Metoda POST

[*] Jan Dite <jan.dite(zv)atlas(tec)cz> - 29.6.2001 10:50:20

zkus v asp pro cteni pouzit Request("jmeno"). to by melo odchytit GET i
POST.
honza

| to pouzivas stejne ASP na GET i POST?
| Bud v nem totiz ty data ctes pomoci Request.QueryString("jmeno") - dostava
| je metodou GET (za adresou)
| nebo pomoci Request.Form("jmeno") - dostava je metodou POST
|
| Mam nasledujici problem. Mam nainstalovany PSW server a na nem jednoduchy
| ASP script do ktereho posilam dve promenne a on je pouze vypise. Kdyz je
tam
| posilam klasicky pres Html stranku je to OK. Ale ja bych to chtel posilat
| Delphi pres metodu NMHTTP1.Post.

BDE instalace

[*] Robert Suska, KORAK slovakia <robert(zv)korak.sk> - 29.6.2001 10:58:17

Cez Inno Setup 2.0.11

http://www.jrsoftware.org/isfaq.htm#bde

http://www.jrsoftware.org/ishowto.phtml?a=bde

Robo

> Zdravim vsechny.
>
> prosim o Vase zkusenosti
>
> 1. instalace pomoci InstallShield lehce zmrsi cestinu.
> 2. instalace pomoci Bdeinst.dll nainstaluje pouze zakladni nativni drivery
> mimo napr. Interbase
> 3. instalace pomoci InnoSetUp - nevim jak ho donutim k k registraci
>
> Diky za rady

Zmena IP configurace

[*] Zelen� Ale� <azeleny(zv)csas(tec)cz> - 29.6.2001 11:06:27

DDV

trosku pozdni odpoved (nejsou lidi)

MAM NT4.0 a profily jsem si nastavili bez PCMCIA sitovky a s NI, ale kdyz
jsem zkusil udelat ruhy profil se sitovkou, tak se zemena IP konfigurace v
jednom profilu se sitovkou projevila i v tom druhem, jinak bych si vystacil
s profily, ten reboot nevadi, stejne ten pocitac vypinam, kdyz nekam jdu a
pak ho zapinam :-)

Proto jsem si myslil, ze bych si napsal programek, ktery by tu zmenu
konfigurace udelal.

Nuz co, nejak se s tim rucnim klepanim smirim...

Kazdopadne diky za info - alespon vim, ze to mam jeste zkouset pres profily
neb jsem treba delal neco spatne.

a.

seriova komunikace v Pascalu

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 29.6.2001 11:06:48

> Jestli mas jeste dalsi otazky, staci napsat. (napr. mam navod, jak ovladat
> 4civkovy krokac (z velky disketarny)).

To asi so seriovou komunikaciou nebude mat vela spolocne ;-). Inak si
popisal vsetky signaly UARTu okrem tych najdolezitejsich pre samotnu
seriovu komunikaciu (RxD, TxD, IRQ).

Erik

Volani ulozene procedury z Delphi, moznosti a name

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 29.6.2001 11:22:05

Ahoj, zdravim vsechny.
Zkousel jsem jak funguji ulozene procedury a jak se volaji. Mam takovou
zkusebni procedurku, ve ktere je promenna (zv)Druh typu varchar, lepe parametr
a do neho pak predavam z Delphi hodnotu.
Mam to asi takto. Procedura je nazev komponenty StoredProcedure.

Procedura.ParamByName('(zv)Druh').AsString:= 'Smlouva pro mont�zn� firmy';
Procedura.ExecProc;
Procedura.Open;

Lze to takto predavat ? Nemam s tim jeste zadne zkusenosti a tak moc rad
privitam, jetlize mi nekdo posle kousek reseni, jak vola procedury a predava
jim parametry, nebo uvitam namety, jak to delat nejlepe.

Diky predem vsem, kteri prispeji.

Fila

Vyjimky a vlakno

[*] Robert Suska, KORAK slovakia <robert(zv)korak.sk> - 29.6.2001 12:29:41

existuje take nieco ako

.... // nebezpecny kod
except on EXCEPTION // alebo sem napis priamo meno vynimky ktora tam moze
vzniknut napr. EInOutError do
... // osetrenie vynimky nejaky ten MessageBox a co ja viem co
... // uvolenie alokovanych obj. napr. Nieco.Free;

Od: "Martin Kasman" <martinkasman(zv)pobox.sk>
Datum: 30.06.2001 15:46:50

[...]

Samolepici etikety

[*] David Kallab <Kallab(zv)seznam(tec)cz> - 30.6.2001 19:50:22

Jestli mam pamet v poradku, tak firma S-K Label dodava ruzne formaty samolepicich etiket. Pouzivam format 52*21mm a na archu A4 je tusim 52 etiket. Stejny problem jako mas asi i Ty jsem vyresil tak, ze tisknu dve identicke samolepky vedle sebe.
V baleni je jich 100 listu. Cena baliku je kolem 600.-Kc (kupoval jsem je za hotovy naposledy v 1996).
Nejsem si jisty zda je sezenes v obycejnym papirnictvi.

koukni na: www.sk-label(tec)cz

Zdravi
D.Kallab, kallab(zv)seznam(tec)cz

PS: prohlasuji, ze s uvedenou firmou nemam nic spolecneho :-))

Denn� nov� Last Moment - objednejte http://na.dovolenou(tec)cz/last.php3
Aktualizovan� nab�dky 1.000 z�jezd� http://na.dovolenou(tec)cz/

Delphi 5.0 - dotaz k nastaven� debuggeru pro Windo

[*] Adam Feistner <feistna(zv)volny(tec)cz> - 30.6.2001 20:22:31

Mozna to zavisi na cem jedes. Ja jedu na W2k + D5Ent a mam ten samej problem. Nastesti se mi ty D5 spustej tak dlouho ze je
muzu odstrelit.

Ale taky by mne zajimalo, co s tim. Ze by jen reinstalace? S pozdravem,

Adam Feistner
feistna(zv)volny(tec)cz
www.volny(tec)cz/feistna/cz.htm

From: "Miroslav Barica" <miroslav.barica(zv)matador.sk>
> existuje moznost pouzivat pristup na nejaku databazu z Delphi STANDART.

Ahoj,

pokud to ma byt zalozeno na datasetu tak ne, protoze pokud vim tak tam neni
ani TDataSet.

Petr Vones, amatersky programator

Urcenie cisla tyzdna

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.7.2001 12:14:24

From: <idulgerov(zv)centrum.sk>

v JCL (http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL) je funkce ISOWeekNumber.

Petr Vones, amatersky programator

Urcenie cisla tyzdna

[*] ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)email(tec)cz> - 2.7.2001 12:34:24

function WeekOfYear(ADate:TDateTime):Smallint;
const
ISOFirstWeekDay = 2;
ISOFirstWeekMinDays = 4;
var
WeekDay : Word;
Year, Month, Day: Word;
begin
WeekDay := ((DayOfWeek(ADate) - ISOFirstWeekDay + 7) mod 7) + 1;
ADate := ADate - WeekDay + 8 - ISOFirstWeekMinDays;
DecodeDate(ADate, Year, Month, Day);
Result := (Trunc(ADate - EncodeDate(Year, 1, 1)) div 7) + 1;
end;

------
ing. Pavel Zilinec
mailto:zilinec(zv)email(tec)cz

02.07.2001 idulgerov(zv)centrum.sk:
> Zdravim vsetkych.

> Prave trochu experimentujem z date/time funkciami.
> Existuje nejaka funkcia na urcenie cisla tyzdna?> Dakujem.

> [...]

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 2.7.2001 12:37:58

Nic proti :), ale uvolneni objektu se preci vzdy realizuje ve finally. Postup je
preci takovyto:
1. Vytvorim objekt
2. vstoupim do osetrene sekce (jak jsem psal v predchozim mailu)
3. Nastane vyjimka
4. Vstoupi se do sekce finally
5. Protoze sekce finally vyjimku neosetri, tak se po vykonani finally vstoupi do
nadrazene sekce except, ktera provede osetreni vyjimky.

I v pripade, ze nedojde k vyjimce je vse korektni, ale problem tve konstrukce je
v tomto:

> // nebezpecny kod
> except
on E: Exception do
Application.Terminate;
exit;
> // osetreni pripadne chyby
> end;
> finally
> // uvolneni zdroju atd. proste operace, ktere se musi provest vzdy
// A sem se to vubec nedostane
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
> end;

BTW: muj postup neni z me hlavy (i kdyz je logicky), ale byl doporucovan v knize
o Delphi 2 (v kterych jsem zacinal). Pokud to tak neni tak ocekavam argumenty :)

> Protoze tvuj priklad by uvolnil zdroje pouze pri vyjimce a uznej ze to byva
> docela nezadouci

To neni pravda, myslim, ze jsi pouze spatne pochopil to co jsem zamyslel.
Vysvetleno je to vyse.

> Priklad tveho nametu :

Upraveno dle novejsich poznatku :)

> [...]
> bmp.canvas.pen.color := clWhite;
> bmp.canvas.brush.color := clBlack;
> bmp.canvas.fillrect(bounds(0,0,320,200));
bmp.free;
> [...]
> except
> // a co bude tady ? bmp.free tady byt nemuze, protoze to sem nemusi dojit
// no ono me to vlastne vubec nezajima - tady si osetrim vlastni vyjimku
(vsechno ostatni
je korektne provedeno)

[...]

[*] Miroslav Barica <miroslav.barica(zv)matador.sk> - 2.7.2001 13:07:20

toho som sa obaval. existuje nejaka nahrada datasetu?

From: "Bircow" <bircow(zv)atlas(tec)cz>

http://www.fesoft.com/powertls/ptdnload.htm
http://www.dreamcompany.com/dcoutbar.html
http://www.turbopower.com/products/orpheus3/lookout

Petr Vones, amatersky programator

Delphi Standart a DB pristup

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.7.2001 16:11:40

From: "Miroslav Barica" <miroslav.barica(zv)matador.sk>
> toho som sa obaval. existuje nejaka nahrada datasetu?

Ahoj,

zalezi na tom co potrebujes delat. Pokud ti jde jen o to provest nejaky SQL
prikaz/dotaz a obcas zobrazit nejaky vysledek z databaze tak muzes pouzit
Zbyskovo OLE DB (http://delphree.clexpert.com/pages/app_OLEDB.htm). Nicmene
ve Standard verzi se stejne moc programovat neda, tazke by mozna stalo za
zvazeni upgradovat na Professional.

Petr Vones, amatersky programator

zmena language tabulky DBase

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.7.2001 16:17:03

From: "Ren� Otisk" <otisk(zv)MISEL(tec)cz>
> Da se nejak pred najetim (pres BDE) zmenit kodovani tabulky? Puvodni cp je v
> DBase Hun 858 a ja potrebuji zmenit jazyk na cp867.

Ahoj,

nejaky priklad je tady:
http://groups.google.com/groups?ic=1&th=5f11e0081b9a565e,4

Petr Vones, amatersky programator

FF1 a FF2 v jednech Delphi

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 2.7.2001 16:38:41

Puvodni zprava, kterou napsal David Lebeda dne 2 Jul 2001,:

> [...]
> komponent nainstalovane oboji soucasne, protoze se hadaji o
> nejakou unitu.
> Nevite nekdo o nejakem zpusobu, jak to vyresit?

No to nejde. Musis natahnout/vyhodit prislusny balicek FF1/FF2
a jeste je dost dobre take prejmenovat cestu, aby si nebrali
unity toho druheho...

[...]

FF2 a stabilita

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 2.7.2001 16:40:38

> [...]

> servicepack - opet pekny macek (pres 18 MB). Chci se proto
> zeptat, jake jsou s FF2 momentalni zkusenosti? Pouzivate to

Uz je to pomerne dost stabilni. Tedy ja osobne jsem nemel problemy
se stabilitou uz od verze 2.01, ale zase v tom nedelam nejake
silene aplikace...

[...]

StatusText vs. Label

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.7.2001 17:10:39

From: "Bircow" <bircow(zv)atlas(tec)cz>
> Jak� je rozd�l mezi komponentou Label z palety Standard a mezi StaticText z
> Additional?

Ahoj,

TLabel je nativni komponenta VCL odvozena od TGraphicControl. TStaticText je
zapouzdreni Windows prvku STATIC. Rozdil je v tom, ze TStaticText je vlastne
"oknem", takze ma vlastni handle, coz je v mnoha pripadech zbytecne.

Petr Vones, amatersky programator

Vyjimky a vlakno

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 2.7.2001 17:12:21

Tak s tim Tvym prikladem sis nabehl proti zdi :)) .
Kdyz to napises podle Tve predstavy :

Obj := TObject.Create;
VolamFunkciKteraTakyMuzeZpusobitPruser;
finally
Obj.Free;
// tady muze byt cokoli
end;

a nastane opet chyba pri vytvareni objektu, co se stane ? No ? Chyba, preci
!!! Budes se v Tvem vnorenem finally snazit zrusit opet objekt, ktery
neexistuje !! Proto, pokud vytvaris objekt a pouzivas finally, NEDAVA SE
KONSTRUKCE PRO VYTVORENI OBJEKTU DO BLOKU TRY !!!!!!
Kdyzuz chces mit finally vnorene tak napr. takto :

try
Obj := TObject.Create;
try
VolamFunkciKteraMuzeZpusobitPruser;
finally
Obj.Free;

> [...]

objektu
> v Tvem kode),
> tak se finally nevykona. Ale pak jsem si to otestoval a vykonavani

Verze: 6.0.263 / Virov� b�ze: 135 - datum vyd�n�: 22.6. 2001

OT: Jak prodavat vlastni software do zahranici.

[*] Radim Kunz <privat(zv)casestudio(tec)com> - 2.7.2001 17:29:08

Pro zakaznika je verohodnejsi, kdyz cislo platebni karty
sveri zavedene registracni firme v USA, nez by ji posilal
nejake firmicce ve vychodni evrope. Vrele doporucuji nejake
sluzby jako http://www.shareit.com apod. Na nejake vlastni
online zpracovani platebnich karet zapomen. Ani se
to nevyplati.

Radim

[...]

[*] Jir� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 2.7.2001 18:27:25

> [...]
> neexistuje !! Proto, pokud vytvaris objekt a pouzivas
> finally, NEDAVA SE
> KONSTRUKCE PRO VYTVORENI OBJEKTU DO BLOKU TRY !!!!!!

Ahoj,

1. Asi by to chtelo, abys obcas nakoukl do helpu :-))

********** CUT ****************************
Use Free to destroy an object. Free automatically calls the destructor if
the object reference is not nil. Any object instantiated at runtime that
does not have an Owner should be destroyed by a call to Free, so that can be
properly destroyed and the memory released. Unlike Destroy, Free is
successful even if the object is nil, so if the object was never
initialized, Free won�t result in an error.
********** CUT ****************************

2. Krome toho, v puvodnim prispevku jsem to napsal takto:
********** CUT ****************************
[...]

Jeste se Ti zda neco spatne ?

Zdravim

Ing. Jiri Foldyna
mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz

FF2 a stabilita

[*] Ing. Petr Svejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 2.7.2001 19:45:55

ja v tom delam neustale nejake silenosti a presne tak jak rika Petr - od
verze 2.01 je FlashFiler dostatecne stabilni pro solidni a profesionalni
praci na male i "velke" aplikace. Jedina verze, ktera mela problemy byla
prvni verze dvojky - tenkrat jsem mel pocit, ze jsem gamatester. :-)))

Petr Svejda

---
Odchozi zprava neobsahuje viry.
Zkontrolovano antivirovym systemem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.263 / Virova baze: 135 - datum vydani: 22.6.2001

Pocet stranek pred tiskem

[*] Fredy Crueger <Fredy.C(zv)Seznam(tec)cz> - 2.7.2001 19:50:19

From: "Hurricane" <hurricane(zv)quick(tec)cz>> Musis vedet, jakym fontem budes tisknout. Z toho to pak lze prepocitat na
> [...]
> (vertikalni okraj). Jakz takz to fungovalo pro neproporcionalni fonty. Pro
> proporcionalni ne. Nakonec jsem to z projektu odstranil. Jestli chces,

To me taky napadlo to prepocitavat pres pixely, ale bude to vzdy 100%?
Zavisi to na tisk�rne?

Scrollovani textu

[*] Fredy Crueger <Fredy.C(zv)Seznam(tec)cz> - 2.7.2001 19:55:56

From: "Hurricane" <hurricane(zv)quick(tec)cz>

> [...]
> ma Ctrl+Up/Down. Pak by stacilo ve zdrojaku zrusit potrebu toho Ctrl a slo
> by to. S kurzorem je to stejny, SynEdit umoznuje nastavit typ kurzoru.

Diky, ale uz sem to vyresil jinak a sem s tim docela spokojenej. Vyuzil sem
pri tom zprav windows a ted to chodi krasne. RichEdit ma normalni skrolovani
uz v sobe, ale vadilo mi tam, to skrolovalo dal i kdyz tam uz zadny text
nebyl. Jeste se nejak pokousim schovat tu "carku" neboli caret jak sem nasel
v helpu. V uvahu pripada funkce HideCaret(HWND). Ten to sice schova, ale
jakmile zaskroluju, tak se zase objevi, a nemuzu to volat pri kazdem stisku
klavesy pro skrolovani, protoze se to z nepochopitelnych duvodu zase vrati
na zacatek textu, kde je ten caret. Jeste si s tim pohraju. Pokud byste
nekdo mel zajem o to samotne skrolovani, muzu poslat zdroj.

Vytvoreni TWebBrowser

[*] Rostislav Ramik <kimros(zv)atlas(tec)cz> - 2.7.2001 21:28:07

From: "Zdenek Janish" <medusa(zv)brajan(tec)cz>

> [...]
> end;
>
> tak takhle to nechodi...u jinych komponent bych dal jeste Y.Parent:=Self,

TOleControl(Y).Parent := Self;

Rosta

EStringListError

[*] pisingr <pisingr(zv)volny(tec)cz> - 2.7.2001 21:39:26

Dobry den,

zasilam kousek kodu pri kterem mi delphi generuji EStringListError. Jedna se
o radek oznaceny *.
j,k: Integer
s: String

for j:=0 to i-1 do
begin
s:=FileListBox1.Items.Strings[j];
k:=pos('.',s);
Delete(s,k,4);
Memo2.Lines.Strings[j]:=s;
* Form8D_fib.ComboBox1.Items.Strings[j]:=s;
end;

Nevite prosim cim by to mohlo byt. Delphi 5, W2000
Dekuji za pomoc

Pisingr

Pocet stranek pred tiskem

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 2.7.2001 23:41:23

> poslu
>
> To me taky napadlo to prepocitavat pres pixely, ale bude to vzdy 100%?
> Zavisi to na tisk�rne?

Zavisi to spis na ovladaci nez na tiskarne, jake rozliseni mas k dispozici a
jake je aktualne nastavene, pokud znas vysku radku v pixelech, pocet radku a
zjistis pocet bodu na palec aktualni tiskarny
/GetDeviceCaps(Handle,LogPixelsY)/, tak by to nemel byt problem previst to na
milimetry... no a delka A4 je tusim 29,5cm :-)

Roman
OOOOOOOOOOOOOOOO
O icq #84229702
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

Delphi Standart a DB pristup

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 2.7.2001 23:44:13

> [...]
> ve Standard verzi se stejne moc programovat neda, tazke by mozna stalo za

Bych jenom podotknul, ze v D4St jeste TDataset je...

Roman
OOOOOOOOOOOOOOOO
O icq #84229702
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

EStringListError

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 3.7.2001 06:13:32

Neni to tim, ze do Mema prirazujes na pozici, na ktere zadny string
neni (neni to Memo predtim prazdne ?)
Pak bys musel pouzit
Memo2.Lines.Add(s);

------
ing. Jan Fiala
mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

2.7.2001 pisingr:
> [...]

> * Form8D_fib.ComboBox1.Items.Strings[j]:=s;
> end;

> Nevite prosim cim by to mohlo byt. Delphi 5, W2000

IB & UDF & DELPHI 6 & KYLIX

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 3.7.2001 07:02:37

ote:

kdo napsat nejaky UDF tak

> aby sli prelozit jak v D6 tak v KYLIXu

</color>Pred nedavnem se tim zabyval kolega a s vysledky byl zrejme
spokojen. Toto jsou jeho zavery (Delphi5):

adne referenci, muze jich byt
nejvyse 10 (nelze predavat Array). Pro ciselne vstupy lze vystacit s
64bitov=FDm double (InterBase sama pretypuje integer na double).
Ciseln=E9 vystupy lze predavat hodnotou i referenci. Stringove
vystupy jsou predavany zasadne referenci, aby odpovidaly typu
cstring alias pchar.

VProstredi Win32 je nutn=E9 alokovat pamet pomoci nasledujici
funkce:

function ib_util_malloc(l: integer): pointer; cdecl; external 'ib_util.dll=
'

Ve Win32disribuci InterBase_WI-V6.0-server je zminena knihovna
vadresari server\bin.

VLinuxove distribuci FirebirdSS-0.9 je podobna knihovna ib_util.so,
ktera neni soucasti standardni instalace tj. je treba vyhrabat si ji
zinstalacn=EDho .tar.gz (zda se vsak, ze pro UDF prelozene Kylixem
neni potreba).

Jedinou upravou pri prenosu zdroju zDelphi5 do Kylixu bylo
odstraneni direktivy {$R *.RES} vsouboru projektu.

<nofill>
Z.Kalhous

Vyjimky a vlakno

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 3.7.2001 07:56:26

> [...]
> Destroy, Free is successful even if the object is nil, so if the
> object was never initialized, Free won t result in an error.

Ahoj,

pokud je Obj lokalni promenna, neobsahuje na zacatku nil a Free
muze zkolabovat. Nejsem si ted jist, zda volani po volani
konstruktoru, pokud se nepovede, obsahuje Obj vzdy nil, ale
nespolehal bych na to. Kdysi jsem se docetl to, co rikaji ostatni -
tj. Create by mel byt mimo blok try-finally, ktery ve finally uvolnuje
ten objekt.

David Lebeda

OT: program na obuv

[*] iko <iko(zv)kamarad(tec)cz> - 3.7.2001 09:14:14

Pozna niekto nejaky program na konstrukciu, navrh obuvi? (tvar, velkost,
farba)... asi to bude nieco ako CAD. Neviem, nemam o tom ani sajnu. Ako sa
robi obuv? Normalnym CADom s nejakym modulom?

Diky za kazdu aj malinku informaciu

iko

--
Vsetky informacie v tomto e-mailu vratane odosielatela a prijemca su
uplne vymyslene a akakolvek podobnost je ciste nahodna

OT: Inno Setup2

[*] Miroslav Dran��k <DMiroslav(zv)seznam(tec)cz> - 03.7.2001 10:17:32

Ahoj,
nevite nekdo, kde se da sehnat cestina.isl pro Inno Setup2?
Pokud by nekdo mel a byl by ochotny to poslat, prosim na adresu
mailto:dmiroslav(zv)seznam(tec)cz

predem diky

Mirek Drancak
Profesion�lov� sv�tov�ho skateboardingu na ramp�ch. Z�vody, triky,
z�bava. Exkluzivn� na http://0g(tec)cz/0107/mystic_sk8_cup_worldonline

Ukonceni THREADu

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 03.7.2001 10:26:57

Zdravim!
Mam problem s ukoncenim Threadu. Pri spousteni aplikace se napojuji na databazi (Informix) pres TQuery. A kdyz chci pri dlouhe prodleve ukoncit aplikaci. Volam TerminateThread(NewThread.Handle, 0); ten vraci true, ale aplikace mi zustava viset, co s tim? Na Terminate se mi to ukoncit nepodarilo, stale bezel dal. Diky
M&B

Inno Setup2

[*] Do�ekal Radek <RDocekal(zv)CSAS(tec)cz> - 3.7.2001 10:27:45

> nevite nekdo, kde se da sehnat cestina.isl pro Inno Setup2?

http://www.jrsoftware.org/files/istrans/Czech/Czech.isl

S pozdravem
Radek Docekal
<mailto:rdocekal(zv)csas(tec)cz> ICQ: 9008367

Inno Setup2

[*] "FAIT Ji��, ml." <fait(zv)jakl(tec)cz> - 3.7.2001 11:27:02

> Ahoj,
> nevite nekdo, kde se da sehnat cestina.isl pro Inno Setup2?
> Pokud by nekdo mel a byl by ochotny to poslat, prosim na adresu
> mailto:dmiroslav(zv)seznam(tec)cz

na : http://www.jrsoftware.org/files/istrans/

MediaPlayer - problem s buttony

[*] Martin Pokorny <mpokorny.delphi(zv)seznam(tec)cz> - 03.7.2001 12:24:50

Ahoj. Mam problem se spoustenim videa. Pokud z programu zavolam TMediaPlayer.Play, video se v pohode spusti, ale tlacitka nemodifikuji svoji "barevnost". T.j. zustane zelene tlacitko "Play" a zasedle "Stop". Az kdyz stisknu mysi play, zesedne a stop zcervena. Jak to proboha zaridit z programu? Zkousel jsem snad vsechno :-(((( Predem diky.
Martin (D4,W98/2k)
Profesion�lov� sv�tov�ho skateboardingu na ramp�ch. Z�vody, triky,
z�bava. Exkluzivn� na http://0g(tec)cz/0107/mystic_sk8_cup_worldonline

Vyjimky a vlakno

[*] Jir� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 3.7.2001 12:35:15

> [...]
> nespolehal bych na to. Kdysi jsem se docetl to, co rikaji ostatni -
> tj. Create by mel byt mimo blok try-finally, ktery ve finally

Ahoj,

to je pravda, ale ja vzdycky pouzivam inicializaci na NIL. To, co jsem
napsal, byla jen zkratka pro ilustraci mechanismu, ne detailni navod.
Cili asi takto:

try
Obj := nil;
try
Obj := TObject.Create;
// jine ovyjimkovane cinnosti
except
// osetreni vyjimek
Obj.Free;
end;

Neni to samozrejme univerzalne pouzitelne, ale resi to problem uvolneni
zdroju, pokud dojde k vyjimce v chranene casti. Mozna lepsi priklad nez Free
objektu, je dealokace pameti (napr. pro dynamicke pole), protoze to resi jak
problem dealokace zdroju, tak osetreni vyjimky pri jeji alokaci.

Ing. Jiri Foldyna
mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz

ActiveX do formul�re

[*] Bircow <bircow(zv)atlas(tec)cz> - 3.7.2001 12:40:41

Jak se v Delphi do formul�re vkl�d� ActiveX control? V VC++ se jednoduse z
m�stn� nab�dky prav�ho tlac�ka vybere Insert ActiveX Control a je to, ale
jak to sam� m�m udelat v Delphi? D�ky.

Libor

Panel Outlook

[*] Bircow <bircow(zv)atlas(tec)cz> - 3.7.2001 12:42:51

Jakou komponentu m�m poul�t, kdyl chci do sv�ho programu stejne pekn� prvek
jako je v Outlook naz�van� Panel Outlook - tj. svisl� panel s velk�mi
ikonkami nalevo. Podobn� panel poul�vaj� napr. i aplikace inShop Designer
apod.

Nejlepa� je samozrejme nejak� free neplacen�. M�m ale pouze Delphi 3, tak
aby mi v D3 fungovala. Dekuji.

Libor

Round ??

[*] Jakub Valenta <delphi(zv)dapos(tec)cz> - 3.7.2001 12:46:39

Setkali jste se nekdy s funkci round, ktera by v D5, upgradovana
ServisePack1 pod W2k pocitala spatne ?!?

round(14.5) .. 14 !! - zde ma byt 15 ?

Dela vam to take ?

JaVal

Round ??

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 3.7.2001 13:08:17

> Setkali jste se nekdy s funkci round, ktera by v D5, upgradovana
> ServisePack1 pod W2k pocitala spatne ?!?
>
> round(14.5) .. 14 !! - zde ma byt 15 ?

Jo, vsiml jsem si toho. Je otazka, jestli to je chyba nebo zamer -
pet desetin se sice "ma" zaokrouhlovat nahoru, ale treba v Americe
zas vymysleli neco noveho :)) Ja to resim tak, ze k parametrum
funkci Int, Trunc, Round apod. pridavam 0.00000001 nebo neco
podobneho. Tim se predejde i tomu, za napr.

int(x), kde x bylo vypocitano v programu jako 30, dava vysledek 29,
protoze v koprocesoru to zustalo ulozeno jako 29.999999999999.

David Lebeda

ActiveX do formul�re

[*] ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)email(tec)cz> - 3.7.2001 13:14:34

Menu: Component -> Import ActiveX Control -> to uz zvladnes :)

------
ing. Pavel Zilinec
mailto:zilinec(zv)email(tec)cz

03.07.2001 Bircow:
> [...]
> m�stn� nab�dky prav�ho tlac�ka vybere Insert ActiveX Control a je to, ale

Round ??

[*] Jir� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 3.7.2001 13:16:13

> P�edm�t: Re: Round ??

Ahoj,

to je vlastnost, ne chyba. Viz help:
************* CUT ****************
X is a real-type expression. Round returns an Int64 value that is the value
of X rounded to the nearest whole number. If X is exactly halfway between
two whole numbers, the result is always the even number.
************* CUT ****************
Ing. Jiri Foldyna
mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz

Round ??

[*] "FAIT Ji��, ml." <fait(zv)jakl(tec)cz> - 3.7.2001 13:20:34

Vsiml jsem si toho ne jenom u Delphi, ale napriklad i v Accesu2000 mi v
SQL udela round(14.555, 2) = 14.55

Round ??

[*] Radek KALA <Kala(zv)Atlas(tec)cz> - 3.7.2001 13:27:06

A kde jste videli,ze by se 14.5 melo zaokrouhlit na 15, to je prece
naprosty nesmysl.
Nevim jak to bylo drive,ale jiz minimalne takovejch 15 let se prave
sporna cislice 5 zaokrouhluje ne nahoru, ale na sudou.
Toto se zhruba pred 10 lety zacalo objevovat i v pocitacich a byly s
tim velke problemy, ale to uz je snad pryc. Napr. dosovsky
paradoxve verzi 3.5 a 4.0 jeste zaokrouhloval spatne, ale verze 4.5
jiz zaokrouhluje spravne. A podobne se to postupne rozsirilo na
vsechny programy.> Setkali jste se nekdy s funkci round, ktera by v D5, upgradovana
> ServisePack1 pod W2k pocitala spatne ?!?
>
> round(14.5) .. 14 !! - zde ma byt 15 ?
>
> Dela vam to take ?
>
> JaVal

S pozdravem Radek KALA
BetaControl, s.r.o.
Cerneho 58/60, 635 00
tlf. : + 420 5 4622 3491
fax : + 420 5 4622 3470
GSM : + 420 603 85 75 15

Round ??

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 3.7.2001 13:49:51

> round(14.5) .. 14 !! - zde ma byt 15 ?
> Dela vam to take ?

ano, a je to SPRAVNE
precti si help.
v pripade xx.5 se zaokrouhluje na sudou. mam pocit, ze se tomu rika
statisticke zaokrouhlovani. pamatuji si, ze na zakladni skole nam
ucitelka vysvetlovala, ze se prechazi na nove tzv matematicke
zaokrouhlovani a ze xx.5 jde nahoru. v americe asi nemaji nase skolni
osnovy ;)

dekuji PeC(zv)

CU onTheFutureOfMatrix
MatriX.CyberSpace.Cz

/~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~\
|[smtp:petr.palicka(zv)atlas(tec)cz]|
|[smtp:peca(zv)email(tec)cz] |
\~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~/

Round ??

[*] Robert Kindl <rob(zv)exec(tec)cz> - 3.7.2001 14:04:24

> Setkali jste se nekdy s funkci round, ktera by v D5, upgradovana
> ServisePack1 pod W2k pocitala spatne ?!?
>
> round(14.5) .. 14 !! - zde ma byt 15 ?
>
> Dela vam to take ?

Ano
to je odjakziva vlastnost koprocesoru.
Zaokrouhluje totiz na nejblizsi sude cislo!

Rob

Round ??

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 3.7.2001 15:42:40

Muzete mi prozradit kde se takove zaokrouhlovani uci? Ja jsem poslednich
patnact let stravil ve skolnich lavicich CSSR, CSFR a CR a bohuzel nikdo me
nic takoveho nenaucil.

Ja jsem se vzdy ucil nejsnadnejsi zaokrouhleni trunc( a + 0,5 ).

Pokud rozumim dobre tomu co se pise v helpu, pak je toto chovani zalezitosti
procesoru a ne programu, tak nerozumim poznamce, ze nektere Paradoxy
okrouhli tak a jine jinak.

A jeste nerozumim proc by nemelo plati 1 + round(a) = round(a + 1) (pokud
round je na cela cisla) - tohle snad po lidech ty pocitace nemuzou chtit.

Honza +

Round ??

[*] Koukal Pavel <Pavel.Koukal(zv)pvt(tec)cz> - 3.7.2001 16:22:11

> [...]
> poslednich
> patnact let stravil ve skolnich lavicich CSSR, CSFR a CR a

Ahoj, ja jsem byl ve skolnich lavicich od roku 1986 ro roku 1998 a nikdo nas
takovehle zaokrouhlovani neucil, i kdyz to jiz melo byt platne. Jedine
pravidlo bylo, ze cisla 1234 se zaokrouhluji dolu a 56789 nahoru. Nicmene
jsem zjistil jednu pozitivni vec, kluci jedne moji kolegyne se to pry loni
ucili. Takze se to jiz mozna na skole zacalo ucit a pristi generace to bude
povazovat jako normalni.

> A jeste nerozumim proc by nemelo plati 1 + round(a) = round(a + 1)

Neplati to pro a=x.5, protoze se cislice 5 zaokrouhluje na nejblizsi sudou,
tedy jednou nahoru podruhe dolu.
Dopln si rovnici (spise nerovnici) a uvidis:

1) a=14.5
1 + round(14.5)=round(14.5 + 1)
1 + 14=round(15.5)
15<>16 !!!

2) a=15.5
1 + round(15.5)=round(15.5 + 1)
1 + 16=round(16.5)
17<>16 !!!

Zkusil jsem dve cisla a sam vidis, ze se obe strany ani jednou nerovnaji.
Pri jakekoliv jine cislici nez 5 ti ta rovnice samozrejme bude platit:

a=14.8
1 + round(14.8)=round(14.8 + 1)
1 + 15=round(15.8)
16=16

apod s ostatnimi cislicemi.

S pozdravem Pavel Koukal.

Round ??

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 3.7.2001 16:41:19

> A kde jste videli,ze by se 14.5 melo zaokrouhlit na 15, to je prece
> naprosty nesmysl.

Preco?

> Nevim jak to bylo drive,ale jiz minimalne takovejch 15 let se prave
> sporna cislice 5 zaokrouhluje ne nahoru, ale na sudou.

Dobre, ale aky je na to dovod?

> [...]
> paradoxve verzi 3.5 a 4.0 jeste zaokrouhloval spatne, ale verze 4.5
> jiz zaokrouhluje spravne. A podobne se to postupne rozsirilo na

Co je nespravne na zaokruhlovani 5 nahor?

Erik

mys a nepravidelne oblasti na formu

[*] delphi_x(zv)email(tec)cz - 3.7.2001 16:43:09

Zdravim
Pri pohybu mysi nad formularem potrebuji, aby se v urcitych oblastech formulare kurzor mysi zmenil a pri kliknuti mysi v jedne z techto oblasti potrebuji vedet, ve ktere oblasti k tomu doslo. Oblasti mohou byt velmi nepravidelneho tvaru (v jednodussi variante jsou to N-uhelniky), mohou se dotykat ale neprekryvaji se. Jak na to ??? Diky za kazdy namet. Pepa. (zkuste mi poradit co nejdrive - vcera bylo pozde)

---