OT FoxBase, Borland Pascal 7

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 12.7.2001 07:44:38

> Pokud ti licencni smlouva s majitelem autorskych prav umozni licenci
> prevest na jinou osobu, pak to lze, pokud ti to neumozni, pak to
> nelze.

No to se pletes. V nasem pravu plati, ze jakakoliv smluvni ujednani, ktera
jsou v rozporu se zakonem, jsou NEPLATNA! A licence je take smouva.

A ted se podivej, co rika zakon: 121/2000 Sb., � 48 "Poskytnuti
opravneni treti osobe" odst. 2:

[copy&paste ze sbirky zakonu (pouze odcesteno, aby to nebylo v
rozporu s pravidl konference...):]

"Nabyvatel muze licenci postoupit pouze s pisemn�m souhlasem autora;
o postoupeni licence a o osobe postupn�ka je povinen autora informovat
bez zbytecneho odkladu. K prodeji podniku, jehoz soucasti je i licence,
ci takove casti podniku, ktera tvori jeho samostatnou organizacni slozku,
se souhlas autora nevyzaduje, neni-li sjednano jinak."

Tedy nejedna-li se o prodej celeho podniku i s licencema, tak je to podle
mne zcela jasne. Muzes mit v licecnci smlouve napsano cokoliv, plati
ZAKON!

A zakon jasne rika, ze mam-li na nejake dilo (trebas na program) licenci
na jeho uzivani, tak tu licenci mohu redat nekomu jinemu pouze tehdy,
kdyz to PISEMNE oznamim autorovi dila a ten mi to PISEMNE umozni!

(jake vsak nalezitosti musi mit to "PISEMNE", to vam rekne jedine
pravnik...:-()

Z toho podle mne jasne vyplyva, ze mam-li ja koupeny program, tak kdyz
si ho jen tak rozhodnu nekomu jinemu prodat aniz bych dostal tomuto
zakonu, novy majitel toho proramu jej ma NELEGALNE!

Ale opakuji, nejsem pranvik. A bych bych hodne rad, kdyby nekdo
sehnal na tohle nazor fundovaneho pravnika, protoze mne to samotneho
moc zajima.

Louci se Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

MessageDlg

[*] prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz - 12.7.2001 8:34:44

Ono uplne staci, kdyz si najdes soubor Const.pas. Jsou tam veskere textove
konstanty, ktere staci pouze prelozit do cestiny a pak Delphiny donutit, aby
si tenhle "zdroj" prekompilovaly na Const.dcu. Tot cela veda, ja takhle
prelozil 90% puvodnich hlasek z anglictiny.

S pozdravem Lukas Weiss
Mno, ono staci program spravne lokalizovat, a neni treba vymyslet
ruzne pomocne procedurky a obezlicky. Staci nahlednout do
vnitrku MessageDlg, kde je deklarace pouzitych textu z tlacitek
takovato:

ButtonCaptions: array[TMsgDlgBtn] of Pointer = (
(zv)SMsgDlgYes, (zv)SMsgDlgNo, (zv)SMsgDlgOK,
(zv)SMsgDlgCancel, (zv)SMsgDlgAbort,
(zv)SMsgDlgRetry, (zv)SMsgDlgIgnore, (zv)SMsgDlgAll,
(zv)SMsgDlgNoToAll, (zv)SMsgDlgYesToAll,
(zv)SMsgDlgHelp);

OT FoxBase, Borland Pascal 7

[*] Zaplik <zaplik(zv)volny(tec)cz> - 12.7.2001 08:49:23

Takze vsem dekuji za radu jak legalne prevest prava na uzivani sw, firma
Microsoft mi sdelila, ze pokud si to sezenu, bezproblemu prava prevedou, ale
kde to sezenu nevim. A TAK SE ZNOVU PTAM JESTLI NEKDO NEBO NEJAKY VAS ZNAMY
NEMATE NEKDE ZAHRABANOU FOXBASE 2.0. BP7 jsem jiz sehnal.

Zaplik
zaplik(zv)volny(tec)cz

Delphi speed - pozri

[*] David Men��k <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 12.7.2001 09:06:20

No,
mozne by to bylo - pokud se zapisuje na nejaky port (COM, LPT) tak by to asi
slo.
Nicmene pro maximalni vykon je skutecne vhodne popremyslet o tom, zda by
nebylo lepsi napsat driver.

Ozon

> Ahoj,
>
> z aplikace rozhodne neposilas data primo na HW, to totiz neni dost dobre
> mozne. Patrne to posilas pres nejaky driver, takze problem bude
> spise v tom.
>
> Petr Vones, amatersky programator

P.S. Muj postreh : zajimave je to, ze kvalita prispevku od amateru je
obvykle vetsi nez od pocitacovych expertu ;)

Helper [2]

[*] Fredy (nightmare) Crueger <Fredy.C(zv)seznam(tec)cz> - 12.7.2001 09:08:59

Diky za ohlasy (i kdyz jich moc nebylo), ale spis me zajimalo jestli
to nekde nehlasilo nejaky chyby a chtel bych poprosit stastne
majitele tiskarny, jestli by mi neotestovali
tisk.

Fredy (nightmare) Crueger
Buried on Win98SE with Delphi
4

Milovnikum rychlych aut a krasnych zen vstup prikazan!
http://0g(tec)cz/0108/Formule1

Delphi vs. animacni program - Ztratilo se to, nebo

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 12.7.2001 09:14:43

Ahoj,
zacinam se stavat castym dopisovatelem, ale doufam, ze to prezijete.
Potreboval bych resit nasledujici problem. Budu psat aplikaci, ktera by mela
zahrnovat jakesi matematicke vypocty a zaroven by mela obsahovat prezentace
a animace. Stojim proto pred nasledujicimi problemy. Jaky nastroj pouzit pro
animace aby byl kompatibilni s Delphi ? Jak vyresit komunikaci s
powerpointem ? Neresil jste uz nekdo takovy problem. Potreboval bych nejake
namety a poradit, jaky animacni nastroj pouzit ? Jedine omezeni, ktere pro
to mam je, aby nebyl prilis drahy.

Prosim, poradte, kdo mate napad. Budu vdecny i za odkazy.

Diky.
Fila

Filip Hazuka
��pkova 363
L�zn� Bohdane�
E-mail: Filip.Hazuka(zv)uhk(tec)cz
Mobil: 0602/411 828

Delphi speed - pozri

[*] Werki <delphi(zv)minv.sk> - 12.7.2001 09:40:23

> [...]
>
> P.S. Muj postreh : zajimave je to, ze kvalita prispevku od amateru je
> obvykle vetsi nez od pocitacovych expertu ;)

David, Petrovi Vonesovi by som natvrdo zakazal pouzivat privlastok
Amatersky, lebo ja sa
pri nom citim ako maxi obmedzenec a to potom uz neviem ako inak nazvat.
Proste neviem ako si moze
niekto zachovavat taky krasny prehlad o vsetkom a mat tu drzost nazyvat sa
amaterom :)
Zeby len amater mohol mat dostatok casu snazit sa vsemocne pomahat ostatnym
v ich profi kariere?

Werki

PS: Zistil som, ze aplikacia bezi rychlejsie, ked pouzijem staticky buffer
namiesto dynamickeho....
viem ze dynamicky musi pouzivat vseliake indexes na svoju funkcionality, ale
pravdupovediac
zrychlenie v tomto smere som ocakaval ze bude zanedbatelne.
Moze niekto potvrdit moje zistenie ze staticky buffer je rychlejsi ako
dynamicky a potvrdit/vyvratit
to nejakymi profilacnymi cislami?

OT FoxBase, Borland Pascal 7

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 12.7.2001 10:02:51

On 12 Jul 2001, at 7:44, Gebauer Lukas wrote:

> [...]
>
> "Nabyvatel muze licenci postoupit pouze s pisemn�m souhlasem autora; o
> postoupeni licence a o osobe postupn�ka je povinen autora informovat

Coz znamena, ze je-li toto svoleni v licencnich podminkach, je
pisemne, dane predem. Pak staci jen iformovat autora o prevodu.
Neni-li v licencnich podminkach takove povoleni ani explicitni zakaz
prevodu, pak je nutne vyzadat si souhlas autora.

http://www.hlinka(tec)cz http://www.slhaters(tec)cz
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

MessageDlg ... frm

On 11 Jul 2001, at 22:06, Petr Vones wrote:

> jedna z obezlicek muze vypadat treba takhle:
>
> const
> CzResStrings: array[0..1] of TLocalizeResString = (
> (ResString: (zv)SMsgDlgYes; LocalizedText: '&Ano'),
> (ResString: (zv)SMsgDlgNo; LocalizedText: '&Ne')
> );

Proboha! To si delas legraci? Take se rika, proc to delat
jednoduse, kdyz to jde slozite, ze? :-) A co s tim budes delat,
kdyz to budes napriklad chtit prelozit jeste do slovenstiny?

http://www.hlinka(tec)cz http://www.slhaters(tec)cz
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

OT FoxBase, Borland Pascal 7

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 12.7.2001 10:02:45

Borland CZ povolil prevod ? Asi tak pred rokem tu byl problem z Delphi 3, detaily si jiz nepamatuji.

Slavek

> BP7 jsem jiz sehnal.
>
> Zaplik
> zaplik(zv)volny(tec)cz

Delphi6 a Sinea

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 12.7.2001 10:16:43

Dobry den preji.
Chtel jsem zkusit jak se bude tvarit Sinea6 pod Delphi6.
Nainstaluje se, prelozi se ale pri pokusu o preklad programu z D5
pod D6 si stezuje ze nemuze najit SestavyT.pas - ve verzi pro D5
nic takoveho nebylo. Nevite nekdo kde je chyba ?
Z.Kalhous

Access violation ... in module 'dsnide50.bpl'

[*] Igor Vodi�ka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 12.7.2001 10:48:43

Zdravim vsechny delfaky!

Objevila si mi takova podivnost. Poradte prosim nekdo.

Mam SQL aplikaci postavenou na IB6 a IBX ver. 4.2. Vse pri ladeni aplikace v
prostredi Delphi fungovalo bez problemu az do doby, kdyz jsem si provedl
update pack 1. Od tohoto okamziku se pri otevreni projektu nebo zobrazeni
formu DataModulu objevi hlaska viz subj. a kompilace skonci chybou RLINK32:
Error opening file "...\DataModul.DFM".
Nevim co se deje, ale balicek dsnide50.bpl mam na pocitaci ve slozce
..\Delphi\Bin. Delam na WinNT 4.0 CZ, D5pro.

Predem diky za kazdy tuk ...

Ing. Igor Vodi�ka
informa�n� syst�my

Nakladatelstv� Sagit, Horn� 1, 700 30 Ostrava-Hrab�vka
Tel.: 069 353 062, Fax: 069 357 758
Mailto:vodicka(zv)sagit(tec)cz
Http:\\www.sagit(tec)cz\

Odchyceni zmeny hlasitosti

[*] Otakar Vesely <otakar.vesely(zv)seznam(tec)cz> - 12.7.2001 10:55:04

Hezky den preji vsem priznivcum Delphi.
Snad mi poradite s nasledujicim problemem:
Potreboval bych odchytit zmenu hlasitosti libovolneho zarizeni(wav,
midi, master...)-zmenu v nastaveni v systemu(at jiz pomoci
sndvol32.exe ci jineho programu.
Nechtel bych mit ve svem programu nejaky timer, ktery by to kazdou
urcitou testoval.

Predem dekuji za jakoukoli radu ci namet

O.V.

Poteste sve oci pohledem na krasu: http://www.akty(tec)cz
- ladne tvary zenskeho tela v umeleckem podani.

Odchyceni zmeny hlasitosti

[*] Otakar Vesely <otakar.vesely(zv)seznam(tec)cz> - 12.7.2001 10:55:36

[...]

Spatne strankovani v QuickReportu

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 12.7.2001 11:24:53

ahoj,

me se v QR tiskla 1. stranka prazdna pokud mi nektery z bandu (u tebe ten
PageFooter) kousek presahoval pres okraj.

M.Jirman

From: "Kalhous Zdenek" <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz>

> [...]
> pod D6 si stezuje ze nemuze najit SestavyT.pas - ve verzi pro D5
> nic takoveho nebylo. Nevite nekdo kde je chyba ?

Unit SestavyT je soucasti generatoru sestav
jiz od verze 3.0 nekdy z roku 1997.

Pricinou bude asi to, ze v Library Path
chybi cesta do adresare generatoru sestav Sinea.

Vaclav Krmela

WNET/wnet_error

[*] Zden�k Brej�a <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 12.7.2001 12:35:02

Zdar all,

vi nekdo cim je vyvolana chyba
WNET/wnet_error: ReadFile end-of-file errno = 109

a co se stim da delat ?

D5, IB6, BDE

predem diky za nakopnuti

Delphi speed - pozri

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.7.2001 12:41:19

From: "David Men#�k" <mensikd(zv)seznam(tec)cz>
> mozne by to bylo - pokud se zapisuje na nejaky port (COM, LPT) tak by to asi
> slo.

Ahoj,

Na NT by to nemelo jit vubec, tedy pokud v aplikaci zavolas v asm IN/OUT
instrukci nemelo by se stat nic. U Win9x je to horsi, tam je mozne takto
posilat/cist z I/O adres, samozrejme stale pod castecnou kontrolou systemu.
Jakmile se zavola IN/OUT tak tento pozadavek projde systemem, ktery zjisti
jestli se nejedna o neco zasadne nebezpecneho a pokud ne tak to pusti. Toto ma
samozrejme vliv na rychlost takto provadenych operaci, takze driver k tomu
ucelu zhotoveny je jedine rozumne a spravne reseni. Drivery neni mozne psat v
Delphi (ani k tomu neni primarne urcene) ale jen v MSVC++ (a mozna i v BCB5,
ovsem nikde jsem se nedocetl jestli linker podporuje i LE format ktery je
nutny pro VxD).

Petr Vones, amatersky programator

Odchyceni zmeny hlasitosti

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.7.2001 12:48:29

From: "Otakar Vesely" <otakar.vesely(zv)seznam(tec)cz>
> Potreboval bych odchytit zmenu hlasitosti libovolneho zarizeni(wav,

Ahoj,

podivej se na API funkce mixerOpen a spol. Take se ti muzou hodit Multimedia
Components (http://www.wilsonc.demon.co.uk/delphi3.htm) kde je i priklad na
pouzivani mixeru.

Petr Vones, amatersky programator

Stringgrid a filtrovani

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 12.7.2001 12:58:39

Jednine co ti muho poradit je pouzit neco jako Memory Table a pak
DBGrid (nebo podobnou vec) (musi to umet fitrovat).
Jako Memory Table muzes pouzit treba Midas.

Slavek

> [...]
> neznate nekdo vylepseny StringGrid, ktery by umel filtrovat jednotlive
> radky podle nektereho sloupce a byl by pritom free ?

Active Server Objects

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.7.2001 12:58:38

From: "Michal Hampl" <DELPHI(zv)WSC.CZ>
> Snazim se prevest 2 delphi objekty jako Active Server Object, ale nejak se
> mi to porad nedari. Zkusim to popsat co nejlepe:

Ahoj,

mozna by ti pomohlo:

"Delphi ASP Object Creation Tutorial"
http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=15141

"Using Delphi with ASP"
http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=12438

Petr Vones, amatersky programator

Delphi speed - pozri

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.7.2001 13:01:17

From: "Werki" <delphi(zv)minv.sk>
> PS: Zistil som, ze aplikacia bezi rychlejsie, ked pouzijem staticky buffer
> namiesto dynamickeho....

Ahoj,

tohle by asi chtelo vice popsat.

Petr Vones, amatersky programator

OT FoxBase, Borland Pascal 7

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 12.7.2001 13:06:55

> [...]
> licenci, ci
> kdyz ji mas vytistenu na papirku u instalaniho CD.. to podle mne NENI

Pridam se diskuse, pisemna smlouva neznamena, ze je podepsana, ale znamena
to, ze pravni ukon je zachycen na papire a ze ukon byl proveden vedomne.
Prikladem je jizdenka (vlak, autobus, tranvaj) - po znaceni se stava
smlouvou (a pouze na jejim zaklade je mozno zadat o odskodneni).
Totez je napr. upozorneni na obalu s instalacnim mediem - roztrzeni znamena,
ze souhlasim s podminkami smlouvy a to pisemne.

V sw je to cele vylepseno o skutecnost, ze ceske autorske pravo se vyrazne
lisi od anglosaskeho.

Pavel

OT FoxBase, Borland Pascal 7

[*] Zaplik <zaplik(zv)volny(tec)cz> - 12.7.2001 13:08:13

> Borland CZ povolil prevod ? Asi tak pred rokem tu byl problem z Delphi 3,
detaily si jiz nepamatuji.

> Slavek

Svoleni by vydal Microsoft pro prevod FoxBase. OD Borlandu jsem jej zatim
nepotreboval.

Zaplik
zaplik(zv)volny(tec)cz

array in memory

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.7.2001 13:15:12

From: "Peter Surovy" <psurovy(zv)uevora.pt>
> Chcel by som sa spytat ako funguju jednotlive recordy pola v pamati ?
> Kedy sa uvolnuju a kedy nie.

Ahoj,

uvolnuji se stejne jako jine promenne.

> Ked tento cyklus spadne t.j. ze nedojde do konca a spustim ho nanovo bez
> restartu programu

Co znamena ze spadne ? Pokud jsi tu pamet alokoval sam (treba pomoci GetMem)
tak ji musis samozrejme v try..finally bloku uvolnit. Pokud pouzivas pole z
ObjectPascalu tak se uvolneni provede samo (v momente kdy jiz pole neni
potreba), jinak dynamicke pole muzes kdykoliv uvolnit pomoci prirazeni nil.

> par razy sa mi stalo ze windows dosli k poznaniu ze su dangerously low in
> resources.

Bylo by dobre vedet jake resources, doinstaluj si ve Win9x 'Meric prostredku'
ktery ti ukaze jestli jde o User/System/GDI zdroje. Je to nekde v kategorii
Prislusenstvi. Dale muzes pouzit MemProof, ktey ti ukaze kde se co neuvolnuje:
http://www.automatedqa.com/downloads/memproof.asp

Petr Vones, amatersky programator

QuickRep

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.7.2001 13:19:16

From: "Mirek" <dmiroslav(zv)seznam(tec)cz>
> mam prosbu. Nevite nekdo, jestli jde a jak vytisknout QRLabel pod urcitym
> uhlem?

Ahoj,

na strankach QuSoftu najdes komponentu TQRAngledLabel:
http://195.12.232.172/Download3.html

Petr Vones, amatersky programator

MessageDlg ... frm

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.7.2001 13:24:08

From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>
> Proboha! To si delas legraci? Take se rika, proc to delat
> jednoduse, kdyz to jde slozite, ze? :-) A co s tim budes delat,

Ahoj,

ja netvrdim ze je to jednoduche <g>, jen ze je to jedna z teoretickych
moznosti.

> kdyz to budes napriklad chtit prelozit jeste do slovenstiny?

Udelam jeste jednu podobnou tabulku a pak v pripade potreby zavolam znovu
danou proceduru do ktere ji predam.

Petr Vones, amatersky programator

Delphi vs. animacni program .......

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.7.2001 13:35:31

From: "Hazuka Filip" <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz>
> Jaky nastroj pouzit pro animace aby byl kompatibilni s Delphi ?

Ahoj,

problem je co mas namysli tim 'kompatibilni'. Pokud chces potom vlozit tuto
animaci do Delphi formulare tak to bude asi nejspise v podobe nejakeho ActiveX
prvku (prehravac videa, Flash player apod.)

> Jak vyresit komunikaci s powerpointem ?

V D5 mas Office predimportovany v palete Servers, vice je napriklad tady:
http://community.borland.com/article/0,1410,10126,00.html
http://www.djpate.freeserve.co.uk/Automation.htm

Petr Vones, amatersky programator

Delphi speed - pozri

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 12.7.2001 13:38:36

> [...]
funkcionality, ale
> pravdupovediac
> zrychlenie v tomto smere som ocakaval ze bude zanedbatelne.

Je-li smycka a vlastni obsluha hardwaru dostatecne kratka, pak i
uspora
nekolika cyklu CPU se muze vyznamne projevit.

> Moze niekto potvrdit moje zistenie ze staticky buffer je rychlejsi
ako
> dynamicky a potvrdit/vyvratit
> to nejakymi profilacnymi cislami?

posli kousek zdrojaku - tu smycku co posila data.

D. Toman

CodeRush a ceska klavesnice

[*] Radek Zhasil <radek.zhasil(zv)vitkovice(tec)cz> - 12.7.2001 13:56:00

Drazi pratele,
mel jsem moznost vyzkouset bajecny nastroj pro Delphi CodeRush a jedina vec,
jez mi vadi je nemoznost pouzivat jej s aktivni ceskou klavesnici. To mi
vadi opravdu dosti zasadne, proto muj dotaz je, zda-li se toto nekomu v
konferenci podarilo vyresit.

S pozdravem
Radek Zhasil

e-mail: radek.zhasil(zv)seznam(tec)cz
http://www.mujweb(tec)cz/pocitace/radek.zhasil/

Pred kolika sekundami byl soubor zmenen?

[*] Ing. Petr #vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 12.7.2001 14:24:55

mam asi trivialni problem:

funkci FileDateToDateTime(FSearchRec.Time) si zistim, kdy byl soubor
naposledy zmenen.

Jak ale zjistim, kolik sekund od teto doby ubehlo.

neco na zpusob:

StarejSekund := DateTimeToSec((Now - FileDateToDateTime(FSearchRec.Time)));

nebo obecneji

StarejSekund := DateTimeToSec(Now - CasovyOtisk);

CodeRush a ceska klavesnice

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 12.7.2001 14:27:36

Ahoj,

Radek Zhasil wrote:

> [...]
> jez mi vadi je nemoznost pouzivat jej s aktivni ceskou klavesnici. To mi
> vadi opravdu dosti zasadne, proto muj dotaz je, zda-li se toto nekomu v

nepodarilo, na druhou stranu me to uz netrapi, protoze mnoho klavesovych
zkratek a "keyboard templates" je pristupnych prave pres ty znaky, o
ktere v ceskem rozmisteni klaves prichazis. Kdysi davno s cestinou v CR
bylo sice o neco mene problemu, ale i ty dnesni uz me netrapi, protoze
jsem si zvykl programovat v anglicke s obcasnym prepnutim do ceske.

V dobe uplne prvni verze jsem se snazil s autorem problemy s ceskou
klavesnici resit, ale bylo to komplikovane a stejne se to nedarilo, uz
jsem skoro nevedel, ktera bije, tak jsem to vzdal :-(

P.S. Pochybuji, ze to nekdo jiny bude mit vyresene ...

Tomas Michalik
ProCA, s. r. o.
V Luzich 818, Praha 4
Czech Republic

e-mail: michalik(zv)proca(tec)cz
tel: +420 2 67283446

Pred kolika sekundami byl soubor zmenen?

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 12.7.2001 14:32:58

> funkci FileDateToDateTime(FSearchRec.Time) si zistim, kdy byl soubor
> naposledy zmenen.
>
> Jak ale zjistim, kolik sekund od teto doby ubehlo.

Ahoj,

nevim, jestli tomu dobre rozumim, ale vyraz (now -
FileDateToDateTime(...)) odpovida poctu dni. Cili prevest ten
zlomek dne na sekundy znamena vynasobit ho * 24 * 60 * 60.
Nechce se mi ted pocitat, kolik to je.

David Lebeda

Pred kolika sekundami byl soubor zmenen?

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 12.7.2001 14:37:48

Ahoj.
StarejSekund := round(((Now - FileDateToDateTime(FSearchRec.Time) * 24
* 3600);

Vaclav Sazima

"Ing. Petr �vejda" wrote:

> Jak ale zjistim, kolik sekund od teto doby ubehlo.
>
> neco na zpusob:
>
> StarejSekund := DateTimeToSec((Now - FileDateToDateTime(FSearchRec.Time)));

Delphi6 a Sinea

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 12.7.2001 15:09:32

> Unit SestavyT je soucasti generatoru sestav
> jiz od verze 3.0 nekdy z roku 1997.
> Pricinou bude asi to, ze v Library Path
> chybi cesta do adresare generatoru sestav Sinea.
Unit jo. Jenze on chce v tom adresari ktery zjistil z Library Path
nikoliv SestavyT.dcu ale SestavyT.pas
Prestal si stezovat kdyz jsem vsechno z adresare Sinea nahral
primo do adresare projektu. Potom mu zas vadilo ze
Unit SestP was compiled with a different version of
Sest_dlg.TPrintDialogTyp
To se vyresilo snadno a rychle odinstalovanim Delphi6 a jejich
ulozenim do krabice :-)
Z.Kalhous

Delphi 6

[*] CHYTRACEK, Jakub <Jakub.CHYTRACEK(zv)NEOS(tec)cz> - 12.7.2001 15:16:16

Nevite nekdo, kde bych mohl stahnout alespon trial verzi Delphi 6?
Jakub Chytr��ek, jakub.chytracek(zv)post(tec)cz

Stringgrid a filtrovani

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 12.7.2001 15:31:38

On 12 Jul 2001, at 11:52, Dusan Fojtik wrote:

> Nazdar
> neznate nekdo vylepseny StringGrid, ktery by umel filtrovat jednotlive
> radky podle nektereho sloupce a byl by pritom free ? S pozdravem

Grid v Delphree OLE DB knihovne umi tridit podle i vice sloupcu
najednou, a ma mechanismus pro filtrovani radku podle vselijakych
kriterii. Lze ho pouzit i bez databaze.

http://www.hlinka(tec)cz http://www.slhaters(tec)cz
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

OT FoxBase, Borland Pascal 7

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 12.7.2001 16:10:41

On 12 Jul 2001, at 12:21, Gebauer Lukas wrote:

> [...]
> NENI PISEMNA SMLOUVA.
> [...]
> Ale jak rikam, nejsem pravnik a rad bych, aby se nekdo na toto

Hm, jak znam pravniky, tak ti kazdy rekne neco jineho. Takze na
to zkus jit zdravym rozumem: zakon se pouzije, pokud te nekdo
zazaluje. Jestlize autor souhlasi s prevody uz predem, nebude mit
patrne duvod k zalobe. Ty sam sebe take nezazalujes. Pokud by
do tohoto vztahu chtel kafrat nekdo treti, nejlepsi je mu rozbit hubu,
aby si priste rozmyslel delat nekomu nesmyslnou pakarnu. Pokud
vse probehne legalne z hlediska dani, nemel by mit zadny duvod k
zasahu ani stat.

Presto povazuji licencni podminky za pisemnou smlouvu, protoze i
elektronicka podoba splnuje podminky pisemneho vyjadreni (nebo ji
lze vytisknout). Zakoupenim a pouzivanim produktu se smlouvou
souhlasim, neni tedy duvod ji podepisovat, razitkovat a volat k tomu
pro jistotu dva notare a 10 duveryhodnych svedku. :-)

http://www.hlinka(tec)cz http://www.slhaters(tec)cz
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

ADONIS - insert update x MS SQL

[*] Radek Janu� FSG <janus(zv)foresta(tec)cz> - 12.7.2001 16:17:11

Toto je zprava ve formatu MIME obsahujmcm vmce hastm.
Ahoj,
zacinam pracovat s Adonisen v4.1 proti MSSQL 6.5(a D4) a mam nasledujici problem.
Jak co necistejc vyresit tzv append-update pomoci Ado komponent ?
Potrebuju zjistit zda se uz radek existuje,pokud ano pak upravit polozku v tomto radku, pokud ne tak
vlozit do databaze novy radek. Jak to vyresit co neelegantneji ?

Diky za odpoved.. Radek

Delphi speed - pozri

[*] David Men��k <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 12.7.2001 16:27:32

> [...]
> mozna i v BCB5,
> ovsem nikde jsem se nedocetl jestli linker podporuje i LE format ktery je

Zdravim,
no v NT to jde pres nejake API fce, ktere posilaji bajty na COM, nebo LPT a
pak je ctou (myslim...). Takze pokud jde o takovou jednoduchou komunikaci,
tak to jde de facto pod cimkoliv i NT.
Driver se skutecne nenapise ani v Delphi, ani v BCB5. Bohuzel zatim jediny
kompilator (o kterem ja vim), ktery ma vse co clovek potrebuje pro tvorbu
driveru je MS VC++.
Jeste pripominka k tomu asembleru - ono by to slo, volat IN/OUT na porty,
ale program by se musel prepnout do kernel modu (dejme tomu skrz trap -
pokud si dobre vzpominam, kdysi to byla nejaka dira, kterou pak M$
zalepil..;). Takze pokud HW, tak jedine driver ;)

Ozon

Delphi speed - pozri

[*] David Men��k <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 12.7.2001 16:27:33

> [...]
> uspora
> nekolika cyklu CPU se muze vyznamne projevit.

Hi,
zase jsme u toho - pokud se budeme bavit o kernel modu (predpokladam kvuli
"obsluha hardware"), pak vyvojar muze pouzit jak staticke, tak dynamicke
struktury bez nejake prilisne rezie - zvlaste v tech pripadech, kdy
dynamickou strukturu proste pouzit musi. V pripade user-mode aplikace nevim,
nezkousel jsem user-mode driver - pry to nejak jde...;)

Ozon

Delphi, C a Crtl

[*] <lupus1(zv)quick(tec)cz> - 12.7.2001 16:28:52

V c programuji rutiny, ktere pres obj prikompiluji k Delphi.
Compilator je Bcc3255 (ten co je free) a Delphi6. Pri jakemkoliv pouziti uniti
Crtl (obsahuje runtime veci z C) mi nastana chyba [Fatal Error] Internal Error:
L2498. Tato chyba se vyskytne i v novem projektu, kde pridam pouze tuto unitu.

1) Jak se presne pouziva unit Crtl (neni nekde potreba nejaky switch) a co je
chyba L2498.

2) Existuje v delphi neco podobneho lib v C. Tim myslim prikompilovat k
projektu jiz zlinkovany modul a pouzivat jeho funkce. Nebo nelze prevest dll ci
lib na dcu a to pak prikompilovat?

Diky za typ.

Vladimir (Lupus) Pach

Create database

[*] surfman <surfman(zv)volny(tec)cz> - 12.7.2001 16:43:18

Ahoj,

nevite nekdo jak z delphi pres ADO vyrobit uplne novou accessovskou
databazi? Tabulku vyrobim uplne v pohode. Ale s databazi se nejak peru a
porad ne a ne vyhrat.

Dik
Surfman

OT FoxBase, Borland Pascal 7

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 12.7.2001 17:34:00

Puvodni zprava, kterou napsal Slavomir Skopalik dne 12 Jul 2001,:

> Borland CZ povolil prevod ? Asi tak pred rokem tu byl problem z Delphi 3, detaily si jiz nepamatuji.

Borland CZ nema co povolovat, Borland CZ nema zadna autorska prava,
Borland CZ je distributor. Rozhodujici je Borland USA.

Obvodova 740/14, P.O. Box 15, 400 07 Usti nad Labem
Telefony: 047-5500610, 047-5501627, 0602-409601
Fax: 047-5511338
WWW: http://www.clexpert(tec)cz, http://www.zahradnik(tec)cz
E-Mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz, petr(zv)zahradnik(tec)cz

OT FoxBase, Borland Pascal 7

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 12.7.2001 17:40:04

Puvodni zprava, kterou napsal Gebauer Lukas dne 12 Jul 2001,:

> No to se pletes. V nasem pravu plati, ze jakakoliv smluvni ujednani, ktera
> jsou v rozporu se zakonem, jsou NEPLATNA! A licence je take smouva.

Pokud se nekdo zrekne sveho prava, tj. smlouva je benevolentnejsi nez
zakon, tak smlouva NENI NEPLATNA. Jinymi slovy, pokud zakon stanovuje,
ze pravo k uziti lze prevest s tim, ze je nutno prevod pisemne oznamit,
ale autor v licencni smlouve (neni pravda, ze by musela byt podepsana,
razitkovana ci opatrena otiskem DNA v podobe slin) uvede, ze to neni
nutne, pak to znamena, ze to nutne neni, protoze se sveho prava zrika.
Souhlas autora pak jiz predem ma. A smlouva je platna.

[...]

None

[*] nba <nbanow(zv)atlas(tec)cz> - 12.7.2001 19:19:10

Dobry den,
mam dva dotazy prvni je zacatecnicky. V pascalu jsem pri sledovani
stisknutych klaves pouzival Readkey poud to byla nula pouzil jsem to jeste
jednou, ale v delphi to nepremava. Jak mam teda zjistit stisk sipky nebo F8?
Druhy. Mam BMP file nepravidelneho tvaru pokud ho nastavi jako transparent
vidim v prazdnych mistech sedy form. Jak mam tedy oriznout form podle
nepravidlene BMP?
Dekuji za odpovedi.

ADONIS - insert update x MS SQL

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 12.7.2001 20:35:15

> [...]
> Potrebuju zjistit zda se uz radek existuje,pokud ano pak upravit polozku
> v tomto radku, pokud ne tak vlozit do databaze novy radek. Jak to

Ahoj,

navrhujem pouzit stored procedure, ktora bude robit presne to co chces.

Pavol Stolc
pstolc(zv)sc.sknet.sk

Delphi 6

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.7.2001 20:51:45

From: "CHYTRACEK, Jakub" <Jakub.CHYTRACEK(zv)NEOS(tec)cz>
> Nevite nekdo, kde bych mohl stahnout alespon trial verzi Delphi 6?

Ahoj,

Trial verze D6 neni zatim k dispozici.

Petr Vones, amatersky programator

TImage do 300dpi

[*] Milan Koleba� <milan.kolebac(zv)centrum(tec)cz> - 12.7.2001 20:56:39

Mam takovy problem, potrebuji obraz komponenty TImage ulozit do grafickeho souboru s alespon 300dpi. Porad te prosim. Dekuji.

OT: HW problem - disk

[*] Miroslav Novosad <mirnov(zv)atlas(tec)cz> - 13.7.2001 00:09:47

Ahoj,

mam (docela) problem s diskem.

U notebooku odesel displej (zobrazuje asi 1/4 plochy).
Kvuli naistalovanym programum jsme chteli prehodit disk do jineho
notebooka, ale tu je ten problem. Z disku nejde bootovat. Pri startu se
objevi hlaska
"S2D partition signature not found !"
A pak "Neplatny systemovy disk" atd.
Po nabootovani s diskety je disk normalne pristupny. Pritom puvodni disk
po prohozeni v tom s pokazenym dispejem normalne jede. Netusim, kde je
chyba. Vsechno je nastaveno dle parametru na disku. Nejede to ani jako
"master" ani "cable select".
Nemate nekdo tip?
Kdyby jo, diky predem.

disk: IBM DBCA-204860 rozdeleny na 2 oddily
notebook: AMS Tech TravelPro 1960CT (P166 MMX)

Miroslav Novosad
mirnov(zv)atlas(tec)cz

PS: Kolega potrebuje odjet a na puvodnim notebooku se neda delat a druhy
nejede:-((
Samozrejme to lze preinstalovat a vsechno pretahat, ale to je prace na
tyden...

TRIGGER PRO PARADOX

[*] Ales Pavel <Bejcek(zv)centrum(tec)cz> - 13.7.2001 00:17:51

Ahoj kluci chci vytvorit trigger pro paradox, a to na tohle pokud je zmena
os cisla (rod.cisla) aby se tahle zmena automaticky promitla do jine
tabulky.Jenze asi neumim zadat trigger v paradoxu,poradite mi nekdo?
Delam to takto

CREATE TRIGGER OS_CISLO_FCE
ON EKSTT_CLENOVE
FOR UPDATE(OS_CISLO)
AS UPDATE EKSTT_FUNKCE
SET OS_CISLO=EKSTT_CLENOVE.OS_CISLO
WHERE EKSTT_FUNKCE.OS_CISLO=EKSTT_CLENOVE.OS_CISLO

a nejde to......
Diky amater vsech amateru.
PS:Take nevim jestli to bude fungovat,jestli pochopi,ze ma zmenit menenou
hodnotu i v jine tabulce a to i kdy je vlastne klicovym polem.

Jak omezit bachMove

[*] Ales Pavel <Bejcek(zv)centrum(tec)cz> - 13.7.2001 00:27:04

Jak omezim za pomoci bachMove presun jen nekterych polozek klasicky jako
where, dari se mi presunout jen vse z jedne tabulky do druhe.

Aldik D5 Ent amater vsech amateru

TRIGGER PRO PARADOX

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.7.2001 00:34:01

From: "Ales Pavel" <Bejcek(zv)centrum(tec)cz>
> Ahoj kluci chci vytvorit trigger pro paradox, a to na tohle pokud je zmena

Ahoj,

Paradox neni SQL databaze (z dnesniho pohledu se o Paradoxu uz neda rict ze
snad vubec splnuje pozadavky na to aby se mu dalo rikat databaze). Podivej se
na Local SQL help (localsql.hlp) kde najdes mnozinu SQL prikazu pro souborove
databaze.

Petr Vones, amatersky programator

Delphi speed - pozri

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.7.2001 00:38:35

Hello All!

Thursday, July 12, 2001 David Men#�k wrote:

> Driver se skutecne nenapise ani v Delphi, ani v BCB5.

Ze sa na NT neda z Delphi pristupovat priamo na porty neni celkom pravda. Da
sa, ale musis predtym jadru oznamit, ktore porty si rezervujes.

V jednej zakazke som musel na nejakej karte binarnych vstupov/vystupov
otvarat rampu cez nejaky bit na nejakej adrese a nebol cas robit poriadny
driver. Tak som nasiel kdesi v internete modul GWIOPM.

Do 'uses' som pridal 'gwiopm, pri 'Create' hlavneho formu som zavolal:

=== cut begin ===
// Povolenie pristupu k portom pre NT:

Status := GWIOPM_Driver.OpenSCM;
Status := GWIOPM_Driver.Install('');
Status := GWIOPM_Driver.Start;
Status := GWIOPM_Driver.DeviceOpen;
GWIOPM_Driver.LIOPM_Set_Ports(IOBase, IOBase+3, true) ;
GWIOPM_Driver.IOCTL_IOPMD_ACTIVATE_KIOPM ;
=== cut end ===

a potom som na porty liezol normalne ako vo Win95:

=== cut begin ===
Procedure SetBit(bit:integer);
var port,mask:word;
begin
port := IOBase+(bit shr 3);
mask := 1 shl (bit and 7);
asm
push dx
mov dx,port
in al,dx
or ax,mask
out dx,al
pop dx
=== cut end ===

Tie cisla bitov som mal definovane ako konstanty 0-31, takze ziadna kontrola
medzi nebola potrebna. Porty som pocas behu nepotreboval uvolnovat, az pri
exite to urobil system sam.

Bye
V.Mlich http://www.rar(tec)cz

OT HW problem - disk

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.7.2001 00:49:26

From: "Miroslav Novosad" <mirnov(zv)atlas(tec)cz>
> notebooka, ale tu je ten problem. Z disku nejde bootovat. Pri startu se
> objevi hlaska "S2D partition signature not found !"

Ahoj,

http://www.dfi.net/faq.htm

Q: When booting I get a error - S2D Partition Signature Not Found (or too
small!) Still BOOTS!
A: Verify that the BIOS is detecting the HDD properly.
Run the 0vmakfil -pw to re-validate the suspend partition.
Q: When booting I get a error - S2D Partition Signature Not Found (or too
small!) NOT BOOTING!
A: Boot the system w/ a system boot disk. From the A:\ prompt run sys a: c: to
copy system files.(sys must be on the disk!)
Then from the c drive run fdisk /mbr to re-make the Master Boot Record. The
system wills no boot

Petr Vones, amatersky programator

IB: sekvencne precislovanie

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 13.7.2001 00:54:45

Chcem upravit InterBase tabulku (dost velku) tak, aby pole SEQID nadobudalo
hodnoty pocnuc urcitou hodnotou. Myslel som, ze mozem pouzit generator v
takomto zapise:

UPDATE <table> SET SEQID=GEN_ID(GEN_SEQID,1) - ale toto bohuzial neprejde.

Ma niekto napad ako to urobit lepsie?

Dakujem, Pavol Stolc
pstolc(zv)sc.sknet.sk

TRIGGER PRO PARADOX

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 13.7.2001 02:27:20

> [...]
> AS UPDATE EKSTT_FUNKCE
> SET OS_CISLO=EKSTT_CLENOVE.OS_CISLO
> WHERE EKSTT_FUNKCE.OS_CISLO=EKSTT_CLENOVE.OS_CISLO

U Paradoxu nejde delat trigger.
To jde vestsinou jen u SQL databazi.

Ludek

IB: sekvencne precislovanie

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 13.7.2001 07:18:36

> Chcem upravit InterBase tabulku (dost velku) tak, aby pole SEQID
> nadobudalo hodnoty pocnuc urcitou hodnotou.
> UPDATE <table> SET SEQID=GEN_ID(GEN_SEQID,1) - ale toto bohuzial
> neprejde.
Nejsem si jist jake precislovani vlastne chcete a co znamena ze to
"neprojde". Konstrukce UPDATE je formalne v poradku. Ale jake
hodnoty maji SEQID v tabulce a jakou hodnotu ma GEN_SEQID
kdyz to spustite ? Asi je to PRIMARY nebo UNIQUE klic a trefite
se s novou hodnotou do nejake jiz existujici, rekl bych. Kdyz pred
update nastavite generator na aktualne maximalni hodnotu SEQID
v databazi (nebo jakoukoliv vetsi) tak to musi projit.
Z.Kalhous

Delphi speed - pozri

[*] David Men��k <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 13.7.2001 07:40:23

> [...]
> Status := GWIOPM_Driver.DeviceOpen;
> GWIOPM_Driver.LIOPM_Set_Ports(IOBase, IOBase+3, true) ;
> GWIOPM_Driver.IOCTL_IOPMD_ACTIVATE_KIOPM ;
Zdar,
no predpokladam, ze modul GWIOPM je prave neco ve smyslu "USER-MODE
INSTALABLE DRIVER" - ponevazd volani SCM, instalace a startovani jsou
typicke - takze vlastne potvrzeni mych slov ;))

Jeste jednou:
Pokud se program v user-mode pokusi primo pristoupit na nejaky port (mysleno
adresa), ktery nespada do jeho pametoveho prostoru, tak ho WinNT/2K/XP
zastavi a nepovoli, na rozdil od Win9X. Priklad, ktery jsi udal vyse dle
meho (mohu se mylit) nainstaloval driver, ktery ti zpristupnil kernel-mode -
coz znamena ten Ring na procesoru, kdy skutecne muzes zapsat a cist cokoliv
odkudkoliv (analogie s DOSem) - ale na vlastni riziko, pochopitelne.

Jinak, docela by mne ten modul zajimal. Asi se po nem poohlednu na inetu.

Duvod, proc user-mode program nemuze cist z portu (vyjma volani API fci pro
cteni Byte z COM, ev. LPT) je ten, ze bezi v user-mode tedy v tom Ringu na
procesoru, ktery neumoznuje volani restricted instrukci. Tak jsem se to
dozvedel z chytrych knih ;)

Ozon

P.S. Nevite nekdo o nejakem priklade, jak delam s SMBus?

OT FoxBase, Borland Pascal 7

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 13.7.2001 07:41:09

> [...]
> odskodneni). Totez je napr. upozorneni na obalu s instalacnim mediem -
> roztrzeni znamena, ze souhlasim s podminkami smlouvy a to pisemne.

Jo, tak to jsem nevedel a jsem rad, ze si mi to vysvetlil. ;-) Tak to vrha na
cely pripad mnohem optimistictejsi svetlo.

pak tedy skutcne muze platit, ze:

Pokud v licencni smlouve neni urceno jinak, musim mit o prevodu v ruce
autorovo pisemne povoleni.

...pardon za plaseni. ;-)

Louci se Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

OT FoxBase, Borland Pascal 7

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 13.7.2001 08:03:24

> [...]

>zakon, tak smlouva NENI NEPLATNA. Jinymi slovy, pokud zakon stanovuje,
>ze pravo k uziti lze prevest s tim, ze je nutno prevod pisemne oznamit,

Tady by mohl byt jeden pravni problem a to je ten (mel jsem doma pravnicku
a s ni jsme asi pred rokem resili neco podobneho), ze se nikdo nemuze vzdat
prava, ktere teprve vznikne. Pri urcitem vykladu pravniku (a jak jiz tady
kdosi poznamenal, na jednu vec muze mit a _MA_ kazdy jiny nazor) by nekdo,
kdo by chtel opruzovat mohl zneuzit i tady tohoto. Nicmene take se domnivam,
ze pro jistotu je lepsi vyzadat si souhlas vyrobce (autora), pripadne jeho
pravniho nastupce.
KER

None

[*] V�t Kr�ka����+?#�$g�^#�3 - 13.7.2001 08:05:17

jestli chces kontrolovat stisk klaves pro cely formular, tak nastav
vlastnost KeyPreview na true a stisk klaves osetri v udalostech OnKeyDown,
OnKeyUp a OnKeyPress daneho formulare

vitek

Znova - Access violation ... in module 'dsnide50.b

[*] Igor Vodi�ka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 13.7.2001 08:11:23

Prozatim mi nikdo neodpovedel, prosim vas podivejte se nekdo na to.

[...]

sekvencne precislovanie

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 13.7.2001 08:28:39

Uloznou procedurou a tam pres prikaz while. For je pouzit pro
select. Dale bych to cele provadel v transakci typu snapshot
a pocital s tim, ze pravdepodobnost uspesneho dokonceni bude velmi mala
(pokud k DB pritupuji klienti a neco delaji s touto tabulkou).

Slavek

> [...]
> takomto zapise:
>
> UPDATE <table> SET SEQID=GEN_ID(GEN_SEQID,1) - ale toto bohuzial neprejde.

TRIGGER PRO PARADOX

[*] Jan #ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 13.7.2001 09:21:46

Na Paradox radsi zapomen, pokud si v budoucnosti nechces natlouct nos...

Triggery tam napsat nejdou.
"Pseudotriggery" by se daly napsat na klientovi (Before/After Insert/Edit/Post/Delete).
Ostatn�, pristupujes-li k .db, stejne se vsechno dela na klientovi.
Ale bylo by to stejne sarlatanstvi.

= HAES - RNDr. Jan Sebelik
= http://www.haes(tec)cz
= Skolici a konzultacni stredisko pro Delphi a Win32
= tel. 0434 692 569 (0601 203084]
> [...]
> PS:Take nevim jestli to bude fungovat,jestli pochopi,ze ma zmenit menenou
> hodnotu i v jine tabulce a to i kdy je vlastne klicovym polem.

[*] Jan #ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 13.7.2001 09:25:16

Odes�latel: Milan Koleba� <milan.kolebac(zv)centrum(tec)cz>
Mam takovy problem, potrebuji obraz komponenty TImage ulozit do grafickeho souboru s alespon 300dpi. Porad te prosim. Dekuji.

Nejsem sice specialista na grafiku, ale kde je problem?
Vsechno, podle meho soudu, zavisi na tom, jak byl originalni image vytvoren.
Pak staci (myslim, pisu z hlavy) Image.Picture.SaveToFile.
Anebo nerozumim otazce.

= HAES - RNDr. Jan Sebelik
= http://www.haes(tec)cz
= Skolici a konzultacni stredisko pro Delphi a Win32
= tel. 0434 692 569 (0601 203084]

Jak omezit bachMove

[*] Jan #ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 13.7.2001 09:37:09

> Jak omezim za pomoci bachMove presun jen nekterych polozek klasicky jako
> where, dari se mi presunout jen vse z jedne tabulky do druhe.
BatchMove ma Destination (TTable) a Source (TDataSet, myslim).
Source tedy muze byt TQuery a tam to snadno omezis.

> [...]
>
> Jak omezim za pomoci bachMove presun jen nekterych polozek klasicky jako
> where, dari se mi presunout jen vse z jedne tabulky do druhe.

[*] Jan #ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 13.7.2001 09:45:22

> Chcem upravit InterBase tabulku (dost velku) tak, aby pole SEQID nadobudalo
> hodnoty pocnuc urcitou hodnotou.
> UPDATE <table> SET SEQID=GEN_ID(GEN_SEQID,1) - ale toto bohuzial neprejde.
Jak neprojde?
Syntakticky je to spravne, takze jediny problem muze byt s pripadnymi duplicitnimi hodnotami na nejakem UNIQUE indexu.

Generator je tedy asi treba predem nastavit na nejakou "rozumnou" hodnotu.
select max(seqid) from <table>
SET GENERATOR SEQID TO <hodnota>

= HAES - RNDr. Jan Sebelik
= http://www.haes(tec)cz
= Skolici a konzultacni stredisko pro Delphi a Win32
= tel. 0434 692 569 (0601 203084]

CodeRush a ceska klavesnice

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 13.7.2001 09:52:52

Taky pouzivam CodeRush v anglicke a kdyz chci psat cesky, prepnu
klavesnici. I vcetne teto komplikace se ti to 10x vyplati.

Tomas Michal�k wrote:

> Ahoj,

Karel Kral, informatik
Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina, CZ
Tel: 05/47235000, 0602/552432, Fax: 05/47231203

DLL knihovny a MainMenu. Nevim!

[*] L. Filip <lfilip(zv)lekis(tec)cz> - 13.7.2001 10:21:53

Toto je zprava ve formatu MIME obsahujmcm vmce hastm.
Zdravim.
Mam tento problem. Pouzivam aplikaci kde je hlavni MDI form a najake
to MainMenu. Z teto aplikace volam DLL knihovnu s podrizenym child
formem na kterem je take nejake MainMenu. Vse v poradku nabehne
MainMenu se spravne spoji. Ale ted je ten problem. Menu je sice
spojene ale chova se podivne. Podle toho jak pouziju groupindexy tak
se vyvolavaji nespravne prikazy z menu nebo dokonce mi zhavaruje
cely program (Program provedl neplatnou operaci...).
Uz nad tim badam dost dlouho ale opravdu nevim.
Diky za kazdou
pomoc.

Service a shellexecute

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 13.7.2001 10:30:20

Ahoj,

napsal jsem si service, ktery v danem casovem okamziku spusti jednu
aplikaci. Vse funguje, akorat ta aplikace po spusteni "neni videt" -
vidim ji v procesech, ale ne v bezicich aplikacich (tascich). Zaroven
pri pokusu o odstreleni takto spustene aplikace s taskmanageru dostanu
hlasku "access denied". Zkousel jsem pouzit jako parent window desktop,
bohuzel stale stejny vysledek.

Da se tedy spustit ze sluzby externi aplikace jako kdybych ji spustil s
pruzkumnika?

Jak omezit bachMove

[*] CERMAK <CERMAK(zv)procom(tec)cz> - 13.7.2001 10:38:07

Ahoj

Pokud to nebude moc narocne, zkus pouzit TQuery (na SQL databazi je to
idealni, nad .dbf to nekdy taky jde).
Jaromir Cermak

Jak omezim za pomoci bachMove presun jen nekterych polozek klasicky jako
where, dari se mi presunout jen vse z jedne tabulky do druhe.

Aldik D5 Ent amater vsech amateru

sekvencne precislovanie

[*] Jiri Hostinsky <hostinsky(zv)teska(tec)cz> - 13.7.2001 11:14:26

To nejde, protoze generator se zavola jednou a hodnota se cpe do vsech vet
stejna

Udelej si trigger
CREATE TRIGGER xxx FOR tabule
ACTIVE BEFORE UPDATE POSITION 0
AS
BEGIN
NEW.SEQID=GEN_ID(GEN_SEQID,1) ;
END

a pak zavolej jednoduse

UPDATE tabule SET SEQUID=0

> [...]
> takomto zapise:
>
> UPDATE <table> SET SEQID=GEN_ID(GEN_SEQID,1) - ale toto bohuzial neprejde.

HW problem - disk

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 13.7.2001 11:17:17

Co takle zkusit fdisk /mbr ?
Potom jeste pomaha sys c:
To vse za predpokladu Win9x ci MSDOS.

> [...]
> Kdyby jo, diky predem.
>
> disk: IBM DBCA-204860 rozdeleny na 2 oddily
> notebook: AMS Tech TravelPro 1960CT (P166 MMX)

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 13.7.2001 11:31:11

Dakujem za namety, chybu som objavil: po vytvoreni generatora pred spustenim
update bolo treba urobit COMMIT. Ta chyba co to hlasilo bola: unable to
convert string "0" . Ale uz to funguje, vdaka.

Pavol Stolc
pstolc(zv)sc.sknet.sk

CodeRush a ceska klavesnice

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 13.7.2001 12:25:03

Mam maly skromny dotaz:

Kde se to nachazi ???

Delphi speed

[*] Werki <delphi(zv)minv.sk> - 13.7.2001 12:51:35

Ohladom static vs. dynamic buffer spravim este nejake merania, ale z Visual
C++ newsgrupi som
dostal postingy v zmysle a to si nevedel? Stale sa mi to zda zvlastne ze by
mal byt staticky bufer rychlejsi.

Dalej, co sa tyka toho pristupu na HW, bolo to myslene obrazne, nechcel som
rozvinut polemiku.
Slo len o to, ze uz nizsie sa v DirectX vs zobrazovac ist neda, tak som
pouzil take prirovnanie.
Ale uz som zistil preco bol ten rozdiel v rychlosti Delphi-VisualC.
Bolo to tym, ze to rovnako vizeralo len naoko. Vo VisualC som pouzil
oindexovany
buffer dat a v Delphi nie. Cloveka to zvadza si mysliet ze moze za vlastne
chyby niekto iny ..napr. Delphi :))

Nikto mi neodpovedal, ci si nepamata v delphi ten prepinac
rychlost/memory...asi to bude z nejakeho ineho nastroja :(

Aj tak dik za podnetne postings

Werki

OT: MPL licence v cestine....

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 13.7.2001 13:04:40

Nemate nahodou nekdo Mozilla Public Licence 1.1 v cestine?

Louci se Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

Delphi speed

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 13.7.2001 13:27:25

> [...]
Visual
> C++ newsgrupi som
> dostal postingy v zmysle a to si nevedel? Stale sa mi to zda

stale nevim co presne myslis tim statickym a dynamickym bufferem. V
obou pripadech se da kod, ktery s nimi pracuje napsat lepe i hure.
Podle me lze dynamicky alokovany buffer pouzivat stejne rychle jako
staticky. Ovsem nekdy je treba kompilatoru trochu napomoci a pouzit
nejakou techniku, ktera minimalizuje vypocet pozice v bufferu. Vse
zavisi od zpusobu pouziti, zpusobu ulozeni dat v bufferu, atd.

Ccko bude rychle zrejme diky pointerove aritmetice, myslim , ale ze D5
uz optimalizuje i operace s poli odkazovanymi pointerem dost dobre.
Kdyby ne neni problem prepsat cteni z pole take nucene tak, ze nejaky
pointer bude ukazovat nejdrive na prvni polozku pole,pak se jeho
hodnota zvysi o velikost jedne polozky (tim bude ukazovat na druhou),
atd. Pokud budou polozky zarovnany optimalne na velikost slova CPU
(4byty) a pole bude zacinat na adrese delitelne 4, nemuze byt nic
rychlejsiho.

> Nikto mi neodpovedal, ci si nepamata v delphi ten prepinac
> rychlost/memory...asi to bude z nejakeho ineho nastroja :(

jedine co muze mit nejaky vliv (krome optimalizace kodu) je
zarovnavani velikosti promennych ($A, $Align on) ale ten je implicitne
zapnuty.

D. Toman

CodeRush a ceska klavesnice

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.7.2001 13:38:54

From: "Milan Tome#" <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz>

http://www.eagle-software.com

Petr Vones, amatersky programator

Delphi, C a Crtl

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.7.2001 13:40:03

From: <lupus1(zv)quick(tec)cz>
> 1) co je chyba L2498.

Ahoj,

jedna se o interni chybu linkeru. Projevuje se totez i v D5.01 ?

Petr Vones, amatersky programator

Delphi 6

[*] CHYTRACEK, Jakub <Jakub.CHYTRACEK(zv)NEOS(tec)cz> - 13.7.2001 14:08:38

Prosim poradte mi nekdo, kde bych mohl stahnout Delphi 6?
Jakub Chytracek, jakub.chytracek(zv)post(tec)cz

Delphi 6

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.7.2001 14:17:20

From: "CHYTRACEK, Jakub" <Jakub.CHYTRACEK(zv)NEOS(tec)cz>
> Prosim poradte mi nekdo, kde bych mohl stahnout Delphi 6?

Ahoj,

predpokladam ze mas namysli trial verzi ;-) Ta zatim neni (alespon jsem ji
nikde na strankach Borlandu nenasel) a pokud se pamatuji tak trial verze D5
byla k dispozici az nekolik mesicu po uvedeni D5, takze u D6 to asi bude
podobne.

Petr Vones, amatersky programator

Delphi 6

[*] likeapear <likeapear(zv)centrum(tec)cz> - 13.7.2001 14:29:23

chlape co si to takhle koupit?

> Prosim poradte mi nekdo, kde bych mohl stahnout Delphi 6?
> Jakub Chytracek, jakub.chytracek(zv)post(tec)cz

Znova - Access violation ... in module 'dsnide50.b

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.7.2001 14:47:12

From: "Igor Vodi�ka" <vodicka(zv)sagit(tec)cz>
> prostredi Delphi fungovalo bez problemu az do doby, kdyz jsem si provedl
> update pack 1. Od tohoto okamziku se pri otevreni projektu nebo zobrazeni

Ahoj,

update pack 1 Delphi 5 ? Patrne nejaka chyba v property editorech IBX. Podivej
se na CodeCentral, tam jsou pravidelne updaty IBX:
http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=16262

Petr Vones, amatersky programator

TWebBrowser

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.7.2001 15:00:21

From: "Martin Kasman" <martinkasman(zv)pobox.sk>
> Pri browsovani pomocou TWebbrowser sa zmeni kurzor mysi na crHandPoint
> (prst) pri zastaveni na linke. Nestane sa vsak tak, pokial ho umiestnim na
> obrazok robeny ako odkaz. Ako by sa dal riesit tento problem?

Ahoj,

zvlastni, funguje to jak ma. Jaka je to verze IE ?

Petr Vones, amatersky programator

Odchyceni zmeny hlasitosti

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 13.7.2001 15:08:32

Ahoj,

me funguje toto (meni to pouze master, ale urcite to pujde pouzit i na
zbytek):

type
TMIXERCONTROLDETAILS_UNSIGNED = record
dwValue : dword;
end;
procedure CheckMMResult(Value: MMRESULT);
begin
if Value <> MMSYSERR_NOERROR then
raise Exception.CreateFmt('Mixer Error %d', [Value]);
end;

procedure OutputVolume (Volume : integer);
type
MIXERCONTROLDETAILS_BOOLEAN = record
fValue : longint;
Mixer: HMixer;
MixerCaps: TMixerCaps;
MixerLine: TMixerLine;
I: Integer;
MixerControls: TMixerLineControls;
MixerControl: TMixerControl;
MixerControlDetails: TMixerControlDetails;
MuteCD: MIXERCONTROLDETAILS_BOOLEAN;
OutputFound: Boolean;
begin
CheckMMResult(mixerOpen((zv)Mixer, 0, 0, 0, MIXER_OBJECTF_MIXER));
try
CheckMMResult(mixerGetDevCaps(0, (zv)MixerCaps, Sizeof(MixerCaps)));
MixerLine.cbStruct := Sizeof(MixerLine);
OutputFound := False;
for I := 0 to MixerCaps.cDestinations - 1 do
begin
MixerLine.dwDestination := I;
CheckMMResult(mixerGetLineInfo(Mixer, (zv)MixerLine,
MIXER_GETLINEINFOF_DESTINATION));
if MixerLine.dwComponentType =
MIXERLINE_COMPONENTTYPE_DST_SPEAKERS then
begin
OutputFound := True;
Break;

if not OutputFound then raise Exception.Create('Nenalezen vystup');
MixerControls.cbStruct := Sizeof(MixerControls);
MixerControls.cbmxctrl := Sizeof(TMixerControl);
MixerControls.pamxctrl := (zv)MixerControl;
MixerControls.cControls := 1;
MixerControls.dwControlType := MIXERCONTROL_CONTROLTYPE_volume;
MixerControls.dwLineID := MixerLine.dwLineID;
CheckMMResult(mixerGetLineControls(Mixer, (zv)MixerControls,
MIXER_GETLINECONTROLSF_ONEBYTYPE));

MixerControlDetails.cbStruct := Sizeof(MixerControlDetails);
MixerControlDetails.dwControlID := MixerControl.dwControlID;
MixerControlDetails.cChannels := 1;
MixerControlDetails.cMultipleItems :=
MixerControl.cMultipleItems;
MixerControlDetails.cbDetails := Sizeof(MuteCD);
MixerControlDetails.paDetails := (zv)MuteCD;

MuteCD.fValue := Volume;
CheckMMResult(mixerSetControlDetails(Mixer, (zv)MixerControlDetails,
MIXER_GETCONTROLDETAILSF_VALUE));
finally
mixerClose(Mixer);

M.Jirman

[...]

Jaky animacni program ???

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 13.7.2001 15:40:16

Ahoj lidi, vsem vam dekuji za predesle odpovedi.
Mam jeste jeden dotaz. Neznate nekdo dobry animacni program, ktery by nebyl
prilis drahy ? Prilis drahy myslim tak do deseti tisic.

Diky.
Filip

Jaky animacni program ???

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.7.2001 15:57:25

From: "Hazuka Filip" <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz>

http://www.macromedia(tec)cz
http://www.interval(tec)cz/r-category.asp?idctg=25

Petr Vones, amatersky programator

Delphi 6

[*] surfman <surfman(zv)volny(tec)cz> - 13.7.2001 16:41:34

From: "CHYTRACEK, Jakub" <Jakub.CHYTRACEK(zv)NEOS(tec)cz>

> Prosim poradte mi nekdo, kde bych mohl stahnout Delphi 6?

O Delphi 6 muzes stahnout Borland CZ a oni te na oplatku stahnou o cca 13
kkc za upgrade:-)

Surfman

simulace kliknuti mysi

[*] Michal Tiller <Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz> - 13.7.2001 16:54:20

//jak nasimulovat kliknuti mysi na button?
//potrebuji zavolat proceduru, ktera je povesena na udalosti tlacitka
//onMouseDown, resp. ji zavolat a predat do ni parametry
//
//procedure TForm1.I20MouseDown(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
Shift:
//TShiftState; X, Y: Integer);
//begin
//bla bla bla ...
//end;
//
//takto ji volam:
//I20_BMouseDown(Mouse, mbLeft, TShiftState(ssLeft),x,y);
//
///////

Predpokladam ze I20_B je TButton.
Volal bych:
I20_BMouseDown(I20_B, mbLeft, [ssLeft], 0, 0);
nebo
Button1.Click;

Michal Tiller

multitasking v DOSu

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 13.7.2001 18:19:21

Zdravim

Navod nemam, ale zcela urcite vim, ze to jde. DosShell (podle knizky k DOSu
by mel byt v distrubuci, ja ho tam ale nemam) umi prepinat tasky. Rada
DOSovych programu ma v menu Exit to shell a po kliknuti se spusto prompt. Po
napsani exit se znova obnovi predchozi program. Jak tohle vyresit by ses
mohla docetl v archivu nejake konference, ktera ma k Pascalu a k DOSu blize.

Problem bych spise videl v tom, jak z prave bezici aplikace spustit tvuj
program na prepinani tasku. "Exit to shell" funguje tak, ze prave bezici
aplikace spusti systemovy shell. (command.com) Mozna by slo pouzit zdrojake
nejakeho Free DOSu, urcite existuje verze s uvolnenymi zdrojaky.

Druhe reseni (IMHO lepsi) bych videl v ASMovem rezidentu, ktery bys ovladal
pres klavesove zkratky. Muzu ti poslat zdrojaky jednoho ASMoveho programku
(i s kompilatorem a prikladama (nebo ucebnici, ani jsem to necetl)) pro moji
tiskarnu (to ti bude k nicemu), je udelany jako rezident a proste se usadi v
pocitaci a je tam az do restartu, nebo dalsiho spusteni (to pozna a ukonci
se). TAkovy program bys proste musel napsat v nejnizsi programove vrstve.
Slo ba to tak, ze se navaze na klavesnicovy driver a bude odchytavat
klavesove zkratky na nejnizsi urovni (bez ohledu na jakoukoliv vyssi
aplikaci). Potom bys mohl prehazovat svuj CS:IP.

Pokud budes mit nejake uspechy, dej to na net, udelas dobry skutek. Preji
mnoho stesti.

Hurricane

From: "Radek Zhasil" <radek.zhasil(zv)vitkovice(tec)cz>> mel jsem moznost vyzkouset bajecny nastroj pro Delphi CodeRush a jedina
> vec, jez mi vadi je nemoznost pouzivat jej s aktivni ceskou klavesnici. To
> mi vadi opravdu dosti zasadne, proto muj dotaz je, zda-li se toto nekomu
> v konferenci podarilo vyresit.

FF1 a FF2 v jednech Delphi

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 13.7.2001 19:21:49

Zdravim

Jo, jenze ja mam oba najednou (mwCustomEdit i SynEdit). Pokud chces jen
prepinat zatrzitka v dialogu, pak ta pakarna opravdu neni potreba.

Hurricane

From: "Hurricane" <hurricane(zv)quick(tec)cz>
> Bohuzel, i WIN9x (i Me) jsou nadstavba DOSu. Pouze uz to neni tak videt.

Ahoj,

Win9x jsou pouze horsi implementace 32bitoveho Win32 API, s nadstavbou DOSu to
nema nic spolecneho. Precti si neco o architekture Windows.

Petr Vones, amatersky programator

NT Registry

[*] Hejna Martin, PRAHA <hejnam(zv)praha(tec)comsoft(tec)cz> - 13.7.2001 23:09:41

[...]

Rusena seriova komunikace

[*] Zdenek Janish <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 13.7.2001 23:21:56

From: "Roman" <roman.ozana(zv)sendme(tec)cz>
> Potreboval byh poslat nejaky jednoduchy priklad na poslani textu mezi
> ClientSocket a ServerSocket obema smery. Dekuji.

Ahoj,

podivej se do adresare $(Delphi)\Demos\Internet\Chat

Petr Vones, amatersky programator

Architektura Windows Was: OT: multitasking v DOSu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.7.2001 13:30:49

From: "David Men#�k" <mensikd(zv)seznam(tec)cz>
> "horsi implementace" to je velmi elegantne receno :)

Uznavam ;-)

> OS, ktery nema ochranu pametovych prostoru, nebo ji ma velmi slabou, na tom
> se skoro neda nic delat ;)

Souhlas, on ji ma, ovsem jen v prostoru aplikace (0..2GB), oblast systemu neni
nijak chranena proti zapisu a navic je jeste sdilena. To je samozrejme pro
vaznejsi praci nepouzitelne, koneckoncu Windows PlayStation k tomu nejsou ani
urceny.

Petr Vones, amatersky programator

Rusena seriova komunikace

[*] Zdenek Janish <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 14.7.2001 13:49:58

> no, jak se tak divam, asi by nejlepsi reseni bylo TPC/IP pres port, ale
> jeste jsem to nikde nevidel.

Ano, presne tak, vsak jsem se nechal myslenkou tohoto protokolu
inspirovat....

Zdenek

OT HW problem - disk

[*] Martin =?iso-8859-2?Q?Pe=B9ava?= <jimx(zv)volny(tec)cz> - 14.7.2001 14:33:22

Je zvlastni, ze tahle hlaska se mi na notebookovi taky objevuje (po te,
co sem upgradnul BIOS; jinak je to asi 5 let starej notebook (P100)),
ale pritom fsechno facha tak, jak ma ... Tak nefim nefim ... :-)

--
Martin Pe#ava

| E-Mail: mailto:jimx(zv)volny(tec)cz ICQ# 18148896 |
| ! ! Hleda se nekdo, kdo by se ujal http://miss.jimx.net/ ! ! |

Rusena seriova komunikace

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 14.7.2001 23:13:19

From: "Zdenek Janish" <medusa(zv)brajan(tec)cz>

> ale je to pomerne narocne... Stale nevim jak treba udelat
> "neco" aby si to umelo nejaky ten bit ci bajt dopocitat.

My jsme nekdy pred 20 lety pouzivali Fireovy samoopravne kody pri
obsluze kazetopaskove jednotky docela to fungovalo.
Pracuje se s tim stejne jako s beznym CRCem + pribyva ta oprava chyby.

Ovsem uz si nepamatuju polynomy ani jejich vlastnosti. Ted budu jeste
14 dni v Singapore, takze Ti nepomuzu. I pak bych to musel hledat a i
kdybych to nasel, bude to v ASM80.

Zkus hledat na NETu nasledujici hesla:

ECC, Error Correcting Codes, Fire, Golay codes, Reed-Solomon Codes,
Hamming distance, Hamming Weight,

Treba neco objevis. Ja jsem namatkou nasel toto (na konci jsou nejake
dalsi odkazy)

http://www.math.uic.edu/~fields/DecodingGolayHTML/introduction.html

Bye, pf

Jak na ClientSocket a ServerSocket

[*] Roman <roman.ozana(zv)sendme(tec)cz> - 14.7.2001 17:34:21

Tuhle adresu jsem nejak nepochopil muzes ji napsat presneji Dik Roman

> Ahoj,
>
> podivej se do adresare $(Delphi)\Demos\Internet\Chat
>
> Petr Vones, amatersky programator

Re[2]: OT HW problem - disk

[*] Raul Endymion <raul(zv)raphael(tec)cz> - 14.7.2001 17:49:21

Hello Martin,

Saturday, July 14, 2001, 2:33:22 PM, you wrote:

MP> Je zvlastni, ze tahle hlaska se mi na notebookovi taky objevuje (po te,
MP> co sem upgradnul BIOS; jinak je to asi 5 let starej notebook (P100)),
MP> ale pritom fsechno facha tak, jak ma ... Tak nefim nefim ... :-)

Tahle partition je noteboocich z jednoho duvodu.
Jako dnes i u desktop pc na w2k muzete pouzit neco jako hibernaci
systemu. tzn vsechna pamet a jeste cosi se ulozi na disk a notebook se
vypne. po zapnuti pouze obnovi pamet a stav z disku. to misto na hdd
kam se to uklada je ruzne. u pc je to na w2k soubor s nazvem hyberfill
nebo tak nejak a u notebooku to bejva zvlastni partition na disku
jejiz velikost = velikost RAM + par MB (4-12Mb).
Je divne ze pri updatu biosu se neco takobveho stalo, spis bych to
spojil s preformatovanim hdd.
zkuste si stahnout origos utility pro dany notebook a prohrabat se
jimi. mela by tam byt nejaka mala utilitka ktera tuto partition
vytvori.

P.S.> Na rozdil od w2k to maji starsi notebooky implementovano pres
hardware a naprogramovano v biosu, kdezto w2k to dela ciste
softwarove.

Raul mailto:raul(zv)raphael(tec)cz

Media Player

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.7.2001 18:19:11

From: "Martin Pokorny" <mpokorny.delphi(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> TMediaPlayer.Play, video se v pohode spusti, ale tlacitka
> nemodifikuji svoji "barevnost". T.j. zustane zelene tlacitko "Play"

tohle je patrne spravne dle dokumentace (TMediaPlayer.AutoEnable) ale je to
ponekud nelogicke. Obejit by to slo treba takhle:

type
TMediaPlayerHack = class(TMediaPlayer);

with TMediaPlayerHack(MediaPlayer1) do
begin
Play;
AutoButtonSet(btPlay);
AutoEnable := False;
AutoEnable := True;

Vice TThreadu

[*] Zdenek Janish <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 14.7.2001 18:43:32

Zdravim,

mam zajimavou situaci: vytvarim vice vlaken. V pripade ze si dam BreakPoint
do Vlakno.Destructor, tak ukonceni aplikace probehne bez problemu
(pochopitelne po odpovidajicim stisku F9). Kdyz BreakPoint odstranim, tak se
aplikace neukonci. Pokud ale vytvorim jedno vlakno, tak vsechno funguje tak
jak ma. Netusite v cem by to mohlo byt???

Diky
Zdenek

region (was: )

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 14.7.2001 21:35:59

> [...]
> Druhy. Mam BMP file nepravidelneho tvaru pokud ho nastavi jako transparent
> vidim v prazdnych mistech sedy form. Jak mam tedy oriznout form podle

ad 2.:

procedure MakeRegionFromBitmap(var frgn:THandle; const fbitmap:TBitmap; const
TransparentColor:TColor);
var y,x,endx,startx:integer;
rgn2:THandle;
begin
for y:=0 to fbitmap.Height do
begin
x:=0;
repeat
while (fbitmap.Canvas.pixels[x,y]=transparentcolor) and
(x<=fbitmap.Width) do inc(x);
startx:=x;
inc(x);
while (fbitmap.Canvas.pixels[x,y]<>transparentcolor) and
(x<=fbitmap.Width) do inc(x);
endx:=x;
if startx<>fbitmap.Width then
begin
if endx=fbitmap.Width then dec(endx);
if frgn=0
then frgn:=createrectrgn(startx+1,y,endx,y+1)
rgn2:=createrectrgn(startx+1,y,endx,y+1);
if rgn2<>0 then combinergn(frgn,frgn,rgn2,RGN_OR);
deleteobject(rgn2);
until x>=(fbitmap.width)-1;
end;
end;...

type MujForm=
var reg:THandle;

procedure MujForm.OnCreate(...
begin
MakeRegionFromBitmap(reg,'C:\obrazek.bmp',clWhite);
SetWindowRgn(MujForm.Handle, reg, false);

OOOOOOOOOOOOOOOO
O icq #84229702
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

Rusena seriova komunikace

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 14.7.2001 21:52:49

Zdravim

Tak to ti asi neporadim. Vim jen, ze existuje binarni kod, ktery pri zmene o
jednu hodnotu zmeni dva svoje bity. Jestli chces, muzu se po tom podivat.
Pouziva se prave pro bezpecny prenos dat.

Hurricane

> [...]
> umelo nejaky ten bit ci bajt dopocitat. Nekdy je skutecne spatny jenom
> jediny bit a kvuli tomu posilat paket znova ikdyz je 15B je skoda casu a

Rusena seriova komunikace

[*] Zdenek Janish <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 14.7.2001 22:08:45

> Tak to ti asi neporadim. Vim jen, ze existuje binarni kod, ktery pri zmene
> jednu hodnotu zmeni dva svoje bity. Jestli chces, muzu se po tom podivat.
> Pouziva se prave pro bezpecny prenos dat.

Mohu-li pozadat...
Uz jsem sice dostal fajn odkaz na obnovovaci kod pomoci polynomu... Vubec
sice nevim o co jde, ale to nevadi nejak se skrz to prokousu :-))
Vyhodnoceni zda paket prisel nebo udelane mam, ale rozhodne privitam dalsi
napady...

Diky
Zdenek

Odchyceni zmeny hlasitosti

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 14.7.2001 22:13:36

> [...]
> sndvol32.exe ci jineho programu.
>Nechtel bych mit ve svem programu nejaky timer, ktery by to kazdou

Ten Timer snad ani neni potreba, na to existuje Callback funkce... mno, nemuzes
pouzit uz nejakou hotovou komponentu na obsluhu mixeru? /muzu poslat/
V praxi to vypada tak, ze pri zmene hodnoty kontroleru ziskas ID mixeru a ID
controleru, zjistis si, jestli to je ten kontroler, pro ktery chces aktualizovat
nejake to ukazovatko a kdyz jo, tak si prectes jeho aktualni hodnotu... no a k
tomu je lepsi mit ulozeny cely mixer v nejake strukture /napr. sledujes-li tech
kontroleru vic/, protoze z toho ID controleru toho stejne moc nezjistis...

Jestli trvas na tom Timeru, tak se podivej na funkce mixerGerControlDetails,
mixerGetLineInfo...

Roman
OOOOOOOOOOOOOOOO
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

Create database

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 14.7.2001 22:28:02

> nevite nekdo jak z delphi pres ADO vyrobit uplne novou accessovskou
> databazi? Tabulku vyrobim uplne v pohode. Ale s databazi se nejak peru a
> porad ne a ne vyhrat.

Pomocou ADOX, napr. Adonis na http://www.cybermagic.co.nz/winsoft

Erik

sekvencne precislovanie

[*] Jan #ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 15.7.2001 10:47:43

----------
> Odes�latel: Jiri Hostinsky <hostinsky(zv)teska(tec)cz>
> To nejde, protoze generator se zavola jednou a hodnota se cpe do vsech vet
> stejna
Generator se zavola na kazdem "radku".

= HAES - RNDr. Jan Sebelik
= http://www.haes(tec)cz
= Skolici a konzultacni stredisko pro Delphi a Win32
> [...]

Vice TThreadu

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 15.7.2001 10:51:43

> [...]
> aplikace neukonci. Pokud ale vytvorim jedno vlakno, tak vsechno funguje tak
> jak ma. Netusite v cem by to mohlo byt???
Tezko radit takhle "na dalku", ale podival bych se na prioritu threadu resp. na jeho "vztah" k hlavnimu threadu aplikace.

= HAES - RNDr. Jan Sebelik
= http://www.haes(tec)cz
= Skolici a konzultacni stredisko pro Delphi a Win32
= tel. 0434 692 569 (0601 203084]

OT: program na obuv

[*] Ji�� Nov��ek <jnovacek(zv)spst(tec)cz> - 15.7.2001 10:55:38

ClasiCad

iko p�#e:

> Pozna niekto nejaky program na konstrukciu, navrh obuvi? (tvar, velkost,
> farba)... asi to bude nieco ako CAD. Neviem, nemam o tom ani sajnu. Ako sa
> robi obuv? Normalnym CADom s nejakym modulom?
>
> Diky za kazdu aj malinku informaciu
>
> iko
>
> --
> Vsetky informacie v tomto e-mailu vratane odosielatela a prijemca su
> uplne vymyslene a akakolvek podobnost je ciste nahodna

Barva v RichEditu

[*] Petr Vasicek <pvasicek(zv)operamail(tec)com> - 15.7.2001 09:17:09 -0400

Zdravim,
jakym prikazem mohu zmenit barvu nejakeho pismenka v RichEditu, aniz bych
pouzil oznacovani textu(jako SelStart=, SelLength=,SelAttributes.Color=)?
Dekuji
Petr Vasicek

The Fastest Browser on Earth now for FREE!!
Download Opera 5 for Windows now! Get it at
http://www.opera.com/download/

Klientska aplikace s databazi

[*] Petr Vasicek <pvasicek(zv)operamail(tec)com> - 15.7.2001 09:26:43 -0400

Zdravim,
chtel bych se zeptat na takovou zakladni vec, jak muzu pracovat s databazi,
ktera je na netu, kdyz znam ten server, jmeno databaze, uzivatelske jmeno a
heslo. Kterou komponentu pro to mam pouzit, abych ty data ziskal a mohu
zadavat dotazy pomoci SQL? Muzu data v databazi na netu menit?
Diky moc za pomoc
Petr Vasicek

The Fastest Browser on Earth now for FREE!!
Download Opera 5 for Windows now! Get it at
http://www.opera.com/download/

Pomala proxy

[*] Frankie Y <frankie.y(zv)seznam(tec)cz> - 15.7.2001 16:08:21

Dobry den,
snazim se napsat proxy, ktera bude odstranovat reklamni bannery.
Zatim jsem pouze na zacatku a chci jen, aby se nezmenena data posila
pres proxy prohlizeci. Vse funguje, ale hrozne pomalu. Poradte mi,
kde delam chybu nebo jakym zpusobem to muzu zrychlit.

..
..
while true do
begin
delka := recv(zdroj, buffer, 128, 0);
if (delka <= 0) or (send(cil, buffer, delka, 0) <> delka) then
break;
end;
..
..

Letali jste nekdy ve vlnach? My ano! http://0g(tec)cz/0109/wakeboarding

Rusena seriova komunikace

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 15.7.2001 17:15:01

Zdravim

Bezpectnostni kod jsem nikde nenasel (uz nevim, kde jsem to videl). Nasel
jsem opacny kod, Grayuv. Ten je specificky tim, ze pri zmene o jednu hodnotu
nahoru nebo dolu se zmeni pouze jeden bit. Pouzivalo se to v drevnich dobach
u linearniho odmerovani u posuvnych stroju.

A - 1111
B - 1110
C - 1010
D - 1011
E - 1001
F - 1000

Bohuzel me ale nenapada, jak by to slo vyuzit pri seriovem prenosu. Drive se
to vyuzivalo kvuli osetreni chybneho cteni pri prechodu z jedne kombinace do
druhe (pri pouziti klasickeho binarniho kodu mohlo dochazet k chybnemu
cteni). Prenosova linka byla samozrejme paralelni.

---------------------

Reseni bych spise videl v tom CRC nebo ve zpetnem posilani paketu. Zalezi na
tom, jak to chces mit rychle. Pokud to muze byt pomalejsi, tak by urcite
melo stacit neco jako tohle:

server vysle paket
klient ho posle nezmeneny zpatky
server je porovna
klientovi posle informaci, zda byl prenos uspesny

Informace o tom, zebyl prenos uspesny nebo neuspesny musi byt jednoznacne
definovana (aby prezila ruseni), jelikoz na ni nemuzes aplikovat tenhle
kolotoc, pak by ses zauzloval.

--------------------

Jine reseni by mohlo spocivat v neustalem testovani linky.

server vysle testovaci (predem dohodnuty) paket
klient ho otestuje a ulozi si info, zda dosel v poradku
server vysle paket dat
klient podle toho, jestli byl prenos testovaciho paketu uspesny, dosly
datovy paket bud ulozi nebo ignoruje

--------------------

Mozna uplne nejlepsi reseni by bylo, jak jsem navrhoval zprvu, tedy
hardwerove. Zvetsit vykon vysilacu, citlivost prijimacu, pouzit vhodnou
pasmovou propust (pokud je ruseni z vedlejsich kanalu), smerove anteny s
vetsim ziskem, jine pasmo,.....

Hurricane

> [...]
> sice nevim o co jde, ale to nevadi nejak se skrz to prokousu :-))
> Vyhodnoceni zda paket prisel nebo udelane mam, ale rozhodne privitam dalsi

Pomala proxy

[*] Stanislav PETR <glux(zv)centrum(tec)cz> - 15.7.2001 17:32:43

> [...]
FY> begin
FY> delka := recv(zdroj, buffer, 128, 0);
FY> if (delka <= 0) or (send(cil, buffer, delka, 0) <> delka) then

Pokud to bezi jako jedno vlakno, neni se cemu divit. Pokud stranka
obsahuje napr. obrazky, tahaji se zaroven, ...

Zkus pro kazde pripojeni vytvorit zvastni vlakno (forking). Prip. pro
zrychleni si hned po startu programu vytvor napr. 10 vlaken, ktere
budou obsluhovat pozadavky. V pripade ze dojdou, az pak vytvarej dalsi
(preforking).

Jestli mas zajem, poslu zdrojaky mail serveru, kterej jsem psal touhle
technologii.

Rychla vyfiltrovana kopie tabulky paradox

[*] Ales Pavel <Bejcek(zv)centrum(tec)cz> - 15.7.2001 19:24:13

Nazdar potreboval bych udelat strukturovou kopii Paradox tabulky v jinem
Aliasu, s daty ktere vyberu a vyfiltruju z originalni tabulky.Poradite mi
nejjednodussi a hlavne co nejrychlejsi zpusob?Nejak se mi vlece.

Aldik Pavel D5 W98 amater vsech amateru...

WheelScroll v mwCustomEditem

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 15.7.2001 22:02:40

Zdravim

Konecne se mi po dlouhe dobe podarilo vyresit velky problem, ktery me trapil
s mwCustomEditem a i se SynEditem. Jde o skrolovani textu pomoci mysiho
kolecka. Nekdy to fungovalo, nekdy ne. BEz zjevnych zavislosti na jinych
okolnostech. Za boha jsem nemohl prijit na to, cim to je. Nakonec jsem
objevil ve zdrojaku mwCustomEditu tohle:

{$IFDEF MWE_COMPILER_4_UP}
if GetKeyState(VK_CONTROL) >= 0 then nDelta := Mouse.WheelScrollLines
{$ELSE}
if GetKeyState(VK_CONTROL) >= 0 then nDelta := LinesToScroll
{$ENDIF}
else nDelta := LinesInWindow shr Ord(mweoHalfPageScroll in fOptions);

Reseni je velice jednoduche (vyzkouseno v D5). Mouse.WheelScrollLine staci
nahradit cislem, ktere urcuje, o kolik radek se bude skrolovat. (napr. if
GetKeyState(VK_CONTROL) >= 0 then nDelta := 1 ) Rekl bych, ze je to mozna
chyba ve VCL, mozna primo ve widlich, mozna v mym driveru (mys DEXXA
Optical). U SynEditu je reseni obdobne. Doufam, ze to nekomu bude uzitecne,
abych tim zbytecne nezatezoval konferu.

----------------------

Chtel jsem do mwCustomEditu pridat integerovou property WheelScrollLines ale
hlasi mi to: Property 'WheelScrollLines' does not exist in base class.
Propertu mam deklarovanou takhle:

TmwCustomEdit = class(TCustomControl)
private
FWheelScrollLines: Integer;
published
property WheelScrollLines read FWheelScrollLines write FWheelScrollLines
default 1;

Na misto 1 (viz vyse) mam FWheelScrollLines. Timhle zpusobem jsem to delal
uz mnohokrat, ale s timhle problemem jsem se jeste nesetkal. Muzete mi nekdo
prozradit, kde to teda mam definovat. V TCustomControl prece ne. Co je potom
ta base class?

Diky vsem kdo poradi
Hurricane

WheelScroll v mwCustomEditem

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 15.7.2001 23:43:10