DBGrid Set active

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 22.8.2001 14:46:50

Zdravim, jak nastavit urcitou bunku jako aktivni a vyselektit jeji hodnotu. Diky.
M&B

Vazba na data v pameti

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 22.8.2001 15:19:36

On 22 Aug 2001, at 14:08, ing.Pavel Cabalka wrote:

> Jo, tak to chapu. Principielne je to dobry, ale znamena to, ze i to
> trideni si musis napsat sam a hlavne musis predem (v dobe prekladu)
> znat, jaka data Ti prijdou z databaze. Nebo se mylim? Ja se porad

Nemusim. Radek mam prave v nejakem dynamickem poli (PChar
proto, ze ne nej lze uplatnit pointerovou aritmetiku). Tam jsou
zaznamy naskladane za sebou, a vedle mam namapovane, kde co
lezi. Takze vzdy volam v principu treba toto:
promenna := PLongint(Pomocny[i] + MujField[4].Offset)^;

> snazim najit nejaky obecny princip abych to mohl pokud mozno
> univerzalne a s co nejmensi namahou pouzit v cele aplikaci.

Vzdyt to co ukazuji, je univerzalni. Musis mit nejaky buffer, kam se
ulozi data. Dale potrebujes nejake sloupecky, ktere nesou
informaci o typu, pozici v bufferu a delce. Kdyz vis, ktery sloupecek
ctes, pak jeste potrebujes znat cislo radku, ktery chces precist.
Dobre to implementovat je sice piplacka, ale pak to muzes
pouzivat do aleluja.

Ted jak se o tom bavime, jsem si uvedomil, ze tuhle logiku mam
implementovanu primo v gridu. Mozna by vsak bylo vhodnejsi ji
vyhodit uplne ven do samostatne komponenty, pricemz grid se ke
strukture jen pripoji, zjisti si sloupecky a data zobrazi. To by mi
umoznovalo i takove kousky, jako prohazovani datovych zdroju na
jednom formulari a v jednom gridu. Tim bych mohl snaze resit i
cteni dat z ruznych zdroju. Mno, popremyslim o tom. :-)

Phones: 02/795 29 56 (72 95 29 56); GSM: 0603 551 282

Tisk v delphi

[*] David Mensik <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 22.8.2001 15:33:44

Zdravim,
delphi guru, pokud tisknete z vasich Delphi aplikaci, jak tisknete?
Mam docela hodne slozite sestavy a zajimaly by mne vsechna reseni, jak
tisknout.
Prosim vynechte konkretne QReport, tyto komponenty uz nepouzivam, protoze
jsou naprosto neschopne (zkuste si dat na form 7 subreportu a nastavte
nejaky, aby se zobrazoval na konci stranky - ja jsem to tak potreboval ale
QuickReport to proste nedal). Jake jsou podle vas tedy moznosti tisku z
Delphi.

Diky,
Ozon

P.S. Prosim vynechte odpovedi typu "Ja jsem QReport zkousel a mne to
funguje..." :)

* David Mensik
* student of Palacky University
*
* e-mail: mensikd(zv)seznam(tec)cz
* www: http://www.inf.upol(tec)cz/~mensikd
* icq: 19658607

Vazba na data v pameti

[*] ing.Pavel Cabalka <pavel_cabalka(zv)vcshk(tec)cz> - 22.8.2001 15:55:12

Fajn,
zda se ze jsem to pochopil. Da se rici dokonce, ze jsi mne presvedcil o
elegantnosti Tveho reseni. Jen si nejsem jist ze prave ted budu mit na to
piplani dost casu. Ale jednou...
Ovsem jeste se musim preci jenom zeptat. Znamena to, ze musim mit i vlastni
Grid abych to mohl realizovat?
A odpovim si sam. Nemusim. Staci mi grid ktery si drzi svoje pole pointru,
tj.to Tve "Pomocny" - no to je bozi. Jasne. Mno, proc ne?

diky moc
PavelC

Vazba na data v pameti

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 22.8.2001 16:08:17

On 22 Aug 2001, at 14:32, ing.Pavel Cabalka wrote:

> Hmm, tak to je mi jasne, ze kazdy form ci DM zere pamet a prostredky.
> Nicmene tak nejak tise predpokladam, ze bych zaridil v kazdem DM ci
> formu pocitadlo pristupu (volajicich modulu ci submodulu) a v pripade
> ze bude 0 dany modul se uvolni (sebeznici) - nebo snad prilis
> fantaziruji?

Jestli to povaha aplikace povoluje, pak je lepsi to asi postavit primo
nad COM objekty, ty se uz umi znicit samy. Je to sice pracnejsi a
narocnejsi na navrh a naprogramovani jednotlivych komponent, ale
pokud se ti podari dobry navrh, pak se bude aplikace lepe udrzovat
a rozsirovat.

> Domnivas se ze by aplikace, ktera uz dnes ma kolem 40-ti
> tabulek mela mit pouze jeden datovy modul? Je pravda, ze jsem takovou
> jednu (kolem 200 tabulek) videl a pohled na jeji datovy modul me
> ponekud zdesil.

:-) Neco podobneho jsem mel kdysi take, a bylo to opravdu desne.
Nyni mam jeden DataModul, tam mam napriklad pripojeni k
databazi (Connection), a pak drobnosti, ktere potrebuji vsude.
Jednotlive datasety mam pak primo na formularich, kde je
pouzivam. Do DataModule davam jen takove datasety, ktere
potrebuji vsude - cili v podstate jen nejake pomocne, ktere nastavuji
v konkretnich formularich.

> Nedovedu si tak nejak predstavit, jak bych se v tom
> vyznal. A jak zerou zdroje a pamet TQuery, TDataSource a podobne
> komponenty, ktere se do DataModulu umistuji? Kdybych je vsechny
> nasypal do jednoho DM byt by byly neaktivni, co by mi to provedlo s
> pameti a zdroji?

Zdroje myslim ani ne, ale pamet docela jo.

> A co tim sleduji?
> Jednak urcite logicke cleneni aplikace a dostupnost a sdileni datovych
> zdroju (napr. mejme ciselnik ktery potrebuji zobrazit ve spravnim
> rezimu formou nejakeho gridu a prislusne funkcionality ale rovnez
> tentyz ciselnik potrebuji v jinem formu zobrazit coby vyberovy seznam
> v nejakem comboboxu). A druhak hlavne bych timto zpusobem chtel
> napomoci reseni systemu pristupovych prav, kdy kazdy modul je-li volan
> si sam dle volajiciho overi, zda volajici ma ci nema a jaka ma
> opravneni a podle toho se zachova.

Pokud mas jen dve zobrazeni jednoho ciselniku, pak bych to resil
dvema datasety primo na formulari. Pristupova prava resim tak, ze
mam povolene formulare, ktere muze uzivatel otevrit, a ty
zpristupnji pre ActionList. Pristup k datum bych resil nejspis na
urovni databaze.

Phones: 02/795 29 56 (72 95 29 56); GSM: 0603 551 282

Vazba na data v pameti

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 22.8.2001 17:12:03

On 22 Aug 2001, at 15:55, ing.Pavel Cabalka wrote:

> [...]
> realizovat? A odpovim si sam. Nemusim. Staci mi grid ktery si drzi
> svoje pole pointru, tj.to Tve "Pomocny" - no to je bozi. Jasne. Mno,

Mno, zalezi na tom, jestli chces data kopirovat i do gridu, nebo ne.

Phones: 02/795 29 56 (72 95 29 56); GSM: 0603 551 282

Vazba na data v pameti

[*] ing.Pavel Cabalka <pavel_cabalka(zv)vcshk(tec)cz> - 22.8.2001 17:22:00

Uspornost mi veli ze data nechci mit v pameti vice nez jednou. Na druhou
stranu existuji urcite velice pekne gridy (i kafe by snad uvarit umely),
ktere si ovsem udrzuji vlastni data v pameti. Bohuzel. Tam mi zadne pointry
asi nepomuzou.

s pozdravem
PavelC

From: Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>

> Mno, zalezi na tom, jestli chces data kopirovat i do gridu, nebo ne.
> :-)

error: inaccesible to due optimization

[*] Tom� M�dle - 22.8.2001 17:32:16

Zdravim konferenci,
tenhle error mne to pise u obycejneho for cyklu v procedure, ktery normalne
fungoval, ale najednou (bez zasahu do procedury) nefunguje. Mam podezreni,
ze by to mohlo byt duplikaci promenne lokalni a globalni, tak jsem ji dal
originalni nazev, presto chyba nezmizela.
Co s tim teda je?

Tomas

error: inaccesible to due optimization

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 22.8.2001 17:34:58

Puvodni zprava, kterou napsal Tom�# M�dle dne 22 Aug 2001,:

> [...]
> ze by to mohlo byt duplikaci promenne lokalni a globalni, tak jsem ji dal
> originalni nazev, presto chyba nezmizela.

Kompilator ti ten blok vyradil, protoze se v nem nic nedeje,
tak to zoptimalizoval.

Int a Extended

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)pobox.sk> - 22.8.2001 17:41:23

var I: Extended;
begin
I:=30;

Ako je mozne ze Int(I)=29 a nie 30?

Vdaka za kazdu radu.

error: inaccesible to due optimization

[*] Tom� M�dle - 22.8.2001 17:53:51

Mate pravdu, nechapu jenom jednu vec, jak je mozne, ze v te casti programu,
ktera je podle compilatora mrtva mam for cyklus (u nej to ukazuje chybu),
ale kdyz ho predelam na while cyklus uz to jako mrtve pro compiler neni?

> Kompilator ti ten blok vyradil, protoze se v nem nic nedeje,
> tak to zoptimalizoval.

> ============================================================
> Petr Zahradnik, Computer Laboratory
> Obvodova 740/14, P.O. Box 15, 400 07 Usti nad Labem
> Telefony: 047-5500610, 047-5501627, 0602-409601
> Fax: 047-5511338
> WWW: http://www.clexpert(tec)cz, http://www.zahradnik(tec)cz
> E-Mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz, petr(zv)zahradnik(tec)cz
> ICQ: 21215917
> ============================================================

Vazba na data v pameti

[*] ing.Pavel Cabalka <pavel_cabalka(zv)vcshk(tec)cz> - 22.8.2001 18:22:13

From: Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>
> [...]
> narocnejsi na navrh a naprogramovani jednotlivych komponent, ale
> pokud se ti podari dobry navrh, pak se bude aplikace lepe udrzovat

Aaa tak pozor, tady mi nejak chybi teoreticke zaklady, COM je pro me
spanelska vesnice.

> Pristupova prava resim tak, ze
> mam povolene formulare, ktere muze uzivatel otevrit, a ty
> zpristupnji pre ActionList. Pristup k datum bych resil nejspis na
> urovni databaze.

Tady mam tak trochu problem, protoze bych potreboval resit pristupova prava
az na polozky tabulek, a to jaksi automaticky IB nechce pochopit. Ackoliv
kdyz jsem nedavno prolezal systemovymi tabulkami tak jsem mel jakoby pocit,
ze tam urcite polozky jsou vymezene i pro grantovani polozek. Ale obavam se,
ze podporu to mit nebude. Takze si budu muset pomoci programove.

Jinak s Tebou souhlasim, ze pristupova prava toho hrubsiho zrna budu i ja
resit v ramci formularu (SubModulu) a datamodulu (Modulu) a uvnitr pres
ActionListy. To se mi zda jako nejrozumnejsi reseni. Ty datamoduly chci
pouzit jak jsem jiz drive psal taky k jakemusi logickemu rozcleneni
formularu(SubModulu) aby se ty prava lepe nastavovaly. Proste zakazu pristup
k Modulu a nestaram se o nastavovani SubModulu patricich k Modulu.

Hodlam totiz resit pristupova prava formou zakazu. Co neni zakazano, je
povoleno. Jak se divas na tohle? Zni to rozumne?

s pozdravem
PavelC

Kniha o MSSQL7 a Delphi

[*] 3dimension <3dimension(zv)atlas(tec)cz> - 22.8.2001 19:00:30

No mam neco o Delphi a neco o MSSQL serveru. Nejak mi to, ale nejde propojit
v Paradozu, dDasce mi programy chodej, ale ja se chci mrknout na SQL server.
Takze hledam neco jako knihy, clanky na netu a jednoduchy prikaldy pokud
mozno pro D5 a SQL server 7.0.

From: Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>

> A kdyz s tim nebudes nic delat, bude tomu tak i nadale. :-)

Jo mnohdy mam takovy pocit, ze az budu umet mozna polovinu z toho co bych
umet chtel, tak umru.

> [...]
> a jejich pravy, pak muzes pres ulozenou proceduru nahlednout do
> toho ciselniku, nebo muzes sestavit dotaz primo podle nactenych

No vic bych chtel preferovat primo sestavovani dotazu jiz na miru dle
uzivatelskych prav a to vcetne dotazu na ulozenou proceduru. Ponevadz co si
pomuzu kdyz mi SP vrati nepovolene polozky sice prazdne, ale vrati, to jest
poputuji pres sit na klienta. To nechci. Musim porad pocitat, ze sit je
slabe misto.

s pozdravem
PavelC

Int a Extended

[*] Ing. Petr #vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 22.8.2001 19:56:31

me tento kod vraci spravne hodnotu 30. Posli kdyztak vic podrobnosti.

i: Extended;
begin
i := 30;
Caption := FloatToStr(Int(i));
end;

Preji pekny den

Petr Svejda

LingVista Backup - zalohovani s inteligenci
http://www.lingvista(tec)cz - stazeni programu Z D A R M A

{$DEFINE xxx}

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 22.8.2001 21:03:06

Zdravim,

ted nevim, jestli neco delam blbe nebo co, ale normalne mi to nefunguje, jak
jsem si myslel, ze mi to fungovat bude.

Mam v jednom souboru v projektu (je to primo DPR soubor) zapsano:

{$DEFINE xxx}

no a v jedne z unit projektu mam toto (na vysvetlenou: je to unita sdilena
mezi vice projekty):

uses
DatovyModul,
{$IFDEF xxx}
AdoDb;
{$ELSE}
DbClient;
{$ENDIF}

Tohle se mi prekompiluje vzdy tak, jako by tam to define nebylo (vezme se
DbClient), ale pokud pouziju stejnou konstrukci v casti kodu (ve stejne
unite), tak to funguje normalne OK.

Kde je zrada ?

M.S.

Cteni newsu

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 22.8.2001 21:07:30

Preji vsem pekneho dne,

nemate nekdo kus publikovatelneho kodu (beru i komponentu),
kteremu zadam newsserver, skupinu a seznam jiz nactenych
prispevku a on stahne vsechny nove prispevky vcetne tela? Muze
to jit pres Synapsy, Indy, ...

Diky za pripadne odpovedi

Slavek

Durex - Let's make kids better.

Kniha o MSSQL7 a Delphi

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 22.8.2001 21:21:41

Ahoj,

tak zkus Prechazime na Delphi 5, coz je knizka vicemene o
nicem, ale ADO tam popsane je i s prikladem (sice k Accessu, ale
na SQL Server staci zmenit connection string a samozrejme
nejaka ta data mit na serveru (treba databazi NothWind ci Pubs)).
Take jsou priklady primo v dokumentaci k Delphi 5.

Slavek

> [...]
> Takze hledam neco jako knihy, clanky na netu a jednoduchy prikaldy pokud

Durex - Let's make kids better.

{$DEFINE xxx}

[*] Tomas Grepl <delphi(zv)kapsw(tec)cz> - 22.8.2001 21:57:19

> [...]
> Tohle se mi prekompiluje vzdy tak, jako by tam to define nebylo (vezme se
> DbClient), ale pokud pouziju stejnou konstrukci v casti kodu (ve stejne

{$DEFINE xxx} plati vzdy pouze v aktualni unite. Cili pokud chces xxx testovat v jine
unite, tak musis na zacatku teto unity definovat symbol opakovane. Pokud uz tech definic
mas vice, tak je vhodne vytvorit si include soubor (napr. definice.inc), ve kterem
nadefinujes vsechny symboly a na zacatku kazde unity pak uvedes {$I definice.inc}.

Tomas

{$DEFINE xxx}

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 22.8.2001 21:58:37

> [...]
> definice.inc), ve kterem
> nadefinujes vsechny symboly a na zacatku kazde unity pak

Aha, to jsem nevedel ;-)
Nicmene je mi porad zahadou, ze to define nefungovalo u USES, ale dal v kodu
(stejna unita) to normalne fungovalo :-O

M.S.

Konferencia.exe

[*] David Majda <dmajda-konference(zv)seznam(tec)cz> - 22.8.2001 22:20:59

> Ten instalacny program je tam preto, lebo neviem ako mam pri prvom
spusteni
> urobit:
> 1.) Vytvorit odkaz na program na ploche
> 2.) Vytvorit odkaz v nabidce Start

Viz muj clanek na http://www.builder(tec)cz/art/homepage/shortcut.html

E-mail: david.majda(zv)seznam(tec)cz
WWW: http://dmajda.hyperlink(tec)cz

Live long and prosper!

Outlook express a MAPI

[*] Ing. Jozef Baranec <joba(zv)digitaldocuments.org> - 22.8.2001 23:18:45

Mohol by mi niekto povedat, co vsetko sa da robit s Outlook Express s
pouzitim MAPI?
Pripadne ak existuje k tomu nejaka dokumentacia...

dik

jozo

ADODataSet a ulozena procedura

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 22.8.2001 23:42:30

> CREATE PROCEDURE InsertName
> (zv)JName nvarchar(255)
> AS
> Insert Into jmena
> (Jmeno) Values ((zv)Jname)
> SELECT (zv)(zv)IDENTITY
> GO

Namiesto SELECT (zv)(zv)IDENTITY pouzi RETURN (zv)(zv)IDENTITY

Erik

odstraneni dockovaneho formulare a neco navic

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 22.8.2001 23:50:56

Ahoj,
pokud zavru formular, ktery byl umisten /dock/ do PageControl, pak mi po nem
zustane vytvoreny TabSheet /tj. zustane tam po nem zalozka = "ousko"/. Jak mam
zajistit, aby se pri zavreni /odstraneni/ formulare odstranila i ta zalozka?
Idealni by byla nejaka udalost na strane toho PageControl /dockovane formulare
jsou z dynamicky nahravanych balicku/...
Prozatim to resim v OnClose kazdeho formulare: if floating then
manualfloat(...); :-(
Jak zjistim, ve ktere komponente je aktualne formular umisten?
A posledni otazka: pokud je formular dock, ztratim jeho MainMenu, co s tim?

D4, w95
OOOOOOOOOOOOOOOO
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

{$DEFINE xxx}

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 22.8.2001 23:57:07

From: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>

> My pouzivame sestavy Sinea (http:\\www.sinea(tec)cz).

Nechci strasit, ale
"7 subreportu a nejaky, aby se zobrazoval na konci stranky",
jak pozadoval puvodni tazatel, s tim bude mit problemy i Sinea.
Spis bych doporucil zamyslet se nad zpusobem tvorby sestavy.
Urcite to pujde predelat a vyrazne zjednodusit.

Vaclav Krmela

Tvorba programu pro mobily

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 23.8.2001 07:50:03

> Netusi nekdo z vas, jakym zpusobem komunikuji programy s mobily (konkretne
> Nokia 5110) pres datovy kabel MBUS? Pomoci AT prikazu asi tezko (MBUS neni
> modemovy kabel - to bych musel pouzit FBUS).

V tom pripade pouzij FBUS. Je to dvoudratove rozhrani navrzene presne pro tyto
ucely. V pripade M2BUS se jedna o systemovou zalezitost pouzivanou k uplne jinym
ucelum. Nejjednodussi to je ale urcite pres AT. Nevim jestli je jeste v teto
konferenci p. Hernych, ale ten vytvarel v Delphi program pro komunikaci s
mobily, takze by ti mohl rict podrobnosti.

S pozdravem

Milan Tome�
Vedouc� v�vojov�ho t�mu Windows
Softwarehouse HAiDA s.r.o.
Nov� Bor
tel: 0424/722291, 0424/222284
email: Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

{$DEFINE xxx}

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz> - 23.8.2001 07:53:19

Jeste si davej pozor na to, ze v pripade sdileni stejneho kodu vice
projekty, je mozne ze druhy program
ma definovano jine DEFINE yyy a Delphi vytvori .dcu. Pri kompilaci prvniho
programu kompilator jiz nebude
vyhodnocovat podmineny preklad, ale bude pouze linkovat dcu, tj, bude
aktivni jina vetev podmineneho prekladu.
Staci kdyz udelas Build.
Doufam, ze jsem to vysvetlil srozumitelne.
Radek

> [...]
kodu
>(stejna unita) to normalne fungovalo :-O

Sinea

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 23.8.2001 07:53:05

Ja bych se tedy rad zeptal jak bude Sinea reagovat na situaci, kdy potrebuji
zobrazit cca. 20-25 tabulek, kdy muzou, ale nemusi byt ve vzajemnych relacich
(tj. napr. master -> 15 x detail + dalsi parametricke tabulky)

[...]

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 23.8.2001 08:01:00

> Potrebuji hned po stratu aplikovat na formular proceduru Hide - zustane mi

Zkus
Application.ShowMainForm := false;

[...]

[*] Jiri Wendl, KSH-Data <wendl(zv)ksh-data(tec)cz> - 23.8.2001 08:10:40

> StringGrid1.Objects[2,2] := Shape1;

Pokud tam to Shape vlozis tak ho musis umistit na spravne misto, ktere zjistis
pres funkci Gridu GetCellRect a nastavis
Shape.Top := GetCellRect().Top;
Shape.Left := GetCellRect().Left;

Vkladani Shape se mi nezda moc zdarile protoze to bude zabirat zbytecne moc pameti a
navic kdyz se posunes v gridu tak budes muset presunout vsechny objekty (Shape).

Lepsi by bylo predefinovat u Gridu DrawCell a vykreslovat to rucne
napr.:

Canvas.RoundRect(ARect);

kde ARect ti dava primo procedura DrawCell.

Preji hodne zdaru

KSH-Data s.r.o.
Dobrovsk�ho 56
56301 Lan#kroun
tel:0467/523258
tel+fax:0467/522181
e-mail:wendl(zv)ksh-data(tec)cz
www.ksh-data(tec)cz
ICQ:122972218

Tvorba programu pro mobily

[*] Jiri Wendl, KSH-Data <wendl(zv)ksh-data(tec)cz> - 23.8.2001 08:15:43

Ahoj
Na komunikaci pres MBus jsem nekde na internetu vydel
komponentu. Ted si,ale uz nevzpomenu kde. Zkus to vyhledat na Altaviste.

Moje zkusenosti jsou takove ze se mi stejne nepovedlo se s tim
mim telefonem domluvit.

Pokud se ti to povede tak se mi prosimte ozvi na Mail, abych byl o
neco chytrejsi :-)

[...]

[*] Jiri Wendl, KSH-Data <wendl(zv)ksh-data(tec)cz> - 23.8.2001 08:18:43

> Jak zjistim, ve ktere komponente je aktualne formular umisten?
> A posledni otazka: pokud je formular dock, ztratim jeho MainMenu, co s tim?

Pokud jde o to kde je umisten tak by to melo jit zjistit pres Parent a
pokud jde o to menu tak to se ti asi nepovede zobrazit.

Pokud tomu tak neni tak mne oprav. :-)

[...]

TDBF & DD

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 23.8.2001 08:19:34

Cus,

pouzivam komponentu TDBF a kdyz pres ni nasypu data do databaze,
nevidim je pak v Database Desktopu (tedy pres BDE). Nevite cim to muze byt?
Data tam fakt jsou - treba v MS Skveloni (Excel) je vidim.

------------------------=[ pinknet on every screen ]=----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net

Jak nastavit zarizeni pro nahravani zvuku

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 23.8.2001 08:22:06

Hledej na www.torry.net TMixer. Je dobrej... ...sice trochu problem - na
nekterych zvukovkach se pri nahravanu urcuje "utlum" a na nekterych
"zesileni" - obcas to tedy funguje obracene, ale jde to snad zjisit.

> [...]

Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net

Hexadecimalne znaky

[*] Jiri Wendl, KSH-Data <wendl(zv)ksh-data(tec)cz> - 23.8.2001 08:25:49

> Ako to najjednoduchsie a najrychlejsie previest?

Ahoj

Nejdriv si musis ten Hex kod vytahnout z toho stringu a pak ho
previst na Int napr. pomoci HexTo... a pak si to Int previst na
znak pres Char(Int). Ted mne napadlo ze muze nastat problem s
ruznejma znakovejma strankama.

[...]

[*] surfman <surfman(zv)volny(tec)cz> - 23.8.2001 08:37:42

Ahoj,

Zkus tohle

> StringGrid1.Objects[2,2] := Shape1;
Shape1.BoundsRect := StringGrid1.CellRect(2,2);

> Asi budem musiet osetrit udalost " OnDrawCell", chyba je ze
> neviem ako.

Pokud chces pouzit OnDrawCell, tak si musis si nastavit
StringGrid.DefaultDrawing := false;

Surfman

> Ivan Dulgerov

Vazba na data v pameti

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 23.8.2001 08:39:00

Ahoj,

"ing.Pavel Cabalka" wrote:

> [...]
> ze tam urcite polozky jsou vymezene i pro grantovani polozek. Ale obavam se,
> ze podporu to mit nebude. Takze si budu muset pomoci programove.

Z SQL Reference dokumentace u IB jasne vyplyva, ze GRANT UPDATE ... umi
definovat toto pravo az na uroven jednotlivych sloupcu.

GRANT <privileges> ON [TABLE] {tablename | viewname}
TO {<object> | <userlist> | GROUP UNIX_group}
| EXECUTE ON PROCEDURE procname TO {<object> | <userlist>}
| <role_granted> TO {PUBLIC | <role_grantee_list>};

<privileges> = {ALL [PRIVILEGES] | <privilege_list>}

<privilege_list> = SELECT
| DELETE
| INSERT
| UPDATE [(col [, col �])]
| REFERENCES [(col [, col �])]
[, <privilege_list> �]

<object> = PROCEDURE procname
| TRIGGER trigname
| VIEW viewname
| PUBLIC
[, <object> �]

<userlist> = [USER] username
| rolename
| Unix_user}
[, <userlist> �]
[WITH GRANT OPTION]

<role_granted> = rolename [, rolename �]

<role_grantee_list> = [USER] username [, [USER] username �]
[WITH ADMIN OPTION]

Hexadecimalne znaky

[*] Tomas Kminek <tomas.kminek(zv)atlas(tec)cz> - 23.8.2001 08:40:52

Zdar
Zkusil jsem tohle (D5):
Chr(StrToInt('$'+'9A'))
misto toho '9A' je tvuj hexa string. Zajimavy ze pod B9 mam nejaky paznak, rozhodne ne s(+hacek).

> Mam v premennej typu string text: 'Milo=B9'. B9 je ASCII znak v
> hexadecomalnom cisle. A chcem ten znak previest na string, teda vysledok v
> tomto pripade by mal byt 'Milos' z makcenom na s.
> Ako to najjednoduchsie a najrychlejsie previest?

OT: nove prihlaseni do NTdomeny

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 23.8.2001 09:00:47

ahoj,
stala se nam tady takova neprijemna vec: zbuchlo nam diskove pole na
serveru a prisli jsme o veskera data. Nyni vsichni klienti vyhazujou
pri loginu chbu Security message. Na serveru nepomaha ani v server
manageru Remove/Add to Domain. Musime obchazet vsechny PC a
pripojovat je znovu do NTdomeny. Tim se pochopitelne vytvori novy
profil a uz se to veze.

Nevite nekdo, jak se to da zjednodusit? Diky

Milan Cizek, D5
Ent

Denn� nov� Last Moment - objednejte http://na.dovolenou(tec)cz/last.php3
Aktualizovan� nab�dky 1.000 z�jezd� http://na.dovolenou(tec)cz/

Jak skryt formular hned pri startu aplikace

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 23.8.2001 09:09:05

> Potrebuji hned po stratu aplikovat na formular proceduru Hide -
> Jak to teda udelat jinak?

A neco jako Application.ShowMainForm := False strcit do dpr by
nepomohlo?

David Lebeda

Seznam pocitacu v siti

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ> - 23.8.2001 09:20:11

Hi,

tady najde# p��klad

http://www.peprsoft(tec)cz/default.asp?stpm=delphi/tipy.asp?id=157

S pozdravem
Michal PEPR Pesek
http://www.peprsoft(tec)cz

> potrebuji ve svem programu zobrazit seznam dostupnych
> pocitacu v siti

Hexadecimalne znaky

[*] Pavel Gazda <Pavel.Gazda(zv)seznam(tec)cz> - 23.8.2001 09:29:37

Ahoj,

protoze Ti nikdo neodpovedel, tak to zkusim ja, jestli Ti tohle pomuze:

S := '$B9';
{ S := '0xB9'; }
C := chr(StrToInt(S));

Ale pravdepodobne se jedna o nejaky standardni kodovani textu, tak by asi
bylo lepsi
overit si o jaky standard se jedna a zaridit se podle toho.

Pavel

> [...]
> tomto pripade by mal byt 'Milos' z makcenom na s.
>
> Ako to najjednoduchsie a najrychlejsie previest?

CLX + Frame + ActionList

[*] Peter Laurinc <Peter.Laurinc(zv)ibaware.sk> - 23.8.2001 09:49:36

Zdravim,

mam takyto problem.

V CLX mam vytvoreny frame, na nom nejaky ActionList v nom niekolko akcii
so ShortCut-om.
ked ten frame placnem do hlavnej formy, ten action list absolutne
nereaguje na stalcenie tych ShortCut-ov.
Da sa to nejak riesit? (Asi ano, lebo vo VCL to funguje bez problemov)

Peter Laurinc

Vazba na data v pameti

[*] ing.Pavel Cabalka <pavel_cabalka(zv)vcshk(tec)cz> - 23.8.2001 09:49:43

Ahoj,

From: Tomas Michal�k <michalik(zv)proca(tec)cz>
> Z SQL Reference dokumentace u IB jasne vyplyva, ze GRANT UPDATE ... umi
> definovat toto pravo az na uroven jednotlivych sloupcu.

No to mas pravdu, a nezda se Ti to trochu malo? To je reseni tak na pul
cesty. Ja potrebuji nastavit pravo nejenom na zmenu polozky ale taky na
prohlizeni. Ne vsechny polozky pro kazde oci vhodne.

s pozdravem
PavelC

Outlook

[*] Jaroslav Kuba <jarda(zv)tresoft(tec)cz> - 23.8.2001 09:54:17

kde by sa dal stiahnut nejaky zdrojak (*.pas nie len *.dcu) na nacitavanie
posty z Outlooku 2000. Na starsie verzie zdrojak mam ale nie je to
kompatabilne.

Vdaka za kazdu radu.
zkus JCL tam je primo demostracni priklad na stahovani dosle posty

Delphi 5 Prof(SP1), W2K(SP1) nebo Win98

Jaroslav KUBA
TreSoft s.r.o

E-mail : Jarda(zv)TreSoft(tec)cz

Jak skryt formular hned pri startu aplikace

[*] Jan #ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 23.8.2001 09:54:34

> [...]

> Visible na False - vubec to nema zadny efekt, protoze pri Application.Run
> se formular proste automaticky aktivuje.

OnCreate: Application.ShowMainForm:=false

= tel. 0434 692 569 (0601 203084]

Tisk v delphi

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ> - 23.8.2001 09:56:56

Hi,

pak je tu jeste moznost vykaslat se na sestavy a vytvaret si tiskouvou
sestavu sam v programu.
Netvrdim, ze to bude jednodusi ale ta moznost tu stale je.

S pozdravem
Michal PEPR Pesek
http://www.peprsoft(tec)cz

Sifrovani souboru

[*] Jan #ebesta <delcomseb(zv)volny(tec)cz> - 23.8.2001 09:56:30

Zdravim Komfu,

v archivu jsem nanasel (mozna blbe hledam), potrebuji nejak jednoduse
zasifrovat jakykoliv
soubor (zip, bmp, jpg, txt ...) pred odeslanim pres Internet a po te taky
desifrovat.

Nejlepe Free componenta.

Pomuze nekdo ?

Vazba na data v pameti

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 23.8.2001 10:03:57

Ahoj,

"ing.Pavel Cabalka" wrote:

> [...]
> cesty. Ja potrebuji nastavit pravo nejenom na zmenu polozky ale taky na
> prohlizeni. Ne vsechny polozky pro kazde oci vhodne.

Jo, to mas pravdu. Ja jsem Te pochopil tak, ze si nejsi jisty, jestli to
v tech systemovych tabulkach k necemu je, a taky jsem z Tve zpravy
nevyrozumel, ze ta prava chces nastavovat i pro cteni. To bych osobne
taky uvital primo od databaze. Mimochodem, umi vubec nejaky db server
definovat i select pravo az na uroven jednotlivych poli ?

Sifrovani souboru

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 23.8.2001 10:08:33

> v archivu jsem nanasel (mozna blbe hledam), potrebuji nejak jednoduse
> zasifrovat jakykoliv
> soubor (zip, bmp, jpg, txt ...) pred odeslanim pres Internet a po te taky
> desifrovat.

Jednoduchy je ZLib - pokud to chces pro jeden soubor.

BTW nevite nekdo jak definovat hlavicku ZLib souboru aby to bylo kompatibilni se
zipem ???

[...]

Je to napriklad v JCL nebo to umi Synapse.

Tel. 0724/007234

[...]

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 23.8.2001 10:18:12

Zjistit se to da, podle recording destination je-li typu mixer nebo mux... v
prvnim pripade se vybira vice zarizeni /connections/, v tom druhem jenom
jedno....> Hledej na www.torry.net TMixer. Je dobrej... ...sice trochu problem - na
> nekterych zvukovkach se pri nahravanu urcuje "utlum" a na nekterych
> "zesileni" - obcas to tedy funguje obracene, ale jde to snad zjisit.

Roman
OOOOOOOOOOOOOOOO
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

Sinea

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 23.8.2001 10:33:27

From: "Milan Tome#" <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz>

> [...]
relacich
> (tj. napr. master -> 15 x detail + dalsi parametricke tabulky)

Pokud tabulky nejsou ve vzajemnych relacich,
pak se nejedna o vazbu master - detail.
Pokud jsou tabulky v relaci 1:1, je zbytecne to vazat relaci
master - detail. Daleko rychlejsi je tuto vazbu realizovat pomoci
lookup nebo calculated fieldu.
Hodne situaci lze take vyresit slozenym dotazem
pres vice tabulek a uvnitr sestavy pouzit skupinovani.

Pri tvorbe sestav pomoci generatoru Sinea se drzim techto zasad:
- co jde, vyresim pomoci lookup nebo calculated fieldu
- pokud potrebuji sloucit data z vice tabulek, pouziji slozeny dotaz
a sestavu usporadam podle skupin, skupinovani v Sinee je
mnohonasobne rychlejsi a nabizi vice moznosti, nez detail
- teprve co se mi nepodari vyresit jinak, resim pomoci detailu

Za rozumny pocet detailu pro Sineu povazuji pocet do 4.

15 detailu povazuji za nesmysl. V takove sestave se stejne nikdo
nemuze vyznat. Pokud trvas na takovem poctu detailu,
zapomen na Sineu a napis si tiskovy vystup sam.

Sinea

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 23.8.2001 10:39:07

> [...]
> lookup nebo calculated fieldu.
> Hodne situaci lze take vyresit slozenym dotazem
> pres vice tabulek a uvnitr sestavy pouzit skupinovani.

Ja jsem uvadel priklad kdy mam jednu tabulku, na tu je navazano 10 dalsich
(1:n), pak dalsi tabulku na kterou je navazano 5 (1:n) a nakonec 2 uplne
samostatne tabulky. Podrizene tabulky maji absolutne rozdilny vyznam a netusim
jak to udelat jinak nez to napojit primo.

> Pri tvorbe sestav pomoci generatoru Sinea se drzim techto zasad:
> - co jde, vyresim pomoci lookup nebo calculated fieldu

Souhlasim - delam to take tak

> - pokud potrebuji sloucit data z vice tabulek, pouziji slozeny dotaz
> a sestavu usporadam podle skupin, skupinovani v Sinee je
> mnohonasobne rychlejsi a nabizi vice moznosti, nez detail

To je prave ono - dokazu udelat dotaz, ktery mi slozi 5 tabulek do jedne, ale
nechce se mi potom probirat tim neprebernym mnozstvim sloupcu (cca. 200) v jedne
tabulce :(((

> [...]
> nemuze vyznat. Pokud trvas na takovem poctu detailu,
> zapomen na Sineu a napis si tiskovy vystup sam.

No ja na takovem poctu netrvam, ale zakaznici ano :(

[...]

ActiveX

[*] Ji�� Kr�l jr. - 23.8.2001 10:50:34

prosim o radu: mam problem pri importu ActiveXu do D5:

po importu se komponent nehodi na paletu, v TLB nema procedure register
pritom ten activex napr. na HTML strance v browseru funguje, ve VB6
funguje..

v cem muze byt zrada
dost me to brzdi, prosim prosim o radu zkusenych

Jirka

Tisk v delphi

[*] David Mensik <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 23.8.2001 10:53:12

:)) Good joke...
To asi nepujde - cteni z databaze, zalamovani radku, zmena stylu prisma
apod.
To bych asi casove nedal ;)

Ozon

> Hi,
>
> pak je tu jeste moznost vykaslat se na sestavy a vytvaret si tiskouvou
> sestavu sam v programu.
> Netvrdim, ze to bude jednodusi ale ta moznost tu stale je.

software na z�lohov�n� v s�ti

[*] Vladimir Michl <vladimir.michl(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 23.8.2001 10:55:02

On Fri, 17 Aug 2001, Milan #ݿek wrote:

> ahoj,
> chci se zeptat, nez si to napisu sam, jestli nevite nekdo uz o necem
> hotovem. Schanim program na zalohu souboru v siti. Mim pranim je, abych
> program nemusel instalovat na vsechny stanice (asi 50), ale aby bezel jen v
> jakemsi server-modu. Mam asi takovou predstavu: program bude spusten na NT
> serveru, napriklad kazdou hodinu projde vsechny pripojene stanice v siti a
> zazalohuje profil (staci profiles/dokumenty) aktualniho uzivatele.

Myslim ze tato idea je nerealizovatelna, tak aby to bylo bezpecne.
Podle me, je jedinou rozumnou moznosti nechat profily na centralnim
serveru a data zalohovat z tohoto serveru. Jina bezpecna moznost me
nenapada.

Mozna by to slo jeste realizovat, tak ze by na kazdem stroji bezel nejaky
agent, ktery by se o zalohovani staral. Pokud mate hlaseni do domeny, dal
by se spoustet v logovacim scriptu.

Zdravi

Vladimir Michl
Vladim�r Michl <Vladimir.Michl(zv)hlubocky.del(tec)cz>
Del a.s.
Stroj�rensk� 38
���r nad S�zavou
pobo�ka Olomouck� 355
Hlubo�ky-Mari�nsk� #dol�
tel: 068/5353548

Tisk v delphi

[*] David Mensik <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 23.8.2001 10:55:20

Obavam se, ze ne (podle pozadavku na sestavu apod.)
Zkousel nekdo tisk z wordu (neco jako udelat si sablonu, pak volat
automation a tisknout pres to?).

Ozon

> [...]
> Spis bych doporucil zamyslet se nad zpusobem tvorby sestavy.
> Urcite to pujde predelat a vyrazne zjednodusit.

[*] Vladimir Michl <vladimir.michl(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 23.8.2001 10:58:55

On Fri, 17 Aug 2001, Jan Tungli wrote:

> Na tvoj problem ti viem dat velmi jednoduche riesenie.
> Poznas program AT?
> Program AT je sucastou instalacie NT - akysi sheduler.
> Do AT napises co ma robit a kedy a on ti to spravi. K suborm sa dostanes cez
> IP adresu.
> Napr: copy \\10.10.1.255\c\data\file c\zaloha\

Myslim ze toto neni z hlediska bezpecnosti doporucitelne. Timto zpusobem,
pak muze na disk pristupovat kazdy, tj. vsichni vsem muzou data cist. A
pokud tam budou mit i zapis, nestesti je na svete. Take by se to mohlo
udelat, tak, ze by na kazdem stroji byl specialni ucet, ale zase to
znamena obehnout vsechny pocitace a nastavit tam ucet, nastavit
exportovani a prava. Asi nejlepe by se to zrealizovalo pres NT domenu,
ale to uz zase mohou mit profily na centralnim serveru a jste u toho co
jsem navrhoval.

[...]

[*] Hynek Svato� <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 23.8.2001 11:02:08

> Mimochodem, umi vubec nejaky db server
> definovat i select pravo az na uroven jednotlivych poli ?

MS SQL2000

Keep mailing :-)
=======================
Ing. Hynek Svato#
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz
=======================

Konferencia.exe

[*] Vladimir Michl <vladimir.michl(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 23.8.2001 11:12:29

On Sat, 18 Aug 2001, Martin Kasman wrote:

> Ak prispevky tejto konferencie stahujete cez Outlook, stiahnite si program
> Konferencia.exe z adresy www.webpark.sk/kom. Program stiahne prispevky z
> Outlooku, spoji otazky s odpovediami a vytvori z nich diskusie. Diskusie
> potom este uhladne usporiada do priecinkov stromu podla toho, o co vnich
> ide.

A neni lepsi pouzivat MUA, kteri toto umi sami od sebe? Rika se tomu
threading a umi to treba mutt, nebo gnus (ty samozrejme bezi pod Emacsem).

[...]

[*] Vohradnik Milos <milos.vohradnik(zv)comarr(tec)cz> - 23.8.2001 10:14:57

Zkusil bych se podivat nejakym hexa editorem do DBF souboru. 5.-8. byte
jako integer by mel byt aktualni pocet recordu. Je mozne, ze "Skvelon" tento
udaj nepouziva a zobrazi vse od zacatku dat (i jeho offset v souboru lze
nalezt na zacatku DBF souboru) do konce souboru, kdezto BDE treba vidi
nulu (coby pocet zaznamu, pokud to TDBF nezaktualizuje) a o dalsi obsah
souboru se treba nezajima... Obecne mam zkusenost, ze BDE je na
korektnost struktury zahlavi DBF dost haklivy. Kapitolou sama pro sebe jsou
ruzne druhy indexovych souboru v ruznych mutacich DBF standardu (DBase
x.x, FoxPro x.x), takze dalsi mozne vysvetleni by mohlo byt v tom, ze TDBF
vygeneruje index (pokud tam nejaky ma byt), kteremu BDE nerozumi.

Milos Vohradnik
ComArr s.r.o. Pardubice
> [...]
> nevidim je pak v Database Desktopu (tedy pres BDE). Nevite cim to muze byt? Data
> tam fakt jsou - treba v MS Skveloni (Excel) je vidim.

[*] \(Radek Masnica - konference\) <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 23.8.2001 11:38:56

Ahoj ...

bohuzel znam ten sami pripad a zatim jsme nenasli pod D5 reseni. Jediny
vychodisko bylo pouziti D4 Ent SP2. Ty to naimportovali spravne...

Jedna se o vsechny ActiveX vytvoreny ve VB 6.0 ...

Cau Radek

> [...]
>
> po importu se komponent nehodi na paletu, v TLB nema procedure register
> pritom ten activex napr. na HTML strance v browseru funguje, ve VB6

Vazba na data v pameti

[*] ing.Pavel Cabalka <pavel_cabalka(zv)vcshk(tec)cz> - 23.8.2001 11:52:24

Ahoj,

From: Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>

> Myslim, ze mit pro kazdou tabulku komponentu na jednom
> datovem modulu nebo na vice modulech je zacatek velkeho
> pruseru.

Nikoliv, zamer je trochu jiny. Cilem je nemit tataz DATA v pameti vickrat,
ale pritom mit MOZNOST je vicekrat (pokazde jinak - trideni, filtry, poradi
polozek ..) zobrazit. Tabulku (komponentu) drzici v pameti data bych chtel
mit samozrejme pouze jednu pro kazdou fyzickou tabulku v databazi nebo pro
specificky dotaz do databaze.
Musim samozrejme vyresit logicke zarazeni pametovych tabulek do jednotlivych
datamodulu. To bude urcite narocna prace, to je mi jasne. Ale potom bych uz
pouze vytvarel datamoduly obsahujici danou pametovou tabulku (nebo se k nim
pouze prihlasil paklize je jiz datamodul vytvoren) a zase bych je rusil,
paklize jsem poslednim kdo se od nich odhlasuje. Neznamena to vsak, ze pro
jednu tabulku bych mel jeden datamodul.
Obdoba toho co jsem popsal pro datamodul by platila pro jednotlive pametove
tabulky daneho datamodulu. To jest jsem-li prvnim kdo zada od pametove
tabulky data, musim si ji aktivovat, jsem -li posledni kdo se od ni
odpojuje, zase ji deaktivuji pokud neni stanoveno jinak. Tim by se snad dalo
dospet do stavu, ze nebude otevreno prilis mnoho datamodulu ani prilis
aktivnich pametovych tabulek.

> [...]
> potrebovat filtr, ve druhem zmenit index, nekde to pak zapomenes
> uvest do puvodniho stavu a jiny form se Ti sesype...

Budu-li pracovat s pametovymi tabulkami, myslim, ze by tyto problemy nemely
nastat. Jak jiz v diskuzi uvedl Zbysek, proste si vytvorim treba v ramci
formulare dalsi pametovou tabulku, kterou jen pripichnu na pametovou tabulku
z datamodulu (libovolneho) a jeji data si uz jenom pres pointry tridim,
filtruju, atd. Dulezite je ze DATA jsou v pameti jen jednou. Vsechno ostatni
jsou jenom hratky s ukazatelema. Samozrejme, ze kazda dalsi pametova tabulka
si drzi svoje pointry na data, ale co jsou 4B oproti treba 200B. A navic,
kdyz filtruju, tak filtrujici pametova tabulka alokuje pouze tolik pointru,
kolik je vyfiltrovanych zaznamu, takze opet uspora.

s pozdravem
PavelC

ActiveX

[*] David Mensik <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 23.8.2001 12:00:39

Zkontrolujte si verzi typelib - v registry a to co je obsazeno v typelib.
Obcas se mi stane, ze verze nesedi, pak jsou na to nektere programovaci
jazyky haklive.

Ozon

> bohuzel znam ten sami pripad a zatim jsme nenasli pod D5 reseni. Jediny
> vychodisko bylo pouziti D4 Ent SP2. Ty to naimportovali spravne...
>
> Jedna se o vsechny ActiveX vytvoreny ve VB 6.0 ...

Tvorba programu pro mobily

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 23.8.2001 12:04:50

Ahoj,
kdysi jsem si s tim trochu hral, prave s 5110, jde to docela dobre pres
rozsirenou sadu AT prikazu, jestli chces, poslu.
Vaclav Sazima

Vasek Navrat wrote:
> bych si chtel vytvorit vlastni programek pro posilani SMSek - nenasel jsem
> nic, co by mi vyhovovalo.

Vazba na data v pameti

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 23.8.2001 12:32:53

> [...]
> pameti data bych chtel mit samozrejme pouze jednu pro kazdou fyzickou
> tabulku v databazi nebo pro specificky dotaz do databaze.

Myslim, ze rozumim. Ale dokazes se vyrovnat s tim, ze:

1) Pote, co provedes nejakou editaci dat, bude potreba provest
refresh dat i v prislusne pametove tabulce, ktera drzi data? Tim se
ale asi stanou pointery z jinych pametovych tabulek neplatne, mely
by se aktualizovat (a nezapomenout na to, jinak by mohly obcas
vznikat zahadne AV)

2) I ostatni uzivatele budou provadet editaci dat, kdezto ty budes
videt jen puvodni obraz dat, ktery mas u sebe v pameti. Muzou
vznikat kolize.

Nesledoval jsem diskusi moc podrobne, takze toto nejsou vytky,
nybrz namety. Je mozne, ze to uz je vyresene - v tom pripade
sorry.

David Lebeda

software na z�lohov�n� v s�ti

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 23.8.2001 12:47:57

ahoj, no neco takoveho by mi klidne stacilo. Ja mam take podadresare
a dlouhe nazvy adresaru i souboru...

> ale to uz zase mohou mit profily na centralnim serveru a jste u toho co
> jsem navrhoval.

o profilech na serveru toho moc nevim, urcite by to bylo nejlepsi
reseni, podle me to ale takto zrealilzovat nemuzu, kuli male diskove
kapacite :(

Jinak o prava ani bezpecnost tu nejde.

Milan Cizek, D5
Ent

Hledani lidi a jejich e-mailu: http://www.lide(tec)cz

KYLIX - Sinea

[*] EMDAT <blau(zv)emdat(tec)cz> - 23.8.2001 12:47:38

Dobry den

Apropo - jak to vypada s portaci Siney na Kylix? Jiz mam prenesene 2,5
aplikace na K a jednu na K vyvyjim a zacinam mit dosti citelne problemy s
tiskem vystupu? Kdy se to bude dat objednat a koupit. Mam o to vazny zajem.

s pozdravem
Petr Blau software developer

problem s OnFormPaint

[*] jsramek(zv)kodys(tec)cz - 23.8.2001 12:52:18

Ahoj,
V udalosti formulare OnFormPaint vykresluji na Canvas text pomoci
funkce Textout(x, y, 'blablabla). Vse je v pohode, ovsem pokud menim
tahnutim mysi velikost okna, tak se ten text bohuzel neuplne vykresli na
platno. Urcite to lze nejakym zpusob napravit, ci resit zcela jinak, aby se
vse vykreslilo spravne. Ovsem, ja nevim jak.
dekuji Vam za rady...

Jakub

ctrl+alt+delete

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 23.8.2001 13:10:14

> resp. kam ju mam umiestnit, aby sa spustila hned pri starte
> windows ale tak,
> aby neprevzala riadenie - potrebujem ju potom ukoncit, aby dalej bezal
> klasicky win.

No, ve Win 9x se da pouzit:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\Currentversion\RunServices

- spusteni aplikace pred login, ale nevim, jestli ti to pomuze

KYLIX - Sinea

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 23.8.2001 13:17:13

From: "EMDAT" <blau(zv)emdat(tec)cz>

> [...]
> aplikace na K a jednu na K vyvyjim a zacinam mit dosti citelne problemy s
> tiskem vystupu? Kdy se to bude dat objednat a koupit. Mam o to vazny

Pokud vim, tak Sinea zadny vlastni projekt v Kylixu nevyviji.
Neni tedy do portace primo tlacena.

Je tedy otazka najit dostatek vaznych zajemcu, kteri si portaci
objednaji a zaplati.

Vaclav Krmela

Vazba na data v pameti

[*] ing.Pavel Cabalka <pavel_cabalka(zv)vcshk(tec)cz> - 23.8.2001 13:18:49

From: Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>

> [...]
> ale asi stanou pointery z jinych pametovych tabulek neplatne, mely
> by se aktualizovat (a nezapomenout na to, jinak by mohly obcas

Tak, tak, za prve je nutne pokud budu zaznam upravovat, nacist si ho znovu z
databaze a nebrat ho z pametove tabulky. Pri ukladani je treba zaznam ulozit
jednak do databaze a jednak do pametove tabulky. Jeho pointer se podle me
nezmeni. Je vsak treba volat znovu tridici, filtracni, ... metody - de facto
jakysi vnitrni refresh pametove tabulky. Pripadne (je-li k pametove tabulce
pripojena dalsi pametova tabulka) refresovat i navazane pametove tabulky z
pametove tabuky drzici DATA a to se ukocirovat da. Ale to by melo byt porad
rychlejsi nez znovunacitani vseho z databaze pokud bych pracoval primo s
TQuery nebo podobnou komponentou.

> 2) I ostatni uzivatele budou provadet editaci dat, kdezto ty budes
> videt jen puvodni obraz dat, ktery mas u sebe v pameti. Muzou
> vznikat kolize.

Je pravda, ze existuji agendy, kde se bez kontaktu s "zivymi" daty pracuje
velmi obtizne. Tam je treba se bud teda dat cestou zivych DataSet-u
(TTable?) nebo si zajistit system refresovani pametovych dat z databaze. Ale
to je jiz narocnejsi. Jeste nejsem pevne rozhodnut kudy.
Vetsina agend se mi ale spokoji bud se statickym snimkem dat k okamziku
dotazu na databazi, popripade uzivatelsky rizenym refreshem, popripade
automatickym timerem rizenym refreshem.

s pozdravem
PavelC

Tisk v delphi

[*] Ale� Kle�ka - 23.8.2001 13:26:16

Zdravim,
my pouzivame kompunenty Ek RTF Report ( http://gpb.skiftel.ru/ec/) a
docela dobre se s nimi pracuje. Vytvoris si *.rtf file se
zastupkama a pak to tam muzes sypat jak potrebujes (subdetaily, tabulky,
apod.). Velka vyhoda (aspon pro nas) je v tom, ze zmeny se provadeji fakt
jednoduse (na rozdil od QR).

S pozdravem Alesh

> Obavam se, ze ne (podle pozadavku na sestavu apod.)
> Zkousel nekdo tisk z wordu (neco jako udelat si sablonu, pak volat
> [...]

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 23.8.2001 13:30:27

> [...]
> znovu z databaze a nebrat ho z pametove tabulky. Pri ukladani je treba
> zaznam ulozit jednak do databaze a jednak do pametove tabulky. Jeho

Pointer pribyde novy pri insertu a naopak ztrati smysl pri delete. To
jsem mel na mysli. A pak jsem mel na mysli situaci po totalnim
refresi pametove tabulky, pokud jej tedy budes provadet.

> Ale to by melo byt porad rychlejsi
> nez znovunacitani vseho z databaze pokud bych pracoval primo s TQuery
> nebo podobnou komponentou.

Obecne se vsude uvadi, ze dotazy by mely byt takove, aby
nevracely prilis mnoho dat. Kdyz se s Query pracuje tak, ze
nepracuje s mnoha tisici radku ve vysledku, nemyslim, ze by
zdrzovala. Nicmene to je jen obecna uvaha, nevim nic o charakteru
Tve aplikace.

David Lebeda

Vazba na data v pameti

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 23.8.2001 13:32:47

On 23 Aug 2001, at 12:32, Lebeda David wrote:

> 2) I ostatni uzivatele budou provadet editaci dat, kdezto ty budes
> videt jen puvodni obraz dat, ktery mas u sebe v pameti. Muzou vznikat
> kolize.

:-) Hovorme o SQL. Skutecne zive spojeni s datovym zdrojem (tedy
nikoliv tabulkou, ale SELECTem) sice lze nejak realizovat (nevim,
zda u vsech databazi), ale rezie na udrzeni tohoto stavu je tak
velika, ze se vyplati jen ve zcela vyjimecnych pripadech, a to
predevsim pouze pro prohlizeni. Krome toho je nebezpecne nad
takovymto zobrazenim editovat. Takze vysledek je, ze uzivatel
stejne vidi jen historicke udaje. Pokud chce uzivatel videt aktualni
stav, je treba udelat refresh. A nejlepe na povel uzivatele, nikoliv
jemu pod rukama. A protoze je treba ohlidat nejen zmeny v datech
a nove vety, ale i smazane zaznamy (musi zmizet z gridu), stejne
se udela refresh na cely dotaz. Selektivni refresh je opet narocnejsi
nez uplny, takze se vyplati pouze v pripade, ze je vybrano velke
mnozstvi zaznamu, pri kterem by trvalo nacitani prislis dlouho. Coz
je zase ale proti smylu SQL, takze bych to oznacil spise za
vyjimecny pripad (nekdy to muze byt nutne).

Phones: 02/795 29 56 (72 95 29 56); GSM: 0603 551 282

Vazba na data v pameti

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 23.8.2001 13:38:55

On 23 Aug 2001, at 13:18, ing.Pavel Cabalka wrote:

> Je pravda, ze existuji agendy, kde se bez kontaktu s "zivymi" daty
> pracuje velmi obtizne. Tam je treba se bud teda dat cestou zivych
> DataSet-u (TTable?)

TTable (a BDE v tomto pripade) se vuci SQL databazi chova tak, ze
se sestavi SELECT FROM (myslim, ze dokonce zjistuje jednotlive
sloupce a vyjenovava je), a dale to funguje jako u TQuery. Pouziti
TTable tedy proti SQL nema naprosto zadny vyznam, s vyjimkou
toho, ze namisto vypsani SELECT * FROM tabulka se v
komponente priradi pouze jmeno tabulky.

Phones: 02/795 29 56 (72 95 29 56); GSM: 0603 551 282

Vazba na data v pameti

Jen pro doplneni.

Osobni zkusenost s TTable pouzivanou pro data na SQL-serveru je takova, ze
zatimco TQuery nacte data do pameti a tam s nimi pracuje, TTable si u
ruznych operaci (jako pretrideni dle indexu, filtrovani, dohledavani a
dokonce i posuny po tabulce casto vymysli sve vlastni SQL dotazy (nad
kterymi nemas kontrolu), a tak je prace mnohem pomalejsi. Pouziti TTable
proti SQL datum je tedy naprosta zbesilost, ktere bych se osobne radeji
vyhnul.

From: Zbysek Hlinka [mailto:hlinka(zv)hlinka(tec)cz]
> [...]

TTable tedy proti SQL nema naprosto zadny vyznam, s vyjimkou
toho, ze namisto vypsani SELECT * FROM tabulka se v

[*] ing.Pavel Cabalka <pavel_cabalka(zv)vcshk(tec)cz> - 23.8.2001 14:21:11

From: Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> Pointer pribyde novy pri insertu a naopak ztrati smysl pri delete. To
> jsem mel na mysli. A pak jsem mel na mysli situaci po totalnim
> refresi pametove tabulky, pokud jej tedy budes provadet.

To je pravda. Nedokoncil jsem tu myslenku. Delam nekolik veci najednou.

> Obecne se vsude uvadi, ze dotazy by mely byt takove, aby
> nevracely prilis mnoho dat. Kdyz se s Query pracuje tak, ze
> nepracuje s mnoha tisici radku ve vysledku, nemyslim, ze by
> zdrzovala.

To je taky pravda. A predpokladam, ze to tak i vetsinou bude. Ovsem existuji
i tabulky o stovkach tisic az milionech zaznamu (napr. zaznamy z
tlf.ustredny a pod.) kde pokud necham na uzivateli aby si stanovil vyberove
kriterium nemuzu tak docela zarucit, ze bude mit dost mravnosti, aby si
stanovil rozumnou podminku. Ale to nechme byt. Tam potom nastava mnozstvi
dalsich problemu.

Jinak si myslim, ze pokud to nebude vyzadovat vyjimecna situace, tak proc
bych provadel refresh formou Query? Prece ten server s tim bude mit take
praci a na siti uzivatel taky neni sam, nehlede na to, ze WAN ma take jen
svou propustnost. A pokud by mi melo prijit ze serveru z 99% to co uz mam na
klientovi, tak to podle me ve svem dusledku casove narocnejsi provoz bude.

> Nicmene to je jen obecna uvaha, nevim nic o charakteru Tve aplikace.

Snazim se vytvaret pouze charakterni aplikace.

s pozdravem
PavelC

Vazba na data v pameti

[*] ing.Pavel Cabalka <pavel_cabalka(zv)vcshk(tec)cz> - 23.8.2001 14:27:23

From: Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>

> TTable (a BDE v tomto pripade) se vuci SQL databazi chova tak, ze
> se sestavi SELECT FROM ...

Tak to jsem trochu ocekaval, ze se nekdo ozve a napali mi to. Ze jsem to tam
vubec psal (TTable)! Ja jsem prirozene nechtel rict, ze hodlam jit cestou
TTable a uz vubec ne cestou BDE, ale jen jsem chtel naznacit zivy kontakt s
databazi.

Mimochodem, existuje neco, co mi (formou komponenty) zprostredkuje "zivy"
kontakt s databazi (IB) ?

s pozdravem
PavelC

Vazba na data v pameti

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 23.8.2001 14:33:49

"ing.Pavel Cabalka" wrote:

> Mimochodem, existuje neco, co mi (formou komponenty) zprostredkuje "zivy"
> kontakt s databazi (IB) ?

http://www.ibobjects.com

Vazba na data v pameti

[*] ing.Pavel Cabalka <pavel_cabalka(zv)vcshk(tec)cz> - 23.8.2001 14:33:28

From: CERMAK <CERMAK(zv)procom(tec)cz>
> [...]
> Pouziti TTable
> proti SQL datum je tedy naprosta zbesilost, ktere bych se osobne radeji

Ano, ano, ano. Omlouvam se, ze jsem se o TTable jenom zminil. Nemyslel jsem
to tak. Nevim pro mi to vubec takhle ujelo. Beru zpet a vubec nechci
polemizovat o nesmyslnosti pouziti TTable. Znam aplikace, ktere je pouzivaji
a jsou mi prikladem, abych to takto neresil.

s pozdravem
PavelC

Vazba na data v pameti

[*] ing.Pavel Cabalka <pavel_cabalka(zv)vcshk(tec)cz> - 23.8.2001 14:41:38

Jo?
A jak se ta zivost projevuje? Kterou komponentu mas na mysli?

Ahoj
PavelC

From: Tomas Michal�k <michalik(zv)proca(tec)cz>

> http://www.ibobjects.com

error: inaccesible to due optimization

[*] Alexandr Stefek <alex(zv)scova.vabo(tec)cz> - 23.8.2001 14:57:28

pokud v cyklu for nepouzijes promennou cyklu, kompilator optimalizuje
a nezapisuje menici se hodnoty.

Alexandr STEFEK

Vazba na data v pameti

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 23.8.2001 15:15:50

On 23 Aug 2001, at 14:27, ing.Pavel Cabalka wrote:

> [...]
> to tam vubec psal (TTable)! Ja jsem prirozene nechtel rict, ze hodlam
> jit cestou TTable a uz vubec ne cestou BDE, ale jen jsem chtel

Ja jsem tim chtel naznacit, ze tudy _NEVEDE_ cesta ke skutecne
zivym datum.

Phones: 02/795 29 56 (72 95 29 56); GSM: 0603 551 282

Vazba na data v pameti

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 23.8.2001 15:18:53

On 23 Aug 2001, at 14:21, ing.Pavel Cabalka wrote:

> [...]
> stanovil vyberove kriterium nemuzu tak docela zarucit, ze bude mit
> dost mravnosti, aby si stanovil rozumnou podminku.

:-)))) Po dlouhem cekani na vysledky ji ziska velice rychle.

Phones: 02/795 29 56 (72 95 29 56); GSM: 0603 551 282

error: inaccesible to due optimization

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 23.8.2001 15:19:14

> pokud v cyklu for nepouzijes promennou cyklu, kompilator
optimalizuje
> a nezapisuje menici se hodnoty.

doufam, ze ne. Viz:

for I := 1 to 10 do
begin
Writeln('chci mit popsano deset radku na screenu');

Vazba na data v pameti

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 23.8.2001 15:26:52

Ahoj,

"ing.Pavel Cabalka" wrote:

> Jo?
> A jak se ta zivost projevuje? Kterou komponentu mas na mysli?

to je dotaz, na ktery se neda kratce odpovedet.
Obecne se jedna o sadu komponent komunikujicich s IB na urovni API. Jsou
tam data access komponenty i kontrolky - ty jsou pouzitelne pouze s
nativnimi data access komponentami.

Data access komponent je tam vice:
1) nativni, nekompatibilni s TDataSet architekturou: TIB_DSQL,
TIB_Cursor, TIB_SyncCursor, TIB_Query, TIB_StoredProc, TIB_Connection,
TIB_Transaction - tyhle pouzivam

Zivost se u bufferovane TIB_Query zajistuje nastavenim mnoha dilcich
vlastnosti (a kdyz rikam mnoha, myslim tim mnoha :-)). Napr. se da
jednoduse zajistit synchronizace dat na klientovi s daty v databazi
pomoci tzv. BufferSynchroFlags = set of (bsBeforeEdit, bsAfterEdit,
bsAfterInsert),
Zamknuti dat na serveru pri editaci se da zajistit vyplnenim vlastnosti
LockSQL.
Jednoduse se da zajistit refresh jednotlivych zaznamu ve vysledku
dotazu.
Pomoci tzv. DMLCache se da zaridit, aby se data upravena v jedne
TIB_Query okamzite zobrazila i v jine TIB_Query, aniz by se ta musela
cela refreshnout.
Je tam vtipne implementovan system boomarku (na rozdil od TDataSet
architektury)
Tech veci je opravdu hodne, stoji za to si stahnout trial verzi a pohrat
si s tim - samplu je tam dost (nenech se odradit mnozstvim vlastnosti,
brzy si zvyknes)

2) kompatibilni s TDataSet architekturou: TIBODatabase, TIBOQuery,
TIBOStoredProc, TIBOTable, TIBOUpdateSQL, TIBOTransaction - tyhle
nepouzivam

ctrl+alt+delete

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 23.8.2001 15:33:28

> [...]
ale tak,
> aby neprevzala riadenie - potrebujem ju potom ukoncit, aby dalej

- Windows NT -> service
- Win9X/Me -> zapisem do registru:
SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices

D. Toman

TQuery a ADO

[*] Ing. J�n Kuch�r <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz> - 23.8.2001 15:41:36

Caute,

v programu mam umistnene komponenty Tquery, TTable, TDataSource, a pak
komponenty ADO, da se nejakym zpusobem zabezpecit to ze kdyz uzivatel zada
nejaky dotaz pres komponentu Tquery a program se ho zepta na user name a
password, aby se ho znovu neptal na jmeno a heslo kdyz se uzivatel prihlasi
k te same databaze pres ADO komponenty ?

DIK
Ing. J�n Kuch�r
uniCODE SYSTEMS s.r.o.
Rusk� 14, T�eb�� 674 01

mobil : 0605 469102
e-mail : kuchar(zv)unicodesys(tec)cz

Synchronizace

[*] Jaroslav Kuba <jarda(zv)tresoft(tec)cz> - 23.8.2001 15:42:02

Potreboval bych nejaky programek na synchronizaci zdrojoveho kodu aplikace
mezi v�ce pocitaci ve firme a napr. ZIP mechanikou.
Nepouzivate neco co je Free?

Delphi 5 Prof(SP1), W2K(SP1) nebo Win98

Jaroslav KUBA
TreSoft s.r.o

E-mail : Jarda(zv)TreSoft(tec)cz

Synchronizace

[*] Martin Bob�k <bobek(zv)bobek.sk> - 23.8.2001 15:47:38

Skus winCVS , je to free . Ale chce to cvsserver na ktorom sa to bude
synchronizovat

[...]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 23.8.2001 16:00:31

> Potreboval bych nejaky programek na synchronizaci zdrojoveho kodu
aplikace
> mezi v�ce pocitaci ve firme a napr. ZIP mechanikou.
> Nepouzivate neco co je Free?

Podivej se na FreeVCS (www.thensle.de). Pomoci sdilene (zamykane)
databaze umoznuje sdileni kodu i po Internetu. Je to uz docela dost
vymakane. Spousta funkci (na prvni pohled az moc) podporuje i
zalohovani zdrojaku (s komprimaci)

Jak do toho napasovat nejlip tu ZIPku nevim - asi nezbude nic jineho
nez zdrojaky z nejakyho kompu rucne kopirovat (lepsi je zpristupnit
server po internetu a misto ZIPky pouzivat TCP/IP)

D. Toman

Vazba na data v pameti

[*] ing.Pavel Cabalka <pavel_cabalka(zv)vcshk(tec)cz> - 23.8.2001 16:14:26

From: Tomas Michal�k <michalik(zv)proca(tec)cz>
> to je dotaz, na ktery se neda kratce odpovedet.
> Obecne se jedna o sadu komponent komunikujicich s IB na urovni API.

diky za kratky exkurs
PavelC

software na z�lohov�n� v s�ti

[*] Ing. Petr #vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 23.8.2001 16:47:50

mozna to nebude ono, ale zkus LingVistu Backup (adresa viz. nize). Umi to
zalohovat z jednoho PC (kde je program nainstalovan) z libovolneho mista do
libovolneho mista v siti (a to davkove). V dalsi verzi (koncem srpna) to
bude mit i planovani zaloh (testuje se).

Preji pekny den

Petr Svejda

LingVista Backup 1.3 - zalohovani s inteligenci
http://www.lingvista(tec)cz - stazeni programu Z D A R M A

Spline ..

[*] \(Radek Masnica - konference\) <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 23.8.2001 16:53:37

nevite nekdo, kde najit nejaky algorytmus na vypocet krivky spline ?

Znacka pro minimalizaci do SysTraye

[*] Ing. Petr #vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 23.8.2001 16:59:12

Kdo zna ConnectionMeter, bude vedet, o cem mluvim. Potrebuji vedle minusu
pro minimalizaci dostat jeste jednu ikonku pro minimalizaci do systraye. Je
to slozity, nebo mi jako vzdy neco unika? :-)))

Preji pekny den

Petr Svejda

LingVista Backup 1.3 - zalohovani s inteligenci
http://www.lingvista(tec)cz - stazeni programu Z D A R M A

Tvorba programu pro mobily

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 23.8.2001 21:50:16

Zdravim

Veskere tajemstvi datoveho kabelu spociva v prevedeni -12/+12 V urovne na
0/+3 V. U nekterych mobilu 0/+5 V. U nekterych mobilu se jeste (u nokie to
tusim tak je) dvoudratova komunikace spoji v jednodratovou. Spise nez datovy
kabel se hodi nazev napetovy prevodnik. Sam jsem dva kabely stavel. Jde
ciste o SW problem. Proste musis na COM vysilat urcite pakety a jine zase
cist. Jedna se o plnohodnotne seriove zarizeni. Musis ale znat ten protokol,
pomoci ktereho to komunikuje, aby tomu mobil rozumel. S tim uz ti ale
neporadim, zkus se zeptat nekoho, kdo takovy soft vyrobil.

> [...]
> bych si chtel vytvorit vlastni programek pro posilani SMSek - nenasel jsem

Ikona adresare (desktop.ini)

[*] Ji�� Baudys - 24.8.2001 00:27:06

Krasny den,
muj sef si vymyslel (zdrojem inspirace je 602), ze by adresare v app. meli
svoje ikony jako (napr. dokumenty)
A jedine co jsem vyzkoumal je, ze to zaistuje soubor desktop.ini, ale furt
to hrozne blbne (ikony se obcas zobrazej, jindy ne ??)
Neresil jste nekdo neco podobneho? (hledat to na strankach M$ jsem se
pokousel, ale na muj vkus to maj hrozne neprehledny)

Diky za pripadne namety

Baudys

TQuery a ADO

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 24.8.2001 06:11:00

> [...]
> name a password, aby se ho znovu neptal na jmeno a heslo kdyz se
> uzivatel prihlasi k te same databaze pres ADO komponenty ?

Urcite. Jmeno a heslo by mozna mohlo byt dostupne v
komponente TDatabase, pak ho staci precist, v ADO
komponentach vypnout prihlasovaci dialog a podstrcit ho rucne.
Protoze s ani jednim druhem komponent uz jsem nejakou dobu
nedelal, nevim ted z hlavy podrobnosti. Jina moznost je obslouzit si
vlastni prihlasovaci dialog a pouzit udalost OnLogin k doplneni
jmena a hesla. LoginPrompt bude samozrejme False.

David Lebeda

Jak cist data ze souboru?

[*] Josef Syrovako <josef.syrovatko(zv)atlas(tec)cz> - 24.8.2001 07:02:53

potreboval bych nacitat data ze souboru do nejake promenne (asi pole), ale nevim jaky zpusob by byl njlepsi.

N je neco jako cas a ostatni promenne bych potreboval mit spolu s timto casem nejak "propojene".

Zatim to delam tak, ze to ctu po znacich a kdyz narazim na pismeno, tak nacitam do promenne cislo tak dloho dokud nenarazim na dalsi pismeno...
Myslim, ze by to mohlo jit i nejak jednoduseji, ale nevim jak.

Takto vypada cast toho souboru.

:3001
N1T1700D0R1
N2T2043D0Q1R0
N2T2042D0Q1R0
N2T2041D0Q1R0
N2T2040D0Q1R0
N35T2540D0Q1R1
N36T1703D0R1
N37T2057D0Q1R0
N37T2056D0Q1R0
N37T2055D0Q1R0
N37T2054D0Q1R0
N70T2543D0Q1R1
N71T1907D0Q1R1
N71T1906D0Q1R0
M99 {konec sekce oznacuje M99}
:0902 {dvojtecka oznacuje zacatek dalsi sekce}
(;;;5400000) {to je urcita pocatecni hodnota}
N1P-38L1 {P urcuje odchylku od te pocatecni hodnoty}
N2P-225
N3P-432
N4P-622
N5P-794
N6P-947
N7P-1083
N8P-1200
N9P-1300
N10P-1381
N11P-1445
N12P-1489
N13P-1516
N14P-1526
N15P-1517
N16P-1489
N17P-1445
N18P-1380
N19P-1301
N20P-1199
N21P-1084
N22P-947
N23P-793
N24P-623
N25P-431
N26P-226
N27P-37
N28P-1
M99

Predem diky za rady.

Josef Syrovatko

Rolovani v tstringgrid

[*] Skokosek <skokosek(zv)seznam(tec)cz> - 24.8.2001 07:26:39

Ahoj,

mam zase ten svuj tstringgrid s celkem 200 radky, ale na formulari
vidim jen 20 radku. Zjistim, ze na radku napr. 135 je pozadovana hodnota
a potrebuji, aby se tento radek objevil v gridu jako prvni nebo alespon
byl viditelny. Poradi mi nekdo, jak na to ?

Lada

Znacka pro minimalizaci do SysTraye

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 24.8.2001 07:31:56

No, slozity to neni, ale kdysi jsem to pouzival (www.effata.net -
klient) a zjistil jsem ze ta ikonka byla videt treba na Win2k vpohode, ale
treba na Win95 se obcas schovavala a nebyla videt. Nicmene mam komponentu a
mohu zaslat.

> [...]

Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net

[*] Werki <delphi(zv)minv.sk> - 24.8.2001 07:35:54

No, ya taketo veci robim presne tak isto. Tiez som rozmyslal ci neexistuje nejaky formatovac, ale nic som nenasiel.
Len koly rychlosti je lepsie necitat po znakoch, ale si nacitat cely subor naraz do pomati
a potom behat po pamati a dekodovat si to. Fuckt je to ovela rychleysie. Najma pri suborox nad 10K to ocenis.

Werki
[...]

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 24.8.2001 07:36:14

> pro minimalizaci dostat jeste jednu ikonku pro minimalizaci do
> systraye. Je
> to slozity, nebo mi jako vzdy neco unika? :-))) http://ourworld.compuserve.com/homepages/yaminov/files/CapCtrl.zip

nebo:

From: Zeljko Cavar (zgb-konzum(zv)zg.tel.hr)
Subject: Re: can i add a button in the title bar of a application?
Newsgroups: borland.public.delphi.winapi
View complete thread (6 articles)
Date: 2000/04/05

Here is an example of code I found at Delphicorner
(www.delphicorner.f9.co.uk):

Unit Unit1;

Windows, Buttons, Messages, SysUtils, Classes, Graphics, Controls, Forms,
Dialogs;

procedure FormResize(Sender: TObject);
private
CaptionBtn : TRect;
procedure DrawCaptButton;
procedure WMNCPaint(var Msg : TWMNCPaint); message WM_NCPaint;
procedure WMNCActivate(var Msg : TWMNCActivate); message WM_NCACTIVATE;
procedure WMSetText(var Msg : TWMSetText); message WM_SETTEXT;
procedure WMNCHitTest(var Msg : TWMNCHitTest); message WM_NCHITTEST;
procedure WMNCLButtonDown(var Msg : TWMNCLButtonDown); message
WM_NCLBUTTONDOWN;

htCaptionBtn = htSizeLast + 1;
{$R *.DFM}

procedure TForm1.DrawCaptButton;
var
xFrame,
yFrame,
xSize,
ySize : Integer;
R : TRect;
begin
//Dimensions of Sizeable Frame
xFrame := GetSystemMetrics(SM_CXFRAME);
yFrame := GetSystemMetrics(SM_CYFRAME);

//Dimensions of Caption Buttons
xSize := GetSystemMetrics(SM_CXSIZE);
ySize := GetSystemMetrics(SM_CYSIZE);

//Define the placement of the new caption button
//next to the existing caption buttons
CaptionBtn := Bounds(Width - xFrame - 4*xSize + 2,
yFrame + 2, xSize - 2, ySize - 4);

//Get the handle to canvas using Form's device context
Canvas.Handle := GetWindowDC(Self.Handle);

Canvas.Font.Name := 'Symbol';
Canvas.Font.Color := clBlue;
Canvas.Font.Style := [fsBold];
Canvas.Pen.Color := clYellow;
Canvas.Brush.Color := clBtnFace;

try
DrawButtonFace(Canvas, CaptionBtn, 1, bsAutoDetect, False, False,
False);
//Define a smaller drawing rectangle within the button
R := Bounds(Width - xFrame - 4 * xSize + 2,
yFrame + 3, xSize - 6, ySize - 7);
with CaptionBtn do
Canvas.TextRect(R, R.Left + 2, R.Top - 1, 'W');
finally
//Get rid of the device context and set the canvas handle to
default
ReleaseDC(Self.Handle, Canvas.Handle);
Canvas.Handle := 0;

//This traps the default form painting
procedure TForm1.WMNCPaint(var Msg : TWMNCPaint);
DrawCaptButton;
end;

//This traps form activation
procedure TForm1.WMNCActivate(var Msg : TWMNCActivate);
DrawCaptButton;
end;

//This traps any text being sent to the window
procedure TForm1.WMSetText(var Msg : TWMSetText);
DrawCaptButton;
end;

//This traps when the form's caption bar is hit with a mouse
procedure TForm1.WMNCHitTest(var Msg : TWMNCHitTest);
with Msg do
if PtInRect(CaptionBtn, Point(XPos - Left, YPos - Top)) then
Result := htCaptionBtn;
end;

//Traps a left-click on the caption bar
procedure TForm1.WMNCLButtonDown(var Msg : TWMNCLButtonDown);
if (Msg.HitTest = htCaptionBtn) then
ShowMessage('You hit the button on the caption bar');
end;

//Have to perform an NC_ACTIVATE when the form is resized
//so that the caption bar and button are redrawn. This is
//necessary because Win95/NT4+ draw all buttons relative to the
//right side of a window.
procedure TForm1.FormResize(Sender: TObject);
begin
//Force a redraw of caption bar if form is resized
Perform(WM_NCACTIVATE, Word(Active), 0);

error: inaccesible to due optimization

[*] Alexandr Stefek <alex(zv)scova.vabo(tec)cz> - 24.8.2001 07:49:46

> optimalizuje
>
> doufam, ze ne. Viz:
>
> for I := 1 to 10 do
> begin
> Writeln('chci mit popsano deset radku na screenu');

Ano, toto se provede 10x, ale pri trasovani nezjistite hodnotu I!.
Alexandr STEFEK

Rolovani v tstringgrid

[*] Tomas Kruzik <t.kruzik(zv)msp.mesit(tec)cz> - 24.8.2001 07:51:28

NA posun radku ve stringGridu je mozne pouzit StringGrid.TopRow :=
<cislo radku, ktery ma byt zobrazeny na prvni pozici>

S pozdravem / Best Regards

KRUZIK Tomas

e-mail: t.kruzik(zv)msp.mesit(tec)cz
tkruzik(zv)atlas(tec)cz
tel.: +420 (603) 947060
ICQ: 99789730

> [...]
> a potrebuji, aby se tento radek objevil v gridu jako prvni nebo
alespon
> byl viditelny. Poradi mi nekdo, jak na to ?

CreateProcAsUser

[*] Tono Kukura <akukura(zv)microstep-hdo.sk> - 24.8.2001 08:06:22

Ahoj
pokusam sa spustit nejaky proces pod inym kontom, pouzivam na to fce z JCL a
stale sa mi to nedari rozbehat, viete mi poradit co robim zle?

Toto je cast kodu:

// povolenie privilegii
EnableProcessPrivilege( True, SE_TCB_Name); // vrati True
EnableProcessPrivilege( True, SE_INCREASE_QUOTA_NAME); // vrati True
EnableProcessPrivilege( True, SE_ASSIGNPRIMARYTOKEN_NAME); // vrati
False , neviem preco

CreateProcAsUser( sDomain, sUser, sPsw, sCmd);
// vrati chybu ze nema povolene prava SE_INCREASE_QUOTA_NAME alebo
SE_ASSIGNPRIMARYTOKEN_NAME

adt....

Mam to aspon principialne ok?

Tono

Znacka pro minimalizaci do SysTraye

[*] L. Filip <lfilip(zv)lekis(tec)cz> - 24.8.2001 08:16:55

Tlacitko by melo jit nakreslit asi takhle: funkci GetWindowDC si ziskas
handle oblasti celeho okna, toto handla staci predat objektu Canvas a muzes
tlacitko nakreslit (nebo muzes pouzit primo API funkce). Pak by melo stacit
odchytit udalosti mysi WM_NC... a obslouzit je.
Pisu to ted dost od pasu tak doufam, ze se nepletu. Jinak jsem videl na
strankach CompBase http://sodev.webzdarma(tec)cz/ nejakou takovou komponentu.

Jak cist data ze souboru?

[*] Petr Kukl�k <Petr.Kuklik(zv)seznam(tec)cz> - 24.8.2001 08:33:37

Dobry den,
ja bych to resil pomoci "file management routines". Je tam spousta
fuknci. Vytvoril bych si vlastni format souboru (pravidla co bude
obsahovat a v jakem poradi). Napriklad nejakou hlavicku pro
identifikaci a datove struktury, ktere budu ukladat. Treba

MyStruct = record
a : TDateTime;
b : String[50]; //nevim, zda je to presna syntaxe. Pisu to z hlavy
c : integer;
end;

var MS : MyStruct;

Takovato struktura ma pevnou delku a proto pro zapis mohu pouzit

function FileWrite(Handle: Integer; const Buffer; Count: Integer):
Integer;

takto x := FileWrite(IDSouboru, MS, SizeOf(MS));

Pokud je x stejne jako SizeOf(MS) pak zapis byl korektni. To same pro
cteni. Upozornuji, ze string musi mit pevnou delku, jinak to dela
zmatky. No a pokud chcete takovychto zaznamy treba deset, neni nic
jednodussi, nez si do souboru zapsat kolik jich je za sebou. Takovy
soubor pak obsahuje napr:

1}Hlavicka
2)pocet zaznamu , treba 10
3)zaznamy, treba 10x
4)jiny pocet jinych zaznamu
5) jine zaznamy atd.

Petr Kuklik

Dne 24.�srpen�2001, <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz> napsal:

> [...]
> Myslim, ze by to mohlo jit i nejak jednoduseji, ale nevim jak.

Vylepsete svuj prohlizec Internetu na http://software.seznam(tec)cz/listicka

Instalace SSL certifikatu

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 24.8.2001 08:59:23

Zdravim pri patku,

nezkousel jste nekdy nekdo instalovat serverovy SSL certifikat programove
(D5) do uzivatelskeho uloziste (aby byl tzv. uzivatelsky duveryhodny) ?

Patral jsem po MSDN a po webech o Delphi, ale na nic jsem nenarazil a
absolutne netusim, kde zacit.

M.S.

Jak cist data ze souboru?

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 24.8.2001 09:08:22

Ten record je dobre mit packed, aby nebyl problem pri prechodu na jine delphi,
nebo pri pokusech s nacitanim souboru v jinem jazyce (treba kylix, tam by to
fungovalo asi tak 50/50).

MyStruct= packed record ......

> [...]
>
> MyStruct = record
> a : TDateTime;
> b : String[50]; //nevim, zda je to presna syntaxe. Pisu to z hlavy

CreateProcAsUser

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 24.8.2001 09:10:37

> [...]
> False , neviem preco
>
> CreateProcAsUser( sDomain, sUser, sPsw, sCmd);
> // vrati chybu ze nema povolene prava SE_INCREASE_QUOTA_NAME

Kdysi jsem si s podobnymi vecmi hral a ztroskotal jsem na tom, ze
uzivatel pod kterym se proces spousti (ja jsem tenkrat nespoustel novy
proces ale bezici personifikoval) musi mit nejaka zvlastni prava. Na
PC kde jsem to psal to slapalo, na jinem stroji se mi neadmin userovi
nepodarilo pridelit ta spravna prava :-(

Zkontroloval bych jaka prava ma povolena sUser..

D. Toman

CreateProcAsUser

[*] Tono Kukura <akukura(zv)microstep-hdo.sk> - 24.8.2001 09:25:28

Uz som to vyriesil, dolezite je aby mal pridele policy rights:
act as part of the operating system
increase quotas
repleace a proccess level tokoen

a potom uz len zavolat CreateProcAsUser(..)

Zaujimave je to, vlastne je to OK: ak sa odhlasi uzivatel ktory, volal
CreateProcAsUser, volana aplikacia bezi dalej ak ked sa prihlasi iny
uzivatel.

Este by ma zaujimalo ako by sa dalo spustit nejaky proces pod systemovym
kontom neviem zistit jeho UserName: snad System ale Password:????

Tono

> [...]
> nepodarilo pridelit ta spravna prava :-(
>
> Zkontroloval bych jaka prava ma povolena sUser..

Grafika

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 24.8.2001 09:30:19

Dobry den,

nezabyval se nekdo z vas funkcemi BeginPath, EndPath, FillPath. Mam problem
s tim ze kdyz mezi BeginPath a EndPath nakreslim nekolik polygonu ktere se
ruzne prekrivaji a pak je necham vykreslit pomoci FillPath tak u nekterych
prekryti mi to kresli jakoby xorovane (proste to nevyplni ty polygony, ale
spis jakoby jejich prunik).

predem diky za vse

Ikona adresare (desktop.ini)

[*] Mephisto <mephisto(zv)akvila(tec)cz> - 24.8.2001 09:41:30

Zkus si stahnout microangelo ten to umi nevim sice kam to zapisuje ale
nebute zas tek velkej problem to zjistit.> Neresil jste nekdo neco podobneho? (hledat to na strankach M$ jsem se
> pokousel, ale na muj vkus to maj hrozne neprehledny)

---
Odchozi zprava neobsahuje viry.
Verze: 6.0.273 / Virov� b�ze: 143 - datum vyd�n�: 16.08.2001

CreateProcAsUser

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 24.8.2001 09:56:52

> Uz som to vyriesil, dolezite je aby mal pridele policy rights:

> act as part of the operating system
to jsem tenkrat taky nastavoval

> increase quotas
to jsem nepotreboval

> repleace a proccess level tokoen
to mi nic nerika cili jsem to asi nepouzil a tim mohly byt zpusobeny
ty problemy na jinym stroji

> [...]
volal
> CreateProcAsUser, volana aplikacia bezi dalej ak ked sa prihlasi iny

to je opravdu zajimave. Doposud jsem myslel ze na WInNT/2000 je jediny
zpusob jak donuti program prezit odhlaseni je napsat jej jako service

> Este by ma zaujimalo ako by sa dalo spustit nejaky proces pod
systemovym

> kontom neviem zistit jeho UserName: snad System ale Password:????

Mozna zadne jmeno ani heslo system accountu neexistuje. Mozna nektere
procesy (nekteri uzivatele) maji pravo spoustet jine procesy pod timto
uctem. Zkusil bych prohrabat msdn.microsoft.com - snad tam neco bude.

D> Toman

Rolovani v tstringgrid

[*] Ji�� Dym�k - 24.8.2001 10:11:36

Podivej se na vlastnosti TStringGrid.TopRow a TStringGrid.LeftCol.
Ty urcuji prvni viditelny radek eventuelne sloupec.

Preji uspech JIDY

> [...]
> a potrebuji, aby se tento radek objevil v gridu jako prvni nebo alespon
> byl viditelny. Poradi mi nekdo, jak na to ?

Ikona adresare (desktop.ini)

Napriklad free program IconFolder dela desktop.ini takto:

[.ShellClassInfo]
IconFile=E:\projekty\sitr\DetailMsgForm.ico
IcoIndex=0

a krome toho jeste (patrne) zapisuje nekam do registru nebo spise nastavuje
nejaky specialni atribut pro ten adresar. Napriklad Servant Salamander
takoveto adresare neumi zobrazit, Windows Commander je zobrazi pouze pokud
se zaskrtne volba "Zobrazovat skryte soubory".

Tel. 0724/007234

[...]

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 24.8.2001 10:34:43

> Zbysek Hlinka
> Pokud chce uzivatel videt aktualni
> stav, je treba udelat refresh. A nejlepe na povel uzivatele, nikoliv
> jemu pod rukama.
Dovolil bych si pripomenout Event Alerter u InterBase.

To muze byt dobra cesta k tomu, aby se "refresh" provedl v ten pravy okamzik.
Samozrejme smysl pouziti zavisi na charakteru aplikace.
Ja to s uspechem pouzivam pri monitorovani pruchodu pracovniku pristupovym a dochazkovym systemem.

= tel. 0434 692 569 (0601 203084]

CreateProcAsUser

[*] Tono Kukura <akukura(zv)microstep-hdo.sk> - 24.8.2001 10:38:45

S tym prezitim odhlasenie je to zaujimave este to musim prebadat. Zatial
viem ak je to obycajna
aplikacia ako calc.exe nie je problem ale pri aplikaciach pouzivajuich
systray je to este problem.

> [...]
> procesy (nekteri uzivatele) maji pravo spoustet jine procesy pod timto
> uctem. Zkusil bych prohrabat msdn.microsoft.com - snad tam neco bude.

Vazba na data v pameti

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 24.8.2001 10:48:10

> [...]
> TTable tedy proti SQL nema naprosto zadny vyznam, s vyjimkou
> toho, ze namisto vypsani SELECT * FROM tabulka se v
Rozhodne bych byl nerad, kdyby me nekdo podezrival, ze se tady zastavam TTable.
Na kurzech rikam durazne: TTable pokud mozno NEPOUZIVAT (u SQL databazi)

Na druhe strane:
neni pravda, ze pouziti TTable je totez jako napsat SELECT do TQuery (a jinych datasetu).
TTable.FindKey, TTable.Last a pod. totiz pracuje uplne jinak:
Zatimco TQuery a spol. projizdi stanoveny SELECT az najde pozadovany zaznam (Locate) resp. az dosahne konce "result set", TTable generuje novy select (nebo vice), napr. TTable.Last generuje
SELECT * FROM tabulka ORDER BY ID DESC a pak nacte par zaznamu "od konce".

To ma samozrejme dalekosahle dusledky.
Otevreme-li tabulku o milionu zaznamu, Query.Last zkolabuje.
TTable to zvladne, i kdyz s urcitou rezii.

Ale zase:
prace s SQL databazi by principialne mela znamenat praci s omezenym poctem zaznamu, takze i v tomto pripade bych se pokud mozno pouziti TTable vyhybal - ovsem za cenu toho, ze nikdy nemohu pracovat se vsemi zaznamy.

= tel. 0434 692 569 (0601 203084]

Vazba na data v pameti

[*] Jan #ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 24.8.2001 10:50:48

> [...]
> cesty. Ja potrebuji nastavit pravo nejenom na zmenu polozky ale taky na
> prohlizeni. Ne vsechny polozky pro kazde oci vhodne.
CREATE VIEW ...
a grantovat prava na toto view.

= tel. 0434 692 569 (0601 203084]

CreateProcAsUser

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 24.8.2001 10:51:51

> [...]
Zatial
> viem ak je to obycajna

> aplikacia ako calc.exe nie je problem ale pri aplikaciach

aplikace ktera pouziva systray a ma prezit odhlaseni a opetovne
prihlaseni musi detekovat existenci systraye. Cili pri odhlasnei usera
musi vyjnout svou ikonu a po prihlaseni usera musi ikonu pridat.
Systray se vytvari az po prihlaseni usera cili je nutne detekovat jeho
dostupnost.

detekce vytvoreni taskbaru vyuziva toho ze shell rozesila (krome
nejakych starych verzi shellu) user defined message - viz:
TaskBarCreatedMessage := RegisterWindowMessage('TaskbarCreated');

odhlaseni usera se detekuje pomoci WM_ENDSESSION viz:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/win32
/hh/win95/95scm_5qcu.asp
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/sysin
fo/hh/sysmgmt/shutdown_13u6.asp
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q125/7/14.asp

WM_ENDESSION:
begin
if (WordParam > 0) then
begin
if Cardinal(LongParam) and ENDSESSION_LOGOFF > 0 then
begin
// Windows user is logging off

jak vlozit activex do formu

[*] likeapear <likeapear(zv)centrum(tec)cz> - 24.8.2001 10:56:16

potrebuju vlozit ActiveX prvrek do formlulare, ale ne v design modu (pres
Import
ActiveX control), ale primo za behu programu. AX bych vybral podle jmena
nebo GUID a pak bych vlozil do formu. jenom nevim jak...

likeapear

TQuery a ADO

[*] Jan #ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 24.8.2001 10:56:56

> Odes�latel: Ing. J�n Kuch�r <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz>
> v programu mam umistnene komponenty Tquery, TTable, TDataSource, a pak
> komponenty ADO
Nechci polemizovat, mozna je to z nejakych duvodu nutne.
Rozhodne bych se ale kombinaci BDE + ADO pokud mozno vyhybal, stejne jako jinym kombinacim.
Jinymi slovy:
TDatabase nebo TADOConnection nebo TIBDatabase nebo TSQLConnection, ale ne dohromady.

= tel. 0434 692 569 (0601 203084]

TStringGrid

[*] Ji�� Kr�l jr. - 24.8.2001 11:01:09

ahoj, potreboval bych ve stringgridu na zaklade porovnani textu v titulkove
bunce s necim jinym, zmenit font.style na [fsBold]

jak to mam napsat do OnDrawCell?
kdyz tam napisu:

if cells[acol, 0]='dfdfds'
then font.style:=[fsBold]
else font.style:=[];

tak to zbolduje vsechno a navic to blika jak vztekle.

prosim poradte..

J.

Tisk v delphi

[*] Jan #ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 24.8.2001 11:06:18

Souhlas:
Rozhodne bych predevsim venoval dostatek energie na to, abych se pokusil uzivatele premluvit, ze jeho pozadavky jsou prilis "nestandardni", a tedy tezko resitelne, a tedy drahe.

> Ozon
> Obavam se, ze ne (podle pozadavku na sestavu apod.)
> Zkousel nekdo tisk z wordu (neco jako udelat si sablonu, pak volat
> automation a tisknout pres to?).
Zkousel jsem to pres Excel a to tak, aby to bylo dostatecne flexibilni.
Myslenka:
-
Na "druhem" listu Excelu si zadam libovolny pocet ruznych SELECT ...
Soucasne je zde uvedeno, na jake pozici ocekavam data.
-
Z Delphi si kazdy SELECT prectu, naplnim jim nejaky Dataset a data poslu do Excelu.
-
Na prvnim listu Excelu pak dopoctu prislusne "nerelacni" hodnoty, ktere se do SELECT nevesly.
Data uhledne zobrazim.

= tel. 0434 692 569 (0601 203084]

problem s OnFormPaint

[*] Jan #ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 24.8.2001 11:11:18

> [...]
> funkce Textout(x, y, 'blablabla). Vse je v pohode, ovsem pokud menim
> tahnutim mysi velikost okna, tak se ten text bohuzel neuplne vykresli na
A proc ne TLabel?

= tel. 0434 692 569 (0601 203084]

Ikona adresare (desktop.ini)

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 24.8.2001 11:25:22

> [...]
> Neresil jste nekdo neco podobneho? (hledat to na strankach M$ jsem se
> pokousel, ale na muj vkus to maj hrozne neprehledny)

Nejake programky pro praci s ikonkama jsou tady:
http://www.cursorarts.com/ca_ai.html
http://home.nordnet.fr/~pmdevigne/programmes_e.html#ChangeIcon

Mozna muzes pomoci File a Registry monitoru sledovat, do ceho sahaji ...

Jinac pry:

To change the icon for a single folder:
Create a file DESKTOP.INI file in the folder, which contains:
[.ShellClassInfo]
IconFile={name and path of the file, which contains the icon}
IconIndex=xx
InfoTip={An optional description for the folder that displays in web
view
when selected}
where "xx" is the number of the icon to be used from the defined file
(where the first icon has the number 0). After you have created the
DESKTOP.INI, open a DOS box and set the "S" attribute for the same
folder:
ATTRIB {foldername} +S
To change all folder icons:
Open the Explorer, go View > Folder Options > File Types and scroll
down the list to the "File Folder" entry. Press "Edit" > "Change Icon"

Ikona adresare (desktop.ini)

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 24.8.2001 11:30:40

> spise nastavuje
> nejaky specialni atribut pro ten adresar. Napriklad Servant Salamander

Atribut "Systemovy" ...

T.

ISAPI alebo CGI na remote serveri, LoadFromFile a

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)yahoo(tec)com> - 24.8.2001 02:51:50 -0700 (pdt)

>S exacom moze byt problem, ze na serveri nebezi Win
>alebo nieco ine, ale velmi tomu neverim. Je CGI exe
>zavisly na platforme ?

:-) ano,>Druhy moj problem. Do HTML v HREFoch mozem kludne
>pisat relativne cesty, >jako /Adresar/subor.ext,
./Adresar/subor.txt

SetString(Path, FN, GetModuleFileName(hInstance, FN,
SizeOf(FN)));
Path := ExtractFilePath(Path);
if Path[Length(Path)] <> '\' then Path:=Path+'\';

Vzdy relativne vuci Tvemu EXE. Nic jineho nefunguje,
protoze presnou strukturu adresaru remote masiny
neznas nikdy.

>uspokojim sa aj s nejakym Paradoxom priamo na webe,
>ale staci mi tam len namiesto aliasu uviest cestu >k
.db suboru ? A ak chcem cgi-cku dovolit robit v

Nejcastejsi u free hostingu byva MySQL, zkus se tedy
obratit timto smerem.

http://phonecard.yahoo.com/

Jak cist data ze souboru?

[*] Josef Syrovako <josef.syrovatko(zv)atlas(tec)cz> - 24.8.2001 11:58:19

Dekuji za napad.
Nevim jestli jsem to spravne pochopil, ale tohle je mi asi na nic.
Ja ten soubor NEVYTVARIM..
Soubor vytvari jina aplikace a ja ho potrebuju jenom cist.

Josef Syrovatko