Rychlejsi cteni z DBF

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 9.7.2001 12:20:10

A co takhle pouzit pole ?

var s : array[1..100] of string;
a : integer;

for a := 1 to 100 do
s[a] := FieldByName ('S' + IntToStr (a)).AsString;
Petr Jurik, Spravce site, programator
COMET System s.r.o.
1.Maje 1220
756 61 Roznov pod Radhostem
tel. 0651/653990
fax. 0651/653993
www.cometsystem(tec)cz

ICQ# : 119119215

> s1,s2,s3...... :string
>
> s1:=FieldByName('S1').AsString;
> s2:=FieldByName('S2').AsString;
> s3:=FieldByName('S3').AsString;
> . . .
> s100:=FieldByName('S100').AsString
>
> tohle se mi moc nelibi a hlavne je to moc textu.
COMET System Network Administrator.

Databazova aplikacia na CD

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 9.7.2001 12:29:38

Ahoj,

vyrobili sme databazovu aplikaciu pouzivajucu BDE a Paradox. Pretoze
niektori zakaznici nemaju pravo na svoje pocitace instalovat aplikacie je
potreba to cele aj s BDE spustit z CD.

A) Je mozne spustit (nie instalovat) BDE z CD?
B) Aka ina databaza to umoznuje?

Rychlejsi cteni z DBF

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 9.7.2001 12:34:37

> s1:=FieldByName('S1').AsString;
> . . .
> s100:=FieldByName('S100').AsString

No, treba neco takoveho:

const
POCET_POLI = 100;
var
s: array [1..POCET_POLI] of string;
i:Integer;
begin
for I:=1 to POCET_POLI do
s[I] := FieldByName(Format('S%s',[I])).AsString;

end;

Bez zaruky, mozna je tam preklep ...

T.

Rychlejsi cteni z DBF

[*] "Mirek Drej�ek"���v#�q��#�d�ʿ - 09.7.2001 12:37:24

pole:array[0..99]of String;

for I:=0 to 99 do
pole[I]:=Table1.Fields[I].asString;

To bude mene narocne na zdrojak, ale o rychlosti bych docela pochyboval

Doufam, ze jsem tam neudelal zadnou chybu. Kdyztak napoveda a nebo napis.

S pozdravem
Mirek Drejcek.
From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>

> existuje spousta protokolu (Zmodem,...) pripadne by nemel byt napsat
> protokol vlastni sity na miru (rozsekat komunikaci na kratsi pakety,
> zajistit dorucovani potrvzeni o doruceni, opakovani prenosu,...)

No to je prave to na co nemam cas a pokusy, ktere jsem provadel jsou sice
fajn, ale neni to ono...
Ten Zmodem je nekde stvoreny jako Unit, komponenta?

Databazova aplikacia na CD

[*] Roman Toda <toda(zv)digitaldocuments.org> - 9.7.2001 14:06:24

mozes pristupit k paradoxovej DB na CD tak, ze tam das paradox.lck a
pdoxusrs.lck spolu s nou. V projekte si potom daj tabulky ako readonly. Tie
lck subory vies vyrobit pomocou nejakeho examplu co som nasiel myslim na
borland.com Mozem poslat ked chces. Minimalne BDE ale nainstalovat budes
musiet (myslim)

> [...]
> potreba to cele aj s BDE spustit z CD.
>
> A) Je mozne spustit (nie instalovat) BDE z CD?

Rusena seriova komunikace

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 9.7.2001 14:23:17

> No to je prave to na co nemam cas a pokusy, ktere jsem provadel jsou
sice
> fajn, ale neni to ono...
> Ten Zmodem je nekde stvoreny jako Unit, komponenta?

Urcite. Dival ses nekde?

D. Toman

Databazova aplikacia na CD

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 9.7.2001 14:26:33

Puvodni zprava, kterou napsal Pavol Stolc dne 9 Jul 2001,:

> A) Je mozne spustit (nie instalovat) BDE z CD?

Ne.

> B) Aka ina databaza to umoznuje?

Treba FlashFiler.

Rychlejsi cteni z DBF

[*] Zdenek Moravec <zmo(zv)volny(tec)cz> - 9.7.2001 14:30:03

Zdravim,

> No, treba neco takoveho:
>
> const
> POCET_POLI = 100;
> var
> s: array [1..POCET_POLI] of string;
> i:Integer;
> begin
> for I:=1 to POCET_POLI do
> s[I] := FieldByName(Format('S%s',[I])).AsString;
>
> end;

Pripadne, pokud polozky S1 az S100 jsou v tabulce za sebou (od zacatku) tak
spise neco takoveho (bude to vyrazne rychlejsi):

for I:=1 to POCET_POLI do
S[I] := Fields [I-1].AsString;

Pokud nezacinaji od zacatku tabulky (jsou pred nimi jeste jine polozky), pak
prislusne upravit index v poli Fields.

S pozdravem (Regards)
Zdenek Moravec zmo(zv)volny(tec)cz

DELPHI 6 a FF2

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 9.7.2001 14:38:54

Puvodni zprava, kterou napsal Pavel ZIDEK dne 9 Jul 2001,:

> jak v dnesni dobe nainstalovat FF2 do DELPHI 6.
> DELPHI 6 jsem jeste od Borlandu nedostal, takze si to nemohu vyzkouset.

No vzhledem k tomu, ze Delphi 6 jeste nemas, tak asi dost
tezko :) Jinak FF2 jeste pro D6 neni...

simulace kliknuti mysi

[*] Koukal Pavel <Pavel.Koukal(zv)pvt(tec)cz> - 9.7.2001 15:07:00

From: BLAU [mailto:blau(zv)emdat(tec)cz]

> takto ji volam:
> I20_BMouseDown(Mouse, mbLeft, TShiftState(ssLeft),x,y);
> problem mam se tretim parametrem - neprisel jsem na to v jakem tvaru jej
predavat aby to proslo kompilatorem. V borlandi napovede jsem to hledal do 2
do > rana ale vysledek je 0 na zadny funkcni priklad jsem take nenarazil.

Ahoj, mel jsi se radeji vyspat, nez to hledat ve dve hodiny rano. Rano
moudrejsi vecera :)))

Z napovedy je
type TShiftState = set of (ssShift, ssAlt, ssCtrl, ssLeft, ssRight,
ssMiddle, ssDouble);

Tedy volani funkce:

I20_BMouseDown(Mouse, mbLeft, [ssLeft],x,y);

S pozdravem Pavel Koukal.

Odchytavani chyb u DBExpress

[*] Ji�� Wendl - 9.7.2001 15:47:57

Ahoj
Mohl by mi prosim nekdo poradit jak co nejlepe odchytavat chyby u
komponent dbExpress pod D6, ktere vrati databaze (Interbase)?
Jako napriklad Foreign key violation atd.

predem mockrat dekuju

Jirka

KSH-Data s.r.o.
Dobrovsk�ho 56
56301 Lan#kroun
tel:0467/523258
tel+fax:0467/522181
e-mail:wendl(zv)ksh-data(tec)cz
www.ksh-data(tec)cz
ICQ:122972218

/OT/: multitasking v DOSu

[*] Jackie X <jackie.x(zv)seznam(tec)cz> - 9.7.2001 15:55:40

Jak lze zjistit CS:IP a hodnoty dalsich registru programu, ktery byl
prerusen hardwarovym prerusenim (klavesnice, casovac, ...)?

/OT/: multitasking v DOSu

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 9.7.2001 16:27:27

> Jak lze zjistit CS:IP a hodnoty dalsich registru programu, ktery byl
> prerusen hardwarovym prerusenim (klavesnice, casovac, ...)?

ze stacku. Adresa instrukce pred kterou bylo akceptovano preruseni je
ulozena na stacku.

Ovsem problem vznikne ve chvili, kdy Tvoje rutina obsluhujici
preruseni neni prvni na rade - coz je typicky pripad preruseni od
casovace ci klavesnice (instaluje se vice handleru po sobe). Pak
totiz nevis kolik bytu je mezi tou navratovou adresou a aktualni
pozici SP -> nevis kde vlastne tu adresu hledat.

D. Toman

/OT/: multitasking v DOSu

[*] Ji�� HAVELKA����*���zY�W�#�� - 9.7.2001 16:52:32

From: "Robert Suska, KORAK slovakia" <robert(zv)korak.sk>
> FUJ, BLE, HNUS - AMD a daj k tomu chipset VIA a budes spokojny az to raz
> vyhodis z okna....

:-))))) Intel uz je v tehle kategorii mrtev. ABIT KT7-RAID s nepretaktovanym
procesorem a Windows 2000 SP2, naprosto bez problemu. Nevim proc utracet za
Intel, kdyz je to za tu cenu tak pomale. Nehlede na to ze nenabizi do budoucna
nic zajimaveho, Pentium 4 bude technicky asi nejhorsi procesor co kdy vyrobil.
Samozrejme ze diky marketingu ho proda: http://www.emulators.com/pentium4.htm
Jina situace muze nastat u 64bit procesoru, ale ani tam AMD nespi.

Petr Vones, amatersky programator

Pascal

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 9.7.2001 18:09:25

> Nemuzes me nasmerovat, kde to mam hledat?

Friendly Pascal vyrabel Turbo Consult, Brno. Ale je to uz dost davno
a tezko se da koupit.

Na praci s textovym ( a ve verzi 2.0 i grafickym) vystupem to bylo
dost dobry - perfektni neobjektova nahrada TurboVision (+ ten graficky
mod)

Jinak tu cestinu v DOSu muzes obejit i bez grafickeho rezimu (pokud
jej na nic jineho nepotrebujes). Staci jen do VGA natahnout fontovou
sadu s diakritikou. Funguje to spolehlive (jen je treba vyladit tu
rutinu na natazeni fontu). Natahovat novej font muzes bud ve svem
programu - nebo pouzit nejaky rezidentni zavadec.

D. Toman

Databazova aplikacia na CD

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.7.2001 19:29:48

From: "Pavol Stolc" <pstolc(zv)sc.sknet.sk>
> B) Aka ina databaza to umoznuje?

Ahoj,

pokud je to neco mensiho co treba pouzit TClientDataSet a data v CDS/XML.

Petr Vones, amatersky programator

OT: Zakladni deska

[*] Monika Krehlikova <obchod(zv)moniak(tec)cz> - 09.7.2001 20:09:20

>:-))))) Intel uz je v tehle kategorii mrtev. ABIT KT7-RAID s nepretaktovanym
>procesorem a Windows 2000 SP2, naprosto bez problemu. Nevim proc utracet za

Jsem fanda AMD, je jasny ze neni co resit, necmene KT7-RAID neni zrovna
nejlepsi ukazka bezproblemoveho boardu pro Athlona .....je s tim opravdu
hodne problemu, nove verze chipsetu a biosu sice uz spoustu veci opravily,
nicmene porad jsou s tim docela problemy, mohl byt zacit problemy se SBLive
IDE kanaly a skoncit problemy s USB vs scannery apod. Docela jsem si s tim
boardem za posledni 1/2 roku uzil (zatimco na BX chipsetu chodi vsechno bez
problemu), nicmene i pres vyse uvedene problemy nelituju ze sem si ho
koupil, co se tyce vykonu, je to ve srovnani s Intelem suprova deska za
slusny prachy....

Abych nebyl uplne ofttopic, D5 (D6 jsem jeste nemel cas zkusit) chodi pod
Win2K s K7kou suprove :) Jen bych mozna doporucil doinstalovat do Win2K
nejaky cache managment (treba CLEVERCACHE), pokud mate trosku vic RAMky,
uvidite ze se to vyplati.

pozdravem Radoslav Krehlik

***********************************
MoniAK - tvorba web str�nek
mailto:obchod(zv)moniak(tec)cz
http://www.moniak(tec)cz
tel.: +420-604-562884
***********************************

OT: OCHRANA SW - pouziti sifrovaneho klice

[*] Ing. Petr #vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 9.7.2001 20:41:36

Mam problem (a asi nebudu sam), jak dobre chranit program. Dokoncuji sw,
ktery bych chtel sirit v nekolika rovinach:

1) jako shareware bez jakekoliv ochrany.
2) jako ostrou verzi s sifrovanym klicem

Bod 1 a 2 je tentyz program, pouze se bude lisit pridanym sifrovanym klicem.

Muj navrh je takovy: Kazdy by si mohl stahnout sharewarovou verzi programu
na webu. Kdo bude chtit program zakoupit, tak po zaplaceni dostane klic
(napr. soubor licence.key), kde by krome ruznych odemykacich udaju bylo
uvedeno jmeno a firma zakaznika. Licencni data v tomto souboru by byla
sifrovana (XORem nebo necim komplikovanejsim - o to asi ted nejde) a v
rozsifrovane podobe by slouzila ke zpristupneni ne-sharewarovych funkci a
hlavne by se na formulari (nebo v About...) zobrazovalo jmeno zakaznika.
Navic by klic byl vybaveni kontrolnim souctem (hashovaci tabulka nebo neco
jednodussiho).

Vychazim z premisy, ze po svete se sice mohou toulat nelegalni plne verze
(tomu asi nelze zabranit), ale tito nelegalni uzivatele budou vlastnit klic,
ktery bude obsahovat CIZI jmeno. Budou tedy neustale vystaveni mucivemu
pocitu, ze kdokoliv uvidi, jaky je ten dotycny kopirak darebak. (ted jsem
tak naivni, az to prasti...).

Bez klice by se aplikace chovala jako shareware a pokud by se klic nekdo
pokusil zmenit, tak rovnez.

Ma nekdo nejaky napad nebo poznamku? Vite o necem spolehlivejsim? Popripade
mate inspiraci pro ostatni? Delam nekde nejakou fatalni chybu, kvuli ktere
bych mel na sifrovany klic zapomenout?

PS: nemam jeste dost cinkacku abych si poridil napr. neco od TurboPower,
takze musim vystacit pouze s napady a rychlymi programatorskymi prsty.
:-))))))

Pascal

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 9.7.2001 20:52:31

> [...]
> rutinu na natazeni fontu). Natahovat novej font muzes bud ve svem
> programu - nebo pouzit nejaky rezidentni zavadec.

Ahoj.
Pokud potrbujes stabilni ,bezproblemovou a konfigurovatelnou podporu
cestiny mrkni se na http://www.sales(tec)cz/download/ Mam tam cestinu od
R. Karaffy, ktera funguje bez problemu od DOSu az k W2000 a je free.

Ludek

Re[2]: RE /OT/: multitasking v DOSu

[*] Stanislav PETR <glux(zv)centrum(tec)cz> - 9.7.2001 21:01:23

Hello Ji��,

Monday, July 09, 2001, 4:52:32 PM, you wrote:>> Jak lze zjistit CS:IP a hodnoty dalsich registru programu, ktery byl

JH> FLAGS, CS a IP jsou ulozeny na zasobnik v tom poradi jak jsou napsany

Ale jak daleko???

Pokud bude zavolano preruseni, obsluznej program muze zavolat napr.
fci. dosu a uz by jste dostal jine hodnoty.

OT: OCHRANA SW - pouziti sifrovaneho klice

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 9.7.2001 21:02:49

Puvodni zprava, kterou napsal Ing. Petr �vejda dne 9 Jul 2001,:

> Ma nekdo nejaky napad nebo poznamku? Vite o necem spolehlivejsim? Popripade
> mate inspiraci pro ostatni? Delam nekde nejakou fatalni chybu, kvuli ktere
> bych mel na sifrovany klic zapomenout?

No hlavne to musis poradne zasifrovat nejakym sifrovacim algoritmem
a ne XORovat, kdyz uz...

OCHRANA SW - pouziti sifrovaneho klice

Pro podobny ucel pouzivam hashovaci algoritmus MD5 ve spojeni se
zasifrovanym INI. Tj. pokud nekdo zmeni onen INI resp. jeho otisk, program
nepracuje. Je to ovsem snadno "piratitelne", ovsem vzhledem k tomu, ze jde o
velmi specificky SW, bylo by to bez prislusneho HW a dalsich nalezitosti k
nicemu. Chces-li, napis na soukromy mail, poslu zdrojak.

[...]

Round ??

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 9.7.2001 22:32:17

> nechapu o cem se tady vlastne hadate. Je jasne ze programy jsou z Ameriky,
> kde se jinak zaokrouhluje.
> Jestlize se zajimate o zaokrouhlovani v Cesku a to Ceske penize, tak 14.50
> Kc je skutecne 15.00 Kc. A na ti si misi kazky naprogramovat nejakou
> utilitu.

Zda sa, ze aj v Amerike sa pouziva zaokruhlovanie 5 nahor. Napr. Excel
to tak robi; kalkulacka, co mam z Kanady tiez; Palm, co mam z USA
takisto. Tento system sa aj momentalne vyucuje na slovenskych skolach
(aj ked ja som sa v skole este ucil zaokruhlovanie na parnu cislicu, ale to
bolo tak pred 20 rokmi). Podla mna je tento system jednoduchsi a teda
ovela vyhodnejsi na prakticke pouzitie, preto ma dost prekvapilo, ked
niekto prehlasil, ze "je to nezmysel" (samozrejme bez vysvetlenia preco).

Erik

childNodes

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 9.7.2001 22:38:24

> Problem mam s metodou childNodes korenoveho uzla xmlRoot, ktora ma vratit
> zoznam detskych uzlov, v tomto pripade jedineho uzla <employee>.
> Na systeme W98 kde mam MSXML.DLL verzie 5.0.2614.3500 funguje spravne, ale
> na systeme W2K s MSXML.DLL verzie 5.0.2920.0 vrati hodnotu "undefined". V
> MSDN som nenasiel ziadnu informaciu o zmene implementacii objektu
> Microsoft.XMLDOM.

Pouzi novsi parser, napr. MSXML4.DLL, da sa to stiahnut z MSDN.

Erik

Pridanie obrazku do db cez Query

[*] Skalka Jan <jskalka(zv)ukf.sk> - 9.7.2001 23:21:14

Zdravim,

ako dostanem do paradoxovej tabulky obrazok (bitmapovy) cez query pomocou
SQL prikazov, napr INSERT alebo UPDATE? Sksual som nejake pretypovania ale
za moc to nestalo.

Vdaka.

Jan Skalka

Delphi 7 release: 10/2002

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 10.7.2001 00:49:52

> Jen poznamka:
> Zkousel jsem psat DOC primo do kodu - a jedine co se stalo bylo silene
> zneprehledneni zdrojaku (moc komentaru okolo kazde funkce, typu atd).
> Cili dokumentace zdrojaku ANO ale jedine v externim souboru, ktery je
> sice pevne spjat se souborem zdrojaku ale neprodluzuje jej..

To bude asi tym, ze Eiffel je navrhnuty (na rozdiel od Delphi) aby cosi take
umoznoval. V Eiffely programujes pomocou kontraktov (DBC = Design By
Contract). Kontrakt predstavuje akysi dohovor medzi poskytovatelom
sluzby a pouzivatelom sluzby (klientom). DBC urcuje prava aj povinnosti
tychto partnerov. Klient musi suhlasit so splnenim urcitych kriterii (napr.
musi pri volani metody zabezpecit korektne parametre) a poskytovatel
v takom pripade garantuje korektne vykonanie danej sluzby.

Kontrakty vlastne riesia dilemu, kde sa maju kontrolovat parametre, ci
na strane volajuceho alebo volaneho (v programoch to niekedy byva
bud na obidvoch stranach, alebo to tam nie je vobec). DBC tento
problem riesi spominanym pravidlom, pricom Eiffel umoznuje toto
pravidlo aj zapisat do programu a kontrolovat.

Tu je jednoduchy priklad:

class COUNTER

feature

count: INTEGER

increment_by (inc: INTEGER) is
-- increments count by inc
require
positive_inc: inc > 0
do
count := count + inc -- implementacia
ensure
count = old count + inc
end

end -- class COUNTER

Podmienky kontraktu su tu specifikovane pomocou klucovych slov "require"
a "ensure". Klient musi splnit podmienky "require" (teda, ze hodnota o ktoru
chce pocitadlo inkrementovat je kladna). V takom pripade trieda COUNTER
zaruci po vykonani sluzby podmienky v "ensure" (teda, ze hodnota pocitadla
za zvysi o hodnotu inc).

V Eiffely si mozes urcit (zapnut/vypnut), ci sa tieto podmienky maju pocas
vykonavania programu kontrolovat. Tieto kontroly umoznuju rychlu lokalizaciu
chyby i v zlozitych programoch. Napr. ak require je splnene a ensure nie je,
tak vies, ze prislusna metoda (v Eiffely "feature") je nespravne
implementovana.

V Delphi by si to ako riesil? But by si to nekontroloval, len nechal
napisane niekde vedla v komentari (alebo niekde inde v dokumentacii).
Alebo by si doplnil kod, napr.:

{$IFDEF DEBUG}
if inc <= 0 then raise Exception.Create('Nespravny parameter inc');
{$ENDIF DEBUG}

Samozrejme tento pristup sa zdaleka nevyrovna pristupu v Eiffely.

Dokumentaciou je potom samotny kontrakt, ktory je mozne ziskat
automaticky zo zdrojoveho kodu. V pripade triedy COUNTER
je kontrakt takyto:

class interface COUNTER

feature

count: INTEGER

increment_by (inc: INTEGER) is
-- increments count by inc
require
positive_inc: inc > 0
ensure
count = old count + inc
end

end interface -- class COUNTER

D6 a podpora PNG,GIF,...

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.7.2001 01:08:42

From: "Slavomir Skopalik" <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz>
> Nevite nahodou, zda v D6 je podpora grafiockych formatu PNG a GIF ?

Ahoj,

Graphics library (shareware):
http://www.lischke-online.de/Graphics.html

Petr Vones, amatersky programator

Delphi 7 release: 10/2002

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.7.2001 01:15:53

From: "Erik Salaj" <winsoft(zv)stonline.sk>
> Alebo by si doplnil kod, napr.:
>
> {$IFDEF DEBUG}
> if inc <= 0 then raise Exception.Create('Nespravny parameter inc');
> {$ENDIF DEBUG}

Ahoj,

Jina moznost je:

Assert(Inc > 0, 'Nespravny parameter inc');

Petr Vones, amatersky programator

OCHRANA SW - pouziti sifrovaneho klice

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 10.7.2001 06:42:01

> [...]
jsem
> tak naivni, az to prasti...).
>
> Bez klice by se aplikace chovala jako shareware a pokud by se klic

Z vlastni zkusenosti vim, ze pokud bude o program zajem vzdy se najde
nejaky hacker, ktery to nejakym zpusobem obejde (generator klicu ci
hacknute verze). Cili bych se nejprve zamyslel zda potrebujes nejakou
super ochranu nebo ne.
Chystam se taky nekdy predelat system tvorby a kontroly klice ale ne
proto, ze exituji hacky (vim zatim o 3 key genech :-( ), ale proto, ze
potrebuje revizi.

Byt Tebou spise bych se zameril na to, aby se s klicem jednoduse
manipulovalo atd:
1) zamezit generovani klicu se zamenitelnymi znaky - napriklad 'l'
(male L) 'I' (Idahoo) a '1' (jednicka) vypadaji v bezpatkovych fontech
naprosto stejne. Klic obsahujici takove znaky urcite zakaznik nezada
spravne (zvlaste pokud jej obdrzi na papire) a bude otravovat dotazem
a sam bude nastvany.
2) rezervovat si dostatecnou delku polozek klice - zaznamenal jsem
pripady, kdy jmeno spolecnosti ci dokonce email(!) se mi nevesel do
mnou vyhrazenych 40 bytu.
3) vyrobit "oboustranny klic": klic by mel obsahovat 2 casti (privatni
a verejnou). Verejna slouzi k tomu, aby se ji zakaznik mohl prokazovat
jako dokladem o nabyti platneho klice (pri zadostech o technickou
podporu atd) bez rizika prozrazeni vlastniho klice.
4) je dobre pomatovat na nejakou alternativni metodu zadani klice,
ktera zcela vylouci moznost jeho spatneho zadani (import ze souboru,
moznost importu do registru primo z txt souboru (jde to automaticky
regeditem - staci kliknout na xyz.reg))

Pozn: jeste jednou: registracni klice ano - ale travit tydny
vymyslenim a pilovanim nejakeho sileneho zabezpeceni (jakmile je
jednou prolomeno pak je Tva prace k nicemu) je nesmyslne. Hackeri maji
k dispozici kvalitni nastroje (WinICE je opravdu Debugger s velkym D)
a umeji s nimi perfektne zahazet.

OT: OCHRANA SW - pouziti sifrovaneho klice

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 10.7.2001 06:44:25

Popripade

> No hlavne to musis poradne zasifrovat nejakym sifrovacim algoritmem
> a ne XORovat, kdyz uz...

a rozsekat ten aloritmus do spousty rutin - jinak si jej hacker
vytahne primo z Tve aplikace - nepujde-li o nesymetricjkou sifru.
Jinymi slovy znamena to, ze kod ktery generuje klic se musi lisit od
kodu, ktery jej overuje

D. Toman

Re[2]: RE /OT/: multitasking v DOSu

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 10.7.2001 06:54:12

> Ale jak daleko???
>
> Pokud bude zavolano preruseni, obsluznej program muze zavolat napr.
> fci. dosu a uz by jste dostal jine hodnoty.

??
Jak jsem jiz psal pokud jsi si jist, ze Tvuj kod je prvni na rade (tj
nepredbehl Te jiny ISR kod, kter Te vola az po svem ukonceni) pak jsou
ty 3 wordy ulozeny hned na vrsku stacku (samozrejme, ze pokud neco na
stack ulozis musis na to pamatovat).

Vubec nezalezi na tom kolik jsi zavolal sluzeb dosu (ale volat Int21 a
dalsi z HW obsluhy preruseni je zakazano (pokud ovsem nevis presne co
delas a jak to udelat)) - kazde takove volani musi skoncit tak, ze SP
bude mirit na stejnou pozici jako pred volanim jinak to pekne vytuhne.
Zalezi pouze na tom co jsi uz stihl ulozit na stack primo nebo
zanorovanim do nejakych Tvych subrutin.

D. Toman

PING

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 10.7.2001 06:59:53

> [...]
cas
> jeho vytvorenia a po prijati paketu sa urcil rozdiel voci aktualnemu

Linuxovy 'ping' se chova podobne (i kdyz ne vzdy):

If the data space is at least eight bytes large, ping uses the
first
eight bytes of this space to include a timestamp which it uses in
the
computation of round trip times. If less than eight bytes of pad
are
specified, no round trip times are given.

Pokud je delka paketu nasilne snizena (ping x.x.x.x -s 1) pak
timestamp nevklada do paketu a ani jej nemeri (nezobrazuje)

D. Toman

p�ipojen� dvou PC k Internetu

[*] <dave.fm(zv)atlas(tec)cz> - 10.7.2001 07:12:17

Ahoj,
pokud to chce# p�es jeden modem, ak mus�# m�t s�#ovou kartu a pak j� osobn�
pou��v�m program WinProxy, ted presne nevim stranku kde ho najdes ale maj�
sv� a na strankach se dozvis o tom zda je freeware nebo placeny.

omezeni BDE

[*] �ipel Miroslav <Cipel(zv)Gumokov(tec)cz> - 10.7.2001 07:46:11

Dobry den, existuje nejake OFICIALNI doporuceni od Borlandu pro kolik soucasne
pracujicich uzivatelu je vhodne BDE a Paradoxova databaze ?

M.

Delphi 7 release: 10/2002

[*] Miroslav Ondrisek <ondrisek(zv)atlas(tec)cz> - 10.7.2001 07:52:23

Jasne, jen je treba nejdrive direktivou kompilatoru Assertion povolit
(Assertions are OFF by default!)

$ASSERTIONS ON/OFF (long form)
$C +/- (short form)

simulace stisku klavesy Mysi

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 10.7.2001 08:00:46

>mam proceduru povesenou na tlacitku na udalosti onMouseDown
>procedure TForm1.IxxMouseDown(Sender : TObject; Button: TMouseButton;
>Shift: TShiftState; X, Y : Integer);
>begin
>bla bla bla...
>end;
>
> IxxMouseDown(Mouse, mbLeft, ?, x, y);

Oprava: - parametr TShiftState je POLE - tedy [ssShift,...] nebo pokud nic,
tak []

IxxMouseDown(Mouse, mbLeft, [ ], x, y); S pozdravem
Tomas Rosa

------------------------=[ pinknet on every screen ]=----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net

OT:Grafy funkcii

[*] Jozef Cervenansky <dodosoft(zv)hotmail(tec)com> - 10.7.2001 08:29:40

ahojte,

neviete nahodou, odkial by som si mohol stiahnut program, ktory dokaze
zobrazit 2D/3D grafy funkcii, ktore mu zadam?
napr: 2 2
z = x + y a zobrazi mi 3D paraboloid
moc diky
jozo

Jak zabranit ALT+TAB apod.?

[*] RNDr. Milan Vor�sek <vorisek(zv)igtt(tec)cz> - 10.7.2001 08:36:38

> jak bych mohl udelat, aby ma aplikace ignorovala klavesove zkratky, jako
> CTRL+Esc, ALT+TAB apod., ci klavesu Windows, zkratka aby se uzivatel nemohl z
> aplikace(pokryva celou obrazovku) dostat do windows aniz by program ukoncil?

pro Win 9x:
SystemParametersInfo(97,word(true),(zv)B,0); // disables
SystemParametersInfo(97,word(false),(zv)B,0); // enables
SPI_SCREENSAVERRUNNING=97

pro Win NT:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q226/3/59.ASP

Windows NT 4.0 Service Pack 3 and Later and Windows 2000:
Applications can disable ALT+TAB or CTRL+ESC by installing a low-level keyboard
hook.
A low-level keyboard hook (WH_KEYBOARD_LL{=13}) is installed by calling
SetWindowsHookEx.

M.Vorisek

Re[2]: RE /OT/: multitasking v DOSu

[*] Ji�� HAVELKA����*���zY�W�#�� - 10.7.2001 08:45:07

> Pokud bude zavolano preruseni, obsluznej program muze zavolat napr.
> fci. dosu a uz by jste dostal jine hodnoty.

Musis se nastavit jako prvni handler preruseni a nejlepe to pokazde jeste
zkontrolovat (!?), pripadne se tam znovu vratit.

S pozdravem Jiri HAVELKA

Delphi 7 release: 10/2002

[*] Kriz Pavel, TDS <tds(zv)volny(tec)cz> - 10.7.2001 08:52:38

> [...]

> From: "Erik Salaj" <winsoft(zv)stonline.sk>

> Jina moznost je:
>
> Assert(Inc > 0, 'Nespravny parameter inc');

Ja bych to v Pascalu jeste radeji udelal takto:

var Count: integer;
type TPositiveInt = 1..MaxInt;
procedure increment_by(inc: TPositiveInt);
begin
Count := Count + inc;
end;

a zapnul bych Range Checking, nebo kdybych to chtel vzdy pri zapnutem
Assertions, dal bych na zacatek jeste:

{$IFOPT C+} {$R+} {$ENDIF}

Pavel Kriz

D6 a podpora PNG,GIF,...

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 10.7.2001 09:12:07

Diky, ale mne hlavne zajimalo, jestli je tato podpora i v D6, v prehledu vlastnosti
jsem nic nenasel.

Slavek

> From: "Slavomir Skopalik" <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz>
>
> Ahoj,
>
> Graphics library (shareware):
> http://www.lischke-online.de/Graphics.html
>
> Petr Vones, amatersky programator

SQL export do xls + opet :)

[*] Parizsky Ladislav <Ladislav.Parizsky(zv)access-it(tec)cz> - 10.7.2001 09:44:08

Cau,
podle archivu konference jsem si udelal export dat z SQL tabulky do xls souboru. Pouzil jsem syntaxi z konference a bohuzel mi to nefunguje.

SQL.Clear;
SQL.Add('SELECT * INTO Zarizeni IN "c:\Zarizeni.xls" "Excel 8.0;HDR=YES;" FROM Zarizeni');
ExecSQL;

vyhodi to na me chybu blizko prikazu IN, podle konference by to melo fungovat, muzete mi prosim poradit kde mam chybu ?

dik Ladap

WIN2K Eng SP1
D5Ent UP1
MSDE2k

Delphi 7 release: 10/2002

On 10 Jul 2001,, Erik Salaj wrote:

> To bude asi tym, ze Eiffel je navrhnuty (na rozdiel od Delphi) aby cosi take
> umoznoval. V Eiffely programujes pomocou kontraktov (DBC = Design By
> Contract).

DBC lze realizovat i v Delphi. Pomoci Assert lze snadno definovat
jak pre-condition tak post-condition. Invariant se da kontrolovat
samostatnou metodou (nejlepe pojmenovanou Invariant :-) volanou
jako assert (v pre- a/nebo post-condition bloku). Jedinou vyhodou
Eiffelu je snadna realizace invariantu, pre- i post-conditions v
prepsanych (overriden) metodach, ale i to se da s trochou snahy
realizovat v Delphi (Invariant je trivialita, pre- a post- jen "tak
napul"). Prirozene by bylo hezke mit primo v OP podporu pro DBC
(vedou se o tom cas od casu diskuze mezi vyvojari a Borlandem v
NG's), ale jak vidno, neni to az tak dalece nezbytne.

Hodne zdaru

Pavel Cisar <pcisar(zv)borland(tec)cz>
Borland s.r.o.

Delphi speed - pozri

[*] Werki <delphi(zv)minv.sk> - 10.7.2001 10:37:58

Zdravim

Mam taky vnutorny pocit, ze este v dobach ked som robil s D3 bola v
menu, options akasi moznost
na prepnutie generacie kodu na velkost/rychlost. V D4 sa mi to nepodarilo
najst. Je v Delphi este nieco
take k dispozicii alebo som mimo?

Robim aplikaciu ktora sa toci v slucke tak 160 000 krat.
Posielam data rovno na HW. Proste nic moc. Problem je v tom, ze
ked to spravim vo Visual C++ tak to ide na 25 krat za sec a v Delphi 6 krat
za sec.
To je na moj vkus obrovsky rozdiel. Nevie niekto v com by to mohol byt
problem? (mozno aj hipopoteticky)
Mam dynamicke pole of Single pekne nasackovane datami a normalne ich
posielam do device cez directx.

Dik

Werki

Kde mam chybu v rekurzi? (a takova krasna byla..

[*] Ing. Petr #vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 10.7.2001 10:58:47

Pouzivam bez problemu tuto rekurzi, ktera hleda vsechny soubory podle masky
vcetne podslozek a objevil jsem vaznou chybu.

Rekurzi volam napr. takro: AddFiles('E:\Temp', '*.*', True);

V C:\Temp si vytvorim slozku C:\Temp\XXXYYYZZZ a kdyz spustim rekuzi, nejde
tato slozka smazat. Jde ale smazat okamzite, jakmile ukoncim program. Jakoby
ta rekurze zablokovala pristup ke slozce. Soubory jsou bez problemu.

Asi nekde neuvolnim spravne TSearchRec, ale kde a jak??????

Zde je rekurze:

procedure TForm1.AddFiles(aPath, aMask: String; aRecursion: Boolean);
var
FSearchRec, DSearchRec: TSearchRec;
FindResult: Integer;
begin
aPath := aPath + '\';
FindResult := FindFirst(aPath + aMask, faAnyFile +
faHidden + faSysFile + SysUtils.faReadOnly, FSearchRec);
try
while (FindResult = 0) do FindResult := FindNext(FSearchRec);
FindResult := FindFirst(aPath + '*.*', faDirectory + faHidden +
faSysFile + SysUtils.faReadOnly, DSearchRec);
while (FindResult = 0) do
begin
if ((DSearchRec.Attr and faDirectory) = faDirectory) and
(DSearchRec.Name <> '.') and (DSearchRec.Name <> '..') then
if aRecursion then AddFiles(aPath + DSearchRec.Name, aMask,
aRecursion);
FindResult := FindNext(DSearchRec);
FindClose(FSearchRec);

Delphi 7 release: 10/2002

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 10.7.2001 10:59:44

> Jina moznost je:
>
> Assert(Inc > 0, 'Nespravny parameter inc');

To mas jedno. Zasadny rozdiel je ten, ze v Eiffely
su taketo konstrukcie sucastou jazyka a v Delphi nie.

Erik

Podobnost slov (jmen, prijmeni, rc)

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 10.7.2001 11:38:48

Ahoj,

na takovy problem se zavadi pojem metrika slov. To jest funkce, ktera ti
spocita vzdalenost mezi dvema slovy. Ja jsem se setkal s dvema definicema.
Prvni definuje vzdalenost jako pocet operaci Insert a Remove znaku ve slove,
aby se preslo z jednoho slova do druheho. Ta dalsi definice navic pridava i
operaci Replace.

A jak zjistit pocet techto operaci? Na to se vytvari nedeterministicky
automat (ktery se snadno prevede na deterministicky) podle prvniho slova a
podle druheho jej projedes.

Na matfyzu je o tom jedna prednaska, jestli chces, zkusim se kouknout zda
nejsou nejake podklady v elektronicke podobe.

[*] Miloslav Sk�cel <delphicz(zv)stereo(tec)cz> - 10.7.2001 11:39:42

> [...]
> (DSearchRec.Name <> '.') and (DSearchRec.Name <> '..') then
> if aRecursion then AddFiles(aPath + DSearchRec.Name, aMask,
FindClose(DSearchRec);

> FindClose(FSearchRec);

Miloslav Sk�cel
skacel(zv)stereo(tec)cz

Sortovani ceskych stringu

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 10.7.2001 12:08:22

Zde pozor, je samozrejme potreba mit spravne nastavene Locales...

Slavek

> TStringList a jeho metoda Sort pouziva ve trideni ANSICompareText,
> takze by melo byt trideni bez problemu
> ing. Jan Fiala
> 4.7.2001 Fredy Crueger:

Buh miluje ateisty. Neobtezuji ho svymi problemy.

Kapacita TRichEdit

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 10.7.2001 12:08:22

Ahoj,

tak tohle neni pravda, pokud tim myslis, ze Ti TSyn* zobrazi
formatovani rtf, nikoliv jeho surovou podobu. Navic TSynMemo je
potomkem TSynEditu, takze proc by mel byt omezenejsi?
TSynMemo dela to same co TSynEdit, pouze ma nekolik vlastnosti
navic, ktere ma klasicke TMemo (coz je velmi prijemne, pokud jsi
dosud pouzival memo/richedit a rad bys synedit, sam jsem toho
vyuzival pri tvorbe rkEditu).

Slavek

> Jinak ale SynEdit je urcen i pro RTF
> format. BEz podpory RTF je SynMemo.
> Hurricane

Buh miluje ateisty. Neobtezuji ho svymi problemy.

Kde mam chybu v rekurzi? (a takova krasna byla...)

[*] iturcan(zv)gamo.sk - 10.7.2001 12:08:02

Hi,

chyba ti tam

FindClose(DSearchRec);

bye
It

Ivan Turcan
Development Specialist

Phone: +421 905 500958
Email: iturcan(zv)gamo.sk

Kde mam chybu v rekurzi? (a takova krasna byla..

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 10.7.2001 12:08:52

> [...]
>
> Asi nekde neuvolnim spravne TSearchRec, ale kde a jak??????> procedure TForm1.AddFiles(aPath, aMask: String; aRecursion:
Boolean);
> [...]
> try
> while (FindResult = 0) do FindResult := FindNext(FSearchRec);
a to je co??

> [...]

> (DSearchRec.Name <> '.') and (DSearchRec.Name <> '..') then
> if aRecursion then AddFiles(aPath + DSearchRec.Name,

1) chybi FindClose(DSearchRec)
2) aRecursion neni nikde inicializovana (kompilator urcite generuje
Warning)

D. Toman

MessageDlg ... frm

[*] Valenta Patrik <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 10.7.2001 12:20:28

nevite nekdo jestli nekde je a jak se jmenuje dfm soubor od MessageDlg ?
slo by mi o prepsani tlacitek Yes No na Ano, Ne

e-mail : valentapat(zv)volny(tec)cz
ICQ: 54152896

MessageDlg ... frm

[*] daniel.hrna(zv)sme(tec)cz - 10.7.2001 12:26:55

A co treba MessageBox ??? Ten je cesky ...

From: "Valenta Patrik" <valentapat(zv)volny(tec)cz>
> nevite nekdo jestli nekde je a jak se jmenuje dfm soubor od MessageDlg ?
> slo by mi o prepsani tlacitek Yes No na Ano, Ne

Ahoj,

MessageDlg se vytvari programove. Asi lepsi reseni je pouzit API funkci
MessageBox nebo jeste lepe TApplication.MessageBox. Tyto dialogy jsou totiz
lokalizovane dle Windows.

Petr Vones, amatersky programator

D6 a podpora PNG,GIF,...

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.7.2001 12:31:28

From: "Slavomir Skopalik" <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz>
> Diky, ale mne hlavne zajimalo, jestli je tato podpora i v D6, v prehledu
> vlastnosti jsem nic nenasel.

Ahoj,

ne ve VCL neni. Je tam pouze JPEG, ovsem s opravenou chybou kde neslo ulozit
vysledek ktery mel velikost cca 1..2 MB. CLX aplikace ale umi pracovat s PNG.

Petr Vones, amatersky programator

MessageDlg ... frm

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 10.7.2001 12:31:55

Ahoj,

> nevite nekdo jestli nekde je a jak se jmenuje dfm soubor od MessageDlg ?

nijak. Podivej se do zdrojaku unity Dialogs, funkce CreateMessageDialog.
Formular se vytvari pomoci metody CreateNew.

S pozdravem

Milan Tome#
Vedouc� v�vojov�ho t�mu Windows
Softwarehouse HAiDA s.r.o.
Nov� Bor
tel: 0424/722291, 0424/222284
email: Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

Delphi speed - pozri

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.7.2001 12:35:29

From: "Werki" <delphi(zv)minv.sk>
> Mam taky vnutorny pocit, ze este v dobach ked som robil s D3 bola v
> menu, options akasi moznost na prepnutie generacie kodu na velkost/rychlost.

Ahoj,

To jsis asi spletl s C++ Builderem. V Delphi je jedina moznost zapnout
Optimalizaci (coz je vychozi nastaveni). Na vykon ma take negativni vliv
pouzivani Range a Overflow checking.

Petr Vones, amatersky programator

Qreport - lokalizace II

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 10.7.2001 12:51:45

On 9 Jul 2001, at 16:57, Valenta Patrik wrote:

> [...]
> Potrebuji po vygenerovani nahledu stisknout tlacitko 100% -
> ZoomTo100Click, nenasel jsem co to je za Unit, ci udalosti to jsou.

http://www.localizator.com

Pokud je text v resourcestrings nebo ve formulari, funguje to
spolehlive. Pokud je text zapraseny ve zdrojaku, pak pomuze snad
pouze prival nadavek na QuSoft, aby to opravili

OCHRANA SW - pouziti sifrovaneho klice

[*] Lauko #tefan <laukosw(zv)naex.sk> - 10.7.2001 13:19:45

Ahoj,
videl som takuto ochranu:

Cislo licencie : 00001
Uzivatel : Lauko
Datum platnosti : XXXXX
Verzia : 1.0

Z tychto informacii sa vygeneruju licencne kody specialnym - tvojim
programcekom.
Uzivatelovy potom posles v textovej podobe licencne ujednanie s udajmi:
Cislo licencie : 00001
Uzivatel : Lauko
Datum platnosti : XXXXX
Verzia : 1.0
Kod : XYXYXYXYXYXYXYXYXYXYXYXYX.

V distribuovanom programe pouzijes ten isty algoritmus - vygenerujes kod zo
zadanych userinfo a porovnas so zadanym.
Vsetko to moze byt v obycajnom textaku - ziadne tajomstvo. Sposob akym
vygenerujes kod zalezi na tebe... experti prelomia akukolvek barieru (ak to
stoji za to). Ale pri tomto sposobe nebudu k dispozicii ziadne zasifrovane
subory - bede sa musiet patrat po sposobe generovania kodu.
Lauko.

From: Ing. Petr �vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz>> Mam problem (a asi nebudu sam), jak dobre chranit program. Dokoncuji sw,
> [...]
> tak naivni, az to prasti...).
>
> Bez klice by se aplikace chovala jako shareware a pokud by se klic nekdo

MessageDlg ... frm

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ> - 10.7.2001 13:42:14

Tyto informace jsou ulozeny v souboru consts.pas v adresari source (Prof.,
Entr.) a nikoliv v souboru dfm.

S pozdravem
Michal PEPR Pesek
http://www.peprsoft(tec)cz

> nevite nekdo jestli nekde je a jak se jmenuje dfm soubor od
> MessageDlg ?
> slo by mi o prepsani tlacitek Yes No na Ano, Ne

Proc nefunguje delete ?

[*] Karel Horky <horkyk(zv)razdva(tec)cz> - 10.7.2001 14:08:52

Mam IB6.0.1, IBX 4.42, W2K/SP1, D5Ent.

Na datovem modulu ('DM') mam komponenty TIBDatabase ('IBDB'), TIBTransaction
('IBTrans'), TIBDataSet ('IBDSetMista'). Pro zobrazeni mam na jinem
formulari TDBGrid a prislusny TDataSource. Zobrazeni tabulky po spusteni
programu je v poradku.
Pokud nasledujicim zpusobem zavolam proceduru Delete, veta zobrazena v Gridu
zmizi a neni videt.
Ovsem po nasledujicim spusteni programu vidim opet vsechny vety v puvodnim
stavu.
V Create datamodulu mam StartTransaction a v Destroy Datamodulu jeste
Commit.
Parametry transakce jsou Read_commited, rec_version, nowait.
Proc se smazane vety opravdu nesmazou ?

procedure TMisto.ZrusSe;
begin
if not DM.IBTrans.InTransaction then
DM.IBTrans.StartTransaction;
DM.IBDSetMista.Delete;
DM.IBTrans.CommitRetaining ;
DM.IBDSetMista.Refresh;

S pozdravem Karel Horky
horkyk(zv)razdva(tec)cz

RXLib for D6

[*] Ing. Petr Klinger <program(zv)sitkhaso(tec)cz> - 10.7.2001 14:24:58

Neznate nekdo nejakou adresu, kde je mozne nahrat %subj% pro D6? Na adrese,
ktera probehla konferenci http://202.102.249.218/control/rx275d6.zip je
soubor poskozen, alespon mne to tak po stazeni hlasi.

Diky.
Petr Klinger

OCHRANA SW - pouziti sifrovaneho klice

[*] Ota Maly <ota.maly(zv)volny(tec)cz> - 10.7.2001 14:45:34

Ahoj,
zrovna resim podobny problem. Mam Client/Server aplikaci (nad IB6) a
potrebuji zamezit behu vice klientu, nez je zakoupeno. Lze to resit
zamykanim zaznamu s klicem, ale s SQL databazi to asi neni to prave
orechove. Samozrejme to musi byt odolne proti padu klienta.

Urcite to uz nekdo resil, jak to mam udelat?

Chranit server umim, proste na vsechny papiry se tiskne majitel licence a
hotovo. Je vsak potreba omezit pocet spustenych (nikoli nainstalovanych)
klientu.

PaPouch elektronika
http://www.papouch.com

OT: OCHRANA SW - pouziti sifrovaneho klice

[*] Jackie X <jackie.x(zv)seznam(tec)cz> - 10.7.2001 15:09:28

> Popripade
> kvuli ktere

Dle meho nazoru nema cenu delat jakoukoli ochranu aplikaci pred nelegalnim pouzivani. Kazda je totiz prolomitelna (viz Windows XP).

Jackie

Tic Tac predstavuje nove originalni stranky plne soutezi o
znackove ceny Tic Tac a Ferrari - http://www.tictac(tec)cz

Nastaveni TSQLClientDataSet

[*] Ji�� Wendl - 10.7.2001 15:39:32

Ahoj

Nevite nekdo jak nastavit TSQLClientDataSet u dbExpressu tak aby mi
nekontroloval
Unikatni klice?

Popis:
Mam tabulku
CREATE TABLE T1
( SL1 VARCHAR(5) NOT NULL,
SL2 VARCHAR(5),
CONSTRAINT UK_T1 UNIQUE (SL1)
)

Pokud chci Provest update ne Insert v TSQLClientDataSetu a zadam duplicitni
SL1 tak mi vrati chybu
Client ("Key violation"), ale ja chci aby mi tu chybu vratila databaze
("violation of PRIMARY or UNIQUE KEY constaint UK_T1 ..").
Z toho totiz poznam lip kde se stala chyba.

predem diky za radu

[...]

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 10.7.2001 15:46:33

> [...]
> MS prikladu) a tam sa to riesilo tak, ze do ICMP paketu sa vlozil cas
> jeho vytvorenia a po prijati paketu sa urcil rozdiel voci aktualnemu

Tak to si objevil ameriku, protoze takhle to delame vsichni.. a hlavne
to s vuse uvedenym problemem NIJAK nesouvisi.

VZDY kdyz delas PING, tak meris cas od odeslani packetu do prijeti
odpovedi. Tedy zjistis si cas na zacatku (a jestli si jej poznamenas
do packetu je zcela lhostejne!), pak si zjistis cas hned po prijeti
odpovedi a tyto dva casy od sebe odectes a mas hodnotu Pingu. je
tedy jedno, jestli cas odeslani packetu prectes z dat v odpovedi ci z
nejake tve promenne, vzdy ziskas stejny cas!

kazdopadne ja jsem upozornoval na problem, ktery si asi prehledl...
a tim problemem je prave zjistovani aktualniho casu. Indy necte
aktualni cas, ale citac spotrebovaneho strojoveho casu procesem.

tedy kdyz ja jsem odeslal packet a poznamenal si cas odeslani, tak
sjem se v zapeti uspal, tedy prestal jsem konzumovat strojovy cas.
Po trebas jedne vterine jsme se probudil, rotoze prisla odpoved.
zjistil jsem si cas, ale ten se diky uspani procesu nijak nezmenil!
Tedy cas pingu mi to ukazovbalo 0ms, i kdyz byl trebas 1000ms!
Chapes?

A cele Indy takto pracuje.. nemeri cas pingu, ale spotrebovany
strojovy cas...

L.

XML: childNodes

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 10.7.2001 15:48:21

From: "#ipel Miroslav" <Cipel(zv)Gumokov(tec)cz>
> existuje nejake OFICIALNI doporuceni od Borlandu pro kolik soucasne
> pracujicich uzivatelu je vhodne BDE a Paradoxova databaze ?

Ahoj,

"Some current internal limits of BDE":
http://community.borland.com/article/0,1410,15159,00.html

Nicmene Paradox ci dBase jsou znacne nevhodne pro sitovy provoz. V dnesni dobe
uz neni problem pouzit nejaky SQL server.

Petr Vones, amatersky programator

OT: OCHRANA SW - pouziti sifrovaneho klice

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 10.7.2001 16:28:01

Puvodni zprava, kterou napsal Jackie X dne 10 Jul 2001,:

> Dle meho nazoru nema cenu delat jakoukoli ochranu aplikaci pred nelegalnim pouzivani. Kazda je totiz
> prolomitelna (viz Windows XP).

Takze ani nezamykas byt, kdyz kazde dvere se daji otevrit?

OCHRANA SW - pouziti sifrovaneho klice

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 10.7.2001 16:39:07

Puvodni zprava, kterou napsal Ota Maly dne 10 Jul 2001,:

> [...]
> zamykanim zaznamu s klicem, ale s SQL databazi to asi neni to prave
> orechove. Samozrejme to musi byt odolne proti padu klienta.

Na to se da pouzit fuj fuj hardwarovy klic nebo treba OnGuard od
TurboPoweru to umi (ten to resi tak, ze na siti je ve sdilenem
adresari nejaky soubor, ktery se incrementuje apod.). Jinak ja
bych to asi resil tak, ze bych na server nasadil jeste nejaky
licencni server jako service a tomu by se klienti hlasili svymi
IP adresami. Ten uz by snadno zjistil, jestli jich neni vic,
nez jich ma byt...

OT: OCHRANA SW - pouziti sifrovaneho klice

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 10.7.2001 16:40:55

> Dle meho nazoru nema cenu delat jakoukoli ochranu aplikaci pred
nelegalnim
>pouzivani. Kazda je totiz prolomitelna (viz Windows XP).

Ona je ochrana a ochrana.
Chces-li software prodavat pomoci internetu klasickou metodou (stahni
ozkousej a pokud chces aby To chces pouzivat tak si zaplat za nejake
funkce, ktere ve free verzi nejsou) pak musis nejaky mechanismus
implementovat (registracniklic ktery vypne omezeni). Je celkem jedno
jestli to nekdo prolomi nebo ne - vzdycky ma moznost krast cizi klice
a nemusi nic lamat. Jde o to, ze procento platicich je tak velke, ze
na hackery neni treba brat ohled (resp. je nesmyslne vymyslet
"neprolomitelne" metody - ty vedou k buzeraci platicich zakazniku, coz
je nezadouci)

D. Toman

OCHRANA SW - pouziti sifrovaneho klice

Mam na to free komponentu se zdrojakem. Sice jsem jeste plne nepochopil, jak
funguje, ale funguje a to i pri tom padu. Vyzaduje read/write pristup do
nejakeho sitoveho adresare, coz muze byt treba adresar s daty. Chces-li ji
zkusit, napis. Je to velmi jednoduche, zadne potize zatim nebyly.

Tel. 0724/007234

[...]

Lokalni nastaveni [carka

[*] Jio� Koeara <pazout(zv)sport(tec)cz> - 10.7.2001 16:46:55

tecka] - klient, serve|Mate nekdo navod jak z tohoto zacarovaneho kruhu ven?

SQL server pouziva nastaveni oddelovace desetinych mist (dale ODM) podle
lokalniho nastaveni (dale LN) stroje na kterem bezi. Klient muze mit odlisne
nastaveni ODM v LN.

V helpu k MSSQL je psano ze je nutne ve WHERE pouzivat ODM dle LN. Ale jak
to je u INSERTU nebo UPDATE?
Pouziva se take ODM dle LN? Jaka je potom syntaxe SQL kdyz je oddelovac
carka, protoze carka slouzi jako oddelovac parametru dotazu?

Pazout

problem s SetMenuItemInfo

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 10.7.2001 17:50:00

Ahoj,

zkousim menit ikonu polozky v kontextovem menu ale stale se mi to
nedari. Tenhle kod mi sice ikonu zmeni, ale zmizi mi u ni textovy popis.
Pokud dam fType MFT_STRING, nemuzu uz menit ikonu, protoze podle
napovedy nemohu menit text a ikonu soucasne ("The MFT_BITMAP,
MFT_SEPARATOR, and MFT_STRING values cannot be combined with one
another."), jak to teda mam udelat?

var
SystemMenu : HMenu;
MyMenuItemInfo : TMenuItemInfo;
CloseBitmap : TBitmap;
begin
CloseBitmap := TBitmap.Create;
CloseBitmap.LoadFromFile('c:\test.bmp');

SystemMenu := GetSystemMenu(Form1.Handle, FALSE);

FillChar(MyMenuItemInfo,SizeOf(TMenuItemInfo),#0);
MyMenuItemInfo.cbSize := SizeOf(TMenuItemInfo);
MyMenuItemInfo.fMask := MIIM_TYPE;
MyMenuItemInfo.fType := MFT_BITMAP;
MyMenuItemInfo.dwTypeData := Pointer(CloseBitmap.Handle);

SetMenuItemInfo(SystemMenu,
SC_CLOSE,
FALSE,
MyMenuItemInfo);

Diky, Ales

Lokalni nastaveni [carka

[*] Fiala Milan <Milan.Fiala(zv)pvt(tec)cz> - 10.7.2001 18:40:51

tecka] - klient, serve|> V helpu k MSSQL je psano ze je nutne ve WHERE pouzivat ODM
> dle LN. Ale jak to je u INSERTU nebo UPDATE?

Dovolim si otazku - kdyz udelam

SELECT 2,5 FROM tabulka

vypise to jako jeden sloupec nebo jako dva?

Mam zkusenost z MSSQL a O8i, ze to budou dva sloupce, prestoze tento dotaz
spoustim z CZ prostredi.

Cili ja z toho usuzuji, ze je vzdy deset. oddelovacem tecka.

Milan Fiala

OCHRANA SW - pouziti sifrovaneho klice

[*] David Men��k <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 10.7.2001 18:45:26

> 1) jako shareware bez jakekoliv ochrany.
> 2) jako ostrou verzi s sifrovanym klicem
>
> Bod 1 a 2 je tentyz program, pouze se bude lisit pridanym
> sifrovanym klicem.

Zdar,
no, zakladni chyba je sirit shareware jako ostrou verzi se zablokovanymi
fcemi. Staci v podstate par minut na odblokovani. Pokud chces neco skutecne
dobreho, doporucuji knihu "Cracking a jak se proti nemu branit" od Pavla
Cervene (nesklonovane jmeno je Pavol Cerven). Az si ji prectes pochopis,
proc tvuj postup by byl zbytecny. Jen tak nadhodim myslenku ze zminovane
knihy: co takhle aby ten klic (licenci soubor) treba rozkodoval kus kodu
tveho exace?

Ozon

Delphi vs. animacni program .....

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 10.7.2001 22:41:35

[...]

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 11.7.2001 00:56:12

> DBC lze realizovat i v Delphi. Pomoci Assert lze snadno definovat

Velmi optimisticky povedane. Myslim, ze vecina programatorov
by rychlo zmenila nazor, az by sa pokusila to implementovat.

> jak pre-condition tak post-condition. Invariant se da kontrolovat
> samostatnou metodou (nejlepe pojmenovanou Invariant :-) volanou
> jako assert (v pre- a/nebo post-condition bloku). Jedinou vyhodou

Assert sa da jednoducho definovat len pre pre-condition. Ovsem
preconditions sa vecsinou nechavaju vzdy zapnute (aj v ostrom kode),
takze pokial by som robil vsetko cez assert, tak hned tu mam jeden
(mensi) problem, ze precondition asserty chcem mat zapnute a ostatne
nie vo vyslednom kode (v Eiffely si mozem selektivne vybrat, co sa
ma/nema testovat).

Definovat post-condition je uz celkom slusny problem, minimalne
z dvoch pricin:
1. aby si mohol kontrolovat zmenu atributov potrebujes si odlozit
ich hodnoty, cize deklarovat nove premenne (to uz s Assert nespravis
ale potrebujes nejaky ten $ifdef $endif blok) a doplnit priradenia
2. potrebujes zabezpecit aby sa post-conditions vzdy vykonali,
teda musis tam dat try-finally block

Okrem toho existuju class invarianty, ktore je potrebne testovat pred
a po vykonani kazdej metody. Cize definovat metodu s tymito podmienkami
a zavolat ju po spusteni a pred ukoncenim KAZDEJ metody. Dalej system
vynimiek musi fungovat uplne odlisne aby bol kompatibilny s DBC. Tu
som si nie isty, ci by nebolo potrebne pouzit nejake to goto na zabezpecenie
zvlastneho toku riadenia.

> [...]
> (vedou se o tom cas od casu diskuze mezi vyvojari a Borlandem v
> NG's), ale jak vidno, neni to az tak dalece nezbytne.

Dovolim si tvrdit, ze vysledny kod by bol tak neprehladny, ze nema
ziaden vyznam nieco take robit. Maximalne vlozit sem-tam nejaky
ten Assert (tak je to napr. vo VCL) ale zase je otazne, ci to ma
vyznam robit to takto nesystematicky.

Erik

OCHRANA SW - pouziti sifrovaneho klice

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 11.7.2001 07:03:16

> Zdar,
> no, zakladni chyba je sirit shareware jako ostrou verzi se
zablokovanymi
> fcemi.

zalezi na aplikaci a zpusobu prodeje/sireni. V mnoha pripadech je
vhodnejsi a unosnejsi (neobtezuju zakazniky nutnosti dalsiho downloadu
(tim je to pro ne levnejsi), nezatezuju tolik sve inet linky, spravuju
mene verzi software,...)

>Staci v podstate par minut na odblokovani.
To je sice pravda, ale je to vcelku nezajimave. At udelas cokoliv na
warez servery se vzdy (pokud ten software za to stoji) dostane nejaka
verze, ktera bude funkcni.

Prodej software po internetu (mam na mysli software, ktery se pouziva
ve vetsim meritku a prodava opravdu ciste po Internetu) probiha
vetsinou tak, ze vystavim software vsude kde to jde (nekolik desitek
serveru se shareware/freeware jako je www.download.com.
www.tucows.com,...). Tim padem se muj software dostane do prime
konkurence s podobne zamerenymi programy, ktere jsou tamtake ulozeny.
Jestlize vetsina jich je zde ulozena jako freeware verze (bez klice je
s nejakymi mensimi ci vetsimi omezenimi program zdarma) musim to
udelat taky. Ti co si takove programy stahuji vzdy daji prednost
verzi, ktera jim zaruci dlouhodobou funkci, byt s trochou omezeni
(trial klic, ktery je na nejakou dobu odboura samozrejme poskytnu
zdarma a co nejmene obtezujici cestou).

D> Toman

SQL export do xls + opet :)

[*] Parizsky Ladislav <Ladislav.Parizsky(zv)access-it(tec)cz> - 11.7.2001 07:15:53

Bud nikdo nevi, nebo muj mail zapadl, jak by ste vyresili export jedne tabulky z SQL do xls souboru ? Potrebuju aby si ten soubor vytvorilo SQL a tak jak sem to napsal by ho udajne vytvorit melo. Nake jine reseni ? Myslim ze v te syntaxi je problem v te ceste k tomu souboru, jak mu tedy rict kde ten soubor ma hledat ?

dik Ladap

>>> Ladislav.Parizsky(zv)access-it(tec)cz 10.7. 2001 9:44:08 >>>
[...]

[*] Valenta Patrik <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 11.7.2001 07:17:27

tecka] - klient, serve|podivej se do historie, uz mi tu na toto tema radili. Pouzivej vyhradne
syntaxi SQL tedy tecku. A nastaveni prostredi si zmenis sam pomoci
promennzch napr. DecimalSeparator : = ' . '

> SQL server pouziva nastaveni oddelovace desetinych mist (dale ODM) podle

> Jaka je potom syntaxe SQL kdyz je oddelovac
> carka, protoze carka slouzi jako oddelovac parametru dotazu?

> Pazout

Format souboru XLS

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 11.7.2001 07:40:46

Ahoj,

nevi nahdodu nekdo kde sehnat format XLS souboru (verze 97, verzi 4.0
mam). Potrebuji z nej cista data bez nejakeho OLE. Tam kde ty data budu
cist, nebude excel nainstalovany.

Predem diky za jakoukoliv radu. S pozdravem
[...]

Formulare v knihovne

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 11.7.2001 07:48:57

Ahoj,

mam nasledujici problem. Mel jsem program v Delphi 5 ktery mel formular
v DLL knihovne a volal jsem jej asi takto:

procedure Zobraz(apph:THandle);
begin
Application.Handle:=apph;
Form:=TTestForm.Create(application);
Form.ShowModal;
Form.Free;
end;

Vse fungovalo OK, ale kdyz jsem toto portoval na Kylix program se
zhrouti na jakemkoliv dalsim prikazu po TTestForm.Create - at je to
Form.ShowModal, ci Form.Caption:='safsdfs'; - proste cokoliv s Form.
Zkousel jsem i bez Application.Handle, vzdy to spadne :(

Diky za jakekoliv nakopnuti.

[...]

[*] David Men��k <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 11.7.2001 07:50:04

Zdar,
ja pouzivam tohle:
pocitac pripojeny k interneru pres modem - Windows 2000 + nastaveni sdileni
modemu.
Druhy komp pripojeny k prvnimu koaxem (v obou kompech tedy sitovky).
Mozna by slo spojit je pres null-modem, ale to by chtelo vyzkouset.

Ozon

> [...]
> pou��v�m program WinProxy, ted presne nevim stranku kde ho najdes ale maj�
> sv� a na strankach se dozvis o tom zda je freeware nebo placeny.

[*] David Mens�k <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 11.7.2001 07:50:06

Hi,
drobna pripominka: programy, lepe receno binarni kod, ktery pristupuje k
hardware se pise jako driver.
Je to prave z duvodu vykonu (v pripade pouziti rozumnejsich OS dostava uplne
jine priority apod.).

Ozon

P.S. Nicmene driver v delphi nenapises (teda aspon myslim).

> [...]
> problem? (mozno aj hipopoteticky)
> Mam dynamicke pole of Single pekne nasackovane datami a normalne ich

[*] Petr Kukl�k <Petr.Kuklik(zv)seznam(tec)cz> - 11.7.2001 08:01:23

Ahoj,
podivej se na adresu http://www.wotsit.org/. Nejaky popis tam je,
ale nemohu zarucit jaky presne.

Petr Kuklik

> [...]

znackove ceny Tic Tac a Ferrari - http://www.tictac(tec)cz

OT: OCHRANA SW - pouziti sifrovaneho klice

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 11.7.2001 08:31:11

On 10 Jul 2001, at 16:40, Dalibor Toman wrote:

> [...]
> na hackery neni treba brat ohled (resp. je nesmyslne vymyslet
> "neprolomitelne" metody - ty vedou k buzeraci platicich zakazniku, coz

Myslim, ze urcite primerene usili neni na skodu. Kdyz udelas
ochranu prilis jednoduchou, pak ti to Cinani cracknou a vystavi to
pak na vsech svych strankach k volnemu stazeni. To se mi stalo s
Lokalizatorem 4 (pro ty, kteri by si to chteli stahnout, je to v
cinstine :).

XML: childNodes

[*] Jan #ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 11.7.2001 08:57:41

> [...]
> "Microsoft.XMLDOM". Malo by sa spravne pouzivat objekt
> "Msxml2.DOMDocument"?, alebo je tu este nieco ine?

Jenom male upozorneni:
Pro nasi aplikaci na www.ebyznys(tec)cz pouzivame Microsoft.XMLDOM.
Vyjimecne importujeme XML dokumenty az nekolik desitek MB velke.
Tam jsme ovsem narazili - pro tyto ucely to neni vhodne, musime dokument predem nejak rozdelit na mensi (nastesti je to mozne).
Uvazujeme o pouziti SAX (bohuzel, nemam po ruce odkaz), ale neni zatim cas.

= tel. 0434 692 569, 692 931, (0601 203084]

MessageDlg ... frm

[*] Jan #ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 11.7.2001 09:19:58

> [...]
> MessageBox nebo jeste lepe TApplication.MessageBox. Tyto dialogy jsou totiz

Souhlasim s Petrem, ale MessageBox ma i sve nevyhody:
Nema bitmapky na knoflikach a neumi "YesToAll", "NoToAll", ...
Resenim muze byt taky treba nasledujici procedurka:
(Aby nam Zbysek Hlinka opravnene nevynadal, meli bychom jeste retezcove konstanty prevest na resourcestring.)

= tel. 0434 692 569, 692 931, (0601 203084]
function MsgDlg(AText, ACaption: String;
DlgType: TMsgDlgType; Buttons: TMsgDlgButtons): TModalResult;
var
B:TButton; i:Integer;
begin
with CreateMessageDialog(AText,DlgType,Buttons) do
try
Caption:=ACaption;
for i:=0 to ControlCount-1 do begin
try
B:=Controls[i] as TButton;
except
continue;
end;
case B.ModalResult of
mrCancel : B.Caption:='&Storno';
mrAbort : B.Caption:='&P�eru#it';
mrRetry : B.Caption:='&Znovu';
mrIgnore : B.Caption:='&Ignorovat';
mrYes : B.Caption:='&Ano';
mrNo : B.Caption:='&Ne';
mrAll : B.Caption:='&V#echno';
mrYesToAll : B.Caption:='An&o v#em';
mrNoToAll : B.Caption:='N&e v#em';
Result:=ShowModal;

Ib_objects chyba pri zobrazovani TIB_QUERY pri rev

[*] Slavomir Hutyra <svafko(zv)pobox.sk> - 11.7.2001 09:23:18

Pouzivam D5 enterprise, IB6 , Ib_objects

Chcem prostrednictvom prav uzivatelov (grant/revoke) riesit pristup k
tabulkam (IUD). Ak nastavim ze JOZO nemoze modifikovat tabulku PSC:

revoke Update ON PSC FROM JOZO

v TIB_GRID pri zobrazovani PSC(TIB_QUERY) nastane chybova hlaska:

ISC ERROR CODE:335544352
NO PERMISSION FOR UPDATE/WRITE ACCESS TO TABLE PSC

pritom nepouzijem Insert ani Update iba zobrazim formular s gridom PSC

tato chyba nastava iba ak je v TIB_QUERY zadefinovany vlastny EditSQL

Uvedena chyba sposobuje ze ak uzivatel nema prava na Update nemoze ani
prezerat data.(v QSL monitore sa objavuje :
---------------------------------
SELECT ID_PSC
, NAZOV_MESTA
, PSC
FROM PSC
ORDER BY PSC.NAZOV_MESTA ASC

PLAN SORT ((PSC NATURAL))

FIELDS = [ Version 1 SQLd 3 SQLn 3
PSC.ID_PSC = <NIL>
PSC.NAZOV_MESTA = <NIL>
PSC.PSC = <NIL> ]

SECONDS = 0,020
----*/
/*---
EXECUTE STATEMENT
TR_HANDLE = 15540656
STMT_HANDLE = 15540492
PARAMS = [ ]
----*/
/*---
PREPARE STATEMENT
TR_HANDLE = 15540656
STMT_HANDLE = 15548796

UPDATE PSC SET
NAZOV_MESTA = ? /* NAZOV_MESTA */ ,
PSC = ? /* PSC */
WHERE
ID_PSC= ? /* ID_PSC */

FIELDS = [ Version 1 SQLd 3 SQLn 0 ]

ERRCODE = 335544352

Svafko

svafko(zv)pobox.sk

____________________________________
P. S. V. P. U.
http://www.pobox.sk/

Ib_objects chyba pri zobrazovani TIB_QUERY pri rev

[*] Ing. Jarom�r Sola� <solar(zv)magion(tec)cz> - 11.7.2001 09:54:55

Nepracuji s IBObjects, ale rekl bych, ze kdyz tam nadefinujes to
aktualizacni SQL, tak on vytvori objekt s timto prikazem a provede jeho
prepare. A to je ta chyba, protoze IB nepovoli ani prepare. Zkus vyhodit ty
aktualizacni dotazy, popr. modifikuj tak, aby tam nebyla ani zminka o
"blokovanem" sloupci.

S pozdravem

Ing. Jaromir Solar (jaromir.solar(zv)magion(tec)cz)
Magion system a.s. (http://www.magion(tec)cz)
tel./fax :0657/614 289

> [...]
>
> pritom nepouzijem Insert ani Update iba zobrazim formular s gridom PSC

Ib_objects chyba pri zobrazovani TIB_QUERY pri rev

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 11.7.2001 10:30:46

From: <vaclav.sykora(zv)accidis(tec)cz>
> [...]
> kodovani pro windows 1250? ke cteni dat ze souboru pouzivam proc BlockRead a

pokud se jedna o Windows nastavene jako ceske tak lze pouzit API funkci
OemToAnsi

Petr Vones, amatersky programator

konverze latin2

[*] Zdenek Janish <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 11.7.2001 21:10:03

From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>
> Mno, ono staci program spravne lokalizovat, a neni treba vymyslet
> ruzne pomocne procedurky a obezlicky. Staci nahlednout do

Ahoj,

jedna z obezlicek muze vypadat treba takhle:

uses
Consts;

type
TLocalizeResString = record
ResString: PResStringRec;
LocalizedText: string;

CzResStrings: array[0..1] of TLocalizeResString = (
(ResString: (zv)SMsgDlgYes; LocalizedText: '&Ano'),
(ResString: (zv)SMsgDlgNo; LocalizedText: '&Ne')
);

procedure LocalizeResStrings(const Strings: array of TLocalizeResString);
OldProtect, Dummy: DWORD;
begin
for I := Low(Strings) to High(Strings) do
with Strings[I] do
begin
Win32Check(VirtualProtect(ResString, SizeOf(TResStringRec),
PAGE_READWRITE, OldProtect));
try
ResString^.Identifier := Integer(PChar(LocalizedText));
finally
VirtualProtect(ResString, SizeOf(TResStringRec), OldProtect, Dummy);

MessageDlg('Message', mtInformation, [mbYes, mbNo], 0);
end;

initialization
LocalizeResStrings(CzResStrings);

Active Server Objects

[*] Michal Hampl <DELPHI(zv)WSC.CZ> - 11.7.2001 22:16:14

Nazdar delphari,

zacinam s ActiveX objekty a uz jsem uplne zoufaly... (W2000 Prof CZ, Delphi
5 Ent)
Snazim se prevest 2 delphi objekty jako Active Server Object, ale nejak se
mi to porad nedari. Zkusim to popsat co nejlepe:

Mam 2 delphi objekty napriklad TDum a TRodina, ktere maji spoustu
vlastnosti. Jedna z vlastnosti objektu TDum je Rodina, ktere se priradi
objekt typu TRodina asi takto:

Dum1 := TDum.Create;
Rodina1 := TRodina.Create;
Dum1.Rodina := Rodina1;

Sem zadny problem, ale:

Potreboval bych to same implementovat jako Active Server Objects a
predstavoval bych si to asi takto:

IARodina = interface(IDispatch)
property Jmeno: WideString read Get_Jmeno write Set_Jmeno;
IADum = interface(IDispatch)
property Rodina: IARodina read Get_Rodina write Set_Rodina;

+ vygenerovane DispInterface

Dale implementace Interfacu:

//------------------------------------------------------------
TARodina = class(TASPMTSObject, IARodina)
private
FRodina : TRodina; // DELPHI objekt TRodina
protected
function Get_Jmeno : WideString; safecall;
procedure Set_Jmeno(const Value: WideString); safecall;
public
procedure Initialize; override;
destructor Destroy; override;
property Rodina : TRodina read FRodina;
end;

procedure TARodina.Initialize;
begin inherited; FRodina := TRodina.Create; end;
procedure TARodina.Destroy;
begin FRodina.Free; inherited; end;

function TARodina.Get_Jmeno : WideString;
begin Result := FRodina.Jmeno; end;
procedure TARodina.Set_Jmeno(const Value: WideString);
begin FRodina.Jmeno := Value; end;

//------------------------------------------------------------
TADum = class(TASPMTSObject, IADum)
private
FDum : TDum; // DELPHI objekt TDum
FRodinaI: IARodina; // interface Rodina
protected
function Get_Rodina: IRodina; safecall;
procedure Set_Rodina(const Value: IRodina); safecall;
public
procedure Initialize; override;

procedure TADum.Initialize;
begin inherited; FDum := TDum.Create; end;
procedure TADum.Destroy;
begin FDum.Free; inherited; end;

function TARodina.Get_Rodina :IARodina;
begin Result := FRodinaI; end;
procedure TARodina.Set_Rodina(const Value: IARodina);
begin
FRodinaI := Value;
// !!!!!!! no a krome toho bych potreboval neco jako
FDum.Rodina := (Value as TARodina).Rodina;
// !!!!!!! ale zjistil jsem, ze tudy cesta asi nevede,
// protoze to potom na strankach hlasi ruzna katastrofalni
// selhani a podobne
end;

DOTAZ:
==========================
Lze nejak pretypovat Interface na tridu, ktera ho implementuje, podobne jako
to jde naopak (trida, ktera implementuje interface, na interface).
Pripadne kudy se mam vydat, kdyz potrebuju, aby mi fungovalo toto:

set Dum = Server.CreateObject("Lib.ADum")
set Rodina = Server.CreateObject("Lib.ARodina")
Rodina.Jmeno = "Novakovi"
set Dum.Rodina = Rodina

1) aby se Dum.Rodina.Jmeno = "Novakovi"
2) aby Delphi objekt TDum vytvoreny pri vytvareni ASP obj. ADum ziskal po
prirazeni ASP obj. ARodina odkaz na Delphi objekt TRodina vytvoreny pri
vytvareni ASP obj. ARodina

Pripadne kudy se mam vydat, aby mi to fungovalo, tak jak si predstavuju. Oba
objekty jsou ve skutecnosti hodne slozite a ja jsem si takhle chtel jen
zjednodusit praci, abych nemusel vsechny property a metody implementovat
primo do interface.

Diky za kazde nakopnuti

Michal Hampl (HAMPL(zv)WSC.CZ)
WinSoft Company spol. s r.o.

ICS a pos�l�n� souboru p�es Http

[*] Lukasek <lukasek(zv)domazlice(tec)cz> - 11.7.2001 22:50:16

Pot�ebuji poslat na server soubor protokolem http. V podstat� nasimulovat
chov�n� html formul߰e:
<form action=neco.php method=post enctype="multipart/form-data">
<input type=text name=t1>
<input type=file name=f1>
<input type=submit>
</form>
Skript na serveru (neco.php) modifikovat nem��u.
Porad�te pros�m? Neexistuje n�kde demo zdroj pro takov� p��pad?

Nastroj pro UML modelovani

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 12.7.2001 05:48:58

Podivej se sem http://www.objectsbydesign.com/tools/umltools_byCompany.html
Je tam prehled modelovacich nastroju s popisem a cenou. Je tam i par
freeware nastroju.
Treba D.OM (Delphia object modeler) www.ii.atos-group.com/rhone-alpes/dom/english/index.html
je pro osobni pouziti zdarma a nevypada nejhur.

11.7.2001 Jon�# Mari�n:
> Hledam nejaky sikovny a cenove dostupny nastroj pro UML modelovani. Predem
> dekuji za odpovedi typu RationalRose nebo VisualModeller.

OT FoxBase, Borland Pascal 7

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 12.7.2001 07:32:37

> Se souhlasem vlastnika autorskych prav to mozne je.

PISEMNYM souhlasem. Alespon tak to rika zakon. ;-)

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library