Sluzba pro WinNT

[*] Jozef Cervenansky <dodosoft(zv)hotmail(tec)com> - 23.7.2001 12:59:07

[P��loha v souboru: SVCXMPL.zip]
>Pletes se, sluzba napsat jde a to bez problemu.
>
>Bud muzes pouzit Delphi 5 - tam je borlandi framework nebo se podivat
>po netu. Ja kdysi nasel port frameworku pro sluzby v D2 a pouzivam
>ho dodnes (D5)
>

>Radek Voltr

ahoj, posielam ti priklad, na ktorom som sa to ucil, skusane pod w2k
jozo

Zobrazeni Hintu

[*] EFG developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 23.7.2001 14:02:32

Zdravim, nevite nekdo z vas, jak programove zobrazim hint ?

Jde mi o to, ze napr u gridu se hint zobrazi jen jednou, kdyz se cursor
premisti "nad" nej. Ale ja bych ho chtel zobrazit napriklad i po mouse move.

S pozdravem

Ing. Petr �ikola
EFG CZ spol. s r.o.
sikola(zv)efg(tec)cz
www.efg(tec)cz
www.aktion(tec)cz

Tlac prevodnych prikazov pomocou Sinea.

[*] rotursoft(zv)nextra.sk - 23.7.2001 14:06:16

Potrebujem tlacit hromadne prevodne prikazy pre banku pomocou Sinei,
ale ako mozem vysvetlit Sinei aby mi po 15 polozke zacal tlacit zostavu
znova s dalsimi 15timi polozkami ?

Dakujem.

Roland.

IB 6 OLEDB, ODBC; DLL

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 23.7.2001 14:22:54

Zdravim,
1. predelavam ted nekolik starsich aplikaci bezicich na Paradoxu do jednoho
baliku
a chci pouzit IB6 (aplikace ma bezet na siti i na lokale).
Mam D4 takze nemuzu pouzit IBX a stejne by radeji pouzil pristup pres
ODBC/OLEDB... Mate to nekdo nasazene v provozu /konkretne napr. ODBC Drivers od
XTG/? /Ze zacatku bych potreboval komunikaci IB s DBF, popr. MDB :-(/

Ma cenu pripadne kupovat IBObjects, nebo radeji upgradovat na D5 s IBX? Je
nejaka alternativa pro D4 nebo pouzivate nekdo nejake FreeIB?

2. Existuje nejaky jiny /lepsi/ zpusob, jak umistit jednotlive moduly aplikace
jinam, nez do DLL? Jednotlive DLL obsahuje MDI child formulare, jenze se mi
nelibi, ze s sebou tahaji vzdy i cely kod Forms... DLL se nahravaji dynamicky,
takze pri 5 takovych formularich budu mit v pameti 5x vic zbytecneho kodu, nez
kdyby byly v exe? :-(

OOOOOOOOOOOOOOOO
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

IB 6 OLEDB, ODBC; DLL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.7.2001 14:41:16

From: "Roman" <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz>
> 2. Existuje nejaky jiny /lepsi/ zpusob, jak umistit jednotlive moduly
> aplikace jinam, nez do DLL? Jednotlive DLL obsahuje MDI child formulare,
> jenze se mi nelibi, ze s sebou tahaji vzdy i cely kod Forms... DLL se

Ahoj,

ano, prelozit jak aplikaci tak DLL s runtime balicky. Je to vlastne jediny
rozumny zpusob jak takove aplikace vytvaret. Runtime balicky pak umistis do
stejneho adresare jako je aplikace, ne do Windows System adresare.

Petr Vones

Tlac prevodnych prikazov pomocou Sinea.

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 23.7.2001 14:43:35

> Potrebujem tlacit hromadne prevodne prikazy pre banku pomocou Sinei,
> ale ako mozem vysvetlit Sinei aby mi po 15 polozke zacal tlacit zostavu
> znova s dalsimi 15timi polozkami ?

Mozna pomuze nas postup:
1. V parametrech zadame kolik radku ma byt na jedne strane a podle toho si
vygenerujeme tabulku ktera ma nasledujici strukturu:
Strana_Cislo, Celkem
a dalsi tabulku s jednotlivymi zaznamy prikazu, ktera obsahuje polozku
Strana_Cislo. Jako master table te sestavy je uvedena prvni tabulka, a ve vazbe
n:1 je uvedena druha tabulka. Udelame kontrolni skupinu za Cislo_Strany a za
kazdou kontrolni skupinou dame odstrankovani.

Tot vse

S pozdravem

Milan Tome#
Vedouc� v�vojov�ho t�mu Windows
Softwarehouse HAiDA s.r.o.
Nov� Bor
tel: 0424/722291, 0424/222284
email: Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

P.S.: Jeste podotykam, ze takto je to resene v Paradoxu 7

Edit + CheckBox atd SetFocus

[*] jd.software(zv)basoft.ch - 23.7.2001 15:51:35

Skus pouzit FindNextControl:

WinNextControl := FindNextControl(ActiveControl, false, true, true);
if Assigned(WinNextControl) then
WinNextControl.SetFocus;

Petr

>nevite nekdo proc to nefunguje prvni edit sice focus ztrati ale druhej ho
>nedostane. Jak to resite please.
>
> If Key = #13 Then
> Begin
> For I := 0 To MainFM.ComponentCount - 1 Do
> If MainFM.Components[I] Is TWinControl Then
> If TWinControl(MainFM.Components[I]).TabOrder =
>TWinControl(Sender).TabOrder + 1 Then
> Begin
> TWinControl(MainFM.Components[I]).SetFocus;
> Break;
> End;
> End;
>

>DikHi,

"

This e-mail may contain confidential material. It is intended only for
the person or entity which it is addressed to. Any review,
retransmission, dissemination or other use of this information by
persons or entities other than the intended recipient is prohibited. If
you received this e-mail in error, please immediately notify the sender
or The Swiss Raiffeisen Group and delete the material from any and all
computers it may be stored on.
Any views or opinions expressed in this e-mail are those of the sender
and do not necessarily coincide with those of The Swiss Raiffeisen
Group. Therefore this e-mail does not represent a binding agreement nor
an offer to deal.
E-mail transmission cannot be guaranteed to be secure or error-free.
Information could be intercepted, corrupted, lost, destroyed,
incomplete or may contain viruses. Neither The Swiss Raiffeisen Group
nor the sender can accept any liability for any kind of damage as the
result of viruses or transmission errors.

"

ikony do tlacitek

[*] Zaplik <zaplik(zv)volny(tec)cz> - 23.7.2001 15:53:49

Toto je zprava ve formatu MIME obsahujmcm vmce hastm.
Nevite o nejakem vetsim baliku ikon do tlacitek. To co je v delphi je takrka nepouzitelne. Nebo slusnej soft konkretne na malov�n� ikon. V konfere jsem na nic nenarazil. (asi hledam blbe) Nebo mate nekoho, kdo Vam je kresli?

Zaplik
zaplik(zv)volny(tec)cz

Edit + CheckBox atd SetFocus

[*] Mephisto <mephisto(zv)akvila(tec)cz> - 23.7.2001 15:53:31

Hi,

[...]

Bloby a BDE

[*] Ing. Leopold Grepl <Grepl(zv)melzer(tec)cz> - 23.7.2001 15:57:31

Zdravim vsechny,

mam problem s nacitanim blobu vetsich nez 999996 bytu pres BDE a TQuery na
Delphi 5/ BDE 5.01/ SQL Server 2000. At nastavim v BDE Administratoru
cokoliv (Blob Size, Mem Size, Shared Mem Size), nic nepomaha, vzdy blob
oreze na 1MB. Pres ADO to nactu bez problemu, ale nemohu to pouzit. Uz si
nevim rady, mozna je to prkotina ale nic me nenapadlo.

Diky za odpoved

Leopold Grepl
DC Concept s.r.o.

PetrV- Nazory

[*] Jan #ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 23.7.2001 16:00:02

> Resp. ake vyhody mi prinesie pouzitie databazy oproti pouzitu suborov a
> ake nevyhody.
> Peter Surovy
Jak tak sleduju tu diskusi, pak souhlasim s tim, ze je asi opravdu treba se zamyslet, zda skutecne jde o "databazovou" aplikaci nebo ne.

Asi nejde o "plnohodnotnou databazovou aplikaci", kde bychom se bez pouziti databaze urcite neobesli:
- ukladani dat na server
- sdileni dat s ostatnimi uzivateli

Vyhodou pouziti databaze by podle meho soudu mohla byt potreba editace udaju, vyhledavani, trideni, filtrovani, ... Delphi (ve spolupraci s prislusnymi databazemi) obsahuje v tomto ohledu plnou podporu takovych ukolu. Bez pouziti databaze bys musel vsechno tvrde programovat.

Pokud editaci dat na slusne uzivatelske urovni nepotrebujes, tak se na databaze asi vykasli.

Pokud jde o samotne ukladani dat, pak uz odpoved neni jednoznacna.
"Bezpecnost" s ohledem na sdileni dat a stabilitu databaze asi nepotrebujes.
Pouziti databaze je pak v tomto ohledu spise pritezi.
Nabalujes mocne prostredky, ktere fakticky nevyuzijes.
Navic, chces-li pouzit nekterou z databazi, pak musis pristoupit na fakt, ze pujde o relacni databazi, a tedy data by taky mela tento charakter mit, jinak to budes zase nejak lamat pres koleno.
Pouziti souboru bude navic urcite rychlejsi.

Rozumnym kompromisem, jak uz tady zaznelo, by mohla byt nejaka "mala", jednoducha, rychla databaze. Treba FlashFiler (ktery zakompilujes primo do EXE), nebo jednoduse TClientDataSet (LoadFromFile, SaveToFile), ale ani jine namety nebyly spatne.
Ja take napriklad casto ukladam data do "ini-souboru" (dobra podpora z Delphi), nemuze jich ale byt moc.

= HAES - RNDr. Jan Sebelik
= http://www.haes(tec)cz
= Skolici a konzultacni stredisko pro Delphi a Win32
= tel. 0434 692 569 (0601 203084]

Nacteni polozek z csv souboru do TreeView - upresn

[*] Jan #ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 23.7.2001 16:09:25

> mam takovy pocit, ze format csv neni primo Excelovsky format - i kdyz ho
> Excel velmi dobre podporuje. Jde o format pro vymenu dat, kde kazdy radek
> odpovida jednomu zaznamu v tabulce, a zaznam ma velmi jednoduchou stukturu,
Jeden zaznam muze byt i na vice radku (napr. polozka je "memo" neboli obsahuje znak CTLR).
Pak se tam musi resit, ze napr. string, ktery oddelujeme ", obsahuje taky ".
A mozna jeste nejake dalsi vychytavky...

= HAES - RNDr. Jan Sebelik
= http://www.haes(tec)cz
= Skolici a konzultacni stredisko pro Delphi a Win32
= tel. 0434 692 569 (0601 203084]

DLL a formular

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 23.7.2001 16:15:28

> Odes�latel: Mirek Drej�ek <drejcek(zv)schkocr(tec)cz>
> P�edm�t: DLL a formular
> v DLL mam tento kod:
> Karta1Form:=TKarta1Form.Create(Application);
Mozna je ostuda, ze si v tomto okamziku nevzpomenu na pravou podstatu problemu.
Ale co to je promenna Application v EXE a promenna Application v DLL?
Je to totez?
V obou pripadech se tam dostala pouzitim unit Forms.

Tim ovsem nechci tvrdit, ze prave popisovany problem ma tuto pricinu.

= HAES - RNDr. Jan Sebelik
= http://www.haes(tec)cz
= Skolici a konzultacni stredisko pro Delphi a Win32
= tel. 0434 692 569 (0601 203084]

Zobrazeni Hintu

[*] Pavol Kaka�ka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 23.7.2001 16:24:06

> Zdravim, nevite nekdo z vas, jak programove zobrazim hint ?

Application.ActivateHint(xxxGrid.ClientToScreen(Point(X, Y)));

Pavol Kaka�ka
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Tlac prevodnych prikazov pomocou Sinea.

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 23.7.2001 16:25:06

From: <rotursoft(zv)nextra.sk>

> Potrebujem tlacit hromadne prevodne prikazy pre banku pomocou Sinei,
> ale ako mozem vysvetlit Sinei aby mi po 15 polozke zacal tlacit zostavu
> znova s dalsimi 15timi polozkami ?

Jak je to mysleno?

Udelat samostatne sestavy, kazda s 15-ti radky neni problem.
Staci dodavat data po blocich 15-ti radku a na kazdy blok
zavolat metodu Print.

Nebo je pozadavek po 15-ti radcich odstrankovat?
Staci navrhnout predlohu tak, aby se na stranku
veslo 15 radku. Nebo je mozne vynucene odstrankovani.
K tomu slouzi metoda NewPage volana uvnitr
obsluhy OnTiskOddilu, priklad lze nalezt
v archivu konference Sinea:
http://archiv.sinea(tec)cz/msg00222.html

Nebo byl dotaz minen jeste nejak jinak?

Vaclav Krmela

Bloby a BDE

[*] Lubo Fule <fule(zv)ekosoft.sk> - 23.7.2001 16:27:30

To je stary znamy problem BDE. Jediny sposob sko to vyriesit, je pouzit
TTable , vystavit sa pomocou FindKey na prislusny riadok a nacitat BLOL,
myslim, ze tak by ho malo nacitat cely. TQuery ma obmedzenie na 1MB a nijako
sa to neda "prebit"... BDE je skratka na ...

L.

> [...]
> cokoliv (Blob Size, Mem Size, Shared Mem Size), nic nepomaha, vzdy blob
> oreze na 1MB. Pres ADO to nactu bez problemu, ale nemohu to pouzit. Uz si

CheckBox do policka Gridu po druhe

[*] <bejcek(zv)centrum(tec)cz> - 23.7.2001 17:24:41

Ahoj kluci, je to takova drobnost a ja ji nutne potrebuji k
zivotu, reknete mi to nekdo jak dostanu checkbox misto policek
gridu s hodnotama 0/1 nedejte se prosit a poradte mi nekdo...
Aldik D5 W98 amater vsech amateru kral
---

-----
Hrajte on-line hry na http://herna.centrum(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

Problem s TIBTable a pohledem

[*] Martin Ben <martin.ben(zv)worldonline(tec)cz> - 23.7.2001 18:12:35

Potrebuji poradit s IB - mam vyvoreny pohled:

CREATE VIEW V_SOUCTYDOV(
OSOBA_ID,
ZKRATKA,
SOUCET)
AS SELECT
D.OSOBA_ID,
C.ZKRATKA,
SUM((D.DO_DATUM - D.OD_DATUM) + 1)
FROM DOVOLENA D INNER JOIN C_DRUHDOV C ON (D.C_DRUHDOV_ID = C.ID)
GROUP BY
D.OSOBA_ID,
C.ZKRATKA

Pokud chci tento pohled otevrit v D5 pomoci TIBTable, objevi se mi chyba:
Invalid database key
Jine pohledy oteviram normalne, pouze u tohoto se mi to nedari. K IB jsem
napojeny pomoci TIBDatabase a TIBTransaction. V TIBTable mam zapnuto
TableTypes:=[ttView].

Martin Ben

PS: Da se k pohledum pristupovat i jinak nez pomoci TIBTable, pokud chci
zobrazit jejich vysledky?

Import a export Repozitory

[*] Pavel Lavicka <plavicka(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.7.2001 20:03:14

Pratele,
nevite nekdo, zda je mozne nejak exportovat a importovat Repozitory v D4?
Potrebuji obcas prenaset projekty z desktopu na notebook a dvoji vytvareni
repozitory mi vadi. Diky za radu
Pavel

OT: Homebanking

[*] Pavel Lavicka <plavicka(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.7.2001 20:19:41

Pratele,
prave resim problem nacitani vypisu z uctu zasilanych homenakingem od CSOB a
IPB. Nemate nekdo popis souboru, ve kterych jsou zasilany vypisy u techto
bank? Diky moc za kazdou pomoc

S pozdravem

Pavel Lavicka

Homebanking

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 23.7.2001 20:36:45

Standardni GPC soubor. Podival bych se na web GE Capital, tam neco takovyho
bylo, a s IPB je to kompatibilni.

Nicmene ja jsem to resil tak, ze jsem si stahnuty vypis porovnal s tistenym,
a bylo to vsechno jasny.

M.S.

ikony do tlacitek

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 23.7.2001 22:06:18

Zdarvim

Na ikony je nejlepsi Microangelo a na glyphy Malovani. Jinak na netu jsou
tuny glyphu a ikon, staci prolezt seznam nebo altavistu. IMHO i na
programatorskejch strankach (torry, programmersheaven) jsou baliky ikon a
glyphu.

Hurricane
From: "Gabika Polcova" <gabika.polcova(zv)cnzp(tec)cz>
> mam jednu prosbu. Potrebujem naprogramovat aplikaciu
> v D5, ktora pracuje s lubovolnym scannerom

Ahoj.

Komponentu pro scanner najdes napr. na www.sinea(tec)cz (v baliku komponent).

Ludek

DLL a formular

[*] "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz> - 24.7.2001 11:35:51

Nejsem si uplne jisty, ale skoro bych rekl, ze ano. Ja tuto konstrukci vzal kdysi z nejake knizky.
A ono to funguje. Jen na jednom miste mi to dela problemy.
Co jineho by se mohlo dat misto Application?

Mirek Drejcek.
From: "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz>
> A ono to funguje. Jen na jednom miste mi to dela problemy.

Ahoj,

mas aplikaci i tu DLL prelozenou s balicky ?

Petr Vones

Jedna instance aplikace na siti

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 24.7.2001 12:48:41

> [...]
odpovidat
>pouze na tuto zpravu. To je jedina moznost pokud nechces mit

Je zbytecne rozjizdet dalsi thread kvuli obsluze UDP packetu. Staci
socket nastavit jako non-blocking a obslouzit socket primo v nejake
window proc.

D> Toman

Problem s dvojitym editovanim v "Cached updates"

[*] Petr Suchy <pjetrunka(zv)yahoo(tec)com> - 24.7.2001 03:53:26 -0700 (pdt)

Ahoj,
v posledni dobe sem objevil docela zavaznou chybu
spojenou s "Cached updates". Jestlize vlozim jednu
vetu, pak ji ulozim do databaze a pak tutez vetu 2x
edituju a znovu ulozim do databaze, dojde k
nepochopitelne transformaci akce modify na akci insert
a to logicky musi vest k poruseni integrity tabulky.
Nesetkal se s tim uz nekdo a nevite jak to
resit(Prosim neradte nepouzivat "Cached updates" na to
je pozde, ale pro pristi projekt je nepouziju urcite).
S pozdravem Petr Suchy

P.S.: Ukazka casti programu, ktery misto vlozeni 2
vet, vlozi vety 3:
QTest.Append;
QTestNummer.AsInteger := 1;
QTestText.AsString := 'Test 1';
QTest.Post;
QTest.ApplyUpdates;
QTest.CommitUpdates;
QTest.Append;
QTestNummer.AsInteger := 2;
QTestText.AsString := 'Test 2';
QTest.Post;
QTest.ApplyUpdates;
QTest.CommitUpdates;
QTest.First;
QTest.Edit;
QTestText.AsString := 'Test 3';
QTest.Post;
QTest.Edit;
QTestText.AsString := 'Test 4';
QTest.Post;
QTest.ApplyUpdates;
QTest.CommitUpdates;

http://phonecard.yahoo.com/

Problem s dvojitym editovanim v "Cached updates"

[*] Petr Suchy <pjetrunka(zv)yahoo(tec)com> - 24.7.2001 03:53:25 -0700 (pdt)

[...]

GetRecordBatch

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 24.7.2001 13:03:32

Ahoj,

zkousim nacist data z tabulky pomoci GetRecordBatch. Pocet
zaznamu je zatim maly (<50), takze by na to mela stacit jedna
davka. Jenze vzdy dostanu o jeden zaznam mene, nez kolik jich
tabulka skutecne obsahuje. Proc to tak je a jak je ziskat vsechny?
A bude-li dat vice, jak prislusna ffQuery pozna, ze pri dalsim volani
chci nasledujici davku? V parametrech metody se to jaksi neuvadi.

Dik.

David Lebeda

Posilani zprav ve Win siti

[*] Mirek Jarol�mek <m.jarolimek(zv)softdec(tec)cz> - 24.7.2001 13:05:15

Ahoj,

nevidel jste nekdo komponentu, ktera by podporovala protokol, ktery je ve win siti pouzivan pro posilani zprav ( ktere umi zachytit a zobrazit NT messenger, tj. ty same zpravy, ktere napr. posilaji tiskove servery po ukonceni tisku, atp. ) ?

Diky Mirek.

RZDirectoryListBox -DirectoryListBox pokus 2

[*] 3dimension <3dimension(zv)atlas(tec)cz> - 24.7.2001 13:08:32

Ve DirectoryListBox ma nastaveny atribut faDirectory. Ale ty potrebujes
faDirectory + faHidden takze si musis udelat vlastni tridu. Ve zdrojaku je
to v unit FileCtrl.PAS
funkce TDirectoryListbox.ReadDirectoryNames.

> Poradi nekdo jak zobrazit v RZDirectoryListBoxu nebo DirectoryListBoxu
> adresare, ktere maji atribut Hiden.
>
> Viktor Marek
> viktor(zv)mbox.vol(tec)cz
>

> ---
> Odchoz� zpr�va neobsahuje viry.
> Zkontrolov�no antivirov�m syst�mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
> Verze: 6.0.265 / Virov� b�ze: 137 - datum vyd�n�: 18.7.2001

Problem s dvojitym editovanim v "Cached updates"

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.7.2001 13:09:36

From: "Petr Suchy" <pjetrunka(zv)yahoo.com>
> v posledni dobe sem objevil docela zavaznou chybu
> spojenou s "Cached updates". Jestlize vlozim jednu

Ahoj,

zkousel jsi update BDE (http://www.borland.com/devsupport/bde) ?

Petr Vones

Spojeni dvou souboru

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 24.7.2001 13:21:39

ahoj,

co takhle BlockRead,BlockWrite apod.
je na to v Delphi helpu priklad.

M.Jirman

From: "JIM Design" <jim.design(zv)iol(tec)cz>
> co takhle BlockRead,BlockWrite apod.
> je na to v Delphi helpu priklad.

Ahoj,

nejrychlejsi by to melo byt pomoci mapovani souboru:

uses
Contnrs, JclFileUtils;

function ConcatFiles(FilesList: TStrings; const ResultFileName: TFileName):
Integer;
var
SourceMappingList: TObjectList;
SourceMapping: TJclFileMappingStream;
ResultMapping: TJclFileMapping;
ResultView: TJclFileMappingView;
FileHandle: THandle;
TotalSize: Integer;
I: Integer;
P: PChar;
begin
SourceMappingList := TObjectList.Create;
try
TotalSize := 0;
Result := 0;
for I := 0 to FilesList.Count - 1 do
begin
SourceMapping := TJclFileMappingStream.Create(FilesList[I], fmOpenRead
or fmShareDenyWrite);
SourceMappingList.Add(SourceMapping);
Inc(TotalSize, SourceMapping.Size);
end;
FileHandle := FileCreate(ResultFileName);
if FileHandle = INVALID_HANDLE_VALUE then
RaiseLastWin32Error;
try
ResultMapping := TJclFileMapping.Create(FileHandle, '', PAGE_READWRITE,
TotalSize, nil);
try
ResultView := TJclFileMappingView.Create(ResultMapping,
FILE_MAP_WRITE, 0, 0);
P := ResultView.Memory;
for I := 0 to SourceMappingList.Count - 1 do
begin
SourceMapping := TJclFileMappingStream(SourceMappingList[I]);
Move(SourceMapping.Memory^, P^, SourceMapping.Size);
Inc(P, SourceMapping.Size);
end;
Result := TotalSize;
finally
ResultMapping.Free;
FileClose(FileHandle);
SourceMappingList.Free;

DLL a formular

[*] "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz> - 24.7.2001 14:35:06

Mozna bych mel nastinit o jakou konkretni chybu tady jde. Takze, oteviram fomular z DLL. Na formulari je krome jinych komponent radiobutton. Podle neho je pristrupny combobox. Pak staci, kdyz pomoci radiobuttonu zpristupnim combobox a dam na nej fokus, zavru formular a znovu ho otevru. A mam tady chybove hlaseni Cannot focus a disabled or invisible window. Upozornuji, ze u tohoto formulare nemam v onCreate ani v onActivate zadne Komponenta.SetFocus. Zkousel jsem to obejit v onClose jsem zadal, aby mela fokus jina komponenta. Stejne to nepomohlo. Problem nastava pri prikazu Kata1Form.ShowModal.
Take mam v tomto DLL vice formularu, ktere funguji bez problemu.

Mirek Drejcek.
>mas aplikaci i tu DLL prelozenou s balicky ?
>
>Petr Vones

ImageList

[*] "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz> - 24.7.2001 14:44:21

zdravim,
mozna jsem neco prehledl, ale jak za behu programu pridam do komponenty ImageList dalsi obrazek z BMP souboru? Zkousel jsem ImageList.Add. Tam jsem si vypomahal SpeedButtonem. Ale to mi neslo.
Da se to udelat jinak?
Predem dik za jakoukoli odpoved.

S pozdravem
Mirek Drejcek.

Jedna instance aplikace na siti

[*] Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> - 24.7.2001 15:04:50

> Je zbytecne rozjizdet dalsi thread kvuli obsluze UDP packetu. Staci
> socket nastavit jako non-blocking a obslouzit socket primo v nejake
> window proc.

To by ma celkom zaujimalo.
Ako sa to, prosim ta, robi ?
Ja som podobny problem (komunikaciu
medzi aplikaciami na roznych pocitacoch)
riesil prave cez UDP obsluhovane
samostatnym thredom.

Vlkovic

Transakce na MS SQL - chyba na commit - object is

[*] Radek Ku�era <raku(zv)foresta(tec)cz> - 24.7.2001 15:08:18

Dobry den,

Programuji v Delphi3 proti MS SQL 6.5 s pouzitim komponent ADO (ADONIS).
Bezne pouzivam konstrukci (nize je velmi zjednodusena pro prehlednost):
try
ADODatabase.StartTransaction;
ADODataset.SQL.Text := 'Update TableName ...'
ADODatabase.Commit;
except
ADODatabase.RollBack;
end;

Jiz jsem se nekolikrat setkal s chybou po prikazu "Commit":
"ITransaction::Commit or ITransaction::Abort was called, and object is in a
zombie state."

Zkousel jsem testovat pred commitem, zda je transakce (vzdy byla) a uroven
vnoreni transakce je 1.

Mate nekdo zkusenosti s timto problemem ? Predem dekuji za odpoved.

Radek Ku�era

Foresta SG, a.s.

Jedna instance aplikace na siti

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.7.2001 15:12:54

From: "Peter Vlkovic" <vlkovic(zv)minv.sk>
> Ako sa to, prosim ta, robi ?

Ahoj,

v Delphi 6 muzes napriklad pouzit komponentu TUdpSocket, v D6 a D5 TUDPServer
z Indy.

Petr Vones

Jedna instance aplikace na siti

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 24.7.2001 15:17:51

> [...]
> Ako sa to, prosim ta, robi ?
> Ja som podobny problem (komunikaciu
> medzi aplikaciami na roznych pocitacoch)

Pomoci WSAAsyncSelect() prepnes socket do non-blocking a zaroven tim
zaregistrujes message, ktere dostane definovane okno, pri definovane
udalosti (prichod paketu). Dane okno musi ve sve WindowsProc obsahovat
obsluhu te zpravy (proste odesle zpte paket, kterym da najevo, ze uz
aplikace bezi).

D> Toman

Problem s dvojitym editovanim v "Cached updates"

[*] Petr Suchy <pjetrunka(zv)yahoo(tec)com> - 24.7.2001 06:43:16 -0700 (pdt)

Upresneni:
[...]

Jeste sem zapomnel napsat pro lepsi orientaci, ze
touto procedurou vzniknou v tabulce 3 vety, i kdyz mam
jenom 2 appendy a 2 edity.

http://phonecard.yahoo.com/

Problem s dvojitym editovanim v "Cached updates"

[*] Petr Suchy <pjetrunka(zv)yahoo(tec)com> - 24.7.2001 07:01:59 -0700 (pdt)

From: "Petr Suchy" <pjetrunka(zv)yahoo.com>
> v posledni dobe sem objevil docela zavaznou chybu
> spojenou s "Cached updates". Jestlize vlozim jednu

> [...]

Hm zkousel,
ja uz jsem zkousel snad vsechno a vubec nevim co s
tim, podle me je to chyba, kterou ma resit Borland,
ale jak sem ted videl, tak v Delphi 6 je tato chyba
porad. A mas pravdu, ze je to spis vec BDE.

http://phonecard.yahoo.com/

Trial verze Delphi 6

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 24.7.2001 16:29:01

> Ahoj,
>
> nedavno se tu nekdo ptal jestli uz je k dispozici trial verze Delphi
6.

> "DELPHI 6 ENTERPRISE TRIAL EDITION REGISTRATION AND DOWNLOAD"
> http://www.borland.com/delphi/trial6

Zajimalo by me jestli ma borland.com obecne tak spatne pripojeni k
Internetu nebo je k nemu jen tak spatny spoj UUNETem? Ja to stahoval
11kB/s (Kylix trial taky tou samou rychlosti).
Jede to nekomu rychleji?

PS - tyhle problemy pozoruju uz hodne dlouho (zvlaste ve spojitopsti s
NEWS serverem)

D. Toman

Synchronizacni nastroj pro IB

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 24.7.2001 16:34:31

Asi nejjednodussi je zavest si pole, kde bude datum posledni zmeny zaznamu
a pak si vest (v DB, nebo mimo), kdy byla naposledy provedena uspesna synchronizace.
Je dobre to udelat s drobnym presahem (cca nekolik hodin) a mit synchronni cas
na vsech servrech (to je nutnost).

> [...]
> je s temy z druhe databaze). Navic tech vedlejsich databazi bude nekolik
> (windows) pripojenych na hlavni DB ktera pobezi na linuxu.

ImageList

[*] Lubo Fule <fule(zv)ekosoft.sk> - 24.7.2001 16:44:41

napr. takto:

var Image: TBitmap; Image := TBitmap.Create;
try
Image.LoadFromFile('subor.bmp');
ImageList1.Add(Image, nil);
finally
Image.Free;
end;

> mozna jsem neco prehledl, ale jak za behu programu pridam do
> komponenty ImageList dalsi obrazek z BMP souboru? Zkousel
> jsem ImageList.Add. Tam jsem si vypomahal SpeedButtonem. Ale
> to mi neslo.

Trial verze Delphi 6

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.7.2001 16:55:04

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> [...]
> Internetu nebo je k nemu jen tak spatny spoj UUNETem? Ja to stahoval
>
> PS - tyhle problemy pozoruju uz hodne dlouho (zvlaste ve spojitopsti s

Ahoj,

jsou s tim porad problemy, obcas jim i vypadava DNS. Nekdy je na vine
Sprintlink kterymu to spojeni nejak hnije (ping pres 1500 ms apod).

Petr Vones

COM - Excel vs. ostatni spreadsheety

[*] skalsky(zv)oksystem(tec)cz - 24.7.2001 17:29:35

Hello delphini,
mam takovy problemek ...
malou tabulku cpu do Excelu, kterej volam pres COM (CreateObject Excel ...)
- pracuje to v pohode pouze v pripade, ze MS Excel je na tom PC
nainstalenej.
... bohuzel v pripade, ze neni na pocitaci nainstalenej, tak mam peska.
Co kdyz ma nekdo ale treba Tab602 od Soft602 verze 2000, kterej umi pracovat
s formatem XLS ... nevite, jak otevrit v pripade neexistujiciho MS Excelu
jinej spreadsheet ????

Dik za info ...

Milan [D3 C/S, W98]
Delphi beginner (neustalej)

Synchronizacni nastroj pro IB

[*] Petr Suchy <pjetrunka(zv)yahoo(tec)com> - 24.7.2001 09:03:25 -0700 (pdt)

Ahoj,
my jsme tenhle problem taky resili a vyresili jsme ho
asi takhle. Za prve je podle me jedno jestli databaze
bezi pod windowsem nebo linuxem, protoze to je to
same. A dale to delame tak, ze kdyz pustis
synchronizaci, tak si zapiseme cas, ktery na serverech
prave je. A dalsi synchronizace bezi od tohoto casu do
casu startu synchornizace(tim odpada povinnost mit
sycnhronni cas na vsech serverech). Zakladem vseho,
ale je protokolovat si do nejakych tabulek zmeny,
ktere probehly, a ktere chces vymenovat. To delame
automaticky, ze se vytvori na kazdou tabulku, kde se
sleduji zmeny trigger, ktery zapisuje do log tabulek
vzdycky primarni klic, cas zmeny a akci(jestli byla
veta zmenena nebo vlozena nebo smazana). Nevim jestli
to pochopis, ale je to docela slozita vec na
vysvetlovani, klidne se zeptej, ja ti v tom rad
pomuzu.
Petr

RE:
> [...]

databazi bude
nekolik
> (windows) pripojenych na hlavni DB ktera pobezi na

http://phonecard.yahoo.com/

Balicek was: IB 6 OLEDB, ODBC; DLL

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 24.7.2001 19:53:33

> ano, prelozit jak aplikaci tak DLL s runtime balicky. Je to vlastne jediny
> rozumny zpusob jak takove aplikace vytvaret. Runtime balicky pak umistis do
> stejneho adresare jako je aplikace, ne do Windows System adresare.

V tom pripade mam nasledujici problem:
ty balicky se nahravaji dynamicky, protoze ne kazdy uzivatel potrebuje vsechny a
nemusi byt vsechny pritomne, pokud ale nevyberu v Project options -> Build with
Runtime packages, tak se mi ten balicek pomoci LoadPackage nepodari nahrat...
respektive to nic neudela :-(

Formular oteviram takto:
FPackageHandle:=LoadPackage(ExtractFilePath(Application.ExeName)+'1.bpl');
AClass := GetClass('TForm1');
if AClass<>nil then
begin
Application.CreateForm(TComponentClass(AClass), AForm);
AForm.Show;
end

Prislusny unit v balicku obsahuje

initialization
RegisterClass(TForm1);

finalization
UnRegisterClass(TForm1);

Rad bych mel vysledny EXE zkompilovany i s balicky VCL a k tomu dynamicky
nahravat moje balicky...

Dik,
Roman
OOOOOOOOOOOOOOOO
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

OLE ReadOnly, OnClose

[*] Filip Hochman <filip.hochman(zv)atlas(tec)cz> - 24.7.2001 20:00:20

Ahoj,

prosim Vase moudre hlavy o radu, ev. postrceni. Nacitam do
TOleContaineru dokumenty z databaze (LoadFromStream), ktere si nasledne
muze uzivatel otevrit v "samostatnem" editoru. To vytvarim pomoci
TOleContainer.DoVerb(ovShov)
Zajimalo by me, zda-li a jak lze zaridit:
a) otevirani dokumentu pouze pro cteni
b) pokud je otevren pro cteni/zapis, jak odchytit udalost daneho OLE
serveru, pokud uzivatel "Ulozi" ("Aktualizuje") dokument. Jde mi o to,
abych mohl v danou chvili ulozit editovany dokument zpet do BLOBu v
databazi.

Dekuji, s pozdravem
Filip Hochman

Nacteni polozek z csv souboru do TreeView - upresn

[*] Milan ��ek - 24.7.2001 21:07:51

ahoj,
pokud by ti nevadilo pouzit komponentu treti strany, pak tusim v treent je
funkce, ktera zvlada export i impord do csv

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1)
Win2k (SP1) a Win98, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

> [...]
Pak se tam musi resit, ze napr. string, ktery oddelujeme ", obsahuje taky ".
A mozna jeste nejake dalsi vychytavky...

KYLIX

[*] Robert Suska, KORAK slovakia <robert(zv)korak.sk> - 24.7.2001 21:12:44

Ludia minule tu forom prebehol e-mail s jednou URL kde bolo full D6 neviete
kde by sa mohol na chadzat aj Full Kylix???

Dakujem

S pozdravom Robo

Spojeni dvou souboru

[*] Heinisch Jiri <deis(zv)deis(tec)cz> - 24.7.2001 21:30:24

Petr Vones odpovedel :
> [...]
> uses Contnrs, JclFileUtils;
> function ConcatFiles(FilesList: TStrings; const ResultFileName:

Asi jako vzdy,

Petre diky

Jen kdybys byl tak hodny a poradil jak je zase rozbalim :-)

S pozdravem Heinisch Jiri

Kniha

[*] Pavel Ju�ka <delphibox(zv)seznam(tec)cz> - 24.7.2001 23:06:04

Dobry den,
sice jsem se jiz ptal, ale rad bych se zeptal jeste jednou, zda nekdo
nema na prodej knihu Delphi 4 od Marca Cantu (nakladatelstvi Grada). Shanim
ji uz alespon pul roku po vsech knihkupectvich, ale marne. A na dotaz do
nakladatelstvi mi odpovedeli, ze je jiz vyprodana a dotisk se nechysta.
Pokud by tedy nekdo mel jeden vytisk, ktery by mohl prodat, at se ozve.
Dekuji

Kniha

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.7.2001 03:02:57

From: "Pavel Ju#ka" <delphibox(zv)seznam(tec)cz>
> nema na prodej knihu Delphi 4 od Marca Cantu (nakladatelstvi Grada). Shanim
> ji uz alespon pul roku po vsech knihkupectvich, ale marne. A na dotaz do

Ahoj,

a proc to musi byt prave pro D4 (navic kdyz uz je D6) ?

Petr Vones

Spojeni dvou souboru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.7.2001 03:03:57

From: "Heinisch Jiri" <deis(zv)deis(tec)cz>
> Jen kdybys byl tak hodny a poradil jak je zase rozbalim :-)

Ahoj,

to uz je o necem jinem, pak by jsi je chtel asi spise archivovat, k tomu se ti
hodi treba ZLIB na Delphi CD.

Petr Vones

Synchronizacni nastroj pro IB

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 25.7.2001 07:27:46

Aha myslim ze jo, takze udelat log tabulku kde budou sloupce napr.
"jmeno tabulky" "datum zmeny" "ID zaznamu" "akce"
pozn. akce (INSERT DELETE UPDATE)
a povesit trigger na kazdou tabulku pro insert update delete
pak jen vzit posledni datum aktualizace a nacist z logu vse kde je datum >
datumposledniaktualizace
a provest patricne zmeny pro dany zaznam v dane tabulce
jeste me napada ze by se dalo jeste nejak osetrit aby nedochazelo k
nekolikanasobnym zmenam stejneho zaznamu pri synchronizaci (napr kdyz se
smaze ve vedlejsi tabulce nejaky zaznam a pak se vytvori se stejnym ID) tak
misto DELETE a INSERT pouzit UPDATE (no ale to zatim muze pockat)

Milos

[...]

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz> - 25.7.2001 07:47:19

http://www.borland.com/kylix/tryitnow.html

>Ludia minule tu forom prebehol e-mail s jednou URL kde bolo full D6 neviete
>kde by sa mohol na chadzat aj Full Kylix???

> [...]

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 25.7.2001 07:54:19

> [...]
> Soft602 verze 2000, kterej umi pracovat s formatem XLS ... nevite, jak
> otevrit v pripade neexistujiciho MS Excelu jinej spreadsheet ????

rekl bych, ze obecne reseni neexistuje. Mozna by slo neco
takoveho jako zkusit otevrit Excel, kdyz to nejde, zkusit treba
Tab602, kdyz to nejde tak neco konkretniho dalsiho... ale nevim,
jestli to stoji za to, ani jestli to je schudne, jen napad.

David Lebeda

ikony do tlacitek

[*] Petr Kukl�k <Petr.Kuklik(zv)seznam(tec)cz> - 25.7.2001 08:01:23

Zkus MicroAngelo, je to dobry program, ale je za prachy. Na nekterem
CHIPCD byla jeho trialova verze, kterou bylo nutno po urcite dobe
preinstalovat. Ja jsem v ni vytvoril spoustu ikon a kurzoru.

Petr Kuklik

> Nevite o nejakem vetsim baliku ikon do tlacitek. To co je v delphi je takrka nepouzitelne. Nebo slusnej soft konkretne na malov�n� ikon. V konfere jsem na nic nenarazil. (asi hledam blbe) Nebo mate nekoho, kdo Vam je kresli?

> [...]

Letali jste nekdy ve vlnach? My ano! http://0g(tec)cz/0109/wakeboarding

Synchronizacni nastroj pro IB

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 25.7.2001 08:14:36

tim odpada povinnost mit
> sycnhronni cas na vsech serverech).

Pro synchronizaci mozna, ale pokud nekde v DB pouziva
date ci time (timestapm), tak ten cas stejne musi mit synchronni,
jinak se z toho pri synchronizaci zblazni (kazdy casovy udaj bude muset
posouvat z casu zdrojoveho servru do casu cilovehio servru za podminek
ktere byly pri zapisu casoveho udaje).

Slavek

WIN a paralelni port

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz> - 25.7.2001 08:22:17

Ahoj,
TSmallPort (verzi co mam ja) ma driver jak pro NT tak 9x. Navic tam autor
pise ze funguje i w2k.
Radek

Trial verze Delphi 6

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 25.7.2001 08:26:44

Chtel bych se zeptat na jednu vec:

stahnul jsem si trial verzi a chce po me registraci. Nebyl problem ziskat
seriove cislo a autorizacni klic, ale problem je v ziskani aktivacniho klice.
Nemate s tim nekdo zkusenosti ?

[...]

Zaveseni na soubor

[*] Pavel Va�ek <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 25.7.2001 08:38:53

Ahoj,

mam nasledujici problem, potebuji se zavesit na soubor a kontrolovat jestli
byl zmenen. V soucasne dobe to delam pomoci threadu, ve kterem kontroluji
cas zapisu a velikost.

Zajimalo by me jestli nahodou neexistuje nejaka Api funkce, kterou bych se
"zaregistroval" a system by mi pak dal vedet, kdyz by nekdo soubor prepsal.

Jestli nekdo o necem vi, tak predem dekuji za radu.

Pavel Vasek

Trial verze Delphi 6

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 25.7.2001 08:38:29

ale problem je v ziskani aktivacniho klice.
> Nemate s tim nekdo zkusenosti ?

Uz jsem na to prisel - on se totiz MUSI pouzit link primo na tom formu. Kdyz
jsem tu adresu opsal do browseru tak se otvirala uplne jina stranka. BTW stejne
si myslim, ze je to pouze otravovani uzivatelu

[...]

TOUTLINE

[*] Ing. J�n Kuch�r <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz> - 25.7.2001 08:46:27

Caute

da se nejakym zpusobem do komponenty TOUTLINE umistnit na kazdy radek stromu
jiny obrazekm, potreboval bych totiz podle urovne podadresaru priradit
kazdemu jiny obrazek

DIK

Trial verze Delphi 6 a D5 na stejnem stroji

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 25.7.2001 09:00:27

DD,

co se stane pokud nainstaluju D6 (Trial) na PC kde je i D5? Nejsem si
jist jestli nedojde k nejakemu problemu diky nastaveni cest v
environmentu atd. Rad bych se vyhnul zmatkum....
D. Toman

Tlacovy Generator - Export (doc,xls,rtf)

[*] Dano <delphid(zv)atlas(tec)cz> - 25.7.2001 09:03:01

Ahoj,

Potreboval by som poradit.
Hladam tlacovy generator (nieco ako Sinea) ktory by ako vystup okrem vystupu
na tlaciaren umoznoval export do:
DOC, XLS, alebo RTF

Skusal som "List & Label 8" od spol. Combit - skusal som export do RTF no
subor po otvoreni vo Worde nemal ohranicene tabulky (zvyraznene ramiky
tabuliek). Neviem ci je chyba u mna (ci som nieco nevedel nastavit) alebo v
komponente ale pri exporte napr do "pdf" mi zasa vyexportovalo Tabulky s
ramikamy, ale bez udajov.

Takze to nieje celkom to co by som potreboval ...

Za nakopnutie spravnym smerom vopred dakujem.!!!

S pozdravom DaNo

ImageList

[*] "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz> - 25.7.2001 09:05:15

Dekuji za radu, ale dopadlo to uplne stejne jako se SpeedButtonem. Invalid image size to hlasi. Pritom obrazek ma rozmer 44x42 a v ImegeListu mam nastaveno 50x50. A take kdyz si tam ten obrazek nahraju pri vyvoji tak je vse OK.
Prosim, co delam spatne?

Mirek Drejcek.
From: "Mephisto" <mephisto(zv)akvila(tec)cz>

> Mozna by nebylo od veci poradne zaplatit misto kecu o prijemnem pracovnim
> kolektivu :-)))

Myslim ze to je chybna uvaha, coz se ale zjisti az v praxi

---
I ja bych nepohrdl nejakou praci ,ale bohuzel jsem eliminovan mistem pobytu
(bydlim tak blbe ze to mam vsude daleko :-)) ) tim padem nesplnuji pozadavek
zadatelu. PRAHA aj.

S pozdravem Heinisch Jiri

IB & Transakce & Trigger

[*] Jan Tungli <Jan.Tungli(zv)datapac.sk> - 25.7.2001 11:56:29

Vyskedok transakcie by sa mal prejavit po comit.

Jan Tungli

> [...]
> zmena se projevi az po odpojeni od databaze. Do te doby plati
> porad to stary obdobi. Transakce mam vsude nowait,

[*] skalsky(zv)oksystem(tec)cz - 25.7.2001 12:02:33

Hoj Davide (samozrejme i ostatni),
s tim, ze pokud neexistuje Excel, ze budu tvorit object pro jinej
spreadsheet ... jde mi to to, jak vytvorit ten object pro MagicTab602 z
baliku Soft602 ???? ... udelal bych to tak, ze pokud neexistuje ani jeden z
nich, pak by to proste nevyexportovalo danou databazi ....
... problem je to, jak volat ten MagicTab602

Dik vsem za info ci napad, jak to resit ...

S pozdravem Milan

> [...]

Tab602, kdyz to nejde tak neco konkretniho dalsiho... ale nevim,
jestli to stoji za to, ani jestli to je schudne, jen napad.

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 25.7.2001 12:07:54

> [...]
bych se
> "zaregistroval" a system by mi pak dal vedet, kdyz by nekdo soubor

FindFirstChangeNotification a spol. V novejsich Windowsech existuje
nejaka vylepsena verze (ktera vraci i jmeno filu kde ke zmene doslo).

D> Toman

SQL -> sumace ze dvou tabulek

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz> - 25.7.2001 12:08:26

> [...]
> zvlast dochazku a zvlast praci tak to vyjde odbre. Takhle to ale
> nascita strasne velky cisla, tusim proc, ale nevim jak tomu zabranit.

Zkus udelat pohled ze selectu na dochazku a praci a selectem sjednotit oba
pohledy.
Ty pohledy by mely v tom sjednoceni vystupovat jako single tabulky, takze:
spojit je pres cislo zamestnance podobne jako to delas o 10 radku vyse.

Tomas Bradle
t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz

Problem s dvojitym editovanim v "Cached updates"

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz> - 25.7.2001 12:14:39

> Jeste sem zapomnel napsat pro lepsi orientaci, ze
> touto procedurou vzniknou v tabulce 3 vety, i kdyz mam
> jenom 2 appendy a 2 edity.

No, a kdyz nepouzijes kombinaci Append-Edit tak to dela taky? Ja myslim,
kdyz treba insert provedes treba v QTest1 a Edit provedes v QTest2, nebo
oboji v QTest, ale mezi Append casti a Edit casti je trena close; a open;.
Proc delas nejdrive Append a v zapeti Edit, proc ne najednou ?

Tomas Bradle
t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz

COM - Excel vs. ostatni spreadsheety

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 25.7.2001 12:19:51

> s tim, ze pokud neexistuje Excel, ze budu tvorit object pro jinej
> spreadsheet ... jde mi to to, jak vytvorit ten object pro MagicTab602
> z baliku Soft602 ????

Ahoj,

Tab602 neznam a bez jeho znalosti asi nelze poradit. Z
dokumentace nebo na zaklade prohlidky registru je potreba v prvni
rade zjistit, zda Tab602 vubec existuje jako OLE objekt. Jako
mozny zpusob bych videl, pokud mas na stroji s Delphi
nainstalovan Tab602, v menu Project/Import type library zjistit, zda
tam je v nabidce uveden Tab602.
Pokud ano, bude se s nim pracovat podobne jako s Excelem -
bude treba nastudovat z dokumentace, tlb souboru apod.
podporovane interface a metody...

Nic moc, ale treba to pomuze...

David Lebeda

TreeView - prave vybrana polozka.

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 25.7.2001 12:26:21

Ahoj,

if TreeView1.Selected <> nil
then Index := TreeView1.Selected.AbsoluteIndex
else Index := -1;

> From: Hazuka Filip [mailto:filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz]
> potreboval bych jeste vedet jak zjistim Index prave vybrane
> polozky v TreeView ? Zkousel jsem TreeView.Selected.Index, nebo

QR a usporny tisk

[*] Vlastimil Zden�k <gestore(zv)wo(tec)cz> - 25.7.2001 11:30:16

Ahoj,
na sestave vytvorene QuickReportem ( Stand. z D5 Ent. ) na PrinterSetup
vyberu Vlastnosti tiskarny,
konkretne HPLJ1100 a vyberu EconoMode ( uspora toneru ).

QR vsak toto nastaveni, na rozdil od Wordu apod. neposloucha a tiskne ve
100% kvalite.

Mate nekdo nejakou radu ?

Vlasta

SQL -> sumace ze dvou tabulek

[*] David Mensik <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 25.7.2001 12:45:08

> [...]

jmeno,
(SELECT SUM(hodiny) FROM dochazka WHERE dochazka.cislo = zamest.cislo) AS
(SELECT SUM(hodiny) FROM prace WHERE prace.cislo = zamest.cislo) AS prace
FROM zamest

Ozon

P.S. Do vnorenych selectu v select listu se tabulka zamest prenese z
nadrazeneho prostredi (nosne vety). Takhle to funguje na MS SQL serveru.

TreeView - prave vybrana polozka.

[*] Pavol Kaka�ka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 25.7.2001 12:55:18

> [...]
> Zkousel jsem TreeView.Selected.Index, nebo
> TreeView.Selected.IndexOf(TreeView.Selected) a to nefunguje. Poradte mi

Jak to myslis ze to nefunguje? Nefunguje to iba ak je Selected = nil, inak
by to fungovat malo.
btw: Node ma aj AbsoluteIndex nepleties si to?

Pavol Kaka�ka
KasiX(zv)atlas(tec)cz

IB & Transakce & Trigger

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 25.7.2001 12:56:19

Pouze menis data v tabulce, nebo menis i trigger ?
Staci commitnout transakci, nebo je treba se odpojit ?
Pokud menis obsah triggru, tak je to v poradku,
transakce na metadata nefunguji zrovna tak jak by meli
( objekt je videt az v nasledujici transakci).

Slavek

> [...]
> zmena se projevi az po odpojeni od databaze. Do te doby plati
> porad to stary obdobi. Transakce mam vsude nowait,

IE & ftp login dialog

[*] Tomas Kminek <tomas.kminek(zv)atlas(tec)cz> - 25.7.2001 13:04:52

Ahoj
Jedno z reseni je pres WinInet API.
Login dialog se vyvola funkci InternetErrorDlg - musi byt otevreno spojeni a dialog se objevi automaticky, kdyz server vrati status 401/407. Kdyz tato fukce vrati ERROR_INTERNET_FORCE_RETRY, tak musis znovu poslat pozadavek(funkce HttpSendRequest).

Jednodussi je pouzit URLMoniker - viz komponenta IE Download na http://www.euromind.com/iedelphi

Tom

IB & Transakce & Trigger

[*] Radek KALA <Kala(zv)Atlas(tec)cz> - 25.7.2001 13:11:40

To se projevi, ale nejak ne v tom trigeru

> Vyskedok transakcie by sa mal prejavit po comit.
>
> Jan Tungli

S pozdravem Radek KALA
BetaControl, s.r.o.
Cerneho 58/60, 635 00
tlf. : + 420 5 4622 3491
fax : + 420 5 4622 3470
GSM : + 420 603 85 75 15

Synchronizacni nastroj pro IB

[*] Petr Suchy <pjetrunka(zv)yahoo(tec)com> - 25.7.2001 04:11:21 -0700 (pdt)

> [...]

>jinak se z toho pri synchronizaci zblazni (kazdy
>casovy udaj bude muset
>posouvat z casu zdrojoveho servru do casu cilovehio

Ahoj,
no ja predpokladam, ze jestli je v nakych tabulkach
dulezity datum, tak ten datum se ulozi podle casu na
serveru. A ten datum se potom ulozi i na jine servery.
Ale do logovaci tabulky se ulozi aktualni cas. Nechapu
tedy proc by musel cas posouvat do casu ciloveho
serveru. Ted neco hodne prehnanyho, co kdyz bude chtit
program pouzivat v pripade, ze servery se nachazi v
ruznych casovych pasmech :))

http://phonecard.yahoo.com/

TreeView - prave vybrana polozka.

[*] surfman <surfman(zv)volny(tec)cz> - 25.7.2001 13:24:53

Ahoj,

TreeView.Selected.Index ti d� informaci o indexu nodu v dane urovni.
Pokud chces ziskat index v ramci celeho TreeView, pouzij
TreeView.Selected.AbsoluteIndex

Surfman

[...]

[*] Radek KALA <Kala(zv)Atlas(tec)cz> - 25.7.2001 13:30:00

Trigger nemenim, Spustim transakci a zacnu menit data,
pak spustim druhou a v ni zmenim tu tabulku obdobi. Udelam
commit obdobi,
ale ten trigger to nevidi. Nepomuze ani ukoncit transakci a znovu
spustit, musim se odpojit od databaze.

> [...]
> transakce na metadata nefunguji zrovna tak jak by meli
> ( objekt je videt az v nasledujici transakci).

S pozdravem Radek KALA
BetaControl, s.r.o.
Cerneho 58/60, 635 00
tlf. : + 420 5 4622 3491
fax : + 420 5 4622 3470
GSM : + 420 603 85 75 15

TreeView - prave vybrana polozka.

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 25.7.2001 13:41:57

Myslim to tak, ze kdyz tam mam TreeView.Selected.Index, tak to tam hazi
stale myslim jednicku. A polozky maji indexy 0,1,10 atd. Tyto indexy tim ale
nedostanu. Nevis jak je to mozne ?

[...]

[*] "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz> - 25.7.2001 13:58:13

Tak toto bohuzel take konci hlasenim Invalid image size. Jestli mate nekdo zajem, pak muzu poslat BMP soubor. Ma asi 2k.
Opravdu uz nevim co s tim.

Mirek Drejcek.
>Image1.Picture.LoadFromFile('subor.bmp');
>ImageList1.Add(Image1.Picture.Bitmap, nil);
>
>kde ten imagelist musi mit vlastnost masked nastaveno
>na false.

QR a usporny tisk

[*] Robert Suska, KORAK slovakia <robert(zv)korak.sk> - 25.7.2001 14:08:55

Musis si urobit vlastne reporty... :(

Robo

> QR vsak toto nastaveni, na rozdil od Wordu apod. neposloucha a tiskne ve
> 100% kvalite.
>
> Mate nekdo nejakou radu ?

SQL -> sumace ze dvou tabulek

[*] Matavovsky Peter <matavovsky(zv)vse.sk> - 25.7.2001 13:10:37

> [...]

>where z.cislo = d.cislo AND z.cislo = p.cislo
>group by z.cislo, z.jmeno

select z.cislo, z.jmeno, sum(d.hodiny) dochazka, sum(p.hodiny)
where z.cislo = d.cislo AND d.cislo = p.cislo
group by z.cislo, z.jmeno

IB & Transakce & Trigger

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 25.7.2001 14:12:02

To je divny, v cem to zkousis ?
doporucuji si spustit dvakrat WISQL a tam to zkusit.

Slavek

PS: Doufam ze jsi myslel, ze menis data v tabulce obdobi a primo metada teto tabulky.

> [...]
> commit obdobi,
> ale ten trigger to nevidi. Nepomuze ani ukoncit transakci a znovu

[*] Matavovsky Peter <matavovsky(zv)vse.sk> - 25.7.2001 13:13:21