Spusteni programu pri pripojeni k internetu

[*] Ale� Kresta <ales.kresta(zv)atlas(tec)cz> - 25.5.2001 22:01:38

Dobry den,
chtrel bych se zeptat zda se da nejak nastavit spusteni programu pri
pripojeni k internetu. Urcite to jde nejak udelat v registrech, ale kde?????
Predem dekuji za odpoved

AsyncFree - NonVCLExample

[*] Luk� Voborsk� - 25.5.2001 22:10:46

Ahojte vsichni,

Chtel bych si udelat droubnou utilitku pro komunikaci s mobilem po seriove
lince. Zrejme nejjednodussi by melo byt pouziti komponenty AsyncFree.
VCL examply z teto knihovny mi bez problemu funguji, ale s NonVCLExamplem
mam problemy. Pokusim-li se na port neco poslat, tak example na kazdy
poslany byte vypise:
Line error: 00000008h
Nejsem schopen zjistit, kde je problem, protoze nevidim do technickych
detailu seriove komunikace.
Dekuji za kazdou radu.

Lukas

SQL

[*] Jaroslav Bayer <jaroslav.bayer(zv)quick(tec)cz> - 25.5.2001 23:05:21

Klobouk dolu!
[Takovejhle selekt sem jeste nevidel, juuuu]
A Vam se zda, ze 4 sekundy je nejak moc? Byt tim pocitacem, tak po takovehle
akci budu pozadovat alespon par set tisic taktu dovolenou...
Jen me tak napadlo, jestli tu prodlevu nemuze zpusobovat to, kam ty
informace napr.vypisujete - napr. nevhodna komponenta, malo mista v pameti,
trideni podle sloziteho klice a jine. Stejne tak by tomu mohlo byt s
umistenim informaci v databazi - myslim fyzicke umisteni...
Snaha radit byla, ale myslim si, ze to stejne bude necim jinym...

Jaroslav Bayer
From: Skokosek <skokosek(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> jednotky-sum(rozpracovano.jednotky) zbyvarozpracovat,
> from (zakazky z full outer join rozpracovano r on z.cislo=r.cislo)

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 28.5.2001 10:26:55

> [...]
>
> Pripadne kdybyjste me mohli nakopnout spravnym smerem, jak to vyresit
> programove. S JPG ani se zmensovanim jsem nikdy nedelal.

Ahoj,

programove: mohu doporucit Intel JPG Library. Funguje dobre a rychle a umi obrazky rovnou nacitat ve
zmensene velikosti (1/2, 1/4 nebo 1/8), coz je o poznani rychlejsi nez nacitat obrazek cely a pak ho
zmensovat. Je to zdarma ke stazeni na strankach Intelu.

Karel Rys

Univerzalni heslo pro Paradox

[*] Tom�s Hol� - notebook <notebook(zv)thcom(tec)cz> - 28.5.2001 10:33:37

tady se musim zastat Erika,

pokus se Access zahesluje pres uzivatele a soubor *.mdw
tak se do nej da dostat tezko !
vim, ze jsem se o to snazil, a je to bez sance !

TH

> [...]
> Pokud lze tedy heslo k datum jednoduse obejit, je to bezpredmetne. Hesla
> uzivatelu jsou pak nepodstatna! Jde o data, ne o to, ze nekdo si pise

CPU Window

[*] Libor Filip <filip(zv)agrokonzulta(tec)cz> - 28.5.2001 10:43:22

No tak jsem na to konecne prisel. Hostitelsky exe napr. AAA.exe mel ve
stejnem adresari take binarni soubor AAA.rsm. Kdyz jsem tento soubor
vymazal, tak DLLku bylo mozne krokovat.
Nevite nekdo na co je ten soubor AAA.rsm. Pripada mi dost podobny jako
soubor AAA.dsm, ktery se pouziva pro ukladani sumbolu.

Od: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]za
u�ivatele Ond�ej Male�ek
Odesl�no: 24. kv�tna 2001 17:21
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P�edm�t: Re: CPU Window

Nemas nastaveno, ze se ti DLL preklada jinam nez kde mas ten hostitelsky exe
??

Ondrej

From: "Tomas Vladik" <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz>
> To mi pripomina Konfview, ktery mi pri prochazeni vysledky prohledavani hodi
> podobnou chybu:

Ahoj,

zkus vysledovat jestli se to nestava pri vkladani prazdne radky ro RichEditu.
Ruzne verze richeditu se mezi sebou mirne lisi. Navic to chybove hlaseni neni
uplne presne, viz zdrojak VCL.

Petr Vones, amatersky programator

Padani NTDLL.dll

[*] Zdenek Janish <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 28.5.2001 22:31:55

Mezi nami, me to pada na stejnem miste pri pouziti TMediaPlayeru a otevreni
Videa s DivX a ukonceni aplikace... Ale to pak delalo hrozne veci i na
jinych OS...

A mam Win2K + SP1, D5 ent

> [...]
> (checked) WinNT?
> Kdyz tak poslete na mou adresu (mailto:mensikd(zv)seznam(tec)cz) zdrojak, zkusim

Monitorovani zmen v EXCELu

[*] Du�an Sedl��ek - 29.5.2001 00:46:54

Zdravim vsechny,

resim problem, kdy potrebuji monitorovat zmeny, ktere probihaji v
otevrenem dokumentu v EXCELU. Jedn� se cca o 15 bunek a celkovy pocet zmen
muze dosahovat i nekolika desitek za vterinu. Pritom zdroj, ktery plni data
v EXCELU mi neni programove pristupny. Mam Delphi5P.

1) Zkousel jsem DDE. Chova se prapodivne, protoze udalosti OnChange
komponenty DdeClientItem se vyvolaji pri zmene jedine bunky postupne pro
vsechny sledovane bunky a to tolikrak, kolik je bunek sledovanych - tedy
pocet bunek (DdeClientItems) na druhou. To zcela zahlcuje pocitac, ktery
posleze zahuhne (PIII 550MHz).
Zkousel jsem to na Excelu z office 97 i 2000. Setkali jste se s necim
takovym, pripadne da se chovani Excelu v tomto nejak ovlivnit ?

2} Zkusil jsem i OLE propojeni pomoci TExcelApplication a TExcelWorkSheet.
Podarilose mi konektovat Excel a prislusny
worksheet. Udalost OnChange mi take nastava, ale nevim jaka je struktura
promenne do obsluhy udalosti zasilane, ktera je typu OleVariant o niz
predpokladam, ze nese informaci o tom, ktera bunka/y se zmenila/y. Muzete mi
nekdo poradit, pripadne ma nekdo zkusenost s porovnanim 'propustnosti' DDE x
OLE v obdobne situaci ?

3) Nevite o nejakem jinem zpusobu, jak tahat z Excelu informace o tam
probihajicich zmenach ?

Diky za kazdou odpoved.

Zdavi Dusan

SQL blazinec... V jednom pripade vidim, v druhem n

[*] vlada_ponechal(zv)post(tec)cz - 29.5.2001 01:02:46

Zdravim panove,
Pisu protoze jsem mirne zmatenej. Pouzivam D3 profesional a na laptopu mam
nainstalovan SQL server 2000 enterprise. Pres ODBC a BDE pristupuji na server.
A samozrejme mam problem. Na SQl serveru mam databazi, kterou vytvoril software TNG
od CA. Pokud chci zobrazit nejakou tabulky z teto stavajici databaze, neni problem.
Vse se mi v dbgrid zobrazi. Je jedno zda pouziju table nebo query. Pokud vsak do teto
databaze vlozim svoji tabulku, nemam sanci. Zadam dabasename, table name active dam true,
porad zadny problem. Ve chvili, kdy zadam napriklad prikaz: smd.table1.fieldbyname('text').value := 'ahoj';,
obdrzim hlasku ze 'text' neexistuje a basta. Pokud se podivam na dbgrid, ten je uplne prazdnej(je prazdnej furt).
Je tam jenom jeden sloupec (prazdny) a radku podle poctu vet v tabulce (take prazdne).
Dosel jsem tak daleko, ze jsem editoval stavajici tabulky TNG, ktere jsem schopen videt v plne mire
ale pokud do tabulky vlozim novou polozku, nikdy ji nejsem schopen videt v programu. Vse se opakuje.
Koukal jsem, zda nejsou nejake vazby nebo neco takoveho, ale v tom podle me pes zakopany neni.
Apropo mam SQL 2000 dve instance a ani v jedne mi to nefunguje. Muzu vytovorit i novou databazi, nic to neni platne. Nikdy nejsem schopen videt tabulku (respektive polozky tabulky), kterou vytvorim ja....

Napada Vas neco?

TComboBox.ReadOnly

[*] Roland Turcan \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 29.5.2001 01:07:04

Zdravim.

Ako dorobim ReadOnly pre Combobox ?

SQL blazinec... V jednom pripade vidim, v druhem n

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 29.5.2001 04:58:40

Pokud p�istupuje� jako SA (administrator), je v tom neco divneho.
pokud pristupujes jako obycejny uzivatel, musis si udelit prava pro
praci s tabulkou, napr:
GRANT SELECT ON tabulka TO uzivatel (viz GRANT v Books Online)

29.5.2001 vlada_ponechal(zv)post(tec)cz:
> [...]
> Je tam jenom jeden sloupec (prazdny) a radku podle poctu vet v tabulce (take prazdne).

OT: problem s klavesnici

[*] Zden�k Brej�a <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 29.5.2001 06:21:31

> [...]
> velke I s carkou. Desne to zdrzuje. Netusite nekdo, co s tim? W98,
> standardni klavesnice Chicony, nic specialniho.

Nemas tam vira? Mne neco podobneho delal Maestro.

SQL blazinec... V jednom pripade vidim, v druhem n

Mam takovy dojem, ze problem bude v pouzitych datovych typech. Me se to
chovalo stejne v D3 i na SQL 7. Je treba se vyhnout nekterym novym typum.
Zkus se podivat na datove typy pouzite v tech tabulkach, ktere muzes otevrit
bez problemu. Problem je v tom, ze D3 vzniklo v dobe SQL 6.5. Abys mohl plne
vyuzit moznosti SQL 2000, bylo by nejlepsi prejit na D5 (resp. rovnou na D6
jestli se Borlandum povede).

From: vlada_ponechal(zv)post(tec)cz [mailto:vlada_ponechal(zv)post(tec)cz]

Pokud vsak do teto
[...]

Instalace MSDE a MSSQL 6.5.

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 29.5.2001 08:10:18

Ahoj,
zkousel jsem to, ale uspesny jsem byl az s MSDE2000, kde nejsou zadne
problemy, muze jich byt i vic a snasi se s jednou kopii 7.0 anebo 6.5 (pouze
to chce vykonny desktop).

Pavel L.

> [...]
> pracuje pres
> BDE. My potrebujeme MSDE a na server chodime pres ADO.

Kopie doslych zprav

[*] �EZN��EK David - 29.5.2001 08:28:29

Mam dotaz. Vicemene nahodou jsem zjistil, ze AVG z nejakeho duvodu
(nemenil jsem zadne nastaveni) u kazde prichozi zpravy vezme telo teto
zpravy a ulozi ho do TEMP adresare na PC s nazvem treba AVG15..tmp. A
jeste pred historicky kratkou doubou (cca tyden) to nedelalo. Me by to
az tak nevadilo, ale problem je v tom, ze mi denne prichazi cca 100
mailu = 100 tmp souboru. Muzete mi prosim nekdo rict proc se tak deje.

Konfigurace PII-400, W2000Prof, AVG6, verze programu 255, virova baze

............... Reznicek David ...............
............... reznicek(zv)jakl(tec)cz ............
............... www.gag.virt(tec)cz ...............

Kopie doslych zprav II

[*] �EZN��EK David - 29.5.2001 08:29:51

Jeste dodatek. Ono to dela i pri odeslane zprave.

............... Reznicek David ...............
............... reznicek(zv)jakl(tec)cz ............
............... www.gag.virt(tec)cz ...............

SQL blazinec... V jednom pripade vidim, v druhem n

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 29.5.2001 08:30:41

> [...]
> obdrzim hlasku ze 'text' neexistuje a basta. Pokud se podivam na dbgrid,
ten je uplne prazdnej(je prazdnej furt).

Mozna je to uplne out, ale napada mne ze neni dobre pojmenovavat pole
tabulky klicovymi slovy. A to TEXT IMHO je.

Ludek

Out of resources u RichEditu

[*] Ota Maly <ota.maly(zv)volny(tec)cz> - 29.5.2001 08:34:23

> To mi pripomina Konfview, ktery mi pri prochazeni vysledky
> [...]

No to je presne ono, ale co s tim..?

Ota

problem s klavesnici

Tohle se projevuje na anglicke klavesnici, na ceske je na miste apostrofu
znak "paragraf". CZ layout znamena neco jineho nez CZ klavesnice? A pokud
ano, lze jej nejak vypnout?

[...]
*/

> [...]
| - znak pipe, tez roura, je na angl. klavese s \

to co popisujes je vlastne psani carka_nad_pismeno a pak pismeno

[*] Ota Maly <ota.maly(zv)volny(tec)cz> - 29.5.2001 08:50:05

> [...]
> ro RichEditu.
> Ruzne verze richeditu se mezi sebou mirne lisi. Navic to chybove

no vidis, ja hlava dubova se mohl rovnou podivat do zdrojaku VCL. Zminena
hlaska tam je jen jednou to v comctrls.pas v teto podobe:

raise EOutOfResources.Create(sRichEditInsertError);

Z cehoz mi v souvislosti s mym zdrojakem doslo, ze jednu metodu RichEditu
pouzivam naprosto spatne..:-)

Diky Petre V. :)

Ota Maly

Udalost OnClose u ToolBaru

[*] Igor Vodi�ka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 29.5.2001 08:53:55

Zdravim vsechny delfaky!

Prosim vas mohl by mi poradit nekdo s nasledujicim problemem:
Potrebuji nejak odchytit udalost "zavreni" toolbaru, ktery je vytazeny ven z
controlbaru (je undock). Pri zavreni se vlastnost ToolBar.Visible na stavuje
na False a podle toho musim zrusit zasrktnuti prvku v popupmenu, ktere je
navesene na controlbar a ridim si s nim ukazani a skryti toolbaru.

Diky za kazde nakopnuti.

Ing. Igor Vodi�ka
informa�n� syst�my

Nakladatelstv� Sagit, Horn� 1, 700 30 Ostrava-Hrab�vka
Tel.: 069 353 062, Fax: 069 357 758
Mailto:vodicka(zv)sagit(tec)cz
Http:\\www.sagit(tec)cz\

Kruhovy vyrez z bitmapy

[*] Alexandr �tefek <alex(zv)scova.vabo(tec)cz> - 29.5.2001 08:55:56

Uzij si to ve zdravi.
Alexandr STEFEK

BMP1,BMP2 : TBitmap;
Region : THandle;
Kruznice : array of TPoint;
I, Count : Integer;
Angle : Double;
begin

BMP1 := TBitmap.Create;
BMP1.Width := 100;
BMP1.Height := 100;

BMP2 := TBitmap.Create;
BMP2.Width := 100;
BMP2.Height := 100;
{BMP1 i BMP2 jsou inicializovany}

with BMP1.Canvas do begin
Brush.Color := clRed;
Brush.Style := bsSolid;
Rectangle(ClipRect);
end;
{a ted mame v BMP1 vse cervene}
Canvas.Draw(0, 100, BMP1);
{a tady je dukaz}

Count := Trunc(2 * pi / 0.1);
SetLength(Kruznice, Count);
Angle := 0;
for I := 0 to Count - 1 do begin
Angle := Angle + 0.1;
Kruznice[I].X := Trunc(25 * cos(Angle) + 50);
Kruznice[I].Y := Trunc(25 * sin(Angle) + 50);
end;
{Kruznice obsahuje body na obvodu - dalo by se optimalizovat}

Region := CreatePolygonRgn(Kruznice[0], Count, ALTERNATE);
SelectObject(BMP2.Canvas.Handle, Region);
{v HDC je HRGN, vse vykreslene bude orezano na kruznici}

BMP2.Canvas.Draw(0, 0, BMP1);
{vykreslili jsme bitmapu (a ta se oreze)
ted muzeme s BMP2 delat co chceme (ulozit do souboru)}
Canvas.Draw(0, 0, BMP2);
{BMP2 vykreslime na canvas TFORM1}

DeleteObject(Region);
{pryc s HRGN}

BMP2.Free;
BMP1.Free;
{a zbytek at jde taky do haje}
end;

> Troska toho zdrojoveho kodu by tam nebyla? :)) Jaksi totiz vubec jak na to
> [...]

Udalost OnClose u ToolBaru

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 29.5.2001 08:58:54

A nebylo by jednodussi to udelat tak, ze se pred otevrenim menu podivas na
property visible jednotlivych toolbaru a podle toho zaskrtnes nebo odskrtnes
menu ?

mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

> [...]
> na False a podle toho musim zrusit zasrktnuti prvku v popupmenu, ktere je
> navesene na controlbar a ridim si s nim ukazani a skryti toolbaru.

File Mapping

[*] Tono Kukura <akukura(zv)microstep-hdo.sk> - 29.5.2001 09:10:49

Ahojte,

ake mate skusenosti s vytvaranim a rusenim pametovo mapovanych suborov?
V intervaloch asi 1 sekunda. Moze dochadzat k defragmentacii pameti?

Tono

Padani NTDLL.dll

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 29.5.2001 09:29:59

Win2K 5.0.2195 (bez SP) a Delphi 5Std. Zhrouti se to tak, ze pokud mam
delphi, ty samozrejmne zacnou krokovat NTDLL.dll (pocinaje ve fci
DbgBreakPoint) a dana funknce clipboardu se provede normalne (s tim, ze
musim tak 5-10x dat F9 pro preskoceni breakpointu). Pokud vsak delphi
nemam, program sezere tak kolem 90% procesoru tak na 10minut - pak se mozna
umoudri, mozna spadne (na Win9x to vetsinou spadne).

Krokovat vpodstate neni co, protoze to spadne na druhem OpenClipboard
(close volam spravne).

> [...]

Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net

String to Hex

[*] prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz - 29.5.2001 9:30:06

Zdravim vsechny,
resim ted jednu aplikaci, kde potrebuju text obsazeny v Edit
policku prevest do Mema jako HEXa znaky. Zkousel sem pra funkci podle helpu,
ale nejsem z toho vubec chytry. Nevi nekdo, jak na to?

Lukas Weiss, Kadlec s.r.o. Opava, oddeleni software

Jeste jednou dotaz na dotaz

[*] Skokosek <skokosek(zv)seznam(tec)cz> - 29.5.2001 09:31:22

Zkusil jsem tento dotaz
=====================
select
Cislo,Jednotky,
sum(rozpracovano.jednotky) jizrozpracovano,
jednotky-sum(rozpracovano.jednotky) zbyvarozpracovat,
from (zakazky z left outer join rozpracovano r on z.cislo=r.cislo)
group by
Cislo, Jednotky
=============================
predelat na nasledujici

=====================
select
Cislo,Jednotky,
isnull(sum(rozpracovano.jednotky),0) jizrozpracovano,
jednotky-isnull(sum(rozpracovano.jednotky),0) zbyvarozpracovat,
from (zakazky z left outer join rozpracovano r on z.cislo=r.cislo)
group by
Cislo, Jednotky
=============================
ale Delphi hlasi "Capability not suported".

Mam jen D3 Prof, tabulky jsou *.db, nemam ani MS SQL Server ani nic
jineho.

Poradite mi, co mam delat ?
Dik Lada

Literatura k MSDE

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 29.5.2001 09:35:07

[P��loha v souboru: winmail.dat]
To mam, presneji receno mam vse, co je obsazeno na CD k MS-SQL 7.0 a MSDE
for Visual Studio. Chybi mi spis veci, ktere se tykaji instalace/spravy MSDE
a jeji distribuce s Delphi aplikacemi. Vsechno co jsem na WEBu nasel
predpoklada, ze existuje pouze Visual Basic, pro extra guru pak jeste Visual
C :-))). Omlouvam se za nepresne specifikovany dotaz a dekuji za odpoved.

> P�edm�t: RE: Literatura k MSDE
>

> Books OnLine k MS SQL 7.0/2000 popr. MSDN - tam je to taky ;-)
>
> Mac

Vystup z CGI scriptu jako CSV(jakykoliv) soubor

[*] Radek.Holecek(zv)up.mpsv(tec)cz - 29.5.2001 09:54:08

Zdravim vsechny,
potreboval bych napsat takovy CGIscript, ktery po spusteni (kliknuti na
odkaz)
generoval soubor CSV ke stahnuti, aniz by ten soubor vygeneroval na serveru
jako docasny a po stahnuti ho smazal.
Myslel jsem si, ze je to ovlivneno prvnim radkem, ktery ten script generuje
{WriteLn('Content-type: text/html');}.
Zkousel jsem ruzne menit Content-type na cokoliv jineho, ale nebylo mi to
nic platne.
Nakopne-li mne nekdo spravnym smerem, moc mi to pomuze.

Predem dik

Radek Holecek

RGB

[*] Zden�k Sv�en - 29.5.2001 10:01:51

Mozna pomuzou funkce:
GetRValue
GetGValue
GetBValue

Zdenek

> [...]
> RGB). Existuji na to vzorce, ale dosud se je mne nepodarilo nalezt.
> Muze mne nekdo aspon naznacit, kde bych to mohl najit?

problem s klavesnici

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 29.5.2001 10:01:34

From: <brant(zv)dcomm(tec)cz>

> Tohle se projevuje na anglicke klavesnici,

Nejspis proto, ze mas nastaveny layout "US mezinarodni". Zkus nastavit
US (101).

bye, pf

Literatura k MSDE

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 29.5.2001 10:15:35

> To mam, presneji receno mam vse, co je obsazeno na CD k MS-SQL 7.0 a
> MSDE for Visual Studio. Chybi mi spis veci, ktere se tykaji
> instalace/spravy MSDE a jeji distribuce s Delphi aplikacemi.

Pred casem tu probihala diskuse na tema instalace MSDE a
nekdo poslal pomerne dlouhy mail s mnoha odkazy na ruzne
clanky s tou problematikou. Sam jsem je necetl, protoze k
instalaci MSDE u zakaznika nakonec nedoslo, ale tenkrat me to
upoutalo svym rozsahem. Ale jiste to je v archivu.

David Lebeda

Primy pristup na disketu/disk

[*] Zden�k Adler <zdeneka(zv)seznam(tec)cz> - 29.5.2001 10:26:49

Dobry den,
rad bych se zeptal, zda a jakym zpusobem je mozne v Delphi realizovat prime
cteni/zapis sektoru na diskete. V TP 7.0 jsem vyuzival funkci BIOSu INT 13,
ktera vsak v Delphi nefunguje (crash systemu). Dale by mne zajimala moznost
cteni sektoru o ruzne delce (napr. 256 b/sektor, 512 b/sektor, 1024
b/sektor, atd...). Predem dekuji za odpoved

Zdenek Adler

connection lost to database %-)

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 29.5.2001 10:27:25

> ja mam D5Ent, W2k, IB6: WI-V6.0.0.627.
> kolegine totez, ale W95 nebo W98, presneji bych to musel zjistit.
> kolegine ma taktez "slabsi" stroj (PI-166 / 64MB RAM / 200MB-300MB free
> on HDD)
> ja ma (PIII-500 / 128MB / 1GB-2GB).
>
> nemuze to delat malo mista pro temp?

Nie, mam min 3GB volne.

> nejakej timeout mezi serverem a klientem (jako ze na tom pomalym stroji

Nie.

> se server dlouho nezve a klient to zabali)?

Nie.

Ono to doteraz chodilo, hmm, ale zacalo to blbnut vcera a mislel som ze to
prejde ;-)) ale nie.
Jedine co ma napadlo je este ScanDisk, ale na NT :-(. Mno skusim uvidim.

Pavol Kaka�ka
kasix(zv)atlas(tec)cz

Vystup z CGI scriptu jako CSV(jakykoliv) soubor

[*] Radek Skokan <skokan(zv)lanprojekt(tec)cz> - 29.5.2001 10:36:26

Melo by to jit s 'Content-type: application/data' (jinak zalezi na
konfiguraci weboveho serveru).

> [...]
> nic platne.
> Nakopne-li mne nekdo spravnym smerem, moc mi to pomuze.

Cas v DBEditu (podruhe) ...

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 29.5.2001 10:39:03

> Delphi 6, databaze Access 97, DAO komponenty od Erika Salaje
>
> V databazi mam v jedne tabulce sloupec, ktery je typu kratky cas (tj.
napr.
> [...]
datum
> a cas (je take typu TDateTime). Ale ja potrebuji jen ten cas.
>
> Pokud nastavim u teto polozky DisplayFormat na t - zobrazuje se to
spravne.
> Ale jen do momentu, kdy tento DBEdit dostane focus - pak se opet zobrazi
> datum + cas
> (tj. 31.12.1899 15:20).
> Dale jsem nastavil i EditMask na preddefinovanou hodnotu kratkeho casu
> (!90:00;1;_).
> Tek uz mi tam zustane jen cas, ale zase mi to pri focusu nastavi minuty na

Pozri http://www.cybermagic.co.nz/winsoft/daofaq.htm#Q28

Erik

connection lost to database %-)

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 29.5.2001 10:43:06

neporadim ale prispeju vlastni zkusenosti.
jedna kolegine pracuje doma a dela sestavy.
ja jsem stvroril proceduru, ktera vola jine
procedury a vysledek sklada do jednoho varcharu,
ktery potom vraci. me to funguje naprosto bezvadne.
kolegini to vyhazuje hlasku %subj%.

zatim nevim, jestli se jedna o bug muj nebo IB6.

[...]

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 29.5.2001 10:49:01

V tom pripade nelze pouzit isnull, ale zkus to udelat tak, ze si vyberes pouze
jednotlive fieldy a matematicke operace provedes na klientovi:

select
Cislo,Jednotky,
sum(rozpracovano.jednotky) as jizrozpracovano
from (zakazky z left outer join rozpracovano r on z.cislo=r.cislo)
group by
Cislo, Jednotky

a v aplikaci si nadefinuj field, ktery spocita ten rozdil

[...]

[*] Jir� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 29.5.2001 11:29:04

Ahoj,

jestli jsem spravne pochopil dotaz, potrebujes prevest text na jeho HEXA
ekvivalent zapsany pomoci znaku 0 az F (neboli 'ABC' = '414243'). Jde to
treba takto:

s := '';
for i := 1 to length(Edit.Text) do
begin
s := s + IntToHex(ord(Edit.Text[i]), 2);

> [...]
> funkci podle helpu,
> ale nejsem z toho vubec chytry. Nevi nekdo, jak na to?
>
> Lukas Weiss, Kadlec s.r.o. Opava, oddeleni software

[*] Tom�s Hol� - notebook <notebook(zv)thcom(tec)cz> - 29.5.2001 11:30:52

ten string bych projel for cyklem, a kazdy char bych pretypoval na byte a
pak prevedl na hexa pomoci

Dec2Hex, ale mam pocit, ze je to funkce z RX library, ale i napsat ji neni
slozite

TH

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.5.2001 11:49:28

From: "Ota Maly" <ota.maly(zv)volny(tec)cz>
> No to je presne ono, ale co s tim..?

Ahoj,

Zkus pri vkladani prazdnych radku vlozit na radek alespon jednu mezeru.

Petr Vones, amatersky programator

File Mapping

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.5.2001 11:52:31

From: "Tono Kukura" <akukura(zv)microstep-hdo.sk>
> ake mate skusenosti s vytvaranim a rusenim pametovo mapovanych suborov?
> V intervaloch asi 1 sekunda. Moze dochadzat k defragmentacii pameti?

Ahoj,

to zalezi na mnoha okolnostech. Jak velke ty soubory budou, na jakem OS to
pobezi apod. Pokud se ale bude jednat o male soubory radove nekolika desitek
MB tak by to melo byt bez problemu.

Petr Vones, amatersky programator

Padani NTDLL.dll

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.5.2001 11:54:43

From: "Tomas Rosa" <trosa(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> probehne OK.
>
> Nevite cim to muze byt? Na WinPlayStation9x to je vpohode, ale na WinNT

Ahoj,

patrne tam mas nejakou chybu. Zkus ten kod minimalizovat do nejakeho maleho
prikladu.

Petr Vones, amatersky programator

CPU Window

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.5.2001 11:58:24

From: "Libor Filip" <filip(zv)agrokonzulta(tec)cz>
> Nevite nekdo na co je ten soubor AAA.rsm. Pripada mi dost podobny jako

Ahoj,

je to soubor slouzici pro remote debugging, viz Delphi help - 'RSM files'

Petr Vones, amatersky programator

Neco o messages windows

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.5.2001 12:00:30

From: "Martin Pe#ava" <jimx(zv)volny(tec)cz>
> Pokud ti nevadi, ze je to v anglictine, tak doporucuju help k Delphi -
> Win32 Programmers Reference. Pres veekend sem to louskal a dozvedel sem

Ahoj,

tento help bych prilis nedoporucoval protoze je nejmene 5 let stary a jsou v
nem obcas zavadejici informace. Idealni je na toto kniha 'Advanced Windows'.

Petr Vones, amatersky programator

MsgWaitForMultipleObjects

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.5.2001 12:02:29

From: "Vaclav Sazima" <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz>
> chtel bych do vedlejsiho thredu posilat messages z hlavniho a tam na ne
> cekat pres
> MsgWaitForMultipleObjects. Ale nevim jak si pripravit parametry. Nemohl

Ahoj,

podivej se na WaitForMultipleObjects. Zpravy v threadu vubec nepotrebujes, jen
si to s nimi budes vice komplikovat.

Petr Vones, amatersky programator

Kopie doslych zprav

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.5.2001 12:05:10

From: "�EZN##EK David" <reznicek(zv)jakl(tec)cz>
> [...]
> (nemenil jsem zadne nastaveni) u kazde prichozi zpravy vezme telo teto
> zpravy a ulozi ho do TEMP adresare na PC s nazvem treba AVG15..tmp. A

jednoduche reseni - nepouzivej zadne rezidentni antiviry. Jsou s tim jen
problemy.

Petr Vones, amatersky programator

SaveDC a GDI zdroje

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.5.2001 12:15:16

From: "Jiri Binder" <j.binder(zv)albacon(tec)cz>
> SaveIndex := SaveDC(aCanvas.Handle);
> aCanvas.Pen.Color := FColorLine;
> RestoreDC(aCanvas.Handle, SaveIndex);
>
> Tato sekvence vede k rapidnimu ubyvani GDI zdroju.

Ahoj,

TCanvas provadi cachovani GDI objektu kvuli rychlosti. Pri cteni vlastnosti
TCanvas.Handle dochazi k vytvoreni potrebnych handlu GDI objektu. V tvem
pripade by bylo dobre umistit DC do docasne promenne, popripade se podivej do
VCL jak s tim zachazeji.

Petr Vones, amatersky programator

Udalost OnClose u ToolBaru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.5.2001 12:29:30

From: "Igor Vodi�ka" <vodicka(zv)sagit(tec)cz>
> [...]
> controlbaru (je undock). Pri zavreni se vlastnost ToolBar.Visible na stavuje

napriklad takhle:

type
TToolBarDock = class(TCustomDockForm)
protected
procedure DoClose(var Action: TCloseAction); override;
end;

{ TToolBarDock }

procedure TToolBarDock.DoClose(var Action: TCloseAction);
ShowMessage('ToolBar1 dock window closed');
end;

{ TForm1 }

ToolBar1.FloatingDockSiteClass := TToolBarDock;

String to Hex

[*] Pavel Gazda <Pavel.Gazda(zv)seznam(tec)cz> - 29.5.2001 12:35:55

Edit2.Text := IntToHex(StrToInt(Edit1.Text),8);
[...]

[*] Michal.Michal <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 29.5.2001 12:35:23

Ahoj,

V systemu jsou fce BinToHex a HexToBin (unita Classes).

Michal

> [...]
helpu,
>ale nejsem z toho vubec chytry. Nevi nekdo, jak na to?

>Lukas Weiss, Kadlec s.r.o. Opava, oddeleni software

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 29.5.2001 12:36:30

> jednoduche reseni - nepouzivej zadne rezidentni antiviry. Jsou s tim
> jen problemy.

To je spatne reseni... spravne reseni je NEPOUZIVAT AVG, protoze je
asi jediny, ktery te bude porad necekane obdarovat podobnymi
radostmi...

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

String to Hex

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 29.5.2001 12:57:28

Myslim, ze tohle nemel autor na mysli.
Spise neco jako tohle (snad jsme to pravne pochopil):

s2:='';
for i:=1to legth(s)do s2:=s2+' $'+IntToHex(ord(s[i]),2);

Slavek

> [...]
> ale nejsem z toho vubec chytry. Nevi nekdo, jak na to?
>
> Lukas Weiss, Kadlec s.r.o. Opava, oddeleni software

InterBase Win vs. Linux

[*] Mephisto <mephisto(zv)akvila(tec)cz> - 29.5.2001 13:19:23

Hi,

mate nekdo prosim zkusenosti s rychlosti Interbase 6.0 pod NT4 a Linuxem? Je
narus vykonu znacny nebo zanedbatelny? Jak se resi pristup win aplikace k
linuxu?

Odchozi zprava neobsahuje viry.
Verze: 6.0.255 / Virov� b�ze: 128 - datum vyd�n�: 17.05.2001

Pou�it� zd�d�n� metody v constructoru

[*] Mirek Kortus <delphi(zv)nemocnice-vs(tec)cz> - 29.5.2001 13:27:50

Ahoj,
prosim, prosim jeste o jednu radu pri vytvareni komponenty v D3S. Mam to
napsane takto:
TDrawStatGrid = class(TDrawGrid)
constructor Create(AOwner : TComponent); override;
constructor TDrawStatGrid.Create(AOwner : TComponent);
var RectCell : TRect;
begin
inherited Create(AOwner);
RectCell := TDrawStatGrid(Self).CellRect(0,0);
CellRect je zdedena metoda z TDrawGrid.
TDrawStatGrid(Self) - s t�mto to nahodou zkompilovat lze, ale vyzkousel jsem
zde uz lecos.
Pokud jsem takovou komponentu nainstaloval a pokusil se ji pretahnout na
formular, Delphi mi napsaly:
Control '' has no parent window.
Za postrceni spravnym smerem dekuji.
Miki

InterBase Win vs. Linux

[*] Radek Skokan <skokan(zv)lanprojekt(tec)cz> - 29.5.2001 13:43:05

> [...]
Je
> narus vykonu znacny nebo zanedbatelny? Jak se resi pristup win aplikace k

Ve vykonu jsem nijak velke rozdily nezjistil, ale zase musim rict, ze jsem
je ani nezjistoval :-). Verze pro Linux jsou 2: Classic - na kazdeho klienta
se spusti novy proces a SuperServer - multithreading. SS by asi mel zrat
mene prostredku a asi nebude teoreticky ne tak stabilni - nikdy mi ale
nespad.

Pro komunikaci se pouziji treba IBX komponenty, ODBC, JDBC, ... V Delphi
nejspis IBX.

Radek

CryptoAPI

[*] David Kallab <kallab(zv)seznam(tec)cz> - 29.5.2001 14:32:42

Zdravim

resim problem jak ziskat vyrobni cislo z cetrifikatu (cipova karta) 1.CA.
Mam k dispozici ctecku techto certifikatu GemPC410 i s certfikatem. Mevim si
rady. Na webu je CryptoAPI popsano i s priklady, ale ty jsou v C. Pouzivam
D3. Poradi mi nekdo?
Moc diky

DaK
---
Odchoz� zpr�va obsahuje viry.

Zjisteni HWND Buttonu v jine aplikaci

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 29.5.2001 14:41:47

ahoj,
uz asi 3dny se trapim se %subj. Potrebuji zjistit handle tlacitka v modalne vyvolanem dialogovem okne. Muze mi prosim nekdo poradit, kde je chyba, pripadne nasmerovat tim spravnym smerem?

Diky moc.

const DD_DialogNames: array[0..3] of string =('Okno1','Okno2','Okno3','Okno4');
var DD_ContinueDialog_HWND: HWND; Citac: integer;
DD_Child_HWND: HWND; ButtonRect: TRect; DD_ButtonName: string;
DD_ButtonRect: TRect; TMP: longword;
begin
Citac:=0;
repeat
DD_ContinueDialog_HWND:=FindWindow('#32770',PChar(DD_DialogNames[Citac]));
Inc(Citac);
until (Citac>High(DD_DialogNames)) or (DD_ContinueDialog_HWND>0);

if DD_ContinueDialog_HWND>0 then
begin
DD_Child_HWND:=GetWindow(DD_ContinueDialog_HWND,GW_CHILD);
while DD_Child_HWND<>0 do
begin
GetWindowText(DD_Child_HWND,Pchar(DD_ButtonName),255);
if DD_ButtonName='OK' then
begin
GetWindowRect(DD_Child_HWND,DD_ButtonRect);

SendMessage(DD_Child_HWND,WM_ACTIVATE,MK_LBUTTON,Lo(WA_ACTIVE));

SetCursorPos(DD_ButtonRect.Left+5,DD_ButtonRect.Top+5); // premisteni kurzoru nad tlacitko
TMP:=Lo(DD_ButtonRect.Right); TMP:=Hi(DD_ButtonRect.Top);
SendMessage(DD_Child_HWND,WM_LBUTTONDOWN,MK_LBUTTON,TMP);
SendMessage(DD_Child_HWND,WM_LBUTTONUP,MK_LBUTTON,TMP);
end;
DD_Child_HWND:=GetNextWindow(DD_Child_HWND,GW_HWNDNEXT);
end; end;
end;

S pozdravem Milan Cizek, D5Ent(SP1)
Chorvatsko, �ecko, It�lie a cel� sv�t - rezervujte si http://na.dovolenou(tec)cz/leto

InterBase Win vs. Linux

[*] PodatelnaMUVK <podatelna(zv)mu-vk(tec)cz> - 29.5.2001 14:48:59

j� nev�m pomalu ani jak se po��ta� zap�n�, na co se to proboha pt�te???

SK

> [...]
> nejspis IBX.
>
> Radek

SQL blazinec... V jednom pripade vidim, v druhem n

[*] PodatelnaMUVK <podatelna(zv)mu-vk(tec)cz> - 29.5.2001 14:48:18

a pro� mi to proboha p�#ete, j� v�bec nev�m kdo jste na#e adresa
podatelna(zv)mu-vk(tec)cz - m�stsk� �rad Vala#sk� Klobouky

> [...]
> Mozna je to uplne out, ale napada mne ze neni dobre pojmenovavat pole
> tabulky klicovymi slovy. A to TEXT IMHO je.

Seriove cislo diskety

[*] Ing. Stefunko Julius <Stefunko(zv)vuje.sk> - 29.5.2001 08:09:00 met-1mest

Jednoho casu som riesil zmenu serioveho cisla na pevnom disku. Je ulozene v
boot sektore. Pre zname seriove cislo som nasiel polohu v sektore a potom
som napisal jednoduchy program v Turbo Pascale. Problemy boli pri Win NT,
ktory nedovolil zapisat na disk. Tak som bootoval z diskety DOS. Ak budes
mat zaujem, skusim ten program najst.

> [...]
> neco
> opacneho,
> co dokaze nahradit stavajici seriove cislo diskety (treba i po formatu

Ing. Julius Stefunko
spravca siete
skoliace stredisko
VUJE Trnava a.s.

Lokalizace v Linuxu (was: Nova cena pro Kylix)

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 29.5.2001 15:12:21

Zdravim

Pokud jsou citelne texty ulozeny ve zvlastnim souboru nebo v includu ke
zdrojakum (texty primo ve zdrojaku se nepouzivaji, Linuxovi programatori
mnohem vice dbaji na cistotu kodu), tak to lokalizovat nemuzes. Na to by sel
pouzit prekladac textu, ale ne Lokalizator. Leda ze bys takovou funkci do
nej zabudoval. V takovem pripade je ale urcite lepsi takovy soubor vzit,
texty v nem prepsat rucne a pripadne zkompilovat. Stejne jako se pocestuje
RxLib apod.

> [...]
> struktury. Pri pevne adresaci textu je samozrejme lokalizace
> nemozna (bez preadresovani, do cehoz se poustet neminim).

Ve vetsine pripadu (zase tolik jsem toho nevidel, pevne adresovany zadny) je
to adresovane nameko. Tzn podobne jako napr tohle: (i kdyz to je popupmenu
pro windowsovy LiteStep, jako priklad to lze pouzit)

*Popup "Dokumenty" !DynamicFolder:"C:\Dokumenty"

*Popup "Tento Poc�tac" Folder
*Popup "A:" "A:"
*Popup "C:" !DynamicFolder:"C:"
*Popup "D:" !DynamicFolder:"D:"
*Popup "E:" !DynamicFolder:"E:"
*Popup "F:" !DynamicFolder:"F:"
*Popup ~Folder

*Popup !Separator

> [...]
> zasadni problem nevidel, architektura nove verze LL je na to
> pripravena. Akorat, ze pro kazdou lokalizaci by byla nutna

Jak jsme psal, texty byvaji ve zvlastnich (includovych) souborech. Hodne
zalezi na tom, co je to za program. U vetsich projektu urcite.
Nepredpokladam, ze bys chtel lokalizovat shellove skripty, tam jsou texty
primo v kodu.