Pomala proxy

[*] Frankie Y <frankie.y(zv)seznam(tec)cz> - 16.7.2001 08:30:01

Dobry den,
bohuzel toto neni pricinou mych problemu, jelikoz pro kazde nove
spojeni samozrejme vytvarim vlastni thread. Dokonce ukladam zjistene
IP adresy serveru do pameti, abych nemusel pokazde provadet
gethostbyname(). Skutecne tedy nevim, co to zpomaleni zpusobuje.
Byl bych vsak presto velice rad, kdybyste mi mohl poslat zdrojovy
kod vaseho mail serveru. Doufam, ze bych z nej mohl zjistit neco
noveho, co by pomohlo vyresit muj problem.

S pozdravem
Jiri Kvasnicka

> Pokud to bezi jako jedno vlakno, neni se cemu divit. Pokud stranka
> obsahuje napr. obrazky, tahaji se zaroven, ...
>
> Zkus pro kazde pripojeni vytvorit zvastni vlakno (forking). Prip. pro
> zrychleni si hned po startu programu vytvor napr. 10 vlaken, ktere
> budou obsluhovat pozadavky. V pripade ze dojdou, az pak vytvarej dalsi
> (preforking).
>
> Jestli mas zajem, poslu zdrojaky mail serveru, kterej jsem psal touhle
> technologii.

Milovnikum rychlych aut a krasnych zen vstup prikazan!
http://0g(tec)cz/0108/Formule1

Rychla vyfiltrovana kopie tabulky paradox

[*] Jan #ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 16.7.2001 08:37:45

> Odes�latel: Ales Pavel <Bejcek(zv)centrum(tec)cz>
> Nazdar potreboval bych udelat strukturovou kopii Paradox tabulky v jinem
> Aliasu, s daty ktere vyberu a vyfiltruju z originalni tabulky.Poradite mi
> nejjednodussi a hlavne co nejrychlejsi zpusob?Nejak se mi vlece.
Nejrychleji?
Nad puvodni tabulkou otevru TQuery (vyber dat).
Pouziju TBatchMove.
Source bude tahle Query, Destination bude TTable v novem aliasu

= tel. 0434 692 569 (0601 203084]

Rucne vytvarena napoveda

[*] Jan #ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 16.7.2001 08:38:01

> Odes�latel: Martin Kr� <MKrc(zv)seznam(tec)cz>
> Zajimalo by me, jak vytvorit napovedu bez Help Workshopu. Jde to vubec?
Tezko.
Jde to napsat jako .rtf s podivnymi headery, footery a ruznymi preskrtavanymi fonty a pak pouzit help kompilator.
Anebo zkusit html help (.chm soubory).
Nejake Delphi nastroje na jeho zacleneni do programu jsou, ale ted nedokazu rici, kde je najit.

= tel. 0434 692 569 (0601 203084]

Pomala proxy

[*] Frankie Y <frankie.y(zv)seznam(tec)cz> - 16.7.2001 08:45:08

> [...]

> (preforking).
>
> Jestli mas zajem, poslu zdrojaky mail serveru, kterej jsem psal touhle

Co davaji v TV? http://tv.seznam(tec)cz

Rusena seriova komunikace

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 16.7.2001 09:13:04

Dobry den,

mozna je to blbost, ale kdysi davno jsem nekde videl komunikaci asi timto
zpusobem: jednotlive bity byly posilany vicekrat zasebou napr. trikrat
(11010100 = 111 111 000 111 000 111 000 000) a po prijeti se zjistilo ktery
bit vlastne prevlada a ten se bral jako spravny

Mazani Adresare (neprazdneho)

[*] daniel.hrna(zv)sme(tec)cz - 16.7.2001 09:21:53

Zdravim vsechny,
chtel bych vedet zda jde smazat NE-prazdny adresar nejakym zpusobem
(komponentou), nez ho mazat zevnitr rekurzivne. Neco jako v Dosu ...
"deltree" ?

Pokud je prazdny, asi staci RemoveDir, ale pokud jsou v nem soubory ....

Nemate nekdo nejakou komponentu, v konferenci (archivu) jsem nic nenasel...

Dik Dan

Pomala proxy

[*] Frankie Y <frankie.y(zv)seznam(tec)cz> - 16.7.2001 09:32:13

> [...]

> (preforking).
>
> Jestli mas zajem, poslu zdrojaky mail serveru, kterej jsem psal touhle

Hledani lidi a jejich e-mailu: http://www.lide(tec)cz

Control has no parent window

[*] Martin O�en� - 16.7.2001 09:40:50

Zacal som vyrabat vlastny navigator zdedeny od TToolBar. Pri generovani
ToolBar-u a ToolButtons v runtime ide vsetko v poriadky. Akonahle to
umiestnim do constructor-u vypisuje pri nastavovani parenta pre TToolButton
tuto hlasku : Control '' has no parent window. Nevie niekto, kde robim chybu
?

constructor TNavig.Create(Owner: TComponent);
Flat := false;
self.Visible := true;
CreateBut;
end;

procedure TNavig.CreateBut;
var i : integer;
begin
for I := 0 to 13 do
begin
with TToolButton.Create(self) do
begin
-> Parent := self; //tu je ten kriticky riadok
Style := tbsButton;
Visible := true;
ImageIndex := i;
Left := 2;
Top := 2;
InitButtons;
end;

Za kazdu radu vopred dakujem

MO

ADO, Ulozena procedura a spusteni + vkladani soubo

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 16.7.2001 09:41:35

Ahoj,

*****Musi byt AdoStoredProc1.Parameters.Refresh;> Dale se chci optat, zda je spravne treti plneni parametru, tedy
> vkladani souboru.
*****No, sice nevim, jak presne to mas delane a co je v tom
souboru, ale asi bych pouzil ftMemo ci ftBlob.

Slavek

> Karel Krtecek

Buh miluje ateisty. Neobtezuji ho svymi problemy.

D5 nebo D6?

On 16 Jul 2001,, Martin Burle wrote:

> a) bude lepsi koupit D5 (o neco nizsi cena, overene, vychytane chyby, k
> dispozici spousta nastroju, komponent atd.), nebo D6 (IBexpress, mozna
> nejaka dalsi vylepseni ve vzhledem k IB?) ?

Samozrejme tu drazsi :-) Ne, uplne vam postaci D5 profi a v
pripade nutnosti/prebytku penez muzete pozdeji upgradovat. D6
ma ovsem oproti D5 par peknych vychytavek, ktere kazdeho
programatora potesi a jeho praci urychli.

> b) postaci edice Professional?

Ano.

> c) jake budou HW pozadavky na svizny provoz pokladni casti, za predpokladu,
> ze IB server bude 1)v siti 2)lokalni (primo na stanici s pokladni aplikaci).

U procesoru je to asi jedno, pokud pouzijete alespon Pentium 200.
P II nebo P III (nebo odpovidajici AMD) bude naprosto
bezproblemove. Hlavnim faktorem je pamet a rychlost disku (v
pripade lokalni db), a tady prijde na to jaka Windows pouzijete.
Novejsi maji vetsi naroky na pamet samy o sobe, takze NT4/2000
vyzaduji 128MB (obvzlaste pokud bude db na stejnem stroji). W9x
si vystaci s 64MB, ale 128MB rozhodne neublizi (pri dnesni cene
pameti).

Hodne zdaru

Pavel Cisar <pcisar(zv)borland(tec)cz>
Borland s.r.o.

Jaka lokalni souborova databaze ?

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 16.7.2001 09:55:53

Ahoj, zdravim vas vsechny.
Potrebuji udelat databazi, ktera bude postavena na souborove databazi,
jelikoz bude distribuovana. Nevim, zda mam pouzit paradoxove tabulky,
access, nebo nejakou jinou databazi. Potrebuji, aby byla zdarma. Co mi
doporucujete ?
Predem diky za namety.

---------------------------
Filip Hazuka
��pkova 363
L�zn� Bohdane�
E-mail: Filip.Hazuka(zv)uhk(tec)cz
Mobil: 0602/411 828
===========================

Jaka lokalni souborova databaze ?

[*] Ren� Otisk <otisk(zv)MISEL(tec)cz> - 16.7.2001 10:17:35

1. Interbase (SQL server v (obcas) cele parade)
2. Access pres DAO
Paradox, DBase, FoxPro radsi ne-e

Sroub

[...]

XML + thread

[*] Matula M. <mirek.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 16.7.2001 10:22:05

Nedari se mi vytvorit XMLDOMDocument ve Threadu.
Pouzivam unit MSXML2_TLB (XML 4.0), CoFreeThreadedDOMDocument.Create.
Teoreticky by to melo fungovat.
Pokud se to nekomu dari, prosim o radu.

Mirek

Pomala proxy

[*] Frankie Y <frankie.y(zv)seznam(tec)cz> - 16.7.2001 10:56:46

> I kdyz by to ve vetsine pripadu nemelo mit tak zasadni vliv, zvysil
> bych delku bufferu o rad (rozhodne takhle maly buffer je velice
> neefektivni). Pokud jsi pripojen dostatecne rychlym dratem ke zdroji
> dat, pak by se to melo projevit (buffer by mel byt podle mne plus
> minus 4096B, zalezi na okolnostech).

Zvetsit buffer asi nebude to pravy vzhledem k tomu, ze se snazim o
plynule zobrazovani obrazku. Kdyz ma obrazek 8kB pak by se to
zobrazovalo na dvakrat a to rozhodne nechci. Mimo jine i to jsem
zkousel a vysledek byl nulovy.

> Ale je-li to skutecne hodne pomale, bude problem v necem jinem. Jsi si
> jist, ze prave tahle smycka je pomala? Neni pomale nevazovani
> spojeni/resolveni IP adres, atd?? Nebezi nekde jeste nejakej jinej
> thread, kterej zere moc CPU?

Bohuzel si nejsem presne jist, kde ke spomaleni dochazi. Program bezi
ve vice vlaknech. V kazdem vlakne je tedy obsluhovano jedno spojeni
(prohlizec - proxy - Internet). Jak bych mohl ovlivnit rychlost
navazovani spojeni se vzdalenym serverem nevim, jelikoz delam
normalni connect(..). IP adresy castecne "kesuji" takze nemusim
pokazde provadet znovu gethostbyname(..). Nevim, jestli by nebylo
lepsi vyuzit "neblokujicich socketu".

Frankie

Tic Tac predstavuje nove originalni stranky plne soutezi o
znackove ceny Tic Tac a Ferrari - http://www.tictac(tec)cz

Control has no parent window

Sice ti neporadim, protoze nevim, ale me se stavalo presne totez, kdyz jsem
dynamicky vygeneroval TPanel, na nem TComboBox nebo TListBox a pokousel jsem
se jej v konstruktoru naplnit. Nevim bohuzel, jestli to ma nejakou
souvislost. Resil jsem to tak, ze jsem jej plnil z nadrizene tridy, pak to
slo.

[...]

[*] Matula M. <mirek.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 16.7.2001 11:21:25

Uz to mam, zapomnel jsem na
CoInitializeEx(Nil,COINIT_MULTITHREADED);
> Nedari se mi vytvorit XMLDOMDocument ve Threadu.
> Pouzivam unit MSXML2_TLB (XML 4.0), CoFreeThreadedDOMDocument.Create.
> [...]

Pomala proxy

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 16.7.2001 11:34:45

> Zvetsit buffer asi nebude to pravy vzhledem k tomu, ze se snazim o
> plynule zobrazovani obrazku. Kdyz ma obrazek 8kB pak by se to
> zobrazovalo na dvakrat a to rozhodne nechci.

??????
v TCP streamu nezalezi na tom jak velky blok dat server posila. Klidne
muzu poslat cely obrazek najednou (i kdyby mel treba 1MB). TCP stack
to rozseka na velikost okna (a to v nekterych pripadech muze byt take
hodne velike).
Jinymi slovy kdyz posles dva 128B bloky klient je muze dostat oddelene
ale nejspis je precte jako jeden 256 blok dat.

Problem s malym bufferem je ten, ze se prilis casto volaji systemove
funkce, ktere obsahuji kod ktery preci jen zdrzuje a vyplaci se jej
volat mene casto -> zvetsit delku bufferu.

muzes klidne pouzit 4096 bytu dlouhy buffer - nikdo nerika, ze za
kazdych okolnosti musis cekat az se naplni zcela. Recv() ti do nej
nacpe vse co je pripraveno (cili treba i jen jeden byte). Pokud to
odesles pomoci Send() klient muze plynule obrazek dokreslovat.

>Mimo jine i to jsem
> zkousel a vysledek byl nulovy.

zrejme proto, ze zdroj dat byl tak pomaly (pripojeni modemem), ze se
to ani nemohlo projevit.

> [...]
> normalni connect(..). IP adresy castecne "kesuji" takze nemusim
> pokazde provadet znovu gethostbyname(..). Nevim, jestli by nebylo

Obecne pri kumunikaci s vice klienty je lepsi pouzit non-blocking
sockety (pokud se rozjede prilis mnoho threadu pak jen prepinani mezi
nimi sezere spoustu cyklu CPU) ale ve tvem pripade thread model musi
stacit a rozhodne nemuze za tu pomalost co popisujes.

D. Toman

instalace InterBase pro linux

[*] EMDAT <blau(zv)emdat(tec)cz> - 16.7.2001 12:03:33

Ahoj kluci

poradite mi prosim ktere soubory /kde/ stahnout abych mohl instalovat
Interbasi pod linuxem?
Nejlepsi by byl popis instlace po bodech... jelikoz jeste nejsem v linuxu
tak kovany.
Prave preklapim projekt na kylix a jeste se mi nepodarilo pripojit DB. Coz
je v tehle CS aplikaci docela stezejni.

S pozdravem Petr Blau
software developer
PS: staci i odkaz na popis daneho problemu v anglickem dokumentu

D5 nebo D6?

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 16.7.2001 12:09:52

On 16 Jul 2001, at 9:51, Pavel Cisar wrote:

> [...]
> ma ovsem oproti D5 par peknych vychytavek, ktere kazdeho
> programatora potesi a jeho praci urychli.

Osobne si myslim, ze je lepsi koupit rovnou D6, nez pozdeji
upgradovat z D5 na D6. Leda ze by chtel cekat na D7.

> [...]
> pamet samy o sobe, takze NT4/2000 vyzaduji 128MB (obvzlaste pokud bude
> db na stejnem stroji). W9x si vystaci s 64MB, ale 128MB rozhodne

Hm, a na vyvoj v D6 nejmene 256 MB.

Pomala proxy

[*] Frankie Y <frankie.y(zv)seznam(tec)cz> - 16.7.2001 12:13:20

Jenze tady jde o to, ze kdyz bude buffer 4096 a pouziju "blokujici
sockety" tak recv() ceka tak dlouho dokud se buffer nenaplni nebo se
spojeni neukonci. To muze zabrat treba 2s. Kdyz pak odeslu data
klientovi (prohlizeci) trva to pouze zlomek sekundy, jelikoz bezi na
stejnem pocitaci jako ta proxy. Obrazek se tedy vykresluje
"skokove". Kdyz je buffer mensi dorazi data drive, poslou se
prohlizeci a zobrazovani je plynulejsi.

Frankie

> [...]
> odesles pomoci Send() klient muze plynule obrazek dokreslovat.

Tic Tac predstavuje nove originalni stranky plne soutezi o

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 16.7.2001 12:27:32

> [...]
> jelikoz bude distribuovana. Nevim, zda mam pouzit paradoxove tabulky,
> access, nebo nejakou jinou databazi. Potrebuji, aby byla zdarma. Co mi

Doporucujem MSDE (Microsoft Data Engine). Je to najmensi MS SQL server,
ktory je mozne distribuovat zdarma (treba ale kupit vyvojovy nastroj s MSDE)
a pripadne upgradnut na vecsi MS SQL.

Erik

OT: Re: Dotaz na Palm V

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 16.7.2001 12:38:51

> m�l bych na V�s takov� dotaz : m�m Palm V a pot�eboval bych na��tat do
sv�ho
> programu v Palmtopu data ze s�riov�ho portu, jak by asi m�lo vypadat �ten�
> port� Palmtopa? Jestli m�te n�jak� p��klad byl bych V�m moc vd��n� za jeho
> zasl�n�.

Pomocou PocketStudio (http://www.pocket-technologies.com) programu:

const
AlertResponse = 1001;

resource
ALERT AlertResponse
BEGIN
TITLE 'Response'
MESSAGE '^1'
BUTTONS 'OK'
END;

procedure TestComPort;
var
SerialPortID: UInt16;
Error: Err;
Buffer: array [0..7] of Char;
begin
if SrmOpen(serPortCradlePort, 9600, SerialPortID) = 0 then
begin
if SrmSend(SerialPortID, 'AT'#13, 3 {Length}, Error) = 3 {Length} then
if SrmReceive(SerialPortID, Buffer, 7 {Length}, SysTicksPerSecond
{Timeout}, Error) = 7 {Length} then
begin
Buffer[7] := #0;
FrmCustomAlert(AlertResponse, Buffer, nil, nil);
end;

SrmClose(SerialPortID);

Pomala proxy

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 16.7.2001 12:46:25

Tak to delej podobne jako to delam ja v Synapsi:

1. zjistim si jestli vubec je neco ke cteni
2. zjistim si, kolik bytu dat ceka na precteni
3. prectu pouze zjisteny pocet dat

I kdyz pouzijes blokujici sockety, taktenhle postup ti zaruci, ze nikde
nebudes ani chvilicku blokovany...

Pokud potrebujes vedet jak to udelat, tak se podivej do Synapse na
implementace metod objektu TBlockSocket, konkretne na: CanRead a
WaitingData.

Lukas.

> [...]
> stejnem pocitaci jako ta proxy. Obrazek se tedy vykresluje "skokove".
> Kdyz je buffer mensi dorazi data drive, poslou se prohlizeci a

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

Re[2]: Pomala proxy

[*] Stanislav PETR <glux(zv)centrum(tec)cz> - 16.7.2001 12:48:57

Hello Dalibor,

Monday, July 16, 2001, 8:28:18 AM, you wrote:

> [...]
DT> neefektivni). Pokud jsi pripojen dostatecne rychlym dratem ke zdroji
DT> dat, pak by se to melo projevit (buffer by mel byt podle mne plus

Kdyz uz o tom mluvite, nebylo by lepsi nastavit velikost bufferu na n
nasobek MTU?

Rucne vytvarena napoveda

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.7.2001 12:52:03

From: "Jan �ebel�k" <honza(zv)haes(tec)cz>
> Anebo zkusit html help (.chm soubory).

Ahoj,

v dnesni dobe uz jsou CHM rozhodne lepsi variantou nez klasicky .HLP:
http://www.doc-o-matic.com/
http://www.time2help.com/

Petr Vones, amatersky programator

Barva v RichEditu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.7.2001 13:10:36

From: "Petr Vasicek" <pvasicek(zv)operamail.com>
> jakym prikazem mohu zmenit barvu nejakeho pismenka v RichEditu, aniz bych
> pouzil oznacovani textu(jako SelStart=, SelLength=,SelAttributes.Color=)?

Ahoj,

jinym zpusobem to nejde.

Petr Vones, amatersky programator

Control has no parent window

[*] Pavel Va�ek <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 16.7.2001 13:11:55

Parenta musis nastavit az v procedure SetParent.

procedure SetParent(AParent: TWinControl); override

procedure SetParent(AParent: TWinControl);
begin
inherited SetParent(AParent);
if AParent <> nil then
FMyButton := AParent;
end;

Pavel Vasek.

> [...]
TToolButton
> tuto hlasku : Control '' has no parent window. Nevie niekto, kde robim

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 16.7.2001 13:21:29

> Jenze tady jde o to, ze kdyz bude buffer 4096 a pouziju "blokujici
> sockety" tak recv() ceka tak dlouho dokud se buffer nenaplni nebo
se
> spojeni neukonci.

a to prave neni pravda.

Recv() na blokujicim socketu ceka jen nejsou-li zadna data. Jinak
okamzite vrati do bufferu to co je k dispozici - recp. to co se tam
vejde. Cili pokud TCP/IP stack ma pripraven jeden byte a buffer je
treba 1000 byte pak Recv() okamzite vrati ten jeden byte.

MS help:
--
For byte stream style socket (for example, type SOCK_STREAM), as much
information as is currently available up to the size of the buffer

> [...]
na
> stejnem pocitaci jako ta proxy. Obrazek se tedy vykresluje
pokud jsi to skutecne pozoroval tak to bylo zpusobeno necim jinym.
Nema-li to na svedomi napriklad debugovani (ktere da k dispozici vetsi
cas na prijem dat do internich TCP/IP bufferu) pak je to klidne muze
byt zdroj te pomalosti komunikace (stejne by se to chovalo napriklad,
kdyby v kodu bylo cekani (Sleep(xy)))

>Kdyz je buffer mensi dorazi data drive, poslou se
>prohlizeci a zobrazovani je plynulejsi.

To obecne neni pravda. Viz vyse.

PS: ten uryvek kodu co jsi poslal je shodny s tim co pouzivas nebo slo
jen o volny prepis?

On 16 Jul 2001,, EMDAT wrote:

> [...]
> tak kovany.
> Prave preklapim projekt na kylix a jeste se mi nepodarilo pripojit DB. Coz

Tady jsou odkazy na Firebird ve verzi SuperServer

http://prdownloads.sourceforge.net/firebird/FirebirdSS-0.9-
4p1.i386.rpm

a Classic Server

http://prdownloads.sourceforge.net/firebird/FirebirdCS-0.9-
4p1.i386.rpm

POZOR na zalomeni linku.

Instalace z RPM je na linuxu jednoducha (pokud mas Red Hat
nebo Mandrake, pripadne SuSE). Na jinych distribucich doporucuji
spise instalaci z TAR archivu

http://prdownloads.sourceforge.net/firebird/FirebirdCS-0.9-4p1.tar.gz
nebo
http://prdownloads.sourceforge.net/firebird/FirebirdSS-0.9-4p1.tar.gz

Instalace SS by mela byt bezproblemova. Instalace CS je trochu
odlisna pokud je misto inetd pouzivan xinetd (RH 7.x, MDK 8.x
atd.). Popis lze najit napr. na www.interbase2000.org nebo
www.ibphoenix.com

Firebird - The most addictive database
http://firebird.sourceforge.net

OT: msvcrtd.dll a amater v C++

[*] Ing. Vladim�r R��i�ka���#��rF#v("#�� - 16.7.2001 13:30:35

ahoj fseci,

mam tady rozdelany jeden projekt ve Visual C++, ktery jsem dostal od Amiku a
na nemz se ucim komunikovat s jednim zarizenim po ethernetu. A tedka proc
pisu:
Pokud jsem pustil zkompilovany exe soubor pred zhruba 14 dny, komunikace se
rozbehla a nejak to fungovalo, tedka kdyz projekt (fliv.exe) pustim, hnedka
pri jeho startu to rve, ze "Unhandled exception in fliv.exe (msvcrtd.dll) 0x
.... : Microsoft C++ Exception" .
Setkal se s tim uz nekdo ?
Jak sto hoven ?

Posunuti datumu nema vliv.
Zkousel jsem vsecko z workspace smazat a nakopirovat puvodni dodane
zdrojaky - zadny pokrok. Dokonce jsem reinstaloval VC++ a taky nic.
Mazat jsem zkousel i z windows/system - ze bych se tam nekde utnul ?
Exe soubor jsem zkousel poustet i na jinych pracovnich stanicich a vysledek
je vsude stejny, ikdyz jsem nikde nic nemazal.

Diky za jakekoliv nakopnuti.

Ing. Vladimir Ruzicka
Digitus Prerov - Biometricke systemy
0602/788239, 0603/872069, 0641/219800

Re[2]: Pomala proxy

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 16.7.2001 13:31:45

> Kdyz uz o tom mluvite, nebylo by lepsi nastavit velikost bufferu na
> nasobek MTU?

Nebylo. Uvazovat o MTU na streamu nema zadny smysl. To si zarizuje TCP
stack interne.

MTU z pohledu aplikace je zajimave pouze na UDP. Pokud chci efektivne
rozesilat nejaka data je hloupe trefit se s delkou zrovna tesne prez
MTU (resp PMTU) - pak se generuje o packet vice (posledni packet nese
neefektivne malo dat) a v nekterych aplikacich (IP telefonie) to muze
vadit.

D. Toman

multitasking v DOSu

[*] Zdenek Drvota <drvota-l(zv)zds(tec)cz> - 16.7.2001 14:14:33

Ahoj
### Hurricane napsal dne 13 Jul 01, v 18:19 :
> Navod nemam, ale zcela urcite vim, ze to jde. DosShell (podle knizky k
> DOSu by mel byt v distrubuci, ja ho tam ale nemam) umi prepinat tasky.
> Rada DOSovych programu ma v menu Exit to shell a po kliknuti se spusto
> prompt. Po napsani exit se znova obnovi predchozi program. Jak tohle
> vyresit by ses mohla docetl v archivu nejake konference, ktera ma k
> Pascalu a k DOSu blize.

ALE TOHLE NEMA S MULTITASKINGEM NIC SPOLECNEHO!
To skutecne muze jen spustit novou kopii shellu
(command.com), ALE beh te puvodniho aplikace
se tim POZASTAVI, dokud se tento shell zase neukonci!
(BTW Dosshell byl ten nejvetsi DOS-s**t, ktery se v
M$DOSu kdy objevil)
Neplet tady lidi svymi zjednodusenymi predstavami!

S behem vice aplikaci v DOSu to vubec neni jednoduche,
NE VSECHNY sluzby DOS(BIOS) jsou vytvoreny jako
reentrantni atd. V TOM LEPSIM pripade muze skoncit
vicenasobne volani nereentrantniho kodu totalnim
zatuhnutim PC, v horsim pripade se nemusi projevit hned :-(

Programoval jsem v DOSu (a ASM) dost dlouho,
abych vedel, o cem mluvim.

> [...]
> programku (i s kompilatorem a prikladama (nebo ucebnici, ani jsem to
> necetl)) pro moji tiskarnu (to ti bude k nicemu), je udelany jako rezident
> a proste se usadi v pocitaci a je tam az do restartu, nebo dalsiho
> spusteni (to pozna a ukonci se). TAkovy program bys proste musel napsat v
> nejnizsi programove vrstve. Slo ba to tak, ze se navaze na klavesnicovy
> driver a bude odchytavat klavesove zkratky na nejnizsi urovni (bez ohledu
> na jakoukoliv vyssi aplikaci). Potom bys mohl prehazovat svuj CS:IP.
>
> Pokud budes mit nejake uspechy, dej to na net, udelas dobry skutek. Preji

Darek, ktery nezklame? CeDecko od nas!
http://www.zds(tec)cz/cdrom/cdrom.asp?sender=mail
--

Pomala proxy

[*] Frankie Y <frankie.y(zv)seznam(tec)cz> - 16.7.2001 14:14:42

> [...]
> For byte stream style socket (for example, type SOCK_STREAM), as much
> information as is currently available up to the size of the buffer

Aha, to jsem nevedel.

> na
> pokud jsi to skutecne pozoroval tak to bylo zpusobeno necim jinym.

Ano, to jsem skutecne pozoroval. A vychazel jsem z toho ve svych
uvahach.

> [...]
> kdyby v kodu bylo cekani (Sleep(xy)))

> To obecne neni pravda. Viz vyse.
>
> PS: ten uryvek kodu co jsi poslal je shodny s tim co pouzivas nebo slo

Slo pouze o volny prepis, jelikoz pouzivam vlastni unit.

Frankie

Tic Tac predstavuje nove originalni stranky plne soutezi o
znackove ceny Tic Tac a Ferrari - http://www.tictac(tec)cz

IB 6.0.1 shutdown na W2000

[*] Zelen� Ale� <azeleny(zv)csas(tec)cz> - 16.7.2001 14:23:01

Dobry den,

mam nasledujici problemek: priz astaveni service IB (lhostejno zda z
prikazove radky net stop Interbase Server, nebo z te graficke opicarny
"Services" windows, nebo Interbase Managerem -- asi vse pouziva
SserviceControlManager) dojde k zastaveni IB, ale v systemovem logu se
objevi nasledujici hlaska:

The InterBase Server service terminated with the following error:
Overlapped I/O operation is in progress.

Aplikacni log obsahuje ...Normal shutdown...

Nevite nekdo, proc se v systemovem logu objevuje tehle chyba? Stejny HW
serveru s NT4.0 SP6 to nedelal.

Diky moc za jakoukoliv informaci vedouci k dopadeni pachatele :-)

a.

komponenta

[*] Raul Endymion <raul(zv)raphael(tec)cz> - 16.7.2001 14:24:54

Cau,
nainstaloval jsem jednu komponentu, nemam k ni zdrojak, jen DCU a
package.. Na liste se mi v delphach objevila spravne, ale kdyz ji
pouziju a chci zkompilovat program, pise mi to ze nema .PAS (to pred
.dcu coz mam a pred .pas je vzdy stejny, proc ovsem po me chce
zdrojak, kdyz ho mam zkompilovanej ?
Uz mi to delalo u vice komponent a nikdy me to moc nezajimalo, ale
ted me to zaclo stvat...
Poradite ?

dik
Raul mailto:raul(zv)raphael(tec)cz

Vicejazycna aplikace

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 16.7.2001 14:58:04

Ahoj, zdravim.
Chtel bych se zeptat. Potreboval bych vytvorit aplikaci, ktera bude
vicejazycna. To znamena, potrebuji menit popisky na tlacitkach atd., proste
kompletne vsechno. Vubec me vsak nenapada, jak to udelat nejjednoduseji a
aby se to vse menilo zaroven. Nemate s tim nekdo zkusenost ?

Predem mnohokrat dekuji.

======================
Filip Hazuka
��pkova 363
L�zn� Bohdane�
E-mail: Filip.Hazuka(zv)uhk(tec)cz
Mobil: 0602/411 828
======================

TJclExcelwriter

[*] Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt> - 16.7.2001 13:59:12

Ahoj!
Vytvorim subor nasledovnou procedurou, subor je na disku vsetko funguje ,
Akurat ked koncim program - zavriem hlavny form
nastane Acces Violation. A nastane vzdy co robim zle?
Nic ine sa v tom programe nedeje.
var exfile:TJClExcelwriter;
i,j:integer;
FS:Tstream;
FS:=TFileStream.create('c:\pokus.xls',fmcreate);
exfile.create(FS);
exfile.writebof;
for i:=1 to 30 do
for j:=1 to 30 do exfile.WriteNUMBER(3.554,i,j,8);

exfile.writeEof;
FS.free;

Ing. Peter Surovy
psurovy(zv)uevora.pt
ICQ #119605423

InterBase + Internet

[*] Mephisto <mephisto(zv)akvila(tec)cz> - 16.7.2001 15:58:49

Hi,

prosim zkousel nekdo z vas pripojeni k IB databazi vystavene na internetu
nejak mi to nefunguje. Mate s tim nekdo nejake zkusenosti, jde to vubec,
jaky porty povolit na firewallu atd.

Odchozi zprava neobsahuje viry.
Verze: 6.0.264 / Virov� b�ze: 136 - datum vyd�n�: 02.07.2001

Jaka lokalni souborova databaze ?

[*] David Mensik <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 16.7.2001 16:12:05

Zdar,
muze byt treba MSDE (Desktop engine z MSSQL)?

Ozon

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On
Behalf Of Hazuka Filip

[...]

Thread a Seriova komunikace

[*] Parizsky Ladislav <Ladislav.Parizsky(zv)access-it(tec)cz> - 16.7.2001 16:59:34

Cau,
potrebuju udelat thread kterej mi bude komunikovat po seriove lince se zarizenim a bude zobrazovat stavy zarizeni na obrazovce tvorene v mainthreadu, mimo jine v tom threadu probiha spousta kotrol zpravnosti prijatych dat. Ke komunikaci pouzivam komponentu TComPort, vytvorim ji v tom threadu a priradim na udalost onrxchar proceduru. Dotaz je nasledujici, pokud se mi objevi neco na portu provede se udalost onrxchar v ramci Threadu nebo ne ? Je naky jiny zpusob jak pouzivat seriovou komunikaci v threadu, tohle mi nepripada prisil zpravne.

dik Ladap

Win2k Pro Eng Sp1
D5Ent UP1

diakritika verzus Win 2000

[*] Robert Suska, KORAK slovakia <robert(zv)korak.sk> - 16.7.2001 17:00:42

pani potrebujem rozbehat diakritiku vo win 2000 v jednom uctovnickom
programe ktory bezi este ako dos apl. klasika textovy rezim a ked mam napr.
s s makcenom tak je tam hieroglif a podobne haluze. Prosim pomozte.

Dakujem

InterBase + Internet

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.7.2001 17:07:55

From: "Sula Milos" <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz>
> jinak pak pro prenos dat je lepsi pouzit nejaky komprimacni + kryptovaci
> tunel, nebot IB data neumi komprimovat ani kryptovat.

Ahoj,

neco takoveho je popsano tady:
http://www.thedelphimagazine.com/conts/conts59.htm

Zdrojaky pak tady:
http://www.thedelphimagazine.com/Disks.htm

Petr Vones, amatersky programator

Vicejazycna aplikace

[*] Robert Suska, KORAK slovakia <robert(zv)korak.sk> - 16.7.2001 17:11:54

V Delphi existuju zdroje tzv. resource skus sa pozriet do knihy Mistrovstvi
v Delphi 2 od Marca Cantu tam to bolo na sto pero, ako zdroje retazcov,
vlastne pre viacjazycnu podporu programov. Stranu si uz nepamatam :)

CAW

[...]

RAW sockety

[*] Petr Reichl <p.reichl(zv)gmc(tec)net> - 16.7.2001 17:19:32

Zdravim,

dneska jsem si trochu hral s PINGSend.pas z baliku Synapse a zajimalo by
me nasledujici:

V kodu je poznamka, kde se pise, ze RAW sockety jsou pouzitelne na NT
pouze pod administratorem. Zajimalo by me co jsou to RAW sockety.

S pozdravem,

Petr Reichl

Rusena seriova komunikace

[*] Frant�k Daniel <Daniel.Frantik(zv)merlin(tec)cz> - 16.7.2001 17:23:21

To neni prilis efektivni. Ma to redundanci 1 (odchyti jen jednu chybu) a
delku to nasobi 3. Samoopravne kody maji na 4 prenosove bity 3 opravne a
taky to odchyti jednu chybu. Dal se pouzivaji slozitejsi (delsi) kody, ktere
maji vetsi redundanci.
Nejake informace se prednaseji na MFF-UK. Skripta jsu tady:
http://adela.karlin.mff.cuni(tec)cz/~tuma/lalg8.html

Od: Ladislav Fitz [mailto:ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz]
Odesl�no: 16. �ervence 2001 9:13
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P�edm�t: Re: Rusena seriova komunikace

[...]

Nastroj pro UML modelovani

[*] cis <cis(zv)atlas(tec)cz> - 16.7.2001 17:33:35

Hi
Treba D.OM (Delphia object modeler)
www.ii.atos-group.com/rhone-alpes/dom/english/index.html
je pro osobni pouziti zdarma a nevypada nejhur.
alda

> Zkus hledat Together - ale je to v Jave...

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 16.7.2001 17:45:55

>pouze pod administratorem. Zajimalo by me co jsou to RAW sockety.

RAW socket umoznuje mit moznost odeslat nejen data ale i menit TCP/IP
hlavicky paketu atd. Cili je v pripade pingu, traceroute mozne menit
polozky, ktere nejsou normalne pristupne (TTL,...)

D. Toman

Jaka lokalni souborova databaze ?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.7.2001 17:53:39

Puvodni zprava, kterou napsal Hazuka Filip dne 16 Jul 2001,:

> [...]
> jelikoz bude distribuovana. Nevim, zda mam pouzit paradoxove tabulky,
> access, nebo nejakou jinou databazi. Potrebuji, aby byla zdarma. Co mi

Zdarma jako myslis, ze ji muzes zdarma distribuovat komukoliv,
nebo jako ze ani ty jako vyvojar za ni nechces nic platit?

Nastaveni TSQLClientDataSet

[*] cis <cis(zv)atlas(tec)cz> - 16.7.2001 17:56:36

Hi chci to taky zacat pouzivat misto BDE a primeho pristupu k IB. Jake jsou
vase poznatky ohledne rychlosti?
alda

> Nevite nekdo jak nastavit TSQLClientDataSet u dbExpressu tak aby mi
> nekontroloval
> Unikatni klice?

Rusena seriova komunikace

[*] Frant�k Daniel <Daniel.Frantik(zv)merlin(tec)cz> - 16.7.2001 18:27:32

[...]
Nejake informace se prednaseji na MFF-UK. Skripta jsu tady (hlavne ty
posledni stranky):
http://adela.karlin.mff.cuni(tec)cz/~tuma/lalg8.html

Danik

PS: zrovna mi prislo od admina napomenuti, ze jsem to poslal jako html, ale
me OutLook porad tvrdi, ze je to prosty text. Takze pokud to bude znova, tak
sorry :-)

Keydown + jina applikace

[*] jd.software(zv)basoft.ch - 16.7.2001 18:38:24

Spoustim z meho kodu jinou aplikaci, od ktere nemam zdrojaky ani popis.
Potreboval bych po spusteni poslat hlavnimu oknu nejakou klavesovou skratku
(napr. CTRL+C). Nevite mi nekdo poradit? Applikaci spoustim nasledovne:

if CreateProcess(PChar('N:\test\Test.exe'), nil, nil, nil, FALSE,
NORMAL_PRIORITY_CLASS, nil, PChar('C:\PRG\RFTW'), StartupInfo, ProcessInfo) then begin

WaitForSingleObject(ProcessInfo.hProcess, INFINITE);
end;

Jeste jeden dotaz. Pokud uzivatel, pri takto spustene aplikaci, klikne mysi
na okno, odkud jsem externi aplikaci volal, tak po jejim uzavreni se vykona
OnClick kod i zde. Nevite jak tomu zabranit?

Petr

"

This e-mail may contain confidential material. It is intended only for
the person or entity which it is addressed to. Any review,
retransmission, dissemination or other use of this information by
persons or entities other than the intended recipient is prohibited. If
you received this e-mail in error, please immediately notify the sender
or The Swiss Raiffeisen Group and delete the material from any and all
computers it may be stored on.
Any views or opinions expressed in this e-mail are those of the sender
and do not necessarily coincide with those of The Swiss Raiffeisen
Group. Therefore this e-mail does not represent a binding agreement nor
an offer to deal.
E-mail transmission cannot be guaranteed to be secure or error-free.
Information could be intercepted, corrupted, lost, destroyed,
incomplete or may contain viruses. Neither The Swiss Raiffeisen Group
nor the sender can accept any liability for any kind of damage as the
result of viruses or transmission errors.

"

D5 nebo D6?

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 16.7.2001 19:19:57

> Osobne si myslim, ze je lepsi koupit rovnou D6, nez pozdeji
> upgradovat z D5 na D6. Leda ze by chtel cekat na D7.

> Hm, a na vyvoj v D6 nejmene 256 MB.

O vyvoj nejde, ale o provoz. Doufal jsem, ze vysledna klientska aplikace by
mohla jet treba na
P166/32RAM Win95. Mame par takovych HP Vectra, desktopy, na pokladnu
idealni. Bylo by to hodne pomale?

Martin Burle

D5 nebo D6?

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 16.7.2001 19:22:19

> [...]
> ma ovsem oproti D5 par peknych vychytavek, ktere kazdeho
> programatora potesi a jeho praci urychli.

Napriklad?

Martin Burle

Thread a Seriova komunikace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.7.2001 19:28:36

From: "Parizsky Ladislav" <Ladislav.Parizsky(zv)access-it(tec)cz>
> [...]
> zpusob jak pouzivat seriovou komunikaci v threadu, tohle mi nepripada prisil

to zalezi na tom jak je ta komponenta navrzena, ale drtiva vetsina se snazi
udalosti volat synchronne s hlavnim threadem aby to bylo 'blbovzdorne'. To ma
samozrejme urcita omezeni v pripadech, kdy potrebujes na prichozi data nejak
rychle reagovat aniz by bylo potreba neco indikovat v uzivatelskem rozhrani.
Napriklad v AsyncFree mas v TAfComPort vlastnost NonSyncEvents kde se pak
udalosti nevolaji synchronne a pripadnou synchronizaci si musis zajistit sam.

http://www.volweb(tec)cz/pvones/download/AsyncFree.zip

Petr Vones, amatersky programator

komponenta

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.7.2001 19:31:33

From: "Raul Endymion" <raul(zv)raphael(tec)cz>
> [...]
> package.. Na liste se mi v delphach objevila spravne, ale kdyz ji
> pouziju a chci zkompilovat program, pise mi to ze nema .PAS (to pred

autor patrne zkompiloval DCU s ladicimi informacemi, v tomto pripade pak IDE
chce i zdrojak. Idealni je nepouzivat nic bez zdrojaku, predejdes tak nemilym
prekvapenim.

Petr Vones, amatersky programator

Win32 API

[*] 3dimension <3dimension(zv)atlas(tec)cz> - 16.7.2001 19:33:17

Dobry den,
presel jsem na delphi z VC++ a pokousim se udat sve znalosti z Win32 Api
bohuzel mi v delphi par veci nejde a help mi nestaci. Nevite nekdo o nejake
knize (i v Aj nebo NJ) nebo o nejakem serveru s priklady na tuto tematiku?
Predem dekuji.

D5 nebo D6?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.7.2001 19:40:20

From: "Martin Burle" <mburle2(zv)volny(tec)cz>
> O vyvoj nejde, ale o provoz. Doufal jsem, ze vysledna klientska aplikace by
> mohla jet treba na P166/32RAM Win95. Mame par takovych HP Vectra, desktopy,

Ahoj,

myslim ze mohla, nebude to sice nic super ale k pouziti to bude. Tady stoji za
zminku, ze problem ve VCL s velkou spotrebou GDI zdroju pri pouziti nekterych
komponent (TBitBtn, TSpeedButton, TDBNavigator) ktery se projevoval jeste v
Delphi 5 a zpusoboval problemy predevsim na Win9x je jiz v Delphi 6 vyresen.

Petr Vones, amatersky programator

D5 nebo D6?

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 16.7.2001 20:17:33

16.7.2001 Zbysek Hlinka:
> Osobne si myslim, ze je lepsi koupit rovnou D6, nez pozdeji
> upgradovat z D5 na D6. Leda ze by chtel cekat na D7.

Dovolil bych si oponovat. Zrovna jsem testoval D6 a program, ktery pod
D5 byl v poradku, pod D6 zacal nahodne vyhazovat chyby pri ukonceni,
sem tam i behem prace (Acces Violation ...)
Samozrejme neni vylouceno, ze je to ma chyba, ale ta by se musela
projevit i v D5.
V D6 byl opet vetsi zasah do VCL (o CLX nemluve), takze bude nejakou
dobu trvat, nez se to odladi.

Jaka lokalni souborova databaze ?

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 16.7.2001 20:31:16

Ze ji muzu zdarma distribuovat. Kdyz je to v accesu tak muzu nebo ne ?======================
> [...]

Zdarma jako myslis, ze ji muzes zdarma distribuovat komukoliv,
nebo jako ze ani ty jako vyvojar za ni nechces nic platit?

[*] David Mensik <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 16.7.2001 20:36:12

Jaka tam je cestina?
My jsme kdysi s timhle experimentovali (dosovska foxka we Win2K) a myslim,
ze pokud se spustil program, ktery simuluje cestinu (slovenstinu - sorry ;)
(cskey nebo taknejak) - proste to co se spousti v dosu aby simulovalo
diakritiku, tak to myslim fungovalo.

Jo, ale pokud chcete tisknout, tak to se nam nepodarilo... (Win2K + dosovsky
program)

Ozon

Canvas does not allow drawing?

[*] Milan ��ek - 16.7.2001 20:44:59

ahoj, muzete mi nekdo nastinit cim muze byt vyvolana tato chyba? Diky

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1)
Win2k (SP1) a Win98, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

D5 nebo D6?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.7.2001 20:59:05

From: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>
> Samozrejme neni vylouceno, ze je to ma chyba, ale ta by se musela
> projevit i v D5.

Ahoj,

Proc ? Pokud nekde chybne prepisujes/ctes pamet, tak se to muze projevit az
zmenou kodu VCL/RTL, tedy prechodem na D6.

Samozrejme chybicka se vloudi, nejvic asi muze potrapit tohle:
http://groups.google.com/groups?ic=1&th=fd5158bb3cd8ce74,6
Nastesti tady je 'neoficialni' patch:
http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=16353

> V D6 byl opet vetsi zasah do VCL (o CLX nemluve), takze bude nejakou
> dobu trvat, nez se to odladi

Predevsim byla znacne prepracovana RTL, takze napriklad 'prazdna' konzolova
aplikace ma jen 8k a neimportuje zbytecne OLE knihovny, byl zmenen zpusob
synchronizace kodu z threadu takze metoda TThread.Synchronize jiz nepouziva
message loop k synchronizaci, pri startu aplikace se ihned nevyhledavaji
prislusne resource knihovny ktere slouzi k lokalizaci ale deje se to az pri
prvnim pozadavku na nejaky resource (System.DelayLoadResourceModule) a mnoho
dalsiho ...

Petr Vones, amatersky programator

Mnoho stranek katalogu, jak je prohlizet a jaky ty

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 16.7.2001 21:02:52

Ahoj, zdravim.
Mam takovy problem. Chtel bych do databaze Access nejakym zpusobem vkladat
katalogove listy. Nevim ale, jaky datovy typ mam zvolit. Nejlepe by se mi
libil Ole Objekt, ten ale nevim, jak mam v Delphi prohlizet ? Poradite mi
nekdo ?
Diky predem vsem za namety.

======================
[...]

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 16.7.2001 21:05:43

> Jo, ale pokud chcete tisknout, tak to se nam nepodarilo...
> (Win2K + dosovsky
> program)

Ve Win2k se z DOS aplikace da tisknout, ale tiskarna musi mit zachyceny port
(sit) nebo musi byt na lokalnim LPT. Smula nekdy je, ze programatori kdysi
neuvazovali, ze by mohl existovat i jiny port nez LPT1, takze se nekdy
clovek pripravi o lokalni tiskarnu ;-)

Brekeke.

Milan

diakritika verzus Win 2000

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 16.7.2001 21:05:41

From: "Milan #ݿek" <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz>
> ahoj, muzete mi nekdo nastinit cim muze byt vyvolana tato chyba? Diky

Ahoj,

tezko dokud nepopises vic kdy se to deje. Pouzivas nejake jine komponenty nez
ty co jsou v Delphi ? Bezi v aplikaci vic threadu ?

Petr Vones, amatersky programator

Jaka lokalni souborova databaze ?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.7.2001 21:35:05

Puvodni zprava, kterou napsal Hazuka Filip dne 16 Jul 2001,:

> Ze ji muzu zdarma distribuovat. Kdyz je to v accesu tak muzu nebo ne ?

I na to potrebujes licenci. Jinak se zkus podivat treba na FlashFiler.

Vicejazycna aplikace - upresneni

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 16.7.2001 21:54:43

Ahojte,
ted jsem si prohlizel prispevky z konference na tema vicejazycna aplikace a
zalibilo se mi to reseni s dll knihovnou. Jenom si to nedokazu predstavit,
jak vsechny tlacitka na formulari a popisky uvedu v te dll. Principialne mi
je to jasne, jenom si to nedokazu predstavit prakticky. Nemate nekdo kousek
na ukazku, jak to resite a jak volate potom nacitani captionu a dalsich veci
?

Dekuji za snahu vsem, kteri mi pomohou.======================
Filip Hazuka
��pkova 363
L�zn� Bohdane�
E-mail: Filip.Hazuka(zv)uhk(tec)cz
Mobil: 0602/411 828
======================

Directory is locked

[*] <dsedlacek(zv)volny(tec)cz> - 16.7.2001 22:43:19

Zatim bez uspechu,

data jsou v DB tedy paradox; odstraneni zamkovych souboru zda se nepomaha; zadna tabulka nema nastaveno Exclusive a NetFileDir ctou vsichni pri spusteni programu ze spolecneho konfiguraku.

Dusan

Directory is locked

[*] <dsedlacek(zv)volny(tec)cz> - 16.7.2001 23:05:37

Odstranil jsem kontroly struktury a pri pokusu o table.active := true to tam dava 'External exception 80000003' (?!)

Canvas does not allow drawing?

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 16.7.2001 23:56:30

> ahoj, muzete mi nekdo nastinit cim muze byt vyvolana tato chyba? Diky

kdyz dojdou zdroje... vivat QuickReport :-(

Roman
OOOOOOOOOOOOOOOO
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

Canvas does not allow drawing?

[*] Radim Kunz <privat(zv)casestudio(tec)com> - 17.7.2001 00:26:33

> ahoj, muzete mi nekdo nastinit cim muze byt vyvolana tato chyba? Diky
>
> S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1)
> Win2k (SP1) a Win98, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Kdyz volas VCL z jineho threadu.

Radim

Win32 API

[*] Radim Kunz <privat(zv)casestudio(tec)com> - 17.7.2001 00:32:10

> [...]
nejake
> knize (i v Aj nebo NJ) nebo o nejakem serveru s priklady na tuto tematiku?

Stejnojmenna kniha Win32 API, kterou vydal UNIS.

Nebo se podivej na http://www.codeguru.com

Radim

diakritika verzus Win 2000

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 17.7.2001 01:42:54

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>> Puvodni zprava, kterou napsal Hazuka Filip dne 16 Jul 2001,:

> I na to potrebujes licenci. Jinak se zkus podivat treba na FlashFiler.

Ahoj.

Mam pocit, ze ne.
Existuji free komponenty KADAO (www.delphi.pari.bg).
Lze s nimi pracovat s *.mdb soubory vcetne vytvareni databaze.
Pro W2000 neni potreba nic doinstalovavat. Nepodarilo se mi najit ani zadne
omezeni
pro W98 (je potreba instalovat Jet40Sp3_Comp.exe). Licence k tomuto
souboru je zde http://www.microsoft.com/data/eulamdac25.htm.

Zde je z ni vytah :
(ii) Jet Files Redistribution.
The following additional requirements apply to your redistribution of the
"Jet Files" (as defined below): (a) your Application shall not substantially
duplicate the capabilities of Microsoft Access or, in the reasonable opinion
of Microsoft, compete with it; and (b) unless your Application requires your
end users to license Microsoft Access in order to operate, you may not
reproduce or use any of the Jet Files for commercial distribution in
conjunction with a general purpose word processing, spreadsheet or database
management software product, or an integrated work or product suite whose
components include a general purpose word processing, spreadsheet, or
database management software product except for the exclusive use of
importing data to the various formats supported by Microsoft Access. Note: A
product that includes limited word processing, spreadsheet or database
components along with other components which provide significant and primary
value, such as an accounting product with limited spreadsheet capability, is
not considered to be a "general purpose" product. For purposes of the
foregoing the "Jet Files" shall mean the following files (some of which are
contained in the MDAC_typ.exe file): vbar332.dll, vbajet32.dll, expsrv.dll,
msexch40.dll, msexcl40.dll, msjet40.dll, msjetoledb40.dll, msjter40.dll,
msjtes40.dll, msltus40.dll, mspbde40.dll, msrclr40.dll, msrd2x40.dll,
msrd3x40.dll, msrecr40.dll, msrepl40.dll, msrpfs40.dll, msrpjt40.dll,
mstext40.dll, mswdat10.dll, mswstr10.dll, msxbde40.dll, msexcl35.dll,
msjet35.dll, msjint35.dll, msjter35.dll, msltus35.dll, mspdox35.dll,
msrd2x35.dll, msrepl35.dll, mstext35.dll, msxbse35.dll, msexch35.dll.

Takze pokud nebudu psat primeho konkurenta Accesu,Wodu nebo Excelu
muzu to snad pouzit.
Nebo je to jinak ?

Ludek

Jaka lokalni souborova databaze ?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.7.2001 02:14:21

Puvodni zprava, kterou napsal Lud�k ZITA dne 17 Jul 2001,:

> [...]
> omezeni
> pro W98 (je potreba instalovat Jet40Sp3_Comp.exe). Licence k tomuto

Co ja vim, tak MSJET pro Access nikdy nebylo mozno volne distribuovat,
ale byla potreba licence. Fakt je, ze jsem se nedival uz asi rok na
nejake zmeny, ale neslysel jsem, ze by se neco zmenilo. MDAC je neco
jineho, MDAC je ADO, ale ne JET. Muzu se vsak mylit, jak rikam, uz
dlouho jsem se o to nezajimal, protoze Access me nikdy netahl...

RAW sockety

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 17.7.2001 07:15:16

RAW socket je socket kde si jednotlive bajty paketu muzes libovolne
nadeklarovat tj muzes si sestavit v podstate jakykoliv paket pro jakykoliv
protokol (IGMP ICMP TCP UDP - rodina IP protokolu, nebo IPX/SPX, nebo
cokoliv jineho - i svuj vlastni protokol lze vytvorit). Proste muzete poslat
pres sitovou kartu cokoliv co chcete v paketu, pod win9x jste omezeni
standartne jen na TCP UDP (na transportni vrstve OSI modelu) pripadne dalsi
porotokoly s tim ze nemuzete v hlavickach protokolu nastavovat temer nic -
OS si to doplni sam.

From: <voltrr1.epr(zv)mail.cez(tec)cz>
> WaitForSingleObject(GetCurrentProcess,10000);

Ahoj,

nebylo by jednodussi/prehlednejsi pouzit spise Sleep(10000)

Petr Vones, amatersky programator

velikost clusteru

[*] nba <nbanow(zv)atlas(tec)cz> - 17.7.2001 19:05:43

Nevite nekdo jak zjistit velikost jednoho clusteru?

doporucena literatura

[*] nba <nbanow(zv)atlas(tec)cz> - 17.7.2001 19:14:27

S delphi zacinam,
a nepodarilo se mi sehnat zadnou literaturu nemate nekdo nejaky tip?

Systemovy datum IB6 - Server

[*] Miroslav Slav�k <slavik(zv)ticketpro(tec)cz> - 17.7.2001 19:29:02

Ahoj,

zkus neco jako
select CURRENT_TIMESTAMP from <cokliv co vrati jen jeden zaznam>

> Nevedel by nekdo jak by se dalo pomoci SQL prikazu vytahnout z
> IB6 - SERVER
> systemovy datum z pocitace, kde je IB6 umistena ? Neco jako "now" ?

Mira

Ing. Miroslav Slav�k
TICKETPRO, a.s.
Salv�torsk� 10