Proxy, mailserver

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 24.1.2001 16:58:42

>3) nevite nekdo nahodou o nejakych zdrojich (komponenty, informace, apod.)
>na vytvoreni vlastniho proxy a mailserveru, nema s tim nekdo z Vas
>zkusenosti ?

****No, mozna ze asi tak do mesice ci dvou bude hotova DEVELOP dokumentace
k PinkNet Web Serveru a vseho jeho komponent - tedy HTTP, HTTPS, FTP, POP3,
SMTP, HTTP PROXY, SOCKS PROXY.

V soucasne dobe se pripravuje k vypusteni nova verze PNWS ale zatim bez
zdrojaku. S pozdravem
Tomas Rosa

------------------------=[ pinknet on every screen ]=----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net

Divne chovani fileexists()

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 24.1.2001 17:19:58

>RE: Divne chovani fileexists()podobne problemy jsem mel v Paragoxu. Zkus >veskere nazvy souboru psat velkymi pismenky.

:-)))))
Velikost pismen ve jmenech souboru _nema_ jiz tradicne na MS systemech zadny vliv (tedy tusim, ze to na WinNT pomoci POSIXu jde nastavit, ale neznam nikoho kdo to pouziva)

D. Toman

ODBCe, Deersoft ADO

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 24.1.2001 18:12:26

Ahoj,
1) zkousel jsem predposledni verzi ODBCe a pri kazdem ukonceni aplikace obdrzim
"EAccessViolation... in module odbc32.dll". Pokud pracuji s ODBC v designu,
tak je vse v poradku, za behu programu taky, jenom na konci to chybuje... pritom
vsechno radne uzaviram :-/

2) pouzivate nekdo ADO komponenty od Deersoft? Pred pouzitim se ptam, jestli s
nema nejsou nejake
problemy... kor kdyz u nich neni source... podle demacku umi to, co potrebuji...
a mam to zadarmo :-))

D4, Win95sp2, odbc32.dll v.3.51

OOOOOOOOOOOOOOOO
O icq #84229702
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

ODBCe, Deersoft ADO

> [...]
> v designu,
> tak je vse v poradku, za behu programu taky, jenom na konci to

Sku pred zatvorenim aplikacie zapnut logovanie v ODBC administratore a posli
mi ten log na sukromnu ardesu. Ja som sa s tym zatial nestretol.

L.

Proxy, mailserver

[*] Hubka Lubos <L.Hubka(zv)trenkwalder(tec)com> - 24.1.2001 18:47:14

> informace, apod.)

Mal som presne rovnake umysli.
Mam zdrojaky v C jedneho mail serveru.
Ale pre nedostatok casu som sa do nich ani nepozrel.
V pripade zaujmu mozem zaslat.
/LH

Butonek ?

[*] Adam Feistner <feistna(zv)volny(tec)cz> - 24.1.2001 19:06:35

Nevim jak adresat :-) , ale ja to resim takhle:

- editu (nebo ListBoxu) nastavim BorderStyle na bsNone, k nemu dam tlacitko stejne barvy a cele to oramuju jednim (nebo dvema
podle potreby) Bevelama s vhodnym nastavenim.

Adam Feistner
feistna(zv)volny(tec)cz
www.volny(tec)cz/feistna/cz.htm

From: "Michal Tiller" <Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz>
> Nu, mam jednoduchou otazku.
> Co je to PHP?
> Nevim o tom nic a vy tu o tom mluvite.
> Diky moc, Michal

Prevod WMF na JPEG

[*] Kriz Pavel, TDS <tds(zv)volny(tec)cz> - 25.1.2001 09:25:42

> WMF bude patrne vektorovy
WMF je neco jako zaznam makra vykreslovani na canvas. Ve vysledku je to
takovy vektorove-rastrovy format.

Pavel Kriz

Co je to PHP?

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 25.1.2001 09:32:26

[P��loha v souboru: winmail.dat]
Co je to PHP?

Je to skriptovaci jazyk pro tvorbu dynamicky generovanych HTML (XML, nebo
cokoli jineho) webovych stranek. Obdoba Microsoftich ASP.

Dalsi informace viz. http://www.php.net/

Tom�# Vlad�k
vladik(zv)swadvice(tec)cz
ICQ# 101763081

Co je to PHP?

[*] Garalda <garalda(zv)mail(tec)cz> - 25.1.2001 09:32:33

Zdravim,

> Nu, mam jednoduchou otazku.
> Co je to PHP?
> Nevim o tom nic a vy tu o tom mluvite.
> Diky moc, Michal

No pokud si nedelate legraci a opravdu nevite o co jde, tak doporucuji se
podivat treba sem: http://www.root(tec)cz/clanek.phtml?id=98

DB komponenta

[*] Tono Kukura <akukura(zv)microstep-hdo.sk> - 25.1.2001 09:36:58

Ahojte,

potreboval by som komponentu podobnu DBGrid, ktora by zobrazovala len jeden zaznam do stlpcov a nie do riadkov. Existuje nieco take alebo si to treba napisat?

Co je to PHP?

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 25.1.2001 09:37:35

[P��loha v souboru: winmail.dat]
Co je to PHP?
(a treba by ti o tom rekli neco webmastrove z http://www.oskarmobil(tec)cz ;-)

problem - sitova karta

[*] <volcik(zv)email(tec)cz> - 25.1.2001 09:46:56

Zdravim vsecky
Mam funkcni aplikaci, ale kdyz ji spustim na stroji, kde neni sitova karta,
tak hned po spusteni (nezobrazi se ani uvodni okno) vyskoci nasledujici hlaska
:

Project X.exe raised exeption class ERangeError with message "Range check
error". Process stopped. Use Step or Run ro continue.

Kdyz jsem program krokoval, zjistil jsem, ze problem nastane pri : Application.CreateForm(TForm6,
Form6);
Je to normalni formular, na kterem mam pouzite : TStringGrid, nekolik TButton,
nekolik TMemo, TLabel, TQRCompositeReport, TQuickRep a TNMSMTP
TNMSMTP mam pouzito pro odeslani mailu z programu, ale to se pouziva jen obcas
a pouze kdyz kliknu na button odeslat.

Pokud aplikaci spustim na stroji se sitovou kartou, tak vse bezi bez problemu.

Setkal se nekdo s timto ?
Muze mi to nekdo vysvetlit ?
Predpokladam, ze problem bude asi s TNMSMTP.

Dekuji, D.V.

EMAIL.CZ - Vase posta je vzdy s Vami
http://www.email(tec)cz

Vzdaleny pristup k SQL Serveru

[*] Petr Reichl <p.reichl(zv)gmc(tec)net> - 25.1.2001 09:57:37

Dobry den,

resim nasledujici situaci a potreboval bych znat vas odborny nazor.

Mam SQL Server v siti na serveru. Na stejnem pocitaci je i aplikace, ktera s
SQL serverem komunikuje. Takto to funguje dobre, jak jinak. Problemem je,
pokud uzivatel z jineho pocitace v dane siti, bez ADO, ODBC driveru na svem
pocitaci, spusti ze sitoveho disku danou aplikaci.

Takto nejak bych si to predstavoval, aby to fungovalo. Je to mozne? Jde
pristupovat k ADO, pripadne primo k SQL Serveru, ktery je nainstalovan na
jinem pocitaci v siti?

S pozdravem,

Petr Reichl

Dotaz na CreateParented

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 25.1.2001 09:57:29

Dobry den,

budu otravovat jeste jednou - prirazeni do Application.Handle nepomohlo a
tak bych se chtel zeptat jestli je mozne te aplikaci, ktera spousti DLL,
nejak predefinovat metodu na zpracovani zprav - tam bych si pridal neco ve
smyslu BringToTop a pak bych zavolal defaultni obsluhu. Jeste bych chtel
trochu upresnit chovani:
1. V Paradoxu otevru formular, ktery loadne DLL
2. Zavolam funkci DLL knihovny, ktera vytvori formular pomoci CreateParented
a preda ji handle Paradoxu
3. Prepnu se na uplne jinou aplikaci napr. Windows Commander
4. Chci se prepnout zpet - Windows Commander ztrati focus, ale Paradox se do
popredi nedostane.

Potrebuji to velice nutne - prosim o pomoc

Diky

Milan Tome#
Vedouc� v�vojov�ho t�mu Windows
Softwarehouse HAiDA s.r.o.
Nov� Bor
tel: 0424/722291, 0424/33197
email: Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

Nevim jestli je to tvuj problem, ale obdobne chovani jsem resil dle helpu:

When writing a DLL that uses VCL forms, assign the window handle of the host
EXE's main window to the DLL's Application.Handle property. This makes the
DLL's form part of the host application. Never assign to the Handle property
in an EXE.

Akorat to jeste chtelo nasledujici pokud byla aplikace hostujici app delana
v Delphi:

hWindow := FindWindow( nazev tridy okna', caption okna);
hWindow := GetWindow( hWindow, GW_OWNER);
Application.Handle := hWindow;

S pozdravem

Ondrej Malecek

Zdravim vsechny ucastniky,

potreboval bych pomoc. Mam aplikaci resp. DLL, ktera v sobe obsahuje
formular. Tento formular vytvarim pomoci metody CreateParented (viz.
priloha) a ted ten problem: pokud se pri takto vytvorenem formulari prepnu
do jine aplikace a nasledne se chci prepnout zpet, tak se rizeni preda ne
tomuto formulari, ale aplikaci (tj. Paradoxu), ktery tento formular otevrel.
Nevite nahodou nekdo co s tim ??? Rad bych to mel takto, aby se to tvarilo
jako soucast paradoxu a ne jako externi aplikace.

Dekuji

Milan Tome#
Vedouc� v�vojov�ho t�mu Windows
Softwarehouse HAiDA s.r.o.
Nov� Bor
tel: 0424/722291, 0424/33197
email: Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

PS: Je to opravdu velice dulezite a potreboval bych to rychle vyresit.

PRIPLACNOUT TEXT

[*] Brano Vislocky <delphi(zv)jdsoftware.sk> - 25.1.2001 10:32:36

prepac, asi som si poriadne neprecital, co potrebujes.

a co tak funkcia SetWindowText ?

tu je jej prototyp

function SetWindowText(hWnd: HWND; lpString: PChar): BOOL; stdcall;

IB search

[*] Michal Tiller <Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz> - 25.1.2001 10:56:56

Ja to delam tak, ze do OnChange eventu toho Editu dam:
IB_Query.Locate('FieldName', Edit.Text, [lopCaseInsensitive,
lopPartialKey]);

lopCaseInsensitive - Velikost pismen nema vliv/nebude li to tam, pak to
bude hledat jen takova, ktera odpovidaji i velikosti pismen

lopPartialKey - Hleda nejpodobnejsi/nebude li to tam, bude to hledat jen
cele stejne slovo

Ale myslim, ze v IBObjects existuje i objekt, ktery se nastavi a dela to
sam, ale neprisel jsem na to, tak to delam takhle.

Michal Tiller

Vie mi niekto povedat ako sa pouzivaju metody lookup a locate v IB tabulke
?
[...]

[*] Milan Dvo��k <Dvorak.Ucitel.GYMNAZIUM(zv)gymzn(tec)cz> - 25.1.2001 11:49:48

> Ahojte,
>
> potreboval by som komponentu podobnu DBGrid, ktora by zobrazovala len jeden zaznam do stlpcov a nie do riadkov. Existuje nieco take alebo si to treba napisat?

Neco takoveho ma na svych stranka Marco Cant� (autor zn�m� knihy o
Delphi).

Milan Dvo��k
dvorak(zv)gymzn(tec)cz

DB komponenta

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 25.1.2001 12:06:41

Podivej se na DBCtrlGrid. Pouze si tam musis nahazet DB komponenty,
a priradit jim fieldy

25.1.2001 Tono Kukura :
> Ahojte,

> potreboval by som komponentu podobnu DBGrid, ktora by zobrazovala len jeden zaznam do stlpcov a nie do riadkov. Existuje nieco take alebo si to treba napisat?

Outlook Express 5.5 kontra Win95/98 Logo Applicati

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 25.1.2001 12:08:24

To mas tezky, oni to opravi a v dalsi verzi OE to bude zase jinak :-)

24.1.2001 Ing. Jiri Brothanek :
> Zdravim.

> Diky moc opravil jsem takto a funguje.

> MError := MapiSendMail(0, Application.Handle, MapiMessage,
> MAPI_DIALOG or MAPI_LOGON_UI or MAPI_NEW_SESSION, 0);

> Nebylo by dobre nahlasit to u Inprise, tam kde je to treba ? Jde prece jenom
> o vzorovou aplikaci z Objeckt repository a kdyz to nefunguje nevypada to
> zrovna nejlip. V poslednim update to rozhodne nemaji, ten jsem si stahl.> Jirka

IB search

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 25.1.2001 12:11:27

> Ja to delam tak, ze do OnChange eventu toho Editu dam:
> IB_Query.Locate('FieldName', Edit.Text, [lopCaseInsensitive,

Jeste to jde jinak, taky u nativnich IbObjectu.
Vyplni se u IB_Query vlastnosti:
OrderingItemNo=1
OrderingItems - (nazev=nazev),
OrderingLinks - (nazev=1)

Do OnKeyPress eventu Editu se da:
DataModule1.IB_Query1.IncSearchKey(Key, true, true, true );
a funguje to excelentne.

Leos

Prevod WMF na JPEG

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 25.1.2001 13:02:53

From: "Jan Naiser" <tua(zv)wo(tec)cz>

> jakym zpusobem se da prevest format WMF na JPG? Pokud to zkousim pres
> TPicture s ruznym prirazenim assign, nedari se mi. (WMF bude patrne
> vektorovy, takze TBitmap je prazdna. ??)

Asi takto:

var Bitmap: TBitmap;
begin
Bitmap := TBitmap.Create;
Bitmap.Width := Image1.Picture.Width;
Bitmap.Height := Image1.Picture.Height;
Bitmap.Canvas.StretchDraw(Rect(0, 0, Bitmap.Width, Bitmap.Height),
Image1.Picture.Metafile);
Bitmap.SaveToFile('1.bmp');
Bitmap.Free;

Knihy o DELPHI

[*] Ing. Petr #vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 25.1.2001 13:16:58

kompletni seznam vseho, co vyslo v cestine o Delphi
najdes na http://www.lingvista(tec)cz/delphi_knihy.html

Je tam uvedeno, co je pro zacatecniky, pokrocile, co by mohlo byt jeste
dostupne, kolik ma kniha stran, atd. U kazde knihy je uveden vydavatel,
takze i u starsich knih neni problem dotazat se primo, zda nejaka kniha
nezbyla.

Petr Svejda

[*] Hubka Lubos <L.Hubka(zv)trenkwalder(tec)com> - 25.1.2001 13:45:49

> Setkal se nekdo s timto ?
> Muze mi to nekdo vysvetlit ?
> Predpokladam, ze problem bude asi s TNMSMTP.

Asi to bude ono, vyzera to tak.
Ja by som tuto vynimku odchytil a vypisal oznam pouzivatelovi
ze nebude moct pouzivat mail.
[...]

Import historie URLadres

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 25.1.2001 13:47:09

ahoj,
potreboval bych nejakym zpusobem sjistit seznam vsech URL adres otevrenych v IE (pokud mozno i pro Netscape). Jde mi o takovou tu historii adres, ktera se objevuje vzdy pri psani URL (doplnovani).

Jak tento seznam ziskat? Nejlepsi by byl asi StringList, ale to uz je jedno.

Diky za navedeni spravnym smerem

S pozdravem Milan Cizek, D5Ent (SP1), Win2k Pro/Ser (SP1),Win98
Jak� bude po�as�? http://pocasi.seznam(tec)cz

DB komponenta

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 25.1.2001 13:59:57

kouni na http://users.hol.gr/~georgev/delphi.htm
prohazuje sloupce a radky
pavel
Od: vlada_ponechal(zv)post(tec)cz [SMTP:vlada_ponechal(zv)post(tec)cz]
Odesl�no: 21. ledna 2001 22:33
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: TTable komponenta versus SQL server 2000 (microsoft)

Zdar panove,
Chci vas pozadat o pomoc. Chci udelat ne moc slozitou aplikaci v D3 prof. Mam server SQL
2000 ent. A za pomoci ODBC a BDE na nej pristupuji. Pouzivam pritom komponentu TTable,
protoze se mi jiz predtim osvedcila (ne teda ze SQL serverem od MIc.)Narazil jsem vsak na
problem. Pri vkladani a ukladani vet do tabulek mam dva stavy. Prikazem table1.insert vlozim
vetu (ta se mi objevi i v dbgrid) ale po pouziti table1.post, se najednou veta strati (i z
dbgrid). Kdyz tabulku restartuji, objevi se vsechny vety. Prisel jsem na to, ze na to plati,
kdyz zapnu (true) cachedUpdates v komponente ttable. Problem, je v tom, ze potom vsechno
funguje, ale pouze naoko. Kdyz restatuji tabulku vsechny zmeny se vrati do vychoziho stavu.
Panove, nenapada Vas, cim to je? Me to pripada, jako kdyby to do tabulky vubec neulozil nebo
v prvnim pripade spatna komunikace s SQL serverem...

Autoinc v MSAccess

> create table Tabulka (
> id COUNTER,
> name char(20),
> city char(20)
> )

alebo

create table Tabulka (
id AUTOINCREMENT,
name char(20),
city char(20)

OT: stare DOS aplikace na novych strojich

[*] Peter Luk�cs <batex(zv)astrafren(tec)cz> - 25.1.2001 16:24:18

Butonek ? Cauko delfini.

mam nasledujici problem. jeden znamy pise vysvedceni v k602 (databazova
nadstavba t602) a nejde mu spustit na novem pocitaci. (celeron 900, 128 MB
Ram) Napise to vzdy nejakou RUN TIME ERROR. I ve woknek (Win ME) i v dosu.
Mimochodem Stejnou chybu mi hlasi 2 kopie m602 na celeron 400 / 64 MB RAM.
Treti kopije bezi :) Neni to zvlastni ? Nevite nekdo, jak to vyresit? S pozdravem Batex

Mirne OT: Resource editor

[*] Zdenek Drvota <drvota-l(zv)zds(tec)cz> - 25.1.2001 16:32:43

Ahoj,
co se tyce ceskeho Pegasus Mailu, doporucuji
konferenci <pmail-cz(zv)fee.vutbr(tec)cz>, resp.
<Pmail-cz-request(zv)fee.vutbr(tec)cz>,
a konkretne cestinu dela p. Kuchta <Kuchta(zv)dean.fee.vutbr(tec)cz>,
ale kdy to bude pro v3.xx jeste nerekl :-).
Cekame na to vsichni velmi velmi velmi...

P.S. Nepochodil jsem u PM ani s pokusy pomoci jinak
velmi uspesneho Lokalizatoru (Z.H.)

Darek, ktery nezklame? CeDecko od nas!
http://www.zds(tec)cz/cdrom/cdrom.asp?sender=mail
--

QReport

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 25.1.2001 16:34:51

A nestacily by priklady, co se dodavaji s Delphi?> Ahoj,
> shanim informace a priklady pro tvorbu sestav pomoci Quick reports.
> Pokud nekdo mate nejake priklady ci popis tvorby nebo odkaz na nejakou
> stranku kde toto je, dejte mi prosim vedet...

Roman
OOOOOOOOOOOOOOOO
O icq #84229702
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

ADODATASET

[*] Jackovi�kov� Mirka���#�)##�#��w���� - 25.1.2001 16:45:46

Dobry,
D5
Prerabam program . Pouzival standartne komponenty Query a dbf subor.
Teraz su data v MDB a pouzil som ADODataset.
Ale pouzival som vlastnosti QUERY.SQL.clear a QUERY.SQL.ADD.
Ako sa to robi v ADO DATASET ?
Namiesto SQL.CLEAR by som mohol asi pouzit commandtext:='' ale co s ADD ?
Ten SQL vyraz je dost dlhy a je to prehladnejsie rozdelit.
Este ma napada najprv to dat do text premennej a potom dat .commantext:=textpremenna.
Da sa to aj inak ?

Martin

Prevod WMF na JPEG

[*] Zdenek Drvota <drvota-l(zv)zds(tec)cz> - 25.1.2001 16:55:01

Ahoj,
### Kriz Pavel, TDS napsal dne 25 Jan 01, v 9:25 :
> WMF je neco jako zaznam makra vykreslovani na canvas. Ve vysledku je to
> takovy vektorove-rastrovy format.

WMF je v podstate zaznam GDI prikazu (kdysi jsem s tim
pracoval), takze doporucuji skouknout help k Win API, GDI.
Tusim, ze nezbyde, nez to WMF vykreslit a pak sejmout jako
bitmapu.

Darek, ktery nezklame? CeDecko od nas!
http://www.zds(tec)cz/cdrom/cdrom.asp?sender=mail
--

upgrade DAO

[*] Martin <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 25.1.2001 17:02:37

este raz by som chcel poprosit, ci by mi niekto nevedel povedat ktoru aktualizaciu z microsoft.com pre W95 mam stiahnut aby mi fungoval program pouzivajuci DAO komponenty od E. SALAYE. Pripaja sa na databazu Acces. Ak na pocitac nainstalujem IE 5 tak slape. Ale nechcem tam davat IE. Hladal som pod ADO aj DAo ale je tam viacero polziek.

IB search

[*] Jirka Skladal <jirka.skladal(zv)seznam(tec)cz> - 25.1.2001 17:54:23

A kde mam tu komponentu vzit? (TIB_LocateEdit)

> ma property DataSource, DataField, LocateOptions...

JDBC & Interbase

[*] Brano Vislocky <delphi(zv)jdsoftware.sk> - 25.1.2001 18:17:04

Ahojte,

ak zapisem cez JDBC nejake udaje do tabulky v InterBase, iny klient
propijeny na tu istu databazu ich dlhsiu dobu vobec nevidi. Pravdepodobne si
interclient cachuje ( hrozne slovo .. :-) ) udaje. Ale ja by som potreboval,
aby vlozene riadky boli v databaze hned. Neviete niekto, co s tym ?

Vdaka

Brano

Outlook Express 5.5 kontra Win95/98 Logo Applicati

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.1.2001 19:27:50

From: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>
> To mas tezky, oni to opravi a v dalsi verzi OE to bude zase jinak :-)

Ahoj,

to neni chyba OE, ale toho prikladu v Delphi. Staci se podivat do helpu (na
MSDN, ne do toho 5 let stareho co je stale u Delphi) na funkci MAPISendMail,
kde je to jasne popsane.

Petr Vones, amatersky programator

Mirne OT: Resource editor

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.1.2001 19:32:34

From: "Karel Rys" <delphi(zv)zas-me(tec)cz>
> program dodavan, ten ale umi jen 16bitove soubory. U Delphi 5 Pro
> jsem nic podobneho jiz nenasel. Potreboval bych to k prekladu

Ahoj,

na instalacnim CD Delphi 5 je staricky Resource Workshop

> programu Pegasus Mail, ktery pouzivame ve skole na siti, ale dela
> problemy studentum, kteri nevladnou anglictinou.

A nebylo by jednodusi pouzit nejaky normalni klient (Outlook Express ...) ?

Petr Vones, amatersky programator

Ako zistit vsetky beziace procesy na WinNT a syste

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.1.2001 19:45:19

From: "Jano" <jj_delphi(zv)ke.ubp.sk>
> pozrel som si ho, ale ten priklad je tusim len na W9x/2k, nemylim sa?

Ahoj,

ne, ale funkce RunningProcessesList z JCL funguje vsude. V nove verzi JCL,
ktera by mela byt 1.2.2001 budou pridany i dalsi funkce - (LoadedModulesList,
TasksList).

> http://www.dependencywalker.com/depends20_x86.zip
> ako mi poradil Ing. Patrik Tesar, je to parada, ale bez zdrojakov, ak som

Na te same strance (http://www.volweb(tec)cz/pvones/delphi) mas Dependency Viewer
i se zdrojaky.

> Skusim konkretnejsie. Ide mi o sledovanie nejakeho beziaceho procesu, aby
> som mohol zistovat dynamicke volanie dll z neho, zistit "BaseAdresses" vo
> virtualnom priestore, nazov suboru, verziu atd.. Naprogramoval som si teda
> primitivny debugger. Bezi dobre, to najdolezitejsie - "Base Adresses"
> dynamicky nahravanych Dll takto ziskam aj na NT4/2k, az na jednu
> alickost - meno suboru.

Aha, ted uz je to jasne. Tohle je malinko problem, podivej se na funkci
PeDbgImgLibraryName v unitu JclPeImage. Vrati ti pouze nazev bez cesty, tu uz
si pak budes muset sam dohledat (http://delphi-jedi.org/Jedi:JCLDOWNLOADS)

procedure TDebugThread.ProcessLoadDll(Info: TLoadDLLDebugInfo);
var
Name: string;
begin
if PeDbgImgLibraryName(ProcessInfo.hProcess, Info.lpBaseOfDll, Name) then
WriteMsg(Format('(%p) %s', [Info.lpBaseOfDll, Name]));

Petr Vones, amatersky programator

Instala�n� program

potreboval bych neco, s cim bych mohl vytvorit instalacni program. Jde mi o
to, mit vse v jednom jedinem exe souboru, ale abych si mohl vytvorit vzhled
instalatoru (form).

Diky za cokoli

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1)
Win2k (SP1) a Win98, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Ovl�d�n� syst�mov�ho reproduktoru

[*] Tomas Mandlik <tmandlik(zv)atlas(tec)cz> - 25.1.2001 21:05:18

Zdrav�m v#echny.
Nev�te n�hodou n�kdo, pros�m, jak vyd�vat zvuky na syst�mov�m reproduktoru?(D5,win98)
Beep(freq.,�as) nefunguje (je to i v helpu).
D�kuji
Tom�# Mandl�k

svisly text

[*] Slavek B <VlcekB(zv)atlas(tec)cz> - 25.1.2001 23:12:23

zdravim vsechny
mam problem, potreboval bych do formulare napsat svisly text a to psany ze spodu i zvrchu, nevite nekdo o nejake komponente podobne TLabel nebo necem jak by se to dalo lechce a rychle20

diky za kazdou odpoved :))
Slavek

Outlook Express 5.5 kontra Win95/98 Logo Applicati

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 26.1.2001 06:50:54

Je, jenze pro OE do verze 4.x to bylo bez problemu. Od verze 5.X to
bez predani Application.Handle 'jakoby vytuhlo'. Okno nove zpravy OE slo
pouze zavrit, ale neslo tam nic psat. Ale jak rikam, az od verze OE
5.x ...

25.1.2001 Petr Vones :
> [...]

> MSDN, ne do toho 5 let stareho co je stale u Delphi) na funkci MAPISendMail,

BDE,Paradaox

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 26.1.2001 07:07:46

Ahoj

Pred nejakou dobou tady nekdo nechal link na program i ze zdrojaky,
ktery kdyz se spustil opravil hodnoty v registrech pro spravne sdileni v
siti.
Nekde jsem to zasantrocil a ted by se mi to hodilo..

Prosim, nemate to nekdo?

Diky

D5Prof

Listicka

[*] Riedel Petr <Petr.Riedel(zv)ipbpojistovna(tec)cz> - 26.1.2001 07:17:00

Dobry den,
nevite nekdo jak by se dalo udelat v Delphi neco takoveho, jako je Listicka
Seznamu do IE.
PR!

OT: stare DOS aplikace na novych strojich

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 26.1.2001 07:26:01

Predpokladam ze se jedna o RUN TIME ERROR 200 coz hlasi
stare programy v borland pascalu, protoze borland nepocital s PC
rychlejsimi nez 300 MHz, reseni je stahnout si od borlandu Patch a
opravit si ty programy. Pokud ho nenajdes tak napis, ja ti ho poslu.

> [...]
> Mimochodem Stejnou chybu mi hlasi 2 kopie m602 na celeron 400 / 64 MB RAM.
> Treti kopije bezi :) Neni to zvlastni ? Nevite nekdo, jak to vyresit?

desatinne cislo

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 26.1.2001 07:46:42

> na to jsou funkce Int a Frac. jsou popsany v helpu
> Ing. V�t Kr#ka
> vit.krska(zv)del(tec)cz

Ja bych rad pripojil jeste jednu zkusenost, kterou jsem nedavno
udelal. Mel jsem DBEdit1 a do nej uzivatel vlozil cislo 18.20. V
kodu jsem ho zpracovaval nejak takto:

vysl := Int(DBEdit1.Value * 100) /100;

a vyslo 18.99, protoze cislo 18.20 bylo ulozeno jako 18.999999999.

Chci proto upozornit na zaokrouhlovaci chyby, ktere se vyskytuji i
u fce Int. V danem pripade stacilo pricist jednicku na nejakem
zadnim desetinnem miste.

Instala�n� program

[*] Milan Dvo��k <Dvorak.Ucitel.GYMNAZIUM(zv)gymzn(tec)cz> - 26.1.2001 07:55:34

> [...]
>
> S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1)
> Win2k (SP1) a Win98, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Inno setup
Milan Dvorak
dvorak(zv)gymzn(tec)cz

editace v gridu - opet

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 26.1.2001 07:58:58

> zakaznik se opet (a tvrdeji) ozval s tim, ze by chtel editaci v gridu.
> Proto se ptam:
>
> Funguje toto reseni nekomu v praxi?
> Lze nekde koupit komponentu, ktera umi editaci v Gridu uspokojive
> (nikoli jako DBGrid) ? Cena az tak uplne nerozhoduje..

Zkousel jsem to jednou proti MSSQL7 a nedopadlo to nejhur,
ovsem slo o male mnozstvi dat. Daval jsem na AfterInsert,
AfterUpdate query, o kterou byl grid opreny, trojici
Close; Open; Locate;
Pri mazani bez toho Locate, nekdy by mozna slo treba Locate na
Id - 1 apod. podle okolnosti. Nevim, jak hodne by to na velkem
objemu zdrzovalo.

Pak jsme jen rychle zbezne zkouseli s IBX editaci v Gridu
vyplnenim SelectSQL, RefreshSQL, InsertSQL apod. Trochu trvalo,
nez jsme zjistili, ze RefreshSQL musi dotahovat jen ten jeden
updatovany radek, ale zdalo se to snad schudne. Jine zkusenosti
nemam.

David

> Nepouzivam pro zmenu dat ulozene procedury, ale primo DBAware, proto
> potrebuji neco, co se umi pripojit na DataSource.
>
> Ja VIM, ze editace v gridu je blbost, ale zakaznik to docela vyzaduje,
> tak mi, prosim, pomozte..:)
>
> D5Prof;IB6;IBX;
>
> S pozdravem
> Ota Maly
>
> PaPouch elektronika
> http://www.papouch.com

Ovl�d�n� syst�mov�ho reproduktoru

[*] Peter Luk�cs <batex(zv)astrafren(tec)cz> - 26.1.2001 08:23:18

Ahoj mam na to knihovnu i prikladek :o) Jestli mas zajem, poslu Ti
to.

Batex

ADODATASET

[*] Vit Tichy <vitek(zv)softok(tec)cz> - 26.1.2001 08:26:33

Hello,

JM> Ale pouzival som vlastnosti QUERY.SQL.clear a QUERY.SQL.ADD.
JM> Ako sa to robi v ADO DATASET ?
JM> Namiesto SQL.CLEAR by som mohol asi pouzit commandtext:='' ale co s ADD ?
CommandText:=CommandText+' neco pridam ';

vt

CASE nastroj

MSVC++ ve verzi 6 standard se da koupit za nejakych 1500 Kc, mam zrovna
pred sebou cenik (tedy ne ze bych to prodaval ja, aby si nekdo nemyslel, ze
si delam reklamu).

RNDr. Petr Brant [Brant(zv)dcomm(tec)cz]
ICQ # 68652380

D&COMM s.r.o

Od: Pavol Kaka�ka [SMTP:paka(zv)aktis(tec)cz]
Odesl�no: 26. ledna 2001 11:00
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: EDatabase Error - Cannot modify a read only dataset.

[...]
;-) )

> [...]

tabulky a neni vazana pres property DataSource.

>Mam nekde chybu a nebo to takhle nejde napsat?
Doufam, ze jsem na nic duleziteho nezapomnel.

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 26.1.2001 13:25:13

> From: Riedel Petr [mailto:Petr.Riedel(zv)ipbpojistovna(tec)cz]
> Subject: Listicka
>
> nevite nekdo jak by se dalo udelat v Delphi neco takoveho,
> jako je Listicka

Ahoj,

je to COM objekt, ktery si do Windows zaregistrujes. Kompletne je to
popsane v MSDN, pro zacatek by melo stacit tohle:
http://www.euromind.com/iedelphi/ie5tools/bandobjects.htm

Ales

ISAPI a TTimer

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 26.1.2001 13:35:04

Je ten Timer Active? Je ta udolst skutocne zavesena (Assigned) ?
A ked to urobis ako exe funguje to?

Pavol Kaka�ka
kasix(zv)atlas(tec)cz

> [...]
> DLL spoustim pod Intrabob.exe.
> Nevite nekdo kde je chyba?
>
> Poc. PIII, 128MB RAM, Win2000, D4+patch 2,3 .

[*] Jan Grman <janog(zv)pluto.elf.stuba.sk> - 26.1.2001 13:41:47

> [...]
> nekdo o nejakem udelatku, ktere by to alespon poloautomatizovalo, aby se
> dal v realnem case predelat i velky projekt?

Ahoj.
Ked uz o tom prechode hovoris... vedel by si v bodoch napisat kroky ktore si
musel podniknut ?
Mam totiz tiez velky projekt v BDE a uvazujem o ADO (D5-C/S, hlavne MS SQL a
ORACLE)

Vdaka.
janog(zv)pluto.elf.stuba.sk

EDatabase Error - Cannot modify a read only datase

[*] Michal Tiller <Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz> - 26.1.2001 13:45:51

Tak to ne. Kdyz se da na konec selectu 'for update', zustane propojen se
zdrojem dat a je mozne delat zmeny primo do vysledku.
TQuery musi mit pro tento pripad nastaveno RequestLive na True a pak neni
treba psat 'fro update' a je mozne s nim pracovat primo. Ale dotaz nesmi byt
spojen z vice tabulek.
Michal Tiller

> [...]

tabulky a neni vazana pres property DataSource.

>Mam nekde chybu a nebo to takhle nejde napsat?
Doufam, ze jsem na nic duleziteho nezapomnel.

ExpressQuantumGrid

[*] Ota Maly <ota.maly(zv)volny(tec)cz> - 26.1.2001 13:59:50

Ahoj,
mate nekdo zkusenosti s timto Gridem?
Potreboval bych se zeptat na par veci, vyrobce nema trial a demo ma jen jako
exe :(

PaPouch elektronika
http://www.papouch.com

Prechod velkeho projektu z BDE na ADO

[*] Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 26.1.2001 13:59:42

No, tos mi pomoh, chtel jsem si usetrit praci ... -)))

Ale nastesti jsem si to popsal, jen musis ozelit cestinu, tu uz opravovat
nebudu:

6) Skusil jsem p�ed�lat LabData do ADO n�sleduj�c�mi postupy

6.a.) Nainstaloval jsem si GExpert a vyu�il jsem jeho mo�nosti Replace
Components (TQuery za TADOQuery ... atd). V�sledek byl nepou�iteln�.
Ztratil jsem hodnoty v#ech property, ztratil jsem vazby mezi DataSource a
DataSet a pod. Mo�n� jsem ud�lal n�co blb�, ale sp�#e to opravdu nen�
cesta. Proto jsem tam vr�til zp�t p�vodn� zdroj�ky.

6.b.) Zobrazil jsem si DFM jako text a zm�nil jsem komponenty pomoc�
replace. To u� bylo pou�iteln�j#�, hodnoty property se mi zachovaly, p�i
ukl�d�n� to zm�nilo datov� typy v pasech.

6.c.) Musel jsem upravit na v#ech komponent�ch datab�zi, proto�e ADO nem�
property DatabaseName, ale property Database. Kdy� jsem nabyl v�ce
zku#enost�, tak jsem tuto �pravu d�lal rovnou p�i replace v DFM a pak to
#lo rychleji.

6.d.) Upravil jsem property na TADODatabase - tak abych se mohl p�ihl�sit.

6.e.) Skusil jsem buildnout a narazil jsem na to, �e TADODatabase nezn�
InTransaction - tak jsem to zat�m v#ude vyhodil, nev�m, jak se to projev�.

6.f.) Nakonec se mi to poda�ilo p�elo�it a spustit, ale nezobrazuje se mi
LoginPrompt, zkoumal jsem TADODatabase a nena#el jsem tam property, kterou
by se nastavovalo, zda se LoginPrompt objev�, nebo ne. Nicm�n� p�ihl�sit se
poda�ilo a n�co se za�alo z dat zobrazovat.

6.g.) Skusil jsem odeslat n�jak� data a za�alo to na m� sprost� �v�t.
Nakonec jsem zistil, �e u V�ECH parametr� TADOQuery mus�m uv�st ke ka�d�mu
parametru property ParamType = ptInput. Nejhor#� je to u query, kter� se
pln� v runtime, tam jsem musel p�ed ka�d� ��dek ParamByName('xxx').As... :=
n�co doplnit ParamByName('xxx').ParamType := ptInput

Dohromady jsem se s t�m patlal 3 hodiny, ne� jsem jak#tak# rozchodil
aplikaci, kter� m� v#ehov#udy 2 formul߰e. Z�v�r je jasn� - ono by to #lo,
ale je to d�sn� pracn�.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jan Grman [SMTP:janog(zv)pluto.elf.stuba.sk]
Odesl�no: 26. ledna 2001 13:42
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: Prechod velkeho projektu z BDE na ADO

> [...]

Vdaka.
janog(zv)pluto.elf.stuba.sk

Outlook Express 5.5 kontra Win95/98 Logo Applicati

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.1.2001 14:24:45

From: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>
> Je, jenze pro OE do verze 4.x to bylo bez problemu. Od verze 5.X to
> bez predani Application.Handle 'jakoby vytuhlo'. Okno nove zpravy OE slo

Ahoj,

ano, protoze to bylo v OE asi udelano jinak. To nic nemeni na skutecnosti, ze
ten priklad v Delphi byl *chybny* a chyba se projevila az pozdeji.

Petr Vones, amatersky programator

ISAPI a TTimer

Jenom takova poznamka,

CGI i ISAPI se chovaji tak ze pouziti timeru je bezpredmetne a pokud
ho k necemu potrebujes (nejak si nedovedu predstavit k cemu, muzes
to popsat ??) mas navrh ISAPI/CGI aplikace uplne blbe.

A to ze nefunguje je vcelku jasne - vzhledem k tomu ze objekt
Application je u ISAPI uplne jine nez u normalni aplikace a
neprovozuje takove ty veci ktere jsou k timerum nutne jako
zpracovani zprav z Windowsu atd....

Radek Voltr

> Je ten Timer Active? Je ta udolst skutocne zavesena (Assigned) ?
> A ked to urobis ako exe funguje to?
> Pavol Kaka�ka
> kasix(zv)atlas(tec)cz

DB Engine

[*] Slavek B <VlcekB(zv)atlas(tec)cz> - 26.1.2001 14:40:48

Ahojte

Mam takovy problem. Napsal jsem program, ktery pracuje s query. Jenze kdyz ho spustim na jinim PC kde neni DBE tak se zesipe. Zkousel jsem vytvorit samostatny program v InstallShield Express Custom Edition for Delphi4, ktery by nainstaloval DBE ale porad to nechce vubec spolupracovat.
Jakym zpusobem teda dostat na jiny PC DBE?

diky za kazdou odpoved
Slavek

komentare v ADO SQL

[*] Radek Zhasil <radek.zhasil(zv)vitkovice(tec)cz> - 26.1.2001 14:41:27

Ahoj,
vedel by nekdo zda-li lze psat komentare v ADO SQL (a jak).

http://www.mujweb(tec)cz/pocitace/radek.zhasil/

Format date Oracle a DBF

[*] Libor Stujan <listuj(zv)centrum(tec)cz> - 26.1.2001 15:21:39

Zdravim vsechny,

a hnedka pokladam dotaz. Potrebuji importovat tabulku ve
formatu DBF III do tabulky Oracle. A nevim co s casem. Tim myslim
sloupec ve formatu date (prip. datetime) v Oraclu. DBF totiz
neumoznuje mit datum a cas zaroven v jednom sloupci a ja to
potrebuji takto (oba dva udaje) naimportovat do jednoho sloupce
Oracle. Nemuzu pouzivat zadne ulozene procedury a ostatni
vymozenosti.

resenim by nejspis bylo dat sloupec v DBF jako typ C (char) a
naformatovat to do podoby datetime Oraclu, ale nevim jak to ma
vypadat. Poradi mi nekdo?

Dekuji a hezky vikend

*****************
Libor Stujan
listuj(zv)centrum(tec)cz
^^^^^^^^^^^^^^^^^
SW development
^^^^^^^^^^^^^^^^^
**************

K chatov�n� je tu http://www.XChat(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

EDatabase Error - Cannot modify a read only datase

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 26.1.2001 15:26:33

> treba psat 'fro update' a je mozne s nim pracovat primo. Ale
> dotaz nesmi byt
> spojen z vice tabulek.

A kdyz je spojen, tak je treba pouzit CachedUpdates.

T.

Prechod velkeho projektu z BDE na ADO

[*] Garalda <garalda(zv)mail(tec)cz> - 26.1.2001 15:27:13

Ahoj,

> [...]
>
> Ahoj.
> Ked uz o tom prechode hovoris... vedel by si v bodoch napisat kroky ktore

prave jsem se necim takovym zabyval, takze jestli ma nekdo zajem, tady jsou
me zavery

Na po�atku navrhuji zm�nit v#echny soubory .dfm z binarni reprezentace na
Textovou (klepnut� na formul߰ a vybrat "Text dfm")

1. v klauzuli uses zm�nit odkaz na unitu DBTables na ADODB

2. P�ejmenovat komponenty:
TTable - TADOTable
- m�sto DatabaseName = 'jmeno_databaze' d�t Connection = objekt datab�ze
- nic dal#�ho se nem�n�
TQuery - TADOQuery
TStoredProcedure - TADOStoredProcedure
- plat� pro oba p�edchoz�:
- m�sto DatabaseName = 'jmeno_databaze' d�t Connection = objekt datab�ze
- vlastnost StoredProcName nahradit za ProcedureName
- nutno zm�nit vlastnost Params na Parameters
- u Params je dale nutno zm�nit ve#ker� typov�n�: AsString, AsInteger,
AsBoolean,... na Value
- p�i pln�n� parametr� nahradit ParamByName za Parameters.ParamByName
- ParamType nahradit za Direction, kde
ptResult je pdReturnValue
ptInput je pdInput
TDatabase - TADOConnection
p��li# odli#n�, navrhuji vytvo�it znovu
ru#� se:
AliasName, DatabaseName, Params.Strings, SessionName.
Nav�c se objevuje:
ConnectionString, Provider.

3. Dal#� rozd�l mezi TStoredProcedure a TADOStoredProcedure
u TStoredProcedure staci nastavit nazev databaze a jmeno vlozene
procedury, pak se zavola metoda Prepare a z SQL serveru se nactou jednotliv�
parametry procedury s vlastnostmi.

nap�.:
SP.DatabaseName := sDBName;
SP.StoredProcName := sName;
SP.Prepare; u TADOStoredProcedure je to slo�it�j#�. po��te�n� nastaven� je stejn�, ale
nen� k dispozici metoda Prepare, m�sto toho je tu metoda Parameters.Refresh

nap�.:
SP.Connection := dmRojana.dtbRojana;
SP.ProcedureName := sName;
SP.Parameters.Refresh;

potud ��dn� velk� rozd�l, ale probl�m nastane, pokud se za b�hu programu
nenapln� v#echny parametry. U TStoredProc se z�ejm� v metod� Prepare
inicializuj� v#echny parametry na n�jakou nulovou hodnotu, tak�e v programu
to pak funguje. U ADO tomu tak nen�, tak�e program zahl�s� chybu, �e je
nedefinovan� parametr. Inicializaci jsem tam nena#el, tak�e mo�n� �e#en� je
toto:
for i := 0 to Result.Parameters.Count - 1 do
begin
if (Result.Parameters[i].Direction = pdUnknown) or
(Result.Parameters[i].Direction = pdInput) or
(Result.Parameters[i].Direction = pdInputOutput) then
begin // inicializuji jen vstupni parametry
if Result.Parameters[i].DataType = ftString then
Result.Parameters[i].Value := ''
else
if Result.Parameters[i].DataType = ftBoolean then
Result.Parameters[i].Value := False
else
Result.Parameters[i].Value := 0;

EDatabase Error - Cannot modify a read only datase

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 26.1.2001 15:31:27

Jasne mas pravdu. Toto je specificky a velmi omezeny sposob, ale v praxi sa
to moc nevyuzije, ale hadat sa nechcem a ani nebudem ;-))), ja osobne by som
to moc nedoporucoval, mozno vzhladom ku kompatibilite k rozsiahlosti
projektu. Inak sorry ale uz si presne nepamatam povodny text dotazu, takze
este raz sorry!

Pavol Kaka�ka
kasix(zv)atlas(tec)cz

> [...]
treba psat 'fro update' a je mozne s nim pracovat primo. Ale dotaz nesmi byt

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 26.1.2001 15:37:11

> Ale ma, jen to MS nechce priznat. Ne vzdy, ne vsude, ale obcas ano.

hmm. Tomu bych se dost divil. (jedine snad v nejakych oduvodnenych
specialnich pripadech (tezce systemove sobory, registr, atd)).
Pokud byly nejake problemy se jmeny souboru tak jedine diky pouzitym
non-ASCII znakum (na disku je jmeno v jinem kodovani nez se pokousim hledat
atd)

> Hurricane

[*] Karel B�ich��� - 26.1.2001 16:06:18

Zdravim,

rekl bych, ze problem bude v tom, ze default isolation level u IB je
ISC_TPB_CONCURENCY, coz je repeatable read. Je tedy potreba nastavit
isolation level na ISC_TPB_READ_COMMITED zaroven s ISC_TPB_REC_VERSION.
Bohuzel nevim jak se to da nastavit pri pristupu pres JDBC

Brichna

> nie, skusal som aj connection.commit() aj
> statement.executeUpdate( "commit" );

Format date Oracle a DBF

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 26.1.2001 16:24:48

Cau,

A nebolo by riesenim pouzit nieco ako FLOAT (double precision)??? S Oracle
nerobim, ale typnul by som si ze to bude rychlejsie (pri porovnavani, ...)
nez char a pod, naviac float (alebo obdoba) je pribuzny k formatu Delphi
TDateTime - Double...=> cislo - cislo a netreba to komplikovat prevodom
medzi stringom a cislom alebo obdobne.

Pavol Kaka�ka
kasix(zv)atlas(tec)cz

> [...]

resenim by nejspis bylo dat sloupec v DBF jako typ C (char) a
naformatovat to do podoby datetime Oraclu, ale nevim jak to ma

[*] RDocekal(zv)csas(tec)cz - 26.1.2001 16:30:30

Co takhle bordel ve filesystemu, zkusil bych chkdsk /f, podobne problemy se
tim daji dost casto vyresit. A to nejen na DOS nadstavbach, ale i v NT a
W2K.

Datum: 26.01.2001 16:07
Od: ota.maly(zv)volny(tec)cz
Pro: Konference DELPHI (DELPHI), ...
V�c: Fw: ExpressQuantumGrid
>mate nekdo zkusenosti s timto Gridem?
>Potreboval bych se zeptat na par veci, vyrobce nema trial a demo ma jen
>jako
>exe :(

Tak se ptej, pouzivame prakticky vsechno od devexpress.

S pozdravem
Jan Kadlecek
HTK Pro s.r.o.
www.dev-shop(tec)cz

>S pozdravem
>Ota Maly
>
>PaPouch elektronika
>http://www.papouch.com

Format date Oracle a DBF

[*] delphi(zv)htkpro(tec)cz - 26.1.2001 18:07:52

> [...]
>
> resenim by nejspis bylo dat sloupec v DBF jako typ C (char) a
>naformatovat to do podoby datetime Oraclu, ale nevim jak to ma

Format datumu je zavisly vzdy na konkretni instalaci a nastaveni Oracle
(parametry NLS_xxx pro databazi nebo relaci) takze je treba zjisti format
datumu pro konkretni databazi.
Pravdepodobne lepsi moznosti je vsak pouzit primo konverzni funkce v prikazu
INSERT. Doporucuji dokumentaci k funkci TO_DATE. Pak to vypada nejak
takhle

INSERT INTO mojetab (id, datum, text)
VALUES(1, TO_DATE('120320001028','MMDDYYYYHHMI'), 'AHOJ');

coz do databaze ulozi datum 12.3.2000 s casem 10:28.

S pozdravem
Jan Kadlecek
HTK Pro s.r.o.
www.dev-shop(tec)cz

> Dekuji a hezky vikend
>

>*****************
> Libor Stujan
>listuj(zv)centrum(tec)cz
>^^^^^^^^^^^^^^^^^
> SW development
>^^^^^^^^^^^^^^^^^
>**************
>
>K chatov�n� je tu http://www.XChat(tec)cz
>Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

ExpressQuantumGrid

[*] olesia <olesia(zv)idirect(tec)com> - 26.1.2001 12:27:35 -0500

Ahoj
Ja mam skusenosti s ExpressQuantumGrid
Je celkom sikovna komponenta

Lelitka

> Potreboval bych se zeptat na par veci, vyrobce nema trial a demo ma jen
> [...]

[*] <mdelphi(zv)email(tec)cz> - 26.1.2001 18:27:41

> [...]
> tam maji jen 1 pocitac, takze vymenit ho nelze
>
> Nesetkal jste se nekdo s necim podobnym, nebo lepe: nevite o reseni?

Zkuste ve windows nastavit: z�kaz vol�n� windows.
Na MS-DOS programu d�te prav� tla��tko my#i-vlastnosti-program-up�esnit(dole)-zabra�
... .
Ahoj Jirka

EMAIL.CZ - Vase posta je vzdy s Vami
http://www.email(tec)cz

D5 Prof a SQL Server pres BDE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.1.2001 19:30:17

From: "Bardon" <bardon(zv)akord-soft(tec)cz>
> Kdyz mum D5 Proffesional, tak se nemuzu prihlasit pres BDE k MS SQL (SQL
> link mam z D3 C/S). Co bych si musel dokoupit, kdybych chtel pristupovat k
> MS SQL pres BDE z D5?

Ahoj,

mel by jsi si dokoupit nejake ADO komponenty (AdoExpress, Adonis ...) a na BDE
pro pristup k SQL databazim rychle zapomenout.

Petr Vones, amatersky programator

JDBC & Interbase

[*] Brano Vislocky <delphi(zv)jdsoftware.sk> - 26.1.2001 20:11:28

Bohuzial, aj to som uz urobil, ale nepomaha. :-)
Ja si myslim, ze interclient ( medzixsicht :-) medzi interbase a JDBC )
cachuje vlozene riadky a ja neviem, ako ho prinutit, aby ich flushol do
databazy. Dokonca som skusal z isql vlozit riadok, ktory by sa standardne
nemal vlozit, pretoze by bol duplikatny primarny kluc s riadkom pridanym cez
JDBC, a olala .. ono to islo.
Vyzera to tak, ze si budem musiet sam napisat JDBC driver :-(

Brano

P.S. Ak pani, ktori pisali JDBC driver pre InterBase, si hovoria
programatori, tak ... je mi luto ....> >

Bar Code

[*] Marek Soukup <msoukup(zv)btt(tec)cz> - 26.1.2001 20:15:01

Haj hou,
vim, ze se to tu jiz probiralo, ale nejak nejsem schopnej najit tu spravnou
kombinaci slov pro vyhledavani.
Kde muzu najit neco k ovladani ctecky caroveho kodu ?
Ja vim, ze je to strasne obecnej dotaz, ale zatim toho moc nevim a potrebuju
si udelat nejakej prehled o problemu.

S pozdravem
Marek Soukup

!!!Stay on Top!!!

[*] Ondrej Skipala <OSkip(zv)seznam(tec)cz> - 26.1.2001 20:17:52

Vyzkou#el jsem Form1.formstyle:=fsstayontop , p��kaz SetWindowPos(Form1.Handle, HWND_TOPMOST, Left, Top, Width, Height,
SWP_NOMOVE or SWP_NOSIZE); , i Komponentu Ttopmost . ��dn� z t�chto v�c� nefunguje. U� jsem z toho zoufal�. D�l�m hru(strategie)
a jako v ka�d� jin� strategii m�m v rpavo naho�e radar(form14) a v levo pak panel(form11), na n�m� je 10 Tmages s obr�zky
Voj�k�. Uprost�ed je Form1, kter� je ji� jako samotn� hra. Tam jsou stromy, tr�va, voj�ci... S touto form se v#ak mus�
pohybovat a to i p�es Radar i Panel (form14 , form11). Ty mus� z�stat naho�e!!! Vypad� to velice amat�rsky a z�rove�
velice nep�kn� pokud tyto formy "blikaj�"-to pokud jsem dal Form1.onactivate

Form14.bringtofront;
form11.bringtofront;

Potom jsem tento p��kaz(teda 2) vymazal a zkusil d�t t�mto Form�m vlastnost fsStayOnTop. Ne��in�!! Pokud se posouvalo
s form1, p�ekryla zbyl� 2. To sam� i u p��kazu(viz.d��ve) i u komponenty TTopMost. Myslel jsem, �e to bude z�ejm�
t�m, �e jsou to formy 2, a tyto p��kazy funguj� pouze pro jednu(jeden :-) ) form. Zkusil jsem odd�lat komponentu z Form11. Bezv�sledku!
U� jsem opravdu zoufal�, proto�e a� se to zd� b�t jednoduch�, je to t��#� ne� jsem �ekal... Byl bych nesm�rn� ##asten,
pokud by mi n�kdo tento probl�m pomohl vy�e#it a� do konce.
Pr�ce Seznam - Hled�te pr�ci nebo m�n�te zam�stn�n�? http://prace.seznam(tec)cz

Rozmery Timage

[*] Ondrej Skipala <OSkip(zv)seznam(tec)cz> - 26.1.2001 20:29:49

V�m, �e se to tu ned�vno �e#ilo, ale proto�e jsem myslel, �e tato v�c se m� moc net�k�, ne�etl jsem ty maily.
M�m texturu 100x100 a pot�ebuji ji rozkop�rovat do image6. To se mi povedlo ale pouze do velikosti 2000x2000pixel�.
Pokud d�m image6.picture.bitmap.height v�t#� ne� 2000, nahl�s� error. Pot�eboval bych aby teno Image m�l 4000x4000.
Jak na to?
Kam do kina �i divadla? http://kultura.seznam(tec)cz

QuickReport a cestina

[*] WEB ATLAS - SUKY <suky(zv)atlas(tec)cz> - 26.1.2001 21:24:10

Ahoj lidi, jak prinutim QuickReport v nahledu k zobrazovani Hintu v cestine?
+ tlacitko "close" na "Zavrit"

Michal

Zesvetleni

[*] Ondrej Skipala <OSkip(zv)seznam(tec)cz> - 26.1.2001 22:05:06

Pot�eboval bych zesv�tlit prostor 25x25 pixel� v ur�it� ��sti Formu. Je to mo�n�? Vyzkou#el jsem Tshape(Shape1.pen.mode)
ale to je z�ejm� o n��em jin�m.
Jak si stoj� kurz koruny? http://kurzy.seznam(tec)cz

editace v gridu - opet

[*] Jan Skopov� <jsdelphi(zv)atlas(tec)cz> - 26.1.2001 22:10:57

Zkus http://www.devexpress.com

Pouzivam jejich komponenty, jsou sice placene ale neznam lepsi. Toto neni
reklama. Kdo zkusi, pochopi ze neni jine cesty. Lze stahnout demo.

From: "Ota Maly" <ota.maly(zv)volny(tec)cz>
To: "Delphi konference" <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Subject: editace v gridu - opet

> [...]
>
> Funguje toto reseni nekomu v praxi?
> Lze nekde koupit komponentu, ktera umi editaci v Gridu uspokojive (nikoli

[*] Jan Skopov� <jsdelphi(zv)atlas(tec)cz> - 26.1.2001 22:11:58

Mam s nim vyborne zkusenosti. Mohu jenom doporucit. Na pripadne dotazy
odpovim.

From: "Martin Dupal" <mdupal(zv)vision(tec)cz>
> nepravidelne se mi stava, ze pri kompilaci Delphi vyhodi
> hlasku Access Violation in bordbk40.dll. Protoze je pak nutne
> cele IDE zavrit, pekne mi to otravuje praci. Nemate s tim nekdo
> zkusenosti?
> Mam D4 C/S + SP3, Win2k bez SP, IE5.0

Ahoj,

zkus odinstalovat veskere komponenty, ktere nejsou primo dodavane s Delphi a
take znovu registrovat tu DLL pomoci: REGSVR32 BORDBK40.DLL

Petr Vones, amatersky programator

Neprazdne premenne.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.1.2001 01:55:24

From: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>
> Spolehat se nato, ze JAKAKOLIV promenna, nadefinovana napr. ve formu
> bude po vytvoreni napr. formu "vynulovana" je hazard.

Ahoj,

neni. Veskere promenne po vytvoreni objektu jsou vynulovane, totez plati i o
globalnich (ne vsak o lokalnich !) prommennych, kde lze vynechanim explicitni
inicializace na nulu usetrit nejaky ten bajtik v BSS segmentu.

Petr Vones, amatersky programator

Pozor na OnClick !!!

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.1.2001 01:56:09

From: "Tomas Bradle" <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz>
> No dobre, pisete mi, ze jsem to mel obslouzit v OnMouseUp. Me se vic libilo
> reseni s tim PostMessage, protoze se vic hodilo do celyho kontextu (hotovy

Ahoj,

reseni s PostMessage je v tomto pripade zcela na miste.