Trial verze Delphi 6 a D5 na stejnem stroji

[*] Milan Tomes <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 25.7.2001 14:14:09

> co se stane pokud nainstaluju D6 (Trial) na PC kde je
> i D5? Nejsem si
> jist jestli nedojde k nejakemu problemu diky nastaveni
> cest v
> environmentu atd. Rad bych se vyhnul zmatkum....

U me to pracuje taky bez problemu

S pozdravem

Milan Tome�
Vedouc� v�vojov�ho t�mu Windows
Softwarehouse HAiDA s.r.o.
Nov� Bor
tel: 0424/722291, 0424/222284
email: Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

Synchronizacni nastroj pro IB

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 25.7.2001 14:19:16

ad 1. tzv. pulnocni problem
ad 2. pokud pouziva GT, tak neni co resit.

Podrobneji, pokud je mezi servery rozdil nekolika sekund, nic se nedeje,
ale ty jsi to psal, jao ze na case nezalezi (tj. na jednom serveru mam 5.5.1900,
na druhem mam 28.6.2002), a aby nebyli dalsi zbytecne diskuze, podotykam,
ze toto se pouziva na nekterych PC kvuli roku 2000.
k bodu 2, tento cas se napriklad pouziva jako systemovy cas vsech UNIX stroju,
cas co vidis je pouze transformace tohoto casu -> problem se usnadni,
pokud budu mit lokalni casy (caz asi predpokladas), tak mam stejny problem
jako na zacatku.

Slavek

PS: Udrzet synchronni cas je velice jednoduche, jen je potreba si vybrat
casovy server.

> Ahoj,
> no ja predpokladam, ze jestli je v nakych tabulkach
> dulezity datum, tak ten datum se ulozi podle casu na
> serveru. A ten datum se potom ulozi i na jine servery.
> Ale do logovaci tabulky se ulozi aktualni cas. Nechapu
> tedy proc by musel cas posouvat do casu ciloveho
> serveru. Ted neco hodne prehnanyho, co kdyz bude chtit
> program pouzivat v pripade, ze servery se nachazi v
> ruznych casovych pasmech :))
> Petr

Kylix Open Edition

[*] EMDAT <blau(zv)emdat(tec)cz> - 25.7.2001 14:21:02

Ahoj Pavle

to chces jako rict ze ta nejnizsi verze Kylixu co jsem si ji pre tydnem
objednal a zaplati za ni cca 10 litru je ted ke stazeni zadarmo?

S pozdravem Petr Blau software
developer

Delphi a sablony Wordu

[*] Informatik M�� Str�nice����w�#f��?�##��'�g�##� - 25.7.2001 14:22:13

Dobry den,

poradi mi prosim nekdo (nejlepe kousicek kodu). Potrebuji otevrit z D3 pres
OLE
urcitou sablonu nebo dokument, najit nejake slovo v tomto dokumentu,
nahradit
jej jinym a dokument zavrit. To otevreni a zavreni by jeste slo, ale to
nahrazeni
slova ne a ne..

Dekuji za spolupraci

Vladim�r Koupil
Informatik
Mestsky urad Straznice
informatik(zv)straznice-mesto(tec)cz

SQL -> sumace ze dvou tabulek

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 25.7.2001 14:26:58

On 25 Jul 2001, at 10:27, Radek KALA wrote:

> mam tabulky
> zamest ( seznam zamestnancu )
> dochazka ( hodiny z dochazky )
> prace ( vykazane hodiny )
>
> potrebuji cislo pracovnika, jmeno pracovnika, hodiny z dochazky,
> hodiny vykazane;
>
> select z.cislo, z.jmeno, sum(d.hodiny) dochazka, sum(p.hodiny)
> prace
> from zamest z, dochazka d, prace p
> where z.cislo = d.cislo AND z.cislo = p.cislo
> group by z.cislo, z.jmeno

Zkus to pres joiny.

Phones: 02/795 29 56 (72 95 29 56); GSM: 0603 551 282

Synchronizacni nastroj pro IB

[*] Petr Suchy <pjetrunka(zv)yahoo(tec)com> - 25.7.2001 05:32:54 -0700 (pdt)

Slavku,
ja porad nechapu co je v nasi verzi za problem,
jestlize budu mit na jednom severu rok 1900 a na
dalsim 2002, to vubec zadnej problem preci neni a
stejne tak nevidim problem s GT casem.
Petr

RE:
[...]

http://phonecard.yahoo.com/

Jedna instance aplikace na siti

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 25.7.2001 14:45:50

ahoj,

>Tak nejak, v te aplikaci udelat specialni thread, ktery bude odpovidat
>pouze na tuto zpravu. To je jedina moznost pokud nechces mit specialni
>hlidaci program.

to mi prijde v pripade UDP packetu naprosto zbytecne

>Druha moznost je udelat specialni program na pevne danem pocitaci, ktery
>musi dat povoleni ke spusteni aplikace - tedy urcity ekvivalent tomu
>zamku v podobe souboru. Jenom by si tento hlidaci program mohl
>zjistovat, zda stale bez ta predchozi instance.

presne tak, byl by to takovy vyhodnocovac zpetne prijatych odpovedi...

ale ted me napadlo ze by to mohlo byt implementovano v kazde kopii tve
aplikace na siti a kazda aplikace by po spusteni posilala svuj cas spusteni
(na pozadavek broadcastu) spolecne se svoji IP adresou a kazda nova (ktera
vysle pri startu ten brodcast) by obdrzeny cas porovnala se svym (to je
dobre pouze pokud chces drzet urcity pocet spustenych aplikaci v siti) a
prip. se ukoncila.

>A ted me napadlo mozna jeste jednodussi reseni - udelat ten soubor,
>pokud to je pro tebe schudna cesta a do nej poznamenat IP a adresu a
>port, kde se mas ptat zda jeste bezi ten proces, ktery soubor vytvoril.
>Podle techto informaci se zeptas a kdyz nikdo neodpovi, tak snad uz
>nebezi.

toto uz resi broadcast

>Vzdycky muze dojit k rozpojeni site a pak jakekoliv algoritmy selhavaji
>a muzes zarucit, bud ze povolis spusteni 0 ci 1 instance nebo v pripade
>tech problemu se ti spusti vic instanci. To je na tobe, co je pro tebe
>bezpecnejsi.

no comment (predpokladem uspesneho chodu aplikaci je samozrejme plne funkcni
sit :-)))

M.Jirman

Problem s dvojitym editovanim v "Cached updates"

[*] Petr Suchy <pjetrunka(zv)yahoo(tec)com> - 25.7.2001 06:04:30 -0700 (pdt)

Hm dekuji,
kdyz o tom premejslim, tak by to urcite pomohlo,
kdybych po kazdym applyudpates zavrel a otevrel
tabulku, ale to by bylo hrozny kdyby uzivatel po kazdy
zmene mel cekat na tenhle "refresh", tabulky uz jsou
docela velky a nebylo by to asi to prave orechove. A
transkace pouzivam, tohle byla jenom jednoducha ukazka
na objasneni problemu. A kdyz applyupdatesuju jednu
tabulku, tak transakci nepotrebuju preci, protoze bud
se zapise vsechno a nebo nic.
Petr

Mne se stavalo to, ze kdyz jsem vlozil zaznam a hned
jsem ho chtel zase editovat, tak mi to cele spadlo.
Bylo to tim, ze pouzivam u vetsiny tabulek pole
autincrement a byl problem, ze server sice pridelil
napriklad pri vlozeni nejake cislo, ale v cachovanych
tabulkach se to jeste neprojevilo. Tak jsem to vyresil
tak, ze po kazdem deletu nebo insertu nebo updatu
Tabulku zavru a znovu otevru. Vlastne takovy refresh.
Nevim, zda by to pomohlo v tvem pripade. Je to jen
takovy napad. Jeste bych si ten tvuj kod dal urcite do
transakci.

http://phonecard.yahoo.com/

Synchronizacni nastroj pro IB

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 25.7.2001 15:08:39

Ve Vasi verzi zadny problem,
ja jen ze ten cas je lepsi mit synchronni (myslim
cas i datum).
Synchronnim myslim tak, ze rozdily jsou zanedbatelne
z pohledu prezentace dat. Pokud se napriklad v DB
navyskytuje datum/cas, neni co resit.
Uvedu priklad:
Mam server 1, ktery sbira data ze stroju 1..5
Mam server 2, ktery sbira data ze stroju 6..10,
pokud chci vyhodnocovat napriklad odstavky
kvuli energetickym ctvrthodinkam, musim mit
cas synchronni alespon na 10 sekund, jinak to bude
budit dojem, ze regulacni algorytmus spatne pracoval
-> zbytecne reklamace a dohadovani s uzivateli.

Slavek

PS: Opravdu nemam nic proti pouzite metode synchronizace
(snad mozna, ze bych pouzil drobny presah casu, alespon max.
dobu trvani transakce, zde by mohl byt drobny zadrhelik, ktery
se ovsem nemusi za celou dobu zivota systemu projevit).
Mne jde o prezentaci dat po synchronizaci, a tam bud musim
mit synchroni cas, nebo opravovat (posouvat) casove udaje.
Vse samozrejme plati pokud bude rozdil casu vetsi, nez pripustny.
Ono take neni dobre delat prilis velke korekce casu, zlaste do minulosti.> Slavku,
> ja porad nechapu co je v nasi verzi za problem,
> jestlize budu mit na jednom severu rok 1900 a na
> dalsim 2002, to vubec zadnej problem preci neni a
> [...]

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 25.7.2001 15:20:55

Pokud sjem to pochopil dobre, tak zcela naprd neni.

S Open edition muzes produkovat pouze programy pod GPU licenci.
Kdyz si Kylix koupis, muzes delat programy pod jinyma licencema,
trebas i komercni programy.

> to chces jako rict ze ta nejnizsi verze Kylixu co jsem si ji pre
> tydnem objednal a zaplati za ni cca 10 litru je ted ke stazeni
> zadarmo?

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

umisteni Services

[*] Ota Maly <ota.maly(zv)volny(tec)cz> - 25.7.2001 15:21:21

> Pokud vim, neexistuje nejaky MS definovany zpusob jak zjistit umisteni
> souboru. Pokud jej potrebujes jen cist pouzij WinSock API, pokud jej
> potrebujes menit pak musis podle typu windows najit jeho umisteni
> (pokud se nepletu pak jsou odlisnosti pouze mezi Win9X a zbytkem tj
> WinNT/2000 (nevim kam patri WinMe)

:-( to jsem sice udelal, ale povazoval jsem to za docasne reseni. Detekuji
to pomoci GetVersion, tak snad to bude chodit i v ME i v XP spravne.

Diky
Ota

Kylix Open Edition

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 25.7.2001 15:21:59

> [...]
tydnem
> objednal a zaplati za ni cca 10 litru je ted ke stazeni zadarmo?

neni to uplne to same - pomoci OpenEdition muzes produkovat aplikace
pouze pod GPL (tedy zdarma a zverejnit kod).

Pozn:
Borland dela docela obstrukce - program prelozeny pomoci OpenEdition
zobrazuje splash okno s textem' Tento progra, byl vytvoreny Open edici
Kylyxu bla bla bla' - samozrejme v anglictine. Dokonce to pise i na
konzolu pokud je aplikace prelozena s $APPTYPE CONSOLE (ovsem $APP
TYPE GUI bez formu to nepise :-)

Prijde me to jako nesmysl. Podle mne se na takove veci meli vykaslat
(a spolehat jen na omezeni pomoci GPL licence). Navic pri instalaci je
vyzadovana on-line registrace u Borlandu...
Pripada me to jako ze Borland chtel dat najevo jak je skvely (a dal
cosi linux komunite zdarma) ale zaroven z toho maji hodne velkej
strach...

PS: od Borlandu tecou data dost pomalu - kdo chce muze si OpenEdition
stahnout z naseho FTP:

ftp://ftp.lit(tec)cz/linux/borland/kylix/kylix_oe.tar.gz

Registracni klic si musite ale samozrejme objednat (zdarma) primo od
Borlandu -> http://www.borland.com/kylix/trial/

D. Toman

Synchronizacni nastroj pro IB

[*] Petr Suchy <pjetrunka(zv)yahoo(tec)com> - 25.7.2001 06:26:53 -0700 (pdt)

No tak to sem rad, ze si rozumime :). No my nemuzeme
pouzivat casovej rozsah na synchronizaci, protoze uz
takhle vymnenujeme hrozne mnozstvi dat a musi to byt
co nejrychlejsi, protoze se to dela pres ISDN a
poplatky jsou porad docela vysoke. Jinak synchronizace
casu z hlediska logickeho je vec jina a smozrejme nic
proti ni nemam, je to vzdycky lepsi, ale me slo jenom
o to, ze program musi fungovat bez chyb, i kdyz ta
synchronizace chybi :)
Petr

[...]

ja podobny problem riesim tak, ze urcity dokument
(prazdny formular resp. tlacivo) mam v RTF formate
ako "sablonu". Nacitam si tuto sablonu do retazcovej
premennej a v nej nahradim urcene klucove slova
konkretnou hodnotu, vysledok ulozim ako novy dokument
a cez ShellExecute ho otvorim vo Worde.
Je to celkom jednoduche.

Vlkovic

> [...]
> v tomto dokumentu, nahradit jej jinym a dokument zavrit.
> To otevreni a zavreni by jeste slo, ale to nahrazeni

INADDR_NONE & D6

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 25.7.2001 16:02:43

DD,

mohla by se nejaka dobra duse podivat v D6 do zdrojaku WinSock.pas jak
je deklarovana konstanta

INADDR_NONE ?

V D5 to jetakto:

INADDR_NONE = $FFFFFFFF;

Testuju trial verzi D6 (nejsou zde zdrojaky knihoven:- ( )
a na

if NAddr = INADDR_NONE then

kde NAddr je deklarovan jako DWORD to rve:

Warning: comparison always evaluates to False.

ToolTip (nebo jak se to jmenuje) prozradi, ze:

const WinSock.INADDR_NONE:-127..128

Coz mi moc nepomohlo. Prece neudelali z $FFFFFFFF rozsah od -128 do
127?? (cili z DWORDU Byte??)

D. Toman

Vyplneni bitmapu

[*] Ivanoslav <ivanoslav(zv)yahoo(tec)com> - 25.7.2001 16:06:22

Zdravim

Mam jeden proble.Mam nakreslenou elipsu a potreboval bych
ji vyplnit treba nejakou bitmapou.Pokud vite jak na to ,poradte
mi please.

Diky Ivanoslav.

INADDR_NONE & D6

[*] Petr Suchy <pjetrunka(zv)yahoo(tec)com> - 25.7.2001 07:07:27 -0700 (pdt)

Tak sem dobra duse, je to
INADDR_NONE = -1;
Petr

Re:
[...]

( )
[...]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 25.7.2001 16:23:12

> Tak sem dobra duse, je to
> INADDR_NONE = -1;

Diky. Cili musim mit prislusnou promennou deklarovanou jako Integer
:-((

Proc to porad meni? Mam pocit, ze mezi D3 a D5 to bylo taky jinak.
Microsoft v winsock.h definuje tuto konstantu jako

#define INADDR_NONE 0xffffffff

(koukal jsem do nejake stare definice - ale predpokladam, ze to
nemenili)

D. Toman

Pouzivate nekdo Developer Express komponenty?

[*] Martin Kube�ka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 25.7.2001 16:29:35

Nasli jsme par chyb v ExpresQuantumGridu a v ExpressBarech a desne me
prudi pristup jejich technicke podpory. Sice reagujou, ale vesmes nic
nevyresi, chyby tam jsou furt i po pul roce a ted me vytocili tim, ze
prej uz to ani opravovat nebudou, ze si mame pockat na novou verzi
komponenty, ktera bude i pro Kylix a pochopitelne asi za dalsi prachy.
Mozna kdyby na ne tlacilo vic lidi, tak by to konecne zprovoznili ;-)
Mate s nimi nekdo podobne zkusenosti?

Mac

Problem s dvojitym editovanim v "Cached updates"

[*] Petr Suchy <pjetrunka(zv)yahoo(tec)com> - 25.7.2001 07:37:40 -0700 (pdt)

No, a kdyz nepouzijes kombinaci Append-Edit tak to
dela taky? Ja myslim, kdyz treba insert provedes treba
v QTest1 a Edit provedes v QTest2, nebo oboji v QTest,
ale mezi Append casti a Edit casti je trena close; a
open;.Proc delas nejdrive Append a v zapeti Edit, proc
ne najednou ?

Tomas Bradle

Re:
Ahoj Tomasi,
to byl jenom ukazkovy program na demostraci te chyby.
Ve skutecnosti to dela vsechno uzivatel a prece mu
nemuzu zakazat tento zpusob editace. Jinak kdybych to
delal ve zdrojovem textu, tak to samozrejme napisu
jinak,

http://phonecard.yahoo.com/

Vytvorenie novej databazy v IB

[*] rotursoft(zv)nextra.sk - 25.7.2001 16:38:01

Zdravim.

Co je lepsie, z praktickych skusenosti v IB6:

1. Vytvorit novu databazu spustenim skriptu ktory vytvori novu GDB
2. Obnovit zo zalohy, alebo nakopirovat nejaku template databazu.

Ide mi o to ze moj soft budu uzivat aj ludia "PC antitalent" a
nerad by som aby vznikali problemy. Myslim ze to nebude mozne
kazdemu zakaznikovi vytvarat databazy.

Formular v liste pod CLX

[*] Jiri Wendl, KSH-Data <wendl(zv)ksh-data(tec)cz> - 25.7.2001 16:40:32

Ahoj

Nevi nekdo jak docilim toho aby se CLX formular zobrazoval v Liste u Win.
Zobrazuje se tam pouze prvni spusteny formular.
Pod VCL se zobrazujou vsechny.

Predem dik

KSH-Data s.r.o.
Dobrovsk�ho 56
56301 Lan#kroun
tel:0467/523258
tel+fax:0467/522181
e-mail:wendl(zv)ksh-data(tec)cz
www.ksh-data(tec)cz
ICQ:122972218

SQL -> sumace ze dvou tabulek

Nejsem si jisty, jestli to nevyjde nastejno. Podle me je problem ten, ze se
znasobi pocet radku, protoze cislo neni jednoznacna identifikace. Jaromir Cermak

> [...]

> group by z.cislo, z.jmeno

Zkus to pres joiny.

Phones: 02/795 29 56 (72 95 29 56); GSM: 0603 551 282

[*] EMDAT <blau(zv)emdat(tec)cz> - 25.7.2001 17:23:18

Zda se mi ze jediny strach ktery maji je aby vydelali ... :)

Muzete mi prosim nejlepe nekdo od Borlandu presne vysvetlit rozdil mezi
koupenou verzi za cca 10k Kc a tou volne stahovanou? To je to nejak omezene
casove? Nebo to tam k tem prelozenym aplikacim pribaluje ta okna s tim ze je
aplikace open souce? Nebo co teda jeste?

S pozdravem Petr Blau
software developer

Kviz (pro zajimavost)

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 25.7.2001 17:25:32

DD,

nasel jsem ve svem kodu zajimavou konstrukci

Procedure XX(C : Char) : String

XX(#);
// ^^^^^
end;

Volani rutiny XX opravdu obsahuje jako parametr znak # (bez uvozovek).

Ted otazka: co udela D5 pri prekladu?

a) zahlasi syntaktickou chybu
b) zkompiluje bez problemu a protlaci znak '#' do procedury XX
c)zkompiluje bez problemu a protlaci znak #00 do procedury XX

Odpoved:
c) je spravne.

Pozn: D6 zahlasi syntaktickou chybu....

D. Toman

INADDR_NONE & D6

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 25.7.2001 17:36:06

> Diky. Cili musim mit prislusnou promennou deklarovanou jako Integer
> :-((
>
> Proc to porad meni? Mam pocit, ze mezi D3 a D5 to bylo taky jinak.

Jo, mezi D3 a D5 jsem prepisoval vsechny integer na cardinal, treba uz
nejde (nebo neslo v D5 a jde v D6?) MessegeBeep(-1).

Honza +

Tlacovy Generator - Export (doc,xls,rtf)

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 25.7.2001 18:13:35

Ahoj,
zkus www.fastreport.ru a k tomu Pragnaan Exporty (umi RTF, CSV).

Leos

> Hladam tlacovy generator (nieco ako Sinea) ktory by ako vystup okrem
vystupu
> na tlaciaren umoznoval export do:
> DOC, XLS, alebo RTF

IB & Transakce & Trigger

[*] Jan Tungli <Jan.Tungli(zv)datapac.sk> - 25.7.2001 19:02:44

Neviem ci netreba pouzit suspend prikaz. Ale je to divne.

Jan Tungli
email: jan.tungli(zv)seznam(tec)cz
tungli(zv)datapac.sk
http://www.tungli.host.sk (NEW SQL REPORT BUILDER)
http://www.nexus.hu/tungli

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Slavomir Skopalik [SMTP:skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz]
> Odesl�no: 25. j�l 2001 14:12
> Komu: 'delphi-l(zv)clexpert(tec)cz'
> P�edm�t: RE: IB & Transakce & Trigger
>
> To je divny, v cem to zkousis ?
> doporucuji si spustit dvakrat WISQL a tam to zkusit.
>
> Slavek
>
> PS: Doufam ze jsi myslel, ze menis data v tabulce obdobi a primo metada
> teto tabulky.

Jak na help ?

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 25.7.2001 19:05:34

> Je k dispozici i podpora pro
> Delphi (volani urciteho tematu apod.), tusim v projektu JEDI, ale odkaz ted
> nevim.
*****Ano, v JEDI sice toto je, ale je to nejake shnile. :-( V pripade,
ze to zavolas parkrat za sebou, tak to s sebou vezme celou
aplikaci bez jedinne hlasky. Vse neulozene ja ztraceno. Bohuzel
jsem neprisel na zadnou zavislost, kdy se tak stava.

Odkaz sem daval Petr Vones, cituji: "tady najdes konverzi hlavicek pro
HTML help vcetne prikladu pouziti s VCL:
http://delphi-jedi.org/Jedi:APILIBRARY (HtmlHelp.zip)"

Slavek

> RNDr. Petr Brant [brant(zv)dcomm(tec)cz]

Buh miluje ateisty. Neobtezuji ho svymi problemy.

Pouzivate nekdo Developer Express komponenty?

[*] Ing. Patrik Tesar <tesar(zv)rainside.sk> - 25.7.2001 20:05:55

Mam podobne skusenosti, postupne ich prestavam pouzivat.
Bohuzial ale iny Grid, Grupovanie podla zvoleneho stlpca a vytlacenie
gridu nepodporuje... Aspon o nom neviem...

P.

> [...]
> komponenty, ktera bude i pro Kylix a pochopitelne asi za dalsi prachy.
> Mozna kdyby na ne tlacilo vic lidi, tak by to konecne zprovoznili ;-)

Chyba pri vytvarani tabulky access

[*] <idulgerov(zv)centrum.sk> - 25.7.2001 21:41:37

Zdravim vsetkych.

Mam malicky problem.
Chcel som vytvorit pomocou Database Desktopu
tabulku vo formate mdb , bohuzial
system na mna reve "error -2147221164" a este "Table".
Co robim zle? Vsetky ostatne formaty mi funguju normalne.

Dakujem .

Ivan Dulgerov
programator-amater, mladost v prdeli do penzie daleko
SLOVAK REPUBLIC
K chatovaniu je tu http://www.XChat.sk
Zalo�te si svoj mail na http://mail.centrum.sk

IB & Transakce & Trigger

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 25.7.2001 23:41:51

Ahoj.

> Trigger nemenim, Spustim transakci a zacnu menit data,
> pak spustim druhou a v ni zmenim tu tabulku obdobi. Udelam
> commit obdobi,
> ale ten trigger to nevidi.

Tady je to IMHO v poradku. Ta prvni transakce si udrzuje ten pohled
na data ve stavu v jakem byly na pocatku transakce.

> Nepomuze ani ukoncit transakci a znovu
> spustit, musim se odpojit od databaze.

Jaky zpusobem ji ukoncujes ? CommitRetaining nebo Commit a nasledne
StartTrransaction ?

Take jsem se jednou zamotal s tim, ze v triggeru byl generator a ten jde
nejak mimo tuto
transakcni logiku. Take zalezi jakou uroven isolace transakce mas nastavenu.

Ja sam v tom take docela tapu a obcas mam pocit ze nekdy empirie prekonava
znalost.

Take jsem si vsiml, ze IQuery&Update versus IBDataset se chovaji vuci
transakcim ponekud odlisne.
Ja mam lepsi zkusenosti s IBDataset.

Jinak se snazim vse resit spise pres procedury nez pres triggery.

Ludek

Jedna instance aplikace na siti

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 25.7.2001 23:48:50

> no comment (predpokladem uspesneho chodu aplikaci je samozrejme plne
funkcni
> sit :-)))

Ahoj.
Nechci stourat, ale co takhle vytahnout RJ45 ze zasuvky spustit aplikaci a
zase zasunout....
Pokud to bude za ty prachy stat zakaznik to jiste brzo pozna...

Ludek

Jedna instance aplikace na siti

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 26.7.2001 06:41:34

> Nechci stourat, ale co takhle vytahnout RJ45 ze zasuvky
> spustit aplikaci a
> zase zasunout....
> Pokud to bude za ty prachy stat zakaznik to jiste brzo pozna...

V tomto pripade nejde o penize, ale o funkci. ;-)
Je to totiz program na synchronizaci dat a pokud ty joudove mi to pusti na
dvou stanicich zaroven (i kdyz byli upozorneni, ze se to nesmi), tak se ta
synchronizace rozhodi a ja mam na noc praci ;-)

Jak rika jeden zdejsi majitel akciovky: Kdyz to nekdo zvora, petikilo dolu
;-)

INADDR_NONE & D6

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 26.7.2001 07:33:24

> Diky. Cili musim mit prislusnou promennou deklarovanou jako Integer
> :-((

No, z podobnych taskaric jsem v Synapsi malem zezelenal. :-)

Nakonec poledem do mych zdrojaku zjistis, ze pri kazdem pouziti
konstanty INADDR_NONE ji natvrdo pretypovavam v mem pripade na
Integer. A je po problemech, protoze to pak funguje od D2 az po D6. ;-)

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

Trial verze Delphi 6 a D5 na stejnem stroji

[*] Milan Tomes <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 26.7.2001 08:04:39

> U me to pracuje taky bez problemu

Vlastne tak moc bez problemu ne - nejak se mi nakopnul help soubor z Delphi 5
:(((((

[...]

ImageList II

[*] "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz> - 26.7.2001 09:07:17

Ano, dekuji za radu. Mel bych jeste jeden dotaz k tomuto tematu. Mam cca 26 BMP souboru ted uz velikosti 50x50. Tyto obrazky si muze uzivatel davat na tlacitka v aplikaci. Ovsem tlacitek je pouze sest. Takze i stejny pocet obrazku muze byt maximalne pouzit. Mam tyto soubory davat s exe souborem a teprve kdyz uzivatel bude chtit, pak je nahrat do ImageListu a nebo je vsechny nahrat do ImageListu hned pri vyvoji? Jde mi o to, jestli se kvuli tomu nezpomali program, nebo se moc nezvetsi.
Predem diky za jakoukoli odpoved

S pozdravem
Mirek Drejcek.

On 25.7.2001 at 11:32 Jakub Chlevis�an wrote:

>Sorry, ze se v�m do toho pletu, ale v imagelistu mus� m�t vsechny obr�zky
>STEJNOU VELIKOST (designer si ji asi automaticky uprav�) tj. 50x50

ImageList II

[*] Petr Suchy <pjetrunka(zv)yahoo(tec)com> - 26.7.2001 00:35:32 -0700 (pdt)

Ahoj,
jestli sou ty obrazky 256 barevny, tak by se ti
program mel zvetsit maximalne o 60 kilo a jestli nemas
286ku, tak se ti to ani nezpomali. Hlavne si usetris
praci s nacitanim. Jedina nevyhoda podle mne je, ze
kdyz budes chtit pridat dalsi obrazky, tak budes muset
program znovu prelozit.
Petr

RE:
[...]

[*] Ing. Patrik Tesar <tesar(zv)rainside.sk> - 26.7.2001 09:52:00

ExpressBar nepouzivam pouzivam TToolBar97 a TToolBar2000

> Ahoj,
> docela by me zajimalo, za co nahrazujes ExpressBar.

ImageList II

[*] Robert Suska, KORAK slovakia <robert(zv)korak.sk> - 26.7.2001 09:54:06

Do exe by som to ucite nedaval. A s tym ci sa to natiahne hned vsetko do
pamati, tak na to sa radsej opytajme nasho odbornika. p. Vones prosim
objasnite nam to rad by som to vedel aj ja. Ja by som to robil mozno
komplikovane ale bolo by to pekne :) Ja by som tie BMP komprimoval pekne do
nejakeho suboru a bol by to subor ako subor skinov. S nejkou mojou
koncovkou. Ide proste o to ze keby niekto chcel tak si chiti ten subor da si
ho otvorit a program si do nejakeho memory streamu natiahne tie obr. alebo
hned do ImageListu. A bolo by. V tom subore by som si pekne uchovaval info o
datume vydani a podobne informacie. Co ja viem, ale ja sa rad s takymito
vecickami pohram, neviem ako Ty. Ak je to sprostost a nemas na to cas tak
potom tento mail ignoruj. :)

CAW Robo

> [...]
nezvetsi.
> Predem diky za jakoukoli odpoved

Pouzivate nekdo Developer Express komponenty?

[*] Bohdan Voska <bohdan(zv)softok(tec)cz> - 26.7.2001 10:00:08

Ahoj,
docela by me zajimalo, za co nahrazujes ExpressBar.

Bohdan Voska
bohdan(zv)softok(tec)cz

> Bohuzial ale iny Grid, Grupovanie podla zvoleneho stlpca a vytlacenie
> gridu nepodporuje... Aspon o nom neviem...
>
> P.

Jedna instance aplikace na siti

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 26.7.2001 10:08:02

> resi tak, ze zapisuje do
> souboru jmeno
> uzivatele a nejake dalsi veci. Cili musi tu byt nejaky adresar pristupny
> vsem pro zapis. Umoznuje kontrolovat pocet spustenych licenci a chova se

Ja to resivam tak, ze to nemam v souboru, ale v tabulce v databazi -
nemusim se tak starat o sdileny adresar ...

T.

Vyhledani retezce v bufferu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 26.7.2001 10:53:08

Ahoj,

mam v pameti buffer o velikosti rekneme max. 4 MB, ktery
obsahuje ruzne za sebou naskladane retezce oddelene #0.
Potreboval bych nyni implementovat nejaky pokud mozno rychly
algoritmus, jak v tomto bufferu najit kdekoli nejaky podretezec.
Neco ve stylu najit vsechny vyskyty retezce 'aaa' v tomto bufferu.
Poradite nekdo?

Jedna instance aplikace na siti

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 26.7.2001 11:00:45

>Nechci stourat, ale co takhle vytahnout RJ45 ze zasuvky spustit aplikaci a
>zase zasunout....
>Pokud to bude za ty prachy stat zakaznik to jiste brzo pozna...
>
>Ludek

V tom pripade by bylo lepsi mit nejakou centralni aplikaci
autorizujici/neautorizujici spusteni, ale silne pochybuju, ze bude mit nekdo
ve firme sit, kterou bude moci kdykoli svevolne vytahovat :-)) (pokud to
neni nejaka FO delajici stridave na jednom ze dvou sitove spojenych compu)

M.Jirman

ImageList II

[*] Petruj Zdenek <ZPetruj(zv)Qgir(tec)cz> - 26.7.2001 11:01:06

Ja jsem pouzival v programu taky furu obrazku, ktere jsem menil a mel
jsem je v extra DLL ktera obsahovala pouze Resource (prave ty obrazky).
Takze kdyz bylo potreba obrazky doplnit nebo vymenit, tak se vymenila
jen knihovna DLL.

zdenek

Stack overflow

[*] Ing. Patrik Tesar <tesar(zv)rainside.sk> - 26.7.2001 11:01:07

Ano!

Pouzivam RxLib! No v tom pripade je to dost pruser pretoze ich mam
pouzite vo viacerych projektoch!!!

umisteni Services

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 26.7.2001 11:03:04

> reseni. Detekuji
> to pomoci GetVersion, tak snad to bude chodit i v ME i v XP spravne.

Pokud je to rozdil jen mezi NT a 9x tak tak misto GetVesion staci testovat

Win32Platform = VER_PLATFORM_WIN32_NT

T.

Vyplneni bitmapu

[*] Petr�j Zden�k <ZPetruj(zv)Qgir(tec)cz> - 26.7.2001 11:07:08

To jsem kdysi delal a vim ze jsem to delal kombinaci
cernobile masky o stejne velikosti jako obrazek a obrazku
kopirovanim bitovych map na sebe pomoci rastrovych bitovych
operatoru (uz ale nevim jak to byla kombinace podivej se do helpu
na BitBlt)> -----Original Message-----

Tvorba icon

[*] Mephisto <mephisto(zv)akvila(tec)cz> - 26.7.2001 11:19:32

Hi all,

snazim se nakreslit nejaky icony ale porad nemuzu dosahnout uspokojiveho
vysledku. Pokud v editoru otevru nejakou opravdu cool iconu vypada jako zmet
nesmyslnych barev :o) ale nejak nemuzu prit na zpusob jak toto vytvorit.
Jsou opravdu tvurci icon mimoradne nadani vytvarnici nebo je v tom nejakej
figl. Existuje na to nejaky program ktery je schopen zkonvertovat napr. bmp
do icony ? Jaky pouzivate editor vy ? Atd?

Dik za namety

---
Odchozi zprava neobsahuje viry.
Verze: 6.0.265 / Virov� b�ze: 137 - datum vyd�n�: 18.07.2001

ImageList II

[*] Petr Suchy <pjetrunka(zv)yahoo(tec)com> - 26.7.2001 02:33:16 -0700 (pdt)

Mily Robo,
kdybych si mel se vsema vecma takhle hrat, tak to bych
toho moc neudelal :), ale necham na tazatelovi jak se
rozhodne. Nerikam kdyby tech obrazku bylo 1000, ale
kvuli 25 BMPckam 50x50 setrit pamet, no to nevim.

Petr

P.S.: Samozrejme, ze to tvoje reseni je elegantejsi.

Re:
[...]

Implementace interface

[*] Petr Reichl <p.reichl(zv)gmc(tec)net> - 26.7.2001 11:50:41

Zdravim,

potreboval bych poradit s nasledujicim pripadem.

Implementuji interface napr. takto:

TXMLErrorHandler = class(TAutoIntfObject, IVBSAXErrorHandler)
public
procedure error(const oLocator: IVBSAXLocator; var strErrorMessage:
WideString; nErrorCode: Integer); safecall;
procedure fatalError(const oLocator: IVBSAXLocator; var strErrorMessage:
WideString; nErrorCode: Integer); safecall;
procedure ignorableWarning(const oLocator: IVBSAXLocator; var
strErrorMessage: WideString; nErrorCode: Integer); safecall;

constructor Create;
end;

Ja potrebuji, pouze proceduru fatalError. Tu udelam, ale stejne musim jeste
pridat zbyle procedury, ackoli v nich neni ani radek kodu. Muzete mi poradit
(nejake klicove slovo ???), abych nemusel vzdy psat vsechny procedury daneho
interfaceu, ale aby pouze stacilo je uvest v deklaraci? Zkousel jsem tam ty
pro me nepotrebne neuvadet, ale psalo to, ze mam neuplny interface.

Za kazdou radu dik,

Petr

Trial verze Delphi 6 a D5 na stejnem stroji

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 26.7.2001 12:02:30

Zajimave, u me to byl help z D6 :-)

Jinak pozor! Pokud otevrete projekt z D5 v D6, tak to v DFM nahradi
vsechny znaky s diakritikou za #xxx. D5 si s tim pak jiz neporadi. A
prepisovat vsechny texty v DFM.
Doporucuji zalohovat.

26.7.2001 Milan Tomes:
> Vlastne tak moc bez problemu ne - nejak se mi nakopnul help soubor z Delphi 5
> :(((((

Zpracovani vybranych mailu v Outlooku

[*] Delphi Konference <delphi(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - ul 2001 12:23:42

Potrebuji udelat extension do Outlooku (tj. Exchange): v hlavnim okne
bude v toolbaru ikonka, ktera kdyz se stiskne, automaticky zpracuje
vybrane maily. Instalace ikonky, jeji reakce apod nejsou problem, ale
nedokazal jsem nikde nalezt (cely den jsem hledal po internetu a MSDN),
jakym zpusobem ziskat z vybranych polozek objekty MailItem. Pocet
zjistim z GetSelectionCount, jednotlive polozky mozna z
GetSelectionItem, ale uz naprosto nechapu, jak zpracovat vraceny
LPENTRYID.

Jsem uz naprosto bezradny! Velice by mi pomohl i nejaky odkaz na funkcni
reseni v C, VB apod.

Dekuji za jakoukoli pomoc,
Jakub Flaska

Jedna instance aplikace na siti

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz> - 26.7.2001 12:24:54

From: "Pesek Michal" <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ>
> vyhodi to tuto hlasku:
>
> "Either BOF or EOF is True, or the current record has been deleted.
> Requested operation requires a current record."
>
> CO S TIM????????

Ahoj,

patrne nemas posledni update na ADOExpress

Delphi 5 ADOExpress Update
http://www.borland.com/devsupport/delphi/downloads/dado501readme.html

MDAC v2.6 "Either EOF or BOF is true." error with ADOExpress
http://www.borland.com/devsupport/delphi/mdac26.html

Petr Vones

REG_DWORD

[*] Koukal Pavel <Pavel.Koukal(zv)pvt(tec)cz> - 26.7.2001 13:22:55

Ahoj, v registru je to zapsano spravne jako binarni hodnota z jednoho
duvodu, ze realne typy se nevejdou do 4 Bytu (mimo typu Single).
Typ Double ma velikost 6 Bytu a tudiz nelze zapsat do registru jako DWord (4
Byty}.

Metody a jejich realny zapis v registru jsou zhruba nasledujici:

Zapis v registru jako Textova hodnota:
TRegistry.WriteString
TRegistry.WriteExpandString

Zapis v registru jako DWord hodnota:
TRegistry.WriteBool
TRegistry.WriteInteger

Zapis v registru jako Binarni hodnota:
TRegistry.WriteBinaryData
TRegistry.WriteFloat
TRegistry.WriteCurrency
TRegistry.WriteDate
TRegistry.WriteTime
TRegistry.WriteDateTime

Pokud tam chces zapsat DWord hodnotu, pouzij metodu WriteInteger.

Snad je to tak, testovano na Delphi6, WinNT 4.0+SP5.
S pozdravem Pavel Koukal.> Nevite nahodou, proc kdyz pouziju TRegistry.WriteFloat(Path,Value) na
> vytvoreni
> REG_DWORD value v registry, se mi hodnota Value (definofana
> jako Double)
> zapise
> jako REG_BINARY.
> Co delam spatne?
>
> Petr

Problem a TADOQuery

[*] Bohdan Voska <bohdan(zv)softok(tec)cz> - 26.7.2001 13:25:49

> "Either BOF or EOF is True, or the current record has been deleted.
> Requested operation requires a current record."
>
> D5, Win2000, Win98

Podle me je na pocitaci nahrana verze MDAC 2.6 a nemas v delphi nahranu
upravu ADODB. Nahraj si do delphi
http://www.borland.com/devsupport/delphi/mdac26.html.

Bohdan Voska
bohdan(zv)softok(tec)cz

1px ohrani�en� Editu

[*] Ren� Otisk <otisk(zv)MISEL(tec)cz> - 26.7.2001 13:27:26

A co tak vyuzit vlastnost Ctl3D (False)...

Sroub

> nevite nekdo, jak prinutit edit, aby mel kolem sebe ohraniceni 1px v jedne
> barve? Obchazim to tak, ze nastavim BorderStyle na none a pod edit vlozim
> treba shape. Program pak ale zere mnohem vic prostredku, takze je to ve
> vetsim poctu nepouzitelne :(

Problem a TADOQuery

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz> - 26.7.2001 13:37:37

Ahoj,

nemuzes to napsat spise takhle (problem je myslim s recordcount v zavislosti
na typu kurzoru a otevreni - local/server ) ?
ADOQuery1.Open;
While not ADOQuery1.EOF do
begin
bla ble bluj
ADOQuery1.Next;
end;
ADOQuery1.Close;
Jaky typ kurzoru pouzivas?
Zdar Radek
> [...]
>Requested operation requires a current record."
>
>Dokud nebyl projekt zkoro hotovy, tak to fungovalo. Pak z nejakeho duvodu

Stack overflow

[*] <bejcek(zv)centrum(tec)cz> - 26.7.2001 13:45:07

> [...]
RxCalcEdity?
> Pote co jsem je odstrelil, tak je vse OK... Po vikendu mozna

Bude to asi procesor chyba deleni nulou...typoval bych podle
masiny...na tehlech procesorech to myslim blblo,zkusil bych
vymenit procesor na desce.
Ale je to jen muj typ.:-)

Aldik D5 amater vsech amateru.
-----
Letali jste nekdy na vlnach? My ano!
http://0g(tec)cz/0109/wakeboarding

Problem a TADOQuery

[*] Vit Tichy <vitek(zv)softok(tec)cz> - 26.7.2001 13:47:47

Ahoj,

> [...]

P> ADOQuery1.Next;
P> end;
P> ADOQuery1.Close; <--- no a zde je problem

Nebude problem spise ADOQuery1.Next ? Zrejme ho volas a jsi uz na
konci datasetu.

IMHO je lepsi pouzivat:

while(not adq.Eof)do

adq.Next();
end;
adq.close();

vt

Implementace interface

[*] Radim Hampel <hampel(zv)ecommerce(tec)cz> - 26.7.2001 13:49:14

Ahoj,

> Muzete mi poradit
> (nejake klicove slovo ???), abych nemusel vzdy psat vsechny
> procedury daneho
> interfaceu, ale aby pouze stacilo je uvest v deklaraci?

IMHO z podstaty interfacu vyplyva, ze musi mit metody vzdy definovane
vsechny. Takze je budes muset utrpne vypsat. Kdyz je napises v deklaraci
objektu, myslim, ze zkratkou Ctrl+Shift+C je automaticky vytvori prazdna
tela vsech deklarovanych fci.

Radim

Napoveda ve tvaru CHM

[*] ing.Pavel Cabalka <pavel_cabalka(zv)vcshk(tec)cz> - 26.7.2001 13:49:31

ahoj
poradte mi prosim, stahnul jsem si Toolbar2000 a napoveda je ve tvaru *.chm.
Jak zaridim v D5 aby mi to kontextov� zobrazovalo napovedu k jednotlivym
komponentam?
diky PavelC

personal verzia Delphi/C++ builder

[*] Werki <delphi(zv)minv.sk> - 26.7.2001 14:04:35

Zdravim

Prave som sa dozvedel, ze personal produkty ci uz Delphi alebo C++
builderu
nie je mozne vyuzivat na komercne ciele, alebo citujem
"vytvarat akekolvek aplikacie, ktore by vam dopomohly akoukolvek formou k
zisku"
To je dost zle, pretoze dost ludi z mojho okolia si tento produkt zakupilo
(pozor, neodporucam kupovat postou z CZ, pretoze ho preplatite o 80%),
netusiac
(a nik im to vskutku nepovedal) ze je v tom takato kuleha. Ja som si tiez
myslel, ze
sa jedna len o verziu okliestenu o par uzitocnych komponent. Bolo by
zaujimave
zistit, ako je to s obdobnymi nastrojmi inych firiem. Ma o tom niekto
prehlad?
Asi som bol "blahovy" domnievat sa, ze si kupim Delphi za 5K :)

Werki

Stack overflow

[*] Pavol Kaka�ka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 26.7.2001 14:11:06

Mno, mozno to nebude az take zle (RxComponents tiez nemam prilis v laske,
...) Castym prejavom chyby Stack Oveflow byva nekonecny cyklus, ten moze
samozrejme nastat za urcitych okolnosti - mozno by som skusil ist touto
cestou a chybu pokial mozno odhalit, asi by to bolo menej narocnejsie nez
menit komponenty v projekte.

> [...]
> pouzite vo viacerych projektoch!!!

RxCalcEdity?

Pouzivate nekdo Developer Express komponenty?

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 26.7.2001 14:23:45

No prave, ono je to docela fajn, ale ten support neni nic moc. Maji treba
dobre resene dbLookupCombo atd. a i ty ExpressBary nejsou spatne. Stve me,
ze nikde nemaji seznam chyb :-(((((

> Bohuzial ale iny Grid, Grupovanie podla zvoleneho stlpca a vytlacenie
> gridu nepodporuje... Aspon o nom neviem...

Stack overflow

[*] Ren� Otisk <otisk(zv)MISEL(tec)cz> - 26.7.2001 14:36:36

No jo, ale pri vytvoreni formu tam nikde zadny cyklus nebo neco podobneho
nemam a posledni co jsem skusil, tak ten MDI child jsem dal jako novy
projekt bez jakychkoli eventu a pokud tam ty Rxka jsou, tak jde projekt
dolu. A pri nekonecnem cyklu by to asi delola na vsech masinkach a ne jen na
2 z nekolika desitek (a nekdy i slabsich)

Sroub

> [...]
> RxCalcEdity?
> cisly.

Pouzivate nekdo Developer Express komponenty?

[*] Ing. Patrik Tesar <tesar(zv)rainside.sk> - 26.7.2001 14:52:02

> ze nikde nemaji seznam chyb :-(((((

Nemaju... Uz na viacerych miestach, som pocul na nich silne nadavky...

Rozmyslam nad tym, ze si asi urobim vlastny grupovaci grid odvodeny od
niecoho...
Len co s tym Printing System, ten je super...

Aj tak pridavaju do exe neuveritelne MB...
Exe len s Quantum Grid a Printing system ma cez 3Mb a to tam nie je este
conect na DB!

P.

Trial verze Delphi 6 a D5 na stejnem stroji

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 26.7.2001 14:59:57

On 26 Jul 2001, at 12:02, ing. Jan Fiala wrote:

> [...]
> vsechny znaky s diakritikou za #xxx. D5 si s tim pak jiz neporadi. A
> prepisovat vsechny texty v DFM. Doporucuji zalohovat.

Potvrzuji. Zkusim popsat genezi, jak k tomu doslo. V D4 meli
bordel s WideStringy v DFM - znaky nad #128 zobrazovali cislem.
Jenze pokud text neobsahoval zadny znak s diakritikou, a DFM se
prevedlo do TXT a zpet, cely projekt se zhroutil. Opravit to kvuli
zpetne kompatibilite nebylo mozne. V D5 to v tichosti vypnuli a
Wide texty na pozadi prevadeli do Ansi. V D6 na to sli opacne -
pridali novy typ, a jakmile se nekde objevi znak s diakritikou, text
prevadeji rovnou do noveho typu (zjistil jsem to, kdyz mi Lokalizator
parkrat zkolaboval). Takze DFM z D6 do D5 lze skutecne prevest
zpet jen tehdy, kdyz tam nejsou ceska pismenka.

Phones: 02/795 29 56 (72 95 29 56); GSM: 0603 551 282

Stack overflow

[*] Frantisek Sevcik <sevcik(zv)anexis(tec)cz> - 26.7.2001 15:23:08

> [...]
na
> 2 z nekolika desitek (a nekdy i slabsich)

Setkal jsem se s problemem RX vs grafika. Na PC s S3 nektere komponenty z RX
vyvolaly po navratu z prelozeneho exe AV. Vymenou grafiky se problem
odstranil.

Ahoj Frantisek

Prevod

[*] Pavel Bare� <bares(zv)atoll(tec)cz> - 26.7.2001 15:27:18

Nemate naekdo funkci na prevod z Latin2 a Kamenicky do WIN 1250, nebo alespon prevodni tabulky.

dekuji

Pavel Bares

Definice vlastn� barvy v TColor

[*] Jiri Wendl, KSH-Data <wendl(zv)ksh-data(tec)cz> - 26.7.2001 15:29:33

Ahoj
Je nejakej zpusob jak pridat definici vlastni barvy do nabidky v Object Inspectoru.

PS: Pod CLX

[...]

Chybny kursor u DBGridu pod CLX

[*] Jiri Wendl, KSH-Data <wendl(zv)ksh-data(tec)cz> - 26.7.2001 15:34:40

Ahoj
Pokud pri behu aplikace presunu mys nad DBGrid do prostoru mezi dva sloupce tak
se zmeni kursor mysi na kursor pro zmenu velikosti, coz je v poradku.
Pokud ale v techto mistech opustim Grid nad jakoukoliv cast formulare
tak uz se kursor nevrati zpet.
Dela to i u vas?

[...]

Property to registry

[*] Mephisto <mephisto(zv)akvila(tec)cz> - 26.7.2001 15:43:32

hi,

neznate nekdo komponentu ktera umi %subj%

Odchozi zprava neobsahuje viry.
Verze: 6.0.265 / Virov� b�ze: 137 - datum vyd�n�: 18.07.2001

TDBGrid and Top Row

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 26.7.2001 16:03:33

Zdravim. Jak mohu nastavit urcitou radku v TDBGridu jako prvni? Treba v tabulce se seznamem jmen, radek obsahujici "NOVAK". Diky. M&B

ladeni sluzby v IDE

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 26.7.2001 16:36:29

Ahoj,

poradi mi nekdo presny postup jak mohu ladit Service v IDE?

Ales

Control Panel Application

[*] <martin.falta(zv)atlas(tec)cz> - 26.7.2001 16:56:12

Zdravim,

potreboval bych udelat programek, ktery bude mozno spustit pouze z ovladacich panelu. Kdyz jsem v D5 Pro uvidel ikonku Control Panel Application, tak jsem zajasal, ale jaksi se mi tu aplikaci nepodarilo spustit. Ackoli tam mam 2 formy, tak se mi neukaze ani jeden. Zadna chybova hlaska, nic :((
Nevite nekdo, jak to spustit a pripadne dostat do ovladacich panelu?
Predem vsem dekuji.
Martin

Pouzivate nekdo Developer Express komponenty?

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 26.7.2001 17:04:09

From: "Martin Kubecka" <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz>
> netrapi, stejne to vetsinou prozenu pres ASPack a ten to dost slusne srazi

Nenech se zmast, vysledek je totiz presne opacny ;-)

Petr Vones

Pouzivate nekdo Developer Express komponenty?

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 26.7.2001 17:57:04

> Cert vem velikost, co to je dneska 3 MB :-) To me zase az tak moc
> akutne netrapi, stejne to vetsinou prozenu pres ASPack a ten to dost
> slusne srazi ;-)

Ehm.. vsechny podobne 'pakovace' exe soubory jsou pekne na nic,
protoze zpusobi sice ze program je mensi, ale jen kdyz je ulozeny na
disku.

Jakmile pustis normalni program, tak se jen namapuje do pameti a
spusti. ve skutecnosti se ti tak fycizky z disku nactou do RAm jen ty
casti EXE souboru, se kterymi potrebujes zrovna pracovat. tady jen to co
skutecne potrebujes, a navic z dane technologie je dan dalsi fakt.. z
takto do pameti nahraneho EXE suboru se ti nic neodklada do swap
souboru!

Jakmile pouzijes pakvac, tak se musi fyzicky do pameti nahrat uplne
cely program, rozbalit.. a jakmile zacne prekazet, zacne se odkladat do
swap-souboru.

Vysledek je vetsi spotreba vykonu, a to nejen pri spousteni programu, ale
take v pripade odstrankovavani z pameti. a take se zvetsi spotreba mista
na disku, protoze naroste swap. :-)

pripada mi to ve vysledku znacne kontraproduktivni. ;-)

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

TDBGrid and Set Top

[*] <bejcek(zv)centrum(tec)cz> - 26.7.2001 18:00:43

Brother wrote:
[...]

Ja menim SQL prikaz v TQuery Order by Jmeno refresuju to jde
spolehlive.
Aldik Pavel
D5 W98 amater vsech amateru

-----
Letali jste nekdy na vlnach? My ano!
http://0g(tec)cz/0109/wakeboarding

Aktualni radek DBGridu

[*] <bejcek(zv)centrum(tec)cz> - 26.7.2001 18:03:53

Provadim Open a Close TQuery, nevite nekdo jak zustat stat na
aktualnim radku? A v pripade,ze se zmeni zasadne hodnota a radek
se tam jiz nevyskytuje(nesplnuje podminku where),zustat stat na
miste pred timto aktualnim radkem.
Nevim jestli mi nekdo rozumi,ale snad jo.

Aldik Pavel
D5 W98
Amater vsech amateru kral hola haj.
-----
Letali jste nekdy na vlnach? My ano!
http://0g(tec)cz/0109/wakeboarding

Aktualni radek DBGridu

[*] Koukal Pavel <Pavel.Koukal(zv)pvt(tec)cz> - 26.7.2001 18:31:41

Ahoj, zkus napr. toto:

var BK:TBookMark;
BK:=Query1.GetBookmark;
try
Query1.Close;
Query1.Open;
Query1.GotoBookmark(BK);
Query1.FreeBookMark(BK);
end;

Nevim, jak se to bude chovat kdyz tam ten radek nebude, to budes muset
vyzkouset - koukni se do helpu, mozna tam neco bude.

S pozdravem Pavel Koukal.

> [...]
> se tam jiz nevyskytuje(nesplnuje podminku where),zustat stat na
> miste pred timto aktualnim radkem.
> Nevim jestli mi nekdo rozumi,ale snad jo.

Jak ziskat programatora v Delphi?

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 26.7.2001 19:25:25

Zdravim komunitu Delphi,

Mohl by mi nekdo poradit jak ziskat do hlavniho pracovniho pomeru
dobreho programatora v Delphi? Zkouseli jsme snad vsechno, inzeraty
v tisku, job servery, agentury ... a nic.

Pripadne pokud jste volni nebo mate zajem pracovat pro znamou a
prosperujici prazskou softwarovou firmu a byt nadprumerne
ohodnoceni, ozvete se.

Martin Schayna
mschayna(zv)aktis(tec)cz
Aktis a.s.

Doufam ze jsem timto neporusil pravidla konference.

D6: Opruzujici warovani

[*] Norbert ADAMKO <norris(zv)frdsa.fri.utc.sk> - 26.7.2001 20:19:20

At 17:35 26. 7. 2001 +0200, you wrote:
> [...]
>potazmo jedna-li se o vcl. Jde to nejak? Borland pre registrovanych uzivatelov ponuka XTreme Toys
(link "Registered users" z hlavnej Delphi stranky,
alebo z http://community.borland.com/delphi/),
jednou z tychto hraciek je aj expert, ktory umoznuje
presne to co potrebujes.

Prajem prijemny den.

------------------------------
Norbert ADAMKO
Head of Software Department
SIMCON s.r.o.
------------------------------
Tel: +421 905 723425
mailto:norris(zv)frdsa.utc.sk
http://www.home.sk/www/simcon/
------------------------------

regularni vyrazy

[*] 3dimension <3dimension(zv)atlas(tec)cz> - 26.7.2001 20:41:37

Dobry den,
nemate nekdo unitu (pokud mozno i se zdrojaky) na rehularni vyrazy?
Diky.

ImageList

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 26.7.2001 22:42:33

Zdravim

Je na to ImageList1.InsertIcon(index, Icon);

Napriklad takhle:

var
icon: TIcon;
SmallHicon: HIcon;
c: integer;
begin
Registry := TRegistry.Create;
Registry.RootKey:=HKey_Current_user;
Registry.OpenKey('SOFTWARE\TextEditor\shortcuts',false);
icon := TIcon.Create;

for c := 1 to 6 do
begin

ExtractIconEx(Pchar(Registry.ReadString('path'+IntToStr(c))),Registry.ReadIn
teger('ico'+IntToStr(c)), SmallHicon,SmallHicon,1);
icon.handle := SmallHicon;
imageList3.InsertIcon(c-1,icon);

From: <martin.falta(zv)atlas(tec)cz>
> panelu. Kdyz jsem v D5 Pro uvidel ikonku Control Panel Application, tak jsem
> zajasal, ale jaksi se mi tu aplikaci nepodarilo spustit. Ackoli tam mam 2

Ahoj,

podivej se na demo v adresari \Demos\Cpl\Date

Petr Vones

ImageList II

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 26.7.2001 23:17:27

Zdravim

Dal bych je externe k EXEaci. VYber sest nejpouzivanejsich a ty tam nastav.
KDyz uzivatel bude chtit, tak si to zmeni. Tak to delam i ja.

> [...]
> Jde mi o to, jestli se kvuli tomu nezpomali program,
> nebo se moc nezvetsi. Predem diky za jakoukoli odpoved

OT - SP pro delphi 5

[*] Tom� Hol� - 27.7.2001 00:11:07

Ahoj, obcas nekdo z vas pise, ze ma delphi 5 Ent SP2 coz chapu jako
ServicePack 2
ale na www.borland.com
je jenom SP1 tedy pokud je to soubor D5EntUpdate.exe

kde mam sebrat ten druhy ?

dik TH
Verze: 6.0.265 / Virov� b�ze: 137 - datum vyd�n�: 18.07.2001

OT - SP pro delphi 5

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.7.2001 00:16:57

From: "Tom�# Hol�" <thom(zv)comberg(tec)cz>
> Ahoj, obcas nekdo z vas pise, ze ma delphi 5 Ent SP2 coz chapu jako
> ServicePack 2

Ahoj,

kdepak, zadny Update Pack #2 pro Delphi 5 neni, pouze opravy na ADOExpress.

Petr Vones

sirka textu

[*] MaJunD <majund(zv)atlas(tec)cz> - 27.7.2001 04:38:42

Zdravim
Lze nejak zjistit sirku textu (stringu) v pixelech?
Napr.:
Potrebuji nastavit sirku ListBoxu podle sirky nejdelsiho textu
1) mam ListBox a v nem nekolik radek ruzne dlouheho textu
2) zmena sirky ListBoxu: "ListBox.Width := sirka nejdelsiho textu"

Win98, D5E

Predem dekuji za odpoved
Martin

sirka textu

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 27.7.2001 07:29:14

TCanvas.TextWidth('Text ...')

> Lze nejak zjistit sirku textu (stringu) v pixelech?

Prevod

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ> - 27.7.2001 07:54:41

Hi,

stahni si priklad z http://www.peprsoft(tec)cz/download/cestin.zip

S pozdravem
Michal PEPR Pesek
http://www.peprsoft(tec)cz

From: "MaJunD" <majund(zv)atlas(tec)cz>
Subject: sirka textu

> [...]
> 1) mam ListBox a v nem nekolik radek ruzne dlouheho textu
> 2) zmena sirky ListBoxu: "ListBox.Width := sirka nejdelsiho textu"

Ja to riesim ze komponenty maju nastaveny font Courier kde je sirka fontu
pevne dana. U editboxoch nastavujem:
EditBox.Width:=9+(EditBox.MaxLength*8);

Combobox.Width:=25+(Combobox.MaxLength*8);
samozrejme combe len ak to nie je Simple.

Ale toto asi nebude pre Teba to prave.

Roland.

Stack overflow

[*] Ren� Otisk <otisk(zv)MISEL(tec)cz> - 27.7.2001 09:25:45

TFormPlacement tam mam a chodi to s nim po vyhazeni nize uvedenych komponent
i na tech krizovych masinkach, takze tam bych problem nevidel.

Sroub

> [...]
> nacitavanim niecoho z resource.
> Opravil som priamo ten v Rx sourcoch. Keby o to slo, tak to mozem

Edit na formu

[*] Koukal Pavel <Pavel.Koukal(zv)pvt(tec)cz> - 27.7.2001 09:26:28

Ahoj, treba takhle:

With TEdit.Create(Form) do
begin
Parent:=Form;
Top:=10;
Left:=10;
Text:='Muj Edit';

anebo si vytvor promennou typu TEdit:

Var MujEdit:TEdit;
MujEdit:=TEdit.Create(Form);
MujEdit.Parent:=Form;
MujEdit.Top:=10;

S pozdravem Pavel Koukal.

> [...]
> a rad bych vytvoril dynamicky treba standartni TEdit tak, aby
> byl na tomto
> formu. Jakym zpusobem mam Edit vytvorit ?

Implementace interface

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz> - 27.7.2001 09:41:31

> [...]
poradit
> (nejake klicove slovo ???), abych nemusel vzdy psat vsechny procedury

no, muzes tam dat abstract, ale ja bych to nedelal. Muze se stat, ze Ti neco
tu neimplementovanou metodu zavola a vznikne vyjimka. Pokud to ovsem neni to
co potrebujes.....

> [...]
ty
> pro me nepotrebne neuvadet, ale psalo to, ze mam neuplny interface.

No jo, ale co kdyz to zbuchne a zaznam v databazi se neodepise? Potom je
uzivatel stale jakoby prilogovany. Jak to resis?

Tel. 0724/007234

> [...]

Ja to resivam tak, ze to nemam v souboru, ale v tabulce v databazi -
nemusim se tak starat o sdileny adresar ...

Potize s BLOB na IB6

[*] Pavel Bare� <bares(zv)atoll(tec)cz> - 27.7.2001 09:53:30

Mam problem s ukladanim blob na IB6.
Na post mi to hodi chybu "feature is not supported BLOB and aray datatypes are not supported for compare operation"
Kdyz jsem to debugoval zjistil jsem ze to dela InternalRefresh, ale dal nevim co stim.

diky za pomoc

Pavel Bares

ladeni sluzby v IDE

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 27.7.2001 09:56:39

Ahoj,

poradi mi nekdo presny postup jak mohu ladit Service v IDE? Zapasim s
tim uz nekolik hodin a stale to nemuzu rozchodit. V helpu jsem se docetl
tyto moznosti:

1) Spustit service normalne z delphi, pockat nekolik sekund nez se
natahne a potom ji spustit z control panelu. Tato moznost mi nefunguje.
Kdyz spustim service primo z IDE tak mi hned z ide zase vyskoci. Nevim
kde delam chybu.

2) Druha moznost je pripojit se na jiz bezici sluzbu pomoci attach to
process. Tohle by i fungovalo, ale pise mi access denied. Pokud sluzbu
spustim pod svym uctem, tak se mi zase nezobrazi v procesech na ktere
bych se mohl pripojit.

3) Vytvorit klic v HKLM\Software\microsoft\windows nt\currentversion s
nazvem "Image File Execution Options". Vytvorit podklic v teto vetvi s
nazvem me service, ktery bude obsahovat cestu k debuggeru. Tento postup
mi funguje jen trochu - po spusteni service z control panelu se spusti
delphi a otevre se okno se zdrojakem projektu v binarni podobe
(zkompilovana sluzba) a delphi zacnou jecet ze nektere z radku jsou
prilis dlouhe a budou oriznuty...

Fakt uz nevim co s tim mam delat. Poradte nekdo. Jit to prece nejak
musi, kdyz jde ladit ISAPI a ActiveX :(

Ales

Jedna instance aplikace na siti

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 27.7.2001 10:07:59

> Ja to resivam tak, ze to nemam v souboru, ale v tabulce v databazi -
> nemusim se tak starat o sdileny adresar ...
>
> T.

Nepouzivam to typicky k osetreni pouze jedne instance ale k zjisteni poctu
uzivatelu.

V paradoxu to vypada nejak takto, pri spusteni aplikace se provede toto:

With tbPrihlaseni Do Begin
Try
DeleteTable;
Except
End;
If Not Exists
Then Begin
ForceDirectories( GetAliasPath( ALIAS_DATA ) );
ForceDirectories( GetAliasPath( ALIAS_INI ) );
CreateTable;
End;
TryDeleteLckFIles( GetAliasPath( ALIAS_DATA ) );
TryDeleteLckFIles( GetAliasPath( ALIAS_INI ) );
Open;
Filter := 'PC_ID = ''' + GetLocalComputerName + '''';
Filtered := True;
First;
If Eof And Bof
Then
Insert
Else
Edit;
ZapisUzivatele;
End;

Tabulku maji behem cinnosti vsichni otevrenou a zavira se az pri ukonceni
programu. Data jsou na Novellu a zatim nevim o zadnych problemech.

T.

Trial verze Delphi 6 a D5 na stejnem stroji

[*] Ing. Petr Klinger <program(zv)sitkhaso(tec)cz> - 27.7.2001 10:26:37

> co se stane pokud nainstaluju D6 (Trial) na PC kde je i D5? Nejsem si
> jist jestli nedojde k nejakemu problemu diky nastaveni cest v
> environmentu atd. Rad bych se vyhnul zmatkum....

Take si mi zda, ze systemova promenna pro nastaven� cest k unitam ve formatu
$(DELPHI)/ ukazuje v D6 do predtim instalovane D5. Kde lze zjistit skutecnou
hodnotu teto promenne v kazde z instalaci?

Petr Klinger

Webova aplikace

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 27.7.2001 10:27:30

Ahojte,

sbiram nazory na tema, jak psat webove aplikace. Zkousel jsem
zatim v Delphi CGI, ale to je hrozna nadenicina. Clovek v podstate
generuje string obsahujici html popis stranky, coz (aspon u me)
vedlo k tomu, ze vznikle stranky a formulare byly jen velice
jednoduche, na pohled nic moc a uzivatelsky komfort taky nic
moc. Existuje tedy nejaka lepsi cesta? Rad bych se zbavil nutnosti
sam tvorit do mrte to html. Nejaky vizualni nastroj, jak vizualne
vytvorit vzhled stranky apod. Je na to lepsi jit v Delphi nebo mimo
nej?

David Lebeda

Jedna instance aplikace na siti

Aha, takhle by to ale bylo pro hlidani poctu spustenych instanci
nepouzitelne. Rekneme, ze zakaznik ma povolene 3 licence. S programem
pracuji uzivatele A, B, C, pricemz uzivateli B to spadne. Ten zasakruje, ale
necha to byt, vypne pocitac a odejde. Pak se chce prilogovat uzivatel D, ale
v databazi jsou uz zapsani A, B, C a diky omezeni na tri licence se uz nelze
prihlasit. Rovnez ani sledovani poctu prihlasenych neni uplne koser, protoze
ve vyse popsanem pripade jsou prilogovani 3 uzivatele, i kdyz jsou ve
skutecnosti jen dva, jezto jednomu to spadlo. Nebo jsem to spatne pochopil?

> [...]

Tabulku maji behem cinnosti vsichni otevrenou a zavira se az pri ukonceni
programu. Data jsou na Novellu a zatim nevim o zadnych problemech.

[*] Skala Tomas <alcatraz(zv)atlas(tec)cz> - 27.7.2001 10:43:05

Zdravim,
takhle to asi pouzit nepujde. TBookMark je ukazatel na pozici zaznamu
Goto pak provadi prime nastaveni kurzoru. Zavolanim Close se vsechny
Bookmarky vpodstate znehodnoti. Bookmark pristupuje podobne jako
pres RecNo. Jakmile se zmeni pocet zaznamu, nebo napr. setrideni,
bude bookmark ukazovat na spatny zaznam.

Ja pouzivam ID zaznamu pred Close a Locate pro jeho nalezeni.
Rychlostne sice nic moc, ale zatim neznam jiny zpusob.

var ID:integer;
begin
ID:=IBDataSet.FieldByName('ID').asInteger;
IBDataSet.Close;
IBDataSet.Open;
IBDataSet.Locate('ID',ID,[]);
end;

To IBDataSet.FieldByName je lepsi nahradit primo konkretnim fieldem.
Jinak je lepsi se tomuto Refreshi do posledni chvile vyhybat.

> Ahoj, zkus napr. toto:
>
> var BK:TBookMark;
> BK:=Query1.GetBookmark;
> try
> Query1.Close;
> Query1.Open;
> Query1.GotoBookmark(BK);
> Query1.FreeBookMark(BK);
> end;
>
> Nevim, jak se to bude chovat kdyz tam ten radek nebude, to budes muset
> vyzkouset - koukni se do helpu, mozna tam neco bude.
>
> S pozdravem Pavel Koukal.

Trial verze Delphi 6 a D5 na stejnem stroji

[*] Pavol Kaka�ka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 27.7.2001 10:50:23

> [...]
> $(DELPHI)/ ukazuje v D6 do predtim instalovane D5. Kde lze zjistit
skutecnou
> hodnotu teto promenne v kazde z instalaci?

Registry:

pre D5 napriklad:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Borland\Delphi\5.0\...

Jak ziskat programatora v Delphi?

[*] <bejcek(zv)centrum(tec)cz> - 27.7.2001 11:12:19

Brother wrote:

[...]

A no a pokud si bude sahat na zaznam po,jestli tomu dobre rozumim
tam to odchytnout a dat -1?Nikdy jsem to nepouzil a v pripadaze
by to byl prvni zaznam naopak ho nechat na dalsim zaznamu?
To by melo jit ne? Da se var BK:TBookMark; prenastavit? Je to
ciselna hodnota nebo co je to zac?Promin nemam tu delphi tak to
nemuzu testnout!

Aldik
D5 W98 amater vsech amateru...

-----
Letali jste nekdy na vlnach? My ano!
http://0g(tec)cz/0109/wakeboarding

Aktualni radek DBGridu

[*] Koukal Pavel <Pavel.Koukal(zv)pvt(tec)cz> - 27.7.2001 11:25:55

Ahoj, to je asi pravda, nicmene ja to tak pouzivam a problem jsem jeste
nemel.
Pouzivam to pouze, kdyz delam update jednoho zaznamu. Mam jich treba 10 v
gridu, sojim na patem zaznamu a na nem udelam update. Schovam si bookmark,
zavru a otevru query, skocim na bookmark a opet stojim na tom samem zaznamu
tentokrate jiz aktualizovanem o nove hodnoty.
Souhlasim, ze nejjistejci je udelat locate, ale v jednoduchych pripadech,
kdy vim na 99% jake mam ocekavat data pouziji radeji TBookMark.
Nevim, zda je to dobre reseni, nicmene jsem zatim spatne zkusenosti nemel.

S pozdravem Pavel Koukal.

> [...]
> pres RecNo. Jakmile se zmeni pocet zaznamu, nebo napr. setrideni,
> bude bookmark ukazovat na spatny zaznam.

N-rozmerne pole pomoci relacni DB

[*] Miroslav Slavik <slavik(zv)ticketpro(tec)cz> - 27.7.2001 11:29:08

Ahoj,

prosim o radu.
Mam N-rozmerne pole. N je zname (N<10).
Pocet prvku v kazdem rozmeru je jiny a predem neznamy.
Vsechny prvky jsou stejneho typu.
Umim si predstavit realizaci pomozi "array" v D, ale bohuzel data musi byt v
relacni databazi (IB).

Predpokladam, ze existuje obecna medodologie jak to udelat. Nevi nekdo, kde
ji hledat? Nema nekdo zkusenost s necim podobnym?

Vitam, kazdy napad.
Diky a krasny den.

Mira

Ing. Miroslav Slavik
TICKETPRO, a.s.
Salvatorska 10
110 01 Praha 1
mail: slavik(zv)ticketpro(tec)cz
tel: +420 2 84011150

Pouzivate nekdo Developer Express komponenty?

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 27.7.2001 11:38:31

Jojo, vim o tom, nekde jsem na to cetl nejaky clanecek. Nepouzivam to taky
vsude, ale jen v nekterych pripadech napr.:

- program je sdileny na serveru a pracovni stanice jej spousteji ze serveru
(pri vetsim poctu stanic kratsi soubor muze snizit zatizeni site) - i kdyz
tohle asi zas tak velky efekt mit nebude ;-)

- kopiruju nove verze programu primo na vzdaleny server pres FTP a pak uz je
trosku rozdil, jestli kopiruju 3MB nebo 1MB

- bohuzel nekteri nasi uzivatele si neporadi se zipem i kdyz pravda, tady je
asi lepsi pouzit samorozbalovaci archiv ;-)

- preci jen je trosku horsi pro bezneho uzivatele prohledavat pripadne texty
(hesla) hexa editorem aniz by si to dekomprimoval

From: "Gebauer Lukas" <gebylist(zv)mlp(tec)cz>> > Cert vem velikost, co to je dneska 3 MB :-) To me zase az tak moc

> Ehm.. vsechny podobne 'pakovace' exe soubory jsou pekne na nic,
> protoze zpusobi sice ze program je mensi, ale jen kdyz je ulozeny na
> disku.

Stack overflow

[*] Roman Toda <toda(zv)digitaldocuments.org> - 27.7.2001 11:46:10

To neznamena, ze v nom neni chyba.
Este musis skusit ci to pada ked vyhodis FormPlacement a nechas ostatne.
Potom si mozes byt isty ze to v nom neni.

RT
> [...]
komponent
> i na tech krizovych masinkach, takze tam bych problem nevidel.

[*] Ond�ej Male�ek <ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz> - 27.7.2001 11:56:48

Vcelku bych rekl ze s CGI v Delphi neni problem. Kod stranky si vytvor v
cemkoliv (od Wordu :-)), po neco pouzitelneho) a v CGI dopln akorat tagy
<#jmeno>.

Ondrej

From: "Robert Suska, KORAK slovakia" <robert(zv)korak.sk>
> Nepozna niekto nejaky kvalitny defompiler ????

Ahoj,

dekompiler ceho ?

Petr Vones

Kylix a Debian 2.2 - oprava glibc 2.1.3

[*] Vladimir Michl <vladimir.michl(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 27.7.2001 12:58:40

Dobry den,

mel bych dotaz ohledne Kylixu a Debianu 2.2 ve kterem je knihovna glibc
2.1.3. Tato knihovna obsahuje chybu v dynamickem loaderu (spatne pocitani
referenci na objekty). V PREINSTALL (nebo jak se to jmenuje) Kylixu mluvi
o nejakem patchi (rozumej diff mezi originalem a opravenou verzi), ale to
nemuzu nikde najit. Na community.borland.com jsou pouze "patche", coz je
prelozena opravena knihovna pro ruzne distribuce (zkousel jsem stahnout to
pro SuSE, ale vevnitr diff neni), coz je mi na nic. Nevite kde by se tedy
ten patch dal najit?

Diky

Vladimir Michl

Vladim�r Michl <Vladimir.Michl(zv)hlubocky.del(tec)cz>
Del a.s.
Stroj�rensk� 38
���r nad S�zavou
pobo�ka Olomouck� 355
Hlubo�ky-Mari�nsk� #dol�
tel: 068/5353548

Jedna instance aplikace na siti

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 27.7.2001 13:00:44

> [...]
> ve vyse popsanem pripade jsou prilogovani 3 uzivatele, i kdyz jsou ve
> skutecnosti jen dva, jezto jednomu to spadlo. Nebo jsem to

Je to tak, ale program nepada jak hrusky na podzim, takze kdyby se to
nahodou stalo, tak se hold musi vsichni odhlasit (nebo aby to vsichni
uzivatele pochopili, tak radi restartovat WIndows) a znovu prihlasit a jede
se dal - ono ta plikace nebezi 7*24 hodin tydne ...

T.

Pohyb po radcich v gridu

[*] bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 27.7.2001 13:00:31

Jak zakazat pohyb v na vybrane radky v Gridu.

Potreboval jsem docasne "skryt" nektere radky v gridu. Udelal jsem to tak,
ze jsem jim nastavil nulovou vysku, pak nejdou videt a je to prijatelne. Ale
kdyz se pohybuji po radcich pomoci sipky nahoru a dolu, tak mi to
"pochoduje" i po tech neviditelnych. Jak bych mohl elegantne docilit toho
aby mi to neviditelne radky ignorovalo? V krajn�m pripade bych snad
odchytaval OnKeyDown, ale zda se mi to takove divne...

Nefunkcni acrobat ?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.7.2001 13:01:47

From: "Hazuka Filip" <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz>
> [...]
> pocitaci, kde je verze 3 to nefunguje. Tam jsem to zkompiloval v delphi, kde

vetsinou se to resi tak, ze misto TPdf pouzijes TWebBrowser a v nem otevres
PDF dokument.

Petr Vones

Jedna instance aplikace na siti

[*] Mephisto <mephisto(zv)akvila(tec)cz> - 27.7.2001 13:14:06

Hi,

a co takhle kdyby server - klient spolu komunikovali pokud server posle
pozadavek a klient neodpovi je jasny ze app nebyla korektne ukoncena.

---
Odchozi zprava neobsahuje viry.
Verze: 6.0.265 / Virov� b�ze: 137 - datum vyd�n�: 18.07.2001

Jedna instance aplikace na siti

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 27.7.2001 13:36:34

> [...]
> ve vyse popsanem pripade jsou prilogovani 3 uzivatele, i kdyz jsou ve
> skutecnosti jen dva, jezto jednomu to spadlo. Nebo jsem to spatne pochopil?

server preci bude vedet, kde jaka instance bezi. Treba by to slo tak,
ze by server te instatci aplikace poslal trebas kazdych 5minut nejaky
kontrolni dotaz, jestli aplikace 'zije'. A pokud by se nic nevratilo,
tak by ji odstrelil ze seznamu bezicich instanci.

jestli sem mimo, tak sorry

Milan Cizek, D5 Ent SP1

Letali jste nekdy ve vlnach? My ano! http://0g(tec)cz/0109/wakeboarding

Pouzivate nekdo Developer Express komponenty?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.7.2001 13:38:29

From: "Martin Kubecka" <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz>
> - bohuzel nekteri nasi uzivatele si neporadi se zipem i kdyz pravda, tady je
> asi lepsi pouzit samorozbalovaci archiv ;-)

Ahoj,

Spravne, samorozbalovaci archiv je totiz jedine seriozni reseni tehle situace.
Mimochodem, pri spousteni ze site je dobre nastavit prislusny flag v hlavicce
PE souboru aby se tento kopiroval cely na swap file a tim nedoslo k padu
aplikace pri pripadnem vypadku site. V Delphi 6 to lze resit pomoci

{$SetPEFlags IMAGE_FILE_NET_RUN_FROM_SWAP}

> - preci jen je trosku horsi pro bezneho uzivatele prohledavat pripadne texty
> (hesla) hexa editorem aniz by si to dekomprimoval

Tohle je ovsem implementacni chyba, pokud jsou nekde hardcoded hesla tak je
dobre je ulozit nejak sifrovane.

Jinak receno, vyhody EXE kompresoru nejsou naprosto zadne, nejvetsi problem je
ze opticky budi dojem mensi velikosti souboru avsak vysledek je zcela opacny.