Jak pracovat s html help workshopem ??

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 8.8.2001 15:51:02

Ahoj,
tak jsem se po case odhodlal k tomu, udelat help. Rozhodl jsem se po
konzultaci s vami, ze to udelam v html help workshopu.
Tak jsem se do toho pustil, ale nejak mi neni spousta veci jasna. Nevim, jak
mam vytvaret vlastni okna a pak kdyz to zkompiluji, tak jsem myslel, ze mi z
toho vznikne soubor hlp, ale ono je to .chm a ja nevim, jak to vclenit do
delphi. Taky nevim, jak mam vytvorit jakesi zalozky, na ktere bych se mohl
odkazovat, kdyz to budu volat z ruznych mist a budu chtit otevrit konkretni
cast napovedy. Pomozte mi prosim nekdo v zacatcich.

Filip Hazuka
��pkova 363
L�zn� Bohdane�, 533 41
Tel: 0602/411 828, E-mail: Filip.Hazuka(zv)uhk(tec)cz
====================================

Nevim si rady s napovedou a souborem s priponou .c

[*] Adam Feistner <feistna(zv)volny(tec)cz> - 8.8.2001 16:06:02

Ja to vyresil spustenim z Woken - t.j. pres ShellExecute - vic jsem nepotreboval.

napr.: ShellExecute(handle,'open','Help.chm',Nil,Nil,SW_SHOWNORMAL)

S pozdravem,

Adam Feistner
feistna(zv)volny(tec)cz
www.volny(tec)cz/feistna/cz.htm

From: <volcik(zv)email(tec)cz>
[...]

[*] Ing. Petr #vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 8.8.2001 17:16:06

asi by bylo hezke, kdyby jsi sve objevene reseni alespon nastinil, nebo si
tento vylev odpustil. ;-(

Petr Svejda

Lingvista Backup - zalohovani s inteligenci
http://www.lingvista(tec)cz - stazeni programu Z D A R M A

cteni registru

[*] Miroslav Slav�k <slavik(zv)ticketpro(tec)cz> - 8.8.2001 17:20:55

Ahoj,

pokud jen ctes pouzij "OpenKeyReadOnly" a nemusis se starat o prava k
registru (mas-li alespon pravo ke cteni). Pro zapis musis holt prava spravne
nastavit (v konferenci o tom jsou prispevky).

[...]

D6 + ValueListEditor + Unique = zmetek

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 8.8.2001 17:26:27

Preji vsem pekneho dne,

snazim se tu pouzit ValueListEditor s tim, aby me kontroloval
unikatnost klicu. To sice dela, ale v pripade dvou stejnych klicu mi
vyslehne vyjimku, kterou jsem schopen obslouzit az v
Application.OnException, coz je neskutecna prasarna. Chybi mi
udalost OnKeyViolation, kde bych mohl nastavit jiny klic.

Udalost OnValidate je na nic, protoze se nevola napriklad v pripade
tvoreni noveho radku. Navic, ac v teto udalosti napriklad klic
zmenim, stejne dojde k vyslehnuti vyjimky. OnCokolivJineho je
jeste horsi a rozumne nekombinovatelne.

Prehledl jsem neco, nebo u Borlandu jiz opravdu neumi napsat ani
pitomou komponentu?

Diky za kazde info

Slavek

Buh miluje ateisty. Neobtezuji ho svymi problemy.

cteni registru - uz mam vyreseno

[*] <volcik(zv)email(tec)cz> - 8.8.2001 17:28:41

>asi by bylo hezke, kdyby jsi sve objevene reseni alespon nastinil, nebo si
>tento vylev odpustil. ;-(
>
>Petr Svejda

strankovani v HTML/XML

[*] Matula M. <mirek.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 8.8.2001 17:41:48

Mam stejny problem. Sestavu v HTML zobrazim v IE ( IE je v aplikaci jako
OLE). Nastavin zahlavi a zapati - jeden radek a pro cely dokument stejne.
Pokud chce uzivatel tisk od stranky do stranky, tak mu umoznim nahled pres
IE. V tomto pripade, se ale tiskne default zahlavi a zapati nastavene v IE.
Na nic lepsiho jsem neprisel.

Mirek

> [...]
jak
> zajistit, kdyz si da uzivatel v porhlizeci tisk od stranky do stranky
> zajistit, aby se vytiskly opravdu prislusne stranky a ne od pulky jedne do
> pulky dvacate. Psat vlastni editor/prohlizec se mi zatim nechce, proto se
> ptam, zda jste nekdo uz neco podobneho neresil ci to neni resitelne nejak
> jednoduseji, napr. prave pomoci XML (expert v nem nejsem).
>
> Mate nekdo nejake nakopnuti? XML vytvarim programove v Delphi.
>
> Diky, KER

> Verze: 6.0.264 / Virov� b�ze: 136 - datum vyd�n�: 2.7.2001

TAnimation

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)pobox.sk> - 8.8.2001 17:55:55

Akym prikazom donutim Animation, aby najprv cele video nacitala? Totizto ked
dam nekonecne opakovanie prehravania, tak pri prvom prehravani je video v
nizkej kvalite a nacitava sa postupne pri prehravani, takze pri vacsich
rozmeroch videa sa nacita az pri piatom opakovani.

Vdaka za kazdu radu.

D6 + ValueListEditor + Unique = zmetek

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 8.8.2001 18:24:45

On 8 Aug 2001, at 17:26, Slavek Rydval wrote:

> snazim se tu pouzit ValueListEditor s tim, aby me kontroloval
> unikatnost klicu. To sice dela, ale v pripade dvou stejnych klicu mi

K tomuhle ti zatim nic nereknu, ale mam dalsi chybku do seznamu.

Mam program, k nemu kopu COM projektu. Vsechno mam
otevrene v jedne grupe projektu (bpg). Kdyz potrebuji ladit nejaky
COM, musim ho nejdrive zkompilovat. Nasazim tam breakpointy,
pak pustim program a ladim. Jenze, jak postupne delam upravy v
COM, rozjedou se mi pri spusteni programu ty modre puntiky
nalevo ve zdrojaku u COM projektu (nebo spis asi zustanou viset
na puvodni pozici pred zmenami ve zdrojaku). Pomuze
prekompilovani vsech projektu naraz (coz je v mem pripade 250 MB
rameti v tahu), nebo restart Delphi.

Phones: 02/795 29 56 (72 95 29 56); GSM: 0603 551 282

Chyba kompilatoru Delphi 6

[*] Robert Kindl <rob(zv)exec(tec)cz> - 8.8.2001 18:27:54

Ahoj,
rad bych upozornil na chybu prekladace ktera je v Delphi od verzi 3,4,5 a
Borland ji neopravil ani ve verzi 6.

Kousek kodu:

procedure VariantComparisonError;
var
a: currency;
v: Variant;
begin
a:=2;
v:=4;
if v=a*a then ShowMessage('2*2 jsou 4');
if v=a*a/10000 then ShowMessage('2*2 nejsou 4');
end;

Kdo by hadal, ze program vypise '2*2 jsou 4' je na omylu!
2*2 jsou u Borlandu rovny 40000!

Chyba je zpusobena tim, ze kompilator po nasobeni dvou currency cisel
zapomene provest korekci delenim 10000.

Rob

Chyba IDE Delphi 6

[*] Robert Kindl <rob(zv)exec(tec)cz> - 8.8.2001 18:38:38

IDE Delphi zahazuje v designtimu hodnotu propert kontrolu!
Chyba je v Delphi ve verzich 3,4,5 a Borland se neobtezoval ji opravit ani
ve verzi 6.

Postup:
1) Prepare project
- Choose File/New/Application
- place TDBGrid on Form1
- Choose File/New/Data Module
- Place TDataSource on DataModule2
- Choose File/New/Other/Project1/Form1 to create Form3 that inherits from
Form1
- Add Unit2 {DataModule2} to uses section in Form3
- In object inspector assign Form3.DBGrid1.Datasource to
Datamodule2.DataSource1
- File/Save All (Project1,Unit1,Unit2,Unit3)
2) Prepare package
- choose Component/New component
- Ancestor: TLabel, Class name: TLabel1, Palette page: Samples, Unit name:
Label1.pas
- press Install
- choose Into new package
- filename eg. Test.dpk
3) Now the reproducing BUG: loosing value of property
Form3.DBGrid1.DataSource
- open project Project1.dpr
- show form Form3 in Unit3.pas
- open package Test.dpk
- press compile package
- goto form Form3
- choose File/Save
- DBGrid1.datasource now
disappears!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Grrr
- click DataSource property and you get Exception!!!

Jeste poznamky:
- hodnota se ztraci i za jinych situaci nez popsane
- ztrati se at je datamodul otevren nebo ne
- neztraci se jen hodnota datasource, ale jakekoliv property objektu z
inherited formulare odkazujiciho se z jednoho modulu do druheho
- zkousel jsem to nekolikrat zverenit v Borland News, ozvalo se par lidi, ze
to dokazi reprodukovat, ale za 3 roky se to asi Borlandu nedoneslo a neracil
to opravit :-(

Rob

TMainMenu

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)pobox.sk> - 8.8.2001 19:22:19

Kde sa da stiahnut kompomenta rovnaka ako TMainMenu, len sa v nej daju
skryvat nepouzivane funkcie podobne ako vo Worde 2000 alebo Windows ME.

kryptovan� DB

[*] Jaroslav Holub <netera.cl(zv)iol(tec)cz> - 8.8.2001 19:26:58

Potrebuji z programu otevrit databazi table.db, ktera je chranena heslem,
ale nevim jak.

Diky Jarda - amater.

jak napsat smycku

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 8.8.2001 19:35:28

Zdravim

I to je moznost. Situace je takova: Mam program (textovy editor) a v nem
uzivatelem definovatelne zastupce na jine programy (notepad a pod.). Chci
tam mit i zastupce na Office (pripadne jiny kanc. balik). Problem je prave v
tom, ze to muze byt nainstalovane kdekoliv. Priponu DOC pouziva i StarOffice
a kancelar od 602? A priponu XLS si ty dva uvedene baliky zaregistruji taky?
Ta tvoje funkce je lehce receno ponekud prapodivna. Nemyslis, ze by to slo
jednoduseji? Stejnak to budu muset volat pro kazdou priponu (doc, xls)
zvlast, takze to zkusim, kdyz to bude fungovat, tak to pouziju. Co to vraci,
kdyz nenajde zadny zaznam?

> Jestlize potrebujes cestu k aplikaci, proc ji nezjistis pomoci
asociovanych
> pripon? MS Office pouziva DOC, XLS, PPT a dalsi. Takze staci, kdyz
pouzijes
> prilozenou fci getapppath(), kterou jsem pro dany ucel vytvoril.

D6, GUID a Access Violation

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 8.8.2001 20:11:55

Preji vsem pekneho dne,

take vam v D6 nasledujici kod vyslehne chybu? Za starych dobrych
dob D5 to byvalo v pohode...

function CoCreateGuid (pGUID: TGUID): longint; external
'OLE32.DLL';

udtGUID: TGUID;
lResult: longint;
begin
CoCreateGuid(udtGUID);
ShowMessage (GUIDToString(udtGUID));

Buh miluje ateisty. Neobtezuji ho svymi problemy.

Retezce s #0

[*] <bukaj(zv)iol(tec)cz> - 8.8.2001 20:25:10

Dobry den,
potrebuji vytvorit program, ktery v nejakem souboru najde text mezi urcitymi
znackami. U normalnich textovych souboru je to v pohode, ale ztroskotal jsem
u binarnich souboru, ktere obsahuji znak NULL (#0). Poradite, jak pracovat s
retezci, ktere v sobe maji #0?

Kuba
bukaj(zv)iol(tec)cz
www.bukaj(tec)cz/delphi

ActiveX z VB do D5

[*] Jiri Kral jr. <admin(zv)printo(tec)cz> - 8.8.2001 21:02:56

Ahoj,
resim zadrhel, kterak naimportovat ocx-ko do D5. V D5 kdyz dam Import
ActiveX control a zvolim jakykoli z toho mnozstvi co tam je, tak se korektne
objevi na paletce ActX v Delphi. Kdyz ale vyberu svuj ocx (uz jsem zkousel i
uplne jednoduchy jen "form" s 1 buttonem) tak se mezi komponenty neprida.
Zaregistrovany ten ocx je. V HTML strance v IE funguje spravne. V D5 se
objevit nechce. Netusite co se kde musi zaondit?
diky

J.

SelectDirectory

[*] David Majda <dmajda-konference(zv)seznam(tec)cz> - 08.8.2001 21:22:06

Viz clanek http://www.builder(tec)cz/art/homepage/pathdialog.html
a hlavne diskuze pod nim, tam je to vyreseno.

Jan Krizek wrote:
> Ahoj,
>
> casto pouzivam funkci
>
> function SelectDirectory(const Caption: string; const Root:
> WideString; out Directory: string): Boolean;
>
> zajimalo by me zda lze nejak nastavit adresar, ktery by byl na zacatku
> vybrany a strom k nemu rozbaleny (ne Root).
>
> Koukal jsem se, ze vevnitr se vola funkce ShBrowseForFolder, ale ani u
> te jsem nenasel zadny takovy parametr.
>
> Honza +
> D5Prof

E-mail: david.majda(zv)seznam(tec)cz
WWW: http://dmajda.hyperlink(tec)cz

Live long and prosper!

Retezce s #0

[*] Jan Tungli <Jan.Tungli(zv)datapac.sk> - 8.8.2001 21:29:43

Delphi string typ - nema problemy s #0 - moze kludne odsahovat.
takze:
mS:=TStringlIst.Create;
mS.LoadFromFile( ....);
mS.Text - je tvoj text ktory moze obsahovat aj #0.
Ak nieco chces hladat tak je dobre najprv odstranit charactery: #13#10#0 .

Jan Tungli
email: jan.tungli(zv)seznam(tec)cz
tungli(zv)datapac.sk
http://www.tungli.host.sk (NEW SQL REPORT BUILDER)
http://www.nexus.hu/tungli

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: bukaj(zv)iol(tec)cz [SMTP:bukaj(zv)iol(tec)cz]
> Odesl�no: 8. august 2001 20:25
> Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
> P�edm�t: Retezce s #0
>
> Dobry den,
> potrebuji vytvorit program, ktery v nejakem souboru najde text mezi
> urcitymi
> znackami. U normalnich textovych souboru je to v pohode, ale ztroskotal
> jsem
> u binarnich souboru, ktere obsahuji znak NULL (#0). Poradite, jak pracovat
> [...]

Chyba IDE Delphi 6

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.8.2001 21:33:23

From: "Robert Kindl" <rob(zv)exec(tec)cz>
> - zkousel jsem to nekolikrat zverenit v Borland News, ozvalo se par lidi, ze
> to dokazi reprodukovat, ale za 3 roky se to asi Borlandu nedoneslo a neracil
> to opravit :-(

Ahoj,

http://pso.inprise.com/webcustomer/clearexx_cgi/x_Site_Open_Bug.htm

Petr Vones

Acrobar Reader - verze 4 a verze 5 ???

[*] Jan Tungli <Jan.Tungli(zv)datapac.sk> - 8.8.2001 21:33:42

Tak z tvojho email nie je mi jasne co vlastne pitas.
Ako spustas Acrobat? - z delphi aplikacie - cez Shell , cez WinApi alebo cez
Ole Server alebo ako? Jan Tungli
> [...]

> s Caption
>
> Setkal se nekdo s necim takovym ? Poradte, kdo mate nejake zkusenosti.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.8.2001 21:36:47

From: "Slavek Rydval" <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
> take vam v D6 nasledujici kod vyslehne chybu?

Ahoj,

Ne ;-)

Petr Vones

Ziskani cisla verze z programu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.8.2001 21:40:26

From: "Marek Muller" <delphi-konference(zv)bcpraha.com>
> GetFileVersionInfoSize
> GetFileVersionInfo
> VerQueryValue

Ahoj,

toho bude fungovat pro Delphi aplikace a vetsinu ostatnich, ovsem ne pro
vsechny. Jina moznost je pouzit TJclFileVersionInfo kde se provadi parsovani
VERSIONINFO resource dat (http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL)

Petr Vones

Free compiler

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.8.2001 21:42:18

From: "Slavek Rydval" <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
> to je jako podavat ziznivemu chleba. :-) Ale vazne, neexistuje
> nejaka moznost free compilera pro uvedene platformy? Docela

Ahoj,

Delphi 6 Personal je volne ke stazeni:
http://www.borland.com/delphi/personal

Petr Vones

D5 nebo D6?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.8.2001 21:49:27

From: "Ales Martinik" <amartinik(zv)artbrno(tec)cz>
> Je pravda, ze D6 odhali vic chyb. Ve svem programu pouzivam ovladani

Ahoj,

nerekl bych ze primo D6 odhali, ale tim ze jsou tam podstatnejsi zmeny v RTL
vyjdou na povrch nektera leta ukryta zverstva.

> (free componenta CPort verze 2.51), pri konci programu vse spravne zaviram
> ale obcas to pod D5
> spadlo do modre obrazovky (Win98).

Tohle je evidentne chybny navrh te komponenty. Pred zavrenim serioveho portu
je nutne zakazat vsechny monitorovane udalosti pomoci SetCommMask(Handle, 0)
jinak to v mnoha pripadech skonci modrou obrazovkou na Windows PlayStation.

Petr Vones

PlaySound z resource - nep��pustn� prodleva

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.8.2001 21:52:40

From: "Milan #ݿek" <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz>
> Problem je, ze pri pozadavku na prvni prehrani se zvuk asi 'nacita do
> pameti?' a vznikne asi sekundova prodleva. Vypozoroval jsem, ze toto
> zpozdeni je vcelku nezavisle na velikosti wavu.

Ahoj,

Neni to spis zpusobeno inicializaci nejakeho kodeku apod ?

> Uz jsem se na to jednou ptal, bylo by doporuceno nacist to do
> resourcestream a z neho to pak prehrat. - vysledek je stejny.

Do resourcestream se nic nenacita, je to pouze readonly potomek TStream ktery
ukazuje na data daneho resource.

Petr Vones

Outoolk Express

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.8.2001 22:02:53

From: "Delphi - konference" <delphikonf(zv)volny(tec)cz>
> V priloze je jednoduchy program na posilami mailu pres Outlook 97 (a ne jen
> to), potreboval bych neco takoveho rozchodit i pro Outlook Express 5.

Ahoj,

podivej se na priklad MapiExample.dpr z JCL:
ftp://ftp.delphi-jedi.org/Code_Library/Release_1_11/jcl.zip

Petr Vones

DLL KNIHOVNY

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.8.2001 22:04:28

From: "nba" <nbanow(zv)atlas(tec)cz>
> chci se zpetat zda je pravda ze nezalezi v jakem jazyce byla dll napsana a
> chova se vzdy stejne.
> Tj. zda pokud mam knihovnu v C++ mohu ji bezproblemu pouzivat v delphi?

Ahoj,

ve vetsine pripadu ano. Obcasne problemy muze zpusobit DLL psana v MSVC++
protoze Microsoft pouziva jine nastaveni FPU control word.

Petr Vones

Acrobat v html...

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.8.2001 22:07:09

From: "Hazuka Filip" <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz>
> poradte mi prosim, jak otevrit acrobata v html ? Mate na to nekdo kus

Ahoj,

WebBrowser1.Navigate(<nazev pdf souboru>);

Petr Vones

Retezce s #0

[*] Jan Skopov� <jsdelphi(zv)atlas(tec)cz> - 8.8.2001 22:22:52

Pokud chces vyhledavat text i v binarnich souborech, nemuzes obsah souboru
nacitat jako string. Musis jej nacitat pres pole znaku nebo byte a postupne
porovnavat. Prave jsem si napsal programek pro vyhledani textu a jejich
nahrazeni. Zdrojaky maji 25KB. Pokud mas zajem, mohu ti to poslat.

Priklad (pisu ho z hlavy, takze neni odladen):

f: file of char;
buffer: array[0..2000] of char;
text,find: String;
Readed: longint;
i,count: integer;
text := 'hledany text';
AssignFile(f, 'jmeno souboru);
Reset(f);
repeat
BlockRead(f, buffer, sizeOf(buffer), Readed);
find := ''; count := 0;
for i := 0 to sizeOf(buffer) do
begin
if buffer[i] = text[count+1] then inc(count) else count := 0;
if count = length(text) then
begin
... text nalezen ...;
count := 0; // budeme hledat dalsi vyskyt
end;
Seek(f, filepos(f) - length(text) + 1); // pro pripad, ze hledany text by
zacinal v tomto bufferu a pokracoval v dalsim
until Readed < SizeOf(buffer);

Jan Skopovy

> [...]

jsem
> u binarnich souboru, ktere obsahuji znak NULL (#0). Poradite, jak pracovat

Retezce s #0

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.8.2001 22:27:55

From: "Jan Skopov�" <jsdelphi(zv)atlas(tec)cz>
> [...]
> porovnavat. Prave jsem si napsal programek pro vyhledani textu a jejich

v techto pripadech je vyhodnensi (a rychlejsi) namapovat soubor do pameti.

Petr Vones

kryptovan� DB

[*] M. Winkler <m.winkler(zv)seznam(tec)cz> - 8.8.2001 22:35:16

Ahoj,

pokud to heslo znas, pouzij

Session.AddPassword('ono_heslo') treba v OnCreate Formu
nebo tesne pred tim nez to potrebujes.
Pokud ne, dej tam univerzalni heslo.
Paradox ti to velkoryse dovoluje :-).

Na konci nezapomen na RemoveAllPasswords (nebo tak nejak).

M. Winkler
| Behalf Of Jaroslav Holub
|
| Potrebuji z programu otevrit databazi table.db, ktera je chranena heslem,
| ale nevim jak.
|

| Diky Jarda - amater.

Balicky, assert, velke fonty

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.8.2001 22:36:48

From: "Roman" <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz>
> Pokud misto balicku pouziju DLL, tak pri pouziti komponent VCL, budu mit VCL
> v kazde DLL, ne? /:-) to je veta/

Ahoj,

presne tak, z toho duvodu je pouzivani vice DLL s VCL kodem bez balicku dost
nesmyslne.

Petr Vones

Funkce pri dedicnosti

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.8.2001 22:42:33

From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>
> protoze znemoznuji efektivni tvorbu potomku. Ale co udela s
> velikosti kodu jedna virtual deklarace, zde ukazal Petr Vones.

Ahoj,

to je ale bohuzel jasny nedostatek prekladace a ne designu ObjectPascalu jako
takoveho. Lze jen doufat ze Borland bude mit naladu se tim zabyvat.

> Jiste, program by mohl byt optimalizovan a neprekryte virtual
> metody by se prelozily jako staticke. Ale uvedeny priklad ukazuje,

To zni lakave, ale neni to dost dober mozne prave kvuli balickum (stejne jako
napriklad override metody/funkce lisici se jen navratovou hodnotu)

Petr Vones

DLL KNIHOVNY

[*] Ji�� Baudy� - 8.8.2001 22:53:34

Preji krasny den,

nejak mi neni jasne, jestli (popr. jak se da z dll) zjistit jake funkce jsou
k dispozici, jejich paramtery, navratova hodnota ...

Diky

Baudys

DLL KNIHOVNY

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.8.2001 22:56:26

From: "Ji�� Baudy#" <jiribaudys(zv)centrum(tec)cz>
> nejak mi neni jasne, jestli (popr. jak se da z dll) zjistit jake funkce jsou
> k dispozici, jejich paramtery, navratova hodnota ...

Ahoj,

nazvy se zjistit daji, ostatni uz ne. K tomu musis mit dokumentaci.

Petr Vones

Acrobar Reader - verze 4 a verze 5 ???

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 8.8.2001 23:07:02

Ja mam uplne stejny problem a taky jsem to jeste nevyresil.
Nekdo mi zde radil, otevirat pdf format ve webrowseru ?!

======================
Filip Hazuka
��pkova 363
L�zn� Bohdane�
E-mail: Filip.Hazuka(zv)uhk(tec)cz
Mobil: 0602/411 828

[...]

[*] daniel.hrna(zv)sme(tec)cz - 9.8.2001 06:30:33

Taky neco pridam. Pouzivam Delphi 5 Pro.
Pozivam tPDf (pridal jsem si ho v Menu Prject - Import type library).

A ted co to dela.
Pokud mam aplikaci, kde je pouzito tPDF (na PC je AR4) vse chodilo, pak po
nove preinstalaci jsem tam dal AR5. Od te doby mi ten program dela paseku.
Haze to chyby v inicializaci OLE. Program si pri spusteni sam spusti AR ze
systemu a pri inicializaci AR, jde do kytek.

Trosku jsme po tom patrali a dosli jsme k zaveru, ze je to chyba AR. Jsou
rozdilne knihovny OLE objektu a pokud si do Delphi naimportuju "ACrobat
Control for ActiveX (nejake verze), chodi to potom pouze na te same verzi AR
na jinem PC. Pokud jine PC ma jiny (novejsi) AR, je problem.

Jeste vetsi paseka vznikne, kdyz se na PC s AR4, preinstaluje AR na verzi
treba 5, nechapu proc, ale v systemu jsou vedeny i po upgrade obe verze
(knihovny). V takovem pripade se program zasekne a spousti verzi AR5 , ale s
jistou knihovnou OCX ... z AR4. Co z toho plyne ....

NEPREINSTALOVAVAT AR4 na AR5, ale odinstalovat AR4 a potom nainstalovat AR5,
tech chyb je tam potom mene, ale porad to neni 100%. Takto se mi aspon ten
PRG spusti ...

Zatim se mejte D.

[...]

###########################################

Tato zprava byla oskenovana F-Secure Anti-Virem pro Microsoft Exchange.
Vice informaci na adrese http://www.F-Secure.com/

Acrobar Reader - verze 4 a verze 5 ???

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 9.8.2001 07:10:32

Ja osobne pres WinApi.

====================================
[...]

PlaySound z resource - nep��pustn� prodleva - vy�e

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 09.8.2001 07:44:54

> Ahoj,
>
> Neni to spis zpusobeno inicializaci nejakeho kodeku apod ?

> Do resourcestream se nic nenacita, je to pouze readonly potomek TStream ktery
> ukazuje na data daneho resource.

ahoj,
nevim, cim je to zpusobeno, ale uz jsem to vyresil. V resourcu mam na
jeden WAV s nulovou delkou (ticho), ale s hlavickou. Ten prehraju
hned pri startu aplikace. Pak uz se vsechny ostatni prehravaji ihned.

S pozdravem Milan Cizek, D5
Ent

WWW stranky zdarma na http://www.sweb(tec)cz

Tvorba modularni aplikace

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 9.8.2001 07:54:15

Ahoj,

zacal jsem delat na novem projektu, ktery bych chtel mit hezky
naprogramovany a proto jsem se rozhodl, ze jej udelam modularni a
ovladany pres "interface".

Takze kdyz vytvarim nejakou novou funkcnost napisu nejdrive abstractni
tridu, ktera ji popisuje ve smyslu jake jsou k dispozici metody a
property. Pak vytvorim formulare, ktere by se meli pri volani teto
sluzby zobrazovat a nakonec udelam potomka te abstractni tridy, ktery
implementuje jeji metody, tak ze ovlada ty formulare. A mam kolem toho
par filozofickych otazek, ktere bych tady rad prodiskutoval.

1. Kdo ma vytvaret koho, zda formular ma volat Create sve implementace
interface, nebo naopak ta implementace ma vytvaret vsechny formulare.

2. Kde mit vice kodu, zda ve formulari nebo vsechno nacpat do
implementace interface. Tedy ma i formular funkce, ktere implementuje
volat pres interface nebo primo v sobe.

3. A ted to hlavni, delam to v C++Builderu a nakonec bych to chtel
prelozit s balicky (s variabilitou tech implementaci jednotlivych
interface). Takze asi bude muset byt jeden balicek pouze s temi
abstraktnimi tridami i kdyz je to pouze jeden .h soubor?

4. Pri vytvoreni hlavniho okna se mi vytvori i instance zakladniho
interface IApp, volanim ktereho ziskam uz instance dalsich sluzeb. Odkaz
na tuhle instanci vlozim do globalni promenne, ktere je definovana v
souboru s hlavnim formularem, ale jeji externi deklarace ( extern IApp *
GI_App; ) je i v tom .h obsahujici interface (tedy je dostupna vsem).
Muze to takhle zustat i po vytvoreni tech balicku?

Doufam, ze je srozumitelne co jsem mel na mysli a tesim se, ze se
podelite o zkusenosti s tvorbou takovych aplikaci.

Stejne bych uvital poznatky k tomu, zda z takoveho navrhu aplikace budu
moci prejit k moznosti zpristupnit to me interface pres COM (Ole
Automation)?

Honza +

Problem s ActiveX na webu

[*] Alexandr #tefek <alex(zv)scova.vabo(tec)cz> - 9.8.2001 07:54:51

Posilam ukazku konce funkcniho html. OCX prvek byl vlozen nasledujicim
prikazem

border="0" width="100%" height="100%" name="OCX"></object></p>

a na konci html naplneny jeho parametry. Lze nadefinovat i udalosti v ramci
OCX a
napsat odpovidajici casti skriptu

<SCRIPT FOR="OCX" EVENT="OnCheckBoxClick(Checked, OC)">
if (Checked)
{window.alert(OC);}
else
{window.alert(location);}
</SCRIPT>

a tady je konec html

<SCRIPT>
OCX.SetLocation(location);
OCX.SetBigGIF('05B10AIMG.GIF');
OCX.SetSmallGIF('05B10ATHM.GIF');
OCX.AddParam('228,502,268,542,../709t/t05B10A.htm#01,HLAVA V#LCE S VENTILY
,20 7031 0934,S,69000,1 ks')
OCX.MoveTo('01')
</SCRIPT>

Alexandr STEFEK

> Wed, Aug 08, 2001 ve 01:29:09PM +0200 Alexandr �tefek napsal(a):
> # Cau,
> # Staci v tlb nadefinovat pro AcX novou property a potom ji v ramci
skriptu
> # nastavovat ci cist (vyresi oba problemy)
> # Alexandr STEFEK
> #
>
> Diky. Ale jak tu property nastavim z HTML kodu ? Vzdyt pro tu <OBJECT>
> znacku bych to musel nekde vyspecifikovat ?
>
> --milan

Chyba IDE Delphi 6

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 9.8.2001 07:58:37

> Ahoj,
>
> http://pso.inprise.com/webcustomer/clearexx_cgi/x_Site_Open_Bug.htm

Unauthorized
Proper authorization is required for this area. Either your browser does
not perform authorization, or your authorization has failed...

Disable TRxMainMenu

[*] Ka.Kewasa <kewasa(zv)quick(tec)cz> - 9.8.2001 08:05:56

Ahoj,
jak udelam disable na cele rxmainmenu? Zatim disabliji po polozkach a nekdy
se mi straci obrazky z vrcholoveho (lezateho) menu.
Dik
Ka.

rx mrumanager

[*] Ka.Kewasa <kewasa(zv)quick(tec)cz> - 9.8.2001 08:10:25

Ahoj,
pouzivam mrumanager z rx a obcas se mi stane se mi zmizi z menu cela polozka
menuitem na kterou je povesen. Jak bych ho mohl donutit se znovu zobrazit?
Dik
Ka.

Font

[*] Ka.Kewasa <kewasa(zv)quick(tec)cz> - 9.8.2001 08:26:00

Ahoj
Potreboval bych natahnout font *.TTF z resource. Jak to udelat (s registraci
fontu a jeho naslednou odregistraci).
Diky
Ka.
D5,W2K

PS. Jak vytvorim novy font *.TTF ???? Je na to nejaky program ?

Winbase602

[*] iturcan(zv)gamo.sk - 9.8.2001 08:28:43

Hi,

V tomto maile vychadzam z toho ze nejdu nainstalovat komponenty WDE
(www.software602(tec)cz/wde).

Predpokladam ze nie je nastavena cesta do adresara winbase. Instalak
winbase na toto nemysli a z toho dovodu je nutne si cestu vytvorit
manualne.
1. win9x premenna path v autoexec.bat
2. WinNT premenna path v environment option

Na otazku preco sa to nedeje automaticky pri instalacii WB602 som dostal
odpoved ze sa predpoklada ze subory WB602 sa budu instalovat spolu z
vytvorenou aplikaciou(samozrejme potom nastavenie cesty nie je potrebne
pretoze potrebne DLL su pri aplikacii).

Pripadne dalsie otazky rad zodpoviem

Ivan T.
Ivan Turcan
Development Specialist

Phone: +421 905 500958
Email: iturcan(zv)gamo.sk

<bejcek(zv)centrum.
cz> To: "Delphi" <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Sent by: cc:
delphi-l-owner(zv)c Subject: Winbase602
lexpert(tec)cz

07.08.2001 12:40
Please respond
to delphi-l

Ahoj kluci,mate nekdo zkusenost s Winbase602 v D5? Nepodarilo se
mi nainstalovat komponenty.Hlasi mi to ze chybi nejaka knihovna.
Neporadite mi?
Pripadne mi sdelte jak jste to delali vy.

Aldik Pavel amater vsech amateru
W98 D5 Ent

-----
Hrajte on-line hry na http://herna.centrum(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

Nevim si rady s napovedou a souborem s priponou .c

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 9.8.2001 09:17:36

Ahoj, kdyz to zkousim spoustet jako jsi mi poradil pres Api, tak to po mne
chce hh.exe, ze ho nemuze najit. Ja nevim co to je hh.exe a proc bych ho mel
spoustet. Taky vubec nechapu, jestli mam definovat v hh workshopu nejaka
dalsi okna, jestli secondary a tak a taky nevim, jak mam pridavat do
kontextovych hlavicek podhlavicky.

Dik za pomoc. Nejak se z toho helpu nemuzu vymotat.
[...]

[*] Roman Toda <toda(zv)digitaldocuments.org> - 9.8.2001 09:24:21

Adobe nam o tomto probleme hovori:
Use of the ActiveXR Control or Netscape plug-in to display a PDF file in an
external application besides Internet Explorer or Netscape. The methods used
by Acrobat to display a PDF file in Netscape and Internet Explorer are
intended only for use with these browsers. Use of the ActiveX Control and
Netscape plug-in installed by Acrobat Reader is not licensed to other
applications. Development with these interfaces is not supported and no
documentation is available.

Ked napisu toto tak asi vedia preco. Ja sam som mal s tym ActiveXom len
problemy. Takze asi uverime panom od Adobe. Ovsem keby ste chceli zobrazovat
PDF v inej aplikacii na pocitaci kde je Acrobat (nie Reader) tak by sa to
dalo efektivne pouzitim IAC od Adobe

[...]

[*] Petr Kejval <petr.kejval(zv)worldonline(tec)cz> - 9.8.2001 09:26:23

Ahoj,
pred casem zde bylo doporucovano stahnout si z
http://www.delphi-jedi.org/Jedi:APILIBRARY:82261 HtmlHelp.zip. Je to
interface pro the Microsoft HTML Help API, v 1.1. Podle helpu obsazeneho ve
vyse uvedenem ziparchivu jsem vytvoril chmhelp. V helpu je popsano i jak ho
volat z delphi programu. Vse mi funguje jak ma.
V pripade nejasnosti mi napis na soukromy mail
Petr
e-mail: petr.kejval(zv)worldonline(tec)cz

> [...]
konkretni
> cast napovedy. Pomozte mi prosim nekdo v zacatcich.

Html Help Workshop vs Help workshop, stale nevim j

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 9.8.2001 09:40:47

Ahoj,
zjistil jsem ze existuje jak Help workshop tak take Html Help workshop. Ted
ale nevim, ktery je lepsi a pro ktery se rozhodnout. Html Help workshop jsem
uz zkousel, a nedokazu to udelat tak, aby to bylo funkcni. Potreboval bych
nejaky vzorovy projekt, abych to mohl odkoukat, jak se to dela. Myslel jsem
si, ze udelat napovedu nebude problem a uz se s tim delam tri dny a jeste
nic nemam. Zkuste mi nekdo prosim poradit ? Nejak v tom plavu.

Filip Hazuka
��pkova 363
L�zn� Bohdane�, 533 41
Tel: 0602/411 828, E-mail: Filip.Hazuka(zv)uhk(tec)cz
====================================

Kylix a KDE2 (pro p. Cisare)

[*] Vladimir Michl <vladimir.michl(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 9.8.2001 09:48:29

On Sun, 8 Apr 2001, Tomas Rosa wrote:

> RH 7, ani SuSe, ani RH 7 ani RH 6..... nema spatny RPM manager, ale
> Borlandi to vyvijeli v americe a proto se spolehaji na hlasky od RPM
> manageru v anglictine. Protoze my jsme cesi a mame cesky linux, hlaska od
> RPM je cesky a instalator to povazuje za chybu. Proto take staci UNSET LANG
> a UNSET LC_ALL.

Pokud je to tak, tak take pomoci
$ export LC_ALL=C

Vladim�r Michl <Vladimir.Michl(zv)hlubocky.del(tec)cz>
Del a.s.
Stroj�rensk� 38
���r nad S�zavou
pobo�ka Olomouck� 355
Hlubo�ky-Mari�nsk� #dol�
tel: 068/5353548

Soubor s priponou .hpj

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 9.8.2001 10:12:22

Ahoj,
neposlal by jste mi nekdo ukazkovy soubor s priponou .hpj pro Help Workshop

[...]

[*] V�t Kr�ka����+?#�$g�^#�3 - 9.8.2001 10:13:38

jsou na to API AddFontResource a RemoveFontResource. dale viz. help.

CSCRT? diakritika W2k verzus DOS apl.

[*] Robert Suska <robert(zv)korak.sk> - 9.8.2001 10:18:28

Zdravim

jedna sa o diakritiku pod W2k pre starsie DOS apl. napr. Quadro data je to
uctovnictvo a toto mi konkretne pouzivame vo firme. Nainstalovali sme
sekretarke Win 2000 PRO Eng. a nie a nie rozbehat diakritiku.
viem ze to tu uz bolo aj to mam stiahnute len s tym nejako neviem pracovat.
Prosim Vas kto tento programcek pouzivate tak mi poslite .bat alebo nieco co
by mi mohlo pomoct aby nam ta diakritika uz konecne fungovala. Alebo ak mate
ine lepsie riesenie tak mi to prosim napiste popripade ak je to niekde na
nete prosim o nejaku URL alebo hocico co by mi mohlo pomoct

Dakujem za vsetko

S pozdravom Robo

TMainMenu

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 9.8.2001 10:19:45

Clovece neblazni, chces uzivatele dovest k silenstvi?

Pokud je odpoved kladna, podivej se do D6, tam tato moznost je.
Zalozka Additional a komponenty spojene s akcemi.

Slavek

> Kde sa da stiahnut kompomenta rovnaka ako TMainMenu, len sa v nej daju
> skryvat nepouzivane funkcie podobne ako vo Worde 2000 alebo Windows ME.

Buh miluje ateisty. Neobtezuji ho svymi problemy.

OT: strankovani v HTML/XML

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 9.8.2001 10:19:45

Ahoj,

tisk cehokoliv z prohlizecu s sebou nese neskutecne problemy. :-(
Spise bych zkusil prevod napr. do rtf (podivej se napr. na Jade:
http://www.jclark.com/jade). Je jasne, ze podle toho take musis
upravit styly. Pokud na pocitaci bude Word, pak lze rtf zobrazit i v
ramci prohlizece a tisk bude slusnejsi.

Neznam presne Tvou ulohu, ale pokud nepouzivas nejake
standardizovane XSL (byt napr. jen v ramci firemnich predpisu) a
vystupy jsou nejaka textova ci tabulkova data, pouvazuj o vystupu
do XML DocBooku. K tomu jiz existuji styly a prevod do rtf (html ci
PDF jsou naprosto dostacujici).

Slavek

> [...]
>
> Diky, KER

> Verze: 6.0.264 / Virov� b�ze: 136 - datum vyd�n�: 2.7.2001

Buh miluje ateisty. Neobtezuji ho svymi problemy.

WSH v Delphi programu

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 9.8.2001 10:19:45

Preji vsem pekneho dne,

mam WSH skript (napr. zabudovan primo v EXE ve StringListu, to
neni predpokladam podstatne), ktery potrebuji v ramci aplikace
spustit takto:

* (1) zjisti, zda je na pocitaci SWH instalovan
* (2) pokud neni, oznam to a ukonci se
* (3) proved v tichosti skript (tj. zadne dalsi okno, zadne spousteni
interpretu z disku a pod.)
* (4) dodej vysledek

Dodej vysledek znamena (a ted nevim, co je lepsi, ten skript
samozrejme jde upravit dle potreby): odchytit vsechny
WScript.Echo a vypsat je az nakonec nebo vse cpat do nejake
promenne v tom skriptu a nakonec tento obsah nejak propasovat
do me aplikace.

Jde to? Pokud ano, jak? Zajimaji me hlavne kroky 1, 3, 4. Krok 2
zvladnu sam. :-)

Diky za pripadne odpovedi

> [...]

> projekt, tak mi z toho vyleze soubor s priponou .chm a v delphi, kdyz tam
> pridavam help soubor, tak to po me chce soubor s priponou .hlp ?
****Pokud se rozhodnes pouzivat chtml napovedu pomoci volani fce
HTMLHELPA z hhctrl.ocx, pocitej s problemama, o kterych jsem
tu psal pred par dny.

Slavek

Buh miluje ateisty. Neobtezuji ho svymi problemy.

Delphi .NET? (was RE: Rozsahlejsi DB aplikace)

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 9.8.2001 10:19:45

Ahoj,

trosku jsem zaspal dobu, co to je Delphi .NET?

Diky za info

Slavek

> kamarad, tak uz si s nima radsi moc nezacinej, spis se orientuj na
> Delphi .NET, nebo C#, tam je koncept modularity a znovupouzitelnost
> rozvinut daleko vic.
>
> Radim

Buh miluje ateisty. Neobtezuji ho svymi problemy.

Ukonceni programu pri odhlaseni uzivatele pod WinN

[*] Kralik Michal <xkrali07(zv)stud.fee.vutbr(tec)cz> - 9.8.2001 10:22:45

On Thu, 2 Aug 2001, Tomas Vladik wrote:

> Existuje takove, na prvni pohled drasticke, reseni. Nicmene destruktory to
> vola korektne ...
>
> procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
> begin
> Application.HookMainWindow(HookProc);
> end;
>
> procedure TForm1.FormDestroy(Sender: TObject);
> begin
> Application.UnHookMainWindow(HookProc);
> end;
>
> function TForm1.HookProc(var Message: TMessage): boolean;
> [...]

Tak jsem to vyzkousel, ale taky to nepomaha. Uz me napada fakt jen to
ExitWindowsEx, pokud to pomuze...
M.Kralik

Jak pracovat s html help workshopem ??

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 9.8.2001 10:33:22

> tak jsem se po case odhodlal k tomu, udelat help. Rozhodl jsem se po
> konzultaci s vami, ze to udelam v html help workshopu.

> cast napovedy. Pomozte mi prosim nekdo v zacatcich.

Nejake informace k tomuto najdes taky na
http://www.undu.com/Articles/010129c.html

T.

Databaze DBISAM

[*] Pavel Lavicka <plavicka(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.8.2001 10:39:41

Pratele,
na strankach firmy Elevatesoft - http://www.elevatesoft.com jsem objevil
souborovou databazi pro Delphi DBISAM. Databaze nepouziva BDE, engine se
primo linkuje do exe, zpusob prace s ni je velmi podobny Paradoxu, umoznuje
sdileni souboru v siti. Ma nekdo z Vas prakticke zkusenosti s pouzitim teto
databeze - spolehlivost, rychlost, problematicke vlastnosti... Diky za
kazdou informaci.

Prohlizec souboru Access

[*] Jan #ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 9.8.2001 10:55:42

> Odes�latel: Str�n�k Franti#ek <FStranik(zv)cpoj(tec)cz>
> Pratele, potrebuji hodit do dbGridu Accessovy soubor pouze pro
> prohlizeni.
> Cim to mohu nacist - nejlepe, abych nemusel nic doinstalovat atd. ......
ADO mi pripada nejvhodnejsi.
Tedy za predpokladu, ze to pobezi na alespon trochu "rozumnych" systemech.

= tel. 0434 692 569 (0601 203084]

Retezce s #0

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 9.8.2001 11:01:48

On 8 Aug 2001, at 20:25, bukaj(zv)iol(tec)cz wrote:

> [...]
> ztroskotal jsem u binarnich souboru, ktere obsahuji znak NULL (#0).
> Poradite, jak pracovat s retezci, ktere v sobe maji #0?

Napriklad tak, ze si namapujes soubor (CreateFile,
CreateFileMapping, MapViewOfFile) a pak budes pristupovat k
pameti pres PChar.

var
P: PChar;
P := MapViewOfFile(...
while not konec souboru do
begin
str := string(P);
Inc(P, StrLen(P) + 1);

Phones: 02/795 29 56 (72 95 29 56); GSM: 0603 551 282

tabulky Paradox a W2000

[*] <mms(zv)host.sk> - 9.8.2001 11:24:00

Zdravim vsetkych
mam program s DB paradox nikdy s nim neboli problemy. Teraz sme ho nainstalovali na pocistac s W2000 a neda sa zapisovat - db navigator je nepristupny, tabulky su ako keby len na citanie a fieldy tiez.
Co sa na tej W2000 deje?

Diky Miro

IndexFieldNames u TADOQuery

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 9.8.2001 11:46:56

To je prave to, co je mi divny, ze to funguje :-O
Pouzivam to oproti MS SQL 7 na D5, aplikace bezi na W95, W98, WinME i
Win2000.

Mozna to neni bug muj ani Borlandu, je to spis skryta feature ;-)

Chovani IDE - zahada

[*] Skala Tomas <alcatraz(zv)atlas(tec)cz> - 9.8.2001 11:52:20

Staci udelat potomka:

TLabel1 = class(TLabel)
property Color default clNone;
end;

Tomas Skala

cteni registru

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 9.8.2001 12:26:03

> [...]
>
>Pod Win9x funguje vse jak ma (Reg.OpenKey... vraci True - program je
nainstalovan). Pod WinNT a W2000 tomu tak neni, i kdyz

Na NT pokud chci jenom cist pouzivam OpenKeyReadOnly a to funguje vzdy.

Database DBISAM

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)yahoo(tec)com> - 9.8.2001 03:28:13 -0700 (pdt)

Uz jsem tu o tom psal...

Je zvlastni, ze se v nem nikdo v konferenci nezminuje.
Neni zdarma, ale drahy taky ne. Za cca 6.000
mas vystarano jednou pro vzdy. Free verze vyhodi
dialog.

Je 99% kompatibilni s paradoxem mysleno v oblasti
funkci. Nema zadne DbiPackTable apod. vse se resi
pomoci metod objektu. Objekty samotne jsou
kompatibilni s TTable takze Sineafunguje, Qreport
take, VCL komponenty bez problemu.
Nema zadne LCK soubory (100% vyhoda), vlastni nastroj
pro spravu tabulek. Prihrava se do EXE, je to soubor
nekolika komponent. A samozrejme tabulky je mozno
sdilet, SQL 92 standartne uvnitr, ve verzich pro D1-D6
a CBuilder.

Prakticke zkusenosti:
Nejlepsi ze souborovych, lehka obsluha v pripade padu
mozny repair jednoduchym volanim funkce. V pohode
pojme 1.000.000 vet, velmi rychla. Firma prosperuje,
stale chysta neco noveho, ted C/S reseni.
Tabulky obcas padnou, ale je to <b> podstatne </b>
mene casto nez *.DB . Jsou jasnou ukazkou toho, ze to
jde delat i jinak (srovnej velikost IDAPI a velikost
vysledneho EXE s pouzitim DBISAM, pro zajimavost
srovnej velikost IDAPI versus IB6).

Takze je to presne to spravne kladivo pro vsechny,
kteri si programuji sve male sitove ucetnictvi, ruzne
kartoteky proste vsude tam, kde ukladame nevelke
mnozstvi dat (20MB tabulky a zadne zpomaleni neni
znat), chceme je i sdilet, obcas potrebujeme SQL (i
kdyz neni v siti prilis rychle, ale to je zrejme).

Kdo do dnesniho dne musel (z ruznych duvodu) pouzivat
paradox a chce (z ruznych duvodu) pokracovat v
souborovych databazich, verte, ty penize za to opravdu
stoji. <i> Nejsem dealer ani jinak financne zavisly na
vyse uvedene
firme a produktu, jen jim strasne fandim </i> .

tikytak

http://phonecard.yahoo.com/

IndexFieldNames u TADOQuery

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 9.8.2001 12:28:45

To IndexFieldNames je properta? Pak je mozna opravdu uz u nejakeho
predchudce jenom je protected a tedy neni pristupna (ale pouze na urovni
zdrojaku) a v TADOTable ji udelali public.

Ale to jenom strilim, mam jenom Professional, takze nemam zdrojaky k ADO
komponentam. Ale uz jsem videl podobne pretypovavani kvuli viditelnosti
property u jinych komponent.

Honza +

> [...]
> Win2000.
>
> Mozna to neni bug muj ani Borlandu, je to spis skryta feature ;-)

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 9.8.2001 12:31:18

On 9 Aug 2001, at 7:54, Jan Krizek wrote:

> 1. Kdo ma vytvaret koho, zda formular ma volat Create sve implementace
> interface, nebo naopak ta implementace ma vytvaret vsechny formulare.

Pokud to minis tak, ze interface je v samostatnem programu (dll,
exe), pak samozrejme implementace vytvari a vola sve formulare.

> 2. Kde mit vice kodu, zda ve formulari nebo vsechno nacpat do
> implementace interface. Tedy ma i formular funkce, ktere implementuje
> volat pres interface nebo primo v sobe.

To zalezi na okolnostech. Jestli chces volat vice instanci jednoho
formulare v jedne instanci objektu, pak je vhodne to mit ve
formulari. Pokud si potrebujes co nejvice vysledku predavat s jinym
objektem, pak je lepsi dat to hlavni do interface.

> [...]
> interface). Takze asi bude muset byt jeden balicek pouze s temi
> abstraktnimi tridami i kdyz je to pouze jeden .h soubor?

Staci jeden balicek pro vsechny. Tedy predpokladem je, ze
zkompilujes vsechny objekty (pokud je mas rozhazene v
samostatnych programech) s balicky. Pokud to chces mit
nahnacane vsechno v jednom programu, pak mi unika smysl,
protoze si pouze zvysis rezii na komunikaci s objekty.

> [...]
>
> Stejne bych uvital poznatky k tomu, zda z takoveho navrhu aplikace
> budu moci prejit k moznosti zpristupnit to me interface pres COM (Ole

Timto stylem je napsan Lokalizator 5. Navenek se tvari jako jeden
program, ale ve skutecnosti je to hromada relativne nezavislych
objektu, ktere spolu komunikuji. Jednotlive lokalizacni moduly jsou
napsane tak, ze polknou definovany format dat, a vrati prelozeny
vysledek. Moduly pro lokalizaci resourcu lze pouzit i pro lokalizaci
*.res souboru, nebo primo i DFM, pokud jiny modul data vhodne
predzvyka. Legalni uzivatele k tomu dostanou i hromadu zdrojaku,
ze kterych lze do urcite miry poznat, jak to je udelane vevnitr.

Tyto moduly jsou samozrejme dostupne pres COM, a lze je pouzit
pri splneni urcitych podminek i jinde. Pokud udelas dobry navrh
rozhrani, pak by nemel byt problem pouzit tytez objekty i v jinych
programech, pokud to bude zapotrebi.

Phones: 02/795 29 56 (72 95 29 56); GSM: 0603 551 282

Nevim si rady s napovedou a souborem s priponou .c

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 9.8.2001 12:38:32

hh.exe je program, ktery html napovedu spousti. Napriklad u W2k
je primo v systemovem adresari.

Slavek

> [...]
> feistna(zv)volny(tec)cz
> www.volny(tec)cz/feistna/cz.htm

Buh miluje ateisty. Neobtezuji ho svymi problemy.

Prevod Buffer na AnsiString

[*] Raul Endymion <raul(zv)raphael(tec)cz> - 9.8.2001 12:39:46

Mam nasledujici problem...
Potrebuju prenest stream (napriklad obrazek) nacteny ze souboru
do promenne typu ansi(wide)string, ale nevim jak na to ?
Co mi poradite ?

Raul mailto:raul(zv)raphael(tec)cz

OT: strankovani v HTML/XML

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 9.8.2001 13:02:48

> pouvazuj o vystupu do XML DocBooku.
> K tomu jiz existuji styly a prevod do rtf
> (html ci PDF jsou naprosto dostacujici).

blbej dotaz: muzes to trosku upresnit?
par url ci tipu na informce?
o "tisku" do XML tiz uvazuju,
ale jeste jsem to nikdy nedelal a
ani nic podobneho (tisk do html a pod).

co grafika? nejake BMP, GIF....?

wwW.HofyLand.Cz

Tvorba modularni aplikace

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 9.8.2001 13:07:48

> [...]
> nahnacane vsechno v jednom programu, pak mi unika smysl,
> protoze si pouze zvysis rezii na komunikaci s objekty.

Tady jsem to myslel tak, ze napr. je trida(interface) IRemoteTransport,
ktera resi prenos souboru na vzdaleny server. Jeji implementace je
trida, ktera k tomu vyuziva Windows Network, jina ktera pres FTP a
posledni treba pres SCP. Kazda bude ve vlastnim DPL - a natahnou se
dynamicky pouze ty, ktere jsou nainstalovany. V tu chvili asi musi byt
predek (to IRemoteTransport) vsech stejny, tedy ve specialnim balicku,
je to tak?

> [...]
> pri splneni urcitych podminek i jinde. Pokud udelas dobry navrh
> rozhrani, pak by nemel byt problem pouzit tytez objekty i v jinych

A uvnitr Localizatoru komunikujes pres COM, nebo tam volas primo
pascalske objekty? Me pripadne, ze pres COM by to melo asi zbytecnou
rezii, takze proto tvorim zatim rozhrani z pascalskych objektu s tim, ze
az to bude hotove, tak nad nimi vytvorim ekvivalenty v COM.

Honza +

Help workshop

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 9.8.2001 13:16:27

Ahoj,
rozhodl jsem se, ze tu napovedu udelam v Help Workshopu. Vypada to
jednoduseji a navic jsem se v html workshopu ztracel. Nemate nekdo odkaz na
nejaky manual pro Help workshop ? Nebo nekoho, kdo popisuje, jak se v tom ta
napoveda dela ?

Mnohokrat diky za predesle maily.

====================================
[...]

[*] Robert Suska <robert(zv)korak.sk> - 9.8.2001 13:37:31

Bezi to na sieti?? Alebo je to len na jednom PC? Skus si pozriet security
pokial su tam viacery pouzivatelia ci maju FULL ACCESS do toho adresara kde
je aplikacia a kde su databazove tabulky.

Robo

> [...]
nainstalovali na pocistac s W2000 a neda sa zapisovat - db navigator je
nepristupny, tabulky su ako keby len na citanie a fieldy tiez.

Konkretni problemy s Help Workshopem

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 9.8.2001 13:57:02

Ahojte,
abych vam stale nepsal, jak vubec nevim jak mam pracovat s Help Workshopem,
tak mam nekolik konkretnich problemu:

Kdyz si vytvorim slozku, ktera je jako obsah a ma polozky, tak to neni
problem. Problem vsak je, ze nevim jak k jednotlivym podslozkam napriklad
Zakladni popis obsahuje podslozky - pouziti a vlastnosti. Nevim, jak mam ke
kazde podslozce pridelit nejaky textovy soubor ?
Nevim take, jak mam implementovat to, kdyz nekdo v textu nejake napovedy
stiskne cast textu, aby to fungovalo jako odkaz na jinou stranku z jinych
podslozek. Jde mi o to, ze neumim vytvorit cely system odkazu a tak. Nechapu
to, jak to tady funguje. Jestli je mam vytvaret uz ve wordu, ale to bych
zase musel mit jen jeden dokument. Ja mam ke kazde podslozce jeden rtf
dokument.

Prosim, poradte mi.

[...]

[*] skalsky(zv)oksystem(tec)cz - 9.8.2001 14:01:52

pokud si zitra vzpomenu, prinesu ti to a poslu ... delal jsem v tom kdysi
napovedu k nejakemu programu ...

(Strankam se moc nediv, jsou ve fazi velkeho tresku ... )
http://skalsky.webzdarma(tec)cz/download/ftp/numis.zip ... tu je soubor, kterej
jsem v tom delal ... *.HLP;
... pokud ti bude stacit tvuj vysledny help v tom stavu, jak ho uvidis v tom
stazenem hlp, tak ti poslu programy, ve kterejch jsem to delal ...
Pomoci delphi se pak muzes odkazovat na konkretni stranku helpu ... pomoci
WinHelp(?,?,?, cislo_stranky) ... nebo tak nejaxem to delal.
Milan
P.S:
Doufej, ze nezapomenu :((

Milan
delphi beginner
D3 - Ent., W98, IB6

[...]

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 9.8.2001 14:01:59

> [...]
> Neni zdarma, ale drahy taky ne. Za cca 6.000
> mas vystarano jednou pro vzdy. Free verze vyhodi
Jenom poznamka:
Jeste je tu FlashFiler: takrka stejne vlastnosti.

= tel. 0434 692 569 (0601 203084]

IndexFieldNames u TADOQuery

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 9.8.2001 14:24:50

[P��loha v souboru: winmail.dat]
> [...]

> zdrojaky k ADO
> komponentam. Ale uz jsem videl podobne pretypovavani kvuli

Jo, strilis dobre, nechtel bych ti drzet terc. Uz jsem to nasel. Je to u
predchudce TCustomADODataSet v sekci protected. Opravdu jsem predtim spatne
hledal, ja uz fakt asi zajdu do optiky pro nejakej zesilovac na oci ;-)

M.S.

cteni registru

[*] surfman <surfman(zv)volny(tec)cz> - 9.8.2001 14:36:54

Ahoj,

zkus tohle

Reg := TRegistry.Create;
Reg.RootKey := HKEY_LOCAL_MACHINE;
Reg.Access := KEY_READ;

Surfman

> Paths\'+FileExe,FALSE) Then

> nainstalovan). Pod WinNT a W2000 tomu tak neni, i kdyz
>
> Na NT pokud chci jenom cist pouzivam OpenKeyReadOnly a to funguje vzdy.
>
> J. N�dhera
>
> CSH spol. s r.o.
> Velflikova 10, 160 00 Praha 6
> tel: 02/2431 2344-5, fax: 02/652 28 92
> Nedbalova 14, 701 00 Ostrava
> tel: 069/663 56 87
> e-mail: nadhera(zv)csh(tec)cz WWW: http://www.csh(tec)cz

Chyba IDE Delphi 6

[*] Robert Kindl <rob(zv)exec(tec)cz> - 9.8.2001 14:54:57

> Ahoj,
> http://pso.inprise.com/webcustomer/clearexx_cgi/x_Site_Open_Bug.htm
> Petr Vones

I do tohoto Borlandskeho Bugreportu jsem to psal v prubehu 3 let nejmene 3x
(plus asi 15x dalsi chyby).
Nikdy zadna odpoved :-((
Prestalo mne to bavit. To je doslova hazeni hrachu na zed.

Myslis, ze se neco zmenilo a ze na ty bugreporty neserou?

Rob

BORLANDMM.DLL a DELPHIMM.DLL

[*] Martin Macko, M-PRO s.r.o. <martinm(zv)m-pro(tec)cz> - 9.8.2001 14:06:02

Probiha(la) tady diskuze na tema DLL a string - je mozne aby spolupracovalo
bez problemu DLL napsane v D5 a EXE psane v D2 ?
(samozrejmne za predpokladu ShareMem prvni v uses) - navic vyuzivajici BDE
pro pristup na data

(Ono to nejak funguje, ale obcas sem tam access violation, obcas nekde
[hodne Win9x - NTcka si vetsinou poradej] umrtvenej hlavni program po
opusteni dialogu z DLL apod.)

___________________________________

Martin MACKO,
M-PRO s.r.o.
U m�sta Chersonu 1595/1
tel.: +420 (35) 610 79 48,
610 72 31 a� 33

martinm(zv)m-pro(tec)cz
+420 (603) 48 39 40

___________________________________

---
Avast: Odchoz� zpr�va vyhodnocena jako �ist�
Datum a �as testov�n�: 9.8.2001 14:06:02
Datum virov� datab�ze (VPS): 26.7.2001
D�kujeme za pou��v�n� programu Avast!

Avast32 (VPS 26.7.2001): zprava neobsahuje virus

TField.FieldKind = fkLookup

[*] Jiri Wendl, KSH-Data <wendl(zv)ksh-data(tec)cz> - 9.8.2001 15:27:40

Ahoj

Proc kdyz provadim editaci %subj%, tak tam zustava furt stara hodnota dokud se neposunu
na jiny radek (tj. dokud se neudela Post).

Pouzivam D6, IBX, CLX
Pod DBX to zmeni hodnotu okamzite.

Zkousel jsem to i pod D5, IBX a dela to to same.

KSH-Data s.r.o.
Dobrovsk�ho 56
56301 Lan#kroun
tel:0467/523258
tel+fax:0467/522181
e-mail:wendl(zv)ksh-data(tec)cz
www.ksh-data(tec)cz
ICQ:122972218

DBGrid pod CLX

[*] Jiri Wendl, KSH-Data <wendl(zv)ksh-data(tec)cz> - 9.8.2001 15:34:25

Ahoj pouziva nekdo %subj% ?

Mam nasledujici problem pokud jsou zobrazeny oba ScrollBary tak Grid pri
Refreshi DataSetu skarede problikne.
Neproblikne pokud je zobrazen pouze jeden ScrollBar.

Zvlastni ze?

PS: Grid z VCL to nedela.

Poradi mi nekdo co mam predefinovat atd. abych tomu zabranil ?

[...]

[*] Jiri Wendl, KSH-Data <wendl(zv)ksh-data(tec)cz> - 9.8.2001 15:47:31

> [...]
>
> Pouzivam D6, IBX, CLX
> Pod DBX to zmeni hodnotu okamzite.
>
> Zkousel jsem to i pod D5, IBX a dela to to same.

Ten jsem to zkusil s IBClientDataSetem a funguje to tak jak chci.

Jirka

Jina barva formul��e

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 9.8.2001 16:10:00

Ahoj,
potreboval bych vedet, zda je mozne nastavit jinou barvu formulare, nez
nabizi ze zakladni nabidky, napriklad kdyz znam jeji RGB ?

[...]

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 9.8.2001 16:14:59

On 9 Aug 2001, at 13:07, Jan Krizek wrote:

> [...]
> a natahnou se dynamicky pouze ty, ktere jsou nainstalovany. V tu
> chvili asi musi byt predek (to IRemoteTransport) vsech stejny, tedy ve

Aha. Zde zalezi na tom, odkud odevsad chces ty objekty volat.
Pokud je chces volat jen ze svych programu, pak je muzes dat do
balicku. Pokud chces, aby byly pristupne i z jinych aplikaci, pak je
musis dat do samostatneho programu (exe pro vzdalena volani,
nebo dll). Pokud je budes chtit volat podle jejich IID, pak
samozrejme musi byt dostupne vzdy. Nejakeho spolecneho predka
(resp. jeho definici) muzes mit prakticky v cemkoliv. Pokud
prekryjes vsechny metody, nemuselo by byt treba ho ani
distribuovat, pokud se na nej nebudes odvolavat.

Verzi s implementaci interfejsu v balicku jsem nezkousel, takze
nevim, jak se to presne zachova.

> [...]
> rezii, takze proto tvorim zatim rozhrani z pascalskych objektu s tim,
> ze az to bude hotove, tak nad nimi vytvorim ekvivalenty v COM.

Uvnitr modulu volam jak pascalsky objekt, tak i interface, podle
toho, jak to povazuji v te ktere situaci za lepsi. Tedy mam na mysli
volani hlavniho objektu treba z formulare.

Vtip je v tom, ze implementace interface IMujObjekt se dela pres
pascalskou tridu
TMujObjekt = class(TPredek, IMujObjekt)

Podrizenemu Formulari predavam Self, coz je TMujObjekt, ale
pokud je to z nejakeho duvodu treba, muzu si to pretypovat na
IMujObjekt.

Phones: 02/795 29 56 (72 95 29 56); GSM: 0603 551 282

Hurricane: Cesta k Office

[*] Frankie Y <frankie.y(zv)seznam(tec)cz> - 9.8.2001 16:30:47

> Ta tvoje funkce je lehce receno ponekud prapodivna. Nemyslis, ze by to slo
> jednoduseji? Stejnak to budu muset volat pro kazdou priponu (doc, xls)
> zvlast, takze to zkusim, kdyz to bude fungovat, tak to pouziju.

Nemyslim si, ze by byla prapodivna. Byla vytvorena na reseni konkretniho
problemu - tedy zjisteni cesty k Office. Proto jsem zvolil predavani seznamu
vsech pripon rovnou te fci. Psal jsem to tak, abys to mohl rovnou pouzit bez
dalsich uprav. Nicmene priznavam, ze jsem skutecne opomnel moznost, ze ma
dane pripony registrovana aplikace, jez neni soucasti Office. To se da lehce
napravit kontrolou "typu" souboru. U dokumentu MS Wordu je to napr.
Word.Document.8. To snad ostatni kancelarske baliky v registrech mit
nebudou.

> Co to vraci, kdyz nenajde zadny zaznam?

Kdyby ses do zdroje podival poradne, vedel by si ze to vrati prazdny
retezec.
V nasledujicim zdrojoveho kodu jsem mimo jine upravil i toto - nyni indikuje
uspesnost provedeni hodnota typu boolean.

const empty = '';

function getappbyext(ext: string; out filename, filetype: string): boolean;
var reg: tregistry;
begin
filename := empty;
if copy(ext, 1, 1) <> '.' then ext := '.' + ext;
try
reg := tregistry.create;
with reg do
begin
rootkey := hkey_classes_root;
if openkey(ext, false) then
begin
filetype := readstring(empty);
closekey;
if (filetype = empty) then filetype := ext;
if openkey(filetype + '\shell\open\command', false) then
begin
filename := readstring(empty);
closekey;
reg.free;
end;
result := filename <> empty;
end;

function extractpath(const value: string): string;
var len: integer;
pc: pchar;
begin
result := value;
if result <> empty then
begin
if result[1] = '"' then
begin
pc := pointer(result); inc(pc);
len := pos('"', pc) - 1;
result := copy(pc, 1, len);
len := pos(#32, result) - 1;
if len >= 0 then setlength(result, len);
end;
result := extractfilepath(result);

procedure XYZ;
var fn, ft, path, ver: string;
begin
if getappbyext('doc', fn, ft) and (uppercase(copy(ft, 1, 14)) =
'WORD.DOCUMENT.') then path := extractpath(fn);

> [...]
StarOffice
> a kancelar od 602? A priponu XLS si ty dva uvedene baliky zaregistruji
..

> Hurricane

OT: QReport (2 x)

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)pobox.sk> - 9.8.2001 16:55:42

Po dlhom skusani som konecne prisiel na chybu. Bola v tom, ze
PrinterSettings.OutputBin som mal nastavene na Auto. Ked som to prestavil na
First, vsetko bezalo ako ma.

From: "Robert Kindl" <rob(zv)exec(tec)cz>
> Nikdy zadna odpoved :-((

Ahoj,

To je v poradku, protoze:
"The only response that will be sent regarding this submission will be an
automated reply, so that you will know your submission was received."

Petr Vones

Prevod Buffer na AnsiString

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.8.2001 19:01:10

From: "Raul Endymion" <raul(zv)raphael(tec)cz>
> Potrebuju prenest stream (napriklad obrazek) nacteny ze souboru
> do promenne typu ansi(wide)string, ale nevim jak na to ?
> Co mi poradite ?

Ahoj,

promenna typu string by nemela obsahovat znak #0 takze neni vhodna pro obecna
binarni data.

Petr Vones

ClassName

[*] Jirka Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 9.8.2001 19:14:56

Ahoj,
ma problem.Nemohu prijit na to, jak ze ziskaneho jmena tridy udelat objekt.

ziskam nazev tridy okna

GetClassName(HWND,sClassName,Size);

v sClassName ma retezec "TForm1"

a nyni potrebuji udelat neco jako (sClassName).Close,
protoze pri CloseWindow(HWND) mi to vubec neprochazi
udalosti OnCloseQuery.

Nevite nekdo jak na to??

email: virt(zv)volny(tec)cz

OT: strankovani v HTML/XML

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 9.8.2001 19:28:02

Ahoj,

na blby dotazy blba odpoved, ale Tvuj dotaz blbej neni. :-)

Vezmu to trosku ze siroka. Pokud chces delat vystupy do XML a
to pak prevadet pomoci XSL ci DSSL do cehokoliv jineho, pak si
muzes sam definovat DTD a podle toho vytvorit prave XSL styly
(DSSL uz je zastarale). Lepsi je ale pouzit neco, zo jiz nekdo
udelal. Napr. DTD XML DocBook (jeste existuje pro SGML, ale to
ted vynechme). Toto DTD obsahuje jiz spoustu zajimavych
elementu jako je para, section, chapter, itemizelist, figure a
spoustu dalsich. K tomuto pak existuji styly (napr. DSSL pro
prevod do rtf, ci XSL do LaTeXu, dalsi zase do HTML apod.). Z
jednoho XML dokumentu tak muzes mit x dalsich cilovych formatu.
Dokonce pak pusobi na zakaznika dobre, kdyz vidi, ze si muze
vybrat: smesne zobrazeni v html, editovatelne v rtf ci perfektni pro
tisk v pdf.

Odkazy k problematice DocBooku naleznes napr. na me strance,
kde je i strucne popsan postup, jak tyto prevody udelat. Adresa je:

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk/docbook.shtml

Pokud chces (to se ale ozvi na soukromy mail), poslu Ti ukazku
XML souboru psaneho prave v DTD XML DocBooku, jeho vysledek v
rtf, html, LaTeXu a pdf. Jinak skryta reklama: v rkEditu podporuji
prime volani DocBook napovedy pomoci klavesove zkratky. ;-)

A na zaver: je jasne, ze to nemusi byt presne to, co potrebujes, ale
pokud se to tomu blizi, pak rozhodne doporucuji, vysledek stoji za
to. Navic DocBook, konvertory a styly jsou naprosto free, takze
nemusim platit ani korunu.

Slavek

> blbej dotaz: muzes to trosku upresnit?
> par url ci tipu na informce?
> o "tisku" do XML tiz uvazuju,
> ale jeste jsem to nikdy nedelal a
> ani nic podobneho (tisk do html a pod).
>
> co grafika? nejake BMP, GIF....?
>
> dekuji PeC(zv)
>
> CU onTheFutureOfMatrix
> MatriX.CyberSpace.Cz
> wwW.HofyLand.Cz
>
> /~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~\
> |[smtp:petr.palicka(zv)atlas(tec)cz]|
> |[smtp:peca(zv)email(tec)cz] |
> \~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~/

Buh miluje ateisty. Neobtezuji ho svymi problemy.

> [...]

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 9.8.2001 19:32:30

Ahoj,

> promenna typu string by nemela obsahovat znak #0
****Moment, u PCharu to je zrejme, ale u AnsiStringu, ktery ma u
sebe svoji delku?

Buh miluje ateisty. Neobtezuji ho svymi problemy.

Prevod Buffer na AnsiString

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.8.2001 19:39:40

From: "Slavek Rydval" <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
> ****Moment, u PCharu to je zrejme, ale u AnsiStringu, ktery ma u
> sebe svoji delku?

Ahoj,

dobre, pokud to budes pouzivat vyhradne jako AnsiString tak to bude fungovat,
jenze po pretypovani na PChar (coz je zcela legalni operace) to uz bude
zpusobovat problemy. Myslim ze je dobre se vyvarovat prave takovychto
konstrukci.

Petr Vones

ClassName

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.8.2001 19:40:55

From: "Jirka Virt" <virt(zv)volny(tec)cz>
> ma problem.Nemohu prijit na to, jak ze ziskaneho jmena tridy udelat objekt.

Ahoj,

potrebujes to ve vlastni aplikaci ?

Petr Vones

Delphi .NET? (was RE: Rozsahlejsi DB aplikace)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.8.2001 19:44:13

From: "Slavek Rydval" <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
> trosku jsem zaspal dobu, co to je Delphi .NET?

Ahoj,

nic takoveho zatim neni. Jinak toto tema se pomerne intenzivne propira v
newsech: borland.public.delphi.non-technical, prispevky od cloveka jmenem
Alessandro Federici.

Petr Vones

Chyba IDE Delphi 6

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.8.2001 19:47:17

From: "Tomas Vladik" <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz>
> Unauthorized
> Proper authorization is required for this area. Either your browser does
> not perform authorization, or your authorization has failed...

Ahoj,

nekde bude asi chyba, ten odkaz pochazi z newsu:
http://groups.google.com/groups?selm=3B435F65.84AD0985%40borland.com

Petr Vones

verze directx

[*] <vkudelka(zv)email(tec)cz> - 9.8.2001 21:06:07

Jak zjistim zda je directX nainstalovane a v jake verzi?
V programu "setup" potrebuji zjistit zda ma uzivatel nainstalovane soubory directx a jakou verzi. Podle toho se dal rozhodnu, zda program bude pokracovat, nebo zda nabidne uzivateli instalaci, pripadne upgrade DirectX.
Diky
Vlado

---
** CREATED BY EMAIL.CZ **
http://www.email(tec)cz <--- Get Your Free Email

grid jako z accessu

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 9.8.2001 21:11:52

Ahoj,
nevite nekdo o komponente, ktera se chova jako master-detail grid v Accessu? Tj.
u master radku je [+], a kdyz na nej kliknu, rozbali se detail.
Nejlepsi by bylo, kdyby to bylo pro DB... prozatim me napadlo jen vyresit to
2-ma stringgridama...
btw. jde nejak v /Rx/DBGridu zmenit vysku vybraneho radku?

OOOOOOOOOOOOOOOO
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

Pot�ebuji otevrit *.mdb

[*] 0x <phaseus(zv)atlas(tec)cz> - 9.8.2001 21:12:03

Nemohu otev��t accessouvskou datab�zi, nainstaloval jsem si proto komponentu
KADAO, ta se mi v#ak v�dy po kompilaci vypne i s DELPHI. mohli byste mi
poradit?

Problem s formularem a splash formem

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 9.8.2001 21:26:50

Ahoj,
mam dva nasledujici problemy.
Prvni: potrebuji formular, ktery by byl jako splash a nemel vubec vrchni
pruh s titulkem a systemovymi nabidkami, ciste jen plochu formulare.

Druhy: Kdyz startuji aplikaci, davam do source kodu nasledujici vec:

frmSplash:= TfrmSplash.Create(Application);
Try
frmSplash.Show;
frmSplash.Free;

Ted, potreboval bych tam dat nejaky sleep, aby se to tam pozdrzelo chvili,
protoze mam pouze dva autocreate formulare a ono to jen problikne ten
splash. Jenze, kdyz tam dam napr. Sleep(6000), tak mi to hlasi chybu
undeclared identifier. Jak se toto resi ?

Poradte prosim nekdo.

Mnohokrat diky.

======================
Filip Hazuka
��pkova 363
L�zn� Bohdane�
E-mail: Filip.Hazuka(zv)uhk(tec)cz
Mobil: 0602/411 828
======================

Win2000

[*] 0x <phaseus(zv)atlas(tec)cz> - 9.8.2001 21:28:01

N�co by tu bylo: komponenta co testuje f#echno mo�n� v�etn� verze DX; cca
330kb, http://www.hetec(tec)cz/kryologic/forfrankie.zip - v�etn� ex��e abys hned
v�d�l, co ta mrcha um�.

PS: J� bych zase pot�eboval tohle: Jak sakra donutit Delphi pracovat se
souborama Micro#oust Access97 (.MDB)???

yb droL

[...]

[*] 0x <phaseus(zv)atlas(tec)cz> - 9.8.2001 21:34:10

[...]

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 9.8.2001 22:00:14

Ahoj,

No, mozna maly obrazek si muze clovek udelat z definice .NET
(experience):

http://www.microsoft.com/cze/net/qa.asp

a misto Visual Studio .NET doplnit Delphi. Ale ma to sve musky.
Proto me to spojeni zarazilo.

Slavek

> [...]
> Alessandro Federici.
>
> Petr Vones

Buh miluje ateisty. Neobtezuji ho svymi problemy.

[*] <vkudelka(zv)email(tec)cz> - 9.8.2001 22:10:10

ahoj,
prvni problem je trivialni. Nastav vlastnost formulare BorderStyle na bsNone.
druhy je trochu komplikovanejsi, ale resitelny :-). NEPOUZIVEJ source code pro psani programu. Postupuj nasledovne. Vytvor dva formulare. Jeden pojmenuj SplashForm a druhy treba MainForm ( obvykle nazvy ). Vytvorenou aplikaci uloz. Potom si otevri Projekt Manager ( hlavni nabidka Delphi, View ) Otevre se ti dialogove okno, oznacis si svuj projekt a kliknes pravym tlacitkem mysi, v plovouci nabidce zvolis polozku Options a v otevrenem dialogovem boxu presunes oba formulare z auto-create forms do available forms. Tim zajistis ze Delphi nebude pri spusteni programu tyto formulare automaticky vytvaret. O jejich vytvoreni se tedy musis postarat sam. Tady dojde k velice ojedinelemu psani do source codu. Otevri ho a prizpusob nasledovne :
SplashForm :=TSplashForm.Create(Application);
SplashForm.Show;
SplashForm.Update;
Application.CreateForm(TMainForm, MainForm);
SplashForm.Close;

Potom, klikni na formular MainForm, a na udalost OnCreate vloz nasledujici kod:
procedure TMainForm.FormCreate(Sender: TObject);
var
CurrentTime: LongInt;
begin
CurrentTime := GetTickCount div 1000;
while ( (GetTickCount div 1000) < (CurrentTime + 3) ) do Sleep(1);
end;

Tento kod ti podrzi SplahForm na obrazovce 3 vteriny, tim ze bude provadet pred vytvorenim MainFormu vlozeny kod. Pro urceni doby vyuziva funkci GetTickCount, ktera udava pocet milisekund od spusteni Windows. Na rozdil od jednoduchecho vyuziti prikazu sleep garantuje stejnou dobu na rychlich i pomalych pocitacich.
Uvedeny prikaz while v podstate rika, cekej sleep(1) dokud soucana doba nebude o tri vteriny vetsi nez puvodni doba ulozena v promenne CurrentTime a prevedena na vteriny. Na zaver si zaexperimentuj s formularem SplashForm a jeho vlastnostmi. StayOnTop, ScreenCenter, Active, atd.
Mnoho zdaru
Vlado

---
** CREATED BY EMAIL.CZ **
http://www.email(tec)cz <--- Get Your Free Email

TMainMenu

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 9.8.2001 22:30:41

Zdravim

Kompletni sada naprosto super free komponent je na www.jrsoftware.org. Tohle
skryvani umi myslim taky (konkretne menu z toho nepouzivam).

> Kde sa da stiahnut kompomenta rovnaka ako TMainMenu, len sa v nej daju
> skryvat nepouzivane funkcie podobne ako vo Worde 2000 alebo Windows ME.

DLL KNIHOVNY

[*] Ji�� Baudy� - 9.8.2001 22:48:16

Ahoj,
nechci bejt stoura, ale mohl bych znat alspon nastin reseni jak ?

Baudys

From: "Ji�� Baudy#" <jiribaudys(zv)centrum(tec)cz>
> nejak mi neni jasne, jestli (popr. jak se da z dll) zjistit jake funkce
jsou
> k dispozici, jejich paramtery, navratova hodnota ...

DLL KNIHOVNY

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.8.2001 23:14:49

From: "Ji�� Baudy#" <jiribaudys(zv)centrum(tec)cz>
> nechci bejt stoura, ale mohl bych znat alspon nastin reseni jak ?

Ahoj,

pokud jde o jmena exportovanych funkci tak muzes pouzit napriklad command line
tool TDUMP ktery najdes v adresari Delphi nebo treba PE Viewer:
http://www.volweb(tec)cz/pvones/delphi

Petr Vones

Problem s formularem a splash formem

[*] Martin Ben <martin.ben(zv)worldonline(tec)cz> - 9.8.2001 23:23:15

> Prvni: potrebuji formular, ktery by byl jako splash a nemel vubec vrchni
> pruh s titulkem a systemovymi nabidkami, ciste jen plochu formulare.

Co treba:
TForm.BorderStyle:=bsNone

> Ted, potreboval bych tam dat nejaky sleep, aby se to tam pozdrzelo chvili,

Do TfrmSplash pridej TTimer, Interval nastav na potrebnou hodnotu a
Enabled:=false. TfrmSplash potom pouzij asi takto:

frmSplash: TfrmSplash;
begin
frmSplash:=TfrmSplash.Create(Application);
frmSplash.Show;
frmSplash.Update;
frmSplash.Timer1.Enabled:=true;
end;

procedure TfrmSplash.Timer1Timer(Sender: TObject);
Release;
end;

Pisu to z hlavy, ale melo by to fungovat.

Martin

MenuPopup a Message

[*] Zdenek Janish <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 10.8.2001 00:11:16

Dobry den,

Lze vyvolat nejakou polozku z MenuPopup pomoci Message?

nejlepe:
PostMessage(MenuPopup.Handle, WM_????, ???, ???)
nebo
PostMessage(MenuPopupItem.Handle, WM_????, ???, ???)

(Vim ze by to slo obejit pomoci vlastni definice Message a v procedure volat
OnDestroyClick...)

Znovu centrovani...

[*] Adam Feistner <feistna(zv)volny(tec)cz> - 10.8.2001 00:38:50

Centrovani sloupce v ListView jsem radsi vzdal a pouzil Memo... Ale ted koukam, ze bud ja v helpu nenajdu ani pismeno, nebo
Delphi centrovani nejak opomijeji. Potreboval bych stejnou tabulku jako je v Mape spec. znaku Woken - zkousel jsem StringGrid,
ale zadna vlastnost aligment tam neni. Prosim Vas, nevite nekdo co s tim ??? Dik,

- free projekt pod D5 Ent
Adam Feistner
feistna(zv)volny(tec)cz
www.volny(tec)cz/feistna/cz.htm

Znovu centrovani...

[*] Adam Feistner <feistna(zv)volny(tec)cz> - 10.8.2001 00:58:30

Tak si odpovim sam - uz jsem nasel freeware komponentu TAdvColumnGird od TMSSoftu.

http://www.tmssoftware.com/advcgrid.htm

From: "Gebauer Lukas" <gebylist(zv)mlp(tec)cz>

> To je vse, co pro to musis udelat. :-)

Synapsi pouzivam a jsem spokojen.
Vadi mi ale jedna vec. Pri prekladu unitu SynaCode
pod D4 i D5 mi to vyhazuje velke mnozstvi [Warning]
Constant expression violates subrange bounds.
Abych se toho zbavil, musel jsem zamenit
nekolik longint za longword.

Dalo by se s tim do budoucna neco udelat?
Nebo jsem pri prekladu postupoval spatne?

Vaclav Krmela

FlatStyle komponenty

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 10.8.2001 09:18:15

Ahoj,
pred par dny jsem se zde ptal na komponenty FlatStyle, zda jsou free pro
komercni ucely. Milan me odkazal na autora techto komponent. Uz jsem napsal
tri maily autorovi, ale ten se neozyva. Nevite nekdo, jak to s tim je ?
Jeste bych se chtel zeptat, jestli nemate nekdo s temito komponentami
zkusenosti, co se tyce chybovosti a spolehlivosti. Taky mi tam chybi
PageControl, nevite nekdo nahradu za nej ve stejnem nebo podobnem stylu,
nebo jak upravit stavajici aby se tvaril jako cela grafika komponent
FlatStyle ?

Diky za pomoc a vase rady.

====================================
[...]

[*] Alexandr Stefek <alex(zv)scova.vabo(tec)cz> - 10.8.2001 09:43:04

Cau,

Parametr typu IStream je marshallovan automaticky, takze je mozne jej
bez problemu pouzit.
Alexandr STEFEK

> a jak mam prenest stream pres COM ? jednoduse a logicky ?
>
> --
> Best regards,
> Raul mailto:raul(zv)raphael(tec)cz

Synapse

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 10.8.2001 09:45:43

No, mel jsem za to, ze jsem tenhle problem jiz pred nekolika vydanimi
odstranil. Nicmene maje doma pouze D3, nemohu zato dat ruku do
ohne. Ale v Kylixu si to na nic nestezuje...

Jaky release Synapse pouzivas?

> [...]
> nekolik longint za longword.
>
> Dalo by se s tim do budoucna neco udelat?
> Nebo jsem pri prekladu postupoval spatne?

Pracovni adresar

[*] Petr Kucera <kucera(zv)vri(tec)cz> - 10.8.2001 08:47:37

Dobry den,

prosim Vas, jak se da jednoduse zjistit pracovni adresar
(adresar, odkud je program spusten)?

Dekuji.

Petr Kucera

Synapse

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 10.8.2001 09:54:04

No to je sice taky fakt... Ale predpokladam, ze programatori by se mohli
vyrovnat s absenci instaace. ;-)

Kazdopadne mam hned nekolik duvodu, proc nepouzivat na maily Indy...

- nejak mi v Indy chybi podpora korektniho ceskeho kodovani

- Synapse se navic i sama (pomoci MimeMess) postara o korektni
zakodovani i dekodovani cestiny, aniz by se uzivatel musel jakkoliv starat
o vyber kodovani. Samo si to zjisti kodovou stranku pouzivanou
systemem , samo si to vybere nejvhodnejsi kodovou stranku na posilani
mailem.. a to vse jak pod windows, tak i pod Linuxem

- A kdyz jsme u toho Linuxu, portace Indy do Linuxu je pekne odflaknuta,
a tak se casto stane, ze stejna vec v Indy pod Linuxem nefunguje stejne
jako tataz vec pod Indy ve Windows... A to uz nemluvim o tom, ze v
Linuxovem Indy kodu je hromada chyb...

- Indy zere pri sve praci mnohem vice strojoveho casu nez Synapse...

- Indy je oproti Synapsi prilis slozite... casto je to jako jit s kanonem na
vrabce. A slozity kod -> vetsi sance na chybu.

- ostatne, proc se asi pisi viry v Synapsi a ne v Indy? :-))))

> Tak nejak mi pripadlo, ze kdyz ma nekdo potize s "instalaci" Synapse,
> mozna mu budou WinShoes/Indy vyhovovat vic. Ale jinak muzes byt
> [...]

[*] 0x <phaseus(zv)atlas(tec)cz> - 10.8.2001 10:23:19

Pr�v� s touto komponentou m�m dost z�hadnej probl�m: Instalace OK, N�vrh OK,
n�sladuje F9 a delphi se jednodu#e kousnou (n�kdy taky kousnou po�). Co se
jen po��t, pt� se zoufalec t�sn� p�ed term�nem odevzd�n� aplikace ...

> [...]
> poradit?

> PS: J� bych zase pot�eboval tohle: Jak sakra donutit Delphi pracovat se

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 10.8.2001 10:36:59

From: "Gebauer Lukas" <gebylist(zv)mlp(tec)cz>

> No, mel jsem za to, ze jsem tenhle problem jiz pred nekolika vydanimi
> odstranil. Nicmene maje doma pouze D3, nemohu zato dat ruku do
> ohne. Ale v Kylixu si to na nic nestezuje...
>
> Jaky release Synapse pouzivas?

Release 19
07.04.2001

Vaclav Krmela

Pracovni adresar

ExtractFilePath(Application.ExeName);

[...]

[*] Milan Tomes <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 10.8.2001 10:55:31

extractFileDir(ParamStr(0))

S pozdravem

Milan Tome�
Vedouc� v�vojov�ho t�mu Windows
Softwarehouse HAiDA s.r.o.
Nov� Bor
tel: 0424/722291, 0424/222284
email: Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

> Dobry den,
>
> prosim Vas, jak se da jednoduse zjistit pracovni adresar
> (adresar, odkud je program spusten)?

CodeRush

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 10.8.2001 11:11:49

Ahoj,

nevite nekdo, kde by sel v Cesku koupit CodeRush 5 ?

Thread v jine unite - stale nevyreseno

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 10.8.2001 11:23:03

ahoj, zkusim to jeste jednou. Mam nasledujici kod v samostatne unite.
Pokud ale z jine unity zavola KillerThread.Resume;
KillerThread.Suspend, tak pru suspend mi cela aplikace totalne
vztuhne (nekdz se to stane treba ay pri tretim yavolani suspend).
Nevite nekdo, co delam blbe?

type
TKillerThread = class(TThread)
protected
procedure Execute; override;
end;

var KillerThread: TKillerThread;

procedure TKillerThread.Execute;
begin
while not Terminated do

initialization
KillerThread:=TKillerThread.Create(true);
finalization
KillerThread.Free;

Diky,
Milan Cizek, D5 Ent