLWait;
IBBackupService1.BackupFile.Text:=Soubor;
IBBackupService1.Attach;
if IBBackupService1.Active then
begin
IBBackupService1.ServiceStart;
while IBBackupService1.IsServiceRunning do
if IBBackupService1.Active then IBBackupService1.Detach;
Screen.Cursor:=crDefault;
end;
if NOT IBDatabase1.Connected then IBDatabase1.Open;
if NOT IBTransaction1.Active then IBTransaction1.StartTransaction;
ShowMessage('Z�lohov�n� dokon�eno.');
end;

procedure TFDM.Restore(Soubor: TFileName);
begin
if IBTransaction1.Active then IBTransaction1.Commit;
if IBDatabase1.Connected then IBDatabase1.Close;
if FileExists(Soubor) then
try
Screen.Cursor:=crSQLWait;
IBRestoreService1.BackupFile.Text:=Soubor;
IBRestoreService1.Attach;
if IBRestoreService1.Active then
begin
IBRestoreService1.ServiceStart;
while IBRestoreService1.IsServiceRunning do
if IBRestoreService1.Active then IBRestoreService1.Detach;
Screen.Cursor:=crDefault;
end;
if NOT IBDatabase1.Connected then IBDatabase1.Open;
if NOT IBTransaction1.Active then IBTransaction1.StartTransaction;
ShowMessage('Obnoven� dokon�eno.');

system tray

[*] likeapear <likeapear(zv)centrum(tec)cz> - 21.5.2001 08:25:36

je na to dobra komponenta v ruskym baliku rx-komponent
http://www.rxlib.com). jmenuje se RXTrayIcon.
nebo taky zhruba timto zpusobem (na konci zpravy), ale s RXTrayIcon je to
elegantnejsi, navic je opensource-freeware.

likeapear

const
wmm_TrayMessage = WM_USER + 1111;

type
TFrm_Main = class(TForm)
Img_Icon: TImage;
procedure FormCreate(Sender: TObject);
procedure FormDestroy(Sender: TObject);
private
FNotifyStruc: PNotifyIconData;
procedure TrayMessage(var Msg: TMessage); message wmm_TrayMessage;
procedure MinimizeMessage(var Msg: TMessage); message WM_SYSCOMMAND;

Frm_Main: TFrm_Main;

implementation

uses Def;

{$R *.DFM}

// -------------------------------------------------------------------------
----
procedure TFrm_Main.FormCreate(Sender: TObject);
begin
New(FNotifyStruc);
FNotifyStruc^.cbSize:=SizeOf(FNotifyStruc^);
FNotifyStruc^.Wnd:=Handle;
FNotifyStruc^.uID:=1;
FNotifyStruc^.uFlags:=NIF_ICON or NIF_TIP or NIF_MESSAGE;
FNotifyStruc^.uCallbackMessage:=wmm_TrayMessage; {User defined message}
FNotifyStruc^.hIcon:=Img_Icon.Picture.Icon.Handle;
FNotifyStruc^.szTip:='Titulek';
Shell_NotifyIcon(NIM_ADD,FNotifyStruc);
end;
// -------------------------------------------------------------------------
----
procedure TFrm_Main.TrayMessage(var Msg: TMessage);
begin
if (Msg.LParam = WM_LBUTTONDOWN) then
if not Visible then
begin
Visible:=True;
ShowWindow(Application.Handle,SW_SHOW);
end;{if ... begin}
end;
file://---------------------------------------------------------------------
---------
procedure TFrm_Main.MinimizeMessage(var Msg: TMessage);
if Msg.WParam = SC_MINIMIZE then
begin
Visible:=False;
Shell_NotifyIcon(NIM_ADD,FNotifyStruc);
ShowWindow(Application.Handle,SW_HIDE);
file://---------------------------------------------------------------------
---------
procedure TFrm_Main.FormDestroy(Sender: TObject);
begin
if (FNotifyStruc <> nil) then
begin
Shell_NotifyIcon(NIM_DELETE,FNotifyStruc);
Dispose(FNotifyStruc);
end;{if ... begin}
end;
file://---------------------------------------------------------------------
---------

From: "Petr Palicka" <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz>> zdravim,
> [...]
> nahradil sleep(1000). jednak je to subjektivne rychlejsi, druhak user
> nemuze do menu (stejne mam behem operace odpojenou databazi a akorat by

Ahoj.
Tak jsem to zkusil a vysledky jsou lepsi.
Ja jsem tam nemel tu smycku while IsServiceRunning a asi jsem daval Detach
moc brzo nebo naopak pozde.
Jeset jsem to musel cele oblozit Sleep, protoze to v realu na
dvouprocesorove masine vubex nejelo a vytvorilo to jnejaky zmrseny soubor.
Asi to nejak nestacilo zaregistrovat spusteni a prebehlo to podminku
IsServiceRunnig.
Ted to vypada takto priserne :

while TIBBackupService do

Attach;
if Active then
begin
Sleep(1000);
ServiceStart;
Sleep(1000);
while IsServiceRunning do
Sleep(1000);
Sleep(1000);
end;
if Active then Detach;

Vysledke je to, ze to zcela bezpecna zazalohuje alespon metadata (Options :=
Options + [MetadataOnly];)
Obnova i daty ovsem konci stejne jako u gbaku t.j. vyjimkou :
Message:
arithmetic exception, numeric overflow, or string truncation.
arithmetic exception, numeric overflow, or string truncation.

Asi budu mit chybu nekde v datech, ovsem jakou.
Pravdepodobne se tim prerusi proces obnovy a nedojede to az do konce.
Tim by se mozna vysvetlovala ztrata trigeru a PK
Jen mi neni jasne, proc zmizi sekce CHECK z DOMAINS:
Napriklad :
Pred zalohou :
CREATE DOMAIN "D_ROK" AS INTEGER DEFAULT 1990 CHECK ((Value > 1989) AND
(Value < 2050));
Po obnove:
CREATE DOMAIN "D_ROK" AS INTEGER DEFAULT 1990;

To opravdu nechapu.

Da se vubec nejak zjistit co by to mohlo byt ?.
Vsechny moznosti kontroly (Sweep,Validation,Transaction recovery) jsem jiz
zkusil.

Ludek ZITA

IB6.0.1.6: Backup/Restore,Vyreseno

[*] Dusan Fojtik <fojtikd(zv)aix.upol(tec)cz> - 21.5.2001 12:35:34

Nazdar
Konecne jsem ten problem zalohovani vyresil.Cely problem spocival v tom,
ze jsem mel drive vytvorenou databazi s defaultni znakovou sadou WIN1250
a nadefinovane domeny nasledujicim stylem, kuprikladu:

CREATE DOMAIN VC3 AS VARCHAR(3) COLLATE PXW_CSY;

Po takovemto vytvoreni domeny, lze kazdy atribut, ktery ma tuto domenu
prirazenou, modifikovat(vkladani, update) naprosto bez chyb. Vse funguje
tak jak ma az na obnovovani zazalohovane databaze.

No a ja jsem si blahove myslel, ze v definici domen, uz nemusim definovat
znakovou sadu, kdyz ma uz ji ma dabatabaze prece nastavenou treba na
kodovani WIN1250.
No a prave tady v tom byl ten zakopany pes. Stacilo znovu nadefinovat
vsechny domeny(ty ktere obsahuji text) s nastavenou znakovou sadou na
WIN1250, napriklad takto:

CREATE DOMAIN VC3 AS VARCHAR(3) CHARACTER SET WIN1250 COLLATE PXW_CSY;

Po teto zmene uz zalohovani a obnovovani databaze probiha bez problemu a
vse se provede tak, jak ma.
Bohuzel tento postup neresi znamou chybu, kdyz je u atributu s
jinym kodovanim (napriklad WIN1250) nastavena defaultni textova hodnota.

S pozdravem
Dusan Fojtik

> [...]
> Nebyl s tim zatim nastesti zadny problem, ale ve chvili, kdy bude potrba
> updatovat IB na verzi s jinym file formatem nastane nepredstavitelne

IB6.0.1.6: Backup/Restore

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 21.5.2001 13:00:49

TO: Pavel Cisar

From: "Pavel Cisar" <pcb(zv)atlas(tec)cz>

> Pratele, kolikrat je nutne opakovat, ze je to znama chyba ?

Pardon, ja jsem se puvodne domnival ze je to POUZE chyba GBAKU.
Nemusis na mne hned kvuli tomu kricet :)

> [...]
>
> Na naprave se pracuje a mela by se co nejdrive objevit ve Firebirdu
> (pokud uz neni, proverim). Kdy se objevi v InterBase se da jen

Predpokladam ze to NIKDY A NIJAK Z ZADNEHO NASTROJE jsi myslel jen do doby
odstraneni tohoto BUGu, protoze databaze bez moznosti definovat default pole
nebo bez moznosti zalohovat je celkem k nicemu.

Jeste se Te naprimo zeptam, na Tvuj nazor zda je lepsi nasazovat na
Windowsech u zakazniku Interbasi nebo Firebird.
Take by a asi i ostatnim urcite pomohly nejake Tve osobni soudy o tom kam a
kudy se obe vetve budou ubirat.

Co by obnaselo prejit z Interbase 6.0.1 na FireBird ?

Predem dik

Ludek

TIniFile - vlozeni ENTER a koment��e

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 21.5.2001 13:23:34

ahoj,
chci se zeptat, jak se d� do ini souboru zapsat napr. komentar zacinajici ';...'. Podobny system bude asi s vlozenim ENTRu #13#10.
Muzu si sice cely INI pripravit, a on pak jiz zachovava vse, ale pokud ho uzivatel smaze, po novem vytvoreni je to dost chaos.

Diky

S pozdravem Milan Cizek, D5 Ent

Mezinarodni hudebni festival Prazske jaro http://www.festival(tec)cz
Vstupenky: Hellichova 18, Praha 1, tel.: 5731 0414, sit Ticketpro, EchoLine 14051

Scripty na Interbase 2

Tak jsem tu opet, potrboval jsem poustet scripty primo z programu,
na to mi bylo vysvetleno, ze si to mam udelat sam, tak jsem si
udelal a mam dalsi problem, pokud poustim SQL dotaz pres
TIBQuery, tak on prvni co udela, je, ze predela vsechny : na ?
a pak to vyhodi chybu, ze nevi co s tim otaznikem.
Jak mam teda pomoci TIBSQL vytvo5it proceduru. To snad ani
nejde.

Scripty na Interbase 2

Tak na to jsem uz prisel dekuji, moc ale vzapeti jsem prisel na
dalsi problem vyhodi to
XSQLDA index out of range a vubec netusim proc.

> nastav property paramcheck na false. to zajisti, ze parser
nebude hledat
> parametry a nahrazovat ":jmeno" za "?", ale rovnout to predhodi
> serverovi.

> S pozdravem Radek KALA

Scripty na Interbase 2

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 21.5.2001 13:59:40

> [...]

nastav property paramcheck na false. to zajisti, ze parser nebude hledat
parametry a nahrazovat ":jmeno" za "?", ale rovnout to predhodi

[*] Raul Endymion <raul(zv)raphael(tec)cz> - 21.5.2001 14:07:36

Dobr� den,
21. kv�tna 2001, 13:23:34, napsal jste:

M#> ahoj,
M#> chci se zeptat, jak se d� do ini souboru zapsat napr. komentar zacinajici ';...'. Podobny system bude asi s vlozenim ENTRu #13#10.
M#> Muzu si sice cely INI pripravit, a on pak jiz zachovava vse, ale pokud ho uzivatel smaze, po novem vytvoreni je to dost chaos.

A co takhle pokud ini nefunguje nejprve provest neco jako tohle...

var ini : TStrings;

begin
ini := TStringList.Create;
ini.add('[main]');
ini.add(';komentar');
ini.add('polozka1=hodnota1');

ini.savetofile('jmeno.ini');
ini.free;
end;

kdyz tohle ulozis a nasledne otevres jako inifile, uz ti to chaos
neudela...

Raul
raul(zv)raphael(tec)cz

Scripty na Interbase 2

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 21.5.2001 14:10:59

Od: Jaroslav Bayer <jaroslav.bayer(zv)quick(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odesl�no: st�eda, 16. kv�tna 2001 22:46
P�edm�t: Re: SQL

> Dekuji za radu, ale nevim, jak ji odstranit, protoze jsem jiz drive
zkousel
> query vypnout, zobrazit jinou tabulku a podobne veci - jednou otevrena
> tabulka je nevymazatelna do restartu programu - i v pripade, ze se jiz
> zobrazuje jina tabulka.

COMET System Network Administrator.

Datum v DBGridu

[*] Valenta Patrik <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 22.5.2001 06:55:10

hello, muj problem je, jak donutit DBGrid aby u prazdn�ch (nevyplnenych)
datumu vypsal prazdnou bunku namisto 31.12.1899.
e-mail : valentapat(zv)volny(tec)cz
ICQ: 54152896

Cas v DBEditu ...

[*] Michal.Michal <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 22.5.2001 07:19:18

Ahoj,

Vim, ze je to mimo, ale kdyz vidim ze to tu mate pouzite tak se
zeptam. Co prosim vas znamena, kdyz v masce u MaskEditu napisi jako
prvni znak !. Dik.

> [...]
> maskedit je nastaven dle prednastaveneho kratkeho casu (tj.
!90:00;1;_)

> Nejaky jiny napad ? Uz mi dochazi inspirace

Kopirovani adresare vcetne podadresaru

[*] "FAIT Ji��, ml." <fait(zv)jakl(tec)cz> - 22.5.2001 07:23:23

Potreboval bych nakopnout jak v aplikaci zkopirovat adresar vcetne
podadresaru nekam jinam.
V prubehu kopirovani bych chtel jednotlive kopirovane soubory mit pod
kontrolou, tzn. napriklad kontrolovat atribut faReadOnly a podle toho se
zaridit.

Jiri Fait
Informacni systemy
ICQ: 113357332
Email: fait(zv)jakl(tec)cz , ftsoft(zv)iol(tec)cz

OT: nemate nekdo pascalacky zdrojaky na ctverckovy

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 22.5.2001 07:44:17

prosim, prosim,
nemate nekdo zdrojaky na klasicky ctvereckovy dungeon? nejlepe v pascalu
nebo v delphi. a jeste lepe BEZ podpory 3D karet, direct draw, openGL a
podobnych opicaren. jde mi hlavne o obecne reseni, chtel bych to
portovat na PalmOS, takze se bez toho budu muset stejne obejit. staci i
url, kde takovy veci rostou. ja zatim narazil akorat na samy doom-like
engines a podobny srandy nejlepe jeste postaveny prave na D3D nebo
OpenGL. to zrovna nepotrebuju. ma to motorolu 68k na 20MHz, takze
zadnyho kvaka urcite kouzlit nechci.

Licence na Interbase a Firebird

[*] Dusan Fojtik <fojtikd(zv)aix.upol(tec)cz> - 22.5.2001 08:09:53

Nazdar
Jak je to vlastne s licencemi na pouzivani Interbase a Firebird serveru ?
S pozdravem
Dusan Fojtik