Pracovni adresar

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 10.8.2001 11:25:45

no bud pomoci nejake komponenty a nebo pres API funkci GetModuleFilename
ktera ti vrati celou cestu k tve aplikaci a z ni to vyseparujes uz.

From: Petr Kucera [mailto:kucera(zv)vri(tec)cz]
Sent: Friday, August 10, 2001 9:48 AM
To: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Subject: Pracovni adresar

Dobry den,

prosim Vas, jak se da jednoduse zjistit pracovni adresar
(adresar, odkud je program spusten)?

Dekuji.

Petr Kucera

Synapse

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 10.8.2001 11:26:50

> Release 19
> 07.04.2001

Tak to bude tim... stahni si aktualni release 23, melo by to tam byt
opravene.

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

Pouziti redource z DLL

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 10.8.2001 11:44:34

ahoj,
potrebuju poradit s nasledujicim: do exe meho programu mam
prilinkovany resource (Cur,bmp...). Chci, aby si mou aplikaci mohl
uzivatel prizpusobit ke svemu prani, takze bych to chtel vyresit
pomoci pridavnych dll. Stale se mi ale nedari nahradit defaultni
polozky z res exe, polozkami z DLL. Zkousim to nejak tak:

DLL:=LoadLibrary('dll restest\cur\test.dll');
with Screen do
begin
if FindResource(DLL,'CUR_MAIN','CUR') > 0 then
Cursors[CUR_MAIN]:=LoadCursor(DLL,PChar('CUR_MAIN')) else
Cursors[CUR_MAIN]:=LoadCursor(HInstance,PChar('CUR_MAIN'));

2) nevite jestli existuje neco (unita, komponenta), ktera by dokazala
vytvorit resource dll? Predstavuju si to tak, ze by si uzivatel do
programu nahaze obrazky, zvuky, cursory a vypadla by ztoho 1 .dll,
ktera by mela patricne resourcy prilinkovane - asi uz fantaziruju :)

Nebo bych pak videl moznost udelt programek na editaci resourcu -
neco jako ResHacker, ale povolil bych editaci jen neceho. A pridat
pochopitelne vzorovou dll, aby bylo co editovat.

Co myslite?

Diky, Milan Cizek, D5
Ent

Seznam Prace - Hledate praci nebo menite zamestnani? http://prace.seznam(tec)cz

CodeRush

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 10.8.2001 11:54:54

> nevite nekdo, kde by sel v Cesku koupit CodeRush 5 ?

to nevim, ale opravdu rad bych to videl v akci a trialka afaik neni :(

wwW.HofyLand.Cz

OT: Doumonitorova (2xVGA) konfigurace pocitace

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz> - 10.8.2001 12:13:13

Zdravim vsechny,

nevi nekdo jak uspesne nainstalovat druhou VGA kartu do pocitace? Jednu mam
8MB AGP, druhou davam 4MB PCI, ktera mi jinak chodi. OS mam w2k. Tu druhou
to najde, ale pise chybu 10, zarizeni nemohlo byt spusteno.

Vubec mne nenapada, kterym smerem vest skoumani, jde to s kazdou kartou?

diky za jakekoliv namety

Tomas Bradle
t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz

Doumonitorova (2xVGA) konfigurace pocitace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.8.2001 12:21:31

From: "Tomas Bradle" <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz>
> nevi nekdo jak uspesne nainstalovat druhou VGA kartu do pocitace? Jednu mam
> 8MB AGP, druhou davam 4MB PCI, ktera mi jinak chodi. OS mam w2k. Tu druhou

Ahoj,

zdaleka ne vsechny PCI karty mohou fungovat v teto konfiguraci. Podivej se na
stranky vyrobce te karty jestli tam uvadi zda je mozne to takto pouzit. Pokud
ale potrebujes dva monitory tak by asi bylo lepsi mit primo kartu k tomu ucelu
zhotovenou, treba Matrox.

Petr Vones

CodeRush

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 10.8.2001 12:27:33

Ahoj,

Ji�� Foldyna wrote:

> Ahoj,
>
> nevite nekdo, kde by sel v Cesku koupit CodeRush 5 ?

nejde to. Pouze na strankach Eagle Software
http://www.eagle-software.com
Na druhou stranu poskytuji 30-ti denni zaruku na vraceni penez v pripade
nespokojenosti ...

Doumonitorova (2xVGA) konfigurace pocitace

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 10.8.2001 12:38:39

Zkousel jsem kombinaci S3 Trio 64V+ PCI + SIS 6326 pod W98 a fungovalo to bez
sebemensich problemu

S pozdravem

Milan Tome#
Vedouc� v�vojov�ho t�mu Windows
Softwarehouse HAiDA s.r.o.
Nov� Bor
tel: 0424/722291, 0424/222284
email: Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

> [...]
> zhotovenou, treba Matrox.
>
> Petr Vones

Doumonitorova (2xVGA) konfigurace pocitace

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 10.8.2001 12:42:56

Ahoj,
ja jsem to zkousel nedavno a bez problemu. Mam vestavenou grafiku a tu
druhou jsem mel v PCI slotu.
Je to dobra sranda.

> [...]
> to najde, ale pise chybu 10, zarizeni nemohlo byt spusteno.
>
> Vubec mne nenapada, kterym smerem vest skoumani, jde to s kazdou kartou?

Synapse

[*] jemeto <jemeto(zv)volny(tec)cz> - 10.8.2001 12:51:08

Ja v Synapse postradam moznost v SMTP odeslani Attachmentu, nebo jsem to
prehledl.

> Kazdopadne mam hned nekolik duvodu, proc nepouzivat na maily Indy...

Synapse

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 10.8.2001 13:12:43

> Ja v Synapse postradam moznost v SMTP odeslani Attachmentu, nebo jsem to
> prehledl.

A k cemupak tam asi budou unity MimeMess.pas a MimePart.pas ???

T.

Synapse

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 10.8.2001 13:17:26

> Ja v Synapse postradam moznost v SMTP odeslani Attachmentu, nebo jsem
> to prehledl.

Tak to si prehledl. :-) (ostatne zrovna tuhle cast vesele pouziva ten virus,
co tu bul dneska zminen. ;-)))

Staci nahlednout do FEATURES seznamu Synapse.. a tam to najdes! :-)

Dela se to pomoci objektu TMimeMess, pomoci ktereho si vygenerujes
StringList s textem e-mailu vcetne attachmentu, a to pak pomoci
TSMTPsend snadno odesles (napriklad pomoci SendToRaw funkce...
proto tam je!).

Priklad tohoto mas doslova v dokumentaci Synapse na

http://www.ararat(tec)cz/synapse/docs/GuideMIME.htm

A co vic.. pomoci stejne unity muzes zase prijmuty e-mail rozebrat a
vytahat si z nich ty prilohy. A je to take ta unita, o ktere jsem tu dneska
psal, ze se sama postara o kodovani-dekodovani cestiny...

Zcela zamerne je otazka skladani a rozebirani MIME priloh zcela
samostatne od implemetace SMTP klienta, nebot mezi nima neni zadna
prima souvislost. A spojit si tyto dve veco pomoci jednoho jedineho
stringlistu je tak snadne...

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

Problem s formularem a splash formem

[*] Roland Turcan <rotursoft(zv)kiwwi.sk> - 10.8.2001 13:29:41

Ja creatujem splash presne ako Ty, ale Free az v main forme v udalosti Show.

S pozdravom

Roland Turcan - amatersky programator
D5Pro, IB6/TB, IBX4.52, Win2000Pro/CZ, Win98CZSE

From: "Robert Suska" <robert(zv)korak.sk>> Zdravim

> jedna sa o diakritiku pod W2k pre starsie DOS apl. napr. Quadro data je to

Priklad :

V Autoexec.bat (nebo v \WINNT\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT jsou prikazy :)

C:\CSCRT\VEGACODE C:\CSCRT\lat16.fnt C:\CSCRT\lat8.fnt
C:\CSCRT\KEYCODE C:\CSCRT\CLATTW.KEY

SSK.BAT (ssk vyzaduje kodovani Kamenickych)

(zv)ECHO OFF
REM pro WIDOWS 2000 VYZADUJI NEKTERE PROGRAMY TOTO NASTAVIT 25 radku
mode con lines=25
cd \ssk
C:\CSCRT\VEGACODE C:\CSCRT\kam16.fnt C:\CSCRT\kam8.fnt
C:\CSCRT\KEYCODE C:\CSCRT\CKAMTW.KEY
ssk.exe
C:\CSCRT\VEGACODE C:\CSCRT\lat16.fnt C:\CSCRT\lat8.fnt
C:\CSCRT\KEYCODE C:\CSCRT\CLATTW.KEY

U 2000 nekde pouzivam take jen natazeni a odinstalovani cestiny pri startu
programu :

[...]
C:\CSCRT\KEYCODE /U
C:\CSCRT\VEGACODE /U

Ludek

P.S. Za chvilku odjizdim na dovcu, takze dalsi dotazy az za tyden:)

Pouziti redource z DLL

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 10.8.2001 15:42:24

On 10 Aug 2001, at 11:44, Milan #ݿek wrote:

> [...]
> Cursors[CUR_MAIN]:=LoadCursor(DLL,PChar('CUR_MAIN')) else
> Cursors[CUR_MAIN]:=LoadCursor(HInstance,PChar('CUR_MAIN')); ...

Prohledni si Demos\RichEdit\reinit.pas a/nebo transl.pas z
Lokalizatoru. Tam jsou naznaceny zpusoby, jak to udelat.

Jinak chystam do Lokalizatoru funkce a komponenty, ktere umozni
pripojit urcite casti Lokalizatoru k aplikaci, pricemz programator
urci, ktere casti si zakaznik smi upravit. Postup bude temer stejny
jako v Lokalizatoru, vcetne slovniku pro upravu novych verzi tehoz
programu.

Pouze jeste nemam vymysleno, zda povolim ulozeni uprav
uzivatele zpet do programu (nebo lokalizacni dll), nebo do nejake
dalsi dll, ktera se bude dodatecne dotahovat.

Phones: 02/795 29 56 (72 95 29 56); GSM: 0603 551 282

IBProcedure + jak zjistit ze zaznam z ciselniku je

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 10.8.2001 15:48:23

> [...]
> jiz v prvni tabulce najdu odkaz na ciselnik bylo by asi vhodne udelat
> neco jako Break; Muzete me nekdo nakopnout jak na no. Doufam ze je to
Neni v SQL databazi nejrozumnejsi nechat do na SQL serveru at si
to hlida v ramci definice referencni integrity a v programu si jen
zachytit pripadne chybove hlaseni ?
Z.Kalhous

IBProcedure + jak zjistit ze zaznam z ciselniku je

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 10.8.2001 16:03:48

> Pokud chce uzivatel smazat zaznam z tabulky
> ciselniku potrebuji zjistit jestli nejaky zaznam
> v ostatnich tabulkach neodkazuje na zaznam
> v ciselniku.

udelej si neco takovydleho v BeforeDelete toho ciselniku:

procedure TForm1.IBDataSet1BeforeDelete(DataSet: TDataSet)
var
q: TIBSQL;
begin
q:=TIBSQL.Create(Self);
try
q.SQL.Text:=
'select'#13+
' count(*)'#13+
'from'#13+
' podrizena_tabulka'#13+
'where'#13+
' Kod = '''+DataSet.FieldByName('Kod').AsString+'''';
q.ExecQuery;
if q.Fields[0].AsInteger>0 then
begin
ShowMessage('polozka obsahuje podrizene zaznamy!');
Abort;
q.Free;

jinak v procedure se da vyvolat vyjimka EXEPTION a nadefinuj si nejakou
se smysluplnou hlaskou.

wwW.HofyLand.Cz

Balicky, assert, velke fonty

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.8.2001 16:50:03

From: "Tomas Vladik" <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz>
> Kdyz kod prelozim s balicky, tak ale prijdu o zmeny, ktere mam udelane v
> nekterych VCL unitech (napr. upravene Buttons.Pas v D5 by Petr Vones),

Ahoj,

samozrejme, v zasade by se v unitech VCL zadne zmeny delat nemely. Co se tyce
te upravy v Buttons.pas, jsou i jina reseni, napriklad nepouzivat ty
komponenty s glyphy nebo upgradovat na D6 kde je to jiz opravene ;-)

Petr Vones

IBProcedure + jak zjistit ze zaznam z ciselniku je

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 10.8.2001 16:58:21

Ahoj,

Kalhous Zdenek wrote:

> Neni v SQL databazi nejrozumnejsi nechat do na SQL serveru at si
> to hlida v ramci definice referencni integrity a v programu si jen
> zachytit pripadne chybove hlaseni ?

Obecne ano, ale v pripade IB se zatim pri vytvoreni referencni integrity
implicitne vytvori index na polich tvoricich cizi klic, coz muze vest k
problemum s nizkou selektivitou takovehoto indexu (a naslednemu
zpomaleni insert a delete operaci s hlavni tabulkou) - pozn. nova verze
Firebirdu (a pravdepodobne i InterBase) bude umoznovat vytvareni techto
indexu potlacit.

IBProcedure + jak zjistit ze zaznam z ciselniku je

[*] Mephisto <mephisto(zv)akvila(tec)cz> - 10.8.2001 17:01:21

> Mel sem na mysli proceduru na IBServeru

---
Odchozi zprava neobsahuje viry.
Verze: 6.0.268 / Virov� b�ze: 140 - datum vyd�n�: 07.08.2001

Jak najit Gradient komponentu, ktera umi nasleduji

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.8.2001 17:11:05

From: "Hazuka Filip" <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz>
> nevite nekdo o komponente Gradient, ktera je pouzitelna free pro komercni
> ucely a nabizi moznost nejen zvolit pocatecni barvu, ale i konecnou ?

Ahoj,

v JclGraphics najdes proceduru FillGradient:
ftp://ftp.delphi-jedi.org/Code_Library/Release_1_11/jcl.zip

procedure FillGradient(Canvas: TCanvas; ColorCount: Integer;
StartColor, EndColor: TColor; ADirection: TGradientDirection);

Petr Vones

IBProcedure + jak zjistit ze zaznam z ciselniku je

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 10.8.2001 17:15:09

Ahoj,

optimalnejsi je pri takove kontrole pouzit dotaz s vyuzitim EXISTS,
podminka je splnena pri nalezeni prvniho odpovidajiciho zaznamu a odezva
je tedy rychlejsi, napr.:

select 1
from rdb$database
where exists(
select z.zk_site
from zakaz z
where z.zk_psc = '736 01')

Neni-li v tabulce zakaz zadny takovy zaznam, je vysledkem NULL, jinak je
to 1.

Tom

Petr Palicka wrote:

> [...]
> ' podrizena_tabulka'#13+
> 'where'#13+
> ' Kod = '''+DataSet.FieldByName('Kod').AsString+'''';

FlatStyle komponenty

[*] Adam Feistner <feistna(zv)volny(tec)cz> - 10.8.2001 17:56:05

Komponenty FlatStyle:
- jsou free (pro free i komercni soft)
- maji chyby
- narazil jsem na chybne chovani udalosti FlatCheckboxu (ale bylo to uz pred nejakou dobou, takze si nepamatuju detaily -
jen ze to slo obejit)
- FlatHint mi shazoval aplikaci (v dost kuriozni situaci...)
- od jinych sem slysel o dalsich chybach... (uz jen zvesti :-)
- ALE: daji se pouzivat (a ja je cile uzivam :-)

Ten PageControl
- FlatStyle maji svuj TabControl, coz se snad da vyuzit
- ALE: mnohem radsi uzivam obycejny PageControl, ktery nastavym na flat (tusim Tabstyle) a schovam zalozky
(Page.TabHeight:=1, TabSheetx.TabVisible:=false). Jako zalozky pak muzes pouzivat cokoli (pouzivas Page.ActivePage:=..., atd.). S pozdravem,

Adam Feistner
feistna(zv)volny(tec)cz
www.volny(tec)cz/feistna/cz.htm

From: <bukaj(zv)iol(tec)cz>

> [...]
> Telo:array[0..65535] of char;
> PrilohyPocet:integer;
> Prilohy:array[1..10] of array[0..255] of char;

Dan.Prilohy[1] := 'aaa.txt';
je v tom podle meho nazoru nevinne, stejne jako Rewrite.

Ja bych hadal, ze problemy bude delat promenna Telo,
tedy uz radek
Dan.Telo := 'Tady mas soubory';

Asi by to slo vyresit takto
StrPCopy(Dan.Telo, 'Tady mas soubory');
nebo
Move('Tady mas soubory', Dan.Telo, Length('Tady mas soubory'));
nebo
Dan.Telo[0] := 'T';
Dan.Telo[1] := 'a';

Pricinu vidim ve velikosti Telo:array[0..65535] of char
a tom, ze se s tim snazis pracovat jako se stringem.
Jinou moznosti je zmensit velikost s rezervou pod 64k.

Vaclav Krmela

WSH v Delphi programu

[*] Filip Jirs�k <Filip.Jirsak(zv)centrum(tec)cz> - 11.8.2001 11:50:14

Na adrese http://www.delphicity.net/component.cfm?componentid=235 je
komponenta awscript, kter� umoznuje spoustet JavaScript/VBScript pr�mo z
aplikace v Delphi. Nen� to �plne to, co chcete, ale ta komunikace s
programem v Delphi tam urcite pujde udelat l�pe, nez vol�n� vnejs�ho
inetrpretu. A pokud potrebujete nejak� sluzby WSH, je WSH mysl�m ActiveX
objekt, kter� z toho skriptu pujde vytvorit.
Filip Jirs�k

From: "Jirka Virt" <virt(zv)volny(tec)cz>
> ano, ale uz jsem to obesel.Zjistim si handle okna a poslu na nej zpravu
> WM_CLOSE.

Ahoj,

jinak lze pouzit funkci FindControl v unitu Controls:

function FindControl(Handle: HWnd): TWinControl;

Petr Vones

Doumonitorova (2xVGA) konfigurace pocitace

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz> - 11.8.2001 13:47:43

> [...]
> Rada je snad jedina, zkus jinou grafarnu nebo si sezen matroxe dualhead.

Asi to tak opravdu bude, protoze kdyz jsem zkoumal kazdou kartu zvlast, tak
maji nektere prostredky stejne (I/O, pamet) a nelze je nastavit. Takze si
asi sezenu tu Matroxku.

Diky vsem.

Tomas Bradle
t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz

Vlozeni tabulky pres Clipboard do MSWord

[*] Vladislav Cadsky <delphi(zv)cadsky(tec)cz> - 11.8.2001 15:06:32

Zdravim,
hledam jak bych mohl zformatovat data v Delphi do takove podoby, aby je pak
mohl uzivatel vlozil do aplikace MS Word.

Pokud to provedu jednoduse pres clipBoard.asText := 'nejake data' oddelene
tabulatorem, tak se to sice pekne vlozi do Excelu, ale ve Wordu z toho
tabulka neni.

Diky za kazde info, Vlada
D5

Pot�ebuji otevrit *.mdb

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 11.8.2001 15:27:39

> [...]
> n�sladuje F9 a delphi se jednodu#e kousnou (n�kdy taky kousnou po�). Co se
> jen po��t, pt� se zoufalec t�sn� p�ed term�nem odevzd�n� aplikace ...

Skontroluj, ci mas nainstalovane ADO. Pripadne vyskusaj ine komponenty,
napr. nase najdes na http://www.cybermagic.co.nz/winsoft

Erik

New SQL Report Designer

[*] 0x <phaseus(zv)atlas(tec)cz> - 11.8.2001 18:46:12

Nova verzia je squela, jen ji zkus d�t p��#t� na trochu rychlej#� server.
M�m mikrovlny a p�esto m� stahova�ka uk�zala v jednu chv�li 340b/s
Jinak d�ky

yb droL

[...]

services NT (win2K)

[*] 0x <phaseus(zv)atlas(tec)cz> - 11.8.2001 20:09:17

Nevi n�kdo n�hodou, kam se zapisuj� servisn� aplikace ve Win2000, nebo jak
udelat servisn� aplikaci pro win2000 v Delphi.
d�k moc

services NT (win2K)

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 11.8.2001 20:46:28

> Nevi n�kdo n�hodou, kam se zapisuj� servisn� aplikace ve Win2000, nebo jak
> udelat servisn� aplikaci pro win2000 v Delphi.

Services je v podstate normalni aplikace, ktera ale musi predat spravci sluzeb (SC manager) adresy na urcite rutiny - SC manager pak spusti sluzbu tim, ze zavola tu rutinu.

Viz StartServiceCtrlDispatcher, RegisterServiceCtrlHandler a spol.

D4 a vyssi obsahuji podporu pro tvorbu services ale lze se obejit i bez ni.

Registrace sluzby se provadi pomoci OpenSCManager, CreateService - tim se vytvori zaznam v seznamu sluzeb.

D> Toman

Pridani noveho Fieldu do seznamu pro TTable

[*] Ing. Petr Klinger <program(zv)sitkhaso(tec)cz> - 11.8.2001 22:17:49

Mam komponentu TTable a z tabulky v databazi nacteny seznam promennych a
u nic upravene vlastnosti jako napr. format pro ciselne promenne atp.
Nektere promenne z tabulky v seznamu Fieldu nejsou a potrebuji je do neho
pridat pouze v nekterem okamziku a po chvili opet odebrat.
Prosim tedy o radu, jak za behu programu pridat pro TTable do seznamu
novy TField pro jiz existujici promennou v tabulce a jak tento TField opet
zrusit (promenna v tabulce zustane i nadale).

Diky za radu, mam D5.
Petr Klinger

Retezce s #0

[*] Jan Skopov� <jsdelphi(zv)atlas(tec)cz> - 11.8.2001 22:27:10

> Potrebuju BINARNI soubor rozdelit na vice souboru, pricemz vim, ze kazdy
> soubor zacina treba napisem DATA. Poradis?

Takze tady je to reseni. A odladeno.

Zaloz novy projekt, odstran automaticky vytvoreni Form1 a nasledujici text
zkopiruj do souboru DPR.

Jan Skopovy

// Nakonec jsem se rozhodl pouzit TFileStream - je to pohodlnejsi

program RozdeleniSouboru;

uses
Classes, SysUtils;

var
souFile, // Vstupni soubory
outFile: TFileStream; // Vystupni soubor/y
souBuffer, // Pole (buffer) pro cteni
ze vstupniho souboru
outBuffer: array[0..10000] of char; // Pole (buffer) pro zapis
do vystupniho souboru
outFileCount, // Pocet vystupnich
souboru
outFileLast: integer; // Posledni vystupni
soubor
i, // Promenna cyklu
readed, // Nacteno ze vstupniho
souboru
toWrite: longint; // Pocet k zapsani do
vystupniho souboru
findText: String; // Hledany text - znacka
findCount, // Pocet shodnych znaku
hledaneho textu
findLength: integer; // Delka hledaneho textu

procedure AssignOutputFile; // Procedura pro vytvareni
vystupnich souboru
begin
if outFileLast <> outFileCount then
begin
if outFileLast <> -1 then outFile.Free;
outFile :=
TFileStream.Create('vystupni_soubor_'+IntToStr(outFileCount), fmCreate);
outFileLast := outFileCount;

findText := 'DATA';
findLength := Length(findText);
outFileCount := 0;
outFileLast := -1;
souFile := TFileStream.Create('soubor_k_rozdeleni', fmOpenRead);
repeat
readed := souFile.Read(souBuffer, sizeOf(souBuffer));
toWrite := 0;
findCount := 0;
for i := 0 to readed - 1 do
begin
if UpCase(souBuffer[i]) = UpCase(findText[findCount+1]) then
Inc(findCount) else findCount := 0;
if findCount <> findLength then
begin
Inc(toWrite);
outBuffer[toWrite-1] := souBuffer[i];
AssignOutputFile;
outFile.Write(outBuffer, toWrite-findLength+1);
inc(outFileCount);
AssignOutputFile;
toWrite := 0;
findCount := 0;
AssignOutputFile;
outFile.Write(outBuffer, toWrite-findCount);
souFile.Seek(-findCount, soFromCurrent);
until readed < sizeOf(souBuffer);
souFile.Free;
if outFileLast <> -1 then outFile.Free;
end.

OT: 320 podprocesu !!!

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.8.2001 23:43:11

Puvodni zprava, kterou napsal Miroslav Novosad dne 10 Aug 2001,:

> rozumite nekdo tomu, jak (ve Win2k) vznikne situace, ze InetInfo.exe
> hlasi v Task Manageru 320 podprocesu? Po probuzeni z rezimu spanku jsem

InetInfo je Internet Information Server.

Balicky, assert, velke fonty

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 12.8.2001 06:10:26

10.8.2001 Petr Vones:
> samozrejme, v zasade by se v unitech VCL zadne zmeny delat nemely. Co se tyce
> te upravy v Buttons.pas, jsou i jina reseni, napriklad nepouzivat ty
> komponenty s glyphy nebo upgradovat na D6 kde je to jiz opravene ;-)

A budu vychytavat dalsi chyby, ktere v D6 pribyly :-(

0 podprocesu !!!

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 12.8.2001 08:47:45

Co treba CodeRed ? Mas to zaplatovany ?

end ohekzeh minarp a mevardzop S

arebmehcS naliM .rDCP
ERAWTFOSSIM
444449/8060 .let
zc.erawtfossim.www\\:ptth

Database DBISAM

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)yahoo(tec)com> - 12.8.2001 00:55:59 -0700 (pdt)

>Jenom poznamka:
>Jeste je tu FlashFiler: takrka stejne vlastnosti.

Takrka ano. Ale na to, aby dva uzivatele pristupovali
k jedne tabulce neni nutno aby bezel server, ktery
tento pristup bude spravovat. Vsechny vlastnosti
DBISAM
viz. http://www.elevatesoft.com/manual.htm.
Vsechny vlastnosti FlashFiller viz.
http://www.turbopower.com/products/FlashFiler

Ale souhlasim, je to alternativa. Pro vsechny zajemce
o alternativy (rozumej pro vsechny, kteri maji dost
BDE) viz. http://www.kylecordes.com/.

Send instant messages & get email alerts with Yahoo! Messenger.
http://im.yahoo.com/

HTML Help Workshop

[*] <bukaj(zv)iol(tec)cz> - 12.8.2001 10:53:30

Dobry den,
nemohli byste mi poradit, kde mam stahnout HTML Help Workshop? Dekuji.

Kuba

HTML Help Workshop

[*] Ing. Petr #vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 12.8.2001 11:06:30

Presne tady:

http://www.microsoft.com/office/ork/xp/appndx/appa06.htm?FinishURL=%2Fdownlo
ads%2Frelease%2Easp%3FReleaseID%3D29008%26redirect%3Dno

Petr Svejda

Lingvista Backup - zalohovani s inteligenci
http://www.lingvista(tec)cz - stazeni programu Z D A R M A

[*] Matula M. <mirek.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 12.8.2001 11:28:48

Precti si manual. Jsou to cca 4 strany. Zkousel jsem to a fungu je to. (
D6 )

Mirek

> Nevi n�kdo n�hodou, kam se zapisuj� servisn� aplikace ve Win2000, nebo jak
> udelat servisn� aplikaci pro win2000 v Delphi.
> d�k moc

Pridani noveho Fieldu do seznamu pro TTable

[*] Marek Soukup <code(zv)btt(tec)cz> - 12.8.2001 11:52:38

Helou,
k polozkam tabulky se necha pristupovat pres metodu Fields asi takto:
Table.Fields[Index] nebo pres FieldByName('NameOfField') a pak jsou
samozrejme pristupne metody jako DisplayLabel atd.

S pozdravem
Marek Soukup

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]za
> u�ivatele Ing. Petr Klinger
> Odesl�no: 11. srpna 2001 22:18
> Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
> P�edm�t: Pridani noveho Fieldu do seznamu pro TTable
>

> Prosim tedy o radu, jak za behu programu pridat pro TTable do seznamu
> novy TField pro jiz existujici promennou v tabulce a jak tento TField opet
> zrusit (promenna v tabulce zustane i nadale).
>
> Diky za radu, mam D5.
> Petr Klinger

Tisk, QR, rozdeleni stringu na vice casti

[*] Ond�ej H�gr - 12.8.2001 12:00:05

Ahoj vsichni,
obracim se na vas s prosbou o radu. Potreboval poradit s tiskem pri pouziti
QuickReportu. Delam program na vyhodnoceni
tanecni souteze a potreboval bych tisknout vysledky.
Hodnoceni paru mam ulozeno v DB tabulce jako string, ktery bych potreboval
pri tisku rozdelit do X skupin - podle poctu tancu (byvaji 4 nebo 5) a kazda
skupina ma Y sloupcu (hodnoceni jednotlivych rozhodcich).
Dalsim problemem ktery mam je promenny pocet tistenych radku pro jeden par
(nekdo vypadne v prvnim kole, nekdo postupuje dal). Myslel jsem, ze bych to
mohl udelat nejakym SubDetailem pri vytvareni tiskove sestavy, ale nejak
jsem z tech anglickych manualu moc nepochopil jak na to.
Pouzivam D5 Pro, QR verze 3, Win 98SE nebo W2K a databazove tabulky Paradox.

Predem diky za rady

Ondra

OT: Doumonitorova (2xVGA) konfigurace pocitace

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 12.8.2001 13:24:56

Predpokladam, ze obe karty jsou PCI (Pokud je jedna PCI a druha AGP, tak je to nastavenim
BIOSU polozka Init Display First). Potom by melo zalazet na poradi karet v kompu.
U PCI totiz neni na rozdil od ISA jedno, do ktereho slotu je karta zasunuta.

Slavek

> [...]
>
> Diky
> Hurricane

Pridani noveho Fieldu do seznamu pro TTable

[*] Ing. Petr Klinger <program(zv)sitkhaso(tec)cz> - 12.8.2001 13:41:20

> [...]
> Table.Fields[Index] nebo pres FieldByName('NameOfField') a pak jsou
> samozrejme pristupne metody jako DisplayLabel atd.

Problem je ale v tom, ze prave Field neni v seznamu zalozen - napr. v
tabulce je jiz promenna POKUS a promenna A a B, ale v seznamu pro TTable
jsou zatim z doby statickeho navrhu pouze promenne A a B. Potreboval bych (a
nevim) neco jako

TTable.Fields.Add('POKUS')

a pak prave moci pouzit TTable.FieldByName('POKUS').... atp. a zaroven i
moznost tuto promennou odstranit neco jako

TTable.Fields.Remove(TTable.FieldByName('POKUS'));

Diky vsem za radu.
Petr Klinger

Database DBISAM

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 12.8.2001 13:55:21

Puvodni zprava, kterou napsal Martin Nedopil dne 12 Aug 2001,:

> Takrka ano. Ale na to, aby dva uzivatele pristupovali
> k jedne tabulce neni nutno aby bezel server, ktery
> tento pristup bude spravovat. Vsechny vlastnosti

Protoze FlashFiler je Client/Server a nikoliv souborova
databaze. Pokud neco umozni pristup k jedne tabulce
vice programum bez pouziti serveru, neni to Client/Server,
tudiz nevhodne pro sit, transakce nejsou 100%, bezpecnost
dat neni 100% apod.

Hurricane: Cesta k Office

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 12.8.2001 15:17:30

Zdravim

NAkonec jsem to udelal zjistovanim podle pridruzeneho souboru, ale nemuzu
vyresit jednu banalni vec. Funkce mi vraci string
"C:\Office\Office\Winword.exe" /n. Ja z toho potrebuju odfiltrovat okolni
balast tak, aby mi zbylo jen C:\Office\Office\Winword.exe. Vim, ze na to
jsou funkce v SysUtils, ale nenapada me, jak je spravne zkombinovat.

Pro informaci, napsal jsem na to tohle: Uplne na konci celeho retezce je
jeste testovani FileExist(WrdPath), takze mam osetrenou i neexistenci
asociace pro DOC priponu.

procedure TForm1.HCButton1Click(Sender: TObject);
var
Registry: TRegistry;
ExcPath, ExcBuf, WrdPath, WrdBuf: String;
begin
Registry := TRegistry.Create;
Registry.RootKey:=HKey_classes_root;

Registry.OpenKey('\.doc',false);
WrdBuf := Registry.ReadString('');
Registry.CloseKey;
Registry.OpenKey(WrdBuf+'\shell\open\command',false);
WrdPath := Registry.ReadString('');
Registry.CloseKey; Registry.OpenKey('\.xls',false);
ExcBuf := Registry.ReadString('');
Registry.CloseKey;
Registry.OpenKey(ExcBuf+'\shell\open\command',false);
ExcPath := Registry.ReadString('');
Registry.CloseKey;

label1.Caption := WrdPath;
label2.Caption := ExcPath;

Registry.Free;

> [...]
> problemu - tedy zjisteni cesty k Office. Proto jsem zvolil predavani
seznamu
> vsech pripon rovnou te fci. Psal jsem to tak, abys to mohl rovnou pouzit
bez
> dalsich uprav. Nicmene priznavam, ze jsem skutecne opomnel moznost, ze ma
> dane pripony registrovana aplikace, jez neni soucasti Office. To se da
lehce
> napravit kontrolou "typu" souboru. U dokumentu MS Wordu je to napr.
> Word.Document.8. To snad ostatni kancelarske baliky v registrech mit

HTML Help Workshop

[*] <bukaj(zv)iol(tec)cz> - 12.8.2001 16:03:09

Dik, to je ono. Muzes mi jeste vysvetlit, jakto, ze jsem se microsoftackym
webem koukal hodinu cistyho casu a nenasel jsem to?

Kuba

ads%2Frelease%2Easp%3FReleaseID%3D29008%26redirect%3Dno

Petr Svejda

Lingvista Backup - zalohovani s inteligenci
http://www.lingvista(tec)cz - stazeni programu Z D A R M A

IB6 + IBX: zkusenosti

[*] Jan #ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 12.8.2001 17:28:11

Zdravim,
domnivam se, ze nize uvedena zkusenost by mohla pro mnohe byt celkem uzitecna.

= tel. 0434 692 569 (0601 203084]
> [...]
> to o �emsi sv�d��.
>
> 6. Na str�nk�ch IB se uv�d�, �e server a klienti verz� 5 a 6 jsou
> kompatibiln�, tedy nap�. �e k #estkov�mu serveru lze p�ipojit p�tkov�
> klienty a naopak - nen� to pravda, v praxi to nefunguje - nebo se mi to
> nepovedlo, ale zkou#el jsem to n�kolikr�t a nikdy to ne#lo.
>
> Zdrav� a p��jemn� v�kend p�eje
>
> ===============================
> YAMACO Software - ing.Karel Jane�ek
> <aplika�n� software na zak�zku;
> prodej v�po�etn� techniky,
> videokamer a karet pro zpracov�n� videa;

Retezce s #0

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 12.8.2001 18:24:49

On 11 Aug 2001, at 22:27, Jan Skopov� wrote:

> Takze tady je to reseni. A odladeno.

Hm, hm. A co budes delat, kdyz ti 'DA' vyjde na konec nacteneho
bloku, a 'TA' na zacatek noveho?

Tohle lze efektivneji napsat pomoci mapovani souboru a pointeru.
Priklad (neodladeny, pouze hruby nacrt s chybami) je dole.

> [...]
> AssignOutputFile;
> outFile.Write(outBuffer, toWrite-findCount);
> souFile.Seek(-findCount, soFromCurrent);

type
TFileMapping = class
protected
hFile: THandle;
hFileMapping: THandle;
lpFileBase: pointer;
FProtectMode: DWORD;
FDesiredMode: DWORD;
public
constructor Create(FName: string; Mode: word); // Mode is as
in FileOpen
destructor Destroy; override;
function ExpandFile(Expand: longint): boolean;
function FileSize: Int64;
property FileHandle: THandle read hFile;
property FileBase: pointer read lpFileBase;
end;

{ TFileMapping }

constructor TFileMapping.Create(FName: string; Mode: word);
const
AccessMode: array[0..2] of LongWord = (
GENERIC_READ,
GENERIC_WRITE,
GENERIC_READ or GENERIC_WRITE);
ShareMode: array[0..4] of LongWord = (
0,
0,
FILE_SHARE_READ,
FILE_SHARE_WRITE,
FILE_SHARE_READ or FILE_SHARE_WRITE);
ProtectMode: array[0..2] of LongWord = (
PAGE_READONLY,
PAGE_READWRITE,
PAGE_READWRITE);
DesiredMode: array[0..2] of LongWord = (
FILE_MAP_READ,
FILE_MAP_WRITE,
FILE_MAP_WRITE);
begin
hFile := CreateFile(PChar(FName), AccessMode[Mode and 3],
ShareMode[(Mode and $F0) shr 4], nil, OPEN_EXISTING,
FILE_ATTRIBUTE_NORMAL, 0);
FProtectMode := ProtectMode[Mode and 3];
FDesiredMode := DesiredMode[Mode and 3];
if hFile = INVALID_HANDLE_VALUE then
DoError(SCouldNotOpen + FName);
hFileMapping := CreateFileMapping(hFile, nil, FProtectMode, 0,
0, nil);
if hFileMapping = 0 then DoError(SMappingFailed);
lpFileBase := MapViewOfFile(hFileMapping, FDesiredMode, 0, 0,
0);
if lpFileBase = nil then DoError(SMapFileFailed);
end;

destructor TFileMapping.Destroy;
begin
if hFile <> INVALID_HANDLE_VALUE then
begin
if Assigned (lpFileBase) then UnmapViewOfFile(lpFileBase);
if hFileMapping <> 0 then CloseHandle(hFileMapping);
CloseHandle(hFile);

function TFileMapping.ExpandFile(Expand: longint): boolean;
begin
if Assigned (lpFileBase) then UnmapViewOfFile(lpFileBase);
if hFileMapping <> 0 then CloseHandle(hFileMapping);
FileSeek(hFile, Expand, 2);
Result := SetEndOfFile(hFile);
[...]

function TFileMapping.FileSize: Int64;
var
HighSize: DWORD;
begin
HighSize := 0;
Result := GetFileSize(hFile, (zv)HighSize);
if HighSize > 0 then Result := Result or (Int64(HighSize) shl 32);

MapFile: TFileMapping;
p, p1, Stop: PChar;
findText := 'DATA';
findCount, // Pocet shodnych znaku hledaneho textu
findLength: integer; // Delka hledaneho textu
begin
findText := 'DATA';
findLength := Length(findText);
MapFile := TFileMapping.Create(OpenFileName, fmOpenRead or
fmShareDenyWrite);
try
p := MapFile.FileBase;
Stop := p + MapFile.FileSize - 1;
p1 := p;
while p1 < Stop do
begin
if p1^ = findText[1] then
begin
findCount := 2;
Inc(p1);
while (p1 < Stop) and (p1^ = findText[findCount]) and
(findCount <= findLength) do
begin
Inc(p1);
Inc(findCount);
end;
if findCount > findLength then
begin
ZapisDoSouboru(p^, p1 - p); // zapise od adresy p delku p1 -
p := p1 + 1;
Inc(p1);
MapFile.Free;

Phones: 02/795 29 56 (72 95 29 56); GSM: 0603 551 282

ClassName

[*] Jirka Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 12.8.2001 19:11:01

Ahoj,
no jo , ale to musim uz vedet, jaky objekt mam.Kdezto ja jsem mel pouze
nazev(retezec)
tridy.Mozna , ze by fungovalo neco jako Find('TForm1',nil)?? , ale o tom
pochybuji.
Jinak diky

Jirka Virt
email: virt(zv)volny(tec)cz