DBF soubory

[*] Koukal Pavel <Pavel.Koukal(zv)pvt(tec)cz> - 18.1.2001 09:43:35

Ahoj,
lze to zjistit primo z hlavicky DBF souboru, kde je informace o poctu vet
ulozena ve 4 bytech pocinaje od pateho bytu.
Napriklad takto:

Function DBFRecordCount(_DBFName:String):Integer;
Var F:File;
begin
AssignFile(F,_DBFName);
Reset(F,1);
Seek(f,4);
BlockRead(F,Result,4);
CloseFile(F);
end;

S pozdravem Pavel Koukal.> From: "Mirek Drejeek" [mailto:drejcek(zv)schkocr(tec)cz]
> Subject: DBF soubory
>
> Zdravim,
> mam tady par dotazu ohledne DBF souboru.
> 1. s kolika zaznamy lze jeste efektivne pracovat? Kdyz jsem zkousel soubor
se 150.000 zaznamy, tak lze rici, ze se tento soubor otevrel okamzite (asi
po > trech sekundach), ale pak jsem chtel vypsat pocet zaznamu
(Table1.RecordCount) a tady jsem narazil na problem, ne ze by se to
nezobrazilo, ale trvalo to > neunosne dlouho, asi dvacet sekund. Pomoci SQL
dotazu byl cas stejny. Lze toto cislo zjistit nejakym rychlejsim zpusobem?
> 2. Pri pouziti DBGridu se zobrazuje scrollbar. Ale ten ma bohuzel pouze
tri polohy. To je dost nesikovne. Lze s tim neco udelat? Uz jednou jsem zde
videl > reseni, ale to mi nepomohlo.
> Predem dekuji za jakoukoli odpoved.
> S pozdravem
> Mirek Drejcek.

Archivace souboru

[*] Parizsky Ladislav <parizsky(zv)access-it(tec)cz> - 18.1.2001 09:58:09

Cau,
uz sem se ptal ale zeptam se radci jeste jednou. Nevi nekdo o nejake komponente ktera umi komprimovat soubory do zip, rar nebo tak neceho. Potreboval bych aby to bylo free bez nutnosti pouziti dll zipu nebo neceho podobne. Neni dulezite to jenom zkomprimovat ale i dekomprimovat soubory zabalene napr. ve winzip8.

Mockrat dekuji Ladap

progr. TAPI

[*] iturcan(zv)gamo.sk - 18.1.2001 10:01:36

Ahoj lidi,

mam napisane komponenty na modemovu komunikaciu, tieto su postavene nad
TAPI rozhranim.
Mensi problem mi nastal pri pouzivani TAPI rozhrania na platforme Win2000.

Pri inicializovani Line, volam funkciu

LineInitializeex ((zv)fLineApp, MainInstance, LineCallback, '',
FNumDevs,fversion,liex)

tato funkcia bezi o.k. avsak po precitani poctu dostupnych zariadeni
(FNumDevs) dostanem cislo 4. A prave to je problem pretoze na danom PC mam
nainstalovany len 1 modem.

Toto sposobuje problemy , pretoze ak sa odkazem na cislo>1 tak dostanem
chybovu hlasku "incompatible version"
(ako fversion do procedury som skusal dat verziu TAPI 2 aj TAPI 3)

Ma niekto ideu ako dostat spravne cislo poctu funkcnych TAPI zariadeni

Dakujem

Ivan Turcan

TreeView & Icon

[*] Ji�� Ko�ara - 18.1.2001 10:25:31

Nevite prosim, zda se daji nejak nastavovat icony v Treeview bez pouziti
ListImage?

Pazout

Editor pro Delphi

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 18.1.2001 10:36:37

> klavesnici otestovany)
> byla trial verze,
>
> Mam CodeRush otestovany na vlastni klavesnici - skoro 4 roky provozu.
> Zatim to byl nejlepsi zajic, ktereho jsem kdy koupil :-)
> V pripade nespokojenosti plati "money back guarantee", demo neni a asi
> nebude.

Dobra,

nevi nekdo, kde se to da v Cesku sehnat (z Eagle bych to umel...) ?

Diky za info

Aku databazu pouzit !!!???

[*] Jiri Binder <j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 18.1.2001 10:38:14

> Pokud to bude skutecne asi pro 10000 zaznamu, tak by stacil DBF nebo
> DB soubor, cili dBase, foxka, nebo paradox. Mirek Drejcek.

Urcite by stacil. Na zaklade mych zkusenosti bych ale i v tomto
pripade pouzil IB. Pracoval jsem s DBAse, s Paradoxem od verze
3.5 pro DOS v podstate az dodnes. Nove verze programu jsem
zacal delat pod IB (pristup pres IBX, stoji vsak za zvazeni i IBO) a
pouzil bych ho dnes i pro nesitove aplikace. Duvodu je pro to dost:
1. nemam zadne starosti s budoucim rozsirenim programu (jak na
sitovou verzi, tak pri zvetsenem objemu dat nebo funkcnosti)
2. snaz a lepe a jednoduseji zajistim veskerou logiku prace s daty,
zabudovane mechanizmy mi usnadni snadneji a bezpecneji zajistit
integritu dat
3. i kdyz se mi podarilo v podstate vyresit kontrolu a automaticke
opravy poskozenych databazovych souboru, jsem velmi rad, ze
nemusim obdobne problemy vubec resit. Kdo zazil na vlastni kuzi,
tak mi da jiste za pravdu.
4. I kdyz Paradox (a pod.) byva v obdobnych pripadech obcas
rychlejsi nez IB, rada operaci muze byt i pri 10000 zaznamech
radove pomalejsi nez u databaze s architektirou CS.
5. do vedlejsi ulice mohu (mozna) dojet spolehlive Trabantem, proc
vsak nejet Mercedesem, jsou-li oba za stejne penize
6. .....

Zdravi Jiri Binder

Excel a Delphi

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 18.1.2001 11:05:44

Podivejte se do Archivu, uz to tady bylo.

Pro hledani pouzijte treba "Excel.Application"

Na webu Borlandu jsem k tomuto tematu nasel nejaky ukazkovy soubor, bohuzel
si nepamatuji kde, ale v archivu konference to uz mockrat bylo.

a.

Jo a jeste by se mohlo hodit XLConst.pas (nevi kde, akdesi jsem to pouzil,
akorat to ne a ne najit...) budete-li chtit delat grafy a jine podobne veci.

Jinak kratka ukazka, doufam tam nebude moc chyb:

globani promenna
V: Variant;

V := CreateOleObject('Excel.Application');
V.Visible := True;
end;

procedure TForm1.FormDestroy(Sender: TObject);
begin
if not VarIsEmpty(V) then
V.Quit;
end;

Pak se podivejte jak se pracuje s Visual Basic for Applications, tenm hel je
u M$ Opcie professional tusim.

Jo a s XLS95 to chodit nebude, potrebujete alepon XLS97

Fuj to jsem se rozkecal :-)

a.
Ales Zeleny (OK1UUE)
Ceska sporitelna a.s.
Na Perstyne 1
Czech republic
Email: azeleny(zv)csas(tec)cz
tel: +420 2 24995 236
Due to technical difficulties tomorrow has been postponed indefinitely.

> [...]
> Nejsem moc kovany v COM programovani (resp. nikdy jsem to
> nedelal), ale dal
> jsem dohromady asi toto:
>
> ExApp.Connect;
> ExApp.Visible[0] := True; //nevim co je "lcid"
> za parametr, tak
> jsem tam dal provizorne 0
> ExApp.WorkBooks.Add (EmptyParam,0);
> ExBook.ConnectTo (ExApp.ActiveWorkbook);
>
> ExSheet.ConnectTo(ExBook.Worksheets[1]) //tohle mi nejde prelozit
>
> ExSheet.Cells[1,1].Value:=12345 //tohle uz vubec nejde
>
> Nejspis je to velmi naivni pokus.
> Neporadil byste mi nekdo jak otevrit Excel a vytvorit si

Seznam SQL serveru v siti

[*] Petr Reichl <p.reichl(zv)gmc(tec)net> - 18.1.2001 11:07:56

Lze nejak zobrazit jmena vsech SQL serveru v siti?

Dik.

PR

Archivace

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 18.1.2001 11:14:23

Ahoj,

ja pouzivam komponentu ZipMaster. Je free a umi i disk spanning. Ma
dokonce i CZ resource.

Je tady: http://www.geocities.com/SiliconValley/Orchard/8607/

problikavani

1. Vykresleni nekolika obrazku do jednoho: Staci si vygenerovat pri
FormCreate vhodne velkou bitmapu (Bitmap:=TBitmap.Create), nezapomen ji pri
skonceni uvolnit, do ni nakreslit to, co potrebujes (z disku, z resourcu
apod.) a na OnPaint formu ji napriklad pomoci CopyRect okopirovat na Canvas
toho formu. Muzes pro kazdy obrazek zvlast pouzit nekolik bitmap a ty na
OnPaint kreslit postupne v patricnem poradi.

2. V podstate totez (vygenerovat pri FormCreate bitmapu 50*50 pix.), do ni
vlozit ten obrazek a pak na OnPaint pomoci CopyRect postupne kopirovat na
jednotlive pozice. Staci na to dva vnorene cykly. Bohuzel ted nemohu najit
ten kod, ale nic to neni.

RNDr. Petr Brant [Brant(zv)dcomm(tec)cz]
ICQ # 68652380

D&COMM s.r.o
Tenhle probl�m jsem �e#il tak� ned�vno. Pokud je na Form p��li# obr�zk�,
blikaj�(objevuj� se obr�zky, kter� by nem�li b�t vid�t). Je t�eba obr�zky
vykreslit do 1 obr�zku. Jak, to nev�m. To je tak� m� ot�zka... Nap��klad m�m
jist� podklad(50x50pixel�)a ten bych cht�l m�t navazuj�c� na sebe na Form v
�seku 0..4000x0..4000 pixel�

DBF soubory

[*] Kriz Pavel, TDS <tds(zv)volny(tec)cz> - 18.1.2001 11:37:36

> lze to zjistit primo z hlavicky DBF souboru, kde je informace o poctu vet
> ulozena ve 4 bytech pocinaje od pateho bytu.

Je to ale pocet platnych i zrusenych zaznamu.

Pavel Kriz

Oznaceni komponenty za behu

[*] Koukal Pavel <Pavel.Koukal(zv)pvt(tec)cz> - 18.1.2001 11:38:15

Zdravim vsechny v konferenci,

obracim se na vas s jednim problemem.
Potrebuji aby se mi pri behu aplikace chovaly komponenty jako pri navrhu.
Napriklad bych mel formular a na nem par labelu, editu apod. Kdyz na nektery
z nich kliknu, tak potrebuji aby se oznacil stejne jako pri navrhu v delphi
(oramoval se). Stejne tak aby slo vybrat vice komponent najednou tazenim
mysi. Dobrym prikladem je napr. plocha ve Windows a na ni ikony.
Resil jste to jiz nekdo nebo existuje nejaka komponenta podobna panelu,
ktera by to obstaravala ?

Predem dekuji moc za pripadne odpovedi.
S pozdravem Pavel Koukal.

Child-okno MDI applikace jako nezavisla cast

[*] Michal Tiller <Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz> - 18.1.2001 11:40:01

Mam MDI aplikaci, kde kazde child-okno obsahuje nejakou IB_Query.
Pokud v nejakem child-okne spustim query, ktera trva napr. 10 min., zamrzne
cela applikace a nelze pracovat ani s jinym child-oknem.
Je nejak mozne zaridit, aby kazde okno bezelo zvlast v necem (session,
theard, ci co?), jako by bylo kazde child-okno zvlastni aplikace?
Nevim, co je theard, ci session atd., ale predpokladam, ze neco takoveho by
to mohlo umet.
Dekuju moc za kazdou radu.
S pozdravem, Michal Tiller

Michal.Tiller(zv)oskarmobil.Cz :o)
RF Support Coordinator, OSKAR, RF - Engineering
+420 (02) 7117 1388, +420 (0608) 011 327

Excel a Delphi

[*] Ing. Ji�� Vojtek <j vojtek(zv)del(tec)cz> - 18.1.2001 12:06:07

Ja jsem kdysi neco podobneho resil, bohuzel nasel jsem uz pouze trosky kodu.
Snad Ti alespon trosku pomuzou

procedure Tform1.Pripoj;
Var
begin
ExcelApplication1.connect;
ExcelApplication1.Visible[0]:=False;

ExcelApplication1.Workbooks.Open(JmenoSouboru,false,false,EmptyParam,'',fals
e,false,EmptyParam,
EmptyParam,false,false,EmptyParam,false,0);
ExcelWorksheet1.ConnectTo(ExcelApplication1.ActiveWorkbook.ActiveSheet
as _worksheet);
end;

Procedure Tform1.Odpoj;
Begin
ExcelApplication1.ActiveWorkbook.Saved[0]:=true; -TO JE ABY SE FURT
NEPTAL, ZE PROVEDL ZMENY A JESTLI MA ULOZIT (neuklada, jen nastavi priznak)
ExcelApplication1.Quit;
ExcelApplication1.Disconnect;

[...]

Ladeni v design time

[*] Jiri Binder <j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 18.1.2001 12:21:25

Ahoj,
ma nekdo vyzkouseno ladeni v design time? Zkousel jsem to podle
nejakych rad pres remote debugging, ale moc jsem neuspel.

Jiri Binder

Nalezeni chyby

[*] Jiri Binder <j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 18.1.2001 12:21:25

Ahoj
Prosim lze nejak rozume nalezt misto misto chyby z informace
AV... at address xxxxx in modul yyy.bpl ?

Muj balicek na kterem ted kutim mi zacal delat to, ze po
prekompilaci hodi uvedenou chybu. Po restarovani Delphi bezi vse
normalne ani v design time ani v runtime zadna chyba. Udela to i
kdyz ho prekompiluji po marginalnich upravach. (D5+UP1 NT40 i
W2k). Nemate nekdo nejakou radu kde hledat? Obcas se mi neco
takoveho prihodilo jiz drive, ale pouze obcas a ne opakovane po
kazde rekompilaci.
Diky Jiri Binder

Popup menu a klav. zkratky

[*] Jan Krizek <krizek(zv)krizkules(tec)cz> - 18.1.2001 12:36:39

Nemam na mysli urychlovaci klavesy vyznacene podtrzenim.

Ale jde mi o nasledujici. Kdyz do PopupMenu pridam TItemMenu s propertou Shortcut = Del nebo taky Ctrl+V, Ctrl+C. Tak pak mi nefunguje klavesa Del v TEdit komponente, ktera s tim PopupMenu vubec nesouvisi. Krome toho, ze je na stejnym TForm.

Reseni je pro me dvoji.

Bud odstranim tu chybu, tedy v TEdit zmacknuti klavesy smaze pismenko, i kdyz v popupmenu je Del prideleno TMenuItem.

Nebo se mi povede do property TMenuItem.Caption nastavit text tak, aby mi to napsalo nasledujici :

+--------------------+
| Smazat Del |
| Editovat Ctrl+F3 |
+--------------------+

a pritom mel property Shortcut prazdnou.

V resource se to zapsalo "Smazat\tDel", ale nevim jak v object inspectoru v delphi tam narvat tabelator a ani nevim zda by to pomohlo.

Odpoved na to druhe by se mi hodila, protoze bych rad mel v main menu posledni polozku :

Ukoncit Alt+F4

Alt+F4 nelze pridelit k Shortcut.

HP 4000

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 18.1.2001 12:37:17

Hledal bych v definici jazyka PCL5e u HP. Pomoci PCL napriklad volim,
kam ma vystupovat papir.

Milan Dvo��k wrote:

> Nevite nekdo jak programove zvolit, ze ktereho zdroje papiru se ma
> tisknout na tiskarne HP4000?
> Milan Dvorak
> dvorak(zv)gymzn(tec)cz

Dotaz na rozmisteni ikon na pracovni plose

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 18.1.2001 12:38:35

Na to je dobry napriklad program "EZ Desk", ale bohuzel nevim, kde jsem
ho sehnal.

Ji�� G�th wrote:

> Ahoj,
> mel bych dotaz.
> Nevite nekdo, kde jsou uschovane posice icon na pracovni plose ve WINDOWS?
> Obcas se mi stane, ze se mi icony nejak nemile preskupi a ja bych si chtel
> jejich puvodni nastaveni ulozit.
>
> Jiri Goth

progr. TAPI

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 18.1.2001 12:48:24

a je tam nainstalovany SP ?

[...]

[*] Ales Radikovsky <radik(zv)allstar(tec)cz> - 18.1.2001 12:58:12

Muzes si je kreslit s�m pomoc� OwnerDraw.... ale co si budeme pov�dat,
stejne je dobr� je m�t ulozen� v ImageListu :-)

Ales

> Nevite prosim, zda se daji nejak nastavovat icony v Treeview
> bez pouziti
> ListImage?

Seznam SQL serveru v siti

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 18.1.2001 13:07:55

> Lze nejak zobrazit jmena vsech SQL serveru v siti?
Seznam Microsoftich SQL serveru by mel jit pomoci funkce
NetServerEnum s SV_TYPE_SQLSERVER, viz SDK.

Daniel Rott - roxton(zv)volny(tec)cz
http://www.volny(tec)cz/roxton
Some minor bugs/features fixed/added

Editor pro Delphi

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 18.1.2001 13:13:14

Ahoj,

Ji�� Foldyna wrote:

> Dobra,
>
> nevi nekdo, kde se to da v Cesku sehnat (z Eagle bych to umel...) ?

nejspise to nelze sehnat jinak, nez primo od ES. Take jsem to drive
zkousel, ale ES pravdepodobne nema zajem o prodej prostrednictvim
dalsich obchodniku.
Jen jeste upozornuji, ze ve Win9x jsou problemy s nedostatkem zdroju,
takze pokud je pouzivas a nechces prejit na NT/2000, nebudes asi tak
stastny, jak bys mohl byt ...

> Diky za info
>
> Ing. Jiri Foldyna
> mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz

rozdil mezi VIRTUAL a DYNAMIC

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz> - 18.1.2001 13:15:12

Zdravim vsechny,

chci se zeptat na veci okolo %subj%. Ruzne v literature jsem se dozvedel, ze
se jedna o dva ruzne zpusoby volani metod - staticky a dynamicky. Z
prelozeneho kodu programu mi je jasny, ze DYNAMIC se vola ponekud
komplikovaneji jeste pres nejakou dalsi tabulku. Neni mi vsak jasny proc
vlastne DYNAMIC vznikl (pamatuji si, kdyz jeste nebyl). Jake jsou vyhody a
nevyhody obou? Jak se rozhodnout, kdy ktery pouzit?

t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz

Seznam SQL serveru v siti

[*] RDocekal(zv)csas(tec)cz - 18.1.2001 13:16:24

Mrkni na API fci NetServerEnum s parametrem servertype = SV_TYPE_SQLSERVER.
Mam vyzkousene, funguje. Lze pouzit pouze na NT 3.1 a vyssich. Nepodporovano
na Win9x a ostatnich nadstavbach DOSu.

From: "Ji�� G�th" <jiri_goth(zv)gordic(tec)cz>
Subject: Dotaz na rozmisteni ikon na pracovni plose

> [...]
> Obcas se mi stane, ze se mi icony nejak nemile preskupi a ja bych si chtel

Optimalizace Exe

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.1.2001 13:51:26

From: "bc.Jaromir SVOBODA" <svoboda(zv)okfas(tec)cz>

Ahoj,

> Jak optimalizovat vysledne EXE? Pri kompilaci konzolove aplikace by vysledne
> EXE melo byt co nejrychlejsi a nejmensi, ale predevsim by v tele nemely byt

Ujisti se, ze mas v Project | Options -> Compiler zaskrtlou volbu Optimization
(coz je vychozi nastaveni)

> videt zadne pouzite funkce a stringy. Staci nejak vhodne nastavit

To je slozitejsi, importovane funkce se systemu budou viditelne, stringy by
jsi musel nejakym zpusobem zakodovat. K cemu ale ta tajemnost, kdo bude chtit
tak stejne rozkoduje temer cokoliv.

V souvislosti s tim bych chtel take varovat pred pouzitim ruznych zazrazcnych
EXE kompresoru. Vysledny efekt je (krom mensi fyzicke velikosti souboru, cehoz
lze ale dosahnout komprimaci a rozbalenim pri instalaci) horsi nez u bezneho
souboru, protoze princip techto kompresoru jde zcela proti architekture OS.

Petr Vones, amatersky programator

Nalezeni chyby

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.1.2001 14:03:19

From: "Jiri Binder" <j.binder(zv)albacon(tec)cz>
> Prosim lze nejak rozume nalezt misto misto chyby z informace
> AV... at address xxxxx in modul yyy.bpl ?

Ahoj,

spust aplikaci s tim balickem z Delphi a pak pomoci Search | Find Error
hledej tu adresu. Nezapomen, ze je v hexadecimalnim tvaru a je treba pred ni
napsat $

Petr Vones, amatersky programator

Nalezeni chyby

[*] Milink Otakar <otam(zv)tdat(tec)cz> - 18.1.2001 14:04:26

Ahoj

Mne to dela pokud mam otevreny projekt, ktery tento design balicek
pouziva. Projekt zavru, otevru balicek udelam zmeny, kompilace a ... AV
je tu. Mam pocit, ze se to zhorsilo po aplikaci update packu 1, ale
muze to byt klidne i necim jinym...

Resim to restartem Delphi pred zmenou balicku (:-(
Jinak zmeny, ktere neovlivnuji design mode, delam primo v prislusne
jednotce s komponentou a balicek ani neotviram...

s pozdravem Otakar Milink

P.S. Mam Win2000 ...

> [...]
> W2k). Nemate nekdo nejakou radu kde hledat? Obcas se mi neco
> takoveho prihodilo jiz drive, ale pouze obcas a ne opakovane po

Ladeni v design time

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.1.2001 14:12:55

From: "Jiri Binder" <j.binder(zv)albacon(tec)cz>
> ma nekdo vyzkouseno ladeni v design time? Zkousel jsem to podle
> nejakych rad pres remote debugging, ale moc jsem neuspel.

Ahoj,

Mozna by pomohlo 'How can I debug a package wizard?':
http://www.gexperts.org/opentools/

Petr Vones, amatersky programator

problikavani

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 18.1.2001 14:14:23

> [...]
>vykreslit do 1 obr�zku. Jak, to nev�m. To je tak� m� ot�zka...
>Nap��klad m�m jist� podklad(50x50pixel�)a ten bych cht�l m�t navazuj�c� na sebe

Mas namysli neco takoveho?

procedure TForm.FormPaint(Sender: TObject);
var
X, Y, W, H: LongInt;
begin
with Bitmap do begin
W := Width;
H := Height;
end;
with TForm(Sender) do
begin
Y := 0;
while Y < Height do begin
X := 0;
while X < Width do begin
Canvas.Draw(X, Y, Bitmap);
Inc(X, W);
end;
Inc(Y, H);

Jinak ohledne toho kresleni obrazku do obrazku je jednoduche napr.:
mit na plose jeden TImage a vsechny bitmapy pouze jako TBitmap. Pak pomoci metod
Draw, CopyRect reagovat na prislusne zpravy a aktualizovat obsah v TImage...

Roman
OOOOOOOOOOOOOOOO
O icq #84229702
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

DBF soubory

[*] Koukal Pavel <Pavel.Koukal(zv)pvt(tec)cz> - 18.1.2001 14:15:32

Hmm, to je pravda. Na to jsem zapomnel. Potom tedy nezbyva nic jineho nez
jit po vetach a zjistovat jestli nejsou deleted. Samozrejme potom doba
potrebna pro recordcount bude narustat umerne s velikosti souboru.
Rychle napsana funkce by vypadala takto:

Function DBFRecordCount(_DBFName:String):Integer;
Var F:File;
RecNo:Integer;
NumRec:LongInt;
Offset:Word;
RecLen:Word;
Mark:Char;
AssignFile(F, _DBFName);
Reset(F, 1);
Seek(F, 4);
BlockRead(F, NumRec, 4);
BlockRead(F, Offset, 2);
BlockRead(F, RecLen, 2);
For RecNo := 0 to NumRec-1 do
begin
Seek(F,Offset + RecNo*RecLen);
BlockRead(F, Mark, 1);
// * - deleted row
If Mark <> '*' then
Result := Result + 1;
end;
CloseFile(F);
end;

Melo by to byt rychlejsi nez TTable.RecordCount. Nevim, zda by bylo
rychlejsi nahrat cely soubor do pameti a delat seek v pameti nez na disku,
asi ano.
Pokud by to chtel nekdo delat, postup na zjisteni poctu vet z DBF souboru je
z teto funkce snad jasny.

S pozdravem Pavel Koukal.> From: Kriz Pavel, TDS [mailto:tds(zv)volny(tec)cz]
> Sent: Thursday, January 18, 2001 11:38 AM

> informace o poctu vet
>
> Je to ale pocet platnych i zrusenych zaznamu.
>
> Pavel Kriz

CoolForm a Mask

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 18.1.2001 14:16:01

(

> [...]
>
> Pokud nekdo mate zkusenosti s touto komponentou, budu rad za kazdou pomoc
> ... treba i zasl�ani maleho nezkompilovaneho demicka .

Nevim odkud si tu komponentu stahnul, ale jestli si dobre pamatuju, tak se nejdriv musela z te bitmapy vytvorit maska a priklad tam na to byl i se zdrojakem a ukazkovou bitmapou.

Roman
OOOOOOOOOOOOOOOO
O icq #84229702
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

Child-okno MDI applikace jako nezavisla cast

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.1.2001 14:16:50

From: "Michal Tiller" <Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz>
> [...]
> theard, ci co?), jako by bylo kazde child-okno zvlastni aplikace?
> Nevim, co je theard, ci session atd., ale predpokladam, ze neco takoveho by

Ahoj,

priklad na SQL dotazy v threadu najdes v Demos\Db\BkQuery, ovsem pro BDE. Co
se tyce IBX, tak tady je 'IBX Threading example':
http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=15450

Petr Vones, amatersky programator

kde najdu popis IO Errors ?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.1.2001 14:26:44

From: "�u#ka R�bert" <spravca(zv)lumen.sk>
> Prosim mohli by ste ich poslat aj mne tie Win32 error.

Ahoj,

v Delphi helpu hledej tema 'I/O errors'.

Petr Vones, amatersky programator

TJvMail vs Exchange

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.1.2001 14:39:38

From: "Ales Vasicek" <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz>
> zkousim experimentovat s komponentou TJvMail z JEDI VCL a nemuzu poslat
> zadny mail pres nasi Exchange. Vzdy se mi dojde mail od Exchange serveru
> ze je prijemce neznamy, i kdyz adresa skutecne existuje.

Ahoj,

zkus prosim misto komponenty TJvMail pouzit novejsi tridu TJclEmail z JCL
(http://delphi-jedi.org/Jedi:JCLDOWNLOADS), coz je vicemene totez, akorat
to neni 'klikaci', takze to lze pouzit i v mensi aplikaci aniz by zbytecne
narostla o komponentovy balast. Ohledne problemu s odesilanim, zkus pred
adresu doplnit STMP:, tedy: SMTP:nekdo(zv)nekde.abc . Pokud to presto nepujde,
tak se prosim ozvi na muj mail, dik.

Petr Vones, amatersky programator

DBF soubory

[*] "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz> - 18.1.2001 14:48:49

Toto tak uplne nechapu,
platnych a zrusenych zaznamu, to znamena, ze kdyz smazu nejaky zaznam, tak se na tomto miste cislo nezmensi?

Mel bych tady jeste jeden dotaz: pri pouziti jednoducheho SQL dotazu select * from tabulka.dbf order by sloupec1 se mi zobrazi nejaky vysledek.
Muzete mi ale nekdo poradit jak co nejjednoduseji dostat toto poradi do puvodni tabulky?

S pozdravem
Mirek Drejcek

On 18.1.2001 at 11:37 Kriz Pavel, TDS wrote:

>Je to ale pocet platnych i zrusenych zaznamu.
>
>Pavel Kriz

Editor pro Delphi

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 18.1.2001 14:57:23

http://www.shareware(tec)cz/cenik.php3, Po mem dotazu to uz zaradili do
ceniku

Ji�� Foldyna wrote:

> Dobra,
>
> nevi nekdo, kde se to da v Cesku sehnat (z Eagle bych to umel...) ?
>
> Diky za info
>
> Ing. Jiri Foldyna
> mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz

Ako zistit spustene Delphi IDE

[*] Martin Matou�ek A <matousek.martin(zv)atlas(tec)cz> - 18.1.2001 15:11:00

From: "Ales Vasicek" <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz>
> je to presne ono. Stacilo doplnit pred adresu SMTP a uz to jede. Muze mi
> tu nekdo rict, proc to tak je?

Ahoj,

ve specifikaci SimpleMAPI to tak je. Jenze, pri testovani to s nekterymi
klienty nefungovalo. Pokud to nekdo muze zkusit napriklad s Netscape Mail nebo
OE4, tak se mi prosim ozvete jak to dopadlo, diky. V dalsi verzi TJclEmail to
bude jiz opraveno.

Petr Vones, amatersky programator

Oznaceni komponenty za behu

[*] Ing. Patrik Tesar <tesar(zv)rainside.sk> - 18.1.2001 16:53:17

Ano existuje na to DreamDesigner na http://www.dream-com.com

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.1.2001 16:54:29

From: "Tomas Bradle" <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz>
> [...]
> vlastne DYNAMIC vznikl (pamatuji si, kdyz jeste nebyl). Jake jsou vyhody a
> nevyhody obou? Jak se rozhodnout, kdy ktery pouzit?

dynamic je mirne pomalejsi nez virtual a duvod vzniku bylo zmenseni velikosti
VMT tabulek (ktere se zvetsuji s kazdou virtual metodou). Dynamic jsou vhodne
u metod, kde se nepredpoklada ze se budou volat prilis casto (napriklad reakce
na stisk tlacitka a podobne).

Petr Vones, amatersky programator

Ztracena posta

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz> - 18.1.2001 16:58:21

From: "Marek Eichler" <marek.eichler(zv)atlas(tec)cz>
> tak tohle je vyreseno s popisem i se zdrojovym kodem (sice v C, ale to snad
> tak nevadi) v knize Windows pro pokrocile a experty od Jeffrey Richtera

Ahoj,

pravda, je to priklad na pouziti hook funkci, bohuzel do Delphi se tohle dost
spatne prepisuje, protoze RTL na tohle neni prilis dobre navrzena. Zasadni
problem byl sice odstranen v D5, ale stale jsou s tim i jine problemy, alespon
dle ohlasu v borland.public.delphi.winapi newsech. Mimochodem, ta kapitola ma
naprosto uzasny cesky preklad: Naockovani knihovny pomoci zavesu oken ;-))

Petr Vones, amatersky programator

Import knihovny SQLDMO

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.1.2001 22:45:23

From: "Petr Reichl" <p.reichl(zv)gmc.net>
> [...]
> stisknu bud Create Unit nebo Install... tak to hlasi, ze objekt TDatabase uz

Ahoj,

clanek o SQL DMO v Delphi najdes tady, je tam popsan i problem s importem:
http://www.delphizine.com/features/2000/06/di200006jp_f/di200006jp_f.asp

Petr Vones, amatersky programator

TreeView & Icon

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.1.2001 22:53:32

From: "Ji�� Ko�ara" <pazout(zv)sport(tec)cz>
> Nevite prosim, zda se daji nejak nastavovat icony v Treeview bez pouziti
> ListImage?

Ahoj,

vicemene nedaji, pouziti TImageListu je ale vcelku snadne, v cem je problem ?

Petr Vones, amatersky programator

Aktivace SpeedButton

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.1.2001 22:59:12

From: "Petr Reichl" <p.reichl(zv)gmc.net>
> pouzivam nekolik SpeedButtonu s tim, ze vzdy muze byt zamackly jenom jeden
> nebo zadny. Kdyz kliknu mysi na jednoho z nich tak se zamackne ... v
> poradku, aktivuju-li ovsem tento button shortcutem (&Ahoj), tak se button
> nezamackne. Zkousel jsem to pomoci

Ahoj,

podivej se na vlastnost GroupIndex, nicmene misto TSpeedButtonu bych spis
pouzil TToolBar.

Petr Vones, amatersky programator

TWinControl a spotreba systemovych zdroju

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.1.2001 23:01:15

From: "Petr Adasek" <petr.adasek(zv)iol(tec)cz>
> Vim, ze to reseni je koncepcne ponekud silene (proto to resim),
> ale tajne jsem doufal, ze by mozna bylo resenim napsat si vlastni
> komponentu na bazi TControl.

Ahoj,

obavam se, ze to neni reseni (nezkousel jsem ale nic podobneho). Bude asi
lepsi to prepsat nejakym lepsim zpusobem.

Petr Vones, amatersky programator

Zmena vysky riadku v TDBGrid

[*] Roland Turcan \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 18.1.2001 23:07:50

Zdravim.

Ako zmenim vysku riadku v DBGrid ?

Dakujem.

roland.

LiteStep vvm

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 18.1.2001 23:11:08

Zdravim

Tento muj dotaz ohledne LiteStepu primo souvisi s Delphi. Jde o to, ze kazda
(i ta nejjednodussi - pouze cisty Form) aplikace napsana v Delphi 3 (ty mam
ja, jak v jinejch nevim) i D3 samotny si nejak nerozumi s
VirtualDesktopManagerem. ( proste virtualni desktopy ) a Task Managerem. Pri
pouziti Explorer.exe jako shellu tento problem neni, pouze v LiteStepu. Kdyz
problematickou aplikaci spustim, normalne se objevi TaskButton, ale neoznaci
se jako vybrany, i kdyz je aplikace aktivni. Kdyz jsem na jinem desktopu a
kliknu na TaskButon z jineho desktopu, nekdy se to prepne, ale vetsinou ne.
Vypada to, jako by DesktopManager kazdemu oknu pridal property s cislem
virtualniho desktopu, ale aplikacim z Delphi ne, nebo jako by to nejak
nepochopily. Jeste kdyz kliknu pravym mysim zlacitkem, na malou chvilku se
TaskButton selectne a vyskoci i PopupMenu, ale hned to zase zmizi. Obtizne
se to vysvetluje, chtelo by to videt. Netusite nekdo, cim by to mohlo byt,
nebo jestli existuje komponenta, ktera udela aplikaci kompatibilni s timto
Desktop Managerem.

Diky vsem, kdo poradi
Hurricane

Data z kamery

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 18.1.2001 23:16:57

Zdravim

Delka kabelu se omezuje ze dvou duvodu. Za prve kvuli chytani ruseni zvenku
a od ostatnich zil. A za druhe kvuli utlumu ve vedeni (vlastnimu odporu
dratu). Netvrdim, ze to bude fungovat, ale kdyz vezmes kvalitni jednozilove
kvalitne stinene kabliky a vyrobis si z nich USB kabel, mozna by to mohlo
jit. ALE NEZARUCUJU TO.

P. S.: Me se podarilo spojit dve PC 25m dlouhym LPT kabelem. IMHO se udava
jako maximum 7m.

From: "Jan Krizek" <krizek(zv)krizkules(tec)cz>
> [...]
TEdit komponente, ktera s tim PopupMenu vubec nesouvisi. Krome toho, ze je na

to je logicke, protoze shortcut ma vetsi 'prioritu'. Nebylo by jednodussi
zvolit nejaky jiny, ktery nekoliduje s ovladanim TEdit komponenty ? Jinak v
nouzi by to mohlo jit resit i takto, ovsem nutno vyzkouset v kontextu cele
aplikace:

procedure TForm1.ApplicationEvents1Message(var Msg: tagMSG; var Handled:
Boolean);
begin
with Msg do
if (message >= WM_KEYFIRST) and (message <= WM_KEYLAST) and
(Screen.ActiveControl is TCustomEdit) then
begin
TranslateMessage(Msg);
DispatchMessage(Msg);
Handled := True;

kde najdu popis IO Errors ?

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 19.1.2001 06:36:27

Vsichni kdo chcou program, kter� v�m vyp�se popis chyby v cestine, tak si ho
st�hnete na adrese http:\\pjsoft.kgb(tec)cz\errorcodes.zip.

Petr Jur�k, Spr�vce s�te
COMET System s.r.o.
1.M�je 1220
756 61 Roznov pod Radhostem
tel. 0651/653990
fax. 0651/653993
www.cometsystem(tec)cz

> Prosim mohli by ste ich poslat aj mne tie Win32 error.
>
> Dakujem
>
> S pozdravom Robert Suska

COMET System Network Administrator.

BDE a MS Acces 2000

[*] Pavel Lavicka <plavicka(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.1.2001 07:16:10

Ahoj vsichni,
nevite nekdo, zda existuje nativni driver pro Microsoft Acces 2000 pro BDE.
Pouzivam BDE verze 5.11 a ten umi primo pracovat pouze s datbazi ve formatu
MS Acces 97. Vim ze bych mohl pouzit napr. ODBC, ale nechce se mi kvuli tomu
prepisovat aplikaci. Diky za kazdou radu a preji hezky den.
Pavel Lavicka

MP3

[*] Ing. Ji�� Vojtek <j vojtek(zv)del(tec)cz> - 19.1.2001 07:17:25

Pokud mas nainstalovany konec ci mas novejsi windows tak to umi i stokrat
proklinany TmediaPlayer. Ja jsem to tak delal. Prehraval jsem skladby
jakmile mi je nekdo soupnul do adresare at slo o Wav nebo mp3. Pokud chces
muzu Ti to poslat. Jiri Vojtek.
PS. Jinak na Torry je spousta komponent ktere to umi i bez TmediaPlayeru

From: <mms(zv)host.sk>
> Mam aplikaciu, povodne urobenu na tabulkach paradox, ale pomocou komponent
> Query miesto table. Teraz chcem tuto aplikaciu pouzivat s Interbase (s BDE
> cez SQL Link).

Ahoj,

ackoli se v databazich prilis nevyznam, tak myslim ze pouziti BDE na SQL
databazi neni prilis stastny napad. Navic v pripade IB existuji i nativni
komponenty (IBX), ktere jsou soucasti D5. Tusim ze je lze stahnout i pro
starsi verze Delphi, ale to bude vedet spis Pavel Cisar.

Pod .DBF by to melo fungovat taky.

> [...]
pak "superaplikaci" v Delphi to presypes z jedne do druhe (nevim
jestli to jde BatchMove, urcite to pujde proskanovanim a

[*] "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz> - 19.1.2001 13:48:39

Uz to tady bylo parkrat rozebirane. Ja to delam pomoci tabulky, kterou posilam.
Mirek Drejcek.

From: "Petr Ma��k" <rtepema(zv)mbox.vol(tec)cz>

> [...]
>
> Predlohu sestavy vytvarim dynamicky pri vyvolani editace nebo pri tisku z
> memo pole tabulky tTisky (paradox tabulka)

Odkud je volana ta editace, z vyvojoveho prostredi,
nebo z bezici aplikace?
Odkud je obrazek nacitan, ze souboru na disku,
nebo take z databaze jako predloha?
Pokud ze souboru, je spravne nastavena cesta?
Jak vypada ten obrazek, jak je velky, jakou barevnou
hloubku, nema nahodou cerny levy horni roh?
Delaji to vsechny obrazky, nebo jen ten jeden?
Dela to i v aplikacich, ktere nepouzivaji nacitani
predlohy z databaze?

Asi by bylo nejjednodussi udelat jednoduchou
aplikaci demonstrujici chybu a poslat ji primo
na Sineu.

Vaclav Krmela

Kopirovani vice souboru

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 19.1.2001 14:09:18

Ahoj
v RxLib je v jednotce FileUtil Copy i MoveFile.

Viz.
procedure CopyFile(const FileName, DestName: string;
ProgressControl: TControl);
procedure CopyFileEx(const FileName, DestName: string;
OverwriteReadOnly, ShellDialog: Boolean; ProgressControl: TControl);
procedure MoveFile(const FileName, DestName: TFileName);
procedure MoveFileEx(const FileName, DestName: TFileName; ShellDialog:
Boolean);
{$IFDEF RX D4}
function GetFileSize(const FileName: string): Int64;
{$ELSE}
function GetFileSize(const FileName: string): Longint;
{$ENDIF}
function FileDateTime(const FileName: string): TDateTime;
function HasAttr(const FileName: string; Attr: Integer): Boolean;
function DeleteFiles(const FileMask: string): Boolean;
function DeleteFilesEx(const FileMasks: array of string): Boolean;
function ClearDir(const Path: string; Delete: Boolean): Boolean;
function NormalDir(const DirName: string): string;
function RemoveBackSlash(const DirName: string): string;
function ValidFileName(const FileName: string): Boolean;
function DirExists(Name: string): Boolean;
procedure ForceDirectories(Dir: string);

function FileLock(Handle: Integer; Offset, LockSize: Longint): Integer;
{$IFDEF RX D4} overload; {$ENDIF}
{$IFDEF RX D4}
function FileLock(Handle: Integer; Offset, LockSize: Int64): Integer;
overload;
{$ENDIF}
function FileUnlock(Handle: Integer; Offset, LockSize: Longint):
Integer;
{$IFDEF RX D4} overload; {$ENDIF}
{$IFDEF RX D4}
function FileUnlock(Handle: Integer; Offset, LockSize: Int64): Integer;
overload;
{$ENDIF}

function GetTempDir: string;
function GetWindowsDir: string;
function GetSystemDir: string;

function BrowseDirectory(var AFolderName: string; const DlgText: string;
AHelpContext: THelpContext): Boolean;

{$IFDEF WIN32}
function BrowseComputer(var ComputerName: string; const DlgText: string;
AHelpContext: THelpContext): Boolean;

function ShortToLongFileName(const ShortName: string): string;
function ShortToLongPath(const ShortName: string): string;
function LongToShortFileName(const LongName: string): string;
function LongToShortPath(const LongName: string): string;

procedure CreateFileLink(const FileName, DisplayName: string; Folder:
Integer);
procedure DeleteFileLink(const DisplayName: string; Folder: Integer);
{$ENDIF WIN32}

{$IFNDEF RX D3}
function IsPathDelimiter(const S: string; Index: Integer): Boolean;
{$ENDIF}

> Od: Michal Tiller [SMTP:Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz]
> Odesl�no: 19. I 2001 12:55
> Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'; 'parizsky(zv)access-it(tec)cz'
> P�edm�t: RE: Kopirovani vice souboru
>

> skusil bych: CopyFile('C:\Dokumenty\prace*.doc',
> 'C:\Dokumenty\Zal\prace*.doc');
>
> nebo
>
> DIR := 'C:\Dokumenty';
> FileListBox.Directory := DIR
> FileListBox.Filter := 'prace*.doc';
> for i := 0 to (FileListBox.Items.Count - 1) do
> CopyFile(DIR + '\' + FileListBox.Items[i], DIR + '\Zal\' +
> [...]

[*] iturcan(zv)gamo.sk - 19.1.2001 14:27:11

samozrejme ze to je mozne, vid priklad:

function MyAction:pchar;assembler;
asm
mov eax,offset (zv)(zv)s
ret
(zv)(zv)s: db 'toto je retazec'
db 0
end;

Odporucam pouzivat v Assembleri pointre a nie si zbytocne komplikovat zivot
z pascal retazcami. Vystup si uz jednoducho prekonvertujes napr. string
(MyAction), strPas (MyAction),...

daj si pozor na parametre, popis predavania najdes v dokumentacii Delphi

Ivan Turcan

Peter Vlkovic
<vlkovic(zv)minv To: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
.sk> cc:
Sent by: Subject: Funkcia v assemberi vracajuca string
owner-delphi-
l(zv)fwd(tec)cz

19.01.2001
11:10
Please
respond to
delphi-l

Ahoj,

[...]

SMS

[*] Brano Vislocky <delphi(zv)jdsoftware.sk> - 19.1.2001 14:45:18

na adrese zekiller.skytech.org najdes program sendsms pre linux aj windows a
mali by tam byt aj zdrojaky ( v C-cku, samozrejme ). Mozno ti to pomoze

Brano

SMS

[*] Peter Luk�cs <batex(zv)astrafren(tec)cz> - 19.1.2001 14:52:03

Vidim, ze uz zacinas byt zoufaly :)) tak tady to je:

na formulari jsou pouze dve mema a tlacitko s timto zdrojakem:
begin
NMHTTP1.InputFileMode := FALSE;
NMHTTP1.OutputFileMode := FALSE;
NMHTTP1.ReportLevel := Status_Basic;
NMHTTP1.Get('http://www.oskarmobil(tec)cz/cz/sms/send.php3?ppp=97957367028
72:17e38be77cb2b9e43967ecb48f7ea8df&part1=TEXT&number=XXXXXX&mynumber=YY
YYYY');
Memo1.Text := NMHTTP1.Body;
Memo2.Text := NMHTTP1.Header;
If NMHTTP1.CookieIn <> '' then
ShowMessage('Cookie:'+#13#10+NMHTTP1.CookieIn);
end;

Toto posle jednu ! sms na tel. XXXXXX z podpisem cisla YYYYYY s telickem
TEXT. Mema muzes vynechat a zustane Ti tam jenom tlacitko. Jednoduche ne ?

Batex

PS: Jestli chces, poslu kompletni priklad.

> [...]
> cez oscar alebo mtnsms, napr. cez komponentu FastNet - NMSMTP. Neviem ju

SMS cez MTNSMS

[*] #u�ka R�bert <spravca(zv)lumen.sk> - 19.1.2001 17:00:51

Nechtiac som si to vymazal prosim kto to mate poslite to este raz.

DAKUJEM

S pozdravom,

R�bert �u#ka, spr�vca siete
R�dio Lumen, Bansk� Bystrica
Slovensk� republika
www.lumen.sk
spravca(zv)lumen.sk
088/41 25 739 kl.14

Nalezeni chyby

[*] Jiri Binder <j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 19.1.2001 17:35:37

> [...]
>
> spust aplikaci s tim balickem z Delphi a pak pomoci Search | Find
> Error hledej tu adresu. Nezapomen, ze je v hexadecimalnim tvaru a je

Diky za radu. Ja jsem to vzdy zkousel takto hledat, ovsem ne pri
spustenem programu. Co je to vubec za adresu? Ja jsem se
domnival, ze je to nejaka relativni adresa mista instrukce v exe a
nenapadlo me, ze program musi bezet.
Jiri Binder

informace o .exe souboru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.1.2001 18:00:36

From: "Tom�#V�tek" <tvitek(zv)centrum(tec)cz>
> Potreboval bych zjistit informace o .exe souboru (zda se jedna o DOS nebo
> Win aplikaci, pokud jsou ulozene informace o verzi tak i ty).

Ahoj,

v JCL (http://delphi-jedi.org/Jedi:JCLDOWNLOADS) je funkce GetFileExeType,
ohledne version info pak trida TJclFileVersionInfo.

Petr Vones, amatersky programator

Kopirovani vice souboru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.1.2001 18:06:23

From: "Parizsky Ladislav" <parizsky(zv)access-it(tec)cz>
> Jak by jste v Delphi resily tento dosovskej prikaz:
>
> Copy C:\Dokumenty\prace*.doc C:\Dokumenty\Zal

Ahoj,

pomoci SHFileOperation

Petr Vones, amatersky programator

Nalezeni chyby

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.1.2001 18:14:38

From: "Jiri Binder" <j.binder(zv)albacon(tec)cz>
> [...]
> spustenem programu. Co je to vubec za adresu? Ja jsem se
> domnival, ze je to nejaka relativni adresa mista instrukce v exe a

je to adresa v adresovem prostoru procesu, kde je dany soubor nahran. Zpetne
lze pak ziskat informaci o tom, ktery soubor to je a pripadne nalezt i misto
ve zdrojaku. Podobne funguje napriklad vyhledani jmena funkce, unitu, cisla
radku v aplikaci pokud vznikne vyjimka, pomoci JclDebug z JCL nebo obdobnych
nastroju. Takto muzes lokalizovat chybu ve svem programu, pokud k tomu dojde
za 'ostreho' behu u zakaznika, ulozit do logu, nechat si odeslat mailem atd..

Petr Vones, amatersky programator

Zasifrovan string v tabulce paradoxu.

[*] vlada_ponechal(zv)post(tec)cz - 19.1.2001 19:56:07

Zdar panove.
Mel bych dotaz ohledne sifrovani stringu v tabulce paradoxu. Pouzivam v lokalu viceuzivatelsky vstup a ukladam to do tabulky paradoxu. Problem je v tom, ze si to kazdy muze precist, kdyz tabulku otevre prohlizecem.
1.) Existuje moznost sifrovat primo v tabulce text tak, aby se nedal precist?
2.) Pokud ne, nemate nejaky priklad sifrovani textu? Nejaky zdrojak programku, ktery to dela.

Delam to jednoduse, uzivatel vklada heslo do editu a obsah editu se potom porovnava s fieldem v tabulce.

Mam D3 prof.

Ako zistit spustene Delphi IDE

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 19.1.2001 22:36:16

Ahoj,

kdesi se pise toto (neovereno):

Sometimes you may want to find out weather the Delphi IDE is
running. You can use the following function:

function IsDelphiRunning : boolean;
begin
Result:= FindWindow('TAppBuilder', nil) > 0);
end;

This function will return a value of TRUE if the IDE is running or
FALSE, otherwise.

This is very helpful, if you only want someone to use your
shareware component from inside the Delphi IDE.

Slavek

> Uz o tom bola debeta, ale nemozem to najst. Ako zistim, ze je spusteny
> program z Delphi, pripadne, ze je spustene Delphi IDE.

Setrete vodou. Sprchujte se s pritelem/pritelkyni.

Zasifrovan string v tabulce paradoxu.

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 19.1.2001 22:39:44

Ahoj,

sifrovat muzes text jako takovy a pak ho dat do tabulky jiz zasifrovany
(zpusobu uz to problehlo nekolik (desitek)). Stejne tak ale muzes zaheslovat
tabulku celou a pristup k ni bude pouze pres heslo. Ovsem toto je dobre tak
leda pro ochranu pred babickou, protoze ta vetsinou nezna universalni heslo
(jIGGAe). Jak to udelat najdes treba tu:
http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk/delphiparadox.shtml

Slavek

> [...]
>
> Diky,
>
> Vlada

Setrete vodou. Sprchujte se s pritelem/pritelkyni.

Aktualizace

[*] Ber�nek Pavel <Pavel.0(zv)worldonline(tec)cz> - 19.1.2001 23:05:14

Ahoj,

mel bych jeden problem a sice, ze bych rad aby se mi zaktualizovalo jedno
pole (datumove) ve vsech zaznamech v databazi na hodnotu aktualniho data.
Zkousel jsem to pres komponentu BachMove, ale vubec nevim jak na to.
Poradite prosim ?

Pavel Beranek

Kopirovani vice souboru - Dekuji

[*] Parizsky Ladislav <parizsky(zv)access-it(tec)cz> - 20.1.2001 10:32:15

Zkousel sem ty nejlehci rady copyfile nefunguje proto sem skusil SHFileOperation a je to tam. :)

Mockrat dekuji Ladap

Zasifrovan string v tabulce paradoxu.

[*] M. Winkler <m.winkler(zv)seznam(tec)cz> - 20.1.2001 12:12:32

Ahoj

zkus tohle:

function Crypt(Action, Src, Key : String) : String;
var
KeyLen : Integer;
KeyPos : Integer;
offset : Integer;
dest : string;
SrcPos : Integer;
SrcAsc : Integer;
TmpSrcAsc : Integer;
Range : Integer;
UpperCase : Char;
begin

dest:='';
KeyLen:=Length(Key);
KeyPos:=0;
SrcPos:=0;
SrcAsc:=0;
Range:=256;
if Action = 'E' then // encrypt
begin
Randomize;
offset:= Random(Range);
dest:= format('%1.2x',[offset]);
for SrcPos := 1 to Length(Src) do
begin
SrcAsc:=(Ord(Src[SrcPos]) + offset) MOD 255;
if KeyPos < KeyLen then KeyPos:= KeyPos + 1 else KeyPos:=1;
SrcAsc:= SrcAsc xor Ord(Key[KeyPos]);
dest:=dest + format('%1.2x',[SrcAsc]);
offset:=SrcAsc;
if Action = 'D' then // decrypt
begin
offset:=StrToInt('$'+ copy(src,1,2));
SrcPos:=3;
repeat
SrcAsc:=StrToInt('$'+ copy(src,SrcPos,2));
if KeyPos < KeyLen Then KeyPos := KeyPos + 1 else KeyPos :=
1;
TmpSrcAsc := SrcAsc xor Ord(Key[KeyPos]);
if TmpSrcAsc <= offset then
TmpSrcAsc := 255 + TmpSrcAsc - offset
else
TmpSrcAsc := TmpSrcAsc - offset;
dest := dest + chr(TmpSrcAsc);
offset:=srcAsc;
SrcPos:=SrcPos + 2;
until SrcPos >= Length(Src);
end;
Crypt:=dest;
end;

KDE:

Action: E ... encrypt
D... decrypt

Source: to, co chces zakodovat/odkodovat

Key: retezec kodovaciho klice

Neni to nic moc, ale pro normalni ucely mi to vzdy stacilo.
Je to docela rychle.

M. Winkler

> [...]
programku, ktery to dela.

> Delam to jednoduse, uzivatel vklada heslo do editu a obsah editu se potom

SMS

[*] Ji�� H�sek - 20.1.2001 14:24:45

NMSMTP1.host:='smtp.seznam(tec)cz' // samozrejme tam muzes dat i jiny
postovni server
NMSMTP1.UserID:='Uzivatel' // spravne uzivatelske jmeno
NMSMTP1.Postmessage.

NMSMTP1.PostMessage.ToAddress.add('+42cislo(zv)sms.paegas(tec)cz'); // nebo
0042cislo(zv)sms.eurotel(tec)cz, oskar zatim pres mejl tuto sluzbu neposkytuje

NMSMTP1.Postmessage.fromaddress:= 'tvuj mejl'
NMSMTP1.PostMessage.FromName:='jmeno';
NMSMTP1.postmessage.Subject:='predmet';
NMSMTP1.postmessage.body.add('text');
NMSMTP1.Connect;
NMSMTP1.SendMail; // tohle muzes dat do NMSMTPOnConnect
NMSMTP1.Disconnect; // a tohle zase do NMSMTPOnSucces

Psal jsem to z hlavy, tak�e jsem mo�n� na n�co zapom�l, ale snad by to
takhle mohlo fungovat...

S pozdravem Ji�� H�sek

> [...]
> cez oscar alebo mtnsms, napr. cez komponentu FastNet - NMSMTP. Neviem ju

MS Acces a Delphi

[*] Pavel Lavicka <plavicka(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.1.2001 16:04:05

Vazeni kolegove
v soucasne dobe pisu databazovou aplikaci, ve ktere pouzivam MS Acces 97 a
pristup pres native driver BDE. Mnoho informaci o pouziti teto databaze ve
spojeni s Delphi jsem jiz vycetl z archivu konference, presto bych
potreboval vedet jeste nektere veci, ktere jsem tam nenasel:

1. Co je potreba nastavit v BDE, chci-li zajistit k databazi bezproblemovy
sitovy pristup?

2. Jakym zpusobem je mozno z Delphi provadet opravu databaze - existuje
nejaka obdoba funkci DBEngine.RepairDatabase a DBEngine.CompactDatabase z
vnitrniho jazky Accesu?

3. Vyzaduje Acces nejakou pravidelnou udrzbu - obnovovani indexu,
komprimovani databaze atd?

Za pripadne odpovedi predem dekuji a preji mnoho uspechu ve Vasi cinnosti.

Pavel Lavicka

MS Acces a Delphi

> [...]
> potreboval vedet jeste nektere veci, ktere jsem tam nenasel:
>
> 1. Co je potreba nastavit v BDE, chci-li zajistit k databazi bezproblemovy

Nepouzit BDE ale ADO alebo DAO komponenty.

Pomocou DAO alebo JRO, pozri http://www.cybermagic.co.nz/winsoft/daofaq.htm,
http://www.cybermagic.co.nz/winsoft/adofaq.htm

> 3. Vyzaduje Acces nejakou pravidelnou udrzbu - obnovovani indexu,
> komprimovani databaze atd?

Komprimacia databazy (u Jet 4.0 je to zaroven aj kontrola a oprava databazy)
je raz za cas potrebna, pretoze inak velkost Access databazy iba narasta.

Erik

Video

[*] stepan hamouz <hamik(zv)cbox(tec)cz> - 20.1.2001 20:13:10

From: "Jan Kirchner" <imconr(zv)volny(tec)cz>
Subject: re:Stay on Top

> Zobraz okno jako mod�ln�. Pokud ale jiz mas okno zobrazene, tak to bych sam
> rad vedel jak na to.
> Jestli to vyresis tak napis.
>

> Jan Kirchner
> imcon(zv)mbox.vol(tec)cz

TTable komponenta versus SQL server 2000 (microsof

[*] vlada_ponechal(zv)post(tec)cz - 21.1.2001 22:33:29

Zdar panove,
Chci vas pozadat o pomoc. Chci udelat ne moc slozitou aplikaci v D3 prof. Mam server SQL
2000 ent. A za pomoci ODBC a BDE na nej pristupuji. Pouzivam pritom komponentu TTable,
protoze se mi jiz predtim osvedcila (ne teda ze SQL serverem od MIc.)Narazil jsem vsak na
problem. Pri vkladani a ukladani vet do tabulek mam dva stavy. Prikazem table1.insert vlozim
vetu (ta se mi objevi i v dbgrid) ale po pouziti table1.post, se najednou veta strati (i z
dbgrid). Kdyz tabulku restartuji, objevi se vsechny vety. Prisel jsem na to, ze na to plati,
kdyz zapnu (true) cachedUpdates v komponente ttable. Problem, je v tom, ze potom vsechno
funguje, ale pouze naoko. Kdyz restatuji tabulku vsechny zmeny se vrati do vychoziho stavu.
Panove, nenapada Vas, cim to je? Me to pripada, jako kdyby to do tabulky vubec neulozil nebo
v prvnim pripade spatna komunikace s SQL serverem...

ARP tabulka Windows2000 serveru...

[*] vlada_ponechal(zv)post(tec)cz - 21.1.2001 22:45:19

Zdar panove,
Za pomoci ARP tabulky serveru chci ziskavat informace o IP addresach a MAC addresach.
1.) Nevite jak dlouho drzi Server Windows2000 v pameti informace v ARP?
2.) Jak se da tato hodnota zvysit treba na 30 minut?
3.) KOlik hodnot muze maximalne byt v ARP tabulce?

TTable komponenta versus SQL server 2000 (microsof

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 22.1.2001 06:35:22

Pokud pou��v�# SQL tak p�edpokl�d�m �e pou��v�# i transakce. Transakce budou
asi tv�j "probl�m". Na za��tku programu napi# Transaction1.StartTransaction
a poka�d� kdy� provede# Post mus�# zm�ny uplatnit pomoc�
Transaction1.CommitRetaining (pokud chce# zru#it operaci napi#
Transaction.RollbackRetaining).

Petr Jur�k, Spr�vce s�t�
COMET System s.r.o.
1.M�je 1220
756 61 Ro�nov pod Radho#t�m
tel. 0651/653990
fax. 0651/653993
www.cometsystem(tec)cz

> [...]
vubec neulozil nebo
> v prvnim pripade spatna komunikace s SQL serverem...

kodovani dbf a excel

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 22.1.2001 07:26:04

Ahoj
v souvislosti s timhle bych se chtel docel zeptat jak v Delphi(4) vytvorit
paradox nebo dbase tabulku pres BDE a Table.CreateTable tak, aby kdyz ji
otevru v excelu se mi spravne zobrazovalo kodovani. Prestoze v langdriver
mam nastaveno kodovani win1250 tak mi to excel zobrazi proste blbe. Je chyba
v excelu nebo v BDE nebo ve me ?

> [...]

rezii.

T.

TTable komponenta versus SQL server 2000 (microsof

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 22.1.2001 08:03:24

> [...]
> Panove, nenapada Vas, cim to je? Me to pripada, jako kdyby to do
> tabulky vubec neulozil nebo v prvnim pripade spatna komunikace s SQL

Pokud vim, tak se nejak takto chova i query. Nepomohlo by po
postu jeste zavolat Table1.Refresh?

David

ARP tabulka Windows2000 serveru...

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 22.1.2001 08:28:57

> [...]
> 2.) Jak se da tato hodnota zvysit treba na 30 minut?
> 3.) KOlik hodnot muze maximalne byt v ARP tabulce?

tady je zminka o WinNT - primo o Win200 jsem nenasel
http://msdn.microsoft.com/library/winresource/dnwinnt/S7BFF.HTM

kodovani dbf a excel

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 22.1.2001 08:33:07

Excell standardne (aspon u DBF tabulek pocita s kodovanim Latin 2
CP852)

22.1.2001 Sula Milos :
> [...]
> mam nastaveno kodovani win1250 tak mi to excel zobrazi proste blbe. Je chyba

kodovani dbf a excel

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 22.1.2001 08:39:48

> [...]
> otevru v excelu se mi spravne zobrazovalo kodovani. Prestoze v langdriver
> mam nastaveno kodovani win1250 tak mi to excel zobrazi proste

Toz si vyzkousej zkonvertovat Excelovskou tabulku do DBF formatu a pak se
podivej, jake ma ta tabulka kodovani a dalo by se predpokladat, ze takove
kodovani predpoklada i pri opacnem prevodu (muze to byt napriklad dosovska
stranka 852 ...)

T.

Zmena MDI okna na modalni

[*] Michal Tiller <Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz> - 22.1.2001 09:13:39

Asi bych to udelal takhle

procedure TempModalMDIChild(Okno: TForm);
begin
Okno.FormStyle := fsNormal;
Okno.Hide;
//Okno.Hide; tam byt mozna nemusi,
//nevim jestli jde zavolat ShowModal,
//kdyz okno neni Hide.
Okno.ShowModal;
Okno.FormStyle := fsMDIChild;
end;

S pozdravem Michal Tiller

[...]

Dynamicka pole

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 22.1.2001 09:24:11

Ahoj,

narazil jsem v souvislosti s dynamickymi poli na problem s jejich predavanim
odkazem, viz nasledujici fragment kodu.

TVyberItem = record
ID : integer;
ESID : integer; // id vyberu
SigId : integer;
Oznaceni : string;
Nazev : string;
UstrId : integer;
end;
TVyberItemArray = array of TVyberItem;
PVyberItemArray = ^TVyberItemArray;

procedure Pokus2(var Pole : TVyberItemArray);
begin
SetLength(Pole, 10000);
end;

procedure Pokus2a(Pole : PVyberItemArray);
begin
SetLength(Pole^, 10000);
end;

procedure Pokus1;
var
NL : TVyberItemArray;
begin
SetLength(NL, 0);
procedure Pokus2(NL); // <<<<<< toto mi havaruje na vyjimku v user32.dll
procedure Pokus2a((zv)NL); // <<<<<< toto mi spolehlive funguje
end;

Vzdycky jsem si myslel, ze pri predavani parametru odkazem se predava
pointer na parametr, ale tady to asi nejak nefunguje. Mate nekdo tuseni,
proc tomu tak je ? (z toho, co jsem nasel v helpu to podle mne nijak
nevyplyva).

TTable komponenta versus SQL server 2000 (microsof

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 22.1.2001 09:26:45

> kdyz zapnu (true) cachedUpdates v komponente ttable. Problem, je
> v tom, ze potom vsechno
> funguje, ale pouze naoko. Kdyz restatuji tabulku vsechny zmeny se
> vrati do vychoziho stavu.

Prostuduj si v manualu vyznam CachedUpdates ("kapitolka Working with cached
updates" v helpu), doporucuji rovnez podivati se na: ApplyUpdates method,
CancelUpdates, CommitUpdates method ...

Tom�# Vlad�k
vladik(zv)swadvice(tec)cz
ICQ# 101763081

CASE nastroj

[*] Libor Stujan <listuj(zv)centrum(tec)cz> - 22.1.2001 10:13:28

Zdravim vsechny,

a mam dotazek. Postupne prichazim na to, ze bez dobre analyzy
neni mozne dobre udelat aplikaci, a hlavne ji potom dale
udrzovat. Takze moje otazka zni, jake nastroje pouzivate (pokud
to neni tajne) a pripadne nejaky dobry tip.

Zatim by mi stacil uplne jednoduchy nastroj, kde bych mohl
sledovat vyvoj, tj. navrh trid a jejich vazeb. Pokud o necem
takovem vite tak vas prosim o zaslani adresy ke stazeni. Jestli
to navic bude free (treba omezenim jen na 5 trid) tim lip.

Uspesny den a at se vam dari

*****************
Libor Stujan
listuj(zv)centrum(tec)cz
^^^^^^^^^^^^^^^^^
SW development
^^^^^^^^^^^^^^^^^
**************

K chatov�n� je tu http://www.XChat(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

Outlook - ulohy

[*] Jan Tungli <Jan.Tungli(zv)datapac.sk> - 22.1.2001 10:28:05

Ako mozem nejake naplanovane ulohy (z mojej databazy) dostat do
Outlook-u , respektive
ako mozem vytvorit v ulohu (programovo).

kopirovanie suboru

[*] Martin <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 22.1.2001 10:33:30

ako mozem v D5 s kodu kopirovat subor ?

Martin

pomala aplikace v D5

[*] RNDr. Milan Vor�sek <vorisek(zv)igtt(tec)cz> - 22.1.2001 10:45:01

Ahoj,

kdyz spustim aplikaci z IDE, probiha viditelne pomaleji
a kdyz se ji pokusim ukoncit nebo jen prerusit, vse zatuhne
a jsem schopny jen shodit Delphi.
Kdyz tuto aplikaci spustim samostatne, je vse O.K.
Kdyz pracuji v D3 je vse OK i v IDE.
Program obsahuje cca 50 potomku TWinControl,
BDE ani zadne databazove komponenty nepouzivam,
je to ve Win 2000, 64 MB RAM.
Muze mi nekdo rici, kterym smerem patrat?
Diky.
M.Vorisek

Nove ODBCe - blokove operacie

Uz je na svete nova verzia ODBCe (http://www.sct.sk/~fule/ODBCe/ODBCe.exe).
Pribudla podpora blokovych operacii (insert, update a pod.), teda je mozne
napriklad "zainsertovat" viac riadkov naraz (podrobnosti v popis.txt -
ParamsetSize, ParamsetIndex, ParamsetProcessing, ParamsetProcessed,
ParamsetStatus, ParamsetIgnore).

L.

kopirovanie suboru

[*] M. Winkler <m.winkler(zv)seznam(tec)cz> - 22.1.2001 11:11:11

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c� v�ce ��st�.
Ahoj

z DSR:

Procedure FileCopy( Const sourcefilename, targetfilename: String );
var
S,T: TFileStream;
begin
S := TFileStream.Create( sourcefilename, fmOpenRead );
try
T := TFileStream.Create( targetfilename, fmOpenWrite or fmCreate );
try
T.CopyFrom(S, S.Size ) ;
finally
T.Free;
S.Free;

M. Winkler
[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 22.1.2001 11:16:16

> mel bych jeden problem a sice, ze bych rad aby se mi zaktualizovalo jedno
> pole (datumove) ve vsech zaznamech v databazi na hodnotu aktualniho data.
> Zkousel jsem to pres komponentu BachMove, ale vubec nevim jak na to.

Zkus to spis pres TQuery pomoci SQL prikazu SET.

Tom�# Vlad�k
vladik(zv)swadvice(tec)cz
ICQ# 101763081

CASE nastroj

[*] M. Winkler <m.winkler(zv)seznam(tec)cz> - 22.1.2001 11:16:07

Ahoj,

http://www.casestudio.com/rksoft

M.Winkler

> [...]
>
> K chatov�n� je tu http://www.XChat(tec)cz
> Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

TTable komponenta versus SQL server 2000 (microsof

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 22.1.2001 11:17:51

On 21 Jan 2001, at 22:33, vlada_ponechal(zv)post(tec)cz wrote:

> [...]
> Panove, nenapada Vas, cim to je? Me to pripada, jako kdyby to do
> tabulky vubec neulozil nebo v prvnim pripade spatna komunikace s SQL

Napada. Jednak postup s TTable proti MS SQL je nespravny,
podstatne vhodnejsi je TQuery pouzite tak, ze zmeny se posilaji
pomoci SQL prikazu (volanim ExecSQL), nebo jeste lepe pomoci
ulozene procedury. Jednak je v BDE chyba, ktera se tam tahne uz
odnepameti, takze jeste lepsi je porozhlednout se po jinych
komponentach, ktere BDE vubec nepouzivaji. Nebo po kazde
zmene tabulku zavrit a znovu otevrit.

CASE nastroj

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 22.1.2001 11:24:30

Case Studio od rksoft. Ceny m�rn� (i pro dom�c�ho kutila), pou�it�
snadn�, jak dokumenta�n� v�stupy tak vazba na generov�n�
datab�z� r�zn�ch syst�m� vyhovuj�c�, pom�r cena/v�kon a
podpora v�robce zcela bezkonkuren�n�.

Datum odesl�n�: Mon, 22 Jan 2001 10:13:28 +0100
Od: "Libor Stujan" <listuj(zv)centrum(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Po�tovn� prog.: Centrum Mail 1.0
V�c: CASE nastroj
Odpov�� kam: delphi-l(zv)fwd(tec)cz

> [...]
> takovem vite tak vas prosim o zaslani adresy ke stazeni. Jestli
> to navic bude free (treba omezenim jen na 5 trid) tim lip.

Z.Kalhous

CASE nastroj

[*] Jirka Skladal <jirka.skladal(zv)seznam(tec)cz> - 22.1.2001 11:27:07

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c� v�ce ��st�.
Mel bych takovy dotaz:
Zacal jsem pracovat s InterBase a potrebuju do nej narat pomerne dost dat a strasne dlouho to trva.
Kdyz to cpu do SQL serveru, tak to trva par vterin a do InterBase to trva klidanko 5 min. Nevite cim to je? IB dela kazdou operaci s transakcema, ne? Nejde to nejak vypnout?

Diky za pomoc. Jirka

CASE nastroj

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 22.1.2001 12:47:31

ahoj,
my pouzivame CaseStudio2 od Radima Kunze. je to docela dobry, neuztale
to vylepsu a okamzite reaguje na pripominky. na pandore ma pro
pripominky a dotazy konferenci. spokojenost.

Aktualizace

[*] Ren� Otisk - 22.1.2001 13:01:15

Pres TQuery: Update Tabulka Set Sloupec = '1.1.2001'