Zobrazeni Unicode znaku

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 24.5.2001 06:22:34

Podivej se do knihovny JCL. Zahledl jsem tam neco pro praci s Unicode
retezci.
Pro zobrazeni na Canvas a jakoukoliv praci s nimi je budes muset
prevest na normalni retezce.

23.5.2001 Filip Sixta:
> Zdravim,

> rad bych se zeptal, jak zpusobem lze na Canvas dostat Unicode retezce, popr.
> jak se vubec daji zobrazit znaky Unicode.

> Predem dekuji.

Reseni soustavy rovnic

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 24.5.2001 07:01:39

Jen poznamecka. Matematicky se toto neresi "upravou
determinantu " ale vynasobenim rovnice A*x=b zleva matici inverzni
k A. Takze staci mit funkci pro nasobeni matic (trivialni) a vypocet
inverzni matice. To je teoreticky snadne (determinanty se ani tak
neupravuji jako vycisluji coz je jednoducha rekurze) ale mohou
nastat numericke problemy. Takze staci par funkci (na co
komponenty?) jejichz algoritmus (prave az na ty numericke
problemy) se da opsat z ucebnic.
On 23 May 2001, at 17:41, Jan Dubsk� wrote:

> Mam soustavu X (max. to bude asi 20) rovnic o X neznamych. Matematicky
> se toto resi upravou determinantu.

Z.Kalhous

Datum v DBGridu

[*] Valenta Patrik <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 24.5.2001 07:05:21

>PS: Jaky pristup k MySQL pouzivas, ja jsem cca pred rokem nasel pouze >ODBC
>ovladac.

Zeos - je tam i PGSQL, a nedavno tu Tomas Rosa nabizel neco podobneho
na http://pnws.pinknet(tec)cz/delphi/ jeste jsem to netestnul.

Jinak s tim datumem mi to slape pres OnDrawCell testem Null a zobrazenim
prazdneho rectangle

QuickReport - dataset

[*] "FAIT Ji��, ml." <fait(zv)jakl(tec)cz> - 24.5.2001 07:22:43

Pratele,

> k cemu je vlastnost QuickReport1.dataset ?
>
> U "db" polozek na formulari nastavuji dbText.datase a
> dbText.datafield a
> tam to chodi bez problemu.
> Mohu u vsech "db" polozek na formulari nastavit globalne
> dataset pomoci
> QuickReport.dataset ?

Pokud je dataset nil tak sestava tiskne aktualni zaznam, pokud je v
dataset odkaz na nejaka data tiskne se sestava.

Jiri Fait

OpenDialog

[*] Pavel Gazda <Pavel.Gazda(zv)seznam(tec)cz> - 24.5.2001 07:52:28

> Pokud vim, tak OpenDialog i saveDialog jsou standardni windows
> dialogy, kde si muzu bez problemu zadat cestu.
> Zkus se podivat v objekt inspektoru do Option dialogu, jestli jsi tam
> neco nezakazal.
> Pokud ti jde o zadani vychoziho adresare, slouzi k tomu
> OpenDialog.InitialDir

Nejde mi o zadani cesty, ale o vyber.
Chci, aby uzivatel mel jeden dialog,kde bude prochazet adresare na disku:
pokud vybere soubor dialog se ukonci a vrati nazev souboru (to funguje ),
to same bych chtel pokud vybere adresar (v tomto dialogu se adresar pouze
otevre, zmeni se cesta)

pavel

MSSQL2000 a Collation

[*] Michal Jiskra <jiskra(zv)eskon(tec)cz> - 24.5.2001 07:57:18

Vim, ze v SQL2000 muze mit kazda DB jine collation, ale muj problem je
trochu jiny. Ja jiz mam databazi , ktera ma nejake collation a ja ho
potrebuju zmenit na jine ...

Michal

> U MS SQL 7 to jde jen pri instalaci
>
> Sroub

TButton a OnKeyPress

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 24.5.2001 08:03:23

To vim taky,
ale jakmile zde dam odchyt na VK_Up atd, tak se tam ani dedostanu. Jakmile
strisknu napr. klavesu 'P', tak u udalosti OnKeyDown tuto klavesu odchytim.
Po stisku klavesy sipky se do udalosti OnKeyDown vubec nedostanu.
Pavel

> Musis pouzivat OnKeyDown nebo OnKeyUp.
>
> Jan Skopovy

RXMemoryData - Query

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 24.5.2001 08:13:35

> Ako je to s porovnanim rychlosti s pracou s Query a RxMemoryTable?
> Oplati sa mi niceco prerabat z Q. na RXMT?

Kdysi jsem to zkousel merit (otevrit, sekvencne projit cely dataset,
zavrit) a k memu prekvapeni to co do rychlosti bylo prakticky
stejne. Uz je to dele, nepamatuji si podrobnosti, mozna bylo neco
spatne... U prevodu na RxMemoryData bych za prinos povazoval
to, ze query se muze zavrit a neobtezuje server, spis nez zrychleni.

David Lebeda

Tisk v Quickreportu

[*] V�t Kr�ka����+?#�$g�^#�3 - 24.5.2001 08:30:33

Ahoj,
nevi prosim Vas nekdo jak v qreportu - pouzivam delphi 3 client server -
vytisknout v sestave master detail po sekci subdetail s daty z vedlejsi
tabulky jeste nejaka pole z toho sameho rekordu hlavni tabulky???

ahoj, SubDetail ma property FooterBand. vytvoris Band (tvuj summary z hlavni
tabulky) a priradis ho tehle property. to by snad melo bejt ono.

Vytvorenie DCOM

[*] isysconf(zv)gamo.sk<isysconf(zv)gamo.sk> - 24.5.2001 08:34:08

Hi all,
Mam jeden predpokladam trivial.problem
Mam D5prof a W2000 Chcel by som vytvorit DCOM, ale neviem ako. Ak v D dam
New a vyberiem si so zalozky ActiveX polozku ActiveX Library a potom si do
nej opat cez poozku New vlozim Automation Object or COM Object, tak mi to
sice COM objekt vytvori, ale nieje vyditelny z inych pocitacov. Ked som si
vo win spustil dcomcnfg tak v zozname ho vobec nevidim ale klientsky
programn spusteny na mojom pc, kde je dane dllko zaregistrovane normalne
funguje.
Tak sa teda pytam, zabudol som nieco nastavit or robim to cele nanic, vie
ma niekto usmernit?

Vopred dik
Stevlik Marian
ISYS-KOM programator
GAMO a.s., Banska Bystrica
+421 88 413 7935, 413 2942
mstevlik(zv)gamo.sk

Jakae ma kdo zkusenosti s RAS?

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 24.5.2001 08:38:37

> Chtel bych se zeptat, jake mate kdo zkusenosti s detekci internetu pomoci
> RAS. Byly nejake problemy pri detekovani pripojeni pres proxy nebo LAN? Je
> tato metoda obecne spolehliva? (jde mi o to zjistit pocet aktivnich
spojeni
> a pak jejich status).

detekovani funkcniho pripojeni k Internetu je obecne docela problem. Pokud
se uzivatel pripojuje telefonni linkou (modem primo na PC kde testujes stav
spojeni) pak za predpokladu, ze se RASem pripojuje jen do Internetu neni
problem toto detekovat (RASEnumConnections - pripadne jeste zkombinovat s
detekci beziciho ptotokolu - Internet musi bezet na TCP/IP). Zde je treba
jen upozornit, ze zrejme neni vhodne volat RAS funkce prilis casto
(opakovane) - nektere systemy maji tendenci hazet exceptiony v KERNEL.DLL

Detekce pripojeni pomoci proxy je problematicka (lze poznat, ze je browser
nastaven aby pouzival proxy - ale muze to byt i master proxy u ISP. O stavu
spojeni do Internetu to ale nic nerika).
Spojeni pomoci LAN lze detekovat pouze pokud se nejedna o spojeni prez proxy
ci NAT router. Ma-li PC verejnou IP adresu, pak ma pravdepodobne i default
gateway nastavenu na verejne IPcko - vypisem routovaci tabulky je mozne
zjistit kam default gateway miri. Ovsem spousta LAN pouziva nespravna
lokalni IPCka (misto povolenych rozsahu pouzivaji IPCka pouzita v
Internetu - cili po svem pripojeni k Internetu mohou narazit na problemy)

D. Toman

Informace z lParam

[*] Marek Muller <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 24.5.2001 08:44:04

>Pocitano od nulteho bitu, je to (x shr 30) and 1. Pokud pocitas od
>prvniho bitu, je to shr 29.

pokud navic potrebujes 30. bit (od nulteho) nastavit, tak
x := x or (1 shl 30);
ho nastavi na 1 a
x := x and not (1 shl 30);
ho nastavi na 0

Marek Muller

Bitmap

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 24.5.2001 08:46:58

A co takhle pouzit namisto BMP:=... neco jako
"bmp.ASSIGN(image1.picture.bitmap);"

Opraveny kod:

------------------------=[ pinknet on every screen ]=----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net

Univerzalni heslo pro Paradox

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 24.5.2001 08:53:11

>zkus: jIGGAe

***To je docela "prujem" - nejde tomu nejak zabranit? Ev. existuje nejaka
databaze ktera je na lokalne (tedy souborova) a nema takovouto diru?

[...]

[*] Marek Muller <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 24.5.2001 09:01:01

Image2.Picture.Assign(Image1.Picture);

jestli k tomu nutne potrebuje i tu bitmapu, tak

BitMap.Assign(Image1.Picture);
Image2.Picture.Assign(BitMap);

Marek Muller

From: "Jan Dubsk�" <hdplot(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> umela resit soustavy rovnic. Nebo zkuste aspon poradit nejakou adresu, kde

neco by jsi mozna nasel tady:
http://www.efg2.com/Lab/Library/Delphi/MathFunctions/

Petr Vones, amatersky programator

Email a priloha

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.5.2001 11:55:53

From: "Jan Dubsk�" <hdplot(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> (stisk tlacitka) se otevrel postovni klient tak, aby uz mel nastavenou
> kolonku "komu", "Predmet" pripadne obsah (telo) zpravy a sousasne uz mel

pouzij JclMapi z JCL (http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL). Najdes tam i
priklad.

Petr Vones, amatersky programator

Bitmap

[*] Zden�k Sv�en - 24.5.2001 11:57:40

> BitMap.Assign(Image1.Picture);
> Image2.Picture.Assign(BitMap);

To nefunguje. Zahlasi to "Cannot assign picture to bitmap".

Kdyz pridam BitMap.Assign(Image1.Picture.Bitmap); tak obrazek z Image1
zmizi.

CPU Window

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.5.2001 11:57:54

From: "Libor Filip" <filip(zv)agrokonzulta(tec)cz>
> [...]
> ta DLLka dela pouze proti jednomu exe. Proti druhemu exe krokovat mohu.

predpokladam ze od te DLL nemas zdrojak. Patrne tam nekde zbyla nejaka
informace pro ladeni (typicky pripad byvaji drivery pro HP tiskarny).

Petr Vones, amatersky programator

GroupBox a Focus

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 24.5.2001 11:58:25

> [...]
> GroupBox, kde uvnitr jsou ruzna zadavaci kriteria. jak zjistit, ze se

ahoj,
a co treba GroupBox1.Focused?

S pozdravem Milan Cizek, D5 Ent
Mezinarodni hudebni festival Prazske jaro http://www.festival(tec)cz
Vstupenky: Hellichova 18, Praha 1, tel.: 5731 0414, sit Ticketpro, EchoLine 14051

Email a priloha

[*] Marek Muller <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 24.5.2001 11:58:13

taky by slo pouzit (ale extenze nejsou (zatim) soucasti zadneho standartu, takze to nemusi fungovat vsude):

ShellExecute(0, 'open', PChar('mailto: pepa(zv)firma(tec)cz ?subject=predmet%20zpravy'), nil, '', SW_SHOWNORMAL);

Jde to takhle spustit i primo ze Startmenu

%20 se pise misto mezer

dalsi extenze, ktere jsem objevil, ale bohuzel jdou pouze jednotlive, neprisel jsem na to, jak je zdruzit(nevite to nekdo, nebo
neznate dalsi extenze?):

?cc=honza(zv)firma(tec)cz
?body=text%20zpravy

Marek Muller

[...]
Je to nejak lehce resitelne standardnimi prostredky Delphi 3.0 nebo existuje
nejaka vhodna komponenta?

Poradte prosim

Jakae ma kdo zkusenosti s RAS?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.5.2001 11:59:11

From: "Jan Novak" <megamax(zv)seznam(tec)cz>
> Chtel bych se zeptat, jake mate kdo zkusenosti s detekci internetu pomoci
> RAS. Byly nejake problemy pri detekovani pripojeni pres proxy nebo LAN? Je

Ahoj,

pokud si vzpominam tak se tu objevili problemy s Win98, kde pri castem
dotazovani na pocet RAS spojeni doslo k nejake vyjimce v systemu.

Petr Vones, amatersky programator

MS Otlook kalendar

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.5.2001 12:00:47

From: "Barnab�s Nagy" <bnagy(zv)ciglersw.sk>
> Potreboval by som z aplik�cie D5 prida# polo�ku do kalend�ra MS-Outlooku.
> Chcel by som vyu�i# komponenty v z�lo�ke Servers. Vie mi v tom niekto
> pom�ct, Uv�tal by som pr�klady v zdrojovom k�de.

Ahoj,

nejake priklady najdes tady:
http://www.djpate.freeserve.co.uk/Automation.htm

Petr Vones, amatersky programator

mys

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.5.2001 12:01:43

From: "Peter Surovy" <surovy(zv)home.sk>
> Ked spustim program tak na mieste kde je mys mi na formulari zostane
> nevykresleny obdlznik Je to chyba pocitaca alebo programu a ako by sa to

Ahoj,

mohla by to byt chyba v driveru videokarty, podivej se jestli neni ke stazeni
novejsi verze.

Petr Vones, amatersky programator

Email a priloha

Jinak je mozne pouzit MAPI. Podporu pro MAPI najdes napr.v knihovne JCL
dostupne na Internetu. Viz http:\\delphi-jedi.org

> [...]

skodu. Ba prave naopak, se mi zda.
Jestli chces, muzu ti poslat kus zdrojaku, kde to mam vyreseny. Ale v

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 24.5.2001 12:54:05

> Ahoj vsichni
>
> Mam soustavu X (max. to bude asi 20) rovnic o X neznamych. Matematicky se
> toto resi upravou determinantu. Nevite nekdo o nejake komponente, ktera by

Zkus juknout sem
http://www.programmersheaven.com/zone24/cat416/index.htm

A napr. v balicku NRPAS13.ZIP jsou implementovany tyto metody:

{2}{SOLUTION OF LINEAR ALGEBRAIC EQUATIONS}{27}
2.0 Introduction 27
2.1 Gauss-Jordan Elimination 31
2.2 Gaussian Elimination with Backsubstitution 37
2.3 $LU$ Decomposition 39
2.4 Inverse of a Matrix 46
2.5 Determinant of a Matrix 47
2.6 Tridiagonal Systems of Equations 48
2.7 Iterative Improvement of a Solution to Linear Equations 49
2.8 Vandermonde Matrices and Toeplitz Matrices 52
2.9 Singular Value Decomposition 61
2.10 Sparse Linear Systems 74
2.11 Is Matrix Inversion an $N^3$ Process? 84

T.

OT Univerzalni heslo pre SYBASE

[*] Ing. Patrik Tesar <tesar(zv)rainside.sk> - 24.5.2001 13:46:29

Caute

Mam DB v SYBASE, ale nejak k nej nemam password. SQL/DBA alebo tak nejak:
password ktory sa dava automaticky pri vytvoreni
mi nefunguje... Neviete niekto sposob ako sa dostat k datam v tej databaze?
Dost ich totiz potrebujem!!

Cesky SpellChecker

[*] SPELZA s.r.o. <spelza(zv)spelza(tec)cz> - 24.5.2001 13:47:18

Ahoj Delphici,
mam dve prostredi. Jedno s ceskym W95 a ceskym Wordem V7 a druhe stejne ale
anglicke. V ceskem prostredi ma Word ceskou i anglickou kontrolu pravopisu a
v anglickem ma pouze anglickou kontrolu pravopisu. Ja bych potreboval do
anglickeho prostredi doplnit ceskou kontrolu pravopisu ale ta je pouze na
instalacce ceske. Myslite ze jde do anglickeho prostredi doinstalovat
kontrola ceskeho pravopisu z ceske instalacky? Anebo nevite kde se da ziskat
cesky SpellChecker v nejake instalovatelne forme?

Preji pekny den. Jara
svehla(zv)atlas(tec)cz

Nova cena pro Kylix Desktop Developer

Nejsi nahodou prihlasen jako root ??

Pokud ne a pouzivas cz verzi RH tak musis mit nastaveno EN prostredi jinak
to dela bordel

Radek

NMFTP.List

[*] likeapear <likeapear(zv)centrum(tec)cz> - 24.5.2001 13:51:51

sere se nam to taky

likeapear

Od: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]za
u�ivatele Petr Vones
Odesl�no: 24. kv�tna 2001 11:58
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P�edm�t: Re: CPU Window

From: "Libor Filip" <filip(zv)agrokonzulta(tec)cz>
> [...]

predpokladam ze od te DLL nemas zdrojak. Patrne tam nekde zbyla nejaka
informace pro ladeni (typicky pripad byvaji drivery pro HP tiskarny).

OT: RE: Bitmap

[*] EFG developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 24.5.2001 14:31:36

> A co takhle pouzit namisto BMP:=... neco jako
> "bmp.ASSIGN(image1.picture.bitmap);"

Kdyz uz jsme u toho, muze mi nekdo _poradne_ vysvetlit jaky je rozdil mezi
"X :=" a "X.assign" ?(tusim, ze rozdil bude nekde v kopirovani pameti)

dale jeste rozdil (zv)X, X^ a X

jeste jsem se nikde poredne nedocetl nejake objasneni ....

Dekuji Petr Sikola

Label se stinem

[*] Zden�k Sv�en - 24.5.2001 14:52:57

Ahoj,
nemate nekdo komponentu, ktera by byla obdobou labelu, ale s jednou
odlisnosti. A to, ze by napis vrhal stin na podklad. Nechci ale stin, ktery
je tvoren stylem, ze je uplne cerny a prekryje podklad pisma. Rad bych
takovy stin, ktery podklad pouze stmavi a neprekryje, tzn. kdyz napis
umistim na obrazek, tak obrazek bude zachoven i v miste stinu, pouze tam
bude trochu tmavsi.
A aby toho nebylo malo, tak by ten napis treba mohl byt 3D (ale to uz je
jaksi navic)

QRChart

[*] Petr Savinec <delphi(zv)ges(tec)cz> - 24.5.2001 15:00:30

Kr�sn� den,
jak dostanu data do grafu?
Nap�. tabulku ...
x| 1 2 3
y| 0.9 0.8 1.0
nebo nev�te o n�jak�m popisu t�to komponenty na inetu?
nebo o n�jak� lep#� komponent�?
D�k.

Zobrazeni Unicode znaku

[*] Tomas Bihary <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 24.5.2001 15:02:24

Ahoj treba takhle:

W : WideString;
i : Integer;
begin
for i := 12450 to 12500 do
W := W + WideChar(i);

// na unicode edit (roste nekde na torry)
UnicodeEdit1.WideText := W;

// na form
TextOutW(Canvas.Handle, 10, 10,PWideChar(W), Length(W));

// na panel
TextOutW(TWinCtrlProtectedAccess(Panel1).Canvas.Handle, 10,
10,PWideChar(W), Length(W));

// na groupbox
TextOutW(TWinCtrlProtectedAccess(GroupBox1).Canvas.Handle, 10,
10,PWideChar(W), Length(W));

// na image to krasli obdelnicky ...
TextOutW(Image1.Canvas.Handle, 10, 10,PWideChar(W), Length(W));

Tomas Bihary

Bitmap

[*] UHL�K M�rio <uhlik(zv)asset.sk> - 24.5.2001 15:04:34

Urob to takto.

> BitMap.Assign(Image1.Picture.Bitmap);
> Image2.Picture.Bitmap.Assign(BitMap);

Teraz to uz pojde urcite.

[...]

[*] UHL�K M�rio <uhlik(zv)asset.sk> - 24.5.2001 15:07:12

Pardon ospravedlnujem sa nezbadal som: "Kdyz pridam
[...]

Kreslenie elipsy

[*] Peter Surovy <surovy(zv)home.sk> - 24.5.2001 14:14:43

Chcel by som ziskat suradnice bodov pre nakreslenie elipsy ktorej osi su nie
rovnobezne s osami suradnicoveho systemu.
Vlastne potrebujem vysec elipsy ale Arc aj Pie aj ellipse kresli elipsu s
osami v smere sur.sys.
Mala by to byt elipsa ktora je napr roztiahnuta v smere hodin 10-4 nie len
12-6 alebo 3-9. Existuje na to nejaka funkcia alebo procedura?
Napadol ma zatial iba Polygon ale jeho body neviem najst pomocou nijakej
rovnice. K dispozicii mam sirku a vysku a sklon osi. Dakujem za akukolvek
odpoved aj deprimujucu.

vytvareni formularu

[*] "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz> - 24.5.2001 15:18:34

Zdravim,
mam form A a B.
Vytvarim je v jedne procedure:

A:=TA.Create(Application);
B:=TB.Create(Application);
Try
A.ShowModal;
finally
A.Free;
B:Free;
end;
V A se vola zobrazeni B. Jake by melo byt spravne poradi vytvareni a potom ruseni?

Neplatny Handle pri tisku Bitmapy

[*] Pavel CAB�K <delphikonf(zv)cross(tec)cz> - 24.5.2001 15:31:10

Ahoj,

mam problem s tiskem bitmap. V archivu konference jsem nasel stejny problem
stary presne 1 rok.

Nejdrive tedy uvod do problemu:
Na formulari mam vlastni objekt (TCustomControl) a na nem zobrazuji dalsi
objekty (TGraphicControl) obsahujici bitmapu (funkci StretchBlt). Pri
vykreslovani na obrazovce vsechno funguje v poradku. Kdyz ale chci tisknout,
nektere (nepravidelne) bitmapy se nevytisknou a funkce StretchBlt nastavi
GetLastError na 6 (= Neplatny Handle). Tato situace se projevuje pri vetsim
poctu bitmap a pri pozadavku na prekresleni obrazovky v dobe tisku (napr.
pri pohybu mysi pres hlavni objekt ci formular). Kdyz formular behem tisku
schovam (Visible=False) a po tisku znovu zobrazim (Visible=True), tak je vse
vytisknute spravne. HandleType tech bitmap mam nastaveny na bmDIB (podle rad
z archivu).

Z toho plyne, ze pokud dokazu zabranit prekreslovani obrazovky v prubehu
tisku, tak s tiskem nebude zadny problem.
Situaci resim tak, ze pokud funkce StretchBlt vrati neco jineho nez uspech,
tak tu bitmapu zkusim vykreslit znovu (samozrejme jenom omezeny pocet
pokusu). Tim se ale prodluzuje cas potrebny pro tisk.

Otazka zni: proc ma bitmapa neplatny handle a jak k tomu muze dojit?

Delphi 4 CS, Win NT

Pavel CAB#K
cabak(zv)cross(tec)cz

Kontrola nastaveni property v komponente

[*] Mirek Kortus <delphi(zv)nemocnice-vs(tec)cz> - 24.5.2001 15:33:38

Ahoj,
mam prosbu.
Vytvarim vlastni komponentu. Ta ma vlastnost, kterou mohu nastavit v Object
inspektoru. Hodnota teto vlastnosti musi byt v urcitych mezich. To dokazu
zkontrolovat.
Problem je v tom, kdyz na odchod z vlastnosti stisknu kurzorovou sipku,
kurzor v Object inspektoru se premisti na dalsi vlastnost. A to ja nechci.
Ja chci, aby kurzor nepreskocil na jinou vlastnost, pokud ta mnou
kontrolovana nebude v poradku.
Budu rad i za odkaz na neco co si mam precist. Dekuji

Miki

Bitmap

[*] UHL�K M�rio <uhlik(zv)asset.sk> - 24.5.2001 15:39:46

Mne to slape aj takto: Btm:= TBitmap.Create;
Btm.Assign(Image1.Picture.Bitmap);
Image2.Picture.Bitmap.Assign(Btm);
Btm.Free;

Nenacital si nahodou do Image1 jpg subor? V tom pripade by ti to neslo.
Potom treba urobit nasledujuce:

Btm:= TBitmap.Create;
if Image1.Picture.Graphic is TJPEGImage then
Btm.Canvas.Draw(0, 0, TJpegImage(Image1.Picture.Graphic));
else
[...]

[*] Karel Cibulka <KCibulka(zv)seznam(tec)cz> - 24.5.2001 15:43:00

Dne 24.�kv�ten�2001, <> napsal:

> [...]
> BMP.free;
>
> pokud ti staci proste "prekopirovani" bitmapy z jednoho image do druheho tak to
> udelej takto:
>
> Image2.Picture.Bitmap := Image1.Picture.Bitmap;
>
> S pozdravem
>
> Milan Tome#
> Vedouc� v�vojov�ho t�mu Windows
> Softwarehouse HAiDA s.r.o.
> Nov� Bor
> tel: 0424/722291, 0424/222284
> email: Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

AIRFARE - #et�� V�# �as i pen�ze p�i cest� do zahrani��. On-line
rezervace a n�kup letenek, ubytov�n� v hotelu, pron�jem aut a

DateTimeToStr

[*] Pavel CAB�K <delphikonf(zv)cross(tec)cz> - 24.5.2001 15:53:06

Ahoj,

nevite nekdo, proc funkce DateTimeToStr pro libovolne datum ale presne
pulnoc mi vraci pouze datum bez casu?

Delphi 4 CS, Win NT

Pavel CAB#K
cabak(zv)cross(tec)cz

Nova cena pro Kylix Desktop Developer

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 24.5.2001 16:04:36

On 24 May 2001, at 9:41, Gebauer Lukas wrote:

> To by mne potesilo hodne.. nebyt jednoho maleho hacku:
>
> Kylix nejak nejde nainstalovat na RH-7.1.. hlasi to chybu pri
> instalovani RPMek... ;-(((

To je ta verze, ve ktere se nesmeji psat komercni verze programu?
Pokud ano, pak je to nehorazne predrazene.

Vytvorenie DCOM

[*] isysconf(zv)gamo.sk<isysconf(zv)gamo.sk> - 24.5.2001 16:35:00

> myslim, ze z ciziho pocitace muzes spustit jen EXE COMy.
> Zkus si vytvorit prazdne EXE a do nej vloz COM/Automation Object.

Dik, podarilo sa mi vytvorit exe s obj, takze teraz mam 2 execka (Klient.exe a COM.exe) Predpokladam, ze by to malo teraz fungovat tak, ze Klient.exe dam na vsetky pc, z kt. sa chcem pripajat na COM.exe. COM.exe som spustil u seba, po spusteni mi zaregistroval moj comobj. Ked teraz spustim Klient.exe u seba tak si sam spusti COM.exe a pracuje snim. Ale ked Klient.exe spustim na inej masine ako na mojej tak mi napise, ze trieda nieje zaregistrovana. (Ja mam na svojom stroji W2000 a pripajam sa nan z W98 (maju naistalovanu podporu dcom)). U seba ked som sa hral s DCOMCNFG tak som prisiel na to ze sa da nastavit, ze dany comobj sa bude spustat na vzdialenej masine. Tak som zobral COM.exe spustil som ho i na druhej masine, tj mam i tam zaregistrovany comobj. Napadlo ma ze by som pomocou DCOMCNFG nastavil aby sa z druhej masiny pripajal na moju, len mam problem vobec spustit DCOMCNFG pod W98 :(
Mozno ze to robim totalne nanic a nepochopil som ako tie comobj funguju ale toto sa mi zdalo celkom logicke. Viete mi nejako pomoct?
Vopred dik

Stevlik Marian
ISYS-KOM programator
GAMO a.s., Banska Bystrica
+421 88 413 7935, 413 2942
mstevlik(zv)gamo.sk

OpenDialog

[*] UHL�K M�rio <uhlik(zv)asset.sk> - 24.5.2001 16:37:06

Skus toto (ak je to to, co si myslim, ze chces)

function SelectDirectory(const Caption: string; const Root: WideString; out
Directory: string): Boolean; overload;

alebo

function SelectDirectory(var Directory: string; Options: TSelectDirOpts;
HelpCtx: Longint): Boolean; overload;

Dovoli ti vyber adresara. Spusti dialog z Windows na vyber adresara a vrati
ti vibranu cestu.

[...]

[*] Zden�k Sv�en - 24.5.2001 16:42:57

> Urob to takto.

V Image1 mam natazenej JPEG, takze pres Bitmap to nejde. Ale zadarilo se mi,
kdyz jsem to pouzil takto:

BitMap.Assign(Image1.Picture.Graphic);
Image2.Picture.Bitmap.Assign(BitMap);

Takze to by snad bylo. Ale objevil se novej problem. V Image1 mam natazenej
velkej obrazek, kterej je napr. 2x vetsi nez Image1. Aby se mi tam vesel,
tak pouziju prirozene vlastnost Stretch:=True.
A do ty BitMap bych rad dostal presne takovou podobu obrazku, ktera se mi
zobrazuje v Image1, tzn. obrazek rozmeru Image1. Jenze kdyz pouziju Assign,
tak se mi do BitMap pretahne obrazek v plny (puvodni) velikosti.
Jak to resit?
Zdenek

MSAccess - prvych 5 zaznamov

[*] Ji�� Kr�l jr. - 24.5.2001 16:47:18

SELECT TOP n pole1,pole2....
FROM atd.

// n:integer
Bc. Jiri Kral
podpora IT
Krajska hygienicka stanice Ostrava
e-mail: admin(zv)printo(tec)cz
mobil e-mail: jirka.kral(zv)mujoskar(tec)cz
ICQ# 15303940
PGP ID: 62B8BA3C (najdete na www.pgp(tec)cz)

Email a priloha

[*] UHL�K M�rio <uhlik(zv)asset.sk> - 24.5.2001 16:54:46

Ak by si mal Delphi 5, tak to nie je problem s komponentou TNMSMTP.

[...]

Delphi, CORBA a DII

[*] Jon� Mari�n <Jonas(zv)komercpoj(tec)cz> - 24.5.2001 15:58:41

Trochu blbnu s Corbou, zkousel jsem priklad dodavany s D5 Ent,
DEMOS\CORBA\Account. Pokud pouziji stub-and-skeleton volani objektu, je vse
v poradku. Kdyz ale zkousim DDI (Dynamic invocation interface) tak mi to
dela problemy. Vytvorim si IDL soubor, spustim SmartAgenta a OAD, pri
spusteni idl2ir mi to nechce zaregistrovat do repository.

Exception in thread "main" org.omg.CORBA.NO_IMPLEMENT[completed=MAYBE,
reason=Could not locate the following object:
repository id : IDL:visigenic.com/tools/ir/RepositoryManager:1.0
object name : test

Nevite v cem muze byt problem ? Povedlo se nekomu tohle rozchodit ?
Pouzivate nekdo Corbu ve spojeni s Delphi ?

Diiik Marian Jonas

Univerzalni heslo pro Paradox

[*] Jir� Kr�l jr. <admin(zv)printo(tec)cz> - 24.5.2001 16:59:12

pokud nejsi alergicky na MS, tak zkus Accessi MDB + dlouhe heslo, odolne
bruteforce nabouravacum/hadacum
nebo Interbase, Winbase602, MS local SQL 7...
licencni podminky si ale musis obslapnout sam

[...]

Napade me jedine spocitat jednotlive body a spojit je tusim funkci Polygon.
Vypocet:

x:= a*cos(fi) + m;
y:= b*sin(fi) + n;

kde fi je od 0 do 2*pi (pokud kreslis jen vysec, tak podle potreby) s krokem
podle toho, jak moc bodu potrebujes, a je velikost jedne, b velikost druhe
poloosy, [m; n] jsou souradnice stredu elipsy. Natoceni napriklad takto:

procedure RotatePt(PX, PY: Double; Angle: Double; var X, Y: Double);
var TempX, TempY: Double;
begin
TempX := (X - PX) * Cos(Angle) - (Y - PY) * Sin(Angle);
TempY := (X - PX) * Sin(Angle) + (Y - PY) * Cos(Angle);
X:= TempX + PX;
Y:= TempY + PY;
end;

kde [PX; PY] jsou souradnice stredu otaceni, Angle je uhel otaceni (v
radianech), [X; Y] souradnice otaceneho bodu.
Kdyby neco neslo, napis na soukromy mail nebo pres ICQ.

[...]

[*] Ond�ej Male�ek <ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz> - 24.5.2001 17:20:49

Nemas nastaveno, ze se ti DLL preklada jinam nez kde mas ten hostitelsky exe
??

Ondrej

> [...]
>
> predpokladam ze od te DLL nemas zdrojak. Patrne tam nekde zbyla nejaka
> informace pro ladeni (typicky pripad byvaji drivery pro HP tiskarny).

Preziti comu

[*] Petr Reichl <p.reichl(zv)gmc(tec)net> - 24.5.2001 18:20:11

Dobry den,

mam nasledujici situaci. Mam normalni aplikaci, ktera vytvori COM objekt
preda mu nejake informace a ukonci se. Ja potrebuji, aby ten COM objekt pote
zacal pracovat. problem je v tom, ze pokud se jedna o COM dll, tak ta
zanikne spolu s procesem, ktery ji vytvoril. Vytvoril jsem tedy COM exe, ale
ten mi vice mene dela to same.

Muzete mi poradit jak vyresit tuto situaci?

Za kazdou radu dik,

Petr

TButton a OnKeyPress

[*] Ing. Stefunko Julius <Stefunko(zv)vuje.sk> - 24.5.2001 11:30:01 met-1mest

snad toto pomoze

pre okno (napr Form1)nastavit keypreview na true

a do udalosti form1.keydown dat:

procedure TForm1.FormKeyDown(Sender: TObject; var Key: Word;
Shift: TShiftState);
begin
label1.caption := inttostr(key); // podla toho co s tym treba
key := 0; // aby udalost nebola spracovana dalej

end;> To vim taky,
> [...]
> strisknu napr. klavesu 'P', tak u udalosti OnKeyDown tuto klavesu odchytim.
> Po stisku klavesy sipky se do udalosti OnKeyDown vubec nedostanu.

Ing. Julius Stefunko
spravca siete
skoliace stredisko
VUJE Trnava a.s.

Out of resources u RichEditu

[*] Ota Maly <ota.maly(zv)volny(tec)cz> - 24.5.2001 19:02:06

Ahoj,
spadla mi u zakaznika :-( aplikace s touto chybou:
EOutOfResources - RichEdit line insertion error.

Nevite nekdo, jestli je to nejaka znama chyba RichEditu, nebo proste
Windowsum "jenom" dosly resourcy?
(Textu tam urcite neni vic nez 100-200kb.)

PaPouch elektronika
http://www.papouch.com

DateTimeToStr

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 24.5.2001 19:04:27

Ahoj,
abychom nezleniveli. Zkus FormatDateTime.
Vaclav Sazima

Pavel CAB#K wrote:

> Ahoj,
>
> nevite nekdo, proc funkce DateTimeToStr pro libovolne datum ale presne
> [...]

Cestina pro Inno Setup

[*] Ota Maly <ota.maly(zv)volny(tec)cz> - 24.5.2001 19:33:16

Ahoj,
vim, ze to tu uz probehlo, lec dle odkazu v archivu jsem nic kloudneho
nenasel.
Na strankach www.wintax.nl je lokalizace IS Extensions, ale vlastniho
Innosetupu nikoli.

Nemate nekdo soubor czech.isl nebo odkaz na Net?

PaPouch elektronika
http://www.papouch.com

Univerzalni heslo pro Paradox

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 24.5.2001 21:26:37

> ***To je docela "prujem" - nejde tomu nejak zabranit? Ev. existuje nejaka
> databaze ktera je na lokalne (tedy souborova) a nema takovouto diru?

MS Access.

Erik

Driver pro prenos dat...

[*] Zdenek Janish <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 24.5.2001 21:35:12

Dobry den,

mam udelany bezdratovy prenosovy modul. Rychlost nic moc, ale staci
2400bps... Ale to neni dulezite... Puvodne jsem to chtel zapojit primo na
serovy port a vyuzit co nabizi windows komunikaci po seriovem kabelu.
Bohuzel to zarizeni ma drobou vadu a to ze byte ktere odesila zaroven prijma
(z casovym spozdenim) a dalsi drobnost je ze to neni full-duplex.

Mne by zajimalo, zda je realne v Delphi vytvorit "neco" co by se "nacpalo"
mezi Windowsy driver (Modem.sys) pro komunikaci pres seriovy kabel a
serial.sys (serenum.sys)???

Jde mi spise kde mam zacit patrat...

PS: Rada typu: Pouzij hotovou bezdarovou kartu (WavwLAN, Proxim) je
bezpredmetna...

Cestina pro Inno Setup

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 24.5.2001 21:48:15

Ahoj,

mam czech.isl pro InnoSetup 2.0.8 (vlastnorucne upraveny czech.isl pro 2.0.3
:-)), muzu poslat, je toho asi 13 kB.

> P�edm�t: Cestina pro Inno Setup
> Nemate nekdo soubor czech.isl nebo odkaz na Net?
> Ota Maly

Driver pro prenos dat...

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 24.5.2001 22:01:02

> [...]
>
> Mne by zajimalo, zda je realne v Delphi vytvorit "neco" co by se "nacpalo"
> mezi Windowsy driver (Modem.sys) pro komunikaci pres seriovy kabel a

Windows driver v Delphi nenapises. Stle ale nevidim duvod proc by to nemelo jit povesit na standardni Windows obsluhu seriaku. Pokud to zarizeni je schopne napojeni na seriovku - tedy je schopne prenaset data ve stejnem tvaru jako je dostane od seriaku. Jen by tu filtraci ozven/preslechu musela delat sama aplikace.

D.Toman

QRChart

[*] Petr Savinec <delphi(zv)ges(tec)cz> - 24.5.2001 22:10:37

U� jsem na to p�i#el ...> Kr�sn� den,
> jak dostanu data do grafu?
> Nap�. tabulku ...
> x| 1 2 3
> y| 0.9 0.8 1.0
> nebo nev�te o n�jak�m popisu t�to komponenty na inetu?
> nebo o n�jak� lep#� komponent�?
> D�k.

problemy s tiskem

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.5.2001 22:17:00

Hello odehnk1!

> aplikace kterou jsme napsali pod W95 funguje a tiskne dobre,
> vcetne preview. Pokud ji spustime pod W2000 prewiev nefuguje
> korektne, spatne se zobrazuje cestina,

Skontroluj si property Font.Charset. Pravdepodobne mas nastavene 'Default' a
potom v systemoch, kde je default 'OstEurope' ti program funguje, ale v
ostatnych sifruje.

Bye
V.Mlich http://www.rar(tec)cz

Driver pro prenos dat...

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 24.5.2001 23:02:49

Kdysi existoval nejakej program na datovou komunikaci pres CB stanice (27
MHz), tam to taky jelo na 2400b a nikoliv duplexem - to bud prijimalo nebo
vysilalo. Zkusil bych patrat po nekom, kdo uz neco takovyho delal. ... (snad
jsem aspon trochu pomohl).

Nova cena pro Kylix Desktop Developer

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 24.5.2001 23:34:34

Zdravim

Kylix pro psani free (GNU) programu ja taky free.

To je ta verze, ve ktere se nesmeji psat komercni verze programu?
Pokud ano, pak je to nehorazne predrazene.

vytvareni formularu

[*] ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)email(tec)cz> - 25.5.2001 06:19:27

Myslim, ze pokud je vlastnikem formu Application, tak ruseni je jedno,
pokud ve formu A nectes nejake vlastnosti formu B. Pak by bylo
cistejsi zrusit nejdrive form B.

mailto:zilinec(zv)email(tec)cz

24.05.2001 "Mirek Drej�ek":
> [...]

> end;
> V A se vola zobrazeni B. Jake by melo byt spravne poradi vytvareni a potom ruseni?

[*] ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)email(tec)cz> - 25.5.2001 06:24:59

Nevim, jestli Ti to pomuze, ale na SQL7.0 se toto pise "select top 5
* from aaa" - trba to bude fungovat a na MSAcces

mailto:zilinec(zv)email(tec)cz

24.05.2001 Pavol Stolc:
> [...]

> Pavol Stolc
> pstolc(zv)sc.sknet.sk

Kontrola nastaveni property v komponente

[*] Pavel K�ehula <pavel.krehula(zv)nlm(tec)cz> - 25.5.2001 06:31:07

Zdar,| Vytvarim vlastni komponentu. Ta ma vlastnost, kterou mohu nastavit v Object
> [...]
| kurzor v Object inspektoru se premisti na dalsi vlastnost. A to ja nechci.
| Ja chci, aby kurzor nepreskocil na jinou vlastnost, pokud ta mnou

Nevidim jinou moznost, nez napsat na tu vlastnost novy PropertyEditor,
zadej ho helpu TPropertyEditor a precti si o tom neco vice, pripadne si projdi zdroje u Delphi

Pavel

Cestina pro Inno Setup

[*] "FAIT Ji��, ml." <fait(zv)jakl(tec)cz> - 25.5.2001 06:39:31

> Nemate nekdo soubor czech.isl nebo odkaz na Net?
>
> Diky
> Ota Maly

Hledej na http://www.jrsoftware.org/files/istrans/

Fait

Kreslenie elipsy

[*] Radek Janka <radek.janka(zv)ipsystem(tec)cz> - 25.5.2001 06:40:07

funkci na prime kresleni jako je napriklad Ellipse neznam (ale tim netvrdim
ze nemuze neexistovat), zkus to tim polygonem. Velice zhruba by to mohlo
vypadat takto:

DrawEllipse(a,b:real;beta:real;cx,cy:real);

//a,b - poloosy, beta - natoceni os, cx,cy - souradnice stredu

var n:integer=100; //pocet vrcholu polygonu
x,y,r:real; //pomocne
i:integer; //pomocne
alfa:real;//pomocne
begin

for i:=0 to n do
begin
alfa:=i*2*PI/n;
x:=a*cos(alfa);//souradnice normalni elipsy
y:=b*sin(alfa);
r:=sqrt(x*x+y*y);
x:=r*cos(alfa+beta); //pootoceni o beta
y:=r*sin(alfa+beta);
x:=x+cx; //a posun do stredu elipsy
y:=y+cy;

//zbyva to nakreslit

if i=0 then moveto(x,y) else lineto(x,y);

Jo a pokud chces jenom vysec tak si dopocitej pocatecni a koncove hodnoty
pro ten cyklus i.

[...]

[*] Valenta patrik <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 25.5.2001 07:33:15

Pripojim se do diskuse. Ja to delam jinou cestou.
form creatnu pomoci
Application.createForm(TForm2.....
Form2.ShowModal;

o uvolneni se staram tak za v OnClose kazdeho takto vytvoreneho formu
dam Action:=CaFree;> Myslim, ze pokud je vlastnikem formu Application, tak ruseni je jedno,
> pokud ve formu A nectes nejake vlastnosti formu B. Pak by bylo
> [...]

Vytvorenie DCOM

[*] Ladislav Nagy <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 25.5.2001 07:44:57

Jak vytvaris za behu ten COM objekt?
Mel bys pouzit volani CreateRemoteComObject (jeden parametr je jmeno
pocitace), a ne CreateComObject.
S pozdravem, Lada

> [...]
> Mozno ze to robim totalne nanic a nepochopil som ako tie comobj funguju
ale toto sa mi zdalo celkom logicke. Viete mi nejako pomoct?

Bitmap

[*] UHL�K M�rio <uhlik(zv)asset.sk> - 25.5.2001 07:51:48

Pouzi StretchDraw(....);

BitMap.Canvas.StretchDraw(Rect(..TvojRozmer..), Image1.Picture.Graphic);

[...]

[*] UHL�K M�rio <uhlik(zv)asset.sk> - 25.5.2001 07:58:02

Pouzi funkciu SelectDirectory(...

From: "Petr E#ner" <petr.esner(zv)atlas(tec)cz>
> Takze upresnim problem - jak co nejrychleji nasypat do TreeView velke
> mnozstvi dat?

Ahoj,

napriklad pouzitim Virtual Treeview:
http://www.lischke-online.de/VirtualTreeview.html

Petr Vones, amatersky programator

Out of resources u RichEditu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.5.2001 14:37:29

From: "Ota Maly" <ota.maly(zv)volny(tec)cz>
> spadla mi u zakaznika :-( aplikace s touto chybou:
> EOutOfResources - RichEdit line insertion error.

Ahoj,

jak velky blok textu jsi tam vkladal a na jakem OS ?

Petr Vones, amatersky programator

je string korektni jmeno souboru / direktorare ?

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 25.5.2001 15:18:51

Ahoj,
je nejaka funkce ktera zjisti, zda je string korektni jmeno souboru /
direktorare?
Dik za odpoved
Vaclav Sazima

MsgWaitForMultipleObjects

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 25.5.2001 15:18:54

Ahoj,
chtel bych do vedlejsiho thredu posilat messages z hlavniho a tam na ne
cekat pres
MsgWaitForMultipleObjects. Ale nevim jak si pripravit parametry. Nemohl
by mi nekdo poslat ukazku kodu? Tedy inicializaci, execute a finalizaci
takoveho thredu.

Label se stinem

[*] Ing. Jozef Baranec <joba(zv)digitaldocuments.org> - 25.5.2001 15:45:37

Ahoj

Pozri sa do RX Library. Tam je mozno to, co potrebujes. Ak ich nemas, niekde
predoslych mailoch do konferencie to urcite najdes.

jozo

> ktery

Preziti comu

[*] Petr Reichl <p.reichl(zv)gmc(tec)net> - 25.5.2001 16:02:51

Problem je v tom, ze ho nemuzu spustit dopredu. Je spousten az danou
aplikaci. Cele to, ale lze vyresit tim, ze se mu prida jedna reference navic
a tim padem on zije dal a pri ukonceni tu referenci zase odeberu.

Petr

> jak to udelat s com-dll zrovna nevim, ale pokud pustis com-exe dopredu,
> klient se k nemu pouze pripoji (nespusti novou instanci) a po ukonceni
> [...]

Registry

[*] Radim Hampel <hampel(zv)ecommerce(tec)cz> - 25.5.2001 16:07:41

DD,
mate nekdo zkusenost s metodou SaveKey tridy TRegistry? Podle napovedy
to vypada jasne a rychle, ale me to vubec nefunguje :-(

Pr:
var
R: TRegistry;
begin
R := TRegistry.Create;

if R.SaveKey('\software\test\', 'c:\pokus')
then ShowMessage('Done.');

R.Free;

Radim Hampel

treeview (next, previous, fist, last), trieview.fi

[*] vlada_ponechal(zv)post(tec)cz - 25.5.2001 16:15:26

Ahoj panove,
mam otazku ohledne treevie. ta predesla neprisla, tak ji pisu jeste jenou. Mam trieview, ve kterem mam velke mnozstvi parentu and childu a ted se chci v tomto mnozstvi pohybovat pomoci treeview.prikaz (kde prikaz = next, previous, last, first...) and nebo treeview.prikaz = 'text' (coz znamena, vyhledej to znamena najdi polozku text). Nejlepsi by bylo vedet obe moznosti. Hledal jsem neco takoveho v helpu treeview.find atd.. jsem tam nikde nenasel. A v konferenci take ne. Poradite, jak na to?

Diky,

Mam D3. prof

Vlada

RxMemoryData.SortOnFields

[*] Mephisto <mephisto(zv)akvila(tec)cz> - 25.5.2001 16:24:56

Jeste k predchozimu jdes zapomel dodat ze sort se dela nad fieldem s ceskou
diakritikou

---
Odchozi zprava neobsahuje viry.
Verze: 6.0.255 / Virov� b�ze: 128 - datum vyd�n�: 17.05.2001

Out of resources u RichEditu

[*] Ota Maly <ota.maly(zv)volny(tec)cz> - 25.5.2001 16:52:59

> Ahoj,
>
> jak velky blok textu jsi tam vkladal a na jakem OS ?

system byly nejspis (?) Win98SE, a velikost celeho textu se IMHO pohybovala
nekde kolem desitek az stovek kb. Jsou to hlasky z eventu TIBSQLMonitoru,
takze vkladano je to max tak po 100 znacich na radku.

Samozrejme to muze byt chyba tez IBSQLMonitoru(neuvolnene zdroje), proto se
ptam, jestli to neni nejaka znama chyba RichEditu.

D5Prof;IBX4.52;

Ota Maly

Univerzalni heslo pro Paradox

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 25.5.2001 19:42:15

Puvodni zprava, kterou napsal Tomas Rosa dne 24 May 2001,:

> ***To je docela "prujem" - nejde tomu nejak zabranit? Ev. existuje nejaka
> databaze ktera je na lokalne (tedy souborova) a nema takovouto diru?

FlashFiler sice neni souborovy, ale tam si muzes udelat sve vlastni
sifrovani, ktere nelze obejit podobnym zpusobem.

je string korektni jmeno souboru / direktorare ?

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 25.5.2001 19:49:51

Nestacila by konstrukce:
If FileExists(string) or DirectoryExists(string) then ...

Pokud to potrebujes obecne, nedovedu si to ve svete windows s adresari
a soubory s diakritikou a mezerami predstavit.
Porad plati, ze nejsou povoleny znaky, ktere jsou pouzity v maskach
(?,*, mozna i nejake dalsi). Takze pokud string tyto znaky obsahuje,
neni to nazev cesty nebo souboru.
Pred a za znakem "\" by nemela byt mezera (mozna by to proslo :-))
Tecka take neni rozhodujici. Adresar i soubor muze tecku obsahovat a
to hned nekolik (napr. "soubor.doc.vbs"), rozsireni souboru nemusi byt
na tri znaky, neni problem pouzit "soubor.html" atd.
Zlaty DOS :-)

25.5.2001 Vaclav Sazima:
> Ahoj,
> je nejaka funkce ktera zjisti, zda je string korektni jmeno souboru /
> direktorare?
> Dik za odpoved
> Vaclav Sazima

mys

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 25.5.2001 19:53:19

Zkus snizit hardwarovou akceleraci graficke karty ve vlastnostech
"Tento pocitac"

Univerzalni heslo pro Paradox

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 25.5.2001 20:05:38

Puvodni zprava, kterou napsal Jir� Kr�l dne 25 May 2001,:

> rekl bych, ze pokud das heslo min 15 znaku dlouhe a pouzijes v nem i cestinu
> tak je to celkem v klidu

Nejde o utok hrubou silou. MS Access ma heslo ulozene v MDB
souboru XORovane urcitymi a znamymi znaky. Otevrit zaheslovany
MDB, resp. zjisteni toho hesla, je otazkou nekolika sekund.

Ale Access jeste umi heslovat pomoci systemu uzivatelu/hesel
a tam to asi tak jednoduche nebude.

Zmena FormStyle za behu

narazil jsem na zajmavy problem, ktery se mi nedari odstranit. Uzivatel ma
moznost v programu zvolit (checkboxem v menu), zda bude hlavni okno vzdy
navrchu. if MM_TopWindow.Checked then FormStyle:=fsStayOnTop else
FormStyle:=fsNormal;
Na hlavnim formu mam PageControl a unej nastaveno TabStop=false a
HotTrack=true. Pokud uzivatel za behu zmeni vlastnost formu FormStyle, pak
se mi dostane focus na Prvni zalozku PageControlu (uzivatel se pak muze
sipkama pohybovat na dalsi zalozky) - TO NECHCI. Chtel bych, aby po zmene
FormStyle se fokus nastavil na prvni prvek v poradi, ktery ma TabStop=true.

Diky za odpovedi

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1)
Win2k (SP1) a Win98, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Vypo��t�van� tabulky

[*] Jaroslav Bayer <jaroslav.bayer(zv)quick(tec)cz> - 25.5.2001 21:43:44

Ahoj!
Mam takovy maly problemek, ktery jiste bude vysvetleny ve specialni knizce o databazich. Vim, ze lze v databazi vytvorit pole (sloupec), ktery se sam bude vypocitavat po zadani jinych poli (sloupcu), ale v nepodarilo se mi toho dosahnout.
Jaroslav Bayer