Datovy typ parametru SQL dotazu

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 30.7.2001 17:47:01

On 30 Jul 2001, at 10:07, David Mensik wrote:

> Hahaha,
> delam aplikaci BDE + MSSQL a jede to v pohode....

Tak si pohraj s timto skriptem:

CREATE TABLE bde_crash (
id uniqueidentifier NOT NULL PRIMARY KEY,
poznamka nvarchar(1000)
)

CREATE PROCEDURE proc_bde_crash
(zv)id uniqueidentifier,
(zv)poznamka nvarchar(1000)
INSERT bde_crash(id, poznamka)
VALUES((zv)id, (zv)poznamka)
END

Hahaha. A neptej se, proc pouzivam GUID a dlouhy widestring.
Proste je tam nutne potrebuji. :-)

Phones: 02/795 29 56 (72 95 29 56); GSM: 0603 551 282

Spusteni programu po startu Windows

[*] Ing. Petr #vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 30.7.2001 18:15:23

na tlacitko potrebuji dat kod, ktery zajisti, aby se pri dalsich startech
Windows spustila moje aplikace. Kod musi bezet na win9x, ME i NT/2000

Petr Svejda

Lingvista Backup - zalohovani s inteligenci
http://www.lingvista(tec)cz - stazeni programu Z D A R M A

Pouzivate nekdo Developer Express komponenty? -

[*] Ing. Patrik Tesar <tesar(zv)rainside.sk> - 30.7.2001 18:34:32

Ahoj

Mozem hovorit len za seba, mnohokrat je to mozno nestastne zvolene
programatorske postupy v spojitosti s tymto gridom:

Pri pouziti Gridu a TDAODataset tabulky, pri pocte zaznamov 350 a fields cca
25
(nic strasne)

Pri pouziti LoadAllRecords a Filtrovani a Groupovanie (Filtrovanie a
grupovanie je jediny dovod, preco
pouzivam tento grid) sa nacitavaju data na P AMD 550 256MB Ram 2 min!!!

Ten isty casovy pruser sa dial aj v inej aplikacii na FlashFileri, ale tam
to nebolo az take strasne...

Pri pouziti Gridu a TFIBDataset sa viac krat stalo, ze vdaka vybraniu
filtracie komplet vytuhol cely
server s otvorenou transakciou .... (dost velky pruser, u mna sa to tvarilo
uplne OK).

Vyznam rezimu GridMode som nepochopil... (co je asi moja chyba) Jeho
loadovanie vyzera byt rovnako dlhe
ako pri LoadAllRecords...

Partial mode je nepouzitelny, pretoze cachuje tak na hov.. ze stale loaduje
aj to co uz raz mal a su tam
priserne odozvy...

Ono vsetko v tomto gride vyzera nadherne, ked ma clovek do 20 poloziek. Ked
sa zacne jednat
o realne data, je konec...

V ich vlastnej konfere je 0 bodov, vobec neuvadzaju ake bugfixy urobily, ked
niekto v konferencii
porovnaval ich memdataset z 100krat lepsim kbMemdatasetom, ktory je
mimochodom free, vyrazili jeho
prispevky z konfery a pohrozili mu...

Co maju sample gr10.000 vyzera celkom dobre, vytvorenie 10.0000 zaznamov je
hned a vyzera to super,
ale v pouziti s TDAODataset sa to sprava, ako som uz bol spominal....

> Se zajmem jsme sledovali diskuzi kolem komponent Developer Express.
> Vlastnime verzi techto komponent 3.1. Vzhedem k tomu, ze pomoci techto
> komponent vyvijime program pro celoplosne rozsireni, obavame se nejakeho
> pripadneho maleru. Mohli by jste prosim blize specifikovat problemy,
> ktere jste s temito komponentama meli ?
>
> Vyvijeny software: pro Windows 95, 98, MS SQL 2000 , Delphi 5,
> komponenty Developer Express, ADO.
> Diky.

Spusteni programu po startu Windows

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.7.2001 18:35:48

From: "Ing. Petr �vejda" <lingvista(zv)lingvista(tec)cz>
> na tlacitko potrebuji dat kod, ktery zajisti, aby se pri dalsich startech
> Windows spustila moje aplikace. Kod musi bezet na win9x, ME i NT/2000

Ahoj,

napriklad pomoci funkce RegisterAutoExec z unitu JclRegistry:
ftp://ftp.delphi-jedi.org/Code_Library/Release_1_11/jcl.zip

Petr Vones

JCL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.7.2001 18:38:49

From: "Jaroslav Kuba" <jarda(zv)tresoft(tec)cz>
> Potreboval bych linky na nejake demostracni priklady JCL a Synapse

Ahoj,

priklady na JCL jsou primo soucasti, v adresari \examples:
ftp://ftp.delphi-jedi.org/Code_Library/Release_1_11/jcl.zip

Podobne tak i v Synapsi:
http://www.ararat(tec)cz/synapse/files/synapse.zip

Petr Vones

TJclExcelWriter

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 30.7.2001 19:08:49

JCLEcell je soucasti knihovny JCL

30.7.2001 Heinisch Jiri:

> Kde se da sehnat TJclExcelWriter. Behal jsem po Jedi strankach, ale nic jsem nenasel

Rozdil mezi Pietteho Pingem a TPowersock.Connect?

Jsem v oblasti prace s Internetem naprosto neznaly, proto prosim o odpoved
radeji podrobnejsi: Mam periodicky zjistovat, zda je dostupna urcita IP
adresa, mam i specifikovany port. Pouzil jsem na to TPowerSock, metody
Connect resp. Disconnect a funguje to. Zkousel jsem i Pietteho tridu TICMP,
kde vsak nelze specifikovat port, nicmene funguje to take. Osobne se mi vice
zamlouva Pietteho trida, protoze je tam zdrojak a je videt, co to dela. Je
nejaky rozdil mezi pingnutim pres TPowerSock (s urcenim portu) a pres
Pietteho TICMP (pouze IP adresa, ale ne port)?

Diky za vsechny odpovedi, casti kodu, odkazy apod.

Pouzivate nekdo Developer Express komponenty? - j

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 30.7.2001 19:24:04

Puvodni zprava, kterou napsal Ing. Patrik Tesar dne 30 Jul 2001,:

> [...]
>
> Ten isty casovy pruser sa dial aj v inej aplikacii na FlashFileri, ale tam

Hm, ted jsem to zkousel. Mam SQL Server Sybase Adaptive Server Anywhere 7.0
na serveru Intel Pentium III 800 MHz s 128 MB RAM. Klienta mam Intel
Pentium III 450 MHz s 256 MB RAM. Spojeni pres Adonis pomoci OLE DB
Providera na ODBC a pak na Sybase... Nasadil jsem to na moji tabulku
postovniho softu, kde je nyni 5.265 zaznamu o velikosti 20 fieldu.
Nemam tam temer zadne indexy mimo primarniho a snad jeste datumu.
Nastaveni Gridu je LoadAllRecords se zapnutym SmartRefresh i SmartReload.

Otevreni tabulky s nactenim do Gridu probehne za 11 sekund. To mi pripada
pomerne slusne vzhledem k tomu, co ten Grid dela. Groupovani probiha
uplne okamzite. Razeni probiha take uplne okamzite, zadny problem.
Filtrovani polozek trva 14 sekund. To je take nadhera.

Neni problem vyzkouset na FlashFileru nebo na MS SQL Serveru pres Adonis.

> Pri pouziti Gridu a TFIBDataset sa viac krat stalo, ze vdaka vybraniu
> filtracie komplet vytuhol cely
> server s otvorenou transakciou .... (dost velky pruser, u mna sa to tvarilo
> uplne OK).

Co to je "s otevrenou transakci" ? Na prohlizeni se transakce preci
neotvira, ne? Jestli spadne SQL Server, tak to je tragedie, ovsem
podle meho nazoru nema SQL Server co padat, i kdyby klient delal
cokoliv. Nebo ne?

> Ono vsetko v tomto gride vyzera nadherne, ked ma clovek do 20 poloziek. Ked
> sa zacne jednat
> o realne data, je konec...

Ten grid "nevypada" nadherne, on "je" nadherny. Ovsem nic neni vhodne
pro vsechno. Vsechno ma cil pouziti. Stejne jako nekde pouzijes SQL Server,
jinde je uplne na prd a hodi se tam spis FlashFiler, nekde zase staci
INI soubor nebo textak nebo MemoryTable. Zrovna jako v Delphi nenapises
driver a ve VC++ zase stravis vyvojem vetsiho informacniho systemu leta.

ExpressQuantumGrid je komponenta, kterou muzes a nemusis pouzit na tu
kterou ulohu. Ja osobne se k datum na SQL Serveru chovam tak, ze je
netaham v celku po siti, protoze si myslim, ze od toho je SQL Server,
aby vracel jen ta data, o ktera mam zajem, ktera ja jako clovek mohu
zpracovat... uplne na nic je seznam zakazniku jako grid s 2.500 radky.

Pokud chces nekde vyuzit tyto vlastnosti EQGridu, pak to asi nebude
pri bezne praci s daty, ale pri nejakem "lepsim" prohlizenim, rekneme
kdyz se chci podivat na prehled. Opravdu nevim, na co mi pri bezne
praci je grupovani/filtrovani nad 50.000 polozkami databaze, aby mi
data lezly sem a tam siti. To pak nemusime mit SQL Servery...
Ale dovedu si docela dobre predstavit, ze si sef chce treba v nedeli
prohlednout sve zakazniky jako celek, podivat se na nejake soucty,
neco si "pro oko" vyfiltrovat apod. Pak neni problem povolit vsechny
funkce EQGridu a holt si ten sef par sekund nebo par desitek sekund
pocka.

Je potreba si uvedomit, ze pro kazdy ucel je nutno premyslet a pouzit
to, co je nejvhodnejsi. EQGrid neni idealni pro zobrazeni desetitisicu
zaznamu, stejne jako SQL Server neni vhodny pro zobrazeni desetitisicu
zaznamu... neco jineho jsou sestavy apod.

Nicmene zaver - EQGrid na 5 tisicich zaznamech pracuje velmi slusne.

> Co maju sample gr10.000 vyzera celkom dobre, vytvorenie 10.0000 zaznamov je
> hned a vyzera to super,
> ale v pouziti s TDAODataset sa to sprava, ako som uz bol spominal....

A s necim jinym jsi to zkousel?

Volani jine procedury

[*] Ing. Petr Svejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 30.7.2001 19:27:43

a nebo jeste jednoduseji: klepni na jiny button, vyber z ObjectPropertis
udalost onClick a vyber metodu prvniho tlacitka. Takto muzes navesit na
libovolny pocet jinych komponent stejnou udalost, atd.

Petr Svejda

Lingvista Backup - zalohovani s inteligenci
http://www.lingvista(tec)cz - stazeni programu Z D A R M A

---
Odchozi zprava neobsahuje viry.
Zkontrolovano antivirovym systemem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.265 / Virova baze: 137 - datum vydani: 18.7.2001

MP3 - ID3v2

[*] Heinisch Jiri <deis(zv)deis(tec)cz> - 30.7.2001 19:54:48

Ahoj

Nema nekdo ci nevite jde kde sehnat *.pas k ke zjistovani informaci Tagu
ID3v2
Na Torry ci DSP jsem nic nenasel

S pozdravem Jiri Heinisch

TJclExcelWriter

[*] Heinisch Jiri <deis(zv)deis(tec)cz> - 30.7.2001 19:56:02

Petr Vones wrote:
> presneji receno byl. Protoze nebyl prilis kompletni tak se rozhodlo o jeho
> docasnem vyrazeni, stale je ale k dispozici ve verzi 1.02:
> ftp://ftp.delphi-jedi.org/Code_Library/Release_1_02/JCL.zip

diky uz jsem zacal pochybovat o svem dusevnim zdravi

Jiri Heinisch

Pouzivate nekdo Developer Express komponenty? -

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 30.7.2001 20:13:17

> [...]
> uplne okamzite. Razeni probiha take uplne okamzite, zadny problem.
> Filtrovani polozek trva 14 sekund. To je take nadhera.

Mam zhruba stejne vysledky jako Petr (Adonis a MS SQL). Ale treba Adonis ma
treba velke rychlostni problemy v pripade velkeho poctu sloupcu (100-120).
Takze mozna bych to videl i na problem s TDAO komponentama.

Ked

Zase tahat na klienta prilis mnoho dat je asi kravina sama o sobe. Vzdycky
je lepsi grupovat na serveru nez gridem na klientovi (ackoli nekdy je to
fajn, napr. pro nejake statistiky, kde se da plne vyuzit variabilita
EQGridu).

> Pokud chces nekde vyuzit tyto vlastnosti EQGridu, pak to asi nebude
> pri bezne praci s daty, ale pri nejakem "lepsim" prohlizenim, rekneme
> kdyz se chci podivat na prehled.

Pouzivame to v nekterych pripadech i na primou editaci a je to pohoda. Asi
nejvice se to blizi Excelu, na ktery jsou lidi zvykli.

> [...]
> neco si "pro oko" vyfiltrovat apod. Pak neni problem povolit vsechny
> funkce EQGridu a holt si ten sef par sekund nebo par desitek sekund

Presne tak. Mame tuto moznost u klienta na 'tlacitko'. Tzn. pokud si zapne
LoadAllRecords, tak dostane dalsi moznosti za cenu nizsiho vykonu coz je
logicke.

> Nicmene zaver - EQGrid na 5 tisicich zaznamech pracuje velmi slusne.

Jo souhlasim.

Ovsem s tim jejich supportem stejne spokojeny nejsem ;-)

Nalezene chyby:

- v EQGridu zlobi export do Excelu v pripade ze menim udaje v
TField.OnGetText (exportuje blbosti)
- nejake drobne chybky v tom jejich Wizardu (napr. panel Column Order je
pekny, ale at v nem nastavite jekekoliv poradi, tak to stejne ignoruje -
proste je to tam, ale NIC to nedela ;-)

- ExpressBars (automaticky disabluje pouzite akce) - tvrdi mi, ze to NEJDE
opravit - tak jsem pozadal naseho skveleho "amatera", ktereho tady nikdo
nezna ;-) a ejhle, jde to. Takze nevim no :-)

Chyby jsou vsude, vem to cert, ale nejen ze nemaji zadny BUG LIST, kde by
aspon clovek vedel co tam nefunguje, ale oni na to proste zda se serou.
Podle me jsou 3 mesice na opravu blbeho exportu do Excelu snad postacujici
ne? ;-)

Mac

Corrupt MEMO/BLOB file

[*] Martin Frohlich <martin.frohlich(zv)seznam(tec)cz> - 30.7.2001 20:33:56

Vazeni pratele,

Mam problem s Delphi 5, hlavne asi s BDE.
ve svem programu vyuzivam dBase tabulky s MEMO polozkami a na jedne
instalaci se asi po tydnu prace zacne u nekterych zaznamu zobrazovat hlaseni
viz subj.

Soubor DBT ma neco pres 6 Mb a tabulka obsahuje neco pres 2200 zaznamu.
Pouzivam i indexy.

Nesetkal se s tim nekdo a nevite nahodou cim by to mohlo byt. Jak se rika
Kazda rada dobra.

System Win 95B, IE5.5, BDE 5.1.0.4, Delphi 5 Professional

Predem diky za odpovedi

Martin Frohlich

Synchronizace adresaru

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 30.7.2001 21:11:57

Ahoj,

potrebuji synchronizovat soubory z jednoho adresare vcetene podadresaru
do jineho a to pouze jednim smerem ("zleva -> doprava"). Nedelal uz to
nekdo at to nemusim cele psat? Hledal jsem nejake komponenty, nebo fce,
ale zatim jsem nenasel nic co by vyhovovalo...

Diky, Ales

TJclExcelWriter

[*] Heinisch Jiri <deis(zv)deis(tec)cz> - 30.7.2001 21:32:19

From: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>> JCLEcell je soucasti knihovny JCL

Tak nejak blbe hledam, zkousel jsem pres *.pas i v helpu a nic.
Jdu si pro brejle s zkusim to znova :-))

Jiri Heinisch

dbgrid a thumbtracking

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 30.7.2001 21:33:29

Ahoj,
nevite nekdo, jak zjistit, ze uzivatel posunuje scrollbarem u dbgridu? Data mam
nactena v memorytable a chtel bych, aby se obsah gridu posouval hned pri
zmene pozice scrollbaru /podobne jako v TStringGrid/...

Predem dik,
Roman
OOOOOOOOOOOOOOOO
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

Pouzivate nekdo Developer Express komponenty? - j

[*] Ing. Patrik Tesar <tesar(zv)rainside.sk> - 30.7.2001 21:52:46

> [...]
> neotvira, ne? Jestli spadne SQL Server, tak to je tragedie, ovsem
> podle meho nazoru nema SQL Server co padat, i kdyby klient delal

No prave ze neviem, ci to bola "otvorena transakcia" to som sa zle vyjadril.
Neviem co to bolo,
pretoze po pouziti filtrovania sa procesor na servri vytocil na 100% a s
aplikaciou sa nedalo pracovat.
Server nepadol. Nechcel som sa trapit s upalovanim tranzakcie, tak som ho
zhodil. (nastastie je tam len 5 klientov aj to v jednej vacsej
miestnost) cize no problem

Sorry za zjednodusovanie.

> A s necim jinym jsi to zkousel?
Neskusal. Mam kupene DAO komponenty od Erika a s nimi mi to robi tieto
performance psie kusy, preto som sklamany,
pretoze pouzivam MS Access, lebo na novy FF este zatial nemam a nechcem
pouzivat nieco, na com sa uz dalej pochopitelne
neodstranuju bugy...

Ja som hned na zaciatku povedal, ze mozno je chyba v kombinacii komponent,
ale ten clovek sa pytal na konkretnu skusenost.
Tak som svoju povedal, mozno to niekomu pomoze...

P.

regularni vyrazy

[*] Filip Jirs�k <Filip.Jirsak(zv)centrum(tec)cz> - 30.7.2001 21:58:10

TRegExpr na http://anso.da.ru/ or http://anso.virtualave.net/

P�ikl�d�m obsah RegExpr.inf:
--begin--
File: regexpr.zip
Product: Regular Expressions for Delphi
Version: 0.942
Author: Andrey V. Sorokin
E-Mail: anso(zv)mail.ru
Target: Delphi 2.x, Delphi 3.x, Delphi 4.x, Delphi 5.x, C++ Builder 3.x
Platform: W95, W98, W2000, NT
user input string fields (DBMS, web-based applications, etc),
text search/substitution, egrep like utils and so on.

You can easily check e-mail adress syntax, extract phone number
or ZIP-code from unformatted text or any necessary information
from web-pages and all you can imagine!
Rules (templates) can be changed without program recompilation !

This freeware library is a extended Delphi-port of Henry Spencer
V8-routins for working with subset of Perl Regular Expressions.

Full source code in object pascal included. No DLL needed !

Help available in English, Russian German and Bulgarian
at my home page http://anso.da.ru/ or http://anso.virtualave.net/
--end--
S pozdravem
Filip Jirs�k
From: "Kolembus Milan" <Milan.Kolembus(zv)swh.sk>
> Narazil som na problem a uz fakt neviem. Mam dost mohutnu aplikaciu, pri
> ktorej je uz vhodne sledovat stavy systemovych zdrojov. Preto som na uvodny

Ahoj,

pouzij unit SysResMeter:
http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=15313

Petr Vones

Rozdil mezi Pietteho Pingem a TPowersock.Connect?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.7.2001 00:16:13

From: <brant(zv)dcomm(tec)cz>
> kde vsak nelze specifikovat port, nicmene funguje to take. Osobne se mi vice
> zamlouva Pietteho trida, protoze je tam zdrojak a je videt, co to dela. Je

Ahoj,

na NetMasters komponenty (TPowerSock) zapomen. Neni od nich zdrojak ani zadne
updaty. Pouzij spis Indy, navic jsou i primo soucasti Delphi 6, pro starsi
verze Delphi je lze stahonut tady: http://www.nevrona.com/Indy

Petr Vones

uz zas: IB corrupted file!

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 31.7.2001 00:30:00

No, rekl bych ze je to normalni, protoze IB si vytvari v GDB takovy
maly souborovy system v souboru, jsou tam metadata, indexy, bloby
atd. -- aby to vsechno bylo efektivni, musi si to kesovat. Do toho jeste
kese normalniho souboroveho systemu a pak prijde reset...

Pokud nechces mit trable, tak:
- neresetuj pokud ma IB otevrenou databazi
- pocitas dej na UPS
- doporucuji NT/2000, ktere prece jen padaji mene

Pokud chces riskovat, tak muzes databazi nastavit priznak "ForcedWrites",
napr. pomoci IBConsole; defaultne je vypnuty a pokud ho zapnes
tak IB server bude zapisovat kazdou zmenu ihned na disk.
Ma to ale jedno velke minus, vykon jde dolu a to dost rapidne.
Dokonce i pri cteni, coz je logicke.

Pokud se uz neco takoveho stane a nepomuze ani gfix ani
zaloha/obnova, pak zbyva jeste posledni moznost -- zaplatit si
opravu poskozene databaze v Americe, jestli me pamet neklame
tak to Firebirdi delaji za nejakych par tisic dolaru + cestovne
;-) ... Ale to by lepe vedel Pavel Cisar

> [...]
> console, delphi/, s aplikacemi ani s daty se v tu dobu nepracovalo...
>
> Mimchodem, v IB se nepocita s vypadky proudu apod.?

Funkce pri dedicnosti

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 31.7.2001 00:43:48

From: "3dimension" <3dimension(zv)atlas(tec)cz>
> [...]
>
> potom co ji upravim, ji nainstaluju a vyzkousim. K memu udivu vsak pracuje
> stejne jako v TDirectoryListBox z toho jsem usoudil ze moji novou

Protoze je staticka. Kdyby byla dynamicka (s direktivou virtual nebo
dynamic),
mohl bys ji prepsat (s direktivou override) a fungovalo by to presne jak bys
potreboval.

Takhle muzes prepsat tak akorat BuildList (o neco vetsi usili) nebo DrawItem
(pokud chces zmenit jenom neco ve vizualnu), ktere dynamicke jsou.
Mimochodem tohle je podle me slabina VCL, to ze nektere klicove metody
ktere se primo nabizeji k prepsani nejsou dynamicke.

> Tky nevim jak se ji potom zbavim pripadne pri ladeni re-instaluju. Pri
> ladeni me totiz nenpadl lepsi zpusob jak ji vyzkouset nez ji nainstalovat
> umistit na Form a vyzkouset - neni nejake rychlejsi reseni?

Asi nerozumim presne, me se pri ladeni komponent docela osvedcilo
ze si noveho potomka dam do samostatneho balicku, zainstaluji do IDE
a pak si udelam malou testovaci aplikaci s touto komponentou na
formulari -- pak stridave ladim aplikaci a prekladam balicek, funguje to
i bez zavirani te aplikace (formular se sice schova, ale po F12 se opet
normalne zobrazi).

Hodne stesti

Martin Schayna

Funkce pri dedicnosti

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.7.2001 00:54:20

From: "Martin Schayna" <mschayna(zv)aktis(tec)cz>
> Mimochodem tohle je podle me slabina VCL, to ze nektere klicove metody
> ktere se primo nabizeji k prepsani nejsou dynamicke.

Ahoj,

problem je, ze nekdy lze tezko rozhodnout o tom ktera metoda je klicova. Nelze
mit vsechny virtualni (zvetsujici se VMT a take fakt, ze linker vzdy umisti
kod virtualni metody do EXE souboru i kdyz se tato odnikud nevola, narozdil od
statickych metod).

Petr Vones

Pouziva se ten soubor? Muzu ho cist?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.7.2001 01:00:08

From: "Ing. Petr �vejda" <lingvista(zv)lingvista(tec)cz>
> Existuje nejaky priznak souboru operacniho systemu, popr. odpovidajici
> funkce (i treba API), ktere by zjistila, zda muzu soubor cist, resp. zda

Ahoj,

nejsnazsi mas soubor otevrit a pokud dojde k chybe tak ho cist nelze.

Petr Vones

TJclExcelWriter

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.7.2001 01:03:00

From: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>
> [...]

docasnem vyrazeni, stale je ale k dispozici ve verzi 1.02:
ftp://ftp.delphi-jedi.org/Code_Library/Release_1_02/JCL.zip

Jinak aktualni verze je 1.11:
ftp://ftp.delphi-jedi.org/Code_Library/Release_1_11/jcl.zip

Petr Vones

ImageList II

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.7.2001 01:06:26

From: "Petr Suchy" <pjetrunka(zv)yahoo.com>
> Do exe by som to ucite nedaval. A s tym ci sa to natiahne hned vsetko do
> pamati, tak na to sa radsej

Ahoj,

z EXE se nic 'nenatahuje do pameti'. Soubor se pouze namapuje a 'natazeny'
jsou prave jen ty stranky ktere se nejak pouzivaji. Takze to muzes klidne dat
jako resource.

Petr Vones

Odchycen� mys�i v TreeView

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.7.2001 01:15:48

From: "Milan #ݿek" <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz>
> vybranou polozku podtrhnout. Jak udelam to podtrzeni vybrane polozky po
> sjeti a odtrzeni po najeti?

Ahoj,

pokud nastavit HotTrack na True tak se to chova podobne.

Petr Vones

D6 - chyba v editoru ActionList

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.7.2001 01:19:44

From: "Slavek Rydval" <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
> D5, nemohu ted vyzkouset). V editoru vlastnosti komponenty
> ActionList mam nekolik akci v nekolika kategoriich. Do nejake
> kategorie pridam akci a chci ji v tom seznamu posunout o par akci
> vyse. To ovsem zamota celym Delfinum sisku natolik, ze se
> prekne do jine kategorie na nejakou akci.
>
> Dela to jenom mne?

Ahoj,

chvili jsem si s tim hral a neprojevilo se mi to.

Petr Vones

Tiskova fronta

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.7.2001 01:22:00

From: "Informatik M�# Str߿nice" <informatik(zv)straznice-mesto(tec)cz>
> 1. Da se nejak zjistit, ze tiskova fronta (ve W95, W98, W2000) je prazdna ?
> (uloha byla vytisknuta ?)

Ahoj,

pomoci API funkci EnumJobs a spol.

> 2. Da se nejak pozastavit tisk a vyprazdnit tiskova fronta primo z meho
> programu ?

totez.

Petr Vones

D6 - chyba v editoru ActionList

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 31.7.2001 06:19:56

Ale dela.
Takze presny postup:
Do action listu dam par akci (treba standardnich) z nekolika
kategorii. Pokud ted budes pretahovat akce, bude vse OK. Pokud ale
zmenis v object inspektoru u nektere akce kategorii, tak se to po
pretazeni akce zacne chovat zajimave.

31.7.2001 Petr Vones:
> chvili jsem si s tim hral a neprojevilo se mi to.

> Petr Vones

Funkce pri dedicnosti

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 31.7.2001 13:01:15

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>

> problem je, ze nekdy lze tezko rozhodnout o tom ktera
> metoda je klicova.

To je sice pravda, ale IMHO u VCL ma na svedomi vetsinu techto chyb
zjednodusena implementace viditelnosti atributu a funkci v Pascalu,
ktera uvnitr unit nefunguje (!)

Kdyby totiz fungovala, tak na podobne chyby prijdou uz vyvojari
Borlandu pri odvozovani potomku z abstraktnich predku resp. z
tCustomXXXX trid.

Takhle na to vetsinou prijde az programator, ktery VCL pouziva.
Bye, pf

Zdroje k SQL exploreru

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 31.7.2001 07:06:58

> Ahoj nemeli by jste nekdo zdroje k nejakemu univerzalnimu
> databazovemu browseru?Potreboval bych neco,co mi prevede data z
> tabulky na SQL prikazy update nebo insert,pripadne delete.

A co by to melo delat? Zatim to chapu tak, ze chces neco, co Ti
umozni z libovolneho SQL serveru prohlizet data a zajisti podporu
pro primou editaci napr. v gridu. To ale nejakym zpusobem jiz dela
BDE, takze mas nejspis na mysli neco jineho.

David Lebeda

N-rozmerne pole pomoci relacni DB

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 31.7.2001 07:08:50

On 27 Jul 2001, at 11:29, Miroslav Slavik wrote:
> Mam N-rozmerne pole. N je zname (N<10).
> Predpokladam, ze existuje obecna medodologie jak to udelat. Nevi
> nekdo, kde ji hledat? Nema nekdo zkusenost s necim podobnym?
Neco je v Ken Henderson: Mistrovstvi v Transact-SQL, Computer
Press 2000.
Z.Kalhous

uz zas: IB corrupted file!

[*] Pavol Kaka�ka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 31.7.2001 08:12:37

> Mimchodem, v IB se nepocita s vypadky proudu apod.?

:-) Bohuzial/bohuvdaka moc nie, predpoklada sa ze databazove stroje chodia
na "dobrych" pocitatocch so stabilnym systemom (Linux, NT, W2k, ...), a
pripadne UPS, ale rozhodne nie na W9x ci ME. Takze pokial mozes rychlo
prejdi na NT platformu alebo si GDB zalohuj.

N-rozmerne pole pomoci relacni DB

[*] Pavel Gazda <Pavel.Gazda(zv)seznam(tec)cz> - 31.7.2001 08:16:03

Nejsem si jist, jestli te chapu dobre, ale co takto:

definovat pole:
i1, i2, .. iN, hodnota

indexovat podle i1,.. iN, pokud mas pevne dane rozmery i1, ..,iN, a
mas vsechny hodnoty uvedeny, tak muzes i1,..iN vynechat a poradi vypocitat

Pavel Gazda
> Neco je v Ken Henderson: Mistrovstvi v Transact-SQL, Computer
> Press 2000.
> Z.Kalhous

Rozdil mezi Pietteho Pingem a TPowersock.Connect?

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 31.7.2001 08:22:00

Obecne jakykoliv ICMP Ping zjistuje spise jen dostupnost nejake Ip
adresy. Pokud chces zjistit dostupnost konkretni TCP sluzby na danem
pocitaci, je nejjednodusi se na ni zkusit pripojit.

TPowerSock nemam rad.. je to cerna skrinka a pekne stara. K dispozici
mas spousty jinych komponent, ktere jsou free a opensource.

Komponenty F.Pietteho me osobne pripadaji uz pekne zastarale, a dost
dlouho se na nich nic zasadniho nezmenilo ani nevylepsilo. navic jsou
jen pro Windows.

Indy nabizi mnoho, nicmene casto mi pripadaji jako kanon na vrabce. Co
je jejich plus, to je jejich bundlovani s Kylixem a s D6. Smutne je vsak na
nich to, ze ona portace pro Kylix je pekne odflaknuta!

Pak je tu Synapse. Ta se od ostatnich zasadne lisi tim, ze to nejsou
komponenty, ale jen knihovna trid a funkci, coz se v mnoha situacich
hodi. Nenabizi toho tolik co Indy, ale co nabizi, dela mnohdy lepe nez
Indy. Prikladem budiz treba poradna podpora cestiny v e-mailech. (To je
velky nesvar ostatnich knihoven... nejake znakove sady stredni evropy
jsou jim ukradene!) Taktez portace pro Kylix je u Synapse 100%, ne
polovicate reseni jako u Indy. A v neposledni rade se ukazalo, ze
Synapse zere podstatne mene strojoveho casu nez Indy a potazmo s tim
je i rychlejsi. Existuje aplikace, ktera pomoci Synapse obsluhovala
4000(!!!) spojeni najednou, coz byl pocet, na ktery se tataz aplikace drive
psana v Indy nezmohla!

L.

> [...]
> tam zdrojak a je videt, co to dela. Je nejaky rozdil mezi pingnutim
> pres TPowerSock (s urcenim portu) a pres Pietteho TICMP (pouze IP

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

ImageList II

[*] Petr Suchy <pjetrunka(zv)yahoo(tec)com> - 30.7.2001 23:23:33 -0700 (pdt)

Re:
Petre,
ty davas from Petr Suchy,
ale ten kratky uryvek jsem ja nepsal! Ja bych to do
exe nebo do resourci klidne dal.
Petr

From: "Petr Suchy" <pjetrunka(zv)yahoo.com>
> [...]

namapuje a
'natazeny'
jsou prave jen ty stranky ktere se nejak pouzivaji.

http://phonecard.yahoo.com/

Jak programove vytvorit novou databazi

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 31.7.2001 08:29:18

Dobry den vsem,

existuje zpusob, jak z programu napsaneho v Delphi 5 Pro vytvorit v
IB novou databazi? Zatim jsem dosel k zaveru, ze jedine si napsat
skript a pouzit konzolovy ISQL, jenze to je takove celkem zvlastni
reseni... Navic musim patrat, kde je vlastne ISQL ulozeny... Nevite
nekdo o lepsim postupu?

A jeste jeden dotaz - je pravda, ze kdyz soubor .GDB prekopiruji do
jineho adresare (treba po exportu dat na jiny pocitac), mohou nastat
problemy?

Funkce pri dedicnosti - ladeni komponent

[*] Skala Tomas <alcatraz(zv)atlas(tec)cz> - 31.7.2001 08:34:22

Ja pouzivam dynamicke vytvoreni nezaregistrovane komponenty:

napr. OnCreate formulare...
begin
with TDirectoryListBox.Create(Form1) do
begin
Parent:=Form1;
Align:=clClient;
Visible:=true;

Instalace nedokoncenych komponent do balicku ho muze shodit
(a kolikrat se odporouci cele Delphi).

> [...]
> ladeni me totiz nenpadl lepsi zpusob jak ji vyzkouset nez ji nainstalovat
> umistit na Form a vyzkouset - neni nejake rychlejsi reseni?

Interbase 6.x, firebird a ceske trideni

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 31.7.2001 08:35:59

Zdravim vsechny,
mam jeden dotaz - lze zajistit nejakym zpusobem opravdu ceske trideni v
pripade IBase 6.x a FB? Jde mi o trideni vcetne ch. je mi jedno, jak si
nadefinuji databazi, struktury, selecty apod. Zkousel jsem rady z
technickych aktualit borlandu (pro 5x),
tedy pouzit Collate DB_CSY s default char setem DOS852. Bez uspechu.
Nejlepsich vysledku jsem dosahl s Win1250
a collate pxw_csy, ovsem prave bez "ch". Mate nekdo prakticky rozchozene
ceske trideni? Podelite se o informace? Diky za kazde nakopnuti, co delam
spatne.

KER

P.S. Na strane klienta delphi pres TIBdatabase, kde pochopitelne
odpovidajici charset take nastavuji.

MSWORD Automation, inicializace

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 31.7.2001 08:51:27

Ahoj,

pouzivam OLE Automation v MSWordu pres word.basic a na hodne malo
pocitacich je problem, ze pokud nebyl Word pusteny od posledniho startu
systemu pak nasledujici posloupnost vyvola chybu, jinak to funguje.
Nesetkal jste se nekdo s necim podobnym, nevite zda neni treba vhodne
pockat az se Word inicializuje (a jak to poznat).

Ta posloupnost je nasledujici:

MSWord := GetActiveOleObject('word.basic');
MSWord := CreateOleObject('word.basic');
MSWord.AppShow
MSWord.FileOpen(name := 'C:\WINDOWS\TEMP\01-1145.zah.0.doc');

Honza +

Interbase 6.x, firebird a ceske trideni

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 31.7.2001 08:57:23

> mam jeden dotaz - lze zajistit nejakym zpusobem opravdu ceske
> trideni v
> pripade IBase 6.x a FB? Jde mi o trideni vcetne ch.

Hledej v archivu konference. Zabyval se tim jakysi clovek, tusim
Karel Brichnac (jmeno bez zaruky - kdyztak se omlouvam, je to uz
relativne davno)

David Lebeda

Cudzi COM Objekt v mojom programe

[*] Tomas Kminek <tomas.kminek(zv)atlas(tec)cz> - 31.7.2001 09:10:18

> do projektu som naimportoval TLB cudzieho COM objektu. Su v nom objekty dispinterface. Co mam vo svojom programe nadeklarovat a ako to mam urobit aby som mohol tieto objekty pouzivat?
> Mozete mi niekto ukazat kusok kodu.
> (su tam len same dispinterface, interface tam nie su)

Pracujes s nimi stejne jako s Interface.

uses MSXML2_TLB, ComObj

var Result: IXMLDOMDocument2Disp;
begin
Result := CreateComObject(CLASS_DOMDocument) as IXMLDOMDocument2Disp;
Result.documentElement := Result.createElement('root');
Result.documentElement.text := '9iNBU1224';
ShowMessage(Result.xml);
end;

Komunikace konzolove a DOS aplikace

[*] Tomas Grepl <delphi(zv)kapsw(tec)cz> - 31.7.2001 09:28:45

Nevite nekdo, jak zajistit komunikaci konzolove Delphi aplikace s DOS aplikaci, ktera byla
spustena ve "stejnem" okne jako rezident. Potreboval bych vyvolavat pomoci preruseni (a
pomoci nastaveni prislusnych registru) funkce DOS aplikace.

Vim, ze jde o zcela odlisne koncipovane programy bezici kazdy nekde uplne jinde, ale presto
... Treba existuji nejake komunikacni knihovny nebo tak neco.

Interbase 6.x, firebird a ceske trideni

Ho hum!

On 31 Jul 2001,, Ing. Marek Kocan wrote:

> [...]
> ceske trideni? Podelite se o informace? Diky za kazde nakopnuti, co delam

IB 6 nema spravne trideni ch, Firebird ho ma pro
WIN1250/PXW_CSY. Nevim zda to uz je ve verzi 0.9.4, ale urcite
by to melo byt v 0.9.5 ktera je na http://www.firebirdsql.org
sekce Download.

Hodne zdaru

Pavel Cisar <pcisar(zv)borland(tec)cz>
Borland s.r.o.

IB6 a RDB$TYPES

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 31.7.2001 10:02:37

Dobry den.
Muze mi nekdo poradit, jak se v systemovych tabulkach IB6
korektne dostat k informaci o atributech definovanych jako
DECIMAL nebo NUMERIC ? V tabulce RDB$FIELDS jsou u techto
atributu odkazy na typ 16 subtyp 2 respektive typ 8 a subtyp 1.
Typ 16 ov#em v RDB$TYPES neexistuje, subtyp 2 je BLR, typ 8 je
LONG. Zatim to obchazim tak, ze kdyz je PRECISION>0 tak typ
LONG si vylozim jako NUMERIC a typ neexistujici jako DECIMAL
ale to se mi moc nelibi.
Z.Kalhous

OnCustomDrawItem TreeView - podruhe - PV?

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 31.7.2001 10:29:15

ahoj,
jelikoz se mi jeste nepodarilo tento problem vyresit, prikladam i
kod. Problem je, ze po vytvoreni treeview se prvni nod vykresli sice
tucne, ale jeho rect je mensi - tudiz se mi usekne kus textu. Podle
me je chyba v tom, ze DisplayRect neuvazuje s tucnym textem (jen
domenka). Nevite nekdo prosim, jak to vyresit?

procedure TForm1.TreeView1CustomDrawItem(Sender: TCustomTreeView;
Node: TTreeNode; State: TCustomDrawState; var DefaultDraw:
Boolean);
var Rect: TRect;
begin
if Node.Level=0 then Sender.Canvas.Font.Style:=[fsBold];

if cdsFocused in State then
begin
Sender.Canvas.Brush.Color:=TTreeView(Sender).Color;
Sender.Canvas.Font.Color:=clBlack;

if Node.Level=0 then
Sender.Canvas.Font.Style:=[fsBold,fsUnderline]
else Sender.Canvas.Font.Style:=[fsUnderline];
Rect:=Node.DisplayRect(true);

Sender.Canvas.TextRect(Rect,Rect.Left+2,Rect.Top+1,Node.Text);
DefaultDraw:=False;
end;

if cdsHot in State then
begin
Rect:=Node.DisplayRect(true);
Sender.Canvas.Brush.Color:=TTreeView(Sender).Color;
Sender.Canvas.Font.Color:=clBlue;
if Node.Level=0 then Sender.Canvas.Font.Style:=[fsBold];
Sender.Canvas.TextRect(Rect,Rect.Left+2,Rect.Top+1,Node.Text);
DefaultDraw:=False;

S pozdravem Milan Cizek, D5
Ent

Kam do kina ci divadla? http://kultura.seznam(tec)cz

Katastroficky pomale prochazeni site Win2k & NTd

[*] Miroslav Barica <miroslav.barica(zv)matador.sk> - 31.7.2001 10:38:17

tento problem som mal, ked na w2000 prof som mal nainstalovaneho clienta
pre novell netware.

;Mame tady NTserver (domena), dalsich 50PC s WinNT - vse funguje tak
;jak ma. Na 3 PC jsou nainstalovana Win2k Prof. Prochazeni site z
;Win2k je opravdu katastroficky pomale - prechod z jedne slozky do
;druhe trva treba i 2-3minuty! Pokud na stanici s NT prochazim slozky
;na stanici s Win2k, tak to chodi pekne svizne.

OT: Katastroficky pomale prochazeni site Win2k & N

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 31.7.2001 10:38:01

ahoj,
chci se zeptat, jestli nekdo nevite, v cem je zakopan pes.

[...]

Zkousel jsem aplikovat i fintu, ktera vysla nedavno na zive - slo o
upravu registru, ktera zabranila pri prochazeni site zkoumani
naplanovanych uloh - zrychleni se vsak neprojevilo.

Myslim si, ze nejde o chybu driveru (ruzne sitove karty). Spise to
vazne asi nekde pri pripojovani k NT serveru.

Nevite nekdo, co stim? Diky

PS: Jeste dodam, sit je 100MBit, 2 segmenty propojene optikou (1GB)

S pozdravem Milan Cizek, D5
Ent.

Jak si stoji kurz koruny? http://kurzy.seznam(tec)cz

Sockety

[*] Roman Toda <toda(zv)digitaldocuments.org> - 31.7.2001 10:46:40

Ahoj

Mam jeden problem. Chcem urobit CS aplikaciu kde klient bude autorizovat na
serveri povolenie pristupu. Chcem pouzit sockety. Priklad: Klient posle
informacie o sebe (napr. SN disku alebo iba meno pre koho je instalovany
Win) a server si to niekde zapise a povie mu naspat ANO.
A moje otazky: Treba tie sockety nejak sifrovat? Aky je vlastne mechanizmus,
keby som to chcel cracknut? Ake komponenty je najlepsie na to pouzit? Treba
pocitat nejake kontrolne sucty?

P.S. OT: Mam vazne podozrenie, ze Petr Vones je dobre vyrobeny soft, ktory
prechadza vsetky KB a zdroje na internete. Vsimnite si casy kedy prispieva
:)

D6,BDE,DBExpres,DBF

Mam nasledujici dotaz. Problem se tyka souborovyc databazi (DBase, Paradox).
Podle toho co prohlasuje Borland se nebodu hadat ruzne verze DBExpresu,
protoze prislusnou knihovnu (link) si kazdy program nahraje do sveho
adresare. Kazdy program tedy bude mit svuj link. V drivejsich verzich byl
problem, kdyz se nainstaloval program pod nizsi verzi BDE na pocitac s visi
verzi BDE.

Jak je to v D6?
Muze na jedno PC fungovat BDE z D5 (resp. D3) i z D6?
Nepocita Borland s DBExpresem pro DBase?

Prosim , napiste, jestli o tom neco vite. Predem dekuji. Jaromir Cermak

Pouziva se ten soubor? Muzu ho cist?

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 31.7.2001 10:56:28

Ahoj,
staci zkusit soubor jenom otevrit s patricnymi parametry viz. napr.
TFilestream.create.
Vaclav Sazima

"Ing. Petr �vejda" wrote:
> Existuje nejaky priznak souboru operacniho systemu, popr. odpovidajici
> funkce (i treba API), ktere by zjistila, zda muzu soubor cist, resp. zda
> neni blokovan proti cteni jinou aplikaci (jinym uzivatelem).

Thread a IB

[*] Roman #ev��k���##�#�(#�h�̿ - 31.7.2001 10:59:58

Ahoj,

potrebuji thread na pocitani poctu zaznamu v tabulkach. V Execute vytvorim
spojeni na databazi (samostatne,IBDatabase,IBQuery,IBTransaction), provedu
connect a po zjisteni poctu zaznamu dam IBDatabase.free, atd. Kdyz toto
ladim v prostredi Delphi, tak je vse ok, ale jakmile spustim aplikaci bez
Delphi, tak mi to pri predcasnem ukonceni threadu spadne...

Dik za kazdou radu...

Roman

W2K, D5SP1

uz zas: IB corrupted file!

Ho hum!

On 31 Jul 2001,, Martin Schayna wrote:

> Pokud nechces mit trable, tak:
> - neresetuj pokud ma IB otevrenou databazi
> - pocitas dej na UPS
> - doporucuji NT/2000, ktere prece jen padaji mene

Tyto rady lze jen schvalit, ale s rizikem poskozeni db to neni az
tak hrozne. Zakladni problem s IB 6 je v tom, ze nejaka "chytra"
hlava rozhodla o tom, ze od verze 6 bude ForcedWrites defaultne
vypnuto. Zrejme aby benchmarky dopadly lepe, protoze ne kazdy vi
jaky to ma vliv na vykon. Bohuzel to pak vede k vyse popsane
situaci. Pokud mas FW zapnute, tak ti ani vypadek proudu v
99.9% pripadu neublizi. FW by se melo vypinat POUZE tehdy,
kdyz mas UPS a nebo jinak zajistis vyssi stabilitu systemu.

> Ma to ale jedno velke minus, vykon jde dolu a to dost rapidne.
> Dokonce i pri cteni, coz je logicke.

Pro vetsinu lidi to neni logicke :) Vysvetleni je ale proste: IB uklada
do hlavicky databaze informace o aktivnich transakcich, tedy start
kazde transakce znamena zapis teto stranky. Samotne cteni dat
uz zadny zapis nevyzaduje.

> [...]
> tak to Firebirdi delaji za nejakych par tisic dolaru + cestovne
> ;-) ... Ale to by lepe vedel Pavel Cisar

Nedela to Firebird, ale IBPhoenix, resp. Ann Harrison. Ma na to
specialni nastroje a leta praxe. V pripade nutnosti dokaze hotove
zazraky. Uctuje si ovsem $350 za hodinu (zadne cestovne, dela se
to pres internet :)

On 31 Jul 2001,, Pavol Kaka ka wrote:

> [...]
> pripadne UPS, ale rozhodne nie na W9x ci ME. Takze pokial mozes rychlo
> prejdi na NT platformu alebo si GDB zalohuj.

Naopak, s nestabilitou systemu se VZDY pocitalo. Od toho je tam
take ForcedWrites. Bohuzel je v IB6 defaultne vypnuty, drive byl
naopak zapnuty.

Hodne zdaru

Pavel Cisar <pcisar(zv)borland(tec)cz>
Borland s.r.o.

OT: USB pro NT

[*] Adam Hauner <hauner(zv)iinfo(tec)cz> - 31.7.2001 11:11:04

Zdravim,

mohl by mi prosim nektery zkusenejsi programator vysvetlit, proc je
napsani ovladace USB portu pro NT4 nemozne (alespon jak zatim vim)? MS se k
napsani nema, ale pokud se k tomu nema ani zadna treti strana, musi zde byt
nejaky technologicky duvod - tusite nekdo jaky? A pokud se pletu a neni to
problem, kdo jej napisete?

--
Adam Hauner
Internet Info, s.r.o., Na Strzi 5, 140 00 Praha 4

prace po sieti

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 31.7.2001 11:51:41

> Som presvedceny, ze ponuka "prace po sieti" je to nejlepsie, co mozete do
> tejto konferencie poslat. Rozmysliet s, co ma clovek urobit, co za to a
> ponuknut. Najvacsie problemy pre "senior" programatora je casova viazanost
> miesto kam musi kazde rano pricestovat. Ja sam som schopny sa rozhodnut
> prave pre konkretnu ponuku ale nie pre firmu XYZ v meste CDEF

Zkousel si nekdy uridit vetsi projekt (tzn. ktery nezvladne jeden clovek ale
treba tri)? Tam uz je nutna casta vzajemna komunikace mezi programatory a to
na remote work opravdu neni to prave :-(

Mac

uz zas: IB corrupted file!

[*] Jan #ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 31.7.2001 11:54:50

> Zlatej paradox...
> Mimochodem, v IB se nepocita s vypadky proudu apod.?
Vsechna doporuceni (NT/W2000, UPS, pravidelne zalohovani, ...) jsou samozrejme v poradku.
Presto:
Mne se to nestava!!!
Ani doma (s vyjimkou ladeni metadat) ani u uzivatelu!!!
Zaklepat!!!
Podle meho soudu tam musi byt jeste nejaky dalsi systemovy neporadek.

Pri ladeni je treba mit moznost databazi obnovit z vytvarecich skriptu (metadata + ladici data).
To je otazka sekund.

= tel. 0434 692 569 (0601 203084]

Vyber databazi (was: Jak ziskat programatora v Del

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 31.7.2001 11:57:09

On 31 Jul 2001, at 8:56, Martin Bab�k wrote:

> Otazka je : jestli ma firma podporovat jenom jednu databazi.

IMHO - podstatne ladeni by melo probihat na stejne databazi, ktera
pojede u zakaznika. Pricemz ladeni by melo probehnout v tvrdsich
podminkach, nez bude realny provoz. Pro coz je prave ladeni pres
internet to prave orechove.

Z toho se odviji i vyber databaze. Povazuji za nemyslitelne, aby
firma (neni-li dostatecne velka na to, aby mela pro kazdou databazi
zvlast kapacity) skutecne dobre zvladla vice databazi naraz, natoz
aby byl nad nimi velice dobre odladen jeden program. Jako
vylozene hororovy priklad bych uvedl kombinaci Paradox - SQL
Server (vyzkousel jsem si to :). Povazuji za lepsi dobre zvladnout
jednu databazi, nez spatne nekolik.

Phones: 02/795 29 56 (72 95 29 56); GSM: 0603 551 282

Webova aplikace

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 31.7.2001 11:58:58

ahoj,

pouzij nejaky vizualni generator statickych (M$ Frontpage aj.) stranek a
vytvor v nem nejaky staticky zaklad, ten pak muzes vsadit bud do
TPageProduceru v Delphi a vyrobit CGI nebo pomoci obyc. text. editoru
vyrobit ASP (ja delam jedine ASP, protoze CGI je IMHO moc robustni a
potrebujes na to server s povolenim CGI [= svuj vlastni, protoze jich moc
neni])

From: "Pavol Kaka�ka" <kakacka(zv)proca(tec)cz>
> Rozhodne je jednoduchsie napisat si toho experta do IDE :)))

Ahoj,

neco takoveho uz existuje (beta verze): JEDI HIT - HELP INCLUSION TOOL
ftp://ftp.delphi-jedi.org/Code_Library/jhit/jhita1.zip
http://groups.yahoo.com/group/JHIT

Zatim je to pouze pro Delphi 6.

Petr Vones

D6,BDE,DBExpres,DBF

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 31.7.2001 13:12:10

31.7.2001 CERMAK:
> Jak je to v D6?
> Muze na jedno PC fungovat BDE z D5 (resp. D3) i z D6?
BDE bylo vzdy zpetne kompatibilni, v D6 je BDE 5.01, cili nic noveho

> Nepocita Borland s DBExpresem pro DBase?
Ne. Aspon co tvrdi, dbExpress je urcen pro SQL databaze

Napoveda ve tvaru CHM

[*] Pavol Kaka�ka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 31.7.2001 13:15:42

A mimocodom nieco o problematike je tu:

http://216.101.185.148/scripts/isapi.dll/article?id=2A74104D&article=2491742

a nastroj je

http://msdn.microsoft.com/library/tools/htmlhelp/wkshp/download_main.htm

D6,BDE,DBExpres,DBF

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.7.2001 13:17:46

From: "CERMAK" <CERMAK(zv)procom(tec)cz>
> Nepocita Borland s DBExpresem pro DBase?

Ahoj,

velice pochybuji ze by Borland s necim takovym ztracel cas, daleko dulezitejsi
je napriklad driver pro MS SQL. dbExpress je urcen pro opravdove databaze.
Bylo by nutne napsat nejaky engine pro DBase, takze by to asi zase skoncilo u
neceho jako BDE. Samozrejme ale nic nebrani v tom, aby neco takoveho napsal
nekdo jiny. Rozhrani dbExpresu je vcelku jednoduche.

Petr Vones

Napoveda ve tvaru CHM

[*] ing.Pavel Cabalka <pavel_cabalka(zv)vcshk(tec)cz> - 31.7.2001 13:18:18

Aha, tak jo. A muzes me prosim trochu nasmerovat kudy na to?
Predem dik
PavelC

> Rozhodne je jednoduchsie napisat si toho experta do IDE :)))
>
> Pavol Kaka�ka
> KasiX(zv)atlas(tec)cz

String a procedura v dll

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.7.2001 13:20:58

From: "Zdenek Janish" <medusa(zv)brajan(tec)cz>
> nikdy jsem moc nepracoval s DLL, ted by se mi to hodilo, ale netusim jak
> resit stringy. Respektive volani probehne a pak to zahlasi InvalidPointer...

Ahoj,

1. Jak do DLL tak EXE pridat unit ShareMem a distribuovat prislusnou DLL.
2. Jak DLL tak EXE prelozit s runtime balicky
3. Nepouzivat pri predavani retezcu string ale buffer + delku, tak jako se to
dela napriklad ve Win32 API funkcich.

Petr Vones

uz zas: IB corrupted file!

Ho hum!

On 31 Jul 2001,, Lebeda David wrote:

> Dospeli jsme k neoverenemu nazoru, ze za to muze nejake
> cacheovani na urovni linuxu, nikoli IB samotna, ale je to jen odhad.
> Nebo vi nekdo neco lepsiho?

Nejsem sice zadny odbornik na filesystemy Linuxu, ale pouzivate
EXT2 nebo ReiserFS ? Pokud EXT2 tak bych doporucil spis
ReiserFS. Mozna se to da ovlivnit i nejakymi parametry externe
nebo s rekompilaci jadra, ale tohle vam spis odpovi u SuSE CZ. Uz
jste je kontaktovali ?

Hodne zdaru

Pavel Cisar <pcisar(zv)borland(tec)cz>
Borland s.r.o.

OT: Katastroficky pomale prochazeni site Win2k & N

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 31.7.2001 13:42:35

ahoj,
ano, zapomel jsem uvest, ze po siti beha i NW, Clienta mam myslim
nejnovejsiho (ale podivam se). Ovladace zkusim taky z CD. Dik

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Remot
> eComputer\NameSpace\{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}]
> (zv)="Napl�novan� �lohy"

PS: To je presne to, co jsem zkousel a odezva zadna :(

Hledani lidi a jejich e-mailu: http://www.lide(tec)cz

Funkce pri dedicnosti

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.7.2001 13:55:37

From: "Petr Fejfar" <development(zv)callnet(tec)cz>
> To je sice pravda, ale IMHO u VCL ma na svedomi vetsinu techto chyb
> zjednodusena implementace viditelnosti atributu a funkci v Pascalu,
> ktera uvnitr unit nefunguje (!)

Ahoj,

to je ale neco trochu jineho - viditelnost a dilema staticka/virtualni. Navic
nekdy je komplikovane reseni horsi nez zjednodusene, byt ne prilis oslnive z
teoretickeho pohledu (ovlineneho castecne zrudnostmi jako C++ <g>)

> Kdyby totiz fungovala, tak na podobne chyby prijdou uz vyvojari
> Borlandu pri odvozovani potomku z abstraktnich predku resp. z
> tCustomXXXX trid.

To je pravda, ale resi to jen problem viditelnosti, tedy metod nevhodne
umistenych v private sekci. Rozhodne bych se ale nerad dockal v ObjectPascalu
neceho jako friend v C++.

Problem neochoty k virtualnim metodam je mozna dan i trochu historicky, prece
jen dnes kdyz mame 1GHz procesory a 256M pameti je situace trochu jina. Jeden
z problemu je i zjednodusena logika linkeru, kde se VMT tabulky berou primo z
predkompilovanych DCU a tedy kazda virtualni metoda je linkovana do kodu, a to
i v pripade ze neni odnikud volana. Samozrejme to ma i dalsi problem, pokud je
parametrem te metody trida ktera se jinde nepouzije, tak je taktez linkovana
do aplikace atd. Reseni tohoto problemu by si vyzadalo zmeny v kompilatoru,
ktere by vedly k pomalejsimu prekladu, coz by ale s dnesni technikou az tolik
nevadilo.

Po suche teorii neco z praxe: Delphi 6 ma kompletne prepracovanou RTL, coz
vede napriklad k tomu, ze 'prazdna' aplikace ma velikost jen 8k. Pokud ale
pridate do takove aplikace unit Classes, tak velikost vzroste na 115k. Po
trose hledani dojdete k tomu, ze metoda TStream.WriteDescendent byla (spise
omylem) zmenena na virtualni a jeden z parametru je TComponent.

Petr Vones

Jak programove vytvorit novou databazi

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 31.7.2001 14:05:00

From: "Karel Rys" <delphi(zv)zas-me(tec)cz>
> existuje zpusob, jak z programu napsaneho v Delphi 5 Pro vytvorit v
> IB novou databazi? Zatim jsem dosel k zaveru, ze jedine si napsat

Pouzij IBX, konkretne TIBDatabase.CreateDatabase.

> A jeste jeden dotaz - je pravda, ze kdyz soubor .GDB prekopiruji do
> jineho adresare (treba po exportu dat na jiny pocitac), mohou nastat
> problemy?

Ne, ale nesmi byt v te chvili otevreny IB serverem.

Martin Schayna

Tisk formu?

[*] <nezadal(zv)volny(tec)cz> - 31.7.2001 14:15:26

Dobry den,
Prikaz Form.Print vytiskne cely form az na to, ze comboboxy nemaji uvedeny
text (jsou prazdne). Nevite nekdo co s tim? Diky,
Martin Nezadal

prace po sieti

[*] Jan Tungli <Jan.Tungli(zv)datapac.sk> - 31.7.2001 14:26:27

Sledujem tuto diskusiu a z praktickej skusenosti viem povedat nasledujuce:
1. Musi existovat urcita norma , ako pisat program a ako dokumentovat
priebezne, ake komponenty pouzit, ako riesit urcite standardne ulohy.
2. Musi byt vypracovana podrobna analyza, ktora riesi modularnost
programovania

Modularnosti je vsetko zakopane. Ak su spravne definovane vstupya vystupy
tak je
to mozne spravit. Zhladiska programovania tiez treba dodrzat maximalnu
modularnost.
Objektovo orientovane programovanie je velmi pekne ale modularnost je
dolezitejsi pri vacsich projektoch. Ak nemate analyzu spravenu do podrobna z
hladiska modularnosti, tak cez INET radsej nepokusajte realizovat projekt,
lebo bude to velmi nevyhodne.

Jan Tungli
email: jan.tungli(zv)seznam(tec)cz
tungli(zv)datapac.sk
http://www.tungli.host.sk (NEW SQL REPORT BUILDER)
http://www.nexus.hu/tungli

> [...]
> treba tri)? Tam uz je nutna casta vzajemna komunikace mezi programatory a
> na remote work opravdu neni to prave :-(

Jak zamknout MainMenu pri aktualizaci

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 31.7.2001 14:28:30

Je nejaka moznost zakazat prekreslovani MainMenu pri aktualizaci nazvu
jednotlivych menu ?
Normalne je videt jak se postupne meni nazvy jednotlivych polozek.

MailTo:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

Derivace - reseni?

[*] Jiri Novotny <NOVOTNY(zv)ftknw.upol(tec)cz> - 31.7.2001 12:48:55 met-1

Diky vsem za rady ohledne derivace, jak vidno, neni to az tak
snadne. Nicmene dostal se ke mne take jednoduchy postup (aspon tak
to laicky vidim) jak derivaci zjistit. Zatim jsem to jen lehce
oprubnul a vypada to slibne.
Ovsem uvidim, jak to bude fungovat v nejakych extremnich pripadech
krivky.

Pro pripadne zajemce:

mam N vzorku a krok K = 1, pak

y'(1) = -147*y(1) + 360*y(2) - 450*y(3) + 400*y(4) - 225*y(5)
+ 72*y(6) - 10*y(7)
y'(2) = -10*y(1) - 77*y(2) + 150*y(3) - 100*y(4) + 50*y(5)
- 15*y(6) + 2*y(7)
y'(3) = 2*y(1) - 24*y(2) - 35*y(3) + 80*y(4) - 30*y(5) + 8*y(6)
- y(7)
y'(n) = y(n-3) + 9*y(n-2) - 45*y(n-1) + 45*y(n+1) - 9*y(n+2)
+ y(n+3)
[pro n >= 4 a n <= N-3]
y'(N-2) = -2*y(N) + 24*y(N-1) + 35*y(N-2) - 80*y(N-3) + 30*y(N-4)
- 8*y(N-5) + y(N-6)
y'(N-1) = 10*y(N) + 77*y(N-1) - 150*y(N-2) + 100*y(N-3) - 50*y(N-4)
+ 15*y(N-5) - 2*y(N-6)
y'(N) = 147*y(N) - 360*y(N-1) + 450*y(N-2) - 400*y(N-3) + 225*y(N-4)
- 72*y(N-5) + 10*y(N-6)

a nakonec
y'(x) = y'(x) / (K * 60), kde 1 <= x <= N

Jirka.

Funkce pri dedicnosti

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 31.7.2001 14:50:32

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
> [...]
primo z
> predkompilovanych DCU a tedy kazda virtualni metoda je linkovana do kodu,

Ale pro dynamicke metody ve VCL u kterych se predpoklada ze se nebudou
volat tak casto (nejcasteji vselijake DoClick apod., souvisejici s reakci
uzivatele)
se vzilo pouzivat direktivu "dynamic" misto "virtual". Vyvolani takove
metody
je sice pomalejsi protoze misto primeho vyvolani adresy z VMT tabulky ji
musi
iterovanim po classech nejprve zjistit ale pri tomto pouziti se to snese --
samozrejme pokud se bude metoda volat casto, je "virtual" nezbytny.

Opravte me jestli se mylim?

Martin Schayna

Derivace - reseni?

[*] Jan Tungli <Jan.Tungli(zv)datapac.sk> - 31.7.2001 15:00:00

Mozes mi vysvetlit princip uvedeneho algoritmu?
(Ako je to odvodene - aka je to metoda - na com je zalozena)

> [...]

> - 72*y(N-5) + 10*y(N-6)
>
> a nakonec
> y'(x) = y'(x) / (K * 60), kde 1 <= x <= N

Funkce pri dedicnosti

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.7.2001 15:02:37

From: "Martin Schayna" <mschayna(zv)aktis(tec)cz>
> [...]
> uzivatele) se vzilo pouzivat direktivu "dynamic" misto "virtual". Vyvolani

jiste, v techto pripadech je samozrejme lepsi pouzit dynamicke metody, nicmene
jinak je to stejne, i ty se linkuji vzdy do aplikace (viz DMT)

Petr Vones

co mam spatne??

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 31.7.2001 15:20:31

ahoj,

chces nacitat nebo editovat polozku na ktere nestojis. Bude to asi tim ze se
OnChange neprovadi v ten pravy cas jak potrebujes.
Pokud si i nadale nebudes vedet rady muzes to chybu osetrit/zrusit pomoci
try except

From: "Pavol Kaka�ka" <kakacka(zv)proca(tec)cz>
To: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>

> Nevite nekdo jak omezit pocet radku, ktere muze uzivatel napsat do
DBMemo
> ?

COM

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 31.7.2001 15:20:32

ahoj,

nejake DCOM knihovny jsou uz v IE4, to by snad melo stacit (pro W9x),
nicmene obecne jsou s DCOM klient/server aplikacemi problemy, pokud bezi
jinak nez NT vs. NT (treba W9x/NT,apod.)

From: "Zdenek Janish" <medusa(zv)brajan(tec)cz>
> PChar... Tot problem, neb tam nemusi byt jenom text ale i jine binarni
> hodnoty...

Ahoj,

pak na to asi neni vhodny ani string.

> Lze tedy jinym zpusobem resit predani (obousmerne) bloku dat bez nutnosti
> dalsich DLL a pod?

Predat to jako ukazatel a delku a cist tak ze predas vlastni buffer + delku a
vrati se ti kolik bytu se zapsalo, resp. jestli byl buffer dost velky.

Petr Vones

Grid checkbox po 3ti

[*] Frant�k Daniel <Daniel.Frantik(zv)merlin(tec)cz> - 31.7.2001 18:13:47

TMS Software (http://www.tmssoftware.com/) maji grid co to umi. Je to na
bazi stringgridu, ale umi to i s databazi. Mam dojem, ze je pro nekomercni
veci Free, jinak placeny, nebo tak nejak.

Danik

PS: pokud to zase prijde jako HTML (v hlavicce mi outlook pise, ze je to
plain text) tak se omlouvam a prosim poradte mi na soukromy mail
dfrantik(zv)merlin(tec)cz jak nastavit outlook 98 aby posilal plain text - pokud
poslu mail tady kolegum, tak jim to prijde jako prosty text, pokud to poslu
do konference, tak mi prijde napomenuti od ADMINA :-)

----------
Otazka: CheckBox v gridu

Jak ziskat programatora v Delphi?

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 31.7.2001 19:16:57

On 31 Jul 2001, at 15:54, Martin Kube�ka wrote:

> A jak se bude resit problem, kdy zakaznik na projektu potrebuje dale
> neco vyvijet, opravovat, menit a vsichni externiste budou
> zaneprazdneni dalsi praci pro jine firmy a nebudou mit zrovna cas?
> Nebo jen proste nebudou k sehnani, protoze pracuji v noci a dojde k
> nejakemu neprijemnemu problemu, ktery nesnese odkladu. Proste z
> pohledu FIRMY jsou jasne klady na strane mit vlastni zamestnance nez
> skupinu externistu.

Alespon jeden clovek z firmy ty zdrojaky zna a umi do nich
zasahnout. Problem ale neni v tom, ze kazdy, kdo dela doma, je
automaticky externista. Doma, tak jak jsem to popsal, muze delat
i zamestnanec. Stale nevidim ve vetsine pripadu duvody, proc by
mel zamestnanec _vzdy a kazdy den_ nekam dojizdet. Principalne
jsem mohl doma pracovat uz i za bolsevika (kdyby tomu nebranily
idiotske komunisticke predpisy), kdy jsem v kancelari psal tri dny
program na papir, a pak jsem ho sel nabouchat nekam do
pocitace. Po ujasneni zadani jsem mohl ty tri dny byt kdekoliv,
protoze jsem potreboval jen tuzku a papir, pripadne telefon.
Namisto toho jsem nesmyslne mrhal casem, protoze rano jsem
spal, ale musel jsem mit odpichnuto. Kdyz jsem byl v nejlepsim,
byl zase cas k odchodu.

Phones: 02/795 29 56 (72 95 29 56); GSM: 0603 551 282

OT: Otazky a odpovedi ...

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 31.7.2001 19:16:28

From: <skalsky(zv)oksystem(tec)cz>
> Problem: Cim to, ze mi rano chodi RE na otazky, ktere mi prijdou treba
ten
> samy den az nekdy odpoledne - popripade i druhy den odpoledne ...
>
> je to problem u mne (muj Mailserver) a nebo je to globalnejsiho razu ?

Zajimalo me, kdo se na to prvni zepta (nejsem tady dlouho a mozna
se to uz resilo)... me se to deje take, obcas mam pocit ze jsem ten
prispevek poslal nekam do stoupy nez se uraci objevit...

Martin Schayna

USB pro NT

[*] David Mensik <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 31.7.2001 19:18:55

No,
to USB je tak trochu problem - je potreba napsat driver na USB (myslim, ze
se tomu rika class driver) a pak driver na dane zarizeni ....

Ozon

P.S. Uvazoval jsem o tom, ze bych to napsal zitra tak mezi 8.30 a 8.45, ale
asi mi to nevyjde ;) - navic ta cena ;)

> Cauvec,
>
> su to ja. Zaplatim za to stejne, jako za sve NT4 =)

Funkce pri dedicnosti podruhe

[*] 3dimension <3dimension(zv)atlas(tec)cz> - 31.7.2001 19:42:35

A)
Takze pokud sem to pochopil spravne neni pravda ze pokud ma predek statickou
metodu a ja v potomkovi napisu novou pouziva se vzdy funkce potomka a ne
predka. Zalezi i nejak zda je private,public, protected?

B)
Jake je tedy reseni meho problemu, krome moznosti napsat potomka stejne
komponent jako TDirLi... a zmenit tu jedinou funkci nebo je to moznost
jedina?

Opet vsem dekuji za reakce.

velikost disku

[*] Jan Sova <jsovova(zv)iol(tec)cz> - 31.7.2001 19:54:47

Jak lze nejsnadneji zjistit velikost volneho mista na disku a celkovou kapacitu disku.

S pozdravem Jan Sova

Zvlastni chovani aplikace: formulare

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 31.7.2001 19:56:19

Preji vsem pekneho dne,

cele odpoledne ladim jednu pitomost, ale nedokazi prijit na
puvodce.

Situace: v actionlistu je akce, nejak ji spustim (je jedno, zda z
menu ci klavesovou zkratkou). Tato akce vyvola jiny formular, ktery
udela priblizne toto:

OnActivate: spusti externi aplikaci
AplikaceOnDobehne: close form

tot vse. Funguvalo to bajecne, jenze (zrejme prechodem na D6, ale
to nemohu potvrdit) to dela tu vec, ze onen formular se spousti
dvakrat. Poprve spravne, ale podruhe je vyvolan ,,cimsi`` z vnitrku
vcl. Ruznymi breakpointy a spol se formular regulerne zavre a
dobehne vse z obsluhy one akce. Az pak je ,,cimsi`` vyvolan ten
formular znovu (probehne onactivate ...). Ode mne to nikde nejde
(navic nevolam ShowModal, ale metodu formulare, ktera onu
metodu vola za me). Vypozoroval jsem (ale opet nemohu tvrdit na
100 %), ze se to deje pouze pokud spustim konzolovou aplikaci, u
pureWin32GUI je to v pohode. Na spousteni pouzivam
JvSysComp.pas, tedy komponentu od Petra Vonese (cos si
myslim, ze take nema zadny vliv). Toto chovani se navic deje,
pokud aplikace bezi bez krokovani. Pokud zacnu natvrdo krokovat,
tak se nic nedeje. Pokud nastavim breakpoint, ktery se aktivuje az
pri druhem pruchodu, na zasobniku je toto:

TfrmWaiting.FormActivate
TCustomForm.Activate
TCustomForm.CMActivate
TControl.WndProc
TWinControl.WndProc
TCustomForm.WndProc
TWinControl.MainWndProc
StdWndProc
SendFocusMessage
TCustomForm.SetFocusedControl
TWinControl.WndProc
TButtonControl.WndProc
TWinControl.MainWndProc
StdWndProc
TCustomForm.SetActive
TCustomForm.WMActivate

Hlavne nechapu, proc tam je to tlacitko (ktere je na volanem
formulari). Prochazeni temito metodami (alespon u mne) nikam
nevedlo. Nemel jste nekdo podobny problem?

Diky za pripadne odpovedi

Slavek

Buh miluje ateisty. Neobtezuji ho svymi problemy.

DBF

[*] jd.software(zv)basoft.ch - 31.7.2001 20:24:16

Delphi 5.0 CS, W2K

Uz dlouho jsem s DBF nedelal, ale pro jeden projekt potrebuju
preklopit data z DBF do SQL databazy.
Muselo to byt bez BDE, tak jsem pouzil komponentu na pristup pres ODBC.
Ale pri testovani jsem prisel na divnou vec. Na nekterych PC se nedaji data
pri
tomoto pristupu menit. Zkousel jsem dokonce pristupovat i z MS Query
na stejne DBF a dostal jsem stejnou chybu.
Nevite jestli se da nejak ve Windowsech (nebo ODBC manageru), aby data
byla jen ReadOnly? Nebo nevite o nejake komponente, ktera je free a
pristupuje
na DBF primo (bez BDE, ODBC)?

Petr

"
This e-mail may contain confidential material. It is intended only for
the person or entity which it is addressed to. Any review,
retransmission, dissemination or other use of this information by
persons or entities other than the intended recipient is prohibited. If
you received this e-mail in error, please immediately notify the sender
or The Swiss Raiffeisen Group and delete the material from any and all
computers it may be stored on.
Any views or opinions expressed in this e-mail are those of the sender
and do not necessarily coincide with those of The Swiss Raiffeisen
Group. Therefore this e-mail does not represent a binding agreement nor
an offer to deal.
E-mail transmission cannot be guaranteed to be secure or error-free.
Information could be intercepted, corrupted, lost, destroyed,
incomplete or may contain viruses. Neither The Swiss Raiffeisen Group
nor the sender can accept any liability for any kind of damage as the
result of viruses or transmission errors.
"

uz zas: IB corrupted file!

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 31.7.2001 21:11:28

No jo, mam tu ty w95 uz asi dva roky a radsi si chyby schytam sam, nez abych se
s nima seznamoval u zakaznika :-/
Mno, pokud je ve w95 vypnuty spozdeny zapis a ForcedWrite na true, tak doufam,
ze to nebude horsi nez Paradox :-)

btw. muzu nejak z kodu provest kontrolu DB? Treba v IBAccess se na to pouziva
nejaka sluzba...

btw2. pomohlo by pouziti shadow? synchronizuje se okamzite nebo kdy?

Dik za odpovedi,
Roman

> [...]
> vypadky pudu) je i pri ForcedWrite vyhovujuci zo skusenosti viem ze tomu tak
> nie je, ale samozrejme mozem sa mylit ;-)

OOOOOOOOOOOOOOOO
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

import dat z MS Exchange

[*] Martin Kube�ka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 31.7.2001 21:35:18

Tady to musis upresnit, chces data z Outlooku (tzn. z lokalniho *.PST
souboru) nebo z Exchange Serveru, kterym to tam zapisujes tim Outlookem
? Pokud o Exch tak o jakou verzi Exchange serveru se jedna. Jestli mas
Exchange 2000 tak by si se na data mel dostat teoreticky i pres ADO
(pokud uz teda existuje OLEDB provider pro Exchange - myslim, ze uz aj
jo).

Mac

Funkce pri dedicnosti podruhe

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 31.7.2001 22:35:31

From: "3dimension" <3dimension(zv)atlas(tec)cz>
> [...]
> metodu a ja v potomkovi napisu novou pouziva se vzdy funkce potomka a ne
> predka. Zalezi i nejak zda je private,public, protected?

Ne, jen tolik ze pokud je to private, nemuzes to prepsat protoze je metoda
z potomka neviditelna. Prepsat lze jen metody s viditelnosti protected a
public -- s jednou vyjimkou: pokud je predek i potomek ve stejne unite pak
na viditelnosti nezalezi (obdoba "pratelskych" trid z C++).

> Jake je tedy reseni meho problemu, krome moznosti napsat potomka stejne
> komponent jako TDirLi... a zmenit tu jedinou funkci nebo je to moznost
> jedina?

Jak jsem jiz psal, muzes prepsat BuildList (nebo tak nejak), pak nemusis
prepisovat celou tridu ale jen jednu, i kdyz kosatou, metodu.

Funkce pri dedicnosti podruhe

[*] 3dimension <3dimension(zv)atlas(tec)cz> - 31.7.2001 23:12:59

> [...]
> public -- s jednou vyjimkou: pokud je predek i potomek ve stejne unite pak
> na viditelnosti nezalezi (obdoba "pratelskych" trid z C++).

Jo, ale ja chci prepsat funkci ktera je protected, takze by to melo chodit.

co mam spatne??

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 31.7.2001 23:45:53

Zdravim

Prolezl jsem tricet stranek, ale nasel jsem pouze tohle:

----------------

Tak skus SynEdit (ten isty autor), na MWEdite (stara verzia) sa uz
nepracuje.

Pavol Kaka�ka
kasix(zv)atlas(tec)cz

| Mam nejnovejsi mwEdit (tusim ze 0.92a) a mam takovyto problem. Mam v nem
| napsany text, kurzor nekde v textu a ja ho vyberu pomoci Ctrl+Shift+End
| (kurzor je ted pod poslednim radkem s textem) a smazu ho pomoci Del. V tom
| na me vyskoci hlaska List Index Out Of Bounds (cislo). Cisle je vzdy cislo
| radku kde byl kurzor pred vyberem. Ale jinak vse funguje normalne, text se
| smazal tak jak sem chtel. Nemate nekdo tuseni, v cem je problem?

---------------------
To je mi doopravdy k nicemu. Zjistiil jsem, ze chyba neni v mwEditu. Je v
tom kodu, ktery jsem napsal. Kdyz ho zrusim, tak ta hlaska nevyskoci. Leda
ze by bylo spatne napsane volani udalosti OnChange.

> nedavno sa to tu riesilo, suks sa pozriet do archivu:
> http://www.delphi(tec)cz/hledani.asp

Report to DOC

[*] Volny <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 19.9.2001 14:22:03

Potreboval bych pratele z pracne vygenerovaneho qreportu, navic tvoreneho dynamicky programove, vygenerovat nejakej dokument odeslatelnej by email. (treba MSWord, nebo html) nevite o nejake komponente ? ne bo jinek postup. Jsou tam i obrazky typu BMP, ktere moc pro html nejsou.

valik
ICQ 54152896

Report to DOC

[*] Volny <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 19.9.2001 15:45:19

Sorry Adminovi, byl to uklep....

[...]

komprese MS Access pres ADO

[*] Heinisch Jiri <deis(zv)deis(tec)cz> - 27.8.2000 12:34:40

Ahoj

Pomoci jakeho prikazu lze (pokud lze) provadet kompresi MS ACCESS pres ADO
komponenty

S pozdravem Heinisch Jiri

presun items v ListView

[*] Heinisch Jiri <deis(zv)deis(tec)cz> - 27.8.2000 12:37:04

Ahoj

Lze nejakym zpusobem menit poradi polozek v ListView

S pozdravem Heinisch Jiri

Kylix a KDE2 (pro p. Cisare)

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 08.4.2001 10:50:21

>RH 7.x ma spatny RPM manager, potrebujes alespon verzi 4.0.3.
>Jinak lze take instalovat jako bezny uzivatel nebo jako rut spustit
>skript setup.sh s parametrem -m. Pak se nepouzije RPM, ale
>setup rozbali balicky sam.

RH 7, ani SuSe, ani RH 7 ani RH 6..... nema spatny RPM manager, ale
Borlandi to vyvijeli v americe a proto se spolehaji na hlasky od RPM
manageru v anglictine. Protoze my jsme cesi a mame cesky linux, hlaska od
RPM je cesky a instalator to povazuje za chybu. Proto take staci UNSET LANG
a UNSET LC_ALL.

------------------------=[ pinknet on every screen ]=----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net

Remote Debugger Was: OT Jak ziskat programatora v

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.8.2001 00:07:25

From: "Robert Suska, KORAK slovakia" <robert(zv)korak.sk>
> Nie ... ak sa smiem spytat ako sa s nim pracuje a co sa da dosiahnut tym ze
> ho budem pouzivat, teda ake ma vyhody?

Ahoj,

muzes tak ze sveho pocitace ladit aplikaci ktera bezi na jinem pocitaci. Me
zajimalo, jake jsou s tim v praxi zkusenosti, napriklad jak se to chova pri
vypadku site nebo jestli to ma nejake dalsi skryte problemy.

Petr Vones

prace po sieti

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 1.8.2001 01:09:37

> [...]
> Objektovo orientovane programovanie je velmi pekne ale modularnost je
> dolezitejsi pri vacsich projektoch. Ak nemate analyzu spravenu do podrobna

v OOP plati: trieda = modul, takze by nemal byt problem

Erik

velikost disku

[*] Adam Feistner <feistna(zv)volny(tec)cz> - 1.8.2001 02:03:52

Mrkni do helpu na funkce DiskFree a DiskSize - mas tam i priklady.

Kazdopadne mne to davalo u disku 4.3GB (2 partitationy) dost trhle hodnoty. Proto uzivam komponentu MiTeC SysInfo - je
pohodlnejsi, free a muzes ji vyuzit i v jinych hw oblastech. U HDD najdes vse od jmena, velikosti, zbytku az po ser. cislo,
filesystem, atd.

Verzi 6 najdes pod Torrym - search na Michal Mutl

S pozdravem,

Adam Feistner
feistna(zv)volny(tec)cz
www.volny(tec)cz/feistna/cz.htm

From: "Martin Pe#ava" <jimx(zv)volny(tec)cz>
> GetDiskFreeSpaceEx(PChar('C:\'),f,t,nil);

Ahoj,

pozor na jednu vec, v pripade GetDiskFreeSpaceEx je treba pouzit tuto funkci z
unitu SysUtils a ne Windows jak by se ocekavalo. Duvod je popsan v komentari u
teto funkce v unitu SysUtils.

Petr Vones

Tisk formu?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.8.2001 02:45:04

From: <nezadal(zv)volny(tec)cz>
> Prikaz Form.Print vytiskne cely form az na to, ze comboboxy nemaji uvedeny
> text (jsou prazdne). Nevite nekdo co s tim? Diky,

Ahoj,

jsou to standartni comboboxy nebo nejake slepeniny z RxLib apod ? Pouzivas na
tom formulari TDBCtrlGrid ?

Petr Vones

Napoveda ve tvaru CHM

[*] Adam Feistner <feistna(zv)volny(tec)cz> - 1.8.2001 02:52:59

Vyhody? Jednoduchost a HTML format.

Kdyz jsem musel udelat help (nikdy predtim jsem to nedelal), u hlp jsem rychle narazil zatimco u chm jsem proste napsal html
stranky, hodil je do HTML Help Workshopu a bylo. Z programu help volam jako soubor (ShellExecute) - pravda, nezjistoval jsem
jak se volaji casti helpu... S pozdravem,

Adam Feistner
feistna(zv)volny(tec)cz
www.volny(tec)cz/feistna/cz.htm

P.S.: ta slozitost konverze je prave diky silenemu rtf formatu hlp

> Mno, to je teda bomba. Zasnu jak je to "jednoduche". Presto Ti diky za
> pomoc. Ale neda mi abych se nezeptal na vyhody formatu *.chm kdyz mi zatim
> dela jenom problemy.
> PavelC

Sockety

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.8.2001 03:11:12

From: "Roman Toda" <toda(zv)digitaldocuments.org>
> A moje otazky: Treba tie sockety nejak sifrovat? Aky je vlastne mechanizmus,

Ahoj,

bylo by to vhodne, jedna z moznosti ktera se nabizi je pouzit k sifrovani
kanalu HTTPS, pokud mas nekde web server s certifikatem.

http://www.scramdisk.clara.net/d_crypto.html
http://www.devcentre.org/delphi.htm

> P.S. OT: Mam vazne podozrenie, ze Petr Vones je dobre vyrobeny soft, ktory
> prechadza vsetky KB a zdroje na internete. Vsimnite si casy kedy prispieva

Dobre vyrobeny soft neexistuje ;-) Ohledne casu, clovek by mel chodit spat
kdyz se mu chce spat a vstavat az se sam probudi. Chapu ze ne vzdy to jde, ale
je to jedna z (relativne snadnych) cest ke spokojenemu zivotu. Veci jako budik
patri mezi nejzrudnejsi vynalezy lidstva ;-)

Petr Vones

DBF

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 1.8.2001 06:40:06

Komponenta TDBF. Najdes ji na http://tdbf.casdb.com/

31.7.2001 jd.software(zv)basoft.ch:

> Delphi 5.0 CS, W2K

> byla jen ReadOnly? Nebo nevite o nejake komponente, ktera je free a
> pristupuje
> na DBF primo (bez BDE, ODBC)?

Derivacia 2 - skalovovane hodnoty.

[*] Petr Kukl�k <Petr.Kuklik(zv)seznam(tec)cz> - 01.8.2001 07:29:01

Neslo by nejdrive spocitat derivaci z puvodnich hodnot a potom ji
teprve transformovat?

Petr Kuklik

Dne 31.��ervenec�2001, <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz> napsal:

> [...]
>
> Najlepsie mi napada nejaky rekurzivny algoritnus, ktory pocita derivaciu z
> lava a z prava niekolkokrat a nejako ich priemerizuje.

E-mail zdarma na cely zivot: http://email.seznam(tec)cz

MP3 - ID3v2

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 01.8.2001 07:59:27

ahoj,
nedavno (tak 1-2mesice) vysel na builder(tec)cz clatek, kde bylo popsano
cteni ID3 tagu z MP3. Nevim ale, o jakou verzi slo. Jinak nejaka
komponenta je myslim taky v BUPack.

S pozdravem Milan Cize, D5 Ent

> Nema nekdo ci nevite jde kde sehnat *.pas k ke zjistovani informaci Tagu
> ID3v2
> Na Torry ci DSP jsem nic nenasel

Seznam Prace - Hledate praci nebo menite zamestnani? http://prace.seznam(tec)cz

Derivace

[*] Petr Mar�k <rtepema(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.8.2001 08:35:23