String to Hex

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 29.5.2001 15:15:53

On 29 May 2001, at 9:30, prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz wrote:

> Zdravim vsechny,
> resim ted jednu aplikaci, kde potrebuju text obsazeny v Edit
> policku prevest do Mema jako HEXa znaky. Zkousel sem pra funkci podle
> helpu, ale nejsem z toho vubec chytry. Nevi nekdo, jak na to?

Tuhle?

Label1.Caption := '';
for i := 1 to Length(Edit1.Text) do
Label1.Caption := Label1.Caption + IntToHex(Edit1.Text[i],4) +
' ';
except
Beep;

Zde bych videl pouze drobnou chybu, a to, ze bych napsal
byte(Edit1.Text[i])

edit box

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 29.5.2001 15:16:48

Zdravim

Asi by bylo dobre to navazat i na DblClick: Funguje to tak, ze pri stisku
jakekoliv klaves se otestuje, jestli to neni enter. Kdyz je, tak se provede
procedura prirazena k DblClicku.

procedure TMainForm.Edit971DblClick(Sender: TObject);
begin
// tvuj kod
end;

procedure TMainForm.Edit971KeyPress(Sender: TObject; var Key: Char);
begin
if key = Char(13) then Edit971DblClick(Sender);

> Chcel by som aby po zadani textu v komponente edit pri stlaceni enter
> prebehla procedura, ktoru uz mam nadefinovanu.
> Zatial to riesim tak ze mam buton ktory pri stlaceni zistuje obsah
edit-u
> ale je to zdlhave donho najskor zapisovat a potom putovat mysou ku
buttonu.

InterBase Win vs. Linux

On 29 May 2001,, Mephisto wrote:

> mate nekdo prosim zkusenosti s rychlosti Interbase 6.0 pod NT4 a Linuxem? Je
> narus vykonu znacny nebo zanedbatelny?

V principu mezi nimi zadny rozdil neni, ale Linux je mene narocny
(pokud se dobre nakonfiguruje) na zdroje pocitace, predevsim
pamet, takze je mozne efektivne definovat vetsi cache pro IB,
pripadne RAM disk pro temp soubory atd. V konencem dusledku
muze byt IB na Linuxu mnohem rychlejsi :-)

> Jak se resi pristup win aplikace k linuxu?

Stejny jako win->win.

Hodne zdaru

Pavel Cisar <pcisar(zv)borland(tec)cz>
Borland s.r.o.

String to Hex

[*] Pavel CAB�K <delphikonf(zv)cross(tec)cz> - 29.5.2001 15:28:06

for I:=1 to Length(Edit.Text) do
S:=S+Format('%.2x', Byte(Edit.Text[I]));

Pavel CAB#K
cabak(zv)cross(tec)cz

> [...]
helpu,
> ale nejsem z toho vubec chytry. Nevi nekdo, jak na to?
>
> Lukas Weiss, Kadlec s.r.o. Opava, oddeleni software

SQL blazinec... V jednom pripade vidim, v druhem n

> From: <vlada_ponechal(zv)post(tec)cz>

> active dam true,
> smd.table1.fieldbyname('text').value := 'ahoj';,
> ten je uplne prazdnej(je prazdnej furt).

> Mozna je to uplne out, ale napada mne ze neni dobre pojmenovavat pole
> tabulky klicovymi slovy. A to TEXT IMHO je.
>
> Ludek

Ja som mal podobny problem, ak som pouzil nazov
fieldu password. Po dlhom badani som nakoniec pricinu
objavil v polozke reserved words (help pre SQL).

Vlkovic

AV pri ukladani formu

[*] Jiri Binder <j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 29.5.2001 16:07:33

Ahoj
Cas od casu se mi stane, ze se mi v Delhi (D5Pro+UP1) nepodari
ulozit jakokoliv zmena ve formu a hazi to AV. Nejcastejsi pricina je
chyba v mych komponentach, ale obcas se to stava i v pripadech,
kdy jsem presvedcen, ze jsem provedl pouze zcela neskodne
zmeny. Proto se ptam, zda s tim nekdo nemate podobnou
zkusenost ci nejakou radu.

Jiri Binder

fce TRUNC hlasi division by zero ???

[*] Tom� Hol� - notebook <notebook(zv)thcom(tec)cz> - 29.5.2001 17:02:49

pratele, prosim o pomoc !!!

mam tu aplikaci v Delphi, kde hodne pracuji s promennymi typu datum

mam pole indexovane datem, tzn prevadim si typ TDateTime na LongInt

v posledni dobe mi konstrukce

Index je LongInt;
Datum :TDateTime;

Index := Trunc(Datum);

mi obcas nahlasi chybu project Raised Exception class C000008E with message floating point divide by zero at 0x004a1a92

1. nevim, proc mi to neohlasi normalni chybu, s tim, ze to skoci do zdrojaku
2. kde se deli nulou pro vyhodnoceni funkce Index := trunc(DatumOd); kde Datum od ma hodnotu 32565.3455

jsem z toho uz zoufaly :((

dik za radu,

TH

fce TRUNC hlasi division by zero ???

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.5.2001 17:08:38

From: "Tom�# Hol� - notebook" <notebook(zv)thcom(tec)cz>
> mi obcas nahlasi chybu project Raised Exception class C000008E with message
> floating point divide by zero at 0x004a1a92

Ahoj,

Stava se to ve Windows 98 na pocitaci s rychlejsim procesorem ?

Petr Vones, amatersky programator

brush style

[*] Peter Surovy <surovy(zv)home.sk> - 29.5.2001 16:45:46

Existuje nejaky sposob vyplne objektu napr. teda brush ktory neprekresluje(nepremazava) pozadie?
Skusil som pouzit ciarkovanie ale to nie je ono lebo mi to splyva s okrajmi potreboval by som nieco ako solid ale nepremazal to co je uz nakreslene.

brush style

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.5.2001 17:53:15

From: "Peter Surovy" <surovy(zv)home.sk>
> Existuje nejaky sposob vyplne objektu napr. teda brush ktory neprekresluje
> (nepremazava) pozadie?

Ahoj,

pokud mas namysli transparentni tak je to bsClear.

Petr Vones, amatersky programator

Abort

[*] Miroslav Slav�k <slavik(zv)ticketpro(tec)cz> - 29.5.2001 17:54:48

Ahojky,

Nevi prosim Vas nekdo, proc nasledujici funkce VZDY provede radek oznaceny:
<<<<<<<<? Bez ohledu na vysledek porovnani. Jinymi slovy, proc "Abort"
nezpusobi opusteni fce?

Diky

Ing. Miroslav Slav�k
TICKETPRO, a.s.
Salv�torsk� 10
110 01 Praha 1
mail: slavik(zv)ticketpro(tec)cz
function TZ1Client.AddZ1CDS(Name: string): Integer;
var
P: PZ1CDS;
for i := 0 to FZ1CDSList.Count - 1 do
if PZ1CDS(FZ1CDSList[i]).Name = Name then
begin
Result := i;
Abort;
end;
New(P);
P.CDS := TZ1CDS.Create(Self);
P.Name := Name;
Result := FZ1CDSList.Add(P); <<<<<<<<

Abort

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.5.2001 18:01:37

From: "Miroslav Slav�k" <slavik(zv)ticketpro(tec)cz>
> Nevi prosim Vas nekdo, proc nasledujici funkce VZDY provede radek oznaceny:
> <<<<<<<<? Bez ohledu na vysledek porovnani. Jinymi slovy, proc "Abort"
> nezpusobi opusteni fce?

Ahoj,

patrne jsi misto Abort chtel pouzit Exit.

Petr Vones, amatersky programator

SQL blazinec... V jednom pripade vidim, v druhem n

[*] David Mensik <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 29.5.2001 18:35:28

> Mam takovy dojem, ze problem bude v pouzitych datovych typech. Me se to
> chovalo stejne v D3 i na SQL 7. Je treba se vyhnout nekterym novym typum.
Zdar,
to by mohl byt ten problem, protoze mne Delphi nejak nechcou vzit varchar z
MSSQL2000...

Ozon

Pou�it� zd�d�n� metody v constr

Tak presne tentyz problem mam taky, jen s ComboBoxem resp. ListBoxem, ktery
jsem se v konstruktoru pokousel plnit. Objevilo se to take u TDateEdit z
baliku RX Lib, kdyz jsem se pokusil nastavit Ctl3D:= true. Bohuzel nikdo mi
neporadil, tak jsem to resil tak, ze jsem to Combo plnil ze zvlastni funkce,
nikoli tedy v konstruktoru. Pokud se ti nedostane zadne rady, zkus to taky
tak, pokud to tva konstrukce dovoluje.

Jo a misto RectCell := TDrawStatGrid(Self).CellRect(0,0) by melo jit napsat
jenom RectCell := CellRect(0,0), protoze parametr self je implicitni.

Zdravim a preji uspech

Tel. 0724/007234

prosim jeste o jednu radu pri vytvareni komponenty v D3S. Mam to
napsane takto:
TDrawStatGrid = class(TDrawGrid)
constructor Create(AOwner : TComponent); override;
constructor TDrawStatGrid.Create(AOwner : TComponent);
var RectCell : TRect;
begin
inherited Create(AOwner);
RectCell := TDrawStatGrid(Self).CellRect(0,0);
CellRect je zdedena metoda z TDrawGrid.
TDrawStatGrid(Self) - s t�mto to nahodou zkompilovat lze, ale vyzkousel jsem
zde uz lecos.
Pokud jsem takovou komponentu nainstaloval a pokusil se ji pretahnout na
formular, Delphi mi napsaly:
Control '' has no parent window.

connection lost to database %-)

[*] cis <cis(zv)atlas(tec)cz> - 29.5.2001 19:06:28

Mi se taky tato chyba pred casem projevovala, ale marne premyslim, jak jsem
ji odstranil. Ale melo to souvislost s UDF (externi fce), ktere jsem
pouzival.
alda

Datum :TDateTime;
Index := Trunc(Datum);
mi obcas nahlasi chybu project Raised Exception class C000008E with message floating point divide by zero at 0x004a1a92

Application.ProcessMessages

[*] Milan ��ek - 29.5.2001 21:13:38

> [...]
> nahore vpravo sice stisknout jde, ale okno se uzavre az po dokonceni
> cinnosti. Muzete mi poradit, co mam delat, aby se okno zavrelo hned?

ahoj pouzivej Thready

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1)
Win2k (SP1) a Win98, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Application.ProcessMessages

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 29.5.2001 21:23:07

Pokud se neco zpracovava v cyklu, bylo by potreba tam testovat
promennou a pri jejim nastaveni cyklus prerusit. V OnCloseQuery
formulare bys ji mohl nastavit.

29.5.2001 Martin Kr�:
> [...]
> nahore vpravo sice stisknout jde, ale okno se uzavre az po dokonceni
> cinnosti. Muzete mi poradit, co mam delat, aby se okno zavrelo hned?

Nekompatibilita SQL

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 29.5.2001 21:35:58

Muzes zmenit znamenko pro oddeleni desetinne casti takto :
OldDecimalSeparator := DecimalSeparator;
DecimalSeparator := '.';
string := FloatToStr(promenna);
DecimalSeparator := OldDecimalSeparator;

29.5.2001 Jaroslav Bayer:
> [...]
> prevadi s carkou. Prevod pres typ string je temer nutny. Me reseni se mi nelibi - pomoci pos najdu carku a prepisu na tecku, potom cislo zapisi.

Cas v DBEditu (podruhe) ...

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 29.5.2001 21:50:22

Ja mam na udalosti OnGetText prislusneho pole tabulky poveseno tohle:

********************
procedure TDataModule.GetTextOnTimeField(Sender: TField;
var Text: String; DisplayText: Boolean);
begin
if not TField(Sender).IsNull then
try
Text := FormatDateTime('h:nn', TField(Sender).AsDateTime)
except
Text := '###' //nepovedlo se prevest cas

Nutno podotknout, ze mi to i celkem funguje ;-)

S pozdravem a pranim hezkeho dne

Milan Schembera
MISSOFTWARE
tel. 0608/944444, 0602/463353
http://www.missoftware(tec)cz

> kratky cas (tj.
> napr.
> zobrazi jako
> datum

Kopie doslych zprav

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 29.5.2001 22:12:22

Zdravim

Nejjednodusi a jednoznacne nejlepsi reseni je vypnou jakekoliv rezidentni
ochrany (neukamenujte me). Jako programator bys mel vedet, jakym hroznym
zpusobem rezidentni skenery uziraji vykon systemu. Leda ze bys mel Athlin
1,6 GHz, pak bych proti tomu nic nemel. Kdyz to vypnes, tak ti to nebude
delat takovehle blbosti. Je ale dulezite, abys pravidelne (podle uvazeni,
cca jednou do mesice a pri neobvyklem chovani widli) spoustel kontrolu. A
samozrejme manualne zkontrolovat diskety.

> To je spatne reseni... spravne reseni je NEPOUZIVAT AVG, protoze je
> asi jediny, ktery te bude porad necekane obdarovat podobnymi
> radostmi...

Parametre FireBird 0.9.4.41 v IBConfig

[*] Roland Turcan \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 29.5.2001 22:20:04

OK. Skusil som to. Nastavil som na 8000 (t.j. cca 32MB) a stale je obsadene
do 10MB RAM.

Roland.

From: "Leos Urban" <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz>
Subject: Re: Parametre FireBird 0.9.4.41 v IBConfig

> Ja myslim, ze by pomohl zvetsit parametr DATABASE_CACHE_SIZE v souboru
> ibconfig.
> Maximalni hodnota pro Superserver je 65536, standardni je 2048, doporuceno
> je max. 10000.
> Pokud mas velikost stranky 4K, pak 10000 stranek zabere 40MB (ted by to
melo
> zabrat 8MB,
> coz odpovida tebou uvadene hodnote).
>
> Vice o tom v clanku Ann Harrisonove:
> http://www.ibphoenix.com/ibp_config.html
>
> Leos

MAPI Send

[*] Matula M. <mirek.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 29.5.2001 22:21:41

Dotaz:
Pouzivam unit JclMAPI, funkci MapiSendMail(ShowDialog). Prijemce neni
vyplnen, to udela uzivatel sam v dialogovem okne, ktere se otevre.

Po uzavreni okna se potrebuji se dovedet jestli uzivatel zpravu odeslal a
adresu prijemce.
Dik za radu.

Mirek

fce TRUNC hlasi division by zero ???

[*] J.Falt�nek <Jiri.Faltynek(zv)quick(tec)cz> - 29.5.2001 22:32:26

Ahoj,
pri ladeni DB v D4 jsem mel obdobny problem (ale jen pri krokovani). Nasel jsem misto - bylo to uprostred kodu funkce round. Procesor byl Celeron 433 a pamatuju si, ze tenkrat aspon trochu padani na floating point error zmirnilo nastaveni v Project Options v zalozce Compiler volba "Pentium safe FDIV". Ted s PIII800 a D5 je to lepsi, ale taky zadna slava, obcas se mi to stane. Bylo to vzdy pri praci s TDateTime.
Mnoho stesti.

Datum :TDateTime;

Index := Trunc(Datum);

[...]

[*] Tom� Hol� - 29.5.2001 23:44:03

ne, W2K - SP1 Pentium 266MMX ( konkretne notebook HP OmniBook 4100)

nakonec jsem to "vyresil"

ona ta chyba se totiz generovala na jinem miste pri behu programu pod Delphi
IDE - pouze bezi, nesaham na PC
a jinde, pokud se pri behu aplikace prepnu do IDE a staci hejbat mysi
ale pouze na dvou mistech, zadna jina nahoda, proste pod IDE na adrese A, a
pri behu na popredi na miste B

prislo mi to stejne, jako kdyz jsem kdysi v BP 7.0 pod DOSem zacvicil blbe s
pointerem, to pak delalo podobny veci

zacal jsem tedy podrobne zkoumat kod, jestli nedelam neco blbe

mel jsem tam komponentu FormulaOne, a mel jsem tam prikaz

Cislo := NumberRC[3,2];
a melo tam byt
Cislo := NumberRC[2,2]; , protoze na 3.2 bylo prazdne pole

a po tehle oprave uz to facha ???

ale moc me to nepresvedcilo :((> Ahoj,

> Stava se to ve Windows 98 na pocitaci s rychlejsim procesorem ?
>
> Petr Vones, amatersky programator

fce TRUNC hlasi division by zero ???

[*] Tom� Hol� - 29.5.2001 23:48:31

me to taky jinde funguje v pohode, to uz jsem zkousel, dela to jenom za
urcitych podminek :((

round se mi bohuzek nehodi, protoze mam pocit, ze cela cast predstavuje
datum, a desetina cast cas, takze datumy s casem vetsim nez poledne by se mi
cpaly do dalsiho dne

jinak zbytek jsem jiz napsal v jinem prispevku
[...]

Okna ve Windowsu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.5.2001 01:00:43

From: "Martin Kr�" <MKrc(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> docilit. Taky by me zajimalo, jestli jde zjistit obsah jednotlivych oken,
> tzn. vypsat jejich ovladaci prvky. Muzete mi prosim poradit? Dekuji.

podivej se na toto:
ftp://ftp.mlp(tec)cz/pub/misc/Delphi/konference/D4/API/EnumWindows_example.zip

Petr Vones, amatersky programator

Application.ProcessMessages

[*] Marek Eichler <marek.eichler(zv)atlas(tec)cz> - 30.5.2001 01:03:21

Zdravim,
mozna to je nesmysl, ale kyd se klikne na ikonu pro zavreni okna, tak se
generuje udalost (ted si presne nevybavuju jaka) a v te bych zkusil nastavit
globalni promennou na true a v to dlouhe smyce testovat jestli je tto
promenna nastavena. Pokud ano, tak smycku ukoncim a skoncim aplikaci. Snad
to pomuze :)

S pozdravem Marek

> [...]
> nahore vpravo sice stisknout jde, ale okno se uzavre az po dokonceni
> cinnosti. Muzete mi poradit, co mam delat, aby se okno zavrelo hned?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.5.2001 01:07:07

From: "Tom�# Hol� - notebook" <notebook(zv)thcom(tec)cz>
> Index := Trunc(Datum);
> mi obcas nahlasi chybu project Raised Exception class C000008E with message
> floating point divide by zero at 0x004a1a92

Ahoj,

patrne doslo k div by zero v nejake predchozi operaci coz se projevilo az ve
funkci _Round. Pokud mas nejaky co mozna nejjednodusi priklad kde se ti to
projevuje (idealne pouze mala konzolova aplikace) tak mi jej prosim posli.
Pouzivas nejake dalsi knihovny jako napriklad OpenGL ? Zkus docasne vypnout
FPU exceptions pomoci Set8087CW($133F);

Petr Vones, amatersky programator

Instalace komponent

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.5.2001 01:09:43

From: "Martin Kr�" <MKrc(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> jen DCU soubory. Podle dokumentace ale DCU soubory musi stacit k instalaci

patrne dotycny autor zapomel pri kompilaci DCU vypnout ladici informace.

Petr Vones, amatersky programator

Application.ProcessMessages

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.5.2001 01:10:37

From: "Martin Kr�" <MKrc(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> Application.ProcessMessages, aby aplikace nezamrzla a reagovala na prikazy
> uzivatele. Vsechno pak funguje, jak ma, ale nelze uzavrit okno. Krizek

pouzivani Application.ProcessMessages prinasi jen problemy. Zkus danou akci
napsat jako thread.

Petr Vones, amatersky programator

OT: Zaloha Outlook Express

[*] Marek Eichler <marek.eichler(zv)atlas(tec)cz> - 30.5.2001 01:11:19

Zdravim,
velice se omlouvam za OT, ale prave se chystam ukoncit sve studium na vysoke
skole a na skolnim pocitaci (kde chodim na internet) pouzivam Outlook
Express 5.
Chtel bych si kompletni nastaveni vzit sebou domu. Jak si vzit zpravy vim,
ale jak zalohovat nastaveni (napr. pravidla pro zpravy, podpisy, ...) to
nevim.

Jeste jednou se omlouvam a dekuji za kazdou radu

S pozdravem Marek

OT: Zaloha Outlook Express

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 30.5.2001 05:20:41

U tohoto programu je nejlep#� z�lohou t�chto nastaven� tu�ka papir.
Jinak bys to musel vyzobavat na x mistech v registru a otazkou je, zda
by se ti to poda�ilo uv�st do p�vodn�ho stavu.

30.5.2001 Marek Eichler:
> [...]
> nevim.

> Jeste jednou se omlouvam a dekuji za kazdou radu

InterBase Win vs. Linux

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 30.5.2001 05:54:35

Rozdil je hlavne v tom ze verze pro Linux nema (zatim) zabudovane sluzby. To
znamena ze si z jineho compu nemuzete precist uzivatele na serveru, nemuzete
je pridavat atd.

Petr Jurik, Spravce site, programator
COMET System s.r.o.
1.Maje 1220
756 61 Roznov pod Radhostem
tel. 0651/653990
fax. 0651/653993
www.cometsystem(tec)cz

Linuxem? Je

COMET System Network Administrator.

Application.ProcessMessages

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 30.5.2001 07:29:07

> [...]
> okno. Krizek nahore vpravo sice stisknout jde, ale okno se uzavre az
> po dokonceni cinnosti. Muzete mi poradit, co mam delat, aby se okno

Existuje promenna Application.Terminated a tu je potreba behem
te dlouhe cinnosti testovat. Stisknuti krizku ji nastavi, ale program
na to zareaguje az po dokonceni cinnosti. Proto ji musis hlidat
sam a je-li True, cinnost ukoncit.

David Lebeda

Lokalizace v Linuxu (was: Nova cena pro Kylix)

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 30.5.2001 07:41:56

On 29 May 2001, at 15:12, Hurricane wrote:

> Pokud jsou citelne texty ulozeny ve zvlastnim souboru nebo v includu
> ke zdrojakum (texty primo ve zdrojaku se nepouzivaji, Linuxovi
> programatori mnohem vice dbaji na cistotu kodu), tak to lokalizovat
> nemuzes. Na to by sel pouzit prekladac textu, ale ne Lokalizator. Leda
> ze bys takovou funkci do nej zabudoval. V takovem pripade je ale
> urcite lepsi takovy soubor vzit, texty v nem prepsat rucne a pripadne
> zkompilovat. Stejne jako se pocestuje RxLib apod.

Lokalizator 5 muze lokalizovat v principu ledacos, pokud umis
danou strukturu rozebrat, vybrat z ni texty ktere nabidnes
slovnikum k prekladu, a zase to cele spravne poskladat zpet. Neni
zadny problem dopsat jakykoliv modul na jakekoliv urovni.

Rucni prepisovani je dobre, pokud vis, ze to budes delat jednou a
nikdy vice. Automaticky preklad je lepsi v pripade, ze se tam
vyskytuji texty, ktere jsi uz nekdy drive prekladal, nebo se ten
soubor cas od casu ponekud zmeni.

Takze muze byt vyhodne pouzit lokalizator i v pripade, ze nekdo
vyviji program, texty si udrzuje ve zvlastnim souboru, ale obcas
nejaky text prida nebo ubere. Zejmena je-li takova struktura pouzita
ve vice programech.

Lze si tedy predstavit lokalizacni modulek i pro takove struktury,
jako jsou lokalizovane soubory pro Windows Commander
(wcmd_xx.lng a wcmd_xx.mnu).

> Ve vetsine pripadu (zase tolik jsem toho nevidel, pevne adresovany
> zadny) je to adresovane nameko. Tzn podobne jako napr tohle: (i kdyz
> to je popupmenu pro windowsovy LiteStep, jako priklad to lze pouzit)
>
> *Popup "Dokumenty" !DynamicFolder:"C:\Dokumenty"
>
> *Popup "Tento Poc�tac" Folder
> *Popup "A:" "A:"
> *Popup "C:" !DynamicFolder:"C:"
> *Popup "D:" !DynamicFolder:"D:"
> *Popup "E:" !DynamicFolder:"E:"
> *Popup "F:" !DynamicFolder:"F:"
> *Popup ~Folder
>
> *Popup !Separator

Pokud by se stejnym zpusobem organizovane struktury pouzivaly
casteji, pak se vyplati modul dopsat. Coz ostane muze udelat
kdokoliv, kdo bude mit platnou licenci pro Lokalizator.

> Jak jsme psal, texty byvaji ve zvlastnich (includovych) souborech.
> Hodne zalezi na tom, co je to za program. U vetsich projektu urcite.
> Nepredpokladam, ze bys chtel lokalizovat shellove skripty, tam jsou
> texty primo v kodu.

Texty zamontovane ve vykonnem kodu samozrejme ne.

Inherit vlastn�ho formul��e?

[*] ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)email(tec)cz> - 30.5.2001 08:14:03

Mam aplikaci obsahujici x balicku (bpl).
V hlavnim balicku jsem si vytvoril jako tridu formular s
prednastavenymi vlastnostmi a udalostmi. Vlozil jsem si jej (rucne) do
repository a v jinych baliccich jej chci vyuzivat. Dam si tedy novy
objekt, vyberu v repository tento formular a dam inherit.
Potud je to v poradku. Problem ovsem je, ze mi automaticky do tohoto
balicku zahrne i ten puvodni fomrular. To mi vsak pri prekladu hlasi
chybu, ze je jiz obsazen v jinem balicku (ktery mam v require). Neni
problem jej z tohoto noveho balicky vyhodit (pouze smazanim ze zdroje
- v project manageru hlasi vyjimku), ale potom kdyz chci opravit tento
formular, tak mi zahlasi chybu, ze nenasel jeho predchudce a ignoruje
mne.
Jedine prozatimni reseni je: pro opravy si do balicku vlozit tridu
formulare a pred prekladem ji vyhodit. Mam neco spatne nebo jsem neco
nepochopil?

Thready a WaitForSingleObject, WaitForMultipleObje

[*] EFG developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 30.5.2001 08:16:24

DDV,
mohl by jste nekdo prosim napsat nejaky priklad pouziti (kus kodu by pomohl)
WaitForSingleObject nebo WaitForMultipleObject.

Potrebuji synchronizovat nekolik threadu (resp. spousteni jejich metod
execute) a zpusob napsani do nekonecne smycky, ktera stale testuje nejakou
globalni promennou se mi zda ponekud podivny a navic znacne zatezujici
procesor.

Dekuji

Ing. Petr �ikola
EFG CZ spol. s r.o.
sikola(zv)efg(tec)cz

Padani NTDLL.dll

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 30.5.2001 08:33:38

Prosim, muzete se podivat na to kde by to komu jak mohlo padat. Komentare
jsou uvnitr programu.

http://pnws.pinknet(tec)cz/ftp/clip.zip

Jedna se o clipboard program a pada na fci DbgBreakPoint v knihovne
NTDLL.dll (prosim i lidi s Win98).

>patrne tam mas nejakou chybu. Zkus ten kod minimalizovat do nejakeho maleho
>prikladu.

------------------------=[ pinknet on every screen ]=----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net

Instalace komponent

[*] Milink Otakar <otam(zv)TDAT.CZ> - 30.5.2001 08:34:13

> patrne dotycny autor zapomel pri kompilaci DCU vypnout ladici
> informace.

Nebo je jedna o DCU z jine verze Delphi...

s pozdravem Otakar Milink

fce TRUNC hlasi division by zero ???

[*] Tom� Hol� - 30.5.2001 08:35:42

to se mi prave bohuzel nepodarilo, jakmile napisu kratky kod, s temito
funkcemi vse funguje tak, jak ma :(

taky mi prijde, ze vinou je taky naka jina operace, viz to prirazeni z
formulaOne

ale ma otazka zni, je to chyba delphi, ze se deleni nulou projevi az v dalsi
operaci ?
nebo delam neco spatne.
mohu to vyzkuset az odpoledne, pak podam zpravu :)

TH

> [...]
> projevuje (idealne pouze mala konzolova aplikace) tak mi jej prosim posli.
> Pouzivas nejake dalsi knihovny jako napriklad OpenGL ? Zkus docasne

TComboBox.ReadOnly

[*] David Mensik <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 30.5.2001 08:40:16

ComboBox.Style = csDropDownList.

Ozon

> Zdravim.
>
> Ako dorobim ReadOnly pre Combobox ?
>
> Dakujem.
>
> R.

OT: Pripojeni k privatni

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 30.5.2001 08:42:02

Dobry den,

Win2000 umoznuji primo v systemu "Pripojeni k privatni siti". Dokazu se
pomoci toho pripojit k NT servru, ale nevim kde ve Win uvidim sdilene slozky
tohoto serveru a pocitace k nemu pripojene.

predem diky za kazdou radu

Zaloha Outlook Express

[*] R�bert #ak - 30.5.2001 08:43:54

Na NT staci skopirovat adresar, kde mas ulozenu postu:
C:\WINNT\Profiles\Default User\Application
Data\Identities\{CB7F8630-xxxxxxxxxxxxxx}\Microsoft\Outlook Express
Kontakty expotnes priamo z Outlook Express
Soubor/Exportovat/Adresar ako *.txt subor

Robert Sak

Magion spol. s r.o. tel./fax :0657/614 289
Jiraskova 1284 e-mail: robert.sak(zv)magion(tec)cz
755 01 Vsetin www: http://www.magion(tec)cz

> [...]
> nevim.
>
> Jeste jednou se omlouvam a dekuji za kazdou radu

OT: Zaloha Outlook Express

[*] David Mensik <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 30.5.2001 08:43:28

To je fakt,
pokud vim, tak Outlook Express neumoznuje export pravidel.
Podpis si muzes zkopirovat do textoveho sourobu a pouzivat onen textovy
soubor.

Ozon

> [...]
> Jinak bys to musel vyzobavat na x mistech v registru a otazkou je, zda
> by se ti to poda�ilo uv�st do p�vodn�ho stavu.

InterBase Win vs. Linux

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 30.5.2001 08:56:04

Ano mate castecne pravdu nejde to, ale jen u verze Classic u Superserveru mi
to slo bez problemu pomoci IBConsole.

Milos

Rozdil je hlavne v tom ze verze pro Linux nema (zatim) zabudovane sluzby. To
znamena ze si z jineho compu nemuzete precist uzivatele na serveru, nemuzete
je pridavat atd.

Doplneni metody do komponenty

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 30.5.2001 09:07:22

Ahoj,

casto se mi stava, ze bych potreboval rozsirit nejakou vizualni komponentu o
dalsi metodu (naposledy TListView o automaticke nastavovani sirky sloupce).
Nechci kvuli tomu vytvaret komponentu novou, byl bych radsi, kdybych mohl
pouzit tu puvodni, a nejak ji tu novou metodu pridat ad hoc (jen pro jednu
konkretni aplikaci) a to tak, aby zustala moznost pouzivat vizualni navrh.
Tedy ne tak, ze bych si ji podedil a programove nastavil umisteni, ownery,
parenty atd. Umi to nekdo nebo je to principialne nemozne ?

connection lost to database %-)

[*] Martin Macko, M-PRO s.r.o. <martinm(zv)m-pro(tec)cz> - 30.5.2001 08:08:33

podobnou hlasku jsem taky zazil, problem byl ale uplne nekde jinde - pri
sum() pretekl vysledek nadefinovany rozsah pro field ...

Od: Alexandr �tefek <alex(zv)scova.vabo(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Datum: 29. kv�tna 2001 11:34
P�edm�t: Re: Kruhovy vyrez z bitmapy

> [...]
> for I := 0 to Count - 1 do begin
> Angle := Angle + 0.1;
> Kruznice[I].X := Trunc(25 * cos(Angle) + 50);
> Kruznice[I].Y := Trunc(25 * sin(Angle) + 50);
> end;
> {Kruznice obsahuje body na obvodu - dalo by se optimalizovat}
>
> Region := CreatePolygonRgn(Kruznice[0], Count, ALTERNATE);
> SelectObject(BMP2.Canvas.Handle, Region);
> {v HDC je HRGN, vse vykreslene bude orezano na kruznici}
>
> BMP2.Canvas.Draw(0, 0, BMP1);
> {vykreslili jsme bitmapu (a ta se oreze)
> ted muzeme s BMP2 delat co chceme (ulozit do souboru)}

Menu a procedury z DLL

DLL by mela obsahovat funkci, ktera vraci jednotlive polozky menu. Tim by se
dalo updatovat menu v ridici aplikaci. Po kliknuti na polozku menu by se
mela volat funkce DLL s parametrem, ktery odpovida napr. nazvu polozky menu
nebo poradovemu cislu apod. A v teto funkci by se teprve volala vlastni
funkce provadejici prislusnou cinnost.

Takze ta DLL by v podstate mela obsahovat jen dve exportovane funkce: Tu,
ktera vraci polozky menu a tu, jejimz volanim se realizuje vyvolani
prislusne funkce.

Kdysi jsem to takhle delal, ale zdrojaky tady nemam.

Tel. 0724/007234

[...]

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 30.5.2001 09:53:51

> Chtel bych si kompletni nastaveni vzit sebou domu. Jak si vzit zpravy vim,
> ale jak zalohovat nastaveni (napr. pravidla pro zpravy, podpisy, ...) to
> nevim.

Zkus se podivat sem:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q256/2/19.ASP

T.

Knihova regularnich vyrazu

[*] Petr Reichl <p.reichl(zv)gmc(tec)net> - 30.5.2001 10:02:48

Zdravim vsechny,

muzete mi doporucit kvalitni knihovnu pro praci s regularnimy vyrazy?

QReport - sablony

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 30.5.2001 10:02:53

> pripojuji se k dotazu - a opakuji - jak by to slo nejlepe bez pouziti
> nastroju tretich stran?

Pak asi jedine si nejaky navrhar sestav napsat sam :-).

InterBase Win vs. Linux

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 30.5.2001 10:05:42

> Rozdil je hlavne v tom ze verze pro Linux nema (zatim) zabudovane sluzby.
> znamena ze si z jineho compu nemuzete precist uzivatele na serveru,
nemuzete

Nedavno jsem zkousel pridavat uzivatele do Firebirdu na Linux - bez problemu
(IbObjects).

Pokud slo o pridavani uzivatelu systemovych, pak mam nazor, ze spravce za to
odpovida a
proto by si to mel zadavat sam (treba pres SSH z vlastniho pocitace).
Nepochybuji ale,
ze v rozsahlych moznostech Linuxu je i jine reseni, sdileni uzivatelu
napric Unixu atd.
S pravy roota neni problem napsat nejake vlastni reseni pro pridavani,
ubirani a vypis
uzivatelu treba pres TCP z Windows. Je to ale troufnu odhadnout na stiru s
bezpecnosti.

Z hlediska IB problem nevidim - linuxova portace je bezpecna, stabilni,
rychla
minimalne stejne jako na NT.

Leos

connection lost to database %-)

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 30.5.2001 10:27:51

> pri sum() pretekl vysledek nadefinovany rozsah pro field ...

konkretne u me se musi jednat o neco jinho, dneska se snad k tomu
dostanu vic.
kolegyne mi poslala dva dotazy, jeden ok, druhy s hlaskou %subj%.

zkousel jsem oba v IBConsoli a nic.
pak jsem to dal do IBQuery na formulari.
/* pro editaci pouzivam nejaky IBSQLEditor, ktery ma velky okno a
syntaxhilight a taky tlacitka na testovani dotazu (prepare, execute,
open, commit...) */
no a pri pokusu o prepare (v tom editoru) to zarvalo i u me (do te doby
nic).
chvili jsem ziral, potom jsem zkusil (po novem startu delphi) na
IBDatabase nastavit connected na False. od te doby se mi hlaska
nevyskytla. je velmi pravdepodobne, ze v projektu byly otevrene nejake
dalsi tabulky, jenze ja to (pokud si vzpomenu) odpojuju, a ni se vsecky
zavrou, takze tomu nevenuju pozornost.
takze moje domenka je, ze doslo k nejake kolizi v dotazech a naslednemu
odpojeni od serveru (nebo ze by server kleknul?). musim to vyzkouset
vic, ale zatim pro inspiraci.

btw, Haj Hou Pavle, kde je nejaka noulidzbejz pro IB? pravda, moc jsem
nehledal, ale na http://community.borland.com jsem spis tapal nez
nalezal.

btw, jestli v tom je jeste moc preklaepu tak sory, ale dneska mam nejaky
studeny ruce a ne a ne se trefit do klaves ;).

TComboBox.ReadOnly

[*] Valenta Patrik <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 30.5.2001 10:48:38

jo ale v tomhle stylu nejde nastavit vlastnost text.
e-mail : valentapat(zv)volny(tec)cz
ICQ: 54152896

> ComboBox.Style = csDropDownList.
>
> Ozon

InterBase Win vs. Linux

[*] Radek Skokan <skokan(zv)lanprojekt(tec)cz> - 30.5.2001 10:54:45

> Rozdil je hlavne v tom ze verze pro Linux nema (zatim) zabudovane sluzby.
> znamena ze si z jineho compu nemuzete precist uzivatele na serveru,
nemuzete
> je pridavat atd.

Myslim ze ne. Pokud mam na jinem klientskem stroji Win, pouziji IBConsole a
vesele si delam co chci. Pokud mam na jinem klientskem stroji Linux, mohu
take (trochu mene) vesele pouzivat gsec, gfix a spol. Administrovaci
nastroje snad vyuzivaji ISC API a to si se siti prece rozumi.

Priklad:
[root(zv)zaloh /root]# /opt/interbase/bin/gsec -user sysdba -password
masterkey -database marvin:/opt/interbase/isc4.gdb
GSEC> display
user name uid gid full name
SYSDBA 0 0
RS 0 0 Radek Skokan
A 0 0 Testik
GSEC> delete A
GSEC> add dalsi -pw tajne
GSEC> di
user name uid gid full name
SYSDBA 0 0
RS 0 0 Radek Skokan
DALSI 0 0
GSEC>

Radek

fce TRUNC hlasi division by zero ???

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 30.5.2001 11:02:20

> ale ma otazka zni, je to chyba delphi, ze se deleni nulou projevi az v
dalsi
> operaci ?
> nebo delam neco spatne.

Podle mych zkusenosti je velmu nutne se vsemi moznymi zpusoby se vyhnout
tomu, aby vznikla vyjimka deleni nulou kdekoliv v programu. Pred casem jsem
tady resil problem, ze deleni nulou v try except bloku nevedlo k vykonani
kodu za except, ale bud k padu do modre obrazovky nebo k jinym podivnym
projevum. Bylo to jen na urcitych konfiguracich HW (jinymi slovy temer vsude
to chodilo dobre). Od okamziku, kdy jsme kazde "nebezpecne" deleni testovali
ifem na to, zda nulou nedelime, veskere problemy zmizly.

brush style

[*] Peter Surovy <surovy(zv)home.sk> - 30.5.2001 10:05:50

No nie je to celkom ono. Aby som to vysvetlil kreslim farebne polygony na
bielom pozadi ktore su olemovane ciarou ale ked sa tieto polygony prekryvaju
niekedy je tuto ciaru vidiet niekedy nie.
Zavisi od toho ktory polygon sa vykreslil skor ja by som chcel aby tu
ciaru bolo vidiet vzdy ale uz som si skoro isty ze len pomocou brush style
sa to neda. Skusim asi nakoniec vykreslit vsetky obrysy este raz ale ak
existuje jednoduchsi sposob tak budem vdacny.
From: "Delphi" <delphi(zv)minv.sk>
> Mam problem, potrebujem dostat cislo z Double do Single....
> nema niekto nejaky prikladik? Zatial sa mi to nijako nedari :(

S: Single;
D: Double;
begin
D := 123.456;
S := D;
ShowMessageFmt('%g %g', [S, D]);

nastaveni BDE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.5.2001 12:27:53

From: "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz>
> zkousim nastavovat BDE za behu programu. Ale moc se mi nedari. V cem prosim
> delam chybu:

Ahoj,

LANGDRIVER je globalni nastaveni BDE, nelze jej pokud vim menit per session.

Petr Vones, amatersky programator

fce TRUNC hlasi division by zero ???

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.5.2001 12:30:41

From: "Jaroslav Nadhera" <nadhera(zv)csh(tec)cz>
> [...]
> projevum. Bylo to jen na urcitych konfiguracich HW (jinymi slovy temer vsude

tohle je ale trochu jina story. Podle dosavadnich poznatku k tomu dochazi jen
na Win98 s rychlejsimi procesory, takze se jedna patrne o nejakou chybu v
driverech ve Windows pri zpracovani vyjimky FPU. Projevuje se to jak s
chipsety VIA tak i Intel.

Petr Vones, amatersky programator

OT: Zaloha Outlook Express

[*] Tom� Hol� - notebook <notebook(zv)thcom(tec)cz> - 30.5.2001 12:32:19

pokud vim, a sam to pouzivam, tak export pravidel se da zaridit pres
registry

mam to doma, vecer to poslu

TH

> [...]
>ale jak zalohovat nastaveni (napr. pravidla pro zpravy, podpisy, ...) to

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.5.2001 12:34:59

From: "Ji�� Foldyna" <jiri.f(zv)avizo(tec)cz>
> [...]
> Tedy ne tak, ze bych si ji podedil a programove nastavil umisteni, ownery,
> parenty atd. Umi to nekdo nebo je to principialne nemozne ?

tohle neni dost dobre mozne. Delphi je komponentove prostredi tak proc se tomu
branit a snazit se vymyslet neco co do daneho konceptu nezapada. V nouzi si
muzes napsat funkci kde jako parametr predas TListView a provedes potrebne
nastaveni, to ale nelze pouzit ve slozitejsich pripadech. Schopnost psat ci
modifikovat komponenty by mela patrit ke znalostem vyvojare v Delphi. Navic je
to i docela zabava ;-)

Petr Vones, amatersky programator

Parametr

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 30.5.2001 12:34:54

Potrebuji predat jako parametr spustenemu programu oznaceny text (napr.
rozepsany e-mail oznaceny do bloku) bez toho, abych musel mackat Ctrl+C.

OT: Zaloha Outlook Express

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 30.5.2001 12:41:53

> [...]
> HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0\Rules nebo tam nekde.

Konkretne je to (dle http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q276/5/11.ASP ) tady:
HKEY_CURRENT_USER\Identities\{Identity Number}\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0\Rules\Mail

T.

deklarace a inicializace

[*] Ren� Otisk <otisk(zv)MISEL(tec)cz> - 30.5.2001 12:48:35

to jde v Delphi?

Sroub
> A zkousel jste
>
> var
> x : integer = 20;
>
> Petr Jurik, Spravce site, programator
> COMET System s.r.o.
> 1.Maje 1220
> 756 61 Roznov pod Radhostem
> tel. 0651/653990
> fax. 0651/653993
> www.cometsystem(tec)cz

> ihned

> COMET System Network Administrator.
> Verze: 6.0.255 / Virov� b�ze: 128 - datum vyd�n�: 17.05.01

InterBase Win vs. Linux

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 30.5.2001 13:00:23

Jakou verzi mas (hlavne build) ?

> [...]

> [root(zv)zaloh /root]# /opt/interbase/bin/gsec -user sysdba -password
> masterkey -database marvin:/opt/interbase/isc4.gdb

beh programu na CZ i US verzi windows

[*] Tom� Hol� - notebook <notebook(zv)thcom(tec)cz> - 30.5.2001 13:01:42

Ahoj,

chtel bych si ujasnit, jak spravne napsat aplikaci, ktera pobezi korektne na
CZ i US verzi Windows

jedna se mi hlavne o format data a desetineho cisla

zatim jsem pochopil, ze je potreba spravne nastavit tyto promenne:
ThousandSeparator:=' ';
DecimalSeparator:=',';
DateSeparator:='.';
ShortDateFormat:='d.m.yyyy';

a pak by se mi vsechny operace s datem a des. cisly mely chivat korektne
tzn zobrazovat ve formatu d.m.yyyy
ale treba komponmenta TDateTimePicker z Delphi se tak nechova, zatimco
TDateEdit z RX library ano

chapu to spravne ?

TH

Delphi IDE and packages - Internal error U704, Bad

[*] likeapear <likeapear(zv)centrum(tec)cz> - 30.5.2001 13:09:55

Cus,
mel bych dotaz ohledne prostredi Delphi:

Vyvijime aplikaci a nekolik dll-knihoven s tim, ze tato aplikace i vlastni dll pouzivaji spolecny balicek (nami vytvoreny). Ale dost casto se stava, ze prostredi pada nebo vypisuje hlasky typu:

Internal error U704, Bad packaged unit format..., apod

Nekdy staci zavrit projekt(y), nekdy je prebuildovat, nekdy restartovat Delphi (pokud uz nespadly). Narazil nekdo na podoby problem? Nebo, vyresil nekdo tento problem :))) ?????
Dodavam jen, ze pouzivame D5 Ent, Win2000 SP1

LikeAPear

nastaveni BDE

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 30.5.2001 13:22:05

TS:=TStringList.Create;
try
TS.Add('LANGDRIVER=FoxPro Czech 1250');
Session.ConfigMode := cmPersistent;
Session.ModifyDriver('DBASE',TS);
Session.SaveConfigFile;
finally
TS.Free;

> prosim

> session.

> Skus disconnect-connect
>
> Werki

Vykon Interbase

Uz jste nekdo zkouseli srovnavat vykon interbase pod linuxem s
ruznymi dialekty database.
Mel jsem program udelanej pres IBX na interbase 4.0,
Kdyz se objevila 6.0 tak jsem zazalohoval databazi, preinstaloval
interbasi a provedl obnovu, vse zustalo v dialectu 1.

Ted jsem se konecne donutil to prevest do dialectu 3, provedl jsem
to tak, ze jsem si nechal vytahnout DDL pro struktury, rucne jsem
vse opravil a spustil jako script. Tim jsem si vystvoril databazi a
datapumpem jsem tam narval data.
Vysledek je, ze nektere operace jsou viditelne pomalejsi

Netusite nekdo proc?

nastaveni BDE

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 30.5.2001 13:47:26

> TS.Add('LANGDRIVER=FoxPro Czech 1250');

Nemelo by tam byt spise "short name" toho driveru?

T.

SynMemo SynEdit

[*] Martin Pavera <martin.pavera(zv)cmail(tec)cz> - 30.5.2001 13:47:57

Zdravim,

nedavno jsem na konferenci nasel diskuzi o SynMemo a SynEdit.
Muzete mi nekdo, prosim, poradit, kde bych tyto komponenty mohl
sehnat ? (nejlepe se zdrojaky)

PS: Jestli tento dotaz uz tu byl a mne to uniklo tak se
omlouvam... :-)))

N�co jako TDBLookupComboBox

[*] Petr Kejval <petr.kejval(zv)worldonline(tec)cz> - 30.5.2001 13:52:53

Ahoj,
nevite o nejake komponente, ktera by na rozdil o TDBLookupComboBoxu
dovolovala zapsat jakoukoliv hodnotu a z Lookup tabulky by pouze
inkrementalne prednabizela hodnoty v ni obsazene.
V archivu konference jsem zjistil, ze se to tu uz resilo, ale vysledek jsem
nenasel. Pouze nekdo psal, ze se o to pokousi.

Za odpoved dekuji.

Petr Kejval

SynMemo SynEdit

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.5.2001 14:00:21

From: "Martin Pavera" <martin.pavera(zv)cmail(tec)cz>
> nedavno jsem na konferenci nasel diskuzi o SynMemo a SynEdit.
> Muzete mi nekdo, prosim, poradit, kde bych tyto komponenty mohl
> sehnat ? (nejlepe se zdrojaky)

Ahoj,

http://synedit.sourceforge.net

Petr Vones, amatersky programator

nastaveni BDE

[*] Lasevic, Martin <MLasevic(zv)ratiopharm(tec)cz> - 30.5.2001 14:08:40

Pozor, nesmis to nastavovat plnym jmenem. Podivej se do konfigu BDE, pod
jakou zkratkou se ten LANGDRIVER ulozi. Nam to tak funguje a nastavujeme ho
primo pro kazdou aplikaci zvlast pri inicializaci session.

==================================
ing. Martin Lasevic
Software specialist

Office :
ratiopharm CZ, s r. o.
Belehradska 54
120 00 Praha 2

tel.: +420 2 510 21 130
fax.: +420 2 510 21 123
mobil +420 602 298 904

mlasevic(zv)ratiopharm(tec)cz
http://www.ratiopharm(tec)cz

nastaveni BDE

[*] Bednarc�k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 30.5.2001 14:33:39

To je vlastne fakt

Takze misto celeho nazvu FoxPro Czech 1250, zadej FOXCZWIN

TS:=TStringList.Create;
try
TS.Add('LANGDRIVER=FOXCZWIN');
[...]

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 30.5.2001 14:39:23

> Ahoj,
>
> LANGDRIVER je globalni nastaveni BDE, nelze jej pokud vim menit per
session.

> Petr Vones, amatersky programator

Podle me to jde nastavit.
Jen se musi pouzit

Session.ConfigMode := cmPersistent;
... Provest Zmeny v globalnim nastaveni BDE ...
Session.SaveConfigFile;

Dalibor

Program v liste reagujici na hotkey

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 30.5.2001 14:43:11

> a pak napsat obsluhu zpr�vy WM_HOTKEY
> procedure WMHotKey(var Message:TMessage); message WM_HOTKEY;

Nerozumim presne, jak to budu odchytavat, napr.

procedure TForm1.WMHotKey(var Message:TMessage);
begin
if message= then
showmessage('byla stisknuta klavesa');
end;

Staly program bez formu

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 30.5.2001 14:51:43

Ahoj,

rad bych napsal aplikaci, ktera nema zadny form. Bezi po celou
dobu, co je prihlaseny uzivatel a pri sjizdeni Widnows (reakce na
prislusnou zpravu WM_QUERYENDSESSION) vypise dialog (napr.
MessageBox), kterym lze sjizdeni Windows zastavit.
Mam to napsane tak ze je uplne prazdny MainForm a pro nej
dopsana obsluha vyse zminene udalosti. A funguje to dobre.

Da se to ale napsat tak, abych se obesel bez unity Forms? Tj.
aby ten vysledny exe nemel zcela zbytecne 300 KB? Cim nahradit
objekt Application, resp. jak na to jit?

David Lebeda

Staly program bez formu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.5.2001 15:04:43

From: "David Lebeda" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> Da se to ale napsat tak, abych se obesel bez unity Forms? Tj.
> aby ten vysledny exe nemel zcela zbytecne 300 KB? Cim nahradit
> objekt Application, resp. jak na to jit?

Ahoj,

podivej se na tohle:
ftp://ftp.mlp(tec)cz/pub/misc/Delphi/konference/D5/Api/DelphiDays99_Prezentace.zip

Petr Vones, amatersky programator

Application.ProcessMessages

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 30.5.2001 15:17:16

On 30 May 2001, at 1:10, Petr Vones wrote:

> pouzivani Application.ProcessMessages prinasi jen problemy. Zkus danou
> akci napsat jako thread.

To ho ale nezbavi nutnosti osetrit nasilne preruseni threadu. Take
to lze udelat tak, ze pri pokusu o zavreni nastavi nejaky flag, a po
ProcessMessage otestuje, zda se ma cinnost ukoncit. Pokud ano,
prerusi jeji vykon, _radne_ uklidi co je treba a skonci.

Literatura k MSDE

On 29 May 2001, at 9:35, Ji�� Foldyna wrote:

> To mam, presneji receno mam vse, co je obsazeno na CD k MS-SQL 7.0 a
> MSDE for Visual Studio. Chybi mi spis veci, ktere se tykaji
> instalace/spravy MSDE a jeji distribuce s Delphi aplikacemi. Vsechno
> co jsem na WEBu nasel predpoklada, ze existuje pouze Visual Basic, pro
> extra guru pak jeste Visual C :-))).

A je problem prepsat priklady z VB nebo WC do Delphi? Z VB je to
docela trivialni zalezitost, a clovek se kvuli tomu nemusi VB ani
ucit.

Double->Single

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 30.5.2001 15:24:25

Tyto typy jsou vzajemne kompatibilni, jen se lisi presnosti.
tj. primo se prirazuji.

Jinak ti uz na tuto otazku odpovedel P. Vones, zkus si precist priste
doslou postu.

> Nevie niekto ako skonvertovat Double to Single?
>
> Werki

IBSQL - SELECT - transakce

[*] Miroslav Slav�k <slavik(zv)ticketpro(tec)cz> - 30.5.2001 15:32:47

Ahoj,

nevi nekdo zda je rychlejsi po "SELECT..." via IBSQL provest "COMMIT" nebo
"ROLLBACK" samozrejme po precteni vysledku. Podobne konstrukce budu volat
velmi casto a rad bych aby to bylo co mozna nejefektivnejsi.
Diky za kazdou odpoved.

Ing. Miroslav Slav�k
TICKETPRO, a.s.
Salv�torsk� 10
110 01 Praha 1
mail: slavik(zv)ticketpro(tec)cz
with FDSQL do
begin
SQL.Text := Format('SELECT...');
WasInTrasaction := Transaction.InTransaction;
if not WasInTrasaction then
TransAction.StartTransaction;
try
ExecQuery;
if not WasInTrasaction then
TransAction.Commit;
Result := Current.Vars[0].AsInteger;
except
if not WasInTrasaction then
TransAction.Commit;
raise;

Kompilace BPL

[*] Libor Filip <filip(zv)agrokonzulta(tec)cz> - 30.5.2001 15:43:22

Ahoj,
kompilujeme aplikaci s balicky. Nyni jsme resili problem, ktery nas zavedl
k odhaleni chyby ve VCL knihovne. Nastesti sel tento problem dal odstranit v
potomku tridy. Ale co kdyby to neslo? Je nejaka moznost tuto chybu odstranit
primo ve VCL a potom znovu vytvorit balicek.

D5 Prof.

Libor

InterBase Win vs. Linux

[*] Radek Skokan <skokan(zv)lanprojekt(tec)cz> - 30.5.2001 15:45:17

> Jakou verzi mas (hlavne build) ?

Hm, to bude asi ono. Ukazuje mi to LI-V6.0.0.624, je to SS. Jak tu bylo
zmineno, SuperServer je OK, ale Classic to pry neumel.

Radek

connection lost to database %-)

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 30.5.2001 16:28:29

:-)))))))) "Dnes jsem vysmatej" jak se rika :))). No ale som zvedavy dokedy.
:-|
Ako som pisal, presiel som si disk ScanDiskom a od vtedy IB slape v pohode
%-/. Jeden kolega sa totiz priznal, ze u mna na PC den pred tym co sa to
stalo nieco vypaloval a par krat pustil moje W2k k MODREJ vode >:-(. Tak som
zvedavy ci to bolo tym.

btw: Vdaka vsetkym zainteresovanym za snahu!

Pavol Kaka�ka
kasix(zv)atlas(tec)cz

> [...]
> takze moje domenka je, ze doslo k nejake kolizi v dotazech a naslednemu
> odpojeni od serveru (nebo ze by server kleknul?). musim to vyzkouset

Kompilace BPL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.5.2001 17:02:08

From: "Libor Filip" <filip(zv)agrokonzulta(tec)cz>
> [...]
> potomku tridy. Ale co kdyby to neslo? Je nejaka moznost tuto chybu odstranit
> primo ve VCL a potom znovu vytvorit balicek.

neni, smysl VCL runtime balicku je i v tom aby byly 'stabilni'. Pokud jsi to
resil odvozenim komponenty tak to neni problem. Mimochodem co to bylo za chybu

Parametr

[*] Lasevic, Martin <MLasevic(zv)ratiopharm(tec)cz> - 30.5.2001 17:18:21

Otazka : ten program uz bezi?

Mozna by to slo pres WM_COPYDATA nebo sestavit prikazovy radek pro
ShellExecute ( ale tam neni moc prostoru ( tusim do 255 znaku)

WMWARE kto ma???

[*] Robert Suska <robert(zv)korak.sk> - 30.5.2001 17:29:06

Zdravim prosim Vas potrebujem nejaku FREE vezriu WMWARE for W32 aj pre
LINUX. Moze byt aj Trial. Prosim kto ma ozvite sa mi na moj sukromny mail.

Robert Suska, IT specialista, amatersky programator
KORAK SLOVAKIA
Horna 52
Banska Bystrica
e-mail: sefino(zv)pobox.sk -> sms notifikacia,
robert(zv)korak.sk
WEB: http://www.korak.sk, http://www.6bone.sk
tel. +42188 415 14 02

smtp server

[*] Pavel Kupka <pavel.kupka(zv)atlas(tec)cz> - 30.5.2001 17:44:21

Ahoj,
ve svem programu posilam emaily, chtel bych se zeptat, jak jde ve =
windows zjistit, jaky pouzivat smtp server, aby ho nebylo nutne =
nastavovat rucne?
Diky.
Pavel Kupka

smtp server

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 30.5.2001 17:54:12

>ve svem programu posilam emaily, chtel bych se zeptat, jak jde ve =
>windows zjistit, jaky pouzivat smtp server, aby ho nebylo nutne =
>nastavovat rucne?

Zadne centralni nastaveni neexistuje a ani nemuze.

Knihova regularnich vyrazu

[*] Robert Suska <robert(zv)korak.sk> - 30.5.2001 17:58:15

Pozri si zdrojaky programu GREP pod LINUXOM

R.S.> Zdravim vsechny,

> muzete mi doporucit kvalitni knihovnu pro praci s regularnimy vyrazy?

Okno pre vyber adresara - pozicia

[*] Robert Suska <robert(zv)korak.sk> - 30.5.2001 18:34:29

Ako sa da nastavit pozicia okienka pre vyber adresara.

Dakujem,

S pozdravom,
[...]

Seriova komunikace v threadu

[*] Josef <sip(zv)atlas(tec)cz> - 30.5.2001 19:21:43

Potreboval bych udelat seriovou komunikaci ve zvlastnim threadu a to tak:
- pri vysilani bych z hlavniho threadu predal data
- pri prijmu by thread nastavil globalni promenou.
Takze podle me bych nepotreboval volat metodu Synchronize
Chtel bych aby prijem a vysilani dat byl nezavisly na hlavnim threadu.

Poradte jak to mam udelat, nevim jak mam vytvorit komponentu pro
seriovou komunikaci v threadu. Nebo je to blbost ??

Dik

TRegistry.SaveKey

[*] Josef <sip(zv)atlas(tec)cz> - 30.5.2001 19:21:44

Funguje vam nekomu tahle metoda ??
At delam co delam maximalne mi vytvori prazny soubor.
Potreboval bych v programu zalohovat nastaveni, ktere je ulozeno v registru.

Dik

autoupdate

[*] Pavel Kupka <pavel.kupka(zv)atlas(tec)cz> - 30.5.2001 19:28:33

Ahoj,
chtel bych pridat do svyho programu autoupdate novych verzi z inetu.
Resil jste uz nekdo neco podobnyho?
Je na to nejaka komponenta?
Diky
Pavel Kupka

smtp server

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 30.5.2001 19:33:08

> Zadne centralni nastaveni neexistuje a ani nemuze.

Tak tak, da se jenom odhadovat podle nainstalovanych aplikaci (v registru).
I tak to neni na 100%.

S pozdravem a pranim hezkeho dne

Milan Schembera
MISSOFTWARE
tel. 0608/944444, 0602/463353
http://www.missoftware(tec)cz

smtp server

[*] Robert Suska <robert(zv)korak.sk> - 30.5.2001 19:35:17

Skus sa pozriet na regedit a podla aktualneho profilu si ho nacitat, mozno
je hlupost ale to ma napadlo ako prve.

Toto je s pod W2k SP2

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Account
Manager\Accounts\00000001

R.S.

[...]

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 30.5.2001 19:59:42

> Basic, pro
>
> A je problem prepsat priklady z VB nebo WC do Delphi? Z VB je to
> docela trivialni zalezitost, a clovek se kvuli tomu nemusi VB ani
> ucit.

Principialne vzato to problem neni, ovsem principy vetsinou na rozdil od
sefu nehledi na terminy :-))). Takze nejde o to, jestli to nejde jinak, jde
o to, jestli by to neslo rychleji.

pouzil nekdo komponentu SakEmail?

[*] Kamil Muzika <muzikak(zv)hotmail(tec)com> - 30.5.2001 18:08:07

Ahoj, potrebuju vedet jak obnovit smazane maily na serveru, samozrejme jeste
pred odhlasenim. Resi to metoda Cancel objektu TSakPOP? (ktera se mi ale zda
i podle zdroju prakticky k nicemu). diky Kamil

Jak zjistit nazev disku

[*] Jakub Pl�ek <kubapl(zv)seznam(tec)cz> - 30.5.2001 20:08:29

Ahoj
omlouvam se jestli to uz tu bylo stokrat ale nemel sem cas se kouknout do
historie nebo do helpu.
Zajimalo by me jak zjistit n�ze�v disku
Nap�.: Chip CD 01_06 se jmenuje [VOGCDC0106] nebo C: - [Muj Disk]...
Diky moc

Jakub Pl#ek
kubapl(zv)seznam(tec)cz
www.sweb(tec)cz/kubapl

Doplneni metody do komponenty

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 30.5.2001 20:32:43

> [...]
> Schopnost psat ci
> modifikovat komponenty by mela patrit ke znalostem vyvojare v

Samozrejme tyhle pripady resim volanim funkci, kde parametrem je trida
(napr. zmineny TListView), jak jinak.

Nesouhlasim ale s tim, ze se snazim vymyslet neco, co nezapada do konceptu.
Kdybychom si meli pro kazdou blbost, o kterou komponenty potrebujeme
rozsirit, napsat zvlastni zdedenou komponentu, nainstalovat ji, distribuovat
vsem, co kooperujeme, tak bychom a) nemeli kde psat programy, protoze by nam
lista s komponentami zabrala pul televize :-)), za b) bychom nedelali nic
jineho, nez udrzovali vyvojove prostredi na jednotlivych pocitacich. Nejde
mi o univerzalni reseni, to mne az tak moc nezajima, ale potrebuji resit
problemy v proprietarnich aplikacich, ktere se vetsinou neopakuji. Proc se
tedy zdrzovat s balastem spojenym s vyvojem komponent (property editory,
inicializace, registrace atd.), kdyz to k nicemu nepotrebuji. Uplne by mi
stacilo, kdybych mohl za jizdy doplnit to, co potrebuji.

Samozrejme netvrdim, ze to musi jit. Ale kdyby to slo, docela by mi to
pomohlo.

Doplneni metody do komponenty

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.5.2001 21:04:21

From: "Ji�� Foldyna" <jiri.f(zv)avizo(tec)cz>

Ahoj,

> vsem, co kooperujeme, tak bychom a) nemeli kde psat programy, protoze by nam
> lista s komponentami zabrala pul televize :-)), za b) bychom nedelali nic

Na liste jsou nastesti zalozky ;-) Netvrdim ze je nutne mit 150 ruznych
potomku komponent, nektere veci lze prece spojit do jedne odvozene komponenty
a podobne.

> jineho, nez udrzovali vyvojove prostredi na jednotlivych pocitacich. Nejde

Zkopirovat jeden (ci nekolik) unitu a znovu prelozit balicek snad takova prace
neni. Pokud na projektu pracuje vice lidi tak predpokladam ze pouzivate nejaky
version control system.

> [...]
> inicializace, registrace atd.), kdyz to k nicemu nepotrebuji. Uplne by mi

Property editory psat nemusis kdyz nechces, registrace je vicemene jeden radek
a patrne to k necemu potrebujes ;-)

Petr Vones, amatersky programator

Proc nefunguje WININET v RunServices?

[*] Jan Novak <megamax(zv)seznam(tec)cz> - 30.5.2001 21:12:01

Ahoj,
Muj dotaz zni:

Potrebuji detekovat aktivni internetove pripojeni pomoci Api funkce ve
WININET.DLL Moje aplikace je vsak servisni a zpousti se jeste p�ed
prihlasenim do site (v registru polozka RunServices) a v tento okamzik mi
fce InternetGetConnectedState vraci vzdycky TRUE
Nev�te nekdo nejakou ucinouradu nebo jak to udelat jinak (lepe)?

predem diky

Jan Novak, megamax(zv)seznam(tec)cz

TComboBox.ReadOnly

[*] Roland Turcan \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 30.5.2001 21:30:50

To nie to prave orechove.

From: "David Mensik" <mensikd(zv)seznam(tec)cz>
Subject: RE: TComboBox.ReadOnly

> ComboBox.Style = csDropDownList.

IBSQL - SELECT - transakce

[*] Roland Turcan \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 30.5.2001 21:34:27

Pokial robis len Select tak nezahajuj transakciu.
Roland.

PS:Vid Mistovstvi v Transact-SQL od Kena Hendersona

From: "Miroslav Slav�k" <slavik(zv)ticketpro(tec)cz>
Subject: IBSQL - SELECT - transakce

> nevi nekdo zda je rychlejsi po "SELECT..." via IBSQL provest "COMMIT" nebo
> "ROLLBACK" samozrejme po precteni vysledku. Podobne konstrukce budu volat
> Ing. Miroslav Slav�k

Edit + ENTER + win. zvuky

[*] Richard John <richard.john(zv)quick(tec)cz> - 30.5.2001 21:42:05

Pokud se nachazim v komponente Edit (pisi text) a chci, aby se po stisku klavesy ENTER
vyvolal stisk nejakeho Buttonu (Edit-Event-OnKeyPress), tak krome stisku tohoto Buttonu
Windows "zarvou" systemovy zvuk (jmeno: "ding"). Jak mam vyresit tento problem? Tedy, aby
se neprehral systemovy zvuk, a abych nemusel vypinat manualne ci softwarove zvuky windows.
Je to pro me moc dulezite.

Dik
rj

autoupdate

[...]

sqela je komponenta TWebUpdate od TMS (www.tmssoftware.com). Bohu�el neni
free :((

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1)
Win2k (SP1) a Win98, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

autoupdate

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 30.5.2001 22:13:53

Na poslednim ChipCD 06/2001 byla zrovna na tohle komponenta.

30.5.2001 "Milan #ݿek":
> Ahoj,
> chtel bych pridat do svyho programu autoupdate novych verzi z inetu.
> Resil jste uz nekdo neco podobnyho?
> Je na to nejaka komponenta?

Edit + ENTER + win. zvuky

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 30.5.2001 22:18:09

V OnKeyPress komponenty si otestuj stisk VK_Return, zavolej si co
potrebujes a na konec dej
Key := #0;

30.5.2001 Richard John:
> [...]
> se neprehral systemovy zvuk, a abych nemusel vypinat manualne ci softwarove zvuky windows.

Jak zjistit nazev disku

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 30.5.2001 22:23:43

Podivej se API funkci GetVolumeInformation

30.5.2001 Jakub Pl#ek:
> [...]
> historie nebo do helpu.
> Zajimalo by me jak zjistit n�ze�v disku
> Nap�.: Chip CD 01_06 se jmenuje [VOGCDC0106] nebo C: - [Muj Disk]...

Parametr

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 30.5.2001 22:29:20

Mohl bys presneji popsat jak si to predstavujes ?
Pochopil jsem to tak, ze si oznacim kus textu a ten program si jej
prevezme bez toho, ze bych jej zkopiroval do clipboardu.
V tom pripade si nedovedu dost dobre predstavit, jak by se to dalo
resit. Tak daleko s umelou inteligenci zatim nejsme.
Pokud si to predstavujes tak, ze to provedes treba na prave tlacitko v
kontextove nabidce, to uz by byla jina.

30.5.2001 Krayzel Libor:
> Potrebuji predat jako parametr spustenemu programu oznaceny text (napr.
> rozepsany e-mail oznaceny do bloku) bez toho, abych musel mackat Ctrl+C.

TRegistry.SaveKey

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 30.5.2001 22:36:59

Save key ale neudela klasicky .REG soubor, ktery jde jednoduse
naimportovat do registru. Mozna by bylo jednodussi si rucne nacist
potrebne hodnoty a ten soubor si vygenerovat. Pak jej muzes
odklepnutim do registru naimportovat. Staci si kousek vyexportovat a
podivat se na to.

30.5.2001 Josef:
> Funguje vam nekomu tahle metoda ??
> At delam co delam maximalne mi vytvori prazny soubor.
> Potreboval bych v programu zalohovat nastaveni, ktere je ulozeno v registru.

deklarace a inicializace

[*] Pisingr <pisingr(zv)volny(tec)cz> - 30.5.2001 22:51:22

[...]

Edit IP Address

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 30.5.2001 22:53:48

Ahoj,

je mozne nejakym sposobom dostat do aplikacie editor IP adresy, ktory je
pouzity v dialogu "TCP/IP vlastnosti" na zadanie IP adresy. Resp. ako
vytvorit ovladaci prvok existujucej triedy (IPAddress) vo vlastnej
aplikacii?

Dik, Pavol Stolc
pstolc(zv)sc.sknet.sk

deklarace a inicializace

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 30.5.2001 23:09:10