Stale se zvetsujici win386.swp

[*] Petr Vasicek <pvasicek(zv)operamail(tec)com> - 15.6.2001 17:05:36 -0400

Myslim, ze je to urcite vinou meho programu. Ktera polozka v MemProof ukazuje
na to, ze se nekde nevraci pamet, jako v mem pripade? A jedna se vzdy o to, ze
nekde pouziju Create k vytvoreni neceho a pak to neuvolnim? Jeste jsem se
chtel zeptat jen bokem, kdyz zmenim nastaveni podle navodu u MemProof, mel
bych pak neco zmenit zpet, kdyz to chci spoustet normalne?
Diky
Petr Vasicek

>Jestlize swap (resp celkova alokovana pamet) roste vinou Tveho programu, tak
jde na 99% o problem s uvolnovanim jiz nepotrebne pameti. Neco v Tvem programu
zere pamet a nevraci ji. Nejjednodussi zpusob jak odhalit cim to je (pokud sam
netusis kde jsi zapomnel pamet vratit) je stahnout si MemProof a debug verzi
programu (viz help) spustit z nej.

>D. Toman

The Fastest Browser on Earth now for FREE!!
Download Opera 5 for Windows now! Get it at
http://www.opera.com/download/

Jak na vkladani ?????? Neresitelne ?

[*] David Mensik <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 16.6.2001 09:47:22

No,
to by pochopitelne melo byt v transakci, a bloknout si tabulku, kde zjistuju
posledni (zv)(zv)identity.
Ted presne nevim, ale mam takovy pocit, ze je tu jeden problem - a sice, ze
(zv)(zv)identity je globalni promenna => pokud spustis transakci, bloknes si
tabulku, provedes zapis a hned po nem select (zv)(zv)identity, ale tesne pres tim
selectem se zapise do jine tabulky, tak se "SELECT (zv)(zv)IDENTITY" vrati idcko
posledniho vlozeneho zaznamu, tedy z te druhe tabulky. Mozna by bylo dobre
zapremyslet ohledne serializaci transakci, tam by to snad mohlo pomoct.
Jinak jeste jedna drobnost - v praci pouzivame SELECT (zv)(zv)IDENTITY relativne
dost casto a narazili jsme na takovou vyfikanost - pokud je na tabulce
zaveseny trigger treba na vkladani a v nem se zase vklada do nejake tabulky,
tak SELECT (zv)(zv)IDENTITY vrati id ze zaznamu, ktery zapsal trigger..:) Takze to
je problem. Podivej se do napovedy pro MSSQL, zkus pouzit misto (zv)(zv)IDENTITY
fci IDENT_CURRENT('nazev_tabulky'). To by ti melo vratit posledni idcko
vygenerovane pro danou tabulku.

Ozon

> Ahoj,
> k tomu jeden takovy, mozna hloupy, dotaz:
> Co kdyz mezi tim INSERTem a dotazem SELECT (zv)(zv)identity
> nekdo jiny (nebo i jina instance aplikace na stejnem PC)
> udela taky insert do stejne tabulky?
> Jak je tohle osetreno?

> stejne tak

Jak na vkladani ?????? Neresitelne ?

[*] Radim Hampel <hampel(zv)ecommerce(tec)cz> - 16.6.2001 09:54:18

(zv)(zv)Identity je globalni v ramci Connection, takze pokud nekdo jiny(tudiz
s jinou Connection) prida do tabulky, jeho (zv)(zv)Identity bude o jednu vetsi
nez moje.

Radim

> [...]

> by bylo dobre
> zapremyslet ohledne serializaci transakci, tam by to snad

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 16.6.2001 10:54:13

> Myslim, ze je to urcite vinou meho programu. Ktera polozka v MemProof ukazuje
> na to, ze se nekde nevraci pamet, jako v mem pripade?

tech polozek muze byt vic. Nevimpresne z hlavy jak se jmenuji, ale pokud jde o chyby dealokace heapu pak to je myslim "Live pointers"?
Je treba trochu cviku - MemProof muze generovat falesna hlaseni. Doporucuju prilinkovat Boprlandi DCUs s debug symboly (mas0li zdrojaky) - pak se leccos vysvetli.
Pozn: Chyby v dealokaci ansistringu jsou trosku zahadne - protoze leckdy neni zrejme kde presne doslo k alokaci. Mas-li zdrojaky VCL pak se to hleda lip. Mas-li podezreni na problemy s ansistringi pak hledej veskere vyskyty stringu ve slozenych promennych (records, arrays), kde nemuze nikdy dojit k automaticke dealokaci stringu - musis je dealokovat rucne (S := '' nebo SetLength(S,0) )

> [...]
> chtel zeptat jen bokem, kdyz zmenim nastaveni podle navodu u MemProof, mel
> bych pak neco zmenit zpet, kdyz to chci spoustet normalne?

MemProof vyzaduje zapnuti/vypnuti nekterych voleb kompilatoru a linkeru, ktere prodluzuji a zpomaluji kod. Cili produkcni exe by melo byt kompilovano s jinym nastavenim nez ladici. Abych si usnadnil prepinani, includuju do kazdeho souboru projektu soubor, ktery obsahuje definice vsech nastaveni kompilatoru a spol. Techto nastaveni je v tom souboru nekolik (produkci exe, exe s debugsymboluy, exe pro memprooofa) a podminenym prekladem se vybere aktualni nastaveni. Vyhodou je, ze staci zmenit jediny $DEFINE v jednom souboru a automaticky dojde k rebuildu vsechn unit (protoze obsahuji include, ktery se zmenil)

D. Toman

Identity v mssql

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 16.6.2001 14:25:11

Ahoj,

kdyz mazu obsah tabulky v SQL Enterprise manageru pomoci SQL prikazu, tak se
mi identity vzdy vrati na pocatecni hodnotu.

M.Jirman
(MS SQL7.0)

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On

Ahoj kluci,mam aktivni obdobi,takze zas neco,jak prevedu nazev promenne do
stringu?
Mam

Alda:Integer;
X:String;

a potrebuji
X:='Alda';

Aby bylo jasno nejde mi o IntToString!!!!Ale jde mi o ten nazev..
Snad me nekdo pochopi.

Aldik Pavel alias Talpa (amater ale snazivej D5 Ent W98)

kopie TImage

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 16.6.2001 14:25:13

Ahoj,

zkus Image2.Picture.Graphic : = Image1.Picture.Graphic

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On
Behalf Of Volny

Jak mam zkopirovat bitmapu jednoho image do druheho ?
Image2.Picture.Bitmap : = Image1.Picture.Bitmap sice prelozi nicmene
nefunguje.

Replikace MS SQL 7 - MSDE

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 16.6.2001 14:25:33

ahoj,

mohl bych videt ten "rafinovany SQL dotaz"?

Behalf Of Karel Rys

- tam, kde se smi delat zmeny na vice pobockach soucasne, uchovavam
stav (zasoby) tak, jak byl pri poslednim exportu. Pri dalsim exportu
se potom (rafinovanym SQL dotazem...) zjisti rozdily v techto
tabulkach (je treba osetrit i pripady, kdy v jedne ci druhe tabulce
zaznam neni) a posle se tento rozdil.

mazanie neprazdnych adresarov

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 16.6.2001 14:25:21

ahoj,

uses shellapi;

var opstruct : _SHFILEOPSTRUCT ;

begin
opstruct.Wnd:=0;
opstruct.wFunc:=FO_DELETE;
opstruct.pFrom:=PChar(path2+'*.*');
opstruct.pTo:=nil;
opstruct.fFlags:=FOF_NOCONFIRMATION;
SHFILEOperation(opstruct);

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On
Behalf Of tomino(zv)army.sk

Zdravim,

Problem : Potrebujem na Win2000 bez opytania zmazat zadany adresar vratane
jeho obsahu.
Otazka :
Existuje v Delphi alebo API neaka funkcia na mazanie non empty adresarov ?
Ak nie, - akou funkciou zmazem hidden adresar alebo subor ?

Panel ( CoolBar nebo ControlBar ) ?

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 16.6.2001 14:25:27

Ahoj,

V D6 na to maji specialni komponentu, ktera vypada jako panel office a
umoznuje vsechny ty paradicky (vcetne ulozeni nastaveni). P. Cisar to
predvadel na D6 XtremeTour :-)

Behalf Of Hurricane

Zdravim

Nedavno jsem to nekomu radil. Pouzij ToolBar 2000 (zatim v beta verzi, i
kdyz uz je to temer hotove a dokonale pouzitelne) nebo ToolBa 97 (na vetsinu
aplikaci bohate staci). Roste to na http://www.jrsoftware.org/.

> Jaky mam pouzit nastroj kdyz chci, vytvorit panel tlacitek jako je
> v DELPHI, aby kdyz chytite za jeden panel a tahnete se objevil venku
> jako male okno ?
> Nevite jak na to ?

Vytvoreni aliasu

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 16.6.2001 14:25:34

ahoj,

neni nutne, aby si vytvarel alias (i kdyz to innosetup umi), ale muzes
pouzit UDL file (www.glass(tec)cz/software/testudl.zip)

Behalf Of Honza Lisal

Ahoj,
zajimalo by me, jak musim nastavit Install Shield, aby mi vytvoril stejny
alias, ktery pouzivam na jinem pocitaci - aby mi chodil program s databazi
jinde.

Diky, Honza

Prosba o *.pas

[*] Ales Pavel <Bejcek(zv)centrum(tec)cz> - 16.6.2001 18:30:03

Ahoj kluci nemel byste nekdo ty *pasy kde se prekladaj chybove hlasky aj.
veci z anglictiny do cestiny. tusim ze jeden pas je const.pas a dalsi nevim,
bodl by mi alespon castecny preklad do cestiny at se stim nemusim
potit.Mohli by jste mi to poslat na soukromej mail?Jde mi hlavne preklad
Message tlacitek apod. Mam D5 Ent.

Diky

Aldik Pavel alias Talpa (amater ale snazivej D5 Ent W98)

Zatuhnuti DELPHI

[*] Ivanoslav <ivanoslav(zv)yahoo(tec)com> - 16.6.2001 18:34:26

Ahoj

Zatuhnuti Delphi ,to se stavalo memu kamosovi kdyz mel
2 grafiky najednou - Voodoo 1 a jeste nejakou dalsi grafarnu.
Kdyz nechal jen VooDoo tak to jelo v pohodicce.

Vytvoreni Aliasu pro urcitou databazi

[*] Ales Pavel <Bejcek(zv)centrum(tec)cz> - 16.6.2001 19:05:56

Honza Lisal DOTAZ:
Alias na cilovem pocitaci bez nutnosti
tvoreni ho rucne.

ODPOVED
Tohle si hod do casti initialization do DataModulu a budes to mit bez prace
pri startu aplikace si to zjisti jestli alias existuje a vytvori ho znovu
podle aktualniho mista aplikace + adresar DB.(vytvoris ho
ForceDirectories(GetPathINI);) mozna by to slo vylepsit odchytavanim tehle
funkce (tusim ze pri resultu false jiz adresar existuje) tim by ti odpadlo
neustale mazani a tvoreni noveho alliasu...
Jinak myslenka neni ode me ale od jednoho slovenskeho kolegy...sorry jiz
jsem zapomnel jeho jmeno(timto mu diky) Snad je to vse kdyz tak se ozvi rad
ti poradim v ramci sveho amaterismu(vedomostni a myslenkovy stav duse)

Aldik Pavel alias Talpa (amater ale snazivej D5 Ent W98)
function GetPathINI:String;
var IniFile : TIniFile;
begin
IniFile:= TIniFile.Create(ExtractFi
lePath(ParamStr(0))+ChangeFileExt(ExtractFileName(ParamStr(0)),'.ini'));
Result:=IniFile.ReadString ('INI','
PATH',ExtractFilePath(ParamStr(0))+'DB\');
IniFile.Destroy;
end;
**************
Initialization
begin
{Nastaveni formatovani - glogalni promene}
CurrencyString:= '';
DateSeparator:='.';
ShortDateFormat:='DD.MM.YYYY';

{Nastaveni aliasu}
If session.IsAlias('EKS') then session.DeleteAlias('EKS');

session.SaveConfigFile;
session.AddStandardAlias('EKS',GetPathINI,'Paradox');
session.SaveConfigFile;

end;
******************

resulty z OpenDialogu

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 16.6.2001 19:14:01

Zdravim

Tak dobre, zjevne jsem mel spatne tuseni, jak funguje Execute. Uz mi prislo
nekolik odpovedi a podle toho jsem to vyresil, Vsem diky.

From: "Ales Pavel" <Bejcek(zv)centrum(tec)cz>
> Mam promennou ve funkci u ktere bych sem tam potreboval znat i nazev
> promenne.Ja vim da se to udelat i jinak ale tohle by bylo idealni,alespon
> bych nemusel doplnovat string co ma stejnej nazev jak promenna.

Ahoj,

slo by to podobne jako se v JclDebug ziskava jmeno procedury/metody na zaklade
adresy. Bylo by ovsem nutne distribuovat MAP file nebo pridat dane informace
do spustitelneho souboru. Otazka ovsem je zdali se to vyplati, teoreticky by
to mozne bylo.

Petr Vones, amatersky programator

otevreni okna Nov� zpr�va

[*] Ale� Kresta <ales.kresta(zv)atlas(tec)cz> - 16.6.2001 21:07:20

Dobry den,
chtel bych se zeptat jak otevru onkno nov� zpr�va v Outlooku s jiz
vyplnenym prijemcem,predmetem a zpravou....vse budu mit jako string
Predem dekuji za odpoved

AssignFile -> ? jinak ?

[*] Pavel <pawlmd(zv)volny(tec)cz> - 16.6.2001 21:19:26

Nazdarek,

Jak se, ale dela "mapovani souboru" ?

Pavel

Petr Vones p�#e:

> From: "Pavel" <pawlmd(zv)volny(tec)cz>
>
> Ahoj,
>
> pokud ma byt cilem posunout kazdy znak a zapsat jej zpet do souboru tak je
> nejefektivenjsim resenim pouziti mapovani souboru do pameti.
>
> Petr Vones, amatersky programator

otevreni okna Nov� zpr�va

> chtel bych se zeptat jak otevru onkno nov� zpr�va v Outlooku s jiz
> vyplnenym prijemcem,predmetem a zpravou....vse budu mit jako string
> Predem dekuji za odpoved

zavolej mailto:email(zv)email(tec)cz?subject=predmet?body=telo

Myslim, ze to staci zavolat pres ShellExecute (do uses dej ShellAPI).

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1)
Win2k (SP1) a Win98, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

OT: P�evod .pas a .php do HTML

nevite nekdo o nejakem programku pro konverzi z .pas,.php source kodu do
HTML? Nasel jsem jich par, ale vsechny umeli jen tucny/kurzivovy text. Chtel
bych, aby to umelo i barvicky. treba jako tady
http://17slon.com/gp/gp/files/gphttpproxy.htm
Na techto strankach je pas2html, ale neumim ho pouzit...

Diky

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1)
Win2k (SP1) a Win98, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

HelpJump; TDialog.Close

[*] Pavel <pawlmd(zv)volny(tec)cz> - 16.6.2001 21:23:40

Ahoj

Mam 2 dotazy

1) Proc, mne kdyz dam vyvolat
"Application.HelpJump('id_logo')" tak se okno napovedy zobrazi ve
stadardni velikosti + std. barvami presto ze bylo v help editoru
nasteveno jinak. A normalne to fungovalo ?

----------------

2) Proc nefunguje toto

procedure TDlg.ButtonClick(Sender: TObject);
begin
Dlg2.ShowModal;
end;

v Dlg2

procedure TDlg2.FormActivate(Sender: TObject);
begin
// dal#� proces, treba kopirovani
Dlg2.Close;
end;

?? Proc se okno nezavre a stale zustane ?? jak mam udelat, aby se
zavrelo ?

Diky
PAVEL

Zmena IP configurace

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 16.6.2001 22:01:56

Pro Win2k se da pouzit primo NETSH v system adresari. Jestli chces, muzu ti
poslat priklad na soukromy mail.

end ohekzeh minarp a mevardzop S

arebmehcS naliM .rDCP
ERAWTFOSSIM
444449/8060 .let
zc.erawtfossim.www\\:ptth

App bez VCL a klavesa Tab

[*] Daniel Rott <roxton(zv)seznam(tec)cz> - 16.6.2001 22:01:11

Zkousim napsat malou aplikaci bez VCL podle prikladu od P.Vonese.
Pridal jsem si dalsi Buttony, ale nefunguje mi prepinani mezi nimi
klavesou Tab. Co je potreba udelat aby to fungovalo ?
(Vsechny buttony maji WS_TABSTOP.)

Daniel Rott - roxton(zv)volny(tec)cz
http://www.volny(tec)cz/roxton
Some minor bugs/features fixed/added

P�evod .pas a .php do HTML

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.6.2001 22:46:05

From: "Milan #ݿek" <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz>
> nevite nekdo o nejakem programku pro konverzi z .pas,.php source kodu do
> HTML? Nasel jsem jich par, ale vsechny umeli jen tucny/kurzivovy text. Chtel

Ahoj,

treba tenhle:
http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=14531

Petr Vones, amatersky programator

Create a Free

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 16.6.2001 23:56:09

Zdravim

Mam takovej asi uplne zacatecnickej dotaz. Kdyz zapisuju do registru, tak
inicializuju Registry := TRegistry.Create; Je na konci procedurz nutne psat
Registry.Free; ? Zatim jsem to nikde nepouzil a funguje to uz rok a pul bez
problemu. Pritom ale vsude slisym, ze takhle vytvorene objekty se musi vzdy
uvolnovat. Nerekl bych, ze by muj program (bez uvolnovani registru) nejak
moc pozial prostredky. Muze byt spusteny jak dlouho chce a zapisovat a cist
z registru taky jak dlouho a kolikrat chce. Mohli by jste mi vysvetlit, jak
to s tim teda je?

Zatuhnuti DELPHI

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 17.6.2001 00:02:23

Zdravim

Ja mam #1: Diamod Stealth S3 Trio32 a #2: Diamond Stealth II S220 a s Delphi
5 nemam VUBEC zadne problemy.

> Zatuhnuti Delphi ,to se stavalo memu kamosovi kdyz mel
> 2 grafiky najednou - Voodoo 1 a jeste nejakou dalsi grafarnu.
> Kdyz nechal jen VooDoo tak to jelo v pohodicce.

Zmena IP configurace

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.6.2001 12:08:53

> rad bych na to mel v Delphi (4 prof) programek, kteremu
> bych dal konfigurak a on by nastavil vse pozadovane

Preco by si to chcel riesit spustenim nejakeho .EXE? Stejne potom musis
rebootovat, tak neni jednoduchsie narobit si viac profilov? Presne na toto
ich Gates do Windows daval.

Ked do toho chces silou-mocou narvat Delphi, mozno by sa dala volat nejaka
API funkcia SetDefaultProfile.. ;-)

bye
vmlich http://www.winrar(tec)cz

Nazev promenne do Stringu

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.6.2001 12:09:14

> jak prevedu nazev promenne do stringu?

Musis pri kompilacii nechat generovat informacie pre debuger a tahat to z
nich. Mozno by islo zavolat priamo tu funkciu z debugrovej .DLL, ktora k
adrese vrati meno resp. typ

bye
vmlich http://www.winrar(tec)cz

HelpJump; TDialog.Close

[*] Pavel <pawlmd(zv)volny(tec)cz> - 17.6.2001 12:50:23

[...]

?? Proc se okno nezavre aX-Mozilla-Status: 0009mam udelat, aby se
zavrelo ?

Diky
PAVEL

P�evod .pas a .php do HTML

no nez vyplnim tu dlouhou registraci novyho uzivatele, tak to si to raci
sam naprogramuju ;-)> From: "Milan #ݿek" <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz>
Chtel

> Ahoj,
>
> treba tenhle:
> http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=14531

Chybove hlaseni BDE a MSQL serveru

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 17.6.2001 13:03:46

Ahoj,
potreboval bych poradit, jak nejlepe odchytat chybove hlasky od BDE a MSQL
serveru. Mam to v aplikaci osetreno tak, ze se napise obecne doslo k chybe
pri ukladani atd.. Maximalne dokazu odchytit chybu primary key. Ja bych ale
chtel, aby ta hlaska byla konkretni. Nemate nekdo ukazku reseni takove
situace.

Diky
Filip

resulty z OpenDialogu ;cesty k Office

[*] Ji�� HAVELKA����*���zY�W�#�� - 17.6.2001 14:23:09

> [...]
> nevim, jak prenest seznam slozek v registru v urcite ceste do StringListu.
>
> 2) Postupne zkouset otvirat cesty s cisly verzi od nejvyssiho k

Tento postup nemusi byt idealni na 100%, protoze pokud si nainstaluju nap�.
Office
2000 a odinstaluju, tak mi v registrech zminovane klice v
HKLM\Software\Microsoft\Office\
zustanou. Nemluve o tom co kdybych si pak nainstaloval trebas Office 97.

Jinak presypani do toho StringListu bych udelal asi takto:

procedure FillStrList(StringList: TStringList);
var
Reg: TRegistry;
begin
Reg := TRegistry.Create;
try
Reg.RootKey := HKEY_LOCAL_MACHINE;
if Reg.OpenKey('\Software\Microsoft\Office\', False) then
begin
Reg.GetKeyNames(StringList);
Reg.CloseKey;
Reg.Free;

S pozdravem Jiri HAVELKA

Pouzitie kol.pas

[*] <idulgerov(zv)centrum.sk> - 17.6.2001 15:42:00

Zdravim vsetkych.

Stiahol som si z netu rusky unit kol.pas .
Pri pokuse o pouzitie mi Delphi hlasi
chybu : "File not found commctrl.inc".
Co s tym ?

S pozdravom :
programator - amater, mladost v prdeli, do penzie daleko
Ivan Dulgerov
J.Straku 12
969 00 Bansk� �tiavnica

K chatovaniu je tu http://www.XChat.sk
Zalo�te si svoj mail na http://mail.centrum.sk

AssignFile -> ? jinak ?

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 17.6.2001 15:49:19

On 16 Jun 2001, at 21:19, Pavel wrote:

> Jak se, ale dela "mapovani souboru" ?

To je ten priklad, ktery jsem posilal pod timto subjektem.

Levna DB

[*] Ales Pavel <Bejcek(zv)centrum(tec)cz> - 17.6.2001 16:49:23

> Ahoj kluci, nevite o nejake levne licenci na nejakou slusnejsi
> databazi?Paradox,DBase je proste slabota, to se neda...Vyvijim ted pod
> paradoxem a brecim jak malej kluk.Nebo nevite jak ho co nejlepe
> optimalizovat,ceho se na nem vyvarovat?
>
> Aldik Pavel alias Talpa (amater ale snazivej D5 Ent W98)

SINEA GRID netridi polozky

[*] Ales Pavel <Bejcek(zv)centrum(tec)cz> - 17.6.2001 16:50:32

From: "Ales Pavel" <Bejcek(zv)centrum(tec)cz>> Ahoj netridi mi podle polozek komponenta od sinei grid,nemate nekdo
> zkusenost proc to?
> At klikam jak klikam vrchni lista se propada,ale efekt trideni se
> nedostavuje...
> Myslim ze to mam nastaveny dobre...

Myslim, ze komponenta DBGridSinea sama o sobe zadne
trideni nedela. To si musis zaridit sam v obsluze udalosti
OnClickTitle nebo OnChangeTitle.

Vaclav Krmela

Levna DB

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 17.6.2001 18:33:22

Vsechno SQL servery, vsechno portace W9x, WNT, Linux a dalsi Unixy,
vsechno ma k dispozici primou podporu z Delphi:

Firebird www.ibphoenix.com
Interbase OpenSource http://www.borland.com/devsupport/interbase/opensource/
MySQL www.mysql.com

Muj nazor:
Interbase (prvni dva odkazy) je technologicky vyspelejsi, umi transakce ci
Unicode, z Delphi jde pristupovat pres IbObjects ( www.ibobjects.com ),
IbExpress ci BDE, MySQL je zase rychlejsi, pristupovat k ni jde napr pres
TMySQL ( http://www.productivity.org/projects/mysql/ ) - s tim ale nemam
zkusenost.

Leos

Zatuhnutie Win2000 pri pristupe na interny modem

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.6.2001 19:41:52

From: "Jaroslav Popluhar" <delphi1(zv)acc.sk>
> Na NoteBooku HP OmniBook XE3 je int. modem.

Ahoj,

je ten modem kompatibilni dle HCL (http://www.microsoft.com/hcl) s Win2k ?

Petr Vones, amatersky programator

Cteni z portu

[*] Martin Kr� <MKrc(zv)seznam(tec)cz> - 17.6.2001 20:18:59

Zdravim!

Mohl bys mi prosim poslat ten Terminal.com na nize uvedenou adresu?
Dekuji!

S pozdravem

Martin Krc
Koroner(zv)quick(tec)cz

From: "Ales Pavel" <Bejcek(zv)centrum(tec)cz>
Subject: SINEA GRID netridi polozky

> Ahoj netridi mi podle polozek komponenta od sinei grid,nemate nekdo
> zkusenost proc to?
> At klikam jak klikam vrchni lista se propada,ale efekt trideni se
> nedostavuje...

Zmena IP configurace

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 17.6.2001 21:54:41

> Preco by si to chcel riesit spustenim nejakeho .EXE? Stejne potom musis
> rebootovat,

to prave neni uplna pravda. Win2000 teoreticky (prakticky jsou na tom hur) jsou schopnt prezit zmenu IP adresy pomoci nastaveni site bez rebootu (v praxi tak 1:1).
Existuji utility, ktere zmeni IP adresu za chodu i na Win9x - ale myslim, ze neni mozne prejit z rezimu static IP na dynamic (DHCP).
Winsock 2 ma implementovany funce, ktere umozni zmenit IP adresu (tusim neco k wsaioctl() )

D> Toman

Stale se zvetsujici win386.swp

[*] Petr Vasicek <pvasicek(zv)operamail(tec)com> - 17.6.2001 16:40:40 -0400

Tech Live Pointru je tam hned po startu asi 3000. Jenze mam v programu pomerne
dost promennych, ktere se na zacatku nactou, jenze pak se uz zadne nove
netvori a presto velikost swapfilu strme vzrusta. Kdyz deklaruju promennou v
nejake funkci(treba integer, string[x]), tak to pak musim nejak uvolnovat?
AnsiString je i normalni string bez definovane delky? Ktere nastaveni mam
vratit urcite zpatky pro normalni exe z exe pro memproof?
dekuji
Petr Vasicek

> [...]

aktualni nastaveni. >Vyhodou je, ze staci zmenit jediny $DEFINE v jednom
souboru a automaticky dojde k rebuildu >vsechny unit (protoze obsahuji
include, ktery se zmenil)

D. Toman

adresar windows - jeste jednou

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.6.2001 22:46:00

From: "Hurricane" <hurricane(zv)quick(tec)cz>
> [...]
> mi prinejmensim zbytecne si do aplikace cpat takovou spoustu zbytecneho
> kodu. Nevim jak vam, ale me na velikosti vysledneho EXEace vcelku zalezi.

pak asi nepouzivas VCL, tam je toho 'zbytecneho' kodu daleko vice ;-) Pouzitim
dane funkce GetWindowsFolder se ti do aplikace prida z JCL nasledujici
'obrovske' mnozstvi kodu:

Name Size Group Package
------------ ------ ----- -------
JclBase 264 CODE
JclDateTime 56 CODE
JclFileUtils 2 584 CODE
JclRegistry 56 CODE
JclResources 64 CODE
JclSecurity 56 CODE
JclShell 56 CODE
JclStrings 372 CODE
JclSysInfo 771 CODE
JclSysUtils 56 CODE
JclWin32 56 CODE

Porovnej to s velikosti kodu z VCL. Navic pouzitim dalsich pribuznych funkci z
JCL ten narust bude jeste mensi.

> Uplne nejlepsi je, ze vetsina funkci v JCL je navzajem provazana mezi sebou,
> takze extrahovat jednotlivou funkci je nad me sily. Je tu nejaky expert

To uz tak u knihoven byva, ovsem snazime se toto minimalizovat, napriklad uz
jen nepouzivanim globalnich objektu kde je to jen mozne. Rozsekat ovsem celou
knihovnu na 100 unitu neni prilis prakticke.

Petr Vones, amatersky programator

adresar windows - jeste jednou

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.6.2001 22:54:29

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
> pak asi nepouzivas VCL, tam je toho 'zbytecneho' kodu daleko vice ;-)

Pro srovnani, takhle vypada prazdna VCL aplikace v Delphi 5.01:

Name Size Group Package
-------- ------ ----- -------
ActiveX 64 CODE
ActnList 3 624 CODE
Classes 30 135 CODE
Clipbrd 148 CODE
Commctrl 244 CODE
CommDlg 56 CODE
Consts 776 CODE
Contnrs 452 CODE
Controls 61 016 CODE
Dialogs 621 CODE
Dlgs 56 CODE
ExtCtrls 56 CODE
FlatSB 799 CODE
Forms 49 307 CODE
Graphics 28 615 CODE
ImgList 5 264 CODE
Imm 56 CODE
Math 64 CODE
Menus 25 083 CODE
Messages 56 CODE
MultiMon 1 939 CODE
Printers 68 CODE
Project1 421 CODE
RegStr 56 CODE
ShellAPI 56 CODE
ShlObj 56 CODE
StdActns 348 CODE
StdCtrls 56 CODE
SysConst 712 CODE
SysInit 372 CODE
System 19 900 CODE
SysUtils 16 168 CODE
TypInfo 1 344 CODE
Unit1 396 CODE
UrlMon 56 CODE
Windows 2 572 CODE
WinInet 56 CODE
WinSpool 56 CODE

Petr Vones, amatersky programator

Create a Free

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.6.2001 23:11:16

From: "Hurricane" <hurricane(zv)quick(tec)cz>
> [...]
> Registry.Free; ? Zatim jsem to nikde nepouzil a funguje to uz rok a pul bez

samozrejme, jakykoli objekt ktery vytvoris je nutne (pokud uz neni potreba)
uvolnit. Nejde jen o plytvani prostredky ale i o dalsi mozne chyby ktere mohou
takto vzniknout. Ze neco 'funguje rok a pul' neni dulezite, podstatne je to ze
pokud to neuvolnis tak se jedna o pomerne zasadni chybu.

Petr Vones, amatersky programator

Zmena IP configurace

[*] David Mensik <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 17.6.2001 23:48:07

> to prave neni uplna pravda. Win2000 teoreticky (prakticky jsou na
> tom hur) jsou schopnt prezit zmenu IP adresy pomoci nastaveni
> site bez rebootu (v praxi tak 1:1).

Nikoliv teoreticky, ale prakticky. Pokud se pouzije WMI, tak se projevi jak
zmena adresy tak zmena static/dhcp okamzite bez nutnosti rebootu. Mam to
prakticky vyzkouseno s W2K Servrem.

Ozon

P�evod .pas a .php do HTML

[*] EFG developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 18.6.2001 07:12:39

mrkni na www.shicola.com, nekde tam je link na CodePad a zminene exporty to
umoznuje, i v tech barvickach :)))

Petr

> [...]
> text. Chtel
> bych, aby to umelo i barvicky. treba jako tady

cgi podpora

[*] Jan Tungli <Jan.Tungli(zv)datapac.sk> - 18.6.2001 07:36:23

Aku ma Delphi podporu pre tovorbu CGI scriptov.
Ide mi hlavne o to ako zistime parametre ktore mi posle server na prikaz
POST. Jan Tungli
email: jan.tungli(zv)seznam(tec)cz
tungli(zv)datapac.sk
http://www.tungli.host.sk (NEW SQL REPORT BUILDER)
http://www.nexus.hu/tungli

Create a Free

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 18.6.2001 07:44:54

> Mam takovej asi uplne zacatecnickej dotaz. Kdyz zapisuju do registru,
> tak inicializuju Registry := TRegistry.Create; Je na konci procedurz
> nutne psat Registry.Free; ?

Ahoj,

volani konstruktoru Create vytvori v pameti prislusny objekt a muze
pritom provadet i dalsi (rozsahle) cinnosti, ktere jsou v tele
konstruktoru obsazeny. Free potom zabranou pamet uvolni a opet
muze provadet radu dalsich cinnosti (kod v destruktoru), zejmena
treba uvolnit i dalsi veci, ktere spotreboval konstruktor nebo byly
zabrany behem pouzivani objektu.
Proto by se Free melo pouzivat. Ja se navic vzdy snazim o
neco takoveho:

NejakyObjekt := TNejakyObjekt.Create;
NejakyObjekt.Free;
end;

aby kdyz vznikne vyjimka pri praci s objektem, bylo presto
zajisteno jeho korektni zruseni a nezustal nekde viset.

Chybejici Free bys poznal zejmena v pripade, kdy behem cinnosti
programu vytvoris velke mnozstvi instanci daneho objektu - pak
kazda dalsi uzira pamet a nevraci ji.

David Lebeda

Chybove hlaseni BDE a MSQL serveru

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 18.6.2001 07:53:23

> potreboval bych poradit, jak nejlepe odchytat chybove hlasky od BDE a
> MSQL serveru. Mam to v aplikaci osetreno tak, ze se napise obecne
> doslo k chybe pri ukladani atd..

Ahoj,

to jsem delal driv, ale je to nekonkretni a neda se z toho nic
poznat. Proto si myslim, ze popis chyby, i kdyz v anglictine, by se
mel objevit "v puvodnim zneni", aby se dalo poznat, o co jde.
Pokud navic pouzijes Zbyskuv lokalizator, muzes hlasky
pochazejici z Delphi pocestit, takze anglicky budou jen veci externi
(napr. z SQL serveru).

on E: Exception do
ShowMessage('Pri te a te cinnosti doslo k vyjimce:'#10 +
E.Message);
end;

Pisu to z hlavy, ale snad je to dobre. V E.Message je text nesouci
popis vyjimky.

David Lebeda

Jak na vkladani ?????? Neresitelne ?

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 18.6.2001 07:57:57

> [...]
> Co kdyz mezi tim INSERTem a dotazem SELECT (zv)(zv)identity
> nekdo jiny (nebo i jina instance aplikace na stejnem PC)

Mam takovy pocit, ze jsem cetl, ze (zv)(zv)identity existuje
samostane pro kazdou connection. Jina instance to proto nijak
neovlivni.

David Lebeda

default value; IBtable: BeforePost

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 18.6.2001 08:00:32

> Kdy se plni parametry :U1 a :U2 nejakou hodnotou ?
to se deje samo, proste naplnis si potrebne dotazy do IBDataSetu a o ty
parametry se nestaras.

> Nebyl by nejaky realny priklad, moc by me zajimalo, jak pres IBDataSet
> vkladat, modifikovat data.
no, tak jak jsem posla tem minuly priklad, tak by to melo jit, zkus to
aplikovat na nejakou jednoduchou tabulku a pokud si nebudes vedet rady,
tak se zeptej.

> Kdy a jak se vola RefreshSQL ?
refresh SQL se vola pro jeden konkretni radek, mam pocit ze se to volo
nekdy po ulozeni (nevim jestli pred nebo po AfterPost). jde o to, ze
posles ulozit data a IBDataSet si radek znovu nacte ze serveru, aby ti
presne zobrazil co se stalo.

OT: Mrznuci pocitac

[*] kinekus <kinekus(zv)nextra.sk> - 18.6.2001 08:02:58

Mam dost velky problem, ktory taktiez suvisi s Delphi konferenciou. Radsej
som to hodil OT.

Moj stary dobry pocitac P200MMX,64MB RAM som sa rozhodol pripojit na
Internet. Pouzil som modem Rockwel, ktory mi aj v tomto momente v praci ide
O.K.
Na tom pocitaci som nastavil pripojenie do Internetu, protokol a myslel som
si, ze so vyhral. Ibaze po vytoceni cisla a vzajomnej komunikacii s proti
serverom na Internete v momente overovania mena a hesla mi zamrza pocitac.
Mal som tam W95. Vypisovalo to Chyba ochrany Windows. Skusil som teda W98.
Marna snaha. V momente overovania mena a hesla mi bud restartuje pocitac
alebo vypise "Chyba pretecenia".
Vymenil som graficka kartu, pamat, vyhodil som vsetko okrem modemu a
graficke karty. V systeme nemam ziaden konflikt a napriek tomu stale to
iste.
Vie mi niekto poradit, okrem vymeny pocitaca ?

Dakujem

Milan F�bik

App bez VCL a klavesa Tab

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 18.6.2001 08:05:48

> [...]
> Pridal jsem si dalsi Buttony, ale nefunguje mi prepinani mezi nimi
> klavesou Tab. Co je potreba udelat aby to fungovalo ?

Trochu moc obecny dotaz, nemyslis? Kdo krome Tebe a P. Vonese tusi jak je
ten priklad naprogramovan?

D. Toman

P�evod .pas a .php do HTML

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 18.6.2001 08:08:23

ja pouzivam od http://www.builder(tec)cz/art/delphi/pas_to_html.html
program pastaHTM
Pavel

Levna DB

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 18.6.2001 08:08:40

Ahoj,

paradoxu bych se vyhnul jaksi z provoznich duvodu, snadno se to
sesype. Vadi Ti tohle, nebo postradas nejakou funkcnost?

Nicmene opustenim paradoxu se clovek skutecne zbavi
spousty problemu. Pokud neni problem pozadovat SQL server nebo
ma jit o sitovy provoz, doporucuji Interbase (Firebird).
My pro jednouzivatelske databazove aplikace jinak pouzivame
FlashFiler (single exe - tj. server je obsazen primo v exe, nic
dalsiho neni potreba). To sice neni zdarma (cenu ted nevim, tak
nevim, zda to lze oznacit jako levne), nicmene porad je to daleko
levnejsi, nez kazdou chvili jezdit k zakaznikum opravovat naborena
data v paradoxu.

David Lebeda

Prirazeni do promennych

[*] ToPas <diskuze.topas(zv)centrum(tec)cz> - 18.6.2001 08:28:08

Jak mam pomoci standartnich komponent DELPHI poslat internetove strance
obsah jejich promennych pomoci metody GET nebo POST?
Neco jako byste vyplnili formular na nejake strance. Nevim, jestli jsem se
vyjadril pochopitelne, ale zkuste mi, prosim, JEDNODUSE odpovedet.
diky

ToPas

PopupMenu a MainMenu

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 18.6.2001 08:36:41

Zdravim,
mam nekolik PopupMenuXX ktere potrebuji naimportovat do MainMenu1
Nekde jsem to jiz videl, ale nemuzu ten algoritmus najit.
Diky Pavel

Pekny den (rano, vecer i noc) preje
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
KOPR software Pavel ZIDEK mailto:kopr(zv)kopr(tec)cz
http://www.kopr(tec)cz/w-delphi.htm http://www.kopr(tec)cz
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

cgi podpora

> Aku ma Delphi podporu pre tovorbu CGI scriptov.
> Ide mi hlavne o to ako zistime parametre ktore mi posle server na prikaz

Dobrou,

pokud mas D4 C/S nebo D5 Pro/Ent muzes pouzit WebBroker (zalozka
Internet) pokud mas nizsi verzi muzes pouzit WebProvider (na Delphree)

Pokud ti ani jedno nebude vyhovovat muzes si vse udelat sam (WebProvider
je se zdrojem) nebo si najit jiny framework (napr. CGIExpert)

Radek

Prosba o *.pas

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 18.6.2001 08:41:50

> [...]
> aj. veci z anglictiny do cestiny. tusim ze jeden pas je const.pas a
> dalsi nevim, bodl by mi alespon castecny preklad do cestiny at se stim

A az bude nova verze Delphi, budes to prekladat znovu?

Myslim, ze je lepsi pouzit Zbyskuv lokalizator. To, co jednou
prelozis, si uz pamatuje. Specialne kvuli vyjimkam, hlaskam a
buttonkum bych o nem uvazoval. Verze 3 je free a k uvedenemu
ucelu postacuje.

David Lebeda

MainMenu do ControlBaru

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 18.6.2001 08:50:33

Ahoj,
nevite nekdo jak dostat MainMenu do CotrolBaru?

Dik

MainMenu do ControlBaru

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 18.6.2001 08:52:21

> nevite nekdo jak dostat MainMenu do CotrolBaru?

Pomoci Jcl - JclCreateToolbarMenu. Mam odzkousene, ze to funguje :)

S pozdravem

Milan Tome#
Vedouc� v�vojov�ho t�mu Windows
Softwarehouse HAiDA s.r.o.
Nov� Bor
tel: 0424/722291, 0424/222284
email: Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

Mrznuci pocitac

[*] daniel.hrna(zv)sme(tec)cz - 18.6.2001 08:56:09

Chyba ochrany Windows se u nas projevuje prevazne, kdyz je v systemu
sitovka. Pak staci sitovku v Nouzovem rezimu odebrat ze systemu a
restarovat. Po znovunainstalovani na W95 (prvni verze) to uz hlasku nepise.

PS: Mozna to nekomu pomuze ....

- A co treba nastaveni Biosu, sdileni IRQ atd ... ????

[...]

[*] Jan Tungli <Jan.Tungli(zv)datapac.sk> - 18.6.2001 09:08:44

Ide mi iba o to, ze ak server mi posle parametre POST prikazu, tak ako ich
mozem zistit v programe.
Ci su to v enviromente alebo kde. Uvital by som kratky priklad.
Dakujem

> [...]

> Pokud ti ani jedno nebude vyhovovat muzes si vse udelat sam (WebProvider
> je se zdrojem) nebo si najit jiny framework (napr. CGIExpert)

Nejaka desktop DB pro nekomercni-soukrome vyuziti

[*] Da�a Petr <Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz> - 18.6.2001 09:12:27

Zdravim,
uz nekolikrat tu probehly dotazy na levne/volne desktop db.
To vazne neexistuje nic krome paradoxu ci dbase? Je hezke, ze je nekolik
free SQL serveru, ale to mi v mnoha pripadech prijde zbytecne. Proc taky
nekdo nevymysli nejakou free desktop DB?
Nekolikrat tu byl zminen FlashFiler, koukal jsem na to, ale vzhledem k tomu,
ze aplikace si delam sam pro sebe pro usnadneni nekterych praci a
nevydelavam na tom, tak to pro me neni dostupne (vzhledem k cene).
Nevite tedy nekdo o necem, co by bylo pro osobni/nekomercni pouziti zadara
ci za smesny peniz (smesny peniz povazuju do jednoho tisice korun)? Hlavne
aby to nepotrebovalo BDE ci nejake jine stroje (ADO, DAO). Proste neco na
zpusob toho FlashFileru.

Petr

Nejaka desktop DB pro nekomercni-soukrome vyuziti

[*] Ren� Otisk <otisk(zv)MISEL(tec)cz> - 18.6.2001 09:24:18

A co tak MS Access mdb databaze?

> [...]
> aby to nepotrebovalo BDE ci nejake jine stroje (ADO, DAO). Proste neco na

Prirazeni do promennych

> [...]
> Neco jako byste vyplnili formular na nejake strance. Nevim, jestli jsem se
> vyjadril pochopitelne, ale zkuste mi, prosim, JEDNODUSE odpovedet.

Pokud mas D5 Pro a vejs tak pouzij wizarda na vytvoreni aplikace a k tomu
komponenty ze zalozky Internet. Demo najdes urcite nekde v Delphi.

Jinak je to tak ze GET policka najdes v request.queryfields a POST pole
v request.contentfields. Oboji je TStrings a tak muzes pouzivat VALUE[xx]

Radek

cgi podpora

> Ide mi iba o to, ze ak server mi posle parametre POST prikazu, tak ako ich
> mozem zistit v programe.
> Ci su to v enviromente alebo kde. Uvital by som kratky priklad.

Jsou zapsany na standardni vstup, pokud chces vydet zdroj tak
ten WebProvider je na to asi idealni. Stejne bych ti kus toho vyseknul
sem a kdyz to stahnes tak ziskas komplexnejsi pohled.

Radek

MainMenu do ControlBaru

[*] Josef Semera <semera(zv)atlas(tec)cz> - 18.6.2001 09:53:27

> Ahoj,
> nevite nekdo jak dostat MainMenu do CotrolBaru?

Jednou jsem se o to pokousel, a dosadil jsem si tam ToolBar, a jednotlivym T
oolButtonum jsem priradil MenuItem. Dneska mam na formulari pouze ToolBar, a
le zase nevim jak tam dostat WindowMenu pro MDI.

Jak na vkladani ?????? Neresitelne ? - Vyreseno.

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 18.6.2001 09:56:27

Vkladani Vyreseno. Diky vsem, kdoz prispeli. Mam pocit, ze meli pravdu ti,
co rikali, ze identity existuje samostatne pro kazde pripojeni.

Filip

> [...]

Mam takovy pocit, ze jsem cetl, ze (zv)(zv)identity existuje
samostane pro kazdou connection. Jina instance to proto nijak

Chart1===== heeeeelp graf

[*] Michal Tiller <Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz> - 18.6.2001 10:02:13

jsou tam metody neco jako:
Series1.Add(X, Y: Integer);

Michal Tiller

From: "Ji�� Kr�l" <admin(zv)printo(tec)cz>

> Ahoj, nevite nekdo o uz hotovem prg. na subj. ? Nerad bych programoval
> hotovou vec. Nemusi byt ani free.

MainMenu do ControlBaru

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 18.6.2001 12:38:20

> oolButtonum jsem priradil MenuItem. Dneska mam na formulari pouze ToolBar, a
> le zase nevim jak tam dostat WindowMenu pro MDI.

To je velice jednoduche. Pri udalosti OnClick na prislusnem menu si zjisti
seznam oken (Screen.FormCount a Screen.Forms[x].Caption) a prislusne menu napln.
Sam jsem to delal a funguje to bezvadne :)

[...]

IB a OLEDB provider

[*] Valenta Patrik <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 18.6.2001 12:39:14

to je St�tn� ��ad pro jadernou bezpe�nost.....:)))
e-mail : valentapat(zv)volny(tec)cz

> Nevite nekdo neco o SUJB ?

App bez VCL a klavesa Tab

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 18.6.2001 12:53:13

hmm tak jsem na to chcili koukal a neprisel jsem co na tom je spatne. Podle
Helpu by zmenu focusu mel zaridit bud kod Windows nebo WndProc knofliku. Ale
co na to ma vliv jsem nezjistil.

Ja v podobnych pripadech pouzivam bud KOL library (starsi verze mela stejny
problem s TAB!) nebo misto obycejneho okna pouzivam dialog, ktery vytvarim
funkci DialogBox(). Ma to tu vyhodu, ze muzes pouzit nejaky nastrop na
vizualni vytrvareni resources a formular si tyak namysovat. Do DialogBox()
pak predas jen jmeno resourcu a komplikovany formular je zobrazen
(samozrejme jeste musis napsat obsluhu udalosti dialogu). TAB funguje bez
problemu

[*] cis <cis(zv)atlas(tec)cz> - 18.6.2001 13:13:42

Hi,
ma uz nekdo konkretni skusenosti ohledne D6 a databazi? Je tam neco lepsiho
nez BDE?

alda

Prirazeni do promennych

> poslat obsah promennych strance nejde, nebo nechapu dotaz.
> jde pouze vygenerovat novou stranku (pomoci CGI nebo ISAPI),
> ktera bude mit svoje ovladaci prvky ve formulari vyplnene.

Ted jsem zjistil ze jsem si blbe precet otazku :

Jde to a to v pripade GET velmi jednoduse - je to vse napsano v URL ve formatu
JMENO=HODNOTA, oddeleve &, http encodovano (lze najit na webu)

Pro post je to horsi a zalezi na konkretni http komponente jak to podporuje.

Akorat si musis dat bacha protoze nektere servery pouzivaji dalsi
kontrolni mechanismi a tudiz to nemusi fungovat.

Radek

Sedy podklad v QR

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 18.6.2001 13:55:16

Zdravim,

potreboval bych udelat jednu vec a vubec me nenapada, jak na to: Mam
QRCompositeReport, do ktereho vkladam 3 ruzne QR. Kazdy QR ma okraje 1 cm po
kazde strane, ale jejich delka je variabilni (3 detaily). No a ja bych
potreboval, aby ta tisknutelna plocha vysledku mela sedy podklad. Zatim to
pouzivam takhle:

1.QR: PageHeader, Detail, Summary
2.QR: Detail, Summary
3.QR: Detail, PageFooter

No a takhle, jak to mam, neni cela plocha (az do zapati stranky) seda, je
tam mezera (mezi poslednim detailem a footerem). Nechce se mi pocitat
dynamicky delka jiz "potisteneho", proto se ptam: existuje nejake
inteligentni a jednoduche reseni nebo mi nezbyde nic jinyho nez pocitat a
pocitat ?

Diky.

[...]

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 18.6.2001 13:56:23

On 18 Jun 2001, at 9:12, Da�a Petr wrote:

> [...]
> nekolik free SQL serveru, ale to mi v mnoha pripadech prijde zbytecne.
> Proc taky nekdo nevymysli nejakou free desktop DB?

:-))) A proc by to nekdo delal, kdyz uz takove jsou a jsou
vyzkousene? Ale vzdy mas moznost s tim zacit. A pokud se ti
nelibi mezi Paradoxem a tvym programem BDE, muzes to zkusit
pres ADO, nebo si napsat vlastni rozhrani, Delphi ti v tom nebrani.

MainMenu do ControlBaru

On 18 Jun 2001, at 8:50, Bednar��k Dalibor wrote:

> nevite nekdo jak dostat MainMenu do CotrolBaru?

Nijak, Woknousy to nepovoluji. Leda ze by sis napsal vlastni
komponentu.

INDY (WINSHOES) a error Coding table entry not fou

[*] Miroslav Barica <miroslav.barica(zv)matador.sk> - 18.6.2001 13:57:01

nema niektop skusenost s komponentami internet direct? pri nacitavani
spravy cez tidpop3.Retrieve(MSGNo, MSG) vyhodi chybu Coding table entry
not found a odmietne pripojeny attachment ulozit. robi to pri sprave
odoslanej z Outlook-u Express. pri nacitani len hlavicky spravy je
vsetko v poriadku. budem vdacny za kazde nakopnutie

OLE (obecne)

[*] <vaclav.sykora(zv)accidis(tec)cz> - 18.6.2001 13:59:54

shanim nejaky dobry informacny zdroj o OLE v kombinaci s delphi (5). help je
k tomuto tematu nedostacujici.

dekuji, v. sykora

Maximalizace okna, pripadne cela obrazovka

[*] Petr Luis <Petr Luis(zv)seznam(tec)cz> - 18.6.2001 14:00:55

Ahoj vsichni,

nevite nekdo, jak maximalizovat okno, pripadne prepnout toto okno
na celou obrazovku, kdyz mam jeho handle ? Existuje na to nejaka API funkce
?
Stravil sem strasne dlouho v helpu, ale nic kloudnyho sem nenasel.
Jedna se o konsolove okno ( textovy rezim ). D5 Ent,Win2000

diky

Petr Luis

P.S. Jeste jeden dotaz, kterej se toho netyka - zkousel ste nekdo
inicializovat grafickej rezim 640/400 pod Win2000 ? Me se to ne a ne
podarit ( pouzivam DelphiX ) . Pod WIN98 to chodi bez problemu.

Soutez HAM! o TV a 5 discmanu cely cerven na www.mcdonalds(tec)cz

INDY (WINSHOES) a error Coding table entry not fou

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 18.6.2001 14:11:47

Tipnu si, ze chyba bude spis na strane outlook-express, u ktereho je
znamo, ze v nekterych verzich koduje MIME prilohy spatne a zcela v
rozporu s RFC, takze s tou chybou pak INDY moc nepocita.

Pokud se jedna o tento problem, pak jsi v haji, protoze aby ses s tou
chybou vyporadal, musis se take chova v rozporu s RFC, coz jaksi nikdo
jiny nez outlook nedela...

Zkus pouzit novejsi outlook-express...

kazdopadne mne ta divna zprava zajima.. mohl bys mi ji poslat na
soukromy mail? mrknu se na to. diky.

> [...]
> sprave odoslanej z Outlook-u Express. pri nacitani len hlavicky spravy
> je vsetko v poriadku. budem vdacny za kazde nakopnutie

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

Inicializace BDE pri spusteni programu

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 18.6.2001 14:22:59

> # nebylo by jednodussi tam to BDE nechat cele - tohle uz se jednou
> resilo, kdyz se vedla disputace na tema, ktere soubory BDE nutne
> potrebuje.

Tohle je ale jiny problem. Na tom pocitaci uz jednou bylo nejake
BDE a ten upgradovaci program neprovede upgrade zrejme
korektne (nekdy). Pak je cast souboru z jedne verze, cast z druhe.

> A predstava, ze budu mazat v registrech informaci o BDE i uzivatelu
> zavani trosku prusvihem.....

Souhlas...To neni vec, ktera by se mela provadet v aplikaci, ale
spis rucne - jednorazove. Po smazani klice by melo nasledovat
preinstalovani BDE, kter ten klic vytvori znovu, ale korektne. Pro
jistotu neni nutne klic smazat, ale prejmenovat, aby to slo kdyztak
vratit.

David Lebeda

Inicializace BDE pri spusteni programu

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 18.6.2001 14:42:54

> [...]
> preinstalovani BDE, kter ten klic vytvori znovu, ale korektne. Pro
> jistotu neni nutne klic smazat, ale prejmenovat, aby to slo kdyztak

Postup odinstalace doporucovany na http://www.bdesupport.com/deploy.htm :

Uninstalling the BDE
You can uninstall the BDE, but unfortunately there's no automatic
uninstaller. Basically you just delete the BDE files (they are usually all
in one directory), and then delete the related registry entries. To do
this, follow these steps:

Make sure you are logged in as ADMINISTRATOR before performing these steps.

1. Do a search on your local hard drive(s) (all of them if you have
several) and look for a file named "idapi32.dll". On most systems, this
will be a subdirectory called "BDE". Normally, the full path looks
something like this:
x:\Program Files\Borland\Common Files\BDE
or
x:\Program Files\Common Files\Borland Shared\BDE
It is usually located on the "Windows" drive (where "Program Files"
will normally be). If nothing turns up, try searching for "id*.dll" (since
the idapi32.dll file may be missing). Failing this, search for the file
"bdeadmin.exe".

2. If you find one or more directories with these files (id*.dll,
idapi32.dll and bdeadmin.exe), delete those directories.

3. Run the Windows Registry Editor (REGEDIT.EXE). Expand the registry
tree to locate the subkey [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Borland]. Locate and
delete the "Database Engine" and "BLW32" subkeys and their contents.

Komunikace mezi procesy

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 18.6.2001 14:58:37

Muj problem se tyka komunikace (predavani dat - konkretne objektu)
mezi dvemi aplikacemi.

Prvni aplikace by vyuzivala nekolik dynamicky linkovanych DLL
knihoven a pracovala s nimi pres predavani objektu vytvorenych v
tecto DLL knihovnach. V teto aplikaci by vznikl spolecny objekt,
ktery by vlastne vyuzil objekty ziskane z DLL knihoven. Tato aplikace
nebu nijak vizualni, nepotrebuje zadna okna, vubec nic.

A ted potrebuji vytvorit druhou aplikaci, ktera by se nejak napojila
na tu prvni a vyzadala by si od ni ten spolecny objekt, trochu ho
upravila a zase vratila a podobne (proste klasicka komunikace pres
objekty -- kdyby to bylo v jednom procesu, tak si predam ukazatel).
Tato aplikace bude plne vizulani a bude vlastne zobrazovat ziskany
objekt a umozni uzivateli jej modifikovat.

Obe aplikace budou bezet na stejnem pocitaci, nepotrebuji tam mezi
nimi zadnou sitovou komunikaci. Jde mi o to udelat to co
nejjednoduseji, abych ty predavane objekty nemusel nejak pro prenos
modifikovat (nebo ten prenos provadel pres nejaky mezisoubor), aby to
bylo pomerne rychle a nekomplikovane (a samozrejme spolehlive).

A taky jde o to, aby ,,se dala udelat'' dalsi aplikace, ktera by se
tvarila stejne jako ta druha a samozrejme by se mohla na tu prvni
take napojit, ale ziskana data vyuzit uplne jinak.

Prohlizel jsem archiv i nekolik chytrych knizek a nasel jsem par moznosti:
Mapovani souboru
OLE
COM
a podobne....

Jde mi o to, ktery zpusob pouzit, potrebuji to rychle a aby to nebylo
moc komplikovane (nepotrebuji kanon na vrabce).
Predem dekuji za vsechny rady a doporuceni, cemu se vyhnout, co
pouzit a podobne...

Petr Vaclavek

--=====[ PETR VACLAVEK ]====---- --- --- -- -- - -
`======----( visit: http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~bla )=-- -
`======----( read: http://www.swnet(tec)cz )=-- -- -
`======----( icq: 73995087 )==--- -- -

Komunikace mezi procesy

[*] Pavol Kakacka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 18.6.2001 15:01:58

Ak nepotrebujes kanon na vrabce a ide o velmi velmi male aplikacie tak Ti
bude stacit pracovat s klasickymy objektami s tym ze obe aplikacie musia byt
prelozene s balickami. Inak by som pouzil COM.

Pavol Kakacka
kasix(zv)atlas(tec)cz

> [...]
> moc komplikovane (nepotrebuji kanon na vrabce).
> Predem dekuji za vsechny rady a doporuceni, cemu se vyhnout, co

priradenie objektu do pola objektov

[*] Werki <delphi(zv)minv.sk> - 18.6.2001 15:05:06

Zdravim, amaterska otazka, ale co uz...

mam taketo pole, POKUS je nejaky record dajme tomu...grrr...napisem cosi
radsej

type A=record
x,y:integer;

A:POKUS;
AHA[0..1] of POKUS;

A.x:=5;
A.y:=5;

AHA[0]:=A;

A.x:=10;
A.y:=10;

AHA[1]:=A;

Cele pole AHA je naplnene s 10,10....ako spravit aby si zachovalo vlozene
hodnoty?
Viem ze som mu dal vlastne zrejme len pointer na A a ked som zmenil A,
zmenila sa hodnota
aj v prvom, ale ako mu dat namiesto pointra skutocne hodnoty? Nie ze by som
to cez hlavu nevedel,
ale zaujima ma normalne riesenie.....urcite nejake ^ je to.... :))))

Dik

Werki

PS: Dufam ze aspon niekto pochopil moje oneee :)

priradenie objektu do pola objektov

[*] Pavol Kakacka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 18.6.2001 15:21:57

> mam taketo pole, POKUS je nejaky record dajme tomu...grrr...napisem cosi
> radsej
>
> type A=record

Radsej:

type
Pokus = record

> x,y:integer;

> A:POKUS;
> AHA[0..1] of POKUS;

A tu
AHA: array [0..1] of Pokus;

> [...]
>
> AHA[1]:=A;
>
> Cele pole AHA je naplnene s 10,10....ako spravit aby si zachovalo vlozene

Sa pleties :)). Podla tohto prikladu je pole naplnene AHA([5,5],[10,10])
cize hodnoty su zachovane.

> [...]
> ale zaujima ma normalne riesenie.....urcite nejake ^ je to.... :))))
> PS: Dufam ze aspon niekto pochopil moje oneee :)

Ale ak Ti ide o nieco ine tak to este specifikuj. (Priznam sa moc som to
nepochopil ;-) )

Pavol Kakacka
kasix(zv)atlas(tec)cz

Maximalizace okna, pripadne cela obrazovka

V API je na to funkce SetWindowPlacement, nevim ale, zda to bude fungovat na
to DOS okno.

Tel. 0724/007234

[...]

[*] ToPas <diskuze.topas(zv)centrum(tec)cz> - 18.6.2001 15:44:41

Mam na mysli napr. predat text z Tmemo promenne v javascriptu. Neco, aby to
udelalo http://www.domena(tec)cz/soubor.php?promenna=neco Tedy to, co dela
internetovy formular pri odesilani. A ja se ptam, jak to dela v delphi?

Diky
ToPas

> [...]
> jde pouze vygenerovat novou stranku (pomoci CGI nebo ISAPI),
> ktera bude mit svoje ovladaci prvky ve formulari vyplnene.

[*] Lasevic, Martin <MLasevic(zv)ratiopharm(tec)cz> - 18.6.2001 15:50:08

No jo, ale co stavajici nastaveni v registrech? Po zkusenosti u uzivatelu si
toto BDE taha jednou z idapi.cfg a jednou z registru. Byl jsem celkem z toho
srnka.....

Toto by slo pouzit jedine v pripade, �e budes mit garantovano, ze na tom
scotu zadna jina aplikace nepobezi.

Prirazeni do promennych

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 18.6.2001 16:03:57

> [...]
> internetovy formular pri odesilani. A ja se ptam, jak to dela v delphi?

no sesmolim URL path a za otaznik napisu jmeno parametru= + obsah toho mema.
Jen musim dat pozor, abych dodrzel konvence a nenacpal do parametru URL
zakazane znaky ('&',mezery, non-ascii, atd). CIli vsechny nebezpecne znaky
prevedu do podoby %xx, kde XX je hexadexcimalni vyjdareni pozice znaku v
ASCII tabulce

D. Toman

IB vs DELPHI 5 Datove typy(numeric,integer,Float)

[*] Josef Semera <semera(zv)atlas(tec)cz> - 18.6.2001 16:14:02

D5Ent/UP1, IB61, EMS QuickDesk 1.7.10.17,IBExpress 4.52

Pripada mi ze si snad ze me Delphi uz delaji srandu a nemaji me rady.

Pokud v IB vytvorim promennou typu Numeric , nikdy nevim co mi delphi
vytvori za Field. Vetsinou spravne TIBBCDField ale nekdy TLargeIntegerField,
nebo TFloatField. Vyborne bylo ze jsem mel domenu Numeric(12,2) - Delphi
spravne vytvorilo IBBCD. Potom jsem ji pokusne zmenil na (18,2) a v Delphi
se vsechno hlasilo jako TFloat. Vratil jsem ji zpet(12,2) ale Delphi ji dal
berou jako TFloat.(Backup,restore pomohlo)

Nejhorsi, Numeric(xx,0) se neda vubec pouzit Delphi ji berou jako
LargeInteger a trvale hlasi chybu konverze.

Diky za kazdou radu. Josef Semera
semera(zv)atlas(tec)cz

OLE (obecne)

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 18.6.2001 16:25:00

Kniha "Delphi 4 Unsleashed".

vaclav.sykora(zv)accidis(tec)cz wrote:

> shanim nejaky dobry informacny zdroj o OLE v kombinaci s delphi (5). help je
> k tomuto tematu nedostacujici.
>
> dekuji, v. sykora

Maximalizace okna, pripadne cela obrazovka

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 18.6.2001 16:28:24

Hm, chtel jsem odpovedet, ze existuje - viz nize. Ale konzolovy rezim -
s tim mi to taky nefunguje, a nevim proc. Funguje to pouze s Dosem a Win
aplikacemi, ale s konzolovymi nikoliv. Kdybys na neco prisel, dej vedet.

if Handle <> 0 then
begin
SetForegroundWindow(Handle);
// hlaseni je potreba zaslat dvakrat. Overeno zkusenosti z
konference
SendMessage(Handle, WM_SYSCOMMAND, SC_RESTORE, 0);
Sleep(40);
PostMessage(Handle, WM_SYSCOMMAND, SC_RESTORE, 0);
end;

Petr Luis wrote:

> [...]
> Soutez HAM! o TV a 5 discmanu cely cerven na www.mcdonalds(tec)cz

Nejaka desktop DB pro nekomercni-soukrome vyuziti

[*] Tom� Hol� - notebook <notebook(zv)thcom(tec)cz> - 18.6.2001 16:47:36

podle me je potreba mit naistalovane dao , Ktere podle licenci M$
pokud samozrejme nema klient MS Access na coz bych nespolehal
nehlede na to, ze samotne ODBC na Access neumi pracovat s Accessovskymy
dotazy coz mi prijde velika skoda :(

TH

> A co takhle pres ODBC, coz sic neni optimalni, ale staci mit jen onen odbc
> ovladac a mas jen mdb soubor a exac a pripadne knihovny odbc pro access..

DAODS a zmena parametru v dotazu za behu delphi a

[*] Tom� Hol� - notebook <notebook(zv)thcom(tec)cz> - 18.6.2001 16:54:31

Ahoj,

mam dotaz, pouzivam DAODS, a mam pouste ne delphi i Access

v Accessu udelam Dotaz, Query, ulozim ho a zmenim, pridam uberu jeho
parametry a potrebuji, aby se mi zmeny promitly i v Delphi v navrhu DB

mate nekdo lepsi trik, nez v komponente TDataSet, zmenit TableName na jiny
dotaz a pak zese zpet na puvodni, ktery tam ma byt ?

diky TH

OT:Simulace pevne linky

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 18.6.2001 16:59:08

> Pro otestovani chodu client-server programu potrebuji nejak propojit dve
PC
> s Windows95, tak aby fungoval TCPIP protokol a abych mohl omezit
prenosovou
> rychlost na 16kb resp. 32kb. Neznate nekdo nejake sikovne reseni ? Zkousel
> jsem seriovy null modem kabel a Prime propojeni kabelem z Windows95, to
ale
> neumi TCPIP.

nejlepsi je v tomto pripade propojit PC na bazi PPP spojeni. Bud mas modemy
a pouzijes RAS server <-> RAS klient spojeni nebo pouzijes null modem driver
(Generic null modem driver nebo jak tomu rika MS; existuje i third party
driver dostupny nekde na Inetu) a propojis pocitace jen seriovkou.

D. Toman

Replikace MS SQL 7 - MSDE

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 18.6.2001 17:03:39

> Skusenosti nemam, ale napada ma, ci by sa nejako nedal pouzit
> 'transaction
> log'.

Ahoj,

asi dal, ale vi nekdo, jak se k nemu dostat ? Mi se krome zminek o tom, ze
se pouziva na rollback transakci nepodarilo nic najit. Stacil by i odkaz,
pliiiz :-)

Prirazeni do promennych

[*] Zdenek Drvota <drvota-l(zv)zds(tec)cz> - 18.6.2001 17:15:45

Ale jde ;-)
Podivej se na priklady u komponent F.Piette,
myslim ze je to v httppg.

Darek, ktery nezklame? CeDecko od nas!
http://www.zds(tec)cz/cdrom/cdrom.asp?sender=mail
--

OT:Simulace pevne linky

[*] Jon� Mari�n <Jonas(zv)komercpoj(tec)cz> - 18.6.2001 16:36:20

[...]

Diik Marian Jonas

BDE verzus Registry

[*] Robert Suska <robert(zv)korak.sk> - 18.6.2001 17:58:12

Ludkovia kto ma prehlad ktore kluce treba do registrov zapisat aby sa BDE
dobre zapisalo a fungovalo na inom stroji ale kde nieje nainstalovane Delphi
s BDE. Vlastne pracujem na takom svojom jednoduchom instalatore. Pomozte.

Dakujem

S pozdravom Robo

konfiguracia vmware ???

[*] Robert Suska <robert(zv)korak.sk> - 18.6.2001 18:03:30

len tak na okraj, nevie nahodou niekto z Vas nakonfigurovat vmware, takym
nekrvavym sposobom a ci je ku jeho praci potrebna sietova karta? Lebo sa to
tu tak davnejsie objavilo a viem ze niekto z Vas to konfiguroval a ze sa mu
to podarilo.

P.S. Proste to potrebujem co najskor a vazne nemam cas na badanie a hadanie.
Dakujem za pochopenie

S pozdravom Robo

Replikace MS SQL 7 - MSDE

[*] Ladislav Nagy <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 18.6.2001 18:20:47

Transactionlog by se na to podle mne urcite pouzit nedal.

S pozdravem, Lada

> asi dal, ale vi nekdo, jak se k nemu dostat ? Mi se krome zminek o tom, ze
> se pouziva na rollback transakci nepodarilo nic najit. Stacil by i odkaz,
> pliiiz :-)

OT: =?windows-1250?Q?P=F8evod?= .pas a .php do HTM

[*] David Majda <david.majda(zv)seznam(tec)cz> - 18.6.2001 19:04:10

Existuje Delphi komponenta SynEdit (synedit.sourceforge.net), coz je
editor a la Delphi podporujici zvyraznovani syntaxe nekolika desitek
jazyku (PAS, C/C++, PHP,...). Jedna z fci tohoto baliku je i export
zdrojaku do HTML/RTF, je tam i primo demo na prevod Pas->HTML.

Milan #��ek wrote:

> [...]
text. Chtel
> bych, aby to umelo i barvicky. treba jako tady

E-mail: david.majda(zv)seznam(tec)cz
WWW: http://dmajda.hyperlink(tec)cz

Live long and prosper!

IB a OLEDB provider

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 18.6.2001 19:05:13

> to je St�tn� ��ad pro jadernou bezpe�nost.....:)))

www.sujb(tec)cz ;-)))

ale tazatele zrejme zaujme spise nasledujici stranka:
http://www.interbase2000.org/tools_conn.htm
kde nalezne odkazy i na OLE-DB :-)

Leos

Prirazeni do promennych

[*] likeapear <likeapear(zv)centrum(tec)cz> - 18.6.2001 19:53:25

> Ale jde ;-)
> Podivej se na priklady u komponent F.Piette,
> myslim ze je to v httppg.

omlouvam se vsem - stejne jako voltrr1.epr(zv)mail.cez(tec)cz jsem si to blbe
precetl (nebo blbe pochopil)...
likeapear

IB vs DELPHI 5 Datove typy(numeric,integer,Float)

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 18.6.2001 20:23:19

On 18 Jun 2001, at 16:14, Josef Semera wrote:

> [...]
> zmenil na (18,2) a v Delphi se vsechno hlasilo jako TFloat. Vratil
> jsem ji zpet(12,2) ale Delphi ji dal berou jako TFloat.(Backup,restore

Tohle je problem navrhu trid TField a potomku (pokud pouzivas
standardni DB komponenty), ktere nedovoli zmenu typu. Ja tohle
povazuji za chybu, protoze programator by mel mit moznost
zmenit si typ na takovy, ktery potrebuje.

V BDE se toto da nastavit zapnutim BCD na true, v tomto pripade
by to mohlo byt obdobne.

Zobrazenie nepouzitych domen v IB6

[*] Roland Turcan \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 18.6.2001 20:50:22

Zdravim.

Je tento prikaz pre %subj% ?

select * from RDB$FIELDS WHERE RDB$FIELD_NAME NOT IN (SELECT
RDB$FIELD_SOURCE FROM rdb$RELATION_FIELDS);

Nejaka desktop DB pro nekomercni-soukrome vyuziti

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 18.6.2001 21:02:03

From: "Martin Pe#ava" <jimx(zv)volny(tec)cz>

> [...]
> Microsoft. Dale je nutne mit nastaveny pevny IP adresy a masku podsite.
> A pak, jestli sem na nic nezapomel by to melo fachat ...

jeste oba pocitace umistit do stejne pracovni skupiny

Vaclav Krmela

Komprese databaze Acces s heslem

[*] Josef <sip(zv)atlas(tec)cz> - 18.6.2001 22:00:06

Nasel jsem v konferenci kompresi databaze pomoci ODBC Viz nize.
Nevite nekdo zda tento kod lze pouzit i u databaze ve ktere je nastaveno heslo ??
Pokud ano jak ???

Dik Josef

const OdbcCpDll='odbccp32.dll'; // ODBC Control Panel

type _TSQLConfigDataSource=function(
hwndParent:HWND;
fRequest:WORD;
lpszDriverString:LPCSTR;
lpszAttributes:LPCSTR
):BOOL; stdcall;

const ODBC_CONFIG_DSN = 2;

const AccessDriver='Microsoft Access Driver (*.mdb)';

var hCP:THANDLE; // ODBC Control Panel
fnc:Pointer;
ok:Boolean;
begin
hCP:=LoadLibrary(OdbcCpDLL);
if hCP=0 then RaiseLastWin32Error;
try
fnc:=Windows.GetProcAddress(hCP,'SQLConfigDataSource');
ok:=_TSQLConfigDataSource(fnc)(0,ODBC_CONFIG_DSN,
AccessDriver,'COMPACT_DB=C:\Old.mdb C:\New.mdb');
if not(ok) then raise Exception.Create('failed');
finally
if not(FreeLibrary(hCP)) then RaiseLastWin32Error;
end;
Button1.Caption:='OK';
end;

OT:Simulace pevne linky

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 18.6.2001 22:04:41

> From: "Martin Pe#ava" <jimx(zv)volny(tec)cz>

> jeste oba pocitace umistit do stejne pracovni skupiny

proboha proc? Puvodne se jednalo o simulaci TCP/IP linky a ta _nema_ nic spolecneho s nejakou siti Mrkvosoft a pracovnima skupinama.

D. Toman

Prace s JPG

[*] Tom� M�dle - 19.6.2001 02:15:09

Dobry den,

potreboval bych poradit s praci s jpg obrazky. Jedna se mi o jejich nacteni, kresleni v nich a ulozeni, takze takovy mali graficky editor. V instalaci delph je programek ale ten mi neumoznuje zasahovat, mozna by stacila funkce na prevod z jpg do bmp (s temi uz se da standartne pracovat) a zpatky funkce na prevod z bmp do jpg.

Dekuji za rady

Tomas

viceradkovy hint

[*] Tom� M�dle - 19.6.2001 02:18:05

Dobry den,

jak udelat hint s textem na vice radku jestli to budec jde, kdyz do stringu vlozim chr(13) tak to dela trochu neco jineho nez bych chtel.

diky Tomas

BDE verzus Registry

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 19.6.2001 07:21:45

Ahoj.

Ja to mam udelano nasledovne.
Pouzivam to pro sitovou verzi BDE, kdy se program muze spustit na pocitaci
kde BDE neni.
BDE je tak umisteno na siti.

Mam soubor BDE.REG. Ten obsahuje vsechny zakladni hodnoty BDE.
Ten jsem si vytvoril tak, ze jsem zasel do registru prejmenoval jsem vetev
(To abych neprisel o predesle nastaveni BDE)

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Borland
na
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Borland2

Rozbalil jsem BDEINST.CAB(Je v nem soubor BDEINST.DLL).
a spustil jej prikazem - RegSvr32 BDEINST.DLL.

Tim provedes instalaci BDE.

Novou vetev
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Borland
jsem vyexportoval do vyse uvedenoho souboru BDE.REG
Vetev jsem smazal a vratil jsem se zpet k puvodni

Ve svem programu zjistuji jestli je BDE nainstalovano a kdyz ne tak
zaregistruju BDE.REG.

regedit /s BDE.REG

Potom jeste musim nastavit cestu k souborum BDE na to pouzivam proceduru.

procedure NastavCestukBDE(cesta : string);
var
Reg: TRegistry;
begin
Reg := TRegistry.Create;
try
Reg.RootKey := HKEY_LOCAL_MACHINE;

if Reg.OpenKey('\Software\Borland\BLW32', True)
then Reg.WriteString('BLAPIPATH',cesta);

if Reg.OpenKey('\SOFTWARE\Borland\Database Engine', True)
then Reg.WriteString('CONFIGFILE01',cesta+'\IDAPI32.CFG');

if Reg.OpenKey('\SOFTWARE\Borland\Database Engine', True)
then Reg.WriteString('DLLPATH',cesta);

finally
Reg.CloseKey;
Reg.Free;

A to by melo by vse.

BDE.REG si zamozrejme muzes upravit tak at mas prednastavene hodnoty, ktere
potrebujes.

treba LANGDRIVER u FOXPRO ja nastavuju na FOXPRO WIN1250
a nebo LANGDRIVER u PARADOXU na anczechw atd..

Jeste mam proceduru na overeni verze BDE.