Archív konference Delphi

Marco Cantu pro Delphi 4

[*] Petr Pa��enko <petrpas(zv)volny(tec)cz> - 9.6.2001 16:23:04

R�d bych sehnal knihu od Marca Cantu jm�nem Delphi 4.
Pokud by ji n�kdo prod�val, tak se pros�m ozv�te. D�kuji.

rychlost rozhodovani

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 9.6.2001 17:58:14

Nejrychleji je to tabulkou (pokud mas po sobe jdouci hodnoty), pokud mas
nahodne hodnoty, nebo
treba string, tak pouziv strom (jako kdyz hledas prvek u prostred
setrideneho pole),
pak jsi schopen docilit vysledku pomoci poctu kroku Log(pocet vetvi)o
zakladu 2.
Jinak se podivej na indexy, jakjsou tvorene, je to podobny problem.

Slavek

> Dobry den,
>
> potreboval bych poradit co je rychlejsi pro vetveni programu nekolik do
sebe vnorenych CASE OF nebo spousta IF THEN ELSE nebo existuje jeste neco
rychlejsiho, co myslite

> predem diky za vsechny odpovedi
> <<Soubor: ATT00001.htm>>

Prazdne Combobox.Items

[*] Kriz Pavel, TDS <tds(zv)volny(tec)cz> - 9.6.2001 20:12:57

> DOTAZ:
>
> Jak mam otestovat jestli nejsou prazdne Items u comboboxu.?
>
> ODPOVED:
> ComboBox1.Items.Count pri "prazdnote" ma hodnotu -1;

Ne, ma hodnotu 0.

Pavel Kriz, TDS

AssignFile -> ? jinak ?

[*] Pavel <pawlmd(zv)volny(tec)cz> - 09.6.2001 20:59:06

Nazdarek cht�l jsem se zeptat:

jak ve Windowsu, vyuzit cteni a zapis souboru. Teda takto,

AssignFile(F, 'soubor.txt');
Reset(f);
while eof(F) do
begin
read(f, ZNAK);
x.caption := Chr(Ord(znak)+1);
end;
closeFile(f);

Jedna se o programek, ktery posune kazdy znak o jednu jeho ASCCI
hodnotu. Ale tento programek je zdouhavy a tim brzdi cely system. Resp.
kdyz pracuje tak uz zadny vyzualni objekt nepracuje � jak tuto situaci
vyresit jinak ? nevite ?

DLL, kdyz tak aplikace by mne fungovat dal !

[*] Pavel <pawlmd(zv)volny(tec)cz> - 09.6.2001 21:00:43

Jak si podminit nacteni dynamicke knihovy.

Kdyz nebude k dispozici, applikace bude presto fungovat a funkce a
procedury, ktere ji budou potrebovat budou hlasit chybu, kterou si budu
moc nadefinovat. ??

Ex:
procedure XMedia(co : string;call : byte);external 'Monika.dll';

Z napov�dy jsem to nepochopil !

Prazdne Combobox.Items

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 9.6.2001 21:00:27

From: "Ales Pavel" <Bejcek(zv)centrum(tec)cz>
> Ahoj kluci muzete mi nekdo ukazat jak exportujete data z databaze do
> excelu?Vubec nevim jak na to Diky

Ahoj.
Lze to furou zpusobu. Nejjednodussi asi je vyexportovat do *.csv (soubor
oddeleny strednikem) a pak uz to Excel otevre.
Nejsem si jist, ale kdyz to ulozics jako *.xls otevere se to taky korektne
(nemam Excel tak to nemuzu zkusit).

treba nejak takhle :

procedure TForm1.ExportToCsv(const FileName : string);
var
i : integer;
xls : TextFile;
ln : string;
begin
Screen.Cursor := crHourGlass; // rozsvitime hodinky
AssignFile(xls, FileName); // Soubor
Table1.DisableControls; // aby n�m neblikaly edity a gridy
try
Rewrite(xls); // oteve�en�
with Table1 do
// sem pripadne jeste export nazvu poli
while not EOF do
begin
ln := '';
for i := 0 to Fields.Count - 1 do
ln := ln + '"' + Fields[i].AsString + '";';
// pole tabulky, omezen� : NELZE BLOB
Writeln(xls, Copy(ln, 1, Length(ln) - 1)); // odstran� posledn�
st�edn�k
Next; // dal#� z�znam
end;
finally
Table1.EnableControls; // zapnout controly
CloseFile(xls); // zav��t soubor
Screen.Cursor := crDefault; // normal
end;
end;

AssignFile -> ? jinak ?

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 9.6.2001 21:42:14

> jak ve Windowsu, vyuzit cteni a zapis souboru. Teda takto,
>
> AssignFile(F, 'soubor.txt');
> Reset(f);
> while eof(F) do
> begin
> read(f, ZNAK);
> x.caption := Chr(Ord(znak)+1);
////////////////////////////////////
Application.ProcessMessages;
///////////////////////////////////
> [...]
> hodnotu. Ale tento programek je zdouhavy a tim brzdi cely system. Resp.
> kdyz pracuje tak uz zadny vyzualni objekt nepracuje � jak tuto situaci

Ahoj.
Zkus Application.ProcessMessages do smycky. Mozna to pomuze.

Ludek

Kdy pouzit array, TList nebo TCollection

[*] Miroslav Slavik <slavik(zv)ticketpro(tec)cz> - 9.6.2001 22:26:33

Ahoj damy a panove,

prosim o Vas nazor na to, kdy je vhodne, pouzit array, kdy TList a kdy
TCollection. Stejne tak prosim o nazor, kdy je naprosto nevhodne pouzit
array, TList nebo TCollection.
Diky za kadou Vasi zkusenost.

Mira

Ing. Miroslav Slavik
TICKETPRO, a.s.
Salvatorska 10
110 01 Praha 1
mail: slavik(zv)ticketpro(tec)cz
tel: +420 2 84011150

AssignFile -> ? jinak ?

[*] Lauko #tefan <laukosw(zv)naex.sk> - 9.6.2001 22:45:54

From: Lud�k ZITA

*********** Lauko ***********

while not eof(F) do

*********** Lauko ***********
> [...]
> ///////////////////////////////////

> Ahoj.
> Zkus Application.ProcessMessages do smycky. Mozna to pomuze.

TForm.free

[*] Petr Vasicek <pvasicek(zv)operamail(tec)com> - 9.6.2001 17:29:07 -0400

Jen kratkej dotaz, pokud uvolnim formular pomoci Form.free, uvolni se i
vsechny objekty(obrazky, tabulky...) na formulari?
Diky
Petr

The Fastest Browser on Earth now for FREE!!
Download Opera 5 for Windows now! Get it at
http://www.opera.com/download/

Pouziti seriove linky z Delphi

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 9.6.2001 23:49:41

> trochu s pobavenim sleduji debatu o synchronni/asynchronni komunikaci. S
> pobavenim proto, ze nektere zde prezentovane nazory jsou ponekud povrchni,
> nebot nerespektuji skutecnost, ze komunikace MUSI BYT PRIMANE
> SYNCHRONIZOVATELNA, nebot by jinak nedoslo k uspesnemu prenosu informace.

Predstav si jednoduchy obvod s vypinacom, zdrojom a ziarovkou.
Informacia o stave vypinaca sa uspesne prenasa - ziarovka svieti
alebo nesvieti. Prezrad mi, kde je tam aka synchronizacia.

> Dva priklady:
> 1. UART - k synchronizaci dochazi v okamziku identifikace start-bitu,
prenos
> slova je nadale synchronni po dobu prenosu datoveho slova. Delka
> synchronniho useku zavisi na delce startbitu, stopbitu, poctu bitu slova,
> pritomnosti/nepritomnosti paritniho bitu a bitrate. Teprve po uspesnem
> ukonceni synchronni komunikace muze dojit k vyvolani preruseni.

Preco vyrobcovia nazyvaju tento obvod asynchronny prijimac/vysielac?
Zeby nevedeli, co to vlastne vyrabaju? To, ze jednotlive bity slova
sa prenasaju sychronne (voci lokalnemu hodinovemu signalu),
neznamena, ze prenos je synchronny.

> 2. Ethernet - k synchronizaci dochazi pri prijmu zahlavi ramce, prijem dat
> je synchronizovan hodinovym signalem. K vyvolani preruseni dochazi az po
> uspesnem prijeti paketu.

Podobne ako v pripade UARTU. Synchronne systemy sa vyznacuju pouzitim
centralneho zdroja synchronizacnych impulzov (voci ktoremu, resp. s ktorym
je potom ich cinnost synchronna). Taky tu nevidim.

> Na abstraktnejsich komunikacnich urovnich je to analogicke - vzdy se
> identifikuje pocatek prenaseneho bloku dat, a prenos dat konci po nalezeni
> priznaku konce zpravy (znama delka, definovany EOM apod.). Vznik udalosti
> "prijeti zpravy" je asynchronni, ale technologie procesu komunikace je
> synchronni.

Somarina. Moze ale nemusi byt.

> Tvrzeni o primarni uloze asynchronniho zpusobu komunikace je naprosto
> zcestne a vyvozovat z toho nejake apriorni konsekvence pro posuzovani

Lenze komunikacia je primarne asynchronna, ci sa nam to paci alebo nie.

Erik

Pouziti seriove linky z Delphi

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 10.6.2001 00:07:39

> Shrnuto - kazdemu asynchronnimu prenosu informace MUSI predchazet
synchronni
> prenos jednotlivych prvku teto informace (aby nedoslo k terminologickemu
> nedorozumeni, synchronnim prenosem se rozumi prenos, kdy je definovatelny
> zacatek a konec prenosu, zpusob identifikace jednotlivych prvku prenasene
> informace a existuji kriteria pro posouzeni, zda prenos byl uspesny).
Takze

Tak to si zadefinoval nieco celkom ine, ako je synchronny prenos.

> pokud chces poslat nebo prijmout zpravu, asynchronni je pouze udalost
prijmu
> nebo odeslani zpravy. PROCES, kterym se odeslani nebo prijem realizuje, je
> vzdy synchronni.

;-) Synchronny s cim? S nejakymi vesmirnymi hodinami azda?

> Doufam, ze jsem se vyjadril srozumitelne, jde jen o uroven abstrakce, s
> jakou se na proces komunikace nahlizi.

Asi bude dobre pozerat sa na proces komunikacie ako na technicky
a nie filozoficky problem (viz. predch. odpoved). ;-)

> synchronne
> nejakymi
> technicky

No tak vysvetli, v com je vyhoda robit z niecoho synchronneho nieco
asynchronne (teda vlastne stratit synchronizacnu informaciu)?
A dalej ako chces asynchronnu cinnost (bez nejakeho asynchronneho
mechanizmu, napr. prerusenia) programu v synchronnom systeme,
akym je CPU dosiahnut (hadam nie odpojenim CLK signalu ;-) )?

Erik

MS Access priamo na subor.

[*] Ondrej Krsko <krsko(zv)gjh.sk> - 10.6.2001 00:44:21

Dobry den,

Pokusam sa uz poriadne dlho nejako pripojit na subor test.mdb v Delphi, ale nejako sa mi to nedari...
Nemozem pouzit ODBC, musi to ist priamo na subor.

Viete niekto, ako to urobit ?

S pozdravom
Ondrej Krsko

Pouziti seriove linky z Delphi

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 10.6.2001 02:10:25

Puvodni zprava, kterou napsal Gebauer Lukas dne 8 Jun 2001,:

> Chces mi tvrdit, ze asynchronni komunikace je JEDINA spravna?
> Opravdu???

Ja netvrdim, ze asynchronni komunikace je jedina spravna. Ja tvrdim,
ze synchronni zpracovani internetovych protokolu ve Windows neni
to idealni reseni, ze zde je mnohem lepsi pouzit asynchronni
zpracovani, protoze tato komunikace je asynchronni.

> je to otazka nazoru... A muj nazor mne neopravnuje k tomu abych
> nazyval cunacinkama vse s cim se neshoduji.

Ja jsem to nenazval cunarnickou proto, ze se s tim neshoduji,
ale proto, ze to za cunarnicku povazuji.

> Jiste... jenze jsou veci, ktere potrebujes naprogramovat, a ty veci jsou
> svou povahou sychronni. Tedy ono "cuneni" je potreba.

No jenze ono je to jinak. Ty veci nejsou synchronni. Jsou stale
asynchronni. A budou vzdy asynchronni. Co ty myslis a cemu rikas
synchronni, tak to neni synchronni, ale sekvencni. A to je sakra
rozdil. FTP protokoly nemohou byt ze zasady synchronni, protoze
jedou asynchronne. Takze jinak (uz jsem to naznacil Jirkovi
v mem dnesnim mailu) na prikladech:

1. Synchronni znamena, ze je neco casove zavisle, ze komunikace
probiha podle casovace. Rekneme, ze se dohodneme, ze mi budes
synchronne hlasit teplotu vody z okna, tj. presne kazdou minutu
otevres okno a nahlasis stav. Toto je synchronni komunikace,
protoze to delas prave timto zpusobem podle hodinek...

2. Asynchronni znamena, ze neco delas nezavisle na casovaci,
proste tehdy, je-li potreba... Takze budes sledovat tu vodu
a vykouknes jen tehdy, kdyz se teplota zmeni. To je asynchronni.

3. Sekvencni znamena, ze neco delas v nejakem sledu. Je fuk,
zda to delas synchronne nebo asynchronne, ale je stanovena
urcita sekvence. Takze sekvence, ze musis otevrit to okno
a pak nahlasit. Kdyz budes hlasit skrz zavrene okno, ja to
asi moc neuslysim...

Co z toho tedy plyne? Internetove protokoly jsou zalozeny na
asynchronni komunikaci (ty pakety ci pismenka nechodi presne
v danych casovych intervalech, to neni mozne, a jsou sekvencni.
To znamena, ze posles nejaky prikaz (sekvenci pismen za sebou
zakoncenych treba CRLF) a jako odpoved ti prijde dalsi
sekvence.

> Opakuji znova pomnohokrate, a byl bych rad, aby si toh nekdo VSIMNUL:
>
> NETVRDIM, ze asynchronni zpracovani je SPATNE. Ja jentvrdimz, e
> jsou situace, kdy je sikovnejsi pracovat sychronne.

Jo, ja si toho vsiml. Jenze to stejne neni synchronni, jak pisi vyse.
Je to takova cunacinka, jak pisu taky vyse.

> Nacez Ty se mne snazis presvedcit, ze cokoliv co neni asynchronni je
> cunacinka. To fakt myslis vazne???

No jo, skoro.

> To prave neni. Problem je v tom, ze ty si zcela mylne predstavy o
> sychronnim kodu. Sychronni techniky pod Win32 je neco zcela jineho
> nez pod MS-DOSem. kdyz jsou dle tebe tak zcela spatne, tak proc tam
> jsou? proc o nich microsoft neprohlasi ze jsou tam treba jen pro
> kompatibilitu a ze se nemaji pouzivat? (coz u nektercyh funkci microsoft
> prohlasil)

To jsou synchronizacni techniky... nebo ne?

> Proc? Protoze az tak zcela mimo misu nejsou. fakt, ze ty je neumis
> efektivne pouzivat preci neznamena, ze jsou spatne.
>
> Neveris-li, tak se podivej trebas na sychronni kod v me Synapsi... Jak si
> vysvetlujes, ze zere zcela zanedbatelne mnozstvi strojoveho casu? Jak
> si vysvetlujes ze je rychly? jak si vysvetlujes, ze i pres tyto vsechny veci
> se s nim programuje velmi dobre? (ony totiz temer vsechny internetove
> protokoly jsou Synchronni, takze je nejlepsi je take synchrnne
> implementovat.. BLIK!)

BLIK taky neni synchronni. A jestli internetove protokoly jsou synchronni,
tak ja jsem cinskej buh srandy. Je potreba v techto debatach rozlisovat
tyto pojmy:

1. asynchronni
2. synchronni
3. sekvencni
4. synchronizace

Internet synchronni neni, ani kdyz sedis treba na synchronni pevne lince.
A prave proto, ze je z principu asynchronni, tak je nejlepsi zpracovat
takovou komunikaci jako asynchronni.

> nebo chces fakt tvrdit, ze nejen ma Synapse, ale i trebas veledilo Indy
> jsou vsechno cunacinky?

Ja se do Indy nedival. Zrovna tak vsak skutecnost, ze Indy je veledilo,
neimplikuje, ze by nemohla byt cunacinka. Napriklad veledilo QuickReport
je taky cunacinka :)

> Zamysli se nad timto: v dobe MS-DOSu bylo vse z principu sychronni.
> pak prisly W3.1, kde jaksi synchronni kod nesel vubec rozumne
> pouzivat. zavladla euforie asycnhronniho programovani, protoze jsi
> NEMEL jinou MOZNOST!

Ja bych to asi rekl jinak... komunikace byla asynchronni i v MS-DOSu,
ale nebyla tam architektura udalosti a nebylo tam vic procesu apod.

> jenze pak prislo Win32. Tam asychronni kod fungoval take, ale hlavne
> tam take zcela bez problemu (prave diky threadum) funguje i kod
> sychronni.

Nefunguje a nemuze fungovat.

> Jenze zavladla euforie, lide urvani z rezetu sychronniho programovani
> zurive vce prekopali do udalostmi rizeneho aychronniho programovani.
> Jenze to neni vselek. jsou situace, kdy je to naskodu.

Ktere?

> A co se deje dnes? Sychronni programovani si dobyva sve misto na
> slunci. Uz jen trebvas z toho duvod,z e sychrnni kod je mnohem snadneji

Jako Synapsi nebo cim? Nechapu. To neni synchronni, to tomu jen
tak rikas, je to asynchronni-sekvencni-cekaci.

> prenositelny na jine platformy, trebas na Linux. ;-)))

To nevim, Linux neznam, ale pochybuji, ze tam neni komunikace
asynchronni, protoze pak by nebyla zadna.

> Ale kdyz se vsichni stotozni s tvym nazorem, ze sychronni kod je
> cunacinka, pak ma chudak Linux smulu...

Pochop, to synchronne nejde... opravdu synchronne.

> Ale no tak! Fakt si myslis, ze sjem tak blbej a nevim jak se pracuje s
> eventy???

Ne, to si nemyslim, ze bys to neumel. Proto nechapu, proc to tak nedelas.
Ale pojmy si pletes, to zase jo.

> V cele teto rozprave pouzivame jistou miru abstrakce, takze jsem fakt
> nemel potrebu opisovat vyraz 'sedim na eventu' slozitym odstavcem, jak
> to vlastne ve skutecnosti vypada. moudry pochopil, co jsme tim chtel
> rici...

Jo.

S pozdravem
Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, P.O. Box 15, 400 07 Usti nad Labem
Telefony: 047-5500610, 047-5501627, 0602-409601
Fax: 047-5511338
WWW: http://www.clexpert(tec)cz, http://www.zahradnik(tec)cz
E-Mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz, petr(zv)zahradnik(tec)cz
ICQ: 21215917

Pouziti seriove linky z Delphi

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 10.6.2001 02:26:32

Puvodni zprava, kterou napsal Gebauer Lukas dne 8 Jun 2001,:

> Ctu-li data sychronne, vypada to jak? Opet program zavola ono jadro,
> ktere uplne stejne jako v predchozim pripade da nejake nizsi vrstve
> pozadavek na cteni dat a pak se USPI. Az kdyz ona nizsi vrstva jadra

Hm... tohle ale neni a nebude synchronne. Kdybych chtel cist data
synchronne, tak by ses choval tak, ze bys mel presne dany casovac
a v danych casovych intervalech z komunikacniho obvodu doloval
data. Jenze to mas smulu, protoze pod Windows nedostanes ani
ten presny casovac (pokud se tedy bavime o intervalu mensim nez
minuty) a jaksi z UARTU (jakozto asynchronniho obvodu) nedostanes
ani ta synchronni data, kdyz jdou asynchronne.

> Tedy at aplikace pouziva sychronni ci asychronni metodu, nekde hluboko
> v jadru uperacniho systemu se stejne vsechno implemenuje STEJNE!

JO! Asynchronne. Ovsem rozdil je prave v tom, ze ty to cunacis do
aplikacniho threadu, zatimco rozumnejsi by bylo v systemovem...,
jak uz ti tu kolegove vysvetlili.

> A ted pozor, nektere programatorske ulohy lze krasne resit asychronnim
> pristupem. Jindy se ale hodi programovat veci sekvencne - synchronne.

A vida! Ty znas ten termin. No tak sekvencne a synchronne je sakra
rozdil. To si neplet, to jsou zcela jine pojmy, to vubec ani nahodou
nemuzes zamenovat. Terminy jsem ti vysvetlil v minulem mailu.

> A cely problem spociva tedy v tom, jestli ona sychronizace probehne na
> urovni programovane aplikace, nebo na urovni operacniho systemu. To je
> to co jsem chtel rict!!!

No ani ne tak synchronizace, jako spis ten sber dat chces rict, ne?

> Tedy kdyz napriklad potrebujes sychronni zpracovani dat ze socketu, je
> jiste lepsi pracovat sychronni metodou, tady nechat poblematiku
> sychronizaci na vrstvu Win32, nez si to sychronizovat sam ve sve
> aplikaci. Bylo by to minimalne pracnejsi, a kod by byl mene prehledny a
> citelny.

No jenze ty nic nesynchronizujes, ale zpracovavas, rozpoznavas,
parsujes. Neni toto lepsi. Ja si fakt budu muset stahnout tu tvou
Synapsi a podivat se, jak to tam vlastne delas, ze ti to pripada
tak prehledne a jednoduche a mene pracne a lepsi.

> A to uz nemusim ani mluvit o tom, ze kdyz pouzivas v tomto mem
> pripade asychronni praci se sockety, tak pokud dostanes dobry napad
> svou aplikaci prevest pod Linux, muzes ji zgruntu celou prepsat. Zatimco
> kdyz pracujes se sockety sychronne, jsi pri one portaci zavodou. (v
> pripade me Synapse dokonce v kodu, ktery se opira o mou Synapsi,
> nemusis provest jedinou zmenu!)

Ja nevim, jak je to v Linuxu, nevim, jak je to tam pracne, ani se
nechystam na to v nejblizsi dobe prichazet, protoze me Linux ani
moc nezajima. Takze netusim, jak je tam udelana komunikace. Ovsem
pokud tak, ze musis cekat na to, co prijde, tak to je tragedie.
Ja tomu moc neverim, protoze to by bylo dost nepouzitelne.

[...]

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.6.2001 09:24:03

Hello Pavel!

> Zkus Application.ProcessMessages do smycky. Mozna to pomuze.

Keby to robil za kazdym znakom, tak sa nedopocita vysledku:

var i:integer;
begin
for i:=1 to 50000 do
begin
label1.caption := IntToStr(i);
if (i mod 5000) = 0 then // kazdy pattisici cyklus
Application.ProcessMessages;
end
end;

Ovsem ta spravna konstanta sa musi vzdy odlaborovat a po prechode na iny
pocitac moze dojst k prekvapeniu. Aby obraz posobil dojmom, ze jakz-takz
zije, musi to ProcessMessages byt volane aspon 3-5 krat za sekundu. Tu sa
nuka pouzit timer, ale bohuzial sprava o tom, ze 'nastal cas' sa zaradi do
fronty k ostatnym a timer sa zavola az po ProcessMessages. :-(

Z toho vyplyva, ze jedine spravne riesenie je robit taketo veci v
samostatnom threade. Uplne najlepsie by bolo, keby to Delphi zariadilo
automaticky, t.j. systemove 'vyzualne' :-) komponenty by bezali v
samostatnom threade a uzivatelsky kod v samostatnom. Ovsem to sa dost tazko
zistuje, co sa kam hodi.

Ked v tomto pokuse skusime ProcessMessages volat v OnTimer namiesto v
OnClick, tak pochopime, preco sa Timer neda pouzivat na generovanie
zarucenych casovych intervalov. Spravy na timer sa hromadia a potom sa
OnTimer zavola 1000 za sebou. Jedine, co je zarucene je, ze sa nestrati tik,
ale kedy sa spracuje...

Bye
V.Mlich http://www.rar(tec)cz

Panel ( CoolBar nebo ControlBar ) ?

[*] Pavel <pawlmd(zv)volny(tec)cz> - 10.6.2001 10:11:29

Dobry den,

Jaky mam pouzit nastroj kdyz chci, vytvorit podobny panel tlacitek jako
je
v DELPHI, aby kdyz chytite za jeden panel a tahnete se objevil venku
jako male okno ?
Nevite jak na to ?

Pavel

AssignFile -> ? jinak ?

[*] Tom� Hol� - 10.6.2001 10:51:08

ahoj, myslim, ze pouziti metod BlockRead a BlockWrite tento program velmi
urychli

TH

Resp.

Davkove soubory

[*] Martin Kr� <MKrc(zv)seznam(tec)cz> - 10.6.2001 11:14:16

Zdravim!

Pred ukoncenim programu vytvarim davkovy soubor, ktery ma za ukol EXE soubor
vymazat. Po dokonceni cinnosti davkoveho souboru ale zustane spusteny
Winoldapp. Jak tento nedostatek odstranit?

Dekuji za odpoved!

Martin Krc
Koroner(zv)quick(tec)cz

Cteni operacni pameti

[*] Martin Kr� <MKrc(zv)seznam(tec)cz> - 10.6.2001 11:14:06

Existuje nejaky jednoduchy zpusob prochazeni RAMky a hledani specifickeho
cisla nebo retezce?

Dekuji za odpoved!

Martin Krc
Koroner(zv)quick(tec)cz

excel a spojeni bunek

[*] David Majda <david.majda(zv)seznam(tec)cz> - 10.6.2001 11:32:38

Zkus to takhle:

WS.Range['A1', 'B1'].MergeCells = True;
^^^^^^^

Alespon ve VBA to takto fungovalo, v Delphach by snad melo taky.

--
E-mail: david.majda(zv)seznam(tec)cz
WWW: http://dmajda.hyperlink(tec)cz

Live long and prosper!

Pouziti seriove linky z Delphi

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 10.6.2001 11:51:25

DOST!

Mas dosti pokrivene vnimani jednoho zakladniho pojmu:

prohlasim-li o dvou jevech, ze jsou navzajen SYNCHRONNI
znamena to jedine a prave to, ze to dva jevy na sobe casove zavisi.
Tedy ze dej jednoho jevu je v prime souvislosti s dejem druheho jevu.

A protoze jsme v programatorske konferenci, povazoval jsem za
zrejme, ze ty jevy se budou tykat programovane aplikace. Tedy
jednim z techto jevu je prave aplikace, kterou ja, jako programator,
tvorim. Tim druhym jevem je ta cast operacniho systemu, pomoci
ktere ziskavam moznost komunikace s nejakym zarizenim.

Tedy, prohlasim-li, ze pouzivam sychronni komunikaci, NEMYSLIm
tim jak je co casovane, ale mam tim na mysli prave a jen to, ze je
beh meho programu SYNCHRONIZOVAN (tedy je sychronni) s onou
komunikaci.

Tedy jeste jednou pro blbe: synchronni je to v tom, ze dam-li trebas
pozadavek na cteni, je dalsi beh meho programu (ci jen nejakeho
threadu) je synchrponizovan s prichozimi daty. Coz znamena, ze
muj program se opet rozebehne az v tom okamziku, kdy mi budou
vraceny vsechna pozadovana data.

Z hlediska definice pojmu SYNCHRONNI (jak si muzes overit v
kdejakem technickem slovniku!) je v teto situaci beh meho programu
SYNCHRONNI s kodem zajistujici komunikaci.

Pokud jsi tak zaujaty vuci pojmu SYNCHRONNI a mas z nejakeho
duvodu zafixovano, ze temto pojem ma mnohem uzsi vyznam nez je
tomu ve skutecnosti, klidne si misto pojmu SYNCHRONNI dosad
trebas UZGRUM. Pro pochopeni co se vlastne deje vubec nejsou
podstatne presne pojmy, jde o pochopeni vzajemnych zavislosti.

Doplnim to tim,z e pouziju-li kod asychronni, je zrejme, ze beh meho
priogramu nebude sam o sobe zavisly na komunikacnim kodu. Tedy
pozadavek na cteni dat NEzpusobi, ze beh programu pocka na
dokonceni operace. Dej cteni dat neni nijak v zadne casove
souvislosti s dejem behu meho programu.

> Hm... tohle ale neni a nebude synchronne. Kdybych chtel cist data
> synchronne, tak by ses choval tak, ze bys mel presne dany casovac a v
> danych casovych intervalech z komunikacniho obvodu doloval data. Jenze

Tvuj pocit, ze sychronni znamena prave a jen 'zavisly na nejakem
casovaci' je opravdu hodne mylny. Viz. uvod tohoto dopisu.
Synchronni muzes byt na leccems jinem, treba prave na te operaci
cteni dat.

Trebas moje ranni vstavani je SYNCHRONNI s budikem. Dokud mi
nezazvoni budik, nevstanu. kdybych rano vstaval zcela nezavisle na
tom, jestli mi budik zazvoni ci nikoliv, vstaval bych asycnronne s
budikem, ale mohl bych v teze situaci vstavat sychronne s
vychazejicim sluncem. Uz chapes, ze muzes but zarioven sychronni
a asychronni? Jsou to pojmy, ktere definuji RELATIVNI vztah mezi
dvema jevy. Ty se jej porad snazis absolutizovat!

> (pokud se tedy bavime o intervalu mensim nez minuty) a jaksi z UARTU
> (jakozto asynchronniho obvodu) nedostanes ani ta synchronni data, kdyz
> jdou asynchronne.

kdyz ty slovickaris, tak ja to umim taky.. to co mas v PC neni UART,
ale USART.. ten totiz umi prenaset data sychronne.. synchronne s
hodinovym signalem na rozhrani RS-232. viz katalogovy list toho
obvodu. ;-))))))))))))))))))

> JO! Asynchronne. Ovsem rozdil je prave v tom, ze ty to cunacis do
> aplikacniho threadu, zatimco rozumnejsi by bylo v systemovem..., jak
> uz ti tu kolegove vysvetlili.

Myslimz, e tvoji kolegopve at budou tvrdit sebelepe, ze je neco
nemozne, ignorujic zcela to, ze to tak funguje, mi spise pripominaji
cirkevni hodnostare, kteri odmitali prijmout myslenku, ze zeme obiha
kolem slunce a ne naopak.... A PRECE SE TOCI!

Precti si muj predchpozi mail jeste tak trikrat.. a ZAMYSLI SE NAD
NIM!

Prijdes pak totiz na to, ze ja prave u sychronni metody nic v threadu
sam 'necunim', ba naopak kus toho kodu, ktery TY se svym
asychronnim pristupem musis 'cunacit', ja se sychronni metodou
nechavam na JADRU operacniho systemu.

Tedy delam presny opak toho, co ty mi tvrdis ze delam. :-)

> A vida! Ty znas ten termin. No tak sekvencne a synchronne je sakra
> rozdil. To si neplet, to jsou zcela jine pojmy, to vubec ani nahodou
> nemuzes zamenovat. Terminy jsem ti vysvetlil v minulem mailu.

Nene, ja si to nepletu... sekvencni zpracovani je o necem trosku
jinem.. ja mluvim opravdu o SYNCHRONNIM kodu.

> No ani ne tak synchronizace, jako spis ten sber dat chces rict, ne?

Je videt, ze opravdu necha[pes co ti tu vysvetluji... sychronni cteni
dat znamena, ze muj program je sychronizovan prave s tim sberem
dat.

> [...]
> Synapsi a podivat se, jak to tam vlastne delas, ze ti to pripada tak
> prehledne a jednoduche a mene pracne a lepsi.

Synchronizuji, a i kdyby ses postavil na hlavu, tak porad budu tvrdit
ze sychronizuji. synchronizuji beh meho programu se 'sberem dat',
jak si dobre nazval.

> Ja nevim, jak je to v Linuxu, nevim, jak je to tam pracne, ani se
> nechystam na to v nejblizsi dobe prichazet, protoze me Linux ani moc
> nezajima.

To delas moc velkou chybu. Ale to poznas za par let. ;-)))

> Takze netusim, jak je tam udelana komunikace. Ovsem pokud
> tak, ze musis cekat na to, co prijde, tak to je tragedie. Ja tomu moc
> neverim, protoze to by bylo dost nepouzitelne.

Vidis, je to znamka toho, ze si ani nedokazes predstavit, jak to
vlastne funguje.. protoze ono to funguje velice dobre, coz dokazuji
neuveritelne hormady programu, ktere se trebas prave v oblasti
socketu pod linuxem vyskytuji.

L.

Pouziti seriove linky z Delphi

[*] Kosta <kosta(zv)cmail(tec)cz> - 10.6.2001 12:03:08

> Ty toho navrhare znas?

Znam, v podstate poslednich 15 roku nic jineho nez komunikace na nejnizsi
urovni nedelam.

> Ano, to tedy doslo k nedorozumeni. U asynchronniho prenosu je take
> definovatelny zacatek i konec prenosu apod. Rozdil mezi synchronni
> a asynchronni komunikaci je ten, ze synchronii komunikace je zavisla
> na case.

Kde beres ty bludy, muzes byt expert pres pocitace, ale urcite ne pres
komunikaci na nejnizsi urovni.
Rozdil mezi asynchronnim a synchronnim prenosem se probira snad v
"komunikacnich jeslich".
Jak podle Tve vyse uvedene definice nazves prenos s promennou rychlosti
toku dat a samostatnym synchronizacnim kanalem????

Ale vazne,
zakladni problem je, ze situ vsichni ponekud pletete pojmy a michate hrusky
a jabka - tedy zanasite naprosty chaos do terminologie.
Davate rovnitko mezi komunikaci (metody prenosu informace) a zpracovani.
Komunikace muze byt opravdu asynchronni nebo synchronni.
Ale rozdil neni ve vazanosti na cas (jak tu jeden cinskej buh srandy
prohlasuje), ale v metode pouzite k synchronizaci prijimace a vysilace.
Prikladem synchronni komunikace muze byt I2C, Ethernet, SDLC, HDLC, USB,
........LPT-tiskarna
Asynchronni je napriklad bezna komunikace pres COM PC.

Neco jineho je jiz zpracovani vysledku teto komunikace, to je pak temer vzdy
asynchronni = NIC prijme paket a vyvola preruseni, UART prijme
data a prostrednictvim preruseni je preda driveru.........

A neco zase uplne jineho je komunikace mezi procesy bezicimi pod wokny
(obecne pod jakymko-li OS)

Pouziti seriove linky z Delphi

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 10.6.2001 12:08:14

> [...]
> ze synchronni zpracovani internetovych protokolu ve Windows neni to
> idealni reseni, ze zde je mnohem lepsi pouzit asynchronni zpracovani,

Opravdu? Sychronni znamena ze je jeden jev casove zavisly na
druhem jevu.

Tedy trebas SMTP protokol... klient posle prikaz SMTP serveru a
NEMUZE pokracovat, dokud nedostane odpoved. Tedy klient JE
SYNCHRONNI se serverem. (Aby Dalibor nevystartoval, tak predem
rikam, ze existuje situace, kdy tomu tak neni.. ano, opravdu vim o
PIPELINE extension...) :-)

Opravdu mi chces tvrdit, ze tato komunikace je Z PRINCIPU
ASYNCHRONNI??? Ano je, ale na jevech, ktere mne vubec
nezajimaji. Ano, zcela nepochybne je SMTP protokol asynchronni k
tomu, jak ma moje auto plnou nadrz benzinu.. ale to je mi v tom
programu srdecne jedno.

> Ja jsem to nenazval cunarnickou proto, ze se s tim neshoduji,
> ale proto, ze to za cunarnicku povazuji.

Cunacinka je to pro tebe ale jen pro to, ze to TY umis udelat jen
cunacky. My ostatni to dokazeme napsat ciste, takze to za
cunacinku nepovazujeme. ;-) Tedy nazves-li nejakou programovaci
techniku za 'cunacinku', aniz bys mel potychy o tom, jak se vlastne
ta technika v praxi pouziva, sdelis tim svetu jen jedine: "odsuzuji
neco, co neumim!"

> [...]
> asynchronni. A budou vzdy asynchronni. Co ty myslis a cemu rikas
> synchronni, tak to neni synchronni, ale sekvencni. A to je sakra

Jo, je to rozdil.. sekvencni znamena: jev je zavisly na poradi
predchozich jevu. Synchronni znamena, ze jev je primo casove
zavisly na jevu jinem.

Tedy trebas ten SMTP protokol je sekvencni v tom,z e nektere
prikazy mohu posilat az pote, co se jinymi prikazy prihlasim k
serveru.

To jsou ale zcela jine veci nez o kterych tu mluvim.

> [...]
> otevres okno a nahlasis stav. Toto je synchronni komunikace,
> protoze to delas prave timto zpusobem podle hodinek...

Tvuj velky omyl je tam tahat casovac. To totiz neni vubec pravda.

Tvuj priklad by platil jen tehdy, rekl-li bys: je to sychronni na
casovaci. jenze to ja NIKDY netvrdil.

> 2. Asynchronni znamena, ze neco delas nezavisle na casovaci,
> proste tehdy, je-li potreba... Takze budes sledovat tu vodu
> a vykouknes jen tehdy, kdyz se teplota zmeni. To je asynchronni.

jenze ja mohu byt scyhronni trebas prave na zmene teploty. tedy
bude to zmena teploty, ktera mne donuti podivat se na teplomer. je
to koukani v okamziku, kdy je treba, ale je to sychronni. kdyz rikas
sychronni ci asychronni, musis vzdy rict co s cim je v tomto vztahu.

A prave v tomto mas veliky zmatek... kdo te naucil, ze sychronni
znamena zavisly na casovaci?

> No jo, skoro.

Pak to asi nikdy nepochopis... ja to vzdavam... (a prece se toci!)

> Internet synchronni neni, ani kdyz sedis treba na synchronni pevne
> lince. A prave proto, ze je z principu asynchronni, tak je nejlepsi
> zpracovat takovou komunikaci jako asynchronni.

:-))) jenze ona logicka zavislost komunikace, tedy vztah klienta k
serveru je svym chovanim vzajemne sychronni.

> Ja se do Indy nedival. Zrovna tak vsak skutecnost, ze Indy je
> veledilo, neimplikuje, ze by nemohla byt cunacinka. Napriklad veledilo
> QuickReport je taky cunacinka :)

Opet si mne presvedcil, ze vesele kritizujes neco, co VUBEC neznas!

> Nefunguje a nemuze fungovat.

A jaktoze to funguje? to si vysvetlujes nejakymi cary??? Jako ze
mam kolem pocitace svicky ve tvaru pentagonu a vyvolavam dabla?

Co kdyby ses napriste zkusil s tou problematikou alespon trosku
seznamit, nez zacnes tvrdit ze neco takhle nemuze fungovat???

> Pochop, to synchronne nejde... opravdu synchronne.

Jo tak, podle tebe je opravdu synchronni jen to, co je zavisle na
casovaci??? :-))) vsechno ostatni je jen 'tak trosku jakoby
sycnhronni'???

> Ne, to si nemyslim, ze bys to neumel. Proto nechapu, proc to tak
> nedelas. Ale pojmy si pletes, to zase jo.

ja si pletu pojmy? :-))) I kdyby, tak alespon jako ty nekritizuji veci,
ktere jsem nevidel ani z rychliku. ;-)

Lukas.

Pouziti seriove linky z Delphi

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 10.6.2001 12:19:20

Tak a vazne uz DOST!

cela tahle velka debata je zpusobena dvemi nedorozumnenimi:

1. neshodneme se na tom, co to vlastne zamena synchronni a
asychronni

2. kazdy si unu sychronnost predstavuje na zcela jine urovni.

Je to jako kdyz mate dum a nekdo prohlasi, ze do nej zateka voda.
Jenze jeden si predstavi, ze voda zateka do sklepa, jiny ze tece
strechou, a treti ze ji hasici nastrikali hadici do prvniho patra.

A pak se vsichni zacnou hadat, ze neni mozne, aby zatekalo do
strechy, protoze v jejich predstave ten dum zadnou strechu nema,
protoze je to bunkrik zakopany v zemi. Pak se na to ozve jiny, ze
tezko muze zatekat do sklepa, kdo to kdy videl, ba dokonce je zcela
nemozne, aby zatekalo do sklepa, kdyz jejich dum zadny sklep
nema. Je to prece zcela objektivni, proto ze nikdo nikdy zadny sklep
u toho domu nevidel a je nemozne, aby tam nejaky sklep byl.

Uz chapete, proc se tu hadame?

Tady jednou vetou zrekapituluji, co jsem tu na samem zacatku myslel
tim 'sychronni':

Slo to to, ze beh me aplikace je "sychronni" vuci sberu dat v jadru
operacniho systemu. A to mi v mnoha situacich pripada vyhodne a
pro programovani prijemne!

To, ze se to nekterym programatorum zde divne, nemozne, co
cokoliv jineho, je mi vcelku jedno. Je to jejich vec, ze programuji
zbytecne slozite. Nehodlam nikomu cokoliv nutit, jen davam lidem
alternativu, aby si sami mohli svobodne rozhodnout, jak budou veci
programovat.

Timto se prestavam k teto debate dale vyjadrovat.

Lukas.

TForm.free

[*] Ales Pavel <Bejcek(zv)centrum(tec)cz> - 10.6.2001 12:19:52

DOTAZ:
Jen kratkej dotaz, pokud uvolnim formular pomoci Form.free, uvolni se i
> vsechny objekty(wobrazky, tabulky...) na formulari?

ODPOVED:
Asi jo ale tema obrazkama si nejsem moc jistej,klasicky komponenty,ktery
netvoris za behu, ale urcite jo!Pokud jsou creatovanany na danym formu.
Koukni se jak creatujes ty vobrazky(jestli jsi jako ja tak ty wobrazky delas
za "pochodu")
Image1:=TImage.Create(nil);//bez formu,ci jine komponenty

Jestli to mas takhle tak mi me podvedomi naseptava ze by k uvolneni nemuselo
dojit pokud nepouzijes Image1.FREE,nebo je mozny ze jsem si predstavy o tom
zidealizoval.
CO NA TO NASE GURU PETR VONES CI NASE AD-MINA PETR ZAHRADNIK...take by me to
zajimalo.Rozsirte nam obzory pekne prosim

Aldik Pavel alias Talpa (amater ale snazivej D5 Ent W98)

> [...]
> Download Opera 5 for Windows now! Get it at
> http://www.opera.com/download/

DLL, kdyz tak aplikace by mne fungovat dal !

[*] Martin Falta <martin.falta(zv)atlas(tec)cz> - 10.6.2001 13:00:31

Ahoj,
v tom pripade ji musis nahravat dymicky pomoci LoadLibrary.
Martin

> [...]
> moc nadefinovat. ??
>
> Ex:
> procedure XMedia(co : string;call : byte);external 'Monika.dll';

---
Odchoz� zpr�va neobsahuje viry.
Zkontrolov�no antivirov�m syst�mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.261 / Virov� b�ze: 131 - datum vyd�n�: 6.6.2001

Pouziti seriove linky z Delphi

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 10.6.2001 13:52:53

Puvodni zprava, kterou napsal Lukas Gebauer dne 10 Jun 2001,:

> 1. neshodneme se na tom, co to vlastne zamena synchronni a
> asychronni

No protoze na tom se nemuzeme shodnout, to je totiz dane.
Jenze kdyz ty terminy neznas, pak se nemuzes shodnout.

> 2. kazdy si unu sychronnost predstavuje na zcela jine urovni.

Kdepak, ty nedokazes pochopit, ze komunikace Internetu je
asynchronni a asynchronni zustane. Porad si myslis, ze neco
synchronizujes, ale to si jen myslis.

> Uz chapete, proc se tu hadame?

Ale my se tu nehadame. Ty se hadas. Ja se snazim diskutovat
a vysvetlit ti neco.

> Timto se prestavam k teto debate dale vyjadrovat.

Tak utec, ano, to je nejlepsi :) Takze uz nema asi smysl, abych
take reagoval na Tve maily a vysvetlil ti znovu, co to znamena
synchronni a synchronizovane. Necham te tedy v predstave, ze
kdyz rano vstavas, jsi synchronni s budikem, jak pises nekde
v jinem mailu. Chtel bych to nekdy opravdu videt :-)))))))))))))

[...]

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 10.6.2001 14:28:44

Rekl bych, ze timto si moc nepomuzes. Application.ProcessMessages sice
udela to, ze aplikace bude zpracovavat zpravy, cili nezustane 'tuha',
ale provedeni v kazde iteraci mnohonasobne prodlouzi zpracovani cyklu.
Pokud jsem to dobre pochopil, co radek, to Caption nejakeho prvku. Pak
je lepsi to cist po radkach, nacist cely radek do pameti a tam jej
zpracovat. Pokud to neni presne ono, co potrebujes, aspon te to treba
trochu inspiruje :

var
F: TextFile;
Retez: string;
i, j: integer;
begin
AssignFile(F, 'soubor.txt');
Reset(f);
j := 0;
while not eof(F) do begin
Inc(j);
readln(f, Retez);
for i := 1 to length(retez) do
Retez[i] := Chr(Ord(Retez[i])+1);
x.caption := Retez;
{ zpracovani zprav provedeme po kazdem stem radku }
If j Mod 100 = 0 then Application.ProcessMessages;
end;
CloseFile(f);
end;

Dalsim krokem by mohlo byt nacteni do streamu, misto pouziti
souborovych operaci. Zalezi, kolik se toho ma delat.

------
ing. Jan Fiala
mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

9.6.2001 Lud�k ZITA:

> ////////////////////////////////////
> Application.ProcessMessages;
> ///////////////////////////////////

Export z DB do Excelu

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 10.6.2001 14:32:11

Soucasti knihovny JCL je unita JCLExcell. Pomoci ni muzes primo
vytvaret XLS soubory.

------
ing. Jan Fiala
mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

9.6.2001 Ales Pavel:
> Ahoj kluci muzete mi nekdo ukazat jak exportujete data z databaze do
> excelu?Vubec nevim jak na to Diky

AssignFile -> ? jinak ?

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ> - 10.6.2001 14:51:23

Prave jsem resil podobny problem.
Reseni bylo spustit tuto ulohu ve vzlastnim vlakne.

S pozdravem
Michal PEPR Pesek
http://www.peprsoft(tec)cz

CTRL+Z

[*] tomsir1.edu(zv)mail.cez(tec)cz - 10.6.2001 15:02:31

Ahoj ... delam ted na software pro gsm .. jedna se o posilani sms .. a
potreboval bych nakopnout .. kde najdu ciselne vyjadreni pro znak CTRL+Z,
kterym se ukoncuje sms ...

Dik Radegast

Rotace obr�zku

[*] Michal K�rka <kurkami(zv)volny(tec)cz> - 10.6.2001 17:54:37

Dobr� den,
pot�ebuji poradit, zda nezn�te n�jakou #ikovn�j#� cestu, jak rotovat body
na obr�zku o libovoln� �hel. Procedura, kterou jsem s�m vytvo�il mi p�ipad�
p�inejmen#�m pon�kud t��kop�dn�.

D�ky za ka�dou radu
Mike

type tbody = array of tpoint;
procedure rotace(var body: tbody; otoceni: integer);
var bod: integer;
c, uhel: real;
begin
for bod := 0 to high(body) do
with body[bod] do
begin
c := sqrt(sqr(x) + sqr(y));
if c > 0 then
begin
uhel := arccos(x / c);
uhel := uhel + degtorad(otoceni);
if (x < 0) and (y < 0) then uhel := uhel + pi / 2;
if (x > 0) and (y < 0) then uhel := uhel - pi / 2;
if (x < 0) and (y > 0) then uhel := uhel - 2 * pi;
x := round(c * cos(uhel));
y := round(c * sin(uhel));
end;
end;
end;

Delphi+Button+API+click

[*] NecTSpider <NecTSpider.DelphiKonference(zv)seznam(tec)cz> - 10.6.2001 18:19:06

> Zdravim,
> potreboval bych vyvolat stisk tlacitka, u ktereho znam jeho HWND (handle).
> Toto tlacitko nepatri k me aplikaci a pravdpodobne ani nebude videt, bude
> prekryto jenym objektem.
>
> Taky bych potreboval napsat text do objektu, o ktrem vim ze se jedna o
Edit
> a znam jeho handle. Stejna situace jako predtim
>
> Jde to nejak? Pomozte supermani :)

> NecTSpider
> E-Mail: NecTSpider(zv)seznam(tec)cz
> ICQ: 104256123

Pouziti seriove linky z Delphi

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 10.6.2001 18:30:42

> [...]
> kdyz rano vstavas, jsi synchronni s budikem, jak pises nekde
> v jinem mailu. Chtel bych to nekdy opravdu videt :-)))))))))))))

Ne, neutikam. Jen se tu nehodlam hadat s nekym, kdo se na jedne
strane tvari jako desne prisny moderator teto diskuze, a na druhe
strane se snazi provokovat. Co chces delat? Dat mi dalsi
napomenuti? :-)

nevim, proc se zrovna ty snazis neco vysvetliovat, kdyz do diskuze o
synchronnisti porad pletes nejake casovace, ktere s tim nijak
nesouvisi.

Nevim, proc zrovna ty kritizujes synchronni zpracovani dat, kdyz ses
sam PRIZNAL, ze vubec NEZNAS jediny z bezne pouzivanych kodu,
ktere tuto techniku pouzivaji?

Ty to asi vis, proc to delas...

Opravdu nechci v teto diskuzi dale pokracovat. Proto rikam potreti
DOST!

Je jen velka skoda, ze tohle musim potreti rikat JA a ne zdejsi
MODERATOR. Bohuzel, tim se vyprodukovala velka hromada hnoje...

Lukas.

CTRL+Z

[*] Jir� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 10.6.2001 18:45:37

Ahoj,

Ctrl-Z = 1Ah

Ing. Jiri Foldyna
mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]za
> u�ivatele tomsir1.edu(zv)mail.cez(tec)cz
> Odesl�no: 10. �ervna 2001 15:03
> Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
> P�edm�t: CTRL+Z
>

> Ahoj ... delam ted na software pro gsm .. jedna se o posilani sms .. a
> potreboval bych nakopnout .. kde najdu ciselne vyjadreni pro
> znak CTRL+Z,
> kterym se ukoncuje sms ...
>
> Dik Radegast

Pouziti seriove linky z Delphi

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 10.6.2001 18:48:50

> [...]

> strane tvari jako desne prisny moderator teto diskuze, a na druhe
> strane se snazi provokovat. Co chces delat? Dat mi dalsi

Napomenuti jsi dostal nekolik dni PRED ZAPOCETIM TETO DISKUSE
za nejaky spatne quotovany mail. Ano, jsi jesitny a myslis si,
ze kdyz jsi tu delsi dobu nez treba Hurricane, nemuzes napomenuti
dostat. Bohuzel, kdyz spatne quotujes, napomenuti dostanes, uz
jsem ti v nekolika soukromych mailech na zaklade tvych stiznosti
vysvetlil, ze se nedivam, koho napominam.

Nevim, co to ma za souvislost s nasi debatou. Mozna se chces
pochlubit, aby te nekdo politoval, jinak fakt nevim.

Takze pro vsechny jako administrator: Pratele, nereagujme dale
na tento subjekt, protoze jinak by se mohl Lukas rozcilit.
Kdybyste ho chtel nekdo pochvalit, to muzete, to se nerozcili.

[...]

OT: GSM software

[*] tomsir1.edu(zv)mail.cez(tec)cz - 10.6.2001 18:51:28

Omlouvam se za OT.
Jednou tu probehla diskuze o tvorbe softu pro GSM, nekdo z Vas se mi ozval
s tim, ze se mam ptat co mne zajima ... ted bych se potreboval zeptat na
par veci, bohuzel jsem prisel o kontakty pri havarii disku :O(
Takze prosim dotycneho, aby se mi ozval na soukromy mail.

Diky Radegast

Pouziti seriove linky z Delphi

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 10.6.2001 19:17:23

> UARTu nebo
> pri jinem uhlu
>
> Ty toho navrhare znas?

Jiste, vidim ho kazde rano v zrcadle, bohuzel :-)))
V dobach, kdy v RVHP nebyly bezne dostupne obvody VLSI, jsem v barvach VUVT
a RS-KS Ostrava resil driver pro seriovou komunikaci realizovanou TTL obvody
s prevodniky urovni, delal jsem driver pro radic floppy disku slozeny z
generatoru hodin, posuvneho registru a male ROMky pro identifikaci zahlavi,
delal jsem mikroprogram pro radic disku IZOT realizovany na bazi rezu 3001
apod. Zivil jsem se tim dost dlouho na to, abych detailne vedel jak to
funguje uvnitr. Ze to dneska prakticky nikdo nevi neni dano tim, ze by to
bylo nejake tajemstvi, ale nikoho to v podstate nemusi zajimat, protoze je
to vyreseno na urovni, ktera neni beznym uzivatelum dostupna. To ale
neznamena, ze by to neexistovalo.

> [...]
> musis pracovat
> s tim, co mas. Logicky musis zvolit urcitou velikost slova
> (nebo paketu,
> chces-li) jako zaklad, ktery budes prenaset. Muzes zvolit
> jeden bit, muzes
> zvolit 8 bitu a muzes zvolit treba kilobajt. Tato data pak
> musis prenest
> v jednom kuse. Kdybys mel tristavovou logiku a chtel prenaset
> dva stavy,
> pak bys nepotreboval zadny start bit ani stop bit a tim padem bys ani
> nemusel prenaset tato data v jednom celku synchronizovane...

Problem je v tom, ze jednicky a nuly jsou v realnem svete reprezentovany
napetovymi nebo proudovymi signaly a synchronizaci potrebujes proto, abys
mohl detekovat, jestli prave aktualni uroven je to, co je dohodnuta nula
nebo jednicka.> Nemusel by to vedet. Sam jsem delal postovniho klienta a nemusel jsem
> to vedet. Nevim, na co by mi to bylo.

Nemusis to vedet, pokud Te nezajima posloupnost prikazu, ktere musis poslat
postovnimu serveru. Pokud to za Tebe dela komponenta nebo knihovna,
neznamena to jeste, ze to neexistuje.

> predchazet synchronni
>
> Ne, to tedy nemusi. Nevim, jak jsi k tomu prisel. Vseobecne, prenos
> informace nemusi byt vubec synchronni. A vetsinou ani neni.

Neni to o tom, jestli jsem na neco prisel nebo ne, proste to tak je.
Synchronizace je v PROCESU prenosu informace nezbytna, protoze bez ni
nepoznas, jestli prenos zacal, probiha nebo skoncil. To nema nic spolecneho
s casovaci nebo hodinami, ale s identifikaci jednotlivych elementu
prenasenych dat. U prenosu informaci je synchronizace naprosto nezbytna.
Jina vec udalost prichodu nebo odeslani informace, ta je naopak asynchronni.
Pokud to mam vysvetlit polopaticky na zjednodusenem prikladu, tak tedy asi
takto:

Uzivatel se ASYNCHRONNE rozhodne, ze chce napsat znak na displej (dumb
terminal a klavesnice). Stiskne klavesu, dekodovany znak se preda UARTu a
ten jej SYNCHRONNE odesle jinemu UARTu, ktery jej opet SYNCHRONNE prijme.
Pokud by se UARTy nedokazaly zasynchronizovat, nikdy by k prenosu nedoslo.

> [...]
> definovatelny zacatek i konec prenosu apod. Rozdil mezi synchronni
> a asynchronni komunikaci je ten, ze synchronii komunikace je zavisla

Toto je dalsi klasicky omyl - pro synchronizaci se vubec nemuseji pouzivat
casove znacky v pravidelnem casovem odstupu - synchronizace je o tom, ze
synchronizujes odesilatele a prijemce informace tak, aby prenasene udaje
byly na obou stranach interpretovany shodne.

> Jo, tak to je omyl. Tak mi ted povez, co je synchronniho na komunikaci
> uzivatele telefonniho pristroje s DTMF volbou a telefonni ustrednou.
> Nebo snad to neni komunikace? Musis snad mackat synchronne,
> tj. v nejakem
> presne stanovenem casovem intervalu?

Jiste, pokud mas po ruce telefon, zkus vytocit 069 a uvidis, co se stane.
Pokud nedokoncis volbu cisla v predem definovanem casovem intervalu, bude
ustredna Tvuj pozadavek ignorovat. Zde jsou synchronizacnimi prvky na urovni
vytaceneho cisla prvni cislo sekvence a minimalni pocet cislic potrebny pro
realizaci volby.> Ze je neco "posloupne", to jeste neznamena, ze je to "synchronni".

Samozrejme, posloupny neznamena synchronni ale sekvencni.

> Nejsem si jist, zda nahlizis spravne na urcite pojmy.

Vis, ja jsem si jisty, protoze se pomoci nich dorozumivam s jinymi lidmi z
tohoto oboru a celkem bez problemu si rozumime :-).

> :))) Zajimave je, ze te neinspiroval ten, na ktery jsem odpovidal :)))

No, po pravde receno, ja jsem nikdy nebyl ve vyjadrovani pruderni, takze
jsem v podstate inspiraci ani moc nepotreboval... :-)))))

Zdravim

Ing. Jiri Foldyna
mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz

Pouziti seriove linky z Delphi

[*] Jir� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 10.6.2001 19:31:27

> Predstav si jednoduchy obvod s vypinacom, zdrojom a ziarovkou.
> Informacia o stave vypinaca sa uspesne prenasa - ziarovka svieti
> alebo nesvieti. Prezrad mi, kde je tam aka synchronizacia.

Asi jsem to uplne nepochopil, protoze nevidim odesilatele a prijemce
informace...

> [...]
> Zeby nevedeli, co to vlastne vyrabaju? To, ze jednotlive bity slova
> sa prenasaju sychronne (voci lokalnemu hodinovemu signalu),

To je to, o cem to cele je - zpravou z pohledu UARTu je prave ten jeden
prenaseny znak, a proces jeho prenosu musi byt realizavon synchronne. UART
nevi nic o tom, ze se budou komunikovat dalsi znaky, pro nej je jeden znak
jedna zprava... Universal asynchronous transmitter-receiver se mu rika
proto, ze nevyzaduje prenos synchronizacniho signalu, synchronizuje se svymi
vnitrnimi hodinami, jejichz presnost je vzhledem k delce prenasene zpravy
postacujici, a predem znamou mnozinou povolenych stavu.

> konci po nalezeni
> Vznik udalosti
> komunikace je
>
> Somarina. Moze ale nemusi byt.

Somarina. MUSI byt.

> Lenze komunikacia je primarne asynchronna, ci sa nam to paci
> alebo nie.

Komunikace musi primarne synchronni, jinak se nedomluvis, ci sa Ti to paci
alebo nie.

V Cesku se mimochodem pro nedostatek synchronizace mezi odesilatelem a
prijemcem informace pouziva docela pekny terminus technicus -

Jeden o voze, druhy o koze... :-)))

Zdravim

Ing. Jiri Foldyna
mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz

Cteni z portu

[*] Martin Kr� <MKrc(zv)seznam(tec)cz> - 10.6.2001 20:46:43

Jak mohu udelat program, ktery bude reagovat na druhou mys, kterou pripojim
na COM1 (prvni je na PS2)? Jde to vubec?

Dekuji za odpoved!

Martin Krc
Koroner(zv)quick(tec)cz

Pouziti seriove linky z Delphi

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 10.6.2001 21:26:48

> prohlasim-li o dvou jevech, ze jsou navzajen SYNCHRONNI
> znamena to jedine a prave to, ze to dva jevy na sobe casove zavisi.
> Tedy ze dej jednoho jevu je v prime souvislosti s dejem druheho jevu.

Podla mna to, ze dva deje su vzajomne synchronne, neznamena
ze jeden z tychto dejov nich musi suvisiet s druhym z nich. Napr.
si predstav dva pocitace, ktore su riadene rovnakym CLK signalom.
Bezia synchronne, ale kazdy moze vykonavat celkom iny program
bez akychkolvek vzajomnych suvislosti.

> [...]
> a asychronni? Jsou to pojmy, ktere definuji RELATIVNI vztah mezi
> dvema jevy. Ty se jej porad snazis absolutizovat!

A naopak, vzdy ked Ty vstanes, tak aj budik zazvoni, lebo je s Tebou
zosynchronizovany ;-)

> [...]
> ale USART.. ten totiz umi prenaset data sychronne.. synchronne s
> hodinovym signalem na rozhrani RS-232. viz katalogovy list toho

V mojom pocitaci USART nie je. Z akej dokumentacie si to vycital?

> To delas moc velkou chybu. Ale to poznas za par let. ;-)))

Venujes sa Ty vlastne programovaniu alebo vesteniu buducnosti?
A mas aj nejake telepaticke schopnosti, ked dokazes urcit na dialku,
co za UART/USART ma kto v pocitaci?

> [...]
> vlastne funguje.. protoze ono to funguje velice dobre, coz dokazuji
> neuveritelne hormady programu, ktere se trebas prave v oblasti

Dolezitejsia je kvalita ako kvantita.

Erik

Cteni z portu

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.6.2001 21:57:23

Hello Martin!

> Jak mohu udelat program, ktery bude reagovat
> na druhou mys, kterou pripojim
> na COM1 (prvni je na PS2)? Jde to vubec?

Nahodou som mal na jednom pocitaci s W95 nainstalovanu mys na COM1 aj COM2.
Ktoroukolvek mysou som pohol, tak sa posunul kurzor, ktorymkolvek tlacitkom
som klikol, reagovalo to na OnClick.

Takze ked chces 2 kurzory, kazdy ovladany inou mysou, asi mas smolu.

Bye
V.Mlich http://www.rar(tec)cz

Polo�ka v menu v pravo II.

[*] Milan ��ek - 10.6.2001 22:08:09

ahoj,
zkousim jeste jednou. Pro vykresleni polozky napoveda (vpravo) pouzivam jiz
nekolikrat zmineny kousek kodu. Toto menu se ale vykresluje vpravo od
kliknuti. Potreboval bych ho vykreslit doleva tak, aby pravy okraj
zobrazeneho menu (rozbaleno napoveda) nepresahoval pravy okraj okna
aplikace. Lze toto docilit?

Diky

var MI: TMenuItemInfo; Buffer: array[0..79] of Char;
begin
ZeroMemory((zv)MI,Sizeof(MI));
MI.cbSize:=44;
MI.fMask:=MIIM_TYPE;
MI.dwTypeData:=Buffer;
MI.cch:=SizeOf(Buffer);
if GetMenuItemInfo(MainMenu1.Handle,MM_Help.MenuIndex,True,MI) then
begin
MI.fType:=MI.fType or MFT_RIGHTJUSTIFY;
if SetMenuItemInfo(MainMenu1.Handle,MM_Help.MenuIndex,True,MI) then
DrawMenuBar(MainMenu1.WindowHandle);
end;

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1)
Win2k (SP1) a Win98, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Pouziti seriove linky z Delphi

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 10.6.2001 22:47:26

> [...]
>
> Slo to to, ze beh me aplikace je "sychronni" vuci sberu dat v jadru
> operacniho systemu. A to mi v mnoha situacich pripada vyhodne a

Lenze to nie je pravda. Tvoja aplikacia vo Windowse NEMOZE
bezat sychronne so "zberom dat v OS". Tvoja aplikacia moze
nanajvys pouzit synchronne volanie na ziskanie udajov, ktore
ten OS asynchronne prijal.

Erik

Pouziti seriove linky z Delphi

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 10.6.2001 22:50:27

> zakladni problem je, ze situ vsichni ponekud pletete pojmy a michate
hrusky
> a jabka - tedy zanasite naprosty chaos do terminologie.

Z Tvojej odpovede sa mi nezda, ze by si v tom spravil poriadok.

> [...]
> prohlasuje), ale v metode pouzite k synchronizaci prijimace a vysilace.
> Prikladem synchronni komunikace muze byt I2C, Ethernet, SDLC, HDLC, USB,

Paralelne rozhranie tlaciarne Centronix je asynchronne. Sice sa tomu
15 rokov nevenujem, ale taketo zakladne veci este viem. Zopakuj si to.
Myslim, ze aj vecsina ostatnych rozhrani, co spominas je asynchronna.

> Asynchronni je napriklad bezna komunikace pres COM PC.

No hura, aspon v niecom sa zhodneme (po dlhej a namahavej diskusii).

> [...]
> data a prostrednictvim preruseni je preda driveru.........
>
> A neco zase uplne jineho je komunikace mezi procesy bezicimi pod wokny

Podla mna tu je problem skor s tym, ze synchronnost je podmienena
synchronizacnou informaciou o case (typicky CLK signal). A ak dva
systemy navzajom komunikuju, tak komunikuju synchronne, ak
pouzivaju ten isty CLK signal pri vymene informacii.

Co sa tyka software, tak synchronne vykonavanie procedury v programe
je vtedy, ak je vykonavanie casovo synchronizovane s jej volanim
z programu (t.j. 1. program zavola proceduru, 2. vykona sa procedura,
3. az po vykonani procedury program pokracuje dalej). Ak ale program
pokracuje dalej pred tym, nez sa procedura vykona, alebo sa procedura
v programe vykona dokonca bez zavolania z programu ide o jej
asynchronne vykonanie z hladiska vykonavania programu.

Erik

Pouziti seriove linky z Delphi

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 10.6.2001 22:51:56

> [...]
> to koukani v okamziku, kdy je treba, ale je to sychronni. kdyz rikas
> sychronni ci asychronni, musis vzdy rict co s cim je v tomto vztahu.

Nemozes byt sychronny inak ako v case. To, ze je nejaka
ZAVISLOST medzi dejmi v ziadnom pripade neznamena,
ze su SYNCHRONNE. To potom takmer kazdy logicky
obvod by bol synchronny (lebo takmer kazdy ma vystupy
ZAVISLE od vstupov, pripadne od predchadzajuceho
stavu) ;-).

Musi to byt (rovnaky) cas, ktory rozhodne, ze dve merania teploty
z dvoch teplomerov boli synchronne. To, ze zmena teploty Ta
donuti pozriet sa na teplomer, je postupnost dvoch dejov,
nie vykonanie dvoch dejov synchronne (teda v rovnakom
case).

Erik

Tiskova sestava

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 11.6.2001 00:04:13

From: "Lukas Gebauer" <gebylist(zv)mlp(tec)cz>
> Slo to to, ze beh me aplikace je "sychronni" vuci sberu dat v jadru
> operacniho systemu. A to mi v mnoha situacich pripada vyhodne a

Ahoj,

jenze takhle to prave nefunguje, tvoje aplikace nemuze byt synchronni s jadrem
operacniho systemu. V tom byl asi hlavni problem tehle debaty. Jadro prijima
data do nejakeho vyrovnavaciho bufferu ze ktereho ty pak ve sve aplikaci muzes
synchronne/asynchronne cist data.

Petr Vones, amatersky programator

Cteni operacni pameti

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.6.2001 01:36:53

From: "Martin Kr�" <MKrc(zv)seznam(tec)cz>
> Existuje nejaky jednoduchy zpusob prochazeni RAMky a hledani specifickeho
> cisla nebo retezce?

Ahoj,

Ne, na urovni aplikace nemas vubec pristup k fyzicke RAM.

Petr Vones, amatersky programator

TForm.free

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.6.2001 01:37:29

From: "Petr Vasicek" <pvasicek(zv)operamail.com>
> Jen kratkej dotaz, pokud uvolnim formular pomoci Form.free, uvolni se i
> vsechny objekty(obrazky, tabulky...) na formulari?

Ahoj,

Ano, uvolni.

Petr Vones, amatersky programator

AssignFile -> ? jinak ?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.6.2001 01:38:34

From: "Pavel" <pawlmd(zv)volny(tec)cz>
> Jedna se o programek, ktery posune kazdy znak o jednu jeho ASCCI
> hodnotu. Ale tento programek je zdouhavy a tim brzdi cely system. Resp.

Ahoj,

pokud ma byt cilem posunout kazdy znak a zapsat jej zpet do souboru tak je
nejefektivenjsim resenim pouziti mapovani souboru do pameti.

Petr Vones, amatersky programator

rychlost rozhodovani

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.6.2001 01:41:25

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> Delphi generuje delsi kod ani ne tak kvuli kompilatoru jako kvuli VCL a

Ahoj,

mozna by bylo dobre rozlisovat kod s ohledem na jeho efektivitu, tedy rychlost
vykonavani a velikost vysledneho spustitelneho souboru. Ohledne VCL, jedna se
hlavne o RTTI informace ktere zvetsuji velikost souboru (ne vsak zpomaluji beh
kodu).

Petr Vones, amatersky programator

Delphi+Button+API+click

[*] Ond�ej Male�ek <ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz> - 11.6.2001 07:27:56

PostMessage( hBtn, WM_LBUTTONDOWN, $00000001, lParam);
PostMessage( hBtn, WM_LBUTTONUP, $00000001, lParam);

kde lParam obsahuje pozici kursoru pri stisku (viz. help). Chodi to pokud je
okno s hBtn viditelne.

Ondrej

> [...]
> Toto tlacitko nepatri k me aplikaci a pravdpodobne ani nebude videt, bude

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 11.6.2001 07:35:45

Petre, VZPAMATUJ SE!

Toto je konference o Delphi, ne o tvych fantaziich...

L.

> [...]
> WWW: http://www.clexpert(tec)cz, http://www.zahradnik(tec)cz
> E-Mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz, petr(zv)zahradnik(tec)cz

Louci se Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

Pouziti seriove linky z Delphi

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 11.6.2001 07:39:31

> [...]
> predstav dva pocitace, ktore su riadene rovnakym CLK signalom. Bezia
> synchronne, ale kazdy moze vykonavat celkom iny program bez

Ale vzdyt tvuj argument moji tezi nijak nevyvraci! jeden pocitac je
synchronni s CLK signalem, druhy pocitac je sychronni s tim samym
CLK signalem. Jsou synchroni s tim SIGNALEM, ne vzajemne na sobe.

Louci se Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

Pouziti seriove linky z Delphi

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 11.6.2001 07:50:01

> [...]
> debaty. Jadro prijima data do nejakeho vyrovnavaciho bufferu ze
> ktereho ty pak ve sve aplikaci muzes synchronne/asynchronne cist data.

Ale jiste.. co myslis ze jsem tm asi mel na mysli? PRAVE TOHLE.
kdybychom tu neslovickarili, mohla byt tato debata davno pryc. ;-/

Duvod, proc jsem pouzil termin "sber dat v jadru" byl ten, ze pri
synchronnim cteni dat muze byt beh meho programu synchronizovan s
okamzikem, kdy jadro prijme byt trebas jeden jediny bajt dat. tedy je
zavisly na sberu dat v jadru, byt potazmo!

Ale nemusim tady s tebou zurive souhlasit. jak jsem ti psal jiz na
zacatku teto debaty.. mluvime totez, jen jinymi slovy.

Louci se Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

Dite se mi do do Treeview vlozi stejne jako tata.

[*] Hynek Svato� <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 11.6.2001 07:57:38

> [...]
> nejakeho tatu mysi a potom Dam vytvorit dite, objevi se plus a
> mam polozku v druhem levelu. Proc musim na tatu klikat?

vsadim se,
ze TreeView1.Selected je urcite nil ...

Keep mailing :-)
=======================
Ing. Hynek Svato#
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz
=======================

ACM

[*] Kralik Michal <xkrali07(zv)stud.fee.vutbr(tec)cz> - 11.6.2001 08:15:16

Zdravim,
nevite kde bych mohl najit nejake ukazky na pouziti Audio Compression
Manageru?
Dekuji.
M.Kralik

Pouziti seriove linky z Delphi

[*] Pavel Gazda <Pavel.Gazda(zv)seznam(tec)cz> - 11.6.2001 08:18:33

Vypada to, ze se za chvili budete prat, tak si prisadim ;)

Komunikace po ser.lince, tak jak je v PC, je v principu asynchronni:
prenos zacina startbitem (udalosti)
jsou definovany takove veci jako prenosova rychlost

Oproti tomu, pro synchronni komunikaci plati, ze
vedle dat je prenasen ( po jinem vodici) synchronizacni signal
a prenos dat je rizen timto signalem

Takze v PC je komunikace asynchronni a je jen otazka kdy a jakym zpusobem
prenos dat synchronizovat

pavel.gazda(zv)seznam(tec)cz

rychlost rozhodovani

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 11.6.2001 08:19:48

Dobry den

dekuji za vsechny poznatky

>Ohledne VCL, jedna se hlavne o RTTI informace ktere zvetsuji velikost
souboru (ne vsak zpomaluji beh kodu).

> Petr Vones, amatersky programator

nejdou nejak tyto informace vyradit z EXE

Pouziti seriove linky z Delphi - PRO KOSTA

[*] Sl�va Roman <rsliva(zv)novahut(tec)cz> - 11.6.2001 08:20:46

Ahoj
Prosim posli mi E-mail - pokud delas v komunikacich, jsem zacatecnik a
potreboval bych par rad o komunikaci mezi
PC COM - MAX 232 - PIC16? (805?) - nejaky polopaticky popis - Assembler pro
80?86 nebo PIC znam.

rsliva(zv)novahut(tec)cz

Ahoj Roman

Pouziti seriove linky z Delphi

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 11.6.2001 08:31:31

Erik Salaj dne 10 Jun 2001, v 22:50:

> Paralelne rozhranie tlaciarne Centronix je asynchronne. Sice sa tomu
> 15 rokov nevenujem, ale taketo zakladne veci este viem. Zopakuj si to.
> Myslim, ze aj vecsina ostatnych rozhrani, co spominas je asynchronna.

Take se tomu nevenuju 15 let, ale vyjimam z popisu rozhrani Centronix:

**********

Sign�l pocitac tisk�rna Popis
Canon 25 Centronics
________ __________ ___________________ _____________________
-STROBE 1 --------- 1 (zem na 19) Strobovac� sign�l
-ACK 10 --------- 10 (zem na 28) Potvrzen�
BUSY 11 --------- 11 (zem na 29) Obsazenost

**********

37AH Cten�/Z�pis: r�zen� tisk�rny
+7-6-5-4-3-2-1-0+
�0 0 0� � � � � �
+---------------+ bit
� � � � +- 0: +Strobe (pin 1) = 1: pri vys�l�n� bytu

**********

379H Cten�: status tisk�rny
+7-6-5-4-3-2-1-0+
� � � � � �0 0 0�
+---------------+ bit
+------------- 6: -ACK (pin 10) 0 = muze prijmout dals�
znak

*********

Signaly STROBE a ACK jsou podle meho nazoru signaly SYNCHRONIZACNI,
podle nichz se obe zarizeni dohodnou (synchronizuji) na tom, zda je
mozno pokracovat v komunikaci. Priklanim se k nazoru, ze
synchronizace nemusi byt jen podle casovace.

Karel Rys

Pouziti seriove linky z Delphi

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 11.6.2001 09:17:27

? HDLC, SDLC jsou podle mne jen oznaceni pro struktury do nichz jsou data
zabalena a muzou byt pouzita jak v sync tak v async komunikaci (i kdyz se
vetsinou pouzivaji pri sync komunikaci)

> Paralelne rozhranie tlaciarne Centronix je asynchronne.

Jiste :-) A signal _STROBE_ je na nem asi pro srandu kralikum, ne?
V STD rezimu portu se nepouziva [pri komunikaci s tiskarnou ani IRQ (vlastne
se temer nic necte - krome signalu, kterymi tiskarna hlasi chybove stavy)
V ECP/EPP rezimu se jiz pouziva IRQ a DMA prenosy - ale komunikace s
tiskarnou je vzdy silne synchronni - pouzivaja se vzdy nejaky drat jako
hodiny.

>Sice sa tomu
> 15 rokov nevenujem, ale taketo zakladne veci este viem.
>Zopakuj si to.
:-)

> Myslim, ze aj vecsina ostatnych rozhrani, co spominas je asynchronna.

bavis-li se o rozhranich, musis se na komunikaci divat z jejich pohledu. Ne
z pohledu vyssich vrstev (kde muzes rict - sitovka precte packet a pak
vyvola preruseni (asynchronni udalost)). Z toho pohledu je pravdepodobne
klasicky Eth synchronni (predpokladam, ze do vysilanych dat je modulovan CLK
signal)

> No hura, aspon v niecom sa zhodneme (po dlhej a namahavej diskusii).

je asynchronni - ale ne proto, ze radic vyvolava preruseni po precteni bytu
(konec koncu to preruseni jde zakazat - pak by to byla podle nekterych
synchronni linka?? :-) )

D. Toman

rychlost rozhodovani

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 11.6.2001 09:18:42

> [...]
se
> hlavne o RTTI informace ktere zvetsuji velikost souboru (ne vsak zpomaluji

napsal jsem snad "delsi" ne mene efektivni (pomalejsi)??

D. Toman

CRC

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 11.6.2001 09:58:08

Ahoj

nemate niekto nejaku vykonnu a spolahlivu CRC funkciu na subory (streamy)
????

Pavol Kaka�ka
kasix(zv)atlas(tec)cz

Panel ( CoolBar nebo ControlBar ) ?

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 11.6.2001 09:58:11

ToolBar97, je jako by vypadl z oka Office.
http://www.jordanr.dhs.org/

--
Karel Kral, informatik
Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina, CZ

Pouziti seriove linky z Delphi

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 11.6.2001 10:01:15

On 11 Jun 2001, at 1:23, Petr Zahradnik wrote:

> [...]
>
> No ale to mi vysvetlovat nemusis. To jsem napsal nahore. A taky se ti
> snazim vysvetlit, ze komunikace neni jen jednicka a nula, komunikace

Zkusim se na to podivat selskym rozumem. Kdyz se bavi dva
muzi, obvykle mluvi jen jeden a druhy nasloucha, protoze
maloktery muz dokaze zaroven mluvit a naslouchat. Kdyz se bavi
dve zeny, povidaji casto obe soucasne, protoze zvladnou zaroven
mluvit i naslouchat. Pricina je v rozdilne konstrukci mozku.

Predpokladam, ze komunikaci navrhuji prevazne muzi (s muzskym
mozkem - to je dulezite, protoze mozek muze byt nekdy
"prohozen"; a neni to chyba, ani to nemiva mit vliv na sexualni
orientaci, pouze na zpusob prijimani a zpracovavani informaci),
proto usuzuji (zda chybne nebo spravne, necht posoudi ti, kteri
opravdu znaji komunikacni jadro), ze uplne vespod je komunikace
sychronni. Asynchronni navrh bych cekal od zeny, nebo od muze s
zenskym mozkem.
:-))

S pozdravem

Zbysek Hlinka

http://www.hlinka(tec)cz http://www.slhaters(tec)cz
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282
Krystofova 1016, 149 00 Praha 4
CZ

Cteni operacni pameti

[*] Jiri Binder <j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 11.6.2001 10:36:30

Ja jsem tez presvedcen, ze to nejde. Byl jsem ale presvedcovan,
ze pres primy pristup do RAM funguji nejake programy pro zmenu
vlastnosti postav v nekterych pocitacovych hrach. Je to sice
ponekud OT, ale docela by me zajimalo, jak tyto programy funguji.
Jiri Binder

> From: "Martin Kr " <MKrc(zv)seznam(tec)cz>
>
> From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
> Ne, na urovni aplikace nemas vubec pristup k fyzicke RAM.

CRC

[*] Ivan <tsx(zv)kgb(tec)cz> - 11.6.2001 10:45:07

Ahoj,
Nize uvedeny unit jsem kdysi davno pouzil, kdyz jsem delal program
pro prenos souboru pomoci modemu.
Unit obsahuje CRC16 i CRC32.

Ivan Sivak, pocitacovy laik

{ Unit a ukazky
pou
ziti ---------------------------------------------------------------------}

UNIT CRC

INTERFACE

FUNCTION UpdCrc(cp: BYTE; crc: WORD): WORD;
{Vypocita CRC16 pro 1 byte (cp: BYTE)

Pouziti :
var
crc16: word;
crc16 := 0; {toto bude vysledny CRC, pro CRC16 inicializovat na nulu}

for i:=0 to DelkaBufferu - 1 do
crc16 := UpdCrc(Buffer[I], crc16); {funkce se vola pro kazdy byte
bufferu}
Result := crc16;
}

FUNCTION UpdC32(octet: BYTE; crc: LONGINT) : LONGINT;
{Vypocita CRC32 pro 1 byte (oceted: BYTE)
Pouziti :
var
crc32: LongInt;

crc32 := -1; {Toto bude vysledny CRC 32, pro CRC16 inicializovat na -1
($FFFF)}

for i:=0 to DelkaBufferu - 1 do
crc32 := UpdCrc32(Buffer[I], crc32); ); {funkce se vola pro kazdy byte
bufferu}
Result := crc32;
}

IMPLEMENTATION

{CRC16------------------------------------------------------------------}

{Tabulka pro vypocet CRC16}

CONST crctab: ARRAY[0..255] OF WORD = (
$0000, $1021, $2042, $3063, $4084, $50a5, $60c6, $70e7,
$8108, $9129, $a14a, $b16b, $c18c, $d1ad, $e1ce, $f1ef,
$1231, $0210, $3273, $2252, $52b5, $4294, $72f7, $62d6,
$9339, $8318, $b37b, $a35a, $d3bd, $c39c, $f3ff, $e3de,
$2462, $3443, $0420, $1401, $64e6, $74c7, $44a4, $5485,
$a56a, $b54b, $8528, $9509, $e5ee, $f5cf, $c5ac, $d58d,
$3653, $2672, $1611, $0630, $76d7, $66f6, $5695, $46b4,
$b75b, $a77a, $9719, $8738, $f7df, $e7fe, $d79d, $c7bc,
$48c4, $58e5, $6886, $78a7, $0840, $1861, $2802, $3823,
$c9cc, $d9ed, $e98e, $f9af, $8948, $9969, $a90a, $b92b,
$5af5, $4ad4, $7ab7, $6a96, $1a71, $0a50, $3a33, $2a12,
$dbfd, $cbdc, $fbbf, $eb9e, $9b79, $8b58, $bb3b, $ab1a,
$6ca6, $7c87, $4ce4, $5cc5, $2c22, $3c03, $0c60, $1c41,
$edae, $fd8f, $cdec, $ddcd, $ad2a, $bd0b, $8d68, $9d49,
$7e97, $6eb6, $5ed5, $4ef4, $3e13, $2e32, $1e51, $0e70,
$ff9f, $efbe, $dfdd, $cffc, $bf1b, $af3a, $9f59, $8f78,
$9188, $81a9, $b1ca, $a1eb, $d10c, $c12d, $f14e, $e16f,
$1080, $00a1, $30c2, $20e3, $5004, $4025, $7046, $6067,
$83b9, $9398, $a3fb, $b3da, $c33d, $d31c, $e37f, $f35e,
$02b1, $1290, $22f3, $32d2, $4235, $5214, $6277, $7256,
$b5ea, $a5cb, $95a8, $8589, $f56e, $e54f, $d52c, $c50d,
$34e2, $24c3, $14a0, $0481, $7466, $6447, $5424, $4405,
$a7db, $b7fa, $8799, $97b8, $e75f, $f77e, $c71d, $d73c,
$26d3, $36f2, $0691, $16b0, $6657, $7676, $4615, $5634,
$d94c, $c96d, $f90e, $e92f, $99c8, $89e9, $b98a, $a9ab,
$5844, $4865, $7806, $6827, $18c0, $08e1, $3882, $28a3,
$cb7d, $db5c, $eb3f, $fb1e, $8bf9, $9bd8, $abbb, $bb9a,
$4a75, $5a54, $6a37, $7a16, $0af1, $1ad0, $2ab3, $3a92,
$fd2e, $ed0f, $dd6c, $cd4d, $bdaa, $ad8b, $9de8, $8dc9,
$7c26, $6c07, $5c64, $4c45, $3ca2, $2c83, $1ce0, $0cc1,
$ef1f, $ff3e, $cf5d, $df7c, $af9b, $bfba, $8fd9, $9ff8,
$6e17, $7e36, $4e55, $5e74, $2e93, $3eb2, $0ed1, $1ef0
);

FUNCTION UpdCrc(cp: BYTE; crc: WORD): WORD;
BEGIN { UpdCrc }
UpdCrc := crctab[((crc SHR 8) AND 255)] XOR (crc SHL 8) XOR cp
END;{CRC 32------------------------------------------------------------------}

{Tabulka pro CRC 32}

CONST crc_32_tab: ARRAY[0..255] OF LONGINT = (
$00000000, $77073096, $ee0e612c, $990951ba, $076dc419, $706af48f, $e963a535,
$9e6495a3,
$0edb8832, $79dcb8a4, $e0d5e91e, $97d2d988, $09b64c2b, $7eb17cbd, $e7b82d07,
$90bf1d91,
$1db71064, $6ab020f2, $f3b97148, $84be41de, $1adad47d, $6ddde4eb, $f4d4b551,
$83d385c7,
$136c9856, $646ba8c0, $fd62f97a, $8a65c9ec, $14015c4f, $63066cd9, $fa0f3d63,
$8d080df5,
$3b6e20c8, $4c69105e, $d56041e4, $a2677172, $3c03e4d1, $4b04d447, $d20d85fd,
$a50ab56b,
$35b5a8fa, $42b2986c, $dbbbc9d6, $acbcf940, $32d86ce3, $45df5c75, $dcd60dcf,
$abd13d59,
$26d930ac, $51de003a, $c8d75180, $bfd06116, $21b4f4b5, $56b3c423, $cfba9599,
$b8bda50f,
$2802b89e, $5f058808, $c60cd9b2, $b10be924, $2f6f7c87, $58684c11, $c1611dab,
$b6662d3d,
$76dc4190, $01db7106, $98d220bc, $efd5102a, $71b18589, $06b6b51f, $9fbfe4a5,
$e8b8d433,
$7807c9a2, $0f00f934, $9609a88e, $e10e9818, $7f6a0dbb, $086d3d2d, $91646c97,
$e6635c01,
$6b6b51f4, $1c6c6162, $856530d8, $f262004e, $6c0695ed, $1b01a57b, $8208f4c1,
$f50fc457,
$65b0d9c6, $12b7e950, $8bbeb8ea, $fcb9887c, $62dd1ddf, $15da2d49, $8cd37cf3,
$fbd44c65,
$4db26158, $3ab551ce, $a3bc0074, $d4bb30e2, $4adfa541, $3dd895d7, $a4d1c46d,
$d3d6f4fb,
$4369e96a, $346ed9fc, $ad678846, $da60b8d0, $44042d73, $33031de5, $aa0a4c5f,
$dd0d7cc9,
$5005713c, $270241aa, $be0b1010, $c90c2086, $5768b525, $206f85b3, $b966d409,
$ce61e49f,
$5edef90e, $29d9c998, $b0d09822, $c7d7a8b4, $59b33d17, $2eb40d81, $b7bd5c3b,
$c0ba6cad,
$edb88320, $9abfb3b6, $03b6e20c, $74b1d29a, $ead54739, $9dd277af, $04db2615,
$73dc1683,
$e3630b12, $94643b84, $0d6d6a3e, $7a6a5aa8, $e40ecf0b, $9309ff9d, $0a00ae27,
$7d079eb1,
$f00f9344, $8708a3d2, $1e01f268, $6906c2fe, $f762575d, $806567cb, $196c3671,
$6e6b06e7,
$fed41b76, $89d32be0, $10da7a5a, $67dd4acc, $f9b9df6f, $8ebeeff9, $17b7be43,
$60b08ed5,
$d6d6a3e8, $a1d1937e, $38d8c2c4, $4fdff252, $d1bb67f1, $a6bc5767, $3fb506dd,
$48b2364b,
$d80d2bda, $af0a1b4c, $36034af6, $41047a60, $df60efc3, $a867df55, $316e8eef,
$4669be79,
$cb61b38c, $bc66831a, $256fd2a0, $5268e236, $cc0c7795, $bb0b4703, $220216b9,
$5505262f,
$c5ba3bbe, $b2bd0b28, $2bb45a92, $5cb36a04, $c2d7ffa7, $b5d0cf31, $2cd99e8b,
$5bdeae1d,
$9b64c2b0, $ec63f226, $756aa39c, $026d930a, $9c0906a9, $eb0e363f, $72076785,
$05005713,
$95bf4a82, $e2b87a14, $7bb12bae, $0cb61b38, $92d28e9b, $e5d5be0d, $7cdcefb7,
$0bdbdf21,
$86d3d2d4, $f1d4e242, $68ddb3f8, $1fda836e, $81be16cd, $f6b9265b, $6fb077e1,
$18b74777,
$88085ae6, $ff0f6a70, $66063bca, $11010b5c, $8f659eff, $f862ae69, $616bffd3,
$166ccf45,
$a00ae278, $d70dd2ee, $4e048354, $3903b3c2, $a7672661, $d06016f7, $4969474d,
$3e6e77db,
$aed16a4a, $d9d65adc, $40df0b66, $37d83bf0, $a9bcae53, $debb9ec5, $47b2cf7f,
$30b5ffe9,
$bdbdf21c, $cabac28a, $53b39330, $24b4a3a6, $bad03605, $cdd70693, $54de5729,
$23d967bf,
$b3667a2e, $c4614ab8, $5d681b02, $2a6f2b94, $b40bbe37, $c30c8ea1, $5a05df1b,
$2d02ef8d
);

FUNCTION UpdC32(octet: BYTE; crc: LONGINT) : LONGINT;
BEGIN { UpdC32 }
UpdC32 := crc_32_tab[BYTE(crc XOR LONGINT(octet))] XOR ((crc SHR 8) AND
$00FFFFFF)
END;

END.

External Error 46

[*] Radek KALA <Kala(zv)Atlas(tec)cz> - 11.6.2001 10:48:48

Netusite prosim nekdo co to je, nebo kdo to aspon vyhodil?

Dela to aplikace v Delphi 5 s napojenim na IB 6 pres IBExpress
pri zobrazovani jednoho prehledu v Gridu.

Dekuji

S pozdravem Radek KALA
BetaControl, s.r.o.
Cerneho 58/60, 635 00
tlf. : + 420 5 4622 3491
fax : + 420 5 4622 3470
GSM : + 420 603 85 75 15

Quick report 3.05

[*] Skokosek <skokosek(zv)seznam(tec)cz> - 11.6.2001 10:53:39

Ahoj,
mam problem s tiskem v D4. Stahl jsem z Inetu verzi QR 3.05 Standart
a nainstaloval ji do svych D4. Kdyz chci ale zkompilovat svuj program,
objevi se hlaska
[Fatal Error] horLabel.pas(17): Unit QRPrev was compiled with a different
version of QRPrntr.TQRPreview
Nevite nekdo, co mam udelat, aby to fungovalo ? (Puvodni verze 3.0 mi
nevyhovuje)

Dik, Lada

Dite se mi do do Treeview vlozi stejne jako tata.

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 11.6.2001 11:03:44

Ja bych to napsal takto :

Procedure XY ( Otec : TTreeNode);
var
PomNode : TTreeNode;
begin
PomNode := TreeView1.items.AddChild(Otec, '' +
TABLEX.FIELDBYNAME('XY').ASSTRING);
end;

a poustel treba takto :
XY ( treeview1.Items.Add(nil, '' + TABLEX.FIELDBYNAME('XY').ASSTRING));

Petr Jurik, Spravce site, programator
COMET System s.r.o.
1.Maje 1220
756 61 Roznov pod Radhostem
tel. 0651/653990
fax. 0651/653993
www.cometsystem(tec)cz

ICQ# : 119119215

---
Odchoz� zpr�va neobsahuje viry.
COMET System Network Administrator.
Zkontrolov�no antivirov�m syst�mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.261 / Virov� b�ze: 131 - datum vyd�n�: 06.06.01

Pouziti seriove linky z Delphi

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 11.6.2001 11:08:00

> Chces azda povedat, ze pomocou asynchronych obvodov nemozem
> komunikovat, ked synchronizacia pri prenose je nevyhnutna?

Rad se necham poucit, jak lze realizovat proces komunikace bez pouziti
synchronizacnich prostredku.

> displej (dumb
> preda UARTu a
> SYNCHRONNE prijme.
> prenosu nedoslo.
>
> To nemas pravdu, prvy UART to asynchronne posle druhy to
> asychronne prijme.

Mam tomu rozumet tak, ze nezalezi na tom, jestli ten druhy UART detekuje
zacatek slova ?

> [...]
> cislic potrebny
> pro
>
> To, co tu nazyvas synchronizaciou je vstup informacie. Ziadna

Ze si jeji existenci neuvedomujes neznamena, ze neni.

> jinymi lidmi z
>
> Vidis, a s niektorymi nie ;-)
>
> Erik

To me o praci nastesti nepripravi ;-)

Zdravim

Ing. Jiri Foldyna
mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz

Pouziti seriove linky z Delphi

[*] Jir� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 11.6.2001 11:18:32

> Tak sa pozri lepsie: 'Odosielatel' je niekto, kto stlaca tlacitko a
> 'prijemca'
> je niekto, kto pozera na ziarovku.

Hm, a jakou zpravu tedy odesilatel posila ?

> [...]
> potom presnost hodin nestaci na viac bajtov. Keby to tak nebolo, tak
> by sa synchronne mohla bez problemov preniest cela prenasana sprava.

Kde je tedy hranice mezi synchronnim a asynchronnim systemem ?

> analogicke - vzdy se

> Nemusi a casto ani nie je, viz napr. Centronix. Nie je tam ziadna
> synchronizacia a funguje.

To je vtip ? Na co jsou potom signaly jako ACK, STROBE, BUSY ?

> ci sa Ti to paci
>
> Nemas pravdu.
>
> Erik

Proc si to myslis ?

Zdravim

Ing. Jiri Foldyna
mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz

Cteni operacni pameti

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 11.6.2001 11:26:21

Ahoj,
pokud to chces pro w95 & spol., tak jsem kdysi udelal takovy vxd a dll :

http://www.utilia(tec)cz/memio95/default.htm

Vaclav Sazima

MS Access priamo na subor.

[*] Martin Kube�ka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 11.6.2001 11:32:17

Ahoj,

tak to mas dost smulu, primo na *.mdb soubor se pripojit neda ;-) Access
ackoliv je souborova databaze neni tak uplne "pitomy" jako treba *.dbf.
K *.mdb souboru se dostanes pouze pres MS Jet (database engine pro
Access). MS Jet je soucasti napr. MDAC 2.5 (pozor, MDAC 2.6 uz MS Jet
NEOBSAHUJE).

No a na MS Jet se muzes dostat bud pres DAO nebo pres ADO.

Mac

Pokusam sa uz poriadne dlho nejako pripojit na subor test.mdb v Delphi,
ale nejako sa mi to nedari...
Nemozem pouzit ODBC, musi to ist priamo na subor.

Pouziti seriove linky z Delphi

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 11.6.2001 11:36:02

> [...]
> nebo proudovymi signaly. Mohou byt reprezentovany tisickrat jinak,
> treba sirkou impulsu. Nebo treba frekvencne. Jakkoliv. Nevim, proc

Sirkou impulsu ceho ? Frekvenci ceho ? Pokud se bavis o prenosu informaci
mezi pocitaci, vzdycky to skonci u proudu nebo napeti. Pokud vim, byly
nejake pokusy s optickymi a organickymi pocitaci, ale nepredpokladam, ze mas
na mysli prave tohle.

> dohodnuta nula
>
> No ale to mi vysvetlovat nemusis. To jsem napsal nahore. A taky se ti
> snazim vysvetlit, ze komunikace neni jen jednicka a nula, komunikace
> muze byt treba to, ze zavolas z okna.

Aha, no ale ja jsem mel pocit, ze tu je rec o prenosu dat mezi pocitaci.
Problematice slyseni az tak nerozumim, takze nemohu kvalifikovane odpovedet.

> Vseobecne, prenos

> :))) A rekl ti to kdo?

Manualy, dokumentace, prakticke zkusenosti, zdravy rozum...

> protoze bez ni
> nema nic spolecneho
>
> Nemas pravdu.

Minis tim, ze mohu uspesne komunikovat aniz bych rozpoznal, ze prenos dat
zacal , probihal a skoncil ?

> prikladu, tak tedy asi

> displej (dumb
> preda UARTu a
> SYNCHRONNE prijme.
> prenosu nedoslo.
>
> Ty znas jen ten UART, co?

No, snazil jsem se pouzit ten nejjednodussi priklad, ktery znam. Pokud se
ctenari nepodari pochopit ani tak trivialni vec, je ztrata casu pokouset se
argumentovat slozitejsimi priklady.

> [...]
> 069 a ustredna
> obdrzela informaci, ze tocim 069. Komunikace tedy probehla uspesne.

Jestli tomu spravne rozumim, povazujes telefonni ustrednu za nastroj prijmu
cislic z telefonniho pristroje a ne za prostredek pro spojeni dvou ucastniku
? Podle ceho jsi poznal, ze ustredna obdrzela informaci o vytoceni 069 a
komunikace tedy probehla uspesne ?

> jinymi lidmi z
>
> :) To je argument.
>
> S pozdravem
> Petr Zahradnik, pocitacovy expert

No, ja tomu rikam prakticke overeni funkcnosti ;-)

Zdravim

Ing. Jiri Foldyna
mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz

Pouziti seriove linky z Delphi

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 11.6.2001 11:37:03

> [...]
> nebo proudovymi signaly. Mohou byt reprezentovany tisickrat jinak,
> treba sirkou impulsu. Nebo treba frekvencne. Jakkoliv. Nevim, proc

Trochu demagogicke ne ?
Myslim , ze definice komunikace "napetovymi nebo proudovymi signaly" zcela
jiste v sobe zahrnuje i reprezentaci "sirkou impulsu" nebo "frekvencne".
Alespon v kontextu teto konference.
Pokud ma jit o obecnou filozofickou debatu o komunikaci, ktera muze byt
vyjadrena napriklad "hodnotou_sily_uderu_pesti_do_stolu" navrhuji aby si
zajemci natahli mezi sebou draty s vypinaci a zarovkami a presli na tento
komunikacni kanal :))))

Ludek

Pouziti seriove linky z Delphi

[*] Jir� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 11.6.2001 11:47:04

> [...]
> opravdu znaji komunikacni jadro), ze uplne vespod je komunikace
> sychronni. Asynchronni navrh bych cekal od zeny, nebo od muze s

Ahoj Zbysku,

musim rict, ze to je asi nejprinosnejsi prispevek do debaty
synchronni/asynchronni :-))))))))). Jak spravne poznamenal Viliam, je to
jalova debata urcena akorat tak k vymazani. Omlouvam se, ze jsem se do ni
(byt v dobre vire) zapojil a zatizil tak zbytecne mailove schranky ucastniku
konference.

Zdravim

Ing. Jiri Foldyna
mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz

Pouziti seriove linky z Delphi

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.6.2001 11:51:46

Puvodni zprava, kterou napsal Lud�k ZITA dne 11 Jun 2001,:

> Trochu demagogicke ne ?
> Myslim , ze definice komunikace "napetovymi nebo proudovymi signaly" zcela
> jiste v sobe zahrnuje i reprezentaci "sirkou impulsu" nebo "frekvencne".

Bude-li to zvuk, svetlo, mechanika?

[...]

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 11.6.2001 11:52:52

>Pokusam sa uz poriadne dlho nejako pripojit na subor test.mdb v Delphi, ale
nejako sa mi to nedari...
>Nemozem pouzit ODBC, musi to ist priamo na subor.

Pouzi ADO alebo DAO rozhranie. Rozne komponenty najdes na www.kylecordes.com
.

Erik

Pouziti seriove linky z Delphi

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 11.6.2001 12:04:55

> [...]
> mozno pokracovat v komunikaci. Priklanim se k nazoru, ze
> synchronizace nemusi byt jen podle casovace.

STROBE ani ACK nie su synchronizacne signaly.

Erik

AssignFile -> ? jinak ?

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 11.6.2001 12:16:05

On 9 Jun 2001, at 20:59, Pavel wrote:

> [...]
> hodnotu. Ale tento programek je zdouhavy a tim brzdi cely system.
> Resp. kdyz pracuje tak uz zadny vyzualni objekt nepracuje jak tuto

V tomto pripade zkus radeji toto (pisu to vicemene z hlavy, asi tam
budou chyby):

var
hFile: THandle;
hFileMapping: THandle;
lpFileBase: PByte;
i: integer;
hFile := CreateFile(PChar(FName), GENERIC_READ or
GENERIC_WRITE, 0, nil, OPEN_EXISTING,
FILE_ATTRIBUTE_NORMAL, 0);
if hFile > INVALID_HANDLE_VALUE then
hFileMapping := CreateFileMapping(hFile, nil,
PAGE_READWRITE, 0, 0, nil);
if hFileMapping <> 0 then
lpFileBase := MapViewOfFile(hFileMapping, FILE_MAP_WRITE,
0, 0, 0);

for i := 1 to GetFileSize(hFile, nil) do
begin
// pokud tam mas konce radku ci jine znaky, ktere se nemeni,
musis to osetrit zde
lpFileBase^ := lpFileBase^ + 1;
Inc(lpFileBase);
end;

if hFile <> INVALID_HANDLE_VALUE then
begin
if Assigned (lpFileBase) then UnmapViewOfFile(lpFileBase);
if hFileMapping <> 0 then CloseHandle(hFileMapping);
CloseHandle(hFile);

On 11 Jun 2001, at 0:29, vlada_ponechal(zv)post(tec)cz wrote:

> [...]
> tatu mysi a potom Dam vytvorit dite, objevi se plus a mam polozku v
> druhem levelu. Proc musim na tatu klikat?

TreeView1.Selected ukazuje vzdy na polozku, ktera je vybrana.
Pokud nevyberes nic, vraci Selected nil.

[...]

tmemo

[*] martin_delphi(zv)terminal.sk - 11.6.2001 12:20:36

Zdravim,

chcem naplnit Tmemo zo stringu, ale aby to dokazalo odriadkovat.
zobrat string, prejst ho a podla urciteho znaku dat memo.lines.add() viem;)

ide to vobec?

Martin

Jak vytvorit zastupce EXEfilu?

[*] milan_2(zv)sose-sou(tec)cz - 11.6.2001 10:29:04

Cauky lidi,
potreboval bych poradit,jak v Delphi vytvorit zastupce souboru ???

Dik moc za jakejkoliv help.
---
Milan, Delphi beginner
Delphi3, W98

Pouziti seriove linky z Delphi

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 11.6.2001 12:32:07

> Bude-li to zvuk, svetlo, mechanika?

Zapomel jsi na kourove signaly :)

Ahoj.
Quotujes hezky, ale opet ponekud demagogicky.
Puvodni text byl tento :

> [...]
> nebo proudovymi signaly. Mohou byt reprezentovany tisickrat jinak,
> treba sirkou impulsu. Nebo treba frekvencne. Jakkoliv. Nevim, proc

Cili Ty jsi napsal, ze reprezentace "napetovymi nebo proudovymi signaly" je
neco jineho nez reprezentace "sirkou impulsu" nebo "frekvencne".

Moje odpoved znela :
> Myslim , ze definice komunikace "napetovymi nebo proudovymi signaly" zcela
> jiste v sobe zahrnuje i reprezentaci "sirkou impulsu" nebo "frekvencne".
> Alespon v kontextu teto konference.
=====================================
PODTRHUJI : "ALESPON V KONTEXTU TETO KONFERENCE"
Kriceni z okna (zvuk?) , blikani zarovkou (svetlo?), Mavani z
okna(mechanika?) skutecne nesouvisi s tematem teto konference, takze si
stale myslim, ze jsi se proste v te argumentaci utnul a ted jenom
slovickaris, abys svuj vyrok obhajil.

Ludek

tmemo

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 11.6.2001 12:39:07

From: "Libor V�trovec" <libor(zv)wlw(tec)cz>
> v�sledn� tabulka dBase m� o posledn� z�znam m�n�. M��e mi pros�m n�kdo ��ci
> kde d�l�m chybu??

Ahoj,

za kazdym Append by jsi mel volat Post. To se ovsem automaticky zavola v pri
volani Append pro predchozi vlozeny zaznam. Dej na konec jeden Post.

Petr Vones, amatersky programator

Tisk formulare

[*] Petr Amc <amcom(zv)seznam(tec)cz> - 11.6.2001 14:26:59

Dobry den,

chtel jsem se zeptat. Tisknu si Formular pres klasickej
Form.print
a presto ze mam nastaveno na formulari treba i white pozadi, tak mi to na
papir natiskne mirne tmavejsi oblast celeho formulare.

Nevite co s tim?

Predem dik

Thready - ukonceni

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.6.2001 14:28:19

From: "EFG developer" <developer(zv)efg(tec)cz>
> Je spravne postup pro ukonceni threadu a jeho nasledne uvolneni z pameti ?
> thread.freeonterminate je false.

Ahoj,

staci zavolat jen Free protoze Terminate a WaitFor se provede v destruktoru.

> thread.Destroy; file://uvolneni z pameti

thread.Free;

> A jeste jak uvolnit thread, krery jeste nebyl spusten (resume)? Protoze,
> pokud nebyl spusten, tak pri terminate se ceka az se spusti (alespon myslim)

Neceka.

Petr Vones, amatersky programator

Systemove prostredky

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.6.2001 14:28:55

From: "Danny" <delphiforum(zv)atlas(tec)cz>
> mam aplikaci, ktera doposud behala uplne normalne. Pridal jsem dalsi Form a
> najednou klesly systemove a uzivatelske prostredky o 30% na 1 - 7% !!!

Ahoj,

a co jsi na ten formular dal ?

Petr Vones, amatersky programator

rychlost rozhodovani

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.6.2001 14:31:30

From: "Ladislav Fitz" <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz>
> nejdou nejak tyto informace vyradit z EXE

Ahoj,

ne, protoze jsou dulezite pro beh aplikace.

Petr Vones, amatersky programator

Cteni operacni pameti

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.6.2001 14:32:23

From: "Jiri Binder" <j.binder(zv)albacon(tec)cz>
> [...]
> ze pres primy pristup do RAM funguji nejake programy pro zmenu
> vlastnosti postav v nekterych pocitacovych hrach. Je to sice

patrne jde o zapis do adresoveho prostoru ciziho procesu pomoci API funkce
WriteProcessMemory. To ovsem nema nic spolecneho s pristupem do fyzicke RAM,
protoze pro aplikace tento pojem neexistuje.

Petr Vones, amatersky programator

Jak vytvorit zastupce EXEfilu?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.6.2001 14:33:37

From: <milan_2(zv)sose-sou(tec)cz>

pomoci funkce ShellLinkCreate z JCL (http://delphi-jedi.org/Jedi:JCLDOWNLOADS)

Petr Vones, amatersky programator

ACM

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.6.2001 14:34:55

From: "Kralik Michal" <xkrali07(zv)stud.fee.vutbr(tec)cz>
> nevite kde bych mohl najit nejake ukazky na pouziti Audio Compression
> Manageru?

Ahoj,

nejaky priklad najdes v ACM konverzi: http://delphi-jedi.org/Jedi:APILIBRARY

Petr Vones, amatersky programator

Jak zjisti n�zev po��ta�e ?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.6.2001 14:36:14

From: "Kone�n� Franti#ek" <KONECNY(zv)fic(tec)cz>
> Nutn� pot�ebuji zjistit v Delphi5 n�zev po��ta�e v s�ti. Jak na to ?

Ahoj,

napriklad pomoci funkce GetLocalComputerName z JCL
(http://delphi-jedi.org/Jedi:JCLDOWNLOADS)

Petr Vones, amatersky programator

Chyba spravy pameti?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.6.2001 14:41:58

From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>
> Pokud budu zvetsovat Arr po 4 bajtech, spolkne mi tato kombinace
> nekolik desitek mega rameti. Pokud vynecham tvoreni Obj a

Ahoj,

klasicky priklad na fragmentaci heapu. Reseni je neprovadet realokace po tak
malych skocich nebo (pokud je to opravdu nutne) mit dalsi separatni heap.
Delphi memory allocator bohuzel neumoznuje vytvareni vice instanci, takze by
jsi se musel spokojit s tim co je ve Windows (je pomalejsi).

Petr Vones, amatersky programator

Chyba spravy pameti?

[*] Daniel Rott <roxton(zv)seznam(tec)cz> - 11.6.2001 14:41:47

> Pokud budu zvetsovat Arr po 4 bajtech, spolkne mi tato kombinace
> nekolik desitek mega rameti. Pokud vynecham tvoreni Obj a

Ano setkal. Je to jiz rok. Pricina byla obdobna: dynamicke
pole recordu, ve kterych byl AnsiString, a ja jej realokoval
v kazdem kroku. Vysledek take obdobny: od Windows
prideleno az pres 100 mega pameti, ackolik skutecny
pouzito (AllocMemSize) par stovek kilo. Pomohlo
realokovat pole dopredu (po 100 krocich).

viz. prispevek "sprava pameti" z dubna 2000

Nejzajimavejsi na tom bylo (je) ze se zrejme nejednalo
problem s fragmentovanich pameti, protoze funkce
GetHeapStatus vracela slusny FreeBig (80 mega).

Daniel Rott - roxton(zv)volny(tec)cz
http://www.volny(tec)cz/roxton
Some minor bugs/features fixed/added

Rotace obr�zku

[*] Pavel K�ehula <pavel.krehula(zv)nlm(tec)cz> - 11.6.2001 14:43:30

Zdar,| Dobr� den,
| pot�ebuji poradit, zda nezn�te n�jakou #ikovn�j#� cestu, jak rotovat body
| na obr�zku o libovoln� �hel. Procedura, kterou jsem s�m vytvo�il mi p�ipad�
| p�inejmen#�m pon�kud t��kop�dn�.

Zkus toto:

procedure Rotate(var Src, Dst: TBitmap; cx, cy: Integer; Angle: Extended);
type
TFColor = record b,g,r:Byte end;
var
Top,
Bottom,
Left,
Right,
eww,nsw,
fx,fy,
wx,wy: Extended;
cAngle,
sAngle: Double;
xDiff,
yDiff,
ifx,ify,
px,py,
ix,iy,
x,y: Integer;
nw,ne,
sw,se: TFColor;
P1,P2,P3:Pbytearray;

function IntToByte(i:Integer):Byte;
begin
if i>255 then Result:=255
else if i<0 then Result:=0
else Result:=i;
end;

begin
Src.PixelFormat := pf24Bit;
Dst.PixelFormat := pf24Bit;

Angle:=angle;
Angle:=-Angle*Pi/180;
sAngle:=Sin(Angle);
cAngle:=Cos(Angle);
xDiff:=(Dst.Width-Src.Width)div 2;
yDiff:=(Dst.Height-Src.Height)div 2;
for y:=0 to Dst.Height-1 do
begin
P3:=Dst.scanline[y];
py:=2*(y-cy)+1;
for x:=0 to Dst.Width-1 do
begin
px:=2*(x-cx)+1;
fx:=(((px*cAngle-py*sAngle)-1)/ 2+cx)-xDiff;
fy:=(((px*sAngle+py*cAngle)-1)/ 2+cy)-yDiff;
ifx:=Round(fx);
ify:=Round(fy);

if(ifx>-1)and(ifx<Src.Width)and(ify>-1)and(ify<Src.Height)then
begin
eww:=fx-ifx;
nsw:=fy-ify;
iy:=TrimInt(ify+1,0,Src.Height-1);
ix:=TrimInt(ifx+1,0,Src.Width-1);
P1:=Src.scanline[ify];
P2:=Src.scanline[iy];
nw.r:=P1[ifx*3];
nw.g:=P1[ifx*3+1];
nw.b:=P1[ifx*3+2];
ne.r:=P1[ix*3];
ne.g:=P1[ix*3+1];
ne.b:=P1[ix*3+2];
sw.r:=P2[ifx*3];
sw.g:=P2[ifx*3+1];
sw.b:=P2[ifx*3+2];
se.r:=P2[ix*3];
se.g:=P2[ix*3+1];
se.b:=P2[ix*3+2];

Top:=nw.b+eww*(ne.b-nw.b);
Bottom:=sw.b+eww*(se.b-sw.b);
P3[x*3+2]:=IntToByte(Round(Top+nsw*(Bottom-Top)));

Top:=nw.g+eww*(ne.g-nw.g);
Bottom:=sw.g+eww*(se.g-sw.g);
P3[x*3+1]:=IntToByte(Round(Top+nsw*(Bottom-Top)));

Top:=nw.r+eww*(ne.r-nw.r);
Bottom:=sw.r+eww*(se.r-sw.r);
P3[x*3]:=IntToByte(Round(Top+nsw*(Bottom-Top)));
end;
end;
end;
end;

Pavel

dBase - While not eof do

[*] Libor V�trovec <libor(zv)wlw(tec)cz> - 11.6.2001 13:57:43

Zdrav�m lidi�ky
setkal jste se pros�m n�kdo s t�mto probl�mem?
M�m tabulku dBase a RXQuery v tomto RXQuery vytvo��m dotaz a pomoc�
tdBase.First;
While not rxquery.eof do begin
tdBase.Append;
next;
end;
v�sledn� tabulka dBase m� o posledn� z�znam m�n�. M��e mi pros�m n�kdo ��ci
kde d�l�m chybu??

Libor V�trovec

---
Odchoz� zpr�va neobsahuje viry.
Zkontrolov�no antivirov�m syst�mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.252 / Virov� b�ze: 125 - datum vyd�n�: 9.5.2001

Pouziti seriove linky z Delphi

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 11.6.2001 15:07:13

> Hm, a jakou zpravu tedy odesilatel posila ?

Posiela 1 bit.

> Kde je tedy hranice mezi synchronnim a asynchronnim systemem ?

Synchronizacny signal.

> To je vtip ? Na co jsou potom signaly jako ACK, STROBE, BUSY ?

Pozor, to su riadiace signaly, nie synchronizacne. Asynchronna komunikacia
tiez byva riadena (napr. riadena vysielacom, prijimacom, handshake).

> Proc si to myslis ?

Napr. preto, ze existuju systemy komunikujuce asynchronne
(napr. pouzivaju spominany Centronics).

Erik

IB6 log file servera

[*] Roland Turcan \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 11.6.2001 15:24:28

Zdravim.

Takto mi idu po sebe hlasenia:

PC1 (Client) Mon Jun 11 12:14:16 2001
E:\Program Files\Borland\InterBase\bin\ibserver.exe: normal shutdown

PC1 (Client) Mon Jun 11 12:14:16 2001
Control services error 1061

PC1 (Client) Mon Jun 11 12:14:18 2001
Guardian starting: E:\Program Files\Borland\InterBase\bin\ibserver.exe

Co znamena to druhe hlasenie, vsetko mi funguje OK a kde najdem popisy
tychto kodov chyb.

Dakujem,

Roland.

Jak vytvorit zastupce EXEfilu?

[*] T. Hejduk <tommasini(zv)atlas(tec)cz> - 11.6.2001 15:50:24

Cau

Podrobne je to popsany na http://www.builder(tec)cz/art/homepage/shortcut.html

Tomas Hejduk

From: "Pavol Stolc" <pstolc(zv)sc.sknet.sk>
> funguje. Preco? Je na to vysvetlenie? Suvisi to nejako s VCL? Je to chyba

Ahoj,

pravdepodobne to nejak souvisi s VCL, blize jsem to nezkoumal protoze ten ovl.
prvek je celkove pomerne hloupy.

Petr Vones, amatersky programator

dBase - While not eof do

[*] Lauko #tefan <laukosw(zv)naex.sk> - 12.6.2001 00:04:24

Ahoj,
chyba tam tdBase.Post... Posledny Append nie je ukonceny post.
Dopisem to do kodu.
Lauko.
M�m tabulku dBase a RXQuery v tomto RXQuery vytvo��m dotaz a pomoc�
tdBase.First;
While not rxquery.eof do begin
tdBase.Append;
tdBase.Post; {********** Doplnene ********}
next;
end;
v�sledn� tabulka dBase m� o posledn� z�znam m�n�. M��e mi pros�m n�kdo ��ci kde d�l�m chybu??

dBase - While not eof do

[*] Jan Skopov� <jsdelphi(zv)atlas(tec)cz> - 12.6.2001 00:06:24

A delas pred tim next POST ?

Jan Skopovy
[...]

RadioGroup

[*] Jan Skopov� <jsdelphi(zv)atlas(tec)cz> - 12.6.2001 00:07:53

Nejde. V tomto pripade pouzij vice TRadioButton a spoj je pomoci GroupIndex.

Jan Skopovy