Derivacia 2 - skalovovane hodnoty.

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 1.8.2001 10:34:53

Jedine, jak radil i jiny kolega, provest derivaci hned a potom, podle
vzorce pro derivaci vlozene funkce ji prepocitat.
To co dostanes po tvoji "transformaci" jiz prakticky nelze derivovat.
Mas nekolik problemu:
1. k tvoji transformacni funkci neexistuje inverzi funkce
2. trasformacni funkce neni jednoznacna

Nevim co vedlo k tomu, kvantovat to na 8 hodnot, ale pokud
je to nutne nic proti tomu. Ovsem pokouset se toto derivovat
je pouze ztrata casu (mozna metoda nejmensich ctvercu, ale
v tomto pripade pocitana alespon z nekolika desitek hodnot,
nebo prumerovat cca stovky hodnot do jednoho bodu a potom to
derivovat (statostocky se dostanes temer k puvodni krivce).
Jedno pravidlo, ktere by se ti mohlo hodit:
vezmuli 100 hodnot, presnost zvysim 10x (odmocnina s poctu hodnot).
Pomoci tohoto pravidla jsi schopen zjemnit kvantovani teoreticky
na libovolnou presnost.

Slavek

> [...]
> To znamena napr.
> mame namerane hodnoty{[x,y]}={ [0,0], [1, 2], [2, 4], [3,8] [4,16] [5,32],
> [6,64], [7,59],[8,55], [9,44]... }
> tarnsformujme uveden hodnoty do intervalu <0, 7> celych cisiel podla
> vzorca
> y*= CELA_CAST( 0.5+y / 10 ) teda programovo y*= Trunc( 0.5+y / 10 )
> vysledok bude :{ [0, 0], [1, 0], [2, 0], [3,1] [4,2] [5,3], [6,6], [7,5],
> [8,5], [9,4] ...}
>
> A teraz ako urobit derivaciu aby sa podobala na f '(x) ???????
>
> Ako vidite medzi [0,0],[1,0],[2,0] bude nulova derivacia - a to je nepravne-

import dat z MS Exchange

[*] Jan #ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 1.8.2001 10:39:17

> Odes�latel: vaclav.sykora(zv)accidis(tec)cz
> potrebuji ziskat data z Outlooku (z kalendare) pres MS Exchange a nevim jak
>
> nevite nekdo, kde bych sehnal nejake podrobnejsi info o komponentach na
> palete Delphi 5 - Servers (konkretne komponenty kolem Outlooku)?
Hledas pravne - komponenty Servers Ti umozni pripojit se na prislusny OLE-produkt.
Problem je, ze neni nikde zdokumentovano, jake metody (properties) ma prislusny interface.
Jo, je tam zdrojak, jenze ten ma 30000 radku.
Takze Servers jsou v podstate na nic.
Jestlize znam interface, pak staci CreateOLEObject a muzu si delat co chci i bez Servers.
Interface do MS Office by snad mely byt popsany v MSDN.

= tel. 0434 692 569 (0601 203084]

Co pouzit Delphi > ? > IB6/Firebird

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 1.8.2001 10:42:07

Keby ste sa rozhodovali, ze co pouzit ako spojenie Delphi IB6, co by to bolo.
Skusme zabudnut na cenove rozdiely ale skor by ma zaujimalo co a preco.

Osobne budu pravdepodobne pouzivat IBObjects.
Cena cca 300 USD s castecnymi zdrojakami, 500 USD s uplnymi

Zkousel jsem si je a jejich architektura se mi zda ponekud lepsi nez IBX.

Napiste i ostatni co byste pouzili
S pozdravem

Milan Tome#
Vedouc� v�vojov�ho t�mu Windows
Softwarehouse HAiDA s.r.o.
Nov� Bor
tel: 0424/722291, 0424/222284
email: Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

Vyber databazi (was: Jak ziskat programatora v Del

[*] Jan #ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 1.8.2001 10:43:42

> Zbysek Hlinka
> vylozene hororovy priklad bych uvedl kombinaci Paradox - SQL
> Server (vyzkousel jsem si to :). Povazuji za lepsi dobre zvladnout
> jednu databazi, nez spatne nekolik.
Souhlasim se Zbyskem, ale co kdyz mam aplikaci v InterBase nebo MSSQL a prijde zakaznik, ze to chce do Oracle?
Takovi zakaznici se vetsinou tezko odmitaji...

Proto bych se preci jenom pokousel byt ukazneny (jak na strane Server, tak na strane Klient) v nadeji, ze to do jine databaze pujde preklopit.
Samozrejme, zalezi na tom, o co v aplikaci vubec jde.

= tel. 0434 692 569 (0601 203084]

Pouzivate nekdo Developer Express komponenty? -

[*] Ing. Patrik Tesar <tesar(zv)rainside.sk> - 1.8.2001 10:48:10

Ahoj

nefiltrujem v gride. Nemam master/detail.

Je to obycajny SQL join, ktory bez toho gridu je nacitany ihned.

> Hi,
> taky jiz delsi dobu pouzivam tyto komponenty ale jeste se mi nestalo ze by
> par polozek trvalo tak dlouho. Spis si myslim ze je treba se zamyslet nad
> vlastnim zobrazovanim dat. Nefiltrovat v gridu ale pomoci sql dotazu,
> nenacitat vsechny detaily k masteru najednou ale az jsou treba.

Kylix a Debian 2.2 - oprava glibc 2.1.3

[*] Vladimir Michl <vladimir.michl(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 1.8.2001 10:56:40

On Fri, 27 Jul 2001, Vladimir Michl wrote:

Tak si odpovim sam. Po obdrzeni URL na patche od pana Cisare se mi
podarilo zkompilovat glibc pro Debian 2.2. S puvodni verzi libc (kdyz jsem
malym trikem prinutil Kylix nainstalovat) Kylix ani nenabehl a spadl na
chybu. Po aplikaci patche a kompilaci se bortest tvari dobre a Kylix uz i
startuje. Opravu chyby jdu reportovat na Debian, aby ji mohli zaradit do
nejake dalsi revize Debianu 2.2. Prozatim najdete zkompilovanou libc6
+ patch na Debian zdrojaky na

http://hlubocky.del(tec)cz/downloads/libc6

Zdravi

Vladimir Michl

Vladim�r Michl <Vladimir.Michl(zv)hlubocky.del(tec)cz>
Del a.s.
Stroj�rensk� 38
���r nad S�zavou
pobo�ka Olomouck� 355
Hlubo�ky-Mari�nsk� #dol�
tel: 068/5353548

Instalace Kylixu OE

[*] Vladimir Michl <vladimir.michl(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 1.8.2001 10:57:47

On Fri, 27 Jul 2001, Petr Kucera wrote:

> Dobry den,
>
> prosim Vas, zkousel nekdo instalovat Kylix OE na LINUX Debian?

Viz druhy thread Kylix a Debian 2.2

[...]

COM obj. - MagicTab602

[*] skalsky(zv)oksystem(tec)cz - 1.8.2001 10:58:35

Hello all ...
zminoval jsem se asi pred tydnem o problemu s komunikaci se spreadsheety.
.. komunikace s EXCELem je v poradku, ale potreboval bych pracovat i s
MagicTab602 od Soft602.
Nevite nekdo, jak na to ???

Beru jakoukoli napovedu, URL, source
dik vsem za pripadnou pomoc.

Milan
delphi beginner
D3 - Ent., W98, IB6

From: <nezadal(zv)volny(tec)cz>
> Prikaz Form.Print vytiskne cely form az na to, ze comboboxy nemaji uvedeny
> text (jsou prazdne). Nevite nekdo co s tim? Diky,

OT: COM obj. - MagicTab602 - vyreseno

[*] skalsky(zv)oksystem(tec)cz - 1.8.2001 14:18:54

Hojdy delphini,
pokud jste nekdo pripadne planovali vyuzit nejaky tabulkovy bazmek od
SOftware602, mam pro vas potesujici zpravu primo z vosiho hnizda :

na SUPPORTU odpovedeli :
Spatna zprava :
MagicTab602 (verze 2001) komunikaci s venjsimi programy
NEPODPORUJE
druha spatna zprava :
Tab602 (verze 2000) komunikaci s venjsimi programy take
NEPODPORUJE

... a z toh osamozrejem plyne ta dobra zprava :
BILLE, budes zase o neco bohatsi :(((

Nu co, moc mne to nepotesilo ... holt jakmile nebude mit nekdo EXCEL,
exportovat nejake tabulky do jineho tabulkace proste nepujde ...
(v pripade, ze vite o nejakem, ktery je mozne pro tyto ucely vyuzit, dejte
mi vedet, dik moc.)

Milan
delphi beginner
D3 - Ent., W98, IB6

> [...]

> zminoval jsem se asi pred tydnem o problemu s komunikaci se spreadsheety.
> .. komunikace s EXCELem je v poradku, ale potreboval bych pracovat i s

Single cislo

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz> - 1.8.2001 14:21:50

Ahoj,
jestli jsem to pochopil, tak z meraku prectes 4 byte, ktery obsahuji
namerenou hodnotu, ktera
se na displeji meraku zobrazuje na dve mista a ty to prectes jako cislo s
vice misty.
Pak je to podle me spravne, jelikoz merak posila presnou hodnotu k dalsimu
zpracovani.

Presnost single je v helpu k dephi heslo>Single type<
Radek

> [...]
>hodnoty z meraku. Vypada to blbe, kdyz je na table pristroje jina hodnota
>nez na pocitaci. Asi nezbude nez zaokrouhlovat, ze, ale na kolik mist,

Grid checkbox po 3ti

[*] developer <developer(zv)tgsoftware(tec)cz> - 1.8.2001 14:28:50

> ahoj kluci potrebuji dostat check box do gridu (je mi jedno do
> ktereho,nejlepeDBgridu) no a ten checkbox bude v jednom sloupecku na misto
> pole ktere ma hodnotu A/N podle toho bude zaskrtlej nebo ne..

a co takto:
1) vyrob si obrazek pro check box true a false a umisti je do
ImageListu

2) uprav metodu OnDrawColumnCell daneho gridu (pouzil jsem RxDBGrid a moje
datove pole pro ktere pridavam check box se jmenovalo Flag):

procedure TForm1.RxDBGrid1DrawColumnCell(Sender: TObject;
const Rect: TRect; DataCol: Integer; Column: TColumn;
State: TGridDrawState);
begin
with Sender as TRxDBGrid do
begin
if Columns[DataCol].FieldName = 'Flag' then
begin
Canvas.FillRect(Rect);
if Columns[DataCol].Field.Value = 'False' then
ImageList1.Draw(Canvas,Rect.Left,Rect.Top,0,True)
else
ImageList1.Draw(Canvas,Rect.Left,Rect.Top,1,True);

Tomas Gurny

OT Jak ziskat programatora v Delphi?

[*] Dvo��k Miroslav <MDvorak(zv)CSAS(tec)cz> - 1.8.2001 14:32:14

Pouzivam velmi casto, pouzitelnost je vsak do znacne miry omezena rychlosti
linky. Ladim tak z W2K programy na vzdalenych NT4 nebo W95. Nejake zasadni
zadrhele jsem zatim nezjistil.

Mirek Dvorak

From: "Vasek Navrat" <engine(zv)ropacek(tec)cz>> A je nejaka moznost, jak schovat svoji aplikaci i pod systemem Windows
2000?
> Nebo aspon to co nejvice zamaskovat. - je trosku blbost abych pak delal
> uzivatelskou ochranu, kdyz si ji kazdy trosku chytrejsi uzivatel bude moci
> vypnout pomoci CTRL+ALT+DEL :((

Vyber databazi

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)yahoo(tec)com> - 1.8.2001 06:13:20 -0700 (pdt)

>Souhlasim se Zbyskem, ale co kdyz mam aplikaci v
>InterBase nebo MSSQL a prijde zakaznik, ze to chce do
>Oracle?
>Takovi zakaznici se vetsinou tezko odmitaji...

Tak jak to tedy vyresit? Nabizime Vam IB/FB, ktere je
po instalaci stejne velke jako samotne IDAPI(BDE) s
tim, ze export/import uz nejak vymyslime? Nebo zacnes
vsechny triggery, stored proc apod. preklapet pod
Oracle, aby tam bezelo vsechno. Nebo uz je rovnou
nebudes pouzivat od zacatku (co kdyby)?
A pak prijde Velocis, MS-SQL, DB2, Sybase, MySQL, DBF
:-) a pod. A vznika kockopes.

A jak si poradis se situaci, ktera se skutecne stala.
Oracle spravovany externi firmou, zakaznik s
"aktivnim" spravcem site a programator. Spravce site
menil politiku pristupu k databazim, ucetni volal
programatora, ze mu to nejede. Programator volal
externistovi, proc to nejede. Vysledek: az se vsichni
tri sesli, byli schopni poruchu odstranit. A ucetni?
"Ten system porad nefunguje, my vam tu fakturku fakt
nezaplatime".

http://phonecard.yahoo.com/

OT: Linux na Mac + kylix II

[*] EMDAT <blau(zv)emdat(tec)cz> - 1.8.2001 15:30:57

Ahoj Pavle

no tak pockej Ty uz vis o nejakem vyvoji kylixu pro macky? Kolik za to
budou chtit? Budou slevy pro majitele kylixu pod PCckama? Petr
Blau

OT: Linux na Mac + kylix II

Ho hum!

On 1 Aug 2001,, EMDAT wrote:

> no tak pockej Ty uz vis o nejakem vyvoji kylixu pro macky? Kolik za to
> budou chtit? Budou slevy pro majitele kylixu pod PCckama?

Ne tak hrr :-) Borland se nijak netaji plany portovat Kylix na dalsi
platformy a architektury procesoru. Nicmene necekejte nic v
nejblizsi dobe.

Hodne zdaru

Pavel Cisar <pcisar(zv)borland(tec)cz>
Borland s.r.o.

Jednoznacna identifikace PC

[*] Milan Kotaska <mkotaska(zv)atlas(tec)cz> - 1.8.2001 14:38:21

Ahoj,
ve svem programu bych potreboval zjistit nejakou jednoznacnou identifikace
pocitace, na kterem muj program bezi. Pocitac nemusi mit sitovou kartu.

Dekuji za jakekoli namety.

Milan Kotaska
mkotaska(zv)atlas(tec)cz

Jednoznacna identifikace PC

[*] David Mensik <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 1.8.2001 16:31:48

Vygeneruj si GUID a uloz si ho treba do registry...

Ozon

> ve svem programu bych potreboval zjistit nejakou jednoznacnou identifikace
> pocitace, na kterem muj program bezi. Pocitac nemusi mit sitovou kartu.

TListView.Items.Assign

[*] Adam Feistner <feistna(zv)volny(tec)cz> - 1.8.2001 16:39:24

var
LItem: TListItem;
LItem:=ListView1.Items.Add;
LItem.Caption:='ahoj';

Adam Feistner
feistna(zv)volny(tec)cz
www.volny(tec)cz/feistna/cz.htm

> [...]
>

> LItems:= TListItems.Create(ListView);
> LItem:= LItems.Add('line');
>
> ListView.Items.Assign(LItems); <- je problem zde?

[*] Jan Tungli <Jan.Tungli(zv)datapac.sk> - 1.8.2001 16:54:08

Seriove cislo HD

> [...]

> pocitace, na kterem muj program bezi. Pocitac nemusi mit sitovou kartu.

Funkce pri dedicnosti

[*] Miroslav Slav�k <slavik(zv)ticketpro(tec)cz> - 1.8.2001 16:58:11

Pokud potrebujes psat podobne "programy" asi budes muset zvolit jiny
nastroj. :-)))

Mira

Ing. Miroslav Slav�k
TICKETPRO, a.s.
Salv�torsk� 10
110 01 Praha 1
mail: slavik(zv)ticketpro(tec)cz
tel: +420 2 84011150

Derivacia 2 - skalovovane hodnoty.

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 1.8.2001 17:11:15

Opet doporucim metodu nejmensich cvercu, pokud potrebujes derivace
vissich radu, tak musis pouzit polynom vissiho stupne (na druchou derivaci
by mela stacit parabola, ci kubika).
VYsledky by nemusely byt uplne spatne (RMS ti nahradi statisticke prumerovani),
jen je potreba hodne hodnot (na parabolu alepon 5, pokud mozno 15).

Slavek

> [...]
> vznika kvoli zaokruhlovanie na presnost jeden kvantum.
>
> A som v kvantovej teorii, tz. v koncich.

Vyber databazi (was: Jak ziskat programatora v Del

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 1.8.2001 18:13:02

On 1 Aug 2001, at 10:43, Jan �ebel�k wrote:

> Souhlasim se Zbyskem, ale co kdyz mam aplikaci v InterBase nebo MSSQL
> a prijde zakaznik, ze to chce do Oracle? Takovi zakaznici se vetsinou
> tezko odmitaji...

Pokud potrebuje sdilet jen cast dat s jinou aplikaci, pak udelam
radeji prevodni mustek, ktery preleje potrebna data. Je to sice
drbani pres hlavu, ale porad lepsi, nez kdybys po preklopeni zjistil,
ze nemas ruku, kterou by ses mohl podrbat. :-)

Nebo ho radeji odmitnu, protoze z toho vznikle potize mi sotva
zaplati.

Urcite ale kvuli tomu nebudu psat program jako nad Paradoxem -
tedy veskera databazova logika je v programu.

Phones: 02/795 29 56 (72 95 29 56); GSM: 0603 551 282

import dat z MS Exchange

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.8.2001 19:30:02

From: "Jan �ebel�k" <honza(zv)haes(tec)cz>
> [...]
> prislusny interface.
> [...]
> Interface do MS Office by snad mely byt popsany v MSDN.

Mely by byt popsany tusim v helpu u Officu. Duvod proc neni popis v Delphi je
pravdepodobne ten, ze Borland zkratka nemuze distrubuovat helpy Microsoftu s
Delphi. Podobne je tomu tak i v pripade tech temer nepouzitelnych, pres 5 let
starych Win32 API helpu.

Petr Vones

Komponenta na kresleni

Ahoj, muzete mi nekdo doporucit nejakou sikovnou free komponentu na
kresleni grafu. Priznam se, ze do teto problematiky vstupuju poprve :O))

Diky Radek

DATA Z KONFERENCE: CERVENEC 2001

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 1.8.2001 19:44:01

Preji vsem pekneho dne,

vzhledem k tomu, ze hodiny na kostele ukazuji novy mesic, dal
jsem na obvyklou adresu:

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk/DataZKonference.shtml

data z konference za minuly mesic.

Slavek

Buh miluje ateisty. Neobtezuji ho svymi problemy.

ANN: rkEdit 1.1 RC3

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 1.8.2001 19:53:46

Preji vsem pekneho dne,

dovolil jsem verejne uvolnit tretiho kandidata programatorskeho
editoru rkEditu na novou verzi, tj. 1.1. Novinky oproto predchozi
verzi jsou:

* poradna podpora cestiny (krome prevodu lze i rict, ze data jsou
napr. v Latin2 a program se s tim jiz vyporada)
* pro pisalky v jedinecnem XML DocBooku lze k tomuto zavolat
napovedu
* prevod textu do XML safe podoby (napriklad & se prevede na
&amp; apod.)
* moznost prechodu na libovolnou radku
* Vylepseno: Ctrl+sipky doleva a doprava (predchozi a nasledujici
slovo) - bere v potaz i cestinu
* Vylepseno: Nastavovani barev. Krome zakladnich a systemovych
si muze uzivatel zvolit vlastni.
* Opraveno par chybicek

Vse mnohem podrobneji naleznete v prilozene napovede.

Kdo nezna podotykam, ze jde o prog. editor umoznujici
zvyraznenou syntaxi, spoustet externi prekladace, vysledne
aplikace a mnoho dalsiho.

Stahujte z adresy:

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk/rkEdit.shtml

Pokud ciste nahodou narazite na problem, ktery neni popsan v
napovede (precist si k tomu napovedu doporucuji), dejte mi prosim
vedet. Editace je postavena na SynEditu.

Buh miluje ateisty. Neobtezuji ho svymi problemy.

Vyber databazi

[*] Martin Ben <martin.ben(zv)worldonline(tec)cz> - 1.8.2001 20:26:09

Zazil jsem situaci, kdy jsme na firme delali v Oracle, ale uz predem se
pocitalo, ze zakaznik muze mit cokoliv (vetsinou mel Informix). Skvele bylo
to, ze se stacilo akorat pripojit k databazi. Blbe bylo ze jsme nepouzivali
zadne triggery, procedury... Vsechno se resilo v aplikaci. Musely vyresit i
takove veci jako spravny zapis SQL prikazu (pouzivat pouze obecne prikazy a
funkce, spravny zapis hodnot podle datovych typu) atakdale, atakdale

Martin Ben

> [...]
> tri sesli, byli schopni poruchu odstranit. A ucetni?
> "Ten system porad nefunguje, my vam tu fakturku fakt

IB -> GRID

[*] Jirka Skladal <jirka.skladal(zv)seznam(tec)cz> - 1.8.2001 21:06:00

Ahoj lidi.
Jak mam dostat z IB do gridu co nejrychleji data o velikosti cca. 5MB.
(30000 zaznamu), a jeste aby byli sortovane podle daneho sloupce.

Existuje v IB neco jako fce: TOP?

Dekuji za rady, Jirka

Funkce pri dedicnosti

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.8.2001 21:10:51

From: "Erik Salaj" <winsoft(zv)stonline.sk>
> [...]
> aplikaciu a ma 8kB (D5 prazdna aplikacia ma 16kB). Pridam jeden
> riadok (uses SysUtils) a D6 aplikacia ma zrazu 38kB (D5 ma stale

zkousel jsem to s nasledujici aplikaci:

{$A+,B-,C+,D+,E-,F-,G+,H+,I+,J-,K-,L+,M-,N+,O+,P+,Q-,R-,S-,T-,U-,V+,W-,X+,Y+,Z
1}
{$MINSTACKSIZE $00004000}
{$MAXSTACKSIZE $00100000}
{$IMAGEBASE $00400000}
program ConsTest;

{$APPTYPE CONSOLE}

uses SysUtils;

begin
// Insert user code here
end.

Vysledky:

Name D5 Size D6 Size Bez unitu SysUtils
-------- ------- -------
ConsTest 101 101
SysInit 420 368
System 11 810 5 147
*************************
EXE Size 16 384 8 192

Name D5 Size D6 Size S unitem SysUtils
-------- ------- -------
ConsTest 125 133
SysConst 692 692
SysInit 420 368
System 16 862 15 011
SysUtils 14 152 13 904
Types - 60
Windows 164 204
*************************
EXE Size 41 894 38 400

Velikost souboru v D6 vychazi stale mensi. Rozdil muze byt v pripade prace s
Varianty, kde je pouzita nativni implementace misto importu z OLE knihoven.

Petr Vones

Funkce pri dedicnosti

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.8.2001 21:27:24

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> Problem je v tom, ze nedoslo (zrejme) k zadne zmene v optimalizaci
> vysledneho kodu. Takze pripadne zkraceni se vysvetli reorganizaci
> pouzitych knihoven (mene balastu, ktery neni linker schopen sam
> zahodit).

Ahoj,

presne tak. Moznosti jak vylepsit linker jsou prinejmensim dve. Za prve jiz
drive diskutovane virtualni metody. Pak refrence na tridy pomoci is operatoru.
Pokud je odkaz na danou tridu jen pomoci is tak je tako trida taktez zcela
zbytecne linkovana do kodu.

Petr Vones

velikost disku

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 1.8.2001 21:29:04

> pozor na jednu vec, v pripade GetDiskFreeSpaceEx je treba pouzit tuto funkci z
> unitu SysUtils a ne Windows jak by se ocekavalo. Duvod je popsan v komentari u
> teto funkce v unitu SysUtils.

nebo si ji dynamicky naloadovat sam...
D. Toman

Funkce pri dedicnosti

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 1.8.2001 21:33:43

Puvodni zprava, kterou napsal Petr Vones dne 1 Aug 2001,:

> presne tak. Moznosti jak vylepsit linker jsou prinejmensim dve. Za prve jiz

A kdo ho vylepsi?

Komponenta na kresleni

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.8.2001 21:34:37

From: <tomsir1.edu(zv)mail.cez(tec)cz>
> Ahoj, muzete mi nekdo doporucit nejakou sikovnou free komponentu na
> kresleni grafu. Priznam se, ze do teto problematiky vstupuju poprve :O))

Ahoj,

napriklad TChart ktery je soucasti Delphi.

Petr Vones

Funkce pri dedicnosti

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.8.2001 21:49:36

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
> A kdo ho vylepsi?

Ahoj,

vylepsit jej muze pouze jeho vyrobce, tedy Borland.

Petr Vones

OLE ReadOnly, OnClose

[*] Filip Hochman <filip.hochman(zv)atlas(tec)cz> - 01.8.2001 22:11:00

Ahoj,

prosim Vase moudre hlavy o radu, ev. postrceni. Nacitam do
TOleContaineru dokumenty z databaze (LoadFromStream), ktere si nasledne
muze uzivatel otevrit v "samostatnem" editoru. To vytvarim pomoci
TOleContainer.DoVerb(ovShov)
Zajimalo by me, zda-li a jak lze zaridit:
a) otevirani dokumentu pouze pro cteni
b) pokud je otevren pro cteni/zapis, jak odchytit udalost daneho OLE
serveru, pokud uzivatel "Ulozi" ("Aktualizuje") dokument. Jde mi o to,
abych mohl v danou chvili ulozit editovany dokument zpet do BLOBu v
databazi.

Dekuji, s pozdravem
Filip Hochman

OT: mscomctl.ocx

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 1.8.2001 22:53:05

Zdravim

Shanim uvedeny soubor a nemuzu ho nikde najit, muzete mi ho poslat?
Predokladam, ze ma par kilo, takze kdyz jich budu mit 50 nic se nestane.

Ukonceni programu pri odhlaseni uzivatele pod WinN

[*] Kralik Michal <xkrali07(zv)stud.fee.vutbr(tec)cz> - 1.8.2001 23:15:59

Zdravim,
jiz delsi dobu se marne snazim vyresit otazku ukonceni me aplikace pri
odhlaseni nebo restartu systemu. Zkousel jsem obslouzit zpravy
WM_QUERYENDSESSION a WM_ENDSESSION vsemi moznymi zpusoby, ale pokazde pod
WinNT a Win2000 se odhlaseni/restart musi delat 2x. Nevite v cem je
problem? Jak se to da vyresit? Pridavani ExitWindowsEx do WM_ENDSESSION
by asi nebylo zrovna to prave orechove... Pod Win9x to vzdy probehne
napoprve.
Dekuji
M. Kralik

OT: mscomctl.ocx

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 1.8.2001 23:24:15

Diky, uz ho mam. Uz mi ho neposilejte, ma zararovany 516kB.

Hurricane

Acrobat v html...

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 2.8.2001 00:13:56

Ahoj,
poradte mi prosim, jak otevrit acrobata v html ? Mate na to nekdo kus
zdrojaku ?
Diky za pomoc.

======================
Filip Hazuka
��pkova 363
L�zn� Bohdane�
E-mail: Filip.Hazuka(zv)uhk(tec)cz
Mobil: 0602/411 828
======================

Pouzivate nekdo Developer Express komponenty? -

[*] Jan Skopov� <jsdelphi(zv)atlas(tec)cz> - 2.8.2001 01:49:19

A pouzivas pred nactenim dat Grid.DisableControls a po nacteni dat
Grid.EnableControls ?

Jan Skopovy

> Subject: RE: Pouzivate nekdo Developer Express komponenty? - je#t� jednou

Funkce pri dedicnosti

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 1.8.2001 17:33:53 -0700

> Hej, Delphi 6 je velmi zaujimavy software: Urobim prazdnu (console)
> aplikaciu a ma 8kB (D5 prazdna aplikacia ma 16kB).

Toto zkraceni V D6 maji na svedomi zrejme zmeny v system.pas. Pro D5
je mozne na internetu najit take kratsi system.pas (vyhazene
nepotrebne veci). Napriklad to co pouzivam ja zpusobi, ze prazdna
apliklace (begin/end) ma 4608 bytu na disku (po prilinkovani sysutils
uz 33280)

>Pridam jeden
> riadok (uses SysUtils) a D6 aplikacia ma zrazu 38kB

>(D5 ma stale
> len 16kB).

hmm. Mozna jsi zapomnel ten program zkompilovat? Ja teda zmenu
pozoruju i v D5...
SysUtils ma v initialization sekci odkaz na peknych par veci, ktere se
tedy musi prilinkovat

> [...]

vysledneho kodu. Takze pripadne zkraceni se vysvetli reorganizaci
pouzitych knihoven (mene balastu, ktery neni linker schopen sam
Ale protoze vetsina borlandich unit (VCL a spol) ma tendenci se
zvysujicimi se verzemi bobtnat, tak i aplikace prelozene pod vyssi
verzi D6 rostou. Je to celkem pochopitelny trend a vubec z toho nemam
radost.

PS muj projekt (cca 100000 radku kodu, zadna VCL) je po kompilaci v D6
o cca 40kB delsi nez pod D5.

D. Toman

Acrobat v html...

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 2.8.2001 06:17:14

Podle me by melo stacit dat obycejny odkaz pres <a href=...>. Browser,
pokud ma prislusny plug-in, ti jej otevre sam

2.8.2001 Hazuka Filip:
> Ahoj,
> poradte mi prosim, jak otevrit acrobata v html ? Mate na to nekdo kus
> zdrojaku ?

Funkce pri dedicnosti

[*] Dvo��k Miroslav <MDvorak(zv)CSAS(tec)cz> - 2.8.2001 06:20:17

Me tedy u D6 trial vychazi stejne konzolove aplinace oproti D5 mnohem vetsi,
grrrr. Napr. misto 64 KB 120 KB.

Mirek Dvorak

> [...]

Varianty, kde je pouzita nativni implementace misto importu z OLE knihoven.

[*] Dalibor Falt�nek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 2.8.2001 07:22:40

Ahoj,
zapomenme na merak, protoze ten vraci cca 200 typu merenych velicin a kazdou
s jinou nastavenou presnosti a rozsahem. Ale: Kdyz zadam do editboxu text
12345.67, prevedu ho strtofloat do cisla single a nakonec toto cislo prevedu
zpet pomoci floattostr do textu zobrazi se mi v editboxu hodnota
12345.669921 atd. A to je to co me stve. Nezkusil jsem jeste to stejne s
cislem double, ale ze stareho turbopascalu 5.5 si pamatuji, ze si to delalo
podobnou vec i s double precision. Tak co s tim?

Dalik Faltynek, technik.

App -> Service

[*] EFG developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 2.8.2001 07:28:58

Zdravim,
mam nasledujici problem:

mame aplikaci, ktera obsluhuje seriove porty, komunikuje s databazi,
zapisuje na disk, do registru...

nyni se vyskytl pozadavek upravit tuto aplikaci jako service pro NT.

Otazka: jak s co nejmensi namahou vyrobit z teto aplikace service, a dale
jak zajistit, aby tato aplikace fungovala i pod w9x, aplikace by stale mela
byt pristupna napr prez trayikonu nekterym uzivatelum.

Dekuji za namety

S pozdravem

Ing. Petr �ikola
EFG CZ spol. s r.o.
sikola(zv)efg(tec)cz
www.efg(tec)cz
www.aktion(tec)cz

Pouzivate nekdo Developer Express komponenty? -

[*] Ing. Patrik Tesar <tesar(zv)rainside.sk> - 2.8.2001 08:07:30

Dataset.Disable a .Enable.

Samozrejme

IB -> GRID

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 2.8.2001 08:08:01

> Jak mam dostat z IB do gridu co nejrychleji data o
> velikosti cca. 5MB.
> (30000 zaznamu), a jeste aby byli sortovane podle daneho sloupce.
normalne pres TIBQuery (pokud ibx, v ibo to bude asi jina komponenta) a
dotaz treba:
select
sl1, sl2, sl2
from
tb1
order by
sl1

> Existuje v IB neco jako fce: TOP?
to ne, aspon zatim ne...
teda jestli myslis treba TOP 50 a server vrati pouze prvnich padesat
radku. ale jde to obejit.

muzes si treba vytvorit generator a pomoci nej si radky ocislovat.

grid si nacucne jenom zobrazovana data, takze to vyleze pomerne rychle.
pokud bys ale skocil na konec gridu (Ctrl+PgDn), tak to bude nacitat
vsecko. nebo po otevreni query muzes zavolat TIBQuery.FetchAll, nebo
jaxe ta metoda presne jmenuje.

Single cislo

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 2.8.2001 08:13:44

> [...]
> zpet pomoci floattostr do textu zobrazi se mi v editboxu hodnota
> 12345.669921 atd. A to je to co me stve. Nezkusil jsem jeste

no, jestli ted neplacnu nejakou velkou hovadinu, ale nektera cisla maji
neco cemu se rika nekonecny binarni rozvoj. treba to stim souvisi...

Single cislo

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 2.8.2001 08:15:54

Dalibor Falt�nek dne 2 Aug 2001, v 7:22:

> [...]
> co me stve. Nezkusil jsem jeste to stejne s cislem double, ale ze
> stareho turbopascalu 5.5 si pamatuji, ze si to delalo podobnou vec

obavam se, ze si to budes muset nejak osetrit sam - ve dvojkove
soustave proste to Tve cislo nema presnou reprezentaci, tak se ulozi
nejblizsi podobne, a to pak uvidis pri prevodu zpet do stringu.

Zkusit muzes tohle: Edit2.Text:=FloatToStrF(s,ffGeneral,7,0);

Karel Rys

Funkce pri dedicnosti

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 2.8.2001 08:19:11

On 1 Aug 2001, at 11:36, Erik Salaj wrote:

> Napriklad v Eiffely rozhoduje kompilator, ktora metoda bude virtualna,
> z pohladu programatora su vsetky virtualne.

Zajimava vlastnost, ale predstav si, jak by se tim nafoukly balicky,
a zpomalil program, ktery by balicky pouzival. Protoze v balicku by
musely byt vsechny metody virtualni, anzto balicek nevi, jake
metody ve svem programu prekryjes a jake ne.

Phones: 02/795 29 56 (72 95 29 56); GSM: 0603 551 282

Optimalni nastaveni kompilatoru

[*] Petr Reichl <p.reichl(zv)gmc(tec)net> - 2.8.2001 08:21:32

Zdravim,

nedvano jsem tady cetl o ruznych direktivach pro kompilator. Muzete mi nekdo
napsat optimalni nastaveni kompilatoru pro debug a release?

IB -> GRID

[*] Jan #ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 2.8.2001 08:22:41

> Odes�latel: Jirka Skladal <jirka.skladal(zv)seznam(tec)cz>
> Jak mam dostat z IB do gridu co nejrychleji data o velikosti cca. 5MB.
> (30000 zaznamu), a jeste aby byli sortovane podle daneho sloupce.
To je prave zasadni rys SQL databazi:
Pracuji systemem dotaz - odpoved.
Pritom se predpoklada, ze dotaz bude "rozumny", nejlepe na jediny zaznam :-).
Jakmile se pustime do SQL databazi, meli bychom se s tim vyrovnat.
Myslim, ze to lze: uzivatel stejne tech 30000 zaznamu najednou neuvidi.
A pokud chce napr. vsechny Novaky, Novacky, Novotne, staci do prislusneho dotazu zadat
select ... where jmeno like "Nov%" order by jmeno

> Existuje v IB neco jako fce: TOP?
V IB nebo v nejakem datasetu (IBX, ...)?
V IB urcite ne.
TIBDataset.First

= tel. 0434 692 569 (0601 203084]

App -> Service

[*] Petr Smol�k <psmolik(zv)fides(tec)cz> - 2.8.2001 08:34:32

> mame aplikaci, ktera obsluhuje seriove porty, komunikuje s databazi,
> zapisuje na disk, do registru...
>
> nyni se vyskytl pozadavek upravit tuto aplikaci jako service pro NT.

Napis service, ktera bude ten tvuj program poustet.
(Je-li potreba povol pouzivani plochy.)

Petr Smol�k
psmolik(zv)fides(tec)cz

Ukonceni programu pri odhlaseni uzivatele pod WinN

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 2.8.2001 08:40:01

> [...]
> WinNT a Win2000 se odhlaseni/restart musi delat 2x. Nevite v cem je
> problem? Jak se to da vyresit? Pridavani ExitWindowsEx do WM_ENDSESSION

Existuje takove, na prvni pohled drasticke, reseni. Nicmene destruktory to
vola korektne ...

Application.HookMainWindow(HookProc);
end;

procedure TForm1.FormDestroy(Sender: TObject);
begin
Application.UnHookMainWindow(HookProc);
end;

function TForm1.HookProc(var Message: TMessage): boolean;
begin
Result := false;
if (Message.Msg = WM_EndSession) and
WordBool(Message.wParam) then
Halt;

Komponenta na kresleni

[*] EMDAT <blau(zv)emdat(tec)cz> - 2.8.2001 08:40:53

Jake grafy potrebujes kreslit?

2D - 3D , busines - scientific, nejake specialni? Komponent je cela fura
ale specifikuj dukladneji ktere potrebujes.

S pozdravem
Petr Blau software developer

Autostart SQL serveru

[*] Ing. J�n Kuch�r <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz> - 2.8.2001 08:42:32

Ahoj,

potrebuju to protoze umoznuji nastavovat urcite vlastnosti SQL serveru
uzivatelovi ve svem programu ( bez SQL MANAGERA ), ale kdyz to pouziji tak
jak ukazujes ty, nebo tak jak jsem
to psal nejdriv tak mi porad hlasi chybu : This server object REGISTRY is
not connected, takze uz nevim co s tim delat.

DIK

> [...]
nastavovat??
> staci udelat jednou pri prvnim spusteni SQLServeru (je to default

Single cislo

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 2.8.2001 08:43:09

Teorie: Float cisla jsou vyjadrena v semilogaritmickem tvaru. Vse je ve dvojkove soustave.
Pro zjednoduseni si to muzete predstavit asi takto:
cislo je slozeno z souctu mocnin 2, takze 0.5 je 2^-1, 0.25 je 2^-2, ale nepriklad
cislo 0.1 ma nekonecny rozvoj.
Toto plati na vsechna FP cisla (single, real48, double, extended).

Praxe: Pravdepodobnost, ze zadas cislo s nekonecnym rozvojem odpovida temer
jistote, zde mas potom nekolik moznosti.
1. Stanovit kolik platnych mist budes pouzivat a zaokrouhlovat na dany pocet platnych
mist.
2. Jednodussi je stanovit si fromat (vlastne fixed point cislo) zobrazeni.
3. Pouzij BCD arytmetiku, ale do delphi jsem zatim nevidel zadnou slusnou implementaci,
ma to i nekolik nevyhod, je to proti single (double, extended) hodne pomaly.

> [...]
> cislem double, ale ze stareho turbopascalu 5.5 si pamatuji, ze si to delalo
> podobnou vec i s double precision. Tak co s tim?

OT:ORACLE - SQL/Plus

[*] Jaromir Svoboda, Bc. <jaromir.svoboda(zv)asei(tec)cz> - 2.8.2001 08:44:25

Hi All,
nevite nekdo jak elegantne nasetovat SQL/Plus, aby mi
pri selectu vypisoval neorezane nazvy sloupcu.
S pozdravem J.Svoboda

Pr. deklarace TAB1

Column Type
============== ==========
NAZEV_SLOUPCE1 NUMBER(13)
NAZEV_SLOUPCE2 VARCHAR2(1)
NAZEV_SLOUPCE3 DATE

pak
SELECT * from TAB1

a to hloupe SQL/Plus vypise:

NAZEV_SLOUPCE1 N NAZEV_SLOUPCE1
-------------- - --------------
5 A 10.07.2000
6 B 08.12.2000

Single cislo

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 2.8.2001 08:51:48

Pouzijte typ Currency, pokud vam staci 4 desetinna mista.

Dalsi moznosti by bylo osetrit si to rucne, cili vsechny cisla pri
nacitani nasobit napr. 10^6 a uchovavat jako celociselna. Pri
zpracovani pak zpatky vydelit.

2.8.2001 Dalibor Falt�nek:
> [...]
> cislem double, ale ze stareho turbopascalu 5.5 si pamatuji, ze si to delalo
> podobnou vec i s double precision. Tak co s tim?

App -> Service

[*] EFG developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 2.8.2001 09:13:43

> Napis service, ktera bude ten tvuj program poustet.
> (Je-li potreba povol pouzivani plochy.)

OK, ale jak na to :)) (nikdy jsem nic takoveho nedelal)

S pozdravem

Ing. Petr �ikola
EFG CZ spol. s r.o.
sikola(zv)efg(tec)cz
www.efg(tec)cz
www.aktion(tec)cz

OT: wget a parametry

[*] Petr Kukl�k <Petr.Kuklik(zv)seznam(tec)cz> - 02.8.2001 09:44:30

Ahoj,
potreboval bych poradit s parametry pro WGET. Mam internetovou
stranku v nejakem adresari, napr:

http://www.neco(tec)cz/adresar/default.html

K teto strance jsou pridruzene dalsi soubory lezici ve stejnem
adresari nebo v podadresarich. Jenze ty soubory obsahuji treba i
odkazy na jina temata v jinych adresarich ci serverech, napr:

http://www.neco(tec)cz/jinyadr/index.html

ci

http://www.uplnenecojineho(tec)cz/

Nevite nahodou, ktery parametr urcuje, aby WGET neprochazel nadrazene
adresare ci jine servery? Neumim moc anglicky a v helpu jsem to jaksi
nevycetl.

Petr
Kuklik

Vylepsete svuj prohlizec Internetu na http://software.seznam(tec)cz/listicka

App -> Service

[*] Petr Smol�k <psmolik(zv)fides(tec)cz> - 2.8.2001 09:48:28

> OK, ale jak na to :)) (nikdy jsem nic takoveho nedelal)

V D5, menu New... vyberes, ze chces Service.
V helpu (tema napovedy "service applications,") je i priklad. Jednoduchy,
ale bude asi stacit.

Petr Smol�k
psmolik(zv)fides(tec)cz

IB -> GRID

[*] Pavol Kaka�ka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 2.8.2001 09:52:30

IB to sice nema, ale da sa to obist, bud pomocou gneratoru alebo FOR SELECT
a inkrementalnej premennej v ulozenej procedure...

> V IB nebo v nejakem datasetu (IBX, ...)?
> V IB urcite ne.

Napoveda ve tvaru .hlp

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 2.8.2001 09:57:37

Ahojte,
v jakem free nastroji vytvorim napovedu ve tvaru hlp ? Je na to nejaky
jednoduchy nastroj ?

[...]

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 02.8.2001 10:09:29

Ahoj,

Pavol Kaka�ka wrote:

> IB to sice nema, ale da sa to obist, bud pomocou gneratoru alebo FOR SELECT
> a inkrementalnej premennej v ulozenej procedure...

nekde jsem cetl, ze Firebird uz to ma, nebo brzy bude mit (zatim nemam
posledni dostupnou verzi)

IB -> GRID

On 2 Aug 2001,, Tomas Michal�k wrote:

> nekde jsem cetl, ze Firebird uz to ma, nebo brzy bude mit (zatim nemam
> posledni dostupnou verzi)

A nejen TOP, ale i LIMIT :-) Zatim neni k dispozici stable release
ani milestone ktery to uz ma, ale nightly build by to mel obsahovat.
Kazdopadne to bude ve verzi 1.0 letos napodzim.

Firebird - The most addictive database
http://firebird.sourceforge.net

IB6 procedura - ID zaznamu po insertu

[*] Mephisto <mephisto(zv)akvila(tec)cz> - 2.8.2001 10:32:21

Hi,

prosim poradte mi jak napsat tuhle prodeduru aby mi vracela ID zaznamu.
ID generuje trigger.

Dik

CREATE PROCEDURE TEST_BACK (
NAZEV VARCHAR(50),
OWNER INTEGER)
RETURNS (
ID INTEGER)
INSERT INTO TESTTABLE (NAZEV,OWNER)
VALUES (:NAZEV,:OWNER);

Odchozi zprava neobsahuje viry.
Verze: 6.0.265 / Virov� b�ze: 137 - datum vyd�n�: 18.07.2001

ESC ve formu

[*] Hynek Svatos <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 2.8.2001 10:34:39

Zdar pratele,

mam takovy drobny problemek:
jak mam v modalnim dialogu odchytit stisk tlacitka ESC ?

Mam totiz udelany Frame, v nem edit, ktery reaguje na ESC klavesu.
Mno a kdyz ten Frame placnu do modalniho dialogu (v nemodalnim vse ok),
tak mi ten ESC ten dialog "ukradne" a zmineny edit si ani neskrtne - dialog
se ukonci.
Pokousel jsem se pohrat si trochu s KeyPreview a s udalosti OnKeyDown na
formu ale bezuspesne.

Poradte prosim, je to totiz drobnost, ktera ale dokaze pekne zneprijemnit
zivot uzivateli ...

Keep mailing :-)
=======================
Ing. Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz
=======================

Problem s interbasi/FB

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 2.8.2001 10:36:02

Dobry den,
ma nasledujici problem - do Interbase nacitam data z dbf tabulek (tri
tabulky), radove pro kazdou 30 tisic zaznamu, velikostne cca 20 MB v souctu
(pro jeden mesic dat). Nasledne provedu plneni dat z mesicnich tabulek
(ktere jsou plneny v predchozim kroku) do rocnich pomoci insert select (v
mesicnich je vzdy pouze jeden mesic, v rocnim jeden rok). Po druhem mesici,
kdy databaze preleze cca 50 MB se po zaverecnem commitu databaze zastavi
(proces jede a zabira na PIII800, 256 MB pameti cca 4 procenta, nic jineho
tam nebezi, jsou to NT 4.0, SP 5) a cca 45 minut s ni nelze nic delat - ani
s jinou databazi na serveru, proste k serveru se neni mozno prihlasit. Pak
se to vse rozjede -> hadal jsem na problem se sweepingem (i kdyz by se
provadel nejak hodne brzy) ci se zvetsovanim prostroru. V logu nic neni.
Nepomohlo rozdeleni db na vice souboru ani nastaveni vetsiho intervalu pro
sweeping ci jeho zakazani. Uz jsem docela bezradny, protoze chovani pro cca
200 000 zaznamu timto zpusobem je neunosne (navic na relativne dobrem
stroji). Pouzivam D5 PE a IBX komponenty (vse vcetne nejnovejsich updatu),
stejne chovani jsem pozoroval na IB 6.01 i FB 0.9.4 i 0.9.5 (d). Myslim si,
ze dusledne vsechny objekty jsou v programu uvolnovany a zavirany, dialekt
SQL je 3ka.

Napada nekoho z vas neco? Cokoli, protoze at uz jsem zkusil zatim vse, co
mne napadlo, nepomohl jsem si. Diky za kazde info. Jo, server je dedikovany.

P.S. Omlouvam se tem, kterych jsem se jiz ptal primo, nicmene pokud by vas
jeste nekoho neco napadlo, diky za radu.

COM & XLS ... tvorba XLS bez Excelu ?!

[*] skalsky(zv)oksystem(tec)cz - 2.8.2001 10:37:03

Preji prijemny den ...

nedavno jsme tu mluvili o COM s Excelem ... mam problemek :
Kdyz chci vytvorit nejaky XLS soubor a nemam EXCEL .... lze to pomoci
Delphi vytvorit ???

Pokud ano, jak ?

Uvitam i nejake demo ci zdrojovy kod, pomohl by i nazornejsi priklad ..
staci kratky
(prilohy na privat ... skalsky(zv)oksystem(tec)cz)

Dik moc vsem za pripadnou snahu

Milan
delphi beginner
D3 - Ent., W98, IB6
ICQ #67571111

Existence adresare

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.8.2001 10:45:05

Poradi nekdo

Jak otestovat zda na disku existuje urcity adresar?
[existenci souboru si otestuji "if not fileexists('c:\1\test.txt') then
showmessage('soubor neni');"]

Funkce pri dedicnosti

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 2.8.2001 10:50:57

> hmm. Mozna jsi zapomnel ten program zkompilovat? Ja teda zmenu
> pozoruju i v D5...

Asi ano, teraz som to skusal opet a D5 subor ma 41kB, takze sorry.

> [...]
> radost.
> PS muj projekt (cca 100000 radku kodu, zadna VCL) je po kompilaci v D6

Presne tak. Z toho dovodu male utility prekladam v D3, pretoze
generuje najmensi kod, pre porovnanie jendoducha DLL kniznica
na instalaciu softwaru:

D3 - 66048
D5 - 85504
D6 - 143360

Mozem poslat zdrojovy kod, ak si to chce niekto overit.

Erik

Existence adresare

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.8.2001 10:56:04

Omlouvam se za ukvapeny dotaz. Prehledl jsem, ze v uses chybi FileCtrl a
kompilatoru to nechutnalo

Sockety

[*] Roman Toda <toda(zv)digitaldocuments.org> - 2.8.2001 11:04:32

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>

> bylo by to vhodne, jedna z moznosti ktera se nabizi je pouzit k sifrovani
> kanalu HTTPS, pokud mas nekde web server s certifikatem.

Web server by bol ale nie je presne specifikovane kolko informacii bude
musiet ist oboma smermi (povedzme od 10kB-500kB) a ich struktura sa
specifikuje prave v danom okamziku. Nieco ako ini subor. Preto myslim, ze
sockety budu lepsie. Len si na to este najst nejake komponenty :( - mas
nejaky tip?> > Ake komponenty je najlepsie na to pouzit? Treba pocitat nejake kontrolne

> http://www.scramdisk.clara.net/d_crypto.html
> http://www.devcentre.org/delphi.htm

> Dobre vyrobeny soft neexistuje ;-) Ohledne casu, clovek by mel chodit spat
> kdyz se mu chce spat a vstavat az se sam probudi. Chapu ze ne vzdy to jde,
ale
> je to jedna z (relativne snadnych) cest ke spokojenemu zivotu. Veci jako
budik
> patri mezi nejzrudnejsi vynalezy lidstva ;-)
>
> Petr Vones

Asi nemas male deti :-) to je ten najspolahlivejsi budik a keby si mal vedel
by si, ze spat treba vzdy vtedy ked sa da.

Roman

Datovy typ parametru SQL dotazu

[*] Jiri Hostinsky <hostinsky(zv)teska(tec)cz> - 2.8.2001 11:20:45

Haha, ja uz jsem u takoveho zakaznika taky aspon rok nebyl
O pohode ale v zadnem pripade nemuzu mluvit.
Mozna to je v poslednich verzich lepsi, ale MSSQL 6.5 se strankovym
zamykanim zaznamu je pro BDE dost silna kava. Uzivatel muze byt na siti
treba sam a presto sam sobe obcas zablokuje zaznam (tu na chvili, tu na den,
tu navzdy .. ). Par dobre mirenych workaroundu a jede to, ale nez MSSQL,
radsi premlouvam k Oracle nebo Interbasi.

Jiri Hostinsky

#13#10. Po pouziti parseru od Microsoftu (MSXML) mi tento vrati
(dle standardu) spravne pouze #10.

Necha se mu nejak ,,nakukat``, ze #10 je sice spravne, ale ja
potrebuju to, co tam je, tedy #13#10? Pripadne existuje neco
jineho nebo si to musi napsat sam?

Dalsi vec se tyka psani XML dokumentu tak, aby to mohl cist
rozumne i uzivatel. Napr.:

<elementname>
Tady je nejake to povidani
a tak dale
</elementname>

A parser mi (opet spravne) vrati na zacatku i na konci konec radku
(#10) a pripadne mezery, kterymi jsou tagy odsazovany. Podobna
otazka: necha se mu to rozmluvit a prikazat mu, at mi vraci pouze
to, co bych chtel, tedy bez uvedenych mezer a #10tek?

Diky za pripadne odpovedi

Slavek

Buh miluje ateisty. Neobtezuji ho svymi problemy.

ANN: SynEdit - nova neoficialni verze

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 2.8.2001 12:10:41

Preji vsem pekneho dne,

dnes (vcera?, ach ty casove posuny) byla uvolnena neoficialni verze
SynEditu a je ke stazeni na

http://www.wotgreal.com/files/synedit.zip

Tato verze vznikla comitnutim opravenych chyb
plus par dalsich drobnosti (balicek pro D6
apod.) a nasledneho dani na web (pro nas, co
nemame pristup do cvs databaze).

Slavek

Buh miluje ateisty. Neobtezuji ho svymi problemy.

App -> Service

[*] EFG developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 2.8.2001 12:17:47

> V D5, menu New... vyberes, ze chces Service.
> V helpu (tema napovedy "service applications,") je i priklad. Jednoduchy,
> ale bude asi stacit.

OK, D5 pohoda, ale jak na to v D3 ?

S pozdravem

Ing. Petr �ikola
EFG CZ spol. s r.o.
sikola(zv)efg(tec)cz
www.efg(tec)cz
www.aktion(tec)cz

Napoveda ve tvaru .hlp

[*] Tomas Kruzik <t.kruzik(zv)msp.mesit(tec)cz> - 2.8.2001 12:30:16

S pozdravem / Best Regards

KRUZIK Tomas
Nazdar

Na psani napovedy ve tvaru .HLP pouzivam AuthorIT Evalution Edition je
ke stazeni na www.author-it.com. Tato verze vsak umoznuje napsat pouze
nejakych 30 objektu pro napovedu.

e-mail: t.kruzik(zv)msp.mesit(tec)cz
tkruzik(zv)atlas(tec)cz
tel.: +420 (603) 947060
ICQ: 99789730

> v jakem free nastroji vytvorim napovedu ve tvaru hlp ? Je na to nejaky
> jednoduchy nastroj ?
---
Odchozi zprava neobsahuje viry.
Zkontrolovano antivirovym systemem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.265 / Virova baze: 137 - datum vydani: 18.7.2001

Delphi 6: TSQLDataSet

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 2.8.2001 12:38:27

Podivejme se na rozdily mezi TSQLDataset, TSQLTable, TSQLQuery.
Jsou jasne dokumentovane i patrne ze zdrojaku.

Co mi ale neni jasne, je rozdil v jejich pouziti.
Jsou "unidirectional", tedy jejich pouziti v napojeni na uzivatelsky interface je velmi omezene: nelze FindKey, Locate, Filter, ..., o Prior nemluve.
Tak proc tam vubec jsou vsechny tri, na takto omezene pouziti by uplne stacil TSQLDataSet.
Samozrejme je mi jasne, ze se predpoklada napojeni na TClientDataSet pres TDataSetProvider.
Ale tam mi taky postaci TSQLDataSet.

Napada nekoho neco?

Krome toho se mi zda, ze u TSQLTable nefunguje IndexFieldNames.

= tel. 0434 692 569 (0601 203084]

Delphi 6: TSQLDataSet

D6 neznam, ale mam pocit ze programotori Borlandu tam ty komponenty nechali,
kvuli udrzeni "kompatibility" v ADExpresu a IBExpresu jsou podobne
komponenty taky relativne na nic, ale protoze programatori byli zvykli vz
BDE pouzivat Table a Query Borland vyrobil ocesane verze odpovidajicich
datasetu. Otazkou je, zda by nebylo ucelnejsi nutit autory pouzivat radeji
TSQLDataset.

From: Jan �ebel�k [mailto:honza(zv)haes(tec)cz]

Podivejme se na rozdily mezi TSQLDataset, TSQLTable, TSQLQuery.
Napada nekoho neco?

Existence adresare

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 2.8.2001 13:16:35

Ahoj,

Unit FileCtrl:
function DirectoryExists(Name: string): Boolean;

From: Viktor Marek [mailto:viktor(zv)mbox.vol(tec)cz]
Jak otestovat zda na disku existuje urcity adresar?

ESC ve formu

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 2.8.2001 13:19:04

> [...]
> tak mi ten ESC ten dialog "ukradne" a zmineny edit si ani neskrtne - dialog
Patrne mas nastavenou property Cancel nastavenou na true.
Pri stisku Esc se pak dialog ukonci a ShowModal vrati mrCancel.
To je docela prima, pokud to chceme.
Pokud to nechceme, nastavime Cancel=false.

= tel. 0434 692 569 (0601 203084]

COM & XLS ... tvorba XLS bez Excelu ?!

[*] Dalibor Falt�nek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 2.8.2001 13:28:57

Co se tyka tvorby noveho excelovskeho souboru tak jsem videl jakousi docela
dobrou komponentu, co s tim souvisi. Jmenuje se nejak jako advgrid a je nebo
kdysi byla na www.tmssoftware.com . Byl to vlastne nejaky rozsireny grid,
ktery umel prenest jednoduchym prikazem svoje bunky do excelu (asi jen texty
v bunkach). Nevim sice uz jak je to s licenci, ale to asi bude na prislusne
strance k precteni.

Dalik Faltynek, technik.

> [...]
> staci kratky
> (prilohy na privat ... skalsky(zv)oksystem(tec)cz)

naozaj tenky klient

[*] iturcan(zv)gamo.sk - 2.8.2001 13:29:59

Zdravim,

predstavte si ze mate kopec aplikacii ktore spolu komunikuju, pritom kazda
je samostatny celok ktory sa moze samostatne pouzivat, proste klasicky exe.
teraz je nutne prerobit taketo aplikacie tak aby bol jeden aplikacny server
ktory by dokazal pracovat s aplikaciami ako modulmi.

nad toto je treba napisat tiez klienta ktory by bol univerzalny , tzn
dokazal pracovat s lubovolnym modulom apl. servra.

akeho klienta navrhnut?

1. napisali by ste klienta ktory by fungoval podobne ako internet explorer
(dostaval by nieco ako DFM + data a na zaklade reakcie uzivatela posielal
poziadavky na apl. server a cakal na odpoved od servra)

2. napisali by ste klienta ktory by mal niekde u seba zoznam modulov
dostupnych na srv, a v pripade poziadavky na pracu s danym modulom by mal u
seba komplet grafiku (formulare, definicie, proste aplikacia bez
funkcnosti) . Medzi aplikacnym servrom a klientom by sa prenasali len
parametre a navratove hodnoty. Cely frontend by mal klient u seba

Mne sa zda byt moznost 1. zlozita na vyvoj ale zato univerzalna,pretoze by
nepotreboval reinstalaciu/doinstalaciu klienta (s vynimkou zmeny protokolu)
pritom moznost 2 sa mi zda jednoduchsia a rychlejsia na vyvoj ale zato
zlozitejsia na udrziavanie a dodatocne instalacie modulov

Podotykam ze poziadavka je taka ze klient musi bezat na UNIXe,
Linuxe,Windows. A musi byt schopny prace na terminali.Samozrejme co
platforma to klient.

mate nekto skusenosti tohoto smeru alebo nejaku inu ideu?

Ivan Turcan
Development Specialist

Phone: +421 905 500958
Email: iturcan(zv)gamo.sk

Autostart SQL serveru

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz> - 2.8.2001 13:34:54

Zdravim,

tohle vypada na to, ze se Ti ten predchozi connect nepoved, pricina se musi
hledat tam. Napis presne co tam delas a hlavne dalsi kontext cinnosti,
jestli napr. po instalaci SQL serveru apod.

Tomas Bradle
t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz

> to psal nejdriv tak mi porad hlasi chybu : This server object REGISTRY is
> not connected, takze uz nevim co s tim delat.

Problem s interbasi/FB

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 2.8.2001 13:42:27

From: "Ing. Marek Kocan" <kocan(zv)ebchod(tec)cz>
> [...]
> tam nebezi, jsou to NT 4.0, SP 5) a cca 45 minut s ni nelze nic delat -

Veskere inserty delas v jedne transakci, nebo to nejak prokladas commity?

Martin Schayna

OLE ReadOnly, OnClose

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 2.8.2001 14:02:12

From: "Filip Hochman" <filip.hochman(zv)atlas(tec)cz>
> [...]
> muze uzivatel otevrit v "samostatnem" editoru. To vytvarim pomoci
> TOleContainer.DoVerb(ovShov)
> Zajimalo by me, zda-li a jak lze zaridit:

Pokud vim tak to nijak nelze, OLE aplikace si proste porad mysli ze
pracuje nad zivymi daty a nabizi moznost aktualizace techto dat.
My jsme to vyresili tak, ze jsme v pripade takoveho readonly vyvolani
OLE serveru predavali jako jmeno aplikace ktera ho vyvolala neco
jako "(jen pro cteni)", takze pak alespon user vidi v menu Wordu
na prvni pohled nesmyslne "Aktualizovat do (jen pro cteni)" a snad
ho to trkne.

Pokud by nekdo mel lepsi reseni, tak sem s nim, jsem jedno velke
ucho, teda pardon oko.

> [...]
> serveru, pokud uzivatel "Ulozi" ("Aktualizuje") dokument. Jde mi o to,
> abych mohl v danou chvili ulozit editovany dokument zpet do BLOBu v

To snad jde, ale kvuli nemoznosti otevreni readonly jsme dali userovi
svobodu v tom, ze o ulozeni do blobu v databazi rozhoduje sam pote
co se vrati z OLE serveru, takze okamzita reakce neni potreba.

Martin Schayna

Existence adresare

[*] Tomas Kruzik <t.kruzik(zv)msp.mesit(tec)cz> - 2.8.2001 14:03:43

Ja to resim takto

if not DirectoryExists('c:\1\') then
begin
CreateDir('c:\1\');
end;

S pozdravem / Best Regards

KRUZIK Tomas

> [...]

> Jak otestovat zda na disku existuje urcity adresar?
> [existenci souboru si otestuji "if not fileexists('c:\1\test.txt')
---
Odchozi zprava neobsahuje viry.
Zkontrolovano antivirovym systemem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.265 / Virova baze: 137 - datum vydani: 18.7.2001

Funkce pri dedicnosti

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.8.2001 14:06:16

From: "Erik Salaj" <winsoft(zv)stonline.sk>
> Presne tak. Z toho dovodu male utility prekladam v D3, pretoze
> generuje najmensi kod, pre porovnanie jendoducha DLL kniznica
> [...]

Ahoj,

zkus v D6 prekopirovat unit Classes do adresare te aplikace a zmenit v nem na
radku 606:

procedure WriteDescendent(Instance, Ancestor: TComponent); virtual;
na:
procedure WriteDescendent(Instance, Ancestor: TComponent);

Petr Vones

Prevod screen do Avi,Mpeg

[*] <bejcek(zv)centrum(tec)cz> - 02.8.2001 14:11:49

Ahoj kluci nevite jak prevadet screeny do avi,mpeg,proste udelat
klasicky video,nemate nekdo zkusenosti?Potreboval bych nejakou
free komponentu ktera by mi jednotlive screeny prevedla do
nejakeho video formatu,nejak se mi nedari nic najit,ani nevim jak
na to....neporadite mi?

Ales Pavel

Amater vsech amateru!!!

-----

On 2 Aug 2001,, Ing. Marek Kocan wrote:

> [...]
> se to vse rozjede -> hadal jsem na problem se sweepingem (i kdyz by se
> provadel nejak hodne brzy) ci se zvetsovanim prostroru. V logu nic neni.

Se sweepem to nema nic spolecneho (pokud se ovsem neprovadel
delete nebo update, a o tom jste se nezminoval). Problem je tedy
nekde jinde. Mate na tabulce kam se vklada nejake aktivni indexy
(vcetne systemovych, jako primary key apod.) nebo triggery ? Ale
hlavne jde o ty indexy.

Zatim...

Pavel Cisar <pcisar(zv)borland(tec)cz>
Borland s.r.o.

Existence adresare

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 2.8.2001 14:27:16

taky muzes pouzit funkci ForceDirectory('adresar'). Pokud neexistuje,
vytvori jej.

2.8.2001 Viktor Marek:
> [...]

> Viktor Marek
> viktor(zv)mbox.vol(tec)cz

> Verze: 6.0.265 / Virov� b�ze: 137 - datum vyd�n�: 18.7.2001

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 2.8.2001 16:21:56

To nejde, ID nesmi generovat trigger, ID si musis zjistit primo
v teto procedure a pak insertnout.

Slavek

PS: Prohledej konferenci, toto tu bylo jiz mnohokrate.

> Od: Mephisto [SMTP:mephisto(zv)akvila(tec)cz]
> prosim poradte mi jak napsat tuhle prodeduru aby mi vracela ID zaznamu.
> ID generuje trigger.
>

> Dik
>

> CREATE PROCEDURE TEST_BACK (
> NAZEV VARCHAR(50),
> OWNER INTEGER)
> RETURNS (
> ID INTEGER)
> AS
> BEGIN
> INSERT INTO TESTTABLE (NAZEV,OWNER)
> VALUES (:NAZEV,:OWNER);
> END

Sockety

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.8.2001 16:34:42

From: "Roman Toda" <toda(zv)digitaldocuments.org>
> [...]
> musiet ist oboma smermi (povedzme od 10kB-500kB) a ich struktura sa
> specifikuje prave v danom okamziku. Nieco ako ini subor. Preto myslim, ze

pak je asi idealni pouzit XML.

Petr Vones

SW pro tvorbu HLP

[*] skalsky(zv)oksystem(tec)cz - 2.8.2001 16:37:27

Pouzivam free verzi HelpManagera + kompilator do HLP
.. na pozadani poslu mailem ... ma to dohromady asi 3 MB

Milan
delphi beginner
D3 - Ent., W98, IB6
ICQ #67571111

> v jakem free nastroji vytvorim napovedu ve tvaru hlp ? Je na to nejaky
> jednoduchy nastroj ?
---
Odchozi zprava neobsahuje viry.
Zkontrolovano antivirovym systemem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.265 / Virova baze: 137 - datum vydani: 18.7.2001

Existence adresare

[*] Skala Tomas <alcatraz(zv)atlas(tec)cz> - 2.8.2001 16:37:07

function DirectoryExists(Name: string): Boolean;

ListBox a stisk klavesy

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 2.8.2001 16:38:58

Preji vsem pekneho dne,

jak ListBoxu reknu, aby kdyz uzivatel stiskne klavesu, tak nepresel
na radek, jeho polozka zacina odpovidajicicu pismenu?

Diky za pripadne informace

Slavek

Buh miluje ateisty. Neobtezuji ho svymi problemy.

Chyba v D6 aneb jak odvarit klavesu Enter

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 2.8.2001 16:38:58

Preji vsem pekneho dne,

postup:
1) najedte kursorem tesne za slovo private ci public v definici tridy
2) stisknete Ctrl+mezernik
3) vyslehneto zpravu neobslouzene vyjimky (!)
4) odklepnete
5) v editoru si jiz neskrtnete klavesou Enter, dokud znovu
nepouzijete code insight na spravnem miste (a ani to ne vzdy
pomuze).

Jsem sam, komu tohle D6 pripravily?

Slavek

Buh miluje ateisty. Neobtezuji ho svymi problemy.

Problem s interbasi/FB

[*] <bejcek(zv)centrum(tec)cz> - 02.8.2001 17:06:25

tam nebezi, jsou to NT 4.0, SP 5) a cca 45 minut s ni nelze nic
delat

Dovolil bych si ac jsem ditko delphinu male a nesmele
poradit....
Ac o IB vim prd..
Ja bych asi krom commit prosel take indexy a trochu je
vyhazet ....
Nekdy jsem podobny problem resil na jinych DB....

Aldik amater vsech amateru

D5 Ent W98

-----
Hrajte on-line hry na http://herna.centrum(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

ESC ve formu

[*] Hynek Svatos <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 2.8.2001 17:12:17

> neni jednodussi upravit ten frame tak, abys zvenci mohl nastavovat tu
> vlastnost pro to tlacitko ve framu ?

Ne, to tlacitko totiz neni v tom framu anobrz az v tom Formu (ale taky tam
vubec byt nemusi,
ten frame je zcela univerzalni, je jedno kam bude vlozen) a ten frame o nem
vubec netusi.
Vyresil jsem to tak, ze kdyz chci zachovat zpracovani ESC tak vypnu tlacitku
Zrusit vlastnost Cancel
(velmi zjednodusene receno) - zaslanim zpravy furmulari, ktery si ji
zpracuje (mam univerzalniho predka vzech formu,
takze pohoda, funguje vsude).

Dik za rady.

Keep mailing :-)
=======================
Ing. Hynek Svatos
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz
=======================

naozaj tenky klient

[*] Jan Tungli <Jan.Tungli(zv)datapac.sk> - 2.8.2001 17:21:44

Idealne riesenie je CITRIX technologia

> [...]

> platforma to klient.
>
> mate nekto skusenosti tohoto smeru alebo nejaku inu ideu?

Napoveda ve tvaru .hlp

[*] Jan Tungli <Jan.Tungli(zv)datapac.sk> - 2.8.2001 17:26:13

Ziadny netreba - pouzivaj word - urob si makra

> [...]

> P�edm�t: Napoveda ve tvaru .hlp
>
> Ahojte,
> v jakem free nastroji vytvorim napovedu ve tvaru hlp ? Je na to nejaky

Problem s interbasi/FB

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 2.8.2001 17:30:41

Jen se zeptam, disky jsou v klidu, nebo se mohou zblaznit ?
Mozna by to chtelo zvednout cache na pocet stranek,
kolik pameti zabira proces? Respektive, kolik pameti
ma alokovany WinNT ?
Jsou povoleny DMA kanaly ?
Na IB5.6 se obcas stane, ze pokud zustane viset nejaka aktivni
transakce a je provedeno mnoho zmen, tak se system muze zblaznit,
chce to pravidleny commit a spravne nastavene cache a zapnout DMA.

Slavek

> [...]
> nekde jinde. Mate na tabulce kam se vklada nejake aktivni indexy
> (vcetne systemovych, jako primary key apod.) nebo triggery ? Ale

Funkce pri dedicnosti

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 2.8.2001 08:38:41 -0700

> Me tedy u D6 trial vychazi stejne konzolove aplinace oproti D5
mnohem vetsi,
> grrrr. Napr. misto 64 KB 120 KB.

Ono zalezi na tom jake borlandi unity pouzijes. V nekterych pripadech
se kvuli relativne bezvyznamne funkci (naprklad nejeka operace se
stringy ze SysUtils) prilepi i dalsi uplne jiny kod. Je proto lepsi
funkci napsat sam (prekopirovat ze zdrojaku unity) a tu unitu neuvadet
v USES.

D. Toman

ListBox a stisk klavesy

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.8.2001 19:08:18

From: "Slavek Rydval" <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
> jak ListBoxu reknu, aby kdyz uzivatel stiskne klavesu, tak nepresel
> na radek, jeho polozka zacina odpovidajicicu pismenu?

Ahoj,

procedure TForm1.ListBox1KeyPress(Sender: TObject; var Key: Char);
begin
Key := #0;

Optimalni nastaveni kompilatoru

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 2.8.2001 10:09:57 -0700

> nedvano jsem tady cetl o ruznych direktivach pro kompilator. Muzete
mi nekdo
> napsat optimalni nastaveni kompilatoru pro debug a release?

pouzivam toto:

{$IFDEF FOR_SALE}
{$A+,B-,C-,D-,E-,F-,G+,H+,I-,J-,K-,L-,M-,N+,O+,P+,Q-,R-,S+,T-,U-,V+,W-
,X+,Y-,Z1}

{$ELSE}
{$A+,B-,C+,D+,E-,F-,G+,H+,I-,J-,K-,L+,M-,N+,O-,P+,Q-,R-,S-,T-,U-,V+,W-
,X+,Y+,Z1}

{$ENDIF}

Pro ladeni v externich nastrojich (MemProof atd) je treba zapnout
jeste dalsi volby. Napriklad $W+ a nastavit linker aby nacpal TD32
symboly do execka

D. Toman

DLL KNIHOVNY

[*] nba <nbanow(zv)atlas(tec)cz> - 2.8.2001 19:39:09

Dobry den
chci se zpetat zda je pravda ze nezalezi v jakem jazyce byla dll napsana a
chova se vzdy stejne.
Tj. zda pokud mam knihovnu v C++ mohu ji bezproblemu pouzivat v delphi?
Diky.

Tiskova fronta

[*] Jirka Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 2.8.2001 20:10:35

hPrinter:THandle;
pPrinterName:PChar
PRINTERDEFAULTS:PRINTER DEFAULTS;
opened:boolean;... otevrit handle pro tiskarnu ...

if (verze.dwPlatformId = VER PLATFORM WIN32 WINDOWS) OR (verze.dwPlatformId = VER PLATFORM WIN32s) then
opened := OpenPrinter(pPrinterName,hPrinter,nil);
if verze.dwPlatformId = VER PLATFORM WIN32 NT then
begin
ZeroMemory((zv)PRINTERDEFAULTS,Sizeof(PRINTERDEFAULTS));
PRINTERDEFAULTS.DesiredAccess := PRINTER ACCESS ADMINISTER OR PRINTER ALL ACCESS;
opened := OpenPrinter('Tisk Precioz-soft',hPrinter,(zv)PRINTERDEFAULTS);
end;
if not Opened then ...... vyprazdnit frontu tiskarny ...
boolean := SetPrinter(hPrinter,0,Nil,PRINTER CONTROL PURGE); // vyprazdnit dosavadni ulohy

...zastavit frontu ...

boolean := SetPrinter(hPrinter,0,Nil,PRINTER CONTROL PAUSE)

...spustit frontu ...

boolean := SetPrinter(hPrinter,0,Nil,PRINTER CONTROL RESUME)... pocet uloh ...

function PocetUloh:integer;
var
pPrinterInfoE:PPrinterInfo2;
cByteUsedE,cByteNeededE:dword;
pJobInfoE:PJOBINFO2;
AllocE:cardinal;

begin
result:=o;
GetPrinter(hPrinter,2,Nil,0,(zv)cByteNeededE);
if cByteNeededE <> 0 then
begin
AllocE := GlobalAlloc(GHND,cByteNeededE);
pPrinterInfoE := GlobalLock(AllocE);
GetPrinter(hPrinter,2,pPrinterInfoE,cByteNeededE,(zv)cByteUsedE);
if pPrinterInfoE <> nil then result := pPrinterInfoE^.cJobs;
GlobalUnlock(AllocE);
GlobalFree(AllocE);
end;{if byteneeded}
end;{pocetuloh}

email: virt(zv)volny(tec)cz
Od: "Pavel Cisar" <pcb(zv)atlas(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odesl�no: 2. srpna 2001 14:19
Predmet: Re: Problem s interbasi/FB

> [...]
> nekde jinde. Mate na tabulce kam se vklada nejake aktivni indexy
> (vcetne systemovych, jako primary key apod.) nebo triggery ? Ale

Problem s interbasi/FB

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 2.8.2001 21:07:40

inserty z dbf jsou comitovany cca po 100 zaznamech, rocni planeni je v
jednom bloku - chapal bych zdrzeni treba i par minut, ale ne pres hodinu ...
20 tisic zaznamu zase prece neni tak moc. Ano, mohu to rozsekat, ale i
presto bych chtel vedet, proc k tomu dochazi (chapal bych to zdrzeni tehdy,
kdyz by byl delany rollback). Diky, MK
----- P�vodn� zpr�va -----
Od: "Martin Schayna" <mschayna(zv)aktis(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odesl�no: 2. srpna 2001 13:42
P�edm�t: Re: Problem s interbasi/FB

> From: "Ing. Marek Kocan" <kocan(zv)ebchod(tec)cz>
> souctu
> mesici,
> ani
>
> Veskere inserty delas v jedne transakci, nebo to nejak prokladas commity?
>
> Martin Schayna

Problem s interbasi/FB

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 2.8.2001 21:14:47

Disky i procesy jsou naprosto v klidu, to je prave divny ... cahe stranek je
cca 8 MB, ale i pri zvetseni se nic nemenilo. Mam pcoit, ze vse je problem
prave one jedne transakce, tedy onoho insert selectu - nicmene, vse rpacuje,
kdyz probiha, po commitu se proste vse zastavi a jako by se neco
prepocitavalo, ale vykon pro ibserver je na minimum, stejne tak pamet. Disky
nepracuji. Chapal bych, kdyz by se prepocitavaly treba indexy, tak by se
hrabalo na disk a procesor by mel maximalni zatizeni (ci alespon vysoke a ne
par procent). MK
----- Puvodn� zpr�va -----
Od: "Slavomir Skopalik" <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odesl�no: 2. srpna 2001 17:30
> [...]

> transakce a je provedeno mnoho zmen, tak se system muze zblaznit,
> chce to pravidleny commit a spravne nastavene cache a zapnout DMA.

co mam spatne??

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 2.8.2001 21:49:56

Zdravim

Aha, a muzes mi poradit, do ktere procedury bych mel dat uvedeny kod? Moc se
mi nechce to osetrovat vyjimkou, je to takove nijake.

> chces nacitat nebo editovat polozku na ktere nestojis. Bude to asi tim ze
se
> OnChange neprovadi v ten pravy cas jak potrebujes.
> Pokud si i nadale nebudes vedet rady muzes to chybu osetrit/zrusit pomoci
> try except

Napoveda ve tvaru .hlp

[*] <idulgerov(zv)centrum.sk> - 02.8.2001 22:13:18

From: "Slavek Rydval" <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
> Jsem sam, komu tohle D6 pripravily?

Ahoj,

konkretne tohle mi funguje, ale mel jsem podobny pripad kde pro zmenu prestal
fungovat mezernik a carka ;-)

Petr Vones

Problem s interbasi/FB

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 2.8.2001 23:40:40

Ne, nejsou - navic, prevod dbf->ib probehne v pohode, problem nastane az u
ibase (mesicni)-> ibase (rocni) tabulky. stejna database, stejny server.
resp. az po insert selectu. Vyzkousim ty indexy, ale chapal bych, kdyz by
trvaly par minut, ale skoro hodinu, to je dle meho moc i na to ...
----- P�vodn� zpr�va -----
Od: "Martin Ben" <martin.ben(zv)worldonline(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odesl�no: 2. srpna 2001 23:17
> [...]

> delal po kazdem insertu.
> Protoze to probihalo za plneho provozu, prevadeli jsme data asi 10 dni.

Napoveda ve tvaru .hlp, tak a co ted ???

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 2.8.2001 23:44:26

Ahoj,
tak to jsem necekal. Dostal jsem spoustu napadu a odkazu na to, jak vytvaret
napovedu s priponou .hlp. Ted ale co zvolit a co je asi nejlepsi ? Jelikoz
jsem napovedu jeste nedelal, neumim rozhodnout co zvolit a jak k tomu
pristoupit. Neni tady nekdo, kdo by mi napsal rozumne argumenty pro nejakou
alternativu ?

Mockrat diky.

======================
Filip Hazuka
��pkova 363
L�zn� Bohdane�
E-mail: Filip.Hazuka(zv)uhk(tec)cz
Mobil: 0602/411 828
======================

Problem s tiskem na tiskarne LQ-670+ pres QR3.08a

[*] Ka.Kewasa <kewasa(zv)quick(tec)cz> - 3.8.2001 06:42:31

Ahoj,

mam problem s tiskem na vyse uvedene tiskarne. Tiskne texty jinam nez na stanovene misto. Pri tisku na jine typy tiskaren (HP Laser jet) se to neprojevuje. Tez v nahledu je vschno v poredku. Nesetkal jste se s tim nekdo?

Dekuji

Ka.

Hotkey z linku .lnk

[*] Ka.Kewasa <kewasa(zv)quick(tec)cz> - 3.8.2001 07:19:06

Ahoj,

Nevite nekdo jak prevest prectenou hodnotu hotkey 1615 na tvar Ctrl+Alt+O a zpatky ?

Dekuji

Ka.