FREE DB COMPONENTS FOR DELPHI 6 PERSONAL

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 28.8.2001 09:30:12

> Nemate nekdo link na mirror WWW.RXLIB.COM. Uz tyden jsou mimo provoz.

Pokud potrebujes jen stahnout Rx Lib, tak zkus nejaky FTP, napr.
ftp://ftp.uniovi.es/pub4/delphi/ftp/d10free/

TEdit + color

[*] Peter Simkovic <peter_simkovic(zv)tempest.sk> - 28.8.2001 09:56:45

caute,

PubEdit je sucastou JBEdit a nachadza sa na http://www.torry.net/ ma to
20kB. Na poziadanie poslem mejlom.

majte sa

Peter Simkovic
simkovic_jr(zv)manal.sk
manal(zv)manal.sk
webmaster(zv)s-info.sk
http://www.manal.sk

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On
Behalf Of David Mensik

:)) Good joke...
To asi nepujde - cteni z databaze, zalamovani radku, zmena stylu prisma
apod.
To bych asi casove nedal ;)

Ozon

> Hi,
>
> pak je tu jeste moznost vykaslat se na sestavy a vytvaret si tiskouvou
> sestavu sam v programu.
> Netvrdim, ze to bude jednodusi ale ta moznost tu stale je.

ARJ soubor

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 28.8.2001 11:48:36

> existuje nejaka FREE komponenta, nebo nejaka unita, ktera by dokazala
> rozbalit, ale i pakovat do souboru ARJ ?

ahoj,
videl jsem nejake DLL na www.torry.net.

Milan Cizek,
D5Ent(SP1),D6

Mapy Prahy, Brna a Cech najdete na http://www.mapy(tec)cz

CHYBA MICROSOFTU???

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 28.8.2001 11:54:50

> nerespektuji. Nastesti dost aplikaci (i castecne VCL) pouziva WinInet
> takze neni co resit. Pokud uz nekdo musi za kazdou cenu psat znovu to
> co uz v systemu jednou je, mohl by to alespon udelat poradne a tyto
> parametry taktez pouzivat.

ja bych rekl NANESTESTI... prave podobne windowsacke vazby
zpusobily, ze tak skvela knihovna, jakym JCL bezesporu je, je odkazana
jen na windows. Kylix ma smulu!

Chapu, ze trebas tebe Linux zcela nazajima, ale lidi, kteri pisi aplikace
komercne, ty Linux zajima, protoze je to pro ne nove otevreny
programatosky trh!

Jenze programovat nemuzou, protoze jimi pouzivane nastroje jim tam
nefunguji. Co udelaji? Vykaslou se na JCL a zacnou pozivat neco jineho,
co jim bude fungovat na obou platformach stejne.

To je duvod, proc se vykaslat na hotove microsofti blackboxy a pouzivat
nativni kod.. ten jde portovat. DLL ne!

Krom toho ze az zase pak narazis na nejaou chybu v nejamem onom
uzasnem microsoftm DLL, budes mi smulu, protoze NEMAS moznost
chybu odstranit. U nativniho kodu se chyba opravi snadno.

Takze jedny argument pro ty DLL je, ze jsou hotove.. ale to je nativni kod
taky davno hotovy... podle mne nevyhody silne prevazuji!

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

WideString

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 28.8.2001 12:39:57

Bohuzel toto nefunguje - opet mi to vraci nesmyslny posledni znak :(

S pozdravem

Milan Tome#
Vedouc� v�vojov�ho t�mu Windows
Softwarehouse HAiDA s.r.o.
Nov� Bor
tel: 0424/722291, 0424/222284
email: Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

> PChar. Nevis jak

> No ja nevim,
> ale snad by mohlo fungovat dosadit WideString do promenne typu String
> a pak to pretypovat.
> Pretypovani varPCHAR:=PCHAR(varString) by melo byt korektni.
> Dosazeni varString:=varWideString snad taky.
>
> Honza

Delphi 6 Personal - licence

[*] gT6 <gt6(zv)atlas(tec)cz> - 28.8.2001 12:43:13

DD,

znamy mi tvrdi, ze "Delphi 6 - Personal" nelze pouzit k tvorbe komercnich
ani freeware programu (pouze programu pro svoji potrebu). Dival jsem se na
web Borlandu (cz) a nikde jsem nic takovyho nenasel. Posilal jsem jim
nekolik emailu a zadna odpoved mi nedosla.

Vite nekdo co je na tom pravdy?

Diky T.

RX pre D6

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 28.8.2001 12:50:46

> Nevie niekto, ci uz existuju RX pre d6?

ahoj,
existuje, mam ji doma, uz nevim, kde jsem ji stahnul - funguje ok.
Kdyztak poslu.

Milan Cizek D5,D6
cizek.milan(zv)seznam(tec)cz

Seznam Prace - Hledate praci nebo menite zamestnani? http://prace.seznam(tec)cz

TreeView z databaze

[*] gT6 <gt6(zv)atlas(tec)cz> - 28.8.2001 12:55:45

DD,

potrebuji polozky do TreeView vlozit z databaze (napr. Access nebo cokoli
jineho), ale nevim jak :-))

Databaze ma strukturu:
|| id | 1folder | 2folder | text ||

A data do TreeView nacitam takto:

pokud je 1folder <> "" tak
vloz 1folder do TreeView
pokud je 2folder <> "" tak
vloz 2folder do TreeView (ale jako submenu pod 1folder)

A vysledek by mel byt takovyto:

1folder
|-----> 2folder
|-----> text
|-----> text

No a problem mam v tom, ze nektere polozky v databazi se opakuji, tj. melo
by se jich vice zaradit pod 1folder, ale to se nestane. Nezaradi se pod, ale
vypise ze znovu cela adr. struktura, tj. je to duplicitne.

Nevite jak tuto duplicitu odstranit, popripade nevite o komponentach, ktere
by umely nacpat data z databaze do TreeView (ale musely by umet vytvorit
spravne adr. strukturu).
Diky moc za kazdou radu
T.

RX pre D6

[*] Ales Kysela <sup(zv)publicis(tec)cz> - 28.8.2001 13:03:22

pyright Notes
---------------
RX Library is a copyright of http://www.rxlib.com team:
Fedor Kozhevnikov (fkozh(zv)iname.com)
Igor Pavluk (igorp(zv)mail.com)
Serge Korolev (korolev(zv)usa.net)

Delphi 6 port made by:
Oleg Fyodorov (delphi(zv)oxygensoftware.com)
http://www.oxygensoftware.com

Tohle jsem nasel

AK

FREE DB COMPONENTS FOR DELPHI 6 PERSONAL

[*] Ales Kysela <sup(zv)publicis(tec)cz> - 28.8.2001 13:04:43

> OLE DB na Delphree je zcela free. Uvitam i lidi, kteri mi pomohou
> to rozsirit.

Stahl jsem si OLE DB z delphfree.
Bohuzel mi to nejde naintalovat.
Pry chybi nasl unity : DsgnIntf, DsgnWnd......
Podle navodu pro prechod D5-->D6 jsem to nahradil temihle deklaracemi :
DesignIntf,DesignEditors, VCLEditors, RTLConsts,DesignWindows,
Doplnil jsem Unit Variants.

Ale stejne to D6 nesezerou. Tim moje znalosti v teto oblasti konci.
Existuje jiz nejeka ver pro D6 ??? Da se s tim neco delat ???
Dik AK

Pritomnost Interbase5 a Interbase6 na jednom pocit

[*] Str�n�k Franti�ek - 28.8.2001 13:31:54

Vyvyjime SW , ktery je urcen pro Interbase 6.
Co delat v pripade, ze nektery z uzivatelu bude mit na svem pocitaci
nainstalovanou Interbasi 5.
Je mozne , aby obe dve bezely soucasne, nebo je mozne , aby vse bezelo
pod Interbasi 6 ? (kompatibilita apod.)

Diky za radu, zkusenost

Zdravi
Franti#ek STR#N#K
mailto:FSTRANIK(zv)CPOJ.CZ

SelctDirectory

[*] "Mirek Drej�ek"���v#�q��#�d�ʿ - 28.8.2001 13:34:18

zdravim,
jde prejmenovat caption u SelectDirectory (Vyhledat slozku)?
Predem dekuji za dopoved

S pozdravem
Mirek Drejcek.

Delphi + excel

[*] Miroslav Barica <miroslav.barica(zv)matador.sk> - 28.8.2001 13:38:22

zdravim vospolok,
mam malicky problem, a sice - potrebujem z asi 10-tich excelovskych
fajlov nacitat data a vyrobit jeden subor, to znamena ich pospajat do
jedneho fajlu. problem je, ze absolutne netusim ako na to, v zivote som
do tohto problemu ani nepozrel. a tak vas chcem poziadat o radu ako na
to, kde je mozne sa o danej problematike docitat a podobne.
vdaka. podiel na zisku zaruceny ;o).

D5 professional, comp - haraburda ;o)

Portabilni vs efektivni kod Was: CHYBA MICROSOFTU

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.8.2001 13:39:12

From: "Gebauer Lukas" <gebylist(zv)mlp(tec)cz>
> ja bych rekl NANESTESTI... prave podobne windowsacke vazby
> zpusobily, ze tak skvela knihovna, jakym JCL bezesporu je, je odkazana
> jen na windows. Kylix ma smulu!

Ahoj,

dobre a jak by to tedy melo vypadat, psat veskery kod ktery poskytuje Win32
API znovu aby byl nativni ? Podporovat pouze oblasti ktere jsou pro oba OS
spolecne ? To je prece nesmysl, navic to nebyl ani zamer, protoze slo prave i
o zpristupneni veci ktere jsou pro Windows zcela specificke (NTFS, PE file
format, Locales, NT Security apod.)

Uznavam ze konkretne v pripade JCL z dnesniho pohledu chybi vice abstrakce,
ale je nutne si uvedomit ze se jedna o vice jak rok a pul stary design. Kazda
knihovna bude odkazana na dany system. Pokud ma byt jeji implementace na danem
systemu pouzitelna mela by pouzivat co nejvice jeho systemovych sluzeb a
teprve v pripade, ze dana funkce ci oblast je nevyhovujici pristoupit k
nativni implementaci. Uz jen proto ze kazdy kod navic je zdrojem dalsich
potencialnich chyb, nutnosti testovani, problemu pri zmenach v OS kde se pak
nativni kod musi temto zmenam prizpusobit, podporovat nove vlastnosti apod.

Jeden priklad. Borland si ve VCL vytvoril vlastni drag & drop mechanismus
nezavisly na OS. Tento vsak bohuzel zcela ignoruje drag & drop podporu ve
Windows takze je v mnoha pripadech nepouzitelny.

Dalsi ukazkou je treba nova implementace variantu a TThread.Synchronize v D6.
Na prvni pohled to vypada pekne, jen kdyby ta implementace variantu byla
alespon stejne tak rychla jako ta puvodni (v DLL) ve Windows. Navic se stejne
nelze zbavit uplne zavislosti na OLE32 knihovnach, protoze WideString zaroven
funguje jako BSTR pro COM. TThread.Synchronize je bohuzel cca 3x pomalejsi nez
predchozi implementace ktera byla prilis 'sita na Windows'. Me vubec nezajima
ze tento mechanismus nelze pouzit v Linuxu, chci jen reseni ktere je na dane
platforme maximalne efektivni a zapada celkove do operacniho systemu.

> Jenze programovat nemuzou, protoze jimi pouzivane nastroje jim tam
> nefunguji. Co udelaji? Vykaslou se na JCL a zacnou pozivat neco jineho,
> co jim bude fungovat na obou platformach stejne.

Ja nerikam ze JCL nebude pro Linux, ale pouze to ze na kazde platforme by se
mel maximalne vyuzivat existujici kod. O tom ze bude existovat neco co bude na
obou (vice) platformach fungovat stejne silne pochybuji. Snad jen obecne
algoritmy, logika apliikace, ale napriklad v uzivatelskem rozhrani Windows a
Linuxu jsou tak velke rozdily, ze nelze vytvorit framework ktery bude davat na
vice systemech uspokojive vysledky. Ne, nejsem nadsen CLX a zavislosti na
dalsim baliku jako je Qt, protoze to ma do podpory vsech vlastnosti UI (na
Windows) hodne daleko. Vetsina prvku je reimplenentovana v Qt DLL, takze se
mohou chovat/vypadat jinak nez ve zbytku systemu a toto se patrne jeste zhorsi
s COMCTL32 verze 6 ve Windows XP.

> To je duvod, proc se vykaslat na hotove microsofti blackboxy a pouzivat
> nativni kod.. ten jde portovat. DLL ne!

Pak je treba napsat cely OS od zakladu, KERNEL32 je prece taky blackbox ;-)

> Takze jedny argument pro ty DLL je, ze jsou hotove.. ale to je nativni kod

Nejde jen o to ze jsou hotove, ale ze jsou pro dany OS standartni a lze u nich
i predpokladat kompatibilitu na urovni API pri zmenach v OS. Pokud si napises
neco vlastniho tak budes pak muset sledovat vsechny zmeny, zavislosti, nove
verze OS aby tvuj nativni kod stale fungoval.

Petr Vones

FREE DB COMPONENTS FOR DELPHI 6 PERSONAL

[*] Slavomir Tomascik <tomascik_slavomir(zv)vse.sk> - 28.8.2001 14:00:00

> OLE DB na Delphree je zcela free. Uvitam i lidi, kteri mi pomohou
> to rozsirit.

Skusal som to nainstalovat v D6 Personal, len stale vypisuje:
[Fatal Error] OdbRegister.pas(39): File not found: 'DsgnIntf.dcu'

Mohol by ste prosim popisat instalaciu blizsie? Co mi chyba?

Dakujem,

Slavo Tomascik
tomascik(zv)vse.sk

ImageList II

[*] "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz> - 28.8.2001 14:16:16

Dekuji za radu. Skutecne, na pocitaci, kde se nic neukazovalo, je to nyni lepsi. Ale nedokazu pochopit, proc na nekterych PC ma obrazek podklad sede (barva formu) a na jinych je podklad uplne jine barvy. Pritom ostatni barvy v obrazku jsou vporadku.
Co delam spatne?

Mirek Drejcek

Portabilni vs efektivni kod Was: CHYBA MICROSOFTU

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 28.8.2001 14:29:11

> [...]
> protoze slo prave i o zpristupneni veci ktere jsou pro Windows zcela
> specificke (NTFS, PE file format, Locales, NT Security apod.)

Jasne.. jenze wininet.dll NENI Win32 API... Nemam nic proti API
operacnich systemu. Porovnam-li si Win32Api a API poskytovane
Linuxem, nachazim tam HODNE podobnych ci ekvivaletnich funkci.

Tedy pouziva-li program ciste win32API, nebyva az takovy problem je
prepsat pro Linux. Jak Linux, tak Win2API se v mnohych inspirovali od
spolecneho.. od POSIXU. Jakmile ale zacnes pouzivat ony 'privazky', je
problem! A o tom tu mluvim.

> Uznavam ze konkretne v pripade JCL z dnesniho pohledu chybi vice
> abstrakce, ale je nutne si uvedomit ze se jedna o vice jak rok a pul
> stary design.

Priklad Synapse... vice jak dva roky stary kod.. a od zacatku bylo
mysleno na jeho pripadnou portaci nekam jinam. Diky tomu byla potace
na Linux hotova za jeden vikend! Jde o styl programovani... musi se
myslet dopredu...

> [...]
> nejvice jeho systemovych sluzeb a teprve v pripade, ze dana funkce
> ci oblast je nevyhovujici pristoupit k nativni implementaci.

Je ci neni vyhovujici.. to je hodne subjektivni. Pro tebe je vyhovujici
wininet.dll.. pro mne neni. Objektivni posouzeni teto situace neexistuje. ;-)

> [...]
> chyb, nutnosti testovani, problemu pri zmenach v OS kde se pak
> nativni kod musi temto zmenam prizpusobit, podporovat nove

Ano, je to zdroj potencialnich chyb... ale to je ono DLL taky! Jenze je-li
chyba v tom DLL, musis cekat na novou verzi a doufat, ze ji opravi. Je-li
chyba v nativnim kodu, snadno si ji opravis hned.

A dojde-li ke zmenam v pouzivanem API.. tak tohle plati i pro ono DLL.
Mas-li nativni kod opreny o Win32Api, je velmi malo pravdepodobne, ze
se toto API zmeni. Pravdepodobnost zmeny je podle mne mnohem vetsi
prave u tehto doplnkovych DLLkach, ne?

> [...]
> v uzivatelskem rozhrani Windows a Linuxu jsou tak velke rozdily, ze
> nelze vytvorit framework ktery bude davat na vice systemech uspokojive

Ano to souhlasim.. jenze prave o ty obecne algoritmy a o logiku aplikaci
jde predevsim. A tam to efektivne delat jde, chce-li se.. a pochopitelne je-
li to mozne. V pripade TCP/IP veci to jde a tak to tak delam.;-) Ano,
budou veci, kdy to mozne nebude. Ale takove nejsou vsechny!

> [...]
> OS. Pokud si napises neco vlastniho tak budes pak muset sledovat
> vsechny zmeny, zavislosti, nove verze OS aby tvuj nativni kod stale

Za ta leta co se pohybuji ve windows jsem si nevsiml jedine zmeny ve
Win32API, kvuli ktere bych musel neco prepisovat. Zmeny v Api s
vyssimi verzemi jsou jen a jen v pridavani novych funkci. Takze v tomto
zadny problem neni! :-)

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

RxMemoryData

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 28.8.2001 14:44:18

> Nemate nekdo priklad jak to pouzit? Zkusil jsem si za behu zadefinovat
> pole a pak to naplnit, ale porad mi to pri pokusu naplnit prvni
> polozku (fieldbyname('pKlic').as...) hlasi ze neni zadne pole
> definovane. Neznamena to snad ze nesmim nektera pole (currency, float)
> pouzit? Diky Ka.

Napis kousek kodu, jak to pouzivas. Ja nemam zadne problemy; je
ale pravda, ze to pouzivam tak, ze vzdy nastane prave jedna z
nasledujicich moznosti:

1) V design time nedefinuji zadna pole a RxMemoryData plnim
pomoci LoadFromDataset s poslednim parametrem lmCopy

2) Pole vytvorim jiz v disign time a pak to plnim bud pomoci
LoadFromDataset s poslednim parametrem lmAppend (pred tim lze
podle potreby volat metodu EmptyTable), nebo rucne (Insert,
Append).

A to funguje, i kdyz tam jsou bohuzel zase jine chyby (napr.
problemy s null hodnotami a mel jsem i problemy s varianty, jenze
u toho si nepamatuji detaily). Jiny problem je, ze v pripade lmCopy
neodpovidaji vlastnosti poli v RxMemoryData vlastnostem poli v
puvodni tabulce (napr. u Boolean poli DisplayValues), ale to se da
resit.

S vytvarenim fieldu za behu nemam zkusenosti, protoze jsem
zatim ne uplne spravne pochopil presne vztahy mezi Fields a
FieldDefs.

David Lebeda

OT: COM Port Monitor a jine - registrace

[*] VALIK <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 28.8.2001 14:52:12

Na adrese http://svd.host.sk/download.php3 si nyni muzete zaregistrovat
e-mail na zasilani info o aktualizacich.

e-mail : valentapat(zv)volny(tec)cz
ICQ: 54152896

CHYBA MICROSOFTU???

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 28.8.2001 14:59:33

> No, protoze misto odkazovani se na nejake DLL muzes pouzit primo
> nativni kod Delphi, a to napriklad jak Indy, tak i Synapse. Oboji
> podporuji jak HTTP, tak i FTP. Navic jsou oboje OpenSource, takze
> na loveni podobnych zahadnych problemu je to jiste mnohonasobne
> lepsi, nez blackbox DLL od Microsoftu.

Co sa tyka nativneho kodu, WinInet tiez nie je napisane vo Visual Basicu.

Predpokladam, ze "blackbox" sa bude spravat podla dokumentacie
a pripadne problemy, ci dalsie informacie najdem na MSDN
alebo na webe (kedze prevazna vecsina programatorov pouziva
prave toto rozhranie). A ze pripadne chyby odstrani Microsoft,
lebo podpora internetu je pre nich dolezita a ich aplikacie takisto
pouzivaju WinInet.

> Zkratka moznost odkrokovat program doprostred onoho kodu a videt,
> co to opravdu dela, to je asi lepsi, nez odhadovat chovani DLL.

Na krokovanie nemam cas (zrejme nebude stacit len stlacat
F7/F8 ale bude treba aj porozumiet tomu, co krokujem).

Nemal by som nic proti alternativnym rieseniam, keby tieto
riesenia zarucovali korektnu implementaciu protokolov.
Sposob, akym sa dnes pise software (a ako sa robi
aj specifikacia protokolov) ma od toho este velmi daleko.
Dosledok je ten, ze tieto alternativne riesenia este
zhorsuju vzajomnu kompatibilitu systemov.

> Krom toho kdyz se spolehnes na nektere z vyse uvedenych
> alternativnich rozhrani, tak v obou pripadech program vezmes a
> prelozis pod Linuxem v Kylixu. Jedna se tedy o znatelne
> univerzalnejsi rozhrani nez jakym je wininet.dll, ktere je striktne
> vazane jen na system Windows.. presneji je vaznae na windows s
> Internet Explorerem.

Predpokladam, ze v Linuxe je tiez nejake zabudovane rozhranie
na tieto protokoly, ktore aplikacie pouzivaju a zrejme to by som
pouzil (z dovodu kompatilibility). Co sa tyka "portability", tak
tvrdenia, ze mam zdrojak, ten prelozim a pobezi na inom OS,
su uplne zavadzajuce. Skus sa zamysliet, ake percento
programov vytvorenych v Delphi 2-5 staci prelozit v Kylixe
a pobezi na Linuxe.

Erik

Portabilni vs efektivni kod Was: CHYBA MICROSOFTU

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.8.2001 15:02:37

From: "Gebauer Lukas" <gebylist(zv)mlp(tec)cz>
> Jasne.. jenze wininet.dll NENI Win32 API... Nemam nic proti API
> operacnich systemu. Porovnam-li si Win32Api a API poskytovane

Ahoj,

Aha, uz jsme se asi dostali k jadru problemu. Podle me totiz WinInet patri
mezi API, koneckoncu je na nem zavisla i cast VCL. Stejne tak jako tam patri
napriklad DirectX, RAS, TAPI a mnoho dalsiho.

> Tedy pouziva-li program ciste win32API, nebyva az takovy problem je

Co je to ciste Win32 API, pouze funkce dostupne v prvni verzi Win95 ? Co treba
nove kernel funkce (jobs objects) ve Windows 2000. Je to ciste API nebo ne ?

> prepsat pro Linux. Jak Linux, tak Win2API se v mnohych inspirovali od
> spolecneho.. od POSIXU. Jakmile ale zacnes pouzivat ony 'privazky', je
> problem! A o tom tu mluvim.

Neni to problem pokud mam dobre navrzeny interface ktery mi umozni zapouzdrit
API daneho OS.

> Mas-li nativni kod opreny o Win32Api, je velmi malo pravdepodobne, ze
> se toto API zmeni. Pravdepodobnost zmeny je podle mne mnohem vetsi
> prave u tehto doplnkovych DLLkach, ne?

Pro tyto 'doplnkove DLL' plati stejna pravidla, zmeny jsou v pridavani novych
funkci.

> [...]
> Win32API, kvuli ktere bych musel neco prepisovat. Zmeny v Api s
> vyssimi verzemi jsou jen a jen v pridavani novych funkci. Takze v tomto

Jeden priklad, chovani SetForegroundWindow ve Win98+/2000+ ;-)

Petr Vones

MAPI example

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.8.2001 15:23:25

From: "Ing. Jozef Baranec" <joba(zv)digitaldocuments.org>
> Napr. odoslanie mailu s prilohou.

Ahoj,

k tomu ti staci Simple MAPI. Podivej se na JclMapi a MapiExample.dpr v JCL:
ftp://ftp.delphi-jedi.org/Code_Library/Release_1_11/jcl.zip

Petr Vones

SelctDirectory

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.8.2001 15:25:24

From: "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz>
> jde prejmenovat caption u SelectDirectory (Vyhledat slozku)?

Ahoj,

prvni parametr te funkce je Caption

Petr Vones

RxMemoryData

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 28.8.2001 15:33:12

ahoj,

procedure CreateTableStruct(TableName: TRxMemoryData);
begin
with TableName.FieldDefs do
begin
Clear;
Add('EVcislo',ftString,16,false);
Add('Name',ftString,64,true);
Add('Folder',ftString,8,true);
Add('New',ftString,8,false);
Add('CD',ftString,16,true);
Add('Size',ftInteger);
CreateTableStruct(RxMD_Games);
RxMD_Games.Open;
CreateTableStruct(RxMD_Instalace);
RxMD_Instalace.Open;
end;

procedure TForm1.FormClose(Sender: TObject; var Action:
TCloseAction);
begin
RxMD_Games.Close;
RxMD_Instalace.Close;
end;

Milan Cizek,
D5,D6Ent

Vylepsete svuj prohlizec Internetu na http://software.seznam(tec)cz/listicka

Portabilni vs efektivni kod Was: CHYBA MICROSOFTU

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 28.8.2001 15:35:03

> [...]
> prave toto rozhranie). A ze pripadne chyby odstrani Microsoft,
> lebo podpora internetu je pre nich dolezita a ich aplikacie takisto

Tak cvicne se podivej na uplne puvodni zpravu, ktera odstartovala tento
thread. ;-) Kdyby se onen blackbox choval dle dokumentace, tak by sem
ta puvodni zprava tezko prisla. ;-)))

> Na krokovanie nemam cas (zrejme nebude stacit len stlacat
> F7/F8 ale bude treba aj porozumiet tomu, co krokujem).

Je to o te individualite. Ty nemas cas na krokovani, budiz tomu tak.
Nikdo te nenuti do toho to krokovat. Nekdo jiny by si to rad odkrokoval,
protoze tomu rozumi... u DLL nemuze.. u nativniho kodu MUZE. To je ten
rozdil! Neni to o povinnostech, ale o moznostech.

> [...]
> Dosledok je ten, ze tieto alternativne riesenia este
> zhorsuju vzajomnu kompatibilitu systemov.

Protokoly jsou definovany RFC dokumenty.. a no co jsem sahl, tak bylo
psano hodne konkretne! A tam je dany standard.. a podle toho se to
implementuje!

Vsichni vime, jak se chova microsoft ke standardum.. tu si neco upravi,
tu neco predela. Vyplody Microsoftu jsou velmi casto kompatibilni jen
samy se sebou... Pokud nekdo komplikuje vzajemne kompatibility, tak
jsou to prave tyhle DLLka od Microsoftu, ne alternativni kody, ktere
mnohem lepe cti RFC!

Prikladem budiz trebas predstava Outlooku o Mime... Co verze Outlooku,
to jina bota v primem rozporu se standardem. ;-) Jednou je to ignorovani
defaultniho Mime typu, podruhe je to ignorovani defaultniho druhu
kodovani... jindy zase duplikace Mime boundaries v ramci jedne zpravy...

Tohle ma byt vzor vasi touzene kompatibility? FUJ, FUJ, FUJ. Trikrat FUJ!

> Predpokladam, ze v Linuxe je tiez nejake zabudovane rozhranie
> na tieto protokoly, ktore aplikacie pouzivaju a zrejme to by som
> pouzil (z dovodu kompatilibility).

Kdeze.. Linux poskytuje normalni socketove rozhrani. jakakoliv vyssi
protokolova logika je na aplikacich. Kazdy si to dela sam.. a zjevne tim
kvalita i kompatibilita aplikaci nijak neutrpela. Obecne bych rekl, ze
linuxovi programatori jsou mnohem mene lini nez windowsacti. ;-)

> [...]
> prelozim a pobezi na inom OS, su uplne zavadzajuce. Skus sa
> zamysliet, ake percento programov vytvorenych v Delphi 2-5 staci

Jde o to, jak je zrojak napsany, nejakym zasahum se nevyhnes. Ale cim
mene uprav budes muset udelat, tim lepe. A prave podpurne knihovny by
mely byt platformove nezavisle, protoze to prechod apliakci pro jinou
platformu maximalne usnadni.

Prikaldem budiz trebas Synapse... Kylix ci Delphi 2, 3, 4, 5 ci 6.. C++
Builder... vsude to jde prelozit a vsude se to chova stejne!

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

CHYBA MICROSOFTU???

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 28.8.2001 15:36:00

> [...]
> prave toto rozhranie). A ze pripadne chyby odstrani Microsoft,
> lebo podpora internetu je pre nich dolezita a ich aplikacie takisto

Jasne je vzdycky fajn, kdyz se zakaznik na tech supportu dozvi, ze
chyba je u MS a musi si pockat na servicepack (bude-li nekdy - zvlaste
v CZ verzi) pripadne nainstalovat 20MB noveho IE.
Navic se takoveto problemy se zakazniky velmi dobre odhaluji. Kazdy
BFU prece bez problemu poskytne verze vsechn DLLek v systemu...> > Zkratka moznost odkrokovat program doprostred onoho kodu a videt,

> Na krokovanie nemam cas (zrejme nebude stacit len stlacat
> F7/F8 ale bude treba aj porozumiet tomu, co krokujem).

Co bych za to dal, kdybych si mohl odkrokovat nektere partie RAS API a
zjistil proc nektere jeho funkce maji tendenci obcas crashnout bez
nejmensich pricin

> [...]
> Dosledok je ten, ze tieto alternativne riesenia este
> zhorsuju vzajomnu kompatibilitu systemov.

To je vec zodpovednosti kazdeho programatora. RFC jsou dostupna a mela
by se dodrzovat. Osobne bych toto jako zduvodneni pro pouziti WinInetu
neposouval na predni mista.

Sam jsem WinInet nikdy nepouzil a zrejme nepouziju stejne tak jako
zadne WinSockove kompomenty (trebaze k nim exituje v nekterych
pripadech zdrojak) a pri pohledu do borland.public.internet.winsock je
mi vzdy uzko - vypada to, ze prace s Internetem = komponenta. Spousta
dotazu, ktere by nemohly padnout pokud by ten clovek neco vedel o TCP.
WinInet take odstini programatora od WinSocku. Cili vubec nemusi tusit
o co jde (samozrejme nekdy to neni na skodu) takze se pak nekdy jen
divi co se vlastne deje, pricemz par kilobajtu zakladnich znalosti z
TCP/IP by mu vse vysvetlilo.

D. Toman

Pritomnost Interbase5 a Interbase6 na jednom pocit

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 28.8.2001 15:40:30

Podobny problem jsem resil, bohuzel neni kompatibilni ani
strana klienta, neni mozne, aby klient pristupoval soucasne
k IB5 a IB6 (zkouseno proti FB) !
Problem byl s gds32.dll, ten se nam podarilo vyresit
tak, ze jsem si upravil drojaky k IBX, aby umely nahravat
gds32.dll pod libovolnym jmenem.
Dva servery IB na jednom PC asi nepujdou vubec.

Slavek

> [...]
> pod Interbasi 6 ? (kompatibilita apod.)
>
> Diky za radu, zkusenost

Portabilni vs efektivni kod Was: CHYBA MICROSOFTU

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 28.8.2001 15:42:41

> [...]
tam patri
> napriklad DirectX, RAS, TAPI a mnoho dalsiho.

Jeden vyznamny rozdil bych videl. Systemove API jsou podle me funkce,
ktere nemaji nahradu. Chci-li otevrit file musim volat CreateFile().
Ovsem WinInet je nadstavba nad Winsock API. Chci-li nacist file z HTTP
serveru nemusim pouzivat WinInet.> > Za ta leta co se pohybuji ve windows jsem si nevsiml jedine zmeny
ve

> Jeden priklad, chovani SetForegroundWindow ve Win98+/2000+ ;-)

narazil jsem na nekolik funkci, ktere se chovaji jinak v jinych
verzich Windows. Cili odladeno ve Win9x -> nemusi se rovnat funkcni ve
WinNT+

D. Toman

Portabilni vs efektivni kod Was: CHYBA MICROSOFTU

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 28.8.2001 15:48:16

> Protokoly jsou definovany RFC dokumenty..
>a no co jsem sahl, tak bylo
> psano hodne konkretne!

tak to mas dost stesti a nebo stejne mysleni jako autor daneho RFC.

Napriklad v definici FTP protokolu jiste nejednoznacnosti jsou.
Napriklad tam nikde neni napsane, ze per CTRL session smi byt pouze
jedna rozebehnuta DATA session ac se to v cele definici mlcky
predpoklada (zrejme).

D. Toman

Formular bez DFM

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 28.8.2001 15:51:21

> Ja teda nevim, mozna se pletu, ale nestacilo by normalne v
> konstruktoru formulare vsechny potrebne prvky vytvorit z kodu,
> nastavit jim parenta, umisteni apod.?

No dobre. Jaky smysl ale potom to cele ma? Pokud nechci pouzit Delphi
k navrhu (namysovani) okna pak zrejme proto, ze nechci pouzit VCL
vubec - chci mit kratsi kod aplikaci. Je nejaky duvod zbavovat se
zdrojoveho souboru k formu? Napada me jeste snad nutnost dynamicke
tvorby formulare (aplikace umoznuje nejaky form customizovat)...

D. Toman

Pritomnost Interbase5 a Interbase6 na jednom pocit

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 28.8.2001 15:52:05

Pokud vim tak to mozne neni. Server Interbase se identifikuje podle
jmena pocitace, takze by se vzdalene ani nevedelo s jakym serverem
se ma pracovat.

[...]

WebCopy od TMS

[*] Jan #ebesta <delcomseb(zv)volny(tec)cz> - 28.8.2001 15:55:12

Zdravim vsechny,

Narazil jsem na problem s WebCopy od TMS.

Na webu WWW mam soubor XXX.XXX a pomoci WebCopy jej chci
dostana na local PC.

Webcopy1.items.Clear;
With Webcopy1.items.Add do begin
Url:='http://WWW/XXX.XXX';
TargetDir:=ExtractFilePath(ParamStr(0))+'Work';
end;
WebCopy1.Execute;

soubor se stahne, ale buhuzel se lisi od toho co je na WWW ??!!!!
pokousel jsem se i nastavovat Protocol od "wpFile" az do "wpHttpUpload"
ale ani jedno nastaveni nepomuze.

Pokud to stahnu pomoci nejakeho FTP je vse OK, ale ja bych to potreboval bez
zadavani hesla a jmena !!!.

Poradi nekdo?

Dekuji Jan Sebesta

Portabilni vs efektivni kod Was: CHYBA MICROSOFTU

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 28.8.2001 16:02:43

> Aha, uz jsme se asi dostali k jadru problemu. Podle me totiz WinInet
> patri mezi API, koneckoncu je na nem zavisla i cast VCL. Stejne tak
> jako tam patri napriklad DirectX, RAS, TAPI a mnoho dalsiho.

Ja mam jiny uhel pohledu. Ano, jsou to API. API muze mit i muj
program. Presto asi neni tim spravnym zakladnim API pro platformu
Win32. ;-)

DirectX si musis doinstalovat.. takze asi nebude to spravne jadro.
WinInet mas zase s IE. TAPI je vazano na zarizeni, ktere jej podporuje..
atd. Co zbyva, co v kazdem pripade s jakoukoliv skladbou softwaru na
kazdem pocitaci s platformou Win32? To ja nazyvam 'ciste Win32 API'.
Tedy neni to DirectX.. neni to wininet, atd.

A co se tyce novych funkci v API.. zalezi na pouziti programu. Pisu-li
program pro W98, jsou pro mne funkce ve W2k nezajimave.

> Neni to problem pokud mam dobre navrzeny interface ktery mi umozni
> zapouzdrit API daneho OS.

Vyborne! Celou dobu nemluvim o nicem jinem! Celou dobu rikam, ze je
lepsi pouzivat takovy interface, ktery zapouzdruje ony API funkce tak,
aby z hlediska programatora Delphi i Kylixu byl onen interface totozny.
Jenze to neni pripad zde diskutovaneho wininet.dll.. ze? ;-)

> Jeden priklad, chovani SetForegroundWindow ve Win98+/2000+ ;-)

Ale jiste.. API na 'vizualni' veci je vec slozita a jak si uz v minulem dopisu
sam podotkl, takprakticky rozumne neportovatelna.. takze tuto oblast
API v teto diskuzi neberu v potaz. ;-) Ostatni casti API vykazuji ponekud
lepsi casovou stabilitu. ;-)

> [...]

> Sam jsem WinInet nikdy nepouzil a zrejme nepouziju stejne tak jako
> zadne WinSockove kompomenty (trebaze k nim exituje v nekterych

Ja osobne mam s WinInet-om tiez istu negativnu skusenost,
ked som po dlhotrvajucom zurivom laborovani nakoniec
kapituloval a presiel na nativny pristup (dovodom bolo,
ze pri umelom zhodeni prebiehajuceho downloadu cez WinInet
funkcie system pri novom downloade vzdy podstrcil predtym
stiahnute torzo suboru zo svojej cache, ktory nebol
ale uplny - samozrejme bez ohladu na akekolvek
nastavenie prislusnych parametrov).

Vlkovic

WebCopy od TMS

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 28.8.2001 16:09:31

> [...]
>
> soubor se stahne, ale buhuzel se lisi od toho co je na WWW ??!!!!
> pokousel jsem se i nastavovat Protocol od "wpFile" az do

jaky mu WWW server priradi content-type? Mozna, ze ho posila s
text/plain, text/html apod. Pokud ta komponenta dela nejake konverze
pak by bylo lepsi je potlacit (pomoci application/octet-stream
contenty-type nejde-li to vypnout jinak).
Pripadne konverze muze progenhout uz na serveru (pokud je soubor
povazovan za textovy, pokud je na serveru automaticka konverze
cestiny,...)

D. Toman

Portabilni vs efektivni kod Was: CHYBA MICROSOFTU

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.8.2001 16:13:22

From: "Gebauer Lukas" <gebylist(zv)mlp(tec)cz>
> DirectX si musis doinstalovat.. takze asi nebude to spravne jadro.

Ahoj,

nemusim ;-)

> WinInet mas zase s IE. TAPI je vazano na zarizeni, ktere jej podporuje..

IE je soucasti Windows od Win95 OSR2, takze v tom bych problem taky nevidel.

> [...]
> aby z hlediska programatora Delphi i Kylixu byl onen interface totozny.
> Jenze to neni pripad zde diskutovaneho wininet.dll.. ze? ;-)

Proc ne, na Windows pouzijes v implementaci WinInet, na Linuxu to budes psat a
testovat cele znovu.

Petr Vones

Portabilni vs efektivni kod Was: CHYBA MICROSOFTU

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 28.8.2001 16:13:33

> [...]
> Napriklad tam nikde neni napsane, ze per CTRL session smi byt pouze
> jedna rozebehnuta DATA session ac se to v cele definici mlcky

Mam kliku.. protoze mne fakt specielne u toho FTP (ktery jsem pred par
tydny implemntoval) mne nejak ani nenapadlo, ze by to mohlo byt nejak
jinak. ;-)

Jaksi mi to vyplyvalo z logiky veci. Kdyby tomu totiz tak nebylo, tak v
pripade rozbehnutych dvou DATA session vokamziku, kdy by prisel
BREAK.. k jake session by patril???

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

ADO,MSSQL7,trigger a ID

[*] Bohdan Voska <bohdan(zv)softok(tec)cz> - 28.8.2001 16:28:42

Ahoj,
mam tady problem s prirazenim ID. Pokud pouzivam tabulku bez triggeru tak je
vsechno OK. Jakmile tam nasadim trigger tak si to zacne vymyslet ID u
zarazeneho noveho zaznamu. Mam nastaven cursorlocation na clUseClient. U
nastaveni cursorlocation na clUseServer to funguje dobre.
Nevite nekdo kde je problem?

ID mame nadeklarovane na ID int IDENTITY (1, 1) NOT NULL.

Predem diky za odpoved.

Bohdan Voska
bohdan(zv)softok(tec)cz
Delphi 5 Ent., ADOEXPRESS, MDAC 2.6

RxMemoryData

[*] Jiri Novotny <NOVOTNY(zv)ftknw.upol(tec)cz> - 28.8.2001 14:30:40 met-1

> Nemate nekdo priklad jak to pouzit? Zkusil jsem si za behu zadefinovat pole

Tady je kousek ocesaneho kodu z jedne me aplikace, snad je to
nazorne. Kdyz ne, tak se ozvi, poslu toho vic s vetsimi
vysvetlivkami.

procedure THlavniForm.NastaveniOtevreniRxMD;
begin
// v datovem modulu DM mam komponenty DataSource1 a RxMD,
// pochopitelne na sebe napojene pres property DataSet u
// DataSource1
with DM.RxMD.FieldDefs do begin
Clear;
Add(FPozice,ftInteger,0,true);
Add(FIC,ftInteger,0,true);
Add(FPrijm,ftString,40,true);
Add(FKrest,ftString,20,false);
Add(FNaroz,ftString,10,true);
Add(FSex,ftString,1,true);
Add(FAdres,ftString,50,false);
Add(FTelef,ftString,30,false);
Add(FPozn,ftString,50,false);
Add(FDate,ftDate,0,false);
end;
DM.RxMD.Open;
end;

function THlavniForm.NacistData : Boolean;
var
Vysl : Boolean;
Pozice : Integer;
begin
Screen.Cursor := crHourglass;
Vysl := true;
{$I-}
while not Eof(BaseFile) do begin
Read(BaseFile,BaseVeta);
if IOResult <> 0 then begin
Vysl := false;
Seek(BaseFile,FileSize(BaseFile));
if BaseVeta.vIC > 0 then
with BaseVeta, DM.RxMD do begin
Append;
// FPozice, FIC, FPrijm ... jsou textove konstanty
// napr FPozice = 'FPoz';
// FIC = 'FIdent';
FieldByName(FPozice).AsInteger := Pozice;
FieldByName(FIC).AsInteger := vIC;
FieldByName(FPrijm).AsString := vPrijm;
FieldByName(FKrest).AsString := vKrest;
FieldByName(FTelef).AsString := vTelef;
FieldByName(FAdres).AsString := vAdres;
FieldByName(FPozn).AsString := vPozn;
if vSex then FieldByName(FSex).AsString := Muz
else FieldByName(FSex).AsString := Zena;
FieldByName(FNaroz).AsString := DateToStr(vNaroz);
FieldByName(FDate).AsDateTime := vNaroz;
Post;
if vIC > MaxIC then MaxIC := vIC;
end
else ZmenaBase := true;
{$I+}
CloseFile(BaseFile);
Screen.Cursor := crDefault;
Result := Vysl;
end;

procedure THlavniForm.FormCreate(Sender: TObject);
begin
Scaled := true;
PixelsPerInch := Screen.PixelsPerInch;
Application.OnHint := ShowHint;
Application.HintColor := RGB(160,240,160);
ZmenaBase := false;
NastaveniOtevreniRxMD;
AssignFile(BaseFile,DataSoubor);
// BaseFile je soubor, kde mam ulozena data

if not NacistData then
Application.MessageBox(
'Datov# soubor nenalezen nebo po#kozen.'+#13+'Prove te obnovu
datab#ze',
PChar(Caption), mb_applmodal+mb_iconerror+mb_ok+mb_defbutton1);
Screen.Cursor := crHourglass;
DM.RxMD.First;
Screen.Cursor := crDefault;
end;

procedure THlavniForm.Close;
begin
DM.RxMD.Close
end;

ShortCut, HotKey nebo neco jineho ?

[*] <josef.syrovatko(zv)atlas(tec)cz> - 28.8.2001 16:33:45

Dobry den.

Jsem v Delphi zacatecnik.

Chci aby mi v stisk klaves CTRL+F a CTRL+R vyvolal nejakou akci - treba stisknuti buttonu.

TForm1.Button1Click(self);

Jak to mam udelat?

Potreboval bych nejaky jednoduchy prikladek.
Odpoved typu: pouzij tu a tu komponentu mi asi nebude statcit...
Jako zacatecnika me musite trochu vic nakopnout.

Predem dik za odpoved.

Joska

Service program pro NT,2K

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 28.8.2001 16:34:14

> udelelal jsem obalku pro muj formular jako service pro NT (je to v
D5) a
> prelozi se to, po spusteni s klicem /install se service zaregistruje
> ukonci se. Je to takhle spravne? Myslel jsem si, ze program zustane
> spusteny. Jak ho mam tedy spustit? Bez parametru?

Control panel -> services - klik klik - > Start service

PS: Netusim, zda je Delphi Wizard schopen vygenerovat funkcni service
ktere zobrazuje okna....

D. Toman

Pripojeni k IB 6.0 pres internet

mam aplikace napsane pomoci IBExpress a zacal jsem je
provozovat i pres internet, Slysel jsem, ze je mozne komunikaci
zasifrovat a pripade i zakryptovat. Muzete mi poslat nejakou ideu
pripradne odkaz.
Potreboval bych, aby ohl byt klient Win a server Linux.

Portabilni vs efektivni kod Was: CHYBA MICROSOFTU

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 28.8.2001 16:55:30

> Jaksi mi to vyplyvalo z logiky veci. Kdyby tomu totiz tak nebylo,
tak v
> pripade rozbehnutych dvou DATA session vokamziku, kdy by prisel
> BREAK.. k jake session by patril???

i kvuli jinym vecem musi byt povoleno jen jedno spojeni, ale proc tedy
neni deklarovana reakce na nasobne PASV, PORT povely?

D. Toman

Zobrazeni Hintu - znovu

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 28.8.2001 16:58:46

ahoj,

zkus jestli funguje v D3 tohle (od P. Vonese):

unit HintWindowFixD5;

Windows, Messages, Classes, Forms, Controls;

type
THintWindowFix = class(THintWindow)
private
procedure HintFontChanged(Sender: TObject);
protected
procedure Paint; override;
public
constructor Create(AOwner: TComponent); override;

{ THintWindowFix }

constructor THintWindowFix.Create(AOwner: TComponent);
Screen.HintFont.OnChange := HintFontChanged;
end;

destructor THintWindowFix.Destroy;
begin
Screen.HintFont.OnChange := nil;

procedure THintWindowFix.HintFontChanged(Sender: TObject);
begin
Canvas.Font := Screen.HintFont;
end;

procedure THintWindowFix.Paint;
var
R: TRect;
begin
R := ClientRect;
Inc(R.Left, 2);
Inc(R.Top, 2);
DrawText(Canvas.Handle, PChar(Caption), -1, R, DT_LEFT or DT_NOPREFIX or
DT_WORDBREAK or DrawTextBiDiModeFlagsReadingOnly);
end;

initialization
HintWindowClass := THintWindowFix;

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On
Behalf Of EFG developer

bohuzel potrebuji to pro D3 :( a tam application.activatehint neni :(

Petr

> Application.ActivateHint(xxxGrid.ClientToScreen(Point(X, Y)));

Portabilni vs efektivni kod Was: CHYBA MICROSOFTU

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 28.8.2001 17:00:45

> i kvuli jinym vecem musi byt povoleno jen jedno spojeni, ale proc tedy
> neni deklarovana reakce na nasobne PASV, PORT povely?

No, moho by byt... ale kdyz prepatlam jeden PASV jinym, tak plati ten
posledni, ne? ;-) Na protokolu FTP je videt, ze je to postavene na hodne
starem zakladu... misty je ponekud kameny.

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

Service & Jmeno prihlaseneho uzivatele

[*] Pavel Va�ek <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 28.8.2001 17:14:31

Ahoj,

mam nasledujici problem. Potreboval bych ze servisu zjistit jmeno prave
prihlaseneho uzivatele,
ale GetUserName vrati jmeno uzivatele, ktery vytvoril aktivnih vlakno, coz
je v tomto pripade
system. Je nejaky jiny zpusob nebo trik jak jej ziskat?

Predem dik.

Pavel Vasek

(WIN2000+SP1,D5Entp+SP1)

IP adresa

[*] Macecek Marcel <marcel.macecek(zv)at.siemens(tec)cz> - 28.8.2001 17:29:08

Vite nekdo jak se da zjistit IP adresa pres Delphiny?
Je to pro mne moc dulezite.

Diky

SIEMENS
AT EF PB/OI
Marcel Macecek
Database Administrator
Tel.: +420-656-881-468
Fax.: +420-656-881-390

FREE DB COMPONENTS FOR DELPHI 6 PERSONAL

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 28.8.2001 18:34:08

On 28 Aug 2001, at 14:36, Ales Kysela wrote:

> Stahl jsem si OLE DB z delphfree.
> Bohuzel mi to nejde naintalovat.

Aha, muj omyl.

Na http://www.hlinka(tec)cz/download/oledb6.zip je pracovni verze,
ktera vsak jeste neni v D6 zcela odzkousena. Nejdriv je treba
nainstalovat WideRich. Verze *d.dpk je design knihovna, ostatni
runtime.

Phones: 02/795 29 56 (72 95 29 56); GSM: 0603 551 282

Portabilni vs efektivni kod Was: CHYBA MICROSOFTU

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 28.8.2001 18:54:33

> nemusim ;-)

Ale, no tak.. chces-li mit aktualni verzi, tak drive ci pozdeji instalovat
DirectX musis. Pokud directX opravdu pouzivas, tak je to nutnost! Hry
pouzivaji vzdy hodne nove verze... a jestli to nepotrebujes, tak
nepotrebujes ani cele directX. :-)

> IE je soucasti Windows od Win95 OSR2, takze v tom bych problem taky
> nevidel.

A navzdy tomu tak bude??? Nejsou nahodou posledni roky silne tlaky na
to, aby bylo umozneno si IE NENAINSTALOVAT? IE forever? Doufam ze
ne. Nemam rad monokultury. A spolehat se na nastaveni IE je taky
blbost, protoze neni malo lidi, kteri pouzivaji Netscapy, Mozilly, Opery...

> Proc ne, na Windows pouzijes v implementaci WinInet, na Linuxu to
> budes psat a testovat cele znovu.

Dobra, udelas to a po case zjistis problem... Co jine internetove
protokoly? Co NTP, DNS, TFTP, atd? Ty zadne rozumne existujici API
nemaji!

Budiz, vrhnes se do programovani... a ejhle! Abys to udelal efektivne, tak
si stejne vytvoris nejaky socketovy framework, ve kterem se pak libovolny
protokol snadno implementuje. V takove situaci je pak lepsi misto onoho
molochu nahrazujici wininet.dll rovnou napsat HTTP a FTP znova na
tento framework. Pak je to totiz prekvapive jednoduche...

V pripade potreby ostatnich protokolu je jiste efektivensi vsechno delat
pod stejnym frameworkem a ne ze neco je pod timhle a neco jineho pod
tamtim.

Dospejes-li az sem, je na case si vyhlidnout uz nejaky hotovy socketovy
framework, ktery obe platformy podporuje.. a mas do budoucna
vystarano. ;-)

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

IP adresa

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 28.8.2001 19:04:55

> Vite nekdo jak se da zjistit IP adresa pres Delphiny?
> Je to pro mne moc dulezite.

Predpoklada, ze Ti jde o zjisteni IP adres (muze jich byt a casto je jich
vic) v pocitaci na kterem bezi Tvuj program. Existuje nekolik metod,
nejpouzivanejsi je
metoda GetHostName -> GetHostByName, napriklad:

Function EnumHostIPAddresses(VAR HIP : THostIPList) : Boolean;
TYPE
PIPList = ^TIPList;
TIPList = Array[0..2] of ^Integer;
PXHostEnt = ^TXHostEnt;
TXHostEnt = packed record
h_name: PChar;
h_aliases: ^PChar;
h_addrtype: Smallint;
h_length: Smallint;
case Byte of
0: (h_addr_list: PIPList);
1: (h_addr: ^PChar)
end;

VAR
HostName : Array[0..100] of Char;
HEntry : PXHostEnt;
I : Integer;
Res : Integer;
IP : TInAddr;
if GetHostName(HostName,100) <> 0 then
begin
Res := WSAGetLastError;
ErrLog.Write(txt_ErrorObtainIPList,[Res,'']);
PHostEnt(HEntry) := GetHostByName(HostName);
if HEntry = NIL then
begin
Res := WSAGetLastError;
ErrLog.Write(txt_ErrorObtainIPList,[Res,HostName]);
I := 0;
FillChar(HIP,SizeOf(HIP),0);
AddIPToList(TInAddr(c_LocalHostIP),HIP);
While HEntry^.h_addr_list^[I] <> NIL do
begin
Move(HEntry^.h_addr_list^[I]^,IP,4);
AddIPToList(IP,HIP);
Inc(I);
if I+1 > c_MaxHostIPAddr then
Break;
////

Pozn: nepujde prelozit, je nutne brat jako ukazku. nektere pouzite typy a
dalsi funkce nejsou prilozeny ale myslim, ze jsjich smysl je zrejmy

D. Toman

Kde ma uzivatel Dokumenty?

[*] Ing. Petr #vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 28.8.2001 19:29:40

Jak naprosto spolehlive zjistim cestu, kde ma uzivatel slozku Dokumenty.
Musi to byt nezavisle na OS, resp. musi to na OS brat ohled. Z registru?

Preji pekny den

Petr Svejda

LingVista Backup 1.3 - zalohovani s inteligenci
http://www.lingvista(tec)cz - stazeni programu Z D A R M A

IP adresa

[*] Marek Agh <magh(zv)mail.risoul(tec)com.mx> - 28.8.2001 12:30:29 -0500

> Vite nekdo jak se da zjistit IP adresa pres Delphiny?
> Je to pro mne moc dulezite.

skus TWebRequest.RemoteAddr

Kde ma uzivatel Dokumenty?

[*] <bukaj(zv)iol(tec)cz> - 28.8.2001 20:03:07

V registru:
HKCU/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Explorer/Shell Folders/

hodnota "Personal".

Kuba

[...]

[*] Milan ��ek - 28.8.2001 20:05:31

> [...]
>ukonci se. Je to takhle spravne? Myslel jsem si, ze program zustane
>spusteny. Jak ho mam tedy spustit? Bez parametru?

da se pouzit: NET START [jmeno_service]

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1), D6 Ent
Win2k (SP2) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Kde ma uzivatel Dokumenty?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.8.2001 20:07:55

From: "Ing. Petr �vejda" <lingvista(zv)lingvista(tec)cz>
> Jak naprosto spolehlive zjistim cestu, kde ma uzivatel slozku Dokumenty.

Ahoj,

napriklad pomoci funkce GetPersonalFolder z JclSysInfo:
ftp://ftp.delphi-jedi.org/Code_Library/Release_1_11/jcl.zip

Petr Vones

komponenta

[*] Hacx <Hacx(zv)seznam(tec)cz> - 28.8.2001 20:16:49

Jak pou��vat komponentu NMSMTP ?

Hacx

komponenta

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.8.2001 20:19:35

From: "Hacx" <Hacx(zv)seznam(tec)cz>
> Jak pou��vat komponentu NMSMTP ?

Ahoj,

radeji vubec nepouzivat a prejit na Indy (http://www.nevrona.com/Indy) nebo
Synapsi (http://www.ararat(tec)cz/synapse)

Petr Vones

ShortCut, HotKey nebo neco jineho ?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.8.2001 20:30:28

From: <josef.syrovatko(zv)atlas(tec)cz>
> Chci aby mi v stisk klaves CTRL+F a CTRL+R vyvolal nejakou akci - treba
> stisknuti buttonu.

Ahoj,

Na formular vloz komponentu TActionList, v property editoru pak New Action, do
jeji udalosti OnExecute vloz kod co se ma vykonat, v Object Inspectoru u te
akce nastav vlastnost ShortCut na tu kombinaci klaves. Tuto akci pak muzes
priradit treba buttonu (do vlastnosti Action) nebo i jinym ovladacim prvkum.

Petr Vones

Pluginy pre IE

[*] Majo Petrik <zajodelphi(zv)hotmail(tec)com> - 28.8.2001 19:12:39

Mozete mi niekto poradit ako sa daju pisat
pluginy pre Internet Explorer??

EXE co vymaze systemove subory

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 28.8.2001 23:00:26

Zdravim

Pricyny muzou byt IMHO dve:

1) Neco ti prepisuje FATku. Me po jednom uplne normalnim restartu zmizely
soubory v rootu a v prvni urovni adresaru. Nikde jinde.

2) Mas zavirovany pocitac. Stahni nejnovejsi databazi a kontroluj. Nic vic
se poradit asi neda.

Osobne mi prijde mnohem pravdepodobnejsi varianta 2.

> Zdravim vsetkych, obraciem sa este raz. Minule som pisal, ze program exe
vytvoreny v delphi a spakovany UPXom vymazava subory v hlavnom adresari
disku c:\.
> Mislel som ze to robi UPX. Ale dnes som sa presvedcil, ze nie.
> Ide o masinu 633MHz, 128MB RAM je tam Windn 98SE slovensky a office 2000
inak tam uz nic neni.
> Ked som znovu nainstaloval program tak mi to po spusteni zahlasi, ze
program vykonal neplatnu operaciu a vsetky subory na C:\ su vymazane?!

> Zaujimave ze ani uvodny form sa nezobrazi.
> Osetrenie chyb a uvodny form mam takto rieseny aj v inych projektoch a ide
to tam ok.

> nemoze byt nieco destruktivne v spustitelnom subore exe vytvorenom v
delphi?
> neni problem s pouzitim napriklad inej instrukcnej sady - na uinych
masinach - procesoroch som nic podobneho nezaznamenal.
> Inak som to pre istotu spustal aj na 750MHz masine a bez problemov.
> Tak som bezradny.
>
> jedine co som tam zistil je ze ODBC co boli nainstalovane s offisom tak su
nefunkcne. Ked na ne v BDE zaklikam tak je chybove hlasenie. Ja ale ODBC
nevyuzivam.

> Je mi divne ze sa zmazu aj subory, ktore uz davno nie su pouzivane
systemom a su asi zatvorene ako autoexec a config a ine subory co su v C:\

> Ked by som chcel takto vymazat subory z delphi tak najprv musim nacitat
ich nazvy a potom ich rusit po jednom alebo zavolat fukciu winshellu ved to
je prace a tento program to zlikviduje za tisicinu sekundy.

Komponenty v D5

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 28.8.2001 23:09:40

Zdravim

Zrejme mas zaregistrovanou tridu, ale ne vizualni komponentu. Vetsina
balicku komponent (Rx, ...) to tak ma. Muze to byt samozrejme i u malych
komponent. Mrkni se do PASu, ktery instalujes, jestli tam vubec je neco jako
tohle:

procedure Register;
begin
RegisterComponents('&New 1', [TBrickLed]);
end;

Pokud to tam neni, tak nainstaluj jiny PAS, ve kterem to je. Pokud takovy
PAS nemas, tak se asi pokousis nainstalovat komponentu, ktera nema vizualni
(ani ten ctverecek s ikonou) podobu.Pokud to je nejaky vetsi balik
komponent, tak si nejdriv nainstaluj balicek s tridama (zadne komponenty
nepribydou) a potom balicek s komponentama. Zkontroluj si (nejlepe v readme
ke komponente), co a jak nainstalovat.

> V configure palette >>ALL tam to neni, ale kdyz to chci pridat znovu tak
> rve ze je to uz jednou zaregistrovano.

IP adresa

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 28.8.2001 23:49:39

From: "Macecek Marcel" <marcel.macecek(zv)at.siemens(tec)cz>
> Vite nekdo jak se da zjistit IP adresa pres Delphiny?
> Je to pro mne moc dulezite.

Do tretice jeste s pomoci Indy komponent (t.j. prenositelne na Linux):

var
mStack: TIdStack;
begin
mStack := TIdStack.CreateStack;
try
if mStack.IsIP(AName) then
Result := mStack.ResolveHost(AName)
finally
mStack.Free;

Duplexni tisk pres QReport

[*] mbartone(zv)synthesia(tec)cz - 29.8.2001 06:51:43

Ahoj,

na HP 2200 pri zatrzeni duplexniho tisku se vzdy druha strane tiskne
otocena.
(Word tiskne dobre)

Mate nekdo zkusenosti s duplexnim tiskem ?

Milan

Tvorba programu pro mobily

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 29.8.2001 07:52:49

HW modem ma dneska vtsina mobilu, ktere podpruji datovou komunikaci.

Naopak, maloktery mobil, ktery HW modem nema, podporuje jakousi
datovou komunikaci s pocitacem.

Mobily s HW modemem jsou dneska jiz za cen par tisic.. takze jde jen o
to, jestli si koupis za stejne prachy hloupou nejlevnejsi Nokii ci radeji
tytez prachy vrazis do jine znacky, ktera HW modem ma. ;-)

> Rozumne??? Ja bych spis rekl, ze maloktere. Mozna by na to sel pouzit
> SW modem a pak bys mohl pouzivat ty mobilmodemove AT prikazy.

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

Kde ma uzivatel Dokumenty?

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 29.8.2001 07:56:14

> Ahoj,
> napriklad pomoci funkce GetPersonalFolder z JclSysInfo:
> ftp://ftp.delphi-jedi.org/Code_Library/Release_1_11/jcl.zip

a jak to zjistim po siti? Ztim jsem prisel na toto reseni, ale nevim,
jak bude fungovat v ruznych Win. Jeste bych potreboval zjistit jmeno
lognutyho uzivatele a jmeno nasdileneho disku c (ne c$).

with TRegistry.Create do
try
RootKey:=HKEY_CURRENT_USER;
RegistryConnect('\\SPRAVCE');

if
OpenKey('\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell
Folders',False) then
PersonalPath:=ReadString('Personal');
finally
CloseKey;

Milan Cizek, D5,D6 Ent

Nejenom anglicko-cesky slovnik: http://slovnik.seznam(tec)cz

EnumNetResources - pouze pocitace NT

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 29.8.2001 07:59:27

ahoj,
pouzivam proceduru na ziskani vsech aktivnich PC v siti. Potreboval
bych (pokud to jde), aby funkce ignorovala Novell a vypsala pouze
'Win' stanice. Je to mo�n�? P�edem d�ky

procedure EnumNetResources(List: TStrings);

procedure EnumFunc(NetResource: PNetResource);
var Enum: THandle; Count, BufferSize: DWord; i: Integer;
Buffer: array[0..16384 div SizeOf(TNetResource)] of TNetResource;
begin
if
WNetOpenEnum(RESOURCE_GLOBALNET,RESOURCETYPE_ANY,0,NetResource,Enum)
= NO_ERROR then
try
Count:= $FFFFFFFF;
BufferSize:=SizeOf(Buffer);
while WNetEnumResource(Enum,Count,(zv)Buffer,BufferSize)=NO_ERROR
do
for i:= 0 to Count-1 do
begin
if Buffer[i].dwDisplayType=RESOURCEDISPLAYTYPE_SERVER then
begin

List.Add(Copy(Buffer[i].lpRemoteName,3,length(Buffer[i].lpRemoteName)));
Writeln('Enumerate:
'+Copy(Buffer[i].lpRemoteName,3,length(Buffer[i].lpRemoteName)));
end;
if (Buffer[i].dwUsage and RESOURCEUSAGE_CONTAINER)>0 then
EnumFunc((zv)Buffer[i]);
WNetCloseEnum(Enum);
EnumFunc(nil);
end;

Milan Cizek,
D5,D6

Co davaji v TV? http://tv.seznam(tec)cz

RX pre D6

[*] Jiri Wendl, KSH-Data <wendl(zv)ksh-data(tec)cz> - 29.8.2001 08:11:37

Ted jsem nasel verzi pro D6 na nejnovejsim Chip CD.

KSH-Data s.r.o.
Dobrovsk�ho 56
56301 Lan#kroun
tel:0467/523258
tel+fax:0467/522181
e-mail:wendl(zv)ksh-data(tec)cz
www.ksh-data(tec)cz
ICQ:122972218

IP adresa

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 29.8.2001 08:15:52

> From: "Macecek Marcel" <marcel.macecek(zv)at.siemens(tec)cz>
> >

> Do tretice jeste s pomoci Indy komponent (t.j. prenositelne na
Linux):

Jen poznamka: standardni funkce WinSocku (tedy ty co nezacinaji
trojici WSA) by mely byt shodne jak ve Windows tak na Unixech. Cili
prenositelne jsou bez problemu taky :-)

D. Toman

Otevreni ODBC

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 29.8.2001 08:17:40

Ahoj,
jak muzu ze sve aplikace vyvolat okno pro nastaveni ODBC?

Dik

(D5 Prof)

IP adresa

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 29.8.2001 08:40:03

> Jen poznamka: standardni funkce WinSocku (tedy ty co nezacinaji
> trojici WSA) by mely byt shodne jak ve Windows tak na Unixech. Cili
> prenositelne jsou bez problemu taky :-)

Ano, je to hodne podobne. Nicmene sem tam se nejaky zakerny rozdil
najde. :-/ Nastesti pokud vim, ve zde citovanem pripade by to fungovalo i
pod Linuxem.

Priklad jak zjistit IPcka pod Synapsi si odpustim, protoze je to jednak
trivialitka, a druhak pokud dotycny chce jen a jen zjistit IP adresy
pocitace, pripada mi nejlepsi Daliboruv kus kodu bez zavislosti na
nejakych dalsich knihovnach. :-)

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

ARJ soubor

[*] Vohradnik Milos <milos.vohradnik(zv)comarr(tec)cz> - 29.8.2001 08:01:29

Ahoj,
s ARJ je problem (tedy abych byl presny pred cca 3 mesici jeste byl), ze
autor si uzkostlive strezi vyrobni tajemstvi, predevsim packovaci algoritmus.
Ten nebyl ochoten vydat v jakekoliv jine podobe, nez ARJ.EXE pro DOS.
Jako uzivatel legalni neomezene multilicence jsem u nej poptaval aspon DLL
nebo neco podobneho (v jedne serverove aplikaci vytvarim periodicky spoustu
ARJ archivu Windowsovskym programem) a byl jsem slusne, lec striktne
odmitnut. Jediny naznaceny pokrok (od DOS verze) byl deklarovany zamer
udelat obdobu ARJ.EXE pro Linux. Tolik k pakovani. Pro zajimavost nakonec
se podarilo dokopat dosove ARJ.EXE k stabilni praci pri opakovanem volani z
Windows programu, ale dalo to praci.
Kdybys preci neco objevil, budu vdecny za zpravu, ale vzhledem k mailum s
autorem jsem dost skepticky.
Pokud jde o rozbaleni ARJ souboru, mame tu vlastni unitu, ktera to umi, ale
na www.torry(tec)cz (jak radil nekdo v konferenci) jsou taky spousty komponent,
ktere to deklaruji.

Milos Vohradnik
ComArr s.r.o. Pardubice

Jedi - JCL

[*] daniel.hrna(zv)sme(tec)cz - 29.8.2001 09:10:46

Prosim Vas lidi,
jak mam nainstalovat JCL.

Podarilo se mi do D5Pro, W98SE nainstalovat DJCL50.dpk (design time pro
Delphi 5)
Ale jak mam dal postupovat, abych mohl pouzivat funkce z JCL?

Jak odeslat systemovemu dlg-oknu odpoved za klaves

[*] Jiri SOKOL <Jiri.SOKOL(zv)seznam(tec)cz> - 29.8.2001 09:23:33

Hi,
mam dotaz. Vi nekdo jak bych mohl systemovemu oknu odeslat odpoved na
jeho otazku?
O co jde ...
Mam programek, ktery zavira IE, ale kdyz ho zavre zrovna kdyz se
rozjizdi JAVA script, tak to vyhodi systemovou chybu a hlasi to neco
jako "Chyba RPC server nebyl nalezen! Chcete provest ladeni? ANO NE"
Zkousel jsem jak jste tady uz uvadeli dve metody na shozeni okna:

SendMessage(WHnd,WM_SYSCOMMAND,SC_CLOSE,0);
neudela s timhle oknem nic

PostMessage(WHnd,WM_QUIT,0,0);
sice ho zavre, ale automaticky to odpovi, ze chci provest ladeni cili
da ANO

Existuje nejaky zpusob, jak tomuhle oknu odeslat odpoved, ze nechci
provest ladeni cili odeslat NE? Typl bych si, ze to bude pres zpravu,
ale patram uz dlouho a nikam to nevede.

Pomozte prosim ....

Dekuji
Jiri SOKOL - programator samouk
:)

Kam do kina ci divadla? http://kultura.seznam(tec)cz

Otevreni ODBC

[*] Pavol Kaka�ka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 29.8.2001 09:25:32

From: "Bednar��k Dalibor" <dalibor(zv)torola(tec)cz>
> jak muzu ze sve aplikace vyvolat okno pro nastaveni ODBC?

Ak myslis "Spr�vce zdroju dat ODBC" tak staci spustit "odbcad32.exe"

Jak odeslat systemovemu dlg-oknu odpoved za klaves

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 29.8.2001 09:45:22

> Existuje nejaky zpusob, jak tomuhle oknu odeslat odpoved, ze nechci
> provest ladeni cili odeslat NE? Typl bych si, ze to bude pres zpravu,
> ale patram uz dlouho a nikam to nevede.

A nezkousel jsi pomoci WinSight32 (ci neceho podobneho - napr. to co je u
MS Visual C++ mi ve Win NT/2K tusim slape lepe) vysledovat, jaka zprava je
oknu posilana ?

T.

Jedi - JCL

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 29.8.2001 09:45:53

JCL nejsou vizualni komponenty. Proste si v prilozenem helpu najdes
funkci, kterou potrebujes a pridas unitu do Uses.

29.8.2001 daniel.hrna(zv)sme(tec)cz:
> [...]

> Delphi 5)
> Ale jak mam dal postupovat, abych mohl pouzivat funkce z JCL?

MDI child form v DLL (znovu)

[*] Petr Mohapl <p.mohapl(zv)nemstbk(tec)cz> - 29.8.2001 10:17:11

Ahoj,
protoze na predchozi dotaz nebyla zadna reakce, zkousim to znovu (moc to
potrebuju) ...

> Mam aplikaci s MDIparent (ve Visual Basicu) a tvorim Delphi
> DLL s MDIChild. Bohuzel prave proto (VB x Delphi) ani jedna ze
> dvou mne znamych cest, jak to volat (tzn. bud pouzit balicky, anebo
> predat jako parametr Application, a ne Application.Handle)
> nefunguje.

Napadla mne myslenka, jak to zkusit: ve zdrojaku k Forms je videt, ze volane
aplikaci snad (?) staci handle MDI parent formu - ten bych poslal jako
parametr. Potom prepisu TCustomForm.CreateWindowHandle: vyparam z nej
kontroly na Application a do SendMessage dam handle na MDI parent form.

DOTAZ:
Co myslite, bude to chodit, nebo tam vidite nejake zadrhele? Zvlast by mne
zajimal nazor amaterskeho programatora ...

Zdravim
Petr Mohapl

----- zdrojak forms.pas

procedure TCustomForm.CreateWindowHandle(const Params: TCreateParams);
begin
if (Application.MainForm = nil) or
(Application.MainForm.ClientHandle = 0) then
raise EInvalidOperation.Create(SNoMDIForm);
WindowHandle := SendMessage(Application.MainForm.ClientHandle,
WM_MDICREATE, 0, Longint((zv)CreateStruct));

Jak odeslat systemovemu dlg-oknu odpoved za klaves

[*] Pavol Kaka�ka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 29.8.2001 10:23:30

Je mozne odoslat spravu priamo tomu buttonu "NE". handle Buttonu zistis tak
ze si zistis child windows na tom dialogu. Typicky je mozne prejs vsetky
child windows a to spravne identifikovat podla ID alebo captionu (Caption ma
nvyhodu lokalizacie).

From: "Jiri SOKOL" <Jiri.SOKOL(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
>
> Existuje nejaky zpusob, jak tomuhle oknu odeslat odpoved, ze nechci
> provest ladeni cili odeslat NE? Typl bych si, ze to bude pres zpravu,

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 29.8.2001 10:24:19

> [...]
> stiahnute torzo suboru zo svojej cache, ktory nebol
> ale uplny - samozrejme bez ohladu na akekolvek

Flag INTERNET_FLAG_PRAGMA_NOCACHE
plus vypnutie offline rezimu funguje u zakaznika
bez problemov.

Erik

OT: Re: Portabilni vs efektivni kod Was: CHYBA MI

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 29.8.2001 10:25:02

> Tak cvicne se podivej na uplne puvodni zpravu, ktera odstartovala tento
> thread. ;-) Kdyby se onen blackbox choval dle dokumentace, tak by sem
> ta puvodni zprava tezko prisla. ;-)))

Takze az najblizsie najdem nejaku chybu vo Windowse,
zacnem pisat vlastny OS.

> [...]
> protoze tomu rozumi... u DLL nemuze.. u nativniho kodu MUZE. To je ten
> rozdil! Neni to o povinnostech, ale o moznostech.

Je to hlavne o efektivite prace a zabezpeceni spolahlivosti software.

> Protokoly jsou definovany RFC dokumenty.. a no co jsem sahl, tak bylo
> psano hodne konkretne! A tam je dany standard.. a podle toho se to
> implementuje!

RFC ma velmi daleko od serioznej specifikacie.

> [...]
> samy se sebou... Pokud nekdo komplikuje vzajemne kompatibility, tak
> jsou to prave tyhle DLLka od Microsoftu, ne alternativni kody, ktere

Zbytocne o tom polemizovat.

> [...]
>
> Tohle ma byt vzor vasi touzene kompatibility? FUJ, FUJ, FUJ. Trikrat FUJ!

Pouzivam OE a vsetko mi funguje tak ako ma a som s tym velmi spokojny.

> [...]
> kvalita i kompatibilita aplikaci nijak neutrpela. Obecne bych rekl, ze
> linuxovi programatori jsou mnohem mene lini nez windowsacti. ;-)

Zvlastna logika. Mozno keby linuxaci viac rozmyslali a naucili sa
zdielat kod, nemuseli by tolko makat.

> [...]
> mene uprav budes muset udelat, tim lepe. A prave podpurne knihovny by
> mely byt platformove nezavisle, protoze to prechod apliakci pro jinou

Co to je "platformovo nezavisle"? Ze si schopny to po urcitych upravach
prelozit nejaky Delphi zdrojak pre Linux je "platformovo nezavisle"?
Povedz mi nejaky priklad platformovo nezavislej kniznice, pretoze
ja som taku este nevidel.

> Prikaldem budiz trebas Synapse... Kylix ci Delphi 2, 3, 4, 5 ci 6.. C++
> Builder... vsude to jde prelozit a vsude se to chova stejne!

No ak to ma byt uspech, ze je mozne prelozit zdrojak pre Delphi
roznymi verziami Delphi kompilatora, tak to radsej nekomentujem.

Erik

Vychozi brana

[*] Ing. J�n Kuch�r <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz> - 29.8.2001 10:26:07

caute,
da se nejakym zpusobem automaticky zjistit v pocitaci jaka je v nem
nastavena vychozi brana a port pro posilani posty, IP adresu si zjistit
umim, ale branu nevim, jde mi o neco jako je prikaz windowsu IPCONFIG,
potrebuju to pro automaticke posilani chyboveho logu na mobil.

DIK

tlac RTF textu

[*] Miroslav Barica <miroslav.barica(zv)matador.sk> - 29.8.2001 10:30:19

zdravim vas
stojim pred problemom a sice, potrebujem vytlacit na tlaciarni RTF text
na urcitu poziciu, napr: na riadok 7, stlpec 4. tieto pozicie sa
prepocitavaju nejakym algoritmom. a tak otazka znie, ako vytlacit
jednoduchym sposobom RTF text? len nie cez TRitchEdit ;o). zrejme bude
treba pouzit nejake api funkcie ktore konvertuju RTF format do ludskej
podoby?
Dik za radu

IP Address

[*] Macecek Marcel <marcel.macecek(zv)at.siemens(tec)cz> - 29.8.2001 10:36:21

Kde sezenu Indy komponentu?

SIEMENS
AT EF PB/OI
Marcel Macecek
Database Administrator
Tel.: +420-656-881-468
Fax.: +420-656-881-390

IP Address

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 29.8.2001 10:42:14

http://www.nevrona.com/indy

[...]

zmena proradi ToolButton na ToolBaru

[*] Josef Semera <semera(zv)atlas(tec)cz> - 29.8.2001 10:50:25

Nevite nekdo jak menit poradi tlacitek za behu?

Vychozi brana

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 29.8.2001 10:58:11

> caute,
> da se nejakym zpusobem automaticky zjistit v pocitaci jaka je v nem
> nastavena vychozi brana

Dalo by se to zjistit z routovaci tabulky. Vypsat si ji muzes pomoci
IPHelper API.

Winsock2 umoznuje ruzne skopicarny (enumerace IPcek, hlaseni o zmenach
IPcek,...) a mozna umi i prozradit default gw.

PS: na co to potrebujes? Obvykle je to informace k nicemu (da se z
toho sice odhadovat interface, kterym je PC pripojen do Internetu nebo
alespon do dalsiho segmentu site)

>a port pro posilani posty

nepochopil jsem. Co to ma byt? POkud jde o SMTP odesilani posty pak se
spojeni navazuje na portu 25 (nove sendmail zavedl tusim i 576 aby od
sebe oddelil client to server a server to server komunikaci ale to se
podle me neujme)
protoze 25 je port prideleny SMTP protokolu (ve specialnich pripadech
se muze lisit ale da se pouzit jen v pripade uzavrene site)

>, IP adresu si zjistit
> umim, ale branu nevim, jde mi o neco jako je prikaz windowsu
IPCONFIG,
> potrebuju to pro automaticke posilani chyboveho logu na mobil.

k tomu nepotrebujes znat default gw, ani vlastni IP adresu. Jedine co
potrebujes je vedet na jaky SMTP server (SMTP u providera) poslat
zpravu.
D. Toman

CHYBA MICROSOFTU???

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 29.8.2001 11:08:50

> [...]
> Navic se takoveto problemy se zakazniky velmi dobre odhaluji. Kazdy
> BFU prece bez problemu poskytne verze vsechn DLLek v systemu...

Vecsinou sa da najst nejake kompromisne riesenie. A v beznych programoch
pouzivajucich zakladne funkcie sa taketo problemy zase nevyskytuju tak
casto.
Podla mojej skusenosti skor byvaju problemy s tym, ze uzivatelia niekedy
hlavne z dovodu neznalosti problematiky kladu nerealne poziadavky
a programatori niekedy dost neadekvatnym sposobom rozhrania
pouzivaju. Dalej zdrojom problemov byva aj nejasna dokumentacia,
ci nedostatok znalosti v danej problematike. V tychto pripadoch
je pre mna daleko vyhodnejsie popozerat MSDN a zorientovat
sa v tom ako sa snazit pochopit zo zdrojakov nejaku konkretnu
implementaciu (ktora ani nemusi byt spravna).

Pockat na novu, otestovanu komponentu sa mi vsak javi vzdy
prijatelnejsie riesenie ako si to opravovat svojpomocne (rovnako
u software ako u televizora, ci auta).

> Co bych za to dal, kdybych si mohl odkrokovat nektere partie RAS API a
> zjistil proc nektere jeho funkce maji tendenci obcas crashnout bez
> nejmensich pricin

To moze byt lahko sposobene drivermi.

> To je vec zodpovednosti kazdeho programatora. RFC jsou dostupna a mela
> by se dodrzovat. Osobne bych toto jako zduvodneni pro pouziti WinInetu
> neposouval na predni mista.

Problem je, ze to nikto nedokaze zarucit. Idealna by mohla byt formalna
vykonatelna specifikacia, ktoru mozno skontrolovat a zaroven aj pouzit
na overovanie roznych implementacii protokolov. Alebo aspon nejake
vzorove ci testovacie programy na zistovanie kompatibility (mozno su,
ale nepocul som zatial o tom).

> [...]
> o co jde (samozrejme nekdy to neni na skodu) takze se pak nekdy jen
> divi co se vlastne deje, pricemz par kilobajtu zakladnich znalosti z

Problem je v tom, ze prave ludia, ktori ani nevedia ze nieco ako WinInet
vo Windowse existuje a maju velmi chabe znalosti ci uz IP/TCP alebo
inych protokolov maju tendenciu pisat si vlastne (samozrejme velmi
nekvalitne) implementacie. Mne sa zda, ze prave zaciatocnici
v programovani maju snahu si vsetko pisat sami a az po nadobudnuti
urcitych skusenosti zacinaju viac pouzivat rozne kniznice.

Mozno ten programator na borland.public.internet.winsock len potrebuje
do aplikacie doplnit jednoduchy prenos cez HTTP a FTP a pouzitim
Wininet API, ci komponentov by si usetril vela zbytocneho casu
s nizkourovnovym API a skusanim vlastnej komunikacie FTP, ci HTTP.

Erik

Jak odeslat systemovemu dlg-oknu odpoved za klaves

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 29.8.2001 11:11:38

ahoj,
podobnym problemem jsem se pred casem zabyval, slo mi o odklepnuti
dialogoveho okna vyvolaneho MODALNE - vubec se mi to u modalniho okna
nepodarilo (zjistil jsem si jeho Hwnd, ale tot vse). Prikladam
funkci, ktera by mela umet zamerit libovolny prfek na formu. Jestli
nekdo vi jak na to, budu rad, kdyz se podeli :)

// Hledani v seznamu oken - '<ClassName>,<WindowText>,<Number>; ....'
function SearchForWindow(const Search: String; ParentWnd: HWND = 0):
HWND;
type
PSearchWndRec = ^TSearchWndRec;
TSearchWndRec = record
FindClassName,FindWindowText: String; EnumCount:
Integer;
FoundWnd: HWND; FindPosition: Integer;
SearchPos, StartPos, EndClassPos, EndTextPos, EndRecPos: Integer;
SearchWndRec: TSearchWndRec; P: PChar;

function EnumChildProc(Wnd: HWND; LParam: LPARAM): BOOL; stdcall;
var ClassName,WindowText: array[0..127] of Char;
begin
GetClassName(Wnd,ClassName,Sizeof(ClassName));
GetWindowText(Wnd,WindowText,Sizeof(WindowText));
with PSearchWndRec(LParam)^ do
begin
if (FindClassName=ClassName) and
((FindWindowText='') or (FindWindowText=WindowText)) then
Inc(EnumCount);
if EnumCount=FindPosition then
begin
FoundWnd:=Wnd; Result:=False;
end else Result:=True;

SearchWndRec.FoundWnd:=0; SearchPos:=1; StartPos:=1;
EndClassPos:=0; EndTextPos:=0; EndRecPos:=0;

if ParentWnd=0 then ParentWnd:=GetDesktopWindow;
while SearchPos<=Length(Search) do
begin
case Search[SearchPos] of
',': if EndClassPos=0 then EndClassPos:=SearchPos else
EndTextPos:=SearchPos;
';': EndRecPos:=SearchPos;
end;
if (EndRecPos>0) and (EndClassPos>0) and (EndTextPos>0) then
with SearchWndRec do
begin
FindClassName:=Copy(Search,StartPos,EndClassPos-StartPos);

FindWindowText:=Copy(Search,EndClassPos+1,EndTextPos-EndClassPos-1);

FindPosition:=StrToInt(Copy(Search,EndTextPos+1,EndRecPos-EndTextPos-1));
EnumCount:=0; FoundWnd:=0;
if FindPosition=1 then
begin
if FindWindowText='' then P:=nil else
P:=PChar(FindWindowText);
FoundWnd:=FindWindowEx(ParentWnd,0,PChar(FindClassName),P);
end else

EnumChildWindows(ParentWnd,(zv)EnumChildProc,Integer((zv)SearchWndRec));
if FoundWnd=0 then Break else ParentWnd:=FoundWnd;
StartPos:=SearchPos+1;
EndClassPos:=0; EndTextPos:=0; EndRecPos:=0;
end;
Inc(SearchPos);
end;
Result:=SearchWndRec.FoundWnd;
end;

Milan Cizek,
D5,D6

Denn� nov� Last Moment - objednejte http://na.dovolenou(tec)cz/last.php3
Aktualizovan� nab�dky 1.000 z�jezd� http://na.dovolenou(tec)cz/

ADO,MSSQL7,trigger a ID

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 29.8.2001 11:12:24

Ahoj,
problem s IDENTITY muze vzniknout pokud se v triggeru vklada dalsi zaznam do
tabulky, ktera ma take sloupec typu IDENTITY. Funkce (zv)(zv)IDENTITY potom vraci
posledn� vlozenou hodnotu.

Reseni, ale neznam!

V jedne aplikaci jsme to resili pouzitim docasne tabulky. Pokud existovala,
triger do ni vlozil prvni hodnotu ID jinak nic nedelal. Byla to takova
nouzovka.

Pavel

> mam tady problem s prirazenim ID. Pokud pouzivam tabulku bez
> triggeru tak je
> vsechno OK. Jakmile tam nasadim trigger tak si to zacne vymyslet ID u
> zarazeneho noveho zaznamu.

Zajimave chovani programu

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 29.8.2001 11:14:33

Ahoj,

D6E:
tak jsem zjistitl, ze muze byt podstatny rozdil mezi volanim (napr.
po stisknuti buttonu na formulari) mezi Close a
PostMessage(handle, WM_CLOSE, 0, 0).

Dale, mam treba takovouhle funkci:

function VratWide(s: WideString; Zmenit: boolean): WideString;
if Zmenit then
begin
Result := '';
for i := 1 to Length(s) do
case s[i] of
else Result := Result + s[i];
Result := s;
end;

Pak jinde potrebuji pointer na vraceny retezec, treba takto:

var
str: WideString;
str := 'xxxxx';
procedure Form1.GetData(var Data: pointer);
begin
Data := PWChar(VratWide(str, zmen));
end;

Jestlize je zmen = true, pak se vrati spravny retezec. Je-li zmen =
false, vraci se jiny retezec.

Kdyz ale upravim volani na
Data := PWChar(VratWide(WideString(PWChar(str)), zmen));
je vse OK.

Setkal jste se nekdo s obema problemy?

Phones: 02/795 29 56 (72 95 29 56); GSM: 0603 551 282

Graficka karta

[*] Macecek Marcel <marcel.macecek(zv)at.siemens(tec)cz> - 29.8.2001 11:16:03

Jak by se dal zjistit typ graficke karty?
SIEMENS
AT EF PB/OI
Marcel Macecek
Database Administrator
Tel.: +420-656-881-468
Fax.: +420-656-881-390

RxDBGrid1 > ftCurrency

[*] Jan #ebesta <delcomseb(zv)volny(tec)cz> - 29.8.2001 11:42:57

Hi,

Pokud mam v RxDBGrid1 zobrazeno vyce polo�ek typu ftCurrency z DB,
tak se vsech zobrazuje "cislo+Kc" (15 454 Kc). Lze nejak toto nastavit, aby
se oznaceni meny zobrazilo jenou u nekterych ? Dik Jan Sebesta

Vychozi brana

[*] Ing. J�n Kuch�r <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz> - 29.8.2001 11:43:17

to cislo ty brany potrebuju, proc to by bylo na dlouhe vysvetlovani

Jedi - JCL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.8.2001 11:52:51

From: <daniel.hrna(zv)sme(tec)cz>
> Podarilo se mi do D5Pro, W98SE nainstalovat DJCL50.dpk (design time pro
> Delphi 5)
> Ale jak mam dal postupovat, abych mohl pouzivat funkce z JCL?

Ahoj,

design time balicek potrebujes pouze v pripade ze:

1. Chces pouzivat funkce JCL v jinych komponentach ci IDE expertech
2. Chces nainstalovat IDE experty ktere jsou soucasti JCL (JCL Debug atd.)

Jinak staci jen pridat pozadovany unit do aplikace bez instalace design time
balicku.

Petr Vones

RxDBGrid1 > ftCurrency

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 29.8.2001 12:02:56

> Pokud mam v RxDBGrid1 zobrazeno vyce polo�ek typu ftCurrency z DB, tak
> se vsech zobrazuje "cislo+Kc" (15 454 Kc). Lze nejak toto nastavit,
> aby se oznaceni meny zobrazilo jenou u nekterych ?

U nekterych fieldu je boolean property currency. Melo by stacit ji
vypnout.

David Lebeda

CHYBA MICROSOFTU???

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 29.8.2001 12:04:57

API a

> To moze byt lahko sposobene drivermi.

muze a nemusi. Vzhledem k nekterym dalsim signalum to je spis feature
RASu ve Win9X. Z WinNT/2000 nemam ani jeden report (pokud se nepletu)> Mne sa zda, ze prave zaciatocnici
> v programovani maju snahu si vsetko pisat sami a az po nadobudnuti
> urcitych skusenosti zacinaju viac pouzivat rozne kniznice.

je to vec nazoru - ja tenhle dojem nemam. Kdo programuje v Delphi (a
neprosel pred tim klasickym Pascalem nebo jinym podobnym jazykem) ten
je podle mne zvykly, ze pokud chce neco malinko komplikovaneho,
existuje na to komponenta. V Borlandich newsech je spousta dotazu typu
"potrebuju scitat dve cisla, kde muzu stahnout komponentu?"
(trosicku - ne moc- prehanim).

> [...]
> Wininet API, ci komponentov by si usetril vela zbytocneho casu
> s nizkourovnovym API a skusanim vlastnej komunikacie FTP, ci HTTP.

Ony komponenty jsou dobry napad. Urcite je to pro Borland velke plus,
ze je Delphi ma. Daleko vetsi pocet lidi je schopno naprogramovat
aplikace, ktere by nebyli jinak shopni naprogramovat. To znamena vetsi
pocet uzivatelu Delphi a tim vetsi sanci, ze Borland jeste nejakou
dobu prezije.
Komu se snilo o tom, ze bude skutecne mozne napsat celkem perfektni
windows aplikaci s komplikovanym GUI s tim, ze vlastni tvorba GUI
(formularu) bude temer radosti? Ackoliv existovaly v dobach pred
Delphi ruzne navrhare formulare (resource editory) s Delphi IDE se to
nedalo nikdy srovnavat.
Ale jsou oblasti, kde pouziti komponenty (napsane nekym jinym, sirene
bez zdrojaku) vzdy ponese jista rizika a pro psani aplikaci sirenych
ve vetsim meritku se nehodi. Pro mne je jednou z tech oblasti WinSock.

D. Toman

Delphi + excel

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 29.8.2001 12:08:56

ahoj,

a maji ty tabulky stejnou strukturu??
stacilo by totiz postupne 6x otevrit/zavrit pres adoconnection+adodataset
vzdy danou tabulku a data jednoduchym cyklem prelovit pres SQL insert do
druheho connectionu s (po celou dobu) otevrenou tou hlavni tabulkou.

M.Jirman

P.S: zrovna vcera jsem delal takovyto prevodnik mezi 2 SQL serverama :-))

[...]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 29.8.2001 12:12:07

> to cislo ty brany potrebuju, proc to by bylo na dlouhe vysvetlovani

Ja mam casu dost. Staci naznacit..

D> Toman

Graficka karta

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.8.2001 12:18:05

From: "Macecek Marcel" <marcel.macecek(zv)at.siemens(tec)cz>
> Jak by se dal zjistit typ graficke karty?

Ahoj,

napriklad takto:

function DisplayDevicesList(List: TStrings; IncludeDeviceName: Boolean =
False;
StateFlagsFilter: DWORD = MAXDWORD): Boolean;
var
DevNum: DWORD;
DisplayDevice: TDisplayDevice;
begin
DevNum := 0;
DisplayDevice.cb := SizeOf(DisplayDevice);
while EnumDisplayDevices(nil, DevNum, DisplayDevice, 0) do
begin
if StateFlagsFilter and DisplayDevice.StateFlags <> 0 then
begin
if IncludeDeviceName then
List.Values[DisplayDevice.DeviceName] := DisplayDevice.DeviceString
else
List.Add(DisplayDevice.DeviceString);
end;
Inc(DevNum);
end;
Result := DevNum > 0;

DisplayDevicesList(Memo1.Lines, False, DISPLAY_DEVICE_ATTACHED_TO_DESKTOP);

Jak odeslat systemovemu dlg-oknu odpoved za klaves

[*] Jiri SOKOL <Jiri.SOKOL(zv)seznam(tec)cz> - 29.8.2001 12:36:16

Nezkousel jsem zatim nictakoveho. Cetl jsem na www.delphi(tec)cz neco podobneho
o WinSight32, ale nemam ho a ani nevim kde ho hledat. Mam D5 Ent. Jestli to
neni jeho soucasti, tak tenhle program nejspis nemam.
Neporadis mi neco jineho?WinSight32
From: "Jiri SOKOL" <Jiri.SOKOL(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> a pak jak na ten handle toho buttonu?
> Je to proste na me moc odborny ...
> Dekuji pokud se mi budes chtit jeste venovat.

Vychozi brana

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 29.8.2001 13:06:29

Aha...

Podle puvodniho dotazu to totiz vypadalo, jako ze onen e-mail hces
odesilat pres zjistenou branusite, coz je jaksi ponekud divne.

Stacilo rict, ze udaj o te brane chces odeslat tim e-mailem a bylo by po
nedorozumneni. ;-)

> [...]
> prislusnou operaci, to cislo IP a cislo brany si tam zada zakaznik
> kvuli nejake registraci, kterou si on vede

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 29.8.2001 13:15:40

> IP a cislo brany si tam zada zakaznik kvuli nejake registraci,
kterou si on
> vede

doufam, ze si uvedomuje, ze to rozhodne neni mozne pouzit k
identifikaci PC na kterem ten program bezi. I kdyz se budu pripojovat
v jednom meste k jednomu ISP dostanu temer urcite po kazdy jinou IP a
je mozne, ze dostanu i jinou IP gatewaye - pokud je dane I200 cislo
obsluhovane vice access servery.

D. Toman

OT: Profesionalni VCS

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 29.8.2001 13:16:06

Hi all,

planuji nakup nejakeho profi VCS systemu, ale pred nakupem
konkretniho systemu bych rad konzultoval jeho vlastnosti s nekym, kdo
ma s jeho provozem delsi zkusenosti.

Najde se zde v konferenci nekdo takovy, kdo by mi bych ochoten
predvest nejaky takovy system a promluvit si o jeho kladech/zaporech?

Diky, pf

Dragdrop v tstringgrid

[*] Skokosek <skokosek(zv)seznam(tec)cz> - 29.8.2001 13:26:14

Ahoj

mam tstringgrid a v nem v nejake bunce retezec. Ten chci pretahnout do
jine bunky pomoci dragdrop. Potreboval bych pradit, jak zjist souradnice
bunky,
kde pri pretahovani pustim tlacitko mysi. Souradnice bunky, z ktere tahnu
mam
uz zjistene.

Dik za radu

Lada, zac. D3 Prof.

heslo v BDE

[*] Jan #ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 29.8.2001 13:33:07

> [...]
> aplikace snazi otevrit tuto databazi,tak to po mne chce nejake
> heslo,ktere ja neznam a zaroven nevim ,kde bych ho mel hledat.

Mozna spatne rozumim,
ale proc "microsoft paradox driver "?
Podle meho staci driver STANDARD, ktery pristupuje k .db (.dbf) nativne.
Pak zadne heslo nechce - tedy pokud tabulky nejsou explicitne zaheslovane.
Pokud jsou, pouzij Session.AddPassword(...)

= tel. 0434 692 569 (0601 203084]

Novell

[*] Ji�� Nov��ek <jnovacek(zv)spst(tec)cz> - 29.8.2001 14:00:17

Ahoj delfini

Mam problem s prekladem vzoroveho prikladu. Predem se omlouvam za
kompletni zdroj.
Se zdrojem mam i exe soubor, ktery pod DOSem funguje. Ale kdyz se snazim
prelozit zdrojak, tak kompilace probehne bez problemu, slinkovani uz
vyhazuje u vsech NW funkci chyby,
"Undefined symbol NWCALLINIT in module ..."
Mam soubory include i lib z NWSDK15, kde jsou i pro DOS. V cestach mam
tyto soubory uvedeny, ale nepomaha to.
Zkousel jsem prekladat pomoci:
Borland C++ 3.1 (Bc)
Borland C++ 4.52 (BCW, BCC)

Muzete mi nekdo poradit?

PS. Snazim se C naucit.

void main(void)
{
NWCONN_HANDLE connHandle;
CONNECT_INFO connInfo;
NWCONN_NUM connNumber;
NWCCODE ccode;
NETWORK_ADDRESS netAdd;
char server[50];

ccode = NWCallsInit(NULL, NULL);
if(ccode){
printf("ERROR: NWCallsInit failed %X\n",ccode);
exit(1);
}
ccode = NWGetDefaultConnectionID(
/* < connection Handle */ &connHandle);
if(ccode){
printf("ERROR: NWGetConnectionHandle failed %X\n",ccode);
exit(1);
}
ccode = NWGetConnectionNumber(
/* > NWCONN_HANDLE */ connHandle,
/* < NWCONN_NUM */ &connNumber);
if(ccode){
printf("ERROR: NWGetConnectionNumber failed %X\n",ccode);
exit(1);
}
ccode = NWGetInternetAddress(
/* > NWCONN_HANDLE */ connHandle,
/* > NWCONN_NUM */ connNumber,
/* < NWNET_ADDR */ (BYTE *) &netAdd);
if(ccode){
printf("ERROR: NWGetInternetAddress failed %X\n",ccode);
exit(1);
}
printf("Network Address= %02X%02X%02X%02X\n",netAdd.network[0],
netAdd.network[1],
netAdd.network[2],
netAdd.network[3]);
printf("Node Address= %02X%02X%02X%02X%02X%02X\n", netAdd.node[0],
netAdd.node[1],
netAdd.node[2],
netAdd.node[3],
netAdd.node[4],
netAdd.node[5]);
}

OT: Anglicko-cesky slovnik

Ahoj vsem, pisu si pro sebe prekladovy slovnik a hodila by se mi nejaka
slovni zasoba smerem anglictina -> cestina. Nemate nahodou nekdo neco
takoveho v nejakem citelnem formatu (TXT, DBF, XLS)?

Diky predem

CHYBA MICROSOFTU???

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 29.8.2001 14:03:06

On 29 Aug 2001, at 11:08, Erik Salaj wrote:

> Mne sa zda, ze prave zaciatocnici v
> programovani maju snahu si vsetko pisat sami a az po nadobudnuti
> urcitych skusenosti zacinaju viac pouzivat rozne kniznice.

Ze bych byl zacatecnik? :-) Ja u sebe sleduji opacny proces.
Knihovny casto neumeji presne to, co potrebuji a/nebo maji
vselijake chyby, ktere se obtizne odstranuji. Takze omezuji
pouzivani cizich knihoven na nezbytne minimum.

Phones: 02/795 29 56 (72 95 29 56); GSM: 0603 551 282

Delphi + excel

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 29.8.2001 14:08:49

> mam malicky problem, a sice - potrebujem z asi 10-tich excelovskych
> fajlov nacitat data a vyrobit jeden subor, to znamena ich pospajat do

http://www.djpate.freeserve.co.uk/AutoExcl.htm

Jak odeslat systemovemu dlg-oknu odpoved za klaves

[*] Jiri SOKOL <Jiri.SOKOL(zv)seznam(tec)cz> - 29.8.2001 14:36:48

Nestane se bohuzel vubec nic. Ted jsem to sel vyzkouset.
J.

> [...]
> Pisal si ze ten dialog ked mu posles WM_CLOSE tak sa zavrie ale spusti
> ladenie? Co sa stane ked na nom zavola Alt+F4?

IBO etc.

[*] Petr Savinec <delphi(zv)ges(tec)cz> - 29.8.2001 14:55:41

Krasny den,
nemate nekdo praktickou zkusenost s licenci pro InterBase Objects?
Potreboval bych predelat par programu, aby byly bez BDE a testoval jsem neco
s FreeIB Comp. a pak tedy s IBO. A IBO se mi zda nejpouzitelnejsi pro tyto
ucely.
Nebo nemam prejit na Delphi 6 (ted delam v D4 - zase problem preneseni D6),
kde by melo byt neco jako IBX (IB express) pro primy pristup k InterBase
(?).
Dik.

Profesionalni VCS

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 29.8.2001 15:00:19

> [...]
>
> Najde se zde v konferenci nekdo takovy, kdo by mi bych ochoten
> predvest nejaky takovy system a promluvit si o jeho

Je to sice zadarmo, ale co se Ti nelibi na FreeVCS (www.thensle.de)?
Pouzivam ho, vyhovuje mi. Je pravda, ze z teto oblasti toho zrovna moc
nevim, ale docela by me zajimalo co by mel profi VCS system umet.

Ve FreeVCS muze snad byt problem s vetvenim verzi projektu. Ve
starsich verzich to bylo nejake krkolomne, ted je to snad lepsi -
nevim zatim jsem nepouzil.

Libi se mi integrace do IDE (existuje i standalone verze), zalohovani
zdrojaku primo z IDE (ne CVS databaze - to zalohuje server), moznost
kryptovani VCS databaze (prenos over internet je pak bezpecny), celkem
bezproblemovy chod (obcasna exception pri ukonceni IDE se da vydrzet),
pokracujici vyvoj,..

D. Toman

Portabilni vs efektivni kod Was: CHYBA MICROSOFTU

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 29.8.2001 15:06:45

> ignorovani
> zpravy...

> Trikrat FUJ!
>
> Pouzivam OE a vsetko mi funguje tak ako ma a som s tym velmi spokojny.

No, jestli to spravne chapu, tak do problemu by se asi spis dostali ti,
kdoz dostanou od tebe MIME zpravu a nemaji OE ale nejaky MUA, ktery
striktne dodrzuje standardy MIME a nepocitaji s nestadardnim kodovanim OE

OT: Re: Portabilni vs efektivni kod Was: CHYBA MI

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 29.8.2001 15:17:16

> RFC ma velmi daleko od serioznej specifikacie.

Zatimco microsofti implementace standardnich protokolu jsou seriozni?
Nenech se vysmat!

> Pouzivam OE a vsetko mi funguje tak ako ma a som s tym velmi spokojny.

To ze to TOBE funguje neznamena, ze to funguje dle normy. Ty take
problemy mit nemuzes... problemy maji vsichni ostatni, kteri se musi
potykat s e-maily, ktery produkuje outlook. :-/

> Zvlastna logika. Mozno keby linuxaci viac rozmyslali a naucili sa
> zdielat kod, nemuseli by tolko makat.

Zjevne o Linuxiove komunite nic nevis... drtiva vetsina vsech programu je
totiz pod GNU licenci se zdrojovymi kody. Takze sdileni kodu probiha tou
nejsnadnejsi metodou 'cut&paste' ;-) Ovsemze ruzne moduly existuji,
abys to nemusel programoovat vsechno znova.. ale nido ti nediktuje,
ktery modul je ten jedinny spravny.. kazdy si vybere ten ktery potrebuje.

> Co to je "platformovo nezavisle"?

Hezky slovickaris.. pohybujeme-li se v oblasti Delhi a spol., coz je oblast
zamereni teto konference, tak jsem zjevne naivne predpokladal,z e
pripadaji v uvahu platformy dve: Windows a Linux. A na tyto dve platformy
je okruh myslytelnych platforem zuzen. Chces konstruktivne debatovat
nebo rejpat? V pripade druheho prosim mimo konferenci.

> No ak to ma byt uspech, ze je mozne prelozit zdrojak pre Delphi
> roznymi verziami Delphi kompilatora, tak to radsej nekomentujem.

Otevri oci.. neni to vubec bezna vec! Nejen ze je problematicka
kompatibilita mezi Delphi a Kylixem, ale je problematicka kompatibilita
mezi ruznymi verzemi Delphi. Pokud programujes 'hello world!', tak na to
nenarazis. :-)

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

Property typu TCollection

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 29.8.2001 15:22:41

Ahoj vsem,

dovedete, prosim, nekdo poradit s nasledujicim problemem:

Ma vlastni komponenta ma jednu z property typu TObject, takze
se v IO ukaze rozbalovaci plus pro pristup k propertym tohoto
objektu. Vsechno by to bylo krasny, ale jedna z polozek je
typu TCollection a prave u ni se mi neotevre editor polozek
kolekce(napriklad pro editaci polozek StringListu je to OK).
U property typu TCollection ktere patri do hlavni
komponenty je vse v poradku. Neco jsem udelal blbe nebo
kolekci podrazeneho objektu pres IO nelze editovat?
Snad je to srozumitelne:).

>===================================<
> ...The Truth Is Out There... <

File System

[*] Macecek Marcel <marcel.macecek(zv)at.siemens(tec)cz> - 29.8.2001 15:23:23

Slo by nejak zjistit, jaky File System je na danem Disku?

Best Regards

SIEMENS
AT EF PB/OI
Marcel Macecek
Database Administrator
Tel.: +420-656-881-468
Fax.: +420-656-881-390

Portabilni vs efektivni kod Was: CHYBA MICROSOFTU

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 29.8.2001 15:40:17

> [...]
> kdoz dostanou od tebe MIME zpravu a nemaji OE ale nejaky MUA, ktery
> striktne dodrzuje standardy MIME a nepocitaji s nestadardnim

to je presne logika, ktera nahrava M$ a podobnym. Protoze nejsem
schopen neco precist muzu za to ja nikoliv ten kdo tu zpravu blbje
sestavil. Takhle uz M$ "adoptoval" nekolik standardu. Nejprve je
implementuje temer tak jak byly zamysleny, v dalsi verzi udela sve
rozsireni (jehoz popis nezverejni, pripadne to rozsireni udela tak,
aby fungovalo jen v M$ produktech - viz Win2000 a predelana Kerberos
authentifikace a problemy Linux SAMBA versus Win2000)

RFC jasne rika: pri dekodovani zpravy musi byt klient maximalne
robustni a tolerantni aby si poradil s co nejvice prohresky proti
standardu. Pri odesilani musi zpravy sestavovat prisne v souladu s
RFC.
Z vlastni zkusenosti mohu rici, ze napsat neco co MIME zpravy
sestavuje je zalezitost mnohem a mnohem jednodussi nez psat parser,
ktery zpravu rozklada na prvocinitele. Takze nechapu jak je mozne, ze
Outlook produkuje takove podivnosti.

D. Toman

Dragdrop v tstringgrid

[*] surfman <surfman(zv)volny(tec)cz> - 29.8.2001 15:43:40

Ahoj,

nevim, jestli to bude fungovat i v D3, ale mam dojem ze by melo.
Odchyt si OnMouseUp a souradnice mysi preved pomosi funkce MouseToCell.

Surfman

> mam tstringgrid a v nem v nejake bunce retezec. Ten chci pretahnout do
> jine bunky pomoci dragdrop. Potreboval bych pradit, jak zjist souradnice
> bunky,

WideString

[*] Ond�ej Male�ek <ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz> - 29.8.2001 15:49:42

Pouzivam konstrukci, kde hodnotu vracenou z COM objektu prirazuji do lokalni
promenne typu WideString a tu pak dal pouzivam jako parametr funkce, ktery
je uz typu string. A zadny problem.

P.S. jake jsou zkusenosti s GRAMISem pres OLE Automation ??

Ondrej

> [...]
jako
> WideString (resp. BSTR) a ja bych ho potreboval pretypovat na PChar. Nevis

PChar(AnsiString(GramisApp.ActiveMapWindow.ActiveMap.Get_Title));

> ale problem je, ze mi to orizne posledni pismenko a nahradi ho nejakym
paskvilem
> :(
>
> Dost to totiz specha
>
> S pozdravem
>
> Milan Tome#
> Vedouc� v�vojov�ho t�mu Windows
> Softwarehouse HAiDA s.r.o.
> Nov� Bor
> tel: 0424/722291, 0424/222284
> email: Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

FREE DB COMPONENTS FOR DELPHI 6 PERSONAL

[*] Ales Kysela <sup(zv)publicis(tec)cz> - 29.8.2001 15:50:16

> [...]
> ktera vsak jeste neni v D6 zcela odzkousena. Nejdriv je treba
> nainstalovat WideRich. Verze *d.dpk je design knihovna, ostatni

Dekuji vsem za odezvu.

Ale stale mi to nejde prelozit.
Pokusil jsem se nainstalovat WideRitch.
Tentokrate je na vine unit DJCL60. Proste sproste v distribuci PE chybi.

AK.

Portabilni vs efektivni kod Was: CHYBA MICROSOFTU

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 29.8.2001 15:52:13

> RFC ma velmi daleko od serioznej specifikacie.

to jsou docela silna slova. Samozrejme se mezi temi stovkami dokumentu
najdou slabsi kusy (zvlaste pokud se podivam na neco starsiho) ale
takhle generalizovat...

Jak by tedy mela vypadat dokumentace tohoto typu? Vadi Ti snad, ze jde
v zaklade o hole TXT soubory? Je pravda, ze povedeny obrazek lepsi nez
deset stran textu, ale TXT ma podle me vice vyhod nez nevyhod (ASCII
art ma taky neco do sebe :-) )
Nebo se Ti nezda technicka/odborna uroven specifikaci? Vetsina RFC je
kolektivni dilo skupiny lidi, nekteri pisou jini kritizuji a nekdy
trva docela dost dlouho nez je draft preveden na RFC. Samozrejme to,
ze se neco pise dlouho nemusi vzdy byt zarukou kvality.
Osobne bych v nekterych RFC videl rad vice vysvetlene nektere pasaze
(abych nemusel slozite experimentovat) ale tohle je zpusobenio tim, ze
pisu aplikaci, ktera neni ani server ani klientem (proxy) a mam proto
ponekud jiny uhel pohledu na nektera specifika. Fozhodne bych se kvuli
tomu neodvazoval tvrdit, ze RFC ma daleko do seriozni specifikace.

Hrabal jsem se i v jinych (firemnich) specifikacich a nemel jsem
pocit, ze by byl mezi nimi a RFC nejaky zasadni rozdil (vzdy se najde
neco co autor nedokaze vysbvetlit tak aby to vsichni pochopili
napoprve)

D. Toman

Jak odeslat systemovemu dlg-oknu odpoved za klaves

[*] Pavol Kaka�ka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 29.8.2001 16:08:20

OK takze handle okna - diaogu mas. Potom si zisti Child Windows (Okno -
dialog je okno, to je jasne, presne tak aj vecsina prvkov v tom okne su
"window" - okna, ide o buttony, edity, .... a to su "child windows". Kazde
okno okrem handle ma este ID, vysku, sirku, a kopec dalsich vlastnosti)

1. Takze je treba zistit ID toho buttonu aby si vedel ktore child Window
chces ovladat. To mozes urobit napriklad tak ze vsetky child okna prelezies
a porovnas Caption (Title) alebo napriklad programkom SInfo zistit ID toho
buttonu.

2. Ked vies ID mozes pouzit fciu ktora Ti vrati handle podla ID prvku a jeho
rodicovskeho okna: KsGetChildWindow(AParent: THandle; AID: Integer): THandle
(zdrojaky su dole)

3. Posles butonu pozadovanu mesage (click):
SendMessage(H, BM_CLICK, 0, 0);

4. No a malo by to chodit

> Nestane se bohuzel vubec nic. Ted jsem to sel vyzkouset.

---------------------------------

btw: Zdrojaky si podla potreby uprav...

var
ksWindowsList : String;

{** Do TStings.CommaText narve Handle vstekych potomkov okna }
procedure KsGetChildWindowsHandlesAll(AParent: THandle; var AList: TStrings;
AClearList: Boolean = True);
type
mPHWND = ^HWND;

function iEnumChildWndProc(AChildHandle: HWND; AData: LParam): BOOL;
stdcall;
ksWindowsList := ksWindowsList + IntToStr(AChildHandle)+ ',';

if not Assigned(AList) then
Exit;
if AClearList then
AList.Clear;
ksWindowsList := '';
EnumChildWindows(AParent, (zv)iEnumChildWndProc, 0);
if AList.CommaText <> '' then
AList.CommaText := AList.CommaText + ',' + ksWindowsList
else
AList.CommaText := ksWindowsList;
end;

{** Vr�ti handle specifikovan�ho prvku na okne }
function KsGetChildWindow(AParent: THandle; AID: Integer): THandle;
L: TStrings;
L := TStringList.Create;
try
KsGetChildWindowsHandlesAll(AParent, L);
for I := 0 to L.Count -1 do
if GetWindowLong(StrToInt(L.Strings[I]), GWL_ID) = AID then begin
Result := StrToInt(L.Strings[I]);
Break;
L.Free;

Prohlizecka .QRP

Prosim nemate nekdo nejaky free prohlizec .QRP souboru?

Pro jistotu - jde o ulozene sestavy z QuickReportu.

Pokud ji nekdo mate, poslete prosim odkaz, nebo cely program na
soukromou adresu nejlepe KALA(zv)Volny(tec)cz

Diky predem

Profesionalni VCS

[*] Pavol Kaka�ka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 29.8.2001 16:19:16

Mno tiez mam vyhrady k FreeVCS. Nestabilny, nespolahlivy, priserne
ovladanie, opruzujuce dialogy, nejde porovnavat DFM a aj ked je priamo v
IDE Delphi - to ine softy maju tiez podporu. Je mozno dobry na male prtave
projekty niekde na domace pouzitie, ale ak ide o projekt kde bude robit
viacej ludi, projekt bude zlozitejsi a strukturovanejsi tak je jeho
nasadenie sebevrazda ;-) (nebite ma je to len moj nazor). na druhu stranu je
zdarma.
Ak su peniaze tak rozhodne doporucujem nieco ako MS Visual SourceSafe. Aj on
ma svoje muchy ale myslim ze je to lepsia alternativa. Expert do Delphi sa
pren da bud zohnat alebo relativne lahko napisat.

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> [...]
> kdo

> kladech/zaporech?

OT: Re: Portabilni vs efektivni kod Was: CHYBA MI

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.8.2001 16:25:44

From: "Gebauer Lukas" <gebylist(zv)mlp(tec)cz>
> nejsnadnejsi metodou 'cut&paste' ;-) Ovsemze ruzne moduly existuji,

Ahoj,

pak to ale neni sdileni nybrz kopirovani, coz je trochu rozdil ;-) Pokud nekdo
takto 20x okopiruje kod kde byla chyba, tak pochybuji ze ji opravi. V pripade
ze by se kod sdilel (v knihovne) tak by po oprave a update dane knihovny byla
chyba opravena ve vsech aplikacich ktere ji pouzivaji. Takhle se musi opravit
kazda aplikace zvlast. Ano, lze argumentovat ze v pripade GPL 'virus' licence
si kazdy muze stahnout zdrojak a prelozit si to znova. Jenze ma-li se stat
Linux atraktivni i pro bezne uzivatele (a tim i pro potencialni vyrobce SW)
jako plnohodnotny desktop OS bude asi nutne se na vec podivat trochu jinak.

> abys to nemusel programoovat vsechno znova.. ale nido ti nediktuje,
> ktery modul je ten jedinny spravny.. kazdy si vybere ten ktery potrebuje.

Prilis mnoho demokracie je nekdy take ke skode ;-)

Petr Vones

tlac RTF textu

[*] bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 29.8.2001 16:39:32

[P��loha v souboru: winmail.dat]
Tisknout RTF se da poslanim zpravy EM_FORMATRANGE - ale bohuzel se tato
zprava posila na handle komponenty TRichEdit. Zajistit presnou pozici tisku
jde, ale musis si s tim trochu pohrat.

Jestli jde tisknout i bez RichEditu to nevim. Urcite to jde pres reporty,
napriklad pres Sineu nebo pros QR.

Prohlizecka .QRP

[*] Martin Macko <martinm(zv)m-pro(tec)cz> - 29.8.2001 16:57:55

neni nic jednodussiho si ho vyrobit sam:
staci formular s qrpreview - to ma tlacitko a funkce pro nacteni ulozeneho
QRP
(akorat obcas mam problem s tiskem takto ulozeneho reportu)

Prosim nemate nekdo nejaky free prohlizec .QRP souboru?

CHYBA MICROSOFTU???

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.8.2001 16:58:20

From: "David Mensik" <mensikd(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> zajimave, kolik programatoru si mysli, ze prave ta jeho chyba je chyba v
> kodu knihovny od Microsoftu. Mnohdy je to uplne jinak.

vetsina problemu s Windows je zpusobena chybnymi drivery. Asi by bylo dobre
zacit tim, jestli je dany hardware uveden v HCL pro dany OS a je nainstalovan
posledni driver (idealne WHQL). Nekomu se toto muze zdat jako zbytecna
'buzerace', ale pri tak obrovskem mnozstvi ruznych zarizeni to asi ani jinak
nejde.

Petr Vones

Graficka karta

[*] Macecek Marcel <marcel.macecek(zv)at.siemens(tec)cz> - 29.8.2001 17:03:04

Super Dik moc.
A nevis, jak bu se dala zjistit jeste zvukova karta?

> [...]

DisplayDevicesList(Memo1.Lines, False,
DISPLAY_DEVICE_ATTACHED_TO_DESKTOP);

Portabilni vs efektivni kod Was: CHYBA MICROSOFTU

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.8.2001 17:05:00

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>

> to jsou docela silna slova. Samozrejme se mezi temi stovkami dokumentu
> najdou slabsi kusy (zvlaste pokud se podivam na neco starsiho) ale

Ahoj,

pokud me pamet neklame tak RFC neni zavazna specifikace ale jen doporuceni.
Koneckoncu, treba i u telekomunistu se najdou priklady kdy se specifikace
prilis nedorzuji a ackoli jsou obe dve strany transparentni vec nefunguje ;-)
Tohle je bohuzel obecny problem.

Petr Vones

Graficka karta

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.8.2001 17:18:37

From: "Macecek Marcel" <marcel.macecek(zv)at.siemens(tec)cz>
> A nevis, jak bu se dala zjistit jeste zvukova karta?

Ahoj,

zjednodusene treba takto:

uses
MMSystem;

MixerCaps: TMixerCaps;
begin
if mixerGetDevCaps(0, (zv)MixerCaps, SizeOf(MixerCaps)) = MMSYSERR_NOERROR then
ShowMessage(MixerCaps.szPname)
else
ShowMessage('Error');

CHYBA MICROSOFTU???

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 29.8.2001 17:22:44

API a

> A az zjistis ze RAS API je v poradku, budes krokovat drivery?

problem je ten, ze nemuzu zjisti, ze RAS API je v poradku. Z techto
duvodu:
1) kontrolovat jej bez zdrojaku nemuzu a krokovat jej bez nich je k
nicemu i s checked build verzi windowsu
2) protoze v poradku neni (bud primo RAS API nebo KERNEL32 - kde to
vzdycky padne)

I kdybych zjistil, ze je RAS API v poradku bude to pozitivni
informace. Pokud bych zjistil pravou pricinu proc to crashne (k tomu
by bylo treba to krokovani) pak bych byl radsi aby byla v mem kodu -
sla by tak rychleji opravit.

> Podle meho soudu se knihovny delaji proto, aby se pouzivaly.
ale to nikomu neberu vzdyt ja je pouzivam (tam kde to ma smysl)

> Je velmi
> zajimave, kolik programatoru si mysli, ze prave ta jeho chyba je
chyba v
> kodu knihovny od Microsoftu. Mnohdy je to uplne jinak.

- podnikl jsem vsechny kroky (alespon doufam) pro to, abych se
pokusil eliminovat vnejsi vlivy. K chybe nedojde pri spouste volani
dane funkce. Pak najednou se se stejnymi parametry sesype.
- na Internetu jsem narazil na zminku o podobnych problemech jinych
aplikaci a RAS API
- zda se, ze vola-li se RAS API prilis casto pak ma tendenci se sypat
- WinNT/2000 jsou bez problemu (coz samozrejme neni postacujici
dukaz, ale jisty typ chyb aplikaci to muze vylucovat)

D. Toman

File System

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.8.2001 17:31:26

From: "Macecek Marcel" <marcel.macecek(zv)at.siemens(tec)cz>
> Slo by nejak zjistit, jaky File System je na danem Disku?

Ahoj,

pomoci funkce GetVolumeFileSystem z JclSysInfo:
ftp://ftp.delphi-jedi.org/Code_Library/Release_1_11/jcl.zip

Petr Vones

Chyba pri tisku pomoci Wordu

[*] Jiri Novotny <NOVOTNY(zv)ftknw.upol(tec)cz> - 29.8.2001 15:33:05 met-1

Ahojte!

Ze sve aplikace chci vytisknout vice kopii wordovskeho dokumentu
(tj. uzivatel zvoli v nejakem dialogu pocet kopii, stiskne buttonek a
tisk probehne). Resenim pomoci

for I := 0 to PocetKopii - 1 do
ShellExecute(..s parametrem 'print')

by to asi slo, ale pripada mi to takovy blby (kdyz uz nic, tak x-krat
tam problikava Word). V archivu konference jsem si nasel kod, ktery
by mel umet tisk pres OLE a vypada takto:

V := CreateOleObject ( 'Word.basic' );
V.FileOpen ( Name := 'c:\temp\pokus.doc', ReadOnly := True );
V.FilePrint ( NumCopies := 2, Range:=1, Pages:=1 );
v.ToolsOptionsPrint( Background := 1 );
v.DocClose(0);
v.AppClose;

Jenze mi to na radku V.FilePrint..... hlasi chybu "Nesoulad typu'.
Jelikoz s OLE nemam zadne zkusenosti, tak vubec netusim, co to
znamena a v cem je problem. Mam Word 97 a hlasi to u vsech .DOC
souboru, at uz jsem je vytvoril na mem PC nebo na jinem.

Dale bych take rad vedel:

1) jak se udela, aby tiskarna, kterou vyberu v Delphi aplikaci, se
pouzila pri tisku ve Wordu
2) jaky je rozdil mezi tim, kdyz v CreateOleObject pouziju parametr
Word.basic a Word.application (to uz jsem taky videl v par
prikladech). A kde se da najit seznam techto classnames, jez se daji
pouzivat jako parametr v CreateOleObject a kde zjistim seznam funkci,
ktere se daji pouzit pro tyto jednotlive parametry.

Jirka.

DBGrid

[*] Roman #ev��k���##�#�(#�h�̿ - 29.8.2001 17:39:11

Ahoj,
potrebuji v DBGridu oznacovat sloupce a radky tak jako to ma Excel, do
udalosti onMouse... jsem pridal kousek kodu - funguje to, ale kdyz prudceji
pohnu mysi, tak se mi nektere radky neoznaci, vubec nechapu proc. Kdyz
pohybuji "normalne" tak je to bez problemu. Zkousel jsem prekreslovat vse,
co ma by oznacene, ale nepomohlo to. Stale jsou tam nektere radky
neprekreslene(neoznacene), ale jen kdyz s tim cuknu. Radky, ktere maji byt
oznaceny jsou v typu rozsah(Top, Bottom).

Nedelal jste nekdo neco podobneho, nevite co s tim ?

Dik za kazdou radu
Roman

D5SP1

IBO etc.

[*] <mms(zv)host.sk> - 29.8.2001 17:56:38

Ahoj,
Ja som ich poziadal o licenciu pre vytvorenie aplikacie pre neziskovu organizaciu - muzeum a dostal som ju bez problemv.