Jak odeslat systemovemu dlg-oknu odpoved za klaves

[*] Jiri SOKOL <Jiri.SOKOL(zv)seznam(tec)cz> - 29.8.2001 17:59:44

Nezkousel jsem zatim nictakoveho. Cetl jsem na www.delphi(tec)cz neco
podobneho
o WinSight32, ale nemam ho a ani nevim kde ho hledat. Mam D5 Ent.
Jestli to
neni jeho soucasti, tak tenhle program nejspis nemam.
Neporadis mi neco jineho?WinSight32
----- Original Message -----
From: Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz>
To: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Sent: Wednesday, August 29, 2001 9:45 AM
Subject: RE: Jak odeslat systemovemu dlg-oknu odpoved za klavesnici?> >

> A nezkousel jsi pomoci WinSight32 (ci neceho podobneho - napr. to co je u
> MS Visual C++ mi ve Win NT/2K tusim slape lepe) vysledovat, jaka zprava je
> oknu posilana ?
>
> T.

Denn� nov� Last Moment - objednejte http://na.dovolenou(tec)cz/last.php3
Aktualizovan� nab�dky 1.000 z�jezd� http://na.dovolenou(tec)cz/

IBO etc.

[*] <mms(zv)host.sk> - 29.8.2001 18:04:50

Ahoj,
Ja som ich poziadal o licenciu pre vytvorenie aplikacie pre neziskovu organizaciu - muzeum a dostal som ju bez problemv.
Miro

Jak odeslat systemovemu dlg-oknu odpoved za klaves

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.8.2001 18:09:22

From: "Jiri SOKOL" <Jiri.SOKOL(zv)seznam(tec)cz>
> Nezkousel jsem zatim nictakoveho. Cetl jsem na www.delphi(tec)cz neco
> podobneho o WinSight32, ale nemam ho a ani nevim kde ho hledat. Mam D5 Ent.

Ahoj,

WinSight32 je soucasti instalace Delphi. Mel by jsi jej mit se Start menu mezi
ostatnimi zastupci. Jelikoz se jedna o dost historicky nastroj (ktery nikdo
neaktualizuje) tak jsou s nim obcas problemy na Windows 2000.

Petr Vones

EnumNetResources - pouze pocitace NT

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.8.2001 18:20:00

From: "Milan #ݿek" <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz>
> pouzivam proceduru na ziskani vsech aktivnich PC v siti. Potreboval
> bych (pokud to jde), aby funkce ignorovala Novell a vypsala pouze
> 'Win' stanice. Je to mo�n�? P�edem d�ky

Ahoj,

zkus se podivat na hodnotu TNetResource.lpProvider, ovsem muze tam byt i nil.

Petr Vones

XML, XSL, DTD...

[*] Matula M. <mirek.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 29.8.2001 19:56:08

XML se sam na HTML netransformuje. Tu transformaci musis naprogramovat =
soubory XSL.
XML + XSL = HTML nebo jiny textovy soubor napr. pro excel atd.

V Delphi provedes transformaci treba takhle.

Uses MSXML2_TLB;

procedure XMLtoHTML(const sFNameXML_ :string;
const sFNameXSL_ :string;
const sFNameHTML_ :string);// jmeno souboru bez ext.
var
sST :TStringStream;
DOM_XML :TDOMDocument;
DOM_XSL :TFreeThreadedDOMDocument;
Template :TXSLTemplate;
IDOM_XML :IXMLDOMDocument;
IDOM_XSL :IXMLDOMDocument;
ITemplate :IXSLTemplate;
IProcessor:IXSLProcessor;
t :boolean;
sp :string;
iFH :integer;
begin

if not (FileExists(sFNameXML_)and FileExists(sFNameXSL_)) then exit;
// prevod
Template :=TXSLTemplate.Create(Nil);
DOM_XML :=TDOMDocument.Create(Nil);
DOM_XSL :=TFreeThreadedDOMDocument.Create(Nil);
Screen.Cursor:=crHourGlass;
try
IDOM_XML :=DOM_XML.DefaultInterface;
IDOM_XSL :=DOM_XSL.DefaultInterface;
ITemplate :=Template.DefaultInterface;
IDOM_XML.async:=false;
IDOM_XSL.async:=false;
t:=IDOM_XML.load(sFNameXML_);//
t:=t and IDOM_XSL.load(sFNameXSL_);//
if IDOM_XSL.parseError.errorCode<>0 then begin
Showmessage(IntToStr(IDOM_XSL.parseError.errorCode));
end;
if t then begin
//sp:=IDOM_XML.xml;
ITemplate._Set_stylesheet(IDOM_XSL);
IProcessor:=ITemplate.createProcessor;
IProcessor.input:=IDOM_XML;
t:=IProcessor.transform;
if t then begin
sp:=IProcessor.Get_output;
iFH:=FileCreate(sFNameHTML_);
if iFH<>-1 then begin
if sp<>'' then FileWrite(iFH,sp[1],Length(sp));
FileClose(iFH);
Screen.Cursor:=crDefault;
DOM_XSL.Free;
DOM_XML.Free;
Template.Free;

> uz si vazne pripadam jako posledni trouba (slusne receno). Vsude se
> mluvi o podpore XML a ja uz nekolik dni "maturuju" na (verim ze)
> primitivnim problemu:-(
> Muze mi nekdo prozradit, jak prinutim prohlizec (IE 5.5), aby provedl
> transformaci xml dokumentu a zobrazil mi ho jako html stranku? Pripadne
> jestli k tomu potrebuji jeste neco dalsiho.
>
> Diky.
>
> Miroslav Novosad
> mirnov(zv)atlas(tec)cz

FREE DB COMPONENTS FOR DELPHI 6 PERSONAL

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 29.8.2001 20:01:01

On 29 Aug 2001, at 15:50, Ales Kysela wrote:

> Ale stale mi to nejde prelozit.
> Pokusil jsem se nainstalovat WideRitch.
> Tentokrate je na vine unit DJCL60. Proste sproste v distribuci PE
> chybi.

Tak jsem to doplnil.

Phones: 02/795 29 56 (72 95 29 56); GSM: 0603 551 282

RxMemoryData

[*] Ka.Kewasa <kewasa(zv)quick(tec)cz> - 29.8.2001 20:17:21

To je asi ten problem, zrejme to spatne oteviram pri pridavani zaznamu
(append)...
Diky
Ka.

From: "Martin Pavera" <martin.pavera(zv)cmail(tec)cz>

> s udivem jsem zjistil, ze SINEA neumi zobrazit vsechny znaky ve formatu
RTF.
> Napr: v RTF znak "\u9484?". Muzete mi nekdo poradit co s tim... Pouzivam
> verzi 3.39x ze dne 6.10.2000. Bohuzel nikdo nechce se mnou komunikovat
> na Sinea konferenci. :-(((

Na Sinea konferenci jsi na tento dotaz dostal odpoved
za 12 minut po jeho polozeni....

Sinea podporuje RTF syntaxi pouze na urovni
standardniho Delphi RichEditu.

Vaclav Krmela

WideString

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 30.8.2001 07:11:57

> Pouzivam konstrukci, kde hodnotu vracenou z COM objektu prirazuji do lokalni
> promenne typu WideString a tu pak dal pouzivam jako parametr funkce, ktery
> je uz typu string. A zadny problem.
>
> P.S. jake jsou zkusenosti s GRAMISem pres OLE Automation ??
>
> Ondrej

Jenze ja toto pisu jako wrapper DLL, kterou budu volat z uplne jineho programu a
tudiz se musim vyvarovat typu string a misto nej pouzit PChar.

P.S.: Gramis jedu pres COM a je to SUPER - rychle, jednoduche... Vyuzivam primo
WinAPI (CoCreateInstance....)

S pozdravem

Milan Tome#
Vedouc� v�vojov�ho t�mu Windows
Softwarehouse HAiDA s.r.o.
Nov� Bor
tel: 0424/722291, 0424/222284
email: Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

Ucelova SMS na Oskara

[*] Robert Plz�k <rpvp(zv)vagnerplast(tec)cz> - 30.8.2001 07:16:16

Zhruba pred 14-ti dny jsem se tu snazil vyloudit nejake informace o posilani
SMS na Oskara ale marne :o(
Snad jen jediny odkaz na p. Duska...ICQ: 86063232, j.dusek(zv)seznam(tec)cz,
ktery to ma dost dobre naprogramovane ale neda :o)

[...]

Prohlizecka .QRP

[*] "FAIT Ji��, ml." <fait(zv)jakl(tec)cz> - 30.8.2001 07:33:41

> Prosim nemate nekdo nejaky free prohlizec .QRP souboru?

Je primo na webu
http://www.delphi(tec)cz/soubory.asp?dir=tools

Ucelova SMS na Oskara

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 30.8.2001 07:46:24

> mate nekdo rozchozene posilani SMS na Oskara?

pokud ma aktivovany sms email, tedy <neco>(zv)mujoskar(tec)cz
tak to lze posilat jako email na tuto adresu.
jinac si asi stahi sms-kovou stranku z vebu a podivej se jak to posilaji
oni z webu.

wwW.HofyLand.Cz

Zprava neobsahuje viry, kontrolu provedl
mocny antivirovy nastroj FDISK + MKFS

Barevny text v RichEditu

[*] VALIK <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 30.8.2001 07:51:35

Prosim vas, zaboha na to nemuzu kapnou, umim udelat novy line s jinou
barvou, ale to nechci.
Potrebuju pridavat text na konec textu pokazde jinou barvou.
Eventuelne by mi pomohlo natuknout, jak novy line hodit o radek vys -
nakonec. (neco jako poslat key
Home + BackSpace).

diky valik
e-mail : valentapat(zv)volny(tec)cz
ICQ: 54152896

volani OLE server WinT602

[*] mbartone(zv)synthesia(tec)cz - 30.8.2001 08:01:22

Ahoj,

D5 C/S - pro zapis do dokumntu Wordu pouzivat nasleduji .

try
OLES:=GetActiveOleObject('Word.Application');
except
OLES:=CreateOleObject('Word.Application');
end;
OLES.visible := true;
OLES.documents.add(jmeno_dokumentu);
OLES.ActiveDocument.Bookmarks.Item(DM1.Query1.FieldDefs.Items[i].Name).Select;
OLES.Selection.TypeText(veta);

Neco podobneho potrebuji pouzit nad WinT602

try
OLES:=GetActiveOleObject('602Text.document');
except
OLES:=CreateOleObject('602Text.document');
end;
OLES.visible := true;

Zde to uz nahlasi chybu.

Nevite jak volat WinT602 s dokumentem a zapisovat do furmularovych poli ?

Milan

RxLib: problem

[*] =?utf-8?Q?Pavol_Kaka=C4=8Dka?= <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 30.8.2001 08:20:12

From: "Ivan Kozak" <iko(zv)zoznam.sk>
> [...]
> Cannot load package CORIDE50. It contains unit 'AppUtils', which is also
> contained in package RXCTL5. Do you want to attempt to load this package

V subore readme.txt u tych komponent je pene popisana instalacia, ak si to
tak urobil atk Ti uz len chyba to ze prelozene balicky nemas v ceste kde by
boli "vidiet" , mozes si napriklad nastavit PATH na cestu kde mas Rx balicky
zkompilovane...

> Na svojom D5 mam nainstalovene ���ruske komponenty�ǝ ( RXLib). A toto je
jeden
> dosledok.

budu dalsie ;)

> [...]
> Ak niekto viete, poradte mi prosim, co s tym (nepomohlo ani kompilovanie
> RXCTL5 bez AppUtils, on si to odniekial importoval)

Unita AppUtils: tusim ze tam je problem v tom ze nazov z koliduje s nazvom z
ineho balicku, tam staci ked si AppUtils premenujes na rxAppUtils naprijkad
a v bailckoch to opravis.

(Rx uz dlhsiu dobu nepouzivam, ale myslim ze takto nejak to bolo)

Pavol Kaka#�ka
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Jak odeslat systemovemu dlg-oknu odpoved za klaves

[*] Pavol Kaka�ka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 30.8.2001 08:21:49

BTW: teraz ma napadlo, skusal si tomu oknu poslat toto? :

SendMesage(HandleOkna, WM_CLOSE, 0, 0);

Profesionalni VCS

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 30.8.2001 08:30:11

Ahoj,

> Ak su peniaze tak rozhodne
> doporucujem nieco ako MS Visual SourceSafe. Aj on ma svoje muchy ale
> myslim ze je to lepsia alternativa. (nez FreeVCS)
*****V tom mas pravdu, ale na druhou stranu - pokud jsu penize,
tak radeji bych zvolil PVCS nez MS VSS z nekolika duvodu:

- VSS _neumi_ stahovat verze k urcitemu datu (nevim, jak tedkom
Beta 6.0c, ale stavajici rozhodne ne). Pokud si tedy dopredu
neudelas ,,label`` nad projektem, budes pak stahovat soubor po
souboru

- ve VSS nelze rozumne definovat prava (ve skutecnosti to musis
velmi slozite obchazet)

- cena je plus munis stejna

- PVCS dodavajici u nas firma AIT (http://www.ait(tec)cz) na od nich
slusnou podporu. Kdyz neco nevis/nefunguje/..., je jiste, ze Tvuj
problem se budou snazit vyresit, coz se o MS rict neda

- PVCS je narozdil od VSS multiplatformni

-...

Pokud chces, podivej se na me recenze obou nastroju do
Softwarovych novin (VSS jsou v SWN 04/2000 pripadne na adrese
http://www.microsoft.com/cze/clanky/vyvoj/200004_SN_6566.htm a
PVCS v SWN 12/2000 pripadne na adrese
http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk/pvcs.shtml). Jsou tam popsany
dalsi aspekty obou nastroju.

Prehled dalsich nastroju muzes najit naprikad na Zlutych strankach
konfiguracniho managementu:
http://www.cmtoday.com/yp/commercial.html pripadne za pul roku
v me diplomce. ;-)

Slavek

> Pavol Kaka�ka
> KasiX(zv)atlas(tec)cz

Durex - Let's make kids better.

Ucelova SMS na Oskara

[*] Pavol Kaka�ka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 30.8.2001 08:32:29

Mno nviem ci to pomoze ale za pokus to mozno stoji. Existuje program
DreamCom (Free i plateny http://kubik.mute(tec)cz/dreamcom/) ktory to posiela
cez web, mozno by slo zistit od jeho autorov ?:-|

db relace

[*] Petr�nek Jaroslav <jara(zv)zpa-pecky(tec)cz> - 30.8.2001 08:47:18

Zdravim.

Lze v Delphi vytvorit relaci mezi 2 db files pomoci klice nebo to lze resit pouze pomoci filtru ?

Dekuji

JP

Portabilni vs efektivni kod Was: CHYBA MICROSOFTU

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 30.8.2001 08:55:05

> Zatial sa mi na to nikto nestazoval.

a co problemy typu MS-TNEF (nebo jak se to MS proprietarni kodovani
attachmentu jmenovalo), WINMAIL.DAT,.. ?

D. Toman

TEdit + color

[*] delphi <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 30.8.2001 09:22:09

Zdravim,
zkus KEdit na www.kopr(tec)cz/delphi
Pavel

jak zjistit Form

[*] delphi <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 30.8.2001 09:36:28

Zdravim,
mam vytvorenou komponentu typu TEdit (mojeEdit), ktera musi v urcite chvili
na Formu vytvorit TListBox.
1. nevim jak zjistit ze strany komponenty puvodni Form
2. hlavne jak priradit List.Parent:=???
3. obecne v programu si umim poradit, ale v komponente se mi to nedari

priklad:

type
TMujList = class(TListBox)
private
CoEdit: TEdit;
protected
procedure DoExit; override;
procedure KeyPress(var Key: Char); override;

// procedura je volana z komponenty MojeEdit po stisku zvolene klavesy
procedure DelejList(Sender: TObject);
var
List: TMujList;
Self: TComponent;
begin
List := TList.Create(Self);
try
with List do
begin
Parent := TWinControl(TForm(Self));
// a tady to pada na usta

Left := Left???
// tady zase potrebuji sjistit levou pozici komponenty MojeEdit

diky za pomoc
Pavel delphi(zv)kopr(tec)cz

Zajimave chovani programu

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 30.8.2001 09:55:41

Ahoj,

> D6E:
> tak jsem zjistitl, ze muze byt podstatny rozdil mezi volanim (napr. po
> stisknuti buttonu na formulari) mezi Close a PostMessage(handle,
> WM_CLOSE, 0, 0).
*****Muzes to rozvinout?

Durex - Let's make kids better.

WinInet [was: CHYBA MICROSOFTU???]

Na LAN-ke mi to nefungovalo so ziadnym
prepinacom, WinInet mi vzdy odovzdal
neuplny subor (kym som v TEMP adresari
nevyhladal a rucne nevymazal dotycne
torzo suboru), pricom sa tvaril, ze
tranfser bol v poriadku.

> Flag INTERNET_FLAG_PRAGMA_NOCACHE
> plus vypnutie offline rezimu funguje u zakaznika
> bez problemov.
>
> Erik

Info o skoleniach BORLANDu

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 30.8.2001 10:10:57

Ahojte vsetci,

chcem sa Vas opytat, ci niekto z Vas bol na skoleni Delphi - datab�zov�
aplikace (http://www.borland(tec)cz/sk_popis_delphidatabaze00.html) od
Borlandu.

Ako ste boli spokojni, do akej hlbky sa preberala tematika atd.

Zvazujem, ci si ho kupit a kedze z informacii na webe mi nie je vsetko
jasne,
obraciam sa s doverou na Vas.

Dakujem a zelam co najmenej tazko odhalitelnych chyb vo Vasich programoch!

Odch�dzaj�ca spr�va neobsahuje v�rusy.
Skontrolovan� antiv�rusov�m syst�mom AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verzia: 6.0.273 / V�rusov� datab�za: 143 - d�tum vydania: 16. 8. 2001

ComboBox

[*] delphi <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 30.8.2001 10:15:47

Diky za odpoved,
ale kde se DropedDown nastavuje
Pavel

> DropedDown := True
>
> Jirka

Zajimave chovani programu

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 30.8.2001 10:16:52

On 30 Aug 2001, at 9:55, Slavek Rydval wrote:

> *****Muzes to rozvinout?

Prisel jsem na to u Lokalizatoru a domnivam se (neoverene), ze v
D5 se to neprojevovalo. Netroufam si ani soudit, zda jde o chybu
nebo ne.

V jednotlivych COM objektech mam formulare. Hlavni objekt posila
pri zavreni formulare (v OnDestroy) hlavnimu programu zpravu, ze si
ma odhlasit instanci. Jestlize jsem tyto akce provedl uvnitr volani
udalosti formulare (tedy pri stisku tlacitka), program mi vynadal.

Phones: 02/795 29 56 (72 95 29 56); GSM: 0603 551 282

Info o uzivatelich z Exchange

[*] Macecek Marcel <marcel.macecek(zv)at.siemens(tec)cz> - 30.8.2001 10:25:27

Nevite nekdo jak by se daly vytahnout o danem cloveku informace z Exchange?

SIEMENS
AT EF PB/OI
Marcel Macecek
Database Administrator
Tel.: +420-656-881-468
Fax.: +420-656-881-390

Backup Interbase

[*] Ivan Kozak <iko(zv)zoznam.sk> - 30.8.2001 08:44:31 ut

Este jedna otazka: neviete niekto vhodne komponenty pre backup Interbase,
najlepsie free? Ta standardna komponenta je nejaka divna a hlavne, nepruzna.
Dik. Ivan Kozak

EnumNetResources - pouze pocitace NT

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 30.8.2001 10:51:22

> Ahoj,
> zkus se podivat na hodnotu TNetResource.lpProvider, ovsem muze tam byt i nil.

trochu v tom bloudim a nevim kde to nastavit. Mohl bys to treba
napsat do te me ukazky? Moc dik.

Milan Cizek,
D5,D6Ent

Denn� nov� Last Moment - objednejte http://na.dovolenou(tec)cz/last.php3
Aktualizovan� nab�dky 1.000 z�jezd� http://na.dovolenou(tec)cz/

TMemo

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ> - 30.8.2001 11:12:45

Hi,

stala se mi zajimava vec. V programu mam pouzitu komponentu TMemo z D5.
Protoze jsem nad miru liny clovek, tak jsem si ve FrontPage 2000 zkopiroval
text do schranky a v tomto memu jsem jej vlozil. A svete div se, zustalo
zachovana barevna syntaxe z FrontPage.

Jak to, vzdyt TMemo neumoznuje ruzne barvy pisma?

S pozdravem
Michal PEPR Pesek
http://www.peprsoft(tec)cz

Tisk v delphi

David Mensik wrote:

> Obavam se, ze ne (podle pozadavku na sestavu apod.)
> Zkousel nekdo tisk z wordu (neco jako udelat si sablonu, pak volat
> automation a tisknout pres to?).

Ja osobne to riesim cez RTF dokument pouzity ako sablona
obsahujuci urcite identifikacne retazce.
Pri tlaci nacitam tento dokument do stringu a dotycne
identifikatormy nahradim pozadovanym textom.
Nasledne zavolam Word ktorym hotovy dokument vytlacim.
Je to velmi jednoduche a funkcne, uzivatelia si mozu
svoje sablony lubovolne upravovat, alebo vyrobit nove.

Vlkovic

Deleni nulou v konzolove aplikaci

[*] Plisek Jan Ing. <Plisek(zv)spse(tec)cz> - 30.8.2001 11:27:56

Vazeni,

narazil jsem na tento problem. V jednoduche konzolove aplikaci
program Pokus;
{$APPTYPE CONSOLE}
var Citatel,Jmenovatel : integer;
Podil:real;
begin
write('Citatel: '); readln(Citatel);
write('Jmenovatel: '); readln(Jmenovatel);
Podil:=Citatel/Jmenovatel;
writeln(Citatel, '/', Jmenovatel, '=', Podil);
readln;
end.

kdyz zadam nulovy jmenovatel, aplikace skonci, aniz by bylo
mozne v DOSovem okne precist zpravu o chybe. Lze nejak docilit
toho, aby tato zprava pockala, nez ji uzivatel precte? Tez by mne
zajimalo, proc, kdyz zadam jako citetele napr. pes, Delphi neohlasi
zadnou chybu? Pouzivam D4 Professional a Windows NT. Mam
nastaveno Tools>Debugger Options>Stop On Delphi Exceptions.

Diky predem za rady.
J.P.

Interbase 6 a Interbase 5

[*] Str�n�k Franti�ek - 30.8.2001 11:36:55

Vyvijime SW , ktery je urcen pro Interbase 6.
Co delat v pripade, ze nektery z uzivatelu bude mit na svem pocitaci
nainstalovanou Interbasi 5.
Je mozne , aby obe dve bezely soucasne, nebo je mozne , aby vse bezelo
pod Interbasi 6 ? (kompatibilita apod.)

Diky za radu, zkusenost

Zdravi
Franti#ek STR#N#K

Franti#ek STR#N#K
mailto:FSTRANIK(zv)CPOJ.CZ

Deleni nulou v konzolove aplikaci

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 30.8.2001 11:42:12

> [...]
> end.
>
> kdyz zadam nulovy jmenovatel, aplikace skonci, aniz by bylo
> mozne v DOSovem okne precist zpravu o chybe.

Skuste

on E: Exception do
Writeln(E.ClassName, E.Message);

Info o skoleniach BORLANDu

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 30.8.2001 11:43:38

ahoj,

no, borland nevim, ale dobry skoleni ma Honza Sebelik.
http://www.haes(tec)cz
netusim, je-li pro vas dostupna lokalita skoleni a to
lazne belohrad ve vychodnich cechach (kousek od jicina)

> chcem sa Vas opytat, ci niekto z Vas bol na skoleni Delphi -
> od Borlandu.

wwW.HofyLand.Cz

Zprava neobsahuje viry, kontrolu provedl
mocny antivirovy nastroj FDISK + MKFS

Zistenie velkosti adresara

[*] Lubos <ldaniel(zv)host.sk> - 30.8.2001 11:43:32

Tato otazka sa tu vyskytla asi pred mesiacom, ale k mailu som sa dostal az
teraz a chcel by som to trochu upresnit.

Pokial chces zistit len velkost vsetkych suborov v tom adresari (a
vnorenych), staci Ti jedna rekurzivna funkcia.

Ak by si vsak chcel zistit, kolko miesta budes potrebovat pri kopirovani,
alebo kolko mista Ti z disku ubudne, bude to zlozitejsie.

Ako prve by si mal vediet, ze aj prazdny adresar zabera urcite miesto.
Presnejsie jeden cluster.
Do jedneho clustra mozes zapisat maximalne jeden subor. Z toho vyplyva, ze
ak ma subor velkost 0 bajtov, zabera na disku 0 clustrov, avsak ak uz ma co
i len jeden bajt zabera aspon jeden cluster. Zvysne miesto je stratene.

Takze si musis zistit velkost clustra. A potom upravit tu rekurzivnu finkciu
tak, ze ak najde adresar, prirata velkost clustra a znova sa zavola. Ak
najde subor zisti kolko clustrov zabera*velkost clustra a to potom pripocita
k celkovemu vysledku.

Dufam, ze som pomohol

Lubos Daniel

Podivne pretypovani na TDatasetField

Nesetkali jste se nekdo s takovymto problemem? Mam aplikaci v D5 Ent., ktera
vyuziva Midas a ADOExpres. Na aplikacnim serveru mam propojene dva
TADODataSety a to tak, ze se mi detail predava jako polozka typu
TDataSetField v master datasetu.
Na klientovi mam dataset, ktery si tato data pritahne. Kdyz v navrhu natahnu
polozky do Fields Editoru, dataset reprezentujici TDatasetField tam je a ma
spravny typ. To ale nepotrebuji proto, abych nemusel mit polozky
nadefinovane ve Fields Editoru, udelam to, ze v udalosti AfterOpen Hlavicky
provedu prirazeni:

cdsRad.DataSetField:=(cdsHlav.FieldByName('qRad') as
TDataSetField);

kde cdsRad je prislusny klientsky dataset pro subdetail, qRad je
odpovidajici ADODataSet a cdsHlav je master dataset.
Vse chodilo donedavna bez problemu. Ted to hlasi "Invalid class typecast".

Nevite nekdo proc to dela a co s tim?

Predem dekji za jakykoliv tip

Jaromir Cermak

Deleni nulou v konzolove aplikaci

[*] Libor Junek <libor(zv)thsoft(tec)cz> - 30.8.2001 11:53:39

Doporucuju to dat do try..except. V exception si muzes reagovat na chybu jak
chces.

Libor Junek

> [...]
> zadnou chybu? Pouzivam D4 Professional a Windows NT. Mam
> nastaveno Tools>Debugger Options>Stop On Delphi Exceptions.

Modra obrazovka VWin32

[*] Lubos <ldaniel(zv)host.sk> - 30.8.2001 11:59:34

Ahoj.

Mam program, ktory funguje ako prehliadac obrazkov. Cez prikazovy riadok mu
predam nazov suboru, ten ho otvori v TImage.
Pri zatvarani mi niekedy nabehne modra obrazovka ze program sposobil chyby
na ... v VXD a tak dalej vo VWIN32(5).
Pokial to spustam pod Delphi 5 nikdy sa mi to nestane, ale inak to pada raz
za cas.
Robi mi to aj v inom programe, kde kopirujem subory.

Cim to moze byt?

Mam Win98 SE Sk
K6-2 500
128 MB RAM
10,2 GB WD

Robi to aj v skole na HP Brio, takze to asi bude chyba v programe.

Dik, Lubos Daniel

Formular bez DFM

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 30.8.2001 12:05:11

> TO JE ONO ! Diky
> a jak bych do toho dal nejake obsluhy udalosti? Napr. OnChange, OnExit u
> editu nebo OnClose u formu?
> Dekuji
> Ka.

Udelas tride toho okna metody, podobne tem (musi mit stejne parametry),
ktery ti vyrobi IDE a pak je (v kostruktoru) priradsi tem udalostem ...

T.

pristup k ODBC bez BDE

[*] Richard Valny <Richard.Valny(zv)oku-st(tec)cz> - 30.8.2001 12:07:01

Prijemny den,
potrebuji pristupovat k datum ulozenym v MSDE (jakysi runtime od MSSQL) pomoci ODBC ze sve aplikace.

Samotne ODBC mi chodi, jen je problem jak k nemu pristoupit z D5 Professional.
Zkusil jsem KADAO, ale nejak se mi nedari.
Nevite nekdo o nejake free komponente?

Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216
Smetanova 533 fax. 0342-323 746
386 22 STRAKONICE

Prepinanie medzi panelmi sipkami

[*] Lubos <ldaniel(zv)host.sk> - 30.8.2001 12:10:03

Ahoj.

Mam v projekte najeke panely a aj tlacitko. Ked vsak stlacim nejaku sipku,
prepina sa mi focus medzi tymito komponentami.

Neda sa tomu nejako zabranit?

Lubos

Nacitanie DLL pri prvom pouziti

[*] Lubos <ldaniel(zv)host.sk> - 30.8.2001 12:14:38

Ahoj.

Pri starte projektu sa mi natahuju aj dost nepotrebne DLL, napriklad
printers, unrar, ktore pouzivlam len obcas. Tych DLL sa natahuje cez 10 a
projekt startuje dost dlho. Viem ze v C++ Builderovi sa da v nastaveniach
zapnut, aby sa kniznice natahovali pri prvom pouziti. V D5 som to nenasiel.
Da sa to nejako vyriesit. Nemozem zasihnut do zdrojakov, lebo ich nemam od
vsetkych komponentov.

Dik.
Lubos

pristup k ODBC bez BDE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.8.2001 12:15:46

From: "Richard Valny" <Richard.Valny(zv)oku-st(tec)cz>
> potrebuji pristupovat k datum ulozenym v MSDE (jakysi runtime od MSSQL)
> pomoci ODBC ze sve aplikace.

ahoj,

pro MSSQL je asi vhodnejsi ADO nez ODBC.

Petr Vones

Duplexni tisk pres QReport

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 30.8.2001 12:26:43

Puvodni zprava, kterou napsal mbartone(zv)synthesia(tec)cz dne 29 Aug 2001,:

> na HP 2200 pri zatrzeni duplexniho tisku se vzdy druha strane tiskne
> otocena.
> (Word tiskne dobre)
>
> Mate nekdo zkusenosti s duplexnim tiskem ?

Ja tedy nemam HP 2200, mam tiskarnu trochu lepsi tridy trichu lepsiho
vyrobce, ale u me jde pri duplexu nastavovat, zda ma byt tisk otoceny
po sirce nebo po delce - podle toho pak tisk vypada na druhe strane,
jestli se to ma otacet podle kratsi nebo delsi strany. Neni takove
nastaveni i u to Packarda?

pristup k ODBC bez BDE

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 30.8.2001 12:26:16

> From: "Richard Valny" <Richard.Valny(zv)oku-st(tec)cz>

My jsme pouzivali ODBCe od Luba Fule. Pokud vim, neni ted nikde
vystavene, autor ho posila mailem (archiv). Byli jsme s nim
naprosto spokojeni, zjistene chyby autor opravoval obratem.

David Lebeda

ComboBox

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 30.8.2001 12:27:04

Diky za radu,
ale na ComboBox nejak nefunguje, lze pouzit proRichEdit a pod.
Pavel

> TComboBox.Perform(CB_SHOWDROPDOWN,1,0);

Insert,

pristup k ODBC bez BDE

[*] Ren� Otisk <otisk(zv)MISEL(tec)cz> - 30.8.2001 12:34:04

Zkus ODBCe komponenty, zatim jsem s nima nemel nijaky prusvih. Odkazy najdes
v archivu nebo ti je kdyz tak poslu....

KADAO bych videl spis na Access

Sroub
<
[...]

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 30.8.2001 12:34:25

> a jak bych do toho dal nejake obsluhy udalosti? Napr. OnChange, OnExit
> u editu nebo OnClose u formu?

Podobne. Vytvorit metodu s vhodnou syntaxi, napr.:

TForm1.Form1OnClick(Sender: TObject);

No a v konstruktoru priradit:

Form1.OnClick := Form1OnClick;

David Lebeda

Nacitanie DLL pri prvom pouziti

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.8.2001 12:37:01

From: "Lubos" <ldaniel(zv)host.sk>
> [...]
> zapnut, aby sa kniznice natahovali pri prvom pouziti. V D5 som to nenasiel.

pokud mas namysli Delay-load DLL tak to v Delphi neni (a uz pochybuju ze nekdy
vubec bude). Musel by jsi nahravat DLL sam a vsechny importy prepsat rucne coz
se asi nevyplati.

Petr Vones

Modra obrazovka VWin32

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.8.2001 12:37:52

From: "Lubos" <ldaniel(zv)host.sk>
> [...]
> predam nazov suboru, ten ho otvori v TImage.
> Pri zatvarani mi niekedy nabehne modra obrazovka ze program sposobil chyby

pokud se ta chyba projevuje casto tak to zkus pustit na NTckach kde je vetsi
sance ze se chyba ukaze aniz by system spadnul.

Petr Vones

ComboBox

[*] Libor Junek <libor(zv)thsoft(tec)cz> - 30.8.2001 12:37:49

Me to na TComboBox funguje v pohode. Prave jsem to zkousel. Mam D5 prof,
W2000 prof

Libor

> Diky za radu,
> ale na ComboBox nejak nefunguje, lze pouzit proRichEdit a pod.
> Pavel

> Insert,

Nacitanie DLL pri prvom pouziti

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 30.8.2001 12:40:43

> [...]
nenasiel.
> Da sa to nejako vyriesit. Nemozem zasihnut do zdrojakov, lebo ich

Jediny zpusob, ktery znam je zasah do zdrojaku - veskere funkce, ktere
volaji cosi z daneho DLL musi byt volany prez GetProcAddress aby na
DLL linker nevutvoril primy odkaz (takze se nenatahne). Pak se
samozrejme pred prvnim pouzitim musi nacist pomoci LoadLibrary

D. Toman

Struktura B-Tree filer

[*] Zaplik <zaplik(zv)volny(tec)cz> - 30.8.2001 12:42:35

Zdravim
Neznate nekdo strukturu dat souboru B-Tree Fileru, nebo nejakou free
komponentu pro pouhe cteni z tohoto souboru? Hledal jsem strukturu na
http://www.wotsit.org/ ale nic jsem nenasel. Potrebuji pouze data presypat
do DBF.

dik Zaplik

Popis PDF formatu

[*] Lasevic, Martin <MLasevic(zv)ratiopharm(tec)cz> - 30.8.2001 12:47:28

Muzete mi poradit, kde sehnat popis PDF formatu?

D�ky

> ing. Martin Lasevic
> Software Specialist
> Tel.: +420-2-51 02 11 30, +420-602-298 904
> Fax: +420-2-51 02 11 23
> mailto:mlasevic(zv)ratiopharm(tec)cz

Nacitanie DLL pri prvom pouziti

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 30.8.2001 13:03:49

> pokud mas namysli Delay-load DLL tak to v Delphi neni (a uz pochybuju ze nekdy
> vubec bude). Musel by jsi nahravat DLL sam a vsechny importy prepsat rucne coz
> se asi nevyplati.

CodeRush 6 pro Delphi6 tohle (delay-load) ma v brzke budoucnosti umet.
Chtel jsem puvodne okopirovat i kus zpravy z CR newsu, ale nemohu ji ted
rychle najit (zrovna nejak moc nefunguje linka)

ib events v delphi

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 30.8.2001 13:18:22

Ahoj,
mohl by mi nekdo rict, jak ve skutecnosti probiha zpracovani IB events v Delphi?
Priklad: mam-li dva formulare, kazdy obsahuje ComboBox jehoz obsah je pro oba
formulare shodny. Oba formulare cekaji na stejny IB event. Kdyz nastane event,
je treba aktualizovat obsah ComboBoxu a k tomu se pouzije spolecna procedura
umistena v DataModulu. Ta procedura aktualizuje obsah comboboxu daty z databaze.
Mno a ted nevim:
1. pokud se event zpracovava paralelne, je treba vytvorit instanci Query pro
kazde volani procedury?
2. jadro problemu: mam-li otevrenych takovych oken vic, je treba aktualizovat
treba 10 comboboxu, tzn. ze v jednom okamziku bude 10 connection navic a vsechny
budou cist stejna data... moje predstava je nacist data pri event jen jednou,
ulozit je na spolecne misto a pak provest aktualizaci ComboBoxu. Mno a nevim:
jak zajistit, ze uz nekdo pozadal o cteni dat? A ze jsou data nactena a je mozne
aktualizovat?

Diky za kazde nakopnuti
Roman
OOOOOOOOOOOOOOOO
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

Nacitanie DLL pri prvom pouziti

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.8.2001 13:18:04

From: "Tomas Michal�k" <michalik(zv)proca(tec)cz>
> CodeRush 6 pro Delphi6 tohle (delay-load) ma v brzke budoucnosti umet.

Ahoj,

to zni zajimave ale bylo by dobre vedet co se presne pod tim skryva. Pokud to
neni reseni ktere je zcela transparentni, tedy ze lze u staticky importovanych
funkci pak (v linkeru) nastavit ze dana DLL se ma natahnout pozdeji tak je to
vcelku k nicemu. A toto lze tezko udelat bez podpory ze strany Borlandu.

Na dane tema je jeste zajimave treba tothle:
http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=12453

Petr Vones

Struktura B-Tree filer

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 30.8.2001 13:27:32

Puvodni zprava, kterou napsal Zaplik dne 30 Aug 2001,:

> Neznate nekdo strukturu dat souboru B-Tree Fileru, nebo nejakou free
> komponentu pro pouhe cteni z tohoto souboru? Hledal jsem strukturu na
> [...]

B-Tree Filer si do datoveho souboru neuklada strukturu zaznamu, ta je
jen v programu. Je to normalni record, takze ho musis znat...

Modra obrazovka VWin32

[*] Lubos <ldaniel(zv)host.sk> - 30.8.2001 13:31:40

To je sice pekne, ale mne su doma entecka na dve veci, hlavne ked
programujem suboroveho manazera predovsetkym pre W98, prejavili by sa ine
chyby, kedze pouzivam nejake funkcie, ktore by podla helpu pod NTckami
nesli. Mne system nespadne. Zatvori aplikaciu a WIN bezi dalej a ten exe
zostane zamknuty pre zapis.
Co moze tu chybu sposobovat? Docital som sa ze ta VWin32.vxd robi cosi so
subormi, ale neviem to naisto.
Lubos

> [...]
vetsi
> sance ze se chyba ukaze aniz by system spadnul.

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 30.8.2001 13:44:59

Ahoj,

tak jsem to nakonec nasel:

<zprava z CR newsu>
> I talked with Mark Miller (www.eagle-software.com) about CodeRush load
> time. He is working on some features of the IDE that would address the
> load time. AFAICR (I had many conversations), he should be able to
> reduce the load time of Delphi to almost zero (only the short
> annimation at the start).

This is correct (and of course the CodeRush splash animation can be
turned
off). The architecture is in place to allow *all* Delphi 6 packages to
be
loaded with a total startup time of about 4 seconds. Only the packages
that
you need will be loaded, and they'll be loaded when you need them (or
earlier during development idle time).

Although the architecture is in place, we won't release this technology
until after CodeRush 6 is released. We'll release it as a plug-in, and
when
it is installed CodeRush users will have faster startup times and more
efficient memory usage than developers using Delphi without CodeRush.
And it
bears repeating that they won't have to sacrifice any packages or
uninstall
any part of Delphi to achieve these gains.

Best regards,

Mark Miller
Eagle Software
</zprava z CR newsu>

> [...]
> vcelku k nicemu. A toto lze tezko udelat bez podpory ze strany Borlandu.

[*] Jan #ebesta <delcomseb(zv)volny(tec)cz> - 30.8.2001 13:48:52

Prkni na http://dusek.webz(tec)cz/apps/sms.php, myslim, ze to je to prave pro
tebe. Jan Sebesta

Odchyceni casu (BUDIK)

[*] Ing. Petr #vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 30.8.2001 14:01:07

Potrebuji odchytit udalost casu. Neco na zpusob budiku.

Kdyz nastane konkretni DATUM a CAS, tak se provede "akce".
Nechce se mi pouzivat Timer (neco mi rika, ze to neni ten pravy zpusob).

Preji pekny den

Petr Svejda

LingVista Backup 1.3 - zalohovani s inteligenci
http://www.lingvista(tec)cz - stazeni programu Z D A R M A

ib events v delphi

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 30.8.2001 14:15:44

Nejprve, tak nejak jsi zapomel napsat co pouzivas, jake komponenty, jakou IB,
jakou verzi gds32.dll.
Takze budu hadat:
1. Pouzivas BDE (podle Query, v IBX je IBQuery)
2. Udalost pri pouziti komponent BDE vznikne v JINEM threadu, takze ji musis
dostat do hlavniho threadu, treba pres PostMessage.
3. Udalost vznikne pri commitu, nekdo jiny vlozi (nebo provede jinou operaci)
zaznam do DB, commitne jej a pak teprve ti prijde udalost
4. Cteni dat nijak nesouvisi z udalosti, je to jiny problem.
5. 1 Connection predstavuje jednu komponentu TDatabase, Query nepredstavuje connection

> mohl by mi nekdo rict, jak ve skutecnosti probiha zpracovani IB events v Delphi?

Ucelova SMS na Oskara

[*] Ing. Petr #vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 30.8.2001 14:32:47

Jestli ty si to nahodou nepletes. Jsi v konferenci Delphi, ve ktere by jsi
mel ziskavat, popr. poskytovat jinym, programatorske znalosti. Mam pocit ze
toto neni prodejna "zbrani".

Preji pekny den

Petr Svejda

LingVista Backup 1.3 - zalohovani s inteligenci
http://www.lingvista(tec)cz - stazeni programu Z D A R M A

Odchyceni casu (BUDIK)

[*] Martin Bob�k <bobek(zv)bobek.sk> - 30.8.2001 14:40:23

Takze, takto :

procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject);
Var Cas : TDateTime;
begin
Cas := Time;
Label1.Caption :=TimeToStr (Cas)
end;

Neviem co mas proti timeru, ak chces mozes to dat do cyklu , napriklad

while Not Alert Do

Musis tam potom vsak dat aj take ze Application.ProcessMessages;
Inak sa ti to bude tvarit, ako NOT RESPONDING. Ja som to robil, robil
som to s timerom a chodilo to
bez problemov.

[...]

[*] skalsky(zv)oksystem(tec)cz - 30.8.2001 14:45:45

a co pouzit NOW a TDateTime, DecodeDate, DecodeTime ... ?

Milan
delphi beginner
D3 - Ent., W98, IB6

[...]

[*] Martin Bob�k <bobek(zv)bobek.sk> - 30.8.2001 14:50:52

napadlo ma,
je dobre, ked narabas s obrazkom, vzdy ked ho natiahnes a potom
zobrazis, nakoniec dat aj freeimage; stava sa potom ze to
cize vytvori image, loadfrom file /podla chuti samozrejme/, zobrazi
image , freeimage >>> v jednej procedure
pokial ho nekreslis na canvas, tak sa ti nebude premazavat a zostane tam

> [...]

pokud se ta chyba projevuje casto tak to zkus pustit na NTckach kde je
vetsi sance ze se chyba ukaze aniz by system spadnul.

Graficka karta

[*] Macecek Marcel <marcel.macecek(zv)at.siemens(tec)cz> - 30.8.2001 14:53:55

Na nekterych pocitacich mi to funguje, ale jinde mi to vyhodi hlasku:

Access violation at address 00CD1673. Write of address 00001500.

Proc to?

From: "Ing. Petr �vejda" <lingvista(zv)lingvista(tec)cz>
> [...]
> jiz nenadesel cas. Je to sice jednoduche na provedeni, ale co Timer provede
> se systemovymi zdroji? Urcite bude existovat nejake naveseni.

perioda 5 minut bude zcela neznatelna. Jine reseni vicemene neexistuje. Slo by
treba vytvorit nejaky scheduler, ktery by periodicky cetl cas napriklad v
samostatnem threadu a pak zavolala (synchronizovane) nejaka udalost apod.

Petr Vones

FREE DB COMPONENTS FOR DELPHI 6 PERSONAL

[*] Ales Kysela <sup(zv)publicis(tec)cz> - 30.8.2001 15:22:27

> Tak jsem to doplnil.

Ja vim ze jsem uz neco jako nocni mura.

Ale nainstaloval jsem pribaleny DJCL60.BPL
V package editoru je videt JEDI VCL COMPONENTS ale neobsahuje zadne
componenty.
To by nevadilo, ale ono to furt pri instalaci WideRitch chce DJCL60 .
Adresar S DJCL60.BPL MAM V CESTE A SEARCH V PROJECT PROP. JE TAKE
NASTAVEM.
Nechybi tomu spis nejake DCU, nebo DPK.
Zkousel jsem stahnout s Toriho pages JEDI VCL , ale chtelo to po mne
rozzahlou registraci.
http://www.delphi-jedi.org/Jedi:VCLDOWNLOADS:85242
Tak jsem to vzdal. Je to vubec free ?
AK

Podivne pretypovani na TDatasetField

Uz jsem na to dosel. Problem byl v tom, ze se na MS SQL serveru zmenila
tabulka a nenahral jsem odpovidajici View.

[...]

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 30.8.2001 15:26:59

> [...]
> Neznate nekdo strukturu dat souboru B-Tree Fileru, nebo nejakou free
> komponentu pro pouhe cteni z tohoto souboru? Hledal jsem strukturu na

V souboru B Tree Fileru neni ulozena jeho struktura. Tu zna jen program,
ktery to ukladal. Do databaze se totiz zapise blok dat (treba rekord) a B
Tree Fileru je uplne jedno, jakou ma strukturu. Takze se obavam, ze to
nepujde.

Popis PDF formatu

[*] Roman Toda <toda(zv)digitaldocuments.org> - 30.8.2001 15:33:12

http://partners.adobe.com/asn/developer/acrosdk/docs/filefmtspecs/PDFReferen
ce.pdf

Muzete mi poradit, kde sehnat popis PDF formatu?

Odchyceni casu (BUDIK)

[*] VALIK <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 30.8.2001 15:39:26

v RX je primo komponenta budik (ALARM)

e-mail : valentapat(zv)volny(tec)cz
ICQ: 54152896

----- Original Message ----- > > Potrebuji odchytit udalost casu. Neco na
zpusob budiku.

OT: Re: Re: Portabilni vs efektivni kod Was: CHYB

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 30.8.2001 15:41:31

> musi

> a co problemy typu MS-TNEF (nebo jak se to MS proprietarni kodovani
> attachmentu jmenovalo), WINMAIL.DAT,.. ?

Mozno na to boli rozumne dovody, ja to nedokazem posudit, pretoze
o tom pocujem prvy krat. V starsom MSDN som nasiel 177 odkazov
TNEF (znamena to Transport-Neutral Encapsulation Format), takze
informacii je tam zda sa vcelku dost.

Na providera s Linuxovym serverom som sa prihlasoval cez klasicku konzolu
(resp. skript, ktory to urobil za mna) - vyslovene odporne, nespolahlive
a pomale. Na prihlasenie u ineho providera (asi tam je NT-cko)
nic take nie je potrebne, prihlasenie je ovela jednoduchsie a rychlejsie.
Je jasne, ze preferujem druhy sposob, bez ohladu na to, ci to je alebo
nie je v RFC a je mi uplne jedno, ci s tym ma alebo nema Synapse
problemy. Myslim, ze v niektorych pripadoch namiesto kritizovania
odlisnych rieseni (ci uz Microsoftu alebo kohokolvek ineho),
by sa mali kritici najprv zamysliet i na kvalite riesenia nielen
na jeho "standardnosti". A mozno niekdy viac kritizovat "standard",
ak nestandardne riesenia.

Erik

Graficka karta

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.8.2001 15:47:57

From: "Macecek Marcel" <marcel.macecek(zv)at.siemens(tec)cz>
> Na nekterych pocitacich mi to funguje, ale jinde mi to vyhodi hlasku:
> Access violation at address 00CD1673. Write of address 00001500.
> Proc to?

Ahoj,

tezko rict, je treba se podivat kde presne je chyba.

Petr Vones

Formular bez DFM

[*] Martin Macko <martinm(zv)m-pro(tec)cz> - 30.8.2001 15:49:56

jednoduse

l1:=TLabel.create(f1);
with l1 do
begin
Left := 30;
Top := 30;
Caption := 'N�rok: ';
parent:=f1;
OnClick := NejakaProceduraNaOnClick;

procedure NejakaProceduraNaOnClick(Sender: TObject);
begin
ShowMessage('Uzivatel kliknul ...');

From: "Miroslav Novosad" <mirnov(zv)atlas(tec)cz>

Puvodni zprava, kterou napsal Miroslav Novosad dne 29 Aug 2001,:

> Vysvetleni:
> Rad bych odmenil nevyzadanou navstevu pojistovaka nekolika (sty)
> dekovnymi (rovnez nevyzadanymi) SMS.

NAPOMENUTI ADMINISTRATORA KONFERENCE DELPHI - TOHLE SI PROSIM NECH
PRISTE PRO SEBE, TADY TO NECHCI VIDET. TOHLE SE NEDELA A JESTLI TO
DELAS, NEPIS TO LASKAVE DO TETO KONFERENCE.

Tisk v delphi

[*] skalsky(zv)oksystem(tec)cz - 30.8.2001 16:13:55

da se to nekde stahnout (pokud je to free) ????

> [...]
>nastroj. Drive jsem pouzival ACE report. Diky prenositelnosti mezi 16 a 32
>bity (vse v jedne instalaci) to slo pouzit i ve 32 bitove aplikaci.

[*] Pavol Kaka�ka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 30.8.2001 16:15:52

> [...]
provede
> se systemovymi zdroji? Urcite bude existovat nejake naveseni.

Timer by som kludne uplne bez obav pouzil a kludne by som to testoval i
kazdu sekundu ;-) , ono to tym resourcum zasa tak moc neublizi.

Ale ak sa Ti nepaci Timer tak mozes Hookovat pomocou WinAPI, ....;-)

Backup Interbase

[*] =?utf-8?Q?Pavol_Kaka=C4=8Dka?= <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 30.8.2001 16:17:47

From: "Ivan Kozak" <iko(zv)zoznam.sk>
> Este jedna otazka: neviete niekto vhodne komponenty pre backup Interbase,
> najlepsie free? Ta standardna komponenta je nejaka divna a hlavne,
nepruzna.
> Dik. Ivan Kozak

Mno, tych standardnych komponent by som sa fakt nebal, umoznuju vsetko co
potrebujes.

Pavol Kaka#�ka
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Odchyceni casu (BUDIK)

[*] skalsky(zv)oksystem(tec)cz - 30.8.2001 16:18:12

V pripade, ze se ti jedna o konkertni minutu, tak testovani kazdou druhou
sekundu (v tomto pripade by stacilo kazdou minutu 1x) rozhodne neni nikakou
zatezi ... a pokud pouzivas 1x TTimer v aplikaci, tak to jeho narocnost
nijak nezvetsi.
... a navic je jeho pouziti naprosto trivialni, bez zbytecneho dalsiho
vyuzivani API.

MIlan

> [...]

kazdu sekundu ;-) , ono to tym resourcum zasa tak moc neublizi.

Ale ak sa Ti nepaci Timer tak mozes Hookovat pomocou WinAPI, ....;-)

[*] Lubos <ldaniel(zv)host.sk> - 30.8.2001 16:36:58

> cize vytvori image, loadfrom file /podla chuti samozrejme/, zobrazi
> image , freeimage >>> v jednej procedure

ale mne to robi aj pri kopirovani suborov, len neviem presne ci
otvaranie/zatvaranie/citanie...
pod Delphi chyba nenastane

Lubod

Hodne tlacitek

[*] Petr Kucera <kucera(zv)vri(tec)cz> - 30.8.2001 16:06:15

Dobry den,

prosim Vas, jak se da jednoduse a elegantne udelat to, abych
vytvoril hodne SpeedButtonu (radove desitky) a po stisknuti
tlacitka jim priradit nejakou akci (onClick:=...)? Ta akce by mela
byt pro vsechny temer totozna, jen potrebuji rozlisit, na ktere
tlacitko bylo kliknuto. Ty SpeedButtony bych mohl mit treba jako
dvourozmerne pole nebo proste jen pole. Me se ale nechce pro kazdy z
nich zvlast psat jednu posloupnost prikazu.

Dekuji.

Petr Kucera

OT: Soubor typu SIT

[*] SPELZA s.r.o. <spelza(zv)spelza(tec)cz> - 30.8.2001 17:19:14

Ahoj,
nevite nekdo co reprezentuje soubor s rozsirenim .SIT. Podle podkladu to ma
byt obrazek ale nejsem schopen ho v nicem otevrit.

Dik. Jara.

Barevny text v RichEditu

[*] bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 30.8.2001 17:55:17

Pres SelStart bych se nastavil tam, kam chci pridavat, pro jistotu bych dal
SelLength := 0
Pak bych dal SelText := 'PridavanyText' a SelAttributes.Font.Color := barva,
mozna ty posledni dva naopak a nebo po vlozeni textu nastavit SelLength na
delku textu, nebo neco podobneho. Ale cesta tudy urcite vede.

KA DAO a datum a cas

[*] Ji�� B�l�����*������&j)? - 30.8.2001 19:14:35

Vazeni...
Pokousim se o prvni databazovou aplikaci a mam tento problem.

Mam databazi vytvorenou v MS Accessu; v ni je tabulka a ta ma jednu z polozek typu "datum a cas". V tabulce je jeden radek, ktery ma v teto polozce hodnotu "30.8.2001 8:05:12". V Accessu to takto vidim, ale muj program dostane jen datum.
Uvadim kousek kodu, ktery se takto chova. Promenna FTable je typu TKaDaoTable;

procedure TViewDbForm.tbTestClick(Sender: TObject);
var
v: OleVariant;
begin {procedure TViewDbForm.tbTestClick}
FTable.First;
v := FTable.FieldByName('DatumCas').AsDateTime;

Dekuji za kazdou radu vedouci k dopadeni pachatele.

Soubor typu SIT

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 30.8.2001 19:41:59

AFAIK je to nejakej mecackej pakovanec

wwW.HofyLand.Cz

Zprava neobsahuje viry, kontrolu provedl
mocny antivirovy nastroj FDISK + MKFS

RX Tools

[*] David Kraina <DKx(zv)Seznam(tec)cz> - 30.8.2001 19:50:48

Nevite nekdo jak v RX tools nastavit rxclock barvu pozad� na pr�hlednou ?
Nevad� kdy� bude t�m po#kozen zdroj. D�k. ...DKx...

Oddelovac desetinych mist u IB

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 30.8.2001 20:17:14

> Mozna hloupa otazka, ale je u IB6 vzdy stejny oddelovac
> desetinych mist (tecka, carka)?

nerad bych kecal, ale ja mam za to, ze SQL standart zni pouze "."
(tecka). taky cokoliv konvertuju do stringu pro pricteni do textu
selectu delam s teckou a funguje to na wirech s nastavenou "," (carkou).
ta tecka ma pomerne znacne oduvodneni, ze na server muzou pristupovat
lidi z ruznejch masin po celym svete a byl by vtom maglajs.

wwW.HofyLand.Cz

Zprava neobsahuje viry, kontrolu provedl
mocny antivirovy nastroj FDISK + MKFS

ib events v delphi

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 30.8.2001 20:26:29

Jo, sorry: IB6, IBObjects (TDataset desc.), D4,

> [...]
> 4. Cteni dat nijak nesouvisi z udalosti, je to jiny problem.
> 5. 1 Connection predstavuje jednu komponentu TDatabase, Query nepredstavuje

Ok, vazne jsem napsal connection? :-) Mno, me jdes spis o to, jak plnit ty
combobox nejakym spolecnym StringListem... udelam to pres ty zpravy, ze me to
nenapadlo hned...

Delphi?

Duplexni tisk pres QReport

[*] Ka.Kewasa <kewasa(zv)quick(tec)cz> - 30.8.2001 22:26:47

V QR je byba a byla opravena nekdy v cervnu nekym z QSS. Duplec na HP
tiskarnach nechodil.

Ka
> [...]
> otocena.
> (Word tiskne dobre)
>
> Mate nekdo zkusenosti s duplexnim tiskem ?

TNEF Was: Portabilni vs efektivni kod

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.8.2001 00:09:42

From: "Erik Salaj" <winsoft(zv)stonline.sk>
> [...]
> o tom pocujem prvy krat. V starsom MSDN som nasiel 177 odkazov
> TNEF (znamena to Transport-Neutral Encapsulation Format), takze

TNEF byl (je) soucasti MAPI, rozhrani je popsane v MSDN:
http://msdn.microsoft.com/library/en-us/mapi/html/_mapi1book_tnef_functions.as

Tisk ScrollBar,tisk pouze sekce,graf

[*] Ales Pavel <Bejcek(zv)centrum(tec)cz> - 31.8.2001 01:13:17

Ahoj kluci potreboval bych vytisknout pouze urcitou sekci napr. scrollbar
jak na to?Da se nejak vytisknout napriklad graf aniz bych na to musel kutit
sestavu?

Diky Ales Pavel
W98 Delphi5

FREE DB COMPONENTS FOR DELPHI 6 PERSONAL

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 31.8.2001 07:30:42

On 30 Aug 2001, at 15:22, Ales Kysela wrote:

> Ja vim ze jsem uz neco jako nocni mura.

Hmmm.... Tak jsem to vyresil jinak. Prilozil jsem cely balik JCL.
Musim vsak upozornit, ze to neni zcela aktualni verze, a musel
jsem tam udelat jednu drobnou upravu. Takze kdo si s tim bude
hrat, musi si dat na to pozor.

Phones: 02/795 29 56 (72 95 29 56); GSM: 0603 551 282

Tisk ScrollBar,tisk pouze sekce,graf

[*] Jiri Wendl, KSH-Data <wendl(zv)ksh-data(tec)cz> - 31.8.2001 07:37:28

> Ahoj kluci potreboval bych vytisknout pouze urcitou sekci napr. scrollbar
> jak na to?Da se nejak vytisknout napriklad graf aniz bych na to musel kutit
> sestavu?

Ahoj

Pokud jde o tu prvni vec tak tomu moc nerozumim a pokud jde o ten tisk grafu
tak jde pouzit primo jeho metodu Print nebo PrintRect.

Preji hodne zdaru

KSH-Data s.r.o.
Dobrovsk�ho 56
56301 Lan#kroun
tel:0467/523258
tel+fax:0467/522181
e-mail:wendl(zv)ksh-data(tec)cz
www.ksh-data(tec)cz
ICQ:122972218

Hodne tlacitek

[*] Jiri Wendl, KSH-Data <wendl(zv)ksh-data(tec)cz> - 31.8.2001 07:42:54

> tlacitka jim priradit nejakou akci (onClick:=...)? Ta akce by mela
> byt pro vsechny temer totozna, jen potrebuji rozlisit, na ktere
> tlacitko bylo kliknuto.

Ahoj

Klidne jim muzes priradit stejnou udalost a vni si
potom pres (Sender as TSpeedButton) zjistit ktere se stisklo.

Preji hodne zdaru

KSH-Data s.r.o.
Dobrovsk�ho 56
56301 Lanskroun
tel:0467/523258
tel+fax:0467/522181
e-mail:wendl(zv)ksh-data(tec)cz
www.ksh-data(tec)cz
ICQ:122972218

jak zjistit Form

[*] Jiri Wendl, KSH-Data <wendl(zv)ksh-data(tec)cz> - 31.8.2001 07:50:57

> List := TList.Create(Self);

Ahoj

Nemelo by tady byt TMujList.Create(Self)?

[...]

[*] Miroslav Ondrisek <ondrisek(zv)atlas(tec)cz> - 31.8.2001 08:05:26

Kolega PeC(zv) ma ve svem mailu pravdu. Pujde to StuffIt expanderem (pro win k
dispozici jako free rozpakovavac na www.aladdinsys.com )

HTH
Cau Mira

OT: Mapovani disku

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 31.8.2001 08:33:00

Ahoj,
mam disk rozdeleny na C a D. Kdyz pridam druhy fyzicky disk tak se mi
namapuje jako D a ten predchozi D mi posune na E, ale ja chci aby se mi ten
druhy fyzicky namapoval jako E.
Jak toho muzu docilit ?

Diky

Hodne tlacitek

[*] Jaroslav Kuba <jarda(zv)tresoft(tec)cz> - 31.8.2001 08:39:58

Asi takhle
var
MButton : TButton;

for i to 100 do begin
MButton := TButton.Create(Self);
MButton.Top := ...
MButton.Left := ...
MButton.Name := 'Tlacitko' + IntToStr (i);
MButton.Caption := 'blabbla';
MButton.Onclick := ClickButton;
end;

[...]

---
Poichozi zprava neobsahuje viry.
Zkontrolovano antivirovym systemem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.274 / Virova baze: 144 - datum vydani: 23.8.2001

---
Odchozi zprava neobsahuje viry.
Zkontrolovano antivirovym systemem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.274 / Virova baze: 144 - datum vydani: 23.8.2001

jak zjistit Form

[*] Pavel Va�ek <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 31.8.2001 08:40:56

> 1. nevim jak zjistit ze strany komponenty puvodni Form

A) Ve vetsine pripadu je Owner komponenty vlastni formular. Pouze jdeli o
dyn. vytvorenou
komponentu, nebo o komponentu na framu, nemusi to tak byt. Pak staci.
B) Neni-li tomu tak pak staci pouzit funkci z unity "forms" ,
"GetParentForm"

TMujListBox.MojeProcedura;
var
ParentForm: TForm;
begin
ParentForm := TForm(Owner) ; // pripad A
ParentForm := TForm(GetParentForm(Self)); // pripad B

> 2. hlavne jak priradit List.Parent:=???

Tady moc nechapu ceho chces vlastne dosahnout.

Pavel Vasek

pristup k ODBC bez BDE

[*] Richard Valny <Richard.Valny(zv)oku-st(tec)cz> - 31.8.2001 08:43:32

Ne,
Mam prosty selectem:
SELECT KodUradu,NazevUradu,Email FROM Urad

Potrebuji editovat jen a pouze Email -> dokonce budu zakazovat pridani a mazani zaznamu.

Do ODBCe pro Update jsem si podle navodu napsal:
UPDATE Urad SET Email =:Email WHERE KodUradu =:~KodUradu

Ale stejne to nefunguje.

Richard

Ja se priznam ja data zive needituji ale pouze pres SQL prikazy a pak dam
refresh te dotycne tabulky, takze tady ti moc neporadim... Tak by to v SQL
melo principialne byt. Ale myslim si , ze ziva editace by tam mela jit.
Nesnazis se editovat View nebo select s klauzuli Order by?

Nainstaloval jsem, testuji a jsem z toho jelen.
Postavil jsem si jedno ODBCQuery1 napojene na ODBCdatabase.
Pokud data jenom ctu, je vse v poradku. Rad bych ale jeden sloupec editoval.
(nepotrebuji ani vkladat ani mazat)
Nicmene jsem si postavil dalsi 3 ODBCQuery na insert, update a delete.
A ejhle, ono nic.
Pokus o edit hlasi "Can not modify read-only field" a je to hlaska od
ODBCQuery1.
Kde se to vypina?
Musim osetrit rucne udelosti typu BeforePost, kdyz tam mam povesene jine
Query?

Diky
Richard

OT: Mapovani disku

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 31.8.2001 08:47:27

> mam disk rozdeleny na C a D. Kdyz pridam druhy fyzicky disk tak se mi
> namapuje jako D a ten predchozi D mi posune na E, ale ja chci aby se
> mi ten druhy fyzicky namapoval jako E. Jak toho muzu docilit ?

Standardni DOS urcuje poradi pismen disku tak, ze prvni prirazuje
primary partitions a pak az exended. C je primary a D na tom samem
disku je extended. Proto se ti to psoupne.

Nicmene pokud mas W9x ci NT, tak ty umi priradit pismenka jak chces.
V pripadeW9x doporucuju v BIOSU mit nastaveny jen a jen bootovaci
disk C. Pak totiz prirazeni pismen dalsich disku je plne v rezii W9x a
neni problem si prehazovat pismenka. U NT to neni problem nikdy.

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

OT: Mapovani disku

[*] EFG developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 31.8.2001 08:47:44

jedine funkcni reseni je pouziti Win2000 nebo WinNT, tam si muzes diskum
priradit pismenko, jaky se ti libi.

Jinak disky se mapujou (alespon myslim) podle poradi na radici:
primary master, primary slave, secondary master, secondary slave. Pokud je
na radici CDROM, tak se tato namapuje jako posledni.

Ze vsech disku se nejprve mapuji primarni partitions a potom vsechny
extended partitions.

Takze vysledek je pekny gulas.

Pokud chces toto vyresit, doporucuji jiny operacni system nez W9x a WME.

S pozdravem

Ing. Petr �ikola
EFG CZ spol. s r.o.
tel.: +420 436 319 324
sikola(zv)efg(tec)cz
www.efg(tec)cz
www.aktion(tec)cz

RTF => SimpleText

[*] delphi <delphi(zv)atlascon(tec)cz> - 31.8.2001 09:01:38

Potreboval bych zjistit jak co nejjednoduseji prevest text z formatu RTF na
prosty. P.S. jde mi jen o to, jak zrusit vsechny popisky formatovani textu,
t.j. jestli existuji jednoducha pravidla podle kterych bych tyto vlozene bloky
vyhodil a ziskal "syrovy text".

Diky predem, James Bond alias Jakub Chlevistan

Mapovani disku

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 31.8.2001 09:05:40

> [...]
> mam disk rozdeleny na C a D. Kdyz pridam druhy fyzicky disk tak se mi
> namapuje jako D a ten predchozi D mi posune na E, ale ja chci

na druhem HDD nesmis mit PRIMARY partiton, jenom extended. potom to snad
bude fungovat. druha moznost je, ze alespon pod windowsplaystation lze
nastavit pismenka natvrdo, tak si nastavit pro prvni disk a jeho externi
partisny a CDcko vyssi pismenko. potom se po pripojeni druheho disku
pismenka neposunou, ale vyplni se mezery.

wwW.nYx.Cz

Zprava neobsahuje viry, kontrolu provedl
mocny antivirovy nastroj FDISK + MKFS

ADO,MSSQL7,trigger a ID

[*] Ladislav Nagy <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 31.8.2001 09:05:49

Ahoj.

My to resime tak, ze se pro jistotu neptame na (zv)(zv)IDENTITY, ale na
MAX(identitycol).
Treba nekde zrovna zadny takovy trigger neni, ale za rok jej tam nekdo bude
chtit pridelat a pak uz by mohl byt problem dohledat, jestli se nekdo
nahodou nespolehal na to, ze tam zadny takovy trigger nebude.
Vsechny identity fieldy definujeme jako identity(1,1).
Vzhledem k tomu, ze na identitycol byva definovan index (obvykle
clusterovany), tak je odezva dotazu na max unosna.

S pozdravem, Lada

From: "Lstiburek Pavel" <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz>

Ahoj,
problem s IDENTITY muze vzniknout pokud se v triggeru vklada dalsi zaznam do
tabulky, ktera ma take sloupec typu IDENTITY. Funkce (zv)(zv)IDENTITY potom vraci
posledn� vlozenou hodnotu.

Reseni, ale neznam!

V jedne aplikaci jsme to resili pouzitim docasne tabulky. Pokud existovala,
triger do ni vlozil prvni hodnotu ID jinak nic nedelal. Byla to takova
nouzovka.

Pavel

> mam tady problem s prirazenim ID. Pokud pouzivam tabulku bez
> triggeru tak je
> vsechno OK. Jakmile tam nasadim trigger tak si to zacne vymyslet ID u
> zarazeneho noveho zaznamu.

ukonceni aplikace

[*] "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz> - 31.8.2001 09:25:06

zdravim,
jak ukoncit okamzite aplikaci? Pokousim se ji ukoncit hned v onCreate hlavniho formu (kdyz nemuze najit urcity soubor), ale program i tak pokracuje na FormActivate. Coz mi nevyhovuje.
Jde to ?

Mirek Drejcek.

Ukazatel na promennou

[*] Liboz Zapletal <zapletal.libor(zv)c-box(tec)cz> - 31.8.2001 09:26:06

Prosim pomooooc !!!

Mam-li napr

var
a: byte; // obecne promenna, object,procedure
b: byte;
c: byte;
popis: string;
uk :pointer;
begin
a:=1;
b:=2;
c:=3;
popis:='b';
// Jak dostanu do uk ukazatel na promennou, jejiz nazev je ulozen v
promenne popis ???

Diky vsem LiborZ

Odchyceni vsech hlasek programu

[*] Ing. J�n Kuch�r <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz> - 31.8.2001 09:31:16

Caute,
je mozne nejakym zpusobem odchytit a dat do nejake textove podoby vsechny
cinnosti prislusneho programu, to jest vsechny dobre ale i vsechny spatne
provedene akce, nebo to musim vsechno klepat nejak sam (ta druha varianta se
mi moc nezamlouva).

DIK

Mapovani disku

[*] Martin Bob�k <bobek(zv)bobek.sk> - 31.8.2001 09:36:22

napriklad, tak ze ho naformatujes ako extended partition

[...]

[*] Tomas Kminek <tomas.kminek(zv)atlas(tec)cz> - 31.8.2001 09:41:03

Application.Terminate

jak ukoncit okamzite aplikaci? Pokousim se ji ukoncit hned v onCreate hlavniho formu (kdyz nemuze najit urcity

ukonceni aplikace

[*] V�t Krska����+?#�$g�^#�3 - 31.8.2001 09:43:30

a co zkusit osetrit to primo v DPR a rozhodnout zda formulare vytvorit nebo
aplikaci ukoncit.

ukonceni aplikace

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 31.8.2001 09:44:59

> jak ukoncit okamzite aplikaci? Pokousim se ji ukoncit hned v
> onCreate hlavniho formu (kdyz nemuze najit urcity soubor),

Asi je vhodnejsie presunut ten kod do zdrojaku projektu (.dpr) este pred
Application.CreateForm.
Ak subor nenajde, Exit.

Ukazatel na promennou

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 31.8.2001 09:49:03

On 31 Aug 2001, at 9:26, Liboz Zapletal wrote:

> [...]
> c:=3;
> popis:='b';
> // Jak dostanu do uk ukazatel na promennou, jejiz nazev je ulozen

Jedine takto: uk := (zv)b;

Phones: 02/795 29 56 (72 95 29 56); GSM: 0603 551 282

file na siti

[*] Mirek <dmiroslav(zv)seznam(tec)cz> - 31.8.2001 09:56:20

ahoj Delphaci,

mam soubor typu zaznam a potreboval bych vedet, jestli je mozne, aby s timto
souborem mohlo pres sit pracaovat vice uzivatelu najednou.

predem dekuji za rzchlou odpoved

Mirek Drancak

Verze: 6.0.262 / Virov� b�ze: 132 - datum vyd�n�: 12.06.2001

Ukazatel na promennou

[*] Libor Junek <libor(zv)thsoft(tec)cz> - 31.8.2001 09:56:19

Ja to delam
uk:=Pointer(popis);

Libor Junek

> [...]
> c:=3;
> popis:='b';
> // Jak dostanu do uk ukazatel na promennou, jejiz nazev je ulozen v

Mapovani disku

[*] Pavol Kaka�ka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 31.8.2001 10:05:01

> mam disk rozdeleny na C a D. Kdyz pridam druhy fyzicky disk tak se mi
> namapuje jako D a ten predchozi D mi posune na E, ale ja chci aby se mi
> [...]

Na NT lahko na Win9x tazko, aky OS mas?

RTF =?utf-8?Q?=3D>?= SimpleText: Este male rozsire

[*] Ivan Kozak <iko(zv)zoznam.sk> - 31.8.2001 08:06:34 ut

Daju sa nejakym jednoduchynm sposobom zviditelnit formatovacie znaky v RTF?
Hlavne. konce riadkov a tabelatory. Teda, mam na mysli nastavenie nejakych
parametrov alebo vyvolanie nejakych metod. Vysledny efekt by mal byt
podobny, ako ked v MS WOrde stlacim button a zobrazia sa mi koncove znaky a
tabelatory.
Alebo si to musim explicitne naprogramovat?

Dik. Ivan KOzak
[...]
bloky vyhodil a ziskal ���syrovy text�ǝ.
Diky predem, James Bond alias Jakub Chlevistan

ukonceni aplikace

[*] Miroslav Ondrisek <ondrisek(zv)atlas(tec)cz> - 31.8.2001 10:07:18

Musis si na ni poslat message wm_Close

Mira Ondrisek
BONNEL TECHNOLOGIE

Mapovani disku

[*] Miroslav Ondrisek <ondrisek(zv)atlas(tec)cz> - 31.8.2001 10:07:17

Nemit na tom druhem disku zadnou primary partition

Mira Ondrisek
BONNEL TECHNOLOGIE

Info o skoleniach

[*] Jan #ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 31.8.2001 10:11:37

> Odes�latel: Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk>
> chcem sa Vas opytat, ci niekto z Vas bol na skoleni Delphi - datab�zov�
> aplikace Borlandu.
Nevim, jak u Borlandu. U nas teto tematice odpovida kurz
"Delphi: databazovy klient".

> Ako ste boli spokojni, do akej hlbky sa preberala tematika atd.
Spokojenost?
Jenom od podzimu 1998, od kdy si vedu podrobnou statistiku, navstivilo nase kurzy
46 ucastniku alespon 3x
16 ucastniku alespon 4x
6 ucastniku alespon 5x
1 ucastnik 8x (zdravim Pavla)

= tel. 0434 692 569 (0601 203084]

Office XP a delphi 5

[*] Pavel Kupka <pavel.kupka(zv)atlas(tec)cz> - 31.8.2001 10:15:48

Ahoj,
Ve svem programu ovladam outlook pres ToutlookApplication (uses
outlook2000), nainstaloval jsem ale Outlook XP a prestalo mi to
fungovat.
Je nekde nejaka aktualizace?
Diky Pavel

Komunikace mezi ActiveX

[*] Jind�ich Nikodem <nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz> - 31.8.2001 10:53:20

pracuji na programu, ktery bude prezentovat data na internetu. Mam asi takovou predstavu:

1) na serveru mam program, ktery komunikuje s technologii a provadi zber dat
2) na strane klienta mam ActiveX, ktera komunikuje se serverem pomoci socketu a bere si od nej data
3) dale budou na strane klienta ActiveX komponenty, ktere budou zobrazovat hodnoty vyzvednute ze serveru.

Bod 1 a 2 mam jiz vyresen a je celkem funkcni, ale pro uplnost potrebuji vyresit bod 3 tj. komunikaci vramci klienta kde ActiveX komponenty se budou dotazovat komponenty v bodu 2 a ziskavat hodnoty.

Vse bude zobrazovano v browseru napr. IE.

Mam Delphi 5 Professional, Win NT
Za kazdou radu budu vdecny
Jindrich Nikodem

ukonceni aplikace

[*] "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz> - 31.8.2001 10:54:51

Toto jsem uz zkousel a nepomaha. Klidne si pokracuje dal.

>jak ukoncit okamzite aplikaci? Pokousim se ji ukoncit hned v onCreate hlavniho formu

RTF => SimpleText

[*] VALIK <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 31.8.2001 10:55:05

nacist do TRichedit-u a prehodit do TMemo.

RichEdit1.lines.loadFromFile....
Memo1.text :=RichEdit1.text;

[...]

[*] Bohdan Voska <bohdan(zv)softok(tec)cz> - 31.8.2001 10:57:26

Ahoj,
ja se na (zv)(zv)IDENTITY ani v programu neptam. Ja se programove divam do fieldu
po insert, ktery je definovan jako identity(1,1). Je, ale pravda, ze to
vraci do toho fieldu hodnotu z tabulky do ktere jsem pridaval zaznam pres
trigger, takze potom ID toho zaznamu je spatne.
Asi to nepujde jinak nez tak, ze si zavolam max(identitycol).

Diky za ochotu.

Bohdan Voska
bohdan(zv)softok(tec)cz

From: "Ladislav Nagy" <delphi-konference(zv)bcpraha.com>> Ahoj.

> [...]
do
> tabulky, ktera ma take sloupec typu IDENTITY. Funkce (zv)(zv)IDENTITY potom

OT: Mapovani disku

[*] David Mensik <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 31.8.2001 10:59:21

Pouze, pokud se nejedna o disk, na kterem je nainstalovan system. U neho
nelze zmenit pismenko.

Ozon

> jedine funkcni reseni je pouziti Win2000 nebo WinNT, tam si muzes diskum
> priradit pismenko, jaky se ti libi.

insert,update,delete pomoci ADO

[*] mbartone(zv)synthesia(tec)cz - 31.8.2001 11:03:15

Ahoj,

ucim se pracovat s ADO

pres TADOConnection se pripojim k MSSQL
pomoci TADOQuery a TDataSource zobrazim data

Kdyz tato data zmenim cim je muzu ulozit ? (nahrada TUpdateSQL)