Prevod z VC++ do Delphi4

[*] Milan Blazek <mbsint(zv)telecom(tec)cz> - 4.6.2001 14:40:25

Dekuji za odpoved,

musim vsak upresnit, ze se nejedna o problem jak zpustit
program v C++ pomoci nejake volaci rutiny napsane v Delhpi atd., aby to
nejak
slapalo. Jedna se mi o problem, kde potrebuji pripmo prepsat (nejradeji
strojove
prelozit) kod v C++ do Pasaclu (Delphi) z duvodu, ze vlastneny kod v C++
dedal uplnene cizi programator, ktery jiz neni pritomen a ja se v C++ vubec
nevyznam.

Abych mohl tento program puvodne napsany v C++ dodelat doladit atd,
tak ho potrebuji preklopit do Pascalu a nebo se naucit C++ a prepsat rucne
nekolik desitek az stovek tisic radku kodu - coz vidim na neklolik let prace
:-).

Vim, ze prevest C++ do Pasacalu neni nikterak trivialni zalezitost, ale
presto se zkousim zeptat
zkusenejsich znalcu C++ a Pascalu, zda to nejak jednoduseji nelze.

S pozdravem
M.Blazek

From: "Ales Pavel" <Bejcek(zv)centrum(tec)cz>
> [...]

> druhe, znate preci datove diagramy tak neco takoveho nevite nekdo jak se

Sprava verzi v D5

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.6.2001 23:12:21

From: "Phill" <pedrophill(zv)seznam(tec)cz>
> nedavno se tu nekdo zminil a necem jako version control system. Chtel
> bych vedet, jestli nemate nakej dobrej tip na takovej program. Nejlepsi by

Ahoj,

http://www.freevcs.de

Petr Vones, amatersky programator

Upravy textu pri odesilani

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 4.6.2001 23:16:50

NMSMTP.SubType := mtEnriched

Nicmene to neni zrovna moc standardni....

end ohekzeh minarp a mevardzop S

arebmehcS naliM
ERAWTFOSSIM
444449/8060 .let
zc.erawtfossim.www\\:ptth

znulovanie premennej

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.6.2001 23:25:12

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> 1) v Deklaraci chybi VAR
> 2) bude-li tam VAR nelze volat proceduru s konstatnim parametrem

Ahoj,

ponekud prekombinovane by to slo resit takhle:

procedure ClearIntegers(const Ints: array of PInteger);
for I := Low(Ints) to High(Ints) do
Ints[I]^ := 0;

A, B, C: Integer;
begin
ClearIntegers([(zv)A, (zv)B, (zv)C]);
ShowMessageFmt('%d %d %d', [A, B, C]);
end;

Nebo jeste lepe <g>

procedure ClearIntegers(var I1: Integer); overload;
begin
I1 := 0;
end;

procedure ClearIntegers(var I1, I2: Integer); overload;
begin
I1 := 0;
I2 := 0;
end;

procedure ClearIntegers(var I1, I2, I3: Integer); overload;
begin
I1 := 0;
I2 := 0;
I3 := 0;
end;

[... 100]

A, B, C: Integer;
begin
ClearIntegers(A, B, C);
ShowMessageFmt('%d %d %d', [A, B, C]);

QueryBox nebo tak nejak

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.6.2001 23:50:53

From: "Ales Pavel" <Bejcek(zv)centrum(tec)cz>
> Ahoj kdysi jsem pouzival proceduru vyvolavajici formular, prikaz mel v nazvu
> Query,fungoval podobne jako MessageDlg, zadalo se par parametru a objevil se

Ahoj,

InputQuery.

Petr Vones, amatersky programator

Dock a undock toolbaru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.6.2001 00:04:37

From: "Milan Tome#" <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz>
> [...]
> jejich obsah a zaroven to okamzite reagovalo na undock i dock aniz bych

v The Delphi Magazine, Issue63 vysel clanek o dockingu, priklady jsou zde:
http://www.thedelphimagazine.com/Disks.htm

DockedControls8.dpr a nasledujici priklady je asi to co hledas.

> A jeste jedna vec: Mate nekdo reseni jak na toolbar umistit menu ? Videl

Podivej se na funkci JvCreateToolBarMenu v unitu JvCtrlUtils. Staci na
formulari vytvorit klasicke menu pomoci TMainMenu, dale vlozit prazdny
TToolBar, zavolat danou funkci a predat ji formular s menu a toolbar:
http://www.egroups.com/files/JEDI-VCL/JediVCLpv.zip

Petr Vones, amatersky programator

jak zapsat do bunky u StringGrid text na vice radk

[*] Johnboy <bachor(zv)iol(tec)cz> - 5.6.2001 00:33:10

Zdrawim

chci se zeptat da se nejak do bunky ve StringGridu zapsat text na vice radku
? s pozdravem Johnboy
[ http://john.boy(tec)cz ]=[ john(zv)boy(tec)cz ]=[ icq uin: 31198330 ]

QueryBox nebo tak nejak

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 5.6.2001 01:10:19

From: "Johnboy" <bachor(zv)iol(tec)cz>
> chci se zeptat da se nejak do bunky ve StringGridu zapsat text na vice
> radku ?

Ahoj,

napriklad takhle:

procedure TForm1.StringGrid1DrawCell(Sender: TObject; ACol, ARow: Integer;
Rect: TRect; State: TGridDrawState);
var
R: TRect;
begin
with TStringGrid(Sender) do
begin
Canvas.FillRect(Rect);
R := Rect;
InflateRect(R, -2, -2);
DrawText(Canvas.Handle, PChar(Cells[ACol, ARow]), -1, R, DT_LEFT or DT_TOP
or DT_WORDBREAK);

QueryBox nebo tak nejak

[*] "FAIT Ji��, ml." <fait(zv)jakl(tec)cz> - 5.6.2001 06:45:40

> [...]
>
> Dekuji moc
> Aldik Pavel
> Amater (ale snazivej) D5 Ent W98 Celeron 400 64RAM

Image ze schranky

[*] Valenta Patrik <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 5.6.2001 06:52:13

Muzete nekdo pomoct ?
snazim se dynamicky vatvaret Images asi takto :
Inc(celkem);
MyImage:=TImage.Create(Self);
MyImage.Name:='Mojpic'+IntToStr(celkem);
MyImage.Parent:= GroupBox1;
MyImage.Left:=250;
MyImage.Top:= (250);

a ted tam potrebuju dostat bitmapu ze schranky ?

e-mail : valentapat(zv)volny(tec)cz
ICQ: 54152896

ciarove kody

[*] kinekus <kinekus(zv)nextra.sk> - 5.6.2001 07:09:24

D4,W98

Zdravim delphi,

mam otazku, na ktoru mi dufam niekto odpovie.
Mam komponentu na tlac ciarovych kodov v QReport. Prvu hodnotu do komponenty
zapisem cez QuickRep1NeedData. Problem nastava v momente, ako zapisat druhu,
tretiu .... hodnotu, tak, aby som na liste A4 nemal iba jeden ciarovy kod.
Urcite musim pouzit cyklus, ale neviem aky.

Som samouk, dakujem za radu.

Milan F�bik

Parametr

[*] Lasevic, Martin <MLasevic(zv)ratiopharm(tec)cz> - 5.6.2001 07:56:49

Jenze podminka byla ( pokud se nemylim), ze Libor nechtel vyuzivat
schranku)... Takze tam opravdu vidim jedinou moznost a to WM_COPYDATA

> From: ing. Jan Fiala [mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz]
>
> Podle me by bylo mnohem jednodussi mit v tray programek, ktery si
> hlida schranku a jakmile neco zkopiruji do schranky, zareaguje.

Delphi IDE and packages - Internal error U704, Bad

[*] likeapear <likeapear(zv)centrum(tec)cz> - 5.6.2001 08:22:29

Author: Andrey Shedel < andreys(zv)cr.cyco.com >
Freshmeat: Console/Filesystems
License: Free
Access: Read-write, LFN, Security, PageFile, Hardlinks.

T.

Zjisteni pocitacu v siti

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 5.6.2001 08:59:00

> Delam zabezpecovaci program pro internetovou kavarnu a narazil jsem na =
> jeden problem. Jakym zpusobem zjistim,ktere a kolik pocitacu je zrovna =
> prihlaseno v siti?

jedine propingat. Existuji i dalsi zpusoby (enumerace serveru atd, ale ty
nejsou spolehlive a neobsahuji zdaleka vsechny pocitace; priposlech paketu
na sitovce a detekce cizich IPcek (zvlast vyhodne je poslouchat ARP
dotazy/odezvy); ...).

> Stejne tak by me zajimalo, jak zjistim sitove jmeno pocitace, na kterem =

GetHostName()

D. Toman

OT: Prevod z VC++ do Delphi4

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 5.6.2001 09:01:01

>Soucasti FreePascalu (www.freepascal.org) je i utilita na prevod
>havickovych souboru do .pas (jemnuje se h2pas - prekvapive :-)

>Neni to sice zrejme presne to, co hledas, ale mozna to aspon trochu pomuze.

uz podle nazvu to prevadi jen Cckove header fily (*.h) coz je ponekud jiny
kafe. Header file obsahuji jen definice konstant a hlavicky funkci, atd.

D. Toman

clientwidth

mam takovej problem, mam MDI form a na nem MDIChild okno,
Chtel bych aby toto okno se objevilo v pravem hornim rohu hlavniho
formulare ten je Main_F.
Do Create childu jsem napsal :
Top := 0;
Left := Main_F.ClientWidth - Width - 4;
Ta 4ka je vysledkem experimentu pokud tam neni tak je okno
mimo plochu a zobrazi se scrollbar. Ta konstanta to sice resi, ale
mam strach, ze aby to tak bylo na vsech pocitacich, nevite co tam
napsat misto toho????

Dekuji predem

DLL - stringy

[*] Radek Janu� FSG <janus(zv)foresta(tec)cz> - 5.6.2001 09:55:53

Ahoj mam takovy mensi problem,
pouzivam DLL knihovny a potrebuju jako parametry a resulty funkci v DLL knihovne predavat stringy.
Jako prvni do USES projektu DLL jsem dal unitu ShareMem(dle popisu od Borlandu),v adresare aplikace mam i khihovnu borlndmm.dll ktera obsahuje unitu ShareMem pro obsluhu retezcu.

Pokud zavolam poprve nejakou funkci z meho Dll-ka tak poprve to probehne spravne, podruhe vsak vybehne chybova hlaska Acces violation........in borlndmm.dll . Nesetkal se nekdo s podobnym problemem ?

Diky moc Radek

Upravy textu v RichEdit pri odesilani

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 5.6.2001 09:55:19

Ahoj, zdravim.
Muj dotaz se nejspis ztratil, protoze nepredpokladam, ze by pro vas byl
nejak obtizny.

[...]

RichEdit - tisk

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 5.6.2001 09:56:38

Ahoj, zdravim vsechny.
Poradte mi prosim nekdo. Potreboval bych upravit nasledujici kod tak, aby mi
to tisklo vice stranek, podel toho kolik jich je v tom RichEditu ? Ted to
tiskne pouze jednu. Nevite nekdo jak na to ?

printarea: TRect;
x, y: Integer;
richedit_outputarea: TRect;
printresX, printresY: Integer;
fmtRange: TFormatRange;
begin
Printer.beginDoc;
try
with Printer.Canvas do begin
printresX := GetDeviceCaps( handle, LOGPIXELSX );
printresY := GetDeviceCaps( handle, LOGPIXELSY );
Font.Name := 'Arial';
Font.Size := 14;
Font.Style := [fsBold];
printarea :=
Rect( printresX, {1 inch left margin}
printresY * 3 div 2, {1.5 inch top margin}
Printer.PageWidth - printresX, {1 inch right margin}
Printer.PageHeight - printresY * 3 div 2 {1.5 inch bottom margin}
);
x := printarea.left;
y := printarea.top;
TextOut( x, y, 'A TRichEdit print example' );
y := y + TextHeight('Ag');
Moveto( x, y );
Pen.Width := printresY div 72; {1 point}
Pen.Style := psSolid;
Pen.Color := clBlack;
LineTo( printarea.Right, y );
Inc( y, printresY * 5 div 72 );
{Define a rectangle for the rich edit text. The height is set to the
maximum. But
we need to convert from device units to twips, 1 twip = 1/1440 inch or
1/20 point.}
richedit_outputarea := Rect( (printarea.left+2) * 1440 div printresX,
y * 1440 div printresY,
(printarea.right-4) * 1440 div printresX,
(printarea.bottom)* 1440
div printresY );
{Tell rich edit to format its text to the printer. First set up data
record for message:}
fmtRange.hDC := Handle; {printer handle}
fmtRange.hdcTarget := Handle; {ditto}
fmtRange.rc := richedit_outputarea;
fmtRange.rcPage := Rect( 0, 0, Printer.PageWidth * 1440 div printresX,
Printer.PageHeight * 1440 div
printresY );
fmtRange.chrg.cpMin := 0;
fmtRange.chrg.cpMax := richedit1.GetTextLen - 1;
{first measure the text, to find out how high the format rectangle
will be. The call sets
fmtrange.rc.bottom to the actual height required, if all characters in
the selected range
will fit into a smaller rectangle}
richedit1.Perform( EM_FORMATRANGE, 0, Longint((zv)fmtRange));
{Draw a rectangle around the format rectangle}
Pen.Width := printresY div 144; {0.5 points}
Brush.Style := bsClear;
Rectangle( printarea.Left, y - 2, printarea.right, fmtrange.rc.bottom
* printresY div 1440 + 2 );
{Now render the text}
richedit1.Perform( EM_FORMATRANGE, 1, Longint((zv)fmtRange));
y := fmtrange.rc.bottom * printresY div 1440 + printresY * 5 div 72;
{Free cached information}
richedit1.Perform( EM_FORMATRANGE, 0, 0);
TextOut( x, y, 'End of example.' );
Printer.EndDoc;

Diky za pomoc. Filip.

DLL - stringy

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 5.6.2001 10:00:10

> pouzivam DLL knihovny a potrebuju jako parametry a resulty funkci v DLL
knihovne
> predavat stringy.

Pokud to jde, tak je jednodussi pouzit PChar ...

T.

DLL - stringy

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 05.6.2001 10:14:18

> [...]
>Borlandu),v adresare aplikace mam i khihovnu
>borlndmm.dll ktera obsahuje unitu ShareMem pro obsluhu retezcu.

ShareMem musi byt v projektu jak u DLL tak i u PROGRAMU a to NA PRVNIM
MISTE V USES v kazdem z DPR!!!!!> S pozdravem

Tomas Rosa

------------------------=[ pinknet on every screen ]=----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net

Image ze schranky

[*] Robert Suska <robert(zv)korak.sk> - 5.6.2001 10:39:47

Mam taky tusak ze sa to da cez Image1.Picture.Bitmap.Assign(Clipboard.
neviem co ale viem ze to ide )

Dufam ze som Ta aspon trosku nakopol

S pozdravom, Robo

> [...]
> MyImage.Left:=250;
> MyImage.Top:= (250);
>
> a ted tam potrebuju dostat bitmapu ze schranky ?

Zjisteni pocitacu v siti

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 5.6.2001 10:41:45

> Stejne tak by me zajimalo, jak zjistim sitove jmeno pocitace, na kterem =
> je zrovna program spusten.

JCL Lib - Unit: JclSysInfo - function GetLocalComputerName: string;

T.

D5 Stan. & DB ;)))))))

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 5.6.2001 10:54:19

On 5 Jun 2001, at 1:18, Monika Krehlikova wrote:

> [...]
> files in own ("Volga") format without BDE. TVolgaTable is Delphi and
> C++Builder component, inherited from TDataSet, for fast access to

Pokud vim, tak v D5Std neni ani TDataSet.

Zjisteni pocitacu v siti

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 5.6.2001 10:56:51

Bez zaruky:

Message 3 in thread
Z:Heri Bender (hbender(zv)ergonomics.ch)
P�edm�t:Re: List computers on the network
Newsgroups:alt.comp.lang.borland-delphi, borland.public.delphi.winapi
Datum:1999/12/20
Berend wrote:

> Hi,
>
> I'm stuck with a problem of getting a list of computers in my workgroup
in a
> listbox (for example) or a tstringlist.
>
> What I want is that computers on the network are listed in a tlistbox or
> tstringlist, so I can do something with the computernames.
>
> I hope someone can help me with this one, thanks
>
> Berend

Try the following code. I wrote it with D4. It works good in out NT4 LAN.

Heri Bender

unit Network;

// VCL:
classes,sysutils,windows;

procedure GetNetworkList(sl : TStrings);
procedure GetDomainList(const sNetwork : string; sl : TStrings);
procedure GetServerList(const sDomain,sNetwork : string; sl : TStrings);
procedure GetShareList(const sServer : string; sl : TStrings);

type
eNetEnum = class(exception)
private
FWinError : integer;
FNetError : integer;
public
constructor Create(const aMsg : string; aWinError : integer; aNetError
: integer);
property iWinError : integer
read FWinError write FWinError;
property iNetError : integer
read FNetError write FNetError;

TenEnumKind = (ekNetwork,ekDomain,ekServer,ekShare);
const
kasEnumKind : array[TenEnumKind] of string[20] =
(
'Network',
'Domain',
'Server',
'Share'
);

function GetExtendedError(iWinErr : integer) : eNetEnum;
const
kiDesc = 255;
kiProvider = 255;
var
iNetErr : integer;
zDesc : array[0..pred(kiDesc)] of char;
zProvider : array[0..pred(kiProvider)] of char;
sDesc : String;
sProvider : string;
begin
setLength(sDesc,kiDesc);
SetLength(sProvider,kiProvider);
WNetGetLastError(iNetErr,zDesc,kiDesc,zProvider,kiProvider);
sDesc := StrPas(zDesc);
sProvider := StrPas(zProvider);
result := eNetEnum.Create(format('Net error %d occured. Message: "%s";
Provider:
"%s"',[iNetErr,sDesc,sProvider]),iWinErr,iNetErr);
end;

procedure EnumNetRes(aScope,aType,aUsage : integer; prNetRes :
PNetResource; sl : TStrings; ek :
TenEnumKind);
const
kiNetResCount = 1024;
type
TarNetRes = array[0..pred(kiNetResCount)] of TNetResource;

procedure FillEntries(arNetRes : TarNetRes; iCount : integer);
var
i : integer;
begin
for i := 0 to pred(iCount) do begin
sl.Add(arNetRes[i].lpRemoteName);
end; // for i
end;

procedure DoEnum(hEnum : THandle);
var
iWinErr : integer;
arNetRes : TarNetRes;
iCount : integer;
dwBufSize : DWord;
begin
iCount := -1;
fillchar(arNetRes,sizeof(arNetRes),0);
dwBufSize := SizeOf(arNetRes);
iWinErr := WNetEnumResource( hEnum,
iCount,
(zv)arNetRes[0],
dwBufSize);
case iWinErr of
No_Error : FillEntries(arNetRes,iCount);
ERROR_NO_MORE_ITEMS,
ERROR_INVALID_PARAMETER : ;
ERROR_ACCESS_DENIED : sl.Add('Access denied');
ERROR_EXTENDED_ERROR : raise GetExtendedError(iWinErr);
else
raise eNetEnum.Create(format('Error in Get%sList. WinError: %d,
NetError:
%d',[kasEnumKind[ek],iWinErr,0]),iWinErr,0);
end; // case

iWinErr : Integer;
hEnum : THandle;
begin
iWinErr := WNetOpenEnum(aScope,aType,aUsage,prNetRes,hEnum);
try
case iWinErr of
NO_ERROR : DoEnum(hEnum);
[...]
finally
WNetCloseEnum(hEnum);

procedure GetNetworkList(sl : TStrings);
begin
if sl = nil then exit;
sl.BeginUpdate;
try
sl.Clear;

EnumNetRes(RESOURCE_GLOBALNET,RESOURCETYPE_ANY,RESOURCEUSAGE_CONTAINER,nil,
sl,ekNetwork);
finally
sl.EndUpdate;

procedure GetDomainList(const sNetwork : string; sl : TStrings);
var
rNetRes : TNetResource;
begin
if sl = nil then exit;
sl.BeginUpdate;
try
sl.Clear;
{ Start here }
with rNetRes do begin
dwScope := RESOURCE_GLOBALNET;
dwType := RESOURCETYPE_ANY ;
dwDisplayType := RESOURCEDISPLAYTYPE_NETWORK;
dwUsage := -2147483646;
lpLocalName := nil;
lpRemoteName := pChar(sNetwork);
lpComment := nil;
lpProvider := pChar(sNetwork);
end;

EnumNetRes(RESOURCE_GLOBALNET,RESOURCETYPE_Disk,3,(zv)rNetRes,sl,ekDomain);
finally
sl.EndUpdate;

[...]
dwDisplayType := RESOURCEDISPLAYTYPE_SERVER;
dwUsage := RESOURCEUSAGE_CONTAINER;
lpLocalName := nil;
lpRemoteName := pChar(sDomain);
lpComment := nil;
lpProvider := pChar(sNetwork);
end;

EnumNetRes(RESOURCE_GLOBALNET,RESOURCETYPE_ANY,RESOURCEUSAGE_CONTAINER,(zv)rNe
tRes,sl,ekServer);

finally
sl.EndUpdate;

[...]
dwType := RESOURCETYPE_DISK;
dwDisplayType := RESOURCEDISPLAYTYPE_SERVER;
dwUsage := RESOURCEUSAGE_CONTAINER ;
lpLocalName := nil;
lpRemoteName := pChar(sServer);
lpComment := nil;
lpProvider := 'Microsoft Windows Network'; // ???
end;

EnumNetRes(RESOURCE_GLOBALNET,RESOURCETYPE_DISK,RESOURCEUSAGE_CONNECTABLE,(zv)
rNetRes,sl,ekShare);

finally
sl.EndUpdate;

(**************************************************************************
****)
(******************************* eNetEnum
*************************************)
(**************************************************************************
****)

constructor eNetEnum.create(const aMsg : string; aWinError : integer;
aNetError : integer);
begin
inherited create(aMsg);
FWinError := aWinError;
FNetError := aNetError;
end;

DLL - stringy

Pokud jde o predavani stringu, je spolehlivejsi pouzit PCHar, je ovsem nutne
davat pozor na alokaci pameti, dodrzovat velikosti retezcu apod. Mene
pohodlne, ale spolehlive.

Tel. 0724/007234

[...]

OT: Editor pro vyvojare

[*] Da�a Petr <Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz> - 5.6.2001 11:04:25

Zdravim,
omlouvam se za OT, ale treba nekdo o necem vite.
Potreboval bych nejaky editor pro vyvojare (programatory) - pro vlastni
nekomercni pouziti, takze kdyby byl free nebo free za podminky nekomercniho
pouziti, bylo by to super.
Chtel bych, aby umel obarvovat syntaxi (jaky i se sakra pise ? :-) ), aby
byl lehce rozsiritelnej pomoci vlastnich pluginu.
Pokud by nebyla rozsiritelnost, tak by mel jeste umet workspace, cist a
ukladat soubory primo z FTP, "inteligentni" prepinani otevrenych oken (tak
jako se prepinaji aplikace v systemu), moznost nastavit kodovani
jednotlivych souboru (hlavne win1250 a iso-8859-2, kdy byl i utf-8, taky
bych se nezlobil ;-) ) a spoustu dalsich veci ... :-)
No, naroky to jsou sahodlouhe ...
Ja jsem si takovy editor psal sam, ale uz na to nemam absolutne cas, mozna
nekdy pozdeji, takze hledam, jestli neexistuje neco hotoveho.
Kdysi jsem videl nejaky NoteTab, mel nekolik verzi (Lite, Pro ?). Pouzival
ho nekdy nekdo z vas a pokud ano, da se s nim delat (mam dojem, ze tam byly
i ty pluginy ...)?

Diky za odpovedi, kdyztak muzete psat primo na moji adresu, abyste zbytecne
nezaplacavali kongeru ;-)

Petr

DLL -jeste jednou PChar

[*] Radek Janu� FSG <janus(zv)foresta(tec)cz> - 5.6.2001 11:11:43

DLL -jeste jednou PChar

Ahoj!
> [...]
> Jako prvni do USES projektu DLL jsem dal unitu ShareMem(dle
> popisu od Borlandu),v adresare aplikace mam i khihovnu borlndmm.dll .................

Ja jsem kdysi podobny problem resil tak, ze ty retezce jsem
predaval jako PChar a slapalo to.Jirka.

Delam to teda pomoci PCharu,kde mam funkci , ktera mi vraci pres VAR parametr promennou typu PCHAR.
Funkce opravdu dosadi do toho varu to co ma napr. retezec "Server".
V samotne aplikaci vsak po yavolani teto funkce se objevi ve vuru jen "Servo", proc mi to tak oreze, uz nad tim badam pul dne a nevim si s tim rady.

Diky za pomoc Radek

clientwidth

[*] Marek Muller <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 5.6.2001 11:45:33

To by ti fungovalo napr. s TButtonem v normalnim formu. MDIParent form se chova trochu jinak, je treba pouzit ClientHandle:

procedure TChild_F.FormCreate(Sender: TObject);
var
R: TRect;
begin
Top := 0;
Windows.GetClientRect(Main_F.ClientHandle,R);
Left := R.Right - Width;
end;

Marek Muller

From: "Martin Bab�k" <M.Babik(zv)mus(tec)cz>
> Jak udelat dynamicky za behu na formulari TGroup a na nem dynamicky radia?

Ahoj,

treba takhle:

with TRadioGroup.Create(Self) do
begin
Parent := Self;
SetBounds(10, 10, 100, 50);
Caption := 'Group';
Items.Add('Radio 1');
Items.Add('Radio 2');

Upraveny ComboBox

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.6.2001 19:58:29

From: "Zden�k Sv��en" <delphiforum(zv)atlas(tec)cz>
> V ComboBoxu mam jako Items cislo od 1 do 30. A ja potrebuju, aby nektera
> cisla byla normalne cerna, ale nektera aby byla cervena. Jak toho docilit?

Ahoj,

nastave Style na csOwnerDrawFixed a pouzij udalost OnDrawItem:

procedure TForm1.ComboBox1DrawItem(Control: TWinControl; Index: Integer;
Rect: TRect; State: TOwnerDrawState);
begin
with TComboBox(Control) do
begin
Canvas.FillRect(Rect);
if Index mod 2 = 0 then // Kazdy druha polozka bude cervene
Canvas.Font.Color := clRed;
Canvas.TextRect(Rect, Rect.Left + 1, Rect.Top + 1, Items[Index]);

Edit IP Address

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.6.2001 20:02:40

From: "Pavol Stolc" <pstolc(zv)sc.sknet.sk>
> Moja otazka: ako mozem dosiahnut aby sa ovladaci prvok triedy IPADDRESS
> vytvoril aj bez predchadzajuceho otvorenia dialogu Siet? Chcem mat na

Ahoj,

pouzij komponentu TJvIpAddress. IPADDRESS je ovem ponekud nestastny control.
http://www.egroups.com/files/JEDI-VCL/JediVCLpv.zip

Petr Vones, amatersky programator

MAPI Send

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.6.2001 20:04:00

From: "Matula M." <mirek.delphi(zv)centrum(tec)cz>
> Pouzivam unit JclMAPI, funkci MapiSendMail(ShowDialog). Prijemce neni
> vyplnen, to udela uzivatel sam v dialogovem okne, ktere se otevre.
>
> Po uzavreni okna se potrebuji se dovedet jestli uzivatel zpravu odeslal a
> adresu prijemce.

Ahoj,

obavam se ze tohle neni pomoci Simple MAPI mozne.

Petr Vones, amatersky programator

AV pri ukladani formu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.6.2001 20:06:06

From: "Jiri Binder" <j.binder(zv)albacon(tec)cz>
> Cas od casu se mi stane, ze se mi v Delhi (D5Pro+UP1) nepodari
> ulozit jakokoliv zmena ve formu a hazi to AV. Nejcastejsi pricina je
> chyba v mych komponentach, ale obcas se to stava i v pripadech,
> kdy jsem presvedcen, ze jsem provedl pouze zcela neskodne
> zmeny. Proto se ptam, zda s tim nekdo nemate podobnou

Ahoj,

je treba pamatovat na to, ze kod tvych komponent bezi v IDE, takze pokud tam
mas nejake vazne chyby tak to samozrejme vezme sebou cele IDE. Jedine reseni
je dany chyby opravit, samozrejme po oprave je idealni IDE restartovat a ne
jen prelozit dany design time balicek.

Petr Vones, amatersky programator

USB, WinME

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.6.2001 20:07:36

From: "Tomas Folprecht" <tomas(zv)apkfolprecht(tec)cz>
> [...]
> COM3.
> Program ale nefunguje. Asi nejsem prvni s timto problemem. Nemate nekdo

uznej ze popis problemu 'Program ale nefunguje' neni prilis detailni ;-) Tezko
lze neco poradit.

Petr Vones, amatersky programator

Delphi IDE and packages - Internal error U704, Bad

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.6.2001 20:08:16

From: "likeapear" <likeapear(zv)centrum(tec)cz>
> [...]
> output path. Tahle vec pak zpusobuje hlasku Bad packaged unit format (dcp je

to bude ono. Lze nejak vysledovat kdy se tak stane nebo je to zcela nahodne ?

Petr Vones, amatersky programator

chyba pri instalaci komponent

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.6.2001 20:13:34

From: "Ales Pavel" <Bejcek(zv)centrum(tec)cz>
> ahoj kluci, muzu se vzteknout, nainstaloval jsem si komponenty, pak jsem
> zjistil,ze blbe a chtel je preinstalovat, zkoncilo to tak,ze je naistaluji a
> tvari se to ze tam jsou, ale kdyz pustim delphi znovu zmizej,nebo to alespon
> hodi hlasku ze chybi nejake soubor bpl ci co.Nevite nekdo co mam delat.Ta

Ahoj,

patrne maji design time a runtime balicek. Runtime balicek by mel byt umisten
nekde v Library Search Path, v pripade pocitace na kterem aplikaci vyvijis to
muze byt treba Windows System adresar.

Petr Vones, amatersky programator

D5 + Paradox

[*] NecTSpider <NecTSpider.DelphiKonference(zv)seznam(tec)cz> - 5.6.2001 20:19:46

Zdravim,
mam tabulku paradoxu (.db) a pouzivam SQL dotazy.
Potrebuju setrast data, ktere v tabulce po vymazani sice nejsou vydet, ale
neuvolni misto na disku.

Delete jenom smaze, ja ji potrebuju setrast :(.
NecTSpider
E-Mail: NecTSpider(zv)seznam(tec)cz

Thready a WaitForSingleObject, WaitForMultipleObje

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.6.2001 20:20:50

From: "EFG developer" <developer(zv)efg(tec)cz>
> Potrebuji synchronizovat nekolik threadu (resp. spousteni jejich metod
> execute) a zpusob napsani do nekonecne smycky, ktera stale testuje nejakou
> globalni promennou se mi zda ponekud podivny a navic znacne zatezujici
> procesor.

Ahoj,

testovat globalni promennou je v tomto pripade zcela zasadni chyba. Neco by
mohlo byt zde: http://www.pergolesi.demon.co.uk/prog/threads/ToC.html

Petr Vones, amatersky programator

MAPI a LOTUS NOTES

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.6.2001 20:27:52

From: "Pavel Gazda" <Pavel.Gazda(zv)seznam(tec)cz>
> Prosim, nevite nekdo proc mi pri pokusu o odeslani posty nelze vyplnit
> adresu prijemce?
> ( Telo zpravy, predmet zpravy i prilohu mi to vezme)

Ahoj,

zkus nekde ziskat presny popis implementace Simple MAPI pro ten Lotus. Ackoli
je specifikace Simple MAPI vcelku jednoducha tak je plno vyrobcu, kterym dela
problem spravne implementovat 12 jednoduchych funkci (a neni to Microsoft).

Petr Vones, amatersky programator

Pouziti seriove linky z Delphi

[*] Petr Vasicek <pvasicek(zv)operamail(tec)com> - 5.6.2001 16:31:51 -0400

Zdravim,
mohl by mi prosim nekdo poradit, jak mohu z Delphi pouzivat seriovou linku?
Konkretne potrebuji treba poslat z jednoho pocitace aktualni cas z nejake
aplikace, aby ho druhy pocitac mohl prijmout, zase pomoci nejake aplikace a
treba ten cas nekam vypsat.
Dekuju moc

The Fastest Browser on Earth now for FREE!!
Download Opera 5 for Windows now! Get it at
http://www.opera.com/download/

Upraveny ComboBox

[*] krejciv(zv)ssakhk(tec)cz - 5.6.2001 20:37:59 gmt

Zdar, treba ti to pomuze...
http://www.builder(tec)cz/art/homepage/column_combobox.html
http://www.builder(tec)cz/art/homepage/delphi_fontcombo.html
http://www.builder(tec)cz/art/homepage/color_combobox.html

S podzdravem

Vaclav Krejci

[...]

You can check your mailbox at any place in the whole world now.
Just download short, simple and easy-to-use POP3 client: REMOTE MAILBOX!
More informations at http://www.volny(tec)cz/xnovako1/rmailbox

Thready a WaitForSingleObject, WaitForMultipleObje

[*] David Mensik <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 5.6.2001 23:11:22

Coze?
Pri pouziti WaitForSingleObject se nezatezuje procesor - thread se uspi a
probudi az je treba (zalezi na synchronizacni primitive, ktera se pouzije).

Pro synchronizaci threadu se skutecne pouzivaji fce %subj% spolu s eventama,
semaforama, mutexama apod.

Ozon

> testuje nejakou

USB, WinME

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 6.6.2001 00:15:21

> [...]
> COM3.
> Program ale nefunguje. Asi nejsem prvni s timto problemem. Nemate nekdo

Skontroluj (napr. pomocou HyperTerminal-u), ci COM port funguje.
Mam tiez modem pripojeny na USB a komunikujem s nim cez COM
port bez problemov. Pripadne mozes vyskusat nas ComPort komponent,
je na http://www.cybermagic.co.nz/winsoft a je tam ako demo priklad
velmi jednoduchy terminal.

Erik

Image ze schranky

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 6.6.2001 07:28:48

ahoj,

MyImage.Picture.LoadFromClipboardFormat(AFormat: Word; AData: THandle;
APalette:HPALETTE);

nebo

MyImage.Picture.Graphic.LoadFromClipboardFormat(AFormat: Word; AData:
THandle; APalette: HPALETTE);

Delphi help:
Use LoadFromClipboardFormat to read in a graphic from the Clipboard. If the
format is not supported, an EInvalidGraphic exception is raised.

Behalf Of Valenta Patrik

[...]

[*] likeapear <likeapear(zv)centrum(tec)cz> - 6.6.2001 07:30:16

From: "likeapear" <likeapear(zv)centrum(tec)cz>
> [...]
> zpusobuje prave toto. Uz se mi asi 2x stalo, ze vybehla tahle hlaska a
> pritom kdyz vyhledam dcp soubor meho balicku je jeden a na spravnem miste.

Tak ted uz me to zacina fakt s..t ~ Ted jsem objevil stav, kdy se velikost
dcp-souboru balicku meni v zavislosti na tom, ktery projekt jsem prednim
prelozil. Nevim co se to deje. :((((

LikeAPear

OT TO Lukas Gebauer : Synapse - Raw socket

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 6.6.2001 17:30:29

> Z 32-bitovych systemu to nechodi pouze na nekterych W95, a i na to
> existuje update.(je na nej odkaz u mne na synapsi.. takze to neni
> problem.

To je vec nazoru a typu aplikace. Pro vetsinu obyc useru to problem je
(instalovat WinSock2 atd)

D. Toman

program ktery prezije odlogovani uzivatele

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 6.6.2001 17:46:04

> [...]
> startu programu
>
> Program se spusti, v taskmanageru videt neni (takze

jaky vraci return kod ? melo by vracet 1 pokud se nepletu
Jak ho volas?

> na liste videt je (nechci neviditelny program, nakonec ma skoncit v
> tryicon).
> Ale po logoff se ukonci. Co delam spatne?

Ja RegisterServiceProcess pouzivam a chodi mi. Sice jej pouzivam ponekud
nestandardne - nechci aby program zmizel z tasklistu, tak
registerServiceProcess volam jen v okamziku, kdy se uzivatel odhlasuje.
Jakmile se prihlasi zase aplikaci deregistruju.

Mozna bude problem v obsluze udalosti pri odhlasovani usera. Nedivil bych se
kdyby Delphi VCL nerozlisovala mezi odhlasenim a shutdownem. Je treba
odchytit WM_ENDSESSION a pokud je LParam roven nule jde o shutdown pro
odhlasovani usera je v LParam hodnota EWX_REALLYLOGOFF (koukam, ze ji ve
zdrojaku testuju jako Flag (andem) a nevim proc :-) )

viz: http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q125/7/14.asp

D. Toman

Zjisteni pocitacu v siti

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 6.6.2001 17:47:08

> Snazim se do databazove aplikace dodelat seznam aktivnich uzivatelu.
Pouzil
> jsem komponentu pro UDP pakety od M.Jirmana (diik). Na prvnim pocitaci
> rozeslu Broadcast na vsechny IP adresy na siti. V klietskem programu
odeslu
> pri prichodu zpravy zpet jmeno pocitace, uzivatele atd. Vse funguje jak si
> predstavuji.
>
> Problem je v tom, ze pokud na nekterem klientovi prave bezi SQL dotaz
> (Interbase 6.1, IBExpress), tak vrati odezvu az po dokonceni SQL operace.
> Slo by nejak udelat, aby klient reagoval okamzite ?

napis odpovidac do separatniho threadu