Dalsi error v D6? (Goto bookamrk 6)

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 7.9.2001 16:42:01

Preji vsem pekneho dne,

jsem jediny, kdo v D6Ent sice dokaze definovat zalozku cislo 6
pomoci Ctrl+Shift+6, ale jiz se na ni neprepne pomoci Ctrl+6?

Diky za info

Slavek

Durex - Let's make kids better.

Dalsi error v D6? (Goto bookamrk 6)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.9.2001 17:00:39

From: "Slavek Rydval" <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
> jsem jediny, kdo v D6Ent sice dokaze definovat zalozku cislo 6
> pomoci Ctrl+Shift+6, ale jiz se na ni neprepne pomoci Ctrl+6?

Ahoj,

bez problemu. Key mapping: Default, klavesnice: English (US)

Petr Vones

Alternativni letopocty + Zvuky hodin

[*] Jakub Pl�ek <kubapl(zv)seznam(tec)cz> - 7.9.2001 19:12:40

1) Delam do programu Hodiny plno ruznejch blbosti jako vychod/zapad
slunce/mesice... a chtel bych taky udelat nekolik ruznych letopoctu
(krestansky,zidovsky,muslimsky). Mohli by jste mi prosim nekdo napsat kdy
slavi tyto(ale klidne i jine) nabozenstvi/narody sve "Nove roky" a kolikaty
rok dnes maji.

2) Dal bych vas chtel poprosit jestli nekdo ve svych archivech zvuku
nenajdete nejakej budik, pipnuti a bijici hodiny (nebo i dalsi zvuky hodin).
Zvuky(prosim o nejakou solidni velikost-do 250kB) mi prosim posilejte na
MUJ SOUKROMY MAIL - kubapl(zv)seznam(tec)cz.

Diky vsem ze pomoc.

Jakub Plsek
kubapl(zv)seznam(tec)cz
www.sweb(tec)cz/kubapl

Prechod D3 -> D5, thready, DAO, BDE a MSSQL

[*] EFG developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 7.9.2001 19:13:05

Zdravim mame projekt puvodne psany v D3. Projekt je databazovy, vice
threadovy (cca 10 threadu), jeden thread zapisuje do DB (BDE, MSSQL Server)
data, ktera cte ze souboru, ostatni mu do tohoto souboru pripravuji data
(pouzivaji se kriticke sekce, aby nenastala kolize), jeden thread zapisuje
data do accesove tabulky.
Po prechodu na D5 se zacala objevovat nasledujici chyba: Na W9x obcas (stale
casteji) spadne aplikace do BSOD a hodi vyjimku OE ve VXD VWin32 a aplikace
se ukonci. Podle meho nazoru to pada vetsinou, kdyz se pristupuje (zapisuje
nebo cte) k Accesove tabulce (DAOQuery). Je zajimave, ze Daoquery muzu
vytvorit v threadu primo, ale otevrit a uvolnit ho musim v Synchronize.

Nesetkal jste se nekdo s podobnym problemem? Nebo nemate nekdo reseni, jak v
threadu bez pouziti synchronize manipulovat s DAOQuery? Vyse popsany problem
se neprojevuje na W2k, tam se pouze obcas jakoby zasekne metoda synchronize
(vlakna najednou prestanou vypisovat udaje na hlavni form aplikace) a tim
padem se jakoby stopnou i thready, ktere prez metodu synchronize pracuji s
DAOQuery.

Uff.....

Dekuji za namety na reseni.

S pozdravem

Ing. Petr �ikola
EFG CZ spol. s r.o.
tel.: +420 436 319 324
sikola(zv)efg(tec)cz
www.efg(tec)cz
www.aktion(tec)cz

Koncim s BDE

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)pobox.sk> - 7.9.2001 19:18:33

Uz niekolko rokov pracujem s BDE a uz som konecne prisiel na to, ze musim
prejst na nieco ine. Potreboval by som nejake dobre free komponenty na pracu
s databazamy (aspon s Parados a DBase). Samozrejme nechcem, aby sa musel
instalovat na stranu uzivatela nejaky podporny softver (vid. BDE).
Problem je vsak v tom, ze musim prerobit vsetky hotove programy, ktore
pracovali s BDE. Pracoval som tu s komponentami Table a Database a vsetkymi
pre zobrazovanie a editaciu poloziek. Potrebujem teda zohnat take
komponenty, aby som nemal velky problem s prerabanim uz hotovych programov.

Vdaka za kazdu radu.

Dalsi error v D6? (Goto bookamrk 6)

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 7.9.2001 19:53:12

nazdar
u mne v D6pro to jede
Pavel

> jsem jediny, kdo v D6Ent sice dokaze definovat zalozku cislo 6
> pomoci Ctrl+Shift+6, ale jiz se na ni neprepne pomoci Ctrl+6?

Prevod kodu z VB do Delphi

[*] Martin Ben <martin.ben(zv)worldonline(tec)cz> - 7.9.2001 20:06:59

Ve Visual Basicu je vytvorena aplikace, jejiz zdrojak mam k dispozici. Ja
vytvarim novou aplikaci v D5Ent. Zatim delam veci, ktere v puvodni aplikaci
nejsou, postupne se bude (snad, asi, mozna...) vytvaret cely projekt.
Pristup k databazi je pomoci DCom (v DLL) vytvorene ve Visual Basicu, popis
(rozhrani,...) nemam. Pristup databazi nemuzu zmenit, nezalezi to na me.
Nezbyva nez zjistit, jak je to resene ve VB a pokusit se to podobne udelat v
Delphi. V principu komunikace funguje takto:
- vytvoren recordset
- pokud hledame data, kriteria vlozime do recordsetu
- z DCOM vyvolana metoda, jejiz soucasti je nazev "sluzby" a recordset
- DCOM metoda vrati pocet nalezenych zaznamu a recordset naplni nebo doplni
daty

Kousek kodu ve Visual Basicu:

dim MyQuery As <DCOM>
rsPWD as Recordset
dim rsPWD as Recordset
dim nRetVal as Long
dim ErrClient As String
dim ErrDevp As String
dim Password as String

Set MyQuery = CreateObject(<DCOM>)

* Set rsPWD = Nothing
* rsPWD.Fields.Append "szUserID", adBSTR
* rsPWD.Open
* rsPWD.AddNew
* rsPWD.Fields("szUserID").Value = Trim(cmbUID.Text)
* rsPWD.Update

nRetVal = MyQuery.GetData("SEL_PWD", rsPWD, ErrClient, ErrDevp)
if nRetVal = 0 then
MsgBox "Tento uzivatel neexistuje"
else
Password = rsPWD.Fields("szPassword").Value
end if

Tento kod potrebuji napsat v Delphi. Zatim jsem neprisel na to, jak prevest
kod oznaceny *. Kod >>MyQuery.GetData("SEL_PWD", rsPWD, ErrClient,
ErrDevp)<< je v podstate jediny zpusob, jak data ziskat. Kdyz jsem zkusil
pouzit TDCOMConnection, tak se mi podarilo pripojeni (ServerName znam). K
datum jsem se vsak nedostal, resp. jsem neprisel na to jak se k nim dostat.

Neporadi mi nekdo ?

Martin Ben
D5Ent, WNT, Oracle

PS: Snad jsem to popsal dostatecne.

IP PROXY SERVERU

[*] Milan ��ek - 7.9.2001 21:54:08

> a) - zji##uje je pomoc� JavaScriptu, jeho� jm�no se V IE zad�v� v
nastaven�
> s�t� do boxu 'Pou��vat skript pro automatickou konfiguraci'. Tato featura
je
> p�evzat� z NN, p��klad JavaScriptov�ho souboru bude ur�it� n�kde na Netu -
> n�kde jsem jej vid�l. Je to vlastn� n�jak� funkce s p�esn� dan�m n�zvem,
> kter� jako paramter dostane po�adovan� URL, uvnit� si to p�e�v�k� a vr�t�
> adresu proxy, p�es kterou to m� j�t. Pou��vat tohle by asi znamenalo
pou��t
>n�jak� parser JavaScriptu.

ahoj,
jen to trochu upresnim. Nejedna se o Javascript, ale o strukturu ini souboru
s priponou ins.
Priklady a popis najdes u Microsoftu, pouziva se to pro hromadnou
konfiguraci klientu,
ma to tu vyhodu, ze kdyz zmenis nastaveni site, tak staci prepsat 1 soubor,
a klienti
se uz podle neho nastavi. Myslim ale, ze to neni to, na co ses ptal.

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1), D6 Ent
Win2k (SP2,Pre-SP3) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

StayOnTop

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 7.9.2001 22:29:44

Zdravim

Mam komponentu, muzu poslat.

> Jak dostat 100% aplikaci vzdy navrvh ? StayOnTop funguje leda tak na
> zacatku...

Text v Kamenickych

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 7.9.2001 22:32:08

Zdravim

Mam takovy rezidentni programek pro DOS. Spustis a hned tam mas kameniky.
Muzu poslat.

> potrebuji zobrazit text, ktery je v kodovani Kamenickych.
> Nemuze mi nekdo poradit kde by se dal sehnat font s timto rozlozenim
znaku?
> ( hledal jsem, hledal, ale nenasel )

Koncim s BDE

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 8.9.2001 05:23:31

Pokud chces pracovat s Paradox a dBase tabulkami bez BDE a pouzivat
Query, tak ti pravdepodobne nic jineho nez BDE nezbyva. Aspon nevim o
nejake free nahrade, ktera by umela SQL prikazy.

To predelani programu te ceka v kazdem pripade.

7.9.2001 Martin Kasman:
> [...]
> pre zobrazovanie a editaciu poloziek. Potrebujem teda zohnat take
> komponenty, aby som nemal velky problem s prerabanim uz hotovych programov.

Datove rozhrani pro davky ZP

[*] borkovec(zv)email(tec)cz - 8.9.2001 05:44:16

--- P�vodn� zpr�va ---
Od: "Tomas Vladik" <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz>
Datum: 07.09.2001 09:46:10

> Krasny den.
> Nedelal jste nahodou nekdo datove rozhrani pro generovani davek
> zdravotnich
> pojistoven, nebo nemate treba na to komponentu?
> Budu se do toho poustet ... tak hledam zachytny bod.

No, kdysi jsem se v tom placal, mati pracovala jako obvodni lekarka a ja
si udelal takovy jednoduchy programecek na porizovani davek - doklady 05,
98, 36 a 30(nepravidelna pece, ambulatni pece, navstevni sluzba a
registrace pojistencu). Nevim jestli od toho mam jeste zdrojaky, byl to
takovy hrozny slepenec delany za pochodu a pro vlastni potrebu a uz sem se
na to skoro 2 roky nedival, pac uz to na nic nepotrebuju ... a docela bych
se za to uz dnes stydel.

Neni to az tak hrozne - jsou to obycejne textove soubory s pevnou delkou
vety, struktura je celkem kvaline popsana VZP - smluvni zdravotnicka
zarizeni k tomu dostavaji takovy dokument - Datoce rozhrani (posledni vetsi
zmena byla tusim prechod na verzi 6 koncem roku 1999, kdy je napadlo
zapisovat rok v datumu na 4 mista:). Na VZP maji takovy programek PKOTROL
(me to okresni pobocce v Blansku zapujcili bez premlouvani), ktery umi
kontrolovat spravnou synatxi davek (pouze ovsem pro pojistovnu 111 - coz se
ovsem da obejit).

V principu je to uplne jednoduche.
Kazda davka obsahuje jedno zahlavi a N vet. Napr. pomoci funkce Format si
vyrobis ty retezce, krtere predstavuji zahlavi a vety a ty pak sypes do
obycejneho textoveho souboru - jestli pouzijes StringList nebo obycejne
WriteLn - to uz je vec osobniho vkusu. Kodovani cestiny v tech davkach ma
byt tusim DOS Latin 2 (CP 852) - ale to ma vyznam snad jen u registrace
pacientu, kde mas jmena a prijmeni ...

POZOR, tech podminek pro tvorbu je podstatne vice, ostatne to poznas az ti bude prvni davka prochazet prave onim pkontrolem - dokladu v davce muze byt nejvzse 999, musis mit navaznosti mezi lecivy a vykony, takze pokud ma vykon za sebou lecivo, nemuze byt 999., kapitace, regitrace, ono i tech nutnych davek je halda,atd. atd. A nezapomen, ze jde o penize. Lekaru.
A mam dojem, ze oficialne je metodika VZP, rozhrani VZP a ciselniky VZP placena zalezitost.

Roman Borkovec

---
** CREATED BY EMAIL.CZ **
http://www.email(tec)cz <--- Get Your Free Email

Obecne zmena triggeru

[*] borkovec(zv)email(tec)cz - 8.9.2001 05:57:50

Ahoj,
mam jednu zalezitost k zamysleni: v soucasne dobe funguje na SQL serveru delete trigger, ktery funguje klasicky - jakmile v klientovi uzivatel maze zaznam, spusti se. Jenze: doslo k rozhodnuti, ze zaznamy se mazat nebudou, proste se jen v zaznamu prida polozka, ktera se nastavi na false a tim dojde jen k jakemusi pseudovymazu (obdoba delete v dbase). Takze pro uzivatele kosmeticky zadna zmena, ale kudy na to na serveru? Ten trigger na vymaz proste vzdy vymaz provede a nenapada me zpusob, jak ho vlastne na strane serveru modifikovat na update. V podstate se jedna o obecny problem, ktery je mozno resit pouze na strane serveru, ale konkretne se jedna o MSSQL 7/2000. Jo a jeste je v tom zaznamu identity (generator) - lze ho vypnout. Budu rad za kazdy maly napad.
Diky
Roman Borkovec

---
** CREATED BY EMAIL.CZ **
http://www.email(tec)cz <--- Get Your Free Email

Koncim s BDE

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 8.9.2001 06:12:25

Zkus FF2,
jsou tam i rutiny na prevot dat z DB.
Bohuzel za penize, ale jestli mas spoustu programu, ktere te nejak zivi, tak
se ti to vrati.
Pavel

> [...]
> pre zobrazovanie a editaciu poloziek. Potrebujem teda zohnat take
> komponenty, aby som nemal velky problem s prerabanim uz hotovych

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ> - 8.9.2001 11:47:51

Hi,

> POZOR, tech podminek pro tvorbu je podstatne vice, ostatne to
> poznas az ti bude prvni davka prochazet prave onim pkontrolem
> - dokladu v davce muze byt nejvzse 999, musis mit navaznosti

u jednoho dokladu pokud je to ambulantn� max 99 vykonu a u hospitalizaci 349
vykonu, atd.

> [...]
> davek je halda,atd. atd. A nezapomen, ze jde o penize. Lekaru.
> A mam dojem, ze oficialne je metodika VZP, rozhrani VZP a

Ano tech podminek je mnohem vic. Ale vsechny jsou popsane v publikaci
"Datove rohrani Vseobecne zdravotni pojistovny CR", verze 6.0, vydane cerven
1999. Tuto knizecku v roce 1999 prodavala VZP za cca 50,-- Kc, avsak je
dostupna i v el. verzi, kterou dodavala zadarmo. Zde jsou popsany vsechny
vazby, podminky i struktury vsech druhu dokladu, ktere lze pojistovne
predat. Navic se touto metodikou ridi i vsechny ostatni pojistovny. Sice
obcas vyzaduji ruzne vychytavky, ale nikdy ve strukture dat a poradi vet.

Pro ziskani tohoto rozhrani se zkus zeptat v oblastni pobocce VZP (ne u
prepazky ale vzdy existuje nekdo komu se predavaji tyto diskety).

Co se tyka ciselniku VZP, jsou vsem zdravotnickym zarizenim dodava zdarma.
Existuji dva druhy ciselniku. V textove podobe (pouziva tzv. Ostrasoft,
Stapro, ...) nebo v dbf souborech. Tyto ciselniky VZP vydava ctvrtletne
(verze 360, 370, 380) a nezitim opravy (361, 362, 371, 381, ...). V techto
ciselnicich jsou uvedene vsechny vykony, leky, oblastni pobocky a pod. ktere
v dane platnosti prijmou, ostatni nezaplati. Aby toho nebylo dost uvedene
verze obsahuji pouze ty ciselniky, ktere se zmenili, nikoliv vzdy cele.

S pozdravem
Michal PEPR Pesek
http://www.peprsoft(tec)cz

TOpenDialog a DefaultExt - Doba neandrtalska

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.9.2001 16:09:35

From: "Slavek Rydval" <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
> Anglicky neznam ani slovo, proto se optam, je pravda, ze v dobe
> Windows XP, kdy jiz nekolik let je mozne mit temer libovolne
> dlouhy soubor vcetne extenze, tak mi OpenDialog nedovoli
> akceptovat priponu majici vice jak tri znaky? Snim ci bdim?

Ahoj,

bohuzel nebdis, je to tak, viz MSDN:

lpstrDefExt: ... "This string can be any length, but only the first three
characters are appended." ...

Petr Vones

Koncim s BDE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.9.2001 17:34:07

From: "Martin Kasman" <martinkasman(zv)pobox.sk>
> [...]
> s databazamy (aspon s Parados a DBase). Samozrejme nechcem, aby sa musel

to je zasluzne rozhodnuti, ale asi by to chtelo skoncit i s Paradoxem a prejit
na nejaky SQL server. Pro Delphi se hned nabizi treba InterBase.

Petr Vones

StayOnTop

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 8.9.2001 17:40:24

Zdravim,
ja mam opacny problem. Mam nejaky cizi soft, ktery je porad navrchu a
potrebuji, aby se choval normalne a neprepisoval mi okna. Jde to upravit do
exe.
Doufam, ze je to v ramci pravidel konference...
Pavel

> Mam komponentu, muzu poslat.
> Hurricane

Obecne zmena triggeru

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 8.9.2001 18:03:30

> [...]
7/2000. Jo a jeste je v tom zaznamu identity (generator) - lze ho vypnout.

Urob si storovane procedury na zmazanie,
ktore podla potreby zabezpecia bud vymazanie
alebo len oznacenie zmazaneho zaznamu.

Erik

Select a group by

[*] Ondrej Zahradnik <ondrej.zahradnik(zv)centrum(tec)cz> - 8.9.2001 18:29:21

Dobry den,
prosim Vas, pokud nekdo vite, jak udelat toto, prosim odpovezte.
Mam tabulku, ktera ma tri sloupce ID, ROK a JMENO. ID a ROK tvori dohromady
primary key. Potom mam promennou, kterou zada uzivatel - UzivatelRok.

Data v tabulce vypadaji takto:
ID ROK JMENO
1 2000 cau
1 2002 cau2
1 2003 cau3
2 2000 nazdar
2 2002 nazdar2
2 2004 nazdar4
3 2000 jak
3 2002 jak2
4 2001 mas1
4 2002 mas2
4 2004 mas4
5 1999 pokus0
5 2000 pokus00

Nyni bych z tabulky pomoci SQL dotazu potreboval vytahnout jeden zaznam pro kazde ID, tak aby
vytahnuty zaznam mel NEJVYSSI mozny rok MENSI nez hodnota promenne UzivatelRok.

Cili vystup by mel pro UzivatelRok = 2002 vypadat takto:
ID ROK JMENO
1 2002 cau2
2 2002 nazdar2
3 2002 jak2
4 2002 mas2
5 2000 pokus0

Dekuji za jakekoli rady.
S pozdravem Ondrej Zahradnik

StayOnTop

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 8.9.2001 19:25:02

Zdravim

Zapsat do EXE to asi nepujde. Ale nemel by byt problem podle Captiony formu
najit jeho hanble a pak mu posilat zpravy WM_cokoliv. Nechces to nahodou na
schovani platiciho reklamniho banneru?

> [...]
> do exe.
> Doufam, ze je to v ramci pravidel konference...

Umisteni ikon na plose

[*] <mydelphi(zv)centrum(tec)cz> - 08.9.2001 20:16:00

Jak zjistim, kde je na plose umistena konkterni ikona (jeji
souradnice v
pixelech), abych s ni mohl popripade pohnout. Je to vubec mozne?

Hrajte on-line hry na http://herna.centrum(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

OT: Jak poznat, kdo zavira aplikaci

[*] <mydelphi(zv)centrum(tec)cz> - 08.9.2001 20:16:36

Nedokazu odchytit to, zda aplikaci zavre uzivatel pres krizek v
pravem
hornim rohu formulare nebo zda ji zavre system pri svem vypnuti
(tlacitko
START - Vypnout) nebo je ukoncena pres Ctrl+Alt+Del. Je nejaka
moznost, jak
si s tim poradit? V OnClose je Sender vzdy stejny. Moc dik.

Hrajte on-line hry na http://herna.centrum(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

OT: DEVELOPER TIP

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 8.9.2001 21:46:14

Pratele,

stale casteji se tu mnozi dotazy na ruzne databaze a jsem
casto bombardovan dotazy jako propagator FlashFileru.
Pred tremi tydny jsem se rozhodl, ze zacnu vydavat tipy
ve formatu PDF. DEVELOPER TIP najdete na mem serveru:

http://www.clexpert(tec)cz/devtip/

Uz tam jsou prvni ctyri tipy prave pro FlashFiler, tak
doufam, ze vam prijdou vhod, pokud vas prave tento produkt
zajima, a chcete se dozvedet, jak se s nim pracuje a co
dokaze.

zjisetni SID podle jmena uzivatele (was: HKEY_USER

tak zkousim zjistit jmeno uzivatele (zatim jen lokalniho) pomoci doporucene
funkce.
Tuto ukazku jsem nasel v archivu, ale nein mi jasny, jak zachazet s vracenou
strukturou PSID.
To je asi nejakej typ? Hledal jsem ve windows.pas ale marne. Poradte prosim,
potrebuju sid, jako
string, ale jestli jsou tam jeste dalsi udaje, docela rad bych vedel, jak se
knim dostanu. Diky

function GetNTUserSID(const UserName: string): PSID;
const cBsSizeOfSID = 32;
var tempSID: PSID; peUse: SID_NAME_USE; SizeOfSID: DWORD;
RefDomainName: array [0..MAX_PATH] of Char; RefDomainNameSize: DWORD;
begin
Result:=nil; tempSID:=nil;
try
GetMem(tempSID,cBsSizeOfSID);

peUse:=SidTypeUser;
RefDomainNameSize:=Length(RefDomainName);
SizeOfSID:=cBsSizeOfSID;

if
(LookupAccountName(nil,PChar(UserName),tempSID,SizeOfSID,(zv)RefDomainName[0],R
efDomainNameSize,peUse)) then
Result:= tempSID;
except
// on exception: free tempSID, return nil
if Assigned(tempSID) then FreeMem(tempSID,cBsSizeOfSID);
Result:=nil;

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1), D6 Ent
Win2k (SP2,Pre-SP3) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

BLOB Files

[*] Macecek Marcel <marcel.macecek(zv)at.siemens(tec)cz> - 9.9.2001 08:02:16

Ahoj
Obrazek je ulozeny jako .bmp

Marcel

> Odes�latel: Macecek Marcel <marcel.macecek(zv)at.siemens(tec)cz>
> Mam D5 a databazi Oracle, kdyz pouziju TDBImage vyskoci mi hlaska "Data
type
> is not supported.".
Je otazka, jak je obrazek ulozen.
Pokud je mi znamo, tak TDBImage napr. neumi jpeg.
Pak se musi pouzit TImage, do ktereho se blob z databaze pres streamy
prevede.

Honza

StayOnTop

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 9.9.2001 08:33:19

Ale ne,
mam od Vobornika program Tip&Trick, ktery je porad navrchu. Pisu si do nej
nejake poznamky o programovani a vadi mi, ze je porad nahore - kvuli
prepinani do Delphi.
Pavel

> [...]
formu
> najit jeho hanble a pak mu posilat zpravy WM_cokoliv. Nechces to nahodou

DEVELOPER TIP

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 9.9.2001 08:35:48

No konecne,
muzeme zde taky posilat prispevky ?
Pavel

> [...]
> ve formatu PDF. DEVELOPER TIP najdete na mem serveru:
>
> http://www.clexpert(tec)cz/devtip/

Prechod D3 -> D5, thready, DAO, BDE a MSSQL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.9.2001 12:25:43

From: "EFG developer" <developer(zv)efg(tec)cz>
> Po prechodu na D5 se zacala objevovat nasledujici chyba: Na W9x obcas (stale
> casteji) spadne aplikace do BSOD a hodi vyjimku OE ve VXD VWin32 a aplikace

Ahoj,

patrne to asi nebude ten pripad, ale tato vyjimka casto indikovala 'FPU chybu'
na nekterych pocitacich. Stahni si nasledujici test(y):
http://www.econos.de/fpu

Petr Vones

Cvaknuti u TWebBrowseru

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ> - 9.9.2001 12:46:16

Hi,

mam aplikaci, ktera pomoci komponenty TWebBrowser kazdych 15 vterin
kontroluje urcitou stranku.
No a pri nacitani teto stranky se ozyva takove to cvaknuti jako pri kliku na
odkaz. Jak je mozne tomuto zvuku zabranit?

Michal PEPR Pesek
http://www.peprsoft(tec)cz

Cvaknuti u TWebBrowseru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.9.2001 13:43:04

From: "Pesek Michal" <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ>
> [...]
> No a pri nacitani teto stranky se ozyva takove to cvaknuti jako pri kliku na
> odkaz. Jak je mozne tomuto zvuku zabranit?

v Control Panel -> Sounds a je to tam tusim ze Complete Navigation.

Petr Vones

sdileny soubor

[*] Volny <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 9.9.2001 14:17:59

nastav mu ve vlastnostech flag shereable

valik
From: "Jaroslav Pospisil" <delphi(zv)japos.com>
> Jak mame resit tento problem?
> Je mozne nekde obdrzet prelozene DCU unity slozky ToolsApi a unitu
> Proxies.DCU?

Ahoj,

DCU nepotrebujes, musis do design-time balicku komponent pridat designide.dcp,
tak tomu bylo uz v Delphi 5 (dsnide50) ale plno firem produkovalo spatny kod,
ktery ovsem bohuzel diky zpetne kompatibilite bylo mozne prelozit. V Delphi 6
uz tomu nastesti tak neni a je treba to psat spravne.

Petr Vones

Delphi6 a DesignEditors.pas

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 9.9.2001 15:00:44

On 9 Sep 2001, at 14:43, Jaroslav Pospisil wrote:

> [...]
>
> Jak mame resit tento problem?
> Je mozne nekde obdrzet prelozene DCU unity slozky ToolsApi a unitu

Vytvor si design-time balicek a do requires vloz designide.

Phones: 02/795 29 56 (72 95 29 56); GSM: 0603 551 282

Prechod D3 -> D5, thready, DAO, BDE a MSSQL

[*] EFG developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 9.9.2001 15:24:02

> VWin32 a aplikace

> patrne to asi nebude ten pripad, ale tato vyjimka casto
> indikovala 'FPU chybu'
> na nekterych pocitacich.
> Petr Vones

No tak jsem otestoval a tak z 20 testu alespon jeden mi, jak se domnivam,
ukaze, ze je to tim FPU.
Otazka zni: jak se branit ?

Petr Sikola

Cvaknuti u TWebBrowseru

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ> - 9.9.2001 15:31:48

Hi,

diky, to pomohlo (alespon ja mam klid). Jeste jak to udelat z programu v
delphi?

D4 / W2000, W98

S pozdravem
Michal PEPR Pesek
http://www.peprsoft(tec)cz

> v Control Panel -> Sounds a je to tam tusim ze Complete Navigation.

Delphi6 a DesignEditors.pas

[*] Jaroslav Pospisil <delphi(zv)japos(tec)com> - 9.9.2001 16:19:39

Ahoj,

dekuji Ti, pomohlo to. Mam ale jeste jeden podobny problem. Pouzivame
interface IFormDesigner , kter� byl

v D5 definov�n v unite dsgnintf.pas

takto

type
IFormDesigner = interface(IDesigner)
['{ADDD444D-1B03-11D3-A8F8-00C04FA32F53}']

V D6 jsem jej ale nenasel.

Je necim nahrazen nebo se jmenuje jinak?

Dik

Jaroslav Pospisil

> [...]

6
uz tomu nastesti tak neni a je treba to psat spravne.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.9.2001 16:41:43

From: "Jaroslav Pospisil" <delphi(zv)japos.com>
> IFormDesigner = interface(IDesigner)
> ['{ADDD444D-1B03-11D3-A8F8-00C04FA32F53}']
>
> V D6 jsem jej ale nenasel.
>
> Je necim nahrazen nebo se jmenuje jinak?

Ahoj,

v D6 se jmenuje IDesigner

Petr Vones

TActiveMove

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ> - 9.9.2001 17:59:45

Hi,

potrebuji z ActiveX controlu naimportovaneho do Delphi (TActiveMove) ziskat
texty kter� se zobrazuj� v DisplayPanelu (probiha otevirani, bufrovani,
probiha prehravani a pod.) Ale za boha to nemuzu najit.

Nemate nekdo zkusenosti?

Michal PEPR Pesek
http://www.peprsoft(tec)cz

StayOnTop

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 9.9.2001 19:39:19

Zdravim

No a nebylo by lepsi mu napsat aby tam pridal checkbox na zapnuti/vypnuti
StayOnTop. Pokud je solidni, tak to tam prida a hned ti posle EXE. JA to tak
delam. Kdyz vidim, ze ma uzivatel zajem o nejakou funkci, den nato ji tam ma
(pokud to neni nic sloziteho).

> [...]
nej
> nejake poznamky o programovani a vadi mi, ze je porad nahore - kvuli

[*] Mirek <dmiroslav(zv)seznam(tec)cz> - 9.9.2001 21:09:52

Ahoj,
prosim pomozte...!

mam type TZaznam = record ... end;
var f: file of TZaznam;

Co udelat, aby se se s "f" dalo pracovat jako se sdilenym souborem??? Lze
to nejak?

moc diky
Mirek Drancak

Verze: 6.0.262 / Virov� b�ze: 132 - datum vyd�n�: 12.06.2001

Volani EXE z DLL

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 9.9.2001 22:05:01

> mam problem: EXE mi spusti DLL, neco mu preda a pozdeji bych
potreboval
> zpetne z DLLka zavolat nejakou funkci z toho exace. Je to jeste
> komplikovanejsi: EXE je ve Visual Basicu, to DLL pisu v D5 Enterprise (OS
je
> W98).
>
> Mate nekdo nejake navrhy nebo zkusenosti, jak by se to dalo provest?
Moc
> se mi nelibi prime volani (EXE preda adresu rutiny, ktera se bude volat),
> Windows messages ani s eventy (API) zas nemam zkusenosti.

Existuje nekolik zpusobu. Elegantni je pouzit v DLLku EXEcko jako DLL
knihovnu. V aplikace pomoci 'export' zverejnis danou funkci a DLLko si ji
muze pomoci LoadModule -> GetProcAddress vesele natahnout (neni treba uvadet
ani cestu k execku (pripadne muze handle na sebe poslat aplikace DLLku jako
parametr nejake init funkce).

D. Toman

CDDB

[*] Jan Skopov� DELPHI <jsdelphi(zv)atlas(tec)cz> - 9.9.2001 23:51:16

Nevite nekdo o nejake komponente pro pristup k CDDB serveru ? Vytvarim
specializovany katalog CD titulu.

Diky za kazdou pomoc

Jan Skopovy

Select a group by

[*] ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)email(tec)cz> - 10.9.2001 06:07:55

Nevim, jestli to bude fungovat spravne, ale tak nejak by to melo byt.
select t.id, t.rok, t.jmeno
from MyTable T
where T.Rok = (select max(p.Rok) from MyTable p where p.ID = t.ID and p.Rok <= (zv)UzivatelRok)
order by ID, Rok

Pokud by to nefungovalo, musel bys udelat dva vybery.
select id, Rok = max(rok)
into #PomTable
from MyTable
where Rok <= (zv)UzivatelRok
group by id
select p.ID, p.Rok, t.Jmeno
from #PomTable
left outer join MyTable t on T.ID = P.ID and T.Rok = P.Rok
order by p.ID, p.Rok

mailto:zilinec(zv)email(tec)cz

08.09.2001 Ondrej Zahradnik:
> [...]
> vytahnuty zaznam mel NEJVYSSI mozny rok MENSI nez hodnota promenne UzivatelRok.

[*] borkovec(zv)email(tec)cz - 10.9.2001 06:15:46

--- P�vodn� zpr�va ---
Od: "Erik Salaj" <winsoft(zv)stonline.sk>
Datum: 09.09.2001 22:41:28

> [...]
Budu rad za kazdy maly napad.

Urob si storovane procedury na zmazanie,
ktore podla potreby zabezpecia bud vymazanie

Diky za napad ALE:

Jakmile uzivatel zatouzi vymazat zaznam, klientska cast aplikace vyvola na serveru trigger delete. Ten muze samozrejme zavolat storovanu proceduru, ktera provede jen oznaceni zaznamu, ALE ten trigger nelze prece bloknout, takze k tomu vymazu opravdu dojde. Mozna jsem te spatne pochopil, ale me jde o to, jestli je mozne obecne nejak trigger delete presmerovat na trigger update bez provedeni vymazu. Snad neco jako override, nebo tak nejak...
Bylo by mozne si vymazanou vetu predtim nekam ulozit a potom ji vratit updatovanou, ale tohle reseni se mi nelibi a pouziju ho jedine, kdyz to jinak nepujde.

> [...]

OT: Jak poznat, kdo zavira aplikaci

> Nedokazu odchytit to, zda aplikaci zavre uzivatel pres krizek v
Toto je normalni zavreni

> hornim rohu formulare nebo zda ji zavre system pri svem vypnuti
> (tlacitko
> START - Vypnout)
Pokud si udelas handler na funkci WM_QUERYENDSESSION (tam jsi
napr. schopen zjistit zda se jedna o logoff nebo shutdown) a potvrzeni
ze system chce skutecne masinu vypnout dostanes v WM_ENDSESSION

>nebo je ukoncena pres Ctrl+Alt+Del. Je nejaka
V tomoto pripade je podle mne aplikace zavrena normalne pre
WM_QUIT (nebo ustrelena na tvrdo) a to asi nepoznas

Radek

Text v Kamenickych

[*] Pavel Gazda <Pavel.Gazda(zv)seznam(tec)cz> - 10.9.2001 07:41:33

> Mam takovy rezidentni programek pro DOS. Spustis a hned tam mas kameniky.
> Muzu poslat.
>
> Hurricane

Pekne, ale ja to chci zobrazit v programu ve Windows.

Pavel

Datove rozhrani pro davky ZP

[*] Ko��tkov� Jolana <kotatko(zv)nym.pvt(tec)cz> - 10.9.2001 07:46:02

Ahoj,

>pro ziskani tohoto rozhrani se zkus zeptat v oblastni pobocce VZP (ne u
>prepazky ale vzdy existuje nekdo komu se predavaji tyto diskety).

Nebo zkus server VZP - www.vzp(tec)cz, tam jsou ke stazeni metodiky, datova
rozhrani i ciselniky.

Jolana Ko#�tkov�

Obecne zmena triggeru

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 10.9.2001 07:47:36

> Jakmile uzivatel zatouzi vymazat zaznam, klientska cast aplikace
> vyvola na serveru trigger delete.

Asi jsem neco nepochopil. Klient snad nemuze primo zavolat
trigger. Zada SQL prikaz pro vymaz a to vyvola trigger, ktery
neprovadi mazani samotne, ale nejake dalsi akce s tim spojene.
Na MSSQL lze tusim volat rollback, ktery zrusi provadenou operaci
mazani.

Nebo jsem mimo?

David Lebeda

Text v Kamenickych

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 10.9.2001 07:53:33

10.9.2001 Pavel Gazda:
> Pekne, ale ja to chci zobrazit v programu ve Windows.

1. sezenes si, nebo vyrobis font, kterym to budes zobrazovat a ktery
obsahuje Kameniky. Zde budes muset v pripade editace odchytavat
vsechny klavesy a prekodovavat je do kameniku

2. prekodujes to kodove stranky Windows (coz je velmi rychle, pokud
mas optimalizovany konvertor), vesele editujes a pri ukladani to
prekodujes zpet do kameniku.

Jestli si chces vyzkouset pripad 2 v praxi, podivej se na
http://pspad.zde(tec)cz, stahni si PSPad, v zobrazeni nastav Kameniky a
otevri si nejaky text v Kamenikach.

Obecne zmena triggeru

[*] Ren� Otisk <otisk(zv)MISEL(tec)cz> - 10.9.2001 07:54:36

Obavam se, ze pozadavek je asi na primou editaci (mazani) nad zivymi daty.
Neco jako Query.Delete, ne? Pak bych videl spis dalsi (archivni) tabulku se
stejnou strukturou a v tom triggeru bych tam jen presoupnul ta data, nicmene
pokud tam budou nejake foreign key tak uz je to trochu o necem jinem...

Sroub

> [...]
> neprovadi mazani samotne, ale nejake dalsi akce s tim spojene.
> Na MSSQL lze tusim volat rollback, ktery zrusi provadenou operaci

RTF a tabulky

[*] Ka.Kewasa <kewasa(zv)quick(tec)cz> - 10.9.2001 08:04:14

Ahoj,

pouzil jsem na zobrazeni textu richedit. Nastala potiz se zobrazenim
tabulky. Pokud v ni je dlouhy text, ktery se zalamuje do textu tabulky,
tabulka se vytvori pouze na vysku jednoho radku a text "vytece" (!!!!) mimo
ni (vedle nebo pod ni). Jak se to da osetrit? Nutne potrebuji zobrazovat
tyto tabulky co nejverneji. (klidne pouziju i neco jineho, ale musi to byt
FREE)

Dekuji

Ka.

P.S. Jo, jedu to na D5, W2K .

Zmena nastaven� zvuku

[*] skalsky(zv)oksystem(tec)cz - 10.9.2001 08:25:26

Hello Delphini,
Stav :
... mala aplikace pro prehrani jakehosi *.AVI a vyuziva TMediaPlayer.

Problem 1 :
... Potreboval bych nastavovat hlasitost prehravani. Bohuzel vubec netusim,
jak by to mohlo jit (ale urcite to jde). Netusite nekdo ???

Problem 2 :
... potreboval bych vratit ci posunout zaznam o nejakou casovou jednotku
(zrejme se to bude muset prepocitavat na frejmy).

... dik za jakekoli info ci posun kupredu.

Milan
delphi "still" beginner
D5 - Ent., W98
ICQ #67571111

Zaokruhlovanie cisla a konverzia do string

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 10.9.2001 08:39:08

s:=Format('%.4f',[value]);

>Neviete niekto ako by sa dala z databazoveho suboru, kde je desatinne cislo
>napr. 28,786 prec�tat hodnota do nejakej premennej ale aby bola zaokruhlena
>na 4 desatinna miesta. Tzn. ze na koniec chcem nulu. Ta premenna m� byt typu
>string.

------------------------=[ pinknet on every screen ]=----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net

Text v Kamenickych

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ> - 10.9.2001 08:39:33

Koukni na tehle programek

http://www.peprsoft(tec)cz/download/cestin.zip

snad ti to pomuze.

S pozdravem
Michal PEPR Pesek
http://www.peprsoft(tec)cz

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 10.9.2001 09:08:58

Ovsem tam vubec nebudes mit vyresen konkurencni pristup, dva uzivatele
muzou zapisovat stejny zaznam atd. Pokud to nema pouze jeden zapisovat a
ostatni cist, je to pekne riskantni reseni.

Volny wrote:

> nastav mu ve vlastnostech flag shereable
>
> valik

Trable s CoolForm 1.5 pro D5

[*] skalsky(zv)oksystem(tec)cz - 10.9.2001 09:09:11

Hello Delphini,
stahnul jsem si CoolForm 1.5 pro D5, nainstalil dle navodu a hodil na
form. Nastavil jsem, co bylo potreba. Bohuzel ke spusteni programu nedoslo,
nebot Delphi nechtelo prekousnout
USES .....,CoolForm;
Cim to ?
Po odstraneni CoolFormu z formulare vsechno v pohode. Nemate
nekdo obdobny problem ? [Nemate nekdo fcni CoolForm komponentu pro D5 ? :)]

Milan
delphi beginner
D5 - Ent., W98
ICQ #67571111

zjisetni SID podle jmena uzivatele (was: HKEY_USER

[*] Ondrej Krajicek <mll-delphil(zv)seznam(tec)cz> - 10.9.2001 09:23:48

> [...]
doporucene
> funkce.
> Tuto ukazku jsem nasel v archivu, ale nein mi jasny, jak zachazet s

PSID je typ deklarovany ve Windows.pas takto:

type

PSID = Pointer;

> [...]
> potrebuju sid, jako
> string, ale jestli jsou tam jeste dalsi udaje, docela rad bych vedel, jak

SID jako takovy v Delphi (5) deklarovan neni.
Nicmene, Microsoft Platform SDK ho deklaruje takto:

typedef struct _SID {
BYTE Revision;
BYTE SubAuthorityCount;
SID_IDENTIFIER_AUTHORITY IdentifierAuthority;
DWORD SubAuthority[ANYSIZE_ARRAY];
} SID;

Deklarace PSID ale uplne staci, protoze jenom malokdy potrebujes
pristupovat ke slozkam SIDu primo (max. pri prevadeni
SIDu na retezec).

Ondrej Krajicek

Text v Kamenickych

[*] Pavel Gazda <Pavel.Gazda(zv)seznam(tec)cz> - 10.9.2001 09:28:47

> 1. sezenes si, nebo vyrobis font, kterym to budes zobrazovat a ktery
> obsahuje Kameniky.

To byla moje puvodni otazka: Kde by se dal sehnat font ( vyrobit si ho
neumim ).
Nepotrebuji ho editovat a jde mi o zobrazeni vsech znaku (nejen cestiny ).

Pavel

Koncim s BDE

[*] Jan #ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 10.9.2001 09:46:01

> [...]
> s databazamy (aspon s Parados a DBase). Samozrejme nechcem, aby sa musel
> instalovat na stranu uzivatela nejaky podporny softver (vid. BDE).

Podle meho soudu jsou Ne-BDE komponenty pro pristup k .db, .dbf snad uzitecne pro nejake importy, nikoli ale pro programovani cele rozsahle aplikace.
Pokud jde o Paradox (a dBase), pak BDE je asi to nejlepsi a jedine pouzitelne.

Pokud jsi rekl A: "koncim s BDE", musis rici i B: "koncim s Paradoxem".

Pak mas dve moznosti:
-
Budto pujdes do SQL databazi (InterBase a spol.).
Doporucuji.
-
Nebo zkusis neco jako FlashFiler (TurboPower).
FlashFiler ovsem neni klasicka souborove orientovana databaze, funguje jako klient/server.
Anebo Access+ADO.

= tel. 0434 692 569 (0601 203084]

OT: Re: Text v Kamenickych

[*] Ren� Otisk <otisk(zv)MISEL(tec)cz> - 10.9.2001 09:48:37

Co jsem se tam kdy snazil dostat, tak jsem se tam nedostal, lepe receno, po
stahnuti trba cestina.zip a konverze.zip na me winzip houknul, ze mam smulu
(cannot open file...)

Sroub
> Koukni na tehle programek
>
> http://www.peprsoft(tec)cz/download/cestin.zip
>
> snad ti to pomuze.

Trable s CoolForm 1.5 pro D5

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 10.9.2001 09:57:50

> [...]
> Po odstraneni CoolFormu z formulare vsechno v pohode. Nemate
> nekdo obdobny problem ? [Nemate nekdo fcni CoolForm komponentu pro D5

To bude jen nenastaveni cesty. Musis mit CoolForm.dcu (nebo i
pas) bud v SearchDir nebo (l�pe) v D5 nastav Tools\Environment
Option - zalozka Library - cestu pridat do Library Path.

David Lebeda

Licencni podminky u volneho D6

[*] Da�a Petr <Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz> - 10.9.2001 10:13:01

Zdravim,
cetl jsem, ze u te volne siritelne verze D6 nelze vytvaret ani freeware, ale
jen programy pro osobni potrebu.
Co myslite, kdyz bych dal k dispozici pouze zdrojove texty nebo bych dal
tyto zdrojaky zkompilovat nekomu, kdo ma koupeny D6 a tuto binarku bych
siril jako freeware, bylo by to poruseni licencnich podminek? Myslim tim,
jestli se ty podminky vztahuji jen na binarni kod nebo i na vytvorene
zdrojaky.

Petr

Text v Kamenickych

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ> - 10.9.2001 10:19:48

> stahnuti trba cestina.zip a konverze.zip na me winzip
> houknul, ze mam smulu
> (cannot open file...)

Hi,

takze znova, snad funcni odkaz

http://www.peprsoft(tec)cz/download/cestin2.zip

S pozdravem
Michal PEPR Pesek
http://www.peprsoft(tec)cz

IB hledani textu

[*] Miroslav Slav�k <slavik(zv)ticketpro(tec)cz> - 10.9.2001 10:21:01

Ahoj,

> Bude se sice provadet natural scan tabulky S, ale ta ma kratky
> radek, a tak se na jednu db stranku vejde hodne radek. Pocet I/O
> operaci tedy bude velmi maly (alespon ve srovnani s puvodni
> tabulkou) a operace tedy pomerne dost rychla.

V souvislosti s predchozim odstavcem me zajima, jak jsou fyzicky ulozena
data v SQL databazi (IB, Firebird).

Ing. Miroslav Slavik
TICKETPRO, a.s.
Salv�torsk� 10
Praha 1
Tel.: +420 2 840 111 50
mail: slavik(zv)ticketpro(tec)cz

IB, Firebird - Prevod IBSQL -> TFields

[*] Miroslav Slav�k <slavik(zv)ticketpro(tec)cz> - 10.9.2001 10:24:03

Preji krasnyden,

poradte prosim, jak po SELECTu pomoci IBSQL ziskam z vysledku datove typy
jednotlivych poli.

Mira

[...]

[*] Pavel Gazda <Pavel.Gazda(zv)seznam(tec)cz> - 10.9.2001 10:47:50

> Koukni na tehle programek
>
> http://www.peprsoft(tec)cz/download/cestin.zip

Diky, ale to neni to co jsem chtel

Pavel

Trable s CoolForm 1.5 pro D5

[*] VALIK <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 10.9.2001 10:49:51

a pridal si to do tools - environment options - directories ?

e-mail : valentapat(zv)volny(tec)cz
ICQ: 54152896

----- Original Message ----- > stahnul jsem si CoolForm 1.5 pro D5,
nainstalil dle navodu a hodil na

IP PROXY SERVERU

[*] Vladimir Michl <vladimir.michl(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 10.9.2001 10:50:32

On Fri, 7 Sep 2001, Milan #ݿek wrote:

> [...]
> a klienti
> se uz podle neho nastavi. Myslim ale, ze to neni to, na co ses ptal.

No tak myslim ze to uvedu na pravou miru. Oba mate pravdu.

Kdysi jsem zjistoval jak se IE automaticky konfiguruje a existuje nekolik
cest.

Bud automaticka konfigurace, nebo pomoci skriptu. Automaticka je pouze
rozsireni skriptove o to, ze clovek nemusi do vsech prohlizecu psat
URL na konfiguracni soubor, ale napise ho do DHCP pod cislem 252.

Skript muze byt jak nejaky .ini soubor, tak soubor v JavaScriptu.
V JavaScriptu je funkce, ktere prohlizec, pred tim nez se podiva na nejake
URL, tak se ji zepta, jak na URL jit a funkce vrati, zda primo nebo pres
proxy. JavaScriptovy soubor by take mel fungovat v Netscape.

Jinak uplny popis je v Internet Explorer Administration Kitu.

Vladim�r Michl <Vladimir.Michl(zv)hlubocky.del(tec)cz>
Del a.s.
Stroj�rensk� 38
���r nad S�zavou
pobo�ka Olomouck� 355
Hlubo�ky-Mari�nsk� #dol�
tel: 068/5353548

CDDB

[*] Garalda <garalda(zv)mail(tec)cz> - 10.9.2001 11:05:33

> Nevite nekdo o nejake komponente pro pristup k CDDB serveru ? Vytvarim
> specializovany katalog CD titulu.

Zrovna nedavno jsem si stahl komponentu CDDBConnect. Bohuzel nemuzu zjistit
odkud jsem to stahl. Tak jestli mate zajem, tak Vam to poslu... (ma to cca 3
kB i s prikladem to ma 14 kB)

S pozdravem
Garalda

Licencni podminky u volneho D6

[*] Vladimir Michl <vladimir.michl(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 10.9.2001 11:25:44

On Mon, 10 Sep 2001, Da�a Petr wrote:

> [...]
> siril jako freeware, bylo by to poruseni licencnich podminek? Myslim tim,
> jestli se ty podminky vztahuji jen na binarni kod nebo i na vytvorene

Podle me se na zdrojove texty ta licence vztahovat nemuze, protoze to je
tve dilo a nikdo ti nemuze diktovat podminky (urcite existuji vyjimky).
Na finalni binarni kod si myslim ze uz se ta licence vztahovat bude.

Vzhledem k predchozimu bych rekl, ze uvolni zdrojaky, nebo to nechat
prelozit nekym, kdo to ma koupene, nebude poruseni licencnich podminek.

Ale licenci jsem necetl a tento nazor je uverejnen tak, jak stoji a lezi,
bez jakychkoliv zaruk.

[...]

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 10.9.2001 11:48:06

> Problem 1 :
> ... Potreboval bych nastavovat hlasitost prehravani. Bohuzel
> vubec netusim,
> jak by to mohlo jit (ale urcite to jde). Netusite nekdo ???

Nejake informace k mediim najdes v
..\Borland Shared\MSHelp\mmedia.hlp

Zkus se podivat po funkci waveOutSetVolume

http://groups.google.com/groups?hl=en&newwindow=1&safe=active&selm=369766b6
.311143700%40forums.inprise.com

Here are a couple of functions for getting/setting the volume on the
default wave device:

function GetWaveVolume: DWord;
var
Woc : TWAVEOUTCAPS;
Volume : DWord;
begin
if WaveOutGetDevCaps(WAVE_MAPPER, (zv)Woc, sizeof(Woc)) =
MMSYSERR_NOERROR then
if Woc.dwSupport and WAVECAPS_VOLUME = WAVECAPS_VOLUME then
begin
WaveOutGetVolume(WAVE_MAPPER, (zv)Volume);
Result := Volume;

procedure SetWaveVolume(const AVolume: DWord);
var
Woc : TWAVEOUTCAPS;
begin
if WaveOutGetDevCaps(WAVE_MAPPER, (zv)Woc, sizeof(Woc)) =
MMSYSERR_NOERROR then
if Woc.dwSupport and WAVECAPS_VOLUME = WAVECAPS_VOLUME then
WaveOutSetVolume(WAVE_MAPPER, AVolume);
end;

Here's how they might be used:'

LeftVolume: Word;
RightVolume: Word;
begin
LeftVolume := StrToInt(Edit1.Text);
RightVolume := StrToInt(Edit2.Text);
SetWaveVolume(MakeLong(LeftVolume, RightVolume));

Caption := IntToStr(GetWaveVolume);
end;

Dotazy master-detail a jejich update

[*] Ondrej Zahradnik <ondrej.zahradnik(zv)centrum(tec)cz> - 10.9.2001 11:53:27

Ahoj,
uz drahny cas se potykam s nasledujicim problemem.

Pouzivam Delphi 5 Ent, MSSQL server 2000, k databazi se pristupuje pomoci ODBC.

Mam dva dotazy(TQuery), ktere jsou spojeny ve vztahu master-detail a oba
pouzivaji cached updates.

Potrebuji pridat novy zaznam do mastera i do detailu, tak aby oba dotazy byly
zaroven ve stavu dsInsert. Potom oba nove zaznamy(popripade vic zaznamu v
detailu) zpracovat pomoci UpdateSQL.

1) Kdyz zavolam post na mastera, tak se automaticky zrusi vsechny zmeny
provedene v detailu( vypada to, jako kdyby to zavolalo CancelUpdates ). Da se
toto nejak odstarnit?

2) Pokud nejdrive vlozim zaznam do master, zavolam post a potom vlozim zaznamy do
detailu a teprve potom chci vsechny nove zaznamy zpracovat pomoci UpdateSQLs
takto:
DataBase1.StartTransaction;
try
Query1.ApplyUpdates;{master}
Query2.ApplyUpdates;{detail}
Database1.Commit;
Query1.CommitUpdates;
Query2.CommitUpdates;
except
Database1.RollBack;
end;
zasekne se komunikace ze serverem, zobrazi SQL hodiny a nic nedela. Ale uz se mi
parkrat stalo, ze to spravne proslo, tento samy kod. Tak nevim. Setkal jste se s
tim nekdo?

Nyni to resim tak, ze nejdrive vlozim do mastera zaznam, ktery poslu na server,
potom ho otevru pro editaci. Pak uz se daji detailni zaznamy pripojovat. Proste,
kdyz uz master zaznam existuje tak to funguje. Ja ale potrebuji pridavat master
i detail zaznamy v jedne transakci.

S pozdravem Ondrej Zahradnik

Dalsi error v D6? (Goto bookamrk 6)

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 10.9.2001 12:14:11

Ahoj,

> bez problemu. Key mapping: Default, klavesnice: English (US)
*****Heureka, problem je ve Win - Pouzivam CZ Programatorskou,
ktera Ctrl+6 zrejme pouziva na neco jineho.

Durex - Let's make kids better.

> [...]

Ahoj,

> bohuzel nebdis, je to tak, viz MSDN:
> lpstrDefExt: ... "This string can be any length, but only the first
*****A predpokladam, ze v XP bude tato cunacinka i nadale...

Mate nekdo alespon Betu XP, abyste to mohl vyzkouset?

Durex - Let's make kids better.

XML v D6 pomoci MSXML a XML Data Binding Wizardu

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 10.9.2001 12:14:11

Preji vsem pekneho dne,

mam velice jednoduchy DTD soubor:

<!ELEMENT files (file*)>
<!ELEMENT file (#PCDATA)>

Z tohoto souboru udelam pomoci XML Data Binding Wizardu (vse
defaultni) nejaky zdrojak. Na formulari krome XMLDocumentu mam
jeste memo, label a tlacitko (do mema vlozte dva tri radky, to je
celkem jedno). V OnCreate formulare mam jediny radek:

Files := Getfiles (XMLDocument1);
//Files je v sekci public deklarovan: Files: IXMLFilesType;

a na tlactku mam tuto primitivni akci:

begin {TForm1.Button1Click}
Files.Clear;

for i := 0 to Memo1.Lines.Count-1 do
Files.Add(Memo1.Lines[i]);

Memo1.Lines.Clear;
Label1.Caption := IntToStr (Files.Count);
for i := 0 to Files.Count-1 do
Memo1.Lines.Add (Files.File_ [i]);
end; {TForm1.Button1Click}

Po dobehnuti operace na tlacitku bych predpokladal, ze v memu
bude ten samy text, co byl pres stiskem tlacitka. Neni. Ovsem to
prave prijde pri krokovani (nutno krokovat alespon prvni for-cyklus).
Tam se vlastnost Files.Count dostane pri kazdem krokovani na
hodnotu o jednu vyssi nez by melo byt. Co delam spatne?
Pouzivam MSXML z IE 5.5 CZ SP1, takze tady chyb nehledam.

Durex - Let's make kids better.

Obecne zmena triggeru

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 10.9.2001 12:14:10

Ahoj,

obecne se da rici pouze to, ze volanim mazani dat primo misto
ulozene procedury si koledujes o pekny maler.

Konkretne k MS SQL 2000 - nove je tam trigger "instead of", kde si
misto tradicnych operci muzes nadefinovat temer cokoliv. Jinak
mas zrejme smulu. Pouzij ulozene procedury.

Slavek

> [...]
> serveru, ale konkretne se jedna o MSSQL 7/2000. Jo a jeste je v
> tom zaznamu identity (generator) - lze ho vypnout. Budu rad za

Delphi2 a ReportSmith 3.0

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 10.9.2001 12:26:26

Zdravim vsetkych
a chcem Vas poziadat o radu.

Potrebovali by sme kupit Delphi 2 Pro (staci upgrade), pretoze mame D1 Pro a
pouzivame aj ReportSmith,
ktory bol vsak naposledy distribuovany s verziou Delphi2.

A nase app. (vyuzivajuce aj RS) prevadzame na 32 bit Win. platformu.
Mame uz Delphi5 Pro, ale tu je uz len komponenta TReport pre volanie
ReportSmithu :-(

Zaroven sa chcem spytat, ci nahodou niekto z Vas nepocul o moznosti
skonvertovat hotove reporty
pre ReportSmith do ineho "report formatu", ktory je v sucasnosti lepsie
podporovany aby sme nemuseli
vsetky reporty znova redesignovat v novom prostriedku.

Najradsej by sme presli na lacnejsi (do 100USD) samostatny report generator
s podobnymi moznostami
ako ReportSmith 3 a moznostou pristupu z Delphi. Pokial si pamatam novy
ReportSmith (4.2?) stoji do 500 USD
a neexistuje Demo aby sa dalo zitit, ci to vobec stoji za tie peniaze.

S vdakou za pomoc Jaro Popluhar
* zacinajuci ale snazivy programator v Delphi *
---
Odch�dzaj�ca spr�va neobsahuje v�rusy.
Skontrolovan� antiv�rusov�m syst�mom AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verzia: 6.0.276 / V�rusov� datab�za: 145 - d�tum vydania: 4. 9. 2001

Tvorba programu pro mobily

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 10.9.2001 12:27:04

From: "Vasek Navrat" <engine(zv)ropacek(tec)cz>

> PS. Nemate nekdo kontakt na toho pana Hernycha??

Jedna-li se o Ing. Milose Hernycha

Bye, pf

IB, Firebird - Prevod IBSQL -> TFields

[*] Pavol Kakacka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 10.9.2001 12:50:12

From: "Miroslav Slav�k" <slavik(zv)ticketpro(tec)cz>
> poradte prosim, jak po SELECTu pomoci IBSQL ziskam z vysledku datove typy
> jednotlivych poli.

Pisem to z hlavy ale takto nejak by to mohlo byt:

Result := TFieldType(IBSQL.FieldByName('xxx').Data.sqltype);

IB hledani textu

On 10 Sep 2001, at 10:21, Miroslav Slav�k wrote:

> V souvislosti s predchozim odstavcem me zajima, jak jsou fyzicky ulozena
> data v SQL databazi (IB, Firebird).

Tak dobre :)

Informace jsou shodne jak pro Firebird, tak InterBase.

1) Jako zakladni uloziste se pouziva jeden ci vice beznych souboru
operacniho systemu.

2) Tento soubor/soubory jsou interne organizovany do tzv.
"stranek". Velikost stranky se da nastavit individualne pri vytvoreni
nebo obnove databaze, pripadne je mozne nastavit default pro
server pro vsechny nove vytvorene databaze. Protoze stranka je
nejmensim blokem pri vsech I/O operacich, je jeji velikost
dulezitym parametrem pri ladeni vykonu serveru. Navic jsou nektere
parametry primo zavysle na poctu internich datovych struktur, ktere
se vejdou na stranku, takze velikost stranky ovlivnuje i nektere
limitni hodnoty serveru (napr. pocet dostupnych generatoru).

3) Stranek existuje mnoho ruznych typu. Jednak jsou to datove
stranky obsahujici data tabulek (mimo BLOBy, kazda tabulka ma
vlastni retez datovych stranek), stranky pro BLOBy, indexni
stranky, stranka s generatory, a rada typu stranek pro interni
organizaci dat a stavu databaze. Mezi temito strankami hraje velmi
dulezitou roli stranka hlavicky databaze a tzv. TIP (transaction
inventory page). Pokud se informace ulozene v techto strankach
neulozi spravne, pak dojde k poskozeni databaze. K tomu ale
bezne nemuze dojit pokud mate zapnuto ForcedWrites, protoze
tyto stranky se ukladaji okamzite pri zmene obsahu.

Pokud mate zajem dozvedet se vice detailu o organizaci dat v
databazi, pak je muzete vykutat na webu IBPhoenixu. Rovnez je
naleznete (spolu s dalsimi uzitecnymi informacemi a software) na
IBPhoenix Firebird CD.

Licencni podminky u volneho D6

[*] Jan #ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 10.9.2001 13:23:45

> [...]

> Podle me se na zdrojove texty ta licence vztahovat nemuze, protoze to je
> tve dilo a nikdo ti nemuze diktovat podminky (urcite existuji vyjimky).

Nevim, jak u volneho Delphi 6, ale moje Delphi 6 Scholar Licence neumoznuje sirit ani zdrojaky v ramci teto licence vytvorene.

= tel. 0434 692 569 (0601 203084]

Obecne zmena triggeru

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 10.9.2001 13:25:40

Ahoj,
moznosti je v triggeru rollbacknout transakci (trigger spousti implicitni
transkaci) -> vymaz se neprovede nebo pomoc� raiserror vyvolat chybu nejake
vyssi severity, vysledk bude stejny. Toto ale vede pouze k "znemozneni"
vymazani zaznamu z tabulky.

Na 2000 muzes pouzit jeste "udalost" - trigger "instead of" ktery se provede
misto ...., zde si muzes udelat zcela co chces (pak se divit).

Nevim jak mas udelanou editaci (mazani), v dane situaci je nejjednodusi
editaci i vymazani provest pomoci volani vlastni ulozene procedury (vyrazne
se ti zjednodusi i rizeni prav pristupu k datum a operacim nad nimi).

> [...]
> se jedna o MSSQL 7/2000. Jo a jeste je v tom zaznamu identity
> (generator) - lze ho vypnout. Budu rad za kazdy maly napad.

Backup Interbase

[*] Roland Turcan <rotursoft(zv)kiwwi.sk> - 10.9.2001 13:27:13

Co je na nich divne a nepruzne,

From: "Ivan Kozak" <iko(zv)zoznam.sk>
Subject: Backup Interbase

> Este jedna otazka: neviete niekto vhodne komponenty pre backup Interbase,
> najlepsie free? Ta standardna komponenta je nejaka divna a hlavne,
nepruzna.
> Dik. Ivan Kozak

tlac obrazku

[*] Volny <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 10.9.2001 13:32:30

podivej se do adresare borland/delphi?/help/examples/

ja to ted objevil a jsou tam odpovedi na vcelku omilane otazky-

valik

From: "Pavel ZIDEK" <delphi(zv)kopr(tec)cz>
> [...]
> vypneme}
> if (Key = vk_Insert) and (Shift = [ssShift]) then

OpenDialog - implicitni sort

[*] RNDr. Milan Vor�sek <vorisek(zv)igtt(tec)cz> - 11.9.2001 08:47:26

Da se nejak v systemu nastavit uvodni vzhled OpenDialogu ?

Mne se vsechny tyto dialogy v systemu zobrazuji tak, ze
soubory jsou usporadany podle zmeny. Chtel bychto zmenit
na sort podle jmena.
Vim ze u konkretniho dialogu to jde pomoci zpravy LVM_SORTITEMS,
ale ja to chci v celem systemu.
Cili je to asi nekde v registrech, nemuzu to vsak najit.

Diky
M.Vorisek

TMediaPlayer, AVI file a FullScreen

[*] skalsky(zv)oksystem(tec)cz - 11.9.2001 09:00:54

Hello all,
Potrebuji trosku poradit ohledne prehravani AVI file pomoci TMediaPlayeru
Stav:
Poustim pres TMediaPlayer *.AVi o velikosti 384x288 - a stejne veliky mam
i panel, ktery prirazuji jako TMediaPlayer.display;

Problem :
Chtel bych zvetsit velikost obrazu (neco jako fullscreen, ale abych si
mohl volit velikost[samozrejme asi budu muset dodrzet urcity pomer stran]).
Bohuzel nevim, jakym zpusobem toho docilit. Jestlize zvetsim pouze
"displaypanel", obraz se bude prehravat jen v casti odpovidajici velikosti
384x288 - tedy puvodni zobrazovaci velikosti toho AVI.

... neznate nekdo postup, URL ci komponentu, ktera by mi pomohla ?

Dik za pomoc.

Milan
delphi beginner
D5 - Ent., W98
ICQ #67571111

Clipboadr to TEdit

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 11.9.2001 09:03:26

Tak to jsem vazne nevedel, podivam se na to.
Ja potrebuji jen v nekterych Editech zakazat vkladani Clipboardem, ne ve
vsech.
Diky Pavel

> [...]
> z clipboardu) Ak ano, tak to mozes urobit tak ze si podedis s TEditu svoj
> vlastny edit a osetris tam reakciu na WM_PASTE.

AT p��kazy na mobil Nokia 3210

[*] PeJaSoft <pejasoft(zv)pejasoft(tec)com> - 11.9.2001 09:05:35

Problem je v tom, ze Nokia pouziva uplne silenou komunikaci a uplne
rozdilnou od jinych mobilu.
Nedelal jsem s tim, takze to nevim moc presne. Nestaci ji posilat samotne AT
prikazy, ale zabalovat je do nejakych paketu.
Pak se komunikuje stylem posles dotaz, posles kontrolni kod dotazu, vrati se
ti odpoved a ceka se na poslani kodu, ze si tu odpoved dostal.
Atd. az do uplneho vycerpani.

S pozdravem

Petr Jarkovsky
pejasoft(zv)pejasoft.com
www.pejasoft.com

[...]

DbGrid - menitelna vyska riadku

[*] Lauko #tefan <laukosw(zv)naex.sk> - 11.9.2001 09:13:57

Ahoj all,
surne by som potreboval vytvorit dbGrid kde by bolo mozne na zaklade
podmienky menit vysku jednotlivych riadkov. Mam tabulku:
Strukturu musim zachovat.
Datum Cin1 Cin2 Cin3 Vykonal
1.1.2000 Oper A Lauko
2.1.2000 Oper A Oper B Lauko
3.1.2000 Oper A Oper B Oper C Lauko
4.1.2000 Oper A Lauko

Potrebujem ju zobrazovat nasledovne
Datum Cinost Vykonal
1.1.2000 Oper A Lauko
2.1.2000 Oper A Lauko
Oper B
3.1.2000 Oper A Lauko
Oper B
Oper C
4.1.2000 Oper A Lauko

Existuje nieco hotove? StringGrid by som nechcel pouzit.
Dufam, ze som to dobre vysvetlil.
Za pomoc vopred dakujem.
Lauko.

Licencni podminky u volneho D6

[*] EMDAT <blau(zv)emdat(tec)cz> - 11.9.2001 09:48:05

mhm

tak si predstav nejvetsi evropsku SW spolecnost /cca 12k zamestnancu ve 30
zemich/ a dela se tu v 'notepadech' resp. v necem podobnem... :)
duvod je ale v necem jinem - jdo o tzv. platformovou nezavislost - tzn. aby
treba nejaka firma v dalsi verzi sveho skveleho produktu neprestala 'nektere
vlastnosti /jazyky/ podporovat' ... k prikladum netreba chodit daleko java x
c# nebo treba v D4 D5 D6 zdrojaky neprelozis na nizsich verzich tehoz
produktu ... proc asi?
A tak kdyz si spocitas co das do skoleni a do neustalych upgradu ... tak se
paradoxne nejvic vyplaci opradu ty neRADovske nelicencovane 'notepady'.

s pozdravem Petr Blau
software developer

PS: a dela se tak vsude od statu az po taiwan nevyjimaje Londyn a Prahu z
cehoz jak vydis ochcavani nefunguje jenom v Cechach ... :)

[...]

Ales

SMS na Oskara

[*] Robert Plz�k <rpvp(zv)vagnerplast(tec)cz> - 11.9.2001 09:54:48

Jak by jste resili posilani SMS na Oskara pres Internet?

S uctou

Robert Plzak

IT Vagnerplast spol. s r.o.
http://www.vagnerplast(tec)cz
ICQ: 71733706

Ole Server

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 11.9.2001 09:58:43

Muzete mi nekdo poradit nejakou URL, kde bych se docetl jak vytvorit vlastni
palikaci jako OLE server.
Nebo treba jestli by se tu nekdo nasel a trosku mi to nevysvetlil. Dik

DbGrid - menitelna vyska riadku

[*] Daniel Rott <roxton(zv)seznam(tec)cz> - 11.9.2001 10:00:34

> [...]
> Oper C
> 4.1.2000 Oper A Lauko
>
> Existuje nieco hotove? StringGrid by som nechcel pouzit.

Pouzij DrawGrid a dyn. pole. Napr.
type TRadek=record
datum:String;
cinnost:array of String;
vykonal:String;
end;
var Data:array of TRadek;
Po nacteni dat musis nastavit pocet radku a jejich vysku:
DrawGrid1.RowCount:=Length(Data);
for i:=Low(Data) to High(Data) do with Data[i] do begin
DrawGrid1.RowHeights[DrawGrid1.FixedRows+i]:=
4+Length(cinnost)*(DrawGrid1.Font.Height);
end;
A zobrazit v OnDrawCell

Daniel

BDE - Directory is busy.

[*] Miroslav Slav�k <slavik(zv)ticketpro(tec)cz> - 11.9.2001 10:06:37

Ahoj,

mam ISAPI aplikaci, ktera pouziva BDE(tabulky FoxPro) a pokud vse testuji
"pomalu" je to OK. Jakmile je www server trochu (opravdu jen trochu) zatizen
dojde k chybe %subj%.

[...]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 11.9.2001 10:06:03

> [...]
tak se
> paradoxne nejvic vyplaci opradu ty neRADovske nelicencovane

nechapu jak muze notepad odstranit zavislost na platforme ci nejakem
vyvojovem nastroji. Stejne ten zdrojak musis necim prelozit (nebo na
necem interpretovat) takze jsi zase tam kde jsi nechtel byt.

D. Toman

Frame

[*] Ale� Kle�ka - 11.9.2001 11:09:52

Zdravim kolegove,
mam celkem nechutny problem s framy (D5; Win 2000). Pred nedavnem jsme presli na D5 a zkousim delat nektere veci s vyuzitim framu. Bohuzel mi to (a podle dotazu, tak nejen me) celkem nechutne pada.
V projektu uz mam implemetovany jeden frame a nemel jsem problem. Ted jsem si vytvoril druhy a ten se chova nejak zvlastne. Treba chvili funguje a 'zniceho nic' mi zacne vyhazovat 'Error Creating Form. Access violation' apod.. Taky se mi stalo, ze to fungovalo a po zavreni, otevreni Delphi mi najednou zacal vyhazovat 'Class TXXX not found... Ignore-Cancel-Ignore All'.
Prosim Vas, nesetkal jste se nekdo uz s podobnym zadrhelem??20

Diky predem

Alesh

Ole Server

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 11.9.2001 11:22:27

> [...]
> palikaci jako OLE server.
> Nebo treba jestli by se tu nekdo nasel a trosku mi to nevysvetlil. Dik

OLE Server muze byt in-proc (DLL) nebo out-of-proc (EXE).
Tobe jde asi o EXE.

Zkusim to jenom strucne z hlavy
1.
Mas nejakou aplikaci, treba prazdny Project1+Form1.
2.
File / New / ActiveX / Automation Object
Po zadani ClassName (xxx) se ti objevi editor Type Library.
Obsahuje interface Ixxx a COM object xxx.
3.
Do interface pridas potrebne metody OLE serveru
Zmacknes Refresh.
SaveAll: Unit2 ulozis treba jako uxxx.pas
Vznikla take unita Project1_TLB.pas. Tam je pascalovsky inteface do tveho OLE serveru.
4.
V unite uxxx.pas implementujes metody interface.
Pro kazdou je uz vygenerovan template prislusne procedury.
5.
OLE server registrujes.
Budto Project1 proste spustis
nebo spustis Project1.exe /regserver

Volani serveru z klienta
a)
V: Variant;
V:=CreateOLEObject('Project1.xxx');
b)
I: Ixxx;
I:=CreateCOMObject(Class_xxx) as Ixxx;

Vice na nasich kurzech od zakladnich (Delphi) az po pokrocile (COM/DCOM).
Praci s COM/DCOM venujeme mimoradnou pozornost, protoze to povazujeme za velmi dulezite tema.

= tel. 0434 692 569 (0601 203084]
Obchodujte, nakupujte na http://www.e-byznys(tec)cz

Licencni podminky u volneho D6

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 11.9.2001 11:36:09

> [...]
> ucely, nikoli ke komerci. O to, zda napsane kody jsou ci nejsou tve dusevni

Zadam diskutujici, aby u ponechanych kousku textu, na ktery odpovidaji, ponechali jmeno jejich autora.
Takhle to malem vypada, ze jsem to ja, kdo tvrdi, ze mi nikdo nedokaze, ze jsem ty zdrojaky nepsal v Notepadu.

Ja naopak tvrdim, ze si musim krome Delphi 6 Scholar Licence koupit jeste normalni Delphi 6, abych krome skoleni mohl take programovat.

= tel. 0434 692 569 (0601 203084]

Quickrep a obrazok

[*] kinekus-nextra <kinekus(zv)nextra.sk> - 11.9.2001 11:41:57

Dobry,

cez QuickRep skusam vytlacit obrazok alebo seriu obrazkov. Myslel som si, ze
ak na Detail umiestnim QRImage a naplnim ho obrazkom v udalosti
"BeforePrint", pojde to. Funguje to vsak iba pri jednom obrazku :
subor:='c:\aaa.jpg';
image.picture.loadfromfile(subor);

Ak chcem na liste vytlacit dva a viac obrazkov zapis
subor:='c:\aaa.jpg';
image.picture.loadfromfile(subor);
subor:='c:\bbb.jpg';
image.picture.loadfromfile(subor);

sposobi, ze sa vytlaci iba jeden obrazok s obsahom 'bbb.jpg' - co je v
podstate aj logicke.

Vie mi niekto poradit ako postupovat.

Dakuje Fabik (samo-uk + delphikonferencia-uk)

Licencni podminky u volneho D6

[*] EMDAT <blau(zv)emdat(tec)cz> - 11.9.2001 11:44:36

ano ale interpretovat i prekladat se da na kvalitnich free nastrojich.
A pak jsi opravdu nezavisly.

s pozdravem Petr Blau
software developer

> [...]
> vyvojovem nastroji. Stejne ten zdrojak musis necim prelozit (nebo na
> necem interpretovat) takze jsi zase tam kde jsi nechtel byt.

Koncim s BDE

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 11.9.2001 11:53:33

> [...]

> Odes�latel: Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
> No vsak to jsou vsechny SQL Servery, ne? To je nejlepsi,

FlashFiler je skvela, stabilni, rychla databaze, vhodna pro mnoho typu aplikaci.
To, ze funguje jako klient/server je samozrejme velka prednost. Klienti se nehrabou v souborech na file serveru, ale komunikuji s necim co na serveru bezi a pristup k datum zprostredkuje.

To, ze jsem ji nezaradil do tridy SQL serveru, je proto, ze nesplnuje veskere pozadavky na SQL Server kladene:
triggery, ulozene procedury, "select" na serveru (?),
transakce tam jsou, ale podle mych aktualnich znalosti trochu moc omezujici (blokovani pristupu k datum).

Navic:
Jestlize tvorim nejakou aplikaci, pak mi nezalezi ani tak na tom, jak jsou data fyzicky ulozena (souborove orientovane databaze vs. SQL databaze), ale na moznosti rozdeleni aplikacni logiky mezi klienta a server (triggery, ulozene procedury).

= tel. 0434 692 569 (0601 203084]

IB5.6 - UDF

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 11.9.2001 11:59:11

> Odes�latel: Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz>
> Dale jsem zjistil, ze pokud si vytvorim UDF v delphi, tak to funguje,
> nemohu pouze zprovoznit originalni UDF dodavane s IB5.6.
Ruku do ohne bych za to nedal,
ale me se zda, ze ib_udf.dll dodavana s IB5.6 opravdu nefunguje, alespon ne v navaznosti na prislusny definicni skript.
V IB6 uz je to v poradku.

= tel. 0434 692 569 (0601 203084]

Licencni podminky u volneho D6

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 11.9.2001 12:01:08

> ano ale interpretovat i prekladat se da na kvalitnich free
nastrojich.
> A pak jsi opravdu nezavisly.

Samozrejme - ale to je prece uplne jina debata.

D> Toman

DbGrid - menitelna vyska riadku

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 11.9.2001 12:06:50

> [...]
> surne by som potreboval vytvorit dbGrid kde by bolo mozne na zaklade
> podmienky menit vysku jednotlivych riadkov. Mam tabulku:
Kdyz je spatne struktura (navrh databaze), to se pak reseni hleda tezko.
DB komponenty a jejich mozne vazby (master-detail) jsou staveny na spravny navrh.
Sorry...

= tel. 0434 692 569 (0601 203084]