ConnectionString na ODBC Interbase

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 20.8.2001 11:19:55

Pokusim sa vyjadrit presnejsie o co mi ide,

potrebujem vytvorit pristup k Interbase na internetovej stranke pomocou
objektu "ADODB.Connection". V Spravcovi ODBC som definoval uzivatelske DSN s
nazvom IBData. Pomocou D5 som si pomocou wizardu na componente
TADOConnection vytvoril takyto connection string:

ADOConnection1.ConnectionString:=#Provider=MSDASQL;Password=masterkey;User
ID=SYSDBA;Data Source=IBData#

Nastavenim Connected na True sa uspesne vytvorilo spojenie. Zatial vsetko v
poriadku.

Na ASP-stranke som definoval takyto kod

var oConn=Server.CreateObject('ADODB.Connection');
oConn.Open('Provider=MSDASQL;User ID=SYSDBA;Password=masterkey;Data
Source=IBData');

ale tu pri otvoreni bohuzial koncim chybovou hlaskou = ([Microsoft][Spravce
ovladacu ODBC] Nazev zdroje dat nebyl nalezen a nebyl urcen zadny vychozi
ovladac) Chybu nevidim, preco? V podstate sa jedna o pristup k databaze
obecne prostrednictvom ODBC, teda nie priamo cez nativne drivery cielovej
databazy. Prosim, kto to uz cez ODBC uspesne skusil, aby mi poslal spravny
tvar connection string.

Vazba na data v pameti

[*] ing.Pavel Cabalka <pavel_cabalka(zv)vcshk(tec)cz> - 20.8.2001 11:19:37

Ahoj,
Ne ze by se mi tvorba vlastnich objektu nelibila (uz jsem to takto take
resil) ale chci to resit jinak zejmena proto, ze dopredu nevim jake
databazove polozky mi z databaze prijdou. To si rekne az uzivatel. Trochu to
upresnim. Aplikace samozrejme bude trvat na nacteni nejakeho minima polozek
a zbytek si rekne uzivatel jestli je chce nebo ne. Pokud je nechce uzivatel
tak je prece nebudu tahat z databaze na klienta. Ja (aplikace) potrebuji
urcite minimum, ktere mi poslouzi k tomu abych dokazal nakrmit ruzne
zobrazovaci komponenty. Konkretne treba klasicky DBGrid (proto data nacitam
do kbmMemTable) u ktereho problem neni, ale taky treba z techtyz dat
(kbmMemTable) chci nakrmit komponentu OvcReportView (balik Orpheus od
TurboPower), ktera si pro svoje funkce (trideni, souctovani, ...) udrzuje
seznam pointeru na data. A o ty pointery na data mi jde. Kde je vezmu, kdyz
mam z vyse uvedenych duvodu datove zaznamy nactene do kbmMemTable (popripade
jineho pametoveho DataSet-u). A jsou i dalsi komponenty ktere mohu timto
zpusobem krmit daty (jiz vzpominany TreeView atd.).
A nebo snad uvazuji naprosto scestne?> Ahoj ...

> Tak kdyz se ti nelibi tvorba vlastnich objektu ...
>
> 1. Pointer jako Integer
>
> Z databaze si myzes tahat ID, kdyz to je AutoInc, tak mas vyhrano, jinak
> doporucuji prenastavit .... pak ID je Integer ... pak muzes
>
> ptr := Pointer(ID) ...
>
> a nazpet ID := Integer(ptr)
> A kdyz mas ID, tak muzes nastavit aktualni radek v databazi, jak chces,
> Locate asi fastest ... a pak mas k dispozici vsechny sloupce z tabulky ...
>
> Cau
>
> Radek

OT - razeni zprav v OE

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 20.8.2001 11:25:20

Ahoj,

nevite nekdo, jestli je mozne v Outlook Express radit zpravy z
News jinak nez stromove podle subj., nebo zda lze news odebirat i
v Outlooku?

Phones: 02/795 29 56 (72 95 29 56); GSM: 0603 551 282

Cursor mimo formular

[*] ing.Pavel Cabalka <pavel_cabalka(zv)vcshk(tec)cz> - 20.8.2001 11:28:59

Ahoj,
jeste jeden dotaz snad lepe pochopitelny. Mam formular pekne oblozeny
komponentami, takze z nej nei videt krome titulku snad ani kousek. Otazka
zni : jak zjistim, ze mysi kurzor opustil oblast formulare. Chtel bych ten
formular napriklad schovat kdyz mys opusti jeho oblast.
Nakopnete me prosim nekdo.
Dopredu dik
cau
PavelC

Mailto este raz

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)pobox.sk> - 20.8.2001 11:41:23

> Me v Pegasus Mailu to chodi bez problemu, ale zkus misto druheho
> otazniku dat znak &, tedy:
> mailto:bla(zv)bla(tec)cz?subject=ahoj&body=zprava

A ako dam do tela viac riadkov?
'body=Riadok1'+Chr(13)+'Riadok2' nefunfuje

Mozem pomocou mailto posielat aj prilohy? Alebo to by som uz chcel vela?

Vazba na data v pameti

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 20.8.2001 11:42:54

On 20 Aug 2001, at 11:19, ing.Pavel Cabalka wrote:

> [...]
> jineho pametoveho DataSet-u). A jsou i dalsi komponenty ktere mohu
> timto zpusobem krmit daty (jiz vzpominany TreeView atd.). A nebo snad

DBGrid nebo DataSet (uz si nepamatuji, kde presne to je), si
nacita data tak, ze ma pole PCharu, kazdy PChar je alokovan na
delku vety (soucet delek sloupcu), pricemz kazdy sloupec ma svou
danou pozici v tom PCharu. Podle toho, ktera komponenta to je, si
pamatuje Column nebo Field umisteni zacatku dat a jejich typ v
poli PChar. Takze, budto muzes zkopirovat tuto strukturu do
nejakeho sveho pole, nebo muzes vyuzit existujici struktury
(obavam se vsak, ze tato struktura je schovana, takze bude
prislusnou komponentu treba prekryt).

Phones: 02/795 29 56 (72 95 29 56); GSM: 0603 551 282

OT - razeni zprav v OE

[*] Jaroslav Sipek <jaroslav.sipek(zv)idea(tec)cz> - 20.8.2001 11:50:39

Ahoj,
v Outlook Express se da vypnout zobrazovani do stromove struktury
- Zobrazit -> Aktualni zobrazeni - Seskupit zpr�vy podle konverze

Pokud se toto vypne, pak je mozne radit zpravy podle jednotlivych sloupcu.
(takto to funguje alespon ve verzi 5.0)

S pozdravem
Jaroslav Sipek
mailto:jaroslav.sipek(zv)idea(tec)cz

Prevod z FoxPro do SQL

[*] Ing. J�n Kuch�r <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz> - 20.8.2001 12:09:05

Caute,
prevadim data z FoxPro do SQL 7 pres ODBC, kde ovladac pro Foxku mam ODBC
nastaveno jako Microsoft visual FoxPro Driver a pro SQL 7 mam ovladac ODBC
nastaven jako SQL server, vse bezi vporadku, ale pri nekterych tabulkach z
Foxky ktere se pokousim pomoci D5 otevrit mi hlasi chybu : NUMBER IS OUT OF
RANGE, nevite nekdo nahodou co stim.

pr.

>Table1.DatabaseName:=combobox1.text; // vyber systemoveho zdroje dat
>Table1.Active:=false;
>Table1.TableName:=combobox2.text; // vyber tabulky pro prevod
>Table1.Active:=true; // tady mi to hodi chybu

DIK

OT: XML, XSL, DTD...

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 20.8.2001 12:10:56

Ahoj,

a o co Ti presne jde? Chces ziskat HTML dokument nebo zobrazit
XML dokument s nejakym formatovanim? Bohate staci, kdyz si
napises nejaky styl (at CSS ci XSL) a pomoci nej nechas data
zobrazit. (Obecne CSS je k nicemu, resp. IE s tim neumi pracovat
tak, jak by mel.) DTD k tomu nepotrebujes, leda ze potrebujes pri
transformaci dokument jeste zkontrolovat.

Slavek

> Muze mi nekdo prozradit, jak prinutim prohlizec (IE 5.5), aby provedl
> transformaci xml dokumentu a zobrazil mi ho jako html stranku? Pripadne
> jestli k tomu potrebuji jeste neco dalsiho.

> Miroslav Novosad

Buh miluje ateisty. Neobtezuji ho svymi problemy.

Vazba na data v pameti

[*] ing.Pavel Cabalka <pavel_cabalka(zv)vcshk(tec)cz> - 20.8.2001 12:11:39

Ahoj,
no nevim jestli tudy vede cesta. Obzvlaste kdyz tech dat (rozumej zaznamu)
nemusi byt zrovna malo a pro kazdy zaznam potrebuji ziskat pointer pro
vizualizacni komponentu, tak nevim jestli by to nebylo treba ponekud pomale.
No uvidim, jestli budu mit na tento experiment chvilku tak ho testnu. Diky.
PavelC

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On
Behalf Of Pavol Stolc

Ahoj

pokusam sa pripojit na Interbase cez ODBC driver od Intersolv.
ConnectionString vyrobim v D5 pre ADOExpress a je takyto:
ConnectionString="Provider=MSDASQL;Password=masterkey;User ID=SYSDBA;Data
Source=IBData" - v D5 to funguje.

Ak pouzijem v ASP-subore tento ConnectionString, vynada mi ze takyto zdroj
dat nenasiel. Ak to niekto skusal, prosim o radu aky ConnectionString ste
pouzili, resp. kde robim chybu.

Edit & SetFocus

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 20.8.2001 18:57:59

ahoj,

vykasli se na simulaci klavesy a oznac si co potrebujes, tj.
po SetFocus zavolej Edit1.Selstart:=length(Edit1.text);

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On
Behalf Of Viktor Marek

Poradi nekdo

Jestlize mam v Editu nejaky zapis a dam Edit.SetFocus dojde k modremu
zabarveni toho co v Editu uz bylo napsano, takze
abych mohl pokracovat v zapisovani dalsich znaku musim do editu kliknout
levym tlacitkem mysi, nebo stisknout klavesu End, nebo stisknout pravou
kurzorovou sipku.

Pot�eboval bych to ale osetrit programove - neco jako programove
nasimulovani stisknuti klavesy

Mozna jsem ale prehledl nebo nepochopil neco v nastaveni Editu

Spusteni Excelu v DLL

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ> - 20.8.2001 19:04:51

Diky, to je presne ono.
CoInitialize() se opravdu nachazi v ActiveX.

Jenom bych dodat, ze se musi volat v programu, jeste pred volanim procedury
DLL knihovny a ne az v DLL ku.

MainDll ... nazev dll knihovny
ExToExcel ... volana procedure v DLL knihovne, ktera otevira Excel

h := LoadLibrary('MainDll');
if h = 0 then Exit;
(zv)mExport := GetProcAddress(h,'ExToExcel');
if not((zv)mExport = nil) then begin
CoInitialize((zv)mExport);
mExport;

Michal PEPR Pesek
http://www.peprsoft(tec)cz

> v DLL knihovne zavolat CoInitialize a pri ukonceni CoUnitialize.

Prosba o radu - dealersky system

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 20.8.2001 19:09:53

Zdravim,

mam za ukol udelat dealersky system, ktery budou pouzivat dealeri firmy, kde
bezi muj SW (D5 na MS SQL 7/2000). Jde o to, ze chci, aby mel dealer vzdy co
nejaktualnejsi data (jedna se o vyber z nekolika tabulek databaze), ale
zaroven chci co nejvic omezit komunikaci po lince. Predstavoval bych si to
asi tak, ze ten dealer bude mit u sebe kopii casti databaze (vzdy jenom ty
data, ktera se ho tykaji) a na prikaz se mu zreplikuji (programove) data
tak, ze to, co pribylo, se mu tam vlozi, to co se zmenilo, se mu zmeni, a
to, co se smazalo, se mu smaze. Zatim me napada pouze reseni takove, ze by
mel u sebe MS Access databazi a ja bych programove hlidal, co bylo pridano,
zmenilo se a bylo smazano od jeho posledni replikace.
Dalsi vec je, jakym zpusobem ho do databaze pustit - nechci na FW povolovat
primo pristup do DB pres port 1433, takze neco jako HTTP connection nebo tak

Poradte mi, kdo mate jake zkusenosti s necim obdobnym.

Diky moc.

M.S.

Konferencia.exe

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)pobox.sk> - 20.8.2001 19:12:57

From: <bukaj(zv)iol(tec)cz>

Uz su na www.webpark.sk/kom

> 2) Kdyztak bys mi aspon mohl prozradit, jak natahujes data z Outlooku.
Ja sam to mam z tejto konferencie, bol tu odkaz na nejaku stranku - uz
neviem aku. Posielam ti to na sukromny e-mail.

> 3) Kdyz spustim program, tak asi kazdou vterinu mi program na vterinu
> zamrzne. Snad provadi nejakou operaci, natahuje neco z databaze, a to
> nejakou dobu trva.
Ano kazdu sekundu kontroluje, ci nebol Outlook nahodou zapnuty. Mne to
nemrzne, tak som to tak nechal. Ale ked to vravis, v dalsej verzii spravim
kontrolu po dlhsom intervale.
From: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>

> To by pak bylo vhodne dat k dispozici i zpracovany obsah konference,
> podobne jako to dela KonfView.
Uz pracujem na dalsej verzii, ktora bude vediet stahovat i txt subory z
konferencie, ktore uverejnuje Slavek Rydval na stranke
http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk/DataZKonference.shtml.
Len zatial mam s tym citanim problemy a to by som chcel poprosit vsetkych,
aby ste si pozreli zdrojaky a pomohli mi stym.

PS: Dakujem za reakcie na program. Prosim Vas vsak, aby ste taketo prispevky
posielali do konferencie len v pripade, ze sa jedna o vec, ku ktorej by sa
mohli vyjadrit viacery a bude sa jednat o konkretnu cast zdrojoveho kodu.
Inak uvitam akykolvek prispevok na mojom e-mailu: martinkasman(zv)centrum.sk.

Kniha o MSSQL7 a Delphi

[*] 3dimension <3dimension(zv)atlas(tec)cz> - 20.8.2001 19:12:10

Nevite nekdo o nejake knize v AJ, CJ detailne venovane problematice
vytvareni aplikaci v Delphi (4,5) a MSSQL server? Pokud vite, napiste mi i
kde ji mohu zakoupit.

FileTime v Stringu

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)pobox.sk> - 20.8.2001 19:52:39

Ale ja to chcem previest zo string, ktory vypada ako TFileTime a nie zo
TFileTime!

Od: Milan Schembera [mailto:milan(zv)missoftware(tec)cz]
Odesl�no: 21. srpna 2001 7:10
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P�edm�t: RE: Prosba o radu - dealersky system

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)pobox.sk> - 21.8.2001 08:28:20

Ten instalacny program je tam preto, lebo neviem ako mam pri prvom spusteni
urobit:
1.) Vytvorit odkaz na program na ploche
2.) Vytvorit odkaz v nabidce Start

Potreboval by som cely postup, ako na to.

Vdaka za kazdu radu.

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On
Behalf Of David Kraina

Nevite nekdo o webu nebo normal, jak zjistit vsechny mozne nastavovani
hlastosti (line-in,front+rear speakers atd.), a nastavovat je. Wave out a
aux vim, ale to je malo.
Moc dik... ...DKx...

Outlook express a OLE

[*] Ing. Jozef Baranec <joba(zv)digitaldocuments.org> - 22.8.2001 01:08:57

Nemozem zistit ako je zaregistrovana trieda pre Outlook Express na pracu ako
OLE.
Pomoze mi niekto?

jozo

Form na vrchu

[*] Robert Plz�k <rpvp(zv)vagnerplast(tec)cz> - 22.8.2001 07:13:50

Preji pekny den,

mam aplikaci, ktera bezi v trayi a po obdrzeni zpravy ma zobrazit
form s hlaskou. Ten form by se mel zobrazit na vrchu nad vsemi
ostatnimi aplikacemi ale to se mi nedari. Potreboval bych aby se
umel "vyskrabat" nahoru stejne jako to umi Application.MessageBox.

Muzete mi nekdo poradit jak ten form spolehlive dostat nahoru
(StayInTop)

Zkousel jsem to nejak takto: -------------------------
Application.CreateForm(TZprava, Zprava);
With Zprava do
ShowModal;

procedure TZprava.FormActivate(Sender: TObject);
begin
Application.BringToFront;

S uctou

Robert Plzak

IT Vagnerplast spol. s r.o.
http://www.vagnerplast(tec)cz
ICQ: 71733706

Konferencia.exe

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 22.8.2001 08:01:57

> 1.) Vytvorit odkaz na program na ploche
> 2.) Vytvorit odkaz v nabidce Start

viz v JCLShell
function ShellLinkCreateSystem
procedure ShellLinkFree

T.

Manual.

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 22.8.2001 08:37:46

On 21 Aug 2001, at 21:52, Centrum wrote:

> Ale ja mam jenom trial.

Pak si prohledni CD, melo by to tam byt v PDF, dalsi informece
jsou v helpech.

> V kazdem (legalnim) baleni Delphi.

Phones: 02/795 29 56 (72 95 29 56); GSM: 0603 551 282

Outlook express a OLE

[*] Pavol Kaka�ka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 22.8.2001 08:37:48

Mam pocit ze pre OE to neni :-( iba pre "velky" Outlook.

> Nemozem zistit ako je zaregistrovana trieda pre Outlook Express na pracu
ako
> OLE.
> Pomoze mi niekto?

Table & Grid

[*] Heinisch Jiri <deis(zv)deis(tec)cz> - 22.8.2001 08:39:38

> Jestlize stojim v DBGridu na nejakem zaznamu a chci jej odstranit jak
vypada
> prikaz na odstraneni aktualniho zaznamu.
> Nechci na tuto operaci pouzit DBNavigator.

rucickama CTRL+DELETE

v programu prikazem Table1.Delete nebo DBGrid1.Datasource.Dataset.Delete

S pozdravem Jiri Heinisch

Psuedomodalni formular

[*] Mirek Jarol�mek <m.jarolimek(zv)softdec(tec)cz> - 22.8.2001 09:02:34

Nazdarek,

chtel bych se zeptat, jestli nekdo neresil nasledujici problem. V aplikaci
je nekolik formularu ( v principu staci dva ), ktere jsou nemodalne
zobrazeny. Za urcitych okolnosti bych ale potreboval, aby konkretni okno
nebylo mozne opustit. Respective potrebuji, aby pri pokusu o opusteni tohoto
pseudomodalniho okna doslo k zobrazeni informacniho okna s nejakou zpravou a
pote doslo k reaktivaci toho pseudomodalniho okna.

Problem je v tom, ze kdyz zkusim obslouzit TForm.OnDeactivate ( zobrazim
hlaseni a pak zavolam Self.SetFocus ) dochazi za urcitych okolnosti k
dvojimu vyvolani teto eventy, coz je samozrejme nesmyslne. Deje se tak v
pripade, ze kliknu mysi na titulkovy pruh jineho okna ( v pripade, ze kliknu
mysi do prostoru formulare, je eventa vyvolana pouze jednou, ale pod W2k
zase dochazi k tomu, ze nove aktivovane okno "nedisabluje" svuj titulkovy
pruh ). Problem se zda byt zpusoben tim, ze pri prenaseni focusu z nove
aktivovaneho okna do puvodniho dojde ke kratkodobe ztrate focusu pred jeho
finalnim prenesenim. Stejne chovani lze pozorovat i pri obsluze pres
TScreen.OnActiveFormChange.

Konkretne se jedna o to, ze na tom formulari je dbGrid, ve kterem je
rozeditovana nejaka polozka ( a ja to nemuzu resit v tomto pripade jinak,
takze mi nepomuze reseni typu "Editaci je lepsi provadet v jinem, modalne
zobrazenem formulari" ). Proste potrebuju pri pokusu o opusteni tohoto okna
informovat uzivatele o tom, ze nejprve musi dokoncit editaci a pak teprve
jit jinam.

Dekuju za kazdou radu

Mirek.

Nastaveni hlasitosti

[*] David Kraina <DKx(zv)Seznam(tec)cz> - 22.8.2001 09:13:51

Kdybys poslal i s demem, byl bych vdecny...

Psuedomodalni formular

[*] Hynek Svato� <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 22.8.2001 09:23:55

Ahoj, ja jsem resil neco podobneho a nalezl jsem nasledujici reseni:
zakladem je deaktivace vsech okynek v pripade, ze chces mit aktivni jen to
svoje a pozdejsi jejich aktivace:

FWindowList: array of HWND;

Nastaveni "modalnosti" Tveho okna:

FWindowList:= nil;
// projedeme vsechny formy a zjistime, ktere mame zablokovat
for i:= 0 to Screen.FormCount-1 do
// budeme blokovat pouze formy, ktere jsou enabled a neni to tento
form
if IsWindowEnabled(Screen.Forms[i].Handle) and
(Screen.Forms[i].Handle<>Self.Handle) then
begin
// pridame ho do interniho listu ...
SetLength(FWindowList, Length(FWindowList)+1);
FWindowList[Length(FWindowList)-1]:= Screen.Forms[i].Handle;
EnableWindow(Screen.Forms[i].Handle, False);
end;
EnableWindow(Handle, True);

opetovne povoleni vsech oken:
var
i: Integer;

for i:= 0 to Length(FWindowList)-1 do
// budeme odblokovavat pouze formy, ktere mame v seznamu
EnableWindow(FWindowList[i], True);
// znicime interni seznam
SetLength(FWindowList, 0);
FWindowList:= nil;

Keep mailing :-)
=======================
Ing. Hynek Svato#
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz
=======================

> [...]
> pseudomodalniho okna doslo k zobrazeni informacniho okna s
> nejakou zpravou a
> pote doslo k reaktivaci toho pseudomodalniho okna.

Komponenty ADO

[*] Ing. J�n Kuch�r <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz> - 22.8.2001 09:34:21

Nazdar

existuje nejaka komponenta ADO, nebo nejaky zpusob jak pretransformovat data
pomoci ODBC z FoxPro do SQL, jedna se mi o nejakou obdobu komponenty
BATCHMOVE

DIK

Vazba na data v pameti

[*] ing.Pavel Cabalka <pavel_cabalka(zv)vcshk(tec)cz> - 22.8.2001 09:39:46

> Pokud si prislusny potomek TDataSet natahne ze zdroje vsechna
> data a nemaze je jako v pripade ADO, pak v zasade nic.
Ano, ano, natahne, query muzu zavrit a data zustavaji, nevidim duvod proc by
kbmMemTable mela ty data umazavat pokud ji k tomu nedam pokyn, ale to uz si
pripadne zkratka musim programove osetrit (znovuzkopirovani tech pointru je
bleskovka). Musim ale piznat, ze urcite obavy mam. kbmMemTable totiz
umoznuje takove mnou zatim neprozkoumane forky jako je pakovani polozek v
pameti a tak, coz by mi mohlo dost zneprijemnit jejich cteni ostatnimi
komponentami vne kbmMemTable. Dalsi vec, ktera mi trochu desi je stav, kdy
do kbmMemTable nactu hooodne velky objem dat. Dost dobre nevim (prozatim) co
s temi daty dela, kdyz se podle mych propoctu nemuzou vejit do pameti.
Zkousel jsem na demo-programku, ktery generoval nahodna cisla a ukladal je
do kbmMemTable, nastavit takovy pocet generovanych zaznamu, ze se to zkratka
do pameti nemohlo vejit. A svete div se, ono to nezkolabovalo. Spis jsem mel
pocit, ze to nejak swapuje na disk. V takovem pripade mi opet neni jasne jak
bych se k tem datum z jinych komponent dostaval.
> [...]
> tam svoje upravy. Ale nevythal bych to jako TList, ale zase jako
> TBufferList. Lepsi by ale bylo vytahnout metodu GetBuffer.
Tohle budu muset trochu upresnit. Ackoliv kbmMemTable je potomkem TDataSet,
tak podle mych dosavadnich poznatku se mi zda, ze jeho FBuffers nepouziva a
misto toho pouziva svuj FRecords : TList. Proto jsem si vytahnul prave ten
FRecords typu TList a ne FBuffers.

> V zasade takto programuji i ja. Pouze si setrim mezikrok, kde
> Query natahne data do sveho bufferu, a ja je kopiruji do jineho.
> Jenze ja to delam v OLE DB, coz ti pro IB moc nepomuze.
No to je asi pravda, nicmene ted jsem objevil tusim nejake trust komponety
FIBPlus www.devrace.com , ktere maji byt udajne rychle a navic je mezi nimi
komponenta pFIBQuery ktera ssebou netahne prave ten moloch jak rikas a je
jeste rychlejsi nez rychla. Na druhou stranu se na ni tudiz neda pripichnout
DataSource a tudiz ani zadne dbKomponenty. Coz mi nevadi za predpokladu, ze
rozlousknu problem jak ty data zkopirovat do kbmMemTable. Zatim jsem se k
tomu ale nedostal.

> Db komponenty napojene na TDataSet nepouzivam, protoze me
> praci nevyhovuje struktura celeho toho molocha.
Nicmene je to zpusob, jak bleskove neco dat dokupy. Zadny zazrak to sice
nebude, velke figle se s tim vetsinou asi nenadelaji, ale urcite je rada
situaci, kdy je dobre ze existuji. Napr. DBGrid a jemu podobne (lepsi napr
od TurboPower (Orpheus)). DBEdity a podobne take nepouzivam a snad ani
nebudu, jelikoz nemam potrebu editovat ziva data. Nejsem zastancem editace
nazivo. Jsem nazoru, ze uzivatel by mel mit prilezitost si dobre rozmyslet,
co do databaze posle a kdyz uz si to bude rozmyslet, tak mu ten prst
neupadne kdyz svou vuli potvrdi stiskem jedne klavesy. Aspon se nebude
vymlouvat ze "ono to samo...".

Jinak pokud tuto diskusi sleduje jeste nekdo dalsi, chtel bych trochu
poopravit informace z predchoziho mailu.
> [...]
> na polozku je pred polozkou, tri byte pokud je za polozkou) a pak tam je
> jeste 6 byte o kterych nevim kde jsou - asi (doufam) na konci datove
Takze na zacatku datove oblasti neni zadny byte ale na konci neco byt musi
(tusim ze 14Byte). A ten jeden byte navic pro kazdou polozku zaznamu je
podle me za kazdou polozkou.

a to je jiz opravdu vse
dekuji zejmena Zbyskovi za podnetnou rozpravu
Cau
PavelC

Kresleni v tstringgrid

[*] Skokosek <skokosek(zv)seznam(tec)cz> - 22.8.2001 09:53:32

Ahoj,

ve svem programu mam komponentu TStringGrid a v ni v nekterych bunkach znak
(napr. A).
Pomoci procedury

procedure Txx.ptabulkaDrawCell(Sender: TObject; Col, Row: Integer; Rect:
TRect; State: TGridDrawState);
begin
if ptabulka.Cells[col,row]='A' then
ptabulka.canvas.brush.Color:=clred
else
ptabulka.canvas.brush.Color:=clwhite;
ptabulka.canvas.textrect(rect, rect.left, rect.top,
ptabulka.cells[col,row]);
end;

zjistuji, je-li v bunce znak "A" a vybarvim ji cervene. Potreboval bych ale
vybarvit jen pulku policka cervene
a druhou napriklad modre. Muze mi nekdo poradit, jak na to ?

Dik moc Lada

Psuedomodalni formular

[*] Jan Tungli <Jan.Tungli(zv)datapac.sk> - 22.8.2001 09:59:28

Neviem ci ti pomoze ale podla mna by bol lepsi miesto SetFocus poslat
PostMessage na aktivaciu.
Ten sa zaradi do fronty a pravdepodobne potom udalost nastane iba raz.

> [...]

> okna
> informovat uzivatele o tom, ze nejprve musi dokoncit editaci a pak teprve

Form na vrchu

[*] Jan Tungli <Jan.Tungli(zv)datapac.sk> - 22.8.2001 10:01:56

Vsak form ma vlastnost StayOnTop nastavitelny - to ti zabezpeci co prave
potrebujes

> [...]

> Free;
> end;
>
> procedure TZprava.FormActivate(Sender: TObject);

Kniha o MSSQL7 a Delphi

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 22.8.2001 10:08:06

Ahoj,

a co bys presne rad? Muzes pouzit napriklad vybornou knihu
Mistrovstvi v T-SQL loni vydanou CPressem pripadne v nejblissi
dobe vyjivsi predklad wroxove knihy Programujeme MS SQL Server
2000.

Programovani knih o Delphi jsou mraky, v konferenci si najdi
reference na jednotlive. A pro pristup k databazi hledej kapitoly o
OLE DB reps. ADO.

Slavek

> Nevite nekdo o nejake knize v AJ, CJ detailne venovane problematice
> vytvareni aplikaci v Delphi (4,5) a MSSQL server? Pokud vite, napiste mi i
> kde ji mohu zakoupit.

Durex - Let's make kids better.

D6 Ent, XML Data Binding a nova verze DTD

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 22.8.2001 10:08:06

Preji vsem pekeneho dne,

necham si vygenerovat pomoci XML Data Binding jednotku na
pristup ke XML dokumentu, vse funguje jak ma, uzivatele chrochtaji
blahem, proste parada, nekonecna slast.

Po case ovsem dojde na situaci, kdy potrebuji zmenit DTD daneho
XML. Vygeneruji si novou jednotku, dam novou verzi EXE souboru a
ugradujici uzivatele chrochat ihned prestanou, nebot jiz vytvorene
XML dokumenty neodpovidaji novemu DTD.

Jak tento problem resite (budete resit)?

Diky za nazory

Slavek

Durex - Let's make kids better.

Konferencia.exe

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 22.8.2001 10:08:06

Ahoj,

podivej se na zdrojaky KonfView, tak to zpracovani je, tak si
muzes vzit inkriminovany zdrojak a pripadne trosku pritesat.

Slavek

> [...]
> Len zatial mam s tym citanim problemy a to by som chcel poprosit vsetkych,
> aby ste si pozreli zdrojaky a pomohli mi stym.

Neukoncitelny dialog

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 22.8.2001 10:08:06

Ahoj,

to je pravda, ale uzivatel muze byt zmatek jak vcela, kdyz macka
uzaviraci krizek, ktery se promackne, ale pak to nic neudela
(pripadne v systemovem menu dava close). Proto jeste doporucuji:

//zak�z�n� polo�ky
hMenuHandle: HMENU;
begin {TForm1.Button1Click}
hMenuHandle := GetSystemMenu(Handle, FALSE);
if (hMenuHandle <> 0) then
EnableMenuItem (hMenuHandle, SC_CLOSE,
MF_BYCOMMAND or MF_GRAYED);
end; {TForm1.Button1Click}

//povolen� polo�ky
hMenuHandle: HMENU;
begin {TForm1.Button2Click}
hMenuHandle := GetSystemMenu(Handle, FALSE);
if (hMenuHandle <> 0) then
EnableMenuItem (hMenuHandle, SC_CLOSE,
MF_BYCOMMAND);
end; {TForm1.Button2Click}

Slavek

> V udalosti OnCloQuery nastavit CanClose na False
> ing. Jan Fiala

> 21.8.2001 David Kraina:
Durex - Let's make kids better.

MSSQL2000 - vytahnuti textu do mema

[*] Radek Janu� FSG <janus(zv)foresta(tec)cz> - 22.8.2001 10:13:09

potreboval bych poradit
mam MSSQL2000 se kterym pracuju pres D4 a ADO komponenty.
V databazi mam v tabulce pole typu TEXT (NE - CHAR).Potrebuju obsah tohoto pole vytahnout a nacist do MEMA va formu...JAK na to.
Zkousel jsem ruzne veci ale stale nic. Diky za kazdou radu..

Radek Janus Foresta SG a.s.

Kresleni v tstringgrid

[*] Radek Janu� FSG <janus(zv)foresta(tec)cz> - 22.8.2001 10:25:55

Pouzij FillRect,ktery ti vybarvi podle zadanych souradnic ctverec.
Pred vybarvenim jeste nastav Brush color Canvasu na barvu jakou
potrebujes.
Priklad:
> procedure Txx.ptabulkaDrawCell(Sender: TObject; Col, Row: Integer; Rect:
> TRect; State: TGridDrawState);
Souradnicema Rect Left rigth top left si nastavis jaky ctverec chces
vybarvit
Canvas.FillRect(Rect);

> [...]
ale
> vybarvit jen pulku policka cervene
> a druhou napriklad modre. Muze mi nekdo poradit, jak na to ?

Fatal Error] projekt.dpr(13): Unit name mismatch:

[*] kinekus-nextra <kinekus(zv)nextra.sk> - 22.8.2001 10:27:56

Ahoj delphi,

v projekte som pouzil form, ktory som neskor z projektu vyhodil. A tam je
moj problem a aj dotaz. V tejto situacii nemozem skompilovat "projekt",
pretoze mi vypisuje chybu : [Fatal Error] anasys.dpr(13): Unit name
mismatch: 'Unit10'. Prehladal som vsetko, kde by mohol byt odkaz na
spominany Unit10. Vie mi niekto poradit, kde to este moze byt zazipsovane ?

Dakujem.

Zaciatocnik, samouk.

Kresleni v tstringgrid

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 22.8.2001 10:54:13

> vybarvit jen pulku policka cervene
> a druhou napriklad modre. Muze mi nekdo poradit, jak na to ?

Zkus vyuzit parametr Rect, ktery udalost predava. Tam si zjistit rozmery a
vybarvis polovinu tak a druhou onak.

S pozdravem

Milan Tome#
Vedouc� v�vojov�ho t�mu Windows
Softwarehouse HAiDA s.r.o.
Nov� Bor
tel: 0424/722291, 0424/222284
email: Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

MSSQL2000 - vytahnuti textu do mema

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 22.8.2001 10:58:02

Se sloupcem typu "text" se pracuje naprosto stejne jako se sloupci
char/varchar.

Na strane Delphi je to normalni string.
ADOQuery.SQL := 'SELECT memo FROM Tabulka';
ADOQuery.Open;
Memo1.Lines.Text := ADOQuery.FieldByName('memo').Value;

dtto
ADOQuery.FieldByName('memo').Value := Memo1.Lines.Text;

nebo pouzij primo komponentu DBMemo.

Ahoj Pavel

Ahoj,
[...]

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 22.8.2001 11:01:07

On 22 Aug 2001, at 10:13, Radek Janu# FSG wrote:

> [...]
> tohoto pole vytahnout a nacist do MEMA va formu...JAK na to. Zkousel
> jsem ruzne veci ale stale nic. Diky za kazdou radu..

Myslim, ze bude vhodne vykaslat se na vsechny TXxxFieldy a
tahat to primo pres _Recordset.

Phones: 02/795 29 56 (72 95 29 56); GSM: 0603 551 282

Neukoncitelny dialog

[*] Jan #ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 22.8.2001 11:14:59

> Nevite nekdo jak zabranit ukoncovani dialogu Alt+F4 ?
1.
OnClose: Action:=caNone;
2.
OnClose: Abort
3.
OnCloseQuery: CanClose:=false;

= tel. 0434 692 569 (0601 203084]

Vazba na data v pameti

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 22.8.2001 11:22:23

On 22 Aug 2001, at 9:39, ing.Pavel Cabalka wrote:

Zkus vkladat mezi odstavce prazdne radky, jinak je z toho u me
jeden velky slepenec.

> Ano, ano, natahne, query muzu zavrit a data zustavaji, nevidim duvod
> proc by kbmMemTable mela ty data umazavat pokud ji k tomu nedam pokyn,

Tuto komponentu neznam, takze se k ni sotva mohu nejak vyjadrit.

> [...]
> dbKomponenty. Coz mi nevadi za predpokladu, ze rozlousknu problem
> jak ty data zkopirovat do kbmMemTable. Zatim jsem se k tomu ale

Uprimne receno, jsou situace, kdy se to da spise povazovat za
vyhodu. Pak je ale otazka, zda to ma smysl cpat do
kbmMemTable, jestli nebude lepsi udrzovat nactena data v nejake
vhodne strukture a tu pak jen zobrazovat v ruznych non-db
komponentach. Ja to delam tak, ze mam ve svem OleDBGridu
nactena data, vedle toho mam pouze sloupec s ukazateli na
jednotlive radky z prvni tabulky. Data zobrazuji pres druhy sloupec,
coz mi umoznuje data svizne tridit podle sloupcu (presouvam jen
pointry, nikoliv radky s daty), tvorit vybery a podobne. Delat
takovehle kousky na zivym recordsetem by bylo k uzoufani.

> [...]

> bleskove neco dat dokupy. Zadny zazrak to sice nebude, velke figle se
> s tim vetsinou asi nenadelaji, ale urcite je rada situaci, kdy je

Presne tak. Ovsem zapomen na figle a efektivnost vykonu.

> Napr. DBGrid a jemu podobne (lepsi napr od
> TurboPower (Orpheus)).

Ten jsem nejaky cas pouzival, ale i tam jsem zacal narazet na
nejake problemy, takze jsem ho take zahodil. Orpheus dela take
velke problemy pri lokalizaci (chyba je vsak nekde ve VCL), takze
jsem ho ze svych programu vymytil.

Phones: 02/795 29 56 (72 95 29 56); GSM: 0603 551 282

MDI stridani maximalizovanych oken

[*] Jan #ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 22.8.2001 11:26:44

> [...]
> maximalizovane. (Vizuelne to ma vypadat jako Tabsheet) To se dari, az
> na to, ze pred maximalizaci okna vzdycky problikne totez okno v
MDI aplikace funguji celkem dobre, ale casto si delaji, co chteji - viz Tvuj problem.
Z hlavy Ti neodpovim, ale takova myslenka:
Pokud maji byt okna porad maximalizovana, tak proc MDI?

Zkusil bych okna zakotvit (Dock) do nejakeho formulare s TPageControl.
A bude to vypadat jako editor v Delphi.

Form2.DragMode=dmAutomatic;
Form2.DragKind=dkDock;
PageControl.DockSite=true;
PageControl.OnDockOver...
PageControl.OnDockDrop...

Mozna to ale je s ohledem na charakter Tvoji aplikace nesmysl.

= tel. 0434 692 569 (0601 203084]

MDI stridani maximalizovanych oken

[*] Alan Cermak <alexoft(zv)razdva(tec)cz> - 22.8.2001 11:28:17

Mohlo by stacit pred vytvorenim (zmenou) child okna zamknout vykreslovani v parent formulari. Asi nejak takto:

LockWindowUpdate(Handle);
tady se vytvori child okno nebo se udela co je potreba
LockWindowUpdate(0);
Alex
ac(zv)wo(tec)cz

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 22.8.2001 11:36:57

> [...]
> mismatch: 'Unit10'. Prehladal som vsetko, kde by mohol byt odkaz na
> spominany Unit10. Vie mi niekto poradit, kde to este moze byt zazipsovane ?

podivej se do project source. Me taky vzdycky pomohlo tu pridanou
unitu znova ulozit - SaveAs.

Milan Cizek, D5
Ent

Denn� nov� Last Moment - objednejte http://na.dovolenou(tec)cz/last.php3
Aktualizovan� nab�dky 1.000 z�jezd� http://na.dovolenou(tec)cz/

Fatal Error] projekt.dpr(13): Unit name mismatch:

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 22.8.2001 11:54:27

> [...]
> Unit name mismatch: 'Unit10'. Prehladal som vsetko, kde by mohol byt
> odkaz na spominany Unit10. Vie mi niekto poradit, kde to este moze byt

Podle meho neni problem v tom, ze by na tu unitu byl nekde odkaz
- to by byla jina chybova hlaska. Spis se treba soubor jmenuje
Unit10.pas, ale obsahuje unitu, ktera se jmenuje jinak. Nebo
naopak. Nemuze to byt tim?

David Lebeda

Hexadecimalne znaky

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)pobox.sk> - 22.8.2001 12:06:16

Mam v premennej typu string text: 'Milo=B9'. B9 je ASCII znak v
hexadecomalnom cisle. A chcem ten znak previest na string, teda vysledok v
tomto pripade by mal byt 'Milos' z makcenom na s.

Ako to najjednoduchsie a najrychlejsie previest?

Vdaka za kazdu radu.

OT: UPX

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 22.8.2001 12:07:33

UPX je na h....no protoze se cely program (v delphi tak kolem 1-5MB) musi
nahrat do pametu rozbaleny, kdezto nerozbaleny (sice vetsi) se nahrava az
kdyz je potreba - tedy postupne. Muj program po zbaleni pomoci UPX zabiral
10MB v pameti, ted nezabaleny ma tak 3-5MB.>Zdravim kolegovia,
> [...]

Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net

Tvorba programu pro mobily

[*] Vasek Navrat <engine(zv)ropacek(tec)cz> - 22.8.2001 12:15:43

Zdravim!

Netusi nekdo z vas, jakym zpusobem komunikuji programy s mobily (konkretne
Nokia 5110) pres datovy kabel MBUS? Pomoci AT prikazu asi tezko (MBUS neni
modemovy kabel - to bych musel pouzit FBUS). Hrozne me to zajima, protoze
bych si chtel vytvorit vlastni programek pro posilani SMSek - nenasel jsem
nic, co by mi vyhovovalo.

Diky
Vasek Navrat

Instalace MSDE 2

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 22.8.2001 12:21:51

Pri instalaci MSDE 2 mi to tesne pred koncem rekne, ze nastala interni chyba
cannot load package Id (jestli se dobre pamatuji). Nevite nekdo, cim to muze
byt?

Table & Grid

[*] Ing. Petr #vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 22.8.2001 12:26:06

nebo mozna trochu srozumitelneji (ale mene univerzalneji):

ten DBGrid mas napojeny kuprikladu na Table1, takze treba na tlacitku
zavolas jenom kod:

Table1.Delete;

Preji pekny den

Petr Svejda

LingVista Backup 1.3 - zalohovani s inteligenci
http://www.lingvista(tec)cz - stazeni programu Z D A R M A

IB - boolean

[*] EMDAT <blau(zv)emdat(tec)cz> - 22.8.2001 12:32:12

Ahoj existuje v IB nejaky typ boolean ktery by mel jenom hodnoty true, false?
zatim jsem nanej nenarazil a pouzivam varchar (1) do ktereho davam hodnoty Y a N
a nechce se mi tomu verit, ze by to INTRBASKA nemela.

S pozdravem Petr Blau software developer

IB kryptovani procedur

[*] EMDAT <blau(zv)emdat(tec)cz> - 22.8.2001 12:35:28

Ahoj

existuje v IB nejaka moznost kryptovat stored procedury na klic, tak jak tomu je v MS SQL7 a vyssich verzich?
nechce se mi zrovna nechavat veskerou SQL logiku aplikace volne k dispozici u zakaznika

S pozdravem Petr Blau software developer

IB - boolean

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 22.8.2001 12:37:32

Ahoj,

nema. Typicky se pouziva bud CHAR(1) (hondoty T,F nebo Y,N) nebo
smallint (hodnoty 0,1).
Nepouziva se VARCHAR, protoze se zbytecne uklada i informace o skutecne
delce stringu v poli.

Tom

> [...]
> hodnoty Y a N
> a nechce se mi tomu verit, ze by to INTRBASKA nemela.

[*] ing.Pavel Cabalka <pavel_cabalka(zv)vcshk(tec)cz> - 22.8.2001 12:48:42

> Pak je ale otazka, zda to ma smysl cpat do
> kbmMemTable, jestli nebude lepsi udrzovat nactena data v nejake
> vhodne strukture a tu pak jen zobrazovat v ruznych non-db
> komponentach.

Preci jenom bych se docela nerad zbavil moznosti rychle pripojit nejakou
dbKomponentu. Pripojit non-dbKomponentu mi prijde pomerne pracnejsi, i kdyz
uznavam ze je to jiste vyvazeno (leckdy i prevazeno) naslednou operabilitou.

> [...]
> pointry, nikoliv radky s daty), tvorit vybery a podobne. Delat
> takovehle kousky na zivym recordsetem by bylo k uzoufani.

Tak tohle jsem nepochopil, muzes to prosim trochu rozvest? Docela by me to
zajimalo.

A kdyz uz jsme se dostali k ponekud filozofictejsim otazkam. Pro aplikaci
jsem si tak nejak stanovil asi nasledujici : modularita je vyjadrena :
Moduly jsou reprezentovany DataModuly, tyto nesou krome konektivity a udrzby
dat vetsinu ostatnich non-visual prvku (ActionListy, Menu, PictureListy,
...). Moduly mohou volat vice SubModulu reprezentovanych jiz jednotlivymi
Form-ulari vyuzivajicimi sluzeb volajiciho Modulu (rozumej DataModulu).
Aplikace pak vola primarni Modul (DataModul), ten si otevre primarni
aplikacni okno, a odtud lze volat dalsi Moduly a skrzeva ne Submoduly. Vyssi
Moduly mohou vyuzivat sluzeb nizsich Modulu resp. jejich SubModulu. A tak
dale.
Toto je moje idea. Snad jsem to popsal trochu srozumitelne. A ted otazka :
ma to neco do sebe nebo je to ideove chybne? Je to ale uz trochu mimo Subj
takze pokud budes mit naladu o tom dat rec, tak to pro priste prejmenujem.

s pozdravem
PavelC

IB kryptovani procedur

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 22.8.2001 12:52:43

Ahoj,

> [...]
> tak jak tomu je v MS SQL7 a vyssich verzich?
> nechce se mi zrovna nechavat veskerou SQL logiku aplikace volne k

Myslim, ze takovou funkcnost IB ani FB nemaji. Lze ale v tabulce
RDB$PROCEDURES smazat text v RDB$PROCEDURE_SOURCE a nechat tam napr. tri
mezery. Je totiz uz nejakou dobu znamy BUG, kdy pri zanechani prazdneho
stringu v textu procedury nektery typ triggeru (nepamatuji si, ktery to
je) spusti dvakrat ...

Form na vrchu

[*] Robert Plz�k <rpvp(zv)vagnerplast(tec)cz> - 22.8.2001 13:00:20

Pokud ale ta aplikace bezi minimalizovana v trayi,
tak "StayOnTop" nefunguje!

> [...]

> Free;
> end;
>
> procedure TZprava.FormActivate(Sender: TObject);

ACTIVE-X GRAPH

[*] kinekus-nextra <kinekus(zv)nextra.sk> - 22.8.2001 13:22:11

Ahoj delphi,

Pre zobrazenie cisel z databazy chcem pouzit komponentu Active-x Graph.
Graf obsahuje pre kazdy stlpec 3 hodnoty.

Napr.:
S1 S2 S3
Peter 20 50 80
Vlado 50 50 30
Mirfo 80 50 40

Pre zadanie hodnot do grafu pouzivat Graf.Data[veta]:=hodnota
Ked zadam
Graf.Data[1]:=20;
Graf.Data[2]:=50;
Graf.Data[3]:=80;

Naplnim len prvu hodnotu kazdeho stlpca.
Ako naplnit do grafu aj stlpce S2 a S3 ?

Graf je nadstaveny takto :NumPoints:3, NumSets:=3

Dakujem. Help to nevysvetluje nijak.

Vazba na data v pameti

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 22.8.2001 13:33:28

On 22 Aug 2001, at 12:48, ing.Pavel Cabalka wrote:

> Tak tohle jsem nepochopil, muzes to prosim trochu rozvest? Docela by
> me to zajimalo.

Mejme pro ilustraci
var
Hlavni: array of PChar;
Pomocny: array of PChar;

Alokuji pocet radek v Hlavni, aby odpovidal poctu radku ctenych z
databaze (nebo odkukoliv jinde). Delku kazdeho radku alokuji na
delku vety. Pak vyctu data do Hlavni.

Pak udelam napr. primitivne toto:
for i := 0 to Pred(LenHlavni) do
Pomocny[i] := Hlavni[i];

A zobrazuji data pres pomocny, protoze kazdy radek mi ukazuje
na misto, kde jsou ulozena skutecna data.

Jenze, kdyz potrebuji pretridit data, pak hodnoty beru samozrejme
z radku definovanych v Hlavni, ale tridim jednotlive radky v
Pomocny - to znamena, ze prehazuji pouze ukazatele. Trideni
bych mohl udelat i v Hlavni, ale nemohl bych tak delat vyber radku
podle kriteria. Ten si zajistim tak, ze prochazim Hlavni a kdyz pole
splnuje podminku, priradim ho do Pomocny. Treba takto:

k := 0;
for i := 0 to Pred(LenHlavni) do
if PodminkaOK(...) then
begin
Pomocny[k] := Hlavni[i];
Inc(k);
end;

Pricemz si stale pamatuji puvodni data, treba 100 radku, ale v gridu
jich vidim treba jen vybranych 5, protoze si je prohlizim pres
Pomocny, a ten ma pouze 5 radku.

> [...]
> ted otazka : ma to neco do sebe nebo je to ideove chybne? Je to ale uz
> trochu mimo Subj takze pokud budes mit naladu o tom dat rec, tak to

Tezko rict, zalezi ceho chces docilit. Musis si vsak uvedomit, ze
kazdy otevreny datamodul zabira misto v pameti a prostredky.
Takze cim vic tam nasekas modulu nebo formularu (a samozrejme
komponent z TWinControl), ktere budou soucasne vytvorene, tim
min bude prostredku k dispozici.

Phones: 02/795 29 56 (72 95 29 56); GSM: 0603 551 282

OLE container a excel

[*] Tomas Pocarovsky <tomas.pocarovsky(zv)brno.siemens(tec)cz> - 22.8.2001 13:45:03

Ahoj,
Umim se pripojit na excel soubor, to funguje.
var
OleC: TOleContainer;
begin
OleC.CreateLinkToFile('c:\aa.xls',false);
end;

1 - Jak mu mam rict, ze se chcu pripojit na druhej resp. nejakej dalsi list
(graf)?
2 - Uz nekdo vyresil, jak v OLEContaineru zobrazit tabulku vetsi nez jeden
list?
3 - Lze takhle zobrazit i nahled pred tiskem?

Diky za nakopnuti

Tomas Pocarovsky

Vazba na data v pameti

[*] ing.Pavel Cabalka <pavel_cabalka(zv)vcshk(tec)cz> - 22.8.2001 14:08:20

Jo, tak to chapu. Principielne je to dobry, ale znamena to, ze i to trideni
si musis napsat sam a hlavne musis predem (v dobe prekladu) znat, jaka data
Ti prijdou z databaze. Nebo se mylim?
Ja se porad snazim najit nejaky obecny princip abych to mohl pokud mozno
univerzalne a s co nejmensi namahou pouzit v cele aplikaci. Je jasne ze na
100% to nikdy nebude, ale alespon vetsinou.
Snazim se k tomu ucelu pouzit existujici komponenty. To co popisujes,
umoznuje kbmMemTable v podstate take, ale musim uznat ze urcite s vetsi
rezii a pravdepodobne mozna i vyssimi casovymi naroky.
Nejak se nemuzu srovnat s efektivitou k�du a eleganci reseni (coz bych
chtel) a na druhe strane s nedostatkem casu (coz je mi znacne protivne).
Taaapu.
kazdopadne diky za podnety

s pozdravem
PavelC

> Mejme pro ilustraci
> var
> Hlavni: array of PChar;
> Pomocny: array of PChar;

Manual.

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 22.8.2001 14:20:50

> neco pochytim tady v konfere, ale musi bohuzel priznat, ze z 80-90%
> vubec nevim o cem tocite. Ste hold moc dobri.

Zkus hledat informace napr. tady:

http://www.builder(tec)cz/delphi/
http://www.swnet(tec)cz/varime.php
http://zive(tec)cz/h/Developerdaily/default.asp?CAI=2091
http://www.delphi(tec)cz/odkazy.asp?skupina=doc&order=

Informaci je spousta, staci se jen rozhlednout ...
T.

LOGOFF a SHUTDOWN z service versus ScreenSaver

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 22.8.2001 14:23:20

Zdravim.
Potrebuju obecne zajistit vypnuti/odhlaseni na stanicich kvuliva zalohovani
souborove databaze.
Zalohovat se ma dvakrat v prubehu pracovniho dne a take v noci.
Pred zazalohovnim se ma na stanicich rozjet jakesi odpocitavani aby vsichni
stacili pokud mozno ulozit praci a pote se maji useri automaticky odhlasit
(ve dne) pripadne se ma vypnout PC (v noci).
Server je W2000 Server s Active Directory a stanice W2000 Prof.

Napsal jsem si tedy jednoduchy service pro stanice ktery ciha na nejakem
TCP/IP portu kam posilam retezec. Podle obsahu retezce se pak bud zobrazuje
okno s timto textem nebo se ma provest shutdown/logoff.
Na serveru pak spoustim program ktery rozesila nejprve upozorneni
(odpocitava), pak odhlasi/vypne usery/stanice a zazalohuje. Zaroven maji
uzivatele v one ctvrthodince zablokovany ucet, takze se nemohou opetovne
prihlasit dokud neni dozalohovano.

Service na stanicich je spoustena pod uctem LocalSystem a ma umozneno
pouziti plochy.
Narazil jsem na nekolik drobnych problemu :

1) Jak poznam ze je uzivatel odhlasen (v pripade, ze je odhlasen pak totiz
ExitWindowsEx(EWX_LOGOFF + EWX_FORCE, 0) vypne PC)
Obesel jsem to sice takovouhle funkci ale nezda se mi to to prave :

uses JclSysInfo;

function IsLogOn: Boolean;
var
Procesy : TStringList;
Procesy := TStringList.Create;
try
Procesy.Clear;
RunningProcessesList(Procesy, False);
Result := (Pos('EXPLORER.EXE', UpperCase(Procesy.Text)) <> 0);
finally
Procesy.Free;

2) Jak takhle odlogovat uzivatele pokud ma nastaven a prave spusten
screensaver zabezpeceny heslem nebo jak takovyhle screensaver ukoncit.
V pripade zamceneho screensaveru sice dojde k ukonceni vsech programu jak
potrebuji, ale na stanici zustane viset prihlasovaci dialog screensaveru,
ale po prihaseni uzivatel nema nic na plose protoze neni spusten explorer.
Totez plati i v pripade zamcene stanice (ALT+CTRL+DEL --> Uzamknout po��ta�)

3) Nedokazu pomoci ExitWindowsEx(EWX_SHUTDOWN + EWX_FORCE, 0) vypnout
system (Zkousel jsem v mistnim nastaveni zabezpeceni dat
pravo vypinat i uctum system a service ale nepomohlo to.)

Nakonec prikladam kod, ktery je spousten pri prijmu povelu :

Cmd := StrPas(Buffer);
// v cmd je prijmuty retezec

if Cmd = 'SHUTDOWN' then
begin
ExitWindowsEx(EWX_SHUTDOWN + EWX_FORCE, 0);

if not IsLogOn then Exit;

if Cmd = 'LOGOFF' then
begin
ExitWindowsEx(EWX_LOGOFF + EWX_FORCE, 0);

with TForm2.Create(application) do
try
Label1.Caption := Cmd;
Label1.Repaint;
Show;
Label1.Refresh;
Sleep(800);

Diky za jakoukoliv radu k uvedenemu problemu.

Ludek

MSSQL2000 - vytahnuti textu do mema

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 22.8.2001 14:23:10

>mam MSSQL2000 se kterym pracuju pres D4 a ADO komponenty.
>V databazi mam v tabulce pole typu TEXT (NE - CHAR).Potrebuju obsah tohoto
pole vytahnout a nacist do MEMA va formu...JAK na to.

Skusal som to teraz s Adonis-om a chodi to bez problemov
tak pomocou DBMemo componentu ako aj citanim
z ADODataSet polozky pomocou: ADODatasetMyField.AsString

Ak pouzivas Adonis, mozem poslat demo priklad.

Erik

Vazba na data v pameti

[*] ing.Pavel Cabalka <pavel_cabalka(zv)vcshk(tec)cz> - 22.8.2001 14:32:30

Hmm, tak to je mi jasne, ze kazdy form ci DM zere pamet a prostredky.
Nicmene tak nejak tise predpokladam, ze bych zaridil v kazdem DM ci formu
pocitadlo pristupu (volajicich modulu ci submodulu) a v pripade ze bude 0
dany modul se uvolni (sebeznici) - nebo snad prilis fantaziruji?
Domnivas se ze by aplikace, ktera uz dnes ma kolem 40-ti tabulek mela mit
pouze jeden datovy modul? Je pravda, ze jsem takovou jednu (kolem 200
tabulek) videl a pohled na jeji datovy modul me ponekud zdesil. Nedovedu si
tak nejak predstavit, jak bych se v tom vyznal. A jak zerou zdroje a pamet
TQuery, TDataSource a podobne komponenty, ktere se do DataModulu umistuji?
Kdybych je vsechny nasypal do jednoho DM byt by byly neaktivni, co by mi to
provedlo s pameti a zdroji?

A co tim sleduji?
Jednak urcite logicke cleneni aplikace a dostupnost a sdileni datovych
zdroju (napr. mejme ciselnik ktery potrebuji zobrazit ve spravnim rezimu
formou nejakeho gridu a prislusne funkcionality ale rovnez tentyz ciselnik
potrebuji v jinem formu zobrazit coby vyberovy seznam v nejakem comboboxu).
A druhak hlavne bych timto zpusobem chtel napomoci reseni systemu
pristupovych prav, kdy kazdy modul je-li volan si sam dle volajiciho overi,
zda volajici ma ci nema a jaka ma opravneni a podle toho se zachova.

> [...]
> komponent z TWinControl), ktere budou soucasne vytvorene, tim
> min bude prostredku k dispozici.

LOGOFF a SHUTDOWN z service versus ScreenSaver

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 22.8.2001 14:32:41

Ahoj,

zrovna dnes o tom vysel na zive clanek. Na NT je to trochu jinak.
http://www.zive(tec)cz/H/Developerdaily/Ar.asp?ARI=101436&CAI=2091

> [...]
>
> if Cmd = 'LOGOFF' then
> begin
> ExitWindowsEx(EWX_LOGOFF + EWX_FORCE, 0);

Komponenty ADO

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 22.8.2001 14:43:31

> existuje nejaka komponenta ADO, nebo nejaky zpusob jak pretransformovat
data
> pomoci ODBC z FoxPro do SQL, jedna se mi o nejakou obdobu komponenty
> BATCHMOVE

MSSQL poskytuje DTS (Data Transformation Services) na taketo ucely.