Absolutni souradnice vizualniho prvku na obrazovce

[*] ing.Pavel Cabalka <pavel_cabalka(zv)vcshk(tec)cz> - 19.7.2001 14:46:27

Diky, to je ono. Mezitim jsem zjistil, ze rada komponent ma vlastnost
ClientOrigin coz se da s uspechem pouzit.
PavelC

From: Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz>
> ClientToScreen
> ScreenToClient

Absolutni souradnice vizualniho prvku na obrazovce

[*] Ji�i Dymak <dymak(zv)volny(tec)cz> - 19.7.2001 15:00:41

Kazda komponenta odvozena z TControl ma property "Left" a "Top", ktere
udavaji pozici leveho horniho rohu.
Poloha je vztazena relativne ke kontejneru, ve kterem je umistena. Chces-li
prevest souradnice na obrazovkove, pouzij metodu "ClientToScreen". Pro
opacny prevod je k dispozici metoda "ScreenToClient".

Preji hodne uspechu

Ahoj JIDY

Data: pointer);

case Command of
//vetev
ecDeleteLine:
//else blok prikazu: if Lines.Count = 1 then begin

//nahradte si tento kod:
fUndoList.AddChange(crDeleteAfterCursor, Point(1, CaretY),
CaretXY, LineText + #13#10, smNormal)
//za nasledujici:
if CaretY < fLines.Count
then fUndoList.AddChange(crDeleteAfterCursor, Point(1, CaretY),
CaretXY, LineText + #13#10, smNormal)
else fUndoList.AddChange(crDeleteAfterCursor, Point(1, CaretY),
CaretXY, LineText, smNormal);
//takze pokud pujde o posledni radek, nebudeme do undo listu zapisovat
//konec radku. Pokud neni posledni radek, je to naopak nezbytne !

22.7.2001 Slavek Rydval:
> [...]
> (undo) a sledujte, co to dela za veci... Dalsi spatna zprava je ta, ze
> zatim nevyplynulo, zda se na oprave pracuje ci nikoliv. :-(

Chyba v mwCustomEditu

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 22.7.2001 21:19:14

Zdravim

Tak ja se taky pridam. Pouzivam mwEdit a pri mazani oznaceneho bloku na
konci to na me vyplivne List index out of bounds. Postup k ziskani chyby:

nekde click
Ctrl + Shift + End
Del

A chyba je na svete. Ntusite nekdo, co je spatne?

Diky vsem, kdo poradi
Hurricane

Sluzba pro WinNT

[*] David Mensik <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 22.7.2001 21:30:59

No,
mam to v cecku - ftp://ftp.inf.upol(tec)cz/pub/projects/1997/3/mensikd.zip

Ozon

P.S. Je tam funkcni priklad service + control panel applet + popis teorie...

WIN a paralelni port

[*] gadourek <gadourek(zv)centrum(tec)cz> - 22.7.2001 21:34:57

Ahoj,

diky za zpravu a posli mi, prosim Te tu komponentu.

Diky Petr

> Zdravim
>
> Existuje komponenta TSmallPort, ta to umi stejne jako ve starem Pascalu.
> Muzu poslat. NEvim jiste, ale myslim, ze funguje jen v 9x rade.
>
> Hurricane

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 22.7.2001 21:47:12

On 22 Jul 2001, at 13:13, Slavek Rydval wrote:

> [...]
> zustanou az do konce aplikace to jednak a druhak pri ukonceni aplikace
> (a casto i behem) to buchne s Access violation (sic!). Na vine je

S tim rozdilem, ze mne pouze pribyvaji. Uvolnily se az po skonceni
programu.

minimalizace programu

[*] 3dimension <3dimension(zv)atlas(tec)cz> - 22.7.2001 22:03:21

Ja bych pouzil SendMessage, ale nevim jak bych zjistil handle vsech oken.
SendMessage(HandleOkna,Zprava, wParam, lParam)
Jiny reseni me nenapada.

From: "Vlastimil Zden�k" <gestore(zv)wo(tec)cz>
> Potreboval bych zkontolavat postu (Outlook?? Express ??), jestli neprisel
> mail s konkretnim nazvem.

Ahoj,

v pripade Outlooku to jiste pujde pres automation, od D5 mas v palete Servers
primo Outlook predimportvoany, vice lze najit tady:
http://www.djpate.freeserve.co.uk/Automation.htm

U Outlook Expressu je to uz horsi, tam by to slo jen pres Simple MAPI, kde je
omezene cteni pouze na root Inbox adresar, coz by ti ale mohlo stacit. Priklad
najdes v JCL (http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL), ReadMailExample.dpr

Petr Vones

Chyba: Delphi 6 a TShellTreeView

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.7.2001 22:46:03

From: "Slavek Rydval" <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
> [...]
> AutoRefresh je True. Pokud pri behu kliknu na libovolny adresar,
> vytvori se dalsi vlakno. Pokud prejizdite z jednoho adresare na

Hm, chybicka ;-) Ten mutex nezpusobi ukonceni threadu, vypada to ze staci
odstranit tento radek z TShellChangeThread.Create:

WaitForSingleObject(FMutex, INFINITE);

Petr Vones

Download z I-netu rozbaleni a zabaleni packu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.7.2001 22:52:03

From: "Ales Pavel" <Bejcek(zv)centrum(tec)cz>
> 1)Existuje nejaka free pack/unpack komponenta,nebo v nejhorsim nemate nekdo

Ahoj,

pokud ti nevadi nestandartni format tak pouzij ZLIB z Delphi, najdes to na
instalacnim CD v adresari Extras. Take by se ti mozna hodilo tohle:

"ZLIBArchive - Create archive files using ZLIB":
http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=16330

> Volam connect componentou NMFTP a kdyz se mi objevi Dialog na pripojeni k

Pokud mozno se vyhni NetMasters komponentam a pouzij radeji Indy:
http://www.nevrona.com/Indy

Petr Vones

ListView a obrazky - prosim, specha to

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.7.2001 22:54:23

From: "Hazuka Filip" <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz>
> nevite nekdo prosim, jak dostanu do ListView Vetsi obrazky nez je 32x32 ?

Ahoj,

nastav tuto velikost u prislusneho ImageListu.

Petr Vones

D5 nebo D6?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.7.2001 22:58:49

From: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>
> Jeden priklad. Mam textovy editor. Nactu text. Dam ukoncit. Vse je OK.
> Pokud predtim zavolam akci, ktera zobrazi SaveDialog, ten stornuji -
> cili v programu nic nedelam - klasicka konstrukce
> if Savedialog.Execute then begin
> ulozeni souboru
> end;
> a program ukoncim, padne to na Access Violation na adrese xxxxx

Ahoj,

pokud jsi schopen udelat co nejmensi priklad kde se to projevuje (s vyloucenim
pouziti komponent tretich stran) tak jej zpristupni nekde na webu nebo mi to
posli.

Petr Vones

Nazory

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.7.2001 23:01:43

From: "Peter Surovy" <psurovy(zv)uevora.pt>
> chcel by som sa spytat na nazory skusenejsich ohladom nasled. veci:
> Aplikacia pracuje s -poliami zaznamov- ktore sa v uplne povodnej verzii
> ukladali a citali z pamate pomocou -pointerov-.

Ahoj,

z dat ulozenych v pameti nebo z toho souboru mapovaneho do pameti ?

Petr Vones

MinDouble

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.7.2001 23:23:50

From: "Jiri Wendl, KSH-Data" <wendl(zv)ksh-data(tec)cz>
> Kdyz priradim do promene, ktera je typu Double, hodnotu MinDouble
> tak mi po porovnani te promene s MinDouble vyjde False.

Ahoj,

rekl bych ze se jedna o chybu v tech konstantach. Netypova konstanta
obsahujici realne cislo je povazovana za Extended.

Petr Vones

SQL Chyba, jak ji resit ???

[*] Ales Pavel <Bejcek(zv)centrum(tec)cz> - 22.7.2001 23:48:12

P�vodn� hl�#en�: Table is read only.
[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]SQL Web Assistant: Web task
not found. Verify the name of the task for possible General SQL error.
errors.

U jinych tabulek to funguje bez problemu. Nevite, v cem muze byt chyba, nebo
kde ji mam hledat ?

Filip

vypada to jako kdybys pouzil pohled, jsi si jist ze to je tabulka a ne
slozenej select? Jen tipuju ve snaze pomoci. Ale

Rychlejsi cteni z DBF

[*] Ales Pavel <Bejcek(zv)centrum(tec)cz> - 22.7.2001 23:48:37

Zaplik
pise, sotva dyse:

s1,s2,s3...... :string

s1:=FieldByName('S1').AsString;
s2:=FieldByName('S2').AsString;
s3:=FieldByName('S3').AsString;
. . .
s100:=FieldByName('S100').AsString

tohle se mi moc nelibi a hlavne je to moc textu.
Jestli jsem to dobre pochopcil, tak ja to delam takto
Ted to pisu z hlavy,nemam po ruce Delphi,tak me nepeskuj za pripadne chyby
jo?Jde jen o princip
tedy chvilka soust�ed�n�........
I:Integer;
ArrayField: array[1..100] of String;{to by melo stacit,ale treba to nejak
jde omezit primo na pocet Q1.FieldCount-1 KDYBY NEKDO VEDEL DEJTE VEDET}

For I:=0 to Q1.FieldCount-1do
begin
ArrayField[I]:=Q1.Fields[I].asString;

PS:Nevim ale je to presna obdoba co jsi mi tu popsal bez toho textu,snad ti
to helfne Delphine,je lepsi pouzivat Fields[I].AsString, nevim proc se
vsichni snazi porad stim FieldByName trochu tezkopadne...

Aldik
Amater vsech amateru kral....D5,W98 a trpelivost prosim

Nacteni polozek z csv souboru do TreeView

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 23.7.2001 00:24:12

Ahoj, zdravim vsechny.
Potreboval bych pomoc pri nacitani csv souboru. Mam TreeView a potreboval
bych do neho nacist urcite polozky z csv souboru. Jak by se to dalo udelat.
Nemam s tim vubec zadne zkusenosti. Nemate nekdo kus zdrojaku, jak se to
dela ?
Predem vsem diky za napady nebo priklady.======================
Filip Hazuka
��pkova 363
L�zn� Bohdane�
E-mail: Filip.Hazuka(zv)uhk(tec)cz
Mobil: 0602/411 828
======================

ordinal

[*] Tomas Grepl <delphi(zv)kapsw(tec)cz> - 23.7.2001 00:36:02

From: "Skokosek" <skokosek(zv)seznam(tec)cz>

> muze mi prosim nekdo rict, proc mi funguje
>
> var
> s : string;
> s:=inttostr(ord('a'));
>
> a nefunguje
>
> s:='a';
> s:=inttostr(ord(s));

Protoze parametr s predany v druhem pripade neni ordinalniho typu (cili v tomto pripade
neni char, ale je to string). Pokud mas zajisteno, ze delka s je vetsi nez 0, pak muzes
pouzit
s := IntToStr(ord(s[1]));

Tomas

klavesnice a posun formu

[*] ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)email(tec)cz> - 23.7.2001 06:28:02

Sice to vyjde nastejno, ale ja bych test na 119 nahradil konstantou
VK_F8 (viz 'Virtual key codes' v helpu)

mailto:zilinec(zv)email(tec)cz

20.07.2001 "Ing. Keder Vladim�r":
> [...]

> if key= 119 then {stlacil F8}

> alebo pre viac klaves takto :

> procedure TForm1.FormKeyDown(Sender: TObject; var Key: Word;

Aplikace pro Windows 3.1

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 23.7.2001 06:42:07

> Zajimalo by me, jak mohu v Delphi 5 vytvorit aplikaci pro
> Windows 3.1. Jde
> to vubec?

Pokud budes velmi, velmi opatrny, co se tyka pouzitych unitu, features
synataxe object pascalu, trid a jejich vlastnosti a metod - muzes si
aplikaci nejakym zpusobem nachystat v Delphi 5, ale nakonec je to stejne
potreba prelozit v Delphi 1 ...

T.

1px ohrani�en� Editu

[*] Pavel K�ehula <pavel.krehula(zv)nlm(tec)cz> - 23.7.2001 07:34:06

Zdar,
no pokud nastavis vlastnost Ctl3D na false tak to bude mit kolem sebe cernej jednopixlovej ramecek.

Pavel

Nacteni polozek z csv souboru do TreeView

[*] Lasevic, Martin <MLasevic(zv)ratiopharm(tec)cz> - 23.7.2001 08:03:54

Ahoj,

kdysi jsme to resili. Tusim, ze format musi byt tak, ze co item, to jeden
radek v TXT souboru. A hloubku zanoreni si urcis poctem tabulatoru ( znak

From: "Gebauer Lukas" <gebylist(zv)mlp(tec)cz>
> Tusim, ze od nejake verze Delphi je psani sluzeb jiz primo podporovano,

Ahoj,

je to od Delphi 4.03

Petr Vones

Canvas does not allow drawing?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.7.2001 12:18:01

From: "Milan #ݿek" <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz>
> Pouzivam komponentu pro update aplikace z internetu. Tato chyba se zacne
> projevovat, pokud povolim update ve vlastnim threadu. Vetsinou se to

Ahoj,

pokud volas z threadu metody VCL tak je musis provadet synchronizovane, tedy
pomoci metody TThread.Synchronize

Petr Vones

E-mail komponenta

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.7.2001 12:20:57

From: "Skokosek" <skokosek(zv)seznam(tec)cz>
> muze mi prosim nekdo poradit free komponentu pro e-mail ?
> Potrebuju odeslat zpravu s urcenym textem a urcenym jednim
> pripojenym souborem na urcitou adresu.

Ahoj,

opet zakladni otazka, chces to posilat:

1. Prostrednictvim vychoziho postovniho klienta
2. Pomoci vlastni aplikace, kde si ale budes muset nastavit parametry jako
napriklad SMTP server apod.

Petr Vones

Rychlejsi cteni z DBF

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.7.2001 12:28:27

From: "Ales Pavel" <Bejcek(zv)centrum(tec)cz>
> [...]
> to helfne Delphine,je lepsi pouzivat Fields[I].AsString, nevim proc se
> vsichni snazi porad stim FieldByName trochu tezkopadne...

je dobre si nadefinovat pole k te tabulce v designu pomoci 'Add fields' u dane
TTable a pak pracovat primo s nimi. Prochazeni zaznamu by melo byt rychlejsi
pri pouziti TDataSet.BlockReadSize, viz priklad:
ftp://ftp.mlp(tec)cz/pub/misc/Delphi/konference/D4/database/Xbase/TBDEDataSet_Bloc
kReadSize_example.zip

Petr Vones

Trial verze Delphi 6

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.7.2001 12:36:42

Ahoj,

nedavno se tu nekdo ptal jestli uz je k dispozici trial verze Delphi 6.

"DELPHI 6 ENTERPRISE TRIAL EDITION REGISTRATION AND DOWNLOAD"
http://www.borland.com/delphi/trial6

Petr Vones

scanner

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 23.7.2001 12:39:41

> mam jednu prosbu. Potrebujem naprogramovat aplikaciu
> v D5, ktora pracuje s lubovolnym scannerom, a ma robit nasledujuce veci.

K TWAIN je neco napr. tady
http://www.delphi-jedi.org/Jedi:APILIBRARY:0
http://www.dosadi.com/download.htm#delphi
http://www.hitekdev.com/delphi/TWAIN.html

T.

Download z I-netu rozbaleni a zabaleni packu

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 23.7.2001 12:44:59

ahoj,

nejlepsi je nedelat spojeni tim ze zavolas nejakou funkci Connect, ktera
mozna zavola dialog pro pripojeni, ale volat ho sam (viz nize) a pak jeste
otestovat spojeni, jestli je pouzitelne (viz ten RAS.ZIP)

email od P.Vones z 27.2.2000
----

Obecne se "Telefonicke pripojeni site" vytvari pomoci RAS funkci. Prelozene
hlavicky s demo aplikaci lze stahnout tady (RAS.ZIP):
http://delphi-jedi.org/Jedi:APILIBRARY:303368067

K vyvolani dialogu pro pripojeni k Internetu, jak jej zname z IE, slouzi
funkce InternetAutoDial (vychozi pripojeni):

uses
WinInet, RasError, RasUtils;

LastError: DWORD;
begin
if InternetAutoDial(INTERNET_AUTODIAL_FORCE_ONLINE, 0) then
LastError := 0
else
LastError := GetLastError;
if LastError <> ERROR_USER_DISCONNECTION then RasCheck(LastError);
end;

Ukoncit pripojeni lze pak pomoci funkce InternetAutodialHangup:

Win32Check(InternetAutodialHangup(0));
end;

Vyvolat jine nez vychozi pripojeni lze takhle:

Res: DWORD;
ConnId: DWORD;
begin
Res := InternetDial(0, 'Moje pripojeni', INTERNET_AUTODIAL_FORCE_ONLINE,
(zv)ConnId, 0);
if Res <> ERROR_USER_DISCONNECTION then
begin
RasCheck(Res);

ShowMessage('Po stisku OK bude pripojeni ukonceno');
RasCheck(InternetHangUp(ConnId, 0));

Dalsi informace, viz MSDN:
http://msdn.microsoft.com/workshop/networking/wininet/overview/establish.asp

----

misto Netmaster's TNMFTP muzes pouzit treba
http://www.rtfm.be/fpiette/indexuk.htm

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On
Behalf Of Ales Pavel

[...]

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 23.7.2001 12:46:50

Behalf Of Filip Honzarek
>Sent: Sunday, July 22, 2001 12:35 PM
> Kdyz pouziji MDAC a nastroje od (www.delphi.pari.bg).
> Melo by byt vse v poradku?

jestli jsou KaDao volne siritelne, tak je to IMHO v poradku.

>Jeste dotaz, co kdyz pouziji objekty v liste "ADO" v delphi + MDAC?

jestli mas D5Ent nebo D5Pro + ADOExpress tak je taky vse v poradku.

M.Jirman

Rychlejsi cteni z DBF

Muze ti to ale udelat paseku, kdyz zmenis struktury dbf souboru (tj. kdyz
zmenis delku textove polozky). Pak musis vse opravit a prekompilovat
program. Musis se rozhodnout jestli ti pomuze to pozadovane zrychleni, nebo
jestli chces mit program kde nemas delky polozek definovane napevno.

From: Petr Vones [mailto:pvones(zv)mbox.vol(tec)cz]

From: "Ales Pavel" <Bejcek(zv)centrum(tec)cz>