Vytvareni komponent

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.9.2001 18:59:12

From: "Martin Macko" <martinm(zv)m-pro(tec)cz>
> navic se rozhodujeme jestli D5 nebo D6 - nas produkt jede vyhradne na

Ahoj,

v soucasne dobe kupovat D5 podle me nema smysl. D6 (ackoli se jedna o sudou
verzi ;-) neni v zadnem pripade dalsi D4, navic pro databaze je tam novy
dbExpress.

> ADO (DLL v D5 - s tim souvisi dalsi dotaz - kompatibilita DELPHIMM.DLL a
> BORLANDMM.DLL D2/D5)

Netusim, asi bych se snazil v DLL vyhnout pouziti ShareMem obecne.

Petr Vones

Crystal Report

[*] Martin Ben <martin.ben(zv)worldonline(tec)cz> - 5.9.2001 19:52:33

Ahoj,
jsem postaveny pred rozhodnuti jakym zpusobem tisknout. Firma, pro kterou
program delam, doposud k praci pouziva program delany ve Visual Basicu a k
tisku pouziva Crystal Report. Maji uz vytvoreno nekolik desitek tiskovych
sestav. Uvazuji o tom, jestli by se nedal tento zpusob tisku zachovat a ja
nemusel vytvaret ty tiskove sestavy nove (Sinei, QR). Nemate s tim nekdo
nejake zkusenosti?

Martin Ben

Telefonne cislo

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 5.9.2001 21:00:25

> Potrebujem, aby pocitac so zabudovanym modemom dokazal rozpoznat telefonne
> cislo cloveka, ktory prave telefonuje uzivatelovi. Myslite, ze treba
> spolupracovat s ovladacom modemu, so softverom k modemu alebo sa to da
> urobit inac?

mas na mysli telefonni cislo cloveka ktery nekomu telefonuje (cili detekovat
na prichodu)? Nic takoveho neni v siti CTc mozne. CallerID se neodesila.
Spusta modemu to sice podporuje, ale v CR je to k nicemu.

D. Toman

Telefonne cislo

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 5.9.2001 21:50:00

Zdravim

Cislo volajiciho, ktery se snazi dovolat na modem nebo na jiny pevny telefon
se zjistit neda. Pouze u ISDN nebo u mobilnich operatoru. Analog to
nepodporuje.

> [...]
> cislo cloveka, ktory prave telefonuje uzivatelovi. Myslite, ze treba
> spolupracovat s ovladacom modemu, so softverom k modemu alebo sa to da

Telefonne cislo

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.9.2001 00:15:51

From: "Hurricane" <hurricane(zv)quick(tec)cz>
> Cislo volajiciho, ktery se snazi dovolat na modem nebo na jiny pevny telefon
> se zjistit neda. Pouze u ISDN nebo u mobilnich operatoru. Analog to
> nepodporuje.

Ahoj,

podporuje, ovsem je treba si pockat az Telecomu potece jeste vice do bot a
bude nucen tuto sluzbu zpristupnit. Dalsi moznost je treba v pouziti pobockove
ustredny.

Petr Vones

IB insert versus update

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 6.9.2001 07:04:18

On 5 Sep 2001, at 17:17, ing.Pavel Cabalka wrote:
> Potrebuji do tabulky zapisovat pomerne velke mnozstvi zaznamu, pricemz
> prevazna vetsina zaznamu jiz v tabulce existuje (resp. jejich unikatni
> klic tam uz je). A ja bych potreboval, aby mi trigger (before insert)
> v pripade, ze insertovany zaznam jiz existuje, ale nektere jeho
> polozky jsou odlisne provedl misto insertu update. Je to vubec mozne?
Nic neni nemozne, pravi toyota. Zkusil bych to tak, ze kdyz
zaznam existuje, precetl bych si z nej hodnoty atributu ktere me
zajimaji, zaznam bych zrusil, nactene hodnoty nacpal do new
atributu vkladaneho zaznamu a nechal bych insert v pohode
dobehnout. Ale nezkousel jsem to. Udelat update a pak insert
shodit nejde, protoze tim se zlikviduji i vysledky update, commit
retain v triggeru pouzit nelze.
> Chapu, ze by to slo delat pomoci ulozene procedury. Ta by mi rozhodla
> jestli insertovat nebo updatovat, ale jak by to vypadalo s rychlosti,
Rekl bych ze radove stejne. Ono kdyz je na insert povesen takovy
netrivialni trigger, stejne musite pocitat s tim, ze se provedou
radove nejvyse desitky insertu za vterinu. A spise deset nez
devadesat. Takze pokud tech zaznamu jsou desetitisice tak prijde
ke slovu neprijemna nasobilka a jemne ladeni. Treba misto count()
pro zjisteni existence zaznamu pouzit exists nebo chytat chybu
duplicitniho klice pomoci when.

Z.Kalhous

Komponenta na citanie dBase IV

[*] Robert Poncak <delphi(zv)zvlauto.sk> - 6.9.2001 07:10:22

1.Tu komponentu mam, ibaze mi v nej nefunguje Filter. Da sa vobec v tejto
komponente pouzit? Ako?

2.Neviete niekto preco mi vypisuje pri niektorych suboroch pri nacitani
suboru dbase IV "Could not find language driver"? Ale pri vacsine suborov
to funguje. :((

Free komponenta bez nutnosti BDE je TDBF. Umi pracovat i s indexy a
memo.
http://tdbf.casdb.com/

Pokud chces ovsem SQL, budes muset pristoupit k BDE (pokud nechces
primo pres ODBC). Ovsem tady musim varovat, BDE ma problemy s vetsimi
DBF tabulkami (select nevraci co by mel apod.)
Jinak v BDE musis nastavit u nativniho driveru dBase prislusny level.
Defaultne je tam 7.
------
5.9.2001 Robert Poncak:
> Neviete niekto o nejakej free komponente pre Delphi 5, na citanie suborov
> dBase IV, ale tak aby tam bol aj filter. Alebo keby sa dali vytv�ra# sql.

> D� sa nejako zabezpe�i# aby BDE pre��talo tento form�t?

> V�ka.

ShellExecute

[*] V�t Kr�ka����+?#�$g�^#�3 - 6.9.2001 07:14:01

podivej se sem
http://www.builder(tec)cz/art/delphi/winexec.html

Jak na komunikaci po siti?

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 6.9.2001 07:32:35

> Ahoj vsem, v nasi databazove aplikaci (BDE, Paradox :-((( )
> potrebujeme, aby se vsichni uzivatele dozvedeli, ze napr. server
> zmenil nejakou databazi a tim padem aby se provedl refresh prislusnych
> TTable apod.

Co UDP pakety? To by melo byt pomerne jednoduche a je na to
snad i nejaka NM komponenta primo v Delphi. Konkretni
zkusenosti ale nemam.

David Lebeda

Sporic obrazovky

[*] David Kraina <DKx(zv)Seznam(tec)cz> - 6.9.2001 08:03:03

jak spustit sporic obrazovky ?
Pokud mozno s heslem nastavenym aplikaci, nebo uplne bez.

Komponenta na citanie dBase IV

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 06.9.2001 08:05:43

Filtr mam ve tvaru: filtruj('id=5 and name="tonda" or typ>5');. Mohu
zaslat... Snad je to pouzitelne i pro ostatni.
>1.Tu komponentu mam, ibaze mi v nej nefunguje Filter. Da sa vobec v tejto
>komponente pouzit? Ako?

------------------------=[ pinknet on every screen ]=----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net

Telefonne cislo

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 6.9.2001 08:06:57

> [...]
bot a
> bude nucen tuto sluzbu zpristupnit.

>Dalsi moznost je treba v pouziti pobockove

?? pokud do ty ustredny nepovede ISDN linka pak to nic neresi...

D. Toman

Pouzitie komponent

[*] Robert Suska <robert(zv)korak.sk> - 6.9.2001 08:20:15

Ahoj vsetci!

Moja otazka znie, co sa stane ked pouzijem napr. komponentu TDBF ktora je
urcena pre D3 - 5 a nainstalujem ju do D6 ? Alebo hocijaku inu komponentu do
D6 ktora nie je pre tuto verziu urcena? Netyka sa to len komponenty TDBF ale
globalne vsetych komponent ktore su urcene pre nizsiu verziu Delphi a ja ich
chcem narvat do vyssej verzie.

Dakujem za odpoved

S pozdravom Robo

IB6 replikace

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 6.9.2001 08:22:47

Mate nekdo tuseni, jak v triggrech IB6 poznat, ze puvodcem akce
je replikacni server ? V triggrech ktere on si povesi na replikovane
tabulky zdrojove databaze testuje zda USER<<>'REPL'. Mozna to
funguje ale zajimave je, ze takovy uzivatel neni vubec
zaregistrovany. No nevadi. Ja bych ale potreboval na <underline>cilove</underline>
databazi zjistit, ze "tento insert/update nedela normalni uzivatel ale
replikacni server".

<nofill>
Z.Kalhous

D6: Prevod programu z D5

[*] Ka.Kewasa <kewasa(zv)quick(tec)cz> - 6.9.2001 08:23:55

Ahoj,
existuje nejaky dokument kde jsou popsany problemy pri prevodu z D5 do D6
(nainstaloval jsem si ted trial). Ja mam problemy s property editory a
unitami v Uses. Metodou pokus-omyl tam vkladam nazvy unit dokud to neprojde.
Treba jen spatne hledam.

Diky

Ka.

Co na Oracle, ADO ?

[*] <pocarovsky(zv)volny(tec)cz> - 6.9.2001 08:25:10

Ahoj

Budu ted delat neco s Oracle. Ma nekdo typ jak na to? Ceho se vyvarovat ...
Zatim co jsem zjistil - asi pouzit ADO, ale jestli znate neco lepsiho ... :-)

Jedina knizka o ADO a Delphi kterou jsem nasel na internetu je
"Advanced Delphi Developer's Guide to ADO", ale ty komentare k ni me dost odrazuji. Znate tu knizku nekdo/ doporuci mi ju nekdo/znate nejakou lepsi?

Diky za nasmerovani.

Tomas Pocarovsky

Problem s DCOM

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 06.9.2001 08:28:29

Pridavam se take. DCOM byl pouzit pro komunikaci MAPA - ZACHRANY SYSTEM a
vse fungovalo OK. Jen obcas s niceho nic se obevil timeout a pozadavek
namisto vteriny trval i pet minut. Vzhledem k tomu ze to byli hasici, DCOM
jsme okamzite zavrhly. TCP/IP je mnohem spolehlivejsi. Obecne plati
podminka (alespon u nas) ze do ceho neni videt, nelze pouzit. S pozdravem
Tomas Rosa

[...]

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 6.9.2001 08:31:50

Zravim,
jestli mas zdrojaky od tech komponent, tak na 99% nebudou problemy.
Pavel

> [...]
ale
> globalne vsetych komponent ktore su urcene pre nizsiu verziu Delphi a ja

WM_close

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 06.9.2001 08:33:43

>Zdravim,
>chtel bych se zeptat jestli jde nejak odlisit, kdyz uzivatel klikne na
>tlacitko zavrit nebo da Alt+F4 od toho, kdyz poslu aplikaci zpravu Wm_close.
>
>Jde o to, ze mam v onclosequery dotaz na zadani hesla pro ukonceni, ale kdyz
>program spustim pomoci "loaderu" jako service a tuto service zastavim, tak
>se mi to zastaveni nepodari, protoze to zustane viset na tom dialogu (resp.
>system aplikaci po nejake dobe natvrdo killne).
>Osetrovani pri ukonceni windows mam udelany, takze bych jeste potreboval
>vyresit tohle.

A proc si posilat WM_CLOSE????? Proc neposlat treba WM_MYCLOSE a tam si
nastavit promenou, ze nechces heslo a vyvolat jiz klasicke Close;

TMyForm=class(TForm)
private
procedure WMMYCLOSE(var m:TMessage); message WM_USER+$321;
protected
chciheslo:boolean;
end;

procedure TMyForm.MMYCLOSE(var m:TMessage);
begin
chciheslo:=false;
close;

[...]

[*] Mephisto <mephisto(zv)akvila(tec)cz> - 6.9.2001 08:39:45

pokud mas zdrojaky tak bez problemu a pokud se nahodou vyskytne chybicka
neni problem zdrojak prepsat

> [...]
ale
> globalne vsetych komponent ktore su urcene pre nizsiu verziu Delphi a ja

---
Odchozi zprava neobsahuje viry.
Verze: 6.0.276 / Virov� b�ze: 145 - datum vyd�n�: 03.09.2001

Crystal Report

[*] Pa�out <pazout(zv)horolezci(tec)cz> - 6.9.2001 08:41:33

Mam stejnou situaci za sebou. Jde to.
CR Reporty nejsou vazany na software ktery je vola.
Dokonce byly reporty puvodne napojeny na data z accessu a nyni jsou napojeny
na MSSQL.

Pazout

Pouzitie komponent

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 6.9.2001 08:47:51

Problemy jsou u komponent s property editory. V D6 se zmenily nazvy
unit.

6.9.2001 Pavel ZIDEK:
> do
> ale
> ich

Pouzitie komponent

[*] Robert Suska <robert(zv)korak.sk> - 6.9.2001 09:12:45

Ved dobre ale ked tie zdrojaky nemas tak co urobis ?? A ako sa to da riesit
ak vobec nejake riesenie existuje?

Vdaka

Robo

> pokud mas zdrojaky tak bez problemu a pokud se nahodou vyskytne chybicka
> neni problem zdrojak prepsat

Co na Oracle, ADO ?

[*] Dalibor Falt�nek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 6.9.2001 09:27:34

> Ahoj
>
> Budu ted delat neco s Oracle. Ma nekdo typ jak na to? Ceho se vyvarovat
> Zatim co jsem zjistil - asi pouzit ADO, ale jestli znate neco lepsiho ...
:-)

> [...]
odrazuji. Znate tu knizku nekdo/ doporuci mi ju nekdo/znate nejakou lepsi?

Trochu jsme v praci pred casem s oraclem7 a 8 laborovali na W98 a NT pres
BDE. Napojeni a cteni dat fungovalo, vic jsme nepotrebovali. Ale tusim, ze
pro vaznejsi praci je lepsi zakoupit nejakou komercni sadu nativnich
komponent, nejake demoverze nebo betaverze jsou ke stazeni na internetu.
Ceny nejsou az tak hrozne.

Zdravim a doufam, ze jsem nenapsal moc hroznou blbost.

Dalibor Faltynek-technik.

Sinea - Podivne chovani s RTF

[*] Martin Pavera <martin.pavera(zv)cmail(tec)cz> - 6.9.2001 09:29:20

Omlouvam se, ale od Sinea konference jsem do dneska nedostal odpoved (a muj
kolega, ktery je take prihlasen, taky ne)... Asi neco nefunguje... :-(

Standardni objekt TRichEdit mi tento RTF soubor normalne zobrazi. Tak tomu
tedy nerozumim, proc v SINEA zobrazuje misto "specialnich" znaku otazniky
"?".
Demo projekt z Delphi v adresari DEMOS\RICHEDIT nacte soubor RTF, ktery jsem
minule uvedl, normalne a funguje!

Jestli to neni problem: muzete mi napovedet, v ktere casti zdrojaku Sinea je
algoritmus, ktery "specialni" znaky prepisuje otazniky ?

Predem dekuji za odpoved

Martin Pavera

Datum: 06.09.2001 09:51
Od: Miroslav Drancak <DMiroslav(zv)seznam(tec)cz>
Pro: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Vec: TDbf

>moc vas prosim! potrebuju strasne moc rychle poradit, jak se pracuje
>s TDbf. Muzete mi nekdo poradit, pripadne poslat na
>dmiroslav(zv)seznam(tec)cz nejaky priklad?
>
>moc dekuju
>
>Mirek
>
>______________________________________________________________________
>Co davaji v TV? http://tv.seznam(tec)cz

OOOOO
OOOOO
OOOOOOO
(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)
\ ~ ~ /
(\ (zv) (zv) /)
----------oOOO--(_)--OOOo------------------------------

Lukas Weiss receny Rumcajs
CB: Rumcajs Chlebicov, ch. 1, 6, 10
Tel.: 0608 708 815
e-mail: soukromy: rumcajs(zv)email(tec)cz
odchozi: cb.rumcajs(zv)quick(tec)cz
pracovni: kadlecvahy(zv)quick(tec)cz
Oskar: cb.rumcajs(zv)mujoskar(tec)cz

ooO
-------------( )--Ooo--------------------------------
\ ( ( )
\_) ) /
(_)

OT: FOXPRO 6 - OLE nebo DDE.

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 6.9.2001 10:34:09

Ahoj,
potrebuji udelat aplikaci v delphi, se kterou bude obcas komunikovat
aplikace napsana ve FoxPro.
(Spusteni nejakych funkci napr. - nacitani dat, zobrazeni dat, atd.).

Uvazoval jsem bud pres DDE nebo OLE
Bohuzel ve Foxce 6 jsem nikdy nedela, tak nevim jestli se lze s foxky
pripojit k nejakemu OLE SERVERU, nebo
muze pouzivat DDE.

Nebo existuje neco jineho?

IB 6.01- unik�tn� jm�na index�

[*] Marek Muller <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 6.9.2001 10:41:50

Na IB jsem narazil na problem, ze jmena indexu musi byt unikatni v cele databazi, to znamena, ze dve ruzne tabulky nemuzou mit
stejne pojmenovany index.
Neda se to zmenit nejakym nastavenim, napr. dialectu? Predelavam jeden rozsahly projekt a prejmenovavat tu spoustu indexu se mi
zrovna nechce.

Marek Muller

Pouzitie komponent

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 6.9.2001 11:08:08

Neurobis nic, pokud mozno pouzivej komponety pouze se zdrojakama, nebo
komponenty, kde je zaruka, ze autor ti doda ke kazde vezri Delphi vse
potrebne - a zato bude chtit asi penize.
Pavel

> Ved dobre ale ked tie zdrojaky nemas tak co urobis ?? A ako sa to da
riesit
> ak vobec nejake riesenie existuje?

Sporic obrazovky

[*] VALIK <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 6.9.2001 11:17:44

pomoci ShellExecute spustit soubor *.scr, jak ho nastavit. dont know

e-mail : valentapat(zv)volny(tec)cz

> Pokud mozno s heslem nastavenym aplikaci, nebo uplne bez.

Co na Oracle, ADO ?

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 6.9.2001 11:20:49

> [...]
odrazuji. Znate tu knizku nekdo/ doporuci mi ju nekdo/znate nejakou lepsi?

Mame zakaznika, ktory pouziva Adonis s Oraclom a je s tym spokojny:

-----------

You may be interested to know that your components work very well with the
Oracle OLE-DB providers. One reason for this is that, because of
differences
between Oracle and SQL-Server, and the nature of oracle cursors, the best
way
to get performance is to use a readonly query and use the TUpdateSQL
components
to update the values. This is one main advantage that Adonis has over
Borland's and other people's packages.

I recently also benchmarked against the Oracle only components, and found
that
your components were only 10-20% slower than the DOA components.

-----------

Erik

IB insert versus update

[*] ing.Pavel Cabalka <pavel_cabalka(zv)vcshk(tec)cz> - 6.9.2001 11:23:31

From: Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz>

> Ja jsem toho nazoru, ze pouziti ulozene procedury je to nejlepsi reseni.

Mezitim jsem s timto nazorem take ztotoznil. Ale spis to vypada, ze je to
jedine mozne reseni, kdyz nejde v triggeru (BI) zarazit ten insert.

> Jeste by mozna slo napsat update a pak se podivat na "rows affected".
> Z hlavy nevim, ale myslim, ze IBX to podporuje.

Aha, a co to ma delat to "rows affected" ? Pokud je to nejaka expost
kontrola probihajici na klientovi, tak do toho se mi moc nechce. Cim mene
tahani dat po siti, tim lepe. Kdyby to slo, byl bych nejradsi, kdyby se to
mohlo odehrat na serveru, ale ono to bohuzel nejde (dve database IB, kazda
je v jinem dialektu, ...) Navic IBX nepouzivam.

> S ohledem na "vetsina zaznamu jiz v tabulce existuje" by to nemuselo byt

Ja jsem to pro priklad trochu zjednodusil. Ve skutecnosti je to trochu
slozitejsi. Jedna se o datumove omezeni platnosti zaznamu. Mam napr.
ciselnikovy zaznam (stredisko=1, vedouci PavelC), jehoz udaje plati od
1.1.1999 do 15.6.2000. Tento zaznam potrebuji k historickym ucelum zachovat.
A mam dalsi zaznam (totez stredisko=1, vedouci HonzaS), jehoz udaje plati od
1.1.2001 do **null**. Z toho je pak zrejme, ze v mezidobi toto stredisko
nebylo aktivni, ale ve vypisech, kde chci uvest jmeno vedouciho se v danych
obdobich zobrazuje spravny vedouci. To je motanice, co?

> Samozrejme vsude TIBSQL, zadny DataSet.

Jasne, souhlas nejvyssi.

diky za vsechny nazory
Ahoj PavelC

Crystal Report

[*] EMDAT <blau(zv)emdat(tec)cz> - 6.9.2001 11:23:17

Ahoj

Jo mam predelaval jsem z Crystal reportu do Siney... :(
dostal jsem ale managera pro crystal report a tak jsem vsechny selecty opsal
a dodelaval jsem jenom vizualni navrh v Sinei.

S pozdravem Petr Blau software developer

IB insert versus update

[*] ing.Pavel Cabalka <pavel_cabalka(zv)vcshk(tec)cz> - 6.9.2001 11:27:09

From: Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
> *****Obavam se, ze tohle u IB nepujde narozdil od MS SQL 2000,
> kde jsou triggery INSTEAD OF. Ale s tou procedurou bych to
> nevidel nijak zle, pokud samozrejme si ji IB drzi v pameti a
> pokazde to neanalyzuje.

Aaaa, tak to me zajima. Jak zajistim, aby IB drzela SP v pameti?

PavelC

Komponenta na citanie dBase IV

[*] Robert Poncak <delphi(zv)zvlauto.sk> - 6.9.2001 11:36:09

Ako si to myslel s tym nastavenim nativneho driveru?
Mozes to blizsie vysvetlit?

> [...]

> dBase IV, ale tak aby tam bol aj filter. Alebo keby sa dali vytv�ra# sql.

> D� sa nejako zabezpe�i# aby BDE pre��talo tento form�t?

FOXPRO 6 - OLE nebo DDE.

[*] Tomas Kminek <tomas.kminek(zv)atlas(tec)cz> - 6.9.2001 11:37:26

Foxka pracuje s COM/OLE bez problemu. Sami jsme ji pouzivali pro rychle odzkouzeni objektu v DLL vytvoreneho v Deplhi. Nemusi se v ni psat hned zadny program, staci v prikazovem okenku napsat o = createobject(".....") a zavolat nejakou metodu jejiz result si nechat vypsat do hlavniho okna.

Tom

> Uvazoval jsem bud pres DDE nebo OLE
> Bohuzel ve Foxce 6 jsem nikdy nedela, tak nevim jestli se lze s foxky
> pripojit k nejakemu OLE SERVERU, nebo
> muze pouzivat DDE.

Prevod z Cecka do Delphi

[*] Heinisch Jiri <deis(zv)deis(tec)cz> - 6.9.2001 11:37:47

Dalibor Toman wrote
> Neumi TAudioInfo nahodou to co potrebujes??:
> http://anso.virtualave.net/delphi_stuff.htm

Bohuzel ne , To co mp3guessenc umi dalsi bezne infornmace

1. Zjistovani kodeku (kvalifikovanym odhadem)
2. Zjisteni hodnot o jednotlivych frames

Tyto informace dovede program EncSpot ale jeho zdrojaky jsou podstatne
vetsi.

A zatim me snahy pro prevod, ( i pomoci automatiky Cpas32.exe) vychazeji
naprazdno

S pozdravem Heinisch Jiri

PS - To Pivo muze byt i 12# :-)

IB insert versus update

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 6.9.2001 12:32:49

> *****Tak tohle ani s posvecenim od papeze. Predstav si, ze na
> primarni klic zaznamu jsou poveseny miliony dalsich dat.
Tak to by byl maler. Jenze o tom dotaz nebyl.
Z.Kalhous

Telefonne cislo

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 6.9.2001 12:36:24

> Ahoj,
> ale on to CT posila :-) Jen si zkuste zavolat
> z pevne linky (na digitalni ustredne-to uz jsou asi vsechny)
> na mobil a uvidite :-)

Nechapu jakou to ma souvislost s odesilanim caller ID do site CTc. Na
pevne linky proste nic takoveho nechodi - pokud se nepletu melo by to
fungovat tak, ze ustredna do signalizace vyzvanenu piska IDcko a
chytry telefon nebo modem (aniz zvedne linku) tak muze zjistit cislo
volajiciho.

Zkus si vzit nejaky lepsi modem, pripoj ho na pevnou linku CTc a volej
na nej - pak se podivej do prislusnych registru, zda se v nich objevi
caller ID.
D. Toman

Pravitko?

[*] ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)email(tec)cz> - 6.9.2001 12:49:11

Potreboval bych jen jednoduche pravitko, ktere bych mohl polozit na
formular.
Uzivatel by jen mel prehled, kde se v dane chvili nachazi, takze
opravdu nic sloziteho, ale nechce se mi to rucne malovat.
Asi by se mi libilo, kdyby vypadalo jako ve Wordu.
Nevuite nekdo o necem? Kdysi uz v konferenci byl odkaz na priklad
RichEditu, le to neni to prave orechove.

Vkladanie binarnych suborov do PostgreSQL databazy

[*] Peter Simkovic <peter_simkovic(zv)tempest.sk> - 6.9.2001 12:56:01

caute delphini,

neviete mi niekto poradeit s vkladanim binarnych suborov (obrazkov a
dokumentov) do PostgreSQL tabulky? mam vytvorenu tabulku s takouto
strukturou:
table: a_loga
id serial,
popis varchar(),
logo_bin bytea

dik

Peter Simkovic
Tempest s.r.o.
peter_simkovic(zv)tempest.sk

WNetGetUser,NetSessionEnum...

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 06.9.2001 13:01:55

ahoj,
uz si nevim rady. Potrebuji zjistit aktualne prihlasene uzivatele na
PC v sitich (v nejlepsim pripade vsechny uzivatele, kteri kdy byli na
danem PC prihlaseni - nemusi byt). Hodne dlouho sem laboroval s
WNetGetUser, ale touto dunkci to pravdepodobne nejde. V archivu jsem
nasel jeste NetSessionEnum, ale vubec nevim, jak to pouzit. Proste
potrebuju ziskat nejakej seznam: JmenoPC: lognuty uzivatel(e). Jmena
PC mam. Potreboval bych nejaky priklad, nebo nejlepe uz napsanou
funkci (pokud nekdo ma). Koukal jsem na LanManager od PetraV, ale to
je name moc silny kafe :_(

Diky vsem, kteri poradi.

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1), D6 Ent
Win2k (SP2,Pre-SP3) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ:

Seznam Prace - Hledate praci nebo menite zamestnani? http://prace.seznam(tec)cz

OT Telefonne cislo

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.9.2001 13:02:53

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> [...]
> fungovat tak, ze ustredna do signalizace vyzvanenu piska IDcko a
> chytry telefon nebo modem (aniz zvedne linku) tak muze zjistit cislo

Ahoj,

To je presne ono. Jde o to, ze je nekde v SW ustredny treba nastavit nejaky
flag aby to tak fungovalo. Ze tomu doposud tak neni je dano tim, ze Telecom
asi bude chtit v jeste horsich casech nalakat uzivatele na 'nove sluzby',
existenci teto sluzby umyslne zatajuje aby prodal alespon jeste par ISDN
pripojek nebo proto ze 'odbornici' z vedeni Telecomu ani nevedi ze takova
sluzba vubec existuje.

Jinak cislo lze ziskat z modemu pres AT prikazy nebo TAPI, z ISDN by to melo
jit pres CAPI.

Petr Vones

Komponenta na citanie dBase IV

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 6.9.2001 13:14:47

V BDE administratorovi:
Configuration / Drivers / Native / dBase
je treba nastavit :
kodovou stranku treba na "dBASE CSY cp852"
level (je to vlastne verze dBase) na 4
dBase 7 uz pracuje s nativnimi typy (cislo je ulozeno skutecne jako
cislo a ne jako retezec jednotlivych cislic). Soubory z dBase pak
precist jsou, ale tabulky vytvorene s verzi 7 nejdou precist v dBase4.

6.9.2001 Robert Poncak:
> Ako si to myslel s tym nastavenim nativneho driveru?
> Mozes to blizsie vysvetlit?

Datove rozhrani pro davky ZP

[*] Volny <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 6.9.2001 13:32:43

zku#enosti mam s ambulantnimi, ale bohuzel z dosu. Myslim ze si to mudes
muset napsat sam.
valik
From: "Ka.Kewasa" <kewasa(zv)quick(tec)cz>
> [...]
> unitami v Uses. Metodou pokus-omyl tam vkladam nazvy unit dokud to neprojde.

v zasade se v D6 plne projevi chyby komponent ktere jeste v D5 prosly. Jde
hlavne o dusledne rozdelovani na design a runtime kod. V D6 uz take (konecne)
neni v zakladnich VCL/RTL baliccich zbytecne linkovan design-time kod, takze
je treba pridat DESIGNIDE.DCP do design-time balicku danych komponent. Ohledne
trial verze D6, pokud vim tak je tam jeden drobny problem s tim, ze kazdy unit
obsahuje 'skryty' kod v inicializaci, takze pak nelze prelozit unity ktere
jsou $WEAKPACKAGEUNIT ON

Petr Vones

jine barvy v sinea sestave

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 6.9.2001 19:27:42

Ahoj,
nevite nekdo, jak vykreslit v sinea sestave obdelnik, ktery bude mit barvu mnou
definovanou /napr. $FEDE01/?

OOOOOOOOOOOOOOOO
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

Dynamicka pole pomoci SetLength?

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 6.9.2001 20:05:06

Zdravim,
Dyn. pole uvolnis treba
I := nil;

Pavel

> nevite nekdo jak to je s funkci SetLength pouzitou na pole. Jde mi o to,
> jestli se musi pole nejakym zpusobem uvolnovat?

> [...]

Da se v Delphi napsat modul pro Novell ?

nevite nekdo, jestli se da v Delphi napsat modul pro Novell Netware? Myslim
tim soubor, asi nlm,vlm??

Dik

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1), D6 Ent
Win2k (SP2,Pre-SP3) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

jine barvy v sinea sestave

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 6.9.2001 20:59:06

> Behalf Of Roman
>
> nevite nekdo, jak vykreslit v sinea sestave obdelnik, ktery bude
> mit barvu mnou
> definovanou /napr. $FEDE01/?

Soucasna verze nabizi pro vestavene graficke prvky
pouze 16 klasickych barev.

Pokud by to byl opravdu vazny pozadavek, za urcitych
okolnosti reseni existuje:
- celou sestavu je mozne podlozit napriklad formularem,
kde muze byt cokoliv vcetne ruznobarevnych maluvek
- urcite misto sestavy je mozne podlozit libovolnym obrazkem
- je mozne pouzit prvek kreslici plocha, kde lze
programove nakreslit cokoliv

Prime ovlivneni vlastnosti jednotlivych prvku sestavy
behem tisku bude snad uz v pristi verzi generatoru sestav.

Vaclav Krmela

ADO Connection

[*] Ji�� Kr�l jr. - 6.9.2001 21:32:44

/*Nevite nekdo jak mam vyplnit vlastnosti componenty ADOConnection abych se
pripojil na SQL Server po siti a ne jen z lokalu?
Predem dik za napady a preji hezky zbytek dne.*/

Connection string by mel obsahovat tyto veci (urcite nejsou vsechny povinne,
muzes testovat):

adoconn.ConnectionString:=

'Provider=SQLOLEDB.1; Password=mojeheslo; Persist Security Info=True; User
ID=sa;Initial Catalog=RIT2001; Data Source=JIRKA; Use Procedure for
Prepare=1;
Auto Translate=True; Packet Size=4096; Workstation ID=JIRKA'

je to string tak si to dej cele do apostrofu, na 1 radek

J.

Delphi3 a VSS

[*] Jaroslav Weiss <Jaroslav.Weiss(zv)zwicker-systems(tec)com> - 6.9.2001 21:32:09

Jak udelat, aby mi funkce Get Latest Version z MS VSS fungovala v
Delphi3 programu? Nepotrebuji zaintegrovat VSS do IDE, proste chci tahat
soubory z VSS.

Diky, Jaroslav Weiss

Co na Oracle, ADO ?

[*] cis <cis(zv)atlas(tec)cz> - 6.9.2001 21:36:25

Ahoj,
mam vyborne zkusenosti s Direct Oracle Access 3.4.5.
Distribuovat staci pouze EXE. Podporuje vsechny kouzla z Oraclu. Zapomen na
ADO.

alda

From: "David Kraina" <DKx(zv)Seznam(tec)cz>
> jak spustit sporic obrazovky ?

Ahoj,

SendMessage(GetDesktopWindow, WM_SYSCOMMAND, SC_SCREENSAVE, 0);

Petr Vones

jine barvy v sinea sestave

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 6.9.2001 23:05:22

> [...]
> kde muze byt cokoliv vcetne ruznobarevnych maluvek
> - urcite misto sestavy je mozne podlozit libovolnym obrazkem

Mno, abych nastinil problem: v urcitych mistech pouzivam barevny podklad pod
textem pro jeho zvyrazneni a k tomu se tech standardnich 16 barev pouzit neda...
a vazny pozadavek to je :-/
Nerozumim vyrazu "podlozit", to jako ze v navrhu sestavy to "inkriminovane"
misto necim podlozim, nebo ze si pred nahledem prevedu sestavu do wmf a pred
vykreslovanim tam vlozim neco navic?

> - je mozne pouzit prvek kreslici plocha, kde lze
> programove nakreslit cokoliv

Prvek kreslici plocha? Eh...kde to najdu?

> Prime ovlivneni vlastnosti jednotlivych prvku sestavy
> behem tisku bude snad uz v pristi verzi generatoru sestav.

I kdyz ja to nepotrebuji behem tisku... mno, pokusim se to vyresit alespon
pomoci obrazku :-(

Roman
OOOOOOOOOOOOOOOO
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

Co na Oracle, ADO ?

[*] Martin Ben <martin.ben(zv)worldonline(tec)cz> - 6.9.2001 23:07:21

Ahoj,
existuji komponenty pro primy pristup k Oracle (podobne jako IBX).
Jestli mas zajem, zkus se podivat na www.allroundautomations.nl (bez zaruky)

Martin Ben

Description sluzby ve Win2k - znovu

zkusim jeste jednou: nevite nekdo, jak se da nastavit v services jeji popis?
Ktery se zobrazuje ve sluzbach vedle nazvu? V registrech jsem to nasel
(description), ale pridavat to tam manualne se mi moc nechce - navic nevim,
jestli je to vzdy na stejnem miste. Nevite nekdo, jak se to da nastavit
'podle predpisu'? Hledal jsem i v MSDNm ale nic nenasel :(

a jeste: uz jsem vcelku vetsinu pochopil, ale stale mi neni jasna (ani z
helpu) vlastnost interactive, pokud ji nenastavim true, tak mi sluzba pri
instalaci hlasi divne chyby. Service type mam Win32.

Diky

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1), D6 Ent
Win2k (SP2,Pre-SP3) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

BLOB Files

[*] Macecek Marcel <marcel.macecek(zv)at.siemens(tec)cz> - 7.9.2001 06:49:13

Ahoj
Mam D5 a databazi Oracle, kdyz pouziju TDBImage vyskoci mi hlaska "Data type
is not supported.".

Marcel

> [...]
> databazove tabulce jako BLOB?

Ahoj
V Palete DataControls je komponenta TDBImage

StayOnTop

[*] David Kraina <DKx(zv)Seznam(tec)cz> - 7.9.2001 07:14:09

Jak dostat 100% aplikaci vzdy navrvh ? StayOnTop funguje leda tak na
zacatku...

Jak na komunikaci po siti?

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 7.9.2001 07:38:17

> rozlezou uplne vsude a zkonci az na routerech ... Jinak ja osobne jsem
> v D5 nic hotoveho na Broadcasty nenasel. Musel sem to sam napsat
> pomoci api ...

Ja kdyz jsem to pred 100 lety studoval, tak jsem tusim nekde
vycetl, ze efekt broadcastu ma poslani UDP paketu na nejakou
sikovnou IP adresu (nejak to souviselo s maskou), bohuzel uz z
hlavy nevim jakou. Pomoci NetMasters komponenty pro UDP
(nazev ted nevim) jsem pak posilal pakety na tuto adresu a
fungovalo to bez problemu.

David Lebeda

jine barvy v sinea sestave

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 7.9.2001 07:56:49

Zde jsem myslel vyuzit property Background. Sem se umisti
libovolny obrazek nejlepe ve formatu WMF nebo EMF.
Tento obrazek potom pokryje cele pozadi tiskove sestavy,
napriklad jako predtisteny formular.
(od verze x.39p z 31.12.99)

> [...]
> "inkriminovane"
> misto necim podlozim, nebo ze si pred nahledem prevedu sestavu do

Pokud potrebuji ramecek jen na urcitem miste a pokazde jinem,
mohu vyuzit klasicky prvek obrazek. Umistim ho na libovolne
misto v sestave a presunu dozadu, tedy ho podlozim
pod ostatni prvky sestavy. Velikost nastavim podle
velikosti okna. Obrazek, opet nejlepe v metafile formatu,
muze obsahovat obraz libovolneho ramecku, i treba krajkoveho.
(funguje ve vsech verzich od sameho pocatku)

> Prvek kreslici plocha? Eh...kde to najdu?

Prvek Kreslici procha je na zalozce Grafickych prvku.
Lze umistit na libovolne misto predlohy.
V udalosti OnPaintBox sem mohu programov� nakreslit
cokoliv. Nemusim tedy mit predem pripraveny obrazek.
Naopak, az za behu programu se rozhodnu, co si nakreslim.
Primarne to je mysleno na kresleni grafu a podobnych veci.
Lze to ale pouzit i na vykresleni libovolneho ramecku.
(od verze x.39w z 03.09.00)

Vaclav Krmela

Volani EXE z DLL

[*] Petr Mohapl <p.mohapl(zv)nemstbk(tec)cz> - 7.9.2001 07:57:58

ahoj,

mam problem: EXE mi spusti DLL, neco mu preda a pozdeji bych potreboval
zpetne z DLLka zavolat nejakou funkci z toho exace. Je to jeste
komplikovanejsi: EXE je ve Visual Basicu, to DLL pisu v D5 Enterprise (OS je
W98).

Mate nekdo nejake navrhy nebo zkusenosti, jak by se to dalo provest? Moc
se mi nelibi prime volani (EXE preda adresu rutiny, ktera se bude volat), s
Windows messages ani s eventy (API) zas nemam zkusenosti.

Diky za kazdou radu
Petr

Datove rozhrani pro davky ZP

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ> - 7.9.2001 08:00:35

No pokud vim, nic takoveho neexistuje. Bohuzel budes si muset vzit datove
rozhrani a napsat to sam.
U nas pracujeme s vetami typu D, H, A, T, E, Z, L ale pouze upravujeme jiz
hotove davky.

S pozdravem
Michal PEPR Pesek
http://www.peprsoft(tec)cz

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 7.9.2001 08:02:48

> [...]
> hlavy nevim jakou. Pomoci NetMasters komponenty pro UDP
> (nazev ted nevim) jsem pak posilal pakety na tuto adresu a

Boradcast se od standardniho paketu (unicast) lisi tim, ze ethernetovy
ramec nema konkretni MAC adresu prijemce (tedy sitovku na kterou to ma
jit) ale specialni adresu, ktera ma za nasledek, ze vsechny sitovky na
segmentu ten paket prijmou. TCP/IP subsystem na kazdem stroji pak
porovna IP adresu cile v TCP casti ramce se svou a bud paket zahodi
nebo si ho zpracuje

Cili poslat broadast UDP paket neznamena jen uvest broadcast IP paketu
prijemce ale je nutne jeste instruovat TCP/IP stack aby paket odeslal
nestandardni cestou (nepouzil ARP)

D. Toman

Datove rozhrani pro davky ZP

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 7.9.2001 08:05:37

> [...]
> zdravotnich
> pojistoven, nebo nemate treba na to komponentu?
> Budu se do toho poustet ... tak hledam zachytny bod.

No, kdysi jsem se v tom placal, mati pracovala jako obvodni lekarka a ja
si udelal takovy jednoduchy programecek na porizovani davek - doklady 05,
98, 36 a 30(nepravidelna pece, ambulatni pece, navstevni sluzba a
registrace pojistencu). Nevim jestli od toho mam jeste zdrojaky, byl to
takovy hrozny slepenec delany za pochodu a pro vlastni potrebu a uz sem se
na to skoro 2 roky nedival, pac uz to na nic nepotrebuju ... a docela bych
se za to uz dnes stydel.

Neni to az tak hrozne - jsou to obycejne textove soubory s pevnou delkou
vety, struktura je celkem kvaline popsana VZP - smluvni zdravotnicka
zarizeni k tomu dostavaji takovy dokument - Datoce rozhrani (posledni vetsi
zmena byla tusim prechod na verzi 6 koncem roku 1999, kdy je napadlo
zapisovat rok v datumu na 4 mista:). Na VZP maji takovy programek PKOTROL
(me to okresni pobocce v Blansku zapujcili bez premlouvani), ktery umi
kontrolovat spravnou synatxi davek (pouze ovsem pro pojistovnu 111 - coz se
ovsem da obejit).

V principu je to uplne jednoduche.
Kazda davka obsahuje jedno zahlavi a N vet. Napr. pomoci funkce Format si
vyrobis ty retezce, krtere predstavuji zahlavi a vety a ty pak sypes do
obycejneho textoveho souboru - jestli pouzijes StringList nebo obycejne
WriteLn - to uz je vec osobniho vkusu. Kodovani cestiny v tech davkach ma
byt tusim DOS Latin 2 (CP 852) - ale to ma vyznam snad jen u registrace
pacientu, kde mas jmena a prijmeni ...

IB insert versus update

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 07.9.2001 08:07:04

Ahoj,

Jan �ebel�k wrote:

> [...]
> Tento pocet samozrejme vraci server, takze zadny problem s rychlosti.

Tyto vlastnosti samozrejme maji i IBObjects (TIB_Statement)...

MAPI example

[*] "FAIT Ji��, ml." <fait(zv)jakl(tec)cz> - 7.9.2001 08:26:47

> Ahoj,
>
> jaka je to verze JCL a postovni klient ?

Outlook Expres 5.5 a a jak poznam verzi JEDI kdyz uz mam jenom unity? V
zahlavi je 1.0.

TidPOP3

[*] Jiri Wendl, KSH-Data <wendl(zv)ksh-data(tec)cz> - 7.9.2001 08:30:31

Ahoj

Pokud pouziji u komponenty TidPOP3 metodu Retrive nebo RetriveHeader tak
mi nahlasi "Invalid argument to date encode".
Nevite nekdo cim by to mohlo byt zpusobeno?

Predem diky za pomoc.

Jirka

EJclMapiError

[*] Str�n�k Franti�ek - 7.9.2001 09:30:21

Vazeni pratele,

Pouzivam MAPIJCL a jsem s nimi spokojen az na jednu chybu, kterou zrejme
delam, ale nevim co s tim.
V pripade ze z OpenDialogu pridavam prilohu (soubor), ktery je v
aktualnim adresari tak je to v poradku.
V pripade, ze priloha je z jineho (neaktualniho adresare) tak to hlasi
vyjimku:

EJclMapiError
MAPI Error(11) "A specified attachment was not found"
Proc to nenasel ?

Muj postup:

1. do Memo nactu prilohy z OpenDialogu
if OpenDialog1.Execute then
memPriloha.Lines.Add(OpenDialog1.FileName);

2. a takto je priradim a odeslu

function TXXX_XHelpPodporaF.SendMail: boolean;
var
Mail: TJclEmail;
Mail := TJclEmail.Create ;
try
{ naplneni adres }
Mail.Recipients.Add(' ........');
Mail.Recipients.Add(' ...... ');!!!!!! a toto je problem jestli pridavam prilohy z jineho adresare nez
aktualniho !!!!!!
{ pridame prilohy }
Mail.Attachments.Assign(memPriloha.Lines);

{ doplnime subjekt a obsah e-mailu }
Mail.Subject := edtPredmet.Text;
Mail.Body:= memZprava.Text;
{ a posleme to }
Result := Mail.Send(true);
finally
Mail.Free;

zdravi:
Franti#ek STR#N#K
mailto:FSTRANIK(zv)CPOJ.CZ

Delphi3 a VSS

[*] Pavol Kakacka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 7.9.2001 09:31:16

From: Jaroslav Weiss
Jak udelat, aby mi funkce Get Latest Version z MS VSS fungovala v Delphi3
programu? Nepotrebuji zaintegrovat VSS do IDE, proste chci tahat programove
soubory z VSS.

Iste mas TLB knihovnu od VSS.

(Popis k OLE Automation od VSS je v MSDN) napriklad:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnvss/html/
msdn_vssole.asp

Potom to urobis asi takto:

var
mNode: IVSSItem;
if mNode.IsCheckedOut <> 0 then
mNode.Get(...);

IContextMenu3::HandleMenuMsg2

[*] Jaroslav Bucek <bucek(zv)eskon(tec)cz> - 7.9.2001 09:42:19

Mam D5p a pridavam ve W98 polozky do kontextoveho menu exploreru.

Potreboval bych poradit s metodou HandleMenuMsg2 z IContextMenu3. Taky by me zajimalo, proc se nezavola metoda HandleMenuMsg, kdyz pouziji IContextMenu2? Byl bych vdecny za jakoukoli informaci nebo priklad.

Konektovanie na databazu cez Web ISAPI dll-ko

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 7.9.2001 09:43:10

> Prvykrat sa mi pocas behu dll query na databazu nakonektuje,
> ale vsetky ostatne uz pisu chybu : Name not unique in this
> context.

Skus pouzit TSession komponentu s AutoSessionName := True.
Ak to chapem spravne, problem je zrejme v tom, ze web server spracovava
requesty v threadoch, a BDE vyzaduje, aby mal kazdy thread svoju vlastnu
session a database. Toto sa aj deje, ak pouzivas TWebModule, este vsak treba
zarucit, aby mala kazda session ine (unikatne) meno.

Sinea - Podivne chovani s RTF

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 7.9.2001 09:47:00

> [...]
> zdrojaku Sinea je
> algoritmus, ktery "specialni" znaky prepisuje otazniky ?

Dovolim si citovat ze specifikace RTF formatu:

\uN
This keyword represents a single Unicode character
which has no equivalent ANSI representation based
on the current ANSI code page. N represents
the Unicode character value expressed as a decimal number.
This keyword is followed immediately by equivalent
character(s) in ANSI representation. In this way,
old readers will ignore the \uN keyword
and pick up the ANSI representation properly.

V dodane ukazce textu je dlouha vodorovna cara
reprezentovana touto posloupnosti:
\u9472?\u9472?\u9472?\u9472?\u9472?\u9472?.....
Protoze Sinea pracuje pouze s ANSI znaky,
zachova se presne podle specifikace a vytiskne
serii otazniku.
Tedy, Sinea NENAHRAZUJE specialni znaky otazniky,
ale pouzije ten ANSI znak, ktery
AUTOR TEXTU PREDEPSAL PRO POUZITI!

Pokud chce autor textu simulovat vodorovnou caru
i v ANSI reprezentaci, mel napsat:
\u9472-\u9472-\u9472-\u9472-\u9472-\u9472-.....

Jinou otazkou je, proc se snazis simulovat
vodorovnou caru RTF polozkou s unicode znaky,
proc jednoduse nepouzijes graficky prvek cara.

Vaclav Krmela

Nefunkcni RXMemoryData

[*] developer <developer(zv)tgsoftware(tec)cz> - 7.9.2001 09:53:43

Chci provest filtraci tabulky RXMemoryData:

RXMemoryData1.Filtered := False;
RXMemoryData1.Filter := 'no > 3';
RXMemoryData1.Filtered := True;

- nefunguje. Pouziju-li standardni TTable je vse OK.

Co delam blbe?

Rovnez mi na RXMemoryData nefunguje Lookup (Locate ano).
(D5, RX Lib 2.75)

Tomas Gurny

Volani EXE z DLL

[*] Lubo Fule <fule(zv)ekosoft.sk> - 7.9.2001 10:03:48

Asi najjednoduchsie je poslat hlavnemu oknu aplikacie message, na ktoru
potom v EXE prislusne zareagujes. EXE samozrejme musi predat do DLL handle
okna, ktoremu sa ma sprava z DLL poslat. VB nepoznam, takze neviem ako sa
tam programuju metody, ktore odchytavaju spravy okien. V DLL posles spravu
pomocou API funkcie SendMessage (posle spravu priamo oknu a caka na jej
spracovanie) alebo PostMessage (posle spravu do fronty sprav, hned vrati
riadenie volajucej rutine a "nestara" sa ci bola sprava spracovana).

L.
> [...]
> zpetne z DLLka zavolat nejakou funkci z toho exace. Je to jeste
> komplikovanejsi: EXE je ve Visual Basicu, to DLL pisu v D5

EJclMapiError

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 7.9.2001 10:05:16

Problem by mohl byt pouze v tom, ze musi byt predana cela cesta
(vcetne disku) k priloze. Zkontroluj so to

7.9.2001 Str�n�k Franti#ek:
> [...]

> aktualniho !!!!!!
> { pridame prilohy }
> Mail.Attachments.Assign(memPriloha.Lines);

Nefunkcni RXMemoryData

[*] Mephisto <mephisto(zv)akvila(tec)cz> - 7.9.2001 10:11:03

> Chci provest filtraci tabulky RXMemoryData:
>
> RXMemoryData1.Filtered := False;
> RXMemoryData1.Filter := 'no > 3';
> RXMemoryData1.Filtered := True;

Presne si to uz nepamatuji ale mam takovej pocit ze se to delalo tak:

RXMemoryData1.Filtered := False;
RXMemoryData1.Filtered := True;

tim se vyvolala udalost onFiltredRec nebo tak nejak podobne a primo v te
udalosti se nastavoval filtr.
---
Odchozi zprava neobsahuje viry.
Verze: 6.0.276 / Virov� b�ze: 145 - datum vyd�n�: 03.09.2001

Integrace Bounds Checkeru do Delphi

Ahoj vespolek, nemate nekdo zkusenost se %subj% ? Do MSVC++ to jde bez
problemu, do D5Pro/W98 ani nahodou. Netusim, co muzu delat blbe. Diky predem

Integrace Bounds Checkeru do Delphi

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 7.9.2001 10:43:16

> Ahoj vespolek, nemate nekdo zkusenost se %subj% ? Do MSVC++ to jde bez
> problemu, do D5Pro/W98 ani nahodou. Netusim, co muzu delat
> blbe. Diky predem

BoundsChecker obsahuje expert DLL pre Delphi (bc50exp.dll), ktora by mala
byt zapisana v Registry (pouzivam Delphi 5, takze u mna je to
HKEY_CURRENT_USER\Software\Borland\Delphi\5.0\Experts) ako string value, na
mene asi nezalezi (u mna je to 'bc50exp'), a hodnota by mala obsahovat plnu
cestu k tejto DLL (u mna je to C:\Program
Files\Compuware\BoundsChecker\bc50exp.dll).
Pri spusteni Delphi natahuje vsetky expert DLLs, ktore su uvedene v tomto
kluci. BoundsChecker si vytvori svoje vlastne menu v IDE.
BoundsChecker vyzaduje, aby si programy, ktore chces s nim kontrolovat,
skompiloval s debug info a tiez so stack frames.

DLL a formular

[*] "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz> - 07.9.2001 11:02:23

zdravim,
Mam tuto proceduru:

Form1:=TForm1.Create(Application);
Try
Form1.ShowModal;
Finally
Form1.Free;
End;

Na formulari je vice komponent. Kdyz jej vyplnim, zavru a znovu otevru, Tak si program pamatuje jak informace v komponentach, tak treba i fokus.
Nemel by prikaz Form1.Free vse odstranit z pameti?
Jo, vse je v DLL.

Mirek Drejcek.

ADO Transakce

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 7.9.2001 11:13:31

ahoj,

na presyp dat vyuzivam adocommand a adodataset a to tak, ze si v
TAdodatasetu zobrazim tabulku, kterou chci presypat. Pomoci cyklu zjistim
pocet a jmena sloupcu ,podle toho sestavim INSERT dotaz s prislusnymi
parametry, ktery umistim do TAdoCommand.Text a provadim vzdy vyplneni
parametru a Execute.

M.Jirman

P.S: mam to udelany a jestli chces muzu poslat, jediny co jsem zatim nedal
je aut. vytvoreni tabulky, coz delam jinde pres SQL konzoli (data se sypou
mezi 2 SQL servery)

[...]

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 7.9.2001 11:13:29

Ahoj,

musis si na poci, kterym se hodlas pripojit mit spravne nastaven alias v
cliconfg.exe (IP adresa poce, PORT-1433, alias - ktery uvedes v DSNku)

moje funkcni DSNko z Delphi vypada takhle:

Provider=SQLOLEDB.1;Password=tvoje_pw;Persist Security Info=True;User
ID=tvoje_id;Initial Catalog=jmeno_db;Data Source=ten_alias

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On
Behalf Of 3dimension

[...]

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 7.9.2001 11:13:34

ahoj,

nevim jak Oracle, ale ja taham obr. z Accessu takhle (pouzivam jen TImage):

var stream: TMemoryStream;
begin
if Datamodule2.ADSVyrobekobr.BlobSize>0 then
begin
stream:=TMemoryStream.create;
try
datamodule2.ADSVyrobekobr.SaveToStream(stream);
stream.position:=0;
jimImage1.picture.graphic:=TJPEGImage.create;
jimImage1.picture.graphic.LoadFromStream(stream);
finally
stream.free;
end;
Timer1.Enabled:=False;
JimImage1.Picture:=nil;

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On
Behalf Of Macecek Marcel

> [...]

> databazove tabulce jako BLOB?

Ahoj
V Palete DataControls je komponenta TDBImage

Jeste k RFC vs. MS

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 7.9.2001 11:20:16

Ahojte,

tak jsem narazil, kdyz synapse nevyuziva nestandardni veci jako MS. Kdyz
server posle Content-length : -1, pak synapse automaticky cte ze socketu
textove (napr. $0A nahradi $0D $0A) a navic se mi ukonci driv nez docte
do konce.

MSIE se orientuje take podle Content-type a kdyz je asi ruzny od text/*
tak cte binarne dokud mu neco chodi. Ja vim, ze nejspis chyba je, ze
posila server Content-length : -1 u binarnich veci, ale co s tim mam
delat, kdyz to neni muj server? Me to napr. posila ICQ server na obrazek
Online/Offline
http://wwp.icq.com/scripts/online.dll?icq=119035375&img=2.

Ostatne podobne problemy mel i Netscape, ze se pri cteni textovych
dokumentu zarazil u prvni 0, zatimco IE ji ignoroval a cetl vesele dal -
a uzivatel IE byl spokojenejsi.

Honza +

p.s. doufam, ze se Lukas nebude zlobit, kdyz si mirne prihnu THTTPSend,
nebo je jine reseni tohoto problemu?

Jeste k RFC vs. MS

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 7.9.2001 11:44:59

Nemohu si pomoci, ale kdyz zkusim tebou uvedenou adresu na obrazek
z ICQW, tak ten server vraci korektkni data, ktere Synapse korektne
precte... a zadne "Content-length: -1" v odpovedi serveru NENI!

Podle existence/neexistence teto hlavicce se mimo jine rozhoduje jakou
metodou budou data ctena.. takze proto je to z toho zmatene.

Nelezes pres nejakou podivnou proxy??? Problem bych hledal tam!

Kazdopadne "Content-length: -1" mi pripada jako pekna hovadina a IMHO
je to v rozoru s RFC. Jestli se nekdo s timto setkal, mohl by mne
nasmerovat na neco, kde je to definovane???

Lukas.

P.S. Synapse je pod MPL... tedy muzes si ji prihnout dle libosti.. jen
veskere modifikace musis zverejnit. ;-)

> [...]
>
> Honza +
>
> p.s. doufam, ze se Lukas nebude zlobit, kdyz si mirne prihnu
> THTTPSend, nebo je jine reseni tohoto problemu?

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

Volani EXE z DLL

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 07.9.2001 11:56:56

A co takhle predat mu proceduru (rozumnej Event). Tedy treba:

TMyProc = procedure (parametry:integer);

procedure FunknceZdll(parametr:integer;proc:TMyProc); stdcall;
proc(10);
exports
FunknceZdll;
> [...]

Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net

[*] Str�n�k Franti�ek - 7.9.2001 11:57:41

Cela cesta vcetne disku je predana.
Napr. c:\Adresar\neco.xls

a paklize neni c:\Adresar aktualni adresar tak to vypadne na MAPI
error(11)

zdravi
Franti#ek STR#N#K
mailto:FSTRANIK(zv)CPOJ.CZ

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: ing. Jan Fiala [SMTP:jan.fiala(zv)iol(tec)cz]
> Odesl�no: 7. z߰� 2001 10:05
> Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
> P�edm�t: Re: EJclMapiError

> ------
> ing. Jan Fiala
> mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

TOpenDialog a DefaultExt - Doba neandrtalska

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 7.9.2001 12:09:18

Preji vsem pekneho dne,

v napovede k tematu TOpenDialog.DefaultExt je mj. napsano toto:
"Extensions longer than three characters are not supported."
Anglicky neznam ani slovo, proto se optam, je pravda, ze v dobe
Windows XP, kdy jiz nekolik let je mozne mit temer libovolne
dlouhy soubor vcetne extenze, tak mi OpenDialog nedovoli
akceptovat priponu majici vice jak tri znaky? Snim ci bdim?

Diky za info

Slavek

Durex - Let's make kids better.

Jeste k RFC vs. MS

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 7.9.2001 12:21:03

> [...]
socketu
>textove (napr. $0A nahradi $0D $0A) a navic se mi ukonci driv nez

zrejme zpusobit, ze klient (browser) nesmi pracovat v persistent
connection rezimu (server sam by mel poslat Connection: Close),
protoze neni znama delka objektu (i kdyz pravda muze byt pouzit
chunked transfer, kde by to nemuselo vadit)>MSIE se orientuje take podle Content-type a kdyz je asi ruzny od
text/*
>tak cte binarne dokud mu neco chodi.

podle me IE nejprve kouka na zacatek souboru a snazi se podle nej
poznat o co vlastne jde. Cili pokud Content-Type chybi, chova se
vetsinou spravne (zobrazi text file, kdezto Netscape jej nabidne
ulozit). Jestli jeho zjistene informace maji navrch pred existujicim
Content-Type ze serveru nevim

--
[root(zv)ns lists]# telnet wwp.icq.com 80
Trying 205.188.147.52...

HTTP/1.0 200 OK
--

Zadny Content-Length neposila, pracuje HTTP 1.0 cili delka dokumentu
je urcena poctem prenesenych bytu do konce spojeni...>Ostatne podobne problemy mel i Netscape, ze se pri cteni textovych
>dokumentu zarazil u prvni 0, zatimco IE ji ignoroval a cetl vesele
dal -
>a uzivatel IE byl spokojenejsi.

D. Toman

IB insert versus update

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 7.9.2001 12:28:31

> Odes�latel: ing.Pavel Cabalka <pavel_cabalka(zv)vcshk(tec)cz>
> Aaaa, tak to me zajima. Jak zajistim, aby IB drzela SP v pameti?

Preposilam odpoved V.Bodecka.
Pred casem byl asi mesic primo u InterBase ve Scotts Valley.
U nas skoli IB pro pokrocile.

Odes�latel: Vladimir Bodecek <vbodecek(zv)helpsoft(tec)cz>
SP a triggery jsou ukladany v IB ve forme zdrojoveho kodu i zkompilovane do interniho jazyka IB, takze k zadne analyze by dochazet nemelo. Aby to "bylo v pameti" - to je jako vyzadovat aby nejaky kod ci data byly ve fyzicke pameti - to je proste zalezitost OS, ktery spravuje virtualni pamet.

V.B.
= tel. 0434 692 569 (0601 203084]

IB hledani textu

Ahoj, prosim poradte,

Dostal jsem nejaka data s ukolem napumpovat do interbase a
napsat k tomu nejakej rychlej a jednoduchej prohledavaci
programek, Je tam seznam skladovych polozek a ja potrebuji
hledat podle nazvu. Potrebuju to nejak zrychlit, protoze se
samozrejme musi hledat i podle substringu ( na urovni celych slov )

Velikost databaze cca 6 GB.

Nevim si s tim rady, napsat where nazev like '%dfsdfg dfg%' jsem
radeji ani nezkusil. Uvazuji o nejakem prevedeni nazvu na seznam
kodu slov a vytvoreni slovniku, ale nevim si stim moc rady.

Prosim pomoc Dekuji

Nefunkcni RXMemoryData

[*] developer <developer(zv)tgsoftware(tec)cz> - 7.9.2001 12:49:38

> [...]
>
> RXMemoryData1.Filtered := False;
> RXMemoryData1.Filtered := True;
>
> tim se vyvolala udalost onFiltredRec nebo tak nejak podobne a primo v te

BINGO! To je ono. Diky moc.

Tomas Gurny

BLOB Files

[*] Jan #ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 7.9.2001 12:52:41

> Odes�latel: Macecek Marcel <marcel.macecek(zv)at.siemens(tec)cz>
> Mam D5 a databazi Oracle, kdyz pouziju TDBImage vyskoci mi hlaska "Data type
> is not supported.".
Je otazka, jak je obrazek ulozen.
Pokud je mi znamo, tak TDBImage napr. neumi jpeg.
Pak se musi pouzit TImage, do ktereho se blob z databaze pres streamy prevede.

= tel. 0434 692 569 (0601 203084]

TOpenDialog a DefaultExt - Doba neandrtalska

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 7.9.2001 13:18:05

> [...]
> dlouhy soubor vcetne extenze, tak mi OpenDialog nedovoli
> akceptovat priponu majici vice jak tri znaky? Snim ci bdim?

v MSDN (popis OPENFILENAME structure) sa uvadza:

lpstrDefExt
... <snip>
This string can be any length, but only the first three characters are
appended.

V preklade "Tento retazec moze byt akejkolvek dlzky, ale len prve tri znaky
budu pripojene".
Takze sa zda, ze je to obmedzenie Windows pre vsetky standardne OpenFile
dialogy.
Toto obmedzenie sa netyka pripon (file name extension) vseobecne, iba
defaultnej pripony, ktoru chces, aby dialog automaticky pripojil k menu
suboru v pripade, ked uzivatel priponu sam nezadal.

Delphi (TOpenDialog.DefaultExt) v tomto pripade len vyuziva sluzby
operacneho systemu, vratane jeho obmedzeni.

TOpenDialog a DefaultExt - Doba neandrtalska

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 7.9.2001 13:21:08

> Odes�latel: Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
> v napovede k tematu TOpenDialog.DefaultExt je mj. napsano toto:
> "Extensions longer than three characters are not supported."
No to je vec, toho jsem si nikdy nevsimnul.
Asi to tam zustalo z Delphi 1 (16bit).
Toto zjisteni je taky poucne.

= tel. 0434 692 569 (0601 203084]

IB insert versus update

> [...]

> ze insertovany zaznam jiz existuje, ale nektere jeho polozky jsou odlisne
> provedl misto insertu update. Je to vubec mozne?

Ne v before insert triggeru na tabulce. Jsou dve mozna reseni:

1) Ulozena procedura ktera otestuje existenci primarniho klice a
provede insert nebo update. Jak test existence zaznamu, tak
samotne provedeni procedury je velmi rychle, netreba se tedy bat
nejakeho horsiho vykonu.

2) Nadefinovat nad tabulkou VIEW ktery ovsem nesmi byt ze sve
povahy aktualizovatelny primo (napr. s vypocitanym polem ktere
jinak nepouzijete), a na nem definovat onen before insert triger (a
trigery pro ostatni funkce). Ziskate tak aktualizovatelny VIEW,
ktery se navenek chova jako tabulka, ale mate plnou kontrolu nad
provadenymi operacemi insert, update a delete. Misto tabulky pak
budete pracovat (stejne jako s tabulkou) s timto view.

Osobne bych dal prednost spise ulozene procedure, protoze je to
mene prace s podstate stejnym efektem.

Hodne zdaru

> [...]
> dost velke mnozstvi zaznamu volal pro kazdy zaznam ulozenou proceduru ?

IB hledani textu

On 7 Sep 2001, at 12:40, Radek KALA wrote:

> [...]
> radeji ani nezkusil. Uvazuji o nejakem prevedeni nazvu na seznam
> kodu slov a vytvoreni slovniku, ale nevim si stim moc rady.

1) Neni treba vytvaret zadny slovnik a jine hruzy, alespon v tomto
pripade ne :)

2) Netreba se bat where nazev like '%substr%'. Je sice pravda ze
to znamena sekvencni cteni dat a pri jejich objemu to neni nikterak
rychle, ale da se to zaridit jednoduchym trikem tak, aby rychlost
byla akceptovatelna. Popis triku nasleduje...

a) Podivejte se, jakou mate velikost stranky databaze. Mela by byt
4K nebo 8K. Mensi hodnoty nejsou vhodne. Pokud jsou mensi (1K
nebo 2K), pak databazi zazalohujte a obnovte. Pri obnove zadejte
velikost stranky 4K - parametr -P programu GBAK nebo dle
programu ktery pouzivate (nebo muzete experimentovat i s 8K, ale
4K by melo lepe odpovidat velikosti bloku OS).

b) Vytvorte tabulku obsahujici pouze primarni klic a nazev z tabulky
ve ktere se ma hledat.

c) Pokud uz mate data v databazi, tak tuto tabulku naplnte
prikazem INSERT INTO smalltable (PK,NAME) SELECT
PK,NAZEV FROM bigtable ;

d) Doplnte trigery after insert, after update and after delete na
puvodni tabulku, ktere budou naplnovat/aktualizovat malou
tabulku.Pokud v db jeste nejosu data, tak je importujte a mala
tabulka se naplni.

e) Vyhledavajte prikazem SELECT <fields from bigtable> FROM
smalltable S JOIN bigtable B ON B.PK = S.PK WHERE S.NAME
LIKE <expr>

Bude se sice provadet natural scan tabulky S, ale ta ma kratky
radek, a tak se na jednu db stranku vejde hodne radek. Pocet I/O
operaci tedy bude velmi maly (alespon ve srovnani s puvodni
tabulkou) a operace tedy pomerne dost rychla. Vysledny join se
bude provadet dle primarniho klice a na ten uz je index ktery se
pouzije a tim se rychle vyfyltruji pozadovane zaznamy z hlavni
tabulky. Schvalne si zkuste porovnat casy SELECTu s LIKE na
hlavni tabulce s uvedenym prikladem.

ANN: IBPhoenix v CR

Doufam ze ADMIN pro jednou primhouri oko nad reklamou, ale tato zprava
urcite bude zajimat vsechny vazne zajemce o databaze Firebird a InterBase.</color>Od 1.9.2001 rozsirila spolecnost IBPhoenix svou pusobnost i na uze=
mi Ceske
Republiky. Vyvojari a uzivatele serveru Firebird a InterBase=AE z CR tedy =
nyni
mohou ziskat produkty a sluzby spolecnosti IBPhoenix primo od zastupce
spolecnosti v Praze, v ceskem jazyce a za ceske koruny. Nabidka a ceny
sluzeb (predevsim technicka podpora pro FB a IB) a produktu byly
prizpusobeny specifickym podminkam ceskeho trhu, coz v praxi znamena ze
jsou vesmes *vyrazne* levnejsi nez primo od materske firmy. Zaroven byly
uvedeny do provozu webove stranky na adrese http://www.ibphoenix(tec)cz v
ceskem jazyce. Cast odkazu zatim stale smeruje na hlavni server spolecnost=
na www.ibphoenix.com, ale mnozstvi informaci dostupnych v cestine budene
prubezne narustat. Zatim jsou k dispozici predevsim informace o sluzbach.

V ramci bezplatnych sluzeb poskytovanych spolecnosti IBPhoenix
prostrednictvim Internetu se budu snazit odpovidat na vase technicke dotaz=
smerujici na pouziti serveru Firebird a InterBase (at uz ve spojeni s Delp=
hi nebo
obecne) v ramci teto konference do te miry, jak mi to ostatni povinnosti a=
prace
na projektu Firebird dovoli. Pokud by mnozstvi dorazu na FB a IB vzrostla =
nad
unosnou mez trpelivosti ucastniku (a admina) teto konference, bude zalozen=
nova konference pro FB a IB.

IB insert versus update

On 7 Sep 2001, at 12:28, Jan �ebel�k wrote:

> [...]
> nejaky kod ci data byly ve fyzicke pameti - to je proste
> zalezitost OS, ktery spravuje virtualni pamet.

Ja bych k tomu dodal jen tolik, ze binarni (P-kod zvany v IB
hantyrce BLR) predkompilovany kod triggeru a procedur se
uchovava v session cache, tedy v ramci pripojeni.

IB hledani textu

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 7.9.2001 13:59:00

Ja bych to resil asi takto:
vytvoril si slovnik
vytvorit krizovou tabulku mezi slovy a jejich vyskytem (polozkami skladu)
dotaz bych kladl pres slovnik a krizovou tabulku (FK slouzi jako index).
Potom klast dotaz pres oindexovany slovnik a krizovou tabulky vypadnou
cisla polozek, pripadne primo to slinkovat s polozkama (zde jiz davat pozor
na query plan).
Aktualizaci slovniku provadet v insertu polozek ve spolupraci s UDF
(rozklad na slova).

Slavek

> [...]
> radeji ani nezkusil. Uvazuji o nejakem prevedeni nazvu na seznam
> kodu slov a vytvoreni slovniku, ale nevim si stim moc rady.

OT: XDR => XML

[*] delphi <delphi(zv)atlascon(tec)cz> - 7.9.2001 14:24:28

Bracha by potreboval helfnout s prevodem XDR => XML.
Je tu nejaky expert na tuhle problematiku nebo ma nekdo alespon nejaky sikovny hyper-odkaz ?

POSLAL MI:
Mam pry udelat javovskou aplikaci, ktera nacte XDR soubor ( XML schema )
a potom editor, ktery podle te dane struktury umozni vlozit data a
vygenerovat XML soubor
Nevi tam nekdo od vas jestli jde pomoci nejakeho browseru kontrolovat
spravnou syntaxi
XML souboru, ktera je definovana v XDR souboru (XML Data Reduced).
Neco jednodusiho nez XDR je DTD, ale s tim to nejde ani v Exploreru,
Mozille ci Netscapu.

Zdravim vsechny Delphiny o ostatni ryby, doufam ze me nezklamete,
James Bond alias Jakub Chlevistan

Zaokruhlovanie cisla a konverzia do string

[*] Robert Poncak <delphi(zv)zvlauto.sk> - 7.9.2001 14:51:11

Neviete niekto ako by sa dala z databazoveho suboru, kde je desatinne cislo
napr. 28,786 prec�tat hodnota do nejakej premennej ale aby bola zaokruhlena
na 4 desatinna miesta. Tzn. ze na koniec chcem nulu. Ta premenna m� byt typu
string.
Skusal som to ale akosi mi to nefunguje :(
Vdaka.

jine barvy v sinea sestave

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 7.9.2001 14:55:49

> [...]
> muze obsahovat obraz libovolneho ramecku, i treba krajkoveho.
> (funguje ve vsech verzich od sameho pocatku)

Mno, reseni to asi je... chjo...

> [...]
> Primarne to je mysleno na kresleni grafu a podobnych veci.
> Lze to ale pouzit i na vykresleni libovolneho ramecku.

? mam verzi 3.39w z 26.7.00 a zadny takovy prvek tady nevidim, pouze: Graf.
text, Usecky, Hranaty r.,Zaob.r., Elipsa, Obrazek, Carovy kod. Btw. tuto verzi
generatoru mam koupenou ani ne mesic ve verzi pro D4 bez zdroj. kodu...

OOOOOOOOOOOOOOOO
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

Zaokruhlovanie cisla a konverzia do string

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 7.9.2001 14:56:20

> [...]
> zaokruhlena na 4 desatinna miesta. Tzn. ze na koniec chcem nulu. Ta
> premenna m� byt typu string. Skusal som to ale akosi mi to nefunguje

Ahoj, nemam ted pred sebou Delphi, ale zkusil bych pouzit funkci
Format, ta me zatim jeste nezklamala.

David Lebeda

Zachytavani komunikace na INTERNET

[*] Pavel Gazda <Pavel.Gazda(zv)seznam(tec)cz> - 7.9.2001 14:58:20

Zdravim,

chci si zacit hrat s internetem.
Drive nez zacnu pokusy s vlastnimi prenosy,
chtel bych si udelat kontrolni program, ktery mi bude hlidat co se prenasi
do a z PC. Melo by to fungovat na PC, ktere je pripojeno pres modem
i na PC, ktere je pripojeno pres sit (prenosy v siti nezachytavat).

Muze me nekdo nevest, kde zacit ?

Diky Pavel

IB hledani textu

[*] Frantisek Sevcik <sevcik(zv)anexis(tec)cz> - 7.9.2001 14:58:32

Neco je tady, ale reseni nastinene Pavlem bude dle me funkcni dostatecne,
takze spis jen pro informaci:

http://www.ibphoenix.com/ibp_contrib_download.html
FastTextSearch/IB
A solution for searching textual information in an InterBase database.
Allows indexing on an unlimited amount string and textual memo fields.

Ahoj Frantisek Sevcik

OT: Text v Kamenickych

[*] Pavel Gazda <Pavel.Gazda(zv)seznam(tec)cz> - 7.9.2001 15:00:28

Zdravim vsechny,

potrebuji zobrazit text, ktery je v kodovani Kamenickych.
Nemuze mi nekdo poradit kde by se dal sehnat font s timto rozlozenim znaku?
( hledal jsem, hledal, ale nenasel )

Diky Pavel

P.S. Konverzi cestiny umim, to ted nechci.

IB insert versus update

[*] ing.Pavel Cabalka <pavel_cabalka(zv)vcshk(tec)cz> - 7.9.2001 15:14:11

From: Pavel Cisar <pcb(zv)atlas(tec)cz>
> [...]
> provede insert nebo update. Jak test existence zaznamu, tak
> samotne provedeni procedury je velmi rychle, netreba se tedy bat

diky uz jsem to takto provedl. Ted jeste musim pripravit prisun dat a pak se
uvidi, jak to bude svizne.

PavelC

COM

[*] <pocarovsky(zv)volny(tec)cz> - 7.9.2001 15:18:15

Ahoj
mam takovejhle problem s COM. Precet jsem asi patnact navodu (trochu prehanim) a vsude pisou, jak je to strasne jednoduchy, ale me to furt hazi chybu. Pokusim se napsat klienta k existujicimu COM serveru.

Muzete se na to prosim nekdo podivat. Hlasi to "Trida neni zaregistrovana" na radku (FItem := CoItem.Create;) .
Microsofti OLE/COM Viewer mi v Interfaces polozku "IItem" zobrazi - mam ju hledat jeste i jinde?

Netusite alspon smer, co zkontrolovat?

Diky Tomas Pocarovsky

uses
ActiveTagBrowser_TLB;

FItem : IItem;
begin
FItem := CoItem.Create;
end;

tohle je cast ActiveTagBrowser_TLB;

implementation

uses ComObj;

class function CoItem.Create: IItem;
begin
Result := CreateComObject(CLASS_Item) as IItem;
(tady kdyz to krokuju to zarve chybu. IItem je pritom (0,0,0,(0,0,0,0...)
end;

pak je tam jeste tohle. Aby to bylo urcite zaregistrovany jsem spustil
REGSVR32 ActiveTagBrowser.ocx a on na to ze s tim mel uspech :-)

nechal jsem ho pro jistotu udelat jeste
REGSVR32 STDVCL32.DLL a taky mel uspech :-)

tohle je dalsi cast ActiveTagBrowser_TLB;

// Type Lib: C:\Program Files\FactorySuite\Common\ActiveTagBrowser.ocx (1)
// IID\LCID: {061DA1B2-0222-11D2-BF4A-00A0C9723245}\0
// Helpfile:
// DepndLst:
// (1) v1.0 stdole, (C:\WINNT\system32\stdole32.tlb)
// (2) v1.0 StdVCL, (C:\WINNT\System32\STDVCL32.DLL)

fsStayOnTop

[*] Roman #ev��k���##�#�(#�h�̿ - 7.9.2001 15:34:52

Ahoj,
vytvorim Form1 jako modalni a potom Form2 jako nemodalni, potrebuji aby byl
Form2 vzdy nad Form1 (fsStayOnTop), ale pri otevreni jine aplikace napr.
Outlook se Form2 schoval, tzn. aby byl stale nahore jen pro moji aplikaci.

Dik za kazdou radu

Roman

Tvorba DBF v TP7

[*] V.Tepl� <teplyv(zv)chrudim(tec)cz> - 7.9.2001 15:39:52

DD,

nevite nekdo o nejake knihovne TP7 pro tvorbu DBF souboru? Opacnym smeren -
prevod z DBF do record souboru - jsem jich nasel dost, ale ja potrebuji ten
DBF soubor vytvorit. O indexy mi nejde. Cim jednodussi, tim lepsi.

Diky

VT

TreeView a OnExpanding

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 7.9.2001 16:42:01

Preji vsem pekneho dne,

da se nejak v TreeView.OnExpanding poznat, zda se to expanduje
diky mysi a to jeste tak, zda bylo kliknuto na plusitko ci
doubleclicknuto na text? Z poradi udalosti mysi se to poznat neda:

Pri kliknuti na plusitko:

Expanding->MouseDown->Click->MouseUp

a pri doubleclicku:

MouseDown->Click->MouseUp->Expanding->DblClick-
>MouseDown->MouseUp

Diky za kazde info

Slavek

Durex - Let's make kids better.