Kapacita TRichEdit

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 3.7.2001 16:44:54

Zdravim

No jo, odkaz jsem napsal spatnej. Jinak ale SynEdit je urcen i pro RTF
format. BEz podpory RTF je SynMemo. Jako nahradu RichEditu bych asi pouzil
RichEdit98.

> SynEdit je komponenta spise podobna TMemo (bez omezen� velikosti
> textu) s podporou zvyrazenni syntaxe. Tzn. jeden font pro cely text,
> pouze neproporcionalni pismo atd. jako nahradu RichEdit asi ne.
> Ten odkaz taky neni to prave orechove. Synedit najdes na
> http://synedit.sourceforge.net
> TRichEdit nenma omezeni velikosti textu.

FF1 a FF2 v jednech Delphi

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 3.7.2001 17:00:14

Zdravim

Zkus jednu problematickou unitu prejmenovat a zaroven prepsat jmena v
unitach, ktere na ni odkazuji. Pak ale jeste musis zaridit, aby FF1 sahal
pouze do urciteho adresare a FF2 zase do jienho. To kvuli mozna stejnym
nazvum procedur a funkci. Zkus proste natvrdo napsat cestu. Melo by to
pomoct. Ja jsem pododbnym zpusobem nainstaloval mwCustomEdit a SynEdit.

> mam hotovou aplikaci ve FF 1.56 a chtel bych ji prepsat do FF2.
> Byl jsem ale nemile zaskocen tim, ze FF1 a FF2 nelze mit v palete
> komponent nainstalovane oboji soucasne, protoze se hadaji o
> nejakou unitu.
> Nevite nekdo o nejakem zpusobu, jak to vyresit?

Panel Outlook

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 3.7.2001 17:46:15

Zdravim

Ja jsem pouzil TPanel a na nem TToolBAr97Buttony. Funguje to super (v
komponente podobne Open/Save dialogu z W2K/Me) a nepotrebuju na to zadnou
komponentu.

> Jakou komponentu m�m pou��t, kdy� chci do sv�ho programu stejn� p�kn�
> prvek jako je v Outlook naz�van� Panel Outlook - tj. svisl� panel s
> velk�mi ikonkami nalevo (viz obr�zek v p��loze).

Pocet stranek pred tiskem

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 3.7.2001 17:48:12

Zdravim

Jisteze to zavisi na tiskarne, jinak by to ani neslo. Kazda tiskarna je
preci jina. Ono si to jeste bere Canvas a pres nej to pocita.

OMLUVA: Chtel jsem se podivat, jak se to vlastne pocitalo a ejhle, ja uz
jsem to smazal. Tehdy mi s tim radil Petr Jelinek (PJMODOS), ma web tusim
http://pjmodos.kgb(tec)cz, kdyz tak mu zkus napsat, odkaz se na me. Melo by to
byt v archivu konference, kdysi jsem okolo toho mel hoodne otazek.

Principialne jde vlastne o tohle: milimetry z tiskarny (vyska tisknutelne
stranky) prevest na pocet radek pisma. Pro to musis najit nejakou hodnotu
(pixely, inche, mm), kterou maji obe hodnoty spolecnou. Tusim, ze to bylo
tak, ze na nejaky Canvas nastavis font, kterym chces tisknout a pak si
zjistis pomoci Canvas.TextHeight (pripadne Printer.Canvas.TextWidth pro
svisly okraj stranky (pravy okraj)) vysku fontu v pixelech. Tady jsme meli
problemy s proporcionalnima fontama, pokouseli jsme se pocitat prumernou
sirku apod. U vysky by to mozna nebylo potreba. Podobnym zpusobem musis
zjistit pixelovou vysku fontu, kterym text zobrazujes. Milimetry z tiskarny
prevedes na pixely a mas vysku tisknutelne stranky v pixelech. Pak to
podelis pixelovou vyskou fontu a mas pocet radek. Tak to asi bylo, uz si to
vubec nepamatuju.

Zjisteni milimetru z tiskarny si bud muzes udelat sam (uzivatel si zvoli
papir), nebo si z WIN zjistis, jakej ma uzivatel nastavenej papir.

> To me taky napadlo to prepocitavat pres pixely, ale bude to vzdy 100%?
> Zavisi to na tisk�rne?

Round ??

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 3.7.2001 18:07:02

> ano, a je to SPRAVNE
> precti si help.
> v pripade xx.5 se zaokrouhluje na sudou. mam pocit, ze se tomu rika
> statisticke zaokrouhlovani. pamatuji si, ze na zakladni skole nam
> ucitelka vysvetlovala, ze se prechazi na nove tzv matematicke
> zaokrouhlovani a ze xx.5 jde nahoru. v americe asi nemaji nase skolni
> osnovy ;)

Tak tomu zacinam rozumet, pokud statistikum vadi, ze zaokrouhlovani jim kazi
statistiku. Ostatne statistikove jsou divni lide co z toho, ze jeden ma cele
kure a druhy zadne vypocitaji, ze vsichni maji jidla dost :-). No poznamenam
si to a treba se mi to bude hodit.

Asi bude treba u zaokrouhlovani treba presne rikat, jake se ma pouzit.
Stejne nejcastejsi je zaokrouhleni nahoru, ktere po nas chce u dani stat,
ze?

Honza +

Linkovanie obj vytvoreneho v C++

[*] Roman Toda <toda(zv)digitaldocuments.org> - 3.7.2001 19:01:03

Ahojte.

Mam subor .obj v ktorom je skompilovany (MS VisualC++) jeden objekt.
Da sa k nemu pristupit z Delphi? Potrebujem cely objekt nie len funkcie -
procedury.
Je pripadne ina moznost pouzit C++ kod v Delphi ?

toda(zv)digitaldocuments.org

combobox

[*] Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt> - 3.7.2001 18:03:37

Viete mi niekto rychlo poradit (dnes do 19.45) ako zistim ktory item z
comboboxu bol vybraty pri kliknuti?

----------------------------------
Ing. Peter Surovy
psurovy(zv)uevora.pt
ICQ #119605423

combobox

[*] Robert Suska, KORAK slovakia <robert(zv)korak.sk> - 3.7.2001 19:10:52

Obsluzis udalost OnChage a ked kliknes na nejaku polozku z toho akurat
zobrazeneho listu tak sa potom vykona OnChage a v nej cize v tejto udalosti
napises

S:= ComboBox1.IndexOf[ComboBox1.ItemIndex]; alebo ako sa to pise :)

ale proste treba pouzit OnChage

skus

S pozdravom Robo

> Viete mi niekto rychlo poradit (dnes do 19.45) ako zistim ktory item z
> [...]

combobox

[*] Ales Klecka <aklecka(zv)merlin(tec)cz> - 3.7.2001 19:10:11

ItemIndex, pozor zacina od 0

Alesh

From: "Lubo Fule" <fule(zv)ekosoft.sk>
> 1. Ma Delphi 6 TDataset?

Samozrejme.

> 2. Ak ano je kompatibilny s D5

Zadne vetsi zmeny tam na prvni pohled nejsou.

Petr Vones, amatersky programator

www a e-mail

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.7.2001 23:29:31

From: "Libor Zapletal" <zapletal.libor(zv)c-box(tec)cz>
> [...]
> najit www adresu ci e-mail (pokud mozno automaticky) zvyraznit je a
> kliknutim na ne spustit inet explorer popr. poslat e-mail (spustit Outlook).

Ahoj,

toto maji novejsi verze Richeditu, hledej komponentu TRichEdit98 na Torry
apod.

Petr Vones, amatersky programator

Instalator klienta

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.7.2001 23:32:07

From: "Michal Sefcik" <mikese(zv)benefitcz(tec)cz>
> k databazi. To vse samozrejme s vyuzitim korektniho postupu instalace BDE,
> unattenden instalace SQL klienta (MS SQL 7.0) pomoci vytvoreneho ISS

Ahoj,

MS SQL7 a BDE, neni v tehle kombinaci uz z principu cosi nezdraveho ?
Instalovat *spolehlive* BDE na 'neznamy' pocitac je temer neresitelne, pokud
uz na nem existuje jina aplikace ktera BDE taktez pouziva.

Petr Vones, amatersky programator

Linkovanie obj vytvoreneho v C++

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.7.2001 00:19:50

From: "Lubo Fule" <fule(zv)ekosoft.sk>
> [...]
> mali dat do delphi prilinkovat. Malo by to podla mna fungovat podobne ako v

tady je na toto tema (uz starsi) clanek:
http://www.melander.dk/lib/delphi/bcc_and_delphi/brick.html

Mimochodem nebylo by snazsi prepsat ten kod do ObjectPascalu (pokud to nema
nekolik tisic radek)

Petr Vones, amatersky programator

Kapacita TRichEdit

[*] Fredy Crueger <Fredy.C(zv)Seznam(tec)cz> - 5.7.2001 09:10:21

From: "Hurricane" <hurricane(zv)quick(tec)cz>

> No jo, odkaz jsem napsal spatnej. Jinak ale SynEdit je urcen i pro RTF
> format. BEz podpory RTF je SynMemo. Jako nahradu RichEditu bych asi pouzil
> RichEdit98.

Ja ani tak nepotrebuju formatovaci vlastnosti toho RichEdit, spis pouzivam
to vyhledavani a tisk v nem. Slo mi jen o tu kapacitu, aby to pak nehazelo
nejaky errory ohledne nedostatku pameti nebo podobne.

Pocet stranek pred tiskem

[*] Fredy Crueger <Fredy.C(zv)Seznam(tec)cz> - 5.7.2001 09:15:09

From: "Hurricane" <hurricane(zv)quick(tec)cz>

> Principialne jde vlastne o tohle: milimetry z tiskarny (vyska tisknutelne
> stranky) prevest na .......

Diky za vycerpavajici odpoved, nejak to zkusim zpatlat. Mam mensi vyhodu ze
to delam jenom pro jeden font, tak uvidim.

FFTable v DLL, jak na data v DBGrid na TForm ?

[*] Ing. Lud�k Florian <Ludek.Florian(zv)bluerose(tec)cz> - 5.7.2001 09:19:09

Hezky den vsem,

spise by mel dotaz patrit do FlashFiler konference, ale da se pouzit
vseobecne.

V DLL knihovne mam FFEngine, FFSession a FFTable. Zavedeni, pripojeni k
tabulce atd. funguje.

Mam TForm, na ktery umistim DataSource a DBGrid.

Ted potrebuju nejak propojit DataSource.DataSet na FFTable resp. TTable.
Muze mi nekdo poradit jak ?

Je sice jednodussi placnout komponenty FFTable na form, ale v DLL si
dynamicky pridavam a ubiram FFTable dle potreby.

Resil nekdo podobny problem ? Dekuji .

Bye Ludan

speaker a mazani souboru

[*] Roman <roman.ozana(zv)sendme(tec)cz> - 5.7.2001 09:31:15

Jde v delphi pouzivat PC speaker? A druhy dotaz jak smazat soubory uplne (ne
pouze do kose) v delphi?

Ratanie so String

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)pobox.sk> - 5.7.2001 10:19:10

Mam v premennej definovanej ako String nejaky vzorec. Napr.: '(17+3)^2/2'.
Ako z nej dostanem vysledok?

Generovanie hlasu

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)pobox.sk> - 5.7.2001 10:19:06

Uz je tomu asi rok, co sa tu diskutovalo na temu Rozpoznanie hlasu. Ja mam
ale iny problem: ako hlas generovat. Mam maly program, ktory slova rozklada
na slabiky a hlada k nim subory wav ktore nasledne prehra. Tento sposob to
vsak pomaly, nedokonaly a neefektivny. Zaoberali ste sa niekto podobnym
problemom?

Kylix - problem s menu

[*] martin <martin.chaloupka(zv)bbdo-interone.de> - 5.7.2001 11:35:49

Dobry den,
mam nasledujici problem. Pri pokusu o otevreni Options z menu Project mi
Kylix 'zmrzne' a odejde do vecnych lovist... Tak se chci zeptat, jestli nekdo
nema podobnou zkusenost.
Jedna se o Kylix - server, provozuji to Mandrake 8.0 se standardne dodavanym
jadrem 2.4.3-20 (neprekompilovane), glibc 2.2.2-5, bezi to pod kde 2.1.1-2 a
X server je 4.0.3 - 7.
Pokud jsem pouzival enlightenment, byl Kylix extremne nestabilni (nutny
restart cca kazdych 20 minut), ale to jsem pricital danemu manageru.
(HW - PIII, 128 Mb pameti - na HW bych to nesvadel, spis (a bohuzel) vidim
problem v Md 8.0 - predchozi verze (7.2) mi prisla radove odladenejsi .... )
Pokud ma nekdo z Vas nejakou ideu, budu za ni vdecny.
Diky a s pozdravem Martin Chaloupka

OT: p�ipojen� dvou PC k Internetu

[*] Jackie X <jackie.x(zv)seznam(tec)cz> - 5.7.2001 13:02:15

Jak za��dit to, aby dva po��ta�e mohli sd�let p�ipojen� (vyt��en�) k
Internetu? Mus� m�t oba s�#ovou kartu nebo to jde i bez n� jinak?

D�ky

J. X.

StatusText vs. Label

[*] Adam Feistner <feistna(zv)volny(tec)cz> - 5.7.2001 13:58:47

Label - popisky na formulari

StaticText - zobrazovani rychle probihajiciho deje (stopky, apod.) S pozdravem,

Adam Feistner
feistna(zv)volny(tec)cz
www.volny(tec)cz/feistna/cz.htm

From: "Stanislav PETR" <glux(zv)centrum(tec)cz>
> vi nekdo jak naprogramovat v Delphi ping? Potrebuju testovat spojeni
> se serverem bez zavislosti na sluzbach na serveru.

Ahoj,

pomoci TIdICMPClient z Indy (http://www.nevrona.com/Indy) Priklad se jmenuje
PingGUI.

Petr Vones, amatersky programator

Inherits from a DLL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.7.2001 23:25:31

From: "Petr Vaclavek" <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
> Otazka ovsem zni, jak to obejit, rozchodit, zprovoznit??

Ahoj,

musis jak aplikaci tak knihovnu prelozit s runtime balicky (ve kterych budou
prave ty spolecne tridy)

Petr Vones, amatersky programator

speaker a mazani souboru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.7.2001 23:29:44

From: "Roman" <roman.ozana(zv)sendme(tec)cz>
> Jde v delphi pouzivat PC speaker?

Ahoj,

jde, viz priklad:
http://www.delphi(tec)cz/soubor.asp?rok=1998&mesic=oct&den=16&soubor=dlfaaacy.htm

> A druhy dotaz jak smazat soubory uplne (ne pouze do kose) v delphi?

pomoci funkce DeleteFile

Petr Vones, amatersky programator

Ratanie so String

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 7.7.2001 06:28:30

Existuji programy jiz hotove, ktere ti toto delaji. Na TORRI nebo DPS
jich urcite najdes spoustu. Hledej slovo 'parser'

6.7.2001 pisingr:
> [...]
> univerzalni, ale jednoduche rozhodne ne. Nic lepsiho me ted nenapada.

Delphi 7 release: 10/2002

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.7.2001 13:35:09

From: "Viliam Mlich" <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz>

> Subject: Delphi 7 release: 10/2002

Tady ma nekdo kristalovou kouli ;-)

Petr Vones, amatersky programator

Delphi 7 release: 10/2002

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 7.7.2001 14:48:15

> Main features for Delphi 7:
> - Complete support for .net platform (they are porting VCL
> right now)

Mozno by bolo lepsie, keby spravili konvertor existujucich VCL/CLX
aplikacii do .NET aplikacii (pouzivajucimi .Net komponenty). Nevidim
totiz dovod pouzivat rozne komponenty (.Net, VCL, CLX) v jednej
aplikacii na ten isty ucel, jedine snad koli co najjednoduchsej portacii
uz existujucich VCL/CLX aplikacii (co by vsak mohol zabezpecit
aj spominany konvertor).

Podporu Delphi pre .Net povazujem za velke plus, na druhej strane
nevidim velky dovod, preco prave by so mal programovat pre .Net
v Delphi, ked existuju lepsie jazyky pre .Net (napr. C# a Eiffel).

> - Support for components written in C++Builder (so it will
> include the BC++ compiler).

V .Net existuje automaticky kompatibilita medzi komponentami
vytvorenymi v roznych programovacich jazykoch a to aj bez
zdrojoveho kodu a kompilatora.

> - compiler integrated documentation generation (like JDocs)

Toto je jedna z charakteristickych vlastnosti Eiffel-u: dokumentacia
sa generuje priamo zo zdrojoveho kodu (co znizuje naklady
spojene s vytvaranim dokumentacie a odstranuje problemy
s nezrovnalostami medzi kodom a jeho dokumentaciou hlavne
v procese udrzby).

> - Several additions to the CLX-library.

Tu je otazka, ci by nebolo lepsie sa zjednotit na jednej kniznici
komponentov (najlepsie .Net, ktora nie je specificka iba pre Borland)
a ci ma vyznam dalej podporovat VCL a CLX.

Erik

Import formul���

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 7.7.2001 17:33:30

On 2 Jul 2001, at 13:31, Bircow wrote:

> Nev�te jestli existuje n�jak� utilita pro p�evod formul߰u z Delphi do
> Visual C++ a naopak? Formul߰e Visual Basicu umo�uje VC++ importovat
> standardn� a stejn� jednodu#e bych cht�l importovat i formul߰e z
> Delphi.

Vzhledem k tomu, ze Delphi pouziva uplne jiny system popisu
formulare, obavam se, ze mas smulu.

Instalator klienta

On 4 Jul 2001, at 14:08, Michal Sefcik wrote:

> [...]
> konektivitu k databazi. To vse samozrejme s vyuzitim korektniho
> postupu instalace BDE, unattenden instalace SQL klienta (MS SQL 7.0)

Pokud ti mohu doporucit, tak MS SQL7 zasadne neprovozuj s
BDE, ale spise s ADO. A to i za cenu, ze budes muset prepsat
cely program - vyplati se to.

Fonty v ruskych Windows

On 4 Jul 2001, at 13:49, David Lebeda wrote:

> [...]
> formu? Neexistuje nejaky font, ktery obsahuje ceske i ruske znaky v
> jednom charsetu? Pokud vim, unicode a VCL nejdou moc dohromady.

Hodne zalezi na tom, na jake verzi Woken to pobezi, zda rustina
na ruske, nebo rustina na ceske atp. Jinak podmineny preklad neni
treba, pokud pobezi kazdy jazyk na sve verzi Woken, pak plne
postacuje default_charset. Pokud se maji jazyky michat na
ruznych Woknech, pak je vhodne nastavit nejaky charset tak, aby
se objevil v DFM, a ten lze potom Lokalizatorem zmenit (pozor,
tohle lze az od LL4, v LL3 to nelze).

> [...]
> Windows vubec existuje pismo Arial (psane latinkou), nebo jestli se
> nejmenuje sice Arial, ale psano azbukou.

Pokud vyjmenovany font neni nainstalovan, pak Wokna hledaji
nejaky pribuzny. Ale ne vzdy to dopadne dobre. Ja pouzivam Arial v
Lokalizatoru 5, a zatim si nikdo nestezoval. Mam tam ale moznost
zmenit globalni font formularu...

> 3) Jak je to v D6? Neni v D6 mozne pouzivat jiz nejaky unicode font ve
> VCL?

Unicode neni font, ale zpusob kodovani znaku. Jinak VCL zustava
stale cela ANSI, s unicode retezci lze pracovat v programu jakkoliv,
co se tyka komponent, je treba si je vyprogramovat. Ale je to
pakarna, protoze W9x radu unicode funkci nepodporuji.

Delphi Standart a DB pristup

On 2 Jul 2001, at 16:11, Petr Vones wrote:

> zalezi na tom co potrebujes delat. Pokud ti jde jen o to provest
> nejaky SQL prikaz/dotaz a obcas zobrazit nejaky vysledek z databaze
> tak muzes pouzit Zbyskovo OLE DB
> (http://delphree.clexpert.com/pages/app_OLEDB.htm).

Tak to bych se ohradil, protoze v mych komponentach lze delat
prakticky vse, co je treba. Ovsem uplne jinak, nez s TDataset. A
funguje to se Sineou.

Zakladni deska

[*] Petr Ma��k <rtepema(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.7.2001 23:07:51

> [...]
> si prosel par sajtu, neco jsem precetl, ale neni nad prakticke zkusenosti.

Zdravim a sdeluji, ze k naproste spokojenosti pouzivam Abit KT7A, bez RAID
pole
s Duronem 650 Mhz, pretaktovany (odblokov�n�m na procesoru vodiv�m lakem -
viz www.overclocking(tec)cz) na FSB 133 MhHz, nasobic 7, t.j. 933 MHz, pamet
PC133 KingMax, oficialne typ s casovanim 3T, bez problemu nastaveno na 2T.
Chladic typu turbina (M5AB), otepleni proti vnitrku case 28#C pri behu CPU
StabilityTest V 1.5 (od Jouni Vuorio) po 10 minutach behu testu. Po
instalaci SP2 pro W2k a ovladacu VIA 4in1 V 4.32 je rychlost HD jiz
srovnatelna s W98 (to je zatim asi jedina bolest cippsetu VIA). Do SP2 a
driveru 4.31 to odmitalo na disku IBM 15 GB, 7200 ot, 2MB cache akceptovat
ATA 100 (tomu nepomohl ani patch MS pro ATA 100, drive stazeny z internetu).
Rychlost pameti pri vyse uvedenem nastaveni ukazuje Sandra 2001 na 480 a 520
MB/s.

Petr Marik
rtepema(zv)mbox.vol(tec)cz

QReport - lokalizacia

[*] <mms(zv)host.sk> - 7.7.2001 23:11:34

Zdravim Vas,
daju sa nejak lokalizovat hinty a napis tlacitka Close na formulari Preview v zostave Quicreportu?

Diky MiroMr

Rusena seriova komunikace

[*] Zdenek Janish <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 8.7.2001 11:44:26

Dobry den,

nevite nekdo nahodou priklad, komponentu na komunikaci po seriove lince,
ktera je rusena?

QReport - lokalizacia

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 8.7.2001 13:48:14

Bud si otevres soubor QRPrev.DFM a tam si to rucne uprav nebo si
vytvor vlastni preview.

7.7.2001 mms(zv)host.sk:
> Zdravim Vas,
> daju sa nejak lokalizovat hinty a napis tlacitka Close na formulari Preview v zostave Quicreportu?

QReport - lokalizacia

[*] Jaroslav Uher <moravia(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.7.2001 14:10:17

Ahoj,.

On 7 Jul 2001, at 23:11, mms(zv)host.sk wrote:

> Zdravim Vas,
> daju sa nejak lokalizovat hinty a napis tlacitka Close na formulari Preview v zostave Quicreportu?

jiste, to neni problem. V adresari \Delphi\Lib si najdi qrprev.dfm,
otevri a jak hinty tak caption muzes prepsat.

Jarek Uher

QReport - lokalizacia

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.7.2001 14:13:34

From: "Jaroslav Uher" <moravia(zv)mbox.vol(tec)cz>
> jiste, to neni problem. V adresari \Delphi\Lib si najdi qrprev.dfm,
> otevri a jak hinty tak caption muzes prepsat.

Ahoj,

problem to je, protoze toto 'reseni':

a) nefunguje s runtime balicky
b) budes muset DFM prekladat po kazdem updatu QuickReportu.

Petr Vones, amatersky programator

ComPort - navrh komunikace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.7.2001 14:17:45

From: "Filip Honzarek" <DEVELOPER(zv)pcforum(tec)cz>
> Muzete mi poradi nejlepsi zpusob takoveto komunikace?
> Slo by udelat, abych vsechny 4kroky delal v jedne proc. ci funckci?

Ahoj,

asi slo ale prijde mi to jako pomerne spatne reseni. Lepsi je celou komunikaci
bud provadet v samostatnem threadu ktery pak bude oznamovat pouze vysledek
komunikace nebo to rozdelit na jednotlive casti, ukladat si stav a na zaklade
dokonceni urcite casti operace zavolat dalsi atd..

Petr Vones, amatersky programator

Pouziti otazniku vedle zaviraciho krizku

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.7.2001 14:23:42

From: "Ing. Petr �vejda" <lingvista(zv)lingvista(tec)cz>
> jak mohu pouzit otaznik vedle zaviraciho krizku. Dokazu ho vyvolat, ale
> nedokazi s nim dale pracovat. (pochopitelne vim, na co slouzi)

Ahoj,

function TForm1.ApplicationEvents1Help(Command: Word; Data: Integer;
var CallHelp: Boolean): Boolean;
begin
if Command = HELP_CONTEXTPOPUP then
ShowMessageFmt('%d', [Data]);

PING

[*] Milan Blazek <mbsint(zv)telecom(tec)cz> - 8.7.2001 16:40:46

Zdravim,

mam problem s instalaci komponent Indy - pri nahrani Indy40.bpl mi to hlasi
chybu.
Nemate nekdo zkusenost s instalaci teto sady komponent?
Pouzivam D4 C/S a WIN98.

Diky za odpovedi.
M.Blazek

> Ahoj,

> [...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.7.2001 17:39:11

From: "Milan Blazek" <mbsint(zv)telecom(tec)cz>
> mam problem s instalaci komponent Indy - pri nahrani Indy40.bpl mi to hlasi
> chybu.

Ahoj,

a mas aktualizovanou verzi D4, tedy Update Pack #3 ?

Petr Vones, amatersky programator

PING

[*] Milan Blazek <mbsint(zv)telecom(tec)cz> - 8.7.2001 19:08:46

Opet ahoj,

diky moc za snahu pomoci!

Update na D4 / SP3 mam, ale problem jsem jiz odhalil.
Moji chybou (logicky) jsem instaloval balicek Indy40.bpl, ale jak jsem
zjistil, tak se musi instalovat "dclIndy40.bpl" - to vsak nikde neni
popsano.
Nyni to vypada OK!

Diky
M.Blazek

> a mas aktualizovanou verzi D4, tedy Update Pack #3 ?
>
> Petr Vones, amatersky programator

Potize s komponentama INDY...

[*] Milan Blazek <mbsint(zv)telecom(tec)cz> - 8.7.2001 20:36:49

Zdravim,

mam dotaz na problem s komponentama INDY. Respektive pri spousteni
demo projektu (ktery je soucasti balicku INDY) se mi opakovane zobrazuje v
IDE
chyba "Invalid stream format". Pri pokusu o kompilaci mam hlaseni o
nepodporovanem 16bit formatu RESOURCE v souboru *.DFM. Muzete mi poradit
jak to odstranit.

Pouzivam D4 C/S SP3 a WIN98.

Predem diky
M.Blazek

Potize s komponentama INDY...

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.7.2001 20:47:56

From: "Milan Blazek" <mbsint(zv)telecom(tec)cz>
> chyba "Invalid stream format". Pri pokusu o kompilaci mam hlaseni o
> nepodporovanem 16bit formatu RESOURCE v souboru *.DFM. Muzete mi poradit

Ahoj,

neni problem v tom, ze je DFM v textovem formatu coz jeste D4 neumi zpracovat
? Pokud ano, tak jej muzes prevest pomoci utility CONVERT ktera je v \Bin
adresari.

Petr Vones, amatersky programator

Jaka chyba v procedure ??

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 8.7.2001 22:25:39

Ahoj, tady je kousek procedury. Nejak mi tam nefunguje ta promenna cinnost.
Je to takto napsane dobre ?

If (zv)PocetPolozek = 1
begin
Select (zv)Doplnek = '(C.Druh_cinnosti='+(zv)Cinnost1+')' //Na poctu
polozek cislo 1 mi to funguje, na poctu dve ne, jak je to mozne ????
end
If (zv)PocetPolozek = 2
begin
Select (zv)Doplnek = '((C.Druh_cinnosti='+(zv)Cinnost1+') Or
(C.Druh_cinnosti='+(zv)Cinnost2+'))'
Select (zv)Doplnek = '((C.Druh_cinnosti='+(zv)Cinnost1+') Or
(C.Druh_cinnosti='+(zv)Cinnost2+') Or
(C.Druh_cinnosti='+(zv)Cinnost3+'))'

EStringListError podruhe

From: pisingr <pisingr(zv)volny(tec)cz>
> [...]
> Delete(s,k,4);
> Memo2.Lines.Strings[j]:=s;
> * Form8D_fib.ComboBox1.Items.Strings[j]:=s;
Problemovy znak v Stringlist je #0 (null). V tvojom priklade je ale ina
chyba.
Takto som to nikdy nepouzival Memo2.Lines.Strings[j]:=s; mozes
Memo2.Lines[j]:=s;
Asi je hodnota J > Count-1. A hodnota i je aka?
Cele, by som to riesil takto:

Memo2.Lines.Clear;
for j:=0 to FileListBox1.Items.Count-1 do
begin
Memo2.Lines.Add(ChangeFileExt(FileListBox1.Items[j],''));
end;
Form8D_fib.ComboBox1.Items.Assign(Memo2.Lines);

Lauko.

Jaka chyba v procedure ??

[*] ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)email(tec)cz> - 9.7.2001 06:57:42

08.07.2001 Hazuka Filip:
> [...]

> Select (zv)Doplnek = '(C.Druh_cinnosti='+(zv)Cinnost1+')' //Na poctu
> polozek cislo 1 mi to funguje, na poctu dve ne, jak je to mozne ????
Predesly prikaz nema vyznam, nebot tento nasledujici ma else, ktery se
uplatni napr pri (zv)PocetPolozek = 1, takze (zv)Doplnek se prepise. Takze
pokud Ti funguje pocet polozek pro 1, tak prave z toho druheho
prikazu.
> [...]
> (C.Druh_cinnosti='+(zv)Cinnost2+'))'
> Select (zv)Doplnek = '((C.Druh_cinnosti='+(zv)Cinnost1+') Or

Bylo by dobre napsat, jak jsou deklarovane promenne a pouzite sloupce
tabulky. A co Ti tam vlastne nefunguje (mas rozbitou promennou cinnost
:))?

mailto:zilinec(zv)email(tec)cz

Excel a TExcel....

[*] Tom� Janta����##��{�#��Y��̿ - 9.7.2001 07:12:55

> Takhle to pouzivam ja. tedy misto sheetType - EmptyParam

V helpu jsem nasel popis parametru Type pro Sheets.Add, ale kdyz jsem udelal
zanam makra v Excelu tak zdrojak vypadal nejak takhle :

Sub Makro2()
Sheets.Add Type:= _
"F:\Documents and Settings\Tomas1\Data
aplikac�\Microsoft\�ablony\Sablona.XLT"
End Sub

A presne o tohle ja se ted pokousim v Delphi, poradi nekdo jak na tohle s
Delphi Servers komponentama? PLS

Diky

Tomas Jantac
PaPouch elektronika

www.papouch.com

> [...]
>
> WS.ConnectTo(WkBk.Worksheets.Add
> (EmptyParam, EmptyParam, 1, EmptyParam, lcid) as _WorkSheet);

B-Tree Filer a DBF

[*] Zaplik <zaplik(zv)volny(tec)cz> - 9.7.2001 07:22:39

Zdravicko pratele, nevite nekdo o komponente pro nacteni dat z databaze
b-tree filer do dbf, ale abych nemusel mit b-tree filer nainstalovan? A
hlavne free.

Martin Zapletal
zaplik(zv)volny(tec)cz

FFTable v DLL, jak na data v DBGrid na TForm ?

[*] Miroslav Ondrisek <ondrisek(zv)atlas(tec)cz> - 9.7.2001 07:32:25

Co zavolat funkci v DLL, ktera dany table vrati? Zkousel jsi to?

Mira Ondrisek

ffQuery kontra ffTable

[*] Miroslav Ondrisek <ondrisek(zv)atlas(tec)cz> - 9.7.2001 07:32:24

Souhlasim s Petrem, mrkni do profileru, nicmene si myslim, ze nejaky zvlast
velky rozdil v rychlostech neuvidis (pokud vubec). Nicmene si myslim, ze
pokud v danem pohledu nechces editovat, je z hlediska dalsiho vyvoje
oportuni pouzit query kvuli lepsimu trideni/filtrovani, zmenam pohledu,
pripojeni dalsich tabulek apod.

Mira Ondrisek

P.S.
Opet si dovoluji upozornit, ze na serveru www.clexpert(tec)cz bezi ceska
konference specialne o FF. Je nas (zatim :-) ) mensina v Delphi komunite a
obavam se, ze vetsinu ucastniku diskuse o FF moc nezajimaji. Nehlede na
lepsi trideni v e-mail klientech.

M.O.

[*] Miroslav Ondrisek <ondrisek(zv)atlas(tec)cz> - 9.7.2001 07:32:22

Ale takovato pakarna opravdu neni potreba! Opravdu staci nainstalovat FF2 do
vlastniho adresare a pak jiz v menu Component/Install Packages PRED
otevrenim projektu zatrhnout ten spravny balicek (a u spatneho zatrzeni
zrusit). Dalsi vec: v Tools\Environment Options/Library/Library Path
vzdy zmenit cestu na FF1/FF2 podle potreby.Zadny jiny problem z toho
neplyne! Mozna je jeste dobre PRED
instalaci FF2 balicek FF1 vypnout, ale to si jiz nepamatuji, jestli to bylo nutne (skoro bych se priklanel k tomu, ze jsem to neudelal).

Jinak na ftp://www.danzl.at/hannes/ftp
je programek na prepinani FF1/FF2

Mira Ondrisek

[*] Miroslav Ondrisek <ondrisek(zv)atlas(tec)cz> - 9.7.2001 07:47:46

Jeste k memu minulemu mailu - napada me jeste obracena moznost:

Poslat DataSource jako VAR parametr k DLL a v DLL k nemu pripojit prislusnou
table. Nezkousel jsem to...
Procedure HlavniProgram;
MojeDLLFunkce(MainDataSource);

========

{ v DLL...}

Function MojeDLLFunkce(Var MainDataSource):Boolean;
MainDataSource.Dataset := MojeFFTable;

Delphi 7 release: 10/2002

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 9.7.2001 07:57:20

> [...]
> spojene s vytvaranim dokumentacie a odstranuje problemy
> s nezrovnalostami medzi kodom a jeho dokumentaciou hlavne

Jen poznamka:
Zkousel jsem psat DOC primo do kodu - a jedine co se stalo bylo silene
zneprehledneni zdrojaku (moc komentaru okolo kazde funkce, typu atd).
Cili dokumentace zdrojaku ANO ale jedine v externim souboru, ktery je
sice pevne spjat se souborem zdrojaku ale neprodluzuje jej..

D. Toman

Rusena seriova komunikace

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 9.7.2001 07:58:58

> nevite nekdo nahodou priklad, komponentu na komunikaci po seriove
lince,
> ktera je rusena?

existuje spousta protokolu (Zmodem,...) pripadne by nemel byt napsat
protokol vlastni sity na miru (rozsekat komunikaci na kratsi pakety,
zajistit dorucovani potrvzeni o doruceni, opakovani prenosu,...)

D. Toman

DelphiX

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 9.7.2001 08:03:35

> [...]
> DELPHI 5 do DELPHI 3. Obracene to jde, ale takhle to neumim. Hlavne se
> mi jedna o me tab ulky (o obsah nejde, nechci je tvorit znovu).

to se obecne tezko posuzuje. Musis aspon napsat, o jakou
databazi jde a s jakymi komponentami k ni pristupujes.

David Lebeda

FF1 a FF2 v jednech Delphi

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 9.7.2001 08:14:30

> [...]
> stejnym nazvum procedur a funkci. Zkus proste natvrdo napsat cestu.
> Melo by to pomoct. Ja jsem pododbnym zpusobem nainstaloval

Problem je, ze komponenty ve FF1 a FF2 se jmenuji stejne. To je
sice z hlediska %subj% problem, ale jinak vyhoda - veskere
vyskyty ffTable z FF1 se tim automaticky po prekladu stanou
ffTablemi z FF2, takze konverze aplikace samotna nebude asi az
tak problemova. Jedine, co se bohuzel ztratilo a co budu muset
prepsat jinym zpusobem, byly jine komponenty zalozene na
flashfileru (napr. fceTable, ktera ma daleko rychlejsi lookupy) - ty
se stejnojmennymi unitami FF2 nelze prelozit, protoze se zmenily
nektere protected funkce. Na druhou stranu SQL engine dava
dostatecne prostredky na to, abych mohl na fceTable zapomenout.

David Lebeda

EStringListError podruhe

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.7.2001 08:32:13

Hello pisingr!

> jeste jednou bych se rad zeptal

Ked sa budes podpisovat 'pisingr', tak sa tu s tebou moc bavit nebudu.

> * Form8D_fib.ComboBox1.Items.Strings[j]:=s;

Zabudol si napisat, aka je hodnota CombBox1.Items.Count a hodnota 'j' tesne
pred tymto prikazom. Bez toho ani tych par ludi, ktorym 'pisingr' nevadi, sa
nemaju o co opriet.

Ovsem je dost mozne, ze keby si si pri formulovani dotazu tieto udaje
overil, mozno by uz nebolo na co sa pytat.

Inak je rozumnejsie pridavat metodou Add priamo hodnotu, nez na zaciatku
naplnit zoznam prazdnymi retazcami a potom ich cez ':=' menit.

Bye
V.Mlich http://www.winrar(tec)cz

A zase Excel a DBGrid

[*] Tomas Pocarovsky <tomas.pocarovsky(zv)brno.siemens(tec)cz> - 9.7.2001 08:51:16

Cau
plnim data z DBGridu do excelu. Proste prolezu postupne celej grid (viz
nize) a bunku po bunce to nakopiruju na excelovskej list. Je to vsak k
uzoufani pomaly. Nevite, jak to priradit rovnou, nebo alspon zrychlit?
Neco jako :
"ColumnRange := WS.Columns;"

"ColumnRange.Columns[1]:= DBGrid.Columns.Items[1];"
nebo idealne :-)
"ws.data :=DBGrid.data"

Diky moc.

Tomas Pocarovsky

WS.ConnectTo(WkBk.Worksheets.Add
(EmptyParam, EmptyParam, 1, EmptyParam, lcid) as _WorkSheet);

j:=1;
// DBGrid.Visible:=false; pokus o urychleni :-(

with DBGrid.DataSource.DataSet do
begin
First; // postupne probere vsechny radky
dbgridu
while not Eof do
begin
for i:= 0 to FieldCount-1 do
ws.cells.item[j,i+1]:=Fields[i].AsVariant;
j:=j+1;
Next; {i}
end; {while}
end; {with}

Jaka chyba v procedure ?? >> Vyreseno

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 9.7.2001 09:14:57

Filip Hazuka
S�pkova 363
L�zne Bohdanec
E-mail: Filip.Hazuka(zv)uhk(tec)cz
[...]

OT: Zakladni deska

[*] "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz> - 09.7.2001 09:15:00

Ahoj, ja pouzivam MSI K7T Turbo. Zatim jsem to sice moc neladil. Coz by chtelo, ale je to stabilni a ja jsem moc spokojeny.
S pozdravem
Mirek Drejcek