OT: Odinstalovani Active Directory

[*] David Mensik <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 6.8.2001 15:06:06

Reinstal - stejne pokud odinstalujes AD, tak prijdes o vsechny uzivatele
apod.

Ozon

Datum a Excel

[*] Str�n�k Franti�ek - 6.8.2001 15:20:48

Pratele, mam nasledujici problem.
V programu uzivatel vyplnuje datum pomoci napr. komponenty dbDateEdit.
Program dale umoznuje prevest tyto udaje do Excelu.
Vse pracuje vyborne az na pripady, kdy uzivatel tuto datovou polozky
nevyplni. V dbGridu toto situaci umim osetrit, ale po exportu tabulky do
Excelu se v prislusne bunce Excelu objevi hodnota "30.12.1899" . Co s
tim ???? Chci, aby v teto polozce po exportu v tomto pripade nic nebylo
.

W98 / Delphi 5 / Excel97 - popr. 2000

Diky za rady a pomoci

Franti#ek STR#N#K
mailto:FSTRANIK(zv)CPOJ.CZ

Podminak datumu

[*] Skala Tomas <alcatraz(zv)atlas(tec)cz> - 6.8.2001 15:24:37

To bych nedoporucoval. Protoze porovnavat dva floaty na rovnost je
dobry tak akorat na prusvich. I kdyz se bude zdat, ze jsou stejny, tak
podminka bude false. Uz jsem se s tim potkal. Je to zpusobeny praci
s pohyblivou des.carkou a s jejim vyjadrenim (M*(2^E) - nebo jak).

Tomas Skala

OT: IE a prohlizeni zdroje

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 6.8.2001 15:38:30

Uz jsem to nasel. Je to v klici
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Internet Explorer\View Source Editor\Editor Name
Staci doplnit jmeno programu.
Problem je v tom, ze klic od "View source Editor" tam normalne vubec neni.
A pokud tam neni, spousti se NotePad :-(

Jinak ten klic pro editaci tam normalne samozrejme je. Ale neni to pro
zobrazeni zdroje na prave tlacitko.

6.8.2001 Milan #��ek:
> a nebude to primo v registrech nekde u IE? V moznostech nastaveni IE
> si muzes zvolit program pro editaci, ale nevim, jestli je to to, co
> potrebujes.

Datum a Excel

[*] Josef A. Cerny <delphi(zv)atlascon(tec)cz> - 6.8.2001 16:36:18

>Excelu se v prislusne bunce Excelu objevi hodnota "30.12.1899" . Co s
>tim ???? Chci, aby v teto polozce po exportu v tomto pripade nic nebylo

Prenaset datum do Excelu jen je-li > 0.

Josef Cerny

OT: Odinstalovani Active Directory

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 6.8.2001 16:44:46

> Reinstal - stejne pokud odinstalujes AD, tak prijdes o vsechny uzivatele
> apod.

Tech je jenom 20, to je prace na chvili (vctene prehazeni pristupovych prav)
a po reinstalaci mne to stejne ceka. Ale toho softu, automatickeho spousteni
uloh, nastavovani..., to je na dva dny (nejmene)

Ludek

SelectDirectory

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 6.8.2001 16:50:28

Ahoj,

casto pouzivam funkci

function SelectDirectory(const Caption: string; const Root:
WideString; out Directory: string): Boolean;

zajimalo by me zda lze nejak nastavit adresar, ktery by byl na zacatku
vybrany a strom k nemu rozbaleny (ne Root).

Koukal jsem se, ze vevnitr se vola funkce ShBrowseForFolder, ale ani u
te jsem nenasel zadny takovy parametr.

Honza +
D5Prof

Compilace v C++Builderu

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 6.8.2001 16:57:38

Zdravim,

delam vetsi projekt v C++Builderu 5 a pripadne mi, ze pri kompilaci (ne
build) bere prilis mnoho souboru (a pak to trva) - i co se nezmenily,
ani nic v includovanych souborech. Jednou se mi dokonce stalo, ze jsem
pouze otevrel jiny soubor pres Ctrl + mys a chtel projekt znovu spustit
( zmacknu F9 ) a ona zacala kompilace spousty souboru.

Nevite co mu muze vadit (napr. nevadi, ze mam par .pas souboru primo v
projektu?) Mate s tim podobne zkusenosti? Docela mi vadi, kdy zmena v
jednom cpp zpusobi kompilaci spousty jinych, kdyz C/C++ ma docela jasne
definovane zavyslosti souboru pri kompilaci a linkovani.

Honza +

Odinstalovani Active Directory

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 6.8.2001 17:04:22

Zdravim.

Situace je takova :
havaroval radic disku a ja tedy vse obnovil ze zalohy , pak jsem asi nejak
poskodil NTDS ale udelal jsem si (radsi bych si prerazil ruku)
"cerstvou" zalohu. Pak jsem vypnul odnes do firmy a pri restartu mi to
hlasilo nenapravitelne poskozeny NTDS tak jsem ho obnovil ze zalohy (ale tam
holt uz byl to bylo spatne).
Takze : data (dokumenty ,databaze a pod.) mam
Data z AD jsou asi nenavratne pryc.
System jinak jede v poradku (jak se zda).
Pouze mne to neprihlasi a zene mne to obnovit AD ktery asi nijak neobnovim a
v rezimu obnoveni mne to zase nenecha odinstalovat AD.
Jde mi o to abych nemusel znovu instalovat a nastavovat vsechny softy. (ze
jich neni malo) a tak bych chtel servr "ponizit" na normalni server a pak
znvu nainstalovat AD znovu znovu nastavit uzivatele, politiku atd. (je jich
malo).
Hlvne mi jde o to zachovani SW jednak kvuli casove tisni a jendak i proto,
ze je tam jeden soft kterej mi bode muset prijet instalovat sam autor az z
Opavy a to nebude jen tak hned.

Predem dik za radu.

Ludek

P.S. Chtel jsem to poslat mimo konferenci ale nevim ktery z tri mailu
pouzit. Tak sorry.

From: 3dimension [mailto:3dimension(zv)atlas(tec)cz]

[...]

Autostart SQL serveru

[*] Ing. J�n Kuch�r <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz> - 7.8.2001 08:25:17

> [...]
>

> takze podrobneji, SQL server je nainstalovan bez SQL manazera a v programu
> je napsan nasledujici kod pro pripojeni k serveru :
>
> procedure pripoj(srv:string);
> var ees:_SQLServer;
> begin ees:=sqlserver.DefaultInterface;
> ees.Name:=srv;
> ees.LoginSecure:=true;
> sqlserver.ConnectTo(ees);
> end;
>
> kod se tvari ze je vporadku, nehlasi zadnou chybu a pak nasleduje
> nastaveni vlastnosti uz zmineneho autostartu a tam to v registry

SelectDirectory

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 7.8.2001 08:26:16

> function SelectDirectory(const Caption: string; const Root:
> WideString; out Directory: string): Boolean;

var InitDir : widestring;
function CallBackSelectDirectory (Wnd : HWND; uMsg : UINT; lParam, lpData :
LPARAM) : integer; stdcall;
var RootItemIDList : PItemIDList; IDesktopFolder : IShellFolder; Eaten,
Flags : LongWord;
begin
result:=0;
if (uMsg<>BFFM_INITIALIZED) then exit;
if (InitDir<>'') then
begin
SHGetDesktopFolder (IDesktopFolder);
RootItemIDList:=nil;
IDesktopFolder.ParseDisplayName (Application.Handle,nil,

POleStr(InitDir),Eaten,RootItemIDList,Flags);
if (RootItemIDList<>nil) then
PostMessage (Wnd,BFFM_SETSELECTION,0,longint(RootItemIDList));
end;
InitDir:='';
end;

function SelectDirectory (const Caption, Root, Init : string; var Directory
: string) : boolean;
var
WindowList: Pointer;
BrowseInfo: TBrowseInfo;
Buffer: PChar;
RootItemIDList, ItemIDList: PItemIDList;
ShellMalloc: IMalloc;
IDesktopFolder: IShellFolder;
Eaten, Flags: LongWord;
RRoot:widestring;
Directory := '';
FillChar(BrowseInfo, SizeOf(BrowseInfo), 0);
if (ShGetMalloc(ShellMalloc) = S_OK) and (ShellMalloc <> nil) then
begin
Buffer := ShellMalloc.Alloc(MAX_PATH);
try
RootItemIDList := nil;
if Root <> '' then
begin
SHGetDesktopFolder(IDesktopFolder);
RRoot:=Root;
IDesktopFolder.ParseDisplayName(Application.Handle, nil,
POleStr(RRoot), Eaten, RootItemIDList, Flags);
end;
InitDir:=Init;
with BrowseInfo do
begin
hwndOwner := Application.Handle;
pidlRoot := RootItemIDList;
pszDisplayName := Buffer;
lpszTitle := PChar(Caption);
ulFlags := BIF_RETURNONLYFSDIRS;
lpfn:=CallBackSelectDirectory;
end;
WindowList := DisableTaskWindows(0);
try
ItemIDList := ShBrowseForFolder(BrowseInfo);
finally
EnableTaskWindows(WindowList);
end;
Result := ItemIDList <> nil;
if Result then
begin
ShGetPathFromIDList(ItemIDList, Buffer);
ShellMalloc.Free(ItemIDList);
Directory := Buffer;
ShellMalloc.Free(Buffer);

TIdHTTP a Cookie

[*] Filip Jirs�k <Filip.Jirsak(zv)centrum(tec)cz> - 7.8.2001 08:41:16

Jako HTTP hlavicku (HTTP header) poslat "Cookie: name1=value1; name2=value2;
..." Pokud potrebujete vedet, jak� cookie v�m server pos�l�, najdete je v
hlavick�ch "Set-Cookie:", kter� pos�l� server.
Filip Jirs�k

From: "Petr Palicka" <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz>
> [...]
> Kylix OE bych ho _pouze_ prelozil?
> bylo by to poruseni licencnich podminek nebo ne (projekt by _nebyl_ open

Ahoj.

Selsky rozum mi rika, ze ne. Jedine by to bylo nekde jasne napsane, ze
zaroven s licenci na D6 ziskavas nejaka jina prava pro Kylix OE.
IHMO je jedno, jaky modul (IDE,Compiler) pro neco pouzivas, licencovano je
oboji najednou.

Ludek

OCX

[*] <volcik(zv)email(tec)cz> - 7.8.2001 10:55:43

Zdravim vsecky
Poradte mi, prosim, nekdo, jak mam odinstalovat nainstalovanou AktiveX componentu (konkretne PDF.OCX - AcrobatReader). Mam D5. Dekuji za kazdou radu. D.V.

---
** CREATED BY EMAIL.CZ **
http://www.email(tec)cz <--- Get Your Free Email

Thread v jine unite

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 07.8.2001 11:03:36

ahoj,
mam par zacatecnickych dotazu. Potrebuju vyrobit unitu, ktera bude
fungovat jako samostatny thread. V te unite je scanovani popup oken
IE a jejich odstrelovani - to uz tu bylo. Takze,

moje predstava: v hlavni unite (formu) mam checkbox, pokud jej
checknu, thread by se mel aktivovat (pri vypnuti deaktivovat). Dale
bych chtel nejakym posuvnikem nastavovat uroven priority. Asi by bylo
lepsi, aby se z hlavni unity volala nejaka procedura z te unity, kde
je thread (neco jako: startujthread,zavrithread,setpriority...).

1) jak mam udelat, aby ten thread hned neskoncil? Muzu si dovolit
pouzit nejakou nekonecnou smycku - to je asi blbost, pokud chci, aby
se to pri skonceni programu vsechno dobre uvolnilo :(

2) pokud vytvarim thread, jako parametr se uvadi true/false - muzete
mi nekdo objasnit rozdil? Z helpu jsem to moc dobre nepochopil.

Samozrejme by vse slo jednoduse, kdybych si mogl ten thread
nadefinovat v te hlavni unite, kde bych take volal vsechny ty funkce,
ale pocitam s pozdejsim prepisem te 'threadunity' do DLL popr.BPL,
takze potrebuju aby to bylo co nejvice nezavisle na hlavnim programu.

PS: pokud jsem totalne mimo a chci nemozne, pak se omlouvam. Thready
jsem dosud pouzival vzdy jen v hlavni unite.

S pozdravem Milan Cizek, D5
Ent

Poctenicko pro kazdy den: http://www.novinky(tec)cz

OCX

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 07.8.2001 11:07:22

> Zdravim vsecky
> Poradte mi, prosim, nekdo, jak mam odinstalovat nainstalovanou AktiveX componentu (konkretne PDF.OCX - AcrobatReader). Mam D5. Dekuji za kazdou radu. D.V.

Componnet-Import ActiveX-vyberes a das remove

S pozdravem Milan Cizek, D5
Ent

Vylepsete svuj prohlizec Internetu na http://software.seznam(tec)cz/listicka

KILIX: OE a kompilace D6 CLX komercniho projektu

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 7.8.2001 12:10:26

> Selsky rozum mi rika, ze ne.
me taky (ani by to nebylo slusne/eticke).

> Jedine by to bylo nekde jasne napsane, ze
> zaroven s licenci na D6 ziskavas nejaka jina prava pro Kylix OE.
spis by to melo byt vyslovne uvedeno u KxOE, nevim, jestli tam pisou o
vyvoji jako takovem a jestli zminuji i kompilaci.

stejne, kdy z to bude potreba, tak to do firmy koupime, zas tolik penez
to neni.

kazdopadne, jestli to chapu dobre, tak mnozina komponent OE a DE je
stejna, ze? tudiz treba jenom na zkousku by to melo jit bez problemu
(test, zda to vubec jde prelozit).

zajimalo by me, kolik lidi tady uz Kylix pouziva k necemu konkretnimu.
chtelo by to nejakou anketu u Borlandu.

Pavle? nechces to prosadit a dat sem info kde hlasovat?

za AG info
petr palicka
programator

zemedelska inzerce zdarma na
http://www.aginfo(tec)cz

Winbase602

[*] <bejcek(zv)centrum(tec)cz> - 07.8.2001 12:40:08

Ahoj kluci,mate nekdo zkusenost s Winbase602 v D5? Nepodarilo se
mi nainstalovat komponenty.Hlasi mi to ze chybi nejaka knihovna.
Neporadite mi?
Pripadne mi sdelte jak jste to delali vy.

Aldik Pavel amater vsech amateru
W98 D5 Ent

-----
Hrajte on-line hry na http://herna.centrum(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

Toolbar

[*] Ota Maly <ota.maly(zv)volny(tec)cz> - 7.8.2001 12:53:09

Ahoj,
na nekolika instalacich se mi stalo, ze se mi ikony na TToolbaru sesypaly k
jedne strane. Nevite co s tim?
Neni na vine stary ComCtl32?

PaPouch elektronika
http://www.papouch.com

Thread v jine unite

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 07.8.2001 12:55:28

ahoj, takze jestli to bobre chapu, tak si treba hned v onCreate formu
ten thred vytvorim (v OnClose uvolnim). A teprve nekde - treba v akci
checkboxu si zavolam .resume nebo suspend. To je good :)

Muj puvodni dotaz byl smerovan tak, jestli je mozne cely ten thread
vytvorit v te druhe unite - treba ze bych si ho vytvoril v
initialization (zrusil ve finalization) a z te hlavni unity bych ho
jen ridil - suspend,resume,priority... Ono to asi tak urcite pujde,
problem byl v tom, ze sem ten thread mel v implementation.

Co myslis, ktere reseni je lepsi (prehlednejsi). Je to jedno ktere
pouziju?

Diky, uz to snad zvladnu
Milan Cizek, D5
Ent

Kam do kina ci divadla? http://kultura.seznam(tec)cz

Thread v jine unite

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 07.8.2001 13:25:36

a jeste jedna mala nejastnost. Pokud mi nekdo zavre program, zafola
se Thread.Free, on se automaticky ukonci (terminated)? Podle toho, co
jsem zkousel to vypada, ze jo. Ale je to tak spravne nebo ho to
odstreli natvrdo? Uvazuju moznost, ze thread stale probiha ve smycce
'while not Terminated' a zavolam Free.

Diky
S pozdravem Milan Cizek, D5
Ent

Nejenom anglicko-cesky slovnik: http://slovnik.seznam(tec)cz

Free komponanta formulare

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 7.8.2001 13:36:43

Ahoj,
nevite nekdo o nejake free komponente, ktera umi vyvabarvit formular barvou,
ale s postupnym odstinovanim ?

Filip Hazuka
��pkova 363
L�zn� Bohdane�, 533 41
Tel: 0602/411 828, E-mail: Filip.Hazuka(zv)uhk(tec)cz
====================================

OLE funkcie

[*] Roman Toda <toda(zv)digitaldocuments.org> - 7.8.2001 13:38:31

Ahoj

Pomozte mi najst ako vratit chybu z OLE objektu a ako ju u klienta
spracovat.
Skratka co vsetko sa da s tym HRESULTom urobit? Ja mam taky pocit, ze nic
moc. Potom ako riesite chyby ktore sa vyskytnu v OLE srv objekte? Ako sa o
nich dozvie klient?

Thread v jine unite

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 7.8.2001 14:04:30

V TThread.Destroy je zavolani Terminate, tedy staci volat jen Free.

Jeste jsem mirne kecal ohledne toho, ze Terminate ceka na ukonceni, to
pouze nastavi Terminated a az TThread.WaitFor ceka na ukonceni.

Honza +

> [...]
> jsem zkousel to vypada, ze jo. Ale je to tak spravne nebo ho to
> odstreli natvrdo? Uvazuju moznost, ze thread stale probiha ve smycce

[*] Jiri Wendl, KSH-Data <wendl(zv)ksh-data(tec)cz> - 7.8.2001 14:23:27

> Ahoj,
> nevite nekdo o nejake free komponente, ktera umi vyvabarvit formular barvou,
> ale s postupnym odstinovanim ?

Podivej se na komponenty Rx. Ve VclUtils je procedura GradientFill.
Pak uz staci jen predefinovat Paint u formulare spoustet ji tam.

Jirka

Brodcast

[*] Ing. Vladim�r R��i�ka���#��rF#v("#�� - 7.8.2001 14:35:26

Zdarec

potrebuji poslat Broadcastovou zpravu v ARP a jeste ke vsemu z Delphi 4.
jo a taky ochytit pripdnou odpoved na ni.

Pomuze mi nekdo ?

Diky moc.

Vladimir
D4,W98

kontakt na D.OM nebo jiny free UML

[*] Petr Mohapl <p.mohapl(zv)nemstbk(tec)cz> - 7.8.2001 14:42:56

ahoj,
mate prosim nekdo aktualni kontakt na autory D.OM ?

Stranky Atos Origin
http://www.ii.atos-group.com/rhone-alpes/Dom/english/index.html jsou mimo
provoz.
Pripadne bych uvital i jiny vyzkouseny UML s vystupem do Delphi (ale max tak
do $500, takze Rational Rose aj. radsi ne...).
poradi nekdo?
diky Petr
Mohapl

Free komponanta formulare

[*] Ing. Vladim�r R��i�ka���#��rF#v("#�� - 7.8.2001 14:43:15

Myslim, ze komponenta neni treba ...

pomocna fce:
function AdjustColor(A : TColor; Factor : Real): TColor;
var
R,G,B : Byte;
begin
R := Round(GetRValue(ColorToRGB(A))*Factor);
G := Round(GetGValue(ColorToRGB(A))*Factor);
B := Round(GetBValue(ColorToRGB(A))*Factor);
Result := RGB(R,G,B);
end;

a do on paint formu:
procedure TForm1.FormPaint(Sender: TObject);
var a : Integer;
begin
With inherited Canvas do
begin
Pen.Style := psClear;
For a := 0 to ClientHeight div 2 do
begin
Brush.Color := AdjustColor(clBlue,1-(a*2/ClientHeight));
Rectangle(0,ClientHeight-a*2,ClientWidth+1,ClientHeight-a*2+3);

Vladimir
D4,W98

From: "Roman Toda" <toda(zv)digitaldocuments.org>
> [...]
> moc. Potom ako riesite chyby ktore sa vyskytnu v OLE srv objekte? Ako sa o

Jestli se nepletu tak je to tak, ze pokud je v implementaci OLE serveru u
metod mapovanych na metody interfacu uvedena direktiva safecall, tak se
pripadne vyjimky automaticky prevadeji na HRESULT.

Martin Schayna

KILIX: OE a kompilace D6 CLX komercniho projektu

[*] Radim Kunz <privat(zv)casestudio(tec)com> - 7.8.2001 17:16:44

> [...]
> Pokud chcete hlasovat, tak se budete muset sice prihlasit, ale na
> oplatku jeden ze zucasnenych ziska Kylix Desktop zadarmo.

To by ta adresa musela obcas fungovat :-))

Radim

Relativni cesta k souboru

[*] "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz> - 07.8.2001 17:56:06

zdravim,
uzivatel si vybira pomoci OpenDialogu soubor. Ja bych ovsem potreboval cestu vybraneho souboru predelat do sitove podoby.
Napr: C:\ahoj.txt na \\PC1\disk_c\ahoj.txt.
Jde neco takoveho udelat?
Predem dekuji za jakoukoli radu.

S pozdravem
Mirek Drejcek.

OLE funkcie

[*] Roman Toda <toda(zv)digitaldocuments.org> - 7.8.2001 17:57:25

Hmmm. Ja robim OLE server vo VC++ :( a vobec sa z toho neviem vyhrabat.
Vynimku sa mi nedari preniest, tak som myslel, ze keby bol nejaky iny postup
posielania chyb ..

> [...]
> metod mapovanych na metody interfacu uvedena direktiva safecall, tak se
> pripadne vyjimky automaticky prevadeji na HRESULT.

Relativni cesta k souboru

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 7.8.2001 18:35:56

ExpandUNCFileName

From: "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz>
> Ja bych ovsem potreboval cestu vybraneho souboru predelat do sitove
podoby.
> Napr: C:\ahoj.txt na \\PC1\disk_c\ahoj.txt.
> Jde neco takoveho udelat?

Lepsi grafika pro aplikaci - free komponenty

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 7.8.2001 18:41:56

Ahoj,
premyslim ted nad tim, jak vylepsit moji aplikaci po graficke strance. Nejak
mi nestaci standardni komponenty Delphi. Nevite nekdo o nejakych, ktere jsou
free ? Potreboval bych lepsi grafiku formularu, tlacitek a mozna i
comboboxu. Mam Delphi 5 Professional.

Mnohokrat diky.

======================
Filip Hazuka
��pkova 363
L�zn� Bohdane�
E-mail: Filip.Hazuka(zv)uhk(tec)cz
Mobil: 0602/411 828
======================

OT: IB a null

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 7.8.2001 19:20:05

Ahoj,
je v IB6 /dialect 3/ nejaka funkce pro prevod null na 0 nebo testovani null
/neco jako nz(), iif()/? Potrebuju v poli, ktere je COMPUTED vypocist
"Celkem"="Prijato"-"Vydano", pricemz jedna z tech hodnot muze byt null... :-(

Dik a sorry za OT
Roman
OOOOOOOOOOOOOOOO
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

Problem s ActiveX na webu

[*] Milan =?iso-8859-2?Q?=A9orm?= <sorm(zv)pef.mendelu(tec)cz> - 7.8.2001 19:31:13

Dobry den.

Resim problem, jak zajistit spolupraci meho ActiveX prvku (OCX) se zbytkem
formulare na HTML strance. Potrebuji alespon jednu z moznosti:

1. dostat do ActiveX parametr "z venci", tj. napr. v ISAPI vygenerovat
cislo, ktere do ActiveX poslu (a pak si to cislo s daty poznacim treba v
databazi, to uz umim)

2. vratit z ActiveX parametr pri odeslani formulare (neni nutne formular
odeslat, to zajistim druhym tlacitkem, ale alespon predat) - tj. v
ActiveX si napr. vyplnim nejaky formular a jeho vysledek chci odeslat do
ISAPI aplikace

Diky moc za radu alespon v jednom problemu (tyden jsem nad tim jiz
probadal).

diky.
--milan sorm

Jakym zpusobem zavolat z ISAPI Word ci Excel

[*] Milan =?iso-8859-2?Q?=A9orm?= <sorm(zv)pef.mendelu(tec)cz> - 7.8.2001 19:33:42

Dobry den.

Dalsi problem, ktery mne velmi trapi, je otazka zavolani Excelu ci Wordu
(potrebuji DOC ci XLS z mych dat) z ISAPI aplikace - ze samostatne aplikace
mi to v Delphi 5 nedela potize (Servers i CreateOLEObject), ale z ISAPI mi
tento kod nepracuje.

Diky za radu
--milan sorm

Balicky, assert, velke fonty

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 7.8.2001 20:01:01

> Ano urobit to ide, ale myslim ze lepsie je uvazovat o DLL, lepsie sa s tym
> pracuje (samozrejm zalezi na potrebe). Na linkovanie balicku sluzi metoda
> LoadPackage, na zistenie triedy objektov FindClass,..., viac v hlp.
*** aha, asi jsem to spatne vysvetlil - ja pouzivam DLL knihovny.
Jenze se tam vyskytl problem: Kdyz v DLL knihovne vytvorim objekt B,
ktery je potomkem objektu A, tak v aplikaci nemam sanci zjistit Zda
B.InheritsFrom (A); -- jediny mozny zpusob, jak toto umoznit, je
vlozi definici objektu A do balicku, ktery bude pouzivat jak
aplikace, tak DLL knihovna.
A s tim prekladem s a bez balicku jsem chtel dosahnout toho, aby
vsechny potrebne balicky byly nalinkovany do EXE (DLL) a pouze tento
jeden ne.

[...]

OT: QReport (2 x)

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)pobox.sk> - 7.8.2001 20:45:36

(D5 ent)

Pretoze nikto neodpovedal pytam sa znovu. Je to pre mna velmi dolezite.
Ked nastavim Page.PaperSize na A4, tlac funguje bez problemov. No ked
nastavim na Custom a pritom rozmery stranky necham na A4, pri tlaci sa mi
zobrazi hlaska Printer selected is not Valid.

Vdaka za kazdu radu.

Toolbar

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 7.8.2001 21:24:01

Zdravim

Ano, temer urcite. Pokud je problem se zobrazovanim glyphu, tak za to muze
bud stara graficka S3 nebo comctl32.dll.

> na nekolika instalacich se mi stalo, ze se mi ikony na TToolbaru sesypaly
> jedne strane. Nevite co s tim?
> Neni na vine stary ComCtl32?

Free compiler

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 7.8.2001 22:22:12

Ahoj,

to je jako podavat ziznivemu chleba. :-) Ale vazne, neexistuje
nejaka moznost free compilera pro uvedene platformy? Docela
bych to ocekaval, treba ze u Delphi bude pro Kylix a pod.

Slavek

> BUY C++BUILDER 5 GET DELPHI 4 FREE :-)))
> http://www.borland.com/bcppbuilder/freedelphi.html

Buh miluje ateisty. Neobtezuji ho svymi problemy.

Komponenta podobna TListView

[*] Petr =?iso-8859-2?q?E=B9ner?= <petr.esner(zv)atlas(tec)cz> - 7.8.2001 23:02:34

Ahoj,

> *** No vzhledem k tomu, ze to je na moji diplomovou praci, tak do
> toho penize cpat nechci :o) O necem jinem nevite?

P. Vones mi tu nedavno doporucil komponentu TVirtualTreeView. Je to sice tree
ale muze fungovat i jako ListView. Pouzit se da na cokoliv, je hodne rychla,
podporuje hafo veci a je free.

http://www.lischke-online.de/VirtualTreeview.html

--
Petr E#ner
petr.esner(zv)atlas(tec)cz

Soubory s priponou .bdc - jeste jednou

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 7.8.2001 23:41:36

Ahoj,
hledal jsem vsechny odkazy, ktere jsem dostal a nenasel jsem rozumnou
odpoved na to co potrebuji. Nemate nekdo konkretni priklad toho, jak
vytvorit soubor s priponou .bdc a jak ho precist ? Pomerne na to specham a
nemohu nic nalezt.

Diky za pomoc.

======================
Filip Hazuka
��pkova 363
L�zn� Bohdane�
E-mail: Filip.Hazuka(zv)uhk(tec)cz
Mobil: 0602/411 828
======================

S-JTSK

[*] Miroslav Novosad <mirnov(zv)atlas(tec)cz> - 7.8.2001 23:59:27

> [...]
> hlavne orientaci souradnic. nacteny mapy mam spatne zorientovany
> (otoceny o 90 stupnu) a nechci to jenom odhadem otocit. rad bych se

osy jsou +X na jih, +Y na zapad. Prvni se udava Y (v radu 400 000) pak X
(v radu 1 000 000).

Jinak se jedna o souradny system sity na miru CR a SR. Projekce na kuzel
posazeny na zmesenou referencni kouli s dotykovou kruznici podel byv.
Ceskoslovenska. Referencni koule tak na nasem uzemi protina kuzel ve
dvou kruznicich s nulovym delkovym zkreslenim, takze max. zkresleni ze
zobrazeni je u nas tusim 12 mm na 100 m, ale to bych si radsi overil.

Miroslav Novosad
mirnov(zv)atlas(tec)cz

Listview a centrovani

[*] Adam Feistner <feistna(zv)volny(tec)cz> - 8.8.2001 00:26:34

Zdravim,

cim to, ze ListView odmita jine nastaveni Aligment sloupce nez taLeftJustify??? Chtel bych stredeny sloupec ve stylu
vsReport, zkousel jsem snad vsechno, i do archivu cucel a ono proste nic. Nevite nekdo? Dik.

Adam Feistner (D5Ent)
feistna(zv)volny(tec)cz
www.volny(tec)cz/feistna/cz.htm

Rozsahlejsi DB aplikace

[*] ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)email(tec)cz> - 8.8.2001 05:48:02

Pokud jde o ty balicky, je to vcelku jednoduche.
V pripade tri balicku B1, B2, B3, kdy B3 vola neco z B1, tak je to
tak, ze B3 ma v Requires zahrnuty B1.dcp a v nejake te unite v B3, kde
chci pouzit ten formular, tak normalne do uses dam odkaz na unitu z B1
a pracuji s tim jako bych to mel ve svem balicku.
Balicek B1 staci kompilovat jen jednou bez ohledu na pocet zmen v B3,
ale pokud udelam v B1 'zasadni' zmenu (Zruseni nejake procedury,
unity, nove parametry funkce, ...), tak se musi prekompilovat i B3 (i
kdybych v nem zmenu neudelal nebo se zmena toho balicku ani nedotkla).
K tomu je dobre pouzit 'Borland project group', kde mam vsechny
balicky v poradi, jak musi byt kompilovany za sebou.

mailto:zilinec(zv)email(tec)cz

07.08.2001 Leos Urban:

> [...]
> TCustomForm, ale tim stejne neziskam pristup k obsahu (Editum a dalsim
> prvkum atd..) formulare. Takze se opet dostanu k FindComponent :-)))

IB a null

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 8.8.2001 07:32:59

> je v IB6 /dialect 3/ nejaka funkce pro prevod null na 0 nebo
> testovani null /neco jako nz(), iif()/?
> Potrebuju v poli, ktere je COMPUTED vypocist
> "Celkem"="Prijato"-"Vydano"

no, ja nic nenasel, ale nadeklarovali jsme potrebne polozky s default =
0, takze to potom spocita dobre. je to berlicka, ale funguje.

wwW.HofyLand.Cz

Free compiler

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 8.8.2001 07:43:30

> to je jako podavat ziznivemu chleba. :-) Ale vazne, neexistuje
> nejaka moznost free compilera pro uvedene platformy? Docela
> bych to ocekaval, treba ze u Delphi bude pro Kylix a pod.

Ja bych si tipl, ze to cekat nelze - on compiler asi nejde jen tak
odkuchnout od zbytku (balicky, knihovny) - vlastne by to znamenalo, ze
budes mit komplet nastroj, mimo IDE a jinych vizualnich nastroju ... A
pokud by to existovalo, tak by si lidi vyvinuli nejaky free IDE (neco jako
LAZARUS http://www.lazarus.freepascal.org/) a Borland by toho asi moc
neprodal ...

Takovej je zivot komercnich programatoru ...

T.

OT: IB a null

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 8.8.2001 07:46:30

On 7 Aug 2001, at 19:20, Roman wrote:
> Ahoj,
> je v IB6 /dialect 3/ nejaka funkce pro prevod null na 0 nebo testovani
> null /neco jako nz(), iif()/?
Myslim ze ne. Leda by sis ji napsal.
Potrebuju v poli, ktere je COMPUTED
> vypocist "Celkem"="Prijato"-"Vydano", pricemz jedna z tech hodnot muze
> byt null...
Hm. Kdysi kdesi jsem obcas cetl doporuceni omezit pouzivani
NULL, tj. definovat atributy jako NOT NULL. Drzim se toho a jsem
rad. NULL ma asi smysl povolit jen u atributu kdy vyznam "neni
znamo, definovano" ma logiku - napriklad datum uhrady u
neuhrazenych pohledavek. U mnozstvi prijato vydano ma asi spis
logiku "DEFAULT 0". No ale kdyz uz tam ty NULL mas a funkci ne
tak jelikoz mam rad ulozene procedury tak bych si select delal
select procedurou a v ni NULL na nulu prevedes celkem snadno.
Z.Kalhous

OT: QReport (2 x)

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 8.8.2001 07:51:34

> [...]
> problemov. No ked nastavim na Custom a pritom rozmery stranky necham
> na A4, pri tlaci sa mi zobrazi hlaska Printer selected is not Valid.

Nevim, jestli ta ma rada pomuze... Doporucoval bych testovat, zda
uzivatelsky rozmer papiru je rozmerove A4, a pokud je, namisto Custom
pouzit opravdu A4. Ta hlaska je sice divna, ale ja spis narazil na
problem, ze tiskarna Minolta pri nastaveni na Custom (trebaze
rozmerove A4) stranku nevytiskla, dokud uzivatel neodmackl na jejim
panelu, ze papir zadanych rozmeru je pripraven.

Karel Rys

OT: IB a null

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 08.8.2001 08:14:05

http://www.cvalde.com/document/computed_fields_conditional.htm

Roman wrote:

> [...]
> "Celkem"="Prijato"-"Vydano", pricemz jedna z tech hodnot muze byt null... :-(

MS Outlook

[*] PeJaSoft <pejasoft(zv)pejasoft(tec)com> - 8.8.2001 08:15:13

Info najdes na MSDN nebo treba na www.delphi3000.com.
Taky to je hezky popsane tady:
http://www.djpate.freeserve.co.uk/AutoOutl.htm

S pozdravem

Petr Jarkovsky
pejasoft(zv)pejasoft.com
www.pejasoft.com

[...]

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 08.8.2001 08:18:15

Dne 7.�srpen�2001, <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz> napsal:

> [...]
>
> Jeste jsem mirne kecal ohledne toho, ze Terminate ceka na ukonceni, to
> pouze nastavi Terminated a az TThread.WaitFor ceka na ukonceni.

mne to ale nechce nejak fungovat. V druhe unite si vytvorim Thread:

type
TKillerThread = class(TThread)
protected
procedure Execute; override;
end;

var KillerThread: TKillerThread;

initialization
KillerThread:=TKillerThread.Create(true);
finalization
KillerThread.Free;

z hlavni unity:
KillerThread.Priority:=tpNormal;
if CheckBox2.Checked then KillerThread.Resume else
KillerThread.Suspend;

pokud je thread aktivni a odskrtnu checkbox, tak mi aplikace uplne
vytuhne. Nelze sni ani pohnout :(

Nevite co s tim? Dekuju

S pozdravem Milan Cizek,
D5Ent

Hledani lidi a jejich e-mailu: http://www.lide(tec)cz

Soubory s priponou .bdc - jeste jednou

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 08.8.2001 08:30:08

> [...]
> odpoved na to co potrebuji. Nemate nekdo konkretni priklad toho, jak
> vytvorit soubor s priponou .bdc a jak ho precist ? Pomerne na to specham a

ahoj,
co treba tady: http://www.halyava.ru/document/ind_form.htm
soubor: lingvofm.zip, je to rusky, tak nevim vcelku co tam je :((�

snad ti to pomuze

Milan Cizek, D5
Ent

Jak si stoji kurz koruny? http://kurzy.seznam(tec)cz

Chovani IDE - zahada

[*] L. Filip <lfilip(zv)lekis(tec)cz> - 8.8.2001 08:35:46

Stala se mi zvlastni vec. Pri pouzivani komponet TLabel nebo TDBLabel chci
jejich barvu pozadi zmenit na clWindow, v navrhu je vse v poradku, ale jak
se kouknu do DFM tak zapis o barve tam vubec neni. Tyka se to jen barvy
clWindow ostatni funguji v poradku. Po kompilaci se mi barva clWindow take
nezobrazi.
Neni mi jasne jakto ze se tohleto deje.
Setkal se s tim uz nekdo?

Diky za kazdou radu.

Free compiler

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 8.8.2001 08:39:14

Delphi ma samostatny radkovy kompiler, spust si dcc32.exe,
jinou otazkou je, jestli zadarmo nebo za penize.

Slavek

> [...]
> neprodal ...

Lepsi grafika pro aplikaci - free komponenty

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 08.8.2001 08:47:33

> [...]
> mi nestaci standardni komponenty Delphi. Nevite nekdo o nejakych, ktere jsou
> free ? Potreboval bych lepsi grafiku formularu, tlacitek a mozna i

vyzkousel jsem celou radu skinovatelnych komponent. Jako nejlepsi se
mi zatim jevi Varian Skin Factory (varian-software.com). Je to cela
sada. Pochopitelne si pak musis veskere prvky sam namalovat.

V nove releasy bude i koncne novy TNotebook, a opravena chyba v
RadioButonu, kterou sem urgoval :)

S pozdravem Milan Cizek, D5
Ent

Poctenicko pro kazdy den: http://www.novinky(tec)cz

Relativni cesta k souboru

[*] "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz> - 08.8.2001 08:50:27

Dekuji za radu, ale vysledek teto funkce: Cesta:=ExpandUNCFileName(OpenDialog1.FileName); kde soubor je c:\ahoj.txt
vychazi opet c:\ahoj.txt a ne \\PC1\disk_c\ahoj.txt
Takze tudy cesta nevede...

From: Peter Below (TeamB) (100113.1101(zv)compuXXserve.com)
Subject: Re: HTML Help (*.chm)
Newsgroups: borland.public.delphi.vcl.components.using
Date: 2000/09/14

HTML Help as a context sensitive engine.
http://www.hyperact.com/DelphiStuff.html
http://www.informant.com/libs/delphi/3x/di9805rl.zip
http://www.igweb.pair.com HTML HELP Pack
http://www.helpware.net
http://www.ec-software.com/comppage.htm
Header translation at www.delphi-jedi.org

Peter Below (TeamB) 100113.1101(zv)compuserve.com)
No e-mail responses, please, unless explicitly requested!

Thread v jine unite

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 08.8.2001 14:24:06

> mohlo by se teoreticky stat, ze se thread rozbehne jeste driv, nez se ukonci jeho konstruktor.

me to ale tuhne pri volani KillerThread.Suspend; A obcas treba az po
patem zavolani... (resume-suspend)

Milan Cizek, D5
Ent

Vylepsete svuj prohlizec Internetu na http://software.seznam(tec)cz/listicka

problem s IBEvent

[*] Pavol Kaka�ka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 8.8.2001 14:36:22

Pripojujes sa na server na Linuxu?

> [...]
> komunikoval s InterBasem. zvlastni je, ze se to stava jen nekdy (napr.
> jednou program pustim, ale pak treba 5x za sebou ne). nevite nekdo co s

hook na dblclk

> Cavte
> Prosim o radu.

> Potrebujem odchytit slovo ktore bolo prave oznacene v richedite
> doubleclickom.
> Musi to fungovat celom systeme preto som sa pokusal nainstalovat hook
> WH_CALLWNDPROCRET
> ale tam sa spravy mysi uz vobec neobjavuju.Preco ?
> Nemozem to jednoducho zavesit na HK_MOUSE lebo hook procedura sa vykonava
> este skor ako sa slovo oznaci.

Tak po 3 dnoch si odpovedam sam, ale ak Vas to bude niekedy trapit aby ste
vedeli
da sa to napr. takto:

h := SetWindowsHookEx(WH_CALLWNDPROCRET,(zv)Proc,0,0);
function Proc(nCode: Integer;ProcessFlag: WParam; Data: LParam):
LRESULT;stdcall;
var
m: UINT;
w: WParam;
l: LParam;
p: TNMHDR;
begin
if nCode = HC_ACTION then
case TCWPRETSTRUCT(Pointer(Data)^).Message of
WM_NOTIFY:
begin
p := TNMHDR(Pointer(TCWPRETSTRUCT(Pointer(Data)^).lParam)^);
if p.code = EN_SELCHANGE then
begin
Zapis(p.hwndFrom);
if nCode < 0 then
Result := CallNextHookEx(h,nCode,ProcessFlag,Data);
end;
procedure Zapis(h: HWND);
var
x,l: LResult;
p: PChar;
CharRange: TCharRange;
begin
SendMessage(h, EM_EXGETSEL, 0, Longint((zv)CharRange));
x := CharRange.cpMax - CharRange.cpMin;
p := StrAlloc(x);
try
l := SendMessage(h,EM_GETSELTEXT,0,LParam(p));
StrDispose(p);

IB a null

[*] Roland Turcan <rotursoft(zv)kiwwi.sk> - 8.8.2001 14:41:16

IMHO toto nie je OT a najjednoduhsie je dat vsade kde sa robia vypocty
namiesto NULL ZERO a bude to bez problemov.

Roland