TStringGrid

[*] Jiri Wendl, KSH-Data <wendl(zv)ksh-data(tec)cz> - 24.8.2001 12:06:17

Ahoj

Vytvor si vlastni StringGrid a predefinuj metodu DrawCell.
V ni si pak volej nejakou udalost ktera ti vrati jestli ten text ma byt
tucny nebo ne a podle toho ho pak vykresli.

V programu ve kterem ten Grid budes pouzivat napln udalost
konkretni podminkou.

Preji hodne zdaru

KSH-Data s.r.o.
Dobrovsk�ho 56
56301 Lan#kroun
tel:0467/523258
tel+fax:0467/522181
e-mail:wendl(zv)ksh-data(tec)cz
www.ksh-data(tec)cz
ICQ:122972218

Jak cist data ze souboru?

[*] Petr Kukl�k <Petr.Kuklik(zv)seznam(tec)cz> - 24.8.2001 12:25:07

Mno, tak si zjistete format toho souboru, pokud jsem ja pochopil, tak
mate nejake zaznamy, ktere lze nejak formulovat a tak nebude problem
si vytvorit zablonu (ten packed record) a do ni to cist (fileread).
Pokud jsou ty data ale hodne promenliva, tak vam nezbyde nic jineho,
nez to co delate, cist znak po znaku.

Petr Kuklik

Dne 24.�srpen�2001, <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz> napsal:

> Dekuji za napad.
> Nevim jestli jsem to spravne pochopil, ale tohle je mi asi na nic.
> Ja ten soubor NEVYTVARIM..
> Soubor vytvari jina aplikace a ja ho potrebuju jenom cist.
>
> Josef Syrovatko

Denn� nov� Last Moment - objednejte http://na.dovolenou(tec)cz/last.php3
Aktualizovan� nab�dky 1.000 z�jezd� http://na.dovolenou(tec)cz/

Aktualni cas

[*] Jan #ebesta <delcomseb(zv)volny(tec)cz> - 24.8.2001 12:30:15

Zdravim Delphi,

nevite nekdo o nejakem serveru, odkud se da pravidelne tahat aktualni
stredoevropsky cas ?

A za dalsi vse pomoci Delphi.

Dik
Jan Sebesta

TStringGrid

[*] surfman <surfman(zv)volny(tec)cz> - 24.8.2001 12:33:01

Ahoj

Musis si zmenit font canvasu gridu a pak to vykreslit

with StringGrid do
begin
Canvas.Font.Style := [fsBold];
Canvas.TextRect(R, R.Left, R.Top, Cells[ACol, ARow]);
end;

Surfman

From: Ing. J�n Kuch�r [mailto:kuchar(zv)unicodesys(tec)cz]
je mozne (a kdyz je tak jak) pomoci prikazu SQL a komponenty Tquery vsunout
do existujici tabulky zaplnene daty novy sloupec tak aby se ta data
nestratila ?

Ahoj

Q.SQL:='ALTER TABLE jmeno_tabulky ADD polozka typ';
Q.ExecSQL;

Jaromir Cermak

SQL dotaz

[*] CHMEL Karel, Mgr. <kchmel(zv)csob(tec)cz> - 24.8.2001 14:08:42

treba takhle:

ALTER TABLE tabulka
ADD sloupec typ

a komponentu TQuery pustit prikazem ExecSQL

(pisu to z hlavy, takze to snad je v poradku)

Od: Ing. J�n Kuch�r [mailto:kuchar(zv)unicodesys(tec)cz]
Odesl�no: 24. srpna 2001 13:53
Komu: Delphi
P�edm�t: SQL dotaz

[...]

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 24.8.2001 14:11:50

> Q.SQL:='ALTER TABLE jmeno_tabulky ADD polozka typ';

Nema tam nahodou byt
Q.SQL.Text :='ALTER TABLE jmeno_tabulky ADD polozka typ';

SQL dotaz

Ma tam byt

From: Tomas Vladik [mailto:tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz]

Nema tam nahodou byt
Q.SQL.Text :='ALTER TABLE jmeno_tabulky ADD polozka typ';

SQL dotaz

[*] Martin Bob�k <bobek(zv)bobek.sk> - 24.8.2001 14:17:53

>Nema tam nahodou byt
> Q.SQL.Text :='ALTER TABLE jmeno_tabulky ADD polozka typ';

Ma tam byt
Q.Sql.Add ('ALTER TABLE meno_tabulky ADD field type');
Q.ExecSql;

SQL dotaz

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 24.8.2001 14:22:19

> Ma tam byt
> Q.Sql.Add ('ALTER TABLE meno_tabulky ADD field type');
> Q.ExecSql;

V takovemto pripade, pro jisotou:

Q.Sql.Clear;
Q.Sql.Add ('ALTER TABLE meno_tabulky ADD field type');
Q.ExecSql;

MainMenu v ToolBar

[*] Ing. Jozef Baranec <joba(zv)digitaldocuments.org> - 24.8.2001 14:41:56

Neviete niekto ako uniestnit Hlavne menu do ToolBar-u alebo ControlBar-u
podobne ako je to v
Ienternet Explorer?

dik

jozo

MainMenu v ToolBar

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 24.8.2001 14:48:59

V Delphi Helpu si najdi TToolbar a v nem example. Je to tam popsane

24.8.2001 Ing. Jozef Baranec:
> Neviete niekto ako uniestnit Hlavne menu do ToolBar-u alebo ControlBar-u
> podobne ako je to v
> Ienternet Explorer?

> dik

> jozo

vclmid50

[*] M. Winkler <m.winkler(zv)seznam(tec)cz> - 24.8.2001 15:00:20

Ahoj,

od vcerejska dostavam tuhle hlasku:
[Fatal Error] Required package 'vclmid50' not found

Nevite, kde ho sehnat? Nechci preinstalovavat D5.

Dik

Marian Winkler

Vazba na data v pameti

[*] ing.Pavel Cabalka <pavel_cabalka(zv)vcshk(tec)cz> - 24.8.2001 15:12:20

From: Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz>
> CREATE VIEW ...
> a grantovat prava na toto view.

Nicmene, to mne nezbavuje potreby vest si zaznamy o tom, kdo se na kterou
polozku smi divat abych ty View mohl vytvaret dynamicky. Nedovedu si
predstavit, ze bych pro kazdeho uzivatele vytvarel extra View pro kazdy
dotaz v aplikaci. Tim nechci rict, ze bych View zatracoval jako takovy, ale
jeho systematicke uzivani si moc nedovedu predstavit. No, mozna by ale
stacilo se hloubeji zamyslet.

s pozdravem
PavelC

MainMenu v ToolBar

[*] Ales Radikovsky <radik(zv)allstar(tec)cz> - 24.8.2001 15:16:06

> Neviete niekto ako uniestnit Hlavne menu do ToolBar-u alebo
> ControlBar-u
> podobne ako je to v
> Ienternet Explorer?

Delphi 6 maji u Toolbaru property Menu, kterou staci nastavit, pro nizsi
verze se da stahnout z borland.com komponenta, ktera to take umi, nebo se to
da z te komponenty prepsat kod (je to par radek) a nebo se to da udelat cele
rucne (vlozit button, pojmenovat podle polozky v hlavnim menu a priradit
MenuItem na tuto polozku, akorat se to neaktualizuje podle zmen v MainMenu).

Kopirovani dat z PC Pocket

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 24.8.2001 15:33:06

pouzij CeReadFile a ostatni je to RAPI funkce ktera cte soubor na PocketPC
zarizeni z desktopu.

Hodne zdaru

PocketPC(tec)cz - developer, administrator

Vlastni format souboru

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 24.8.2001 15:40:18

ahoj,
rad bych vytvoril vlastni format souboru, ktery by obsahoval vice
bitmap. Uzivatel vybere treba 5 bitmap a vypadne jeden soubor. Jde mi
oto, jakeho typu by mel ten soubor byt, abych pak dokazal jednotlive
bitmapy nacist a pouzit. Abych vedel, kde jedna konci a dalsi zacina.
S binarnimi soubory jsem jeste nikdy poradne nepracoval, takze vubec
nevim jak na to. Nejlepsi by byl nejaky jednoduchy prikladek na
pochopeni.

Diky

Milan Cizek,
D5Ent

Denn� nov� Last Moment - objednejte http://na.dovolenou(tec)cz/last.php3
Aktualizovan� nab�dky 1.000 z�jezd� http://na.dovolenou(tec)cz/

problem s OnFormPaint

[*] Jiri Wendl, KSH-Data <wendl(zv)ksh-data(tec)cz> - 24.8.2001 15:42:27

> V udalosti formulare OnFormPaint vykresluji na Canvas text pomoci
> funkce Textout(x, y, 'blablabla). Vse je v pohode, ovsem pokud menim

Ahoj
Spis nez do OnFormPaint to dej do Paint:

TForm1=class(TForm)
procedure Paint; override;

procedure TForm1.Paint;
Canvas.TextOut(x,y,'blablabla');
end;

[...]

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 24.8.2001 16:05:49

On 24 Aug 2001, at 15:40, Milan #ݿek wrote:

> [...]
> S binarnimi soubory jsem jeste nikdy poradne nepracoval, takze vubec
> nevim jak na to. Nejlepsi by byl nejaky jednoduchy prikladek na

Jednoduse to lze udelat napriklad tak, ze budes mit obrazky za
sebou. K tomu pridas na zacatek (konec) souboru tabulku s
informacemi, kolik je obrazku, dale jaky obrazek, kde lezi a jak je
veliky. Ta tabulka musi mit samozrejme vhodnou strukturu, abys ji
mohl precist.

Phones: 02/795 29 56 (72 95 29 56); GSM: 0603 551 282

jak vlozit activex do formu

[*] Radek Masnica - konference <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 24.8.2001 16:10:37

Ahoj ...

vidim ze na tebe kazdej prdankuje ... tak alespon neco

asi nejjednodussi zpusob je pouziti OleContaineru:

oc.CreateObject('CCTIME_P.CCTIME',false);
oc.DoVerb(ovShow);

> potrebuju vlozit ActiveX prvrek do formlulare, ale ne v design modu (pres
> Import
> ActiveX control), ale primo za behu programu. AX bych vybral podle jmena
> nebo GUID a pak bych vlozil do formu. jenom nevim jak...
>
> likeapear

Kopirovani dat z PC Pocket

[*] Jiri Novotny <NOVOTNY(zv)ftknw.upol(tec)cz> - 24.8.2001 14:48:19 met-1

Zdravim vespolek!

Vytvarim ted aplikaci, kde "porizovani dat" se bude delat pomoci iPAQ
Pocket PC Compaq H3630 (tj. uzivatel tam nameri v jistem programu
nejaka data a ta se ulozi do ruznych souboru). Data se prenesou na
klasicke PC a ja je pak tam budu zpracovavat.
S cim vsak nedokazu pohnout, je preneseni dat z Pocketu na PC. Ke
komunikaci PC <-> Pocket pouzivame program Microsoft ActiveSync a
vlastni proces kopirovani dat delame pres "Tento pocitac", kde se
zobrazi ikona pro PC Pocket a uzivatel musi proklikat az tam, kam
potrebuje. Coz sice je resenim, ale IMHO nikoliv user-friendly.

Predstavoval bych si neco takoveho, ze uzivatel bude mit nainstalovan
Microsoft ActiveSync a kdyz spusti moji aplikaci, tak v nejakem
dialogu zobrazim slozky a soubory na Pocketu, uzivatel si vybere co a
kam chce kopirovat a bude to. Bohuzel zatim vsak vubec nevim, jak
na to. Vubec treba netusim, jak ziskam "obsah" okna Tento pocitac,
tj. v mem pripade treba nazvy vsech lokalnich a sitovych disku, slozku
Tiskarny, Ovladaci panely, Mobile Device (to je prave ten Pocket),
Naplanovane ulohy, Web Folders).

Za kazdou radu vedouci ke zdarnemu cili budu vdecnej.

Jirka.

CreateProcAsUser

[*] Tono Kukura <akukura(zv)microstep-hdo.sk> - 24.8.2001 17:41:36

Este je tu jeden problemik, sparava WM_ENDSESSION mi nepride. Co asi
logicke kedze uloha bezi pod inym session.
Naskytuje sa otazka ako odchytit WM_ENDSESSION ked proces bezi pod inym
uzivatelom?

From: "Slavek Rydval" <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
> nemate nekdo kus publikovatelneho kodu (beru i komponentu),
> kteremu zadam newsserver, skupinu a seznam jiz nactenych
> prispevku a on stahne vsechny nove prispevky vcetne tela? Muze

Ahoj,

napriklad v Indy, $(DELPHI)\Demos\Indy\NewsReader

Petr Vones

JCL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.8.2001 15:06:39

From: <bukaj(zv)iol(tec)cz>
> asi budu vypadat jako totalni laik, ale muzete mi nekdo rict, co je to JCL a
> kde to stahnout?

Ahoj,

ftp://ftp.delphi-jedi.org/Code_Library/Release_1_11/jcl.zip

Petr Vones

Outlook express a OLE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.8.2001 15:06:21

From: "Ing. Jozef Baranec" <joba(zv)digitaldocuments.org>
> Nemozem zistit ako je zaregistrovana trieda pre Outlook Express na pracu ako
> OLE.

Ahoj,

Outlook Express nema automation, muzes pouzit akorat Simple MAPI.

Petr Vones

poradi provadeni initialization a finalization sek

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.8.2001 15:08:57

From: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> Nicmene si myslim, ze psat unity tak, ze zalezi na poradi v
> uses, bude zdrojem problemu, az je bude chtit pouzit nekdo, kdo
> to nebude vedet, neuvedomi si to, zapomene.... k cemu to

Ahoj,

presne tak. Urcite neni dobre aby na tom byla zavisla logika kodu. Takovy kod
se pak tezko udrzuje, navic nelze vyloucit ze se poradi inicialializace unitu
nezmeni v dalsich verzich Delphi apod.

Petr Vones

OT: RE: Slovencina

[*] Jir� Kr�l jr. <admin(zv)printo(tec)cz> - 25.8.2001 16:46:07

charakterizovat - je to komplex menejcennosti.
predpisov a denne som narazal na podobne

tyyyjo, a to jsem si o sobe myslel, ze se slovenstinou nemam problemy, mno,
omyl,
ted nevim, jestli se mi na cyklovylete po Slovensku, poroucha na kole
presmykac, mam chtit spravit vypinac? nebo naopak?
a po parbe si mam dat 10# pivo, coby oslobodzovaka? ufff.
nastesti mam zkusenost, ze s normalnimi lidmi neni nikdy problem se domluvit
:-)
a ti (zv)#$(zv)#$ co dbaji o tzv. "jazykovou cistotu" nam normalnim muzou polibit
/dev/null
u nas se taky stat pcha do veci po kterych by mu melo byt prd (napr.
prechylovani prijmeni , to nestastne -ova), ale do helpu nam zatim nekeca
:-))
ovsem nerad bych to zakrikl...tady uz tez clovek nevi, ceho se docka zitra v
novinach...

J.

P.S. zhutnit = zRARovat, zaZIPovat, zAeRJeckovat, proste zapakovat ?
priecinok = slozka, adresar?

OT: Konferencia.exe 2

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 25.8.2001 17:02:34

> Program zial stale necita MIME format, ale uz na tom pracujem.

Zjevne si nezkousel unity MimePart a MimeMess ze Synapse... tam
mas praci s MIME formatem hotovou, vcetne prekodovavani
diakritiky.

> Co sa tyka formatovania, presiel som skoro vsetky formaty okrem
> ISO-8859-1 (vyzera to asi takto: '=?ISO-8859-1?B?Vm9s4W7tIEhFTFBV?=').
> Neviete niekto ako nato?

Jedna se o jeden druh in-line Mime kodovani. Se vsemy druhy in-
line kodovani si hrave poradi (a to opet vcetne prekodovani
znakovych sad) unita MimeInln opet ze Synapse. ;-)

O obou vecech se tu ne zrovna tak davno hovorilo.. urcite to v
archivu najdes. ;-)))

Lukas.

TListView - multiselect - kopirovani do schranky

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.8.2001 17:32:24

From: "Hazuka Filip" <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz>
> Ahoj, nevite nekdo, jak mam kopirovat oznacene polozky v TListView do
> schranky ?

Ahoj,

podivej se na funkci ListViewToStrings v unitu ToolsUtils v tehle zdrojacich:
http://www.volweb(tec)cz/pvones/delphi

Petr Vones

RTF grid

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.8.2001 17:36:36

From: <iturcan(zv)gamo.sk>
> potreboval by som do jednej aplikacie pouzit nieco ako RTF Grid . V
> podstate problem by riesil aj TDBCtrlGrid keby vedel spolupracovat s
> TDBRichEdit-om. Neviete o niecom ?

Ahoj,

mozna by pomohlo tohle, ma to vsak jista omezeni:

TDBRichEdit descendant for using on TDBGtrlGrid:
http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=14964

Petr Vones

JCL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.8.2001 17:41:58

From: "Jaroslav Kuba" <jarda(zv)tresoft(tec)cz>
> 1) Jak zabranit aby adresat nevedel komu dalsimu jsem zpravu jeste poslal.

Ahoj,

melo by stacit BCC, tedy TJclEmailRecips.Add(Adresa, Jmeno, rkBCC);

> 2) Jak odstranit okno s vyberem nastaveni posty pred spustenim clienta.

Pomoci parametru ShowDialog v metode TJclEmail.Send

> 3) Jde ovlivnit velikost okna s prave vytvorenou zpravou v Outlooku.

Simple MAPI (ktere pouziva trida TJclEmail) toto neumoznuje.

Petr Vones

Ukladani vlastnosti objektu do DB

[*] Zden�k Sedl�k <zsedlak(zv)atlas(tec)cz> - 25.8.2001 17:46:24

mam otazku tykajici se ukladani vlastnosti objektu do db. Vim, ze se tady jiz nejak resilo ukladani do INI a registru pomoci RXLib FormStorage. Ale ja mam trochu odlisny problem.
Mam vybudovanou (ne moc velkou :-)) strukturu objektu v nejakymi vlastnostmi (tedy promenymi) a take metodami. V praxi je vyuzivam napr. jako nastaveni ruznych hodnot (treba reportu co a jak tisknout, nejake nadpisy atd.) Rad bych mel moznost tyto hodnoty ulozit do db, tedy nejakeho sloupce typu BLOB. Rad bych mel tabulku rekneme report setting(id report setting: integer; settting value: BLOB). A chtel bych, abych u sveho objektu mohl zavolat nejakou metodu MujObjekt.SaveToDB(id:itneger), pomoci ktere by se mi do te tabulky zapsaly hodnoty objektu. Nepotrebuji ted resit pripojeni do db ani pristup k tomu blobu. Potrebuji neco, cim mi muj objekt vygeneruje prislusny BLOB. A ten umet ulozit a zase obdobne nacist.

Predpokladam, ze ony metody SaveToDB(id:integer) a LoadFromDB(id:integer) by byly definovany jen u predka a volaly by v sobe metodu SaveData a LoadData, ktere by byly u potomku vzdy prepsany (a pomoci inherited by umely zapsat a nacist vsechna data sve instance).
Nevim, treba by u toho slo pouzit nejakeho potomka TStream. Prosim nakopnete me nejakym prikladem.

Nevim, jestli jsem vse spravne vysvetlil. Ale verim, ze mou hlavni prosbu chapete. Diky za radu.

dekuji

zd.

Dephi 5 - 6

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.8.2001 17:49:48

From: "Jirka Virt" <virt(zv)volny(tec)cz>
> tak se mi do ruky dostalo Delphi 6.Zkusil jem si prelozit maly projekt
> se tremi vlakny bez formularu.Ale vubec se mi nelibi vysledek - velikost
> vysledneho exe souboru

Ahoj,

porovnej kolik kodu je prelozeno z kazdeho unitu v D5 a D6, treba Project
Analyzerem (http://www.volweb(tec)cz/pvones/download/ProjectAnalyzer.jpg) ktery je
soucasti JCL (v adresari examples\projectanalyzer) jako IDE expert
ftp://ftp.delphi-jedi.org/Code_Library/Release_1_11/jcl.zip

Petr Vones

UPX

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.8.2001 17:52:15

From: <mms(zv)host.sk>
> Jediny rozdiel medzi fungujucou instalaciou touto likvidacnou je len exe
> komprimovany pomocou UPX.

Ahoj,

jedine spravne pouziti techto 'kompresoru' spociva v tom je nepouzivat. Pokud
potrebujes nutne zmensit velikost souboru pro distribuci tak pouzij nejaky
samorozbalovaci archiv.

Petr Vones

MAPI example

[*] Ing. Jozef Baranec <joba(zv)digitaldocuments.org> - 25.8.2001 19:07:06

Zdravim.

Nemate niekto example na pouzitie MAPI?

dik

jozo

Replikace database IB

[*] Milan Bla�ek <mbsint(zv)telecom(tec)cz> - 25.8.2001 19:12:56

Zdravim vsechny,

mam dotaz zda ma nekdo zkusenost s replikacemi IB (Linux, WIN).
Jedna se mi o to, zda IB ma vlastni a bezproblemovy rezim replikaci nebo zda je nutne
(popr. lepsi) vyuzivat pro replikace pouzit funkce dane aplikace.

[...]

Predem dekuji za jakoukoliv uvahu.

S pozdravem

M.Blazek

RTF grid

[*] Adam Feistner <feistna(zv)volny(tec)cz> - 25.8.2001 19:41:58

Mozna bys taky mohl mrknout na free komponenty od TMS - GridPack.

http://www.tmssoftware.com

> [...]

> Petr Vones

poradi provadeni initialization a finalization sek

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 25.8.2001 20:18:40

> [...]
kod
> se pak tezko udrzuje, navic nelze vyloucit ze se poradi inicialializace

Napriklad relativne jednoduchou (ale ucinnou) kontrolu problemu s
alokaci/dealokaci pameti lze v debug verzich programu s vyhodou udelat prave
tak, ze v unite, ktera se inicializuje jako prvni prectete stav heapu a pri
ukoncovani programu ta unita (jako posledni) ma moznost porovnat rozdily a
zahlasit problemy (zapomenute dealokace).

Je pravda, ze ve vetsim projektu da hodne prace tu unitu udrzet na zacatku
seznamu (prakticky to znamena, ze ta unita nesmi pouzivat zadnou jinou unitu
nebo jen tu ktera nema initialization/finalization sekce).

D. Toman

OT: Konferencia.exe 2,1

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)pobox.sk> - 25.8.2001 20:34:36

Novu verziu programu Konferencia.exe si mozete sitiahnut na www.webpark.kom.
Tato verzia podporuje aj format MIME.

Toto je posledna informacia ohladom tohto programu do konferencie. Ak chcete
dostavat pravidelne informacie e-mailom, kliknite sem:
mailto:martinkasman(zv)centrum.sk?subject=konferencia.exe&body=AddToMailingList

Slovencina

[*] Robert Kindl <rob(zv)exec(tec)cz> - 25.8.2001 20:42:53

> [...]
> ci by nemohla toto slovicko zaradit medzi spisovne slova. Po dlhsej
> diskusii ma presvedcila, aby som pouzival slovo klepnut mysou a nie

No v cestine je to trochu jinak:
click=klepnout ~ klikat
doubleclick=poklepat ~ ?dablklikat? ~ ?poklikat?
Nebo jak by jsi ten dablklik cesky nazval?
Vzdyt to je jeste horsi nez "Cesko".

> [...]
> datovych souboru atp. Ja to tedy delam tak, ze chci-li psat o celku,
> pisu aplikace, chci-li psat pouze o spustitelnem souboru, pisu

Program je neco co je naprogramovano.
Program vykonava procesor, rozhodne to neni jen soubor na disku.
Programem tedy nemusi byt jen aplikace ale jakykoliv kod.
Napriklad ovladac, sluzba systemu, sluzba BIOSu, aplikace...
No jeste existuje taky uloha=task.

> Pokud by mi chtel tuto logiku nejaky korektor prekopat,
> vyzenu ho, protoze by mi rozhazel smysl clanku.
> Zbysek Hlinka

A korektor klidne vypusti polovinu vety. Toto zmena jednoho slova nezarazi.

Tvorba programu pro mobily

[*] PeJaSoft <pejasoft(zv)pejasoft(tec)com> - 25.8.2001 21:00:47

Zdar a silu,
my pouzivame Bumerang od ceske firmy 2p (www.2p(tec)cz).
Jsou to komponenty pro pristup na SIM kartu a ovladani mobilu (posilani SMS,
apod.).
Na mobil(tec)cz vysel o nich clanek:
http://www.mobil(tec)cz/mobilni_komunikace/mobilni_telefony/moduly/bumerang01032
0.html

Maj tam i ruzne verze od Basic (zadarmo) az po GSM Expert za 19 000,-

S pozdravem

Petr Jarkovsky
pejasoft(zv)pejasoft.com
www.databox(tec)cz

From: "Libor Junek" <libor(zv)thsoft(tec)cz>
> A co TField.Visible:=False ?
>
> From: "Jiri Wendl, KSH-Data" <wendl(zv)ksh-data(tec)cz>

INTERBASE start pod Linuxem

[*] EMDAT <blau(zv)emdat(tec)cz> - 27.8.2001 12:01:14

Dobry den

nainstaloval jsem si INTERBASI 6.01 z CD prilozeneho k distribuci KYLIXU. Instaloval jsem jako root a instalace probehla vporadku. Jako user se chci k DB pripojit z Kylixu treba jiz hotovymi programy z Kylix/Demo. Chova se mi to jako by server /DB engin/ nebyl spusteny. Jak pod linuxem nastartuji IB konzoli - tak abych videl na databaze a na tabulky ... tak jako ve Windows?

S pozdravem Petr Blau software developer

seminar Delphi 2002

[*] Jan #ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 27.8.2001 12:21:15

> Odes�latel: Ota Maly <ota.maly(zv)volny(tec)cz>
> Dobry den,
> planuje se %SUBJ%? Letos jsem byl a bylo to super.
Diky za otazku,
seminar samozrejme planuji, mel by se jako obvykle uskutecnit zacatkem roku 2002, rekneme prelom ledna/unora.

Nyni se snazim predbezne zformulovat temata, sehnat prispevky, vybidnout firmy ke spolupraci, zejmena jako obvykle Borland a Microsoft.

Prosim timto vsechny, aby se zamysleli nad tim, zda by nam na seminari nemohli neco zajimaveho sdelit.
Zamereni, obsah a vyhodnoceni predeslych tri rocniku naleznete na mem webu.

Predpokladam, ze seminar bude oficialne "announced" nekdy pocatkem rijna 2001.

Honza Sebelik
= tel. 0434 692 569 (0601 203084]

OT: Mastering Delphi

[*] Petr Mohapl <p.mohapl(zv)nemstbk(tec)cz> - 27.8.2001 12:23:31

ahoj,
sla tady debata o zdrojakach k %subj% - Marco Cantu na svych strankach
http://www.marcocantu.com/ ma i zdrojaky k MD5 a nabizi uz i Mastering
Delphi 6.
ahoj Petr

nastaveni BDE pro dBase po siti

[*] jakub maurer <maurerj(zv)seznam(tec)cz> - 27.8.2001 12:23:23

Dobry den,
mam D5 a chci udelat program s databazi ,ktera bude dBase a bude
behat po siti v intranetu.Problem je ze nevim jak a co nastavit v BDE
a hlavne ,kdyz to vsemozne zkousim spustit,tak se nemohu pripojit k
souboru te databaze,ktera je na jinem pocitaci,protoze to po mne chce
nejake heslo,ktere neznam a ani si nepamatuju,ze bych ho
nastavoval...
Za pomoc predem dekuju
Jakub Maurer

Denn� nov� Last Moment - objednejte http://na.dovolenou(tec)cz/last.php3
Aktualizovan� nab�dky 1.000 z�jezd� http://na.dovolenou(tec)cz/

Komponenty v D5

[*] Ing. J�n Kuch�r <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz> - 27.8.2001 12:39:44

Caute,
mam nasledovny problem, ktery se z niceho nic projevil v delphach, po
pridani jakekoli doposud osvedcene komponenty do D5 pres COMPONENT>INSTALL
COMPONENT... se mi na liste s komponentama nic neobjevi, pritom kompilace
komponenty probehne bez problemu a delphi tuto komponentu pritom registruji,
nevite v cem je problem, preinstalovani delph nepomohlo.

DIK

WideString

[*] Jan #ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 27.8.2001 12:48:59

> [...]
> WideString (resp. BSTR) a ja bych ho potreboval pretypovat na PChar. Nevis jak
No ja nevim,
ale snad by mohlo fungovat dosadit WideString do promenne typu String a pak to pretypovat.
Pretypovani varPCHAR:=PCHAR(varString) by melo byt korektni.
Dosazeni varString:=varWideString snad taky.

= tel. 0434 692 569 (0601 203084]

komprese MS Access pres ADO

[*] Ji�� Kr�l jr. - 27.8.2001 13:03:24

> Pomoci jakeho prikazu lze (pokud lze) provadet kompresi MS ACCESS > pres
ADO > komponenty

takoveto odpovedi, a zadne odpovedi se hodnotou pro tazetele mnohdy nijak
zvlast nelisi, rekl bych.
Erik to jiste myslel dobre, ale kdyz uz si dal praci s odpovedi
mohl napsat kousilinek kodu co tohleto resi.

-ktery unit je treba dat do uses aby to jelo , pripadne ktere DLL importnout
- jaku metodu/fci zavolat a s jakymi parametry, pokud to neni ocividne

takze prosim, Eriku, vem to jeste jednou... :-)
dekuji za pochopeni a tesim se, ze se dozvim jak z kodu Delphi zhutnit ;-)
opuchle MDB.

Jirka

nastaveni BDE pro dBase po siti

[*] Robert Suska <robert(zv)korak.sk> - 27.8.2001 13:28:35

Ahoj

Tak ja by som na siet nepouzival dBase ale minimalne Paradox a nastavenie
databaze pomocou BDE je velmi jednoduche a to tak ze NetFileDir nastavis na
adresar kde sa bude ukladat subor .net ten sa Ti teraz uklada ak sa nemylim
priamo do korenoveho adresara C:\ alebo ako sa Tvoj korenovy adresar vola.
Predpokladam ze subory DB, MB, PX atd. budes mat na nejakom file serveri v
nejakom adresari, takze na tento adresar ci chces alebo nechces musis
nastavit FULL ACCESS pre tych userov ktory budu pracovat s programom, tzn.
zdielat ten adresar. Potom vlastnost BDE sharing ci ako sa to vola musi byt
True a PRIVATE file dir moze byt nastaveny na lokalny disk napr. tam kde je
ulozene EXE, Application.ExeName. No a to je asi tak vsetko.

S pozdravom Robo

trideni string jako cislo

[*] Jakub Valenta <delphi(zv)dapos(tec)cz> - 27.8.2001 13:41:29

Nevedeli by jste nekdo jak resit trideni string retezce v IB ?

Jedna se o to ze mame polozku typu VarChar 15, naplnujeme ji jako ciselnou a
potrebujeme ji pretridit jako ciselnou polozku !

a zatim to tridi takto:

a ne

dekuji za nakopnuti

J. Valenta

trideni string jako cislo

Tak to dopln z predu nulamy

GAMO a.s., Banska Bystrica
+421 48 413 7935, 413 2942
mstevlik(zv)gamo.sk

trideni string jako cislo

[*] Jakub Valenta <delphi(zv)dapos(tec)cz> - 27.8.2001 14:34:37

Dik za radu ale dle prani zakaznika jsou mezery !

J. Valenta

From: "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz>
> kdyz dam do ImageListu obrazek a zobrazim ho v ToolButtonu, tak vypada vse
> vporadku. Ale kdyz to prenesu na jine PC, pak se nezobrazi obrazek korektne.

Ahoj,

v jake verzi Delphi ? Patrne je na tom pocitaci neaktualizovana verze COMCTL32
knihovny. Budto tam nainstaluj IE5 nebo pouzij samostatny update:
http://www.microsoft.com/msdownload/ieplatform/ie/comctrlx86.asp

Petr Vones

CHYBA MICROSOFTU???

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.8.2001 17:43:45

From: "Gebauer Lukas" <gebylist(zv)mlp(tec)cz>
> Proc vlastne pouzivas WinInet? ;-)

Ahoj,

mozna kvuli snadnemu pouziti nastaveni proxy z operacniho systemu.

Petr Vones

MAPI example

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.8.2001 17:44:33

From: "Ing. Jozef Baranec" <joba(zv)digitaldocuments.org>
> Nemate niekto example na pouzitie MAPI?

Ahoj,

MAPI je velmi rozsahle API, co konkretne potrebujes ?

Petr Vones

Prepinac

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.8.2001 17:48:39

From: "Martin Kasman" <martinkasman(zv)pobox.sk>
> Ktorym prepinacom ($?+, $?-) sa prepina hlasenie chyb Delphi pri krokovani v
> cykle Try..except..finally?

Ahoj,

zadnym. Toto se musi natavit v IDE. Budto zakazat zastaveni na vsech vyjimkach
(vrele nedoporucuji) nebo jen pro nektere tridy vyjimek a posledni moznost je
umistit breakpoint a v Advanced dialogu nastavit potrebne chovani.

Petr Vones

FREE DB COMPONENTS FOR DELPHI 6 PERSONAL

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 27.8.2001 18:42:57

On 27 Aug 2001, at 15:52, Ales Kysela wrote:

> [...]
> SQL. Nepovedlo se. Vetsina component vyzaduje VCLDB. Dokonce i RXLIB.
>
> Nevite nekdo o necem co by se dalo pouzit i s touto verzi D6 a bylo

OLE DB na Delphree je zcela free. Uvitam i lidi, kteri mi pomohou
to rozsirit.

Phones: 02/795 29 56 (72 95 29 56); GSM: 0603 551 282

CHYBA MICROSOFTU???

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 27.8.2001 20:42:43

> mozna kvuli snadnemu pouziti nastaveni proxy z operacniho systemu.

Kde je v operacnim systemu nastavena proxy??? Patrne si mel na
mysli: 'kvuli nastaveni proxy v Internet Exploreru'.. coz jaksi odmitam
brat jako operacni system.

Uz jen proto ze nejsem sam, kdo Internet Explorer nepouziva... ;-)

L.

CHYBA MICROSOFTU???

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 27.8.2001 20:50:11

> WinInet je standardne zabudovane API pre HTTP a FTP protokoly.
> Preco by ho nemal niekto pouzivat, ale pouzivat/programovat nejake ine
> rozhrania na ten isty ucel?

No, protoze misto odkazovani se na nejake DLL muzes pouzit primo
nativni kod Delphi, a to napriklad jak Indy, tak i Synapse. Oboji
podporuji jak HTTP, tak i FTP. Navic jsou oboje OpenSource, takze
na loveni podobnych zahadnych problemu je to jiste mnohonasobne
lepsi, nez blackbox DLL od Microsoftu.

Zkratka moznost odkrokovat program doprostred onoho kodu a videt,
co to opravdu dela, to je asi lepsi, nez odhadovat chovani DLL.

Krom toho kdyz se spolehnes na nektere z vyse uvedenych
alternativnich rozhrani, tak v obou pripadech program vezmes a
prelozis pod Linuxem v Kylixu. Jedna se tedy o znatelne
univerzalnejsi rozhrani nez jakym je wininet.dll, ktere je striktne
vazane jen na system Windows.. presneji je vaznae na windows s
Internet Explorerem.

Tot muj nazor a chapu, ze se s nim vsichni nestotozni. ;-)

L.

CHYBA MICROSOFTU???

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.8.2001 21:14:59

From: "Lukas Gebauer" <gebylist(zv)mlp(tec)cz>
> Kde je v operacnim systemu nastavena proxy??? Patrne si mel na
> mysli: 'kvuli nastaveni proxy v Internet Exploreru'.. coz jaksi odmitam
> brat jako operacni system.

Ahoj,

IE je soucast operacniho systemu a plno dalsich aplikaci toto nastaveni
pouziva. Ja zase odmitam ruzne dolepky ktere toto nastaveni nerespektuji.
Nastesti dost aplikaci (i castecne VCL) pouziva WinInet takze neni co resit.
Pokud uz nekdo musi za kazdou cenu psat znovu to co uz v systemu jednou je,
mohl by to alespon udelat poradne a tyto parametry taktez pouzivat.

Petr Vones

EXE co vymaze systemove subory

[*] <mms(zv)host.sk> - 27.8.2001 21:23:25

Zdravim vsetkych, obraciem sa este raz. Minule som pisal, ze program exe vytvoreny v delphi a spakovany UPXom vymazava subory v hlavnom adresari disku c:\.
Mislel som ze to robi UPX. Ale dnes som sa presvedcil, ze nie.
Ide o masinu 633MHz, 128MB RAM je tam Windn 98SE slovensky a office 2000 inak tam uz nic neni.
Ked som znovu nainstaloval program tak mi to po spusteni zahlasi, ze program vykonal neplatnu operaciu a vsetky subory na C:\ su vymazane?!

Zaujimave ze ani uvodny form sa nezobrazi.
Osetrenie chyb a uvodny form mam takto rieseny aj v inych projektoch a ide to tam ok.

nemoze byt nieco destruktivne v spustitelnom subore exe vytvorenom v delphi?
neni problem s pouzitim napriklad inej instrukcnej sady - na uinych masinach - procesoroch som nic podobneho nezaznamenal.
Inak som to pre istotu spustal aj na 750MHz masine a bez problemov.
Tak som bezradny.

jedine co som tam zistil je ze ODBC co boli nainstalovane s offisom tak su nefunkcne. Ked na ne v BDE zaklikam tak je chybove hlasenie. Ja ale ODBC nevyuzivam.

Je mi divne ze sa zmazu aj subory, ktore uz davno nie su pouzivane systemom a su asi zatvorene ako autoexec a config a ine subory co su v C:\

Ked by som chcel takto vymazat subory z delphi tak najprv musim nacitat ich nazvy a potom ich rusit po jednom alebo zavolat fukciu winshellu ved to je prace a tento program to zlikviduje za tisicinu sekundy.

Vdaka za kazdy napad

PS:
DPR subor vyzera takto:
program ADMISPD;

uses
Forms,
Classes,
SysUtils,
Dialogs,
podden in 'podden.pas' {FDennik},
globalne in 'globalne.pas',
DM0 in 'DM0.pas' {DMDB: TDataModule},
DMsp in 'DMsp.pas' {DMS: TDataModule},
DMZaz in 'DMZaz.pas' {DMZ: TDataModule},
Start in 'Start.pas' {FStart},
RegPlan in 'RegPlan.pas' {FRegPlan},
Nastavenia in 'Nastavenia.pas' {FNastavenia},
Mesta in 'Mesta.pas' {FMesta},
Ulice in 'Ulice.pas' {FUlice},
UzPrava in 'UzPrava.pas' {FUzPrava},
Pracovnik in 'Pracovnik.pas' {FPracovnik},
Utvar in 'Utvar.pas' {FUtvar},
About in 'About.pas' {AboutBox},
Adresar in 'Adresar.pas' {FAdresar},
Agendy in 'Agendy.pas' {FAgendy},
ZozSpis in 'ZozSpis.pas' {FZozSpis},
QueryTXT in 'QueryTXT.pas',
RepFPD in 'RepFPD.pas' {FRepDenik},
Vybdat in 'Vybdat.pas' {FVybDen},
DMRep in 'DMRep.pas' {DMR: TDataModule},
docform in 'docform.pas' {FDocs},
Templates in 'Templates.pas' {FTemplates},
ZobrazitDok in 'ZobrazitDok.pas',
MailKos in 'MailKos.pas' {FMailKos},
PomocneDotazy in 'PomocneDotazy.pas',
DMPodacka in 'DMPodacka.pas' {DMPosta: TDataModule},
PostForm in 'PostForm.pas' {FPosta},
DennaPosta in 'DennaPosta.pas' {FDenPost},
SearchFrm1 in 'SearchFrm1.pas' {FSearchFrm},
ReadMail in 'ReadMail.pas' {FGetMail},
SearchCS in 'SearchCS.pas' {FSearchCS},
filterform in 'filterform.pas' {FDBFilter};

{$R *.RES}

Type
TGlobHandler = class
Procedure HandlerProc(Sebder: TObject; EInstance: Exception);
End;

Procedure TGlobHandler.HandlerProc(Sebder: TObject; EInstance: Exception);
Var
ST: TStringList;
Begin
ST:=TStringList.Create;
If FileExists(ExtractFilePath(Application.ExeName)+'error.log') then
ST.LoadFromFile(ExtractFilePath(Application.ExeName)+'error.log');
ST.Add('*******************************');
ST.Add(DateTimeToStr(Now));
ST.Add(einstance.message);
ST.SaveToFile(ExtractFilePath(Application.ExeName)+'error.log');
ST.Add('*******************************');
ST.Free;
If AnsiPos('duplicate value', einstance.message)>0 Then
Begin
ShowMessage('Rovnak� �daj u&#382; existuje !!!');
If AnsiPos('Unknown user name or password.', einstance.message)>0 Then
Begin
ShowMessage('Meno alebo heslo nie je platn� !!!');
If AnsiPos('General SQL error', einstance.message)>0 Then
Begin
ShowMessage('Obecn� chyba datab�zy. (Odopret� pr�stup, �daj u&#382; zmenil in� u&#382;�vate&#318; a pod...) !!!');
Showmessage(einstance.message);
End;

Var
GlobHandler:TGlobHandler;
Hnd: LongInt;

Function ShowFrm(Paren: LongInt): LongInt; stdcall;external 'setupam.dll';
Procedure HydeFrm(H: LongInt); stdcall;external 'setupam.dll';
Function getnull: LongInt; stdcall;external 'setupam.dll';

Hnd:=ShowFrm(Application.Handle); -- zobrazenie uvodneho formulara
DEMO:=457106591 <> getnull; -- toto je funkcia, ktora je v tejistej dlll a vracia len integer (kazdy uzivatel ma ine cislo ja len zistzujem ci je to ono inak je demo)
GlobHandler:=TGlobHandler.Create;
Application.OnException:=GlobHandler.HandlerProc;
Application.CreateForm(TFDennik, FDennik);
Application.CreateForm(TFNastavenia, FNastavenia);
Application.CreateForm(TFStart, FStart);
Application.CreateForm(TDMDB, DMDB);
Application.CreateForm(TDMZ, DMZ);
Application.CreateForm(TDMS, DMS);
Application.CreateForm(TFDocs, FDocs);
Application.CreateForm(TFTemplates, FTemplates);
Application.CreateForm(TFMailKos, FMailKos);
Application.CreateForm(TDMPosta, DMPosta);
Application.CreateForm(TFPosta, FPosta);
Application.CreateForm(TFSearchFrm, FSearchFrm);
Application.CreateForm(TFGetMail, FGetMail);
HydeFrm(Hnd);
FStart.Showmodal;
NastavRozlisenie;
FStart.Free;
FStart:=Nil;

CHYBA MICROSOFTU???

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.8.2001 02:14:16

From: "Lukas Gebauer" <gebylist(zv)mlp(tec)cz>
> No, protoze misto odkazovani se na nejake DLL muzes pouzit primo
> nativni kod Delphi, a to napriklad jak Indy, tak i Synapse. Oboji

A proc pouzivat nativni kod Delphi kdyz je tu primo DLL v systemu ? To uz bych
mohl prepsat cele Windows ;-)

> univerzalnejsi rozhrani nez jakym je wininet.dll, ktere je striktne
> vazane jen na system Windows.. presneji je vaznae na windows s
> Internet Explorerem.

Coz je nastesti vetsina instalaci Windows.

Petr Vones

TEdit + color

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 28.8.2001 06:36:55

> Jak mohu zmenit barvu pisma v TEditu, jestlize je enable = false? Pri

Ahoj, zkus TEdit polozit na TPanel a disablovat ten panel misto
TEditu.

David Lebeda

WIN2000 vs Win98 UDF IB6 pomoc

[*] Josef Semera <semera(zv)atlas(tec)cz> - 28.8.2001 07:12:55

Pro IB6 je v adresari ..interbase\examples\udf soubor udflib.c ktery jsem si
pomoci CBuildera 3 prelozil a uspesne ho pouzivam pod Win98. Bohuzel po
prechodu na Win2000 mi to zpusobi vyjimku a spadne i spojeni s
databasi.(connection lost to database) Mohl by mi ho nekdo, prosim, prelozit
pomoci treba VC++, nebo novejsiho CB. A nebo je mozna chyba nekde u me?

pouzivam z DLL funkci SUBSTR.

Diky moc
Josef Semera
semera(zv)atlas(tec)cz

Formular bez DFM

[*] Ka.Kewasa <kewasa(zv)quick(tec)cz> - 28.8.2001 07:42:25

Ahoj,

mam formular se sedmi prvky (tlacitka, listbox, editbox) a chtel bych ho
prevest pouze do Pas. Jak se to dela a hlavne kam to soupnout?

Diky
Ka.

RxMemoryData

[*] Ka.Kewasa <kewasa(zv)quick(tec)cz> - 28.8.2001 07:46:26

Ahoj
Nemate nekdo priklad jak to pouzit? Zkusil jsem si za behu zadefinovat pole
a pak to naplnit, ale porad mi to pri pokusu naplnit prvni polozku
(fieldbyname('pKlic').as...) hlasi ze neni zadne pole definovane. Neznamena
to snad ze nesmim nektera pole (currency, float) pouzit?
Diky
Ka.

CHYBA MICROSOFTU???

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 28.8.2001 07:51:04

Neni nic jednodussiho nez si napsat rutinku, ktera vrati nastaveni proxy v IE
:)))

Mam programy, ktere pouzivaji Synapsy a nacitaji nastaveni proxy z IE. Tim jsem
vpodstate zabil dve mouchy jednou ranou.

> [...]

> Pokud uz nekdo musi za kazdou cenu psat znovu to co uz v systemu jednou je,
> mohl by to alespon udelat poradne a tyto parametry taktez pouzivat.

Chyby v RxLib

[*] Ka.Kewasa <kewasa(zv)quick(tec)cz> - 28.8.2001 07:51:06

Ahoj,
myslim ze jsou nejake chyby v RxLib, protoze mi to obcas zahlasi chybu v
RXCTL5.BPL a odstreli mi i to IDE. Nesetkal jste se s tim nekdo? Nemuzu
nikde najit reseni a autori mi neodpovidaji.
Diky
Ka.

zahada s rewrite

[*] Ka.Kewasa <kewasa(zv)quick(tec)cz> - 28.8.2001 07:56:36

Ahoj
zkus prirazovat pres Move

FillChar(Dan.Telo,SizeOf(Dan.Telo),0);
StringA := 'Tady mas soubory';
Move(StringA[1],Dan.Telo,Length(StringA));
pripadne si na prvni pozice (2-4znaky del dohody) uschov delku, snadneji se
to do stringu nacita.
Ka.